PDA

Näytä tavallinen näkymä : MTB Järvenpää

Sivut : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 [23] 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34

Jukka H
14.09.2013, 09.58
No on ainakin vaihtoehtoja valittavaksi asti. Onnex aikaa vielä pähkäillä.

ertsi
14.09.2013, 10.00
Jaa niin, ja tokihan tänäänkin ajellaan. Iltapäivällä apaut kahden pintaan lähden parituntiselle enska-, kikkailu-, trikkailulenksulle. Suuntana todennäköisesti Hiihtomaja and beyond. Tänään näyttäis sää suosivan ;)

Jukka H
14.09.2013, 10.14
Täytyypäs tuota ip:tä ujuttaa Rva:n ajatusmaailmaan. Soittelen jos pääsen. Nyt kuitenkin nakkelemaan kiekkoja koriin.

TuomasR
14.09.2013, 12.05
Meneepäs ajat hankalasti ristiin. Mä pääsen lähtemään klo 16 ja ajattelin ajaa parituntisen joko Flisbergetin tai Hiihtomajan suunnassa.
Huomisesta en tiedä pääsenkö ja milloin pääsen, koko perhe sairastellu viimeiset 2 viikkoa joten pitempi lenkki ei ole mulla mtb järvenpää pitkä vaan 3 - 4 h

Jukka H
14.09.2013, 14.25
Keskittyy mun ajot huomiseen, tuun ysiks kaupalle.

ertsi
14.09.2013, 14.35
Tulet Tuomas siis ensin kaljalle ja lähdet vasta sitten ajamaan :p Minä näköjään pysyn kello kahdessa.

TuomasR
14.09.2013, 16.07
^riskinottohalukkuus ainakin nousisi kivasti ja ajolinjat olisivat lennokkaammat :) Taidan kuitenkin nauttia palautumisjuomana riittävästi kesäistä GT:tä vasta lenkin jälkeen.

EDIT: 1 x9 setuppi ei pidä kettinkiä rattaalla vaan tiputtelee riittävän monta kertaa lenkin aikana. Ketju katkaistu mahdollisimman lyhyeksi, takavaihtaja shadow (plussaa ei ole 9:lle). Narrow wide ratasta harkitsen mutta mahtaako se riittää pitämään ketjun rattaalla ilman shadow plussaa? Jotenkin ei huvittais laittaa 80 euroa yläohjuriin, joka on ihan pirun ruma. Enkä viittis pistää myöskään etuvaihtajaa ohjuriksi. Tekemätön paikka, laitan XX1 tilaukseen :)

TuomasR
17.09.2013, 10.49
Sunnuntaina kierrettiin järvi vastapäivään, mukavaa oli. Kiitoksia kaikille.

Jos joku suunnittelee pitempijoustoista 29" niin tässä voisi olla vastinetta rahalle: http://www.jensonusa.com/Niner-Rip-9-Frame-2011 Uusi malli julkaistu ja nykyiset lähtee lähes polkuhintaan. Mukavat katteet rungoissa ku tuskin tollakaan alennuksella kauppias ottaa takkiin.

Voimansiirto-ongelman ratkaisen laittamalla eteen 24/34-välitykset. Meinasin jo tilata 10-voimansiirron mutta jääkööt vielä väliin, olen just keväällä uusinut nykyisen voimansiirron. Täytyy kiertää takavaihtaja karahkan ympärille niin raaskin uusia koko roskan. Kaikenlaisia virityksiä olis ollu 1x9:n parantamiseksi (yläohjuri, jump stop jne.) mutta jääkööt kokeilut tällä kertaa.

Mitkä olis hyvät ja halvat flätit? Jos talvea varten ostais samalla sellaset...

ertsi
17.09.2013, 12.18
^Haluatko hyvät vai halvat? Paljonko ajattelit investoida ja meinaatko hankkia kengät kanssa?

Oma kokemus on, että kengät on vähintään yhtä tärkeässä osassa kuin polkimetkin. Hyvät polkimet saa noin seitsemällä kympillä ja maksamalla enemmän saa vielä paremmat. Kengistä kokemusta ei ole kuin Five-ten impact 2:sta ja niillä olen pärjännyt ihan kaikilla pakkasilla ongelmitta. Seuraavat popot tulee olemaan freeriderit.

TuomasR
17.09.2013, 16.16
Olin alunperin aatellut olla ostamatta kenkiä mutta mutta...olet varmaan oikeassa. Täytynee ostaa samalla tossut. Minkä kokoinen kenkä sulla on? Osaatko verrata Shimpan kenkään? Jos ostaa netistä niin täytyis sovittaa ennen ostoa tavalla tai toisella.
Polkimista olin kattellut crc:n valikoimasta edullisemman pään malleja ja myös Shimpan flättiä. Taidan perehtyä asiaan vähän tarkemmin, vielä ei ole varsinaista hoppua ostaa. Mun hankintatapa on yleensä ollut ensin halpa ja sitten vasta hyvä, pikkuhiljaa olen huomannut siinä olevan parantamisen varaa :p

Rautapelto
17.09.2013, 18.32
Täytynee ostaa samalla tossut.

Käyppä ylävitosessa, oon ostanut kahdet 5/10:t ja molemmat oli edukkaampia kun maailmalla. Impactit talvelle ja Freeriderit kesäks :). Ja polkimiks jotkut matalaprofiiliset vaihdettavilla pinneillä.

ertsi
17.09.2013, 18.54
^Isot Pojat ovat väittäneet, että Freeridereilläkin tarkenee talvella. Mutta osin yksilöllistähän varpaiden paleluherkkyys toki on. Omakohtaista kokemusta saa luonnollisesti vain yhdellä tavalla ;) Mut jos vain talvella on tarkoitus ajella, korkeavartisempi Impact vois olla fiksuin valinta. Ja ajaa sillä sitten kyllä kesälläkin.

Minä en osaa ajaa, joten vaikka matalaprofiilisia polkimia olenkin käyttänyt, olen niistä aina saanut rungon sellaiseen kuntoon, että vaihtoon ovat menneet ennen kuin olen pinnien vaihtoa ehtinyt edes harkita :D

TuomasR
17.09.2013, 22.18
Täytyykin käydä ylävitosessa käpistelemässä. Kenkiä verkkokaupan mukaan on vähän naftisti varastossa mutta mä kerkiän odottamaan varaston täydennystä. Korkeavartiset popot taitavat olla talveksi hyvä valinta. Jos jalka pääsee liikkumaan kuten arkikengissä, en palele varpaista oikein koskaan ja samat kengät menee kesät talvet. Jäykillä fillarikengillä tilanne on ihan toinen.

javal
18.09.2013, 08.36
Täytyykin käydä ylävitosessa käpistelemässä. Kenkiä verkkokaupan mukaan on vähän naftisti varastossa mutta mä kerkiän odottamaan varaston täydennystä. Korkeavartiset popot taitavat olla talveksi hyvä valinta. Jos jalka pääsee liikkumaan kuten arkikengissä, en palele varpaista oikein koskaan ja samat kengät menee kesät talvet. Jäykillä fillarikengillä tilanne on ihan toinen.

Voiko noilla korkeavartisillä impacteilla lumikenkäillä ? Vai onko niin jäykkiä että sovelluu vain pyöräilyyn ?

TuomasR
18.09.2013, 13.09
^mä ostin lumikenkien kaveriksi vaelluskengät. Niille on muutakin käyttöä.

Edit: lumikenkäilyssä kengän pohja pitäisi olla jäykkä ja kengän pitäisi tukea hyvin nilkkaa. Muuten (ainakin mulla) jalat rasittuu vähän turhan paljon. Vaelluskenkä täyttää nää kriteerit.

heccu
18.09.2013, 15.41
^mä ostin lumikenkien kaveriksi vaelluskengät. Niille on muutakin käyttöä.

mää käytin viimetalvena lumikenkäilyssä MT91ä, niille on myös muuta käyttöä. ne käyvät myös jalkasuunnistuskenkinä jos ajaa fillarilla iltarasteille :seko:.
säärystimet tietty pitää olla lumikenkäillessä niillä.

Timbe(r)man
18.09.2013, 15.47
Jukka heitti viime lenkillä kysymyksen, että ehtisikö väki paremmin keskiviikon lenkille, jos se alkaisi vasta klo 18.00, eikä 17.30. Itselleni tämä on melko samantekevää, paitsi että niin kauan kuin on valoa, tulee pimeä aiemmin.
Mutta voihan tästä julkisestikin keskustella, eli onko mielipiteitä?

ps. Tänään en pääse itse mukaan.

TuomasR
19.09.2013, 22.09
^pikkuisen paremmin ehtisin mutta mulle keskiviikot ovat muutenkin huonoja. Näin ollen ei mielipidettä suuntaan eikä toiseen.

javal
20.09.2013, 21.07
^pikkuisen paremmin ehtisin mutta mulle keskiviikot ovat muutenkin huonoja. Näin ollen ei mielipidettä suuntaan eikä toiseen.

Samoilla linjoilla. Silloin kun pääsen mulle sopii paremmin 17.30, ehkä vielä parempi klo 17. Eli ei mielipidettä.

Tänään kävin syömässä patukan pyöräkalliolla. Taas oli raiskattu pala kauneinta järvenpäätä ! K-raudan metsään ei kannata mennä ilman vesuria.
Käytännössä koko pätkä on ajokelvoton alkaen 100 m ennen nousua jatkuen sinne leveämmälle pitkälle suoralle. Ei se raivaus nyt toivoton homma
ole, aika helpostikin niitä voi heitellä. Ei kyllä ihan yhden illan juttu oo .

Sunnuntaina näillä näkyminen lenkille. Tapasin uuden kasvonkin siellä k-raudan lepikossa. Ei muuta kuin tervetuloa lenkeille !

TuomasR
21.09.2013, 10.55
Onko ajelijoita tänään? Mä starttaan noin klo 13 pariksi tunniksi hiihtomajan tai Flisbergetin suuntaan. Paitti jos vettä on ilmassa kovastikin, maassa vesi ei haittaa eikä sitä voi välttää.

ertsi
21.09.2013, 11.12
^Minä ajattelin mennä hiihtomajan kulmille, mutta pääsen starttailemaan vasta kahden maissa. Tahti on hauskat paikat täysiä ja moneen kertaan jurnaten...

TuomasR
21.09.2013, 13.16
Oon lupautunut kuskiksi kolmelta eli "pakko" startata yhdeltä. Toivottavasti osutaan polulla kohdakkain. Huomenna saatan ajaa vaihteeksi maantiellä pk-lenkin. Maastossa sykkeet ei mun kunnolla pysy millään alhaalla.

ertsi
21.09.2013, 14.42
Luulen, että naatiskelen enempi mannin kiepistä ja kaatiksen takametsän kikkailukallioista. Pieni alue, siellä varmaan törmää heleposti...

Paitsi, että lähtö näköjään venähtää lähemmäs kolmea :rolleyes:

Jukka H
22.09.2013, 15.28
Hyvä kieppi tänään Nukarinkoski-Jokela akselilla. Kallionpäällistauon jälkeen oikaisin "sen paremman" laskun kautta isolla rattaalla kotia kohti.
Kiitokset Heccu&co lenkistä.

heccu
22.09.2013, 16.58
Hyvä kieppi tänään Nukarinkoski-Jokela akselilla. Kallionpäällistauon jälkeen oikaisin "sen paremman" laskun kautta isolla rattaalla kotia kohti.
Kiitokset Heccu&co lenkistä.

jonkinnäköinen kotiseutukierros (http://www.sports-tracker.com/#/workout/heccut/494khre70afe4tmc) saatiin aikaiseksi. Nurmijärven puolella Nukarinkoski koluttiin alhaalta ylös, käytiin Tuusulan korkeimmalla mäellä Lepokalliolla 112 m merenpinnasta ja Kuperkeikka -mäellä Nukarilla (myös n 115 m mpy) sekä tutustuttiin useisiin entisiin soraharjuihin eli nykyisiin metsittyneisiin sorakuopan pohjiin Tuusulassa ja Nurmijärven puolella. niin ja tietysti puhelinkoppitarhaan Hyvinkään puolella.

Kuperkeikka (http://kansalaisen.karttapaikka.fi/kartanhaku/osoitehaku.html?e=385047&n=6712726&scale=8000&tool=siirra&width=600&height=600&lang=fi)

Palis79
26.09.2013, 17.39
Tere!

Oisko huomiselle jouto-ukkoja lenkkiseuraksi? Pesue lähtee Lahteen, joten ajattelin karata lenkille siinä klo 15-16. Myöhempikin startti mulle käy, mutta ennen pimeyttä olisi mukava olla kotona. Maastopyörällä oli tarkoitus liikkua, mutta maantiekin käy

Timbe(r)man
27.09.2013, 00.59
Tere!

Oisko huomiselle jouto-ukkoja lenkkiseuraksi? Pesue lähtee Lahteen, joten ajattelin karata lenkille siinä klo 15-16. Myöhempikin startti mulle käy, mutta ennen pimeyttä olisi mukava olla kotona. Maastopyörällä oli tarkoitus liikkua, mutta maantiekin käy

Täällä saattais olla joutoukko. Jos lopettais huomenna työt ajoissa ja lähtis maastoon, ei maantielle. Kolmen neljän maissa sopii, jos ei pahasti sada. Jos joku muu tulisi muttei pääse ihan näin aikaisin, niin voisihan sitä ottaa myöhemmin toisen lähtötapaamisen. Tulijoita?

Palis79
27.09.2013, 10.00
^ No, olisiko se sitten vaikka klo1600 maalikaupalla?

Timbe(r)man
27.09.2013, 11.33
^ No, olisiko se sitten vaikka klo1600 maalikaupalla?

Jep. 16.00.

ertsi
27.09.2013, 20.43
Kuulin huhua, että huomenna iltapäivällä Hiihtomajan kulmilla voi bongata Pivotin Mach kutosen tositoimissa. Tarkkaa lähtöaikaa kristallipallo ei vielä näytä, mutta johonkin 1400-1600 väliin se osuu.

TuomasR
27.09.2013, 21.14
^joko teit kaupat vai onko Mach vasta koeajossa?

Meikäläisen ohjelmaan ajot eivät valitettavasti tänä viikonloppuna kuulu.

ertsi
27.09.2013, 22.13
^Täytyyhän se koestaa ennen ostopäätöstä. Parkkipaikkapompottelun perusteella istuu mun alle kuin hanska. Kävin kuukausi sitten parkkispomputtamassa Mach 5.7:n ja jotenkin se oli vähän pettymys. Tämä kapine oli kuin toiselta planeetalta. Kuukausi sitten selkä tosin oli umpijumissa, joten voi olla, ettei fiilis johtunut vain pyörästä... Mutta selkeästi eri fillareita nuo ovat.

Sunnuntaina on Hallainvuoressa Pivot Cup -skaban reittiintutustuminen ja ensi viikon lauantaina (5.10) itse kahinat. Onko kukaan muu harkinnut lähtevänsä ajamaan?

Rautapelto
28.09.2013, 09.07
Tarkkaa lähtöaikaa kristallipallo ei vielä näytä.

Kun alkaa savu kristallipallon yltä hälvetä niin laita vaikka viestiä. 1400 ois aika kiva ;)

ertsi
28.09.2013, 10.14
^Voi olla, että lähtö aikaistuu jo puolen päivän kieppeille...

Marcolli
28.09.2013, 17.02
^Täytyyhän se koestaa ennen ostopäätöstä. Parkkipaikkapompottelun perusteella istuu mun alle kuin hanska. Kävin kuukausi sitten parkkispomputtamassa Mach 5.7:n ja jotenkin se oli vähän pettymys. Tämä kapine oli kuin toiselta planeetalta. Kuukausi sitten selkä tosin oli umpijumissa, joten voi olla, ettei fiilis johtunut vain pyörästä... Mutta selkeästi eri fillareita nuo ovat.

Sunnuntaina on Hallainvuoressa Pivot Cup -skaban reittiintutustuminen ja ensi viikon lauantaina (5.10) itse kahinat. Onko kukaan muu harkinnut lähtevänsä ajamaan?

Pakettiautokyyti lähtee tutustumisajoon osoitteesta Niittykatu 27 su klo tasan vähän yli 11 olettaen että stadissa piti olla 12.00. Kaksi nopeimmin ilmottautunutta kuskia ja 12 polkupyörää mahtuu kyytiin.

ertsi
28.09.2013, 18.35
^Turha meidän on sinne peräkkäinkään ajaa, joten tartun tarjoukseen. Jos lähtijöitä on enempi, voin toki lähteä omallakin kärryllä. Mutta näillä tiedoin ilmaannun Niittykadulle tasan vähän vaille 11.

Marcolli
29.09.2013, 10.26
Willkommen. Vielä mahtuu siis yksi kuljettaja ja 11 nopeimmin ilmottautunutta pyörää. Tarkoitan kuskilla siis polkupyöräilijää. Oon jo kyllä ajokunnossa ja hoidan autolla ajamisen.

Timbe(r)man
29.09.2013, 22.26
Hiljaista oli meeting pointissa aamulla klo 9. Ajelinpahan hiljaa, 60 km:rolleyes:.

Timbe(r)man
30.09.2013, 14.44
Tässä vielä eräs panoraamakuva taannoiselta hienolta lenkiltämme. Että kaikenlaista rojua ne mettiin jemmaa, vanhoja puhelinkoppeja ja pyörän raatoja!

https://dl.dropboxusercontent.com/u/54011192/Puhelinkopit_pieni.jpg

Marcolli
01.10.2013, 00.48
Puhelinkopit kannattaisi kerätä talteen - ovat katoavaa rakennussusperinnettä ja tulevaisuuden arvotavaraa. Nuo pyöränraadot voi sen sijaan arvottomina jättää metsään mätänemään.

ertsi
02.10.2013, 10.15
Siltä varalta, että joku ei tiennyt: Pivot Cupin vimonen osakilpailu ajetaan Hallainvuoren / Kivikon maastoissa lauantaina: http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?49920-Pivot-cup-helsinki Tänään voi käydä tutustumassa reitteihin klo 16:30 ja ennakkoilmoittautuakin ehtii, jos tekee sen tämän päivän puolella.

Reitit eivät ole teknisesti mitään über haastavia ja sanoisin, että jos ottaa ekan kiekan maltilla, ennakkoon tutustumattakin radat voi ajella ihan turvallisesti ja sujuvasti läpi. Ja ihan XC-pöörälläkin pärjää varmasti.

javal
02.10.2013, 22.29
Hiljaista oli tänäänkin meeting pointissa. Parisen tuntia pyörin kaatiksella. "Valopää lenkkiä" sai harjoitella kotimatkalla. :)

Timbe(r)man
04.10.2013, 00.12
^Olin keskiviikkona tulossa, mutta ei päässyt töistä ajoissa eroon. Alkaa olla aika nautiskella keskiviikkoisin pimeäajosta.

Sanokaas, kannattaako ostaa takavaihtajaksi Shimano XT Shadow + vai Shadow ilman plussaa? Tuolla toisaalla valitetaan, että se menee rikki ja toisaalla taas kehutaan, miten hiton hyvä systeemi se on.

ertsi
04.10.2013, 09.42
Minä käväisin tiistaina aamutuimaan vuoden ekan valopäälenkin ajamassa. Ihan lystiä touhua taas pitkästä aikaa :)

Ota vaan plussalla Timbe, tulee konkelista hiljaisempi ja pysyy ketju rattaalla. Missä toisaalla niitä on saatu rikki ja miten?

Marcolli: mites huominen, ilmoittauduitko ennakkoon? Mihin aikaan lähdetään valumaan? Muita ei ilmeisesti ole tulossa, yhtään jälki-ilmoittaumispaikkaakaan ei jäänyt. Ei ketään kiinnosta tulla kameran kanssa heilumaan polkujen varteen?

Timbe(r)man
04.10.2013, 13.23
Ota vaan plussalla Timbe, tulee konkelista hiljaisempi ja pysyy ketju rattaalla. Missä toisaalla niitä on saatu rikki ja miten?

Täällä: http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?49724-Shimano-Shadow

Jukka H
04.10.2013, 19.29
Oma su lenkki onkin jo huomenna. Keiniksestä 9:00 lähtö, ajelua siellä jossain-14 pitää olla kotona, nisukaffella aattelin käydä. autoilen sinne, voin koukkaa jonkun matkalta jousille jos niikseen.

ertsi
04.10.2013, 21.25
^^No kappas, ilmeisesti noissa on heikko kohta. No, enpä osaa sanoa juuta enkä jaata. Itse olen ollut tyytyväinen lyhyt häkkiseen Zee:hen. Jos tuo porsii, täytyy taas ajella tovi Aliviolla.

Rautapelto
04.10.2013, 22.14
Oma su lenkki onkin jo huomenna. Keiniksestä 9:00 lähtö, ajelua siellä jossain-14 pitää olla kotona, nisukaffella aattelin käydä. autoilen sinne, voin koukkaa jonkun matkalta jousille jos niikseen.
Voisin lähteä, olen kyytiä vailla (laitoin tekstarin en tiedä tuliko perille).

Jukka H
04.10.2013, 23.10
Voisin lähteä, olen kyytiä vailla (laitoin tekstarin en tiedä tuliko perille).

Roger

Jukka H
05.10.2013, 09.01
Hiukka uutuuria joten punakynää Keinikselle.

TuomasR
05.10.2013, 10.48
Mä olen lähdössä Flisbergettiin joskus kahden kolmen välillä ja ajelen 2 - 2,5 tuntia. Ilmoitelkaa kaipaatte ajoseuraa. Muutkin ajomestat toki käy.

Huomenna en todennäköisesti pääse vakiaikaan vaan ajelen joskus loppuiltapäivällä.

Rautapelto
05.10.2013, 13.21
Hiukka uutuuria joten punakynää Keinikselle.
Juu, Keinis vaihtui lennosta tämmöiseen (http://www.sports-tracker.com/#/workout/rautapelto/3flqfrpb62f3gnat). Oli pari uutta polkuakin matkalla ;)

Jukka H
05.10.2013, 19.30

Huomenna uudestaan, josko tällä kertaa onnais, kun Hallituskin sallii poissaolon. JOS EI SADA,tai oo tolkuttoman märkää yön jälkeen

^Oliks toi pisto Lå-tielle uutta ja ympyrä sen yläpuolella. En ite muista ajaneeni ainakaan(vielä..)

heccu
05.10.2013, 21.05
^Oliks toi pisto Lå-tielle uutta ja ympyrä sen yläpuolella. En ite muista ajaneeni ainakaan(vielä..)

vaikka tässä alkaa muisti jo mennä niin harmaat aivosolut muistelevat että oltais joskus yhdessä ajettu tonne Lå-tielle.

sensijaan toi polku (http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=8000&text=jossain+t%C3%A4%C3%A4ll%C3%A4&srs=EPSG%3A3067&y=6704262&x=399907&lang=fi) Lilla Liisunvuoren länsipuolella on kyllä mulle uusi paikka

jk olisko se toi ura mikä näkyy ilmakuvassa

(http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=4000&text=ura+etel%C3%A4-pohjinen&srs=EPSG%3A3067&y=6704399&mode=orto&x=399915&lang=fi)

ertsi
05.10.2013, 22.26
Jahas, ARJ on näemmä käynyt tunnustamassa verta / julistamassa maastopyöräilyn ilosanomaa Kolilla tänään. Eikä näemmä ole edennyt mitenkään hissutellen: http://www.championchip.fi/tulospalvelu/6d8e21f6-320b-4103-8466-6470fefab020/Miehet+43km

Minäkin kokeilin maastojuoksua tänään kun vitos ek:n puolen välin paikkeilla totesin maastopyöräilyn olevan perseestä. Ei se maastojuoksu niin kivaa sitten ollutkaan, joten vaihdoin sitten suosista sisurin. Se oli niin kivaa hommaa, että vaihdoin skaban aika kaksi sisuria ja kun ne sitten loppuivat, verestelinpä vielä paikkaustaitojanikin :cool: Onneksi vain yksi puhkeaminen johti juoksemiseen. Epävirallisten tulosten perusteella meni kuitenkin ihan mukavasti. Maasto oli kuivaa, pätkät upeita, järjestelyt toimivat ja seura oli mitä parhainta :)

Tässä joku kaunis päivä voisi järjestää ekskursion noille poluille. Polun pää on autolla Jäkestä noin puolen tunnin päässä, joten sikäli ei paha. Toivottavasti ensi vuonna on vähän isompi edustus Järvenpääläisiä paikalla.

Timbe(r)man
05.10.2013, 23.56
Huomenna uudestaan, josko tällä kertaa onnais, kun Hallituskin sallii poissaolon. JOS EI SADA,tai oo tolkuttoman märkää yön jälkeen

Siis maalikaupalla klo 9?
Onko pisto se vanha polku, joka oli hakkuilla pilattu.

Tässä joku kaunis päivä voisi järjestää ekskursion noille poluille. Polun pää on autolla Jäkestä noin puolen tunnin päässä, joten sikäli ei paha. Toivottavasti ensi vuonna on vähän isompi edustus Järvenpääläisiä paikalla.
Hep mukaan ekskursiolle. Tahtoo nähdä, onko nää enduroradat kivoja.

Rautapelto
06.10.2013, 08.38
Onko pisto se vanha polku, joka oli hakkuilla pilattu.
Pisto Lå-tielle on pirun hyvä polku. Itälenkki ympyrästä oli tunkkausta.

Kaupalla ysiltä.

heccu
06.10.2013, 11.29
vaikka tässä alkaa muisti jo mennä niin harmaat aivosolut muistelevat että oltais joskus yhdessä ajettu tonne Lå-tielle.

on se muisti sitten kuulemma mennyt. ennenmuinoin noiltamain Lå-tieltä meni etelään hieno polku (ennen metsätöitä) golfkentälle päin.
päivällä oli sen verran rakoa että ehdin käydä L-Flisbergetin polun (http://www.sports-tracker.com/#/workout/heccut/cv8ne3uoj085cn4u) tsekkaamassa ja torstaina tuolla (http://www.sports-tracker.com/#/workout/heccut/7ticeq0gikci0on5)

ertsi, menikö ykköspätkän kallionousu ajamalla ylös?

ertsi
06.10.2013, 14.17
^Viikko sitten tutustumisajoissa meni heittämällä, mutta eilen tulin vähän turhan isolla vaihteella ja töppäsin sitten lopun askelmassa.

JiiPee
06.10.2013, 14.34
^Minä sulle siinä lopussa veistelin renkaanrikkomisesta :), mutta jos kolme kertaa paikkasit ja noin hienon ajon sait alle niin kypärää nostan, oot kova ukko ajamaan!

ertsi
07.10.2013, 09.38
^No eihän siinä sentään mennyt kuin vitos ek juoksuhommiksi. Ja kutosen ajoin turhan pienellä paineella, mutta en tiedä, vaikuttiko aikaan. Muutoin suhahdukset soivat vain pidempiä lepotaukoja. Tosin vikan pätkän jälkeen olisi kisakeskukselle jaksautunut ilman extralepoakin... Jahka saavat pätkäajat äimisteltäviksi, pääsee tosissaan spekuloimaan ;)

Jukka H
07.10.2013, 18.57
Ystävämme Ponsse käväissyt Keiniksen välipolulla:(

http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=11381&d=1381157669

Marcolli
08.10.2013, 20.35
Jahas, ARJ on näemmä käynyt tunnustamassa verta / julistamassa maastopyöräilyn ilosanomaa Kolilla tänään. Eikä näemmä ole edennyt mitenkään hissutellen: http://www.championchip.fi/tulospalvelu/6d8e21f6-320b-4103-8466-6470fefab020/Miehet+43km

Minäkin kokeilin maastojuoksua tänään kun vitos ek:n puolen välin paikkeilla totesin maastopyöräilyn olevan perseestä. Ei se maastojuoksu niin kivaa sitten ollutkaan, joten vaihdoin sitten suosista sisurin. Se oli niin kivaa hommaa, että vaihdoin skaban aika kaksi sisuria ja kun ne sitten loppuivat, verestelinpä vielä paikkaustaitojanikin :cool: Onneksi vain yksi puhkeaminen johti juoksemiseen. Epävirallisten tulosten perusteella meni kuitenkin ihan mukavasti. Maasto oli kuivaa, pätkät upeita, järjestelyt toimivat ja seura oli mitä parhainta :)

Oliskohan esim. ens lauantai sopiva hetki Hallainvuoren excursiolle. Sunnuntaina kun näkyy olevan Herttoniemessä VPCX:ää.

ertsi
08.10.2013, 21.38
^Ens lauantai on jo myyty :( Sunnuntai olisi ehkä voinut natsatakin. Näyttää ensi viikon viikonloppukin aika pahasti täyteen buukatulta. Murheellista.

ertsi
10.10.2013, 07.36
Mikko tarjoaa mahdollisuutta käydä lauantaina ajamassa noita enskareittejä: http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?49920-Pivot-cup-helsinki&p=2109939#post2109939 Itse olen 1530 asti Koskelassa. Jos ottais sinne fillarin mukaan ja jäis kotimatkalla kyydistä :p

Palis79
10.10.2013, 16.50
Itse olen 1530 asti Koskelassa. Jos ottais sinne fillarin mukaan ja jäis kotimatkalla kyydistä :p

Jos näin on aikomus, niin voisin tulla sinne myäs! Pääset minun kyydillä sitten pois. Ilmoittele! Laittelen alustavan poistumislupa anomuksen vireille.

Timbe(r)man
10.10.2013, 19.13
^Tuonnehan minäkin olen halunnut. Nyt täytyy vielä vähän arpoa, sopiiko aika. Tuossa Mikon viestissä ei mitään aikaa mainittukaan, oletko Ertsi sopinut / aiotko sopia siitä? Ainakin Rautapeltohan tietenkin haluaa myös mukaan, eikö?

Rautapelto
10.10.2013, 20.09
Nyt täytyy vielä vähän arpoa, sopiiko aika. Tuossa Mikon viestissä ei mitään aikaa mainittukaan
Voin huomenna kysästä ajasta kun meen käymään, ilmoittelen sitten tänne. Jos aika natsaa niin olen kyllä lähdössä.

ertsi
10.10.2013, 20.11
Hämmentävää kyllä, vitsiksi tarkoitettu suunnitelma sai hallituksen siunauksen :o Tosin ollaan varmaan julkisilla liikkeellä, mutta mutta. Laitoin Mikolle mailia, kerron kun saan vastauksen.

Palis79
10.10.2013, 20.32
^^^ Hjuva! Minullakin meni anomus läpi, joten maastopöörää jossakin lauantaina ajellaan. Oikeastaan ajankohtakin on mulle sama, tosin meinasin narauttaa korkkia perjantaina ja siitä syystä iltapäivä sopisi paremmin, mutta siitä suunitelmasta voi hyvän asian puolesta luopua.:D

heccu
10.10.2013, 23.14
pyörät lakkas pyörimästä kun tuttu peltopolku muuttui yhtäkkiä myllätyksi savikoksi enkä sitä heti pimeässä hoksannut

http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=11396&d=1381432051http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=11397&d=1381432079
painepesurihommiksi meni

ertsi
11.10.2013, 10.11
Oma kokemus on, että kengät on vähintään yhtä tärkeässä osassa kuin polkimetkin. Hyvät polkimet saa noin seitsemällä kympillä ja maksamalla enemmän saa vielä paremmat. Kengistä kokemusta ei ole kuin Five-ten impact 2:sta ja niillä olen pärjännyt ihan kaikilla pakkasilla ongelmitta. Seuraavat popot tulee olemaan freeriderit.
Oiskohan tässä (http://45nrth.com/products/softgoods/wolvhammer) ens talveksi popot? Ei tarttis pulata säärystimien kanssa...

Rautapelto
11.10.2013, 16.04
Voin huomenna kysästä ajasta kun meen käymään.
Approx. 1530 Hallainvuorentie, olen lähdössä kyyti vielä kysymysmerkki

Palis79
11.10.2013, 17.25

Minun kyydillä pääsee, tosin tulomatkalla voi tulla ahdasta, kun ertsi hyppää sekaan. No, sopu sijaa antaa.

Timbe(r)man
11.10.2013, 18.35

Minäkin voin tarjota kyydin. Itseni lisäksi yksi mahtuu pyörineen auton sisään, toinen mahtuu katolle:).

Marcolli
11.10.2013, 20.33
Jaahas tämä Hallainvuoren geisshi siirtyi siis iltapuolelle. Yritän päästä lähtemään vaikka se vaatii hieman järjestelyä, kun olin varautunut aamupäivään. Mun autoon mahtuu 12 pyörää, mutta vain 2 matkustajaa kuskin lisäksi. Pitäisikö ottaa joku lähtöpakka jossa voi samlata kyydit esim. Chebici. Onko klo 15.30 lähtöaika siis Hallainvuoresta eikä Järvenpäästä.

Palis79
11.10.2013, 21.49
Jaahas tämä Hallainvuoren geisshi siirtyi siis iltapuolelle. Yritän päästä lähtemään vaikka se vaatii hieman järjestelyä, kun olin varautunut aamupäivään. Mun autoon mahtuu 12 pyörää, mutta vain 2 matkustajaa kuskin lisäksi. Pitäisikö ottaa joku lähtöpakka jossa voi samlata kyydit esim. Chebici. Onko klo 15.30 lähtöaika siis Hallainvuoresta eikä Järvenpäästä.

Minulle käy kaikki. Tässä tapauksessa minun kyydissäni liikahtaisi lisäkseni kolme tilavasti ja neljä pienellä ahtautumisella, jos pyörät voi dumpata isompaan autoon. Olisiko parempi olla siellä pääkallopaikalla klo 1530? Jäisi ajoaikaa enemmän ennen pimeyttä?

ertsi
11.10.2013, 21.56
Aurinko laskee noin 18:19 huomenna, mutta mihin aikaan pitää sytyttää lamppu? Nimim. "kummalla kypärällä?"

Minä tulen omineni sitten kun tulen, jos tulen. Jos en ehdi lähtöpaikalle ajoissa, soittelen perään, koitetaan treffata siellä jossain. Viimeistään parkkipaikalla sitten lenkin jälkeen; takaisin päin tartten kyydin. Tämä tossa jo Paliksen kanssa hierottiinkin, mutta saatetaan nyt muillekin tietoon.

Rautapelto
12.10.2013, 10.12
Pitäisikö ottaa joku lähtöpakka jossa voi samlata kyydit esim. Chebici. Onko klo 15.30 lähtöaika siis Hallainvuoresta eikä Järvenpäästä.
Chebici on hyvä idea, Mikko on tulossa Hallainvuoreen 1530. Eli lähtö vois olla vaikka tasan kolmelta.

Palis79
12.10.2013, 10.28
Chebici on hyvä idea, Mikko on tulossa Hallainvuoreen 1530. Eli lähtö vois olla vaikka tasan kolmelta.

Kettu kuittaa! Kepissi klo 1500.

Marcolli
12.10.2013, 10.45
Siis Kepisi tasankello15reikkäreikäsuurinpiirtein.

Timbe(r)man
12.10.2013, 12.58
Siis Kepisi tasankello15reikkäreikäsuurinpiirtein.
Siellä sitten. Valoiksi ajattelin ottaa mukaan vain pienen tankovalon, että laskevasta hämärästä tarvittaessa selviää.

ertsi
12.10.2013, 21.17
No miltäs ne Pivot-enskapolut nyt sitten tuntuivat? Voisko noita harkita ajavansa ihan kellotetustikin? Ja oliko ne niin hirveitä, ettei niitä uskalla kuolevainen ajaa ilman fullfacea, viittätoistasenttiä juustoa ja hyvää henkivakuutusta*?

*) Koska kauniin ruumiin jättäminen ei onnistu, voi sentään jättää rikkaan lesken...

Fork-95
12.10.2013, 22.54
Kyselen yleisesti kaikilta, että onko huomenna porukkaa lähdössä yhteislenkille? Ite pitäs olla kotosalla jo viim. 1100 että ajattelin lähteä ajamaan jo 0830... joko maalikaupalta tai hautausmaan parkkikselta. Ihan kuinka parhaiten käy mukaan osallistujille... Pyöriminen lähipoluilla oli tarkoituksena.

ertsi
13.10.2013, 09.53
Hyvä video Kivikon "nelos-ek":sta:

http://www.youtube.com/watch?v=_da7ERvriVU

Timbe(r)man
13.10.2013, 13.28
No miltäs ne Pivot-enskapolut nyt sitten tuntuivat? Voisko noita harkita ajavansa ihan kellotetustikin? Ja oliko ne niin hirveitä, ettei niitä uskalla kuolevainen ajaa ilman fullfacea, viittätoistasenttiä juustoa ja hyvää henkivakuutusta*?

*) Koska kauniin ruumiin jättäminen ei onnistu, voi sentään jättää rikkaan lesken...

Olihan ne ihan ok paremman puutteessa.:p
Nyt kun nuo tietää, niin voishan sinne mennä toistekin harjoittelemaan ajotekniikkaa ajamalla samoja paikkoja monta kertaa.

javal
13.10.2013, 15.28

Terveisiä keväisestä Hobartista !

Tänään oli mahdollisuus ajella paikallisella polulla. Big Ben track oli kyseessä ja se alkaa mtn wellington huipulta. Kuvasta näkee ettei pärjää ilman fullfacea, juustoa pitää olla 20 senttiä ;) Hieno
pyörä oli alla. Vakaa ja jousitus toimi kuin unelma. Harmi että symbian ST hukkasi taas kuvia. Oli hienoja laudastakin rakennettuja hyppyreita matkan varrella.

http://www.sports-tracker.com/#/workout/jepuansusi/33fdpq96lgie70i0

Petterii
18.10.2013, 10.59
Palasin maastopyörän omistajaksi pitkästä aikaa. Mites teillä ne lenkit nyt pyörii? La tai su oli tarkoitus lähteä.

ertsi
18.10.2013, 16.51
^Su 0900 ja ke 1730. Itse en varmaankaan pääse tulemaan, mutta kyllä siellä käsittääkseni sunnuntaisin on porukkaa ollut.

Marcolli
19.10.2013, 20.37
Ajattelin huomenna lähteä ajamaan lenkin Kuusijärvi-Vuosaari-Kuusijärvi. Välipala Östersundomin yökerholla. Högbergetilläkin käydään, joten klassikkoaineistoa taitaa olla. Autokyyti kohti Kuusijärveä lähtee 10 maissa. 2 nopeimmin ilmottautunutta mahtuu kyytiin. Enemmänkin jos autoja löytyy tai hurjimmathan varmaan siirtyvät pyörällä Kuusijärvelle.

ertsi
20.10.2013, 09.24
Ajattelin huomenna lähteä ajamaan lenkin Kuusijärvi-Vuosaari-Kuusijärvi. Välipala Östersundomin yökerholla. Högbergetilläkin käydään, joten klassikkoaineistoa taitaa olla. Autokyyti kohti Kuusijärveä lähtee 10 maissa. 2 nopeimmin ilmottautunutta mahtuu kyytiin. Enemmänkin jos autoja löytyy tai hurjimmathan varmaan siirtyvät pyörällä Kuusijärvelle.
Minua vois kiinnostaa. Autoa ei ole käytettävissä, joten varaan istuimen. Olisko aika-arviota reissun kestosta?

Marcolli
20.10.2013, 09.53
Lenkin kesto n. 3 h. Speksattavissa tarpeen mukaan.

Marcolli
20.10.2013, 10.02
1 paikka autossa siis vielä vapaa lähtöpaikka Niittykatu 27 klo 10.

Teemu Kalvas
20.10.2013, 12.35
Jaa sitä on menty johonkin muualle. Ilmankos sain ajaa yksin. Pitäiskö sitä ruveta aamullakin katsomaan foorumille.

Madone 4.9
20.10.2013, 14.51
Auto bongattu Kaukotiellä noin klo 1002

Timbe(r)man
20.10.2013, 17.36
Ilmankos sain ajaa yksin. Pitäiskö sitä ruveta aamullakin katsomaan foorumille.
Tämä on vähän ollut ongelma. Ei enää voi olla varma, kiinnostaako ketään vakioaikojen yhteislenkit. Moni on ehkä lopettanut tai siirtynyt muihin harrastuksiin. Toiset ajelee yksikseen ja/tai muihin aikoihin. Ehkä joku ei kestä/ymmärrä suoraan henkilöön, ajotaitoon tai kalustoon kohdistuvaa huumoria. Liikaa erimielisyyttä lenkin luonteesta /vauhdista / vaativuudesta?

Vai mikä on syynä, että enää kourallinen tyyppejä on käynyt mtb järvenpään yhteislenkeillä? Mielipiteitä?

Marcolli
20.10.2013, 20.34
Luulisin että yksi mikä lisäisi mielenkiintoa ainakin su lenkeille olisi excursionit. Ainakin kaikki joiden kanssa olen asiasta keskustellut sanovat harvojen kertojen, jolloin näitä on ollut olleen parhautta. Tänään tosin excursiollakin oli vain 2 osallistujaa, mutta syy lienee se, että ilmoitus lähti vasta eilen illalla. 20-30 min automatkan päässä tulee mieleen ainakin seuraavat paikat, joista itsellä on tuntemusta: Rajamäki,7 veljestä, äskorpi, keinis,keskuspuisto, ja vähän kauempana nuuksio, luukki(reitti 2000), loppi ja vierumäki, hienoja paikkoja kaikki. Ainakin itse taidan olla sen verran ihmisvihaaja että jopa seuraa tärkeämpi syy yhteislenkille lähtöön on uusien polkujen näkeminen. Jpään kulmat ei useimmille meistä juurikaan pysty uuden polun elämyksiä tarjoamaan. Itse tosin en ole aktiivi pyöräilijä, enkä aja läheskään joka vkl, mutta joskus voin olla halukas lähteä näyttämään em polkuja. Asiasta pitänee vaan ilmoitella ajoissa, mielellään viikko etukäteen. Muutkin voisivat ottaa vetovastuuta jos on tuntemusta näistä tai muista paikoista

muu

ertsi
20.10.2013, 20.52
Aikalailla speksien mukaisesti ajeltiin. Tosi hienoja polkuja. Autoon jäi yksi paikka vapaaksi eikä yhtään hurjintakaan ilmaantunut.

Jälki (http://connect.garmin.com/activity/393029923). Alkumatkan puolen tunnin suora viiva johtuu ketjun jumittumisesta harvinaisen sitkeästi pakan taakse. Onneksi paikalle osui kolme herrasmiestä, joista yhdeltä löytyi ketjuliitin repusta. En tunnistanut miehiä, mutta luullakseni kuulin yhtä heistä kutsuttavan Pahikseksi. Niin, että kiitos vain herrasmiehille, jos tätä satutte lukemaan.

Kuva-arvoitus:
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=11472&d=1382285009

Tämä on vähän ollut ongelma. Ei enää voi olla varma, kiinnostaako ketään vakioaikojen yhteislenkit. Moni on ehkä lopettanut tai siirtynyt muihin harrastuksiin. Toiset ajelee yksikseen ja/tai muihin aikoihin. Ehkä joku ei kestä/ymmärrä suoraan henkilöön, ajotaitoon tai kalustoon kohdistuvaa huumoria. Liikaa erimielisyyttä lenkin luonteesta /vauhdista / vaativuudesta?
Erilaiset mieltymykset, tavoitteet ja kunto uskoisin. Nämä ja hienoinen kyllästyminen näihin Järvenpään laukeuksiin ovat omalta osaltani hiivuttaneet yhteislenkki-innon. Kun ajaa yksin, saa määrätä reitin ja vauhdin. Toisaalta ei tarvitse kauaksikaan lähteä, kun jo pääsee mielenkiintoisempiin ajomaisemiin.

Mitäs näille syille nyt sitten voisi tehdä? Omat mieltymykseni ja tavoitteeni (kulloisenkin lenkin suhteen) olen ajoittain pyrkinyt täällä etukäteen huutelemaan, jolloin lenkki on myös aika mukavasti niitä palvellutkin. Mutta muiden kuntoon ja ajotaitoon en oikein voi vaikuttaa, joten jos ajatus on ajaa kovaa, tasaisesti tai teknisiä paikkoja hieroen, olen katsonut parhaaksi lähteä itsekseni ajelemaan. Joskus olen näistäkin huudellut, mutta harvoinpa on sitten lähtijöitäkään ollut.

Reissuja muihin maisemiin voisi koittaa järkkäillä vähän useamminkin, mutta ne aina vaativat vähän enemmän vapaata aikaa ja kyytien järjestelyä yms..

Petterii
20.10.2013, 21.53
Mä lähden huomenna 1.5-2 tuntiselle illalla noin 17:30-18:00. Ajo on tasaista, mutta rauhallista.

ertsi
21.10.2013, 22.07
Minulla on näillä näkymin aikaa ja auto käytettävissä sunnuntaina, joten todennäköisesti (säävaraus, joku tauti, pms, jne.) siirtymöin Jonnekin Muualle sunnuntaina ajamaan. Mukaan mahtuu yksi tai ehkä änkeämällä kaksi kuskia pyörineen. Suuntana voisi olla vaikka Kivikko/Hallainvuori tai Kuusijärvi. Kummankaan seudun polkuja en kovin hyvin tunne, mutta ei noilla seuduille eksymäänkään pääse... Kiinnostusta? Muita ehdotuksia?

Rautapelto
22.10.2013, 08.23
Minulla on näillä näkymin aikaa ja auto käytettävissä sunnuntaina, joten todennäköisesti (säävaraus, joku tauti, pms, jne.) siirtymöin Jonnekin Muualle sunnuntaina ajamaan. Mukaan mahtuu yksi tai ehkä änkeämällä kaksi kuskia pyörineen. Suuntana voisi olla vaikka Kivikko/Hallainvuori tai Kuusijärvi. Kummankaan seudun polkuja en kovin hyvin tunne, mutta ei noilla seuduille eksymäänkään pääse... Kiinnostusta? Muita ehdotuksia?
Samoilla todennäköisyyksillä löytyy kiinnostusta.

Kimppalenkki aiheeseen palatakseni, viikonlopun lenkit voisi olla enemmän ekskursio tyyppisiä kuten Marcolli ehdottikin. Näitä kotinurkkia ehtii ja on ehtinyt jo muutenkin. Tokihan se vaatii vähän järkkäilyä mutta...

ARJ
22.10.2013, 11.24

Vai mikä on syynä, että enää kourallinen tyyppejä on käynyt mtb järvenpään yhteislenkeillä? Mielipiteitä?

Timben huoli on ihan aiheellinen. Alkuaikoina kun tulin remmiin mukaan porukkaa oli aika mukavasti lenkeillä mukana. Kun tulin yhteislenkeille mukaan sain ihan uuden innostuksen maastopyöräilyyn ja muuhunkin koheltamiseen. Yhteislenkkien vaikutus kuntoiluun osaltani oli valtava. Tietenkin kaluston ja kamppeiden arvostelu kuuluu asiaan. Samanlaisen "kohtelun" saa kaikki kalustosta ja ajotaidoista riippumatta. Tästä lähti myös liikenteeseen nämä meidän hokemat että maastopyöräily on paska laji ja maastopyöräily on hanurista. Muutama vuosi sitten hoettiin että onko tämä nyt sitä äxceetä jne. Mutta jos joku näistä nyt ottaa nokkiinsa niin ollaan vähän turhan kerkkänahkaisia. Tästä MTB Järvenpään porukasta on ainakin minulle löytynyt lenkkiseuraa mm hiihtoon ja yleensä suksien kanssa pelailuun, kuten voiteluun. Olen saannut jopa sellaista vinkkiä rasitusvammojen suhteen että tämän syksyiseen VM.ään Kolille treenaaminen oli ylipäätään mahdollista jalkojen ja akilleksen reistaillessa.

Minun osalta elämäntilanteeni on muuttunut kesän aikana dramaattisesti kun työpaikka jäi autokaupan tuulien myllerrykseen. Henkisesti syksy on ollut hankala ja lenkeille lähteminen todella vaikeaa. Mutta huomenna aloitan uuden duunin ihan uudella alalla joten tämän toisen suuren muutoksen vuoksi rohkenen luvata että meikäläistä ei varmaankaan lenkeillä juuri näy. Realistisena tavoitteena on se että alan taas "hipsuttelemaan" kevään/kesän 2014 kynnyksellä. Mutta tämä ohjelma alkaa mitä suuremmalla todennäköisyydellä toisella paikkakunnalla. No mikään "jäähyväisviesti" tämä ei ole, mutta jos joku ihmettelee että missä se ARJ oikein on niin syy on tässä.

heccu
22.10.2013, 15.52
maastopyöräily on paska laji. alan taas "hipsuttelemaan"

jos nyt vaan pysyisit siinä paskassa lajissa etkä rupeis tissuttelemaan :rolleyes:.

tsemppiä uusiin hipsutteluihin :).

Petterii
22.10.2013, 15.53
Mitäs jos MTB-porukka kokeilis välillä vaikka muuta pyöräilynmuotoa, kuten CC, maantie, BMX ym? Noin vuoden kun oli poissa poluilta muuta kuin Cyclolla satunnaisesti niin oli eilen hymy naamalla päästellä hiihtomajallakin valopäälenkiä.

Edit: ja jos Viikin eläinsairaalasta kerkeän ajoissa niin tänäänkin otan tunnin pätkän noin klo 19 alkaen.

heccu
22.10.2013, 15.55
Mitäs jos MTB-porukka kokeilis välillä vaikka muuta pyöräilynmuotoa, kuten CC, maantie, BMX ym? Noin vuoden kun oli poissa poluilta muuta kuin Cyclolla satunnaisesti niin oli eilen hymy naamalla päästellä hiihtomajallakin valopäälenkiä.

mulla oli vuoden CC -pyörä. se vasta on PASKA laji, eli myin pyörän pois. :p

Edit: ja jos Viikin eläinsairaalasta kerkeän ajoissa niin tänäänkin otan tunnin pätkän noin klo 19 alkaen.

mä käyn Jäken terkkarissa, se on paljon lähempänä:cool:

Petterii
22.10.2013, 16.20
mulla oli vuoden CC -pyörä. se vasta on PASKA laji, eli myin pyörän pois. :p

You´re just doing it wrong...

heccu
22.10.2013, 16.21
You´re just doing it wrong...

maybee, aina oli vastatuuli

nyt iltarasteille, siellä ei ole vastatuuli mun vauhdilla

ertsi
22.10.2013, 16.25
huomenna aloitan uuden duunin ihan uudella alalla
Jeah! Onnea uuteen hommaan! Viimeistään pikkujouluissa sitten lisätietoja, eiks je?

No mutta eikös muut lajit just ole yks niistä perkeleistä, jotka ovat vieneet porukkaa pois Maalikaupan lähdöistä :rolleyes: Sinänsä, jos motivaatio maastopyöräilyyn on hukassa, niin toki trial, dh, kiipeily, taitoluistelu, parkour, whatever voi olla ihan hyvä idea.

Rautapelto
22.10.2013, 16.42
Ei tossa motivaatiossa ole mitään ongelmaa, ei vaan meinaa aina ajat natsata. Sama on varmaan välillä muillakin. Ja yksin voi ajaa oman kunnon mukaan (on tärkeätä kun ei ajokoirien kanssa jaksa...).

ertsi
22.10.2013, 17.25
Niin, että onko se nyt sitten oikeastaan mikään ongelma, ettei porukkaa käy maalikaupalla? Ja jos on, kenen ongelma se on? Koska kyseessä ei ole mikään virallinen seura, ei kellään myöskään ole mitään vetovastuuta. Tai oikeastaan vetovastuu on kaikilla ;) Huudelkaa ajoaikeistanne etukäteen ja ehkä saatte samanmielisiä seuraksenne. Nyt ei tosiaan voi tietää onko viivalla ketään vain koska kukaan ei etukäteen kerro tulevansa...

Timbe(r)man
22.10.2013, 17.33
Paha tietenkin, että tähän keskusteluun eivät tietenkään osallistu ne, jotka eivät ole viime aikoina käyneet (Petteriiä lukuunottamatta).

Itse taas tykkään kovasti juuri siitä ideasta, että lenkki on suunnitellusti samaan aikaan (tai ainakin päiviä etukäteen sovittuun aikaan), ja että seuralla on positiivinen vaikutus omaan ajointoon, ja että porukassa oppii sekä taitoja että reittejä.
Yksin minulle käy usein niin, että (a) ei tule edes lähdettyä, (b) tulee ajettua turhan laiskasti ja varovaisesti, (c) tulee lähdettyä aiemmin kotiin.

Toivon kovasti, että ARJkin voisi pysytellä Jäken porukoissa:) Niin ja mulla on sulta tavaraa edelleen lainassa.

Marcolli
22.10.2013, 19.57
Jospa vaan yritettäis enempi sellaisella " Yes we can" - meiningillä.

javal
22.10.2013, 21.49
Syksy on vähän sellaista aikaa että homma tahtoo hyytyä vaikka olis kuinka muddy maryt alla. Viime syksynä oli samanlaista. Syksyllä olis hyvä mun
mielestä huikkia täällä jos on varmasti menossa. Siitä voi sitten joku toinenkin innostua. Keskiviikko se ongelmallisempi aika taitaa olla. Viikonloppuna
on taas ollut enemmän aktiivisia ainakin jonnekinpäin menossa. Omasta puolestani voin sanoa, että aina ajetaan kun mahdollista. Jos mua ei näy hetkeen niin
todennäköisesti olen työmatkalla....

Onneksi ARJ ei mitään jäähyväisiä kirjoitellut, että eiköhän jäkenkin poluilla tavata. Ja skouttaat vaan sitten sen uudenkin paikan polut, niin tullaan ne sitten arvostelemaan ;)

Nyt lamppu lataukseen ja huomenna on lenkkipäivä !

TuomasR
22.10.2013, 22.11
Mua ei ole kesän ja syksyn aikana paljoa näkyny kun en ole voinut ajaa mitenkään säännöllisesti. Ajatus on kuitenkin ajaa aina kun voi vuodenajasta riippumatta. Laji voi olla maastopyöräilyn eri variaatiot, maantie, cyclocross tai joku ihan muu laji. Kalusto on valmiina edellisiin. Toki päivityksiäkin pitää miettiä ja seuraava homma on saada enempi joustoo, joustot on kehitteillä ja tarvittavat toimenpiteet tehdään kunhan ukko tervehtyy kunnolla.

Ja ARJ:lle tsemppiä, vastaavia juttuja on kuullut viime aikoina ihan liian monesta suusta.

ertsi
22.10.2013, 22.22
Koitetaas nyt vähän analysoida tätä hommaa.

Ongelma: kimppalenkkien kuivuminen (olihan tämä nyt se perimmäinen ongelma?)

Miksi ongelma on ongelma:
- porukassa oppii taitoja
- porukassa oppii reittejä
- ei tule lähdettyä, jos pitää yksin ajaa
- yksin tulee ajettua turhan laiskasti ja varovaisesti
- yksin tulee lähdettyä aiemmin kotiin

Syitä:
1) kyllästyminen; Jäken polut on koluttu
2) vauhti on väärä (kunto ja mieltymykset); ei ole kiva ajaa a) koko ajan veren maku suussa / b) niin että tulee vähän väliä kylmä odotellessa / c) epätasaisen nykivästi / d) tasaisen tasapaksusti
3) polkujen teknisyys on väärä (taas kunto ja mieltymykset); ei ole kivaa kun a) koko ajan joutuu jalkautumaan / b) ajellaan vaan hiekkateitä
4) lenkkien pituus on väärä (kunto ja mieltymykset. taas); no ku a) 2-3h on ihan tarpeeksi b) ei alle neljä tuntia ole lenkki c) kilometrikisa
5) aikataulut ei natsaa; jotkut ovat hairahtuneet ostamaan Elämän (http://www.unrealvoodoo.org/projects/ostaelama/)TM
6) maastopyöräily ei enää kiinnosta; maastopyöräily on perseestä

Ratkaisuja: (syiden eliminointiin ja sitä myöten itse ongelmaan) (numerot viittaavaat syihin)
A) 1) tehdään reissuja muihin maisemiin
B) 2&3&4) kimppalenkillä kun ollaan, hitaimman tahtiin mennään. kaikki ei voi voittaa
C) 2&3&4) artikuloidaan omat mieltymykset ja toiveet vauhdista sekä lenkin pituudesta selkeästi etukäteen foorumilla tai viimeistään lähtöpaikalla ja jakaudutaan ryhmiin
D) 5) kaikki jättää työnsä, muut harrastuksensa, kaverinsa ja puolisonsa sekä lupaa hävitä mahd. huoltajuuskiistan
E) 6) kokeillaan välillä jotain muita lajeja (pitkän aikavälin yksilöratkaisu, ei ratkaise Ongelmaa...)

Täydennettävää listoihin?

Ratkaisut A ja C edellyttävät sitä peräänkuuluttamaani vetovastuun ottamista. Marcolli on luvannut kantaa kortensa kekoon järkkäämällä reissuja. Minä pyrin samaan ja koitan myös kertoa aikeistani/toiveistani etukäteen. Mutta en lupaa, että olen joka sunnuntai klo 0900 Maalikaupalla ;)

Ja lopuksi muistutus:

Lenkin pituus voisi olla sen 3-4 tuntia + siirtymät, vauhti mallia "siirtymät leppoisasti, ek:t täysii". Hauskasti teknisiä paikkoja hierotaan, voin jopa antaa sitä toisinaan penättyä ajo-opetustakin, jos joku pyytää. Kilometrejä ei kerry. Rautapeltoa kiinnosti. Muita?

PaH
22.10.2013, 22.40
...Alkumatkan puolen tunnin suora viiva johtuu ketjun jumittumisesta harvinaisen sitkeästi pakan taakse. Onneksi paikalle osui kolme herrasmiestä, joista yhdeltä löytyi ketjuliitin repusta. En tunnistanut miehiä, mutta luullakseni kuulin yhtä heistä kutsuttavan Pahikseksi. Niin, että kiitos vain herrasmiehille, jos tätä satutte lukemaan.

Ei niitä ollu ku kaks niitä herrasmiehiä, HC ja Ahma. Mut toivottavasti ketjuliitin helpotti matkan jatkumista, meillä oli hiukka hoppu kun HC:lle meinas meidän hitaiden seurassa tulla vilu.

ertsi
23.10.2013, 06.23
^Täh? Karmea verenmaku suussa sai ilmeisesti kuvittelemaan kolmannenkin herrasmieheksi... Mutta joo, kun ketjun tohti katkoa, armottomalla repimisellä se viimeinen suostui sieltä irtoamaan ja matka pääsi jatkumaan :)

javal
23.10.2013, 11.45
Nyt lamppu lataukseen ja huomenna on lenkkipäivä !

Lamppu on latauksessa, mutta jos vettä sataa en lähde lenkille (kuten sadetutka näyttää)

javal
23.10.2013, 17.45
Lamppu on latauksessa, mutta jos vettä sataa en lähde lenkille (kuten sadetutka näyttää)

edit. lähden lenkille

Timbe(r)man
23.10.2013, 17.48
Huutelenpa minäkin, että en tule nyt lenkille, koska satanee ja koska toissapäivän työmatkan lievän alipukeutumisen aiheuttama viileys tuntuu flunssan kevytoireina.
Itseni tuntien ne hyvinkin ohi huomenna, jos en tänään lähde lisäkylmentämään itseäni, joten:
Huvittaisiko ketään lähteä huomenna tai perjantaina iltalenkille, klo 17.30-18.00?
Valot on vielä kokeilematta tältä syksyltä.

Saattaisi kiinnostaakin, varmistus lähempänä. Jos on satanut, niin ne enduropolut saattavat tosin olla pirun liukkaita.
Jos retkiä järjestetään, niin kyllä meitä sellaisiakin on, joilla on käytännössä aina auto käytettävissä, joten siitä ei varmaankaan jää kiinni, päästäänkö menemään ja moniko mukaan mahtuu. Sunnuntainakin siis kyytiin mahtuisi 1-2 muuta.

TuomasR
23.10.2013, 21.56
Huvittaisiko ketään lähteä huomenna tai perjantaina iltalenkille, klo 17.30-18.00?

Kiinnostaa kiinnostaa, perjantaina klo 18 voisi olla mahdollista mutta vielä on joitain mutkia matkassa. Huutelen vielä lähempänä jos pääsen ja satut vielä olemaan menossa.

Sunnuntain excukin kiinnostaa mutta sitäkin täytyy vielä katsoa lähempänä.

javal
23.10.2013, 22.22
edit. lähden lenkille

Noniin. Rautapellon kanssa ajeltiin sitten parituntinen kotinurkilla. Vettä ripotteli ja
juuret oli liukkaita. Ei haitannut sitten yhtään. Hifistä meni ketjut poikki, mutta
onneksi itellä oli ketjuliitin ja Tommilla työkalut. Hieno lenkki, hieno sää, hieno laji :)

Jukka H
23.10.2013, 23.26
Mulle syksy toi kesätauolta pari muutakin harrastusta, ja nyt siihen päälle vielä vuorotyön niin on osallistuminen säännöllisen epäsäännöllistä mun osalta lenkeille.
Kannatan myös tota lenkkien huutelua/speksaamista etukäteen(jonkun kerrran kans ke:na yksin ajaneena..). Noi excursiot on tosi jees IMO, niitä kannattaa silloin tällöin kyllä harrastaa kun tietämystä tuntuu löytyvän hyvin siihen hommaan. Vielä kun niistä ajoissa ilmoittaa niin aina paranee, ite ainakin saanu porukkaa silleen liikenteeseen ihan hyvin.
Aktiivisuutta ja puuhamiehiä kyllä tarvitaan jotta pitemmän päälle joku homma jaksaa pyöriä, koitan itsekin siihen osaltani vaikuttaa.

Madone 4.9
24.10.2013, 17.52
[QUOTE=Timbe(r)man;2116425]Huutelenpa minäkin, että en tule nyt lenkille, koska satanee ja koska toissapäivän työmatkan lievän alipukeutumisen aiheuttama viileys tuntuu flunssan kevytoireina.
Itseni tuntien ne hyvinkin ohi huomenna, jos en tänään lähde lisäkylmentämään itseäni, joten:

Lähteekö tänään vaiko koska? Kelin puolesta voisi tänään lähteä tuohon 18:00 aikaan liikenteeseen.

Rautapelto
24.10.2013, 17.54
Lähteekö tänään vaiko koska? Kelin puolesta voisi tänään lähteä tuohon 18:00 aikaan liikenteeseen.

18:00 kaupalle

Madone 4.9
24.10.2013, 17.56
18:00 kaupalle

Asia pihvi.

Raahaan ruhoni kaupalle sitten. (varastomaalihan oli kyseessä?)

Rautapelto
24.10.2013, 17.58
Varastomaalihan se!

Madone 4.9
24.10.2013, 17.59
*äkkiä valot lataukseen*

Timbe(r)man
24.10.2013, 18.10
Tänään en voi, mutta lähden huomenna jos nuha kuivuu nenästä.

Petterii
24.10.2013, 19.10
Mä ajelen sunnuntaina v-maalilta lähtien. Aika auki (2-4h), kunhan vaan ajetaan koko ajan.

Madone 4.9
24.10.2013, 21.47
Kiitoksia lenkistä. Oli pimeää ja märkää ( sekä maata tuli halattua muutama kerta) Kyllä se tästä rupee kulkee kovempaa kerta kerralta. Kun oppii jippoja mitenkä mennä mistä.

Palis79
25.10.2013, 11.59
Tänäänkö klo18.00? Voisin lähteä, tosin valot on ihan surkeet.

Timbe(r)man
25.10.2013, 12.19
^Niin kuin täällä lenkkejä ehdottelenkin, niin en taida itse olla tänäänkään ajokunnossa, mutta menkää te muut. 18.00 on hyvä aika.

Palis79
25.10.2013, 12.26
^Okay! Siinä tapauksessa lähden jo klo1700. Mukaan sopii.

ertsi
25.10.2013, 21.37
^Palis bongattu huuhtomassa kakkaa kengästä(?) pyörätiellä hautausmaan kohdilla noin 1730.

Sunnuntain osalta näyttää aika vahvasti siltä, että hyvältä näyttää. Mahdollisesti vähäistä sadetta tuo taitaa nyt lupailla, mutta sitten mahdollisesti vähän kastuu. Lauantaina näyttäisi tulevan senkin edestä, eli märkää varmaan on. Sikäli Kuusijärvi voisi olla parempi kohde. Minun on jo pitkään tehnyt mieli mennä sinne speksailemaan ja jauhamaan muutamaa hauskan oloista pätkää. Olen aina ajanut siellä jonkun muun perässä, eikä silloin olla paljoa edes-takas ajeltu.

Palis79
25.10.2013, 22.43
^ heh! Ajoin siinä viereisellä pellolla pyörän kiinni savikkoon. Siinä sitten temutessa liimautuu kenkienpohjaan semmoiset kakskytäsentiset savikakut. Arvaa ketuttiko? Ajamisesta ei tullu sen jälkeen mitään, kun joka välissä oli savea kanittamassa. Totesin maastopyöräilyn olevan berssiistä ja siirryin pesuhommiin.

Rautapelto
26.10.2013, 09.58
Mites noi sunnuntai kyyditykset? Ketä on lähdössä ja kenen autoissa on tilaa? Olisin huomenna lähdössä mutta autoa ei ole eli kyytiä vailla.

Petterii
26.10.2013, 10.13
Jos joku jää Jpäähän niin mä lähden 09:30 huomenna matkaan V-maalilta.

ertsi
26.10.2013, 10.57
Mites noi sunnuntai kyyditykset? Ketä on lähdössä ja kenen autoissa on tilaa? Olisin huomenna lähdössä mutta autoa ei ole eli kyytiä vailla.

Mahdut mun autoon tarvittaessa. Laitetaan sun fillari sisään, jos/kun se ei sovi telineeseen.

Oisko 0930 hyvä lähtöaika tästä? Jos 9:15 alkais pakkailemaan. Sillä olis noin kympiltä kuusijärvellä.

Rautapelto
26.10.2013, 12.12
Mahdut mun autoon tarvittaessa. Laitetaan sun fillari sisään, kun se ei sovi telineeseen.

Oisko 0930 hyvä lähtöaika tästä? Jos 9:15 alkais pakkailemaan. Sillä olis noin kympiltä kuusijärvellä.
Tuun teidän pihaan varttia yli

Timbe(r)man
27.10.2013, 09.36
Mahdut mun autoon tarvittaessa. Laitetaan sun fillari sisään, jos/kun se ei sovi telineeseen.

Lähden Ertsin retkelle mukaan. Nyt olisi siis tarjolla lisäkyytiä, jos joku pikailmoittautuu. Muuten varmaan voinen tulla suoraan Kuusijärvelle? Uimarannan parkkipaikalle ilmeisesti?

ertsi
27.10.2013, 09.58
^Uimarannan parkkis about tasan tunnin päästä. Tai vielä ehditään vaihtamaan kohdettakin...

Timbe(r)man
27.10.2013, 10.09
^Uimarannan parkkis about tasan tunnin päästä. Tai vielä ehditään vaihtamaan kohdettakin...
No ehkäpä viestitätte siitä sitten minullekin jollakin mobiilimenetelmällä. Suuntaan pyörävajaan ja Kuusijärvelle.

TuomasR
27.10.2013, 16.07
Jos joku jää Jpäähän niin mä lähden 09:30 huomenna matkaan V-maalilta.

Mun sisälukutaito ei oikein toiminut eilen ja olin varastomaalilla klo 9 yksinäni.
Jos joku ajelee Flisbergetille, kannattanee mennä Pornaistentien kautta eikä "alakautta", alakautta mentäessä joku niistä metsäteistä (ennen kivikkoista kallioporrasnousua alakautta tultaessa) on myllätty ja on niin savinen että kymmenen metrin ajon jälkeen etupyörä ei enää suostunut pyörimään. Oli kyllä uskomattoman tiukassa savi, hyvää jutussa oli se että löysin uuden polun, joka vei ko. kohdasta sinne mistä hupi alkaa Pornaistentien päässä.

Petterii
27.10.2013, 19.44
^ kun kaikki täällä huuteli lähtevän muille maille niin mäkin ulkoilutin cycloa kolmen tunnin verran.

Madone 4.9
27.10.2013, 19.59
Itse kävin tänään ajamassa saman reitin kuin keskiviikkona. Yksin ja kalustona nyt täysjousto 29". Keskari 5km/h heti lujempaa. Eli kyllä vähän kalustolla merkitystä. Mutta olihan reitti jo kertaalleen ajettu, niin voihan sitä ajella lujempaa.

TuomasR
27.10.2013, 20.44
^ kun kaikki täällä huuteli lähtevän muille maille niin mäkin ulkoilutin cycloa kolmen tunnin verran.

Ajattelin kans laittaa krossariin monen vuoden tauon jälkeen crossikumit. Sorateitä löytyy mutta onko jossain hauskoja krossarireittejä?

Petterii
27.10.2013, 21.28
Kyllä me pyritään ajelee samoja rännejä cyclolla kuin maasturilla. On muuten lähipolutkin erilaisia. Toki pahimmat juurakot kierretään helpompaa reittiä.

Petterii
27.10.2013, 21.29
Itse kävin tänään ajamassa saman reitin kuin keskiviikkona. Yksin ja kalustona nyt täysjousto 29". Keskari 5km/h heti lujempaa. Eli kyllä vähän kalustolla merkitystä. Mutta olihan reitti jo kertaalleen ajettu, niin voihan sitä ajella lujempaa.

Sanon tän vielä kerran. Ensin opetellaan ajamaan ja sitten ostetaan vasta täysjousto. ;)

TuomasR
27.10.2013, 22.46
Kyllä me pyritään ajelee samoja rännejä cyclolla kuin maasturilla. On muuten lähipolutkin erilaisia. Toki pahimmat juurakot kierretään helpompaa reittiä.

Niin kai se on että jossain kohtaa joutuu hiukan nöyrtymään, toki cc on yksi itsensä kiduttamisen muoto :seko:

Madone 4.9
28.10.2013, 17.46
Sanon tän vielä kerran. Ensin opetellaan ajamaan ja sitten ostetaan vasta täysjousto. ;)

Itselle aukeni tuo maastoajo tuon täysjouston kautta paremmin jopa. Jotenka eiköhän tuo persjäykkä kulje seuraavalla lenkillä kivasti :D

ertsi
29.10.2013, 07.28
Minä olen suunnitellut tekeväni enempi retkiä laskettelukeskuksiin ensi kesänä. Miten olisi, jos tehtäisiin kesäinen vastine tälle videolle:

https://vimeo.com/77177549

Jukka H
30.10.2013, 15.47
Tää on lähössä valopäänä metsikköön.

Rautapelto
30.10.2013, 16.59
Tää on lähössä valopäänä metsikköön.
Siellä siis törmäillään

Timbe(r)man
30.10.2013, 17.25
^Tää lähtis, jos pääsis töiltään, mutta ei taida päästä tänään ajoissa.

javal
30.10.2013, 17.48
^
Nähdäån kaupalla

heccu
30.10.2013, 20.01
^Nähdäån kaupalla

olin kaupalla jo vähän yli viis, ei näkänyt vielä ketään. olin tosin silloin jo kotiin menossa.
aurinkoisen vapaapäivän :rolleyes: kunniaksi harrastin GG-ajoa (http://www.sports-tracker.com/#/workout/heccut/7kaekd56dkdunlgn).

onnistuin matkalla bongaamaan pari hiiripöllöä joista toinen pysyi sen verran paikoillaan että sain kuvattua kännykällä :D
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=11532&d=1383151316

TuomasR
02.11.2013, 10.12
Tulee aika äkkiä mutta katsotaan jos joku on lähdössä: lähden noin klo 10 pariksi tunniksi hiihtomaja-manni -akselille pyörimään ja testaamaan alle laitetut uudet kumit (Chunky Monkey). Vauhti on sopiva, huudelkaa täällä jos joku olisi tulossa mukaan.

Jukka H
02.11.2013, 10.44
^Kummalla seoksella gumekset ovat? Ja saiskos testirapsaa kun kotiudut.

TuomasR
02.11.2013, 16.37
Alunperin tänään oli ajatus mennä ajamaan krossarilla, mutta huomasin takanavan olevan halki niin ei tarvinnut mennä kiusaamaan itseään kapeilla nakeilla.

Rapsaa: ajatus oli hommata uudet, pitävät kumit lisäämään kuskin ajotaitoja erityisesti väsyneenä (jolloin sattuu ja tapahtuu erikoisia ajolinjavalintoja useammin kuin tuoreena). Viimeksi minulla on ollut kombo Hans Dampf edessä ja Rampage takana. Rampage on hyvä rengas kovalla alustalla oli alusta sitten kuiva tai märkä, mutta pehmeällä pinnalla rengas ei ole parhaimmillaan. Hans Dampf tuntuu olevan hyvä kumi kaikin puolin. Joku on foorumilla valittanut että sivunappulat eivät kestä kanttaamista yhtä hyvin kuin Ardent. Minä en moisesta tiedä, rengas oli niin vähän aikaa alla, kuski huonossa kunnossa ja yleensä keli märkä, jolloin ei ole tehnyt mieli kokeilla rajoja ihan loppuun asti. Ko. kombo siirtyy nyt täysjäykkään sinkulaan eikä viimeinen kanttipito tule olemaan ongelma :)
Etunakin seos on Trail Extreme ja takanakin Enduro. Olin tilaamassa kumin suunnittelijan Shiggyn suosituksesta 2 x Trail Extreme, mutta löysinkin ko. yhdistelmän "uutena" fillaritorilta puoleen hintaan. Trail Extremessä reunat pehmeämpää seosta, keskellä molemmissa sama seos. Rullaavuutta näiltä nakeilta en hakenut eikä sitä varsinaisesti tullutkaan, rullaavat yhtä hyvin tai huonosti kuin edellinen rengastus. Paino oli Lidlin atomivaa'an mukaan jossain 900-950 g eli eivät ole ihan kisapainoiset.

Testilenkkinä (2 tuntia) toimi Hiihtomaja-Manni-Kaatis, oli juuri niin limaista kuin tähän vuodenaikaan voi olettaa ja lisäksi lehtiä niin paljon että läheskään kaikkia kiviä tai juuria ei erottanut. Pitoa siis lähdin hakemaan ja sitä sain, kokonaisuutena selvästi enemmän kuin edellisellä kombolla. Takanakin pito on älytön, sain perän irti monessakin paikassa mutta ne johtuivat kuskin hölmöilystä ja vuodenajasta. Vetopito märällä kalliolla on erinomainen, ensin loppui kuskin usko ja voimat. Samoin pito poikittaisilla juurilla on loistava. Renkaaseen voi myös luottaa huoletta kaltevalla pinnalla, reunanappula taitaa purra hyvin. Etunakin pito on ensivaikutelmalta jonkin verran parempi kuin Hans, jarrutuspito on erinomainen ja kanttauksissa löytyy luottoa. Toki sain etunakin lähtemään alta, mutta mikään kumi ei pidä levää kasvavilla paljailla juurilla kaltevalla pinnalla, varsinkaan kun ajaa väärää ajolinjaa. Kaatumiseen asti en onnistunut tyrimään, pito palautui aina virheiden jälkeen ohjaamoakrobatialla tai tuurilla.
Yleisarvosana yhden lenkin perusteella on vahvasti positiivinen. CM ei ole kumi kaikille mutta minun käyttötarkoitukseen tuntuu olevan toimiva.

Yritän ilmaantua aamulla kaupalle, nyt olen ihan poikki :p Välillä ajattelin lähteväni ajamaan sunnuntana aamulla Espoon keskuspuistoon mutta ehkä se jää taas kerran.

Timbe(r)man
02.11.2013, 21.53
Tällä hetkellä olis hyvä pyrkimys saapua maalikaupalle aamulla täsmälleen klo 9 (tai muutaman minuutin yli), aikeena ajaa muutama tunti.

Jukka H
03.11.2013, 19.43
^^Saa nähä josko hommais. Etuseks tekis mieli kyllä kokeilla. Pitäs kylläkin ajella olemassa olevillakin ees sen verran jotta kehtais paiskaa mäelle..

Timbe(r)man
03.11.2013, 20.01
Sunnuntain yhteislenkkijoukko kierteli Jäke–Kerava-perussettiä. Näin. (http://www.gpsies.com/map.do?fileId=ubxvslyibuzihjci)
Tuomas, jos myyt, niin voisin ostaa sen pikkurattaan. Ja korjaus: onhan Chain Reactionissa todellakin SDG-satuloita. Katsoin viimeksi väärin. Onko tuota i-beam-kiskoa muilla satulatolpan valmistajilla? Onko oma tolppasi juuri SDG?

TuomasR
03.11.2013, 21.51
^löysin Shimanon uusia 22t rattaita miljoonalaatikosta 2 kpl. En tartte rahaa, saat sen kun haet pois. Mallia en tiedä mutta kaikki ne ovat yhtä paperisia :)

Mun tolppa on SDG, muistaakseni Korelta löytyy I-Beam tolppia myöskin mutta olen aina ostanut tarjouksesta SDG:n tolppa+satula -bundlen. Ja niin kuin taisin mainita, kandee ostaa ilman setbackkiä, säätövara riittää ilmankin ja setbackkitolppa on altis murtumaan clampista (kokemusta on).

Edit: linkkaamastasi karttapohjasta muuten näyttäisi ehkä löytyvän se polku jota etsittiin Keravan puolelta

KODE
04.11.2013, 17.18
Onko pikkujoulu homma edennyt?

ertsi
04.11.2013, 17.51
^No ei siinä paljon edistämistä ole ollut... Kalenterini olisi muistuttanut muistuttelemaan täällä ylihuomenna, mutta otetaanpa siis varaslähtö:

Pikkujoulut vietetään 6.12.2013 klo 18-23 ravintola Huilissa ja siitä Järvenpään yöelämään (http://nyt.fi/20131025-nyt-bailataan-jaervenpaeaessae/) jatkaen.

Pöytävaraus on tehty teille klo 18 ja saunavaraus klo 20. Kaksi tuntia on
riittävä aika syödä kolme ruokalajia ja kun keittillä ja tarjoilijoilla on
tiedossa, että siirrytte vielä saunalle, niin he toimivat niin, että
pääsette ajoissa saunalle.

Lopullisen henkilömäärän toivon saavani 3 vrk ennen tilaisuuttanne, jotta
osaamme myös varata pyyhkeitä riittävästi.

Sauna maksaa 260€/3 tuntia ja se jaetaan kylpevien kanssa tasan. Arvailin, että 10-15 henkeä olisi tulossa. Ruoka ja juomat maksaa, minkä maksaa ja kukin maksaa kulutuksensa mukaan. Saunalle ei saa tuoda omia juomia, siellä on tyyliin jääkaappi täynnä ravintolahintaista hörpittävää (maksu kulutuksen mukaan, katotaan joku lappusysteemi siihen sitten).

Sitovia ilmoittautumisia voi laittaa tulemaan tähän ketjuun tai minulle privaan/tekstarilla. Ei ole pakko osallistua kaikkiin kolmeen aktiviteettiin, mutta syömiseen ja/tai saunomiseen pitää ilmoittautua. Muistuttelen täällä kiihtyvällä tahdilla ja julkaisen osallistujalistan aina samalla. Mitä enemmän väkeä, sitä halvempi sauna.

Ja mukaanhan ovat tervetulleita kaikki henkisesti MTB Järvenpääläiset.

Rautapelto
05.11.2013, 08.11
Pikkujoulut vietetään 6.12.2013 klo 18-23 ravintola Huilissa ja siitä Järvenpään yöelämään (http://nyt.fi/20131025-nyt-bailataan-jaervenpaeaessae/) jatkaen.

Hep!

TuomasR
05.11.2013, 09.20
^^mukana myös.

Timber: tiputan rattaan ohikulkiessani postilootaas

Timbe(r)man
05.11.2013, 11.45
Timber: tiputan rattaan ohikulkiessani postilootaas

Kiitos paljon, ja pulla/kakku/tms-kahvithan lupasin hinnaksi jollakin tulevalla lenkillä. Maksaa sellainen sentään viitisentoista euroa nettikaupoissakin.

Mun tolppa on SDG, muistaakseni Korelta löytyy I-Beam tolppia myöskin mutta olen aina ostanut tarjouksesta SDG:n tolppa+satula -bundlen. Ja niin kuin taisin mainita, kandee ostaa ilman setbackkiä, säätövara riittää ilmankin ja setbackkitolppa on altis murtumaan clampista (kokemusta on).

Edit: linkkaamastasi karttapohjasta muuten näyttäisi ehkä löytyvän se polku jota etsittiin Keravan puolelta

Tuo kiskosysteemi on yksinkertaisuudessaan epäilemättä hyvä keksintö. SDG saa satuloistaan painoa pois sillä noin sata grammaa. Ne metallikiskothan on aikoinaan olleet tavallaan pieni satulan jousitus, mutta sillä ei ainakaan maastopyörissä ole enää merkitystä. Nyt kuitenkin mietin, että sellainen satula ei sitten käy mihinkään entisiin ja muihin tuleviin tolppiin, ei esimerkiksi Reverbiin. Taidan ottaa perinteisen ja nähtäväksi jää, tuleeko tuosta systeemistä uusi standardi.

Polku on tosiaan kartassa ja se lähtee juuri siitä kohdasta, mistä sitä joskus etsittiin heikolla menestyksellä. Lienee jonkun Open street mappiin merkkaamia polkuja.

Jukka H
06.11.2013, 16.05
Valopääksi hep.

TuomasR
06.11.2013, 16.12
^se on 50/50, yritän parhaani

Timbe(r)man
06.11.2013, 16.30
^Hep, yritän ehtiä, tiukkaa tekee.
Rampakan reunalla eli ”kaupalla” aion olla kyllä klo 17.30.

Jukka H
08.11.2013, 14.30
Huomenna Rva töissä joten ajelen silloin itekin(ja voip olla kuivempaa ku su). Autoilen johkin hyrylään tms ja sieltä joku 4h kieppi kaffen kera. Jos muita niin laittelen koordinaatteja illalla.lähtö sieltä jostain 9-10 aikaan.

Päätysin seuraavaan: Lähtö 9:30 Hyrylän urh.keskuksesta. Autoon mahtuu 1 urho matkalta mukaan. Kaffet tod.näk Sipellä.

Rautapelto
08.11.2013, 19.49
Lähtö 9:30 Hyrylän urh.keskuksesta. Autoon mahtuu 1 urho matkalta mukaan. Kaffet tod.näk Sipellä.

Hep!

Jukka H
08.11.2013, 20.48
^Oon teillä ysin pintaan.

Timbe(r)man
08.11.2013, 21.38
^Minä jätän päätöksen tulemisesta aamuun. Riippuu siitä, moneen tulee valvottua, sataako aamulla jne. Ilmestyn siis jonnekin Hyrylän urheilupuistoon klo 9.30 jos ilmestyn, todennäköisesti polkien. Ei tarvi jäädä odottelemaan jos ei puolelta näy.
Mutta mikä on kahvipaikka Sipe?

Rautapelto
08.11.2013, 22.11
^Oon teillä ysin pintaan.

Roger that

Sent from my RM-821_eu_finland_207 using Tapatalk

heccu
08.11.2013, 22.35
Mutta mikä on kahvipaikka Sipe?

Sipen (http://www.sipenkotileipa.fi/) Kotileipä (http://goo.gl/maps/3zXBY)

Jukka H
08.11.2013, 23.26
^Joo niin o, loisto kaffepaikka.
^ja^^ aamulla nähdään.

Jukka H
09.11.2013, 15.29
Tämmöinen (http://www.sports-tracker.com/#/workout/jukka6210/4vp43cd6d8odvv3l) paikoin kosteahko:rolleyes: lenkura saatiin survotuksi. Kiitoksia lauantaiseurueelle.

Petterii
10.11.2013, 13.59
Tyhjää oli 0900 kaupalla, joten yksin menin pari tuntisen. Ei se sade niinkään haitannut, mutta tuo tuuli oli kyllä helvetillinen.

ertsi
11.11.2013, 11.18
Muistutellaanpa:

Sauna maksaa 260€/3 tuntia ja se jaetaan kylpevien kanssa tasan. Arvailin, että 10-15 henkeä olisi tulossa. Ruoka ja juomat maksaa, minkä maksaa ja kukin maksaa kulutuksensa mukaan. Saunalle ei saa tuoda omia juomia, siellä on tyyliin jääkaappi täynnä ravintolahintaista hörpittävää (maksu kulutuksen mukaan, katotaan joku lappusysteemi siihen sitten).

Sitovia ilmoittautumisia voi laittaa tulemaan tähän ketjuun tai minulle privaan/tekstarilla. Ei ole pakko osallistua kaikkiin kolmeen aktiviteettiin, mutta syömiseen ja/tai saunomiseen pitää ilmoittautua. Muistuttelen täällä kiihtyvällä tahdilla ja julkaisen osallistujalistan aina samalla. Mitä enemmän väkeä, sitä halvempi sauna.

Tähän mennessä mukana: ertsi, Rautapelto ja TuomasR. 86,666 € per nuppi. Aika kallis kylpy.

Jukka H
11.11.2013, 11.22
Mulla työnantaja järjestää illan ohjelman:(. No, lompakko ja pää kiittää.

KODE
12.11.2013, 18.56
Muistutellaanpa:

Tähän mennessä mukana: ertsi, Rautapelto ja TuomasR. 86,666 € per nuppi. Aika kallis kylpy.
kode mukana myös!

Madone 4.9
13.11.2013, 16.52
Lähteekö joku pumppu liikenteeseen siitä maalikaupan luota tänään?

Madone 4.9
13.11.2013, 17.07
Lähteekö joku pumppu liikenteeseen siitä maalikaupan luota tänään?

Itse itselleni vastaten, eipäs kerkeekkään lähteä näköjään tänään.

Xamnala
13.11.2013, 17.17
Itse itselleni vastaten, eipäs kerkeekkään lähteä näköjään tänään.

Tule myöhemmin 18,20 Salukseen 75 min spinningiin !! Pysyy pyörä puhtaana eikä tulee lippoja. Perjantaisin 60 min bodypumppi vielä päälle, tulee vähän muutakin kuin iänikuista ajoa !!

Petterii
14.11.2013, 15.35
Kerkeiskö tänään joku ulkoilemaan?

Madone 4.9
14.11.2013, 18.18
Kerkeiskö tänään joku ulkoilemaan?

Kerkee. Jos lähdetään klo 1800 liikenteeseen?

Fork-95
15.11.2013, 09.17
Tällai yleisesti kyselen taas apua pyörän fiksailuun teiltä viisaammilta. Eli mulla meni pyörän takavaihtaja paskaks ja nyt pitäs hankkii uus.Nii sitä vaa mietin et ku en yhtää tiiä et onks se hajonnu vaihtaja ollu kokoa small medium vai large... mediumia vahvasti vaikkaan mutta kysymys kuuluu että onko sillä miten suuri merkitys jos siihen ei laitakkaa sitä samaa kokoa olevaa vaihtajaa niiku se entine oli?

ertsi
15.11.2013, 14.14
^Viisammasta en tiedä, mutta vastailenpa nyt jotain kuitenkin... Karkeasti ottaen, jos sulla on edessä yksi ratas, pärjäät lyhythäkkisellä, jos kaksi ratasta, valinta on medium, jos kolme, tarttet pitkähäkkisen. Mitä lyhyempi häkki, sen vähemmän kilkatusta ja kolkatusta ja ketju pysyy paremmin valitulla rattaalla ryskätessä.

Mikä vaihtaja? Kuinka monta ratasta ja minkä kokoisia edessä ja takana?

Fork-95
16.11.2013, 00.57
Vaihtaja oli siis sram x-7 ysi vaihteine.. ja edes on yks ratas joko 34 tai 36 piikkine ja takan 11-34... mut noitten tietojen perusteel mitä sain, nii uskon et se entine oli medium kokoo, ku siihe etee on kuitenki mahollist laittaa useempi ratas..

Petterii
16.11.2013, 20.55
Lyhyt häkki tuolle välitykselle.

ertsi
18.11.2013, 16.19
Muistutellaanpa taas:

Tähän mennessä mukana: ertsi, Rautapelto, TuomasR ja KODE.

Timbe ja JukkaH tiesivät, etteivät ole tulossa. Laitoin tekstarin ARJ:lle, FourTourille, FillaRillallallalle, kasarille, Tom1lle ja heculle siltä varalta, etteivät lueskele foorumia. Ei tossa kaikki ole, levittäkää sanaa. Esim. Sepon numeroa ei mun puhelimesta löytynyt.

ertsi
26.11.2013, 21.09
Muistutellaanpa taasen:

Tähän mennessä mukana: ertsi, Rautapelto, TuomasR, KODE ja ARJ. 52€ per pää, on vielä aika hintavaa. kasari on ehkä tulossa kanssa. Kahtotaan loppuviikosta, josko perutaan koko/osa homma(a), jos immeisiä ei innosta ja hinta jää liian kovaksi.

ertsi
26.11.2013, 21.48
Tähän mennessä mukana: ertsi, Rautapelto, TuomasR, KODE, ARJ ja Fourtour. = 43,35€. Minä ainakin voin maksaa tuon verran, jos joku lupaa pestä mun selän.
Ehkä: kasari (painostusta peliin ;))

KODE
28.11.2013, 18.28
Tähän mennessä mukana: ertsi, Rautapelto, TuomasR, KODE, ARJ ja Fourtour. = 43,35€. Minä ainakin voin maksaa tuon verran, jos joku lupaa pestä mun selän.
Ehkä: kasari (painostusta peliin ;))

Ei toi nyt ihan hirveä hinta ole, ehkäpä tämän vuoden pienin harraste kulu :)

ertsi
28.11.2013, 19.51
^Joo, eihän tolla saa kuin uuden kumin tjsp.

Harrastuskuluista ja -välineistä puheenollen, kusti toi uuden fikkarin justiinsa. Maksoi snadisti enemmän kuin tuo sauna. Näillä näkymin lähden lauantaina koestelemaan tuikkua. Molemmat maasturit ovat telakalla, joten ajelen kerettiläisesti krossarilla pitkin hiekkateitä ja helppoja polkuja. Jos ketään kiinnostaa, kahtotaan lähtöaikaa jämptimmäksi lähempänä.?.

Petterii
29.11.2013, 09.06
Mun pitäis tänään saada läski kasaan, joten ajelen sillä molemmat päivät. Tuohon Ertsin Crossitouhuun sillä on varmasti turha lähteä, mutta jos joku lähtee peruspolkukurjutukseen niin se onnistuu.

TuomasR
30.11.2013, 14.25
^Kuvat esille! Huomenna en todennäköisesti ole viivalla ysiltä että näkisi ihan livenä.

Marraskuun ajot jääneet kuukauden ekalle neljännekselle kun on ollut kaikenlaista harrastustoimintaa haittaavaa, ajellaanko ennen pikkujouluja joku lenkki? Eikös pikkujouluajoissa ole tupannut olemaan kurja tai erittäin kurja keli, jos vaikka tällä kertaa olisi toisin. Jaa no nyt foreca lupaa lunta itsenäisyyspäivälle, ehkä saadaankin perinteinen keli.

ertsi
30.11.2013, 20.37
^Joo, keli on yleensä kannustanut siirtymään pikaisesti palautusjuomien pariin. Lenkki on yleensä ajettu, mutta tällä kertaa minä en voi luvata tulevani; olen luvannut harhauttaa muksua, jotta emäntä saa opiskella rauhassa. Jos homma menee nappiin, hylkään likan isovanhempiensa hoteisiin ja ajelen itsepäisyyslenkin Hyrylän suunnilla...

Ilmoitan lopullisen osallistujamäärän (+option parille jokerille) Huiliin ensi tiistaina. Koittakaahan siihen mennessä epävarmat ilmoitella tulostanne, jookosta? Joo.

ARJ
01.12.2013, 16.25
^Joo, keli on yleensä kannustanut siirtymään pikaisesti palautusjuomien pariin. Lenkki on yleensä ajettu, mutta tällä kertaa minä en voi luvata tulevani; olen luvannut harhauttaa muksua, jotta emäntä saa opiskella rauhassa. Jos homma menee nappiin, hylkään likan isovanhempiensa hoteisiin ja ajelen itsepäisyyslenkin Hyrylän suunnilla...

Ilmoitan lopullisen osallistujamäärän (+option parille jokerille) Huiliin ensi tiistaina. Koittakaahan siihen mennessä epävarmat ilmoitella tulostanne, jookosta? Joo.

Juu sovitaan vaan niin että ei ajeta :) ei ole ajettu kohta puoleen vuoteen, sillä aivan paskasta lajistahan on kyse, mutta pikkujouluissa ihmetellään lissee..

Tässä hieman kevennystä näin pikkujoulujen alla. Jotta jutusta jotain ymmärtää pitää olla autotekniikan perusteet hallinnassa. http://://www.youtube.com/watch?v=H8xSsSGHWpQ

Niin ja sitten vielä yksi asia. Jos joku tosipyöräilijä on kiinnostunut Nicolai Helius RC:stä (niin se kiillotettu polkuohjus) niin laita viestiä tulemaan. Se ei ole nykyvirtausten mukaisessa kiekkokoossa eli kyseessä on perinteinen 26":n kiekkokoko.
Rungon koko on M. Kiekkokokoa lukuunottamatta on kyseessä täysverinen kilipapyörä 1*11 välityksin. Eturieska on 34-piikkinen joten en jaksa sitä ennee pyörittöö, mutta jos jollakin on enemmän jerkkua reisissä niin uskon että
tämä laite liikahtaa, mutta voemoo pittää löötyä ja paljo. Ole rohkea ja tartu tilaisuuteen.

javal
01.12.2013, 16.38
Ei nyt ole Nikolaille käyttöä ,mutta jos jollain lojuu nurkissa pyöränkuljetuslaukku 29er:lle niin sellainen kiinnostaisi. Kokemukset tietty kiinnostaa kans. EVOC:kkia nuo tosipyöräilijät
näyttää pääasiassa lentokentillä hinaavan. Tiä sitten onko se hyvä ,kallis ainakin .

Petterii
01.12.2013, 19.52
Kun kuvia pyydettiin

https://app.younited.com/?shareObject=2a14ed7e-5245-5e4a-c5c6-5335d53f99cb

Tuommonen siitä tuli. XX WC jarrut ja vivut, X9 TypeII lyhyt vaihtaja. Eturatas on mun reisille sopiva XX1 28 piikkinen. Stemmi Syntacen F109 60 mm ja tankona RF Next riser 720 mm. Vähän lisää sinistä tulossa.

kasari
02.12.2013, 12.04
Kyyyllä ollaan tulossa pikkujouluun. Painostuksesta huolimatta...jonkinmoinen lenkkikin vois käydä.

TuomasR
02.12.2013, 18.54
Petteriillä on kyllä hieno Salsa kerrassaan :p

ARJ:n kevennys oli ihan kohdillaan. Mulla oli ekana autona Datsun 120Y, tosin peltoautona.Tämmöinen metallinhohtosinisenä (tai ruosteisena): http://commons.wikimedia.org/wiki/File:1974-1977_Datsun_120Y_%28B210%29_sedan_02.jpg

Datsunit on ikuisesti lähellä sydäntäni.

ertsi
02.12.2013, 19.07
^^Painostahan se työtoverisikin mukaan kemuihin.

^Kuinkas montaa väärää merkkiä tarjosinkaan eilen :D

ertsi
03.12.2013, 15.00
Ilmoitin Huiliin seitsemän varmaa tulijaa ja option parille kolmelle arpojalle. Mukana siis: ertsi, Rautapelto, TuomasR, KODE, ARJ, Fourtour ja kasari. Unohtuiko joku?

TuomasR
03.12.2013, 17.58
^^kyllä taisit arvata about kaikki fat-merkit paitsi oikeaa :)

Kiitos ertsille pikkujoulujen järjestelyistä näin etukäteen. Pikkujouluissa ei enää kumminkaan muista (edes omaa nimeään).

Rautapelto
05.12.2013, 18.50
Kuis? Ajellaanko huomenna? Siis ennen saunaa ja juomia :) Sen jälkeenhän ajellaan aamuun asti.

KODE
05.12.2013, 21.55
Kuis? Ajellaanko huomenna? Siis ennen saunaa ja juomia :) Sen jälkeenhän ajellaan aamuun asti.

Ajetaan, mutta sisällä ja leffaa kattoen ;)

TuomasR
05.12.2013, 22.37
Mä skippaan todennäköisesti lenkin, sen verran pukkaa taas räkää päästä.

ertsi
06.12.2013, 10.04
Minäkin joudun passaamaan lenkin. Mites kyyditykset pääkallopaikalle? Rouva voi nakata minut ja voidaan kopata 1-2 hahmoa matkalta mukaan.

Rautapelto
06.12.2013, 10.23
Mites kyyditykset pääkallopaikalle? Rouva voi nakata minut ja voidaan kopata 1-2 hahmoa matkalta mukaan.

Hep!
Vielä huhuilen lenkistä, lähden varmaan yhdentoista aikoihin. Yksin jollei muita kuulu.

kasari
06.12.2013, 10.35
En taida lenkille keretä,vähän näyttää siltä... Jos Ertsi tosta ohi pyyhkäiset niin voisin hypätä kyytiin.txt tai jotain.

TuomasR
06.12.2013, 18.21
Jaahas, joko aperitiivit on otettu? Mä kävin jonottamassa Siwasta toniccia notta sain GT:n juodakseni. Kohta pitäisi vissiin lähteä lampsimaan Huiliin.

TuomasR
08.12.2013, 11.17
Pikkujoulut on juhlittu ja kooma alkaa helpottamaan. Kiitos kaikille.

Onko joku jo käynyt tutkimassa polkujen kunnon? Lähinnä vaan se että kannattaako vääntää nastakumia alle vai onko kalliot vielä täysin paljaita?

kasari
08.12.2013, 14.05
http://www.sports-tracker.com/#/workout/vka/cp26vr6jugcbhb6b

Brother Rautapellon kanssa ajeltiin. Lunta sen verta vähän että lähes sama tallattu vai koskematon polku. ilman nastoja menee...
Keli siis oli aivan mainio itseasiassa,perjantai vaan vielä kummitteli kropassa...

TuomasR
08.12.2013, 14.27
^te olitte reippaita. Mä pääsin sängystä ylös vähän yhdeksän jälkeen :) Kiitos päivityksestä, lähden itse tuota pikaa rauhalliselle lenkuralle testaamaan Chunky Monkeyn talviominaisuudet.

Edit: ajelin about saman lenkin kuin herrat yllä. Polut olivat loistokunnossa: polkujen pohjat 95% kovia ja lumisia. Ainoastaan mastolla oli vähän pehmeämpää paikka paikoin. Nastatkin olisi jo voinut olla alla, sen verran mukavasti valkoista polun pinnassa.

Rauhallisen ensitestin jälkeen CM:n talviominaisuudet ovat lupaavat: vetopitoa löytyi hyvin ja rengas toimi yllätyksettömästi. Kanttipitoakin todennäköisesti löytyy, ainakaan rauhallisessa ajossa ei ollut mitään huomautettavaa. Jarruttaessa takarengas pyrki lukkoon mutta se ei välttämättä ole kumin vika. Testi jatkuu seuraavilla lenkeillä.

Tom1
08.12.2013, 23.34
Tälläistä tänään. http://connect.garmin.com/activity/413715898. Ensi sunnuntaina ehkä porukkalenkille pitkästä aikaa :D

heccu
09.12.2013, 20.49
Tälläistä tänään. :D

talvikausi on alkanut
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=11702&d=1386611043

samoin talviURHEILUkausi on myös alkanut :)
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=11701&d=1386610963

Jukka H
10.12.2013, 22.23
^Kattelin eilen ISP:n jälkiä tuos "takapihalla" kun koiruuden kanssa kuljeskeltiin. Suollekin ne meni ja poiskin oli tultu. 1+1=2 ?
Ei tuon uimamaisterin kanssa oo sinne viittiny vielä mennä, kun viimekskin kaikki kuopat ja ojat piti käydä könyämässä.

Litkuttelin äsken itekin ISP:t (ovat kyllä ensteks helpot renkaat laitella). Lumia odotellessa.

Eipä tuo laskutoimitus pitäny kutiaan, joku muu siis kurvaillut

Timbe(r)man
13.12.2013, 16.06
Onko ajohaluja viikonloppuna? Pitäiskö olla nastat vai ei?

TuomasR
14.12.2013, 13.09
^Huomenna todennäköisesti pääsen aamulla kaupalle. Tänäänkin olisi ajohaluja mutta taitaa kuitenkin jäädä väliin.

Timbe(r)man
14.12.2013, 15.23
^Huomenna todennäköisesti pääsen aamulla kaupalle. Tänäänkin olisi ajohaluja mutta taitaa kuitenkin jäädä väliin.
Siispä minäkin pyrin maalikaupalle aamulla klo 9.

TuomasR
14.12.2013, 15.50
Mulla olikin aamuksi muuta ohjelmaa eli en pääse klo 9. Ajan kuitenkin sunnuntaina ja pyrin starttaamaan viimeistään klo 13.

ertsi
14.12.2013, 22.01
Laitoin rigin ajokuntoon, joten todennäköisesti kaupalla huomenna.

Rautapelto
15.12.2013, 08.22
Pitäiskö olla nastat vai ei?
Nastat

heccu
15.12.2013, 18.02
Nastat

nyt ei auttanut nastatkaan iltapäivälenkillä (http://www.sports-tracker.com/#/workout/heccut/3imj2lc9ng4dstu9), suojalunta oli senverran jään päällä että
etupyörä liirteli sinnesuntänne. juu tiedän, kuskista se on kiinni.

eilisen Rrrajun (http://www.sports-tracker.com/#/workout/heccut/d1d2c1rce7qo57s9) lenkin jälkeen oli tarkotus tänään lepäillä mutta sitten rupesi menojalkaa
vipattamaan.

Tuomalansuolle menevä polku (http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=8000&text=Seija+k%C3%A4vi+kyl%C3%A4ss%C3%A4&srs=EPSG%3A3067&y=6701274&x=395022&lang=fi) on tukossa kun on puita kaatunut eikä oikein pääse kiertämäänkään lähietäisyydeltä.
kiertoreitti: kartalla näkyvän Taskusaaren pellon itäpuolelta menee polku ja sitten pellon yli Taskusaaren eteläpuolella olevan polun päähän.

jk kukas sen leipäkoneen sai, ketä saamme kehua.

Timbe(r)man
19.12.2013, 21.28
^Mä taidan nyt lähteä ihan oikeasti pienell iltalenkille. Jos joku haluaa ehtiä ennen mua, niin äkkiä liikkeelle.;)
Mites Heccu, eikö vois lähiaikoina, viimeistään joulunpyhien jälkeen, ajella jotakin vähän pidempää retkeä? Vaikka gravel grinding -hengessä, tai sitten ihan maastoissakin.

täälläkös näistä retkista sovitaan nykyään, käykö lauantaina klo 9.30 n 5 tuntii GGtä?

No joo ei, niinpä vastaankin täällä. Kuulostaa mahtavalta idealta. Viiden tunnin jälkeen jaksaa hyvin leipoa piparkakkuja ja valmistella jouluruokia:D.

Niin tosiaan: LEIPÄKONE???

javal
19.12.2013, 22.16
Täällähän niitä lenkkejä sovitaan :)
Kova on kuume ajaa joulun jälkeen. Nyt on mennyt aika kaikessa muussa ja tallissa on homehtunut 2X10 settikin pahvilaatikossa muutaman viiikon. Eiköhän
se tuossa mukavalla joululomalla saada hifiin kiinni + haroon nastat alle. Sitten varovasti liikeelle :p

Timbe(r)man
20.12.2013, 16.24
Heccu, siiskö huomenna, jos jumala suo, lähtö klo 9.30?
Maalikaupaltako?

heccu
20.12.2013, 17.51
Heccu, siiskö huomenna, jos jumala suo, lähtö klo 9.30? Maalikaupaltako?

jes

TaitettaVille
20.12.2013, 17.56
jes
Minkälaista lenksua olitte ajatelleet? Pärjääkö retkipyörällä vai maasturiko alle? Saisikohan tulla messiin, jos Rajamäen veijarit eivät pääse huomennakaan poluille?

heccu
20.12.2013, 17.59
Minkälaista lenksua olitte ajatelleet? Pärjääkö retkipyörällä vai maasturiko alle? Saisikohan tulla messiin, jos Rajamäen veijarit eivät pääse huomennakaan poluille?

suosittelen maasturia ja nastarenkaita. Pornaisiin kahville ja takas muttei suorinta reittiä.:cool:

Timbe(r)man
20.12.2013, 18.36
^Mä lähden nastattomalla jäykkäkeulalla. Ei kai tuolla nyt enää pahoja jäitä ole, kun on monta päivää ollut plussaa?

TaitettaVille
20.12.2013, 21.55
Rajamäki aktivoitui elikkä suuntaan sinne. Pitää tammikuun aikana tulla vierailemaan teidän hoodeilla.

kasari
20.12.2013, 22.25
jes
Olen kovasti kiinnostunut.

heccu
20.12.2013, 23.01
Olen kovasti kiinnostunut.

kyllähän kuraleikit aina kiinnostaa :rolleyes:

heccu
21.12.2013, 16.13
kyllähän kuraleikit aina kiinnostaa :rolleyes:

kolmas perinteinen kura-ajo (http://www.sports-tracker.com/#/workout/heccut/3jaui6g4k4s6t1bp)

Timbe(r)man
21.12.2013, 20.09
^Lenkillä tapahtunutta: soitin pari puhelua eräässä taukopaikassa Juholantiellä. Sen jälkeen sujautin puhelimen pussukkaan, joka on repun olkuhihnassa kiinni. Kotona totesin, että puhelin ei siellä ole. Arvasin, että oli tapahtunut se, mikä kerran aiemminkin: puhelin olikin sujahtanut pussukan ja repun hihnan väliin ja siitä pudonnut maahan. Ajoin autolla takaisin paikalle. Ilman garminin jälkeä en olisi välttämättä edes tiennyt, missä se oli. Puhelinta ei löytynyt maasta, eikä se myöskään enää ollut päällä. Pimeni. Aloin ajaa reittiä kotiin päin hitaasti. Ja ihme tapahtui: parin kilometrin päässä puhelin makasi keskellä hiekkatietä, kuraisena, mutta kunnossa.

heccu
21.12.2013, 23.40
ja ihme tapahtui: Parin kilometrin päässä puhelin makasi keskellä hiekkatietä, kuraisena, mutta kunnossa.

joulun ihme on tapahtunut

Marcolli
22.12.2013, 21.45
Joulun taikaa!

heccu
23.12.2013, 11.36
Hyvää Joulua Ja Uutta Vuotta MTBJpääläisille ja muille tämän palstan lukijoille :D

ARJ
23.12.2013, 21.11
Hyvää Joulua Ja Uutta Vuotta MTBJpääläisille ja muille tämän palstan lukijoille :D

Hyvää joulua ja samalla uutta vuotta kaikille, myös MTB Järvenpääläisille.
Kinkku on jo uunissa :)

ertsi
23.12.2013, 23.03
Tästä vähän joulumieltä:

http://youtu.be/XkH0sPuAMFA

ertsi
24.12.2013, 13.29
Onko kukaan käynyt poluilla? Viikonloppuna nastat olivat paikoin tarpeen, mutta joko on taas sulat polut?

Timbe(r)man
24.12.2013, 17.20
Onko kukaan käynyt poluilla? Viikonloppuna nastat olivat paikoin tarpeen, mutta joko on taas sulat polut?
Tapaninpäiväajelu?

ertsi
24.12.2013, 20.09
Eiku aattoajelun perään kyselin, kun en itse kerinnyt. Täytyy varmaan Joulupäiväajelu suorittaa nastoilla varuiksi. Tapaninpäiväajelulle pääsen starttaamaan vasta puolilta päivin.

Rautapelto
25.12.2013, 08.09
Ajattelin vaihdella nastalliset tänään pois, alkaa nastat ja nappulat putoilemaan