Kirjaudu sisään

Näytä tavallinen näkymä : Whiten läskipyörät



Sivut : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 [24]

raiveli
26.04.2020, 22.53
Onko joku saanut 7interin vaihteet pelaamaan virheettömästi? Verkkokaupasta pyörä tuli säätämättömänä, säädin kertaalleen ilman b-ruuvi palikkaa, mutta pientä nyppimistä tekee joillain vaihteilla. Nyt on b-työkalu niin palattava sorvin ääreen 🙄

jakoivuniemi
28.04.2020, 06.50
Hain 7 interceptorin kivijalasta loppukesästä 2019 ja vaihteet on toiminu ostohetkestä asti aivan täydellisesti, parhaiten mitä ikinä missään fillarissa. Siis niin hyvin että kertaakaan ei ole tarttenut säätöihin koskea koko omistusaikana. Mutta edellinen pro mikä rouvalle hommattiin ronaili niin pitkään kunnes just siitä yhdestä ruuvista säätämällä sai sen takavaihtajan pystysuuntaisen välimatkan ohjekirjaan mukaiseen etäisyyteen. Eli toivoa on ja harmittavan pienestä säädöstä se on kiinni jotta toimii kuin unelma.


Sent from my iPhone using Tapatalk

raiveli
28.04.2020, 08.25
Homma tuli eilen tehtyä, b-ruuvilla joutui häkkiä muutaman millin laskemaan. Muuten tosiaan vaihteet toimikin, mutta 3 ja 4 lehti teki pientä nypytystä. Eli puheet b-ruuvin tarkkuudesta pitää paikkansa.

Travelkicking
28.04.2020, 09.36
Säilytän maantiepyörää kerrostalon parvekkeella ja tarvitsisin sille seisontatuen. Onko tällaisesta mihinkään ja sopiiko myös levyjarrulliseen maantiepyörään? tarkotus olis, että vois myös ketjut öljytä tuossa telineessä, että sen verran pitäisi olla tukeva...
https://www.verkkokauppa.com/fi/product/39321/gjdrs/XLC-VS-F02-Standard-pyorateline?list=OZCYkROiOXshW20wMek7DOUGPbMeNR05X tfz5XtU0hCcKNKn7avMc2yjC7L9vZDkxDb

Voisko parvekkeella toimia vaakasuora patikka tai putki ? Siis mallia bike parking, reilun metrin korkeudelle asennettu. Fillari roikkuu siinä satulan etuosasta takapyörä himpun verran ilmassa.

Asku90
09.05.2020, 09.00
Onkos yleinenkin ongelma noitten br-mt200 jarrujen kanssa että huutavat kuin hyena ja jarruteho on olematon? Täytyy alkaa tässä putsaileen palat ja levyt notta voi xxl.n huollosa kitistä takuuseen jarruja jos noi vuotaa. Kyseessä siis 6 fat pro. Semmonen muistikuva että ihan uutena vain ois ollu jotain tuntumaa jarrussa.


Sent from my iPad using Tapatalk

ossi5000
09.05.2020, 09.06
Kyllä ainakin omassa 6pro:ssa huutivat hyeenan lailla kun vähänkin kosteampaa keliä. Ja kahvoja sai puristaa muutenkin varsin reippaasti, pysäyttivät kuitenkin. Olisin vaihtanut jarrut jos olisin keksinyt miten se takajarrun letkun läpivientiaukko saadaan auki..

teralt
13.05.2020, 21.50
Nöösikysymys:
5 Fat Pro:ssa oikea kampi löystynyt.
https://img.aijaa.com/b/00028/14837027.jpg
Minkälainen ja kokoinen avain tuohon sopii? Vähän niinku torx muttei kuitenkaan :) Mikä liike myy?
Tekniset tiedot:
http://whitebikes.fi/bikes/5-fat-pro/

(http://whitebikes.fi/bikes/5-fat-pro/)edit: normaali 10mm kuusiokoloavain näytti käyvän kun rohkeasti kokeili :o

micsa
24.05.2020, 10.46
Näin hyvien kelien saavuttua on tullut innostuttua rullailemaan kesällä 2015 hankintulla 3 Fat Pro:lla taas enempi, lieneekö korona ja kotona työskentely nostattanut ajohalut.

Oma 3 Fat Pro aika lailla orggiskunnossa, renkainakin vielä orggis 4.5” Snowshoet alkuperäisillä sisäkumeilla. Hieman muita pyöriä testanneena tuo L-koon (19”) runko tuntuu pieneltä, itsellä kuitenkin kokoa reilusti 191/105. Hankittaessa XL-runkoja ei ollutsaatavilla

Kannattaako tuollaista 5 vuotta vanhaa Whiteä lähteä enää upgreidaamaan (esim. paremman renkaat tubelessinä, teleskooppisatulaa jne), vai olisko fiksumpi laittaa tuo myyntiin ja ostaa suoraan isompirunkoinen pyörä ”sopivilla” osilla?

ATK
24.05.2020, 23.00
Jos pyörä ei tunnu sopivan kokoiselta, niin lähtisin ensisijaisesti etsimään uutta pyörää vanhan rinnalle. Paremmat osat eivät kuitenkaan tee niin autuaaksi ajamista, jos pyörä tuntuu koko ajan selvästi liian pieneltä. Tosin nyt voi olla jo vaikeaa löytää uusia pyöriä 2020-mallistosta, kun pyöräkauppa käy vilkkaampana kuin juuri koskaan.

Jos jotain päivitystä haluaa kuitenkin tehdä, niin lähtisin liikkeelle sellaisista päivityksistä, mitä voi toteuttaa mahdollisesti huokeaan hintaan (esim. nykyisten renkaiden litkutus) tai osista, joita voi siirtää suhteellisen helposti uuteen pyörään vanhasta (esim. uudet polkimet, renkaat, jarrut mikäli vanhassa pyörässä ei ole rungon sisäänvetoja).

SaPeKa
14.06.2020, 22.25
6 Fat Pro, Bottom bracketin tyyppi. Alkoi naksumaan ja näyttäs toisen puolen laakeri olevan vähän huonossa kunnossa. Onko kukaan vaihtanut? Löytyyköhän tuota XXL:n hyllystä? Ilmeisesti joku DUB-tyyppinen? Onko tietoa sopiiko tuo: https://www.bike-discount.de/en/buy/sram-dub-bsa-mtb-bottom-bracket-716616?varid=716622 ? Avainkin tuohon on taas omanlaisensa...

-Markku-
15.06.2020, 00.16
6 Fat Pro, Bottom bracketin tyyppi. Alkoi naksumaan ja näyttäs toisen puolen laakeri olevan vähän huonossa kunnossa. Onko kukaan vaihtanut? Löytyyköhän tuota XXL:n hyllystä? Ilmeisesti joku DUB-tyyppinen? Onko tietoa sopiiko tuo: https://www.bike-discount.de/en/buy/sram-dub-bsa-mtb-bottom-bracket-716616?varid=716622 ? Avainkin tuohon on taas omanlaisensa...

Olen vaihtanut täsmälleen samaan pyörämalliin. Tuo linkistä löytyvä tuote on oikea. Ja avain on tosiaan eri kuin esim. Shimanossa. Virallinen SRAM-yhteensopiva avain maksoi ainakin joskus vähintään puoli omaisuutta, mutta onneksi kiinalaiset ovat hyviä kopioimaan: https://www.ebay.com/itm/UK-LD-Durable-Aluminum-Bicycle-Bottom-Bracket-Repair-Tool-for-Sram-Dub-BSA30-R/ (https://www.ebay.com/itm/UK-LD-Durable-Aluminum-Bicycle-Bottom-Bracket-Repair-Tool-for-Sram-Dub-BSA30-R/124210813522?_trkparms=aid%3D1110006%26algo%3DHOME SPLICE.SIM%26ao%3D1%26asc%3D20200520130048%26meid% 3Dbd6d56c4130e4ce7bb4cecd051e7b373%26pid%3D100005% 26rk%3D1%26rkt%3D10%26mehot%3Dco%26sd%3D2240448787 70%26itm%3D124210813522%26pmt%3D1%26noa%3D0%26pg%3 D2047675%26algv%3DSimplAMLv5PairwiseWebWithBBEV2bD emotion&_trksid=p2047675.c100005.m1851) (toimitusaika vaan on pitkä)

SRAM:n design tuntuu olevan aika herkkä. Laakereissa on tosi pienet kuulat ja huono suojaus, jolloin hiekka ja vesi tekevät laakerista äkkiä selvää.

pentti59
27.06.2020, 10.10
White 7fat interceptor. Ostin XXL:tä uuden vaihtajankorvakkeen ja laitoin paikoilleen. Taka-akseli ei mahdu tulemaan korvakkeen reiän läpi, koska takahaarukan akselin reikä ja korvakkeen reikä on noin 0,5 mm eri kohdassa. Onkohan korvakkeet näin epätasaista laatua, ettei reiät ole oikeilla paikoillaan vai asentajassa vika?

TPJ
28.06.2020, 10.33
White 7fat interceptor. Ostin XXL:tä uuden vaihtajankorvakkeen ja laitoin paikoilleen. Taka-akseli ei mahdu tulemaan korvakkeen reiän läpi, koska takahaarukan akselin reikä ja korvakkeen reikä on noin 0,5 mm eri kohdassa. Onkohan korvakkeet näin epätasaista laatua, ettei reiät ole oikeilla paikoillaan vai asentajassa vika?

Ei ole asentajassa vika.
Ostin saman pyörän keväällä Oulusta ja tilasin tuon korvakkeen samalla varalle. Parin viikon päästä korvakkoa hakiessa XXL:n huoltomies sanoi että oli kokeillut sitä paikoilleen myyntipyörään eikä korvakko sovi kun siinä on mitta virhe. Ei antanut korvakkoa mukaan vaan aikoi ilmoitella kun sopivia osia tulee, tämä siis toukokuun alussa, vielä ei ole mitään kuulunut:)

pentti59
28.06.2020, 22.13
Eihän se aina tietenkään voi osua reikä oikeaan kohtaan. Aikamoista! Ei taida muualta saada sopivaa korvaketta hommattuakaan. Ihme hommaa, että noita kuitenki koko ajan myydään, vaikka tiedossa että kaikki virheellisiä. Tässäpä se näkyy halvan rungon ja sen osien syy.

SaPeKa
29.06.2020, 19.03
6 Fat Pro, Bottom bracketin tyyppi. Alkoi naksumaan ja näyttäs toisen puolen laakeri olevan vähän huonossa kunnossa...

Laakerit vaihdettu, mutta ei poistanut naksuntaa / narinaa kun polkimelle annetaan voimaa. Kevyessä pyörityksessä ei äännä. Etuhammasrataskaan ei äännä. Onko ideoita / kohtalotovereita aiheeseen? Voiko takapakka / vapaaratas narista? Pakka on kyllä kiinni. Satula / tolppa ei myöskään ole syyllinen.

laukas
29.06.2020, 22.02
Laakerit vaihdettu, mutta ei poistanut naksuntaa / narinaa kun polkimelle annetaan voimaa. Kevyessä pyörityksessä ei äännä. Etuhammasrataskaan ei äännä. Onko ideoita / kohtalotovereita aiheeseen? Voiko takapakka / vapaaratas narista? Pakka on kyllä kiinni. Satula / tolppa ei myöskään ole syyllinen.
6Fat Pro on mulla mennyt naksumatta 1500 kilsaa. Kuvatunkaltainen naksuminen mulla on toisessa kalliimman merkkisessä cyclossa, enkä ole onnistunut paikallistamaan millään.

Herman
30.06.2020, 11.34
Laakerit vaihdettu, mutta ei poistanut naksuntaa / narinaa kun polkimelle annetaan voimaa. Kevyessä pyörityksessä ei äännä. Etuhammasrataskaan ei äännä. Onko ideoita / kohtalotovereita aiheeseen? Voiko takapakka / vapaaratas narista? Pakka on kyllä kiinni. Satula / tolppa ei myöskään ole syyllinen.

Ohjainlaakeri! Usein pelkkä kiristys auttaa :).

oppes
30.06.2020, 18.54
Ohjainlaakeri! Usein pelkkä kiristys auttaa :).

Mulla on parikin fillaria (6FatPro ja CUBEn 29") natisseet. Molemmissa ohjauslaakerin rasvaus ja säätö poiti ongelman. Rasvaa myös Stemmin alla olevien spacereiden väliin.

Nautiskelija
30.06.2020, 23.44
Pikalinkullinen pyöräni naksui aikanaan häiritsevästi. Se tulikin etunavan ja haarukan rajapinnan tienoolta, vaikka keskiötä ja polkimia epäiltiin ensin. Tietyssä kohtaa kampikierrosta kuului naksaus, jos laittoi kuormaa. Varovainen rasvaus etunavan ulkopuolelta, mitään purkamatta poisti ongelman.

Pyhä Risti
09.07.2020, 13.48
Hei!
Tarvisin varmistusta siitä että Whiten 3 Fat (Chosen) takanavan veto eli pakkapuolen päätyholkki on kierteillä kiinni.
Ei vetopuolen end cap lähti normaalisti vetämällä pois. Akselissa on hahlo ei vetopuolella joka myös viittaisi siihen että toinen pää on kierteillä ja hahloa käytetään akselin pitämiseen paikallaan.
Tarkoituksena olisi vaihtaa n. kolme vuotta vanhoihin Whiten Fat ? takakiekkoon QR päätyholkit läpiakseliholkkien tilalle. Eli 197 mm läpiakseli 190 mm pikalinkuksi.
Ei vetopuolelle ainakin meni nätisti paikalleen holkit päittäin vaihtamalla. Lienee täysin sama napa näissä.
XD-vapaaratas molemmissa.
Mielestäni tuo vanha vanne jossa oli pyöreät kevennysreiät oli helpompi tehdä tubelekseksi.

Wtesko2
09.07.2020, 14.22
Hello,

Täällä uuden 7fat Interceptorin omistaja. Pari lenkkiä alla ja pääosin hyvät kokemukset tähän asti.

Yksi jarruihin liittyvä kysymys olisi kuitenkin muille omistajille tai tietäjille esittää:

Eli huomasin oman yksilöni Shimpan levyt olevan: edessä SM-RT56-M (180mm) ja takana SM-RT66-S (160mm). Onko muilla 7fat Interceptorin omistajilla vastaavat levyt? Mietin tätä lähinnä, kun XXL:n omilla sivuilla tuotekuvauksessa sanotaan, että sekä edessä että takana pitäisi olla 180mm levyt (https://www.xxl.fi/white-7fat-interceptor-gx-eagle-1x12-20-unisex-fatbike-harmaa/p/1163482_1_style; Jarrut: Shimano BL-MT501/BR-MT500 (180/180) ). Lisäksi kun selaa noita sivuilla olevia mallikuvia, niin siellä sekä etu- ja takalevy on mallimerkinnällä SM-RT56-M (180mm) (omassani takalevy siis SM-RT66-S).

Kertokaapas vielä nöösille vastaus pariin lisäkysymykseen: Eikös periaatteessa RT66 (SLX?) ole ainakin marginaalisesti parempi kuin RT56 (Deore?)? Onko siis 20mm pienempi RT66 tehokkaampi/parempi kuin suurempi RT56? Mitä merkkaa nuo mallimerkintöjen lopussa olevat kirjaimet M ja S?

Parin lenkin perusteella jarrut kyllä toimii ja pysäyttää, joten sinänsä sinänsä en valita. Jarrutusteho saisi kyllä omaan makuun olla parempikin. Vertailukohdaksi ei ole kylläkään muuta, kuin vanha ja uskollinen 29" maastopyöräni, johon päivitetty Avidin mekaaniset BB7-levyjarrut (180/180). Vaikka Avidit kyllä pitää enemmän ääntä kuin Whiten Shimanot (ainakin toistaiseksi), niin jarrutusteho on vastaavasti selvästi parempi. Luulisi toisaalta hydraulisten olevan tehokkaammat kuin mekaaniset? Ei kai tuo parempi jarrutusteho/-tuntuma vanhoissa mekaanisissa Avideissa voi selittyä pelkästään 20mm suuremmalla takalevyllä?

Toisaalta, kuten jo sanoin, toimivat uuden Interceptorin jarrut siinä määrin, etten tiedä kannattaako asiasta lähteä valittamaan XXl:n suuntaan? Mielipiteitä.

Kiitos!

mahead
09.07.2020, 17.23
Minä antaisin olla, tai jos välttämättä haluaa valittaa, niin kerjäisin parin kympin lahjakorttia hyvitykseksi.

-S = small, 160 mm levy, -M = medium, 180 mm, ja -L olisi vastaavasti large, eli 203 mm levy.

Isomman levyn kanssa saa kyllä enemmän tehoa kunhan systeemi on muuten kunnossa (ei ilmaa, hyvät palat), mutta normiajossa en usko että oikeasti koet merkitystä kumman kokoinen levy takana, ellei reitilläsi ole paljon pitkiä ja/tai jyrkkiä alamäkiä. Deore vs. slx en usko että huomaa mitään eroa, mutta jarrupaloihin sillä saattaa olla vaikutusta: ainakin jotkut (kaikki?) deoret on pehmeämpää metallia ja siksi niiden kanssa saa käyttää vain resin-jarrupaloja (metallipalojen kanssa kävisi niin että palat kestää ja levy kuluu). Tuosta on oranssi varoitustarra kyllä niissä levyissä, jos sen mallin levy on kyseessä.

Antsah82
07.10.2020, 00.41
Whiten sivuilla näkyy olevan jo - 21 mallit. Jokohan on kohta xxl myynnissä?

https://whitebikes.com/bikes/mountain/fat-bike/

hcf
07.10.2020, 02.18
Jaa interceptori vaihtui takasi hiilikuituun. Oikia homma.
Muutenki aika hieno

Lähetetty minun SM-T725 laitteesta Tapatalkilla

ATK
07.10.2020, 10.53
Jännä miten tuon uuden Interceptorin geo vaikuttaa lukujen perusteella jokseenkin huonommalta kuin noissa saman katraan halvemmissa tai viime vuoden malleissa? Uudessa Interceptorissa mm. siis jyrkempi keulakulma, loivempi satulakulma, lyhyempi reach, pidempi chainstay mutta samalla myös melko lyhyt akseliväli (L-koon akseliväli esim. samoissa mitoissa kuin S-koon Kona Wo:ssa???)...

solisti
07.10.2020, 11.04
Jännä miten tuon uuden Interceptorin geo vaikuttaa lukujen perusteella jokseenkin huonommalta kuin noissa saman katraan halvemmissa tai viime vuoden malleissa? Uudessa Interceptorissa mm. siis jyrkempi keulakulma, loivempi satulakulma, lyhyempi reach, pidempi chainstay mutta samalla myös melko lyhyt akseliväli (L-koon akseliväli esim. samoissa mitoissa kuin S-koon Kona Wo:ssa???)...

Sellainen open mold- runko on nyt löytynyt. Ei tuo 70.5 asteen keulakulma läskissä nyt mikään älytön ongelma ole... Toki jos tuohon haluaa joustokeulaa ja ajaa alamäkeä niin loivempi on parempi, mutta läski on yleensä sellaisessa ajossa että jyrkemmälläkin pärjää. Lisäksi läskirenkaat tuo vakautta. Toki omakin Scooppi parani 2 astetta loiventavalla ohjainlaakerilla ainakin joustokeulaa kanssa... Mutta ei tuo 70.5 nyt mitään OTB automaattia välttämättä tarkoita.

hitlike
07.10.2020, 12.20
Jännä miten tuon uuden Interceptorin geo vaikuttaa lukujen perusteella jokseenkin huonommalta kuin noissa saman katraan halvemmissa tai viime vuoden malleissa? Uudessa Interceptorissa mm. siis jyrkempi keulakulma, loivempi satulakulma, lyhyempi reach, pidempi chainstay mutta samalla myös melko lyhyt akseliväli (L-koon akseliväli esim. samoissa mitoissa kuin S-koon Kona Wo:ssa???)...

Eri runko niin eipä tuossa ihmeitä. 12.9kg sisureilla(?) on aika vaikuttava paino, tosin en saa itse lisäarvoa kuidusta maastopyörissä joten jos saisin valita ottaisin tuon Interceptorin osat tuon alaspäin mallin alumiinirunkoon. Tuossa alurungossa on aika hyvä geokin kaikenlaiseen ajoon. Tuo Interceptor on selvästi retki/XC-maisempi (tässä käytössä keveys on tosin hyvä juttu) mutta voisin kuvitella että voi tuntua kiikkerältä kovassa alamäkiryntyttelyssä.

PedroK
10.10.2020, 18.40
Edellinen läski meni varkaiden mukana ja jouduin pakon edessä hakemaan White 7fat Pron, koska joka puolella tuntui olevan pyörät loppu. Tämä oli melko lähellä Konaa. Karmea SX muovirimpula vaihteisto vaihtui GX palikoihin, tanko vanha tuttu 40mm nousulla oleva Renthal, perseelle sopivampi satula ja Revoloopin sisurit. Painolla ei mulle ole alupyörässä niin väliä kunhan se toimii kuin haluan ja rullaa hyvin.

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20201010/6089605a6aa5bdf93dedbb5b5a5f9905.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20201010/2d908c20119211617e35344b404f0fc1.jpg


Sent from my iPhone using Tapatalk

hitlike
10.10.2020, 20.22
Sellainen open mold- runko on nyt löytynyt. Ei tuo 70.5 asteen keulakulma läskissä nyt mikään älytön ongelma ole... Toki jos tuohon haluaa joustokeulaa ja ajaa alamäkeä niin loivempi on parempi, mutta läski on yleensä sellaisessa ajossa että jyrkemmälläkin pärjää. Lisäksi läskirenkaat tuo vakautta. Toki omakin Scooppi parani 2 astetta loiventavalla ohjainlaakerilla ainakin joustokeulaa kanssa... Mutta ei tuo 70.5 nyt mitään OTB automaattia välttämättä tarkoita.

Taitaa olla sama katalogirunko kuin Augmentin 26 Superiore-fatissa. Geossa täsmää mitat ja näyttääkin ihan samalta mutta eri maaleilla. Osatkin aikalailla samat mutta Whiten hinta 2000e vs Augment 2800e.

hcf
10.10.2020, 21.57
Onko augmentin keulakulmasta valitettu?
Pelkkiä kehuja ite kuullu ks. Pyöristä

Saas nähä millon tulee myyntiin nuo uudet whitet. Vai tuleeko ollenkaan. Nehä on jo reilusti myöhässä vanhasta totutusta aikataulusta.
Hieman kyllä kutittelis tuo inceptori vaikka en whiteä merkkinä arvosta yhtää

PedroK
12.10.2020, 21.46
Hieman kyllä kutittelis tuo inceptori vaikka en whiteä merkkinä arvosta yhtää


Ei muakaan White merkkinä kiinnosta yhtään. Ice Cream Truck runkosetti haaveet kariutu kun osien luovuttaja lähti varkaiden matkaan. Tuossa pro mallissa oli joitain juttuja, jotka on ihan ok. Valmis pullotelineen paikka alaputkessa oli plussaa. Yllätyin vaan suuresti kun pyörä piti saada äkkiä ja kaikki myy eioota.

hitlike
12.10.2020, 23.09
Onhan nuo White/Silverback/Vitus yms tyyppiset pyörät vähän persoonattomia ja kyllä sitä rahalla usein saa just sitä pientä designia joka vie ajonautintoa seuraavalle levelille. Mutta kyllähän tällaisillä kansanvehkeilläkin varmasti myllää tuolla metsässä suu hymyssä.

Esuli
13.10.2020, 13.45
Se tekee ihmisestä entistä paremman kun jalkautuu tavan tallaajan pariin, ei liiaksi tietenkään.

tktukiai
15.10.2020, 23.13
Onhan nuo White/Silverback/Vitus yms tyyppiset pyörät vähän persoonattomia ja kyllä sitä rahalla usein saa just sitä pientä designia joka vie ajonautintoa seuraavalle levelille. Mutta kyllähän tällaisillä kansanvehkeilläkin varmasti myllää tuolla metsässä suu hymyssä.



Olen sen verran pienen budjetin kansalainen, että on ollut tyytyminen Silverbackin Scoop Fattyyn. Kyllähän sillä on ajellut hyvinkin mielellään lähialueiden metsissä, kun ei paremmasta tiedä ja ehkä parempi, ettei tiedä.

Päätin ostaa Silverbackin ihan siitä syystä, että se vaikutti hinta-laatusuhteeltaan aivan asialliselta peliltä satunnaiseen ajoon kerran pari viikossa. Saatavuuskin oli sillä hetkellä hyvä. Ajaminen on kuitenkin ollut hyvin säännöllistä ennen rungon katkeamista ja ajokokemuksen karttuessa olen muita läskejä katsellessa miettinyt, että kyllähän Silverbackin pyörissä on vahva markettipyörän fiilis, persoonatonkin vielä. Scoop Fattylla ajaessa ei voi tuntea suurta ylpeyttä, mutta pyörä on hoitanut homman ihan mallikkaasti lähialueiden poluilla. Uusi runko on tulossa Saksasta, joten suurella todennäköisyydellä jatkan Scoopilla tyytyväisenä ajamista seuraavat puoli vuotta ennen uuden rungon antautumista :D

Antsah82
21.10.2020, 21.02
Kukaan käynyt xxl:ssä kyselemässä onkl fatbiket tulossa milloin myyntiin vai ei ollenkaan?

hcf
21.10.2020, 22.05
No nyt on lähetetty kysymys nettisivulta. Saa nähä vastaavatko.

Edit: Olisi kuulemma pitäny jo tulla. Odottavat saapuvaksi lähiviikkoina

Antsah82
23.10.2020, 19.52
No nyt on lähetetty kysymys nettisivulta. Saa nähä vastaavatko.

Edit: Olisi kuulemma pitäny jo tulla. Odottavat saapuvaksi lähiviikkoina

Kiitoksia👍

Vipa84
20.02.2021, 13.26
Onkos tästä pyörästä teillä kokemusta, vai saiskohan samalla rahalla parempaa? https://www.xxl.fi/white-8fat-ltd-nx-1x12-20-unisex-fatbike-dark-blue/p/1178087_1_style

hoogenband
07.04.2021, 21.24
Mulla on 7interceptori. Onnistuuko alkuperäisten jumbo jimien litkutus? Ne on jotain 67 tpi mallisia jos sillä on suuri merkitys. Tein nastarenkaat hirvisäkillä ja nyt ois intoo tehdä sama noille mutta onko turhaa hommaa?

Ukkis
10.04.2021, 11.12
Oma 7 fat interceptor on nyt ollut tubelessina gorillateipillä ja stansin litkuilla 1½ vuotta. Tänä talvena vaihdoin litkut ensimmäisen kerran. Hyvin on pelannut ensiasennusrenkailla.

Jukkis
10.04.2021, 12.27
Oma 7 fat interceptor on nyt ollut tubelessina gorillateipillä ja stansin litkuilla 1½ vuotta. Tänä talvena vaihdoin litkut ensimmäisen kerran.

Stan’s Race Sealantin purkissa lukee, että litku kestää ”jopa 6 kk”. Tosin noin pitkää ”vaihtoväliä” ei mulla juurikaan tuu, koska talvet ajan Bud/Lou-combolla ja useamman vuoden kokeilujen jälkeen havainnut, että mun ajoissa sulan maan aikana paras all around-rengas on 45 NRTH Hüsker Dü

Top1
10.04.2021, 21.58
Moikka,

Ostin tuossa hetki sitten käytettynä 7fat interceptorin ja nyt kun kuljetellu sitä muutaman kerran takakontissa eturengas irti, niin tuntuu että jää takaisin laitettaessa hiukan löysälle eturengas. Jos oikein sivuttain kopauttaa renkaaseen, niin tuntuu hieman väljältä.

Koittanu kaivaa netistä tietoa, mutta nihkeästi löytyy. Koitin myös entiseltä omistajalta kysellä ja sanoi että käsin on kiristellyt vastamutterin vaan paikoilleen, eikä XXL:ssäkään osattu oikein auttaa ellen vie pyörää näytille (lähimpään 200km), niin ajattelin kysyä miten muilla vastaavan pyörän omistajilla. Saatteko vastamutterin käsin riittävän kireälle, vai onko jotain kikka kolmosta, jotta saisi väljyyden pois?


Sent from my iPhone using Tapatalk

hoogenband
11.04.2021, 17.11
Oma 7 fat interceptor on nyt ollut tubelessina gorillateipillä ja stansin litkuilla 1½ vuotta. Tänä talvena vaihdoin litkut ensimmäisen kerran. Hyvin on pelannut ensiasennusrenkailla.

Kiitos. Laitoin hirvisäkit väliin ja jimit paikalleen. 1,5 dl litkua per rengas ja hyvin tuntu pelaavan. Kepeetä oli meno lenkillä, tosin hieman liikaa painetta maastoo varten. Iso on ero litkutettuna

Hellu1987
29.04.2021, 11.56
Hei!

Pahoittelut jos tulee väärään paikkaan, mutta mun on pakko kääntyä teidän puoleen tässä asiassa.

Mieheni on pitkään jo suunnitellut fatbiken ostoa ja on monta kertaa käynyt ihastelemassa xxl:ssä tätä (https://www.xxl.fi/white-8fat-ltd-nx-1x12-21-unisex-fatbike-dark-blue/p/1178087_1_style) kyseistä mallia. Hänellä on synttärit tulossa ja ajattelin tämän hänelle synttärilahjaksi ostaa :) Hän tykkää aina mennä lasten kanssa pyöräretkelle ja meillä on Thule Coaster XT pyöräkärry, missä tämmöinen (https://www.verkkokauppa.com/fi/product/23937/hrnft/Thule-Axle-Mount-ezHitch-Cup-lisavaruste?gclid=EAIaIQobChMI383-jf2i8AIVQemyCh1fLwetEAQYASABEgK5AfD_BwE) kiinnike. Olen itse käynyt XXL:ssä kysymässä ja laitoin vielä asiakaspalveluun viestiä, että miten ko. kärryn kiinnittäminen onnistuu ko. pyörään. Olen nyt oppinut, että suoriltaan se ei mene, koska kyseessä on ns. läpiakseli(?). Yksi myyjä sanoi, että tilataan siihen uusi läpiakseli (218mm), että 3vk menee mutta asiakaspalvelu sanoi, ettei sitä ole mahdollista kiinnittää lainkaan ja ettei thulella ole sopivaa läpiakselia tuohon pyörään.. En tiedä nyt ketä uskoa ja käännyn teidän puoleen.

Onko teillä faktatietoa, että onko mahdollista ko. pyöräkärryn kiinnitys pyörään? Jos on niin mikä osa tähän pitäisi tilata.. Kiitoksia kovasti!

t: Hello

Kanuuna
29.04.2021, 13.09
Hei!

Pahoittelut jos tulee väärään paikkaan, mutta mun on pakko kääntyä teidän puoleen tässä asiassa.

Mieheni on pitkään jo suunnitellut fatbiken ostoa ja on monta kertaa käynyt ihastelemassa xxl:ssä tätä (https://www.xxl.fi/white-8fat-ltd-nx-1x12-21-unisex-fatbike-dark-blue/p/1178087_1_style) kyseistä mallia. Hänellä on synttärit tulossa ja ajattelin tämän hänelle synttärilahjaksi ostaa :) Hän tykkää aina mennä lasten kanssa pyöräretkelle ja meillä on Thule Coaster XT pyöräkärry, missä tämmöinen (https://www.verkkokauppa.com/fi/product/23937/hrnft/Thule-Axle-Mount-ezHitch-Cup-lisavaruste?gclid=EAIaIQobChMI383-jf2i8AIVQemyCh1fLwetEAQYASABEgK5AfD_BwE) kiinnike. Olen itse käynyt XXL:ssä kysymässä ja laitoin vielä asiakaspalveluun viestiä, että miten ko. kärryn kiinnittäminen onnistuu ko. pyörään. Olen nyt oppinut, että suoriltaan se ei mene, koska kyseessä on ns. läpiakseli(?). Yksi myyjä sanoi, että tilataan siihen uusi läpiakseli (218mm), että 3vk menee mutta asiakaspalvelu sanoi, ettei sitä ole mahdollista kiinnittää lainkaan ja ettei thulella ole sopivaa läpiakselia tuohon pyörään.. En tiedä nyt ketä uskoa ja käännyn teidän puoleen.

Onko teillä faktatietoa, että onko mahdollista ko. pyöräkärryn kiinnitys pyörään? Jos on niin mikä osa tähän pitäisi tilata.. Kiitoksia kovasti!

t: Hello

Tarttis tietää Whiten taka-akselin kierre ja pituus. Saanee selville, kun käy liikkeessä katsomassa tai kysymässä. Muutenhan Thulella on tarjota kyllä kärryyn akselia:
M12x1.5 209mm tai 229mm pitkänä. Tuo kierteen nousu (1.5) ei vain välttämättä ole sama kuin nykyinen. En tiedä, voi toki olla samakin. Selvinnee kysymällä.

https://www.thule.com/fi-fi/accessories/thule-thru-axle-shimano-m12-x-15-_-20110735

laattamaa
29.04.2021, 14.51
Näky olevan Whiten sivuilla spekseissä tämmöset tiiot: WHITE ControlThru 197 (L: 218mm, TL: 10mm, TP: M12xP1.5)
Eli 1.5 nousulla oleva ja kaiketi 229 akseli vaatisi spacerin väliin, 1.75 nousulla olevassa tulee mukana spaceri että voi käyttää 217-229 pitusen tilalla.
https://robertaxleproject.com/product/12x197-1-5-mm-thread-for-hitch-mount-trailer/
https://robertaxleproject.com/product/12x197-1-75-mm-thread-for-hitch-mount-trailer/

ATK
06.11.2021, 21.28
Budjettiläskiä miettinyt, kun joka talvi on päässyt pettymään ettei lumipoluille ole oikein ollut nakkikumeilla asiaa. Eli klasssinen kysymys, minkä kokoisilla 7/8 Fatteilla täällä on ajeltu? Omat mitat on siinä rajoilla (179/86, lievä +apinaindeksi) että pyörästä riippuen sopiva valinta olisi joko M tai L, mutta sopivin kaiketi juuri siinä välissä. Ei pääse liikkeeseenkään testaamaan.

hitlike
06.11.2021, 21.37
Budjettiläskiä miettinyt, kun joka talvi on päässyt pettymään ettei lumipoluille ole oikein ollut nakkikumeilla asiaa. Eli klasssinen kysymys, minkä kokoisilla 7/8 Fatteilla täällä on ajeltu? Omat mitat on siinä rajoilla (179/86, lievä +apinaindeksi) että pyörästä riippuen sopiva valinta olisi joko M tai L, mutta sopivin kaiketi juuri siinä välissä. Ei pääse liikkeeseenkään testaamaan.

Ota L, stand over noissa lienee matala joka tapauksessa ja se on vaan hyvä jos on tilaa ohjaamossa.

vilerace
09.11.2021, 16.01
Budjettiläskiä miettinyt, kun joka talvi on päässyt pettymään ettei lumipoluille ole oikein ollut nakkikumeilla asiaa. Eli klasssinen kysymys, minkä kokoisilla 7/8 Fatteilla täällä on ajeltu? Omat mitat on siinä rajoilla (179/86, lievä +apinaindeksi) että pyörästä riippuen sopiva valinta olisi joko M tai L, mutta sopivin kaiketi juuri siinä välissä. Ei pääse liikkeeseenkään testaamaan.

Olen 178/88 ja hain sunnuntaina L- kokoisen tarjouksesta, ihan hyvältä tuntuu, inan lyhyempää stemmiä huutaa kyllä omaan makuun orkkis 60mm tilalle.

Reiska69
09.11.2021, 16.58
Olin itsekin koko sunnuntain sormi tilausnapilla mutta tilaamatta jäi. Nyt kuutisen vuotta ollut 3fat lite käytössä pääasiallisena kulkineena ja päivityksen tarve on akuutti. 166/58 puutarhatonttuna tämä nykyinen m-kokoinen tuntuu silti hitusen isolta joten s-koon uupumisen vuoksi en tilannut. Tuosta nykyisestä mallistosta halvinta on ollut pienenä mutta muita ei, saattaa olla että joudun vaihtamaan kokonaan merkkiä pyörän päivityksen yhteydessä.

ATK
22.11.2021, 14.29
8 FAT LTD:n kotiutunut ja eka lenkki heitetty sopivasti lumisateen jälkeen. Ihan asialliselta peliltä kyllä vaikuttaa, etenkin kun ensisijainen käyttö on talvipolut ja mutakelit. Jumbo Jimit rullaa vähemmän yllättäen nätisti, vasta ylämäessä tuntuu että takakiekossa on selvästi tavallista enemmän massaa mukana. Ajopaineet oli jotain 0.7 - 0.9 barin luokkaa. Litkuttamaan en ole vielä päässyt.

Geometriasta sen verran, että nuo omat mitat ovat inseamin puolesta melko lailla minimiä, mitä itse voisi suositella L-koon valinnan osalta. Standover on tässä rungossa sen verran korkealla. Jos tarkoitus olisi ajaa pyörällä pääasiassa kesäisin ja hyvin teknistä maastoa, niin saattaisin harkita itse toisen merkin valintaa. Rungon ulottuvuus on kuitenkin ok ja ajoasento tuntui heti sopivalta, kun penkkiä laittoi vain hitusen eteenpäin. Pienempi runkoinen olisi siis ehkä ollut liian tiivis ohjaamon suhteen. Jyrkimmissä mäissä alkoi pienimmällä vaihteella tuntua myös pientä keulimista, joten pienempi runko tuskin olisi sitäkään helpottanut.

Joitain huomioita kasaamisesta:
- Whiten laatikon kannessa on kahdessa eri läpässä osoittamaan suunnat pyörän etu- ja takaosalle (kuljetuksen / purkamisen tueksi). Näistä väärä läppä oli kuitenkin laitettu päällimmäiseksi
- taka-akseli oli jäätävän tiukalla ja lähti erillisellä avaimella lopulta paukahtaen auki. Oli kuitenkin kauttaaltaan rasvattu. Akseliin pultattavalla mini-avaimella ei olisi tullut kuuloonkaan, että olisi saanut avattua
- vaihtajan B-, ala- ja yläruuvit varsin hyvin kohdallaan, vain vaijerin kireyttä tarvitsi säätää
- keskiön pohjassa valmiina ilmeisesti vedenpoistoreikä (tätä ei monesti tunnu merkkipyöristä löytyvän?)
- alaputken alla sijaitsevalle ja yläputken pullotelineelle ei tullut pyörän mukana ruuveja, vain pelkät tulpat. Muissa paikoissa oli ruuvit
- ei tubeless-venttiilejä paketissa. Liekö muissa läskipyörissä miten usein?
- jarrut tuntuivat ikään kuin valmiiksi sisäänajetuilta, pysäyttivät sellaisinaan jo ok eikä sisäänajo tuntunut tuovan juuri lisää purevuutta.

tktukiai
06.12.2021, 16.42
Whiten halvimmassa lite-sarjan läskissä on edelleen qr-akselit edessä ja takana. Onko kenelläkään halvimman mallin omistavalla ollut qr-akseli lähtöisiä ongelmia, joiden takia pikalinkku-kiinnitystä olisi erityisesti syytä vältellä fatbikessa? Ulkomaisia foorumeita lukiessa on tullut vastaan mm. takanavan kestävyyteen liittyviä seikkoja pyörissä, joissa on käytössä quick release tai kiekkojen paikallaan pysymisessä on ollut ongelmia.

Veivaaja
06.12.2021, 18.04
Ei ole. Pyörä tosin on vähällä käytöllä. Minulla taitaa olla kaikissa pyörissä pikalinkut, eikä n. 90 kg ja muutama tuhat kilometriä vuodessa ole tuonut ongelmia. Ainoa poikkeus vanha tandem, mutta siinä olikin suunnitteluvirhe. Uudemmassa, joka on ollut ajossa 5 vuotta ja yhteensä joku 5-7 tkm, ei oo ollut ongelmia. Mutta kyllä seuraavaan pyörään tulee läpiakselit. Jatkossa varmaan kiekkoja helpompi saada.

-Markku-
06.12.2021, 20.44
Itsellä Whiten 6 pro. Ensi alkuun kiristin takanavan pikalinkun normaalilla järkevällä voimalla. Kiekko lähti useamman kerran irti kesken ajon jarrutuksissa. Sen jälkeen olen kiristänyt linkun selvästi ylikireälle, ja hyvin on toiminut. Eikä mikään ole hajonnut ylikiristyksestä huolimatta... ainakaan vielä

Sent from my ASUS_A007 using Tapatalk

laattamaa
07.12.2021, 00.46
Ei oo tuossa emännän 6fat litessäkään ollu ongelmia pikalinkkujen kans ja pysyy kohtuullisella momentilla paikollaan.

Lähetetty minun JSN-L21 laitteesta Tapatalkilla

hcf
07.12.2021, 05.08
Kyllä minä olen sitä mieltä että qr:ää kannattaa vältellä koska läpiakseli on vaan paljon parempi.
Ei notku tai löysty.
Joustohaarukan päivityski onnistuu ilman kiekon/navan vaihtoa.

tktukiai
07.12.2021, 14.20
Niin kyllähän läpiakselit ovat enemmän tätä päivää, vaikka qr-napoja on edelleen saatavilla. Funtsin 8FAT Liteä itselle, kun pyörä tulisi vahvasti talvikauden kakkospyöräksi. Työmatkat menee gravelilla ja läski toisi vaihtelua. Ajaminen tuskin olisi isoa, sellaista leppoisaa ulkoilua. Arvelin pienen budjetin miehenä, että kokeillaas vaihteeksi tuollaista. Edellisen kerran Whiten läskeistä oli alla 3. sukupolven lite, vain suht lyhyen aikaa ja vähillä ajoilla. Pyörästä sinällään ei ole mitään pahaa sanottavaa. Totta kai fiksuinta olisi ollut pitää Scoop fatty itsellä ja ajella kunnes runko sanoo taas naks.

hitlike
07.12.2021, 23.22
Eikös se pykälää parempi 8fat ole läpiakseleilla ja tubelesskiekoilla mutta aika pienellä hintaerolla?

ATK
10.12.2021, 23.03
No onhan tuo 400€ ero XXL:n perushinnassa Lite ja Pro -mallien välillä ihan merkittävä monelle, jos ei noita edellä mainittuja ja muita "parannuksia" (Sramin 1x12 vaihteet, pykälän nimekkäämmät jarrut ja kammet; melkein kilo vähemmän painoa) syystä tai toisesta vielä arvosta. Tarjoushinnan tapauksessa tosin vaikea perustella, miksi tyytyä enää Lite-malliin. Itse tykkäisin kyllä nähdä haarukan kiinnikkeet Prossakin monikäyttöisyyttä lisäämään.

--

Tubeless-asennusta miettinyt tekeväni nyt noille kiekoille, tosin ehkä jahka sais pitävämmät talvirenkaat alle... kovin ovat vain kiven alla näinä maailman päivinä. Tarviikohan Mulefüt 80SL V2 mitään erityisjippoja tubeless-konversioon? Jostain lukenut että nuo olisivat alkuperäistä mallia vaikeammat konvertoida noiden kiekon reunoilla olevien (muistaakseni nippeli?)reikien vuoksi. Ei näyttänyt olevan teippiä valmiiksi asennettuna, mikä ei yllättänyt. Hauska vain että vanteissa on silti tubeless ready tarrat kiinni. Ilmeisesti Sun Ringlé valmiskiekkoseteissä olisi valmiina teipitkin.

tktukiai
11.12.2021, 12.52
No onhan tuo 400€ ero XXL:n perushinnassa Lite ja Pro -mallien välillä ihan merkittävä monelle, jos ei noita edellä mainittuja ja muita "parannuksia" (Sramin 1x12 vaihteet, pykälän nimekkäämmät jarrut ja kammet; melkein kilo vähemmän painoa) syystä tai toisesta vielä arvosta. Tarjoushinnan tapauksessa tosin vaikea perustella, miksi tyytyä enää Lite-malliin.

Sanotaan näin, etten kokisi Liten ja LTD:n välillä olevaa hintaeroa ollenkaan merkittäväksi, jos olisin hankkimassa pääasiallista pyörää, ajotottumukset vaatisi suorituskykyisempää pyörää tai tietäisin läskin käyttöasteen olevan suurempi kuin tällä hetkellä tiedän aiempien kokemusteni perusteella. Laitoin siis Liten tilaukseen, koska uskon sen palvelevan aivan riittävän hyvin tarpeitani, jotka keskittyvät talvikuukausille.

Scoop Fatty olisi myös varteenotettava vaihtoehto. Hinta sijoittuu Liten ja LTD:n väliin ja on komponenttien puolesta asiallinen kokemus + takuuasiat hoituu kokemusteni mukaan verkkokaupan kanssa jouhevasti. Kokeilisin siitä kuitenkin mielellään kokoa XL, jota ei ole nyt saatavilla.

Sanna04
22.02.2022, 00.08
Hmmjaa, taisi tulla tilattua viimeinen 8FAT Interceptor XXL:n verkkokaupasta... tässä enempi vähempi pidemmän aikaa miettinyt pitäisikö päivittää läskipyörä vähän parempaan, kun mulle jäi ajoon 2FAT Lite aikanaan mieheltä kun päivitti uudempaan. Eipä tuo nyt ihan hirveästi ole ajokilometrejä tallista kerännyt, mutta nyt tämä uusi kyllä puhutteli aika vahvasti. Koko illan selasin fillaritoria josko siellä olisi ollut hyvää käytettyä tarjolla, mutta ei niitä sinne yhdessä illassa ilmestynyt. Aikani sitten pähkäiltyäni ja pohdittuani, että helmikuun palkasta pitäisi jäädä vähän enemmän käteen kun ei mennä enää extraprosentilla, niin tilaus lähti. Myymäläsaldo näytti, että M-kokoa on muutama jäljellä kahdessa liikkeessä. Tilasin pyörän ja sen jälkeen päivittyi pyörän saldot "loppu verkkokaupasta". Olisi sitä varmaan huonompaankin voinut rahansa laittaa, ja toisaalta varmasti pienellä panostuksella parempaankin, mutta tähän hetkeen ja saatavuuteen tämä oli nyt kyllä ihan passeli. Ehkä jopa loppuviikosta ajossa!

sisurisampsa
22.02.2022, 18.05
^tuttu tilasi tuollaisen 1600e ale-hintaan, hintaan nähden hyvä peli. Omankin kokemuksen mukaan xxällästä ei kannata tilata oikein mitään ovh-hinnalla. Toki jos on kiire saada niin 400e sinne tänne..

hitlike
23.02.2022, 00.21
^tuttu tilasi tuollaisen 1600e ale-hintaan, hintaan nähden hyvä peli. Omankin kokemuksen mukaan xxällästä ei kannata tilata oikein mitään ovh-hinnalla. Toki jos on kiire saada niin 400e sinne tänne..

Jossain määrin noita hintoja seuranneena, aika harvoin on esim Interceptoria saanut alehinnalla. Muutaman vuoden takaiset -x% kaikesta-tyyliset alet taitavat norjalaisella olla menneen talven lumia, joka on tietysti harmi sinänsä kuluttajan kannalta.

Sanna04
23.02.2022, 17.42
Niin noh, olisihan sen ehkä saattanut hyvällä tuurilla joskus saada oikean kokoisen sopivaan alehintaan, mutta epäilen kyllä ettei ihan heti näin olisi tapahtunut. Kuitenkin sen verran ihmisiä peloteltu, että pyörät ja osat loppuu taas ihan just kaupoista, niin pyörän osto pitää melkein nykyään lähteä siitä, että ensi katsoo onko saatavilla sitä minkä haluaa, ja sitten valitsee saatavilla olevista sen mitä on lähimpänä sitä minkä haluaisi.

Lähetetty minun SM-A528B laitteesta Tapatalkilla

JJasco
04.09.2022, 01.59
5FAT Liteen vaihtajankorvake? Mistä?

SvaR
04.09.2022, 08.47
^No jos ei XXL myy omaan merkkiinsä kyseistä osaa niin aika huonosti on asiat.

harmis
04.09.2022, 12.31
Korvakkeita on paljon erilaisia. Täältä voit etsiä omaan pyörään sopivaa https://www.marwi-eu.com/fi/gh_assembly_style.php.
Whiteä luettelostä ei merkkinä löydy, mutta kun haet kiinnitystavan mukaan ja vertaat kuvia vanhaan korvakkeeseen, niin uskoisin että oikeanlainen läytyy. Sitten kun oikea löytyy, onkin helppo tuotehaulla googlaamalla löytää liike josta sitä löytyy hyllystä. Tuskin White jotain täysin uniikkia omaa mallia käyttää, vaan samat kiinan rungot ja korvakkeet niissä on kuin muissakin.

hitlike
04.09.2022, 22.23
5FAT Liteen vaihtajankorvake? Mistä?

Kävitkö nuo läpi?

https://www.xxl.fi/search?query=korvake&sort=relevance

Teme X-2
05.09.2022, 15.03
5FAT Liteen vaihtajankorvake? Mistä?

Tuon pitäis käydä: https://www.xxl.fi/white-gear-hanger-white-v05/p/1109692_1_style
Kävi ainakin 6 fat liteen.

JJasco
30.09.2022, 00.01
^No jos ei XXL myy omaan merkkiinsä kyseistä osaa niin aika huonosti on asiat.


Korvakkeita on paljon erilaisia. Täältä voit etsiä omaan pyörään sopivaa https://www.marwi-eu.com/fi/gh_assembly_style.php.
Whiteä luettelostä ei merkkinä löydy, mutta kun haet kiinnitystavan mukaan ja vertaat kuvia vanhaan korvakkeeseen, niin uskoisin että oikeanlainen läytyy. Sitten kun oikea löytyy, onkin helppo tuotehaulla googlaamalla löytää liike josta sitä löytyy hyllystä. Tuskin White jotain täysin uniikkia omaa mallia käyttää, vaan samat kiinan rungot ja korvakkeet niissä on kuin muissakin.


Kävitkö nuo läpi?

https://www.xxl.fi/search?query=korvake&sort=relevance


Tuon pitäis käydä: https://www.xxl.fi/white-gear-hanger-white-v05/p/1109692_1_style
Kävi ainakin 6 fat liteen.

Kiitoksia vastauksista.

Sitten seuraava, pitäis 8FAT LTD runkoon löytää keskiö ja kammet, niistä nyt ensimmäisenä hyvä lähteä kasaamaan tyhjä runko. Vakiona tuossa on ollut speksion mukaan Sram X1 1000 Eagle DUB 30t. Tuo lienee pelkästään kammet vai käsittääkö keskiönkin? Onko järkevää lähteä etsimään samaa/vastaavaa vai oisko tuohon joku parempi/yleisempi olemassa mikä kävisi suoraan?

SuccessFactor
11.10.2022, 16.48
Kiitoksia vastauksista.

Sitten seuraava, pitäis 8FAT LTD runkoon löytää keskiö ja kammet, niistä nyt ensimmäisenä hyvä lähteä kasaamaan tyhjä runko. Vakiona tuossa on ollut speksion mukaan Sram X1 1000 Eagle DUB 30t. Tuo lienee pelkästään kammet vai käsittääkö keskiönkin? Onko järkevää lähteä etsimään samaa/vastaavaa vai oisko tuohon joku parempi/yleisempi olemassa mikä kävisi suoraan?

Tuossa on vaan kammet ja eturatas, ei keskiötä, joka pitää hankkia erikseen rungon speksien mukaan. En kyllä löytänyt XXLn sivuilta mikä keskiö siihen sopii.

https://www.sram.com/en/sram/models/fc-x-1001-d1

solisti
11.10.2022, 18.44
Kiitoksia vastauksista.

Sitten seuraava, pitäis 8FAT LTD runkoon löytää keskiö ja kammet, niistä nyt ensimmäisenä hyvä lähteä kasaamaan tyhjä runko. Vakiona tuossa on ollut speksion mukaan Sram X1 1000 Eagle DUB 30t. Tuo lienee pelkästään kammet vai käsittääkö keskiönkin? Onko järkevää lähteä etsimään samaa/vastaavaa vai oisko tuohon joku parempi/yleisempi olemassa mikä kävisi suoraan?

Periaatteessa tuohon menee melkeinpä mitkä tahansa kammet 100mm keskiölle...Vakiokammissa tilaa kampien välissä on 2*91mm.
Keskiö pitää sitten hommata valittujen kampien mukaan. Tyyppeinä esim. DUB, GXP, 24mm RaceFace, 30mm RaceFace. Runkoon menee BSA-kierteillä olevat laakerit.

Racefacen kammissa voi rattaan kääntää, niin että ketjulinja on hyvä, ja tarjolla on monenlaisia akseleita. 169 tai 174mm akseli on sopiva Whiten runkoon.
Esim. Turbine-kammet 169mm akselilla omaavat tuota tilaa kampien välissä 2*92.5mm. Next SL voi olla jo rajoilla, kun niissä on tilaa 2*85.5mm 169mm akselilla...

SRAMin kammissa pitää hoksata hommata FAT5-kammet, joissa on sopivalla offsetilla oleva eturatas.

https://www.sram.com/globalassets/document-hierarchy/frame-fit-specifications/mtb/gen-6272-2020-mtb-ffs-rev-d.pdf

https://res.cloudinary.com/fox-factory/image/upload/v1600385412/images/d9715b92f0f94eadb807eb34529905adfc447228_Crank_Q_f actors_and_chainlines___16th_April_2020.pdf

AkiL
17.05.2024, 14.12
Taloudessa kaksi Whiten fattia, joista molemmat tarvitsisi voimansiirtoon osia. Ongelmana tuntuu olevan saatavuus. FSA:n osilla on Suomen maalla "ei oo" -kausi menossa, ilmeisesti koska ei ole maahantuojaa. 5fat kaipaisi eturattaita (2 x 9, 36/22t, 96bcd symmetrinen), ja 7fat kaipaisi vasenta kampea (polkimen kierteet korjattu helicoililla, joka korkkasi myös). Molempiin siis vaihtoehtona myös kampisarja.

5 fatissä on ilmeisesti alunperin ollut tällaiset: FSA CKM-7159ST/100 Comet Modular 36x22Tx175 mm – Keskiö: FSA BB-7100/Fatbike
7 fatissä tällaiset: FSA Comet Modular 1x DM MegaExo Fatbike, 28T (175mm M-XL), keskiöstä en löytänyt tietoa, mahtaako se olla osa tuota kampisarjaa...?

Tuon 5 fatin rattaat on ilmeisesti ongelmallisia juuri tuon symmetrisen pulttijaon takia... XXL:stä ei ole ollut ainakaan vielä apua, White bikesiin ei saa mitään yhteyttä, FSA:lta ei vastailla yhteydenottoihin...

Itse en näistä juuri mitään ymmärrä, varsinkaan kampien tai keskiön irrotuksesta. Mitä kaikkea mittoja / tms. pitää ottaa huomioon jos noihin koittaa löytää kotomaasta sopivat korvikkeet (kampisarjat)? Pyörähuollotkin heittelee käsiään ilmaan osien saatavuuden suhteen ainakin puhelimitse. Oma fillari voisikin vähän aikaa seisoa korjaamolla, mutta emäntä tarvitsee käytännössä joka päivä fillaria, eli siihen ainakin pitäisi osat paikallistaa ennen korjaamolle vientiä.

Zykkel
18.05.2024, 19.22
^Melkein suosittelisin käymään siellä XXL:n myymälän polkupyörähuollossa ja kysymään onko osia saatavana edes tilauksesta? Noilla spekseillä löytyy kyllä maailmalta FSA:n osia, mutta kovaan hintaan ja aina jää pieni epäilys onko se kuitenkaan täysin vastaava kuin vanha?

harmis
20.06.2024, 10.15
Nyt kun xxl myy vanhoja malleja hyvällä alella pois, tuli tartuttua tilaisuuteen ja ostin 8fat LTD:n lähinnä talvipyöräksi. Uusia mallejakin on jo muuten saatavissa. Uudet mallin on sitten 27,5 rengastuksella.
Eilen kasatessa pyörää, tuli sellainen ongelma eteen etupyörässä, että läpiakseli ei suostunut menemään millään läpi. Tarkemmin tutkiessa, huomasin että se holkki navan sisässä pääsi muutaman millin liikkumaan. Sain sen aseteltua toiselta puolelta avaimella räpläämällä kohdalleen niin, että akselin sai survottua läpi. Mietin, että minkä takia holkki yleensäkään pääsee siellä liikkumaan. Ei ainakaan aiemmissa läpiakselipyörissä minulla ole vastaavaa tullut eteen. Katsotaan, jos se jatkossa pysyisi paikallaan, kun on kerran kiristetty siihen. Hankalaa on jos joka kerta tuollainen taistelu tulee rengasta paikalleen laitettaessa.

TANUKI
26.06.2024, 21.57
Reipas viikko oltu nyt 8FAT Interceptorin omistajana kun oli tonnin alessa Porin XXL:ssä. Nopean oloinen vekotin, karhunrasvaa koeajaneena niin hyvin pitkälti sama tuntuma. Yläkuvassa lähtötilanne, alakuvassa nykytila. Satulatolppa ja tanko vaihtuivat F-podiumin orkkisaluihin ja painoa näillä lähti - 150g. Eilen kävin kettukaupasta hakemassa kakunsyöjät jotka litkuttelin alle (olipahan operaatio, mutta nyt pysyy ilma sisässä). Gossaneita ja sisureita en punninnut. Vaaka näytti kuvan kunnossa 12.5kg johon olen suhteellisen tyytyväinen.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240626/5aa88bde8ac09813f2726b43e7c3e1a1.jpg

paaton
27.06.2024, 15.17
Suomenkielen käyttö kyllä helpottaa aina lukemista.

hcf
27.06.2024, 16.00
On kyl aika rajun näkönen keulakulma nois -24 läskeis

Lähetetty minun Nokia T20 laitteesta Tapatalkilla