HelkamaContinentalRideAlltricksCanyonElectrobike
Sivu 1 / 367 1 2 3 11 51 101 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1 - 30 / 10984

Aihe: Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

  1. #1
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    Nuuksion kupeessa
    Viestit
    3.485

    Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

    Tubeless vai ei? Mitä sisuria pitäisi käyttää? Mikä rengas millekin alustalle?

    Kaikki tämä selviää toivon mukaan jatkossa täältä eikä, Virallisesta Fatbike keskustelusta, näin pysyy aiheet helpomin luettavissa.

    Renkaat:

    Surly:

    Big Fat Larry 26x4,7"
    Paino: 1433g (120tpi)
    Kevlar-ja teräskaapeli

    Larry 26x3,8"
    Paino: 1530g (27tpi) 1400g (120tpi)
    Teräskaapeli

    Endomorph 26x3,7"
    R.I.P.

    Black Floyd 26x3,8"
    Paino: 1237g (27tpi) n.1140g (120tpi)

    Nate 26x3,8"
    Paino: 1637g (27tpi) 1530g (120tpi)
    Teräs- ja kevlarkaapeli

    Knard 26x3,8"
    120tpi
    Kevlarkaapeli

    Bud 26x4,8"
    120tpi
    Kevlarkaapeli

    Lou 26x4,8"
    120tpi
    Kevlarkaapeli


    Specialized

    Ground Control
    26x4,6"
    paino 1420 g


    On-One:

    Floater 26x4,0"
    1498g 120tpi
    Kevlarkaapeli

    45NRTH:

    Hüsker Dü 26x4,0"
    27tpi ja 120tpi
    Teräskaapeli

    Dillinger 26x4,0"
    27tpi ja 120tpi nastoitettu
    120tpi nastoittamaton
    Teräskaapeli(27tpi) Kevlarkaapeli (120tpi)

    Dillinger 5 26x4,7"

    Lisätietoja tulossa.

    VANHELGA 26x4,0"
    60tpi ja 120tpi
    Duble compound (52A&60A)

    45NRTH:in renkaiden strategiset mitat eri kehillä

    Maxxis

    Mammoth
    26x4,0" 120tpi EXO, 60tpi

    Vee Rubber:

    Speedster 26x3,5"
    76tpi
    Teräskaapeli (1160g) Kevlarkaapeli (1090g)

    Mission 26x4,0"
    76tpi Teräskaapeli (1800g) Kevlarkaapeli (1450g)
    120tpi Kevlarkaapeli (1430g)

    Vee8 26x4,0"
    60tpi ja 120tpi

    SnowShoe 26x4,7"

    Bulldozer 26x4,7" 120tpi, 72tpi

    Sisureita:


    Onza FR
    http://www.onzatires.com/75-1-MTB-080mm.html

    Schwalbe 13F

    http://www.schwalbetires.com/bike_ti...ta_valve-40_mm




    Surlyn kumien leveydet eri vannekehillä:


    http://surlybikes.com/blog/post/how_fat_can_we_go



    TECH TALK - UNDERSTANDING DRIVETRAIN & REAR TIRE CAPACITY

    http://salsacycles.com/culture/tech_..._tire_capacity



    FAT-BIKE.COM:IN LISTA RENKAIDEN PAINOISTA.

    http://fat-bike.com/2012/01/tire-weights-for-fat-bikes/



    TUBELESS KONVERSIO LINKKEJÄ

    http://www.dirtragmag.com/webrag/how...-bike-tubeless



    LISTA RENKAIDEN LEVEYKSISTÄ ERI KEHILLÄ

    http://fcdn.mtbr.com/attachments/fat-bikes/865312d1390844862-true-tire-size-thread-tire-size.jpg




    DIY nastoitusta a'la mutis

    http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...06#post1956906
    HC Andersen muokkasi tätä : 14.12.2014 at 23.02 Syy: Lisätty infoa.
    Pinna löystyy kun ketju kiristyy.

  2. #2
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Nurmijärvi
    Viestit
    3.530
    Hyvä topikki. Alkokin tuo virallinen™ ketju olla pelkkää rengas/paine -r*nkkaamista.

    Larry / Nate + sisurit vie hyvin sinne mihin ohjaan. Talvella edessä Nasta-Hüsker ja ehkä Nate nurinperin. Tubelessia en ole kokeillut koskaan missään pyörässä. Ehkä joskus, ehkä ei.

  3. #3
    Liittynyt
    08/2011
    Paikkakunta
    Stadi
    Viestit
    103
    Takana Moonlanderilla vasta viime talvi ja sen jälkeiset ajat, mutta tällä kokemuksella en oikein jaksa ymmärtää tarvetta hieroa renkaita / sisureita jne. BFL:t toimii Surlyn vakiosisureilla OK varsinkin kun alusta vaihtelee työmatka kelvistä syvään hankeen. Jäiset kelvit on vielä kokematta, joten pienen varauksen jätän Dillingerien tarpeellisuudelle.

  4. #4
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Turku->Pori
    Viestit
    1.958
    Mua kiinnostais joku kelpo rengas, edullinen, jonka voisi ostaa jo varalle. Sitten kun posahtaa, niin voisi vain vaihtaa alle, ja tilailla lisää. Floaterin leveys, tai vaikka leveämpi, kun semmoisetkin kiinnostaa vaihtaa alkup. jälkeen On-läskille. Vai olisko jollain loppunajettua, joka kelpaisi tuohon "hätävararengaskäyttöön"? Joku voisi myös perustaa tubeles-tehtaan...


  5. #5
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    Nuuksion kupeessa
    Viestit
    3.485
    Tuolla Bikeparts-online.de on aika hyvä ja edullinen valikoima kumeja, Linkki
    Pinna löystyy kun ketju kiristyy.

  6. #6
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.843
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti HC Andersen Katso viesti
    Tuolla Bikeparts-online.de on aika hyvä ja edullinen valikoima kumeja, Linkki
    Varoitus: http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...e-truebikes-de

  7. #7
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    Nuuksion kupeessa
    Viestit
    3.485
    Niin, heillä taisi ainakin olla ongelmia runkojen ja pyörien toimituksessa. Tiedän ainakin että yks ajokaveri tilasi sieltä muklukin ja se taisi tulla ihan luvatusti. Heidän ongelmansa lienee sama kuin esim. cyclecomponents.com eli heillä ei ole Fättiosille omaa varastoa vaan myyvät tukkurin varastosaldoa, eli 10 kauppaa saattaa näyttää että tuotetta on varastossa vaikka todellisuudessa tuotetta löytyy 1 kpl maahantuojalta.
    Pinna löystyy kun ketju kiristyy.

  8. #8
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.059
    no nytkun on tällanen topikki ja oma läskipyörä on vielä tehtaalla speksausvaiheessa, niin mikäs on se paras all-rounder rengas? paksuutta/leveyttä olis tarvis saada about se maksimi, eli onko BFL:n voittanutta?
    Paljon pyöriä, liian vähän aikaa..

  9. #9
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    Nuuksion kupeessa
    Viestit
    3.485
    Onko sulle tulossa mitkä kehät, jos kiekko on n.80mm niin laittaisin Knardin mutta jos mennään 100mm leveellä vanteella niin silloin BFL, tietenkin Bud/Lou kiipeää puuhun mutta käsittääkseni ne kuluu silmissä jo nähdessään asfalttia.
    Pinna löystyy kun ketju kiristyy.

  10. #10
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.059
    eipä oo vielä varmuutta kehistä, mut vaihtoehcot pyörii vähän siinä 80mm molemmin puolin ilmeisesti..

    Knard, täytyypä tutustua, bfl:t vaan olis maahantuojalla "sopivasti" tarjolla..
    Paljon pyöriä, liian vähän aikaa..

  11. #11
    Laitoin tänään alle Vee Rubberit, tuleineen kaikkineen alle 150€, ajokokemuksen kartuttua laitan raporttia.

  12. #12
    mutanaama Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kemizti Katso viesti
    eipä oo vielä varmuutta kehistä, mut vaihtoehcot pyörii vähän siinä 80mm molemmin puolin ilmeisesti..

    Knard, täytyypä tutustua, bfl:t vaan olis maahantuojalla "sopivasti" tarjolla..
    Bfl on aina hyvä valinta, ihan mudassa ei mikään hurja pito, mutta tänään taas nähtiin että pesee pidossa mennen tullen 2.4" kumiloisen, vaikka märällä kalliolla

  13. #13
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.059
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mutanaama Katso viesti
    Bfl on aina hyvä valinta, ihan mudassa ei mikään hurja pito, mutta tänään taas nähtiin että pesee pidossa mennen tullen 2.4" kumiloisen, vaikka märällä kalliolla
    Eipä tuolla (eipä vissiin) tarkoitus ole mihinkää mutaränniin mennä.. mutta tosiaan sellanen mainio jokapaikanrengas mahdollisimman paksuna olis _se suunnitelma_

    ps. oli kuulemma Iglukin tykänny sun paksuraaserista, sanailtiin siitä taannoin tuolla TdT:llä kun samassa letkassa ajeltiin..
    Paljon pyöriä, liian vähän aikaa..

  14. #14
    mutanaama Guest
    Mulla taisi olla takana endomorph, josta pidän oikein kovasti, se vain sattuu olemaan alta nelituumainen, siitä huolimatta pitää kuin hirvi. Talvella se vaan on liian kapea.

  15. #15
    Langan aloitusviestiin vois ehken laittaa samanlaisen listan kuin fatbike-langan ekalle sivulle *vink*

    Mitäs kumeja mulla onkaan ollut:

    Surly Larry 120 tpi. Puksun ensiasennusrengas. 1590 g. Sattui ilmeisesti vähän tuhdimpi yksilö kohdalle. Kyynel. Ollut reilun vuoden eturenkaana. Toiminut hyvin, mitä nyt joskus oon kellunut lumihangessa reitiltä sivuun. Koetin DIY-nastoittaakin mokoman, mut nappulat oli hiukka snadit siihen tarkoitukseen, ja joka lenkillä jäi muutama matkan varrelle.

    Surly Endomorph 120 tpi. Puksun ensiasennusrengas. Ollut takana, tietty. En muista paljonko painoi alunperin, mutta nyt se painaa reilut 1300 grammaa, ja varmaan alkaa pian kankaat pilkistää. Ihan ok, joskin kantatessa ohjaus tuntuu hassulta ja pito alkaa olla sattuneesta syystä jo aika onneton.

    Surly Nate 120 tpi. Ostin talveksi. 1480 g. Pitää vaikka miten hyvin paitsi märillä kallioilla, joilla aika hasardi. Liekkö kumiseos turhan kova? Rullaa ku Asikkalan puiset rattaat, odottelee talvea tällä hetkellä.

    Surly Black Floyd. 1020/1060 g. Pirun nopeet asvaltilla, hiekalla, nurtsilla, missä vaan paitsi oikeessa maastossa. 82 mm vanteilla ohjaus menee "vähän" hassuksi jos paineet pudottaa ns. normaaleiksi. Möin ne sit pois.

    Surly Knard 120 tpi. 1315 g/13?? g. Mä luulen, että nää on nyt ne kumit ainakin kesäkäyttöön. Tosin toisessa kumissa on hiukka heittoa, en oo saanut sitä mitenkään pois.

    On-One Floater. Ostin, kun oli "halpa" ja halusin testata. 1515 g. Ilmeisesti Vee Rubberin muotista tullut, silmämääräsesti ja mitattaessa vähän muhkumpi kuin Larry. Rullaa paremmin kuin Nate, itse asiassa yllättävän hyvin kun ottaa huomioon että siinä on ihan reilun kokoiset nappulat. Sivuheittoo selkeesti, mutta mitäpä tuosta: mun RD:tkin on jo niin lommoilla, että niistä ei enää luotisuoria saa. Luulen kuitenkin et hinta-laatusuhde on tässä aika hyvin kohdallan. Odottelee myös talvea tai Endon lopullista tuhoutumista.

    EDIT: oon nyt nähnyt pari muutakin Floateria, ja ne on ainakin suorempia kuin mun. Toisaalta ne on olleet myös suorilla vanteilla....
    Kugelschreiber muokkasi tätä : 10.07.2013 at 09.18

  16. #16
    Liittynyt
    08/2011
    Paikkakunta
    Lohja
    Viestit
    460

    Kuuma kesäkumikymysys

    Larry vai Knard kesätakarenkaaksi Rolling Darryl vanteelle? Ajotuntuma, kulutuskestävyys ja rullaavuus? Liejuryömintää tulee niin vähän, ettei überlötkövellipidolla ole merkitystä.

    (5 tkm sisäänajettu Endomorph menee kuivahkoilla lähipoluilla ja -kallioilla vielä ihan täydestä niin kauan kuin kestää. Kyljet siinä on jo niin haperot, ettei sen kanssa uskalla erälle lähteä.)
    mni muokkasi tätä : 18.06.2013 at 21.29 Syy: kalliot

  17. #17
    Liittynyt
    10/2000
    Paikkakunta
    Lohja
    Viestit
    789
    Mulla on Knardi ghettotubeleksena RD:llä. Mun mielestä hjuva, pitoa riittää, eikäs rullauksessa häviä juuri porukkalenkillä kapeanakkisille. Saat kokeilla

  18. #18
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    Nuuksion kupeessa
    Viestit
    3.485
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kugelschreiber Katso viesti
    Langan aloitusviestiin vois ehken laittaa samanlaisen listan kuin fatbike-langan ekalle sivulle *vink*
    Hyvä idea, yritän tässä lähi päivinä muokata viestiä.
    Pinna löystyy kun ketju kiristyy.

  19. #19
    Liittynyt
    05/2001
    Paikkakunta
    Uurainen
    Viestit
    0
    VeeRubber missioneita on tullut kuluteltua. En oikein riemastunut niiden talviominaisuuksista,eikä kesälläkään märkä maasto ole niiden ydinosaamisaluetta. Paineita on tullut kokeiltua 0.3 bar ja 1 bar. väliltä. Rullaavuudesta en osaa sanoa,kun muita en ole päässyt kokeilemaan. Ajetaan nyt näillä,kun ei parempaan ole varaa. Seuraavat ovat sitten jotain muuta.
    Hupinsa kullakin!

  20. #20
    Vee Rubber Speedsterit kiinnostais jos lähtis ajeleen touringia läskillä. Onhan ne kapeet (3,5"), mutta voisivat toimii ihan kivasti asvaltilla/hiekkatiellä/satunnaisesti poluilla. Saiskohan niitä jostain tilattuu järkevään hintaan?



    EDIT ilmeisesti Sunlite Crusher on suunnilleen sama rengas:


  21. #21
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.328
    Oon ajatellut jos hommaisi kesärengastukseksi Onniwanniin molempiin päihin BFL:t. Kysymykseni kuuluukin, että tekeeköhän noilla mitään talvella? Floattia varmasti enempi kuin Floatereissa, mutta pitääkö ne mitään? Käyttö on työmatkaa pyöräteitä pitkin arkisin noin 9km suunta ja viikonloppuisin sitten poluilla, lähinnä keskuspuisto.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  22. #22
    mutanaama Guest
    Mä laitoin tuon taakse talvella ja imo oli oikein hyvä ja kantava kumi.

  23. #23
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    Niemenmäki
    Viestit
    402
    Mistäs noita thaimaalaisten vee rubbereita kannattaa lähteä ostamaan? Floatterit on ilmeisesti kulutusherkkää tavaraa asfaltilla jo noi vois olla ihan mielenkiintoiset kokeiltavat.

  24. #24
    Liittynyt
    06/2002
    Paikkakunta
    Mynämäki, Suomen Kabul
    Viestit
    4.941
    Olisko ihan huono jos laittaa Budit molempiin päihin? 100 mm vanne ja käyttö erityisesti talvella kiinnostaa.

    Vähän kuin BFL steroideilla, mutta luulis rullaavan aavistuksen Lou:ta paremmin.

  25. #25
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.938
    Bud on toiminut tämän kesän takarenkaana. Toimiva ja suhteellisen hyvin rullaava. On ainakin kesäkäytössä paljon parempi kuin Lou.

  26. #26
    Liittynyt
    06/2000
    Paikkakunta
    turku
    Viestit
    239

    Suuri Fatbike rengas keskustelu.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti elasto Katso viesti
    Oon ajatellut jos hommaisi kesärengastukseksi Onniwanniin molempiin päihin BFL:t. Kysymykseni kuuluukin, että tekeeköhän noilla mitään talvella? Floattia varmasti enempi kuin Floatereissa, mutta pitääkö ne mitään? Käyttö on työmatkaa pyöräteitä pitkin arkisin noin 9km suunta ja viikonloppuisin sitten poluilla, lähinnä keskuspuisto.
    Mahtuuko nuo paikalleen? Floater ei kyllä mun maastoissa häävisti rullaa.

  27. #27
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    Nuuksion kupeessa
    Viestit
    3.485
    Lisäsin aloitusviestiin tuntemani renkaat, tiedot sekä linkit valmistajien sivuille.
    Pinna löystyy kun ketju kiristyy.

  28. #28
    Liittynyt
    07/2012
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    355
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha Jokila Katso viesti
    Olisko ihan huono jos laittaa Budit molempiin päihin? 100 mm vanne ja käyttö erityisesti talvella kiinnostaa.

    Vähän kuin BFL steroideilla, mutta luulis rullaavan aavistuksen Lou:ta paremmin.
    Mulla on kesäsetissä Bud edessä ja BFL takana: rullaa kokonaisuutena paremmin, voi vetää mutkat aggressiivisesti etupään lipsumatta, takapään pidon kanssa ei ole ollut hankaluuksia.
    Pahimmissa sohjoissa se Loun siipirattaan tavoin toimiva kuvio on ollut etenemistä niin paljon edistävä tekijä, että en ole harmistunut sen heikosta rullaamisesta noin muuten.

    Budista takarenkaana ei ole kokemusta, kaipa se olisi jotain noiden välistä. Eli omassa tapauksessani OK ympäri vuoden, mutta ei koskaan niin hyvä kuin nykyiset rengasvalinnat.

  29. #29
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.536
    Spessun 2014' fat bikeissä on heidän omat renkaat myös. Saa niitä sitten erikseenkin. En ole kyllä viä nähnyt edes kuvaa em. gummeista mutta kohta pitäsi noita fillareita tulla ajoon, joten pitäsi sekin tapahtua. Kuitukeula oli hieno ainakin niissä, ja 14kg paino lupaava. Tilaisin ittelle sellasen talven piristykseksi.

  30. #30
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Kangasala
    Viestit
    185
    Innova taitaa tarjota vähän kaikille palveluitaan, koska Sandmanin ensi vuoden malleissa on myös "omat" renkaat.
    Jari-Matti
    Elämä on kuin golfpallo - ensin saa paljon iskuja ja sitten päätyy kuoppaan.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •