PDA

Näytä tavallinen näkymä : Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

Sivut : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 [30] 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45

Gargamel
23.06.2016, 15.48
Onkos kenelläkään vertailukokemusta 3.8 ja 4.8 kesken, miten paljon on itseohjautuvuutta on samalla vanteella?

Liekö samaa rengasmallia saatavana 3.8 ja 4.8-kokoisena vertailua varten? 4.0 ja 4.8 Jumbojimiä olen ajanut samalla 76mm vanteella, ja tulokset: Pienemmässä paineen alarajan määrää läpilyönnit, isommassa selfsteeraus. Jopa niin, että isommassa joudun käyttämään aavistuksen isompaa painetta (0,3 vs. 0,35bar) vetelyn poistamiseksi. Ilmeisesti vanne jää suhteellisesti turhan kapeaksi ja siten päästää isomman renkaan nuljumaan enemmän.

Oma valintani on kuitenkin tuo isompi, koska hiukkasen suuremmasta paineestaan huolimatta se tasoittaa maaston oleellisesti paremmin.

Sand
24.06.2016, 08.05
Melkein voisi alkaa harkitsemaan 4,8 JJ:stä luopumista ja vaihtaa Maxxis Colossukseen kokeeksi. Omassa ajossa JJ kyllä lipsahtelee ylämäissä ainakin hitaammassa vauhdissa kun vääntö on suurempaa. Märällä kelillä eturengas lipsuu helposti juurissa ja kun laittaa painoa eteen niin takarengas alkaa lipsumaan. 😄 Itseohjaavuuteen on kyllä tottunut. Kuviohan on todella avoin eikä kerää itseensä mutaa, metsäroskaa yms. ja rullaa todella hyvin. Rengas myös kevyen tuntuinen.
Luulen, että Colossukset lähtevät testiin jahka saan hankittua.😄

Volvospede
24.06.2016, 16.18
Mä kyllä haluasin nähdä sen läskirenkaan joka kelpais tän foorumin speksaajille..! :-) Hauskaa juhannusta!

Sand
24.06.2016, 20.15
Mä kyllä haluasin nähdä sen läskirenkaan joka kelpais tän foorumin speksaajille..! :-) Hauskaa juhannusta!

Juu, sitä se speksaaminen on kun koitetaan löytää sopivinta omaan pyörään/ajoon.:) Ei kannata liian vakavasti ottaa, hyvät renkaat ne JJ:tkin on ja tässä tapauksessa niistä ei ole vielä kaikkea otettu irtikään.:D Maxxis kiinnostaa, Continentalilta ei taida vielä olla tullut läskirengasta? Hyvät jussit!:)

Nicco
28.06.2016, 13.33
Mulefut+ fast trak yhdistelmän litkutin n.6vk sitten ja nyt oli vannenauha pettänyt. Tyhmyyttäni rakensin sen perus ilmastointiteipistä. Nyt tilalle gorillat, mutta eipä nousekaan vanteelle niin helposti kuin viimeksi. Olisiko rengas venynyt? Tai sitten gorilla ottaa kumiin kiinni eli saippuavettä väliin? Muita vikkejä? Tahko lähestyy uhkaavasti...

brilleaux
28.06.2016, 13.59
Pääsin vihdoin Isolla Knardilla märälle kivelle ja juurelle. Rengas siis takana.
En lähtis moittimaan. Oikeastaan yhtään. Budi nokalla tais hakea pitoa enemmän.

Knardissa on vielä se hieno puoli että vetopito on helkkarin hyvin kontrolloitavissa säännöstelemällä reisien käyttöä.
Ja nappaa pidon pirun äkkiä takas kun sen menettää. Eleetön, ennakoitava rengas jonka ainut pieni heikkous taitaa olla se paksumpi muta.
Siihenkään en ole kiinni jäänyt, juuri tuon pidon kontrolloitavuuden ansiosta. Olkoonkin että kuvio tahtoo mennä tukkoon melko helposti.

Jos etsii allrounderia jolla pärjää kohtuu hyvin jokapaikassa ja joka vielä rullaa hyvin, kannattaa kokeilla.
Rengashan pitää ihmeen hyvin myös "kovemmilla" paineilla. Jos tinkii hiukan mukavuudesta renkaalla pärjää lähes joka tilanteessa samoilla paineilla.
Ei tartte siis pelata niidenkään kanssa.
Ja myös vastaavasti "märän kelin juurakkopaineilla" etenee siirtymätkin aivan kivuttomasti.

Tämä jäänee omaan vakiokalustoon.

Nicco
28.06.2016, 18.53
Mulefut+ fast trak yhdistelmän litkutin n.6vk sitten ja nyt oli vannenauha pettänyt. Tyhmyyttäni rakensin sen perus ilmastointiteipistä. Nyt tilalle gorillat, mutta eipä nousekaan vanteelle niin helposti kuin viimeksi. Olisiko rengas venynyt? Tai sitten gorilla ottaa kumiin kiinni eli saippuavettä väliin? Muita vikkejä? Tahko lähestyy uhkaavasti...
Nousihan se kun tajusin poistaa venttiilistä sielun. Sisurilla toinen reuna ylös ja sitten ilman sisuria taas täyttö aukinainen reuna alas.

Jukkis
30.06.2016, 12.55
Taitaa tulla mustakin litkumies kun näin naurettava hakanen puhkoo JJ:n ja Contin kevytsisurin [emoji15]http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160630/bcdf2681ebf59327d906d047f279f85e.jpg

Tapatalkista iKälättimellä

no-saint
03.07.2016, 19.30
Olikos Halo Nanuk kumeista kellään haisua? Tulevassa läskissä Bulldozerit vakiona ja ne menee kyllä nopeasti vaihtoon vanhojen muistojen pohjalta.
Haussa 3.8 tahi 4.0 rullaava kumi alle ja mielellään kokemuksien kasvatusmielessä jotain harvinaisempaa. JJ:t ollu 4.0 ja 4.8, Nate ollu ja Gazzalodit joten ne käyty läpi.
Nyt mietinnässä Nanuk, Knard, Duro tai sitten jotain Bontilta? Hodag?

Lähetetty minun C6833 laitteesta Tapatalkilla

Papdin
03.07.2016, 20.07
Olikos Halo Nanuk kumeista kellään haisua? Tulevassa läskissä Bulldozerit vakiona ja ne menee kyllä nopeasti vaihtoon vanhojen muistojen pohjalta.
Haussa 3.8 tahi 4.0 rullaava kumi alle ja mielellään kokemuksien kasvatusmielessä jotain harvinaisempaa. JJ:t ollu 4.0 ja 4.8, Nate ollu ja Gazzalodit joten ne käyty läpi.
Nyt mietinnässä Nanuk, Knard, Duro tai sitten jotain Bontilta? Hodag?

Vittoria Bomboloni 4". Rullaa hyvin ja pito hyvä. Tiedän yhen jolla on melkeen uudet myytävänä;)

Kemizti
03.07.2016, 20.54
^ tai pessun fast trakki

no-saint
04.07.2016, 17.55
Nanukit tuli ostettua kun jälleen kerran vähemmän yllättävästi Suomalaisessa kivijalkaliikkeessä oli 18€ halvempi hinta kuin euroopan nettipuljuissa. Hienoa että voi omalla panoksellaan kannustaa lähikauppoja.
Tosin valkoiset kun tarkoitus oli ottaa kovemmalla seoksella ja kevyemmät mustat mutta onpahan kylän mummoilla ja vaahtosammutin nassikoilla vielä enemmän tuijotettavaa...

jolami
05.07.2016, 12.38
Onko tällainen renkaan(On-One Floater) sivujen irtaantuminen tuttua, mistähän johtuu, ajettu kenties liian pienillä paineilla? Pyörä hommattu käytettynä, aikaisemmista paineista ym. käytöstä ei tietoa.
http://i8.aijaa.com/t/00044/14204575.t.jpg (http://aijaa.com/vBUhAL)

J.Kottenberg
05.07.2016, 16.59
Kertomasi viittaisi vähän siihen että rengas on jo jonkun vuoden vanha. Ajan vaikutus yhdessä ehkä ei aivan parhaaseen laatuun voi hyvin näkyä just tuollaisena "kesimisenä". Mutta ei tuo pieni vaurio mitään vielä haittaa joten kovaa ajoa vaan.

Läskimasa
06.07.2016, 00.43
Mammothit huojennuksessa: http://www.planetx.co.uk/i/q/TYMAMA/maxxis-mammoth-120tpi-tubeless-ready-folding-tyre

JPTH
06.07.2016, 07.13
Tuli xxl uudet läskit myyntiin onko noi vanteet jalco snoy 90mm tubeless vai onko jotain halpiksia.En itse lötänyt netistä mitään tietoa.

edu
06.07.2016, 13.39
Löytyykö kokemuksia 4,8" Jumbo Jimin sopimisesta Beargreasen takarenkaaksi?
80mm tai 65mm kehä, 1x11 sisäänpäin käännetyllä DM eturattaalla (tarvittaessa voi flipata).

pikkupoika
06.07.2016, 15.10
Mulla kuitunen 2014 Beargrease ja 1x11, kyllä se ketjun puolesta mahtuu. Eka lenkilä kaikki oli ok, mut toisella lenkillä se rupes ottaa runkoon kiinni putkelta runtatessa. Kaverilla 2013 Beargrease ja samanlaiset kokemukset.

Kaveri vaihto 4,7 Bontageriin ja minä ajelin Jumbo Jimistä vähän reunanappuloita pois, sillä se on nyt pyörinyt jonkun 600km. Vähän se on semmoista millipeliä

Ja molemmilla 65mm kehät..

edu
07.07.2016, 13.00
Kiitos tiedoista. Voisihan tuota renkaan venyvyyttä kokeilla, ehkä sitten 4" varasuunnitelmana takapäähän.

colli
07.07.2016, 13.13
Mulla ottaa Beargrease alu -15 4,8" JumboJim haarukkaan kiinni, Nainen ajoi kuitenkin sillä ilman huolia mutta se onkin 30kg kevyempi kuin minä.
Niin ja kehä 65mm ja 4" on mielestäni liian reppana nyt takana BFL niin pitkään kunnes noita 4,5" jimejä tulee.

Tank Driver
07.07.2016, 15.14
Maxxis Minion exot alkoivat elää uutta elämää kun puolivahingossa lähdin lenkille 1bar paineilla. Rullaa ihan eri malliin ja pitää edelleen ihan mahdottomasti. Himputti! Pari lenkkiä takana höpsöpaineilla ja toimii. Takakumi nyt ei ihan totuttuun ison läskikumin tapaan tietenkään jousta, mutta ei ole ahdistanut. Toistaiseksi jatkoon.

Kemizti
07.07.2016, 15.20
^ moni kumi toimii paremmin kovempana, se että miksi normi kesäkelissä, saati kuivalla pitäis ajaa "lussupaineilla", ei ole ikinä mahtunut mun ajatuksiin..

välillä kun lukee täältä juttuja, tuntuu että olis käynnissä kisa; "kuka ajaa matalimmilla paineilla niin ettei ihan mee kamat hajalle"

noniinno
07.07.2016, 17.01
Rengaskeskustelun perusteella minulle on muodostunut mielikuva, että suuri osa läskipyöräilijöistä ajelee vain märällä vinokalliolla ylämäkeen.

zipo
07.07.2016, 20.23
Tai jospa läskipyörät toimii yleisesti ottaen niin hyvin ettei eroja sysipskoihin versioihin löydy kuin ko.mestoilla.

Liikuva shikaani
07.07.2016, 20.47
Varmaan matalilla paineilla haetaan pidon lisäksi myös mukavuutta. Moni läskikumi kun rullaa yllättävän hyvin kohtuu matalilla paineillakin.

OKS
07.07.2016, 21.20
Varmaan matalilla paineilla haetaan pidon lisäksi myös mukavuutta. Moni läskikumi kun rullaa yllättävän hyvin kohtuu matalilla paineillakin.

Ainakin JJ 4.8" LS on yllättänyt positiivisesti, kun puhutaan matalista paineista kovalla alustalla. Yhdelle metsäreissulle pudotin paineet eteen 0.30bar ja taakse 0.35bar. Kokeilin noilla sitten päällystetyllä tiellä ja sen jälkeen en olekaan paineita nostanut. Mukava siirtyä erilaisiin maastoihin ilman että tarvitsisi pelata paineiden kanssa.

Marsusram
07.07.2016, 21.44
^ moni kumi toimii paremmin kovempana, se että miksi normi kesäkelissä, saati kuivalla pitäis ajaa "lussupaineilla", ei ole ikinä mahtunut mun ajatuksiin..

Siinä on se "sweet spot" kun kumi alkaa niellä epätasaisuuksia eikä enää ole pompottava potkupallo.
Jousittamattomassa pyörässä helpottaa ajon vakauttamista kun ei kimpoile kivistä sinne-tänne.
Blutokaan ei ehdi ottaa pikkutöyssyjä kovin hyvin kun kiekon+renkaan massa on suuri.
Pito ja kantavuuskin kasvaa kun kontaktipinta leviää, kiva näillä "normi" kesäkeleillä kun vettä tulee yhtenään.
Silti ei saisi lyödä vanteelle asti eikä selfsteerin takia mennä ohjattavuus keturalleen.

Oulunjulli
08.07.2016, 07.27
Mulla ottaa Beargrease alu -15 4,8" JumboJim haarukkaan kiinni, Nainen ajoi kuitenkin sillä ilman huolia mutta se onkin 30kg kevyempi kuin minä.
Niin ja kehä 65mm ja 4" on mielestäni liian reppana nyt takana BFL niin pitkään kunnes noita 4,5" jimejä tulee.

Muistelen 80mm kehällä jumboa hätäiseen sovitelleen samanlaiseen Beargreaseen ja todennut sen niin selkeän ylikokoiseksi etten edes viitsinyt kokeilla 65mm kehällä. Samoin edelleen ikivanhalla BFL:llä mennään, kunnes jotain välikokoa ilmaantuu. Tulipa muuten ajeltua Kylmäluomassa muutama päivä ja ihmeesti se tuo mäkinen ja paikoin kovin juurakkoinen maasto innosti laskemaan paineita mun tavallisesta 0.7/0.8 tasosta, millä tykkää ajella täällä Oulun tylsemmissä maastoissa.

brilleaux
08.07.2016, 08.39

Moni muukin asia toimii kovempana paremmin. Eikä kuivalla pidä ajaa ollenkaan.

Kemizti
08.07.2016, 09.05
Moni muukin asia toimii kovempana paremmin. Eikä kuivalla pidä ajaa ollenkaan.
Arvasin että joku.. :D

Blackborow
08.07.2016, 11.31
Rengaskeskustelun perusteella minulle on muodostunut mielikuva, että suuri osa läskipyöräilijöistä ajelee vain märällä vinokalliolla ylämäkeen.
Minulle taas on muodostunut mielikuva, että suuri osa läskipyöräilijöistä ei ajele vaan kaikki aika menee rengasspekulointiin ja speksaukseen + tietenkin niiden speksattujen kumien asentelemiseen.

Tomsson
08.07.2016, 17.08
Löytyykö kokemuksia 4,8" Jumbo Jimin sopimisesta Beargreasen takarenkaaksi?
80mm tai 65mm kehä, 1x11 sisäänpäin käännetyllä DM eturattaalla (tarvittaessa voi flipata).

Metallinen 2015 -malli ja tukevasti ottaa kiinni chainstayhin 80mm kehällä (Mulefut).
Veistin reunanappuloista pois reilusti ja parin kolmen millin rako riitti, ettei ottanut talvella suuremmin kiinni, mitä nyt tiukemmassa runttauksessa. Sekin voisi vähentyä kun vähän kiristäis kiekkoa.
Katsellaan ensi talvena sitten. Nyt mennään 4.0:lla :)

Smigi
08.07.2016, 18.55
Juuri samat huomiot mulla kuin OKS:llä. Ei suurta vaikutusta paineiden nostolla rullaavuuteen siirtymillä 4,8" JJ:llä. Ja mukavasti nielee maaston pienet epätasaisuudet kun paineet 0,3 ja 0,4 välillä.

WetWillie
08.07.2016, 22.34
Mulefutteihin vakuumiputki tubeless, samalla Hüskeri vaihtoon ja Spessu tilalle, 680gr elopainoa pois.http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160708/b5db0ad8f34cece40f553b953da30a89.jpghttp://uploads.tapatalk-cdn.com/20160708/8aee601502ce4352f13e25232620f9eb.jpghttp://uploads.tapatalk-cdn.com/20160708/0cb23286aa6509cd7b83cb876733c215.jpg

Lähetetty minun C6903 laitteesta Tapatalkilla

Papdin
10.07.2016, 11.44
Budia, louta ja Big fat larryä tarjoushintaan sis. postikulut👊

http://m.bikester.fi/surly.html

Blackborow
10.07.2016, 13.36
Lähtöhinta on kyllä niin tökerö, että sietääkin olla tarjouksessa, vaikka tuo tarjoushintakaan nyt mikään erikoinen vielä ole.

Papdin
10.07.2016, 14.13
Lähtöhinta on kyllä niin tökerö, että sietääkin olla tarjouksessa, vaikka tuo tarjoushintakaan nyt mikään erikoinen vielä ole.

No ei sit😀 Mut et löydä halvemmalla mistään muualta.

J.Kottenberg
10.07.2016, 15.28
No ei sit Mut et löydä halvemmalla mistään muualta.

Joo. Lähtöhinta tai aleprosentit saa olla ihan mitä vaan mutta oleellista on se mikä on loppusumma. Ja noi on kyllä edukkaita joten jos tarvii niin kannattaa ostaa.

Blackborow
10.07.2016, 15.42
No ei sit Mut et löydä halvemmalla mistään muualta.En minä sillä. Onhan tuo hinta noille hyvä, mutta ei mikään tarjoushinta. Omista Budeista taisin maksaa 115 euroa kappale ja ihan kivijalassa.

Läskimasa
11.07.2016, 23.21
No ei sit😀 Mut et löydä halvemmalla mistään muualta.
Tais jo Lout loppua, mut täältä (https://bike-prof.de/SURLY-Lou-Fatbike-Reifen-26x48-120tpi-faltbar) saa samaan hintaan ja yhen vanteilla käyneen (https://bike-prof.de/SURLY-Lou-Fatbike-Reifen-26x48-120tpi-faltbar-demontiert) halvemmallakin.

Aki Korpela
13.07.2016, 21.17
Osaako joku täällä vastata, mahtuuko Jumbo Jim 4.8" pyörimään On One Fattyn takahaarukassa? Vastaus varmaan löytyy tästä ketjusta, mutten jaksa alkaa selata kymmeniä sivuja...

Sotanorsu666
14.07.2016, 09.43
Musta ilmastointiteippi ulospäin ja sisällä kierros leveää gorillaa. Edellisellä metsälenkillä meni joku tikku läpi vanteen sisäreunan reiästä lävistäen molemmat teipit ja ilmat karkaa. Nyt sais sit taas tehdä tubelessit uudestaan. Onko mitään vinkkejä mitä kannattaisi kokeilla seuraavaksi ? Joku kestävä teippi ulospäin ja gorillaa 2 kierrosta vai vannenauha ja gorilla ? Alkaa vähän vituttamaan jo, kun joka lenkin jälkeen pitää tehdä uudestaan :D

Volvospede
14.07.2016, 10.10
Musta ilmastointiteippi ulospäin ja sisällä kierros leveää gorillaa. Edellisellä metsälenkillä meni joku tikku läpi vanteen sisäreunan reiästä lävistäen molemmat teipit ja ilmat karkaa. Nyt sais sit taas tehdä tubelessit uudestaan. Onko mitään vinkkejä mitä kannattaisi kokeilla seuraavaksi ? Joku kestävä teippi ulospäin ja gorillaa 2 kierrosta vai vannenauha ja gorilla ? Alkaa vähän vituttamaan jo, kun joka lenkin jälkeen pitää tehdä uudestaan :D

Alkuperäiset vannenauhat vois olla kestävämmät kuin mikään teippi. Ainakin spessun vannenauha kestäis kyllä mitkä vaan kepit. Trekin vannnauha ei ollut niin kestävän oloinen.

JTeppo
14.07.2016, 10.36
Mitenkähän tämä mahtas toimia http://www.agrimarket.fi/Maatalous_ja_metsa/nurmen-ja-viljanviljelytarvikkeet/kaarintakalvot/maatilateippi-valkoinen-75-mm-x-33-m/

Kemizti
14.07.2016, 10.41
Näyttää samalta, kuin itselläni käytössä oleva "kasvihuoneteippi" ..sopivan elastista, helppo laittaa kehälle ja liima on _todella tarttuvaa_

brilleaux
14.07.2016, 10.47
Alkuperäiset vannenauhat vois olla kestävämmät kuin mikään teippi. Ainakin spessun vannenauha kestäis kyllä mitkä vaan kepit.

Spessun(DT:n?) vannenauha on kyllä tukeva, suositus sille. Varmasti kestää.
Itsellä nyt ollu väliaikaiskäytössä Gorilla ulospäin ja sisällä Gorilla. Vielä toistaiseksi on kestänyt.

tinke77
14.07.2016, 11.25
Dodii. Iso knardi asettui äsken takarenkaaksi ja bud jatkaa tutusti eturenkaana 😊

Lähetetty minun E2303 laitteesta Tapatalkilla

Sotanorsu666
18.07.2016, 09.48
http://www.keravanmuovijalelu.fi/keravan_muovi_ja_lelu/verkkokauppa/index.tmpl?sivu_id=1117&id=2998&ryhma_id=472&left=&wslevel=&shopnavi=472

Onko kukaan kokeillut tuollaista tubelesointiin ? Jos tuota ulospäin ja leveellä gorillalla viimeistely, niin ei varmaan tule kepit kevennysreikien läpi. Vannenauhoja mietin vielä, mutta ei oikein mistään pk-seudulta löydy mitään järkevää. Vannenauhaa pitäisi kavennella varmaan vähän, että gorillalle jää liimapintaa enemmän. Toisaalta kiinnostaisi joku väri ulospäin, mutta mikä sopii tuohon mun mustaan jätskiautoon missä on oranssit navat ja stemmi. Vaikeeta hommaa tää speksailu..

mutanaama
18.07.2016, 10.25
Oranssi heijastinteippi ja sisäpuolelle lasikuituvahvisteinen teippi. Kesti ainakin mulla ilman mitään ongelmia

Sent from my iPhone using Tapatalk

J.Kottenberg
18.07.2016, 10.30
Heijastinteippi on minusta sellainen aika neutraali ja sopii monen värin kanssa yhteen. Itse ostin Motonetista 50mm leveää ja sitä DT:n läskikiekkoihin laitoin. Hyvin on toiminut. Suht tiukasti sain vedettyä vanteelle ja otin liimasuojanauhan pois niin liimaantui kunnolla kiinni Gorillaan. Kun on kaksi teippiä liimapuoli vastakkain niin pitää kerralla onnistua. Irti niitä ei enää saa kun ovat koskettaneet jotenka aika huolellinen kannattaa olla.

ps. Toi Mutanaaman ehdottama oranssi heijastinteippi on tietty paremmin väreihin sopiva kun on muitakin oransseja osia. En tiennyt että heijastinteippiä on muissakin väreissä.

Kemizti
18.07.2016, 11.12
Heijastinteippiähän saa myös mustana, sopii mustiin kehiin kuin m**a p*****n ja valossa heijastaa kivasti ;)

Timppa H
18.07.2016, 12.01
Oranssia heijastinteippiä:
Kuvatus (http://ep1.pinkbike.org/p5pb11195769/p5pb11195769.jpg)

Sotanorsu666
18.07.2016, 13.56
Löysinkin töistä noi dt swissin vannenauhat. Kavensin vähän reunoista niitä ja päälle vetelen leveät gorillat. Monta kierrosta tuohon kannattaa laittaa nauhan päälle, että saisi ne nyt pitämään ja kannattaako vetää vielä kapeammalla teipin siivulla ihan reunaan asti ja leveän päälle vähän vai riittääkö toi 73mm gorilla pelkästään ? Vanteina siis dt:n br710.

misopa
18.07.2016, 14.23
No mulla pelaa hyvin pelkällä vannenauhan kavennuksella ja kevyellä karhennushionnalla. 73 Gorilla siis teippinä (yks kiekka) ja Stanin litku.

J.Kottenberg
18.07.2016, 16.27
No mulla pelaa hyvin pelkällä vannenauhan kavennuksella ja kevyellä karhennushionnalla. 73 Gorilla siis teippinä (yks kiekka) ja Stanin litku.

Karhennus ja pyyhkiminen jollain liuottimella on hyvä niin ottaa teipit paremmin kiinni. Yhden kierroksen minäkin vaan vedin ja venttiilin kohdalle jatko ja reilusti limittäin.
Neuvojen mukaan laitoin renkaan päälle sisärenkaan kanssa ja pari tuntia jollain vajaalla kahdella barilla painoin teippejä kiinni.

Sotanorsu666
20.07.2016, 11.57
Onko mitään oikotietä poistella noita vanhoja gorillateippien liimoja kehän sisäpuolelta vai mennäänkö vain paljan sormin todella hitaasti eteen päin ?

ytte07
20.07.2016, 12.03
Jotain puhdistussprayta vois koittaa. Välillä auttaa välillä ei.

Lähetetty minun SM-G900F laitteesta Tapatalkilla

brilleaux
20.07.2016, 12.07
^^Gorillalla nyppimällä lähtee aika hyvin.
Jos ei tottele niin asetoni.

tinke77
20.07.2016, 12.07
Bräkleenillä sai jotenkuten irroitettua,kun jokunen päivä ite saman operaation tein vannenauhoja uusiessa. Gorillat oli 1,5 vuoden käytön jälkeen edelleen hyvin kiinni :-)

Lähetetty minun E2303 laitteesta Tapatalkilla

paternoster
20.07.2016, 12.40
Ksyleenillä puhdistelin omat vanteeni ja samalla pyhästi lupasin etten kiekkoihini enää gorillaa liimaile.

Poy
20.07.2016, 14.47
ite olen joskus jostain poistanut wd-40:llä maalarinteippijämiä, kun oli unohtunut teipit viikoksi. Lähti tosi helposti. Luulis lähtevän gorillateippi jämätkin.
Youtubesta löytyy vastaavia videoita, kuinka monikäyttöistä tuo aine on.

Sotanorsu666
20.07.2016, 15.51
Tuota WD-40 tai asetoonia voisi kokeilla, kun kerkiää hakemaan. Jompaa kumpaa. Noiden käsittelyjen jälkeen kannattaa varmaan pestä vielä kiekot uudemman kerran ja antaa kuivahtaa ihan rauhassa. Jos saisi tällä kertaa vähän pysyvämmät ja kestävämmät tubelessit tehtyä.

brilleaux
21.07.2016, 07.32
No jos WD-40 kokeilet, saat kokeilla sitten molempia. ;)
Asetonin jälkeen ei tartte kuin uudet teipit. :)

noniinno
21.07.2016, 09.07
Ammattiteippaajat käyttävät sitrusöljypohjaisia aineita liiman poistoon. Ovat tehokkaita, ekologisia ja alustalle turvallisia.
https://www.siivous.fi/yellowservice/tuote/1059/3m-citrus-cleaner-387g-lcitrus

Tank Driver
21.07.2016, 10.21
Mä olen nähnyt ammattiteippaajan käyttävän tenua. Liimanpoistoonkin.

Sotanorsu666
21.07.2016, 11.05
Mä olen nähnyt ammattiteippaajan käyttävän tenua. Liimanpoistoonkin.

Sinolia olis tässä käsillä. Uskaltaiskohan sillä kokeilla ?

Tank Driver
21.07.2016, 11.41
Sinolia olis tässä käsillä. Uskaltaiskohan sillä kokeilla ?

Mä en ole ammattiteippaaja. Tuskin sillä mitään mahdotonta vahinkoa tekee. Ainakaan ulkoisesti.

Sotanorsu666
21.07.2016, 14.19
No nyt on kiekot putsattu, teipattu yms.. Ajattelin laittaa teipit tiivistymään hetkeksi sisureilla. No takakiekko tuolla hautuu. Etukiekko jäi myös hautumaan, mutta hetken päsätä kävin siellä missä kiekot oli, niin etusesta sisuri riekaleina ja kumi pudonnut päältä pois. Ei ollut jäänyt mihinkään väliin ja painettakin oli "vain 1bar". No yritin sitten uudella sisurilla tuota jumbojimiä laittaa vanteelle, niin ei nouse enää hyllylle, vaan sisuri pulpahtaa välistä ulos. Taitaa olla uuden renkaan osto edessä ? Jos jättäis on ehjän jumbon eturenkaaksi rullausominaisuuksien takia ja katsoisi taakse jonkun toisen. Onko ehdotuksia ?

Edit: Vanteessa ei näy mitään vaurioita, joten vika varmaan on renkaassa.

Edit2: Vaihdoin "ehjän" jumbo jimin etukiekolle ja se meni heti, joten uutta takarengasta jostain vain alle.

Jukahia
21.07.2016, 14.28
Siitä on nauha/wire kyljestä poikki... Laitoitko runsaasti teippiä hyllyille ? Koita reklamoida, että napsahti heti poikki... Valmistus vika.

Sotanorsu666
21.07.2016, 20.50
Ostin eteen ja taakse testiin Maxxis Minionit. Hetken ajelen sisureilla nyt ja sitten lyön litkut sisään. Ehjäksi jäänyt 4.8" snakeskin jumbo jim myynnissä torin puolella, jos jollain käyttöä.

Sotanorsu666
21.07.2016, 21.36
Eipäs ajella sisäkumeillakaan :D Kattelin aamuksi paineita valmiiksi, niin perästä katkesi venttilin kärki :D No ilmat pysyy sisällä, mut siellä on noin 1bar. Asettukoot teipit sisureilla nyt hetken ja sitten suoraan tubelessiin. On tää saatana työmaa :D Onneksi en ole yhden pyörän varassa.

rjrm
21.07.2016, 22.22
Kertauksen vuoksi. Eikö kannattaisi nuo tubelessit tehdä ilman teippauksia. Ei olis huolta ja vaivaa vuodoista, teipinpoistosta jne.

Mokka
21.07.2016, 22.27
Miten sitten noiden ei teippi viritysten kanssa kenttä olosuhteissa? Jos hajoaa rengas ja vaihtaa uuteen, pitääkö vakuumikelmut tehdä uusiksi vai onko se vain heittää uusi rengas päälle?

Lähetetty minun MotoE2(4G-LTE) laitteesta Tapatalkilla

brilleaux
22.07.2016, 07.19
Kertauksen vuoksi. Eikö kannattaisi nuo tubelessit tehdä ilman teippauksia. Ei olis huolta ja vaivaa vuodoista, teipinpoistosta jne.

Ei ole kyllä hirveesti Gorillan kanssa huolia ollut. :)
Ajatuksissa on kyllä kokeilla tulevaan pyörään Zerustin kutistekalvoa.

rjrm
22.07.2016, 07.30
Ei vakuumeita tarvi uusia. Ellei se reikä ole tullut vakuumiin, jolloinka paras apu on sisuri.

Sotanorsu666
22.07.2016, 08.28

Kertauksen vuoksi joku ystävällinen voisi vielä kerran laittaa sen vakuumitubelessohjeen, niin voisi kokeilla sitä seuraavan kerran, jos tuo gorilla ei ala pitämään. Lupaan ottaa ohjeen talteen ja en sitten enää kysele sitä. En vain osaa käyttää tuota hakua oikein ja ei ole nyt koko päivää aikaa istua koneella lukemassa ketjua läpi :)

zipo
22.07.2016, 10.12
Tämä vai?
https://www.youtube.com/watch?v=1Tb7-747Wa8

fättärix
25.07.2016, 20.33
Mistä löytyis kevyet varasisurit Bontrager Barbegazeille?

Sotanorsu666
27.07.2016, 18.17
Litkut sisällä ja ei nouse kompuralla. Renkaina maxxis minionit ja pitäis olla tubeless ready. Vinkkejä ? Bilteman kompuralla nostelen ja edelliset jumbo jimit nousi kuin itsestään.

Läskimasa
27.07.2016, 18.25
^Venttiilistä sielu pois?

Sotanorsu666
27.07.2016, 18.26
Nousihan ne saatana. Apuna tarvittiin pöytää ja omia jalkoja.

Sotanorsu666
28.07.2016, 21.03
Ja sieltähän se litku taas kurkistelee kevennysreiästä vähän, vaikka kuinka neuroottisesti putsasin, teippasin ja painelin teipit kiinni ja oli vielä muutaman päivän sisuritkin painamassa teippejä. Alan kohta epäilemään tuota gorillateipin laatua tai sitten toi mun effetto mariposa litku on vaan paskaa tai jotain muuta, kun kerta muilla dt swiss kehä ja gorilla pitää. Painetta piti kyllä eilisen tunnin matkan, mutta nyt oli edestä tippunut n.20h aikana 0.3bar ja takaa vähän vähemmän. Uskaltaiskohan noilla ajella vaan, jos pumppaa joka lenkille :D Alan olla aika loppu tohon putsaamiseen ja teippaamiseen. Voi olla että ajelen nyt hetken vain maantiepyörällä.

ytte07
28.07.2016, 21.09
Laita se vakuumi. Mulla etunen maccin ohjeella viritetty ja 1 kertainen vakuumi. Piti keväällä pari kuukautta ajamatonta paineet hyvin. Eikä oo kyllä viä n. puolen vuoden aikana ikuna tyhjentyny. Itellä white 3 proon takunen aiheutti sillon talvella jostain syystä niin isot zembalot että se menee sisurilla.

Plus
29.07.2016, 09.58
Vakuumi on kyllä hyvä ja toimii yksinkertaisenakin hyvin jos on jotain teippiä kevennysreikien peittona.

Liukas vakuumimuovi sai tosin Spessussa Budit burppailemaan 0,3 bar paineella, Ground Controlit sen sijaan toimivat hyvin. Fatty stripperien kanssa en ole saanut Budia burppailemaan ikinä.

Takamisakari
29.07.2016, 11.27
Onko muilla vastaavia kokemuksia Jumbo Jimeistä tubelessina, tuppaa menemään terävät oksat läpi renkaasta. Nyt varmaan kolme reikää, joista ensimmäinen tuli hiekkatiellä jossa pikku kassa kuivia oksia. Litkuhan nuo onneksi paikkaa mutta rengas on kyllä todella ohut ja pikkasen kylmää päästellä ryteikössä tietäen että reikiä tod näk tulee. Sisuri on melkein pidettävä mukana aina jos on vähänkään kauempana kotoa..

brilleaux
29.07.2016, 11.30
^Sisurihan on aina mukana.
Ja menee ne oksat läpi Budista ja Loustakin. Kyse on karmasta.

Toki itse ajan ennemmin edes "hiukan kestävämmällä" renkaalla, vaikka painaisikin vähän enemmän.
Mutta ei sekään auta jos planeetat vaan on väärässä asennossa. ;)

misopa
29.07.2016, 11.34
^^ Puoli vuotta takana kolmella eri JJ versioilla tubeleksena ja reikiä nolla. On ollut reiteillä kivikkoa, oksia ja yms. roinaa. Varmaan puhkeaa sitten ekassa kisassa [emoji2]

zipo
29.07.2016, 11.38
^Sisurihan on aina mukana.
Minkälainen?

Antza44
29.07.2016, 11.40
Surutta on vedetty risukossa ja kivikoissa Lite JJ. Takana nyt snake ja sekin vaihtuu liteksi, kunnes kuluu pois. Tuurista taitaa olla kiinni enempi. 4" ja 4.8" ollut alla.

brilleaux
29.07.2016, 11.41
^^Schwalben F13. Kuuleman mukaan sillä selviää hätätilanteessa.
Omakohtaista kokemusta käytännössä ei ole. :)

Takamisakari
29.07.2016, 12.41
Joo, karma ei ole mun ystävä, se on tullut todettua. Kivikoissa ei ole ollut mitään ongelmia mutta juuri nuo kuivuneet oksat joissa on pystyssä sellasia ehania teräviä oksanpiikkejä saavat aikaan litkueruption. Ei kai se auta kun ajella vaan ja peljätä, sillä sisurillahan tästä kyllä selviää, ei siinä mitn.

thunder
29.07.2016, 15.09
Maxxis mammotheilla ajettu 1000 km. Pieni ilmatila alkoi ärsyttämään.Tänään vaihtui alle saman merkin colossus 4.8. http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160729/1311090ff4c42b874a455d47713b7275.jpghttp://uploads.tapatalk-cdn.com/20160729/9437bcb45b782340832a222929943a0e.jpg

Lähetetty minun MotoG3 laitteesta Tapatalkilla

brilleaux
29.07.2016, 15.17
^Kerrohan kokemuksia kun karttuu. Colossus härnää mun mieltä.

Sotanorsu666
29.07.2016, 17.04
Joo kyllä se on vakuumi seuraavaksi testissa, kun joskus jaksaa miettiä asioita. Koskakohan joku alkaa tehdä ja myydä noita tai vastaavia suoraan vanteelle meneviä muoviympyröitä :D Sopis tämmöselle laiskalle ja nyt niin loppu koko tubelesshommaan, että varmasti ostaisin.

Laerppi
29.07.2016, 18.01
Vaihdoin huvikseni 4.0 JJ:t alle ja heti tuli ajettua 100km pääosin maantietä, hyvin pysyi täysjouston ja hybridin vauhdissa maantiellä. Täysjoysto rullasi piirun verran paremmin, mutta peesissä pysyi. Painetta pumppasin 1 bar.

Läskimasa
29.07.2016, 22.06
Koskakohan joku alkaa tehdä ja myydä noita tai vastaavia suoraan vanteelle meneviä muoviympyröitä :D Sopis tämmöselle laiskalle ja nyt niin loppu koko tubelesshommaan, että varmasti ostaisin.Miks pitää olla muovia, miks ei jo valmiiks tuohon käyttöön tehty lateksinen Fatty Stipper kelpaa?

Sotanorsu666
29.07.2016, 22.27
Miks pitää olla muovia, miks ei jo valmiiks tuohon käyttöön tehty lateksinen Fatty Stipper kelpaa?

Enpäs tiennyt tuommoisia olevan. Täytyypä tutustua. Onko kellään käyttökokemuksia ?

Lauttis
29.07.2016, 22.43
Tosi helppo. Nousi toinen rengas ihan jalkapumpulla. Toisessa piti käyttää kompressoria, mutta silläkin nousi helposti. Ainoa miinus, toistaiseksi ainakin, on se, että nauha menee varmaan uusiksi, kun rengasta vaihtaa.

mutanaama
29.07.2016, 23.19
Tänään laitoin knardia kuitukehälle, niin falskasi pirulainen venttiilin juuresta, oli sitten löysällä tai kireällä.
Lähemmän tarkastelun perusteella näkyi, että aluvenan tiiviste oli kartiomainen, kuten stanin, mutta siinä oli lopussa pieni pykälä.
Vaihdoin venan ja taas mennään

Paakkis
30.07.2016, 01.30
Ei sitä ilmaa ole pakko puskea siit venasta ku tubelesjuttuja duunaatte? huomattavasti kätevämpi tehä se pläjäys siit vanteen ja renkaan välistä ja toimiiki paremmin.

Sand
30.07.2016, 21.23
Tuli litkutettua nyt 4,8 Jumbo Jim eturengas. Yllättävän helppo operaatio oli eikä kompuraakaan tarvittu. Litkua vaan tuli laitettua todennäköisesti liikaa, 1,4-1,5dl, vaikka saahan ylimääräisen tietty pois. Takarenkaaseen koitan 1,2-1,3dl.

Siemenlinko
30.07.2016, 21.46
^ desi riittää

Lähetetty minun GT-I9506 laitteesta Tapatalkilla

Sand
30.07.2016, 22.05
Ok, voi olla että kaadan venttiilin kautta ylimääräisen pois huomenna, jos ilmat pysyneet sisällä.

Sand
30.07.2016, 22.13
Tai kaadan ja kaadan😄, koitan saada valutettua vähäsen pois.

Läskimasa
30.07.2016, 22.33
Ei sitä ilmaa ole pakko puskea siit venasta ku tubelesjuttuja duunaatte? huomattavasti kätevämpi tehä se pläjäys siit vanteen ja renkaan välistä ja toimiiki paremmin.
Schrader venttiiliks niin ei tartte kikkailla minkään kanssa, litkut sopii reiästä ja varmasti saa tarpeeks kovaa kyytiä ilmat sisään kun kompuralla pukkaa.

Ei kuulosta yhtään kätevältä rassata jotain pilliä vanteen reunan välistä.

TemMeke
30.07.2016, 23.00
Ei kuulosta yhtään kätevältä rassata jotain pilliä vanteen reunan välistä.

Bräkleeniä ilmatilaan ja tulta perään, ni nousee vähän raskaampikin kumi. Saattaa olla toimimatta, jos kevennysreikien peittona on vaan ohut muovi. :D

https://www.youtube.com/watch?v=LADnwQ3g9KY

Sand
31.07.2016, 08.42
Nyt on litkut molemmissa päissä n. 1dl. Molemmat JJ:t nousi ilman kompuraa😃 Katotaan pysyykö ilmat sisällä.

no-saint
31.07.2016, 14.11
Yllättäen mielenkiintoista materiaalia-> google kuvahaku-> fatty stripper
Mutta muuten tosiaan hankinnan arvoinen tuo fatty stripper.

fättärix
31.07.2016, 23.27
Onko kokemuksia minipumpuista, kuinka täyttelee lihavaa rengasta? Onko pumpuissa isoja eroja?

Laerppi
31.07.2016, 23.50
Onko kokemuksia minipumpuista, kuinka täyttelee lihavaa rengasta? Onko pumpuissa isoja eroja?
http://www.chainreactioncycles.com/fi/en/lezyne-micro-floor-drive-hv-mini-pump/rp-prod36291

sakkey
01.08.2016, 00.01
^erinomainen värkki. Minunkin repussani kulkee mukana.
Ja läskikumeja nimenomaan sillä pumppailen.

Sotanorsu666
01.08.2016, 14.41
Tosi helppo. Nousi toinen rengas ihan jalkapumpulla. Toisessa piti käyttää kompressoria, mutta silläkin nousi helposti. Ainoa miinus, toistaiseksi ainakin, on se, että nauha menee varmaan uusiksi, kun rengasta vaihtaa.

Laitoitko tuon youtubessa olevan ohjeen mukaan liimasprayta kiekkoon, vai pelkän nauhan paikoilleen ? Rasvasitko reunoja vai nousiko kumit kuivana hyvin ? Laitoin itse tilaukseen tänään, joten nyt vain odotellaan saapuvaksi ja ajellaan sen aikaa sisureilla.

Lauttis
01.08.2016, 17.02
Minä en laittanut liimaspraytä, enkä rasvannut vanteita. Toinen nousi jalkapumpulla vaivattomasti, toiseen tarvitsin kompuraa. Vanteina on spessun orkkisvanteet.

Plus
01.08.2016, 18.35
Minä liimasin fattystripperin sprayliimalla ohjeen mukaisesti vanteelle, mutta rengasta irrottaessa stripperi irtosi silti. Notubesin litku nimittäin liimaa renkaan reunan stripperiin kiinni voimakkaammalla sidoksella kuin mitä stripperi on vanteessa kiinni... Stripperi on kumia/lateksia, joten lateksipohjainen litku liimaantuu siihen aika tiukasti.

Lauttis
01.08.2016, 20.05
Liiman tarkoitus kai olisi, että se pysyisi vanteessa kiinni, kun renkaan vaihtaa ja olisi uudestaan käytettävissä? Jossain videossa näkyy kuitenkin, miten nauha jää renkaaseen kiinni, kun sen ottaa vanteelta, ja litkut ilmeisesti edelleen siellä renkaassa.

fättärix
01.08.2016, 20.20
Kiitti vinkistä, pärjääköhän noilla huokeamman hintasilla, varmaan tuommonen letkulla oleva paras vaihtoehto presta venttiileille.

mahead
02.08.2016, 18.59
Minulla on tämän keskustelun lukeminen vasta puolivälissä, joten pahoitteluni jos asia on jossain kohtaa säiettä jo käsitelty. Googlella en tosin löytänyt. Mutta mutta... tuli tuossa vastaan Veen Snowshoe XL -nastarenkaat 280 euron hintaan 2 kpl. Tämä siis postikuluineen. Mielestäni tuo 140 e/kpl ei ihan pahalta kuulosta kun tosiaan on jo nastat mukana, mutta onko nuo renkaat edes tuon hintansa arvoiset?

Kemizti
02.08.2016, 19.12
^ on

(ja ne tarpeelliset lisämerkit)

Grandi66
02.08.2016, 19.47
Ja laita yv jos tarviit vain yhden. Mie en kahta tarvii.

Lähetetty minun E2333 laitteesta Tapatalkilla

Nicco
05.08.2016, 07.48
Löytyykö surly bud jostain halvemmalla kuin 109e posteineen? Siis pelkkä bud.

brilleaux
05.08.2016, 07.54
Postit 11.79e. Budi 88,41e
https://www.westbrookcycles.co.uk/surly-bud-folding-4-8-120tpi-tyre-p213963

Näyttää olevan Lou samanhintainen. Tuskin halvemmalla löytyy.

thunder
05.08.2016, 21.53
Nyt on tovi ajeltu Maxxis Colossus renkailla. Maxxis mammotheihin nähden pito parani ja rullaus hiukka huononi. Keskiö nousi mukavasti niin, että kammet ei enää kolise kiviin. Renkaissa tuntuma on hiukka epätarkempi kuin pienellä ilmatilalla varustetuissa Mammotheissa. Selfsteeringiä en ole havainnut. Ajotyyliä joutui muuttamaan renkaiden vaihdon myötä. Mammotheilla perää pystyi kääntämään kevyesti luistattamalla, mutta Colossuksen pehmeä kumiseos ja harvassa olevat korkeahkot nappulat pitää niin että pitää ajaa vaan pitoon luottaen, jota sitten riittää.

Luulen että kuivaan kesäsäähän on parempiakin renkaita, mutta märässä ja kylmässä ja etenkin talvella Colossus toiminee. Nappulat näyttää sen verran korkeilta, että nastankin siihen ehkä saisi.

ealex
06.08.2016, 10.20
Joko tämä on noterattu: http://www.bicyclerollingresistance.com/fat-bike-reviews ?

Aika erilainen on todellisuus ulkonäköön perustuvaan mielikuvaan verrattuna. :)

J.Kottenberg
06.08.2016, 12.05
Kyllä. Tosin, kuten joku kokenut harrastaja totesi, niin noi mittaukset on tehty pyörittämällä rengasta jotain tietyllä tavalla karhennettua rumpua tai pyörää vasten ja se ei välttämättä ole sama kuin todellinen tilanne eri pinnoilla.
Mutta mielenkiintoisia mittauksia ja varmasti suuntaa antavana hyvä lähtökohta jos rullaamista arvostaa.

Japateus
07.08.2016, 13.28
Ostin vähän käytetyn Mongoosen. Ajellessa kummatkin renkaat pitävät melko kovaa narinaa. Mistä tämä voisi johtua ? Sen mitä olen fatbikejen ohipyyhältessä kuullut niin ei tuollaista kuivakkaa narinaa ole ollut kuultavissa. Renkaat ovat ihan uudenveroiset eikä halkeamiakaan tai värivaihtelua tms näy. Ääni on jotakuinkin ärsyttävä. Eipä tullut numeron poistoa ennen soiteltua alkuperäiselle omistajallekaan että oliko ääni jo uudesta pitäen renkaissa.

Kemizti
07.08.2016, 14.01
Siä varmaan sisuri hankaa ulkorenkaaseen, talkkia tai tubeless.. Jos on jo tubeless, niin sit ei osaa sanoo..

Gargamel
07.08.2016, 18.45
Samaan ääneen kiinnitin huomiota kaverin Mongoosessa. Myös oma panos kemiztin arvelulle.

Japateus
07.08.2016, 21.38
Siä varmaan sisuri hankaa ulkorenkaaseen, talkkia tai tubeless.. Jos on jo tubeless, niin sit ei osaa sanoo..

Joo, tässä varmaan syy. Ilmankos fatbikeilijöitä on siirtynyt tubelessiin.

janne kuivakangas
08.08.2016, 00.20
Joo talkkia sinne. .mulla kyl pitää välillä vaikka on talkkia reilusti. .☺No ei se pidä kun polulla. .

Lähetetty minun SM-T335 laitteesta Tapatalkilla

Ithra
08.08.2016, 09.50
Kukahan Oulussa tekisi tubeles asennuksia ? Renkaat JJ 4.4" ja kiekot MF80sl ? Jos jollakin ylimääräistä aikaa ja tietoa niin viestiä tulemaan. Toki maksan menetetystä vapaa-ajasta

Mokka
08.08.2016, 10.38
Kukahan Oulussa tekisi tubeles asennuksia ? Renkaat JJ 4.4" ja kiekot MF80sl ? Jos jollakin ylimääräistä aikaa ja tietoa niin viestiä tulemaan. Toki maksan menetetystä vapaa-ajasta

Tässähän voisi pitää jotkut tubeless talkoot, tuossa yhdel kaverilla pitäs tubeless viritellä myös (sekä itsellä jos pyörä nyt sattuis tulemaan tässä lähiaikoina). Jos itseä kiinnostaa taikinoida ja oppia laittaa ite niin mukaan vain. Jos gorilla-teippi viritys kelpaa. Tosta vakuumiviritelmästä ei ole tietoa niin se pitäs opiskella.

brilleaux
08.08.2016, 10.41
Itehän ne on tehtävä. Jos kunnolliset haluaa. ;)
Itselle kun tekee niin hyvää tulee.

Blackborow
08.08.2016, 10.43
Rohkeasti vaan opettelemaan niin ei jää pulaan, jos rengas hajoaa ja pitää tehdä uusiksi. Mulefut on vielä niin helppo vanne tubeleksen suhteen, että onnistuu kyllä aloittelijaltakin kun rauhassa tekee.

J.Kottenberg
08.08.2016, 11.03
Täältäkin puolto tee-se-itse vaihtoehdolle. Ei ole erityisen vaikeaa eivätkä tarvikkeet ole kalliita joten epäonnistumistapauksessakin vahinko on pieni.

Ithra
08.08.2016, 11.16
Mieluummin olisin myös itse mukana ja minulla olisi illalla käytössä linja-autohalli mistä löytynee tarvittavat kompurat ym. työkalut.

Tässähän voisi pitää jotkut tubeless talkoot, tuossa yhdel kaverilla pitäs tubeless viritellä myös (sekä itsellä jos pyörä nyt sattuis tulemaan tässä lähiaikoina). Jos itseä kiinnostaa taikinoida ja oppia laittaa ite niin mukaan vain. Jos gorilla-teippi viritys kelpaa. Tosta vakuumiviritelmästä ei ole tietoa niin se pitäs opiskella.

a-o
08.08.2016, 11.35
Onko muilla ollut ongelmia Hodag 27,5" renkaiden keston kanssa? Itse olen saanut jo kahdesta kyljen auki kolmen viikon aikana. 26" Hodageilla tuli ajettua ilman ongelmia aika paljon.
Tai sitten vain on ajotaidot tuotteessa!

Lähetetty minun H60-L04 laitteesta Tapatalkilla

PK1
08.08.2016, 12.02
^On, niissä kyljet pullistuvat hieman kuviota leveämmäksi eli vaurioita tulee helposti. Ekalla lenkillä aikanaan sain sellaisen kyljestä puhki, sen jälkeen on varottu niin ei ole toiste hajonnut.

a-o
08.08.2016, 12.41
^On, niissä kyljet pullistuvat hieman kuviota leveämmäksi eli vaurioita tulee helposti. Ekalla lenkillä aikanaan sain sellaisen kyljestä puhki, sen jälkeen on varottu niin ei ole toiste hajonnut.

Hah, kohtalotoveri!

Kilometrilukemalla n.6km meni ensimmäinen ja 130km toinen. Ihanan kallista!

Laerppi
08.08.2016, 14.24
Talvi alkaa lähestymään, onko Dillinger 5 näkynyt "halvalla" missään? Aika monessa paikassa loppu.

PK1
08.08.2016, 15.24
Hah, kohtalotoveri!

Kilometrilukemalla n.6km meni ensimmäinen ja 130km toinen. Ihanan kallista!

Mä olen saanut paikkaamalla toimimaan niin ei ole tarvinnut uusia ostella. Nyt on vuoden kestänyt sen vähän mitä noilla 27.5 kumeilla olen ajellut.

jumbojussi
09.08.2016, 14.42
Tarviikohan 4.8" JJ LS:n tupeloimiseen kompuran tapaista?
(Riippuu tietty vanteestakin mutta noin yleisesti.)

Uutena en meinaa yrittää vaan ensin tarkotus möyriä sisurin kanssa.

Bässi
09.08.2016, 15.00
Helpompi olis vastata jos kertoisit vanteen etkä rengasta. Siitä ja mahdollisista teipeistä tms. Renkaan nouseminen on enemmän kiinni.

RadonJussi
09.08.2016, 15.02
Kyllä sen pitäs ainaki patjan kans nousta iha helposti.

jumbojussi
10.08.2016, 17.51
Helpompi olis vastata jos kertoisit vanteen etkä rengasta. Siitä ja mahdollisista teipeistä tms. Renkaan nouseminen on enemmän kiinni.

No sanotaan vaik BR2250.

hannurs
12.08.2016, 17.11
Ostin vähän käytetyn Mongoosen. Ajellessa kummatkin renkaat pitävät melko kovaa narinaa. Mistä tämä voisi johtua ? Sen mitä olen fatbikejen ohipyyhältessä kuullut niin ei tuollaista kuivakkaa narinaa ole ollut kuultavissa. Renkaat ovat ihan uudenveroiset eikä halkeamiakaan tai värivaihtelua tms näy. Ääni on jotakuinkin ärsyttävä. Eipä tullut numeron poistoa ennen soiteltua alkuperäiselle omistajallekaan että oliko ääni jo uudesta pitäen renkaissa.
Sama ilmiö JJ ja 13J sisureilla nyt kun laskin renkaista paineita luovutushuollon jälkeen. Tasasella ei kuulu mutta juurakkoajelussa natisee kovasti. Noh, jospa sitä tubelointitarvikkeet sais tilattua jossainvaiheessa

RadonJussi
13.08.2016, 06.26
No sanotaan vaik BR2250.
Sehän on tubeless-ready kiekko. Mää laitoin eilen JJ SS 4,8" tuohon omaan felttiin ja siinä ei oo tubeless-ready kiekkoja ja pistin patjan vanteeseen ja nostin pumpulla vanteelle.http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160813/741e2cdf6a7e610593966f92f0c294bc.jpg

Reijo-Olavi
13.08.2016, 12.29
Sanokaas tietäjät kun en löytänyt suoraa vastausta kokemuksen perusteella mistään eli onko Jumbo Jimin rullaavuudessa eroja kokojen 4" ja 4.8" välillä. Haen äärimmäisen rullaavaa ja kuitenkin pitävää rengasta ja nuiden hinnassa ei ole juurikaan eroa joten jos löytyy kokemuksen perusteella tietoa ni haluaisin kuulla kumman valitsisin.

Mokka
13.08.2016, 12.40
Varmaan se 4" liteskinit rullaa paremmin, kun on pienempi pinta-ala ja kevyempi rengas (pois pyörivistä massoista) niin kiihtyy paremmin. Jos äärimmäisyyksiä haetaan niin tuo 4" ja vielä liteskin versiona.

http://www.bicyclerollingresistance.com/fat-bike-reviews

Reijo-Olavi
13.08.2016, 12.52
Varmaan se 4" liteskinit rullaa paremmin, kun on pienempi pinta-ala ja kevyempi rengas (pois pyörivistä massoista) niin kiihtyy paremmin. Jos äärimmäisyyksiä haetaan niin tuo 4" ja vielä liteskin versiona.

http://www.bicyclerollingresistance.com/fat-bike-reviews

Juu ton huomasinkin aiemmin ja unohdin mainita että kestävyyden kannalta nyt haettavat renkaat on snakeskin versiot ehdottomasti

Reijo-Olavi
13.08.2016, 12.54
Täsmennän vielä sen että arvatenkin 4" rullaa paremmin mutta onko merkittävää eroa 4.8".

Antza44
13.08.2016, 14.45
^Jos et aja kelloa vastaan ero ei ole merkittävä. Ero on yllättävän pieni. 4" nopeille alustoille neulaspoluille/hiekalle ja 4.8" oikeaan maasto-ajoon tosin nekin toimii edellä mainitulla alustoilla. Lite Skinit riittää minulla ainakin vaikka en kivikkoja välttelekkään.
Dude ainakin on 4" XC henkinen ja 4.8" päin ja yli tyyppinen. 4.8" on minun valinta 100kg ajo massalla.

Kemizti
13.08.2016, 14.50
JJ 4,8" Liteskinien kestävyydestä ollaan montaa mieltä, mulla nyt niillä takana ajoa keväästä asti, sisältäen myös yhden endurokisan reeneineen (12 laskua) ja yhen päivän bikeparkissa.. Renkaissa ei mitään havaintoja hajoilusta tahi vuodoista..

Kun taas toisaalta Plussapyörän RoRo LS 2,8" kesti melkein kaksi lenkkiä, ennen kuin halkesi kyljestä ~2,5cm..

jumbojussi
13.08.2016, 14.51
Sehän on tubeless-ready kiekko. Mää laitoin eilen JJ SS 4,8" tuohon omaan felttiin ja siinä ei oo tubeless-ready kiekkoja ja pistin patjan vanteeseen ja nostin pumpulla vanteelle.

Ei ainakaan valmistajan mukaan ja puhe oli nimenomaan liteskineistä...

RadonJussi
13.08.2016, 14.52
En kyllä huomannu rullaavuudessa kauheena eroa nuilla JJ 4,8" snakeskineillä verrattuna 4,0" liteskineihi. Huomattavasti painavemmathan nuo tuntu olevan mut ei ainakaan mun menoa hidastanut. Pitoa tuli lisää taas ja suolla kulki vähä paremmi

Maqolf
13.08.2016, 17.58

Helpommalla pääsee, kun ajelee huoltoaseman pihaan ja sylkee kompuran ilmoilla vanteelle. Säilyy retkipatjatkin ehjänä... Aika vetelät ovat liteskinin kyljet.

misopa
13.08.2016, 18.43

BR2250 taitaa olla TLR, vaikka valmistaja ei sitä sellaisena aktiivisesti markkinoi.

Yhtä helppo oli tehdä tubeless mitä esim. Mulefütille oli. Renkaana siis 4.4 JJ Liteskin. Kompuraa toki tarvi nostossa. Hyvin on sen jälkeen ilmoja pidellyt.

Poy
13.08.2016, 23.02
Varmaan se 4" liteskinit rullaa paremmin, kun on pienempi pinta-ala ja kevyempi rengas
Molemmissa renkaissa näyttäisi olevan saman verran nappuloita (leveys suunnassa) ja saman kokoisia nappuloita. Kovalla alustalla ja vähän kovemmilla paineilla osuu vain nappulat maahan. Samalla paineella pienempi rengas lytistyy enemmän pituus suunnassa, jolloin pinta-ala on siinä pikkusen isompi ja se rullaa huonommin. Vai olenko väärässä?

J.Kottenberg
13.08.2016, 23.08
JJ 4,8" Liteskinien kestävyydestä ollaan montaa mieltä, mulla nyt niillä takana ajoa keväästä asti, sisältäen myös yhden endurokisan reeneineen (12 laskua) ja yhen päivän bikeparkissa.. Renkaissa ei mitään havaintoja hajoilusta tahi vuodoista..

Kun taas toisaalta Plussapyörän RoRo LS 2,8" kesti melkein kaksi lenkkiä, ennen kuin halkesi kyljestä ~2,5cm..

Kyllä noiden Liteskinien kyljet varsin nopeasti aika pahan näköiseksi menee jos kivikoissa ajelee ja tästä itse(luultavasti moni muukin) teki sen johtopäätöksen etteivät ole kovemmassa käytössä pitkäikäisiä. Mutta tosiaan eihän ne herkästi hajoa tai vuotamaan ala vaikka ovat pahan näköiset kun tilanteen paheneminen ikäänkuin näyttää pysähtyvän. Joten ajokelpoisena kestämisestä tuli vedettyä vähän väärä johtopäätös.

Hyvä rengas 4.8 Liteskin on.

Jopo81
14.08.2016, 00.47
Juttelin paikallisen pyörämekaanikon kanssa sisuri/tubeless-asioista ja jossain kohtaa kevennyssisureista puhuessa mentiin aiheeseen jos laittaisi 27,5 plussasisurin 26 läskikumin sisälle. Olisikohan edes teoriassa mahdollista ja mikä jää erotukseksi painossa. Onko kenelläkään täällä ko. ajatus pälkähtänyt päähän ja onko siinä mitään järkeä. Tubeless-uskovaisen mielestä ei tietenkään😂

Jotenkin mun ajatukset kääntyy siihen, että tuohan voisi jopa toimia🤔

stumpe
14.08.2016, 02.02
Onko plussasisureita olemassa? Ite laitoin plussakumiin 29 sisurin ja hyvin toiminu. Toki vasta muutaman lenkin ajanut että kestävyydestä en osaa sanoa.

Jopo81
14.08.2016, 03.51
No siis tarkoitin tyyliin 3" olevaa tms. Menee mun mielessä "plussakategoriaan"[emoji1]

Antza44
14.08.2016, 07.26
^^^Kevyillä sisureilla pääsee aika samoihin, kuin tubeleksella, mutta tuntuu tuolla läski porukka lenkeillä kummasti kaikki rengastyöt sattuvan sisurimiehille:seko:. Kaketi se ulkokumi on eläväisempi ilman, kun ei sisäkumi vie tuntoa;).

Antza44
14.08.2016, 07.42
Kyllä noiden Liteskinien kyljet varsin nopeasti aika pahan näköiseksi menee jos kivikoissa ajelee ja tästä itse(luultavasti moni muukin) teki sen johtopäätöksen etteivät ole kovemmassa käytössä pitkäikäisiä. Mutta tosiaan eihän ne herkästi hajoa tai vuotamaan ala vaikka ovat pahan näköiset kun tilanteen paheneminen ikäänkuin näyttää pysähtyvän. Joten ajokelpoisena kestämisestä tuli vedettyä vähän väärä johtopäätös.

Hyvä rengas 4.8 Liteskin on.
Tuli tuossa alkukesästä Tourte Tampereella letkassa ajellessa seurattua, että aika monen ajolinjat kulki kiviä kietäen, niin että takarenkaan kyljet hiro kiven reuonoja, kun olisi voinut ihan hyvin ajella suoraan yli. Ajolinjoilla on aika iso merkitys kylkien kestossa.

Kemizti
14.08.2016, 15.45
Tuli tuossa alkukesästä Tourte Tampereella letkassa ajellessa seurattua, että aika monen ajolinjat kulki kiviä kietäen, niin että takarenkaan kyljet hiro kiven reuonoja, kun olisi voinut ihan hyvin ajella suoraan yli. Ajolinjoilla on aika iso merkitys kylkien kestossa.
Juuri näin, se on ehkä vähemmän läskillä ajaneiden "ongelma", ite aina päin ja yli..

Ei ole kyljet huonona laisinkaan, toki kehävalinnalla saattaa myös olla osuutta asiaan..

J.Kottenberg
14.08.2016, 17.45
Juuri näin, se on ehkä vähemmän läskillä ajaneiden "ongelma", ite aina päin ja yli..

Ei ole kyljet huonona laisinkaan, toki kehävalinnalla saattaa myös olla osuutta asiaan..

Tuossa on varmasti perää. Kapearenkaisilla moni on varmasti oppinut "kiertämisen" ja eihän ne opitut tavat mihinkään katoa kun vaihtaa toiseen fillariin.
Itselläkin usein tapana kierrellä vaikka aiempaa enemmän tuleekin ajettua yli.

Mutta tosiaan yllättävän hyvinhän noi Liteskinit kestää hieromistakin joten ei sinänsä mikään merkittävä juttu.

Bässi
14.08.2016, 19.16
Edellä olevien kirjotusten innoittamana tilasin äsken 4.8 liteskinit talvipyörään. Tuun sitte itkemään tänne suurta vääryyttä jos kumit hajoo ;)

Jimmyjeejee
15.08.2016, 18.23
Tervehdys arvon foorumilaiset. Pitkään sivusta seuranneena päätin tulla mukaan joukkoon kun tuota kysyttävääkin olisi ja täällä kaiketi löytyy enemmän asiaan vihkiintyneitä. Ostin keväällä ensimmäisen läskin mallia white 3fat pro ja nyt kiinnostaisi talveksi laittaa leveämpää kumia alle. Minkälaista rengasta suosittelette nimenomaan talvikäyttöön ? Koko siis 4,8 " koska ainakin pyörän specsien mukaan tämmöiset mahtuisi. Voiko ne laittaa valmiina oleviin 80mm vanteille vai pitäisikö nekin päivittää leveämmäksi? Noita JJ litejä olen katellu mutta vähän ristiriitaista tietoa näyttää olevan liikenteessä renkaiden pätevyydestä :D

OKS
15.08.2016, 19.25
... kiinnostaisi talveksi laittaa leveämpää kumia alle. Minkälaista rengasta suosittelette nimenomaan talvikäyttöön ? Koko siis 4,8 " koska ainakin pyörän specsien mukaan tämmöiset mahtuisi. Voiko ne laittaa valmiina oleviin 80mm vanteille vai pitäisikö nekin päivittää leveämmäksi? Noita JJ litejä olen katellu mutta vähän ristiriitaista tietoa näyttää olevan liikenteessä renkaiden pätevyydestä :D

JJ 4,8" liteskinien talviominaisuuksista en tiedä, mutta hyvin toimivat kesäkäytössä Mulefutin 80mm vanteilla.

Gargamel
15.08.2016, 20.00
JJ:n sivuttaispito on talvella melko huono, ainkakin eteen laittaisin jonkun muun. Mulle tulee Surly Bud, vaikka se painaakin tonnin.

RadonJussi
16.08.2016, 06.13
Itse mietin että laittas noihin ylimääräsiin 4" JJ LS:n nastat nii onko kellään semmosesta kokemusta? Tai nastottamisesta yleensäkin?

Mokka
16.08.2016, 07.06
Jos jaksat selata tätä keskustelua, niin on paljon asiaa nastoittamisesta. Oikein hyviä opetusvideoitakin tehty, ja vinkkejä miten ottaa nastoja halpanastarenkaasta. Tai mistä tilata halvemmalla.

solisti
16.08.2016, 08.37
^JJ:t toimii kuulemma hyvin nastoitettuna, nappulat harvassa ja nastoille tulee tämän myötä hyvin painetta. Itsellä kokemusta vaan Spessun GC:n nastoituksesta ja se oli kyllä kannattava homma.

RadonJussi
16.08.2016, 09.21
Oisko joku voinu laittaa linkkiä asiaan? En oo oikeen löytänyt ku oon koittanu täältä ja netistä kattoa. En siis halua mitään ruuveja ruuvata renkaista läpi ja haluaisin pitää tubelessina.
Edit: löysin paljon puhetta nuista Tikan nastoista. Pitänee ettiä vielä vähän lisää

solisti
16.08.2016, 09.54
Asiasta on kyllä ollut foorumilla juttua, mutta enpä jaksa kaivaa.
Tikan nastoja ei taida enää saada.

Schwalben varanastoja on paljon käytetty
http://www.bikeshop.fi/Schwalbe_varanastasarja_50_kpl/ekauppa/p750106/

Halpa ratkaisu on ottaa jostain normi 26" kumista nastat.
Dremelin jyrsinterä toimi hyvin kumin kanssa ja liimalla tai ilman kiinni tuolla nastoitustyökalulla.
Itse laitoin GC:hen liimalla, kun nappulat oli aika matalat.

Tuossa toiselta foorumilta yksi JJ:n kuvakin nastoitettuna http://www.fillarikeskustelu.com/topic/145-renkaiden-muokkaus/

Aika värkkäämistä, mutta yhden illan puuhailun jälkeen luulisi ainakin se yksi kumi olevan nastoilla varustettu.

brilleaux
16.08.2016, 10.02
Nyt sai IsoKnardi väistyä takasena. Kokeillaan 4.8 JJ SS.
IsoKnardi on kyllä helkkarin hyvä allrounderi, kuten jo monasti todettu. Mutta se muta.
Pikkuasioita, mutta just niitä mitkä mulle renkaassa ratkaisee. Messilän mutaränni Knardin kanssa ei oikein kulkenu. ;)

Mielenkiinnolla odotan kun pääseen JJ:n testaamaan, ehkäpä huomenissa. Limaakin taitaa sademetsissä olla jo ihan kohtuudella. :p

Läskinapsautin tuli myös koeponnistettua, suosittelen varauksetta jokaiselle tubelessin kanssa hääräilevälle.
JJ nousi vanteelle suoraan ilman sisuria. (y)

brilleaux
16.08.2016, 10.17
Schwalben varanastoja on paljon käytetty
http://www.bikeshop.fi/Schwalbe_varanastasarja_50_kpl/ekauppa/p750106/

Dremelin jyrsinterä toimi hyvin kumin kanssa ja liimalla tai ilman kiinni tuolla nastoitustyökalulla.

Mä tilasin tuolta.
https://www.bike24.com/1.php?content=8;product=101452;menu=1000,185,188;p age=20

Yks pussi työkalulla ja loput ilman.
Dremel on tosiaan paras laite tähän hommaan.
Ja liimaa kannattaa käyttää liukasteenakin jo. Nasta istuu helpommin/paremmin reikäänsä.

Nastoitin siis Budin ja Loun, kyllä kannatti. Ei ole iso työ, saavutettuun etuun nähden. :)

J.Kottenberg
16.08.2016, 10.33
^^ IsoKnardia en ole takana kokeillut, mutta ei ole JJ:kään oikein mikään mutarengas. Vetopito loppuu hyvinkin nopeasti. Tietty vauhdilla menee jonkun pätkän mutta minkäänlaiseen möyrimiseen ei pito riitä vaan alkaa sutia. Muuten minusta mainio kesäkumi. Omissa ajoissa mutapätkät niin lyhyitä että on toiminut.

Eikö sulla ollut aiemmin Lou takana? En usko että näistä pieninappulaisista löydät sen veroista, mitä mudassa etenemiseen tulee.

RadonJussi
16.08.2016, 10.59
Itsellä on muutaman lenkin kokemus nuista 4,8" JJ SS ja oon kyllä ollu tosi tyytyväinen. Pito ei oo loppunut ja suollaki loppu meno vasta ku pyörä upposi napoja myöten mällikköön.

Pitänee ennen talvea alkaa nastottaan nuo toiset kumet. Kiitos linkeistä!

brilleaux
16.08.2016, 13.35
Eikö sulla ollut aiemmin Lou takana? En usko että näistä pieninappulaisista löydät sen veroista, mitä mudassa etenemiseen tulee.

On ollu juu. Selviöhän tuo on, en sellaista haekaan. :)
Bud/Bud on ehken paras tähänastisista, jokapaikan rengastuksena.

Syksylle Lou olis takana hyvä. Kyllä sillä työmatkatkin ajaa, on ajettu ennenkin.
Nää nyt on näitä mun härö kokeiluja, kaikilla renkailla pääsee.
Kuskista se eteneminen on kiinni.

Mut Lou on melko varma kuokka, eikä se nyt järjettömän huonosti rullaa sekään.
Annetaan nyt JJ:lle mahdollisuus, katsotaan kuinka toimii. :)

Antza44
16.08.2016, 16.56
Tervehdys arvon foorumilaiset. Pitkään sivusta seuranneena päätin tulla mukaan joukkoon kun tuota kysyttävääkin olisi ja täällä kaiketi löytyy enemmän asiaan vihkiintyneitä. Ostin keväällä ensimmäisen läskin mallia white 3fat pro ja nyt kiinnostaisi talveksi laittaa leveämpää kumia alle. Minkälaista rengasta suosittelette nimenomaan talvikäyttöön ? Koko siis 4,8 " koska ainakin pyörän specsien mukaan tämmöiset mahtuisi. Voiko ne laittaa valmiina oleviin 80mm vanteille vai pitäisikö nekin päivittää leveämmäksi? Noita JJ litejä olen katellu mutta vähän ristiriitaista tietoa näyttää olevan liikenteessä renkaiden pätevyydestä :DViime talvi 80mm vanteella a100kg Bud edessä ja 4.8" JJ takana ja toimii. JJ isot reunanappulat antavat varsin riittävän vetopidon, kun pudottelee paineet sopivaksi. Tuli paljon avattua umpi polkujakin. Jatkoon.

Budin tai Loun voisin laittaa, jos tarvitsen nastat taaksekkin (BestGrip) muuten en tarvitse näin järeää kumia.

Herman
16.08.2016, 21.56
Nastat tuolta http://zr7nnzak.finqushop.com/fi/tuote/2122533-polkupyrn-tersnasta-500-kpl

Ja tässä ohjeet: https://www.youtube.com/watch?v=T-stl7-K18g https://www.youtube.com/watch?v=4mO6vVWwtK0

mutanaama
17.08.2016, 00.20
Tässä ohje (taas kerran) jos ei ole ennestään nastoitettu rengas.

https://www.youtube.com/watch?v=T-stl7-K18g

RadonJussi
17.08.2016, 09.04
Tuo onki hyvä video. Tilaan nastat ja työkalun ja alan iltojen hämärtyessä värkkäileen.

hälle
17.08.2016, 11.48
Yritin etsiä, mutten löytänyt.. Osaako joku vertailla Bud & Loun ja Colossuksen eroja märällä ja lumella? Tubelessointi taitaa onnistua molemmilla suhtellisen helposti? Erot pidossa ja rullaavuudessa lähinnä kiinnostaa. Onko B & L hintansa väärtti?

ytte07
17.08.2016, 11.52
Tubelessihan riippuu myös vanteesta. White 3 fat proon omistajana voin sanoa, että vaikeeta on...

Jimmyjeejee
17.08.2016, 12.53
Kiitoksia mielipiteistä ja vastauksista koskien rengas valintaa :) Pienen pähkäilyn jälkeen pyörään tulee nyt Bud ja Lou. Eköhän noilla tulevan talven pärjäile.
Mahtaakohan tuo surlyn oma sisuri olla kevyin mitä on saatavilla https://www.bike24.com/p2113488.html ? Tubeless hommat ei ainakaan tässä vaiheessa vielä kiinnosta ja taitaa tohon 3 fat pron alkup. vanteille olla muutenkin vähän hankalampi homma.

J888
17.08.2016, 12.55
Onkos kellään kokemuksia näistä: Maxxis - Minion FBR EXO TR 26x4.8 120tpi, Tuollaisia olin ajatellut omaan Scooppiini. Onko kuinka hyvä allround rengas? Tubeleksenä ajattelin asentaa... Itse harrastanut Offroadia jonkin verran autolla ja aina ollut Maxxiksen renkaat alla ja niihin ollut tyytyväinen! Mites nämä toimivat fätin alla? Scoopin ensiasennusrenkaat eivät oikein miellyttäneet Tahkon maisemissa... Tulin aika pulkkana alas loppulaskua, varsinkin kun piti sivurinnettä mennä...

brilleaux
17.08.2016, 14.32
Ensimmäinen parituntinen takana 4.8 JumboJimillä takarenkaana. Tykkäsin.
Kyllä IsoKnardi saa väistyä.

Itseasiassa en oikein keksi renkaasta moitittavaa. Ainakaan näin ensimmäisen kokeilun jälkeen.
Alusta oli laidasta laitaan. Märkää enimmäkseen.

EDIT: Kuvio pysyy mudassa auki siinä missä Budinkin. Vetopito kertaluokkaa parempi kuin IsoKnardilla.
Niin kivillä, juurella kuin mudassakin. Samoin sivupito.
Rullaavuus kelvisiirtymillä oli vähintään Knardin luokkaa.

Ainut pieni miinus vs. Knardi tulee ehkä jäykemmästä sivusta, ei ole niin supermukava kuin Knard. Johtunee SS-renkulasta.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/104819247/File%2017.8.2016%2014.29.45.jpeg

Sand
17.08.2016, 17.43
Itse asiassa omastakin mielestä 4.8 JJ:t varsin hyvät edessä ja takana nyt kun tubeloitu, vaikka aiemmin olin toista mieltä. Pito ja rullaavuus tuntui paranevan, tai sitten se on placeboa ja ajotaito on parantunut.😁

brilleaux
17.08.2016, 18.28
^Juu tuli itselläkin mieleen että saattaisi toimia jopa edessäkin.
En mä kyllä taida osata Budista luopua. :)
Siinä kun ei niitä huonoja puolia juuri ole, omaan makuun.

tinke77
17.08.2016, 19.14
Dudessa mulla on jj 4.8 edessä ja vastaavasti konassa taas bud, kyllä noista bud etusena saa mun pisteet. Sivupito on vaan mielestäni parempi ja siten tuntuu luotettavammalta. Kyllä jumbot ihan kelpo kumit on kuitenkin!

Pekka.S
17.08.2016, 19.52
Onkos kellään kokemuksia näistä: Maxxis - Minion FBR EXO TR 26x4.8 120tpi, Tuollaisia olin ajatellut omaan Scooppiini. Onko kuinka hyvä allround rengas? Tubeleksenä ajattelin asentaa... Itse harrastanut Offroadia jonkin verran autolla ja aina ollut Maxxiksen renkaat alla ja niihin ollut tyytyväinen! Mites nämä toimivat fätin alla? Scoopin ensiasennusrenkaat eivät oikein miellyttäneet Tahkon maisemissa... Tulin aika pulkkana alas loppulaskua, varsinkin kun piti sivurinnettä mennä...

Nuo Maxxis Minion renkaat kiinnostaisi itseäkin ensi talveksi hommata Scoop Fattyyn. Kaikki kokemukset olisi tervetulleita ja erityisesti vertailu JJ 4.8 SS renkaisiin kun ne ovat sitten toinen vaihtoehto.

Lähetetty minun H60-L04 laitteesta Tapatalkilla

hcf
17.08.2016, 20.51
Sen verran löyty minioneista kokemuksia toiselta forumilta että ovat painavat ja itseohjautuu 0.4bar.

Kärrä
17.08.2016, 21.43

Itsellä ollut "non exot" alla loka-marraskuusta. Paljoa en noista ymmärrä, mutta eivät ole jättäneet pulaan missään tilanteessa, aina on ollut kuskista kiinni :o Kovasti olen ollut tyytyväinen :)
Painavathan nuo ovat, mutta muut ominaisuudet mielestäni "paikkaavat tuon".
Talvella 0,4 / 0,5 bar ja nyt kesällä 0,5 / 0,6 bar, kuski ajokamoissa +100kg. Eivät mielestäni itseohjaa pahemmin ja rullaavuuskin kohtuu ok, mitä olen muita seuraillut.
Sen verran testattua faktaa, että non exo tubelessina rullaa paremmin, kuin exo sisäkumin kanssa (kuskia vaihdellenkin), mutta syy löytynee tuosta mun tubeless konversiosta.
Jollei mitään mullistavaa ilmesty (mikä mahtuu Beargreaseen), niin ostan aikanaan samanlaiset, joko tavallisina, tai exoina.
Edellä oleva vahvasti IMO kokemattoman kuskin suusta :)
Mahdollisesti foorumilaiset A.R ja Tank Driver kertovat omia kokemuksiaan?

J.Kottenberg
17.08.2016, 22.23
Mulla ei ole kokemusta JJ:stä kuin Liteskinistä. Mahtaako olla niin että Snakeskin ja Liteskin on tuntumaltaan ja ominaisuuksiltaan eri renkaita, tai ainakin selvästi erilaisia?

RadonJussi
18.08.2016, 11.28
JJ SS 4,8" on ollu tosi hyvät tähän mennessä. Jäykkäkylkisiltä vähän tuntuu nuiden LS:n jälkeen. Itsellä painoa varusteet päällä 70kg ja nyt ollu 0,4 bar paineita edessä ja takana. Vähempikin varmaan riittäisi mut en oo uskaltanut vähentää siinä pelossa että ghettotubeless-viritys pettää ja kumi luiskahtaa vanteelta. Ei oo tullu reikiä kylkiin vaikka ajellut melko pahassa kivikossa välillä.

Jani Mahonen
20.08.2016, 15.08
Meneeköhän oikeaan topikkiin...
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160820/e80345224aa6afa9165c4f4cc37e8e14.jpg
Ensimmäisenä kehälle 3M heijastavaa teippiä

http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160820/be3c916a7edc9553fcf2ff0b289bf97f.jpg
Sitten vaahtomuovista vähän palleroa kehälle, että saadaan gummi pysymään reunalla

http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160820/ee341e085191c52d5aae77e3ffab9488.jpg
Stripperi esiin, fatty sellainen. Aika kuumottavaa tuon lateksin venyttely vanteelle ettei sohi sitä rikki.

http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160820/18e03d599e2babaee5b02b38cef9ff3a.jpg
Puolitoista tuntia myöhemmin valmis tuote

Orkkis sisäkumi 453g. Uusi konfiguraatio 91g
Felt dd 30 orkkiskehä ja JJ liteskin 4".
Asettelin lateksin paremmin venttiilin kohdalta kuin kuvassa.
Sisällä litkut. Ei noussut jalkapumpulla, nousi pienellä napsauttimella. Liukastin fairyvedellä...
Vaahtopötkylät ja lateksi on liimattu pienellä määrällä yleisliimaa vanteelle ettei heti irtoile.

Luotettavuus jää nähtäväksi, mutta suosittelen ehdottomasti asennuskokemuksen perusteella! 5/5

Blackborow
21.08.2016, 18.26
Millähän ilveellä tuo Hodag olisi tarkoitus ehjänä irroittaa Jacklopelta?

***** että vituttaa nää läskiromut kun toleranssit tuntuu olevan ihan mitä sattuu.

Poy
21.08.2016, 19.04
^Auttaisko jos sais jotain luikkaria ujutettua renkaan ja vanteen väliin ja sitten tallustelee renkaan reunalla.

Ski
21.08.2016, 19.35
Millähän ilveellä tuo Hodag olisi tarkoitus ehjänä irroittaa Jacklopelta?

***** että vituttaa nää läskiromut kun toleranssit tuntuu olevan ihan mitä sattuu.
😊😊
Läskiromut .... toleranssit ..

Lähetetty minun SM-A700F laitteesta Tapatalkilla

zipo
21.08.2016, 19.38
incbluff?Dejavu.

Blackborow
21.08.2016, 19.39

Läskiromut .... toleranssit ..

Lähetetty minun SM-A700F laitteesta TapatalkillaAnteeksi avautuminen, mutta hankalia rengasyhdistelmiä ei ole oikein tuolla kapeakumipuolella tullut vastaan tai sitten on ollut tuuria.

Lähti ne lopulta. Nyt odotellaan josko paikalliselle saapuvasta Barbegazi-lastista riittäisi pari tännekin suuntaan.

^Auttaisko jos sais jotain luikkaria ujutettua renkaan ja vanteen väliin ja sitten tallustelee renkaan reunalla.
Kyllä se hyllyltä putosi sormivoimin, mutta sovitus muuten niin tiukka, että hankala oli saada pois vanteelta.

fättärix
21.08.2016, 22.52
Mikä kumi ois paras, jos meinaa nastoittaa 4.7 tuumaa tai isompi ja sisurikäyttöön?

brilleaux
22.08.2016, 08.32
En tiedä parhaudesta mutta 4.8 Jumbo Jim olisi edukas.
Itsellä Bud ja Lou nastoilla ja ei valittamista.

Jumbo Jimin nappulakorkeuden riittävyydestä nastoille en tosin tiedä.

Edit: missä muuten viipyy Schwalbelta fatspiker? Yhtä kilpailukykyiseen hintaan kuin JJ, kiitos.

J.Kottenberg
22.08.2016, 14.23
En mäkään parhaasta osaa sanoa, mutta edessä, kuten brillellä, on nastallinen Bud kyllä tosi hyvä. Kuvio toimii kaikenlaisessa lumessa ja nastat jäisiin pintoihin. Varsinkin Best-Grip nastoilla ihan super.
Taakse voisi ajatella montaakin. Riipppuu missä ajaa ja mitä arvostaa.

zeppo
22.08.2016, 16.24
Nettikaupan mukaan Suomessa olisi varastossa jo noita Maxxisin 27.5x3.8 renkaita:

http://www.hi5bikes.fi/~z1pYx0000001/?Y999=PIF&Y104=M-TB91182000

Laitoin sähköpostia asiasta, nähtäväksi jää onko kyseessä näppihäiriö nettikaupassa. Noihin näyttäisi olevan mahdollista tehdä nastoituskin talveksi :).

speedypete
22.08.2016, 17.32
En tiedä parhaudesta mutta 4.8 Jumbo Jim olisi edukas.

Edit: missä muuten viipyy Schwalbelta fatspiker? Yhtä kilpailukykyiseen hintaan kuin JJ, kiitos.

Kysyin schwalbelta tuota läskinastarengasta, ei ole tulossa. Kallis valmistaa ja liian vähän ostajia.

Sotanorsu666
22.08.2016, 19.01
Meneeköhän oikeaan topikkiin...
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160820/e80345224aa6afa9165c4f4cc37e8e14.jpg
Ensimmäisenä kehälle 3M heijastavaa teippiä

http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160820/be3c916a7edc9553fcf2ff0b289bf97f.jpg
Sitten vaahtomuovista vähän palleroa kehälle, että saadaan gummi pysymään reunalla

http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160820/ee341e085191c52d5aae77e3ffab9488.jpg
Stripperi esiin, fatty sellainen. Aika kuumottavaa tuon lateksin venyttely vanteelle ettei sohi sitä rikki.

http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160820/18e03d599e2babaee5b02b38cef9ff3a.jpg
Puolitoista tuntia myöhemmin valmis tuote

Orkkis sisäkumi 453g. Uusi konfiguraatio 91g
Felt dd 30 orkkiskehä ja JJ liteskin 4".
Asettelin lateksin paremmin venttiilin kohdalta kuin kuvassa.
Sisällä litkut. Ei noussut jalkapumpulla, nousi pienellä napsauttimella. Liukastin fairyvedellä...
Vaahtopötkylät ja lateksi on liimattu pienellä määrällä yleisliimaa vanteelle ettei heti irtoile.

Luotettavuus jää nähtäväksi, mutta suosittelen ehdottomasti asennuskokemuksen perusteella! 5/5

Itellä nyt odottelee postissa noi stripperit. Uskaltaakohan noita laittaa ensin sisurin kanssa, että saa ulkokumin toisen reunan hyllylle ? Onko litkut ja ilmat pysyneet sisällä ?

RadonJussi
22.08.2016, 20.26
Mikä kumi ois paras, jos meinaa nastoittaa 4.7 tuumaa tai isompi ja sisurikäyttöön?
www.fillarikeskustelu.com/topic/145-renkaiden-muokkaus/ tuolla oli aika paljon asiaa renkaiden nastottamisesta. Ite aattelin nuo omat ylimääräset 4" JJ LS:t nastoittaa syssymmällä.

Jani Mahonen
22.08.2016, 20.35
Itellä nyt odottelee postissa noi stripperit. Uskaltaakohan noita laittaa ensin sisurin kanssa, että saa ulkokumin toisen reunan hyllylle ? Onko litkut ja ilmat pysyneet sisällä ?
Jos sulla tulee ne foam backer rodit, niin en minä ainakaan tarvinnut sisäkumia. Foam backerit vaan lateksin alle, ja sitten kun laittaa ulkokumia, niin nysvää ulkorenkaan reunan siihen foam backerin ja vanteen reunan väliin, pysyy kyllä siinä. Sitten vaan tarjoaa ilmaa ja kattoo miten käy :)

Pari päivää on nyt mennyt ja yksi koelenkki takana, ilmat on sisällä. Kahdessa kohtaa on pyrkinyt litkua läpi vanteen puolelta, kevennysreiästä ja sitten vanteen liitoksen kohdalta. Litku on kuitenkin hoitanut hommansa...

lysmy
22.08.2016, 20.35

Tänään laittelin nuo 65mm vanteille tubeleksena, nappuloiden kohdalta mitattuna leveys 108mm. Pientä väännön jälkeen ne sain jalkapumpulla nousemaan vanteille, toinen rengas meni jo opitun jälkeen helpostikkin.
Ensimmäisen testiajon vasta tein 1bar paineilla että tubeless pysyy. Yön jälkeen pitää testata paineet ja hakea itselle sopivat paineet.
Kesän ajan oli fast track 4.0 kiinni ja ero tutulla metsäpolulla pehmeämmissä ylämäissä oli jo tuollakin huomattava, mikä ei sinänsä ihme kun fasteissa huomattavasti pienemmät nappulat. Eiköhän noilla ajele mukavasti kesään asti.

Gargamel
23.08.2016, 11.42

Mites tuo Budin nastoitus sujuisi? Nappuloilla on kyllä korkeutta, mutta ovat mokomat halki puoleenväliin asti, ja äkkiseltään vaikutti siltä, jotta nastan saa pysymään, se pitää työntää syvälle sinne yhtenäiseen osaan jolloin kärki jää liian syvälle. Pitkät kierrettävät nastat (esim. Best Grip) välttämättömyys?

Prisman nastoille varsin sopiva korkeus.

brilleaux
23.08.2016, 13.13
Mites tuo Budin nastoitus sujuisi? Nappuloilla on kyllä korkeutta, mutta ovat mokomat halki puoleenväliin asti, ja äkkiseltään vaikutti siltä, jotta nastan saa pysymään, se pitää työntää syvälle sinne yhtenäiseen osaan jolloin kärki jää liian syvälle. Pitkät kierrettävät nastat (esim. Best Grip) välttämättömyys?

Mulla Schwalben nastat ja hyvin ne siihen istui ja ovat pysyneet. Eikä ole kärki liian syvällä, ropinasta ja pidosta päätellen. ;)

Poy
23.08.2016, 14.16
Ainakin D5:n nastat vaikutti kestäviltä viime talvena, eikä yhtään katkennut tai lähtenyt renkaasta. Vastaavasti Schwalben terävät ISP nastat lähtee kivikoissa jo aika nopeasti kuluvat.
http://fat-bikes.ca/product/45nrth-carbide-stud-kit/

Olikohan D4:ssa eri nastat, kun jossain kuvissa netissä ollut (vai jonkun itse laittamat nastat)?

Siemenlinko
23.08.2016, 14.21
^ D4 120tpi versiossa samat nastat kuin D5:ssä. Muissa D4 toisenlaiset

Herman
23.08.2016, 14.47

Kyllä JJ:tkin tuli nastoitettua viime talvena. MCarbonilta nastat ja tarkkuutta reiän porauksessa, niin ei mitään ongelmaa. Schwalben omat nastat lienee yhtä soveliaat?!

Sotanorsu666
23.08.2016, 18.35
Jos sulla tulee ne foam backer rodit, niin en minä ainakaan tarvinnut sisäkumia. Foam backerit vaan lateksin alle, ja sitten kun laittaa ulkokumia, niin nysvää ulkorenkaan reunan siihen foam backerin ja vanteen reunan väliin, pysyy kyllä siinä. Sitten vaan tarjoaa ilmaa ja kattoo miten käy :)

Pari päivää on nyt mennyt ja yksi koelenkki takana, ilmat on sisällä. Kahdessa kohtaa on pyrkinyt litkua läpi vanteen puolelta, kevennysreiästä ja sitten vanteen liitoksen kohdalta. Litku on kuitenkin hoitanut hommansa...

En tilannut kuin nauhat ja teipit, joten saa nähdä millä saan nousemaan. Ehkä yritän varovasti sisäkumin kanssa ja rikon sillä latexit.

mahead
24.08.2016, 12.04
Minulla on tämän keskustelun lukeminen vasta puolivälissä, joten pahoitteluni jos asia on jossain kohtaa säiettä jo käsitelty. Googlella en tosin löytänyt. Mutta mutta... tuli tuossa vastaan Veen Snowshoe XL -nastarenkaat 280 euron hintaan 2 kpl. Tämä siis postikuluineen. Mielestäni tuo 140 e/kpl ei ihan pahalta kuulosta kun tosiaan on jo nastat mukana, mutta onko nuo renkaat edes tuon hintansa arvoiset?

Onneksi en vielä tuolla hintaa ostanut. Nyt löytyi Amazonista Snoshoe XL 120 TPI foldable -nastarenkaat toimituskuluineen ~180 e yhteensä. Tilaukseen lähtivät. Tulliriskihän noissa kai on, mutta sittenkin pitäisi koko roskan jäädä alle 250 e (oletuksella tulli 10 %, alvi 24 %).

https://www.amazon.com/gp/product/B00M2LME1S/ref=oh_aui_detailpage_o00_s00?ie=UTF8&psc=1

bouncer
24.08.2016, 13.43
Onko kellään kokemuksia maxxis minion kumeista?

fättärix
24.08.2016, 14.50
Onneksi en vielä tuolla hintaa ostanut. Nyt löytyi Amazonista Snoshoe XL 120 TPI foldable -nastarenkaat toimituskuluineen ~180 e yhteensä. Tilaukseen lähtivät. Tulliriskihän noissa kai on, mutta sittenkin pitäisi koko roskan jäädä alle 250 e (oletuksella tulli 10 %, alvi 24 %).

https://www.amazon.com/gp/product/B00M2LME1S/ref=oh_aui_detailpage_o00_s00?ie=UTF8&psc=1

Meinaatko litkuttaa vai sisurin kaa? Mahtuukohan nuo pyöriin Farley 5:ssa?

mahead
24.08.2016, 15.03
Meinaatko litkuttaa vai sisurin kaa?

Schwalben läskisisurin (http://www.chainreactioncycles.com/mobile/fi/en/schwalbe-fatbike-mtb-tube/rp-prod128891) kanssa on aikomus mennä. Koko fillari on vasta loppuvuodesta tulossa, joten ajattelin että vaihdan siihen aika pian sekä sisuskumin että nuo nastarenkaat. Toki sisuskumin vain siinä tapauksessa että tuo erikseen hankkimani on kevyempi. Keväällä sitten kun laitan alkuperäiset Bulldozerit paikoilleen ajattelin harkita litkutusta.

JJii
24.08.2016, 22.30
Onko Bulldozereiden päivittäminen 200€ arvoinen sijoitus 4.8 Jumbo Jimeihin, lähinnä mietin saako rahoille vastinetta, en varsinaisesti keksi näistä vielä mitään huonoa. Tarkoitus ajaa kesät talvet samoilla kumeilla. Tosin jollain 0.3 bar paineilla aika paskat ajaa, menee vähän miten tykkää.

Pyöränä on Silverbäk Scoop Fatty, johon on tulossa hiilikuituromppeita ja muuta "tuuninkia". Tubelessin haluaisin tehdä nyt ensihuollon aikana samalla vaivalla. Ajattelin käyttää liikkeessä tarkistuttamassa navat ja rihtauttamassa pinnat, loput voikin itse tehdä. Myyjän kanssa poristiin aikaisemmin ja hän mainitsi, jotta voisi samalla litkuttaa tubelesseiksi. Hiekkaisia nousuja, kiveä ja mutaisia polkuja on tullut ajettua pääasiassa. Joskus voisi käydä pyörän kanssa ihan varsinaisilla reiteillä, myös makkaranpaistoreissut eräreittejä pitkin laavuille kiinnostaa.

hcf
24.08.2016, 22.42
Onko Bulldozereiden päivittäminen 200€ arvoinen sijoitus 4.8 Jumbo Jimeihin, lähinnä mietin saako rahoille vastinetta, en varsinaisesti keksi näistä vielä mitään huonoa. Tarkoitus ajaa kesät talvet samoilla kumeilla. Tosin jollain 0.3 bar paineilla aika paskat ajaa, menee vähän miten tykkää.

Vaiha edes eturengas niin homma paranee huomattavasti. Takana saaki olla vähä enemmä painetta.
Tubelessia tuskin kannattee laittaa jos ei itse viitsi vaivautua sitä laittaan. Kestävät vaan sen ~6kk. Talveksi en ainakaan ite laita tubelessia

J.Kottenberg
24.08.2016, 23.05
Kyllä minäkin edestä Bulldozerin vaihtaisin pois. Sen verran tempoo. Jos haluaa halvemmin ajella niin takana se kyllä menee. Rullaamisessa vähän, mutta ei mitenkään merkittävästi, häviää JJ:lle.

JJii
24.08.2016, 23.32
Vaiha edes eturengas niin homma paranee huomattavasti. Takana saaki olla vähä enemmä painetta.
Tubelessia tuskin kannattee laittaa jos ei itse viitsi vaivautua sitä laittaan. Kestävät vaan sen ~6kk. Talveksi en ainakaan ite laita tubelessia
Kiitos hyvästä huomautukseta, mikä siinä kestossa tulee vastaan?

Taidan ajella talven sitten vielä Bulldozereilla ja katsella keväämmällä litkujuttuja. Voihan nuo toki itsekin tehdä, ei se kova homma ole, ja varmaan teenkin jos vasta keväällä laitan uudet.

brilleaux
25.08.2016, 07.16
Mihin tämän perustat? Jos omiin kokemuksiin niin kannattanee opetella tekemään homma kunnolla. ;)
Ja miksi ei talveksi? Talvella matalilla paineilla ajettaessa tubeless on ehdoton. Ja ihan muutoinkin. :)

Edit: bulldozerit oli lainapyörässä kun sen hain. 5km kelvillä riitti. Aivan karsea rengas.
Tommosia ei pitäis edes myydä. Saati asentaa johonkin pyörään.

Mokka
25.08.2016, 07.31
Bike24 saa jumbo Jim 4.8 liteskin 125e pari. R2-bike.com saa jotain 75e kpl snakeskinejä. Stanin litku, ja venttiilit ja suomesta gorilla teippi niin jää alta 200e.

Tubeless on hyvä. Sunringle +barbegazi +stanin litkut ollut vuoden eikä mitään ongelmia. Ainoastaan hajosi yksi venttiili, mutta tubeless pitäny kesät talvet. Suosittelen lämpimästi.

Antza44
25.08.2016, 08.44
http://www.bike-discount.de/en/search?q=jumbo+jim

Läskissä sisurit;).

brilleaux
25.08.2016, 08.49
^Edukkaita ovat. Budin hinnalla saa parin. :o

fättärix
25.08.2016, 09.13

Tuli itekki laitettua renkaat tilaukseen ja nyt tuli sähköposti että tilaus peruutettu kun renkaat loppu. Toivottavasti tulee rahat takaisin jos on jo menny maksuun.

hcf
25.08.2016, 09.22
Ja miksi ei talveksi? Talvella matalilla paineilla ajettaessa tubeless on ehdoton. Ja ihan muutoinkin. :)

No lähinnä itse ajattelin niin tehdä. Jos tubeless failaa niin ei sitä pakkasessa viitti alkaa räplään. Ei tule pistojakaan lumella.
Kesäksi sitte taas litkut sisään.

Antza44
25.08.2016, 10.15
^Tubeless ei varmastikkaan failaa yhtään todennäköisemmin, kuin sisuri edes talvella. Onhan sitä talvellakin keppiä, tikkua, kiviä, tappajasepeliä ja ym. sisuria puhkomassa, mutta kukin tyylillään.

mahead
25.08.2016, 11.46
Tuli itekki laitettua renkaat tilaukseen ja nyt tuli sähköposti että tilaus peruutettu kun renkaat loppu. Toivottavasti tulee rahat takaisin jos on jo menny maksuun.

Vissiin tuolla hintaa kiinnostusta oli, tai sitten ne dumppas jonkun ylivuotisen jämäerän halvalla. :) Vaikka eipä näitä renkaita kovin kauaa ole voinut varastoissa lojua... Oma tilaukseni näkyy edelleen olevan "Preparing for shipment". Millä aikaa muuten laitoit tilauksen sisään? Oma tilausvahvistukseni tuli eilen kello 11.44.

Rahaa sulla ei pitäisi mennä, kun Amazon lunastaa katevarauksen vasta kun tavara on lähetetty. Tässä tapauksessa se katevaraus pitäisi kai olla jo rauennu.

fättärix
25.08.2016, 15.34
Vissiin tuolla hintaa kiinnostusta oli, tai sitten ne dumppas jonkun ylivuotisen jämäerän halvalla. :) Vaikka eipä näitä renkaita kovin kauaa ole voinut varastoissa lojua... Oma tilaukseni näkyy edelleen olevan "Preparing for shipment". Millä aikaa muuten laitoit tilauksen sisään? Oma tilausvahvistukseni tuli eilen kello 11.44.

Rahaa sulla ei pitäisi mennä, kun Amazon lunastaa katevarauksen vasta kun tavara on lähetetty. Tässä tapauksessa se katevaraus pitäisi kai olla jo rauennu.

15:30 tuli tilausvahvistus eilen ja oli siinä peruutusviestissä mainittu että ei ne veloita ennen kuin lähettää. Halvin pari mitä löysin lähtis n. 250€ posteineen.

lysmy
25.08.2016, 18.17
Tänään laittelin nuo 65mm vanteille tubeleksena, nappuloiden kohdalta mitattuna leveys 108mm. Pientä väännön jälkeen ne sain jalkapumpulla nousemaan vanteille, toinen rengas meni jo opitun jälkeen helpostikkin.
Ensimmäisen testiajon vasta tein 1bar paineilla että tubeless pysyy. Yön jälkeen pitää testata paineet ja hakea itselle sopivat paineet.
Kesän ajan oli fast track 4.0 kiinni ja ero tutulla metsäpolulla pehmeämmissä ylämäissä oli jo tuollakin huomattava, mikä ei sinänsä ihme kun fasteissa huomattavasti pienemmät nappulat. Eiköhän noilla ajele mukavasti kesään asti.

Itse itseäni komentaen. 0.4bar on omasta mielestäni alhaisin milloin vielä eturengas toimii ok. 0.3bar alkaa kelvillä kaarteissa muljuamaan alla ja saa vääntää vastaan, juurakossa varmaan vielä menisi mutta ei jaksa tuota venkuilua.

mitattu schwalben käsidigimittarilla (pumppu näyttää samoja) ja rengashan oli tuo Maxxis Minion FBF EXO 4.8.

mahead
25.08.2016, 19.42
15:30 tuli tilausvahvistus eilen ja oli siinä peruutusviestissä mainittu että ei ne veloita ennen kuin lähettää. Halvin pari mitä löysin lähtis n. 250€ posteineen.

Aikaisemmin halvin mitä Amazon.comista löysin oli n. 280 e/pari posteineen. Siihen nähden tuo löytämäsi on ihan ok hinta sekin.

Sinänsä mielenkiintoista että se alkuperäinen 80 $/rinkula -kauppias näkyy edelleen potentiaalisena myyjänä. Nyt hinta vain lähemmäs 150 $/rengas. Että niinköhän ne renkaat oli oikeasti loppuneet, vai oliko kyse sittenkin hintavirheestä. Oma tilaukseni on tosin edelleen valmistautumassa laivaukseen.

fättärix
25.08.2016, 19.54
Aikaisemmin halvin mitä Amazon.comista löysin oli n. 280 e/pari posteineen. Siihen nähden tuo löytämäsi on ihan ok hinta sekin.

Sinänsä mielenkiintoista että se alkuperäinen 80 $/rinkula -kauppias näkyy edelleen potentiaalisena myyjänä. Nyt hinta vain lähemmäs 150 $/rengas. Että niinköhän ne renkaat oli oikeasti loppuneet, vai oliko kyse sittenkin hintavirheestä. Oma tilaukseni on tosin edelleen valmistautumassa laivaukseen.

Itekki huomasin tuon hinnan muutoksen ja kysyin siitä myyjältä, niin vastasivat: "Our software changes pricing all the time". Ei tuo 250€ kovin paha hinta ole sekään, aattelin katella vähän aikaa jos sattuis jostain saamaan vielä halvemmalla tai sitten jotku toiset nastat.

mutanaama
25.08.2016, 19.57
Nyt kun on tullut ajettua kohtuullisesti, noin 1000h läskillä, on alla 4.7" renkaat 65mm leveillä vanteilla. Edessä 0,6 ja takana 0,7-0,9 bar.
Rullaa kohtuullisesti asfaltilla, eikä venkoile mutkissa. Maastossa pitää ajolinjat kivien päällä ja juurakossa hiukan vauhtia.
Seuraava läski tulee samalla yhdistelmällä, jos nyt pitää kiirettä pitää, niin varmaan 4" mennään.

peruspertti
25.08.2016, 20.20
Ainakin D5:n nastat vaikutti kestäviltä viime talvena, eikä yhtään katkennut tai lähtenyt renkaasta. Vastaavasti Schwalben terävät ISP nastat lähtee kivikoissa jo aika nopeasti kuluvat.
http://fat-bikes.ca/product/45nrth-carbide-stud-kit/

Olikohan D4:ssa eri nastat, kun jossain kuvissa netissä ollut (vai jonkun itse laittamat nastat)?

Mulle tuli viime talvena Dvitosille parituhatta kilsaa. Työmatkaa asvaltillakin melko paljon. Kaikki nastat tallella ja ehjänä, mutta tylsyneet aivan toivottomiksi. Jäähän eivät enää pure ollenkaan.

fättärix
27.08.2016, 00.46
Onko joku tilannu tuolta jenkeistä renkaita? Luin että jos menee yli 150€ niin tulee tullimaksut päälle, eli ei ne sitten kovin halvaks tulekkaan. Kiinasta sais vähän alta satasen vee rubber snowshoe xl ilman nastoja posteineen. Mitähän nastat tulis maksaan jos laittais itse vai kannattaako niitä itse alkaa laittamaan?

Blackborow
27.08.2016, 08.50
Meinaat, että Kiinasta ei tule tulli ja alveja päälle :)

Saksasta näyttäisi saavan reilulla satkulla tai nastoitettuna reilu 150€.

http://www.fatbike24.de/products/Fahrrad-Teile/Fatbike-Teile/Fatbike-Reifen/Vee-Tire-Snow-Shoe-Fatbikereifen.html

fättärix
27.08.2016, 09.26
Meinaat, että Kiinasta ei tule tulli ja alveja päälle :)

Saksasta näyttäisi saavan reilulla satkulla tai nastoitettuna reilu 150€.

http://www.fatbike24.de/products/Fahrrad-Teile/Fatbike-Teile/Fatbike-Reifen/Vee-Tire-Snow-Shoe-Fatbikereifen.html

Ei sais noin myöhään enää kirjotella ku tulee puhuttua mitä sattuu... :D

mahead
27.08.2016, 09.47
Onko joku tilannu tuolta jenkeistä renkaita?

Minä tilasin tällä viikolla, renkaat lähti eilen matkaan. Snowshoe XL:t nastoineen. Hintaa toistaiseksi 180 e kahdelle renkaalle posteineen, mutta tullissa hinta toki voi vielä nousta. Pidän hintaa silti edullisena.

mutanaama
27.08.2016, 10.06
Maxxis minion FBR leveys 109mm ja FBF 108mm 65mm leveillä kehillä.

jumbojussi
27.08.2016, 14.54
Mites noin kapeilla kehillä ajelette, eiks leveempi ois mukavamp/parempi?

Blackborow
27.08.2016, 15.22
Monihan noita 65mm kehiä kehuu. Itsekin miettinyt asiaa kun kapeakumipuolella levennetään kehää, että saadaan renkaan profiili ei niin pyöreäksi ja sitä kautta paremmaksi niin läskipuolella päinvastoin. Useimmilla nuo 65mm kehät taitaa olla kuitua niin on ainakin paremmin suojassa. Itse olen sen verran kroonisesti pa, että kuitukehistä ei ole 65mm eikä missään muussakaan leveydessä kokemusta.

mutanaama
27.08.2016, 16.21

Imo ei, miksi olisi. Eihän 2.4" renkaillakaan ajeta normimaastossa 2" vanteilla, ennemmin 1"
Osittain se johtuu keveydestä, osittain siitä, että rengas mahtuu helpommin haarukoiden väliin. Kehä on paremmin suojassa myös 3.8" renkailla. Ennenkuin kukaan ehtii rääkäistä sissimarkkinoinnista, niin valikoimissa on 19-100mm kehiä, joista mä nyt olen valkannut sen itselleni sopivimman.
Jos pystyn kanttaamaan asfaltilla noin 50kmh vauhdissa tai ajamaan kärrypolulla alamäkeen saman, niin ei noi ainakaan vaikeat ajaa ole. Toisaalta taas juurakossa ilmatila on riittänyt loistavasti, pienemmillä paineilla rengas menee turhaan rypyille ja ajo on jo muutekin huonokuntoiselle kuskille kovin raskasta

Siemenlinko
27.08.2016, 22.38
Veetireltä uusia läskirenkaita tulossa. Nastoitettu 4.8 snow avalanche ja kaikkee.

https://fat-bike.com/2016/08/new-from-vee-tire-for-2017/?utm_campaign=coschedule&utm_source=facebook_page&utm_medium=Fat-Bike.com&utm_content=NEW%20from%20Vee%20Tire%20for%202017!

Kärrä
27.08.2016, 22.50
Maxxis minion FBR leveys 109mm ja FBF 108mm 65mm leveillä kehillä.
Oletko laittanut omaan pyörääsi?

Vohveli86
28.08.2016, 00.49
Veetireltä uusia läskirenkaita tulossa. Nastoitettu 4.8 snow avalanche ja kaikkee.

https://fat-bike.com/2016/08/new-from-vee-tire-for-2017/?utm_campaign=coschedule&utm_source=facebook_page&utm_medium=Fat-Bike.com&utm_content=NEW%20from%20Vee%20Tire%20for%202017!

Tuo sliksi on pakko-ostos, hintoja odotellessa.

Lähetetty käyttäen sisuria