PDA

Näytä tavallinen näkymä : Uudet kiekot maantiepyörään

Sivut : 1 [2] 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22

DeLillo
22.04.2008, 17.47
Emme-toimita-sportsista ei sitten saakaan enää Zippejä, eli heivataan haaveet 404:sta.
Oliskohan tuo DV46T 20/24-puolaisena versiona SE kiekkosatsi? CRC:ssä näyttää olevan valikoimissa (mutta ei hyllyssä) vaikka mitä settejä alle 1500e hintaluokassa: EC90 Aero, DV46T, AMC C58, Controltech, D-A 50mm...
Noista taitaisi karsiutua Eastoniin tai Reynoldsiin. Eastonissa on kaikki "omavalmistetta" eli varaosien etsiminen voi olla hankalampaa kuin Reynoldsiin, jossa on DT:n vakiopinnat ja 240s navat.
Reynoldsilla näyttäis olevan hintaa vähän vajaa 1400e kotiovelle. Kannattaako lähteä haalimaan muualta vai painetaanko tilausnappia?

Reynoldsin kanssa samantyyppinen setti olisi tarjolla myös FFWD:llä, josta ainakin Weightweeniesin palstalla on ollut puhetta. Tuntematon valmistaja, ei mitään kokemusta. DT 240 -navat ja Aerolite-puolat. Hintakin kilpailukykyinen: karvan alle 1200,-
http://www.ffwdwheels.com/product.asp?idCategory=83&page=4

PekkaL:n mainitsemat Dura-acen kiekot hintaan 950,- kuulostaa kyllä hyvältä setiltä.

Ilosen mainitsemalle kelvollisten avokehien listalle voisi varmaan lisätä Mavicin CXP33:t, jotka taitavat nykyään olla painossa hyvin lähellä Open Prota. Pari kuukautta sitten olin näkemässä, kun samalla vaa'alla punnittiin Open Pro ja CXP33: Open Pro painoi 450 gr ja CXP33 455 gr. Kyse ei ilmestään pelkästä sattumasta vaan samanlaisia puheita on kuulunut muualtakin.

Samu Ilonen
22.04.2008, 20.21
Toistaiseksi ei koskaan..eivät kuulemma ole enää jälleenmyyjälistalla, kun SRAM meni ostamaan Zippin.
Zippin nettisivua ei näköjään ole päivitetty tuolta osin.

Looginen päätelmä päätyy siis SRAM:in maahantuojaan, Blueface:en ja heidän jälleenmyyjiinsä. Tästä oli puhetta kun tilasin SRAM RED TT-setin. Tosin tänään tilasin sitä tuuraamaan toisen D-A TT-setin kun taitaa kestää tovi,ainakin vaihtajissa, vivut ja kaffat tuloo kai kuun vaihteessa, pääseen rakentaan tankoa ja mallintaan kiinnikeitä nuille.

Pöh. Mää haluaisin Zipp 1080 ja Sub 9 diskin ja mielummin ensiviikoksi. No teen noista 303 kehistä käyttökevytkiakot. Aikä tukevan oloiset noi uudet 44mm versiot ainkin tuntuu olevan ja ~315g/ketale...ja alan säästämään kunnollisiin. Lightweight Ventoux:it koettuna, jäi polte moisiin. Minusta ideaalist lenkkikiakot. Noin toisiksi Lightweight:eiksi. Std. versiot on taas yleiskiakkona kivoimmat minusta.

Toisaalta mielessä kuulasti 110mm laipalla 1-puolainen TT-kiakko. Ei olisi turhat pualat tiällä pumpatessa gummia. :D

Samu Ilonen
22.04.2008, 20.25
Ilosen mainitsemalle kelvollisten avokehien listalle voisi varmaan lisätä Mavicin CXP33:t, jotka taitavat nykyään olla painossa hyvin lähellä Open Prota. Pari kuukautta sitten olin näkemässä, kun samalla vaa'alla punnittiin Open Pro ja CXP33: Open Pro painoi 450 gr ja CXP33 455 gr. Kyse ei ilmestään pelkästä sattumasta vaan samanlaisia puheita on kuulunut muualtakin.

OHO!

Nuo on sitten yksi ok vaihtoehto.

Hieman kannattaa sitten harkita kun aikoo ostaa 1200€ kiakkosetin jossa olevien kuitukehien alkuperästä ei ole tietoa. Kestävyys, varaosien saanti, jarrupinna kuluminen,(schaisselaminaattia=liikaan epoxia=pehmeää) yms.

Mielummin Corimaa alle.

Samu Ilonen
22.04.2008, 20.27
Hinta on kyllä kohdallaan.

Mikä vuosimalli?

:D

Melko siistiä, just tuli sähköpostia Euroopasta että sain kesäksi "melko" vauhdikkaita varusteita joita ei rahalla saa normaalisti ostaa mistään. Nyt tarttisi sitten kelit lämmetä ja alkaa keräämään hapokkaita koettelemuksia.

Pekka L
23.04.2008, 09.16
Mikä vuosimalli?

Ei varmaankaan 08, en kysynyt. Mutta mielestäni tuo DA korkea kiekko ei kovin kauaa ole ollut edes markkinoilla? Onko se sinä aikana muuttunut?

wanderer
23.04.2008, 09.32
tuo DA korkea kiekko ei kovin kauaa ole ollut edes markkinoilla? Onko se sinä aikana muuttunut?Kaksi mallia on liikenteessä. Vanhempi on 7801 ja uudempi 7850.

wanderer
23.04.2008, 13.52
Niin olishan sitten vielä ne Corimat.
Aero+ setti tulisi kotiovelle vajaalla 1200e:llä.
Onko niistä mihinkään :seko:

Markku Silvenius
23.04.2008, 14.21
Eikö Cosmic Carbone SL:t olis hyvät ison kuskin kiekot? Painavat ehkä vähän, mutta aika kestävät kai ja melko hyvät navat.

wanderer
23.04.2008, 16.22
Eikö Cosmic Carbone SL:t olis hyvät ison kuskin kiekot? Painavat ehkä vähän, mutta aika kestävät kai ja melko hyvät navat.
Siis noissa SL:ssä on kai vielä alumiinia. Eieiei. Carbone Pro on jo kokonaan kuitua, mutta turhan tyyriitä ovat. Luokkaa 1600e.

Nuo FFWD-setit näyttää asiallisille. Joku vois ostaa ja testata?
http://www.ffwdwheels.com/_photos/Products/Full/F5R240s_S-tubular.jpg

OJ
23.04.2008, 17.20
Jos hirveesti kuumottaa Reynoldsit, niin pistä yksityisviestiä.

Samu Ilonen
23.04.2008, 22.40
Kyllä se jopa Samun betonireisillä tuohon wattimäärään on pitänyt vähän rypistää vaikka "rauhallinen" lenkki olikin kenties alla ko rutistusta lukuunottamatta. :D

Se oli ylämäki, ei varsinainen kiri. Tänään kinnailin kylillä niin irtosi 1281W. Tosin liikenne haittasi. Eiköhän 1,5Kw raja poikkia kun saa talvipöksyt narikkaan ja sporttisempaa kyytiä heiman alle. Tosin mun lihassolut on VIELÄ mun järkeäkin hitaampia...

Samu Ilonen
23.04.2008, 22.43
Niin olishan sitten vielä ne Corimat.

ei varmaan huono valinta jos pistaää Corima Aero kehät+DT 240S navat ja CX-ray pinnat? Ei ole hirveesti ???-paikkoja.

Plus
30.04.2008, 13.52
Lähetti toi juuri ovelle DT240s / Revolution / Open Pro -setin, 1573 g ja 389,60€ ilman linkkuja ja vannenauhaa. :cool:

Asennusta odottavat Misukan lateksit ja Vittorian Cross XN Pro:t, asennuskaljat taitaa jäädä nauttimatta kun keväiset soratiet kutsuvat testilenkille...:)

maantiejyrä
01.05.2008, 17.49
Meinasko kuka hommata noita kiekkoja, jahka joskus myyntiin tulevat? Olen pohtinut noiden hankkimista vakasti, onhan niitä joku kehunutkin. En ole mielestäni löytänyt samasta hintaluokasta (600-700e) parempiakaan. Painoakaan ei ole kuin 1388g ja jäykkyyttäkin pitäisi löytyä. Käyttö tulee olemaan etupäässä pitkää maantielenkkiä 30-35km/h vauhdeilla.

Heikkoveikko
02.05.2008, 01.19
Meinasko kuka hommata noita kiekkoja, jahka joskus myyntiin tulevat?

Tilauksessa on, mutta ei taida tulla ennen loppukesää - no hyvää (toivottavasti) kannattaa aina odottaa.

Juide
02.05.2008, 11.40
Nuilla uusilla Dura-Aceilla pari viikkoa kinnailleena voin sanoa, että ei ne ollenkaan huonot kiekot ole. Jos hinta asettuu tuohon korkeintaan 700e tuntumaan, niin hintaluokassaan erittäin hyvät yleiskiekot.

kervelo
15.05.2008, 08.28
Kun jossakin vaiheessa alkaa kuitenkin niiden arkipyörän ZIPPien tai Lightweightien ulkonäkö pitkästyttää, voi kokeilla jotain tällaista:
http://www.wheeltags.com
;)

mjy
17.05.2008, 10.19
Ostin uudet Shimano DA:n kiekot, carbon 1380 muistaakseni. Viikon päivät olen niillä ajellut ja olen kyllä ollut tyytyväinen. Kiekot on kevyet, jäykät, mutta ei kovat (ja kaiken päälle pyörivät iloisesti ja soivat selkeästi duurissa:)). Hifistelyhommat ei ole ihan minun heiniä, mutta fillari muuttui vallan uudeksi näillä kiekoilla. Vaikka makuasioitahan nämä taitavat olla myös.

kervelo
19.05.2008, 12.12
Tuo taitaa olla sama kiekko kuin edellä mainittu Shimanon WH-7850-C24-CL. Eli tämä:
http://www.competitivecyclist.com/road-bikes/product-wheels/2008-shimano-dura-ace-wh-7850-24mm-carbon-clincher-wheelset-4597_323_FALSE.html

Koskahan Shimano alkaa tehdä Campa-yhteensopivia kiekkoja...:rolleyes:

liidi
21.05.2008, 11.38
Mulle tulee tollaset, kai paan sit ne Akalle:

-Front and rear rims are Zipp 303=Zipp 285 ~570g
-Red Tune 180+70 hubs 24 hole both 282g
-Red alloy nipples ~14g
-Black Sapim CX ray spokes 211g
--------------------------------------------------
~1077g 470€

Ompahan sippoiset ja kivat ajaa. Kai ne voi kaupitella jos se haluaa ajaa avoilla. Tuskin, kommentit oli jo sitä rataa kun vaihdoin salaa kammet 170->172,5mm. Piru viä huomasi ja kommentit oli vaikutuksista jus niin kuin pitikin. Jos heitän alle joku 700g kevyemmän setin...

Mistä tähän hintaan lähtee?

Samu Ilonen
21.05.2008, 18.29
Ei mistään kehät on 585€/kpl esim. Starbikessä. Mut kun mulla on jo noi kehät.

liidi
21.05.2008, 22.28
no olinkin muutaman tunnin jo ihmeissäni :D

kervelo
22.05.2008, 07.39
Fulcrumin Racing Zerosta on tullut myyntiin uusi puna-musta väri:

http://us.st11.yimg.com/us.st.yimg.com/I/glorycycles_2004_3049903

Vueltalta on tullut uusi halpa korkealaippainen alukiekko, hintaluokka 250-260 eur. Painoakin tosin on riittävästi...
http://www.radsport-smit.de/rssmit/00002/00029428/00029428_M.JPG (http://www.radsport-smit.de/epages/RSSmit.sf/de_DE/?ObjectPath=/Shops/RSSmit/Products/00029428/SubProducts/00029428_5600&ViewAction=ViewProductDetailImage)http://www.radsport-smit.de/rssmit/00002/00029959/00029959_M.JPG (http://www.radsport-smit.de/epages/RSSmit.sf/de_DE/?ObjectPath=/Shops/RSSmit/Products/00029959/SubProducts/00029959_5600&ViewAction=ViewProductDetailImage)

Pekka L
22.05.2008, 14.37
Ei mistään kehät on 585€/kpl esim. Starbikessä. Mut kun mulla on jo noi kehät.

Aikomoisia hintaeroja noissa on. Xx-light-bikes myy samaa 510€ pala. On ollut jotkut kevyet kiekot mielessä, Zippiin ei kyllä ylety. Tune-CX ray nyt kuitenkin on jokseenkin varmat jo. Kehät auki ja sekin tuleeko avo vai tuubi.

OJ
22.05.2008, 18.38
Reynoldsin kiekot vaan paransi asemiaan viime viikonloppuna. Kisassa joku heppu työnsi DV46T etukiekkonsa toisen kuskin pikalinkkuun ja pinnahan siinä poikkesi. Yleensä 20 pinnainen kiekko menee aika mutkalle jos menee pinna poikki. No tämä kiekko heitti korkeintaan 2mm ja kesti ajaa ~70km maaliin saakka. Ei noi tietty mitkään kaikista kevyimmät kiekot ole, mutta näyttäisi olevan aika vahvaa kamaa.

Samu Ilonen
22.05.2008, 21.48
Konsepti jolla saa 20 pinnaisen hiilarikiakon kestää muista väärinkäyttöä, on laitta riittävän heikot pinnat. Sapim:it ei ole sellaiset.

Jaa miten? Jos pinna katkeaa tarpeeksi hepoisesti eikä vedä nippaa läpi/räjäytä kehää niin se pysyyy suorana jos on tonkin verran profiilia.

OJ
23.05.2008, 17.55
Konsepti jolla saa 20 pinnaisen hiilarikiakon kestää muista väärinkäyttöä, on laitta riittävän heikot pinnat. Sapim:it ei ole sellaiset.

Jaa miten? Jos pinna katkeaa tarpeeksi hepoisesti eikä vedä nippaa läpi/räjäytä kehää niin se pysyyy suorana jos on tonkin verran profiilia.
Toki toki, mutta enpä ole ennen moista nähnyt. Tai en ole kovin montaa kolhittua reynoldsin hiilarikiekkoa nähnyt noin yleensäkään. DT:n Revolutionit näyttäiskin olevan aika omiaan kalliimpien vanteiden kanssa.

Samu Ilonen
23.05.2008, 23.42
Nii-in, ne on niitä selkeesti heikompia. Vs. Cx-ray.

NHB
17.06.2008, 22.59
Uuden Tourin testin perusteella Citec 3000 S Aero vaikutti asialliselta kiekolta hintaluokassaan. Testissä ainoastaan paino oli heikohko arvostelukohta, mutta nykyinen versio on ilmeisesti painon suhteen parempi. Löytyykö keneltäkään kokemuksia tai näkemyksiä näistä?
http://citec-wheels.com/main.php?id=3

plehti
18.06.2008, 23.05
Tänään tuli sitten hommattua Shimanon Dura-Ace alumiini/hiilikuitukiekot, joihin virittelin Continentalin Grand Prix Attack -renkaat. Ensivaikutelma on nopea ja kevyt...

/ Panu.

Pekka L
26.06.2008, 09.27
Laitetaan tää tänne...
"Hiukan" pomppas uutta Fillarilehteä lukiessa, kun R-SYS kiekkojen väitetään painavan renkaiden, pakan ja pikalinkkujen kanssa 1,99kg:rolleyes:

Renkaille valmistaja ilmoittaa painoa 209g pala, D-A 12-25 pakka 190g (weightweenies) ja kiekot 1355g, tekee yhteensä 1963g sillä oletuksella että kiekot ja renkaat on luvatun painoiset. Mavicin tapauksessa tuskin on. Ei kai nuo tubelekset ole:seko: Nimittäin sisärenkaille ja linkuille jää jaettavaa vielä kokonaiset 27g.

Hiillosmakkara
26.06.2008, 22.10
no olinkin muutaman tunnin jo ihmeissäni :D

No syystä olitkin, koska tuossahan oli todella raskauttavaa epäloogisuutta ja harhaan johtamista - painot laskettu allekkain mukaan lukien myös kehät, mutta samalla hinnat "laskettu allekkain" ilman kehiä - aijaijai, ei näin!;)

EQUES
01.07.2008, 12.55
Nostin vanhat Protonit hellästi kattoon ja panetin alleni Neutron Ultrat. Protonit olivat hyvät, mutta Neutron Ultrat uskomattomat: sohvanmukavat ja poljentoa nurkumatta sietävät! Jospa vielä kestäisivät niin kuin Protonit kestävät.
Ja näinä päivinä lienee harvinaista sekin, että jotakin voi saada Suomesta (Lahden Polkupyörähuolto) saksalaistyyppisin hinnoin -- vieläpä renkaat ja kasetti paikoilleen laiteltuina!

Tontsa
06.07.2008, 11.46
Miten shimanon takanapojen yhteensopivuudet menee erilaisille rataspakoille? Joissain kiekoissa speksien mukaan kaikki käy, toisiin käy vain 10, toisiin 8/9, eli tarviaako siellä olla erilainen napa jos on 8/9 pakka tai 10 pakka? Tai saapiko 10 pakalla sopivan navan käymään mitenkään 8/9 pakalle? Mulla ei oo oikein väliks minkälaisia muut osat ovat mutta kunnon kiekot haluaisin (sekä kammet myöhemmin)..

IoD
06.07.2008, 12.13
Shimano Ultegra 10 takanapa on ollut koko ajan yhteensopiva 8/9-systeemien kanssa Omassa 9-vaihteisessa on Ultegra 10-takanapa. Pakka meni paikalleen ongelmitta; homma taitaa mennä niin että jos napaan laittaa 10-pakan, siihen pitää laittaa pieni lisärinkula, koska 10-pakka on vähän kapeampi kuin 8/9-pakat.

Dura-Ace 10 taas ei ollut yhteensopiva muiden kanssa tähän vuoteen asti, mutta vuoden 2008 malli käsittääkseni on (mutta kannattaa tarkistaa).

Kilpurissa on viimeksimainitut (tosin vuoden 2007 malli), sormi/pyöritystuntumalta ne on kyllä vielä ihan eri planeetalta kuin Ultegran navat, jotka nekään eivät ole huonot.

villef
07.07.2008, 12.50
D-A ja Ultegra on omanlaiset, muut alemmat sitten taas omanlaisensa..
Eli kahdenlaista kasettirunkoa on olemassa Shimanolla..
Joissain, esim. AC:ssa menee kyllä 105 ja Ultegra samaan runkoon..

Tontsa
08.07.2008, 09.40
Sanokaas fiksummat, alla on perus bianchi ja tietty ambrosion kiekot. Saanko minä mitään hyötyä jos hommaan alle esim. Fulcrumin racing 5 kiekot? Ajoa nyt tulee sen verran, että ambrosioita saisi olla rihtaamassa joka viikko jos jaksais, ambrot ei kyllä vaikuta kovin laadukkailta..

Enzio
08.07.2008, 10.10
Itselläni oli ensinmäisessä (viimeisessä) Bianchissa nuo Ambrosio kiekot.

Olivat kyllä ihan hanurista. Ostin paremmat kiekot ~350 EUR:lla ja ensinmäisen lenkin jälkeen kyllä huomasi jo eron.

Saksasta saa esim Campagnolon Neutronia 400 EUR hintaan.

jampagnolo
08.07.2008, 12.18
Sanokaas fiksummat, alla on perus bianchi ja tietty ambrosion kiekot. Saanko minä mitään hyötyä jos hommaan alle esim. Fulcrumin racing 5 kiekot? Ajoa nyt tulee sen verran, että ambrosioita saisi olla rihtaamassa joka viikko jos jaksais, ambrot ei kyllä vaikuta kovin laadukkailta..
Itsellä on juurikin nuo fulcrum 5:t ambrosioiden tilalla ja eron huomaa kyllä. Paljon jäykemmät esim. putkelta ajaessa. Kannattava ostos myös tuo.

Pekka L
16.07.2008, 17.35
Tässä olisi pidempiaikaisen kaavailun tulos. Tune Mig70, CX-ray ja kehät KinLin XR-200. Pikku riskiostos nuo kehät, mutta mitä netistä olen lukenut niin ei pitäisi ihan huonoja olla. Suomessa niitä tuskin montaa on. Muutamasta firmasta löytyy maailmalta, itse sain kunnian olla ensimmäinen asiakas jolle lähettävät Suomeen mitään, firmasta Santa Fe:ssä josta vanteet tilasin. OJ:lla on? Muttei Suomessa. Paino on aika passeli, vaa'assa on kiekko vannenauhoineen. Ilman vannenauhaa 584g. Eka lenkki veti suuta hymyyn, vaikka ennakko-odotuksia ei pahemmin ollut. Ei oikein tiennyt mitä odottaa. Kiekko on mukava ajaa, pehmeä, muttei silti löysä. Millään en saanut vannetta osumaan jarrupalaan. Yli 45km/h routamöykkyyn ei saanut havaittavaa vapinaa aikaan. Eli riittävän tukeva on, 83kg kuskille. Takakiekko sitten vähän myöhemmin, kehä on jo.
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img1284288.jpg

Disclaimer for serious cyclists: en mä oikeasti mitään ajossa huomaa. Kalliin navan ja pinnat hommanneena ja itse kasanneena ennakko-odotukset on huimat. Mitään en huomaisi vaikka vertaisi 24" Jopon kiekkoon 57mm kumilla. Sillä ei ammattilaisetkaan mitään eroa kiekoissa huomaa sokkotestissä, minä vielä vähemmän. 0,1bar rengaspaineen ero tekee enemmän kuin eri kiekko.

walesi
17.07.2008, 10.20
Mää haluan kans tonväriset navat :)

marco1
17.07.2008, 11.13
Hommasin itselleni Reynoldsin Solitude -kiekot kun niitä kerran Planet-X:n kautta sai halvalla, vähän reilu 200e kotiovella.
Koeajot vielä ajamatta mutta tässä pika-arvio näppituntumalla: .tw:stä, semikorkea aluvanne ja pinnoja vähän, erittäin herkät nimettömät urakuulanavat, hyvin kasatut, isot tarrat.
En ostaisi ovh:lla mutta ajellaan nyt noilla vähän aikaa, kestävyys on kysymysmerkki ja samaten napojen laatu.

Campela
22.07.2008, 23.44
Campagnolon Eurus -kiekoilla jonkin tovin ajelleena olen ryhtynyt pohtimaan, että mikäköhän voisi olla seuraava askel näiden jälkeen. Eurukset ovat tietenkin oikein pätevät kiekot, joita voin suositella lämpimästi, mutta ainahan sitä silti haaveilee vielä paremmasta... :-)

Campan Shamalit tai Fulcrum Racing Zerot houkuttelisivat, mutta liekö kuitenkin niin, että Euruksiin verrattuna kummatkaan eivät tarjoaisi vielä kovin tuntuvaa parannusta? Pitäisikö tässä siis alkaa katselemaan jo jotain Zippejä tai Cosmic Carbone Ultimateja? Kuinka käytännöllisiä ja kulutuskestäviä tuollaiset hifikiekot ylipäätään ovat harrastuskäytössä vai joutuuko niiden kanssa ajamaan koko ajan ns. pelko persiissä?

Sekin tietysti mietityttää, että onko clincher-kiekkopariin ylipäätään järkevä satsata 1 000 - 2 000, jos kerran tuubittomatkin on keksitty. Toisaalta liimahommat eivät oikein houkuttele.

kauris
23.07.2008, 08.27
Itse en lähtisi euruksia shamaleihin vaihtamaan. Mä puntaroin noiden kahden väliltä ja päädyin shamaleihin mutta eroa lienee lähinnä painossa. Asiantuntija näissä kiekkoasioissa en ole mutta omassa pääkopassani seuraava askel olisi ehkä joku Zipp 404 ja siitä seuraava sitten lightweight. Tai ehkä tuossa ennen Zippiä vois löytyä joku järkevä välivaihe siihen reilun tonnin hintaluokkaan. Zipp taitaa mennä jo selvemmin yli ja lightweight on sitten sen 2500 € tai jotain.

Campela
23.07.2008, 10.04
Roadbikereviewin Zipp-käyttäjäarvioissa huolestuttavan moni valittaa laatuongelmista (tyyliin: soikeita kiekkoja, murtumia rakenteissa). Eivät taida olla kestävimmästä päästä?

OJ
24.07.2008, 05.15
Mulla on noi Kinlinin vanteet Reynoldsin kiekoissa, eli en niitä erikseen ostanu ja rakentanu, mutta hyvin ne toimii ja on todellakin hintansa arvoiset. Parilla kaverilla on ollu noi 30mm ajossa toista vuotta ja nekin tuntuvat olevan oikein tyytyväisiä. Alumiinikiekoissa ei paljon parempaan voi noista mennä.

Pekka L
24.07.2008, 11.15
Ainoa mikä noissa kinlineissä vähän mietityttää on holkittamattomat nippelin reiät. Mutta jos yksi kiekkojen rakentaja (white mountain wheels, tjsp) sanoo käyttäneensä kehiä 3 vuotta ilman ongelmia, niin antaa ainakin vähän mielenrauhaa.
Kiekko on täysin suora parin sadan kilsan ajon jälkeen kasaamisen jäljiltä.

anttius
25.07.2008, 00.42
Kysytään nyt täältäkin "asiantuntijoiden" mielipidettä

Eli uudet kiekot olisi tarkoitus hommata, nykyään alla on Mavicin Ksyrre Equipit.

Budjetti olisi siinä 600e tietämissä, pari merkkiä on käynyt jo mielessä. Painoa kuskilla on alle 70kg.
Mitä mieltä näistä:

- DT Swiss RR 1450
- Easton EA90 SL
- Fulcrum Racing 1
- Mavic Ksyrium SL (VM. 2006)
- American Classic CR 420

Noista lähinna huomaakin että aika kevyitä kiekkoja olen hakemassa.
Tällä hetkellä nuo DT Swissit houkuttaisi enemmän mutta niistä ei hirveesti ole käyttökokemuksia, taitavat olla maastopuolella kovakin tekijä.

flamingojalka
25.07.2008, 09.01
Listalla olevista kiekoista minulla on ainoastaan kokemusta ksyrium SL:stä, joista ei olekkaan sitten huonoa sanottavaa. Kiekoilla on tällä hetkellä ajettu n. 15tkm, laakerit, vapaaratas ja kehät ovat vieläkin priimakunnossa. Ajo on ollut treeniajoa ja kuskin paino 80-83 kg. voin suositella.

apartanen
25.07.2008, 12.05
Päädytpä mihin tahansa noista, niin tokkopa lyöt käsiäsi sontaan. 600 euroa kiekoista on jo sen verran paljon, että luvassa on laatua lähes valmistajalta kuin valmistajalta. Melkeinpä kannattaa miettiä mitkä näyttävät (ja tuntuvat, jos pääset testaamaan,) itsestä hyviltä ja valita sillä perusteella.

Eli uudet kiekot olisi tarkoitus hommata, nykyään alla on Mavicin Ksyrre Equipit.

Budjetti olisi siinä 600e tietämissä, pari merkkiä on käynyt jo mielessä. Painoa kuskilla on alle 70kg.
Mitä mieltä näistä:

- DT Swiss RR 1450
- Easton EA90 SL
- Fulcrum Racing 1

Tällä hetkellä nuo DT Swissit houkuttaisi enemmän mutta niistä ei hirveesti ole käyttökokemuksia, taitavat olla maastopuolella kovakin tekijä.

OJ
25.07.2008, 16.49

Mitä mieltä näistä:

- DT Swiss RR 1450
- Easton EA90 SL
- Fulcrum Racing 1

Eastonit tai American Classicit. Eastonit on hyvät ja kestävät kiekot, American Classicit on tosta porukasta aeroimmat. Tai kaikki noista on ihan hyviä, mutta mä en ostais Fulcrumeita tai Maviceja ellen saisi tosi hyvää tarjousta.

Tsekkaa myös Reynoldsit Planet X:n kautta, ne on hyvät ja halvat kiekot.

Campela
25.07.2008, 17.50
Onko kenelläkään kokemuksia Spinergyn Stealth Full Carbon Clinchereistä?

http://www.spinergy.com/Bicycle/stealthFCC.html

Amerikkalaisten nettihöpinöiden perusteella nuo vaikuttaisivat aika hyvältä nopeuden ja ajomukavuuden kompromissilta, eivätkä myöskään yhtään hullumman näköiset. Horstit myisivät 1 250 eurolla, mikä sopisi juuri ja juuri budjettiini.

PTM
25.07.2008, 21.49
Itsellä kokemusta Spinergy Stealth PBO:sta (vastaava kuin kokohiilikuituinen, mutta jarrutuspinta alukehällä).

Mukavavimmat kiekot ajaa mitkä ovat olleet alla (kokemusta ZIPP 404, HED Jet 50/60/90, ZIPP 606, HED3). Ajoin myös muutaman temmon ja hyvin kulkivat. Pidempiaikaisesta kestävyydestä en tosin voi sanoa mitään.

Shamus
25.07.2008, 22.38
Itte on tullut ajeltua melko monilla kiekoilla...
Nyt alla Fulcrumin Racing Zerot ja niitä voi ainakin kehua, selvästi paremmat kuin Ksyriumit.
Coriman kiekkoja kannattaa myös miettiä, hinnat ja toimitukset on hyviä kun tilaa suoraan tehtaan sivuilta.

Niin ja Lightweightit on tietysti ihan hyvät myös... ;)

Campela
29.07.2008, 22.05
Keskipitkällisen pohdinnan jälkeen olen taipumassa sille kannalle, että seuraava kiekkosetti olisi Mavicin Cosmic Carbone SL Premium. Päättelin, että nopeus ja kestävyys ovat tärkeämpiä ominaisuuksia kuin grammojen viilailu. Ja eihän täällä Etelä-Suomessa liiemmin ole Alppeja noustavaksi.

Olenko siis ihan dorka, jos maksan Horsteille tuhat eurosen 1 755 gramman avokiekoista? Siitähän ei pääse mihinkään, että jos ja kun vaihdan nyky-Euruksien tilalle Mavicit, niin fillari on yhtäkkiä 200 grammaa painavampi.

Shimaani
29.07.2008, 23.08
Hm,
palionkohan nuista Mikkihiiristä (http://www.topolinotech.com/products/c19.php)joutuu nykyään köyhtymään? Koko lailla kevyet, perin kivat ajettavat eikä ihan heti tuu samanlaisia vastaan ellei Höpinälenkille™ eksy. PK seudulla onnistuu koeponnistus (normi ja aero Sihimano kasetilla) kun laittaa privaa ettei tarvii sokkona ostaa

silee
30.07.2008, 00.53
Mitkähän ois sopivat kiekot vajaa 0.1t painavalle kuskille? Haussa kestävät jämerät kiekot missä mahdollisimman paljon pinnoja. tai sama pinnojen määrälle kunhan kestävät ajoa.

fireman73
30.07.2008, 21.29
Onko normaalia että ksyriumin elitet notkuu reippaasti, kun runttaa ylämäkeen kahnailee jarruihin vaikka palat suht kaukana? onkohan topikkikaan oikee?

petepawn
31.07.2008, 12.20
Ei kyllä minulla Ksyrium Elitet notku yhtään mihinkään vaikka olen lähes satakiloinen... Jotain siis vialla?

Pekka L
31.07.2008, 16.41
On se normaalia. Paskat kiekot ne on.
t. yhden eliteparin omistaja

hautaja
31.07.2008, 22.18
Ei ne elitet mihinkään notku. Tosin ei mulla voimakaan jaloissa pakota liiaksi. Vuodesta 2002 reenikiekkoina ollut ja yhdet laakerit vaihdettu. SUorana on pysynyt ja ajettu syksyt talvet kura/suolapaskassa. Nyt alkaa vapaaratas veteleen viimeisiä.

Takamisakari
01.08.2008, 14.46
Kiekkojen uusinta täälläkin mielessä. Fillari Bianchi ML3 ja alla Ambrosion valmiskiekot biachin omilla mahtavilla navoilla. Elopainoa n. 88kg ja kilometrejä tulee suht vähän, mutta kyllä sitä kunnon kiekoilla mielellään ajelisi. Budjetti n. 3-400€ ja vaihtoehtoja esim.
Mavic Ksyrium Equipe (tai mahd. Elite)
Fulcrum Racing 3
Easton EA 50 ( tai EA 70)
FSA RD400

Ajattelin tilata Bike24:stä, kun on toiminut niin hyvin ( liekö tilapäistä..). Löytyisikö kommentteja / parempia ehdotuksia? Preferenssit tosiaan 1. kestävyys ja luotettavuus 2. keveys 3. Ulkonäkö.

Edit:

CRC.ltä tosin löytyisi mm. FSA RD 600 400€:llä, tai Campan Neutronit 450€..

Junnu 75
01.08.2008, 15.07
Itse tilasin Bike24:stä keväällä Fulcrumin kolmoset.
Kiekot tulivat DPD:llä alle viikossa ja hyvät peruskiekot nuo on, ei moittimista kaupassa eikä kiekoissa.

Markku Silvenius
01.08.2008, 22.35
On se normaalia. Paskat kiekot ne on.
t. yhden eliteparin omistaja

Älä yleistä. Älä myöskään vaivaudu vastaamaan; olen lukenut jutun monta kertaa. Toisenlaisia kokemuksiakin on.

Pekka L
01.08.2008, 23.03
Älä yleistä. Älä myöskään vaivaudu vastaamaan; olen lukenut jutun monta kertaa. Toisenlaisia kokemuksiakin on.

Yleistän mitä huvittaa. Mulla on neljä kiekkoparia suurin piirtein samassa hintaluokassa; ksyrret on niistä ylivoimaisesti huonoimmat. Ja näkyy olevan samanlaisia kokemuksia jollain muullakin. Ja tiedän olevan muillakin.

Oikeasti se, että ne on samanhintaisista kiekoista paskimmat, johtuu siitä että olen pikkuhiljaa oppinut mistä kannattaa maksaa.

fireman73
01.08.2008, 23.30
Olen ajanut ksyrium elite kiekoilla noin 600km nyt jo kierot. Tais olla huono hankinta, ehkä ne vielä saa suoraks. Luulis tohonki hintaa saavan jo laatua. Kyrsii!

Takamisakari
02.08.2008, 08.35
Asiaa huonosti tuntevalle ( minä) esim. Ksyriumit olilsivat suht helppo valita koska niillä kuitenkin taitaa olla jonkunlainen maine hyvinä kiekkoina. Jos nuo jättää pois listalta niin jäljellä on noita ns. pienempiä merkkejä, joista mikään ei oikein sano mitään noin suoralta kädeltä.

Kun etsii kiekkoja tällaselle isommalle juntturalle, niin pitäisikö rakenteessa etsiä jotain tiettyä juttua, esim. pinnojen lukumäärää tai rakennetta? Muuten valinta menee pelkästään hinnan mukaan ja siinä tosiaan menee helposti metsään. Itseä kiinnostaisi Neutronit, mutta kun Binchissa on jo Shimanon palikat ( pyhäinhäväistys!), niin Campan kiekot ei oiken sovi pakettiin noin imagollisesti.

Toisaalta taas 200€ hintaerolla johonkin perus Mavicceihin päivittää vaikka stongan kuituversioon, eli liikaakaan ei viittis maksaa..

Pekka L
02.08.2008, 13.31
No jos on painoa, (eikä kisakäyttö ole ensisijainen kriteeri) niin esim. D-A navat, DT comp pinnat 32/32 ja Mavic CPX33 vanteet. Siinä on pomminkestävät kiekot huippunavoilla, painoa suurin piirtein saman kuin elitessä (~1660g) ja hinta jää alle eliten. Eteen riittää 28:kin pinnaa, paino putoaa jotain 25g.

Ja jos tuollaiseen perussettiin tulee heittoa, niin sen oikominen käy aloittelijaltakin.

Fillarijeti
02.08.2008, 13.57
Tällaiset minä voisin tilata, jos ryhtyisin harjoittelemaan: http://www.roseversand.de/output/controller.aspx?cid=156&detail=10&detail2=5157. Pekka L:n suosittelema kaava, mutta hieman enemmän lujuutta ja edullisuutta keveyden kustannuksella.

hautaja
02.08.2008, 14.09
Täytyy nyt vielä laittaa positiivista palautetta eliteistä. Olen käyttänyt cyclossakin (soratiet ja hyvät polut) ja painoa mulla kuitenkin 80 kg (eli likaa). Ei ole kieroon mennyt. Hintaansa nähden aivan OK kiekot. Kilsoja on tullut paljon noihin kiekkoihin. Ei tienkään mitkään kevyet kiekot ole.

Ite käytän huonon kelin kiekkoina elitejä. Paremmat kiekot on aurinkoisille keleillä. Suola vaan syö kiekot aika ikävän näköiseksi. Mulle on varmaan sattunut tiistaipäivän elite, kun ei ole tarvnnut edes rihtailla niitä.

lynxlynx
06.08.2008, 23.19
Bianchin via nironessa 07 on nuo ambrosio kiekot, eikä niitä pahemmin voi kehua.. löystyy, taipuu, pinnanreiät huonosti hiottu jne..

Kysynkin että onko seuraavat "halpiskiekot" sen verran parempia että kannattaa oikeasti ruveta vaihtamaan.
Seuraavassa budjettiin käypiä vaihtoehtoja... Ja toki on olemassa pbk ja tilaaminen..

http://www.suomenurheilupyora.fi/product.php?loc_id=599

http://www.suomenurheilupyora.fi/product.php?loc_id=361

http://www.suomenurheilupyora.fi/product.php?loc_id=359

Eli siis alle 200e olis harkinnassa sijoittaa..

Campela
07.08.2008, 00.20
Bianchin via nironessa 07 on nuo ambrosio kiekot, eikä niitä pahemmin voi kehua.. löystyy, taipuu, pinnanreiät huonosti hiottu jne..

Kysynkin että onko seuraavat "halpiskiekot" sen verran parempia että kannattaa oikeasti ruveta vaihtamaan.
Seuraavassa budjettiin käypiä vaihtoehtoja... Ja toki on olemassa pbk ja tilaaminen..

Oletko harkinnut Fulcrum Racing vitosia? Niiden pitäisi mahtua tuohon parin sadan budjettiin ainakin ulkomailta tilattuna. Fulcrumin kiekkopari on sata grammaa kevyempi kuin mikään luettelemistasi ja ovatpa mokomat vielä siistin näköisetkin.

Torppis
07.08.2008, 10.55
Itsellä on Ventot alla. Eipä valittamista. Päivitys kyllä tulossa. Isosta painon pudotuksesta kiekoissa joutuu maksamaan lisähintaa noin 700€, eli kannattaa tyytyä normikiekkoon, jos on normimies.
Shimano 6600 Ultegra SL taitaa olla tämän hetken paras hinta/laatusuhteeltaan. Ja ne hiilarikiekothan on vaan aika-ajoon...ko?

Torppis
07.08.2008, 11.05
Kävinpä zoomaamassa noita Fulcrumeja, onpa tosiaan kiinnostavia.
Sama kuin kalakaupassa...vieheen ensimmäinen tehtävä on houkuttaa ostaja.

Jousi
07.08.2008, 12.26

Täällä on ajety nyt noin 1,5 tonnia Aksiumeilla, jotka vaihdettiin Ambrosioiden tilalle. Jo heti alussa eroa tuntui olevan kuin yöllä ja päivällä, eikä Maviceista ole vieläkään mitään pahaa sanottavaa. Tukevat tuntuvat olevan ja rullaavatkin mainiosti. Tosin eipä mulla ole vertailupohjaa vielä parempiin/kalliimpiin kiekkoihin...

Ainakin omaan Via Nironeen (Sora) ovat Aksiumit olleet nappihankinta (paljoa kalliimpia ei tuohon mun filoon kannatakkaan laittaa)...

silee
07.08.2008, 12.29

Mää ostin nuo aksiumracet ja oon ollu tyytyväinen. jämerän oloset kiekot. noita ennen oli mavic cosmos kiekot. ihan hyvät nekin.

Junnu 75
07.08.2008, 12.58
Noista minulla on kokemusta sekä Aksiumista (crossarissa nappularenkailla) ja
Shimanon WH-R550:t ovat nastarenkailla.
Kummissakaan ei ole valittamista, halvat peruskiekot joita ei tartte liikaa varoa eikä haittaa vaikka ne kyllästää tiesuolalla 67 kertaa telvessa.
Minä kallistuisin Aksiumeihin.

Saksanmaalta saa tuohon rahaan hieman paremmat, esmes nämä (http://www.bike24.com/1.php?content=8;product=3295;group=20;page=2;ID=c5 a370d88bb2424f67b7bf1c3f4f008e) joita joku edellä suosittelikin.

villef
07.08.2008, 14.15
Saksanmaalta saa tuohon rahaan hieman paremmat, esmes nämä (http://www.bike24.com/1.php?content=8;product=3295;group=20;page=2;ID=c5 a370d88bb2424f67b7bf1c3f4f008e) joita joku edellä suosittelikin.

Suomestahan noita saa myös samalla rahalla.. Ehkä joissain paikoissa pitää vain pari viikkoa odotella, mutta jollei ole niin kiire..

plehti
07.08.2008, 15.11
Täällä on ajety nyt noin 1,5 tonnia Aksiumeilla, jotka vaihdettiin Ambrosioiden tilalle. Jo heti alussa eroa tuntui olevan kuin yöllä ja päivällä, eikä Maviceista ole vieläkään mitään pahaa sanottavaa. Tukevat tuntuvat olevan ja rullaavatkin mainiosti. Tosin eipä mulla ole vertailupohjaa vielä parempiin/kalliimpiin kiekkoihin...

Ainakin omaan Via Nironeen (Sora) ovat Aksiumit olleet nappihankinta (paljoa kalliimpia ei tuohon mun filoon kannatakkaan laittaa)...

Perheestämme löytyy Mavic AksiumRace-, Ksyrium Equipe- (2x), Shimano 550- (2x), Ultegra ja Dura-Ace Carbon/alumiini valmiskiekot sekä yhdet Mavicin kehillä ja Campan Chorus navoilla varustetut kiekot ja kyllä rullaavuudessa on kiekkojen välillä eroa. Mavicin kehillä ja Choruksen kiekoilla varustetut kiekot on rakennettu vähän raskastekoisemmiksi talvikäyttöön, eikä ole siten vertailtavissa muiden kanssa suoraan.

Kiekoista Aksiumit rullaavat selkeästi heikoiten. Shimano 550:t rullaavat yllättävän hyvin hintaisikseen.

Ylivoimaisesti parhaat kiekot, joilla olen ajanut on Dura-Ace Carbon/alumiini -kiekot - ei ehkä hinta/laatusuhteeltaan, mutta rullaavuudeltaan, jäykkyydeltään ja keveydeltään...

/ Panu.

Puavo
07.08.2008, 16.28
Onko tosiaan niin, että nuo valmiskiekot ovat maantiepuolella hintansa väärtejä? Halpojen/keskihintaiste valmiiden sijaan vaikka Cxp33:set compeilla tai revoilla ultegran napoihin niin luulis pelaavan.

anttius
07.08.2008, 17.03
Äsken lähti Wiggleltä tilaukseen Eastonin EA90 SLX-kiekot. Melkein puoli kiloa kevyemmät kuin vanhat Ksyrium Equipet joten kai se jossain näkyy, toivottovasti positiivisessa mielessä. :)

Melkoisesti muuten on hintaeroja noissa, Briteistä sai (CRC, Wiggle) n. 500 euroon kun taas Saksasta (Bike-company, Bike24) hinta oli n. 700 euroa.

japoo
08.08.2008, 08.54
Auttakaa miestä mäessä... Ajattelin päivittää uudet kiekot omaan maantievehkeeseen. Pyörä on Spezialized Allez 2008 ja siinä on Tiagaran takavaihtaja ja 9-lehtinen takapakka (jos näillä on jotain mekitystä). Ajatus oli tilata nämä: http://www.probikekit.com/display.php?code=W1034 tuona Shimano versiona. Meneekö hirveästi metsään? Ilmeisesti rataspakan saa vanhasta pois ja pystyy uusiin vaihtamaan.

Tietysti muitakin saa ehdottaa n. 200€ hintaluokassa. Niin ja jos on jotain muita vinkkejä, niin niitäkin saa kertoa.

Kiitos!

hannupulkkinen
08.08.2008, 10.14
Kyllä noita Axiumeja pidetään ihan hyvinä hintaansa nähden.
Campanolo Khamsin (https://www.bikebitsuk.com/images/Campagnolo%20Khamsin%20Wheelset%20Black.jpg)on toinen samanhintainen tai vähän halvempi.
Makuasia kai.
Jos luet noita edellisiä viestejä niin siellä on ihan hyvää informaatiota.
Esmes noinsta Flucrumeista.

Kenttu
08.08.2008, 16.06
Onko kenelläkään kokemusta Veltec Volare SL (http://www.bike-discount.de/shop/k632/a9935/volare-sl-schwarz-rot.html):stä? Painoa luvataan 1382g ja hintaa ei ois ku 329 egeä. Ja kuskikin mahtuu hyvin specsiin :) Että onkohan miten löysät kiekot kyseessä?

Raijkaard
12.08.2008, 13.44
Ketju on nyt luettu pariin otteeseen ja ehkä hieman hullua hurskaammaksi ollaan tultu. Budjetti on siinä 400-600 euroa ja Ksyrren Equipet pitäisi vaihtaa parempiin. Kiekot tulevat ihan nautiskelukäyttöön, vaihtelevaa kuntoajoa ja ajajalla on painoa karvan päälle 90 kiloa. Kiekot saisivat olla erinomaisesti rullaavat, mahdollisimman aerot, kestävät ja melko näyttävät, väriakselilla musta-punainen-valkoinen. :o

Kysyisinkin:

1. Onko budjetti riittävän iso, että vaihdos kannattaa ylipäätään suorittaa? Ketjun perusteella ilmeisesti kannattaa..?

2. Vaihtoehdoiksi olen itse kaavaillut Eastonin EA90 SL:iä (440€) ja mikäli raati on sitä mieltä, että panostus kannattaa, niin Fulcrumin Racing Zeroja (660€). Dura-Acet eivät vaan millään innosta ulkonäkönsä puolesta. Onko noissa Eastoneissa siis riittävästi havaittavaa eroa Ksyrreihin vai säästänkö lisää?

3. Pekka L:n ehdottamat, paloista koottavat setit vaikuttavat erittäin mielenkiintoisilta, mutta oma tietotaito on niin rajoittunutta, että en osaa itse muodostaa mielipidettä asiasta suuntaan taikka toiseen. Ilmeisesti jostain saksanmaalta noita pitää alkaa katsella..?

Kiitokset vastanneille!

Plus
12.08.2008, 14.17
Ilmeisesti jostain saksanmaalta noita pitää alkaa katsella..?

Täältä (http://www.bikestore.cc/) tilaat vaikka mustat CXP33:t DT:n navoilla, mustilla revoilla ja punaisilla alunipoilla. Lisämausteeksi punaiset 50€ titskulinkut ebaystä. -> Lopputulos on kevyt, kestävä ja helppo huoltaa, aero, näyttävä ja hyvän hintainen. :) Bikestore.cc:n kiekot ovat olleet ihan hyvin kasattuja.

Pekka L
12.08.2008, 14.52
Täältä (http://www.bikestore.cc/) tilaat vaikka mustat CXP33:t DT:n navoilla, mustilla revoilla ja punaisilla alunipoilla. Lisämausteeksi punaiset 50€ titskulinkut ebaystä. -> Lopputulos on kevyt, kestävä ja helppo huoltaa, aero, näyttävä ja hyvän hintainen. :) Bikestore.cc:n kiekot ovat olleet ihan hyvin kasattuja.

Todelliset asiantuntijat voi kertoa lisää, mutta taitaa revo olla matalaan/matalahkoon alumiinivanteeseen turhan vetelä pinna. Toimivat jossain luonnostaan tukevassa korkeassa kuituvanteessa, kun pinna on lyhyempi ja on myös sopivan heikko jos tulee vaikka kolari/kasa tms. ja pinnojen väliin menee tavaraa. Pinna katkeaa eikä hajota kallista kehää.

CX-ray on luja ja aerompi sekä yhtä kevyt kuin revo, joskin kallis, comppi menee peruskäytössä ihan täydestä. Hiukan painavampi.

Plus
12.08.2008, 14.56
Todelliset asiantuntijat voi kertoa lisää, mutta taitaa revo olla matalaan/matalahkoon alumiinivanteeseen turhan vetelä pinna.

Höpö höpö... Asiantuntija kertoo: Revoilla 32 3x kasattu Open Pro oli sivusuunnassa jäykempi kuin Ksyrium Elite, joka laahaa jarrupaloihin välittömästi kun nousee putkelle. Ensimmäisen kanssa ei mitään ongelmia.

mantis
12.08.2008, 15.57
Todelliset asiantuntijat voi kertoa lisää, mutta taitaa revo olla matalaan/matalahkoon alumiinivanteeseen turhan vetelä pinna.

Mulla on kanssa revoilla ja dt r1.1:llä kasatut kiekot eikä kyllä mistään löysistä kiekoista voida puhua. No okei, on mulla takana vetopuolella compit.

silee
12.08.2008, 17.55
Toisaalta miksi ostaa harjoittelua varten kalliit, kevyet ja mahdollisesti heikot kiekot jos saa alle 200e jämerät harjoituskiekot? Kilpailut on asia erikseen. Ja kyllä tuollasillaki aksiumeilla pääsee nauttimaan maantiepyöräilystä. Mää oon ajanu muutamat kalliimmat kiekot paskaksi ja nykyään harjottelen noilla halvemmilla. elopainoa tosin lähemmäs 100kg.

Pekka L
12.08.2008, 18.12
Ksyrium Elite on vähän huono vertailukohta, niiden laatu voi olla mitä vaan. Toiset kehuu, mulla on ihan paskat ja seurakaverilla samat mielipiteet. No okei, säästää siinä se vajaa 100g ja jos vetopuolella on compit niin n. 70g. Onhan se jo jotain. Treenikiekossa kuitenkin ihan yks hailee. Panostaa mieluummiin hyvälaatuisiin napoihin, siinä säästyy painoa enemmän ja laatu on ihan eri kuin jossain halvoissa.
Ajoin muuten just äsken lenkkiä kisakiekoilla joissa on compit.

Snadi
13.08.2008, 09.57
Olis tarkoitus päivittää cc:hen vanteet ja olen ketjun perusteella päätynyt Mavic cxp33 vanteisiin. (elopainoa on ja kuoppia riittää) ertro:n mukainen 32-622 rengas vanteelle vai tuleeko jonkin sortin ongelmia?
Entäs onko suosituksia kohtuuhintaisista Campagnolo yhteensopivista navoista? :seko:
Pääasiassa työmatka-ajoa kestopäällysteellä ajelen.

Raijkaard
13.08.2008, 14.20
Paljon kiitoksia vastanneille!

Noniin, piinaan teitä vielä hieman... Olen tuota Plus:san tarjoaman sivuston kokoamapalvelua vääntänyt suuntaan jos toiseen ja päätynyt kutakuinkin seuraavaan kokoonpanoon:

CXP33-vanteet, 240s-navat, 32/36-puolatut DT SuperComp-pinnat ja alu-nippelit. Hinta n. 390€ + postit.

Menikö metsään? Onko pinnalukumäärä liioiteltu vai pidättekö sitä tällaiselle mätisäkille sopivana? Ajattelin josko nuo olisivat sitten Revoja kestävämmät? Lisäksi arvon vielä tuon napavalinnan suhteen, olisko se Dura-Ace sittenkin järkevämpi? Googletuksen perusteella jutkut kasaajat pitävät niistä enemmän, nimenomaan Shimano-sarjaan - tekee takakiekosta kuulemma jäykemmän (ja setistä toisaalta painavamman)... Tulisiko tuossa tapauksessa ottaa jotain huomioon Ultegra SL-sarjan omistajana, ilmeisesti ei?

Kiitos jälleen!

Plus
13.08.2008, 14.32
32/36-puolat on ainakin tosi varman päälle... Dura-acen navat ovat hyvät jos käyttää muutenkin Shimanon palikoita ja tykkää irtokuulanavoista. DT:n navoissa on teollisuuslaakerit jotka voi vaihtaa itse DT:n työkalusarjaa käyttäen. DT:n takanavan voi myös muuttaa Campa-yhteensopivaksi jos joskus päättää siirtyä siihen leiriin. Absoluuttiseen paremmuusjärjestykseen noita on vaikea laittaa. Paitsi että DT taitaa olla pikkaisen kevyempi?

Paris-Roubaixissa isot ja painavat sällitkin käyttää usein matalaprofiilisia kehiä kuten Open Pro, Reflex, jne... Ovat mukavammat ajaa röykyissä kun antavat enemmän periksi kuin esim. tuo CXP33. Sillä perusteella laitoin itse cc-pyörään alle Open Prot, ja kyllähän ne ovat pystysuunnassa pehmeämmät ja mukavammat alla kuin esim. Ksyriumit.

Snadi
13.08.2008, 14.46
CXP33-vanteet, 240s-navat, 32/36-puolatut DT SuperComp-pinnat ja alu-nippelit. Hinta n. 390€ + postit.

Mistäs tuohon hintaan saa ? :o

NHB
21.08.2008, 13.19
http://www.cyclingnews.com/tech.php?id=tech/2008/reviews/hed_ardennes08

Tuossa on aika jännä ajatus siitä, että vanteiden leventäminen parantaisi melkein keikkea mahdollista. Ts. tähän asti on tehty väärän kokoista vannetta 23-millisille renkaille. Ainaki 23-millisiä leveämpien luulisi toimivan paremmin vähän leveämmillä vanteilla.

Kenttu
22.08.2008, 08.48
Jeps, shimanon valmiskiekoissahan (esim. dura-ace, rs-10) on pikkasen leveempi kehä kuin esim. ksyrressä.

kervelo
09.09.2008, 11.04
Salden myy alessaan myös kiekkoja hyvään hintaan: esim.Mavicin R-Sys nyt 599 eur.
http://www.salden.nl/default.asp?pid=2017&fs=5737&catid=3521

tarzani
09.09.2008, 15.32
Saldenilla näyttäis olevan myös Campy Ventot koht. hyvään hintaa (120e). Voisi harkita päivitystä omaan pyörään. Erotus ei ihmellinen kuitenkaa norm hintaan ole, ja ensi vuodeksi Ventot taitavat hieman uudistua, mutta tietääkö joku muuttuko mikään muu kuin takanavan ulkonäkö? Millaisia kokemuksia ihmisillä muuten kyseisistä vanteista on?

Ana75
28.12.2008, 10.21
En oikein löytänyt kokemuksia näistä http://www.dtswiss.com/Products/Wheels2009/RR-wheels/RR-1450-(1).aspx (http://www.dtswiss.com/Products/Wheels2009/RR-wheels/RR-1450-%281%29.aspx) otsikon mukaisista kiekoista. Löytyyköhän keneltäkään foorumilaiselta moisia kiekkoja? Mieluusti kuulisin kokemuksia :)

Navathan tuossa setissä on ainakin meikän mieleen. DT:n kehistä ei ole omakohtaisia kokemuksia yms.

wanderer
28.12.2008, 15.50
FFWD F5R on nyt tällä hetkellä vakavimmin otettava vaihtoehto meikäläisen tubulaarikiekoiksi.
Katsotaan, kohta pitäisi päästä näkemään moiset lähikaupassa,

E.T.
28.12.2008, 16.07
FFWD F5R on nyt tällä hetkellä vakavimmin otettava vaihtoehto meikäläisen tubulaarikiekoiksi.
Katsotaan, kohta pitäisi päästä näkemään moiset lähikaupassa,
PBK 1045 euroo veroineen, ei paha. Omat myllynkivet pitäis kans päivittää.
Noissa oli kai painoraja 80kg joten ei käy mulle ja Laitveitteihin ei oo varaa
köyhällä niin vaaka kallistuu shamaleihin. Joku karbonituubikin kyllä houkuttais.

wanderer
28.12.2008, 16.09
Niin no kohta noita saa Tampereeltakin, eli eipä kannata tukea ulkolaisia puljuja.

Samu Ilonen
28.12.2008, 17.57
Sen verran korjaan että vain kevyimmässä, noin Kilon, vannesetissä on 80kg painoraja. Itse ehkä hankkisin F4-setin sillain että taakse CX-versio, 28 pinnaa ja eteen road versio 20 pinnaa ja 38mm kehät DT240 navoilla. Minusta paras paino/laatu/hinta/tukevuus-suhde jos omaa massaa on siunaantunut yli 80kg. Tommonen ~1300g ei ole paha paino, sama kuin Campan Hyperon setissä...

Joskus viikon päästä tulee 50mm mallikiekot DT navoilla ja TT-levy. Pikkasen myöhemmin lisää malleja. On meinaan hieman huonot kelit tyypitellä tuolla ulkona. Eikä sitten tartte ostaa sikaa säkissä kun pääsöö kokeilemaan.

Tollaset:

http://www.ffwdwheels.com/product.asp?idCategory=83&page=9

Ajattelin että testikiekkoina olisi:

-1kg kevennyssetti
-30mm maantiesetti
-50mm maantiesetti
-90mm etukiekko DT 190 keraamileekereillä
-3 puolainen TT-etukeikko
-TT-levy
-levy Powertap-tehomittarilla
-ratalevy

Tosin palaa rahaa noihin "ihan tarpeeksi" noihin mutta ompahan kiekkoja sitten. Ai niin onhan mulla vertailuun sit Lightweight:jä ja Zippeäkin. Ja pakollinen nyt mainos, hinnat on samat kuin euroopassa+ "crash replacemet warraty" on parempi kuin missään universumin kulmassa.

E.T.
28.12.2008, 19.04
Sen verran korjaan että vain kevyimmässä, noin Kilon, vannesetissä on 80kg painoraja.

Tosin palaa rahaa noihin "ihan tarpeeksi" noihin mutta ompahan kiekkoja sitten. Ai niin onhan mulla vertailuun sit Lightweight:jä ja Zippeäkin. Ja pakollinen nyt mainos, hinnat on samat kuin euroopassa+ "crash replacemet warraty" on parempi kuin missään universumin kulmassa.

Hyvä juttu!!! Täytyypä harkita noita tosissaan. Hintakaan ei ollut järjetön.
Hyvä että saapi omasta kylästä.

järppä
28.12.2008, 19.42
Noita FFWD:n kiekkoja oon miekin katellu sillä silmällä. Hitto, mutta tartteeko sitä jo kohta käydä hakees varausnumero jotta P2C saa kiekot kesäks :rolleyes:

Mikko Asikainen
01.01.2009, 20.56
Tällaiset Corimat ymmärtääkseni 399eur/setti. Surkealla saksankielen tietotaidolla tavasin sivun sisältöä. http://www.bikeimperium.de/product_info.php?cPath=307_195&products_id=4768&osCsid=3ee7ab4b5729db5ea2ce909895b3ccc1

Onkohan nuo kelvolliset, vai kannattaisiko harkita Ksyrre Elite-paria Merliniltä harkita 248,80 punnalla.:rolleyes:

Subzero
01.01.2009, 21.07
Tällaiset Corimat ymmärtääkseni 399eur/setti. Surkealla saksankielen tietotaidolla tavasin sivun sisältöä. http://www.bikeimperium.de/product_info.php?cPath=307_195&products_id=4768&osCsid=3ee7ab4b5729db5ea2ce909895b3ccc1

Onkohan nuo kelvolliset, vai kannattaisiko harkita Ksyrre Elite-paria Merliniltä harkita 248,80 punnalla.:rolleyes:
Kiekoista en tiedä, mutta hinta on pelkän etukiekon (VR=vorderrad=etu, HR=hinterrad=taka).

Mikko Asikainen
01.01.2009, 21.58
Kiekoista en tiedä, mutta hinta on pelkän etukiekon (VR=vorderrad=etu, HR=hinterrad=taka).

Jaahas. Kiitokset oikaisusta, ei kielitaitoni kantanut.:)
Noh, nyt voin Corimat unohtaa, ei mahdu budjettiin.:rolleyes:

Samu Ilonen
19.01.2009, 15.21
Yritän olla vähäsanainen ettei mene mainostamiseksi. Eli kun tossa hypistelin tuoretta "Isompien setien" FFWD 50mm settiä (1470g 20+28 pinnaa) ja levyä (1240g) niin ainakin ilmoitetut painot pitää aika hyvin paikkansa. Mavic:ia 100g kevyempi vaikka LW onkin sippoisempi totakin. Toi levy on ~yhtä paksu ja linssi kuin LW eli joku 40mm, se kun on hiukan hankala mitata...Ja ainakin Corimoihin verrattuna, DT 240 navoilla, noi on "ihan" kivan näköiset. Pinnan kireydetkin tuntuvat olevan kohdallaan eli riittävät. Ja pinnanreiät porattu oiken eli vinoon, eikä kuten Zippeissä, suoraan, jolloin pinna kääntyy heti nipan jälkeen vinoon ja katkeaa kieresteestä helpommin siksi. Piru, nyt jostain sepelin kestävät tuubit että pääsisi testaamaan...

Kiovan Dynamo
19.01.2009, 16.18
Uiui.

http://www.ffwdwheels.com/_photos/Products/Full/F4R240s_S-tubular.jpg

Uusia tarpeita ilmestyy aina vain. :eek:

Samu Ilonen
19.01.2009, 18.00
Huom. Jos menee yli niin ei ole pakko lukea.

Ei kele, ku on omistanyt yli 10K€ arvosta hiilarikiakkoja niin luulisi nähneensä jo jotain. LW, Zipp, Corima, Exreme Naro, Mavic...nyt vaan tuntuu siltä että sattui käsiin jotain aika mielenkiintoista. Paikallinen "Muantie-Jumalakaan" ei tyrmännyt ja huomenna "Tekniikan Jumala" saa myös tarkistaaa laadun. Jotenkin vaan teki heti tuupata noi Cerveloon ja ei ne "ihan" pahanta näyttänyt siinäkään. Se "ihan" on parempaa kuin mikään tähän asti tuollaisissa...sulais jo lumet,prk....sananmukaisenti jäitä poltellessa...

http://weightweenies.starbike.com/forum/download.php?id=29271

wanderer
19.01.2009, 18.37
Jos tähtien asema ym. osuu kohdalleen, niin ensi kesänä maantiepyörän alla pyörii nuo F5R:t. Kunnolliset tuubikiekot olisi tarpeen, niin pääsee kunnolliset renkaat oikeuksiinsa.

vz
21.01.2009, 22.39
Mulla on Cervelo RS:ssä Fulcrum kolmoset. Uudelle kaudelle haluis tietty taas jotain kivaa uutta, mutta tuubihommiin en jotenkin jaksaisi ryhtyä. Viime kaudella keskarit pyöri tuolla 30-35 välillä loppukaudesta. Tasaisella pysyin helposti kavereiden matkassa, mutta nousut teki tiukkaa (tuli käytyä syksyllä Pyreneillä huomaamassa, että vaikeeta se on).

Mielessä on pyöriny ainakin shamalit ja reynoldsin assaultit, jotka painaa puolisentoista kiloa, mutta on silti varmaan suht aerot ku on 4,6cm korkeet.

Mitkä kiekot mun kandee hommata, ja oonko vaan yksinkertaisesti tyhmä jos en osta samantien tuubeja?

Ohiampuja
20.05.2009, 08.51
Tässä olisi kiekkosetin hankinta maantiepyörään kiikarissa ja mielessä pyörii seuraavat vaihtoehdot: (hinnat Bike-discountilta)

- Mavic Ksyrium Elite, 1 550 g ja 425 €
- Shimano RS80, 1 516 g ja 399 €
- Dura-Ace WH 7850-C24-CL, 1 386 g ja 579 €

Tai sitten jos tekisikin itse; D-A navoilla, DT-puolilla ja joillain hyvillä Mavicin kehillä. Kuinkahan painavat ja hintavat noista tulisi?

Ps Tuolla Discountilla oli myös 240s navat, RR1.1 kehät, DT-Revot ja painoa luvattiin 1 540 g ja hinta 449 €.

Samu Ilonen
20.05.2009, 09.37
DA navat, DT 1.1 kehät ja eteen Revo/taakse Comp voisi olla soiva. Tietty takanakin menee Revo mutta fiilis on inan pehmoisempi.

Ite laittaisin noista valmiista Mavicit tai DT navoista kootut. Ne C24 on kuulemma aika legendaarisen pehmoiset. En ite tiä muuten mutta asiakkaat väittää niin.

Ksyrium Elite on yhä varmaan vallan oiva kiekko, varsinkin kun paino taas putosi.

Pekka L
20.05.2009, 09.45
Tai sitten jos tekisikin itse; D-A navoilla, DT-puolilla ja joillain hyvillä Mavicin kehillä. Kuinkahan painavat ja hintavat noista tulisi?

Mulle on tulossa näinä päivinä loput osat (pinnat+kehät) D-A/DT/Open Pro settiin. Tuollaisen hinta menee sinne kolmensadan paikkeille. Tosin nyt alkaa olla kiire; kaupoissa ei enää joka paikassa ole 7800-sarjan D-A:ta ja 7900 sarjan napojen hinnat on paljon kalliimmat. Silti en usko että niissä on juuri mitään todellista parannusta, ehkä hiukan kevyemmät.
Jos nuo Open Prot on edes lähellä ilmoitettua painoa niin paino jää alle 1650g, jopa 1620g. Sen näkee sitten. Eteen revot, taakse Revot vasemmalle, Compit oikealle ja alunippelit, 32/32 pinnaa.

Samu Ilonen
20.05.2009, 09.48
Mitkä kiekot mun kandee hommata, ja oonko vaan yksinkertaisesti tyhmä jos en osta samantien tuubeja?

Avo ja korkea laippa kiekossa on melko kuollut idea. Ainakin kunnes tulee myyntiin kokokuituisia avokehiä järkihintaan. Alu/kuitukehät on minusta liian painavia ja mahdottomia korjata, samoin avo-kokokuitukehä on erittain vaikea korjata joten varakehän saatavuus/toimitusaika ja hinta kannattaa tsekata. Kokokuituisen tuubikehän pystyy kuitenkin korjaamaan useimmiten = säästää aikaa ja rahaa. Joku Zippin varakehän hankinta ja hinta ei paljon hymyilytä...

Tuubit ei oikeasti ole mikään kamala asia kun ne eivät puhkea juuri koskaan ja ajettavuus ei ole ainakaan huonompi, varsinkin kurveissa mikä on kisoissa ihan kiva. Tietty jos ostat halvimpia tuubeja niin sit se tulee kalliiksi mutta 40-60€ saa hyviä tuubeja jotka kestää useimmilla kesän ajot.

Samu Ilonen
20.05.2009, 09.53
Jos nuo Open Prot on edes lähellä ilmoitettua painoa niin paino jää alle 1650g, jopa 1620g

Open Pro painaa nykyään käsittääkseni 440-450g. Ja DT RR1.1 on kestävämpi/paremman mallinen joten siksi laittaisin mielummin niitä. Niitä mulla onkin 3:ssä kiekossa sitten, 04' vuodesta 2:i niissä ja ei ongelmaa ollut. 3:mas on Tehotappikiekossa joka on uudempi.

Yli 1600g kuulostaa aika paljolta matalilla kehillä ja Revo pinnoilla? Verrattuna kun mulla on tossa EA Circuit kiakkoja jotka painaa ~saman mutta niisä on selkeästi järempi ja korkeampi kehä. Samoin HED Bastogne keikkosettiin verrattuna jossa on kanssa profiilia jo vähän ja painoa 1480g. HED:issä on muuten selkeästi paksummat aeropinnat takana kuin eessä, lienee tukevuuden takia. Tai Tunen perusnavoilla vastaava setti on 1340g ja DT RR1450 setti punnattuna 1420g. Tietty hinta karkaa muutaman satasen sit.

Kiekot on mun heikkous, ne kun tuntuu ajossa eniten ja on helpoimmat päivittää. :D

Pekka L
20.05.2009, 09.59
Olin laittanut DT:n laskuriin kehän painoksi 430g, jonka muistin ulkoa, mutta Mavic ilmoittaa näköjään 435g. Olen myös nähnyt kuvan Open Prosta vaa'assa joka näytti 450g. No, lienee jotain siltä väliltä. Lähinnä treenikäyttöön nuo tulee. 440g:lla menisi vielä alle 1650g setti.

D-A navat ei ole kovin köykäset, mutta olen antanut itseni ymmärtää että ensisijainen asia on laatu, sitten vasta paino. No, tulee siinä samassa paketissa Tunen Mag180 napa ja CX-rayt, ne kun lyö nippuun niin sitten mulla on avokiekkopari joka painaa vannenauhojen kera 1330g. (etukiekko on jo nipussa, 599g)

orcatri
20.05.2009, 12.45
Tosin nyt alkaa olla kiire; kaupoissa ei enää joka paikassa ole 7800-sarjan D-A:ta ja 7900 sarjan napojen hinnat on paljon kalliimmat. Silti en usko että niissä on juuri mitään todellista parannusta, ehkä hiukan kevyemmät.
EIkös noissa ole ihan erilainen laakerien välyksen säätösysteemi? Uusilla ei tarvitse enää pelata perinteisten lituskaisten kartioavainten kanssa, vaan niissä on joku kuusiokolosysteemi. Molemmissa on siis toki edelleen irtokuulat.

Samu Ilonen
20.05.2009, 13.50
EIkös noissa ole ihan erilainen laakerien välyksen säätösysteemi? Uusilla ei tarvitse enää pelata perinteisten lituskaisten kartioavainten kanssa, vaan niissä on joku kuusiokolosysteemi. Molemmissa on siis toki edelleen irtokuulat.

Eli samallainen kun Campan navoissa on ...?

Se on viksu, helpoin säätää kun kiekko on paikallaan rungossa.

It kyllä laitan DT:n navat jos laatua haluan, en Shimanoja mutta mielipiteitä toki saa ereyttää...

TKe_
27.05.2009, 12.59
Onko foorumilaisilla kokemuksia Easton EC90 SLX kiekoista? Siis näistä (http://www.eastonbike.com/PRODUCTS/WHEELS/09/wheel_ec90_slx_%2709.html). Hakusessa olisi maantiefillariin uudet "all-round" kiekot ja olen nyt päätymässä ensimmäistä kertaa tuubikiekkoihin. Vanteet saisivat olla kevyemmät kuin nykyiset Ksyrium ES -kiekot ja hintakin mielellään alle 1,5k€. Niin ja kuskilla on painoa karvan alle 80kg.

MikiV
27.05.2009, 13.02
Ainakin weightweenies:n sivuilla noita on kovasti kehuttu.

kauris
27.05.2009, 13.37
Ja näkyivät esim crc:ssä olevan kohtuullisessa alennuksessakin. Shimanon navalla 1126 € ja Campalla 1251 €. Ei ihan pahalta kuullosta.

kervelo
27.05.2009, 14.21
Stadlerkin näyttää myyvän Eastonia alessa:
EC 90 SLX (http://www.zweirad-stadler.de/Fahrrad_Motorrad_Zubehoer/information.php?VID=1243422921owz2xXhGMJfdJNsf&lss=fahrrad_zubehoer&aktion=&naviid=272&ArtikelID=13105&marke=&start=1&limit=20&sortby=&marken=&vonSuche=&suchOption=&suchWert=)
EC 90 Aero (http://www.zweirad-stadler.de/Fahrrad_Motorrad_Zubehoer/information.php?VID=1243422921owz2xXhGMJfdJNsf&lss=fahrrad_zubehoer&aktion=&naviid=272&ArtikelID=11985&marke=&start=1&limit=20&sortby=&marken=&vonSuche=&suchOption=&suchWert=)

Molemmat 1111 eur.

TKe_
27.05.2009, 14.44
Onkohan noissa vanteissa 2008 ja 2009 mallien välillä muuta eroa kuin navat (R4 ja R4 SL)?

Wigglessä maksaa 2009 malli parisen sataa enemmän kuin yllä olevat tarjoukset, joten jos vanteissa ei suurta eroa niin ostaa mieluummin kunnon tuubit säästyneillä rahoilla :)

Bystander
28.05.2009, 14.20
Ajattelin päivitellä kiekot maantiesykkeliini, kun nykyiset tuntuvat vähän notkuvan ylämäissä putkelta poljettuna. Kiekot on tällä hetkellä Shimanon wh-r550.

Miten seuraavat kiekot toimisivat noin 90kg kuskin alla http://www.roseversand.de/output/controller.aspx?cid=156&detail=10&detail2=3625? Hinta on ainakin halpa, eikös tuossa ole etu- ja takakiekko samassa paketissa ja vieläpä valmiiksi kasattuna..?

Olisiko nuo yhtään jäykemmät ja ehkä vähän kevyemmät vai pitäisikö suoraan ruveta katselemaan jotain >500e:n kiekkosettejä?

bere
28.05.2009, 14.30
Tolla hintaluokalla itse päädyin näihin. (http://www.bike24.com/1.php?content=8;navigation=1;product=6471;group=20 ;page=1;pid=30;menuid1=4;menuid2=123;mid=2;pgc=0;I D=0e02fd2a055b04a752938604a887fe5c) Ei kaduta. Nätit, jäykät, nopeet.

geeni
28.05.2009, 14.30
Jos ostan valmiskiekot ja pakan, tarvitsenko vielä esimerkiksi jotain prikkoja tai erikoistyökaluja, jotta saan kokonaisuuden kasaan?

bere
28.05.2009, 14.31
Pakka-avaimen (http://bikepoli.tky.fi/pajakuvat/pkuvat/pakkaavaintapilla.jpg) että saat pakan kiinni.

Samu Ilonen
28.05.2009, 15.12
...myyvän Eastonia...

Käykääs kokeileen noita korkiaprofiili-Eastoneita? Vielä viime viikolla pidin niitä Ok-kiekkoina lukuunottamatta varakehän hommausproseduuria....sit sunnuntain kisassa kuuntelin kun ihan tasamaalla nais-kuski kiihdytti ja jarrupalat kolisi vanteeseen??? Runko oli uusi Focus ja kiekotkin kai tän vuoden mallia. Tuli piäne dejavu yms Tunkkipualikkaan vieressä kinnaamisesta Rosendal GP:ssä jonain vuonna kun sen Zipp 404:set kolisi samalla tavalla. Täytyypä käydä kokeileen yhen kaverin vastaavia josko ovat yhtä veltot...

OJ
28.05.2009, 17.55
Eastonin EC90 TT kiekot ovat aivan nuudelit, mutta EC90 Aero on ihan riittävän jäykkä ainakin mulle pikaisen koeajon perusteella. Jos painoa on yli 80kg, niin noi saattaa olla aika vetkulat, mutta niin on monet muutkin kiekot.

Mä liputan edelleenkin Reynoldsin puolesta.

Samu Ilonen
28.05.2009, 20.29
Mää kokeilin FFWD:n kilon kevennyskiekon jäykkyyttä "teippitestillä" ja siitä se meni läpi, ei siis laappinut...mutta 24 pinnainen F5 oli kyllä järkyttävän jäykkä siihen verrattuna. Tilasin sitten kokeeksi 28 pinnaisen F2 takakiekon vaikka normaalikin riittää normaalisti. Tosin om mun massa/tehokin hieman normaalilenkkeilijästä poikkeava. Continental tiimin jampat ajaa muuten "isojen setien" versioilla eli FFWD:n Control sarjan kiekoilla, 24/28 pinnaa. Eliten kisoissa kun ajetaan ihan miten sattuu kaikenmoisiin reikiin niin se +40g ei varmaan haittaa kun kestokin on suurempi ja niillä voi ajaa cyclocrossia sit syksyllä.

Pekka L
29.05.2009, 07.06
Open Pro painaa nykyään käsittääkseni 440-450g.

Eilen saapui paketillinen kiekon osia. (jotka postinkantaja oli jättänyt näppärästi oven taa oman onnensa nojaan kun ei oltu kotona:seko::mad:) Open Prot painoi 435 ja 436g, eli just sen mitä pitikin. Paljon mukavampi yllätys sen sijaan oli Tunen Mag180 napa, joka painoi 182g ilmoitetun 187g sijasta. Elikkäs kohtapuoliin on mukavan köykänen avokiekkosetti valmis, joka painaa ilman vannenauhoja 1288g, niiden kanssa 1318g:)
(584/599g+704/719g)

Samu Ilonen
29.05.2009, 07.15
Mulla on tossa Tune:en kilkettä ja tollanen napakin on, olisin voinut punnata. :D

Tunen navoissa on sitten leekerien kireyden säätö aksilan päissä ja soon sellaneinen että on aika essentiaalista että se on oikein, muuten pragaaa leekerit ja rullaus kärsii.

Mulla on Tunen kiekkosettejä DT RR1.1 kehillä ja Aerolite pinnat, ne on ollut yleensä ~1350g. Minusta avokiekkojen aatelia vaikka ei kaupalliset tai hypet. Toisaalta DT RR1450 setti on kanssa enempi kun oiva avosetti, valkeat punnasin 1420g. Painoissa ei vannenauhoja.

FeelGood
29.05.2009, 19.23
Käykääs kokeileen noita korkiaprofiili-Eastoneita? Vielä viime viikolla pidin niitä Ok-kiekkoina lukuunottamatta varakehän hommausproseduuria....sit sunnuntain kisassa kuuntelin kun ihan tasamaalla nais-kuski kiihdytti ja jarrupalat kolisi vanteeseen??? Runko oli uusi Focus ja kiekotkin kai tän vuoden mallia. Tuli piäne dejavu yms Tunkkipualikkaan vieressä kinnaamisesta Rosendal GP:ssä jonain vuonna kun sen Zipp 404:set kolisi samalla tavalla. Täytyypä käydä kokeileen yhen kaverin vastaavia josko ovat yhtä veltot...
Samuko naisten lähdössä? Kui sut sinne on päästetty.
Psyykkaus on ainakin kohillaan.:D:D:D

Samu Ilonen
29.05.2009, 19.34
Samuko naisten lähdössä? Kui sut sinne on päästetty.

No vetosin Arlan mainokseen: "...jokaisessa ihmisessä on piäni lehmä..." Pääsin ajaa samaa settiä vaikka eivät myöntäneetkään N-18 lisessiä. :D :D :D

Pekka L
30.05.2009, 12.22
Valmista tuli. Paha on pistää alu-avokiekkoja paljon keveämmäksi investoimatta eksponentiaalisia summia muutaman gramman keveämpiin napoihin. Joku hippiäinen toki tulisi hyvin toimeen 20/24 pinnalla, noissa siis miesten painon vaatima 24/28. 1318g vannenauhojen kera.
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/picture.php?albumid=231&pictureid=1762

hannupulkkinen
30.05.2009, 12.24
Mitä hyö tulit maksamaan?

Pekka L
30.05.2009, 13.54
Jaa hinta... Tunen navat ja CX-ray pinnat teki ~470€, ei postikuluja. Kehät $60/pala + pk $50 =$170 + tullit päälle. Eli jotain vähän reilu 600€. Kevyemmät kuin esim. R-sys, eikä pinnat ainakaan räjähdä:D

Kehät on 22mm korkeat niobialumiiniset Kinlin XR-200, joita on kuulemma ainakin jossain Reynoldsin kiekoissa. 384g ja 390g painoa.
Ne on ollut mulla jo tovin ja ostettu huomattavasti edullisemmalla taalan kurssilla, kuin mitä se nyt on.

Edit: Jää muuten koko satsin paino alle kahden kilon, n.1990g. D-A 12/23 pakka, Michelin Pro3Light kumit ja 65 grammaset sisurit. Millään Supersoniceilla ei viitti pelleillä.

Ohiampuja
30.05.2009, 17.36
Meikeläinen ajelin ekan lenkin uusilla D-A WH 7850-C24-CL kiekoilla. Onhan ne kevyet juu, kun vertaa noihin vanhoihin 1800 g Cosmoksiin. Mutta en minä sitä ihmeemmin tuntenut.

Vastatuuli ja ylämäet tuntui yhtä pahoilta kuin ennenkin...

Samu Ilonen
30.05.2009, 22.44
Kehät on 22mm korkeat niobialumiiniset Kinlin XR-200 384g ja 390g painoa.

Mulla on tossa yksi FFWD F2 irtokehä, sattui vissiin painava yksiö kun toi on 235g. Usein ovat kuulemma 225g. Aika sipposia mutta vaatii tietty tuubin....

Pekka L
30.05.2009, 22.47
Tuubikiekot on luonnollisesti asia erikseen. On mulla yhdet ittelläkin. Ja kehän hinta... saako tuolla mun koko setin hinnalla yhtä?

Samu Ilonen
30.05.2009, 23.03
Saa, noin 1,5kpl. :D

haedon
31.05.2009, 09.03
Kinlinistä puheenollen saksanmaalla näytti olevan noin xr-200:et vajaa 50 egee. Uusi tuttavuus minulle ja tuo niobium vaikuttaa aika toimivalta seosmetallilta kestävyyttä lisäämässä.

Tällä hetkellä keveimmät kehät taitaa olla Edget, jotka painaa alle 200g:eek:. Alkaa olla - ainakin minusta - pelottavan kevyet. Hintaa kehillä reilu seittemän hunttia kipale. http://www.edgecomposites.com/product.asp?SKU=25

Pekka L
31.05.2009, 09.25
Jaa mistä firmasta Saksasta niitä nykyään saa? Kahlasin aikanaan ~koko intternetin läpi, eikä jenkeissäkään moni firma niitä myy. Tuossa linkissä on yksi firma, joka käyttää kustom-kiekoissa myös noita Kinlinejä, DT:n ja muiden "laatukamojen" ohella. Vaikuttaa ainakin ns. itseään kunnioittavalta firmalta, joten senkin perusteella uskalsin nuo ostaa. Tuskin tekisivät niistä kiekkoja jos olisivat kuraa. Eikä toistaiseksi pahaa sanottavaa, etukiekolla olen ehtinyt jo jonkun verran ajaa ja tukeva kehä on. Eilen heitin lenkin molemmilla ja asialliset ovat.
http://www.whitemountainwheels.com/

A-classicilla taitaa olla myös joku tosi kevyt magnesium-avovanne, mutta ne taitaa olla vielä enemmän kiven alla.

Edit: no niinpä tietysti. Painuin heti xx-light-bikes sivulle ja sinne oli tullut pikku päivitys. Epäilin jo silloin aikanaan että tuo XX-light merkillä myytävä vanne olisi sama, nyt se lukeekin siellä. No, jos joku arpoo hankkimista, niin siitä vaan:)

On muuten suprajohteissa samaa tavaraa? Titaaniin seostettuna vaan, niobi-titaanisäikeitä johteen sisällä. Ei vissiin parane ajaa ukonilmalla:D

haedon
31.05.2009, 15.12
Jaa mistä firmasta Saksasta niitä nykyään saa?
Edit: no niinpä tietysti. Painuin heti xx-light-bikes sivulle ja sinne oli tullut pikku päivitys.

Sieltäpä juuri. Mullakin on tuo kiekkojen hankinta esillä kohta, kun nuo Bontin SSR:ät on oikeat ankkurit:(. Painoa oli jotain päälle 3,3kg renkaineen ja takapakan kanssa:eek:. Ne on ilmeisesti tehty Niobiumiakin hifimmästä aineessta eli lyijystä:p. Noista Kinlineistä sais tehtyä halvalla kevyet kiekot:). Tänään SSR:ät kieroituivat myös ja siitä kohta OTB:ssä.

haedon
31.05.2009, 16.16
Ajattelin kysäistä ihan tässä säikeessä noista aerokehistä, kun tässä olen arponut millaiset kiekot hankin maantiepyörään. Eli millaisilla nopeuksilla niistä alkaa olla hyötyä. Sivutuulessa niistä nyt varmaankin on enemmän haittaa kuin hyötyä. vai kannattaako hankkia ihan matallalla profiililla Suomen olosuhteisiin.

Samu Ilonen
01.06.2009, 09.58
Käy kokeileen jotain. Jotkut tykkää aeroista, jotkut ei. Kokeile esim. jotain kaverin hyviä kiekkoja, mielummin parempia kuin huonompi kuin suunnittelet hankkivasi. Ei mikää luonnehdinta nestissä korvaa sitä. On aika turhaa kertoa:"....että 31,3km/h keskarista ylöspäin tarvit Aerokiekot..." :D

Samu Ilonen
01.06.2009, 10.00
Kinlinistä puheenollen saksanmaalla näytti olevan noin xr-200:et vajaa 50 egee. Uusi tuttavuus minulle ja tuo niobium vaikuttaa aika toimivalta seosmetallilta kestävyyttä lisäämässä. [/URL]

Onko jarrupinnan sauma hitsattu? Mulla oli AMC 350 kehät ja ne oli muuten kyllä ihan hyvät painoon nähden mutta jarruttaa ei voinut yli 7,5bar rengaspaineella.

Plus
01.06.2009, 10.15
Reynoldsin Solitudeissa on kehänä 31-millinen Kinlin XR300... Kiekot ovat tasan 1530g Reynoldsin omilla navoilla ja comp/revo pinnoilla. Navat on kai samat kuin Attackeissa.

Miha
01.06.2009, 12.08
Mitä hyö tulit maksamaan?

http://www.delta-bike.de/laufrad_rennrad.asp?numma=LAU8#pic

täällä näemmä on kanssa aika edukkaasti, joskin ei ole Kinlin-kehillä... ja tekemisen autuus jää pois.

Stanos
01.06.2009, 12.47
Onko nuo Bike24 (http://www.bike24.com/1.php?content=8;navigation=1;product=6471;group=20 ;page=1;pid=30;menuid1=4;menuid2=123;mid=2;pgc=0;I D=0e02fd2a055b04a752938604a887fe5c):sen kiekot kovin paljo erit kuin nämä Scorpion storen ale-kiekot (http://www.scorpionstore.net/product_details.php?p=226)?

haedon
01.06.2009, 17.23
Onko nuo Bike24 (http://www.bike24.com/1.php?content=8;navigation=1;product=6471;group=20 ;page=1;pid=30;menuid1=4;menuid2=123;mid=2;pgc=0;I D=0e02fd2a055b04a752938604a887fe5c):sen kiekot kovin paljo erit kuin nämä Scorpion storen ale-kiekot (http://www.scorpionstore.net/product_details.php?p=226)?

Samathan ne. Ehkä kannattaa suosia kotimaan putiikkia, kun noin lähellä hinnat.

Pekka L
01.06.2009, 21.15
Onko jarrupinnan sauma hitsattu? Mulla oli AMC 350 kehät ja ne oli muuten kyllä ihan hyvät painoon nähden mutta jarruttaa ei voinut yli 7,5bar rengaspaineella.

Tsekkasin tuon, kyllä se sauma siinä näkyy eli ei ole. Mutta ei tunnu kummassakaan kiekossa mitään jarrukahvaan ja 8bar oli takana painetta.

Tuota mä olen joskus miettinyt, että tekeekö Urheilupyörä alihankintana noita Mavicin kehien hitsausta?

Pekka L
04.06.2009, 07.47
Jos nuo Open Prot on edes lähellä ilmoitettua painoa niin paino jää alle 1650g, jopa 1620g. Sen näkee sitten. Eteen revot, taakse Revot vasemmalle, Compit oikealle ja alunippelit, 32/32 pinnaa.

Sama puupää kesät talvet. Olin sitten tilannut vahingossa Compit taakse molemmille puolille. No, eipä tuo haittaa, tuleepa luja kiekko ja treenikäyttöön nuo muutenkin on tarkoitettu. Ja toisaalta, eipä ole sitten mikään sekoitus se takakiekko, joten ihan hyvä näin:)
1652g tarkalleen painoa satsilla, joka on mielestäni oikein jees. Vähemmän kuin esim. Fulcrum Racing 3 setti, joka mulla oli. (1660g)

Samu Ilonen
04.06.2009, 08.21
Tsekkasin tuon, kyllä se sauma siinä näkyy eli ei ole. Mutta ei tunnu kummassakaan kiekossa mitään jarrukahvaan ja 8bar oli takana painetta.

Sepä hyvä. Kerropa update syssymmällä myös, tovin kun ovat ensin käytössa...

Alle 400g avokehiä saisi olla enempi tyrkyllä. Mulla olisi yhet ihan ok ratanavat, niistä voisi tehdä avokiekot reeni/fixikäyttöön vaikka noilla. Eikä olisi kyllä jarrupinnalla väliäkään...

Ana75
04.06.2009, 08.43
Toisaalta DT RR1450 setti on kanssa enempi kun oiva avosetti, valkeat punnasin 1420g. Painoissa ei vannenauhoja.

Ilmeisesti en ole mennyt pahasti metsään, kun jokunen viikko sitten hankin kyseisen setin. Oli meinaan liian houkutteleva tarjous...

Kerrotaan kokemuksia kunhan km kertyy lisää. Ainakin huomattavasti herkemmiltä ne tuntuvat kuin edelliset Fulcrum 5:t.

haedon
05.06.2009, 08.59
Käy kokeileen jotain. Jotkut tykkää aeroista, jotkut ei. Kokeile esim. jotain kaverin hyviä kiekkoja, mielummin parempia kuin huonompi kuin suunnittelet hankkivasi. Ei mikää luonnehdinta nestissä korvaa sitä. On aika turhaa kertoa:"....että 31,3km/h keskarista ylöspäin tarvit Aerokiekot..." :D

Ainut tutkimustulos aero-kiekoista - jonka näin äkkiseltään löysin - on HEDillä. Siellä on ilmoitettu ilmanvastus tuulitunnelissa grammoina kulman mukaan, muttei tuulen nopeuteen tai ajonopeuteen suhteutettuna. Jos aerokiekon hyöty on siis tuulessa esim 150g, se voi siis painaa saman verran enemmän, jotta on tasoissa tavallisen kiekon kanssa:seko:.
http://www.hedcycling.com/aerodynamics_technology/

Aero-kiekot, joita olen ajatellut on mm. Zipp 303, FFWD F4R/F5R, Bontrager Aeolus 5.0 ja tavallisista Zipp 202, FFWD F2R, AC Magnesium 300T. Hintahaitari on siis 500-1500e ja painoluokka <1500g.

elcondorpasa
05.06.2009, 09.18
Ainut tutkimustulos aero-kiekoista - jonka näin äkkiseltään löysin - on HEDillä. ....

Esim. tuolla on yksi testi, mahdollisesti vähän objektiivisempi kuin valmistajien tekemät: http://www.rouesartisanales.com/article-15441821.html

Samu Ilonen
05.06.2009, 10.29
Kannattaa eritoten käydä kokeileen noita AMC kiekkoja, ainakin 420-malli tuntuu pitävän yhä laatunsa, eikä niin positiivisessa mielessä. Kuuluu nääs kamala räpinä takakiekon pinnoista kun ajaa putkelta.

Ja mitä FFWD kiekkoihin tulee, jos vertaat F2/F5 kiekkoja, ero on valtava niiden välillä. F5 menee hienosti sivutuulessa kuin purje ja on nopea, Säkylän maantiekisassa tuli todettua se mutta F2:n keveys/herkkyys ja kiihtyvyys on taas luokkaa "koettava edes kerran elämässä". Akka luonnehti niitä, jonkun viikon funtsinnan jälkeen: "..pyörä niin kuin leijuu ilmassa..." F4 taas on noitten välistä ja kilpailee lähinnä Zipp 303:n kanssa, paitti takanapa on kyllä kestävämpi kun ottaa DT-version. Mulla on noi kaikki koeajattavana jos satut tännepäin tai jossain kisoissakin.

haedon
05.06.2009, 11.24
Ei mulla ainakaan AC:n maastokiekot napsu, mutta noi Bontin SSR:t kyllä napsuu putkelta ajettaessa. Eli ne on siis painavat ja löysät:mad:. Käyn nuo AC:T katsastaa, kun taas käväsen Jojensuussa. Tampereella ei tule käytyä kyllä juuri koskaan, mutta postihan kulkee ja laadukkailtahan noi FFWD:t vaikuttaa. Zippit tuli lähinnä siitä että ovat halvennuksessa Germaniassa.

nga
05.06.2009, 18.44
F6:t kotimatkalla. Harmi etteivät ehdi sunnuntain Duathloniin, mutta jännityksellä odotan kyllä.

Pekka L
05.06.2009, 21.21
Pääsin tänään ajamaan ekan kerran noilla DA-DT-Open Pro kiekoilla. Tiesin toki, että huonot ne ei varmasti ole. Mutta leuka loksahti kuinka hienot ne on ajaa:eek: DA-navat nyt tietysti rullaa silkinpehmeästi, mutta ajotuntuma oli ihan älyttömän pehmeä, olematta yhtään löysä. Sitten mietin, että jokainen satsi joilla olen ajanut viimeiset 3 vuotta, on edessä radiaalipinnoilla. Nämä on rehellisen perinteisesti 3-ristiin. Voiko tuo pelkästään vaikuttaa niin paljon? Edestähän sen mukavuuden tunteen kuvittelen tulevan, käsien kautta. Persukseen ei niin isoa eroa tuntenut takakiekossa.

Tuntuman selkeyttä vielä hämmensi sekin, että rengastus oli vaatimaton. Uudet Lithionit perussisureilla, jotka oli jo jonkun aikaa pyörinyt nurkissa vararenkaina. Pyörän alla oli Pro3Racet lateksisisureilla edellisellä lenkillä ja nämä oli selvästi mukavammat. Mitäs jos noihin heittäisi kolmoset ja lateksit, malttaisiko pyörän päältä edes nousta:)

Ihan täydeliset lenkkeilykiekot. Tuolla rahalla ei saa likimainkaan samaa jos sen tuuppaa valmiskiekkoihin. Ei varmasti.

Ja ylimääräisenä plussana Shimpan vapaaratas on rullatessa lähes äänetön.

Shimaani
05.06.2009, 22.10
Onk Pekalla sitä uutta Duraa navat? Mulla on kauniin kelin krossarissa (http://www.fillarifoorumi.fi/forum/picture.php?albumid=261&pictureid=1128)kiakot joissa 09 D-A navat, keraamiset Openporot ja kaks ristiin DT Compit ja mmmm.... Nuo saattaa päivittyä maantietykkiin joku päivä. Se uus räikkä on käsittämättömän hiljainen. :cool:

plehti
05.06.2009, 22.42
Mulla on kauniin kelin krossarissa (http://www.fillarifoorumi.fi/forum/picture.php?albumid=261&pictureid=1128)

OT: Sulla on hyvä maku krossarin merkin suhteen :D

/ Panu

Pekka L
06.06.2009, 08.43
7800-sarjan navat mulla on, kun sai sopivaan hintaan.

nga
09.06.2009, 21.14
FFWD:n kiekot räpylässä. 240s hubilla. Tosi jännää, kokeilemani pakan kaksi suurikokoisinta ratasta eivät menneet vapaarattaaseen vaan jäivät liian ahtaina kanittamaan aina jostain kohtaa. Muut 8 ratasta menivät kiltisti. Joutui yhdistelemään kaksi pakkaa yhdeksi sekapakaksi.

Ilmeisesti centaur-pakka ei ole tarpeeksi hyvä tuolle hubille... tehty päin persettä tai vastaavaa.

Ohiampuja
09.06.2009, 21.31
Ihan täydeliset lenkkeilykiekot. Tuolla rahalla ei saa likimainkaan samaa jos sen tuuppaa valmiskiekkoihin. Ei varmasti.
Paljos se tämä setti tulikaan maksamaan? Painon kyllä löysin sieltä edempää...

E.T.
09.06.2009, 21.34
FFWD:n kiekot räpylässä. 240s hubilla. Tosi jännää, kokeilemani pakan kaksi suurikokoisinta ratasta eivät menneet vapaarattaaseen vaan jäivät liian ahtaina kanittamaan aina jostain kohtaa. Muut 8 ratasta menivät kiltisti. Joutui yhdistelemään kaksi pakkaa yhdeksi sekapakaksi.

Ilmeisesti centaur-pakka ei ole tarpeeksi hyvä tuolle hubille... tehty päin persettä tai vastaavaa.
Noista pakkajutuista en tiedä mitään mutta noi kiekot on kyllä mainiot.
Itellä F4R 38 mm profiililla ja painoa 1290g setti. On sitten tosi tukeva,
mulla kylläkin 28 pinnanen takakiekko millä vois ajaa vaikka mettässä.
Contin sprinttereillä oon ajellut ja jopa noilla painavilla tuubeilla
tuntuu liukkaasti rullaavan. Eikä ole sivutuuli haitannut. Hintakaan
ei ollut paha niin ei voi kun suositella. Paikalliselta kauppiaalta ostin.;)

MikiV
09.06.2009, 21.42
Hieman käyttökokemuksia uudesta mallista takaisinkutsun jälkeen:http://www.velonews.com/article/93054/a-shattering-experience---a-post-recall-r-sys-wheel-failure
Aika hurja raportti.

Samu Ilonen
09.06.2009, 22.25
Niimpä. Tää on uusin versio...

http://www.velonews.com/files/images/1wheel.jpg

Kattelin tota uutta versiota livenä ja en kyllä nähnyt omin silmin yhtään syytä miksi se nyt pysyisi nipussa. Ei twilliä yms, harvasti kierretty UD ei oikein vakuuttanut...

Pekka L
10.06.2009, 06.16
Paljos se tämä setti tulikaan maksamaan? Painon kyllä löysin sieltä edempää...

Pinnat ja kehät Starbikesta vajaa 120€ (ei postikuluja) ja navat siihen päälle. 200 eurolla sellaiset saa, mutta ihan sitä en maksanut... alle 300 meni:)
Edit: ai niin ja alunippelit comppeihin myös, oliko 100 nippeliä joku 7-8€.

Tooosi luottavaisena voi R-SYS kuskit ladata menemään, jossain Rosendahlissa esim. Hyi s**tana mitä jälkeä:seko:

nga
10.06.2009, 07.36
Noista pakkajutuista en tiedä mitään mutta noi kiekot on kyllä mainiot.
Itellä F4R 38 mm profiililla ja painoa 1290g setti. On sitten tosi tukeva,
mulla kylläkin 28 pinnanen takakiekko millä vois ajaa vaikka mettässä.
Contin sprinttereillä oon ajellut ja jopa noilla painavilla tuubeilla
tuntuu liukkaasti rullaavan. Eikä ole sivutuuli haitannut. Hintakaan
ei ollut paha niin ei voi kun suositella. Paikalliselta kauppiaalta ostin.;)

Joo, itse piti ajaa HelTrin rykäsyn pyöräosuus noilla eilen. Ajelu kaatui sitten pakkaongelmiin. En varautunut siihen etteivät kaikki pakkani rattaat menisi hubiin. Noh, tulipahan juteltua mukavia.

Ja olisin itsekin ostanut paikalliselta kauppiaalta, mutta jos mailiboksi on täynnä ja kauppias muutenkin haukkuu fillarini pystyyn, ostan mieluummin vähän kalliimmalla suoraan FFWD:ltä.

Tuossa F6-setissä on ilmoitettu paino, en ole punnannut, vähän suurehkompi kyllä. ~1800g.

OJ
10.06.2009, 17.13
Kannattaa eritoten käydä kokeileen noita AMC kiekkoja, ainakin 420-malli tuntuu pitävän yhä laatunsa, eikä niin positiivisessa mielessä. Kuuluu nääs kamala räpinä takakiekon pinnoista kun ajaa putkelta.
Jos kyseessä on eräs powertapin navalle kasattu kiekko, niin kannattaa tsekata, että kaikki pinnat on kireällä. Mulla oli pari löysää pinnaa kiekossa ja rapina kävi trainerillakin ajaessa. Erikoista oli se, että kiekko oli kumminkin ihan suora.

Pitää kyllä hommata tolle navalle uusi vanne kun tuli hankittua 32 reikäinen PT napa mitä voi käyttää treenatessa. Joku 50mm hiilari kävisi tohon aika hyvin...Tai 45mm Edge.

Junnu 75
11.06.2009, 08.44
Olen miettinyt maantiepyörään uusiksi kiekoiksi esim noita: HED Ardennes (http://www.cyclingnews.com/tech.php?id=tech/2008/reviews/hed_ardennes08) .
Ei ole tullut moisia vastaan missään, sen mitä minä noista osista ymmärrän niin pitäis olla ihan hyvät. Onko kenelläkään kokemusta?
Hinta reilut 700e/pari eli Shamal ja Zero-luokassa.

Samu Ilonen
11.06.2009, 12.32
Mulla on noita HED Bastogneja tossa. Ovat vallan nättejä, sippoisia= 1485g ja asiallisen oloisia mutta tietoa löytyy aika nihkeästi netistä.

Mitä FFWD:hen tulee, saan parhaimmillaan niitä yhdessä arkipäivässä=nopeammin kun muut, jos ei hyllyssä ole. Ja rissan runkoja yleensä löytyy heti vaihdettavaksi jos tarve. En näet myy juurikaan muuta kuin DT-napaisina niitä. Ei tollaisiin kuitukehiin kannata laittaa mitään heikkolaatusempia napoja muunkaan merkkisissä kiekoissa, merkitys kokonaishintaan on kuitenkin lähinnä kosmeettinen ja korpeaminen totaalista jos joku kummallinen napapragaa ja kiekot seisoo sen takia, esim. vaikka rissan sopivuuden takia...FFWD:ltä on tulossa uutta kivaa kamaa aika kivasti, ainakin proto-asteella. Soittelivat Hollannista mulle tossa nääs ja kyselivät paria kuitujuttua ja juteltiin mukavia samalla. Täytyypä pistää korvantaakse että kaikille asiakkaille ei saa kertoa omaa mielipidettä ihan suoraan vaikka kokemusta olisi...:D :D :D

Samu Ilonen
11.06.2009, 12.34
Jos kyseessä on eräs powertapin navalle kasattu kiekko, niin kannattaa tsekata, että kaikki pinnat on kireällä.

Juu, osasyynä varmaan se mutta noissa AC-valmiskiekoissa,420-kehällä, se lisäkiristys ei tunnu auttavan, rapina ei poistu ja takarinkula on yhä löysä...

Ketjunpurija
11.06.2009, 17.14
Olen tässä ajatellut päivittää Mavic equipen kiekkoja-06 tälläisiin,kysysmys kuuluukin paraneeko tilanne näistä,muuten kuin himppu painosta pois ,ymmärtääkseni Samu on pitänyt näitä ihan peruskaurana hinta laatu suhde,jos oikein ymmärsin ja toinen ovatko nämä nyt varmasti campan pakalle,kuvauksessa höpistään tosin shimano yhteen sopivuudesta ainoastaan,onko tarjous mielestänne hyvä?

http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=11624

Ketjunpurija
11.06.2009, 17.24
Lisätään vielä se että haen kiekoilta mukavuutta en niinkään aero ominaisuuksia,pitkä ikäisyys plussaa toki,huollettavuus,voiko näille heittää 25mm kummia,ei kotisivut mainitse rengas sopivuutta.

kontio
11.06.2009, 19.40
öh.otetaas komento takaisin. onpas vaikeasti sanottu koko asia. eipä taida olla campaan sopivat. ihme touhua (taas) CRC:ltä
http://www.eastonbike.com/PRODUCTS/WHEELS/wheel_circuit.html

Mä tungin 30 millisen ihan 23millisen vanteelle hiekkatiepyörään, kyllä se 25 millinen avorengas mahtunee (edit_ melkein) mihin vaan...? vai onko tarkempaa faktaa jollakulla?

haedon
11.06.2009, 20.05
No mää sitten menin ostamaan ne AC:n mag300T -kiekot. Tänään testasin niitä Tufon tuubeilla ja tosissaan ekan parin kilsan aikana napsuivat, mutta sen jälkeen ei kuulunut koko matkana enää mitään. Todella jäykät on putkelta ajettaessa verrattuna Bontin SSR:iin eikä notku samalla tavalla jarrupaloihin tai pystysuunassakaan. Non onhan niissä pinnojakin melkein 2x. Sellasen vaan huomasin että kuopatkin sitten tuntuivat selvemmin persauksessa:o. Palataan astialle, jos ilmenee jotain negatiivisia puolia tai hajoaa käsiin. Niin ja painoa lähti pyörästä reilusti yli kilon ja on nyt siis noin 7kg hujakoilla.

OJ
11.06.2009, 21.06
Juu, osasyynä varmaan se mutta noissa AC-valmiskiekoissa,420-kehällä, se lisäkiristys ei tunnu auttavan, rapina ei poistu ja takarinkula on yhä löysä...
Ok...mä luulin, että puhuttiin Powertap/420 kiekosta 24 competition pinnalla.

Ton mun kiekon napa on uudempaa, eli vähän painavampaa, mallia ja siinä ongelma ratkesi kahta pinnaa kiristämällä. Tietty PT napakin on vähän tukevampaa mallia kuin se AC:n oma napa. Hauskinta on, että viime kesänä meni ~40mm puuruuvi kumista ja vanteen sisäseinästä läpi ja korjauskeinoksi riitti pätkä Schwalben vanneteippiä reiän peitoksi. Mun paino on lähempänä 80 kuin 70 kiloa ja mulle toi on ihan riittävän jäykkä, eli normaalipainoiselle pyöräilijälle ton pitäisi kyllä riittää jos ei kirissä löydy mitään +1500 watin tehoja.

420 etukiekko onkin sitten asia erikseen :D

EDIT: Yksi entinen jenkkifutari ajelee AC Hurricanen kiekoilla missä on PT takanapa. Kyseisellä kaverilla on painoa se 115kg ja kirissä tehot pyörii 1700-1800 watin välillä, mutta kiekot ovat kestäneet jo kolmen kuukauden ajot täkäläisillä reikäteillä. 420 vanteita en ehdottaisi sille edes tempokiekoiksi. Sama heppu ajelee Super Recordin osilla ja vähän arvelutti ketjun ja kampien kanssa, mutta ihan hyvin ne ovat kestäneet. Ohjaustankona ja kannattimena on Eastonin EA30 kun se oli pikaisella testillä jäykintä kamaa mitä hyllystä löytyi.

Ohiampuja
11.06.2009, 23.13
Meikeläinen ajeli ekan lenkin uusilla D-A WH 7850-C24-CL kiekoilla. Onhan ne kevyet juu...
Minkälaisia kokemuksia teillä on näistä uusista Dura-Acen kiekoista?
Kerkesin ajaa noilla omilla kiekoilla 368 km, kun takakiekkoon tuli monen millin heitto. Syynä oli yksi löystynyt pinna. No, kiristin sen ja kiekosta tuli aika suora, tavoitteenani oli saada pinnat mahdollisimman tasakireäksi. Puristelin pinnoja monta kierrosta ja kiekko jäi suht' suoraksi.

No nyt tänään ajoin niillä 80 km, kun kaveri huomasi että takakiekko lenkottaa taas. Syynä sama juttu, yksi pinna oli kiertynyt löysälle. Nyt se on kiristetty, kiekko rihdattu ja puristeltu moneen kertaan. Saas nähdä pysyykö se nyt ryhdissään. Painoa kuskilla on 77 kg...

Mutta ne nippelit pyörivät aika herkästi, pitäisiköhän tuollaisessa olla joku lukite siellä välissä?

Eli nämä kiekot.
http://cycle.shimano-eu.com/publish/content/global_cycle/en/nl/index/products/wheels/road_wheels/product.-code-WH-7850-C24-CL.-type-.html

Junnu 75
13.06.2009, 07.26
Ostin mietinnän ja vertailun päätteeksi DT Swissit (http://www.dtswiss.com/Products/Wheels2009/RR-wheels/RR-1450.aspx).

Hyvä hinta/laatusuhde ja plussina se että löytyi kotimaasta euroopan hinnoilla, jos jotain ongelmia ilmenee niin jälkihoito lienee paras mahdollinen tuossa kaupassa asioineille.

OJ
13.06.2009, 20.23
Hieman käyttökokemuksia uudesta mallista takaisinkutsun jälkeen:http://www.velonews.com/article/93054/a-shattering-experience---a-post-recall-r-sys-wheel-failure
Aika hurja raportti.
Ja Mavicin vastine http://www.velonews.com/article/93240

Ihmetyttää Mavicin nihkeys, mutta onhan tossa tietty jokunen dollari liossa. Minkähänlaisia testejä Mavic on tolla kiekolla tehnyt? Mavic on kuitenkin firma, joka ajoi läpi tämän UCI:n kiekkojen turvatarkastuksen, jonka seurauksena R-Sys on sallittu kisoissa, mutta monet ihan oikeasti kestävät kiekot/vanteet ovat pannassa kun firmoilla ei PR-budjetti riitä UCI luvan hakemiseen.

EDIT: Mielenkiintoista tossa on kuitenkin se, että Mavicin mukaan rengasrikko saattoi olla syynä tohon katastrofiin. Polkupyörän etukiekon ei mun mielestä tulisi hajota tolla tavalla niinkin tavanomaisessa tilanteessa kuin renkaan puhkeamisessa.

di luca
13.06.2009, 21.03
Minkälaisia kokemuksia teillä on näistä uusista Dura-Acen kiekoista?

Minä oon ajellu reilut 16600 km ja hyvin on pelanneet. Tuossa tonnin kohdalla tarkastettiin vanne ja niissä oli pikkuheitto, joka oikaistiin. Ei mitään vakavaa eikä nyt näy mitään uutta heittoo. Mulla on puhjennu 3 takasisuria viimesien muutaman sadan kmn aikana ja yhellä ajokavarilla 4 samoilla vanteilla tänä keväänä. Tuota pohdimme, et onko nuo vanteet sitä vuoskertaa, jossa pitää laittaa vannenauha (on hyllyssä, mut ei oo laitettu)

Samu Ilonen
14.06.2009, 16.47
Ja Mavicin vastine
EDIT: Mielenkiintoista tossa on kuitenkin se, että Mavicin mukaan rengasrikko saattoi olla syynä tohon katastrofiin.

Mää käsitin jutun perusteella että syynä olisi ollut että Jamppa ajoi Spessun fillarilla.

Vaakaputki poikki mutta keula vahingoittumaton....? Ja en määkään ajaisi renkaalla joka ei pysy tyhjänä ajettaessa vanteella edes tovia. Mikähän merkki oli, Spessu vai Vittoria?

kervelo
16.06.2009, 12.27
Ribble cycles myy nyt Campagnolon Shamaleita kullanvärisenä hintaan 544 eur. Ei kovin paha hinta, jos tuo väri sattuu olemaan mieluinen.
http://www.ribblecycles.co.uk/productdetail.asp?productcatalogue=CAMPWHFR300

Ketjunpurija
16.06.2009, 12.45
No ei paha,arvoin shamalin ja neutronin väliltä,tuo tarjous olis kyllä saattanut kallistaa shamalin puolelle,tuo värikin olis stemmannu kivasti nyky raamiin.
Noh neutronit on tilattu,ehkä en huonoa valintaa tehnyt,eivät toki niin näyttävät kuin nuo shamalit mutta,onko noiden kiekkojen tuntumassa merkittävää eroa eli tyyliin Shamal versus neutron?

OJ
16.06.2009, 17.17
Mää käsitin jutun perusteella että syynä olisi ollut että Jamppa ajoi Spessun fillarilla.

Vaakaputki poikki mutta keula vahingoittumaton....? Ja en määkään ajaisi renkaalla joka ei pysy tyhjänä ajettaessa vanteella edes tovia. Mikähän merkki oli, Spessu vai Vittoria?
Tossa pari viikkoa sitten tuli nähtyä erään toisen (paljon maineekkaamman) merkin fillari, missä keula oli ehjä, mutta vaakaputki poikki eikä sillä pyörällä oltu edes kaaduttu. Mun silmään toi Mavicin vastine näyttää siltä, että pyöräkilpailu ja kolarit ovat Mavicin porukoille ihan uusia tuttavuuksia. Aika perus pyöräbusineksen menoa kun jotain menee pieleen...

Kuutamo
16.06.2009, 18.49
Olen katsellut itselleni uusia kiekkoja (alle 300e) ja olen hieman lämmennyt Eastonin EA50 sl setille. Menenkö hirveästi metsään? Painoa löytyy reilusti eli 96 kg, olisiko joku muu kiekkosetti sopivampi/parempi? Kiitos etukäteen vastanneille.

MikeM
16.06.2009, 20.54
Osaisiko joku kertoa onko Fulcrumin Racing 1, 3 ja 5 välillä suurta eroa maantie käytössä, siis lähinnä kestävyyttä ja rullausta ajattelin?

Painoa meikäläisellä on n 100kg

Bolt
17.06.2009, 18.39
Ribble cycles myy nyt Campagnolon Shamaleita kullanvärisenä hintaan 544 eur. Ei kovin paha hinta, jos tuo väri sattuu olemaan mieluinen.
Kyllä houkuttas ja värikin mitä parhain. Ultegrat, Zondat ja Fulcrum 3 ollut vaihtoehtoina tällä hetkellä, mutta vaatisi taas pussin venytystä :o

Ohiampuja
18.06.2009, 10.10
Minkälaisia kokemuksia teillä on näistä uusista Dura-Acen kiekoista? ...Mutta ne nippelit pyörivät aika herkästi, pitäisiköhän tuollaisessa olla joku lukite siellä välissä?
Eilen rihtasin kiekon niin suoraksi kuin osaan, ja laitoin joka nippeli-kierteen juureen Alu-osille tarkoitettua Loctite 222 lukitetta. Saas nähdä pysyykö nyt kiekko ryhdissään...

nga
28.06.2009, 20.44
Eilen rihtasin kiekon niin suoraksi kuin osaan, ja laitoin joka nippeli-kierteen juureen Alu-osille tarkoitettua Loctite 222 lukitetta. Saas nähdä pysyykö nyt kiekko ryhdissään...

Vähän OT mutta mistä tuota kyseistä kierrelukitetta kannattaa ostaa? Löytyy jostain ihan perus K-raudasta?

Ohiampuja
28.06.2009, 22.13
mistä tuota kyseistä kierrelukitetta kannattaa ostaa?
Ei ihan joka kaupasta taida löytyä, mutta laakeri-, yms hitsauspuikko kaupat, jotka myyvät muutakin teollisuustarviketta kauppaavat yleensä myös Loctiten tuotteita.

Mrk70
30.06.2009, 11.22
Osaisiko joku kertoa onko Fulcrumin Racing 1, 3 ja 5 välillä suurta eroa maantie käytössä, siis lähinnä kestävyyttä ja rullausta ajattelin?

Painoa meikäläisellä on n 100kg

Itse olen ajanut Fulcrum ykkösilla ja vitosilla, ja täytyy sanoa että suurta eroa en kyllä huomaa. Ykköset ovat ehkä jonkun verran jämäkämmän tuntuiset. Itselläni ei tosin tota massaa ole noin paljoa, eikä voimaa ole kuin pienessä pitäjässä. Jos harrastuskäytöön tulevat, niin itse ottaisin nuo vitoset ja säästäisin muutama sata euroa.

kauris
30.06.2009, 13.25
Vähän OT mutta mistä tuota kyseistä kierrelukitetta kannattaa ostaa? Löytyy jostain ihan perus K-raudasta?

K-raudasta löytynee myös ainakin sitä löytyi esim. motonet-ketjun puodista espoon Muuralasta. On siinä K-rautaa vastapäätä. Eiköhän siis muissakin Motoneteissa.

MikeM
30.06.2009, 16.17
Itse olen ajanut Fulcrum ykkösilla ja vitosilla, ja täytyy sanoa että suurta eroa en kyllä huomaa. Ykköset ovat ehkä jonkun verran jämäkämmän tuntuiset. Itselläni ei tosin tota massaa ole noin paljoa, eikä voimaa ole kuin pienessä pitäjässä. Jos harrastuskäytöön tulevat, niin itse ottaisin nuo vitoset ja säästäisin muutama sata euroa.

Kiitti, meninkin ihan toiseen suuntaan kun sain hyvän tarjouksen eli alla nyt Campan Eurokset, toimivat hyvin.

kauris
02.07.2009, 14.20
Campan Eurokset, toimivat hyvin.

Varmaan kalliit kiekot ;)

MikeM
04.07.2009, 19.54
Suhteellista, sain siis hyvään hintaan paketissa choruksen kikkuloiden kanssa :)

Vai meinaatko että hinta/laatusuhteessa olisi parantamisen varaa?

Hiillosmakkara
04.07.2009, 23.44
Suhteellista, sain siis hyvään hintaan paketissa choruksen kikkuloiden kanssa :)

Vai meinaatko että hinta/laatusuhteessa olisi parantamisen varaa?

Eiihhh...:D. Kauris viittaa typoon - ne on Eurukset, ei Eurokset. Eurokset = rahakkaat = kalliit.

MikeM
05.07.2009, 14.10
:D, hinnakkaat on.

k10ra
05.07.2009, 14.54
Terve,
Löytysikö guruilta apua oikean pituisten puolien valintaan? Olisi tarkoitus kasauttaa 32 puolaiset kiekot Open pro kehille DT swissin 240 navoilla. Puolina olisi tarkoitus käyttää DT:n comppeja. Oikea puolan pituus on minulle kuitenkin suuri arvoitus. Mikä on vastaus tähän visaiseen pulmaan?

Deve
06.07.2009, 13.57
Mitenköhän tommoset vähän kalliimman puoleiset aerommat kiekot, Mavicin cosmic carbone ultimatet tai Zipp 303/404, kestää sitten käytössä? Joutuuko olla ihan sukkasillaan aina lenkillä kun tulee pieni töyssy? Saako olla joka vuosi ostamassa uudet parin kiloeuron kiekot?

nga
06.07.2009, 19.18
Mitenköhän tommoset vähän kalliimman puoleiset aerommat kiekot, Mavicin cosmic carbone ultimatet tai Zipp 303/404, kestää sitten käytössä? Joutuuko olla ihan sukkasillaan aina lenkillä kun tulee pieni töyssy? Saako olla joka vuosi ostamassa uudet parin kiloeuron kiekot?

Ite en kyllä aja kalliimmilla, vaan halvemmilla kiekoilla, eli FFWD:n F6C:illä. Pari kertaa olen onnistunut rysäyttämään etukiekolla suoraan totaaliseen pommi-kategorian kuoppaan. Ei se kiekko siitä tietysti tykkää, mutta on toistaiseksi kestänyt pahoinpitelyni. Lisättäkööt että tahallaan en kuoppiin osu, joskus niin vain käy.

Ihan turvallisesti varmaan uskaltaa ajaa hyvällä kiekolla materiaalista riippumatta ei-niin-prinsessalla asfaltilla?

Vakavasti ottaen, pakkohan noiden on kestää. Ei niitä kukaan muuten ajaisi. Vauhdit on kuitenkin sellaiset että pahimmillaan henki pois jos kiekko hajoaa alta. Luulis että hajonneista Zippeistä olisi siinä vaiheessa muuallakin juttua kuin pelkästään täällä foorumilla Samun kertomana...

EDIT: enkä ole keneltäkään kuituisia aerokiekkoja käyttävältä tri-ihmiseltä kuullut että kiekko olisi levinnyt alta. Varmasti niitä on mennyt ja tulee menemään, mutta varmasti myös varsin vähäisiä määriä suhteessa käyttöasteeseen?

Samu Ilonen
06.07.2009, 22.18
Perus-Cosmic Carbonen avo-etukiekko ei ole mikään maailman kestävin laitos, jo uutena tuntuu oleva heittoa siihen suuntaan johon sen puolen pinna sattuu kulloinkin vetämään. Kehän aluosa kun on vissiin melko kevyt/hutera ja kuitu-osa pelkkä aero-koriste. Muuten hienot kiekot. Mitä muuten maksaa tollasen varakehä?

Joku jamppa Hong Kong:ista olisi halunnut korjauttaa tollasta Ultimatea mulla mutta tullin kanssa pelleily ei oikein napannut+rahdit...Ultimate nyt on vain painavampi kopio joten ostaisin samantien alkuperäiset Lightweightit. Mulla on ollut sellaset 2004' vuodesta ja on ne ihan kivat ja huolettomat ajella.

Zippeissä taas takanavat ja niiden laakerit on ehkä tällä hetkellä hajoamistilaston kärjessä mun listoissa ja samoin avo-303/404 kehien pinnojen läpipaukkuminen kehistä. Tuubiversiot tuntuvat kestävän paremmin jostain käsittämättömästä syystä.(+korjaus onnistuu paremmin) Korjattujen Zippien määrä taitaa mennä jotain kolmattakymmenettä nyt mulla...

Taitaa olla tän kesän lenkit laskettavissa ihan muutamiin jotka olen alu- tai avokiekoilla ajanut. Eli tuubit ja kuitukiekot ei välttämättä ole mitkään Sheikin pykäkaluston kinnaimet. Kiekkojen laatu vain vaikuttaa fillarin ajettavuuteen enemmän kuin runko tai jopa piällygummit...

Tri-porukka on muuten huono vertailukohta jos hakee kokemuksia kestävyydestä. Käyttö on sen verran kevyttä Elite-kuskien maantietouhuun verrattuna ja vauhdit hitaita, ei välttämättä edes tiivistaä porukassa ajoa vauhdilla että siksi kiekkoja paukkuu vähempi. Ainakin kun kattoon kenen kiekkoja on tullut korjailtua. Myös jostain syystä tri-porukka vaatii avokiekkoja lähes väkisin...vaikka kun olen lainannut tuubikiekkoja kisoihin niin ne on palautettu hymyssä suin. Mulla on nääs koeajettavia kuitukiekkoja nääs nyt jo joku 6 erilaista paria...Continental tiimin pojilla on FFWD:n F4 ja F5 kiekot ja kovaa kyytiä ovat saaneet ilman kalustotappioita.

No, huomenna tuloo ajoon FFWD:n uusin F9 DT190 etukeikko, pääsee testaamaan Louskun Tempoon. Saas nähdä. Ainakin paino on samassa linjassa Zippin 808/1080 kanssa ja napa on parempi mutta sen kehän profiili on sen verran vekkuli että koeajoa kiinnostaa.

Santraginus
07.07.2009, 09.47
Kiekkojen huolettomuudesta:

http://www.youtube.com/watch?v=AxFj_URIuns&feature=related

OT: Millaiset lukkopolkimet kaverilla mahtoi olla fillarissaan, kun jalat lähtivät noinkin näppärästi törmäystilanteessa irti polkimista?

Itseäni on asia mietityttänyt, että miten kävisi, jos törmäisi johonkin esteeseen (auto): kuski lentäisi kaaressa ja fillari mukana päälle? Käytän Shimanon SPD-lukkopolkimia.

plehti
07.07.2009, 09.59
Itseäni on asia mietityttänyt, että miten kävisi, jos törmäisi johonkin esteeseen (auto): kuski lentäisi kaaressa ja fillari mukana päälle? Käytän Shimanon SPD-lukkopolkimia.

Don't worry. Uskallampa väittää, että maatieklossi (esim. SPD-SL) kuin klossi aukeaa varmuudella puhumattakaan maasto-spd:stä, joka aukeaa varsin helposti.

Omakohtaisena kokemuksena törmäsin aprillipäivän aattona 30-35 km/h vauhdilla kolmion takaa tullee auton etulokasuojaan. Pyörä jäi törmäyksen puolelle ja minä lensin auton konepellin yli kaaressa otsalleni katuun auton toiselle puolelle. Kumpikin klossi aukeasi, eikä jalkakaan vääntynyt. Eikä klossit ole mulla erityisen löysällä. Onneksi oli kypärä päässä - ilman kypärää ei tarvitsisi tätäkään viestiä juuri kirjoitella...

/ Panu.

Santraginus
07.07.2009, 10.03
..minä lensin auton konepellin yli kaaressa otsalleni katuun auton toiselle puolelle. Kumpikin klossi aukeasi, eikä jalkakaan vääntynyt. Eikä klossit ole mulla erityisen löysällä. Onneksi oli kypärä päässä - ilman kypärää ei tarvitsisi tätäkään viestiä juuri kirjoitella...

No onneksi käytit kypärää! Muuten ei ehkä olisi em. pohdinnan aihe minulle koskaan selvinnyt ;):).

NHB
07.07.2009, 10.50
Täälläkin on sen suuntaisia kokemuksia, että klossit kyllä irtoavat kun rysähtää. Elokuussa auto ajoi kolmion takaa eteen ja ehdin sen verran väistää, että auton puskuri osu pyöräni polkimeen. Lähtöhän siitä tuli kun vauhtia oli 35. Lähdin komeessa kaaressa lentoon pyörän kanssa. Itse tipuin ennemmin maahan ja pyörä lensi useita metrejä pidemmälle. En edes huomannut missä vaiheessa jalat irtosivat. Tällä hetkellä poljen LOOKin maantiepolkimilla, joihin eilen vaihdoin vapaaliikkeettömät klossit. Irroittaminen on nyt nyyt helppoa ja täsmällistä, että irtoaminen tapahtuu varmasti kaaduttaessa.

nga
07.07.2009, 11.06
Perus-Cosmic Carbonen avo-etukiekko ei ole mikään maailman kestävin laitos, jo uutena tuntuu oleva heittoa siihen suuntaan johon sen puolen pinna sattuu kulloinkin vetämään. Kehän aluosa kun on vissiin melko kevyt/hutera ja kuitu-osa pelkkä aero-koriste. Muuten hienot kiekot. Mitä muuten maksaa tollasen varakehä?

Joku jamppa Hong Kong:ista olisi halunnut korjauttaa tollasta Ultimatea mulla mutta tullin kanssa pelleily ei oikein napannut+rahdit...Ultimate nyt on vain painavampi kopio joten ostaisin samantien alkuperäiset Lightweightit. Mulla on ollut sellaset 2004' vuodesta ja on ne ihan kivat ja huolettomat ajella.

Zippeissä taas takanavat ja niiden laakerit on ehkä tällä hetkellä hajoamistilaston kärjessä mun listoissa ja samoin avo-303/404 kehien pinnojen läpipaukkuminen kehistä. Tuubiversiot tuntuvat kestävän paremmin jostain käsittämättömästä syystä.(+korjaus onnistuu paremmin) Korjattujen Zippien määrä taitaa mennä jotain kolmattakymmenettä nyt mulla...

Taitaa olla tän kesän lenkit laskettavissa ihan muutamiin jotka olen alu- tai avokiekoilla ajanut. Eli tuubit ja kuitukiekot ei välttämättä ole mitkään Sheikin pykäkaluston kinnaimet. Kiekkojen laatu vain vaikuttaa fillarin ajettavuuteen enemmän kuin runko tai jopa piällygummit...

Tri-porukka on muuten huono vertailukohta jos hakee kokemuksia kestävyydestä. Käyttö on sen verran kevyttä Elite-kuskien maantietouhuun verrattuna ja vauhdit hitaita, ei välttämättä edes tiivistaä porukassa ajoa vauhdilla että siksi kiekkoja paukkuu vähempi. Ainakin kun kattoon kenen kiekkoja on tullut korjailtua. Myös jostain syystä tri-porukka vaatii avokiekkoja lähes väkisin...vaikka kun olen lainannut tuubikiekkoja kisoihin niin ne on palautettu hymyssä suin. Mulla on nääs koeajettavia kuitukiekkoja nääs nyt jo joku 6 erilaista paria...Continental tiimin pojilla on FFWD:n F4 ja F5 kiekot ja kovaa kyytiä ovat saaneet ilman kalustotappioita.

Joo pitäis opetella liimaamaan. Se näkyisi jo pelkästään kiekkosatsin massassa aika oleellisesti. Tuo F6C-pari on esimerkiksi jo oikeasti aika painava. Tosin se on näköjään myös vähän tottumiskysymys mitä ajettavuuteen tulee. Enkä kyllä mikään "puhdas pyöräilijä" ole joten näkökulma on ehkä vähän toisenlainen. Kaiketi.

Ja pitää muuten mainita että nyt vaikka tänään paikallisen seuran ajanotollisessa harjoitustapahtumassa vähintään 90% aerokiekoista on ihan varmasti tuubikiekkoja. Vanhat sedät kun ei tollasilla avoilla ajele. Eikä kovin monet nuoremmatkaan. UM:lläkin näytti olevan aika näpsäkät tuubit alla, mitä peesiletkassa ehti katsella. Tuo arvio prosenttiosuudesta perustuu tietysti mutu-pers-tuntumaan mutta pitänee aika hyvin paikkansa.

EDIT: ja mitä nyt kisoissa ennen starttia pitää silmiä auki vaihtoalueella niin kyllä valtaosa aerokiekoista näyttäisi niissäkin olevan tuubikiekkoja. Taidan olla avokiekkoineni vähemmistöä.

Ja ihan varmasti elite-kuskien alla meno on paljon rankempaa. Pointtinani olikin, että yleistäen varmaan voidaan sanoa että tollanen kiekko kestää siis taviksen kuin taviksen käsissä aika lailla mitä vaan? Taino mitä minä Mavicin tai Zippin kehistä mitään osaan sanoa, enkä haluakaan kun en sellaisia omista.

Samu Ilonen
07.07.2009, 18.57
Don't worry. Uskallampa väittää, että maatieklossi (esim. SPD-SL) kuin klossi aukeaa varmuudella puhumattakaan maasto-spd:stä, joka aukeaa varsin helposti.

Juu, Shimanon maasto-SPD aukea kuukauden ajon jälkeen jopa niin helposti että mun on pakko käyttää 858-petaalin klosseja joilla loppuu samalla se pirunmoinen klappi ja pysyy kiinni....OT.

Samu Ilonen
07.07.2009, 19.03
Joo, avo-profiilikiekko on kypsä idea. Joko kiekossa on alu+kuitu kehä käytännössä tai kuituavokas jonka reikään ajaminen on huono idea, todella kypsä korjata ja/tai renkaan valinta on hankalaa kun vanne ei kestä kunnon painetta +80kg jannuille.

Todellisuudessa tollanen täyskuituprofiilikehä kestää possua todella hienosti. Joku Open Pro laukeaa kyllä huomattavasti helpommin. Myökin, 88kg olen kinnaillut matalilla kuitu-230g kehillä melko kamalia teitä ilman ongelmia.(kiekkosetti on alta kilon DT navoilla) Mutta varmin kedstävyyden suhteen on hiukan painavampi ja korkeampi kehä.

PauliAnkka
07.07.2009, 22.09
Joku on varmaan jo kokeillut Campa/Fulcrum "2-way-fit" kiekon? Miten toimii tuo tubeless puoli?

Apropo! Vuokraako joku firma maantiekiekkoja?

Mikrometri
07.07.2009, 22.41
Ei ainakaan ole ole jäänyt mainostamatta jos on Campy Clubin jäsen. Kyllä noista on sähköpostia tullut.
Uskovat tuotteeseensa.

Samu Ilonen
08.07.2009, 07.24
Apropo! Vuokraako joku firma maantiekiekkoja?

Eiköhän tuo onnistu. :D

PauliAnkka
08.07.2009, 13.14
Eiköhän tuo onnistu. :D

Pistelen postia virallisia teitä...

jannevaro
08.07.2009, 13.58

Onko kellään kokemuksia tuosta kaupasta? Hinnat on monissa muissakin tuotteissa kohdillaan.

Sami_Matinaho
08.07.2009, 15.00
Aion kasauttaa lähiaikoina uudet kiekot ja tarkoituksenani on saada kestävät, huolettomat ja helposti korjattavat Campa-yhteensopivat kiekot lenkkeilyyn ja kuntotapahtumiin. Yksi ei niinkään vähäinen syy kasauttamiseen on myös se, että tämän hetken valmiskiekkotarjonnasta ei oikein tahdo löytyä tyylillisesti yhteensopivaa ratkaisua teräs/muhvirunkoiseen Olmooni.

Vanteiksi olen jo valinnut hopeiset 32-reikäiset Mavic Open Prot, mutta päätöksenteko navoista on vielä kesken -- vaihtoehtoina tällä hetkellä Campa Record ja DT Swiss 340. Eroja näiden välillä on jo paperilla: Recordit saa DT:n takanavan hinnalla, ja ovat huomattavasti kevyemmät (etu/taka 116/231 g vs. 145/310 g). Lisäksi DT:n etunapa vaatii radiaalipuolauksen, kun itse olin ajatellut kestävämpää 3-ristiin puolausta. DT:ssä puolestaan kiinnostaa sveitsiläinen käsityölaatu ja minulle uusi napavalmistaja (tällä hetkellä rullailen Campan Mirageilla).

Onko jollakulla teistä kokemusta noista DT 340 navoista? Ja vielä parempi jos ajotuntumaa molemmista?

Munamankeli
08.07.2009, 15.43
Myös jostain syystä tri-porukka vaatii avokiekkoja lähes väkisin...vaikka kun olen lainannut tuubikiekkoja kisoihin niin ne on palautettu hymyssä suin.

Väittävät niitä helpommin eli nopeammin paikattavaksi/vaihdettavaksi, vaikka olen koettanut muutamalle tutulle mainostaa tuubin paremmuutta ja helppoa sekä ennen kaikea nopeaa vaihtoa. Vanha pois, uusi tilalle, ilmat sisään ja kovaa ajoa. Ei mitään sisäkumin kanssa pelleilyä...

DeLillo
08.07.2009, 15.56
Aion kasauttaa lähiaikoina uudet kiekot ja tarkoituksenani on saada kestävät, huolettomat ja helposti korjattavat Campa-yhteensopivat kiekot lenkkeilyyn ja kuntotapahtumiin. Yksi ei niinkään vähäinen syy kasauttamiseen on myös se, että tämän hetken valmiskiekkotarjonnasta ei oikein tahdo löytyä tyylillisesti yhteensopivaa ratkaisua teräs/muhvirunkoiseen Olmooni.

Vanteiksi olen jo valinnut hopeiset 32-reikäiset Mavic Open Prot, mutta päätöksenteko navoista on vielä kesken -- vaihtoehtoina tällä hetkellä Campa Record ja DT Swiss 340. Eroja näiden välillä on jo paperilla: Recordit saa DT:n takanavan hinnalla, ja ovat huomattavasti kevyemmät (etu/taka 116/231 g vs. 145/310 g). Lisäksi DT:n etunapa vaatii radiaalipuolauksen, kun itse olin ajatellut kestävämpää 3-ristiin puolausta. DT:ssä puolestaan kiinnostaa sveitsiläinen käsityölaatu ja minulle uusi napavalmistaja (tällä hetkellä rullailen Campan Mirageilla).

Onko jollakulla teistä kokemusta noista DT 340 navoista? Ja vielä parempi jos ajotuntumaa molemmista?

Ota ilman muuta Recordit varsinkin jos satut löytämään vanhanmalliset eli kirkkaat ja rasvaportilla varustetut. Nykyinen musta malli on teknisesti aivan samanlainen, mutta ilman rasvaporttia. Myös navan runko on hieman massiivisempi.

DT:n navat ovat erittäin hyviä, mutta Recordit sopivat paljon paremmin teräsrunkoiseen fillariisi. Ja eipä Recordinkaan laadussa ole muuta kuin kehuttavaa.

Lasse Vahvakäsi
08.07.2009, 17.39
Väittävät niitä helpommin eli nopeammin paikattavaksi/vaihdettavaksi, vaikka olen koettanut muutamalle tutulle mainostaa tuubin paremmuutta ja helppoa sekä ennen kaikea nopeaa vaihtoa. Vanha pois, uusi tilalle, ilmat sisään ja kovaa ajoa. Ei mitään sisäkumin kanssa pelleilyä...

Tässä voisi oikeastaan aloittaa väittelyn kumpi rullaa paremmin tuubi vai avo. Jos tuubi ei ole kunnolla liimattu, niin energiaa kuluu liiman venyttämiseen. Tällöin avo rullaa paremmin. Pitkissä tri-kisoissa tuubikiekon keveysetu on myös melko pieni, koska satulan alla on kiinni noin 500 g edestä tuubeja. Avoilla riittä sisäkumeja noin 100 g edestä. Avokiekon hitausmomentti on isompi, joten kiihdyttelyt syövät energiaa. Tosin päälle 40 km/h vauhdissa ei pitkissä tri-kisoissa montaa kiihdytystä tehdä toisin kuin maantiellä tai huipulla temmossa, jolloin pyörään pitää saada nopeasti vauhtia lisää pitkästi yli 50 km/h. Noissa vauhdeissa avorenkaan mahdollisesti pienempi vierintävastus on nopeasti hukattu yhteen kiihdytykseen.

Samu Ilonen
08.07.2009, 21.57
.... Tällöin avo rullaa paremmin. Pitkissä tri-kisoissa tuubikiekon keveysetu on myös melko pieni, koska satulan alla on kiinni noin 500 g edestä tuubeja. Avoilla riittä sisäkumeja noin 100 g edestä... Noissa vauhdeissa avorenkaan mahdollisesti pienempi vierintävastus on nopeasti hukattu yhteen kiihdytykseen.

Ilmassa käryää piäni provo vai mitä?

Kisatuubeja mahtuu 500g sellanen 2-2,5 yleensä ja 100g kisasisureita sellanen 1,5kpl?

Kun nykykisatuubit on 200-290g ja järkevät avopäällygummi+sisuri ~270g niin renkaan painot on suunnilleen samat. Esim uusin Vittoria Evo CX 320tpi on ~470g/pari ja Misukan Pro3 race+misukan latexi tai UL =540g. ~50mm Korkeaprofiilikehät ovat alureunalla,avona ~+400g samoihin kuitutuubikehiin verrattuna. Eli semmoinen puoli kiloa pyörivää massaa on minusta "aika" paljon...ite laittasin täydelle tri-matkalle yhen käytetyn 200g tuubin varalle ja 2x Vittorian Pitstop kannua= yhteensä joku 300g. Ja se ei ole pyörivää massaa. Pyörivästä lisämassasta ei ole ikuna hjelppivä.

Mitkään Utremo R:t ja XXX-lite sisurit ei kisapyörään kuulu. Ne on nööseille jolla on aikaa vaihdella niitä tiän penkalla.

Ja avon parempi rullaus.... :D :D :D

Täytyypä liimata tuubit pikaliimalla niin tulee lisää vauhtia? Voi luoja....

Samu Ilonen
03.08.2009, 22.21
Uusin Tour-lehti pöllähti tupaan ja siinä oli piäni kiakkotesti!

Lukekaa ite lisää...

Ana75
04.08.2009, 07.35
Voin siis tyytyväisenä ajella omalla DT:n Classic 1450 kiekkosetillä :) Olen ajanut kiekoilla reilun tonnin eikä ole kyllä pahaa sanottavaa.

Samu Ilonen
04.08.2009, 08.15
Olen nyt lainaillut testeihin kuskeille FFWD:n F9 etukiekkoa. Hassua kun on jo muutamissa palautteissa mainitty että se on "helpompi" ajaa tuulessa kuin Zipp 808 joka mulla on verrokkikiekkona. Kuitenkin F9 on korkeampiprofiilinen 90mm vs.82mm? Teoriaa mistä moinen johtuu, on paikallistettu siihen että F9 rengasura on syvempi ja rengas istuu paremmin vanteen profiiliin kuin Zippissä. Siinä kun vanne ja rengas ovat kuin kaksi palloa peräkkäin ja välissä monttu. F9:ssä se on paljon pienempi...tiedä sitten mutta ero on kuitenkin sellainen jonka useampi on huomannut. Lisäksi mulla on nyt FFWD testilevy lainattavissa pariksi. Saa sitten kokeilla ite lähteekä sekuntteja vai ei. On meinaan sen verran yleinen kysymys....

vz
04.08.2009, 09.13
Mitkään Utremo R:t ja XXX-lite sisurit ei kisapyörään kuulu. Ne on nööseille jolla on aikaa vaihdella niitä tiän penkalla.

Tästä oon kyllä vähän eri mieltä. Oon ajellut nyt 5000km contin 50g sisureilla ja vasta 1 rengasrikko. Vastaavia kokemuksia on monilla omassa lenkkiporukassa.

Pekka L
04.08.2009, 11.39
Tästä oon kyllä vähän eri mieltä. Oon ajellut nyt 5000km contin 50g sisureilla ja vasta 1 rengasrikko. Vastaavia kokemuksia on monilla omassa lenkkiporukassa.

Kisaa? On eri asia kierrellä lenkillä kuoppia kuin vetää 60km/h paskalla asvaltilla etkä kierrä yhtään röpöä siinä tiessä.

vz
04.08.2009, 15.51
Kisaa? On eri asia kierrellä lenkillä kuoppia kuin vetää 60km/h paskalla asvaltilla etkä kierrä yhtään röpöä siinä tiessä.

No ei kisaa kyllä, se myönnettäköön. Paskaa asvalttia, sorateitä ja kuoppia tullut kyllä koettua reilusti, ja hyvin tuntuu kestävän jos on päällyskumit kondiksessa.

Junnuraita
05.08.2009, 15.54
Olisi sitten kiekko keskustelu niin tai näin niin pikkasen kyllä ihmettelen näitä erään henkilön juttuja.Zipp on paska ja niitä on kuulema korjattu jo harmiksi asti.Columbia HTC ja Test Teamin jätkät joutuu näillä ajaa ja ihan mukavasti heillä mennyt.
Mut eiköhän siihenkin löydy joku selitys...malttakaa odotaa!

Kojootti
05.08.2009, 16.01
Etelä-suomessa liikkuu jo legenda noista FFWD kiekoista.. On sellanen maine että kestää noin 5km ja pinna lähtee vannekehästä irti / vanne halkee. Ei mun mielestä Zippissä tollasia ongelmia vaikka on NIIN helvetin löysä..

fiber
05.08.2009, 16.08
Kysytääs nyt samalla, kun tuli lukiessa mieleen.

Meinaan hankkia Shimano RS80 carbon-alukiekot. Onko tällaisten combomateriaalia olevien kiekkojen suoristaminen/korjaaminen erityisen hankalaa?

Samu Ilonen
05.08.2009, 20.35
...Zippejä on tullut korjattua joku 25kpl että eiköhän ne ole nähty. Nytkin on pari ketalettä työnalla, toinen tosin myös navasta sökö mutta se napa olikin joku n. vuoden vanha "Satelite" eli ei ollut takuu-asia kuulemma, (Zipp 38mm avo) kehä halki joka oli korjauksen alkuperäinen syy. Jos navan ja kehän mallia pitää joka vuosia muuttaa ja paikata niin ei kai sitä turhaan tehdä. Jos Zippit ostaa niin se tuubikehä on tilastollisesti selvästi ollut kestävämpi (sillä ne tiimitkin ajaa...ja vaihtavat varmaan "riittävän" usein), niistä mene rengasuran kulmat ja jarrupinta halkeaa mutta vasta kohtuullisen ajon jälkeen, sen sijaan , avoversiot halkeavat pinnan kohdalta todella usein ja liian pian minusta ja ne on hankalia korjata. Ja hauskinta on Sub9-levyn hype, se ei ollutkäytössä Cervelon tiimillä edes P3:issa vaan ajoivat halvemmalla 900-levyllä. Minkähän takia...?

Yksi FFWD on mennyt ajamalla särki valmistusvian takia tänäkesänä. Ovat kuitenkin suomen myydyin hiilarikiekkomerkki tänäkesänä eli määrällisesti mitätön tilastotappio. Se meni takuuseen tietenkin, lainahiilakiekkopari alle n. 10 minuutissa alle ja täysin uusi korvaava kiekko seuraavaksi päiväksi. Moniko muu merkki pystyy samaan nopeuteen?

Okei, myönnetään,satuin olemana Hesassa reissussa ja autossa kasa demokiekkoja ja kotona on kohtuu varasto joka takaa toimitusnopeuden, myös reklamatiokeississä....tiedän nääs miten lyhyt suomen kesä on jos kamaa raijataan vetten takaa yms jumalan seläntakaa takuuseen. Vähintä mitä voi reklamaation sattuessa tehdä, on hoitaa se nopeasti alta pois.

No pääasia että ajatte. Vaikka feikkihiilarikiekoilla. Ilmeisesti Shimano-kiekkojen omistajat on herkkä hipiäisempää porukkaa. Valitan jos loukkasin hipiäänne. Ja Kojootin henkilöllisyys/kauppa selviää kun katsoo noi viestit mitä löytyy.... :D :D :D

Tomi L.
05.08.2009, 21.26
Onko tässä mainostamisessa enää mitään rajaa? FFWD on maailman paras ja zippi o iha paska. Shimano ja muut tulee samalla viivalla. FFWD on silti paras.

Hans Opinion
05.08.2009, 21.42
Mitä sanoo Samu LihgtWeightin avokkaista sekalaisessa lenkki-/ kisakäytössä +80kg kuskin alla?

Niiiin ja mitkä valkopinnaiset LW:t ovat Millramin Fokuksissa?
Eivät taida olla vielä myynnissä.

Kojootti
05.08.2009, 21.43
Ei se Samu turhaan ole saanut suurtietäjän kunnianimeä.. Suosittelen Kenoa, voi nääs rapsahtaa jättipotti!

Tumppi
05.08.2009, 21.57
Mitä sanoo Samu LihgtWeightin avokkaista sekalaisessa lenkki-/ kisakäytössä 80kg kuskin alla?

Tähän nyt ei edes Samua tarvita. Toimii. Keväästä asti ollut itsellä lähes joka lenkillä alla. Eipä ole tehnyt muita kiekkoja mieli, tosin Campan hyperonit on kyll aika makeet kanssa ja Borat mutta....Zippit oli kyllä löysät ja hajos mulla alle. Nuo Samun mainostamat FFWD:t on kans ihan jees, mutta niistä puuttuu se "bling" jota löytyy LW:sta.

No tässä listaus minun omista kiekoista, paremmuusjärjestys:

LW II tai III 16/20
Bora Ultra
Campa Hyperon tubular
Campa hyperon avo
FFWD F2R
Campa Eurus 05 tai vanhempi
Campa Neurtron Ultra
Campa Neutron tubular
Laitetaan tähän nyt ex. Zipp 303 (räjähtivät alle)
Campa proton
Mavic ksyrium SL
Fulcrum 5

Tulkaahan kisoihin:
Puruveden ympäriajot (http://www.pellossalo.fi)

Hans Opinion
05.08.2009, 22.05
Et laittanut Tumppi listalle avo Shamaleja?

Minkä painoiset olivat Tumpin LWc:t ja kusta ne hankit?... älä laita hintoja, eukko saattaa lukea näitä...

Samu Ilonen
05.08.2009, 22.08
Hassua, mää oon Tumpin kanssa samaa mieltä. Hypronit ja Borat on minustakin hianoja kiekkoja vaikken niitä myy/omista, ja LW:t on yhä "ihan" kivat yhä. Toi lista on valllan oivasti laadittu minusta. Ja ei se Zippin 808 ole hullumpi etukiekko, tänään tuli tempoiltua sillä kun "oikea" on lainassa Turuus, täytyyhän joku referenssi olla. :D

DT:n valmiskiekot/pätevästi DT-osista kootut on usein minusta aliarvostettuja. Pitäisi kai olla enempi kummia puolauksia, hiilari-hupipinnoitteita, paljon logoja ja joka vuosi uusi malli....liian vähän hypeä, pelkkä hyvä laatu ei riitä....

LW:tä saa custom maalattuna. Ei kyllä mitään järkeä mutta ompahan erilaiset. Minusta LW std tai Obermyerit on hianoimmat kiekot Cervelon S3:een mitä voi laittaa. Tosin Akka on erimieltä se valitsi F2:t vaikka LW:tkin on. Mut soonkin kovin outo, teki tänään oman 10-tempo-enkkansa, Cervelon T3:lla...ratapyörällä! Ja se rata ei ole tasainen ja se on käännöllä. :D 50/16 välitys, F5 50mm etukiekko ja FFWD rata-levy, renkaat Vittorian uudet 320tpi tuubit. Näyttää sen kuntopiikki menevän 2010 SM-kisan kohdalle tällä menoa. Paranoo kokoajan... :D :D :D

Tumppi
05.08.2009, 22.12
No kun mulla ei ole avo shamaleja...? Enkä ole edes niillä ajanut. Häviää kuitenkin taatusti noille vanhoille Euruksille.

Omat LW:t painoi (16/20 pinnaa) 1065g pari ilman linkkuja ja Italiasta tuli, kun en Fillari-Lehden testikiekkoja tällä kertaa itselle saanut. Hintalapussa oli neljä lukua ennen pilkkua ja ensimmäinen oli 1. ;) Melko edullista siis.

Shamus
05.08.2009, 22.15
Meiän LW:t on siis painavat....
1076gr
mutta hyvät ne on!

Samu Ilonen
05.08.2009, 22.25
Mun on 2004' Gen II. Ekat suomessa. 1140g 16/20 pinnaiset. DT240 navalla mutta ajattelin päivittää ne DT190 navan sisuksilla kun niitä tossa on ja siihen ei kauaa mene. Kevenee sen ~50g.

Se mun LW levy taas on 2005' DT240 malli ja painoi 910g. Hankala pitää (herkkä reiille) ja kallis mutta pirun hiano ajaa. Minusta selvästi paras levy millä mää oon ajanut. Chibli on kanssa hiano levy ajaa, tosin se yksilä millä mää ajoin yhen SM:n ei ollut kovin suora. Minusta kypsin ns. laatulevy on Mavic Comete mutta oppii silläkin ajaan.

Pekka L
05.08.2009, 23.37
Mun on 2004' Gen II. Ekat suomessa. 1140g 16/20 pinnaiset.

Törkeen painavat. Voisin säälistä maksaa parisataa että saat ne pois nurkista, kevyempien tieltä.

lynxlynx
06.08.2009, 00.07
Törkeen painavat. Voisin säälistä maksaa parisataa että saat ne pois nurkista, kevyempien tieltä.
Sama se mitä kelläkin on, Samulta löytyy paremmat, kevyemmät, helpommin ajettavat ja nopeammat. :)
Meiän isä..

Samu Ilonen
06.08.2009, 07.16

Juu, noi on retro-hiilarikiekot.

Tosin mulla on niihin matsäävä Discovery Channel Trek 5900SL runko, viimeinen millä Lance sai ajaa Lightweight:llä Tourissa. Sekin on vuodelta 2004'. Ja toki sen pariksi saman vuoden tiimiaika-ajorunko. Emmää niillä aja mutta ovat vaan pala pyöräily historiaa tallessa. Kun olisi vaan järkevä paikka niille...

NHB
06.08.2009, 09.53
Jännä juttu kun nyt Tourin testi onkin ehdoton totuus. Viime kerralla testi ei tukenut erään C:llä alkavan pyörämerkin ylivoimaa. Silloinhan ajotuntuma oli se lopullinen totuus ja Tourin testit vain numeroita. Kuka nyt numeroilla ajaa? Samoin C:llä alkavat mainokset ovat ehdoton totuus ja muiden merkkien mainokset ovat toteutettu "vekkuleilla mittareilla".

Kilpailijoiden haukkumiseen keskittyminen ei välttämättä ole se paras tapa mainostaa tuotteitaan.

Hans Opinion
06.08.2009, 13.06
No kun mulla ei ole avo shamaleja...? Enkä ole edes niillä ajanut. Häviää kuitenkin taatusti noille vanhoille Euruksille.

Omat LW:t painoi (16/20 pinnaa) 1065g pari ilman linkkuja ja Italiasta tuli, kun en Fillari-Lehden testikiekkoja tällä kertaa itselle saanut. Hintalapussa oli neljä lukua ennen pilkkua ja ensimmäinen oli 1. ;) Melko edullista siis.

Pirun kevyet on LW:t... puhutaanhan me nyt avokkaista?
Jos ne on noin kevyet avona niin ette taida paljoa jättää vaihtoehtoja... jos saan tämän p¤%&#leen polven kuntoon edes ensi kaudeksi...

Ei muuten häviä Shamalit Euruksille... tosin melkein samasta tuotteesta on kymysys. Somaalit painaa melkolailla tasan 1400g ja ovat erittäin luotettavat... tosi hyvät rospuuttokelikiekot.

Niiiiiiin ja vielä noista LW:stä sen verran että kummoset linkut niillä on? Onko kevyemmät kuin Tunet?