PDA

Näytä tavallinen näkymä : Whiten läskipyörät

Sivut : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 [15] 16 17 18 19 20 21 22 23 24

JohnOrion
06.07.2016, 19.23
Jos vertaa neljännen sukupolven Pro:ta Liteen, niin onko Pro:ssa mitään, mistä aloittelijan kannattaisi maksaa tuo erotus. Eniten huolettaa vaihteiston kestävyys (otin nykyiseksi normipyöräksi sinkulan ihan vaan sen takia, että jokaisessa aiemmassa pyörässä, enimmäkseen n. 600-800 euron Nishikejä, vaihteisto on antanut jossain vaiheessa periksi), enkä mielelläni ei-niin-aktiivisena polkijana olisi maksamassa huoltokuluja. Onko Prossa jollain tavalla merkittävästi kestävämpi vaihteisto?

hcf
06.07.2016, 20.09
Kyllä ne halvat kestää. Kuha ei ihan halvinta marketti kuraa ole. 5v vanhat acerat arkipyöräs enkä ole ees kasetti pakkaa vaihtanu vielä. Ketjut pari kertaa.
Käyttömukavuus noissa on erit mitä 10x deoressa tai deore XT:ssä mitä mulla toisissa pyörissä ollu. Ne vaihtaa jouhevammin ja pysyy säädöissä paremmin.

Liten jarruista en löydä mitää kokemuksia joten ne saattaa olla kuraa. Pro:n jarrut on ok
Liten renkaat on näköjään korjattu 4.5" snow shoe:ksi. Pro:ssa 4.8" snow shoe XL joka lienee paljon parempi

jumbojussi
06.07.2016, 21.53
Kolmosinterceptori Dude Kasin kiekkosetillä painaisi Fillari-lehden mukaan 11.6kg ilman polkimia. Duden alennuksen jälkeenkin eroa 4 Interceptoriin jää n. 450€.
Jos ne Jalcot ei miellytä ni eiköhä neljäl sadal DT Swissit vielä tarjouksesta irtaudu.

seppo_taalasmaa
06.07.2016, 22.07
Kolmosinterceptori Dude Kasin kiekkosetillä painaisi Fillari-lehden mukaan 11.6kg ilman polkimia. Duden alennuksen jälkeenkin eroa 4 Interceptoriin jää n. 450€.
Jos ne Jalcot ei miellytä ni eiköhä neljäl sadal DT Swissit vielä tarjouksesta irtaudu.

Eiköhän ton Duden saa viikon päästä alesta 2kiloon...

Uskon Canyonin kuidun laadun olevan merkittävästi Whiten kuitua laadukkaampaa, lisäksi rungon painossa on varmasti eroa ja muissa ominaisuuksia. XXL:n takuuseen en kauheasti kyllä paukkuja laittaisi. Sitäpaitsi ton inceptorin saa 1500€ kunhan jaksaa oottaa alkusyksyyn ja ekaan -25% aleen. DT Swissin kiekkosetti on muuten 700€, eikä siitä ole paljon tarjouksia näkynyt.

Blackborow
06.07.2016, 22.10
Eiköhän ton Duden saa viikon päästä alesta 2kiloon...

1999€. Tuollahan tuo sivuilla on.

misopa
06.07.2016, 23.00
Duden runko on yllättävän "painava". 1720g sakemannien mittauksessa. Muistan nähneeni jossain, että Farleyn alurunko oli samaa luokkaa painoltaan.

Mitä lie sitten tuon Interceptorin paino, liekö kukaan punninnut pelkkää runkoa?

Thp
07.07.2016, 09.35
1999€. Tuollahan tuo sivuilla on.

Minulle ei jostain syystä nuo alennukset näy. Yksi M-koon CF 8.0 outletissa ja sillä hintaa posteineen €2,189.56.

seppo_taalasmaa
07.07.2016, 11.25
Whiten rungot ovat raskaan puolisia ja aika simppelisti tehtyjä eikä niissä ole kauheasti paneuduttu jäykkyyksiin tai mukavuusominaisuuksien hiomiseen kuten vaikka Cannärin Caad 12 alurungoissa. Hintalaatusuhteeltaan erinomaisia, mutta esim cyclo ja maantiepuolella merkittävästi painavampia kuin isojen merkkien vastaavat. Tietenkin osilla, varsinkin kiekoilla on iso merkitys kokonaispainoon, ja Whitella on tapana laittaa halvimmat mahdolliset kiekot, vaijerikylkiset renkaat ja FSA:n kampisetit. Canyonin tonnin maantiepyörä 8,1kg , Whiten tonnin maantiepyörä 9,5kg. Mitähän.... Tosin voisin hyvinkin ostaa tuollaisen viiden huntin lite läskin ihan vain kokeillakseni.

Poy
07.07.2016, 11.28
Minulle ei jostain syystä nuo alennukset näy. Yksi M-koon CF 8.0 outletissa ja sillä hintaa posteineen €2,189.56.
"Säästät: 200€"
https://www.canyon.com/fi/specials/breakaway/sale/mtb.html

TemMeke
07.07.2016, 12.12
Canyonin tonnin maantiepyörä 8,1kg , Whiten tonnin maantiepyörä 9,5kg. Mitähän....

Tiiä sitten liittyykö tää Whiten läskeihin enää mitenkään, mut mun Whiten tonnin maantiepyörä painaa 7.2kg. RR Killeri tarjoushinnalla.

Siitä oon samaa mieltä, että Whiten normihinnat on vähän kovia, tarjouksissa taas oikeinkin hyviä.

JohnOrion
07.07.2016, 12.24
Kyllä ne halvat kestää. Kuha ei ihan halvinta marketti kuraa ole. 5v vanhat acerat arkipyöräs enkä ole ees kasetti pakkaa vaihtanu vielä. Ketjut pari kertaa.
Käyttömukavuus noissa on erit mitä 10x deoressa tai deore XT:ssä mitä mulla toisissa pyörissä ollu. Ne vaihtaa jouhevammin ja pysyy säädöissä paremmin.

Liten jarruista en löydä mitää kokemuksia joten ne saattaa olla kuraa. Pro:n jarrut on ok
Liten renkaat on näköjään korjattu 4.5" snow shoe:ksi. Pro:ssa 4.8" snow shoe XL joka lienee paljon parempi

Eli periaatteessa kestävyyden kannalta Lite ja Pro ovat aika lailla samalla viivalla, mutta Prossa olevat paremmat osat (jarrut, vaihteisto, renkaat) tekevät siitä hinta-laatusuhteltaan paremman pyörän kuin Lite aloittelijallekin? Vähän tässä mietin sitä, että kun -15% on aika hyvä tarjous ja mukaan tulee XXL:n kolmen vuoden huollot jne., niin pitäisiköhän sitä sitten ratketa siihen Pro:hon. Toisaalta en halua tehtä ylimitoitettua ostosta, kun tässä kuitenkin ensimmäistä läskipyörää ostan, enkä mikään aktiiviharrastaja tule olemaan.

harmis
07.07.2016, 12.29
Eli periaatteessa kestävyyden kannalta Lite ja Pro ovat aika lailla samalla viivalla, mutta Prossa olevat paremmat osat (jarrut, vaihteisto, renkaat) tekevät siitä hinta-laatusuhteltaan paremman pyörän kuin Lite aloittelijallekin? Vähän tässä mietin sitä, että kun -15% on aika hyvä tarjous ja mukaan tulee XXL:n kolmen vuoden huollot jne., niin pitäisiköhän sitä sitten ratketa siihen Pro:hon. Toisaalta en halua tehtä ylimitoitettua ostosta, kun tässä kuitenkin ensimmäistä läskipyörää ostan, enkä mikään aktiiviharrastaja tule olemaan.
Eipä se kokeilu paljoa maksa. Nuo menee kuumille kiville fillaritorilla lähes ovh hintaan.

Pexxo
07.07.2016, 12.31
Ihan samoja asioita mietin ja kuten aiemmin todettua päädyin tilaamaan Pron. Mietin Interceptorin ja Pron väliä ja tulin siihen tulokseen, että Pro riittää aloittelijalle ja tuo toinen olisi ollut ylimitoitettu omiin tarpeisiini. Toisaalta tarkoitus virittää pyörästä retkimalli, joten siinä suhteessakin alumiinirunkoinen parempi. Liteä en edes harkinnut.

hcf
07.07.2016, 13.37
Eli periaatteessa kestävyyden kannalta Lite ja Pro ovat aika lailla samalla viivalla.
Aika pitkälti se on siitä kiinni kuinka pitää pyörästä huolta. Jos ei pese paskoja pois ja vanhoilla rasvoilla ajelee tai ilman niin kyllä ne nopeasti syö voimansiirron.

J.Kottenberg
07.07.2016, 14.15
Aika pitkälti se on siitä kiinni kuinka pitää pyörästä huolta. Jos ei pese paskoja pois ja vanhoilla rasvoilla ajelee tai ilman niin kyllä ne nopeasti syö voimansiirron.

Joo. Kunnollinen huolto on olennainen juttu. Samoin on syytä seurata ketjujen kulumista ja kuluneet ketjut vaihtaa hyvissä ajoin. Tietty ketjut maksaa, mutta vaihdon laiminlyönnin seurauksena pilattu vaikkapa Sramin 11-vaihteisen pakka kustantaa lähelle 250€ joten se vasta kallista on.

Jos edullista huoltoa ajattelee niin 8- ja 9-vaihteistot on aika hyviä tässä mielessä ja ihan toimiviahan nekin on.

Core
09.07.2016, 23.55
Mikäköhän syy tolle polkimien puutteelle on noissa Whiten uusissa ennakkotilattavissa?

seppo_taalasmaa
10.07.2016, 00.03
Mikäköhän syy tolle polkimien puutteelle on noissa Whiten uusissa ennakkotilattavissa?

Ei harrastepyörissä yleensä ikinä tule polkimia mukana. Osa ajaa avopolkimilla osa lukoilla. Lukkopolkimiakin on Shimanon SPD:tä, Crank Brothersin Eggbeateriä jne. Ei mitään järkeä laittaa polkimia joita kukaan ei käytä.

Aflakorppi
10.07.2016, 00.10
Missään kalliimman luokan pyörissä ei tule polkimia mukana.

Miksei? Useimmat haluavat ostaa itselleen mieluiset, tai käyttää vanhoja hyväksi havaittuja. Toisaalta jos polkimet tulisivat mukana se nostaisi pyörän hintaa, ja lisäksi sinulla olisi polkimet jotka eivät tyydytä vaatimuksiasi turhanpanttina.

rjrm
10.07.2016, 00.12
Kukaan ei edes yrittänyt kertoa, että xxl-pyörissä on norjalaiset kierteet eikä kukaan vielä valmista niihin sopivia polkimia. Olen pettynyt.

seppo_taalasmaa
10.07.2016, 00.31
Kukaan ei edes yrittänyt kertoa, että xxl-pyörissä on norjalaiset kierteet eikä kukaan vielä valmista niihin sopivia polkimia. Olen pettynyt.

Oon kuullu että läskipyörä on tosi raskas ajaa....

Core
10.07.2016, 10.35

Onko näin vai oliko tää joku trolli? Xxl:n valikoimasta löytynee sopivat jos näin on?

seppo_taalasmaa
10.07.2016, 10.44
Onko näin vai oliko tää joku trolli? Xxl:n valikoimasta löytynee sopivat jos näin on?

U serious ;)

Core
10.07.2016, 12.09

U serious ;)

On mun tsekkiläisessä kiväärissäkin epästandardit kierteet piipussa, suujarrun sai helpoiten ku teki ite.

Siksi piti varmistaa koska ei tollanen oo ollenkaan epätyypillistä, varsinkin kun Whitejäkin taidetaan myydä vaan xxln kautta. Mutta mennään trollilla :p

EDIT: Ei voinu mitään, vahingossa tuli painettu tilausnappia ton uuden Liten kohdalla..

Tuurijuoppo
12.07.2016, 10.07
Humalapäissään tuli tilattua Pro ja parinkympin polkimet. Olisikohan sittenkin pitänyt ottaa se Verkkiksen Scoop, olisiko ollut laadukkaampi? Noh, nyt suosituksia tarakaksi ja lokareiksi. Tuolla fiilistelyketjussa on hienoja maastokuvia, mutta noinkin märissä maastoissa on kyllä varmasti kamppeet kurassa kun juuri yhdessäkään ei näy lokareita. Ehkä alle teini-ikäisistä on hienoa, ettei ole lokareita, mutta järkisyyt kyllä puoltavat niitä. Ja oikeastaan joku ketjusuojakin saisi olla, ei sitä töihinkään viitsi mennä jos puvun lahkeet on rasvassa.

Ensi vuonna voisi sitten harkita sähköistämistä jos innostus jatkuu.

hcf
12.07.2016, 10.32
Noh, nyt suosituksia tarakaksi ja lokareiksi. Tuolla fiilistelyketjussa on hienoja maastokuvia, mutta noinkin märissä maastoissa on kyllä varmasti kamppeet kurassa kun juuri yhdessäkään ei näy lokareita. Ehkä alle teini-ikäisistä on hienoa, ettei ole lokareita, mutta järkisyyt kyllä puoltavat niitä. Ja oikeastaan joku ketjusuojakin saisi olla, ei sitä töihinkään viitsi mennä jos puvun lahkeet on rasvassa.

Noh ei isot lokarit ainakaan ole kovin pätevät tuolla maastossa rymistellessä ku rämisevät ja risuja tarttuu yms. Mulla on ainoastaan mucky nutzin fat face fender XL paikallaan että ei tuu kurat naamalle. Loskakeleillä on sit homma eri ja niille on sitte firstgear:in etu ja takalokasuoja

yannara
12.07.2016, 12.10
Olisikohan sittenkin pitänyt ottaa se Verkkiksen Scoop, olisiko ollut laadukkaampi?
Tämä White Pro on jonkun verran parempi kuin Scoop, eli jos sulla ei ollut parista sadasta eurosta budjetti kiinni, niin teit oikean ratkaisun.

mahead
12.07.2016, 12.17
Tämä White Pro on jonkun verran parempi kuin Scoop, eli jos sulla ei ollut parista sadasta eurosta budjetti kiinni, niin teit oikean ratkaisun.

Laitteletko vähän perusteita? Ittelle arpomisen jälkeen Scoop Fatty tulossa, mutta vielä ehtis vaihtaa...

Whitessa etuna yks eturatas, mutta nykyään aluhaarukka kuten Silverbackissakin. Qr-linkkujen puute lienee isoin Whiten etu? Kammet ilmeisesti huonommat, jarrut kans. Takavaihtaja ja vaihdevivut lienee aika samantasoista. Massat kohtalaisen lähellä toisiaan. Scoop Fattyssa selkeästi paremmat vanteet nykyään, ennen taisivat olla samaa tasoa.

Tämä siis lukemani perusteella 2016 Scoop vs. 2017 White Pro. Scooppien 2017 malleja odotellessa...

Sent from my iPhone using Tapatalk

rantamies
12.07.2016, 13.11
Laitteletko vähän perusteita? Ittelle arpomisen jälkeen Scoop Fatty tulossa, mutta vielä ehtis vaihtaa...

Whitessa etuna yks eturatas, mutta nykyään aluhaarukka kuten Silverbackissakin. Qr-linkkujen puute lienee isoin Whiten etu? Kammet ilmeisesti huonommat, jarrut kans. Takavaihtaja ja vaihdevivut lienee aika samantasoista. Massat kohtalaisen lähellä toisiaan. Scoop Fattyssa selkeästi paremmat vanteet nykyään, ennen taisivat olla samaa tasoa.

Tämä siis lukemani perusteella 2016 Scoop vs. 2017 White Pro. Scooppien 2017 malleja odotellessa...

Eikö interceptor ole ainoa missä on takana läpiakseli? Muissa QR...Ite en ainakaan noihin kuviin luota lainkaan.

Lähetetty minun A0001 laitteesta Tapatalkilla

mahead
12.07.2016, 13.21
Eikö interceptor ole ainoa missä on takana läpiakseli? Muissa QR...

Niinpä taitavat olla, joten ei tuostakaan sitten ihan Whitelle saa pisteitä laskettua. Ja Scoopissa Bulldozerit. Lisäksi Scooppi on satasen halvempi kuin White ennakkotilaushinnalla.

janne kuivakangas
12.07.2016, 18.30
Sekin vielä 😁 ✌

Lähetetty minun SM-T335 laitteesta Tapatalkilla

Core
12.07.2016, 21.30
Mikäs se merkittävä ero noissa vanteissa on tubeless-readyn osalta?

Läskimasa
12.07.2016, 22.04
^ -17 mallin Whiten Jalcon vanteita ei oo tainnut kukaan vielä hypistellä, vaikka irtokiekkoja onkin jo kaupan. Kuvien perusteella ei ole Blizzerkkien (aidot tubeless-ready) veroiset tubelesointiin.

JPTH
12.07.2016, 22.20
Itse soittelin niistä pyöristä xxl,he selvittivät tehtaalta vanteet on kuulemma tubeless ready.Ja sanoivat että kuvat eivät pidä paikkaansa ei kuulemma ollut kunnon kuvia,ja myös tekniset tiedot oli kanssa puutteelisia.

rjrm
12.07.2016, 22.39
Niin... Tubeless ready voi tarkoittaa sitä että tarvitaan koko kylän miehet, nippu irtohihnoja, hyvää tahtoa ja juomaa ettå litkutus onnnistuu. Tai sitten on helpompi juttu.

Core
12.07.2016, 22.49
Niin... Tubeless ready voi tarkoittaa sitä että tarvitaan koko kylän miehet, nippu irtohihnoja, hyvää tahtoa ja juomaa ettå litkutus onnnistuu. Tai sitten on helpompi juttu.

Mutta mikä se käytännön ero on? Miksi jotkut on helpompia kuin toiset?

Läskimasa
12.07.2016, 22.55
^ Hyllyn muoto tai oikeestaan koko vanteen profiili.

jopoaja
12.07.2016, 23.19
XXL:n huollossa maksaa tubeless-modaus muistaakseni kympin rengas (kysyin tuota sieltä joskus, vaikkakin päädyin vain vaihtamaan omaan fillariin kevyemmät sisurit ja JJ:t).

Jos XXL väittää että vanne on tubeless-ready, fillarin voi viedä heidän omaan huoltoon tubeless-modaukseen jolloin he vastaavat työn jäljestä.

0202601
13.07.2016, 15.24
Onko kukaan laittanat 3 Liteen On-Onen Carbon Fatty -haarukkaa? http://www.on-one.co.uk/i/q/FOOOCFAT/on-one-carbon-fatty-fork (http://www.on-one.co.uk/i/q/FOOOCFAT/on-one-carbon-fatty-fork)
Menee ilmeisesti vakion tilalle samalla alakooliadapterilla? Leveyskin taitaa olla sama 135 mm kuin vakiossa eli vanne sopii ilman muutoksia?

Offset kasvaa 45 mm -> 55 mm, mutta taitaa tehdä ohjauksesta kivikkojyskytykseen sopivamman.

yannara
13.07.2016, 16.33
Mulla kun lähti tuo avatarissa oleva oranssi Pro varkaiden mukana kävelee, niin nyt harmittaa että uuden Pro mallin väri ei ole niin cool kuin aikaisemmassa....

jopoaja
13.07.2016, 17.07
Mulla kun lähti tuo avatarissa oleva oranssi Pro varkaiden mukana kävelee, niin nyt harmittaa että uuden Pro mallin väri ei ole niin cool kuin aikaisemmassa....

4Fatin markkinointikuvissahan on ainakin tuo edellisen vuoden 3Fat Pron runko, eli väri on identtinen. Vai onko jossain tuoreempia kuvia kuin XXL:n sivuilla?

rantamies
13.07.2016, 17.11
4Fatin markkinointikuvissahan on ainakin tuo edellisen vuoden 3Fat Pron runko, eli väri on identtinen. Vai onko jossain tuoreempia kuvia kuin XXL:n sivuilla?
Taitaa olla kyllä ennemmin viimevuotisen interceptorin runko Liten osilla. Värit vaan muutettu photarilla. Rohkenen epäillä ettei alurungoissa ole kaapelivedot rungon sisällä. Toivottavasti olen kuitenkin väärässä :)

eagle
14.07.2016, 00.08
Heittäiskö joku tähän 3Fat Pron:n vakiokampien pulttijaon? Tänks..

Lähetetty minun SM-G903F laitteesta Tapatalkilla

TMo
14.07.2016, 09.31
^104BCD

Poy
15.07.2016, 17.12
Ilmeisesti kuvassa oleva Whiten vanne on sama kuin 4FAT PRo:ssa, Litessä ja Interceptorissa. Sain tuolla vanteella ja Jumbo Jim liteskinillä muunnettua tubeless:ksi. Ainakaan vielä ei ole ilmoja päästellyt tai litkua tihkunut kyljistä. Aluksi kokeilin laittaa gorilla teipillä, mutta oli jossain mennyt ruttuun, kun vanteen profiili ei ole aivan tasainen (toisin kuin mulefutissa).

https://dl.dropboxusercontent.com/u/25577/fillari/IMG_5315.JPG

Kibbe
16.07.2016, 13.23
Soveltuuko White proon L-koon runko miten hyvin pitemmälle (190+ cm) kaverille? Kokemuksia?

ytte07
19.07.2016, 13.32
^^ Onko poy toi vanne se mitä xxl on alkanut myymään? Juur sellasen pongasin niiden nettisivuilta.

Lähetetty minun SM-G900F laitteesta Tapatalkilla

Poy
19.07.2016, 18.22
^^ Onko poy toi vanne se mitä xxl on alkanut myymään? Juur sellasen pongasin niiden nettisivuilta.

Pitäisi olla sama vanne.

ytte07
19.07.2016, 18.57
Okei. Täytyypä miettiä hankintaa. Budi 90mm vanteella ei tosin taida mahtua 3 proon perään...

tonza85
20.07.2016, 00.18
Sanokaas onko ajoasento liian kaukana ku tuntuu että perse valuu ajaessa eteenpäin aina tiettyyn kohtaan ja joutuu ajaessa takas siirtymään...
White 3 lite kyseessä ja satulan asennon olen tarkistanut ja säätänyt,tällä hetkellä on pikkasen etupuolelta korkeammalla.
Eli pitääkö ostaa lyhyempi strmmiä vai tanko jossa nousua noin 20mm.?

stumpe
20.07.2016, 00.51
Joo se orkkistanko oli suora, en ite saanu asentoa mieleiseksi. Riser tanko jossa ainakin 9 astetta backsweeppiä ja joku 45mm stemmi tilalle. Pitäis helpottaa.

mla
20.07.2016, 13.35
Olihan tuo minunkin Liten keskiönlaakerit paskana. Purin kammet pois ja odottelin veden valumista ulos tuolta keskiöstä tovin. Sen jälkeen kun koitti oikeaa laakeria niin lähellä jo etteivät jääneet käteen suoraan. Heilui niin mielettömästi.
Niin pyörällä on viimeksi ajettu sateessa huhtikuussa - vieläkin keskiö silti ui vedessä. Porasin reiän keskiön alareunaan jos vaikka toimisi vedenpoistossa.

SRAMin GXP:tä koitin laittaa tilalle, mutta vasen oli eri kokoinen sisähalkaisijaltaan. FAT versio tuo BB piti olla ja oikea oli oikean kokoinen, mutta vasen pienempi. Pitää tutkia onko tuossa joku irtoava 'holkki' vielä. Mutta kun oli kiire saada pyörä kasaan niin en ehtinyt tutkia tuota enempää. Vasen laakeri sentään pysyi vielä kasassa, joten jätin sen vielä käyttöön rasvattuna. Pitää vaihtaa tuo vasen kun ehtii. Ihmetyttää vain sen eri koko.

yannara
20.07.2016, 16.35
Sanokaas onko ajoasento liian kaukana ku tuntuu että perse valuu ajaessa eteenpäin aina tiettyyn kohtaan ja joutuu ajaessa takas siirtymään...
White 3 lite kyseessä ja satulan asennon olen tarkistanut ja säätänyt,tällä hetkellä on pikkasen etupuolelta korkeammalla.
Eli pitääkö ostaa lyhyempi strmmiä vai tanko jossa nousua noin 20mm.?
Noissa on orkkis-stemmit jo aika pieniä valmiiksi. Kokeile mieluumin säätää stemmin korkeutta ja vaihda ohjaustangon asentoa stemmiin nähden. Lisäksi voit siirtää satulaa eteen ja taakse. Minkä pituinen olet ja minkä koon olet ostanut?

elasto
21.07.2016, 00.57
Olihan tuo minunkin Liten keskiönlaakerit paskana. Purin kammet pois ja odottelin veden valumista ulos tuolta keskiöstä tovin. Sen jälkeen kun koitti oikeaa laakeria niin lähellä jo etteivät jääneet käteen suoraan. Heilui niin mielettömästi.
Niin pyörällä on viimeksi ajettu sateessa huhtikuussa - vieläkin keskiö silti ui vedessä. Porasin reiän keskiön alareunaan jos vaikka toimisi vedenpoistossa.

SRAMin GXP:tä koitin laittaa tilalle, mutta vasen oli eri kokoinen sisähalkaisijaltaan. FAT versio tuo BB piti olla ja oikea oli oikean kokoinen, mutta vasen pienempi. Pitää tutkia onko tuossa joku irtoava 'holkki' vielä. Mutta kun oli kiire saada pyörä kasaan niin en ehtinyt tutkia tuota enempää. Vasen laakeri sentään pysyi vielä kasassa, joten jätin sen vielä käyttöön rasvattuna. Pitää vaihtaa tuo vasen kun ehtii. Ihmetyttää vain sen eri koko.

Eikös Sramin GXP:ssä ole eri paksunen akseli kuin noissa Whiten Samoxin kammissa? Mulla ainakin sopi Shimanon laakeri eikä tarvitse edes olla mikään FAT-versio. Täällä yksityiskohtaisempi sepustus: http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?50545-Virallinen-Fatbike%99-TechTalk-ketju&p=2559438#post2559438

zipo
21.07.2016, 11.08
Sram gxp laakeri ei käy 24mm akselilla oleville kampiseteille.
Se Fat specific juttu on ainoastaan muovisen väliputken leveys joka muuttuu normi 68/70mm:stä fat keskiömuhvin leveysmittaan.
GPX:ssä tietysti Sram tyyliin keskiölaakerin sisähalkaisija vetopuolella erikokoinen(kartiomalli akseli)niin ettei voi käyttää kuin toisella puolella (NDS )24mm akselille tarkoitettuja runsain määrin tarjolla olevia laakereita.

mla
21.07.2016, 14.27
Kävin myyjälle tuota ihmettelemässä ja myivät minulle väärän laakerin kuulemma. Siksi se ei sovi. Tilasivat oikean :)

Sleikka
21.07.2016, 15.50
Vaimo haluaisi lenkki/duunimatkalle läskipyörän ja nuo uudet White 4 Fat Litet vaikuttavat tarkoitukseen sopivalle. XXL:n koko-opas näyttää jotain mielenkiintoista. Onko näissä S-koon runko 165cm sopiva?

minimake
21.07.2016, 16.32
Moikka.

Onko kenellekkään vielä selvinnyt mitä tuo uusin Inceptor mahtaa painaa?
Paljonko edeltäjä painoi?
Norjan sivuilla oli painon kohdalla tyhjää ja Ruotsin sivuilla ei uusia malleja edes ole.

tonza85
21.07.2016, 22.26
Noissa on orkkis-stemmit jo aika pieniä valmiiksi. Kokeile mieluumin säätää stemmin korkeutta ja vaihda ohjaustangon asentoa stemmiin nähden. Lisäksi voit siirtää satulaa eteen ja taakse. Minkä pituinen olet ja minkä koon olet ostanut?

M koko löytyy ja pituutta 173cm about
Stemmin korkeu säädetty aivan ylös.

Poy
21.07.2016, 22.29
^^ Edeltäjä painoi 13,4kg speksien mukaan. Minun interceptor 3:n rungolla, 4:n vanteilla, lukkopolkimilla ja tubelessina painaa ~12,5kg.

4:ssa aika jyrkkä ohjauskulma:
HTA (head tube angle) 73
STA (seat tube angle) 63

lehtijussi
24.07.2016, 13.19
Lapaluun alla lihasjumi, ei enää kestänyt metsärynkytystä läskillä. Ohjaustangon kavennusta, laskua ja nostoa, ei apua.
Vaihdoin 30 mm nousulla, 680 mm pitkän ohjaustangon niin nyt on hyvä. Helpompi ottaa iskut käsillä vastaan, ajoasentokaan ei ole vielä liian pysty... tykkään

Ei ollu kallis kokeilu https://www.bikester.fi/320732.html

https://lh3.googleusercontent.com/ipN7EIqwBvj2LqZJSVQsvujSlgSSW7NwtuihMKPJnpJlWJFi0H p-S0Ax_ilRb869iPL0CE8j74ueeAYXrcJwvQq3hemC2hcDW7WD5X LK15aAz4OVvGXGgp-_XzWtZ99np3n9T7md1QFUOFovtNZTTEd4dWezTc4Z8Uj_N97a1 wTQ_13m6tldOaB6dMz0kEQLJS7WAhJWi4vijE7gZ6M2t9J2vQA CCOsxwmK2CfCxZM8xWC62fNPidv8suyjkr4RlbZ7-Xzlu-bWuOa-lJwkls3cEWK6q7VmyjHLtNXCme63c_9ldt_YoXfl1WuaCEd_U5 c0f8dPSGQ_qS7WJ8F3Snb0WE0XGK1VicXFU2frUCgtucdC3mnv Yoq3Cjg8QoLXzS18uZFXrGOerFMf30BX5FaCuzb8bHXFMlLQOY CYSzCtMG0jvIsfrkDqDx3dyW7Hi3KZmWC7elGLiZ_ip7XqZjki 5SSWWUAOlAqW4qD-494atD7AIThA_VJpSpQVwGa7_XMG0dAC_TaCKsyY1cbdj1ZdjS 5Qz5mb1I7epLDIzm8t71E6_jPW1Gwp675zyDAo93j7o7yihpwQ p9n5M9_XusZkehqfGnd8=w1481-h956-no.

Sarpale
24.07.2016, 13.32
Vaimo haluaisi lenkki/duunimatkalle läskipyörän ja nuo uudet White 4 Fat Litet vaikuttavat tarkoitukseen sopivalle. XXL:n koko-opas näyttää jotain mielenkiintoista. Onko näissä S-koon runko 165cm sopiva?

Mulla on mittaa 163 cm, ja alla M-kokoinen White.

Blackborow
24.07.2016, 14.33
Kellään ylhäällä 2Fat Pron ohjainlaakerin tietoja?

Läskimasa
24.07.2016, 15.31
Mulla on mittaa 163 cm, ja alla M-kokoinen White.S olis sulle sopivampi.

Jopo81
24.07.2016, 16.03
Mulla on mittaa 163 cm, ja alla M-kokoinen White.
Mulla S-koko. Pituutta 173. Lyhyehköt jalat vaan pakottaa pienempiin kokoihin[emoji16]

yannara
25.07.2016, 09.46
Siel olis nyt alet XXLssä, Pro 1097€, Lite 765€.

Swatsi
25.07.2016, 10.34
Siel olis nyt alet XXLssä, Pro 1097€, Lite 765€.
Jep, veli tilas itellee sielt liten, kun innostui myös läskeilystä 😊

teemui
25.07.2016, 19.33
Mulla Fat 3 pro ja varovasti haaveillu Blutosta. Eikös sen pitäis sopia pyörään ja orkkis etunavan kans heittämällä? Toisaalta, aika paljon lukenu ongelmista Bluton kanssa, iskeeköhän mokoman kanssa kätensä sontaan... Laitoin Suntourin joustavan satulatolpan (http://www.bike-discount.de/en/buy/suntour-sp12-ncx-suspension-seatpost-31.6-mm-211482), se toimii niin mukavasti että alkoi kaivata etupäähänkin joustoa :D

Kohtahan tässä on vuosi takana läskillä ja aika lailla tyytyväinen kamppeeseen edelleen.

Kibbe
26.07.2016, 22.33
Pro mallien ennakkomyynti näköjään loppunut.. Mitä mieltä olette kannattaako tilata nyt lite ennakkohintaan (765€) vai ostaa sitten Pro normaalihintaan (1290€)?

rjrm
27.07.2016, 08.50
Ottelet rauhassa seuraavaa alennusmyyntiä vaan.

Yeti
27.07.2016, 17.23
Okei. Täytyypä miettiä hankintaa. Budi 90mm vanteella ei tosin taida mahtua 3 proon perään...

Nyt kun on kesälomaa ehtii vihdoinkin kokeilla miten talvikiekot sopivat pyörään. Sain ne niin myöhään että paras talvi oli jo ohi, enkä viitsinyt asentaa niitä enää. Joka tapauksessa, Bud näytti mahtuvan 3 Proon takahaarukkaan 100 mm Clownshoe-vanteella. Rengas oli ollut vuorokauden 1,5 baarin paineella asennettuna ennen kuin kokeilin. Pienin etäisyys takahaarukkaan oli 7-8 mm, mikä pitäisi riittää ainakin talvikäyttöön. Kiekot ovat Turun Foxcompin Tommin rakentamat, joten ne eivät notku. Tilanne toki muuttuu jos rengas vielä paljon kasvaa. En kyllä vielä tiedä jos haluan Budin taakse, kun siinä on niin karkea kuvio, mutta talvella se ehkä olisi ok jos se muuten toimii lumessa. Edessä oli tilaa ehkä 13 mm, joten se ei ainakaan voi olla ongelma.

https://lh3.googleusercontent.com/-dVTH44qo8_8/V5izUPglZ5I/AAAAAAAAcV4/y9U9by46diIBdouVpitHBiJLswa0pGvVgCCo/s640/20160726_163642.jpg

https://lh3.googleusercontent.com/-s32ml7ikAl8/V5izUI71KGI/AAAAAAAAcV4/nU7dznL10xsTbFp1uAwwoRu44hcfRLEMQCCo/s640/20160726_163718.jpg

https://lh3.googleusercontent.com/-rtR0SexplUU/V5izUNRI9iI/AAAAAAAAcV4/njNbUFSWxGIowvn-GLPU0vN2Fx8ZYWHNACCo/s640/20160727_151241.jpg

TjRx
27.07.2016, 21.09
Lähetetty minun MotoG3 laitteesta Tapatalkilla

ytte07
27.07.2016, 21.23
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160727/6a3903eb147ec69f4ca9c3a414f1100d.jpg
Tossa budi orkkis vanteella. Sisurina myös orkkis norsukortsu. n. 0.6 bar. Toiselle puolella karvat mun mielestä hipoo runkoo. Liekö kiinan pojan runko hieman keno. Ite oon kyllä tykänny budista takana. Vieläkin enemmän korostunut se että ennemmin loppuu usko/jalat ku takarenkaasta ominaisuudet.

tonza85
29.07.2016, 00.32
Mites on porukoilla kestäny nuo tubeless modit noissa white 3 vanteilla jos vaan on saannu renkaan nousemaan vanteelle?

Siemenlinko
29.07.2016, 05.13
Mites on porukoilla kestäny nuo tubeless modit noissa white 3 vanteilla jos vaan on saannu renkaan nousemaan vanteelle?
Mulla ghettotubeless palvellut ilman ongelmia.
Ja jalkapumpulla nousi asennusvaiheessa, kun oli telttapatjan siivu sen halkaistun sisurin alla.

Lähetetty minun GT-I9506 laitteesta Tapatalkilla

tonza85
29.07.2016, 13.14
Mulla ghettotubeless palvellut ilman ongelmia.
Ja jalkapumpulla nousi asennusvaiheessa, kun oli telttapatjan siivu sen halkaistun sisurin alla.

Mä kokeilin tota metodia niin sain nousemaaan vanteelle ja pystyin ajamaan mut en muista miks piti rengas ottaa irti nii eipä enää noussu rengas vanteelle enää ku telttapatja oli painunu kasaan..

Siemenlinko
29.07.2016, 13.36
Mä kokeilin tota metodia niin sain nousemaaan vanteelle ja pystyin ajamaan mut en muista miks piti rengas ottaa irti nii eipä enää noussu rengas vanteelle enää ku telttapatja oli painunu kasaan..
Juu sen telttapatjasiivun joutuu vaihtamaan uuteen jos ottaa renkaan pois

tonza85
29.07.2016, 15.01
Juu sen telttapatjasiivun joutuu vaihtamaan uuteen jos ottaa renkaan pois

Millasia paineta oot alhasimmillaan pitäny?

Siemenlinko
29.07.2016, 15.40
Millasia paineta oot alhasimmillaan pitäny?
0,4 bar edessä Big fat larryssä.
Takana 0,5 snowshoessa

velomax
31.07.2016, 20.24
Terve
Mites tuosta 3 litestä saa noi keskiölaakerit irti?
Olen purkanut kammet pois ja nuo laakerien suojakupit, näyttäisi olevan suljettulaakeri.
Yritin irroittaa pienellä meisselillä vipuamalla, mutta ei lähtenyt.
Toisen puolen laakerissa tuntuu jonkinlaista pykälää.
kammet kiristettynä tuntuu eri suuntaan kammista nitkuttaessa pieni välys.
Kammet pyörii muutaman kierroksen ketju paikallaan ja ilman ketjua vielä enemmän.
Onko tuo vasemman kammen päätypultti kiristettävä miten tiukalle/löysälle?
Vasemman kammen ja laakeriasetelman välinen spaceri pyörii sormin siellä välissä.

Toinen juttu, että mahtuuko jumbo jim 4.8" pyörimään tossa 3 litessä edessä ja takana?
Miten jää väliä renkaan ja chainstayn väliin?

Garymies
03.08.2016, 17.53
Itse sain laakerit irti erikokoisilla talttapäämeisseleillä vääntelemällä. Taisin aluksi lyödäkin vasaralla ja meisselillä vanhaa laakeria ulospäin työpöydän päällä, että sain sen liikkeelle. Helpommalla kyllä pääsee, jos vaihtaa suosiolla vaikka Shimanon tai Racefacen keskiön.

Kammen päätypultti kiristetään siten, että kammet pyörivät kevyesti, mutta ei jää välystä sivusuunnassa. Sen jälkeen ne kaksi varsinaista kammen pulttia kunnolla kiinni.

jumbojussi
04.08.2016, 15.13
Whitebikes.no/com sivuilla Interceptorin kuvat päivittyneet. Toivottavast se paino vanteen kyljessä ei ole pelkän kehän.
Kokonaismassaa viittineet vieläkään ilmoittaa.

Core
04.08.2016, 15.30
Whitebikes.no/com sivuilla Interceptorin kuvat päivittyneet. Toivottavast se paino vanteen kyljessä ei ole pelkän kehän.
Kokonaismassaa viittineet vieläkään ilmoittaa.

Noi Compin värit on kyllä ihan sairaan hienot nyt päivitetyissä kuvissa. Ei voi mitään vaikka osat onkin Liteä paskemmat, ei tota väritystä voi skipata :D

hcf
04.08.2016, 15.47
Noi Compin värit on kyllä ihan sairaan hienot nyt päivitetyissä kuvissa. Ei voi mitään vaikka osat onkin Liteä paskemmat, ei tota väritystä voi skipata :D

Tarkotus on siis cruisailla kylillä ja esitellä hienonväristä comppia? :)
Kyllähän se pyörän valinnassa pitäs mennän niin että specsit ensin ja jos useampi vaihtoehto jää niin otetaan se paremman värinen

jumbojussi
04.08.2016, 16.01
Kyselin ja vastattiin:

13,3 kg 4 Fat Interceptor
14,9 kg White 4 Fat Pro
15,5 kg White 4 Fat Lite
15,9 kg White 4 Fat Comp
15,5 kg White 4 Fat Comp Jr 24"

Core
04.08.2016, 16.02
Tarkotus on siis cruisailla kylillä ja esitellä hienonväristä comppia? :)
Kyllähän se pyörän valinnassa pitäs mennän niin että specsit ensin ja jos useampi vaihtoehto jää niin otetaan se paremman värinen

Ei ihan noinkaan, mutta kyllä tän hintasissa ostoksissa hieman jo painaa esteettisyyskin.

Kiitokset jumbolle noista painoista. Renkaan eri osista saa varmaan helpoiten noista pudotettua? Tubelessilla, kevyemmällä vanteella ja/tai kumilla?

Läskimasa
04.08.2016, 20.44
Mattaharmaa ja sairaan hieno? 😳 No, makuasioista ei kannata kiistellä. Omaan silmään toi mattaoranssi selkeesti kiinnostavin.

hcf
04.08.2016, 21.22
Ei ihan noinkaan, mutta kyllä tän hintasissa ostoksissa hieman jo painaa esteettisyyskin.

Kiitokset jumbolle noista painoista. Renkaan eri osista saa varmaan helpoiten noista pudotettua? Tubelessilla, kevyemmällä vanteella ja/tai kumilla?

Compissa ainaki se teräshaarukka nostaa sen painon isommaksi ku muissa. Vanteet ei ole tubelessia varten. Saa toki kikkailemalla. Kevyemmät sisurit varmaan järkevin vaihtoehto ja JJ lite skinit
Haarukan ku vaihtaa hiilikuituun nii lähtee varmaan painoa kivasti. Tosin pitäs varmaan vaihtaa napaki sitte läpiakselilla olevaan

jumbojussi
04.08.2016, 22.25
Ikävästi kalleimmassa (parhaimmassa) mallissa epämiellyttävin väri, voi näitä länsimaisen murheita.

Kiekkosetti vaihtoon jos kevennystä tahtoo ja vielä hauskasti pyörivistä massoista, toista kiloa lähtis ainakin kolmosen tapauksessa ilman toblessiakin.

Läskimasa
05.08.2016, 01.10
Haarukan ku vaihtaa hiilikuituun nii lähtee varmaan painoa kivasti. Tosin pitäs varmaan vaihtaa napaki sitte läpiakselilla olevaan
Xxlssä on adaptereita 150 mm navalle näihin malleihin.

jopoaja
05.08.2016, 08.50
Ikävästi kalleimmassa (parhaimmassa) mallissa epämiellyttävin väri, voi näitä länsimaisen murheita.

Kiekkosetti vaihtoon jos kevennystä tahtoo ja vielä hauskasti pyörivistä massoista, toista kiloa lähtis ainakin kolmosen tapauksessa ilman toblessiakin.

Olen ehkä hiukan puolueellinen kommentoimaan kun omistan tuollaisen interceptorin, mutta kyllä minusta tuo XXL:n kallein fatbike on varsinkin livenä nähtynä myös ulkonäöltään niistä selkeästi paras. Hiilikuiturungon ansiosta muotoilu on siinä hieman erilainen (parempi) kuin noissa alurunkoisissa. Ite tosin tykkään myös väristä. :)

Interceptor Kolmosesta ei muuten tarvitse vaihtaa kiekkoja (Mulefut) saadakseen painoa pois, vaan pelkkä renkaiden vaihto 4" JJ:hin vaikutti siten että oman 3Fat Interceptorin paino oli mitattaessa 11,9kg. Ihan hyvä tulos mielestäni ja rullaa todella mukavasti.

jumbojussi
05.08.2016, 15.14
Olen ehkä hiukan puolueellinen kommentoimaan kun omistan tuollaisen interceptorin, mutta kyllä minusta tuo XXL:n kallein fatbike on varsinkin livenä nähtynä myös ulkonäöltään niistä selkeästi paras. Hiilikuiturungon ansiosta muotoilu on siinä hieman erilainen (parempi) kuin noissa alurunkoisissa. Ite tosin tykkään myös väristä. http://www.fillarifoorumi.fi/forum/images/smilies/smile.png

Interceptor Kolmosesta ei muuten tarvitse vaihtaa kiekkoja (Mulefut) saadakseen painoa pois, vaan pelkkä renkaiden vaihto 4" JJ:hin vaikutti siten että oman 3Fat Interceptorin paino oli mitattaessa 11,9kg. Ihan hyvä tulos mielestäni ja rullaa todella mukavasti.

En oo luonnossa nähny mutta kun on jo saman sävyinen Mierda-krossari. :P

Siis 1.5kg lähti pelkkien renkaiden vaihdolla vai?

Core
05.08.2016, 15.20
Nyt meni oman liten ennakkotilauksen peruutus läpi, voi siis olla että voi ilmestyä vielä yksi lite nettiin myyntiin, jos joku jäi ilman

jopoaja
05.08.2016, 20.07
Siis 1.5kg lähti pelkkien renkaiden vaihdolla vai?

Renkaiden ja sisureiden vaihdolla. En mitannut painoa alkuperäisillä renkailla, mutta XXL:n huollon mittarin mukaan pyörä painoi 11,9kg sen jälkeen kun siihen vaihdettiin JumboJim 4" Liteskinit ja Schwalben 13J sisurit aiempien renkaiden ja sisärenkaiden tilalle (alunperin pyörässä oli 4.5 Snowshoet ja jotkut raskaan tuntuiset noname-sisurit).

Core
05.08.2016, 21.18
Mitäs sisureita jengi sitten suosittelisi, mitkä olisi viel jotakuinkin hyvät/kestävät/laadukkaat, mutta kuitenkin perus marketti-no-namea kevyemmät? Schwalben 13J nyt ainakin tuossa ylempänä jo tulikin.

Minkä verran läskikoossa on sisureissa eroa? Tarkoitan, että meneekö 4" ja 5" väliin käytännössä samat sisurit? Ihan normipyörien sisureita ei sentään taideta kovin usein läskiin laittaa, joten kai noissa vähän on kokoeroja?

Joitain pikaisella googletuksella löytyi, mutta kaikista ei sitten ollut mainittu painoja eikä tiedä muutenkaan että mihin päähän hyvä-huono-skaalaa sijoittautuvat.

jumbojussi
05.08.2016, 22.21
Renkaiden ja sisureiden vaihdolla. En mitannut painoa alkuperäisillä renkailla, mutta XXL:n huollon mittarin mukaan pyörä painoi 11,9kg sen jälkeen kun siihen vaihdettiin JumboJim 4" Liteskinit ja Schwalben 13J sisurit aiempien renkaiden ja sisärenkaiden tilalle (alunperin pyörässä oli 4.5 Snowshoet ja jotkut raskaan tuntuiset noname-sisurit).

No huhhui, ompas raju ero gummien massoissa.

Onkohan paksukaisiin lateksisisureita?

Terwis
05.08.2016, 22.29
Oma interceptor litkutetuilla 4" jumbojimeillä ja pienemmillä jarrulevyillä 11,65kg

mahead
05.08.2016, 22.30
Mitäs sisureita jengi sitten suosittelisi, mitkä olisi viel jotakuinkin hyvät/kestävät/laadukkaat, mutta kuitenkin perus marketti-no-namea kevyemmät? Schwalben 13J nyt ainakin tuossa ylempänä jo tulikin.

Joku jossain suositteli tämmöisiä, joten tilasin ittelleni parin: http://www.chainreactioncycles.com/mobile/fi/en/schwalbe-fatbike-mtb-tube/rp-prod128891. Painoa 390 g/sisus.

jumbojussi
05.08.2016, 22.47
Oma interceptor litkutetuilla 4" jumbojimeillä ja pienemmillä jarrulevyillä 11,65kg

Muutenko vakio?

Terwis
05.08.2016, 23.08
Tupet vaihdoin lizard skineihin.
Satula vaihtui oman berberin mukaiseen joka on painavempi kuin vakio, toppa on vaihtunut joustavampaan Syntacen 27,2 tolppaan ja paino on simmin kanssa sama kuin vakiossa.
Vaihdevipu vaihtui XX1:n kun oli hyllyssä ja siinä saa säädettyä vivun asentoa. Ei montaa grammaa säästy
Kumpikin levy on 160mm. Edestä lähti ne adapterit

Jumbojimit painoi 1,02kg ja 1,01kg toisen vannenauhan heitin pois ja laitoin kaksi kierrosta ohutta pakkausteippiä päälle.
Litkua on vajaa desi kummassakin renkaassa.
Vakiokumit oli jotain 1,4kg kipale, sisuri 600g kappale ja vannenauhat jotain.

Puolen vuoden aikana on kilometrejä tullut paljon. Heinäkuussa reilu 1000km
Todella mukava pyörä kaikin puolin.

Jos jotain huonoa haluaa hakea niin etunapa vituttaa kun akselia ei tahdo saada paikalleen kun se navan sisällä oleva holkki tippuu paikaltaan.

Poy
06.08.2016, 14.14

Tottakai leveämpi vanne voi olla vähän painavampi, mutta jos talvella aikoo polkea lumessa, niin leveämmästä renkaasta on taas hyötyä. Whiten 90mm vanteella Jumbo Jim 4.8" renkaalla leveys 114mm. Painoa vanne + vannenauha + tyhjiöpussi + tubeless nesteet + rengas + jarrulevy 2,9kg. Onko tuo nyt paha sitten?

jumbojussi
06.08.2016, 14.54
Ootko mitannu pelkän etu/takavanteen massan ilman renkaita? XXL:n myymä vanne näyttää olevan sama kuin uusimmissa fätsykäisissä.

Poy
06.08.2016, 16.07
^Eipä tullut punnittua ja eikä viitsi nyt repiä renkaita pois.

jumbojussi
07.08.2016, 20.40
Oliko miten helppoa/hankalaa tupelessoida?

Poy
07.08.2016, 23.29
Oliko miten helppoa/hankalaa tupelessoida?
Elämäni toinen tubeless muunnos ja mielestäni oli kohtuu helppo. Eka renkaan kanssa meni jokunen tunti yrityksen ja erehdyksen kautta, mutta toinen meni aika nopeasti/helposti kun tiesi miten teki. Voi toki jollain toisella renkaalla olla vaikeampaa.
Laitoin yhden vannennauhan ja tyhjiöpussin vanteelle. Sisurilla laitoin ensin reilu barin. Sitten ilmat pois ja toinen kylki auki (itse asiassa toinen lähtee hyllyltä itsestään sisurilla kun päästää kaikki ilmat pois). Sisuri pois, tubeles venttiili tilalle ja rengas paikalleen toisesta kyljestä. Seuraavaksi vedin käsillä kyljistä niin että rengas menee melkein kaikista kohdista hyllylle (pieni aukko jää pakostakin), ilman tätä en saanut ilmaa renkaaseen. Sencon pikku kompuralla reilu baari painetta, silmämääräisesti mistään ei vuotanut. Ilmat pois ja venttiilin sielu irti. Molemmat kyljet pysyivät tässä vaiheessa kiinni vanteessa. Litkut sisään (litkut olisi voinut myös laittaa avonaisesta renkaasta kun otti sisurin pois). Lopuksi reilusti ilmaa renkaaseen, muut tubeless kikat ja ylimääräiset tyhjiöpussi reunat pois. Ei ole mistään tullut tubeless nesteitä tai ilmoja ulos.

Smigi
08.08.2016, 00.28
Ehtoota Walkoilijat!
Olisin erittäin kiitollinen jos joku voisi vinkata/linkata hinta/laatusuhteeltaan järkevän takanavan, joka sopisi 3fat prohon. Mulle on tulossa takuuseen uus vapaaratas kyseiseen pyörään. Alusta asti vapari on "lyönyt yli" muutaman kerran lenkin aikana. Ensin luulin että ketju hyppää välillä hampaan eteenpäin mutta myöhemmin syylliseksi osoittautui vapari. Pari kertaa olen hionut littiin painuneet (liian pehmeästä materiaalista tehdyt) vaparin kynnet takaisin teräviksi mutta myös kynsien aukot alumiinirungossa ovat painuneet soikeiksi. Nyt äsken lenkillä (tietenkin kauimmaisessa pisteessä) vapari antautui totaalisesti. Takuuseen tulossa siis uusi mutta jos se on täsmälleen samanlainen (ja mahdollisesti navassa oleva hammastus on myös vaurioitunut) niin harkitsen kyllä navan vaihtamista jolloin saisi paikoilleen myös kestävämmän vaparin. Toki otan myös vastaan vinkkejä kestävämmistä (teräksisistä) vapareista, jos joku on jonkun Walkoon suoraan sopivan jostain löytänyt...

jumbojussi
08.08.2016, 15.22
Elämäni toinen tubeless muunnos ja mielestäni oli kohtuu helppo. Eka renkaan kanssa meni jokunen tunti yrityksen ja erehdyksen kautta, mutta toinen meni aika nopeasti/helposti kun tiesi miten teki. Voi toki jollain toisella renkaalla olla vaikeampaa.
Laitoin yhden vannennauhan ja tyhjiöpussin vanteelle. Sisurilla laitoin ensin reilu barin. Sitten ilmat pois ja toinen kylki auki (itse asiassa toinen lähtee hyllyltä itsestään sisurilla kun päästää kaikki ilmat pois). Sisuri pois, tubeles venttiili tilalle ja rengas paikalleen toisesta kyljestä. Seuraavaksi vedin käsillä kyljistä niin että rengas menee melkein kaikista kohdista hyllylle (pieni aukko jää pakostakin), ilman tätä en saanut ilmaa renkaaseen. Sencon pikku kompuralla reilu baari painetta, silmämääräisesti mistään ei vuotanut. Ilmat pois ja venttiilin sielu irti. Molemmat kyljet pysyivät tässä vaiheessa kiinni vanteessa. Litkut sisään (litkut olisi voinut myös laittaa avonaisesta renkaasta kun otti sisurin pois). Lopuksi reilusti ilmaa renkaaseen, muut tubeless kikat ja ylimääräiset tyhjiöpussi reunat pois. Ei ole mistään tullut tubeless nesteitä tai ilmoja ulos.

Melkosta paskartelua mutta onko se todella niin paremman tuntuinen ilman sisuria?

Sand
08.08.2016, 16.38
Edit: väärä topic[emoji2]

Mika K
08.08.2016, 18.05
Melkosta paskartelua mutta onko se todella niin paremman tuntuinen ilman sisuria?
On se, vaikka en itsekään ihan tuota vaivan määrää jaksa ymmärtää :)

Kipe
08.08.2016, 19.57
Polkiessa kuuluu naksahdus kun kammet on tietyssä asennossa (oikea kampi ylhäällä), kuuluuko tuo nyt keskiölaakerista vai mistä? Naksahtaa kerran kierroksen aikana siis. Naksahdus kuuluu vaikka vetoa keventää.

Pyöränä WhiteLite3

itv
09.08.2016, 00.04
Polkiessa kuuluu naksahdus kun kammet on tietyssä asennossa (oikea kampi ylhäällä), kuuluuko tuo nyt keskiölaakerista vai mistä? Naksahtaa kerran kierroksen aikana siis. Naksahdus kuuluu vaikka vetoa keventää.

Kampi osuu etuvaihtajan vaijeriin?

TMo
09.08.2016, 00.06
Keskiölaakeri tai sitten voi olla myös poljin, tai jopa satula. Poissulje ensin satula (polkemalla seisten) ja polkimet (polkien yhdellä jalalla) ja jos ääni vielä kuuluu niin todennäköisesti se ois sit laakerihommia.

Kipe
09.08.2016, 12.48
Keskiölaakeri tai sitten voi olla myös poljin, tai jopa satula. Poissulje ensin satula (polkemalla seisten) ja polkimet (polkien yhdellä jalalla) ja jos ääni vielä kuuluu niin todennäköisesti se ois sit laakerihommia.

Pitääpä kokeilla, epäilen keskiölaakeria. Noita menee kuin leipää, saako tuohon mistään kestävämpää?

jumbojussi
09.08.2016, 13.36
On se, vaikka en itsekään ihan tuota vaivan määrää jaksa ymmärtää :)

Pääasia että pysyy ilmat! Täytyypä yrittää koklata joskus kunhan Torjuntahävittäjä kotiutuu.

tonza85
09.08.2016, 18.20
Miten iso takapakka tohon white 3 lite mahtuu nythän on 9 pakka ja mikä pakka on järkevin päivittää ton alkp.tialle?

yannara
09.08.2016, 23.27
Miten iso takapakka tohon white 3 lite mahtuu nythän on 9 pakka ja mikä pakka on järkevin päivittää ton alkp.tialle?

Onko rungoissa muuten niin eroa, että siihen ei menisi 11-lehtinen akseli/haarukka leveys suhteen? Veikkaisin että enemmän siinä tulee, että joudut vipu vaihtimet enemmin vaihtaa...

Nicco
10.08.2016, 08.05
9, 10 ja 11 lehtiset menee samaan vapaarattaaseen eli leveyden muutos vain millejä. Halvinta on päivittää tilalle uusi 9 lehtinen ja jos haluat kevyemmän poljettavan tai 1x9 voimansiirtoa niin 36-12 pakka voisi olla vaihtoehto. Jos haluat 10 tai 11 pykäläisen pakan niin joudut päivittämään myös vivun ja takavaihtajan.

velomax
10.08.2016, 09.02
Osaako joku kertoa, miksi nuo veerubber snowshoe 4.5" kumit ei asetu vanteelle millään ilveellä?
Takakumi pompottaa nopeammin ajettaessa. Takana surlyn kevennyssisuri. Onko noissa sisureissa ollut ongelmia renkaan asettumisessa vanteille?
Vaikuttaako tuo sitten, että noissa 3 liteissä on niin väljät kehät?
Tarkoitus hankkia jumbo jimit noiden veerubberien tilalle, kumpi olisi parempi 4.0" vai 4.8"

Smigi
10.08.2016, 13.37
Laita sisäkumin pintaan reilusti talkkia ja sitten ylipainetta (1,5-2 bar) niin kyllä rengas asettuu. Toki sisurissa voi olla venttiilin kohta ohuempi niin jää siitä kasaan. Itse käytin joskus Onzan 2,5" tarkoitettua sisuria ja se oli ainakin tasapaksu. Jumbo Jimeistä on kokemusta muutaman kuukauden ajoista 4,8" liteskineillä. Erinomaiset! Koko on tietysti makuasia mutta 4,8" JJ verrattuna Veetyreihin: selfsteering katosi ja rullaavuus parani kaikilla alustoilla.

Läskimasa
10.08.2016, 14.09
Takakumi pompottaa nopeammin ajettaessa. Takana surlyn kevennyssisuri. Onko noissa sisureissa ollut ongelmia renkaan asettumisessa vanteille?
Kevennyssisuri eli joku max. 2.5":lle tarkoitettu? Jos näin niin todnäk just kuten yllä sanottu, ei vaan pullistu venttiilin kohdalta tarpeeks. Ei oo ulkokumin eikä vanteen vika, väärä sisuri.

Makejer
12.08.2016, 17.59
Moi,

Bongasin täältä foorumilta joku aikaa sitten et oli laitettu jousitettu satulantolppa läskiin mut en löydä enää kyseistä linkkiä. Mikä tolppa oli kyseessä ja onko toiminut hyvin ja miten iso hyöty hintaan/vaivaan nähden?

Akii
12.08.2016, 21.29
Canecreek Thudbuster ST:tä ovat kehuneet.

http://www.canecreek.com/products/seatposts (http://www.canecreek.com/products/seatposts)

TuriMaas
12.08.2016, 21.57
9, 10 ja 11 lehtiset menee samaan vapaarattaaseen eli leveyden muutos vain millejä. Halvinta on päivittää tilalle uusi 9 lehtinen ja jos haluat kevyemmän poljettavan tai 1x9 voimansiirtoa niin 36-12 pakka voisi olla vaihtoehto. Jos haluat 10 tai 11 pykäläisen pakan niin joudut päivittämään myös vivun ja takavaihtajan.

Hyvin kiteytetty. Itse vaihdatin Liteen tänään 10-pakan ja 32:sen eturattaan. Takavaihtaja ja vipu samalla. Ja ketju piti päivittää sen huonon kunnon takia.

Maastotestin jälkeen voin sanoa, että erinomainen päivitys.

teemui
13.08.2016, 10.56
Moi,

Bongasin täältä foorumilta joku aikaa sitten et oli laitettu jousitettu satulantolppa läskiin mut en löydä enää kyseistä linkkiä. Mikä tolppa oli kyseessä ja onko toiminut hyvin ja miten iso hyöty hintaan/vaivaan nähden?

Laitoin SR Suntour SP12-NCX tolpan. Mun mielestä toimii ihan mallikkaasti, pehmentää kulkua muttei minusta ole haitannut menoa polkiessa tms. Ero Thudbusteriin on että tässä on satulatolpan sisällä jousi, jonka esijännitystä voi säätää. Löytyy myös eri painoisille kuskeille jäykempiä/löysempiä jousia. Thudbusterissa elastomeeripala joita on eri jäykkyyksillä. Muuten näissä on samanlainen toimintaperiaate. Ja tietty hinta oli syy miksi tämä raski ottaa kokeiluun, Suntour oli vaan ~55€ Bike-Discountissa (http://www.bike-discount.de/en/buy/suntour-sp12-ncx-suspension-seatpost-31.6-mm-211482).

Läskimasa
13.08.2016, 11.16
^ Ilmeisen toimiva tuokin, painaa vaan n. 40% enemmän kuin Tb ST, jos sillä mitään merkitystä. Thudbusteriin saa varaosina kaikki uudet liikkuvat osat, Suntouria ei vissiin paljoo kunnosteta.

teemui
13.08.2016, 11.19
Aivan joo, painoa ei oo tullu edes mietittyä näitten vehkeitten kans :D Suntourin jousi kaipaa myös voitelua joskus. Kattoo nyt miten kestää..

hcf
13.08.2016, 13.22
Suntourissa on se parempaa ku jäykkyyttä voi säätää. thudbusterista ei tainu pystyä.
Niveliä kandee öjytä vaikka ketjuöljyllä ettei rupia nitisee. tf2 all-weather toimii aika hyvin. Ja putsata se liukuputki

Ite otin joustotolpan pois ku tuntu ettei sille ollu enää tarvetta. Ahteri ja selkä kestää :)

velomax
14.08.2016, 17.56
Tänään yritin vielä saada renkaan tuossa 3 litessä asettumaan vanteelle.
Yritin talkilla, reilulla paineella + 2bar eikä asetu.
Laitoin myös alkuperäisen sisurinkin eikä mitään muutosta edelleen pomppii ja renkaassa myös sivuttais heittoa.
Kyseessä noi veerubber 4.5" kumit.
Tuo kevennyssisuri oli kooltaan jotain 4.0- lopusta ei saanut selkoa. Tätä sisurin kokoa joku aiemmin kyselikin.
On todella väljät kehät näissä 3 liteissä kumit tippuu itsestään pois paikaltaan, kun tarpeeksi tyhjäksi rengas menee.:)

Jopo81
14.08.2016, 18.22
Ite oon suosiolla käyttänyt vielä saippuavettä renkaan ja vanteen välissä. Auttaa jonkin verran.

stumpe
14.08.2016, 22.16
Tänään yritin vielä saada renkaan tuossa 3 litessä asettumaan vanteelle.
Yritin talkilla, reilulla paineella + 2bar eikä asetu.
Laitoin myös alkuperäisen sisurinkin eikä mitään muutosta edelleen pomppii ja renkaassa myös sivuttais heittoa.
Kyseessä noi veerubber 4.5" kumit.
Tuo kevennyssisuri oli kooltaan jotain 4.0- lopusta ei saanut selkoa. Tätä sisurin kokoa joku aiemmin kyselikin.
On todella väljät kehät näissä 3 liteissä kumit tippuu itsestään pois paikaltaan, kun tarpeeksi tyhjäksi rengas menee.:)

6cm suikale bilteman makuualustaa vannenauhaksi niin ongelma poistuu. Tai niin ainakin mulla kävi.

velomax
15.08.2016, 07.09
Pitääkö tuo makuualusta siis vetää koko matkalle kehälle vai pelkästään sille kohdalle missä pomppiva kohta on?

Siemenlinko
15.08.2016, 13.29
Pitääkö tuo makuualusta siis vetää koko matkalle kehälle vai pelkästään sille kohdalle missä pomppiva kohta on?
Kokomatkalle. Leikkaat sellaisen 6cm levrän siivun joka on niin pitkä että kiertää kehän ympäri.
Päät teipillä toisiinsa kiinni ja kaiverrat reiän josta venttiili tulee läpi

Laerppi
15.08.2016, 13.39
Reilusti saippuavettä renkaaseen niin yleensä muutaman kerran jälkeen asettuu rengas vanteelle.

Core
15.08.2016, 14.30
Ei sinänsä mitään uutta tietoa, mutta XXL:ssä odottelevat näille päiville noiden uusien Whiten läskien saapumista, mutta ei ollut antaa tarkempaa tietoa.

velomax
15.08.2016, 15.19
jeps pitää käydä ostamassa tuota "makuualustaa" ja laittaa paikalleen.
Vanha vannenauha vissiin myös pois?

WhiteFatOwner
16.08.2016, 14.08
3Fat Pro on alkanut pitämään nitinää kovempaa (= esim mäkeä noustessa ) poljettaessa. Pyörällä on tosi vähän ajettu, aiemmin kevät talvella ei tätä ääntä kyllä huomannut. Pyörä kävi XXL tarkistuksessa, mutta mitään ei löytynyt. Ääni kuuluu kuulemma todennäköisesti kuituhaarukan ja rungon liitoksesta.

Tuossa alla linkki videoon, äänen saa aikaiseksi, kun toispuoleilesti polkaisee polkimesta ja samanaikaisesti tangosta vetäisee...

Onko muilla Pro:n omistajalla ilmennyt vastaavaa nitinää? Pitäisikö tuo vaan hyväksyä?

https://drive.google.com/file/d/0B46PxAnJ_k7UQ0lIVUJZbnpQcnc/view?usp=docslist_api

(https://drive.google.com/file/d/0B46PxAnJ_k7UQ0lIVUJZbnpQcnc/view?usp=docslist_api)

velomax
16.08.2016, 16.26
Pitääkö se vannenauha ottaa pois vai tuleeko se makuualusta suikale sen päälle?

tonza85
16.08.2016, 18.05
Pitääkö se vannenauha ottaa pois vai tuleeko se makuualusta suikale sen päälle?
Jätä 1 sinne tai sit vedät kerroksn teippiä nauhan tilalle nii lähtee painoa vähän pois

lehtijussi
16.08.2016, 19.02
Tiedä proon keulasta, mutta lite piti samanlaista natinaa ja syy löyty etupyörän pikalinkusta. Putsaus ja pikkuisen rasvaa niin hiljeni.

WhiteFatOwner
16.08.2016, 22.43
Tiedä proon keulasta, mutta lite piti samanlaista natinaa ja syy löyty etupyörän pikalinkusta. Putsaus ja pikkuisen rasvaa niin hiljeni.

Pyörä on tosiaan tsekattu XXL:ssä, etu/taka-akseli, keskiö ja keula. Ääntä on tosi vaikea paikallistaa, mutta ihan kuin se kuuluisi alemman runkoputken keskivaiheilta. Tosin varsinainen äänen lähde on todennäköisesti lähempänä keulaa ja kuitu välittää sen eri paikkaan...

Kiitti vinkistä, voisihan linkkua kokeilla rasvata.

äkssee
17.08.2016, 01.25
Onko muilla Pro:n omistajalla ilmennyt vastaavaa nitinää? Pitäisikö tuo vaan hyväksyä?

Juuri samanlainen nitinä on kuulunut omastakin pro:sta lähes uudesta asti. Keskiö vaihdettiin uuteen (raceface) heti alussa, joten en tiedä kuuluiko nitinää alkuperäisellä keskiöllä.

Swaatu
17.08.2016, 15.39
Ei sinänsä mitään uutta tietoa, mutta XXL:ssä odottelevat näille päiville noiden uusien Whiten läskien saapumista, mutta ei ollut antaa tarkempaa tietoa.
Mulle vastasivat että kuun lopussa tulevat heille varastoon "tämän hetkisen tiedon mukaan".

Lähetetty minun KIW-L21 laitteesta Tapatalkilla

tonza85
17.08.2016, 23.06
Asensin tänään uuden ohjaustangon tohon lite3,700mm pitkä ja 25mm rise, 10 back sweep nii paljon parempi ajoasento tuli mutta oikea käsi puutuu silti vielä pikkasen.
Mites toi ohjaustangon asento yleensä pitäisi olla?

hcf
17.08.2016, 23.19

Backsweep/rise taipuu samansuuntasesti ku kädetki on.
Käsien puutuminen yleensä tulee yleensä siitä ku satula on liian etukenossa. Paino menee käsille

tonza85
17.08.2016, 23.33
Backsweep/rise taipuu samansuuntasesti ku kädetki on.
Käsien puutuminen yleensä tulee yleensä siitä ku satula on liian etukenossa. Paino menee käsille

Elikkä pikkasen yläviistoon siis.
Satulan asennon oon kattonu vesivaan avulla ja on pikkasen takakenossa.

Kärrä
18.08.2016, 12.02
Asensin tänään uuden ohjaustangon tohon lite3,700mm pitkä ja 25mm rise, 10 back sweep nii paljon parempi ajoasento tuli mutta oikea käsi puutuu silti vielä pikkasen.
Oletko harkinnut esim. Ergonin tuppeja? Itsellä loppuivat mm. kyynärpäävaivat noiden myötä.
http://www.ergon-bike.com/en/product.html?a=griffe#gx-42400069

tonza85
18.08.2016, 12.37
Oletko harkinnut esim. Ergonin tuppeja? Itsellä loppuivat mm. kyynärpäävaivat noiden myötä.
http://www.ergon-bike.com/en/product.html?a=griffe#gx-42400069

Tollaset löytyy mutta mallia motonet.

tinke77
18.08.2016, 13.02
Samaisia ongelmia oli miullakin, ranteisiin auttoi ergonit. Sitten rupesi niskat/ hartiat vaivaamaan niin tilasin tuon answerin 20/20 kuitutangon ja nyt parin sadan kilsan kokemusten mukaan on kyllä käsille ja niskoille tosi hyvä. Suosittelen.

Lähetetty minun E2303 laitteesta Tapatalkilla

Pekka.S
18.08.2016, 13.18
Samaisia ongelmia oli miullakin, ranteisiin auttoi ergonit. Sitten rupesi niskat/ hartiat vaivaamaan niin tilasin tuon answerin 20/20 kuitutangon ja nyt parin sadan kilsan kokemusten mukaan on kyllä käsille ja niskoille tosi hyvä. Suosittelen.

Onone OG tangolla loppui minun rannekivut. Hieman halvempi kuin Answer. Pyöränä Scoop Fatty.

hcf
18.08.2016, 13.39
Mulla lähti rannekivut ku lyhensi tankoa. Ei oo ranteet niin mutkalla.
Nyt laitoin http://www.bikester.fi/truvativ-hussefelt-comp-maastopyoran-tanko-700mm-musta-320062.html 40mm nousulla. Jos ei menis hartiat niin jumiin pitkillä matkoilla. Hyvältä tuntuu mutta pitkiä matkoja en oo kerenny viel testaan.

tinke77
18.08.2016, 13.45
Ergonit ja tangon lyhennys auttoi kyllä mullakin ranteisiin, sit siirtyi ongelmat hartioihin. Tietty hartiat tykkää,kun välillä tekee muutakin kuin pyöräilee 😀
125 € oli answeri posteineen.

Läskimasa
18.08.2016, 14.29
Käsille menee paino myös jos ohjaamo liian pitkä, lyhyempi stemmi vois auttaa myös. Ja Answer 20-20 on tosiaan hintansa väärti, just luontevan mallinen.

Core
19.08.2016, 18.32
White fat 4 Pro:ta ilmestyi juuri verkkokauppaan, koossa M ja L. En tiedä montako, mutta ei oo kauaa ollu:

https://www.xxl.fi/white-white-4-fat-pro-laskipyora/p/1121889_1_style

Nettimyyjä sanoi: Hei! Fat prota on nyt vihdoinkin tullut meidän keskusvarastolle, muut mallit ovat saapumassa myös piakkoin :) Tämän kuun aikana pitäisi tulla myös loput mallit varastolle!

dragonflyfin
19.08.2016, 23.49
Eli pian pitäisi lähteä pro paketin tulemaan. Poika saa odottaa hieman pidempään omaa 24" malliaan. Saa nähdä meneekö tuo 28 hampainen heti vaihtoon 32 hampaiseen. Sekä hieman jännitän takapakkaa, että onko se XG, kuten mainostetaan, vaikka mallia ei ole olemassakaan, vai onko se PG ja palautan pyörän ellei sitä vaihdeta vastaamaan myyntiselostetta.

Viltro
19.08.2016, 23.53
Eli pian pitäisi lähteä pro paketin tulemaan. Poika saa odottaa hieman pidempään omaa 24" malliaan. Saa nähdä meneekö tuo 28 hampainen heti vaihtoon 32 hampaiseen. Sekä hieman jännitän takapakkaa, että onko se XG, kuten mainostetaan, vaikka mallia ei ole olemassakaan, vai onko se PG ja palautan pyörän ellei sitä vaihdeta vastaamaan myyntiselostetta.
Ota sitten edes yksi kuva tänne näytille kun xxl sivuilla edelleen täysin väärät kuvat...

Core
19.08.2016, 23.56
Ota sitten edes yksi kuva tänne näytille kun xxl sivuilla edelleen täysin väärät kuvat...

http://whitebikes.com/bikes/white-4-fat-pro-2/

Täältä löytyy ajantasaisempaa kuvaa ja ehkä tietoakin.

turot
20.08.2016, 01.37
Mahtaako jossain olla tietoa tuon hiilikuituisen painosta? Menee vähän yli aiotun läskibudjetin, mutta tuo taitaa olla ihan edullinen noilla osilla. Tosin viimeksi olen uutta pyörää ostanut joskus viitisen vuotta sitten joten valaiskaa toki vähän miten sramin osat vertautuu itselleni tutumpaan "virvelivalmistajaan".

Karhusuo
20.08.2016, 10.44
Verkkokaupasta on Scoop Single tilauksessa, mutta ilmeisesti tämän pron saisi nyt nopeampaa. Onko valistuneita näkemyksiä siitä, olisiko White Pron tilaamisessa toimitusajan lisäksi muita etuja tai hyötyjä?

yannara
20.08.2016, 11.39
Mahtaako jossain olla tietoa tuon hiilikuituisen painosta? Menee vähän yli aiotun läskibudjetin, mutta tuo taitaa olla ihan edullinen noilla osilla. Tosin viimeksi olen uutta pyörää ostanut joskus viitisen vuotta sitten joten valaiskaa toki vähän miten sramin osat vertautuu itselleni tutumpaan "virvelivalmistajaan".

Se hiilikuitu taitaa olla vain 1,5kg kevyeempi kuin Pro. Itse en rahallisesti siihen panostaisi....

yannara
20.08.2016, 11.39
http://whitebikes.com/bikes/white-4-fat-pro-2/

Täältä löytyy ajantasaisempaa kuvaa ja ehkä tietoakin.

Toivottavasti väri olisi tuo!

mahead
20.08.2016, 11.57
Verkkokaupasta on Scoop Single tilauksessa, mutta ilmeisesti tämän pron saisi nyt nopeampaa. Onko valistuneita näkemyksiä siitä, olisiko White Pron tilaamisessa toimitusajan lisäksi muita etuja tai hyötyjä?

Ehkä olen puolueellinen vastaaja koska Scoop Single tulossa tännekin. Mutta en osaa pitää White Prota parempana: kalliimpi, alukeula, huonommat jarrut, huonommat kumit. Satula lienee parempi. Whiten kammet ja vanteet on ittelleni kysymysmerkkejä, mutta Scoopissa ne ovat hyvällä tasolla.

velomax
20.08.2016, 12.48
laitoin tuhon 3 liteen makuualustan suikaleen vanteen kehälle,
vieläkin on renkaan kyljessä kohta, josta ei nouse kokonaan vanteelle.
Renkaassa, kun käyttää 2bar painetta nousee kyllä vanteelle eikä vipota
mutta laskettaessa paine 0.35-0.4bar tietämille alkaa pomppia rengas kehällä.
Voiko renkaan rungossa olla joku vika?
Mietin, että kannattaako noille vanteille mitään jumbo jimejä laittaa, jos ei niille saa kerta asettumaan renkaita.

yannara
20.08.2016, 20.03
Mulla on sellainen mielikuva, että Fat 3 Prossa etuhaarukka oli jotenkin miehkkäämpi kuin 4.ssa...?

hcf
20.08.2016, 20.20
huonommat kumit

Taitaa tuo snow shoe XL olla ihan ok kumi. Ihan eri rengas ku tuo perus snow shoe 4.5

Smigi
20.08.2016, 21.37
Ihmetyttää tuo velomaxin ongelma. Omille 3fat Pron vakiokehille on asettuneet orkkisrenkaat ja 4,8" JJ LS:t talkilla ja 2 bar paineella. Ja kun paineet laskee alemmas (0,3-0,4 bar) ei rengas liiku vanteella mihinkään eikä muutu muutenkaan epätasaiseksi. Käytetty Onzan 2,5" sekä normi läskisisuria. Ei telttapatjaa tms. Olisko päällyrenkaas tosiaan vika?

solisti
20.08.2016, 21.57
Renkaassahan muistaakseni lukee, että mininipaine on 0.6 :)... Olisiko tosiaan vähän toleranssien laidasta tuo kumi, mullakin oli vaikeaa nostaa tuota comboa ylös, mutta kyllä se siellä pysyi vähän pienemmilläkin paineilla jos sen sai saippuan ja paineen avulla ylös.

Blackborow
22.08.2016, 08.34
Mulla on sellainen mielikuva, että Fat 3 Prossa etuhaarukka oli jotenkin miehkkäämpi kuin 4.ssa...?Joo se kolmosen haarukka oli kuitua ja 4:ssa on alumiinia.

velomax
22.08.2016, 15.31
Rengas ei tosiaan pysy ylhäällä, mikäli painetta pudottaa järkevään maastopaineeseen.
Huomasin, että myös eturengas kärsii samasta vaivasta.
Nyt kuitenkin ajattelin ne jumbo jimit hommata niin meneekö tuohon 3liteen 4.8" eteen ja taakse.
Vai onko järkevä laittaa 4" onko tässä renkaan leveydessä kuskin painolla merkitystä?

tonza85
22.08.2016, 17.22
Rengas ei tosiaan pysy ylhäällä, mikäli painetta pudottaa järkevään maastopaineeseen.
Huomasin, että myös eturengas kärsii samasta vaivasta.
Nyt kuitenkin ajattelin ne jumbo jimit hommata niin meneekö tuohon 3liteen 4.8" eteen ja taakse.
Vai onko järkevä laittaa 4" onko tässä renkaan leveydessä kuskin painolla merkitystä?

Hyvin mahtuu 4.8 jj pyörimän litessä.

Kipe
22.08.2016, 22.53
Tuliko whitelitessä jalustinta mukana kun uutena osti? Tarvis yhden työmatkoja varten.. paikallinen XXL myi eioota.

Kuka haluaa lähettää postissa? Tiedän ettei se ole kenelläkään paikollaan :)

Core
23.08.2016, 09.43
Nyt on ilmestyny Liteä ja pikkuComppia myös XXL:n verkkokauppaan.

Tuurijuoppo
23.08.2016, 10.26
Ja kortiltakin veloitettu pyörä, kaipa se lähtee rullaaman kohta postiin.

Makejer
23.08.2016, 12.29
Laitoin viikonloppuna kyselyn toimitusajoista kun tilausta tehdessä oli et kuun puolivälissä saapuisivat varastoon ja siitä postitus asiakkaalle. Ei ole vielä tullut vastausta, eikä myöskään mitään seurankoodiakaan..

Jukkis
23.08.2016, 12.45
^ Odottavan aika on pitkä [emoji23]
Malttia vaan, kyllä se sieltä tulee ennen ensi syksyä ja uuden malliston lanseeraamista [emoji6]

Tapatalkista iKälättimellä

tonza85
23.08.2016, 15.41
Sanokaas onko ilmaa jarruissa.
Eli oireet takajarrussa,välillä kahva tosi jämäkkä ja välillä pitää kahvaa puristaa enemmän että jarru ottaa?
Noin viikko sitten alko oireet,ennen sitä ihan normaalisti toimi.
Palat putsasin eilen tossa ei mitään vaikutusta.
3 lite kyseessä.

Jopo81
23.08.2016, 16.51
Mulla helpotti takajarrulevyn vaihdolla samankaltaiset ongelmat.

tonza85
23.08.2016, 21.29
Mulla helpotti takajarrulevyn vaihdolla samankaltaiset ongelmat.

Eli levy ongelma vois olla.
Mikäs levy ton alkp tilalle ois hyvä.

Jopo81
23.08.2016, 21.34
Eli levy ongelma vois olla.
Mikäs levy ton alkp tilalle ois hyvä.
Ite laitoin kokeeksi jonkun perus shimanon laikan ja ainakin tähän mennessä jarru pysyny toimivana. Eteenkin vois vaihtaa jossain välissä, jos tulee sopiva vastaan.

Läskimasa
23.08.2016, 23.33
Hinnat-alkaen perus-Shimanothan siinä on levyjä myöten vakiona. Miten levyn vaihto vaikuttaa kahvan tuntumaan? Ei ymmärrä.

Jopo81
23.08.2016, 23.36
Tarkoitin siis lähinnä tuota jarrutehoa ja tuntumaa.
Kun aikaisemmin hävis jarrutehot yhden lenkin jälkeen ja sai olla aina hinkkaamassa levyä ja paloja,niin levyn vaihto auttoi tuohon omaan ongelmaan.

tonza85
24.08.2016, 00.22
Joo siis itellä kyl jarruttaa mut kahva menee välillä tosi löysäks..
Pumppaaminen ei auta .

Core
24.08.2016, 01.40
Nyt löytyy kaikkia malleja verkkokaupasta.

Sain ny omankin tilaukseen!

quutti
24.08.2016, 14.09
Jokos joku on keksinyt Fat3Prohon korvaavan vapaarattaan tuon äänekköön tilalle? :)

Mäkipete
25.08.2016, 19.41
Onko kukaan ennakkotilaaja saanut vielä läskiä? Ite sain liten seurantatunnuksen tiistaina ja edelleen näyttää että paketti on kuljetuksessa eikä muuta tietoa sijainnista. Tuskin kerkeää viikonlopulle [emoji26]

Uusi voimansiirtokin odottelee pyörää.

http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160825/fd3ab3f03ba2f03e184b4311c74d2e85.jpg

Core
25.08.2016, 19.51
Mulla ei oo täs pari päivää tilauksesta kuulunu vielä ees seurantakoodeja.

Läski Lusu
25.08.2016, 20.59
Onko kukaan ennakkotilaaja saanut vielä läskiä? Ite sain liten seurantatunnuksen tiistaina ja edelleen näyttää että paketti on kuljetuksessa eikä muuta tietoa sijainnista. Tuskin kerkeää viikonlopulle [emoji26]

Itselle saapuu pro toivottavasti huomenna. Kannattaa laittaa se CT alkunen paketin nro postin omaan lähetyksen seurantaan. Tuntuu olevan paremmin perillä missä paketti menee, kuin ne XXL:n linkit.

yannara
25.08.2016, 23.28
Pumppaaminen ei auta .

Todennäköisesti ilmaa jarruissa, pumppaaminen ei aina auta. En usko että mikään jarrulevyn vaihto tuohon auta, vaan uudelleen ilmaus. Pyörähuollot ei paljoa veloita tuollaisesta operaatiosta, ja on se vissii helppo tehdä itsekin jos hankkii oikeat vehkeet. Katso youtubesta shimano xxx-malli bleeding.

Pexxi
26.08.2016, 00.38
Pumppaaminen ei auta .Mulla ei pysy takakiekko aina kunnolla paikallaan niin tekee tota. Erimerkkiset jarrut ja pyörä tosin.

Mäkipete
26.08.2016, 16.52
Positiivinen yllätys postilta vaikka lupailivatkin vasta maanantaille.

http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160826/f55f7f9aa61b2f35c824c5e1995ea009.jpg

solisti
26.08.2016, 17.09
Hieno peli, onko tuossa mikään muu muuttunut kuin vanteet kun vertaa edelliseen vuosimalliin?

Mäkipete
26.08.2016, 18.11
Isoin muutos edelliseen on vannekehät. Muita eroavaisuuksia on hieman eri rungon ja keulan muotoilu, renkaat ainakin ensitestillä tuntui huomattavasti paremmilta kuin edellisen mallin snowshoet. Myös jarrut vaikuttavat edellisiä shimanoita napakammilta lisäksi vapaaratas on eri kuin viime vuoden mallissa, tämä uusi on erittäin hiljainen.

Tässä vielä kuva tuosta uudesta snowshoesta

http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160826/787135cec423e8bd6e4064cb85939605.jpg

TuriMaas
26.08.2016, 18.17

Onnittelut. Pirteä peli. Kyllä tuolla kelpaa.

Itse ostin vastaavan 3. sukupolven version käytettynä. Se oli todella paljon ajettu, joka oli hyvä juttu, koska modasin sen 1x10:ksi. Samalla tuli keskiön rojut ja polkimet uusittua. Renkaat pitäisi vielä vaihtaa.

Core
26.08.2016, 18.35

http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160826/f55f7f9aa61b2f35c824c5e1995ea009.jpg

Omani pääsi tänään toimitukseen saakka, eli saa siis ensi viikkoon venailla.

Olen todella amatööri näissä jutuissa, ja tuo paketin koko vähän huolestuttaa, ei voi olla kai renkaita paikallaan boxissa jos on tohon mahtunut? Paljonko pitää itse kasata ja kuinka väärin se on mahdollista tehdä? :D

hcf
26.08.2016, 18.43
kuinka väärin se on mahdollista tehdä? :D

No elä vedä ohjainlaakeria ainakaan hampaat irvessä kiinni. Eli se mutteri joka on haarukan yläpäässä. Rikkoo laakerin. Sen verran vaan että ei tunnu väljältä ku etujarrupohjassa vähän nytkytät. Sen jälkeen kiristät vasta stemmin haarukan päähän kiinni

mahead
26.08.2016, 19.07
Olen todella amatööri näissä jutuissa, ja tuo paketin koko vähän huolestuttaa, ei voi olla kai renkaita paikallaan boxissa jos on tohon mahtunut? Paljonko pitää itse kasata ja kuinka väärin se on mahdollista tehdä? :D

Kannattaa vilkaista tämä: https://www.xxl.fi/polkupyoran-kasaaminen-ja-saataminen

Eturengas ja ohjaustanko ovat paketissa irti, mutta kyllä ne yrityksen ja erehdyksen kautta hyvin saa laitettua. :) Jos joku kohta askarruttaa niin ota kuva siitä ja postaa tänne, varmasti saat äkkiä apua.

Aflakorppi
26.08.2016, 21.16
Mikä on 3 Fat Litessä vakiokampiin sopiva pienin eturiesta mikä menee isomman eturattaan tilalle 104 pulttijaolla, 28 vai 30?

Siemenlinko
26.08.2016, 21.39
Mikä on 3 Fat Litessä vakiokampiin sopiva pienin eturiesta mikä menee isomman eturattaan tilalle 104 pulttijaolla, 28 vai 30?
104 jaolle ei ole pienempiä rattaita kuin 30. Pikkurattaan tilalle 64 pulttijaolla löytyy pienempiä.

dragonflyfin
26.08.2016, 22.40
Tänään tuli pro postissa. Voipi olla, että kaipaa tuo 28 hampainen päivitystä 32 hampaiseen. Vielä en ole tutkaillut tuota takapakkaa, että onko se 100% varmasti se mistä maksoin. Erittäin mukava ajaa, mutta stonga taitaa vaihtua cubeen hankkimaani raceface turbineen, sekä kannatin taitaa pyörähtää ylösalaisin. Pitää kokeilla onko paha ajaa, kun tuo raceface stonga on 3,5cm molemmista päistä lyhyempi.

jumbojussi
27.08.2016, 14.06
Torstakena tuli ilmotus että (Norjasta?) lähtee ja lasku eilen, mutta mutta, siinä lukoo mallin perässä 17. Onkohan tuo koko vai vuosmalli?

19"/L tilasin eikä aspa oo vielä vastannu hämmennykseeni.

Core
27.08.2016, 14.27
Torstakena tuli ilmotus että (Norjasta?) lähtee ja lasku eilen, mutta mutta, siinä lukoo mallin perässä 17. Onkohan tuo koko vai vuosmalli?

19"/L tilasin eikä aspa oo vielä vastannu hämmennykseeni.

Mulla lukee siinä Klarnan vahvistuksessa "4 Fat Comp MD 17", M/17" tilasin itse, joten ei tä oikeen sun kysymykseen vastaa, mutta oliko sulla ton "MD" kohalla jotain? Mihin mahtaa viitata?

Makejer
27.08.2016, 15.16
No joo, rupesin itsekkin katsoo mitä on tulossa niin:
Tilausvahvistus:

https://ci6.googleusercontent.com/proxy/tw4fqVkEXVr9ULsiHnKPwc1rXiAv2eV-Ni73pajwlq1bHevvg_wgiNiP2I0YHpMzZcQHcyYeGmPKA-jcQ2DXhuvy1A45cDv2FxkXxpA7mezVDn7KvqMCwGp9Ky7zz4pl v8B9SAn3tFRn_woNGkE=s0-d-e1-ft#http://www.xxl.fihttps://dam.media.xxlsports.com/9264218701854_1121888_4FAT_Lite_jpg.jpg (http://www.xxl.fi/4-fat-lite-17-green-s-15/p/1121888_1_size_1)
White 4 Fat Lite, läskipyörä, koko: S - 15 (http://www.xxl.fi/4-fat-lite-17-green-s-15/p/1121888_1_size_1)
1121888
1

Ja Klarnan meilissä : 4 Fat Lite 17 / 4 Fat Lite 17

Täytyy nyt vaan toivoa et Klarna heittelee mitä sattuu meileihin...

1

Pudeman
27.08.2016, 15.45
Eikös nuo nyt ole vuosimalleja? 17 mallit tais tulla pari viikkoa sitten julki.

.Vaeltaja.
27.08.2016, 16.31
Onko ollut ihan säädöissään teillä nämä uudet 4sarjan pyörät?
Kävi tuossa mun pajalla äsken pohjanoteeraus kasauksen osalta...vaihtajan korvakko oli solmussa reilusti --> ketju otti kiinni renkaaseen (ks.kuva), laitoin uuden. Vaihtajan ylin rissa otti kiinni jo toiseksi "isoimpaan" rattaaseen fyysisesti, liekkö "etäisyys" säätöruuviin koskettukaan. Ylä ja alarajat oli säätämättä, kuin myös ketjulinja. Kaiken lisäksi ketjut oli liian pitkät eikä vaihtaja kiristänyt ollenkaan pienimmällä rattaalla ketjua. Alhaalla muutama kuva :D

http://i40.photobucket.com/albums/e220/rotweil/14111948_10208085412667385_1154204957_n_zps99pork6 o.jpg (http://s40.photobucket.com/user/rotweil/media/14111948_10208085412667385_1154204957_n_zps99pork6 o.jpg.html)

http://i40.photobucket.com/albums/e220/rotweil/14159780_10208085412147372_657985476_n_zpsao1qq18g .jpg (http://s40.photobucket.com/user/rotweil/media/14159780_10208085412147372_657985476_n_zpsao1qq18g .jpg.html)

tkallio
27.08.2016, 19.30
Onko ollut ihan säädöissään teillä nämä uudet 4sarjan pyörät?
Kävi tuossa mun pajalla äsken pohjanoteeraus kasauksen osalta...vaihtajan korvakko oli solmussa reilusti --> ketju otti kiinni renkaaseen (ks.kuva), laitoin uuden. Vaihtajan ylin rissa otti kiinni jo toiseksi "isoimpaan" rattaaseen fyysisesti, liekkö "etäisyys" säätöruuviin koskettukaan. Ylä ja alarajat oli säätämättä, kuin myös ketjulinja. Kaiken lisäksi ketjut oli liian pitkät eikä vaihtaja kiristänyt ollenkaan pienimmällä rattaalla ketjua. Alhaalla muutama kuva :D

http://i40.photobucket.com/albums/e220/rotweil/14111948_10208085412667385_1154204957_n_zps99pork6 o.jpg (http://s40.photobucket.com/user/rotweil/media/14111948_10208085412667385_1154204957_n_zps99pork6 o.jpg.html)

http://i40.photobucket.com/albums/e220/rotweil/14159780_10208085412147372_657985476_n_zpsao1qq18g .jpg (http://s40.photobucket.com/user/rotweil/media/14159780_10208085412147372_657985476_n_zpsao1qq18g .jpg.html)
Oma liikkeestä haettu Fat 4 Pro tuntuu olevan säädöissään, mutta renkaat vippaa aika paljon vaikka kyllä näyttävät nousseen vanteelle kunnolla. Varmistin vielä fairyseoksella ja kovemmalla paineella, mutta takarengas hankaa vipatessaan haarukkaan, kun ei siinä kovin paljon tilaa muutenkaan ole. Meinasin jo muutamaa reunanappulaa viistää hieman puukolla.

dragonflyfin
27.08.2016, 20.05
Oma liikkeestä haettu Fat 4 Pro tuntuu olevan säädöissään, mutta renkaat vippaa aika paljon vaikka kyllä näyttävät nousseen vanteelle kunnolla. Varmistin vielä fairyseoksella ja kovemmalla paineella, mutta takarengas hankaa vipatessaan haarukkaan, kun ei siinä kovin paljon tilaa muutenkaan ole. Meinasin jo muutamaa reunanappulaa viistää hieman puukolla.

Takaisin liikkeeseen käymään, kyllä ne sen varmasti samantien hoitaa kuntoon. Kannattaa muuten muidenkin jo varata se ensihuolto. Itse varasin äsken liikkeessä käydessäni ja seuraavan ajan sain ohituskaistaa pitkin 1kk aiemmin, kuin olisi aikoja ja sekin on vasta ensi kuun lopussa.

dragonflyfin
27.08.2016, 20.42
Olisiko jollakin muuten vinkkiä, että mistä ja millaiset lokasuojat tuohon kannattaa hommata. XXL myy eioota, joka on kummallista. Ohjasivat kysymään toisesta liikkeestä :D

rantamies
27.08.2016, 20.46
Olisiko jollakin muuten vinkkiä, että mistä ja millaiset lokasuojat tuohon kannattaa hommata. XXL myy eioota, joka on kummallista. Ohjasivat kysymään toisesta liikkeestä :D
Ite ostin taakke prismasta sellasen tolppaan kiinnitettävän. Eteen kyhäilin ohuesta muovista ~ tällaisen http://fat-bike.com/wp-content/uploads/2015/01/beaver-guard-425.jpg

Edit. Prismaloksu oli tällainen, mutta eri värinen. Hyvin itsellä kestänyt ja sopii myös täpäriin. http://m.eriksbikeshop.com/assets/product_images/PR3C14361.jpg

.Vaeltaja.
27.08.2016, 21.14
Näissä huoltotöissä tietysti kannattaa viedä pyörä xxl:n huoltoon ensisijaisesti, mutta täältäkin joensuun seudulta taitaa lähimpään kauppaan olla 500km. Hyvinpä nuo on antaneet käyttää paikallisia huoltofirmoja, tai lähettäneet edes osat ilmaiseksi että saa ajoon. Täällä tosin ei järjellisiä "isompia" fillariliikkeitä ole enää jäljellä mihin viedä...kuoleva kylä.

dragonflyfin
27.08.2016, 23.08
Ite ostin taakke prismasta sellasen tolppaan kiinnitettävän. Eteen kyhäilin ohuesta muovista ~ tällaisen http://fat-bike.com/wp-content/uploads/2015/01/beaver-guard-425.jpg

Edit. Prismaloksu oli tällainen, mutta eri värinen. Hyvin itsellä kestänyt ja sopii myös täpäriin. http://m.eriksbikeshop.com/assets/product_images/PR3C14361.jpg

Löytyyköhän prismasta vielä? Riittääkö tuo oikeasti 4.8" renkaalle? Katsoin sääennusteita, niin Maanantaina pitäisi varmasti olla jo jotakin lokasuojaa kiinni 80% todennäköisyys sateelle.

hcf
27.08.2016, 23.19
Löytyyköhän prismasta vielä? Riittääkö tuo oikeasti 4.8" renkaalle? Katsoin sääennusteita, niin Maanantaina pitäisi varmasti olla jo jotakin lokasuojaa kiinni 80% todennäköisyys sateelle.

https://www.prisma.fi/fi/prisma/haku/firstgear

solisti
27.08.2016, 23.23
Mulla on vastaava lokasuoja, ja minusta se toimii hyvin leveämmällä kumillakin.

rantamies
28.08.2016, 17.43
Mikäs ois tolle JJ 4.8:lle paras sisuri? Venyykö 13F tarpeeks? 13J painaa melkein tuplat edellä mainittuun verrattuna.

jumbojussi
28.08.2016, 18.23
Tubless tai Salsalla taitaa olla vielä kevyempi mut kalliimpi sisuri.

Mäkipete
28.08.2016, 21.43
Tuli päivitettyä voimansiirto hyväksi todettuun 1x9, edessä 32 nw ovaali ja takana 12-36 pakka. Vielä pitäs päivittää tanko ja tolppa kuitu versioihin ja tehä renkaista tubelekset.

http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160828/c33b24fa2321ea069eecbcdbdc85b6e4.jpg

Mäkipete
28.08.2016, 21.48
Tuli päivitettyä voimansiirto hyväksi todettuun 1x9, edessä 32 nw ovaali ja takana 12-36 pakka. Vielä pitäs päivittää tanko ja tolppa kuitu versioihin ja tehä renkaista tubelekset.

http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160828/c33b24fa2321ea069eecbcdbdc85b6e4.jpg

rantamies
28.08.2016, 22.03
Tuli laitettua 4.8 JJ:t, 13J sisurit ja litra litkua tilaukseen. Ajattelin yrittää eka kokeilla kuitenkin 13F sisureilla, meni syteen taikka saveen.

tkallio
29.08.2016, 10.40
Näyttää noissa Snowshoe XL renkaissa olevan pientä heittoa, liikkeessä laittoivat vielä uudelleen vanteelle ja samat kohdat renkaassa vipattaa, vaikka laittaa eri kohtaan vanteellekin. Viistin hieman reunanappuloita jotka ottivat runkoon.

Huomasin että omassa pyörässäkin on ketju laitettu lyhentämättä, mutta hyvin kyllä pysyi paikallaan. Pitänee silti hieman lyhentää jossain välissä.

hcf
29.08.2016, 10.51
Oisit pyytäny uuden renkaan. Läskirenkaat kyl hyvin useasti vipattaa mutta ei se ny niin paljon saa että runkoon ottas. Ei edes lähelle

stoub
29.08.2016, 10.54
Tullut näitä whiten fättiksiä tässä tiirailtua kun pitäisi tuota kuntoilua ruveta harrastamaan, niin kuinka hyvin/huonosti nämä fätbiket soveltuu hieman fätimmälle kuskille (190cm ja 140kg+), lähinnä meinaan sitä että onko kumit liian lytyssä sillä ymmärtääkseni nuo kumet ei mitään hirmupaineita kestä, ja asvaltilla joutuu kuitenkin jonkun verran ajamaan joten olisi mukava että pyörä rullaisi edes jonkun verran?

Muita varteenotettavia vaihtoehtoja ei taida tuon fat liten hintaluokassa pahemmin olla myynnissä suomessa?

Swatsi
29.08.2016, 11.03
Tullut näitä whiten fättiksiä tässä tiirailtua kun pitäisi tuota kuntoilua ruveta harrastamaan, niin kuinka hyvin/huonosti nämä fätbiket soveltuu hieman fätimmälle kuskille (190cm ja 140kg+), lähinnä meinaan sitä että onko kumit liian lytyssä sillä ymmärtääkseni nuo kumet ei mitään hirmupaineita kestä, ja asvaltilla joutuu kuitenkin jonkun verran ajamaan joten olisi mukava että pyörä rullaisi edes jonkun verran?

Muita varteenotettavia vaihtoehtoja ei taida tuon fat liten hintaluokassa pahemmin olla myynnissä suomessa?
Hieman offtopic, mut Nishiki Durango ois, mut maksimipaine vaan 2.1bar et en tiedä onko riittävä?

tompula
29.08.2016, 11.07
Ei tuo renkaan kantavuus tule esteeksi, mutta joillain komponenteilla ( esim. satulaputket, varsinkin kuituiset ) lienee olevan kuljettajan maksimipaino merkkaava tekijä

stoub
29.08.2016, 11.41
^Tosiaan tuo satulaputki saa kuormitusta päälleen, mutta tuossa litessä näyttäisi olevan alumiininen putki joten luulisi kestävän kun mitään alamäkiajoa ei ole tosiaankaan tarkoitus harrastaa :D

Taitaa tuollainen Fat Lite lähteä tilaukseen jahka tilipäivä koittaa...

rantamies
29.08.2016, 12.05
^geometria kannattais olla vielä vanhan mallinen. Sellanen että satulatolppaa olisi mahdollisimman vähän näkyvissä. Muuten pystyputken ja vaakaputken välissä oleva sauma on melko kovilla.

Läskimasa
29.08.2016, 14.06
Oisit pyytäny uuden renkaan. Läskirenkaat kyl hyvin useasti vipattaa mutta ei se ny niin paljon saa että runkoon ottas. Ei edes lähelle
Samaa mieltä, etenkin kun tuliterä pyörä ja ensiasennusrengas kyseessä. Runko notkuu ajossakin niin että muutama milli tarvitaan tilaa sitäkin varten, ei riitä että vapaana just hipsumatta pyörii.

Talvisäällä kerää myös melkoista lumipaakkua/tekee jäätä jos liian liki menee.

kasari
29.08.2016, 16.44
Torstaina ilmoittivat laittaneensa pyörän matkaan. Äsken tuli txt jotta sais hakea 4fätin postista :)
Kyseessä siis heinäkuun puolvälissä ennakkotilattu pöörä...

Rtzri
30.08.2016, 17.38
Itelle tuli lähetyksestä vahvistus viime tiistaina, mutta pyörästä ei vieläkään mitään havaintoa.. Soitin jo xxl asiakaspalveluun ja lupasivat selvittää minne on hävinnyt. Olen myös ennakkotilannut pyörän heinäkuussa. Alkaa vähän odottavan aika käydä pitkäksi.

Core
30.08.2016, 19.01
​Hain omani just postista, mutta katotaan koska ehtii paketin avaamaan!

dragonflyfin
30.08.2016, 21.24
Kampi ei oikein tykännyt minusta. Nyt on tilalle vaihdettu Race Face kampi ja samalla vaihdoin eturattaan 30 hampaiseen. Sekä Race Facen Chester polkimet tulivat nyt ajoon, alkutuntumalta erittäin toimivat. Nostivat toki pyörän hintaa aika hyvin, mutta oli pakko.. Olisin ottanut 32 hampaisen, mutta sitä ei saanut oranssina juuri nyt, mutta jo 30 hampaisella tuntee melkoisen parannuksen, kun tuo 28 hampainen on aivan liian pieni.

Core
30.08.2016, 21.39
Kampi ei oikein tykännyt minusta. Nyt on tilalle vaihdettu Race Face kampi ja samalla vaihdoin eturattaan 30 hampaiseen. Sekä Race Facen Chester polkimet tulivat nyt ajoon, alkutuntumalta erittäin toimivat. Nostivat toki pyörän hintaa aika hyvin, mutta oli pakko.. Olisin ottanut 32 hampaisen, mutta sitä ei saanut oranssina juuri nyt, mutta jo 30 hampaisella tuntee melkoisen parannuksen, kun tuo 28 hampainen on aivan liian pieni.

Tää on varmaan aika perusjuttuja mitä kannattaisi lukea jostain noobioppaista, mutta mikä se käytännön eri on noilla eri hammasmäärillä?

Myös oon noiden polkimien hyötyä miettiny? Jos nyt ei jalat lipsu polkimilta jatkuvasti (jos nyt avopolkimia ihan meinaan käyttää), niin mistä se hyöty tulee 10€ markettipolkimista tai 60€ hifistelyversioista?

hcf
30.08.2016, 22.04
niin mistä se hyöty tulee 10€ markettipolkimista tai 60€ hifistelyversioista?

Noissa on piikit jotka pitää jalan paremmin paikallaan. Tulet jotai vauhdikasta ja epätasasta mäkeä alas niin et varmaan halua että se jalka lipeää polkimelta.

dragonflyfin
30.08.2016, 22.23
Tää on varmaan aika perusjuttuja mitä kannattaisi lukea jostain noobioppaista, mutta mikä se käytännön eri on noilla eri hammasmäärillä?

Myös oon noiden polkimien hyötyä miettiny? Jos nyt ei jalat lipsu polkimilta jatkuvasti (jos nyt avopolkimia ihan meinaan käyttää), niin mistä se hyöty tulee 10€ markettipolkimista tai 60€ hifistelyversioista?

Käytännön ero hammasmäärillä on simppeli. Etu- ja takarattaan suhde on tärkeä. Edessä suurempi hammastus ja takana pienempi = Suurempi nopeus. 28 hampaisella on ikävä ajaa nopeampia osuuksia, kuin suuremmalla. Viimeksi XXL munasi toiseen suuntaan ja 3 Fat pyörässä taisi olla 38 hampainen edessä, joka on jo aivan liian suuri, omaan makuuni tuo 28 hampainen on taas aivan liian pieni. 28 hampainen varmasti toimii kuskeilla, jotka ajavat lähinnä pelkästään maastossa, jossa eteneminen on muutenkin äärimmäisen hidasta. Polkimista tulikin yllä hyvät perustelut.

Pexxi
30.08.2016, 22.35
Reilulla kympillä saa jo ihan toimivat flätit, vaikka CRC:n kopio-V8:t jotain 13 euroa.
Tossa yhdelle vaihdettiin kanssa läskiin eturatas oston yhteydessä 28-piikkisen tilalle, suunta vaan pienempään eli 26-piikkinen. Mutta maastossa käytännössä tolla ajellaan niin ei ole pieni.

Core
31.08.2016, 00.21
Yön pimeydessä varastossani sain pyörän jotakuinkin kai kasattua. Täytyy sanoa että aivan täysin riittämättömän ohjeet XXL:n paketissa (ja samat netissä).

Ehkä jollekin, joka on edes joskus elämässään laittanut pikalinkullisen eturenkaan levyjarrulla, saattaa riittää ohjeistus "Laita eturengas kiinni ja kiristä se hyvin". Mutta ite sain googletella melkoisesti lisäohjeita ja silti jäi vähän epäselvästi että onko se nyt lainkaan oikein.

Myöskään oikean kokoista kuusiokoloavainta ei tullut mukana, että olisi saanut esim. tangon kiinni. Omasta takaa löytyi kyllä. Kaksi avainta tuli mukana, mutta niistä ei sopinut kumpikaan siihen hommaan, muualle toki.

http://imgur.com/a/jPC9v

Kattokaas tuosta nyt että kuinka paljon meni mahdollisesti pieleen ennenku onnistun tappamaan tolla itteni.

Ensin laitoin pikalinkun hiukan väärin ja kuuli että etujarru laahasi niin tiesi heti ettei se niin ainakaan mennyt. Sitten laitoin kuvassa olevalla tavalla niin ei ainakaan alkuun laahannut ja jarrutkin toimi. Ihan pienen lenkin kun heitin niin parin jarrutuksen jälkeen kuului pientä laahausääntä välillä, mutta se on jonkin mukaan normaalia että vaatii X-määrän jarrutuksia että asettuvat kunnolla toimintaan.

EDIT: Mahtaako tossa vaihtajan tienoilla olla joku suojamuovilärpäke vielä paikallaan? En jaksa nyt enää lähteä talliin katsomaan, täytyy huomenna perehtyä paremmalla ajalla.

EDIT2: Ja mitään varsinaisia istuimen tai tangon säätöjä en ehtinyt tehdä tässä kohtaa, pitää vähän yrityksen ja erehdyksen kautta niitäkin säädellä.

hcf
31.08.2016, 01.06
Stemmi oikein päin? Saa se väärinkipäin olla jos tykkää tankosta nuin alhaalla. Spaceritki ois voinu jättää alle niin tanko on ylempänä

Lähetetty minun D5503 laitteesta Tapatalkilla

Läskimasa
31.08.2016, 01.10
En nyt tiijä miten tuon pikalinkun kirrasit, mutta käännä se nyt haarukan suuntaisesti niin ei oo heti tarraamassa kiinni puskiin ja aukeemassa sen vuoksi.

Vaijerijarrut olis syytä syynätä ihan ajatuksella ja silmällä läpi että saat säätöihin, ei sitä renkaan asennolla passata. Rengas suoraan, akseli pohjaan ja kunnolla kiinni ja sitten säädät jarrusatulan keskelle jne. palojen etäisyyden ym. kohdalleen. Nestelevari olis helpompi. Tuskin on osunut kohdalleen tehtaalla summittaisessa alkukasaamisessa.

Core
31.08.2016, 01.17
Stemmi oikein päin? Saa se väärinkipäin olla jos tykkää tankosta nuin alhaalla. Spaceritki ois voinu jättää alle niin tanko on ylempänä

Lähetetty minun D5503 laitteesta Tapatalkilla

Noita spacereita mietin, mutta kun ohjeessa ei sanottu niistä mitään niin jätin niin kuin oli, eli kuten kuvassa. Stemmikin oli ihan noin ja sitäkään ei oikein käsketty muuten kuin noin ohjeessa laittaa (sikäli kun huonosta paperitulosteen kuvasta sai yhtään mitään selvää).

En tullut ajatelleeksi pikalinkun tarraamista puskiin, hyvä kun huomautit Läskimasa. En kyllä jarruista tiedä että saako mun tietotaidolla niitä säätöihin vaikka kuinka ajattelisi, mutta täytyy tosiaan vielä nyt paremmalla ajalla vielä käydä vähän kaikki läpi.

Läskimasa
31.08.2016, 09.04
Mun Salsa kun tuli paketissa niin se oli tämän näköinen, ainoastaan kammet kiinni rungossa ja kiekot kasattu, tosin jarrulevytkin irti.
http://imageshack.us/a/img905/9226/t6nw0Q.jpg
Mukana oli ainoastaan osavalmistajien omia ohjeita, eikä niitäkään kaikkia, mm. ohjainlaakerin sai miettiä ihan itsekseen miten se tulee. Mut mikäs siinä, oikein mukavaa puuhastelua. Työkalujakaan ei mukana, mut en kyllä osannut olettaakkaan.

Core
31.08.2016, 09.21
Emmäkään muuten olisi työkaluja odottanut, mutta XXLlä taidettiin luvata että kaikki kasaamiseen tarvittavat työkalut tulisi mukana.

harmis
31.08.2016, 09.42
Noita spacereita mietin, mutta kun ohjeessa ei sanottu niistä mitään niin jätin niin kuin oli, eli kuten kuvassa. Stemmikin oli ihan noin ja sitäkään ei oikein käsketty muuten kuin noin ohjeessa laittaa (sikäli kun huonosta paperitulosteen kuvasta sai yhtään mitään selvää).

En tullut ajatelleeksi pikalinkun tarraamista puskiin, hyvä kun huomautit Läskimasa. En kyllä jarruista tiedä että saako mun tietotaidolla niitä säätöihin vaikka kuinka ajattelisi, mutta täytyy tosiaan vielä nyt paremmalla ajalla vielä käydä vähän kaikki läpi.
Spacerit ja stemmi laitetaan just siihen asentoon kun ne ittestä tuntuu hyvältä, ei niinkuin muotipoliisi sanoo. Koeajolenkillä ne sitten löytää oikean asennon. Muista ottaa avaimet mukaan ensinmäisille lenkeille niin saa säätää.
Älä sitten kiristä siinä stemmin päällä olevaa ruuvia liian tiukalle. Kyseisellä ruuvilla säädetään ohjainlaakerin kireys eikä se vaikuta stemmin kiinni pysymiseen millään lailla.

Tuurijuoppo
31.08.2016, 13.37
Fat pro haettu postista. Polkimetkin oli muistettu laittaa mukaan. Ehkä tuon humalapäissään voisi yrittää joku päivä kasata. Kuulostaa vaan huolestuttavalta miten kasaaminen voi olla noin hankalaa. Ja onko jossain palstaslangi-suomi-sanakirjaa? Spacerit, stonga ja stemmi ihan outoja sanoja. Stemman yhdistäisin musiikkiin. Niin ja eturengas tuntui raavaasta miehestä hemmetin kevyeltä. Eipä tulisi mieleenkään tehdä jotain tubeless-kikkailuja.

hcf
31.08.2016, 13.50
Spacerit, stonga ja stemmi ihan outoja sanoja.

Nojoo stonga lienee ruotsista väännetty ohjaustanko stång. Stemmi (stem) ohjainkannatin ja spaceri (spacer) on ihan englannista väännetty

Aflakorppi
31.08.2016, 18.33
Ehkä tuon humalapäissään voisi yrittää joku päivä kasata. Kuulostaa vaan huolestuttavalta miten kasaaminen voi olla noin hankalaa.

Turhaan murehdit kasaamista, eturengas paikoilleen,ohjaustanko kiinni stemmiin ja sattula tolppineen kiinni olettaen että pyörä tulee samalla tavalla kasattuna kuin viimevuoden pyörät.

Oma 3 Fat lite paketista oton jälkeen

http://i.imgur.com/DxWt0Ip.jpg

Core
01.09.2016, 16.58
Tämänkin kysymys sopisi yhtä hyvin johkin yleisempäänkin ketjuun, mutta kävin äsken heittämässä ekaa kotipihaa pidemmän lenkin, ja ensin jarru ei laahannut, mutta sitten kun veti alamäkeä kovempaa niin sitten se laahasikin loppureissun. Laahaaminen loppui kun pidin etujarrun kahvaa ihan pari milliä pohjassa, eli niin että jarrut eivät sinänsä vielä jarruttaneet, mutta johonkin kai se siitä jo ehti liikkumaan kun laahaaminen aina loppui.

Ajattelin vielä kokeilla ottaa rengasta irti ja asentaa uudestaan kun kerkiän, mutta tossa jarrussakin lienee jotain säätöjä? Onko vinkkejä siis että mitä kannattaisi tehdä? Kyseessä siit 4 Fat Comp, eli mekaaniset levyjarrut. Ja etujarru siis kyseessä.

Tuurijuoppo
01.09.2016, 17.42
http://aijaa.com/IzRtzG

4 Fat Pro kasattu. Eihän asennusolut ehtinyt kihahtaa edes päähän kun tuo oli kasattu. Onnistui tumpeloltakin, säätöjen oikeellisuudesta en tiedä. Tangon kiinnitykseen tosiaan ei ollut sopivaa kuusiokoloavainta mukana. Eturatas meni heittämällä paikoilleen, yli jäi ilmeisesti vain suojana ollut muovinen härpäke jarruista, jonka otin pois. Ei kai tuota tarvitse mihinkään säätämiseen tms? Niin tai no kiristin ensin pikalukon liian kireälle eikä se enää ilman väkivaltaa kääntynyt lukkoasentoon, joten piti hieman pakittaa.

Satula oli kovin sporttisen näköinen, odotin hieman harrikkamaisempaa löhölinnaa jolla voi pehmeästi istuen kruisailla ties mitä kansallispuistojen kauneimpia polkuja. Mikähän on tuollaisen oikea korkeus? Nyt säätö on sellainen, että poljin ala-asennossa on jalka suorana. Ajoasento on silloin vaan aika etukeno. Vai pitääkö sen ollakin? Viimeksi ajellut pyörällä enemmän reilu 20v sitten intissä ja jotenkin tuntuu, että silloin ajettiin selkä suorempana. Ja intin pyörissä oli jalkajarrutkin, mikä Whitelle antaa pitkän miinuksen. Mutta ehkä tämä tästä.

Yritin linkata aijaan kuvaa, mutta ei ainakaan esikatselussa näy, joten tässä vielä linkki http://aijaa.com/IzRtzG

Niin ja osapussissa oli nippuside ja pari muovinippeliä, olisiko ne kuulunut laittaa jonnekin vai ovatko varaosia?

dragonflyfin
01.09.2016, 17.55
Tänään tuli 120km täyteen fat prolla, hieman vielä jarrut laahaavat, varsinkin kun jyrkemmässä kulmassa kääntyy(outoa). Itse vaihdan kyllä satulan ja tolpan vanhasta pyörästä tuohon, eastonin tolppa ja satula hieman pehmeämpi ja kevyempi, kuin tuo mukana tullut. Onneksi itsellä xxl:stä ostettu momenttiavain setti, niin ei tarvinnut mututuntumalla kiristää 5-6nm kireydelle.

"Niin ja osapussissa oli nippuside ja pari muovinippeliä, olisiko ne kuulunut laittaa jonnekin vai ovatko varaosia?"

Tää muakin kiinnostaisi. Joku varmasti osaa vastata?

Läski Lusu
01.09.2016, 18.19
"Niin ja osapussissa oli nippuside ja pari muovinippeliä, olisiko ne kuulunut laittaa jonnekin vai ovatko varaosia?"

Tää muakin kiinnostaisi. Joku varmasti osaa vastata?

Ne muovinippelit tulee jarrujen kiinnitys pultteihin(jarrujen ohjeessa on kuva niistä, mutta kuka nyt ohjeita lukee:D) Nippuside ilmeisesti vaan varaosa...

hcf
01.09.2016, 20.14
http://aijaa.com/IzRtzG
Ajoasento on silloin vaan aika etukeno. Vai pitääkö sen ollakin?

No tanko sulla on tossa niin alhaalla ku sen saa. Siirrät se "spacerit" siitä yläpuolelta stemmin alapuolelle niin tanko tulee ylemmäs. Ja laitat tankon kulman kohti käsiä. Eli yläviistoon

macci
02.09.2016, 00.02
Ja jos kaipaa vieläkin pystympää asentoa niin kääntää stemmin toisinpäin

Läskimasa
02.09.2016, 03.13
Mikähän on tuollaisen oikea korkeus? Nyt säätö on sellainen, että poljin ala-asennossa on jalka suorana. Ajoasento on silloin vaan aika etukeno. Vai pitääkö sen ollakin?

Kantapäällä kun yllät persettä keinuttamatta polkee niin hyvä. Vähän isolta näyttää pyörä sulle jos et ton korkeemmalle satulaa voi nostaa.

Ja stemmi tosiaan toisinpäin ja ylemmäs, ja pyörittele tankoa myös, nyt roikkuu päät alaviistoon.

Ja intin pyörissä oli jalkajarrutkin, mikä Whitelle antaa pitkän miinuksen. Mutta ehkä tämä tästä.
Kyllä se siitä, oikeesti, unoha ne jalkajarrut, ei kuulu tähän lajiin. Ehkä sun olis pitäny ostaa joku Mad Croc, olis ollu jalkajarru ja pehmee satula. 😝

Pietu76
03.09.2016, 11.40
Olen vaihtamassa 4fat prohon eturatasta. Onko vinkkejä mikä kannattaa laittaa ja mikä yleensä käy. Eli 28 tarkoitus päivittää 32:seen.

TMo
03.09.2016, 12.27
^Absolute black 104BCD 32t ovaali vaikka CRC:stä