PDA

Näytä tavallinen näkymä : Työmatkatemmon säännöt?

Sivut : 1 2 3 4 5 6 [7] 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17

PatilZ
08.07.2013, 12.58
Hieman epäselvyyttä siinä, ulottuuko työmatkatempo myös työmatkojen ulkopuolelle. Laitan konkreettisen kysymyksen, johon viisaammat vastakoon.

Olen seuran porukkalenkillä ja telaketju pyörii. Ohituksia tulee siis liukuhihnalta. Osa on tullut paikalle suoraan töistä käymättä välillä kotona. Olemmeko kaikki luusereita vai vain ne, jotka eivät tajunneet käydä välillä kotona?

Risto Koivunen
08.07.2013, 13.26
Tuollainen porukkalenkkeily, jossa tehdään yhteistyötä eri ajajien kesken, on ainakin selkeästi työmatkatemmon hengen vastaista - TMT kun on puhdas yksilölaji.

Kannattaa muista, että työmatkatemmoksi ei sitten lasketa työpaikalla työaikana tapahtuvaa ajamista. Eli jos joukko ammattilaispyöräilijöitä ajaa telaketjua työajallaan, niin kyseessä ei ole työmatkatempo. Sama koskee tietysti myös yksinään työajalla harjoittelevaa ammattilaispyöräilijää. (Ja nyt siis puhutaan ihan oikeassa työsuhteessa olevista ammattilaispyöräilijöistä - jos joudut jonkun apuraha-urheilijan ohittamaksi, niin siinä ei selitykset auta.)

asb
08.07.2013, 14.51
Ei porukkalenkkiä voiteta peesaamalla... Lähdöstä kärkeen ja siellä pysytään. Ettekö te ihmiset tiiä mitään kilpailemisesta?

PellervoS
08.07.2013, 15.29
Hieman epäselvyyttä siinä, ulottuuko työmatkatempo myös työmatkojen ulkopuolelle. Laitan konkreettisen kysymyksen, johon viisaammat vastakoon.

Olen seuran porukkalenkillä ja telaketju pyörii. Ohituksia tulee siis liukuhihnalta. Osa on tullut paikalle suoraan töistä käymättä välillä kotona. Olemmeko kaikki luusereita vai vain ne, jotka eivät tajunneet käydä välillä kotona?

Työmatkatempossa ei ole mitään epäselvyyksiä. Jos olet epävarma tulkinnasta, olet varmasti hävinnyt.

PatilZ
08.07.2013, 15.34
^ tämä selvä. Tiesin että foorumilta saa vastauksen

Sent from my iPhone using Tapatalk

Risto Koivunen
08.07.2013, 15.57
Lisäksi todettakoon, että jos tunnet tarvetta kirjoittaa tähän ketjuun, niin olet todennäköisesti hävinnyt.

BONK
08.07.2013, 19.31
Lisäksi todettakoon, että jos tunnet tarvetta kirjoittaa tähän ketjuun, niin olet todennäköisesti hävinnyt.

Todennäköisesti? Ei, vaan varmasti!

Halloo halloo
08.07.2013, 19.59
Mä olen lukenut tätä miltei päivittäin. Bummer.

Keevo
09.07.2013, 01.10
Entä jos ohittaa työmatkallaan moposkootterin? :) Ainakin saa aika kovan adrealiinibuustin. No ok! skodessa oli kaks päällä..

isokanki
09.07.2013, 10.40
Tänään se tappio sitten tuli! Aika mukavasti olikin kesä sujunut tähän asti. Olin matkalla keskustan suuntaan ja juuri jättänyt Kuusisaaren taakseni, kun joku suihkaisi vihreä/oranssi(?) reppu selässään maantiepyörällä ohi. Rullailin tuolla hetkellä ehkä karvan päälle kolmeakymppiä, mikä on toistaiseksi ollut riittävä vauhti tappioiden välttämiseksi. Ohittaja oli selkeästi kokenut tempoilija, sillä ohitus tuli todella huomaamatta ja sellaisella nopeudella, etten päässyt iskemään kantaan. Siinä sitten tovin arvoin vastatoimenpiteitä, mutta hidastelu kostautui, kun ohittaja kääntyi Seurasaaren suuntaan oman reittini jatkuessa kohti Munkkiniemeä. Voi kyllä olla, etten viilettäjää olisi enää tavoittanutkaan, sen verran pohkeet kovina kaveri painoi.

pesuman
09.07.2013, 11.33
(Entä jos ohittaa työmatkallaan moposkootterin? :) Ainakin saa aika kovan adrealiinibuustin. No ok! skodessa oli kaks päällä..)

Yritin eilen sulkaa hattuun ja iskeydyin skootterin kantaan. Kuski taisi bongata minut peileistään ja antoi lisää kaasua. En saanut itsestäni irti GPS:n mukaan kuin 51km/h ja skootteri meni menojaan. Se oli saatana viritetty...lain mukaan ne saisivat kulkea vain 45km/h. Sulka jäi saavuttamatta, mutta tulihan elettyä hetki elämää suht rivakasti.

Risto Koivunen
09.07.2013, 12.15
Veikkaisin, että jos työmatkatempoilija vetäisee pyörällään virittämättömän mopon ohitse, niin sen jälkeen mopoilija kyllä suuntaa välittömästi hankkimaan itselleen tuoreen virityssarjan. Onhan se nyt sentään mopoilijalle aivan järkyttävän noloa, jos jollakin polkupyörälläkin jo mennään ohitse - eihän sellaista mopoa edes kehtaa myydä pois!

LJL
09.07.2013, 21.58
Ei suoranaisesti liity työmatkatempoon, mutta asenteen osalta voi työmatkatempoilun suorittamiseen hakea analogista tukea tästä artikkelista: http://hikipedia.info/wiki/Hikikirjasto:Aggressiivisen_ajon_kurssi

-Lauri

kampia
09.07.2013, 22.06
Ei suoranaisesti liity työmatkatempoon, mutta asenteen osalta voi työmatkatempoilun suorittamiseen hakea analogista tukea tästä artikkelista: http://hikipedia.info/wiki/Hikikirjasto:Aggressiivisen_ajon_kurssi

-Lauri

Hirveästi tekstiä ja heti alussa puhutaan vauhdin surmasta:

Nykyinen ajo-opetus tuntuu unohtaneen sen tosiseikan, että useimmissa ajoneuvoissa on käytettävissä jarrut.

LJL
09.07.2013, 22.13
^ Kaikki ei toki sovellu. Mutta täytyy osata poimia oikeaa asennetta edustavat periaatteet ja soveltaa niitä sitten käytännön työmatkatempoilussa. Kuten ". Aggressiivisessa ajossa sovelletaan sääntöä ohitusnäkymä = ohitusmatka. Tilanteissa, joissa tien leveys sallii, voidaan ohitus tehdä täysin sokkonakin."

-Lauri

rosa
09.07.2013, 23.27
mun työmatkatempoilu on kriisissä. tänään hävisin ja kauhukseni en voinut kuin nauttia häviöstä. ohittajalla oli nimittäin niin hyvä takamus, että epäonnistumisen tunne unohtui sen siliän tien..

Halloo halloo
09.07.2013, 23.51
mun työmatkatempoilu on kriisissä. tänään hävisin ja kauhukseni en voinut kuin nauttia häviöstä. ohittajalla oli nimittäin niin hyvä takamus, että epäonnistumisen tunne unohtui sen siliän tien..

Saattaa olla ainoa poikkeus sääntöön, häviö muuttuu voitoksi, jota taasen ei lajissa tunnusteta - catch 22:n kaltainen tilanne.

Mosse
10.07.2013, 16.14
mun työmatkatempoilu on kriisissä. tänään hävisin ja kauhukseni en voinut kuin nauttia häviöstä. ohittajalla oli nimittäin niin hyvä takamus, että epäonnistumisen tunne unohtui sen siliän tien..Oli siis ns. tarakka kunnossa...

PellervoS
12.07.2013, 10.23
Kanadalaiset työmatkatempoilijat ottivat näköjään käyttöön sitten kolmannenkin ulottuvuuden. Koska kaikki amerikan villitykset tulevat tännekin pienellä viiveellä, niin nyt lienee hyvä aika määritellä myös häviö silloin, kun itse tai ohitettava nouseekin yläilmoihin. http://www.ottawacitizen.com/news/Pushing+pedals+defy+gravity+Canadian+team+builds+h uman+powered/8647839/story.html

Risto Koivunen
12.07.2013, 10.59
niin nyt lienee hyvä aika määritellä myös häviö silloin, kun itse tai ohitettava nouseekin yläilmoihin

Eivätkös nuo nykyiset säännöt kata tilanteen aivan riittävän selkeästi? Jos tulee ohitetuksi, niin silloin häviää.

kampia
12.07.2013, 15.02
Finnairin peesissä sit vaan

CamoN
12.07.2013, 21.48
Tuossa viikolla sattui niin että työpaikan kilometrikisassa ykkösenä oleva kuljettaja osui samalle työmatkalle kun noin 10km oli ajettu 40km matkasta. Olen kisassa kakkosena n. 10% jäljessä tätä kyseistä herraa ja siinä aamutuimaan aavistin kuka on kyseessä, kun en häntä muuten tunne. Asia varmistui sitten myöhemmin päivällä.

Toki otin ensimmäisen vetovuoron ja varmistin kevyellä loppukirillä että olin ensimmäisenä perillä. Matkan aikana pistin pari kertaa ylämäessä avasin kaasua aavistuksen ja kokeilin pysyykö setä kyydissä. Ei pysynyt.

Harmillista, ettei tempopisteitä lasketa kilometrikisassa.

kolistelija
12.07.2013, 22.02
Finnairin peesissä sit vaan
Finnairin peesi voi olla aika luotaantyöntävää...

Mutta aiheeseen:
Tänään hävisin jopolle jonka olin juuri ohittanut. Jopopojalla ei tekniikka riittänyt noin 28km/h vauhtiin tasaisella, mutta voimaa piisasi kun ajelin ylämäkeen sykerajoittimella. Ohihan tuo meni hienosti mäkeen spurtaten. Mutta eipä siinä ettenkö olisi saanut tarjota tuplanöyryytystä: pojan jalat olivat mäen jälkeen ilmeisesti aika loppu, joten suoranopeus jäi entistäkin vaatimattomaksi. Ei tullut ohi toista kertaa.

toripolliisi
12.07.2013, 22.19
Mitä jos kengittää sellaisen työmatkapolkijan joka on pitänyt sua koko alkukesän pilkkanaan.. Nytkin mokoma peesas viimeiset kolme kilometriä mut sain tapettua sen viimeisessä nousussa ja voittajana käännyin pihatielle.. Kyseessä oli isopohje karvajalka!

Risto Koivunen
12.07.2013, 22.56

Eiköhän tässä ole kyseessä aivan selkeä Äiti Luonnon vihjaus, että nyt tuli kohdalle se oikea alfa-luokan työmatkatempoilija, jonka kanssa kannattaisi ruveta vakavasti harrastamaan parisuhdetempoa ja sitten myöhemmin seuraavan työmatkatempoilija-sukupolven kasvattamista? Turha yrittää vastustaa evoluution suuren pyörän kääntymistä!

voittajana käännyin pihatielle

Tulikohan tämä kommentti nyt väärään ketjuun?

toripolliisi
12.07.2013, 23.06
Fffffuuuu! No, tuli! Olin niin onnellinen, että sokaistuin ja luin teidänkin tappiot voitoiksi...

rosa
13.07.2013, 02.20
Komppaan kahta edellistä viestini kommentoijaa, mutta Risto Koivuselle:

Kyllähän se mulle kävis, mutta entäs alfalle? Hyökkään enskerralla peesiin ja alan hengästyneenä huuteleen: "hei, miten ois, jatkettaisko tempoa makuuhuoneen puolella?" ei. Ei näin. Luultavasti jätkä katoaisi horisonttiin polkien vieläkin kovempaa, jos mahdollista. Joten taitaa olla parasta, ettei lähde häviäjän geenejä jälkipolville siirtämään.

Mattia
13.07.2013, 03.27
Ei porukkalenkkiä voiteta peesaamalla... Lähdöstä kärkeen ja siellä pysytään. Ettekö te ihmiset tiiä mitään kilpailemisesta?

Hitto sentään ! Pari päivää poissa ketjusta ja huomaan moraalin löystyneen armottomasti. Siis itse asb alkaa sekoilemaan voittojen kanssa ! Hyi saatana.

On vain tappioita, koittakaa nyt ymmärtää !! Myös asb !

Ja mitä hittoa jotkut tänne toistuvasti palaavat kirjoittelemaan tarinoitaan tyyliin:" jopo ohitti minut, mutta väsähti sitten, joten ohitin helposti.." So..? Who cares ? Luuleeko ne että jotakuta muka kiinnostaa nuo selittelyt ? Vai eikö ne tosiaan ymmärrä, kenen tehtävä on täällä kertoa se ohitustilanne. No s`tana, tämä on häviäjien ketju, eikö ? Perustakaa oma ketju, jos tekee mieli ohituksistanne huudella. Häh !

asb
13.07.2013, 08.00
On vain tappioita, koittakaa nyt ymmärtää !! Myös asb !

Nyt oot pihalla kuin kumiukko. Työmatkatemmossa voi vain hävitä. Porukkalenkillä sen sijaan taistellaan voitosta verissä päin.

Tarve päästä kuittaamaan on kova, mutta yritä nyt edes luetut ymmärtää.

BONK
13.07.2013, 16.33
Komppaan kahta edellistä viestini kommentoijaa, mutta Risto Koivuselle:

Kyllähän se mulle kävis, mutta entäs alfalle? Hyökkään enskerralla peesiin ja alan hengästyneenä huuteleen: "hei, miten ois, jatkettaisko tempoa makuuhuoneen puolella?" ei. Ei näin. Luultavasti jätkä katoaisi horisonttiin polkien vieläkin kovempaa, jos mahdollista. Joten taitaa olla parasta, ettei lähde häviäjän geenejä jälkipolville siirtämään.

Jos haluaa seuloa todelliset tmt-alfat joukosta niin naaraan kannattaa pyöräillä perse paljaana. Peesiin jäävät munattomat haaveilijanörtit kannattaa raakata heti pois ja autoilevan kaverin avustuksella kiilata potentiaalisimmat ohittaneet ojaan. Eloonjääneiden kanssa lepikossa nopea astutus ja kas, taas on geenipooliin tullut aavistuksen verran parempaa ainesta.

Jalostustoiminta on pitkäjänteistä työtä, joten kenties vasta lapsen-lapsen-lapsen-lapsesi saavat nauttia väkevistä tmt-geeneistä. Tietenkin vain siinä tapauksessa, että tulevatkin sukupolvet noudattavat valittua linjaa.

Smo
13.07.2013, 16.39
Mites retkipyörätempo? Matkalla mökille ennen isoo ylämäkee olin tauolla kun oli reilut parikyt kiloo kuormaa (oluet viinit grillattavat ym) ni joku sivulaukkumaantiepyöräohjus meni ohi.. mulla ihana kasari naisten "maantiepyörä" http://www.flickr.com/photos/95438357@N03/9034390797/in/photostream

Risto Koivunen
13.07.2013, 21.40
Tuohon edellä olleeseen BONKin vinkkiin suhtautuisin varauksella - siinä nimittäin ilmeisestikin kehoitetaan pysähtymään (!!!) kesken työmatkatempoa, jolloin on vakava vaara joutua ohitetuksi (erityisesti jos takana roikkuu se monikymmenpäinen lauma täysin turhia haaveilijanörttejä).

BianchiMan
13.07.2013, 22.35
Pysähdyin punaisiin valoihin ja joku mummo meni päin punaisia ja luonnollisesti ohi, tappio joka tapauksessa?

H. Moilanen
13.07.2013, 23.01
Kyllä. Tappio. Ja selvä.

kampia
14.07.2013, 00.58
Jos tarkasti sääntöjä luetaan, niin olen hävinnyt varmaan hävinnyt lähes joka päivä. Kun kotimatka töistä voi sujua useamman stopin kautta. Niiden aikanahan siitä parkkeeratun pyörän ohi menee monta pyörää. Matkaa tehdessä ei ole vähään aikaan kukaan tullut ohi, ei edes liikennevaloissa, pysähdyn aina punaisiin. Eikä edes eräänä perjantaina kun talutin pyörää. Kuolemattomuuden viitta verhoaa minua kun olen pyöräni ohjaksissa, olen urbaanin asfalttiviidakon kuningas ratsastaessani hopeanhohtoisella putkikamelillani.

rosa
15.07.2013, 00.29
Voih! Kerkesin jo hommata autoilevan kaverin huomiselle, mutta Koivunen palautti maanpinnalle ja laittoi asiat tärkeysjärjestykseen. Eli shortsit jalkaan...

Mikakoo
15.07.2013, 14.22
Kyllä jännitti aamulla lähtä töihin lomien jälkeen kun työmatkatempokunnosta ei ollut mitään hajua mutta ei tappiota ja muutenki oli hiljasta... pitää nyt reenata niin sitten kun kuut tulee töihin lomiensa jälkeen oon voittamattomassa kunnossa.

Risto Koivunen
15.07.2013, 20.30
oon voittamattomassa kunnossa.

Eikö kannattaisi enemmänkin panostaa tappiottomaan kuntoon?

Jussipussi
16.07.2013, 09.43
Mitä kaunein aamu; kevyt tuulen vire kasvoja vasten ja linnut laulaa rauhallisten TMT-väylien varrella. Kulkineeksi valittu maasturi kulkee nätisti, renkaiden humina kertoo mukavasta matkavauhdista. Annas olla ja ainaki kuuden tuuman naula sojottaa keskellä takarengasta ja siinä talutat toista kilometria avuttomana puolen Tampereen työmatkareitin varrella, kun kaiken maailman fillaristit juottavat tappion karvasta kalkkia. Nöyryytettynä mietin olisiko pitänyt valita pyörän talutus- ja kantoreitti talojen pihojen ja puskien kautta pois kevyenliikenteenväylältä.

Fuuga
16.07.2013, 12.05
Uusi pohdinnan aihe: Kuinka kauas väylältä pitää mennä (metsään) paikkaamaan/vaihtamaan/korjaamaan kalustoa, jotta ei enää ole väylällä ohitettavana? Sinänsä sopiva tappiomieliala rikosta jo tulee eikä päivää taida saada pelastettua enää millään.

mörökölli
16.07.2013, 12.27
Valkkaa läpikulkeva polku jolla paikkaat gumen ja toivot ettei kukaan eksy polulle ja ohita. Problem solved.

Halloo halloo
16.07.2013, 12.29
Uusi pohdinnan aihe: Kuinka kauas väylältä pitää mennä (metsään) paikkaamaan/vaihtamaan/korjaamaan kalustoa, jotta ei enää ole väylällä ohitettavana?

Kotiin asti.

Marsusram
16.07.2013, 15.38
Uusi pohdinnan aihe: Kuinka kauas väylältä pitää mennä (metsään) paikkaamaan/vaihtamaan/korjaamaan kalustoa, jotta ei enää ole väylällä ohitettavana?
Jos epäiletkin, että joku pääsee sillä aikaa edelle, olet hävinnyt. Vaikka helpottanee kun muut eivät sitä tiedä.
Ainoa konsti on mennä lähipubiin ja soittaa ettei tänään pääsekään tulemaan. Silloin työmatka päättyy siihen.

LJL
16.07.2013, 16.01

Yksi vahva vaihtoehto on soittaa pomolle ja irtisanoutua, silloin työmatka päättyy koska työt ei enää jatku. Niin ei tarvi mennä mihinkään vaan voi hyvillä mielin paikata renkaan siinä kelvillä ilman stressiä.

-Lauri

Risto Koivunen
16.07.2013, 19.53
Tuollainen työmatkan tahallinen keskeyttäminen jonkin tekosyyn varjolla kuullostaa kyllä epäilyttävästi luovuttamiselta, eli automaattiselta häviöltä.

Tietysti jos työmatka keskeytyy ulkopuolisesta syystä (esim. pomo soittaa kesken temmon ja ilmoittaa että tulit juuri irtisanotuksi) niin sitten ei kyseessä ole enää itse keksitty tekosyy. Mutta kuka nyt kesken tiukan työmatkatemmon ehtii puhelimeen vastata?

marmar
16.07.2013, 21.11
Mitä kaunein aamu; kevyt tuulen vire kasvoja vasten ja linnut laulaa rauhallisten TMT-väylien varrella. Kulkineeksi valittu maasturi kulkee nätisti, renkaiden humina kertoo mukavasta matkavauhdista. Annas olla ja ainaki kuuden tuuman naula sojottaa keskellä takarengasta ja siinä talutat toista kilometria avuttomana puolen Tampereen työmatkareitin varrella, kun kaiken maailman fillaristit juottavat tappion karvasta kalkkia. Nöyryytettynä mietin olisiko pitänyt valita pyörän talutus- ja kantoreitti talojen pihojen ja puskien kautta pois kevyenliikenteenväylältä.

Ei kai tuohon auta muu kuin panostaa kalustoon:

http://www.youtube.com/watch?v=FTlZvOVG8zs

Fuuga
16.07.2013, 23.07
Jos epäiletkin, että joku pääsee sillä aikaa edelle, olet hävinnyt. Vaikka helpottanee kun muut eivät sitä tiedä.
Ainoa konsti on mennä lähipubiin ja soittaa ettei tänään pääsekään tulemaan. Silloin työmatka päättyy siihen.

Hööh, minähän en epäile, usko omiin kykyihin on rajaton. Teoreettisia rakennelmia on hauska pohtia ja mennä yhtä hienosti metsään kuin filosofitkin aikoinaan - ja vielä nykyäänkin.

pätkä
23.07.2013, 11.44
Kenen TMT ohjus? Löytyykö foorumilta?

http://i1283.photobucket.com/albums/a545/patka80/public/2013-07-22at14-35-371_zps95a39bea.jpg

Sirkkeli
23.07.2013, 12.35
Kenen TMT ohjus? Löytyykö foorumilta?

*nips*

Hah, katoin pikavilkaisulla että mikä ihme viritys roikkuu tuossa oikealla kyljellä.. se oli tuo kaide johon pyörä on lukittu.

Aika pro-tason luomus kyllä.

elasto
23.07.2013, 13.44
Toi on jo niin härski, että se on jollain omalla sairaalla tavallaan jo mun mielestä jopa hieno! :D

El-Carpaso
23.07.2013, 13.48
Tosta tulee mieleen eräs amerikanfoorumin viritelmä, jossa kaveri oli laittanut droppitankonsa alapuolelle vielä suoran tangon, että saisi lisää tavaraa läiskittyä ohjaamoon...
Järkyttävää...

kolistelija
23.07.2013, 13.48
Näen silmissäni kuinka elasto kiskoo ensi kesänä Valimotietä uudella sähköyosemitellaan... :D

Risto Koivunen
23.07.2013, 13.51
Onko tuo nyt sellainen "monipuolinen yleispyörä"?

H. Moilanen
23.07.2013, 13.51
Jostain syystä tuntuu, että Pori olisi Suomen johtava TMT-kaupunki. Täällä on ihan hillittömästi hyrpidejä pystyyn sojottavalla stemmillä ja lepotangolla.

Vai kiinnitänköhän niihin huomioo enemmän kun ennen...?

Justiina
23.07.2013, 16.15
Uusi pohdinnan aihe: Kuinka kauas väylältä pitää mennä (metsään) paikkaamaan/vaihtamaan/korjaamaan kalustoa, jotta ei enää ole väylällä ohitettavana? Sinänsä sopiva tappiomieliala rikosta jo tulee eikä päivää taida saada pelastettua enää millään.

Ei työmatkatempopyörää huolleta! Huollettu fillari, kuten rasvatut ketjut ovat verrattavissa dopingiin ja johtaa diskaamiseen. Sallittuja huoltotoimenpiteitä on ainoastaan kumin pumppaaminen max. kerran vuodessa. Puhjenneen renkaan vaihtaminen voi tulla kysymykseen, muttei koskaan kesken kisan, koska työmatkatempoajalla ei ole huoltovälineitä ja koska pyörän hajoaminen ei ole mikään syy keskeytykseen. Vältät häviämisen vain, jos talutat tai kannat pyörää kovempaa kuin muut ajaa. Siksi syslorossari on niin suosittu työmatkakulkine.

Tuollainen työmatkan tahallinen keskeyttäminen jonkin tekosyyn varjolla kuullostaa kyllä epäilyttävästi luovuttamiselta, eli automaattiselta häviöltä.
Näin juuri. Minusta kysyjä ei ole nyt ymmärtänyt vielä täysin lajin syvintä olemusta.

Risto Koivunen
23.07.2013, 18.09
Eikös työmatkatemmossa nimenomaan ole doping sallittua, mutta ei kuitenkaan vielä pakollista?

kukavaa
23.07.2013, 18.16
no, jos testaus on näin harvaa niin samapa tuo vaikka olisikin kiellettyä.

Risto Koivunen
23.07.2013, 18.25
Kukapa tuolla tempobaanalla edes raaskisi pysähtyä doping-testiä varten - siinähän voisi vaikka tulla ohitetuksi?

kukavaa
23.07.2013, 18.39
eihän sitä kesken etappia muutenkaan testata, työpaikoilla tai kotiovella saattaisi joskus olla touppinkihenkilö pissapurkkinsa kanssa. vielä ei ole ollut.

LJL
23.07.2013, 19.05
Toi on jo niin härski, että se on jollain omalla sairaalla tavallaan jo mun mielestä jopa hieno! :D

+1, sairasta ellei jopa pervoa. Kuvan postaaminen on kulttuuriteko joka toimii samalla erinomaisena muistutuksena siitä, että EI NÄIN jos/kun alkaa tehdä liikaa mieli tempotanko-, nousukahva- tai jenkkakahvavirityksiä. Turpa kiinni ja tempoamaan.

-Lauri

LJL
23.07.2013, 19.17
Totean että edellisessä kirjoituksessani ei ollut mitään järkeä. Ou nou. (Väsytti! Ja oli nälkä työmatkatemmon jäljiltä)

-Lauri

Risto Koivunen
23.07.2013, 19.37
(Ja oli nälkä työmatkatemmon jäljiltä)

Häviäjät selittelevät. Olisit ajanut kovempaa, niin ei olisi ehtinyt tulla nälkä matkalla.

Hääppönen
23.07.2013, 20.47
Häviäjät selittelevät. Olisit ajanut kovempaa, niin ei olisi ehtinyt tulla nälkä matkalla.
Tästähän saakin hyvän laihdutusvinkin Me Ämmät -lehteen. Ja työmatkatempoajien määrä hurahtaa pilviin, eikä ketään mahdu enää ohittamaan ja ei tule enää tappioita ja lopulta kaikki kuolee... (mukailen radiorockin menneisyyden mainosta:)).

Keevo
26.07.2013, 00.32
ai ettien että. Mahdollisesti kauden viimeinen tmt tuli ajettua tänään. (riippuu toki syyskuun keleistä..) ja voi pojat!! Psyykkasin itteni, että nyt tehdään ne pohjat ja tulihan ne. http://www.sports-tracker.com/#/workout/keevo/5f8vm0cp378a9556
Ennenkun vääräleuat alkaa kitistä mittaustavan tarkkuudesta, tulee muistaa että aikaa on kulunut juuri tuo ilmoitettu ja etäisyys on oikea :)

(tuli kyllä ajettua niin täysiä, kun jaloista (tai koko kropasta vaan lähti)) Suotuisilla sääolosuhteilla voi olla osuutta asiaan.

Ja nyt voi vihdoikin vaihtaa työmatkatempoliun mukaviin kuntolenkkeihin. Huomaa kyllä, että 30km siivu päivässä pitää huolen siitä, että ei hingu sen jälkeen enää pitkille lenkeille..

Viper
26.07.2013, 09.05
Koin tämän aamun tmt:ssa hyvin kummallisen tilanteen. Saavutin edellä ajavaa tempoilijaa ja yritin ajaa mahdollisimman hiljaa, ettei hän huomaisi minua. Jollain kuudennella aistillaan hän kuitenkin aisti minut ja katsoi taakseen näyttääkseen että minut on havaittu. Pelonsekaisin tuntein valmistauduin repivään irtiottoon, mutta ei. Edellä ajanut ei kiristänytkään vauhtia tai yrittänyt edes kiilata, vaan tuntui ihan siltä kuin hän olisi PÄÄSTÄNYT minut ohi eikä edes iskenyt peesiin!? Voiko työmatkatemmon säännöissä olla jokin lisäpykälä, jonka mukaan ei tule tappiota jos päästää toisen ohi vai mistä moinen outo käytös voisi johtua?

kampia
26.07.2013, 09.24
Eilen pysähdyin kotimatkalla järven rantaan tupakalle. Joku rouva kerkes siitä sit ohi, eli takkiin tuli taas.

Risto Koivunen
26.07.2013, 09.40
Voiko työmatkatemmon säännöissä olla jokin lisäpykälä, jonka mukaan ei tule tappiota jos päästää toisen ohi

Ei ole - ohitus on aina ohitus.

Ehkäpä kyseinen henkilö oli jo aiemmin matkalla kärsinyt niin massiivisen tappion, että pieni lisänöyryytys ei enää tuntunut missään?

LJL
26.07.2013, 10.23
Ehkäpä kyseinen henkilö oli jo aiemmin matkalla kärsinyt niin massiivisen tappion, että pieni lisänöyryytys ei enää tuntunut missään?

Tämä on ainut uskottava selitys noin poikkeukselliselle käytökselle työmatkatemmon ollessa käynnissä. Kyseinen heppu ei vaan enää välittänyt. Se on paha tilanne, tarkoittaa että on tullut urakalla turpaan, mahdollisesti useampia ohitetuksi joutumisia saman työmatkasiivun aikana.

-Lauri

LJL
26.07.2013, 10.27
Kyseinen heppu

Korjaan - tarkoitin tietysti kyseinen kilpailija.

-Lauri

Hääppönen
26.07.2013, 10.50
TMT:ssa voi myös liikkua masokisteja...mitä enemmän tulee takkiin, sitä paremmalta tuntuu.

kampia
28.07.2013, 16.14
Bongasin keltapaitaisen bianchi-kuskin. Olikohan kilpailun kärki sunnuntailenkillä?

Premnas
28.07.2013, 22.23
Tänään aamulla menin yhden naisen ohi, kelloa varoitukseksi rimpauttaessa ja ohi lähtiessä olin huomaavinani vauhdin lisääntymistä ohitettavassa. Niinpä laitoin itse vähän lisää kierroksia että pääsi kunniakkaasti ohi ja kunnon hajurako. Sinne jäi. Mutta seuraavissa valoissa kun olin pysähtyneenä niin tämä nainen tuli hieman puuskuttaen "Kylläpäs sain sut kiinni", johon minä vaan naurahtaen "joo" :). Ei lähtenyt ohi kun valot vaihtuivat ja tiemme erkanivat. Tosin olin xtra-pitkällä lenkillä joten ei edes ollut työmatkatempo kyseessä, vaan jäin kyllä miettimään että oliko se nainen työmatkatempoaja.

Pyöräpummi
29.07.2013, 00.13
Miten te hoidatte verryttelyn?

Eikös sitä pitäisi olla heti ensi metreillä iskussa?
Kylmiltään on paha lähteä iskemään.
Onko teillä mahdollisesti siellä työpaikalla ja kotona traineri jolla saa itsensä kisakuntoon ennen kuin polkaisee itse TMT-baanalle ?

kampia
29.07.2013, 08.31
Poltan kortin ja sit vaan radalle

marmar
29.07.2013, 08.55

Onko teillä mahdollisesti siellä työpaikalla ja kotona traineri jolla saa itsensä kisakuntoon ennen kuin polkaisee itse TMT-baanalle ?

Ekat 2 km lämmitellään maastopolulla. Eipä ole kanssatempolijoita näkynyt metsässä aamulla ;)

LJL
29.07.2013, 12.15
Ekat 2 km lämmitellään maastopolulla.

Samat. Sielläkin oravat häviää oksillansa.

-Lauri

Anz
29.07.2013, 14.33
Perjantaina tuli ikävä häviö. Olin 75km kohdalla menossa jarruvarjo(sadetakki) päällä ja niin vain succistelija tuli kompressiosukissansa kevyesti ohi loivaan ylämäkeen. Tekisi mieli selitellä, mutku kunto ei riitä vaiks olin 30km aamulla töihin tullessa polkenu lämmöiksi. Ehkä mun pitää ostaa sellanen kippurasarvinendingeldangelipyörä... Tai sit mä vaan nielen tän karvaan kalkin ja kuntoilen enemmän. Hitto...

Fuuga
29.07.2013, 16.41
Johan sä selittelit :)

Risto Koivunen
29.07.2013, 18.37

Tuossa on se vaara, että siinä trainerilla lämmitellessä voi tulla jo ohitetuksi ennen kuin on edes päässyt ovesta ulos.

toripolliisi
30.07.2013, 09.33
Mihin kastiin menevät traktorit, leikkurit ja kaivinkoneet? Pykälsin liikenneympyrässä kaivinkoneen edelle, josta kuski sitten innostui vääntään hanat auki.. Lopputulema oli se, että 3km kilvanajon jälkeen jätin kaivurin ylämäessä, jossa tiemme sitten erkanivat. 3rykäisyn keskinopeudeksi runtastic ilmoittaa 39.9km/h, joten omalle kunnolle ollaan vedetty ihan hyvillä hapoilla :D

LJL
30.07.2013, 11.23
Mihin kastiin menevät traktorit, leikkurit ja kaivinkoneet?

Työmatkatempo käydään vain pyöräilijöiden kesken, tai traktoreiden tahi ruohonleikkureiden kesken. Muttei ruohonleikkurin ja pyörän välillä. Tästä kysymyksestä on perimätiedon mukaan saavutettu fillarifoorumin kattava konsensus jo lokakuussa vuonna 1947.

-Lauri

toripolliisi
30.07.2013, 12.37
Hieno päänahka säännöistä huolimatta.. Tympäsee yksin tempoa 2xpäivässä, joten kaikki pikku kisailijat ovat tervetulleita mun tmt:hin, traktoreista pyöräilijöihin.

Bassopiste
30.07.2013, 18.27
Edelleen: tässä lajissa ei voi kerätä päänahkoja. Tässä lajissa ei jaeta pisteitä tahi voittoja eikä minkään muunkaan laista glooriaa.

Ainoa palkinto on tappion välttäminen.

Jman
31.07.2013, 08.07
Edelleen: tässä lajissa ei voi kerätä päänahkoja. Tässä lajissa ei jaeta pisteitä tahi voittoja eikä minkään muunkaan laista glooriaa.

Riippuu siitä minkä liiton alaisuudessa kilpailee.

toripolliisi
31.07.2013, 09.01
hienoa, että sain pitää päänahkani säännöistä huolimatta.. Tympäsee yksin tempoa 2xpäivässä, joten kaikki pikku kisailijat ovat tervetulleita mun tmt:hin, traktoreista pyöräilijöihin.

korjaus :)

kampia
31.07.2013, 09.45
Jos on tulossa alikulkutunnelista, ja tarkoitus kääntyä vasemmalle edessä olevaa kelviä jatkaen ja pyörän kulkusuunnan ollessa vielä poikittain kelviin nähden, oikealta tulee pyöräilijä liikkuen vasempaan, niin tuliko tappio?

bog
31.07.2013, 09.53

Siis eiköhän yksi suurimmista palkinnoista ole toiselle tappion aiheuttaminen. Vahingonilohan se on sitä aidointa iloa. Valitettavasti tämä ilon lajeista jaloin vaatii vastineeksi sen, että toinen osapuoli tiedostaa hävinneensä. Joka taas toteutuu valitettavan harvoin toisia pyöräilijöitä ohitellessa. Mutta tässä nimenomaisessa kaivinkonetapauksessa säälittävän moottoroidun kapineen kuljettaja oli selvästikin lähtenyt kisaan mukaan, jonka seurauksena voidaan olettaa hänen tiedostaneen myös tappionsa. Eli kyllä tämä mielestäni ihan perustellusti voi hetken lämmittää toveri toripolliisin mieltä.

Jussipussi
01.08.2013, 09.51
Työmatkatemmon voittamisen paradoksi, eli ainoastaan häviötä jaossa, on selkeä sääntö. Miten säännöt suhtautuvat siihen, jos avoimesti tunnistautuu työmatkatempoilijaksi. Olisiko tällöin vihollistempoilijoilla mahdollisuus voittoon?

Tietenkin avoimesti muille esimerkiksi TMT-tunnuksin paitansa koristanut tempoilija olisi niin kova luu, ettei hänelle tappio käytännössä ole mahdollinen.

toripolliisi
01.08.2013, 10.05
HITTO! Tollaiset pakolliset TMT-paidat olis kyl siisti juttu. Ohittaessa sais lätkäissä avokkaalla persiille ja huutaa "HIPPA".. Jonka jälkeen jokainen itseä arvostava sankari polkisi läimäyttäjän kiinni ja ohi huutaen olanyli, että foorumilla kaikki tulee kuulemaan tästä :D

EDIT: Luonnollisesti paidassa tulisi olla myös foorumilla käytetty nickki isolla, joka sinetöisi tappion :D

BONK
01.08.2013, 10.54
Ultimaattinen tempoilija ei paitaa tarvitse. Jos siis näette edessänne fillaristin, joka (vähintään) yläruumis paljaana tekee Vermo-tyylin volttilähtöä eli odottaa haastajaa, valmistautukaa seuraavaan tappioonne. Kyseessä on nimittäin tarunhohtoinen Tappioton(tm) joka näyttäytyy silloin kun sitä kaikista vähiten osaa odottaa kaikille, jotka kuvittelevat olevansa lyömättömiä.

toripolliisi
01.08.2013, 10.56
Jokaiselle hevoselle on kengittäjänsä, sano tuttu mustalainen ku kauppiasta karkuun juoksi!

LJL
01.08.2013, 11.29
Jokaiselle hevoselle on kengittäjänsä, sano tuttu mustalainen ku kauppiasta karkuun juoksi!

Eli kun ohittaa, niin kengittää yhden työmatkatempoilijan.

-Lauri

toripolliisi
01.08.2013, 12.57
Juurikin näin! Varjopuolena asiassa on se, että meille kaikille tulee vielä se päivä kun joku tulee ja polkee meistä ohi :D Se on vain ajan kysymys... Ikävä tuottaa pettymys arvon voittajille!

Premnas
01.08.2013, 22.55
Jätin yhden miehen tänään (vai oliko se sittenkin eilen?) taakse, herra kyllä lähti vimmatusti liikkeelle ja ihan hyvää vauhtia mutta tuumasin että mennään nyt ohitte kun reisissä riittää tänään paukkua :)

Valoissa yksi mies yritti lähteä ohitse mutta mulla oli vitutuspolkutempo päällä joten ei se päässyt ohi.

Tosin kumpikaan näistä ei ollut työmatkatempoa ainakaan mulle.

Risto Koivunen
02.08.2013, 09.40
Tietenkin avoimesti muille esimerkiksi TMT-tunnuksin paitansa koristanut tempoilija olisi niin kova luu, ettei hänelle tappio käytännössä ole mahdollinen.

Tässä on kyllä pientä sekaannuksen vaaraa, kun tuo TMT lyhenne voi tulla kanssa sanoista "Tekniikan Maailma testaa" eli siellä paidan alla voi olla joku lehden testiryhmän jäsen työtehtävissä eli testaamassa jotakin hienoa hipovärkkiä. Tällainen henkilö on siis jo työpaikallaan, eikä täten ole mukana työmatkatemmossa, joten ohittamisella ei ole mitään vaikutusta työmatkatemmon puitteissa.

hannahoo
02.08.2013, 13.49
Työmatkani lyheni niin paljon, että olen nykyisin mieluummin kävellyt töihin. Reitti sisältää kuitenkin varsin oivallisen tempopätkän ja onkin ollut raastavaa joutua hillitsemään itseään, kun tekisi mieli kannustaa ohisuhahtelevia työmatkakiitureita. Luulen, että jalankulkijan innokas tsemppaus voisi johtaa näyttäviinkin suorituksiin?

ptaipale
02.08.2013, 17.21
Eilen ajoin kiinni Nalini-paitaisen miehen suoralla neljä kertaa, ja hän ajoi punaisia päin minusta ohi kolme kertaa, itse odottelin valoissa yhteensä ehkä neljä minuuttia tuon seitsemän kilometrin kisaosuuden aikana. Onks tää nyt sitten vain +9 pistettä mulle?

Risto Koivunen
02.08.2013, 17.45
Työmatkani lyheni niin paljon, että olen nykyisin mieluummin kävellyt töihin.

Tämä kuullostaa valitettavasti kyllä siltä, että on tapahtunut ns. luovutustappio, kun ei ole lähdetty pyörällä töihin.

Eilen ajoin kiinni Nalini-paitaisen miehen suoralla neljä kertaa, ja hän ajoi punaisia päin minusta ohi kolme kertaa, itse odottelin valoissa yhteensä ehkä neljä minuuttia tuon seitsemän kilometrin kisaosuuden aikana. Onks tää nyt sitten vain +9 pistettä mulle?

Ei kun hävisitte molemmat, koska tulitte ohitetuiksi.

asb
02.08.2013, 19.01
Risto, se on luovutusvoitto. Ainoa tapa välttää häviö on olla ajamatta.

kukavaa
03.08.2013, 11.51
...luovutusvoitto.
Kiitän, että esittelit tämän itselleni uuden mutta sitäkin tarpeellisenman termin minulle.
Ehk'en olekaan pelkkä luovuttaja?

JarzaS
03.08.2013, 20.28
Ajelisin mieluusti fillarilla töihin mutta saattaisi emännältä tulla sanomista jos fillari olis sängyn vieressä parkissa ja sillä sitten polkaisisin kylppärin ja keittiön kautta työhuoneeseen. Lasketaaks tässä tapauksessa työmatkaksi parin kilsan korttelinkierto-koirankusetuslenkki ;)
Tuostakaan ei yleensä paljon pisteitä heru kun siellä on lähinnä joku vanha mummo jalan koiraansa ulkoiluttamassa.

marko.k
05.08.2013, 07.49
Tänään tulee tappio jos vaan joku menee samaan suuntaan, viiden viikon tauko ja viikko sitten tapahtunut pannutus tuntuu ja näkyy vielä paikoissa. Mentaalinen valmistautuminen tappioon menossa...

kampia
06.08.2013, 07.45
Kävelin töihin, kaunis aamu ja voittajafiilis

BONK
06.08.2013, 09.43
Aamulla juostiin hurtan kanssa aamulenkkiä ja siitä parin kilsan pätkä mentiin paikallista temporeittiä. Alkaa taas lomien jälkeen olla ihan selvästi reippaampaa pöhinää kelveillä! Pitäisikin joku aamu ottaa videokamera ja mennä kuvaamaan...

Timi
06.08.2013, 09.46
Tänään se sitten tuli - kauden ensimmäinen tappio. Ei hitto, kun Pasilan kohdalla ylämäkeen ajaessa jäin himmailemaan ja samassa cyclocross -tuulipukumies pyyhkäisi ohitse. Yritin olla siitä ihan viileästi, mutta syö miestä niin paljon, että tuskin tulee duunista mitään tänään.

Hääppönen
06.08.2013, 10.44
Ollutkin jo jonkin aikaa sellainen olo, että poden lievää kalkin puutetta. Tuli korjattua nyt aamulla TMT:ssa. Lisäannoksia iltapäivällä? :)

rjrm
06.08.2013, 10.49
Suosittelemme 25 kg annosta sammutettua kalkkia päälle kaadettuna.

Hääppönen
06.08.2013, 11.04
Suosittelemme 25 kg annosta sammutettua kalkkia päälle kaadettuna.
Tervaa ja höyheniä höysteeksi?

Highlander
06.08.2013, 11.19
Osa porukasta oli jo aamulla valmistautunut tulevaan talveen? pitkää tuularia päällä jne... +17 ja päivällä ehkä +25 :rolleyes:

Snigge
06.08.2013, 13.39
Onko työmatkatemmon säännöissä kohtaa pukeutumisesta? Eli, onko samoilla kamppeilla vedettävä TMT sekä aamulla, että illalla tai päinvastoin, riippuen työvuoroista? Jos aamulla on lähtenyt Higlanderin ilmaisemana tuulipuvut päällä liikkeelle, onko samoissa kuteissa tultava myös takaisin kotiin. Ja jos tietää iltapäivällä olevan hellettä, onko aamulla jo laitettava lyhythiainen paita päälle, vaikka olisi vai +5 tai +10 astetta lämpöä?

haedon
06.08.2013, 14.11
Pukeutumisella ei kai ole niin väliä kunhan muistaa että jos laittaa spandexit päälle niin sitten on paree olla häviämättä. Silloin on nääs osoittanut että suhtautuu työmatkatempoon huomattavasti suuremmalla vakavuudella kuin keskiverto tuulipukukansalainen.

Itse tuli havannoitua tuota tuulipukeutumista ja pipoja jo pari viikkoa sitten kun Tammerkosken siltaa lompsin. Luulin että kyse on tampereen kansallispukeutumisesta enkä kiinnittänyt siihen siksi suurempaa huomiota.

Velogi
06.08.2013, 14.32
Itse tuli havannoitua tuota tuulipukeutumista ja pipoja jo pari viikkoa sitten kun Tammerkosken siltaa lompsin. Luulin että kyse on tampereen kansallispukeutumisesta enkä kiinnittänyt siihen siksi suurempaa huomiota.

Kesä on ohi sitten kun ensimmäinen teiskolainen on Tammelantorilla karvalakki päässä.

Ontopic : Tänään ajan kyllä kotia kohti osin sen verran kapeaa polkua ettei pitäisi päästä ohi!

hkultala
06.08.2013, 16.08
Jos on tulossa alikulkutunnelista, ja tarkoitus kääntyä vasemmalle edessä olevaa kelviä jatkaen ja pyörän kulkusuunnan ollessa vielä poikittain kelviin nähden, oikealta tulee pyöräilijä liikkuen vasempaan, niin tuliko tappio?

Muistaakseni yksi sääntö oli, että jos tarvii kysyä/miettiä, tuliko tappio, tappio tuli.

hkultala
06.08.2013, 16.09

Lämmittely ei kuulu lajin luonteeseen. Kisa alkaa heti kun pyörän päälle istutaan, ilman mitään lämmittelyjä.

Highlander
06.08.2013, 16.12
Kesä on ohi sitten kun ensimmäinen teiskolainen on Tammelantorilla karvalakki päässä.

Ontopic : Tänään ajan kyllä kotia kohti osin sen verran kapeaa polkua ettei pitäisi päästä ohi!
Ja mulla on joku keleen kesäflunssa päällä...yskin ja pärskin kotimatkalla ettei tartte hävetä spandexit päällä!

JK71
07.08.2013, 21.14
Tänään se sitten tapahtui. Tuplanöyryytys kertarysäyksellä, kun Lauttasaareen tultaessa hybridi ja sen perässä tiukassa peesissä cyclo-kuski hipsterifarkuissa meni ohi osoittaen että vaatetuksen psykologinen vaikutus on täyttä totta kun minut ohitettiin shortsikelillä farkut jalassa... Onneksi ei ollut spandekseja tänään jalassa, sillä mieleni ei varmaan olisi kestänyt moista.

Työmatkatempoa aidoimmillaan toteuttanut peesikaksikko sentään oli hieman hauska näky, joka toi vähän valoa katkeran kalkin tummentamaan maailmaani:)

Laittaisko kojakit alle...

marko.k
07.08.2013, 23.01
Melkein hävisin mutta juuri saavuin työpaikan pihaan ja vältin tappion koska heitin jo jalan putken yli ja jarrutin ovelle joka on käytännössä pyörätien vieressä. Kohta alkaa polvet olemaan siinä kunnossa että pystyy antamaan hanaa tiukan paikan tullen ja tikit lähti kädestä joten voi ajaa rotvallit vauhdikkaammin.

rosa
09.08.2013, 00.58
Mites koulumatkat? Eikö koulukin oo periaatteessa työtä? On nimittäin työmatkat vähään aikaan tempoiltu... Pyörä kyllä vaihtui matkan lyhentyessä hirveään mönssiin, mutta kyllähän silläkin väkisellä tempoilee. Ja mukava jälkihiki tunnilla.
On muuten hauska tarkkailla ns. siviilivarusteissa, kun vastaantulevat tempoilijat pistävät parastaan.

fiber
09.08.2013, 08.31
Meille tupsahti kotiin vieraaksi Katie, Euroopassa matkaava aussi Adelaiden kaupungista. Heilläkin työmatkatempoilu on kuulemma kova juttu, ja sitä kutsutaan "kuutosluokaksi", Cat.6 Racing.

Sikäläisillä, myös Katiella, on fillarissa pieni Cat6-stikkeri, josta tunnistaa kisasta tietoiset ja haasteen vastaanottavat.

BONK
09.08.2013, 08.43
Mites koulumatkat? Eikö koulukin oo periaatteessa työtä? On nimittäin työmatkat vähään aikaan tempoiltu... Pyörä kyllä vaihtui matkan lyhentyessä hirveään mönssiin, mutta kyllähän silläkin väkisellä tempoilee. Ja mukava jälkihiki tunnilla.
On muuten hauska tarkkailla ns. siviilivarusteissa, kun vastaantulevat tempoilijat pistävät parastaan.

Näin sitä meille aikanaan tankattiin, että koulu on koululaisen työtä.

kampia
09.08.2013, 10.31
Muistaakseni yksi sääntö oli, että jos tarvii kysyä/miettiä, tuliko tappio, tappio tuli.

Heh, tuli ihan odotettu vastaus. Keskiviikkona lähdin hyvillä mielin pitkää viikonloppua viettämään. Ajelin keskustan laidalla rauhallisesti polkien niin tyttönen polki mummiksella rivakkaa vauhtia ohi. Jäin hölmistyneenä tuijottamaan vaan. Vapaat onkin sitten mennyt ankeissa tunnelmissa tapahtuneen johdosta.

asb
09.08.2013, 10.44

Kun kotipihasta käännyin ajoradalle, ilmestyi viereeni pyörätielle mies mummopyörällä crocksit jalassa ja collegeshortsit lepattaen. En ehtinyt edes matkavauhtiin kiihdyttä vielä. Ohi meni alamäestä saamansa vauhdin turvin. Eka ajatus: "ei saatana, hävisinkö?"

2013 saldo: -3.

Pave
09.08.2013, 11.26
Viikon sisään tullut punavaloissa kaksi kertaa pataan, kun emännät ajelevat läpi kamikazeina.

Saateri, kun tämä muiden ajotavan kritisoimisen oikeutuksen ylläpitäminen (=kukkahattutäteily) käy kalliiksi... :mad:

fyah
09.08.2013, 11.53
Meille tupsahti kotiin vieraaksi Katie, Euroopassa matkaava aussi Adelaiden kaupungista. Heilläkin työmatkatempoilu on kuulemma kova juttu, ja sitä kutsutaan "kuutosluokaksi", Cat.6 Racing.

Sikäläisillä, myös Katiella, on fillarissa pieni Cat6-stikkeri, josta tunnistaa kisasta tietoiset ja haasteen vastaanottavat.

Hähää :)! Tuollainen tarra olisi muuten mainio.

OFF-TOPIC: Taisit eilen kysäistä minulta Lasipalatsilla olisiko pöydässä tilaa mutta odotin vaimoa juuri saapuvaksi. En tiedä tunnistitko vai katsoitko vain että kaverilla on pyöräilyaiheinen paita :)?

fiber
09.08.2013, 12.12
^ai hitsi, kysyttyäni jäinkin miettimään oliko tuttu jätkä. Juomia hakiessa meinasin tulla kysäisemään mutta jäi tekemättä. Hyvä paita!

marmar
09.08.2013, 18.06
Viikon sisään tullut punavaloissa kaksi kertaa pataan, kun emännät ajelevat läpi kamikazeina.

Saateri, kun tämä muiden ajotavan kritisoimisen oikeutuksen ylläpitäminen (=kukkahattutäteily) käy kalliiksi... :mad:

Aamulla tuli turpaan, kun koitin haeskellla kaikessa rauhassa kuvarastia ja joku lastenistuinhybriditempokuski oli herännyt aikaisin ja pääsi yllättämään. Kalliksi tuli turha kuvarastin metsästys.

Ohituksen jälkeiset tapahtumat kyllä lievitti tappion karvautta.

Urheiluseuran takissa shortsit ja avosandaalit jalassa oleva kuski aloitti taakse vilkuilun välittömästi ohituksen jälkeen. Ylämäen päällä huhotus oli jo melkoinen, mutta silti mäen taittuessa alamäkeen kadenssi nousi hurjiin lukemiin. En voinut kuin ihmetellä kaverin kalustoa ja sitkeyttä, kun mun välityksillä kadenssi oli vielä kohtuu leppoisa. Ero oli kurottu kiinni muutamalla polkaisulla (kyllähän painava hyvällä kalustolla alamäkeen kulkee), mutta päätin olla ohittamatta heti ja seurata tapahtumien etenemistä jyristelemällä maastokumeilla pienen etäisyyden päässä. Kyllä kannatti, kaveri nosti jyrinän pelottelemana kadenssia edelleen, kunnes edestä kuului rysäys. Pakoon pyrkiessä kone meni ylikierroksille ja jalat sekosi, jonka seurauksena kantapää osui oikein kunnolla lastenistuimeen. Yllättävän määrätietoisesti tempo jatkui tämän episodin jälkeenkin. No pitihän sitä lopuksi vielä laittaa vertavaluvalle ja pakoonpyrkivälle kanssatempoilijalle suolaa haavoihin kuittaamalla kunnon nopeuserolla takaisin.

Hauska tempo pitkästä aikaa, vaikka tappio tuli molemmille.

Brutalix
09.08.2013, 18.41
Hähää :)! Tuollainen tarra olisi muuten mainio.

Toi paidanselkään?

http://www.twinsix.com/gear/propaganda/circle-6-patch-white

VanhaPate
10.08.2013, 01.58
Tositempoilijahan ostaa paidan

http://www.alwaysriding.co.uk/images/paps/t610j05_lg.jpg
http://www.alwaysriding.co.uk/images/paps/t610j05b_lg.jpg
http://www.alwaysriding.co.uk/twin-six-the-category-6-613.html

Iglumies
10.08.2013, 09.11
http://ep1.pinkbike.org/p4pb1503049/p4pb1503049.jpg

asb
10.08.2013, 09.27
Aika säälittävää, jos ei pysty pudottamaan peesaajia ja pitää sen takia itkeä tarrojen kanssa. No, mitäpä täpärikuskilta voi odottaa.

Santerius
10.08.2013, 09.38
En ole koskaan hävinnyt työmatkatemmossa. Tämä johtunee osin siitä, että lähden ajamaan töihin seitsemän aikaan jolloin pullamössömaantiekuskit ovat vielä tutimassa. Tiet ovat siis melko tyhjiä. Toisaalta ajan töihin valeasuisella pyörällä; cyclocrossarilla jossa on maantiekumit Hypoteettisessä tilanteessa joku voi ohittaessaan kokea pettymyksen huomatessaan, etten ollutkaan maantiepyöräilijä, vaikka siltä kauempaa näytti. Miten säännöt suhtautuvat tällaiseen valeasuun?

Hääppönen
10.08.2013, 10.21
Eivät mitenkään. Häviö on häviö. Yksinkertaista.

Iglumies
10.08.2013, 11.35
Aika säälittävää, jos ei pysty pudottamaan peesaajia ja pitää sen takia itkeä tarrojen kanssa. No, mitäpä täpärikuskilta voi odottaa.
Tuo on niitä säälittäviä perässäroikkujia varten jotka ei pääse ohi, vaan joka kerta imusta sivuun siirtyessä putoavat:)
Ohimenevät ei tuollaista ehdi lueskeleen.

marko.k
10.08.2013, 12.06
asb ilmeisesti on hybridi kuski joka vetää trikoissa ja ajopaidassa. Niitäkin on joutunut nöyryyttämään täpärillä ja leveillä renkailla. Täpärillä on mukava ajaa vauhdilla ohi kun kanssakilpailijat joutuu himmaamaan kolmen sentin kanttareihin.

Raakahanu
10.08.2013, 14.55
Cat. 6 racing on vässyköille, sääntöjäkin on enemmän kuin kriketissä.

Risto Koivunen
10.08.2013, 15.14
Toisaalta ajan töihin valeasuisella pyörällä; cyclocrossarilla jossa on maantiekumit Hypoteettisessä tilanteessa joku voi ohittaessaan kokea pettymyksen huomatessaan, etten ollutkaan maantiepyöräilijä, vaikka siltä kauempaa näytti.

Kun ohittaa TÄYSILLÄ, niin ei siinä vauhdissa ehdi huomata millainen pyörä jollakin häviäjällä sattuu olemaan alla.

syte
10.08.2013, 23.12
Ekaa viestiä kirjoitan tänne, enkä vielä 2 vkoa sitten edes tiennyt TMT:n raa'asta maailmasta, tuosta raatelevasta ja epäkiitollisesta, palkintoja ja kehuja, suosiota, parrasvaloja ilman jäävästä totisten betonipohkeiden lajista, jossa armoa ei pyydetä eikä anneta. Olin mukana TMT:ssä ennen kuin tiesinkään, en ole saanut tätä verenperintönä, joten jalostaa pitää tätä haaraa vielä tovi että uljasta valiota löytyy. Meninkin häviämään ensimmäisen kerran ennen kuin tiesin häviöstä mitään. En silloin vielä osannut asiaa ottaa siihen kuuluvalla vakavuudella, kun ihmettelin miten joku TMT-urho syöksyy kolmipyöräisellä nojatms.pyörällä Upon sillan mäkeä juuri vaihtuneisiin vihreisiin n. 25 km/h. En siis vielä tiennyt että TMT on olemassa, mutta alkukantainen kuittaustarve puski heti pintaan ja kiristi otsani, kynteni, silmäni saalistusvietille... nyt lähetään. Jokusen tappion taisin aiheuttaa matkalla, mutta samantekevää. Kolmipyöräinen hävisi eri reitille, mutta koska taitaa tuo maisteri olla samassa duunissa kuin minä ja ennen häntä saavuin perille on näitä ansiokkaita ja upeita sääntöjä tulkiten hänkin häviäjä.
Olen lukenut nämä kaikki >54 sivua ja tiedän, että selittelyille ei ole sijaa täällä. Hieman sääntötulkintaa tietysti tarvitsen seuraavassa asiassa: TMT-reitilleni kun sattuu vähän kanssapyöräilijöitä ja eräänä päivänä tuskailin töistä lähtiessä että onhan harmillista miten vähän pyöräilijöitä tässä oikein meneekään - niin siinä samassa näin tietä ylittävän pyöräilijän, ja kohta toisen... sinne heti,... saakeli, siellä menee Hennalan varuskunta, taitaa olla kokonainen joukkue matkassa!
Risteävään kohtaan saavuin, kun joukkueesta oli ehkä puolet mennyt ohi. Enhän voinut odottaa puolta joukkuetta meneväksi, koska olisin saanut aivan valtavan monta TMT-tappiota, joten sinne vaan, sekaan vaan! Kyseisessä paikassa on jyrkähkö alamäki ja sain maastopyöränikin maagiseen 41 km/h nopeuteen vapaassa pudotuksessa. Varusmiehet meni pyörillään oikein kivaa vauhtia alamäkeen, mutta ylämäessä rupesi tst-treeni painaa päälle ja selkää tuli vastaan ja meinas tulla rynkkyäkin kun joku varusmies oli TMT-hengessä vaikeuttamassa ohitustani. Onnistuin välttämään tappion noilta taistelevilta urhoilta, jotka kybersormin Suomea, isänmaata kaikkensa antavana ovat valmiita puolustamaan. Jäin miettimään aiheutinko samalla heille häviötä, tai edes kohtuu kaukana edessä sinkoilleelle upseerille, oliko heistä kukaan TMT-matkalla?

rjrm
10.08.2013, 23.34
Väitän, että varusmies ei aja tempoa. Hänhän on päivärahalla. Kapparit ja värvätyt ajaaä

Risto Koivunen
11.08.2013, 10.01
Tai vaikka varusmies ajaisikin tempoa, niin se tapahtuisi todennäköisesti kasarmialueen sisäpuolella. TMT kun tapahtuu kodin (=majoitustilojen) ja työpaikan välillä, ja se työpaikka on todennäköisesti jossakin siellä samalla kasarmialueella. Tuo pyöräillyt joukkue siis tuskin oli sen enempää matkalla töihin kuin töistä pois, vaan kyseessä oli palvelusajalla/työajalla tapahtunutta toimintaa.

Sama koskee todennäköisesti myös mukana ollutta kantahenkilökuntaa.

Halloo halloo
11.08.2013, 20.50
Vaikkeivät olleetkaan tempossa mukana, niin kirveli se silti. Onnittelisin, jos onnitteluille olisi sijaa tässä lajissa.

marko.k
12.08.2013, 09.03
Mikäs sen mukavampaa kun aiheuttaa rökäletappio toiselle, varmasti meni päivä pilalle kun hybridi kuski valmistautuu ohitukseen ja takaa tullaan täpärillä vauhdilla ohi. Hieman lievitti viime viikon tuskaa kun succismies cyclolla ohitti minut.

Risto Koivunen
12.08.2013, 11.07
Pitkästä aikaa tulin ajaneeksi aamuruuhkan aikoihin Helsingin keskuspuistossa. Jotenkin tuntui meno näin lomien jälkeen aika laimealta verrattuna siihen reippaaseen tempoiluun, jota näki toukokuun lopussa. Esimerkiksi lajille ominaista pimeissä mutkissa ohittelua näki aika vähän. Tietysti on mahdollista, että useimmat tuota kyseistä ohittelua alkukesästä ahkerasti harjoittaneista on yhä sairaslomalla.

Highlander
12.08.2013, 11.13
asb ilmeisesti on hybridi kuski joka vetää trikoissa ja ajopaidassa. Niitäkin on joutunut nöyryyttämään täpärillä ja leveillä renkailla.
asbin tapauksessa taitaisit ehkä jäädä toiseksi ainakin niiden juttujen pohjalta mitä olen lukenut yksivaihteen foorumilta ;)

marko.k
12.08.2013, 11.46
asbin tapauksessa taitaisit ehkä jäädä toiseksi ainakin niiden juttujen pohjalta mitä olen lukenut yksivaihteen foorumilta ;)

Jokaiselle hevoselle löytyy kengittäjä.

asb
12.08.2013, 13.59
Jokaiselle hevoselle löytyy kengittäjä.

Haha. Cavendish-kortista voi vetää 100-varman johtopäätöksen, että heikosti menee.

marko.k
12.08.2013, 15.46
Haha. Cavendish-kortista voi vetää 100-varman johtopäätöksen, että heikosti menee.

Itseäni tarkoitin :)
Kyllähän muutama nöyryytys on itsellekkin tullut mutta pääasiassa se antava osapuoli, johtuu varmaan mummo reitistä :D

Hääppönen
12.08.2013, 16.01
Eikö tästä tullutkaan: "Viivalle!" :D

Risto Koivunen
12.08.2013, 16.05
Polkekaa pojat lujempaa, niin ei tarvitse tulla tänne selittelemään.

LJL
12.08.2013, 16.09

Olisi äärettömän hienoa, jos täällä uhoamisen seurauksena määriteltäisiin yhdessä jokin sopiva temporeitti, ja ko. kilpailijat TMT-hengessä kävisivät kilpailun, jota paikkakunnan foorumilaiset voisivat reitille/maaliin tulla seuraamaan ja kannust... LANNISTAMAAN JA PILKKAAMAAN HÄVIÄJÄÄ -köh, kannustamaan. Iloisessa TMT-hengessä.

-Lauri

Oatmeal Stout
12.08.2013, 17.02
Siis tappio molemmille.

JK71
12.08.2013, 19.13
Reitillä on sitten oltava otb:llä ylitettävä este, jotta kansalla olisi tilaisuus nähdä abs:ltä otb-pukkihypyn mallisuoritus ;)

TuH
12.08.2013, 19.26
Olisi äärettömän hienoa, jos täällä uhoamisen seurauksena määriteltäisiin yhdessä jokin sopiva temporeitti, ja ko. kilpailijat TMT-hengessä kävisivät kilpailun, jota paikkakunnan foorumilaiset voisivat reitille/maaliin tulla seuraamaan ja kannust... LANNISTAMAAN JA PILKKAAMAAN HÄVIÄJÄÄ -köh, kannustamaan. Iloisessa TMT-hengessä.

-Lauri

Eikös radanvarsireitti Ilmalasta Mäkkylään olisi aika täydellinen? Viitisen kilometriä katkeamatonta kevliä ilman ensimmäisiäkään liikennevaloja. Tuolla pätkällä kamppaillaan jo nyt päivästä toiseen jalon työmatkatempoilun hengessä. Nopeammin, korkeammalle, voimakkaammin!

marko.k
12.08.2013, 19.26
Semmosella rahtipyörällä missä edessä maitokärry on tullut suoritettua otb voltti jaloilleen. Edellisen otb suorituksen haavoja nuollaan vielä, ei ollut kovin pehmeä lasku neljästä metristä.

JK71
12.08.2013, 19.57
Eikös radanvarsireitti Ilmalasta Mäkkylään olisi aika täydellinen? Viitisen kilometriä katkeamatonta kevliä ilman ensimmäisiäkään liikennevaloja. Tuolla pätkällä kamppaillaan jo nyt päivästä toiseen jalon työmatkatempoilun hengessä. Nopeammin, korkeammalle, voimakkaammin!

Ja voitt... eiku siis vähemmän hävinneelle palkinnoksi... mikäs muukaan kuin HYBRIDI :-P

Risto Koivunen
12.08.2013, 20.09
Eikös radanvarsireitti Ilmalasta Mäkkylään olisi aika täydellinen?

Tuo kyllä vaatisi sitä, että molemmille pitäisi ensin löytää asunto Ilmalasta ja työpaikka Mäkkylästä. Ehkä toiseen suuntaan olisi helpompaa?

Ja voitt... eiku siis vähemmän hävinneelle palkinnoksi... mikäs muukaan kuin HYBRIDI :-P

Tähän pitäisi varmaankin sitten hankkia myös Suome Polkupyörätukku sponsoriksi?

Enemmän hävinnyttä voitaisiin nöyryyttää antamalle tälle tuulipuku, jonka selästä löytyy isolla teksti "Häviäjä".

LJL
12.08.2013, 20.59

Joo kannatan ehdottomasti ja lupaan tulla katsomaan (SOLVAAMAAN) reitille. Oliko nää kandidaatit ihan pk-seudulta? Toisaalta onhan sitä ennenkin tultu paljon vähemmän vakavahenkisiin tapahtumiin pitkiä siivuja, kuten Helsingin olympialaisiin tuli soutajia Australiasta (ei jaksaneet enää roudata venettä takaisin, se on nykyään Kotkassa museoituna).

-Lauri

Erno66
12.08.2013, 23.29
Tänään töistä palatessani ajoin maastopyörälläni ylämäessä kiinni ihan hyvää vauhtia sotkevan hybridistin. Mäen päällä hän yhtäkkiä alkoi pyörittelemään päätään ja hidasti nopeasti, jolloin ajauduin vähän turhan lähelle (alle puoli metriä), kun en vilkkaasti liikennöidyllä pyörätiellä uskaltanut tehdä nopeaa ohitusta. Kovalla äänellä huudettu palaute silti yllätti: "Painu v...uun kiinni siitä takarenkaasta." Olikohan töissä rankka päivä vai muuten vain pinna kireällä? Näitä pyöräteiden ritareita onneksi harvemmin kohtaa.

LJL
12.08.2013, 23.40
^ Syy tuohon ilmiöön on se perinteinen, eli ylämäessä hybridisti hyytyy. On hybridistin mielenlaadusta kiinni, kuinka hän suhtautuu maasturilla ajavalle häviämiseen. Jotkut oireilevat näköjään jo ennen ohitusta huutelemalla.

-Lauri

asb
13.08.2013, 07.28

No pentele, kun just vaihdoin työpaikkaa, enkä enää aja tuolla pätkällä kuin satunnaisesti.

marko.k
13.08.2013, 07.48
Tampereelta vähän pitkä matka. .

toripolliisi
13.08.2013, 09.07
Kyllä mun mielestä TMT pitäisi tuoda koko kansan tietoisuuteen ja tehdä siitä mediaseksikäs laji, jossa on vaan häviäjiä! Tällainen pikkuporukan inside kyräily on jotenkin säälittävää! 99% teidänkin nöyryytetyistä ei edes tiedä kärsineensä tappiota vaan ajattelevat, että "katoppa ku spede prassailee!" Homma pitäisi saada sille tolalle, että jokainen työmatka polkija tietää kuviot ja jokainen osallistuu siihen halusi tai ei. Veikkaan, että suurin osa työmatkapolkijoista saisi tästä paljon lisää perustylsään työmatkaan. Polkijoitahan on laidasta laitaan, mutta päänahka on aina päänahka!!

1. kaikilla TMT -kuskeilla pitäisi olla ajopaita, mistä tulee ilmi homman vakavuus, eli TMT, alapuolella pienellä työmatkatempo. NO HOPE & NO GLORY!
2. pitäisi perustaa TMT -yhdistys/valtakunnallinen organisaatio, jotta homma olisi todellista.
3. markkinointi kaikkiin tiedotusvälineisiin, tv+radio+netti.
4. 3 kertaa vuodessa virallinen TMT-päivä, jolloin paikallistv:t ja radiot olisivat kevleillä haastattelemassa ihmisiä ja haistelemassa tunnelmaa.. tosi TMT-kuskihan ei ehdi pysähtyä haastatteluun!

asb
13.08.2013, 09.54
99% teidänkin nöyryytetyistä ei edes tiedä kärsineensä tappiota vaan ajattelevat, että "katoppa ku spede prassailee!"

Tuossa lauseessa on iso ristiriita. Jos ne ei tiedä hävinneensä, niin miksi ne ottaa nokkiinsa?

toripolliisi
13.08.2013, 10.20
Kato se on se 1%, muille olet vain pelkkä succishoro... ohituksella tai ilman ;)

duris
13.08.2013, 10.50
Eikös henkilöt jotka eivät edes tiedä TMT-käsitettä ole juuri niitä voittajia.

Risto Koivunen
13.08.2013, 11.01
4. 3 kertaa vuodessa virallinen TMT-päivä, jolloin paikallistv:t ja radiot olisivat kevleillä haastattelemassa ihmisiä ja haistelemassa tunnelmaa.. tosi TMT-kuskihan ei ehdi pysähtyä haastatteluun!

Siinähän sitä olisikin nöyryytystä, kun ensin joudut tiukassa ylämäessä hybridikuskin ohittamaksi, ja sitten siellä mäen päällä on heti paikallislehden toimittaja kyselemässä että "Miltä tuntuu olla häviäjä?". Seuraavana päivänä sitten juttu kuvan kanssa lehdessä, ja seuraavaan kahteen kuukauteen et uskalla mennä edes kaupassa käymään, kun ala-asteikäiset osoittelevat ja kertovat kuinka "tuo on se joka hävisi työmatkatemmossa, siitä oli kuvakin lehdessä". No, löytyypähän lisämotivaatiota ajaa tulevaisuudessa enemmän täysillä.

Mutta kyllä se olisi tasapuolisempaa, jos tuollaisen teemapäivän jälkeen kaikkien häviäjien nimet julkistettaisiin.

BONK
13.08.2013, 11.13
Jos työmatkatemmosta tulisi mediaseksikäs laji, niin huonosti kävisi sillä suurin osa lajin viehätyksestä perustuu yllätysvastustajiin, täydelliseen ennalta arvaamattomuuteen ja jatkuvaan pelkoon taas uudesta tappiosta. Samoin, olisi suorastaan aatteen raiskausta järjestää tmt-kisoja jossain suoralla ilman liikennevaloja, alikulkutunneleita, vilkkaita risteyksiä tmv. paikkoja, joissa "voittajia tehdään".

Madone 4.9
13.08.2013, 11.18
Onko tempo voimassa Kesälomallakin? Kysyy epätietoinen....

Risto Koivunen
13.08.2013, 11.20
J tmv. paikkoja, joissa "häviäjiä tehdään".

Piti käydä korjaamassa.

VeeVee
13.08.2013, 12.01
Tuolla pätkällä kamppaillaan jo nyt päivästä toiseen jalon työmatkatempoilun hengessä. Nopeammin, korkeammalle, voimakkaammin!

Pitäisiköhän TMT:lle keksiä uusi iskulause kun Olympiahenki on TMT:ssa aika kaukana. Doping on sallittua, kaikki keinot sallittuja jne. Röyhkeämmin voisi olla ainakin yksi sanoista.

Mitenkähän vakuutusyhtiö suhtautuu asiaan, jos hakee vakuutusta työmatkatempoilua varten. Sehän on kuitenkin yksi vaarallisimmista pyöräilyn alalajeista, koska siihen menestykkääseen tempoiluun kuuluu punaisia päin ajamiset, piittamattomuus muusta liikenteestä, suuret risteysnopeudet jne.

Itse olen menestynyt tässä(kin) lajissa erittäin huonosti, sillä en käy aamulla työpaikaikalla suihkussa joten vältän hikoilua työpaikalle mennessä enkä aja punaisia päin ja hidastan paikoissa ja tilanteissa joissa tositempoilija painaa entistä kovempaa. En kylläkään myönnä osallistuvani työmatkatempoiluun, mutta sehän on vain tappion kieltämistä/hyväksymistä eli todellisen häviäjän merkki.

toripolliisi
13.08.2013, 12.09
juttua

ts. tämä on optimi laji uhkapelureille ja riskinottajille! Mitä suuremmat riskit sen mahtavampi palkinto, mikäli vaan reisissä riittää poweria!

LJL
13.08.2013, 12.16
Pitäisiköhän TMT:lle keksiä uusi iskulause kun Olympiahenki on TMT:ssa aika kaukana. Doping on sallittua, kaikki keinot sallittuja jne. Röyhkeämmin voisi olla ainakin yksi sanoista.

Röyhkeämmin, karvaammin, katkerammin?

-Lauri

Hääppönen
13.08.2013, 12.17
Uskoisin, että vakuutuslaitokset myöntäisivät hyvin mielellään vanhuusvakuutuksen (eli xxxx euroa napsahtaa tilille, jos sattuu olemaan hengissä esim. 63-vuotiaana) täysveriselle työmatkatempojalle. :) Kunhan muistaa hakemuksessa mainita lajiin kuuluvat käytännöt muun liikenteen seassa.

Risto Koivunen
13.08.2013, 12.26
Mitenkähän vakuutusyhtiö suhtautuu asiaan, jos hakee vakuutusta työmatkatempoilua varten.

Saattaa olla turhaa hommaa, nimittäin ei siinä mitkään vakuutuskorvaukset auta, jos tulee ohitetuksi.

Highlander
13.08.2013, 12.31
Mä otin joku vuosi sitten henkivakuutuksen kun aloin suhtautumaan pyöräilyyn vakavasti. Tosin korvaussumma on vaan 50 000 €, mutta kai silläkin eukko voi käydä pari kertaa pyörittämässä hulaa-hulaa paikallisen Pablon kanssa Karibialla..

LJL
13.08.2013, 12.49
Saattaa olla turhaa hommaa, nimittäin ei siinä mitkään vakuutuskorvaukset auta, jos tulee ohitetuksi.

Uusi bisnesidea: TMT-vakuutus. Kun esittää riittävän asiakirjaselvityksen siitä, että on tullut ohitetuksi, saa korvauksen mutta bonukset menee.

-Lauri

BONK
13.08.2013, 12.52
Piti käydä korjaamassa.

Thanks. My bad.

kampia
13.08.2013, 12.52
En tiedä oisko toi medianäkyvyys sitten niin hyvä asia. Voisi lajin suosio räjähtää käsiin. Sit ois Paris Hiltonikin ajelemassa ja perässä turvamiehiä tien leveydeltä ettei ohi mahdu vaikka jaloista irtoais tuhansia watteja.

BONK
13.08.2013, 12.57
Kuvaan kun vaihtaa vaan komeamman miehen ja isomman koiran, niin siinähän on kuin meikäläinen valmistautumassa lähtöön. Eli mahdolliset ohittajat kuitataan pyssyllä ja koira saa raadella loput.

http://static.giantbomb.com/uploads/original/1/16618/2496433-2886005021-max_r.jpg

Brutalix
13.08.2013, 15.08
Röyhkeämmin, karvaammin, katkerammin?

-Lauri

Kateus pitäisi saada myös näkyviin.

LJL
13.08.2013, 15.38
Kateus pitäisi saada myös näkyviin.

Katkeruus + kateus = itsesääli?

-Lauri

toripolliisi
13.08.2013, 15.45
Katkeruus,kateus ja itsetuhoisuus! Niistä on TMT tehty! Mut mä rakastan ohjeissa tätä kohtaa, että vaikka mut ohitetaan niin voin myös aiheuttaa ohittajalle tappion!! Eli joka minusta ohi polkee niin ei kannata taakse vilkuilla tai himmailla... BUAHAHAHAAAAAA!

Risto Koivunen
15.08.2013, 11.15
Kuinkakohan kauan muuten kestää, että Hollywoodin tuottajat ymmärtävät millainen kultakaivos työmatkatempo olisi elokuvan aiheena? Samalla selviäisi lajin armoton luonne vähän hitaammallekin, kun pääsisi pariksi tunniksi elokuvateatterin hämärään seuraamaan vaikkapa New Yorkin työmatkatemposkeneen sijoittuvaa elokuvaa täynnä vauhtia, vaarallisia tilanteita, sekopäistä juhlimista ja kohtalokkaita naisia... ei kun siis katkeria tappioita.

Oatmeal Stout
15.08.2013, 11.28
^Vinkki Rennylle ja hän tekee kaikkien aikojen kauhistuttavimman elokuvan: Kuolema Kuolaa Kanssasi.^

Tregård
15.08.2013, 11.32
Kuinkakohan kauan muuten kestää, että Hollywoodin tuottajat ymmärtävät millainen kultakaivos työmatkatempo olisi elokuvan aiheena? Samalla selviäisi lajin armoton luonne vähän hitaammallekin, kun pääsisi pariksi tunniksi elokuvateatterin hämärään seuraamaan vaikkapa New Yorkin työmatkatemposkeneen sijoittuvaa elokuvaa täynnä vauhtia, vaarallisia tilanteita, sekopäistä juhlimista ja kohtalokkaita naisia... ei kun siis katkeria tappioita.

Premium Rush
http://www.youtube.com/watch?v=iKv2Q045ojU

LJL
15.08.2013, 11.42

"Ohita tai tapa" ...vai olisiko "Ohita tai kuole" parempi. "Ohita ja kuole"

-Lauri

TuH
15.08.2013, 11.55
"Ohita tai tapa" ...vai olisiko "Ohita tai kuole" parempi. "Ohita ja kuole"

Cyclomania 2 - Kun mikään ei riitä
"Eetun kilpaura on ohi, mutta todellinen kilpailu on vasta alkamassa. Joka aamu. Kevyen liikenteen väylällä."

kampia
15.08.2013, 11.57
Drive Hard ja Bruce Willis

LJL
15.08.2013, 12.01
Cyclomania 2 - Kun mikään ei riitä
"Eetun kilpaura on ohi, mutta todellinen kilpailu on vasta alkamassa. Joka aamu. Kevyen liikenteen väylällä."

"Hän kokee samaa epäonnistumisen tunnetta kuin eräs itävaltalainen taidemaalari 1900-luvun taitteessa. Hän on likainen. Hän on v*ttuuntunut. Hän on saava kostonsa."

-Lauri

duris
15.08.2013, 12.16
Alkaa lomilla olleet Tempoilijat olemaan taas vauhdissa. Aamulla parhaillaan 4 rinnan kun kelvillä painettiin menemään. En hävinnyt. Niin märkää ettei peesiin viitti jäädä, pakko päästä ohi!

Heikki Vierelä
15.08.2013, 12.21
Fast and Furious elokuvasaagasta sais hyvää mallia TMT-saagaan, vai pitäiskö ihan hakea Star Warsista? Olisi kostoa, paluuta, vastaiskua jne

kolistelija
15.08.2013, 12.25
Fast and Furious elokuvasaagasta sais hyvää mallia TMT-saagaan, vai pitäiskö ihan hakea Star Warsista? Olisi kostoa, paluuta, vastaiskua jne
Fast and furious sopis hyvin, jopa paremmin kuin autoille. Kiihdytyskisassa voisi käydä läpi 40 vaihdetta, niiden kahdentoista sijaan jotka autoversiossa käytettiin.

EePee
15.08.2013, 12.26
Pappapyörällä ja fixillä saa pysytellä kisan ulkopuolella, mutta näin sivusta seuranneena tulee mieleen takavuosien äijäsählyn säännöt: "toista ei saa tahallaan tappaa ja sormia ei saa työntää kaverin silmiin".. Hirveän näköistä hommaa kyllä..

reappear
15.08.2013, 12.27
Kyllä toi Fast and Furious ois oiva idea-aihio! Homma alkaa "viattomasti" ja kasvais aivan järjettömiin operaatioihin :D Odotan vain kohtausta missä tandempyörään on kytketty teräspallo jolla kiilataan kaikki takana olevat ja vastaantulevat :D

LJL
15.08.2013, 12.29
...tandempyörään on kytketty teräspallo jolla kiilataan kaikki takana olevat ja vastaantulevat

Eli eräänlainen Ben Hur

-Lauri

ArtoR
15.08.2013, 12.37
Voiko tandempyörällä vain takana istuva hävitä? Pitääkö koko pyörä vai kuski ohittaa? ;-P

TuH
15.08.2013, 12.39
Kyllä toi Fast and Furious ois oiva idea-aihio! Homma alkaa "viattomasti" ja kasvais aivan järjettömiin operaatioihin :D Odotan vain kohtausta missä tandempyörään on kytketty teräspallo jolla kiilataan kaikki takana olevat ja vastaantulevat :D

Otaksun, että Cycle Fast and Furious 5:een mennessä se tmt-jengi seikkailee jo jossain Sao Paolossa suunnittelemassa pankkiryöstöä, jossa pakovälineenä käytetään viimeisen päälle viritettyjä työmatkahybridejä...

toripolliisi
15.08.2013, 13.23
http://www.youtube.com/watch?v=Vn29DvMITu4

tunnarikin on klaarattu!

asb
15.08.2013, 13.45

Taitaa olla enempi Kaurismäkeläinen aihe.

LJL
15.08.2013, 13.48
Taitaa olla enempi Kaurismäkeläinen aihe.

"Jos joudun ohitetuksi, koirani puree sinulta nenän irti. Ette voisi enää tupakoida suihkussa."

-Lauri

BONK
15.08.2013, 13.55
Kyllähän noita kandidaatteja riittää....

Mad Max - Kelvisoturi.
Knight Rider - Ritari Kelvi.
Gummisetä IV.
Tuntematon polkija.
Hyvät, pahat ja hävinneet.
Kadonneen voiton metsästäjät.
2014: Kelviseikkailu.

ja sitä rataa...

Highlander
15.08.2013, 14.31
Ja H. Karpo selostaan :D

http://www.youtube.com/watch?v=mtxWYLLYBVA

hkultala
15.08.2013, 14.33
Alkuvuodesta meni välillä kuukausia ilman häviöitä, mutta nyt olen viimeisen viikon aikana ottanut jo useamman häviön.

Sunnuntaina joku meni jollain 29" maasturilla ohi, kun itse olin cyclocrossarilla liikenteessä.

Tänään joku meni ohi cyclocrossarilla jossa rapakaaret, itselläni ei rapakaaria omassani.

Tosin kummallakaan kerralla en oikein itse lähtenyt kunnolla kisaamaan, la olin vetänyt juoksussa puolimaratonin kisavauhdilla joten sunnuntain pyöräily oli rentoa palauttelua, ja tänään pitää jo rauhoitella ylihuomenna olevaa triathlonkisaa varten.

nokku
15.08.2013, 14.45
Eka työpäivä pitkän kesäloman jälkeen ja heti jouduin töihin. Ajattelin ensin että mukavan myötätuulen saattelemana tässä kevyesti ja leppoisasti poljeskellaan työpaikalle, mutta mitä vielä. Horisontissa siinti TMT-vauhtia ja -kadenssia sotkeva spandexhybridi. Yritti rukka vielä lopuksi viimeisissä valoissa lähteä edelle, sen verran sähäkästi meinaan menivät hänellä jalat lukkopolkimiin, heh.

Vaan ei tämä alku nyt kovin leppoisaa TMT -kautta kyllä lupaile..

tvain
15.08.2013, 14.57
Tässä ketjussa oli jokin aika sitten pohdintaan geenien vaikutuksesta TMT-intoon. Esikoinen 4v oppi pyöräilemään pari päivää sitten. Ensimmäisenä päivänä kommentti oli "Isi, sitten kun mä kasvan aikuiseksi me voidaan ajaa kilpaa". Ja toisena päivänä kauppamatkalla "Isi, mähän ajan yhtä kovaa kuin säkin". Joo, ei isi aja kävelykadulla 4v-lapsensa kanssa ihan kovin vauhdikkaasti...

Ilmeisesti on kuitenkin niin, että TMTon ei voi 4v osallistua kun ei ole vielä työpaikkaa... :/

Mutta onkohan toi TMT-taipumus miten periytyvää?

toripolliisi
15.08.2013, 15.12
käsittämätöntä selittelyä!!

Kyllä tolla taustalla pitäis pari perustunkkaajaa selättää vaikka olisit polkenut lontoosta kapkaupunkiin! Älä kuule tuu tänne kyynelehtiin ku voiton avaimet olivat käsissäsi! Vai meinaatko, että pieni spurtti vaikuttaa viikonlopun ironman kisaan? Voin sanoa, että ei vaikuta!

haedon
15.08.2013, 15.25
...Mutta onkohan toi TMT-taipumus miten periytyvää?
Sattaa olla periytyvää, koska tuli myös törmättyä toissapäivän juoksulenkillä TMT:n alkuun joka tuntui saaneen ainekset jo viimeistään äidin maidossa. Tämä nimittäin härnäsi mua päästämällä ihan tuntumaan ja alkoi sitten lisätä vauhtia kuten minä myös. Tässä vaiheessa tokaisin vasta apupyörät irroittaneelle nassikalle että "meillä taitaa olla kisa". Siinä vetelin sitten muutama sata metriä minkä jaloista pääsin ja nassikka piti koko ajan parin metrin etumatkan, kunnes heitti toiselle kelville ja huusi perään että "mä voitin!". Tässä vaiheessa olin niin häkeltynyt alle kouluikäisen loistavasta TMT-taktiikasta että unohdin huutaa perään että "eiku vältit vain tappion!". Mutta täytyyhän se ymmärtää että pojalla on vasta TMT:n elämänkoulu edessä, ei sitä voi heti kaikkia sääntöjä hallita.

Risto Koivunen
15.08.2013, 15.54
Ilmeisesti on kuitenkin niin, että TMTon ei voi 4v osallistua kun ei ole vielä työpaikkaa... :/

Voit lohduttaa, että nuorisolla on kuitenkin mahdollisuus ajaa omissa sarjoissaan päiväkoti-, eskari- ja peruskoulutempoa. Kyllä sitä työmatkatempoa ehtii ajamaan sitten vähän kypsemmälläkin iällä.

marko.k
15.08.2013, 19.25
Eka työpäivä pitkän kesäloman jälkeen ja heti jouduin töihin. Ajattelin ensin että mukavan myötätuulen saattelemana tässä kevyesti ja leppoisasti poljeskellaan työpaikalle, mutta mitä vielä. Horisontissa siinti TMT-vauhtia ja -kadenssia sotkeva spandexhybridi. Yritti rukka vielä lopuksi viimeisissä valoissa lähteä edelle, sen verran sähäkästi meinaan menivät hänellä jalat lukkopolkimiin, heh.

Vaan ei tämä alku nyt kovin leppoisaa TMT -kautta kyllä lupaile..

Amatöörimäistä toimintaa, tmt ei irrota lukkoja vaan tasapainoilee tai nojaa tolppaan pakarat jännittyneenä valmiina hyökkäämään matkaan heti kun valo vaihtuu (jos jostain kumman syystä ei voi ajaa punaisia päin).

Snigge
19.08.2013, 10.06
Työ- tai koulumatkatempoa ajavat, etenkin tytöt, ovat kehittäneet muita aistejaan ajaessaan korvanapit korvilla. Yksi jopolla liikkunut nuori koululainen vastakuittasi minut vammautumista halveksien, kun itse jäin odottamaan auton menoa risteyksessä, tämä koulumatkaaja suhautti hitaasti liikkuvan auton edestä noin kolmenkymmenen sentin päästä auton puskuria. Hänen täytyi päässään matemaattisen tarkasti laskea oma vauhtinsa ja auton kiihtyvyys yksi yhteen ja tehdä se johtopäätös, että tuosta vielä ehtii. Tien ylitys ei tapahtunut edes suojatiellä, joka sijaitsee ylimenoapaikasta kymmenen metrin päässä. Ei voinut kuin ihmetellä tytön kylmäpäisyyttä.

Hääppönen
19.08.2013, 11.51
Taisi tuossa Sniggen kokemassa olla kyseessä jo vähintään toisen polven Työmatkatempoja. Evoluution peräänhän täällä on jo huudeltu... Kehitys kehittyy.

pompo
20.08.2013, 08.24
Ehdin jo päättää, etten ensimmäisen työviikon jälkeen häviä. Tänään ei kuitenkaan ollut mitään mahdollisuutta edes kuitata, kun nimimerkki Maissi suhahti ohi Nekalassa.

Snigge
20.08.2013, 11.03
Taisi tuossa Sniggen kokemassa olla kyseessä jo vähintään toisen polven Työmatkatempoja. Evoluution peräänhän täällä on jo huudeltu... Kehitys kehittyy.

Korvanapit korvilla taitaa olla uuden sukupolven työ/koulumatkatempoajien vakiovaruste. Tässä huomaa tulleensa vanhaksi, kun ei pysy kehityksen kelkassa mukana. Kelpaako eläkepapereihin syyksi, että ei pärjää työmatkatempossa koululaiselle, joten ei tappion aiheuttaman häpeän vuoksi voi mennä töihin pyörällä, eikä autolla periaatteesta?

Roopea
25.08.2013, 22.47
Hyviä tempoja viime viikolla, ei tappioita. Kulosaaren sillalla itäänpäin oli pari maukasta paikkaa. Kaksi hybridikuskia ajeli myötätuuleen Kulosaarta kohti ja jäin hetkeksi kantaan, mutta vakioiskupaikassani Kulosaarelle nousevassa pienessä mäessä suihkaisin ohitse. Toinen yritti vielä siinä sillan jälkeisessä alamäessä itäväylän pohjoispuolella kuittia, mutta Zefal SPY peilini paljasti yrityksen ja pistin tehoja päälle pitkässä loivassa ylämäessä. Sinne jäi, ja taas vältyttiin tappioilta.

reappear
27.08.2013, 10.55
Kukahan mahtoi kuitata mulle häviön Huopalahdessa aamulla. Tätä edelsi hänen häviönsä Metsälän tienoilla. Saman tallin pyöräkin taisi olla!

JK71
27.08.2013, 12.45
Kukas kiusasi eilen ip Lauttasaaresta Hanasaareen mun pientä sisäistä hybridistiä ajamalla cyclolla(?) perässä naksutellen välillä vapaaratasta (välimatkaa kyllä oli riittävästi, mutta ilmeisesti Hopen vapaaratas tms)?
Kun viittoilin menemään ohi, kuittasi mun pk-vauhdista että "en viitsinyt ohittaa, kun ajoit niin kovaa" tms. ja lähti ajamaan rennon letkeän näköisesti sellaista lähemmäs 30km/h keskaria...
Nimim. kohta harkitsen kippurasarvipyörän hankintaa :p

JuPu80
27.08.2013, 14.35
Viime viikolla se tapahtui. Tappio. Olin jo asennoitunut niin, että omalla työmatkalla ei koskaan törmää kunnon vastukseen...

Häviämisen tuskaa lievitti se, että ohittaja oli joku ajokoiran näköinen, tiimiasuinen maantiepyörämies. Kellonajasta päätellen kaveri oli iltalenkillä, joten ehdin jo hetken miettiä, että lasketaanko tätä tappioksi ollenkaan. Sitten muistin jalon lajimme säännöistä pykälän, jonka mukaan olet ilman muuta hävinnyt, jos tarvitsee miettiä, oletko hävinnyt.

Kaveri tuli varoittamatta ohi ylämäessä. Täytyykö mun nyt hankkia sellainen työmatkapyörä, jossa on vaihteet? Leuka rintaan ja kohti uusia tappioita!

p bonk
27.08.2013, 14.51
Työmatkatempossa liikkuu sitten douppaajia. Viime viikolla bongasin Cannondalen sähköpyörän. Kaikki keinot käyttöön.

Oatmeal Stout
27.08.2013, 15.44
Masentava TAPPIO ja moninkertainen TAPPIO. Työmatkapyörän kuitukammesta irtosi mutteri, johon poljin kiinnitetään, ja poljin sen mukana. Tästä hämmentyneenä pysähdyin ja välittömästi tuli takkiin ja pahasti. Siinä sitten kahvia juoden odottelin tunnin verran toista pyörää alleni ja ilkkuen ohiajelivat tempoilijat ja kun oli eiTyömatkapyörä alla niin ei ketään loppumatkalla, jolle olisi voinut kuittailla - masentavaa ja musertavan masentavaa.
Ei tästä taida selvitä kotiin tänään jos edes tällä viikolla selviää, mutta sitten on toki koko ensi kuu aikaa yrittää selvitä.

Fuuga
27.08.2013, 16.11
selittelyn maku maistuu ;)

Halloo halloo
27.08.2013, 16.24
^^ Karvas tappio, buaaah!

Hienointa - tietysti sen lisäksi, että joku kärsii ja kertoo siitä - on kärsimykselle nauraminen.

Oatmeal Stout
27.08.2013, 16.48
^^ Karvas tappio, buaaah!

Hienointa - tietysti sen lisäksi, että joku kärsii ja kertoo siitä - on kärsimykselle nauraminen.
Toki, pitäähän sitä ja ostaa uudet Campan Record kammet entisten sijaan.

Justiina
27.08.2013, 17.47
Kuten joskus aiemminkin on todettu, kaikenlainen pyörän korjaaminen ja huoltaminen ei ole lajin hengen mukaista - mitä enemmän kaikenlaista nitinää ja pauketta ajokista kuuluu, sen parempi. Tosi-Tempoaja olisi siis häkeltymättä jatkanut matkaansa yhdellä kammella.

Oatmeal Stout
27.08.2013, 18.07
Kuten joskus aiemminkin on todettu, kaikenlainen pyörän korjaaminen ja huoltaminen ei ole lajin hengen mukaista - mitä enemmän kaikenlaista nitinää ja pauketta ajokista kuuluu, sen parempi. Tosi-Tempoaja olisi siis häkeltymättä jatkanut matkaansa yhdellä kammella.
Täytyy siis hankkia apuajaja ja ottaa häneltä tarvittaessa pyörä niin nopeasti, ettei kukaan ehdi reagoimaan tilanteeseen.

BONK
27.08.2013, 18.40
Masentava TAPPIO ja moninkertainen TAPPIO. Työmatkapyörän kuitukammesta irtosi mutteri, johon poljin kiinnitetään, ja poljin sen mukana. Tästä hämmentyneenä pysähdyin ja välittömästi tuli takkiin ja pahasti. Siinä sitten kahvia juoden odottelin tunnin verran toista pyörää alleni ja ilkkuen ohiajelivat tempoilijat ja kun oli eiTyömatkapyörä alla niin ei ketään loppumatkalla, jolle olisi voinut kuittailla - masentavaa ja musertavan masentavaa.
Ei tästä taida selvitä kotiin tänään jos edes tällä viikolla selviää, mutta sitten on toki koko ensi kuu aikaa yrittää selvitä.

Onnittelut. Tunnelmaa voinee verrata siihen, että vankilan suihkussa saippua tippuu kerta toisensa jälkeen vaikka kuinka yrittäisi pusertaa sitä pikku kätösissään...

Risto Koivunen
27.08.2013, 19.23
Tosi-Tempoaja olisi siis häkeltymättä jatkanut matkaansa yhdellä kammella.

Itse harjoittelen säännöllisesti lukkopolkimilla yhdellä polkimella ajoa, jotta olen varautunut tällaisia tilanteita varten.

BONK
27.08.2013, 20.38
Itse harjoittelen säännöllisesti lukkopolkimilla yhdellä polkimella ajoa, jotta olen varautunut tällaisia tilanteita varten.

Varmuuden vuoksi kannattaa myös treenata kick-bikella, jos molemmat kammet pettävät.

asb
28.08.2013, 11.02
Kuka ajoi valkoisella Cervelolla sininen pitkähihainen paita ja mustat shortsit jalassa tänään aamulla radan vartta Etelä-Haagasta keskustaan päin? Olin jo tuudittautunut harhaan, että tänään oli liikenteessä vain mummoja ja hybridiniiloja. Pääsit yllättämään ylämäessä. Olit nopeampi.

-4.

YocceT
28.08.2013, 14.00
Työmatkatemmon sääntö numero n+1: älä ohita pomoasi.

Mitä se on? No sitä että taannoin nykyisin entinen esimieheni erään palaverin aluksi kehuskeli että nyt hän pitkällisen yrittämisen jälkeen alitti 45 minuuttia fillarilla työmatkallaan. Viikkoa myöhemmin satuttiin alkumatkasta samoihin liikennevaloihin. Pomo tempaisi etumatkaa, mutta reitinvalinnassa minulla oli etu puolellani. Työpaikalla tulin jo suihkusta kun tämä vasta puuskutti pukuhuoneeseen (no totta puhuen, siellä suihkussa olin ehkä minuutin, koska tavoite oli nimenomaan näpäyttää tuota kehuskelijaa). Kuukautta myöhemmin sain häheltä kuulla että määräaikaista sopimusta ei enää uusita.

Kausaliteetti ei nyt ole tieteellisesti todistettu, mutta samoin lienee asianlaita muissakin tämän ketjun säännöissä.

Hääppönen
29.08.2013, 13.51
Tänään lähdin työmatkatempoon hyvänmielen lähettiläänä (niinkuin aina töihin päin ajellessani). Ilmeisesti olin niin säälittävä tapaus, että ohituksia ei tullut. Itse tuli ohitettua muutama syyntakeeton normiajelija, jotka (raukkaparat) eivät tajunneet olevansa keskellä helvetillistä kisaa.

LJL
29.08.2013, 14.14
Tosi-Tempoaja olisi siis häkeltymättä jatkanut matkaansa yhdellä kammella.

No todellakin. TosiTempoaja® vain sisuuntuu tästä ja jynssää putkelta yhdellä kammella kotiin saakka ohittaen loppumatkalla 10-20 kanssatempoajaa, lastenistuin ja sivulaukku heiluen.

Risto Koivunen
29.08.2013, 16.44
Työmatkatemmon sääntö numero n+1: älä ohita pomoasi.

Mitä se on? No sitä että taannoin nykyisin entinen esimieheni erään palaverin aluksi kehuskeli että nyt hän pitkällisen yrittämisen jälkeen alitti 45 minuuttia fillarilla työmatkallaan. Viikkoa myöhemmin satuttiin alkumatkasta samoihin liikennevaloihin. Pomo tempaisi etumatkaa, mutta reitinvalinnassa minulla oli etu puolellani. Työpaikalla tulin jo suihkusta kun tämä vasta puuskutti pukuhuoneeseen (no totta puhuen, siellä suihkussa olin ehkä minuutin, koska tavoite oli nimenomaan näpäyttää tuota kehuskelijaa). Kuukautta myöhemmin sain häheltä kuulla että määräaikaista sopimusta ei enää uusita.

Kai annoit lähtiessäsi vaivihkaa henkilöstöosaston tietää, kuinka nöyryyttävästi tuo entinen pomosi oli hävinnyt työmatkatemmossa?

Maggo
30.08.2013, 18.38
Työskenneltyäni päivän tänään kotiohviisilta (_____sohvalta) ...ohviisilta, päätin naamioitua työmatkatempoajaksi ja lähteä tutustumaan tähän genreen uudemman kerran. Tämä oli kyllä paha virhe, sillä lajihan on tarkoitettu vain ammattilaisiile. Matka oli Länsiväylänvartta Jätkäsaareen ja takaisin ja HÄVISIN. Pro kuskit hiljaa hivuttautuvat iskuetäisyydelle ja heti kun teet ulkoisesta tekijästä johtuvan virheen (= jarruttaa) ne iskee, putkelle ylämäkeen eikä oma reaktiokyky riitä. Kaksi tappiota täytyi tunnustaa ja vain toiselle pystyi syöttämään häviön karvasta jälkimakua kuittaamalla (anteeksi neitokaiselle, oli kyllä hyvä vääntö päällä). Poistun tappion kärsineenä ja pysyn metsissä ja maanteillä, joissa tätä lajia ei harrasteta.

Jani73
30.08.2013, 19.25
Ilmeisesti tässä nyt treenataan TMT:tä yhdellä kammella polkien.

http://m.youtube.com/watch?v=Rx9SIyFMfcY

Risto Koivunen
30.08.2013, 21.37
Varmuuden vuoksi kannattaa myös treenata kick-bikella, jos molemmat kammet pettävät.

Hyvin on luettu BONKin vinkkejä, sillä jo tänään tuli vastaan kickbikea potkiva työmatkatempoaja.

peruspertti
30.08.2013, 21.44
Eilen tuli tappio. 148 km takana ja viimeinen valoristeys. Siinähän se heppu veti päin punasia ja tappion karvas maku suussa kotia kohti vähän pidemmän ja katkeran työmatkatemmon jälkeen

Risto Koivunen
30.08.2013, 21.55
Aika pitkä kotimatka on peruspertillä ollut töistä.

Shimaani
30.08.2013, 22.01
Työmatkatempossa liikkuu sitten douppaajia. Viime viikolla bongasin Cannondalen sähköpyörän. Kaikki keinot käyttöön.Juu. Pariin kertaan olen ihmetellyt että mikä on kun tuota varpaat ulospäin kaliakassi olalla polkevaa ei vaan saa kii ja sitQ pääsee liki niin huomaa että A-haa, sähköpöörä. Herttaiset vanhat mummelitkin ajaa nykyään akkupöörillä *blink*

Risto Koivunen
30.08.2013, 22.44
Onneksi noihin sähköpyöriin auttaa sama konsti kun kaikkeen muuhunkin työmatkatemmossa: ajaa riittävän kovaa, niin eivät ne ohi tule.

Laillisissa sähköavusteisissa kun on vielä se 25 km/h nopeusrajoitinkin, eli kun vetäisee riittävän vauhdikkaasti ohitse niin koko avustin muuttuukin vain kuolleeksi painoksi kun sähköpyöräilijä yrittää epätoivoisesti välttää tappion karvasta kalkkia.

Highlander
30.08.2013, 23.05
Joo laillisiin, mutta.. edelleen muistan sen kun pari vuotta sitten ajelin sinkulalla vastatuuleen reilu 30 km/h, niin tämmöinen härveli tulee vauhdilla ohi MATALALLA kadenssilla. Onneksi en yrittänyt edes haastaa ;)

Tämä oli se ainoa kerta kun sähköpyörä on tullut ohi. Jos multa kysytään niin edelleen olen sitä mieltä, että jos aikuinen terve mies tarvitsee sähköavustusta ajaakseen polkupyörällä niin...no, jos jätän kuitenkin tähän.. :P

latuman
31.08.2013, 15.49
Pari sähköpyörää bongannu. Yks nuori täti ajo kyllä jatkuvaa 25kmh maksimia aivan joka tilanteesta ja aivan joka välistä. Näytti vaaralliselta minun mielestä. Se tästä vielä puuttuskin että Räsänen kieltää sähköpyörät ku ajetaan tilannennopeudet täysillä.

Risto Koivunen
31.08.2013, 17.41
Todellinen työmatkatempoilijahan ajaa aina täysillä, oli sitä sähköavustusta tai ei. Kaikkein suurin vaarahan on tulla ohitetuksi.

marmar
02.09.2013, 13.17
Jos multa kysytään niin edelleen olen sitä mieltä, että jos aikuinen terve mies tarvitsee sähköavustusta ajaakseen polkupyörällä niin...

Jonkin sortin kateutta aistittavissa ...

Voisin vastaavasti sanoa, että jos aikuinen terve mies tarvii droppitankoa ja alle 50 mm leveitä renkaita pärjätäkseen työmatkatemmossa niin...

Mun mielestä tärkeintä on että jokaiselle on tarjolla mieleinen kulkupeli.

Se tästä vielä puuttuskin että Räsänen kieltää sähköpyörät ku ajetaan tilannennopeudet täysillä.

Omalta kohdalta pitää kyllä sanoa, että jos olen sähköavusteisella liikenteessä, niin tulee ajettua rauhallisemmin kuin muuten. Se kun kiihtyy niin nopsaan ja vaivattomasti siihen rauhalliseen 25 km/h matkanopeuteen mitä sillä pääsee. Sähköavusteinen sopii mainiosti leppoisaan rauhalliseen etenemiseen. Vaikka ajelenkin itse lähes ainoastaan sähköttömällä, niin silti pidän sähköavusteisen pyörän kehittymistä ainoana merkittävänä positiivisena kehityksenä pyöräilyn saralla sitten vaihteiden keksimisen jälkeen. Ei ole sattumaa että keskieuroopassa myytävistä pyöristä merkittävä osa on sähköavusteisia.

Työmatkatemmon kannalata varsin harmittomia pelejä. Yhteen isoon ylämäkeen pitää hiukan katsella ettei ihan juurella aja sähköfillarista ohi. Muuten pysyvät aika nätisti takana.

LJL
02.09.2013, 13.55
Todellinen työmatkatempoilijahan ajaa aina täysillä, oli sitä sähköavustusta tai ei.

Tositempoaja ajaa aina yli 25km/h vauhtia. On nähdäkseni työmatkatemmon sääntöjen vastaista, suorastaan naurettavaa ajatella, että kukaan missään (muussa kuin korkeintaan liikennevaloista kiihdytettäessä, jos ei ole poikkeuksellisesti pystynyt ajamaan päin punaisia) tilanteessa ajaisi alle 25km/h sähköavustuksen katkaisurajan. Siten sähköavustuksella ei ole työmatkatemmon kannalta mitään relevanssia.

Highlander
02.09.2013, 14.16
Jonkin sortin kateutta aistittavissa ...

Voisin vastaavasti sanoa, että jos aikuinen terve mies tarvii droppitankoa ja alle 50 mm leveitä renkaita pärjätäkseen työmatkatemmossa niin...

Mun mielestä tärkeintä on että jokaiselle on tarjolla mieleinen kulkupeli.

Heh, aivan juu kateutta...myötähäpeää paremminkin :rolleyes: Ja nythän oli puhe siis laittomasta pelistä. Muuten hyvin, mutta unohdit droppitangon ja alle 50 mm leveiden lisäksi - vain yksi vaihde ;)

Roopea
03.09.2013, 23.35
Tämä oli se ainoa kerta kun sähköpyörä on tullut ohi. Jos multa kysytään niin edelleen olen sitä mieltä, että jos aikuinen terve mies tarvitsee sähköavustusta ajaakseen polkupyörällä niin...:P

... niille häviää tmt:ssä?

Highlander
04.09.2013, 10.59
... niille häviää tmt:ssä?
En tiedä kun en ole varsinaisesti hävinnyt? Ei mua siis yhtään haittaa jos joku ajaa sähköpyörällä, mutta nämä laittomat viritykset eivät kelveille kuulu kuten ei myöskään mopot mielestäni.
Se on vähän sama kuin minä kaahailisin tuolla muun liikenteen seassa autollani jossa on noin 3 kertaa enemmän tehoa kuin normaali perheautossa ihan vaan siksi koska mä nyt vaan haluan ja voin tehdä niin ja kun vielä muut ovat niin onnettoman hitaita, että pyörivät vaan jaloissa...:rolleyes:

marmar
05.09.2013, 18.45
En tiedä kun en ole varsinaisesti hävinnyt? Ei mua siis yhtään haittaa jos joku ajaa sähköpyörällä, mutta nämä laittomat viritykset eivät kelveille kuulu kuten ei myöskään mopot mielestäni.

Laiton sähköfillari = rekisteröimätön ja katsastamaton moottoriajoneuvo -> ei ole osallisena TMT:ssä.

Noista mopon kuulumisista olen kyllä eri mieltä. Itse ajan työmatkani pelkästään kelveillä, joissa saa ajaa myös mopolla. Ei niistä mopoista varaa tai haittaa ole koskaan ollut. Nopeusero reippaammin ajavan fillarin ja mopon välillä on aika marginaalinen. Turvallisempaa niille mopoille kelvillä on. Täälläpäin liikennemerkkien asettajilla on ollut järki kädessä ja mopoilla ajo on sallittu vain niissä paikoissa, missä se parantaa kokonaisturvallisuutta.

Ne liikennesäännöistä välittämättömät viritetyillä mopoilla kaahaavat ajavat oma-aloitteisesti autoteillä, joten niistäkään ei ole harmia.

Ei mua haittaisi jos sähköavustus jatkuisi esim 35 km/h saakka. Lisävaatimuksena voisi toki olla 18 vuoden ikä. Tuota vauhtia (tai kovempaakin) sitä tulee usein ilman sähköjäkin ajettua.

asb
05.09.2013, 18.54
Simpura. Joku palstalainen (pohkeista tunnistin) Ridleyllä, lenkkareissa, shortseissa ja vihreässä T-paidassa nöyryytti Kauniaisissa. Valkonen pyörälippis vielä päässä, jossa kynällä tehty kirjaimet "FIN". Siis hatussa. Oli väsy ja suojaukset alhaalla, niin helpolla pääsi ohi loivassa ylämäessä.

Mitäs -5, tai jotain.

Ketjureaktio
06.09.2013, 10.01
Oranssiin takkiin ja keltaiseen kypärään verhoutunut rekisteröimättömällä (sähkökäyttöisellä) moottoriajoneuvolla ajanut työmatkailija ohitti minut Pakilassa (Jakokunnantieltä Maunulaan päin), dämn. En olisi kyllä pärjännyt, mies tuli hujauksessa n. 300 m matkan ja katosin (oman nopeuden ollessa arviolta 24-25 km/h) n. 4-500 metrin päähän muutamassa hetkessä. Arvioisin nopeutta olleen vähintään 50-60 km/h (ohitushetkellä ehkä alle 30km/h). Pyörä oli luultavasti joku vanhempi maastopyörä (Trek?), vasemmalla puolen tarakkaa oli pyörälaukku. Etunapana melko iso musta moottori.

Off-topic: Marmarin mielipiteeseen; mopot ei todellakaan kuulu kelveille ja onneksi tämä on lainsäätäjänkin toimesta huomattu. Haja-asutusalueella ehkä, muttei taajamassa. Mopolla on turvallisempaa ajaa ajoradalla. Ja jotta mopoilijan (kenties lyhyestä) elämästä tehdään yksinkertaisempaa, on hyvä että pääsääntö on että kelveillä ajo on kiellettyä. Näin mopoilijan on helpompi mieltää paikkansa moottoriajoneuvojen joukkoon, koska moottoriajoneuvohan se on. Vielä kun puistomopoilijat osaisivat vetää eron Jopon ja mopon välille niin elämä olisi kivempaa :)

Mhii
06.09.2013, 16.59
Eilen töistä lähtiessä Itiksen tienoilla eteeni sattui kaksi oletettavasti työmatkatempoilevaa miespyöräilijää. Iskin peesiin, koska laiskotti. Taaempana ajeleva mies alkoi heti vilkuilemaan olkansa yli ja huomasin, että kulmat olivat kurtussa. Noin kilsan päästä hän näytti kädellään merkin, että minun pitäisi tulla ohi. Ajoin rinnalle (jossa vaiheessa mies vissiin yllättyi siitä, että olen nainen), kiitin ja kerroin vielä, että vauhti oli kyllä minulle ihan sopiva. Tässä vaiheessa miestä alkoi hymyilyttämään. Kiihdytin sitten matkavauhtiini ja miehet jäivät taakse.

Ilmeisesti peesailu ei ole toivottavaa TMT:ssä, koska se aiheutti selvää paheksuntaa ja ahdistusta edelläajaneessa. Jotain pisteitä tässä varmaan kertyi, mutta koska en itse tempoile, niin en viitsi edes laskea ;)