Näytä tavallinen näkymä : MTB Järvenpää
ONNITTELUT ARJ:lle kolmen kierroksen koitoksen (http://www.championchip.fi/tulospalvelu/f9bdc8b3-0518-4d2c-bd0c-3ea346a60d41/180+km) selättämisestä! Voip olla kovaa valuuttaa Leipäkoneäänestyksessä.
HIANO SUORITUS!
Nousun määrää olen mielessäni ihmetellyt (lue: epäillyt). Se tarkoittaisi yli 2000 m jokaista sataa kilometriä kohden. Se olisi jatkuvaa vuoristoajoa ylös ja alas, melkein kokonaan ilman tasankoja. Maantiepyörälläkin 3500 metrin nousu 220 km:n lenkillä oli kova homma. Samoin 2900 metrin nousu 150 km:n lenkillä.
painappa STn DataView -näppäintä tuon retken harjoituksissa niin sieltä tulee korkeusprofiilit esiin. STn noususummat on mitä on eikä niihin voi luottaa.
ne noususummat mitä harjoitusten otsikoissa olen kirjoittanut, ovat retken järjestäjän Garminilla mittaamia enkä tiedä Garminin luotettavuudesta.
ja jos kiinnostaa kannattaa vähän selailla niitä kuvia niin näkee millaisessa maastossa liikuttiin sekä kannattaa tietysti lähteä ensi vuonna ajamaan toi, ei se niin vaikea ole jos tämmöinen puolikuntoinen vanhuskin sen selvittää :).
tämmöiset lappuset saatiin joka päivästä ennen retkeä, joista selviää vesipaikat, kylät ja lounaan sijainti.(kannattaa huomioda toi mittakaava vasemmassa reunassa, pienikin nypäys ylös on useita kymmeniä metrejä)
day 2 nousua 1850 m
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=10624&d=1372578693
day 9 nousua 2600 m
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=10625&d=1372578751
lisäksi saatiin omat GXP (vai oliko se GPX) -viivat joilla pystyi hyvin ajamaan vaikkei karttaa alla ollutkaan. tämä mahdollisti sen että saattoi ajella yksin omaa vauhtia.
kun ei karttaa ollut alla niin ei etukäteen tiennyt yhtään millaista uraa oli tulossa. muutaman kerran vähän epäilytti kun edessä oli umpipusikkoa tai täysin koskematon heinäpelto josta piti mennä yli. viivaan vain piti luottaa.
jk retken järjestäjä on portugalilainen ja tekee tätä ihan ammatikseen, patikkarekiä ja pyöräretkiä. pääasiassa Portugalissa mutta myös ainakin Espanjassa sekä Algeriassa. idea tähän Madrid - Lissabon retkeen tuli hänen vaimoltaan joskus 5 v sitten. vaimo opettaa matkailua LIssabonin yliopistossa. Antoniolta meni vuoden verran aikaa kun hän tämän Madrid - Lissabon -reitin rakensi. tämä taisi olla 3. kerta kun retki järjestettiin ja kait toinen kerta ihan tässä muodossa. järjestelyistä täytyy antaa arvosanaksi 10 ja vielä ehkä + perään.
ONNITTELUT ARJ:lle kolmen kierroksen koitoksen (http://www.championchip.fi/tulospalvelu/f9bdc8b3-0518-4d2c-bd0c-3ea346a60d41/180+km) selättämisestä! Voip olla kovaa valuuttaa Leipäkoneäänestyksessä.
HIANO SUORITUS!
Artolle pitää hommata leipomo, leipäkone ei enää riitä :)
Onnittelut Artolle täältäkin! On se vuan melekone seppä, varsinkin kun keli oli raju. Itseäni jäi vähän harmittamaan, kun ajoin alun vähän liiankin hiljaa ja maalissa tuntui, että jäi paukkuja vähän vielä varastoon. No, vartti sinne tänne, jääpähän ensi vuodelle parannettavaa.:D
ErnoNykanen
30.06.2013, 13.52
Mä olen taas kunnossa, toistaiseksi yksin varastomaalilla, ja ajan kohta hissukseen raikkaassa kelissä... Jonnekin.
Pöh, johan kävi ikävästi. Pahoittelen viime hetken vetäytymistä
Fourtour
30.06.2013, 14.38
Pöh, johan kävi ikävästi. Pahoittelen viime hetken vetäytymistä
Eipä mitään, kunnon mukaan pitää mennä - niin, ja enhän mä yksin joutunut ajamaan, vaan Javal tuli juuri viestin laiton jälkeen paikalle. Tällainen, oikein mukava ja rauhallinen retki tehtiin:
http://www.sports-tracker.com/#/workout/Fourtour/eje6flk3jed8kn13
Eipä mitään, kunnon mukaan pitää mennä - niin, ja enhän mä yksin joutunut ajamaan, vaan Javal tuli juuri viestin laiton jälkeen paikalle. Tällainen, oikein mukava ja rauhallinen retki tehtiin:
http://www.sports-tracker.com/#/workout/Fourtour/eje6flk3jed8kn13
Oli hieno lenkki, tästä on taas hyvä jatkaa !
Onnittelut Artolle, 15. ja juhlatahko varmaan jo kiikarissa.
Palis, häh, paukkuja jäi varastoon !! On mies kyllä kovassa kunnossa. Tästä voi kai päätellä että El Grandekin on menty loikkavaihteella ylös ;)
Palis, häh, paukkuja jäi varastoon !! On mies kyllä kovassa kunnossa. Tästä voi kai päätellä että El Grandekin on menty loikkavaihteella ylös ;)
Kyllä se minun kunto on aika paperia. Näkeehän sen loppuajastakin.:D Mutta, kuntooni nähden tosiaan olisi voinut hiukan kovempaakin mennä, jos olisi vaan uskaltanut.
Teemu Kalvas
30.06.2013, 19.13
Keskeytinpä sitten n. 95 kilsan kohdalla toista kertaa Kalkkiruukilla ollessani, kun en enää meinannut pysyä polulla. Oli tarpeettoman lämmin meikäläisen lämmönsiedolle.
Voisi koittaa muistaa ettei yli 20 asteen mene kuin pikamatkoille.
Edit: ja siis vauhtia oli n. 8 tunnin loppuaikaan, eli vauhtiahan tässä lähinnä oli lämpötilaan nähden liikaa.
HIANO SUORITUS!
Kiitos, Kiitos
Koitos oli raju ja olen itseeni todella tyytyväinen. Tunne oli aivan sanoinkuvaamaton kun loppulaskun jälkeen pääsi maaliin.
Kannustus reitillä oli mahtavaa. Palaan tähän aiheesen vielä myöhemmin.
Tavoite saavutettu. Matka jäi hieman kesken pari vuotta sitten joten nyt oli enemmän yritystä vaikkakin keli oli kova. Keskilämpötila oli tasan 24 astetta. Ensimmäinen kierros oli oikeaa maastopyöräilyä. Helppoa ja hauskaa. Ja mikä tärkeintä reitin vaikein kohta minulle oli se loppulasku jota jännitin pirusti, mutta kolme kertaa se tuli suhattua alas (ajamalla). Ertsin kannustava ääni oli jäännyt juhannuslenkiltä soimaan korvamatona, joten kiitos kuuluu Ertsille:)
Ensimmäisen kierroksen väliaika: 3,37 joka on hyvä.
Toinen kierros meni helposti, mutta ei niin hauskasti. Lämpötila nousi rajusti. Paarmat pörräsi ympärillä. 120:n väliaika 7.44 mikä on ainakin meikäläisen mittapuulla ihan semihyvä. Hyvä viire päällä. Kolmannelle kierrokselle keräsin voimia reilulla jutustelulla huoltohenkilöstön ja katselijoiden kanssa. Se auttoi todella paljon ja henkinen latinki oli kova viimeiselle kierrokselle. Kuten arvata saattaa oli kolmannella kierroksella hauskuus ja helppous kaukana. Pyörä ei totellut käskijää joten meno oli kulmikasta sekä voimia kuluttavaa raastamista. Kinahmin hiekkatiepätkä meni ajamalla. Pysähdyin siihen kohtaan missä parivuotta sitten keskeytin. Hiljainen hetki ja tarpeiden heitto vesakkoon riitti ja eikun menoksi. Kinahmille kiipesin kävellen mutta Kinahmin päällä sain ajorytmin jotenkuten päälle. Kinahmi alas ajamalla puhtaasti ja hiekkatiepätkällä palautelleen se kolmisenkilometriä valmistautuen siihen seinänousuun. Tämä on se kohta missä loputkin voimat alkoi olla lopussa joten ensimmäistä kertaa mieleeni pälkähti että mitenkähän tästä rimpuillaan maaliin. No se oli nyt vain pienen pieni ajatus joten hammasta purren seinänousun jälkeen kuuluisaan Tahkon palauttavaan laskuun. Lasku oli yhtä helvettiä kun paikat oli jumissa ja tuska raastoi turkin eikun savon poikaa. Viimeinen pätkä eli Tuulivaara-Rahasmäki-Tahko meni no se meni miten meni, mutta hyvä olo valtasi synkän mieleni kun loppunousu oli takana ja loppulasku enään laskematta. Loppuhan oli yhtä rullailua maaliin. Maalissa oli hieno tunne vaikka ei se sijoitus nyt hääppönen ollut, mutta on todettava että en pystynyt parempaan suoritukseen. En vaikka mitenkä olen miettininyt ajamistani ja treenaamistani.
Kalustona Nicolai Helius RC 2011 (26":n kiekoilla). Joustoa edessä 120 mm takana 100 mm
Renkaat Maxxiksen ikonit 2,25. (1,8 bar paineilla) Litkutettuna tiätty. (nolla rengasrikkoa) :)
Voimansiirto Sram XX1, eturieska 34 piikkinen.
Että tämmönen pika analyysi kaikille MTB Järvenpääläisille ja muillekkin maastopyöräilyn ystäville.
Loppuun vielä pieni mutta tärkeä lause jota olen joskus käyttänyt:
En erityisesti nauti maastopyöräilystä vaan sen tuomasta surkeuden tunteesta joka auttaa minua jaksamaan.
Timbe(r)man
02.07.2013, 01.25
Maalissa oli hieno tunne vaikka ei se sijoitus nyt hääppönen ollut, mutta on todettava että en pystynyt parempaan suoritukseen. En vaikka mitenkä olen miettininyt ajamistani ja treenaamistani.
En erityisesti nauti maastopyöräilystä vaan sen tuomasta surkeuden tunteesta joka auttaa minua jaksamaan.
Onnittelut Savolainen. Minusta aikasi on mieletön. Olet vain 2,39 Suomen huippujen takana ja itse en olisi ajanut kierrostakaan tuolla vauhdilla. Miten vielä treenata? Huomioni kiinnittyy siihen, että 2. ja 3. sijalla ovat miehet, joiden kanssa keväällä ajelin maanteitä mallorcalla. Tai siis matelin nousuja, joiden huipulla he odottelivat aikaa tappamassa. Menivät myös serppa-alamäkiäkin reikä päässä.
Toi loppulauseesi sopisi sloganiksi myös MTB Järvenpään paitaan:
En erityisesti nauti maastopyöräilystä,
vaan sen tuomasta surkeuden tunteesta,
joka auttaa minua jaksamaan
MTB JÄRVENPÄÄ
Hyvä Arto. Kova suoritus. Samat Hecculle. Kypärän nostelua. Tuon sloganinkin olen valmis allekirjoittamaan...
Siskoonpoika ajoi ensimmäisenä tahkonaan 120km ajalla 7.38. kaveri on kolmekymppinen mutta osti maastopyörän viime vuonna. Takana speedweytä ja enduroa. Ei ole
perkele enoonsa tullu yhtää.
Meridisti
02.07.2013, 23.13
... mutta on todettava että en pystynyt parempaan suoritukseen. En vaikka mitenkä olen miettininyt ajamistani ja treenaamistani.
Jos miehestä ei saa enempää irti niin mitenkä olisi kalusto? 29"?
Timbe(r)man
03.07.2013, 19.28
ne noususummat mitä harjoitusten otsikoissa olen kirjoittanut, ovat retken järjestäjän Garminilla mittaamia enkä tiedä Garminin luotettavuudesta.
ja jos kiinnostaa kannattaa vähän selailla niitä kuvia niin näkee millaisessa maastossa liikuttiin sekä kannattaa tietysti lähteä ensi vuonna ajamaan toi, ei se niin vaikea ole jos tämmöinen puolikuntoinen vanhuskin sen selvittää :).
lisäksi saatiin omat GXP (vai oliko se GPX) -viivat joilla pystyi hyvin ajamaan vaikkei karttaa alla ollutkaan.
No uskotaan sitten, eli vuoristoa on ollu. Olen katsonut kuvat, mutta eihän niissä korkeusmetrit näy. Teknisesti näytti helpolta. Lähtee voisi, mutta oli näemmä ihan hinnakas reissu. Milläs laitteella gpx-viivaa seurasit? Itselläni on se Garmin Oregon juuri sitä varten.
Entä olisko Suomessa mitään retkisuunnitelmia heinäkuulle?
Jos miehestä ei saa enempää irti niin mitenkä olisi kalusto? 29"?
Toi on hyvä pointti. Olen tuota miettinyt. Tahkolla oli hypisteltävänä pari mielenkiintoista Pivottia kaksiysinä senä yksi 650B SantaCrutsi.
29" vaikuttaa hevoselle mutta 650B... niin sitä pitää vielä miettiä, mutta se vaikutti ihan hyvälle. Tarkennuksena pitää sanoa että 29:stä kokemusta ei ole olenkaan joten olisi mukava päästä kokeilemaan Pivot 429 Carbonia tai LESiä kunnon maastossa vaikka parintunnin lenkillä.
FillaRilla
03.07.2013, 23.11
^Niin, kalustoonhan kannattaa satsata muutama tonni lisää ja sitä kehittää jos ei itseä pysty. Tai sitten treenaat ja harrastat vielä 30 vuotta kunnon nykyisellään pito tavoitteena ja toivot, että olisi silloin Tahkolla 70v-sarja. Sen voisit sitten voittaa, päätellen siitä, että Pogostan hiihdossa olisit 7-kymppisten sarjan voittanut muistaaksen kolmella minuutilla. Itse olisin ollut muutama vuosi sitten Pogostan ko. sarjassa vapaalla toiseksi viimeinen.
Itsekkin aikanaan crossia ajaessani reilu 3-kymppisenä B-luokassa ollenkaan pärjäämättä, ajattelin, että täytyy jaksaa veteraani-ikään asti, niin alkaa pärjätä. Vauhtini kun oli tuloslistoja selatessa suunnilleen veteraanien kärkiporukan tasoa. No, onneksi tajusin lopettaa ajoissa. Tai sitten kyllästyin. Ja kun en koskaan satsannut kalustoon sen enempää, (kuin mihin oli varaa) jäi ajasta ja ajamisesta hyvä muisto: Voi jossitella, että jos olis ollu kunnon vehkeet, niin kyllä mä olisin...
P.S. Tuo slogan kuvaa lajia mainiosti; vähän niinkuin avantouinti. Se tuntuu niin hyvälle jälkeenpäin. Eli avannosta poispäästyä:) Rauhallisemmin otettuna se on mukavaa jo ajellessa.
Onneksi olkoon Arto
löysin yhden kuvankin (https://plus.google.com/photos/117864638133860760755/albums/5895366282694013265/5895367451152979602?pid=5895367451152979602&oid=117864638133860760755)
Meridisti
04.07.2013, 10.43
Onneksi olkoon Arto
löysin yhden kuvankin (https://plus.google.com/photos/117864638133860760755/albums/5895366282694013265/5895367451152979602?pid=5895367451152979602&oid=117864638133860760755)
toinen kuva (https://plus.google.com/photos/117864638133860760755/albums/5895366282694013265/5895370054953307170?pid=5895370054953307170&oid=117864638133860760755)
Meridisti
04.07.2013, 15.21
...29" vaikuttaa hevoselle mutta 650B... niin sitä pitää vielä miettiä, mutta se vaikutti ihan hyvälle.
DH: 26"
Enska: 26 tai 650b ja 29" ehkä
XC yms: 29"
Musta alkaa tuntumaan että pitkille matkoille ei ole vaihtoehtoa jos ajalla ja sijoituksella on merkitystä => eli vain 29". Eikä se 29 välttämättä junalta tunnu jos runko ja tuunaus on kohdillaan (näin ainakin minusta tuntuu lyhyellä 29 kokemuksella).
Ite ajanut nyt vuoden tuolla 29. Voin suositella, enää ei paluuta ole vanhoihin kuvioihin. Arto milloin haluat koeajaa ton 29 Focuksen?
FillaRilla
05.07.2013, 01.40
^Älkääs ny kaverit hourailko. Kaluston vaihto tässä tapauksessa, kun on jo melko hyvää muutenkin, voisi vaikuttaa Tahkon aikaan vaikka 5%, mutta ei vaikuttaisi sijoitukseen listalla edes yhtä pykälää. Tai jos vaikuttaisi 10% (mitä ei varmasti tee), niin niin tekis sitten kait n. 10 sijaa, ja mitä sitten....? Kuitenkin jäis kärjelle 1½h. Ex-moottoriurheilun (se on oikeesti välinelaji) sisäpiiriläisenä tiedän, että - jos ei täysin lekalla kalustolla aja- kaluston parantamisella voi parantaa sijoitusta vain omalla tasollaan.
Arton suoritus oli joka tapauksessa vallan mainio ja yhtä hyvä tai parempi se on ens vuonnakin ja samalla samalla pyörällä. Ne fiilis jutut sillä "nopeemmalla" fillarilla on sitten eri juttu, mutta ei se kovin paljon aikaa tai sijoitusta paranna. Ihan yx paskan maku. Ainakin sijoitettuun rahaan nähden. Vanhat pyöräthän fillaristella tunnetusti jää kokoelmiin, eli myyntiarvo ei kustannuksia pienennä:).
Timben- ja munkin- lenkkikaveri mallorcan kevätleiriltä- käsittääkseni- kirjoittaa omasta Tahkostaan tässä: http://fillarillalepikkoon.blogspot.fi/ Ihan kirjoittaja takana lähtökuvassa on muuten ARJ:kin.
Ertsi ja Tom1.
Laitoin tulemaan yksityisviestin liittyen Syöte MTB 2013 tapahtumaan.
Viesti on tärkeä!!!! Jos se ei tullut perille niin soita. Jos et jostainsyystä ymmärtänyt viestiä niin soita :)
Kaikki puhelut käsittelen luottamuksella ja teen niistä yhteenvedon tietysti fillarin foorumille :)
Meridisti
05.07.2013, 22.44
^Älkääs ny kaverit hourailko..... vaikuttaisi 10% .....
...niin jos fat bikella ajetaan 180km kärkeen ei pyörä ole määräävä tekijä, mutta mielestäni kalusto ja sen rakentaminen on tämän lajin suola. Itse en ole koskaan ostanut kokonaista polkupyörää ja mielestäni osien speksaaminen on mukavaa ja kuuluu osaksi harrastukseen. Olen itsekkin omistanut kone enskan kilpailulisenssin muutaman vuoden ja tiedän, että sillä puolella ei ole menestys niin kalustosta kiinni. Moottoriurheilussakin (erityisesti rallissa) suomalainen menestys on johtunut siitä, että täällä porukka itse speksaa ja osaa säätää kalustonsa eikä ajeta pelkällä rahalla. Maastopyöräily ei ole kallista verrattuna mihinkään moottorikäyttöiseen versioon vaikka kalusto jää käsiin. PS. vaimo epäilee, että pyörät parittelee tallissa kun ne koko ajan lisääntyy ;)
edit:
no oli mulla 80-90-luvun vaihteessa muutama maantiekilpapyörä ostettu kokonaisena
FillaRilla
06.07.2013, 00.07
[QUOTE=Meridisti;2056455]...niin jos fat bikella ajetaan 180km kärkeen ei pyörä ole määräävä tekijäQUOTE]
[QUOTE=Meridisti;Musta alkaa tuntumaan että pitkille matkoille ei ole vaihtoehtoa jos ajalla ja sijoituksella on merkitystä => eli vain 29".QUOTE]
Siis onko merkitystä, vai ei? Se Fatbikella ajanut on kyllä aika sälli. Mahtoiko saada tänä vuonna "Pöljän Pojan"-palkinnon, niinkuin joku vuosi sitten sai Kari Veikkolanen ajettuaan sinkulalla 240:llä kakkoseksi.
Onhan se rakentelu ihan kivaa, jos sattuu tykkäämään, mutta rahaa kuluu kyllä fillarihommissakin ihan tarpeeksi. Vai kuulostaako 3-6Kilo€:n vehkeet halvoilta? Ei mun mielestä. Ja sen ruuvaamisajankin kun käyttää treenaamiseen, niin...
Vielä motukkahommin vertausta: Vielä 70- luvulla elettiin sankariaikaa, kuten http://www.youtube.com/watch?v=poO8VwKbQ_w&feature=related kertoo.Kun kaveri tuli mopokisan viivalle täyspaskalla pelillä ja voitti, se oli sankari. ( Ei kylläkään linkin kaveri ajanut paskoilla, mutta oli sankareitten sankari, rakensi niistä laitteistaan ihan omalla työllään MM:teen vieneen laitteen) Mites nykyään on. Tämä koskee myös MTB-kisoja. Kisan viimeisellä saattaa olla yhtä hyvä, tai parempi peli jalkojen välissä, kuin voittajalla. Ei ole kovin sankarillista enään, sanoisin. Paitsi mainutut puksuttelija ja sinkuloija ovat kyllä sankareita molemmat tyynni.
Onko huomenna lähtijöitä maastoon? Ja jos on niin moneltako? Varmaan maalikaupalta.
Kroppa on vielä Tahkon könyämisen jälkeen sen verran tuskainen että niskaan/lapaluiden väliin pistää ajoittain siten että pitkänmatkan jyystäminen ei
nyt kiinnosta. Lisäksi juoksukaan ei onnistu kun vasen akilesjänne vi....lee. Josko semmoisen kolomentuntisen nautiskelisi josta pualtuntia istuisi jossain mukavassa kuppilassa kahvilla ja samalla nauttien puolenmetrin mittaisen viinerin :) Näin tekee vain tosipyöräilijät.
Nyt on isännät aloittaneet keskustelemaan kalustosta ja rakentelusta. Hienoa. Ramikin on herännyt horroksesta eli hyvää huometa Rami :) En ota kantaa rengaskokoon muuta kuin sen että pikkupyöräiset alkaa olla historiaa. Suuntaus on isompiin rengaskokoihin ilman muuta mutta mikä vienee pitkässä juoksussa voiton, sen näkee. Toki kuljettajan koko (pituus) ja maasturin käyttötarkoitus määrää rengaskoon.
Tässä kuitenkin pari (2) 650B rintamalta varsin hyviä vaihtoehtoja:http://www.santacruzbicycles.com/bronson-carbon/
ja tässä toinen:http://www.ibiscycles.com/bikes/mojo_hdr650b/
No huomenna ajetaan jos ei muut niin ainakin minä
ErnoNykanen
06.07.2013, 17.45
Kyllähän minä ainakin maalikaupalle ysiltä aion ilmaantua. Löydän ne polut sieltä vähän paremmin paikallisten opastuksella, vaikka eilen aika hyvin tuli jo suunnistettua keinukallion nurkilla pieni iltalenkki. Mulla on vähän flunnsa painanu tällä viikolla mutta kyllähän toi henki alkaa jo kulkea siihen malliin, että pysyy varmaan jonon perässä.
Kalustokeskusteluun liittyen, seuraavan fillarin keulakulma tulee olemaan kyllä asteen tai pari loivempi kuin nykyinen pikkusen vajaa 70 :P Tai sitten vaan pidempi keppi tohon nykyiseen, mutta se taitaa vähän muuttaa ohjattuvuutta ennalta arvaamattomaan suuntaan.
Pitempi kahvilenkki ens viikonloppuna? Vois käydä esim Vuosaaressa aakkoskahveilla, lähtö ja paluu S-korven pohjoispäässä. Aikaa saa menemään 5-6h(helppo säädellä,polkuja riittää).Siirtymiä ei hirveesti oo joten vääntämistä riittää. Sateeton päivä kuitenkin, lauantai mulle parempi näillä näkymin. Olisko kiinnostuneita.
Huomenna en pääse, niinpä aamusella kävin s-korpea tutkimassa 3,5 h. Ja viime su 2 ja ti 4h. Jotain uutta jäi mieleen Bisa-Kalaj. pohjoispuolelta.
Pitempi kahvilenkki ens viikonloppuna? Vois käydä esim Vuosaaressa aakkoskahveilla, lähtö ja paluu S-korven pohjoispäässä. Aikaa saa menemään 5-6h(helppo säädellä,polkuja riittää).Siirtymiä ei hirveesti oo joten vääntämistä riittää. Sateeton päivä kuitenkin, lauantai mulle parempi näillä näkymin. Olisko kiinnostuneita.
Huomenna en pääse, niinpä aamusella kävin s-korpea tutkimassa 3,5 h. Ja viime su 2 ja ti 4h. Jotain uutta jäi mieleen Bisa-Kalaj. pohjoispuolelta.
Tämä kuulostaa hyvälle, mutta katsotaan tarkemmin ensiviikolla. Alustavasti mukana.
Huomenna ysiltä, maalikaupalla
Timbe(r)man
06.07.2013, 18.35
Kiinnostaa kovasti, mutta ei varmaa olenko maisemissa. Huomenna sen sijaan olisin tulossa.
FillaRilla
06.07.2013, 19.37
Onkosse nykyään ysiltä lähtö? Siis pyhäaamuna. Jaksaako Timbekin niin aikaisin? Ittee kyllä epäilyttää.
Timbe(r)man
06.07.2013, 20.16
Onkosse nykyään ysiltä lähtö? Siis pyhäaamuna. Jaksaako Timbekin niin aikaisin? Ittee kyllä epäilyttää.
No ei jaksaiskaan, mutta pakkohan se on, kun muut halusi. Mutta FillaRilla, kyllä jaksat huomenna sinäkin, kun nyt ja tässä päätetään etukäteen, että lenkin jälkeen oluelle.:rolleyes:
Fourtour
07.07.2013, 08.40
Toi olut -juttu toimii, mäkin tuun.
Tämä kuulostaa hyvälle, mutta katsotaan tarkemmin ensiviikolla. Alustavasti mukana.
Huomenna ysiltä, maalikaupalla
Hyvähyvä, tarkennellaan myöhemmin. Tuon (http://www.yr.no/paikka/Suomi/Etelä-Suomen_lääni/Vantaa/pitkän_aijan_ennustus.html) perusteella väh. kohtuukeliä, kun(jos) perjantaikin jo sateeton.
No uskotaan sitten, eli vuoristoa on ollu. Olen katsonut kuvat, mutta eihän niissä korkeusmetrit näy. Teknisesti näytti helpolta. Lähtee voisi, mutta oli näemmä ihan hinnakas reissu. Milläs laitteella gpx-viivaa seurasit? Itselläni on se Garmin Oregon juuri sitä varten.
Entä olisko Suomessa mitään retkisuunnitelmia heinäkuulle?
sorry että vastaus on viipynyt. seurasin reittiä Asuksen Anroid -kännykällä, muilla taisi olla juuri Garmin Oregonit. jos usein reittejä seurailee kannattaa olla joku Garminin tapainen laite joissa akun kesto on paljon parempi kuin kännykässä.
retken hinta taisi olla n 2350 ajoissa maksu -alennuksen kanssa. siihen sisältyi kaikki Madridin kentältä Lissabonin kentälle eli 16 hotelliyötä ja kaikki ruuat ja tavaroiden kuskaukset hotellilta hotellille joka päivä. sekä tietysti noi rettiviivat jotka mahdollistivat ajamisen vaikka yksin omaan tahtiin. rahaa paloi tuon lisäksi 160,- lähinnä virvokkeiden kuten kaakaon nauttimiseen. (päivällisellä muuten kaljat ja viinit sisältyivät tuohon 2350 summaan)
apropoo, missä olit 11.09.2001 kun kuulit päivän uutisen. se missä minä olin selviää tuolta (http://www.sports-tracker.com/#/workout/heccut/7rtrumjtdrnvqsg7). (en ollut Saloisten seurantalon vessassa.)
jk onkos lauantaina sellainen vauhti että voi pysyä perässä, siis lähietäisyydellä. kiinnostais lähtee.
jk2 lennot tietysti lisää tohon yllämainittuun
ErnoNykanen
07.07.2013, 22.33
Täältä löytyis kans lähtijä ens vkl pidemmälle lenkille. Päivä spelar ingen roll. Eihän se vesisadekaan nyt maailmaa kaada, jos elohopea pysyttelee 20 asteen päällä.
Tänään oli hyvä flunssasta palautumislenkki ja tiedänpähän nyt hyvän reitin Keravalta Mätikselle. Suuntavaisto ei mulla ole aivan viimeisintä huutoa nimittäin.
Ensi vkl:n pidempi lenkki myös kiinnostaa, jos a: heikkoja ei tapeta, b: saan kotoo luvan, ja tärkeimpänä c: saan konkelin kuntoon (rokkarin sid porsi tahkolla). :D
jk onkos lauantaina sellainen vauhti että voi pysyä perässä, siis lähietäisyydellä. kiinnostais lähtee.
Kylläkyllä,perässä pysyy helposti.. vauhti sellainen et kaikki viihtyy. Saishan siitäkin pienen sulan hattuun JOS löytyis sulle ajamaton polku eteläsuomesta:rolleyes:. Pientä tsäänssiä on Kalajärven itä-ja p-puolella jos et keväällä kaikkee ajellu ja jos sinne keritään. Ja tuli mieleen yks toinenkin.
Useampiakin kiinnostuneita- hyvä. Saadaan oikeen jono aikaseks.
FillaRilla
07.07.2013, 23.14
No ei jaksaiskaan, mutta pakkohan se on, kun muut halusi. Mutta FillaRilla, kyllä jaksat huomenna sinäkin, kun nyt ja tässä päätetään etukäteen, että lenkin jälkeen oluelle.:rolleyes:
No nythän kävi niin, että eksyin oluelle jo eilen, eli ennen lenkkiä ja nyt ei sitten kyennyt/ herännyt Mtb-lenkille, ennenkuin iltapäivällä pojan kanssa. Käytiin Mannissa ja hiihtomajalla. Olipa Manni melko raiskiolla. Ja majan mettäkin mukavasti kaventunut uuden asutusalueen tieltä:mad:. Poika oli muuten pari vuotta sitten 11-vuotiaana pari kertaa porukkalenkillä mun vanhalla jäykkäperä GF:llä ja taidettiin hämmästellä kaverin menoa. Samalla pelillä ajo nytkin ja täytyy sanoa, että iskä jää nyt ihan kohta peesimieheksi. Ikäeroa 44 vuotta ja käytännössä samoilla sykkeillä mentiin. Paitsi palautuksessa; nousujen jälkeen jätkällä syke samantien n. 100-110:ssä, kun meikäläisellä paukutteli vielä 140:n tietämissä. No, eilinen ennakkoon nautittu runsas lenkkiolutannos varmaan vaikutti 10-15 lyöntiä, mutta kumminkin... Näin fillaristina ahistaa, että Suomessa jääkiekko vie kaikki lahjakkaimmat urheilijanalut, niinkuin juniorinikin. Niin, siis joukkueensa nopein 30m:n nopeustissä(juosten), aikaa en muista, ja kestävin kestävyystestissä, 3000m aikaan 11.50. Aika erikoinen yhdistelmä fyysissä ominaisuuksissa.
Oli muuten maastoilu pitkästä aikaa melko mukavaa. Tiedä vaikka innostuis taas... Keskiviikkona 17.30 edelleen?
Ensi vkl:n pidempi lenkki myös kiinnostaa, jos a: heikkoja ei tapeta, b: saan kotoo luvan, ja tärkeimpänä c: saan konkelin kuntoon (rokkarin sid porsi tahkolla). :D
Tuosta (http://www.fillaritori.com/index.php?/topic/19048-radon-zr-race-70-29er-16/) konkeli kuntoon kerralla..
Oli muuten maastoilu pitkästä aikaa melko mukavaa. Tiedä vaikka innostuis taas... Keskiviikkona 17.30 edelleen?
On se mukavaa jos on mukavaa. Keskiviikkona juurikin tuohon aikaan.
Tuosta (http://www.fillaritori.com/index.php?/topic/19048-radon-zr-race-70-29er-16/) konkeli kuntoon kerralla..
Siinähän se olisi. :D
Jääpä sitten haaveeksi minun osalta vkl:n pidempi lenkki. Sain huoltoajan keulalle vasta heinäkuunlopulle. Spessulla ei viitsi lähteä rytyyttämään, joten kihnutan maantienlaitaa loppukuun.
Jääpä sitten haaveeksi minun osalta vkl:n pidempi lenkki. Sain huoltoajan keulalle vasta heinäkuunlopulle. Spessulla ei viitsi lähteä rytyyttämään, joten kihnutan maantienlaitaa loppukuun.
Mikäs se sinun ajopeli oikein olikaan 26" vai 29"?? En nyt muista.
Mulla olisi lainata sinulle 26":een sopiva Foxin 120 mm joustava keppi. Normaalilla 1 1/8" laakerilla. Se ei ole myynnissä, mutta lainata voin.
Siinä on ohuet öljyt sisällä kun se on tarkoitettu vain pakkaskeleille, mutta varmaan se toimii jotenkuten näillä pikkuhelteilläkin?
Se on tuossa irtaallaan joten voin se sinulle näppärästi ojentaa suoraan käteen vaikka keittiön ikkunasta :)
Mikäs se sinun ajopeli oikein olikaan 26" vai 29"?? En nyt muista.
Mulla olisi lainata sinulle 26":een sopiva Foxin 120 mm joustava keppi. Normaalilla 1 1/8" laakerilla. Se ei ole myynnissä, mutta lainata voin.
Siinä on ohuet öljyt sisällä kun se on tarkoitettu vain pakkaskeleille, mutta varmaan se toimii jotenkuten näillä pikkuhelteilläkin?
Se on tuossa irtaallaan joten voin se sinulle näppärästi ojentaa suoraan käteen vaikka keittiön ikkunasta :)
Kiitoksia tarjouksesta, mutta en taida uskaltaa ottaa, koska saan varmaan senkin sanomaan poks! :D
Kiitoksia tarjouksesta, mutta en taida uskaltaa ottaa, koska saan varmaan senkin sanomaan poks! :D
HöpöHöpö, se ei mene rikki. Toki valinta on sinun. Mutta jos ajamaan haluat päästä niin ratkaisu on tässä.
HöpöHöpö, se ei mene rikki. Toki valinta on sinun. Mutta jos ajamaan haluat päästä niin ratkaisu on tässä.
No, voisin minä ottaa sen lainaan. :D Laitaisitko vaikka yv:nä osoite ja aika milloinka sen voisi tulla noutamaan?
No hyvä jos keulaonkelma ratkeaa.Jos tuo nyt ei kuitenskaan käy siihen tai jtn, niin soita, jos kokeilis Sidin sit purkaa ja kattoo mitä se on syöny. Heculla ainakin tiivistesarja tarvittaessa,mulla öljyjä ym. Muutaman rokspoksin oon purkanu ja jotkut saanu jopa kasaankin..
Just tulin ajelemasta lenkin eteläosiota(Nybyg.tieltä et), kuivaa ja hyvää settiä siellä. Huomisen sateet jos parissa päivässä kuivuis niin avot.
Reitti siis hahmottunut ja mielessä-yks uus kallioinen polkukin löyty sopivasti . Tuo 5h ei kyllä taida riittää, 6 taitaa kuitenskin(ainaskin) mennä.
Jokos lähtöpäivää uskaltas lyyvä lukkoon? Olisko se Lauantai klo 9 Länsitien (http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=16000&srs=EPSG%3A3067&y=6691988&x=400505&lang=fi) P-paikalta? Pidetään toi sunnuntai vielä varavara päivänä.
Reitti siis reilusti polkuvoittoinen, matkaa joku 60 km, vauhti sopiva, aakkoskahvit tms Vuosaaressa, patukkataukoja tarvittaessa, mut "jatkuvan liikkeen taktiikalla" yritetään mennä. Iloista mieltä vielä säkillinen matkaan niin eiköhän sitten pärjää.
ErnoNykanen
09.07.2013, 22.49
Häh? Eihän toi lähtö ookaan maalikaupalla. Just ja just sinne osannu tää uuskeravalainen suunnistaa niin sitten tulee jo uutta koordinaattia. No kaipa toi Lumia osaa sinne onneks mun puolesta navigoida :) Vai lähteekö Järvenpäästä joku peloton tuonne suunnistamaan?
Häh? Eihän toi lähtö ookaan maalikaupalla. Just ja just sinne osannu tää uuskeravalainen suunnistaa niin sitten tulee jo uutta koordinaattia. No kaipa toi Lumia osaa sinne onneks mun puolesta navigoida :) Vai lähteekö Järvenpäästä joku peloton tuonne suunnistamaan?
aattelin lähteä Jäkestä pyörällä Koukkukallion ja Bölebergetin kautta. jos haluut messiin niin klo 07.30 vois treffata tossa (http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=4000&text=Jennin+bensis&srs=EPSG%3A3067&y=6697375&x=396046&lang=fi). osannet suunnistaa tonne :rolleyes:
ErnoNykanen
10.07.2013, 00.29
jos haluut messiin niin klo 07.30 vois treffata tossa (http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=4000&text=Jennin+bensis&srs=EPSG%3A3067&y=6697375&x=396046&lang=fi). osannet suunnistaa tonne :rolleyes:
Joo tuohon ehkä just ja just löydän :D Näillä näkymin siis 0730 siellä!
Nyt Antsu lankesi pahemman kerran
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=10693&d=1373458950
Eli nuorimman poitsun kanssa vietettiin eilen hissipyöräilyä.
Ensimmäinen kerta elämässä täysjoustoa kokeilemassa. Alle pistettiin Trekin Session ja paikkana Sappee. Pari tuntia meni totutellessa ja takajousta säädellessä. Kaikkiaan ajettiin 5h lippu yhden pysähdyksen taktiikalla. Nyt on molemmat kädet hapoilla sormenpäistä olkapäähän saakka.
Ikinä en olisi uskonut, että ajaisin pyörällä sellaista paikoista. Kaikki reitit mentiin sinisitä mustiin saakka ja hyppyrit myös. Mulla tuli hypyt normisti pöydälle ja parikertaa vahingossa meni alastuloon saakka. Poitsulla tietysti karkas ja veti lopuksi ison hyppyrin alastulon yli ja etupainoisena. Mahallaan tuli OTB:n jälkeen ainakin 5 metriä. Pyyhki pahimmat pölyt vermeistä ja sano että eikös taas jatketa. Mulle olis kyllä saanut soittaa medihelin.
Mulle maistu parhaiten ne metsä freeride rynkytykset. Loppua kohden vauhti vaan kiihty ja onneksi lippu loppu ajoissa, ennen kun puristusvoimat olisi totaalisesti loppuneet käsistä.
Tohon vois jäädä koukkuun ja varmaan kokeilen vielä toistekin.
Timbe(r)man
10.07.2013, 23.22
aattelin lähteä Jäkestä pyörällä Koukkukallion ja Bölebergetin kautta. jos haluut messiin niin klo 07.30 vois treffata tossa (http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=4000&text=Jennin+bensis&srs=EPSG%3A3067&y=6697375&x=396046&lang=fi). osannet suunnistaa tonne :rolleyes:
Minäkin ajattelin tulla mukaan retkelle ja vieläpä ajella pyörälla tapaamispaikalle, keveitä reittejä pitkin. Mutta kuinka Heccu noin aikaisin, 1½ tuntia ennen tapaamista?
No hyvä jos keulaonkelma ratkeaa.Jos tuo nyt ei kuitenskaan käy siihen tai jtn, niin soita, jos kokeilis Sidin sit purkaa ja kattoo mitä se on syöny. Heculla ainakin tiivistesarja tarvittaessa,mulla öljyjä ym. Muutaman rokspoksin oon purkanu ja jotkut saanu jopa kasaankin...
Eipä sopinut paikoilleen keula ei. :[ Kiitoksia tästäkin tarjouksesta, mutta toivon että keulassa on jotain takuunalaista (jota vahvasti epäilen) joten jään odottelemaan huoltoaikaa. Kiitoksia kuitenkin ARJ:lle ja Jukalle hienoista avuntarjouksista! Oikkeen syräntä lämmittää. :D
Meen lauantaina autolla lähtöpaikalle. 1 eturivin paikka vapaana.
Minäkin ajattelin tulla mukaan retkelle ja vieläpä ajella pyörälla tapaamispaikalle, keveitä reittejä pitkin. Mutta kuinka Heccu noin aikaisin, 1½ tuntia ennen tapaamista?
onhan se ehkä aikaisin mutta voipi sitten ajella rauhassa. ja tarkoitus olisi vielä ajella sieltä poiskin. sitten voidaan tulla minkä kintuista lähtee.
Timbe(r)man
11.07.2013, 12.45
onhan se ehkä aikaisin mutta voipi sitten ajella rauhassa. ja tarkoitus olisi vielä ajella sieltä poiskin. sitten voidaan tulla minkä kintuista lähtee.
Ok. Siinä tapauksessa ajelan lähtöpaikalle omaa tahtiani. Paluuta voi katsoa jaksamisen mukaan.
Ok. Siinä tapauksessa ajelan lähtöpaikalle omaa tahtiani. Paluuta voi katsoa jaksamisen mukaan.
Heccu ja Timbe. Jos meette ajamalla lähden mukaan pyörittelemään superrullaavilla Ardenteilla, jos passaa?
pikkasen taas aikataulurajoitteinen mutta nisukaffeet kyllä maistuis. Ajattelin jos tulis autolla, sitten kaffeelle polkuja pitkin ja
takasin jotain maantietä tms. kärrypolkua. Voisko tässä setissa sitten mennä vaikka 4h ?
pikkasen taas aikataulurajoitteinen mutta nisukaffeet kyllä maistuis. Ajattelin jos tulis autolla, sitten kaffeelle polkuja pitkin ja
takasin jotain maantietä tms. kärrypolkua. Voisko tässä setissa sitten mennä vaikka 4h ?
Pitäsköhän sitten viiä sun auto vaik Kuusjärvelle johon ehkä helpompi/lyhyempi suunnistaa takas tullessa? Tuossa (http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=16000&srs=EPSG%3A3067&y=6681586&x=397367&lang=fi) risteyksessä ollaan n 40min kahvin jälkeen, josta ehkä helpoin K-järvelle jos ei jo aikasemmin oo/tuu kiire. Reilu 2,5h menee joka tapauksessa alas menoon
Jos siis Kuusiksella 8:30 niin mennään sit mun autolla sieltä lähtöpaikalle, miltäs kuullostais?
Timbe(r)man
11.07.2013, 23.13
Heccu ja Timbe. Jos meette ajamalla lähden mukaan pyörittelemään superrullaavilla Ardenteilla, jos passaa?
Passaa tietenkin. Heccu kylläkin siis lähtenee n. tunnin minua aiemmin. Minä ajan rauhallisesti suoraa ja helppoa reittiä, asvalttia ja hiekkateitä, n. 19 km tapaamispaikalle. Lähtö Jpään ABC:ltä klo 7.55. Mukaan saa tulla muutkin halukkaat erikseen ilmoittautumatta.
Jukka, kuulostaa hyvältä. Nähdään kuusijärvellä 8.30
oon varmaan n 0645 Casinon risteyksessä. mulla on Ardentti edessä ja sehän rullaa hyvin. olisin tilannut taakkekki mutta oli BDstä loppu 2,4set.
täytyy laittaa parit herätyskellot soimaan että herää varmasti :cool:
oon varmaan n 0645 Casinon risteyksessä. mulla on Ardentti edessä ja sehän rullaa hyvin. olisin tilannut taakkekki mutta oli BDstä loppu 2,4set.
täytyy laittaa parit herätyskellot soimaan että herää varmasti :cool:
645 ex casino OK eli sieltä sitten menoxi.
Reitti siis reilusti polkuvoittoinen, matkaa joku 60 km, vauhti sopiva, aakkoskahvit tms Vuosaaressa, patukkataukoja tarvittaessa, mut "jatkuvan liikkeen taktiikalla" yritetään mennä. Iloista mieltä vielä säkillinen matkaan niin eiköhän sitten pärjää.
Kiitoksia kaikille kahvittelijoille mukavasta S-korpipäivästä. Aikalailla speksien mukainen lenkki saatiin aikaseksi. ST ei vielä päivitä lenkkiä palveluun joten jäljen lisäilen myöhemmin. Mut 60km, 6h20min kok.aika, ei minkäänlaisia kalustovaurioita, muutama mukkelis makkelis, keli loistava,polkuja riittävästi, nauruakin kuulu vielä autolla lopuksi niin eipä voi muuta sanoa kuin että maastopyöräily on hieno laji.
Kiitoksia kaikille kahvittelijoille mukavasta S-korpipäivästä. Aikalailla speksien ja mukainen lenkki saatiin aikaseksi. ST ei vielä päivitä lenkkiä palveluun joten jäljen lisäilen myöhemmin. Mut 60km, 6h20min kok.aika, ei minkäänlaisia kalustovaurioita, muutama mukkelis makkelis, keli loistava,polkuja riittävästi, nauruakin kuulu vielä autolla lopuksi niin eipä voi muuta sanoa kuin että maastopyöräily on hieno laji.
suurkiitokset Sipoonkorven reitin rakentajalle ja muulle seurueelle :). vauhtikin oli ihan mukiinmenevä :rolleyes:. Ernolle tsemppiä, kyllä se siitä kun tulee vaan niitä kilometrejä kerättyä tarpeeksi. Jäkestä Jäkeen kilometrejä tuli 104 ja pyörämittariin ajoaikaa 7 t ja 14 min.
laitan kans reittiä kuvineen kun ST rupee toimimaan.
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=10722&d=1373727517
ErnoNykanen
13.07.2013, 19.51
Joo kiitokset vaan munkin puolesta, oli kyllä loistavat reitit käyty scouttaamassa etukäteen. Harmillisesti oma meno tyssähti seinään pari kilometriä ennen maalia, mutta kevennettyä reittiä pitkin pääsi sinnekin raahautumaan. Jukalle vielä suurkiitokset shafööraamisesta kotiin, kun maantienkin pyörittely oli tuossa vaiheessa jo melkoisen taistelun takana. Eihän tähän surkeaan kuntoon muu lääke tietysti auta kuin lisää ajoa!
Joo kiitokset vaan munkin puolesta, oli kyllä loistavat reitit käyty scouttaamassa etukäteen. Harmillisesti oma meno tyssähti seinään pari kilometriä ennen maalia, mutta kevennettyä reittiä pitkin pääsi sinnekin raahautumaan. Jukalle vielä suurkiitokset shafööraamisesta kotiin, kun maantienkin pyörittely oli tuossa vaiheessa jo melkoisen taistelun takana. Eihän tähän surkeaan kuntoon muu lääke tietysti auta kuin lisää ajoa!
Eipä kestä. Harrastustunnit kuitenkin huomioiden vois sanoo että hieno suoritus, reitti kuitenkin aika raskas ja pitkälti polkuvoittoinen.
Timbe(r)man
13.07.2013, 22.33
Jäi vähän alle sataan kilometriin, mutta kotiin tullessa olin sitten niin poikki, että piti ottaa unet edes suihkussa käymättä. ARJ ja Heccucin jättivät minut Ristinummella. On kyllä Sipoonkorpi hieno, toivottavasti sitä ei rakennusmaaksi varastella pala kerrallaan.
Tällainen jälki (http://www.gpsies.com/mapOnly.do?fileId=sbrvgqpnjqouhlem&isFullScreenLeave=true)jäi minulle.
Tässä sama Google earth - esityksenä (http://www.gpsies.com/mapOnly.do?fileId=sbrvgqpnjqouhlem&mode=kmlTour), kellä on se asennettuna.
Kiitos Jukka, tarjoilu parkkipaikalla olivat huipennus.
Kiitos Jukalle. Mahtava Reitti ja hieno meininki.
Garmminin jälki tässä: http://connect.garmin.com/activity/342124821
Tahkon 180:n jälkeen olo oli hieno ja sai yön nukuttua hyvin. Mudda Mudda tämän eilisen lenkin jälkeen oli kroppa ihan tulessa.
Viime yönä en juuri nukkunut kun jokapaikkaan koski aivan perhanasti. Lenkki meni hienosti läpi jopa kepeästi, mutta jälkikivut oli kovat.
Radanvarsitiellä hieman heccun kanssa pyöriteltiin myötätuuleen joten siinä meni lippa tankoon ja kadenssi 200:aan.
Paha olo lenkin jälkeen johtuu vain siitä että huono kunto irtaantuu kropasta eli vaarallista se ei tietenkään ole kenellekkään.
^Komppaan edellisiä, kiitokset Jukalle todella hienosta retkestä. Se oli kyllä maastopyöräilyä parhaimmillaan !!
Hieno suoritus Ernolta, reitti ei ollut todellakaan helpoimmasta päästä. Itehän poistuin jo sotungin
tienhaarassa ja yllätys yllätys osasin suunnistaa kuusijärvelle ;)
Hyvän näköisen kiepin teitte eilen. Minä olen kärsinyt turistiripulista tässä muutaman päivän, joten ei tarvinnut edes miettiä mukaan lähtemistä. Kätevää sairastua näin kotiin tultua, ettei reissu mennyt piloille :rolleyes:
Heccu teki aikamoisen retken Espanjan maalla. Leipäkoneen seuraavasta haltijasta ei liene epäselvyyttä. Täytyisikin varmaan pikku hiljaa ruveta varailemaan Huilin paljuosastoa pikkujouluja varten, ettei taas jäädä näppejä nuolemaan.
Minä kävin vähän pohjoisemmassa Espanjassa viihtymässä pari viikkoa. Sikäli, ettei meillä ollut reissun kulun suhteen sen suurempia suunnitelmia, reissu meni ihan suunnitelmien mukaan. Välillä jotain päiväohjelmia kehiteltiin, mutta niitä harvemmin sitten noudatettiin. Paljon nähtiin ja paljon enemmän jäi näkemättä. Asturias on upea lomakohde ihan lomailuun, mutta englannilla ei pitkälle pääse; edes hotelleissa ja ravintoloissa ei yleensä pärjää ilman espanjan kielen taitoa. Vaimo onneksi osasi toimia tulkkina ja itse opettelin ne selviämisen kannalta tärkeimmät lauseet: "Café con leche grande, porfavor" ja "Sidra, porfavor".
Ainut kiveen hakattu suunnitelma oli kolmepäiväinen maastopyöräilysessio Ubiñan kansallispuistossa oppaan kanssa. Sekin meni ihan kaavan mukaan; perjantaina kun saavuin lähtöpaikalle, menimme hörppimään kaffeet ja katselemaan reittisuunnitelmia tietokoneen ruudulta. Sen jälkeen purin pyörän sekä muut kamat autosta ja menin asentamaan piilareita silmiin. Kun palasin opas tuumasi, että pyörästä päätellen taidat tykätä räädeistä alamäistä. Minä tietysti innokkaasti nyökyttelemään, joten ensimmäinen muutos reittiin tehtiin siinä saman tien; fillarit autoon ja ensimmäinen siirtymähenkinen osuus sen kyydissä ja ajoreitin varrelle löytyi "viralliseen" reittiin kuulumaton ränni, jota epäilin rakennetuksi dh-radaksi, mutta oli kuulemma ihan "luonnollinen" karjapolku. Seuraavat päivät etenivät yhtä tarkasti alkuperäisiä suunnitelmia noudattaen :rolleyes:
Viralliseen reittiin kuuluvat alamäetkin olivat mahtavia. Seutu on todella kivikkoista, joten termit "rock garden" ja "baby heads" ovat nyt todella konkretisoineet minulle ja entiselle takavaihtajalleni (RIP). Oman elementtinsä toivat myös lehmät, hevoset ja paimenkoirat, jotka pimeiden mutkien takana vaanivat pahaa aavistamatonta pyöräilijää. Nousu- ja laskumetrien suhde oli hyvä. Jäljet: yks (http://connect.garmin.com/activity/342172193), kaks (http://connect.garmin.com/activity/342172149), kolme (http://connect.garmin.com/activity/342172102). Viimeisenä päivänä myös "kova ylämäki" sai uuden merkityksen; kapusimme noin tuhat nousumetriä (1000m) yhteen soittoon jättäen huimat kymmenen kilometriä (10km) taaksemme! Kaikki tämä nautinto alle kahdessa tunnissa (<2h)! Se oli Mäki.
Jaa niin, tulihan siellä rannikollakin vähän ajettua, mutta ei mitään kummoista. Heti majoituksen takapihalla oli ihan kiva polku alas rantaan (korkeusero ~90m, 650m matkalla). Siinä oli hyvä tehdä mäkivetoja; 1,5 - 2min alas, 7min takaisin ylös :rolleyes: Kävin myös ajelemassa parin paikallisen kanssa, mutta se oli semmoista perus jäykkäperäilyä.
Pari fotoa:
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=10729&d=1373807656
"Kotirannan" polun pää. Tuosta oli vielä muutaman metrin tiputus alas asti, mutta pyörän kanssa en sinne uskaltautunut. Enkä jalankaan sitten mennyt.
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=10736&d=1373813445
Tulosuunta samasta paikasta kuvattuna.
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=10731&d=1373808872
Sama polunpää vähän ylempää kuvattuna.
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=10732&d=1373811322
Sama ranta, toinen suunta.
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=10737&d=1373813880
Luu.
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=10738&d=1373815969
Niitä mutkien takana vaanivia elikoita.
Ulkomaan reissaajia näemmä useampia, hyvää settiä sielläkin.
Kiitoksia tullut mahottomasti s-korpipäivästä- kyl taas jaksaa olla kartan kanssa hyttysyöyttinä..:).
Osa kiitoksista tietty tuonne Hecun suuntaan, tuo Vsaari L-mäki-Kehä3 esmes suoraan lainattua.. osa käyty yhdessä kartoittamassa, ja muutaman kerran käyny tuolla ihan issekseen eksyilemässä. Mut hyvä et kaikille maistui, reitti kyl mahtava munkin mielestä. Tuohon saa helposti vielä 10 km lisää lähtö/maalipaikkaa muuttamatta, jos niikseen. S-korpi kyllä mahtavassa(kuivassa) kunnossa, tuonne varmaan täytyy mennä uudestaan kun kerkiää.
ertsin hienojen kuvien innoittamana laitan tämän päivän lenkiltä kännykkäfoton ihan Järvenpäästä
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=10756&d=1373867551
jos joku arvaa/tietää kuvanottopaikan niin tarjoon pullakahvit :cool:
jk toi puu tossa vasemmalla on kataja
Takavaihtaja tosiaan otti siipeensä reissussa ja korvaavaksi tuotteeksi kaikista yhdestä vaihtoehdosta valikoitui Alivio. Vaikka Alivio onkin laadukas ja luotettava vaihtaja, olen ajatellut laittaa sen hyllyyn varaosaksi tulevia taka- ja kiveniskuja varten. Samallahan tarjoutuu tilaisuus päivittää voimansiirtoa muodikkaaseen 10-/11-nopeuksiseen aikaan!
Kertokaapa nyt Totuus,
- tarvitsenko 11 vaihdetta vai riittääkö 10?
- kumpi on parempi, Shimano shadow plus vai Sram type2?
- pärjäänkö ihan oikeasti ilman ohjuria, jos lätkäsen eturattaaksi RaceFacen tai Work Componentsin XX-1 -tyyppisen Narrow Wide -eturattaan?
Timbe(r)man
15.07.2013, 22.58
ertsin hienojen kuvien innoittamana laitan tämän päivän lenkiltä kännykkäfoton ihan Järvenpäästä
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=10756&d=1373867551
jos joku arvaa/tietää kuvanottopaikan niin tarjoon pullakahvit :cool:
jk toi puu tossa vasemmalla on kataja
Olisko Lemmenlaakson eteläpään pellonreunaa?
Kävit siten hakemassa oikean kuvarastin juuri kun meinasin tänään sen mennä noutamaan. Olis ollut tuttu paikka, mutta kun ei ole tullut Kuvarastifoorumia seurattua, muuten olisi voinut poiketa noutamaan sen jo aiemmin, vaikka Sipoonkorvesta palatessa.
Olisko Lemmenlaakson eteläpään pellonreunaa?
Kävit siten hakemassa oikean kuvarastin juuri kun meinasin tänään sen mennä noutamaan. Olis ollut tuttu paikka, mutta kun ei ole tullut Kuvarastifoorumia seurattua, muuten olisi voinut poiketa noutamaan sen jo aiemmin, vaikka Sipoonkorvesta palatessa.
ei oo. on motarin länsipuolella ja luulen ettei tota ole muut ajaneet kun ei oikein ole millään "reitillä". pellon reuna on kyllä kyseessä.
eihän sua mikään estä hakemasta tota uutta kuvarastia jonka laitoin :rolleyes:
Onks Manninmetän polku ajettavissa?
Rautapelto
16.07.2013, 07.03
- pärjäänkö ihan oikeasti ilman ohjuria, jos lätkäsen eturattaaksi RaceFacen tai Work Componentsin XX-1 -tyyppisen Narrow Wide -eturattaan?
Totuudesta en tiedä mutta mulla on shadow plussa ja worksin ratas, kerran pudonnut kun oli pienellä rattaalla takana ja ajoin syvään notkoon. Yläohjuri vois olla jees. Jos otat 11-pykälää saat toki isolle pyöräko'olle sen pienenkin välityksen (ethän sä nytkään grannyä tarvii).
Onks Manninmetän polku ajettavissa?
en oo käyny mutta kuulemma aika rytöä on
Totuudesta en tiedä mutta mulla on shadow plussa ja worksin ratas, kerran pudonnut kun oli pienellä rattaalla takana ja ajoin syvään notkoon. Yläohjuri vois olla jees. Jos otat 11-pykälää saat toki isolle pyöräko'olle sen pienenkin välityksen (ethän sä nytkään grannyä tarvii).
11-pykälää taitaa kustantaa aika paljon... Suomessa olen pärjännyt 2x9 -setupilla välityksillä 34/11-34 (muistaakseni). Välillä on kyllä ollut pienempääkin välitystä ikävä. Esim. Messilän enskassa kun piti kihnutella yks siirtymä. Taidanpa kallistua XT shadow plussaan ja 11-36 pakkaan, edessä 34/11 on riittänyt siirtymillä paremmin kuin hyvin. tai jos laittaiskin 32:sen eteen, hmm.
Bashringistä en uskalla luopua, joten yläohjuri ei taida oikein olla optio. Vai tietääkö joku jonkun bashring-yhteensopivan version olemassa olosta? Tähän asti olen käyttänyt etuvaihtajaa yläohjurina, sinänsä pa$ka, mutta mahdollistaa ketjun nostamisen helposti, kun se tippuu :rolleyes:
Rautapelto
16.07.2013, 13.30
Bashringistä en uskalla luopua, joten yläohjuri ei taida oikein olla optio. Vai tietääkö joku jonkun bashring-yhteensopivan version olemassa olosta?
Tommonen ohjuri vois olla bueno http://www.fillariosa.fi/epages/fillariosa.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/20120930-11092-151329-1/Products/MRPAMG/SubProducts/MRPAMG-BB2832
32-piikkinen edessä luulis piisaavan ainakin alkuun, kyllä silläkin kai liki neljääkymppiä sotkee...
Tommonenki vois toimia http://www.hopetech.com/page.aspx?itemID=SPG430
Toi MRP ei istu Nineriin (tai sitten istuu, toihan on näemmä joku uutuusmalli). Toi Hopen putkeen kiinnitettävä vois olla aika passeli. Mulla itseasiassa on hyvin MRP:n kaltainen e-13:sta ohjuri, joka ei istu koska pikkurattaan pulttien paikat hinaa vastaan. Joskohan jättäisi eturattaan vaihtamatta ja viimein orientoituisi hieromaan ne nypykät poies...
Petterii
16.07.2013, 17.15
Pengoin tallia ja sieltä löytyi yhdet käyttämättömät 661 polvisuojat. Olisko jollain niille käyttöä? Jonkun noutopalkkion jos toisi niin saa viedä mennessään. Mallia en muista, mutta koko varmaankin jotain medium luokkaa. Saa tulla sovittamaan.
Timbe(r)man
17.07.2013, 12.54
Tänään lähtijöitä lenkille 17.30?
Timbe(r)man
18.07.2013, 13.22
No olihan meitä eilen sentään kolme.
Kysymyksiä pyöränippelitekniikanhallitseville:
Ketju ronksuu usein ilkeästi kun vääntää kunnolla ja se on todella v-mäistä kun en halua rähmälleni tankoa vasten. Samoin usein vaihtaessa.
Ajattelin, että ovatko ketjut + rattaat kuluneet. Ehkä ovatkin, mutta kiekon irrotettuani huomasin, että vapaaratttaassa on väljyyttä niin että koko rataspakka heiluu hivenen. Onko se asiallista ja voiko se aiheuttaa ketjujen pommpimisen?
Tämä voi liittyä siihen, että navassa oli ongelmia ja paikallinen pyöräliike korjasi "liimaamalla" laakerit ja ilmoitti, että napa on lopussa ja korjauskelvoton.
Onko kellään hyviä ehdotuksia joko uudeksi takanavaksi tai kokonaan uudeksi takakiekoksi? Tubeless ready tai UST pitää olla ja 6-pulttikiinnitys on nykyjarrulevyssä.
Toisaalta, olisko kellään hyviä ehdotuksi 29" täysjoustopyöräksi? Sellainen vähän pidempijoustoinen, mutta kevyt ja edullinen, tietenkin:).
^Just joku viikko takaperin metsästin mystistä ronksunaa ja syyksi paljastui pikkaisen löystymään päässyt rataspakka. Eli ei ole asiallista. Heiluuko siinä tosiaan koko vapaaratas vai oisko vain pakka löysällä?
Petterii
18.07.2013, 14.19
Millasia ongelmia navassa oli ja kertoiko miksi piti liimata?
Timbe(r)man
18.07.2013, 15.38
Pakan kireyden tarkistin, eli siitä ei kiinni.
Kyseessä on Bontragerin napa, joka alkoi väljyyttään heilua (siis ei vapaaratas vaan koko napa akselin suhteen väljä) ja sanoivat, että laakerien "paikka" oli niin kulunut, ette laakerit piti liimata kiinni. En ole koskaan avannut tällaista napaa, jossa konelaakerit, niin en kovin hyvin ymmärrä sen rakennetta.
Rautapelto
18.07.2013, 15.57
Kyseessä on Bontragerin napa, joka alkoi väljyyttään heilua (siis ei vapaaratas vaan koko napa akselin suhteen väljä) ja sanoivat, että laakerien "paikka" oli niin kulunut, ette laakerit piti liimata kiinni. En ole koskaan avannut tällaista napaa, jossa konelaakerit, niin en kovin hyvin ymmärrä sen rakennetta.
Tuossa aika tyypillinen napa jossa konelaakerit http://www.hopetech.com/webtop/modules/_repository/documents/PROIIREARassy.PDF
Vaatii navan särkymisen että laakerinpaikka väljistyy koska laakerin ulkokooli on paikoillaan navan runkoon nähden. Petteriilläähän oli muistaakseni jotain kokemusta Bontragerin napojen kestävyydestä. Jos laakerit on liimattu piäis olla vielä kuitenkin purettavissa.
Timbe(r)man
18.07.2013, 17.28
Vaatii navan särkymisen että laakerinpaikka väljistyy koska laakerin ulkokooli on paikoillaan navan runkoon nähden.
Jotain tämäntyyppistä ihmettelin itsekin.
Se vapaarattaan liike on sen verran pieni, etten ole ihan varma, onko se ylimääräistä.
No, alkaa vaikuttaa kuitenkin siltä, että uusi napa/kiekko saattaisi olla paras ratkaisu. Sitä napaa oli jo aiemmin korjattu toisessakin lähes paikallisessa liikkeessä. Silloin lopputulos oli aluksi se, että kun linkun kiristi kiinni, pyörä ei enää pyörinyt. Sitten vaihdettiin taas jotakin osia.
Vanteessa on sitten 28 pinnaa. Onko se jotenkin poikkeuksellinen määrä, kun nopealla katsannolla navoissa näyttää olevan yleensä 32 tai 36?
Toisaalta, olisko kellään hyviä ehdotuksi 29" täysjoustopyöräksi? Sellainen vähän pidempijoustoinen, mutta kevyt ja edullinen, tietenkin:).
Tiedossa on vain pidempijoustoinen 26" se jolla teit ne tyypitkin. Olen itse myös suunnitellut samaa asiaa eli siirtyä isopyöräiseen.
PS. Täällä savossa on vallan kelpo kesäkeli. Lämpötila on nippanappa plussan puolella ja vettä sataa aivan saatanasti:(
ErnoNykanen
18.07.2013, 21.09
No olihan meitä eilen sentään kolme.
No hyvä, että kolme sentään, mulla on vähän aikataulurajoitteita viikolla, kun pitää kymmeneltä illalla olla töissä niin kävin itse tekemässä lenkin kuusijärvelle Heccun ja ARJ:n kanssa viime lauantaina mentyä reittiä soveltaen. Pulahdus oli virkistävää.
Halpa pyörä on katsojan silmissä, mutta Spessulta tulee nyt 150 mm kaksysi (http://www.vitalmtb.com/photos/member/2014-Specialized-Stumpjumper,6019/Stumpjumper-Comp-EVO-26-Alloy,59356/iceman2058,94) ja Trekin Remedy (http://www.trekbikes.com/us/en/bikes/mountain/technical_trail/remedy/remedy_7_29/#) on kai jossain määrin vastaava. Remedystähän tulee nyt syksyllä myös 650b-versio. Mun pyörätuntemushan on luonnollisesti aika rajallinen, mutta sitten joskus kun oma täpäri tulee hankintaan niin jotain ton suuntaista tällä hetkellä ajatuksissa. Toisaalta ehkä vähempikin jousto riittäis ainakin itelle niin jää energiaa enemmän siihen polkimiseen ja pysyis teidän perässä...
Petterii
19.07.2013, 09.32
Petteriilläähän oli muistaakseni jotain kokemusta Bontragerin napojen kestävyydestä.
Juu, mutta mulla rupes vapaaratas pyörimään tyhjää. Parinkorjauskerran jälkeen lensi roskiin ja tillalle laitettiin Hopen napa.
St0neyNut1
19.07.2013, 12.52
Vaikka asia ei minulle kuulukaan ja en ole Bontyn napoja koskaan purkanutkaan. Nii olen itse vaihtanut konelaakerit täpärin linkustoon(12kpl laakereita), Weldtechin takanapaan, Dabombin DH takanapaan, Mavicin Crossride etu/takanapoihin ja Hadleyn takanapaan. Olen huomannut että ajan kanssa nuo konelaakerit hävittää vaseliinit laakerista/ vaseliinin sekaan menee kosteutta ja muuta roipetta. Jonka takia vaihdan vaseliinit kerran vuoteen kaikkiin konelaakereihin. Viime vuonna jouduin sitten uusimaan kaikki täpärin konelaakerit koska ajan myötä ne kuulat mitkä on laakerin sisällä "hioo" sitä laakerin sisäpuolta väljäksi(vaikka vaihtaa vassut säännöllisesti). Asiaan :) Jos sulla oliskin käynyt niin että laakereista on loppunut vaseliini/vaseliini on ollut täynä moskaa. Jolloin kuulat ovat hioneet laakerin sisäpintaa, laakerin sisään on muodostunut metalli pölyä joka on lopuksi jumittanut laakerin. Tällöin laakeri on alkanut pyörimään laakerin pesässä ja hionut pesän väljäksi. Jos laakerinpesä on liian väljä(asennus ja irroitus hoidetaan kylmäsprayllä kutistamalla) uuden konelaakerin on voinut vaan tiputtaa pesään mutta se ei "tarraa" kiinni pesään. Ainoa millä sen saa pitämään on liimaamalla. Nyt on liimat pettänyt ja laakerit on hienoot pesät niin isoiksi että laakerit pääsee heilumaan. Akselihan menee laakereitten läpi, mutta koska laakerit eivät ole kiinni pesässä heiluu koko akseli kaikkine kilkkeineen. Olisko tarpeeksi vaikeesti selitetty :D
Kuvassa täpärin päälinkuston laakerit(4kpl) ja etu/takanapojen laakerit(2kpl per pää) :)
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=9390&d=1356786846
Timbe(r)man
19.07.2013, 13.05
Vaikka asia ei minulle kuulukaan
Olisko tarpeeksi vaikeesti selitetty :D
Täällä asiat kuuluvat kaikille joita ne kiinnostavat.
Ja oli hyvin selkeesti selitetty. Saman ilmiön olen kokenut kampilaakereissa: eli kun laakeri on jo jumittunut niin läpi menevä akseli alkaa pyöriä laakerin keskellä ja akselin pinta on kulunut, ei onneksi piloille asti.
Mitä tästä oppii? Pitäisi itse osata kaikki hommat hoitaa. No nyt on etsinnässä uusi napa/kiekko tai kokonaan uusi pyörä.
Tämä tulee, ehkä vähän puskista, mutta miten tässä ympärisössä on polkuja joissa pyöräillä? Alkaa vähän tuo Ristikivi, Mätäkivi ja Hyrylän urheilpuiston takana oleva entinen armeijan alue käymään tylsäksi kun kaikki polut koluttu jo useaan kertaan.. :) Todella vähän tuntui noista maastolenkeistä löytyvän infoa, pl. Helsink tai sitten oli vain huonot hakusanat..
St0neyNut1
19.07.2013, 13.16
Ja oli hyvin selkeesti selitetty. Saman ilmiön olen kokenut kampilaakereissa: eli kun laakeri on jo jumittunut niin läpi menevä akseli alkaa pyöriä laakerin keskellä ja akselin pinta on kulunut, ei onneksi piloille asti.
Mitä tästä oppii? Pitäisi itse osata kaikki hommat hoitaa. No nyt on etsinnässä uusi napa/kiekko tai kokonaan uusi pyörä.
Juu tuohan se on et kaikki kuluu jossain vaihees vaihto kuntoon :( Tietty jos ei polkis pyörällä nii sit se olis niiku ikuinen :) Ei nuo pyörän huollot ole vaikeeta, kaiken muun osaan nykyään paitsi Elkan iskarin huollon ja sen kyllä jätän Fillariosalle. Tuo joka vuotinen vassun vaihto on siit hyvä et samal tulee tarkastettua laakereitten kunto. Osta Hadleyn napa jos on takanavasta kyse. On tosin suolanen hinta mut on kyllä sit sen veronenkin. Tietty tuo uusi pyöräkin on vaihtoehto.
^nopeita liikkeitä kun kyse pyöristä. Bontragenin vapaaratas kosahti itellä 2v. sitten heti uudesta pyörästä. Pyöri tyhjää ja
uutta osaa odotteleen takuuseen..No se olis kestänyt ja siinä kohtaa tuli mieleen että pitää olla tietenkin "varakiekot" kumpaakin päähän.
Vapaaratas tuli kuntoon lopulta purkamalla myyjäliikeessä, oli haukannut jotain likaa sisään. Sen jälkeen on sekin toiminut ihan ok.
ErnoNykanen
21.07.2013, 08.35
Ei taida tänään pystyä pääsemään maalikaupalle, kun töistä vasta tulin ja vähän väsy painais.
Tämmönen (http://connect.garmin.com/activity/345799479) ajeltiin neljistään tänään. Yksi ihan uunituorekin naama oli lenksulla, tervetuloa vaan tätäkin kautta.
Hyvä lenkki oli, vaikka loppumatkasta aloittelijaa alkoikin hieman hapottamaan. Kiitos lenkkiseurasta!
Hyvä lenkki oli, vaikka loppumatkasta aloittelijaa alkoikin hieman hapottamaan. Kiitos lenkkiseurasta!
Tervetuloa lenkeille !
Tarkastin vanhasta jäljestä. Se mun pisto sinne pusikkoon ei ollutkaan tuttu polku. Hyvä ettei sinne lähdetty, vaikka
toki siitä pyöräkalliolle olisi päästy :rolleyes:
ErnoNykanen
21.07.2013, 18.35
Tervetuloa, itse olen myös vastikään vasta porukkaan puolikuntoisena liittynyt, mutta ei nää koskaan oo vielä metsään jättäneet ;)
Timbe(r)man
22.07.2013, 20.38
Tässä (http://www.actionsports.de/de/Komponenten/Rahmen/Rahmen-MTB/Fun-Works-S-Light-Carbon-twentyniner-2013-29er-Rahmen-995g::54805.html)olis täysjäykkismaasturiin sattumalta vastaan tullut halvahko ja kevyt aihio, alle kilo. Oiskohan tommoinen Fun Works mistään kotoisin? Ilmeisesti kyse on Actionsports-putiikin omasta merkistä. Edes pyörän runkoon teipatuilla nettisivuilla ei ole mitään sisältöä vielä.
Mitä mieltä olette? Voiko halvalla saada hyvää?
Osta pois ja kokeile, sillähän se selvii:)
tunnelmakuvia ulkomaanmatkalta melkein Ruotsiin asti
Föri tuli tutuksi
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=10800&d=1374597647
ihan autenttinen tilanne eikä tosiaan ainoa
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=10799&d=1374597551
välillä maisema-ajelua kun loppui puhti kallio-kivikko-juurakko-ylä-alamäki-ajeluun
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=10798&d=1374597512
sitten taas tehtiin tutkimusmatkailua paikallisoppaallekin uusiin maisemiin
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=10801&d=1374597796
MTB Green Racen (http://mtbgreenrace.sporttisaitti.com/) reitille hukkasin ST-kännykkäni :mad: huomaa muuten kisan (31.08.13) pääpalkinto
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=10802&d=1374597942
neljän päivän, 450 km ja n 40 tunnin ajon jälkeen piti vähän rentoutua
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=10797&d=1374597437
huomaa optinen muutos pyörän asennossa :rolleyes: (onneksi ei ollut kalian aihettama näköharha kun kamerakin näki samalla tavalla)
jk (http://www.sports-tracker.com/#/workout/heccut/e6igjea5prs86de9)
ErnoNykanen
23.07.2013, 21.49
Mites huomenna 1730 lähtö? Voisin yrittää parituntisen setin tulla ajelemaan tai vähän pidemmän jos sattuu pääsemään sitten pois kyydistä lähempänä Keravaa. Ajovajetta, kun ei vkl tullut pidempää lenkkiä ja alkuviikosta ei sitäkään vähää...
Takakiekko tosin suoristui tänään.
ErnoNykanen
24.07.2013, 21.26
Mites huomenna 1730 lähtö?
Aika hiljaistahan tuolla oli, jos sunnuntaina sitten :)
Heccun retket kyllä näyttää jo paikka paikoin maastoajelulta ;)
Voisin lähteä uutena kaverina remmiin mukaan. :)
Olisiko kaveria lähtemään lauantai aamusta poluille?
ErnoNykanen
25.07.2013, 21.06
Mä voisin muuten kyllä, mutta tosi heikosti tunnen noi Järvenpään (tai minkään muunkaan paikkakunnan) polut. Sunnuntaisin lähtee maalikaupalta joka viikko klo 9 metsään porukka, jossa on kokeneempia navigaattoreita mukana :)
Mä voisin muuten kyllä, mutta tosi heikosti tunnen noi Järvenpään (tai minkään muunkaan paikkakunnan) polut. Sunnuntaisin lähtee maalikaupalta joka viikko klo 9 metsään porukka, jossa on kokeneempia navigaattoreita mukana :)
Miltäs kuulostaa Korso MTB reittien ajelu lauantaina aamusta? Ne ainakin osaan pääpiiirteittäin ajaa, Järvenpäässä menee pikkaisen pyörimiseksi näillä tiedoilla.
Sunnuntai kuulostaa hyvältä :)
ErnoNykanen
25.07.2013, 22.44
Jå det passar bra. Kunhan ei ajeta liian lujaa, että jaksaa sitten sunnuntainakin :D Vois tavata jossain siinä J-pää - Korso välillä, kun ite tuun Keravalta? Joku ysi-kymppi olis ehkä hyvä. Tai sit aikaisemmin tai myöhemmin :)
ErnoNykanen
26.07.2013, 09.47
Olisko jollain heittää jälkeä siitä kuuluisasta "Palaneen Talon Lenkistä". Puolikas siitä kuulemma ajettiin ARJ:n ja Heccun kanssa, mutta miten siitä pellonlaidasta sitten lähtis etenemään? Tänään ajattelin myöhemmin käydä siellä päin ajelemassa. Jos joku suurpiirteinen jälki löytyy niin siitä voin jo katsoa hehtaarit ja loput voi sitten katsoa paikan päällä :)
Olisko jollain heittää jälkeä siitä kuuluisasta "Palaneen Talon Lenkistä". Puolikas siitä kuulemma ajettiin ARJ:n ja Heccun kanssa, mutta miten siitä pellonlaidasta sitten lähtis etenemään? Tänään ajattelin myöhemmin käydä siellä päin ajelemassa. Jos joku suurpiirteinen jälki löytyy niin siitä voin jo katsoa hehtaarit ja loput voi sitten katsoa paikan päällä :)
Arkistojen Kätköistä löytyi tollanen: http://www.sports-tracker.com/#/workout/ertsi/63o4q8ecc7431bgs Palaneelle Talolle asti ei polku enää mene; se oli FourTourin mielestä liian juurakkoinen pätkä, joten siihen vedettiin asvaltti :mad: Mutta aika lähelle vielä kuitenkin pääsee. Olettaen, että puhumme samasta pellonlaidasta, hieman ennen sitä kääntyy parikin polkua oikealle. Henkilökohtaisesti suosin jälkimmäistä. Sen löytää helpoiten kun painelee pellonlaitaan asti, kapuaa sieltä takaisin ja ensimmäisestä vasuriin. Vai oiskohan siinä ollut hämäykseksi joku nysäpolku ihan siellä pellon laidassa.?. Eniveis, tossa jäljessä näkyy ko. pisto pellon laitaan ja polun haku sitä kautta.
Itse menen ajamaan tuon pätkän lauantaina iltapäivällä. Jätän auton ja grillimätöt odottamaan Leppäkorpeen, ajelen palaneelta talolta keinukallioon ja takas pari tuntia tuhnaten ja sitten jään Leppäkorpeen grillailemaan sukulaisten seurassa.
lisäapuja jos ehtii
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=10813&d=1374821472
pellonkulma oikeassa yläkulmassa
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=10818&d=1374828747
Ehdotan lähtöpaikaksi Lidl:n parkkista "Majavantie 1" klo 9:00 vauhti katsotaan sopivaksi molemille :)
ErnoNykanen
26.07.2013, 19.00
Arkistojen Kätköistä löytyi tollanen: http://www.sports-tracker.com/#/workout/ertsi/63o4q8ecc7431bgs Palaneelle Talolle asti ei polku enää mene; se oli FourTourin mielestä liian juurakkoinen pätkä, joten siihen vedettiin asvaltti :mad:
Hajosin kyllä tälle :D
Täytyy käydä sieltä jälkimmäisestä oikeasta sitten katselemassa, että mitä löytyy. Aika paljon, jos noita Heccun karttoja katselee :) Tuli iltalenkki tästä, kun vähän väsytti taas työviikon päätteeksi.
Ehdotan lähtöpaikaksi Lidl:n parkkista "Majavantie 1" klo 9:00 vauhti katsotaan sopivaksi molemille :)
Joo enköhän mä tuonne löydä. Huomenna ysiltä siis!
ErnoNykanen
26.07.2013, 22.25
http://www.sports-tracker.com/#/workout/ErnoNykanen/2tm5ephl5gai5gc7
Hyvinhän se meni, aika pitkälti loppujen lopuksi sitä samaa polkua mitä olenkin ajellut, mutta mukava pikkulenkki tuli lisää sinne loppuun. Ens kerralla voi jättää nuo muutamat harhailutkin väliin :) Tuli kyllä todistettua taas mun loistavaa suuntavaistoa, kun olin sitä mieltä että pellonreunasta lähtien menin koko ajan etelään/lounaaseen, mutta yhtäkkiä tajusin tulleeni keinukallion polulle. Noh, onneks eksyminen sattui kotiinpäin.
Erityiskiitokset Ertsille ja Hecculle navigointiavuista!
Hintsusti oli tänään porukkaa maalikaupalla, mutta neljä oli kuitenkin. Aikataulujen paineistamina tehtiin pari tuntinen lähiseutusightseeing: http://connect.garmin.com/activity/349356407
Jäljessä on hämäykseksi mukana alkulämmittely pellonkulmassa...
ErnoNykanen
28.07.2013, 22.34
Oli aika priima lenkki kyllä omasta mielestä noin lähipolku sightseeingiksi. Hyvin vähän siirtymiä (oliko niitä metriäkään?) ja erinomaisia polkuja. Päivän kiintiö-otb tuli otettua jo hyvin varhaisessa vaiheessa niin loppulenkin sai ajaa huoletta :) No okei tuli siellä toinenkin, mutta vaan sen takia, että yritti pysyä nopeampien perässä :P
Hyvä lenkki!
Timbe(r)man
30.07.2013, 15.33
Minä ja Rautapelto lähdetään huomenna keskiviikkona lomalaisten lenkille, useampi tunti varmaankin. Jos joku muukin on vapaalla, niin tapaaminen maalikaupalla klo 10.00. Säävarauksella, sadetilanne tarkistetaan aamulla.
Iltavuoro käväisi Talman (http://www.sports-tracker.com/#/workout/Jukka6210/dgqop31l64jlsb78)polkuja muisteloimassa, siellä olivatten.
Yritän jotain pyöräilyyn liittyvää varovasti ehdotella Rouvalle jos jonkun retken pääsis ajelee joku päivä.Ideoita olis kyllä.
Loppulomaohjelma muuten auki, fiilispohjalta mennään.
Iltavuoro käväisi Talman (http://www.sports-tracker.com/#/workout/Jukka6210/dgqop31l64jlsb78)polkuja muisteloimassa, siellä olivatten.
Yritän jotain pyöräilyyn liittyvää varovasti ehdotella Rouvalle jos jonkun retken pääsis ajelee joku päivä.Ideoita olis kyllä.
Loppulomaohjelma muuten auki, fiilispohjalta mennään.
Millonka aattelit lähteä??
Minulla olisi huominen päivä ihan joutilasta aikaa vaikka maastoilla.
Lauantaina lähdemme koko perhe Kolille. Olisi tarkoitus tutustua Kolin tulevaan marathon maastoon juoksemalla hieman haastavammassa maastossa. No niin no tai ainakin yrittää juosta. Uskon kuitenkin että peruslähtökohta on hieman parempi kuin tällä seikkailijalla:)
https://www.youtube.com/watch?v=I9NM0SU0EGQ
Oletteko huomanneet että Srami pukkaa kaudelle 2014 1*11 setuppina hieman halvemman setin. http://www.pinkbike.com/news/SRAM-X01-One-by-Eleven-for-the-People.html
Millonka aattelit lähteä??
Minulla olisi huominen päivä ihan joutilasta aikaa vaikka maastoilla.
Huominen saattais onnistuakin. Oisko toivomuksia? Ehdotuksia:
S-korpi, samansuuntainen ku viimex, käy myös Keiniksestä pidennettynä.
Hyvinkää n.70km kahvit Laineella
Ilola-lentoas-hyrylä 60 km, aakkoskahvit
Tuo skorpi on nyt kyllä hienossa kunnossa niin se jotenkin kutsuu mua, muutkin kyllä kelpaa ja jos vielä mieleen lisää niin pähkäillään.
Aamusta lähtö kuitenkin joko pyörä-tai autoilulähdöllä.
Huominen saattais onnistuakin. Oisko toivomuksia? Ehdotuksia
Voi tokkiisa vastaus löytyy aina joka kysymykseen, sehän on varma:)
Josko aamusta pomppais sinne Sippoonkorpeen. Samantyyppinen setti kuin viimeksi eli peruvääntöä hyvällä sykkeellä.
Lähtö vaikka samasta paikasta.
Timbe(r)man
01.08.2013, 16.37
Saatanpa lähteä mukaan (olis tietenkin ekstrakivaa jos ei tarttis lomalla ihan anivarhain herätä). Mua kiinnostaisi myös Jukan 2 muuta vaihtoehtoa. Lentoaseman kulmista ei ole yhtään reittiä tallella. Eilen käytiin Rautapellon kanssa Hyvinkään suunnalla Jokelassa asti, muttei tunneta reittejä Hyvinkäälle asti, joten sekin olisi ok. Toki Sipoonkorpikin on ok.
Muuten Hiekkakuoppien ja Kaukaksen välillä oli yksi entinen polku, jota Heccun perässä on joskus ajettu, pilattu hakkuuaukealla (http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=8000&text=Hakkuuta&srs=EPSG%3A3067&y=6719126&x=391659&lang=fi) n. 400 m.
Voi tokkiisa vastaus löytyy aina joka kysymykseen, sehän on varma:)
Josko aamusta pomppais sinne Sippoonkorpeen. Samantyyppinen setti kuin viimeksi eli peruvääntöä hyvällä sykkeellä.
Lähtö vaikka samasta paikasta.
Saatanpa lähteä mukaan (olis tietenkin ekstrakivaa jos ei tarttis lomalla ihan anivarhain herätä). Mua kiinnostaisi myös Jukan 2 muuta vaihtoehtoa. Lentoaseman kulmista ei ole yhtään reittiä tallella. Eilen käytiin Rautapellon kanssa Hyvinkään suunnalla Jokelassa asti, muttei tunneta reittejä Hyvinkäälle asti, joten sekin olisi ok. Toki Sipoonkorpikin on ok.
Muuten Hiekkakuoppien ja Kaukaksen välillä oli yksi entinen polku, jota Heccun perässä on joskus ajettu, pilattu hakkuuaukealla (http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=8000&text=Hakkuuta&srs=EPSG%3A3067&y=6719126&x=391659&lang=fi) n. 400 m.
tuosta (http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=16000&srs=EPSG%3A3067&y=6718852&x=391939&lang=fi) lähtee polku, palvelutalon vierestä tien päästä, hetken päästä(ennen taloja oik.) käännös vasemmalle lepikkoon, tulee metsäautotielle. (http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=16000&srs=EPSG%3A3067&y=6719464&x=391819&lang=fi)
Kyllä tuo Skorpi houkuttelee muakin ja voittaa tällä kertaa, noi muutkin kyllä täytyy retkeillä vielä.
Niinpä; sama lähtöpaikka(Länsitie 1 P), aika 9:00, tauko V-saari abc,rento meininki, polkuja vois ajella n 30% eri ku viimex(parhaat kuitenkin naatiskellaan taaskin).
Meen taas autolla, kyytiä tarjolla 1:lle. Jpäästä n.8:30
tuosta (http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=16000&srs=EPSG%3A3067&y=6718852&x=391939&lang=fi) lähtee polku, palvelutalon vierestä tien päästä, hetken päästä(ennen taloja oik.) käännös vasemmalle lepikkoon, tulee metsäautotielle. (http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=16000&srs=EPSG%3A3067&y=6719464&x=391819&lang=fi)
Kyllä tuo Skorpi houkuttelee muakin ja voittaa tällä kertaa, noi muutkin kyllä täytyy retkeillä vielä.
Niinpä; sama lähtöpaikka(Länsitie 1 P), aika 9:00, tauko V-saari abc,rento meininki, polkuja vois ajella n 30% eri ku viimex(parhaat kuitenkin naatiskellaan taaskin).
Meen taas autolla, kyytiä tarjolla 1:lle. Jpäästä n.8:30
OK tulen fillarilla. Pyörittelen teitäpitkin, vauhti siirtymällä se mikä sattuu maistumaan.
Skorvessa nennään jukan siivittämää reittiä. Kelin pitäisi olla kohillaan.
Olen löytänyt nyt täysin uuden harrastuksen eli Trail juoksun. On meinaan ihan eri touhua kuin sileellä.
Juoksu rytmittyy ihan eri tavalla kuin sielällä, myös jalat saa uutta tehokasta treeniä.
Juoksukenkänä maastossa: http://www.otsalamppu.fi/product_details.php?p=1520 Erittäin kevyt maastojuoksukenkä, todella pitävä pohja
ja täysin neutraali, tueton kenkä. Asfaltilla tuntuma on sama kuin intin kumikengillä ilman villasukkia, mutta poluilla ja metsässä tuntuma on taivaallinen :).
Mutta huomenna ajetaan maastopolokupyörällä todennäköisesti reilut 100 kilometriä:) Toivottavasti Vuosaaren ABC on auki täydessä laajuudessaan.
Mutta huomenna ajetaan maastopolokupyörällä todennäköisesti reilut 100 kilometriä:) Toivottavasti Vuosaaren ABC on auki täydessä laajuudessaan.
Kyllä ajoimme maastopolokupyörillä. Nyt timbelläkin oli sellainen;)
Perhana kun lupasin ajaa sata kilometriä, mutta tulikin tasan 99,73 km. Kyllä nyt harmittaa vallan vietävästi. Varmaan ihan paska mittari.
Ajoaika (liikkeellä olin kun Nummenkylästä lähdin ja palasinkin Nummenkylään) 6h 46 min.
Hieno reissu. Jälleen kiitos ja kumarrus Jukalle. Tämä oli sitä perusvääntöö.
Tämmönen (http://www.sports-tracker.com/#/workout/Jukka6210/51j9tk6dcln163dn) vääntö tällä kertaa, 1min ja 400 m lyhkäsempi kun viimex. Liikkeellekin päästiin jahka Von Timberhousen sai aamupalan syötyä:cool:.
Keli vaihteli tihkusateesta auringonpilkahdukseen, St mukaan nousua nyt 700m enempi ku viimex, tiiä sitten. Muutama ohoeikukin sis.ohjelmaan.
Kanssapolkijoille kiitoksia.
Timbe(r)man
02.08.2013, 23.52
Kiitos Jukalle. Hieno retki, vaikka vähän kovalta tänään tuntui. Jalkojani poltti kuin tuli, kun yritin nukkua päikkärit. Garmin antaa nousumetrejä 1169 ja laskua 1142. Noidenhan tietenkin tulisi olla samat, mutta joka tapauksessa ero Sports Trackerin 2500 metriin on melkoinen.
Marcolli
05.08.2013, 23.28
OK tulen fillarilla. Pyörittelen teitäpitkin, vauhti siirtymällä se mikä sattuu maistumaan.
Skorvessa nennään jukan siivittämää reittiä. Kelin pitäisi olla kohillaan.
Olen löytänyt nyt täysin uuden harrastuksen eli Trail juoksun. On meinaan ihan eri touhua kuin sileellä.
Juoksu rytmittyy ihan eri tavalla kuin sielällä, myös jalat saa uutta tehokasta treeniä.
Juoksukenkänä maastossa: http://www.otsalamppu.fi/product_details.php?p=1520 Erittäin kevyt maastojuoksukenkä, todella pitävä pohja
ja täysin neutraali, tueton kenkä. Asfaltilla tuntuma on sama kuin intin kumikengillä ilman villasukkia, mutta poluilla ja metsässä tuntuma on taivaallinen :).
Marcolli
05.08.2013, 23.30
Ammattipiireissähän lajia kutsutaan maastojuoksuksi.
Saattaa olla mahdollisuuksia selvitä kuivana illan lenksulta, lähden ainakin yrittämään.
Ja selvittiinkin, loistokeliä pukkas lenkin ajaksi. Jannen ja Sepon kanssa pyöriteltiin järven (http://www.sports-tracker.com/#/workout/Jukka6210/2puqa3667iehh837) ympäri.
Ja selvittiinkin, loistokeliä pukkas lenkin ajaksi. Jannen ja Sepon kanssa pyöriteltiin järven (http://www.sports-tracker.com/#/workout/Jukka6210/2puqa3667iehh837) ympäri.
^Jep keli mitä parhain. Kiitos ajoseurasta, mukava lenkki !
Ammattipiireissähän lajia kutsutaan maastojuoksuksi.
Vai niin. Mutta jos verrataan tätä maastojuoksua vaikka maastopyöräilyyn niin aikaisemmin oli vain yksi termi eli juuri tämä maastopyöräily. Kuten hyvin tiedämme on tämän maastopyöräilyn ja maastopyörä- termin alle kehkeytynyt aika kirjava joukko mitä eksoottisimpia nimiä ja termejä, myös trail termi siellä esiintyy, kuten trail pyörä. Ymmärrykseni mukaan kuitenkin maastojuoksu on erillisellä, muutaman kilometrin maastoradalla juostava laji. Trail juoksu taas juostaan luontopoluilla, pitkospuilla ja kivikossa yhtenä pitkänä lenkkinä. Trail juoksuun sisältyy myös osuuksia jotka pitää "kontata" jolloin juoksemisesta ei voi edes puhua. Tosin en ole ammattilainen mutta mukava ja hauska laji jokatapauksessa. En ole puolesta enkä vastaan vaan pikimminkin päinvastoin.
Onko kukaan lähössä huomenna polokupyöräilemmään maastopyörillä :)
Onko kukaan lähössä huomenna polokupyöräilemmään maastopyörillä :)
Kyllä.
Nii ja tulikii mielee et olihan mullakii yks trail juoksu oikeen träkättynä (http://www.sports-tracker.com/#/workout/Jukka6210/b9ob29cat1vh7isc), (luulin sitä silloin maastojuoksuksi:p) puitteet tuolla ainakin kunnossa olivat ja tykkäsin vaik juoksu muuten niin mulle maistukkaan.
Minä pyrin puoliksi päivin Hyrylään porukoille käymään. Ajatus olisi startata kasilta ja ajella peruspolkuja mätiksen nurkille ihailemaan Korsoon rakennettua XCO-rataa. Siitä sitten kurvailen jotain kautta porukoille siihen koskenmäen tienoille ja autolla iltapäivemmällä kotiin.
ErnoNykanen
10.08.2013, 16.55
Maastoon sitä olis kai lähdettävä, siirrettäiskö sitten yleinen lähtö kasiks, jos ertsillä on aikarajoitteita? Vai onko jolla kulla aikarajoitteita toiseen suuntaan? Itteä kiinnostais kanssa sitä xco-rataa käydä katselemassa.
Ja on-topic: Palaneen talon lenkillä ohitin juuri maastolenkkeilijän, joka sittemmin osoittautui trail-juoksijaksi. Ei kuulemma kovin usein kuule sielläkään pyörän kellon soivan.
Tulossa huomenna lenkille myös! Ysi ja myös kasi käy.
Tulossa huomenna lenkille myös! Ysi ja myös kasi käy.
No onko se sitten 800 vakiopaikalta? Mulle kasi kay kun herään 555, luen hesarin, pannu kahvia lärviin ja menoksi.
Kolmisen tuntia tehokasta ajamista niin että kammet pyörii ja maisema vaihtuu.
Eli olen kasilta kaupalla jokatapauksessa, Jos muita ei ole viivalla ajelen sen minkä ajelen.
Timbe(r)man
10.08.2013, 18.19
Kaikella kunnioituksella hyvät ystävät: olemme äänestäneet, että vakiolenkin aloitusaika on klo 9.00. Minä tulen huomenna kaupalle siihen aikaan; tai enpä ehkä tulekaan.:seko:
Tulossa 8six kanssa, kerkee sit aikanaan kotiakin.
No onko se sitten 800 vakiopaikalta? Mulle kasi kay kun herään 555, luen hesarin, pannu kahvia lärviin ja menoksi.
Kolmisen tuntia tehokasta ajamista niin että kammet pyörii ja maisema vaihtuu.
Eli olen kasilta kaupalla jokatapauksessa, Jos muita ei ole viivalla ajelen sen minkä ajelen.
Ok! tulen myös kasiks! Eros hoi! Postilaatikot 0750?
^Roger
Yllättävän paljon aamuvirkkuja! Ajattelin, että ittekseen saa taas ajella, mutta parempi näin :) ARJ sitten kääntyy sopimaksi katsomassaan paikassa kotia kohti ja minä jään tosiaan Hyrylään.
Ja joo, vakiolenkkiaika on klo 0900. Tämä on nyt sitten se semmoinen erikseen sovittu pidempi lenkki. Ainakin niille jotka ajavat vielä Hyrylästä kotiinkin.
Timbe(r)man
10.08.2013, 22.48
Koska kukaties kukaan ei ehkä ole tulossa klo 9, ei ainakaan ilmoittaudu, niin katotaan nyt sitten yön jälkeen, tulisinko klo 8, vai menisinkö sitten maantielenkille klo 9. Tarkoitus oli päästä yhteislenkille; seurasta on psyykkistä etua etenemiselle.
Fourtour
11.08.2013, 09.33
Just tajusin katsoa tännekin, kun olin lähdössä ysiksi vakiolenkille. Taidan siis ajella yksinäni, mutta ysiltä olen maalikaupalla kuitenkin. Vakiolenkki, mitä se nyt sitten enää tarkoittaakaan...
Päästiin sittenkin XCO radalle (http://www.sports-tracker.com/#/workout/Jukka6210/dqs4mrp4d3hv8grp), vaikka vähän gummi&pinnahuolia matkan varrella. Koko rataa vissiin ajettu mut reilu 80% ehkä kuitenki kun mutulla vedeltiin. Se pölkkyestekohta jäi ainakin mieleen(no, puuttu siitä ehkä jotain..). 9sin lähtijätkin yhytettiin radan ehtoopuolella. Yhdistynein voimin kurvailtiin kotia kohti
MTB Green Racen (http://mtbgreenrace.sporttisaitti.com/) reitille hukkasin ST-kännykkäni :mad:
IHME on tapahtunut. kisan ratamestari löysi kännykän viime viikolla tosta (http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=2000&srs=EPSG%3A3067&y=6731001&x=208062&lang=fi) ja olen jo testannut sen toimivaksi :).
kerkis maata pellolla yli kaksi viikkoa.
kalliota (http://www.sports-tracker.com/#/workout/heccut/c5klr111o3ipilsn) ja märkää mettää (http://www.sports-tracker.com/#/workout/heccut/a1opbaevb7rtcsk6).
Fourtour
12.08.2013, 15.26
Päästiin sittenkin XCO radalle (http://www.sports-tracker.com/#/workout/Jukka6210/dqs4mrp4d3hv8grp), vaikka vähän gummi&pinnahuolia matkan varrella. Koko rataa vissiin ajettu mut reilu 80% ehkä kuitenki kun mutulla vedeltiin. Se pölkkyestekohta jäi ainakin mieleen(no, puuttu siitä ehkä jotain..). 9sin lähtijätkin yhytettiin radan ehtoopuolella. Yhdistynein voimin kurvailtiin kotia kohti
Ysin aikaan lähteneet ajelivat tällaisen lenkin http://www.sports-tracker.com/#/workout/Fourtour/br6uv0ir7kk1a1i6, ja mukavaahan se oli, etenkin kun ei tarvinnutkaan yksin ajella, vaan kaksi muutakin olivat vielä vakiolenkkiaikaan lähdössä, ja vielä tuo eri aikaan lähteneiden kohtaaminenkin. HUILItauko kruunasi retken.
Kyselin Huilista sauna-/paljuosastoa itsenäisyyspäivälle. 260€/3 tuntia, ei saa tuoda omia juomia, mutta jääkaapista löytyy virvokkeita raflahintoihin (esim. 0,5l kolmonen 6 rahaa, 0,33l lonkku 6,20...), laskutus menekin mukaan. Syödä voi ennen tai jälkeen raflan puolella. Otetaanko vai jätetäänkö?
Hinta per nuppi tällä hetkellä: 260€ / 1 = 260€
Ps. Tässä (http://enduro-mtb.com/en/pivot-cycles-2014-the-all-new-mach-6-enduro-bike/) juttua siitä uudesta Pivotista, josta sunnuntaina lenkillä höpisin.
En tiiä vielä joulukuun työvuoroja, joten ei tässä vaiheessa pysty vielä lupautumaan noihin karkeloihin.
Jäsen E:lle vissiin tulossa neljän tonnin kassavaje..;). Vai löytyykö jarruja?..
^No ei tässä valitettavasti ole varaa hötkyillä just nytteensä. Asiasta toiseen; tietääkös kukaan ketään, joka olis s-koon Niner RIP ysiä vailla?
Fourtour
14.08.2013, 15.52
Kyselin Huilista sauna-/paljuosastoa itsenäisyyspäivälle. 260€/3 tuntia, ei saa tuoda omia juomia, mutta jääkaapista löytyy virvokkeita raflahintoihin (esim. 0,5l kolmonen 6 rahaa, 0,33l lonkku 6,20...), laskutus menekin mukaan. Syödä voi ennen tai jälkeen raflan puolella. Otetaanko vai jätetäänkö?
Hinta per nuppi tällä hetkellä: 260€ / 1 = 260€
Ps. Tässä (http://enduro-mtb.com/en/pivot-cycles-2014-the-all-new-mach-6-enduro-bike/) juttua siitä uudesta Pivotista, josta sunnuntaina lenkillä höpisin.
Tokihan sitä itsenäisyyspäivänä sopii kylpeä. Näkyykö Tuntematon?
Hinta per nuppi tällä hetkellä: 260€ / 2 = 130€
Timbe(r)man
14.08.2013, 18.52
Mulla saattaa olla tiedossa muuta menoa tuona itsenäisyysviikonloppuna, enkä siis voi ilmoittautua.:(
Vaikka en paljon nykyään ajella ehdi. Niin kylpemään olen tulossa..
Itsenäisyyspäivä menee hyvinkin suurella todennäköisyydellä Tampereella, ulkona pakkasessa tai räntäsateessa pohtien pieleen mennyttä uravalintaa. Eli, silloin ei pääse kinkereihin.
Marcolli
15.08.2013, 14.48
Kaksi 10 ja 11 vuotiaan pyörää uupuu 23.8. keikalta. Kyseessä n. 2h maisemapyöräily Porvoon suunnalla ulkomaisen ryhmän kanssa. Asianmukainen korvaus pyöränsä vuokranneelle. Vastausta tähän tai privana.
Aattelin tänään iltalenkkiä, jos vaikka kävis Veman polkuja kattelemassa. 18 pintaan liikkeellä, ilmotelkaa täällä/helistelkää jos mielii mukaan, karautan muuten korkeakallion kautta suoraan, "kulkematta lähtöruudun kautta".
Ja kävinkin, hyvässä kunnossa olivat- tuulenkaadot hienosti siivottu syrjään. Ennen tokaa hakkuuaukeaa oli hakattu mönkijäuralle menevä rinne joten siinä 70m työntelyä-mut ei paha.
Kaksi 10 ja 11 vuotiaan pyörää uupuu 23.8. keikalta. Kyseessä n. 2h maisemapyöräily Porvoon suunnalla ulkomaisen ryhmän kanssa. Asianmukainen korvaus pyöränsä vuokranneelle. Vastausta tähän tai privana.
Tälllainen löytyy ja saa lainata jos kelpaa
http://ep1.pinkbike.org/p4pb9941529/p4pb9941529.jpg
Marcolli
16.08.2013, 10.25
Kiitos Vema. Pyörä on hieno. Onkohan rengaskoko 20"? Ihanne olisi 24". Voin tämän johdosta kuitenkin antaa asikkaalle vahvistuksen.
Kiitos Vema. Pyörä on hieno. Onkohan rengaskoko 20"? Ihanne olisi 24". Voin tämän johdosta kuitenkin antaa asikkaalle vahvistuksen.
20" on koko
Siis toinenkin pyörä löytyy. Poika aloitti tällä, kun oli 140cm pitkä.
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=782&d=1239031513
14"runko 26" renkaat. Tässä on vaan se ongelma, että on pojan koulumatkapyörä ja en tiedä millä saan houkuteltua menemään äitinsä pyörällä kouluun, kun se ei ole niin cool. Mutta jos et mitään muuta saa, niin kyllä se yleensä on rahalla suostunu.
Moro taas pitkästä aikaa. Olen ollut 4,5 kk lievässä flunssassa, joista 2 kk hengästymiskiellossa. Vikaa ei ole löytynyt vaikka mies on tutkittu päästä varpaisiin, todennäköisesti mulla on ollut mykoplasma tai keuhkoputkentulehdus, josta on jäänyt joku paikallinen infektio. Mukavasti meni parhaat ajokelit ihan muissa hommissa :mad: Onneksi viime viikolla keuhkolääkäri käski alkaa treenaamaan jos vaikka pöpöt lähtisivät pois.
Osaako joku sanoa kannattaako tämmöinen http://www.fillariosa.fi/epages/fillariosa.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/20120930-11092-151329-1/Products/ElkaIgus nailonpusla voidella, siis holkkia vasten? Vaihdoin tommosen puslan ja teräsholkin ja sen jälkeen iskarinseudulta on alkanut kuulumaan kamalaa ääntä. Normaalia alupuslaa ei pidä voidella (teflonpinta hoitaa voitelua alupuslassa, nailonpuslassa ei sellaista ole) ja fillariosan sivuilla sanotaan että ei tarvitse voidella mutta onko voitelusta haittaa?
^Toivotaan jot toipuminen jatkuu nousujohdanteisesti ja saahaan ukko täyteen iskuun. Noista puslista en tiiäkkään sitten tuon taivaallista.
Vieläkö tuo vkl ryhmäajo on hengissä? Lueskelin tätä palstaa äskettäin ja kiinnostaisi lähteä mukaan jos hiukan hitaammatkin pärjäävät :)
Fourtour
18.08.2013, 00.00
Ainakin minä koitan olla ysiltä maalikaupalla huomenna. Ja nimenomaan hitaat pärjää huomenna.
Sunnuntailenkkinä perinteinen T-järven kierto (http://www.sports-tracker.com/#/workout/Jukka6210/aj2brmebpg86kvin). Ystävämme Ponsse oli parissa muussakin(kuin kuva) paikassa käynyt avartamassa maisemaa, joten saimme tutustua maastopyöräilyn syvimpään olemukseen useampaankin kertaan(miten sattukin tohon mun vetovuorolle:cool:-kahvin jälkeen naatiskelinkin vaan aurinkokansipaikalla). Kiitoksia lenkkiseurueelle.
^No kattelinkin Terrisuon tietämillä, että tuoreen näköisiä renkaan jälkiä jätetty poluille. Biologinen vekkarini nosti minut jo ennen seiskaa sängystä, joten en jaksanut yhdeksään asti kotosalla käkkiä vaan starttasin jo kasin pintaan. Ajelin tunnuksettomalle hautausmaalle ja keksin sieltä lähteä muistelemaan noita järven väärän puolen polkuja. Ihan noin paljon en polkuja osannut ajaa, mutta toisaalta, joka paikasta olisi päässyt ajamalla, jos olisi osannut ;)
^No kattelinkin Terrisuon tietämillä, että tuoreen näköisiä renkaan jälkiä jätetty poluille. Biologinen vekkarini nosti minut jo ennen seiskaa sängystä, joten en jaksanut yhdeksään asti kotosalla käkkiä vaan starttasin jo kasin pintaan. Ajelin tunnuksettomalle hautausmaalle ja keksin sieltä lähteä muistelemaan noita järven väärän puolen polkuja. Ihan noin paljon en polkuja osannut ajaa, mutta toisaalta, joka paikasta olisi päässyt ajamalla, jos olisi osannut ;)
Aika lähellä ollaan jossain kohtaa varmaan sit oltu? Kävitkö ennen terrisuota kallion päällä ja sit sieltä tulitustehtaan(tms) metsikön halki? Meiltä jäi tuo lenkki ajamatta.
Ei me noita hakkuuaukeita hakemalla haettu, ne nyt vaan sattu osumaan tuolle vakioreitille, jonka satuin muistamaan
Jossain kohtaa ollaan melkein nähty varmastikin. Ajelin tosiaan sen tulitustehtaan lenkin. Olin niillä pakein siinä kympin - puol yhdentoista pakeilla varmaan. Jälki: http://connect.garmin.com/activity/360857995. Mites toi Hämeentien ja Vanhan hämeentien välinen pätkä, onko siellä hyvät polut?
No siellä välissä juurikin ne hakkuut ollu,joten polkua syöneet ovat(se eka eksyily oli hyvää polkua, veikkaan että hepolenkki ympäri sieltä johkin menee?) Jäljelle on jäänyt n1km polkua,loput metsäautotietä. Taitaa olla ykkös reitti tästä lähin tuo tulite+kallio jonka ajoit (täytyy käydä harjoittelemassa mun se).
Fourtour
19.08.2013, 10.17
Kiitoksia tosiaan eilisen lenkkiporukalle. Oli oikein mukava lenkki, ja vauhtikin sopivaa. Se takavaihtajan korvakkeen vaihto-operaatio vähän harmittaa, ei muuten, mutta kun olkapää rusahti siinä kiristäessä pulttia, ja nyt se on julmetun kipeä. Jaa miten voi olkapää hajota kiristäessä - sen kun tietäis...
Kukaan ei nurissut hinnasta, eikä ehdottanut parempaa ajankohtaa pikkujouluille. Koitanpa siis vahvistaa varauksen Huiliin.
Näkyykö Tuntematon?
No jos saunasta Tuusulanjärveen kirmatessa vedetään buffit päähän niin, että vain vähän nenän päätä näkyy, niin eikös siinä olisi ihan riittävästi anonyymiteettiä?
Jaa hei, syödäänkö ennen vai jälkeen kylpemisen? Ennen varmaankin? Monelta? Kuudelta? Seitsemältä?
Fourtour
19.08.2013, 21.47
Kukaan ei nurissut hinnasta, eikä ehdottanut parempaa ajankohtaa pikkujouluille. Koitanpa siis vahvistaa varauksen Huiliin.
No jos saunasta Tuusulanjärveen kirmatessa vedetään buffit päähän niin, että vain vähän nenän päätä näkyy, niin eikös siinä olisi ihan riittävästi anonyymiteettiä?
Jaa hei, syödäänkö ennen vai jälkeen kylpemisen? Ennen varmaankin? Monelta? Kuudelta? Seitsemältä?
Onks se buffi joku tosi terävä drinksu? Jokunen pitää juoda anonymiteettitilaan. Ja olihan se se tila, missä luulee, että kukaan ei tunne, eikä nekään halua tuntea...
Syödään ihan milloin vain, vaikka ennen ja jälkeen, kunhan syödään. Moneltako se kylpeminen alkaa? Kuudeltakin käy, ettei sitten ole niin turvoksissa, ettei pysty juomaan, eikä kylpemään.
Oliko nyt muita tulossa kuin Kode, Ertsi ja mä?
Oliko nyt muita tulossa kuin Kode, Ertsi ja mä?
Minä tunnen koljonvirralta yhen melkein selvän ponssekuskin joka voisi osallistua näihin karkeloihin. Tiedän että kode on selvä, mutta tämä muu retkue ei.
Niin ja tässä vielä sopivat asusteet niin treeneihin kuin juhliinkin (siis pikkujouluihin, rippijuhliin ja miksei lakkiaisiinkin)
Sehän oli silleen että ponssekuski on maastopyöräilijän paras ystävä. Eli tämän teeman ympäriltä joka jantterille joku mukava asu ylle tästä
allaolevasta linkistä, vai mitä :) Ertsi on mukana sehän on jämpti, mutta onko muita halukkaita ?
http://www.ponssecollection.com/
Tullaan tietenkin jos maisemissa ollaaan...
Rautapelto
20.08.2013, 07.30
Mukana näillä näkymin.
Syödään ihan milloin vain, vaikka ennen ja jälkeen, kunhan syödään. Moneltako se kylpeminen alkaa? Kuudeltakin käy, ettei sitten ole niin turvoksissa, ettei pysty juomaan, eikä kylpemään.
Kylpeminen alkaa sitten kun syöty tai ennen kuin on syöty :rolleyes: Jos raahaudutaan raflalle kuudelta, juodaan, syödään, juodaan, syödään, juodaan ja syödään ja juodaan, niin pari tuntia menee siinä varmaan mukavasti. Kasilta siirrytään saunaosastolle juomaan. Yhdeltätoista ajavat meidät sitten hankeen. Alasti. Ellei ARJ jemmaa ponssehaalareita johonkin sopivaan ojaan. Oisko hyvä? Joo ois, koitan vahvistaa jotakuinkin tollasen aikataulun.
Mukana näillä näkymin.
Samoin.
Kävin muuten viikonloppuna messilässä ajamassa DH:ta. Täytyy kyllä sanoa, että oli
tosi mukavaa. Alussa pientä jäykkyyttä, mutta äkkiä se itseluottamus kasvoi ja tuli ihan
oikeesti hypittyä (pienistä) hyppyreistäkin. Pyörä meni kivikoissa kuin juna verrattuna
omaan maasturiin. Ei varmasti jäänyt viimeiseksi kerraksi !
^Puolentoista viikon päästä (la 31.8) samoille radoille ajamaan enduro eliminatoria, eiks je?
Huili on nyt varattu itsenäisyyspäiväksi. 1800 ruokaa, 2000 saunaa ja 2300 Järvenpään yöhön. Takaraja sitovalle ilmoittautumiselle on viikkoa ennen eli 29.11 niin saadaan sopivan kokoinen pöytä ja tarpeeksi pyyhkeitä saunalle. Bileisiin voi tulla kuka vain MTB Järvenpään kimppalenkeillä käynyt tai käymistä suunnitellut henkilö (ns. henkinen jäsen)*. Toki voi tulla vain syömään tai vain saunaan, jos aikataulut/rahatilanne/vaimo ei salli pitkän kaavan mukaan juhlimista.
*) Osallistujilta edellytetään huonon, usein henkilöön kohdistuvan huumorin sietoa
Timbe(r)man
21.08.2013, 17.20
Tietääkö joku, kannattaako ottaa takavaihtajaksi Sram X0 vai Sram X0 Type2?
Entä onko oikea häkin pituus short vai medium, jos aikoo laittaa rataspakkaan rattaat 12-40 tämän (http://www.bike-discount.de/shop/k750/a97473/general-lee-cassette-adapter-25-40z-for-sram.html?mfid=790)avulla? Edessä on siis yksi ratas 34. Vai onko tuo muutenkaan toimiva konsepti?
^Puolentoista viikon päästä (la 31.8) samoille radoille ajamaan enduro eliminatoria, eiks je?
Tuo viikonloppu on jo buukattu juhlimiselle :p Hyvää settiä olet speksaillut pikkujouluihin !
Niin ja tässä vielä sopivat asusteet niin treeneihin kuin juhliinkin (siis pikkujouluihin, rippijuhliin ja miksei lakkiaisiinkin)
Sehän oli silleen että ponssekuski on maastopyöräilijän paras ystävä. Eli tämän teeman ympäriltä joka jantterille joku mukava asu ylle tästä
allaolevasta linkistä, vai mitä :) Ertsi on mukana sehän on jämpti, mutta onko muita halukkaita ?
http://www.ponssecollection.com/
Tää on kyllä mahtava!
Pikkujouluissa olen mukana, vähintään henkisesti. Täytyy varmistaa vielä lähempänä deadlinea ettei vaan joku minua viisaampi ole päättänyt toisin.
Lenkillä tänään 3 hemmoa, joista Marko joutu luovuttamaan alkumetreillä,kun ketjut 3. kerran poikkesivat. Sepon kanssa kierrettiin Mannin lenkki ja:
Kierroksesta n. 80% ajokelpoista, joitain risuja siellä täällä, vaikutti siivotulta suurilta osin.
n. 5% kevyttä, helposti ja nopeasti raivattavaa.
n. 15% enempi työtä vaativaa raivaushommaa(kuin Ristinummi pahimmillaan ehkä jopa pahempi)
Muutenhan tuo lenkki yhdistettynä hiihtomajaan tarjoaa kyllä hienon ja rankan polkupläjäyksen ainakin Jpään mittakaavassa joten pikku siivoustalkoot olis poikaa.
Veikkaan että n 4h menis aikaa jos joku 4-6 raivaajaa pistäis hihat heilumaan. Mites olis?
Timbe(r)man
21.08.2013, 22.43
Muutenhan tuo lenkki yhdistettynä hiihtomajaan tarjoaa kyllä hienon ja rankan polkupläjäyksen ainakin Jpään mittakaavassa joten pikku siivoustalkoot olis poikaa.
Veikkaan että n 4h menis aikaa jos joku 4-6 raivaajaa pistäis hihat heilumaan. Mites olis?
ILman muuta. Ja kun se vielä yhdistetään ns. kaatopaikan-Kaakkolan metsikköön, on kyseessä ihan ydinalueita.
No ei kukaan ymmärrä takavaihtajista mitään sitten? Ostaisko kumminkin Sram XX:n medium-häkillä? Halpaa on kuin mikä (http://www.on-one.co.uk/i/q/RMSRXX/sram_xx_rear_mech).
^ käy jos vaan sopii :seko:
rontikainen
21.08.2013, 23.05
Osui ihan sattumalta silmään tämä MTB Jäge! Hotsittaisi lähteä joskus oikein ihmisten seurassa kanervikkoon, kun aina yksikseen tulee tuolla pannuteltua stongan yli. Milloinkas on seuraava kokoontumisajo ja pääsekös mukaan ilman jäsenkirjaa vaikka olenkin Tuusulan puolelta?
Rautapelto
22.08.2013, 07.32
No ei kukaan ymmärrä takavaihtajista mitään sitten? Ostaisko kumminkin Sram XX:n medium-häkillä? Halpaa on kuin mikä (http://www.on-one.co.uk/i/q/RMSRXX/sram_xx_rear_mech).
En mä niistä mitään ymmärrä mutta sen type2:sen pitäis kiristää ketjua vähän niinku shimpan shadow+. Vähempi helinää siis, ottaisin sen.
ErnoNykanen
22.08.2013, 07.38
Osui ihan sattumalta silmään tämä MTB Jäge! Hotsittaisi lähteä joskus oikein ihmisten seurassa kanervikkoon, kun aina yksikseen tulee tuolla pannuteltua stongan yli. Milloinkas on seuraava kokoontumisajo ja pääsekös mukaan ilman jäsenkirjaa vaikka olenkin Tuusulan puolelta?
Koko kesän ovat hyvin suvaitsevaisesti keravalaistakin kestäneet, joten tuusulalainen jo otetaan varmaan avosylin vastaan. Sunnuntaisin starttaa ysiltä yhteislenkki.
Minä puolestani kiitän kaikkia tasapuolisesti tämän kesän ajolenkeistä. Työkomennus loppui tänään 0600 ja nokka kääntyy heti kohti Jyväskylää. Erityisesti pitää vielä kiittää siitä, että tässä porukassa aloittelijaakin odotellaan ja otetaan pyöräily hauskanpidon kannalta. Ainakin omalta osalta tämän kesän ajot Järvenpään porukoissa on siivittänyt harrastuksen nousukiitoon ja varmasti Jyväskylässä tulee jatkettua tätä erinomaista harrastusta, joka porukassa on niin paljon vähemmmän perseestä kuin yksin.
Ei muuta kuin loistavaa kesän jatkoa ja toivottavasti polut vielä risteävät!
PS. Timbe, ota se type 2 niin ei ketjut tipu yhdelläkään rattaalla :)
JukkaH: Olen mukana risusavotassa.
Timberman: riittääkö lyhyt häkki? Lyhyt häkki hakkais vähempi mutta toisaalta jos haluat laittaa joskus etuvaihtajan niin lyhyen häkin kapasiteetti tuskin riittää
Joskus aiemmin oli puhetta ajelusta Espoossa. Nyt viikonloppuna sopis mulle ja ennusteen mukaan kelit olisivat hyvät. Toivoin kerkiäväni käymään etukäteen katsastamassa polkujen kunnon ja palauttamassa polut mieleeni mutta en ole päässyt. Sama se, polut kyllä löytyy ja ettehän te tiedä mitä olin ajatellut ajaa :) Tarjolla olisi kallioita, vauhdikasta ja teknistä pätkää, hiukan kuraa ja muuta mukavaa eli kaikkea mikä maastopyöräilyssä on mukavaa ilman siirtymiä. Ajoaikaa voisi olla 3-4 h, sen verran kun jaksaa ajaa. Suuntaansa siirtymään Olarin koululle menee noin 45 min, joten aikaa kuluu reilusti.
Ilmoitelkaa jos jotakuta kiinnostaa, sovitellaan aikoja yms sitten tarvittaessa.
Rontikaiselle vaan tervetuloa joukkoon erikoiseen, itekin täältä rajan takaa ja hyvin on ajelemaan päässy. Ernolle tsemppiä jatkoon, pidä lippu korkealla. Nyt oon paraikaa kaverin mökillä kalassa joten tän viikonlopun ajelut on zero mun osalta. Risusavottaa vois aatella vaik ens viikolla, katellaan,.
Timbe(r)man
23.08.2013, 17.48
Timberman: riittääkö lyhyt häkki? Lyhyt häkki hakkais vähempi mutta toisaalta jos haluat laittaa joskus etuvaihtajan niin lyhyen häkin kapasiteetti tuskin riittää
Joskus aiemmin oli puhetta ajelusta Espoossa. Nyt viikonloppuna sopis mulle ja ennusteen mukaan kelit olisivat hyvät. Toivoin kerkiäväni käymään etukäteen katsastamassa polkujen kunnon ja palauttamassa polut mieleeni mutta en ole päässyt. Sama se, polut kyllä löytyy ja ettehän te tiedä mitä olin ajatellut ajaa :) Tarjolla olisi kallioita, vauhdikasta ja teknistä pätkää, hiukan kuraa ja muuta mukavaa eli kaikkea mikä maastopyöräilyssä on mukavaa ilman siirtymiä. Ajoaikaa voisi olla 3-4 h, sen verran kun jaksaa ajaa. Suuntaansa siirtymään Olarin koululle menee noin 45 min, joten aikaa kuluu reilusti.
Ilmoitelkaa jos jotakuta kiinnostaa, sovitellaan aikoja yms sitten tarvittaessa.
Kiinnostaahan tuo. Piti tosin viikonloppuna yrittää saada katonmaalausremontti valmiiksi, mutta olisihan sitä edes JOSKUS ajettava pyörälläkin. Olisiko sunnuntain vakiolenkkiaika hyvä? Lähtö klo 9?
Kiitos kaikille neuvoista vaihtajaa koskien. Ehdin tilata XX:n medium-häkillä. Jos en olisi niin tyhmä, niin olisin lukenut ja saanut paljon vastauksia tämän voorumin teknohifistelyosastolta piiiitkääästä XX1-ketjusta. Ne keskustelut vaan tuppaa olemaan sellaisia, että jos kaikki lukee, niin menee koko yö, alkaa särkeä päätä, ja lopulta ei kuitenkaan tiedä mitä ja ketä uskoisi.
Katos vaan, kalajaosto pääsee vauhtiin. Tuleeko Jukka älyttömän isoa kalaa vai onko kyseessä "kalareissu". Mulla viimeistä edellinen kalareissu oli "kalareissu" mutta pari viikkoa sitten tuli jopa kalaa Kemiöstä https://www.dropbox.com/s/k5nso0aelag019o/kalassa.jpg
Rontikaiselle tervetuliaistoivotukset täältäkin. Ja pikkujouluihin kannattaa tulla.
Timberman: mä ajattelin saada tehtyä talolle lopputarkastuksen tänä kesänä. Ajatus on nyttemmin muuttunut ja tavoite siirretty ensi kesään...
Sunnuntai klo 9 on hyvä aika lähteä Espooseen.
Timbe(r)man
23.08.2013, 23.48
Eilen DPD sai toimitettua On One Lurcherin. Digitaali näytti 16" rungon painoksi 1640g, joten oli 100g enemmän kuin lupaukset.
Oletkos saanut tästä aihiosta jo pyörän kasaan?
Käväisimme Paliksen kanssa tutustumassa Korson XCO-rataan tänään. Hauskan mutta rankan radan ovat tehneet :) Radalla on pari ihan oikeaa droppia, hyppyreitä(!), pari hauskaa bermiä ja niiden väleihin ripoteltu kivikoita. Lepopaikkoja on aika vähän. Jo yhdellä vähän reippaampivauhtisella kierroksella sai ihan ajaneen olon. Huomenna pitäisi rykiä kuusi kieppiä putkeen :eek:
Timbe(r)man
24.08.2013, 16.40
Sunnuntai klo 9 on hyvä aika lähteä Espooseen.
Tähän ei siis ole muita ilmoittautunut? Taidan nyt itsenikin perua ja sittenkin tehdä kattoremppaa huomenna. Aamulla tulen ehkä kuitenkin lyhyehkölle vakiolenkille.
Käväisimme Paliksen kanssa tutustumassa Korson XCO-rataan tänään. Hauskan mutta rankan radan ovat tehneet :) Radalla on pari ihan oikeaa droppia, hyppyreitä(!), pari hauskaa bermiä ja niiden väleihin ripoteltu kivikoita. Lepopaikkoja on aika vähän. Jo yhdellä vähän reippaampivauhtisella kierroksella sai ihan ajaneen olon. Huomenna pitäisi rykiä kuusi kieppiä putkeen :eek:
Olen huomenna Korson XCO kisassa mukana. En tosin aja siellä polokupyörällä metriäkään vaan tsuumailen menoa Nikon D3100 kameralla. Hymyä huuleen sillä jahtaan sitä täydellistä ajokuvaa jossa näkyy tekemisen meininki.
Kävin tänään testaamassa Kivikon (BMX) pyöräkrossiparkin. Siskon pojan kanssa (10v) veivattiin rataa. Oli hieno kokemus ja rata on aivan upea. Tosin toimisto ja pukeutumistilat ovat luokkaa merikontti, mutta muuten tutustumisen arvoinen paikka. Rohkenin jopa ajamaan niin että sain vähän ilimoo siipien alle:). Reidet on tukossa koska räkätautukin on taas pällä. No tämä nyt oli vain huono selitys.
Ertsille onnea kilpailuun. Kannustan sinut reitillä seillaiseen lentoon että oksat pois.
Tähän ei siis ole muita ilmoittautunut? Taidan nyt itsenikin perua ja sittenkin tehdä kattoremppaa huomenna. Aamulla tulen ehkä kuitenkin lyhyehkölle vakiolenkille.
Ok, mä käyn siellä todennäköisesti huomenna. Jos en käy, tulen maalikaupalle. Otetaan vähän pidemmällä varoitusajalla uudemman kerran syksyn aikana.
Kyllä! Oivan radan ovat sinne väsänneet. Minulle rata oli osittain jopa liian haastava, mutta väliin mahtui myös reilusti nautittavaa pätkää. Luulen, että huomenna minä saan vilkuilla peräpeiliin herkeämättä, jotten pilaa kärkimiesten kisaa. :D
Katos vaan, kalajaosto pääsee vauhtiin. Tuleeko Jukka älyttömän isoa kalaa vai onko kyseessä "kalareissu". Mulla viimeistä edellinen kalareissu oli "kalareissu" mutta pari viikkoa sitten tuli jopa kalaa Kemiöstä https://www.dropbox.com/s/k5nso0aelag019o/kalassa.jpg .
Kyllä reissua voisi kalareissuksi kutsua, veneessä tuli istuskeltua vajaa 20h. Saalis tietenkin valtaisa.. no lukumäärä ihan mukava, mut pieniä ol hauet,ahvenet ihan ok, ja muutama kuhakin yllätettiin- hyvää oli kun ne pannulla voissa paistettiin. Virvoitusjuomia riittävästi.. mitäs muuta sitä tarviikaan?
No sit risusavotasta: Hecun kanssa mennään huomenna klo 17:30, puomilta siitä polun päästä. Muutkin tervetuloa, voi tulla myöhemminkin-kierretään myötäpäivään,sieltä löytää.
No sit risusavotasta: Hecun kanssa mennään huomenna klo 17:30, puomilta siitä polun päästä. Muutkin tervetuloa, voi tulla myöhemminkin-kierretään myötäpäivään,sieltä löytää.
Just mietin, että tollanen risusavottalenkki vois olla sellanen missä mäkin pysyisin mukana, mutta huomenna työt estää osallistumisen.
^^risusavottaa jäänee väliin mun osalta. Reväytin jonkun lihaksen jalkapöydästä lauantaina illalla puutarhatöissä eikä jalka kestä kunnolla kävelyä. Vaiva on tullu viime talvena punttisalilta, pari päivää lepoa ja taas mennään. Loppuviikosta risusavotta olisi siis ajankohtainen jos jotain jää siistimättä.
Hyvältä kalareissulta kuulostaa. Jos vaan on onni matkassa niin lähden kans parin viikon päästä merelle viikonlopuksi kalaan.
kuvia Kårsåsta:
ertsillä on asiaa ja kaikki kuuntelee
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=11062&d=1377523133
vielä olis voinu muutaman kierroksen vetää
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=11063&d=1377523153
Palis onnellisesti maalissa ja oikea käsi harhailee
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=11064&d=1377523181
missäs Arto luuraili, ei näkynyt eikä kuulunut :rolleyes:
missäs Arto luuraili, ei näkynyt eikä kuulunut :rolleyes:
Kyllä kuulu ja varmasti. Olin siellä reitillä enkä missään makkaranpaistopisteellä syömässä herkkuja:). Kanervikossa makasin mahallani ja annoin kameran laulaa. Muistaakseni 550 kuvaa paukutin menemään. Paikkaa vaihdoin juosten kun kaikki meinasi ajaa päälle. No paitsi ertsi kun menin kameralauku olalla juosten siitä edelle yhdessä teknisemmässä kinkamassa. No ei vaineskaan kyllä Ertsi teki parhaansa.
Olin siinä droppikohdassa kameran kanssa maassa makaamassa kun yksi kilpailija täräytti kunnon turvat siinä hyppyrissä. Se laskeutui hallitusti noin puolen metrin päähän meikäläisestä. En saannu kuvaa kun en kerennyt ottaa. Ravisteltiin kaveri pystyyn ja matka jakui. Hallittu lento.
PUHDISTUS (http://www.sports-tracker.com/#/workout/heccut/7mmq0joorqdarbrh)
amatööriohjaus JukkaH
ammattinäyttelijä Tommi Rautapelto
amatöörinäyttelijä JukkaH
amatöörikuvaus heccu
Loistavaa! Jotain hassua tässä kuiteskin kävi. Mä lähdin puhdistustalkoisiin myöhässä (vaikka toista väitin) ja olin puomilla about 18:30. Arvelin löytäväni teidät jostain polunvarrelta mutta toisin kävi. Ajoin kiekan myötäpäivään enkä törmännyt teihin laisinkaan. Ainoa siivoamani risu oli sellainen joka meni etukiekon pinnojen väliin. Oliskohan käyny niin että onnistuin missaamaan teidät eteläpäädyssä, ajoin pellon kautta kun en huomannut mettässä polkua.
^Vedit jonkun kurvin varmaan suoraks kun puhasta polkua tulla lasettelit:). Hyvin saatiin kyllä aikaiseksi illan jumppatuokiossa.
Pellonsivuun asti päästiin, joten se vielä ummessa kallionousuun asti. Kalliolta loppuun on muutama kasa ja ja pikku vaihtajansurmakepakoita siellä täällä joten loppusiivousta vailla se. Joku ilta vielä parituntinen jumppa niin se olis siinä.Ehdotuksia? Nii ja sit vielä pitäs tsekkaa se välimetsä kaatikselle mentäessä.
Keskiviikkona voip olla että meen rasteja ettiin kellon käydessä, torstai kävis kyllä mullen.
Marcolli
28.08.2013, 00.31
Siis toinenkin pyörä löytyy. Poika aloitti tällä, kun oli 140cm pitkä.
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=782&d=1239031513
14"runko 26" renkaat. Tässä on vaan se ongelma, että on pojan koulumatkapyörä ja en tiedä millä saan houkuteltua menemään äitinsä pyörällä kouluun, kun se ei ole niin cool. Mutta jos et mitään muuta saa, niin kyllä se yleensä on rahalla suostunu.
Kiitos Vema tarpeitteni huomioinnista, mutta sainkuinsainkin myös jr-pyörät samasta paikasta kuin aikuisten pyörät
.
Oliskos huomenna risukkoon jumppaajia? Puomilta vaik 18 lähtö.. Laitelkaa ilmoa jos joku muukin, issekseen en viitsi mennä.
Rautapelto
29.08.2013, 08.30
Oliskos huomenna risukkoon jumppaajia? Puomilta vaik 18 lähtö.. Laitelkaa ilmoa jos joku muukin, issekseen en viitsi mennä.
Jos töistä kerkiän siihen mennessä niin olen tulossa. Voin vielä viestitellä neljän nurkilla.
Jos töistä kerkiän siihen mennessä niin olen tulossa. Voin vielä viestitellä neljän nurkilla.
Mulla on kans ehdoton ehkä. Hyvällä säkällä pääsen tulemaan mutta en tiedä vielä varmaksi.
Hienoa työtä olette tehneet ! Eilen kävin itekseen ajelemassa mannin mettän läpi. On muuttunut melkosesti se paikka. Mitä ihmettä
sinne suunnitellaan kun pistetty matalaksi sieltä täältä !!
Tänään(kään) en valitettavasti pääse savottaan.
Varmistellaan joo neljän-viiden korvilla.
Tommi infosi tulostaan joten, sieltä meidät sitten löytää.
Hyvät oli jumpat Tommin ja Timben kaa, kallionousuun asti päästiin. Välimetsä vielä ja muutama kasa loppulenkillä enää jäljellä.Ajettavissahan koko lenkura jo hyvinkin on
Illat hämärtyy ihan silmissä, joten ens viikolla joku ilta vois vielä voimistella.
Huomenna metsään menijöitä? Oliskos vielä intoa käydä se välimetsikkö siivoomassa,niin sit olis valopäänä hyvää reittiä polkea, kun ei sekään aika enää kaukana oo.
Ite ainakin normiaikaan kaupalle.
Seppo Nurminen
03.09.2013, 19.05
Mä yritän tulla, ollaan vähän sairasteltu kotona mutta nyt näyttäis olevan taudit kunnolla ohi.
Huomenna mennään metsään mutta pari sataa kilometriä pohjoisempana. Shampanjaa Oravivuorella (http://www.sports-tracker.com/#/workout/heccut/4qqragdiauc125tc).
Huomenna metsään menijöitä? Oliskos vielä intoa käydä se välimetsikkö siivoomassa,niin sit olis valopäänä hyvää reittiä polkea, kun ei sekään aika enää kaukana oo.
Ite ainakin normiaikaan kaupalle.
Minä tuun kanssa.
Meridisti
04.09.2013, 14.06
Oletkos saanut tästä aihiosta jo pyörän kasaan?
Alkaa olemaan viimemetreillä (On One Lurcheri 16"). Laitan juttua kun koko romu kasassa. Ollut hieman hiljaiseloa foorumin lukemisessa, pyöräilyssä ja rakentamisessa sairastelu ja muidenkiireiden takia. Tänään hain taakse jarruadabterin kun omassa hyllyssä ei ollutkaan juuri 160mm adabteria vaan 180mm ja 140mm. Nyt vain kasaan kaikki.
Saatiin välimetsä (http://www.sports-tracker.com/#/workout/Jukka6210/69aq24gvco93kcja) siivottua, kaatiksen puolella kalliobaana maisteltua, ja otb:t allekirjoittaneelle. Onnex alastulo oli pehmeää heinikkoa/risukkoa kun sinne selälleen mätkähdin,pikkurilli vaan vähän turvoksissa, ei mitään muuta.Pyörä jäi kuvattuun asentoon puun päälle. Kiitoksia kaikille talkoisiin osallistuneille, 3 iltaa voimisteltu ja kyl nyt taas passaa ajella syksyn pimeytyessä. No jäi Mannin lenkille vielä yx kasa josta ajamalla yli pääsee, josko senkin joskus sais siivottua kun kohalle sattuu.
Meridisti
06.09.2013, 16.00
On One Lurcher viritys alkaa olla kasassa halvalla-hauskaa osilla.
mm.
- Rokkari Reba keula
- SLX kammet Works Components T32 rattaalla jonka ei pitäisi tarvita ohjuria (kammet 639g ilman keskilaakeria)
- XT jarrut
- ZEE takavaihtaja
- Truvativ Stylo world cup ohjainkannatin 90mm
- Race Face Turbine tanko -musta 725mm
Täydellisen konkelin paino vaa-an mukaan 6,5kg ilman kiekkoja ja polkimia. Kuvassa sileät työmatkakiekot (näyttävät hieman hassuilta maasturissa). Kuvanottotilanteessa ei ollut vielä ketjuja ja takavaihtajan vaijeria.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/83229495/On%20One%20Lurcher.jpg
Saatiin välimetsä (http://www.sports-tracker.com/#/workout/Jukka6210/69aq24gvco93kcja) siivottua, kaatiksen puolella kalliobaana maisteltua, ja otb:t allekirjoittaneelle. Onnex alastulo oli pehmeää heinikkoa/risukkoa kun sinne selälleen mätkähdin,pikkurilli vaan vähän turvoksissa, ei mitään muuta.Pyörä jäi kuvattuun asentoon puun päälle. Kiitoksia kaikille talkoisiin osallistuneille, 3 iltaa voimisteltu ja kyl nyt taas passaa ajella syksyn pimeytyessä. No jäi Mannin lenkille vielä yx kasa josta ajamalla yli pääsee, josko senkin joskus sais siivottua kun kohalle sattuu.
Kiitos ja kumarrus. Käyn huomenna (jos olen kunnossa) raivatun reitin koeponnistamassa. Kävin siellä viimeviikolla hieman tutustumassa vastapäivään kiertäen ja toden totta on maasto muuttunut. Onko se kaatopaikka jotenkin muuttanut paikkaa??? Näytti ainakin pahalle.
Timbe: Onko se sinun "the viritys" tämä http://www.bikeradar.com/mtb/gear/category/components/sprocket-cluster-cassette/product/review-leonardi-factory-general-lee-wide-ratio-cassette-adapter-13-47548 ja jos se on niin miten toimii??
Timbe(r)man
06.09.2013, 20.19
Timbe: Onko se sinun "the viritys" tämä http://www.bikeradar.com/mtb/gear/category/components/sprocket-cluster-cassette/product/review-leonardi-factory-general-lee-wide-ratio-cassette-adapter-13-47548 ja jos se on niin miten toimii??
Sehän se on. Olen vasta yhden koelenkin ehtinyt ajaa ja ainakin aluksi se vaihtoi huonohkosti isompaan rattaaseen päin. Jos sääti vaihtajaa siihen suuntaan, niin sitten ei enää pudonnut pienemmille. Niin että katotaanhan nyt. Ne ovat kaikki alumiinia ja lisäpakka oli pirun kallis, 119 e. Sitä ihmettelin, että miksei tuo firma samantien tee koko pakkaa.
Hyvältähän näyttää tuo On One. On One -asiantuntijat Meridisti ja Tuomas, ja muutkin, luottaisitteko tähän runkoon (http://www.on-one.co.uk/i/q/FRPXDH29MTBDISC/planet_x_dirty_harry_29er_mtb_disc_frame)? Siellä olisi tällä hetkellä koko small saatavissa. Niin ja tämä (http://www.actionsports.de/de/Komponenten/Rahmen/Rahmen-MTB/Fun-Works-S-Light-Carbon-twentyniner-2013-29er-Rahmen-glanz-995g::54805.html)aiemminkin linkittämäni olisi vielä kevyempi ja 17" koko ehkä just ja just menis. Kalliimpia kuin Lurcher, muttaa halpaa muoviksi kumminkin.
Mä olen jossain välissä miettinyt Dirty Harrya mutta asia muistaakseni kaatui swap-outtien puutteeseen. Geometrialtaan aika samanlaiset, paitsi DH:ssa lyhyempi chainstay. Todellisesta erosta vaikea mennä sanomaan mitään kun en ole ajanut. Hengeltään Lurcher enemmän "trail". DH:n keskiön korkeutta eivät ilmoita jostain syystä mutta kaippa se löytyisi mtbr:n foorumilta. Niin juu, mtbr:ssä niitä on näkynyt ja ymmärtääkseni omistajat eivät ole haukkuneet omiaan. Summa summarum, Lurcher vie mulla vielä voiton sinkulamahdollisuuden vuoksi mutta muuten kyllä harkitsisin vakavasti.
Fun Worksista mulla ei ole mitään hajua.
Pitäiskö yrittää lähteä espooseen ajelemaan vaikka sunnuntaina?
Ei onnistu sunnuntai mulle. Rva tänään töissä juten ajelen tänään itsekin.
Sehän se on. Olen vasta yhden koelenkin ehtinyt ajaa ja ainakin aluksi se vaihtoi huonohkosti isompaan rattaaseen päin. Jos sääti vaihtajaa siihen suuntaan, niin sitten ei enää pudonnut pienemmille. Niin että katotaanhan nyt. Ne ovat kaikki alumiinia ja lisäpakka oli pirun kallis, 119 e. Sitä ihmettelin, että miksei tuo firma samantien tee koko pakkaa.
Mietin vain sitä tuossa päissäni että mitenkä normaalin takavaihtajan liikeradat riittää 40 piikkiselle rattaalle. Nähtävästi sen on joku miettinyt, mutta savolainen epäilee kaikkea mitä itse ei ole kokeillut tai nähnyt.
Eli onko niin että normaali takapakasta korvataan se ensimmäinen (sisin) osio tällä laajalla osalla? Vai alumiinia ne ovatkin?? Kuulostaa sille että ne kuluu alla aikayksikön? Suhteessa XX1:n takapakan hintaan 119€ vaikuttaa aika kovalta?
Minäkin aion ajella tänään. Lyhyttä ja kipakkaa tai pitkää ja lunkia. Pitkä vois olla vaikka Järven ympäri ja Huilin terden kautta kotiin. Starttaamaan pääsisin noin tunnin päästä. Kiinnostaako?
Timbe(r)man
07.09.2013, 15.56
Nuhanenän takia ei uskalla huomisesta luvata mitään, vaikka maastoon tekisi mieli. Jos ihmeparannus tapahtuisi aamuksi.
ARJ, kyllä se vaihtaja taakse venyy tarpeeksi. Saattavatpa hyvinkin kulua nopeasti. XX1:n takapakkaan on siksi huono verrata, että se on 11-vaihteinen, jaa vaatii muutkin osat, tämä taas on mahdollisuus muuttaa 10-vaihdesysteemiä laajemmaksi, jos on vain yksi ratas edessä.
Jos tämä ei toimi, niin sitten mun on ostettava eteen pienempi ratas 34:n tilalle.
Meridisti
07.09.2013, 16.39
ARJ, googletuksella löydät testin! Testissä oli laitettu Shimanon Zee ja X9 (medium häkki) vaihtajilla varustettuihin pyöriin nuo rattaat. Zee todettiin huonostitoimivaksi, mutta X9 toimi moitteetta. Vapaaratasrunko on syy miksi tuo timben viritys on kiinnostava. XX1 vaatii aina eri vapaarattaan ja meneehän kaikki muukin vaihtoon jolloin kustannukset on suuret. Tuolla viritysrataspaketilla ei tarvitse tehdä muutakuin vaihtaa pakan isoimmat rattaat.
Nuhanenän takia ei uskalla huomisesta luvata mitään, vaikka maastoon tekisi mieli. Jos ihmeparannus tapahtuisi aamuksi.
ARJ, kyllä se vaihtaja taakse venyy tarpeeksi. Saattavatpa hyvinkin kulua nopeasti. XX1:n takapakkaan on siksi huono verrata, että se on 11-vaihteinen, jaa vaatii muutkin osat, tämä taas on mahdollisuus muuttaa 10-vaihdesysteemiä laajemmaksi, jos on vain yksi ratas edessä.
Jos tämä ei toimi, niin sitten mun on ostettava eteen pienempi ratas 34:n tilalle.
Vaikuttaa mielenkiintoiselle ratkaisulle ainakin paperilla. Kuvien perusteella http://www.pinkbike.com/news/General-Lee-Wide-range-Cassette-Adapter-First-Look-2013.html työstönjälki on kohillaan, mikä ikävä kyllä maksaa kun puhutaan tämmöisestä erikoiskamppeesta. Uskon, että XX1:n palikoiden hinnat laskee kun valinnan varaa tulee kaudelle 2014 enemmän (uusi X0).
Kävin äsken kiertämässä lenkin Nummenkylä-Hiihtomaja-Manni-Hiihtomaja-Nummenkylä. En ole Mannin lenkkiä pitkään aikaan kiertänyt joten maisemat oli todella muuttuneet. Jos en olisi tuttua spooria nähnyt ei kiertämisestä perinteistä reittiä noudattaen olisi tullut mitään. Hienosti oli raivattu, kiitos ja kumarrus raivausporukalle. Kuitenkin päätin että lenkin nopeuttamiseksi jätin maasturin varastoon :Dja läksin juoksemaan. Loistavaa treeniä tuleviin koitoksiin. Pirun hankala oli juosta paikoin kapeassa spoorissa, mutta saipahan jalat uutta jumppaa.
Tässä reittihttp://connect.garmin.com/activity/371954972
Onko kenelläkään ylimääräistä, toimivaa Garmin 310XT tai 910XT Forerunneria ylimääräisenä, edullisesti?
Jos on niin lähetä viestiä
Sittenkin ajoa tänään ip:stä, 13-14 lähdöllä. Jos vaikka autoilis keinikseen ja ajelis sieltä 3-4 h lenkuran. Huuelkaa tai soitelkaa jos joku mukaan, koitan seuraa palstaa parhaan mukaan.
Tarkennusta: Lähtö 12:30 Keiniksestä, pullakaffet jossain rekolan suunnalla.
pullakaffet jossain rekolan suunnalla.
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=11183&d=1378649947
Zorry Zippo, Staattinen & co, hävettää niin julmetusti etten tuntenut teitä.
en mitenkään voinut olettaa että käytte lenkillä niin kaukana Sherwoodista :rolleyes:
ja aurinkokin paistoi suoraan silmiin
Aivan tolkuttoman hyvää porkkanakakkua oli tuo. Uutta polkuakin oppi taas ja vielä kun Keravan jengin kannustamana pääsi Nmäen lattakiven ylämäkineen ekan kerran ylös niin voi tuota hyväksi lenkiksi kutsua.
Timbe(r)man
09.09.2013, 15.04
Hän alkaa olla edustuskunnossa, huomatkaa bling bling:rolleyes:
Vielä kun kengitetään uusilla renkailla, niin kelpaa tällä tammalla ratsastaa.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/54011192/Mojo%203.jpg
Meridisti
09.09.2013, 16.18
Hän alkaa olla edustuskunnossa, huomatkaa bling bling:rolleyes:
Tuosta voi jo sanoa, että on"kullitetuilla" osilla
St0neyNut1
10.09.2013, 10.12
Zorry Zippo, Staattinen & co, hävettää niin julmetusti etten tuntenut teitä.
en mitenkään voinut olettaa että käytte lenkillä niin kaukana Sherwoodista :rolleyes:
ja aurinkokin paistoi suoraan silmiin
Eipä tuo varmaan mitään haittaa. Zippo tai PMT. Sama parta eri mies :p Me oltiin tulossa jo pois päin sielt kikka mestoilta ja rupes nälkä olemaanku 10.00 startattiin.
Timbe(r)man
11.09.2013, 16.08
Tänään yhteislenkille 17.30. Minä yritän ainakin ehtiä.
Rautapelto
11.09.2013, 17.44
Tänään yhteislenkille 17.30.
Juuri näin!
Kuka sunnuntaina ajelee ja mitä mielessä:cool:. Pitkää,pätkää,pyöreetä vai pitkulaista?
Timbe(r)man
13.09.2013, 13.09
^Olisko tällainen liike mitään?
http://hs12.snstatic.fi/webkuva/sarjis/560/1305716780051?ts=80
Just nyt vois ajatella sunnuntaille jotakin kivaa, ei nää hyvät syyssäät kumminkaan loputtomiin jatku.
Taitaa Jukalla itsellään olla mielessä jotakin kivoja vaihtoehtoja?
^^Minä olen liikkeellä sunnuntaina. Pitkää ja joko pyöreää eli järven kiertoa tai pitkulaista eli Keravalle/Korsoon ja takaisin olin suunnitellut.
ARJ: oletkos meinannut mennä kalakukkoilemaan parin viikon päästä?
^^Minä olen liikkeellä sunnuntaina. Pitkää ja joko pyöreää eli järven kiertoa tai pitkulaista eli Keravalle/Korsoon ja takaisin olin suunnitellut.
ARJ: oletkos meinannut mennä kalakukkoilemaan parin viikon päästä?
Vai kalakukkoilemaan. Kalakukko ei ole nyt suunnitelmissa vaan muut haasteet. Huomenna Kiipfit Turenki ja 5.10 Marathon of Dangers. Koli.;)
^Olisko tällainen liike mitään?
Just nyt vois ajatella sunnuntaille jotakin kivaa, ei nää hyvät syyssäät kumminkaan loputtomiin jatku.
Taitaa Jukalla itsellään olla mielessä jotakin kivoja vaihtoehtoja?
No ei tässä mitään sen kummempia oo, jotain pidempää vois ajella. Pullakaffeilla höystettynä toki.
Etelänsuunta käy, sieltäkin vois kiertää Keinis-Nmäki-Pkumpu-Matari(jossa leipomokaffet)-Mikkola-Metsola-Lkorpi-Savio-Kerava jne. Keinikselle vois mennä Talman/ristinummen/Tmsuon kautta. Jos siis haluaisi kiertää kauempaa kuin ajaa suorempaa linjaa. Takastullessahan pääsee vielä vaikka järven toista puolta halutessaan. Ideariihenä tää vain, pohjosen lenkkikin vois olla ok(Hyvinkää).
^ Ihan unohdin, että sun pitkä on jotain ihan jotain muuta kuin mun pitkä :rolleyes: Minä todennäköisesti ajelen lyhyen 3-4 tuntisen ilman kaffepausseja. Tai no, Huilin terdelle saatan pysähtyä, jos sää suosii.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.