PDA

Näytä tavallinen näkymä : MTB Järvenpää

Sivut : 1 2 3 4 5 6 7 8 [9] 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34

ertsi
26.01.2011, 21.21
Rautapellon kanssa olemma salaa suunnitelleet retkeä Hallainvuoreen enduroa "ajamaan". Päivä olisi joko jo ensi sunnuntai tai vasta reilun parin viikon päästä eli 13.2.. Kelien mukaan ja sillai. Olisikos muitakin innokkaita lähtijöitä? Ideaalista olisi, jos jollain innokkaalla olisi pakettiauto tms. fillarinkuljetusväline ;).

Petterii
26.01.2011, 22.38
Pari valopäätä meni Paavonpolun ohi. Olin hiihtolenkillä ja bongasin ladulta. En tunnistanut kunnolla. Olikohan Jukka toinen.

Seppo Nurminen
26.01.2011, 22.50
No hitsi tapasin lenkillä jonkun kaverin, joka hiihtämällä liikkui. Kertoili että harrastaa myös pyöräilyä ja mun valoo ihmetteli. Oli ostamassa sitä Kiinan ihmettä otsalle. Nythän sais tosta hyvän lampun..

Moi, minähän se siellä suksilla tosiaan olin ja jäin kyselemään valosta, näytti sen verta hyvältä tuon teho. Tuosta tarjolla olevasta valosta voisin tosiaan olla kiinnostunut jos ei täältä ottajaa löydy.

Timbe(r)man
26.01.2011, 23.41
Ei pysty tänään. Tuli liian hoppu, satsaan huomiseen.
Moneltä lähtisit? Kuuden maissa?

Tom1
27.01.2011, 00.02
Rautapellon kanssa olemma salaa suunnitelleet retkeä Hallainvuoreen enduroa "ajamaan". Päivä olisi joko jo ensi sunnuntai tai vasta reilun parin viikon päästä eli 13.2.. Kelien mukaan ja sillai. Olisikos muitakin innokkaita lähtijöitä? Ideaalista olisi, jos jollain innokkaalla olisi pakettiauto tms. fillarinkuljetusväline ;). Voishan tuota mukaan lähtee harjoittelemaan :) Eikös se lahden tien varressa sijaitse Helsinkin puolella. Töistä pystyn pakettiauton lainaamaan (Nissan Vanette) siihen sais pyörät ja varusteet. 13.2 sopis mulle ainakin.

Jukka H
27.01.2011, 08.14
Pari valopäätä meni Paavonpolun ohi. Olin hiihtolenkillä ja bongasin ladulta. En tunnistanut kunnolla. Olikohan Jukka toinen.

Jep, ja Arto toinen, kotio oltiin matkalla. Polut vielä pehmeitä olivat L-Laaksossa kun se ympäri "työnneltiin", hautuumaalla ok. Retzi ja Javal myös karkeloissa olivat.

Timbe(r)man
27.01.2011, 09.40
Rautapellon kanssa olemma salaa suunnitelleet retkeä Hallainvuoreen enduroa "ajamaan". Päivä olisi joko jo ensi sunnuntai tai vasta reilun parin viikon päästä eli 13.2.. Kelien mukaan ja sillai. Olisikos muitakin innokkaita lähtijöitä? Ideaalista olisi, jos jollain innokkaalla olisi pakettiauto tms. fillarinkuljetusväline ;).
Onko syytä olettaa, että siellä on lumen seassa hyviä polkuja? Mun autoon mahtuu 2 ihmistä ja pyörää sisään, niin että etukiekot vain irroitetaan.

Tauno
27.01.2011, 09.50
Onko syytä olettaa, että siellä on lumen seassa hyviä polkuja?No, jos ajelette vaikka syksyllä pidetyn endurokisan reitin, sieltä löytyy jopa erinomaisia droppeja. Vakuutusasiat vain kuntoon ennen ajelua :D

ertsi
27.01.2011, 10.49
Onko syytä olettaa, että siellä on lumen seassa hyviä polkuja? Mun autoon mahtuu 2 ihmistä ja pyörää sisään, niin että etukiekot vain irroitetaan.

Siellä on lapioitu "tissiposki-dh" -rata. Eli pari minuuttia hauskaa ja sitten tunkataan mäki taas ylös :rolleyes:. Duunikaverin mukaan sen pääsee kyllä osin ajamallakin ylös. Tiedä sitten, onko rata lapioitu auki, jos edellisen yön on lunta tupruttanut... Mutta ainahan voi ottaa omat lapiot mukaan ja auttaa paikallisia lumenluonnissa ;).

Tämmöiset videot löysin: http://www.vimeo.com /19208223 (http://www.vimeo.com/19208223) http://www.vimeo.com/18826433

@Tom1: Viikin kulmillahan tuo.

Rautapelto
27.01.2011, 13.39
Moneltä lähtisit? Kuuden maissa?

Varmaan siinä paikkeilla

Timbe(r)man
27.01.2011, 16.59
Eli tänään klo 18 Rampakan metsän reunalta (maalikaupalta siis) lenkille.

Rautapelto
27.01.2011, 17.40
Eli tänään klo 18 Rampakan metsän reunalta (maalikaupalta siis) lenkille.
Yritän siis siihen

Retzi
27.01.2011, 20.25
Moi, minähän se siellä suksilla tosiaan olin ja jäin kyselemään valosta, näytti sen verta hyvältä tuon teho. Tuosta tarjolla olevasta valosta voisin tosiaan olla kiinnostunut jos ei täältä ottajaa löydy.

Tulinkin katumapäälle :( ja pidän lampun toistaiseksi omassa käytössä.

heccu
28.01.2011, 23.16
oon huomenna menossa Hyvinkäälle ajelee polkuja JaSan kaa.
jos innostusta löytyy sinne vaan mukaan. pappa ajelua.

lähtö tosta klo 10: http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=2000&text=tossa+klo+10&srs=EPSG%3A3067&y=6723978&x=381480&lang=fi

mun kyytiin mahtuu kuski ja pyörä jos tarvis.

ertsi
28.01.2011, 23.39
Mitenkäs se Hallainvuori sunnuntaina? Olikos lähtijöitä? Vai koitetaanko suosista parin viikon päästä uudestaan? Ihan kotinurkillakin voisi nyt olla mainiosti polkua auki, koska lunta ei ole pahemmin tuprutellut. Pitkä ja rauhallinen sunnuntaisuhailukin voisi olla ihan jees...

Tom1
28.01.2011, 23.45
Mitenkäs se Hallainvuori sunnuntaina? Olikos lähtijöitä? Vai koitetaanko suosista parin viikon päästä uudestaan? Ihan kotinurkillakin voisi nyt olla mainiosti polkua auki, koska lunta ei ole pahemmin tuprutellut. Pitkä ja rauhallinen sunnuntaisuhailukin voisi olla ihan jees...
Mulle kävis sunnuntaina paremmin kotinurkilla pyöriminen :)

Rautapelto
29.01.2011, 09.25
Pitkä ja rauhallinen sunnuntaisuhailukin voisi olla ihan jees...
Multa myös ääni iisille pitkälle...

Petterii
29.01.2011, 09.32
Voisin tänään ajella ja huomenna hiihtää. Olisko mukaan lähtijöitä 10-11 aikaan?

heccu
29.01.2011, 18.34
Hyvinkään polut oli tänään vielä vähän vaiheessa. polkuja kyllä riittää muttei kusettajia, osa poluista oli vielä kaposia ja pehmeitä.

oonkohan mä kehittyny, kertaakaan en löytänyt itteeni hangesta makoilemasta. hiljainen vauhti taisi edesauttaa asiaa.:)

ARJ
29.01.2011, 19.24
Tahko info MTB Järvenpää.

Kyselyjä Tahkoprokkiksesta 2011 on tullut kivasti. Nyt lähdössä on seuraavat maastopyöräilijät:

Ertsi, Kode, Petterii, Rami, kasari (pikaista paranemista kasarille) ja minä eli mukaan mahtuu vielä. Majoitus on varattu eli se sama pihamökki kuin viimevuonna. Ilmoittautumiset minulle. Pidämme joskus kesäkuussa teranssipalaverin kuljetuksista, ruokahuollosta jne.

kasari
30.01.2011, 05.03
tjaa,pikaista ja pikaista. Ne luunpäät pistettiin n.viikko sitten nippuun(titaania:D)ja sehän on sitte taas se nollapäivä mistä lähetään laskemaan,että yli kaks viikkoa meni turhaan arpoessa että leikataanko
vai ei. Harmi, enää seitsemän viikkoa saikkua.

Just itseasiassa tän siis eilen koiran kanssa kävin tapahtumapaikalla (hyvin tunteellinen hetki:p). Ei voi kun ihmetellä että voi semmosessa paikassa voi töpeksiä ja käy miten käy. No voihan se välilevy pullistua vaikka hampaita harjatessa...

Tossa tota crosstraineria tulee jonkunverran sotkettua, edelleen ää-
rimmäisen tylsää, son muuten jännä liike se, jos seois vähääkään niinku
syvempi se liike niin se vois tuntua niinku putkelta polkis mut ehkä seon
sitteki ku kävelis ylämäkeen tai loivia portaita. Sitte voitte vaikka ko-
keilla tota foorumillaki ollutta omalla painolla kyykkyjä, ensin meni joku
60 -70, ja just tän- eilen koitin meni 150. siinä pyritään 200 toistoon.

Tahkoa miettiny kun ei kokemusta oo, että tarviiko vaihteita vai ei,
joku kirjotellu että 6 minuuttia vaan häviää per kierros sinkuloidessa.
Kiirehän sielä ei oo että mulle muutama minuutti ei merkkaa mitäään:D
nauttimaan ja kattelemaan lähetään...

Joo metsässä polut oli eilen ihan ok, radanvarren penkalla vähän heikompi, mut et ky siel pääsee..siis filolla...

Pitäiskö mennä nukkumaan? siellä tuulee...:cool:

btw. posti toi uuden juomarepun,Stanin litkua ja tub,venoja mut siitä sit myöhemmin...

Timbe(r)man
30.01.2011, 10.01
Voiko tonne myrskyyn lähteä lenkille?

Rautapelto
30.01.2011, 10.06
Voiko tonne myrskyyn lähteä lenkille?
Eihän metsässä tuule, maantielle en lähtis.

ertsi
30.01.2011, 10.10
Eihän metsässä tuule, maantielle en lähtis.

Metsässä voi kaatua puu päälle. Mutta minä ainakin tykkään elää vaarallisesti ;) :rolleyes:.

ertsi
30.01.2011, 16.06
Leppoisa lenkki leppoisassa säässä: http://www.sports-tracker.com/#/workout/ertsi/47ajstjo7rkeab7q. On se maastopyöräily kivaa - varsinkin silloin, kun oppii jotain uutta. Minä opin viimein ajamaan putkelta :). Pitää sitä vielä tietenkin harjoitella ahkerasti, mutta sillai periaatteessa kuitenkin...

Jaah, Kasarin status on nyt tiedossa, mutta mites Fourtour? Kuis reisi?

Paranemisia Kasarille! Koskas muuten kättä saa alkaa taas liikuttamaan?

heccu
30.01.2011, 16.56
On se maastopyöräily kivaa - varsinkin silloin, kun oppii jotain uutta. Minä opin viimein ajamaan putkelta :).

kiva nähdä miten pyörä sitten liikkuu :eek: kun vielä opit ajamaan satulastakin :D

pitihän siellä Kervossa käydä vähän polkujakin tiirailemassa, olivat kohtalaisessa kunnossa paitsi "suosuoralla", jossa metsäraktori oli tehnyt tuhojaan.

ertsi
30.01.2011, 17.09
kiva nähdä miten pyörä sitten liikkuu :eek: kun vielä opit ajamaan satulastakin :D

Satula on lepäämistä, ei ajamista, varten ;)

Rautapelto
30.01.2011, 17.14
Kervossa polut olivat kohtalaisessa kunnossa paitsi "suosuoralla", jossa metsäraktori oli tehnyt tuhojaan.

Juu eilen näin tilanteen siellä, oli surkeen näköstä. Siinä ihan lähellä oli se kersojen snoukkaspotti josta mainitsin.

kasari
30.01.2011, 19.37
Leppoisa lenkki leppoisassa säässä: http://www.sports-tracker.com/#/workout/ertsi/47ajstjo7rkeab7q. On se maastopyöräily kivaa - varsinkin silloin, kun oppii jotain uutta. Minä opin viimein ajamaan putkelta :). Pitää sitä vielä tietenkin harjoitella ahkerasti, mutta sillai periaatteessa kuitenkin...

Paranemisia Kasarille! Koskas muuten kättä saa alkaa taas liikuttamaan?

Pitääkin liikutella kaiken aikaa ja alinomaa mutta vaan rajoitetusti eli puristuksia ja kyynärniveltä. Parin viikon päästä laitetaan jo kättä
ihan koholle jumpparin kaa...

Timbe(r)man
30.01.2011, 20.37
Rautapelto, kiitos perusvinkeistä gps-kartoista. Löysinkin heti mm. tällaisen paikan, jossa on juuri niitä reittejä, mitä kaipaisinkin, esim: http://www.bikemap.net/route/353396
Näyttää niitä olevan runsaasti Garmininkin saitilla. Jos tällaisen trackin lataa, niin toimiiko se .gpx-tiedosto yleisimmissä laitteissa, jos nyt vaikka hankkisin Garminin tai Nokian känkykän?

Mistäs paikoista itse latailette maastoreittejä?

Niin ja toverit, ketkä käytätte Nokian kännykän navigointia, mitä nykymalleja suosittelette, jos toimiva navigointi olisi mielessä? Ovatko puhelimen mukana tulevat kartat riittävät?
Kännykän ongelma gps-laitteeseen verrattuna on ainakin, ettei sitä saa ohjaustankoon silimien eteen, eikä se siinä kestäisi sadettakaan.

Xamnala
31.01.2011, 11.48
Rautapelto, kiitos perusvinkeistä gps-kartoista. Löysinkin heti mm. tällaisen paikan, jossa on juuri niitä reittejä, mitä kaipaisinkin, esim: http://www.bikemap.net/route/353396
Näyttää niitä olevan runsaasti Garmininkin saitilla. Jos tällaisen trackin lataa, niin toimiiko se .gpx-tiedosto yleisimmissä laitteissa, jos nyt vaikka hankkisin Garminin tai Nokian känkykän?

Mistäs paikoista itse latailette maastoreittejä?

Niin ja toverit, ketkä käytätte Nokian kännykän navigointia, mitä nykymalleja suosittelette, jos toimiva navigointi olisi mielessä? Ovatko puhelimen mukana tulevat kartat riittävät?
Kännykän ongelma gps-laitteeseen verrattuna on ainakin, ettei sitä saa ohjaustankoon silimien eteen, eikä se siinä kestäisi sadettakaan.

Tule pois sieltä metsästä ladulle, ei tarvii puuhastella noiden tiedosto-ongelmien kanssa. Latu näyttää suunnan, eikä eksymisen pelkoa ole. Lauantainakin meitä oli 8 hemmoa hiihtolenkillä. Hulluimmat hiihtivät melkein 70 km !!

Timbe(r)man
31.01.2011, 12.32
Tule pois sieltä metsästä ladulle, ei tarvii puuhastella noiden tiedosto-ongelmien kanssa. Latu näyttää suunnan, eikä eksymisen pelkoa ole. Lauantainakin meitä oli 8 hemmoa hiihtolenkillä. Hulluimmat hiihtivät melkein 70 km !!
No huh! Maastopyörä kulki eilen neljässä tunnissa vain 28 km. En ole vielä ehtinyt aloittaa tämän talven hiihtoja. Enkä gepsiä akuutisti maastoon kaipaa vaan Mallorcalle, kun näyttää siltä, ettei kukaan lähde tänä keväänä reittioppaaksi sinne, et edes sinä!

Xamnala
31.01.2011, 13.06
No huh! Maastopyörä kulki eilen neljässä tunnissa vain 28 km. En ole vielä ehtinyt aloittaa tämän talven hiihtoja. Enkä gepsiä akuutisti maastoon kaipaa vaan Mallorcalle, kun näyttää siltä, ettei kukaan lähde tänä keväänä reittioppaaksi sinne, et edes sinä!

Juu, minusta ei tule tänäkään vuonna Mallorcan kävijää. Viime vuonna tuhkapilvi vei matkan, tänä vuonna rahnat uppoaa Datshan kunnostukseen. Lopetan kaiken pyöräilyn ja keskityn makkaranpaistoon sekä keskikaljan kittaamiseen koko kesän ajaksi.

Timbe(r)man
31.01.2011, 13.28
Juu, minusta ei tule tänäkään vuonna Mallorcan kävijää. Viime vuonna tuhkapilvi vei matkan, tänä vuonna rahnat uppoaa Datshan kunnostukseen. Lopetan kaiken pyöräilyn ja keskityn makkaranpaistoon sekä keskikaljan kittaamiseen koko kesän ajaksi.
Eikun keväällä maastolenkeille sillä vielä uutuuttaan kiiltävällä Spessulla. Makkaraa ei ole lenkeillä ollut mukana mutta kaljalla kyllä käydään joka lenkin jälkeen jos aurinko paistaa:). Minäkin tulen kyllä maantielenkeille hetki kun niitä ajetaan.
Mikset aja pyörällä sinne datshalle, sinnehän on lyhyt matka?

heccu
31.01.2011, 16.57
kaljalla kyllä käydään joka lenkin jälkeen jos aurinko paistaa:).

viimeaikoina on ollut onneks pilvisiä kelejä niin maksakin on saanut olla rauhassa.:)

huomenna JukkaH ja yllekirjoittanut lähdössä ilman karttaa ja kompassia tutkailemaan etelänsuunnan polkusia. tarkoitus löytää takaisin kotiin ennen pimeäntuloa.

terffit maalikaupalla klo 9.50:seko:

Fourtour
31.01.2011, 20.28

V...ut reidestä, sillä pystyisi jo varmaan touhuamaankin, mutta päätin ottaa peruskunnon (minkä?) alentamisen oikein viimeisen päälle - kokeilin edellisen viikon lauantaista alkaen B- tyypin influenssaa ja hyvin tehoaa! Hyvä, että vieläkään pystyy olemaan muuta kuin vaakatasossa... No sentään töissä käväisin tänään.
Että näin ne hyvät talviurheilukelit käytetään hyödyksi.

ertsi
31.01.2011, 23.18
Pitääkin liikutella kaiken aikaa ja alinomaa mutta vaan rajoitetusti eli puristuksia ja kyynärniveltä. Parin viikon päästä laitetaan jo kättä
ihan koholle jumpparin kaa...
No sittenhän se on ihan just kunnossa :). Kuinka pian epäilet pääseväsi taas pyörän selkään?

V...ut reidestä, sillä pystyisi jo varmaan touhuamaankin, mutta päätin ottaa peruskunnon (minkä?) alentamisen oikein viimeisen päälle - kokeilin edellisen viikon lauantaista alkaen B- tyypin influenssaa ja hyvin tehoaa! Hyvä, että vieläkään pystyy olemaan muuta kuin vaakatasossa... No sentään töissä käväisin tänään.
Että näin ne hyvät talviurheilukelit käytetään hyödyksi.
No pakottipa virus parantelemaan reiden kerralla kunnolla. Et kuitenkaan olisi muuten malttanut olla lähtemättä kokeilemaan liian aikaisin ;). No joo, paranemisia!

Jukka H
01.02.2011, 09.55
viimeaikoina on ollut onneks pilvisiä kelejä niin maksakin on saanut olla rauhassa.:)

huomenna JukkaH ja yllekirjoittanut lähdössä ilman karttaa ja kompassia tutkailemaan etelänsuunnan polkusia. tarkoitus löytää takaisin kotiin ennen pimeäntuloa.

terffit maalikaupalla klo 9.50:seko:

Siirrytäänkin autolla Keravalle mut koukkaan 950 kaupan kautta, Heculla toinen auto tarvittaessa

kasari
01.02.2011, 12.34
[QUOTE=ertsi;1546011]No sittenhän se on ihan just kunnossa :). Kuinka pian epäilet pääseväsi taas pyörän selkään?

tiistaina 15.2.2011 klo 11.00 noin suurinpiirtein :D Toi voi heittää pari tuntia/päivää/viikkoa suuntaan tai toiseen...

Eiku tosissaan niin en oo ajatellu hirveesti asiaa. Heti kun luvan antavat.
Vaikka ajattelis aloitella tielenkillä niin näin talvella antaa kuitenkin aikalailla tärinää käsille mikä ei hyvä. Annetaan ajan valua vaan.

ertsi
01.02.2011, 13.48
tiistaina 15.2.2011 klo 11.00 noin suurinpiirtein :D Toi voi heittää pari tuntia/päivää/viikkoa suuntaan tai toiseen...

Eiku tosissaan niin en oo ajatellu hirveesti asiaa. Heti kun luvan antavat.
Vaikka ajattelis aloitella tielenkillä niin näin talvella antaa kuitenkin aikalailla tärinää käsille mikä ei hyvä. Annetaan ajan valua vaan.
Juu, anna parantua rauhassa vain. Ja tee niitä jalkakyykkyjä. Keväämmällä fillari lentää sitten ;)

Jukka H
01.02.2011, 19.26
http://www.sports-tracker.com/#/workout/Jukka6210/f4eg0mebl969knp4 Tuossa tän päivän setti. Ilolan aakkos asemalla käytiin syömässä, Kelatiellä munkkikafeella, kelikin ihan kohillaan:). Hyvät polut oli Heccu skautannu, oppaalle toksia kii.
Kuis polvi(Hecun) jakselee, kolahti nasevasti o-tankoon? Toivottavasti ei sairastuvalle enää enempää porukkaa.?:(

heccu
01.02.2011, 21.07
Kuis polvi(Hecun) jakselee, kolahti nasevasti o-tankoon? Toivottavasti ei sairastuvalle enää enempää porukkaa.?:(

:(:( no ei tässä nyt ihan koko aikaa tartte :(llä. eiköhän toi tosta.
onneksi ei tullut vettä polveen.:)

parissa kohdassa jouduttiin etelään mennessä kiertää tien kautta kun ei ollut polut ihan ajokunnossa ja takas tullessa oli tarkotus kierrellä enempi Kvan etelä- ja länsipuolen polkuja mutta sen verran oli polvi pipi että palailtiin suht suoraan autolle.

ARJ
02.02.2011, 15.16
Onko tännään lähtiöitä?? Taitaa olla plussakeli. Kestääko polut??

Minä taijan ainakkii lähtee kokkeilemmaan miten se hybridi näin kevätkeleillä innostuu kulukemmaan.

Tom1
02.02.2011, 16.23
Onko tännään lähtiöitä?? Taitaa olla plussakeli. Kestääko polut??

Minä taijan ainakkii lähtee kokkeilemmaan miten se hybridi näin kevätkeleillä innostuu kulukemmaan.
Varmaan lähden illalla uuden otsalampun kanssa lemmenlaaksoon leikkimään kunhan sen postista pääsen hakemaan :) Polut tuskin kestävät mut pitää lähtee yrittää. Mites tuo Hallainvuori 13.2 onko porukkaa lähdössä?

Timbe(r)man
03.02.2011, 10.16
MInä ja ARJ kahdestaan ajeltiin yhteislenkillä, minä 29 km, ARJ enemmän. Polut olivat loistokunnossa. Jos nyt ei tulisi lunta liikaa lisää, niin lähipäivinä olisi hyvät ajot:)
Paha kyllä sääennuste väittää että tänään vielä tulee runsaasti lunta:mad:

Ette kukaan vastannut gps-laitteita koskevaan kysymykseeni. Kysytään uudestaan: oletteko tyytyväisiä Nokioihin tai kuka mihinkin omaansa ja ovatko mukana tulevat kartat hyvät?

Tauno
03.02.2011, 10.54
oletteko tyytyväisiä Nokioihin tai kuka mihinkin omaansa ja ovatko mukana tulevat kartat hyvät?Minulla on ollut Nokian E52 ja siinä navigointi ja kartat. Kyllähän sillä nyt jotenkin auton kanssa pärjää, mutta kartathan ovat huonommat kuin esim. TomTomissa. Nokia käyttää ymmärrettävästi ostamansa Navtechin karttoja :D

Jos taas tarkoitus on "navigoida" pyörällä ja varsinkin metsässä, käyttäisin kyllä SportsTrackeria. Sen saa ilmaiseksi imuroitua Ovi -palvelusta ja siinä on jopa joitakin polkuja ja kevyen liikenteen väyliä.

ARJ
03.02.2011, 20.28
MInä ja ARJ kahdestaan ajeltiin yhteislenkillä, minä 29 km, ARJ enemmän. Polut olivat loistokunnossa. Jos nyt ei tulisi lunta liikaa lisää, niin lähipäivinä olisi hyvät ajot:)
Paha kyllä sääennuste väittää että tänään vielä tulee runsaasti lunta:mad:

Juu oli loistolenkki vaikka polut vähän upottikin paikoitellen. Raskasta oli vääntää. Huommiselle ja viikonlopuksi luppailaan pikkupakkasta, mikä tekee poluista sairaan nopeita:D.

Onko kukkaan lähössä huomenna ajelemmaan siinä 19:30 kieppeillä? Olen lähössä yöajelulle, vauhdikaalle sellaiselle, mutta pakkasta pitää olla. Muuten homma menee tilsimiseksi.

Fourtour
03.02.2011, 20.39
oletteko tyytyväisiä Nokioihin tai kuka mihinkin omaansa ja ovatko mukana tulevat kartat hyvät?

Vastaanpa minäkin, kun yleensä noita ohjelmia käytänkin. Enkä juuri muuta pysty vieläkään tekemään kuin kirjoittamaan...
Nokian omalla karttaohjelmalla olen pärjännyt auton kanssa ihan hyvin. Ja työssäni jonkin verran reissailen ja "seikkailen" uusissa paikoissa. Toki yleensä ennen lähtöä tarkistan hieman isommalta ruudulta (tietokoneelta jollain kartta- ja reittipalvelulla) minne päin pitäisi noin karkeasti ajella, ja sitten Nokialaista käytän siihen, että tiedän missä olen, ja jos meinaan suuntavaistoni kadottaa, katson myös minne pitikään mennä. Ulkomaillakin olen mm. kävellessä käyttänyt Nokialaisen karttaa kaupunkinähtävyyksien löytämiseen.
Pyöräillessä tallennan reitit ja muut tiedot Sports trackerilla, mutta tarkempaan suunnistukseen metsässä olen käyttänyt joko oikeaa karttaa (paras vaihtoehto), tai sitten Nokialaiseen lataamaani Karttaselain -ohjelmaa (suunnistuskartat, ja siitä myös näkee missä itse on).
Yleisesti ottaen Nokialaisella siis pärjää - itse en ainakaan ole muuta kaivannut, ja myös pidän siitä, että yhdellä laitteella on monta hyötykäyttötarkoitusta.

Jos aiot puhelimen hankkia, niin kannattaa tuota monipuolista hyötäykäyttöä silmälläpitäen ottaa niin isolla ja tarkalla näytöllä varustettu, kuin vain pystyy mukanaan kantamaan (siis siten, että se myös tulee otettua mukaan).

Ja puhelimen mukanahan tulee vain osa ominaisuuksista, mutta lataamalla ja kokeilemalla kyllä löytää itselleen sopivia ohjelmia lisää.

Patman
03.02.2011, 21.04
Jos taas tarkoitus on "navigoida" pyörällä ja varsinkin metsässä, käyttäisin kyllä SportsTrackeria. Sen saa ilmaiseksi imuroitua Ovi -palvelusta ja siinä on jopa joitakin polkuja ja kevyen liikenteen väyliä.

No nyt heräsi mielenkiinto! :seko:
Itse olen käyttänyt S-Trackeria vain lenkkien tallentamiseen, mutta voiko ohjelmaa käyttää myös maastossa navigointiin? Ts. saako siihen esim. ladattua reittejä jollain tavalla?

Fourtour
03.02.2011, 22.16
No nyt heräsi mielenkiinto! :seko:
Itse olen käyttänyt S-Trackeria vain lenkkien tallentamiseen, mutta voiko ohjelmaa käyttää myös maastossa navigointiin? Ts. saako siihen esim. ladattua reittejä jollain tavalla?

Kyllä tuon Sports trackerin kartalla metsästä pois löytää (lähimmälle tielle), mutta ei sillä maastosta reittejä löydä...
En ole kokeillut saisiko siihen ladattua pohjalle jonkun muun käyttäjän reittiä, mutta käynnistäessä uutta harjoitusta voi tavoite -kohtaan valita ainakin omista harjoituksista tiedot. En kyllä ole sitäkään käytännössä kokeillut, enkä siis tiedä näkyykö vanhan harjoituksen reitti myös kartalla. Tietäiskö joku tarkemmin?

Omia harjoituksia voi kyllä export:ata muihinkin tiedostomuotoihin ja lähettää eteenpäin, mutta varsinaista reittien "import":taus kohtaa ei ole tuon tavoite -kohdan lisäksi.

KODE
03.02.2011, 22.46
Polut mahtavia, pyörä sairaan hyvä ja kunto ultimate:D:D:D Pari kertaa meni vaan kakkaan, kivasti toi nastakummi sen heittää ympäriinsä:mad:

Timbe(r)man
03.02.2011, 22.47
Haluaisin juuri sellaisen laitteen, jolla voi seurata toisten tallentamia reittejä maastossa ja maanteillä. Maanteillä myös etukäteen itse suunnittelemiaan reittejä ulkomailla, niin että vehje toimisi samantyyppisesti kuin autonavigaattorit. Autoiluun en tätä kaipaa.
Rautapellon Garminilla seurattiin viime kesänä jonkun tallentamaa maasto-trackia ihan hyvin, ei eksytty tuntemattomissa paikoissa, vaikka välillä vähän ihmeteltiin, missä se polku menee.
Uusi känny tulisi mulle halvemmaksi. Kännykän tankoon kiinnittäminen niin ettei se putoa kivikossa tai maantiellä 70:n tuntivauhdissa olisi sitten oma murheensa.
Gps-vaihtoehto olisi varmaankin Garmin edge 800 - sille löytyy ihan omat speksailunsa tuolla vempainosastolla. http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?t=40152
Niin ja onhan tuolla sekoilua Sportstrackeristakin: http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?t=26422

Tauno
04.02.2011, 09.05
Kyllä tuon Sports trackerin kartalla metsästä pois löytää (lähimmälle tielle), mutta ei sillä maastosta reittejä löydä...
Näinhän se on, mutta mielestäni siinä on kuitenkin isommat maastoväylät ja myös kevyen liikenteen väylät paremmin kuin esim. Nokian kartoissa. Monesti tulee muuten autollakin käytettyä sitä Nokian navigaattorin sijaan pienemmillä kylillä, jos ei välttämättä tarvitse "kääntymisohjeita".

Patman
04.02.2011, 17.35
Näinhän se on, mutta mielestäni siinä on kuitenkin isommat maastoväylät ja myös kevyen liikenteen väylät paremmin kuin esim. Nokian kartoissa. Monesti tulee muuten autollakin käytettyä sitä Nokian navigaattorin sijaan pienemmillä kylillä, jos ei välttämättä tarvitse "kääntymisohjeita".

Nonniin... Vaihdoin asetuksia ja sain näkymään kunnoliset kartat. Mukavasti näyttää lähipolkujakin. KIITOS VINKISTÄ!
Itselläni on E71, mutta siinä on vähän pieni (nykymittapuun mukaan) näyttö ohjaustankoon kiinnitettäväksi navigointivälineeksi. Voisi vähän tarkkaavaisuus herpaantua, jos ajon aikana pitäisi sellaisesta polkua seurata.

ARJ
04.02.2011, 22.11
Olipa loistofiilis ajaa paukuttaa pikku pyryssä hautuumaan ja pellonkulman pikataipaleilla. Nyt kunhan keli kääntyy pakkaselle niin se pulkkamäki pellonkulmassa menee molempiin suuntiin heittämällä, jos ei muuten niin sitten kantamalla.

Onko huomenna iltapäivästä kellään ajohaluja? Vois raapasta kolomosen menemään vauhdin ollessa rivakka ja sunnuntaina toisen niin sehän tekkee yhteesä kuusi.

Tom1
04.02.2011, 23.54
Taidan mennä huomenna pikasee kokeilee miten noilla kesärenkailla menis tuolla hankessa. Keskiviikon lenkki meni niin ketulleen että kokeilen jos tuo leveempi kumi toimis paremmin. Vaikka kyl ajamisessakin on vielä paljon harjoiteltaa :)

Petterii
05.02.2011, 10.06
Onko huomenna iltapäivästä kellään ajohaluja? Vois raapasta kolomosen menemään vauhdin ollessa rivakka ja sunnuntaina toisen niin sehän tekkee yhteesä kuusi.

Mä voin ehkä lähtee parille, jos ei pidetä taukoja ja vauhti on malitillista. :)

ARJ
05.02.2011, 12.25
Mä voin ehkä lähtee parille, jos ei pidetä taukoja ja vauhti on malitillista. :)

No eipä tuo keli näytä suosivankaan mihinkään nopeaan kun on lumisohjoräntäkökköä taas pukannut. Ajetaan ekana pari ja katotaan sitten mikä fiilis. Taktikoidaan sen verran että painuis pakkaselle tuo keli eli startataan 1300 maalikaupalta. Elisen perusteella hautuumaa ja pellonkulma on ainut vaihtoehto, muualla menee rämpimiseksi ja tunkkaamiseksi.

Vauhti on semmoinen että kammet pyörii myös tekniikkaosuuksien aikaan, juomaan toki pysähdytään pari kertaa:D

Petterii
05.02.2011, 12.44
Ei millään kerkee klo 13:00 lähtöön.

ertsi
05.02.2011, 21.24
Jos joku luulee olevansa liian vanha polkupyörätrialiin, niin pffft: http://www.youtube.com/watch?v=J2tM4MRpub4

Tai liian huononäköinen, niin pffft: http://www.youtube.com/watch?v=WwUeVYD6dxY&feature=youtube_gdata_player

Tom1
05.02.2011, 21.34
Tänään oli lemmenlaakso todella hyvässä kunnossa :) Tuli 2h ajeltua ristiin rastiin pitkin laaksoa. Huomenna maalikaupalle taas kello 10.00.

Teemu Kalvas
06.02.2011, 20.48
Näin jälkikäteen kartasta tutkiessa huomaan, että olimme tänään Tuomalansuolla jossa olen suunnistanut useampaankin kertaan kesällä. Silti en kyllä osaisi osoittaa missä siellä tuli pyörittyä. Vähän eri näköistä talvella pyörän selästä kuin kesällä jalan.

Timbe(r)man
06.02.2011, 22.27
Tuomaalansuo on loistopaikka kesät talvet. Minäkin, joka koko alkutalven olen narissut talvipyöräilyn surkiudesta, aloin tänään pitää tätä mainiona lajina. Sitä, että ajoin kengän maata koskettamatta siitä Haarajoen myllyltä, tukinkin yli, sinne mäen päälle, pidänkin koko pyöräilyurani kovimpana suorituksena:)
38 km yhteislenkkiä tänään.

heccu
07.02.2011, 17.18
tänään kannattaa lähteä iltalenkille jos haluaa ajella talven tähän asti parhaita polkuja. Järvenpään polut priimakunnossa, jopa Ainola-Ristinummi rytöpolku ajettavissa.

jopa minä :eek: ajoin myllyltä ylös ilman kosketuksia paitsi tukin yli (ettei kukaan masennu :)) ja rotkonkin polkaisin ylös :cool:.

myös Zippolandiassa Savio-Kvan hautuumaa-Pyöräkallio polut loistokunnossa, suosuorakin ihan ajettavissa.

tulihan tehtyä eka lenkki viikkoon kun toi polvikaan ei hirveesti vihotellut, sen verran Burana-pöllyssä olin.:o

Tom1
08.02.2011, 10.12
Mites tuo Hallainvuoren sunnuntain reissu? Sää ennusteista kun katteli niin siellä ei lumi ainakaan lopu :) Nyt pyryttää viimestä päivää ja lisää ois tulossa loppu viikosta :(

PMT
08.02.2011, 11.40
Voitte huoletta unohtaa ton hallain vuoren ja kaikki muutkin polku ajot pääkaupunki seudulta 15 senttiä uutta lunta tasaisesti jokapaikassa ja lisää tulee.

Tauno
08.02.2011, 11.45
Voitte huoletta unohtaa ton hallain vuoren ja kaikki muutkin polku ajot pääkaupunki seudulta 15 senttiä uutta lunta tasaisesti jokapaikassa ja lisää tulee.Joo, eihän tuonne voi edes hiihtämään lähteä, kun on noin paljon lunta :D

juminy
08.02.2011, 11.47
Kyllähän nyt sunnuntaina jo on alamäkipätkä auki - eihän Jäkestä kannata talvella Hallainvuoreen asti muuten tullakaan. Jos tulkkasin tiedotetta oikein ja tänään vaan tulee snögöö. Ehkä jotain vielä pe. Ja jos ei muuten, niin äkkiähän sitä sen verran avaa porukalla. Poluista noin muuten ei sit tiedä, mut multa voi koittaa kysellä, pari-kolme kertaa viikossa olen koittanut ulkoilla enkä meinaa ihan kokonaan masentua pienestä lumisateesta.

Tom1
08.02.2011, 13.32
Mua tuo rata kiinnostais :). Laittakaa viestiä ollaanko menossa tai siirretäänkö reissua viimeistään torstai illaksi. Niin voin ottaa pakun perjantaina töistä jolla voidaan lapiot ja pyörät kuskata :)
Tuollaisen löysin netin syövereistä http://www.keskio-mtb.com/forum/index.php?topic=3.0 (http://www.keskio-mtb.com/forum/index.php?topic=3.0)Onko kukaan käynyt ajelee?

heccu
08.02.2011, 16.04
Mua tuo rata kiinnostais :). Laittakaa viestiä ollaanko menossa tai siirretäänkö reissua viimeistään torstai illaksi. Niin voin ottaa pakun perjantaina töistä jolla voidaan lapiot ja pyörät kuskata :)
Tuollaisen löysin netin syövereistä http://www.keskio-mtb.com/forum/index.php?topic=3.0 (http://www.keskio-mtb.com/forum/index.php?topic=3.0)Onko kukaan käynyt ajelee?

sunnuntainakos sinne H-vuorelle retkeä suunnitellaan?

jos hallitus ei keksi mitään päänmenoksi, vois sinne lähtee nojaileen lapion varteen. pyörää en taida uskaltaa ottaa mukaan tai sitten pitää hommata joku kokovartalohaarniska että pysyy paikat ehjänä.:)

hienon kartan olit löytänyt Keiniksestä, koska lähdetään sinne lapioimaan?:rolleyes:

jk forecan ennusteesta perjantain sateet häipyneet.

PMT
08.02.2011, 18.40
Tuo keiniksen touhu on 15.10 -10 loppunut ainakin Kesiön kirjoitusten mukaan ja ratojen rakentelu jutun mukaan luvanvaraist toimintaa, Vahinko sinänsä ,mutta jos syytetään roskaamisesta on ymmärrettävää ettei seura ota puhtaana pitoa omallekontalleen.

Tom1
08.02.2011, 20.19
Harmi että toiminta loppunut :( Onko muuten Järvenpäässä mitään pyöräily seuraa? Tuosta netistä en löytänyt muuta kuin Järvenpään pyöräilijät? Olis hienoa jos täällä ois aktiivinen seura jolla voitais harrastusta kehittää.

Timbe(r)man
09.02.2011, 15.34
Onkos tänään tuonne ulos mitään asiaa? Eli lähteekö kukaan yhteiskenkille?

ps. Keinukallion alamäkireitti muistaakseni viime tai toissakesänä oli vaikeimmista kohdista sen verran raju, ettei siihen viittinyt mennä yrittämäänkään.

Rautapelto
09.02.2011, 17.54
Onkos tänään tuonne ulos mitään asiaa?

Ei pysty, liian vilu

Timbe(r)man
09.02.2011, 18.10
Maalikaupalla tavataan 20 min. kuluttua.

ARJ
10.02.2011, 17.56
Maalikaupalla tavataan 20 min. kuluttua.

Ei tavattu maalikaupalla eilen mutta sain timpan kiinni hautuumaan mettästä rämpimästä. Kahestaan päätettiin että poluilla ajelusta ei tule mitään joten suuntasimme maantielle. Kyllä oli helekkarin kylmää kun pohjoistuuli puhalteli vastaan. qrrrrhgggg- vieläkin paleltaa.

Lauantaina paremmalla kelillä ja poluilla toivottavasti heti aamusta vaikka 1000. Onko lähtijöitä?

ertsi
10.02.2011, 18.43
Mites tuo Hallainvuoren sunnuntain reissu?

Mua tuo rata kiinnostais :). Laittakaa viestiä ollaanko menossa tai siirretäänkö reissua viimeistään torstai illaksi.
Jos nyt on pakko päättää, on minun pakko passata :(. Saas nähdä joudanko sunnuntaina ollenkaan ajelemaan... Hinku kyllä olisi, kusti nimittäin toi vähän raskaannusosia konkeliin :).

Tom1
10.02.2011, 21.52
Siirretään reissu sitten myöhemmäksi. Voi olla sunnuntaina aika kylmä yhteislenkki tulossa. Näyttää foreca että 10 aikaa olis melkein 20 astetta pakkasta eli villasukat jalkaan :)

Rautapelto
10.02.2011, 21.52
Mites tuo Hallainvuoren sunnuntain reissu?

Vielä näyttäis pariikymppii knepparia sunnuntaille. Kotipoluilla mukavampi palella, pääsee nopeemmin pois.

ARJ
10.02.2011, 22.16
Vielä näyttäis pariikymppii knepparia sunnuntaille. Kotipoluilla mukavampi palella, pääsee nopeemmin pois.

Totta töriset. Meikäläisen nautinnollinen maastopyöräilyraja pakkasen suhteen on 15 raatia. Kyllähän sitä muuten ajaisi mutta varpaat menee ihan jäähän ja tunnottomaksi vaikka olis mitkä lämmittimet.

Jotenkin tuli vaan mieleen viimekesän maastopyöräilyt puijolla. 1800 aikaan oli lämmintä 33 astettan mutta onneksi ilta yheksään mennessä lämpötila laski tasan 30:iin:D, no ei jukolauta ollut sekään hauskaa. Olipa kylmää tai kuumaa niin mikän ei passaa.

ertsi
11.02.2011, 10.05
Totta töriset. Meikäläisen nautinnollinen maastopyöräilyraja pakkasen suhteen on 15 raatia. Kyllähän sitä muuten ajaisi mutta varpaat menee ihan jäähän ja tunnottomaksi vaikka olis mitkä lämmittimet.
Laita jalkoihin kunnon sukat ja vaelluskengät. Kyllä tarkenee. Minä voin lainata hyviä flätti-polkimia.

Nähtävästi nyt sittenkin pääsen sunnuntaina ajelemaan ja jopa Hallainvuori olisi voinut onnistua, mutta ei sinne tosiaan hirmu pakkasilla viitsi lähteä.

Petterii
11.02.2011, 12.08
15 pykälää on ihan hyvä kynnys vaihtaa luistelusta pertsaan. :)

KODE
11.02.2011, 21.01
-15 on paras keli nykii Ski-doo käyntiin. Suuttimet osuu parhaiten just tolla pakkasella kohdilleen, siis kulkee kuin eläin. Pyöräilyyn suosittelen jalkoihin Shimano MT 91 ja thermo pohjallinen, niillä pärjää..

ertsi
11.02.2011, 21.32
Jos ei pakkasella viitsi ulkourheilla, aina voi jumpata sisällä. Vaikka näin: http://www.seiska.fi/seiskatv/_a159276/johanna+tukiaisen+jumppavideo/

Ei muuten rohkeus riittänyt klikata play-namiskaa :o

FillaRilla
11.02.2011, 23.52
Jos ei pakkasella viitsi ulkourheilla, aina voi jumpata sisällä. Vaikka näin: http://www.seiska.fi/seiskatv/_a159276/johanna+tukiaisen+jumppavideo/
Juma... erzi, sun ja etenkin linkkis syy jos mulla ei enään ikinä sto...aa:mad::rolleyes:. Kääk!! Vai eroottinen tanssija. Ai niin, entinenhän se onkin. Onneksi.:eek:
Pakkasista puheenollen: Himokselle hiihtämään huomenna ja su. Saas nähtä kuin tarkenee. Pertsaa se tulee ainakin olemaan.

ARJ
12.02.2011, 09.45
Kyllä asiantuntemus on ihan käsinkosketeltavaa, kiitos vinkeistä kaikille pakkasen varalle, vaikka en edes kysynyt mitään :)

Niille harvalukuisille tosipyöräilijöille niin kyllä ajamaan tänään lähden ennakkotiedoista poiketen 11.00. Pakkasta uhmaten hitaalla temmolla. Maalikaupalta tiätty.

Tom1
12.02.2011, 13.50

Ei muuten rohkeus riittänyt klikata play-namiskaa :o

Oli tuota joku kommentoinutkin seiskan sivuilla :)

JOHANNA SENTÄÄN YRITTÄÄ
MENKÄÄ HAUKKUJAT PEILIN ETEEN JA KATTOKAA ITSEÄNNE TARKASTI MITÄ NÄETTE ! NIIN JA MITÄ VOISITTE SILLE TEHDÄ?

heccu
12.02.2011, 17.33
Pakkasta uhmaten hitaalla temmolla.

ARJ ja yks toinen urhoollinen oli lenkillä. hitaasti mentiin (ARJn mielestä :)) ja turinatuokiokin kerittiin pitää.

taukopaikalla oli niin lämmintä että melkein piti vaatetusta vähentää kun oltiin tuulensuojassa ja aurinko porotti.

tässä vapisevin käsin otettu kännykkäkuva:

http://www.fillarifoorumi.fi/forum/picture.php?albumid=903&pictureid=5341

Timbe(r)man
13.02.2011, 00.38
Pienellä iltalenkilllä polut loistokunnossa. Aamulla vaan lenkille jos pakkasta alle 20. Auringonpaiste lämmittää:)

ertsi
13.02.2011, 09.47
Pienellä iltalenkilllä polut loistokunnossa. Aamulla vaan lenkille jos pakkasta alle 20. Auringonpaiste lämmittää:)
Just nyt ei ehto toteudu... Foreca kyllä lupaa lämpenevää, joten ans kattoo. Voipi olla, että henk. koht. yritän lähteä vasta klo 11 ajelemaan.

ertsi
13.02.2011, 11.08
Jep, 11:00 maalikaupalta.

ertsi
14.02.2011, 10.25
Kai se täytyis itsekin ottaa pakkasrajaksi tuo 15 pykälää. Ei sillä, että kuskille kylmä olisi tullut, mutta nuo Rokkarin tuotteet eivät oikein tiukasta pakkasesta tykkää :mad:. Tuo haalimani uusi raskaannusosa - Rock Shoxin Reverb -satulatolppa - muuttui noin puolen tunnin ajelun jälkeen todelliseksi raskaannusosaksi: satula jäi pysyvästi ala-asentoonsa. Parin tunnin putkelta ajelun jälkeen tiesi ajaneensa pari tuntia putkelta :rolleyes:. Ilmeisesti joku tiiviste antoi periksi ja ilmat puhisevat pois putken alapäästä. Onneksi keulan +-puoli falskaa kovemmalla pakkasella myös, joten pumppaustauoilla sai jalat vähän levätä.

Tom1
14.02.2011, 11.15
Liikaa liikkuvia osia mutta eipä toi vauhtia näyttänyt hidastavan :) On vieläkin niin pirun kipee toi olkapää vaikka kovaa ei osunutkaan. Irrotin illalla keulan, ohjainlaakerit oli kunnossa ja keulanputkistakaan ei löytynyt oikein väljää kun lenkillä siinä yhdessä kohdassa tuntui keula klonksuvan.

ARJ
14.02.2011, 20.37
Ilmeisesti joku tiiviste antoi periksi ja ilmat puhisevat pois putken alapäästä. Onneksi keulan +-puoli falskaa kovemmalla pakkasella myös, joten pumppaustauoilla sai jalat vähän levätä.

Ertsi. Tästähän on ollut jo puhetta aikaisemminkin. Foxi toimii kelissä kuin kelissä eli Foxi:)

heccu
14.02.2011, 21.04
tunnetteko miestä, nähty tänään salaharjoittelemassa
Hallainvuorella :eek:.

http://www.fillarifoorumi.fi/forum/picture.php?albumid=903&pictureid=5359

ja ilman lapioo vielä.

Jukka H
14.02.2011, 21.59
Olihan siellä myös muuan Herra H. Alastulostakin saatiin muutama foto, kokeili vissiin v-tyyliä:D. http://www.sports-tracker.com/#/workout/Jukka6210/7b9cle30j86fbuib . Piikkipyörillä ois rännissä varmaan ollu varmempi fiilis, mut hiljaa laskeskelin ainakin mä. Oli muuten lavastettu tuo H:n kaatuminen, ei tuohon naurunaamaa ois muuten ilenny laittaa.

ertsi
14.02.2011, 22.38
Ertsi. Tästähän on ollut jo puhetta aikaisemminkin. Foxi toimii kelissä kuin kelissä eli Foxi:)
No Foxiin olisin mielelläni sijoittanut, mutta kun tarjoavat ei-oota :rolleyes:. Foxilta ei saa 140 mm 29er keulaa, eikä hissitolppaa ensinkään... Duunikaverille kun rokkarin huonoja tiivisteitä päivällä päivittelin, tuo tuumasi, ettei foxin rp23 (muistaakseni) viime talvena sen paremmin kestänyt muuten sekään :eek:.

ARJ
15.02.2011, 18.33
Lohjan kakkosnelonen.

Polokaistaanko käyntiin lohjan kakkosnelonen? Eikös siitä ollut puhetta?. Kodekoko on moottori?

Jukka H
15.02.2011, 19.34
Herra H:n kanssa käytiin ulkoilemassa keravalla: http://www.sports-tracker.com/#/workout/Jukka6210/eq6fpogphe6gj45u .

KODE
15.02.2011, 20.53
Tosiaan vois ton Lohja homman suunnittelun aloittaa. Nyt me napataan jokin palkinto parhaasta pilttuusta:D:D Viimevuonna kun kierettiin eniten kierroksia vai miten se oli..

Tom1
15.02.2011, 21.52
Kakkosnelosen kisat kiinnostais. Ootteko millasella vauhdilla kiertänyt tuota 8km mittaista rataa?

Petterii
15.02.2011, 22.13
Omalla vauhdillahan sitä kierretään. :)

Mukana kyllä tänä vuonna!

ertsi
15.02.2011, 22.22
Kai se täytyis itsekin ottaa pakkasrajaksi tuo 15 pykälää.
Ja ruveta käymään spinningissä. Tähän tyyliin luonnollisesti: http://www.youtube.com/watch?v=w2cngUil5AM (http://www.youtube.com/watch?v=w2cngUil5AM) :D
Ja kaikki MTB Järvenpääläiset mukaan tietenkin: http://www.youtube.com/watch?v=iFU8-CllfYM :cool:

Kakkosneloseen on näemmä jo ilmoittautunut kaksi joukkuetta: Team Fressi, Espoo ja TMS Kassikotkat, Turku. Tuossa seurassa MTB Järvenpää on vähän tylsä. Pitäisiköhän sitä "seuran" nimiasiaa taas edistellä? Minä olen edelleen Järvenpään Vapaa-ajelijoiden kannalla...

Tom1
15.02.2011, 23.50
Ilmottautuu mukaan kakkosneloseen jos mahtuu. Oma ehotus Järvenpään Kammet. Mut passaa mulle toi ertsin ehotuskin.

Timbe(r)man
16.02.2011, 15.03
17.30 lenkille pakkasesta huolimatta?

Tauno
16.02.2011, 16.23
Ilmottautuu mukaan kakkosneloseen jos mahtuu.Laitetaan nyt tuo linkki tähän:
http://www.mtb-lohja.com/joomla/
Eiköhän sinne kaikki halukkaat mahdu. Yhteen joukkueeseen mahtuu enintään 7 kuskia, mutta jos on enemmän halukkaita, voi ilmoittaa useamman joukkueen.

Rautapelto
16.02.2011, 16.41
17.30 lenkille pakkasesta huolimatta?

Tulen nurkille palloksi pukeutuneena...

KODE
16.02.2011, 20.05
Nyt on MTB-Järvenpää Lohjan listoilla. Nyt vaan innokkaita kuskeja kehiin. Maksu on 200 joka sitten jaetaan..

ARJ
17.02.2011, 20.12
Nyt on MTB-Järvenpää Lohjan listoilla. Nyt vaan innokkaita kuskeja kehiin. Maksu on 200 joka sitten jaetaan..

No pittäähän siellä jonkun tosiajajankin olla mukana :). Ilmoittaudun tietysti mukaan.

Tomppa kyseli vauhdeista. No kuule sillä vauhdilla ei ole merkitystä. Kampien pitää pyöriä tasaisesti ja muista se että siellä sataa AINA. Pitää olla valmius myös ajaa yöllä, pimeässä.

Huipputapahtuma

ARJ
17.02.2011, 20.18
Kakkosnelosen kisat kiinnostais. Ootteko millasella vauhdilla kiertänyt tuota 8km mittaista rataa?

Jos tarkoitat lohjan kakosnelosta niin se ei ole kilpailu. Levillä on ymmärtääkseni suomen ainut 24 h kisa maastureille.

Jos olet kiinnostunut kisatouhuista kannattaa kiertää esim. marakappia tulevana kautena niin saat esimakua pitkistä kisoista ja kisameiningistä. Niin ja tietysti MTB Järvenpään legendaarinen juhannuslenkki:D antaa osviittaa myös jäsentenvälisestä kunnosta ja vauhdinpidosta.

FillaRilla
18.02.2011, 18.38
Tää kans taas mukana Lohjalla. (sixpäkin kanssa, tietty, jos vaikka meinaa sataa) Ja kannattaa edelleen vapaa-ajelijoita nimeksi. Ellei sitten otettais jotain puskajohdannaista nimee. Josta taas johtuu mieleen, että Englannissa sanovat polkupyörää puhekielessä työntöpyöräksi. Niitä kun siellä muka pelkästään työnnetää arkikäytössä ylämekeen. Niinkuin Järvenpään ympäristön hakkuuaukeillakin. Siis yksinkertaista monimutkaista ajatuksenjuoksuani selventääkseni: Bushbikers, tai Pushbikers. Ja se Lake End siihen eteen. Vapaa-ajelijat on kyl varmaan paree. Ellei sitten heittäydytä huumorilinjalle.

Tom1
19.02.2011, 10.58
Hyvä tietää että jokainen voi ajaa rennosti omalla vauhdilla :) Ei noi kisahommat oo paljon purassut paitsi toi mettässä rymyäminen se on parasta :) Nimi listaan vain :)

ertsi
19.02.2011, 13.34
(Lohjalla)
Kampien pitää pyöriä tasaisesti Eikö siellä ajetakaan maastossa :seko: :p

Fourtour
19.02.2011, 13.45
Niin ja tietysti MTB Järvenpään legendaarinen juhannuslenkki:D antaa osviittaa myös jäsentenvälisestä kunnosta ja vauhdinpidosta.

Mä ilmoittaudun toistaiseksi vain tuohon - sen verran on keli ja sairastelu häirinnyt muuta valmistautumista, että ainoastaan Juhannuslenkin taukotoimintaan uskon olevani valmis... En ole kyllä sitäkään enemmin harjoitellut, mutta luontaiset kyvyt sopivat.

KODE
19.02.2011, 16.35
Jumbon Intersport oli Löffler ja yoko kamoja 40-60% alessa. Kyllä hymy oli herkässä kassalla:D:D

Tom1
19.02.2011, 20.44
Huomiselle yhteislenkille lupailee vain - 15 astetta :) Termaripullo täyteen ja aamulla maalikaupalle.

javal
19.02.2011, 21.36
Huomenna ei pääse, mutta tänään kävin. Varmaan keli aika sama. Hyvin
tarkeni ajella.
Polut 10 kunnossa ja motarin jälkeinen via dolorosakin meni komeesti :D

Kävin muuten työmatkalla portugalissa ja asiakas huomas läppärissä maastopyörän kuvan. Oli itekin harrastaja. Tuli rungoista puhetta ja kehui
että omisti ennen epicin, mutta vaihtoi bianchiin kun epic oli liian painava nousuihin !! Bianchi ei taida olla kovin yleinen meilläpäin. Netistä kyllä löytyy mtb vehkeitäkin, mutta aika harvinainen taitaa kuitenkin olla...:seko:

edit. olin muuten klo 14 maissa. Tänään 10.00 olis ollu ihan liian kylymä.

Jukka H
19.02.2011, 22.28
Pari arkajalkaa ilmoittautuu 12:30 lähtöön maalikaupalta.

ertsi
19.02.2011, 22.56
Sviddu kun taas pukkaa aikatauluja, viimeistään kolmeksi pitää ehtiä kotio... Minä lähden liikkeelle heti jahka sopivasti lämpenee, eli kun mittari näyttää öpaut viittätoista. Ehkä 11-12 aikoihin siis kai. 12:30 voisin koittaa olla kaupalla.

Teemu Kalvas
19.02.2011, 22.58
Jaa pitäisköhän sitä harkita jotain tuollaista myöhempää aikaa, niin ei tartte sit pitkin lenkkiä riisua kun aurinko nousee.

Tom1
19.02.2011, 23.24
Harmi ku menoa on päivällä menee vähän tiukalle toi myöhempi aloitus :( Kello 10.00 maalikaupalla.

Timbe(r)man
19.02.2011, 23.46
12.30 paikalla (ehkä:rolleyes:).

Tom1
20.02.2011, 10.16
Tais mennä sisäkuntoiluksi tää aamu. Toi -25 on vähän liikaa jo :(

Hege
20.02.2011, 15.37
Tiedoksenne, että Kellokoskella löytyy ihan mukavasti ajettavaa polkua sairaalan takana. Tänään kävin ajelemassa, ja yllätyksekseni huomasin, että jopa suon ympäri kulkeva polku oli ihan ajettavassa kunnossa. Jos sää suosii ja koiran ulkoiluttajat ovat ahkeria, niin kunto vaan paranee.

Eli jos kaipaatte vaihtelua, niin viikkolenkkiä kannattaa harkita myös tänne Kelliksen suuntaan. Itse en ole porukkalenkeille viime aikoina ehtinyt, mutta olen silloin tällöin käynyt koluamassa näitä paikallisia polkuja.

heccu
20.02.2011, 18.26
tyylinäytteitä :) tämän päivän lenkiltä:

ertsi

http://www.fillarifoorumi.fi/forum/picture.php?albumid=903&pictureid=5466

Rautapelto

http://www.fillarifoorumi.fi/forum/picture.php?albumid=903&pictureid=5465

mukava lenkki, hienot polut ja mahtava sää.

ertsi
20.02.2011, 21.18
Samanlainen tekniikka kuskeilla, kun eturenkaiden kulmatkin täsmäävät :D

Tämmöinen jälki jäi: http://www.sports-tracker.com/#/workout/ertsi/8ugdha7mldliud4f. Minä tosin lähdin kesken kotiin, joten tuossa ei ole koko totuus...

Rautapelto
21.02.2011, 07.17
Ja molemmat hapuilee maasta tukea yhtä kevyellä otteella...

heccu
22.02.2011, 00.45
Tiedoksenne, että Kellokoskella löytyy ihan mukavasti ajettavaa polkua sairaalan takana. Tänään kävin ajelemassa, ja yllätyksekseni huomasin, että jopa suon ympäri kulkeva polku oli ihan ajettavassa kunnossa.

kiitokset Hegelle hyvästä vinkistä. pitihän Kelliksellä kyä tsekkaamassa polut
näin hiihdosta :) lomaviikon aluksi.

ja pakkohan tänne on niitä kännykuvatuksia laittaa::eek:

tauko

http://www.fillarifoorumi.fi/forum/picture.php?albumid=903&pictureid=5474
http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=8000&text=tauko&srs=EPSG%3A3067&y=6714704&x=396549&lang=fi

maan vetovoima kävi ylivoimaiseksi ja ojan pohja kutsui:

http://www.fillarifoorumi.fi/forum/picture.php?albumid=903&pictureid=5475
http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=8000&text=ojan+pohjaa+tutkimassa&srs=EPSG%3A3067&y=6714352&x=396385&lang=fi

joella:

http://www.fillarifoorumi.fi/forum/picture.php?albumid=903&pictureid=5476
http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=8000&text=tossa&srs=EPSG%3A3067&y=6713476&x=394699&lang=fi

hakkuuaukealla:

http://www.fillarifoorumi.fi/forum/picture.php?albumid=903&pictureid=5477
http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=8000&text=n%C3%A4ill%C3%A4kohdin&srs=EPSG%3A3067&y=6713160&x=394665&lang=fi

hienoja polkuja tosiaan löytyi, tulee varmaan lähdettyä toistekin.

Tom1
22.02.2011, 10.43
Onkos huomenna lenkille lähtijöitä? Eikös nuo keskiviikon ajot ollut klo 17.30 maalikaupalta?

ARJ
22.02.2011, 13.15
Talvi TDH 2011

Olen lähössä manseen talvipolkupyöräilemään.
Jos olet kiinostunut kimppakyydistä niin laita viestiä puhelimella (kotikone ei mene verkkoon prkl%&#!"()=?/) joten heitän tämän viestin näin työaikaan.

Tampereen keikka ei ole ihan tarkoitettu eilisen teerenpojille, mutta kokeneempi kaarti mukaan ja muut treenaamaan järvenpään poluille :).

Kesä ja juhannuslenkki lähestyy joten hyväs tahkokunnos pittää jokaisen MtB Järvenpääläisen kohta olla :) :)

Mulle voi lähettää myös faxia, sehän onkin tosi näppärää :)

KODE
22.02.2011, 16.32
Talvi TDH 2011

Olen lähössä manseen talvipolkupyöräilemään.
Jos olet kiinostunut kimppakyydistä niin laita viestiä puhelimella (kotikone ei mene verkkoon prkl%&#!"()=?/) joten heitän tämän viestin näin työaikaan.

Tampereen keikka ei ole ihan tarkoitettu eilisen teerenpojille, mutta kokeneempi kaarti mukaan ja muut treenaamaan järvenpään poluille :).

Kesä ja juhannuslenkki lähestyy joten hyväs tahkokunnos pittää jokaisen MtB Järvenpääläisen kohta olla :) :)

Mulle voi lähettää myös faxia, sehän onkin tosi näppärää :)

Miten toimis noi savumerkit:rolleyes:

Tom1
23.02.2011, 16.11
Parin tunnin vapaat valopää harjoitukset tänään maalikaupalla klo.17.30 :)

Timbe(r)man
23.02.2011, 17.26
Tulossa olen.

ertsi
27.02.2011, 15.41
Tuommoinen: http://www.sports-tracker.com/#/workout/ertsi/5d4v76nb2a10dto5 leppoisa pappa-xc -ajelu ajeltiin tänään.

Petterii
27.02.2011, 22.21
Koiran kanssa iltakävelyllä tuli bongattua ARJ:n palatsi. Siinä pihalla se RanskanRollsRoyce aiheutti kateutta naapureissa. Vielä, kun Koden bongaa jostain. Asukos täällä Nummenkylässä muita julkkiksia?

Jottei menis ihan OT:ksi niin tämmöinen lenkki tuli ajeltua tänään cyclolla: http://connect.garmin.com/activity/70363554

Fourtour
28.02.2011, 15.18
Asukos täällä Nummenkylässä muita julkkiksia?

Siinä harjun päällä muutaman sadan metrin säteellä asuu siis Kode, ja mä ja KurSki, mutta julkkiksiin en ole törmännyt. Tai no kerran juoksi Pitkämäen Tero Vanhaa Valtatietä vastaan, kun olin lenkillä, vaan ei tietääkseni asu täällä.

Xamnala
28.02.2011, 15.59
Siinä harjun päällä muutaman sadan metrin säteellä asuu siis Kode, ja mä ja KurSki, mutta julkkiksiin en ole törmännyt. Tai no kerran juoksi Pitkämäen Tero Vanhaa Valtatietä vastaan, kun olin lenkillä, vaan ei tietääkseni asu täällä.

Pitkämäkeä on tullut nähdyksi vuosien mittaan useinkin ! Teron appivanhemmat asuvat aivan kivenheiton päässä Pietolankadulla. Terohan hengailee "kelon veljeksistä" Niina Kelon kanssa, joten joutuu välillä käymään täällä etelässäkin.

ARJ
28.02.2011, 19.35
No jo minä ihmettelin kukase oli kurkistelemassa keittiönikkunasta ja droppailemassa meidän teranssilla. Petteriiii perhana.

Täällä porukka puhelee vaan julkkiksista. Muistaako kukaan treenata :)

Käväisin tampereella talvitourilla. Nettoaika noin 5 h metrejä 50 km. Loistopolut, mitä nyt viima ja pikku lumipyry oli tuiskuttanut paikoin polut tukkoon. Meno oli kyllä liikaa meikäläiselle. Täytyy sanoa että nämä meidän lenkit Kaupin Kanuunoiden lenkkeihin verrattuna on ihan puuhastelua ja ulkoilua. Kattelin aluksi kauppilaisia ihmeissäni että eräskin melkein ikäihminen joka myöhemmin paljastui legendaariseksi ismoksi. En kerennyt jukolauta edes saada lukkopolkimia kiinni kuin koko ykkösporukka häipyi lumiseen metsään :) Tämä porukka ei kyllä jäännyt heikkoja odottelemaan. 32 min pysyin näköetäisyydellä ja sitten se tapahtui. No se että keuhkot tuli pihalle. Oli pakko näyrtyä ja jäädä kakkosporukkaan.

Ajamaan oppii ajamalla ja kovaa ajamaan oppiii ajamalla kovaa.

Sen verran sapetti koko TDTW että sunnuntaina vetäisin singlenä kakstuntisen loppuvoimilla ja niin paljoin kuin kammista irtosi ja hybridi kulki. Nyt lähen lenkille juosten.

Onko kukaan lähdössä keskiviikkona lenkille? Tiedän että fourtour ja petteriii kattelee seiskasta johanna tukiasien kuvia, mutta kuluuko muiden treeniohjelmaan polokupyöräily :)

KODE
28.02.2011, 20.23
Arto söitkö sitä kuuluisaa makkaraa? Kyllä olis lenkille tarkoitus tulla, pakkasetkin tuntuu laantuvan. Niin nyt on Lohjalle vielä kolme paikkaa auki. Rohkeasti mukaan vaan, rahathan menevät hyväntekeväisyyteen:D:D

ARJ
28.02.2011, 21.07
Arto söitkö sitä kuuluisaa makkaraa? Kyllä olis lenkille tarkoitus tulla, pakkasetkin tuntuu laantuvan. Niin nyt on Lohjalle vielä kolme paikkaa auki. Rohkeasti mukaan vaan, rahathan menevät hyväntekeväisyyteen:D:D

En syäny. Kovasti ne kehuivat sen vaikutuksia myös maastopyöräilyyn. Liekkö wadan kiellettyjen aineiden listoilla koko eväs.

Petterii
28.02.2011, 22.08
Tiedän että fourtour ja petteriii kattelee seiskasta johanna tukiasien kuvia, mutta kuluuko muiden treeniohjelmaan polokupyöräily :)

Heihei, toi nyt oli törkeetä. Mä tietty oottelen torstain tv5 mestariteosta Tuksupuksun häistä.

Petterii
01.03.2011, 07.55
32 min pysyin näköetäisyydellä ja sitten se tapahtui. No se että keuhkot tuli pihalle. Oli pakko näyrtyä ja jäädä kakkosporukkaan.

Ajamaan oppii ajamalla ja kovaa ajamaan oppiii ajamalla kovaa.

Tätä piti kommentoida eilen, mutta unohtui. Ei sinäänsä yllätä. Eikös 32 minuutin jälkeen pidetä ensimmäisiä taukoja yleensä? Siinä vaiheessa, kun muut rupeaa lämpenemään niin meidän lenkeillä menee kampi suoraksi. Toki mukavaahan tuo on, mutta jos meinaa ajella hiemankaan kovempaa joskus niin pitäisi ehkä pidempään ajella putkeen... :)

Tietysti pitää ottaa huomioon ryhmän eri tavoitteet ja taustat. Olisihan sitä mahdollista ajella yhteislenkit vaikka aluksi yhdessä ryhmässä ja sitten jakautua kahteen.

Ensi viikonloppuna (la/su) lähden ajelemaan cyclolla noin kolmetuntiset. Jos joku tahtoo mukaan cyclolla, Prius-pyörällä tai maasturilla niin ilmoittelkaa. Nopeus on rauhallinen, mutta jatkuva.

Tom1
01.03.2011, 10.52
Aloittelevena pyöräilijänä tuo porukkalenkin jakaminen kuulostaa kyllä hyvälle, mutta porukkaa ei taida riittää kahteen ryhmään?
Mutta hyvin tuossa porukkalenkillä nopeemmat ovat kyllä odotelleet kun perässä olen tullut ja hyviä neuvoja antaneet ajamiseen.

Tauno
01.03.2011, 12.06
Aloittelevena pyöräilijänä tuo porukkalenkin jakaminen kuulostaa kyllä hyvälle, mutta porukkaa ei taida riittää kahteen ryhmään?.Kyllä sitä porukkaakin taas alkaa tulla, kunhan saadaan ensin pyöräkelit :D

vema60
01.03.2011, 15.09
Ensi viikonloppuna (la/su) lähden ajelemaan cyclolla noin kolmetuntiset. Jos joku tahtoo mukaan cyclolla, Prius-pyörällä tai maasturilla niin ilmoittelkaa. Nopeus on rauhallinen, mutta jatkuva.
Nythän on paras aika vuodesta käydä ajelemassa kaikenlaisia hiekkateitä. Kesällä niille ei viitsi mennä pyöräänsä likaamaan. Tänäänkin paria "uutta " pätkää tuli ajeltua.
http://www.sports-tracker.com/#/workout/jalgaratas/chujjosgktp32nna
Tiesittekö muuten että tuoltakin pääsee radan ali?

Niin ja en lähde nyt muiden kanssa ajelemaan, kun on lääkärin määräämä liikuntakielto päällä.

KODE
01.03.2011, 18.03
Onko tietoo saako tänävuonna paikallisesta pyörä-liikkeestä vapaalippuja messuille. Kävin niitä kinuamassa yhdestä stadin paikasta, mutta eivät tule sinne. Tai siis oikeasti naama ei miellyttänyt..

kasari
02.03.2011, 15.20
Yllättävän äkkiä pikkusen pehmenee, auringon puolella varsinkin...siis torilla höpöttivät tämmösiä, ei kannata uskoo

Xamnala
02.03.2011, 16.49
Onko tietoo saako tänävuonna paikallisesta pyörä-liikkeestä vapaalippuja messuille. Kävin niitä kinuamassa yhdestä stadin paikasta, mutta eivät tule sinne. Tai siis oikeasti naama ei miellyttänyt..

Minä ainakin sain liput, eiköhän vakiasiakkaille niitä yleensä jaeta. Tiedä sitten miellyttääkö naama :)

Jukka H
02.03.2011, 20.35
Tulipa käytyä hyvinkäällä ulkoiluttamassa pyöriä. http://www.sports-tracker.com/#/workout/Jukka6210/e0kuc2l0nlraqesm lopusta pätkä puuttuu ko akku loppu. ja pikku pätkä alusta ko ei muistanu heti st:tä päälle laittaa.

javal
02.03.2011, 22.27
Tulipa käytyä hyvinkäällä ulkoiluttamassa pyöriä.

Ihan kuin GF olis vaihtunut spessuun tai sitten sun pyörä ei oo kuvissa :seko:

Tänään oli myös hyvä valopäälenkki. Terholan polut yllätti, en tiennytkään että siellä on noin paljon hyvää pätkää ajettavana :D

Jukka H
02.03.2011, 23.32
[QUOTE=javal;1564037]Ihan kuin GF olis vaihtunut spessuun tai sitten sun pyörä ei oo kuvissa :seko:

GF jäi kotiin huilaamaan, S pyörällä oli tänään neitsytlento. Mukavalta tuntui, säätöhommia vielä vähän kaipaa ni tulee parempi.

javal
03.03.2011, 08.05
Onnittelut. Kyllä tuolla kelpaa lenkkeillä, olisko ollu stumpjumper FSR 29...

Kävitkö testaamassa muita 29 täpäreitä ? GF / Trek ? Ihan vaan mielenkiinnosta kyselen :p

Jukka H
03.03.2011, 08.33
Onnittelut. Kyllä tuolla kelpaa lenkkeillä, olisko ollu stumpjumper FSR 29...

Kävitkö testaamassa muita 29 täpäreitä ? GF / Trek ? Ihan vaan mielenkiinnosta kyselen :p

Kiitoksia. Stumpjumper fsr comp 29 koko M tuo on joo. En kyl testaillu muita (tätäkään) eikä täpärillä oo tullu ajeltua muutenkaan. Mutulla tuli tilattua joulukuussa, helmikuun alkupuolella sai sen kotiin. Talvella on tark. ajella GF:llä mut eilen ei malttanu olla kokeilematta kun niin hieno oli keli.

Petterii
03.03.2011, 11.04
Tänään 90-120 min cycloilua tiedossa. Lähtö alustavasti noin klo 18 aikaan. Halukkaita? Mukaan pääsee myös maasturilla.

Petterii
03.03.2011, 21.00
No lähtekää ees viikonloppuna joku mukaan?!?

Timbe(r)man
04.03.2011, 13.05
No lähtekää ees viikonloppuna joku mukaan?!?
Olisko normilähtö Chebiciltä klo 9? Ajeletko nastarenkailla?

Petterii
04.03.2011, 19.18
Joo nastat alla. En tiiä ihan tosta ysistä. Mitä myöhempään lähtee sitä lämpimämpi on.

Rautapelto
04.03.2011, 19.28
Ihan aattelin Ertsille ja muillekin jotka tykkää kikkailla, ei mee aina parhailtakaan...
http://www.pinkbike.com/video/55040/

Petterii
05.03.2011, 09.40
12 ja 13 välillä lähden tänään ajelemaan 2,5 h pk-cycloilua pääasiassa pyöräteitä pitkin. Laittakaa viestiä, jos mattimyöhäsiä olisi lähdössä mukaan.

ertsi
05.03.2011, 13.27
Ihan aattelin Ertsille ja muillekin jotka tykkää kikkailla, ei mee aina parhailtakaan...
http://www.pinkbike.com/video/55040/

Ei mee ei. Mutta parhaat ovat parhaita siksi, että parhaat eivät luovuta jo ennen kuin edes yrittävät tai heti parin harjoituksen jälkeen, vaan parhaat yrittävät uudestaan ja uudestaan ja uudestaan ja... ;) Täytyy vielä katsoa pätkä ihan äänienkin kera, kovasti näytti olevan sällillä asiaakin.

Käväistiin kävelyllä Pellonkulmassa. Polkujen pohjat ovat mukavan kovat :). Täytyy ahertaa huomiseksi nastat alle.

ARJ
05.03.2011, 17.47
Polut on loistokunnossa. Kävin tänään katsastamassa polut Keravalle, tunnukseton hautausmaa, Hyrylän varuskunta alue. Aurinko alkaa pikkuhiljaa sotkemaan polkuja pehmittämällä niitä paisteellaan, mutta mukava oli paahtaa menemään. Hyrylän varuskunta alueella ei ole polkuja ollenkaan vaan pelkkää hiihtobaanaa. Sännätään huomenna samoille poluille. Tätä vauhtia kun kevät etenee lumirännit häviää ilmaan.

Jos huomenna on pakkasta suosittelen nastakumeja alle.

ARJ
05.03.2011, 18.18
Suunnittelen tässä ajankuluksi tulevan kauden kahinoita. Niitä tuntuu taas riittävän mukavasti. Jos ennakkotieto pitää paikkansa 15.5 on kevätpolkaisu ja samaan aikaan Rajamäen XCM. Olen hekuttanut että Kevätpolkaisuussa sitä ja tätä ja millä renkaalla. Miten on timppa lähetkö Rajamäelle, Kevätpolkaisuun vai oluelle. Ympyröi oikea vaihtoehto edellisistä :) Kausi on loppuenlopuksi lyhyt, mutta talvi on vastaavasti pitkä.

ertsi
05.03.2011, 18.34
Polut on loistokunnossa. Kävin tänään katsastamassa polut Keravalle, tunnukseton hautausmaa, Hyrylän varuskunta alue. Aurinko alkaa pikkuhiljaa sotkemaan polkuja pehmittämällä niitä paisteellaan, mutta mukava oli paahtaa menemään. Hyrylän varuskunta alueella ei ole polkuja ollenkaan vaan pelkkää hiihtobaanaa. Sännätään huomenna samoille poluille. Tätä vauhtia kun kevät etenee lumirännit häviää ilmaan.

Jos huomenna on pakkasta suosittelen nastakumeja alle.
Kuinkas pitkäksi epäilet lenkin venähtävän? Tuossa Alepan kulmalla on niin puoleensavetävän näköinen lumikasa, että koitan lähteä jo yhdeksän korvilla sitä valloittamaan... Nastat ehdottomasti alle, jos sellaiset vain löytyy.

ARJ
05.03.2011, 18.46
Kuinkas pitkäksi epäilet lenkin venähtävän? Tuossa Alepan kulmalla on niin puoleensavetävän näköinen lumikasa, että koitan lähteä jo yhdeksän korvilla sitä valloittamaan... Nastat ehdottomasti alle, jos sellaiset vain löytyy.

Eikös me nomiajoissa lähetä kympiltä? Jos on halukkuutta niin jaetaan porukka kahteen ryhmään eli rivakkaryhmä ja vähän hitaampi. Eli tavoiteena on se että kammet pyörii ja tauot minimissä. Pakollinen tekniikkaosuus toki pidetään, mutta samaan aikaan kammet heiluu eestaas.

ertsi
05.03.2011, 19.03
Eikös me nomiajoissa lähetä kympiltä? Jos on halukkuutta niin jaetaan porukka kahteen ryhmään eli rivakkaryhmä ja vähän hitaampi. Eli tavoiteena on se että kammet pyörii ja tauot minimissä. Pakollinen tekniikkaosuus toki pidetään, mutta samaan aikaan kammet heiluu eestaas.
Kympiltä toki, mutta kun tahtoo rauhassa hieroa sitä nyppylää... Mutta jos hieron ennen normilenkkiä tunnin verran nyppylää, en ehkä enää neljää tuntia jaksa sotkea päälle. Joten jos rivakahkosti suunnittelemasi lenkki sotketaan, niin kauankos arvelet siihen menevän? Tosin eipä sillä oikeastaan väliä, pääseehän sieltä kesken pois ;).

Timbe(r)man
05.03.2011, 19.58
Suunnittelen tässä ajankuluksi tulevan kauden kahinoita. Niitä tuntuu taas riittävän mukavasti. Jos ennakkotieto pitää paikkansa 15.5 on kevätpolkaisu ja samaan aikaan Rajamäen XCM. Olen hekuttanut että Kevätpolkaisuussa sitä ja tätä ja millä renkaalla. Miten on timppa lähetkö

Rajamäelle
Kevätpolkaisuun
(oluelle)

Ympyröi oikea vaihtoehto edellisistä :)

Näin! Aja sä ensin, mä tuun sen jälkeen oluelle.

Ai niin, lyhyen lenkin ajelin minäkin. Jos yöllä on pakkasta, ovat polut aamulla kovia ja nopeita. Nastoja ei nyt ole, mutta ei niitä ainakaan tänään tarvinnut. Eli aamull ayritän ehtiä mukaan.

Tom1
05.03.2011, 20.22
Eikös me nomiajoissa lähetä kympiltä? Jos on halukkuutta niin jaetaan porukka kahteen ryhmään eli rivakkaryhmä ja vähän hitaampi. Eli tavoiteena on se että kammet pyörii ja tauot minimissä. Pakollinen tekniikkaosuus toki pidetään, mutta samaan aikaan kammet heiluu eestaas. Mun puolesta voi porukan jakaa kahteen ryhmään, itel ollut viikon pyörä kellarissa odottelemassa kun on ei oo oikein kerinnyt ajella :( Joten jos tulee kaks ryhmää voin siinä hitaammassa körötellä :) Pitäisköhän lähtee tuonne kellariin etsimään noita nastakumeja ei tarvis niin paljon huomenna liukastella??

heccu
06.03.2011, 00.04
puoleensavetävän näköinen lumikasa.

ei taida ertsin kanssa lenkki oikein edistyä, meinaan kun on noita
hyvännäköisiä lumikasoja ympäriinsä :D.

hmm miten ois rivakka lumikasaryhmä?? :seko:

harmi ettei pääse huomenna lenkille kun iski korvatulehdus.
no onneks alkaa tää murrosikä olla lopuillaan, josko kohta
pääsis eroon näistä lasten taudeista :).

ertsi
06.03.2011, 08.46
ei taida ertsin kanssa lenkki oikein edistyä, meinaan kun on noita hyvännäköisiä lumikasoja ympäriinsä :D.
Lumikasat ovat aurojen tekeleitä ja lumikasan vetovoima heikkenee etäisyyden neliön funktiona -> pysytään poissa auratuilta teiltä, niin pystyn vastustamaan vetovoimaa ;).

harmi ettei pääse huomenna lenkille kun iski korvatulehdus. no onneks alkaa tää murrosikä olla lopuillaan, josko kohta pääsis eroon näistä lasten taudeista :).
Koitahan parantua! Kaikki alle 80 vee ovat muuten teinejä. Minulla ei ole vielä edes kivekset laskeutuneet (edellisen tällin jäljiltä) ja jos joskus huomaatte, että hampaita uupuu, ne eivät vain ole vielä puhjenneet :p.

Petterii
06.03.2011, 11.48
ertsi: tein hieman varastoinvetaariota ja sulle löyty campaan ketjut ja xtr:n kampiin vasemman puolen kiristysmutteri. Saa noutaa vastikkeetta haluamanaan ajankohtana. :)

Nyt lenkille... ->

ertsi
06.03.2011, 16.10
ertsi: tein hieman varastoinvetaariota ja sulle löyty campaan ketjut ja xtr:n kampiin vasemman puolen kiristysmutteri. Saa noutaa vastikkeetta haluamanaan ajankohtana. :)

Nyt lenkille... ->
Pitikin kysellä niiden ketjujen perään, kun muistin että viime syksynä niistä mainitsit ja vaihtaminen alkaisi varmaan olemaan ajankohtaista... Täytyy yrittää joku päivä ehtiä käväisemään.

Mekin käytiin ajamassa. ARJ:lla oli kauhia kiire ja porukka taisi matkalla jakautua useampaankin kuin kahteen osaan :rolleyes:. Loppupäässä lenkkiä mokoma karkasi omille teilleen kun Timben kanssa "keskustelimme" mutkaanajotekniikasta :o. Jälki: http://www.sports-tracker.com/#/workout/ertsi/15j24mj45e1hioes. Kyllä tietää taas ajaneensa. Täytyy vissiin ruveta harjoittelemaan, jos Tahkolla meinaa sen 120 ajaa...

Petterii
06.03.2011, 16.28
Pitikin kysellä niiden ketjujen perään, kun muistin että viime syksynä niistä mainitsit ja vaihtaminen alkaisi varmaan olemaan ajankohtaista... Täytyy yrittää joku päivä ehtiä käväisemään.

Mekin käytiin ajamassa. ARJ:lla oli kauhia kiire ja porukka taisi matkalla jakautua useampaankin kuin kahteen osaan :rolleyes:. Loppupäässä lenkkiä mokoma karkasi omille teilleen kun Timben kanssa "keskustelimme" mutkaanajotekniikasta :o. Jälki: http://www.sports-tracker.com/#/workout/ertsi/15j24mj45e1hioes. Kyllä tietää taas ajaneensa. Täytyy vissiin ruveta harjoittelemaan, jos Tahkolla meinaa sen 120 ajaa...

Soittele kun kerkeet hakemaan.

Ihan mukavan näköinen lenkki teillä.

Minä ajelin tämmöisen: http://connect.garmin.com/activity/71527158

ARJ
06.03.2011, 18.44
Olipa loistolenkki tänään. Lienee ollut vauhti hieman kovan puoleinen kun viimeiset 40 min sai ajella yksikseen. Keravalla oli polut hienossa kunossa kun oli pikkusen pakkasta.

Ertsi ja Timppa jäi kovaäänisesti kekustelemaan kaarreajon teknikasta lumenkaatopaikalle. Lienevät siellä vieläkin spekuloimassa.

Ajellaan keskiviikkona rauhallisemmin valopäälenkillä.

ARJ
06.03.2011, 20.01
TAHKO 2011.

Väli info tahkoprokkikseen.

Tähän mennessä ilmoittautuneet:

Ertsi, Minä, Kode, Petterii, Rami, Kasari, Tom1, ZeiZei, Markku.

Eli 2...3 urhoollista mahtuu mukaan vielä heittämällä.

Muistakaa että ilmoittautuminen on jo alkanut!!!!!

Alan pikkuhiljaa valmistella jo varattua majoitusta, mutta mikään hätähän tässä ei ole mihinkään. Tämmöisellä porukkamäärällä majoituksen hinta pysyy varsin maltillisena.

Eli majoitustilanahan on RinnePellon lomamökkien pihatalo jossa on neljä huonetta ja iso tupa. Sauna löytyy tietysti ja ruuanlaittoon pelit ja pensselit. Lähtöaluelle on matkaa pauttiarallaa pari kilometriä. Ruokapaikat löytyy sitten varmimmin Nilsiän keskustasta (satamasta) joten missään ryysiksessä ei kannata alkaa jonottelemaan Tahkon kisa-alueella. Minä tiedän mestat joten minuun voi luottaa niin kuin savolaiseen yleensä :)

Yhteiskuljetukset sovitaan lähempänä, mutta kisapaikalla on oltava ajoissa sillä ensimmäisethän starttaa jo 00.00

KODE
06.03.2011, 21.10
Raaka oli veto kun ajelin stadista kotiin. Vastatuuli oli kohtuullinen, Korson ja Keravan välillä vauhti tippui 22 hetkessä 11kmh kun puuska tuli. Tosiaan luulin että kotiin en pääse sieltä, kylmäkin oli..

Tom1
06.03.2011, 21.59
Olipa loistolenkki tänään. Lienee ollut vauhti hieman kovan puoleinen kun viimeiset 40 min sai ajella yksikseen. Keravalla oli polut hienossa kunossa kun oli pikkusen pakkasta.

Ertsi ja Timppa jäi kovaäänisesti kekustelemaan kaarreajon teknikasta lumenkaatopaikalle. Lienevät siellä vieläkin spekuloimassa.

Ajellaan keskiviikkona rauhallisemmin valopäälenkillä.
Kyllä vauhtia riitti. Harmi vain että 20km kohalla joutu kääntymään kotiota kohti. Olisin kyl porukasta pikkuhiljaa tippunut, mut ois ollut kiva kokeilla kuinka kauan ois kestänyt roikkua mukana :)

ertsi
07.03.2011, 10.48
TAHKO 2011.
Muistakaa että ilmoittautuminen on jo alkanut!!!!!
Siellä on nyt kaksi MTB Järvenpääläiseksi tunnustautunutta ilmoittautunut. Täytyy ruveta laittamaan sinkulaattoria ja kuskia vähitellen ajokuntoon...

KODE
07.03.2011, 19.32
Siellä on nyt kaksi MTB Järvenpääläiseksi tunnustautunutta ilmoittautunut. Täytyy ruveta laittamaan sinkulaattoria ja kuskia vähitellen ajokuntoon...

Kolmenkopla nyt..

Petterii
09.03.2011, 07.03
Ertsi: Tuletko tänään lenkille? Voisin ottaa osaset mukaan.

ertsi
09.03.2011, 10.27
Ertsi: Tuletko tänään lenkille? Voisin ottaa osaset mukaan.
Tänään joudun tyytymään työmatkapyöräilyyn... Oletkos huomenna miten kotosalla iltasella, jos siinä viiden - puoli kuuden maissa koittaisin pyörähtää?

Tai kyllä minä maltan sunnuntaihinkin odottaa, jos silloin olet tulossa polkusia ajelemaan?

Petterii
09.03.2011, 20.23
Sunnuntai menee cycloilessa. Lähe sinä ajelee sinne kevyttä peekoota? Huomenna lähden salille + spinniin tuossa puoli kuuden aikaan.

Tuollainen oli jälki meidän lyhytlenkkiläisten toimesta. http://connect.garmin.com/activity/72126939

ertsi
09.03.2011, 22.40
Sunnuntai menee cycloilessa. Lähe sinä ajelee sinne kevyttä peekoota? Huomenna lähden salille + spinniin tuossa puoli kuuden aikaan.

Tuollainen oli jälki meidän lyhytlenkkiläisten toimesta. http://connect.garmin.com/activity/72126939

Eli huominen ei natsaa. Täytyy funtsia tuota sunnuntaita. Polut taitaa olla aika upottavassa kunnossa.?. Voisi olla hyväkin idea ajella teitä pitkin. Tänään tosin kotimatkalla oli paikoin aika kyntämistä pyöräteilläkin, kun jääkerros oli sopivasti auringossa pehmennyt.

KODE
09.03.2011, 22.45
Polut loistokunnossa ei upota. Uskoisin että, pari viikkoo viel pystyy hyvin ajeleen.

kasari
11.03.2011, 16.30
Paska messut. Sekin vähä mitä sielä oli niin vanhaa ja nähtyä.

No okei, todellinen syy messujen huonouteen oli kun menin autolla eli
ei yhtään halpaa messuolutta:mad:

ARJ
11.03.2011, 20.36
Huomenna maastoon? Luppailee aamuksi pikku pakkasta.
Onko lähtijöitä? 1000 maalikauppa.

KODE
11.03.2011, 21.04
Huomenna maastoon? Luppailee aamuksi pikku pakkasta.
Onko lähtijöitä? 1000 maalikauppa.

Ei liity huomiseen, vaan Tahkoon. Se 180km lähtöhän on vasta aamulla klo 05:00. Yöllä ajelee vaan ne, jotka ilmoittautuvat siihen yö-ajoon.

izmo
11.03.2011, 21.05
Minkälainen maasto siellä on ja maalikauppa?

FillaRilla
11.03.2011, 21.43
http://www.varisilma.fi/liikkeet/Jarvenpaa/Varastomaali/fi_FI/jarvenpaa/?locations=11948702390000728 , osoite Pohjoisväylä 60, 04410 Järvenpää, talvisia polkujahan noi ajelee. Maastot täällä kait helpohkoja Tampereen miehelle, mutta vaihtelua on kyllä ja kikkailupaikkojakin löytyy. Itte hiihtelen, enkä talvilenkeilä ole ollut.
Varmaan joku muukin, talviasiantuntija vastailee.

izmo
11.03.2011, 21.50
Idea oli käydä ajaa lenkki aamulla ja iltapäivästä messuile mutta jos polut kunnossa ja opas löytyy niin ajamme vaikka Järvenpäähän? Hyvinkäälle on varmaan osunut lumimyrsky ja siellä ei pääse pyörällä.... lähtö klo 10.10 polulle?

ARJ
11.03.2011, 21.53
Minkälainen maasto siellä on ja maalikauppa?

Oho:eek:

No ei täällä Järvenpäässä kovinmontaa maalikauppaa ole:D

Tarkemmin se on pohjoisväylän ja jäppilänkadun kulmauksessa. Ja maastohan on aivan loistavaa, paljon parempaa kuin Tampereella.

izmo
11.03.2011, 21.57
Oho:eek:

No ei täällä Järvenpäässä kovinmontaa maalikauppaa ole:D

Tarkemmin se on pohjoisväylän ja jäppilänkadun kulmauksessa. Ja maastohan on aivan loistavaa, paljon parempaa kuin Tampereella.

uskotaan että parempi maasto kuin Tampereella... ei muuten sinne ois edes halua:rolleyes: mutta onko paikallista eränkävijää joka näyttäis polun alun:cool:
jos täältä päästään lähteen joskus klo 08.25 niin Järvenpää klo 10.10 ?

ARJ
11.03.2011, 22.02
uskotaan että parempi maasto kuin Tampereella... ei muuten sinne ois edes halua:rolleyes: mutta onko paikallista eränkävijää jos näyttäis polun alun:cool:
jos täältä päästään lähteen joskus klo 08.25 niin Järvenpää klo 10.10 ?

On On. Minä tunnen yhen tosiluotettavan oppaan, mutta ei se varmaan vielä noin aikaisin ole ajokunnossa. Joku tolkkuhan se pittää olla :D

Lähen oppaaksi jos luppaatte että vauhti pyssyy jossain järjen rajoissa. Toiseksi jos polut upottaa niin ajot jää väliin.

Petterii
11.03.2011, 22.08
Mää lähen aamusta ajelee lenkkiä. Voin koukkaa kympin aikaan maaliputiikin eestä, jos siellä on porukkaa.

izmo
11.03.2011, 22.09
On On. Minä tunnen yhen tosiluotettavan oppaan, mutta ei se varmaan vielä noin aikaisin ole ajokunnossa. Joku tolkkuhan se pittää olla :D

Lähen oppaaksi jos luppaatte että vauhti pyssyy jossain järjen rajoissa. Toiseksi jos polut upottaa niin ajot jää väliin.

OK! Täältä ei nyt lähde kuin kaksi ja toinen ei osaa edes ajaa polkupyörää ja mulla joten kuten hallussa pyörä:rolleyes: mutta oisko klo 11.02 maalikauppa

nyt on lähtöajasta epäselvää mutta pohjosen kuskeille sopis inasen kympin jälkeen mieluummin?

Ihanne aika ois tietenkin klo 10.11 on hyvä.... kai ! ?

ARJ
11.03.2011, 22.24
OK! Täältä ei nyt lähde kuin kaksi ja toinen ei osaa edes ajaa polkupyörää ja mulla joten kuten hallussa pyörä:rolleyes: mutta oisko klo 11.02 maalikauppa

nyt on lähtöajasta epäselvää mutta pohjosen kuskeille sopis inasen kympin jälkeen mieluummin?

Ihanne aika ois tietenkin klo 10.30 ! ?

No otappa tuosta nyt selvää. Tuosta kun laskee keskiarvon niin lähtöaika lienee 10.11 ja vielä 15 sekuntia päälle. Tulipa tuosta mieleen yksi suomalainen rokkari joka heräsi aamulla aina kuudelta olipa sitten kellonaika mitä tahansa. Me ollaan täällä Järvenpäässä täsmällisiä eli lähetään 10.11, maalikaupalta.

izmo
11.03.2011, 22.27
OK! Lähtö maalikaupalta klo 10.11 ja yritetään löytää sinne... motarilta varmaan Tuusulanväylälle viisain mennä jos pohjosesta tulee?
puhelinnumba mulla 0405487915 niin soittaa jos ei näy ....

vema60
11.03.2011, 23.41
OK! Lähtö maalikaupalta klo 10.11 ja yritetään löytää sinne... motarilta varmaan Tuusulanväylälle viisain mennä jos pohjosesta tulee?
puhelinnumba mulla 0405487915 niin soittaa jos ei näy ....
Hyvikään jälkeen Tuusulaan. Vanha hämeentie/Vanhankylän koulutie/Jokelantie/Vähänummentie/Pohjoisväylä
Ois nopein, mutta mutkikashan tuo reitti on
Edit. Eli Hyvinkää E jälkeen tulee kyltti Tuusula (sinne) n.15km kyltti Jäniksenlinna, n,4km kyltti Vanhakylä, tien päähän kyltti Jokela/Hyvikää(vas.) n. 600m oikealle (kyltti J.pää (kait)n. 3km ekat liikennevalot oik. n.500m oik. = maalikauppa

izmo
12.03.2011, 00.06
http://kansalaisen.karttapaikka.fi/kartanhaku/osoitehaku.html?e=392643&n=6704332&scale=200000&tool=siirra&width=600&height=600&lang=fi

Taitaa päästä Tuusulanjärven alapuolelta Keravan kauttakin mutta kiertää?

vema60
12.03.2011, 00.20
http://kansalaisen.karttapaikka.fi/kartanhaku/osoitehaku.html?e=392643&n=6704332&scale=200000&tool=siirra&width=600&height=600&lang=fi

Taitaa päästä Tuusulanjärven alapuolelta Keravan kauttakin mutta kiertää?
Juu ei kannata. Laitoin sulle textarin. Jos alla olevat ohjeet ei meinaa pelittää, niin soita aamulla. Nyt meen nugguun.

Petterii
12.03.2011, 08.53
Mä huitelen tästä nyt matkaan tekee omat puuhani ja tulen 10:10:58 varastomaalille niin saa hetken levätä ennen kuin vieraat tulee 10:11:00.

izmo
12.03.2011, 09.45
juu "pakollista" säätöö tuli vartti ja Tampereen porukka ei oo ikinä ajoissa:(
Nyt kumminkin moottoritiellä auto nokka kohti etelää....
saa varmaan levätä 2 min ylimääräistä ennen lähtöö.....

Järvenpään talvipolut todettiin hyväksi paitsi se 2km sohjopolku;)
Keravan puolellakin käytiin ja sielläkin ihan hyvää...
pikkasen alle neljä tuntii ja noin 40km mutta tarkennetaan kun saadaan
jälki tänne reitistä... fillarimessut nähtiin mutta ei hevosia nähty....

Teemu Kalvas
12.03.2011, 19.22
Onkohan metsässä jo kamalan liukasta? Ainoa nastarenkaallinen pyörä on näemmä syklokrossari, mutta jos siellä ei muullakaan pysy pystyssä niin sillä sitten.

izmo
12.03.2011, 19.27
Onkohan metsässä jo kamalan liukasta? Ainoa nastarenkaallinen pyörä on näemmä syklokrossari, mutta jos siellä ei muullakaan pysy pystyssä niin sillä sitten.

Sanosin näin yhden päivän kokemuksella Järvenpään maastosta että nastarengas on huono valinta polulla;) ittellä ei ollut nastoja-----

Teemu Kalvas
12.03.2011, 19.29
Sanosin näin yhden päivän kokemuksella Järvenpään maastosta että nastarengas on huono valinta polulla;) ittellä ei ollut nastoja-----

Noni, tämä kelpaa, jatkan Puksulla.

Petterii
12.03.2011, 19.36
Ei siellä tarvitse nastoja poluilla, mutta siirtymillä kvl:llä on paikoittain kyllä jäistä.

KODE
12.03.2011, 20.43
Messuilla oli ihan ok tarjouksia. Muuten oli aika laimeet, oisko ollu 15-20 firmaa paikalla. Renkaat tuli ostettua. Painoo lähti 219g pois:D:D

Petterii
12.03.2011, 21.32
Lähden huomenna taas kasilta matkaan, joten jos on halukkaita ajaa pari tuntia pk:ta ennen yhteislähtöä niin viestiä tänne. Voin koukkaa maalikaupalta.

ertsi
12.03.2011, 22.27
Lähden huomenna taas kasilta matkaan, joten jos on halukkaita ajaa pari tuntia pk:ta ennen yhteislähtöä niin viestiä tänne. Voin koukkaa maalikaupalta.
Olitkos kympiltäkin tulossa kaupalle? Viitsitkö raahata kilkkeitä mukana?

Minä koitan taas lähteä ysin maissa lumikasoja nujertamaan ja yhtä pienen pientä hyppyrin tynkää kokeilemaan tuohon Pellonkulman Alepan liepeille. Jos ketään semmoinen touhu nappaa...

Tom1
12.03.2011, 23.18
Huominen lenkki jää väliin. Aamulla suunnistan messuille jos sieltä jotain kivaa löytyis :)

Brandt
12.03.2011, 23.26
juu "pakollista" säätöö tuli vartti ja Tampereen porukka ei oo ikinä ajoissa:(
Nyt kumminkin moottoritiellä auto nokka kohti etelää....
saa varmaan levätä 2 min ylimääräistä ennen lähtöö.....

Järvenpään talvipolut todettiin hyväksi paitsi se 2km sohjopolku;)
Keravan puolellakin käytiin ja sielläkin ihan hyvää...
pikkasen alle neljä tuntii ja noin 40km mutta tarkennetaan kun saadaan
jälki tänne reitistä... fillarimessut nähtiin mutta ei hevosia nähty....

Hevoset oli hyvin piilotettu mutta pyöriä ja tavaraa riitti ihmeteltäväksi :). Linkissä jälki päivän retkestä http://www.everytrail.com/view_trip.php?trip_id=996695 . Ohessa myös kuva päivän retkikunnasta. Kiitos kaikille ajoseurasta :) !

http://gallery.me.com/pasi.pyykonen/100029/12032011252/web.jpg?ver=12999614770001

Petterii
13.03.2011, 08.14
Olitkos kympiltäkin tulossa kaupalle? Viitsitkö raahata kilkkeitä mukana?

Minä koitan taas lähteä ysin maissa lumikasoja nujertamaan ja yhtä pienen pientä hyppyrin tynkää kokeilemaan tuohon Pellonkulman Alepan liepeille. Jos ketään semmoinen touhu nappaa...

Kaipa voisin ne reppuun ottaa ja koettaa käydä koukkaamassa maalikaupalta kympiltä. Voi kyllä olla, että tie vie tänään sen verta kauas etten kaupalle pääse, mutta senhän näkee sitten.. :)

ARJ
13.03.2011, 09.47
Hevoset oli hyvin piilotettu mutta pyöriä ja tavaraa riitti ihmeteltäväksi :). Linkissä jälki päivän retkestä http://www.everytrail.com/view_trip.php?trip_id=996695 . Ohessa myös kuva päivän retkikunnasta. Kiitos kaikille ajoseurasta :) !

Eilisen retki oli vauhdiltaan riittävä ja maastoiltaan paikoin haasteellinen (pehmeä). Kun äijä väsyy niin ohjaus ei tottele:D. Oottete siellä Tampereella ihmekavereita. Olitte vakavisanne lähdössä uusintakierrokselle ja Teille ei tullut edes hiki. Toki hien määrä riippuu myös pukeutumisesta.

Kiitokset kauppilaisille ja kumarrus. En enään ihmettele yhtään mitään vaan se on ihan normaalia.

Tänään ajetaan kympiltä Järvenpäässä. Kaikki mukaan. Aamun pikkupakkanen voi iltapäivällä kääntyä sohjokeliin.

ertsi
13.03.2011, 15.36
Tälläinen ajettiin: http://www.sports-tracker.com/#/workout/ertsi/21cgrqcdqnh1m5fi. Tai no, ensimmäinen tunti tuosta on omaa leikkimistä. Polut olivat hyvässä kunnossa. Yhdet ihan kunnon kaatumisetkin tuli suoritettua pulkkamäen alapäässä. Ja monta pientä muksahdusta matkan varrella :rolleyes:.

Ai niin, Kasarikin bongattiin suksilla suihkimassa terholan laduilla. Pyörän päälle sieltä!

Tom1
13.03.2011, 20.17
Olipahan messut mutta jäi sieltä jotain kotiinkin tuotavaa :) Hei tuossa törmäsin säätöajelulla hiihtomajalla koira porukkaa jotka pelästyivät kauheesti kun luulivat mua aluksi koiran potkijaksi. Metsissä kuulema ajelee sellanen vanhempi mies maastopyörällä joka potkii koiria jotka tulevat liian lähelle. Törkeetä tollanen koiran potkiminen!

KODE
13.03.2011, 20.58
Olipahan messut mutta jäi sieltä jotain kotiinkin tuotavaa :) Hei tuossa törmäsin säätöajelulla hiihtomajalla koira porukkaa jotka pelästyivät kauheesti kun luulivat mua aluksi koiran potkijaksi. Metsissä kuulema ajelee sellanen vanhempi mies maastopyörällä joka potkii koiria jotka tulevat liian lähelle. Törkeetä tollanen koiran potkiminen!

On totta että koiria ei saa potkia. Itselle kävi toissa kesänä semmoinen juttu, että koira kävi jalkaan kiinni. Oli pakko potkasta sitä, niin eläinrakas en ole. Omistaja oli pahoillaan ja ei minua syyttänyt. Mitä muuten sanoo laki? Saako koirat/eläimet olla vapaana noilla poluilla.

Petterii
13.03.2011, 21.19
Taajama-alueella on lain mukaan pidettävä koirat kytkettynä.

heccu
13.03.2011, 22.03
Taajama-alueella on lain mukaan pidettävä koirat kytkettynä.

http://www.kennelliitto.fi/FI/kennelliitto/uutiset/2007/20070404_koirienkiinnipito.htm

n kk sitten iso seefferi kävi olkavarteen kiinni hiihtomajan mettässä vaikka omistaja seisoi metrin päässä. en osannut yhtään varautua moiseen kun olin omistajan kanssa hetken jutellut. omistajansa mukaan koira ei vaan tykkää pyöräilijöistä eikä varsinkaan silloin kun ne lähtee liikkeelle. kyllähän siitä parin tunnin trauma jäi päälle. ei tullut kyllä mieleenkään ruveta koiraa potkimaan sillä siinä ois kyllä jäänyt toiseksi. ei kyllä muutenkaan.

n 40 v :eek: sitten myöskin iso seefferi aivan yllättäen kävi kimppuun kun olin kävelemässä Loutinkadulla. silloin oli kyllä totiset paikat kun koira yritti kurkkuun kiinni. siinä adrenaliini virtasi kun sai taistella henkensä edestä. vielä kerkis koira napata yhtä kadulla kävellyttä muijaa persiistä ennenkiun jeparit tuli paikalle ja vei koiran pois.

onkelmaahan ei olisi jos koiranulkoiluttajat tosiaan hallitsisivat koiransa.
ihme että agressiivisiksi tiedettyjä koiria omistajat pitää vapaana.

Petterii
14.03.2011, 07.03
Vikahan on aina omistajassa, ei koskaan koirassa. Jos ihmiset edes vähän vaivautuisi kouluttamaan koiriaan eikä inhimillistäisi niitä liikaa, suurinosa näistäkin ongelmista saataisiin pois. Nim. kahden taistelukoiran omistaja. :)

ertsi
14.03.2011, 10.04
Pitäisi pikkuhiljaa laittaa sinkulaattori ajokuntoon. Satula rysähti pas2:si viime syksynä, eikä uutta ole vielä kävellyt vastaan. Immeisillä varmaan lojuu erinäisiä peffanalusia nurkissa riesaksi asti, joten jos jollain on joku mielenkiintoinen tarjous esittää, pistää viestiä ihan rohkeasti vain.

Petterii
14.03.2011, 11.42
Mulla on pari/kolme satulaa ylimääräsenä. Tuu hakee testiin. Eikä maksa paljoa. Tänään ja huomenna on hyvin Petterin satulakauppa avoinna.

ertsi
14.03.2011, 13.49
Mulla on pari/kolme satulaa ylimääräsenä. Tuu hakee testiin. Eikä maksa paljoa. Tänään ja huomenna on hyvin Petterin satulakauppa avoinna.
Jostain syystä en yllättynyt, että sinulta löytyisi :rolleyes:. Piti jo eilen lenksulla kysellä mutta unohtui. Sopivasti tänään ja huomenna on pirusti kiirettä, mutta yritetään...

KODE
14.03.2011, 18.19
Onko sulla yhtään ylimääräistä SLR jakkaraa. Kaupat tulee heti jos on..

Petterii
14.03.2011, 18.29
Eip oo. Maantie ja cyclo pitää sisällään T1 versiot ja masturit XC-versiota kyseisestä sitsistä. :)

Timbe(r)man
14.03.2011, 18.35
Onko Petterillä myytävänä sitä Spessun satulaa, jonka nimeä en nyt muista?
Minulta halukas saa nimellisellä hinnalla Bontragerin satulan, joka tuli Roscoen mukana, tai hyvin kapean italialaisen pikkuvalmistajan nahkaisen maantiesatulan, jonia nimeä en myöskään muista.

Petterii
14.03.2011, 19.41
Ertsi taisi juuri sen Rivalin ostaa pois, jos vaan herraa näkyisi täältä sen hakemassa. :) Jäljellä taitaa olla Bontragerin RXL sekä Hifin mukana tullut Bontragerin Evolve.

ertsi
14.03.2011, 21.47
Ertsi taisi juuri sen Rivalin ostaa pois, jos vaan herraa näkyisi täältä sen hakemassa.
Tämä herra tulee huomenna kipaisemaan sen, ellei työt estä. Jos työt ei estä, voisin olla siellä noin 16:50. Soittelen, jos pääsen lähtemään ajoissa, laitan viestin, jos en.

Petterii
14.03.2011, 21.48
Tämä selvä. Kyllä varmaan olen tuohon aikaan jo kotona. :)

ertsi
14.03.2011, 22.05
Kiirehtimään tai odottelemaan ei kannata ruveta, olen työnantajan orja tämän viikon, joten (ilmojen) herran oikkuilun mukaan joudun kulkemaan :o...

Tom1
15.03.2011, 15.21
Oli eilen illalla aika pehmeää polkua tuolla hiihtomajan maisemissa :( Varjosimmissa paikoissa pysty ajelemaan mutta muuten oli aika sohjoa. Yksi kierros meni epätoivoisesti ajaen ja työnnellen vuorotellen :) Loppu lenkki meni sitten nätisti sohjoisia kävelyteitä ajaessa.

ARJ
15.03.2011, 20.16
MTB Järvenpää edustettuna Lontoon olympialaisissa.

Joo kyllä näin on, ainakin katsojana:)

Hadleihgh Farm, Essex 11 - 12.8.2012.

Valmistautuminen on jo aloitettu.

Timbe(r)man
16.03.2011, 13.47
Onkos tuonne tänään mitään asiaa vai onko pelkkää uppoa? Onko lähtijöitä?

ertsi
16.03.2011, 14.12
Aamulla polut olivat todella upeassa kunnossa ainakin Pellonkulmassa. Tosin silloin oli vielä kymmenen astetta pakkastakin... Mutta eikös se ole pientä pakkasta pidellyt koko päivän?

Pulkkamäkeen on muodostunut mellevä hyppyri, josta fillari ottaa ihan yrittämättäkin mukavasti ilmaa alleen :). Alastulo ja loppuosa mäestä oli niin kova, ettei yhtään tarvinnut pelätä eturenkaan armotonta hapuilua lumisohjossa. En siinä kyllä kauheasti uskaltanut päästellä, koska olin yksin liikkeellä ja fikkari kiinni kypärässä...

javal
16.03.2011, 15.37
Onkos tuonne tänään mitään asiaa vai onko pelkkää uppoa? Onko lähtijöitä?

Olishan sitä mukava tehdä ainakin yhdet otb:t :D

Tänne konttorille ei tuo polun kovuus oikein välity. Jos parkkipaikka
on loskassa niin kaippa ne polutkin on :seko:

Tom1
16.03.2011, 15.50
Onkos tuonne tänään mitään asiaa vai onko pelkkää uppoa? Onko lähtijöitä?Ei kerkeä tälle kierrokselle kun taas kotosalla joskus seitsemän aikoihin. Sunnuntaina sitten.

KODE
16.03.2011, 16.48
Tulossa olen, jos polut ei kestä niin tietä sitten..

javal
16.03.2011, 16.52
Semmonen fiilis, että polut loistokunnossa. Tulossa ollaan.

heccu
16.03.2011, 22.03
en malttanut odottaa puoli kuuteen vaan lähdin vietnamilais-saksalaisen ystäväni Vortreibin kanssa jo tuntia aikaisemmin lenksulle. Vortriippi ei tapansa mukaan puhua pukahtanut koko reissun aikana mitään joten lähes ainoa onomatopoeettinen ääni oli nastojen iloinen ropina.

polut ja klv:t oli loistokunnossa mistä kertoo keskinopeus 14,0 vaikka ajettiin pappavauhtista pk-lenkkiä.

http://www.sports-tracker.com/#/workout/heccut/4keiv2ptvdb1knji

melkein otettava huomen illalla uusiksi, toi pimee ajaminen on niin mukavaa :).

KODE
16.03.2011, 22.23
Polut täydellisiä:D:D Lauantai aamusta olisin lähdössä ajelemaan. Voisin tehdä pitemmän vedon, halukkaat klo 10:00 kaupalle..

javal
16.03.2011, 22.50
Joo samaa mieltä. Oli tosi mahtavat polut :D Lemmenlaakson
etusuoran loppua olis voinu ajaa vaikka kuinka ja kauan. Tai se kyllä meni
melkein polkematta, sen verran lennokas keli oli tänään :)

Petterii
17.03.2011, 15.16
Lähden tossa kuuden aikaan ajelee pariksi tunniksi polkuja & kvl:ää. Vauhti on mummuäkszeetä. Mukaan saa tulla, jos halajaa.

Tom1
17.03.2011, 17.18
Lähden tossa kuuden aikaan ajelee pariksi tunniksi polkuja & kvl:ää. Vauhti on mummuäkszeetä. Mukaan saa tulla, jos halajaa.Moro tulossa ollaan maalikaupalla kuuden aikaa. Ellei toi kehä 3 ole taas ihan tukossa. Mut jos ei näy varttia yli niin sitten istuskelen ruuhkassa.

heccu
17.03.2011, 18.43
mummuäkszeetä.

salilla mä oon kyllä nähnyt sun käyttävän miästen pukuhuonetta ;) :D.

kerkii tänään lähtee vasta ennen seittämää. ajelen
hissunkissun lyhyen lenkin.

vknlopuksi ennustetaan näköjään lumisadetta :(.

Petterii
17.03.2011, 21.30
salilla mä oon kyllä nähnyt sun käyttävän miästen pukuhuonetta ;) :D.

Mutta etpä oo nähnyt käyvän suihkussa... ;)

Tämmöne äkstsee tänään. http://connect.garmin.com/activity/73524483

ertsi
18.03.2011, 10.17
Polut ovat älyttömän hauskassa kunnossa :). Forecan mukaan huomenna iltapäivällä satelee lunta, mutta aamupäivällä ajokeli on kohdallaan. Jos esimiehet (työnantajan edustaja ja vaimo) sallivat, käyn huomenna aamupäivällä pari tuntia pyörimässä Pellonkulman poluilla.

Minä http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRfSEE6m5w_2bn2_8Vi-j4Y_TjaR5Z2YKrOPIcQDpIECV3tt2mmLA pulkkamäki :p. Onnistuin aamulla tähtäämään hypyn alastulon oikeaoppisesti hyppyristä seuraavan töyrään alasviettävään osaan :cool:. Ja seuraavaksi dirtille :D

Petterii
18.03.2011, 12.56
^ mää lähen kasilta huomenna matkaan. Tiedossa 4-5 tuntia samanmoista mummottelua kuin eilen. Pulkkamäki on kyllä ihan <3 myös ylös päin. Eilisellä lenkillä laukes superikärpäsestä eturatas. Osia voi etsiä maalikaupan ympäristöstä.

ertsi
18.03.2011, 13.56
^ mää lähen kasilta huomenna matkaan. Tiedossa 4-5 tuntia samanmoista mummottelua kuin eilen. Pulkkamäki on kyllä ihan <3 myös ylös päin.
Minun pitää keritä vartissa kotiin, joten Pellonkulma/hautausmaa -seuduilla joudun koko lenksun pyörimään. Pulkkamäki on tosiaan ylösajettavassa kunnossa. Aamulla pääsin samaan pisteeseen kuin sunnuntainakin ja siihen sutaisi. Täytyy katsella fiksumpi ajolinja huomenna...

Eilisellä lenkillä laukes superikärpäsestä eturatas. Osia voi etsiä maalikaupan ympäristöstä.:eek: Piukat reidet mummulla :p.

Petterii
18.03.2011, 15.26
Siitä Made sanan jälkeen puuttuukin sitten 1/3 osa ratasta. Nyt alkaa sitten speksaus. Onko muita osallistujia saksa-tilaukseen?

http://petterikuittinen.pic.fi/kuvat/Bike/IMG_0088.JPG/_small.jpg

ertsi
18.03.2011, 15.59
Onko muita osallistujia saksa-tilaukseen?
Milloin ja mistä putiikista meinasit tilailla? Minulla on jonkinnäköinen ostoslista olemassa, sitä voisi ehkä artikkelilla tai parilla lyhentää...

Petterii
18.03.2011, 16.30
bike-components.de varmaankin ja piakkoin... :)

KODE
18.03.2011, 16.57
^ mää lähen kasilta huomenna matkaan. Tiedossa 4-5 tuntia samanmoista mummottelua kuin eilen. Pulkkamäki on kyllä ihan <3 myös ylös päin. Eilisellä lenkillä laukes superikärpäsestä eturatas. Osia voi etsiä maalikaupan ympäristöstä.

Mukaan voisin tulla, mummoxc just hyvää. Muuhun ei kunto riittäisikään..