PDA

Näytä tavallinen näkymä : Työmatkatemmon säännöt?

Sivut : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 [12] 13 14 15 16 17

latuman
13.04.2015, 19.57
Setä ajoi yksivaihteisellä pappapyörällä +10 kelissä koko toppakerrasto buutsien kera päällä. Kengänkärjet ulospäin, kantapäillä polkien aivan täysiä ja keskellä tietä. Pirikelloa, paniikissa oikeaan reunaan ja minä siitä sitten ohi. No menin hieman pitempää reittiä niin siinähän se on taas ohitettavana. Taas keskellä tietä, kunnes huomas paniikissa minut ja meni reunaan. Ohitin taas. Pitkässä ylämäessä taas pettämätön AINA PAKKO SURVOA TÄYSILLÄ -tekniikka toimi tempoilijan hyväksi, ja veti ylämäessä TAAS ohi. Rupesi jo naurattamaan. Ei se mitään, minä siitä sitten taas ohi ja sitten tiet erkanivatkin jo.

Hävisin toki, mutta kyllä mua sit huvittaa tuo ajotyyli, etenkin yksivaihteisella pyörällä, että 100% teho ylämäkeen ja tasaiset löysästi ja alamäet tietty vapaalla. Täysin päinvastoin miten itse ajan; ylämäet pikakävelyvauhtia ja alamäet muna-asennossa niin että lähtee kunnes vaihteet loppuu kesken. Kyllä minun tekniikalla ollaan huomattavasti vähemmän soijassa perille päästyä.

surfer
13.04.2015, 23.10
"Mitä helvettiä täällä amatoöörit taas horisevat, kuin ammattilaisia olisivat"?

En ymmärrä tuota lausetta. Siis voiko joku olla TMT ammattilainen? Sehän tarkoittaa, että TMT pro on töissä kun TMT tilanne iskee päälle, jolloin ei voi enää olla työmatkalla siinä merkityksessä minkä TMT neuvottelu lautakunta on manifestissaan määritelly.

asb
14.04.2015, 09.09
Oot vaan katkera, kun sun kuvitteelista ohitusta (valettahan sekin oli, kyllä me tidedetään) ei hyväksyttykään? Hus hus. Mene ajamaan kovempaa.

29er
14.04.2015, 10.13
Aamulla ohitin savuketta polttelevan pyöräilijän, joka ajeli hissukseen ja karisteli välillä tuhkaa. Noin kilometri myöhemmin sama tyyppi ajaa ohitseni (ilman savuketta). Tappio nikotinisitille!

tvain
14.04.2015, 10.26
Noin kilometri myöhemmin sama tyyppi ajaa ohitseni (ilman savuketta). Tappio nikotinisitille!

Suosittelen kyllä sinuakin lopettamaan tupakoinnin. Vaikka tuo tappio onkin suuri häpeä sinulle etkä siitä eroon pääse, niin terveellisillä elämäntavoilla lienee korrelaatiota parempaan TMT-kuntoon ja siten välttämään tulevia tappioita! :)

Oatmeal Stout
14.04.2015, 11.57
"Mitä helvettiä täällä amatoöörit taas horisevat, kuin ammattilaisia olisivat"?

En ymmärrä tuota lausetta. Siis voiko joku olla TMT ammattilainen? Sehän tarkoittaa, että TMT pro on töissä kun TMT tilanne iskee päälle, jolloin ei voi enää olla työmatkalla siinä merkityksessä minkä TMT neuvottelu lautakunta on manifestissaan määritelly.
Siinä väittäessään joku vain imee itseensä sisäistä viisautta esittämällä muita itseään tietämättömämmiksi ja tyhmemmiksi.

Highlander
14.04.2015, 12.29
Miten säännöt suhtautuvat sähköavusteisiin pyöriin? Ajelin eilen työmatkaa tuollaisella vempeleellä ja ohitin pari pyöräilijää. Toinen näistä kyllä kuittasi minut liikennevalojen jälkeen, joten hävisin siinä toki itsekin.
http://blog.edu.turku.fi/turunklassillinenlukio/files/2014/01/DOC090114-09012014134315-0001.jpeg

Mosse
22.04.2015, 14.12
Note to self: talven jäljiltä olevat, kuran ja suolan raiskaamat ketjut pitää rasvata. Nyt ketjujen nitinän kuulee jo kaukaa ja nyt paistit hyppivät tieltä lähteäkseen muka eri suuntaan ennen kuin ehdin ohittamaan ne.

LauriMan
23.04.2015, 17.37
"Jos sinut ohitetaan, olet hävinnyt"
eli näin:
"Nopein määrää tahdin"
Ei mulla muuta :)

Halloo halloo
23.04.2015, 18.23
Pentele, taisin hävitä eilen. Kirvelee.

J-uge
23.04.2015, 22.05
Mites kun on sieraimet niin tukossa että ei pysty ohituksia tekemään rennosti nenän kautta hengittäen kuten asiaan kuuluu? Tappio, oletan?

Hääppönen
23.04.2015, 22.58
Luterilaisen angstin mukaan kysymyksestä suora tappio, mutta todellisuudessa vasta, kun ohittaja lipuu, hurahtaa tms. ajaa ohi ja loittonee horisonttiin. Osta nenäsumutetta. :cool:

Oatmeal Stout
24.04.2015, 10.37
Mites kun on sieraimet niin tukossa että ei pysty ohituksia tekemään rennosti nenän kautta hengittäen kuten asiaan kuuluu? Tappio, oletan?
Ohituksen jälkeen tyhjennetään sieraimet, jaettu ilo on kaksinkertainen ilo.

Vilhelm V
24.04.2015, 18.04

Työmatkatemmon sääntö ei ota kantaa tyylikysymyksiin. Voit polkea rauhassa.

asb
24.04.2015, 19.29
Työmatkatemmon sääntö ei ota kantaa tyylikysymyksiin. Voit polkea rauhassa.

Tyyliin ei, mutta meta-tasolla ottaa. "Jos tarvitsee kysyä, niin hävisit."

Pelkästään tämän takia ne kaikki /kaksi/ sääntöä kannattaa iskostaa mieleen.

Veivaaja
27.04.2015, 14.16
Joten ei kannata kysellä, tappio tulee kumminkin. Kannattaa vain valmistautua seuraavaan tappioon.

haedon
27.04.2015, 18.40
...Kannattaa vain valmistautua seuraavaan tappioon.
Näin tekee häviäjät, muut sen välttämiseen.

Viper
13.05.2015, 09.24
Ajelin maanantaina kotimatkalla kelviä kaikessa rauhassa (n. 25 km/h) kunnes huomasin sivusilmällä kanssatempoilijan saavuttavan minua tien toisella puolen, jalkakäytävällä mummojen, koirien ja lastenvaunujen ohi pujotellen. Lisäsin tietenkin vauhtia sen verran ettei hybrinisti päässyt ohi, mutta mieleeni juolahti kysymys. Onko eri väylillä (autotie, pyörätie, kävelytie) omat sarjat vai osallistuu kaikki yhteen ja samaan tempoon?

Halloo halloo
13.05.2015, 16.00
^ Mikä on autotie?

Oatmeal Stout
13.05.2015, 16.38
^ Mikä on autotie?
Autotie (http://www.autotie.fi/?gclid=CJWnpJHevsUCFeHFcgodfBMADw) tietenkin.

akvavitix
28.05.2015, 14.56
Mitenkäs sukupuolisarjat? Olen ollut huomaavinani aamun tiukassa kirikilpailussa, että monesti miespuolisilla on äärimmäisen kova tarve kirittää vauhdikkaasti naispuolisten ohi, ja jos ei siellä edellä sitten pysykään (esim. ylämäessä) on viimeistään seuraavassa alamäessä taas poljettava kadenssilla miljoona, ettei vaan jää kakkoseksi. Eikös tässäkin lajissa pitäisi kuitenkin olla miesten ja naisten sarjat ihan erikseen?

Kyseessä on lähinnä soidinmenoihin verrattavissa oleva tapahtuma jossa omaa alfastatusta pyritään tuomaan esille. Hiki virtaa ja testosteronia erittyy valtaisat määrät tällaisen egobuustin seurauksena.
Ohitettu nainen voi huokaillen ihailla ohi mennyttä adonista hänen edetessä horosonttiin. Siinä on samalla symboliikkaa: mahtavimmat urokset ovat useimmiten vaikeita saavuttaa.

Anteeksi kun kaivelin vanhoja vuodelta 2011, mutta minun mielestäni ohitettava nainen, erityisesti pyöräilyhousuissa ja mieluiten maantiepyörällä/CC:llä, on ainoa legitiimi syy olla tekemättä nopeaa ohitusta ja jopa hidastaa ja antaa silmiensä levätä hetken.

Fuuga
28.05.2015, 15.07
Sillä taas ei ole mitään tekemistä työmatkatemmon kanssa. Jos jää siihen kuolaamaan ja joku menee ohi; no, on vain yksi sääntö.

akvavitix
28.05.2015, 15.23
Siinä mitataan tosikilpailijan vietti. Kuolaaminen ei ole tekosyy tulla ohitetuksi, mutta legitiimi syy olla ohittamatta liian nopeasti.

BONK
29.05.2015, 13.13
Olin eilen lenkillä ja koukkasin rouvan työpaikan kautta poimimassa hänet mukaan, joten paluumatkakin laskettaneen työmatkatempoon. Havaintoja

1) kisaajia on selkeästi enemmän
2) kisa on selkeästi kovempaa
3) yhtä pahalla näyttää edelleen tuntuvan, että nainen ohittaa

Kävin aluksi ajelemassa pari kymppiä metsäteitä lämmittelynä ja sitten kahvipaussin jälkeen rouvan työpaikalle, jotakuinkin samanmoinen siivu eli varsinainen kisa. Täpärillä saikin tuupata ihan reippaasti, etteivät verenhimoiset tuulipuvut alkaneet hyppiä silmille. Yritystä oli, mutta kilpi säilyi tahrattomana. Kotimatkan palauttelin sitten rouvan peesissä ja siinä jouduttiin toki ohitetuksi kun aerotankomiehet eivät antaneet armoa, mutta voi helvettiläinen mitä ilmeitä taas näki kun kuitattiin muutamia puuskuttajia. Yksikin aikamies pillahti ihan taatusti itkuun kun uudenkarhealla Meridallaan (ja naaman väristä päätellen yli 200 pulssilla) jäi ylämäessä naiselle ja maasturimiehelle. Vannoutunut työmatkatempoilija olisi tietysti jättänyt naisen ajelemaan yksin ja edes yrittänyt laittaa aika-ajomiehille kampoihin, mutta itse olin niin nössö, että tyydyin tappioon vähin äänin.

Hääppönen
29.05.2015, 13.35
Ei sunsta ole oikeaksi työmatkatempojaksi. Aloita siitä, että laitat tunteet narikkaan...:)

BONK
29.05.2015, 13.40
Oikeassa olet. Täytyy varmaan sovitella hametta päälle kun luovutustappion myötä kiveksetkin varmaan kuihtuvat pois...

LauriA
01.06.2015, 09.57
Tuli kunnollinen kurinpalautus aamulla kun ohi sujahti musta Cervelo Huopalahden aseman tienoilla. Oli jo alkanut hiukan ylpistyä kun ohittelee normityömatkalaisia, tätä vastaan ei ollut mitään jakoa.

Aikamoinen työmatkapyörä :)

latuman
01.06.2015, 13.44
Onko kukaan muu huomannu että perustempoilijat perusmarkettifiloillaan vetelee ohi aina jyrkimmissä ylämäissä? Itse menen nimenomaan tosi hiljaa sen yhden jyrkän ylämäen työmatkalla, koska siitä tulevaa hikeä ei saa jäähdytettyä töihin tullessa jos sen menee kovin kovasti, kun on enää puoltoista kilsaa jäljellä.

Tosi monesti käy niin että ihan jokainen mummokin kiskoo mun ohi, mutta sitten sillä puoltentoista kilsan suoralla tottakai itsellä on se 30kmh lasissa, kun hujautan ohi. Eli niiden strategia on ylämäet TÄYSIÄ ja tasaset säästöliekillä. Eihän toi ole kestävää polkemista, vai?

Häviöhän tässä on jo tapahtunut, en minä sitä, mutta mietin vaan että eikö muita haittaa hiestä märkänä puuskuttaminen yhtään? On musta ny kivempaa saapua töihin ja mennä hallin puolelle suht kuivalla päällä. Ois kiva kysyä niijen työkavereilta et haiseeko ne töissä ollessaan paljonkin.

BONK
01.06.2015, 13.52
Vahva myski on voittajan "eau de toilette" ja voittaja ei haise, voittaja tuoksuu.

Fuuga
01.06.2015, 14.01
Häviöhän tässä on jo tapahtunut, en minä sitä, mutta mietin vaan että eikö muita haittaa hiestä märkänä puuskuttaminen yhtään? On musta ny kivempaa saapua töihin ja mennä hallin puolelle suht kuivalla päällä. Ois kiva kysyä niijen työkavereilta et haiseeko ne töissä ollessaan paljonkin.

Suihku on siksi olemassa, että siellä voi käydä pesemässä hiet pois.

Hääppönen
01.06.2015, 14.04
Vaikka nyt offarin puolelle lipeääkin, nämä ylämäkirutistajat vaan vetää trendikästä HIT-treeniä. Ei poista häviötä loittonevan takarenkaan katsojalta.

latuman
01.06.2015, 14.04
Onhan meilläkin suihkut, mutta mielummin menen ylämäet hiljempaa ja jätän suihkun väliin. Kyllähän sitä tietenkin aina vähintään pikkasen hiessä on, mutta se imeytyy hyvin työvaatteisiin <3

petentic
01.06.2015, 14.51
Oikea työmatkatemmon kingi ei tavisten seurassa edes hikoile? ;) Jos ajaisin työmatkatempoja niin ajaisin kyllä kaikki osuudet täysillä. Muutenhan voi joku mennä ohi. Oikeasti ajan kaikki työmatkani ala-pk:lla eli ei-hikoillen, koska se on harjoituksellisesti paras vaihtoehto.

plr
01.06.2015, 19.13
Sähköllä mennään työmatkatempoa. Ei tarvitse hikoilla. :)

Ilborg
01.06.2015, 20.40
Olen kanssa huomannut että perusfillaristit pinkoo ylämäkeen siihen malliin että tavoitteena on pitää tasanopeus tasavoiman sijaan. Eihän siinä mitään vikaa ole, jos polkee jotain 3km matkaa, mutta 21km matkalla tuo taktiikka alkaisi loppumatkasta uuvuttaa. Aina joskus joku tuollaisessa paikassa vetää käppyräsarvisella ohitse, ja kohta olen peesissä kun tulee alamäki tai suora.

Tänään tuli vedettyä ihan tempolla. Piti kokeilla että vieläkö sykkeet saa kohoamaan, kun viime aikoina on vähän ollut vaisua sen kanssa. Yhdessä kohtaa vaikutti ihan kun vieressä ollut olisi yrittänyt lähteä kisaan mukaan, mutta meikäläine tempaisi pystyyn ja polkasi pari kertaa ja vetäsin usean fillarin letkasta ohitse kerralla. Tuulikin oli yllättävän mukava tänään, vaikka saumaa olisi ollut todella ikävään vastatuuleen, nin vain pienehkö osa kotimatkasta kärsi vastatuulesta.

Brutalix
01.06.2015, 20.42
Suihku on siksi olemassa, että siellä voi käydä pesemässä hiet pois.
Ja vessa sitä varten, että siellä voi itkeä tappion tuskaa eikä sitten selitellä täällä. MTFU.

oem
01.06.2015, 21.26
Vaikka nyt offarin puolelle lipeääkin, nämä ylämäkirutistajat vaan vetää trendikästä HIT-treeniä. Ei poista häviötä loittonevan takarenkaan katsojalta.
Sitähän se ja vähempivaihteisille varmaan oikea tapa. Nopeuden nostaminen tasaisella lisäisi pystyasentoisten polkijoiden ilmanvastusta merkittävästi. Ylämäessä kysymys on vaan tehosta eikä muut tekijät vaikuta paljon.

jcool
05.06.2015, 20.55
Tappio aamuliikenteessä! Kova vastatuuli Oulunsalon suoralla ja varjo hiipi silmäkulmaan. Ajattelin, että kuka hullu muka yrittää ohi ;-) Kiristetään nyt hiukan, onkohan juuri oikeasti haluamassa ohi? No olihan se alan mies ku meikän sähkiksestä yrittää ohi ja menikin vielä! Mä ajoin noin 27-30 vastatuuleen ja hurjapää ajoi fixillä vai mikä lie yks vaihteinen kevennetty "formula". No oli vielä yks kikka takataskussa...TURBO -moodi. Pistin kontrollerista isompaa päälle ja ohi. Ajelin jonkin aikaa ja hiljensin takaisin "tour" moodiin. Mietiskelin, vieläköhän jä fiximiehelle menohaluja. Kyllä jäi, sieltähän se taas himputti ohi! Loppumatka piti sitten jutella. Hieno pyörä kuskilla ja tarkaan mietitty yksityiskohdat siihen. Oli myös hyväkuntoinen kuski. Terveisiä sinne Oulunsaloon menevälle hurjalle polkijalle! Tuskin on meikästä haastajaksi ku vaihdan sähkiksen krossariin ja eksyn samalle baanalle :-)

akvavitix
06.06.2015, 00.50
Mä vetäisin eilen ensimmäiset temmot. Mennessä Tuusulasta Vallilaan ei yllättävää kyllä löytynyt varteenotettavaa vastusta lukuunottamatta yhtä vihreätakkisya CC:llään. Mokoma livahti valoista ja minä jäin punaisiin. Muutamaa kilometriä myöhemmin sain saman vihreän takin näköpiiriin, mutta siinä reitit erkani. Amerin risteyksessä vihreitä odottaessa koitin tuimalla katseella haastaa toisen CC-hemmon mäkelänkadun suoralle, muttei osoittanut kiinnostusta.

Kotimatkalla sama meno jatkui. Ogelin aseman kohdalla ohitin yhden CC:n ja hiivin stereotyyppisen tempoilijan beesiin, mutta reitit erkanivat. Kehä III:n jälkeen alkoi hiipiä outo voittamattomuuden tunne, kunnes aivan puskista juuri ennen Ruskeasannan Shelliä kaksi säärikarvaista suhahtivat puolen minuutin välein ohi ylämäkeen...

Puolustukseksi todettakoon, että mulla oli selässä 10kg painoinen tietokonereppu ja ajo oli melko takapainoista. Tangolta polkeminen ei ollut vaihtoehto.

Noh, hävitty mikä hävitty. [emoji15]

Sent from my iPhone using Tapatalk

asb
06.06.2015, 08.02
Aloittelijoiden mokia. Kokeneemmat tietää, että Shellin mäkeen vedetään aina 110 lasissa. Se on tappiopaikkojen klassikko. Samoin kuin Tuomarinkylän tuulitunneli. Pitää osata jakaa voimat oikein, että ehtii palautua tuossa välissä tappioitta.

Ja kaikilla meillä on taakkamme. Toisilla ne ei välttämättä ole selässä. Että siihen ei kannata vedota.

Hääppönen
06.06.2015, 08.40
Tangolta polkeminen olisi mielenkiintoinen nähdä toimintona. :seko:

nopsako
06.06.2015, 09.10
^ murot syliin!!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Hääppönen
06.06.2015, 09.57
Ja nyt, kun hieman aikaa aivot raksutelleet, pääsin asiaan kiinni. Hieman tulkinnanvaraista, mutta lienee jotain tuolla videolla harrastettua toimintaa: http://www.wimp.com/bicycleskill/ Aika kova TMT-tykki pitää olla, jos noin lyö luun kurkkuun muille kisailijoille.

akvavitix
06.06.2015, 12.31
Ai sori, ihan kokonaan unohdin, ettö TMT:n perusolemukseen kuuluu polkea ylämäet satulalta nenän kautta hengittäen. Todella, aloittelijan virhe! ��

Aika vakuuttavaa olisi kieltämättä tuollainen tangolla polkeminen TMT:ssä. �� Noilla välityksillä saisi kadenssi olla melkoinen.

akvavitix
10.06.2015, 11.02
Tuli sitten eräs tempoilija CC:llä vähän Ogelin aseman eteläpuolella risteävältä tieltä farkut jalassa ja pikkutakki liehuen, hiipien tuli takaa ja vetäisi hirveällä spurtilla ohi. Kurvattiin käpylän asemaa sivuavalle kelville ja jamppa jää siihen rullailemaan ja puuskuttamaan nenän kautta... Kirvelevä tappio! Sen oli pakko tulla pilaamaan mun siihen asti hienosti edennyt työmatka! :D

EsaJ
10.06.2015, 11.06
Kiva vetää PK tahdilla trikoot jalassa kuitumaantiepyörällä, kun kaikki menee ohi.... ;). Helppoja pisteitä kerättävänä Suomenoja - Pitäjänmäki välisellä reitillä ;)

aleksik
12.06.2015, 10.37
Hurahdin täysin työmatkatemmon tuomiin haasteisiin viime syksyllä ja siitä asti jokainen työmatka on mennyt veren maku suussa. Tärkeintä ei ole voitto vaan se ettei häviä. Tappiota on tullut usein, mutta eilinen tappio oli jotenkin karvas, joten ajattelin jakaa sen kanssanne.

Olin polkemassa töistä kotiin (pitäjänmäki -> leppävaara). Ensimmäiset kilometrit sujuivat hyvin eikä oikeastaan edes haastajia ilmaantunut. Onnistuin jopa aiheuttamaan muutamalle kanssakilpailijalle tappion törkeröillä ohituksilla risteysalueilla. Tovin poljettua ja lähestyttäessä Vihdintien ja kehä III:n risteystä huomasin silmäkulmassani jotain. Pikainen vilkaisu omaan mittariin ja huomaan kandenssini olevan liian korkea liki 100. Asia on korjattava ennen kuin tappio koittaa, joten ei muuta kuin isompaa välitystä sisään jolla sain kadenssin laskettua liki optimaaliseen 40:een. Samalla kuitenkin huomasin heränneeni kisaan liian myöhään, kun sähkövaihtajilalla varustettu focus kurvasi jo ohitseni. Tappio oli taattu.

En kuitenkaan myynyt maatani vaan, vaan runttasin muutaman kerran oikein kunnolla, jotta pääsen tämän työmatkajumalan peeseen. Törkeästi etikettiä rikkoen peesailin focuksen perässä pitkän vastatuuli osuuden. Seuraavissa liikennevaloissa, joukkoon liitty todellinen työmatkasoturi. Punaisten palaessa, ajattelen nauttai virvoketta juomapullostani, jotta jaksan vielä rankan 30km matkan kotiin. Samalla kun hörppään pullosta valot vaihtuvat vihreäksi ja päiväni on murskana. Hävisin taas. Päätin, että tämä ei jää tähän. Ajan työmatkasoturin ja sähköfocuksen kiinni ja peesailen rankat osuudet heidän perässä. Yhtäkkiä tajuan, että käännyn seuraavasta risteyksestä vasemmalle. Ennen risteystä lasketaan hyvä alamäki, jonka jälkeen tulee kohtalainen nousu. Tiedän tilaisuuteni tuleen. Hyödynnän alamäessä peesiedun törkeästi ja valmistelen julmimman välityksen mitä pyörästäni saa irti. Alamäki muuttuu ylämäeksi ja iskun paikka on tullut. Runttaan kuin viimeistä päivää ja ohitan sekä työmatkasoturin, että fokuskuskin. Turvallisen edun varmistuttua nostan kädet ilmaan sen merkiksi, että hekin hävisivät. Samalla kurvaan vasemmalle kohti laskevaa aurinkoa pois kohtalotovereiden murhaavien katseiden alta.

akvavitix
12.06.2015, 12.49
^ Öö, työmatka Pitsku -> Lepuski..? Vihdintien ja kehä III:n risteys? Yli 30km työmatka? Vedät vissiin ylimääräistä lenkkiä työmatkan ohessa? :D

Santerius
13.06.2015, 08.54
Ja nyt, kun hieman aikaa aivot raksutelleet, pääsin asiaan kiinni. Hieman tulkinnanvaraista, mutta lienee jotain tuolla videolla harrastettua toimintaa: http://www.wimp.com/bicycleskill/ Aika kova TMT-tykki pitää olla, jos noin lyö luun kurkkuun muille kisailijoille.

Voi jumankeikka. Tuollaiset taidot pitäisi kyllä opetella, ja kiinnittää pyörään vielä kaiutin soittamaan samoja eeppisiä säveliä.

Kuinka hienoa se olisikaan voittaa TMT:ssa pakilla eturengas ilmassa, ja nöyryyttää vielä autolijoitakin siinä samalla pitämällä kiinni oikeuksistaan kiertoliittymässä ns. "like a boss"?

Fat Man Sam
11.08.2015, 23.12
Hävisin.

Himmasin vauhtia risteykseen. Hybridimies vetäisi hihaa hipoen ohi. Ilman paitaa, armeijamallinen potta ja maastohousut jalassa. Ammattilainen.

Hävettää. Sovin aamuksi asiakastapaamisen keskustaan. Menen julkisilla.

casanova
12.08.2015, 00.11
Kesän nöyryyttävimmät häviöt TOP 3:

- Ajoin asianmukaisesti ajoradalla ja pysähdyin liikennevaloihin. Vieressä koulupoika jatkoi jalkakäytävää sivuuttaen valot (ei ylitettävää katua, ei jalankulkuvaloja). Tappio on kirvelevä, eikä moraalin kohottamiseksi voi oikein edes kostaa.

- Poljin mielestäni hyvää vauhtia (30+ km/h) pitkällä suoralla, kunnes huomaan ohjuksen suhahtavan ohi. Viimeisen päälle olevista varusteista ja kahdesta juomapullosta päätellen maantiepyöräilijä ei ole työmatkalla, mutta minä olen. Nöyryyttävä tappio vailla revanssimahdollisuuksia.

- Liikennevaloissa odottelen vihreää, kun ohitseni suhahtaa tamdempyörä päin punaisia. Kyydissä oleva pariskunta ei varmasti ole työmatkalla, sillä ikää näyttää olevan yhteensä vähintään 150 vuotta. Ovat varmaan pyöräilleet jo aikaan ennen liikennevaloja. Tappio on silti tappio, eikä pariskunnan ohittaminen sitä miksikään muuta.

Halloo halloo
20.08.2015, 02.27
Hävisin.

Himmasin vauhtia risteykseen. Hybridimies vetäisi hihaa hipoen ohi. Ilman paitaa, armeijamallinen potta ja maastohousut jalassa. Ammattilainen.

Hävettää. Sovin aamuksi asiakastapaamisen keskustaan. Menen julkisilla.

Nauroin. Olen ilkeä, mutta sinut voittanut oli minua ilkeämpi.

Highlander
20.08.2015, 10.26
Hurahdin täysin työmatkatemmon tuomiin haasteisiin viime syksyllä ja siitä asti jokainen työmatka on mennyt veren maku suussa. Tärkeintä ei ole voitto vaan se ettei häviä. Tappiota on tullut usein, mutta eilinen tappio oli jotenkin karvas, joten ajattelin jakaa sen kanssanne.

Olin polkemassa töistä kotiin (pitäjänmäki -> leppävaara). Ensimmäiset kilometrit sujuivat hyvin eikä oikeastaan edes haastajia ilmaantunut. Onnistuin jopa aiheuttamaan muutamalle kanssakilpailijalle tappion törkeröillä ohituksilla risteysalueilla. Tovin poljettua ja lähestyttäessä Vihdintien ja kehä III:n risteystä huomasin silmäkulmassani jotain. Pikainen vilkaisu omaan mittariin ja huomaan kandenssini olevan liian korkea liki 100. Asia on korjattava ennen kuin tappio koittaa, joten ei muuta kuin isompaa välitystä sisään jolla sain kadenssin laskettua liki optimaaliseen 40:een. Samalla kuitenkin huomasin heränneeni kisaan liian myöhään, kun sähkövaihtajilalla varustettu focus kurvasi jo ohitseni. Tappio oli taattu.

En kuitenkaan myynyt maatani vaan, vaan runttasin muutaman kerran oikein kunnolla, jotta pääsen tämän työmatkajumalan peeseen. Törkeästi etikettiä rikkoen peesailin focuksen perässä pitkän vastatuuli osuuden. Seuraavissa liikennevaloissa, joukkoon liitty todellinen työmatkasoturi. Punaisten palaessa, ajattelen nauttai virvoketta juomapullostani, jotta jaksan vielä rankan 30km matkan kotiin. Samalla kun hörppään pullosta valot vaihtuvat vihreäksi ja päiväni on murskana. Hävisin taas. Päätin, että tämä ei jää tähän. Ajan työmatkasoturin ja sähköfocuksen kiinni ja peesailen rankat osuudet heidän perässä. Yhtäkkiä tajuan, että käännyn seuraavasta risteyksestä vasemmalle. Ennen risteystä lasketaan hyvä alamäki, jonka jälkeen tulee kohtalainen nousu. Tiedän tilaisuuteni tuleen. Hyödynnän alamäessä peesiedun törkeästi ja valmistelen julmimman välityksen mitä pyörästäni saa irti. Alamäki muuttuu ylämäeksi ja iskun paikka on tullut. Runttaan kuin viimeistä päivää ja ohitan sekä työmatkasoturin, että fokuskuskin. Turvallisen edun varmistuttua nostan kädet ilmaan sen merkiksi, että hekin hävisivät. Samalla kurvaan vasemmalle kohti laskevaa aurinkoa pois kohtalotovereiden murhaavien katseiden alta.

http://www.meemi.fi/media/created/nbcluo.jpg

IncBuff
10.09.2015, 18.21
Tylysti tuli äsken turpaan Chargen Mixte-tyylisellä sinkulalla ajaneelta neidolta. Ei voinut mitään, mutta tälläinen tappio otetaan nöyrästi vastaan.

VilleW
18.09.2015, 10.46
meni keskiviikkona totiseksi kun alkoi vanhahko 26'' haastamaan. toisella osuudella vasta huomattiin epämääräinen paketti satulatolpassa ja isohko keskiö ja sekös nosti panokset uusiin ulottuvuuksiin.
https://www.youtube.com/watch?v=2UKd5-2YUQw

Hyvä lämmittely oli krossiin mutta hankala oli näyttää coolilta liikennevaloissa :)

PK1
18.09.2015, 11.07
^Tiukkaa settiä. Kaikki hävisivät :D

oem
18.09.2015, 11.30
:DEn olis yhtään häpeissäni. Nuo muut ajo etuperin.:D

Iglumies
18.09.2015, 12.18
Vähän samannäköistä oli täälläkin tänäaamuna, jouduin vaan nöyrtymään krossarille tasasella ja alamäissä, kun vaihdoin eilen 28-piikkisen eturattaan haipalliin.
Ylämäet ja risteykset kyllä meni vauhdikkaammin 2,4" ardenteilla.

IncBuff
18.09.2015, 12.31
meni keskiviikkona totiseksi kun alkoi vanhahko 26'' haastamaan. toisella osuudella vasta huomattiin epämääräinen paketti satulatolpassa ja isohko keskiö ja sekös nosti panokset uusiin ulottuvuuksiin.

Hyvä lämmittely oli krossiin mutta hankala oli näyttää coolilta liikennevaloissa :)
Neljääkymppiä hihaa hipoen lastenvaunujen ohi ja ohitus vastaantulijasta välittämättä. Hienoa toimintaa.

Mika A
18.09.2015, 12.44
Neljääkymppiä hihaa hipoen lastenvaunujen ohi ja ohitus vastaantulijasta välittämättä. Hienoa toimintaa.

Eihän tuossa ilmeisesti oltu edes tosissan, kun pysähdyttiin porukalla punaisten valojen tms. toissijaisen tekosyyn varjolla...:seko:

VilleW
18.09.2015, 13.11
Eihän tuossa ilmeisesti oltu edes tosissan, kun pysähdyttiin porukalla punaisten valojen tms. toissijaisen tekosyyn varjolla...:seko:

Eihän sitä nyt liikennesääntöjä saa rikkoa, kait sekin pykälä jostain TMT for dummies kirjasta löytyy :)

Ja Incille että hyvinhän tuossa kohtaa on tilaa ajaa eikä ole risteävää liikennettäkään. Kuvakulma huijaa, hyvä väli jätettiin ohitettaviin.

Ulkorengas
18.09.2015, 16.30
Olisko väylä ollut tuossa 3,5 m leveä? Ohittaja ajoi suunnilleen keskellä ja lastenvaunut oli n. 20 cm reunasta. Jos molempien leveys on 70 cm, väliin jäi n. 50 cm.

Tähän saakka olen pitänyt huuhaana paikallislehden tekstaripalstan valituksia siitä, että pyörillä ohitetaan kovalla nopeudella hihaa hipoen. Jos jalankulkjalla on pelivaraa 0,5 m takaa päin äänettömästi 40 km/h lähestyvään pyörään, on valittaminen ihan aiheellista. Ehkä kaikkien riskienhallinta ei tuossa ongelmaa näe, mutta onneksi edes joidenkin mielestä tuossa on riski.

Fat Boy
18.09.2015, 16.52
Ehkä kaikkien riskienhallinta ei tuossa ongelmaa näe, mutta onneksi edes joidenkin mielestä tuossa on riski.

Onko lastenvaunujen paikka kilparadalla ja kuka oli videon loppupäässä se kahju, joka ajoi rataa väärään suuntaan??

Mankelist
18.09.2015, 18.49
Onko joku nähnyt sellaista sähkömoottoria, mikä ei juuri eroaisi normikeskiöstä tai taka/etunapaan siro sähkömoottori. Akkupaketin voisi piilottaa helposti vaikka tanko/siivulaukkuun. Pitäis kostaa parille kanssatempoilijalle.

Happiviikset+pullo sivulaukkuunkin on käynyt mielessä, jotta voisi näyttää coolilta ja hengitellä nenän kautta, pitäen suu kiinni. Isojen ajolasien alle viikset voisi saada kohtuuhyvin piiloon, mutta aika ohkanen piuha pitäisi mennä klyyvariin ettei muut huomaa. Toisaalta happiletkun voisi naamioida juomaletkuksi ja ottaa siitä välillä huikkaa suun kautta, kun eivät muut ole katsomassa. Hmmm...

Fuuga
18.09.2015, 21.36
Eihän sitä nyt liikennesääntöjä saa rikkoa, kait sekin pykälä jostain TMT for dummies kirjasta löytyy :)

Ja Incille että hyvinhän tuossa kohtaa on tilaa ajaa eikä ole risteävää liikennettäkään. Kuvakulma huijaa, hyvä väli jätettiin ohitettaviin.

Ja taas on jäänyt joku opintokurssi tmt:n perusteissa suorittamatta - tukiopetusta. Häviö, häviö ja vain häviö merkkaa piittaamatta liikennesäännöistä.

asb
09.10.2015, 11.22
Olipa pitkästä aikaa hauskaa työmatkatempoa, vaikka hävisinkin. Tultiin Vihdintien yli Kehä ykkösen viertä pitkin kohti Lepuskia. Hidastin siihen alikulkuun ja mutkaan ehkä normaalia enemmän, kun on vielä edellisen liian kovaa ajamisen seuraukset aktiivimuistutuksessa. No, takaa pyrähti trikookaveri ohi sillä tyylillä, että nyt mennään kuulkaa ja mennäänkin kovaa. Mikäs siinä kyllä mulla ilmainen kyyti kelpaa, eli kurotin vaakaputkesta isomman vaihteen ja menin peesiin. Vaan ei se kauaa kestänyt, koska kohta sitä joutui jo rullailemaan, ettei turvaväli kutistunut liikaa. Sotaleskensillan nyppylään tultaessa mentiin jo niin hitaasti, etten kehdannut enää roikkua siinä perässä. Annoin Road Masterille vähän rakkautta. Kyllä se vanhakin liikahtaa, vaikka painaa reilusti toistakymmentä kiloa.

Mites muuten, katotteko te millä pyörällä muut ajaa tempoa? Ottaako se koville, jos kilpakumppani ajaa kovempaa 30v vanhalla 12-vaihteisella Nishikillä? Oon hekumoinut ajatuksella, että sen kanssa tulee "lyö lyötyä, siitä on hyötyä"-efekti.

Mosse
09.10.2015, 11.33

Hyvä lämmittely oli krossiin mutta hankala oli näyttää coolilta liikennevaloissa :):) Tuo taaksepäin kuvaava kamera on parhautta, näkee kun se sinitakkinen kaveri laittaa kaiken peliin siellä takana. Tää on oikeaa TMT:a, numerot ja kaikki sillä yhdellä! Harmi että itsellä menny TMT ihan marjojen poimimiseksi kun ei kunnon haastetta tunnu löytyvän...

Oatmeal Stout
09.10.2015, 11.51
eli kurotin vaakaputkesta isomman vaihteen ja menin peesiin.
Ensimmäistä kertaa luin vaakaputkeen sijoitetuista vaihteista Nisikistä, mutta ei se pyörän ikä merkitse mitään nopeuden kannalta.
nimimerkillä myin viime vuonna 40 vuotta vanhan kilpapyörän

BONK
09.10.2015, 12.02
Ensimmäistä kertaa luin vaakaputkeen sijoitetuista vaihteista Nisikistä, mutta ei se pyörän ikä merkitse mitään nopeuden kannalta.
nimimerkillä myin viime vuonna 40 vuotta vanhan kilpapyörän

Vuonna -86 hankin tri-pyöräksi Nishikin ja vaihdevivut olivat vakiona vaakaputkessa (eli ainakin vielä 30 v. sitten löytyi...). Niistä ajoista TMT-kunto on heikentynyt niin merkittävästi, että on ollut pakko opetella elämään säännöllisten tappioiden kanssa.

Tuo "peruutuskamera" on varmasti kuin punainen vaate takana tulevalle. Ei saatana, jos joutuisi katsomaan omaa tappiotaan YouTubesta...

Oatmeal Stout
09.10.2015, 12.11
Vuonna -86 hankin tri-pyöräksi Nishikin ja vaihdevivut olivat vakiona vaakaputkessa (eli ainakin vielä 30 v. sitten löytyi...).
Selvästi minulla on aukko sivistyksessä - stemmissä olevia vaihtajia on kyllä aikoinaan näkynyt.

Hääppönen
09.10.2015, 14.58
Mites muuten, katotteko te millä pyörällä muut ajaa tempoa? Ottaako se koville, jos kilpakumppani ajaa kovempaa 30v vanhalla 12-vaihteisella Nishikillä? Oon hekumoinut ajatuksella, että sen kanssa tulee "lyö lyötyä, siitä on hyötyä"-efekti.
Eikö tällainen häivyttäisi pelkistettyä Vain tappio/häviö -ajatusmallia? :seko::cool:

asb
09.10.2015, 17.18
Eikö tällainen häivyttäisi pelkistettyä Vain tappio/häviö -ajatusmallia? :seko::cool:

Ai niinkö mää sanoin? Taisit lukea rivien välistä omia juttujasi. Siis sitä mä tässä kysyn, että kun sä häviät, niin eiks se nyt oo kovempi häviö, noin niin kuin henkisesti, jos ohittajalla on 30v vanhat kitkat, kun sulla on nelinumeroista kuitua 11-lehtisellä?

Hääppönen
09.10.2015, 17.28
Ei sillä mulle ole mitään väliä, millaisella pelillä ohittaja ohittaa. Tai itse häviän. V'tun sama. Vain häviö merkitsee. Focus kohdallaan. :cool:

viivi
09.10.2015, 21.24
Tappio, rökäletappio, tuli turpaan niin että tukka lähti jne. Kai noilla on edes jonkinlainen vivahde-ero.

Ainoa tappio jonka kanssa en voisi elää on äänekkäällä voimansiirrolla, puolityhjillä renkailla ja lastenistuimella varustettu Helkama Kaunotar, muksu kyydissä ja ostoskassit tangossa roikkumassa.

Antti Salonen
13.10.2015, 12.53
Eilen tuli vuoden eka tappio, ja samantien tuplana. Viime vuosi meni tappioitta ja ilmeisesti ylimielisenä kuvittelin, että niin tämäkin vuosi.

Eilen iltakuudelta ohitin yhden vähän nopeamman parivaljakon Töölönlahden rannassa matkalla pohjoiseen. Helsinginkadulla vilkuilin taakse ja kattelin, että tämä taistelu on voitettu, ja rullailin sitten leppoisammin Pääradan pyörätietä pohjoiseen. Vielä mitä: kaverit tulevat siinä Alppipuiston montussa yhtäkkiä muna-asennossa ohi. Pistin Shimano-napavaihteesta KUTOSEN silmään YLÄMÄKEEN ja runttasin Pasilan asemalle asti luokkaa 500-600 watin teholla -- kavereita ei enää näkynyt.

Tuli siis turpaan, mutta kavereille tuli kaksi kertaa. Toivon kanssa, että tässä on joku vivahde-ero.

Fuuga
13.10.2015, 13.53
Ei ole vivahde-eroja -> tukiopetukseen.

Halloo halloo
14.10.2015, 20.43
Antti, hävisit.

:D

APaavo
21.10.2015, 18.36
Kalasatama eilen klo 23.10, tyhjät kelvit ja raikas ilma, rankasti pitkäksi venynyt duunipäivä, matka kohti itää. Graffitiseinän kohdalta havaitsen että jostain Suvilahden ex-voimala-alueen kätköistä singahtaa matkaan vanha maasturi reippaalla vauhdilla. Kyllä, etunapa on valtava, vauhtia näyttää olevan enemmän kuin 25. Liskoaivot työntää käskyjä jalkoihin kuin ajokoiralla ikään - mikä paisti, viritetty sähköpyörä, tulen ohittamaan Kuliksen sillalle johtavassa ylämäessä. Vähän vauhtia lisää, välimatka kutistuu, voi voi kun kääntyisi klv-mäkeen kohti itää. Uuh, se kääntyi. Vähän lisäpuristusta ja mäessä rinnalle. Seuraa koominen hetki. Sähkökuski vilkaisee sivulle, katse kiertää etunavan, keskiön ja takanavan - häh, tulitsä siihen ilman sähköä? Rupateltiin mukavia Kuliksen metroaseman ylämäkeen saakka, jossa sähkökuskin aloitteesta koeponnistettiin lihasvoima vs. sähköapu. Lihasvoiman kunnian ylläpidon jälkeen tiemme erosivat ystävällisen kädenheilautuksen myötä. Taisi jäädä hyvä mieli molemmille.

Halloo halloo
21.10.2015, 21.10
^ Nyt on joku trolli pesiytynyt tänne. Hus, pois pilaamasta muiden vahingoniloa.

tvain
30.10.2015, 12.32
Tänään aamulla tuli vastaan länsiväylän varren pyörätiellä työmatkatempoilija numerolappu rinnassa​. Kovaksi on käynyt kilpailu.

IncBuff
30.10.2015, 12.45
Hävisin eilen läskipyörälle. Hävettää.

p bonk
30.10.2015, 12.47
Nuo sähköpyörät ovat päässeet pari kertaa yllättämään.

Munarello
04.11.2015, 18.02
Äksön-kämerä on ollut toistaiseksi melko tarpeeton, mutta nyt osui sentään reipasta TMT-henkeä linssin eteen. :D Jonkun mielestä varmaan ihan ok menoa, mutta omasta mielestäni tuommoisen muutaman sekunnin ajansäästön takia ninjana pariakymppiä päin punaisia on typerää. Juu. Tappio tuli, mutta niin tuli TMT-Miehellekin.
https://www.youtube.com/watch?v=63fKQwJMEB8

(https://www.youtube.com/watch?v=63fKQwJMEB8)

Ilborg
04.11.2015, 18.39
Pari päivää puolikuntoisena työmatkaa varovasti polkeneena on tullut muutamia tappioita. Tosin oma hauskuutensa on siinä että selvästi TMT:ä ajavat kuskit tulee välillä ohitse, eikä meinaa päästä enää karkuun vaikka selvästi tekevät kaksin jaloin hommia samalla kun itse polkee rauhallisesti perässä:)

Tappiohan tuosta sääntöjen mukaan tulee, mutta tuleehan siitäkin aika monta tappiota jos joutuu jälkitauteja parantelemaan.

fiber
04.11.2015, 19.07
Kotimatkalla Kaupintien ja Näyttelijäntien risteyksessä tulin pyörätietä punaisiin valoihin. Vaihtumista odottelevien TMT-kumppanien päät pyörivät siihen malliin, että kilpailijoita arvioitiin huolellisesti. Onneksi tulin juuri sopivasti, ettei tarvinnut jalkautua ja saatoin livahtaa muiden ohi. Siinä tuli puoli tusinaa tappion kärsinyttä kertapolkaisulla.

Highlander
05.11.2015, 11.12
Äksön-kämerä on ollut toistaiseksi melko tarpeeton, mutta nyt osui sentään reipasta TMT-henkeä linssin eteen. :D Jonkun mielestä varmaan ihan ok menoa, mutta omasta mielestäni tuommoisen muutaman sekunnin ajansäästön takia ninjana pariakymppiä päin punaisia on typerää. Juu. Tappio tuli, mutta niin tuli TMT-Miehellekin.
https://www.youtube.com/watch?v=63fKQwJMEB8

Buahahaa...no olihan sillä sentään taikaviitta ja kypärä suojaamassa :rolleyes:

Munarello
09.11.2015, 12.14
Pientä TMT-henkeä oli tänäänkin ilmassa. Olin ajellut jo pari kilometriä jonkun verkkaista tahtia (noin 18-20km/h) kippurasarvisella liikkuneen ukon perässä. Edessä oli lakaisukone kelvillä tukkimassa väylää joten koukkasin nurmikolle ja kiersin koneen sieltä. Kippurasarvinen taiteili kelviä pitkin kapeasta välistä ohi ja kiihdytti saman tien kiireesti vauhdin kolmeenkymppiin ja sitten sata metriä myöhemmin kääntyi reitiltä. :D Oman näkemykseni mukaan ukko kärsi tappion, koska ehdin nurmikolla ollessani jo ohittamaan ennen kuin hän pääsi uudelleen vetotöihin. Itsehän hävisin jo alkumetreillä kun valoristeyksessä samainen setä pääsi vanhalla vauhdilla ohitse..

aleksik
10.11.2015, 13.58
Tappioitta ei ole syksy mennyt, mutta olen huomannut, että pimeästä on hyötyä. Amatöörisarjalaiset käyttävät ajovaloja, joten yllättävä tappio on mahdollista välttää seuraamalla aktiivisesti takaa tulevaa valokeilaa. Itse vedän tietysti pimeänä ilman heijastimia, jotta muut tempoilijat ei saa vihiä minusta. Tällä tavalla olen onnistunutkin aiheuttamaan muutaman tappion tosi sotureille.

tvain
10.11.2015, 16.54
Tappioitta ei ole syksy mennyt, mutta olen huomannut, että pimeästä on hyötyä. Amatöörisarjalaiset käyttävät ajovaloja, joten yllättävä tappio on mahdollista välttää seuraamalla aktiivisesti takaa tulevaa valokeilaa. Itse vedän tietysti pimeänä ilman heijastimia, jotta muut tempoilijat ei saa vihiä minusta. Tällä tavalla olen onnistunutkin aiheuttamaan muutaman tappion tosi sotureille.

Se tosin pitää muistaa, että vain tappiot lasketaan. Voittoja ei ole TMT:ssä jaossa. Niinpä jos ohitettava, jolle aiheutat tappio, ei huomaa lainkaan ninja-ohitustasi, niin sehän olisi yhtä tyhjän kanssa kuin nettikirjoittelussa trollaaminen paikassa, jossa kukaan ei lue viestejäsi...

Jani Mahonen
10.11.2015, 23.43
Nuo sähköpyörät ovat päässeet pari kertaa yllättämään.

Joo ja tänä aamuna oikeastaan ekan kerran suorastaan katkesi verosuoni päästä. Täti siinä viihotti ylämäkeen ohi niin että turvaliivin liepeet lepatti. Hävisin.

Lähetetty Tapatalkista, pahoittelen kirotusvirheitä.

latuman
11.11.2015, 17.11
Taas hävisin aamulla. Jyrkässä mäessä, jossa vedän ihan kävelyvauhtia, koska en halua olla töissä yltäpäältä hiessä, joku veti AKKAIN hybridillä ohitte. Rankaisin armottomasti tasaisella, tottakai, mut hommais noikin juntit nyt järkeä päähän... Mitä ideaa on puristaa 500 wattia jaloista johki ylämäkeen, kun tulee vaan epämukava olo ja kaikki vaatteet kastuu hiestä vaikka töissä vaihtais uudetkin alle? Pakko mennä suihkuun tai keksiä joku muu peseytymisratkasu.

Oikeaoppisella tehonsäännöstelyllä pysyy hiki hyvin kurissa ja sen voi vaan kevyesti taputella pois päämäärässänsä. Amatöörit.

Sit nää samat pellet laskettelee alamäet polkematta... Hohhoijjaa. Ite tulen sitten viittä kymppiä ohi ja pelle jää ihmettelee että mikäsesieltätuli. Onko noi ees kuullu power curvesta? Hä?

juhazz
11.11.2015, 18.57
Taas hävisin aamulla. Jyrkässä mäessä, jossa vedän ihan kävelyvauhtia, koska en halua olla töissä yltäpäältä hiessä, joku veti AKKAIN hybridillä ohitte. Rankaisin armottomasti tasaisella, tottakai, mut hommais noikin juntit nyt järkeä päähän... Mitä ideaa on puristaa 500 wattia jaloista johki ylämäkeen, kun tulee vaan epämukava olo ja kaikki vaatteet kastuu hiestä vaikka töissä vaihtais uudetkin alle? Pakko mennä suihkuun tai keksiä joku muu peseytymisratkasu.

Oikeaoppisella tehonsäännöstelyllä pysyy hiki hyvin kurissa ja sen voi vaan kevyesti taputella pois päämäärässänsä. Amatöörit.

Sit nää samat pellet laskettelee alamäet polkematta... Hohhoijjaa. Ite tulen sitten viittä kymppiä ohi ja pelle jää ihmettelee että mikäsesieltätuli. Onko noi ees kuullu power curvesta? Hä?

Perushybridin ajoasento ei ole kovin anteeksiantava yli kolmenkympin vauhdeissa.. :p

Ilborg
11.11.2015, 19.14
Huh, tempopäivä. Molempiin suuntiin työmatkaa tehdessä joutui armottomasti piiskaamaan kulkinetta eteenpäin jottei elämää raastavaa tappiota tulisi. Näin syksyllä tuntuu että alkaa perusjantterinkin taso kasvamaan, tai oma napavaihde/lihakset hyytymään. Toki jos yhteisen matkan pituus riittää, niin usein nämäkin alkavat hyytymään muutaman kilometrin jälkeen. Lyhyen matkan (<10km) polkijoillahan on kotikenttäetu, kun voi aina ajaa täysiä, ja täten aiheuttaa tappiota ihmisille jotka pelkäävät myös sitä että häviö koittaa seuraavana päivänä kun ei jaksakkaan polkea.

Ulkorengas
11.11.2015, 22.34
Taas hävisin aamulla. Jyrkässä mäessä, jossa vedän ihan kävelyvauhtia, koska en halua olla töissä yltäpäältä hiessä...

Kuulostaa selittelyltä.

Mitä ideaa on puristaa 500 wattia jaloista johki ylämäkeen...

Taktiikka näyttää toimineen paremmin kuin hyvin.

Oatmeal Stout
12.11.2015, 14.34
Mitä ideaa on puristaa 500 wattia jaloista johki ylämäkeen,
Hakusessa olisi 700w samaan mäkeen tai yli 2kw seisovaan lähtöön.

kolistelija
12.11.2015, 14.40
Haha! Ajaako joku muu ku lappilaiset mäkiä Suomessa alle 500W? :D

tvain
21.03.2016, 11.34
Olipa pitkästä aikaa talven jälkeen tänään todellista työmatkatempo-fiilistä. Omista tappioista ei nyt tarvitse puhua kovin paljoa, kunhan nyt vaan havainnoin tätä fiilistä.

Ensin Eliel Saarisen tiellä ohitin läskipyörän juuri ennen Aino Acktenin tien ympyrän pyörätieremonttia. Läskipyörä jäi sitten ilmeisesti kannoille roikkumaan tai muuten vain lisäsi vauhtia. Vai oliko liikenteessä kaksi samanväristä läskiä? Nimittäin Huopalahden aseman alituksen jälkeen ja Haagan liikenneympyrää lähestyttäessä oli läski rinnalla, mutta kadun toisella puolella olevalla pyörätiellä. (Itse vaihdan Isonnevantiellä puolta.)

Huopalahden aseman alikulussa pyöräliikenne jonoutui ja oranssi On-One(?), jonka ohitin, sai kiinni Paciuksenkadun valoissa, mutta ei tainnut kuitenkaan kuski olla tmt-fiiliksellä valojen vaihtuessa.

Siitä alkoikin sitten tositempo, kun jostain takaa puski tuulipukuhybridisti. Itse vaihdoin puolta Korean suurlähetystön kohdalla, jolloin tämä tmt-sankari pääsi ajamaan ohi jatkaen eteläpuolen pyörätietä, kunnes hän onnistui Krogiuksentien risteyksen tienoilla vaihtamaan minua sujuvammin puolta, ja siitä sitten Liljasaarentiestä yli punaisia vasten. Ajelin sitten perässä Länsiväylälle asti. Oma keskinopeus tällä pätkällä 28,8 km/h. Aika nolo tappio kun minä en uskalla lumisilla teillä mutkiin tuon kovempaa ajella.

Dr TuKo
31.05.2016, 13.06
Kesäisen sään saapumisen huomaa tässä ketjussa. Eihän kukaan halua mainostaa julkisesti häviöputkeaan jopoilla ja mummiksilla kaahaaville.

TMT:ssä ei ole mitään mahdollisuuksia kun eteen tulee pyöräilijän eettinen dilemma.

oppes
31.05.2016, 13.24
Eilen meinasi otsasuoni räjähtää kun kotimatkan jyrkässä ja pitkässä (seli-seli) ylämäessä alkoi takaa kuulua kevyt sirinä ja mummo painoi ryhdikkäästi sähköavusteisella mankelilla kypärä kallellaan ohi. Vaahto suusta tunkien oli pakko sinnitellä kannoilla. Onneksi vaihtui alamäeksi ja tasamaaksi aika pian ja pääsi kuittaamaan nöyrytyksen.

Ari H
31.05.2016, 14.17
Oliko mukana myös pyöräilijän eettinen dilemma hidastamassa?

oppes
31.05.2016, 14.43
^ Ei eettistä dilemmaa... :)

JackOja
31.05.2016, 14.45
...pääsi kuittaamaan nöyrytyksen.

Et sä mitään kuitannut. Hävisit ja sillä sipuli.

oppes
31.05.2016, 15.46
Et sä mitään kuitannut. Hävisit ja sillä sipuli.

Näinhän se on, mutta itselle saa valehdella, kuvitella ja olettaa... :D

Vilhelm V
31.05.2016, 17.36
Onko noi ees kuullu power curvesta? Hä?

Hitsi mitä ammattitermistöä, ei meinaa perässä pysyä. Power curve lienee sukua pyöräilijän eettiselle dilemmalle.

gnothi seauton
08.06.2016, 14.31
Työmatkatempoilua vuonna 1992.

https://www.youtube.com/watch?v=uyrlEE9AV58

VesaP
30.06.2016, 10.24
Eilen törmäsin poikkeuksellisesti kahteen TMT-säännöt oikein sisästäneisiin ihan peräjälkeen.

Ensin saavutin heittämällä jonkun jannun cyclocrossarilla. Ajeli siviilit päällä tukka hulmuten ja kun olin rinnalla niin äkkiä kädet tipahti alaotteelle ja hartiat kyyryyn ja lähti vetää miljoonaa. Itse jatkoin samaa vauhtia millä saavutin sällin. Harmillisesti se kääntyi sit 500m päästä sivuun pyörätieltä joten ei päässyt kuittaamaan takaisin myöhemmin. Olin satavarma että kohta hyytyy...

Ja heti tään jälkeen sama homma jonkun työmatka-hybridistin kanssa. Saavutin ja kun heitin rinnalle ja olin ajamassa ohi niin klixklix kuuluu vaihteista ja äijä lähtee vispaamaan kuin luoti eteenpäin. No, taas jatkoin omaa vauhtia ja se ei onneksi kääntynyt minnekään joten noin parin kilsan jälkeen alkoi selkä lähestyä ja heitin lopulta heittämällä ohi kun kaveri hyytyi.

paaton
30.06.2016, 10.44
Eilen törmäsin poikkeuksellisesti kahteen TMT-säännöt oikein sisästäneisiin ihan peräjälkeen.

Ensin saavutin heittämällä jonkun jannun cyclocrossarilla. Ajeli siviilit päällä tukka hulmuten ja kun olin rinnalla niin äkkiä kädet tipahti alaotteelle ja hartiat kyyryyn ja lähti vetää miljoonaa. Itse jatkoin samaa vauhtia millä saavutin sällin. Harmillisesti se kääntyi sit 500m päästä sivuun pyörätieltä joten ei päässyt kuittaamaan takaisin myöhemmin. Olin satavarma että kohta hyytyy...

Ja heti tään jälkeen sama homma jonkun työmatka-hybridistin kanssa. Saavutin ja kun heitin rinnalle ja olin ajamassa ohi niin klixklix kuuluu vaihteista ja äijä lähtee vispaamaan kuin luoti eteenpäin. No, taas jatkoin omaa vauhtia ja se ei onneksi kääntynyt minnekään joten noin parin kilsan jälkeen alkoi selkä lähestyä ja heitin lopulta heittämällä ohi kun kaveri hyytyi.

Eli ensimmäisen lähdön hävisit. Haha!

Työmatkatemmossa ei väsymistä näytetä, vaan vilkuillaan opasteita ja käännytään ennen ohitetuksi tulemista "töihin"

Viimeksi lauttasaaren sillalla piti alkaa juttelemaan rennosti kaverille uudesta reitistä, kun joku hlvtin 26" maasturi meinasi painaa meistä ohi. Pikainen poistuminen keilaniemeen ja kisa oli voitettu :)

VesaP
30.06.2016, 10.57
joku hlvtin 26" maasturi meinasi painaa meistä ohi

Jos ei olis ollut paikan tunnusmerkkejä (Lauttasaari) niin olisin kysynyt oliko musta Scott ja kuskilla Simons Cat ajoapaita päällä. :D

paaton
30.06.2016, 11.00
Taisi olla valkea trek, mutta kuski oli kyllä vähintäänkin tourin pääjoukkoon kuuluva :)

PatilZ
30.06.2016, 11.17
Pikainen poistuminen keilaniemeen ja kisa oli voitettu :)

Mistä lähtien TMT:ssa voi voittaa, voitetaan tai on voittajia?

oppes
13.07.2016, 18.44
Ja tänään klassikko. Kotimatkalla nuori jannu painoi lippalakki väärinpäin tangolta ylämäessä ohi väkisin vääntäen. Heti mäen jälkeen jatkoin perusvauhtia ja kaverista ohi. Kilometri myöhemmin tempaisi taas pyörä keikkuen ohi ja jäi kymmenen metrin päähän eteen. Huomasin saavuttavani tuota mutta ajattelin "etten viitsi" vaan jäin sitten parin kilometrin ajaksi tuon taakse. Ongelmana vaan oli, että väkisin meinasi mennä ohi ja ajelinkin sitten puoliksi tuon rinnalla. Yritin kysäistä tuolta vielä miksi on pakko päästä ohi kun kuitenkin jää sitten eteen / jalkoihin, mutta ei kuullut vissiin mitään kun oli napit korvissa. No parin kilometrin jälkeen palasin norminopeuteen ja jatkoin tasavauhtia tuosta ohi. Sen jälkeen ei jannu enää ohi tullut tai yrittänyt ja 4km myöhemmin kun käännyin tieltä, oli ukko muutaman sata metriä perässä. Eli tällä kertaa tempokisan voitto kotiin näyttävästi mutta ei kovin suurta tyydytystä tuntien. Korkeintaan se että melkein kuuskymppinen ukko nöyryyttää (alle?) parikymppistä tuo hieman hyvää mieltä :D

Fuuga
13.07.2016, 19.44
^Ei tuolla iällä ole vielä opittu työmatkatemmon sääntöjä.
Mutta onhan se jo aikoja sitten tietty ettei ikä korreloi tietämyksen kanssa.

JackOja
13.07.2016, 22.02
Ihan selvä häviö.

Hääppönen
13.07.2016, 22.27
Jos nyt jaksoin ollenkaan oppeSin luuserijuttua lukea useamman tappion jälkeen, voit vaihtaa työmatkakävelyyn. Jos et ymmärrä tappion kalkin määrää...

oppes
14.07.2016, 00.04
:D What ever... Ei oo säännöt selvillä eikä oikeastaan jaksa kiinnostaakaan. Mää vaan poljen omaa "vauhtiani". Ongelma ei ole jos joku menee ohi. Menen myös ite ohi silloin kun oma vauhti ylittää selvästi perse edellä vastaan tulevan. Mutta en kiihdytä vauhtia päästääkseni ohi tai en mene ohi jos arvioin jääväni toiselle jarruksi.

JackOja
14.07.2016, 00.38
Hävisit jo, ei se selittämällä miksikään muutu.

plr
14.07.2016, 00.45
.. painoi lippalakki väärinpäin tangolta ylämäessä ohi väkisin vääntäen. .. Kilometri myöhemmin tempaisi taas pyörä keikkuen ohi ..

= 2x häviö. Se, ohititettiinko ohittaja myöhemmin tai jätettiinkö hänet pölypilveen, ei merkitse mitään. :D

oppes
14.07.2016, 11.00
= 2x häviö. Se, ohititettiinko ohittaja myöhemmin tai jätettiinkö hänet pölypilveen, ei merkitse mitään. :D

Oukei. Mä vasta opettelen.Nyt harmittaa ihan hitosti :D Näinköhän saan kiukultani nukutuksi?

Veivaaja
14.07.2016, 12.54
Joo, ihan ehdottomasti väärin ajettu ; )

J-uge
14.07.2016, 12.55
Jos hyvää mieltä TMT:ssa tuntee niin ehdottomasti väärin ajettu. Aina kuuluu harmittaa, joko tappio, tai ainakin se että hitaammat pyörii jaloissa.

Ari H
14.07.2016, 17.32
Ajoin työmatkatempoa; oikealta meni Jopo ohi; se tempo jäi sitten siihen.

oppes
14.07.2016, 18.05

Täydellinen nöyryytys, täydellinen mielipaha - onnistunut TMT :D

TeKu
17.08.2016, 00.26
No niin, tänään se sitten kävi.
Työpaikan pihalta ajotielle, vilkaisu vasemmalle ja pikainen huomio, että kyseisestä suunnasta, alle sadan metrin päästä saapuu maantiepyörä. Kaarran eteen ja puhelin soi taskussa. Kaivan puhelinta ja siirryn liikennesääntöjen vastaisesti vasempaan reunaan, koska seuraavassa risteyksessä tulen kuitenkin hieman oikaisemaan pientareen kautta vasemmalle. Kun saan puhelimen käteen, menee maantiepyörä lentämällä ohi ja jatkaa samaa vauhtia vielä kolmion takaa risteyksen yli. Taas opin uutta eli TMT:ssä ei todellakaan ole aikaa ja tarvetta sivuteille vilkuilla.
Koska ajan työmatkat täpärillä, väijyn kyseistä kuskia niin kauan että yllätetyksi tulemisen osat vaihtuvat. Vedän vaikka ojan kautta ohi.

Mutta siitä huolimatta olen tämän päivän kohtaamisessa se kuuluissa luuseri ja häviäjä.

Hippo04
17.08.2016, 11.15
Tappiosta suivaantunut?

Pyöräilijä kuristi toista pyöräilijää Baanalla Helsingissä – ”Vain kahden kellonsoiton tähden” (http://www.hs.fi/kaupunki/a1471398186067)

JackOja
17.08.2016, 11.23
^taas yksi hyvä syy olla kilistelemättä kelloa.

Oatmeal Stout
17.08.2016, 12.00
^Pippurisumutin tulisi integroida pyöräilyhanskaan.

J.Kottenberg
17.08.2016, 12.39
Joo, ei kannata paljoa kelloa kilistellä. Ehkä naisille enintään. Tosin onhan niissäkin nykyisin vaikka mitä kamppailulajiharrastajia joten turpaan voi tulla että loppu tukkakin lähtee.

Jyri K
17.08.2016, 15.48

Menikö se jotenkin näin?

https://media.giphy.com/media/l46CyvaXOp340i4rS/giphy-downsized-large.gif

https://media.giphy.com/media/l46CyvaXOp340i4rS/giphy-downsized-large.gif

Ari H
17.08.2016, 16.31
Muuten kyllä, mutta en suostu käyttämään pyöräilytrikoita (tai mitä se nyt ovatkaan). Enkä kehoita kenenkään muunkaan käyttään, mikäli rasvaprosentti ylittää sydäntautiliiton suositukset.

Oatmeal Stout
17.08.2016, 16.49
Muuten kyllä, mutta en suostu käyttämään pyöräilytrikoita (tai mitä se nyt ovatkaan). Enkä kehoita kenenkään muunkaan käyttään, mikäli rasvaprosentti ylittää sydäntautiliiton suositukset.
Muissa vaatteissa ei opittuja ruokailutottumuksia saa esiin ja siksi trikoon pitäisi olla pakollisia kaikille, joiden painoindeksi on yli 30!

Pölhis
17.08.2016, 17.11
Pitäisikö KOK:lta pyytää, että TMT otetaan ohjelmaan mukaan?
Olisi oikeaa olympiahenkeä, kun lajia ei edes voi voittaa, vaan osallistuminen (ja lopulta häviäminen) tärkeintä.

tikola
17.08.2016, 17.33
Pitääpä pistää muistaessa oman urani pahin tappio. Aikaa on ehkä 10-15 vuotta ja paikkana Tikkurila. Joku nainen ajoi aika vauhdikkaan oloisesti ja suunnittelin ajavani kiinni. Sainkin kiinni yksissä liikennevaloissa todetakseni että hän oli Tea Viksted-Nyman menossa maalaushommiin kohti Helsinkiä. Nainen loittoni välittömästi liikennevalojen jälkeen ja jäin jatkamaan matkaani omaan tahtiin. Ei jäänyt palaa siinä kisassa. Täytyi olla joskus vuoden 2003 jälkeen eli sellainen 10v hänen olympiaedustusten jälkeen. Kulki silloin ainakin vielä varsin hyvin.

J-uge
17.08.2016, 19.06
Olisi oikeaa olympiahenkeä, kun lajia ei edes voi voittaa, vaan osallistuminen (ja lopulta häviäminen) tärkeintä.

Ja palkintopallilla buuataan sitten kaikille.

Äijä
17.08.2016, 20.46
Tässä ei ehkä noudatettu työmatkatemmon sääntöjä:
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000001242217.html

oem
17.08.2016, 21.17
Aika vaatimaton ääni tädin kellossa.

luru
18.08.2016, 10.13
Tässä ei ehkä noudatettu työmatkatemmon sääntöjä:
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000001242217.html

Sent from my iPad using Tapatalk

viivi
23.08.2016, 13.03
Tärkeintä ei ole tappio vaan rökäletappio. Mutta... Kuinka paljon nöyryyrytystä ihmisen täytyy sietää? Eikö teillä ole mitään käytöstapoja?
Ei se ole enää kivaa kun 20 vuotta nuoremmat tulevat ohi vaihdepyörillään tasamaalla tai alamäessä. Pakkohan se on (ainakin yrittää) näyttää närhen munat seuraavassa ylämäessä. Tajuatteko että siinä tulee hiki ja töitäkin pitäisi vielä jaksaa tehdä ja matkaa on melkein 20 km.
Paluumatkalla Baanalla tulee joku Strava-tempoilija ohi ja pysähtyy Musiikkitalon kohdalle koipiaan venyttelemään. Miten tähän pitäisi suhtautua? Työmatkakiusaajia olette kaikki.

Ei, en ole se kuristaja. Mulla on alibi. Viime aikoina olen lyönyt Baanan laskuriin seuraavanlaisia lukemia: Menomatkalla n 2500 ja paluumatkalla jotain 10 ja 20 välillä.

Tulisi jo talvi, tai ainakin syksy, niin liikkeellä on vain todelliset ammattilaiset. Silloin voi noudattaa Keke Rosbergin viisautta "kusessa ollan vasta sitten kun selitykset on loppu".

Fuuga
23.08.2016, 13.08
viivi, ajattele vain näin, että kirkkaamman kruunun saat - sitten ehkä ja joskus :).

Vohveli86
23.08.2016, 22.32
Tulin tänään yllätetyksi työmatkalla, kaveri kerkesi ohi ja sitten alkoi raivoisa perässä ajaminen, että saan kuitattua, mutta sainkin pisteen ohitettuani sellaisen minitraktorin. Se hymyilytti niin paljon että jäi se alkuperäinen kisa välistä. Onks tää niinkun tasuri?

Lähetetty minun SM-J500FN laitteesta Tapatalkilla

Moska
23.08.2016, 22.40
Ei oo, kun rökäle tappio :D

plr
23.08.2016, 22.42
Ohituksista ei saa pisteitä, vastustaja sai tappion. TMT:ssä tasapeliä ei ole olemassa. Elämä on kovaa.

Jneed
23.08.2016, 22.48
Tulisi jo talvi, tai ainakin syksy, niin liikkeellä on vain todelliset ammattilaiset. Silloin voi noudattaa Keke Rosbergin viisautta "kusessa ollan vasta sitten kun selitykset on loppu".

Pakko lainata viivin erittäin hyvää lausahdusta. Olen samaa mieltä!
Menis jo vee ittuun nuo talvisin autolla ajavat urpot. Kesän nuo vetää niinkuin 100m finaalia ja ovat voittajia. Talvella noilla ei oo saumoja kun väännetään metrisessä hangessa. Siellä ei sikailemalla ja 23mm slikseillä pärjää.

Hääppönen
23.08.2016, 22.48
Oi aikoja, oi tapoja. Ensin s e l i t e l l ä ä n. Puuttumaan jäi vain "huonot biorytmit tänään" ja "eilinen ja sitä edeltävien päivien treeni" yms. pas*aa, jolla ei ole mitään tekemistä työmatkatempossa. Häviö. Ja seuraavaksi lasketaankin sitten jo pisteitä. Buahhahhah. Häviäminen eli tappio. Voi tavata hitaasti ja yrittää sisäistää merkityksen. Työmatkatempossa tappio.

JackOja
23.08.2016, 23.00
Onks tää niinkun tasuri?

Hävisit.

marmar
23.08.2016, 23.05
Työmatkatempossa tappio.

... tuli ekaa kertaa tänä vuonna. Sähköavusteinen meni inisten ylämäessä ohi, kun luulin olevani yksin autiolla kelvillä ja ihastelin kaikessa rauhassa auringon nousua... pelkäsin jo punaisissa seisoessani tuplatappiota, mutta oli jäänyt tappiota seuranneen ohituksen jälkeen niin kauas taakse, että etumatka kesti yhden punaisissa seisomisen.

Tähän saakka olen luottanut vauhtiin, mutta sähköavusteiset on ylämäessä niin arvaamattomia että pitäisköhän hankkia peili, että osaa paremmin optimoida tehonjaon...

paaton
23.08.2016, 23.14
Pakko lainata viivin erittäin hyvää lausahdusta. Olen samaa mieltä!
Menis jo vee ittuun nuo talvisin autolla ajavat urpot. Kesän nuo vetää niinkuin 100m finaalia ja ovat voittajia. Talvella noilla ei oo saumoja kun väännetään metrisessä hangessa. Siellä ei sikailemalla ja 23mm slikseillä pärjää.

Nänänää :) Taisit hävitä eilen?

Työmatkatempo ajetaan aina täysillä ja välineissä ei säästellä. Pistosuojaamaton 23mm kisarengas on ainoa oikea vaihtoehto.
Talvella jätetään takalokasuoja pois, jotta kurat lentäisivät varmemmin ohitetun naamalle.

Smo
23.08.2016, 23.25

Työmatkatempo ajetaan aina täysillä ja välineissä ei säästellä. Pistosuojaamaton 23mm kisarengas on ainoa oikea vaihtoehto.
Talvella jätetään takalokasuoja pois, jotta kurat lentäisivät varmemmin ohitetun naamalle.

Tässä nyt pari päivää testaillu Espoosta keskustan tai Pasilan läpi itään ja täytyy sanoo ettei oo polvivammasella maasturin kanssa mitään jakoo. Jos matka olis pari kilsaa menis ihan hyvin.

Fuuga
23.08.2016, 23.53
Tulin tänään yllätetyksi työmatkalla, kaveri kerkesi ohi ja sitten alkoi raivoisa perässä ajaminen, että saan kuitattua, mutta sainkin pisteen ohitettuani sellaisen minitraktorin. Se hymyilytti niin paljon että jäi se alkuperäinen kisa välistä. Onks tää niinkun tasuri?

Saa kuitattua? ja Onks tää niin kun tasuri? Se oli häviö, pahvi. Jo pelkkä vakio 'Lähetetty minun SM-J50FN laitteesta Tapatalkilla' -signature osoittaa ettei ole ymmärretty sitten mitään.

plr
24.08.2016, 00.20
.. pitäisköhän hankkia peili, että osaa paremmin optimoida tehonjaon...

Ei. Aja kovempaa.

Vohveli86
24.08.2016, 07.04
Tästä karvaasta tappiosta melkein selvinneenä poljen tänään täysillä ja hope so, ohitan pari mummopyörää.

Vohveli86
24.08.2016, 07.08
Ja nyt on allekirjoituskin sopivaasti pielessä

Lähetetty käyttäen sisuria

Fuuga
24.08.2016, 08.56
Sopii kuvaan, sisurilla mitään siellä sisällä tee kun tubeless kulkee kovempa ;).

Highlander
24.08.2016, 10.22
Ajoin tänään pitkästä aikaa yksivaihteisella. Kunto on niin huono, että päädyin peesailemaan kaikkia naisia äänekkäästi huohottaen jotka sain kiinni. En uskaltanut ohittaa ketään.

Jneed
25.08.2016, 12.15

En muuten hävinnyt, edes muksuja kärryllä hinaten, mutta vois nuo tien tukkeet mennä jo pois tuolta kelveiltä ja siirtyä auton ratin taakse pelleilemään. Kuinka paljon nöyryytystä tuollanen 50+ spandexi kestää? Kesäksi hommataan XXL:stä maantiepyörä ja kamppeet, väännetään kesä naama punaisena tmt:a ja koetaan tappioita tappioiden perään. Mahtaa olla meisseli jo valmiiksi otsassa kun päästään sen saksalaisen preemium auton puikkoihin taas sysssymmällä:)

paaton
25.08.2016, 12.21
En muuten hävinnyt, edes muksuja kärryllä hinaten, mutta vois nuo tien tukkeet mennä jo pois tuolta kelveiltä ja siirtyä auton ratin taakse pelleilemään. Kuinka paljon nöyryytystä tuollanen 50+ spandexi kestää? Kesäksi hommataan XXL:stä maantiepyörä ja kamppeet, väännetään kesä naama punaisena tmt:a ja koetaan tappioita tappioiden perään. Mahtaa olla meisseli jo valmiiksi otsassa kun päästään sen saksalaisen preemium auton puikkoihin taas sysssymmällä:)

On muuten parhautta kuitata kuntoilija tenavan kanssa peräpyörällä :)

oppes
25.08.2016, 12.39

Pitääks Spandexien käyttö lopettaa kun tulee 50 puntariin :D ?

Oatmeal Stout
25.08.2016, 13.09
Pitääks Spandexien käyttö lopettaa kun tulee 50 puntariin :D ?
Korkeintaan painoindeksin ollessa 50

Leewi
25.08.2016, 14.29
Yhdyin kotikadulta kevlille, samalla hetkellä kanttareita varoessani näkemäesteen takaa sujahti selkeä ammattilainen (nainen) ohitseni varmaan 20km/h vauhtierolla. Näkemäeste saattoi olla huolimattomuusvirhekin. Muserruin täysin, annoin kahden seuraavaakin mennä menojaan. En ehkä kestä enään.

oem
25.08.2016, 15.12
^Inhimillinen tragedia. Toipuminen voi viedä pitkän ajan.
Tai sitten vaan unohtuu.;)

nopsako
25.08.2016, 15.50
Yhdyin kotikadulta kevlille, samalla hetkellä kanttareita varoessani näkemäesteen takaa sujahti selkeä ammattilainen (nainen) ohitseni varmaan 20km/h vauhtierolla. Näkemäeste saattoi olla huolimattomuusvirhekin. Muserruin täysin, annoin kahden seuraavaakin mennä menojaan. En ehkä kestä enään.

Myöntäminen on ensi askel eheytymiseen! Vaikka olet hidas niin samalla rehellinen ja rohkea [emoji109]

Vohveli86
26.08.2016, 09.43
Ajoin tänään pitkästä aikaa yksivaihteisella. Kunto on niin huono, että päädyin peesailemaan kaikkia naisia äänekkäästi huohottaen jotka sain kiinni. En uskaltanut ohittaa ketään.
Välillä tekee itsekkin mieli jäädä naisien taakse ajamaan, huohottaakkin saa kun läskillä punnertaa, tol ylimääräisel sisuril vois vaik vähän läiskiä edellä ajaviin vauhtia, jos ei tee mieli ohittaa.

Torstain temmossa läskillä ohitettu 7 mummoa ja 2 hybridiä.

Jartsu01
28.08.2016, 10.44
Torstaina koin murskatappion kun Jopo meni ohi.

Hidastin liikennevaloihin ja rullasin Jopon ohi puolivahingossa, mutta tämäpä painoi punaisia päin jättäen minut ihmettelemään valoihin. Siinä meni aamupäivä pilalle tappion nöyryyttävää kalkkia nieleskellessä 😣

Lähetetty minun SM-G925F laitteesta Tapatalkilla

Pölhis
09.09.2016, 00.56
Tänään olin muilla asioilla, mutta reppu selässä liikkeellä juuri työstäpaluuaikaan. Tuli mieleen, että pitäiskö ruveta hämmentämään kuvioita ja aina, kun mahdollista, lähteä lenkille työmatkasiirtymisen aikaan ja reppu selässä? onko se liian ilkeätä?

Santerius
09.09.2016, 06.47
Tänään olin muilla asioilla, mutta reppu selässä liikkeellä juuri työstäpaluuaikaan. Tuli mieleen, että pitäiskö ruveta hämmentämään kuvioita ja aina, kun mahdollista, lähteä lenkille työmatkasiirtymisen aikaan ja reppu selässä? onko se liian ilkeätä?

Ei kannata, koska sittenhän on pakko ajaa täysiä.

viivi
10.09.2016, 13.37
Yhtä tuomittavaa kuin lähteä brevetille ja kieltäytyä lunastamasta kortti. Se ei kunnioita tapahtuman luonnetta.
Toisaalta, kaikenlainen provosointi ja yleinen hämmentäminen on on tavallaan hyväksyttävää jos tarkoituksena on järkyttää vastustajan henkistä tasapainoa.
Mutta taas toisaalta, päivät lyhenevät, sää kylmenee, kohta on taas loskapaskakeli eli peli kovenee päivä päivältä ja nyt olet paljastanut korttisi.

NikHa
10.09.2016, 15.55
Säännöthän yksiselitteisesti kieltävät ohitusten kuittaamisen ja punaisia päin ajamisen anteeksiantamattomana perseilynä, joten periaatteessa et hävinnyt jopolle.

Lähetetty minun SM-A310F laitteesta Tapatalkilla

Hääppönen
10.09.2016, 17.21
Säännöthän yksiselitteisesti kieltävät ohitusten kuittaamisen ja punaisia päin ajamisen anteeksiantamattomana perseilynä, joten periaatteessa et hävinnyt jopolle.

Mistähän Hertta-sarjan numerosta tämä näkemys on? :seko:

NikHa
10.09.2016, 17.34
Silly commute racing haku kuukkelilla löytää kirjoitettuna säännöt joita ei ole kirjoitettu.

NikHa
10.09.2016, 17.39
Ellei tietysti Suomen lajiliitolla ole omat kirjoittamattomat säännöt laminoituna jossain, jolloin pyydän nöyrimmästi anteeksi ja annan jopolle jääneen kylpeä häpeässään.

Fuuga
11.09.2016, 03.25
^Ilmeisesti joku katkeroitunut häviäjä, joka ei ole pystynyt käsittelemään jatkuvista häviöstä tullutta traumaa, on kirjoittanut tollaset kaksplus-kodinkuvalehti -säännöt.

Jani Mahonen
11.09.2016, 08.38
Mitä helvettiä täällä amatoöörit taas horisevat, kuin ammattilaisia olisivat?

Työmatkatempossa on vain yksi sääntö:
"Jos sinut ohitetaan, olet hävinnyt."

Jos pitää keksiä jotain lisäsääntöjä, ehtolauseita ja pisteytyksiä, niin kannattaa katsoa peiliin, koska sieltä näkyvät häviäjän kasvot. Ja jos nyt tuntuu siltä, että tuo on epäreilu sääntö, niin aja kovempaa, jumalauta.

The Säännöt.

hannurs
11.09.2016, 10.28
Miten se pisteytys menee jos ohittaa jonkun 2 kertaa? Joo, tiedän reittivalinnoilla voisi vaikuttaa tuohonkin :)

Munarello
11.09.2016, 10.47
TMT:ssa ei ole mitään pistesijoja, piste. "Jos sinut ohitetaan, olet hävinnyt."

NikHa
11.09.2016, 10.54
Voi olla. Tai sitten ei. Kysehän on kuitenkin pohjimmiltaan siitä kenellä reisissä riittää ympärysmitta eikä siitä kuka tohtii ajaa kuolemaa uhmaten mannerheimin poikki.

Ohituksen kuittailuista olikin Velominatin säännöissä, jotka tietysti menevät kaikkien muiden ohjeiden edelle.

Mosse
13.09.2016, 13.27
Miten se pisteytys menee jos ohittaa jonkun 2 kertaa? Joo, tiedän reittivalinnoilla voisi vaikuttaa tuohonkin :)Jos olet ohittanut jonkun kaksi kertaa, niin tämä joku on ohittanut sinut ainakin kerran - olet siis TMT:n ainoan säännön mukaan HÄVINNYT! Mitään muuta, kuten vaikkapa pisteitä, mitaleita tai kunniaa, ei jaeta.

Mosse
13.09.2016, 13.43
Kysehän on kuitenkin pohjimmiltaan siitä kenellä reisissä riittää ympärysmitta eikä siitä kuka tohtii ajaa kuolemaa uhmaten mannerheimin poikki.Ei, vaan siitä kuka häviää ja kuka ei. Häviö on häviö vaikka joku uhmaisikin kuolemaa aiheuttaakseen sen.

Ohituksen kuittailuista olikin Velominatin säännöissä, jotka tietysti menevät kaikkien muiden ohjeiden edelle.TMT:ssä on vain yksi sääntö, joka on kerrottu yllä. Voit mennä polkemaan omaa kisaasi jollain kerettiläisillä säännöillä, mutta älä sitten ihmettele jos sinut kuitataan Mannerheimintien valoissa räkäisen naurun saattelemana.

oppes
13.09.2016, 15.03
TMT:ssä voi vain hävitä ja kaikki häviää. punkt. Kaikki muu on selittelyä. (Minäkin opin tuon monen selittely-yrityksen jälkeen)

Hippo04
14.09.2016, 10.45
Hävisin.

Kohtasin todellisen mestarin, alistajan, keski-ikäisten miesten itsetunnon murtajan. Tyttö ohitti loivassa ylämäessä. Mummiksella. Ilman käsiä.

fiber
14.09.2016, 10.53
Minäkin kohtasin itsetunnon murentajan. Ajoin eilen krossarilla kotiin tasaista 35:ttä, kun maasturi liimautui hetkeksi kantaan ja ohitti heti, kun pyörätiellä oli tilaa. Maasturi, täysjyystö! Ja kevyesti ohi! Ehkä hiukan lohtua surussa toi nenä. Haistoin, että sähkömoottori käryää aika lailla, kun siitä yritetään saada irti enemmän kuin mihin se on suunniteltu.

hece
14.09.2016, 11.34
Eilen ohitin vähän vanhemman lenkkeilevän cyclokuskin ylämäessä. Mäen päällä varjo jo vilahti ja päätäni kääntämättä lisäsin maasturini vauhtia alamäkeen. Alhaalla piti kääntyä risteyksessä vauhdilla vasempaan, mutta alas! Cyclokuski blokkasi kääntymiseni ja jouduin hidastamaan ja häviö oli taaskin käsissä.

Maanantain nöyrryin naiskuskille jonka reittivalinta yllätti kun jouduin pitkäksi aikaan liikennevaloissa odottamaan ja löysin hänet ohituksen jälkeen myöhemmin uudelleen edestäni. Kirottua.

oppes
14.09.2016, 11.57
..... Haistoin, että sähkömoottori käryää aika lailla, kun siitä yritetään saada irti enemmän kuin mihin se on suunniteltu.

Ei lohtua, ei sääliä. Selityksen makua... :D

VesaP
14.09.2016, 12.30
Aamulla joku Giant cyclo (vai oliko maantiepyörä, en oo varma) ohitti kehäykkösen alituksen kohdalla Hämeenlinnanväylän pyörätiellä ja karkas horisonttiin lyhyessä ylämäessä. En haistanut muuta kuin pölyä. Niin selvä tappio kuin olla ja voi. Jos ajat noin kaikki ylämäet niin kuntosi on julmettu ja reisiesi kuva on sanan WATTI kohdalla sanakirjassa.

kuovipolku
14.09.2016, 13.14
Pitääkö muuten olla työmatka että saa maistaa tappion karvasta kalkkia? Eikö riitä että on itse liikkeellä maantiepyörällä tai muuten urheilullisen näköisellä pyörällä liikkeellä tai edes lycraan pukeutunut ja ohittajalla on alla hybridi tai muu arkikäyttöön tarkoitettu pyörä ja päällä tuulipuku tai ainakin säähän nähden aivan liian paljon vaatetta?

Eikö? Entä jos ei voi olla huomaamatta että ohittaminen on selvästi vaatinut vauhdin parantamista ja lisäponnistusta?

Jani Mahonen
14.09.2016, 14.09
Pitääkö muuten olla työmatka että saa maistaa tappion karvasta kalkkia? Eikö riitä että on itse liikkeellä maantiepyörällä tai muuten urheilullisen näköisellä pyörällä liikkeellä tai edes lycraan pukeutunut ja ohittajalla on alla hybridi tai muu arkikäyttöön tarkoitettu pyörä ja päällä tuulipuku tai ainakin säähän nähden aivan liian paljon vaatetta?
Tämän paikaansapitävyydestähän voitaisiin argumentoida kauankin, mutta jos TMT niin Häviö.

Entä jos ei voi olla huomaamatta että ohittaminen on selvästi vaatinut vauhdin parantamista ja lisäponnistusta?
Häviö.

Tänään hävisin. Ensin joku juippi veti punaisia päin, ja toiseksi maalinousussa joku kinnersi ohi, huomasin vasta vähän ajan päästä tarakan alle sijoitetun akun... karvasta kalkkia kahdesti siis.

oem
14.09.2016, 14.11

Eikö? Entä jos ei voi olla huomaamatta että ohittaminen on selvästi vaatinut vauhdin parantamista ja lisäponnistusta?
Työmatkat on monella lyhyempiä kuin kuntolenkit ja lenkiltä palaavan heijastimettoman "kilpapyöräilijän" ohittaminen maastopyörällä ei lievitä vähyyden tunnetta samalla tavalla.;)
Jos sellainen taas aiheuttaa HÄVIÖN, voi sitä yrittää selittää itselleen sen nopeammalla kalustolla,
joskin turhaan.;)

viivi
14.09.2016, 21.51
Entä jos ei voi olla huomaamatta että ohittaminen on selvästi vaatinut vauhdin parantamista ja lisäponnistusta?

Mistä sen muka huomaa? Oikeaoppinen ohitus tehdään ylämäessä, satulassa istuen ja nenän kautta hengittäen.
No joo, kylmillä keleillä sen huomaa siitä että räkä tekee sellaista jojo-liikettä.

Mosse
15.09.2016, 11.38
Aamulla joku Giant cyclo (vai oliko maantiepyörä, en oo varma) ohitti kehäykkösen alituksen kohdalla Hämeenlinnanväylän pyörätiellä ja karkas horisonttiin lyhyessä ylämäessä. En haistanut muuta kuin pölyä. Niin selvä tappio kuin olla ja voi. Jos ajat noin kaikki ylämäet niin kuntosi on julmettu ja reisiesi kuva on sanan WATTI kohdalla sanakirjassa.Kuvaus ohittajasta osuu meikäläiseen kuin nakutettu! Paitsi että en aja työmatkoja cyclolla (enkä maantiepyörällä), enkä ajele kehäykkösen alituksen kohdalla Hämeenlinnanväylän pyörätiellä.

kolistelija
15.09.2016, 12.23
Voi olla. Tai sitten ei. Kysehän on kuitenkin pohjimmiltaan siitä kenellä reisissä riittää ympärysmitta eikä siitä kuka tohtii ajaa kuolemaa uhmaten mannerheimin poikki.

Ohituksen kuittailuista olikin Velominatin säännöissä, jotka tietysti menevät kaikkien muiden ohjeiden edelle.

Voi helvetti, oon niin häviäjä... 48,5cm keskeltä reittä. :(

Highlander
15.09.2016, 12.29
Tämän paikaansapitävyydestähän voitaisiin argumentoida kauankin, mutta jos TMT niin Häviö.

Häviö.

Tänään hävisin. Ensin joku juippi veti punaisia päin, ja toiseksi maalinousussa joku kinnersi ohi, huomasin vasta vähän ajan päästä tarakan alle sijoitetun akun... karvasta kalkkia kahdesti siis.
Viime viikolla joku hiillosti sähköpyörällä lyhyellä syheröpätkällä kaupungissa. En halua semmoista raskasta p*skakasaa päälleni jos mutkassa tulee äkkijarrutus. H*lvetin sähkömopoilijat...ja näyttää silttä, että ihan kuin runkoon olisi ruuvattu kiinni leivänpaahdin keskiön tilalle..on ne huvittavia :D

Blackborow
15.09.2016, 13.31
Viime viikolla joku hiillosti sähköpyörällä lyhyellä syheröpätkällä kaupungissa. En halua semmoista raskasta p*skakasaa päälleni jos mutkassa tulee äkkijarrutus. H*lvetin sähkömopoilijat...ja näyttää silttä, että ihan kuin runkoon olisi ruuvattu kiinni leivänpaahdin keskiön tilalle..on ne huvittavia :DJos kuskina on 90kg mieshenkilö niin se nyt on yksi ja sama tuleeko se sähköpyörällä vai tavallisella pyörällä niskaan. Sattuu se vitusti kuitenkin.

Highlander
15.09.2016, 13.45
Jos kuskina on 90kg mieshenkilö niin se nyt on yksi ja sama tuleeko se sähköpyörällä vai tavallisella pyörällä niskaan. Sattuu se vitusti kuitenkin.
Mun perässäni kyseisellä pätkällä ei ole vuosiin ajanut minkään kokoinen mieshenkilö tappituntumalla, joten syyllinen on sähköpyörä :rolleyes:

Blackborow
15.09.2016, 13.47
Mun perässäni kyseisellä pätkällä ei ole vuosiin ajanut minkään kokoinen mieshenkilö tappituntumalla, joten syyllinen on sähköpyörä :rolleyes:
Ne on menneet ohi suorilta?

Highlander
15.09.2016, 13.57
Ne on menneet ohi suorilta?
Ohittajat voi laskea yhden käden sormilla ja oma kehu ei haise tässä yhtään:rolleyes: työmatkalla ajan limiitin rajoilla jatkuvasti ja jos joku on oikeasti tulossa ohi, niin lähden heti eri suuntaan ennen kuin ohitus ehtii tapahtua. Useamman kerran olen tästä syystä joutunut ajamaan työmatkaa yli 40 km viiden kilometrin sijaan;)

kuovipolku
16.09.2016, 09.01

Mulle ei yön yli nukkumisen jälkeenkään ole selvinnyt minkä paikkaansapysyvyydestä tuossa puhut.

Mutta itse olisin valmis laajentamaan sääntötulkintaa siten että häviön voi kokea myös silloin kun itse ei ole työmatkalla (vaan ns. kunto- tai urheilulenkillä tai sen siirtymällä) mutta ohittaja joko on tai on sen näköinen että voisi olla työmatkatempokuski.

kuovipolku
16.09.2016, 09.10
Mistä sen muka huomaa? Oikeaoppinen ohitus tehdään ylämäessä, satulassa istuen ja nenän kautta hengittäen.
No joo, kylmillä keleillä sen huomaa siitä että räkä tekee sellaista jojo-liikettä.

Yleensä siitä että vauhti ohituksen jälkeen hidastuu huomattavasti. Muutenhan on kieltämättä joskus vaikeaa erotella ohitustarkoituksessa tehtyä ponnnistelun lisäystä ihan sattumalta tai muusta syystä suoritettuun.

Joskus voi myös tehdä havaintoja TMT-kuskin aiemmasta vauhdista, Ainakin silloin kun ensin ohittaa TMT-kuskin ja sitten pienellä viipeellä tulee tämän toimesta ohitetuksi ollaan melko varmalla pohjalla.

PS Kysymykseni lähti siltä pohjalta että kun tulee ohitetuksi ohittajan sitä mitenkään tavoittelematta tai siihen pyrkimättä, ei itsekään koe mitään erityistä tapahtuneen mutta kun ei voi olla huomaamatta että ohittajalle kyseessä on ns pieni voitto - olkoonkin että se on täysin illusorinen ja täydelliseen sääntöjen ymmärtämättömyyteen perustuva - niin jotenkin olisin taipuvainen ajattelemaaan että täytyyhän sen olla edes häviö (vaikkei siis itse olekaan työmatkalenkillä):

Marsusram
16.09.2016, 10.38
Useamman kerran olen tästä syystä joutunut ajamaan työmatkaa yli 40 km viiden kilometrin sijaan;)
Muistathan, että jos joku perästäsi ehtii ennen perille/edellesi, olet ohitettu. Reitinvalinta kun on olennainen osa työmatkatempoa.
:D Tietysti kun pitää tämän mahdollisuuden pois mielestä, niin säilyy TMT-sielunrauha.

TeKu
16.09.2016, 15.25
Kypärän takia tulee ihan selkeästi turpaan.
Just pari päivää sitten palailtiin metsälenkiltä (ei siis oltu varsinaisesti tmt:ssä mukana) niin joku hipsteri veti vanhalla 26" tarjoustalotäpärillä ohi niin että tangossa kolisseen u-lukon takia korvissa soi vieläkin. Eikä ole kuin pari viikkoa aikaa, kun silloinkin maastoporukkalenkin siirtymällä hybridikuski veti kammet bumerangeina ohi pyörätiellä. Nämä molemmat voittajat siis ilman kypärää, joten sen käyttäminen voi olla monessa tappiossa yksi osasyy. Siis nimenomaan osasyy, pääsyyllinen on tietenkin hävettävän paska kuski.

oppes
16.09.2016, 15.38
Eli pyörä pitää viedä kotilon katolla kauas sivistyksestä ja siellä "maantien rauhassa" on vapaa TMT-opportunisteista ja heidän aiheuttamastaan mielipahasta ;)

Fat Boy
16.09.2016, 15.44
Jos olen oikein ymmärtänyt, vasta ohitetuksi tuleminen on häviö. Eli jos saan blokattua yritykset tai miutoin hiekoitettua vastustajan etenemistä, vaikka heittämällä kapuloita rattaisiin, säilyn voittajana? (ajan harvoin ihmisten ilmoilla, joten olen lähes poikkeuksetta se ohittava osapuoli, paitsi eettisen dilemman mukaisissa tapauksissa olen pakotettu häviöön tai ainakin pysymään perässä)

nih..

plr
16.09.2016, 15.51
.. jos .. säilyn voittajana?

Ei. On vain häviäjiä ja niitä, jotka eivät vielä ole hävinneet. TMT:ssä ei ole voittajia. Mietit nyt jotakin muuta lajia.

Fat Boy
16.09.2016, 20.51
Ei. On vain häviäjiä ja niitä, jotka eivät vielä ole hävinneet. TMT:ssä ei ole voittajia. Mietit nyt jotakin muuta lajia.
Näin vähän pelkäsin.. Häviötä odotellessa siis.

nih..

hannurs
16.09.2016, 21.08
Joo, elikkäs huomenna fätbikellä töihin niin antaa mennä ohi mummojen ja trikootempoilijat.

Fuuga
16.09.2016, 23.39
Sitä mä vaan mietin, että millonkohan häviämisestä tulee trendikästä. Pääsis trendsetteriksi.

hannurs
18.09.2016, 08.49
Testasin faetbiken tmt:ssa ja ei kukaan tullut ohi, ohitin kyllä monta mankeloijaa mutta veikkaan että kellonajat ja lauantai olivat minun puolella koska liikenteessä oli lähinnä tavallista kansaa tuulipukuineen ja citypyörineen.

Hetken voiton tuuletusta ja ensviikolla hybridillä 5 kertaa turpaan :)

Fuuga
18.09.2016, 09.25
Hetken voiton tuuletusta ja ensviikolla hybridillä 5 kertaa turpaan :)

Hetkellinen vai ihan krooninen mielenhäiriö? Mitään voittoja tuuletella tässä lajissa.

Jani Mahonen
19.09.2016, 10.45
Mulle ei yön yli nukkumisen jälkeenkään ole selvinnyt minkä paikkaansapysyvyydestä tuossa puhut.
Joo olin kännykällä liikenteessä ja pitkällinen avaava kirjoittaminen on yhtä mukavaa kuin tökkisi harpilla otsaan.

Kirjaan epämääräisyydestäni itselle yhden TMT - häviön lisää.

Uusi kysymys. Häviääkö automaattisesti jos on autolla liikenteessä, vaikka normaalisti ajaa työmatkat pyörällä?

kolistelija
19.09.2016, 12.16
Tänään oli äärimmäistä psykologista peliä tinkoff-housuiselta. Ohitti ensin reippaasti ja hidasti tahtia jääden eteeni. Jatkoin samaa tahtia kuin ennen ohitusta, mutta jouduin lopulta hidastamaan etten menisi ohi ja antaisi luulla että ajaisin tmt-häviöistä noin hitaasti. :(

Jopoman
19.09.2016, 12.45
^Kai kuumotit rallattamalla vapaaratasta peesissä? Myös jarrukahvojen äänekäs naksuttelu olisi ollut paikallaan.

Fuuga
19.09.2016, 14.30
Tänään oli äärimmäistä psykologista peliä tinkoff-housuiselta. Ohitti ensin reippaasti ja hidasti tahtia jääden eteeni. Jatkoin samaa tahtia kuin ennen ohitusta, mutta jouduin lopulta hidastamaan etten menisi ohi ja antaisi luulla että ajaisin tmt-häviöistä noin hitaasti. :(

On niin helppo olla peesissä ja luulla tehoja riittävän vetoonkin. BTDT

kolistelija
19.09.2016, 14.31
On niin helppo olla peesissä ja luulla tehoja riittävän vetoonkin. BTDT
Ei siinä 30 metrin päässä varmaan peesiä ollut, vaikka ei ollut ihan kapeimpia maantiepyöräilijöitä...

PatilZ
19.09.2016, 15.00
TMT-tappion äärimmäinen muoto: perässä tulee tappaja, joka vapaarattaan rallatuksella ja jarrukahvojen naksutuksella viestittää, että nyt on menossa kissa ja hiiri-leikki. Itse mittari punaisella odotan kuoliniskua, jota ei tule. Olen niin helppo saalis, ettei minua edes vaivauduta ohittamaan. Ziiisus! Nyt työpäivä silkkaa tuskaa tappiosta. Minut on lyöty, kylvetetty... ah tappion karvasta kalkkia. TMT on hieno laji!

Juu ei ole Tinkoff -pöksyjä vaan pääkaupunkiseudulla edelleen harvinainen Kanuunapaita.

oppes
19.09.2016, 15.06
TMT. Äärimmäinen älyllis-psykologinen ja taktisia taitoja kehittävä peli - verrattavissa Pokemonin koukuttavuuteen, mutta profiloitu vanhemmalle ja työtä tekeväle väestön osalle :D

Marsusram
19.09.2016, 17.08
Uusi kysymys. Häviääkö automaattisesti jos on autolla liikenteessä, vaikka normaalisti ajaa työmatkat pyörällä?
Autolla tai muulla moottoriavusteella välineellä työmatkaliikenteeseen lähteminen on luovutus, tappio.
-riippumatta siitä mitä tekee normaalisti ja aiheuttaako muille tappioita

:(Tänään tuli siis tappio kun <seli seli> ja tulin autolla duuniin.

oppes
19.09.2016, 17.48
Voisiko olla niin, että TMT on "Freudilaisittain" SadoMasokistisien tarpeiden purkuun erinomainen sijaistoiminto? :D Nimimerkillä: "Otan turpaan mutta nautin siitä"

Fuuga
19.09.2016, 18.13
Ei siinä 30 metrin päässä varmaan peesiä ollut, vaikka ei ollut ihan kapeimpia maantiepyöräilijöitä...

Aattelin kyllä sitä alkuasetelmaa - sun tehot tietäen.

Ilborg
19.09.2016, 18.35
TMT-peili pelasti tänään häviöltä, vaikka lähellä olikin. Kaveri oli siirtymässä rinnalle kun vastatuuli taivutti tämän kaverin tapioon:)

TMT:n säännöt on yksinkertaiset, mutta väitän että työmatkoilla käytävän kisan yksi tunnusmerkki on että suurimmalla osalla lajiakin tuntemattomalla on jonkinlaiset omat säännöt vastaavaan lajiin. Siinä onkin haaste kilpailla kun kukaan ei tiedä tarkkoja sääntöjä millä toinen kuvittelee pelaavansa, tai edes mitä lajia. Varmaan useimmilla polkijoilla on jonkinmoinen "silly commuting riding"-kuvitelma säännöistä, jossa häpeän tunne vaatii vastaamaan jos edes jossain määrin samalla tasolla oleva kulkine yrittää ohitse.

Yksi kysymys toki tulee mieleen että kisaako TMT:ssä miehet ja naiset tappioiden välttämisistä omissa sarjoissaan? Itse en ainakaan ole havainnut että naiset kovin hanakasti lähtisi kisaan mukaan, mutta onko naisten välillä samanlaista kisaa havaittavissa? Toisaalta eikö eettisen dilemman takana olevan miehen tapauksessa kuitenkin kyse ole rökäletappiosta? Onko myös erikseen lasten sarja? Toki lapset harvemmin tekee töihin, mutta onko heillä sitten oma lajinsa, esimerkiksi KMT?

Vohveli86
19.09.2016, 21.49
Tänään tuli kunnolla turpaan kun läskillä poljin työmatkaa, sellainen 20 hengen pyöräilyporukka sen kun liiti ohi, suurin osa vielä tervehti, voi tätä häpeän tunnetta 😢

oppes
19.09.2016, 22.08
TMT-peili pelasti tänään häviöltä, vaikka lähellä olikin. Kaveri oli siirtymässä rinnalle kun vastatuuli taivutti tämän kaverin tapioon:)

TMT:n säännöt on yksinkertaiset, mutta väitän että työmatkoilla käytävän kisan yksi tunnusmerkki on että suurimmalla osalla lajiakin tuntemattomalla on jonkinlaiset omat säännöt vastaavaan lajiin. Siinä onkin haaste kilpailla kun kukaan ei tiedä tarkkoja sääntöjä millä toinen kuvittelee pelaavansa, tai edes mitä lajia. Varmaan useimmilla polkijoilla on jonkinmoinen "silly commuting riding"-kuvitelma säännöistä, jossa häpeän tunne vaatii vastaamaan jos edes jossain määrin samalla tasolla oleva kulkine yrittää ohitse.

Yksi kysymys toki tulee mieleen että kisaako TMT:ssä miehet ja naiset tappioiden välttämisistä omissa sarjoissaan? Itse en ainakaan ole havainnut että naiset kovin hanakasti lähtisi kisaan mukaan, mutta onko naisten välillä samanlaista kisaa havaittavissa? Toisaalta eikö eettisen dilemman takana olevan miehen tapauksessa kuitenkin kyse ole rökäletappiosta? Onko myös erikseen lasten sarja? Toki lapset harvemmin tekee töihin, mutta onko heillä sitten oma lajinsa, esimerkiksi KMT?

Ei pidä paikkaansa. Ainakin parilta neidolta / rouvalta olen (ilokseni) ottanut poskilleni ihan kunnolla. Ensin sapetti, mutta muutaman hetken päästä oli mukava asettua peesiin. (kts #moraalinen dilemma)

Hääppönen
19.09.2016, 22.33
TMT on ehkä yksi maailman tasa-arvoisimmista lajeista. Kaikki samassa sarjassa. Ikä/sukupuoli/fillarin laji. Turha piipittää. Raaka ja rehellinen kisa.

OneTen
19.09.2016, 22.34
Tänään tuli kunnolla turpaan kun läskillä poljin työmatkaa, sellainen 20 hengen pyöräilyporukka sen kun liiti ohi, suurin osa vielä tervehti, voi tätä häpeän tunnetta 

Joko ajastit Volvon lämmittimen? Voi tulla kylmä aamu.
Vai meinasitko kävellä?

fiber
19.09.2016, 22.53
TMT-tappion äärimmäinen muoto: perässä tulee tappaja, joka vapaarattaan rallatuksella ja jarrukahvojen naksutuksella viestittää, että nyt on menossa kissa ja hiiri-leikki. Itse mittari punaisella odotan kuoliniskua, jota ei tule. Olen niin helppo saalis, ettei minua edes vaivauduta ohittamaan. Ziiisus! Nyt työpäivä silkkaa tuskaa tappiosta. Minut on lyöty, kylvetetty... ah tappion karvasta kalkkia. TMT on hieno laji!

Juu ei ole Tinkoff -pöksyjä vaan pääkaupunkiseudulla edelleen harvinainen Kanuunapaita.
Hyvä kuvaus! Siitä tulee mieleen oma tarina:

Sunnuntaina krossilenkillä ohitin hepun, jonka vauhti sattui sillä kohdin olemaan hitaampi. Tosin pää kääntyi ja vauhti nousi siihen malliin, että arvasin siellä lähdettävän takaa-ajoon. No, kun päästiin muutama sata metriä ja käännyttiin joenrannan ulkoiluväylälle, hidastin edessä näkyvien lasten ja perheiden vuoksi. Siinä alamäen avittamana hän yltyi nostamaan vauhtinsa tappiin ja kuittasi tappionsa. Aika riskisti pujotteli kävelijöiden lomitse.

Jokin siinä tekemisessä kieli, että kyseessä on TMT ja että nyt on kaikki pelissä. Hänen ohittaessa tulin naurahtaneeksi ihan ääneen "Ohhoh!" Menosta näkyi ettei se tahti voi kestää pitkään. Nostin omaa nopeuttani ja kun tuli tilaa, ajoin kiinni tasaisella neljänkympin vauhdilla. Saavuttaessani hänen vauhtinsa oli pudonnut 28:aan. Arvioinnin paikka. Kumpi tekee totaalisempaa tuhoa. Hetkellinen ohituksen tuottama isku vai vapaarattaan ja jarrukahvojen hitaasti syövyttävä myrkky. Jälkimmäinen oli monessa mielessä riskittömämpi vaihtoehto, joten molemmille vain yksi tappio. Molemmat myös saivat pitää harhakuvitelmansa, että reserviä olisi ollut vielä vaikka mihin :D

Highlander
20.09.2016, 10.59
Aamulla peesailtiin taas...tai siis minä peesailin kun valoissa edestä lähti nuorempi naisihminen; mustat trikoot ja alla vaaleat pitsipöksyt. Tosin vain alle 100 metriä koska sitten havahduin, että työpaikka ei olekaan tällä suunnalla:eek:

paaton
20.09.2016, 11.07
Aamulla peesailtiin taas...tai siis minä peesailin kun valoissa edestä lähti nuorempi naisihminen; mustat trikoot ja alla vaaleat pitsipöksyt. Tosin vain alle 100 metriä koska sitten havahduin, että työpaikka ei olekaan tällä suunnalla:eek:

Ja kahvit rinnuksille :) Onneksi käytän sinisiä haalareita.

Ketjureaktio
20.09.2016, 11.16

Joogapäntsit vms. on muuten loistava keksintö! Harva käyttäjä tajunnee että kun kangas on pinkeä, siitä näkyy läpi. Monta ohitusta on jäänyt tekemättä ihan vaan katselun ilosta.

kolistelija
20.09.2016, 11.36
Joogapäntsit vms. on muuten loistava keksintö! Harva käyttäjä tajunnee että kun kangas on pinkeä, siitä näkyy läpi. Monta ohitusta on jäänyt tekemättä ihan vaan katselun ilosta.
En väitä tietäväni, mutta veikkaan että kyseessä on legginsit, joita ei ole housuiksi kai tarkoitettukaan. Joogapögät on sit kai eri... ehkä...

Mosse
02.01.2017, 14.03
Juhlasivun kunniaksi pitää todeta, että en ole koko tämän vuoden aikana hävinnyt kertaakaan TMT:a, helppo laji!

oppes
02.01.2017, 14.40
Juhlasivun kunniaksi pitää todeta, että en ole koko tämän vuoden aikana hävinnyt kertaakaan TMT:a, helppo laji!

Nyt sitten vaan pidät saman tason koko loppuvuoden. :) Painajaisia voit sitten vuoden edetessä alkaa nähdä siitä kuinka päivän 363 kohdalla tuulipuku-mies sähkömankelilla pyyhkii ylämäessä ohi, on nöyryytys sitäkin suurempi.

Mkone
05.01.2017, 12.25
Ei tullut TMT-tappiota tänään Espoossa, kun ei ollut ketään muuta aamuvarhaisella liikkeellä. Sai ihan yksin ajaa koko 15 km, mistähän tuo johtui, keli liian rouhea vai kinkkulomalla ihmiset :) Mutta kyllä se TMT-mörkö taas jostain takaa hyökkää, ei ehkä tänään mutta lopulta kuitenkin.

VesaP
09.01.2017, 11.01
TMT-tappion äärimmäinen muoto: perässä tulee tappaja, joka vapaarattaan rallatuksella ja jarrukahvojen naksutuksella viestittää, että nyt on menossa kissa ja hiiri-leikki. Itse mittari punaisella odotan kuoliniskua, jota ei tule.

Joo, ja vapaarattaan rallatuksen voi vaihtaa johonkin törkykirkkaaseen kiinanlamppuun (ei kait kukaan käytä Lupineita TMT käytössä) ja jää sit sinne 10-15m päähän ajamaan eikä mee ohi sit ampumallakaan. Valokeilasta näkee että tyyppi on siellä takana, ajoi itte miten kovaa tahansa. Jotta kiitti vaan, mä halusin ajella iisisti aamulla duuniin mut eihän sit sillä välillä pystynyt missä loimottelit sitä valoa perseen takana...

Fat Boy
09.01.2017, 11.27
Ei kai lamppu ja rallatus toisiaan pois sulje. Vapaaratas pitäisi vain saada valintakytkimellä rallattamaan ajoittain myös polkiessa, että saalis kuvittelisi takana tulevan pääasiassa rullailevan vaikka itse puskee sohjossa tuulta vasten otsasuoni räjähdyspisteessä.

nih..

rrob
09.01.2017, 19.42
Vuoden 2017 ensimmäinen tappio, karmea häpeä.
Tappio tuli sivulaukku hybridille. Häpeä.

Pienenä lohtuna, että toinenkin tappio tuli tänään. Noin kilometrin päässä ensimmäisestä.
Tappio tuli samaiselle, lisäpainoilla varustetulle hybridille. Lisäpainoja oli rungossa ja jonkin pyörivän osan ympärillä.

Kovalla alustalla n. 30km/h kulkeva hybridi oli tänään pitelemätön. Kuitenkaan reitillä, missä ei ole talvikunnossapitoa, lisäpainoista ei ollutkaan apua.(Pikku Huopalahdesta Seurasaaren suuntaan, Paciuksen kadun jälkeen)
Vaikka kuin koittaisi rimpuilla tuollaisella wattihirmulla kapealla polulla ja pitää tulppaa, niin umpihangen kautta saattaa mara wintereillä varustettu kulkuneuvo mennä ohi.. :)

Tomy
09.01.2017, 20.38
Vuoden 2017 ensimmäinen tappio, karmea häpeä.
Tappio tuli sivulaukku hybridille. Häpeä.

Pienenä lohtuna, että toinenkin tappio tuli tänään. Noin kilometrin päässä ensimmäisestä.
Tappio tuli samaiselle, lisäpainoilla varustetulle hybridille. Lisäpainoja oli rungossa ja jonkin pyörivän osan ympärillä.

Kovalla alustalla n. 30km/h kulkeva hybridi oli tänään pitelemätön. Kuitenkaan reitillä, missä ei ole talvikunnossapitoa, lisäpainoista ei ollutkaan apua.(Pikku Huopalahdesta Seurasaaren suuntaan, Paciuksen kadun jälkeen)
Vaikka kuin koittaisi rimpuilla tuollaisella wattihirmulla kapealla polulla ja pitää tulppaa, niin umpihangen kautta saattaa mara wintereillä varustettu kulkuneuvo mennä ohi.. :)

http://www.sherv.net/cm/emoticons/hand-gestures/facepalm-smiley-emoticon.gif (http://www.sherv.net/)

Veivaaja
17.01.2017, 17.16
Osanottoni!

Ja samalla onnitteluni. Olet oivaltanut TMTn syvimmän olemuksen.

Ja älkää kysykö mikä se on - vain TMThen vihkiytyneet ymmärtävät asian, eikä heidän asiaa tarvitse selitellä : )

Reippaasti vaan kohti uusia tappioita alkaneena vuonna!

anek
18.01.2017, 00.26
Lisäpainot? Täh? Kiertoilmaus sähköpyörälle?

rrob
19.01.2017, 19.32
Lisäpainot? Täh? Kiertoilmaus sähköpyörälle?

Joku tällanen se oli

http://webshop.velo-oxygen.fi/media/catalog/product/cache/2/image/1500x/040ec09b1e35df139433887a97daa66f/p/o/possi.jpg

oppes
19.01.2017, 19.36
^ Kieltäydyn nöyrtymästä tuollaisen sähkömopon edessä. Ylämäkisarjassa kilpailkoot omassa luokassaan. (tasamaalla 25km/h rajoitin iskee onneksi peliin :D )

anavee
19.01.2017, 22.25
..........

0do
20.01.2017, 11.26
Hävisin. Taas.

Hiekkahentunen
23.01.2017, 21.08
Sainko pojon kun ohitin kotimatkalla hybridin jossa kesärenkaat ja jota ajoi nainen.
Tulin punaisiin naisen perään varovasti jarruttaen etteivät märät jarrut olisi vinkuneet ja kun vihreät vaihtuivat ohitin jonkun matkan jälkeen erittäin liukkaassa ja märässä kohtaa fätbikellä (tosin hiilikuiturunko) perässä kärry jossa 10L maitoa 1L piimää 1kg porkkanoita 3*1.5L hiilihappojuomaa 5 kpl isoa omenaa 7 kpl päärynöitä ja 2*15kpl isoja kananmunia ja vielä reppu selässä (ostokset tehty ruokatunnilla).

plr
23.01.2017, 21.40
Sainko pojon ..

Tässä on nyt iso väärinkäsitys TMT:n säännöistä. Aivan sama, vaikka olisit raahannut navettaa perässäsi, et voi saada yhtäkään pistettä mistään. Koko homman juju on odottaa kylmä hiki pinnassa tappiota. Kyllä se sieltä tulee.

hiekkaa succicsissa
23.01.2017, 21.44
Et saanu. Tässä lajissa voi vaan hävitä.
E: Olin hidas, hävisin taas.

Hiekkahentunen
23.01.2017, 21.55
Kiitos oikaisusta:D Ei muuta kun aamulla taas matkaan....

plr
23.01.2017, 22.19
Ei muuta kun aamulla taas matkaan....

No niin. Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä. Kyllä TMT opettaa.

Sirkkeli
24.01.2017, 00.31
Aivan sama, vaikka olisit raahannut navettaa perässäsi...

*tirsk*

Fuuga
24.01.2017, 01.48
Ei kyllä tartis olla noin diskreetti noissa vastauksissa kun kaveri ei tähän mennessä ole tajunnut kupletin juonta. Ei tämä ole mikään vertaistukikerho.

Mara I
24.01.2017, 11.12
Todistin (jalkamiehenä) perjantaina tilannetta, jossa kaksi herrasmiestä ajoivat näennäisen coolisti peräkkäin.Tiukka painallus klo 4-6 välillä todisti kuitenkin pelin oikean hengen. Takana tulleella oli akku apunaan, siirtyi peesistä takaviistoon iskuetäisyydelle, ja tiukka ylämäki odotti mutkan takana. En nähnyt, miten kävi, mutta olisin kyllä uskaltanut laittaa roponi likoon,että TMT-tappio koitti tuolle tuulenhalkojalle.

Malamuutti
24.01.2017, 11.35
Viikonvaihteessa oli häviö lähellä (vaikka ei ollutkaan työmatka, ainakaan minulla). Pyöräteiden risteyksessä tuli parikymmentä metriä edelleni joku maastopyörällä ja loittoni sitten varsin nopeasti seuraavan mäen huipun taakse. Siinä jos olisin ollut parikymmentä sekuntia aiemmin liikkeellä, olisi kyllä tappio ollut aivan varma. Nyt en joutunut ohitetuksi. (Vaikka olisin ohitettuna tietysti käyttäytynyt hyvin nonchalantisti ja esittänyt täysin kiireetöntä ja hikoilua välttelevää polkupyörällä etenijää. Tosin niin tein nytkin.)

oppes
24.01.2017, 19.41
Paineet vaan kasvaa. Jo pari viikkoa ilman tappiota. Kohta on pakko jättää pyörä talliin ja vaihtaa autoon - vetäytyä voittajana. Stressitaso nousee joka aamu kun vilkuilee olkansa yli "joko sieltä kohta joku kuittaa".

Antti H
24.01.2017, 19.53
Pyörän jättäminen talliin lasketaan, ainakin TMTT-piireissä, tappioksi. Jo pelkästään tappion ajatteleminen on häpeällistä.

plr
24.01.2017, 20.47
Kohta on pakko jättää pyörä talliin ja vaihtaa autoon - vetäytyä voittajana.

Tässähän aivan pukkaa virnettä suupieliin, kun joku ajattelee olevansa TMT:n voittaja, hehheh. :D Otetaanpa sääntökirja käteen ja palataan maan pinnalle.