Kirjaudu sisään

Näytä tavallinen näkymä : Canyon Läskipyörät

Sivut : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 [11] 12 13 14 15 16

eman
26.07.2017, 18.10
Ensimmäinen maastolenkki ajettu uutukaisella Dude CF 8.0 pyörällä ja hauskaa oli! Aiempaa kokemusta on tosin vain Trekin Farleysta, johon verrattuna ainakin tuntui kevyemmältä/hauskemmalta ja olihan tuo nyt tarjouksessa, joten oli vieläpä halvempikin. Tuntuu että monen vuoden tympääntymisen jälkeen maastopyöräily on jälleen hauskaa!
Sopivia rengaspaineita täytyy vielä opiskella, nyt kumit oli varmaankin aivan liian kovat. Edessä 1.6 bar, takana 1.8 bar (ajajan paino 91kg). Tosin ajoin siinä pari kilsaa asfalttiakin ja hyvin rullasi ;-)

Keskiäkäinen lohjalainen
26.07.2017, 18.19
ota reilu baari pois kummastakin päästä. 0.6bar on hyvä lähtöarvo kokeiluille.

eman
26.07.2017, 19.09
ok, kiitos! tuota vähän ajattelinkin...

Volvospede
26.07.2017, 20.49
ota reilu baari pois kummastakin päästä. 0.6bar on hyvä lähtöarvo kokeiluille.

Joo ja eteen vois laittaa 0.1-0.2 vähemmän kuin taakse. Ainaki itellä toimii silleen parhaiten. Joku 0.3/0.5 on normilenkille hyvä, 4.8 JJ kumeilla. Tubeless tietysti. Jos ei kertaakaan hipase vanteelle, niin vähä pois. Jos osuu usein tai liian kovaa, niin vähä lisää ilmaa.

Maqolf
26.07.2017, 23.12
Tänään tuli dude cl 8.0 postissa. Mukavaa kyytiä, mutta etukeskiö alkoi paukkua ensimmäisen runttauksen jälkeen. Laitoin palautetta menemään. Tiedossa oli, että hieman heikompaatekoa tuo kohta pyörässä onkin. Samallaista tuskin tilalle kannattaa vaihtaa. Onko ideoita?

Epäilen että sulla on vaan taka-akseli löysällä, silloin paukkuu. Kuparitahnaa tai vastaavaa väliin ja kiristys momenttiin niin hiljenee

makimies
03.08.2017, 00.35
Itsellä paukkui dudessa tuo takapakka! Oli tehtaalla jätetty löysälle

velib
04.08.2017, 08.59
Canyon suosittelee 181 pitkälle M-kokoa, mutta geometriataulukkoa katsellessa se näyttää pieneltä, ja L-kokoinen suunnilleen muiden pyörieni kokoiselta. Ajeleeko joku muu noin 180-senttinen L-kokoisella Dudella?

Keskiäkäinen lohjalainen
04.08.2017, 09.30
Canyon suosittelee 181 pitkälle M-kokoa, mutta geometriataulukkoa katsellessa se näyttää pieneltä, ja L-kokoinen suunnilleen muiden pyörieni kokoiselta. Ajeleeko joku muu noin 180-senttinen L-kokoisella Dudella?

Ei L-koko kuulosta mitenkään mahdottomalta, jos kropan mittasuhteet ovat normaalit.

Mitäs laskuri sanoo, jos kasvatat inseam-mittaa sentillä tai kahdella?

velib
04.08.2017, 09.39
Oma inseam on 87, vasta 90 laskuri antoi L-koon. Samoin, jos oman pituuden muuttaa 181->183, antaa laskuri L:n. Top tube näyttäisi L:ssä melko pitkältä, mutta reach taas sopivalta tuon 60mm stemmin kanssa. Stackia on myös aika paljon, mutta kuvien perusteella ohjainlaakeri näyttää siltä, että stemmin saa käytännössä emäputkeen kiinni.

px
04.08.2017, 10.54
Niin ikään Canyonin laskuri antoi miulle 174-senttiselle hukkapätkälle suosituskooksi S:n, mutta otin silti M:n ja se istuu kyllä mainiosti. Vaihdoin stemminkin pidempään.. :)

Keskiäkäinen lohjalainen
04.08.2017, 11.12
Oma inseam on 87, vasta 90 laskuri antoi L-koon. Samoin, jos oman pituuden muuttaa 181->183, antaa laskuri L:n. Top tube näyttäisi L:ssä melko pitkältä, mutta reach taas sopivalta tuon 60mm stemmin kanssa. Stackia on myös aika paljon, mutta kuvien perusteella ohjainlaakeri näyttää siltä, että stemmin saa käytännössä emäputkeen kiinni.

Stackista tuossa se ongelma tulee, jos on tullakseen. Säätövaraa on noin sentti.

järtsy
04.08.2017, 11.26
En usko että tulee, minä 175cm ja kokeilin kaverin L-kokoa niin tuntui yllättävän hyvältä, kaveri oli laittanut lyhyen 40mm stemmin(joo ei vaikuta Stackiin)
niin ei tuntunut mitenkään liian isolta.

Poy
04.08.2017, 11.47
Otetaanko kokosuosituksissa huomioon, että kengät jalassa kuski on vähän pidempi? Yleensä oma pituus lasketaan avojaloin.
Itellekkin tuo M ihan sopiva, ja varmaan paljon parempi kuin S.

Mulla tuli pyörä jokunen viikko sitten. Oli kasattu joulukuussa 2016. Onko normaalia että kasaavat kaikki vuoden pyörät ydellä kertaa vai takkuaako myynti noin paljon?

Buny
04.08.2017, 11.48

Itsellä juurikin nuo samat mitat 181 ja 87. Pääsin onneksi kokeilemaan M ja L kokoista pyörää ennen omaa tilaustani. Koeajon perusteella itselleni M-kokoinen tuntui paremmalta käteen.

velib
04.08.2017, 11.53
Kysytääs sitten, olisiko Tampereella M- tai L-kokoista Dudea koeistuttavaksi? M-koossa näyttää olevan 1cm lyhyempi TT ja 2cm lyhyempi reach kuin omassa täpärissä, ja en mielellään siitä paljon pienempää ottaisi. Ero L-kokoon on vain melko iso.

ViliA
04.08.2017, 12.23
Nokialta löytyy M-kokoinen. Itse olen 180/82 ja tyytyväinen olen ollut. L-kokoinen näillä tappijaloilla auttamatta liian korkea. Onhan toi kompaktin kokoinen mutta kovin tyytyväinen olen ollut

Sent from my iPhone using Tapatalk

velib
04.08.2017, 12.45
Nokialta löytyy M-kokoinen. Itse olen 180/82 ja tyytyväinen olen ollut. L-kokoinen näillä tappijaloilla auttamatta liian korkea. Onhan toi kompaktin kokoinen mutta kovin tyytyväinen olen ollut

Olen varmaan keskiviikkolenkeillä ajellut kyseisen Duden perässä, ilmeisen kovaa näillä pääsee :) Laitoin yksityisviestiä koeistumisesta.

H. Moilanen
04.08.2017, 13.28
Mulla tuli pyörä jokunen viikko sitten. Oli kasattu joulukuussa 2016. Onko normaalia että kasaavat kaikki vuoden pyörät ydellä kertaa vai takkuaako myynti noin paljon?

Kokoonpanoa varmasti joudutaan tekemään pitkin vuotta, sillä sesongin ollessa päällä kokoonpanon volyymi ei varmastikaan riitä vastaamaan kysyntään. Onko sillä kokoonpanon ajankohdalla edes merkitystä jos pyörä kuitenkin vastaa annettuja speksejä? Minusta ei.

Keskiäkäinen lohjalainen
04.08.2017, 13.45

Toki niitä kasataan talvella varastoon, jotta kauden alussa on varmasti myytävää. Duden myynti taisi sakata, kun nostivat hintoja aika reilusti tälle vuodelle. Nyt nuo hinnankorotukset on käytännössä peruttu.

järtsy
04.08.2017, 14.31
Olen varmaan keskiviikkolenkeillä ajellut kyseisen Duden perässä, ilmeisen kovaa näillä pääsee :) Laitoin yksityisviestiä koeistumisesta.
Dude on kyllä vauhti läskeistä yksi parhaimmista, meidän porukoissa noita pyörii kimppalenkeillä välillä muutama eikä kyllä yhtään jää vauhdeissa muille, no ehkä vähän jos sattuu kivikkoinen alamäki mutta taas pehmeällä alustalla toisin päin..

Petri Väisänen
04.08.2017, 15.37
Ensimmäinen maastolenkki ajettu uutukaisella Dude CF 8.0 pyörällä ja hauskaa oli! Aiempaa kokemusta on tosin vain Trekin Farleysta, johon verrattuna ainakin tuntui kevyemmältä/hauskemmalta ja olihan tuo nyt tarjouksessa, joten oli vieläpä halvempikin. Tuntuu että monen vuoden tympääntymisen jälkeen maastopyöräily on jälleen hauskaa!
Sopivia rengaspaineita täytyy vielä opiskella, nyt kumit oli varmaankin aivan liian kovat. Edessä 1.6 bar, takana 1.8 bar (ajajan paino 91kg). Tosin ajoin siinä pari kilsaa asfalttiakin ja hyvin rullasi ;-)

Juu, ihan liian paljon painetta, sisureiden kanssa jotain 0.6/0.7 ja tubeleksena varmaan voi mennä 0.4/0.5 paineisiin. Osta sellainen pieni pumppu mukaan jolla voi pitkille siirtymille pumppailla paineet ylös ja laskea sitten tarvittessa.

järtsy
04.08.2017, 17.10
Osta sellainen pieni pumppu mukaan jolla voi pitkille siirtymille pumppailla paineet ylös ja laskea sitten tarvittessa.

Tarkennetaan vähän tätä eli perus minipumppu on läskin renkaille tuotoltaan turhan pieni, nippanappa toimii kyllä jos vaan paineita pitää säätää mutta auta armias jos tulee rengasrikko...

Tämä on hyväksi todettu monenkin mielestä https://www.velobia.fi/lezyne-micro-floor-drive-hvg-pumppu ja nimenomaan toi HVG malli.

Einiö
05.08.2017, 09.02
Minkälaisen irroitustyökalun tuo duden bb92 keskiö vaatii?

Lähetetty minun PLK-L01 laitteesta Tapatalkilla

Einiö
05.08.2017, 14.41
https://vimeo.com/228472164

Mikähän tuollaisen paukkeen aiheuttaa polkiessa? Jotenkin oudolta tuntuu että kulahtaneesta laakerista tuollanen tasanen pauke tulee..?

Kanuuna
05.08.2017, 14.46
Osuko kampi takahaarukkaan? Ainakin lähellä.

Einiö
05.08.2017, 15.07
Joo se menee läheltä mutta ei osu, ääni mielestäni koventunut viimeisen viiden lenkin aikana.

Jakke81
05.08.2017, 20.46
Onko kammet löysällä? Itsellä oli eilisellä lenkillä löysällä ja piti käydä välillä pajattamassa. Nyt ajettu rempan jälkeen 80km ja vastaava ääni pois. 1500 km pysyi paikoillaan hiljaa edellisen remontin jäljiltä tai oikeastaan silloin vaihdoin hyllystä käytetyt trs+ kammet ovaalin kanssa paikoilleen ja jätin uudet hyllyyn odottamaan tarvetta.

Einiö
06.08.2017, 11.10
Itseasiassa kammissa tuntuu pieni klappi, mutta vaikka kampien pulttia reilusti kiristinkin niin edelleen pieni klappi tuntuu. Ps. Kammen ulosvetäjän kierteet korkannut aikapäiviä niin kiristin surutta kunnolla..

Tilasin racefacen bb92 keskiön nyt..

velib
08.08.2017, 14.59
Kiitos sovitusapua tarjonneille! M tuntui hieman ahtaalta, tosin senkin olisi varmasti saanut toimimaan. Päädyin tilaaman L:n, luulen että tarvittaessa stemmiä lyhentämällä siitä saa sopivan. Nyt pitää vain odotella. Mitä etuja fattystrippereillä saisi teippaamiseen verrattuna? Tähän mennessä on vanteita tullut vain teipattua, mikä on melko yksinkertaista puuhaa. Mietityttää vain minkälainen homma on teippien vaihdossa jos siihen joskus tarvitsee ryhtyä...

Veivi
08.08.2017, 18.26
Fattystripperin etu taitaa olla just systeemin uusimisen helppous. Teipistä jää mönjää. Itsekin arvon samaa asiaa parhaillaan, Dude vastikään saapuneena...

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

MK16
08.08.2017, 20.52
Ja Fattystripperin kans ei tarvi miettiä pitääkö ilmat vai ei kun varmasti pitää.

Blackborow
08.08.2017, 21.01
Yhteen Dudeen pyöräytettiin sunnuntaina hirvisäkki-tubeless. Saa nähdä tuleeko omistaja jossain vaiheessa avautumaan tubeless-ongelmista.

AndersJarryd
09.08.2017, 00.18
Terve, oma dude 8.0 saatu tulille ja eka lenkki heitetty. Onko nyt niin että tuo etuakselin "kampi" jää siihen mihin kierteet loppuu eli kammen paikkaa ei voi säätää? Mitään quick-release-tyylistä salpaa siinä ei ole. Vai olenko missannut jotain?

https://www.dropbox.com/s/rky01kmz0x25286/20170808_223744.jpg?dl=0

zipo
09.08.2017, 00.24
katoppa tämä:https://www.youtube.com/watch?v=JYij6LE5PzY

AndersJarryd
09.08.2017, 00.52
katoppa tämä:https://www.youtube.com/watch?v=JYij6LE5PzY

No niinpä tietenkin, kiitos paljon!

velib
15.08.2017, 14.18
Dude saapui eilen ja ensilenkki on heitetty. Vanhaan läskiin verrattuna suorastaan lentää, tosin renkaissa oli painetta hieman päälle puoli baria, maastoon noilla ei vielä kannata mennä. Noilla paineilla tuolla ajelee siirtymää mieluummin kuin omalla täpärillä. Maastolenkit saavat odottaa fattystrippereitä ja tubeless-asennusta.

Koosta sen verran, että L-kokoinen on mielestäni juuri hyvä näin 181 pitkälle, ainakin rungon pituuden puolesta. En välttämättä vaihda stemmiäkään lyhyempään, mihin olin varautunut. L-kokoinen on vain todella korkea, joten spacerit täytyi siirtää stemmin päälle ja stemmi kääntää toisin päin, mutta noin sain tangon itselleni sopivalle korkeudelle. Lyhytjalkaiselle tuossa tosin tanko jäisi väkisin satulaa korkeammalle.

Jani_P
15.08.2017, 14.50
Dude saapui eilen ja ensilenkki on heitetty. Vanhaan läskiin verrattuna suorastaan lentää, tosin renkaissa oli painetta hieman päälle puoli baria, maastoon noilla ei vielä kannata mennä. Noilla paineilla tuolla ajelee siirtymää mieluummin kuin omalla täpärillä. Maastolenkit saavat odottaa fattystrippereitä ja tubeless-asennusta.

Koosta sen verran, että L-kokoinen on mielestäni juuri hyvä näin 181 pitkälle, ainakin rungon pituuden puolesta. En välttämättä vaihda stemmiäkään lyhyempään, mihin olin varautunut. L-kokoinen on vain todella korkea, joten spacerit täytyi siirtää stemmin päälle ja stemmi kääntää toisin päin, mutta noin sain tangon itselleni sopivalle korkeudelle. Lyhytjalkaiselle tuossa tosin tanko jäisi väkisin satulaa korkeammalle.

Minä 180 senttisenä ja 84,5 inseamilla tilasin M kokoisen. Mietin kyllä L kokoa, mutta ajattelin että oisko ollut liian pitkä runko..

velib
15.08.2017, 14.57
Liian pitkä tuo ei mielestäni ole (makukysymys), mutta aika korkea on. 87cm inseamilla saan juuri ja juuri tangon sopivalle korkeudelle. Toki vielä voisi tiputtaa tankoa jyrkemmälle stemmillä tai pienemmällä tangon nousulla. Katsotaan nyt vielä mille korkeudelle tanko lopulta jää. M-kokoa testatessa tuli sellainen olo, että ainakin pari senttiä täytyisi pidentää, setback-tolpalla ja 70mm stemmillä voisi mennä. Mutta ei tuo L mielestäni mikään hirvi kuitenkaan ole. Ehkä mun vanha White on niin kömpelö että siihen verrattuna tuo tuntuu ketterältä :) Joka tapauksessa 180-senttisenä putoaa mielestäni noiden kahden koon väliin, joten mieltymysten mukaan voi valita kumman vaan, tai sitten jättää valitsematta jos kumpikaan ei ole hyvä.

huotah
15.08.2017, 17.40
Olisiko pk-seudulla kenelläkään lahjoittaa DudeGuard -laatikkoa? Ehdin jo hävittää oman laatikkoni ja nyt tarvitsisin sellaisen Canyonille palautusta varten.

VesaL
16.08.2017, 08.43
Huotah, mulla on auton perällä, tervetuloa noutamaan Haagasta tänään 20-21 välillä. Menee muuten pahvinkeräykseen. YV:llä tavoittaa.

Petri Väisänen
16.08.2017, 17.34
Minkälaisen irroitustyökalun tuo duden bb92 keskiö vaatii?

Onko siis jokin muu kyseessä kuin Duden "standardi" keskiö? Omassa Dudessani on ihan PF41:t painettuna runkoon kiinni ja kai ne keskiön laakerit vaatii irroitukseen esim. iskuvasaran sopivalla holkilla? Sitä ennen joutuu tietenkin kammet irroittamaan e13:n omalla työkalulla (tai jotkut on käyttäneet muitakin ja ehkä hajoittaneet kampensa). Jos lähellä asustelet niin lainaan löytyy...

Einiö
16.08.2017, 18.34
Juu keskiö vaihdettu ja hyvin pärjäs perus työkaluilla :)
Ps. Fillaritorista löytyy nyt kyseinen dude ;)

Poy
17.08.2017, 01.17
Mikä ongelma oli jos käyttää jotain muuta kuin e13 kammenirttoitustyökalua? Miksi kierteet korkkaa?
Ei tarvitse nyt irroittaa, mutta mietin että jos tilaisin varastoon. Toisaalta multa löytyy joku pro merkkinen työkalu, jossa pystyy säätämään sitä sisemmän tapin pituutta (oliko tämä se ongelma parktoolin työkalussa). En viitsi turhaan tilata, jos tuo pro työkalu riittää.
Joku ton näköinen:
http://www.suomenurheilupyora.fi/images/products/pro-kammenulosvedin_orig.jpeg

ViliA
17.08.2017, 10.22
Ongelma on kammen päässä oleva lyhyt kierre. E13 työkalussa noihin kierteisiin kiinnitetään "stoppari", jota vasten kampi irroitetaan sisältä ulos päin. Näin kierteisiin kohdistuva voima on tasainen ja suorassa linjassa. Tuolla toisella työkalulla on vaarana se, että voimakkaasti vääntäessä kierteisiin kohdistuva voima tulee väärässä kulmassa aiheuttaen kierteiden korkkaamisen. Oliko tarpeeks hankalasti selitetty[emoji4]

Väiski
19.08.2017, 19.30
Onko jollain muulla ollut ongelmia vaihteiden kanssa akselin taakse siirron jälkeen?? Siis vaihdoin 4,8 tossut alle. 9, 10 ja 11 vaihteet ei osaa päättää, välillä menee välillä ei...

hälle
19.08.2017, 21.30
Onko ketjut liian lyhyet? Jatkoitko?

Väiski
19.08.2017, 22.02
En jatkanut, kun mitta näytti olevan pari linkkiä yli kun ketju meni isojen rattaiten kautta... siis mulla 1x11

Jani_P
19.08.2017, 22.25
Onko CF 8.0 dudessa oleva OHJAUSTANKO IRIDIUM \ 3 - 5 \ RISERBAR millä mitoilla? En löytänyt canyonin sivulta lisätietoja.

VesaL
20.08.2017, 15.04
740mm ja luulen, että noin 15mm rise & 9 asteen backsweep. EDIT: kun innostuin kaivamaan 2m päästä kaapista niin upsweepiä myös inasen, ehkä 5 astetta? Painoa 348g:p

hälle
20.08.2017, 15.25
Väiskille vielä. Jotain säätöhommia tehdessäni, oliko ketjun vai vaijerin vaihdon jälkeen ihmettelin, kun ei vaihtanut kunnolla isoimmalle rattaalle. Aikani ihmeteltyäni huomasin, että b-tension ruuvi oli liian löysällä ja häkki/ylärissa otti rattaaseen kiinni. Jostain syystä oli löystynyt tai jäänyt liian löysälle. Voisiko etäisyyden kasvu vaikuttaa tähän? Itsellä myös Sram 1x11.

Jani_P
20.08.2017, 15.59
740mm ja luulen, että noin 15mm rise & 9 asteen backsweep. EDIT: kun innostuin kaivamaan 2m päästä kaapista niin upsweepiä myös inasen, ehkä 5 astetta? Painoa 348g:p

Ja 31.8mm keskeltä halkaisija?

VesaL
21.08.2017, 17.52
Ja 31.8mm keskeltä halkaisija?
Toki.

Jani_P
21.08.2017, 18.26
Toki.

Kiitos! Pyörä on vasta tulossa, ja kattelin alelaarista erilaista tankoa..

Keskiäkäinen lohjalainen
21.08.2017, 18.40
Kiitos! Pyörä on vasta tulossa, ja kattelin alelaarista erilaista tankoa..

Tätä ei löydy alelaarista kovin helposti, mutta tämä on Hyvä:
http://lundberg247.fi/product_details.php?p=1642

Jani_P
21.08.2017, 20.17
Tätä ei löydy alelaarista kovin helposti, mutta tämä on Hyvä:
http://lundberg247.fi/product_details.php?p=1642

Kovasti taivutusta :)

Väiski
22.08.2017, 08.23
Komppaan. Eilen eka lenkki kyseisellä tangolla, käsikivut loistivat poissaolollaan...

mvk14
22.08.2017, 13.24
Dude cf 9 tilattu, sopivasti eilen putosi hinta satasen vielä. Oliko tässä mallissa kampi probleemaa.?

Lähetetty minun PRA-LX1 laitteesta Tapatalkilla

Hannu911
22.08.2017, 13.43
Ongelma on kammen päässä oleva lyhyt kierre. E13 työkalussa noihin kierteisiin kiinnitetään "stoppari", jota vasten kampi irroitetaan sisältä ulos päin. Näin kierteisiin kohdistuva voima on tasainen ja suorassa linjassa. Tuolla toisella työkalulla on vaarana se, että voimakkaasti vääntäessä kierteisiin kohdistuva voima tulee väärässä kulmassa aiheuttaen kierteiden korkkaamisen. Oliko tarpeeks hankalasti selitetty[emoji4]
Itse asiassa varsinainen ongelma on tuo kammen sovitus akseliin. Se voi kiristyä niin lujaan että jopa se e13 työkalu korkkaa kammesta. Se ei siis ole tuon e13 irroitustyökalun tai kammen jengojen vähäisyyden vika vaan suunnitteluvirhe on siis akseli ja kammen sovituksessa joka sitten vielä varmistetaan noilla vähäisillä kierteillä kammessa.:mad:

e13 työkalulla olen onnistuneesti irrottanut kammen kahdesti ja kolmannen kerran kampi oli (on) niin lujasti kiinni että kierteet lähti. Se on siis todella lujasti kiinni!! Piti vääntää todella lujaa että e13 työkalu korkkasi kammesta.
2000km/7kk oli kampi kiinni ilman irrotusta jolloin oli jumiutunut kiinni.
Edellisen asennuksen yhteydessä laitettu ohjeen mukainen vaseliini kammen/akselin liitoksessa ei auttanut. Ehkä tämä itseasiassa aiheutti sen että toi ohjeen mukainen kiristys 40nm momenttiin kiristi sen aivan liian tiukkaan. (kiristys speksihän on 40-48nm ja laitoin sen tuohon alimpaan)

Tän vuoden 8.0 malliin tuli Aeffectit ja ensivuodelle 9.0 Unlimitediin tulee SRAMmin kammet. Jokohan Canyon on antamassa periksi ja poistaa muistakin malleista noi suunnitteluvialliset e.thirteenit. Miksihän muuten tälle vuodelle tuli vain 8.0 malliin Aeffectit eikä muihin päivitetty rallinaamaa. Onko toi Aeffect jotenkin muuten huonompi kuin toi e.thirteen? Onko tuosta e.thirteen 30mm akselista jotain etua verrattuna Aeffectin 24mm akseliin? Aeffectin kanssahan mahtuu isommat laakerit, eikö se ole hyvä?
Vai onko noita vain Canyonilla varastossa liikaa.

Hannu911
22.08.2017, 13.50
Vuoden 2019 malli unlimited
https://www.canyon.com/en-us/mtb/dude/dude-cf-9-0-unlimited-us (https://www.canyon.com/en-us/mtb/dude/dude-cf-9-0-unlimited-us)

ViliA
22.08.2017, 13.51
Ok. Voipi olla vikaa myös tuossa mutta siinä tapauksessa ei noista muista työkaluista ainakaan apua ole jos joutuu hampaat irvessä aukomaan. Itse olen kiristänyt kammet aina vain siihen saakka kun kampi "pysähtyy", enkä vähääkään yli. Veikkaan ettei ole lähelläkään 40nm ja aina on lähteny sovinnolla irti. Itselläni oli n. 1v kiinni ilman aukomisia ja kaverilla 1.5v eikä ongelmaa. Ek väitä etteikö kammissa ja niiden kiristyksessä jotain häikkää ole mutta edelleen olen sitä mieltä, että oikealla työkalulla ne saa varmimmin irti.

Keskiäkäinen lohjalainen
22.08.2017, 18.39
No NYT on kova tarjous:
https://www.canyon.com/fi/mtb/dude/2017/dude-cf-9-0-sl.html

700 egeä hinnasta pois.

AndersJarryd
22.08.2017, 23.41
Taitaa Canyonilla olla noita eri joustokeulaisia malleja varastossa kun alennukset on nyt niissä kovat. Jäykän 8.0 alennus putosi satasen ja 9.0 ulimited ei enää alennusta ollenkaan.

Blackborow
23.08.2017, 14.39
Taitaa Canyonilla olla noita eri joustokeulaisia malleja varastossa kun alennukset on nyt niissä kovat. Jäykän 8.0 alennus putosi satasen ja 9.0 ulimited ei enää alennusta ollenkaan.
Unlimitedistä myytiin S & L koot loppuun ja edellisen kamppiksen aikana. M-kokoa enää saatavilla niin ei vissiin enää tarve. Tuo 9.0 SL on kyllä houkuttelevan hintainen, mutta Bluton korvaaminen on kallista ja hankalaa.

nikkesi
23.08.2017, 15.12
Voin ostaa Bluton jos joku haluaa vaihtaa sen pois YV:tä vaan tännepäin.

AndersJarryd
23.08.2017, 18.26
Unlimitedistä myytiin S & L koot loppuun ja edellisen kamppiksen aikana. M-kokoa enää saatavilla niin ei vissiin enää tarve.

Kyllä ainakin nyt just nyt on vielä M ja L kokoa saatavilla 9.0 unlimited.

Jani_P
23.08.2017, 18.33
Unlimitedistä myytiin S & L koot loppuun ja edellisen kamppiksen aikana. M-kokoa enää saatavilla niin ei vissiin enää tarve. Tuo 9.0 SL on kyllä houkuttelevan hintainen, mutta Bluton korvaaminen on kallista ja hankalaa.

Millä bluto korvataan?

tsane
24.08.2017, 12.02
Tuli tilattuu tollanen dude 8.0 ja siinähän on br2300 kiekot mistä ei löydy netistä mitään tietoja. Nyt pitäisi saada xd vapaaratas noihin nii osaako kukaan sanoa millainen on noihin se oikea

Jani_P
24.08.2017, 12.18
Tuli tilattuu tollanen dude 8.0 ja siinähän on br2300 kiekot mistä ei löydy netistä mitään tietoja. Nyt pitäisi saada xd vapaaratas noihin nii osaako kukaan sanoa millainen on noihin se oikea

Kiinnostaa myös minua. Samanlainen pyörä pitäisi saapua maanantaina.

H. Moilanen
24.08.2017, 12.19
Millä bluto korvataan?
Bontragerin Haru ja Salsa Makwa on vissiin ainoat järkevät aftermarket kuitukepit Euroopan markkinoilla. Hintalappu satasia kummassakin. Kiinasta saa tietty mitä vaan, myös laadun osalta.

misopa
24.08.2017, 13.47
Haru Prota ei vissiin saa enää mistään uutena? Itsellä sinänsä kestänyt Dudessa tuo Carbon Cyclen keula, mutta voisihan tuohon vaihtaa niin sanotun merkkikeulan, jos sellaiseen jossain törmää. Ellen sitten laita Lauffia, joka kiinnostaa vahvasti tällä hetkellä. Voisi olla XCM-kisatouhuun juuri sitä mitä lääkäri määrää.

Canyonilta kysyin, että saako tuota Rude-keulaa erikseen. Vastaus oli, ettei ainakaan toistaiseksi. Siinä saattaisi olla jonkinlainen markkinarako heillä.

H. Moilanen
24.08.2017, 14.16
Lisäyksenä vielä, että Haru on edellämainitun kolmion (Haru, Makwa, eXotic) ainoa jossa on Bluton kanssa sama 15x150 akseli. Jos napa ei ole konvertoitavissa, vaihtoehdot rajautu kivasti yhteen.

Suomen Urheilupyörän muoviläskissä on myös 15x150 etuakseli, mutta heilläkään ei toistaiseksi ole pelkkää keulaa myydä. Jos samaa asiaa kysyisi useampi käyttäjä, se olisi ehkä riittävä osoitus kaupallisesta mahdollisuudesta.

Blackborow
24.08.2017, 14.45
Bontragerin Harua ei saa enää aftermarkettina. Salsalta löytyy Bearpaw jossa on 15x150mm akseli eli sitä kannattaa katsella Makwan sijasta.

Mutta kuten sanottua niin ei ole halpaa lystiä eikä helppoa, koska korvaavia haarukoita on vähän. Mitään random kiinakuitua en ainakaan itse laita pyörääni. Kesän lenkkejä kun katsoo niin fatillä on vedetty maastossa parhaimmillaan liki 60km/h alamäkeen niin ei paljoa kiinnosta ajella millä sattuu.

H. Moilanen
24.08.2017, 14.52
Salsalta löytyy Bearpaw jossa on 15x100mm akseli
Ei ole

Hannu911
24.08.2017, 16.04
Ellen sitten laita Lauffia, joka kiinnostaa vahvasti tällä hetkellä. Voisi olla XCM-kisatouhuun juuri sitä mitä lääkäri määrää.
Toihan on mielenkiintoisen näköinen keula!

Sinällään en kyllä oikein ymmärrä tuota läskin joustokeula-allergiaa mikä tällä palstalla tuntuu olevan. Tietenkin riippuu minkälaiseen ajoon läskin hankkii mutta kyllä itse olen ollut tyytyväinen Blutoon Dudessa. Ajelen paljon vaudikkaita polkuja ja kivikoita joissa pelkän Ruden ja eturenkaan jousto ei ole riittävää - mielestäni. Onkohan se vaan monella niin että läskissä pitää olla jäykkä keula kun kerran niin kuuluu olla?

Paljon ei kyllä mene pieleen jos hankkii tuon 9.0 SL Duden tuolla parilla tonnilla. Laittaa siihen vielä 1x11:n AB:n 30T ovaalilla niin on kyllä hyvä pyörä kesälle ja talvelle.
Mulla on 2016 9.0SL jossa AB:n ovaali ja sillä tulee ajeltua talven lisäksi myös paljon kesälläkin vaikka täpärikin on kesällä käytössä.

Blackborow
24.08.2017, 16.42
Sinällään en kyllä oikein ymmärrä tuota läskin joustokeula-allergiaa mikä tällä palstalla tuntuu olevan. Tietenkin riippuu minkälaiseen ajoon läskin hankkii mutta kyllä itse olen ollut tyytyväinen Blutoon Dudessa. Ajelen paljon vaudikkaita polkuja ja kivikoita joissa pelkän Ruden ja eturenkaan jousto ei ole riittävää - mielestäni. Onkohan se vaan monella niin että läskissä pitää olla jäykkä keula kun kerran niin kuuluu olla?

Ei ole joustokeula-allergiaa. On vain Bluto-allergia. Mielestäni se oli aika veltto ja siihen ei muutenkaan mahdu käyttämäni renkaat.

Olen itseasiassa tilannut läskiini joustokeulan 2,5kk sitten. Ei vaan ole näkynyt ja tuskin näkyykään.

H. Moilanen
24.08.2017, 16.43
Sinällään en kyllä oikein ymmärrä tuota läskin joustokeula-allergiaa mikä tällä palstalla tuntuu olevan.

Allergia johtuu vain ja ainoastaan siitä, ettei alkuperäisessä läskipyörä -nimisessä keksinnössä ollut joustokeulaa. Vähän vastaava ideologia kuin fixien ihannointi.

Jäykälle kuten myös joustoläskille on paikkansa maastopyöräilyn skenessä. Jokainen valitkoon käyttönsä ja mielihalujensa mukaan jouston tai jäykän. Tai vaikka molemmat.

Hannu911
24.08.2017, 17.09
Näin mäkin vähän olen ajatellut:)

Kyrdis
24.08.2017, 19.46
Ei oleEi 15x100 mutta 15x150 on Salsalla. Kuten edellinen kirjoittaja oli sanonut

järtsy
24.08.2017, 22.33
Tässä yksi vaihtoehto https://www.xxl.fi/white-fork-4-fat-interceptor-17-haarukka/p/1134059_1_style

Ei kovin halpa mutta XXL:ssä usein -25% alennuksia. Specsejä sivuilla ei juuri ole mutta kyllä tuon pitäisi olla 15X150

velib
25.08.2017, 08.46
Tämän viikonlopun XXL:ssä -20%. Väri tuossa haarukassa ei aivan soinnu Duden kanssa :)

Blackborow
25.08.2017, 09.48
Tuo taitaa olla vähän lyhyehkö Dudeen. A-C mitta vain 468mm.

Poy
25.08.2017, 10.42
Muuttuuko Dudessa miten geometria, jos vaihtaa Bluto 120/100/80mm?
En minä blutoa tarvitse talvella, mutta ehkä kesällä voisi olla kiva kokeilla.

H. Moilanen
25.08.2017, 12.47
20 millin muutos muuttaa keulakulmaa noin 1 asteen.

tsane
25.08.2017, 18.13
Tuli tilattuu tollanen dude 8.0 ja siinähän on br2300 kiekot mistä ei löydy netistä mitään tietoja. Nyt pitäisi saada xd vapaaratas noihin nii osaako kukaan
sanoa millainen on noihin se oikea

Vastaampa itse tähän ku ainakin janilla kiinnosti. Canyonilta ainakin saa tota vapaartasta mut hinta on aika suolainen 89e.

Väiski
25.08.2017, 21.19
Moro!

Suositelkaapa hyviä jarruja dudeen, nämä nykyiset "SHIMANO BR-M506"ei vakuuta kauheasti ainakaan tällaista paksua poikaa. Vähänkään pidemmän jarrutussession jälkeen jarrut jää huutamaan, eikä jarrutehokaan ole kummoinen, eteen ainakin pitäisi saada lisää potkua...

JackOja
25.08.2017, 21.49
Shimpan M8000 XT

sakkey
25.08.2017, 22.52
^^Pistä samalla tai ensin isompi 203mm levy eteen. Tulee tehoa ja tuntumaa.

Väiski
25.08.2017, 23.08
Onko 8000 paljonkin "laadukkaampi"

Väiski
25.08.2017, 23.09
Millaiset adapterit toi 203 vaatii

Antza44
26.08.2017, 02.10
Muuttuuko Dudessa miten geometria, jos vaihtaa Bluto 120/100/80mm?
En minä blutoa tarvitse talvella, mutta ehkä kesällä voisi olla kiva kokeilla.Dude toimi täydellisesti 120mm Pikellä ja 29+ kumilla. Takana 4.8". En itse ainakaan keksi syytä 100mm keulalle, jos on ostamassa uutta keulaa. Tosin en ota kantaa onko Bluto entistä letkumpi 100mm vs 120mm.

120mm ei loiventunut keula kulmaa liikaa.

Jani_P
27.08.2017, 15.41
Vastaampa itse tähän ku ainakin janilla kiinnosti. Canyonilta ainakin saa tota vapaartasta mut hinta on aika suolainen 89e.

Jokos tuli pyörä? Minulle pitäs tulla huomenna..

tsane
27.08.2017, 17.35
Tiistaina tein vasta tilauksen ja nyt näyttäis et keskiviikkona ois viimmeistään pyörä minulla. Aika nopeeta nuo tulee.

Jumo
27.08.2017, 20.16
Tiistaina tein vasta tilauksen ja nyt näyttäis et keskiviikkona ois viimmeistään pyörä minulla. Aika nopeeta nuo tulee.
Pientä hajontaa. Keskiviikkona tein tilauksen Dudesta. Vahvistus tuli mutta saavat vasta ensiviikon lopulla taipaleelle. Valmis pyörä piti olla��

Jani_P
27.08.2017, 20.24
Pientä hajontaa. Keskiviikkona tein tilauksen Dudesta. Vahvistus tuli mutta saavat vasta ensiviikon lopulla taipaleelle. Valmis pyörä piti olla��

Minä tilasin 12.8, ja vahvistuksen mukaan pyörän toimitus tehtaalta 11.9-15.9, mutta yllättäen tuli 22.8 postia että pyörä toimitettu :)

Samik2
01.09.2017, 13.56
Olisiko Helsingissä jollain lainata tuota E13 kampien irroitustyökalua? Yv:llä tavoittaa.

T: Sami

anek
03.09.2017, 17.14
Kauankohan alea kestää? Milloin uudet mallit tulevat?

Keskiäkäinen lohjalainen
03.09.2017, 20.34
Kauankohan alea kestää? Milloin uudet mallit tulevat?

Noin yleisesti, alen piti jo loppua ja uudet mallit on just julkistettu Eurobike-messuilla. Duden vanhan varaston tyhjennys on näemmä takkuillut pahasti, eli se on poikkeus sääntöön.

Dude 9.0 SL on just nyt Tosi Halpa.

misopa
03.09.2017, 21.06
Uudet mallit lienevät samat kuin nämä jenkkisivuilla olevat?

Luulisi kuitenkin Bluto-keulaisen jatkavan myös valikoimassa, vaikka niitä ei noilla sivuilla olekaan..

https://www.canyon.com/en-us/mtb/dude

makimies
03.09.2017, 21.42
http://www.toijalankotelo.fi/dude.jpg

Jees, tempaisin e*13 kammet irti dudesta, ja ihan hyvältä tuo laakeri vielä tuntui. Vanhoista keskusteluista luin ettei olisi suljettu laakeri, mutta onhan tuo. Tuskin tuohon kannattaa lähteä mitään rasvaa lisäilemään, ajaa loppuun ja sitten uutta lakua tilalle.

Rungossa ei ole reikää mistä vesi pääsisi poistumaan, selkeästi näkyi vettä rungon sisällä kun kammet vetäisin irti. Pitäisikö tuohon porata joku pieni vesireikä pohjaan?

anek
03.09.2017, 21.56
Noin yleisesti, alen piti jo loppua ja uudet mallit on just julkistettu Eurobike-messuilla. Duden vanhan varaston tyhjennys on näemmä takkuillut pahasti, eli se on poikkeus sääntöön.

Dude 9.0 SL on just nyt Tosi Halpa.

No ei noita uusia malleja näy ainakaan missään. Odottelin lähinnä siksi, että jos uusi väri miellyttäisi enemmän kuin nykyinen. Muutoinhan tässä kannattaa heittää vanha myyntiin ja alennusdudea tilalle.

Keskiäkäinen lohjalainen
03.09.2017, 22.15
No ei noita uusia malleja näy ainakaan missään. Odottelin lähinnä siksi, että jos uusi väri miellyttäisi enemmän kuin nykyinen. Muutoinhan tässä kannattaa heittää vanha myyntiin ja alennusdudea tilalle.Väreistä saanee vinkkiä tuolta jenkkisaitilta. Runkoon tuskin tulee muutoksia.

Sellaisen huomion olen tehnyt, että joissakin muissa malleissa osaspeksi on huonontunut jonkin verran, jotta hinta on saatu pidettyä samana. Esim. tonnin hintaiseen Roadlite-fitness-fillariin oli ilmestynyt alumiininen etuhaarukka ja kuituinen tolppakin oli vaihtunut alumiiniseen. Näin se inflaatio nykyisin näkyy. Olen aika tyytyväinen, että pistin tyttärelle vanhan mallin alesta tilaukseen.

Lähetetty minun SM-G930F laitteesta Tapatalkilla

Antza44
03.09.2017, 22.44
Jees, tempaisin e*13 kammet irti dudesta, ja ihan hyvältä tuo laakeri vielä tuntui. Vanhoista keskusteluista luin ettei olisi suljettu laakeri, mutta onhan tuo. Tuskin tuohon kannattaa lähteä mitään rasvaa lisäilemään, ajaa loppuun ja sitten uutta lakua tilalle.

Rungossa ei ole reikää mistä vesi pääsisi poistumaan, selkeästi näkyi vettä rungon sisällä kun kammet vetäisin irti. Pitäisikö tuohon porata joku pieni vesireikä pohjaan?Mun -15 mallissa on ainakin reikä, tosin aika pieni.

Eipä tuo rasvan lisäys kauan kestä enään tuossa vaiheessa, kun kammet on irti.

Gargamel
03.09.2017, 22.57

Eihän se ole tarkoitettu avattavaksi ja rasvattavaksi, mutta siitä huolimatta niin voi tehdä. Eikä sen pitäisi ottaa vettä sisäänsä. Pari vuotta minulla on nyt kestänyt kun rasvasin uutena enkä ole ehdointahdoin uittanut pyörää.

Omassani myös on vedenpoistoreikä tehtaan jäljiltä.

makimies
04.09.2017, 12.48
Eihän se ole tarkoitettu avattavaksi ja rasvattavaksi, mutta siitä huolimatta niin voi tehdä. Eikä sen pitäisi ottaa vettä sisäänsä. Pari vuotta minulla on nyt kestänyt kun rasvasin uutena enkä ole ehdointahdoin uittanut pyörää.

Omassani myös on vedenpoistoreikä tehtaan jäljiltä.

Jep! Onnistui tuo rasvaus ihan hyvinkin. Ainoa ihmetys tuo e*13 aps kiristysrengas, jätin sen täysin "kiinni" ja kiristin kammen paikalleen, tuo ei enää hievahdakaan tuo säätörengas :) Olkoot. Kovaa ajoa.

Tyhjennysreikäkin löytyi kun pisti valot päälle, tuosta huolimatta keskiö ui vedessä, ja ei ole kyllä hetkeen ajettu sateessa... En muista koska viimeksi.

Sanoisinko että e*13 pf laakerit ovat mainettaan paremmat :)

makimies
06.09.2017, 00.07
Ajattelin vaihtaa Dudeen GX 1x12 vaihtajat, onko eturattaana sopiva 30t ovaali?
Gx takapakka siis 11-50.
Nykyinen 11-38 ja edessä 36/22

TheMiklu
06.09.2017, 09.59
Eagle on 10-50 ja vaatii XD vaparin. Mikä ei DT Swissien kans ole ongelma.

Sent from my LG-H815 using Tapatalk

Antza44
06.09.2017, 10.59
Gx takapakka siis 11-50.
Nykyinen 11-38 ja edessä 36/2230 ovaali on varmaan myös aika osuva. Mulla 28 Wolf Thooth ovaali e13 64bcd:ssä ja Shimanon pakka 11-42. Nopea pää riittää just ja möyrintäkin onnistuu, mutta itse mielummin ottaisin keveempää lisää, kuin nopeaa. 10-50 pakka antaa jo nopeampaa ja hitaampaa päätä 28 ovaaliin, joten valkkaisin sen itse ennemmin, kuin 30t. Tuohon minun comboon saa vielä Bashringin spiderin ulkopuolelle tarvittaessa.

29+ Stachessa 30 pyöreä 10-42 pakalla. Siihenkin mielummin möyrintä päätä tarvisi enemmän. Vaikka tuokin toimii OK.

hece
06.09.2017, 11.06
Gx takapakka siis 11-50. Nykyinen 11-38 ja edessä 36/22
GX 12 speed on siis 10-50. Ja nykyinen lienee 11-36. 30t eturattaalla saat yhtä kevyen 1. vaihteen kuin nyt ja aavistuksen kevyemmän (hitaamman) nopeimman vaihteen. Jos nykyiset välitykset sopivat, 30 ovaali 10-50 pakan kanssa tarjoaa suunnilleen samat. Jotkut tosin käyttävät läskillä lumessa 10-50 -pakalla möyrimiseen 28t, jopa 26t eturatasta. Eli riippuu omista ajoista ja mieltymyksistä.

H. Moilanen
06.09.2017, 11.13
Gx takapakka siis 11-50.
Nykyinen 11-38 ja edessä 36/22
GX pakka on 10-50...

30 ovaali on varmaan myös aika osuva. Mulla 28 Wolf Thooth ovaali e13 64bcd:ssä ja Shimanon pakka 11-42. Nopea pää riittää just ja möyrintäkin onnistuu, mutta itse mielummin ottaisin keveempää lisää, kuin nopeaa. 10-50 pakka antaa jo nopeampaa ja hitaampaa päätä 28 ovaaliin, joten valkkaisin sen itse ennemmin, kuin 30t. Tuohon minun comboon saa vielä Bashringin spiderin ulkopuolelle tarvittaessa.

30T tarjoaa suurinpiirtein samat ääripään välitykset kuin nykyinen combo. Jos välitykset ovat mielestäsi liian pitkät, laita 28T, jos taas kaipaan pidempiä välityksiä, laita 32T.

Välityksiä voi kalkuloida vaikka täällä:
http://www.bikecalc.com/gear_ratios

Antza44
06.09.2017, 13.43
30T tarjoaa suurinpiirtein samat ääripään välitykset kuin nykyinen combo. Jos välitykset ovat mielestäsi liian pitkät, laita 28T, jos taas kaipaan pidempiä välityksiä, laita 32T.

Välityksiä voi kalkuloida vaikka täällä:
http://www.bikecalc.com/gear_ratiosJep minulla välitys asiat hanskassa http://www.sheldonbrown.com/gear-calc.html

velib
06.09.2017, 14.59
Jos tänne voi laittaa suosikkilaskurinsa, niin laitetaan vielä tämä: http://www.gear-calculator.com/

Tuo on valtavan havainnollinen, jos haluaa verrata kahta systeemiä keskenään. Alhaalta URLin kopioimalla voi sitä muokkaamalla luoda myös vaihtoehtoja, joita listasta ei löydä (esim. yli 38-piikkinen 1x-eturatas).

MK16
07.09.2017, 19.54
Nyt alkoi omassa Dudessakin keskiölaakerit rahiseen siihen malliin että vaihto alkaa olemaan ajankohtaista. Klappiakin tuntuu kun kampia heiluttaa sivuttain.
Osaako joku kertoa mikä keskiö tuohon sopii. Alkuperäiset kammet ajattelin jättää kun kerran lähtivät hyvin irti. Pyörä siis 9.0 Unlimited 2016 malli.

Munkka
07.09.2017, 22.20
Canyonilla alkanut end of season sale. Mikä noista Duden eriversioista on nykyisillä hinnoilla fiksuin ostos? Esim. Dude CF 9.0 SL -700 EUR

Pexxi
07.09.2017, 23.45
Canyonilla alkanut end of season sale. Mikä noista Duden eriversioista on nykyisillä hinnoilla fiksuin ostos? Esim. Dude CF 9.0 SL -700 EURAika liki. Alkaa olemaan hintaan nähden hyvä kokonaispaketti.

Hannu911
08.09.2017, 11.51
Tuolla hinnalla ehdottomasti toi 9.0SL. Vaikka "oikeat" läskipyöräilijät karttaa etujoustoa niin mulla se on toiminut hienosti jo 2500km tänä vuonna.

H. Moilanen
08.09.2017, 12.41
Ei tuo Bluto kyllä hienosti toimi oikeisiin keuloihin verrattuna, mutta läskiin on kovin vähän vaihtoehtoja.

Kurapyörä
08.09.2017, 16.07
Blutohan on ihan sama kuin Reba, mutta leveämpänä! Ja Redaa pidetään ihan oikeana ja hyvin toimivana keulana!
Joten miksei Blutokin toimi...ainakin mulla toimii mainiosti!!!

Tapiol65
08.09.2017, 23.21
Nyt alkoi omassa Dudessakin keskiölaakerit rahiseen siihen malliin että vaihto alkaa olemaan ajankohtaista. Klappiakin tuntuu kun kampia heiluttaa sivuttain.
Osaako joku kertoa mikä keskiö tuohon sopii. Alkuperäiset kammet ajattelin jättää kun kerran lähtivät hyvin irti. Pyörä siis 9.0 Unlimited 2016 malli.

Itse vaihdoin Hopen laakerit ja hyvin pelittää.

MK16
09.09.2017, 00.48
Itse vaihdoin Hopen laakerit ja hyvin pelittää.

Ok. Kiitos tästä. Pistetään sellaiset.

makimies
09.09.2017, 09.20
Blutohan on ihan sama kuin Reba, mutta leveämpänä! Ja Redaa pidetään ihan oikeana ja hyvin toimivana keulana!
Joten miksei Blutokin toimi...ainakin mulla toimii mainiosti!!!

Itsekin olen blutoon vähän pettynyt. 2kpl bottomless tokeneita ja ihmeen väljän tuntuinen on. Johtuu ehkä kun vertaa täpärissä olevaan Pikeen.

Keskiäkäinen lohjalainen
09.09.2017, 12.19
Itsekin olen blutoon vähän pettynyt. 2kpl bottomless tokeneita ja ihmeen väljän tuntuinen on. Johtuu ehkä kun vertaa täpärissä olevaan Pikeen.

Vähänhän se sukeltelee. Kuulemma vaimenninpatruunan vaihto parempaan auttaa.

mvk14
09.09.2017, 14.54
Tämän vuotinen dude 9 ja nyt alkanut 1x10 tekemään mieli voimansiirroksi. Millä osilla nöösi remppamies helpoiten toteuttaa.

Toukola
09.09.2017, 16.05
Tämän vuotinen dude 9 ja nyt alkanut 1x10 tekemään mieli voimansiirroksi. Millä osilla nöösi remppamies helpoiten toteuttaa.

Itse tein keväällä saman päivityksen. Täältä löytyy kyllä ohjeita ja vaihtoehtoja kun hiukan selailee taaksepäin. Itse päädyin laittamaan 28 wolftooth ovaaliin pikkurattaan tilalle ja ison tilalle basering. Takapakaksi Sunrice ja takavaihtajalle laitoin goatlinkin ( tämän tarpeellisuudesta en ole ihan varma).
Tämä siis haluaa alkuperäiset kammet säilyttää.

Kurapyörä
09.09.2017, 18.08
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/images/misc/quote_icon.png Alkujaan tämän lähetti makimies http://www.fillarifoorumi.fi/forum/images/buttons/viewpost-right.png (http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?p=2706626#post2706626)

Aijoo...mähän oon vaihtanut mun Blutoon sen hydraulisesti lukittavan XX Motion Control DNA- vaimentinen, ilmankos toimii hyvin eikä sukeltele ilman tokeneitakaan.

Jakke81
09.09.2017, 20.28
Itse tein keväällä saman päivityksen. Täältä löytyy kyllä ohjeita ja vaihtoehtoja kun hiukan selailee taaksepäin. Itse päädyin laittamaan 28 wolftooth ovaaliin pikkurattaan tilalle ja ison tilalle basering. Takapakaksi Sunrice ja takavaihtajalle laitoin goatlinkin ( tämän tarpeellisuudesta en ole ihan varma).
Tämä siis haluaa alkuperäiset kammet säilyttää.
Shimanon uusi deore hg-500 11-42 pakka jos 10 systeemissä pysyy ja laajennusta taakse kaipaa.

Jakke81
09.09.2017, 20.30
https://www.bike-discount.de/en/buy/shimano-10-speed-cassette-cs-hg500-11-42-625064

mvk14
09.09.2017, 21.47
Kiitokset vinkeistä häätyy alkaa tilaileen.

Jumo
10.09.2017, 13.10
Dude 9.0 ja akselin siirto taakse.

Jos tuon adapterin laittaa taka-asentoon niin tuo ei kyllä saa tukea. Pitäisikö tuohon olla joku tukiholkki vai vallan eri adapteri ?

Jarrut, siirretäänkö tuohon toiseen asentoon vai onko se isommille levyille tarkoitettu ?

Jumbo Jim 4.8 asennus ja tubelesointi menossa.

http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=19719&d=1505034284

Gargamel
10.09.2017, 14.00
Käännä ensin vasen puoli niin näet mihin kohtaan oikea puoli pitää pyöräyttää. Onnistuu kyllä noilla osilla.

Jarrusatula pitää siirtää taemma. Isomman levyn kanssa taas tarvitaan kokonaan eri adapteri.

Edit jaa vasen onkin jo. Kasaan vaan, se pikkuruuvin holkki taisi jäädä ilman reiän tukea mutta akseli lukitsee paketin riittävästi.

Jumo
10.09.2017, 14.17
Käännä ensin vasen puoli niin näet mihin kohtaan oikea puoli pitää pyöräyttää. Onnistuu kyllä noilla osilla.

Jarrusatula pitää siirtää taemma. Isomman levyn kanssa taas tarvitaan kokonaan eri adapteri.

Vasen puolihan on vain sen kumisuojan kääntö. Oikealla puolella etuasennossa tuo adapteri saa siis hyvin tuennan tuosta pienestä reiästä. Taka-asentoon kun siirtää niin ei ohjaa ollenkaan ( + vaihtajankorvake ei ole ollenkaan tuennassa runkoon)

http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=19720&d=1505038496
Iltapäivällä pääsen 9.0 Unlimitedin viereen niin siinäpä sen voi verrata osa osalta eron viimeistään.

Jumo
10.09.2017, 17.09
Juu , noin se on myös 9.0 Unlimitedissä tehtaalla laitettu, joten uskomme että se kuuluu olla noin ja kestämään suunniteltu.

Gargamel
11.09.2017, 08.59
Akselin kiristys puristaa korvakkeen tiukaksi napaholkkin ja haarukan väliin kun takapyörä on paikallaan. Ei huolta, kyllä se toimii [emoji846]

H. Moilanen
11.09.2017, 11.28

Tokeneilla ja RCT3 vaimentimella saa keulan kyllä säädettyä, mutta rakenteellista väljyyttä vaimentimen ja tokeneiden säätö ei poista.

Blutohan on ihan sama kuin Reba, mutta leveämpänä!
Niin, paitsi että ei ole. Blutossa on mm. liukuholkit huomattavasti lähempänä toisiaan, jolloin rakenteesta tulee löysä.

ealex
11.09.2017, 12.57

Kuten itse mainitsit, Bluto on Rebaa leveämpi. Esim. 150mm pitkä Bluton läpiakseli on 3,4 kertaa löysempi, kuin 100mm pitkä Reban akseli. Suunnilleen sama koskee yläkaarta. Lisäksi Reba oli hyvä keula kun tukevampia ei ollut juurikaan käytettävissä. Nyt kun Pike on yleistynyt niin Reba ei olekaan enää kovin hyvä, kaikki on suhteellista. :rolleyes:

makimies
11.09.2017, 16.45
Voitteko linkittää blutoon 100mm sopivan rct vaimentimen

H. Moilanen
11.09.2017, 16.56
http://www.fillariosa.fi/shop/product/rock-shox-sid-rct3-vaimennin-motion-control-d?tm=verkkokauppa/jousitus-osat-mtb/keulat-huolto-osat-mtb

mvk14
11.09.2017, 18.04
Tuon e13 kampien irroitus työkalun tarvitsen myös kait 1x10 remppaan.?

Jumo
11.09.2017, 18.52
Voitteko linkittää blutoon 100mm sopivan rct vaimentimen

https://www.mountainbikes.net/mtbikes/produkt.cfm?pnr=26070&ac=1&varid=72466&ctry=1&za=1&lc=2&curcd=1&cid=6EF91475-5056-B502-E5DFA0DE4DBD3987

+9 eur postikulut

Jumo
11.09.2017, 19.10
http://www.fillariosa.fi/shop/product/rock-shox-sid-rct3-vaimennin-motion-control-d?tm=verkkokauppa/jousitus-osat-mtb/keulat-huolto-osat-mtb

Mitenkäkö tuossa fillariosan linkissä sanoo että tuo kävis myös Revelationiin. Täpärissä on Reve ja oon ollu luulossa siihen pitäs olla 11.4015.544.130 ?

Hyvä homma jos kävis sama kuin Blutoon niin voi testata molemmissa.

makimies
11.09.2017, 23.03
Kävisikö tämä? Eikö tämä ole joku uudempi Charger 2 versio? Kukaan kokeillut jopa?
https://www.bike24.com/p2215606.html

Numero 00.4018.783.003 siis vissiin sopii Blutoon ja on tuo low speed compression säätö

H. Moilanen
12.09.2017, 11.37
Mitenkäkö tuossa fillariosan linkissä sanoo että tuo kävis myös Revelationiin. Täpärissä on Reve ja oon ollu luulossa siihen pitäs olla 11.4015.544.130 ?

Revelationissa voi olla vuosimallikohtaisia eroja. Kannattanee varmistaa sopivuus myyjältä.

velib
12.09.2017, 11.47
Varmistan vielä täältä ennen tilausta: saahan Dudeen asennettua sisäisellä viennillä olevan hissitolpan? Jossain mallissa oli Reverb vakiona, mutta ilmeisesti myös esim. Brand-X:n tolppa onnistuu asentaa?

Gargamel
12.09.2017, 12.39
Runko lienee pystynyt samana eli tuskin läpivienti satulaputken vasemmalla puolella on poistunut sitten vm 2015?

Jumo
12.09.2017, 12.43
Revelationissa voi olla vuosimallikohtaisia eroja. Kannattanee varmistaa sopivuus myyjältä.

-15 Revelation ja uusi Bluto, tilasin tuon Bluton RCT3 vaimentimen. Täytyy käyttää vaimenninpatruunat vierekkäin pöydällä kunhan posti tuo paketin.

makimies
13.09.2017, 11.17
Varmistan vielä täältä ennen tilausta: saahan Dudeen asennettua sisäisellä viennillä olevan hissitolpan? Jossain mallissa oli Reverb vakiona, mutta ilmeisesti myös esim. Brand-X:n tolppa onnistuu asentaa?

Tänään tai huomenna selviää kun oma tolppa saapuu. On tuossa rungossa ainakin läpivienti kaapelille.

Rapakuntoilija
13.09.2017, 13.21
Tänään tai huomenna selviää kun oma tolppa saapuu. On tuossa rungossa ainakin läpivienti kaapelille.

Keväällä asensin saman tolpan Dudeen ja helposti sai vedettyä kaapelin rungon sisällä. Ujutin ensin pelkän vaijerin yläkautta ja otin kammet pois, niin sai vaijerin ohjattua oikeaan suuntaan.

makimies
16.09.2017, 17.27
Nätisti meni Reverb paikalleen.

Mites nuo talvirenkaat? Mahtuuko dillinger 5? Vai oliko tuo jopa pienempi kuin JJ 4.8?

tinke77
16.09.2017, 20.11
Mahtuu hyvin ja on pienempi kuin jumppajimi.

makimies
19.09.2017, 22.25
Hyvin toimi 30t ovaali 50-10 12sp takapakan kanssa. Olisi ehkä mennyt 32t myös...

hälle
20.09.2017, 02.24
Nyt pitää paljastaa tyhmyytensä. Käykö eaglen kanssa 11-sopiva eturatas vai vaihdoitko toisen? Omaan silmään kun ei ole osunut kuin Sramin rattaita.

Sotanorsu666
20.09.2017, 09.28
Dude CF 9.0 SL liittyen olisi pari kysymystä.

Kuva varmaan pitänee sen verran paikkaansa, eli eturattaat on tuolla perinteisellä 4-pulttikiinnityksellä, mutta millä jaolla ja miten pienen eturattaan saa vakiokampiin kiinni ? Keulahan tuossa on bluto, mutta läskissä kun ei tarvitse joustoa(ainakaan paljoa) omasta mielestäni, niin mikä kuitukeula tuohon istuisi parhaiten muuttamatta geometriaa reilusti, eli jos joku osaisi kertoa tuon rude-keulan mittoja ja kulmia, niin olisin erittäin kiitollinen. Lauffikin olisi yksi vaihtoehto huoltovapauden ja painon puolesta. Onko kukaan laittanut sellaista canyoniin ? Kuvissa on DT Swiss BR2250 kiekot ja tiedoissakin lukee niin, mutta sitten kohokohdat kohdassa lukee DT Swiss BR2350, joten onkohan vain kirjoitusvirhe vai millä kiekkosetillä tuo nyt sitten tulisi ? Unlimited malli olisi valmiiksi 1x11 ja kuitukeulalla, mutta tuo stealth väritys miellyttää enemmän omaa silmää ja tuolla hintaerolla+myymällä bluton saa tuostakin varmaan jo ihan kivan menopelin.

makimies
20.09.2017, 10.58
Nyt pitää paljastaa tyhmyytensä. Käykö eaglen kanssa 11-sopiva eturatas vai vaihdoitko toisen? Omaan silmään kun ei ole osunut kuin Sramin rattaita.

Absoluteblackin ovaali ainakin tuntui toimivan 12sp takapakan kanssa. Mainostavat sivuillaan että toimii myös 12:n kanssa.

makimies
20.09.2017, 20.10
Voikohan tuota ketjulinjaa hienosäätää vähentämällä noita spacereita rattaan puolelta?
Kuva

https://photos.app.goo.gl/x5ZffdLZsJynZrMm2https://photos.app.goo.gl/x5ZffdLZsJynZrMm2

miku80
21.09.2017, 08.40
Voikohan tuota ketjulinjaa hienosäätää vähentämällä noita spacereita rattaan puolelta?
Kuva

https://photos.app.goo.gl/x5ZffdLZsJynZrMm2https://photos.app.goo.gl/x5ZffdLZsJynZrMm2

Niillä ennemminkin mallataan, että kammet ovat yhtä kaukana keskiöstä/haarukasta. Mikäli vähennät spacerin rattaan puolelta tulee se siirtää vastapuolelle tai muuten tulee kammen akseliin päittäisvälyyttä.

Antza44
21.09.2017, 09.27
Kuvahttps://photos.app.goo.gl/x5ZffdLZsJynZrMm2 https://photos.app.goo.gl/x5ZffdLZsJynZrMm2
Duden kammet aika lähellä Chainstayta en suosittele. Pistä prika NW rattaan ja spiderin väliin, jos haluat rattaan sisemmäs. esim M8 prikkaan poraa isomman reijän, että menee NW rattaan ns holkin päälle mikä menee spideriin sisälle. 1.5mm saat tuolla sisemmäs mikä on ihan hyvä.

Wolfthoothin 64bcd ratas menee aikalailla samaan linjaan, kuin alla olevissa kuvissa 104bcd 32 ovaali. 30t pyöreeseen ja 32t ovaaliin on sopii prikka kivasti, kun rattaissa on jo tuo holkki mikä tuo ratasta sisemmäs toisin, kuin isommissa rattaissa.
Näillä setupeilla mahtuu 4.8" Surlyt pyörimään 80mm vanteella, ottamatta ketjuun kiinni.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170921/d7c0086b3320748173b6287e330d5fa9.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170921/2c70f2ada4d60c63688a4d02d7a62029.jpg

makimies
21.09.2017, 11.29
Kyl kyl.

Kertokaas meneekö hopen pf41 http://www.chainreactioncycles.com/fi/en/hope-pf41-press-fit-30mm-bottom-bracket/rp-prod135904
laakerit suorilta dudeen tuon e*13 kampisetin kanssa. Laakerit aivan morjes.

Sotanorsu666
22.09.2017, 09.33

Kuva varmaan pitänee sen verran paikkaansa, eli eturattaat on tuolla perinteisellä 4-pulttikiinnityksellä, mutta millä jaolla ja miten pienen eturattaan saa vakiokampiin kiinni ? Keulahan tuossa on bluto, mutta läskissä kun ei tarvitse joustoa(ainakaan paljoa) omasta mielestäni, niin mikä kuitukeula tuohon istuisi parhaiten muuttamatta geometriaa reilusti, eli jos joku osaisi kertoa tuon rude-keulan mittoja ja kulmia, niin olisin erittäin kiitollinen. Lauffikin olisi yksi vaihtoehto huoltovapauden ja painon puolesta. Onko kukaan laittanut sellaista canyoniin ? Kuvissa on DT Swiss BR2250 kiekot ja tiedoissakin lukee niin, mutta sitten kohokohdat kohdassa lukee DT Swiss BR2350, joten onkohan vain kirjoitusvirhe vai millä kiekkosetillä tuo nyt sitten tulisi ? Unlimited malli olisi valmiiksi 1x11 ja kuitukeulalla, mutta tuo stealth väritys miellyttää enemmän omaa silmää ja tuolla hintaerolla+myymällä bluton saa tuostakin varmaan jo ihan kivan menopelin.

1 kysymys olisi lisää ja noihin vanhoihin saa myös vastata :) Mahtuuko Bontrager Barbegazi pyörimään takahaarukassa ilman akselin siirtoa taakse ?

JYLY
23.09.2017, 00.36
Osaisiko joku sanoa varmuudella, meneekö nämä kammet dudeen alkuperäisten BB-laakereiden kanssa?
https://www.bike24.com/1.php?content=8;product=115495;menu=1000,2,88
(Ovat tarkoitettu 170 perälle.)

misopa
23.09.2017, 12.01

Kuva varmaan pitänee sen verran paikkaansa, eli eturattaat on tuolla perinteisellä 4-pulttikiinnityksellä, mutta millä jaolla ja miten pienen eturattaan saa vakiokampiin kiinni ?

Pulttijako noissa kammissa on 104BCD, eli 30T on pienin tuolle pulttijaolle. Spiderin voi myös poistaa, jos haluaa direct mount kiinnityksellä olevan rattaan. Tuossakaan vaihtoehdossa ei tosin näytä olevan 30T pienempää ratasta tarjolla.

Keulahan tuossa on bluto, mutta läskissä kun ei tarvitse joustoa(ainakaan paljoa) omasta mielestäni, niin mikä kuitukeula tuohon istuisi parhaiten muuttamatta geometriaa reilusti, eli jos joku osaisi kertoa tuon rude-keulan mittoja ja kulmia, niin olisin erittäin kiitollinen. Lauffikin olisi yksi vaihtoehto huoltovapauden ja painon puolesta. Onko kukaan laittanut sellaista canyoniin ??

Rude-keulan tarkkoja mittoja ei minullakaan ole, mutta laitoin omaan Dudeen viime viikolla Crocin kuitukeulan. He myyvät tuota erikseen, eli hyvä vaihtoehto jäykäksi keulaksi läskiin, mikäli ns. Kiinakeula ei houkuta (Kiinassa tai Taiwanissa nuo kaikki kai nykyään kuitenkin tehdään). AC-mitta tuossa omien mittausten perusteella noin 483-484mm ja rake (offset) myyjän ilmoittamana 45mm, mikä menee käsittääkseni aika lähelle tuota Ruden rakea. Tuo AC-mitta vastaa aika hyvin Bluton vastaavaa n. 25% sagilla.

Kuvissa on DT Swiss BR2250 kiekot ja tiedoissakin lukee niin, mutta sitten kohokohdat kohdassa lukee DT Swiss BR2350, joten onkohan vain kirjoitusvirhe vai millä kiekkosetillä tuo nyt sitten tulisi

Kyllä tuo SL-malli pitäisi tulla noilla BR2250 kiekoilla. Tuollaista BR2350 kiekkosettiä DT:llä ei edes ole, joten kyseessä lienee typo. BR2300 kiekot on pawl-vapaarattaalla, kun BR2250 vaparina on ratchet. Muuta eroa noissa ei näytä olevan.

Taakse mahtuu akseli etuasennossa 4.4" Jumbo Jim hyvin, mutta 4.8" Jumbo ei ihan mahtunut, joten tuota kokoa käyttäessä joutui akselin siirtämään taka-asentoon. Barbegazi taitaa olla samaa kokoluokkaa 4.8" Jumbon kanssa, joten todennäköisesti ei mahdu akseli etuasennossa pyörimään.

Barracuda
23.09.2017, 12.26
Pulttijako noissa kammissa on 104BCD, eli 30T on pienin tuolle pulttijaolle. Spiderin voi myös poistaa, jos haluaa direct mount kiinnityksellä olevan rattaan. Tuossakaan vaihtoehdossa ei tosin näytä olevan 30T pienempää ratasta tarjolla.

Rude-keulan tarkkoja mittoja ei minullakaan ole, mutta laitoin omaan Dudeen viime viikolla Crocin kuitukeulan. He myyvät tuota erikseen, eli hyvä vaihtoehto jäykäksi keulaksi läskiin, mikäli ns. Kiinakeula ei houkuta (Kiinassa tai Taiwanissa nuo kaikki kai nykyään kuitenkin tehdään). AC-mitta tuossa omien mittausten perusteella noin 483-484mm ja rake (offset) myyjän ilmoittamana 45mm, mikä menee käsittääkseni aika lähelle tuota Ruden rakea. Tuo AC-mitta vastaa aika hyvin Bluton vastaavaa n. 25% sagilla.

Kyllä tuo SL-malli pitäisi tulla noilla BR2250 kiekoilla. Tuollaista BR2350 kiekkosettiä DT:llä ei edes ole, joten kyseessä lienee typo. BR2300 kiekot on pawl-vapaarattaalla, kun BR2250 vaparina on ratchet. Muuta eroa noissa ei näytä olevan.

Taakse mahtuu akseli etuasennossa 4.4" Jumbo Jim hyvin, mutta 4.8" Jumbo ei ihan mahtunut, joten tuota kokoa käyttäessä joutui akselin siirtämään taka-asentoon. Barbegazi taitaa olla samaa kokoluokkaa 4.8" Jumbon kanssa, joten todennäköisesti ei mahdu akseli etuasennossa pyörimään.

Mitäs Crocin kuitukeula kustansi. Verkkokaupassa en havainnut erikseen myynnissä, toki voi olla että puusilmäisyys iski.

misopa
23.09.2017, 12.45
Mitäs Crocin kuitukeula kustansi. Verkkokaupassa en havainnut erikseen myynnissä, toki voi olla että puusilmäisyys iski.

250€ + pk. Ei ole erikseen verkkokaupassa myynnissä. Mutta sähköpostilla tai soittamalla onnistuu tilata.

Barracuda
23.09.2017, 13.43
250€ + pk. Ei ole erikseen verkkokaupassa myynnissä. Mutta sähköpostilla tai soittamalla onnistuu tilata.

Thanks, voisi olla juuri se mitä on haussa.

Sotanorsu666
24.09.2017, 09.45
Kiitos misopa:lle vastauksista. Nämä selkeyttivät nyt alkutilanteen siihen, että laloitetaan yhteinen taival suoraan seuraavalla kokoonpanolla: AB:n 30t ovaali, 4.4" addix jumbojimit 65mm kuitukiekoille ja tuo crocin keula. Tangoksi otan vanhasta pyörästä answerin 20/20 ja istuimeksi kiinan kuitusatula, kun on sellainen muissakin pyörissä ja perse/lompakko tykkää. Eiköhän näillä päästä alkuun :) Tilasin samalla renkaiden mukana tuon e13 kammen ulosvetotyökalun tai oikeastaan tilasin sen takia renkaat bike-componentsilta, kun heillä oli tuota ulosvetäjää saatavilla. Nyt vain odotellaan pyörää ja osia. Tässähän on taas ihan pikkupoikamaisissa fiiliksissä, vaikka tämä on jo neljäs läskipyörä, mutta kuitenkin ensimmäinen kuituinen. Sitten voi taas kertoa foorumitotuuksia täällä, että onko kuitukiekoista mitään iloa ja mikä on paras runkomateriaali, kun nyt on ollut alla 2 alumiinista ja yksi teräksinen.

Blackborow
25.09.2017, 11.58
Saisi Canyon pikku hiljaa lykätä uutta mallistoa myyntiin. Tuo jenkkisivuilla jo esillä oleva pirtsakan värinen Unlimited GX Eaglella houkuttelee jos eurohinta on järkevä. Jäi pieni Dude-kuume kun ajokaverin pyörää muutaman kilsan kokeilin viikonloppuna.

makimies
25.09.2017, 14.46
Saisi Canyon pikku hiljaa lykätä uutta mallistoa myyntiin. Tuo jenkkisivuilla jo esillä oleva pirtsakan värinen Unlimited GX Eaglella houkuttelee jos eurohinta on järkevä. Jäi pieni Dude-kuume kun ajokaverin pyörää muutaman kilsan kokeilin viikonloppuna.

Omaan dudeeni virittelin gx eaglen tuossa taannoin, ei se nyt niiiin ihmeellinen ole. Tuo 1x11 on melkein järkevämmän kokoinen

Artsi60
25.09.2017, 15.39
Saisiko täältä vinkkiä siihen, miten Canyon Dude CF 9.0 SL ohjaustangon saisi ylemmäksi ilman uusien osien ostamista, eli voiko säätää, kun tuntuu että saisi olla 5 cm korkeammalla?

Sent from my iPad using Tapatalk

velib
25.09.2017, 15.52
Jos stemmin päällä on spacereita (niitä rinkuloita), niin siirtämällä ne stemmin alle saa hieman nostettua. http://www.bikeradar.com/gear/article/how-to-adjust-handlebar-height-38622/

Aiheesta löytyy myös videoita. 5 cm tuskin onnistuu ilman uusien osien ostamista. Silloin on vaihtoehtoina ohjaustanko, jossa on korkeampi nousu tai stemmi, jossa on jyrkkä kulma. Itselläni on hieman käänteinen ongelma, L-kokoinen Dude on niin korkea, että stemmi alimmassa asennossa toisinpäin käännettynä ei vielä riitä, pari senttiä pitäisi saada alaspäin. Menee siis stemmi ja/tai tanko vaihtoon...

Gargamel
25.09.2017, 20.43
Vakiona taitaa olla osat korkeimmassa asetuksessa, mutta kannattaahan se tarkistaa.

Artsi60
25.09.2017, 21.09
Jos stemmin päällä on spacereita (niitä rinkuloita), niin siirtämällä ne stemmin alle saa hieman nostettua. http://www.bikeradar.com/gear/article/how-to-adjust-handlebar-height-38622/

Aiheesta löytyy myös videoita. 5 cm tuskin onnistuu ilman uusien osien ostamista. Silloin on vaihtoehtoina ohjaustanko, jossa on korkeampi nousu tai stemmi, jossa on jyrkkä kulma. Itselläni on hieman käänteinen ongelma, L-kokoinen Dude on niin korkea, että stemmi alimmassa asennossa toisinpäin käännettynä ei vielä riitä, pari senttiä pitäisi saada alaspäin. Menee siis stemmi ja/tai tanko vaihtoon...

Kiitos nopeasta vastauksesta, niin arvelinkin, että stemmi menee ainakin vaihtoon. Satulaa sentti ylemmäksi muutti tosin jo aika paljon paremmaksi ajoasentoa, täytyy vähän kerätä kokemuksia poluilla, pyörä on ollu vasta pari viikkoa.

Sent from my iPad using Tapatalk

Einiö
25.09.2017, 21.46
Omaan dudeeni virittelin gx eaglen tuossa taannoin, ei se nyt niiiin ihmeellinen ole. Tuo 1x11 on melkein järkevämmän kokoinenNimenomaan, vähän ihmeellistä hypetystä eaglestä, 1x10:kin melkein käyttäjäystävällisempi. Kunhan kerroin mielipiteeni :D

Blackborow
25.09.2017, 21.51
En tiedä kuka on hypettänyt ja mitä, mutta vähän kai sitä perusteluitakin voisi laittaa. 1x11 kun ei taida olla tarjolla...

makimies
25.09.2017, 23.05
En ole vielä ehtinyt ajaa tuolla gx eaglella kun pari lenkkiä, mutta takapakka on iso ja vaihtaja hirmuisen pitkä ja iso.

Hannu911
26.09.2017, 09.10
En ole vielä ehtinyt ajaa tuolla gx eaglella kun pari lenkkiä, mutta takapakka on iso ja vaihtaja hirmuisen pitkä ja iso.
Kuinka paljon alempana toi vaihtajan kärki kulkee verrattuna XT:hen (10 vaiko 11 sulla oli)? En tuosta näkis muuta haittaa kuin mahdollisen vaihtajan takertumisen risuihin jos se paljon alempana.
11-42:n vaihto 10-50:een olis kyllä välitysten puolesta käyttökelpoinen. Mutta tuleeko tuosta sitten muita rajoitteita koon puolesta?
Takavaihtajan, takapakan ja vaihtokahvan lisäksi sun piti hankkia ilmeisesti jokin vapaaratas tuolle Swissin keskiölle? Onko sulla linkkiä minkälainen vapaaratas sopii?

makimies
26.09.2017, 10.51
Täytyy ottaa kuvat tuon eaglen kanssa.

Tuollainen vapaaratas dt swissiin https://www.bike-components.de/en/DT-Swiss/Ratchet-System-XD-Driver-for-SRAM-XX1-X01-p33263/black-12-x-142-mm-o205808/

Blackborow
26.09.2017, 21.16
Tämän vuoden Unlimitedissä on jostain kumman syystä pitkä häkkinen XT, vaikka ei 1x11 ei sitä tarttis. Alhaalla sekin roikkuu.

Ei siinä. Ostaisin ihan mielellään tämän vuotisen alesta, jos noita täysjäykkiä vain olisi jäljellä.

Veivi
26.09.2017, 22.42
Mistäs niitä duden vaihtajan korvakkeita saa? Varastoon pitänee jokunen hommata.

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

misopa
26.09.2017, 22.53
^ Canyonilta.

https://www.canyon.com/fi/accessories/?category=2729#id=38695

willes
28.09.2017, 11.52
Koska foorumille vielä bittejä mahtuu, kysyn ties monennenko kerran. Jos haluaisin 8.0 dudesta hävittää etuvaihtajan ja korvata ratasparin ovaalilla siten ettei tule ongelmia 4.8 gummin ja ketjulinjan kanssa niin mikä ratas olisi voittajan valinta? direct mount preferred mutta ei välttämätön, spideriä en välttämättä haluaisi viilata :)

Hannu911
28.09.2017, 13.23
AB:n ovaali toimii alkuperäisissä ethirteen kammissa hienosti. 2017 mallin aeffect kampiin en tiedä mikä käy

Antza44
28.09.2017, 16.19
Koska foorumille vielä bittejä mahtuu, kysyn ties monennenko kerran. Jos haluaisin 8.0 dudesta hävittää etuvaihtajan ja korvata ratasparin ovaalilla siten ettei tule ongelmia 4.8 gummin ja ketjulinjan kanssa niin mikä ratas olisi voittajan valinta? direct mount preferred mutta ei välttämätön, spideriä en välttämättä haluaisi viilata :)
https://www.wolftoothcomponents.com/collections/chainrings/products/elliptical-64-bcd-chainrings

Antza44
28.09.2017, 16.22
AB:n ovaali toimii alkuperäisissä ethirteen kammissa hienosti. 2017 mallin aeffect kampiin en tiedä mikä käy
Takoitat ilmeisesti DM ratasta? https://absoluteblack.cc/e13-oval-guidering-m-direct-mount-traction-chainring ,jos näin onko Unlimited leveämpi akseli vai normi missä kapeampi akseli?
64 bcd AB ei sovi viilaamatta järkevästi e13 spideriin. 104 bcd sopii tietysti spideriin OK.

Hannu911
28.09.2017, 17.33
Mulla tosiaan toi AB:n ovaali 30T DM ratas. Se on kyllä juuri sopiva 11:n XT:n kanssa. Molempiin päihin tietenkin olisi kiva saada välitystä lisää jos ajaa maastossa jossa enemmän nousua ja laskua. Oulussa ei paljoa ole.
Mun ymmärtääkseni sama akseli kaikissa 2016 vuosimallin Dudeissa.

makimies
29.09.2017, 10.26
Takoitat ilmeisesti DM ratasta? https://absoluteblack.cc/e13-oval-guidering-m-direct-mount-traction-chainring ,jos näin onko Unlimited leveämpi akseli vai normi missä kapeampi akseli?
64 bcd AB ei sovi viilaamatta järkevästi e13 spideriin. 104 bcd sopii tietysti spideriin OK.

Aijai tuo olisikin ollut nätti dudeen. Mitenkäs tuo e13 lukkorengas irroitetaan, vaatii varmaan jonkun työkalun?

Antza44
29.09.2017, 11.31
Aijai tuo olisikin ollut nätti dudeen. Mitenkäs tuo e13 lukkorengas irroitetaan, vaatii varmaan jonkun työkalun?
Tuolla. https://www.bike-components.de/en/e-thirteen/Montagewerkzeug-fuer-Lockring-Innenlager-p38704/

One upilla myös ihan kiva vaihto DM ratkaisu. Tuota on myös omassa suosikki koossa 28 ovaalina. https://www.bike-components.de/en/OneUp-Components/Switch-Chainring-Carrier-System-for-E-13-Oval-p56471/
Pelkät rattaat https://www.bike-components.de/en/OneUp-Components/Switch-Chainring-Oval-p56449/

OneUpin 3 mm Boost merkattu ketjulinjaksi 52mm. Ab.n DM ratas 49mm eli jää sisemmäs. Se mihin tuo 52mm linja osuu Dudessa ei havaintoa, mutta uskoisin, että on ainakin parempi, kuin 49mm linja. Nämä ketjulinjat ei ole verrannollisia alla olevaan, kun on ilmoitettu normi kammista. Se, että pystyykö AB.n asentamaan flipattuna ei hajua.

Tämä on se e13 Unlimitedin ratas. Joka antaa perus Duden 73mm offset/145mm akselilla ketjulinjan 70.5mm mikä on vielä toimiva 4.8"/80mm vanne. Tätä kompoa ei voi valmistajan mukaan flipata.
https://bythehive.com/collections/cranks/products/28t-fatbike-chainring

wex4
29.09.2017, 11.46
Tämä on se e13 Unlimitedin ratas. Joka antaa perus Duden 73mm offset/145mm akselilla ketjulinjan 70.5mm mikä on vielä toimiva 4.8"/80mm vanne. Tätä kompoa ei voi valmistajan mukaan flipata.
https://bythehive.com/collections/cranks/products/28t-fatbike-chainring

Minulla on AB.n 28h flipattuna, joutu hiomaan kammenjuuresta pikkuisen pois.

Korjaan 30h pahoittelen muisti virhettä

Antza44
29.09.2017, 13.00
Minulla on AB.n 28h flipattuna, joutu hiomaan kammenjuuresta pikkuisen pois.Mitkä kammet? AB.lla ei ole ymmärtaakseni e13 kampiin Directmount 28 piikkistä ratasta pyöreänä eikä ovaalina.

wex4
29.09.2017, 13.45
Mitkä kammet? AB.lla ei ole ymmärtaakseni e13 kampiin Directmount 28 piikkistä ratasta pyöreänä eikä ovaalina.

canyon orkkis e13 kammet, mutta varmistan rattaan valmistajan ja hammas luvun myös. joka pyörässä alkaa olemaan ovaali, niin jossain voi olla muunkin tekemä.

Tarkistus 30h ovaali. flipattuna joutui kuitenkin hiomaan.

Hannu911
29.09.2017, 15.10
canyon orkkis e13 kammet, mutta varmistan rattaan valmistajan ja hammas luvun myös. joka pyörässä alkaa olemaan ovaali, niin jossain voi olla muunkin tekemä.

Tarkistus 30h ovaali. flipattuna joutui kuitenkin hiomaan.
Miksi flipattuna? Mulla asennettuna oikein päin ja on keskellä takapakan linjaa. Mahtuu hyvin JJ4.8:n kanssa.

solisti
29.09.2017, 16.02
Kuinkahan jäykät nuo e13 kammet kuuluu olla pyörittää? Uusi Dude 9.0SL ja selvästi hankaavat ja vastustavat liikettä taaksepäin pyöritettäessä. Uutuuden jäykkyyttä vai jotain muuta?

Lähetetty minun SM-A320FL laitteesta Tapatalkilla

makimies
29.09.2017, 18.25
Kuinkahan jäykät nuo e13 kammet kuuluu olla pyörittää? Uusi Dude 9.0SL ja selvästi hankaavat ja vastustavat liikettä taaksepäin pyöritettäessä. Uutuuden jäykkyyttä vai jotain muuta?

Onko tuossa nuo e*13 kammet? Kokeile vähän ajella jos siitä lähtisivät rullaamaan, voipi olla se kiristysrengas vähä tiukalla

Gargamel
29.09.2017, 20.09
Minulla pyöri kerran tosi nahkeasti. Epäilen että toinen laakeri oli jumissa ja akseli pyöri sen sisällä. Ensimmäinen kunnon polkaisu avasi jumin. Nyt pyörähtää ketjut päälläkin helposti pari-kolme kierrosta kun sormella vauhtia antaa.

Tämä siis toista vuotta ajettuna, ei luulisi uudessa tapahtuvan.

solisti
29.09.2017, 21.27
Jees. Pitää ajaa pari lenkkiä ja katsoa herkistyykö nuo.

velib
30.09.2017, 01.03
Onko kukaan vetänyt dudeen hissitolpan vaijeria etuvaihtajan vaijerin reittiä alaputken läpi ja siitä pystyputkeen? Vai onko parempi laittaa menemään ulkoisesti takajarrun letkun kanssa?

Gargamel
30.09.2017, 09.11
Tuossa ylempänä taisi joku olla vetänyt edestä lähtien sisällä, onnistunee jos kammat ottaa pois. Harkitsin samaa mutta sitten päädyin siihen että jos tolpan peruskorkeutta joutuu muuttamaan tai ottamaan koko tolpan irti, ei se ehkä onnistu kenttäolosuhteissa.

velib
30.09.2017, 10.47
Tuossa ylempänä taisi joku olla vetänyt edestä lähtien sisällä, onnistunee jos kammat ottaa pois. Harkitsin samaa mutta sitten päädyin siihen että jos tolpan peruskorkeutta joutuu muuttamaan tai ottamaan koko tolpan irti, ei se ehkä onnistu kenttäolosuhteissa.

Tuo on hyvä pointti. Ehkä parempi vetää ulkoisesti keskiölle.

makimies
30.09.2017, 20.56

Miten tuon saa sisäisesti laitettua? Meneekö se vaakaputkesta satulaputkeen suoraan?

Gargamel
02.10.2017, 14.36
Miten tuon saa sisäisesti laitettua? Meneekö se vaakaputkesta satulaputkeen suoraan?

Ne vaihtajien vaijereiden reiät emäputken takana ovat sellaisessa kohdassa josta päässee alaputkeen ja sieltä keskiö kiertäen satulaputkeen? En ole tarkistanut kun jäi siis yrittämättä.

Jopo81
03.10.2017, 07.25
Onko noissa alkupään dudeissa jotain ongelmakohtia tai tyyppivikoja. Olen aikeissa ostaa 2013 9.0cf. Eli mitä siis pitäisi osata katsoa ja kuunnella pyörää koeajaessa.

Lähetetty minun E5823 laitteesta Tapatalkilla

ViliA
03.10.2017, 09.08
2015 on ensimmäinen vuosikerta dudessa. Itse ajanut omallani täysin säälimättömästi ja tänä kesänä kiertänyt sillä myös kaikki mara-kisat(2015 unlimited). Ei mitään ongelmia havaittavissa kestävyyden suhteen. Keskiölaakerin kanssa ollut toisilla ongelmia kestävyyden suhteen. Muuten ei kait mitään isompia tyyppivikoja ole tullut eteen

Keskiäkäinen lohjalainen
03.10.2017, 09.52
Onko noissa alkupään dudeissa jotain ongelmakohtia tai tyyppivikoja. Olen aikeissa ostaa 2013 9.0cf. Eli mitä siis pitäisi osata katsoa ja kuunnella pyörää koeajaessa.

Lähetetty minun E5823 laitteesta TapatalkillaKeskiön laakerit kannattaa tsekata (ei saa rahista) ja Bluton sietäisi olla ainakin kertaalleen huollettu. Muuten on huoleton peli.

Jopo81
03.10.2017, 10.04
Kyseessä on kuitenkin -15 malli. Hieno punamusta[emoji23] pyörähuoltoyrittäjän vanha, mutta miten se juttu suutarin kengistä menikään[emoji848]

makimies
03.10.2017, 10.42
Keskiön laakerit kannattaa tsekata (ei saa rahista) ja Bluton sietäisi olla ainakin kertaalleen huollettu. Muuten on huoleton peli.

Omani rahisee vaikka on putsattu ja rasvailtu. Ehkä sinne menee vain kakkaa laakereihin helposti.

Runko tietysti kannattaa tsekkailla tarkkaan kun on carponia.

Petri Väisänen
03.10.2017, 11.15

Alkuperäiset keskiönlaakerit on tosiaan heikosti suojattu ja niitä on hyvä puhdistaa ja rasvata välillä jos rahisee tai yms. sitkeyttä. Omassa Dude CF 8.0 (2015) en ole kyllä mitään muuta vikaa vielä löytäny ja surutta on painettu joka paikassa.

Petri Väisänen
03.10.2017, 11.18
Onko tuossa nuo e*13 kammet? Kokeile vähän ajella jos siitä lähtisivät rullaamaan, voipi olla se kiristysrengas vähä tiukalla

Kannattaa ottaa huomioon että niissä keskiönlaakereissa on hyvä olla jonkinlainen preload joka tuotetaan juuri noiden kampien aps:llä. Ei niiden tarvikkaan pyöriä mitenkään "vapaasti".

Jopo81
03.10.2017, 11.53
Pitää tarkemmin syynätä runkoa ja tota laakeria. Ja kysellä keulan huollosta ja reverbin myös. Se on mulla jo kotona ni helppo kattella läpi rauhassa.

Jopo81
04.10.2017, 19.19
Kuuluuko tuon akselin olla 4.8 kumilla taka-asennossa? Näyttäis olevan etuasennossa tuossa koeajopyörässä ja hyvin mahtuu.

tinke77
04.10.2017, 19.24
No jos mahtuu olemaan etuasennossa, niin saa toki olla.

Jopo81
04.10.2017, 20.26
No olkoon sitten[emoji23] Onko tollasella matkalla suurtakaan vaikutusta pyörän käytökseen?

makimies
05.10.2017, 10.50
on sillä aika iso ero. Mikä 4.8 rengas? Jj?

Jopo81
05.10.2017, 12.56
Maxxis colossus

misopa
05.10.2017, 13.30
Mulla oli hetken aikaa Dudessa 4.8” JJ (65mm kehällä) ja ei mitään toivoa, että olisi mahtunut edes paikalleen akseli etuasennossa. Isoja eroja todellisissa mitoissa eri kumivalmistajien kesken.

Human Traffic
05.10.2017, 13.50
Juu, ei kyllä mahdu JJ 4,8" etuasennossa. Senpä takia muinoin tilasin 4,4 jotta sain siirrettyä akselia. Ainakin omaan ajoon on paljon parempi tuo akseli etuasennossa. Tuntuu ketterämmältä ja keula nousee helpommin. Ei oo paluuta taka-asentoon.

tinke77
05.10.2017, 14.42
No ei siinä kyllä mitään kovin hurjaa eroa ole, tai sitten en osaa ajaa ja keskityn liikaa muihin juttuihin [emoji3].

Jopo81
05.10.2017, 14.54
Tuo colossus on 120mm leveä ja aika matalan profiilin rengas.

Jumo
05.10.2017, 23.54
Mulla oli hetken aikaa Dudessa 4.8” JJ (65mm kehällä) ja ei mitään toivoa, että olisi mahtunut edes paikalleen akseli etuasennossa. Isoja eroja todellisissa mitoissa eri kumivalmistajien kesken.

4.8 JJ kyllä meni paikalleen ja mahtui pyörimäänkin Duden vakiovanteilla DT swiss BR2300. Siirsin kuitenkin akselin taaakse kun niukasti oli tilaa.

star trek
06.10.2017, 08.40
Kyllä vaan mahtu 4.8 jumbo jim 80mm kehällä pyörii etuasennossa nii luulis 65mm mahtuvan 100mm vanteella ei enää mahtunu.

misopa
06.10.2017, 11.09
Eipä ole enää noita 4.8” kumeja, että voisin koittaa uudelleen, mutta silloin en näköjään osannut laittaa kiekkoa paikoilleen :)

nikkesi
06.10.2017, 14.17
Johtuisiko runko koosta mahtuuko jj4.8. Ainaki meillä S ja L koon rungot samasta pyörästä(spessu). L rungossa reilu 1 cm enemmän tilaa takana renkaalle.

Keskiäkäinen lohjalainen
06.10.2017, 14.24
Johtuisiko runko koosta mahtuuko jj4.8. Ainaki meillä S ja L koon rungot samasta pyörästä(spessu). L rungossa reilu 1 cm enemmän tilaa takana renkaalle.

Geometriataulukko sanoo, että chainstayn mitta on kaikissa kolmessa runkokoossa sama.

Petri Väisänen
06.10.2017, 14.49
Tänne fillarifoorumille tuntuu tämä tieto hukkuvan ja tämäkin ketju on fillarisuositukset nimellä. Olisiko ideaa perustaa jokin Canyon Dude ketju foorumille tai ryhmä Facebook:iin, jossa voisi näitä teknisiä juttuja puida? Täältä ei löydä mitään ja samoja asioita kysytään uudestaan ja uudestaan. En nyt tiedä ratkaiseeko kumpi yo. tämän eli onko muita ehdotuksia? FB löytyy muuten jo ryhmä "Canyon Dude CF Fat Bikes" mutta se on "globaali" ja englanniksi.

JackOja
06.10.2017, 14.56
Olisiko ideaa perustaa jokin Canyon Dude ketju foorumille

Eikö tää just ole sellainen?

tai ryhmä Facebook:iin... Tänne fillarifoorumille tuntuu tämä tieto hukkuvan...

Oletko tosissasi, sinnehän tieto vasta hukkuukin.

Ei mulla oma lehmä ojassa ole, mut periaatteessa vois ollakin :rolleyes:

Petri Väisänen
06.10.2017, 15.07
Eikö tää just ole sellainen?

Oletko tosissasi, sinnehän tieto vasta hukkuukin.

Ei mulla oma lehmä ojassa ole, mut periaatteessa vois ollakin :rolleyes:

En ymmärrä? Ehdotuksesi on siis että...

JackOja
06.10.2017, 15.22
...Ehdotuksesi on siis että...

Ehdotan, että Canyon Dude -fillareista puhutaan Fillarifoorumilla "Canyon Läskipyörät" -ketjussa. Eli jatkaisimme nykykäytäntöä.

LJL
06.10.2017, 16.21
Ehdotan, että Canyon Dude -fillareista puhutaan Fillarifoorumilla "Canyon Läskipyörät" -ketjussa. Eli jatkaisimme nykykäytäntöä.

Canyonilla on niin monia läskipyörämalleja, että kuten huomataan, Dudeja koskeva tieto hukkuu muiden sekaan. Ei ikään kuin näe metsää puilta

Hannu911
12.10.2017, 18.03
Nyt tuli 2018 mallit. Kaksi jäykkää ja kaksi joustokeulaa.
Vielä jäi ethirteen kammet perus 9.0:aan. Ilmeisesti niitä vielä nippu varastossa.
edit: eikun uusittu design NEW EXTRA-LARGE EXTERNAL BOTTOM BRACKET BEARINGS
Omassa kohta jo 1000km ajettuna ethirteen kammilla ilman lukkopulttia, eikä vieläkään ole irronneet. Pulttia tarvii ilmeisesti vain asennuksessa:mad::)

makimies
16.10.2017, 11.55
Sopii linkittää (miel. kuvien kera) paras takaluokasuoja dudeen. Kyl niin kauhiasti heittää kuraa näillä keleillä.

Gargamel
16.10.2017, 17.28
Tämä on ollut ihan hyvä
https://www.prisma.fi/fi/prisma/sunnywheel-fatbike-lokari-26-taka

Jopo81
16.10.2017, 17.33
^mulla vastaava xlc merkkinen. Muuten hyvä, mutta aika tiukille menee reverbin kanssa ja jää todellä pystyyn

misopa
16.10.2017, 18.29
Itsellä nämä. Toimii ihan ok ja tuon ”majavanhännän” kiinnitysmekanismi on nopeakäyttöinen.

http://www.sks-germany.com/en/products/fatboard-set/ (http://www.sks-germany.com/en/products/fatboard-set/)

AndersJarryd
16.10.2017, 22.03
Itsellä nämä. Toimii ihan ok ja tuon ”majavanhännän” kiinnitysmekanismi on nopeakäyttöinen.

http://www.sks-germany.com/en/products/fatboard-set/ (http://www.sks-germany.com/en/products/fatboard-set/)

Mul on tää sama satsi, leveys riittää ainakin 4" renkaaseen. Toi etulokari on ainakin mulle tärkeempi, ilman tulee kurat naamalle. Kauniitahan noi takalokarit ei ole mitkään mut tän saa ainakin riittävän alas.

makimies
17.10.2017, 10.30
Mulla on dudessa hissitolppa, laittakaas ny jotain kuvaa miten tuo takalokari tulee dudessa kiinni? Ettei vaan ottaisi takarenkaaseen jos laittaa hissitolpan alle.

Jopo81
17.10.2017, 11.15
Mie voin kuvan laittaa illemmalla ku pääsen kotiin. Mutta siihen reverbin alaputkeen sen saan ja aikalailla jää pystyyn ja silti tosi lähelle rengasta.

Fiilistelyketjussa on kuva, josta näkee ainakin sen kulman mihin itsellä jää. Sivu 976 tapatalkilla ainakin.

Gargamel
17.10.2017, 16.17
^mulla vastaava xlc merkkinen. Muuten hyvä, mutta aika tiukille menee reverbin kanssa ja jää todellä pystyyn

Sama juttu minulla hissitolpan kera. Näin jalattomana ei tossu aina tahdo nousta tarpeeksi korkeassa kaaressa hännän yli. Kiinnitys on kyllä yllättävän tukeva, ei pienestä osumasta mene vinoon.

Jopo81
17.10.2017, 17.44
Sama juttu minulla hissitolpan kera. Näin jalattomana ei tossu aina tahdo nousta tarpeeksi korkeassa kaaressa hännän yli. Kiinnitys on kyllä yllättävän tukeva, ei pienestä osumasta mene vinoon.Kyllä mie sain sen kiinnikeosan jo kerran hajoamaan kun siihen potkaisin vahingossa[emoji1]

Jopo81
17.10.2017, 18.52
Tuolla tavalla se minulla onhttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20171017/7fcfede8908ccb5133f88f8d6561c246.jpg

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20171017/0eefcb18ca3d64cae146e3fa88beb1b3.jpg

Aika lähelle kumia jää kyllä.

Jyri K
17.10.2017, 20.07
Hyvä jos tuon saa noin alas asennettua. Mahtuu satulalaukku vielä penkin alle. Tilasin eilen illalla Rosebikestä tuon sarjan. Tänään tuli taas kuraa silmille aika lailla alamäkiosuuksissa kun vauhti kunnolla nousi. Takana se ei niin haittaa, mutta ihan hyvä jos kaikkia vaatteita ei tartte joka pikkulenkin jälkeen vetää pesukoneen kautta.

Jyri

Jopo81
17.10.2017, 21.07
Vähän suunnittelin vielä antavani lämpöä noille kiinnitysvarsille ja väännän niitä vähä, niin saa enemmän väliä renkaaseen

tinke77
21.10.2017, 16.33
Miten eroaa dt swiss br 2250 ja 2300 kiekot toisistaan? 2015 dudessa 2250 ja nykyään näköjään 2300.

Keskiäkäinen lohjalainen
21.10.2017, 16.41
Miten eroaa dt swiss br 2250 ja 2300 kiekot toisistaan? 2015 dudessa 2250 ja nykyään näköjään 2300.

Ainakin vapaaratas on erilainen. 2250:ssa on ratchet-tyyppinen. Lienee luotettavampi kuin 2300:n halvempi kynsimallinen.

tinke77
21.10.2017, 16.56
Tämä tieto riittää, Kiitos [emoji4]

Blackborow
21.10.2017, 17.02
BR2250:ssa on 350:ttä vastaava napa ja tuossa toisessa 370:ttä.

teevo
21.10.2017, 19.38
Moro! Mikä vi*** noissa dude 8.0 (2017) paukkaa välillä? Ääni paikallistettu takapäähän, kuuluu joskus vedättäessä, joskus kevyemmässä ajossa. Onko muilla ollut samaa? Kaverilla samanlainen pyörä ja sama ongelma?

hsa
21.10.2017, 19.41
Moro! Mikä vi*** noissa dude 8.0 (2017) paukkaa välillä? Ääni paikallistettu takapäähän, kuuluu joskus vedättäessä, joskus kevyemmässä ajossa. Onko muilla ollut samaa? Kaverilla samanlainen pyörä ja sama ongelma?
Koittakaas kiristää taka-akseli kunnolla, niinkuin täällä usein kehotettu. Täällä myös 2017 8.0 duudeli, eikä pauku

makimies
21.10.2017, 20.03

Vapaaratas oli itsellä löysällä, siis canyonin jäljiltä.

teevo
21.10.2017, 20.37
Akseli on jo kiritty. Minkälainen homma on kiriä se vapaaratas? Ei ole kokemusta..

makimies
22.10.2017, 00.06
Akseli on jo kiritty. Minkälainen homma on kiriä se vapaaratas? Ei ole kokemusta..

Siis takapakkaa tarkoitin sori

Poy
22.10.2017, 09.33
Onko se ääni samanlainen, jos laitat pyörän nurinperin (tai huoltotelineeseen), löysät sitä akselia vähän ja lopuksi liikuttelet rengasta edestakaisin. Tuo sama ääni mulla tuli vaikka olin mielestäni akselia kiristänyt.

tinke77
22.10.2017, 10.19
Tänne lähti tilaukseen dude 9 unlimited vm. 2018. Entinen 8 antoi sen verran hyvät kokemukset ja jatkaa matkaansa puolison kulkineena [emoji3]

teevo
22.10.2017, 20.43
Pitää kokeilla sen pakan kireys vielä. Ääni muistutaa naksetta/rutinaa, kuuluu polkastaessa mutaman kerran ja lakkaa. Käytiin viimeksi reilu tunnin lenkki heittämässä niin teki lenkin aikana 2 kertaa, molemilla kerroilla ylämäkeen polkiessa.

makimies
22.10.2017, 20.54
Pitää kokeilla sen pakan kireys vielä. Ääni muistutaa naksetta/rutinaa, kuuluu polkastaessa mutaman kerran ja lakkaa. Käytiin viimeksi reilu tunnin lenkki heittämässä niin teki lenkin aikana 2 kertaa, molemilla kerroilla ylämäkeen polkiessa.

Jep pakka se sielä rutisee