PDA

Näytä tavallinen näkymä : Työmatkatemmon säännöt?

Sivut : 1 2 3 4 5 6 7 8 [9] 10 11 12 13 14 15 16 17

haedon
31.03.2014, 10.18
Koko ajan muuttuu ammattimaisemmaksi tämä työmatkatempoilu täälläkin. Viime viikolla bongattu ensimmäinen taustapeilillinen tempoja sekä spandextempoja ja tänään meni jo joku maantiepyörällä. Viimeiselle henkinen tappio (sillä en ollut enää työmatkalla vaan työajossa), mutta tappion karvasta kalkkia sai hänkin maistella vauhdin hiljentyessä ja aloskasmaiseen reitinvalintavirheeseen muutaman sata metriä myöhemmin;).

supertele
31.03.2014, 12.54
Voiti... eiku en hävinny!
Tänään meni lyhyellä siirtymällä yliopistolle edellä pirun tiukkoihin trikoisiin pukeutunut kaveri sellaisella kadensilla, että epileptikkoa hirvittäisi. Oli pakko ottaa kiinni ja katsoa minkänäköinen kaveri painelee nykymuodikkaalla leveätankoisella hybridillä tuollaista kyytiä. Oma 5-vaihteinen peugeot painaa sen verran, että kun sain tarpeeksi vauhtia kiinniottoon, ei sillä enää hiljennetäkään peesiin, vaan pakko oli mennä ohi ja tuottaa raketille tappio. Vähän vielä lisää nöyryyttääkseni nostin vähän ennen ohitusta selän niin pystyyn kuin sain ja rennolla pyörityksellä ohi, eteen, vilkku päälle ja seuraavasta risteyksestä pois.
Hyvältä tuntui, mutta paluumatka vähän pelottaa.

LJL
31.03.2014, 13.54
Työmatkatemmon pelko on viisauden alku.

Halloo halloo
31.03.2014, 14.58
Työmatkatemmon pelko on viisauden alku.

Buah! :D

tvain
31.03.2014, 15.52
Olipa sitten minulle vuoden ensimmäinen työpäivä ja samassa vuoden ensimmäinen tappio. Vanhaa Tuusulantietä ajelin tänään töihin päin niin olikohan Jusslansuora vai mikä risteys (en nyt ole ihan varma) huomaan risteyksessä, että joku keltatakkinen epäilyttävästi kanssakilpailijalta näyttävä pyöräilijä on tulossa, ja pitihän se sen verran vilkaista, että kääntyi sitten samaan suuntaan kuin minä. Sitten olikin pidettävä vauhtia yllä, ja tuskanhiki valui kun yritin välttää tappioita. Knapaksenkujan ja Tapaninkyläntien välillä piti pysyä ajoradalla kun ei sitä vasemmanpuoleista yhdistettyä uskalla kovaa ajaa, kerran tuli turpaan autolta, jota kuljetti jäykkäniskainen itellooni (posteljooni). Syke vähän nousi, mutta ei tappiota vielä. Tapaninkyläntien ylityksessä joudumme pysähtymään valoihin, mutta kas, ei tainnutkaan olla tositempoilija kun jäi sen viiden metrin päähän taakse odottamaan. Joku mustaan pukeutut cx-mies jää siinä hitaan kiihdytyksen vuoksi taakse, mutta hengitys tuntuu melkein niskassa siinä yhdistetyn suoralla seuraavaan liikenneympyrän tienoille. Ohrahuhdantielle mentäessä sama meno jatkuu vaan ja jatkuu. Sitten Tuusulanväylän ali ja Sysimiehentielle. Ja siinä se tappion kirvelevä hetki sitten koitti minulle. Jossain siinä Elontien kohdilla Sysimiehentiellä on kadunvarren nopeusnäyttö, ja siihenhän sieltä takaa lähdettiin ottamaan vauhtia. Itse joudun myöntämään, että jalkaa ei nyt vaan riittänyt ja vielä lisäksi TMT-vaistot ovat hukassa 9kk työtauon jäljiltä: sieltä tulikin joku mustatakkinen eikä enää odottamani keltatakki. Samantien ohituksen jälkeen tämä tappioni aiheuttaja kääntyy vielä Kehä1 pyörätielle, ja kääntyy siitä ylämäestä katsomaan minua ikään kuin ripotellakseen tappion katkeraa kalkkia päälleni.

Ketjureaktio
31.03.2014, 16.27
Tänään voitettu työmatkatemmossa Käpylän Shellin kohdalla mies jolla oli klossit kantapäissä. Tai koulupoika se varmaan oli (en harrasta taakse- ja sivullevilkuilua), eikä kengissä lie ollut klosseja mutta jäipä mieleen huvittava joskin nuoruuden vuoksi vauhdikas kantapää-ajotyyli, jalkaterät sivulle harittaen. Maastossa moinen kostautuisi oitis.

Premnas
31.03.2014, 18.12
Kukas tempotykki vetäs musta ohi tänään Kaarinan urheilukentän tietämillä? En keksi mitään muuta syytä kuin työmatkatempo sen oli oltava. Näin miten kirkkaanpunaiseen pukeutunut tykki lähestyi takaa, itse ryhmityin ajoneuvoyhdistelmineni kohti alikulkutunnelia. Tykki olisi päässyt yläkauttakin jatkamaan matkaansa mutta pakko oli käydä ohittamassa mut alikulkutunnelilenkin kautta ja ottaa vauhdit pieneen mäennyppylään. Pelastinko jonkun päivän :)? En ollut työmatka-ajossa, mutta voittaako työmatkatemmossa kaksi kertaa jos ohittaa peräkärryn ja sen edessä olevan veturin, vai lasketaanko että yhdistelmä on yksi, vaikka sen pituus olisi n. 2 tai jopa 3 pyöränmitan verran :)?

Halloo halloo
31.03.2014, 18.12
^^ Ketjureaktio, et voittanut. TMT:ssa ei ole voittoja.

Risto Koivunen
31.03.2014, 18.51
voittaako työmatkatemmossa

Ei.

(Katso myös viesti #2009.)

haedon
31.03.2014, 21.43
Heti taas kun selkänsä kääntää niin joku karauttaa ohi. En kyllä ollut vielä työmatkalla (mutta tappioksi tämänkin lasken) vaan keikalle lähdössä työpaikan portista, kun joku hybridisti paineli kova vauhtia Virkkalan suuntaan. Saattoi olla vauhdista päätellen lenkkiläinen, mutta voisihan siinä varmuuden vuoksi palauttaa tämä maanpinnalle, koska itsetunto oli saattanut nousta liiaksi minun ohittamisesta. No siinä samalla tuli puhelu niin en ehtinyt heti takaa-ajoon vaan sai nelisen sataa metriä etumatkaa ja vauhtikin näytti olevan kohdillaan. Tynninharjulla olin jo melkein tuntumassa, mutta pahus tämä jatkoikin suoraan ja minä liikenneympyrän kautta Virkkalaan. Vähän jäi harmittamaan ja hetken mietin että olisin ajanut Ravitien kautta koukaten Virkkalaan niin olisi saanut kiinni.

IncBuff
31.03.2014, 22.26
Ei vieläkään ole kukaan edes yrittänyt ohi, vaikka olen tmt-jumalia härnännyt ajamalla fläteillä lyhyt välitteisellä sinkulalla.

Halloo halloo
31.03.2014, 22.42
Ei vieläkään ole kukaan edes yrittänyt ohi, vaikka olen tmt-jumalia härnännyt ajamalla fläteillä lyhyt välitteisellä sinkulalla.

Uhma käy häviön edellä.

eilolma
01.04.2014, 07.08
Uhma käy häviön edellä.
Häviö on tullut, kun on lähtenyt töihin

Premnas
01.04.2014, 14.39
Ok, kysytään sitten niin päin että ohitettavan pituudesta huolimatta onko häviö aina yhtä suuri vai häviääkö enemmän jos on vaikka peräkärry perässä? Vai koskeeko tuplahäviö vain jos on joku kyyditettävä elollinen olento takana?

Kare_Eskola
01.04.2014, 14.41
Mitä enemmän mietit tuollaisia, sitä suurempi on häviösi.

Vrad
01.04.2014, 14.46
Tänään aamulla oli urbanisoitu ja sinkula kona unit kovaa valuuttaa, toistakymmentä voittoa, ennätysajassa duunissa. Myös pari maantiepyöräilijää ylämäessä.

Lähetetty minun C6603 laitteesta Tapatalkilla

Oatmeal Stout
01.04.2014, 15.18
Tänään aamulla oli urbanisoitu ja sinkula kona unit kovaa valuuttaa, toistakymmentä voittoa, ennätysajassa duunissa. Myös pari maantiepyöräilijää ylämäessä.
Missä lajissa tuli voittoa?

Vrad
01.04.2014, 15.28
Tmtssä tietenkin, aikuisten sarja. Nii ja tuli pitkävedostakin voittoja, mutta ne on eri tarinaa ne. Huomenna luultavasti tulee tmtssä turpaan 100-0.

Oatmeal Stout
01.04.2014, 15.33
Tmtssä tietenkin, aikuisten sarja.
Selvästi jotain jäänyt ymmärtämättä, jos olet koko ketjun lukenut - pysy siinä pitävedossa vain.

Mitä helvettiä täällä amatoöörit taas horisevat, kuin ammattilaisia olisivat?

Työmatkatempossa on vain yksi sääntö:
"Jos sinut ohitetaan, olet hävinnyt."

Jos pitää keksiä jotain lisäsääntöjä, ehtolauseita ja pisteytyksiä, niin kannattaa katsoa peiliin, koska sieltä näkyvät häviäjän kasvot. Ja jos nyt tuntuu siltä, että tuo on epäreilu sääntö, niin aja kovempaa, jumalauta.

Vrad
01.04.2014, 15.48
Sorry, väärä sananvalinta. Työmatkatemmossa ei ole häviötä tullut pariin kuukauteen, eli ei ole ohitettu minua. Sitten voidaan vääntää olenko hävinnyt kun yleensä lähdin duuniin? En, pidän työstäni. Olenko joskus hävinnyt tmtssä? Kyllä, mutta en hetkeen.
Nyt on vaan sen verran bliss fiilis, että en ees aio pohtia asiaa enempää.

Highlander
01.04.2014, 16.00
Nyt on vaan sen verran bliss fiilis, että en ees aio pohtia asiaa enempää.

http://static.ylilauta.org/files/yp/orig/1373491503673775.jpg/haha_oh_wow.jpg

Vrad
01.04.2014, 16.09
Hyvä fiilis ei siis johdu temmosta. :P

LJL
01.04.2014, 16.26
Hyvä fiilis ei siis johdu temmosta. :P

Sehän nyt on sanomattakin selvää. Työmatkatemmosta voi jäädä korkeintaan samanlainen hetkellinen helpotus kuin siitä, jos sattuu selviytymään kranaattikeskityksestä. Mutta heti seuraavana aamuna tai viimeistään seuraavana maanantaina on luvassa lisää ja häviön uhka leijuu ilmassa.

Highlander
01.04.2014, 16.29
Sehän nyt on sanomattakin selvää. Työmatkatemmosta voi jäädä korkeintaan samanlainen hetkellinen helpotus kuin siitä, jos sattuu selviytymään kranaattikeskityksestä. Mutta heti seuraavana aamuna tai viimeistään seuraavana maanantaina on luvassa lisää ja häviön uhka leijuu ilmassa.
Näin on! kohta pitääkin lähteä kotiin ja kauhea toimistoturvotus päällä - pelottaa:eek:

Vrad
01.04.2014, 16.32
Kuten jo aiemmin joku sanoi, työmatkatemmon pelko on viisauden alku. Aina on joku/jokin nopeampi, mutta kun järkytyksest on selvitty perjantaipullon avulla niin aletaan treenaamaan kovempaa. ;) Sekään ei tule riittämään.

Risto Koivunen
01.04.2014, 17.09
onko häviö aina yhtä suuri

Tuntemattoman japanilaisen työmatkatempoilijan hautakirjoitusta lainatakseni:

Tappio aina
raskas kuin Fuji-vuori
tuska ikuinen

LJL
01.04.2014, 20.49
Repesin. Ai niin, se oli kiellettyä, yhyy yhyy.

rosa
01.04.2014, 22.20
Jos ajelee vanha rämä alla, saapi ajella aika rauhassa. Maantiepyörän kanssa tulee heti arvioivia katseita, ohituksen yrityksiä ja edelläkävijää lähestyessä olan yli mulkaisuja ja vauhti sen kuin kiihtyy..

Roopea
01.04.2014, 23.06
Muutaman maukkaan kuittauksen olen saanut toki itse tehtyä, mutta eihän niitä tietenkään lasketa.

Miten tätä pitäisi oikein ymmärtää ja lukea? Kuittauksen? Ethän vain puhu häviön jälkeen tapahtuneesta toimenpiteestä, jossa myös toinen osapuoli hävisi?

toripolliisi
01.04.2014, 23.17
Tänään meinas käydä lapsus! Ajoin syvissä ajatuksissa ja tappio oli yht äkkiä jo iskuetäisyydellä, mutta reiden riittivät karistamaan turmionlähettilään! *tutkii mahdollisia peilivaihtoehtoja*

ArtK
02.04.2014, 00.22
Tuntemattoman japanilaisen työmatkatempoilijan hautakirjoitusta lainatakseni:

Tappio aina
raskas kuin Fuji-vuori
tuska ikuinen

Täydellinen haiku !

Mosse
02.04.2014, 22.18
Perjantaina se alkaa taas, TMT nimittäin! Palaan pitkältä korkeanpaikan leiriltä suoraan pyörän tankoon. Vaviskaa kaikki miehet, naiset, lapset ja vammaiset, häviönne on lähempänä kuin arvaattekaan! Muahhhahahahaaa!!

casanova
02.04.2014, 23.13
Päivähän oli mitä mainioin työmatkapyöräilyyn. Kuljen liikenteen valtavirtaa vastaan, joten mahdollisia ohitettavia oli tänäänkin vain vähän. Nekin harvat lähinnä koululaisia, joiden puolelta toiselle poukkoileva ajotyyli tuo oman haasteensa hommaan.

Kaukana pääkaupungin vilskeestä, ylhäisessä yksinäisyydessäni ja omiin ajatuksiini syventyneenä, poljin rauhassa pitkin hiekkatietä jo lähellä määränpäätäni. Yhtäkkiä kuulin äänen takavasemmalta ja käännyin katsomaan. Fillaritar oli jo ohittamassa minua lempeästi hymyillen. Ohitus oli nöyryyttävän hidas, mutta olin täysin aseeton naisellisia avuja vastaan. Katsellessani fillarittaren perään (pun intended) mietin mahdollisuutta revanssiin. Ohittaja kääntyi kuitenkin miltei heti vasemmalle alikulkuun, jolloin hylkäsin ajatuksen jo väärän suunnan vuoksi.

Eikä tässä vielä kaikki. Nopean tilaajan etuna koin alle kilometrin jälkeen tilanteesta uusinnan. Sama pyöräilijätär ohitti minut jälleen! Reittivalintani oli parempi, mutta olin yksinkertaisesti hidas. Tappio, häviö, NÖYRYYTYS.

Simo Ahtola
03.04.2014, 12.06
Työmatkapyöräilykausi avattu täälläkin, tätä on siirretty monen erittäin hyvän tekosyyn takia mut nyt ei enää voinu.

Matka meni tosi hienosti, muutama ohitus onnistui, kunnes sitten...

Juuri kun hidastin viimeiseen suojatieylitykseen (100m matkaa jäljellä) niin joku keltaisiin pukeutunut pyyhkäisee ohi, tosin morjesti kohteliaasti...

Mutta se ei vähentänyt yhtään kauden ensimmäisen tappion tuskaa...

Kotimatkalla koitan olla huolellisempi

Mosse
03.04.2014, 13.26
Päivähän oli mitä mainioin työmatkapyöräilyyn. Kuljen liikenteen valtavirtaa vastaan, joten mahdollisia ohitettavia oli tänäänkin vain vähän. Nekin harvat lähinnä koululaisia, joiden puolelta toiselle poukkoileva ajotyyli tuo oman haasteensa hommaan.

Kaukana pääkaupungin vilskeestä, ylhäisessä yksinäisyydessäni ja omiin ajatuksiini syventyneenä, poljin rauhassa pitkin hiekkatietä jo lähellä määränpäätäni. Yhtäkkiä kuulin äänen takavasemmalta ja käännyin katsomaan. Fillaritar oli jo ohittamassa minua lempeästi hymyillen. Ohitus oli nöyryyttävän hidas, mutta olin täysin aseeton naisellisia avuja vastaan. Katsellessani fillarittaren perään (pun intended) mietin mahdollisuutta revanssiin. Ohittaja kääntyi kuitenkin miltei heti vasemmalle alikulkuun, jolloin hylkäsin ajatuksen jo väärän suunnan vuoksi.

Eikä tässä vielä kaikki. Nopean tilaajan etuna koin alle kilometrin jälkeen tilanteesta uusinnan. Sama pyöräilijätär ohitti minut jälleen! Reittivalintani oli parempi, mutta olin yksinkertaisesti hidas. Tappio, häviö, NÖYRYYTYS.Mutta, koska ohitit nopeampaa reittiä hyväksi käyttäen mainitun perättären, niin sait myös hänet häviämään. Tämä ei tietenkään poista omaa häpeääsi.

Mr_Garth
04.04.2014, 18.45
Jos ei ole työmatkalla, mutta pyörällä liikkeellä töihinmeno aikoihin osallistuuko TMT:en?

-Garth

Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk

kolistelija
04.04.2014, 18.48
Jos ei ole työmatkalla, mutta pyörällä liikkeellä töihinmeno aikoihin osallistuuko TMT:en?

-Garth

Hävisit

Mr_Garth
04.04.2014, 19.08
Hävisit

Jos joudut kysymään, olet hävinnyt-sääntö, oletan.

Näin ollen hävisin aamuisella croissanttien noutomatkalla ja aiheutin samalla tappion kahdelle rouvasihmiselle.

Ensimmäinen TMT ikinä siis takana.

-Garth

Veivaaja
07.04.2014, 15.51
Onnittelut! Tervetuloa jaloon (?) tappioiden maailmaan.

Hääppönen
07.04.2014, 17.36
Näistä on kyllä jo aiemminkin keskusteltu. TMT on kodilta töihin tai töistä kotiin. Reitin ei tarvitse olla lyhin. :) Eli Mr Garth, siitä vaan korkkaamaan TMT sopivan tilaisuuden tullen.

Fätsou
07.04.2014, 23.40
Nyt on kamat kohallaan. Lewis 501 ja enduropöörä. Klaukkalasta - satamakaupunkiin. Aamutemmot. Huomen tiistaina. Varokaa heikot ja huonokuntoiset.

Virpi
08.04.2014, 10.05
Eilen töistä palatessa loppui työmatkatempoiluni lyhyeen. Ajoin lasinsiruihin. Muutaman metrin etenin niin, että yksi lasinsiru oli eturenkaassa kiinni. Pysähdyin irrottamaan sen. Siinä oli oikein ikävä terävä väkänen. Onneksi rengas ei mennyt kuitenkaan puhki. Maasturilla kun olin liikkeellä niin siinä on paksummat ja vahvempikuvioiset renkaat kuin kesäpyörässäni.
Kävin keräämässä pullonsirut reppuuni vaikka jouduin siinä sitten ohitetuksi. Mutta no can do, en mä niitä siihenkään voinut jättää:( Siinä olisi joku koirulainenkin voinut loukata käpälänsä. Se oli pullo joka oli heitetty ajotieltä auton ikkunasta pyörätielle.

JackOja
08.04.2014, 10.38
Nyt on kamat kohallaan. Lewis 501 ja enduropöörä. Klaukkalasta - satamakaupunkiin. Aamutemmot. Huomen tiistaina. Varokaa heikot ja huonokuntoiset.

Hävisitkö?

LJL
08.04.2014, 10.44
Kävin keräämässä pullonsirut reppuuni vaikka jouduin siinä sitten ohitetuksi.

Jos on olemassa oikeutettua häviämistä (?), niin tämä kai oli sitä. Tai sitten on vain häviämistä.

Virpi
08.04.2014, 11.19
Työmatkatemposääntöfilosofialla veikkaan tuota jälkimmäistä:(

Highlander
08.04.2014, 11.26
Ajelin viime viikolla yhden naisen peesissä jolla oli melko ohuet juoksutrikoot; näkyi nimittäin läpi vihreät stringit. Lopulta oli pakko ohittaa kun vauhti vaan hiipui...lasken tämän tappioksi ja kuvassa ilmeeni...
http://static.ylilauta.org/files/z3/thumb/1393125663789140.jpg/Allistynyt_koira.jpg

toripolliisi
08.04.2014, 11.28
Myötätunto, lähimmäisen rakkaus, sääli ja hyvät käytöstavat eivät kuulu tähän lajiin. Elämä on valintoja ja minusta sinä teit oikein, vaikka hävisitkin säälittävästi! Voimahali!

holapeelo
08.04.2014, 15.58
Ajelin viime viikolla yhden naisen peesissä jolla oli melko ohuet juoksutrikoot; näkyi nimittäin läpi vihreät stringit. Lopulta oli pakko ohittaa kun vauhti vaan hiipui...lasken tämän tappioksi ja kuvassa ilmeeni...
:D

jarmo_
08.04.2014, 22.02
Se oli pullo joka oli heitetty ajotieltä auton ikkunasta pyörätielle.

Mistä tiedät? Näitkö sen takautumina, kun kosketit sirpaleita?

jussi 163
09.04.2014, 09.59
Aamulla meni maastopyörä ohi varmaan 40 km/h mutkaisella pyörätiellä ja vastatuuleen.
Vilaukselta näin mustan laatikon satulaputken takana ja mötikän eturenkaan keskiössä.

Fat Man Sam
09.04.2014, 10.37
Aamulla meni maastopyörä ohi varmaan 40 km/h mutkaisella pyörätiellä ja vastatuuleen.
Vilaukselta näin mustan laatikon satulaputken takana ja mötikän eturenkaan keskiössä.

Mötikkä eturenkaan keskiössä, vai tappion katkerien kyynelten aiheuttama sumentuma näkökentässä?

jussi 163
09.04.2014, 11.09
Mötikkä eturenkaan keskiössä, vai tappion katkerien kyynelten aiheuttama sumentuma näkökentässä?

kummin vaan mutta kateeksi kävi sitä vauhtia, vielä farkuissa ja pikkukengissä.

Risto Koivunen
09.04.2014, 11.33
kummin vaan mutta kateeksi kävi sitä vauhtia, vielä farkuissa ja pikkukengissä.

Olisit ajanut kovempaa, niin ei tarvitsisi kadehtia.

Virpi
09.04.2014, 12.14
Mistä tiedät? Näitkö sen takautumina, kun kosketit sirpaleita?

Jess, tuli sellaisena fläsärinä mieleen, että näin juuri tilanne oli edennyt =D

pesuman
09.04.2014, 13.45
Viritetyt sähköpyörät, nuo perkeleen keksimät TMT-kuskin tappajat.

Tuli kevät ja kevään myötä tulivat myös sähköpyörät, kun pakkanen ei enää nitistä Li-Ion akkuja.

Kärsin katkeran tappion 8% nousussa, kun jouduin nousemaan vastatuulessa putkelle ja vaihtamaan samalla isommalle takarattaalle, jottei vauhti tyystin hiivu. Eikös takaa humahtanut heittämällä ohitse sähköpyörä, kuskilla päässään nahkainen ajokypärä ja selkä ryhdikkäästi suorassa. Vauhti oli vähintäänkin se sallitut 25km/h, siis ylämäessä.

Tappio mikä tappio. Siinä ei olisi auttanut edes Risto Koivusen kommentti:" Olisit ajanut kovempaa," kun kovempaa ei vain enää päässyt.

Halloo halloo
09.04.2014, 14.08
Tappio mikä tappio. Siinä ei olisi auttanut edes Risto Koivusen kommentti:" Olisit ajanut kovempaa," kun kovempaa ei vain enää päässyt.

Buah. Sitä vahingonilon määrää omaa tappiota odotellessa.

Shimaani
09.04.2014, 16.38
Hibriidikuski kurvasi vasemmalta eteen joten kostoksi harrastin negatiivista peesausta [roikuin 15m päässä takavasemmalla vauhtia lisäten] koko hiekkatien ja pään kääntyily eikun tiuheni kun vauhti kasvoi. Asvalttinousussa kuittasin hanuri jakkaralla.

supertele
09.04.2014, 16.53
Täytyy kyllä vähän avautua ja purkaa pettymystäni. Puolen tusinaa kertaa olen tänä vuonna palannut kotiin töistä (tai muuten vaan neljän jälkeen polkenut) radan vartta 3-tien kohdalta Leppävaaraan asti. Olen antanut itseni ymmärtää, että kyseinen reitti on suhteellisen kovassa tmt-käytössä, mutta kertaakaan en tiedä kokeneeni tappiota ko reitillä. Eilen jo luulin näin käyvän, kun edessä Pitäjänmäen jälkeen sen verran kaukana edessä meni vähän tmt-tykiltä vaikuttava kaveri, että arvelin etten ehdi saavuttaa ennen Leppävaaraa. (Tekemätön ohitus on tappio sekin, jos olen oikein tulkinnut.) Tämäkin kanssaliikkuja mokoma jäi liikennevaloihin odottamaan ja valojen vaihtuessa menin ohi. Eikö radanvarsi Espooseen päin olekaan kovassa tmt-käytössä.

Nimim. Haasteita kaipaava

Mosse
09.04.2014, 17.23
Täytyy kyllä vähän avautua ja purkaa pettymystäni. Puolen tusinaa kertaa olen tänä vuonna palannut kotiin töistä (tai muuten vaan neljän jälkeen polkenut) radan vartta 3-tien kohdalta Leppävaaraan asti. Olen antanut itseni ymmärtää, että kyseinen reitti on suhteellisen kovassa tmt-käytössä, mutta kertaakaan en tiedä kokeneeni tappiota ko reitillä. Eilen jo luulin näin käyvän, kun edessä Pitäjänmäen jälkeen sen verran kaukana edessä meni vähän tmt-tykiltä vaikuttava kaveri, että arvelin etten ehdi saavuttaa ennen Leppävaaraa. (Tekemätön ohitus on tappio sekin, jos olen oikein tulkinnut.) Tämäkin kanssaliikkuja mokoma jäi liikennevaloihin odottamaan ja valojen vaihtuessa menin ohi. Eikö radanvarsi Espooseen päin olekaan kovassa tmt-käytössä.

Nimim. Haasteita kaipaavaViime viikolla eksyin mainitulle baanalle vahingossa Haagan kohdalla ja fiilis oli kuin natiaisella karkkikaupassa - paisteja pyöräili joka puolella enkä aluksi osannut edes päättää mihin suuntaan lähden ja kenet kaikki otan uhreikseni. Alkupyörrytyksestä päästyäni lähdin ajelemaan Espoon suuntaan, sinne kun olin alunperinkin matkalla, ja nastat hybridissäni rapisten aiheutin häviöitä ja häpeää kanssaTMT:lle. Ainakin sillä kertaa ko. pätkällä oli paljon enemmän tykinruokaa, kuin normaalisti ajamallani työmatkareitillä.

IncBuff
09.04.2014, 18.28
Tänään tuli sitten turpaan oikein urakalla. Työkaveri kuittasi ensin kun olin tarkistamassa mahdollista kuvarastin sijaintia. Ajoin kiinni kun paskiainen hyytyi ja ohikin vielä. Melkein oli jo kotona kunnes tää paskiainen kurvaa sivutieltä eteen. Oli mokoma tehnyt nopeamman reittivalinnan keskustan läpi.

Fuuga
09.04.2014, 20.10
Ihmeellisiä selityksiä. Kyllä me uskotaan, ettet vain osaa :)

Risto Koivunen
09.04.2014, 20.57
Nimim. Haasteita kaipaava

Tuo radanvarren reitti on vähän ongelmallinen todellisille TMT-taktikoille, koska se on maastollisesti tylsä. Vaikuttaa siltä, että todellinen titaanien tempoliiga Espoosta Helsinkiin käydään tällä hetkellä Kuusisaari-Lehtisaari -akselilla, jossa reitin haastavat geometriat vaativat turvautumista mitä mielikuvituksellimpiin ajolinjoihin ohituksia varten.

Fuuga
09.04.2014, 21.32
Tuo radanvarren reitti on vähän ongelmallinen todellisille TMT-taktikoille, koska se on maastollisesti tylsä. Vaikuttaa siltä, että todellinen titaanien tempoliiga Espoosta Helsinkiin käydään tällä hetkellä Kuusisaari-Lehtisaari -akselilla, jossa reitin haastavat geometriat vaativat turvautumista mitä mielikuvituksellimpiin ajolinjoihin ohituksia varten.

Kaisaniemestä Ilmalaan asti on ainakin mäkien puolesta haastavaa. Radan alittavassa tunnelissa voi vielä taktikoida pujottelemalla jalankulkijoiden lomitse.

tvain
09.04.2014, 23.16

Saattaapi hyvinkin olla. Tänään aamulla noin klo 8.12 juuri joku ajeli sen verran reippaasti ylämäet, että minulla meinasi olla vaikeuksia pysyä perässä vaanimassa ohituspaikkaa. Sitten kuitenkin moottoriliikenteessä oli juuri sopiva tauko Kuusisaaresta Lehtisaareen tulevan sillan kohdalla (siinähän on myös pari madallettua reunakiveä, kuten kaikki alueen TMT-veteraanit lienevät huomanneet), ja sinne jäi se joku tänään sitten odottelemaan sitten suojatien ylitystä Lehtisaaressa ennen sitä valoristeystä. Eikä sitten näkynyt enää takana Otaniemeen tultaessa... :eek:

Fätsou
09.04.2014, 23.57
"Hävisitkö?"

En. Ja tempoilin viel city-pirkkola- Vantaa. Enkä hävinnyt sittenkään. Taidan siirtyä pysyvästi lewiksiin.

toripolliisi
10.04.2014, 09.50
Aika hiljaista on ollut tämän vuoden TMT:t, joten tänään vaihdoin taktiikkaa ja juoksin töihin :D Paistien määrä sen kuin vähenee, mutta suorituksen kuormittavuus ihan eri luokkaa.

Virpi
10.04.2014, 10.15
^Ai, sä kaipaat lisähaastetta =D Työmatkatempo kontaten, se se vasta haasteellista olisi ja varmaan aika kuormittavaakin ;)

toripolliisi
10.04.2014, 10.27
Nää on näitä, hyviä ideoita! Ajattelin, että uhraan yhden työmatkapyöräilypäivän viikossa juoksulle, notta olisi elokuussa edes kohtuulisessa juoksukunnossa. Perheellisellä tämä aika on vähissä niin pitää vähän soveltaa. Ja mikä sen parempi kuin liittää mahdollisimman paljon aktiviteetteja työmatkoille.. Prkl! ku työmatkaa ei voi uida :D Tällä hetkellä työmatkojen ansiosta saan noin 5-8h/vkoa treeniä ilman, että se on perheeltä, tai vaimolta pois ku se saa kuitenkin ihan nokko olla kotona 6kk ja 2.5v lasten kanssa. Itse kun olen päivän noiden riiviöiden kanssa kotona niin tuo konttaaminenkin kuulostaa ihan hyvältä idealta :D

IncBuff
10.04.2014, 10.28
Aika hiljaista on ollut tämän vuoden TMT:t, joten tänään vaihdoin taktiikkaa ja juoksin töihin :D Paistien määrä sen kuin vähenee, mutta suorituksen kuormittavuus ihan eri luokkaa.
Eli hävisit heti lähdössä ;)

toripolliisi
10.04.2014, 10.29
HÄVISIN ja olin aika lapanen :(

IncBuff
10.04.2014, 11.38
Ei vaan hävisit siksi että et lähtenyt pyörällä.

toripolliisi
10.04.2014, 11.54
Totta ja prkl!

LJL
10.04.2014, 14.31
Työmatkatempo kontaten...

Meidän vauva 9,5kk harrastaa tätä muiden vauvojen kanssa, paitsi etteivät ole työsuhteessa. Mutta koska leikki on lapsen työtä, niin häviöitä jaellaan myös siellä osastolla.

FoMoCo
10.04.2014, 15.19
Ajoin tänään töihin oikein kerjäten tappiota tai edes kisaa 24,6km/h keskarilla. Mutta ei.
Vaikuttaa pirun tylsältä tämä uusi työmatkareitti. Taidan ajaa jotain muuta reittiä kotiin.

Moby
16.04.2014, 10.17
Eilen joku kanssaeläjä otti erävoiton kun ajoin töihin 29" sinkulalla leveillä renkailla, ylämäessä tuli pataan että kolisi. Tänään otin maantiepyörän alle ja huomasin saman kaverin samassa ylämäessä pari sataa metriä edellä. Nousin putkelle, kasasin vauhtia ja tein komean ohituksen vapaarataksen rallattaessa. Ai että alkoi päivä hienosti!

Roopea
16.04.2014, 11.23
Erävoiton? Tässä lajissa kun ei tunnetusti voittajia ole. Hävisit kyllä, ja sitten hävisi myös se kaveri.

Munarello
16.04.2014, 18.31
Ajelin kadun oikealla puolella ja piti kääntyä kadun yli vasemmalle. Joku kottarainen ajeli silloin kadun toisella puolella suoraan ja ohitti joten hävisin. Tappion välttääkseni olisi pitänyt jättää kääntymättä ja ajaa vaan risteyksen ohi eteenpäin. Sitten olisi pitänyt selitellä, miksi olen niin myöhässä. "Nokun ei voinut kääntyä ja piti ajaa vähän pidempi lenkki, koska muuten olisi tullut nekkuun TMT:ssa." Mutta en olisi hävinnyt (ainakaan sillä kohtaa..).

kkolja
16.04.2014, 18.48
Jouduin tänään tapojeni vastaisesti osallistumaan, kun kotiavaimet olivat jääneet sisälle ja kävin hakemassa paremman puoliskon avaimet työpaikaltansa. Muuten meni hyvin, mutta takaisin tullessa hidastin alamäessä, kun vastaan tuli äijä kävellen keskellä kelviä ja koiransa seilasi laidasta laitaan fleksissä. VIRHE! Takaa pyyhkäisi jopo-poika ohi niin että katupöly kirveli silmissä melkein yhtä paljon kuin tappio sielussa.

Risto Koivunen
16.04.2014, 19.14
Sitten olisi pitänyt selitellä, miksi olen niin myöhässä.

Olisiko tuo muka ollut nolompaa kuin se, että nyt jouduit Fillarifoorumilla selittelemään, miksi hävisit TMT:ssa?

ptaipale
16.04.2014, 20.49
vapaarataksen

Vapaarattaan. (Kielenhuollon TMT. Et kai suunnitellut meneväsi lomalle Thaimaaseen?)

Munarello
16.04.2014, 21.18
Olisiko tuo muka ollut nolompaa kuin se, että nyt jouduit Fillarifoorumilla selittelemään, miksi hävisit TMT:ssa?

No mutta, foorumilla selittelyyn olen jo tottunut. Olenhan hävinnyt joka ikisen TMT:n, johon olen osallistunut. :)

Moby
17.04.2014, 00.01
Vapaarattaan. (Kielenhuollon TMT. Et kai suunnitellut meneväsi lomalle Thaimaaseen?)

Ei rahat riitä ulkomaille joten menen Kempeleelle ja Laukaalle..

JK71
17.04.2014, 00.01
Tänään luulin aamun jälkeen auringon paistavan risukasaan. Olin väärässä, kotimatkalla meni cyclocrossi ohi ja siinä oli pisteenä tappion i:n päällä talla. Edes tyylipoliisi ei jakanut oikeutta tänään, menen nurkkaan häpeämään.

Mosse
17.04.2014, 08.47
Tänään luulin aamun jälkeen auringon paistavan risukasaan. Olin väärässä, kotimatkalla meni cyclocrossi ohi ja siinä oli pisteenä tappion i:n päällä talla. Edes tyylipoliisi ei jakanut oikeutta tänään, menen nurkkaan häpeämään.
- TMT:ssa risukasa peittää auringon -

puffe
17.04.2014, 12.57
Kestän sen vielä jotenkin, kun autoilijat pyrkivät lahtaamaan minut milloin minkäkinlaisessa risteyksessä, mutta eilisen kokemuksen jälkeen mikään ei ole enää mitään.

Ajelin kohti kotia Vantaan Ylästössä kevyenliikenteen väylällä. Edessä rupesi häämöttämään toinen pyöräilijä ja luonnollisesti heräsi mieleen työmatkatemmon haasteet. Lievästä vastatuulesta ja edellä ajavan vauhdista johtuen välimatka supistui hitaasti. Oli siis aikaa tarkkailla edellä ajavaa nuorehkoa miestä. Heppulin paita oli erityisen lyhyttä mallia ja housut lököttivät poikkeuksellisen alhaalla. Jos housut olisivat olleet yhtään alempana olisin voinut väittää ettei perseen peittona ole mitään. Olen nähnyt, jos jonkinlaisia “rekkamiesten hymyjä”, mutta tässä oli sen sortin inhorealistinen efekti kyseessä, että hampaiden paikat olivat tippua. Hepun perse oli erityisen vaaleaa lihaa ja se persvako oli jotakin mitä ei tavallisella järjellä pysty selittämään. Se mustan tuuhean karvan määrä ja miten se oli asemoitunut vain pelkästään pystyuraan oli vertaansa vaille. Nopeuseromme oli sen verran pientä, että jouduin seuraamaan hetken aikaa kuinka tuuli ilmavasti heilutteli “tukkaa” kaverin takapuolessa, ennen kuin pääsin huitaisemaan ohi. Normitilanteessa olisin voinut onnitella itseäni ohituksesta ja uudesta päänahasta, mutta nyt halusin vain tilanteesta pian pois.

Snigge
17.04.2014, 13.29
Repesin kun luin edellisen.

Koin muutama päivä sitten kevään ensitappion kelvillä. Ohittaja roikkui skootterikuskin käsivarressa kiinni ja päästi irti juuri ohittaessaan minut. Ohi suhahti siis rullaten n. 40-45 km/h vauhtia jopo-kuski ja pian sen jälkeen skootteri. Hölmistyin niin, että en ehtinyt edes suunnitella vastakuittausta kun tiemme jo erkanivat.

Halloo halloo
17.04.2014, 14.03
^ Buah, tappio.

Edit. Jos tuntisin myötätuntoa, olisin jo hävinnyt.

Markku Liitiä
17.04.2014, 14.10
^^^
Ajatteles Puffe, jos persvakokaveri olisi huomannut, että takaa on tulossa työmatkatempoaja ja lisännyt vauhtiaan niin, että olisit joutunut iskostumaan peesiin. Ja kun peesiin on päässyt, siitä ei TMT:ssä tipahdeta!

puffe
17.04.2014, 15.49
^
Jos näin olisi käynyt, olisin kyllä rikkonut sääntöä ja luovuttanut. Joku raja on ihmisen kestävyydellä ja paineensietokyvyllä.

kolistelija
17.04.2014, 16.03
^
Jos näin olisi käynyt, olisin kyllä rikkonut sääntöä ja luovuttanut. Joku raja on ihmisen kestävyydellä ja paineensietokyvyllä.
Tuntuiko vakoa katsoessa siltä että pitäisi päästä purkamaan tuota kasvavaa painetta, vai mistä tässä nyt oikein on kyse?

puffe
17.04.2014, 16.31
^
Näky oli valitettavasti sitä luokkaa, että paineet katosivat pitkäksi aikaa. Nyt olisi ehkä paikallaan jonkin sortin vertaistukiryhmä...

LJL
17.04.2014, 18.10
^
Näky oli valitettavasti sitä luokkaa, että paineet katosivat pitkäksi aikaa. Nyt olisi ehkä paikallaan jonkin sortin vertaistukiryhmä...

En tiedä auttaako tämä, mutta meillä kävi joskus lukiossa Setan "seksuaalikouluttajat", eli kaksi jotain ihan hirveetä rekkalesboa selittämään: "tänään mun seksuaalisuus oli tässä, ja huomenna se voi olla täällä". Järkytys/oksetus oli suuri ja halut meni useiksi viikoiksi. Tältä osin sympatiat, kyllä se siitä normalisoituu. Vuoden kuluessa. Jos ei palaudu, voi joutua terapiaan, samalle vastaanotolle kuin moninkertaiset TMT-häviäjät.

Roopea
17.04.2014, 22.46
Ei rahat riitä ulkomaille joten menen Kempeleelle ja Laukaalle..

Ei kai kukaan Kempeleelle mene. Se on Kempeleeseen.

Fuuga
18.04.2014, 10.31
Kyllä kuule niitä tahvoja löytyy, jotka Kempeleelle menee - radiossakin.

Oatmeal Stout
22.04.2014, 11.39
Ei kai kukaan Kempeleelle mene. Se on Kempeleeseen.
Onneksi vain kempeleläisille.

ptaipale
22.04.2014, 13.32
Vai pitäisikö sanoa kempeleisille?

toripolliisi
22.04.2014, 15.27
Sama ku sanois olevansa Stadissa Kirkkonummella.. Hävetkää!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Oatmeal Stout
22.04.2014, 15.39
Sama ku sanois olevansa Stadissa Kirkkonummella.. Hävetkää!
Sanotaan kyllä kirkkonummilaisiille ilman mitään häpeää. Stadi oli hyvä mesta, mutta sitten sinne tuli niitä hesalaisia riesaksi asti :rolleyes:

toripolliisi
22.04.2014, 16.24
Eka kerta ku olen sun kans samaa mieltä. Mut eihän Stadissa ole stadilaisia?

Mosse
22.04.2014, 16.41
Ja miten tämä kaikki liittyy työmatkatempoon?

Hääppönen
22.04.2014, 16.56
Ja miten tämä kaikki liittyy työmatkatempoon?
Nostaa kierroksia. :cool:

Oatmeal Stout
22.04.2014, 17.25
Mut eihän Stadissa ole stadilaisia?
On noita alkuperäisiä taasen, kun sipoolaisista varakkaimmat siirrettiin pakolla Stadiin - aito stadilainen on aina pakkosiirretty kaupunkiin valtoivallan toimesta. Aikoinaan etenkin pohjalaiset porvarit pyrkivät pakenemaan stadista takaisin kotikonnuille ja stadiin piti siirtää ruotsalaissotilaita pitämässä kaupungin porvarit kaupungissa - sitä aitoa stadin henkeä, muut on sitten junan tuomia tai muutoin ryhtyneet hesalaisiksi.
Tunsin aikoinaan seitsemännen polven kaupunkilaisen - äidin puolelta, isän puolelta olisi ollut yhdeksän ja kaikki aikana, jolloin syntymäpaikka ja syntymäkotikunta olivat erikseen rekisteröitäviä tietoja.
Tunsin myös yhden varsinaisen junan tuoman, äitinsä lähti Riihimäeltä kotia kohti kun tunsi aikansa koittavan ja syntyperäinen hyvinkääläinen pääsi Helsinkiin kotiinsa junan mukana.

Roopea
23.04.2014, 12.15
Eilen oli ilmassa TMT sähköä kotimatkalla Helsingistä itäänpäin, mutta onneksi selvisin häviöittä. Presidentinlinnan nurkalla olevat liikennevalot Katajanokalle menevän tien ylityksessä on usein tosi paha ja siinä on tullut viime vuosina muutamia tappioita valojen vaihtumista odotellessa, ja nytkin oli tiukka tilanne. Olin kuitenkin tarkkana ja pääsin kiihdyttämään valoista ensimmäisenä kohti Pohjoisrantaa. Joku jäi ajamaan imussa koko pohjoisrannan, mutta näin kaverin SPY peilistäni joten sain pidettyä kaverin takana kunnes se putosi kyydistä lopullisesti Hakaniemeen menevän sillan ylämäessä, ja sen jälkeen tilanne olikin paremmin kontrollissa.

sirkia
23.04.2014, 12.39
Jokusen sivun sääntöjä lukiessani olen hämmästynyt kuinka monimutkainen laji työmatkatempo on. Valitettevasti en jaksanut selata kaikkia yli 2000 viestiä lävitse joten aloittelijana kysyn tyhmän kysymyksen.

Voiko työmatkatempoon osallistua vaikka ei itse olisi työmatkalla? Mikäli olet lenkillä ja työmatkatempoilija ohittaa sinut tuleeko pistetappioita? Vastaavasti selkeästi työmatkalijan ohittamisesta saa varmaankin pisteet vaikka itse ei olisikaan työmatkalla?

Pitää tutustua lajiin tarkemmin, työmatkat saavat täysin uuden merkityksen.

telipyörä
23.04.2014, 12.56
pistetappioita? Vastaavasti selkeästi työmatkalijan ohittamisesta saa varmaankin pisteet vaikka itse ei olisikaan työmatkalla?

Se on sitten ihan eri laji. TMT:ssä voi vain hävitä kymmenellä eri tavalla, muttei voittaa.

Mosse
23.04.2014, 14.12
Voiko työmatkatempoon osallistua vaikka ei itse olisi työmatkalla?Ei.

Mikäli olet lenkillä ja työmatkatempoilija ohittaa sinut tuleeko pistetappioita?Ei tule häviötä, pisteitä ei lasketa.

Vastaavasti selkeästi työmatkalijan ohittamisesta saa varmaankin pisteet vaikka itse ei olisikaan työmatkalla? Ei saa voittoa, eikä pisteitä. Tosin jos menet lenkilläsi ohi työmatkalla olevasta tempoilijasta, niin tämä todennäköisesti tuntee häviön mittaamattoman nöyryytyksen selkänahassaan, koska olettaa sinunkin olevan työmatkalla.

Pitää tutustua lajiin tarkemmin, työmatkat saavat täysin uuden merkityksen.
Työmatkatempossa on vain yksi sääntö:
"Jos sinut ohitetaan, olet hävinnyt."

Eli mitään pisteitä ei lasketa, ei ohituksista tai ohitetuksi tulemisista. Häviötä pitää välttää kuin ruttoa. Tai oikeastaan vielä enemmän kuin ruttoa, koska häviön tuoma häpeä on ikuista. Kannattaa siis pitää ketjut kireällä! Itse en muista koskaan hävinneeni...

PatilZ
23.04.2014, 14.23
Itse en muista koskaan hävinneeni...

Autuaita ovat dementikot sillä he eivät häviä työmatkatempossa.

supertele
23.04.2014, 18.32
Vaisu oli taso Munkkiniemi - Otaniemi välillä viiden aikaan. Vastaan tulleet kompressiosukkamies, hybridintangolla-makaava-mies ja suippopartamies panivat kysymään itseltäni olenko kisaamassa väärään suuntaan. Maarinsillalla ovela hajaantumistaktiikka, tekemätön ohitus ja tappio.

toripolliisi
23.04.2014, 23.23

Tai sit MOSSE on pitkäaikaistyötön? Opiskelijatkin laskettiin TMT:hen ku se on niiden työtä, joten Mosse ei ole muöskään opiskelija..

Tuomione
24.04.2014, 00.28
Tänään klo 16.30 Viikinmäen Metroauton kohdalla Focus Black Forest 29er jätti kylmästi maantiekiitäjän ylämäessä jälkeensä. Maantiekiitäjä tunsi ilmeisesti suuren häpeän nahoissaan sillä ei edes yrittänyt tasoittaa peliä. En uskonutkaan tämän tuntuvan näin hyvältä, ja vielä ylämäessä!

Fuuga
24.04.2014, 00.45
Joko olet masokisti tai ymmärtänyt jotain väärin. Ei TMTssä ole missään vaiheessa anettu lupaa tuntua hyvältä. Hävinneen häpeä oli varmasti suunnaton ja kokemuksen arvoinen.

Tuomione
24.04.2014, 00.58
Tunne ei ollut fyysistä mielihyvää, sillä poljinhan ylämäkeen ja annoin kaiken mitä jaloista lähtee. Mielihyvä tuli siis siitä että tiesin toisen hävinneen! On tämä rankka laji.

marmar
24.04.2014, 08.56
Tunne ei ollut fyysistä mielihyvää, sillä poljinhan ylämäkeen ja annoin kaiken mitä jaloista lähtee. Mielihyvä tuli siis siitä että tiesin toisen hävinneen! On tämä rankka laji.

Eikös juuri tuosta ensimmäisestä tule fyysistä mielihyvää ainakin useimmiten. Jälkimmäisessä saattoi olla se ikävä puoli, että toinen ei ollutkaan työmatkalla, eikä hävinnyt. Pahimmassa tapauksessa ohitettu ei piitannut lainkaan ohituksestasi. Naureskeli vaan mielessään, että mahtoi tuokin olla innossaan kun pääsi kilpapyöräilijän ohi ja vielä ylämäessä.

Mara I
24.04.2014, 10.05
Todennäköisesti se toinen osapuoli on autuaan tietämätön työmatkatemmosta ja ihmetteli, että mikä sille nyt tuli...

Mosse
24.04.2014, 10.11
Eikös juuri tuosta ensimmäisestä tule fyysistä mielihyvää ainakin useimmiten. Jälkimmäisessä saattoi olla se ikävä puoli, että toinen ei ollutkaan työmatkalla, eikä hävinnyt. Pahimmassa tapauksessa ohitettu ei piitannut lainkaan ohituksestasi. Naureskeli vaan mielessään, että mahtoi tuokin olla innossaan kun pääsi kilpapyöräilijän ohi ja vielä ylämäessä.Totta kai se oli työmatkalla! Todistustaakka on sillä joka väittää, että ko maantiekiitäjä ei olisi ollut työmatkalla.

Mitä omaan häviöiden muistamattomuuteen tulee, niin se on sopiva yhdistelmä jäätävää suorituskykyä ja valikoivaa dementiaa/kieltämistä. On tässä kuitenkin TMT:a harrastettu n. 20 vuotta ja häviöitä en, köh, muista ainoatakaan...

Slim_Jim
24.04.2014, 10.14
Todennäköisesti se toinen osapuoli on autuaan tietämätön työmatkatemmosta ja ihmetteli, että mikä sille nyt tuli...

Jokainen tsygällä liikkuva tietää työmatkatemmon, aina voi teeskennellä. Mutta häviö polttaa silti mielessä nukkumaanmennessä.

Fuuga
24.04.2014, 10.26
... Mielihyvä tuli siis siitä että tiesin toisen hävinneen! On tämä rankka laji.

Nimenomaan tämä ei kuulu mitenkään TMTn. Tuosta ajattelutavasta ei ole kaukana se, että alkaa virheellisesti laskea voittopisteitä. Ei TMTtä suoriteta oman mielihyvän vaan toisen häpeän takia.
Mielihyvä fyysisestä kärsimyksestä menee jokaisen oman masokismin piikkiin.

asb
24.04.2014, 12.47
Totta kai se oli työmatkalla! Todistustaakka on sillä joka väittää, että ko maantiekiitäjä ei olisi ollut työmatkalla.

Täällä on jumalauta enemmän "voittajia" kuin osalistujia, jos aletaan luottamaan pelkästään ohittajan sanaan. Eli lopetetaan nyt tämä saatanan paskanjauhaminen ja aloitetaan todistustaakka siitä, onko mitään ohitusta ylipäätään edes tapahtunut.

Mosse
24.04.2014, 14.32
Täällä on jumalauta enemmän "voittajia" kuin osalistujia, jos aletaan luottamaan pelkästään ohittajan sanaan. Eli lopetetaan nyt tämä saatanan paskanjauhaminen ja aloitetaan todistustaakka siitä, onko mitään ohitusta ylipäätään edes tapahtunut.Höpö höpö, totta kai ohitus on tapahtunut jos TMT-kollega niin sanoo. Tämä pätee sekä omaan, että toisen häviöön johtaviin ohituksiin.

Tuomione
24.04.2014, 14.35
Lyhykäisyydessään: Voittajia ei ole on vain häviäjiä. Älä siis päästä ketään ohitsesi ja jos niin käy HÄPEÄ!

LJL
24.04.2014, 14.49
...kompressiosukkamies, hybridintangolla-makaava-mies ja suippopartamies...

Loistavaa tempoilijaluokitusta. Tätä voisi jatkaa, mulla on usein kanssatempoajina lastenistuinhybridimies sekä nykyisin harvinaisen usein myös huomioliivimies. Puliukkomieskään ei nyt niin kovin harvinainen, mutta todennäköisesti silloin ei ole kyse TMT:stä vaan hänen osaltaan ehkä RMT:stä eli ryyppäysmatkatemmosta.

Oatmeal Stout
24.04.2014, 14.56
Ei TMTtä suoriteta oman mielihyvän vaan toisen häpeän takia.
Oman häpeän ja häpeään joutumisen välttämiseksi ajetaan s.e. mahdollisimman vähän tulee ohitetuksi.

Puliukkomieskään ei nyt niin kovin harvinainen, mutta todennäköisesti silloin ei ole kyse TMT:stä vaan hänen osaltaan ehkä RMT:stä eli ryyppäysmatkatemmosta.
Ammattidokaaja - työmatkalla aina.

LJL
24.04.2014, 15.24
Ammattidokaaja - työmatkalla aina.

Karua häviämistä kaikilla elämän osa-alueilla, myöskin sillä tärkeimmällä eli TMT:ssä.

Roopea
24.04.2014, 15.28
Loistavaa tempoilijaluokitusta. Tätä voisi jatkaa, mulla on usein kanssatempoajina lastenistuinhybridimies sekä nykyisin harvinaisen usein myös huomioliivimies. Puliukkomieskään ei nyt niin kovin harvinainen, mutta todennäköisesti silloin ei ole kyse TMT:stä vaan hänen osaltaan ehkä RMT:stä eli ryyppäysmatkatemmosta.

Myös sinkulamies, maasturimies ja tuulipukumies (joskus sama kuin hybridintangolla-makaava-mies, jos tällä on tuulipuku päällä) on tulleet tutuiksi. Huomioliivimiehiä näkyy vähemmän Helsingistä itäänpäin suuntautuvalla matkalla.

Virpi
24.04.2014, 16.10
Minua piinasi viime vuonna työmatkoilla khakihousumies joka iski peesiin juuri silloin kun vähiten osasit odottaa. Hui, en edes halua muistella. Toivottavasti en saa sitä perääni tänä kesänä :( eikä kukaan muukaan.

LJL
24.04.2014, 16.14
Mikä tempoaja on se sellainen paljassäärimies, viittaisi oletettavasti fiksi-ituhippimieheen? Tänään näin ja karvaiset jalat oli. Siis en kannata jalkojen ajeluakaan (miehillä), tai yleensäkään kiinnitä huomiota. Mutta varmaan ennenkin olen nähnyt, liekö jotakin polkupyörälähettimiesmuotia?

Tunnustan että hävisin aamulla tällaiselle, ajettuani ensin 6x Malminkartanon mäkeä ylös ja hivuttauduttani takaisin kelville köröttämään 12km/h tuntinopeudella, mutta joka tapauksessa hävisin.

Oatmeal Stout
24.04.2014, 16.24
En minä jalkoja pois aja, karvoja pois kylläkin.

Karua häviämistä kaikilla elämän osa-alueilla, myöskin sillä tärkeimmällä eli TMT:ssä.
Meidän kulmakunnilla on yksi elämäntapataiteilija, jonka rahoituslähde on tyhjät pullot ja ajoi minut kerran ylös s.e. ohjaustangolla kaksi kassia pulloja ja jätesäkki täynnä tarakalla. Pyörä oli 3v Tunturi menneisyydestä. Juteltiin niitä näitä ajellessa ja hän kertoi luulleensa, että kilpapyörät kulkevat lujempaa ihan noin vain. Kertoi ajelevansa karvan alle tonnin viikossa pyörällään ja valitteli kiireitään ja pudotti minut melkein kotiovella, minulla satanen ja hänellä puolitoista jaloissa sinä päivänä.

Risto Koivunen
24.04.2014, 18.02

Saatta olla, että ohitetuksi tulemisesta aiheutuva trauma riittää laukaisemaan piilevän dementian.

Vilhelm V
24.04.2014, 19.08
Myös sinkulamies, maasturimies ja tuulipukumies (joskus sama kuin hybridintangolla-makaava-mies, jos tällä on tuulipuku päällä) on tulleet tutuiksi. Huomioliivimiehiä näkyy vähemmän Helsingistä itäänpäin suuntautuvalla matkalla.

Sitten on myös pikkusikarimies, joka purjehtii ajokillaan rennosti 30+ vauhtia pössytellen ilmoille savukiehkuroita.

Jopoman
24.04.2014, 19.40
Oli niillä sigge, parta tai vaikka khakihousut, niin mulle ne kaikki on pujottelukeppimiehiä;)

tvain
25.04.2014, 09.25
Nyt pieni vinkki Stravan käyttäjille: Stravan tuotekehityslabra on julkaissut tämmöisen palvelun, josta voi katsoa kuka ohitti sut työmatkallasi (olettaen että ohittajakin käyttää Stravaa, tietty). Voi sitten tappion tuomissa tuskissaan itkeä vielä pidempään, kun on kasvotkin niille tappiosi aiheuttajille. Tai vaihtoehtoisesti stalkata mihin aikaan ne yleensä kulkee samaa matkaa ja huolehtia, ettei itselle tule enempää tappiota. :)

http://labs.strava.com/flyby/

mhelander
25.04.2014, 11.27
Hyvä havainto, kiitos.

Vahvisti epäilyni että joko Oulussa ei ole todellisia TMT-tykkejä tai sitten ovat tarpeeksi wiksuja olla laittamatta julkisiksi kulkureittejään, tai tyhmiä jotta edes käyttäisivät Stravaa.

Sent from my Lumia 1020 using Tapatalk

LJL
25.04.2014, 12.24
Pakko antaa tunnustusta tämänaamuiselle kanssatempoajalle. Tulin punaisiin liikennevaloihin, joissa valmiina oli odottamassa vaarattoman oloinen keski-ikään ennättänyt nainen, vähän ehkä maatalouslomittajan näköinen (en tiedä miltä maatalouslomittajat oikeasti näyttävät mutta tämä joka tapauksessa vastasi mielikuvaa), vanhalla 26" maasturilla.

Valot vaihtuivat. Lähdin siitä omalla maasturilla rauhassa kiihdyttämään, niin tämä nainen veti aivan uskomattomalla puristuksella huomattavasti lujempaa tahtia koko ajan olan yli vilkuillen, rupesi oikein naurattaa. Taisi olla vauhti siinä yli 30km/h, kun totesin, että okei, enpä nyt sitten taidakaan ohittaa :D Kääntyi sitten kohta toisaalle siitä mun edestä. Kumpikaan ei siis hävinnyt, mutta pakko nostaa hattua kanssatempoajalle poikkeuksellisen sinnikkäästä häviämisen välttämisestä.

Avisio
25.04.2014, 12.48
Olen pitkään nautti anteeksi kärsinyt tästä jalosta lajista. Ongelmanani on aina ollut se, että työmatkani menevät ns. vastavirtaan, eli kovimmat haasteet tulevat minua vastaan. Nyt siis kysymys: kun vastaantulijatkin teknisesti ottaen ohitetaan, niin kumpi saa pisteen?

Niin, ja tietenkään minua ei ole koskaan ohitettu, ikinä! Eikä mikään voita sitä tunnetta, kun istuu aamulla palaverissa hiestä märässä puvussa.

Fuuga
25.04.2014, 13.02
Olen pitkään nautti anteeksi kärsinyt tästä jalosta lajista. Ongelmanani on aina ollut se, että työmatkani menevät ns. vastavirtaan, eli kovimmat haasteet tulevat minua vastaan. Nyt siis kysymys: kun vastaantulijatkin teknisesti ottaen ohitetaan, niin kumpi saa pisteen?

Voi voi tätä ihmisen unohtamisen taitoa. Minkä pisteen? Ei tässä lajissa jaeta yhtään yhtäkään pistettä. Tarvitsetko naulan ja vasaran, jotta saat sen upotettua kalloosi?-)

Taisi olla vauhti siinä yli 30km/h, kun totesin, että okei, enpä nyt sitten taidakaan ohittaa

Tietysti tilanteen hyväksi käyttämättä jättäminen voitaisiin laskea tappioksi ehdottomasti :).

Risto Koivunen
25.04.2014, 13.11
Ongelmanani on aina ollut se, että työmatkani menevät ns. vastavirtaan, eli kovimmat haasteet tulevat minua vastaan.

Jos haluaa lisää haastetta, niin tässä tapauksessa kannattaisi ehkä harkita kodin ja työpaikan sijaintien vaihtamista päittäin.

Avisio
25.04.2014, 13.26
Voi voi tätä ihmisen unohtamisen taitoa. Minkä pisteen? Ei tässä lajissa jaeta yhtään yhtäkään pistettä. Tarvitsetko naulan ja vasaran, jotta saat sen upotettua kalloosi?-)

Okei, muotoillaan kysymys toisin: kumpi kärsii tappion, kun vastaantulijat ohittavat toisensa, ja MINÄ olen menossa oikeaan suuntaan, ja vastaantulija väärään suuntaan?
Lajin luonteen pinnallisesti tuntien oletan että molemmat, mutta tarkka tieto on tärkeä egoni jäänteiden säilymisen kannalta.

Risto Koivunen
25.04.2014, 13.39
Ainakin Tieliikennelain määritelmien mukaan vastakkaisiin suuntiin kulkijat ainoastaan kohtaavat toisensa, vaan ohitus on mahdollinen vain silloin kun molemmat kulkevat (ainakin hetkellisesti) samaan suuntaan.

toripolliisi
25.04.2014, 14.28
Lomalla viimeinkin voin ajaa iisimmin! Palanuttaa pinnaa, TMT:tä, kadunmiehiä.. kaikki voittajia!! 3h lenkki takana vailla pelkoa tappioista! Imekää katupölyä

Virpi
25.04.2014, 14.37
On kyllä kutkuttavaa seurata tempoilijoita. Jotenkin siinä vain huokuu sellainen tunnelma, että on elämän ja kuoleman leikki menossa. Eilen kun olin menossa juosten duunista himaan niin minut ohitti ensin keski-ikäinen naisihminen hybridillään. Eikä mennyt kuin muutama sekunti niin mieshenkilö paahtoi omalla hybridillään perässä. Ylämäen tultua nainen oikein nousi ylös penkistä ja vilkaisi vaivihkaa sivulle, että kuinka lähellä mies tulee. Siinä varmaan oli käynyt niin, että naishenkilö oli ohittanut rauhallisesti etenevän miehen ja sitten nostattanut näin kilpailuvietin miehessä. Mutta kyllä mua harmitti kun en pystynyt juoksemaan kovempaa, että olisin nähnyt miten takaa-ajossa tuli käymään. Sehän se nyt olis vielä puuttunut, että minä olisin juossut näiden tempoilijoiden peesissä kun kehtasivat ohittaa minut:cool:

toripolliisi
25.04.2014, 15.15
Mokoma matkii mua ja ruvennut juoksemaan tappioiden pelossa ;)

Virpi
25.04.2014, 17.47
^Niin siinä nyt näyttää käyneen =D

Pasi Ahopelto
25.04.2014, 18.52
^^ Vaikka tätänykyä kävelen töihin ja vaikka kuinka sanottaisiin ettei jalkaisin ole mukana tmt:ssä, niin silti jokainen ohittava pyöräilijä tuntuu tappiolta.

LJL
25.04.2014, 20.39
Tietysti tilanteen hyväksi käyttämättä jättäminen voitaisiin laskea tappioksi ehdottomasti :).

Niin sanotut äärimmäisen karun koulukunnan työmatkatempoilijat ajattelevat näin.

Roopea
25.04.2014, 23.53
Hävisin eilen kotimatkalla ja nolotti niin, että en mennyt tänään työpaikalle ollenkaan.

Oma moka. En seurannut selustaa ja kun SPY taustapeiliini vilkaisin, se oli jo täynnä succismiestä joka puhalsi sitten ohi vaikka vähän ehdin nostaa nopeutta. Olin jo valmistautunut aiheuttamaan hänellekin tappion, mutta ajoreitit erkanivat jo parin sadan metrin päästä ohituksesta. Kyllä kyrsii.

toripolliisi
27.04.2014, 01.05
Tirsk!

rjrm
27.04.2014, 09.53
Siellä missä on maatalouslomittajia, ei ole liikennevaloja. Epäilen tarinaa keksityksi.

LJL
27.04.2014, 10.39
Siellä missä on maatalouslomittajia, ei ole liikennevaloja. Epäilen tarinaa keksityksi.

Se näytti erehdyttävästi maatalouslomittajalta Ehkä. Olin oikeilla jäljillä, nimittäin kun laitoin Googlen kuvahakuun "maatalouslomittaja" ja laskin eräänlaisen keskiarvon :) Kai ihminen voi näyttää myös Paavo m. Petäjältä sitä olematta.. Vai voiko??

Mosse
28.04.2014, 08.41
LJL:n tarina vaikuttaa varsin uskottavalta, eihän hän väittänyt kanssatempoilijan olevan maatalouslomittaja, ainoastaan sellaisen näköinen. Onhan kevät tuonut liikenteeseen runsaasti ammattilaispyöräilijän näköisiä kulkijoitakin tiimiasuineen, mutta todellisuus on jotain ihan muuta.

marmar
28.04.2014, 09.09
Niin sanotut äärimmäisen karun koulukunnan työmatkatempoilijat ajattelevat näin.

Hävisin (menin autolla töihin).
Tappiota lievittää korkeintaan se, että työpaivän aikana pitää suorittaa yli 50 km/suunta siirtymiä ja aikaa alle 40 min.

Roopea
28.04.2014, 11.16
Se näytti erehdyttävästi maatalouslomittajalta Ehkä. Olin oikeilla jäljillä, nimittäin kun laitoin Googlen kuvahakuun "maatalouslomittaja" ja laskin eräänlaisen keskiarvon

Tätä piti käydä katsomassa. Keskiarvo ei tuottanut kovin maireaa kuvaa, mutta kun valitsee mielenkiintoisimmat niin pääsee jyvälle millaisesta maatalouslomittaja-tempoilijasta saattaa parhaimmillaan olla kyse. Ei ehkä LJL:n tapauksessa kuitenkaan ...

Mara I
28.04.2014, 14.22
Nyt Googlella ihmetellään, miksi Suomessa on yhtäkkiä piikki "maatalouslomittaja" kuvahauissa (kun siis kaikki foorumin lukijat käyvät tekemässä tuon)...

Kampinalle
28.04.2014, 14.29
Olen ammoin työskennellyt maatalouslomittajana. Minua saa katsella, jos antaa ohittaa työmatkalla.

arctic biker
28.04.2014, 15.12
Se näytti erehdyttävästi maatalouslomittajalta Ehkä©LJL
Tuohan kommentti kaikessa naiivin ylenkatsovassa halveksunnassaan sai mun vähäisetkin karvani taas pystyyn. Ja vieläpä terhakkaasti, epäilempä ettei Lauri kovin montaa alan ihmistä lakia Rovaniemellä lukiessaankaan ole tavannut. Ei mulla ole karjaa mutta aina noihin ammattilaisiin täällä joskus törmää. Rovaniemen aikoina oli ihan kavereina yksi pariskunta.
Se on sillai että vaativa ja raskaskin ammatti. Meet vieraan navettaan, siellon se 100 lypsävää ja nuorikarja päälle.

Mietitään millaisesta rahallisesta omaisuudesta on kyse. Kunnon tarkastuskarjan kasvattaminen ei tapahdu vuodessa eikä kahdessa vaan vuosikymmenissä. Tiloille ei huntaloita lomittajia huolita.
Jaa niin se ulkonäkö, jakkupuku päällä ja kynnet laitettuna naispuolislta lomittajilta ei homma oikein suju,

LJL
28.04.2014, 15.39
...naiivin ylenkatsovassa halveksunnassaan...

Öö, just :D Pahoittelen toki aiheuttamaani mielipahaa, ja samalla ihmettelen, kuinka se mielensäpahoittaminen tässä(kin) huumoriketjussa on mahdollista.. Noh, kaikki on mahdollista. Jopa työmatkatempoileva maatalouslomittajan näköinen nainen

Risto Koivunen
28.04.2014, 16.28
Työmatkatemmon ydinhän on nimenomaan siinä ohituksen aiheuttamassa mielipahassa. Riippumatta siitä miten ohittaja oli pukeutunut.

LJL
28.04.2014, 16.37
Työmatkatemmon ydinhän on nimenomaan siinä ohituksen aiheuttamassa mielipahassa. Riippumatta siitä miten ohittaja oli pukeutunut.

Joo näin on, työmatkapyöräily on sillä tavoin harvinaisen tasa-arvoista. Ja lisäksi on hienoa ja arvostettavaa, jos joku aidosti potee pahaa oloaan täällä, johtui se sitten mistä hyvänsä, koska ketutuksesta ja ahdistuksesta on työmatkatempoilu tehty. Niin ja masennuksesta. Ollaan asian ytimessä tunnetasolla.

nikib
28.04.2014, 17.05
Kisat menneet penkin alle. Aion siis purkaa turhautumista TMT:ssä Kivikko-Viikki-Vallila akselilla aamuisin ja päinvastoin iltapäiväsin. Oi kunpa joku uskaltaisi edes haastaa.

arctic biker
28.04.2014, 17.10
Öö, just :D Pahoittelen toki aiheuttamaani mielipahaa, ja samalla ihmettelen, kuinka se mielensäpahoittaminen tässä(kin) huumoriketjussa on mahdollista.. Noh, kaikki on mahdollista. Jopa työmatkatempoileva maatalouslomittajan näköinen nainen
Selevähän se, Espoossa asuva Bemarilla ajava ja työmatkat kalleimmilla mahollisimmilla rattailla eli pyörillä ajava lakimiehen taimi on tottakai niin täynnä itteään ettei ny kertakaikiaan voi nöyrtyä.

LJL
28.04.2014, 17.14
Selevähän se, Espoossa asuva Bemarilla ajava ja työmatkat kalleimmilla mahollisimmilla rattailla eli pyörillä ajava lakimiehen taimi on tottakai niin täynnä itteään ettei ny kertakaikiaan voi nöyrtyä.

:D Ai ai, on hienoa ja kypsää foorumikäytöstä, eritoten konteksti huomioiden! Huom, minä en edelleenkään ole haukkunut ketään täällä, en edes maatalouslomittajia.

Mutta kerro arctic toki oma ikäsi, millä autolla ajat, mikä on koulutustasosi ja niin edelleen, niin josko minäkin sitten revittelisin samaan malliin... Vai jättäisinkö sittenkin väliin, kun en todellakaan kehtaisi tehdä sitä kasvotusten? Ei sillä ole edes mitään väliä, ihmisiä tässä kaikki vaan ollaan.

Mosse
28.04.2014, 17.16
Joku on tainnu hävitä tänään TMT:ssä...

LJL
28.04.2014, 17.18
Joku on tainnu hävitä tänään TMT:ssä...

Anteeksi, mitä sanoit? En kuullut sitä arctic bikerin äänekkään TMT-ahdistuksen yli.

Justiina
28.04.2014, 17.40
Olenko hävinnyt oman elämäni TMT:n jos häviän aina espoolaisen bemarikuskin näköisille kanssatempoajille? Onko se lieventävä vai raskauttava asianhaara, että on itse ex-espoolainen ex-bemarikuski? Auttaako, että tuntee maatalouslomittajan (joka ei näytä maatalouslomittajalta)?

Itse kuvittelisin olevani aika heikoilla :(

Hääppönen
28.04.2014, 21.01
Olenko hävinnyt oman elämäni TMT:n jos häviän aina espoolaisen bemarikuskin näköisille kanssatempoajille? Onko se lieventävä vai raskauttava asianhaara, että on itse ex-espoolainen ex-bemarikuski? Auttaako, että tuntee maatalouslomittajan (joka ei näytä maatalouslomittajalta)?

Itse kuvittelisin olevani aika heikoilla :(
Klassikkosarjaa. Jos joudut kysymään, olet jo hävinnyt.

Roopea
28.04.2014, 21.20

Hmm. Onkohan tämä arctic biker joku vakooja? Toisaalta nöyräksihän tämä TMT pakottaa, joten ei se kaikkea tiedä ...

haedon
28.04.2014, 21.51
...Kai ihminen voi näyttää myös Paavo m. Petäjältä sitä olematta.. Vai voiko??
Petäjästä en tiedä mutta Jari Piiraisen näköinen tempoja ainakin oli se:seko:.

Kisat menneet penkin alle. Aion siis purkaa turhautumista TMT:ssä Kivikko-Viikki-Vallila akselilla aamuisin ja päinvastoin iltapäiväsin. Oi kunpa joku uskaltaisi edes haastaa.

No nyt on Nikillä liikaa itsevarmuutta, kun julkaisee oikein TMT-reittinsä, jotta käykää joku palauttamassa mies maanpinnalle:D.

HC Andersen
28.04.2014, 22.12
Paljonko saa pisteitä skootterin ohittamisesta tasaisella maalla, varustuksena oli cyclokrossari, tiukat trikoot, maastokypärä ja kengät sekä iso vaellusreppu selässä.

N.N.
28.04.2014, 22.39
varmaan öbaut saman verran kuin traktorin ohittamisesta Uudella Porvoontiellä (ei tosin ollut työmatka)

ahma
28.04.2014, 22.44
Paljonko saa pisteitä skootterin ohittamisesta tasaisella maalla, varustuksena oli cyclokrossari, tiukat trikoot, maastokypärä ja kengät sekä iso vaellusreppu selässä.

Tosta mitää pisteitä saa, muotipoliisin pamppua. Sitä paitsi hävisit kuitenkin.

HC Andersen
28.04.2014, 22.47
Tosta mitää pisteitä saa, muotipoliisin pamppua. Sitä paitsi hävisit kuitenkin.

Käännyin sivutielle ennen häviötä niin periaatteessa voitin ;)

PellervoS
29.04.2014, 00.23
kuinka se mielensäpahoittaminen tässä(kin) huumoriketjussa on mahdollista..

Miten niin huumoriketjussa? Tmt ja huumori eivät mahdu samaan ketjuun. Tuskin edes foorumiin. Tämä on vakavien ihmisten vakava harrastus.

piiska
29.04.2014, 00.51
Miten niin huumoriketjussa? Tmt ja huumori eivät mahdu samaan ketjuun. Tuskin edes foorumiin. Tämä on vakavien ihmisten vakava harrastus.

Mulla on huumoriketjut pyörässä.

toripolliisi
29.04.2014, 09.34
Soittakaa modelanssi, sillä artic biker vuotaa kuin seula! Tais maatalouslomittaja kommentti aiheuttaa ampumahaavaa vastaavan reiän miehen sieluun..

Avisio
29.04.2014, 09.56
Käännyin sivutielle ennen häviötä niin periaatteessa voitin ;)

Jouduin tänään tekemään saman, välttääkseni kaikkein katkerimman tappion muodon. Jouduin salakavalan beesauksen uhriksi, onneksi pääsin myöhemmin aiheuttamaan tappion kyseiselle tuulipukutorpedolle.
Kaikki siis hävisivät.

MTBVespa
29.04.2014, 10.38
"Kyllä minä niin mieleni pahoitin"

IncBuff
29.04.2014, 11.11
Mitä täällä oikein tapahtuu :D

Niin ja hävisin taas aamulla kun en ollut valoissa hereillä. Toisaalta aiheutin myös tappion jollekin succispojalle.

LJL
29.04.2014, 11.15
Mitä täällä oikein tapahtuu :D

Arcticcia ilmeisesti ahdistaa :D

Häviääkö muuten silloin, jos tulee autolla töihin, mutta käy auton katsastuksessa ja se menee läpi? Olisiko tällainen poikkeus mitään? Vähän niinkuin että joskus keskiajalla on yleensä hakattu pää irti, paitsi joskus ei olekaan hakattu. Säästyisin tämän päivän osalta kätevästi tappiolta.

aerosol
29.04.2014, 11.32
Itsepintaisesti moni täällä vielä viitsii "voitosta" tai "voittamisesta" puhua, kun tässä lajissa ei moisia termejä tunneta edelleenkään...

Eilen valoissa Espoossa jäin lainkuuliaisesti odottamaan punaisiin valoihin ja aiemmin ohittamani cycloaja rikkoi lakia ja aiheutti kirvelevän tappion. Piti aiheuttaa kyseiselle kaverille vielä tuplatappio ohittamalla hänet seuraavassa ylämäessä kostoksi.

Risto Koivunen
29.04.2014, 11.34
Häviääkö muuten silloin, jos tulee autolla töihin, mutta käy auton katsastuksessa ja se menee läpi?

Jos täytyy kysyä, niin... luovutushäviö mikä luovutushäviö.

Tosi työmatkatempoilja olisi hinannut sen auton pyöränsä perässä katsastuskonttorille.

pätkä
29.04.2014, 11.36
Kaikki meni retkuun ja osa vielä veti herneet nenään tuosta maatalouslomittajatempoilijasta. Valeasuja on monia ja kaikki keinot on sallittuja TMT:ssä.

Mosse
29.04.2014, 11.37
Mua jäi vain vaivaamaan, että mistä oikein tunnistaa EspoossaasuvaBemarillaajavatyömatkatkalleimmillam ahollisimmillarattaillaelipyörilläajavalakimiehe ntaimimiehen?

piiska, ketjut liittyvat TMT:oon ainoastaan siten, että niiden kireys määrittää sen kuka häviää ja kuka ei.

Asetyylikoliini
29.04.2014, 11.37
Tosi työmatkatempoilja olisi hinannut sen auton pyöränsä perässä katsastuskonttorille.

Tappiotta luonnollisesti. :D

IncBuff
29.04.2014, 11.50
Miltähän sitä ite näyttää tmt:ssä :seko:

toripolliisi
29.04.2014, 11.54
Mua jäi vain vaivaamaan, että mistä oikein tunnistaa EspoossaasuvaBemarillaajavatyömatkatkalleimmillam ahollisimmillarattaillaelipyörilläajavalakimiehe ntaimimiehen?

9000+€ pyörä ja BMW:n sailor kansitakki, taimesta = Plantagensalkku josta pursuaa oikeuspapereita sekä suorat housut. Tämä snobi vissiin vielä pärjää ihan kohtuullisesti TMT:ssä, joten hiukan rikkoo perinteistä kaavaa..

EDIT: Tunnistatko itsesi vai menikö pieleen? Olen aina ollut huono arvaileen.

LJL
29.04.2014, 12.02
Mua jäi vain vaivaamaan, että mistä oikein tunnistaa EspoossaasuvaBemarillaajavatyömatkatkalleimmillam a hollisimmillarattaillaelipyörilläajavalakimiehen ta imimiehen?

Nimimerkille arctic biker on taannoin jäänyt tällainen käsitys. Emme ole tietääkseni koskaan tavanneet henkilökohtaisesti, enkä ota mitään kantaa noihin juttuihin, huvittavaa vaan seurata miten voi netissä käydä.

Jos täytyy kysyä, niin... luovutushäviö mikä luovutushäviö.

No häviöhän se, ei siinä. Leuka rintaan. Tässä autonhinausta pyörällä, näyttää aika samanlaiselta kuin työmatkatempo yleensäkin:

https://www.youtube.com/watch?v=-k80ibA-fyw

arctic biker
29.04.2014, 19.10
Huomaan että terhakoitumiseni on saanut aivan ansaitsematonta huomiota. Syyn ovat vissiin kaikki hoksanneet... Pahoittelen turhan kärkevää kommentointiani ja pyydän anteeksi LJL:tä. Ei mun tarkoitus ollu noin kovasti sohaista. Toki vastaan, ei ole autoa enää, ikää 60v ja ajokamppeita sillai etten lepattavimmilla ajaessani ees hirviä muotipoliisin arvosteluja lukea, varsinkaan jos siellä rintamailla joutuisin aamutuimaan pyörällä olemaan...

Siis LJL toivottavasti lopetame nokittelun tähän, sinä kirjoitit jotain mitä silloinen puuteroimisasteeni ei voinut hyväksyä ja minä pahoittelen ylireagointiani, tasapeli toivottavasti? Olen muuten yhden nelivuotisen opiston aikoinaan käynyt.

arctic biker
29.04.2014, 19.13
"Kyllä minä niin mieleni pahoitin" By MTBvespa
Tää oli hyvä, kiitti Vespa.

Vepa
29.04.2014, 19.22
Ai perskutarallaa, tänäänkin hävisin monta kertaa. Sinkulalla ja vieläpä talvivälityksilä (39/18) en pärjää vaihdefillareille. Tuo luontainen nopeusrajoitin on hyvä syy jättäytyä TMT-kisasta. Ylämäessä saatan joskus pärjätäkin :)

DjZorlag
29.04.2014, 20.15
Itsehän en ole koskaan hävinnyt. :cool: Tosin laji on KMT ja koska matka melko lyhyt niin saisi olla aika kilpailuhenkinen hemmo jos tosissaan aikoisi saada minut häviämään.

Vilhelm V
29.04.2014, 20.37
Ai perskutarallaa, tänäänkin hävisin monta kertaa. Sinkulalla ja vieläpä talvivälityksilä (39/18) en pärjää vaihdefillareille. Tuo luontainen nopeusrajoitin on hyvä syy jättäytyä TMT-kisasta. Ylämäessä saatan joskus pärjätäkin :)

Tässä on nyt tullut joku väärinkäsitys. Ei TMT- kisasta voi jättäytyä. Siinä vain hävitään.

haedon
29.04.2014, 20.41
...on hyvä syy jättäytyä TMT-kisasta...
Hahaa!!! Mitenkäs siitä muka pois jättäydytään, paitsi ehkä jos alkaa työttömäksi, eläköityy tai henkensä heittää. Jos alkaa kulkea muilla välineillä on automaattisesti hävinnyt.

:rolleyes:Ai Vilhelm ehtikin jo ensin....

Pyöräpummi
29.04.2014, 20.57
Ensimmäisenä pitää pyytää armoa kunnioitetuilta TMT-inkvisiittoreilta kerettiläisyydestä.
Ilmiselvästi seuraava sisältää säännöissä kiellettyä humooria. Pyydän anteeksi suurta heikkouttani kestää vakavamielisyyden taakkaa.

Lenkin viimeisillä joku tuli taakaa hybridillä aika lujaa pääsin näkemän ajurin kun käännyin kotipesää kohden.
Täytyy hattua nostaa hybridistille. Hänellä oli vielä iso reppu selässä, mutta mikään ei tuntunut hidastavan.
Pystyasennossa ilmasvastuskin oli sitä luokkaa että oikein kuulin vauhdista johtuvan suhinan.
En tiedä kuinka pitkään hän olisi jaksanut, mutta vauhti oli kunnnioitettava. Ensimmäinen kerta kun olen jotain vastaavaa nähnyt.

Risto Koivunen
29.04.2014, 21.02
paitsi ehkä jos alkaa työttömäksi, eläköityy tai henkensä heittää.

Voihan sitä eläkeläinenkin tempoilla vaikka rollaattorilla bingoon ja takaisin. Ja työtönkin voi osallistua vaikka työhaastattelutempoon.

Vepa
29.04.2014, 21.42
Jahas, ei sitten ole muuta vaihtoehtoa, ku ottaa maantievelo alle ja osallistua karkeloihin :D

mjpk
29.04.2014, 23.25
Ärg. Päästin tmt-pirun tuulipuvun alle ja nolosti kävi. Kumpaankin suuntaan. Huomenna annan suorilta luovarin. Prkl.

toripolliisi
29.04.2014, 23.46
Tänään oli hyvä taistelu! Hybridi kuski sotki edelläni kapeeta ja mutkaista tietä vastaantulevien laitaa, koska tuuli oli jäätävä vasemmasta etuviistosta.. Tällä tavoin hän pystyi aika hyvin blokkaamaan pahimmat puuskat pois. 3km olan yli kuikkimisen jälkeen kaveri hyytyi ylämäkeen totaalisesti, joten loppujen lopuksi helppo päänahka ja tappio kaverille. Itsellä olisi ollut vielä hyvinkin potkua jaloissa, mut käytetään ne tarvittaessa huomenna.. Oli kyllä mahtava katsoa ohi ajaessa, että kaverin eväät oli tosissaan syöty loppuun ja jäljellä oli pelkät kuoret. Itsellä alla jäykkäpersi 29"!

JK71
30.04.2014, 00.00

Ei selityksiä, koska minutkin ohitettiin talvella sinkulalla vaikka pyörässäni on vaihteet. Ihmisompelukone pisti sellaiset kadenssit tauluun että sinkulan vauhti yllätti väärään turvallisuudentunteeseen tuudittautuneen vaihdemankelistin.

LJL
30.04.2014, 00.02
Se on kyllä kieltämättä huvittava - nojoo todellisuudessa haudanvakava - tilanne, kun huomioliivihybridisti sippaa. Se käy usein kuin leikaten, veikkaan syyksi maksimisykkeen saavuttamisen.

Vilhelm V
30.04.2014, 08.01
Kaikenmuotoinen huvittelu ja päänahkojen keräily se täällä taas päätään nostaa. Nyt ruotuun siitä!

toripolliisi
30.04.2014, 09.33
Kaikenmuotoinen huvittelu ja päänahkojen keräily se täällä taas päätään nostaa. Nyt ruotuun siitä!

Aivan totta!! Anteeksi.. mutta pakkohan se on hävinneen häpeää lisätä, sillä tänään voi olla se päivä kun minut ohitetaan.

jussi 163
30.04.2014, 10.30
Se sähköpyörä meni taas aamulla alamäessä ohi.

Avisio
30.04.2014, 10.40
Tänään pääsin näkemään oikeaoppisen tmt taistelun: Töölössä vastaan tuli kahden pyöräilijän juna noin neljääkymppiä. Edessä succis maantiepyörällä, ja perässä 6,3 senttimetrin päässä aito tuulipuku hybridillä. Junan etenemistä eivät haitanneet muut liikennöitsijät, risteykset tai muut epäolennaisuudet.

Mr_Garth
30.04.2014, 12.20
Teen tänään etätyötä, kävin aamulla ennen töiden aloittamista hakemassa tuoretta nisua pöytään. Sääntöjen mukaan siis ajoin TMT:tä?

Vältyin tappioilta

-Garth

Snigge
30.04.2014, 12.23
Hävisin eilen hirvelle. Ajoin maantietä n. 40 km/h myötätuuleen ja sattumalta mäen päällä nostin katseeni eteenpäin, niin hirvi makasi keskellä tietä n. 50 metrin päässä. Autoja ei näkynyt, joten ei se ollut mihinkään törmännyt, ehkä liukastunut asvaltilla. Pidän tätä tappiona, koska hirvi jatkoi pian tien yli matkaansa metsän siimekseen, enkä ehtinyt aiheuttamaan sille tappiota. Luulen, että syksyn tullen tämäkin hirvi kohtaa vielä voittajansa...

Risto Koivunen
30.04.2014, 12.44
Teen tänään etätyötä, kävin aamulla ennen töiden aloittamista hakemassa tuoretta nisua pöytään. Sääntöjen mukaan siis ajoin TMT:tä?

Kyllä tuo kuullostaa selvästi kodin ja työpaikan väliseltä matkalta.

Kun vielä etätöiden loputtua käyt ajamassa ringin korttelin ympäri, niin tulee myös työpaikan ja kodin välinen osuus kuitattua.

Roopea
30.04.2014, 16.30
Se sähköpyörä meni taas aamulla alamäessä ohi.

Missä tämmöinen tapahtui? Taas?

Mr_Garth
30.04.2014, 19.18
Kun vielä etätöiden loputtua käyt ajamassa ringin korttelin ympäri, niin tulee myös työpaikan ja kodin välinen osuus kuitattua.

Tein työtä käskettyä, ajoin saman lenkin kuin aamulla. Vältyin tappiolta ja tuotin yhden.

-Garth

Oatmeal Stout
14.05.2014, 12.47
Toukokuunkin osalta työmatkatempoilu saatu käyntiin ja jälleen voiton maku suussa ajettuna.

aerosol
14.05.2014, 14.10
Toukokuunkin osalta työmatkatempoilu saatu käyntiin ja jälleen voiton maku suussa ajettuna.

Niin siis MINKÄ maku? Ei ole sellaista makua tässä lajissa tarjolla. Ainoa maku on tappion katkera kalkki.

Oatmeal Stout
14.05.2014, 14.34
Niin siis MINKÄ maku? Ei ole sellaista makua tässä lajissa tarjolla. Ainoa maku on tappion katkera kalkki.
Olen ilmeisesti ainoa aamutempoilija, joka käyttää kasvisrasvaa aamupalalla.

lansive
14.05.2014, 14.54
Ainoa maku on tappion katkera kalkki.

On myös tappion kitkerä odotus.

litku
14.05.2014, 17.15
Tämän vuoden tappiotilasto loistaa pyöreällä 0-numerolla. I'm invincible

LJL
14.05.2014, 17.35
Tämän vuoden tappiotilasto loistaa pyöreällä 0-numerolla. I'm invincible

Ahneella on kehno loppu.

Ahneella on kakkainen loppu ja ylpeys käy häpeällisen TMT-lankeemuksen edellä.

Halloo halloo
14.05.2014, 18.28
Nimimerkki litkun suloisen katkeraa tappiota odotellessa. Ah sitä ihanaa kärsimystä, jonka tulet kohtaamaan.

LJL
14.05.2014, 20.00
Mitä suurempi ylpeys ennen häviötä, sitä suurempi tuska häviön kohdatessa. Voi tulla jopa syyliä, tai kuppa, ihan silkasta häviöstä

pekoni
15.05.2014, 00.23
Munkkiniemi - Otaniemi on kyllä ollut tänä keväänä täynnä pettymystä, kukaan ei edes lähde haastamaan tosisaan ja alkukauden hyvät 30 km/h keskarijunatkin on jääneet jonnekin. Pitää varmaan taas ottaa Fatty alle et pääsee kisaamaan kunnolla :(

Pave
15.05.2014, 06.40
Olin illalla vähän huolimaton ja päästin alkumatkasta siinä rauhallisesti radiota kuunnellessani toisen cycloilijan yllättämään ennen varsinaisen matkavauhdin nostamista... :rolleyes:
Hetken päästä osat vaihtuivat, lose-lose situation.

greenman
15.05.2014, 07.29
Olin illalla vähän huolimaton ja päästin alkumatkasta siinä rauhallisesti radiota kuunnellessani toisen cycloilijan yllättämään ennen varsinaisen matkavauhdin nostamista... :rolleyes:
Hetken päästä osat vaihtuivat, lose-lose situation.

Fock. Pysähdyin ottamaan valokuvaa ja hävisin heti kahdesti. Ilmeisesti on kesä kun klo 5.30 on jo muitakin tempoilijoita.

aerosol
15.05.2014, 10.35
Tappioita tulee melkein joka temmossa, kun on sen verran pyöräilijöitä liikkeellä että joku osuu aina täydessä vauhdissa liikennevaloihin kun vihreä vaihtuu, ja itse vasta lähtee kiihdyttämään. Eivät nämä henkilöt sentään vailla välitöntä kostotappiota ole tilanteista toistaiseksi selvinneet, mutta harmittaa.

Ulkorengas
15.05.2014, 12.38
Minäkin sain tämän lajin riemusta ja surusta osani, kun työmatkapyöräilyä kokeilin. Eilen illalla en lukua pitänyt, kun porukkaa tuli ja meni. Tänään aamulla oli hiljaisempaa ja niinpä jossain Kaarinan ja Piikkiön välillä tulin yllätetyksi. Pian kävi kuitenkin ilmi, että ohittaja runttasi väkisin, koska sen jälkeen hän ei enää karkuun päässytkään, vaikken vauhtia nostanut. Vasta liikennevaloissa pysähdyimme, mutta paikallistuntemuksen avulla epäurheilijamaisesti hän otti reippaan varaslähdön ja pääsi karkuun. Seuraavissa valoissakin linja jatkui ja meni vanhoilla vihreillä yli, kun minä kuuliaisena jäin odottelemaan. Olin jo luovuttamassa, mutta Turkuun tullessa huomasinkin tämän olevan tien toisella puolella tasoissa. Seuraavaan alikulkuun mennessä sain kirittyä edelle ja kun minäkin siinä vaihdoin puolta, pääsin edelle. Tilanne säilyi siihen saakka jossa erkanimme, joten voittoni oli varsin makea. Edes sääntörikkomukset eivät pelastaneet kaveria tappiolta ja minulla oli sentään tilanteen alkaessa takana n. 40 kilsan lämmittely.

Munarello
15.05.2014, 15.56
Minäkin sain tämän lajin riemusta ja surusta osani... ...joten voittoni oli varsin makea...

Sääh, TMT:ssa EI voi voittaa. Voit vain hävitä tai aiheuttaa toiselle häviön.

Ulkorengas
15.05.2014, 16.23
Lajissa aloittelijana en kaikkia hienouksia vielä tiedä, mutta tässähän niitä oppii:

Tilanne säilyi siihen saakka jossa erkanimme, joten toiselle aiheuttamani häviö oli varsin makea.

marko.k
15.05.2014, 19.22
Tappiota on nyt tullut muutama mutta lukuisia tappiota myös tullut aiheutettua.
Pispalan valoissa ei vaan viitsi vetää punaisia päin kun autoja kerkeää menemään sen 60 yksien valojen aikana. Siinä jonottaessa muutama tullut ohi ja tappio tullut. Pitäisi varmaan liimautua autotiehen kiinni että kukaan ei voisi tulla edelle ilman kuolemaa.
Tosin mielelläni olisin lähtenyt peesaamaan erästä neitosta maantiepyörällä mutta tiet erkanivat heti valoissa. Peesaajista puheenollen ihme kärpäsiä nykyään. Muutaman kerran meinannut tulla kurapunttiin kun sotkee 25 lasissa vastatuuleen ja kurkkaa taakse nenää tyhjentäekseen aivan takarenkaassa vihollinen naama virneessä. Pitää varmaan hommata maasturiin peili tai spy lasit.

Tuomione
16.05.2014, 01.00
Peesaajista puheen ollen..
Mäkin menin yksi kaunis aamu sellaasesta sinkullalla ajavasta ruuhkatukasta ohi ja se suuttuu häviöstä niin kovasti että jäi takarenkaaseen roikkumaan noin kilometrin ajaksi. Meikäläinen ei enään millään jaksanu sykkiä, joten nöyrästi vaihdoin lennosta reittiä hiekkatielle ja jätin sinkulamiehen sykkimään aamukasteen kostuttamalle asfaltille.
Eikös muuten suojatiellä ohittaminen ole sääntörikkomus vai onko vain ja ainoastaan yksi sääntö ÄLÄ HÄVIÄ!?

Ulkorengas
16.05.2014, 07.26
Ainakaan tieliikennelaki ei kiellä ohitusta suojatiellä, vaikkei ohittaminen tuossa kovin fiksua liikennöintiä olekaan.

bog
16.05.2014, 09.36
Tulipahan koettua ihan uudenlainen tappion aiheuttaminen. Fiximies liimaantui ohituksen jälkeen peesiin ja tuntui pysyvän siinä ihan hyvin. Luonnollisesti pidin koko ajan selkäsilmät tarkkana, ettei toveri lähde puskemaan ohi, mutta en lähtenyt edes yrittämään lopullista niittiä. Lopullinen putoaminen kaverilla tapahtui sitten vasta seuraavaassa alamäessä. Tässä vaiheessa koin herätyksen, että näinhän nämä fiximiehet täytyykin pudottaa. Todennäköisesti aiheuttaa vielä astetta pahemmin mielipahan kun ei pysty pysymään edes alamäessä peesissä :p

Fuuga
16.05.2014, 10.38
...Vasta liikennevaloissa pysähdyimme, mutta paikallistuntemuksen avulla epäurheilijamaisesti hän otti reippaan varaslähdön ja pääsi karkuun. Seuraavissa valoissakin linja jatkui ja meni vanhoilla vihreillä yli, kun minä kuuliaisena jäin odottelemaan. Olin jo luovuttamassa, mutta Turkuun tullessa huomasinkin tämän olevan tien toisella puolella tasoissa. Seuraavaan alikulkuun mennessä sain kirittyä edelle ja kun minäkin siinä vaihdoin puolta, pääsin edelle. Tilanne säilyi siihen saakka jossa erkanimme, joten voittoni oli varsin makea. Edes sääntörikkomukset eivät pelastaneet kaveria tappiolta ja minulla oli sentään tilanteen alkaessa takana n. 40 kilsan lämmittely.

Mitkä ihmeen sääntörikkomukset? Kilpakumppanisi käyttämät taktiikat ovat nimenomaan TMTn perustaktiikoita, joita kuivaharjoitellaan jokainen kerta ennen kilpailua ja vielä kilpailun jälkeenkin niitä muistellaan. Aivan kuin jalkapalloilijat harjoittelevat sisäsyrjäsyöttöjä tai pianistit skaaloja.
Sinä sen sijaan syyllistyt tarpeettomiin ja TMTn kuulumattomiin selittelyihin :).
Peace

Fuuga
16.05.2014, 10.40
Tulipahan koettua ihan uudenlainen tappion aiheuttaminen. Fiximies liimaantui ohituksen jälkeen peesiin ja tuntui pysyvän siinä ihan hyvin. Luonnollisesti pidin koko ajan selkäsilmät tarkkana, ettei toveri lähde puskemaan ohi, mutta en lähtenyt edes yrittämään lopullista niittiä. Lopullinen putoaminen kaverilla tapahtui sitten vasta seuraavaassa alamäessä. Tässä vaiheessa koin herätyksen, että näinhän nämä fiximiehet täytyykin pudottaa. Todennäköisesti aiheuttaa vielä astetta pahemmin mielipahan kun ei pysty pysymään edes alamäessä peesissä :p

Ja fiximies naureskeli perään. Fiximies ei hävinnyt mitään - eikä voittanutkaan. Sinä vain vältyit tappiolta.

Mosse
16.05.2014, 11.00
Ja fiximies naureskeli perään. Fiximies ei hävinnyt mitään - eikä voittanutkaan. Sinä vain vältyit tappiolta.Luki luki: "Fiximies liimaantui ohituksen jälkeen peesiin...", eli kaipa siinä jonkilainen häviöön johtava tapahtuma edelsi peesailua.

Omalta osalta ihmettele suuresti TMT:n tasottomuutta tänä vuonna. Vakavasti otettavan näköisiä (ei siis vakavasti otettavia) kisailijoita ei juuri ole näkynyt. Tänäänkin ohitukset olivat pelkästään koulun keittäjä -tyyppisistä tempoilijoista. Ovat läheistä sukua niille maatalouslomittajan näköisille TMT:lle. Taisi olla joku huomioliivihybridistikin.

Ulkorengas
16.05.2014, 11.01
Mitkä ihmeen sääntörikkomukset? Kilpakumppanisi käyttämät taktiikat ovat nimenomaan TMTn perustaktiikoita, joita kuivaharjoitellaan jokainen kerta ennen kilpailua ja vielä kilpailun jälkeenkin niitä muistellaan. Aivan kuin jalkapalloilijat harjoittelevat sisäsyrjäsyöttöjä tai pianistit skaaloja.
Sinä sen sijaan syyllistyt tarpeettomiin ja TMTn kuulumattomiin selittelyihin :).
Peace

Onneksi ei tarvitse selittää, kun kaveri jäi kaikista taktiikoista huolimatta taakse. Kai tappion aiheuttamiseen liittyviä vivahteita on sentään lupa hehkuttaa? Enkä malta lopettaa vieläkään, kun parin tunnin tasaisen polkemisen jälkeen pieni vaihtelu piristää kummasti mieltä. Mutta kiitos kommenteista, vähitellen tässä alkaa pelin henki nöösillekin selvitä. Harmi vain, että työmatkapyöräily on osaltani satunnaista.

Fuuga
16.05.2014, 11.13
Luki luki: "Fiximies liimaantui ohituksen jälkeen peesiin...", eli kaipa siinä jonkilainen häviöön johtava tapahtuma edelsi peesailua.

Omalta osalta ihmettele suuresti TMT:n tasottomuutta tänä vuonna. Vakavasti otettavan näköisiä (ei siis vakavasti otettavia) kisailijoita ei juuri ole näkynyt. Tänäänkin ohitukset olivat pelkästään koulun keittäjä -tyyppisistä tempoilijoista. Ovat läheistä sukua niille maatalouslomittajan näköisille TMT:lle. Taisi olla joku huomioliivihybridistikin.

Kato, juu, totta viserrät. Seison korjattuna ja pahoittelen huonoa ulkolukutaitoani :).

Tänään oli pakko lausua - toivotavasti otti kehuina - yhdelle leidille, joka lähti raskaan näköisellä 3-vaihteisella citypyörällä valoista kuin hauki rannasta että 'kummottis kovaa sä ajasit jos sulle kunnon pyörän antais?'. Siinä on nimittäin heti valojen jälkeen pieni nyppylä, jossa moni vouhkaaja huomaa joutuvansa pusertamaan enemmän kuin kuvitteli etukäteen. Tämä paineli sellasta vauhtia että siinä sai itsekin pitää huolta että pysyi junassa.

Risto Koivunen
16.05.2014, 11.19
Harmi vain, että työmatkapyöräily on osaltani satunnaista.

Tiukan linjan koulukunnan mukaan työmatkatemmon ajamatta jättäminen työpäivänä on automaattisesti ns. luovutustappio.

Tekosyyksi ei myöskään kelpaa se, että on sairaslomalla palautumassa ohitetuksi tulemisen aiheuttamasta hirvittävästä henkisesti tuskasta.

Fuuga
16.05.2014, 11.24
Kai tappion aiheuttamiseen liittyviä vivahteita on sentään lupa hehkuttaa? Enkä malta lopettaa vieläkään, kun parin tunnin tasaisen polkemisen jälkeen pieni vaihtelu piristää kummasti mieltä. Mutta kiitos kommenteista, vähitellen tässä alkaa pelin henki nöösillekin selvitä. Harmi vain, että työmatkapyöräily on osaltani satunnaista.

Eihän siinä hehkutuksessa varsinaisesti ole vikaa. En sitten tiedä onko taktisesti järkevää paljastaa hyviä taktiikoita potentiaalisille kilpakumppaneille. Tosin monet taktiikoista selviää jo tätä säitettä taaksepäin kahlatessa ja pohjimmiltaan paras taktiikka löytyy omista reisistä; ajaa vain kertakaikkiaan niin lujaa ettei tappioita synny. Semminkin kun lajin perusperiaate on vain välttää tappioita.

LJL
16.05.2014, 11.32
...koulun keittäjä -tyyppisistä tempoilijoista.

Reps (ainiin yhyy). Osuva kuvaus.

Mosse
16.05.2014, 11.42
Tiukan linjan koulukunnan mukaan työmatkatemmon ajamatta jättäminen työpäivänä on automaattisesti ns. luovutustappio.Tiukan linjan koulukunnan (Cyclus Dei) työmatkatempoilijat myös ruoskivat itseään aina kun kulkevat työmatkaa muulla välineellä kuin pyörällä.

greenman
16.05.2014, 11.54
ketjupiiskalla

Risto Koivunen
16.05.2014, 12.00
Tiukan linjan koulukunnan (Cyclus Dei) työmatkatempoilijat myös ruoskivat itseään aina kun kulkevat työmatkaa muulla välineellä kuin pyörällä.

Todella tiukan linjan koulukunnan työmatkatempoilijat (Velocipediensis Laboris Extremis) eivät koskaan kulje työmatkaa muulla välineellä kuin pyörällä. Jo moisesta kerettiläisestä ajatuksestakin seuraa itsekuritusta ketjupiiskalla.

Fuuga
16.05.2014, 12.39
Todella tiukan linjan koulukunnan työmatkatempoilijat (Velocipediensis Laboris Extremis) eivät koskaan kulje työmatkaa muulla välineellä kuin pyörällä. Jo moisesta kerettiläisestä ajatuksestakin seuraa itsekuritusta ketjupiiskalla.

Jos aivan tarkkoja ollaan, itsekuritusta tehdään jo pelkästään siksi, ettei tulisi edes ajatelleeksi kerettiläisesti.

syte
16.05.2014, 12.43
Voiko TMT-taudista parantua? Kun on kerran lajin pariin joutunut (ei kukaan voi tarkoituksella haluta olla näin vähäpalkintoisessa lajissa) voiko siitä enää irtautua ilman totaaliluovuttamista mikä on häviöiden häviö. Nehän eivät voi oikeasti ikinä hävitä, jotka eivät edes tiedä koko lajin olemassaoloa. Vielä kun voisi resetoida mieleni ja olla tietämättä TMT:n kataluudesta.

En hävinnyt aamulla, ei ollut liikennettä. Iltapäivällä saattaa olla eri tilanne ja pyörän perässä peräkärry kahden lapsen kanssa osan matkasta. Olen helppo saalis kelle tahansa koulun keittäjä -tasoisellekin TMT-väelle. Onhan se nöyryyttävää, lapsien puolestakin hävettää jo tappion pelkokin. Ehkä tässä nimenomaan punnitaankin sen mielen kovuus kun vetää 60 kg pyörän perässä - onko sisua, luonnetta, voimaa... ...toisaalta tuollaisella yhdistelmällä kun ohittaisi ylämäessä TMT-maantietsygäilijän... mitähän mahtaisi sen päässä sen jälkeen liikkua! TMT on kataluuden lisäksi myös kiinnostava tauti.

Puskis
16.05.2014, 13.13
Eikö tuosta yhdestä ainoasta säännöstä synny soft play -ongelma? Esimerkiksi kahden kovan, toisensa usein näkevän, tempoilijan välille voi syntyä ajan kuluessa sanaton kolluusio, että toiselle ei aiheuteta häviötä, koska seurauksena on kostonkierre. Vai onko pehmoilija automaattisesti hävinnyt?

Risto Koivunen
16.05.2014, 14.02
Nehän eivät voi oikeasti ikinä hävitä, jotka eivät edes tiedä koko lajin olemassaoloa.

Kannattaa pitää mielessä vanha sanonta "tietämättömyys ei ole tekosyy". Se ettei tiedä hävinneensä, ei tarkoita etteikö olisi hävinnyt.

PatilZ
16.05.2014, 14.30
Sääh, TMT:ssa EI voi voittaa. Voit vain hävitä tai aiheuttaa toiselle häviön.

Kuinka monen kunnan alueella pystyy saman työmatkan aikana häviämään TMT:ssä?

Itse olen parhaimmillaan hävinnyt samalla matkalla Janakkalassa, Riihimäellä, Hyvinkäällä, Tuusulassa, Vantaalla ja Helsingissä (jossa kaksi tappiota). Kuusi kuntaa, kuka pistää paremmaksi? Julistaudunko voittajaksi?

Oatmeal Stout
16.05.2014, 15.18
Helsinki, Vantaa, Sipoo, Kerava, Tuusula, Järvenpää - pitänee ottaa harkintaan koukkausta Pornainen ja Mäntsälä, jos sillä olisi mahdollisuuksia.
Neljä kertaa samalle henkilölle yhdellä matkalla ja siten, että reittimme erosivat riittävästi ja minulla oli lyhyempi reitti.

Mosse
20.05.2014, 16.29
"Pullotetaan kyyneleet ja myydään ne Baden-Badeniin..." Kuumat kesäkelit toivat viimein baanoille paljon paisteja ja valikoiman kasvaessa laadukkaampiakin alkaa löytymään. Eilen törmäsin useampaankin pro-tason kuskiin tallipaidoissaan ja ajelluissa säärissään. Liikkeellä oli ajajia ainakin Garminin ja Euskaltelin ammattilaistalleista, olipa joku paidasta päätellen voittanut Ranskan ympäriajon mäkikisankin. Olivat kyllä vähän pulskemmassa kunnossa, kuin mitä odotin, mutta kai he sitten TV:ssä näyttävät laihemmilta. Oli miten oli, hurautin kaikista ohi sellaisella vauhdilla, että katsoivat parhaaksi kadota pierun seuraksi Saharaan - ei nimittäin raukoilla ollut mitään mahdollisuuksia vastakuittaukseen. "Joo, pullotetaan kyyneleet junalla Baden-Badeniin, Missä niissä kylpee turisti ja toinenkin, JEEEAA!"

Santerius
20.05.2014, 20.02
Voiko TMT-taudista parantua? Kun on kerran lajin pariin joutunut (ei kukaan voi tarkoituksella haluta olla näin vähäpalkintoisessa lajissa) voiko siitä enää irtautua ilman totaaliluovuttamista mikä on häviöiden häviö. Nehän eivät voi oikeasti ikinä hävitä, jotka eivät edes tiedä koko lajin olemassaoloa. Vielä kun voisi resetoida mieleni ja olla tietämättä TMT:n kataluudesta.

Voi. Itse vaihdoin trikoot farkkushortseihin, asftalttibaanat metsäreitteihin ja keskarin kolmen kympin tienoilta kahteen kymppiin. Aamut ja elämä ovat nyt paljon parempia. Kaiken hyvän lisäksi en ole kertaakaan vielä hävinnytkään, kun kovin harva tuntuu käyttävän tuota reittiä.

Halloo halloo
21.05.2014, 00.42
Voi. Itse vaihdoin trikoot farkkushortseihin, asftalttibaanat metsäreitteihin ja keskarin kolmen kympin tienoilta kahteen kymppiin. Aamut ja elämä ovat nyt paljon parempia. Kaiken hyvän lisäksi en ole kertaakaan vielä hävinnytkään, kun kovin harva tuntuu käyttävän tuota reittiä.

Ei voi. Tunnustit tappiosi.

toripolliisi
21.05.2014, 09.58

LUUSERIII!! Ja kyllä mä vähän mieleni pahoitin ku keittäjiä haukutaan! Ainakin meidän ala-asteen keittäjä oli suht näpsäkkä täti, tiedä sit minkälainen polkija mutta ruokaa osasi tehdä!

Avisio
21.05.2014, 11.13
Fiksikuskit on siitäkin pahoja, että ne kulkee niin vähällä äänellä ettei takarenkaaseen liimautumista välttämättä havaitse ajoissa. Huomioliivihybridin lähestymisen havaitsee jo kuulohavainnon perusteella: puuskutus, ketjujen kitinä ja keskiön naksuna junttauksen tahdissa paljastaa liimautumisyritykset ajoissa ja saattaa säästää tappiolta.

Avisio
21.05.2014, 11.16
Eilen törmäsin useampaankin pro-tason kuskiin tallipaidoissaan ja ajelluissa säärissään. Liikkeellä oli ajajia ainakin Garminin ja Euskaltelin ammattilaistalleista, olipa joku paidasta päätellen voittanut Ranskan ympäriajon mäkikisankin.

Minäkin pääsin bongaamaan mäkikisan voittajan, lieneekö sama mies. Massakausi oli selvästi menossa.

LJL
21.05.2014, 12.18
Jos aivan tarkkoja ollaan, itsekuritusta tehdään jo pelkästään siksi, ettei tulisi edes ajatelleeksi kerettiläisesti.

Ketjuruoska on vielä lievää. Epävirallisen tiedon mukaan opin vastaisista ajatuksista ja muutenkin yleiseksi ojennukseksi Velocipediensis Laboris Extremis -lahkon jäsenet saattavat jopa järjestää äärimmäisen salaisia ryhmäkokoontumisia, jossa heittäydytään kassit edellä stemmiin tai kopautellaan sääriluuta polkimeen. Niin kauan että langetaan loveen