PDA

Näytä tavallinen näkymä : Syksy tulee, valoa!

Sivut : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 [16] 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54

mutanaama
28.10.2009, 08.32
Mitenkäs on kun mulla on Sigman 6V 20W lamppu kiinni pyörässä ja siinä biltemasta ostetulla lyijyakulla 6v/4,5ah riittää valoteho tunniksi. Ongelma on siinä, että työmatka fillarilla kestää tunnin ja vartin.
Elikkä meneekös se sitten noin... lyijyakulla ei pidempää valotehoa riitä vai onko akku väsähtänyt?
Nipack 6V 4AH ---> miten kauan tollasella akulla valotehoa riittää?
Mitä muita vaihtoehtoja?

Lyijyakussas on energiaa noin 27Vah, eli lampun pitäis palaa reilun tunnin. Nipack 6V 4Ah:ssa vain 24Vah, eli vielä vähemmän. Ei voi olla noin vaikeeta laskea. Laske Voltit (6V) kertaa Ampeeritunnit (4Ah) yhteen, saat kapasiteetin= 24VAh=24Wh

fsol77m
28.10.2009, 08.32
Markettilampulla ei vaa näe, joten parempaa pitää saada.Onko kellään tästä valosta omakohtaisia kokemuksia:
http://www.ukbikestore.co.uk/product/214/exposure_maxx_daddy/exposure-maxx-daddy-front-light-2010.html

osta mieluummin vaikkapa tämä
http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=41025

mtl
28.10.2009, 08.38
Mitenkäs on kun mulla on Sigman 6V 20W lamppu kiinni pyörässä ja siinä biltemasta ostetulla lyijyakulla 6v/4,5ah riittää valoteho tunniksi. Ongelma on siinä, että työmatka fillarilla kestää tunnin ja vartin.
Elikkä meneekös se sitten noin... lyijyakulla ei pidempää valotehoa riitä vai onko akku väsähtänyt?
Mitä muita vaihtoehtoja?

Jos kysessä vanha Mirage tai Evo niin ainakin Sigman oman lyijymöhkäleen virta riittää pidempään (ei muista enää kun vuosia sitten käytössä). Juomapullotelineeseen sijoitettavan Sigman akun saa esim. Roserversandista noin kolmellakympillä. NiCd-akku liitosjohdolla myös tilattavissa mutta kalliimpi. Ite siirryin Li-ion virtaan mutta silloin menee lamppukin vaihtoon.

xtrainer80
28.10.2009, 08.43
Tuolla kyllä jo varmasti näkee, mutta jos käyttö on kevyenliikenteenvylillä, niin tuo yli 900 lumea on mielestäni liikaa. En nopealla vilkaisulla huomannut miten valon säätö tapahtuu tuossa. Itse kyllä varmasti näkee, mutta muut voivat sokaistua lähietäisyydeltä. Oletko muuten katsonut tuolta CRC:n puolelta? Siellä oli joku samantyyppinen valo.

Lähinnä maastoajeluun tuota meinasin, eli valotehoa saisi kyllä löytyä. Tuossa on ainakin kolme säätöä valolle, eli sitä saa kyllä himmennettyä. Näin myös akku kestää pidempään. CRC:llä oli ainakin tämä sama valo, mutta hieman kalliimpi. Sitten täältä löytyy myös ilmeisen hyviä valoja maastopyöräilyyn, ja kauppa sijaitsee myös Briteissä:www.lumicycle.com

xtrainer80
28.10.2009, 08.44

Tätäkin oon katellut, olisi varmasti myös hyvä vaihtoehto.

Brunberg
28.10.2009, 09.00
Jos kysessä vanha Mirage tai Evo niin ainakin Sigman oman lyijymöhkäleen virta riittää pidempään (ei muista enää kun vuosia sitten käytössä). Juomapullotelineeseen sijoitettavan Sigman akun saa esim. Roserversandista noin kolmellakympillä. NiCd-akku liitosjohdolla myös tilattavissa mutta kalliimpi. Ite siirryin Li-ion virtaan mutta silloin menee lamppukin vaihtoon.

Ei mene jos laittaa vaikka 2S2P, 2S3P tai 2S4P kytkennällä Li-ionit. Kyllä toi halogeeni sen kahden litiumin sarjan kestää. Vaikka 2S3P antaisi huomattavasti lisää paloaikaa JA valoa. Tosin tuohon tekisi sitten samalla uuden valopään tai ostaisi kerralla sen DXn "piraatin".

Flash67
28.10.2009, 09.10

Mirage X on tosiaan kyseessä. Kattelin että se Sigman oma akku on 6V/3,2ah, eli Mutanaamalta saamien laskuvinkkien perusteella virtaa pitäsi riittää vähemmän aikaa.
Eipä tuo mittään, akussa riittää virtaa katuvalottomalle osuudelle ja sitten voikin ottaa loppumatkaksi käyttöön patterivalon pyörätie/katuvalo-osuudelle.

Speedgoat
28.10.2009, 10.12
29.9 tilattu, mitään ei ole kuulunut eikä mihinkään vastata. Vielä on hetki aikaa odotella ennen kuin alkaa puljaus PayPalin kanssa.

25.9 tilattu ja hiljaista on ollut. Asiakaspalvelu ei ole vastaa sähköposteihin eikä nettilomakkeella lähetettyihin kysymyksiin. Onneksi on paypal ja luottokortti puskurina välissä...

fsol77m
28.10.2009, 10.17
29.9 tilattu, mitään ei ole kuulunut eikä mihinkään vastata. Vielä on hetki aikaa odotella ennen kuin alkaa puljaus PayPalin kanssa.

25.9 tilattu ja hiljaista on ollut. Asiakaspalvelu ei ole vastaa sähköposteihin eikä nettilomakkeella lähetettyihin kysymyksiin. Onneksi on paypal ja luottokortti puskurina välissä...

18.10. laitoin oman DX lampun tilaukseen ja supplieriä vielä odotellaan eli mitään ei ole tapahtunut... Saas nähdä, että minkä talven lumille sen kanssa päästään ajelemaan. :)

mutta onko lähetys seurannassa tapahtunut mitään ko odottelun aikana ?
ja paypal maksu on mennyt normaalisti ja hyväksytty ?

sillä jos tilauksen status muuttuu dx:än seuranta sivulla (http://www.dealextreme.com/accounts/ ja track a single order) : ready -> waiting for supplier -> packaking -> package sent
noilla portailla (en muista tarkalleen oliko ne noita) niin se tarkoittaa vain sitä että kyllä ne kinuskit siellä sitä tavaraa käsittelee mutta tilausmäärät lienee vain niin suuria ettei ihmeitä kannata odottaa sillä minimi toimitusaika lienee vähintään 1kk :D

mtok77
28.10.2009, 10.31

Tilasin samana päivänä ja lamppu tuli kotiin 20.10

xcakke
28.10.2009, 10.59
Mitä muita vaihtoehtoja?
Vaihda lamppuun vaikka 10 W polttimo niin ajoaika tuplaantuu... Kyllä 10 W useimmille työmatka-ajoon riittää.

EePee
28.10.2009, 11.18
Ketäs nyt riistetään, kun näin halvalla lupiineja myydään? (vai onko tuotanto sielläkin siirretty .. tiedät kai minne..)

http://www.bike24.com/p212470.html

Lainasin aamulla riistolamppuani vaimolle ja nyt mietin, saankohan sitä enää takaisin, sen verran positiivista kommenttia tuli tekstarilla vaimon päästyä työpaikalleen. :rolleyes: No onneksi toinen on tilauksessa, enää ehkä pari viikkoa odottelua..

kervelo
28.10.2009, 12.11
Bike24 myy ihan normaaliin markkinahintaan. Samaan hintaan saa mm.Lupinen omasta kaupasta ja Evansilta jopa hiukan halvemmalla.

JackOja
28.10.2009, 12.30
Ketäs nyt riistetään, kun näin halvalla lupiineja myydään?
http://www.bike24.com/p212470.html
....

Bike24 myy ihan normaaliin markkinahintaan. Samaan hintaan saa mm.Lupinen omasta kaupasta....

Ja Suomessakin ainakin Tesla nelosta Valotukku myy samaan hintaan (http://www.valotukku.fi/tuotteet_pyoraily_lupine.htm)... tai itse asiassa halvemmalla kun postituskulut ovat vähemmän.

Jambbe
28.10.2009, 14.37
milloinkohan mun riistovalo saapuu.... tilasin 10.10. kauanko on jengillä keskimäärin kestänyt? ettei talvi menis ohi... :)

Tilasin oman lamppuni 13.10 ja nyt sen töpselin tilaksi oli muuttunut packing, mutta itse lampun kohdalla lukee, että ETA olisi 1.11. Vielä joutuu siis odottelemaan, että lamppu lähtee edes Suomea kohti...

Iero
28.10.2009, 17.36

Tilasin varalaitteen 11.10 ja nyt on packing statuksessa - tullee noin 2 viikon päästä. Kannattaa katsoa omalta tililtä tilauksen statusta. Mulla seisoi eiliseen asti "waiting for supplier" -tilassa.

Iero
28.10.2009, 18.25
Tuolla kyllä jo varmasti näkee, mutta jos käyttö on kevyenliikenteenvylillä, niin tuo yli 900 lumea on mielestäni liikaa. En nopealla vilkaisulla huomannut miten valon säätö tapahtuu tuossa. Itse kyllä varmasti näkee, mutta muut voivat sokaistua lähietäisyydeltä. Oletko muuten katsonut tuolta CRC:n puolelta? Siellä oli joku samantyyppinen valo.

Pankaa vain kaikki mahdolliset lumenit käyttöön! Eilen illalla olin pyörälenkillä ja pimeltä maantieosuudelta tultuani sammutin DX:n valon ja suuntasin toisen hiukan heikomman valon lähivaloksi, että en häikäisisi valaistulla kevyenliikenteentiellä kulkijoita.

Seuraukset seuraavat:
1. Rullahiihtäjä tuli vastaan stereot korvissa ja katse suksissa. Ennen kohtaamista hän siirtyi hiukan vasemmalle, joten oletin hänen huomanneen minun tulevan oikeassa reunassa. Juuri hetkeä ennen kohtaamista hän kuitenkin liukui oikealle suoraan eteeni. Törmäys oli kohtalainen - itse jäin asfaltin päälle ja kevyempi kaveri lensi noin 4 m päähän ojaan - vääntynyt pyöräntanko, katkennut sauva, verisiä naamoja jne :seko: Onneksi selvittiin molemmat lievällä aivotärähdyksellä ilman luu- tai nivelvaurioita. Työkalujakin oli sen verran mukana, että pyörä saatiin ajokuntoon, ja läksin hiljalleen kotia kohti.:eek:

2. Kolaripaikalta noin 500 m jälkeen vasemmalla tienvieressä oli tyttö koiran kanssa. Hän näytti silittävän koiraa, mutta oli selin minun tulosuuntaan. Ohitushetkellä suuri koira hyökkäsi pyöräni eteen ja hihna leikkasi tien poikki. Väistin asfaltilta ojan puolelle ehkä noin 3-5 km/h vauhdilla, mutta epäonnekseni juuri siitä kohdasta vesisateet olivat syöneet penkan pois. Joten jälleen yli tangon pää edellä tällä kertaa ojan pohjalle.:o Onneksi siinäkään ei murtunut niskaa tms. vakavampaa.

Opiksi. Pimeällä kaikki mahdolliset valot täysille, vaikka tie olisikin valaistu, merkinannolla varmistettava ohitus ja nopeus alennettava turvalliseksi.;)

Iltamyöhällä monet ihmiset luulevat olevansa yksin syrjäisellä tiellä ja eivät osaa varoa muita.

Onneksi kypärä, paksut hanskat ja monikerrosvaatetus lievensi huomattavasti seuraamuksia asfalttiin ja ojanpohjaan törmäämistä.

Tänään sitten sängyssä päivä aivotärähdystä parantelemassa.:(

Jussi T.
28.10.2009, 18.39
Mitä muita vaihtoehtoja?

Mä heitin aikanaan sigmasta sisukset mäkeen, taittelin kaljatölkin pohjasta uuden heijastimen:rolleyes: ja siihen kiinnitin rautalangalla DX:stä jonkun perusteholedin. Lamppuun tulevaan parikaapeliin kiinnitin ledin kanssa tilaamani halpisdriverin. Paloaikaa tuli päivän sijaan viikon ajoihin valotehosta tinkimättä ja hintaa jotain viiden ja kymmenen euron välillä. Ei ehkä maksa enää vaivaa, mutta näinkin voi tehdä. Kymppi sille, joka tekee halogeenipolttimon reikään ruuvattavan teholedin, jäähdytyksellä ja ajurilla. Vaatii osaamista, mutta osat ei paljoa maksaisi.

Iero
28.10.2009, 18.40
VAROITUS taas kehiin, jos jollain on tämä laturi niin varovaisuutta,
itsellä possahti pari päivää sitten kun laitoin lataukseen. Savut tuli ulos, ei pelaa enää:mad:
Näitä hajonnut ilmeisesti suht paljon, minulla tosin kesti melkein vuoden.
Mikä se oli paras laturimalli, pikavastaus kiitos, tilaus lähtee tänään!

Oliko tämä hyvä: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.12623

sku12623 tilalle suosittelen sku 19767 SpiderFire P7 http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.19767

Valovoima ja keila sama, mutta lamppu tasapainoisempi ja hiukan kevyempi. Akku kestää vähintään 1,5 tuntia.

PHI
28.10.2009, 18.47
Pankaa vain kaikki mahdolliset lumenit käyttöön! Eilen illalla olin pyörälenkillä ja pimeltä maantieosuudelta tultuani sammutin DX:n valon ja suuntasin toisen hiukan heikomman valon lähivaloksi, että en häikäisisi valaistulla kevyenliikenteentiellä kulkijoita.

Seuraukset seuraavat:
1. Rullahiihtäjä tuli vastaan stereot korvissa ja katse suksissa. Ennen kohtaamista hän siirtyi hiukan vasemmalle, joten oletin hänen huomanneen minun tulevan oikeassa reunassa. Juuri hetkeä ennen kohtaamista hän kuitenkin liukui oikealle suoraan eteeni. Törmäys oli kohtalainen - itse jäin asfaltin päälle ja kevyempi kaveri lensi noin 4 m päähän ojaan - vääntynyt pyöräntanko, katkennut sauva, verisiä naamoja jne :seko: Onneksi selvittiin molemmat lievällä aivotärähdyksellä ilman luu- tai nivelvaurioita. Työkalujakin oli sen verran mukana, että pyörä saatiin ajokuntoon, ja läksin hiljalleen kotia kohti.:eek:

2. Kolaripaikalta noin 500 m jälkeen vasemmalla tienvieressä oli tyttö koiran kanssa. Hän näytti silittävän koiraa, mutta oli selin minun tulosuuntaan. Ohitushetkellä suuri koira hyökkäsi pyöräni eteen ja hihna leikkasi tien poikki. Väistin asfaltilta ojan puolelle ehkä noin 3-5 km/h vauhdilla, mutta epäonnekseni juuri siitä kohdasta vesisateet olivat syöneet penkan pois. Joten jälleen yli tangon pää edellä tällä kertaa ojan pohjalle.:o Onneksi siinäkään ei murtunut niskaa tms. vakavampaa.

Opiksi. Pimeällä kaikki mahdolliset valot täysille, vaikka tie olisikin valaistu, merkinannolla varmistettava ohitus ja nopeus alennettava turvalliseksi.;)

Iltamyöhällä monet ihmiset luulevat olevansa yksin syrjäisellä tiellä ja eivät osaa varoa muita.

Onneksi kypärä, paksut hanskat ja monikerrosvaatetus lievensi huomattavasti seuraamuksia asfalttiin ja ojanpohjaan törmäämistä.

No oli sulla huonoa tuuria. Koetahan parannella:)

star trek
28.10.2009, 18.52
Mitä muita vaihtoehtoja?
Suosittelisin vaihtamaan pienemmän polttimon kymppi kyllä näkyy melko hyvin.

Flash67
28.10.2009, 19.09

Sietää harkita, tosin pimeällä maantiellä se 20 wattia näyttää melkoisen hyvin. Näkee edes sen valkosen viivan siinä renkaan edessä kun vastaantuleva auto sohottaa pitkät päällä.

Jopo Juoppo
28.10.2009, 19.18

Mites olisi tämä täältä, hinta HALVEMPI. Hinta sisältää toimituskulut.
Tilasin tuolta juuri yhden tietsikan kaapelin hintaan $6,21 (n. 4,5 €) perille toimitettuna. Vastaava kaapeli Verkkokaupassa 25 € + toimituskulut. Katsotaan nyt, tuleeko mitään. PayPallista ainakin rahat lähti...

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.25149

xtrainer80
28.10.2009, 19.34
Jep, siinä olisi budjettiratkaisu johon todella moni täällä tuntuu päätyneen. :) Taidan kuitenkin tällä kertaa oikein törsätä, ja ostaa jonkin seuraavista: exposure maxx-D, nuke-proof, lupine tai lumicyclen 3-ledin malli. Todennäköisesti tulee maxx-d, siinä miellyttää kovasti se että ei tarvita johtohässäkkää eikä ulkoisia akkuja pyörään.

Nappulakenka
28.10.2009, 20.37
Ieron piiitkä viesti..

No oli sulla huonoa tuuria. Koetahan parannella:)
Huonoa tuuri todellakin ja pahotteluni jos se johtui viestistäni :o Samalla kun parantelet haavoja voit miettiä mitä tekisi toisin.. :)

1. Älä oleta toisen tekevän jotain. Muista ennakointi jne.

2. Jos selvästi huomaat ettei toinen näe sinun lähestymistäsi(pimeä/hämärä kevyenliikenteenväylä), niin esim. yskäise miehekkäästi hyvissä ajoin niin toinen tietää varautua :D Varsinkin jos hänellä on koira. Pelästynyt eläin voi tehdä mitä tahansa ja tuo koirille juttelu on tullut tutuksi tuolla poluilla.. :D

Brunberg
28.10.2009, 20.53
Jep, siinä olisi budjettiratkaisu johon todella moni täällä tuntuu päätyneen. :) Taidan kuitenkin tällä kertaa oikein törsätä, ja ostaa jonkin seuraavista: exposure maxx-D, nuke-proof, lupine tai lumicyclen 3-ledin malli. Todennäköisesti tulee maxx-d, siinä miellyttää kovasti se että ei tarvita johtohässäkkää eikä ulkoisia akkuja pyörään.

Törsää ja osta 2x DX. Ihan varmaan näkee perkele sokeakin.

Epic
28.10.2009, 21.38
Voi olla että tästäkin kysytty jo aiemmin mutta haku&google ei nyt löytänyt mitään järkevää...
Eli siis:
Tässä talvipyöräilykauden alkaessa olen miettinyt uuden lampun hankkimista, mutta vähän mietityttää tuo tarvittava valomäärä; osaako joku heittää jotain arviota siitä millaista valaistusta tarvittaisiin ainakin joten kuten valaistuilla kevyen liikenteen väylillä näin pimeällä? Lähinnä siis mietityttää se, että millaisella lampulla sitä uskaltaa omaa kulkua valaista ilman että sokaisee vastaantulijoita :D

mutanaama
28.10.2009, 21.46
200lm alkaen, alle älä mee. Äläkä välitä muista, jokainen osaa katsoa sivuun. Tänään joku urpo veteli pimeellä pyörätiellä suksilla ja sauvoilla ilman heijastinta ja lamppua:mad:. Piti oikeen kattoa, että mikä sieltä tulee, niin tää hyväkäs meni vielä kiukuttelemaan kun piti oikeen päin näyttää. Sanomattakin on selvää, että koko ajan tuijotti mun otsalamppuahttp://www.fillarifoorumi.fi/forum/images/icons/icon14.gif

Epic
28.10.2009, 21.53
Kiitoksia, tämä oli vähän se strategia minkä suuntaan olinkin kallistumassa. Vastaantulijoitakin on ainakin täälläpäin aika harvassa talvisin.

yypy
28.10.2009, 22.21
Kyllä näitä alle tuhannen lumenin lamppuja voi käyttää ihan hyvin täydellä teholla sokaisematta vastaantulijoita.

maastoville
28.10.2009, 22.25
Markettilampulla ei vaa näe, joten parempaa pitää saada.Onko kellään tästä valosta omakohtaisia kokemuksia:
http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=30210 HINTA: 321€!!!!!:eek:
tolla hintaa saa tangon täyteen (9kpl) näitä : http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.12623
ja varmasti näkee. Olen tyrmistynyt (ja samalla varmasti ärsyttänyt joitain). :cool:

alli
28.10.2009, 22.35
Mun alle 100 lumenin teholla olevasta Fenixistä tullut kaksi valitusta häikäisystä. Miespyöräilijä ja -kävelijä, sattuivat tapaukset aika lähekkäin ja silloin siirryinkin takaisin Sigmaan joksikin aikaa.

Itelle ei ole liian häikäisevää pyöränvalaisinta tullut vastaan, paitsi kun joku just kohdalla nosti otsalampun valokeilan suoraan päin näköä niin se ei ollut kivaa. Mutta Ierolle sympatiat joka tapauksessa, kaikkee sitä voikin sattua!

Mr C
28.10.2009, 22.58
itse lampun kohdalla lukee, että ETA olisi 1.11.

Ei löytynyt mitä tuo tarkoittaa ja muualla ei ole kanssa osunut silmään.
Tarkoittaako että olisi oletettu saapumisaika tuonne myyjälle ?
Estimated time of arrive ?

Hiillosmakkara
28.10.2009, 23.06

Eikös ETA juurikin tarkoita arvioitua saapumisaikaa (nimettyyn paikkaan). Voi tietysti tarkoittaa myös baskien vapautusjärjestöä, mutta tässä asiayhteydessä varmastikin arvioitua saapumisaikaa.

JackOja
29.10.2009, 08.27
...mietityttää tuo tarvittava valomäärä... ilman että sokaisee vastaantulijoita :D

Kaikki mahdollinen bujettiisi sopiva valomäärä. Vastaantulijoista ei kannata välittää. "Ärsytys" menee joka tapauksessa vähintään tasoihin :rolleyes:

200lm alkaen, alle älä mee. Äläkä välitä muista, jokainen osaa katsoa sivuun....

Juuri näin. Kommentoijille voi vastata, että pitääkö tuijottaa suoraan valoon. Jos lamppu on päässä niin kyllä sitä toki tulee hiukan sivuun katsottua välttääkseen turhaa kiusantekoa :)

Kyllä näitä alle tuhannen lumenin lamppuja voi käyttää ihan hyvin täydellä teholla sokaisematta vastaantulijoita.

Näin on.

Mun alle 100 lumenin teholla olevasta Fenixistä tullut kaksi valitusta häikäisystä.

Nipottajien määrä on vakio: niitä on PALJON. Turhaan mussuttajia on vielä enempi :)

xtrainer80
29.10.2009, 08.47
HINTA: 321€!!!!!:eek:
tolla hintaa saa tangon täyteen (9kpl) näitä : http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.12623
ja varmasti näkee. Olen tyrmistynyt (ja samalla varmasti ärsyttänyt joitain). :cool:

No et mua ainakaan mua ärsyttänyt, oon hyvin tietoinen että tuo DX:n valo on todella tehokas ja ennen kaikkea halpa. En vaan tarvitse kuin yhden laadukkaan lampun, ja mielellään juuri tuollaisen jonka saa helposti kokonaan irroitettua, koska kuljen pyörällä myös työmatkaa. Kuitenkin valotehon tulisi riittää myös maastoon. Mut kai tääkin on niin, että ostos tehdään tunteella ja perustellaan järjellä...

TeRä
29.10.2009, 09.30
DX näyttää päivittäneen otsalamppunsa, enää ei kannata tilata tankomallia paremman akkukotelon vuoksi! Kävin itse juuri hakemassa uuden sku.29489 (http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.29489), eli tuon headlamp mallin postista ja huomasin kaksi isoa eroa vielä viikko sitten Suomeen saapuneisiin yksilöihin:

Pantaan on lisätty myös pään yli menevä hihna. Nyt alkaa olla aika suora kopio Lupinen pro pannasta :p
Akkukotelo on nyt sama kätevä tarraviritelmä kuin tankomallissa (ja Lupine Teslassa), ei enää pelkkä vyölenkki.

Toisin sanoin: headlamp sku.29489 (http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.29489) on nyt sama kuin tankomalli sku.25149 (http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.25149), ainoastaan dollarin halvempi ja mukana tulee otsapanta (Lupinen vastaava varaosana muuten 100€). :cool:

Invisigoth
29.10.2009, 10.01
Toisin sanoin: headlamp sku.29489 (http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.29489) on nyt sama kuin tankomalli sku.25149 (http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.25149), ainoastaan dollarin halvempi ja mukana tulee otsapanta (Lupinen vastaava varaosana muuten 100€). :cool:

Siis mikä Lupinen vastaava varaosana 100 euroa? Otsapantojen hinnat lähtee Lupinen omassa verkkokaupassa 37 eurosta. Ite hankin taannoin tuon skull set special offerin DIY lamppua varten.

http://s235041100.online.de/shop/category_31/Mount-Kits.html

JuPu80
29.10.2009, 10.21
Tätä kysymystä on varmaan käsitelty jo jossain ketjussa, mutta en jaksa kymmeniä sivuja läpi, joten:

Alkoi kuumottamaan tuollaisen Deal Extremen otsalampun hankinta... Samalla vois tietysti tilata tuollaisen fikkarimallinkin. Kysymys kuuluukin: miten tuo Deal Extremestä tilaaminen mukavimmin onnistuu? Oletteko maksaneet luottokortilla, PayPalilla vai millä? Kauanko tuotteet ovat viipyneet postissa ja minkälaista postikulua nuo haluavat, kun lähettelevät leluja tänne pohjan perukoille?

Nappulakenka
29.10.2009, 10.44
Tätä kysymystä on varmaan käsitelty jo jossain ketjussa, mutta en jaksa kymmeniä sivuja läpi, joten:

Alkoi kuumottamaan tuollaisen Deal Extremen otsalampun hankinta... Samalla vois tietysti tilata tuollaisen fikkarimallinkin. Kysymys kuuluukin: miten tuo Deal Extremestä tilaaminen mukavimmin onnistuu? Oletteko maksaneet luottokortilla, PayPalilla vai millä? Kauanko tuotteet ovat viipyneet postissa ja minkälaista postikulua nuo haluavat, kun lähettelevät leluja tänne pohjan perukoille?
Maksu PayPal:n kautta OP:n teinivisalla. Toimitus tuossa suositussa DX valossa normaalisti ollut noin 3-4 viikkoon, mutta nyt on tilauksia jäissä, koska varastot ovat tyhjillään ja postikuluja ei varsinaisesti ole. Sille on vain annettu näennäinen 0.01 cent arvo.

eupa
29.10.2009, 12.10
Tollanen led lencerin kokoinen fikkari kiinnostaisi. Tulisi fillarin tankoon + muuhun retkeilykäyttöön. Lumeneita pitäis olla vähintään tuo 170, mitä tuo led lencer antaa, kokoluokka, hintataso, laatu suurinpiirtein samassa tasossa.

Mitäs vaihtoehtoja tuolle olisi??

micoz
29.10.2009, 12.39
Tollanen led lencerin kokoinen fikkari kiinnostaisi. Tulisi fillarin tankoon + muuhun retkeilykäyttöön. Lumeneita pitäis olla vähintään tuo 170, mitä tuo led lencer antaa, kokoluokka, hintataso, laatu suurinpiirtein samassa tasossa.

Fenix PD30

http://www.fenixvalaisimet.fi/fenix_pd30.htm

PHI
29.10.2009, 12.56
Fenix PD30

http://www.fenixvalaisimet.fi/fenix_pd30.htm

Oma lamppu pitäisi tulla hetkenä minä hyvänsä:). Mulla oli tuon edeltäjä ja oli kyllä aivan mahtava lamppu.

Jambbe
29.10.2009, 13.07

Näin ainakin itse ymmärsin, että tarkoittaa arvioitua saapumisaikaa DX:lle.

Pete a
29.10.2009, 14.35
Mitä muita vaihtoehtoja?

Suosittelen viemään lyijyakun kierrätykseen ja lukemaan tätä ketjua taaksepäin. Harkitsemallasi investoinnilla saa paljon tehokkaamman led-valaisimen.

Pete a
29.10.2009, 14.45
En vaan tarvitse kuin yhden laadukkaan lampun, ja mielellään juuri tuollaisen jonka saa helposti kokonaan irroitettua, koska kuljen pyörällä myös työmatkaa.

Tuon DX:n lampun saa sekunnissa irrotettua telineestään ja mahtuu takin taskuun. En oikein keksi, miten kiinnityksen saisi yksinkertaisemmaksi, siksi päädyin juuri työmatkasyistä tämmöiseen. Tässä ketjussa on linkki norjalaisten tekemään valotestiin, joka vastaa hienoilla kuvilla valotehokysymykseen.

BONK
29.10.2009, 16.20

Seuraukset seuraavat:

Meikäläisen motto pimeällä ajaessa on ollut ja tulee olemaan - Näe ja tule nähdyksi - eli ajan aina kaikki valot päällä myös pyörätiellä. Sillä ei ole paskankaan väliä, jos joku häikäistyy pyörätiellä tai vinkuu, että sammuta nyt ne soihdut. Tuo mitä kuvasit on toinen, erittäin mahdollinen ja onneksi itsellä toistaiseksi vain läheltä-piti-vaihtoehto.

BONK
29.10.2009, 16.22

PayPalilla kannattaa maksaa aina kun pystyy, niin ei oman luottokortin tiedot päädy jokaiselle verkkokauppiaalle.

TeRä
29.10.2009, 16.23
Siis mikä Lupinen vastaava varaosana 100 euroa? Otsapantojen hinnat lähtee Lupinen omassa verkkokaupassa 37 eurosta.

Perustin tietoni toisen käden tietoon. Joku sanoi että noin paljon maksaisi hommata Suunnistajan kaupan kautta. Mutta hyvä että korjasit vieläpä linkin kera. Voi olla että lähtee tuolta tuo helmet mountti vielä tilaukseen. Pysyy melko hyvin kyllä suoraan kypärässäkin o-renkaalla jos vain sopiva poikittaispalkki löytyy aukoista...

Nappulakenka
29.10.2009, 17.13

Sen mitä tiedän Led Lenserin omaisuuksista liittyy valokeilan säätöön eli joko sulla on voimakas spottia ei hajavaloa tai toinen vaihtoehto on laajahajavalo, mutta ei spottia. Vähän niin kuin Mag Lite.

Fenix:ssä taas sinulla on jatkuvasti spotti sekä hajavalo. Mulla on työkäytössä Fenix TK11(versio 1), eikä valittamista. Sama valaisin toimii myös tankovalona niin maastossa kuin kevyenliikenteenväylillä. Virtalähteenä käytän 18650 akkua ja paloaika turbo-modilla(225 lumea, uusi malli 235 lumea?) noin 3.5 h.

Jos jotain pahaa pitää keksiä, niin lampun mukana tullut nylonkotelo toimii vain välttävästi aktiivisessa työkäytössä eli lähes jatkuvaan koteloon laittamista ja pois ottamista. Kotelo on niin sanotusti löysäkotelo, mutta nyt kotelolla on leikitty reilu vuosi ja olen oppinut elämään sen kanssa. :)

kontio
29.10.2009, 18.31
48€ taitaa olla Suunnistajankaupassa tuo pääosa. Yksi kaveri moisen oli kiinaihmeeseen hakenut ja muistaakseni puhui 48 eurosta.

Tube
29.10.2009, 18.51
Oma DX:n fillarilampun tilaus lähti 11.10 ja seuraavana perjantaina 16.11 se lähti tulemaan tänne päin. Eilen 28.11 se sitten tuli.
Tuntuis olevan iha hyvä lamppu, mut huomenna ensimmäinen testi lenkki niin siellähän selviää. Fenix ld20 ja tuo DX lamppu, toinen tankoon ja toinen päähä ni eiköhän nillä näe iha ok.
Hyvin oli pakattu ja kaikki oli mukana mitä piti.

Nappulakenka
29.10.2009, 19.12
Ilmeisesti tuo mun toinen lamppu tulee ensi viikolla :) Outoa tässä on se, että tilaus muuttui 10 päivää sitten "shipped" muotoon. Tuli haettua paketin tiedot Hong Kongin ilmapostista ja siellä on maininta, että paketti lähtee 30.päivä kohti Suomea. Ootas Hong Kongissa päivä on jo vaihtunut ja siellä kello on nyt noin 01.12 eli se lähtee "tänään"

Roadie
29.10.2009, 19.37
No niin, ny on ensimmäinen testilenkki takana tuon DX taikaloisteen kanssa. Ajelin asfaltilla, soratiellä ja vähän metsäpolulla. nyt on lamppu jolla todellakin näkee.:)

Ainoa parannus mikä ois omasta mielestä hyvä, ois kytkin josta vois valita valotehon
low -> high ja erillinen on/off kytkin.

Onkohan Lupinen vastaavassa tämmöistä toimintoa?

yypy
29.10.2009, 20.12
Lupinessa painetaan lyhyitä painalluksia tehon säätämiseksi ja pitkään painamalla se sammuu.

Aki
29.10.2009, 20.17
Lohjanharjun polut tuli koluttua nyt pimeellä.
Mukavaa oli ja valot pelitti ongelmitta.
Pelkästään yhdellä lampullakin näki hyvin hitaammilla pätkillä.
Eiköhän noilla maantielläkin talvella pärjää :D

http://www.niterider.com/prod_pro1200.shtml

X-terra
29.10.2009, 20.41
Äsken kävin juoksulenkillä Hopen Vision 4 valon kanssa ja valoteho oli ainakin tiellä juoksuun vähintään riittävä jo 2 teholla. Pitänee käydä pimeässä fillaroimassa kun vaan ehtii niin näkee riittääkö se poluilla pyöräilyyn. Luulisin että teho on riittävä siihenkin. Jos joku vatuloi Wilman ja tämän välillä, niin voin suositella tätä selvästi halvemman hinnan vuoksi. En tiedä minkä verran Wilma maksaa kahdella 5ah:n akulla, kypäräkinnityksellä ja otsapannalla varustettuna, mutta villi veikkaus on noin 500€.

Tube
29.10.2009, 21.05
Tuo vilkku moodi on minusta aika turha, minkä voisi jättää pois.
Vertasin fenixin ld20:een, jossa on 180lm, ei ollut hirveempää eroa vaikka tässä DX:n lampussa pitäis olla ne 900lm. Fenix oli kirkkaampi kun vertasi dx:n 500lm modeen. Ilmeisesti sattunut kohdalle se tehottomampi versio? Onhan tästä lumeni määrästä jo keskusteltu mutta yllätti vain se teho määrä kun kuitenkin puhuttiin 900 lumenista. Mutta onhan se kuitenkin aika kirkas, ei siitä mihinkään pääse.

Miten olette muuten laittanut noita kiinni kypärään? Olen varsinkin yrittänyt laittaa tuota fenixiä mutta en saa sitä kunnolla kypärään kiinni siten, että se olisi oikeassa kulmassa ja tukevasti.

fsol77m
29.10.2009, 21.19
Tuo vilkku moodi on minusta aika turha, minkä voisi jättää pois.
Vertasin fenixin ld20:een, jossa on 180lm, ei ollut hirveempää eroa vaikka tässä DX:n lampussa pitäis olla ne 900lm. Fenix oli kirkkaampi kun vertasi dx:n 500lm modeen. Ilmeisesti sattunut kohdalle se tehottomampi versio? Onhan tästä lumeni määrästä jo keskusteltu mutta yllätti vain se teho määrä kun kuitenkin puhuttiin 900 lumenista. Mutta onhan se kuitenkin aika kirkas, ei siitä mihinkään pääse.

Miten olette muuten laittanut noita kiinni kypärään? Olen varsinkin yrittänyt laittaa tuota fenixiä mutta en saa sitä kunnolla kypärään kiinni siten, että se olisi oikeassa kulmassa ja tukevasti.

huomaa myös se että heijastimet/linssit ovat erilaiset joten valo suuntautuu eri tavalla eli 10lumenin teholed voi olla todella kirkas 1asteen spotilla ja ero 1000lumeniin voi olla siten huomaamaton vaikka todellisuudessa tietty se esim 1000lumenia on kirkkaampi :) .
kannattaa valotehoa kotikonstein tutkiessa valita jokin pitkähkö tunnelin omainen metsikkö tms ja siinä kohdistaa valot ensin tismalleen samalla tavalla ja sen jälkeen vasta tutkii että kummasta tulee laajempi valokuvio ja kuinka hyvin yksityiskohdat näkyvät siinä ja sama molempien lamppujen spoteille eli kuinka kauas näyttävät ja kummalla näkyy paremmin yksityiskohdat.
se kummasta näet eniten yksityiskohtia molemmilla tavalla testatessa on luultavasti myös se tehokkaampi.

Tube
29.10.2009, 21.30
huomaa myös se että heijastimet/linssit ovat erilaiset joten valo suuntautuu eri tavalla eli 10lumenin teholed voi olla todella kirkas 1asteen spotilla ja ero 1000lumeniin voi olla siten huomaamaton vaikka todellisuudessa tietty se esim 1000lumenia on kirkkaampi :) .
kannattaa valotehoa kotikonstein tutkiessa valita jokin pitkähkö tunnelin omainen metsikkö tms ja siinä kohdistaa valot ensin tismalleen samalla tavalla ja sen jälkeen vasta tutkii että kummasta tulee laajempi valokuvio ja kuinka hyvin yksityiskohdat näkyvät siinä ja sama molempien lamppujen spoteille eli kuinka kauas näyttävät ja kummalla näkyy paremmin yksityiskohdat.
se kummasta näet eniten yksityiskohtia molemmilla tavalla testatessa on luultavasti myös se tehokkaampi.
Jep onhan tuo fenix paljon spottimaisempi. Pitääpi joskus kokeilla tuota.
On se kirkas ei siinä mittään. Tuli huomattua kun meni maailman valkoiseksi.

Kosti K.
29.10.2009, 21.35

Fenix LD20:n olen kiinnittänyt tällä tavalla kypärään:

http://www.fillarifoorumi.fi/forum/picture.php?albumid=526&pictureid=2635

Eli lamppu on vyökotelossaan, joka on sitten erillisellä tarranauhalla kiinni kypärässä. Ulkonäkö on mitä on, mutta ainakin lamppu on pysynyt paikoillaan ja kulma on sopiva. Viime talvena kokeilin myös Fenixin BikeMountia, mutta sitä oli paljon vaikeampi säätää sopivaan kulmaan.

Tube
29.10.2009, 22.03
Fenix LD20:n olen kiinnittänyt tällä tavalla kypärään:

*nips*

Eli lamppu on vyökotelossaan, joka on sitten erillisellä tarranauhalla kiinni kypärässä. Ulkonäkö on mitä on, mutta ainakin lamppu on pysynyt paikoillaan ja kulma on sopiva. Viime talvena kokeilin myös Fenixin BikeMountia, mutta sitä oli paljon vaikeampi säätää sopivaan kulmaan.
Toiha on hyvä. :) Enhän mä ees muistanu tommoista vyölenkkiä. Nyt se menee siihen hyvin. Kiitos hjelpistä.

WHL82
29.10.2009, 22.42
Oma DX:n fillarilampun tilaus lähti 11.10 ja seuraavana perjantaina 16.11 se lähti tulemaan tänne päin. Eilen 28.11 se sitten tuli.
Tuntuis olevan iha hyvä lamppu, mut huomenna ensimmäinen testi lenkki niin siellähän selviää. Fenix ld20 ja tuo DX lamppu, toinen tankoon ja toinen päähä ni eiköhän nillä näe iha ok.
Hyvin oli pakattu ja kaikki oli mukana mitä piti.

Mä en ole vielä ymmärtänyt DX:n lähetyksien logiikkaa. Itse tilasin lampun 6.10 ja 19.10 pitäis olla lähetetty, mutta mitään ei ole kuulunut. Toinen tilaus on tehty 8.10, mutta se odottaa vieläkin jotakin. Yhteyttä pyysivät ottamaan. Tämä toinen tilaus on otsalamppumalli.

Jotkut saavat tavaransa kohtuu nopeasti, mutta toisilla kestää ikuisuuden. On tää niin väärin :mad:

Esko
29.10.2009, 23.55
2. Jos selvästi huomaat ettei toinen näe sinun lähestymistäsi(pimeä/hämärä kevyenliikenteenväylä), niin esim. yskäise miehekkäästi hyvissä ajoin niin toinen tietää varautua :D Varsinkin jos hänellä on koira. Pelästynyt eläin voi tehdä mitä tahansa ja tuo koirille juttelu on tullut tutuksi tuolla poluilla.. :D

Itsellä on tapana joskus vihellellä tai lauleskella pyöräillessä. Yleensä tosin lähinnä silloin kun oletan, ettei kukaan ole kuulemassa. Mutta varsinkin laulamalla kyllä antaisi itsestään sen verran mielenvikaisen kuvan, että vastaantulijat väistäisivät varmaan tien toiselle puolelle jos voisivat.

Itse koitan yleensä tarvittaessa käyttää kelloa, mutta joskus on tullut koiranulkoiluttajien kohdalla myös vihelleltyä. Yleensä olen yrittänyt suosia kappaletta "Oi katsoppas vaari tuota hauvaa". :cool:

JuPu80
30.10.2009, 08.33
Itsellä on tapana joskus vihellellä tai lauleskella pyöräillessä. Yleensä tosin lähinnä silloin kun oletan, ettei kukaan ole kuulemassa. Mutta varsinkin laulamalla kyllä antaisi itsestään sen verran mielenvikaisen kuvan, että vastaantulijat väistäisivät varmaan tien toiselle puolelle jos voisivat.

Itse koitan yleensä tarvittaessa käyttää kelloa, mutta joskus on tullut koiranulkoiluttajien kohdalla myös vihelleltyä. Yleensä olen yrittänyt suosia kappaletta "Oi katsoppas vaari tuota hauvaa". :cool:

Kukahan DIY-mies kehittelisi jarrut, jotka saisi vinkaisemaan oikein kunnolla halutessaan?

Passu
30.10.2009, 10.49
Kummassa fenixessä on parempi valokuvio pyöräily käyttöön PD30 vai TK11?

Patrik
30.10.2009, 10.50
Mä en ole vielä ymmärtänyt DX:n lähetyksien logiikkaa. Itse tilasin lampun 6.10 ja 19.10 pitäis olla lähetetty, mutta mitään ei ole kuulunut. Toinen tilaus on tehty 8.10, mutta se odottaa vieläkin jotakin. Yhteyttä pyysivät ottamaan. Tämä toinen tilaus on otsalamppumalli.

Jotkut saavat tavaransa kohtuu nopeasti, mutta toisilla kestää ikuisuuden. On tää niin väärin :mad:

Saattaahan se kismittää kun tavaroita ei näy, mutta noilla hinnoilla ja ilmasilla postikuluilla ei oikeen oo varaa valittaa. Nopeempiakin vaihtoehtoja löytyy, mutta ne maksaa. Valintojen maailma...
Se on tietty eri asia jos se paketti oikeesti katoaa matkalla Suomeen.

mehtä
30.10.2009, 11.57
Passaako niissä DXn lamppujen laturi suoraan pistorasiaan vai pitääkö siihen olla tämmönen adapteri systeemi? http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.3529

Kosti K.
30.10.2009, 12.11
Passaako niissä DXn lamppujen laturi suoraan pistorasiaan vai pitääkö siihen olla tämmönen adapteri systeemi? http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.3529

Adapteri tarvitaan.

Iero
30.10.2009, 13.57
1. Älä oleta toisen tekevän jotain. Muista ennakointi jne.

Kiitoksia myötätunnosta

1. Näin on - onneksi olin ennakoinut ja vähentänyt vauhtia, kun vastaantuleva näytti käyttäytyvän epävarmasti.
2. Täällä ei yskäisyt ja kellokaan aina auta, kun ihmisillä on korvastereot päällä - niin oli tälläkin kaverilla, eikä hän kuullut kelloni pingausta kauempaa.

Asun Võrun kaupungissa ja täällä liikennekulttuuri on vielä heikohko. Virolaisilla on tapana peittää koko kevyenliikenteen väylä tavallisesti niin, että kuljetaan käsikoukkua ja jutustellaan mukavia. Samoin pyörätapahtumissa ajellaan useampi rinnakkain, että voi seurustella. Ja kulttuuriin kuuluu vielä sanonta, että joka ei riskiä ota ei shampanjaa juo!

Että kaikki valot kehiin, mitä vain on - vaikka vähän häikäisisikin.

Nappulakenka
30.10.2009, 15.02
Kummassa fenixessä on parempi valokuvio pyöräily käyttöön PD30 vai TK11?
Muistelin, että joku postasi linkin yhdelle Venäläiselle sivulle, jossa on taskulamppujen "beamshot" -kuvia.. No, en kuitenkaan löytänyt, mutta onneksi google auttoi tässäkin ongelmassa :D

http://fonarevka.lux-rc.com/

Kuvauspaikkojen valaisin listat ovat erilaisia, mutta jos esimerkiksi valitset kuvauspaikaksi "Road", niin siellä on molemmat lamput listalla. :)

2. Täällä ei yskäisyt ja kellokaan aina auta, kun ihmisillä on korvastereot päällä - niin oli tälläkin kaverilla, eikä hän kuullut kelloni pingausta kauempaa.

Se yskäisy kommentti oli siihen tyttö ja koira haaveriin.. Ekassa haaverissa siitä tosiaan ei olisi ollut mitään hyötyä. Ihmiset eivät tajua, kuinka he altistavat itsensä vaaratilanteisiin noiden nappikuulokkeiden takia. Siinä helposti unohtuu ympäristön tarkkailu ja muiden huomioon ottaminen kun ajatukset ovat muualla.

Asun Võrun kaupungissa ja täällä liikennekulttuuri on vielä heikohko. Virolaisilla on tapana peittää koko kevyenliikenteen väylä tavallisesti niin, että kuljetaan käsikoukkua ja jutustellaan mukavia. Samoin pyörätapahtumissa ajellaan useampi rinnakkain, että voi seurustella.
No, mutta tuohan kuulostaa tulta :D Samaa siis harrastetaan täälläkin..

Jopo Juoppo
30.10.2009, 19.36
200lm alkaen, alle älä mee. Äläkä välitä muista, jokainen osaa katsoa sivuun. Tänään joku urpo veteli pimeellä pyörätiellä suksilla ja sauvoilla ilman heijastinta ja lamppua:mad:. Piti oikeen kattoa, että mikä sieltä tulee, niin tää hyväkäs meni vielä kiukuttelemaan kun piti oikeen päin näyttää. Sanomattakin on selvää, että koko ajan tuijotti mun otsalamppuahttp://www.fillarifoorumi.fi/forum/images/icons/icon14.gif

Meneekö paljon pieleen lm lukemista, jos pudotan nollan pois perästä niin saan suuntaa antavan W-määrän? Kysessä siis hehkulangan tuottama valo,

Mikäli arvio pitää kutinsa edes jollakin haarukalla, niin sokaiset vastaantulijasi pöpelikköön?

Molemmissa tapauksissa tietenkin se heijastimen muotoilu on se oleellinen tekijä.

P.S.
Olen nyt ajellut viikon Shimanon Shimano 6V / 2,4W napadynamon (Biltema, polttimon polttaja(!)) yhdistettynä tuohon

http://www.bike24.com/1.php?content=...=0;mid=0;pgc=0 (http://www.bike24.com/1.php?content=8;navigation=1;product=9651;group=92 ;page=22;pid=66;menuid1=5;menuid2=0;mid=0;pgc=0)

Ei voi kuin kehua, valokuvio ja voimakkuus. Kondensaattorin ansiosta valoteho säilyy myös "ryömintänopeuksissa"
Työvälipyöräily ympäri vuoden, eikä hyydy paristot pakkasessa.
Toimitus kotiovelle hoitu alle 1 vko.
Olen miettinyt paljonkin tuota vastaantulijan häikäisyä valaisinta valitessa (myös itse kokoeneena) ja uskoisin että tässä tapauksessa sekin olisi minimoitu.

kykloman
30.10.2009, 19.58
Mites toi DX:n Magicshine-lampun kypäräversion hihna oikein istuu? Olisko kellään näyttää kuvaa siitä kypärään kiinnitettynä? Tilasin nyt sellasen mutta tuli vähän jälkiehkäisyfiilis että onko se kiinnityspanta sittenkään mun tarkoitukseen sopiva.

Passu
30.10.2009, 19.59
Nappulakenkalle suurkiitokset tuosta linkistä itäpoikien valotestiin, uusi pd 30 on ilmeisesti kirkkaampi kuin tuossa testissä oleva.

Jussi T.
30.10.2009, 21.03
Mites toi DX:n Magicshine-lampun kypäräversion hihna oikein istuu? Olisko kellään näyttää kuvaa siitä kypärään kiinnitettynä? Tilasin nyt sellasen mutta tuli vähän jälkiehkäisyfiilis että onko se kiinnityspanta sittenkään mun tarkoitukseen sopiva.

Honkkarista tilaamisessa hintaan kuuluu jännitys siitä mitä on saamassa. Ei noita hirveästi ole kiinnostanut ainakaan mun pennoisia palauttaa, jos jossain kilkkeessä on ollut ongelmia. Paketin purkuun ja käyttöönottoon kannattaa varata yleismittari, jeesusteippiä, nippusiteitä ym. perustarpeita. Tankomallin ainakin saa pottaan kumilenkillä. Ei tuota lamppuakaan mainosteta minään kypärä- vaan otsalamppuna. Eiköhän nuo ole samat laitteet, toinen hikinauhan kanssa ja toinen ilman.

Patrik
30.10.2009, 21.51
Näin se istuu:
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/picture.php?albumid=124&pictureid=2642

Eli remmit pois ja tuo muovipidike nippareilla vanhaan kypärään. Koitin kyllä hihnoillakin, ja niilläkin onnistuu, mutta toi on mun mielestä vähän siistimpi ratkasu. Tuossa muuten 25-asteinen linssi heijastimen tilalla.
Painopiste tulee aika korkeelle tolla pidikkeellä, mutta lamppu on sen verran kevyt että ei haittaa. Eikä tuo leveä keilakaan hirveesti osu kypärän lippaan.

Tankomallin ainakin saa pottaan kumilenkillä
Riippuu vähän kypärästä.

lansive
31.10.2009, 00.22
Tuossa muuten 25-asteinen linssi heijastimen tilalla.

En kyllä kypärään laittaisi noin leveää keilaa. Makuasia tietenkin.

Tänään minullekin Itellamies toi työpaikalle laatikollisen linssejä Led-Techistä. Sovittelin noita paikalleen ja päädyin 25 asteisen sopivan tankovaloon. Kypärään ehdottomasti vähän kapeampi keila. Tarkoitus on kyllä itsellä ostaa toinen tuollainen, että näin mustan maan aikaan on sekä tangossa, että kypärässä valo. Lumella menee tuolla tankovalollakin varmaan hienosti. Vaimon pyörään (hyrpiidi SPPT:stä) laitoin tuon 25 asteisen linssin. Saahan nähdä miten se yllättyy kun seuraavan kerran lähtee ajamaan. En ajatellut kertoa modauksesta.;)

Kahden eri lampun välillä oli muuten melkoinen rakenne-ero. Jälkimäisenä tilattu oli edistyksellisempi malli ja siinä oli paremmat suojaukset sisäpuolella. Ensin ostettuun sopi 25 asteinen linssi modaamatta sisälle, mutta uudempaan piti viilan kanssa sovittaa.

kykloman
31.10.2009, 00.28
Honkkarista tilaamisessa hintaan kuuluu jännitys siitä mitä on saamassa. Ei noita hirveästi ole kiinnostanut ainakaan mun pennoisia palauttaa, jos jossain kilkkeessä on ollut ongelmia. Paketin purkuun ja käyttöönottoon kannattaa varata yleismittari, jeesusteippiä, nippusiteitä ym. perustarpeita. Tankomallin ainakin saa pottaan kumilenkillä. Ei tuota lamppuakaan mainosteta minään kypärä- vaan otsalamppuna. Eiköhän nuo ole samat laitteet, toinen hikinauhan kanssa ja toinen ilman.

No joo mulla on näitä MTE lamppuja pari kappaletta ja useampi DX:n laturi on kirjaimellisesti räjähtänyt käytössä. Sen suhteen on tuttua tämä asiointi. No enivei.

PHI
31.10.2009, 00.37
Nyt alkaa koetella hermoja. Tilasin Fenix PD30 R2 hkequipment (Hong Kong) ja ilmoitettiin postitetuksi 16.10. Katsoin tuossa eilen seurantakoodilla missä mennään ja se ilmoitti paketin lähteneen 29.10. Siis melkein kaksi viikkoa makasi paikallisessa postissa ennenkuin löysi tiensä Suomea kohden :mad:.
Mrrrrr...:mad:

kykloman
31.10.2009, 00.39
Eli remmit pois ja tuo muovipidike nippareilla vanhaan kypärään

Hmmjoo aika korkealle tulee... no täytyy katella josko kuitenkin laitan tän tankoon ja jatkan MTE-fikkarilla kypärässä. Keveys houkuttelee kyllä. DX:n kuvien perusteella nämä on muuten samalaiset pakkaukset, mutta "kypäräversiossa" tulee bonuksena se sträppi ja paketti on vielä dollarin halvempi :seko:

Patrik
31.10.2009, 09.14
En kyllä kypärään laittaisi noin leveää keilaa. Makuasia tietenkin.

Juu, kyllä tuo ihan harkittu päätös on:) Tangossa on melkein saman verran tehoa sekä kapeella että leveellä keilalla, joten menosuuntaan riittää jo näkyvyyttä. Mulla oli viime syksynä P7-fikkari heijastimella kypärässä, ja ajattelin että spotti leviää paremmin mitä korkeemmalla se on maasta. Mutta kun sillä sohottaa suoraan tuohon eturenkaan eteen - mitä tulee tehtyä aika usein - se spotti on niin kirkas että se näyttää hämärään tottuneilla silmillä valkoselta läntiltä, ja niin maasto kun hajavalokin on yhtäkkiä näkymätön. Valon määrällä ei ole niin merkitystä, vaan sillä että se on tasaisesti jakautunut.
Tuo P7 on lisäksi liian tehokas tankovaloihin verrattuna, koska se syö kaikki varjot polulta, joten keilaa on ihan hyvä leventää. Jos DX:ä olis mun ainut valo, laittaisin sen varmaan 15-asteisella tankoon.

DX:n kuvien perusteella nämä on muuten samalaiset pakkaukset, mutta "kypäräversiossa" tulee bonuksena se sträppi ja paketti on vielä dollarin halvempi :seko:
Täysin samanlaiset, paitsi että otsavalomallissa tuo pienempi kumilenkki on musta punaisen sijaan:)

Nakili
31.10.2009, 10.41
DX yllätti eilen illalla.. Tilasin 25.10 pari fikkaria, akut, laturin ym kilkettä, niin ilmottivat eilen että paketti on tuloillaan:eek:

Eikös niiden perinteinen toimitusaika oo jotain 5 viikkoo??

Nappulakenka
31.10.2009, 11.35
Eipä ole. Mulla on monta kertaa paketit tulleet viikon sisällä.. Tämän suositun valon kanssa kysyntä vaan on niin kovaa, että toimitukset venyvät väkisin. Oikeastaan sama koskee kaikki kysyttyjä tuotteita.

kykloman
31.10.2009, 13.17
DX yllätti eilen illalla.. Tilasin 25.10 pari fikkaria, akut, laturin ym kilkettä, niin ilmottivat eilen että paketti on tuloillaan:eek:

Todella hämmentäväää. Itse odottelin viime syksynä 2 kuukautta yhtä lamppua!

Nyt tästä viisastuneena laitoin joikaisen kilkkeen menemään omana tilauksenaan eli akuille oma tilaus, fikkarille oma tilaus, tankotelineelle oma tilaus, laturille oma tilaus.... ja TaikaHohdolle oma tilaus... :D

DX ainakin viime syksynä aivan ihmeellisesti viivytteli tilauksia jos laittoi kaiken samaan läjään - ihan kuin pystyisivät toimittamaan vasta kun TUURILLA varastosta löytyy kaikki tavara samaan aikaan, ottamatta saapuvista mitään sivuun mun tilaukseen. Siltä se ainakin vaikutti kun seurasi tilauksenseurannassa.

VPR
31.10.2009, 18.57
Viikko sitten erikseen tilatuista tankolampusta ja adapterista jälkimmäinen lähti juuri matkaan, taikahohto on vielä tilassa Waiting for Supplier.

PHI
02.11.2009, 14.59
No niin, posti toi viimein tuon tilaamani PD30 R2. Akut latautuu...:)

Iglumies
02.11.2009, 22.27
No ni, hope 4 sano ittensä irti.

Lopetin pähkäilyn ja laitoin setin englantiin elvytettäväksi.

finbred
03.11.2009, 10.50

Älä vielä innostu, minäkin sain 6.10. tilatusta lähtöilmoituksen 20.10. "Your order has been shipped from the fulfillment center", mutta seurannan mukaan paketti on lähtenyt HK:sta vasta eilen...

Passu
03.11.2009, 12.03
No niin, posti toi viimein tuon tilaamani PD30 R2. Akut latautuu...:)
Miltä uusi pd30 R2 vaikuttaa?

PHI
03.11.2009, 13.04
Miltä uusi pd30 R2 vaikuttaa?

http://carbonio.kuvat.fi/kuvat/Py%F6r%E4ily/Omat%20linkitys%20kuvat/_IGP8963.JPG/full

Todella laadukkaan oloinen peli, ei voi muuta sanoa. Just rakentelin sen kiinni tuohon Cicli B:n ylikoon tankoon Led Lenserin Halter-kiinnikkeellä. Toisin kuin Fenixin omalla Bike Mount, nyt sain lampun aivan stemmin viereen kiinni. Shimanon vaihdevaijeri ei ole enää varjostamassa valokeilaa, kuten ennen oli. Supertukeva kiinnitys tuolla Halterilla. Fenix on läpimitaltaan 21,5 mm, kun taas tuo Halter on tehty 24 mm paksuiselle lampulle. Jouduin tästä syystä puristamaan kiinnikkeen lampun ympärille tuolla kuvassa näkyvällä nippusiteellä.

Testilenkki jää huomiseen. Lamppu näkyi painavan keittiövaa'alla 85g akkuineen.

Edit. 4.11: Pari tuntia tuli ajeltua ympäri Espoota nyt iltasella ja teline vaikuttaa todella hyvältä. Lamppu pysyy kuin naulittuna paikallaan, eikä valokeila vaeltele mihinkään. Uskoisin että tässä Halterissa pysyy lamppu kiinni myös maastorymistelyssä.

Brunberg
03.11.2009, 13.30
Pirun hyvä valinta tuo PD30, valoa riittää ja paloaikaa saa noilla patterilla/akuilla ihan kivasti. Painokin on todella kohdallaan. Hyvän näköinen setti muutenkin!

eupa
03.11.2009, 13.36
Pientä apua kaivattaisiin.
taidan kuiteskin tilata tuon DX tankovalon. Laittakaas linkit mikä versio niistä kannattaa tilata ja tarviiko lisäksi tilata jotain muuta. esim. teline, laturi, akut ja adapteri? vai tuleeko mukana koko setti?
Vähän oon pyörällä päästäni, kun tätä juttua tässä ketjussa on niin mahdottamasti, joten antakee armoo=)

Passu
03.11.2009, 14.39
http://carbonio.kuvat.fi/kuvat/Py%F6r%E4ily/Omat%20linkitys%20kuvat/_IGP8963.JPG/full

Todella laadukkaan oloinen peli, ei voi muuta sanoa. Just rakentelin sen kiinni tuohon Cicli B:n ylikoon tankoon Led Lenserin Halter-kiinnikkeellä. Toisin kuin Fenixin omalla Bike Mount, nyt sain lampun aivan stemmin viereen kiinni. Shimanon vaihdevaijeri ei ole enää varjostamassa valokeilaa, kuten ennen oli. Supertukeva kiinnitys tuolla Halterilla. Fenix on läpimitaltaan 21,5 mm, kun taas tuo Halter on tehty 24 mm paksuiselle lampulle. Jouduin tästä syystä puristamaan kiinnikkeen lampun ympärille tuolla kuvassa näkyvällä nippusiteellä.

Testilenkki jää huomiseen. Lamppu näkyi painavan keittiövaa'alla 85g akkuineen.
Kiva tietää, itselleni tulossa myös just sama setti.

Nappulakenka
03.11.2009, 15.54
Voisin hieman kommentoida tuota Led Lenserin telinettä. Mulla sitä ei vielä ole, mutta testattiin tossa vähän aikaa sit PHI:n kanssa sopiiko TK11:sta siihen ja hyvin sopi vaikka tiukkaa teki :) Lampun irroittaminen vaati voimaa, koska istuvuus oli todella tiukka :D Voisin itsekin miettiä kyseisen telineen hankkimista, koska materiaali on todella jäykkää eikä varmasti heilu/tärise turhia.

Ai niin, tänään tuli toinen DXtesla ja valokeila on aivan samanlainen kuin ensimmäisessä. Ei siis punaista tai vihreätä sävyä..

Ja sit vielä vastaus eupalle:

Eli ostat sen version mikä sinulle sopii parhaiten. Jos tunnet tarvitsevasi otsapannan, niin tilaa se otsavalo versio. Otsalamppu version mukana tulee tuo teline, joten se helpottaa lampun kiinnittämistä kypärään. Itse en telinettä tarvitse, koska Giro Hex:iin lampun saa hyvin kiinni ilmankin. Joku tuossa jo postassi kuvan, kun lamppu oli kiinnitetty tuolla telineellä kypärää ja lamppu tuli mun mielestä todella korkealle. Ei hyvä tiheässä metsässä...

Paketissa tulee kaikki mitä kuvissa(lamppu, laturi, akku+pussi ja pieni sekä iso silikoni/kumi rinkula) näkyy. Lamppupaketin lisäksi sinun täytyy tilata adapteri laturiin. Toki niitä saa täältäkin.

lansive
03.11.2009, 16.08
Vaimon pyörään (hyrpiidi SPPT:stä) laitoin tuon 25 asteisen linssin. Saahan nähdä miten se yllättyy kun seuraavan kerran lähtee ajamaan. En ajatellut kertoa modauksesta.;)

Kahden eri lampun välillä oli muuten melkoinen rakenne-ero. Jälkimäisenä tilattu oli edistyksellisempi malli ja siinä oli paremmat suojaukset sisäpuolella. Ensin ostettuun sopi 25 asteinen linssi modaamatta sisälle, mutta uudempaan piti viilan kanssa sovittaa.

Samalla kertaa tuli sitten havaittua miten erilaisia nuo yksilöt muutenkin olivat. Vaimon lamppu alkoi temppuilemaan ja kun sitten avasin sen, niin yhdestä johdosta oli kuori nirhaantunut poikki ja otti sitten välillä kiinni kuoreen. Juotokset olivat niin kauheita, että meikäläisenkin taidoilla tuli paremmat. Nyt kyllä toimii todella hyvin, tosin piitahnaa pitää käydä ostamassa, että saa vähän enemmän lämmönjohtavuutta kuin sen yhden ainoa tipan joka siellä oli ennestään.

Latukka
03.11.2009, 16.54
11.10 tilattu DX tesla edelleen tilassa ready - Processing - Contact us for the latest update.

ja supportin vastaus:
Sorry for long delay .The item has been sold out temporarily .Would you like to change it with other item or wait a bit longer ?

Josko jo tänän vuonna saisi lampun :(

alvinhammer
03.11.2009, 17.16
Mulla sama homma, Latukka.

TimoT
03.11.2009, 17.29
DX:n tilaus tökkii.
Tilasin ja maksoin PayPal:lilla :D 23.9.2009, ei ole kuulunut kuin PayPal vahvistus sähköpostiin. Pari sähköpostia ja yhden DX:n sivuilla olevan lomakkeen olen lähettänyt sinne. Ei ole minkäänlaista vastausta kuulunut.
Tavaraa näyttäisi olevan hyllyssä.
Onko kellään tullut ihme heräämisiä viikkojen kuluttua vai pitääkö koettaa perua tilaus ja tehdä uusi?
Onneksi on jo yksi lamppu ennestään

Tänään tuli viesti,että Pay Pal:lissa on ollut tiedonsiirto tjs. katkos, joten tilaus ei ole tullut oikein. Kiirehtivät tilaustani ja jos olisin riitauttanut asian niin hyvittäisivät tiliäni. Tuleekohan nyt jo nopeastikin.:D

Onko kellään kokemusta noista 18650 3000mAh akuista?
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.21474

ketku
03.11.2009, 17.30
23.10. tilasin ton DX teslan otsapantaversion.. Saas nähdä millon tulee, ETA näyttäs olevan 6.11. joten taitaa mennä sinne 4-5vk toimitusaika.

...piitahnaa pitää käydä ostamassa, että saa vähän enemmän lämmönjohtavuutta kuin sen yhden ainoa tipan joka siellä oli ennestään.
Semmonen tuli mieleen, että kävisköhän http://www.coolputer.fi/default.asp?tuote=1815 tuohon, kun löytyis hyllystä? Vai onko tuo alumiinia(en oo vielä siis päässy näkemään)?

fsol77m
03.11.2009, 17.31
23.10. tilasin ton DX teslan otsapantaversion.. Saas nähdä millon tulee, ETA näyttäs olevan 6.11. joten taitaa mennä sinne 4-5vk toimitusaika.

Semmonen tuli mieleen, että kävisköhän http://www.coolputer.fi/default.asp?tuote=1815 tuohon, kun löytyis hyllystä? Vai onko tuo alumiinia(en oo vielä siis päässy näkemään)?

on alumiinia... käytä mieluummin perinteistä piitahnaa tai zalmannin zm-1stä tms

fsol77m
03.11.2009, 17.33
Tänään tuli viesti,että Pay Pal:lissa on ollut tiedonsiirto tjs. katkos, joten tilaus ei ole tullut oikein. Kiirehtivät tilaustani ja jos olisin riitauttanut asian niin hyvittäisivät tiliäni. Tuleekohan nyt jo nopeastikin.:D

sen verran on kokemusta että ainakin varauskyky on suurempi kuin 2200mah akuilla mutta hankala sanoa ovatko oikeasti 3000mah sillä millään tavalla en ole mitannut noita tms... hinta on kuitenkin niin halpa että ei haittaa yhtään vaikka oikeasti olisivat ihan jotain muuta :D

eupa
03.11.2009, 18.25
No perskeles äsken pistin tilaukseen tuon 900lumenin tankovalon. Saas nähdä koska ja millanen tuikku sieltä tulee..
Jännää..=)

Nappulakenka
03.11.2009, 18.27
Olet jo ehtinyt unohtaa mitä tilasit kun saat paketin :D

brewster
03.11.2009, 19.02
........
Jännää..=)

Saat pitkäkestoista jännää. Itsellä tilaus sisällä jo toista kuukautta.

Nappulakenka
03.11.2009, 19.03
Saat pitkäkestoista jännää. Itsellä tilaus sisällä jo toista kuukautta.
:eek:

------------------------------------------

Tänään tulleessa paketissa akkupaketti on musta kun taas ekassa se oli sininen. Sisuskaluja en ole katsonut kummastakaan. Tuli sekin äsken huomattua, että isompi rengas on liian pieni oversize-tankoon :D En siis saa valoa stemmin viereen, vaan se pitää heivata reilusti sivummalla. Vois katsoa josko laatikoista löytyis kumilenkkejä, jotta tuon saisi lähemmäs keskilinjaa.. :)

H. Moilanen
03.11.2009, 19.52
Oman DX-tuikkuni sain vihdoin. Ja sitähän piti heti mennä kokeilemaan. Ennen mahtilampulta tuntunut Sigma Powerled Black valoteho oli kuin sytkäri sateisessa syys-yössä.

Kiinnikeproblematiikkakin ratkesi mukavasti. Sigman Powerledin kypäräkiinnike (http://www.bike24.com/1.php?content=8;navigation=1;product=6775;group=92 ;page=1;pid=66;menuid1=5;menuid2=0;mid=42;pgc=521) käy tuohon lamppuun, jatkojohto pitää ottaa vanhemmasta Sigma Evo X:n kypäräkiinnikesarjasta (http://www.bike24.com/1.php?content=8;navigation=1;product=6795;group=92 ;page=1;pid=66;menuid1=5;menuid2=0;mid=42;pgc=521) . Näin akun saa vaikkapa takataskuun.

Jauno
03.11.2009, 19.58

Ei ainakaan mulla mutta täällä (http://light-reviews.com/forum/viewtopic.php?f=9&t=513)on testi...

mutanaama
03.11.2009, 21.18
:eek:

------------------------------------------

Tänään tulleessa paketissa akkupaketti on musta kun taas ekassa se oli sininen. Sisuskaluja en ole katsonut kummastakaan. Tuli sekin äsken huomattua, että isompi rengas on liian pieni oversize-tankoon :D En siis saa valoa stemmin viereen, vaan se pitää heivata reilusti sivummalla. Vois katsoa josko laatikoista löytyis kumilenkkejä, jotta tuon saisi lähemmäs keskilinjaa.. :)

Eiku se pitää vaan venyttää, mäkin vedin sen kiinni kypärään koukulla, kun ei näpeillä pystyny

Nappulakenka
03.11.2009, 21.52
Eiku se pitää vaan venyttää, mäkin vedin sen kiinni kypärään koukulla, kun ei näpeillä pystyny
Oletko kokeillut oversize-tankoon? Noin silmämääräisesti sitä joutuu venyttämään aika paljon ja sen takia epälyttää, että tuleeko liika painetta niihin koukkuihin. Onhan tuo muovi laadukasta, mutta vähän epäilyttää niiden koukkujen kestäminen.

mutanaama
03.11.2009, 21.59
Täytyy myöntää, että en. I´ll take mi coat

kontio
03.11.2009, 23.58

Yhdeltä ebay kauppiaalta kymmenen taalaa pari olen ostanut, ihan päteviä ja ainakin hieman 2500mah akkuja paremmin kestävät.
edit_ tulivat muuten noin 3 kuukautta DX-toimituksia nopeammin :D
linkki (http://cgi.ebay.com/2-x-18650-3000mAh-3-7V-Rechargeable-Protected-Battery_W0QQitemZ230369170998QQcmdZViewItemQQptZLH _DefaultDomain_0?hash=item35a3129636&_trksid=p3911.c0.m14)

EePee
04.11.2009, 00.06
Onko muilla irronnut DX lamppu jalasta? Mulla irtosi tänään lenkillä. Ihmettelin, kuinka heiluu kumman paljon, kunnes tipahti kokonaan. Ei muuta kuin ruuvi takaisin kiinni. Meinaan kyllä laittaa tipan pikaliimaa tai muuta lukitetta jengoihin kun tulee sopivaa ainetta vastaan, sen verran lyhyt ja luvalla sanoen hepponen tuo pultti on.

..ja malli oli siis tää jo legendaariseksi muodostunut: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.25149

tv.
04.11.2009, 00.07
En ole jaksanu perehtyä näihin isompijännitteisiin akkuihin.

Oon mietiny että kumpi on järkevämpi hankinta:

TK11 R2 (http://www.fenixvalaisimet.fi/fenix_tk11.htm) ja kaveriksi Wolf-eyesin laturi + 2 kpl wolf-eyesin 18650 akkua. Hintaa kertyy noin 135 euroa. Tämmönen (http://www.candlepowerforums.com/vb/showthread.php?t=196232) löyty ja ei ne ainakaan kovin hauku nuita Wolf-eyesejä.

PD30 R2 (http://www.fenixvalaisimet.fi/fenix_pd30.htm) ja kaveriksi Nano RCR123A-laturi + 2 WAMA RCR123A lisäakkua. Näille kertyis hintaa noin 105 euroa.

Äkkiseltään tuntuu että tuo TK11-setti vois olla parempi koska 240 lumenin paloaika on vajaa 3 tuntia. PD30:ssä 235 lumenin paloaika on 1,5 tuntia.

Tällä hetkellä tangossa 2 kpl Fenixin E20:stä (http://www.fenixvalaisimet.fi/fenix_e20.htm) ja nuo on hintaansa nähden hyviä. Kahdella säädettävällä valokeilalla saa leveän ja tasaisen valon pimeään metsään. Täysillä akuilla pärjää yhden lenkin hyvin kun nuo palaa 3 tuntia kirkkaana.

Pitäis saada vielä yksi kirkas spottivalo lisäksi.

PHI
04.11.2009, 00.33
...PD30 R2 (http://www.fenixvalaisimet.fi/fenix_pd30.htm) ja kaveriksi Nano RCR123A-laturi + 2 WAMA RCR123A lisäakkua. Näille kertyis hintaa noin 105 euroa.

Tjaa... tilasin hkequipment PD30 R2 + 2xEnergiser CR123 paristoa+ CR123 laturi + 4x 1000 mAh akut kaikkine kuluineen hintaan 53€. Eli äkkiä summaten saisit yhden extra PD30 R2 ikäänkuin kaupanpäälle. Näitä kaksi tankoon = 470 lm.

tv.
04.11.2009, 00.40
Tjaa... tilasin hkequipment PD30 R2 + 2xEnergiser CR123 paristoa+ CR123 laturi + 4x 1000 mAh akut kaikkine kuluineen hintaan 53€. Eli äkkiä summaten saisit yhden extra PD30 R2 ikäänkuin kaupanpäälle. Näitä kaksi tankoon = 470 lm.

Jaaha.. nuin ison hintaeron takia taijjan tutustua tuohon mainitsemaasi kauppaan :)

PHI
04.11.2009, 00.42
Jaaha.. nuin ison hintaeron takia taijjan tutustua tuohon mainitsemaasi kauppaan :)
Tästä:
http://www.hkequipment.net/index.php?sp=&p=6&cat2=27&cat1=6&cat0=1&id=422&cat1=6&cat0=1&new=&more=&lang=en
Mulla kesti tilauksen saapua Suomeen hieman vajaat 3 viikkoa.

Torppis
04.11.2009, 01.19
Landbon maastohemmot esittelivät omia luomuksiaan...viisi suurteholediä alumiinikulmaan ja joku Li-ion isompi akku perään. Häikii! Normihämärään riittää kolme. Itsellä on Sigman normisuurteholed, tuntuu että nännit pyrkii poskista ulos. Haen myös takkini. I svidu, noitahan kehutaan DIY-osastolla, I´ll get mi bras, too.

peippo
04.11.2009, 07.51
Oletko kokeillut oversize-tankoon? Noin silmämääräisesti sitä joutuu venyttämään aika paljon ja sen takia epälyttää, että tuleeko liika painetta niihin koukkuihin. Onhan tuo muovi laadukasta, mutta vähän epäilyttää niiden koukkujen kestäminen.
Mulla on valo oversize tangossa ihan stemmin vieressä eikä ainakaan vielä ole mikään mennyt rikki.

Passu
04.11.2009, 07.58
Oletko testannut et mikä on PD30.nen toiminta-aika noilla 1000mAh akuilla täydellä teholla, ylittääkö tuon 1,5h mikä on luvattu toimina-ajaksi 600mAh akuilla.

PHI
04.11.2009, 10.50
Oletko testannut et mikä on PD30.nen toiminta-aika noilla 1000mAh akuilla täydellä teholla, ylittääkö tuon 1,5h mikä on luvattu toimina-ajaksi 600mAh akuilla.

En ole vielä kokeilut. Täällä foorumilla epäiltiin, että eivät nuo ilmoitetulta kapasiteeltiltaan 1000mAh akut ole todellisuudessa aivan sitä. Näin voi hyvinkin olla. Itse ajan aniharvoin täydellä teholla, mutta voisihan tuon vaikka tällä viikolla testata. Raportoin sitten.

koedi
04.11.2009, 11.20

Otetaanpa tähän päivitys kun homma on hitusen edennyt.

Because of PayPal system bug, the order you mentioned above hasn't been shown up in our system, and we are unable to notice it automatically until the customer contacts us.Ehkä se sieltä joskus vielä saapuu.

Vema
04.11.2009, 12.56
Olenkohan jotenkin hyväosainen...

DX tilaukseen 13.10 ja päivän vajaa kolme viikkoa (20vrk) lamppu kädessä ;)

...... ja se pistorasia adapterikin mukana......

Heksula
04.11.2009, 13.22
Mulla on tilattu 22.10, eilen muuttui tilaksi In stock ja nyt tilassa packaging. Saas nähdä kauanko kestää matka pohjolaan. :)

FastFred
04.11.2009, 14.16
Onks kalliimpaa tilata Suomesta laturia (€ 35)?
(http://www.fenixlight.fi/rcr123a_charger.htm)

Jauno
04.11.2009, 15.14
En ole vielä kokeilut. Täällä foorumilla epäiltiin, että eivät nuo ilmoitetulta kapasiteeltiltaan 1000mAh akut ole todellisuudessa aivan sitä. Näin voi hyvinkin olla. Itse ajan aniharvoin täydellä teholla, mutta voisihan tuon vaikka tällä viikolla testata. Raportoin sitten.

Se ei ole epäilystä vaan faktaa että 3,7v RCR123 akuilla saadaan korkeintaan puolet niistä toiminta-ajoista mitä CR123-paristoilla.

Täällä (http://www.candlepowerforums.com/vb/showthread.php?t=195712)testi jossa purettu yleisimpiä RCR123 akkuja eri purkuvirroilla ja parhaimillaankin on päästy reiluun 600 mah eli kaikki 1000 mah:t on rehellistä kusetusta.

Esimerkkinä: Batterystationin 900 mah akuilla jääty kaikilla purkuvirrolla alle 600 mah.

Oletko testannut et mikä on PD30.nen toiminta-aika noilla 1000mAh akuilla täydellä teholla, ylittääkö tuon 1,5h mikä on luvattu toimina-ajaksi 600mAh akuilla

Selvyyden vuoksi että 1,5 tuntia on luvattu toiminta-aika CR123 paristoilla (~1400 mah) ja RCR123-akuilla päästään korkeintaan puoleen tästä.

Jos kyseessä 3.0v RCR123-akku niin toiminta-aika vielä tästä hivenen lyhyempi.

Jauno
04.11.2009, 15.18
En ole jaksanu perehtyä näihin isompijännitteisiin akkuihin.

Oon mietiny että kumpi on järkevämpi hankinta:

TK11 R2 (http://www.fenixvalaisimet.fi/fenix_tk11.htm) ja kaveriksi Wolf-eyesin laturi + 2 kpl wolf-eyesin 18650 akkua. Hintaa kertyy noin 135 euroa. Tämmönen (http://www.candlepowerforums.com/vb/showthread.php?t=196232) löyty ja ei ne ainakaan kovin hauku nuita Wolf-eyesejä.

PD30 R2 (http://www.fenixvalaisimet.fi/fenix_pd30.htm) ja kaveriksi Nano RCR123A-laturi + 2 WAMA RCR123A lisäakkua. Näille kertyis hintaa noin 105 euroa.

Äkkiseltään tuntuu että tuo TK11-setti vois olla parempi koska 240 lumenin paloaika on vajaa 3 tuntia. PD30:ssä 235 lumenin paloaika on 1,5 tuntia.

Tällä hetkellä tangossa 2 kpl Fenixin E20:stä (http://www.fenixvalaisimet.fi/fenix_e20.htm) ja nuo on hintaansa nähden hyviä. Kahdella säädettävällä valokeilalla saa leveän ja tasaisen valon pimeään metsään. Täysillä akuilla pärjää yhden lenkin hyvin kun nuo palaa 3 tuntia kirkkaana.

Pitäis saada vielä yksi kirkas spottivalo lisäksi.

Täällä on ylistetty PD30:stä ja itsellänikin on aiempi P3D malli joka on varsinen valaisinten monitoimityökalu, mutta sen heikkous on akkukäyttö jolloin toiminta-ajat tippuu puolen siitä mitä CR123-paristoilla saa.

Tästä syystä suosittelisiin tuota TK11 koska 18650-akut ovat kapasiteetti/koko suhteessa paljon parempia. Täydellä teholla valoa riittää reilu 2 tuntia ja puoliteholla (joka sekin on varsin riittävä) noin 10 tuntia.

Brunberg
04.11.2009, 15.18
Onks kalliimpaa tilata Suomesta laturia (€ 35)?
(http://www.fenixlight.fi/rcr123a_charger.htm)

Osta ennemmin joku yleislaturi joka latailee joka sortin litiumeja, vaikka http://www.4sevens.com/product_info.php?products_id=207, kotimaasta http://www.fenixlight.fi/ultrafire139.htm

edit. en kyllä tiedä osaako toi ladata 3.0V akkuja mutta 3.7V menee ainakin

Jauno
04.11.2009, 15.20
Osta ennemmin joku yleislaturi joka latailee joka sortin litiumeja, vaikka http://www.4sevens.com/product_info.php?products_id=207

Tämä laturi lataa vain 3.7 voltin litiumeita ja aiemmin kysyttiin 3.0 volttisten laturista. Mitään yleislaturia ei ole molemmille.

Brunberg
04.11.2009, 15.44
Mutta jos lamppuun käy 3.7V sen 3.0V tilalle niin ei tuota 3.0V only kantsi ostaa.

Jauno
04.11.2009, 15.49
Joo, siis 3.0 volttiset on oikeasti samoja 3.7v, mutta sisällä on ylinmääräinen virtapiiri tai vastaava, joka säätää ulos ja sisään tulevaa jännitettä tuohon 3.0 volttiin. Kyseinen viritys vie tilaa jo ennestäänkin ahtaasta akusta syöden kapasiteettia eikä muutenkaan ole välttämättä kovin luotettava.

Eli 3.7v RCR123 on parempi kuin 3.0v, mutta vain jos sitä käyttävä laite sitä "tukee".
Fenix PD30 ei sitä virallisesti tue..

Muistutan muuten myös tästä aiheeseen liittyvästä tietopaketista, jonka reilu vuosi sitten kyhäsin: http://kotisivuni.org/sites/jauno/index.php?pid=4

FastFred
04.11.2009, 16.04
Eli 3.7v RCR123 on parempi kuin 3.0v, mutta vain jos sitä käyttävä laite sitä "tukee".
Fenix PD30 ei sitä virallisesti tue..

En tiedä mutta sivulla http://www.thephotonshop.co.uk/page30.htm
(joka tosiaan on joku valokuvaussivusto) lukee Fenix PD 3:sta että
"Uses two CR123A lithium batteries, or rechargeable 3/3.7 volt"

Jauno
04.11.2009, 16.10
En tiedä mutta sivulla http://www.thephotonshop.co.uk/page30.htm
(joka tosiaan on joku valokuvaussivusto) lukee Fenix PD 3:sta että
"Uses two CR123A lithium batteries, or rechargeable 3/3.7 volt"

Niin, sanoin että "virallisesti ei tue" ja lisäsin kolme pistettä perään...tarkoittaen sitä että esim. maahantuoja kieltää 3.7v akkujen käytön.

Sama oli asian laita sen edeltäjän eli P3D:n kanssa, mutta jos Fenix ei ole ulkokuoren lisäksi muuttanut virtapiirejä niin 3.7v pitäisi toimia tässäkin.

En ole uudempaa PD30:ä itse käyttänyt enkä nähnyt testejä joten en voi mennä vannomaan, mutta...

FastFred
04.11.2009, 16.22
Niin, sanoin että "virallisesti ei tue" ja lisäsin kolme pistettä perään...tarkoittaen sitä että esim. maahantuoja kieltää 3.7v akkujen käytön.

Miksi sitä kieltäis? (Olen humanisti, enkä tiedä yhtään mitään)

tv.
04.11.2009, 16.50
Täällä on ylistetty PD30:stä ja itsellänikin on aiempi P3D malli joka on varsinen valaisinten monitoimityökalu, mutta sen heikkous on akkukäyttö jolloin toiminta-ajat tippuu puolen siitä mitä CR123-paristoilla saa.

Tästä syystä suosittelisiin tuota TK11 koska 18650-akut ovat kapasiteetti/koko suhteessa paljon parempia. Täydellä teholla valoa riittää reilu 2 tuntia ja puoliteholla (joka sekin on varsin riittävä) noin 10 tuntia.

No nyt tuli mielenkiintoista tietoa, kiitos tästä :) Just tämmösiä "pikkuseikkoja" halusin tietää ettei sitte ala v.tuttamaan kun vähän aikaa käyttää lamppua. Eli suuntaan silmät tuohon TK11-lamppuun.

Jauno
04.11.2009, 16.52
Miksi sitä kieltäis? (Olen humanisti, enkä tiedä yhtään mitään)

Koska laite toimii kahdella CR123 paristolla joiden yhteisjännite on 6 volttia.
Kahden 3,7 voltin nimellisjännite on 7,4v ja täyteen ladattuna 8,4v.

Ylijännite ylikuormittaa ja kuumentaa laitetta enemmän ja parhaimmassa tapauksessa rikkoo sen, ellei sitä ole tehty myös suuremmalle jännitteelle.
Niin sanottu voltage range.

Tämä on sähkötekniikkaa, ei ihmisoikeusasioita :)

Jauno
04.11.2009, 16.54
No nyt tuli mielenkiintoista tietoa, kiitos tästä :) Just tämmösiä "pikkuseikkoja" halusin tietää ettei sitte ala v.tuttamaan kun vähän aikaa käyttää lamppua. Eli suuntaan silmät tuohon TK11-lamppuun.

Kannattaa tsekata tämä (http://light-reviews.com/fenix_p3d_ce_q5/)testi, jossa havainnollistettu P3D:n toiminta CR123 paristoilla ja RCR123 (3,7v) akuilla.

Graafinen ilmaisu on joskus parempi kuin tuhat sanaa:)

Nappulakenka
04.11.2009, 17.58
Mulla on valo oversize tangossa ihan stemmin vieressä eikä ainakaan vielä ole mikään mennyt rikki.
Jep, hienostin näyttää toimivan :)

FastFred
04.11.2009, 19.19
Koska laite toimii kahdella CR123 paristolla joiden yhteisjännite on 6 volttia.
Kahden 3,7 voltin nimellisjännite on 7,4v ja täyteen ladattuna 8,4v.

Kiitos tiedosta. Kun fenix-storelta kysyin niin sieltä tuli (äsken) vastaus että
"It does not matter which of those two you choose. Either is compatible." Suomalainen maahantuoja toisaalta kieltää käytön. Eli ollaan Suomessa vähän järkevämpiä tai ainakin varovaisempia

PHI
04.11.2009, 20.02
No niin, täällähän on puitu tuo PD30 jo valmiiksi:).

Ok, just tulin lenkiltä ja testasin polttoaikaa 235lm teholla noilla Honkkarin 1000 mAh akuilla. Akut olivat täysi vitsi ja täyttä kusetusta mitä mAh määriin tulee, aivan kuten Jauno kertoikin. N. puolen tunnin jälkeen valo alkoi vilkkua merkkinä riittämättömästä jännitteestä. Hohhoijaa...
Jauno, mites on, ottaako nämä CR123 heti eka latauksella täyden kapasiteetin, vaiko vasta muutaman latauskerran jälkeen? No nuo akut olivat tuollainen kokeilu ja onhan noilla käyttöä kuitenkin.

Olin jo aikaisemmin ostanut varsinaiset käyttöakkuni ja laturin täältä:
http://www.yeint.fi/index.php?main=64&productCat=1386&productID=13820

Valo on sinällään aivan loistava:)!

PPP
04.11.2009, 20.12
Ameriikan steam-punk versio (http://steampunkworkshop.com/home-depot-bike-headlight) tee se itse valoista..

Jauno
04.11.2009, 20.44
Kiitos tiedosta. Kun fenix-storelta kysyin niin sieltä tuli (äsken) vastaus että
"It does not matter which of those two you choose. Either is compatible." Suomalainen maahantuoja toisaalta kieltää käytön. Eli ollaan Suomessa vähän järkevämpiä tai ainakin varovaisempia

Ja suomessa noudatetaan valmistajan virallista linjaa.

Kuitenkin 2 x 3.7v akkujen yhteensopivuuden voi 99% tarkistaa sillä että antaako kaikki valotehot saman tehon sekä paristoilla että em. akuilla.

Jos ei niin silloin ns. buck/step-down virtapiiri ei hoida hommiaan kunnolla eli laske jännitettä alaspäin. Tai toisin sanoen voltage range ei "tue" korkeampaa jännitettä.
Tällöin siis kaikki valotehot antaa liian paljon tehoa.

Voin sanoa että valaisin maailman suosituimmat ja luotetuimmat AW-akut (https://www.fenix-store.com/product_info.php?cPath=53&products_id=201) eivät ole itseäni pettäneet.

EDIT: Ja te jotka tuskailette dexien toimitusajoilla: itse suosimani toimittajien (AW, Fenix-store ym) tuotteet tulevat pääsääntöisesti lähetystä seuraavalla viikolla...:)

mites on, ottaako nämä CR123 heti eka latauksella täyden kapasiteetin, vaiko vasta muutaman latauskerran jälkeen?No, li-ion akut eivät yleisesti ottaen vaadi sitä "virkistystä" eli muutamia latauskertoja ennenkuin on täysi kapasiteetti käytössä, mutta voihan sitä kokeilla..

Nagz
04.11.2009, 22.12
Onko kukaan sattunut hankkimaan tuota Fenixin HP10-ohimovalaisulaitetta, ja osaisi arvioida mitenkä hyvin tuon kanssa pärjäisi vauhdikkaassa vapaan tyylin hiihtelyssä säkkipimeässä metsässä? Tai että saako sen lamppu- ja akkuosan jotenkin irti remmeistä ja viriteltyä vaikka polkupyörän tankoon?

Tänään saapui vihdoin ja viimein tuo valo minulle!:)

Ensifiiliksiä HP 10:stä:
-Ihan laadukkaan oloinenhan tuo on. Lampun ja akun saa irti remmeistä (ne ovat paketissakin erillään)
-Valoa on ihan hyvin omiin tarpeisiini (metsä poluilla, pururadalla jne. ajeluun), mutta ihan kirkkaan kesäpäivän veroista vauhtia ei kyllä uskalla metsässä mennä. Mutta uskoisin, että kun talvi koittaa ja lunta tulee niin lampun teho riittää vallan mainiosti!
-Pienenä miinuksena, että tuo siirtyy automaattisesti "ylikuumenemisen estämiseksi" 3min jälkeen turbo tilasta (225lm) takaisin teho tilaan (120lm), mutta onneksi lampun saa heti painettua takaisinin turbolle. Kokeilu lenkilläni tuolla keinolla pidin lamppua lähes koko ajan turbolla ja ei ainakaan kyllä ollut minkään laista lämpenemistä havaittavissa. (lämpötila -1°C) Eli sinällään olisi kiva jos tuon "ominaisuuden" saisi jotenkin ohitettua ja lamppua pidettyä jatkuvasti turbo tilassa.

Ja vielä randomille: Tuosta ohjaus tankoon virittämisestä en osaa vielä sanoa (voisi huomenna kokeilla), mutta kypärään tuon saa ainakin viritettyä omilla remmeillään. (siitä taisi olla kuvakin fenixin sivuilla)

Kai tuohon voisi vielä tankoon kaveriksi tilata PD30 tai TK11 kunhan taas rahaa saisi :D

Hiillosmakkara
04.11.2009, 23.24
Nonnih - Fenixin TK30:n koeponnistettu tänään - kunnolla sikaa sai lamppu välittömästi räntäsateessa ja sorapolkujen rymistelyssä. Voi sviddunääs että OLI valoa polulla ja toiminta moitteetonta. Hotspotti sopivan laaja (pitkä) ainakin kun valon kiinnitti etuhaarukkaan tyyliin "mummopyörävalaisin" - hajavaloa myös riittämiin. Lisäraporttia pukkaa, kun ehdin testailemaan tuota lisää.

Nagz
04.11.2009, 23.32
Nonnih - Fenixin TK30:n koeponnistettu tänään - kunnolla sikaa sai lamppu välittömästi räntäsateessa ja sorapolkujen rymistelyssä. Voi sviddunääs että OLI valoa polulla ja toiminta moitteetonta. Hotspotti sopivan laaja (pitkä) ainakin kun valon kiinnitti etuhaarukkaan tyyliin "mummopyörävalaisin" - hajavaloa myös riittämiin. Lisäraporttia pukkaa, kun ehdin testailemaan tuota lisää.

Kiinnostava vaihtoehto tuokin..

Kiinnitys fenixin omalla bike mountilla vai jollain muulla?

Hiillosmakkara
04.11.2009, 23.44
Kiinnostava vaihtoehto tuokin..

Kiinnitys fenixin omalla bike mountilla vai jollain muulla?

Jepulis. Fenixin omalla bike mountilla kiinnitys. Tuo bikemountti ei kyllä vakuuttanut ihan täysin - vähän liian heppoinen vehjes mielestäni ainakin tuolle TK30:lle - pienemmille Fenixeille varmaan ihan ok. Lisäksi tuo mountti ei kyllä kovin paksuun stongaan sovi eikä stongassa saa sitten muita rimpuloita (kuten lisäjarrukahvoja) olla kiinni - loppuu tila kiinnitykseltä. Tästä syystä viritin sen etuhaarukkaan. Toisaalta, tuossa ei pahaa virheinvestointia tee - vähän toistakymppiä kustantaa. Mistäköhän löytäisi jonkun yleispätevän kiinnikkeen lampulle, joka olisi pommintukeva?

ketju44
04.11.2009, 23.50
Kiva juttu! Akku loppu. Siis ihan totaalisen loppu. Ei ota enää uutta virtaakaan vastaan :(

PHI
04.11.2009, 23.53
Mistäköhän löytäisi jonkun yleispätevän kiinnikkeen lampulle, joka olisi pommintukeva?

Katso viestini nro 3851. Uskoisin että TK30 pysyisi myös tuossa kiinnikkeessä, siksi tukeva se on.

Hiillosmakkara
04.11.2009, 23.56
Katso viestini nro 3851. Uskoisin että TK30 pysyisi myös tuossa kiinnikkeessä, siksi tukeva se on.

No just näin! Tuota vois kokeilla. Thänks.

PHI
05.11.2009, 00.03
No just näin! Tuota vois kokeilla. Thänks.

Hesasta löytyy ainakin Salaiselta Agentilta suoraan hyllystä, sieltä kävin omanikin hakemassa.

Hiillosmakkara
05.11.2009, 00.10
Hesasta löytyy ainakin Salaiselta Agentilta suoraan hyllystä, sieltä kävin omanikin hakemassa.

Roger that.

Kemppis
05.11.2009, 09.14
Pari lamppua tullut tilattua ja olen ollut tyytyväinen DX:n toimintaan. Onko kenelläkään kokemuksia tästä (http://i6.photobucket.com/albums/y234/storyofshane/dxmx1.jpg), tuleeko suoraan ovelle vai jääkö tulliin?

Latukka
05.11.2009, 10.10
Pari lamppua tullut tilattua ja olen ollut tyytyväinen DX:n toimintaan. Onko kenelläkään kokemuksia tästä (http://i6.photobucket.com/albums/y234/storyofshane/dxmx1.jpg), tuleeko suoraan ovelle vai jääkö tulliin?

Tämä threadi on tarkoitettu valoille, mutta vastaan silti. Useimmiten menee tullin ohi ja toimitetaan suoraan ovelle noin kuukauden kuluessa tilauksesta. 300KT on ihan kiva aloittelijalle, mutta nuo ovat sen verran hankalia modattavia, joten suosittelen ostamaan kerralla vähintään megatonnin paukun.

Jottei täysin oftopiciksi menisi, niin viimeyönä 11.10 tilatun dxteslan status muuttui shippediksi.

alvinhammer
05.11.2009, 10.27
Mä tilasin 10.10. ja eilen tuli ilmoitus että tuotetta ei ole saatavilla. Mitä ******?!! Mitenköhän tuolla menee noi tilausten käsittelyt....

kykloman
05.11.2009, 11.35
Mä tilasin 10.10. ja eilen tuli ilmoitus että tuotetta ei ole saatavilla. Mitä ******?!! Mitenköhän tuolla menee noi tilausten käsittelyt....

:D menee aika vaihtelevasti. Viime syksynä jouduin pari kertaa reklamoimaankin, se oli mielenkiintoista. Ensimmäisellä kerralla asiakaspalvelija oli joku nuori mies jonka kanssa kaikki sujui oikein jouhevasti. Toisella kerralla taas joku nuori leidi, joka tuskin pystyisi läpäisemään Turingin koetta (http://en.wikipedia.org/wiki/Turing_test) :rolleyes:

DX: Would you like a refund or shall I put this on store credit?
Minä: Please refund my visa, I do not want store credit.
DX: Your question has been solved and the claim put on store credit. Thank you, have a nice day!
Minä: WTF??!?

Anaxagore
05.11.2009, 12.39
Sain eilen oman headband-version DX:n tesla-kopiosta. Tuo päänauha on käyttökelpoinen ainakin Bell Sweep R -kypärän kanssa: valon ja myös akun sai viritettyä tukevasti kypärään, ja koko systeemi on kuitenkin niin kevyt ettei akun tuoma lisämassa haittaa. Viritys sopii niin tanko- kuin kypärävaloksi sekä myös suunnistusvaloksi. Valotehoa tuosta lampusta tulee silmämääräisesti arvioituna hieman enemmän kuin DX:n MTE 2-mode P7 -taskulampusta. Ensivaikutelma on erittäin hyvä. :)

kykloman
05.11.2009, 13.06
Tämä threadi on tarkoitettu valoille, mutta vastaan silti..

300 kilotonnia saattaa jo hieman häikäistä kuskiakin, ja sanoisin että jäähdytysongelmien takia pyärälenkki jäänee melko lyhyeksi :rolleyes: muuten ihan näppärä

Tmh
05.11.2009, 16.01
Onkohan mainittu jo täällä:

http://www.lux-rc.com/view.php?p=content/showcase

Siinä olis kevyt valo tankoon tai kypärään.

FastFred
05.11.2009, 16.03
Voin sanoa että valaisin maailman suosituimmat ja luotetuimmat AW-akut (https://www.fenix-store.com/product_info.php?cPath=53&products_id=201) eivät ole itseäni pettäneet.

Eli jos ymmärsin oikein niin esim. nämä AW-akut & UF-pikalaturi (http://www.fenixlight.fi/ultrafire139.htm) voisi harkita tilata PD30:iin ennemmin kuin Nano-laturia (http://www.fenixlight.fi/rcr123a_charger.htm)?

hiloran
05.11.2009, 17.38
Pistin tilaten tuollaisen ( http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.25149 ) Tesla 4 kopion. Alkoi harmittaa että millainenkohan tuo Kentro olisi ollut ( http://www.litemania.org/product.php?id_product=21 ). Hintaa tosin olisi ollut jo reilummin. Onko ihmiset olleet tyytyväisiä tuohon DX:n vekottimeen (en jaksa luekea topikkia alusta)

Jauno
05.11.2009, 18.04
Eli jos ymmärsin oikein niin esim. nämä AW-akut & UF-pikalaturi (http://www.fenixlight.fi/ultrafire139.htm) voisi harkita tilata PD30:iin ennemmin kuin Nano-laturia (http://www.fenixlight.fi/rcr123a_charger.htm)? (http://www.fenixlight.fi/rcr123a_charger.htm%29?)

Jep...

Shimaani
05.11.2009, 18.12
Onkohan mainittu jo täällä:

http://www.lux-rc.com/view.php?p=content/showcase

Siinä olis kevyt valo tankoon tai kypärään. On olluna jo esillä.
Lupine rulaa, eilen hain postista Teslan peittämään sitä pientä katvetta ku Bettystä jää. Ja retkiluistelua varten.:)

Mr C
05.11.2009, 19.24
Jottei täysin oftopiciksi menisi, niin viimeyönä 11.10 tilatun dxteslan status muuttui shippediksi.

Laittakaa tietoa kun paketit saapuu / status muuttuu, että tietää tuleeko valoa vai ei.

10.10 tehty tilaus oli päivitetty 30.10 pakatuksi ja lähetetyksi, sekä lamppu että adapteri.
Tänään posti toi lapun kirjatusta kirjeestä ?, eikä tosiaan ollut muuta.
Pelkästään adapteri ja mukana pikkulappu että toisinaan joudutaan lähettämään osissa. Miksi sitten oli lamppukin kirjattu pakatuksi ja lähettyksi ?

Onko samankaltaisia tilanteita ollut ? Kannattaako vain odottaa että loput tulee, vai laittaa heti kyselyä puuttuvista tavaroista ?

Kuvat otin kirjeestä ja sisällöstä, että voi osoittaa valon olleen mahdotontakin olevan mukana. Ei sellaiseen A5 kokoiseen kirjekuoreen mahtuisi...

MasaA
05.11.2009, 20.11
Pistin tilaten tuollaisen ( http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.25149 ) Tesla 4 kopion. Alkoi harmittaa että millainenkohan tuo Kentro olisi ollut ( http://www.litemania.org/product.php?id_product=21 ). Hintaa tosin olisi ollut jo reilummin. Onko ihmiset olleet tyytyväisiä tuohon DX:n vekottimeen (en jaksa luekea topikkia alusta)

Älä harmittele sillä lamppu on hyvä :). Ensimmäisen (tankomalli) tilasin syyskuun alussa ja silloin lamppu saapui hiukan alle kahdessa viikossa. Toisen (pantamalli) tilasin 4.10 ja tänään näin lähetyksen seurannasta, että lamppu on saapunut Helsinkiin - toivottavasti on pikaisesti täällä Jykylässä.

hiloran
05.11.2009, 20.28
Älä harmittele sillä lamppu on hyvä :). Ensimmäisen (tankomalli) tilasin syyskuun alussa ja silloin lamppu saapui hiukan alle kahdessa viikossa. Toisen (pantamalli) tilasin 4.10 ja tänään näin lähetyksen seurannasta, että lamppu on saapunut Helsinkiin - toivottavasti on pikaisesti täällä Jykylässä.

Pantamalli? laitatko linkin.

WHL82
05.11.2009, 20.40
Tässä mun tilaukset DX:stä:

Paketti 1 (Magicshine), tilattu 6.10, DX pisti postiin 20.10, 2.11 lähti Hong Kongin postista

Paketti 2 (Pari pientä tuotetta), tilattu 8.10, DX pisti postiin 23.10, 6.11 lähtee Hong Kongin postista

Paketti 3 (Magicshine otsalamppu), tilattu 8.10, odottaa vieläkin, sähköpostilla pahoittelivat tilannetta

Yhtään tuotetta ei ole vielä näkynyt. Kaikkia tuotteita piti olla varastossa.

m e r k s
05.11.2009, 21.54
Pantamalli? laitatko linkin.

DX:n pyörälamput:
tanko (http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.25149) & panta (http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.29489)

japoo
05.11.2009, 22.03
Laittakaa tietoa kun paketit saapuu / status muuttuu, että tietää tuleeko valoa vai ei.

10.10 tehty tilaus oli päivitetty 30.10 pakatuksi ja lähetetyksi, sekä lamppu että adapteri.
Tänään posti toi lapun kirjatusta kirjeestä ?, eikä tosiaan ollut muuta.
Pelkästään adapteri ja mukana pikkulappu että toisinaan joudutaan lähettämään osissa. Miksi sitten oli lamppukin kirjattu pakatuksi ja lähettyksi ?

Onko samankaltaisia tilanteita ollut ? Kannattaako vain odottaa että loput tulee, vai laittaa heti kyselyä puuttuvista tavaroista ?

Kuvat otin kirjeestä ja sisällöstä, että voi osoittaa valon olleen mahdotontakin olevan mukana. Ei sellaiseen A5 kokoiseen kirjekuoreen mahtuisi...

Sama homma. Adapteri tuli, mutta ei muuta.Llaittelin kyselyä milloin tankomalli tulee. Vastausta ei ainkaan ole vielä tullut... Täytys kysyä suostusko ne vaihtaan sen tuohon pantamalliin, kun sitä olis näköjään tulossa 7.11. Mutta sivujen mukaan tuota tankomalliakin pitäisi olla hyllyssä.

En tiedä jotenkin tuntuu aika huuhaalta heidän varastokirjanpito...

Taitaa olla pimeät ohi kun lamppu tulee. Mutta onhan se ens talvelle valmiina....

Jaquel´s
05.11.2009, 22.13
23.10 tilaus sisään ja tänään tuli postiin tämä tuote http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.29435 (http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.29435)

Syyskuussa tilasin tuon tankolampun ja 3 viikkoa niin oli postissa.

alvinhammer
05.11.2009, 22.44
Mulle tuli siis tällainen vastaus koskien meitsin tankolamppua:

"Dear Aleksi,

Apologize for not updating our website in time due to the unstable market supply.

We are sorry to tell you that sku25149 is unavailable at the moment. Would you like to wait or to cancel it? Please advise.

Thank you for your patience.

Best regards,
Maggie "

Tää tuli toissapäivänä. Unstable market supply.... Lähetin vastauksen, jossa kyselin että milloinkohan se sitten saapuisi jos oottelisin. Sittemmin ei ole kuulunut mitään....

niin, mun tilauksen status seurannassa 27.10. pakatuksi, mutta ei lähetetyksi... Mitään ei kuitenkaan lähtenyt eteenpäin. Oikeastaan tää ei oo mun miestä niinkään outoa. Outoa on se että jengi tilaili pitkin lokakuuta samaa tuotetta ja käsittääkseni aika moni on saanut jo omansa. Se on outoa se.

Hiillosmakkara
05.11.2009, 23.13
Jepulis. Fenixin omalla bike mountilla kiinnitys. Tuo bikemountti ei kyllä vakuuttanut ihan täysin - vähän liian heppoinen vehjes mielestäni ainakin tuolle TK30:lle - pienemmille Fenixeille varmaan ihan ok. Lisäksi tuo mountti ei kyllä kovin paksuun stongaan sovi eikä stongassa saa sitten muita rimpuloita (kuten lisäjarrukahvoja) olla kiinni - loppuu tila kiinnitykseltä. Tästä syystä viritin sen etuhaarukkaan. Toisaalta, tuossa ei pahaa virheinvestointia tee - vähän toistakymppiä kustantaa. Mistäköhän löytäisi jonkun yleispätevän kiinnikkeen lampulle, joka olisi pommintukeva?

Jahaps. Delotecille soittelin tuosta bikemountista ja sain vinkiksi virittää o-renkaan bikemountin kiinnikkeiden väliin - toimii! Tukevoitui pidike kuin taikaiskusta, tuotekehitystä näköjänsä vehjes vielä kaipaa, mutta nyt toimii tuolta osin hyvin.

Dealextremen tilausten jännittäjille kontrastina esimerkki Delotecin toiminnasta: Lampun toimitus viivästyi 2:lla päivällä sovitusta - kaveri soitti firmasta ja pahoitteli asiaa ja totesi pistävänsä postiin hyvitykseksi Fenixin pikkufikkarin eli E01:n :). Pieni juttu, mutta tyytyväisen asiakkaan saivat. Muutoinkin, jätkät vastaa tuosta firmasta viivytyksettä - homma toimii kaikin puolin erinomaisesti. Niin joo, sanoinko jo, että tuo TK30:nen on helevatan hieno lamppu?

VPR
05.11.2009, 23.26
Tommonen TK30 ja PD10 ois ihan kivat, en tosin ajatellut niitä pyöräilykäyttöön. LD20:ssa on alkanu paristot hiipua tiuhaan, pitänee alkaa kantaa mukana varapattereita ja -valoa kunnes Magicshine saapuu.

Nagz
05.11.2009, 23.43
Jahaps. Delotecille soittelin tuosta bikemountista ja sain vinkiksi virittää o-renkaan bikemountin kiinnikkeiden väliin - toimii! Tukevoitui pidike kuin taikaiskusta, tuotekehitystä näköjänsä vehjes vielä kaipaa, mutta nyt toimii tuolta osin hyvin.

Dealextremen tilausten jännittäjille kontrastina esimerkki Delotecin toiminnasta: Lampun toimitus viivästyi 2:lla päivällä sovitusta - kaveri soitti firmasta ja pahoitteli asiaa ja totesi pistävänsä postiin hyvitykseksi Fenixin pikkufikkarin eli E01:n :). Pieni juttu, mutta tyytyväisen asiakkaan saivat. Muutoinkin, jätkät vastaa tuosta firmasta viivytyksettä - homma toimii kaikin puolin erinomaisesti. Niin joo, sanoinko jo, että tuo TK30:nen on helevatan hieno lamppu?

Itselläni ei kyllä ole aivan noin positiivinen kuva tuosta Delotecin toiminnasta. Tilauksen toimitus viivästyi kahteen kertaan (yht n. 2vko) ja kummalakaan kerralla minulle ei soitettu saatika sitten annettu mitään hyvitystä asiasta. Ekalla kerralla soitin itse sinne, (3 päivää tilauksesta) että miten on tuon toimituksen laita ja olisiko mahdollista saada s-postiin postin seuranta koodia ja sielä sanottiin, että tuote (HP 10) lähtee huomenna postilla tulemaan ja seuranta koodi myös lähetettäisiin minulle.

No 2 työpäivän kuluttua (viikonloppu välissä) soitosta tulee sähköposti jossa vain ilmoitetaan että tuoteeni päästään toimittamaan vasta viikon päästä. -> lähetän s-postilla vastauksen, jossa kerron tuosta, että minulle on annettu virheellistä tietoa ja olen jonkin verran pettynyt siihen ettei minulle oltu siitä aiemmin ilmoitettu ja takaisin sain vain pahoittelut. Eli loppujen lopuksi toimituksessa kesti 2,5vko, vaikka tuotteen piti olla heti varastossa tilausta tehdessä!:mad:
Niin ja sitä postin seuranta koodiakaan ei minulle koskaan lähetetty vaan sekin piti lopulta itse erikseen soittamalla Delotecille hankkia! (päivä sen jälkeen kun lamppu oli minulle lähetetty)

Mutta lampussa itsessään ei ole kyllä mitään valittamista :)

VPR
06.11.2009, 00.03
Mullakin on vähän ristiriitaisia kokemuksia Delotecista kun tilasin sunnuntai-iltana ja torstaina meni vasta postiin (maanantaina itellä), kuulemma tilisiirto tuli perille vasta keskiviikkona. Kumma juttu kun aina muulloin tilatessani tavaraa tilisiirrolla on rahat tulleet perille viimeistään seuraavana päivänä

PHI
06.11.2009, 00.17
Mullakin on vähän ristiriitaisia kokemuksia Delotecista kun tilasin sunnuntai-iltana ja torstaina meni vasta postiin (maanantaina itellä), kuulemma tilisiirto tuli perille vasta keskiviikkona. Kumma juttu kun aina muulloin tilatessani tavaraa tilisiirrolla on rahat tulleet perille viimeistään seuraavana päivänä

Oliko sulla sama pankki kuin vastaanottajalla? Jos eri, niin silloinhan menee helposti tuo 2-3 pv kunnes rahat näkyvät. Rahojen näkymisestä seuraavana päivänä postitus. Mielestäni ihan ok suoritus Delotecilta. Odottavan aika on kylläkin pitkä :)

Passu
06.11.2009, 07.47
PD 30 tuli eilen ja ensimmäinen lenkki myös tuli eilen ajettua tuo keulassa, lamppu on ihan ok.

Agatha Sofia
06.11.2009, 08.31
Tasan ei käy onnenlahjat! Se pahamaineinen lamppu Hong Kongista tuli kahdessa viikossa, mikä ylitti hurjimmatkin unelmani!

Anaxagore
06.11.2009, 10.50
Mikäs valmis kaapeli euroopan markkinoilta kävisi tuohon DX:n lupine-kopioon pidennyskaapeliksi? Entä mikäs olisi sopiva ja halpa kypäräkiinnike (CRC:ssä on esimerkiksi Light and Motion Seca/Stellla/Vega Helmet Mount, mutta halvempia kaipaan ) ?

Kosti K.
06.11.2009, 11.37
Tasan ei käy onnenlahjat! Se pahamaineinen lamppu Hong Kongista tuli kahdessa viikossa, mikä ylitti hurjimmatkin unelmani!

Itselleni oli viime yönä tullut sähköpostiviesti, jonka mukaan tilaukseni (dx-tesla ja adapteri) on lähetetty. Tilauspäivä oli 22.10. Olen vähän pessimistinen ja luulen, että sieltä tulee pelkkä adapteri, vaikka lamppukin on listassa merkitty lähetetyksi. Katsotaan nyt, mitä tapahtuu.

H. Moilanen
06.11.2009, 12.48
Mikäs valmis kaapeli euroopan markkinoilta kävisi tuohon DX:n lupine-kopioon pidennyskaapeliksi? Entä mikäs olisi sopiva ja halpa kypäräkiinnike (CRC:ssä on esimerkiksi Light and Motion Seca/Stellla/Vega Helmet Mount, mutta halvempia kaipaan ) ?
http://fillarifoorumi.fi/forum/showpost.php?p=1271698&postcount=3867

Liittimet on tiukat, mutta sopii.

Jambbe
06.11.2009, 12.49
Itselleni oli viime yönä tullut sähköpostiviesti, jonka mukaan tilaukseni (dx-tesla ja adapteri) on lähetetty. Tilauspäivä oli 22.10. Olen vähän pessimistinen ja luulen, että sieltä tulee pelkkä adapteri, vaikka lamppukin on listassa merkitty lähetetyksi. Katsotaan nyt, mitä tapahtuu.

Mullahan kävin kans siten, että molemmat merkittiin lähetetyiksi, mutta seuraavana päivänä lampun status oli taas muuttunut siihen pending -tilaan. Adapteri odottaisi noutoa postista tällä hetkellä, mutta en ole vielä hakenut, kun en oikein keksi sille käyttöä ilman lamppua

vee
06.11.2009, 13.14
Ajattelin tehdä omanlaisen valovirityksen maastoajoa varten.http://rulla.kuvaboxi.fi/mediaobjects/orig/pub/2009/11/06/8143010478556197858orig.jpg

Tällä systeemillä näkyvyys on vähintäänkin erittäin loistava:D
MTE SSC P7 on siirtymiä varten.
Polarion silloin kun ei ole vastaatulijoita. Ihan vaan 4000 Lumen tehon takia.
Tilanteen mukaan käytän kahta erilaista diiffuusoria. Toinen vaihtoehto hajottaa valoa vähän, ja toinen valaisee kaiken 50 metrin säteellä oikealta vasemmalle ja alhaalta ylös. Eteen vieläkin pidemmälle.
Ensin harkitsin Lupinen ostoa, mutta..

Brunberg
06.11.2009, 13.21
Lupine on köyhille, näemmä.

JackOja
06.11.2009, 13.46
Missäs pk-seudulla voi ostaa Fenix-valoja? Olen päättänyt tarvita crossariin PD30R2:n, mutta haluaisin hypistellä ensin.

KVG tehty. Tuntuu siltä, että noita myydään vain nettiputiikeissa :seko:

VPR
06.11.2009, 13.52
Viikko sitten erikseen tilatuista tankolampusta ja adapterista jälkimmäinen lähti juuri matkaan, taikahohto on vielä tilassa Waiting for Supplier.
Adapteri matkalla ja lamppu Packaging, tilattu 25.10.

Fenixiä myy mm. Partioaitat ja MP-myymälä, tosin eksoottisempia malleja ei ole kaikkialla valikoimassa.

finbred
06.11.2009, 13.57
Tänään tuli DX-paketti, tasan kuukausi tilauksesta. Näyttää toimivan. Metsälenkkitesti saa odottaa korvatulehduksen keston ajan, ainakin :(

finbred
06.11.2009, 13.59
Ajattelin tehdä omanlaisen valovirityksen maastoajoa varten.http://rulla.kuvaboxi.fi/mediaobjects/orig/pub/2009/11/06/8143010478556197858orig.jpg

Hauskasti laajis saa tuon näyttämään vähintään puoli metriä pitkältä...

PHI
06.11.2009, 14.03

Ja minä heitin tämän ihan vaan vitsinä täällä :eek::
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showpost.php?p=1272549&postcount=4002

Mahtaa olla näkyvyys pimeällä melkoisen hyvä:p...

vee
06.11.2009, 14.05
No sehän "melkein" on puolimetriä:)
32 cm filtterin kanssa.

Aina joku ottaa vitsin todesta :D !!!

PHI
06.11.2009, 14.06
Missäs pk-seudulla voi ostaa Fenix-valoja? Olen päättänyt tarvita crossariin PD30R2:n, mutta haluaisin hypistellä ensin.

KVG tehty. Tuntuu siltä, että noita myydään vain nettiputiikeissa :seko:
Kyselin Delotecilta tässä joku aikaa sitten, eikä silloin valoa ollut kenellekään jälleenmyyjällä pk-seudulla.
Mulla löytyy PD30 R2. Jos haluat hypistellä sitä, niin löytyy Espoosta. Pistä privaa jos tarvetta.

vee
06.11.2009, 14.21
http://rulla.kuvaboxi.fi/mediaobjects/orig/pub/2009/11/06/8143010478556199126orig.jpg

Brunberg
06.11.2009, 16.20
Hauskasti laajis saa tuon näyttämään vähintään puoli metriä pitkältä...

27mm näytti exif, että ei mikään kovin laaja, toi on oikeasti iso.

vee
06.11.2009, 17.30
Onhan se ISO, Tosiaan 32cm pitkä filsun kanssa.
Kuva on otettu tosi läheltä, joten se hieman suurentaa lamppua.
Juuri tulin ajosta tuolla kombinaatiolla.
MTE:n valo häviää täysin Polarionin hajavaloon vaikka MTE on suunnattu n. 3 metriin.
Pimeys ei enää ole ongelma.
Eikä tuota fyysistä kokoakaan huomannut ajossa.
Olen tyytyväinen viritykseen.
Vielä kun hoksasin että huonolla kelillä voin käyttää hyväksi esim. keltaista suodinta näkyvyyden parantamiseksi.

maastoville
06.11.2009, 19.20
Tilasin 25.10 MTE SSC P7 C-Bin 900-Lumen 2-Moden ja tänään tuli paketit, aikas nopeesti!
Näyttää olevan Ok eli myös kirkkaus samaa luokkaa kuin edelliselläkin, joten ei muuta kuin käyttöön. Toisessa paketissa tuli laturi, akut ja kiinnike, kaikki perillä samaan aikaan.

brewster
06.11.2009, 19.34
Kuittaan DX-vastaanotetuxi. Onpa erittäin hienoa työtä. Akku ladattu ja kaikki. Ulkopakkauskin oli erittäin viimeistelty. Valokuvio on laajempi kuin DealX aiemmin ostamani SSCP7 käsilamppu. Alkaa ikskjuussit käydä vähiin jollei iltasella tule lähdettyä lenkille. Unohdin tietysti tilata ton pistokesovitteen....mmmrrrrh.

VPR
06.11.2009, 20.43
Alkaa ikskjuussit käydä vähiin jollei iltasella tule lähdettyä lenkille.
Keli on hyvä syy niin valoisalla kuin pimeälläkin. :)

Huikkoster
06.11.2009, 22.46
Tuo polarion on aika vakuuttava, kuin myös on sen hinta :eek:. 2195 dollaria, huh huh

Hiillosmakkara
06.11.2009, 23.41

Tällä systeemillä näkyvyys on vähintäänkin erittäin loistava:D
MTE SSC P7 on siirtymiä varten.
Polarion silloin kun ei ole vastaatulijoita. Ihan vaan 4000 Lumen tehon takia.
Tilanteen mukaan käytän kahta erilaista diiffuusoria. Toinen vaihtoehto hajottaa valoa vähän, ja toinen valaisee kaiken 50 metrin säteellä oikealta vasemmalle ja alhaalta ylös. Eteen vieläkin pidemmälle.
Ensin harkitsin Lupinen ostoa, mutta..

Ei saatana:D. Tämä on loistava!

Shamus
07.11.2009, 00.07

Sama täältä... putosin täysin...;)

PHI
07.11.2009, 00.39
Kirjaimellisesti. L O I S T A V A :)

Iglumies
07.11.2009, 08.48
Kannattaa olla varovainen tuon säädettävän stemmin kanssa, se ei välttämättä kestä tuollaista. :)

japoo
07.11.2009, 09.10
13.10 tilattu lamppu oli viime yönä muuttunut shippediksi ja sähköpostikin oli asiasta tullut. Hongkongin pojille tuolla tilausjärjestyksellä ei taida olla väliä eli otetaan aina pinkan päältä ensimmäiseksi käteen tuleva....

vee
07.11.2009, 09.53
Kannattaa olla varovainen tuon säädettävän stemmin kanssa, se ei välttämättä kestä tuollaista. :)

Eiköhän se kestä. En kuitenkaan kovin äärimmäisen rajua menoa harrasta.
Sellasta sunnuntai maastoilua:cool:

yypy
07.11.2009, 11.34
Hyppääkö pyörä taaksepäin, jos erehtyy laittamaan lampun täysille? :)

Loortti
07.11.2009, 12.02
Olen nyt seurannut pari päivää täällä käytyä keskustelua ja useita lamppumalleja on tullut kirjattua muistiin. Erityisesti Fenixin lamput tk11 ja pd30 ovat saaneet paljon kehuja. Onko muita valmistajia jotka ovat käytössä osoittautuneet kunnollisiksi, sillä rimpulaa en halua. Tarve ei kuitenkaan ole ihan Polariksen kaltaiselle majakalle :D

Haussa satunnaiseen pimeeseen metsäajeluun oleva, ,mutta pääasiassa kaupunki/lähialueet. Tankoon kiinnitettävä sopivan tehokas laite mielellään noin 3 h kestolla jossa valoteho on riittävä. Valokeila saisi olla myös kohtalaisen laaja, eli ei mitään todella tarkkaa spottia pelkästään. En aja kilpaa, tai hemmetin kovaa jne. Alustavasti myös tarkoitus pärjätä ilman otsalamppua. Myös laturi + akut systeemillä toimiva.

Olen kiitollinen muutamasta vinkistä hyvistä valmistajista ja heidän malleistaan jotka voisi olla hyviä vaihtoehtoja, sillä valinnanvaraa tuntuu riittävän, enkä haluaisi vaan valita jotain summittaisesti.

TeRä
07.11.2009, 12.26
Haussa satunnaiseen pimeeseen metsäajeluun oleva, ,mutta pääasiassa kaupunki/lähialueet. Tankoon kiinnitettävä sopivan tehokas laite mielellään noin 3 h kestolla jossa valoteho on riittävä. Valokeila saisi olla myös kohtalaisen laaja, eli ei mitään todella tarkkaa spottia pelkästään. En aja kilpaa, tai hemmetin kovaa jne. Alustavasti myös tarkoitus pärjätä ilman otsalamppua. Myös laturi + akut systeemillä toimiva.

Kuulostaa Lupine Tesla 5:lta. Voitti juuri What Mountain Biken suuren valotestin (lokakuu 2009). Kehuttiin kirkkautta ja liki täydellistä pyöräilyyn sopivaa keilaa. Akkujen kestokin juuri kolme tuntia. Ja jos ei kiinnosta laittaa 300 euroa lamppuun kiinni niin sitten DX:n lahjakas kopio samasta tuotteesta 50 eurolla. Itselläni kaksi noita DX:iä, ei ole ollut mitään ongelmia ja voin varauksetta kehua.

vee
07.11.2009, 12.42
Hyppääkö pyörä taaksepäin, jos erehtyy laittamaan lampun täysille? :)

Lampussa on vaan, on ja off.
Kyllä pyörä pikkusen keulii joka kerta:rolleyes:
Samalla SSC P7 tuntuu ottavan itteensä niin että se vaikuttaa sammuvan kokonaan siinä vieressä:cool:

Vema
07.11.2009, 14.13
Tuo polarion on aika vakuuttava, kuin myös on sen hinta :eek:. 2195 dollaria, huh huh

Toiset santsaa toisiin asioihin kuin toiset...

Joku ostaa 3000 e pyörän ja laittaa siihen 60 e lampun.
Toinen ostaa 60 e pyörän ja laittaa siihen 3000 e lampun.

vee
07.11.2009, 14.25
Toiset santsaa toisiin asioihin kuin toiset...

Joku ostaa 3000 e pyörän ja laittaa siihen 60 e lampun.
Toinen ostaa 60 e pyörän ja laittaa siihen 3000 e lampun.

Sama lopputulos kukkarolle:rolleyes:

onnimanni
07.11.2009, 14.40
Olen nyt seurannut pari päivää täällä käytyä keskustelua ja useita lamppumalleja on tullut kirjattua muistiin. Erityisesti Fenixin lamput tk11 ja pd30 ovat saaneet paljon kehuja. Onko muita valmistajia jotka ovat käytössä osoittautuneet kunnollisiksi, sillä rimpulaa en halua. Tarve ei kuitenkaan ole ihan Polariksen kaltaiselle majakalle :D

Olen kiitollinen muutamasta vinkistä hyvistä valmistajista ja heidän malleistaan jotka voisi olla hyviä vaihtoehtoja, sillä valinnanvaraa tuntuu riittävän, enkä haluaisi vaan valita jotain summittaisesti.

Mulla on tuo Fenixin TK11 ja Lupine Wilma. TK11 valotehoa on kivasti, mutta keila kapea. Lisäksi tuo 3h vaatimus ei taida ihan yltää- ainakaan yhdellä akulla. Aikani kärvisteltyäni tilasin Lupinen juuri tuon keilan leveyden takia...valotehoa on riittävästi eikä ajoaikakaan lopu kesken. DX ssä on valotehoa - valokeila oikea ja ajoaikaakin varmaan riittävästi. Lisäksi edullinen ratkaisu...mutta joutuu hieman odottelemaan. Lupine toimitus kesti viikon (vaikka valotukku ilmoitti, että niitä on varastossa)

VPR
07.11.2009, 15.06
Adapteri matkalla ja lamppu Packaging, tilattu 25.10
Lamppu shipped.

Speedgoat
07.11.2009, 15.25

Nyt tuli sentään selitys. Kolme viikkoa tiketin avaamisen jälkeen. Ei hetkeäkään liian aikaisin, ensi viikolla olisin avannut tiketin myös PayPalille. Nyt sentään pystyy seuraamaan tilaustaan. Ehkäpä se vielä ehtii jouluksi suomeenkin saakka.

Ihan kiva että arvostavat kärsivällisyyttäni, minä arvostaisin puolestani nopeita toimituksia.

--------------------------------
Dear Customer,

Thank you for ordering from DealExtreme.

Because of PayPal system bug, the order you mentioned above hasn't been shown up in our system, and we are unable to notice it automatically until the customer contacts us.

We will contact PayPal immediately to get the order detail, and your order will be updated within three days. In order to allow us take care other missing orders

in a timely manner, please kindly close your ticket once you receive the order confirmation email. We will speed up your order.

If you have already opened a dispute about missing order issue, we will contact PayPal to refund you directly. Kindly help to close the ticket once you get the
refund .

Your patience and understanding is much appreciated.

Nicole

----------------------------------

OmsiL
07.11.2009, 17.53
Fenixin lamput tk11

Tk11 valokeila on piste, eikä se sovellu metsässä ajoon. Ajoaika yhdellä akulla täysteholla reilu kax ja puoli tuntia.

Nappulakenka
07.11.2009, 18.07
Tk11 valokeila on piste, eikä se sovellu metsässä ajoon. Ajoaika yhdellä akulla täysteholla reilu kax ja puoli tuntia.
No, no!! :mad: Kyllä TK11:sta antaa hajavaloa myös ja metsäajokin onnistuu. Toisin kuin Led Lenser, se on joko piste tai hajavalo. Nykyään kaksi DXteslaa hoitaa metsäajot, mutta TK11:sta kulkee mukana. Paloaika tosiaan tuo kaksi ja puoli tuntia 18650 akulla.

OmsiL
07.11.2009, 18.21
No, no!! :mad: Kyllä TK11:sta antaa hajavaloa myös ja metsäajokin onnistuu.
No mutku se kirkas läiskä saa sen himmeämmän hajavalon näyttään liian himmeeltä. Mie kattosin suosiolla mettään jonkun muun valon.

Nappulakenka
07.11.2009, 18.36
Mie kattosin suosiolla mettään jonkun muun valon.
Juu, siis eihän se paras metsävalo ole ja sehän on ihan selvää, koska sitä ei siihen ole suunniteltu. Jos Loorttin ajo on pääasiassa kaupungissa ja lähialueella, niin käsivalaisin riittää hyvin. Enkä sen takia näe syytä miksi ei kannata hankkia PD30:stä tai TK11:sta. Jos Loortti ajat paljon metsässä, niin kannattaa ostaa toinen valo kaveriksi.

Passu
07.11.2009, 19.08
Minulla on kokemusta sigman powerled blackistä ja fenixin pd30r2 näistä kahdesta fenix on huomattavasti parempi, paljon pienempi koko, valokuvio on parempi ja kirkkaampi, nyt jos ostaisin fenixin niin ehkä valitsisin tk11.n johtuen sen paremmasta akun kestosta täydellä teholla.

Passu
07.11.2009, 20.30
Olisko jollain tietoa et onko noissa hkequipmentin 18650 latureissa euro pistoketta? pitää tilata sieltä tuo fenixin tk11 ja samalla akut ja laturi.

PHI
07.11.2009, 20.40
Olisko jollain tietoa et onko noissa hkequipmentin 18650 latureissa euro pistoketta? pitää tilata sieltä tuo fenixin tk11 ja samalla akut ja laturi.

18650 laturista en tiedä, mutta mulla on tuo CR123 laturi ja ainakaan siinä ei ole europistoketta. Sen joudut tilaamaan DealExtreme. Laturia en ole kyllä vielä edes kokeilut, joten sen toiminnasta en osaa sanoa mitään. Vaikuttaa kyllä tosi halpis peliltä, tokko tuossa on yhtään älyä mukana.
Varoituksen sana: ainakaan nuo tilaamani CR123 1000mAh-akut eivät olleet kapasiteetiltaan lähelläkään luvattua.

OmsiL
07.11.2009, 21.14
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/images/reputation/reputation_neg.gif Syksy tulee, valoa! (http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?p=1274764#post1274764) 07.11.2009 18.27 Väärää tietoa...

Tää keskustelu täällä topicissa on jollekin vähä-älyiselle pikkutytölle liian vaikeeta:

Yritän vaan sanoa, että on valoja ja sitten on oikeita valoja. Ton Fenixin hinnalla saa parempia ja paremmin tarkoitukseenkin sopivia valoja, kunhan vain lukee tätä topicia. Fenixhän ei oo mikään halpa valo, kun siihen tulee lampun hinnan päälle vielä akku ja laturi. Eri asia on, jos tarvitsee pyörän valon lisäksi myös hyvää taskulamppua, mutta pelkkään pyöräilykäyttöön ostaisin ihan aidon ja oikean pyöränvalon tai tekisin itse, miten vain.

Omasta kokemuksesta voin sanoa että tk11 on huono pyörän valo: edessä kulkee kirkas piste ja ympärillä hieman hajavaloa. Jos valon säätää siten, että sillä näkee jotenkuten paremmin, niin vastaantulijat komentoi häikäisevyyttä. Pikkuteholla lamppu toimii huomiovalona, mutta valoa näe lainkaan sivuilta, mikä ikävä kyllä on tuttua myös monista pyörävaloistakin. Fenixin Bikemount vaatii nippusidettä tai muuta apuvälinettä jotta valo ei tärise ja heilu. Itselläni on kaksi tk11 ja käytän niitä yksinomaan maantiellä johon niiden pistemäinen valokeila parhaiten sopii, mutta tk11 on ehdottomasti parhaimmillaan taskulamppuna. Ymmärrän kyllä, että joku haluaa viimeiseen asti puolustaa hankintaansa, mutta kun kerran kokeilee kunnollista valoa, alkaa ihmettelemään tätä taskulamppukohua.

Nyt sitten niitä punaisia vaan tänne, kun ei näköjään riitä henkiset taidot täällä topicin puolella keskusteluun. Oikea mies laittais ainakin nimmarin perään, mutta vähälahjaisethan ei yleensä halua keskustella asioista, se kun vaatii älyä.

Kiitos:p

Hiillosmakkara
08.11.2009, 00.01
Tää keskustelu täällä topicissa on jollekin vähä-älyiselle pikkutytölle liian vaikeeta:

Yritän vaan sanoa, että on valoja ja sitten on oikeita valoja. Ton Fenixin hinnalla saa parempia ja paremmin tarkoitukseenkin sopivia valoja, kunhan vain lukee tätä topicia. Fenixhän ei oo mikään halpa valo, kun siihen tulee lampun hinnan päälle vielä akku ja laturi. Eri asia on, jos tarvitsee pyörän valon lisäksi myös hyvää taskulamppua, mutta pelkkään pyöräilykäyttöön ostaisin ihan aidon ja oikean pyöränvalon tai tekisin itse, miten vain.

Omasta kokemuksesta voin sanoa että tk11 on huono pyörän valo: edessä kulkee kirkas piste ja ympärillä hieman hajavaloa. Jos valon säätää siten, että sillä näkee jotenkuten paremmin, niin vastaantulijat komentoi häikäisevyyttä. Pikkuteholla lamppu toimii huomiovalona, mutta valoa näe lainkaan sivuilta, mikä ikävä kyllä on tuttua myös monista pyörävaloistakin. Fenixin Bikemount vaatii nippusidettä tai muuta apuvälinettä jotta valo ei tärise ja heilu. Itselläni on kaksi tk11 ja käytän niitä yksinomaan maantiellä johon niiden pistemäinen valokeila parhaiten sopii, mutta tk11 on ehdottomasti parhaimmillaan taskulamppuna. Ymmärrän kyllä, että joku haluaa viimeiseen asti puolustaa hankintaansa, mutta kun kerran kokeilee kunnollista valoa, alkaa ihmettelemään tätä taskulamppukohua.

Nyt sitten niitä punaisia vaan tänne, kun ei näköjään riitä henkiset taidot täällä topicin puolella keskusteluun. Oikea mies laittais ainakin nimmarin perään, mutta vähälahjaisethan ei yleensä halua keskustella asioista, se kun vaatii älyä.

Kiitos:p

Kyllä tämä on juuri näin, kuin OmsiL toteaa. Fenixit on tehty lähtökohtaisesti taktisiksi valoiksi (pitkä hotspotkeilan kantama) - lähtökohtaisesti pyöräilykäyttöön tehdyt kunnon valot (kuten Lupine) hakkaavat varmasti Fenixin. Itse valitsin valoksi Fenixin TK30:n juuri sen takia, että tarvitsin myös kunnon "taskulampun" pyöräilyvalon lisäksi, eikä rahaa ollut satsata molempiin. Mielestäni tuossa TK30:ssä riittää kyllä hajavaloa riittämiin ja kun tuon valon asentaa etuhaarukkaan riittävän alas, saa hotspotin venytettyä pituussuunnassa niin pitkäksi, ettei se jää liian pieneksi läikäksi siten, että se veisi suhteessa tuon hajavalon liian himmeäksi. TK11:stä ei ole kokemuksia, mutta TK30:stä voin kyllä suositella lämpimästi pilkkopimeään metsään pyörävaloksi.

PHI
08.11.2009, 00.29
No mulla sama. Hommasin PD30 R2 senkin vuoksi, koska pyöräilykäyttö on vain osa Fenixini käyttöä. Sille on paljon tarvetta myös retkikäytössä, jossa arvostaa pienempää valoteho mahdollisuutta.
Toi DxTesla alkaa siinä vaiheessa kiinnostamaan enemmän pyöräilyvalona, kun saavat siihen nykyisten Hi ja Low moodien alapuolelle yhden tuollaisen 150 lm pyörätie voimakkuuden.
Niin, en aja maastossa, jossa nuo nykyiset valotehot ovat varmaankin oivat.

Jauno
08.11.2009, 07.47
Laturia en ole kyllä vielä edes kokeilut, joten sen toiminnasta en osaa sanoa mitään. Vaikuttaa kyllä tosi halpis peliltä, tokko tuossa on yhtään älyä mukana.

"Älyä" ei tietääkseni ole muissa kuin Pila IBC (http://www.candlepowerforums.com/vb/showthread.php?t=201323):ssä, sekä kalleimmissa harrastelatureissa.

Loortti
09.11.2009, 10.47
Kiitos aikaisemmista vastauksista!

Olen nyt katsonut pitkälti tuota MTE SSC P7 900-Lumen 5-Mode Super LED Flashlight (18650) ja sitten DX tesla kopiota.. Millainen käyttöaika tuolla P7 mallilla on HI ja MID modella? Houkuttaisi vain tuo ehkä enemmän kun joudun lamppua käyttämään väkisin myös kaupunkialueella niin voisi olla ehkä järkevämpi, kun enemmän tehosäätöjä. Samalla myös joku viisas voisi kertoa tai linkittää mikä EU laturi+parhaat akut sopii kumpaankin malliin? Aivan ja myös miten olette kiinnittäneet tuon P7 lampun, eli löytyykö sopiva kiinnike esim fenixin tjsp?

Aivan ja sellainen huomio vielä kun Dealextremen SSC P7 lamppuja on useita eri malleja yms. MITÄ todellisia eroja niillä on, muita kuin valomodejen määrässä ja ainakin valokuviot vaihteli mallikuvissa todella paljon hajanaisesta tiukkaan hotspottiin, onko näin myös käytännössä vaiko vain näyttää kuvissa siltä?

Ohiampuja
09.11.2009, 11.13
Olen hiukan tippunut kärryiltä tässä lamppuasiassa. Yritin etsiä tästä ketjusta vastausta kysymykseen, että kuinka Sigman Evo X Pro käytänössä eroaa tuosta Dealextremen lampusta. Mutta enhän minä sellaista löytänyt.

Eli onko joku teistä korvannut Sigmansa tuolla Extremen-lampulla?

Ja kuinka se valoteho oikein eroaa, Sigma sanoo 60 Lux ja Extreme 900 lumen...

http://www.sigmasport.com/en/produkte/beleuchtung/powerlights/evo_evox_pro/?punkt=features

erkkk
09.11.2009, 11.27

Noitahan voisia hankkia kaksi, yksi tankoon ja toinen kypärään... :D Punaisella fisulla ja vilkkumoodilla olis myös helvetin kätevä takavalona.

Nappulakenka
09.11.2009, 11.39
Olen hiukan tippunut kärryiltä tässä lamppuasiassa. Yritin etsiä tästä ketjusta vastausta kysymykseen, että kuinka Sigman Evo X Pro käytänössä eroaa tuosta Dealextremen lampusta. Mutta enhän minä sellaista löytänyt.

Eli onko joku teistä korvannut Sigmansa tuolla Extremen-lampulla?

http://www.sigmasport.com/en/produkte/beleuchtung/powerlights/evo_evox_pro/?punkt=features

Onko Sigma Mirage Evo X -sama lamppu kuin Sigma Evo X Pro? Tässä (http://fonarevka.lux-rc.com/) on se Venäläinen sivusto, missä on kuvia lamppujen valokeiloista. Jos kyseessä on sama lamppu, niin tuo Sigma Mirage Evo X:n valokeila löytyy Road 3(wet) ja Extremen lamppu löytyy Road nimellä Magicshine HA-III. Sitten on vielä Wall josta löytyy molemmat lamput.

Jauno
09.11.2009, 12.17

Luxia ja lumeneita ei voi verrata keskenään.
Toisekseen, 60 luxia on niin mitätön määrä että tuskinpa tuollainen vakavaan käyttöön tehty valaisin niin heikko on. Eli 60 luxilla viitataan ihan johonkin muuhun kuin valotehoon.

Kolmanneksi, tämän DX-tuotteen valoteho ei liene lähelläkään 900 lumenia kuten voi päätellä tuotteen spekseistä, sivun alhaalta löytyvistä keskusteluista ja DX:n yleisestä linjasta ilmoittaa valotehoksi ledin maksimi valoteho vaikka sitä todellisuudessa ajetaan ihan jollain muulla kuin maksimiteholla.

kontio
09.11.2009, 12.58
Luxithan voi ilmoittaa jonkun matkan päässäkin. 60lux @1000 metriä on jo kai ihan ok :)

edit_ niin siis tuo Teslakopio on C- bin ledi, 700-850 lumenea @2,8A ja sitä ajetaan 2,4A että se 700 lumenea on aika lähellä SXO ledissä totuutta.

Jauno
09.11.2009, 13.02
Luxithan voi ilmoittaa jonkun matkan päässäkin. 60lux @1000 metriä on jo kai ihan ok :)

Toki. Yleensä kannattaa ilmottaa luxit metrin päässä niin saadaan huomattavasti ostohaluja kiihottavampia lukemia :)
Kyllähän 60 luxia häviää 900 lumenille heittämällä.

vee
09.11.2009, 13.33
Noitahan voisia hankkia kaksi, yksi tankoon ja toinen kypärään... :D Punaisella fisulla ja vilkkumoodilla olis myös helvetin kätevä takavalona.

Oikeastaan voisin niin tehdä. Mulla kun on jo kolme Polarionia.
Eteen kaksi. Toinen lyhyeksi ja toinen pitkäksi valoksi. Taakse punaisella filtterillä yksi. Ja sitten kaupungille kruisaileen...
Sitten vois tehdä galluppia autoiljoille, ja kysyä, näitkö minut?

VPR
09.11.2009, 16.57
Voi vähän painaa kypärässä. :D

Adapteri tuli viikossa, lamppua vielä odotellaan.

Yeti
09.11.2009, 18.17
Saksalainen testasi lumen (http://www.mtb-news.de/forum/showthread.php?p=6406137&postcount=350)eita: Tesla 550-600 lumen, DX P7 550 lumen.

Valokuviot löytyy täältä (http://www.mtb-news.de/forum/showthread.php?p=6396697&postcount=884).

PHI
09.11.2009, 18.35
Saksalainen testasi lumen (http://www.mtb-news.de/forum/showthread.php?p=6406137&postcount=350)eita: Tesla 550-600 lumen, DX P7 550 lumen.

Valokuviot löytyy täältä (http://www.mtb-news.de/forum/showthread.php?p=6396697&postcount=884).

Olipa mielenkintoinen testi! DXTeslan lumenet näyttäisi olevan 550/180. Se tuotti samat maksimi lumenet 35% pienemmällä watilla kuin Tesla (15,2w vrt. 9,7w). Valokuvioista sen verran, että tuo "9-fach Cree von Volker 1138" on kyllä aikamoinen valotykki :eek:!

Nappulakenka
09.11.2009, 19.25

Hieno löytö Yeti :) Kieltä en ymmärrä, mutta numerot näyttää samalta kun meillä.. Ja kuten PHI sanoi, niin mielenkiintoinen testi ja kyllä tuo varmaan aika hyvin pitää paikkaansa.

StantheMan
09.11.2009, 19.54
DX:n riistovalaisimen akun kestosta sen verran, että parin kolmen tunnin latauksella (latasin "tyhjän" akun "täydeksi" - punaisesta laturin valosta vihreään) tein neljä parin tunnin lenkkiä nollakelissä himmeämmällä valolla ja kun vielä virtaa riitti, niin eilen päivällä ajoin vielä lähes tunnin täydellä teholla ennenkuin virta loppui. Riittää meikäläisen ajoreissuihin erittäin hyvin.:)

PHI
09.11.2009, 19.55
DX:n riistovalaisimen akun kestosta sen verran, että parin kolmen tunnin latauksella (latasin "tyhjän" akun "täydeksi" - punaisesta laturin valosta vihreään) tein neljä parin tunnin lenkkiä nollakelissä himmeämmällä valolla ja kun vielä virtaa riitti, niin eilen päivällä ajoin vielä lähes tunnin täydellä teholla ennenkuin virta loppui. Riittää meikäläisen ajoreissuihin erittäin hyvin.:)

Siis aivan hel..tin hyvin, ei voi muuta sanoa!

StantheMan
09.11.2009, 19.59
Joo, olen kyllä käyttänyt akun tyhjäksi ennen jokaista uutta latausta. En tiedä pitääkö näin tehdä, mutta tuntuu, että akku on noin tehden parantanut juoksuaan.

Yeti
09.11.2009, 20.42
Olipa mielenkintoinen testi! DXTeslan lumenet näyttäisi olevan 550/180. Se tuotti samat maksimi lumenet 35% pienemmällä watilla kuin Tesla (15,2w vrt. 9,7w). Valokuvioista sen verran, että tuo "9-fach Cree von Volker 1138" on kyllä aikamoinen valotykki :eek:!

Oli kyllä kiinnostava testi. Epäilisin melkein että Teslat (2 kpl) ovat jollain tavalla rikki, mutta sehän on mahdotonta. Saksalainen laatutuote jne.

Olen itse mitannut labrapowerilla että DX-valon tehonkulutus on hyvin lähellä 10W täydellä teholla (hiukan se riippuu jännitteestä). Vaikuttaa omituiselta että suunnilleen samalla valo-outputilla Tesla kuluttaisi 15 W. En sinänsä epäile mittausta, nuo asiathan on helppoa mitata, mutta luulisi että Teslan ajuripiiri olisi tehokkaampi (=parempi hyötysuhde).

ilkkaluukkonen
09.11.2009, 23.19
Oli kyllä kiinnostava testi. Epäilisin melkein että Teslat (2 kpl) ovat jollain tavalla rikki, mutta sehän on mahdotonta. Saksalainen laatutuote jne.

Olen itse mitannut labrapowerilla että DX-valon tehonkulutus on hyvin lähellä 10W täydellä teholla (hiukan se riippuu jännitteestä). Vaikuttaa omituiselta että suunnilleen samalla valo-outputilla Tesla kuluttaisi 15 W. En sinänsä epäile mittausta, nuo asiathan on helppoa mitata, mutta luulisi että Teslan ajuripiiri olisi tehokkaampi (=parempi hyötysuhde).

Ettei vaan olisi DX-valo jotenkin rikki kun ei tule sitä 900 Lumenia, jonka sivuilla lupaavat :rolleyes:

Oma riistovalokin on jo postitettu ja kovasti odotan saapuvaksi, jotta pääsen haastamaan pimeyden.

Samaa ihmettelin tuon tehon suhteen, luulisi nyt, että kalliimmalla lampulla olisi huomattavasti parempi hyötysuhde! Jos tuo ei sitten säästä jotain komponentteja... Mitään näistä tiedä kun sähkö ei omaa alaa ole.

nicce
10.11.2009, 06.56
Olisikos suosituksia lampusta jolla olisi hyvä hinta/laatusuhde (mielellään alle 150EUR) ja jota olisi saatavissa kotimaan kaupasta, että pääsisi koskettelemaan ja tinkimään...ja käyttö siis maastoajelua.

Ja mielellään pääkaupunkiseutu-Lahti akselilla.

p.s. olen lukenut thrediä läpi ja DX:n lamput ovat varmaan hyviä, mutta nyt lamppu pitää saada heti_mulle_nyt :)

Jauno
10.11.2009, 08.35
Joo, olen kyllä käyttänyt akun tyhjäksi ennen jokaista uutta latausta. En tiedä pitääkö näin tehdä, mutta tuntuu, että akku on noin tehden parantanut juoksuaan.

Mikä ikinä laite onkaan kyseessä niin oletan että käytössä on litium-ion akut, joita ei tarvitse tyhjentää säännöllisesti.
Päinvastoin mitä täydempänä se pysyy sen parempi.

Loortti
10.11.2009, 08.49
MTE SSC P7 900-Lumen 5-Mode Super LED Flashlight (18650)
VS
DX tesla

Miten kokemuksia SSC P7 akunkestosta? (mitkä ovat tehokkaimmat akut + laturi mitä dx löytyy?)

Tuohon jos joku viitsii vastata niin tiedän kumman laitan tilaukseen. Molemmissa varmasti hyvät puolensa, mutta erillisen lampun monipuolisuus houkuttaisi!

Nappulakenka
10.11.2009, 09.09
MTE SSC P7 900-Lumen 5-Mode Super LED Flashlight (18650)
VS
DX tesla

Miten kokemuksia SSC P7 akunkestosta? (mitkä ovat tehokkaimmat akut + laturi mitä dx löytyy?)

Tuohon jos joku viitsii vastata niin tiedän kumman laitan tilaukseen. Molemmissa varmasti hyvät puolensa, mutta erillisen lampun monipuolisuus houkuttaisi!
Omia kokemuksia tuosta SSC P7:sta ei ole, mutta lukasin äsken DX:n asiakkaiden arvostelut kyseisestä lampusta ja siellä oli myös mainintaa akun kestosta. High mode n. 80 min, Medium n. 2.5h, low 10+h. Nuo lukemat ovat vain suuntaa antavia, koska en tiedä mitä paristoja lampussa on käytetty jne. Jos sulla Loortti on aikaa, niin lukaisen ihmeessä arvostelut läpi :)

Omat DXteslat tarjoaa valoa n. 3+h täydellä teholla. Jos valinta syynä on monipuolisuus niin valitsisin SSC P7:n.

Loortti
10.11.2009, 09.32
Joo lukaisin noita läpi ja siihen tuntiin on varauduttava täydellä teholla. Uskon kyllä omalle kohdalle tuon riittävän juuri ja juuri ja myösMID tasolla aika pitenee jo komeasti. Ostan samalla pari akkua ja laturin ni voi vaikka vaihtaa jos jotain oikein pitkää lenkkiä tulee tehtyä.. Kiinnostaa kyllä tuo lampun monipuolisuus niin paljon, että ainakin aluksi päädyn nyt tuohon. Ostan varmaan samalla pari lamppua ja laitan yhden varalle tai myyntiin.

Onko kaikissa noissa lampuissa sama valokuvio? Mallikuvissa näyttää vaihtelevan paljonkin? Lappu siis SSC P7 ja 5 moden lamppu erityisesti

peippo
10.11.2009, 09.36
Ostan varmaan samalla pari lamppua ja laitan yhden varalle tai myyntiin.

Ei huono idea, mulla meinaan oli tuo SSC P7 kuollut suoraan paketista otettuna :) DX Tesla sen sijaan toimii hienosti. No joo, eiköhän tuo olisi voinut mennä toisinpäinkin ihan yhtäläisesti...

Loortti
10.11.2009, 09.40
Ei huono idea, mulla meinaan oli tuo SSC P7 kuollut suoraan paketista otettuna :) DX Tesla sen sijaan toimii hienosti. No joo, eiköhän tuo olisi voinut mennä toisinpäinkin ihan yhtäläisesti...

Toimiko takuu vai kärsitkö nahoissasi?

Stanos
10.11.2009, 10.01
Varokaahan sen DX Teslan akkujohdon kanssa, mä irroittelen sitä päivittäin työmatkapyörästä ja nythän se johto murtui rikki. Omaa hölmöyttä, johdosta ei piä repiä! Tottapa tuo on helppo korjauttaa paikallisessa eletroniikkapuljussa..

PHI
10.11.2009, 11.12
Onko siis kehuttu DX:n Tesla kopio allaoleva?

HA-III SSC P7-C (SXO) 3-Mode 900-Lumen LED Bike Light Set:

Kyllä vain.

Agatha Sofia
10.11.2009, 11.32
Varokaahan sen DX Teslan akkujohdon kanssa, mä irroittelen sitä päivittäin työmatkapyörästä ja nythän se johto murtui rikki. Omaa hölmöyttä, johdosta ei piä repiä! Tottapa tuo on helppo korjauttaa paikallisessa eletroniikkapuljussa..
Tuota olen pelännyt omani kanssa, sillä se lampun töpseli on paljon tiukempi kuin laturin töpseli. Täytyypä olla varovainen. Houkutus kietoa johto sormien ympärille ja nykäistä on melkoinen kun kohmeisilla sormilla on hieman hankala saada niitä piuhoja irti.

Riksa
10.11.2009, 13.13
Tuota olen pelännyt omani kanssa, sillä se lampun töpseli on paljon tiukempi kuin laturin töpseli. Täytyypä olla varovainen. Houkutus kietoa johto sormien ympärille ja nykäistä on melkoinen kun kohmeisilla sormilla on hieman hankala saada niitä piuhoja irti.

Nyt täytyy olla tyhmä ja kysyä miksi se virtajohto pitää irroittaa? Mulla menee lamppu stongaan ja akku stemmin/vaakaputken ympärille johtoja irroittelemati.

Se DXTeslan johto tuntuu jäykistyvän pakkasessa joten naru saattaa napsahtaa pelkästään tarpeeksi kylmästä. Vien virityksen aina sisälle lämpiämään ennen virtaliittimen irroittelua.

Virrat on lampussa niin pitkään (2-6 pvä) kunnes nään tarpeelliseksi ladata akut. Kyllähän se aina palava vihreä valo aluksi häiritsi mutta siihen tottuu. Ja liitokset kiittää...

- R