Näytä tavallinen näkymä : Työmatkatemmon säännöt?
Sivut :
1
2
[
3]
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
Rickmaple
22.09.2012, 09.25
Etappiajossa olisi sitten kolme mahdollisuutta häviöön: etappi1, etappi2 ja kokonaiskisa?
Minkä värinen on etappiajossa kisan kokonaishäviöllä olevan paita?
Kuinka pitkä tulisi etapin olla? Etapin varrella kuitenkin tulee olla koirien ulkoiluttajia, yläaste, vilkasliikenteinen risteys, liikennepallo tai kiertoliittymä, tietöitä ja joku julkisen liikenteen massakohde, eli asema. Ja olisko lounasaikaan vielä joku teollisuusalue-kermis-kisa mistä vois kerätä muutamia lisäpisteitä?
Johtajalla vois olla punainen tuulitakki. Ainakin kaks kokoa liian iso.
Nessukka
22.09.2012, 09.35
^Aika usein kuitenkin se kenet ohitan saattaa lähteä sellaiseen pieneen kirin poikaseen, eli reagointia on kyllä. Jos joku ohittaa minut niin kyllä minäkin yleensä hieman vauhtia kiristän, mutta jos tilanne on toivoton niin sitten jään junnaamaan omaa vauhtiani:) Kaikkein herkimmin "takaa-ajoon" lähtee miehet ja nuoret pojankollit. Niillä on kilpailuvietti suurempi kuin naisilla. Normipyöräilijänaiset eivät varmaan lotkauta korvaansakaan kun niiden ohi menen, jatkavat vain flegmaattisina polkemistaan.
Jotkut miehet eivät taas kestä sitä että heidät ohittaa nainen ;) tämä on saanut huvittavia ja joskus vaarallisiakin tilanteita aikaan...
Rickmaple
22.09.2012, 09.42
Jotkut miehet eivät taas kestä sitä että heidät ohittaa nainen ;) tämä on saanut huvittavia ja joskus vaarallisiakin tilanteita aikaan...
Työmatkatempoilija ei kestä sitä että KUKAAN ohittaa.
Risto Koivunen
22.09.2012, 11.21
Kuinka pitkä tulisi etapin olla? Etapin varrella kuitenkin tulee olla koirien ulkoiluttajia, yläaste, vilkasliikenteinen risteys, liikennepallo tai kiertoliittymä, tietöitä ja joku julkisen liikenteen massakohde, eli asema.
Parit liikennevalot toisivat myös pientä väriä reittiä. Tosin SM-työmatkatempoilijoita varten ne voisi kytkeä vilkkumaan punaista.
Tuomas L
22.09.2012, 21.55
Mitä taas tulee kuntotapahtumassa kilpailemiseen niin yleensä jos jostain suorituksesta otetaan aikaa ja julkaistaan tulokset, niin silloin siinä on kyllä kilpailun merkit ilmassa.
Luulenpa, tällaiset merkit näkyvät herkemmin sellaiselle, joka ei ole kilpaillut oikeasti joskus. Itseään vastaan kilpaileminen on sitten toinen juttu.
kyytimies
23.09.2012, 11.31
Tässä lajissa häviön voi välttää vain olemalla kilpailematta. Mä käytän tätä, tää perustuu kyllä itsesuojelumekanismiin kun tulee ohitetuksi suurella nopeuserolla. Jos taas ohitan kauppaan pyöräilevän mummon, otan siitä pisteet kernaasti kyllä sitten.
Hääppönen
23.09.2012, 18.40
Mä käytän tätä, tää perustuu kyllä itsesuojelumekanismiin kun tulee ohitetuksi suurella nopeuserolla. Jos taas ohitan kauppaan pyöräilevän mummon, otan siitä pisteet kernaasti kyllä sitten.
= Osa-aikatyömatkatempo. Yksi alalaji.
Paljon parempi kuin siitä että joku joka ei ees yritä ohittais!
LOL! :D Mä olen ehdottomasti mukana Tampereen SM-kisoissa, jos joku hommaa mulle sieltä työpaikan, vaikka sitten makkaratehtaalta :D
Tämä aamu oli sikäli harvinainen, että yhtään tempoilijaa ei ollut liikenteessä. Ainiin, siellähän satoi vettä ja tuuli. Voih, sääolosuhteet olivat tempoilijalle selkeästi liian kovat, joten lienee oli helpompi tulla autolla tai bussilla töihin :) Tempoilin sitten yksinään kivassa myötätuulessa töihin! En ainakaan hävinnyt kellekään, sillä itselleen ei kaiketi voi hävitä ellei sitten lennä kaaressa sarvien yli ja ohita maaliviivaa ennen pyörää. Tai tipu pyörän päältä ja pyörä jatkaa matkaa viivan yli yksinään. Hmm, olikohan tässä nyt mitään järkeä? :)
Rickmaple
24.09.2012, 11.11
Tämä aamu oli sikäli harvinainen, että yhtään tempoilijaa ei ollut liikenteessä.
Olipas. Mä.
Ja mullehan meinas käydä katastrofaalinen emämunaus kun nousin risteävältä ulkoilureitiltä asfaltoidulle tielle sen kummemmin tarkkailematta tempoilijoita ja sieltä asfaltilta rullaili joku rauhallisesti vanhalla miestenpyörällä, täysin tietämättömänä (tai sitten tosi undercover) työmatkatempoilusta ja pääsi melkein salaa yllättämään mut. Etupyörä alkoi jo näkyä sivusilmällä niin oli pakko oikein nousta putkelle ja iskuttaa aamuisista jaloista sen minkä pääsin. Tilanne pelastettu parilla polkaisulla.
Jos elämä olisi elokuvaa (ja se on), voisi Asbin menneisyydestä paljastua joku hirvittävä työmatkatempo-onnettomuus joka tuhosi hänen työmatkatempouransa. Siksi hän ei rohkaise ketään moiseen kilpailuun.
Mutta kilpailu on tuolla ulkona. Sisälle jääminen on häviötäkin karmeampaa.
Etappiajossa olisi sitten kolme mahdollisuutta häviöön: etappi1, etappi2 ja kokonaiskisa?
Minkä värinen on etappiajossa kisan kokonaishäviöllä olevan paita?
XXL kokoinen heijastinliivi ja pyöräilykypärä väärin päin päässä.
Olipas. Mä.
Korjaus: Mun aamuisella reitillä ei ollut yhtään tempoilijaa ;) Olisi aika härski veto väittää, että koko Suomessa ei ollut yhtään tempoilijaa tänä aamuna liikenteessä :D
Olipas. Mä.
... ja mä
Oli mukava pyöräillä kun ei ollut pyörätiet liikkuvia shikaaneja täynnä.
... ja mä
Oli mukava pyöräillä kun ei ollut pyörätiet liikkuvia shikaaneja täynnä.
Olen täsmälleen samaa mieltä! Rullailin eteenpäin suorastaan iloisesti viheltäen :)
Voitaisiin pyytää Tampereen tempokisoihin kirittäjäksi Mervi Tapolaa. Hän lähtisi viimeisenä joukon perään sähköpyörällä. Keltainen huomioliivi ja vieno sirinä takaa panisi vauhtia pelotoniin.
Hääppönen
24.09.2012, 17.29
Tämän topiikin innoittamana olen pelkästään kuluvana syksynä työmatkatempoillut runsaasti enemmän, kuin koko viime vuonna yhteensä. Tämän syksyn molemmat työmatkatempot ovat olleet elämyksellisiä! Tänään klassinen tilanne: pintakaasulla rullaillen saavutin tyylipuhtaan työmatka-tempo-hybridistin. Hybridistillä tyypillinen 30 sentin varrella ja +10 sentin halkaisijalla oleva panoramapeili, josta huomasin hänen näkevan minun lähestymiseni. Yhtäkkiä hybridin keskiössä ilmeni joku toimintahäiriö, jota kyseinen kuski alkoi tarkastelemaan silloin tällöin polkaisten. Rullailin rauhallisesti ohi. (Peili on työmatkatemmossa(kin) välttämätön varuste mielestäni, itsellä tämä: http://www.wiggle.co.uk/zefal-spy-mirror/ huomaamattomasti etuhaarukkaan sijoitettuna). Peilistäni huomasin, miten hybridistin keskiö korjaantui äkkiä (kun en sujahtanutkaan ohi) ja hän lähti kehittelemään kiriä, jolloin pistin esteettömällä kelvillä kammen pyörimään pari minuuttia vilkkaasti. Pitkällä suoralla näköyhteys oli kauan, mutta takaapäin ei tullut etäisyydenottoni jälkeen enää lähentely-yrityksiä. Häviötön päivä! :)
Kyllä syö naista.
Tänään iltapäivällä kohti töipaikkaa ajaessani täysissä sadevarustuksissa, uhmaten märkää ja koleaa syyssäätä, en arvannut käyvän näin.
Lähestyessäni Sääksjärven liikennevaloja, rullailin ihan rauhassa viimeisen sata metriä kohti punaisia valoja.
Virhe!!
Takaa tuli kunnon pystyasentohybridi, asento kuskilla oli jopa jo takakenon puolella rohkean ohjaustangon mallin ansiosta.
Eikä siinä vielä kaikki; jalassa collegehousut lahkeet rullattuna ylös, huppari, valtava reppu, hirveän kokoinen (joskin tyylikkäästi mattamusta) Bellin sellainen skeittikypärän näköinen potta ja jalassa varrettomat reikäiset sukat ja vaaleanruskeat crocsit.
Taidan kävellä täältä kotiin.
P.S. Jos kuski on foorumilainen, niin pakko kehaista sitä tikku-ukkotatuointia pohkeessa! :D
Halloo halloo
24.09.2012, 20.15
^ anteeksi, mutta naurattaa.
Kun ei ole kilpailua, ei ole voittajaa. Se on perimmäinen syy sille, että tässä lajissa ei ole voittajia, vaan ainoastaan häviäjiä.
Minkälainen ylemmyydentunne tulee siitä, että ohitamme jonkun, joka ei edes yritä?
Ylemmyydentunne tulee hyvänä vasta hyvänä kakkosena, yrittäisi edes.
Vaan tällaisen taakseko pitäisi jäädä junnamaan, ettei tulisi ylemmyydentunnetta? No ollaanhan me suomalaiset nöyristelijöitä, mutta joku raja sentään.
Ehei! Ohi mentävä jo pelkästään sen takia, ettei takaa tuleva, todellinen yrittäjä pääsisi minun ohi.
Avainsanana kaikessa on häviämisen välttäminen. Lasken kyllä voitoksi ravintoketjua ylempänä olevien, tosissaan yrittävien ohittamisen.
Siispä ainoa tapa välttää häviö työmatkatemmossa on olla kilpailematta.
Roskaa. Kotiin jäävät tai autoilevat ovat automaattisesti häviäjiä, laiskoja, kurjia surkimuksia.
halloo halloo, toinen varoitus nauramisesta, enkä muista, tuliko ensimmäinen sinulle. Vakavalle asialle ei naureta, ei edes hymyillä!
Tänä aamuna Holstinmäellä saavutin huimaa vauhtia erästä työmatkatempoilijaa. Panin jalan suoraksi vähän liian aikaisin, ja vapaarattaani äänekäs räikkä paljasti minut. Kilpakumppani vilkaisi nopeasti taakseen ja kääntyi hädin tuskin erotettavissa olevalle merkityksettömälle sivutielle.
Takuulla hän tunnisti takaa lähestyvän työmatkatempoilijan, ja häviön välttääkseen teki matkallaan ylimääräisen lenkin. En voittanut, mutta hänkään ei hävinnyt. Pitäisi melkeinpä käydä joku päivä katsomassa, pääseekö tieltä edes minnekään, vaan oliko ehkä maanomistajana vaan rakentanut jollain EU-rahoituksella tuon vähäisen säälittävän tienpätkän pelkästään työmatkatempoajien välttelyn vuoksi.
Kuinka moni muuten on joskus hävinnyt sen takia, että on ollut taittamassa ohrantähkiä pellosta työmatkallaan? Minä koin tuon viikko sitten. Teosta suivaantuneena poljin ohittajan kiinni, jolloinka hävisimme molemmat. Se lohdutti edes hiukan.
Risto Koivunen
24.09.2012, 23.33
Tämä aamu oli sikäli harvinainen, että yhtään tempoilijaa ei ollut liikenteessä. Ainiin, siellähän satoi vettä ja tuuli. Voih, sääolosuhteet olivat tempoilijalle selkeästi liian kovat, joten lienee oli helpompi tulla autolla tai bussilla töihin :) Tempoilin sitten yksinään kivassa myötätuulessa töihin! En ainakaan hävinnyt kellekään, sillä itselleen ei kaiketi voi hävitä
Käsittääkseni tällaisiin tapauksiin pätee se työmatkatempoilun toinen sääntö: "jollet ohita ketään, olet hävinnyt".
Cycledrophis
24.09.2012, 23.45
Hävisit heti lähdössä. Lähdit liian myöhään muut olivat jo perillä :D
Halloo halloo
24.09.2012, 23.55
Pahoittelen syvästi huvittumistani. Ymmärrän virheeni. Ei tule toistumaan.
Highlander
25.09.2012, 10.35
Loistava aamu. Jonkun teinin maasturin perässä punaisilla yli. Väistän toki eka vihreillä tulevan auton. Ohitan teinin oikealta kun hän päättää ajaa vasemmalla puolella. Autokaistalle kärkkymään seuraavia valoja ja juuri ennenkuin vaihtuvat vihreälle sprintti bussikaistaa pitkin. Viisi pyöräilijää jää valoihin seisomaan. Seuraavissa valoissa bussin peesiin ja alamäessä ohi. Viereisellä "kelvillä" taakse jää samaan aikaan kolme pyöräilijää. Viiden kilometrin matkalla 12 kuittia. 1 x Isä meidän ja ristin merkki töihin saapuessa. Suihkussa alkaa jo laulattamaan, mutta en laula koska viereisessä sosiaalitilassa päivystää nainen.
Highlander
25.09.2012, 10.39
vaaleanruskeat crocsit.
Saakohan crocseihin klossit kiinni?
Työmatkatempoonhan on saatavilla myös työmatkatempohaalareita eri maiden mestareiden kuoseilla http://www.onepiece.fi/shop/category/view:17
http://www.onepiece.fi/assets/gfx/images/4fccab51-273c-451a-9928-7ea2c5ed1294-760x1200.jpg
Käsittääkseni tällaisiin tapauksiin pätee se työmatkatempoilun toinen sääntö: "jollet ohita ketään, olet hävinnyt".
:eek: Johan on markkinat! Ohitin mä pari mummopyöräilijää, mutta niitä ei kai voi laskea tempoilijoiksi millään. Siispä hävisin... voihan ryökäle.
Olenkin miettinyt missä noita haalareita käytetään ja nyt selvisi sekin :D
Hääppönen
25.09.2012, 15.59
:eek: Johan on markkinat! Ohitin mä pari mummopyöräilijää, mutta niitä ei kai voi laskea tempoilijoiksi millään. Siispä hävisin... voihan ryökäle.
Olenkin miettinyt missä noita haalareita käytetään ja nyt selvisi sekin :D
Mummopyöräilijät lasketaan ehdottomasti (miten niitä ohituksia muuten saa aikaiseksi?!). Kyllä ne vähintään työhön verrattavaa tärkeää asiaa on toimittamassa kuitenkin. Työmatkatemmon perusteeseistä "§ x: Sääli on sairautta!" taitaa olla kateissa?
Saakohan crocseihin klossit kiinni?
En uskalla nauraa, ettei tule sanomista!
Eilen aamulla pitkässä loivassa ylämäessä huomasin liian myöhään kun valokeila tulee viereeni. Täysin mustissa vaatteissa ja mattamustalla maasturilla aavemaisen hiljaa suhahti tempoilija ohi. Hävisin!
Aikasemmin on musta maantiepyörällä ajava tempoilija nöyryyttänyt minut suunnilleen samaan aikaan aamulla. Oisko nyt jo talviharjoittelu aloitettu?
kolistelija
26.09.2012, 08.57
Mua hävettää nyt. Minua luultiin ilmeisesti eilen täysiveriseksi työmatkatempoilijaksi.
Ihmettelin kotimatkalla kuinka pökkelöiltä jalat tuntuivatkaan, joten päätin avata niitä vähän vetämällä ylämäet vauhdikkaasti. Laitoin siis succikset viuhumaan ja poljin mäkimiehen elkein työmatkani mäet ylös jalkojen huutaessa "Watteja perkele!". Matkalla tuli ohitettua muutama pyöräilijä. Habitukseni oli perinteisen työmatkatempoilijan oloinen: mustat ihonmyötäiset vaatteet (heijastinteipillä koristellut, muotipoliisin huom.) ja fillari jota voisi kutsua 29er hybridiksi kapeilla renkailla.
Erään mäen päällä vastaan tuli maasturimies leppoisin elkein. Kohdatessamme sain sellaisen säälivän hymyn jonka viesti oli "Polje polje dorka, kyllä sä vielä voitat". Ullesta saattoi tuntua samalta kun Lance katsoi hänet maan rakoon ennen iskuaan Alpe d'Huezilla vuonna 2001. Lannistuin niin että jalat tuntuivat hetken aikaa keitetyiltä spageteilta. Hetken mietin mielessäni: "en mä ole mikään työmatkatempoilija" ja minua nolotti kovasti. Sitten muistin että täällä on kerrottu että kaikki ovat osallistujia. Olin aivan maassa polkiessani loppumatkan kotiin päin. Tuntui siltä kuin olisin yhtäkkiä ymmärtänyt olevani Kokoomuksen kannattaja. Melkein itkin.
En tiedä onko tää oikea ketju, melkein pitäisi kirjoittaa tuonne "ihana kokemus kevyenliikenteenväyläillä" tai mikä seoli ketjuun mutta asiaan. Hävisin tänään naisihmiselle joka ohitti minut liikennevaloissa odottaessaame vihreitä. Tyttö lähti jo punaisilla liikkeelle ja kuittasi minun aikaisemman ohituksen, erityistä tässä tekee sen että kun seisoimme rinnakkain liikennevaloissa tyttärellä oli minihame ja sukkahousut yllä eikä se kehannu vetää sitä ylös noussutta minihametta alas. Aika halpamaista, siinä meikäläinen tuijjottaa... :mad:
kolistelija
26.09.2012, 09.09
En tiedä onko tää oikea ketju, melkein pitäisi kirjoittaa tuonne "ihana kokemus kevyenliikenteenväyläillä" tai mikä seoli ketjuun mutta asiaan. Hävisin tänään naisihmiselle joka ohitti minut liikennevaloissa odottaessaame vihreitä. Tyttö lähti jo punaisilla liikkeelle ja kuittasi minun aikaisemman ohituksen, erityistä tässä tekee sen että kun seisoimme rinnakkain liikennevaloissa tyttärellä oli minihame ja sukkahousut yllä eikä se kehannu vetää sitä ylös noussutta minihametta alas. Aika halpamaista, siinä meikäläinen tuijjottaa... :mad:
Häviö on häviö. Säännöt eivät kiellä vaatetuksen käyttöä apuvälineenä.
Naisilla on aseita joita miehillä ei ole, se vaan on hyväksyttävä. Mutta miksi kerrot tyttärestä? Oliko kyseessä jokin tytöntyllerö äitinsä kanssa? :seko:
Häviö on häviö. Säännöt eivät kiellä vaatetuksen käyttöä apuvälineenä.
Naisilla on aseita joita miehillä ei ole, se vaan on hyväksyttävä. Mutta miksi kerrot tyttärestä? Oliko kyseessä jokin tytöntyllerö äitinsä kanssa? :seko:
Samasta syöjättärestä kerron kokoajan, yritän hädissään kielikuvilla naamioida häviötäni
Aamulla pääsi kerrankin työmatkatemmon makuun. Liikennevaloissa edellä hybridimies. Jäin siihen taakse. Valot vaihtuu hybridi lähtee rennosti liikkeelle, huomaa minut ja sitten alkaa jalat käydä. Ajattelen että tämähän on jännää ja nakkaan pari pykälää lisää pesään. Sprintti kestää hieman vajaa kilometrin jonka jälkeen hybridimies vilkaisee taakseen huomaa että en ole jäänyt ja vauhti hiljenee huomattavasti. Seuraavaksi pieni ylämäki joten isken ja kun hybridimies huomaa että nyt tulee tappio niin kaveri alkaa polkea rennon näköisenä ilman käsiä kuin ei olisi mihinkään kiire :cool:
Hävisin tänään naisihmiselle joka ohitti minut liikennevaloissa odottaessaame vihreitä.
Ei ehkä varsinaisesti liity työmatkatempoiluun, mutta tuossa muutama viikko sitten poljin kevyessä tihkusateessa kaikessa rauhassa ja omasta mielestäni hyvällä vauhdilla Pispalaan kaupungin suunnasta. Muut työmatkalaiset olivat liikkuvia shikaaneja ja maantiepyörät ja toiset cyklocrossitkaan eivät tarjonneet vastusta. Olo oli sellainen että nyt kun vielä jostain tulisi vastaan karhu, jonka kanssa voisi painia.
... kunnes...
Täysin yllättäen ja äkkiarvaamatta ohi viuhahti noin 45 kiloinen parikymppinen tyttönen minihameessa ja korkokengissä kolmivaihteisella mummopyörällä.
Aikaisemminkin olen huomannut että Pispalassa asuu merkillistä väkeä... suunnilleen joka kerta kun poljen harjun päälle kaupungin suunnasta ohitseni viuhahtaa parhaat päivänsä nähneellä kalustolla joku ruumiinrakenteeltaan pystyyn jäätynyttä pulkannarua muistuttava goottirokkari tai hamppuhippi... olen aina saanut teknis-tieteellisen koulutukseni voimalla perusteltua tietoiselle itselleni että kyse on teho-painosuhteesta ja meikäläisen lahjat eivät ole sillä osa-alueella (mutta toki syvällä sisälläni sielu vuotaa verta ja egoni särkyy tuhansiksi pieniksi sirpaileiksi) ja toisaalta olen aina myös uskotellut että minulla on työmatkalla tuossa kohtaa jo pitkälti toistakymmentä kilometria takana kun taas Pispalan oma joukkue on liikkeellä tuoreella nestetankkauksella ja juuri startanneena.
Mutta tässä nimenomaisessa ohituksessa oli jotakin niin uskomattoman absurdia että se jäi lähtemättömästi mieleen.
Tänään aamulla mun jalat olivat edeltävien päivien krossailuista ja tempoiluista sen verran painavat, etten osallistunut lainkaan työmatkatempoon. Ajelin sellaista alle kahtaviittä radan vartta pitkin Espoosta Pasilaa kohti. Tällainen hiljaa ajeluhan on kivaa silloin, kun siihen ei liitty tukkimännystä pätkäistyt reidet ja muutenkin on paska ja tukkoinen olo.
Jalathan aukeaa ajamalla, mutta kun kello oli tikittänyt jo niin pitkälle, ettei tempoennätyksiä enää voinut tulla, niin miksipä olisin viitsinyt vaivautua vauhtia kiristämään? No siksi, koska Valimon jälkeen Vihdintien alikulussa ohitse vilahti tuulitakin hihaa viistäen tempotankoihin ripustettu sähköfillari. Ihmettelin äijän menoa hetken, kun en osannut lainkaan varautua tuollaiseen ilmestykseen. Hän sai kaulaa noin viisikymmentä metriä, kunnes saatana sai vallan ja päätti, että tämä käsihän katsotaan loppuun saakka. Vähän Vantaankosken radan ylikulun jälkeen sain tämän tempoajan kiinni ja Huopalahden asemalle mennessä olin jo hyvän aikaa ollut visusti takarenkaassa kiinni. Eihän se vauhti sitten kovin kovaa ollutkaan. Sellaista pikkaisen päälle kolmeakymppiä tasaisella. Alamäessä kovempaa ja ylämäessä ei juurikaan hitaampaa. Kadenssi sellainen tasainen 50RPM Nexus 8:n isoimmalla vaihteella.
Nyt ajotapa kertoi siitä, että nyt olin mukana ihan oikeassa kilpailussa. Ohitettavien perään hän ajoi ihan kiinni peesiin, kunnes viime hetkellä väistö sivulle ja mahdollisimman läheltä ohi. Ohituksen jälkeen mahdollisimman nopeasti takaisin reunaan, jotta takana tuleva ei saa ylimääräistä peesihyötyä. Keskuspuiston chikaanissakin piti päästä mummosta ohi, vaikkei vastaantulijoita oikein huomaa sieltä puskan takaa. Postintaipaleen liikenneympyrän jälkeen me molemmat vaihdettiin ajoradalle, koska Tosi Tempoaja ei lähde koukkaamaan sieltä parkkipaikan takaa.
Siinä ajoradalla mä sitten ajoin rinnalle ja ohittaessa kehoitin miestä "siirtämään satulaa ylös ja eteen, koska se lisää aika-ajotangosta saatavaa hyötyä." Mies oli selvästi yllättynyt tästä ja sai vastattua vain "ööeh, katotaas putooko."
Putosi.
Fiksin kyydistä.
kolistelija
26.09.2012, 10.19
Eilen aamulla pitkässä loivassa ylämäessä huomasin liian myöhään kun valokeila tulee viereeni. Täysin mustissa vaatteissa ja mattamustalla maasturilla aavemaisen hiljaa suhahti tempoilija ohi. Hävisin!
Aikasemmin on musta maantiepyörällä ajava tempoilija nöyryyttänyt minut suunnilleen samaan aikaan aamulla. Oisko nyt jo talviharjoittelu aloitettu?
Missä tämä tapahtui? Oliko pääkaupunkiseudulla? :p
Ohitin eilen erään ennenkin tapaamani työmatkapyöräilijän kuvailemallasi tavalla, vaatetus ja fillarikin täsmäisi. Maantiepyörälläkin olen välillä ajanut töihin ja ohittanut saman kundin aamuisin. :p
Oatmeal Stout
26.09.2012, 11.09
Erätukun paperimainoksessa esiteltiin työmatkatempoon sopivaa kalustoa ja asuja, aika-ajotankokin oli hybridissä somassa nousukulmassa, suosittelen.
Mummopyöräilijät lasketaan ehdottomasti (miten niitä ohituksia muuten saa aikaiseksi?!). Kyllä ne vähintään työhön verrattavaa tärkeää asiaa on toimittamassa kuitenkin. Työmatkatemmon perusteeseistä "§ x: Sääli on sairautta!" taitaa olla kateissa?
Mummopyöräilijä: mummo pyörällä :) En voi millään laskea niitä tempoon mukaan, sillä ulkonäöstä päätellen molemmat ohitetut olivat eläkkeellä. Työmatkatempo on mielestäni sananmukaisesti tempo työmatkalla, joten jos on eläkkeellä, ei voi olla työmatkalla. Kauppamatkatempo on täysin eri laji.
Mummopyöräilijät lasketaan ehdottomasti (miten niitä ohituksia muuten saa aikaiseksi?!).
Ovatko säännöt liian monimutkaiset, vai miksi sinä et ymmärrä niitä?
Työmatkatemmossa ei lasketa ohituksia, vaan ohitetuksi tulemisia.
Ohitettiinko sinut? Harmi. Hävisit.
Ohitiko jonkun? Kivat sulle. Et voittanut mitään.
Hetken mietin mielessäni: "en mä ole mikään työmatkatempoilija" ja minua nolotti kovasti. Sitten muistin että täällä on kerrottu että kaikki ovat osallistujia. Olin aivan maassa polkiessani loppumatkan kotiin päin. Tuntui siltä kuin olisin yhtäkkiä ymmärtänyt olevani Kokoomuksen kannattaja. Melkein itkin.
On sulla ainakin säännöt hallussa meinaan ohitit mut punaisissa valoissa, kun olit tai olimme matkalla hakemaan TdH-numeroa ;) Onneksi kuitenkin pysähdyit heti erheen huomattuasi ja ajelimme yhtä matkaa Velolle. Muuten olisin taatusti tuominnut sinut armottomasti työmatkatempoilijaksi! :D
Hääppönen
26.09.2012, 17.03
Ovatko säännöt liian monimutkaiset, vai miksi sinä et ymmärrä niitä?
Työmatkatemmossa ei lasketa ohituksia, vaan ohitetuksi tulemisia.
Säännöt ovat kieltämättä käyneet monimutkaisiksi, kun löytyy erilaisia näkemyksiä. Mummoilta pitänee alkaa kysyä työhön menosta ohitettaessa. (Rikkoo taas työmatkatempojan omertaa). Näkemykseni on, että jos ohittaa, ei tule ohitetuksi. Eli ei tule häviötä. Väärin pääteltykö? Ja ymmärrän hyvin, että on vain ajan kysymys, milloin tulee lunta tupaan.
Missä tämä tapahtui? Oliko pääkaupunkiseudulla? :p
Ohitin eilen erään ennenkin tapaamani työmatkapyöräilijän kuvailemallasi tavalla, vaatetus ja fillarikin täsmäisi. Maantiepyörälläkin olen välillä ajanut töihin ja ohittanut saman kundin aamuisin. :p
Turku, Oriketo-Urusvuori "nousu" ohitustien varressa.
kolistelija
26.09.2012, 18.03
Turku, Oriketo-Urusvuori "nousu" ohitustien varressa.
Sitten se oli joku pöljä työmatkatempoilija... :p
On sulla ainakin säännöt hallussa meinaan ohitit mut punaisissa valoissa, kun olit tai olimme matkalla hakemaan TdH-numeroa ;) Onneksi kuitenkin pysähdyit heti erheen huomattuasi ja ajelimme yhtä matkaa Velolle. Muuten olisin taatusti tuominnut sinut armottomasti työmatkatempoilijaksi! :D
Joo, reppu selässä ja kaikkea. :D
Sprintrs
26.09.2012, 19.25
Suora lainaus uusimmasta Tekniikan maailmasta satunnaisen tarkkailijan kirjoittamana: "Paljon kiitosta saanut Helsingin Baana on varsinainen kilparata. Olen huolestuneena katsellut, miten urheiluhenkiset kuntopyöräilijät jyräävät siellä otsasuonet pullistuneina niin, että tavalliset pyöräilijät toimivat heille jonkinlaisina pujottelukeppeinä."
Pöljä vissiin tajua, että on kyse vakavaakin vakavammasta työmatkatempokisoista!
Veivaaja
26.09.2012, 20.11
Kiitos muuten hauskimmasta keskustelusta! Tämä piristää! Varsinkin kun en nyt pääse osallistumaan työmatkatempoon : (.
Kysymys: Miten jaetaan pisteitä heinäkuussa. Vaimoni totesi olevansa kiistaton voittaja, kun hän heinäkuussa paineli Kuusisaari-Lehtisaari -reittiä lähes ainoana polkijana. Nyt raati pisteyttämään!
http://fi.wikipedia.org/wiki/Ty%C3%B6_%28fysiikka%29 eli kaikki pyöräily työtä?
Vilhelm V
27.09.2012, 08.34
Kiitos muuten hauskimmasta keskustelusta! Tämä piristää! Varsinkin kun en nyt pääse osallistumaan työmatkatempoon : (.
Kysymys: Miten jaetaan pisteitä heinäkuussa. Vaimoni totesi olevansa kiistaton voittaja, kun hän heinäkuussa paineli Kuusisaari-Lehtisaari -reittiä lähes ainoana polkijana. Nyt raati pisteyttämään!
Säännöt ovat heinäkuun osalta samat kuin muulloinkin, eikä pisteitä jaeta. Jos vaimosi tuli ohitetuksi, hän hävisi. Pyöräilijöiden määrällä tai vaimosi mahdollisesti suorittamilla ohituksilla ei sinänsä ole vaikutusta asiaan.
Säännöt ovat kieltämättä käyneet monimutkaisiksi, kun löytyy erilaisia näkemyksiä. Mummoilta pitänee alkaa kysyä työhön menosta ohitettaessa. (Rikkoo taas työmatkatempojan omertaa). Näkemykseni on, että jos ohittaa, ei tule ohitetuksi. Eli ei tule häviötä. Väärin pääteltykö? Ja ymmärrän hyvin, että on vain ajan kysymys, milloin tulee lunta tupaan.
On se väärin päätelty. Samalla tavalla virheellinen käsitys, kuin Lancen "ei käryä testissä, ei ole voinut doupata" mantra. Se, että ohitat, ei koskaan merkitse mitään. Vain ohitetuksi tuleminen merkitsee.
Ei ---tana, tänään tuli takkiin. Inseramies lepattavassa tuulipuvussa meni hybridillään ohi Larun sillalla kun ajaa löntystin täysin omiin ajatuksiin vajonneena todella hiljaa. Menin niin puihin että en viitsinyt edes kuitata, hetkessä oisin pyyhkässyt siitä ohi, vaan ajoin kiertoreittiä yrittäen unohtaa mokoman.
Kyllä taas huomenna muistaa että täysiä on vedettävä koko ajan!
Ohittamalla ansaitset pisteitä määritellyn taulukon mukaan, tulemalla ohitetuksi häviät.
Tämä sotii asb:n omia sääntöjä vastaan, mutta on alkuperäinen ja ainoa totuus, piste.
kolistelija
27.09.2012, 20.44
En muista onko tämä "se alkuperäinen" säännöstö. Mutta nettiajassa se on jo ikiwanha: http://www.bikeradar.com/forums/viewtopic.php?f=40012&t=12575770
Uhkaa näköjään tämäkin laji jakaantumaan eri alalajeihin kuten esim lentopallo/rantalentopallo, hiihto vapaa/pertsa, lotto jättämällä kuponki kiskalle/lotto jossa vain täytetään kuponki ja tarkistetaan olisiko tullut voitto.
Tänään kotimatkalla tuli bongattua takuuvarma työmatkatempoilija hybridillään, tyköistuvat ajovaatteet, kapeat renkaat fillarissa sekä säikky joka suuntaan vilkuileva katse ja ruumiinkieli kuin yöllä valokeilaan joutuneella jäniksellä. (tai sit se vaan ei luottanut autoilijoiden valppauteen ja hyväntahtoisuuteen) Kääntyi eri reitille. Olis tullut varmaan hiki kun mulla oli farkut jalassa ja vettäpitävä takki työvaatteiden päällä...
Risto Koivunen
28.09.2012, 00.02
Uhkaa näköjään tämäkin laji jakaantumaan eri alalajeihin
Ei mikään ihme, työmatkatempo on kuitenkin todellinen yksilölaji eikä varsinaisesti rohkaise puhaltamaan yhteen hiileen.
Ja monet niistä alalajeista saattavat olla häviäjien kehittämiä - kun riittävän monta viikkoa putkeen jatkuvasti häviää työmatkatempoajonsa, niin saattaa monelle tuulipukusankarille tulla mieleen, että vika on säännöissä eikä omissa jaloissa. Sitten lähdetään virittämään omia sääntöversioita, joilla toivotaan hävittävän vähemmän.
Näinkö tänään työmatkatemmon ammattilaisen, kun vastaan tuli kaupunkihyrpeksellä miespuolinen henkilö ? Epäilystäni nostivat seuraavat seikat: tuulipuku, tanko täynnä tarpeelisia lisävarusteita mukaanlukien peili (kukaan ei yllätä takaa) sekä 45 asteen erektiossa oleva aero-tanko, neonvärinen luonnollisesti (varoittaa muita tempoilijoita). Lisäksi henkilö meni joukon ensimmäisenä eikä edessä lähituntumassa ollut uusia ohitettavia.
Sent from my iPad using Tapatalk HD
Hääppönen
28.09.2012, 09.32
Olisikohan aika miettiä Suomalaisen työmatkatemmon tilannetta? Ketjun alkuun listattu kansainvälisen työmatkatemmon pisteidenkeruu-järjestelmä on hiljalleen jäänyt suomalaisille, ah niin tärkeän, luterilaisen angstin varjoon: jos osallistut, häviät/ voit vain hävitä yms. Tällä menolla työmatkatempomme eriytyy sisäsiittoiseksi lajiksi (vrt. pesäpallo). Huomaan itsekin liukuneeni tähän, mutta palaan nyt alkuperäiseen kantaani pisteiden keruusta. Tätä ketjua lukiessa huomaa muillakin olevan alkukantaisen vietin ohittamisesta ja sen tuomasta tyydytyksestä. Mihin suuntaan työmatkatempoamme kehitetään? Nykysuuntauksella on turha odottaa kansainvälisten työmatkatempokisojen podiumille suomalaisväriä, kun jo osallistuminen merkitsee häviötä...
Sitten se oli joku pöljä työmatkatempoilija... :p
Joo, reppu selässä ja kaikkea. :D
Mullakin oli reppu selässä, joten siihen ei kannata pureutua ;) Onneksi oltiin muuten niin epätyömatkatempoilijan näköisiä, että tuolla repulla ei pystynyt hämäämään.
Rickmaple
28.09.2012, 11.54
Tällä menolla työmatkatempomme eriytyy sisäsiittoiseksi lajiksi (vrt. pesäpallo)
Tästä aasinsiltana kysymykseen, että onko kukaan sopupelannut työmatkatempoa (eli ts. "tehnyt Vinokourovit"? Eli kun joku on ollut ohittamassa niin on maksanut esim 5€ jotta toinen jääkin peesiin? Tai vaihtoehtoisesti sitten huutanut edellä ajavalleen: "Heeeei, saat viitosen ku päästät ohi!!!"?
Koin eilen työmatkatempourani huippuhetken. Eteeni kääntyi ruokaketjun huippu (mopoauto), jolloin alkoi strategian luonti tuon luomakunnan kruunun voittamiseksi. Seuraavassa risteyksessä se ryhmittyi vasemalle, jonne minäkin olin menossa. Onnekseni oikealta tuli oikea auto ja tuo luomakunnan kruunu joutui hiljentämään. Nyt avautui mahdollisuus, oikealta ohi, tiukka kiihdytys alamäkeen ja 200 metrin jälkeen käännös oikeaan, jonne onneksi mopoauto ei kääntynyt. Tästä tyytyväisenä ajelin kotiin kaikessa rauhassa kuitenkin varmistuen, ettei tule ohitetuksi - matka ilman tappiota.
Nyt kun jokaisen työmatkatempoilijan märkä päiväuni on toteutettu, niin olen alkanut valmistautumaan ensi vuoden SM-kisoihin ja työpaikkakin on hommattu Tampereelta.
Rickmaple
28.09.2012, 12.45
Onnekseni oikealta tuli oikea auto ja tuo luomakunnan kruunu joutui hiljentämään. Nyt avautui mahdollisuus, oikealta ohi...
Siis kiilasitko sä tempopisteet silmissä sen auton eteen kun kerran mopoautoilija ei uskaltanut? Onhan tää vakavaa, mut ei ehkä ihan noin vakavaa...
Onneksi ei tarvinnut auton eteen kiilata, vaan heti sen imuun ennen mopoautoa hyvällä takavauhdilla.
Ja tämä on vakavaa...
Risto Koivunen
28.09.2012, 13.10
Olisikohan aika miettiä Suomalaisen työmatkatemmon tilannetta? ... Mihin suuntaan työmatkatempoamme kehitetään?
Todennäköisesti suomalainen työmatkatempo alkaa eriytyä moninaiseksi joukoksi ala-lajeja, joista jokaisen harrastajat pitävät sitä omaa ala-lajiaan Ainoana Oikeana Työmatkatempona, ja muiden alalajien harrastajia vääräoppisina.
Mahdollisia uusia ala-lajeja ovat mm:
- työmatkatemposuccistelu (ajetaan vain päällystetyillä teillä)
- työmatkatempoenduro (ajetaan vaativammilla reiteillä)
- työmatka-alamäkiajo (koti mäen päällä, työpaikka mäen alla)
- työmatkaratapyöräily (ajetaan luonnollisen työmatkareitin sijaan keinotekoisella radalla, mahdollisesti jopa sisällä)
- työmatkatempputempo (ohitettuja nöyryytetään heittämällä joka ohituksen jälkeen jokin temppu, jonka tuomaristo arvostelee)
- työmatkajopotempo (ainoastaan toiset Jopolla liikkujat lasketaan)
- työmatkatandemtempo (ainoastaan toiset tandemistit lasketaan)
Positiivisena sivuvaikutuksena tästä lajidivergenssistä saadaan suomen kieleen laaja joukko uusia upeita yhdyssanoja.
Työmatkatempputempo kuulostaa kokeilemisen arvoiselta lajilta :cool:
Brutalix
28.09.2012, 15.32
Mielestäni työmatkatempo voitaisiin jakaa ammattilais- ja amatööritempoon. Amatööritempossa laskettaisiin pisteitä, kun taas ammattilaispuolella olisi tärkeämpää oman pään suojaaminen eli ohitetuksi tulemisen välttäminen. Vähän niin kuin nyrkkeilyssäkin, paitsi tässä ammattilaisetkin kisaavat paita päällä.
Työmatkatempputempo on lajin haudanvakavaan luonteeseen täysin sopimaton kauhistus, vähän niin kuin joku kumparelasku tai halfpipe verrattuna 50 km perinteiseen hiihtoon ylämäkeen, räkä poskella ja räntäsade vasten kasvoja, norjalaista hormonihirviötä ja wadan testaajia pakoon.
Työmatkatempo on totisten ihmisten totinen laji, jossa ainoan kevennyksen tuo vääjäämätöntä tappiota edes hetkeksi pakenevien polkijoiden tuulipukujen kahina ja rasvaamattomien ketjujen tuskanhuuto. Siinä ei jumalauta pelleilylle ole sijaa.
Nyt kun täällä Oulussa on Rotuaarin remontti saatu kuntoon niin saako siitä ylimääräisiä pisteitä jos siellä ohittelee hitaampia?
Risto Koivunen
28.09.2012, 15.44
Työmatkatempputempo on lajin haudanvakavaan luonteeseen täysin sopimaton kauhistus.
Mutta sillä saataisiin lajin pariin nuorta verta, joihin ei välttämättä perinteinen työmatkatempo tuulipuvut kahisten oikein uppoa.
Tosin noille yläasteikäisille ei ehkä tuo työmatkatempo ole vielä se oikea laji muutenkaan, vaan ehkäpä oikeampi nimi lajille olisi koulumatkatempputempo.
Nyt kun täällä Oulussa on Rotuaarin remontti saatu kuntoon niin saako siitä ylimääräisiä pisteitä jos siellä ohittelee hitaampia?
Eiköhän siellä Rotuaarilla päde ihan samat säännöt kuin muuallakin.
En tiedä, mutta parin tunnin päästä ajattelin kokeilla.
Hääppönen
28.09.2012, 16.08
Todennäköisesti suomalainen työmatkatempo alkaa eriytyä moninaiseksi joukoksi ala-lajeja, joista jokaisen harrastajat pitävät sitä omaa ala-lajiaan Ainoana Oikeana Työmatkatempona, ja muiden alalajien harrastajia vääräoppisina.
Mahdollisia uusia ala-lajeja ovat mm:
- työmatkatemposuccistelu (ajetaan vain päällystetyillä teillä)
- työmatkatempoenduro (ajetaan vaativammilla reiteillä)
- työmatka-alamäkiajo (koti mäen päällä, työpaikka mäen alla)
- työmatkaratapyöräily (ajetaan luonnollisen työmatkareitin sijaan keinotekoisella radalla, mahdollisesti jopa sisällä)
- työmatkatempputempo (ohitettuja nöyryytetään heittämällä joka ohituksen jälkeen jokin temppu, jonka tuomaristo arvostelee)
- työmatkajopotempo (ainoastaan toiset Jopolla liikkujat lasketaan)
- työmatkatandemtempo (ainoastaan toiset tandemistit lasketaan)
Positiivisena sivuvaikutuksena tästä lajidivergenssistä saadaan suomen kieleen laaja joukko uusia upeita yhdyssanoja.
Oletko mahdollisesti tarkistanut työmatkatempoilun kansainväliseltä kattojärjestöltä lajivalikoimaa? Vai meneekö Suomessa järjestettävät työmatkatemmon MM-kisat Pohjois-Korealaisittain järjestetyksi? Vaikka eukonkannon MM:n oheistapahtumana. Jokaiselle oma laji ja sarja...joopa joo, alkaa haiskahtamaan torilla tavataan/kaikki me ollaan sankareita -jutulle. Brutalixilla oikeat näkemykset ja hyvät ehdotukset työmatkatemmosta! Komppaan!
tempokisu
28.09.2012, 16.53
Koulumatka-survival-ajo. Koululaisten ohitus ja kohtaaminen, ne on vaativia tilanteita.
Tänään kieltämättä nyppi ( aluksi) kun olin ohittanu jonkun nuoren neitokaisen, mutta jäin punaisiin valoihin ja neitokainen jatkoi punaisia päin. Sain hänet kuitenkin nopeesti kiinni ja ohitin, neitokainen pyrki ajamaan aika keskellä ja enempi vasemmalla reunalla, ohitin vasemmalta ja huikkasin jotta "ajapa oikeaa reunaa?" ähäkutti, ei auttanu punaisia päin ajo :p
Ihme kyllä, aika monta työmatkailijaa on tullu ohitetuksi, mutta ei häiritse jos joku ohittaa. En uskalla kaupungilla ajaa yhtään reippaasti.
Mutta olen alkanut tykätä työmatkat pyöräillen. Nyt kun ajaa vain pientä "lenkkiä" niin saan ajettua ensin pienen kierroksen Pirkkalassa ja jatkan töihin, tulee samalla pitempi se lenkki ja ulkoilu. Bensaa säästyy, ja on ollut paljon parempi olo kun tulee kotia kun että autolla olisi ajanu. Pienempien pakettien haun postista saa hoidettua pyörällä ja pienemmät kauppa-asiat. Tarvittaessa käy töitten jälkeen autolla.
Ehkä jatkossa autoilen töihin ( sitten kun parkkialueelle pääsee) vaan oikein huonolla kelillä ja pyrin pyöräilemään!
Hääppönen
28.09.2012, 17.22
Blaa blaa blaa...
Taisit nyt taas kerran eksyä väärään topiikkiin. Työmatkapyöräilystä on omansa. Täällä pitää olla veren maku suussa ja tempoilla!
Tänä aamuna ohitin jonkun maastopyöräilevän naisen Puistolan urheilukentän vieressä iso oranssi Stadiumin muovikassi roikkuen stongassa ja siellä oli Sacherkakku sekä selässä 35 litran laukku täynnä pullaa, karkkeja sekä sipsejä koska pidin pikku kahvituksen työkavereille mun 40-v. synttäreiden kunniaksi.
Saako tommosesta suorituksesta bonuspisteitä vai meneekö ihan vaan reteen ohituksen puolelle? :D
Veivaaja
03.10.2012, 14.47
No niin; työmatkatempotyylipoliisi peliin!
kenaattori
03.10.2012, 14.57
Näytin aamulla nopeusvalvontanäytön avustuksella eräälle wannabetyömatkatempoilijalle että mikä on meiniki, ei yrittänyt mennä ohi.
Highlander
03.10.2012, 15.41
Laitan tän joka aamu pyöriin ekaks kun selviän töihin asti.. :p
http://youtu.be/VfAE-eWU3vA
Hääppönen
03.10.2012, 15.55
Tänään on taas se päivä, kun aamun työmatkapolkija muuntuu päivän aikana työmatkatempoilijaksi kotimatkalle. Peter Selin (ei ole ikinä tunnustanut seuraavaansa foorumia, mutta merkit seuraamiseen ovat selvät...) antoi kullanarvoisen vinkin työmatkatempojille: kypärän jäähdytyssälekköjen aiheuttamat jarruttavat pyörteet pystyy näppärästi eliminoimaan vetämällä tuorekelmun kypärän päälle. Silmä kovana olen tarkkailut työmatkatempojia. Itseni kanssa käydyn neuvottelun jälkeen päätin ottaa kelmun käyttöön vasta niiden yleistyttyä. :cool:
Halloo halloo
03.10.2012, 15.56
^^ Mitä jeesustelua tuo nyt on?
Hääppönen
03.10.2012, 16.02
[QUOTE=Halloo halloo;1917332]^^ Mitä jeesustelua tuo nyt on?[/QUOTE
Ai mää vai? :rolleyes:
Tänään on taas se päivä, kun aamun työmatkapolkija muuntuu päivän aikana työmatkatempoilijaksi kotimatkalle. Peter Selin (ei ole ikinä tunnustanut seuraavaansa foorumia, mutta merkit seuraamiseen ovat selvät...) antoi kullanarvoisen vinkin työmatkatempojille: kypärän jäähdytyssälekköjen aiheuttamat jarruttavat pyörteet pystyy näppärästi eliminoimaan vetämällä tuorekelmun kypärän päälle. Silmä kovana olen tarkkailut työmatkatempojia. Itseni kanssa käydyn neuvottelun jälkeen päätin ottaa kelmun käyttöön vasta niiden yleistyttyä. :cool:
Plääh, alumiinifolio ois parempi, sen avulla vois muotoilla aeromman kypärän ;)
Tänä aamuna törmäsin oikeaan työmatkatempoilijaan. Adidaksen kolmiraitaverkkarit, hybridi ja hitaalla kadenssilla lujaa ja mistään mitään välittämättä kaikesta liikkuvasta ohi. Pitihän se kiinni ajaa ja ohittaa. Yritti peesiin mutta ei onnistunut. Myöhemmin tosin koukkasi jalkakäytävän kautta ohi kun odotin ajoradalla valojen vaihtumista. Tällä ei väliä kun olin hävinnyt jo aikaisemmin nysväämällä valoissa, mutta hävisipähän tuokin.
Halloo halloo
03.10.2012, 16.56
[QUOTE=Halloo halloo;1917332]^^ Mitä jeesustelua tuo nyt on?[/QUOTE
Ai mää vai? :rolleyes:
Eikun tuo Herra Kädellä. Nojoo, OT-tuokio meni.
Pysähdyin aamulla valoihin. Muitakin siinä oli. Vaihtuivat, ja lähdettuun: Hirveää rusahtelua, kun Ladyn umpituosteiset ketjut alkoivat hakea vaihdetta. Lenkkarit ja kaamea kadenssi, säilytin tyylini, enkä lähtenyt peesiin, mutta:
Sitten kaamean kitinän säestyksellä syöksyi Toinen Lady ensinnä mainitun perään, ketjut lähes yhtä ruosteessa. Menivät 500m aivan hirmuista vauhtia. Pääsin onneksi kuittaamaan, koska parin peräkkäisen hidasteen kohdalla he keskeyttivät pyörittämisen ja minä en.
Ehkä kyseessä oli vain allekirjoittaneen kuiva aamu-uni, mutta mielestäni nuo olivat Tempoladyjä! (ei tosin mitään kissimirrejä sentään).
kolistelija
03.10.2012, 17.30
Minä taas en ollut skarppina tänään. Pysähdyin vastaamaan puhelimeen ylämäessä. Puhelun jälkeen lähdin kiihdyttämään ja samalla tempolady ( ehkä jopa sellainen kissimirri...) ohitti minut. Lady piti vauhdin yllä mäen loppuun asti mutta jätti jostain syystä koiidyttämättä sen jälkeen.
Ensin ajattelin että on herrasmiesmäistä olla tekemättä ns. tuplakuittausta. Sen jälkeen tajusin että ehkä lady pitää minua jonain pervona joka jää tuijottamaan nättiä hanuria siihen...
Onneksi vaikea tilanne helpotti kun musta syslokrossi kääntyi pois edestäni vieden neidin mukanaan. Huh!
Hääppönen
03.10.2012, 19.36
Tämän päivän työmatkatempo lässähti. Jouduin viettämään töissä aikaa liian pitkään (missassin klo 16 paukun parillakymmenellä minuutilla). Lisäksi lähdin hakemaan tempojia ei-normaalille reitille (kuvio oli ensin työmatkatempo ja sitten jatkaa iltalenkkinä kotiin pienellä lisäkiekuralla). Jokunen fillari tuli vastaan selkä edellä, mutta ei kysettäkään tempoilusta (eli max. työmatkapyöräilijöitä). Kunnes tappio oli jäätävän lähellä... Sinä työmatkatempoilija, joka matkallasi Liedon suuntaan saavutit minut kääntyessäni Ohikulkutien laitaan (asiaankuuluva käsimerkki tuli minulta ajoissa keskelle ryhmittymisen ohella), voit pyyhkiä pisteen tilastoistasi. Olin ehtinyt kääntyä jo yli 45 astetta 90:n mutkaan ennen kohdalla oloasi, joten piste livahti. :cool: Eihän sellaista voi laskea ohitukseksi, jos toinen on jo suorittanut käännöksen reitiltä lähes valmiiksi? :seko:
Detergent
03.10.2012, 19.39
Tämän päivän työmatkatempo lässähti. Jouduin viettämään töissä aikaa liian pitkään (missassin klo 16 paukun parillakymmenellä minuutilla). Lisäksi lähdin hakemaan tempojia ei-normaalille reitille (kuvio oli ensin työmatkatempo ja sitten jatkaa iltalenkkinä kotiin pienellä lisäkiekuralla). Jokunen fillari tuli vastaan selkä edellä, mutta ei kysettäkään tempoilusta (eli max. työmatkapyöräilijöitä). Kunnes tappio oli jäätävän lähellä... Sinä työmatkatempoilija, joka matkallasi Liedon suuntaan saavutit minut kääntyessäni Ohikulkutien laitaan (asiaankuuluva käsimerkki tuli minulta ajoissa keskelle ryhmittymisen ohella), voit pyyhkiä pisteen tilastoistasi. Olin ehtinyt kääntyä jo yli 45 astetta 90:n mutkaan ennen kohdalla oloasi, joten piste livahti. :cool: Eihän sellaista voi laskea ohitukseksi, jos toinen on jo suorittanut käännöksen reitiltä lähes valmiiksi? :seko:
Silloin, kun selitys on tätä laatua, on hävinnyt. Ja hiukan tavanomaista häviötä häpeällisemmin. Vähän niin kuin noi ladytappiot yllä.
Hääppönen
03.10.2012, 19.42
Silloin, kun selitys on tätä laatua, on hävinnyt. Ja hiukan tavanomaista häviötä häpeällisemmin. Vähän niin kuin noi ladytappiot yllä.
Ok. Kirjaan tappiosarakkeeseen. Vaikka..............
...antoi kullanarvoisen vinkin työmatkatempojille: kypärän jäähdytyssälekköjen aiheuttamat jarruttavat pyörteet pystyy näppärästi eliminoimaan vetämällä tuorekelmun kypärän päälle. Silmä kovana olen tarkkailut työmatkatempojia. Itseni kanssa käydyn neuvottelun jälkeen päätin ottaa kelmun käyttöön vasta niiden yleistyttyä. :cool:
Mä käytän tuota aina talvisin, kun päähän käy viima tulee helposti kylmä. Kesäkaudella taas tositempoilijalle tulee niin kuuma, että jäähdytystä ei voi rajoittaa. Aerodynaamista etua en ole huomannut, ainakaan talvikaudella hangessa polkiessa.
--
2pv ilman häviöitä ja laskenta jatkuu :)
Oatmeal Stout
03.10.2012, 21.40
Vaikka..............
Tästä seurannee seuraavaan tempoon, jossa et tule ohitetuksi, tappio, sillä kyseenalainen tappion myöntäminen laskee arvostusta tappion verran.
Hääppönen
03.10.2012, 23.03
Kestän sen, VAIKKA olinkin jo kymmenen metriä ennen kääntymistäni potkaissut jalan suoraksi ja nostanut selän pystyyn, vilkaissut taakse ( lähestyvä kuski n. 15m takana), nostanut käden vasemmalle kääntymisen merkiksi ja ryhmittynyt keskelle kelviä jättäen oikealle n. metrin vapaata tilaa ohittaa turvallisesti. :) Tappiota kuittaamaan... :cool:
Highlander
03.10.2012, 23.58
^^ Mitä jeesustelua tuo nyt on?
Ei kun se on ihana Jenni vaan...sen kanssa olis kiva ajaa tempoa ja vähän muutakin.. :P
Plääh, alumiinifolio ois parempi, sen avulla vois muotoilla aeromman kypärän ;)
Lisäksi alumiinifoliolla voisi myös suojata itsensä mahdolliselta vastustajan ajatuksenluvuluta tai etämielenhallinnalta (http://hikipedia.info/wiki/Foliohattu)! Eli kannattaa pitää päässä myös tempoilun ulkopuolella esim vastakkaisen sukupuolen kanssa kommunikoitaessa.
Sinkulamiehet kaupungilla :(
Sinkulamiehet kaupungilla :(
Jahas. On tainnut tulla tappioita taas. :D
Amusella kun lähdin kotoa olin jo päättänyt että ajelen rauhallisesti tämän orastavan flunssan takia mutta mitä sitä pasxxx. Ajettuan sen 500m näen hämärässä edessäni työmatkatempoajoasun kaukaa, Niken verkkarit, Addun lankkarit ja tuulipuvuntakin. Ajattelen siinä että "ajele ihan normaalisti" nooo... saattaa vähän vauhti vähän noustakki ja miehen selkämys lähestyy uhkaavasti hänen kovasta kuikuilusta taakse huolimatta. No jatkan samaa vauhtia ja yhteensä n. kilsan ajon(ei takaa-) olen jo lähes takalokarissa kiinni ja maastopyöräni kumien hurinan takia työmatkatempokoneen pää alkaa pyöriä, just kun hän katsoo että ohitanko oikealta isken ja menen vasemmalta ohi, ei edes sieraimia ehtinyt tyhjentää päälleni. Minä jatkan samaa vauhtia (kokoajan olen ajanut samaa vauhtia) ohituksesta tyytyväisenä ja yhtäkkiä tuulipuvun kahina takaa vasemmalta yllättää ja menee ohi, ja tällä tyypillä on uus temppu. Mies ottaa ja alkaa kiilaan minua pyörätien vierustalla menevälle autotielle ja eihän se auta kuin jarruttaa että tämä Fabio Cansellaranen pääsee ohi. Naureskelen leukapartaani tempusta ja ajelen perässä kun tulee alamäki jonka päässä on jyrkkä mutka vasemmalle, kaksi pyöräilijää samaan suuntaan menossa ja sen jälkeen pieni mäki. Sinne ylämäkeen jäi tämä Fabian tuhiseen jonon taakse kun polkasin ohi(ok. myönnetään tässä käytin jo vähän voimaa ja iskin). Nyt tästä lähtien lähden samaan aikaan töihin jos mahdollista niin saa vähän mielenkiintoa työmatkapyöräilyyn.
Toissapäivänä mää hävisin.
Olen ollut niin hajalla tästä että en ole pystynyt aiemmin tätä tunnustamaan kenellekään. Perhe on ollut kummissaan kun iskä istuu vaan hiljaa ja tuijottaa tyhjyyteen.
Tämä tapahtui siis toissapäivänä kun ajelin töihin. Olin liikkeellä tavarapyörällä koska oli vietävänä hieman normaalia enemmän tavaraa töihin enkä kehdannut autolla lähteä. Ensimmäistä kilometriä rullasin rauhallisesti vastatuuleen kun takaa tuli yllättäen nainen hybridillä, onneksi hänellä sentään oli valot ja kypärä ettei ihan untolle hävinnyt. Olin niin tyrmistynyt tuosta oikein ajoitetusta iskusta että oma ajo hajosi ihan täysin ja meinasin kääntyä takaisin kotiin saman tien.
Kun sain koneen käyntiin päätin että koetetaan jos voisin hieman saada hyvitystä ja antaa naisihmiselle myös tappion tunteen. Lisää kierroksia koneeseen ja takaa-ajoon, onnistuinkin saavuttamaan hänet reilun kilometrin jälkeen. Hetkeksi notkumaan peesiin ajatuksena iskeä liikennevalojen jälkeen, mutta mitäs sitä suotta. Nainen hurautti punaisia päin ja minä jäin uudestaan takaa-ajajaksi. Hurjasti kiekkoja koneeseen ja ehdin saada pyörän uudestaan kiinni ennen kaupunkia vaikka nainen käytti säälimättä hyväksi jalkakäytäviä.
Toivoin ensimmäisten valojen olevan vihreänä että pääsisin iskemään keskustan alueella mutta aamulla ei olleet tähdet kohdillaan. Punaiset siellä paistoivat ja nainen pääsi jälleen karkuun. Tästä pettyneenä menin kuitenkin töihin ja yritin unohtaa koko tapahtuman. Nyt olen päässyt toivottavasti yli tästä ikävästä tapahtumasta.
Veivaaja
05.10.2012, 12.09
Tästä tulikin mieleeni: Työmatkatempossa pitäisi mielestäni olla selkeä perussääntö; Tempon tarkoituksena tulee olla toisten työmatkapyöräilijöitten itsetunnon lannistaminen kaikilla mahdollisilla keinoin. Minkäänlainen harjoittelu toteuttaminen ei kuulu työmatkatemmon luonteeseen.
n.4kk työmatkatempoilua fiksipyörällä takana ja olen koko ajan odotellut koska joku kuittaa alamäessä ohi, oman kadenssin hakatessa kierroslukurajotinta vasten. No, sitä ei ole toistaiseksi tapahtunut, mutta ensimmäinen tappio kirjattiin tällä viikolla kun joku sankari hiipi äänettömällä retrohenkisellä sinkulalla ohi loivaan ylämäkeen kehä III:n varrella. Kaverilla vielä kaiken lisäksi herrasmiesmäisen ryhdikäs ja pysty ajoasento, joka maksimoi tappion aiheuttaman henkisen romahduksen. Olin niin lyöty, ettei huvittanut edes lähteä hakemaan kuittausta.
[QUOTE=timoe;1917363]Pysähdyin aamulla valoihin. Muitakin siinä oli. Vaihtuivat, ja lähdettiin: Hirveää rusahtelua, kun Ladyn umpituosteiset ketjut alkoivat hakea vaihdetta. Lenkkarit ja kaamea kadenssi, säilytin tyylini, enkä lähtenyt heti peesiin,
sama mimmi iski eilen taas: edessä punaiset valot, hiljensin jo varoen risteävältä pyörätieltä tulijoita, jolloin aivan viime metreillä ennen valoihin pysähtymistä hän niittasi mut ja joutui jarruttamaan vielä lopuksi voimakkaasti, luonollisesti kiihdyttäen rajusti valojen vaihduttua, ja kääntyen heti vasemmalle kadunylityksen jälkeen posi reitiltäni. Mulle alkaa kehittyä ennakoivia pelkoreaktioita.
Tänään tulin bussilla.
Näytin aamulla nopeusvalvontanäytön avustuksella eräälle wannabetyömatkatempoilijalle että mikä on meiniki, ei yrittänyt mennä ohi.
Hyvä Kena! Hyvä meininki! :cool:
Mun ohitse huristi eilen Cervelo-kuski, todellinen työmatkatemmon asiantuntija. Kaikissa valoissa päin punaista ja kaupan päälle vielä pujotteli autojen seassa. Totesin, että minusta ei ole vastakuittaajaksi. Häviökin oli jo taskussa, joten jatkoin huristelua omaan tahtiin ja ohittelin vain mummeleita :)
Millaiset bonarit saa työkaverin ohittamisesta?
Tai jos joutuu työkaverin ohittamaksi?
Miten huomioidaan se, että tulee ensin työkaverin ohittamaksi, mutta ajaa kaverin kiinni Bilteman lastenkuljetuskärryn kanssa, jossa on yksi lapsi? (Omassa kisassani viime viikolla pidin tasaisen vauhdin ja työkaveri tuli vastaan seuraavassa kolmioristeyksessä odotelemassa vuoroaan. En lähtenyt lapsen kanssa sekoilemaan, vaikka olisin voinut antaakin "asennekasvatusta".)
Lisäksi alumiinifoliolla voisi myös suojata itsensä mahdolliselta vastustajan ajatuksenluvuluta tai etämielenhallinnalta (http://hikipedia.info/wiki/Foliohattu)! Eli kannattaa pitää päässä myös tempoilun ulkopuolella esim vastakkaisen sukupuolen kanssa kommunikoitaessa.
Mä koitan kyllä tätä. Pitäähän asiaankuuluva tempohattu olla jokaisella itseään arvostavalla kuskilla päässä. Tuorekelmu toi toimia foliota paremmin sateella, joten otan sen sadepäivän varusteeksi. Repussa säästyy myös tilaa, koska tarpeen tullen sitä saa joka Siwasta :)
Risto Koivunen
05.10.2012, 14.23
Repussa säästyy myös tilaa, koska tarpeen tullen sitä saa joka Siwasta :)
Mutta jos pysähtyy kesken tempoa ostoksille, niin on iso vaara, että tulee ohitetuksi.
Kuntoilija
05.10.2012, 14.24
Onneksi olen työmatka-autoilija, koska jo valmiiksi masentuneena en enää henkisesti kestäisi tuota häviöiden tuomaa
tuskaa.
Oatmeal Stout
05.10.2012, 15.00
Repussa säästyy myös tilaa, koska tarpeen tullen sitä saa joka Siwasta :)
Mutta jos pysähtyy kesken tempoa ostoksille, niin on iso vaara, että tulee ohitetuksi.
Silloin täytyy ostaa Siwasta niin paljon tilaa, että sen kiertäminen vie riittävästi aikaa.
n.4kk työmatkatempoilua fiksipyörällä takana ja olen koko ajan odotellut koska joku kuittaa alamäessä ohi, oman kadenssin hakatessa kierroslukurajotinta vasten. No, sitä ei ole toistaiseksi tapahtunut, mutta ensimmäinen tappio kirjattiin tällä viikolla kun joku sankari hiipi äänettömällä retrohenkisellä sinkulalla ohi loivaan ylämäkeen kehä III:n varrella. Kaverilla vielä kaiken lisäksi herrasmiesmäisen ryhdikäs ja pysty ajoasento, joka maksimoi tappion aiheuttaman henkisen romahduksen. Olin niin lyöty, ettei huvittanut edes lähteä hakemaan kuittausta.
Ton kaverin olen tainnut nähdä Niemenmäessä, peesasi ajotrikoisiin pukeutunutta nopean näköistä xc-maastopyöräilijää sellainen virne naamalla että vieläkin naurattaa :)
Ajattelin hoitaa tuon ostoksen työajalla ennen tempoa. En missään nimessä anna kenenkään ohittaa, jos olen folioon tai kelmuun kääriytyneenä! :eek: Kelmuhatun lisävarusteeksi otan sadeviitan, joka mukavasti läpsyttää jalkoja vasten samalla kun tempoilee hulluna, tai mahdollisesti parhaimmassa tapauksessa jopa läpsäyttää ohitettavaa naamaan.
Ton kaverin olen tainnut nähdä Niemenmäessä, peesasi ajotrikoisiin pukeutunutta nopean näköistä xc-maastopyöräilijää sellainen virne naamalla että vieläkin naurattaa :)
En osaa sanoa, mutta tällä minut ohittaneella kaverilla oli kyllä vauhti kohdallaan ilman peesaustakin. Epäuskoni oli niin valtava, että hetken jo epäilin sähköavusteiseksi kulkupeliksi.
Eipä siinä mitään, tunnustan tappioni kuin mies. Leuka rintaan ja kohti uusia häviöitä.
Rickmaple
05.10.2012, 18.21
Millaiset bonarit saa työkaverin ohittamisesta?
Tai jos joutuu työkaverin ohittamaksi?
Miten huomioidaan se, että tulee ensin työkaverin ohittamaksi, mutta ajaa kaverin kiinni Bilteman lastenkuljetuskärryn kanssa, jossa on yksi lapsi? (Omassa kisassani viime viikolla pidin tasaisen vauhdin ja työkaveri tuli vastaan seuraavassa kolmioristeyksessä odotelemassa vuoroaan. En lähtenyt lapsen kanssa sekoilemaan, vaikka olisin voinut antaakin "asennekasvatusta".)
Ei tässä lajissa oo bonuksia. Ja sama se kenen ohittamaksi joutuu, päivän kohdalle merkataan tappio. Tän pitäis olla jo ihan selvää. Huolimatta kärrystä, lapsesta tai kärryn myyntipaikasta, sä hävisit. Sut ohitettiin ja sillä selvä. Vähän skarpimpana ettei se duunikaveri pääse ottaa susta pisteitä enää. Toihan alkaa olla noloa...
Rickmaple
05.10.2012, 18.22
Onneksi olen työmatka-autoilija, koska jo valmiiksi masentuneena en enää henkisesti kestäisi tuota häviöiden tuomaa
tuskaa.
kukaan ei ole suojassa. Mä ohitin keskiviikkona yhden auton! Buhahaaa!!!
adelaine
05.10.2012, 18.32
Ton kaverin olen tainnut nähdä Niemenmäessä, peesasi ajotrikoisiin pukeutunutta nopean näköistä xc-maastopyöräilijää sellainen virne naamalla että vieläkin naurattaa :)Vaan menikö ohi? Jos kykenee peesaamaan mutta ei ohittamaan, on hävinnyt.
tuskaa.
Autoilija häviää aina kun näkee pyöräilijän.
Risto Koivunen
05.10.2012, 23.27
kukaan ei ole suojassa. Mä ohitin keskiviikkona yhden auton! Buhahaaa!!!
Eilen olisi saanut Kehä I varressa aika reippaasti ohituksia, kun Lahdenväylälle menevällä kaistalla mateli parin kilometrin pituinen jono. Valitettavasti vain ajoin väärään suuntaan, joten omalta osaltani kyseinen porukka säästyi musertavalta nöyryytykseltä.
Tänään hävisin - sähkikselle ja vielä viritetylle sellaiselle.
Olin juuri kääntynyt Valimossa radanvarren reitille kun tuulipukukaveri päästeli mustanpuhuvalla 26" hybridillä ohi kuin viimeistä päivää. Olin kyllä lähellä koukata ojaan ihmetyksestä.
Meinasin ensiksi tyytyä tappiooni - toki sen tein, mutta päätin ottaa selvää kaverista josko sille tuli vain suunnaton näyttämisen paikka, siinä toivossa että se hyytyy viimeistään Ilmalan mäkiin. Niinhän siinä sitten kävi, että kuroin pikkuhiljaa sen 200m välimatkan kiinni ja ajoin rinnalle vain huomatakseni, että sillä oli doupingia kiinnitettynä runkoon. Kieltämättä ei tuntunut ihan niin pahalta, varsinkin kun kaveri myönsi, että kyseessä on 47km/h nopeuteen yltävä viritys.
No, piste menetettiin, mutta hieman paremmalla mielellä...
Highlander
11.10.2012, 10.42
Pari kertaa nyt nähnyt tapauksen missä tämmöisella sähköpyörällä on aiheutettu kauhua kanssakulkijoiden joukossa. Kummallakin kerralla ajamassa on ollut vähän rehevämpi keski-ikäinen rouva (eri henkilöitä). Molemmilla kerroilla ajoivat mutkaan liian lujaa vauhtia ja ne ajolinjat...niin vastaantulijat hyppivät sivuun. Sen näköistä touhu oli, että märällä tiellä voi tulla kylkitoppaukseen vähän viiruja jos ei luistonesto toimi. Pitäisi edellyttää, että ensin hallitaan se normaali pyörä ennenkuin siihen lisätään sähköavustus :rolleyes:
OT>
Sähköpyörille katsastukset pakolliseksi ja pyöräpoliisit pitämään ratsioita viritysten paljastamiseksi ja sakottamiseksi. Highlanderin postauksen perusteella sähköavustus pitäisi rajoittaa päättyymään 15km/h vauhdissa ja talvella 5km/h.
<OT
Highlander
11.10.2012, 13.48
OT>
Sähköpyörille katsastukset pakolliseksi ja pyöräpoliisit pitämään ratsioita viritysten paljastamiseksi ja sakottamiseksi. Highlanderin postauksen perusteella sähköavustus pitäisi rajoittaa päättyymään 15km/h vauhdissa ja talvella 5km/h.
<OT
Niin no...mä pyrin itse ajamaan pyörällä ja autolla sitä vauhtia, että vielä hallitsen kummatkin ajoneuvot :p Odotan tietysti kaikilta muilta tienkäyttäjiltä vähintään samaa suoritustasoa :cool:
Onhan tuo muuten ihan naurettavaa puuhaa, että raavaat sekä terveet miehetkin jo ruuvaavat pyöriinsä sähkövirityksiä...seuraavaksi hameverkko varmaan :rolleyes:
OT>
<OT
OT jatkuu...
Ottaapas se koville, jos katsastamaton, rekisteröimätön ja vakuuttamaton mopo kaahaa ohi.
Katsastus on aivan nollan arvoinen viritetyn sähköfillarin, (=mopon) voi läppärillä ohjelmoida katsastuksen hetkeksi lailliseksi ja sen jälkeen taas muuttaa takaisin mopoksi antamalla läppärillä uudet parametrit.
Mun mielestä tuo sähköfillarin mollaaminen on kateellisten kitinää. Eräskin keskieurooppalainen ihmetteli, että minkälainen takapajula tämä suomi oikein on. Heilläpäin yli 50% liikenteessä olevista fillareista on sähköfillareita. Yleensähän tuolla sähköfillarilla korvataan henkilöauto/mopo/bussi, eli siinäkin mielessä ihan kannatettava kulkupeli. Mulla ei olisi mitään sitä vastaan, vaikka kulkisivat jenkkityyliin laillisesti 35 km/h olisi vaan vähemmän ohitettavia ja liikenne sujuvampaa :)
Tänään hävisin - sähkikselle ja vielä viritetylle sellaiselle.
Olin juuri kääntynyt Valimossa radanvarren reitille kun tuulipukukaveri päästeli mustanpuhuvalla 26" hybridillä ohi kuin viimeistä päivää. Olin kyllä lähellä koukata ojaan ihmetyksestä.
Meinasin ensiksi tyytyä tappiooni - toki sen tein, mutta päätin ottaa selvää kaverista josko sille tuli vain suunnaton näyttämisen paikka, siinä toivossa että se hyytyy viimeistään Ilmalan mäkiin. Niinhän siinä sitten kävi, että kuroin pikkuhiljaa sen 200m välimatkan kiinni ja ajoin rinnalle vain huomatakseni, että sillä oli doupingia kiinnitettynä runkoon. Kieltämättä ei tuntunut ihan niin pahalta, varsinkin kun kaveri myönsi, että kyseessä on 47km/h nopeuteen yltävä viritys.
No, piste menetettiin, mutta hieman paremmalla mielellä...
Mahtoikohan olla sama kaveri jolle itse olen tuolla pätkällä hävinnyt.
Sent from my HTC Desire using Tapatalk 2
Hääppönen
11.10.2012, 19.03
Ei tainnut olla työmatkatempoja tämä kaveri, kun kävi niinkuin kävi. Vaikka ilmeisesti duuniaan oli tekemässä. (Mynämäen pankkiryöstöstä:) http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288506886402.html
Kuuluuko sääntöihin edellä ajavan takarenkaaseen hivottelu? Tänään joku tuulihousucycclorossariheepo ajoi niin lähellä mun beesissä että osui matkan aikana kolme kertaa takarenkaaseen. Onko toi joku alalaji, pudotuspeli?
Risto Koivunen
12.10.2012, 15.40
Ei tainnut olla työmatkatempoja tämä kaveri, kun kävi niinkuin kävi. Vaikka ilmeisesti duuniaan oli tekemässä. (Mynämäen pankkiryöstöstä:) http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288506886402.html
Ei taida olla ihan työmatkatemmon hengen mukaista, että kesken tempoa vaihdetaan pyörästä moottoriajoneuvoon.
Brutalix
12.10.2012, 15.50
Kuuluuko sääntöihin edellä ajavan takarenkaaseen hivottelu? Tänään joku tuulihousucycclorossariheepo ajoi niin lähellä mun beesissä että osui matkan aikana kolme kertaa takarenkaaseen. Onko toi joku alalaji, pudotuspeli?
Yritti antaa työntöapua?
Ajaisit kovempaa.
Mä menin niin TÄYSII kun krossifiksillä vaan voi. Äijä tais olla kyllä niin hapoilla ettei tajunnu mistään mitään. Onneksi heebo antoi lopulta periksi ja tiemme erosivat.
Sirkkeli
12.10.2012, 19.37
Tänään joku tuulihousucycclorossariheepo ajoi niin lähellä mun beesissä että osui matkan aikana kolme kertaa takarenkaaseen. Onko toi joku alalaji, pudotuspeli?
Rivakka jarrutus heti kun osuma tuntuu.. veikkaan että sen jälkeen olisi kaveri joko keräillyt itseään tieltä hetken aikaa (sopisi varmaan myös 'pudotuspelin' sääntöihin :D), tai ainakin jättäytynyt suosiolla taaemmas...
Hääppönen
13.10.2012, 09.35
Tätä päivää pitäisi viettää ma-pe välillä. Lauantaisin työmatkatempojien määrä on suhteellisen pieni ja menee vähän niinkuin hukkaan tämä karkelo. :seko: http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288507285763.html
Tätä päivää pitäisi viettää ma-pe välillä. Lauantaisin työmatkatempojien määrä on suhteellisen pieni ja menee vähän niinkuin hukkaan tämä karkelo. :seko: http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288507285763.html
Toisaalta kun voittaakaan ei voi niin epäonnistuminen on taattu 24/7/365.
Oon käynyt heittämässä muutaman testilenkin työmatkatempohengessä ehdalla mummiksella, ei oo vielä kukaan kerennyt ohitse. Ensi kesäkaudeksi vähän lisähaastetta tämän jalon lajin suorittamiseen. Kun töihin on lyhyt matka, niin tuolla maasturilla ajellessa tuntuu ettei vastusta löydy kuin tosi harvoin. Kun voi polkea sen varttitunnista tuntiin keuhkot ruvella. Tai sitten oon vaan missannut kaiken "actionin".
Keräsin alle menneen kevät-syyskauden tilastot. Eli listan häviöistä. Ajalta toukokuun loppu-nykyhetki
Minut ohitettiin liikennesääntöjen mukaisesti ja rehdisti ajamalla: 2
Minut ohitettiin kun odotin valojen vaihtumista punaisista vihreiksi: 2
Yritin ajaa kanssapyöräilijää kiinni enkä onnistunut: 2
Ja jos joku laskee sen tappioksi, kun ei peesistä suorita ohitusta, niin niitä taitaa olla
noin 10 kappaletta. Ei aina viitsi lannistaa hybridiohjusta ohittamalla, jos edellämenevällä näyttää olevan hyvä runttaus päällä.
Tuossa siis noilla mun omilla säännöillä kertyi kuusi tappiota, eli n.1,2/kk.
Työmatkatempoilun kokonaiskilometrejä en ole mitannut, niitä on arviolta karvaan kalkkiset 1500.
Risto Koivunen
13.10.2012, 16.55
Toisaalta kun työmatkatempoajia on riittävän vähän, niin on mahdollista että monet näistä häviävät jo ihan sen takia, että eivät löydä yhtään ohitettavaa.
Ja kyllähän tuota päivää kahden vuoden kuluttua vietetään maanantaina. Siihen asti voi vaikka harjoitella häviämistä ihan tavallisina päivinä.
Madone 4.9
13.10.2012, 16.59
Tässähän saa kohta syyn muutta takas hesaan. Jos siellä työmatkatempoa vedetään ihan kunnolla :D
Aamuisin pahemmin ketään jäke -kerava välillä näy (taikka kylllä nyt syksyllä ninjoja näkee ihan kunnolla)
Mutta on sitä kai muutama piste saatu ohituksilla töömatkalla...Mutta kukaan ei ole mennyt ohi
Työmatkatempokypärään lisävaruste( siis jos on niin amatööri että kypärä päässä ajelee) T (http://dx.com/p/flexible-bicycle-helmet-rearview-mirror-black-150379)ässä (http://dx.com/p/flexible-bicycle-helmet-rearview-mirror-black-150379)
Eilen tuli masentava tappio. Räntäsateessa rauhallisesti ajelin krossarilla rantaväylää, niin eikös takaa päästy yllättämään. Jopolla poika sykäsi ohi, enkä ehtiny kuittaamaan, kun samasta risteyksestä käännyttiin ja tiemme erkanivat.
Toistamiseen ei pääse yllättämään. Tunnistan ensi kerralla tyypin hyvästä ajovalosta (josta kyllä plussat nuorelle). ;)
En ole tähän lajiin aikaisemmin osallistunnut joten korjatkaa jos olen väärässä mutta taisin saada ensimmäisen voittoni/pisteen tänään. Onko sillä väliä millä kalustolla itse on liikkeellä, ajoin nimittäin tuollaisella 14kg hybridillä jossa on oikeaoppinen suntourin joustokeula ja levyjarrut. En sentään ollut pukeutunnut tuulipukuun vaan asiallisiin Goren ajovaatteisiin. Tiellä oli sellaiset 3cm lunta, ja omassa autossa kesärenkaat joten mielestäni turvallisin oli tuo polkupyörä vaihtoehto. Työmatkaa noin 5km ja osa kvl ja osa ajotienreunaa... työmatka oli muuten rauhallinen eikä juuri muita pyöräilijöitä näkynnyt missään mutta näin kun erään talon pihasta lähti toinen työmatkatempoilija valkealla sotaratsulla joka näytti olevan nopsan vanha kippurasarvinen, pääsin nopeasti temmottua ajoradanreunaa pitkin rinnalle ja ohi. Sinne jäi eikä päässyt enään minusta ohitse. Sainko siis pisteen tai jotain.. oli kyllä melkoinen tuisku tuolla tienpäällä.
Sainko siis pisteen tai jotain.. oli kyllä melkoinen tuisku tuolla tienpäällä.
Et, se toinen vain hävisi.
Greek Letter Pi
26.10.2012, 10.27
Pari vuotta hallitsin suvereenisti Keilaniemi - Munkkiniemi välistä työmatkasprinttiä. Muistaakseni kukaan ei ollut edes lähellä tulla ohi koskaan vaikka jatkuvalla syötöllä poljin pätkällä.
No nyt on kiva muistella noita loiston aikoja premium auton ratista kyseisellä tienpätkällä paskakelissä - ratkaisevan tärkeää on osata lopettaa huipulla.
Brutalix
26.10.2012, 12.25
Tänä aamuna hallitsin kelvejä täysin suvereenisti onnistuneen rengasvalinnan ansiosta. Kaikki muut hävisivät, mutta minä en.
Halloo halloo
26.10.2012, 14.14
Tänä aamuna hallitsin kelvejä täysin suvereenisti onnistuneen rengasvalinnan ansiosta. Kaikki muut hävisivät, mutta minä en.
Saako onnitella vai onko se kiellettyä?
Brutalix
26.10.2012, 14.30
Menneitä saavutuksiahan tuo alkaa jo olla, kohta joutuu taas osoittamaan kyntensä.
No nyt on kiva muistella noita loiston aikoja premium auton ratista kyseisellä tienpätkällä paskakelissä - ratkaisevan tärkeää on osata lopettaa huipulla.
Autoilija häviää. Aina.
Rickmaple
29.10.2012, 13.56
Flunssan ja myynti/osto/speksaustauon takia mulla oli parin viikon vapaa TMT-skenestä, mutta tänään palasin tositoimiin. Heti alkumatkasta joku syöksähti alamäestä mun perään mutta en päästänyt iskuetäisyydelle. Tosin se oman sykkeen nosto yli anakynnyksen ei myöskään ollut ehkä järkevin veto siihen kohtaan... Aika vähän oli kyllä vastusta reiteillä, ja itse kun kiertelin noukkimassa irtopisteitä niin ohitin yhden herrasmiehen kahteen kertaan (mulla oli kiertelevä reitti eikä hän ohittanut mua kertaakaan). Hän tuntui olevan melko tosissaan vauhdin kanssa mutta ajoi naisten pyörällä missä oli satulakin liian korkealla. Tähän voisikin sit laittaa vaikka hymiön.
Brutalix
29.10.2012, 14.58
Hymiöiden käyttö käsitellään kuten hymyilykin: välitön häviäminen.
Onneksi et laittanut.
Saako onnitella vai onko se kiellettyä?
Ei ole mitään onniteltavaa.
Etuvaihtajaan tullut vika pakotti taluttamaan, jolloin hävisin. Saisinpa tuosta kaluston pettämisestä edes armoa, mutta enhän minä saa.
Detergent
29.10.2012, 18.49
Flunssan ja myynti/osto/speksaustauon takia mulla oli parin viikon vapaa TMT-skenestä, mutta tänään palasin tositoimiin. Heti alkumatkasta joku syöksähti alamäestä mun perään mutta en päästänyt iskuetäisyydelle. Tosin se oman sykkeen nosto yli anakynnyksen ei myöskään ollut ehkä järkevin veto siihen kohtaan... Aika vähän oli kyllä vastusta reiteillä, ja itse kun kiertelin noukkimassa irtopisteitä niin ohitin yhden herrasmiehen kahteen kertaan (mulla oli kiertelevä reitti eikä hän ohittanut mua kertaakaan). Hän tuntui olevan melko tosissaan vauhdin kanssa mutta ajoi naisten pyörällä missä oli satulakin liian korkealla. Tähän voisikin sit laittaa vaikka hymiön.
Ton mukaan hävisit. Et voi ohittaa kahdesti samaa henkilöä häviämättä l. jokainen eri reittiä tapahtuva tappio huomioidaan myös. Tänään ei tappiota. Olivat nähtävästi pelkurit jääneet liukkaiden pelossa kotiin.
Rickmaple
29.10.2012, 19.00
Ton mukaan hävisit. Et voi ohittaa kahdesti samaa henkilöä häviämättä l. jokainen eri reittiä tapahtuva tappio huomioidaan myös. Tänään ei tappiota. Olivat nähtävästi pelkurit jääneet liukkaiden pelossa kotiin.
Nyt mä oon eri mieltä. Jos se on niin vässykkä että ajelee päällystettyjä teitä, lyhintä reittiä ja välttelee ylämäkiä ja mä haen tiukempaa reittivalintaa, kiertoteitä ym. niin se oli hävinny jo ennenkuin mä edes ajoin siitä ohi. Se todennäköisesti pummi myös kyydin kotiin joltain duunikaveriltaan kun itä-vantaan ylängöillä satoi märkiä rättejä iltapäivällä. Minä en. Enkä ajanu edes lyhintä reittiä.
Detergent
29.10.2012, 19.05
Saat olla eri mieltä, mut oot väärässä :D. Voittaja on se, joka ohittaa. Keinolla ei väliä. Yksi keino on etsiä suorempi reitti.
Detergent
29.10.2012, 19.05
ja tässä voittaja = se, joka ei häviä.
PellervoS
29.10.2012, 19.08
Ton mukaan hävisit. Et voi ohittaa kahdesti samaa henkilöä häviämättä l. jokainen eri reittiä tapahtuva tappio huomioidaan myös.
Just noin. Kannattaa ensi kerralla valita vähemmän surkea reitti. Kaikilla meillä on tekosyymme tappioille, milloin ylämäki on jyrkkä, milloin vanne solmussa, milloin nössöyttään pysähtelee punaisiin, tai säälittävästi noudattaa väistämisvelvollisuuksiaan.
Vain nopeus ratkaisee.
Just noin. Kannattaa ensi kerralla valita vähemmän surkea reitti. Kaikilla meillä on tekosyymme tappioille, milloin ylämäki on jyrkkä, milloin vanne solmussa, milloin nössöyttään pysähtelee punaisiin, tai säälittävästi noudattaa väistämisvelvollisuuksiaan.
Vain nopeus ratkaisee.
Kyllä ja työmatkatemmossa saa oikoa esim. omakotitalojen pihan läpi ja siitä saa lisäpisteitä
ja tässä voittaja = se, joka ei häviä.
Ja nyt meni taas väärin. TMT:ssä on vain häviäjiä ja sitten on niitä, jotka eivät vielä ole hävinneet. Voittaminen ei kuulu lajiin. Häviäminen sitäkin suuremmalla painoarvolla.
Detergent
29.10.2012, 21.23
Jep. Tajusin, yritin korjata, hävisin ja laitoin korjauksen epätarkasti. :rolleyes:
Hääppönen
29.10.2012, 22.49
Yhä edelleen on suuri tarve Suomalaisen TyömatkaTemmon sääntöjen luomiseen!!!? STT:n mukaan tänään...voitin/hävisin/en tullut voitetuksi/selittelen/valitsin väärän reitin...:cool:
Tää on varmaan foorumin väsynein ketju. Yli 20 sivua vääntöä siitä että sä oot väärässä ja hävisit.
^Kuitenkin itseironiassaan ehkä se paras ketju :)
Detergent
30.10.2012, 21.13
Törkeetä, kyllä pitää ymmärtää ketjun idea, muuten on jo hävinnyt. Ja kannattaa hävitä ketjua seuraamasta.:mad:
Halloo halloo
31.10.2012, 00.45
^Kuitenkin itseironiassaan ehkä se paras ketju :)
Mikä itseironia? Ei täällä ole itseironiaa. Tämä on vakava asia.
painovoima
31.10.2012, 23.23
Tää on varmaan foorumin väsynein ketju. Yli 20 sivua vääntöä siitä että sä oot väärässä ja hävisit.
Eikä! Tämähän on mitä tarpeellisin ketju. Täältä löytyi sekin tieto, että työmatkatempon todellinen taisteluareena on "Oulunkylästä ytimeen". Minäkin lopetin sen tiedon saatuani Mannerheimintien pyöräväylällä nysväämisen ja siirryin kamppailemaan todellisten työmatkan titaanien kanssa.
Risto Koivunen
31.10.2012, 23.47
Minäkin lopetin sen tiedon saatuani Mannerheimintien pyöräväylällä nysväämisen ja siirryin kamppailemaan todellisten työmatkan titaanien kanssa.
Montako kertaa olet hävinnyt?
painovoima
31.10.2012, 23.55
Montako kertaa olet hävinnyt?
Elokuulta olen ollut mukana tässä mittelössä; häviöitä on tullut yllättävän vähän, ehkä 5-10.
Sitä olen miettinyt, että kuuluuko kisakumppaneita halveksia vai arvostaa? Yleensä halveksin siinä vaiheessa, kun yritän veivata ohi. Töissä pintaan pyrkii jonkinlaisia arvostaviakin tunteita. Pitäisikö ne tukahduttaa?
Eikä! Tämähän on mitä tarpeellisin ketju. Täältä löytyi sekin tieto, että työmatkatempon todellinen taisteluareena on "Oulunkylästä ytimeen". Minäkin lopetin sen tiedon saatuani Mannerheimintien pyöräväylällä nysväämisen ja siirryin kamppailemaan todellisten työmatkan titaanien kanssa.
Mun pitäis vissiin vaihtaa sinne kans kun itäkeskus - herttoniemi - sörnäinen välillä ei löydy enää edes peesiin yrittäjiä.
kolistelija
01.11.2012, 07.39
Mun pitäis vissiin vaihtaa sinne kans kun itäkeskus - herttoniemi - sörnäinen välillä ei löydy enää edes peesiin yrittäjiä.
Valintoja, valintoja...
Eiköhän se kutkuttava työmatkatemporeitti ole prioriteetti numero yksi. Sitten vaan muuttosuunnitelmiin jotta pääsee paremmalle temporeitille heti kotiovelta.
Heti kun valitti ettei ole ketään haastajaa työmatkalla niin iltapäivästä matkalla oli sopiva jänis. Joku siis hävisi oman temponsa kulosaarenpuistotiellä metroaseman kohdalla :D Kyseinen tapaus ei lähtenyt enää perään yrittämään kun oli hävinnyt joten ilojäi lyhyeksi, mutta hyvä tempo jäi päälle joten ajelin pitkästä aikaa puoleen tuntii työmatkani.
Ehdotan ensi kesäksi virallista TMT-kuittauskisaa malliin kilometrikisa. Eli ryhdytään laskemaan "kuittauksia" (ohituksia). Kausi alkaa toukokuun alussa ja loppuu syyskuun lopussa. Kenellä on paras +/- tilasto kauden päätteeksi, on voittaja. Miinusta tietysti tulee, jos joutuu ohitettavaksi. Näinhän käy väkisinkin jopa parhaimmista parhaimmille ainakin joskus.Minutkin ohitettiin kerran, en tosin enää muista yksityiskohtia, koska siitä on jo niin paljon aikaa. Pisteidenlasku tapahtuu rehellisen suomalaisen sanaan luottaen kuten kilometrikisassakin. Siispä paras voittakoon.
Brutalix
02.11.2012, 10.12
Hyvä ajatus. Amatöörisarjassa pidetyn +/- -tilaston lisäksi voisi tarjota ammattilaissarjaa, jossa laskettaisiin häviöttömiä päiviä. Tai sitten heti häviön sattuessa häviäjän käyttäjätili suljettaisiin ja joukkueen kuvista retusoitaisiin häviäjän häpeälliset kasvot pois.
Risto Koivunen
02.11.2012, 12.14
Tai sitten heti häviön sattuessa häviäjän käyttäjätili suljettaisiin ja joukkueen kuvista retusoitaisiin häviäjän häpeälliset kasvot pois.
Minkä joukkueen? Työmatkatempohan on todellinen yksilölaji.
Ja mikä +/- - tilasto? Ei se voi olla kuin - -tilasto.
Ehdotan ensi kesäksi virallista TMT-kuittauskisaa malliin kilometrikisa. Eli ryhdytään laskemaan "kuittauksia" (ohituksia). Kausi alkaa toukokuun alussa ja loppuu syyskuun lopussa. Kenellä on paras +/- tilasto kauden päätteeksi, on voittaja. Miinusta tietysti tulee, jos joutuu ohitettavaksi. Näinhän käy väkisinkin jopa parhaimmista parhaimmille ainakin joskus.Minutkin ohitettiin kerran, en tosin enää muista yksityiskohtia, koska siitä on jo niin paljon aikaa. Pisteidenlasku tapahtuu rehellisen suomalaisen sanaan luottaen kuten kilometrikisassakin. Siispä paras voittakoon.
Jaa, oonko ollut liian kauan poissa topicista, kun amikset alkaa taas hekumoida jostain plussapisteistä.
Uskokaa ny helvetin olkimoukarit, että työmatkatemmossa ei jaeta kuin häviöitä. Jos sut ohitetaan, niin olet hävinyt. Mitään muuta sääntöä tai palkintoa ei ole.
Ja tänään sateessa Vaasan leipomon kohdalla minut ohitti mies knalli päässä ja sarkapuku päällä. Ja jumalauta se ajoi rahtipyörällä. Salettiin se käänsi ohituksen ajaksi sähköavustuksen pois päältä, etten kuulis surinaa ja haistais otsoonia. Horisonttiin katosi, pentele.
Edit: Tohon kisaan mä kyllä lähden, kunhan lasketaan ohitetuksi tulemisia ja kausi on koko vuosi 2013. Kesäpyöräilijät nyt vaan saavat tunnustaa surkeutensa ja antaa meille Tosi Temmoajille sen kuusi kuukautta ansaittua takamatkaa.
Highlander
02.11.2012, 13.52
Edit: Tohon kisaan mä kyllä lähden, kunhan lasketaan ohitetuksi tulemisia ja kausi on koko vuosi 2013. Kesäpyöräilijät nyt vaan saavat tunnustaa surkeutensa ja antaa meille Tosi Temmoajille sen kuusi kuukautta ansaittua takamatkaa.
"Olkimoukarit" :D Katainenhan sen jo totesi, että peruuttamalla ei pääse eteenpäin :rolleyes:
Halloo halloo
02.11.2012, 14.15
"Olkimoukarit" :D Katainenhan sen jo totesi, että peruuttamalla ei pääse eteenpäin :rolleyes:
Väärin. Pääsee, jos on selkä menosuuntaan.
Saamari. Oon alkanut hävitä, kun vaihdoin maasturiin nastarenkaat. Hävettää
-Lauri
Saamari. Oon alkanut hävitä, kun vaihdoin maasturiin nastarenkaat. Hävettää
-Lauri
Onneksi ainoa tilastomerkintä on juurikin häviö. Ilman häviöitä olet pelkkää 0:llaa.
Minä olen mukana jos täällä ruvetaan listaamaan tappioita ensi vuoden ajalta. Ohituksia ei jaksa laskea, ei siinä ole mitään järkeä.
Loppukauden TMT on alkanut vaikuttaa tylsältä kun ei ole enää ohitettavia. Mutta onpahan kallista baanaa ihan omassa käytössä :-)
Onneksi ainoa tilastomerkintä on juurikin häviö. Ilman häviöitä olet pelkkää 0:llaa.
Suomalaisille sopiva laji siis. Kaikki ovat nollia tai häviäjia.
Marsusram
13.11.2012, 11.17
Suomalaisille sopiva laji siis. Kaikki ovat nollia tai häviäjia.
Aivan oikein!
Kun tuon ymmärtää ja oppii elämään sen kanssa, ei enää tule paineita liikenteessä.:)
Highlander
13.11.2012, 18.36
Heitin 30 km lenkin töiden jälkeen ja tappiota tuli 2-0 1,5 km ennen kotia. Taysin suora - Aah...tuo Tampereen työmatkatempoilijoiden mekka :) Kaupungista päin laskee loiva mäki valo-ohjattuun risteykseen. Risteystä ennen on vilkas bussipysäkki. Risteyksen jälkeen on pitkä suora kelviä edessä.
Mäkeä alas ja pakko hiljentää koska pysäkille tulee bussi sekä valot vaihtuvat punaisiksi. Ehdin pysähtyä jo hetkeksi aikaa kun kaveri tulee maastopyörällä takaa ja suoraan punaisiin. Pienoinen ihme, että ehtii yli ennen kuin autot lähtevät liikkeelle. Ilmeisesti tingeli tangeli huomioliivi tekee kuolettomaksi? ;) Hetki odotellessa ja valot vaihtuvat vihreiksi. Liikkeelle ja kas vaan toinen kaiffari tulee saman tien oikealta puolelta ohi suojatien jatkeella. Vanha yksivaihteinen miesten pyörä ja ei valoja. Menohan on kuin formulakisassa, joten pakko kysyä kun kaveri on rinnalla, että "Kulkeeko toi johonkin?" Kaveri vastaa: "Kulkee"...no ei se kulkenut kuitenkaan ;)
Ekasta kaiffarista tulee pian näköhavainto ja ajaa tietysti myös seuraavista valoista punaisilla läpi. Seuraavassa ylämäessä ohittaessa on pakko kysyä, että: "Säästyikö paljon aikaa?" Kaveri ei vastaa mitään - epäkohteliasta? :D
Mä ajan kyllä itsekin punaisista läpi toisinaan pyörällä, mutta esim. tuo mainittu paikka ei ole sopiva siihen. Lisäksi mua jaksaa aina huvittaa se, että suurin osa näistä tulee hyvin pian perä edellä vastaan. Luulisi, että jos on noin kova kiire löytyisi myös sitä vauhtia? :rolleyes: Tää menee niin selittelyn puolelle, että pakko vaan tyytyä kohtaloonsa...
Punaisia päin ei ajeta, edes työmatkatemmossa. Tosin täällä on pari risteystä, johon fillarilla saapumalla valo ei vaihdu ikinä :)
Silloin pitää emuloida autoa.
Loppukauden TMT on alkanut vaikuttaa tylsältä kun ei ole enää ohitettavia. Mutta onpahan kallista baanaa ihan omassa käytössä :-)
Johtunee siitä että monet työmatkapyöräilijät ovat vaihtaneet lajia. Uusi laji on työmatkapalstapyöräilytempo.
Nyt alkaa todellinen titaanien taisto. Miten tehdään keväällä kun lumi sulaa? Eri sarjat vain kesällä ja läpi vuoden ajaville? Kumpi siirtyy klv:ltä ajoradalle keväällä niin että voi tehdä selväksi kummassa sarjassa ajaa?
Hävisin. Hidastin alamäessä, koska alamäen pohjalla on risteys josta aioin kääntyä. Takana tullut ei aikonut kääntyä. Veti ohi todella kovaa. Minulla oli syyni, mutta ei siinä selittelyt auta. Hävisin.
Varsinainen aamuruuhka, ohitin kaksi polkijaa.
Varsinainen aamuruuhka, ohitin kaksi polkijaa.
Etkä ohittanut. Valehtelet vaan, jotta me luultais sun olevan kovakin polkija. Tunnusta suosiolla, että oikeasti hävisit kahdelle.
Eilen tulin vaihteeksi ohitetuksi oikein Todellisen Työmatkatempoajan toimesta. Keltainen suihkumyssy kypärän päällä, keltaineen sadetakki ja valkoiseksi teipattu tempotanko valkoisessa maantiepyörässä. Harmitti, etten voinu lähteä kisaamaan, kun oli peukalo vielä kipee viime viikon kaatumisesta. Vaikee runtata putkelta, kun ei voi puristaa tankoa ollenkaan... :(
^Selityksiähän riittää. Jos on kanttia ei selittele.
Oatmeal Stout
15.11.2012, 12.28
^Selityksiähän riittää. Jos on kanttia ei selittele.
Joo, jotkut eivät tiedä, että putkelta ajettaessa ilmanvastus kasvaa ja tulee tehneeksi turhaa työtä tappionsa eteen.
Detergent
15.11.2012, 18.05
Ei tappiota tänäänkään näyttävästä kaatumisesta huolimatta. Noin kymmenkunta ohitettavaa. Hyrpidi vs. hyrpidi on ehkä hauskinta.
Punaisia päin ei ajeta, edes työmatkatemmossa. Tosin täällä on pari risteystä, johon fillarilla saapumalla valo ei vaihdu ikinä :)
Silloin pitää emuloida autoa.
Jos Työmatkatemmossa alat ajaan liikennesääntöjen mukaan olet jo hävinnyt
Jos Työmatkatemmossa alat ajaan liikennesääntöjen mukaan olet jo hävinnyt
Miten niin? Häviääkö silläkin, jos noudattaa säääntöjä?
Mulla on ainakin tähän aikaan vuodesta aamuisin niin rauhallista pyöräteillä, että vaikka ajaa liikennesääntöjen mukaan niin ohittajia on korkeitaan kerran kuussa, jos sitäkään. Ja jos haluaa pelata varman päälle, niin jättää omat ohitukset tekemättä ennen liikennevaloja ja ohitaa vain sellaisissa paikoissa, jossa seuraaviin valoihin ehtii kelata riittävästi etumatkaa. Eipä noita ohitettaviakaan joka viikolle riitä. Vastaantulijoitakaan ei ole kuin keskimäärin parin kilometrin välein.
Mikäs pointti on työmatkatempokisaamisessa? Häviten hävinnyt on voittaja? Ei toimi, ei ole voittajaa. Eniten hävinnyt voittaa -> tulee glooriaa. Ei toimi, työmatkatemmossa ei ole mitään positiivista. Lisäksi jollekin jopa/vain 100 tappiota voi tuntua voitolta. Ei käy laatuun ei.
Tappioiden aiheuttamista ei tietenkään lasketa, se olisi jotain positiivista. Itse asiassa, positiivisesti virnuilleitten ohittajien suoritukset (ohitukset) pitää nekin diskata, sillä työmatkatempo ei saa aiheuttaa mitään positiivista, kenellekään.
Tarkemmin ajatellen, työmatkatemmossa ei ole mitään kisattavaa, kun ei ole voitettavaa.
Hääppönen
15.11.2012, 22.59
Mikäs pointti on työmatkatempokisaamisessa? Häviten hävinnyt on voittaja? Ei toimi, ei ole voittajaa. Eniten hävinnyt voittaa -> tulee glooriaa. Ei toimi, työmatkatemmossa ei ole mitään positiivista. Lisäksi jollekin jopa/vain 100 tappiota voi tuntua voitolta. Ei käy laatuun ei.
Tappioiden aiheuttamista ei tietenkään lasketa, se olisi jotain positiivista. Itse asiassa, positiivisesti virnuilleitten ohittajien suoritukset (ohitukset) pitää nekin diskata, sillä työmatkatempo ei saa aiheuttaa mitään positiivista, kenellekään.
Tarkemmin ajatellen, työmatkatemmossa ei ole mitään kisattavaa, kun ei ole voitettavaa.
Tämä on niin tätä luterilaista angstia. Mutta jokaisella on mahdollista nauttia/kirjata ohitukset. Vaatii vain kansalaistottelemattomuutta Suomalaisen TMT:n ominutta kansanosaa vastaan. :)
painovoima
16.11.2012, 08.26
Olisipa kiintoisaa tietää, millaisilla säännöillä työmatkatempoa ajetaan Ruotsissa. "Nej nej, du går först."
Tämä on niin tätä luterilaista angstia. Mutta jokaisella on mahdollista nauttia/kirjata ohitukset. Vaatii vain kansalaistottelemattomuutta Suomalaisen TMT:n ominutta kansanosaa vastaan. :)
Mä en itsekkään laske niitä jotka ohittelee sääntöjä rikkoen. Jos on kovempi polkee niin kyllä sitä ohi pääsee muutenkin
Mutta jokaisella on mahdollista nauttia/kirjata ohitukset.
Tästä ei vain ole mitään iloa, koska säännöissä huomioidaan vain tappiot.
Jos oikeasti alat kirjata ohituksia, toiminta lienee vähintään yhtä huvittavaa, kuin koko tämä ketju.
Olisipa kiintoisaa tietää, millaisilla säännöillä työmatkatempoa ajetaan Ruotsissa. "Nej nej, du går först."
Tietämäni mukaan sopuisasti tappituntumalla, ettei tule vahingossa ohituksia............
kolistelija
16.11.2012, 11.12
Eilen musersin työmatkatempoilijan ja nöyryytin samalla oikein kunnolla.
Ajoin tapani mukaista lepposta työmatkaani. Saavutin edellä ajavaa, joka katsoi taakseen vähän ennen kuin saavuin kohdalle. Herran tahti kiihtyi suorastaan hurjaksi hänen huomattuaan lähestyvän succismiehen. Pitkällä suoralla saatoin nähdä kuinka polkeminen muuttui aina vain raskaammaksi. Väistämätön oli tapahtumassa, kilometrin jälkeen vauhti alkoi hyytyä ja minä aloin taas saavuttamaan. Herra kääntyi seuraavassa risteyksessä ja vilkaisi jälleen taaksepäin. Hän huomasi että olin menossa samaan suuntaan. Hänen olemuksensa veltostui, katse laskeutui kohti maata ja selkäranka pehmeni. Ohittaessani hänet tiesin sen: olin tehnyt miehestä henkistä muussia. Toipuminen sellaisesta voi kestää pitkään. kolistelija murskasi jälleen...
Fiilistellään sitten oikein kunnolla.
Tavoitin hiljalleen aamun pimeydessä edellä näkyvää hybridiä ja liimauduin peesiin pitkällä suoralla. Nopeusmittarista oli mukava seurata, miten hybridisti lisäsi selvästi hönkää edessä. Mikäs siinä, kyllä peesissä pysyy kovemmassakin vauhdissa. Päätin iskeä suoran päässä olevassa nousussa. Pieni hetki rinnalla ja hybridistin selkäranka taittui. Maksimitehoilla mäki ylös ja alamäessä olikin kaulaa tullut jo puolensataa metriä. Seuraavalla suoranpätkällä ei hybridistä nykynytkään kuin hieman etutuikun välkettä.
Voi sitä tuhannen riemua. Päivä oli pelastettu.
Halloo halloo
16.11.2012, 11.39
Nyt on ymmärretty väärin. Ei näissä ole mitään ilon aihetta. Vain ohitetun murheet ovat oleellisia.
No joo. Pari viikkoa sitten kohtasin ensimmäisen oikean työmatkatempojan täällä. Tulin sivusta pääväylälle ja jo kaukaa tunnistin varteenotettavan tempokandidaatin hyvästä kadenssista ja vauhdista. Normityömatkapolkijoilla kun kadenssi on jotain alle 50 ja tällä lähenteli jo sataa. Tyyppi käänsi katseensa stulosuuntaani, huomasi välittömästi käyräsarvisen työmatkakulkineeni ja teki vaivihkaa vauhdinlisäyksen. Tulin väylälle ja jatkoin polkemista kevyesti 100m hänen takanaan ja parin sadan metrin päästä huomasin että tyyppi vilkaisi taakseen ammattimaisen huomaamattomasti käden alta ja kiristi vauhtia lisää. Tämä varmisti että työmatkatemmossa ollaan mukana jonkunlaisen amatöörin kanssa vaikkakin melkein tahtomatta. Ajattelin että poljen takana vähän matkaa leikitellen kuin kissa hiirellä, mutta sitten huomasinkin että pienessä aamupakkasessa hänen hengityksensä alkoi lähestyä jo hapenottokyvyn rajoja. Ei ***kele ajattelin. Tässä vaiheessa olin jo aivan kintereillä ja maku meni koko hommaan. Kun ei kunnon vastusta ollutkaan tarjolla alun lupaavasta vauhdinpidosta huolimatta, päätin että antaa jannun säilyttää itsekunnioituksen rippeet ja tyydyin rullailemaan lopun matkaa riittävän välimatkan päässä.
Vastustajan päivä oli tuhottu. Ei tässä lajissa ole pelastusta tai riemua. On vain katkera kalkki - joko muille tai itselle.
Tämä on surullinen palsta:( Kaikki riemu heti lytätään. Minusta on kiva lukea näitä ohituskuvauksia tai ohituksen aikomiskuvauksia, pitäisikö niille perustaa oma palsta kun täällä ei saa tuuletella?
Tämä on surullinen palsta:( Kaikki riemu heti lytätään. Minusta on kiva lukea näitä ohituskuvauksia tai ohituksen aikomiskuvauksia, pitäisikö niille perustaa oma palsta kun täällä ei saa tuuletella?
Jos asiasta pitää saada kokea riemua, kyse ei ole työmatkatemmosta. Sitä varten pitää perustaa uusi laji viestiketjuineen, jonka aihe on: "Näin nolasin kanssapyöräilijän ja tunsin itseni muita paremmaksi" tjsp. Siihen sopii ohitusten plusmiinus-laskeminen.
Fiilistellään sitten oikein kunnolla.
Seuraavalla suoranpätkällä ei hybridistä nykynytkään kuin hieman etutuikun välkettä.
Onhan sulla tämä käytössä (ettet nolosti vilkuile taaksepäin mahdollista tappion aiheuttajaa):
http://img.dxcdn.com/productimages/sku_150379_1.jpg
Jep, itse asiassa jos luet tätä ketjua olet jo hävinnyt, koska sen jälkeen olet jo tietoinen siitä että on vain ajan kysymys koska tulet ohitetuksi. Tämän faktan sisäistämisen jälkeen voi lähteä miettimään kuinka asian kanssa voi elää. Yksi keino on lähteä purkamaan turhautumista tuottamalla tähän ketjuun lisää sisältöä. "Avautumista vaikeasta elämästä klv:llä"- ketju saattaa myös tarjota mahdollisuuden keventää oloa.
Fillaroinnin lopettaminen kokonaan on sitten yksi mahdollinen ratkaisu.
Eiköhän sitä häviä siinä vaiheessa jo kun lähtee Tempoajoon mukaan, edes ajatuksella.... Hyvät naurut tällä viestiketjulla on saanut monta kertaa ja toivonkin että alennutte Tempokisaan vielä lukemattomia kertoja ja kerrotte meille muille kokemuksianne ja ajatuksianne liittyen aiheeseen.
Tuomas L
16.11.2012, 16.59
Jos oikeasti alat kirjata ohituksia, toiminta lienee vähintään yhtä huvittavaa, kuin koko tämä ketju.
Tämä pointti menee ilmeisesti pluspistenikkareilta täysin ohi.
Brutalix
16.11.2012, 17.02
Niin kauan kuin elättelet toivoa voitoista ja kunniasta, et ole valmis työmatkatempoon. Vasta kun olet menettänyt kaiken toivon ja jäljellä on vain kaikenkattava ja läpitunkeva katkeruus, olet valmis jakamaan katkeruutta eteenpäin.
Et voi voittaa, voit vain pitää huolen ettet häviä yksin.
kolistelija
16.11.2012, 17.48
Tällä ketjulla on selvästi menossa bipolaarisen mielialahäiriön debisvaihe. Alussa oli niin hauskaa, nyt ollaan niin maansa myyneitä luusereita...
Tällä ketjulla on selvästi menossa bipolaarisen mielialahäiriön debisvaihe. Alussa oli niin hauskaa, nyt ollaan niin maansa myyneitä luusereita...
Liikaa tappioita?
kolistelija
16.11.2012, 18.27
Liikaa tappioita?
Näin se on nähtävä. Kai se voittaminen on kiellettävä kun tarpeeksi häviää.
Brutalix
16.11.2012, 18.49
Laji sopii syksyiseen suomalaiseen sielunmaisemaan kuin hamppuköysi kurkihirteen.
Kaivan verta nenästäni kun kerettiläisenä julistan voittavani joka aamu! Jos tulen ohitetuksi en häviä koska en ollut mukana. Hajotkaa siihen luuserit! (TT keisarilla ei ole vaatteita!)
Detergent
16.11.2012, 19.07
Älkäähän nyt. Hauskuus syntyy osallistumisesta. Voi tuntea kuuluvansa johonkin synkähköön yhteisöön. Ja sit hauskuus syntyy toisten tempaajien ohittamisen synnyttämästä myötähäpeän tunteesta ja empaattisista ajatuksista, jotka täyttävät pään siksi, kunnes tulee ohitetuksi. Ehkä ei saa riemuita voitoista eikä häviöiden puutteesta, mutta perhana vieköön, miten mukava laji, ihan vaan osallistumisen kannalta. :rolleyes:
Aivan liikaa hymiöitä näkyvillä!
Lajin hauskuus piilee siinä, ettei tämä ole hauskaa.
Se, joka sanoo että elämä on rankkaa, ei ole kuullut työmatkatemmosta.
Risto Koivunen
16.11.2012, 20.18
Fillaroinnin lopettaminen kokonaan on sitten yksi mahdollinen ratkaisu.
Eikö tuollainen luovuttaminen tulisi myöskin laskea häviöksi? Siinähän lähtökohtaisesti tunnustaa oman kyvyttömyytensä olla häviämättä työmatkatempoajossa.
PS: ehdotan marraskuun julistamista kansalliseksi työmatkatempo-kuukaudeksi.
Tossa yks päivä ajelin kelviä kaikessa rauhassa (eli, pientä kiiruhtamista oli ilmassa) kotia päin kun yllättäen kaveri suhahtaa ohitte. Nieleskelin jo karvasta tappiota kunnes näen että kaverihan painaa ihan tosissaan kohti seuraavaa risteystä välittämättä tippaakaan että siihen on myös vasemmalta saapumassa ystävämme sokea autoilija. Tilanne ei hidasta ohittajaa pätkääkään. Mietin että luotto on ainakin kova omaan etuajo-oikeuteen ja ei aikaakaan kun ohittaja aloittaa lukkojarrutuksen pyörä linkussa kohti auton keulaa. Siihen sitten pysähtyi tempomies ja auto ihmettelemään tapahtunutta läheltäpiti tilannetta ja meikäläinen lipuu ohi voitonriemuisena.
Lisäsin toki vauhtia ettei se pääse heti yllättämään uudelleen ja kyllähän se pentele kovaa vauhtia alkoi taas saavuttaakkin, mitä lie kaveri syöny kun niin hyvin kulki, mutta tiemme ehti erkaantua ennen lopullista häviötä - eli moraalinen tappio taisi tässä vähintään tulla?
^hahhahh, nyt mä haen popcornia:D ja jään seuraamaan vastauksia pöökkelle joka taitaa olla liian positiivinen?
kolistelija
16.11.2012, 20.36
Tossa yks päivä ajelin kelviä kaikessa rauhassa (eli, pientä kiiruhtamista oli ilmassa) kotia päin kun yllättäen kaveri suhahtaa ohitte. Nieleskelin jo karvasta tappiota kunnes näen että kaverihan painaa ihan tosissaan kohti seuraavaa risteystä välittämättä tippaakaan että siihen on myös vasemmalta saapumassa ystävämme sokea autoilija. Tilanne ei hidasta ohittajaa pätkääkään. Mietin että luotto on ainakin kova omaan etuajo-oikeuteen ja ei aikaakaan kun ohittaja aloittaa lukkojarrutuksen pyörä linkussa kohti auton keulaa. Siihen sitten pysähtyi tempomies ja auto ihmettelemään tapahtunutta läheltäpiti tilannetta ja meikäläinen lipuu ohi voitonriemuisena.
Lisäsin toki vauhtia ettei se pääse heti yllättämään uudelleen ja kyllähän se pentele kovaa vauhtia alkoi taas saavuttaakkin, mitä lie kaveri syöny kun niin hyvin kulki, mutta tiemme ehti erkaantua ennen lopullista häviötä - eli moraalinen tappio taisi tässä vähintään tulla?
Jos ei pelkkä tappio niin kyllähän tuosta pitäisi saada jo melkein syyte tapon yrityksestä. Yllyttää nyt tempoilijaa tuollalailla ajamaan auton alle. Häpeäisit! Onneksi autoilija oli hereillä ja selvittiin ilman suurempaa onnettomuutta. Peukku autoilijalle!
Peukku autoilijalle!
Hävisitte molemmat!
Pitääkö tästä vetää johtopäätös että autoilija oli voittaja? Mutta joo, ei ollut mikään puusilmä autoilija vaan aika kärppä!
Ok- tää on vaikee laji. Jatketaan harjotuksia.
Risto Koivunen
16.11.2012, 23.17
Pitääkö tästä vetää johtopäätös että autoilija oli voittaja?
Todennäköisesti se autoilija hävisi kanssa.
Kyllä sitä taitaa hävitä aina kun työmatkalla tulee mieleen sana "ohitan" siinä vaiheessa sinä Pökke hävisit. Itse ohitus on jo toisarvoinen tapahtuma.
Totuuden kaivaminen kaiken tämän huumorin alta voi toisinaan vaatia aika paljonkin ajatustyötä.
Logiikkavirhe. Kyllä voi kisata myös ilman mahdollisuutta voittoon. Silloin kilpaillaan vain häviämättömyydestä. Ja on paljon turhempiakin kilpailumuotoja, kuten esim. sellainen vammainen TV-formaatti, jossa joukko "ihmisiä" laitetaan taloon ja juotetaan känniin tasaisin väliajoin... Voittaja on sitten se, joka sekoilee kaikista eniten. Wuhuu, kyllä voittajan kelpaa!
Tällainen skenaario tuli mieleen kun itselle kävi vähän näin - häviö tuli tietenkin. Että voiko työmatkatemmossa tehdä hämäävää parityöskentelyä niin, että
a) Valitaan uhri, jota olisi vaikea hävittää tai ainakaan saada kiinni ja mennä ohi kepeästi vihellellen
b) Toinen parista ottaa kaikkia voimiaan käyttäen kohdassa a mainitun henkilön kiinni.
c) Kiinni saatuaan alkaa jutella henkilön a kanssa niitä näitä - yleensähän vauhti siinä vaiheessa hidastuu jolloin
d) Parin jäljelle jäänyt henkilö voikin ottaa muodostuneen keskusteluparin kiinni ja tyrmätä kiinniotetun iloisesti vihellellen
Sinänsä säännöt puoltavat menettelyä, koska kaikki keinot ovat sallittuja. Toisaalta tässä parin toinen häviää myös. Ja kolmanneksi, valveutunutta työmatkatempoilijaahan ei saa keskustelemaan sitten kirveelläkään.
Risto Koivunen
17.11.2012, 16.53
Työmatkatempo on lähtökohtaisesti yksilölaji.
Hääppönen
17.11.2012, 17.29
Fuugan ehdotus on luokaton. Työmatkatempo on yksilölaji. Ja voimassa on ennenvanhaan linja-autoissakin ollut kyltti: "Keskustelu kuljettajan kanssa kielletty ajon aikana!". Ja kuskejahan me ollaan kaikki...
Fuugan ehdotus on luokaton. Työmatkatempo on yksilölaji. Ja voimassa on ennenvanhaan linja-autoissakin ollut kyltti: "Keskustelu kuljettajan kanssa kielletty ajon aikana!". Ja kuskejahan me ollaan kaikki...
Ach, niinpä muuten onkin - yksilölaji, aina joku pykälä unohtuu :)
tietysti jos olis muutama työkaveri ja perustas työmatkatempotiimin.. vaikka neljä kovakuntoista reikäpäätä ajelis aina kimpassa
Team Lidlin pyöräilypaitoja odotellessa. Toivottavasti ne tulevat myyntiin. Echdoton työmatkatempopaita. Kokovartalopuku olisi ehkä liian rohkea.
Risto Koivunen
17.11.2012, 18.45
Kyllähän Lidl on pyöräilypaitoja myynyt jo ainakin pari vuotta, niissä ei vain ole mitään isoja tekstejä helpottamassa tunnistamista. Uusimmissa taitaa tosin lukea jossakin pienellä sellainen "Bicycle racing" -teksti.
Muotitietoiset työmatkatempoilijat tosin ovat tainneet suosia ensisijaisena pukeutumismuotona tuulipukua jo vuodesta 1990 alkaen.
Olen pyytänyt Lidliä tekemään oikean tiimipaidan, jossa olisi heidän omien tuotteiden merkkejä painettuna.
tietysti jos olis muutama työkaveri ja perustas työmatkatempotiimin.. vaikka neljä kovakuntoista reikäpäätä ajelis aina kimpassa
Hmm... ei taida tuokaan toimia. Joukkuetempoa ajetaan ainakin perinteisemmissä pyöräilylajeissa jonkin sortin telaketjumuodostelmassa. -> yksi vetokierros täyteen, niin kaikki olisivat jo hävinneet, koska olisivat tulleet ohitetuksi.
Vai meinasitko 4 rinnan? Se voisi sikäli toimia, että kukaan ei enää mahdu ohittamaan klv:llä.
Hmm... ei taida tuokaan toimia. Joukkuetempoa ajetaan ainakin perinteisemmissä pyöräilylajeissa jonkin sortin telaketjumuodostelmassa. -> yksi vetokierros täyteen, niin kaikki olisivat jo hävinneet, koska olisivat tulleet ohitetuksi.
Vuorovetoja mä ajattelin mutta eipä tullut mieleen .. aattelin joukkuetta yksilönä. No jos vaan kovakuntoisin keulille..
Tässä vaiheessa olin jo aivan kintereillä ja maku meni koko hommaan. Kun ei kunnon vastusta ollutkaan tarjolla alun lupaavasta vauhdinpidosta huolimatta, päätin että antaa jannun säilyttää itsekunnioituksen rippeet ja tyydyin rullailemaan lopun matkaa riittävän välimatkan päässä.
Sulla on näköjään vähän samanlaisia taipumuksia, kuin mulla. Kerran käännyin alikulkutunnelista ilmiselvän tempoajan perään. Taakse vilkuiltuaan kaveri kiihdytti hurjaan kadenssiin (reilusti yli 100). Alla oli napavaihteinen pyörä, jossa välitykset turhan tiuhat. Aika pian eteen tuli reilumpi alamäki. Ajattelin koittaa kuinka kovaa kaverin pyörä kulkee kunnon alamäessä, mutta maku meni siinä vaihessa, kun tajusin, että mun massalla voisin pikkasen alkuvauhtia polkaistuni jyristellä maastopyörän nappulakumeilla rullaamalla ohi. Ilmeisesti kaverin kadenssiraja tuli 50 km/h nopeudessa vastaan. Alamäkeen rullaillessa oli aika hauskaa seurattavaa kun kaveri vilkuilee taaksensa ja koittaa epätoivoisesti kiihdyttää tahtiansa, että pääsee mun nappulakumien jyrinää karkuun.
Vuorovetoja mä ajattelin mutta eipä tullut mieleen .. aattelin joukkuetta yksilönä. No jos vaan kovakuntoisin keulille..
Kilvanajoksi se kummiski menisi, työmatkatemmossa on samat säännöt kuin siittiöillä munasolun hedelmöityksessä. Ensimmäinen voittaa muut jää hakkaan päätä seinään. eheh, olipa huono vertaus.
TaitettaVille
19.11.2012, 18.08
Jurylle kysymys: Jos minä ajan radan vieressä olevaa huoltotietä (doubletrack tai metsäautotie parhaimmillaan) pitkin SSCX:llä ja radan toisella puolella olevalla KLV:llä ajaa toinen tempoilija. Ensimmäistä kertaa nähdessämme olemme kutakuinkin samalla linjalla ja saavumme työmatkojen eroamiskohtaan yhtäaikaa. Häviääkö KLV:llä ajanut kuski? Molemmat reitit ovat viivasuoria ja pituuttakin on samanverran.
Nimim. Enhän vain hävinnyt?
painovoima
19.11.2012, 18.32
Molemmat hävisivät!
kolistelija
19.11.2012, 18.35
Molemmat hävisivät!
Ei työmatkatempo nyt niin yksinkertaista ole että kaikki häviävät. Yllä kuvatussa tilanteessa ei tapahtunut ohitusta, silloin jäädään ilman merkintää.
Risto Koivunen
19.11.2012, 18.50
Toisaalta jos koko työmatkalla ei saa yhtään ohitusta, niin silloin myös häviää. Eli vaikka tuossa yllä mainitussa tapauksessa kumpikaan ei hävinnyt, on mahdollista, että nämä hävisivät myöhemmin työmatkansa aikana.
tietysti jos olis muutama työkaveri ja perustas työmatkatempotiimin..
nyt en ymmärrä. työmatkatempo ajetaan kodista töihin ja töistä kotiin. tiimin pitäisi asua samassa paikassa eli kommuunissa, eikä hipit käy töissä.
eikä hipit käy töissä.
Jos saat hipit houkuteltua töihin niin minä saan ne ajamaan kilpaa polkupyörällä.
Taitaa käydä niin että me molemmat häviämme.
Oatmeal Stout
20.11.2012, 11.20
nyt en ymmärrä. työmatkatempo ajetaan kodista töihin ja töistä kotiin. tiimin pitäisi asua samassa paikassa eli kommuunissa, eikä hipit käy töissä.
/hana, onkos kerrostalot purettu eilisen aikana?
Täytypä soittaa veljelle ja kysyä.
Olipahan taas työmatkatempo. Taisin hävitä, vaikka mua ei ohitettukkaan. Työmatkaa on yhteensuuntaan 12 kilometriä ja muutamaa kilometriä ennen työpaikkaa huomasin, että reppu jäi kotia oven pieleen ja siellä on eväät ja vaihtovaatteet. Aamulle siis kertyi reilu 30 kilometriä matkaa.
/hana, onkos kerrostalot purettu eilisen aikana?
ei tätä meidän taloa eikä noita ympärillä olevia ainakaan, mutta eipä tästä talosta muut samaan aikaan ja paikkaan tunnu aamusin lähtevän.
tietty jos on semmonen salikset tai kotikatu tyyppinen meno, mut eiks vanhalle bensikselle ja barbaariin ihan käppäillä siitä rapulta vaan?
Oatmeal Stout
20.11.2012, 16.42
mutta eipä tästä talosta muut samaan aikaan ja paikkaan tunnu aamusin lähtevän.
Siis asut hippien ympäröimänä tai muutoin omituisessa ympäristössä, kun ei ole pyöräilijöitä lähdössä eikä sinne myöskään ole tulossa.
Kyllä ihan normitalossa on ainakin kaksi polkupyörän omaavaa ja ihan vain nöyryyttääkseen pitää lähteä liikkeelle samaan aikaan kuin joku tappioitettava.
Detergent
20.11.2012, 20.57
Olipahan taas työmatkatempo. Taisin hävitä, vaikka mua ei ohitettukkaan. Työmatkaa on yhteensuuntaan 12 kilometriä ja muutamaa kilometriä ennen työpaikkaa huomasin, että reppu jäi kotia oven pieleen ja siellä on eväät ja vaihtovaatteet. Aamulle siis kertyi reilu 30 kilometriä matkaa.
Et hävinnyt, mutta onhan toi silti sangen noloa. :rolleyes:
Kaikkien aikojen tappio!
Jouduin yskän ja nuhan takia lähtemään AUTOLLA!!! töihin. Moraalisen tappion lisäksi tuli taloudellista tappiota.
Aamun työmatkatempo olo taas aivan timanttinen. Tihkusade piiskasi kasvoja alku matkasta samalla kun nöyryytin jälleen kaikkia kilpakumppaneita.
Siis asut hippien ympäröimänä tai muutoin omituisessa ympäristössä, kun ei ole pyöräilijöitä lähdössä eikä sinne myöskään ole tulossa.
Kyllä ihan normitalossa on ainakin kaksi polkupyörän omaavaa ja ihan vain nöyryyttääkseen pitää lähteä liikkeelle samaan aikaan kuin joku tappioitettava.
no, on nyt tiimikavereiden tarkoituksellinen nöyryytys melko keljua, sikäli siis tmt:n henkeen sopivaa. mutta taisitpa puhua jostain muusta.
menomatkalla ainut vastustaja tulee tuossa muutaman kilsan ajettua, harva kun vaivautuu töihin vielä puolen kuuden tietämillä ja itselle ovat työnantajan puolesta ilmaisseet että tuohon aikaa pitäisi olla menossa, eikä saisi odottella parhaita ohitusaikoja.
Ainoa työmatkatempoilija vastustajani oli tänä sateisena aamuna helppo "nakki". Näin kirkkaan ajovaloni tähtäimessä vaaleahkon takamuksen kirittävän julmettua vauhtia eteenpäin. Se suorastaan kiristi tempoaan kun huomasi takaa-ajajansa - eli minut!! Ei auttanut kiritys, ohitin sen helposti:cool:
Nyt olen hieman epätietoinen, voitinko vai hävisinkö. Sitäpaitsi epäilen, ettei hurjaa vauhtia nelistänyt hiirulainen ollut työmatkalla vaan ruuanhakumatkalla. Mutta käyhän sekin tähän vuodenaikaan työstä.
Hääppönen
23.11.2012, 12.46
Täällä vallitsevan luterilaisen näkemyksen mukaisesti ainoastaan vältit tappion. Älä leiju! Synkkää viikonloppua! Pidetään ikävää! :D
Nyt olen hieman epätietoinen, voitinko vai hävisinkö.
Ajoit siis kilpaa liikenteen seassa. Sun pitää olla aika paksukalloinen, jos et vielä tiedä vastausta.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.