Näytä tavallinen näkymä : Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.
Oulunjulli
22.02.2016, 09.51
Mää taas oon miettiny että miksi oikeastaan on muita renkaita ku BFL:t...pölöhölö plääplää....
Tarkemmin koeajateltuna onhan noissa (JJ4.8+Knard) toki eroa. Huomaa aika monessa paikassa alkavan ennakoimaan jalan laittoa maahan mutta iloiseksi yllätykseksi ei tarvikkaan.
Kuluneempi taka BFL muuten painoi 1300g ja etunen 1390g, jos tuo ero nyt pelkästään pinnasta oli eikä yksilöero.
Toinen muuten asia, aistikkaaseen silmääni vähän sattuu kun Knard edessä näyttää pienemmältä kuin JJ. Niinhän se taitaa korkeudessa ollakkin pienempi, ja myös rungon leveydeltä, mutta Knardissa taittuu nappulat sivulle kun taas JJ:n levein kohta on renkaan kylki. Tuon vuoksi Knardia lie turha Muklukin perään yrittää, mutta en mää sitä sinne haluakkaan.
Pieni kevennys välillä. Kuvan orava on kaikesta päätellen teipannut gorillalla kehänsä ja napsautin irtosi burppauksen yhteydessä venttiilistähttp://images.tapatalk-cdn.com/16/02/22/08d5a85fd97ad2aa4f5719ff77493820.jpg
Kuvalähde Wow5
Alan päätymään Bulldozerin tilalle eteen joko Knardiin, BFL:ään tai Budiin. Mielipiteitä?
Alan päätymään Bulldozerin tilalle eteen joko Knardiin, BFL:ään tai Budiin. Mielipiteitä?
^ riippuu pääasiallisesta käytöstä, itse arpoisin bfl/bud välillä, sileemmille reiteille bfl, kovempaan menoon bud
^^ Lukemalla viimeiset 5 sivua saat parhaan käsityksen mielipiteistä kyseiseen valintaan.
^ riippuu pääasiallisesta käytöstä, itse arpoisin bfl/bud välillä, sileemmille reiteille bfl, kovempaan menoon bud
Eli Bud it is. Kiitos.
Onko kenellään tietoa käykö 2Fat Interceptor kiekot suoraan 3Fat Liteen?
ei käy interceptor läpi akselein ja keula esim 150x12 mm kuntaas lite taitaa olla pika linkuin ja keula esim 135x9?
Kiitos Jakke tiedosta.litessä on tosiaan 135x9.
Bansku81
23.02.2016, 21.17
Saako 10mm läpiakselille tarkoitettuun 190mm perään sovitettua 190mm pikalinkullisen navan jollain adaptereilla tai vastaavilla?
^mikä napa? Joistakin saa päätyholkit vaihtamalla muokattua eri akseleille sopivat.
Sent from my iPad using Tapatalk
Bansku81
24.02.2016, 05.54
Välillä miettinyt Whiten 2fat pron osien siirtoa uuteen runkoon. Eli siinä on Chosenin navat.
Nyt JJ 4.8 liteskinit alla. Ei niissä kyljet kyllä mitkään kovin litet ole. Laadukkaan oloiset kumit ja kyljet näyttää sileiltä, eikä kankaiden läpipaistamisesta toistaiseksi tietoakaan.
Vaikuttaa asialliselta nakilta.
Jos joku haluaa viime syksystä helmikuun näihin päiviin asti ajetut maxxis mammoth EXO 26x4.0 120 tpi versiot, niin nyt olisi kaupan. Ajettu 100-200km väliin. Ei oikeastaan minkäänlaista näkyvää kulumaa, eli lähes uuden veroiset.
YV:tä saa laittaa, hinta 120€/pari, postit ostajan piikkiin. Sijaitsee Nokialla, eli siirtyy tarvittaessa Tampereelle satunnaisesti. Molempiin renkaisiin rengaspussit mukaan jos vielä löydän ne.
^http://www.fillaritori.com/index.php?/forum/50-renkaat/
Flowbeist & Dunderbeist alla tämän talven ja eipä voi haukkua. On ulkona mikä tahansa keli niin hyvin ovat pelanneet. Ensi talvikin mennään näillä.
^http://www.fillaritori.com/index.php?/forum/50-renkaat/
Juujuu, laitetaan laitetaan heti kun saan otettua kuvan renkuloista
Nomutta paanko minä Barbegazin Bulldozerin tilalle eteen vai taakse?
Läskiperstuntuma koko 90kg velttoudessaan sanois että taakse koska leveys, mutta Barbegazin notkeammmanoloiset kyljet, pehmeämmän oloinen kumi ja Bulldozerin lievä selfsteering ja nousukyvyttömyys esim kelkan suksen urista saapi miettiin etupäässä etupäätä...
Vai "väärin ajettu"?
Liikuva shikaani
24.02.2016, 20.09
Eikö se leveämpi kannatakkin laittaa eteen? Näin olen ymmärtänyt kokeneempien horinoista.
Eikö se leveämpi kannatakkin laittaa eteen? Näin olen ymmärtänyt kokeneempien horinoista.
Onkohan tuo syynä siihen, että esim. Kona WO:n (2015) etuhaarukka on selvästi suurempi kuin taka? Eteen taitaa mahtua renkaista suurin eli Snowshoe 2XL, mutta taakse ei.
No, laitoin eteen. Olihan tuo Barbegazi heti asennuksen jälkeen 3mm leveämpi kuin marraskuusta asti ajettu Bulldozer... Eihän tuo kuvioidenkaan ero kaksinen ole, mutta lähti siinä 200g pyörivistä massoista. Alkaa olla Scoopista kilo kevennettynä, kaikki pyörivistä.http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160224/c8d4ceb7487a21cf18314813da54de25.jpg
Vasemmalla 'dozer vapaastiseisovana, oikealla 'gazi asennettuna.
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160224/78911b45157f993d0ca5440cfc888d22.jpg
Tuon verran oli jo lähtenyt höyrysulkuteipin alle Stanit valumaan, onneksi vasta 1/3 limityksestä että saa kelvata vielä hetken
Fun fact, teipillä ei mitään hätää kehänsuuntaisissa litkussa lilluvissa saumoissa, mutta tuo päätysauma näemmä pettää...
Sanokaas voikos noihin jumbo jim 4.8 liteskin kylkiin laittaa mitään liimaa yms ku alkaa kankaat/nauhat paistaa läpi?
Läskimasa
25.02.2016, 21.53
Mitä se eessä tekis? 😳 En oo koskaan ymmärtäny, näyttääkin tyhmältä. Tosin joku kokenut jo kerran näpäyttikin kun ulkonäköä moitin. 😁
Pasi Ahopelto
25.02.2016, 22.16
Tiivistää uppoamatta pehmeän lumen, jotta takarengas kantaa paremmin? Ulkonäöstä samaa mieltä.
HC Andersen
25.02.2016, 22.21
Jos erilevyisillä renkaillla haluaa ajaa, niin kesällä leveempi edessä (syö epätasaisuuksia paremmin), talvella leveämpi kantaa paremmin takana.
mutanaama
25.02.2016, 23.25
Kaikissa -70 luvun foordeissa, missä nostettiin perää, oli leveemmät takana. Eikö se riitä syyksi. Tojotoissa tais olla sama juttu, opelin omistajilla ei ollu varaa kun kapeisiin renkaisiin.
brilleaux
26.02.2016, 07.20
Takavetonenhan tarttee leveemmän nakin taakse, ei suttaa niin heleposti?
Teineillähän noita erilevyisiä rengasvirityksiä saattaa nähdä joskus ihan näin sivistyneellä aikakaudellakin vielä.
Vakavasti otettavat henkilöt ajaa samanlevyisillä kummeilla.
Isompi rengas joustaa enemmän. Kuinka monesta polkupyörästä löytyy jousitusta vain takana? Entä kuinka monesta vain edessä? :rolleyes:
brilleaux
26.02.2016, 08.17
Monesta löytyy jousitusta molemmista päistä.:rolleyes:
Ja nythän meillä on myös pyöriä joissa on edessä tuplajousitus!
Mä suunnittelin laittavani Dudeen kesäksi tämmöset:
http://uppaa.fi/images/2016/02/26/litebluto789fd.jpg
eli eteen 4.0" JJ + bluto ja taakse 4.8" JJ. Eteen voisi harkita myös Kenda Pro 4.0".
Kuvan setuppi tuntuu toimivan mukavasti myös talvella. Se ei toki paljon kerro kun läski tuntuu aina mukavalta. Jotain uutta tuosta jousituksesta silti irtosi.
Ai niin ja JJ 4.8" oikeinkin hyvä takanakki lumella (IsoKnard-Bgazi-Lou -asteikolla sanoisin, että Bgazin kanssa aika samoissa - testidataa 4.8" JJstä kovin rajoitetusti toki vielä ja nyt 80mm vanteella kun Bgazi oli 100mm vanteella. Selvästi parempi lumella kuin isoKnard se on helppo sanoa).
opelin omistajilla ei ollu varaa kun kapeisiin renkaisiin.
Nohnoh...itsellä oli aikoinaan B-mallin Asconassa takana 205/60 R13 matalat ja leveät läskit...
Ettei menisi ihan offtopic, niin R2:lla Minion FBF saldoilla:
R2 Minionit (https://r2-bike.com/navi.php?jtl_token=182241b93227235123d20dc886289ec 0&suchausdruck=minion+4.8)
brilleaux
26.02.2016, 14.29
Kas. Hintakin kohtuullinen.
^^Onkos noissa Minioneissa noi painomerkinnät jotenkin sekaisin?
J.Kottenberg
26.02.2016, 15.54
Näkyy olevan. Kun rullaa sivuja alaspäin niin vähän tolkullisempia lukuja tulee näkyville. Varmaan vähän kiire ollut.
Mutta painaviahan noi joka tapauksessa on.
Itsellä on nuo tavalliset olleet tämän talven. Paino muistaakseni n. 1570g. Kuva puntarilla löytyy jostain tämän ketjun syövereistä.
Edit: http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?48991-Suuri-Fatbike-rengas-keskustelu&p=2456558#post2456558
J.Kottenberg
26.02.2016, 17.01
Ei ole muistiin jäänyt arvioita Maxxiksen uutuuksista. Kun ehdit niin kertoile vähän kokemuksia miltä ovat tuntuneet.
En taida olla oikea henkilö arvioimaan renkaita, kun kokemusta on vain vakiona tulleista Dillinger 4:sta ja näistä, sekä taitotasonikin on varsin vaatimaton :(
Alkuun mietin Flowbeist/Dunderbeist comboa läskimpänä vaihtoehtona, mutta harvassa oleva kuvio hylkäsi ne mielessäni ympärivuotisena yleisrenkaana (joka mahtuu kapeaperäiseen).
Mutta Maxxiksesta joitain huomioita:
En ole huomannut mainittavaa selfsteeringiä.
Pienistä lasten hyppyreistä alastuloissa "kovempi", kuin Dillinger, huolimatta pienemmistä paineista.
Erittäin luottamusta herättävä pito kosteallakin.
Puskee kivasti eteenpäin hangessakin.
Esim. 45 asteen kulmassa olevan kuorettoman tukin ylityksessä perän siirtyminen sivulle rauhallinen.
Kun joutuu kiihdyttämään ylämäessä esim. pieneen kallioportaaseen, niin renkaan painon todellakin tuntee (ainakin huonokuntoinen :o ).
Noin isoilla nappuloilla varustettua rengasta voi olla vaikea tehdä kevyemmäksi.
"Tiukkaa nettifaktaa" lukiessa noista on muodostunut mielikuva "steroideja saaneet Vanhelgat" ;)
Ei ole käynyt vakavasti mielessä vaihtaa noita toisiin renkaisiin.
Kaikki edellä mainittu vahvasti "kokemattoman kuskin IMO" :)
Zipo on kokeneena kuskina noita pyörässäni testannut, mutta niin lyhyesti, että ei ehkä halua antaa mielipidettä.
Edit: Se, että noiden tilaus Atlantin takaa maksoi n. 300€ ja silti ei harmita, kun olen saanut ajaa talven noilla, saattaa kertoa jotain...
J.Kottenberg
26.02.2016, 22.09
Kuvauksestasi päätellen ihan hyvä yleisrengas, jos paino ei häiritse. Ja ei myöskään taida rullata kovin tahmeasti kun et siitä mainitse?
Ei 300€ parista mahdoton ole jos ovat hyvin toimineet. Ja taitavat kestää vielä vähän aikaa?
Kuvauksestasi päätellen ihan hyvä yleisrengas, jos paino ei häiritse. Ja ei myöskään taida rullata kovin tahmeasti kun et siitä mainitse?
Ei 300€ parista mahdoton ole jos ovat hyvin toimineet. Ja taitavat kestää vielä vähän aikaa?
On noilla tullut työmatkaakin kokeiltua, en ole paineita jaksanut nostaa (nyt ehkä 0,3-0,4 edessä, 0,4-0,5 takana, kuski ajokamoissa 100kg)...Ehkä en tiedä paremmasta?
Kulumisen merkkejä ei ole, mutta lumellahan nyt ajellaan :)
Tietty leikkisyys ja ketteryys pyörästä hävisi noiden myötä (vs. Dillinger 4), mutta lisääntynyt paino + koko taitaa aiheuttaa tuon väkisinkin.
On noilla tullut työmatkaakin kokeiltua, en ole paineita jaksanut nostaa (nyt ehkä 0,3-0,4 edessä, 0,4-0,5 takana, kuski ajokamoissa 100kg)...Ehkä en tiedä paremmasta?
Tietty leikkisyys ja ketteryys pyörästä hävisi noiden myötä (vs. Dillinger 4), mutta lisääntynyt paino + koko taitaa aiheuttaa tuon väkisinkin.
Laittaisin kyllä hieman lisää paineita renkaisiin. :)
J.Kottenberg
27.02.2016, 10.01
Ei noita muiden käyttämiä paineita kannata katsella kovin tarkasti koska ei voi tietää onko ne mitattu kuinka tarkalla mittarilla, usein ei myöskään ole mainintaa missä lämpötilassa paine on mitattu. Ajomaaston tasaisuuttakaan ei usein mainita.
Välillä joku jopa kertoilee renkaan toiminnasta nollapaineilla. Jollain voi toimiakin mutta ei esimerkiksi itsellä alkuunkaan. Joten pumppu mukaan ja vähän kokeilua niin pääsee hyvään tulokseen.
Läskimasa
27.02.2016, 10.41
Laittaisin kyllä hieman lisää paineita renkaisiin. :)
Hyvät yleispaineet mun makuun.
Oulunjulli
27.02.2016, 13.46
Oonkohan harhainen mutta Jumbo Jimien kanssa on tuntunut että tuolla pakkaslumella on parempi pito kun ei kovin matalilla ajele? Tänäänkin lähin liikkeelle suht pehmeillä max.0.5 paineilla eikä pitoa tuntunut puskassa olevan laisinkaan, kun varsin pumppasin lisää niin parani kummasti. Liekkö korvien välissä, mutta voihan se olla ihan loogistakin että pehmeä rengas kelluu irtolumen päällä. T
Joka tapuaksessa mää lopetan värkkäämisen ja mulla on takana 0.7 ja edessä 0.6 86kg omapainolla. Mun makuun alemmilla menee epämääräseksi tuntuma muutenkin ja siirtymät ottaa pannuun.
Lopullinen todiste siitä, että paksupyöräilystä tullut myös tuulipukukansan harrastus on se, että Motonetkin tarjoaa rengasta. Tosin vain nelituumaista ja tiedotkin lähinnä vain että on pyöreä ja musta [emoji23]
http://www.motonet.fi/fi/tuote/385120/Polkupyoran-ulkorengas-fatbike-120-559-26-x-40-musta
EDIT: Kulutuspinta näyttää mun kaihisiin silmiin samalta kuin First Gear/Duron pinta. Suomen Urheilupyörässä ainakin noita myydään 49 ekua kipale
Tapatalkista iKälättimellä
Joka tapuaksessa mää lopetan värkkäämisen ja mulla on takana 0.7 ja edessä 0.6 86kg omapainolla. Mun makuun alemmilla menee epämääräseksi tuntuma muutenkin ja siirtymät ottaa pannuun.
Itselläni about vastaavalla painolla noi on kelvipaineet, renkaina 2xLou. Pehmeällä ei pääse oikein mihinkään, pakko pudottaa jos meinaa edetä muutenki ku työntämällä.. mut sen 100 muuttujaa noissa lumihommissa, ja täällä ei juuri muita poluntekijöitä ole joten eipä näitä oikein voi verrata. Joutuu ajaan sellasilla paineilla ku itestä tuntuu hyvältä?
Lähetetty minun HTC Vision laitteesta Tapatalkilla
^ 83 kiloa läskiä täällä läskin päällä ja kun mullakin se (onnellinen) tilanne ettei tarvitse muiden seassa filistellä vaan polut pääsee itse aukomaan on nyt pulverilumen jälkeisen suojan uudelleen pakastuttua ainoa eteenpäin pääsyn avain takana Natessa max. 0.35 (viime viikon ajoin vaihdellen 0.30- 0.25 paineilla) ja edessä JJ:ssä 0.25 tai himpun alle.
Siirtymiä näissä maisemissa on maksimissaan puol kilsaa.
Oonkohan harhainen mutta Jumbo Jimien kanssa on tuntunut että tuolla pakkaslumella on parempi pito kun ei kovin matalilla ajele?
En tiiä jymyjaakoista, mutta mammuteilla samaa ilmiötä. Ainakin vetopito huononee lumella kun laskee paineet ihan lötköksi.
^Voisko vetopidon heikkenemistä osittain selittää polkemistekniikka ? Löysä kumi pomputtaa heikolla tekniikalla, jolloin "yläasennossa" gummi ei oikein voikaan pitää...
J.Kottenberg
28.02.2016, 09.57
Seuraava ei liity renkaisiin kuin enintään aasinsillan kautta:
Toi pompottamisilmiö on jonkun verran itsellekin tuttu ja mm paremmalla polkemisella sen estämisen yrittäminen.
Tuossa ennen vuoden vaihdetta hommasin Canyonin joustavan kaksihaaraisen satulatolpan ja monesti on sen jälkeen havahtunut ihmettelemään puuttuvaa pompottamista. En tällä väitä että em tolpalla ilmiön voi poistaa mutta itsellä tuntuisi tähänkin auttavan. Ajomukavuutta se muutenkin hiukan parantaa kun joustaa eikä kaikki tällit tunnu niin teräviltä.
^ sensijaan ovaaliratas poistaa tuota ponputusta erittäin tehokkaasti, nimenomaan pehmeällä alustalla/löysällä renkaalla..
brilleaux
28.02.2016, 11.42
^Tämä. Vaikutus on jopa merkittävä, omien kokemusten perusteella.
Nimenomaan pienillä paineilla ja pehmeällä/liukkaalla alustalla.
Edit: Minun mielestäni.
Minkäsmoisia ovaaleita teillä on ajossa? Joutuu vissiin itekki kokeileen..
Lähetetty minun HTC Vision laitteesta Tapatalkilla
Oulunjulli
28.02.2016, 19.01
Mullakin melkein on ovaali, tuossa kun Bike24:stä jumboa tilasin ja oli selvä että Muklukki muuttuu 2x10 --> 1x10, niin ovaalia pidin ittestään selvänä...kunnes huomasin siellä upean kultaisen Hopen tavallisen NW rattaan. Kun muklukki on kultainen niin sillä hetkellä korin värinen hammasratas tuntui tärkeämmältä upgradelta.
En silti usko että ryynäävässä/hitaassa vetopidossa tuo ovaali voisi asiaa muuttaa niin paljon, tai enpä tiedä kun ei ole isommin kokemusta.
Tuoltahan niitä rattaita on nätti katella, ostaa mistä ostaa, tech talkissa taitaa olla tarinaa paljonkin.
http://www.bike24.com/1.php?content=7&navigation=1&menu=1000%2C2%2C84&__qf_form-filter=&pgc[17707][17709]=1
Minkäsmoisia ovaaleita teillä on ajossa? Joutuu vissiin itekki kokeileen..
AbsoluteBlack mulla, ei tuu pyöreetä enää.. (30t cinch)
brilleaux
28.02.2016, 20.27
En silti usko että ryynäävässä/hitaassa vetopidossa tuo ovaali voisi asiaa muuttaa niin paljon, tai enpä tiedä kun ei ole isommin kokemusta.
1
Just vetopito esim. pehmeässä lumessa ylämäkeen on se, missä ainakin mä koen saavani ovaalista etua. Eli hitaassa ryynäämisessä juurikin. ;) AB:n 28t käytössä.
Oulunjulli
28.02.2016, 20.41
Höh. No tuo hopen kultainen pyöreä tuntu käteen niin köykäseltä tavaralta että tuskin kauan menee kun hampaaton, sitte määki hyppään tähän muotiin.
...voin kyllä tunntustaa ettei se kultainen hammasratas niin elämää parantava päivitys ollutkaan sitten tilaustapahtuman jälkeen.
Mulla tämmöinen, vaikuttaa hyvältä. Kokemukset aika vastaavia kuin muillakin.
http://www.superstarcomponents.com/en/oval-io-chainring-104bcd-narrow-wide.htm
AbsoluteBlack mulla, ei tuu pyöreetä enää.. (30t cinch)
Kitos, luin ton Ovaalitopikinkin, jospa 32T ovaalia tilluuseen myös..
^Voisko vetopidon heikkenemistä osittain selittää polkemistekniikka ? Löysä kumi pomputtaa heikolla tekniikalla, jolloin "yläasennossa" gummi ei oikein voikaan pitää...
Ehkä. Ite ajattelin että kuvio "kaatuu alta" kun se kumi pääsee elämään liikaa. Tiiä sitten.
MrValdemar
29.02.2016, 00.48
Jotkuthan kompensoi tätä lievällä alipaineella - 0.20 tai -0.55 jopa.
Oulunjulli
29.02.2016, 08.01
Ehkä. Ite ajattelin että kuvio "kaatuu alta" kun se kumi pääsee elämään liikaa. Tiiä sitten.
Word. Tuota minäkin ajattelin. Kaatuu tai painuu renkaan sisään ja siipiratas toimii joskus paremin pikkasen isommilla paineilla vastoin kaikkia luonnonlakeja. Pitäs saaha jokin fakin gopro tuonne lumen alle filmaamaan mitä mystistä siellä tapahtuu.
Päätin sitten viimein että tilaan 4.8 JJ snakeskinit. Ja tietty nyt niitä ei enää missään ole varastossa, jahkailu kostautuu :p
No moni paikka listaa että maaliskuussa tulis, toivotaan...
No niin, Bike-componentsiin (https://www.bike-components.de/en/Schwalbe/Jumbo-Jim-Evolution-SnakeSkin-PaceStar-26-Faltreifen-p41208/schwarz-26x4-8-o26398/) oli tullut varastoon, laitoin saman tien tilaukseen. Vähän oli hinta vissiin noussut.
Maxxis Minionia näkyy olevan Verkkokaupassa hyllyssä.
Fatbike24.de on näköjään saanut Kenda Prota hyllyyn (ainakin sieltä tuli lähetystunnus jo mailiin).
Kertokaas onko 90mm leveä vanne liian iso 4tuuman renkaalle
J.Kottenberg
02.03.2016, 19.03
Riippuu käytöstä. Jos ajelet etupäässä talvipoluilla ja kesällä et eksy kivisiin paikkoihin niin kyllä 90 millinen vanne toimii.
Jos taas tykkäät ajella kaikenlaisissa louhikoissa ja et suuremmin arkaile kiviä vaan yli mistä suorinta linjaa on etkä paljoa kalustoa sääli sekä tykkäät vielä matalilla paineilla ajosta niin on aika pian täynnä skraadua ja vähän isompaakin uraa kehän reunat. Silloin se kapeampi olisi parempi.
Läskimasa
02.03.2016, 19.59
Kertokaas onko 90mm leveä vanne liian iso 4tuuman renkaalle
J.K. tuossa jo vastailikin. Poitsun pyörässä on 100 mm leveet kehät ja 4.0 kumit tehdasvarustuksena. Toimii noinkin, mut vähän hoopon näköinen eikä metsään parane mennä.
Alkuperäinen snowshoe 4.5 menetellyt talvella, mutta kesällä kuulemma heikko rullaus ja selfsteering korostuu. Onko näin? Alanko suosiolla katselemaan kesäksi jotain muuta?
J.Kottenberg
03.03.2016, 13.42
Noi rengasasiat, siis millä kumeilla kukin tykkää ajella, on kyllä hyvin "subjektiivinen jutska" kuten eräs kova ajomies yhdestä rengasasiasta osuvasti totesi.
Eli se vähän riippuu mitä hakee. Esimerkiksi itse tykkään kesällä hyvin rullaavista renkaista joilla välillä onnistuu saamaan vauhtiakin ja jaksaa ajaa vähän pitemmänkin lenkin eikä siirtymät ala tympiä ja jotka on hyvät ajaa, ei merkitävämpää selfsteeringiä. Maksimaalista pitoa en hae.
Jumbo Jimit itsellä varmaan kesällä em syistä on alla. Jos tykkäät kevyemmistä niin 4" liteskin ja jos isompi kiinnostaa niin 4.8" ja jos kovin kivikkoisiin paikkoihin suuntaat niin snakeskin ehkä parempi(snakeskiniä en ole kokeillut). Jumbojimit ei myöskään ole kalliimmasta päästä joten siksikin harkinnan arvoiset.
Mutta lue tätä keskustelua vaikka viime keväästä eteenpäin johonkin kohtaan syksyyn niin saat käsitystä mitä ja miksi mitäkin suositaan, samoin kuin muutakin tietoa.
Niin ja se olennainen liittyen kysymykseesi, 4.5 Snowshoella en ole ajanut, mutta siltikin aivan varmasti vaihtaisin ne kesäksi pois vaikka seuraavaa talvea odottamaan. En niillä kesää ajaisi.
Mulla on kesää varten tuolla jemmassa odottelemassa kaks paria "suvikumeja", spessun fast trak fat 4" ja bontrager barbegazi 4,7" ..kapeemmat ja kevyemmät menee muovikiekoille ja leveämmät dtswisseille.. Nyt talvea menty Bud+isoKnard ja toisilla Snowshoe XL nastoin..
J.Kottenberg
03.03.2016, 19.32
No sulla on kyllä kunnon setti. Menee hyvin kaikki kelit ja olosuhteet.
janne kuivakangas
03.03.2016, 19.51
Pitääkö täs sit itsekkin katella toisia kumeja jossei noilla snowshoe voi kesällä ajella. .mitkäs sitten os yhtä kevyet ja edulliset kumit ..
Lähetetty minun SM-T335 laitteesta Tapatalkilla
Mä olen ajellut perusfläsällä nyt pari kuukautta lähes orkkis setupissa.
Muutoksia:1x10. 30 n/w eturatas/bash,
satula/tolppa,
stemmi ja gripit.
Tubeless konversio
Renkaat;Orkkikset JJ 4.8 Enkä aio vaihtaa johonkin ennenkuin ovat ajettu loppuun.
Mä en ymmärrä miksei noita snowshoe renkaita voisi ajaa loppuun ja ostaa uudet kun niitä oikeesti tarvitsee....
Pian noita uutus fättisrenkaita julkaistaan esim(kuvat) ja oikeesti ne tulee myyntiin sitten joskus ja siihen mennessä snowshoet ovatkin sopivasti vaihtokunnossa.
http://brimages.bikeboardmedia.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2016/03/wend-fat-bike-tires-advoccate-cycles-studded-4.6-600x400.jpg
http://brimages.bikeboardmedia.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2016/03/wend-fat-bike-tires-advoccate-cycles-studded-4.6-2-600x400.jpg
http://brimages.bikeboardmedia.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2015/10/CST-Roundup-1.jpg
janne kuivakangas
03.03.2016, 21.13
Kiitos paljon niin tee 👍☺🔝✌Hienoja kumeja tulossa. .
Juuri punnasin uuden renkaan, 1825g, melkein speksissä.. ihanan kevyt. :D
Niin ja se olennainen liittyen kysymykseesi, 4.5 Snowshoella en ole ajanut, mutta siltikin aivan varmasti vaihtaisin ne kesäksi pois vaikka seuraavaa talvea odottamaan. En niillä kesää ajaisi.
Puolitoista vuotta olen ajanut pelkästään 4,5" Snowshoella (Kona WO ensiasennusrenkaat). Mielenkiinnolla odotan tulevaa kesää, kun saan alle 4,8" Jumbo Jim LiteSkinit.
Mä en ymmärrä miksei noita snowshoe renkaita voisi ajaa loppuun ja ostaa uudet kun niitä oikeesti tarvitsee....
On vaan niin huono kunto että ois kiva jos pyörä rullaiskin johonkin.
TheMiklu
03.03.2016, 22.55
Hyvä kumi se on. Tasoittaa maastot. Ts. Saa polkea niin ylä- ku alamäkeenki :D
Lumimöyrinnässä tai mudassa ei niin väliä mutta meikää ahisti se liimamaisuus.
Sent from my LG-H815 using Tapatalk
J.Kottenberg
03.03.2016, 23.15
Noi rengasasiat, siis millä kumeilla kukin tykkää ajella, on kyllä hyvin "subjektiivinen jutska" kuten eräs kova ajomies yhdestä rengasasiasta osuvasti totesi
En varmaan kommentissani kylliksi korostanut että em mielipiteet on vain omiani. Eivät suinkaan mitään kiveen hakattuja totuuksia, eivätkä perustu edes mihinkään suureen kokemukseen.
En tarkoittanut ettei Snowshoella voisi kesää ajaa. Voi tietysti, ihan niinkuin millä muulla renkaalla tahansa. Varmasti siinä ei mitään väärää tee.
Mutta itse haluan kesällä ajaa kevyesti rullaavalla renkaalla joka on muutenkin hyvä ajaa, siksi ehdotin Jumbojimiä. Osin siis mukavuudenhalustakin on kyse omalla kohdallani. Joku varmasti pitää tätä vähemmän tärkeänä seikkana ja sekin on ihan ok.
Mutta se ainakin on fakta että mitä vähemmän renkaita tarvitsee ostaa, sitä halvemmalla pääsee. Rahaa kokeilemiseen nimittäin useimmiten kuluu.
Mä luulin että Lou ja se 5,05 ovat renkaita jotka ei rullaa,
Hmmm ettei menis vakavaksi....lainataan takatukkien kuningasta.
- Se on kuin raskas rekka. Kun sen saa liikkeelle, niin sitten kulkee ja kovaa. Jos se kerran pysähtyy, niin on rankkaa aloittaa alusta, Jagr kuvaili.
^ Jos sattuu olemaan about ainoa talvimaastopyöräilijä koko kylässä niin oppii arvostamaan muita ominaisuuksia ku rullaavuutta.. ei oo tälle vuotta vielä yhtään pyöränrenkaan jälkeä tullu vastaan kelvin ulkopuolella :)
brilleaux
04.03.2016, 06.50
Mä en vaan sisäistä tätä rullausjupinaa. Mulla on Bud/Lou, nastat molemmissa ja nyt on lunta maassa.
Ihan hyvin etenee. Siis rullaa. Eiks se oo siinä? :rolleyes:
Miksi sen läskin pitäis liikkua itekseen? Ettei käy ajo raskaaksi? ;)
^ kesärengas keskusteluista taisi lähteä tämä rullausjupina. Pitää varmaan kokeilla nuo 4.5 snowshoet myös kesällä ja miettiä sitte millä jatkaa.
brilleaux
04.03.2016, 07.09
No kesällä on Bud/Bud, hyvin etenee. Ja ollu myös Bud/Lou, eteenpäin vie nekin. ;)
^^^ [emoji106]
janne kuivakangas
04.03.2016, 11.02
Kyl mä meinasin Snowshoe ajaa kesällä kin ..Sen näkee sit minkälainen on..👍☺
Itselle just tuli hommattua kesäks Jackalope 27.5 vanteet ja ne 3.8 kapiat Hodagit. Hiilikuitua 27.5 tai jopa 29+ koossa olis tehnyt kehiksi mieli, mutta sattuivat tuollaiset nyt tulemaan sopivasti vastaan ni kokeillaan millaiset ovat, kun uusia kumejakin on tulossa tuohon kokoluokkaan aika nätistä viimeaikojen messujen mukaan. Itsellä on hieman sellainen fiilis, että Bud/Lou on turhan järeä kombo omaan käyttöön sulan maan aikaan ja onhan noissa nyt nastatkin paikallaan eli jätetään suosiolla kiekkoineen talvikäyttöön ja taklataan kapiampien 26" kumien kanssa laskevaa keskiötä eri metodein :p
Läskimasa
04.03.2016, 13.55
Mä en vaan sisäistä tätä rullausjupinaa. Mulla on Bud/Lou, nastat molemmissa ja nyt on lunta maassa.
Ihan hyvin etenee. Siis rullaa. Eiks se oo siinä? :rolleyes:
Siinähän se. Bud&Lou rullaa munkin makuun hienosti. Sul ei oo vaan ollu huonosti rullaavia kumeja, älä suotta hommaakkaan.
Riittäisköhän br710(br2250) vanteelle 64mm levee vannenauha? Dt swissin oma tuohon on 68mm mutta haluaisin sinisen :rolleyes:
Riittää, 50mm teippi omissa tällä hetkellä. Tosin kiekot tubeless teipatut!
Itselle just tuli hommattua kesäks Jackalope 27.5 vanteet ja ne 3.8 kapiat Hodagit. Hiilikuitua 27.5 tai jopa 29+ koossa olis tehnyt kehiksi mieli, mutta sattuivat tuollaiset nyt tulemaan sopivasti vastaan ni kokeillaan millaiset ovat, kun uusia kumejakin on tulossa tuohon kokoluokkaan aika nätistä viimeaikojen messujen mukaan. Itsellä on hieman sellainen fiilis, että Bud/Lou on turhan järeä kombo omaan käyttöön sulan maan aikaan ja onhan noissa nyt nastatkin paikallaan eli jätetään suosiolla kiekkoineen talvikäyttöön ja taklataan kapiampien 26" kumien kanssa laskevaa keskiötä eri metodein :p
Propsit tästä, itselläkin kesäksi samanmoinen paketti dudeen. Tosin eilen käydessäni paikallisella ihailin erään myyjän farley 5 palasi hiilari kuume :( siitä ei välttis pääse eroon helpolla.
Juu kattelin sitä samaa Farleyta tovin tuossa viime viikolla ja sitten painoin tyynesti lompakon otsalle ja tein päätöksen. Näiden minulle tulleiden kiekkojen myyjällä ei tainnut käydä yhtä hyvin :)
Blackborow
05.03.2016, 14.15
Nyt löytyi ehkä Budin heikko kohta eturenkaana talvella. Tosi kapea juuri ja juuri renkaan levyinen polku korkeahkoilla ja kovilla reunoilla. Iso nappulainen Bud haukkaa todella helposti reunasta ja alkaa kääntyä poikittain. Pienempi nappulaisella on helpompi ajaa tuollaista.
^ Kyllä tuota samaa tekee mikä tahansa rengas matalilla paineilla. JJ esimerkiksi joka mulla on edessä eli ei tosiaan kaipaa korkeita nappuloita [emoji6]
Blackborow
06.03.2016, 10.01
Tottakai tapahtuu kaikilla renkailla, mutta Budilla tuo tuntui tapahtuvan korostetusti ja paljon helpommin kuin esim. GC:llä.
Tämmöiset toimitettiin juuri
http://uppaa.fi/images/2016/03/07/jugprob5e0d.jpg
http://uppaa.fi/images/2016/03/07/jugpro2d67a4.jpg
vaaka näytti renkaille 852g ja 861g eli täsmää paketin kyljessä olevaan speksiin. bead to bead mitta jossain 230-235mm välissä. Asentelut ja testailut sitten jossain kohtaa.
Samanlaiset putkahtaa postista mulle huomenna. Pääsee sitten punnitsemaan, alle noita ei ennen kevättä tarttekaan laittaa. Kevyet on!
Liikuva shikaani
07.03.2016, 19.15
maccilla alkaa olemaan melko kattava käytännön kokemus eri kumeista:)
Onkos kukaan ehtinyt kokeilemaan Motonetin myymiä läskirenkaita?
mutanaama
07.03.2016, 22.24
Arvatkaapa kuinka monella osastolla oli Go-expossa fättikumiloisia kaupan. prkle, turhaan kävelin.
GoExpon läskeissä oli monessa myös lähemmäs 2bar painetta. Pakko oli yhdestä hiukan suhauttaa pois. Niin paljon ärsytti. =)
Tuo Kenda Pro sen sijaan ei ärsyttänyt. Nousi oikein helposti vanteelle. Noin 88,5mm on nappulasta nappulaan ja noin 94,5mm taisi olla rungon leveys (en tainnut ihan leveimmästä kohtaa kyllä saada lukemaa). Tämä 65mm vanteella. Ei siis kovin leveä mutta ilmatilaa taitaa olla melkein JJ 4.0" verran (b to b mitassa näytti olevan pari milliä eroa JumboJim eduksi).
http://uppaa.fi/images/2016/03/07/rear36da60.jpg
janne kuivakangas
07.03.2016, 23.04
Kevyttä settiä ✌☺
mutanaama
07.03.2016, 23.17
Paljon tuli kokonaisuudelle painoa?
2,34kg (http://uppaa.fi/images/2016/03/07/rear16fd1a.jpg) takakiekko jarrulevyn ja pakan kanssa. Tässä ei vielä litkua. Huomenna etupään asennus.
Bansku81
08.03.2016, 05.51
http://vilpaa.kuvat.fi/kuvat/Sekalaisia/jj-snake.jpg/_small.jpg
Tuli eilen isot käärmeennahkaiset jymyjaskat. Aika "muovisen" oloinen tuo materiaali, mahtaako olla liukas märillä kallioilla?
J.Kottenberg
08.03.2016, 09.45
Ihan samanhan tuon seoksen pitäisi snakeskineissä ja liteskineissä olla, että ei pitäisi pidossa olla eroja. Voi olla että vaatii sisäänajon. Asfaltit alkaa kohta olla paljaana niin pari tielenkkiä varmaan avaa pinnan.
http://s20.postimg.org/5rk5uamwt/jj4_8_ss_painot.jpg
Nytpä nuo JJ 4.8 snakeskinit tuli tännekin. Aika iso painoero yksilöillä...
J.Kottenberg
08.03.2016, 11.58
Ihan kuin olisi liteskin ja snakeskin puntarissa, eli siis eri kumit.
Ainakin minusta tuollaiset painoerot on kummallisia eikä kyllä kerro ollenkaan tasaisesta laadusta. Toivottavasti on muilta osin hyvät.
Tuli eilen isot käärmeennahkaiset jymyjaskat. Aika "muovisen" oloinen tuo materiaali, mahtaako olla liukas märillä kallioilla?Kyllä Spessun GC on aika paljon muovisempi IMO. Onhan tuo JJ ehkä Budia muovisempi, mutta ei minusta pahasti. Kiva kumi rullaa pienilläkin paineilla kovalla siedettävästi ja pitää pehmellä kivasti, kuin pudottelee paineet 0.3 Bar tuntumaan. Snaken runko on mielestäni ihan eloisa vahvuudestaan huolimatta.
Tulipahan lomalla kokeiltua paljon hehkutettua säkityskalvoa ja todettu, että sillä ei tee mitään huonoissa vanteissa missä kumi ei pysy ylhäällä. On liian liukasta ja kumi putoaa alas/burbbaa aivan liian herkästi. Sen sijaan perinteinen Ghetto tubeless toimi samoille Scools 24" fatbiken vanteille ihan OK.
Antza44, aivan totta. Löysillä renkailla pitää laittaa fyllinkiä väliin eli esim näin (http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?48991-Suuri-Fatbike-rengas-keskustelu&p=2486691#post2486691) ja huonommilla vanteilla voi joutua tekemään näin (http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?52224-Whiten-l%E4skipy%F6r%E4t&p=2499289#post2499289)
Ihan kuin olisi liteskin ja snakeskin puntarissa, eli siis eri kumit.
Ainakin minusta tuollaiset painoerot on kummallisia eikä kyllä kerro ollenkaan tasaisesta laadusta. Toivottavasti on muilta osin hyvät.
Joo, piti oikein tarkistaa että oliko varmasti laitettu oikeat kumit pakettiin. Onhan tuommoinen vaihtelu aika erikoista...
[edit] Nyt on kumit paikallaan. Tuo painavampi kumi on näköjään pari mm leveämpi reunanappuloiden kohdalta mitattuna, noin 109 ja 111 mm oli mitat. (White fat3 pro valssit). Vaihdoin myös Schwalben 13J sisurit paikalle.
Mutta kylläpä voi läski rullata hyvin :D
J.Kottenberg
08.03.2016, 21.10
Mutta kylläpä voi läski rullata hyvin :D
Rullaamisen tuominen esiin tärkeänä seikkana tässä topikissa on hyvin epäsopivaa ja johtaa paheksuntaan. Ainoastaan epäkelvot huonokuntoiset surkimukset, siis yksinkertaisesti pyöräilijöiksi sopimattomat jupisijat ja kitisijät, pitävät rullaamista tärkeänä.
Johtuen edellämainitusta, tulen itsekin jatkossa välttämään rullaamisen käsittelemistä. (vaikka oman pyörän alle kesällä sellaiset kumit laitankin mutta en tule sitä täällä kertomaan)
"Sen takia pyörässä on polkimet että se liikkuu":kuuluu topikin poliittisesti korrekti totuus rullaamisesta.
Miihkaili
08.03.2016, 22.36
Vain huonokuntoiset valittaa rullaamisesta ja painosta. Muut vain ajelee :)
mutanaama
08.03.2016, 22.43
Mä esimerkiksi ajelen hodaggi-mammoth yhdistelmällä ihan vaan sen takia että se on raskas ja rullaa huonosti.
J.Kottenberg
08.03.2016, 23.07
Vain huonokuntoiset valittaa rullaamisesta ja painosta. Muut vain ajelee :)
Sehän tässä onkin omituista kun siitä ei edes tarvitse valittaa. Riittää kun mainitsee sen jonkun renkaan kohdalla hyvänä ominaisuutena niin jo halventaminen alkaa.
Tiedän sellaisten ajomiesten, esimerkiksi PaH, pitävän renkaan painoa olennaisena, että on paljon sanottu jos väität sen olevan vain huonokuntoisten juttu.
Mutta eihän suuret sanat suuta halkaise. Täällähän voi huudella mitä vain.
Ja olkaa toki iloisia kovasta kunnostanne. Mutta ei kaikilla vältämättä ole samanlaisia betonireisiä ja huippumaratoonareiden kestävyyttä kuin teillä. Ja joku voi olla vaikka jo vähän vanhempikin.
brilleaux
09.03.2016, 07.04
Ja olkaa toki iloisia kovasta kunnostanne. Mutta ei kaikilla vältämättä ole samanlaisia betonireisiä ja huippumaratoonareiden kestävyyttä kuin teillä. Ja joku voi olla vaikka jo vähän vanhempikin.
Mulla ei ole kova kunto. Ei betonireisiä. Eikä huippumaratoonarin kestävyyttä. Ja olen vanhempikin.
Mutta edes hiukka kehitystä saattaa tapahtua kun ajelee paskasti rullaavilla (edit: ja painavilla) renkailla! ;)
Saattaa jopa saada kaupanpäälle hyvän yleispätevyyden maastossa kuin maastossa ja kelillä kuin kelillä? ;)
J.Kottenberg
09.03.2016, 10.10
Mulla ei ole kova kunto. Ei betonireisiä. Eikä huippumaratoonarin kestävyyttä. Ja olen vanhempikin.
Mutta edes hiukka kehitystä saattaa tapahtua kun ajelee paskasti rullaavilla (edit: ja painavilla) renkailla! ;)
Saattaa jopa saada kaupanpäälle hyvän yleispätevyyden maastossa kuin maastossa ja kelillä kuin kelillä? ;)
Varmasti juuri näin.
Mutta mitä jos sallittaisiin kaikkien esittää se mistä itse pitävät tai mitä arvostavat, ilman mitään turhaa arvostelua. Pysyisi näissä keskusteluissa hiukan sitä paljon puhuttua rentoutta, joka tuntuu ainakin välillä olevan kovin vähissä.
brilleaux
09.03.2016, 10.16
No jos sen mun vika on osaltaan, pahoittelut siitä. Ei kannattais ottaa mun juttuja koskaan niin vakavasti. :)
Tää on kuitenkin vaan fillarifoorumi. ;)
Blackborow
09.03.2016, 10.29
En tiedä kovasta kunnosta, mutta eipä minulla lenkeillä ole mikään kiire ja kilpaa en aja, joten se paras rullaavuus ei ole niin tärkeää. Bud-Bud rullaa ihan riittävästi. Jos joku menee ohi niin ei sen väliä tai sillä, että siirtymä kestää minuutin pari pidempään.
J.Kottenberg
09.03.2016, 11.10
Brille, asia ok. Ei mulla tästä sen enempää.
2,34kg (http://uppaa.fi/images/2016/03/07/rear16fd1a.jpg) takakiekko jarrulevyn ja pakan kanssa. Tässä ei vielä litkua. Huomenna etupään asennus.
Etupää (http://uppaa.fi/images/2016/03/08/etu1e3041.jpg) oli 1908g (http://uppaa.fi/images/2016/03/08/etu2a6500.jpg) eli koko paska sen 4,25kg (sis. jarrulevyt ja takapakan mutta ei litkua).
Renkaan rullailuun sen verran, että paljolti riippuu kelistä ja reitistä ja henk koht preferensseistä mikä on oleellista. Kunnon lumikelissä elikkäs umpihangessa tärkeintä on se, että pyörä ylipäänsä liikkuu. Höttölumessa on kiva jos voi myös ohjata eikä vaan liukua suoraan. Tässä Bud+Lou aikalailla paras mitä on itse tullut testailtua. Rullaavuus ja paino ei kovin isossa roolissa (ellei vedetä jotain maratoonia kelloa vastaan tms). Sulan maan kalliokikkailussa, suo yms möyrinnässä ja teknisemmillä reiteillä tuntuisi, että pito ja ilmatilavuus on aika tärkeää. Tässä voi kevyemmästä renkaan painostakin olla jo hyötyä pyörän käsittelyn kannalta.
Siirtymillä ja nopeammilla/kovemmilla poluilla (mukaanluettuna kova lumipolku/ura), vauhdikkaassa ajossa ja pidemmillä matkoilla on kivaa jos rengas myös rullaa. Esim JumboJimin ja Bud-Lou kombon välillä on aika selkeä ero tässä suhteessa (JJ siis rullaa paljon paremmin). Bud-Bud (jota en ole itse testannut, mutta jonka voisi kuvion ja muiden kommenttien perusteella kuvitella rullaavan suht hyvin) on varmasti kova jokapaikanhöylä. Paino tosin tuonee hiukan kankeutta teknisimpiin paikkoihin (mutta sitähän voi aina kompensoida kuskia kehittämällä tai vannetta keventämällä). JumboJim 4.8" tai Barbegazi 4.7" (tai näiden yhdistelmä) tuntuu myös vahvalta yleisoptiolta: iso, kevyehkö, rullaava, vähäinen itseohjaavuus (JJ, Bgazissa tätä on jonkin verran) ja silti mukava pito (etenkin Bgazi) (JJ 4.0" muuten hyvä mutta liian pieni taakse omassa käytössä, ei ilmatilavuus riitä ja paukkui helposti vanteelle, samaten märällä hiukan turhan liukas).
Ei ihme, että zipokaan ei ole JJ4.8" vaihtanut muuhun =)
Totta on toki sekin, että ihan kaikilla renkailla pääsee eteenpäin ja erot näissä nyt ei kovin suuria välttämättä ole (pl. äärikelit kuten höttölumi tai jääkelit jossa vaaditaan nastaa). Snowshoe "4.5" => JJ48 päivityksessä väittäisin silti, että eron kyllä huomaa (itseohjaavuus vähenee, rullaavuus paranee ja paino tippuu - lisäksi saa paksumman renkaan).
nämä vain omia turinoita, painan noin 85kg enkä väitä omaavani mitään kovin kummoista kokemuspohjaa. vastuu siis täysin lukijalla.
Sain budweiserin tubelessina vanteelle. Ei mitään toivoo saada ilmaa pysyyn ilman isohkoa kompuraa. Ja sittenhän tuo adapteri alko tekeen ihanasti kiusaa. irtosielu pyöri aina mukana pois. Siperia opettaa... Suurimmat vuodot tyrehty, mutta venttiilin tyvestä kuplii kun sitä hiukan liikuttaa.
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160309/3aab00d71931f2578a9f74aefa2b9e50.jpg
Lähetetty minun SM-G900F laitteesta Tapatalkilla
Ja nyt kysymys ku ei viihti selata sivuja. Paljos litkua olis jees? Laitoin n.1 desin. Ei hölsky meinaan yhtään ku sitä tossa pyörittelee. Piti laittaa 27 tpi Nate seuraavaks taakse, mutta sen asennus vaatis vähintään tapin kossua. On se niin jäykkä ja nauraa joka suuntaan. Ei sillä etteikö kossu piristäis päivää, mutta ajot jää kyllä väliin. 😨
Nate tanwalleilla on ainoa rengas jonka litkutus on tuottanut suurta tuskaa hiilikuituvanteille.
Ei ollut tuoreeltaan mitään toivoa saada kylkiä pitämään, kun renkaaseen ilmaa lisätessä näkee selvästi kuinka kylki venyy ylöspäin ja litkut tulee ympäri kehän läpi.
Piti ajella useampi lenkki sisureilla että rengas "pehmenee", sen jälkeen alkoi jotenkin pitämään paineita siten että pääsi jo monta kilometriä lisäämättä ilmaa. Siitä ne nopeesti sitten kyllä asettuivat, ja nyt pitävät hienosti kunhan ei laita liikaa painetta.
Sain budweiserin tubelessina vanteelle. Ei mitään toivoo saada ilmaa pysyyn ilman isohkoa kompuraa. Ja sittenhän tuo adapteri alko tekeen ihanasti kiusaa. irtosielu pyöri aina mukana pois. Siperia opettaa...
Minä en ole koskaan ruuvannut adapteria kiinni venttiiliin vaan laitellut sen napakasti ilmapyssyn letkuun ja sitten vaan painanut Prestan päälle. Hyvin on toiminut.
Täytyypä koittaa kun alan takusta laittaan.
Ei kai kukaan sielun läpi tupeleksia nostele, sielu kouraan niin ilma menee vikkelämmin..
Tank Driver
09.03.2016, 13.53
Mitään tarvi irroitella jos ilmavehkeissä on potkua.
En nostele. Mutta sitte ku laittaa sielun kii ja haluaa ilmaa sisään ni jalkapunpulla ei tee mitään...
paternoster
09.03.2016, 14.05
Eikä myöskään jos renkula istuu vanteellaan (muovikalvon päällä) kuin se jätös Junttilan talon seinässä. Toistetun toistoa mutta sen venttiilin mutun alle kannattaa laittaa aluslevy niin mokoma ei ainakaan heilumiseltaan pääse vuotamaan.
Ja nyt kaikki jotka harkitsevat tee se itse tubelessia maccin tiivistenauhojen tyylillä. Laittakaa sinne pohjalle joku teippi! Tunnen erään joka ei laittanut ja ottaa niitä ny millin paloina pois...
Arttuwer
09.03.2016, 18.47
Kesäksi renkaita. Koolla ei niin välii onko 3,8-4,8", mutta keveys + vierintä olis kova juttu. Kokemusta löytyy BFL ja B&L combosta. BFL on hyvä kesärengas, mutta pikkasen painava. Oon mittinynnä 45nrth:n Vanhelgoja, mutta mitä muita tulee mieleen???
Vanne on 65mm hiilari.
Kesäksi renkaita. Koolla ei niin välii onko 3,8-4,8", mutta keveys + vierintä olis kova juttu. Kokemusta löytyy BFL ja B&L combosta. BFL on hyvä kesärengas, mutta pikkasen painava. Oon mittinynnä 45nrth:n Vanhelgoja, mutta mitä muita tulee mieleen???
Vanne on 65mm hiilari.
Todistetusti hyvin rullaa Jumbo Jim, Hodag ja ehkä Panaracer.
Juggernaut pro, spessu fast trak fat, maxxis mammoth, schwalbe jumbojim, bontrager hodag, ~4" kokoluokassa
Osa noista myös isommassa koossa ja sit bontrager barbegazi vois mennä vielä speksiin..
Miten ihmeessä 60tpi Hodag voi rullata hyvin? Noh, minulla ei rullaa, kovalla pakkasella ei ollenkaan ja lämpimälläkin huonosti. Tämä Bud, Knard, JJ kumiin verrattuna.
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160310/cb74f357f065813f59620e5227224e41.jpg
Budweiserin tubelessi kokeilu menossa. Nate perässä sisurilla. Raskas on keli...
Miten ihmeessä 60tpi Hodag voi rullata hyvin? Noh, minulla ei rullaa, kovalla pakkasella ei ollenkaan ja lämpimälläkin huonosti. Tämä Bud, Knard, JJ kumiin verrattuna.
Ai sori eikö se rullaakkaan TPI 60 Hodag ?
No ei sitte :)
Lähetetty minun SM-A700F laitteesta Tapatalkilla
^sä oot ski väärin ajanu ku oot hodagit saanu rullaamaan ;) musta tuntuu että ne lentää sun alla!
Vanne on 65mm hiilari.
Mulla on JJ 4.0" ja Barbegazi, molemmat hyviä rullaamaan. Barbegazilla en ole ajanut kesällä vielä...
MrValdemar
11.03.2016, 08.55
Mistäs on hyvä jumpojimejä tilailla 4,8 koossa? Eos pitäskö olla snakea vai liteä.
Mistäs on hyvä jumpojimejä tilailla 4,8 koossa? Eos pitäskö olla snakea vai liteä.
Tolla näyttäs oleva varastossa joka kokoo ja versioo; http://www.bike24.de/1.php?content=8;product=100480;menu=1000,2,103,104
MrValdemar
11.03.2016, 09.10
No siellähän niitä. kiitos.
^ Tuo on kyllä edelleen iso ilo, että JJ:n hinnoittelussa on alusta asti ollut järki mukana. Niitä päinvastaisiakin esimerkkejä kun markkinoilla on runsaasti, jossa ilmeisesti valmistajan/väliportaan/kauppiaan rapamaha on edelleen lisälihottamisen tarpeessa ja tuotteen hinnoittelu sen mukainen [emoji15]
Siemenlinko
11.03.2016, 15.26
Olikos niistä JJ:stä puhe, että ovat liukkaat märällä kelillä? Edulliset renkaat ja kuulemma hyvin rullaa, mutta pärjääkö niillä limaisessa juurakossa?
Ei siinä limasella juurella pidä ku sirkkelin terä, mutta JJ:lla voi siellä ajella, kun tietää mitä tekee.
Sent from my GT-P5110 using Tapatalk
Nine:0:seven
11.03.2016, 16.29
Vanne on 65mm hiilari.
Ja meille grammantarkkailijoille taulukkotietoa: Kaksi Jumbo Jim 4.0 Liteskin rengasta saapuivat juuri ja painoivat 1020 g ja 1046 g. Näiden kesärenkaiksi tarkoitettujen rullaamista arvioin loppukuusta, kun oikein hyvin pitäneet ja rullanneet Vanhelgat otetaan alta pois.
MrValdemar
11.03.2016, 16.34
Niin kai ne 4.8 J.J:t mahtuu pyöriin white 3pro.ssa?
Punnitsin JJ 4.8 SnakeSkinin, kun käytin pois vanteelta ja painoa oli 1305g, joten kohtuu lähelle ilmoitettua (1290g) pääsee.
Ai niin, leveyttä JJ:llä oli Mulefütilla (80mm) 117,5mm nappulasta nappulaan n. 1barin paineella.
Sentin verran olivat 4,8" JJ:t leveämmät kuin 4,5" Snowshoet kun taannoin pyörähuollossa jonkun Feltistä salaa mittasin. 80 mm:n kehät oli siinäkin. Pitäis mahtua hyvin.
Niin kai ne 4.8 J.J:t mahtuu pyöriin white 3pro.ssa?
Hyvin mahtuu.
Kaksi Jumbo Jim 4.0 Liteskin rengasta saapuivat juuri ja painoivat 1020 g ja 1046 g. Näiden kesärenkaiksi tarkoitettujen rullaamista arvioin loppukuusta.
Todettu jo, että hyvin ne rullaa; hommasin ne viime kesänä ja yhä on kyljet ehjät, vaikka täällä varoittiin, että toisin kävis. Kevytsisureilla olen rymynnyt hakkuuaukioiden oksakasat ja kallioalueiden kivikot eikä ensimmäistäkään flättiä [emoji6]
Mulla on täällä jossain päin ketjua oma punnitustulos; toinen oli kyllä selkeesti alle kilon eikä toinenkaan tolkuttoman paljon painavampi [emoji106]
Olipa planet x / on one lähestynyt uutiskirjeellä jossa oli lista -40% tuotteita. Listalla oli myös on onen floaterit. Ajelin ruskeilla nastaversioilla joitakin lenkkejä tässä talvella. Kyllä tolla hinnalla pitää kesäks ottaa kokeiluun. Hintaa mustalle jäi siis 21,74€ kipale. No siitä kaksi koriin ja samaan toimitukseen myös og tanko.
Ajattelin vain tulla kommentoimaan, että miten ihmeessä fattisrenkaista saa näin paljon tekstiä aikaan? :D Eipä siinä, onhan tämä ihan mielenkiintoista luettavaa vaikka ei fatbikeä omistakaan.
jakoivuniemi
15.03.2016, 07.16
Ihmettelen minäkin. Olis kiva nähdä tää porukka myös autonrenkaita ostamassa. [emoji2]
Sent from my iPhone using Tapatalk
"Ei oo pitoo" jne jne. Kuinka monella tyypillä se huono eteneminen on jostain aivan muusta kiinni kuin kumeista. Jos on vähääkään kokemusta vanhoista kunnon 26" maastureista ja niiden kanssa pärjännyt metsässä niin läskipyörällä pitäisi pärjätä ihan minkä kumien kanssa vaan. Mä ajoin tuossa syyspuolella noin 3000km Maxxiksen Mammotheilla, jotka eivät ole mitkään mullistavat nappularenkaat ja hyvin pärjäsi. Jos jostain ei päässyt ajamalla aina, niin en syyttänyt kumeja vaan omaa osaamattomuuttani. Kun vähän liikuttaa persettä siitä satulasta niin kummasta saa renkaisiinkin pitoa vaativimmissakin paikoissa.
^samaa mieltä. Toki renkaillakin varmasti omat etunsa, mutta mullakin kyllä suurin syy etenemisen epäonnistumiseen on siinä kuskin paikalla[emoji12]
Ohan se väärin että keskustelufoorumilla keskustellaan. Esimerkiksi renkaista.
Onkos kellään muuten visiota mikä olis JJ4.8:sta pikkusen kapeempi kumi, sais olla n. 5mm pienempi nappulasta nappulaan?
Ajattelin vain tulla kommentoimaan, että miten ihmeessä fattisrenkaista saa näin paljon tekstiä aikaan? :D Eipä siinä, onhan tämä ihan mielenkiintoista luettavaa vaikka ei fatbikeä omistakaan.Nyt olisi ainakin hyvä syy alkaa omistaa naapuri kylän miehenkin:o->http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?52575-Hollolan-Lahden-L%C4SKI-lenkit&p=2506527#post2506527
"Ei oo pitoo" jne jne. Kuinka monella tyypillä se huono eteneminen on jostain aivan muusta kiinni kuin kumeista. Jos on vähääkään kokemusta vanhoista kunnon 26" maastureista ja niiden kanssa pärjännyt metsässä niin läskipyörällä pitäisi pärjätä ihan minkä kumien kanssa vaan. Mä ajoin tuossa syyspuolella noin 3000km Maxxiksen Mammotheilla, jotka eivät ole mitkään mullistavat nappularenkaat ja hyvin pärjäsi. Jos jostain ei päässyt ajamalla aina, niin en syyttänyt kumeja vaan omaa osaamattomuuttani. Kun vähän liikuttaa persettä siitä satulasta niin kummasta saa renkaisiinkin pitoa vaativimmissakin paikoissa.
Joo, pitää vaan kärsiä ja puskea eteenpäin niillä renkailla, mitkä on. Kun ajamisestä nauttiminen on näköjään neiteilyä. :rolleyes:
^^^Vee Tire Bulldozer (noin 105mm 80mm vanteella)
Onkos kellään muuten visiota mikä olis JJ4.8:sta pikkusen kapeempi kumi, sais olla n. 5mm pienempi nappulasta nappulaan?
JJ4.4? :) Eri asia on sitten mistä noita saa ostettua.
missile, 4.7" Big Fat Larry voisi olla yksi optio (noin 107mm taisi olla 80mm vanteella jos en ihan väärin muista)
J.Kottenberg
15.03.2016, 12.28
Veetiren Bulldozer on jonkinmoisen selfsteeraajan maineessa joten etukumiksi varauksella. Takana ihan ok kumi(taittuva 72tpi ollut itsellä)yleiskäytössä. Syksyn limaisilla kivillä ja juurilla ei ehkä paras. Kyljet toisaalta kestää kohtuu hyvin kiviin raapimista.
Joo tosiaan takarenkaaksi haen jotain eli bulldozeri vois mennäkkin. Eteen se JJ4.8 mahtuu vallan iloisesti.
J.Kottenberg
15.03.2016, 13.54
Viime kesältä muistelen ja joku mielikuva jäi että 107mm olis ollut Bulldozer 80mm vanteella. Varma en asiasta ole. Mutta on se isoa JJ:tä kapeampi.
J J 4.4 ei saa mistään, Cuben maahantuojan edustajalta kysyin niin ne on tehty vaan Cubelle... Koko kiinnostais kyllä jahka noi 4,0 on ajettu puhki.
Bansku81
15.03.2016, 19.29
JJ4.8" ensi kokemukset 3 lenkin jälkeen ovat erittäin positiiviset. Kevyet, pitävät ja rullaavat. Ei vetopito Dunderbeistin luokkaa tietenkään ole ja sohjossa etusena ollut Lou piti sivuttain paremmin, mutta kaiken kaikkiaan jäisillä poluilla pito Jumboilla parempi ja vauhti kovempaa :) whiten 2Fat rungossa joutui takarenkaan reuna nappuloista vähän viistämään pois vaikka oli Dunderbeistin levyinen mutta rengas on sen verran korkeampi.
J.Kottenberg
15.03.2016, 20.07
Tällaisen korkeimman totuuden lukeminen on aina hieno ja sivistävä kokemus. Ja myös erittäin opettava.
Enpä muista että kukaan olisi korostanut perseen liikuttamisen tärkeyttä, ei ainakaan vähään aikaan. Olipas hyvä kun muistutit. Vielä kun olisi joku ohje että miten ja mihin suuntaan milloinkin.
JJ4.4? :) Eri asia on sitten mistä noita saa ostettua.
Tuolta foorumilta http://forums.mtbr.com/fat-bikes/true-tire-size-thread-894949-4.html
sanotaan, että 4.8" Maxxis Minion FBF ja FBR olisivat todellisuudessa kapeampia eli 4.18" ja ja 4.31"
CC-Ryder
15.03.2016, 22.46
JJ4.8" ensi kokemukset 3 lenkin jälkeen ovat erittäin positiiviset. Kevyet, pitävät ja rullaavat. Ei vetopito Dunderbeistin luokkaa tietenkään ole ja sohjossa etusena ollut Lou piti sivuttain paremmin, mutta kaiken kaikkiaan jäisillä poluilla pito Jumboilla parempi ja vauhti kovempaa :) whiten 2Fat rungossa joutui takarenkaan reuna nappuloista vähän viistämään pois vaikka oli Dunderbeistin levyinen mutta rengas on sen verran korkeampi.
Onko sulla takakiekko oikein keskitetty,sillä mulla menee JJ 4,8 liteskin sisureilla ihan hyvin 2fat liteen.Vai onko originaali 80mm vannetta leveempi vanne kenties ?
Bansku81
16.03.2016, 06.45
^ Mulla on snakeskin tubelessina. Kyllä se "mahtuu" mutta parin millin välit chainstayhin aiheuttaa sen että käy siinä kiinni kun runttaa kovempaa. Etu ja takarenkaan leveydessä on tosin 1-2mm ero vaikka sama paine. Ei ihan hirveän tasalaatuisia. Ja kyllä rengas on keskitetty.
Tuolta foorumilta http://forums.mtbr.com/fat-bikes/true-tire-size-thread-894949-4.html
sanotaan, että 4.8" Maxxis Minion FBF ja FBR olisivat todellisuudessa kapeampia eli 4.18" ja ja 4.31"
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?48991-Suuri-Fatbike-rengas-keskustelu&p=2456558#post2456558
Viimeksi kun olen mitannut, olivat venyneet 111mm leveyteen.
Kenda Pro ei hinnalla pilattu
http://www.bike-discount.de/en/buy/kenda-juggernaut-pro-dtc-26-x-4%2C0-559-98-folding-526404
Läskimasa
17.03.2016, 21.58
^Taitaa olla Juggernautit keveimmät 4" kumit tällä hetkellä? Yli kilon keposemmat per kpl mitä 2XL:t. :eek: Mitenhän se Salsa lentäskään tollasilla...
Blackborow
17.03.2016, 22.05
Mitenhän se Salsa lentäskään tollasilla...
Mihin sattuu kampien kolistessa kiviin kun keskiö putoaa :)
janne kuivakangas
17.03.2016, 22.13
Muuten hyvät mut 4" vaa. .
Kiitos vinkistä, kevennyskumit tilattu! Sinne ei muuten enää jäänyt montaa, joten kannattaa olla nopia jos noita halajaa :)
Läskimasa
17.03.2016, 23.01
Joo, ei vois metsään mennä tollasilla. Johan ne paukkus vanteelle ja kammet tosiaan kolisis niin et kipinät lentäis jos olis rautaa. Huomas jo 4.8:sta 5.05:een siirtyessä että osumat väheni 90% noilla omilla vakioreiteillä, harvoin enää osuu tonttiin.
Mut jos olis toiset kiekot ni vois joskus käydä asfaltillaki jonku lenkuran. Näillä ei viiti montaa kilsaa.
mutanaama
17.03.2016, 23.45
Yksi keino on sellainen, että opettelee ajamaan. Jos ei onnistu, niin onyks vastaus tai hirmuinen jänisräikkä.
Blackborow
18.03.2016, 08.02
Yksi keino on sellainen, että opettelee ajamaan. Jos ei onnistu, niin onyks vastaus tai hirmuinen jänisräikkä.Saisiko tuon lopun nyt aamulla selvinpäin kirjoitettuna, että siitä voisi jotain ymmärtää?
Mutta joo lähtökohtaisesti isoille kumeille suunnitellussa Blackborow:ssa keskiö menee oikeasti alas jollain 4" kumilla. Jossain muussa pyörässä tilanne on eri.
Omassa Kongassa hieman sama havaittavissa eli viime kesänä 4" kumeilla ajaessa sai olla aika tarkkana esim. retkihommissa isommassa kivikossa ajellessa, kun tavarat blokkas parhaimman näkyvyyden jne. Normireiteilläkin tuon keskiön tipahtamisen huomas ihan selvästi, kun runko sunniteltu 4.8" kumeille. Syksyllä kumien vaihdon jälkeen loppui kolinat kuin seinään :)
Tuossa muuten yksi syy miksi itse hommasin kesäksi nuo 27,5 kiekot, niillä nimittäin 3.8" kumien kanssa ollaan lähes samoissa kokoluokissa halkaisijaltaan, kuin noiden 26 ja 4.8" kanssa eli uskoisin tuossa yhdistyvän aika hyvin kesäksi nuo kaipaamani ominaisuudet..
Blackborow
18.03.2016, 10.13
27,5" kiekot kesäkäyttöön ovat kyllä käyneet mielessä, mutta saa nähdä raskiiko.
Saisiko tuon lopun nyt aamulla selvinpäin kirjoitettuna, että siitä voisi jotain ymmärtää?
Pieni epäilys, että tuossa tarkoitetaan nopeasti kytkeviä Onyx ja I9 takanapoja.
Voipi olla, että ketään ei kiinnosta Minionit enää, kun kesäkin tulee. Joka tapauksessa Bike Componentsilla näkyy olevan molempia EXO versioita varastossa.
J.Kottenberg
18.03.2016, 10.56
GoExpossa oli juttua erään pyöräliikkeen kaverin kanssa ja hän kertoili kuulleensa että mm Maxxis olisi tuomassa markkinoille 27.5" läskirenkaan. Topikissahan on ollut jo aiemmin Bontrager Barbegazin 27.5x4.5 (120tpi) kuva. Se varmasti oli joku proto-tai esisarjan kumi, ei varmaankaan ole vielä sarjavalmistuksessa.
Joten näyttäisi tässäkin koossa valikoima kasvavan.
Mutta ensimmäisestä protosta on vielä aika pitkä matka siihen että tavaraa voi ostaa. Luultavimmin tuleva sulanmaan kausi vedetään nykyisillä renkailla.
GoExpossa oli juttua erään pyöräliikkeen kaverin kanssa ja hän kertoili kuulleensa että mm Maxxis olisi tuomassa markkinoille 27.5" läskirenkaan. Topikissahan on ollut jo aiemmin Bontrager Barbegazin 27.5x4.5 (120tpi) kuva.
Mitähän tuommosen halkaisija on? Varmaan jo aika hauskan näköinen. Itse silti taidan pysyä näissä 559 vanteissa kunnes saa 29"x6" kumeja :) Tai niitä kolmekutosen plussakokoja!
Blackborow
18.03.2016, 12.23
GoExpossa oli juttua erään pyöräliikkeen kaverin kanssa ja hän kertoili kuulleensa että mm Maxxis olisi tuomassa markkinoille 27.5" läskirenkaan.
http://www.bikerumor.com/2016/03/14/tpe16-maxxis-digs-high-roller-ii-minion-plus-sizes-27-5-x-3-8-minion-fat-bike-tires/
mutanaama
18.03.2016, 14.08
Saisiko tuon lopun nyt aamulla selvinpäin kirjoitettuna, että siitä voisi jotain ymmärtää?
Kuten Kärrä tuossa jo mainitsi, niin Onyxillä tai sillä toisella saa kytkennän riittävän nopeaksi, jolloin kivikoissa voi edetä myös pumppaamalla kampia edestakas.
J.Kottenberg
18.03.2016, 14.11
Hyvin löydetty. Ei ole osunut omiin silmiin toi bikerumorin sivu.
Aika agressiivisen näköiset noi Maxxiksen kumit. Samaltahan ne näyttää kuin aiemmatkin FBF ja FBR.
Mtbr:n sivuilla oli naamakirjan kuva Travis Brownista ja hänen pyöränsä alla oleva Barbegazi vaikuttaisi olevan leveämpi ja varmaan korkeampikin kuin Maxxiksen uutuudet. Kuvio näytti samalta kuin 26" versiokin.
Koskakohan Schwalbe esittelee oman 27.5" läskikumin. Kun noi muutkin näyttää kopioivan jo esittelemiään 27.5" koossa niin Schwalbe luultavasti tekisi vaan 27.5x4 Junpojimin.
Tuli tilattua vahingossa Spessuun 4.8" JJ liteskinit, snakeskinien sijaan. Kannattaako noita koittaa alkaa väkertää tubelessina vanteelle, vaiko postitella takas Saksan maalle ja tilailla uudelleen snakeskinit?
Nuo liteskinit, kun ei ole tubeless easyt, niin onko homma mahdoton vai kannattaako koittaa. Ei äkkiä löytynyt vastausta, kun 10 sivua taaemmas kelailin.
Kaippa nuo käärmeettömätkin tiivistyy, jos ajelet hirveissä louhikoissa, vois käärmeennahkasta olla iloakin..
Sotanorsu666
19.03.2016, 07.03
Tuli tilattua vahingossa Spessuun 4.8" JJ liteskinit, snakeskinien sijaan. Kannattaako noita koittaa alkaa väkertää tubelessina vanteelle, vaiko postitella takas Saksan maalle ja tilailla uudelleen snakeskinit?
Nuo liteskinit, kun ei ole tubeless easyt, niin onko homma mahdoton vai kannattaako koittaa. Ei äkkiä löytynyt vastausta, kun 10 sivua taaemmas kelailin.
Tai sit vaan myyt fillaritorilla hintaan minkä itse maksoit. Noi liikkuu varmaan aika nopeasti eteen päin.
4.4 JJ Cubesta vaihdettu tiivisty loistavan helposti MCarbonille ja pitoa löyty Wintterin loppunousuun.
Näyttää edelleen siistiltä kylet mutta onhan vielä talvi.
Liteskinit on kevyemmät.
Lähetetty minun SM-A700F laitteesta Tapatalkilla
Helpompi laittaa meneen takas Saksaan, kun sinne lähtee kuitenkin tavaraa takas. Mitään myyntiä jaksa alkaa veivata, kun muutenkin on kaapit väärällään tavaraa mitkä sais myydä.
Mutta, jos kerran ei tubeless-hommissa ole ollut ongelmia, niin koitan laittaa alle. Ompahan kevyemmät ja ostetaan sitten uudet, jos kyljet hajoaa.
Kukaan ei ollut tajunnut haukkua Vittorian tisulirenkaita, niin minähän reippaana poikana sellaset tilasin.
https://lh3.googleusercontent.com/-AixNdLNm_xA/Vu2gEkfJwHI/AAAAAAAAJo8/puhq0ZCGYOsJAOjbV_Jsr6uOLLUIJf09QCCo/s512-Ic42/IMG_20160319_155617333.jpg
70mm vanteella noin 98mm leveä, ei hirmu korkea kumi.
1340g sanoi vaimo(n keittiövaaka).
vielä linkki valmistajan korulauseisiin ja kuvaan:
http://www.vittoria.com/tire/bomboloni/
Ja http://blog.mckendricks.com/wp-content/uploads/2012/06/Inland-Seafood-2.jpg
Siemenlinko
19.03.2016, 21.14
^ munkit näyttää hyviltä. Miltäs renkaat vaikuttaa?
Hyvin piti Hodaggi jäällä, rullaavuudesta en osaa kommentoida, mutta gps näytti max nopeudeksi 45,6 km/h
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160319/d8fc02085d5a1ae4831e306c2cc05a2e.jpg
^ munkit näyttää hyviltä. Miltäs renkaat vaikuttaa?
vs.mammoth: pitoa ja rullaavuuttakin löytyy, tänään ajeltu vain kantohangella jossa rullasi mukavasti.
vs. Jumbo Jimeihin: kulkee kuin itsestään, vauhti triplaantui.
vs. Big fat larry: pitää
Siemenlinko
19.03.2016, 21.30
Bonbolonit kuulostaa sitten hyvältä. Mistä tilasit?
Juha Jokila
20.03.2016, 00.12
Parempi kuva Bombolonin kuviosta olis kiva myös.
Ite jotenkin heräsin vasta kumien merkitykseen, kun väänsin Bud/Loun tilalle Dillinger 5:set. Kulkee niin helvetisti paremmin, eikä pienemmän ilmatilan teoriassa lyhyemmät joustot tunnu vaikuttavan mukavuuteen mitenkään.
J.Kottenberg
20.03.2016, 08.04
Ite jotenkin heräsin vasta kumien merkitykseen, kun väänsin Bud/Loun tilalle Dillinger 5:set. Kulkee niin helvetisti paremmin, eikä pienemmän ilmatilan teoriassa lyhyemmät joustot tunnu vaikuttavan mukavuuteen mitenkään.
No näinhän se on. Rengasvalinnoilla on todellakin iso merkitys pyörän kulkemiseen.
Mukavaa että tätäkin puolta arvostavia kommentteja tulee palstalle.
Sotanorsu666
20.03.2016, 08.38
Oliko joku kerennyt ajelemaan isoilla knardeilla jo reilummin ? Minkälaisia fiiliksiä ? Vanhasta pyörästä jäi bud/lou kellariin talveksi ja uusi pyörä tuli isoilla knardeilla. Mietin tässä enne ajoa, että tillaanko jumbo jimit ja knardit kiertoon, vai ajelenko vain hymy huulilla noilla ? Metriäkään en ole ajanut, mutta nää hommat on hyvä miettiä valmiiksi. JJ varmaan vähän kevyempi, mutta runkokin on terästä, joten ei mikään kevennysosa ja surlyn valmistama, niin ehkä siihen istuu surlyn renkaat paremmin.
Ostin spessun fast trak fat renkaat. Onko näiden toiminnasta vielä käytännön kokemusta?
Ostin spessun fast trak fat renkaat. Onko näiden toiminnasta vielä käytännön kokemusta?
Samanmoiset löytyvät tallista, kokemusta ei vielä ole. Tarkoitus tehdä tubelessviritys noilla renkailla, ovat kevyemmät kuin ground controllit. Ulkomaan foorumeilla kovasti kehuttu rullaavuutta. Hintakaan ei ole paha.
Koeajoin pakkaspoluilla fast trakkejä spessun alla, yllätyin sekä rullauksesta että pidosta positiivisesti muutaman kilsan koeajolla.. ostin yhe parin kesää varten.. Sulaa maata odotellessa.
Läskimasa
20.03.2016, 10.01
Oliko joku kerennyt ajelemaan isoilla knardeilla jo reilummin? Minkälaisia fiiliksiä? Vanhasta pyörästä jäi bud/lou kellariin talveksi ja uusi pyörä tuli isoilla knardeilla. Mietin tässä enne ajoa, että tillaanko jumbo jimit ja knardit kiertoon, vai ajelenko vain hymy huulilla noilla?
En oo ajanu, mut nehän tuntui olevan "the renkaat" viime syksynä jotka myytiin loppuun useasta paikasta, kunnes satoi lumet. Ajelisin sinuna kesän noilla.
En oo ajanu, mut nehän tuntui olevan "the renkaat" viime syksynä jotka myytiin loppuun useasta paikasta, kunnes satoi lumet. Ajelisin sinuna kesän noilla.
Sohjokelejä lukuunottamatta (sillon ku nastoja ei ollu alla) meni koko talvikin bud/isoknard kombolla, sohjolle laitoin loun taake, isoK on erittäin pätevä yleiskumi..
J.Kottenberg
20.03.2016, 11.42
Jos isoKnardit olis hyllyssä niin en minäkään muita alkais vekslaamaan. Niinkuin Kemizti totesi niin hyvä yleiskumi. Kevään kura ja mutakeleissä vähän JJ:ä parempi ja syksyllä sama juttu.
Sotanorsu666
20.03.2016, 12.33
Jos isoKnardit olis hyllyssä niin en minäkään muita alkais vekslaamaan. Niinkuin Kemizti totesi niin hyvä yleiskumi. Kevään kura ja mutakeleissä vähän JJ:ä parempi ja syksyllä sama juttu.
Joo ja kun ei ole edes hyllyssä, vaan valmiina vanteella. Eiköhän me sitten noilla lähdetä kevättä kohti ja vaihdetaan sitten jos tuntuu huonolta. Eiköhän ne käytettynäkin vaihda omistajaa ihan hyvään hintaan, jos loppuu taas joka kiskasta.
Ajelin n. kuukauden Oulun kovia lumipolkuja Fast trak takana ja hienosti pelitti. Rullaavuus ja pito hyviä kovalla lumella. Totuus paljastui Syötteellä, eli vähänkään pehkeällä lumella renkaan pyöreä olka rikkoo lumen pinnan ja sitten sukelletaan. Nousuissa pito loppuu heti jos pinnassa on irtolunta.
Hiihtoloman Levin reissun ja Syöte MTB Winterin ajoin Nate takana ja onhan siinä pidossa (+) ja rullaavuudessa (-) valtava ero.
Nyt takana on taas Hodag, joka on jotain tältä väliltä, eli rullaa mutta pito loppuu jossain vaiheessa, jos pinnassa on irrallista lunta.
mutanaama
21.03.2016, 08.37
Eilen alla yhdistelmä Hodag takana ja Gnarwhal edessä. Paineet noin 0,9bar molemmissa. Hiukan liikaa pompotti vähän tallotuilla poluilla, mutta pitoa riitti silti lähes joka paikkaan.
Leveyttä olisi saanut olla paikoitelle enemmän, niin olisi voinut hyödyntää paremmin hankikantoa, toisaalta taas niin ne upposi leveämmätkin. Paitsi Pahis.
J.Kottenberg
21.03.2016, 08.52
Eilen alla yhdistelmä Hodag takana ja Gnarwhal edessä. Paineet noin 0,9bar molemmissa.
Oliko tuonkin verran kovien paineiden pääasiallinen tarkoitus saada hyvää rullaavuutta, vai toimiiko em yhdistelmä muutenki parhaiten käyttämilläsi paineilla?
mutanaama
21.03.2016, 09.06
Vaihdoin nastat eteen edellisiltana ja jätin asennuspaineet eteen. Jäisillä paikoilla, joita oli todella vähän, gnarwhal piti huomattavasti paremmin kuin pienillä paineilla. Hodaggi taisi sutaista pari kertaa koko 4h lenkin aikana.
Pienemmät paineet olisi saattanut auttaa kantavuudessa, mutta niinkuin sanoin, upposi siellä muutkin leveämmilla renkailla ja pienemmillä paineilla. Paitsi se yksi, joka kulkee hangen päällä.
Oulunjulli
21.03.2016, 09.37
Isompaa Knardia edellä kehutaan, eikö vetely ärsytä ketään jos eturenkaana rolling darryleilla? Minusta paikoin ainakin BFL:ää selvästi voimakkaampaa ja olisi vaihtanut jo paikkaa ison jumbo jimin kanssa taakse, jos vaan sopisi 2014 Muklukissa....en kyllä ole koittanut mutta mitalla näyttää että ketjuun reunanappulat hankaisi.
Tietääkö muuten kukaan onko beargreasessa aivan sama tila renkaalle kuin Muklukissa vaiko enenpi/vähempi?
J.Kottenberg
21.03.2016, 10.04
Kyllä isoKnard tosiaan vähän selfsteeraa eli vetelee. Vähän se pienenee kun on yli 0,5bar painetta. Lähinnähän toi tulee esiin selkeämmin siirtymillä.
Tietenkin vähän yksilöllistä miten häiritsevänä sen kokee. Ja riippuu myös ajopaikoista.
Kevään mutakeleille varmaan laitan isoKnardin eteen, mutta kuivemmalla luultavasti jotain muuta.
Kokeilin IsoKnardia edessä CS:llä, vetely ei ärsytä, kun keulan geometria on sellainen, ettei sitä juuri esiinny. :rolleyes:
pikkupoika
21.03.2016, 18.37
Isompaa Knardia edellä kehutaan, eikö vetely ärsytä ketään jos eturenkaana rolling darryleilla? Minusta paikoin ainakin BFL:ää selvästi voimakkaampaa ja olisi vaihtanut jo paikkaa ison jumbo jimin kanssa taakse, jos vaan sopisi 2014 Muklukissa....en kyllä ole koittanut mutta mitalla näyttää että ketjuun reunanappulat hankaisi.
Tietääkö muuten kukaan onko beargreasessa aivan sama tila renkaalle kuin Muklukissa vaiko enenpi/vähempi?
Ei niissä monen millin eroa ole. Tietysti riippuu vähän kammista ja vaihteista. Mut karkesti sanottuna samaa renkasta mahtuu tai ei mahdu. Mulla Mukluk 2013, 1x10. Beargrease 2014, 1x11.
Nyt on Spessussa jumpo jimit ja niistä liteskin 4.8". Edelliset kumit oli snowshoe xl:t 4.5". Muutin samalla tubelessiin vanteet ja voi veljet, kyllä muuttu aivan eri vehkeeksi. Lumella möyrinnässä ei ehkä huomaa eroa, mutta muuten muuttu todella paljon. Vetely poistui ja alkoi rullata aivan eri tapaan.
Painetta oli xl:ssä 0.48 ja löin 0.45 bar jumbo jimeihin. Piti tarkistaa lenkin jälkeen oikeasti vielä paineet, että voiko olla samoilla paineilla tuollainen rullaus. Ja kyllä, on se vaan kumeissa eroa, onneksi tuli vaihdettua. Ei sitä muuten ois uskonut.
Liteskinit painoi 10g tarkkuudella sen mitä piti.
Siis kummat sulla oli? Snowshoe 4,5" vai Snowshoe XL (4,8")
J.Kottenberg
21.03.2016, 20.39
Nyt on Spessussa jumpo jimit ja niistä liteskin 4.8". Edelliset kumit oli snowshoe xl:t 4.5". Muutin samalla tubelessiin vanteet ja voi veljet, kyllä muuttu aivan eri vehkeeksi. Lumella möyrinnässä ei ehkä huomaa eroa, mutta muuten muuttu todella paljon. Vetely poistui ja alkoi rullata aivan eri tapaan.
Painetta oli xl:ssä 0.48 ja löin 0.45 bar jumbo jimeihin. Piti tarkistaa lenkin jälkeen oikeasti vielä paineet, että voiko olla samoilla paineilla tuollainen rullaus. Ja kyllä, on se vaan kumeissa eroa, onneksi tuli vaihdettua. Ei sitä muuten ois uskonut.
Liteskinit painoi 10g tarkkuudella sen mitä piti.
Renkailla tosiaan on iso vaikutus ajo-ominaisuuksiin, ja varsinkin mukavuuteen. Jumbo Jimit ja jotkut halvemman pään Snowshoet on sen verran eri kumit että useimmat varmasti huomaa eron.
Ainakin omalla kohdalla tulee kyllä enemmän ajotunteja kun kalusto on asiallista. Ja hyvät renkaat, siis itselle hyvin sopivat, on niitä kaikkein eniten hyödyttäviä päivityksiä. (se mitkä ne on, onkin sitten itse kokeiltava)
Siis kummat sulla oli? Snowshoe 4,5" vai Snowshoe XL (4,8")
4.5"
Kuinka niin? Onko isokin ero?
4.5"
Kuinka niin? Onko isokin ero?
Melko moinen, se alkuperäinen snowshoe 4,5 on oikeasti ~4" ja ei muutenkaan renkaana kovin kummoinen, XL on jo lähestulkoon mitat täyttävä läskikumi (112,x mm @80mn kehä) ja laatu on kummasti parantunut..
J.Kottenberg
22.03.2016, 11.58
XL on jo lähestulkoon mitat täyttävä läskikumi (112,x mm @80mn kehä) ja laatu on kummasti parantunut..
Kyllä. Mulla on XL takana ja olen tökkinyt siihen ehkä 40 bestgrippiä ja loput reiät täyteen tylppäpäisiä norminastoja ja kohtuullisesti se on hommaansa hoitanut. Aika hyvin pääsee ihan jäiset mäet ylös ja lumellakin aika usein toimii hyvin. Kantoi tänään hangellakin hoikkaa n.90 kilon pyöräilijää.
Luntahan on niin monenlaista eri keleissä että mikään ei aina ole hyvä.
Nyt on oikeinpäin mutta joskus olisi vetopidon kannalta parempi että olisi väärinpäin.
Juujuu, mutta kyse olikin rullaavuudesta ja vetelystä.
Asiansa se 4.5" talvella ajo ja voi hymyssä suin laittaa taas talvella alle, mutta se oli kun purkalla ajais, jos alla oli sula asfaltiltti.
En siihen ottanut kantaa millanen se talven lumilla oli. ;)
J.Kottenberg
22.03.2016, 17.07
Jos hyvin rullaavaa ja ei-vetelevää kumia olisin itse miettimässä niin kaikki Snowshoet olisi siinä listalla aika loppupäässä.
Liekö kaikki Vee-kumifirman tuotteet hännillä nuilla spekseilla?
J.Kottenberg
22.03.2016, 18.54
Bulldozer, 72tpi, on ollut takana sulan maan aikana ja ihan ok kumi se on ollut. Rullaa ihan kivasti ja aika pitävä. Pehmeissä paikoissa kantaa aika hyvin. Loppusyksyn kivillä ja juurilla ei ehkä paras, jos siellä nyt mikään oikein hyvä onkaan. Kyljet kestää myös kohtuullisesti kiviin raapimista.
Edessä en ole Bulldozeria kokeillut. Palstalla on joku sanonut että vähän selfsteeraa.
Joten, minusta ei Veetiren renkaita voi huonoiksi yleisesti sanoa.
Joten, minusta ei Veetiren renkaita voi huonoiksi yleisesti sanoa.
Jep. Itsellä kokemusta vain Lousta ja 2XL:stä enkä pidä jälkimmäistä kyllä laadullisesti mitenkään huonompana renkaana.. tai muutenkaan, omaan talvikäyttöön. Vähän kai nuo vipottaa enemmän, mutta kun ei ajele pyörätiellä niin ei häiritte (jos silloinkaan).:)
Sehän näissä läskihommissa on "hauskaa" ku mikään rengas ei voi olla niin yleispätevän paras että ois kaikille ja kaikkiin olosuhteisiin mieleinen. Itselleni en tuota 2XL:ää parempaa talvirengasta usko ihan heti löytyvän, paitsi sitten ku on täysin erilainen talvi mitä yleensä. :)
Renkailla tosiaan on iso vaikutus ajo-ominaisuuksiin, ja varsinkin mukavuuteen. Jumbo Jimit ja jotkut halvemman pään Snowshoet on sen verran eri kumit että useimmat varmasti huomaa eron.
Ainakin omalla kohdalla tulee kyllä enemmän ajotunteja kun kalusto on asiallista. Ja hyvät renkaat, siis itselle hyvin sopivat, on niitä kaikkein eniten hyödyttäviä päivityksiä. (se mitkä ne on, onkin sitten itse kokeiltava)
Kyllä. Itse vaihdoin Snowshoet (4,5) Bontragerin barbegaziin ja on huima ero renkaiden ominaisuuksissa. Bontrager on hiljainen, rullaa, pehmeä, kantaa hyvin hangella ja yllättävän hyvä pito myös jäällä. Vaikkei kokemusta muista olekaan, niin nastattomien aatelia etten sanoisi. Lisäksi ei tarvi sitä painejumppaa mitä snowshoen kanssa tuli harrastettua eli samoilla paineilla kaikilla alustoilla. Ainoa hankala olosuhde barbegazille oli tuore paksu kerros pakkaspuuteria. No se nyt on hankala kaikille renkaille, myös snowshoelle. Nyt ei enää pelota ajaa vaikeitakaan paikkoja, kun voi luottaa renkaaseen, eikä se karkaa alta yllättävästi. Pitkään harkitsin sijoitusta, mutta nyt nauttii ajamisesta.
Tulipa tuossa äsken napautettua tilausnappia bike24 kohdalla. Kuinkas nopeasti kanssaharrastajille on paketit ko. puljusta saapuneet? Laitoin parit 4,8" Jumbo Jimi litet tulemaan.
Läskimasa
22.03.2016, 21.24
Jos hyvin rullaavaa ja ei-vetelevää kumia olisin itse miettimässä niin kaikki Snowshoet olisi siinä listalla aika loppupäässä.
2XL ei kyllä selfsteeraa just ollenkaan millään paineilla, yllättävän hyvä sen suhteen. Rullaavuudesta samaa mieltä. Eikä onneks kumpikaan vipota niinkuin VSS:llä.
Ja kait te ootte huomannu että 4.5" Snowshoeja on 72 TPI:llä ja 120 TPI:llä (mm. 3FAT Interceptorin vakiokumi). Saattaa olla huomattavaa eroa noittenkin kesken käytöksessä.
J.Kottenberg
22.03.2016, 21.26
Helmikuussa kun tavaraa tilasin Bike24:stä niin kuusi päivää kesti kamojen matka. Minusta ihan hyvä tulos.
Parempi kuva Bombolonin kuviosta olis kiva myös.
Ite heräsin aamusta nimenomaan tuohon munkinhimoon...
https://lh3.googleusercontent.com/-yRRS4xeE0LA/VvGfmbMCz9I/AAAAAAAAJqo/fOrkd9v9FL81kfoTQ6TfJ6HeGcdkTbyqQCCo/s512-Ic42/IMG_20160322_143744336.jpg
nappulan korkeus on maltillinen 3 1/2mm, mutta nyt kantohangilla toiminut nuhteettomasti.
konaworld
22.03.2016, 22.08
Millaisia kokemuksia Kendan Juggernaut Pro:sta. Nyt viikko takana ajelua 4" versiolla ja onhan litkutetulla ja kevyellä renkaalla kiva ajella. Paineet olleet 0,45 - 0,55, matalemmilla paineilla rullaavuus kärsii yllättävän paljon. Vanteina Icanbikesin 65 mm kuitukehillä. Edelliset renkaat oli JJ liteskinit 4" versiot sisureilla ja ne ei rullaavuuden suhteen olleet ihan niin tarkkoja paineista, litkutettuna en kokeillut. Näissä oli 80 mm rollin darrylit kehinä. JJ:t toimis varmaan hyvin litkuilla ja noilla kuitukehillä. Kendan Juggernaut pro on kyllä todella paljon parempi rengas kuin sport versio. Sportti piti kohtalaisesti, mutta ei rullannut yhtään.
2XL ei kyllä selfsteeraa just ollenkaan millään paineilla, yllättävän hyvä sen suhteen. Rullaavuudesta samaa mieltä. Eikä onneks kumpikaan vipota niinkuin VSS:llä.
Ja kait te ootte huomannu että 4.5" Snowshoeja on 72 TPI:llä ja 120 TPI:llä (mm. 3FAT Interceptorin vakiokumi). Saattaa olla huomattavaa eroa noittenkin kesken käytöksessä.
Minulla oli nuo 120 tpi:t ja ne juuri veteli ja oli kuin purkkaa. Talvella voi laittaa alle, kesälle en suosittele. Ilkeä ominaisuus, kun polullakin vähän alamäessä vauhti kasvaa ja pyörä alkaa ilmoitella vääntämällä stongaa milloin minnekin.
^ samanmoisia kokemuksia!
Gargamel
23.03.2016, 11.18
Tulipa tuossa äsken napautettua tilausnappia bike24 kohdalla. Kuinkas nopeasti kanssaharrastajille on paketit ko. puljusta saapuneet? Laitoin parit 4,8" Jumbo Jimi litet tulemaan.
Viime viikon maanantaiaamuna syötin tilauksen sisään, tiistaina asiaan reagoitiin, ja tämän viikon maanantaina sain noutaa paketin lähipostista. Vasta tiistaina tuli pakettikortti, eli Posti ei ollut edes yrittänyt käydä tuomassa DHL-pakettia ovelle?
Topikkiin relevanttina paketin sisältä löytyi mm. Bud näin sopivasti kesän kynnyksellä. Kai se siihenkin käyttöön sopii, vaikka lähinnä ensi talvea ajatellen sen tilasin. Hieman on vielä speksi sekaisin, kun rei'itin yhden kapean JJ:n nastoille, ja nyt pohdin, että minkälaisella kokoonpanolla tässä nyt seuraavaksi ajaisi. Nastoitettunakin JJ4" oli aika huono talvella, mutta jos sen nastaversion säästäisi ensi talveksi takarenkaaksi? Siinä käytössä ne diy-nastat lähtevät hyvin nopeasti.
J.Kottenberg
23.03.2016, 11.37
^Nyt on alkamassa sellaiset kelit että voi olla lenkillä kovin erilaisia alustoja. Jossain on kohta polun pinta esillä ja suht kuiva, jossain on syvempää kura-ja mutalammikkoa, sohjoista sulavaa lunta ja jossain voi olla valumavesistä jäätynyt tosi liukas jäinen pätkä. Alueellisia vaihteluita on tietysti myös. Kuskien ajotaidotkin vaihtelee.
Muuttujia on siis niin paljon että monenlaisille valinnoille löytyy perusteita.
Mutta jos ei paljon tarvi jäisiä paikkoja ajaa ja itselle renkaita miettisin tulevaan rospuuttoaikaan niin jos käsillä olisi Bud, laittaisin sen kyllä eteen.
Eilen päivällä täällä etelässä tosi hyvä keli ajella. Polut kovia ja joissain paikoissa kyllä vielä lunta, mutta jäätä ei nimeksikään - paitsi Henttaalla yksi pyörätie. Ihmettelin siihen pyörätielle jätettyä pesukonetta kun samalla humps. Ilman nastoja lähes nollavauhdista muka. Onneks ei sattunu. Eli olkaahan varovaisia siellä [emoji1]
Sent from my iPad using Tapatalk
Läskimasa
23.03.2016, 19.24
Minulla oli nuo 120 tpi:t ja ne juuri veteli ja oli kuin purkkaa. Talvella voi laittaa alle, kesälle en suosittele. Ilkeä ominaisuus, kun polullakin vähän alamäessä vauhti kasvaa ja pyörä alkaa ilmoitella vääntämällä stongaa milloin minnekin.Joo, ei se taida iso TPI:kään pelastaa, poitsun 24" läskissä on saman firman Missionit ja aivan järkky selfsteering. Ei uskois että 2XL samasta tehtaasta, tai ainakin samalla merkillä.
janne kuivakangas
24.03.2016, 12.06
Joo itsekkin huomannu..muuten ihan ok kumit paineet kin vaikuttaa hirveesti. .Itse vaihdan eteen syrly big fat larry 4.7 ..☺
Onkos täällä kukaan kokeillu noita bulldozereita pistää väärinpäin eteen? Jostain googlella löysin kommentin että self-steeraus vähenis, mutta kärsiikö siinä sitte joku muu ominaisuus?
Onkos täällä kukaan kokeillu noita bulldozereita pistää väärinpäin eteen?
Kokeilin ja hieman helpotti selfsteeringin suhteen. Muut ominaisuudet jäi kokeilematta, kun sain kaverilta JJ:n lainaan kokeiltavaksi, enkä koskaan palauttanut:p.
Timppa H
24.03.2016, 16.43
Olikohan täällä jo kokeiltu Spessun Fast Trak -kumeja? Turkkusen Kettukaupassa olivatten 38,50€/kpl, otin 2 :D.
Olisi pitänyt vähän valkata, toinen painoi 1170g ja toinen 1270g.
^ kuten jo pariin kertaan todettua, kokeiltu on muutaman kilsan lenkillä kovilla pakkaspoluilla, silloin oli hyvät.. Hain myös parin signaturelta, mulla oli 1190 ja 1230 muistaakseni..
Niitä kannattaa sitten hakea nopsaan, jos meinaa halvalla saada, ei kuulemma seuraava sisäänosto ole enää virheellisesti hinnoiteltu, sanottiin signaturessa kun meinasivat 90€/kpl niistä multa ottaa.. En maksanut.. ;)
peruspertti
24.03.2016, 18.27
Minäkin otin kun halvalla sai. Kovalla hangella ja pakkasen kuivattamilla paljailla poluilla tuntui hyvältä. Jäällä ei pitoa ollenkaan. Dillinger vitosten jälkeen rullaavuus huippua. Aluksi oli jäätävä selfsteering. Syyksi paljastui litkutuksen jäljitä vajunut paine 3 psi.
Timppa H
24.03.2016, 19.54
Jaa, ei kaikkia ehdi lukea tai ei muista ;)
Laitoin Fast Traksin taakse, kun nyt pääsee kahdeksi viikoksi asian(ja renkaan)mukaisille reiteille. Osa siirtymistä ja loppulaskuista on tuolla asfalttia ja van Helga on niissä pirunmoinen täristäjä :D
Spessu nousi nätisti 65 MCarboonille melkein suoraan paketista, 94mm leveä. Täällä on jonkunverran kuivaa hiekkaa ja pikkukivikkoa jo näkyvissä, täytyy vähän käydä kokeilemassa ennen lähtöä.
Spessu nousi nätisti 65 MCarboonille melkein suoraan paketista, 94mm leveä..
Hyvä tietää, juuri sama kombo itellä tulossa, etu/taka..
vittoria bomboloni 4.0
Onko kellään kokemusta näistä renkaista? Yhden arvostelun löysin ja vois olla ehkä hyvät nyt kesäks, kilpailuja ajatellen.
Tank Driver
26.03.2016, 13.53
Pötkö tykkää ja Pötkö tietää. Yhen lenkin olen Bombolonin perässä ajellut ja D5 lipsui siinä missä Bombokuski ajoi putkelta.
Bomboloni on sellanen ph.7-kumi. Järkevät kuvio ja hinta. Kevyempikin voisi olla. Kisarenkaaksi Pötkylän suositus on se pare juggernaut. Kaikilla renkailla on puolensa, ottaa alle ne mitä lähikauppias myy...
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.