Näytä tavallinen näkymä : Pyöräprojekti
Jonttaxtr
30.03.2008, 19.47
Vielä kun käännät jarrulevyt samoin päin ja asennat puuttuvat osat... :)
Edit: Tai ei kai ne puuttuvat osat tässä topicissa haittaa.
Kato perketi, empä oo huomannukkaa levyn virheellistä asennusta:eek:
Toiset ne vaan rakentaa, ja toiset katselee osakasaa pahvilaatikossa huoneen nurkassa. :mad: Terv. nimim. "vain yksi osa uupuu"
No nyt on viimeinenkin puuttuva osa saapunut kuulemma myyjälle ja huomenna perjantaina pitäs lähteä tänne kotosuomeen joten reilun viikon päästä alkaa tänne sit pukata jonkunlaista Prinssin kasaus kuvasettiä... :cool: Jihuuuu!!! :D
No nyt on viimeinenkin puuttuva osa saapunut kuulemma myyjälle ja huomenna perjantaina pitäs lähteä tänne kotosuomeen joten reilun viikon päästä alkaa tänne sit pukata jonkunlaista Prinssin kasaus kuvasettiä... :cool: Jihuuuu!!! :D
Heltyivät sitten viimein:).
Heltyivät sitten viimein:).
Joo. Tarpeeksi paljon ja pitkään kun kiukuttelee, valittaa, itkee ja äkseerää niin alkaa tapahtua. :D
Sen verran säälin uutta runkoa että perinteisen pulttienkiristysmetodieni rinnalle ajattelin ottaa vähän tieteellisemmän tavan ja kävin ostaa jo Bilteman 20-210nm momenttiavaimen Syntacen 0-20nm lisäksi. Ei sano osat enää RAKS kun kiristelee. Mutta pysyykö ne kiinni ilman noita tarkkaan viriteltyjä ääniä... :eek::D
Tässä on nyt kuvia omasta projektista ,joka on kasausta vaille valmis. A-J kiitos kameran lainasta. Tässä projektin lähtötilanne:
Runko+haarukka:
http://i4.pinkbike.com/photo/1943/pbpic1943247.jpg
http://i5.pinkbike.com/photo/1941/pbpic1941039.jpg
Osasarja+polkimet:
http://i3.pinkbike.com/photo/1941/pbpic1941035.jpg
Kiekot:
http://i1.pinkbike.com/photo/1941/pbpic1941062.jpg
Aika-ajotanko+härpäkkeet:
http://i2.pinkbike.com/photo/1941/pbpic1941034.jpg
http://i1.pinkbike.com/photo/1941/pbpic1941031.jpg
Istuin:
http://i4.pinkbike.com/photo/1941/pbpic1941047.jpg
wanderer
18.04.2008, 22.41
Makeaa mahan täydeltä Miki on lähteny sitten ihan kunnon kamppeilla tekemään pyörää.
Löytyykö taakse levyä, vai onko tarkoituskaan?
Tuollainen Plasma olisi aika messevä, ja nuo 808:t vois pyöriä mukavasti alla.
Millainen mahtoi olla budjetti? Riittääkö 4500e?
Miki on lähteny sitten ihan kunnon kamppeilla tekemään pyörää.
Löytyykö taakse levyä, vai onko tarkoituskaan?
Tuollainen Plasma olisi aika messevä, ja nuo 808:t vois pyöriä mukavasti alla.
Millainen mahtoi olla budjetti? Riittääkö 4500e?
Tuohon ei ole toistaiseksi tulossa levyä taakse,ehkä myöhemmin. Tarkkaa budjettia en oo uskaltanut laskea ,mutta sanotaan että on tässä "jonkin aikaa" joutunut säästämään:D
http://www.oldklein.com/retro/alku.jpg
Ei tsiisus:eek:! Tuosta on vaikee pistää paremmaksi.
Mitkä nuo jarrut on?
polkupyöräilijä
22.04.2008, 19.47
Voi tsiisus:eek: Voiko tuosta pistää paremmaksi?
Concorde
22.04.2008, 21.08
Shamus säästi sitten haarukassa... ;)
Kyllä tuota Shamuksen Colnago - Klein kokoelmaa ei voi kuin ihailla. Upeita pelejä kaikki!
Shamus säästi sitten haarukassa... ;)
Äh...ilmankos olikin niin kevyen oloinen...;)
Jarrut on Zero Gravity
http://www.oldklein.com/retro/colnagopuoli.jpg
Jarrut näyttäävät Zero Gravityn OG-07:ilta. Hienoja palikoita kyllä... ;)
Highlander
22.04.2008, 23.01
Kiekot:
http://i1.pinkbike.com/photo/1941/pbpic1941062.jpg
Jos tarvit tuohon Venetsia-tuoliin ne jalasta puuttuvat muovitallat niin multa vois löytyä :D
Tässä on nyt kuvia omasta projektista ,joka on kasausta vaille valmis. A-J kiitos kameran lainasta. Tässä projektin lähtötilanne:
Runko+haarukka:
Osasarja+polkimet:
Kiekot:
Aika-ajotanko+härpäkkeet:
Istuin:
Jokos siitä löytyy kuva koottuna? :cool:
http://www.oldklein.com/retro/colnagopuoli.jpg
Pari ratasta ja takavaihtaja pois ja tässä olisi ehkä maailman kaunein fixi:D
tuntematon
23.04.2008, 12.20
Pari ratasta ja takavaihtaja pois ja tässä olisi ehkä maailman kaunein fixi:D
Tai rumin. Vaikka tuo pyörä on Colnagoksi hyvin maltillinen, alittaa sen värimaailma tyylikkyydessään ja kauneudessaan (mikäli mahdollista) jopa Bianchin celesten. Ja tuo Lightweightin logokin on jonkun ala-asteen kolmasluokkalaisen wördillä väsäämä.
Teknisesti se on varmaan paras tai ainakin tosi lähellä.
Voi tsiisus:eek: Voiko tuosta pistää paremmaksi?
Voi. Niin monta osaa mitkä voisi upgreidata kevyemmiksi... :p
Hieno on silti. http://www.fillarifoorumi.fi/forum/images/icons/icon14.gif Ja tärkein, mitä vaaka näyttää? Laita Shamus vaikka privana jos on kovin salaista moinen data. :)
simojoki
23.04.2008, 14.14
Teknisesti se on varmaan paras tai ainakin tosi lähellä.
Varmasti - koska onhan se "Extreme".
Ohiampuja
23.04.2008, 17.20
...alittaa sen värimaailma tyylikkyydessään ja kauneudessaan (mikäli mahdollista) jopa Bianchin celesten. Ja tuo Lightweightin logokin on jonkun ala-asteen kolmasluokkalaisen wördillä väsäämä.
Mielestäni Lightweightin logo on lähes kymppi, ei mitään turhia krumeluureja. Ja Bianchin Celeste on kaunis väri, ei sitä saa haukkua. ;)
Siinähän tuo nyt on...itse kyllä pidän väristä ja Lightweightin logokin on ihan ok...;)
Tosin pidän myös Celesten vihreästä ja sellainenkin löytyy varastosta.
http://www.oldklein.com/retro/valmis1000.jpg
http://www.oldklein.com/retro/nokonit.jpg
http://www.oldklein.com/retro/king.jpg
http://www.oldklein.com/retro/vaihteet.jpg
tuntematon
24.04.2008, 20.00
Siinähän tuo nyt on...
Pisteet Kingeistä. :)
simojoki
24.04.2008, 20.13
Pitäsköhä sipasta omien fillareiden vanteisiin dymolla, "heavyweight" :D
Joulukuusi saapui vihdoin mihin ripustella kaikki koristeet... Oli vaan myyjäliike näköjään "unohtanut" luvatun satulaputken, joten katotaan nyt pitääkö turvautua Biltemaan jotta saa jonkun putken perseen alle. Ja etuvaihtajan clamppiakaan ei tullut ja vaihtaja on hyllyssä ilman clamppia. :rolleyes:
No, tässä muutama kuva...
http://www.elisanet.fi/race/pics/prince_4.jpg
http://www.elisanet.fi/race/pics/prince_5.jpg
http://www.elisanet.fi/race/pics/prince_6.jpg
http://www.elisanet.fi/race/pics/prince_7.jpg
Sehän on vääntynyt. Postille korvausvaadetta vaan...:rolleyes:
Siisti runko, ei voi rohkeuden puutteesta muotoilijaa syyttää:).
Tuohon kun laittaa makunsa mukaiset "kalusteet" kelpaa varmasti ajella.:)
Ihme toimittaja kun ei saa luvattua tavaraa toimitettua:eek:.
pannaa ny sit tännekki oma uusi projektini... tästä se lähtee... taas :)
http://i1.pinkbike.com/photo/1951/pbpic1951021.jpg
Asennukset alkaneet...
Ensin laakerikupit paikoilleen:
http://www.elisanet.fi/race/pics/prince_9.jpg
http://www.elisanet.fi/race/pics/prince_8.jpg
Ja sen jälkeen stemmi:
http://www.elisanet.fi/race/pics/prince_10.jpg
Ja tuohon tietysti sit tanko kiinni:
http://www.elisanet.fi/race/pics/prince_11.jpg
Ja jotta fillarin saa vauhtiin sitten joskus niin kammet olis kiva:
http://www.elisanet.fi/race/pics/prince_12.jpg
http://www.elisanet.fi/race/pics/prince_13.jpg
Ja sit jarrujen kanssa tulikin tenkkapoo (http://weightweenies.starbike.com/forum/viewtopic.php?t=42293):
Saa kertoa jos on jotain ratkaisuvinkkejä...
Paas kysästen Tampereen kuitukököilijältä...siltä löytyi mullekkin pidempi pultti.
28mm jos en väärin muista.
Ja tässä illan viimeiset rutistukset. Kahvat, vanteet, takapakka, takavaihtaja... Huomenna jatketaan! :cool:
http://www.elisanet.fi/race/pics/prince_14.jpg
http://www.elisanet.fi/race/pics/prince_15.jpg
Raakahanu
27.04.2008, 01.45
Yllättävän nätti tuo keltainen Prince, vaikka värille en normaalisti lämpene. Varmaan tuo musta tasapainoittaa mukavasti kokonaisuutta.
Ajattelin kysyä täältä kun on muillakin pyörärojekteja menossa niin minulla myös pienirojekti niin kyselisin että mistä saisi suhkoht halvalla/hyviä levyjarruja etee ja taakse ja maastokiekkoja 28'' tai 29'' :D
Ohiampuja
27.04.2008, 17.34
Nyt isällinen neuvo. Tuolla on oma alueensa nimellä "Jarrut, vaihteet, vanteet..." Sieltä kannattaa haeskella vastauksia, siellä on jo oma keskustelunsa 29" kiekoille, oleppa hyvä. :rolleyes:
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?t=28736&page=2
Tekee hiukan pahaa katsoa kun kaunis Pinarello on litistymässä "vanhanaikaisessa" huoltotelineessä. Seuraavaa projektia varten varmaan kannattaisi hommata teline, jossa runko ei joudu ruuvipenkkiin...;)
Tekee hiukan pahaa katsoa kun kaunis Pinarello on litistymässä "vanhanaikaisessa" huoltotelineessä. Seuraavaa projektia varten varmaan kannattaisi hommata teline, jossa runko ei joudu ruuvipenkkiin...;)
Nääh, ei ole vielä RUKS ääntä runko antanut... :D Lakkapintaan tosin jää näköjään "hauskat" rannut jos ei ole teepaitaa välissä.:mad:
Pitkä pulttiiiii, missä ooooot?!? Huhuu.... Takajarru kaipaisi omaa kiinnityspulttiaan minkä sisään porautua. :o
Nääh, ei ole vielä RUKS ääntä runko antanut... :D
Eiiih! Jätit sen siis liian löysälle, nyt se on varmaan pudonnut jo lattialle:eek:.
:D:D
Siinähän tuo nyt on...itse kyllä pidän väristä ja Lightweightin logokin on ihan ok...;)
Perskules, se on UPEA! :)
Jotenkin tuntuu, että kun VesaP:n Prince on valmis ja Shamuksen perheen Colnagot nyt nähty (+ ehkä Lekun Mojo SL), voidaan tämä topic ja pyöräsi kuva topic sulkea. Kenelläkään ei voi olla enää mitään lisättävää tai annettavaa (kuin huonompaan suuntaan).
Jotenkin tuntuu, että kun VesaP:n Prince on valmis ja Shamuksen perheen Colnagot nyt nähty (+ ehkä Lekun Mojo SL), voidaan tämä topic ja pyöräsi kuva topic sulkea. Kenelläkään ei voi olla enää mitään lisättävää tai annettavaa (kuin huonompaan suuntaan).
Hyvin kummallinen näkemys.:seko: Tämä ei ole tietääkseni "tässä on mun pyörä, pistä paremmaksi" -topikki? Vesan Pinarello on jees, mutta Colnaco-Record-Lightweight settiä en hankkisi ikinä, vaikka voittaisin 10 miljoonaa lotossa. Pelkästään jo siksi, että jos penttiperusfillaristilta kysytään unelmasettiä niin ehkä 50% kallistuisi tuohon ja se on jo hyvinkin riittävä peruste olla haluamatta samaa mitä "kaikki" haluaa. Mojo sama juttu. Hirvee hypetys koukeroisen näköisestä fillarista.
Nyt ajellaan sillä mihin on varaa, joten hypoteesiahan tämä... postaillaan vaan niitä pyörien kuvia edelleen.
No en mä ehkä ihan tosissani ollut vaikka hymiöitä en tekstiin viljellytkään. Laitetaan nyt tähän sitten edes jokin :)
edit: Jokin hiilikuitu-Colnago, recordeilla ja lightweighteilla kelpaisi minulle paremmin kuin hyvin. Ei tosin tuolla viimeksi esitellyllä värityksellä, jos saisi valita. Princekään ei tulisi keltaisena :)
Ja Mojon taivutukset ovat minusta tyylikkäät.
edit2: Ja minulle kelpaisi myös Ferrari vaikka autoista sen myös aika moni muukin valitsisi. Ja tietysti niinkin tylsänä kuin punaisena.
Perskules, se on UPEA! :)
Kyllähän se kauneus on katsojan silmässä ja jokainen ajaa millä haluaa.
Henkilökohtaisesti olen aika useissa tapauksissa ajatellut noista Colnagon värityksistä (toki poikkeuksiakin on), että ne näyttävät siltä kuin lapsi olisi syönyt väriliituja ja oksentanut sitten rungon päälle tai että sitten joku vanhempi "yrittäjä" punaisten lyhtyjen alueelta ajattelisi, että mitä enemmän määrällisesti ja mitä räikempää maalia, niin sen parempi tulos...
Mutta kuten sanottua Colnagolla on myös minun makuuni käypiä runkoja.:)
Nishiki on kaunis - niin aina
Ohiampuja
29.04.2008, 11.01
Kenelläkään ei voi olla enää mitään lisättävää tai annettavaa (kuin huonompaan suuntaan).
Juu, humoristinen kommentti sinäänsä, mutta jos oikein niuhotetaan, niin onko tavallisten osien ruuvaaminen normirunkoon mikään "projekti"?
Tässäkin ketjussa sivulla 4 esitellyt Klemolan ja KHP filot, joissa runkokin on itse tehty, ovat kunnon "projekteja"
Tietysti muutkin "modaamiset" joissa on jotenkin luovasti tai uudelta kantilta kasattu pyöriä käyvät projektista. Esim persoonalliset "tee-se-itse" retkipyörät, CC, sinkulat yms. Tai miksei jonkun vanhan maantiepyörän elvytys liiterin takaa takaisin käyttöön.
Mutta tätä kommettia ei nyt tarkoitettu liian vakavasti otettavaksi. :)
Juu, humoristinen kommentti sinäänsä, mutta jos oikein niuhotetaan, niin onko tavallisten osien ruuvaaminen normirunkoon mikään "projekti"?
Elämä on täynnä pienimuotoisia tai isompia projekteja. Joku väsää hienon rungon itse teräksestä tai kuidusta, joku toinen vaihtaa vanhaan mankeliinsa uudet tankonauhat. Projekteja kaikkityyni ja molemmille ko tapauksessa voi kyse olla isosta projektista mitä ei montaa kertaa tule elämän aikana tehdyksi.
Elämä. Isoin projekti kaikista.
Kiovan Dynamo
29.04.2008, 13.37
Juu, humoristinen kommentti sinäänsä, mutta jos oikein niuhotetaan, niin onko tavallisten osien ruuvaaminen normirunkoon mikään "projekti"?
Tässäkin ketjussa sivulla 4 esitellyt Klemolan ja KHP filot, joissa runkokin on itse tehty, ovat kunnon "projekteja"
Tietysti muutkin "modaamiset" joissa on jotenkin luovasti tai uudelta kantilta kasattu pyöriä käyvät projektista. Esim persoonalliset "tee-se-itse" retkipyörät, CC, sinkulat yms. Tai miksei jonkun vanhan maantiepyörän elvytys liiterin takaa takaisin käyttöön.
Mutta tätä kommettia ei nyt tarkoitettu liian vakavasti otettavaksi. :)
No, mutta. Onhan siinä kuitenkin sitä hommaa.
1. Surf surf, click click.
2. Add to basket
3. Bolt on.
Toisaalta itsekin olen saanut jo kohta ko. rupeamaan käytettyä varmaan puoli vuotta. Se ei tosin korreloi homman laajuuden, vaan oman saamattomuuden kanssa. :D
hans kompis
29.04.2008, 14.19
Huh, uskaltaakohan kommentoida, mutta joka tapauksessa: nuo kummatkin pyörät, viittaan Shamuksen ja VesaP:n peleihin, ovat aivan tajuttoman siistejä. Ostaisin princen heti jos olisi fyrkkaa, toisen värisenä tietty.
Mutta kuitenkin vielä enemmän sydän sykkii projekteille, jotka on tehty rakkaudella (ei rahalla), kekseliäisyydellä (todellista modaamista) ja kovalla työllä (ei siis sillä, jota tekee päivätöissä repiäkseen sen 8k€ ostaakseen palikat). Näistä esimerkkeinä kaikenmaailman erikoiset fiksit, tallbiket, DIY-rungot yleensä, cargobiket, yksipyöräiset jne. Itsestäni ei ole edes kunnolla kokoamaan pyörää valmispalikoista, eli en lukeudu tuohon arvostamaani joukkoon.
Mutta hauska, että nämä kaksi veijaria asettavat standardin ns. kokkelipyörille. On meille persaukisille mitä kuolata!
Antti Kuitto
29.04.2008, 14.50
Mutta hauska, että nämä kaksi veijaria asettavat standardin ns. kokkelipyörille. On meille persaukisille mitä kuolata!
Tonyn fillarit alkaa kans olee ihan ok kuosissa, mitä nyt eilen niitä viimeksi hypistelin..tosin ihan kaikki alu+titaanipultit eivät olleet saapuneet, mutta noin muutoin vaikuttivat "ihan kivoille" :)
Projekti mikä projekti... eihän niitä voi edes verrata keskenään jollain on taitoa tehdä runko itse niin suurella kunnioituksella katselen siihen suuntaan.
Toisaalta maantiepyöränkin osien haaliminen käy projektista, puhumattakaan hieman vanhemman maastopyörän kokoaminen sen aikaisilla käyttämättömillä osilla;)
Tuota valkoista Colnaakkelia on koottu jo viime syyskuusta asti ja osia osteltu pikku hiljaa talven ajan.
Mammonasta ei juuri voi puhuakkaan, meillä nyt vaan molemmilla on halu laittaa liikenevät rahat fillareihin tällä hetkellä, muuta ei sitten juuri ruuan lisäksi ostellakkaan.
Raakahanu
29.04.2008, 16.55
Turha kenenkään hififillaristin on alkaa puolustelemaan päätöksiään. Eihän harrastus ole mikään oikea harrastus jos siihen ei mene kaikki rahat ja vapaa-aika. :p
Mitä enemmän lippulaivamalleja näkyy härmän teillä, sen parempi.
Mitä enemmän lippulaivamalleja näkyy härmän teillä, sen parempi.
Ajetaanko noilla?
Ei kai ole kovin ideaalia kinata mikä on projekti ja mikä ei. Kukin suhtettaa asiat omiin mittasuhteisiin. Katsooko aiheelliseksi kertoa siitä muille täällä, on jokaisen oma asia. Jos on ylpeä uusista kiekoista ja satulasta, niin en minä ainakaan vähättele. Itsekin aika pienellä budjetilla häärään. Isommat projektit tietysti kiinnostaa enemmän, kuten Samun Kleinit ja nuo mainitut diy-rungot, mutta vähäisemmät jutut kuuluu tänne yhtä lailla.
Jatkakaa:)
Tuota valkoista Colnaakkelia on koottu jo viime syyskuusta asti ja osia osteltu pikku hiljaa talven ajan.
Hieman muttei paljoa otsikon vierestä kysyisin, että löytääkö projektiinsa esim. noi melko täydelliset sarjat recordin palikoita edullisimmin yhden talven aikana yksitellen eri puolilta netin syövereistä keräämällä vai ostamalla täyden record-sarjan esim. bike24:sta sillä noin 1300 eurolla?
edit: Ja lisättäköön, että tutkiskelin juuri pikaisesti -06 centaurin (ei kuitua kahvoissa tai kammissa) vaihtamisen -08 chorukseen pudottavan pyörän painoa "vain" 340 grammaa. Hintaa tulisi melkein tonni.
On meille persaukisille mitä kuolata!
Tai kaverit vain priorisoivat rahankäyttönsä eri tavalla kuin jotkut toiset. Ehkä he eivät aja yhtä hienoilla autoilla kuin jotkut toiset, asuvat hieman ahtaammin kuin toiset tai vain säästävät muista asioista. Hienoa, että jotkut panostavat mahtaviin pyöriin.
/ Panu.
Hieman muttei paljoa otsikon vierestä kysyisin, että löytääkö projektiinsa esim. noi melko täydelliset sarjat recordin palikoita edullisimmin yhden talven aikana yksitellen eri puolilta netin syövereistä keräämällä vai ostamalla täyden record-sarjan esim. bike24:sta sillä noin 1300 eurolla?
Eihän se Campan ostaminen ole mikään ongelma, eikä kaikkea tarvitse netistä tilata ;)
Esim. 28.0mm Masterpiece tuottaa jo hieman ongelmia, valkoiset FSA:t oikeassa koossa jo vähän enemmän... tosin nyt niitä rupeaa jo saamaan helpomminkin.
Ohiampuja
29.04.2008, 22.17
No, tästä projekti-nimityksestähän kirposi kunnon keskustelu.
Henkilökohtaisesti arvostan näitä entisöintii projekteja enemmän. Pitää olla tuntemusta pyöräilyn historiasta ja taustoista sekä pitkäjänteisyyttä osien metsästykseen.
Pyöräsi kuva-keskustelussa olikin puhetta Tinker Juarezin vanhoista kiekoista -93 MM leimoilla varustettuna, taisi on Hell On Wheelsillä.
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showpost.php?p=923979&postcount=7139
Tässä malliksi Shamuksen Klein, tämä on Projekti. :)
Näitä ei kasata pelkällä rahapussilla...
http://www.oldklein.com/kleinit/AttitudeSamu/valmistiella21000.jpg
hans kompis
30.04.2008, 07.50
Jep, komppaan. Noi Kleinit on kyllä projektien paksuinta kermaa.
Ehkä nyt sitten uskaltaa laittaa toisesta valmistuneesta "rojektista" kuvat myös...
1990 Attitude, kaikkien aikojen 12. ensimmäinen Attitude!
Koottu Campagnolon - osilla, tietty! Ja kaiken lisäksi tällä Kleinilla ajetaan;)
http://www.oldklein.com/kleinit/TeamUsa/usacampy1000blur.jpg
http://www.oldklein.com/kleinit/TeamUsa/tanko.jpg
http://www.oldklein.com/kleinit/TeamUsa/haarukka.jpg
Ohiampuja
30.04.2008, 11.12
Nätti on, keulat olleet aikoinaan tosi matalia. Tuossakin ohjaustanko on aika paljon satulan alapuolella. Saatika sitten jos tuommoiseen vaihtaisi 0-kulmaisen a-head-set stemmin...
Taka drop-outtia ei voi kovin siroksi kehua. ;)
Kiovan Dynamo
30.04.2008, 11.13
Jep! Tuo on hieno, eikä varmaan valmistu aivan pelkällä "in den Warenkorb" -menetelmällä...? :)
Tässä tämänhetkinen tilanne. Viimeisin modaus oli katkaista haarukan putki rautasahalla. Takavaihtajan säädöt seuraavaksi... Ja huomenna käydä visiitillä Tonyn luona pyöräsportissa hakemassa joku käpy etuhaarukkaan kun semmoinenkin näyttää uupuvan. Joten etsi Tony semmoinen KEVYT versio valmiiksi. :)
http://www.elisanet.fi/race/pics/prince_16.jpg
Tekee hiukan pahaa katsoa kun kaunis Pinarello on litistymässä "vanhanaikaisessa" huoltotelineessä. Seuraavaa projektia varten varmaan kannattaisi hommata teline, jossa runko ei joudu ruuvipenkkiin...;)
Nooh, jotta ei tartte pahaa oloa tuntea enää niin eilen tuli sit tilattua tämä:
http://www.performancebike.com/product_images/500/40-3530-NCL-TOP.jpg
Varsin näppärän näköinen laite näyttää olevan ja kevytkin kuin mikä. :cool:
Kyllä heti tuntuukin paljon paremmalta...
YES! Eiköhän tällä nyt ajele!
http://www.elisanet.fi/race/pics/prince_17.jpg
http://www.elisanet.fi/race/pics/prince_18.jpg
http://www.elisanet.fi/race/pics/prince_19.jpg
http://www.elisanet.fi/race/pics/prince_20.jpg
http://www.elisanet.fi/race/pics/prince_21.jpg
Siisti on!:) Otatko huomenna ajoon? niin pääsee kattoo livenä??
YES! Eiköhän tällä nyt ajele!
Pelkkään ajelemiseenko se nyt sitten tehtiin:seko:
Lisenssiä ei ainakaan näy maksettujen listalla.
Juha Lehtinen
10.05.2008, 22.32
Jaahas, vihdoinkin Prinssi valmiina, on hieno :cool:.
Siisti on! Otatko huomenna ajoon? niin pääsee kattoo livenä??
Juu, huomenna on prinssi Keravalla ajossa ja kuskilla huomioliivi jossa 30-numerot isolla selässä.:eek: Jos ei kauhee krapula vaan ole...:o Heh, sorry Hans, tullaan vaikka oliskin krapula. :cool:
Pelkkään ajelemiseenko se nyt sitten tehtiin:seko:
Lisenssiä ei ainakaan näy maksettujen listalla.
Juu, ajetaan ajetaan ilman lupalappuja tämä kesä...
Ei pahassa tarkoituksessa, mutta miksiköhän minulle tuli tuosta Pinarellosta mieleen tämä:
http://www.moma.org/images/collection/FullSizes/00073100.jpg
Tuo "auringossa pehmennyt" muotoilu ei tee pyörästä kovin nopean näköistä.
http://i301.photobucket.com/albums/nn75/skrank/07052008161.jpg
Ekaa kertaa pyörää kasailemassa, kivaa puuhaahan tämä on :) Ei ole päässyt mekanojakaan ruuvailemaan aikoihin. Rojektissa olisi tarkoitus synnyttää pyörä lenkkeilyyn ja veturi hinaushommiin.
kosh:
http://i301.photobucket.com/albums/nn75/skrank/07052008162.jpg
tarra:p:
http://i301.photobucket.com/albums/nn75/skrank/07052008165.jpg
Kohta saa toivottavasti vähän valaisevampia kuvia näpsittyä.
Mulla oli kanssa omassa salsassa pieniä maalivaurioita kun sain rungon. Ei kuitenkaan noin pahoja kuin tuo on. Käytössä on lisäksi ilmestynyt lisää pieniä maalivaurioita, joten kannattaa harkita rungon suojaamista.
swinger1
14.05.2008, 20.25
Mulla oli kanssa omassa salsassa pieniä maalivaurioita kun sain rungon. Ei kuitenkaan noin pahoja kuin tuo on. Käytössä on lisäksi ilmestynyt lisää pieniä maalivaurioita, joten kannattaa harkita rungon suojaamista.
Täältä suositellaan hyvin, todella hyvin kokemuksin, holmenkollenin nanowax tuotetta. Ei ole enää GF,ssä lähtenyt maali paloina irti.tekee todella kovan kalvon joka monista muista poiketen ei kerää skeidaa itseensä vaan paremminkin hylkii sitä.
Täältä suositellaan hyvin, todella hyvin kokemuksin, holmenkollenin nanowax tuotetta. Ei ole enää GF,ssä lähtenyt maali paloina irti.tekee todella kovan kalvon joka monista muista poiketen ei kerää skeidaa itseensä vaan paremminkin hylkii sitä.
Tarviiko tota käsittelyä uusia usein?
Tuohon jäi toivonmukaan tankolaukun mentävä aukko:
http://i301.photobucket.com/albums/nn75/skrank/15052008183.jpg
Olisi näköjään voinut enemmänkin sahailla tuota haarukan putkea poikki, mutta eihän sitä uskaltanu :o
Kokovartalokuvat menikin sitten metsään..
Sainpas otettua vihdoin kuvan noiden valkoisien kahvakuvien kanssa. On muuten 99% identtiset alkuperäisten kanssa. Juu, saattavat likaantua, mutta tulispahan siistittyä siten pyörää useammin.
http://weightweenies.starbike.com/forum/download.php?id=25637
http://weightweenies.starbike.com/forum/download.php?id=25638
wanderer
17.05.2008, 10.26
Tumppi, aivan järjettömän hieno!
Minkä merkkinen toi kurjuutin mahtaa olla?
Minkä merkkinen toi kurjuutin mahtaa olla?
Siinä on varmaankin Shimpan osat?
Vaikea sanoa kun tekstit on poistettu.
vielä viiminen kuva tänne.. seuraava projekti varmaan kameran hankinta :rolleyes:
http://i301.photobucket.com/albums/nn75/skrank/17052008190.jpg
Voipi olla että reissun jälkeen vaihtuu välitykset takana :p.
Minkä merkkinen toi kurjuutin mahtaa olla?
Myönnetään, että pyörän merkin vois pyyhkiä 30 kertaa pois ja silti se LOOK lukisi ainakin 5:ssä kohdassa. Mutta kun vedetään kunnolla överiksi niin siitähän tulee ihan siisti lopputulos.:rolleyes:
Aki Korpela
18.05.2008, 13.25
Fillari on runkoa vaille valmis. :)
http://kotisivu.dnainternet.net/akikorp/photos_lenkit/kamat_08.JPG
Pyöräkaistapää
18.05.2008, 13.52
Onko skotti palasina? Spark? Mitä?
Ettei vaan odoteltaisi semmoista C:llä alkavaa rekkulaa? Kaverikin odottelee ja alkaa mennä hermot pikkuhiljaa. :D
Ootkos Aki muuten kokeillut, että pitääkö toi keula lukitus päällä hervotonta kitinää? Noita on nimittäin ollut liikkeellä...
Aki Korpela
18.05.2008, 14.37
Ettei vaan odoteltaisi semmoista C:llä alkavaa rekkulaa?
Joo, Cube AMS HPC sen piti olla, mutta kun aikataulut petti ja Tahko alkoi olla liian lähellä, täytyi ottaa suunnitelma B käyttöön. Siksi Spark 10:n pitäisi olla matkalla kohti kotiani. Taisin Wandererille sanoa joskus viime keväänä, että jos Spark kestää sen tehoja yhden kisakauden, niin määkin ostan sitten semmoisen. Ja kestihän se. :)
Ootkos Aki muuten kokeillut, että pitääkö toi keula lukitus päällä hervotonta kitinää? Noita on nimittäin ollut liikkeellä...
Maastoajossa en oo lukitusta käyttäny laisinkaan, mutta satunnaisissa ylämäkiharjoituksissa keula on ollu lukossa. Hervontonta kitinää noi reenit aiheuttaa joka tapauksessa, mutta oon tähän asti luullu, että ääni tulee pään sisältä. :D
Joo sulla on vissiin etupamppu aina niin jäykkänä, ettei ehdi, tai tarvi, keskittymään välineisiin ja niissä piileviin hienouksiin. :eek:
Mun mielestä toi lukitus/ sen ohitus on jopa ihan käyttökelpoinen viritys, etenkin tommosessa ajossa, missä pitäisi kai päästä jotenkin eteenpäinkin. Nyt siis, kun toi ei enää pidä sitä tolkutonta nirinnarin -ääntä.
Jossain karhupitoisella-alueella tommonen vaimennuksen vislaus voi olla kai ihan toivottavakin ominaisuus. Eipähän myöskään pääse eksymään pahasti, kun ei kestä hermot ajella kovin synkkään metsään. :D
Aki Korpela
18.05.2008, 15.24
Joo sulla on vissiin etupamppu aina niin jäykkänä, ettei ehdi, tai tarvi, keskittymään välineisiin ja niissä piileviin hienouksiin. :eek:
Ei pidä paikkaansa, jos etupampulla tarkoitetaan tässä joustohaarukkaa. :) Mulla on tapana säätää sekä etu- että takaiskari niin löysiksi, että ne tuppaa ihan peruslenkillä välillä pohjaillakin. Kun joskus yritin ajella pari lenkkiä hiukan jäykemmillä säädöillä, selkähän siitä heti suuttui. Ajelen siis keskimäärin varsin notkuvalla pyörällä, jos xc-täysjoustoa voi notkupyöräksi kutsua.
Ei ollu kuitenkaan tarkoitus sanoa, että lukitus olis mun mielestä turha. Hienoja vempaimia nuo kaikki säädöt ovat. Oon vaan ite tottunu niin pehmeään pyörään, että lukituksen käyttö jää maastoajossa kovin vähiin.
vielä viiminen kuva tänne.. seuraava projekti varmaan kameran hankinta :rolleyes:
Voipi olla että reissun jälkeen vaihtuu välitykset takana :p.
Upean näköinen Salsa! Muuten, voinko kysellä millaisella budjetilla olet saanut kiiturin kasaan? Itseäkin vähän polttelisi cyclocrossarin hankinta.
...millaisella budjetilla olet saanut kiiturin kasaan?...
No voipihan sitä kysellä mutta en osaa tuohon vastata kun en ole vielä uskaltanut ynnäillä kaikkia kuitteja yhteen. Runkosetti (400e) ja iso osa osista on kuitenkin hommattu bike-componentsista, sieltä voipi itseä miellyttävän kokonaisuuden laskeskella :)
simojoki
18.05.2008, 21.53
Fillari on runkoa vaille valmis. :)
*kuva nips*
Asiallista kampetta! Miten muuten noi Hopen kahvat mahtuu toimimaan gripshift vaihtajien kanssa? Eikö tuo kahvan sisäosassa oleva "mötikkä" osu tuohon vaihtajaan jarruttaessa?
Aki Korpela
18.05.2008, 22.09
Asiallista kampetta! Miten muuten noi Hopen kahvat mahtuu toimimaan gripshift vaihtajien kanssa? Eikö tuo kahvan sisäosassa oleva "mötikkä" osu tuohon vaihtajaan jarruttaessa?
Kieltämättä tuo arvelutti itseänikin, kun aloin vermeitä paikoilleen asentaa. Mutta ei se mötikkä kuitenkaan osu vaihtajaan, vaikka kuvan perusteella siltä vaikuttaisikin. Eli ihan hyvin mahtuvat toimimaan.
mitäs se kipinäskotin runko painaa ?
Pyöräkaistapää
19.05.2008, 03.47
Ootkos Aki muuten kokeillut, että pitääkö toi keula lukitus päällä hervotonta kitinää? Noita on nimittäin ollut liikkeellä...
Ei kitise munkaan F120rlc ja lukitusta on tullut käytetty viime aikoina paljon... Jottei meni ihan ohi aiheen, vaihoin tossa uudet öljyt keulaa ja aikamoista tököttiä siellä olikin tehtaan jäljiltä. Ihan kuin olisi vähän lipsahtanut asennusrasvaa vähän enempikin. Öljy vaikutti semmoselta vaihdelaatikkomalliselta...
Aki Korpela
19.05.2008, 07.30
mitäs se kipinäskotin runko painaa ?
Pitäis olla alle 1600 g ilman iskaria, mutta saa nähdä, pitääkö paikkaansa. Palataan asiaan toivottavasti lähipäivinä.
J Panula
19.05.2008, 08.06
No voipihan sitä kysellä mutta en osaa tuohon vastata kun en ole vielä uskaltanut ynnäillä kaikkia kuitteja yhteen. Runkosetti (400e) ja iso osa osista on kuitenkin hommattu bike-componentsista, sieltä voipi itseä miellyttävän kokonaisuuden laskeskella :)
Morjens,
Joo, upea pyörä, siis erityisesti livenä, tuli ihasteltua tuota perjantaina BP:n edustalla (harvoin niin tapahtuu, jotta jään ihmettelemään jotain fillaria ;) )... eli näimmekin BP:ssä perjantaina, mä en vain niin nopeasti muistanut kunnolla missä olen sinut tavannut, eli jotain maantie(?)kiekkokauppojahan sitä tosiaan tehtiin (viime vai toissavuonna?) muisti palautuu hitaasti ;) (no tuleehan noita komponentteja ostettua ja myytyä ihan jonkunverran mutta kumminkin)
Mitkäs renkaat Salsassa muuten on?, pitäis itsekin katsella jotain tollasia retkikäyttöön...
Morjens,
Joo, upea pyörä, siis erityisesti livenä, tuli ihasteltua tuota perjantaina BP:n edustalla (harvoin niin tapahtuu, jotta jään ihmettelemään jotain fillaria ;) )... eli näimmekin BP:ssä perjantaina, mä en vain niin nopeasti muistanut kunnolla missä olen sinut tavannut, eli jotain maantie(?)kiekkokauppojahan sitä tosiaan tehtiin (viime vai toissavuonna?) muisti palautuu hitaasti ;) (no tuleehan noita komponentteja ostettua ja myytyä ihan jonkunverran mutta kumminkin)
Mitkäs renkaat Salsassa muuten on?, pitäis itsekin katsella jotain tollasia retkikäyttöön...
Juu vuosi sittenhän ne mavicin maantiekiekot tuli ostettua. Salsan renkaat on ihan perus schwalben maratoonit 32mm leveinä. Ainakin tähän asti on meidän talouden muutamat pyöräretket selvitty ilman rengasrikkoja noilla, mutta pyörän päällä ei mitään isoa kuormaa ole ollut paitsi kuski :) Hullu kuorma raahautuu peräkärryssä.
Aki Korpela
21.05.2008, 18.35
Saamari, kun se on kevyt! :eek: 1520 g ilman iskaria ja 1688 g DT Carbon -iskarin, puslien ja titaanipulttien kera. Kyseessä on siis 2008-mallinen Spark 10 koossa L.
http://kotisivu.dnainternet.net/akikorp/photos_lenkit/spark_frame.jpg
Korea on. Tulee vissiin aika kepeä setti. :eek:
Samu Ilonen
21.05.2008, 20.57
Tänään ajelin parilla 08' Scottilla, jollain Ransomilla ja Addict R2:lla. Jotenkin se Addict oli vallan kiva. Muttei mikään erityisen säväyttävä ulkonäöllisesti. Kiin joku Cervelo R3, ei mikään taideteos mutta lämmittää mekaanoillo ikänsä leikkinyttä kollia kuin metsäpalo pultsareita pusikoissa...
Mutta Addictin ja R3:n, jälkeen onkin vielä vaikeampi mielltiä minkä haluaisi. En ole pariin vuoteen nähnyt maantierunkoa joka kiinnostaisi hankintaan asti. Paitti yksi joka tuli lunastettua heti. Mut se on vain välietappi Nirvanaan. Ja sekin kokoamatta vielä. No tuloo kiva lenkkipyörä alta 6kg XL koossa.
Jos lähtisin speksaamaan ideaalista muantierunkoa niin siinä olisi:
-kuitua, toki!
-suoraan laakeripesät Campan Ultra Torque kammille.
-suoraan laakeripesät Campan Record int-ohjain laakerille (kevein ja toimii) tai Kingin paikat (paras ja kaunein).
-keula olisi THM.
-vaakaputkessa slopea 0-2 astetta.
-kiinteä,kuituinen korveke etuvaihtajalle
-takahaarukassa olisi huomioitu maximaalinen sivuttaisäikkyys pilaamatta pystyjuustoa.
-takahaarukan korvakkeet kuitua, vaidettava alusilmä takavaihtajalle.
-Sen nimi olisi Signature Nirvana.
:D
Ehkä se realisoituu jopa ennen syksyä.
Hieno on Akin runko. Pistä palikat kiinni äkkiä, ettei lennä tiehensä. Äläkä anna uuden pelin viedä huomiota pois universumin parhaan TV-sarjan kesäuusinnoista ;)
Oma projekti hieman raskaampaa sarjaa. Vaikka ei kai tuo 6" joustavaksi rungoksi niin kovin painava ole?? Kunny tulis ne loput osat vaan sieltä Saksanmaalta.
http://www.students.tut.fi/%7Etalehton/runko.jpg
Aki Korpela
21.05.2008, 23.08
Korea on. Tulee vissiin aika kepeä setti. :eek:
Ei mitään äärikevyttä, mutta kunnon keulalla ja renkailla alle 9 kg on tavoitteena. Tuostahan nääs pystyisi rakentamaan alle kahdeksankiloisenkin:
http://www.light-bikes.de/website/new/2008/05/03/scott-spark-ltd-7774-gramm
Samun apua tässäkin hankkeessa tosin tarvitaan. Rungon mukana tullu Ritchey WCS Carbon -tolppa on kyllä oikein hieno, mutta sehän kelpaisi melkein ankkuriksi (234 g). ;) Vanha AX ei taida tohon shimmilläkään sopia, kun lienee liian lyhyt. Signaturen pajalle onkin jo toivomuslista lähetetty. :)
Aki Korpela
21.05.2008, 23.11
Äläkä anna uuden pelin viedä huomiota pois universumin parhaan TV-sarjan kesäuusinnoista ;)
Tästä ei ole kerrassaan minkäänlaista pelkoa. :D
Oma projekti hieman raskaampaa sarjaa. Vaikka ei kai tuo 6" joustavaksi rungoksi niin kovin painava ole?? Kunny tulis ne loput osat vaan sieltä Saksanmaalta.
Katos! Pitääpä tulla kesällä jossain kivikossa viivalle. :)
pistä aki pyörä nippuun ja tuu esittelemään sitä ens keskiviikkona yhteislenkille !
mullaki nykyää toi skandiumrunko : olisko akilla mitää ideaa mitä sillä on massaa ?
aki: meneekö täpäripyörä jo alle kasin ? :)
wanderer
21.05.2008, 23.45
Kyllä mää vaan pitäsin sen Nude TC -iskarin Sparkissa. Se säätö on kerrassaan verraton, kera kunnollisen Terralogic-keulan.
Tiepätkät voi päästää putkelta täysin jäykällä pyörällä!
Mulla löytyy ankkurimalliselle tolpalle käyttöä Scalessa, jos ankkuri ei päädy Akille käyttöesineeksi...
Aki Korpela
22.05.2008, 07.35
Kyllä mää vaan pitäsin sen Nude TC -iskarin Sparkissa. Se säätö on kerrassaan verraton, kera kunnollisen Terralogic-keulan.
Tiepätkät voi päästää putkelta täysin jäykällä pyörällä!
Kyllähän Mestari taas asiaa puhuu. Jos laskettaisiin vain sekunteja, alkuperäisiskari lukituksen kaukosaadön kanssa olis varmaan paras vaihtoehto. Tässä on nyt kuitenkin ennenkaikkea kyse elämäntavasta, ja siksi mulle oli alusta asti selvää, mikä iskari runkoon tulee. :) Ja onhan tässä kuituihmeessäkin umpilukitus, jonka vipu on nyt olevinaan kovinkin hyvin käsillä. En silti jaksa uskoa, että sitä tulis käytettyä...
Mulla löytyy ankkurimalliselle tolpalle käyttöä Scalessa, jos ankkuri ei päädy Akille käyttöesineeksi...
Eri hieno tolppa se on, ei siitä mihinkään pääse. Tarkoitus ei ole siitä luopua, kun se on toistaiseksi ainoa 34.9-millinen, joka hyllystäni löytyy.
Muutenkin näitä mun juttuja kannattaa lukea varsin tiheän ww-suodattimen läpi. :)
Aki Korpela
22.05.2008, 07.46
pistä aki pyörä nippuun ja tuu esittelemään sitä ens keskiviikkona yhteislenkille ! mullaki nykyää toi skandiumrunko : olisko akilla mitää ideaa mitä sillä on massaa?
Pitää yrittää ehtiä Lamminpäähän tässä joskus lähiaikoina. Lyhyempijoustoinen Hei Hei Supreme on alla olevan kuvan perusteella iskarin kera hiukan alle 2100 g, niin jos arvata pitää, King lienee luokkaa 2300-2400 g. Eli pirun kevyt sekin.
aki: meneekö täpäripyörä jo alle kasin ? :)
Ei mene. Luotettava, ja samalla toki mahdollisimman kevyt, Tahko-väline tästä on tarkoitus rakentaa.
http://weightweenies.starbike.com/forum/download.php?id=21655
1688 g DT Carbon -iskarin, puslien ja titaanipulttien kera. Kyseessä on siis 2008-mallinen Spark 10 koossa L.
Huh ja huh, sehän on oikeasti kevyt. Paljon painoi vakioiskarilla ja lukitusvivulla vaijereineen vai jäikö ne kaupan hyllylle?
Aki Korpela
22.05.2008, 09.56
Huh ja huh, sehän on oikeasti kevyt. Paljon painoi vakioiskarilla ja lukitusvivulla vaijereineen vai jäikö ne kaupan hyllylle?
Alkuperäisosat odottaa kotona kuituiskarin räjähtämistä. :)
Kyllä se alkuperäinen iskari puntarilla kävi, mutten nyt onnistu muistamaan tarkkaa lukemaa. 300 g lukituksen kaukosäädön kanssa ei kuitenkaan liene kaukana totuudesta. Eli hiukan yli 1800 g rungolle ja iskarille.
Saamari, kun se on kevyt! :eek: 1520 g ilman iskaria ja 1688 g DT Carbon -iskarin, puslien ja titaanipulttien kera. Kyseessä on siis 2008-mallinen Spark 10 koossa L.
<< ...hieno kuva poistettu... >>
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/images/icons/icon14.gif hieno on runko!
nimimerkillä oman striken seuraajaa pohtien ja kesän kestotestituloksia odotellen ;)
Ajettavuus varmaankin kohenisi pirusti toisenmoisella takaiskarilla? Kun tuota on vissiin tarkoitus ajaa kuitenkin melko löysällä jousituksella, niin näyttäisi siltä, että kiikkumalla ja kaakkumalla mennään kun lykkää kiinni tuon DT:n? :seko:
Aki Korpela
23.05.2008, 07.25
Saattaa olla noinkin, mutta hyvin mää tulin ton DT:n kanssa toimeen jo edellisen runkonikin kanssa...
No joo, kai sitä tuollakin etenee tasaisen varmasti.
Miä kyllä tarvitsisin kaikki mahdolliset ja mahdottomat apukeinot, mikäli erehtyisin kilipailemaan. Seuraavaksi voisin kyllä muuten vaan kokeilla tuota pyörän siunausta. Semmonen rienaajamunkki vaan heiluttelemaan savuavaa pönikkää ja höpisemään tekolatinaa. Spiritus sanctus!
Aki Korpela
23.05.2008, 11.49
Miä kyllä tarvitsisin kaikki mahdolliset ja mahdottomat apukeinot, mikäli erehtyisin kilipailemaan.
Ei kai sitä kilipailemista tartte ottaa liian tosissaan. Izmo sanoi joskus osuvasti, että kun ympäri vuoden ajellaan, niin kisapäivät on sitten niitä juhlapäiviä. Ja nyt, jos/kun saan valmiiksi tämän uuden laitteen, ajaminen muuttunee entistä enemmän ohjetta "aja fillarilla siten, kuin fillari haluaisi sillä ajettavan" noudattavaksi. [1] Ei toi välttämättä tarkoita sitä, etteikö vois ajaa täysillä, mutta varsinkin näissä lyhyehköissä kisoissa tulee aika usein ajettua reikä päässä laitteistoa säälimättä. Tahkon pitkille matkoille toi ei sen sijaan ainakaan mun osaltani pidä enää paikkaansa, kun siellä alku ajetaan hissukseen, ja lopussa täysillä ajaminen tarkoittaa tasaisella likimain vauhtia 10 km/h. :)
Eli vaikka mää osallistunkin kisoihin, sillä ei oo juurikaan merkitystä, miten niissä kisoissa pärjää. Mukavaa puuhaa se joka tapauksessa on. Mun reenaaminen tähtää pääosin siihen, että jaksais edes kerran elämänsä aikana ajaa edes jollain lailla sen Tahkon kolmannenkin kierroksen. Ja vielä edellistäkin enemmän reenaaminen tähtää siihen, että olis joskus 50 vuoden päästä yhtä rautaisessa kunnossa, kuin mitä Talisker yhä tulee olemaan parinkymmenen vuoden kuluttua. :)
Eli elämäntavasta tässä on kyse. Kylläpä meni rajusti ot:n puolelle. Joka tapauksessa tuo pyörän siunaaminen on oiva idea :)
Lähteet:
[1] private communication with Menni Merkkari
wanderer
23.05.2008, 11.52
Siis sinäkin kilpailet vain omaksi iloksi?
:eek::p:D
Aki Korpela
23.05.2008, 12.00
Mää en oikein näe sitä, kenenkä muun iloksi sitä vois kilpailla. :)
No yleisön iloksi, mutta se vaatii jotain tangon yli kiepahduksia tai muita lapajättiläisiä.
Joko se sun runkos on Samulla rakennettavana? Siellä on kuulemam mukaan ollut tällä viikolla jo kiusaksi asti noita scotteja?
Aki Korpela
23.05.2008, 12.18
Joko se sun runkos on Samulla rakennettavana?
Ei o vielä. Haaveilen saavani fillarin tänä iltana ajokuntoon, ja sitten tarttis lähteä kuitupajalle mittailemaan penkin kulmia.
Aja K:n akkunan ohi, niin myö voidaan ihailla. Sitä pyörää meinaan.
Kai se jää sitten sinne imulle viikonlopun yli työstettäväksi, joten voin mennä hiveltämään sitä vaikka huomenna rasvaisilla sormillain?
No ei vaan vakavastipuhuen, kyllä mä käytän valkoisia puuvillasormikkaita.
Aki Korpela
23.05.2008, 12.46
Aja K:n akkunan ohi, niin myö voidaan ihailla. Sitä pyörää meinaan.
Saattaa jopa onnistua. Tai sitten ei, jos rakentelun viimeistelyssä ilmenee jotakin yllättävää. Saa nährä.
Kai se jää sitten sinne imulle viikonlopun yli työstettäväksi, joten voin mennä hiveltämään sitä vaikka huomenna rasvaisilla sormillain?
No ei vaan vakavastipuhuen, kyllä mä käytän valkoisia puuvillasormikkaita.
Ei jää. Tarkoitus on istua penkissä koko viikonloppu, ja välillä ajaa eteenkinpäin. :D
Aki Korpela
23.05.2008, 23.14
Aja K:n akkunan ohi, niin myö voidaan ihailla. Sitä pyörää meinaan.
Ei kerinnyt, mutta sain laitteen kuitenkin jonkinlaiseen kuosiin. Nykykunnossa massaa kertyy nahkarenkailla noin 8.7 kg, ja kunhan saan tuohon Raceking Supersonic 2.2" -renkulat, niin sitten ollaan yhdeksässä kilossa. Jos Samu suo, niin ehkä se tuosta vielä hiukan laihtuu. :)
Tässä on listaus osista massoineen
http://kotisivu.dnainternet.net/akikorp/photos_lenkit/spark.pdf
ja ohessa on pari hätäistä otosta neitsytlenkiltä. Ainoa ensilenkillä ilmi tullut yllätys oli takajousituksen aktiivisuus ja pehmeys. Vaikka kyseessä kai pitäisi olla puhdasverinen xc-kisarunko, takajousitus toimii miellyttävän pehmeästi!
http://kotisivu.dnainternet.net/akikorp/photos_lenkit/spark1.jpg
http://kotisivu.dnainternet.net/akikorp/photos_lenkit/spark2.jpg
wanderer
26.05.2008, 10.42
takajousitus toimii miellyttävän pehmeästi!Kyllä näin on. Ja silti pyörä etenee eikä kiiku. Varsinkin sen oman iskarin "keskiasennolla".
Race King 2,2" SS painaa karvoineen 478+-3g neljän kappaleen punnituksen perusteella. Ja ilmatilassa löytyy!
Olis se Korpeljonttikin voinut aloittaa tästä aiheesta oman projektinsa - paljon hölmömmistäkin aiheista on niin tehty.
Kyllähän tuosta varsin komia tuli. Moitteita voi antaa paainavuudesta ja siitä, ettei pyörää iskalla nostaa ilmaan tangosta roikottaen. :D
Mulla on muutes jotain sanomista tuossa omassa DT:ssä. Alkoi pitämään välillä ihmeellistä kolahtavaa ääntä, mutta toiminnassa ei ole tapahtunut muutosta. Rod-endseistä ääni ei lähde, ne on ihan ok:t. Viä.
Että tulihan sillä jo ajettua helmikuun lopusta ja kun justiinsa pääsin jonkun myös DT:nsä kolisemaan saaneen kanssa haastelemaan aiheesta ja kertomaan, että "ei tää kolise". :)
En nyt vaan muista kuka se oli, että jos ko. herra lukee tämän, niin etsäviitsisitsä laittaa YV:tä.
Vaikka kyseessä kai pitäisi olla puhdasverinen xc-kisarunko, takajousitus toimii miellyttävän pehmeästi!
Paha miinus kisarungolle! ;)
Voiko moisella päästä "fiilikseen" :)
Jokos sen keulan kitiseminen on kokeiltu?
Ei sitä fiitseriä ole tietenkään pakko käyttää (täten myönnän oikeuden olla käyttämättä), mutta olishan se kiva, että keula olisi ehjä suoraan paketista... :)
Jokos sen keulan kitiseminen on kokeiltu?
Ei sitä fiitseriä ole tietenkään pakko käyttää (täten myönnän oikeuden olla käyttämättä), mutta olishan se kiva, että keula olisi ehjä suoraan paketista... :)
Btw. mun -07 Talas RL ei nitise yhtään lukittuna.
-07 RP23 taas nitisee helvetin ärsyttävästi jos prööpetaali on päällä.
Katoaako tämä nitinä huollolla?
Pro pedaalia kyllä käytän aika harvoin maastossa ja tiellä nitinä on vähäisempää.
Aki Korpela
26.05.2008, 11.27
Jokos sen keulan kitiseminen on kokeiltu?
Pitikö sen kitistä lukittuna? Ei toi mun kappaleeni ainakaan moista tee, vaan pysyy ihan hiljaa ja ummessa.
Huomasin eilen paria ylämäki-iskua tehdessäni, etten osaa ajaa jäykkäperäisellä pyörällä. Keulan lukitseminen tuntui kyllä putkelta ajaessa mielekkäältä, mutta kun perän laittoi lukkoon, fillari lähes karkasi käsistä. :)
Kai sen sitten pitäisi kitistä, koska Foxilta on annettu ohje: "ääniä ei aleta korjaamaan". ;)
Jos sulla on se lukitus ihan umpilukitus, eli keula ei jousta mökkylässä, niin tuskin se silloin juurikaan kutisee.
Aki Korpela
26.05.2008, 19.32
Olis se Korpeljonttikin voinut aloittaa tästä aiheesta oman projektinsa - paljon hölmömmistäkin aiheista on niin tehty.
Ei kai ny sentään. Tässä on nääs sellainen ero, että Scottin voi ostaa marketista, mutta Ibiksen löytää vain oikeasta pyöräkaupasta. :D
Moitteita voi antaa paainavuudesta ja siitä, ettei pyörää iskalla nostaa ilmaan tangosta roikottaen. :D
Kieltämättä huolestuin hieman, kun Samu kiinnitti Rapalansa koukun tuohon muovitankoon. :)
Aki Korpela
26.05.2008, 19.36
Race King 2,2" SS painaa karvoineen 478+-3g neljän kappaleen punnituksen perusteella.
Sää oot saanu kepeitä yksilöitä. Mun molemmat Raceking SS 2.2":t on 486 g.
Ohiampuja
27.05.2008, 09.44
...kun perän laittoi lukkoon, fillari lähes karkasi käsistä. :)
Kulkiko se niin kovaa? Eikös jäykkäperäisten pitäisi olla tosi nopeita. ;)
Antti Kuitto
27.05.2008, 09.58
Kieltämättä huolestuin hieman, kun Samu kiinnitti Rapalansa koukun tuohon muovitankoon. :)
Eikait Samu punnitse pyöriä rapalalla??? :o Anyway, nätti on pyörä...:)
simojoki
27.05.2008, 10.38
Eikait Samu punnitse pyöriä rapalalla??? :o Anyway, nätti on pyörä...:)
Eli Samun laitokset on oikeasti useita kiloja kevyempiä kun mitä rapala näyttää :D
Vai paljonko tollasessa kalavaa'assa on kalamiehen kerrointa tuloksessa?
Tässä minun rataprojektini lähtö. Ekat osat tulivat.
CRC:n mustasta jätesäkistä paljastui tällainen:
http://www.pinkbike.com/photo/2086472/
Ja laatikosta tällainen:
http://www.pinkbike.com/photo/2086473/
Iso pahvilaatikko kotiutui vihdoin tuoden osia:
http://www.pinkbike.com/photo/2093164/
http://www.pinkbike.com/photo/2093163/
http://www.pinkbike.com/photo/2093162/
Illalla kasaan, ehkä.
wanderer
31.05.2008, 10.33
Aki: tieto lisää tuskaa.
FD-M953 on uutta M971-etuvaihtajaa 23g kevyempi! (126g vs. 149g vakiopulteilla)
Joutuu ruuvaamaan tuon wanhan XTR:n kiinni..
Aki Korpela
31.05.2008, 16.47
Aki: tieto lisää tuskaa.
FD-M953 on uutta M971-etuvaihtajaa 23g kevyempi! (126g vs. 149g vakiopulteilla)
Joutuu ruuvaamaan tuon wanhan XTR:n kiinni..
Oikeassa oot, M971 ei oo erityisen kevyt. Tekis mieli kokeilla Campan Recordin etuvaihtajaa, jota Tonykin käyttää Cannondale Taurine Team Replicassaan. Heittämällä tuo ei taida kolmella eturattaalla toimia, mutta joku oli jossain päin maailmaa saanut tuon maastopyörässä kolmellakin eturattaalla toimimaan... Tuota, tai sitten Dura-Acea, vois tässä kesän aikana yrittää viritellä. ;)
Asiasta neljänteen: ensikokemusten perusteella nuo 2.2 tuumaa leveät RaceKing SS:t ovat kyllä melkoiset kuningasrenkaat! :eek: Rullaavat pirusti, pitävät kurveissa, ovat ilmatilavuudeltaan valtavat, eivätkä painakaan juuri mitään!
simojoki
01.06.2008, 09.39
Tässäpä linkkivinkki (http://www.velonews.com/article/73034/) mihin pyrkiä fillarien kevennys projekteissa :D
Olis muuten nyt aika helppo päästä alle kuuden kilon jos haluaisi. Vaihtais vaan tuubit ja pikalinkut kevyempiin, niin johan (eihän) alkaisi vaaka näyttää <6kg lukemia. Nyt 23mm leveät (todellisuudessa 22,5mm eli vain 1½mm leveämmät kuin 21 milliset) vittoriat toki tuntuu aika mukavilta huonommalla tienpinnalla ajettaessa.
http://weightweenies.starbike.com/forum/download.php?id=25895
http://weightweenies.starbike.com/forum/download.php?id=25892
Tumppi, mistä olet ostanut nuo 23mm Corsat? En ole nähnyt niitä kuin Rosen katalogissa, jossa hinta rasvainen 60,-.
Ovatko nuo kiekot Fast Forwardit?
Niin, pyörä on kyllä komea.
Olis muuten nyt aika helppo päästä alle kuuden kilon jos haluaisi. Vaihtais vaan tuubit ja pikalinkut kevyempiin, niin johan (eihän) alkaisi vaaka näyttää <6kg lukemia. Nyt 23mm leveät (todellisuudessa 22,5mm eli vain 1½mm leveämmät kuin 21 milliset) vittoriat toki tuntuu aika mukavilta huonommalla tienpinnalla ajettaessa.
Näinköhän. Vittorian saitti kertoo 23mm painoksi vain 5g enemmän kuin 21mm, 275-270g. Toisaalta ostin just keväällä pari Evo CX 21mm tuubia, painoivat molemmat jokseenkin tasan 300g. Toisaalta en kyllä tiedä montako grammaa sinulla menee yli kuuden kilon:p
(lyöpäs enteriä siinä kuvien välissä...)
Näinköhän. Vittorian saitti kertoo 23mm painoksi vain 5g enemmän kuin 21mm, 275-270g. Toisaalta ostin just keväällä pari Evo CX 21mm tuubia, painoivat molemmat jokseenkin tasan 300g. Toisaalta en kyllä tiedä montako grammaa sinulla menee yli kuuden kilon:p
(lyöpäs enteriä siinä kuvien välissä...)
No nuo 23:t painoi 268g ja 275g. Minun 21mm samoissa lukemissa. (siinä 270-280) Kevyemmillä tarkoitin esim. Tufoja. Tosin ne ei kelpaa minulle kuin varatuubiksi paidan taskuun.;) 6.22kg tuossa kokoonpanossa, eli pikalinkut ja tuubit vaihtamalla kevenisi reilun 200g helposti. 5½ kilon tietämille joutuisi jo käyttämään hieman enemmän rahaa...
Niin, nuo tuubit tais tulla Comobikestä, Brentin jemmavarastosta. Milläs renkailla se Lampre ajelikaan? Ai niin just noilla.:rolleyes:
Hieno peli.
Paljonkos tuollainen Lookin raami painaa?
mjoo-o 5623g ja hieman reilut 400g vielä lähtee kunhan tulee syntacen stemmi, ax:n tolppa, claviculat yms yms pientä, nyt nipussa hieman kompromissi palikoilla :D Renkaina on vittorian evot cx:t, niistäkin saisi sen reilut 200g lisää helpostikkin pois mutta ei viitsi käytettävyydestä tinkiä. Eiköhän sellasella n. 5,2kg pyörällä kumminkin pääse... huomenna koeajolle :)
http://www.elisanet.fi/race/pics/upgrade_1.jpg
http://www.elisanet.fi/race/pics/upgrade_2.jpg
http://www.elisanet.fi/race/pics/upgrade_3.jpg
http://www.elisanet.fi/race/pics/upgrade_4.jpg
http://www.elisanet.fi/race/pics/upgrade_5.jpg
Hei mistä olet recordeja hankkineet? Saksa-kauppoja olen pikkasen selaillut ja koko sarjaa ei näköjään saa juuri halvemmalla kuin kaikki erikseen tilaamalla. Noin 1300 euroa kahvat, jarrut, vaihtajat, kammet, pakka ja ketju. Erikseen ostaminen tietysti sopii yhtä hyvin tai paremminkin. Saattaisin jättää jonkun komponentin vielä hankkimatta (nykyiset centaurin jarrut saattais kelvata) tai ottaa jonkun osista chorusta (kuten pakan).
edit: voi laittaa yyveenä vinkkiä, jos täällä ei kehtaa edullista suosikkakauppaansa mainostaa.
Jos maltat odottaa jonkin aikaa, säästät todennäköisesti merkittävän summan 2008-osissa. Campan 2009-mallistohan uusiutuu radikaalisti ulkonäön(kin) osalta, joten kauppiaat varmasti haluavat päästä eroon vanhan mallin osista. Yleensä nuo uudet mallistot tulevat kauppoihin syksyllä.
Joo tätä mä vähän muistelin täällä (2009-topicissa) puhutun muttei millään malttaisi :)
Aluksi olin ostamassa pelkkiä uusia kampia (chorusta) ja takapakkaa mutta mutta...
Perustelen tätä itselleni sillä, että saan nykyiset centaurit mukamas talteen cyclocross-pyöräprojektia varten valmiiksi. Ja tätä kautta voin täysin hyvällä omalla tunnolla ostaa maantiepyörään jo recordit. Loogista, eikö totta :)
Näin kynnys ostaa se crossarin runko on myös pienempi. Voi kotona kertoa, että pyöräprojektista tuli erittäin edullinen, kun osiakin oli kertynyt nurkkiin jo valmiiksi niin, ettei juuri muuta kuin runko täytynyt ostaa...
Kun yks valmistuu niin pakko aloittaa toinen rojekti taas...
http://www.oldklein.com/kleinit/StormSamu/storma.jpg
http://www.oldklein.com/kleinit/StormSamu/fuselage.jpg
Montako Shamus meinaat noita kasata? Edelleen haku uudesta päällä?
Toi stonga-stemmi systeemi on magee. Lisää kuvia :)
Shamus: mistä vanha flite?
ps. hienoja Kleinejä, keep up the good work!
No ainahan on tilaa Kleineille jos jostain löytyy... ja vaimollekkin pitäisi saada oma.
Flite = Ebay Italia...
Hiillosmakkara
13.06.2008, 23.43
Asian vierestä: Hmm...jotenkin noista vanhojen Kleinien värityksistä tulee mieleen....joo, nykypäivän Colnagojen väritykset :seko:
Tässä mun Scott valmiina ja kisasäädöissä. Haarukan jämäpala lähtee vielä pois kunhan kerkeää.
http://c2.pinkbike.com/photo/2229/pbpic2229203.jpg
http://c4.pinkbike.com/photo/2229/pbpic2229218.jpg
http://c2.pinkbike.com/photo/2261/pbpic2261383.jpg
Mercier viimeinkin ajokunnossa. Nyt kelpaa ajella. Säädöt ovat vielä kesken ja satula vaihtuu paremmin ajan henkeen sopivaksi.
Tuosta pitäisi jotain saada aikaan.
http://p1.pinkbike.com/photo/2540/pbpic2540935.jpg
[/URL]
[URL="http://www.pinkbike.com/photo/2540935/"]
(http://www.pinkbike.com/photo/2540935/)
wanderer
03.10.2008, 16.39
Tuosta pitäisi jotain saada aikaan.Komia! Paljonkos tuommoinen BMC:n runkosetti kustantaa ja mistä niitä saa?
http://farm4.static.flickr.com/3054/2910185770_6fb2c4a5a9.jpg?v=1223050780
Pojekti on tuossa alla edessä. Laitan paremman sitten, kun on valmista...
Projektia...? Jotain pientä taas...
http://www.oldklein.com/Otherbikes/Merlin/eka0.jpg
http://www.oldklein.com/Otherbikes/Merlin/merlin5.jpg
http://www.oldklein.com/Otherbikes/Merlin/eka2.jpg
http://www.oldklein.com/Otherbikes/Merlin/merlinhalfway1.jpg
Komia! Paljonkos tuommoinen BMC:n runkosetti kustantaa ja mistä niitä saa?
Toimintatonni tuohon upposi, Barracudasta on tuo yksilö. Jenkeistä löytyisi alle 800 taalan, en tiedä toimittavatko tänne Pohjolaan.
Attitude
04.10.2008, 17.10
Toimintatonni tuohon upposi, Barracudasta on tuo yksilö. Jenkeistä löytyisi alle 800 taalan, en tiedä toimittavatko tänne Pohjolaan.
Itellä ei ole kokemusta noista BMC:n rungoista - ovatko minkä laatusia? Jensonilta jenkeistä sais meinaan täysjoustoja todella halavalla - vois vaikka yhen tilais ylimääräsiä osia kantamaan (ja ainakin Jenson toimittaa Suomeen)
Ohiampuja
04.10.2008, 19.26
Projektia...? Jotain pientä taas...
Jaahas, niinpä näyttää.
Mutta mikäs nostalgia peli tuosta tulee, eikös ne Kleinit täytä sen retro-tarpeen?
Eikös tuohon pitäisi saada ihan hipo-osat kiinni, mallia vaikka Korpelan täpäri-projektista. ;)
Sakari Kyrö
06.10.2008, 23.29
Oma projekti valmistunee niin että pyörä rakentuu alhaalta ylös...
Jo saapuneet:
- Campagnolo Bora Ultra two (Conti Competition tuubeilla)
Vielä saapumatta:
- 2009 Pinarello Prince BoB runko
- 2009 Campagnolo Super Record osasarja
- Garmin 705
Vielä päättämättä mitä laittaa...
- stemmi
- tanko
- juomapullontelineet
- uudet pikalinkut
- polkimet?
Kysymys:
- Tietääkö kukaan mistä voisi löytää ruskeaa Selle Flite satulaa?
Ajattelin kokeilla miltä automaailmassa mielestäni erittäin tyylikäs "musta auto + ruskeat nahkapenkit" väriyhdistelmä toimisi fillarissa.
Interbike 2008 ja Eurobike 2008 messuilla oli esillä Passonin fillari ruskealla flite satulalla ja ruskealla tankoteipillä. Näytti erittäin tyylikkäältä!
Fiz:ik Alianten saisi ruskeana, mutta kuvissa väri näyttää liikaa p**kan ruskealta...
Saa nähdä... ehkä pysyn turvallisella tiellä ja pysyn puna/musta värimaailmassa, vaikka se tuntuukin tylsältä.
No niin. Iski sitten itsellekkin fixi-kuume...
Pahoittelen todella kökköä kuvanlaatua. Vaimo lähti matkoille ja vei oikean kameran mukanaan. Joutuu napsimaan kuvat puhelimella.
Löysin paikallisesta pyöräliikkeen varastosta Pösön vanhan maantiepyörän joka oli melkolailla sopivan kokoinenkin.
http://p1.pinkbike.com/photo/2595/pbpic2595294.jpg
Tuosta ei oikein muuta tule käytettyä hyväksi kuin runko, keula, keskiö ja tanko jonka jota jo hieman sahailin.
Eilen leikkelin kaikki kannakkeet ja vaijeriviennit poies ja hioin rungosta maalit pois kun oli ruoste päässyt iskemään.
Tänään vetäisin pohjamaalit ja maanantaina tuttu automaalari maalaa rungon.
Väriksi tulee kiiltävä musta taikka metallihohto musta.
http://p1.pinkbike.com/photo/2595/pbpic2595296.jpg
Huomenna ohjelmassa keulan hionta ja pohjamaalaus.
Eräästä paikallista pyörähuollosta löytyy läjä vanhempia fixinapoja ja vanhoja korkealaippaisia etunapoja joiden ympärilla kiekot kasataan.
Kammet on vielä hieman hakusessa. Ei nuita alkuperäisiä viitsisi käyttää kun isompi ratas on kiinteästi kammessa kiinni ja on kiitettävän kokoinenkin...
Välitukseksi olisi takoitus laittaa 45-16 että näillä naruilla pääsisi edes liikkeelle...
http://www.pinkbike.com/photo/2595294/
Ei nuita alkuperäisiä viitsisi käyttää kun isompi ratas on kiinteästi kammessa kiinni ja on kiitettävän kokoinenkin...
Välitukseksi olisi takoitus laittaa 45-16 että näillä naruilla pääsisi edes liikkeelle...
http://www.pinkbike.com/photo/2595294/
Voipi olla tuo 45-16 hieman raskas jos meinaa kaupungissa pyöriä. 45-17/18 on jo mukavampi. Oma on 48-17 joka sekin on turhan raskas arkikäyttöön - lenkillä tosin oikein passeli.
Santtu T
18.10.2008, 18.35
Ei kannata rakentaa fiksiä, sillä vaan tappaa viattomia ulkopuolisia ja turmelee maailmaa. :|
Rojekti jatkuu.
Kun ei tuntunut sopivaa uutta satulatolppaa (24mm) löytyvän tuohon pököttiin, niin tyydyin kiillottelemaan vanhan. Ja ihan siisti siitä tuli. Samalla laitoin vanhan SDG:n satulan päälle uutta nahkaa kun ei oikein punainen sopinut kokonaisuuteen...http://p1.pinkbike.com/photo/2634/pbpic2634858.jpg
Ja etujarru sai kiilloittelua osakseen.
http://p1.pinkbike.com/photo/2634/pbpic2634865.jpg
Tangon sahailin "bullhorneiksi"
http://p1.pinkbike.com/photo/2634/pbpic2634862.jpg
Piiitkältä tuntuneen odottelun jälkeen kaveri maalaili rungon ja keulan metallihohto mustalla.
Joku kehveli oli käynyt sotkemassa työpisteenkin tällä välillä...
http://p1.pinkbike.com/photo/2643/pbpic2643439.jpg
Ja palikat jollain tavalla kasassa.
Singlespeedshopista tilasin Miche Pistard kiekot, Miche Team Black kammet 48 rattaalla ja ketjut. Dpd:n seurannan mukaan kamat jumittaa nyt Vantaalla, joten ovat täällä savossa varmaan maanantaina.
http://p1.pinkbike.com/photo/2643/pbpic2643440.jpg
Raiskasit miun vanhan rouvan kyllä aika hienon näköiseksi!!! 9½
Tuosta pitäisi jotain saada aikaan.
Tuollainen sitten siitä tuli.
http://p1.pinkbike.com/photo/2651/pbpic2651166.jpg
simojoki
02.11.2008, 22.31
Tuollainen sitten siitä tuli.
Aika ralli http://fillarifoorumi.fi/forum/images/icons/icon14.gif
Joku voisi löytää jotain pientä sanomista Samulin kuvanlaadussa.
Pyörä näyttää hyvältä.
Vihdoin se valmistui. Tai on siis ajokunnossa...
Pitänee napata vielä yksi lenkki pois ketjuista ja stemmiä kiillotella.
On se sitten pirun hauska ajaa.
http://p1.pinkbike.com/photo/2655/pbpic2655032.jpg
Huomenna pitänee nappailla hieman parempia kuvia valosan aikaan.
Mikrometri
03.11.2008, 21.58
Kätevän näköinen jalkasydeemi. Mustekalallako tuo kiinnitetään yläasentoon jottei kolise?
Tuo on sellainen "näyttelytuki". Eli tuo on takanavan pulttien varassa.
Ja lattia on muovimattoa. Erittäin onnistunutta sellaista. Kun on noita karvaisia asukkaita samassa asunnossa niin ei viitsi asentaa parkettia taikka laminaattia pilattavaksi.
Jotain pitäis tästäkin talven aikana värkätä:
http://www.fotopankki.fi/Oz/kuva/5955479152406001
http://www.aijaa.com/v.php?i=3139198.jpg
Harjootellahan... Nysse pitäis olla julkinen?
On se sitten pirun hauska ajaa.
http://p1.pinkbike.com/photo/2655/pbpic2655032.jpg
Kertokaas nyt vanhallekin mikä idea tuollaisessa nurinpäisessä ja katkaistussa ohjaustangossa on? Olen kuvitellut, että kyseessä on pelkästään esteettinen preferenssi ja että sillä voi toki olla hauska ajaa, mutta ettei sitä välttämättä voi perustaa pelkästään käytännöllisillä järkisyillä - mutta enpä hämmästyisi jos olisin väärässä...
Kertokaas nyt vanhallekin mikä idea tuollaisessa nurinpäisessä ja katkaistussa ohjaustangossa on?.
Parempi ajaa "kahvoilta" kun droppitanko ilman kahvoja, koska mutka taipuu ylöspäin eikä alaspäin kuten droppitangossa. Paremmalta se droppitanko mielestäni kyllä näyttää...
komia on runkosetti ozilla
Droppitanko on kyllä paremman näköinen. Mutta tuo "bullhorn" tyylinen katkaistu malli on huomattavasti miellyttävämpi.
Kun ajaa peukalot menosuuntan yläotteella niin droppitangolla ranteet vääntyisi luonnottomaan asentoon kun ei ole jarrukahvoja.
Myöskin tuota kasatessani tulin siihen tulokseen että selkä ei kestä montaa sataa metriä alaotteella ajoa.
Olen testannut fiksiin härkistä, droppia ja riseria, mutta aina päädyn kuitenkin lopulta häränsarviin. Mahdollistaa useampia ajoasentoja kuin riser ja droppitangon ala-asentoa ei kuitenkaan kaupungissa tarvi, joten miksi siis suotta laittaa moista tankoa. Kuten sanottua, kahvaton droppitanko on varsin epämukava yläasennosta ajettuna. Bonuksena härkiksessä on skidaamisen helpottuminen, kun painon saa reilusti eteen.
Härkis on puhtaaseen kaupunkiajoon mielestäni toimivin tanko fiksiin. Kikkailut ja muut temput vaatinevat riserin tai suoran tangon ja lenkille voi heittää droppitangon kiinni.
Talvipyöräprojekti etenee....
http://i493.photobucket.com/albums/rr298/ozzPics/BHProj002.jpg
Talvipyöräprojekti etenee....
http://www.aijaa.com/v.php?i=3146298.jpg
Komia BH Ozilla, vetää ihan naamavärkkini vihreeks...
wanderer
11.12.2008, 23.26
Suttuinen kuva, mutta niin saa tässä vaiheessa ollakin.
http://p1.pinkbike.com/photo/2780/pbpic2780463.jpg
Parempia kuvia sitten kun on enemmän paloja kiinni. Nyt ei ole yhtään edes "käsinkootussa" momentissa.
Aki Korpela
12.12.2008, 07.32
Suttuinen kuva, mutta niin saa tässä vaiheessa ollakin.
Herranen aika! Onko ens kausi sitten pelkkää tempoa ja maastoa? :)
wanderer
12.12.2008, 08.19
Mahtuu ensi kauteen "jokunen" maantieajelukin.
Tempopyörä on sitten turhin mahdollinen pyörähankinta. Mutta niin tarpeellinen :D
Hieno on p3c ja mikä tärkeintä, mätsää hyvin kiekkojen tarroihin :D
Sakari Kyrö
18.12.2008, 21.04
No niin...
Ranskalaisten käsittämättömän pitkien odotusaikojen takia, ja eräiden Italialaismerkkien huonon laatutarkastuksen takia, projekti lähtee nyt tästä "käytetystä" Colnago EPS rungosta liikkeelle.
Pyörässä on myös kiinni "käytetty" Zipp SLC2 tanko ja Deda Superzero satulatolppa.
Ensi viikolla pitäisi sitten tulla kamppanjooloo jotta pääsee kokeilemaan todellisuudessa.
http://picasaweb.google.com/sakari.kyro/ColnagoEPS
Ensimmäinen kuva on nykytilasta, loput kuvat entisen omistajan palikoilla.
Shimaani
18.12.2008, 21.25
Ja kohta on jotain "käytettyä" myynnissä torilla. :cool:
Ai tuo Colnago! Upea siitä tulee. Kuolasin sitä jo kun postitit sen "kaverin pyöränä" ww-forumilla
Sakari Kyrö
18.12.2008, 22.02
Ja kohta on jotain "käytettyä" myynnissä torilla. :cool:
Itse asiassa, tämä "käytetty" kappale oli hetken myynnissä kaverin puolesta. Päädyin sitten itse pyörän ostajaksi. :) Voi olla että jotain muuta "käytettyä" tulee myyntiin tämän sijaan.
J Panula
19.12.2008, 08.19
Ja kohta on jotain "käytettyä" myynnissä torilla. :cool:
Tulikos myyten ne viimesimmät käytetyt perille? ;)
Shimaani
19.12.2008, 12.41
Tulikos myyten ne viimesimmät käytetyt perille? ;)
Juu, perille tuli - nyt pitäis vielä asennusinspirahuuni saada kiinni ja alkaa koristella matkamuistoa. :)
*kumartaa ja kiittää*
Wandererin tempokones = http://www.fillarifoorumi.fi/forum/images/icons/icon14.gifhttp://www.fillarifoorumi.fi/forum/images/icons/icon14.gifhttp://www.fillarifoorumi.fi/forum/images/icons/icon14.gif
CSC-tarra rungossahttp://www.fillarifoorumi.fi/forum/images/icons/icon13.gifhttp://www.fillarifoorumi.fi/forum/images/icons/icon13.gifhttp://www.fillarifoorumi.fi/forum/images/icons/icon13.gif
wanderer
19.12.2008, 13.05
CSC-tarra rungossahttp://www.fillarifoorumi.fi/forum/images/icons/icon13.gifhttp://www.fillarifoorumi.fi/forum/images/icons/icon13.gifhttp://www.fillarifoorumi.fi/forum/images/icons/icon13.gifEi ole tarra, vaan osa maalausta. Se on ja pysyy.
No laitat siihen päälle vaikka Vaakon nakki -tarran:D
wanderer
19.12.2008, 19.40
Piti ihan tarkistaa. On se sittenkin tarra.
Pidetään toistaiseksi kiinni, vaikka Bjarnen tallin tribuuttina.
wanderer
19.12.2008, 20.28
Tutkailin välityksiä ja ketjulinjaa. Ketjulinja taitaa olla suora neljännellä takarattaalla.
55-15 tekee 97rpm kadenssilla 45 km/h. 9-lehtisessä 12-21 -pakassa neljäs ratas on juurikin tuo 15-piikkinen. 12-piikkisellä pääsisi kuitenkin alamäkeen kuuttaviittä.
Näin ollen 11-piikkinen saa ainakin lähteä.
No pitää katsoa mihin rahkeet riittää ja vähentää tai lisätä rattaita sen mukaan.
Samu Ilonen
19.12.2008, 23.10
Mun viimekesän kokemuksella loppuu 55/12 noin 79km/h vauhdissa. Se kun on maximi välitys mun fillarissa. Useamman kerran loppui. :D
Mun viimekesän kokemuksella loppuu 55/12 noin 79km/h vauhdissa. Se kun on maximi välitys mun fillarissa. Useamman kerran loppui. :D
Tasaisellako? :rolleyes:
Samu Ilonen
19.12.2008, 23.34
Suunnilleen. Tosin peesissä...
:D
Suunnilleen. Tosin peesissä...
:D
Kenen peesissä. Cancellaranko ? :eek:
Kenen peesissä. Cancellaranko ? :eek:
Vai pakun viikko ennen ISM?
wanderer
19.12.2008, 23.49
Auton peesissä?
Se tekisi kadenssiksi n. 136 rpm.
Tempossa kadenssin kipuraja voisi olla 120 rpm paikkeilla, ja sillä pääsis jo 70 km/h. No onneksi ei ole sellaisia alamäkiä missä moista tulisi usein vastaan.
Tuollaisessa vauhdissa saa olla jo aika hyvä luotto autokuskiin, tempopyörällä varsinkin kun jarrukahvoille ei pääse ihan hetkessä.
Tuttu kuski ajoi rekan peesissä 87km/h maantiepyörällä, v**un kahjo:eek: Tuolla on yks hyvä paikka, jossa voi vaikka väijyä peesiä. Paljon rekkaliikennettä (satama), hidas risteyksen jälkeinen siltapaikka josta lähtö alamäkeen ja pitkä hyväpintainen tasamaasuora.
Siinä on muuten kammet pyörineet jo ihan hyvin.
Johan Moraal
20.12.2008, 18.36
Varmaan vanha juttu, mutta tälleenkö?
http://www.youtube.com/watch?v=H-Pl-H3UJJg
aika turvallisen tuntusta meininkiä... kypärä on hyvä ottaa näissä vauhdeissa jo mukaan...
Juha Jokila
20.12.2008, 19.45
140 km/h ja kaatuu niin juuri silloin pyöräilykypärällä ei ole enää mitään merkitystä.
wanderer
20.12.2008, 19.49
140km/h pyöriviä kiekkoja on aika vaikea saada kääntymään mihinkään niin että kaatuisi suoralla tiellä?
Viron reissulla tuli nähtyä Tallinnan lähellä yksi hurjapää joka peesasi rekan perässä loivaa alamäkeä. Ei siinä paljon enää ole mahdollisuuksia jarrutella n.80km jos se rekkakuski sattuu myös hiljentämään...
Varmaan vanha juttu, mutta tälleenkö?
http://www.youtube.com/watch?v=H-Pl-H3UJJg
Hei toihan on meille tuttu paikka. Tuossa pääsee ilman peesiäkin sen 80km/h.
Siitä Sa Capanetasta kohti lentokenttää.
On sitä toistasataa menty peesissä ihan kotimaassakin...;)
Olen ajanut useammankin kerran Itäväylää kouluun (18v.) rekanperässä. Vartiokylästä beesi ja Sörnäisten rantatiellä pois. Välitykset 54x13 vuosina 62-63. Siis mootoritie.
Kerran bussin beesi Malmilta Jävenpäähän. Sitten kuski käski pois ja kertoi ajaneensa 80 km osan matkaa, eli rajoitusten mukaan. yms.
Muuten edelliseen koulumatka oli siten helppoa ettei paidan alla tarvinnu kirjoja raahata, mutta tuo valkoinen kauluspaita teki kiusaa, solmion pystyi raahaamaan taskussa(pakko varustus)prässihousut jotka olin käärinyt polveen asti ylös, mustat kävelykengät, eikä silloin lenkeillä tunnettu kypärää, tsupu päässä vaan.
Itte tulee otettua peesi isosta autosta melkeen aina kun hyvä mahdollisuus tarjoutuu ja se sopii muuten lenkin teemaan. Paikallisbussin peesin kun ottaa 60 km/h alueella, saa aika hyvää kiihdytysreeniä. Sorarekan perässä vaan ei montaa kilometriä kestä kun pitäisi hengittääkin. Ja ne muuten kulkee ainakin 95 km/h. ;)
Ettei aihe karkaa pelkäksi peesailuksi, niin kuva tähän väliin...
En tosin tiedä vielä mihin laittaisi, mutta joku projekti varmaan näistä alkaa.
http://www.oldklein.com/retro/roomstuff.jpg
Ohiampuja
22.12.2008, 08.28
Olipas kauniin värisiä, laita ne joulukuuseen nyt vähäksi aikaa ja aloitat pulttailun sitten loppiaisen jälkeen...
Ettei aihe karkaa pelkäksi peesailuksi, niin kuva tähän väliin...
En tosin tiedä vielä mihin laittaisi, mutta joku projekti varmaan näistä alkaa.
...eli taitaa olla joku uusi Kleini löytynyt vanhojen kaveriksi kun tällaisia osia olet hankkinut?:D Mutta mistä löydät näin hienoja osia?:seko:
...ja saako noita kenties tilattua haluamansa värisinä? Vai vain kiivaalla etsimiselläkö löytää? On siinä pariinkiin projektiin alku, ellei tule nelipyöräinen:)
...ja saako noita kenties tilattua haluamansa värisinä? Vai vain kiivaalla etsimiselläkö löytää? On siinä pariinkiin projektiin alku, ellei tule nelipyöräinen:)
Kovat jätkät anodisoi itse! Eihän siinä tarvita kuin rikkihappoa, väriä, tasavirtaa ja joku katodi...
Kovat jätkät anodisoi itse! Eihän siinä tarvita kuin rikkihappoa, väriä, tasavirtaa ja joku katodi...
Ja etsaa logot laserilla kans:D
Ohiampuja
22.12.2008, 10.37
On siinä pariinkiin projektiin alku, ellei tule nelipyöräinen:)
Äläs nyt, yksi pyörä mutta kahdet kiekot, joista valitaan ajavaatteiden sävyn mukaan. ;)
Ei ole vielä löytynyt, mutta tiedossa on mitä haetaan ;)
Ei noita nyt ihan helpolla löydä, eikä ainakaan käyttämättöminä.
Suurin osa on peräisin UK:sta.
Joulukuuseen voisi tosiaan ripustaa!
Hell_On_Wheels
22.12.2008, 22.43
Samu seuraa tarkasti muotia - anodisoitu violetti tekee taas tuloaan... ;) Purppuranvärisiä osia on messuilla ollut jo ainakin Sramin, Kingin ja Tunen osastoilla.
Samu seuraa tarkasti muotia - anodisoitu violetti tekee taas tuloaan... ;) Purppuranvärisiä osia on messuilla ollut jo ainakin Sramin, Kingin ja Tunen osastoilla.
Sitten saan varmaan sulta myös kaikki osat/pyörät jotka tuohon väriin vivahtavat...;)
Sakari Kyrö
29.12.2008, 10.14
No niin...
Ranskalaisten käsittämättömän pitkien odotusaikojen takia, ja eräiden Italialaismerkkien huonon laatutarkastuksen takia, projekti lähtee nyt tästä "käytetystä" Colnago EPS rungosta liikkeelle.
Pyörässä on myös kiinni "käytetty" Zipp SLC2 tanko ja Deda Superzero satulatolppa.
Ensi viikolla pitäisi sitten tulla kamppanjooloo jotta pääsee kokeilemaan todellisuudessa.
http://picasaweb.google.com/sakari.kyro/ColnagoEPS
Ensimmäinen kuva on nykytilasta, loput kuvat entisen omistajan palikoilla.
Pyörä valmistui, ehdin ajaa yhden lenkin kunnes fillarin entinen omistaja katui EPS:än myymistä ja tarjosi rungosta vaihdossa viikon vanhaa Pinarellon prinssin runkoa. Sillä nyt sitten mennään.
Petteri Ellilä
29.12.2008, 10.18
Pyörä valmistui, ehdin ajaa yhden lenkin kunnes fillarin entinen omistaja katui EPS:än myymistä ja tarjosi rungosta vaihdossa viikon vanhaa Pinarellon prinssin runkoa. Sillä nyt sitten mennään.
Löytyisköhän Prinssejä ranskanmaalta enemmänkin... ?
-pe-
Sakari Kyrö
29.12.2008, 14.41
Yksi 2008 vuoden prinssi löytyy. Record 10 varustettu 56 koossa.
Löytyisköhän Prinssejä ranskanmaalta enemmänkin... ?
-pe-
Yksi 2008 vuoden prinssi löytyy.
Melkoinen harvinaisuus sielläpäin:eek::eek:
Sakari Kyrö
29.12.2008, 20.30
Melkoinen harvinaisuus sielläpäin:eek::eek:
:) Kuin hiihtokelpoinen lumi Helsingissä...
Taas on uusi projekti aluillaan: tällaisia ensimmäisiä palasia odotellaan postista.
http://www.chainreactioncycles.com/Images/Models/Full/8610.jpghttp://www.chainreactioncycles.com/Images/Models/Original/15103-5.Jpg
Tämä saapui juuri kotiin. Vuosi vaihtuukin mukavasti uutta runkoa vahaillessa tai ainakin silitellessä ;)
http://www.kotikone.fi/jtj/albums/p2c/pics/thumbs/IMG_7860.JPG (http://www.kotikone.fi/jtj/albums/p2c/pics/index.html)
...kuvaa *tähän väliin ensin pakollinen hiilikuitupornovaroitus* klikkaamalla isompaa kuvaa.
Tämä saapui juuri kotiin. Vuosi vaihtuukin mukavasti uutta runkoa vahaillessa tai ainakin silitellessä ;)
http://www.kotikone.fi/jtj/albums/p2c/pics/thumbs/IMG_7860.JPG (http://www.kotikone.fi/jtj/albums/p2c/pics/index.html)
...kuvaa *tähän väliin ensin pakollinen hiilikuitupornovaroitus* klikkaamalla isompaa kuvaa.Tuommoisen kilon rungon nämä jäät just nyt korkeintaan kestävät. Onhan tässä vielä pari kuukautta aikaa ruuvailla osia kiinni, mutta älä päästä painoa nousemaan yli 6,8 kg. Komeita kuvia!
onkohan toi runko tarkoitus viedä jään päälle? vois ottaa tyypit vaikka moottorikelkan perässä vetämällä...;)
onkohan toi runko tarkoitus viedä jään päälle? vois ottaa tyypit vaikka moottorikelkan perässä vetämällä...;)
En aatellu ripustaa tohon nääs nastakiekkoja, mutta kesällä vois ottaa tyypit vaikkapa vespan perässä :D ...olettaen että saa ton kesään mennessä kasaan...
http://www.cyclingnews.com/features/2008/awards08/?id=bike
Cervelo voitti taas vuoden paras tiimipyörä kisan..
Tämä saapui juuri kotiin. Vuosi vaihtuukin mukavasti uutta runkoa vahaillessa tai ainakin silitellessä ;)
Milläs osasarjalla olet ajatellut kuorruttaa runkoa? Itselläni on vastaava runko kuorutettuna Simpan Ultegralla ja Dura-Ace-kiekoilla...
/ panu.
Aki Korpela
02.01.2009, 09.53
--> järppä
En edelleenkään ymmärrä maantierungoista mitään, mutta törkeen hienoja kuvia törkeen hienosta rungosta! :eek:
Milläs osasarjalla olet ajatellut kuorruttaa runkoa? Itselläni on vastaava runko kuorutettuna Simpan Ultegralla ja Dura-Ace-kiekoilla...
Enpä ole vielä päättänyt, mutta jos uutena joudun osat hankkimaan niin todennäköisesti tulee joko chorus tai ultegra sl. Hypistelin pari päivää sitten DA7900 osasia paikallisliikkeessä - se olis varsin hieno sarja, mutta ehkäpä vähän turhan tyyris.
Tangoksi oon ensisijaisesti miettinyt 3T Ventus Team (http://www.bikesportmichigan.com/reviews/3T-Base.shtml):ia ja kiekoiksi jotain FFWD settiä (http://www.ffwdwheels.com/product.asp?idCategory=80&page=3). Nämäkin ovat toki vielä auki, mutta sopisivat noin niinkuin värien puolesta mainiosti tuohon runkoon :)
En edelleenkään ymmärrä maantierungoista mitään, mutta törkeen hienoja kuvia törkeen hienosta rungosta! :eek:
Kiitos ja kumarrus ;) Kuvat tuli tosin otettua varsin hätäisesti ja ovat pikaista rajauksen korjausta lukuunottamatta kuten kamerasta tulivat.
Pyöräkaistapää
03.01.2009, 11.46
Tästä (http://www.trademe.co.nz/Browse/Listing.aspx?id=195371410) retro-miehille kiekot maasturiin!
Taas on uusi projekti aluillaan: tällaisia ensimmäisiä palasia odotellaan postista.
http://www.chainreactioncycles.com/Images/Models/Full/8610.jpghttp://www.chainreactioncycles.com/Images/Models/Original/15103-5.Jpg
Osat tulivat viimein perille. Kinesiksen laatu vaikuttaa ihan hyvältä sekä rungon että haarukan osalta. Painot vastaavat valmistajan ilmoittamia: pieni 54 cm runko painaa noin 1460 g ja katkaisematon (hiilikuitu)haarukka noin 670 g.
Lisää osia. Uusi putkitavara pyörään tulee 3T:n pajasta.
Tangoksi Ergosum Pro:
http://www.thenew3t.com/images/ergosum/PRO/detail/1.png (http://www.thenew3t.com/images/ergosum/PRO/fullsize/1.png)http://www.thenew3t.com/images/ergosum/PRO/detail/Ergosum.png (http://www.thenew3t.com/images/ergosum/PRO/fullsize/Ergosum.png)
Stemiksi ARX Pro:
http://www.thenew3t.com/images/arx/PRO/detail/1.png (http://www.thenew3t.com/images/arx/PRO/fullsize/1.png)
Se kolmas putki eli satulatolppa on toistaiseksi vanha hyllyssä maannut FSA:n SLK.
wanderer
15.01.2009, 14.20
Rojekti edennyt
http://p1.pinkbike.com/photo/2890/pbpic2890430.jpg
Tankoa mietitään vielä ja pulloteline on paikallaan tällaiseen retkeilyhenkiseen ajeluun. Kadenssianturia koitin saada sopimaan jonnekin, mutta ei se helpolla halunnut mennä mihinkään.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.