Kirjaudu sisään

Näytä tavallinen näkymä : Whiten läskipyörät

Sivut : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 [17] 18 19 20 21 22 23 24

Jopo81
01.11.2016, 00.20
Ääni slx:ille täältäkin. Vaikka vanhaa mallia omassa onkin, niin loistavat jarrut👍

Lähetetty minun E5823 laitteesta Tapatalkilla

velib
01.11.2016, 09.06
XT:t tuntuvat ehkä hieman hienostuneemmilta ja tehokkaammilta kuin SLX:t, mutta kovin paljoa enempää en niistä maksaisi. SLX:t ovat myös minun mielestäni riittävät. Rauhallisessa ajossa myös deoret tuntuivat riittävän, mutta kyseessä oli vain lyhyt koeajo, joten enempää en niistä osaa sanoa.

ytte07
01.11.2016, 15.11
Ootteko laittanu uusia jarruja lyhentämättä letkuja. Meinaan että jääkö liikaa löysää letkuihin?

J.F
01.11.2016, 15.15
Kyllä ne yleensä vaatii lyhennyksen, ainakin takajarru. Muuten jää liian pitkäksi.

ytte07
01.11.2016, 15.54
No prkle niin mää vähä mittailin ennen ku kysyin. Takajarrusta oli toinen mäntä hiukka jumissa ja sitä herättelin ottaen palat pois. Sain sen eloon mutta ny jarru tunnoton. Nyt sitte mietinnässä mitä tehä. Ei oo noita ilmausvehkeitä. Pitäis vissiin hommata halus vanhan toimiin tai päivittää jarrut?

J.F
01.11.2016, 16.07
Mitkä noi orkkikset sulla on?

ytte07
01.11.2016, 16.19
Ny oon emännän liten jarrujen kimpussa. Onks ne sit shimanon 355?

J.F
01.11.2016, 16.35
Ei kai se päivittäminen ainakaan haitaksi olisi. 😀 vaikka pysähtyy se fillari noillakin. Ja se lyhentäminen ei ole iso juttu.

ytte07
01.11.2016, 17.00
Juu ei oo. Nää ilmauskitit on vaan täällä kotopuolessa näköjään hiukan suolaisissa hinnoissa vs eBay... Jotain tarttee päättää ku huomenna pitäs pakata kamat autoon ja lähtee ajelulle.

J.F
01.11.2016, 20.11
Joskus olen tehnyt tilapäisen virityksen ja kiepauttanut pienelle kiepille sen ylimääräisen letkun ja laittanut nipparilla kiinni johonkin sopivaan kohtaan...

Läskimasa
01.11.2016, 22.32
Nyt sais taas -25% alella valko-läskiä.
Edit: jaa, eipä enää koskekkaan fatbikeja.

Tarjous ei koske aseita, patruunoita, elektroniikkaa, lahjakortteja, optiikkaa, fatbike-pyöriä eikä huoltopalveluita.

slow motion
01.11.2016, 23.22
Harmi kun just läskin hankkiminen edessä.Kävin hypistelemässä fat pro mallia ja varmaan ihan kiva peli ajella.Läskeistä ei mitään kokemusta niin vielä joutuu miettiä pro mallin ja cube nutrailin välillä.Lähinnä tarviiko tai tekeekö sillä joustokeulalla mitään talvella? Kesäksi on sit 29 täysjousto jos tahtoo rymistellä enempi.

Taipan
01.11.2016, 23.41
Katselin kanssa että XXL yrittää näköjään nykyään lypsää läskeillään täyttä hintaa eikä päästä alennuksiin enää helpolla. Edellisessä -20% ei ollut lite ja pro mallia tarjolla myöskään.

himo_kaappoo
01.11.2016, 23.50
Mutta interceptorin hiilari runko.....? Hmmm.. 😀 jos olis varaa..

slow motion
01.11.2016, 23.51
Ei ole Joo Pro malli alessa ollut.Täytyy yrittää huomenna keretä hakee Pro malli kotia.Jää kohta ilman kun jahkailee.

Lähetetty minun ONEPLUS A3003 laitteesta Tapatalkilla

slow motion
01.11.2016, 23.55
Jonkun rungon ostokin ja osista kasaus kävi mielessä.Nyt ei maltti riitä speksailee ja miettiä vaan pitää päästä ajamaan:)

Lähetetty minun ONEPLUS A3003 laitteesta Tapatalkilla

himo_kaappoo
02.11.2016, 21.11
Mistähän löytyis ton pro 3:n specsit? Koittanu pari tuntia katella mutta ei millään meinaa löytyä...

pee
02.11.2016, 22.28
Så här: https://www.xxl.se/white-3-fat-pro-16-fatbike/p/1112004_1_style

himo_kaappoo
02.11.2016, 22.48
Kiiiiitokset

ytte07
03.11.2016, 00.34
Onpa muuten xxl keksiny tavan parantaa kaupankäyntiä jättämällä läskit ulos -25% kampanjasta...

Lähetetty minun SM-G900F laitteesta Tapatalkilla

jumbojussi
03.11.2016, 14.37
Uusimman Sinisen omistajat hoi! (4 Interceptor)

Arvostaisin jos viitsisitte mitata ja ilmoittaa palvotun pyöränne painon ilman polkimia, kelloja, heijastimia, ym. krumeluureja.
(Omaani ainakin on kertynyt extramassaa mikäli ilmoitettuun 13.3 kg on luottaminen.)

Kiitti.

Taipan
03.11.2016, 19.13
On mutua, mutta olen siinä uskossa että nuo painot ilmoitetaan M-koossa, eli jos L:n pyörä niin on aina ilmoitettua painavampi.

macci
03.11.2016, 19.32
Joo, paino voi tosiaan heittää hiukan ilmoitetusta. esimerkkinä vaikka Canyonilta Dude 8.0 vm 2015. ilmoitettu paino 11.9kg ja L-koon pyörä oli pakasta vedettynä noin 12.3kg ilman polkimia (tämän vuoden dude 8.0 ilmoitettu paino onkin sitten jo realistisempi 12.2kg).
vaihtelee myös valmistajan mukaan onko ilmoitettu paino M- vai S-koon pyörälle.

paljonko jumbojussin 4far interceptor painoi vakiokuosissa (ja mikä koko ja miten tarkalla instrumentilla mitattu?)?

Taipan
03.11.2016, 23.10
Katselen käytettyjä jarruja, osaako kukaan sanoa kuinka pitkät piuhat pitäisi olla L-koon runkoon?

jumbojussi
04.11.2016, 12.14
Joo, paino voi tosiaan heittää hiukan ilmoitetusta. esimerkkinä vaikka Canyonilta Dude 8.0 vm 2015. ilmoitettu paino 11.9kg ja L-koon pyörä oli pakasta vedettynä noin 12.3kg ilman polkimia (tämän vuoden dude 8.0 ilmoitettu paino onkin sitten jo realistisempi 12.2kg).
vaihtelee myös valmistajan mukaan onko ilmoitettu paino M- vai S-koon pyörälle.

paljonko jumbojussin 4far interceptor painoi vakiokuosissa (ja mikä koko ja miten tarkalla instrumentilla mitattu?)?

Miulla on siis 19"/L runko ja lukion pitkän matikan suorittaneena laskutoimitukset tuotti sellaiset 350 - 400g liikaa tavaraa ilmoitettuun 13.3kg verrattuna.
Huomioon on otettu 100-150g plussaa isomman rungon vuoksi. (Nämä lukemat sain yst. Norjan puolelta)

Vaakoja on useita, näyttävät samaa myös paikallisen XXL-liikkeen Park Toolin kanssa.

Runko ei sisällä vettäkään.

Nykyisellään massaa on tupeloituna 12.8 kg ilman polkimia ymh. Pahvilaatikosta vedetyn painoa en kyllä muista.
(Pitäs olla sellaset noin 12.4 kg, edelleen verraten valm. ilmottamaan)

jumbojussi
04.11.2016, 12.19
Katselen käytettyjä jarruja, osaako kukaan sanoa kuinka pitkät piuhat pitäisi olla L-koon runkoon?

Interceptorin vakiotakaletku, 1400mm, oli lyhyt, ehkä min. 1500mm. Lyhensin etuletkun johki 700mm.

Taipan
04.11.2016, 17.54
Kiitos vastauksesta, tuollaista pituutta arvelinkin, nyt on jarrut hankittu, sitten enää vaihteisto.

Taipan
04.11.2016, 23.34
Pyöräileekö valkolaiset täällä nastoilla vai ilman? Kyselen kun meilläpäin tiet häijysti jäässä, itsellä pyörä varikolla kunnes ehtii kypärän hakea. Ajattelin itse koittaa painaa jumbojimeillä menemään, pärjäileekö sitä ilman nastoja talven yli (hengissä)? Eksyin myös sovittelemaan laskettelukypäriä, nehän ovat nykyisin todella mukavia, taidan hommata sellaisen irroitettavalla vuorella ja käyttää ympäri vuoden pyöräillessäkin, onko kukaan päätynyt samaan ratkaisuun?

J.F
04.11.2016, 23.44
Laskettelukypärä on kyllä liian kuuma pyöräilyyn, kiehuu aivot..

Taipan
04.11.2016, 23.53
Meinaatko? Koitin jotain mallia mistä lähti kaikki sisukset, korvaläpät yms. mäkeen ja oli vielä säädettävät tuuletusreiät eri keleille. Se ei ainakaan vaikuttanut miltään haudutuspadalta 😀

ytte07
04.11.2016, 23.59
Sain vaimon 3 litesta isomman eturattaan solmuun. Ilmeisesti pakusta pois ottaessa meni. Olis ny halua muuttaa se yhdelle etuselle. Nykyisen pienemmän rattaan tilalle vissiin laitettais sopiva? Saako 1×9 sopivaks mettään vai pitääkös vaihtaa esim xt:n 10 pakka jotta välykset piisaa?

J.F
05.11.2016, 00.06
Meinaan...

Taipan
05.11.2016, 00.34
Yhden myyjän suusta olen kuullut että tietyt kypärät sopivat hyvin all-roundereiksi, täytyy sitten kertoa tänne miten kävi ensi kesänä 😅

XC-Biker
05.11.2016, 01.50
Moro,

Onko kokemuksia 4 Fat Liten omistajilla tl-asennuksesta originaali rengastuksella? Entä onko vannenauhat yhtä massiiviset, kuin 3 Fat Litessä ja Prossa oli?
Itselle saapuu tod.näk. tulevana maanantaina 4 Fat Lite ja päivitystä tulee heti ainakin voimansiirron ja jarrujen osalta. Kevyemmät sisurit on myös hankittuna. Samalla menisi tietysti vannenauhojen vaihto.

J.F
05.11.2016, 07.36
Yhden myyjän suusta olen kuullut että tietyt kypärät sopivat hyvin all-roundereiksi, täytyy sitten kertoa tänne miten kävi ensi kesänä 😅
Kyllähän niitä löytyy joitain ns. Pisspot mallisia jotka saattavat toimia sekä että. Mutta niitten ilmanvaihto, imho, hyvin paljon normaali pyöräilykypärää huonompi. Nimim: yksi sellainen löytyy komerosta.

Toisaalta olen muutenkin kova hikoilemaan..

hcf
05.11.2016, 09.36
Veikkaisimpa että laskettelukypärä olis hyvä kovalla pakkasella laskettelulasien kans. Iteltäki löytyy scott:in mips kypärä jossa on kyllä tuuletus reikiä. Häätyy testaa.
Kesällä veikkaan kyllä liian kuumaksi ku tolla tarkenee ilman aluslakkiaki pitkälle.

.Vaeltaja.
05.11.2016, 10.07
Paksussa hangessa olen ajanut ilman kypärää kovemmilla pakkasilla ihan siitä syystä, kun ei tuulenpitävän pipon päälle ole löytynyt kunnollista sopivaa pottaa. Fox flux taitaa olla tuo mun kypärän merkki ja malli. Kun se käy niin hyvin päähäni, niin kävin eilen paikallisessa hypistelemässä tuota Foxin Flightiä. Muuten ok mutta ei ollut kokoja tuon talvilakin kanssa käytettäväksi ainakaan hyllyssä. Tiukka kun se ei saa olla jos meinaa että pää kestää lämpimänä..

http://www.motonet.fi/fi/tuote/4013968/Fox-Flight-Hardshell-kypara-mattavalkoinen

jumbojussi
05.11.2016, 13.25
Pyysin 4 Interceptorin massoja Norjan jannulta:

Carbon frame (M/17"): 1.44kgs, w/carbon fork = 2.13kgs
(L/19"): 1.48kgs, w/carbon fork = 2.17kgs

Carbon fork: 690g

Elikkäs onkin vain 40 grammaa rungoissa eroa ja tämä tarkoittaa noin puolen kilon heittoa ilmoitettuun painoon mikä ainakin miun mielestä on jo törkeen paljo.

drzilton
05.11.2016, 18.57
Kirjailin kokemuksia White 3Lite mallista videoineen

https://laudalle.wordpress.com/2016/11/05/white-3lite-fatbike-kokemuksia/

tompula
05.11.2016, 22.32
Pyöräileekö valkolaiset täällä nastoilla vai ilman? Kyselen kun meilläpäin tiet häijysti jäässä, itsellä pyörä varikolla kunnes ehtii kypärän hakea. Ajattelin itse koittaa painaa jumbojimeillä menemään, pärjäileekö sitä ilman nastoja talven yli (hengissä)? Eksyin myös sovittelemaan laskettelukypäriä, nehän ovat nykyisin todella mukavia, taidan hommata sellaisen irroitettavalla vuorella ja käyttää ympäri vuoden pyöräillessäkin, onko kukaan päätynyt samaan ratkaisuun?

Mulla on POC Receptor Bug kuulokeversio ( necroll beats ) ja siihen bluetooth palikka. Kuulee puhelimen ja jos kiiinnostaa voi kuunnella mökää, usein kyllä ei
Tykkään kypärästä, siitä saa irti tuon niskasuojan ja tuuletusläpän yläosasta. Ehkä kesäkuumilla hieman lämmin, mutta ei haitaksi asti

Taipan
05.11.2016, 22.56
Kiitos vinkistä. Juuri jotain tuonlaista kevyttä säädettävää mietin, en niitä vanhoja rautapatoja. Hyvä kuulla vahvistusta että voi mennä vuoden läpi. Ainakin juuri nuo kalliimman akselin kypärät tuntuivat yhtä kevyiltä ja jopa paremmilta päähän kuin pyöräkypärät. Olen itseasiassa kuolannut kypäriä mihin saa lisävarusteina Bluetoothia, naamamaskeja yms. lisävarusteena. Tosin olen päättänyt että oman kypärän hinta saa olla max. 100€, mikä karsii noi heti pois vaihtoehdoista. Tuollakin onneksi saa kevyen muokattavan kypärän. Katsoo sillä ainakin alkuun. Ja veikkaan että hellepäivinä pää hikoaa kaikissa potissa, eipä niitä nyt täällä riesaksi asti kuitenkaan ole.

mla
06.11.2016, 00.34

Nastoilla kun 'jäät tulee'. Vielä pääsee hyvin JJ:llä kun jään määrä on vähäinen ja tiet tasaiset. Lisäksi mustajää puuttuu.
Kun 'kunnossapito' alkaa eli auraavat kevlejä niin sitten pitää alkaa laittaa nastat alle. 'Kunnossapito' siis tarkoittaa, että 15cm sohjosta otetaan päältä 5cm pois kerran viikossa -> 10cm sohjoa jääty epämääräiseksi perunapelloksi.

Laskettelukypärä on kyllä liian kuuma pyöräilyyn, kiehuu aivot..

-20C jälkeen ihan ok eli ei kiehu aivot. yli -30C oli viime talvena useina päivinä kun ajelin läskillä töihin ja vähän jo lämpöä silloin kaipasi päähänkin :)
Laskettelulasit samaten oli todella hyvät viiman suojana. Tavalliset lasit jäätyy pahasti pakkasilla - ts. noilla -20 - -30C pakkasilla siis...

Samaten kun on tullut esim. Rukalla tullut talvella vedettyä maastossa 6h niin ei haitannut lämmin kypärä.
Mutta suurimman osan talvesta ajan tavallisella pyöräilykypärällä jossa on Goretex 'huppu'. Buff ja/tai kypärähuppu suojana.

Laskettelukypärissäkin on tosiaan eroja eli niitä on paremmin ilmastoituja ja ilmastoimattomia.

J.F
06.11.2016, 00.55
Nastoilla kun 'jäät tulee'. Vielä pääsee hyvin JJ:llä kun jään määrä on vähäinen ja tiet tasaiset. Lisäksi mustajää puuttuu.
Kun 'kunnossapito' alkaa eli auraavat kevlejä niin sitten pitää alkaa laittaa nastat alle. 'Kunnossapito' siis tarkoittaa, että 15cm sohjosta otetaan päältä 5cm pois kerran viikossa -> 10cm sohjoa jääty epämääräiseksi perunapelloksi.

-20C jälkeen ihan ok eli ei kiehu aivot. yli -30C oli viime talvena useina päivinä kun ajelin läskillä töihin ja vähän jo lämpöä silloin kaipasi päähänkin :)
Laskettelulasit samaten oli todella hyvät viiman suojana. Tavalliset lasit jäätyy pahasti pakkasilla - ts. noilla -20 - -30C pakkasilla siis...

Samaten kun on tullut esim. Rukalla tullut talvella vedettyä maastossa 6h niin ei haitannut lämmin kypärä.
Mutta suurimman osan talvesta ajan tavallisella pyöräilykypärällä jossa on Goretex 'huppu'. Buff ja/tai kypärähuppu suojana.

Laskettelukypärissäkin on tosiaan eroja eli niitä on paremmin ilmastoituja ja ilmastoimattomia.
Kesäisin harvoin -20, ainakaan täällä päin...

tonza85
06.11.2016, 19.45
Sanokaas mistä vois johtua ku ketjut tuntuu rutisevan ja paukkuvan ku polkee eteenpäin taikka taakse päin.?
Pesin takapakan ja ketjut pyyhin puhtaaksi ja rasvasin niin ei auttanut.
Sisällä ku pyöritin ketjuja nii näyttäis et välill nousis pikkasen ylöspäin takapakan rattaan kohdalla.
Noilla ketjuill ajettu reilu 1000km et oisko jo tullu tiensä päähän?
White 3 lite kyseessä

J.F
06.11.2016, 19.47
Jäykkä lenkki ketjussa?

Jukkis
06.11.2016, 19.58
Ja kaikilla vaihteillako tonza85 ? Ja säädöt kunnossa ?
Mulla ryskyi Fat1 Prossa ammoin kun pakan väliin oli runnoutunut kepukka ja pari ratasta taipunut. Aika moista meltorautaa vakiopakka eli helposti vääntyi, mutta myös yhtä helposti viilapenkissä/pihdeissä suoraks ja samalla pakalla mennään edelleen, kun alkuinnostuksen mentyä ja täysjyystön hankinnan myötä kilsoja tuossa vasta about 2500.

tonza85
06.11.2016, 20.02
Ja kaikilla vaihteillako tonza85 ? Ja säädöt kunnossa ?
Mulla ryskyi Fat1 Prossa ammoin kun pakan väliin oli runnoutunut kepukka ja pari ratasta taipunut. Aika moista meltorautaa vakiopakka eli helposti vääntyi, mutta myös yhtä helposti viilapenkissä/pihdeissä suoraks ja samalla pakalla mennään edelleen, kun alkuinnostuksen mentyä ja täysjyystön hankinnan myötä kilsoja tuossa vasta about 2500.

Kyl se kuullostais että kaikilla vaihteilla mut en oo nyt putsauksen jälkeen käynny lenkkiä ajamassa,sisällä pyörittelin pyörä ylösalasin.
Säädöt pitäisi olla kunnossa et ei ota toiseen rattaaseen ketju kiinni yms tarkistettu.
Rasvasin ketjut niin ääni pikkasen vaimeni.

tonza85
06.11.2016, 20.03
Ei ainakaan selvää sellasta löytynyt J.F

lehtijussi
06.11.2016, 20.24
Mulla 3 liten ketjut oireili rutisemalla/paukkumalla ja hyppimällä kun vaihteensiirtäjän korvake oli hivenen taittunut...

tonza85
06.11.2016, 21.22
Mulla 3 liten ketjut oireili rutisemalla/paukkumalla ja hyppimällä kun vaihteensiirtäjän korvake oli hivenen taittunut...

Ei ainakaan näytä vääntyneeltä.

Jopo81
06.11.2016, 21.24
Kyl se kuullostais että kaikilla vaihteilla mut en oo nyt putsauksen jälkeen käynny lenkkiä ajamassa,sisällä pyörittelin pyörä ylösalasin.
Säädöt pitäisi olla kunnossa et ei ota toiseen rattaaseen ketju kiinni yms tarkistettu.
Rasvasin ketjut niin ääni pikkasen vaimeni.
Mulla oli samaa ongelmaa. Aina kun sai yläpäästä säädettyä kohdalleen, niin pikkurattailla hyppi ja toisinpäin. Syynä vääntynyt korvake. Ei sekään paljoa ollu vääntynyt.

tonza85
06.11.2016, 21.30
Mulla oli samaa ongelmaa. Aina kun sai yläpäästä säädettyä kohdalleen, niin pikkurattailla hyppi ja toisinpäin. Syynä vääntynyt korvake. Ei sekään paljoa ollu vääntynyt.

Tuo ketjun pomppiminen ei ole sitä että yrittäisi toiselle rattaalle hypätä,näyttäis vähän siltä et pienen matkan välein ois jäykkiä lenkkejä.

Pitäis uusi takavaihtajan vaijeti ja kuori hankkia niin mitä suosittelette?

Läskimasa
06.11.2016, 23.35
Jos on tonni veivattu ketjuilla niin voi hyvinkin olla jo reilusti virahtaneet. Hommaa tulkki, helpottaa. Mut noi nyt varmasti näkee jo rattaan päälläkin, laita takaa isoimmalle ja kato pysyykö hampaan pohjalla koko matkalla.

Mulla oli ketjut jo yli 1.0 venymässä reilun 600 km jälkeen, vaikka mielestäni voitelin hyvin.

Jukkis
07.11.2016, 09.49
Mikä ketjumerkki että osaa muut vältellä [emoji6]

Lähetin mistä lähetin

tonza85
07.11.2016, 15.21
Kellään takavaihtajan vaijerin pituutta white 3 lite m-koko?
Pitäis saada äkkiä tietää ku en muistanut ite mitata ja nyt en pääse mittaamaan

himo_kaappoo
07.11.2016, 20.59
Onko mitään neuvoja heittää amatöörille renkaan vaihtoon tai lähinnä siihen miten saan renkan nousemaan vanteelle tasaisesti?!
Vaihdoin bontrangerin 2.50-2.80 sisurin tänään ja nyt Melki 3h taikinoinu ton takarenkaan kans, enkä meinaa saada sitä nousemaan tasaisesti.
Renkaan reunaa on voideltu ja painetta käytin 1.7bar. Kun paineet 1.7 niin renkaan reuna on aika tasaseti eikä tällöin vemputustapomputusta havaittavissa, mutta kun tiputtaa paineet alle 1bar niin eipä ole enää tasasesti..
Niin ja vanteena white fat pro 3 orkkis vanne ja vee rubber snowshoe 4.5"

Läskimasa
07.11.2016, 21.17
mikä ketjumerkki että osaa muut vältellä [emoji6]
kmc x10 ept

Taipan
08.11.2016, 01.10
Onko 4 compissa 104bcd mallin eturattaat ja voiko siihen työntää 64mm mallia tämä: https://www.bike24.com/1.php?content=8;product=142808;menu=1000,2,84;mid% 5B838%5D=1;orderby=2
Ajattelin pistää rojua tilaukseen, mutta katselin että black friday olisi tässä kuussa. Onko noi Saksan pojat yleensä intoutuneet revittelemään silloin?

.Vaeltaja.
08.11.2016, 19.04
Hyvin nuo renkaat mulla ainakin on nousseet ja pysyneet vanteella. En tosin tiedä snowshoesta, kun jumbo jimeillä ja 45nrth renkailla on tullut ajettua. Kompuralla nostan ne tosin aina paikalleen.

Tuo 104bcd on pulttijako ja 64bcd on siis pienempi. 64 menee 2 lehtisten kampien pienemmän rattaan paikalle yleensä (tuo koko). Compissa on kammissa paikka vaan tuolle 104bcd rattaalle, mikä on paikallaan.

Tuossa mun compin voimansiirto. Kaikki vaihdettu kampia pyöten:

http://i40.photobucket.com/albums/e220/rotweil/WP_20161106_10_52_39_Pro_zpsx7s7di5g.jpg (http://s40.photobucket.com/user/rotweil/media/WP_20161106_10_52_39_Pro_zpsx7s7di5g.jpg.html)

3pron keskiö muuten kesti hiljaa kesän ajot uusilla SKF laakereilla vakio laakerikupeissa. Kyllästyin nyt alkaneeseen natinaan joka ei hiljennyt millään vaikka laakerit nyt olivatkin herkät. Nyt Shimanon laakerit sovitettuna orkkis väliputkeen:

http://i40.photobucket.com/albums/e220/rotweil/WP_20161104_18_52_41_Pro_zpsya8luhst.jpg (http://s40.photobucket.com/user/rotweil/media/WP_20161104_18_52_41_Pro_zpsya8luhst.jpg.html)

rantamies
09.11.2016, 15.33
Millaisia paineita ootte pitäny JJ4.8 kanssa? Itellä gorillatepin kanssa litkutettuna 3Pro kehät ei meinaa pitää jos on alle 0,5 baria. Pakkasella 0,6 paineilla meno alkaa oleen jo aika pompottavaa.

Tuntuu olevan melko tarkkaa touhua tuo paineiden säätö näin pakkasella.

Lähetetty minun A0001 laitteesta Tapatalkilla

tonza85
09.11.2016, 15.49
^
Mä oo pitäny kesällä 4.8 jj kanssa 0.4-0.7 paineita,tasasella enemmän ja metässä vähemmän niin ihan ok toiminu.
En sit tiiä miten paljon toi painemittari heittää et mitkä on ne oikeet lukemat.

Mikä ois hyvä takarenkaaks ku ei tossa jj 4.8 oo paljon pitoa jos puuteri lunta alla ja mäki tulee vastaan,takarengas senku suttaa tyhjää pienessäkii mäessä :(

rantamies
09.11.2016, 16.02
^ Surlyn Lou taitaa olla yks parhaista jos leveyden haluaa pitää samana. Vaikee kyllä sanoa miten eroaa JJ verrattuna, rullaavuus ainakin paljon huonompi. Mua hirvittää enemmän että miten JJ toimii liukkailla edessä :)

Poy
09.11.2016, 16.08
^^^ 90mm Jalcon vanteella JJ 4.8 ja 0,35bar oli ihan ok.

Ilmat poistettuna piti kunnolla painaa kämmenillä että lähti vanteelta.
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161109/333295b585dea1c5a4dd4e444f22e0e1.jpg

Rengas oli liimautunut tyhjiöpussiin. Pitäs seki jotenkin kevyesti liimata vaateen reunaan.

Sent from my iPhone using Tapatalk

macci
09.11.2016, 18.02
puuterihöttölumessa vaaditaan aikalailla minimipaineet että pääsee järkevästi eteenpäin (luokkaa 0,2bar tai alle - niin, että ei ihan lyö vanteelle). JJ 4.8" testailin tänään 3fat litellä ja yllättävän hyvin sekin toimi. Lou on toki ehdottomasti parempi ja mahdollisuudet mäkien nousuun kasvaa selvästi.

lähemmäs vuoden pysyi JJ48 tubeleksena tuolla 3FAT Liten vakiovanteella (tällä metodilla: http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?52224-Whiten-l%E4skipy%F6r%E4t&p=2499289#post2499289). Tänään ajelin höttölumessa ja vähentelin hiljakseen paineita ja puolentoista tunnin lenkin aivan loppumetreillä löytyi raja ja rengas tipahti irti vanteelta (siitä ei onneksi ollut kun 100m kotiin). Mittaria ei ollut mutta arviolta 0,2-0,3bar tasossa pelitti vielä hyvin (ennen lähtöä pumppasin sisällä 0,5bar). Tuossa lopussa oli jo hyvin lähellä nollapaineita kun kovemmalla alustalla rengas alkoi tuntua telaketjulta.

Poy, hyvä kuulla, että tuo 90mm versio on tiukempi. Postissa odottaa yksi tuollainen juuri noutoa.

Yeti
09.11.2016, 19.14
3Fat Pro ja Clownshoe/Bud. On kyllä aika paljon muhkeampi setti kuin alkuperäiset renkaat/vanteet.

https://lh3.googleusercontent.com/U5lkQy0kpvr7gobGX_Q9APy7QigMS_RIA34D7xrw5ESOualzMH 4rffPtBr7Hui5CLYSkmH5_Oug=w800

necbose
09.11.2016, 19.29
Terve arvoisat harrastajat tänään tuli whiten 4fat pro 19" haettua liikkeestä ja kotona stemmiä toisin päin ja hieno säätöä ja lenkille paineet motonetin pumpulla missä mittari laitoin vähän alle 1bar , 6.5km lenkki rauhallisella tahdilla 30min ihme miten hyvin tuo rullas lumessa:-) itse 185cm painoa 125kg .

mla
09.11.2016, 20.35
Vielä on tullut ajettua JJ:t alla. Pitäisi varmaan jo viikonloppuna saada aikaiseksi vaihdettua Snowshoe XL:t nastoilla alle. Mutta nuo JJ:t ovat pitäneet vielä niin hyvin :)

Paineita on joku reilu 1bar ja ajelin eilenkin reilut 30km illalla, töistä kotiin tullessa tuli poikettua vähän Hervannan metsissäkin.

tonza85
09.11.2016, 21.52
Vielä on tullut ajettua JJ:t alla. Pitäisi varmaan jo viikonloppuna saada aikaiseksi vaihdettua Snowshoe XL:t nastoilla alle. Mutta nuo JJ:t ovat pitäneet vielä niin hyvin :)

Paineita on joku reilu 1bar ja ajelin eilenkin reilut 30km illalla, töistä kotiin tullessa tuli poikettua vähän Hervannan metsissäkin.

Onks sielä päin kuinka paljon lunta?

Täällä reilu 15-20cm taitaa olla ja ei meina kunnolla noussa mäkiä ylös 4.8jj.
Mietin et pitäiskö olla sit kovemmat paineet ku alle 0.5bar et purisko se rengas sit paremmin..

paskalokki
09.11.2016, 22.05
Pyörällä ei ajettu sitten heinäkuun puolivälin, vanteita siellä, vanteita täällä. Meinasin huomenna hake Clasun 100 mm suojapeiteteippiä, leikata siitä 75 mm soiron jo rullaan suoraan ja vetästä sen Mulefutin päälle. Innolla ja mielenkiinnolla odotamme, pyörisikö pyörä vielä uuden lenkin tänä vuonna..

Taipan
09.11.2016, 22.09
Kiitoksia vaeltalijalle jälleen kerran rautalangasta, toivottavasti ehdit välillä comppiakin ulkoiluttaa kun on kerran täysin laitettu. Pyörähdin omallani tänään, täytyy sanoa ettei noiden jj4.8 pito ainakaan luottamusta herätä. Takapää suti mutta etupää oli se pahempi mikä meinasi karata alta kokonaan paristi. Johtui varmaan +1 barin paineista kuten myös karsea rynkytys, mutta rullasi vauhdilla. Oli varmaan silti yksi parhaita lenkkejä, tuolla oli todella mukava ajella metsäpolkuja ja ajamisen riemu oli hillitön. Ensi kerralla sitten pienemmillä paineilla.

elasto
10.11.2016, 11.45

Mietin et pitäiskö olla sit kovemmat paineet ku alle 0.5bar et purisko se rengas sit paremmin..

Jos yhtään lohduttaa niin ei se läskipyörä mikään jeesuksen ihmekalu ole. Tarpeeksi höttöluminen ylämäki niin ei siinä etene mikään kumi millään paineella. Ei muuta kun tunkkaamaan niin kyllä siihen vielä polku muodostuu ja alkaa pyöräkin taas kulkemaan.

janne kuivakangas
10.11.2016, 11.53
Niinpä saman huomasin..itsekkin. .mut muuten mnee hyvin tosin ei Keski-Suomessa paljoo lunta mitä nyt vähän..

Lähetetty minun SM-T335 laitteesta Tapatalkilla

Arhipoff
10.11.2016, 11.59
Pyörällä ei ajettu sitten heinäkuun puolivälin, vanteita siellä, vanteita täällä. Meinasin huomenna hake Clasun 100 mm suojapeiteteippiä, leikata siitä 75 mm soiron jo rullaan suoraan ja vetästä sen Mulefutin päälle. Innolla ja mielenkiinnolla odotamme, pyörisikö pyörä vielä uuden lenkin tänä vuonna..
Meinasitko mitkä renkaat laittaa? Itsellä Bulldozerin kanssa suojapeiteteippi toiminut hyvin kun teippasin hyllylle saakka. Taitaa 75mm leveydellä riittääkin sinne :)

paskalokki
10.11.2016, 12.02
Meinasitko mitkä renkaat laittaa? Itsellä Bulldozerin kanssa suojapeiteteippi toiminut hyvin kun teippasin hyllylle saakka. Taitaa 75mm leveydellä riittääkin sinne :)
Bulldozereille joo, mitä olet tehnyt muuten hyllyillä oleville pienille rei'ille? Liimannut umpeen vai teipannut yli, vai oletko tehnyt mitään?

Arhipoff
10.11.2016, 12.04
Bulldozereille joo, mitä olet tehnyt muuten hyllyillä oleville pienille rei'ille? Liimannut umpeen vai teipannut yli, vai oletko tehnyt mitään?
Teipannut pressuteipillä yli ja luulen sen olevan ratkaiseva tekijä. Pidempään seistessa paineet putoaa, mutta ajonaikaiset ongelmat poissa.

paskalokki
10.11.2016, 12.06
Teipannut pressuteipillä yli ja luulen sen olevan ratkaiseva tekijä. Pidempään seistessa paineet putoaa, mutta ajonaikaiset ongelmat poissa.
Yritin viimeksi liimata ne LiquidSolella umpeen ja teippasin Gorillaa päälle, samantien rengas päälle ja sisurilla tiivistymään > liimat oli renkaassa kiinni ja hyllyltä ottaessa irtosi teipitkin. Taidan jättää tällä kertaa liiman pois kuvioista kokonaan sotkemasta.

himo_kaappoo
10.11.2016, 12.39
Vaihdoin tänään Answerin Pro taper 720mm AM Riser Barin ja Race Face Half Nelson Lock-on Gripit pro3:n ja paino nousi 7 grammaa :) eli jos joku miettii niin pro3 sarvet painaa 297g ja richey tupit 94g.

rantamies
10.11.2016, 14.02
Yritin viimeksi liimata ne LiquidSolella umpeen ja teippasin Gorillaa päälle, samantien rengas päälle ja sisurilla tiivistymään > liimat oli renkaassa kiinni ja hyllyltä ottaessa irtosi teipitkin. Taidan jättää tällä kertaa liiman pois kuvioista kokonaan sotkemasta.
Ite jätin noi teippaamatta ja sitä syystä kehä vuotaa jatkoksesta W:n kohdalta. Vois jossain vaiheessa kokeilla litkuttaa vakuumipussilla, teipin sijaan.http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161110/d34916ad063a6461313c9c56fdb01939.jpg

jumbojussi
10.11.2016, 14.04
90mm Jalcot JJ 4.8" LS tupeloituna, eessä 3 PSI ja takana 5 PSI. Vielä ois himpun varaa laskea...jos kehtais. :)

mla
10.11.2016, 20.30

Lempäälän puolella ehkä 5cm ja Tampereen puolella ei juuri ole lunta kun siellä kelvit hoidetaan. Metsässä tuo 5cm ei ole haitannut kun maasto on niin epätasaista Herwoodissa ja mäissä on aika paljon sorapohjaa. Siksi pärjään ihan ok JJ:llä. Itsellä on ne 4" versiot. Siirryn aina pitkiä matkoja kelvillä joten en pidä paineita alhaisena maastossa poiketessa. Tai kait pitäisin jos joskus saisi sen tilaamansa Ride-Air 'pumpun'. Vasta reilun vuoden sitä on odotettu realisoituvaksi. Sillä voisi nostaa paineet taas kun tulee maastosta takaisin sen 10km kotiin kelviä pitkin :)

yannara
10.11.2016, 22.04
Onks täs halpiksessa mitään järkee? Aikaisemmin oli Oranssi Pro mut se pöllittiin;

https://www.xxl.fi/white-white-4-fat-comp-laskipyora/p/1121887_1_style

ps. vihree väri ei oikein iske..

ytte07
11.11.2016, 00.21
No eipä olis paha hinta. Vaeltaja on kyseistä mallia päivittänyt reilusti. Joku aika sitten kattelin näitä uusia malleja kaupassa. Etuhaarukka oli tässä compissa kaposempi verraten muihin. Mutta senhän saat aikas edukkaasti eebaysta päivitettyä.

.Vaeltaja.
11.11.2016, 17.33
Tuossa Compin haarukassa on saman verran tilaa kun tuossa pro:ssa. 4.8" mahtuu niin että kummallekkin sivuille jää reilu sentti ja korkeussuunnassa varmaan 4-5cm. 5" ei taida mahtua pyörimään :D

ytte07
11.11.2016, 17.45
Sit meitsin silmät haritti pahasti ku niitä kattelin. Mites tuohon muuten onnistuis keskiön vaihto? Mistään muutenkaan tajua mutta noi keskiöt menee silti viä pykälän enemmän ohi...

Munarello
11.11.2016, 18.03
Onks täs halpiksessa mitään järkee? Aikaisemmin oli Oranssi Pro mut se pöllittiin

https://www.xxl.fi/white-white-4-fat-comp-laskipyora/p/1121887_1_style

ps. vihree väri ei oikein iske..

Minun mielestäni compin suurimmat kysymysmerkit on välityksissä ja jarruissa. Maastomöyrintään saattaapi 32-32 olla turhan pitkä eikä ainakaan minulla ole suurta luottoa tektron mekaanisiin levyjarruihin. Noiden takia itse valitsin vihreän mallin. Siinäkin tektron hydrauliset jarrut voisivat olla paremmat vaikka niillä kyllä jo pärjää suht huoletta.

.Vaeltaja.
11.11.2016, 18.03
Alkuperäisille kammille ei orkkista kummempaa keskiötä pysty laittamaan. Yllättävän fiksu oli muuten se alkuperäinenkin "100mm nelikanttikeskiö", eli konelaakerit oli akselin ympärillä niin kun pitääkin. Varmaan tuollaisena umpinaisena sisäisenä keskiölaakerina ketävämpi ratkaisu kun esim, 3pro:n alkuperäinen keskiö. Huono puoli että tuo paketti painaa varmaan kilon...mutta jos ei haittaa niin eikun kilometrejä.

Pitää kaupata nuo jäljellä olevat alkuperäis osat jollekkin mongoosekuskille :D Ei taida olla jäljellä hyllyssä enää tosin kun keskiö kampineen ja renkaat tuosta.

Taipan
11.11.2016, 19.02
Compin huonoin osa on mielestäni renkaat. Ne vaihtamalla tuo on siedettävä pyörä ajaa. Tosin välitykset ja jarrut ovat myös aika kuraa. Ja edessä painava teräskeula. Tuolla 550€ saa tosin ajovalmiin pyörän mitä voi sitten päivitellä sitä mukaa kun ehtii.

Munarello
11.11.2016, 19.21
No nekin vielä. Mitäs hyvät läskirenkaat maksaa, melkein satasen kappale? Kun lähtee vaihtamaan renkaat, jarrut ja välitykset niin lisähintaa tulee useamman satasen verran jolloin kannattaa jo varmasti katsoa, mitä muuta sillä kokonaishinnalla voisi saada. Jos taas kelpaa sellaisenaan, niin tuohon viiteen ja puoleen sataan varmasti asiallinen laite.

Läskimasa
11.11.2016, 20.41
No nekin vielä. Mitäs hyvät läskirenkaat maksaa, melkein satasen kappale? Jumbo Jimit saa alle 70€/kpl.

Kun lähtee vaihtamaan renkaat, jarrut ja välitykset niin lisähintaa tulee useamman satasen verran jolloin kannattaa jo varmasti katsoa, mitä muuta sillä kokonaishinnalla voisi saada.
No ei paljon mitään, lisäksi saat speksattua omiin perversioihin sopivaks. Kyl ne uudet puretut osatkin jollain hintaa kaupakskin menee, ei jää rungolle ja kiekoille paljon hintaa.

slow motion
11.11.2016, 20.51
4 fat pro tuli ostettua.Eka lenkkikin ajettu ja oli tosi makeeta touhua.Tanko menee vaihtoon ja nastat meinasin laittaa renkaisiin näin alussa.

Munarello
11.11.2016, 21.14
Jumbo Jimit saa alle 70€/kpl.

No ei paljon mitään, lisäksi saat speksattua omiin perversioihin sopivaks. Kyl ne uudet puretut osatkin jollain hintaa kaupakskin menee, ei jää rungolle ja kiekoille paljon hintaa.

Nojoo en ala inttämään kun oikeassahan olet. Isot pojat toki laittavat pyöriinsä vähän isompia rahapinkkoja kiinni. En minä kuitenkaan usko, että noista compin ylijäämäosista ihmeemmin hintaa saisi tai että suorastaan jonoksi asti muodostuisi ostajia. Kuten täälläkin olen aiemmin todennut, oma valintani oli ostaa lite sen sijaan että olisin alkanut comppia muokkailemaan. Kukin tekee kuten parhaaksi näkee, raamihan on sama noissa kaikissa malleissa.

.Vaeltaja.
11.11.2016, 21.39
No joo. Ei noitten osien ostajia jonoksi tarvitsekkaan olla yhden fillarin palikoiden takia. Mulla meni reilussa viikossa koko vaihteisto pakkoineen ja jarrut ym. kaupaksi. Muutama satku jäi lopulle fillarille hintaa. Fillareita ja niitten kasausta kun harrastan näköjään, niin sen takia tuon compin ostinkin alunperin uudelleen rakennettavaksi...runko on sopiva. Renkaita oli monta paria hyllyssä ylimääräisenä ym..

Tuon liten pystyisi perustelemaan saman uudelleen kasaus tarkoitukseen ainoastaan kiekkojen takia, vaikka hintojen eroituksella saa jo dt-swissin kehät alle kasattuna. Vaihteisto ja jarrut on siinäkin alunperin aikalailla hanurista...niitten jälleenmyyntihinta ei paljoa compin vastaavista eroa.

Lite on sellaisenaan kuitenkin ok peli jos edellä mainitut palikat kuitenkin kelpaavat käyttäjälle. Kaveripiiristä löytyy niittenkin onnellisia omistajia. Pikkurahat kiinni kuitenkin ostipahan kumman tahansa, kun puhutaan läskipyöristä. Eihän näiden hinnalla saa edes kunnon kiekkoja laatupeliin :D

pookers
11.11.2016, 22.08
Fat Comp on tilauksessa, onko tietoa että toimiiko vanteet tubelessina? Jarrujen speksausta tässä mietin myös, mutta katsellaan kun pyörä saapuu.

Taipan
11.11.2016, 22.29
Ne samat osat on aika huonot myös lite mallissa. Olen laskeskellut että pitäisi saada alle tonnilla comppi ja siihen uudet renkaat, vaihteet, jarrut ja kuitukeula. Sen jälkeen pyörä on samaa tai parempaa tasoa pron kanssa, paitsi että tehty juuri itselle sopivaksi. Vaatii tietenkin aikaa ja vaivaa. Toisaalta kun ei mitään osaa, saa kaupanpäälle päänsärkyä, onnistumisen iloa ja oppia sopivassa suhteessa 😅

Noissa kaikissa malleissa on silti hinta-laatusuhde mielestäni kohdillaan jos pääsee tarjouksista ostamaan. Ja jos haluaa ajovalmiin halvan läskin, lite taitaa olla ylivoimaisesti paras valinta.

Taipan
11.11.2016, 22.41
Fat Comp on tilauksessa, onko tietoa että toimiiko vanteet tubelessina? Jarrujen speksausta tässä mietin myös, mutta katsellaan kun pyörä saapuu.

Onnea pyörästä. Jarrut on herättänyt minussa ainakin kuolemanpelkoa ja bonuksena päälle etulevy rallatellut iloisesti mutkissa. Mutta nyt lumessa ja pakkasessa ovat mystisesti hiljentyneet ja jarrutehokin on riittänyt, en tiedä alkaako olemaan sisään ajetut, tosin veikkaan vauhdin tippumista syyksi. Uudet jokatapauksessa hyllyssä jo. Voi olla järkevä idea koittaa ensin miltä tuntuu.

Munarello
11.11.2016, 23.13
Ookkei, mennään varmaan aika eri tasoilla harrastuksen suhteen jos deore on hanurista. Vaihtajat on litessa toki "parasta" a-sarjaa. Oikeastaan voisi kysyä, että jos deore ei riitä niin miksi tyytyä läskiladaan? :)

Taipan
11.11.2016, 23.23
Ookkei, mennään varmaan aika eri tasoilla harrastuksen suhteen jos deore on hanurista. Vaihtajat on litessa toki "parasta" a-sarjaa. Oikeastaan voisi kysyä, että jos deore ei riitä niin miksi tyytyä läskiladaan? :)

Rungon ja kiekot saa halvalla kuten sinulle on jo moneen kertaan sanottu, mutta eipä aleta inttämään, jokainenhan äänestää omalla lompakollaan, eikös niin? 😄

Munarello
11.11.2016, 23.33
No sori että sanoin mitn. Jatkakaa toistenne olkapäille taputtelua.

Iham baskam böörä. :)
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=18754&d=1478897586

yannara
12.11.2016, 12.18
No nekin vielä. Mitäs hyvät läskirenkaat maksaa, melkein satasen kappale? Kun lähtee vaihtamaan renkaat, jarrut ja välitykset niin lisähintaa tulee useamman satasen verran jolloin kannattaa jo varmasti katsoa, mitä muuta sillä kokonaishinnalla voisi saada. Jos taas kelpaa sellaisenaan, niin tuohon viiteen ja puoleen sataan varmasti asiallinen laite.

Joo, samaa mietin että jos ostaa halvan ja lähtee päivittelemään puolet koko pyörästä, niin mieluumin sit ostan sen oranssin taas. Vaijeri-jarrut iso miinus kyllä. Mulla Corratekissa Tektro, ei pahaa sanottavaa ja ilmaaninen selvää.

yannara
12.11.2016, 12.20
4 fat pro tuli ostettua.Eka lenkkikin ajettu ja oli tosi makeeta touhua.Tanko menee vaihtoon ja nastat meinasin laittaa renkaisiin näin alussa.
Olethan säätänyt stemmin ja tangon oikeaan asentoon? Uusina ne säädöt on päin helvettiä, joudut säätämään koko helahoidon itsellesi sopivaksi. Näin kaverin 4 Pro:n ihan tuoreeltaan niin se oli ihan norsun vitulla? :D

Läskimasa
12.11.2016, 12.28
Vaihtajat on litessa toki "parasta" a-sarjaa. Oikeastaan voisi kysyä, että jos deore ei riitä niin miksi tyytyä läskiladaan? :)
Olipa mitä sarjaa hyvänsä, niin se on vain 9-pakka, ilman etuvaihtajaa loppuu välitykset kesken jommasta kummasta päästä. Ei tieten haittaa jos tykkää etustakin vaihdella.

slow motion
12.11.2016, 21.13
Olethan säätänyt stemmin ja tangon oikeaan asentoon? Uusina ne säädöt on päin helvettiä, joudut säätämään koko helahoidon itsellesi sopivaksi. Näin kaverin 4 Pro:n ihan tuoreeltaan niin se oli ihan norsun vitulla? :D
Stemmin käänsin ylöspäin.Tolla tangolla en saa hyvää ajoasentoa millään.Säätö Lenkin heitin työkalut mukana.Oli tossakin säätämistä mm.vaihteet.T äytyy lainaa toisesta pyörästä tankoa ja kokeilla sillä.

rcta
12.11.2016, 23.19
Pitikös 2fatProhon mahtua taakse JJ 4.8 mulefutilla?

yannara
13.11.2016, 14.34
Stemmin käänsin ylöspäin.Tolla tangolla en saa hyvää ajoasentoa millään.Säätö Lenkin heitin työkalut mukana.Oli tossakin säätämistä mm.vaihteet.T äytyy lainaa toisesta pyörästä tankoa ja kokeilla sillä.

No juu, toki voi olla noinkin. Itse muistelen että meni oma aika säätämisessä siinä, että tottui ja tajusi sen idean. Jos sulla aivan uusi pyörä ja ajokilsoja vähän, niin koita vähän totutella siihen. Whiten satula kaipaa kyl vaihtoa, se on älyttömän kova.

Yeti
13.11.2016, 14.39
3Fat Pro lastattuna. Ei ole täydellinen talviretkeilypyörä, kun keulasta puuttuu kaikki kiinnityskohdat eikä kuitukeula houkuttele omiin virityksiin.
https://2.bp.blogspot.com/-QPbiAyqLTUM/WCgeKWH3dUI/AAAAAAAAdkU/xBjhjn5c3R0PkV9bRfwwV015Ybx1ihYMgCEw/s800/P1000280.jpg

.Vaeltaja.
13.11.2016, 15.03
Piti itsekkin käydä oranssia ulkoiluttamassa pari tuntia tänään, kun luntakin vielä oli maastossa sopivasti.

http://i40.photobucket.com/albums/e220/rotweil/WP_20161113_11_43_28_Pro_zpsehrh7dsy.jpg (http://s40.photobucket.com/user/rotweil/media/WP_20161113_11_43_28_Pro_zpsehrh7dsy.jpg.html)

Ja tästä tuli sitten se retkipyörä talvelle? :

http://i40.photobucket.com/albums/e220/rotweil/WP_20161112_14_24_56_Pro_zpsd2kqjzrq.jpg (http://s40.photobucket.com/user/rotweil/media/WP_20161112_14_24_56_Pro_zpsd2kqjzrq.jpg.html)

yannara
13.11.2016, 15.35
Ihan mielenkiinnosta, miksi sulla on 2 fättäriä?

.Vaeltaja.
13.11.2016, 15.50
On noita puolenkymmentä muutakin vielä. Tuo harmaa oli olevinaan halpa fillari jolla käyn töissä talvella..

himo_kaappoo
13.11.2016, 18.09
Eipä meinaa löytyä interwebistä apuja tähänkään hommaan eli, ongelmana se että ketjut meinaa hypätä isoimman rattaan yli kovemmalla rasituksella esim mäessä. Kumpaa ruuvia pitäis säätää ja kumpaan suuntaan? En löydä mistään että kumpi on H ja L. Pyöränä pro3 ja Sram GX vaihteet

Munarello
13.11.2016, 18.28
No kumma jos ei Sramin sivuilta löytyisi. Oletko tuolta katsonut? https://www.sram.com/service/sram/258,381,705

himo_kaappoo
13.11.2016, 18.35
Kiitos tuosta. Sramin sivuilla seikkailin mutta ei tommone osunu näkökenttään.

Läskimasa
13.11.2016, 19.17
Kumpaa ruuvia pitäis säätää ja kumpaan suuntaan? En löydä mistään että kumpi on H ja L.
Silmä käteen ja selvitä toimintamekanismi itelles, helpottaa hahmottamaan jatkossa muitakin ongelmia. Ei oo vaikeeta, rajoitinruuvit molemmissa päissä. Ei oo montaa liikkuvaa osaa. Kädellä painelet vaihtajaa ja katot mitä tapahtuu missäkin.

zipo
13.11.2016, 19.36
L- ruuvin toiminta selvinnee tästä kuvasta.
L ruuvia vastapäivään kiertämällä vaihtaja pääsee liikkumaan sisäänpäin eli lähemmäs pinnoja ja myötäpäivään kääntämällä kauemmas pinnoista.

http://www.parktool.com/assets/img/repairhelp/der_llimit.gif

Ja sen H-ruuvin toiminta:

http://www.parktool.com/assets/img/repairhelp/der_hlimit.gif

himo_kaappoo
13.11.2016, 19.46
Silmä käteen ja selvitä toimintamekanismi itelles, helpottaa hahmottamaan jatkossa muitakin ongelmia. Ei oo vaikeeta, rajoitinruuvit molemmissa päissä. Ei oo montaa liikkuvaa osaa. Kädellä painelet vaihtajaa ja katot mitä tapahtuu missäkin.

Otin silmän käteen niin näin hieman lähempää että päälle päin vahtaamalla ei voi mtb-amatööri tietää kumpi nuosta kahdesta ruuvista on H ja kumpi L kun ei niitä ole merkitty. Koitin ruuveja pyöritellä eikä niistä mun mielestä tapahtunut mitään, Mutta en vielä siinä vaiheessa tiennyt että silläkin on merkitystä millä rattaalla ketju menee kun niitä ruuveja pyörittelee. Mutta olen ymmärtänyt että ihminen oppii tekemällä ja jos ei meinaa onnistua niin kysyy vai onko senkin sisäistäminen mennyt vituiksi?

Janos86
13.11.2016, 19.56
Kannattaa Youtuben kautta tutustua pyörän huoltoon, sieltä itsekin vaihteiden säädöt opiskelin.

Tuossa esim yksi video:
https://youtu.be/wQncKmddahk

Sieltä katsomaan vinkkiä ja sitten pyöräm kimppuun ihmettelemään niin sielunelämä tulee tutuksi [emoji106]

paaton
13.11.2016, 20.01
Otin silmän käteen niin näin hieman lähempää että päälle päin vahtaamalla ei voi mtb-amatööri tietää kumpi nuosta kahdesta ruuvista on H ja kumpi L kun ei niitä ole merkitty. Koitin ruuveja pyöritellä eikä niistä mun mielestä tapahtunut mitään, Mutta en vielä siinä vaiheessa tiennyt että silläkin on merkitystä millä rattaalla ketju menee kun niitä ruuveja pyörittelee. Mutta olen ymmärtänyt että ihminen oppii tekemällä ja jos ei meinaa onnistua niin kysyy vai onko senkin sisäistäminen mennyt vituiksi?

Ei kun katsot mitä se ruuvi tekee. Tuo yllä oleva kuvapari hämää vain, ei se vaihtaja liiku ruuveja pyörittämällä yhtään mihinkään.

Kun katsot niitä ruuveja, niin näät, että jomman kumman ruuvin pää ottaa vaihtajan runkoon kiinni pienimmällä tai isoimmalla rattaalla, eli se ruuvi rajoittaa vaihtajan liikettä kyseiseen suuntaan. Jos taas vaihtaja ei vastaa rajoitinruuviin, niin on vaijeri liian löysällä tai kireällä.

pee
13.11.2016, 20.12
Eipä tuossa tekemällä oppimisessa tässä tapauksessa muuta väliä kai ole kuin että jos pudotat ketjut pinnojen ja pakan väliin, ja satut saamaan vaihtajanhäkin pinnojen väliin, niin äkkiä hukkuu jokunen euro tuhojen korjailuun.

Jami2003
13.11.2016, 20.20
Laita vaihtaja pienimmälle vaihteelle niin silloin jompikumpi ruuveista ihan fyysisesti siirtää vaihtajaa silmin nähden. Sama isoimmalla vaihteella. Yleensä se ison vaihteen puoleinen ruuvi säätää sitä ja toinen toista mutta tolla tempulla sen saa selvillekin.

Znoodin kaltaisille kommentoijille toivoisin bannia foorumilta alkuun ainakin vuodeksi.

zipo
13.11.2016, 20.35
Oikean puoleinen on L ruuvi ja sitä kiertämällä myötäpäivään rajoitat vaihtaja sivuliikettä niin että ketju ei putoa pinnojen ja pakan väliin.
Huom.Onhan takavaihtajan korvake suora ja vaijeri oikealla kireydellä ja kiinitetty oikein ruuvin alle.
Kts kuva sivulla 6/19.https://sram-cdn-pull-zone-gsdesign.netdna-ssl.com/cdn/farfuture/6gtUULmvO9DLoc157Lgvv3cdnjz-C-DyT214xtWnj3k/mtime:1475618780/sites/default/files/techdocs/95-7518-006-000_rev_a_1x_mtb_derailleurs_user_manual.pdf

.Vaeltaja.
13.11.2016, 20.49
Popcornit loppuu kohta, eli pakko jotain kommentoida :D Oliko tuo säätö pielessä uudesta asti? Jos oli niin ok, mutta muuten katso tosiaan takaapäin että ketjulinja on suorassa, eikä vaihtaja nojaa sisäänpäin. ( <-- korvakko vääntyy tuohon suuntaan helpoiten -- oikaisu tai uusi tilalle).
Jos on samanlainen ollut uudesta asti niin säätö. Mullakin on käynyt noita säädettävänä, joissa on uutuuttaan ollut rajoittimet päin honkia. Tuossa sramin GX11 ohje tuohon päähän:

http://i40.photobucket.com/albums/e220/rotweil/saumlaumltouml_zpsqvr3flyu.png (http://s40.photobucket.com/user/rotweil/media/saumlaumltouml_zpsqvr3flyu.png.html)

zipo
13.11.2016, 20.51
Höh miksi jättäisin "käännäruuviamyötäivään"viestin postaamatta jos se mahdollisesti auttaa jotakuta saamaan pyörän ajokuntoon?
Ei mulla ollut tärkeempääkään postattavaa tälle päivälle .
Mitä noi arvonimet oikein merkkaa?

himo_kaappoo
13.11.2016, 20.54
https://s13.postimg.org/dkivd626v/noosi.jpg

btw.. joko löysit vastauksen hakua käyttämällä sen sijaan että tässä selvitellään?
Kuka nyt ottaa tosissaan? Niin ja tähän kohtaan se -> :)

paaton
13.11.2016, 20.56
Jos suomeksi tarvii opettaa vaihteiden säätämistä niin kummastakin ruuvistä näkee ihan katsomalla vaihtajan sisään että kumpaa reunaa se rajoittaa.

Joo, mutta tekniikkaa tuntematon ei saata käsittää kysymättä tai tutkimatta, että ruuvit ovat rajoitinruuveja.

himo_kaappoo
13.11.2016, 21.00
Popcornit loppuu kohta, eli pakko jotain kommentoida :D Oliko tuo säätö pielessä uudesta asti? Jos oli niin ok, mutta muuten katso tosiaan takaapäin että ketjulinja on suorassa, eikä vaihtaja nojaa sisäänpäin. ( <-- korvakko vääntyy tuohon suuntaan helpoiten -- oikaisu tai uusi tilalle).
Jos on samanlainen ollut uudesta asti niin säätö. Mullakin on käynyt noita säädettävänä, joissa on uutuuttaan ollut rajoittimet päin honkia. Tuossa sramin GX11 ohje tuohon päähän:

http://i40.photobucket.com/albums/e220/rotweil/saumlaumltouml_zpsqvr3flyu.png (http://s40.photobucket.com/user/rotweil/media/saumlaumltouml_zpsqvr3flyu.png.html)

Edellinen omistaja ei ollut kuulemma tehnyt vaihteisiin säätöjä eli oletan että on alkuperäisissä säädöissä, pyörällä oli ajettu n. 200km kun Ostin ko. Pyörän 2vko sitten ja kuten ehkä selväksi on tässä tullu en noiden säätämisestä tiedä yhtään mitään (3-v oivalla menty tähän asti) mutta eiköhän tuohon jotain selvyyttä huomenna tule kun pääsen taas pyörän kimppuun, sen verta hyviä ohjeita saanut, suurimmaksi osaksi..

necbose
13.11.2016, 21.07
Täällä sama ongelma 4 päivää vanhassa white 4pro jos vaihtaa isommalle rattaalle nousussa meni kettinki pinnojen väliin mutta onneksi osasin vähän oottaa tuota niin en runnonu koko painolla mäkeen:-) muuten toimii kuin pitääkin hieno pyörä (oon viimeksi lapsena polkenu näin paljon talvella pyörällä : )
vien pyörän liikkeeseen ekahuoltoon kun kuuluu kauppaan vaikka osaan kyllä itsekkin nuita säädellä ,mutta kun on omaa lasten vaimon... pyöriä säädelly huoltanu niin ei 1290e fillaria viittis heti alkaa itte vaikka edessähän se varmaan on.

pee
13.11.2016, 21.18
3 fat prossa ei taas meinannut mennä suurimmalle rattaalle. Liekö varmuuden vuoksi säädetty tuolla tavalla, ettei satu vahinkoja. Muuten oli kyllä hyvin kohdillaan noin pukissa pyöritellessä, mutta veto päällä ei vaihtanut kunnolla alaspäin. Eli kyllä noita aina joutuu käytön myötä säätelemään, joten kannattaa opetella säätäminen, ettei jää lenkit tekemättä.

pee
13.11.2016, 21.30
Asiasta välityksiin. Näille nöösireisille tuo 32/42 -välitys on vähän hapokas vaativammassa maastossa. 3 fat pron kampien 104 bcd ei oikein mahdollista parhaimmillaankaan kuin 30T ovaalin (http://absoluteblack.cc/oval-104bcd-chainring.html). Onko tuosta hyvin apua, vai pitäisikö vaihtaa kampisarja, jotta saisi 26 tai 28 -hampaisen eturattaan? Ja jos nyt jollain sattuu olemaan 4 fat prosta kammet vapautumassa tai muut käypäiset, edullisesti tietenkin, niin tarjotkaapa yksärillä ;)

Taipan
13.11.2016, 23.09
Samaa kiinnostaisi kuulla tuosta ^ ovaalista. Kun tuota 30t pienempää ei saa ja kampia en ala vaihtamaan niin olen miettinyt takapakkaa. Jos tuohon comppiin uppoaa 11-42t, niin meneekö siihen myös 11-46t esim tämä sunrace slx:n kaveriksi? http://www.bike-discount.de/en/buy/sunrace-mx8-11-speed-cassette-11-46-535478

Smigi
13.11.2016, 23.17
Omassa kolmosProossa oli muistaakseni 34 piikkinen eturieska tehtaalta. Vaihdoin RaceFacen 30-hampaisen nw-rattaan. Itselle ainakin alkas välitykset tiheässäkin päässä riittämään. Ratas ei montaa kymppiä maksa. Kokeile, ei putoa kovin korkealta.

Läskimasa
13.11.2016, 23.32
Mutta olen ymmärtänyt että ihminen oppii tekemällä ja jos ei meinaa onnistua niin kysyy vai onko senkin sisäistäminen mennyt vituiksi?Ihan hyvällä tarkotin opastaa, vaikka näyttipä vähän tylyltä omaankin silmään jälkeenpäin.
Täällä sama ongelma 4 päivää vanhassa white 4pro jos vaihtaa isommalle rattaalle nousussa meni kettinki pinnojen väliin

vien pyörän liikkeeseen ekahuoltoon kun kuuluu kauppaan vaikka osaan kyllä itsekkin nuita säädellä
Kettinki meni yli ja meinaat poleksia sen aikaa kunnes saat varattua huoltoajan? Ja osaat säädellä? Kyllä mä mieluummin pyöräyttäsin ruuvista ihan ite ekaks, menee 15-20 sek niin kaikki toimii niinkuin pitää, eikä riskiä paikkojen rikkoontumisesta ylihyppivän ketjun vuoksi. Vie ilmaseen huoltoon sitten (jos jaksat) kun on muutaman satkun jälkeen huolto paikallaan.

Jos harrastaa pyöräilyä niin perussäädöt syytä sisäistää niin että onnistuu korvessakin säätötoimet.

necbose
14.11.2016, 09.51
Tottahan tuo on 😃

Fillarihemmo
14.11.2016, 11.21
Asiasta välityksiin. Näille nöösireisille tuo 32/42 -välitys on vähän hapokas vaativammassa maastossa. 3 fat pron kampien 104 bcd ei oikein mahdollista parhaimmillaankaan kuin 30T ovaalin (http://absoluteblack.cc/oval-104bcd-chainring.html). Onko tuosta hyvin apua, vai pitäisikö vaihtaa kampisarja, jotta saisi 26 tai 28 -hampaisen eturattaan? Ja jos nyt jollain sattuu olemaan 4 fat prosta kammet vapautumassa tai muut käypäiset, edullisesti tietenkin, niin tarjotkaapa yksärillä ;)

Eli sulla on edessä 32 piikkinen ratas ja takana suurin 42 piikkinen ?
Minkälaisissa olosuhteissa tuo välitys ei riitä ?

TMo
14.11.2016, 11.43
Samaa kiinnostaisi kuulla tuosta ^ ovaalista. Kun tuota 30t pienempää ei saa ja kampia en ala vaihtamaan niin olen miettinyt takapakkaa. Jos tuohon comppiin uppoaa 11-42t, niin meneekö siihen myös 11-46t esim tämä sunrace slx:n kaveriksi? http://www.bike-discount.de/en/buy/sunrace-mx8-11-speed-cassette-11-46-535478

Jos en nyt ihan väärin muista ni omassa Fat3Pro kammissa on ruuvinreiät pikkurattaalle, siis se 96BCD ja siihenhän saa sit 26/28 ovaalia spagettikintuille. Mulla on 32 ovaali ja vielä ei oo tullu paikkaa vastaan missä ei riittäs, kapeerenkaisessa on sama 32 ovaali mut takapakka loppuu 40T.

Jos teiän kammissa ei niitä toisia reikiä oo ni noi kammet joutaa myydä. RF kammet paikallaan.

pee
14.11.2016, 18.32
Eli sulla on edessä 32 piikkinen ratas ja takana suurin 42 piikkinen ?
Minkälaisissa olosuhteissa tuo välitys ei riitä ?

"Näille nöösireisille..."

yannara
14.11.2016, 20.01
Eipä meinaa löytyä interwebistä apuja tähänkään hommaan eli, ongelmana se että ketjut meinaa hypätä isoimman rattaan yli kovemmalla rasituksella esim mäessä. Kumpaa ruuvia pitäis säätää ja kumpaan suuntaan? En löydä mistään että kumpi on H ja L. Pyöränä pro3 ja Sram GX vaihteet

Jos on vieläkin ongelma ja asut Vantaa Myyrmäki lähestöllä, niin ajeleppa tänne päin. Mä yhdelle forumilaiselle jo opetin livenä miten vaihteita säädetään kun sattui asumaan 10km päässä.

himo_kaappoo
14.11.2016, 20.57
Jos on vieläkin ongelma ja asut Vantaa Myyrmäki lähestöllä, niin ajeleppa tänne päin. Mä yhdelle forumilaiselle jo opetin livenä miten vaihteita säädetään kun sattui asumaan 10km päässä.
Kiitos tarjouksesta mutta seinäjoella asun. :) tänään sain silmä määräisesti säädettyä noi linjaan, kyllä se pieni puoli aika sivus olikin. Huomenna kun ehtiis käydä mettäs sillä niin näkis oliko mitn apua..

Fillarihemmo
15.11.2016, 06.54
Ensinnä tulee mieleen,että jos 10piikin erotuksella ei riitä välitykset, eli etu32/taka42,niin kannattaa kokeilla vaihtaa renkaat laadukkaampii, esim JumboJim4" ja kevennyssisurit tai tubelessit,niin meno muuttuu aivan erilaiseksi.

Itellä vuosi sitten,kun aloin läskipyöräilijäksi,niin ihmettelin,että miten on kunto menny näin huonoksi,kun tutussa ylämäessä vauhti hiipui. Sitten vaihdoin kevyemmät sisurit ja meno muuttui vähän, sen jälkeen vaihdoin JumboJimit ja meno muuttui huomattavasti, myöhemmässä vaiheessa tuli hommattua kevyemmät kehät ja taas helpotti.

Pyörivästä massasta,kun saa painoa pois,niin vaikutus on välitön. Kaikki lite ja pro mallin läskit on kehnoilla renkailla,joten ensin miettisin rengastuksen kuntoon.

Fat Boy
15.11.2016, 08.02
Näinköhän noinkaan. Muutamana päivänä oon lyllertäny 15-20cm umpilumessa. Pinta alkaa hitusen kovettua, alla puuteria. Pinta ei tokikaan kanna yhtään. Moinen lumi vastustaa menoa aika juhlavasti renkaasta riippumatta ja mäkiä pääsee ylös hitaasti ajaen, pitoa hakien. Kovaa ei kulje missään kohden, kun vastus kasvaa nopeasti. Alamäet pitää pääosin polkea, jyrkemmät sentään rullaa.

Toki, kuskin paino suhteessa tehoihin vaikuttaa paljon, myös kesällä. Läskillä pääsee pidon puolesta tolkuttoman jyrkkää mäkeä, niin helposti alkaa voima loppumaan. Lukot auttaa, mutta niitä en itse käytä talvella, jäätyy jalat.

nih..

Fillarihemmo
15.11.2016, 08.21
Juu, talvi ja ääriolosuhteissa renkailla ehkei ole niin suurta merkitystä,mutta kovalla alustalla ja kesällä ero on kuin yöllä ja päivällä. Kannattaa kokeilla kavereiden pyöriä ja vertailla, että mikä vaikuttaa ja mihin vaikuttaa.

janne kuivakangas
15.11.2016, 08.56
Minun mielestäni Talvella just on merkitystä renkailla ja paineilla. .ja ajaako umpi lumessa vai kävelty tai kova alusta mutta kokeillaan niin tiedetään. .Tää on niin siistii touhua 👊👌🔝😊

rantamies
15.11.2016, 10.04
Pienillä paineilla ajettaessa renkaan rungon elastisuus vaikuttaa paljon rullaavuuteen, koska muodonmuutokseen käytetty energiaan muuttuu käytännössä kokonaan lämmöksi. Pehmeällä /ja epätasaisella alustalla rengas rullaa luultavasti paremmin kuin kovemmilla paineilla(pätee pienissä nopeuksissa).
Pidossa ja ajomukavuudessa ei liene epäselvyyttä.

Pakkasella eri materiaalit käyttäytyvät eri tavalla, mitä vähemmän pakkanen vaikuttaa renkaan elastisuuteen, sitä vähemmän rullaavus ja renkaan joustavuus vähenee. Sama pätee myös kuvion materiaaliin, jos nappulat eivät mukaile pinnan muotoja kunnolla, niin pitoakaan ei ole.

Kovilla paineilla renkaan muoto ei muutu läheskään yhtä paljon ja rullaavuuteen vaikuttaa lähinnä pinnan kuvio. Renkaan ja maan välinen pinta-ala on pienempi, koska rengas on pyöreämpi. Pitoa on myös paljon vähemmän, koska rengas ei mukaile kunnolla maan pintaa. Pehmeässä maastossa renkaan kohdistama paine maahan kasvaa ja rengas uppoaa syvemmälle.

Läskimasa
15.11.2016, 11.49
Ensinnä tulee mieleen,että jos 10piikin erotuksella ei riitä välitykset, eli etu32/taka42,niin kannattaa kokeilla vaihtaa renkaat laadukkaampii, esim JumboJim4" ja kevennyssisurit tai tubelessit,niin meno muuttuu aivan erilaiseksi.
Miks niitä tiheitä välityksiä pitäis yrittää vältellä ja keksiä kaikkee muuta tilalle? 🙄😳🤔 Enemmän iloa siitä tarpeeks kevyestä vaihteesta on kuin että saa jossain alamäessä heittää vielä yhen harvemman hetkeks sisään.

Tiheemmällä välillä saa lisää kadenssia = tasaisempaa voimantuottoa = rengas ei sudi niin helposti = eteneminen varmempaa = hallittavuus helpompaa hitaissa paikoissa.

Nimim. 28/45, 50:stä takarieskasta haaveillen

rantamies
15.11.2016, 12.03

Paraniko pito? Vaikka eipä se ruskontie kovin liukas ole vielä ollut :) Toivottavasti Snowshoe XL ei ole yhtä muovinen pakkasella, mitä viime vuotiset Snowshoe 4.5:t. Tuntui ettei niissä pitänyt nappulat kuin kovalla hangella.

Fat Boy
15.11.2016, 12.51
Miks niitä tiheitä välityksiä pitäis yrittää vältellä ja keksiä kaikkee muuta tilalle? 🙄😳🤔 Enemmän iloa siitä tarpeeks kevyestä vaihteesta on kuin että saa jossain alamäessä heittää vielä yhen harvemman hetkeks sisään.

Tiheemmällä välillä saa lisää kadenssia = tasaisempaa voimantuottoa = rengas ei sudi niin helposti = eteneminen varmempaa = hallittavuus helpompaa hitaissa paikoissa.

Nimim. 28/45, 50:stä takarieskasta haaveillen
Juu, mulla kahdella eturattaalla 22/36, joka näemmä lähellä sun välitystä ja ehdottomasti tarvetta hitaammalle olisi. Kesällä tilanne voi olla toinen, mutta sitä en vielä tiedä kun kesäajot jäi niin vähäiseksi.

nih..

Terwis
15.11.2016, 18.23
Interceptorin näkyvyyden parantamista.
Ei ainakaan jää heijastimista kiinni.

Ilman salamaa:
http://ep1.pinkbike.org/p5pb14148674/p5pb14148674.jpg

Salaman kanssa:

http://ep1.pinkbike.org/p5pb14148679/p5pb14148679.jpg

AnttiL
15.11.2016, 19.29
Noh noh :rolleyes:

mla
16.11.2016, 01.20
Paraniko pito? Vaikka eipä se ruskontie kovin liukas ole vielä ollut :) Toivottavasti Snowshoe XL ei ole yhtä muovinen pakkasella, mitä viime vuotiset Snowshoe 4.5:t. Tuntui ettei niissä pitänyt nappulat kuin kovalla hangella.

En saanut aikaiseksi vaihdettua kumeja kun on ilmeisesti lämpöisempää luvassa. Nastat kärsii niin asfaltilla ajosta - viime vuonnahan korvasin lähes kaikki takarenkaan nastat ja taisi mennä aika monta etukumiinkin uusiksi. Toki nyt kun nuo alumiininastat on vaihdettu parempiin niin voisi olettaa niiden kestävänkin :p

Laerppi
16.11.2016, 14.19
https://www.xxl.fi/white-fork-3-fat-pro-carbon-16-etuhaarukka/p/1114413_1_style

https://dam.media.xxlsports.com/9119622070302_1114413_orange_2_143767_jpg.jpg

Onko kellään antaa mittoja Whiten läskikeulasta?

slow motion
16.11.2016, 14.44
https://www.xxl.fi/white-fork-3-fat-pro-carbon-16-etuhaarukka/p/1114413_1_style

https://dam.media.xxlsports.com/9119622070302_1114413_orange_2_143767_jpg.jpg

Onko kellään antaa mittoja Whiten läskikeulasta?
Voin mittailla kun pääsen kotiin.Mitä mittoja haluut tietää?

jtornwal
16.11.2016, 20.03
Onko täällä mitään kokemuksia white 4 hiilariläskistä, vähän nihkeesti löytyy netistä tietoa, testejä ym höpinää

jtornwal
16.11.2016, 20.04
Interceptorin näkyvyyden parantamista.
Ei ainakaan jää heijastimista kiinni.

Ilman salamaa:
http://ep1.pinkbike.org/p5pb14148674/p5pb14148674.jpg

Salaman kanssa:

http://ep1.pinkbike.org/p5pb14148679/p5pb14148679.jpg

Moro
Onks sulla antaa kokemuksia tosta hiilariläskistä. Toi 4 versio olisi kiikarissa

Taipan
17.11.2016, 00.11
Tuli tänään ekaa kertaa ajettua kunnolla märässä lumessa. Tuntui heti raskaalta, mutta takaisinpäin yllättävän kevyeltä maaston jälkeen 😀 Heti kun nousee ylös polkemaan, jj:n takapää sudittaa. Tuo 32/32 välitys loppuu haipakkaan kun painuu metsän puolelle. Alkaa valjeta vauhdilla läskimasan vinkit välityksistä. Tämän päivän jälkeen ottaisin mielelläni 26/50 suhteella 2xl:t nastoilla alleni. Kun ei liene mahdollista tähän pyörään, alkaa 30/46 ja bud/lou nastoitettuna olemaan kohtuu korkealla hankintalistalla.

ytte07
17.11.2016, 01.29
Aattelin päivittää vaimolle 1x10 voimansiirtoa 3 liteen. Mikäs olis oikeen tyyppinen vaihtaja 26/11-36 rattaille? Menee noi sg ja sgs yms merkinnät taas hiukka ohi.

mhelander
17.11.2016, 02.54
En nyt muista kumpi se noista on mutta itsellä toimii lyhythäkkinen ZEE oikein hyvin 11-40 pakan kanssa.
Ensin SRAM X.9 9-vaihteisen liipasimella 1x9 josta hyppäsin suoraan 1x11 M9000 liipasinkahvalla.

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk

mattimat
17.11.2016, 11.46
Onko täällä mitään kokemuksia white 4 hiilariläskistä, vähän nihkeesti löytyy netistä tietoa, testejä ym höpinää

Ei noista voi olla kellään vielä kokemusta. 4Fat interceptoria ei ole tietääkseni vielä toimitettu yhtään kappaletta. 3Fat interceptoreita löytyy suomen xxl verkkokaupasta vielä muutamia kappaleita. Itselleni tilasin juuri sellaisen tiistaina.

Mitä työkaluja mun tarttee tuon huoltamiseen (vapaaratas, keskiö) ostaa ? Kannattaako pyörä pistää palasiksi rasvauksien tarkistamiseksi ?

Jänskättää.

Matti

janne kuivakangas
17.11.2016, 12.08
Uudessa pyörässä myös Fatbike on takuu tuskin sun tarvii kun tsekkaa ajoasennon ja ilmat. ...

kasari
17.11.2016, 12.15
^^ On mul ainaki 4fat IC. heinäkuussa ennakkotilattu ja saatu elokuun lopulla ajoon. Ihan ok peli.

Taipan
17.11.2016, 14.52
Osaatteko sanoa mistä kannattaa kuitukeulaa tilailla ja onko siinä jotain sudenkuoppia mitä pitää ottaa huomioon? Olen katsellut että tuollaista 9mm saisi alle satasella Kiinasta, mutta onko se poikki ekan kiven jälkeen? Ensi viikolla olisi black friday, jos osuisi arpajaisista jotain tarvittavia osia kohdalle 😀

Siemenlinko
17.11.2016, 16.41
^Olikos joku laittanut On-One Fattyn kuitukeulan Whiteen?
Niitä saa välillä edullisesti

Lähetetty minun SM-J510FN laitteesta Tapatalkilla

mattimat
17.11.2016, 16.42
^^ On mul ainaki 4fat IC. heinäkuussa ennakkotilattu ja saatu elokuun lopulla ajoon. Ihan ok peli.

Seison korjattua ;-) Ei löydy nettikaupasta enkä havainnut aiempaa pyörää koskevaa viestiäsi ankarasta yrittämisestä huolimatta. Kuvat ois kivoja ;-)

Matti

Läskimasa
17.11.2016, 17.28
Uudessa pyörässä myös Fatbike on takuu tuskin sun tarvii kun tsekkaa ajoasennon ja ilmat. ...
Toiset tykkää huoltaa ite. En jaksais alkaa raahaamaan, enkä ees haluis, pyörää xxln ilmaiseen huoltoon.

janne kuivakangas
17.11.2016, 17.33
Juu minä myös huollan itse /muitten. .😊✌

Munarello
17.11.2016, 23.09
Sitä huoltaa sen, minkä osaa, pystyy tai haluaa. Minä teen sen, minkä pystyn ja osaan. Ihan kaikkeen ei edes ole työkaluja. Kroisokset viekööt huoltoon vaikka etelä-eurooppalaista ilmaa renkaaseen laittaakseen, miksi se meitä muita haittaisi?

FillaRilla
18.11.2016, 00.06
Toiset tykkää huoltaa ite. En jaksais alkaa raahaamaan, enkä ees haluis, pyörää xxln ilmaiseen huoltoon.

Minä vein viime keväänä edellisenä syksynä ostetun Lite 3:n (?) Kerroin jättäessä että jarrut huutaa ja keskiö jumittaa ihan vähän kampikierroksella, kun pyörittää ilman ketjua takaperin. Huollosta noutaessa huoltokaveri kertoi käsitelleensä jarrupalat kuumailmapuhaltimella ja huoltaneensa keskiön nykimättömäksi. Kampia pyöritin heti noutaessa ja OK totesin. Jarrutkaan eivän äännelleet. Kotona lähdin koeajolle. Jarrut alkoi sinfonian samantien. Keskiö ei edelleenkään jumitellu koittaessa, kun naksumisen havaittuani taas pyörittelin ilman kettinkiä. Eli vika vaihtui toiseen. Mahottomassa alamäessä takajarrukahva meni pohjaan ja pian pysähdyttyäni jarrutellen päästin jarrukahvan irti puristuksesta, kuului kopskops. Jarrupalat putosivat maahan. Sokka oli pudonnut. Pujottelin palat takaisin ja lukitsin paikalleen maasta löytyneellä puutikulla. Matka jatkui ja huomasin, että etujarrun sokka oli myös pakenemassa jarrupalojen pitämistehtävästään. Havainto oli, että sokkaa ei ollut taivutettu. No, Walko seisoi kesän ja pari viikkoa sitten talvikelien alettua, irroitin puutikun takajarrusta ja liotin palat bräckleenillä, kuivasin kuumailmapuhaltimella ja hiukan karhensin hiomanauhalla. Nippuside sokan tilalle. Tulos; hiljaiset jarrut so far. Keskiö naksunee seuraavaan huoltoon asti. Eiku, ei saatana. En vie sitä sinne. Vaikka kuinka olis ilmainen. Tai vaikka maksaisivat.:mad:
Ai niin; etujarrukahva oli ihan pehmeä ja meni pohjaan heti nyt syksyllä läskiajojen alkaessa. Kiristin säätöruuvia kahvassa ja nyt on aika hyvä.

janne kuivakangas
18.11.2016, 00.12
✌😊^^

mahead
18.11.2016, 00.42
Eiku, ei saatana. En vie sitä sinne. Vaikka kuinka olis ilmainen.

Kerros nyt vielä minkä kaupungin XXL:stä tämä tasokas huoltokokemus on hankittu.

Lähetetty jollakin ihan uskomattoman bugisella softalla jostakin.

Fillarihemmo
18.11.2016, 08.25
Mulla on 4kpl White Lite3 läskipyöriä ja yhtäkään en ole vienyt ilmaishuoltoon. Ite oon vaihdellut keskiöitä ja jarrupaloja ja liikkuvia osia.
Eilen ostin 2kpl vapaarattaita himaan varmuuden vuoksi,jos sattuu hajomaan.
Nopeempi huoltaa ja säätää ite,kun roudata aina erikseen huoltoon.

necbose
18.11.2016, 08.55
Joo kyllähän tohon läskiin on jonkummoinen suhde jo tullu :-) huolletaan itse se on mun siihen ei muut koske.

rantamies
18.11.2016, 16.52
Mulla on 4kpl White Lite3 läskipyöriä ja yhtäkään en ole vienyt ilmaishuoltoon.

Saanko kysyä että miks? [emoji3]

Markku Liitiä
18.11.2016, 17.01
Olen paikallislehdestä lukenut, että Fillarihemmo vuokraa niitä. Jos nyt kyse on samasta järvenpääläisestä.

TuriMaas
18.11.2016, 17.02
Saanko kysyä että miks? [emoji3]

Ai koska neljä kappaletta vai ei ikinä ilmaishuoltoon? :)

TuriMaas
18.11.2016, 17.03
Olen paikallislehdestä lukenut, että Fillarihemmo vuokraa niitä. Jos nyt kyse on samasta järvenpääläisestä.

Okei, tämä selvittäisi kyllä.

Fillarihemmo
18.11.2016, 18.05
Juu sen verran tuli innostuttua läskipyöräilystä viime talvena (eka läskitalvi), että helmikuussa perustin fatbikevuokraus.com palvelun,jotta ihmiset pääsevät kokeilemaan mimmonen kapistus on kyseessä.
Moni onkin jäänyt läskikoukkuun ja monet asiakkaat on ex-asiakkaita ja nykyisiä ajokavereita, hupsista,kuinkas tässä näin kävikään :)

FillaRilla
18.11.2016, 19.31
Vantaan Tammisto oli huoltopaikka.

Munarello
18.11.2016, 21.23
Juu sen verran tuli innostuttua läskipyöräilystä viime talvena (eka läskitalvi), että helmikuussa perustin fatbikevuokraus.com palvelun,jotta ihmiset pääsevät kokeilemaan mimmonen kapistus on kyseessä.
Moni onkin jäänyt läskikoukkuun ja monet asiakkaat on ex-asiakkaita ja nykyisiä ajokavereita, hupsista,kuinkas tässä näin kävikään :)

Toosi huonoa bisnestä. :D

Mäkipete
19.11.2016, 20.42
Helppo tehdä tubeless nuille jalcon kehille.
Omassa oli kaks vannenauhaa päällekkäin kehällä. Toisen otin kokonaan pois painon karsimiseksi. Otin tietoisen riskin ja jätin teippaamatta kehän kokonaan. Hirvisäkki ja tubeless venttiili kehälle, jonka jälkeen 4,8 jumbojimi.
Kompuralla nousi kumi helposti. Sielu irti ja desi litkua ja sopivat paineet, toimii.

http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161119/d4e3a19b69219a216710306989017f69.jpg

http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161119/490c5c5ea6163090fe8fa86387f04f2d.jpg

ytte07
20.11.2016, 00.25
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161119/d5676bc6880b83ae4ef77bb8c5b0a189.jpg
Siinä olis lumitilanne pirkanmaalta tänään. Perskules ku en oo nähny tota hirvisäkkiä täällä kaupassa.

pee
21.11.2016, 01.21
Tilasin AbsoluteBlackin n/w-ovaalin 104 mm:n bcd:llä ja 30-hampaisena. Chain reaction cycles myy 49,49 eurolla (http://www.chainreactioncycles.com/fi/en/black-by-absoluteblack-narrow-wide-oval-single-chainring/rp-prod131089) ja tulee postikuluitta, kun on yli 49 euron tilaus :) Raportoinen jahka pääsen tuolla ajelemaan.

Noista tubeless-virityksistä. Onko hirvisäkki nyt se helpoin tapa tehdä tuon Jalcon vanteen muunnos? Mitä materiaalia se on ja miten paksua? Mistäköhän tuota täältä Tampereen suunnalta mahtaisi saada? Vai pitäisikö vain tyytyä kevyempiin sisureihin?

MikaM
21.11.2016, 11.06

Eipä ole kokemuksia. Kysyin XXL:stä, että koska toimitukset alkavat. Niiden piti alkaa joulukuussa, mutta menee kuulemma ensi vuoden puolelle..

lehtijussi
23.11.2016, 21.32
XXL:ssä 3 fat liten hinta on nyt 999, 4 lite on satasen halvempi. Tietää sitä että kohta 3 liteä mainostetaan hurjilla aleprosenteilla...

JJasco
23.11.2016, 23.26
XXL:ssä 3 fat liten hinta on nyt 999, 4 lite satasen halvempi. Tietää sitä että kohta 3 liteä mainostetaan hurjilla aleprosenteilla...

899e näyttäis olevan

https://www.xxl.fi/white-white-4-fat-lite-laskipyora/p/1121888_1_style

Minnes muuten Comp hävisi?

Munarello
24.11.2016, 14.23
^Olisikohan päässyt loppumaan verkkokaupan varastosta tai sitten säästelevät jotain mustan perjantain "supershokkitarjousta" varten..?

Seps
24.11.2016, 16.17
Jossain vaiheessa vois rustata ylistyspostauksen 2Fat prosta, mutta antaa sen vielä hetken odottaa. Sen sijaan kysyisin kokemuksia leveämmistä renkaista 2fattiin mulefuteilla: ilmeisesti Lou kannattaa puukottaa? Kellään kokemusta Maxxiksen Colossuksesta? Entäs se isompi Jumbo Jim?

Colossus kiinnostaisi talvikumina tai vaihtoehtoisesti se 0,1 tuumaa kapeampi Minion FBR.

cazares
25.11.2016, 08.54
2Fat Pro määrää!

Louta pyörittelin viimeset puolitoista vuotta 2Fat pro:ssa ja rahtusen pienimmillä paineilla kurnuutteli dropeissa. Ei mitenkään häiritsevästi, joten en puukottanut lainkaan.
Nyt onkin isot Jumbo jimit olleet puoli vuotta käytössä ja ne ei hinkkaa laisinkaan.

Terwis
25.11.2016, 11.33
Moro
Onks sulla antaa kokemuksia tosta hiilariläskistä. Toi 4 versio olisi kiikarissa

Tuo on ollut kaikin puolin mainio pyörä.
Muista läskeistä ei kokemuksia.

Joitain osia olen laittanut vaihtoon alkuperäisestä vastaamaan omia mieltymyksiä

Huonoa tuossa on tuo vapaaratas joita on minulla tuhoutunut jo 3kpl vajaan vuoden aikana.
Nämä kaikki on mennyt kumminkin kiltisti takuun piikkiin. XXL:ltä kyselinkin viimeksi eilen, että lähettääkö he minulle 3kk välein uuden vapaarattaan vai keksitäänkö jokin kestävämpi ratkaisu.

Kyllä minä tuota 3Fat versiota suosittelen. 4Fat on hieman taas huonommilla osilla, mutta varmasti ihan soiva peli.

Hieman on epäilystä ainakin minulla, että tuon mallisena näitä ei enää tulisi lainkaan.
Tuo runkovalmistaja on muuttanut rungon mallia tulevalle vuodelle ja valmistajaltakaan ei saanut tämän mallisia runkoja.
Mutta, tämä on vain oma mutu-tuntuma eikä millään tavalla faktatietoa.

Herman
25.11.2016, 14.41
^Viitisen tuhatta kilometriä Interceptor 2:lla eikä mitään moitittavaa. Keskiölaakerin vaihdoin viime vuonna Haanjan mutapainin jälkeen. Vapaarattaan tarkistin alkusyksystä ja näytti olevan OK; tuohan onkin vanha kunnon(!) kymppiversio.

Whiten politiikka näyttää kuuluvan vuosi vuodelta halvennettavat osat, mutta samalla myyntihintakin on pudonnut, joten eiköhän nuo hintansa väärtejä liene. Pari muutakin läskiä omistaneena ja vastaavia kilometrimääriä ajaneena voin suositella. Ei tuo nykyinen 9.8 Trekkini, hinnastaan huolimatta, ole kolmin verroin parempi :).

himo_kaappoo
26.11.2016, 13.12
Meinasin käyttää pyörän ensihuollos niin ilmoittivat kohteliaasti että huoltosopimus ei ole voimassa eikä pyörällä takuuta kun oon pyörän käytettynä ostanu.. Vitun kiva!

yannara
26.11.2016, 13.40
Meinasin käyttää pyörän ensihuollos niin ilmoittivat kohteliaasti että huoltosopimus ei ole voimassa eikä pyörällä takuuta kun oon pyörän käytettynä ostanu.. Vitun kiva!

What??? Onks sulla kuitit jne? Aikamoista selittelyä nyt kyl.

ps. kukaan yrittänyt tinkata Black Friday:lla?

himo_kaappoo
26.11.2016, 14.00
What??? Onks sulla kuitit jne? Aikamoista selittelyä nyt kyl.

ps. kukaan yrittänyt tinkata Black Friday:lla?

On mulla siitä tilausvahvistus ja klarnan laskusta kopio.

Sävynsäätäjä
26.11.2016, 14.09

Huoltojen vielä voi ymmärtää kuuluvan vain ensiostajalle, mutta kyllä takuun on toimittava on sitten kuinka mones omistaja vain. Vai löytyykö ehdoista jostain pienellä painettuna sen koskevan vain ensimmäistä ostajaa? Joissakin laitteissa elinikäinen takuu on tosiaan rajattu myyntiehdoissa vain ensimmäiselle omistajalle, mutta kyllä niissäkin normaalit takuun piiriin kuuluvat asiat toimivat silti muillekin.

rockverb
26.11.2016, 14.17
Itse ostanut emännälle fat2 liten käytettynä ja molempina kertoina soittanut huoltoajan etukäteen ja kertonut, että pyörä ostettu käytettynä. Kummallakaan kerralla ei ole ollut ongelmia ilmaisten huoltojen kohdalla ja jos oikein muistan niin joku laakeri meni takuun piikkiin eikä silloinkaan ollut ongelmia vaikka käytettynä ostin. Tämä tosin vuosi sitten

himo_kaappoo
26.11.2016, 14.18
Joo en sit tiedä mut näin mulle sanottiin kun tänään kävin.

yannara
26.11.2016, 14.34
Joo en sit tiedä mut näin mulle sanottiin kun tänään kävin.
Voin lohduttaa että noi sopimushuollot ei mitään laadukkaita ole...

himo_kaappoo
26.11.2016, 14.38

Joo en mä niin odottanutkaan mutta ku sitä kuuluu jotaki ihme rutinaa aina sillontällön polkies ja jotain napsumista havaittavis jossain päin voimansiirtoa.. Olsivat saanu sen kattoo, mut mut..

hcf
26.11.2016, 15.47
https://www.xxl.fi/polkupyorahuolto
Alkuperäselle omistajalle näköjään

mattimat
26.11.2016, 18.10
Täälläkin yksi uusi ladakuski lisää. Ostin XXL:n verkkokaupasta viimevuoden mallin 3Fat Interceptor:in. Toimitus kesti 4 päivää, hienoa. Täällä hymy vain koko ajan levenee. Pyörä on kevyt polkea ja ketterä käsitellä tiukoissakin mutkissa. Näin kuivilla keleillä ensiasennusrenkaat toimivat erinomaisesti. Talveksi voisi toisen kiekkoparin nastoilla investoida, suosituksia ?

Matti

ytte07
27.11.2016, 15.43
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161127/1102dd567eac3856e96b8f18598c44d5.jpg

Pitääpä kiikuttaa 3 pron takakiekko xxl:n huoltotiskille...

pee
27.11.2016, 21.19
Tämähän on jo ainakin toinen tuota laatua. Onko 3 Liten takanapa sama vapaaratasta lukuun ottamatta, vai miten niissä ei ole ollut samaa ongelmaa?

Paljonko tuolla on ajettu? Ja millaista ajoa?

Pancho
27.11.2016, 21.25

Pitää osata pyytää oikeaa huoltomiestä niin on taattua laatua. Ainakin Tampereella ne huoltomiehet on ollu jo huoltomiehiä ennen ku mitään xxl:ää on ollutkaan.

elasto
27.11.2016, 21.54

Eikö valmistajan virhevastuu ole kuitenkin pakko olla voimassa omistajanvaihdosta huolimatta?

EDIT: Viitaten siis tuohon "takuuseen" jos jotain pyörästä hajoaa. Huollot sitten sopimuksen mukaan erikseen.

ytte07
28.11.2016, 01.51
Oon nyt reilussa vuodessa ajellu about 1200-1400km. Mun ajot on suurimmaks osaks 7-9 km/h möyrintää pienillä vaihteilla metsässä. Kiekko jäi kauppaan. Kaveri otti jo uuden vaparin hyllystä ennen ku hokas jotta akseli on poikki.

N-Man
28.11.2016, 11.49
Eikö valmistajan virhevastuu ole kuitenkin pakko olla voimassa omistajanvaihdosta huolimatta?

EDIT: Viitaten siis tuohon "takuuseen" jos jotain pyörästä hajoaa. Huollot sitten sopimuksen mukaan erikseen.

Kyllä näin juuri on. Normaali virhevastuu ei katoa omistajanvaihdoksessa. Normaalin virhevastuun "päälle" annetut lisäedut ("ikuinen runkotakuu" ja vastaavat) saavat sitten olla ehdoiltaan sellaisia kuin valmistaja tai myyjä haluaa antaa, eivät kuitenkaan edelleenkään ehdoiltaan kohtuuttomia tai varsinkaan normaalia virhevastuuta rajoittavia. Välillä näkee tulkintoja jossa annetaan todella pitkä "takuu" joka ei kuitenkaan korvaa kuluvia osia ja tämän varjolla sitten väitetään että mitään kuluvaa osaa ei koskaan korvata vaikka niidenkin pitää normaalin virhevastuun mukaan kestää kohtuullisen ajan.

mattimat
30.11.2016, 16.35
Täsä se kalliolla aurinkoa ottaa. Liukasta jo kallioilla kiipuilla.

http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161130/87290da7ab4e82355d3629f1141e3cac.jpg

Sent from my H60-L04 using Tapatalk

kasari
02.12.2016, 16.57
^ Hieno pyörä. Mul on melkein samanlainen :). Mutta asiaan. Koska tuossakaan pyörässä ei näytä kovin paljon löysää olevan takajarruletkussa niin kysyn, paljonko
sietää kääntää etufillaria ennenkuin kiristyy? Kokeilkaa.
Omalla ajellut yli kolme kuukautta kun huomasin jotta takajarruletku kiristyy jo ennenkuin etupyörä on 90 astetta runkoon nähden, oikealle luonnollisesti.
Napsahtaa letku kyllä irti seuraavassa lipassa kun tuolle puolelle ottaa. fillari 4 ic. jarrut simpan m615.

pee
02.12.2016, 17.08
Tilasin AbsoluteBlackin n/w-ovaalin 104 mm:n bcd:llä ja 30-hampaisena. Chain reaction cycles myy 49,49 eurolla (http://www.chainreactioncycles.com/fi/en/black-by-absoluteblack-narrow-wide-oval-single-chainring/rp-prod131089) ja tulee postikuluitta, kun on yli 49 euron tilaus :) Raportoinen jahka pääsen tuolla ajelemaan.

Noista tubeless-virityksistä. Onko hirvisäkki nyt se helpoin tapa tehdä tuon Jalcon vanteen muunnos? Mitä materiaalia se on ja miten paksua? Mistäköhän tuota täältä Tampereen suunnalta mahtaisi saada? Vai pitäisikö vain tyytyä kevyempiin sisureihin?

Monologin toinen osa:

AB:n 30T ovaali on paikoillaan (ja toimituskokemukset CRC-ketjussa (http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?16556-Chainreactioncycles&p=2611085#post2611085)). Asennus meni ns. heittämällä, kun edes kampia, saati polkimiakaan ei tarvinnut irrottaa. Ensimmäinen lenkki ajettu ja kyllähän tuo on huomattava parannus, muttei siltikään välitys ole ihan niin lyhyt kuin mitä olisin halunnut. Rattaan ovaaliutta ei oikein edes huomaa kuin vasta isommalla kadenssilla, jolloin "nytkyminen" alkaa hiukan tuntumaan ja mäkeä möyriessä tuo kampien kuolonkohtien kevennys on tosiaan huomattava parannus. Tuote itsessään on oikein hienon näköinen ja painoakin säästyi ainakin 50 grammaa (WHOA!!!). Ketjulinja muuttui hiukan sisään päin, mutta juuri sen verran, että puolessa välin takapakkaa ketju rapisee hiukan. Mielestäni tuota ei ennen ollut tai sitten en vaan huomannut. Aika osoittaa rattaan keston, vaikka eikös noiden n/w:n pitäisi olla kulutuskestävämpiäkin.

Tuosta hirvisäkistä. Joko joku lie selvittänyt, että saaneeko sitä Pirkanmaalta?

ytte07
02.12.2016, 23.57
Minkäs rattaan tilalle pee laitoit tuon ovaalin? Itellä odottaa kans sama 30t asennusta ja aloin miettiin jotta tarviiko ketjun pituutta muuttaa. 32t on ny kiinni. Xxl:n huolto soitteli eilen ja mulle kuulemma tulee kokonaan uus kiekko tuon hajonneen tilalle. Tulee sit joskus kun saavat keskusvarastolta.

pee
03.12.2016, 01.41
Minkäs rattaan tilalle pee laitoit tuon ovaalin? Itellä odottaa kans sama 30t asennusta ja aloin miettiin jotta tarviiko ketjun pituutta muuttaa. 32t on ny kiinni.

32T oli alkuperäinen. Ketjun lyhentämistä mietin itsekin, mutten ainakaan vielä tehnyt, kun en ollut varma palaanko vanhaan rattaaseen. Näyttäisi lisäksi siltä, ettei häkki ole rajoittimessa pienimmälläkään rattaalla, joten ei sitä ehkä tarvitsekaan lyhentää.

yannara
03.12.2016, 18.52
Ei lähtenyt Pro tonnilla perkl :)

pee
03.12.2016, 19.42
^ No paljollas ne olis sen myyneet?

-JPO-
04.12.2016, 09.37
Ei lähtenyt Pro tonnilla perkl :)
Kolmonen lähtis nyt:
https://www.xxl.fi/white-3-fat-pro-16-fatbike/p/1112004_1_style

yannara
04.12.2016, 14.34
^ No paljollas ne olis sen myyneet?
Mä en jäänyt sitä kysymään, vaan härkisti tein tarjouksen. Viereisessä liikkeessä oli Felt myös kuumottamassa, joten en viitsinyt jäädä tinkaamaan. Lisäksi mulla ei ollut ajovarusteita mukana, eli olisi ollut melkoista säätämistä ajaa se himaan jne. Kokeilin lähinnä kepillä jäätä.

Mutta, nyt on toi 3-pro tilattu tonnilla, end of the story :D ... kuulin muuten, että sen hiilikuidun vaihtaminen tavalliseen nelosessa johtuu siitä, että osalla se keula vaan katkesi. No toivottavasti nyt noi "viimeiset" kolmoset ovat ehjää kauraa, kun aikaa on kulunut. Ainakin se keula näyttää kolmosessa jotenkin miehekkäämmälle. Välitykset kolmosessa mua ei eivät haittanneet, nimittäin toi sama pyörä ollut aikaisemminkin.

Pancho
04.12.2016, 16.20
... kuulin muuten, että sen hiilikuidun vaihtaminen tavalliseen nelosessa johtuu siitä, että osalla se keula vaan katkesi.

Jännä ettei täällä ole raportoitu kyseistä ongelmaa vai onko itellä menny ohi.

yannara
04.12.2016, 16.31
Jännä ettei täällä ole raportoitu kyseistä ongelmaa vai onko itellä menny ohi.
Tämä tieto tuli siis ihan myyjältä, kun valittelin hänelle, että 3-ssa on haarukka miehekkäämmän oloinen. Nelosessahan se on tosi tavis-rakenteinen kuten muissakin.

pee
04.12.2016, 16.42
Siis myyjä sanoi, että näistä on mennyt etuhaarukoita poikki ja silti ostit tuommoisen?! Hmmm...

Terwis
04.12.2016, 16.46
Esimerkiksi Framed myy samaa runkosettiä kuin Interceptor. Siinä on mukana tuo sama kuitukeula kuin proossa.
Kyseisestä keulasta on teetetty testit ulkopuolisella taholla ja sitä pidetään yhtenä kestävimmistä kuitukeuloista.
http://www.framedbikes.com/framed-carbon-fork-150x15/

Ihan rehellisyyden nimissä uskon että keula on alumiinia sillä se on halvempi valmistaa ja porukka ostaa silti samaan hintaan kuin kuitukeulallista.

yannara
04.12.2016, 17.27
Siis myyjä sanoi, että näistä on mennyt etuhaarukoita poikki ja silti ostit tuommoisen?! Hmmm...
Takuu.

pee
04.12.2016, 17.34
^ Jep. No mä vaan nyt oon tämmönen, kun oon jotenkin tottunut ehjiin hampaisiin, kalloon ja nikamiin.

Mutta pitääpä kysäistä liikkeestä huhun paikkaansapitävyyttä.

Blackborow
04.12.2016, 17.58
Jos noita olisi siinä määrin katkeillut, että konstruktiota on pitänyt kokonaan muuttaa niin eiköhän nuo olisi pitänyt vetää takaisin eikä ainakaan myydä enää. Paska puhetta sanon minä.

macci
04.12.2016, 18.40
Ja huippumallissahan on edelleen tuo kuituhaarukka. Ei nyt ihan selitys käy järkeen...

JackOja
04.12.2016, 19.24
...3-ssa on haarukka miehekkäämmän oloinen. Nelosessahan se on tosi tavis-rakenteinen kuten muissakin.

Kuva olis kiva. Miltä näytää tavishaarukka vs. miehekäs haarukka?

Odottakaa
04.12.2016, 19.46
Kolmonen lähtis nyt:
https://www.xxl.fi/white-3-fat-pro-16-fatbike/p/1112004_1_style

Ja jos joku ei tiennyt niin toi on vaan nettitarjous vaikka sivuilla lukee vain, että avajaistarjous (Tammiston myyjän mukaan jokaisen pitää tajuta, että avajaistarjous == nettitarjous, vaikka osassa tuotteissa osataankin erikseen kertoa, että nettitarjous).

XXL-sivujen mukaan tuota 3Fat Pro:ta on Tammiston varastossa (15kpl ainakin jossain vaiheessa) se tieto ei pidä paikkaansa. Siellä on nolla kappaletta. Ai niin veikkasi, että jos tänään tilaa netistä niin tiistaina pääsee jo ajamaan, yeah right ;)

tonza85
04.12.2016, 22.29
Dodii oon tän päivän tehny tota vakuumi tubeless systeemiä niin nyt ois kaikki muut valmiit paitsi et pitäis saada rengas nousemaan vanteele jalkapumpun kanssa...
Laitoin tiivistenauhaa vanteen sisälle kehän mukaisesti ku joku vissiin oli sillä saanut renkaan nousemaan,mutta itelle tämä ei toimi tai sitten tiiviste on jollain tapaa väärin..
White 3 lite kysessä

yannara
05.12.2016, 00.44
Kuva olis kiva. Miltä näytää tavishaarukka vs. miehekäs haarukka?
Tässä kolmosen kova. Mun mielestä nelosessa se on ohueempi sitten:

https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/10292545_10154001960678826_5028521976716033069_n.j pg?oh=a366672c007637c6e12afda1e3726bdf&oe=58B9FC47

yannara
05.12.2016, 14.41
On näissä ulkonäöllisesti eroa, jos kuviin on uskomista:

https://dam.media.xxlsports.com/9073547968542_1112004_orange_1_135558_jpg.jpg

Fat 3 Pro

https://dam.media.xxlsports.com/9324204195870_1121889_Orange_1_PATH_jpg.jpg

Fa 4 Pro

.Vaeltaja.
05.12.2016, 16.11
3fat pro:ssa on hiilikuituinen ja 4fat pro:ssa alumiininen. Mulla kävi korjattavana nelonen syksyllä ja muistan kun sitä ihmeteltiin. Pitäähän se parempien vanteiden hinta jostain ottaa :D

hcf
05.12.2016, 16.15
Pitäähän se parempien vanteiden hinta jostain ottaa :D

Myös paremmat renkaat. Entiä sitte onko ne kalliimmat.

.Vaeltaja.
05.12.2016, 16.25
Fuck the takuu. Piti taas jotain tekemistä keksiä. Toisessa kuvassa vielä takakiekko orkkiskunnossa vierellä...painoa lähti yhteensä pois noin 450-500gr.

http://i2.aijaa.com/m/00087/14297934.jpg (http://aijaa.com/RRaLlw)

http://i4.aijaa.com/m/00190/14297938.jpg (http://aijaa.com/HuYVIw)

Munarello
05.12.2016, 16.59
^Rispektiä! :)

Jopo81
05.12.2016, 17.00
Ei kai tossa muut takuut raukea? Vai meneekö kaikki kerralla😂

tonza85
05.12.2016, 17.52
Julmetun kokoset reijät :D
Mites vanteen kasassa pysyminen ton jälkeen?

yannara
05.12.2016, 18.02
Myös paremmat renkaat. Entiä sitte onko ne kalliimmat.
No niin joo, renkaiden ja vanteiden vertailu multa unohtui täysin. Mutta täytyy myöntää, että en mä osista juuri muuta ymmärrä kuin osaat verrata takavaihtajia :D ... en tiedä, tulenko mitään eroa huomaamaan. En usko, että ajaisin kieli poskella kaikki PK-seudun metsät tolla läpi. Mulla on kaverilla 4 Pro ja nyt kun saan tuon 3 Pron, niin lähetään vertailemaan noita :D

Tilasiko kukaan muu eilen tuota? Vois heittää viestiä, milloin alkaa saamaan.

.Vaeltaja.
05.12.2016, 18.04
No vannekehien takuu varmaan raukesi :D Laskin 1+2 että kehät kestää kyllä tuon kevennyksen vielä hyvin. Materiaalin paksuus ja profiili on sellaset, että ei mahda vaikuttaa muuhun kun painoon. Aikaa meni tosin 4h, että olivat siinä kunnossa että ilkeää alle laittaa. Jos jossain voltissa hajoavat, niin onpahan hyvä syy ostaa dt swissin kehät :)

necbose
06.12.2016, 15.13
Terve tuleekos tuossa whiten läskeissä ohjekirjaa mukana? ostin oman siitä ständiltä :-) mukan ei tullu mitään paitsi kuitti..

J.F
06.12.2016, 17.32
Onko tietoa onko 4fat pron haarukka/etunapa rear disc spacing vai front disc spacing? Olen tässä tilaamassa etunapaa ja olis kiva saada jarrulevy oikeaan kohtaan.. 😀 veikkaisin front disc spacingiä mutta olis kiva olla varma..

pee
06.12.2016, 18.06
Terve tuleekos tuossa whiten läskeissä ohjekirjaa mukana? ostin oman siitä ständiltä :-) mukan ei tullu mitään paitsi kuitti..

Netin kautta tilattuna 3Fat Prossa tuli vain yleinen kokoamisohje, ei muuta. Jos ostit valmiiksi kootun, niin eipä sitä ohjettakaan tarvittane. Ei siinä tosiaan mitään kiristysmomenttejakaan ole.

Tossa vielä kuva läystäkkeestä:
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=18804&d=1481036933

necbose
06.12.2016, 18.51
ok kiitos vastauksesta.

slow motion
06.12.2016, 20.19
Onko tietoa onko 4fat pron haarukka/etunapa rear disc spacing vai front disc spacing? Olen tässä tilaamassa etunapaa ja olis kiva saada jarrulevy oikeaan kohtaan.. 😀 veikkaisin front disc spacingiä mutta olis kiva olla varma..
Tuossa olis pyörä vieressä.Mistä ton näkee kumpi?

Lähetetty minun ONEPLUS A3003 laitteesta

J.F
06.12.2016, 20.37
En uskalla sanoa speksejä. Jommassa kummassa jarrulevy 5mm ulompana kuin toisessa. Eli samalla etäisyydellä kun takakiekossa.. pitää vähän googlailla lisää. Nämä fätit mulle niin uutta ja ilmeisen täynnä minulle uusia standardeja.. 😀

zipo
06.12.2016, 21.49
4fat prossa on thrubolt 15x150mm 32 h etunapa sen minkä ehdin GFBD:ssä Holkenin laavulla vilkaista oranssia paksupyörää joten siinä ei ole kuin yksi jarrulevy standardi(FDS).

Ne RDS ja FDS jutut koskee vain 9/10/15x 135mm sekä 15x142mm etunapoja.
Mitoitus:FDS 10mm kartiosta levyn pintaan ja RDS:ssä 15mm kartiosta levynpintaan
Sitten jos sattuu läytymään vanha 135mm takakiekko niin sillä on helppo mallata

J.F
06.12.2016, 22.23
👍😀 Olet kyllä oikeassa. Olen juuri täällä itse mittaillut ja tullut siihen että FDS tuon on pakko olla. Nyt kun sanot niin muistankin lukeneeni internetistä että koskee vain niitä kapeita. Meinasin varakiekot rakentaa/rakennuttaa tai ehkä kuitenkin ykköskiekot jolloin nykyiset sitten varalle.. Mulefutit vai DT-Swissit?

tonza85
08.12.2016, 23.06
Sanokaas mist löytyis suht ok tubeless ready malliset vanteet ja edulliset vanteet tohon white 3 lite?
Pitääkö uudet navat hankkia vai meneekö vanhoilla?
Millasia summia pintojen laittaminen yleensä.maksaa?

Lähetetty minun GT-I9506 laitteesta Tapatalkilla

yannara
09.12.2016, 17.21
Rengasvertailu Pro 3 vs. Pro 4

Jalco SNOY80 (vanne)
VEE Rubber Snow Shoe 26x4.5" VRB-370 72 TPI

Jalco SNOY90 W: 90 mm (vanne)
VEE Rubber VRB-375 Snow Shoe XL 72 tpi 26x4.8" Folding Bead

yannara
09.12.2016, 21.29
Ihan kiva, vajaassa viikossahan tää tuli. Tietääks kukaan, miten saa sitten kuitin pyörään esim. vakuutusyhtiötä varten, tuleekohan siellä jotain sarjanumerollisia papereita?

https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/s960x960/14715483_10154846045428826_6060784525563049157_o.j pg?oh=91dab0ea8dd16d2623a08a29db778937&oe=58E9E2A5

.Vaeltaja.
09.12.2016, 21.36
http://i11.aijaa.com/m/00440/14300867.jpg (http://aijaa.com/ckU2Mc)

Compin kehitystyö saa jatkoa hiilikuitukeulan muodossa. 652g ja mustana. Ei pahan hintainenkaan nyt alennuksessa 121,83€ + toimituskulut.

ytte07
09.12.2016, 21.42
^^Eikös siä oo joku seriaalitarra alaputkessa?

Taipan
09.12.2016, 23.41
Laita vaeltaja sitten infoo ja kuvia miten tuo haarukka istuu pyörään. Ootko laskenut paljon sulla on mennyt tähän mennessä? Itselläni on tällä hetkellä mennyt pyörään 560, jj 4.8 ss renkaisiin 130, m395 jarruihin 40, slx m7000 11-speed+ 30t ab:n ovaaliin 220. Eli kokonaiskulut ovat tällä hetkellä 950€. Plus tuppeja yms. mitkä olisi pitänyt ostaa pyörään kuin pyörään. Poisto-osista saa varmaan muutaman kympin takaisin. Jarrut saattaa olla liian heikot, täytyy katsoa kesällä, ompahan silti alkuperäisiin parannusta. Toivelistalla olisi vielä hiilikuituhaarukka, ja mua vähän kyrpii nuo kammet kun ei saa 30t pienempää, olisin laittanut 26t eteen jos olisin saanut. Tietääkö kukaan mistä tuohon voisi saada budjettikammet?

.Vaeltaja.
10.12.2016, 10.01
Itse lähtisin jatkamaan välityksiä helpomman kautta jos tuntuu että menee liian raskaaksi. Minkä kokoinen on Taipanilla isoin takaratas slx pakassa? Viikolla vaihdoin yhteen fillariin xt 11 pakan koossa 11-46. Se on jo niin laaja lätty että pitäisi suurimmalle osalle kansalaisista riittää kevyemmänkin pään välitykset.

https://www.bike-components.de/en/Shimano/XT-1x11-speed-Upgrade-Kit-2016-Model-p49644/

Hintaa tuon oman osalta vähän vaikea mennä laskemaan. Perustuu niin monimutkaiseen osto/myynti/vaihto/hyvävelikaupankäyntiin että en ole kärryillä itsekkään.

Taipan
10.12.2016, 11.29
Tilasin myös 11-46 juuri tuon eturattaan minimin takia. Otin vain sun racen pakan kun hirvitti shimpan viimeinen 37-46 loikka. Torstaina tuli rojut, lyön heti kiinni kun kuume hellittää. Uskon/toivon että riittää välykset. En vain ole ainakaan nykyisessäkään kaivannut paria raskainta vaihdetta käytännössä ollenkaan, pienellä eturattaalla uskoisin saavan pakan laajemmalla skaalalla käyttöön. Katsotaan nyt ajossa tota komboa. Ja kun saisi edes paikalleen kun en oo ikinä noihin koskenukkaa 😅 Tekisi mieli kanssa tilaa enemmän kuin paljon tuo hiilarihaarukka, sitten olisi oma pyörä "valmis", on kyllä hyvä tarjous. Olisi myös hinnan puolesta kokonaiskulut riittävän lähellä touhutonnia minkä annoin itselleni luvan käyttää tähän.

yannara
10.12.2016, 13.11
^^Eikös siä oo joku seriaalitarra alaputkessa?

Juu on toki, ja nyt on kuvat kaikista sarjanumeroista. Luulis se riittävän vakuutusyhtiölle.

tonza85
13.12.2016, 20.29
Tein nyt ton ghetto tubeleksen tohon white 3 litee,ei vuotanut ilmaa mistään ku paineet laitoin aika ihme juttu kyl,renkaana uus jumbo jim 4.8 liteskin.

Onkos porukoilla kokemusta miten kestää rengas vanteella pienemmillä paineilla tossa 3 litessä ghettona?
Ton retkipatjan tilalle ku sais jotakin mikä ei mene kasaan nii sais varmaa nostettua renkaan vanteelle takas jos joutuu tyhjentämään.

Taakse pitäis vielä tehdä sama homma jos nyt edessä kestää.