PDA

Näytä tavallinen näkymä : MTB Järvenpää

Sivut : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 [11] 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34

Timbe(r)man
05.05.2011, 20.00
Paidan suhteen on nyt kaksi vaihtoehtoa:
ARJ on saanut tarjouksen rovaniemeläiseltä firmalta Rush, joka myy meille Bio Racer -nimisen paidan, johon jossakin Hollannissa hienosti silkkipainetaan mitä ikinä suunnittelemme eteen, taakse, hihoihin ja kylkiin. Toimitusaika 8 viikkoa ja hinta n. 60 e/kpl. Näissä painatus on sitten ikään kuin kankaassa itsessään.
http://www.rush.fi/rushwear2_fi.html
http://www.bioracer.com/Homepage.html?lang=3

Koska tuon toimitusaika on noin pitkä, niin tutkin vielä vaihtoehtoa ostaa paidat jostakin liikkeestä ja painattaa ne lämpösiirtotekniikalla. Olen pyytänyt tarjousta Chebicistä (Löffler 65e), Intersportista ja Lundbergilta, jälkimmäisiä odottelen huomenna.
Painatus maksaa Jettasetissä 5 e/kuva. Voisimme hyvin painattaa logon eteen ja taakse niin kuin aiemmin laittamissani mallikuvissa oli, ja jos huvittaa niin vaikka kunkin nimen vielä - vaikka tyyliin "Timbe(r)man". Intersportin kauppias vakuutteli, että tämäkin painatus on kestänyt hyvin paidossa, joita he ovat painattaneet seuroille.

Nyt pikakysymys kaikille: kuka ottaa paidan joka tapauksessa oli toteutus mikä hyvänsä ja hinta haarukassa 50-75 e?

ARJ
05.05.2011, 22.26
Mulle passaa mikä vaan. Tosin tuo 8 viikkoo on pitkä aika ootella.

ARJ
05.05.2011, 22.33
Rajamäen maran maksu maksettu. ARJ lainaatko pyörätelinettä katolle? Toki kyydissä pääset. Katolle menee kaksi pyörää.

Mulla on kattotelineet tilauksessa, pitäs tulla huomenna tai ensviikolla.

Jos joku tarttee kattotelinettä joka on tarkotettu Peugeotin 307/308 malleihin joissa on kattokiskot niin multa saa yhet evullisesti. Noissa fillaritelineissä on kehitys hieman jäljessä kun Thulella ei ole vielä adabteria 15 mm akselille malliin missä kiinnitys etuhaarukassa.

Petteriiiiii: keskustellaan huomenna se treenihomma, kuulostaa ihan hyvälle tuo suunnitelma

ertsi
05.05.2011, 22.48
Missäs päin siellä Mannissa on niitä raiskioita? Eilen ajelin kaatopaikan takaa kulkevalta polulta poikittain maaston keskellä olevan pellon reunaan ja siitä Kaakkolan kentälle. Polut olivat loistokunnossa :)

Eriksnäsintieltä poikettiin pusikkoon ja siittä heti kohta törmättiin metsäkoneen jälkeen. Kyllä siihen vielä polku tulee, kunhan vähän kuivahtaa. Siitä, mistä polku kurvaa vasemmalle mäkeen ja jatkaa (kai) syvemmälle skuttaan, emme edes ajaneet, vaan kaarroimme oikean kautta takaisin E-tielle. Eli tuhojen laajuuttakaan en osaa arvioida...

Mulle passaa mikä vaan. Tosin tuo 8 viikkoo on pitkä aika ootella.
Olen liikuttavan samaa mieltä ARJ:n kanssa. Eikös FillaRilla puhunut kyselevänsä Lundbergiltä?

KODE
05.05.2011, 22.55
Paidan suhteen on nyt kaksi vaihtoehtoa:
ARJ on saanut tarjouksen rovaniemeläiseltä firmalta Rush, joka myy meille Bio Racer -nimisen paidan, johon jossakin Hollannissa hienosti silkkipainetaan mitä ikinä suunnittelemme eteen, taakse, hihoihin ja kylkiin. Toimitusaika 8 viikkoa ja hinta n. 60 e/kpl. Näissä painatus on sitten ikään kuin kankaassa itsessään.
http://www.rush.fi/rushwear2_fi.html
http://www.bioracer.com/Homepage.html?lang=3

Koska tuon toimitusaika on noin pitkä, niin tutkin vielä vaihtoehtoa ostaa paidat jostakin liikkeestä ja painattaa ne lämpösiirtotekniikalla. Olen pyytänyt tarjousta Chebicistä (Löffler 65e), Intersportista ja Lundbergilta, jälkimmäisiä odottelen huomenna.
Painatus maksaa Jettasetissä 5 e/kuva. Voisimme hyvin painattaa logon eteen ja taakse niin kuin aiemmin laittamissani mallikuvissa oli, ja jos huvittaa niin vaikka kunkin nimen vielä - vaikka tyyliin "Timbe(r)man". Intersportin kauppias vakuutteli, että tämäkin painatus on kestänyt hyvin paidossa, joita he ovat painattaneet seuroille.

:Nyt pikakysymys kaikille kuka ottaa paidan joka tapauksessa oli toteutus mikä hyvänsä ja hinta haarukassa 50-75 e?

Pikakysymykseen vastaus Kode ottaa paidan:D:D
PS. Hihat ovat myös hyvä ja näkyvä kohde logolle.

Tom1
05.05.2011, 23.16
Pikakysymykseen vastaus Kode ottaa paidan:D:D
PS. Hihat ovat myös hyvä ja näkyvä kohde logolle.Samoin tänne vain kans :)

FillaRilla
05.05.2011, 23.23
Eriksnäsintieltä poikettiin pusikkoon ja siittä heti kohta törmättiin metsäkoneen jälkeen. Kyllä siihen vielä polku tulee, kunhan vähän kuivahtaa. Siitä, mistä polku kurvaa vasemmalle mäkeen ja jatkaa (kai) syvemmälle skuttaan, emme edes ajaneet, vaan kaarroimme oikean kautta takaisin E-tielle. Eli tuhojen laajuuttakaan en osaa arvioida...

Olen liikuttavan samaa mieltä ARJ:n kanssa. Eikös FillaRilla puhunut kyselevänsä Lundbergiltä?
FillaRilla kyseli pariin kertaan, mutta ei Lunbergin oma paitarojekti ole edennyt, ja vain siihen voisi meidän paita olla kytköksessä. Tiedä vaikka Timbe(r)man sais asian hoidettua, kun on jo toinen kysyjä, niin ottavat ehkä enempi todesta.
Mullekin käy paitaprojektissa kaikki, mikä muillekin. Toi hinta 60-70€ on kyllä aikalailla tapissa:mad:. Normipaidasta en paria- kolmee kypää enempi maksais ikänä, (silläkin saa tarpeeksi hyviä mulle) mutta aatteen vuoksi olen mukana tunnustamassa väriä. Ja mainittakoon, että Ämmäkoko lie hyvä. Rintavarustukselle ei tarvii tilaa.:)

heccu
05.05.2011, 23.31
mulle kans. ämmäkoko :eek:

kaikki paitamallit käypi.

sen verran on ego viimeaikoina levinnyt että täytyy vaihtaa koko älläksi. :)

javal
06.05.2011, 08.12
Nyt pikakysymys kaikille: kuka ottaa paidan joka tapauksessa oli toteutus mikä hyvänsä ja hinta haarukassa 50-75 e?

Paidan otan ja kokoa XL.

Petterii
06.05.2011, 08.28
Mulla on kattotelineet tilauksessa, pitäs tulla huomenna tai ensviikolla.

Jos joku tarttee kattotelinettä joka on tarkotettu Peugeotin 307/308 malleihin joissa on kattokiskot niin multa saa yhet evullisesti. Noissa fillaritelineissä on kehitys hieman jäljessä kun Thulella ei ole vielä adabteria 15 mm akselille malliin missä kiinnitys etuhaarukassa.

Petteriiiiii: keskustellaan huomenna se treenihomma, kuulostaa ihan hyvälle tuo suunnitelma

Jaa, sulle se puimurin kyyti ei kelpaa vaikka kuinka tyrkyttäs. Mä voin ostaa sen sun 9 mm keulakiinnitystelineen pois. Mä en oo niin räädi et tarttisin noita läpiakseleita. ;)

Tauno
06.05.2011, 09.09
Nyt pikakysymys kaikille: kuka ottaa paidan joka tapauksessa oli toteutus mikä hyvänsä ja hinta haarukassa 50-75 e?Otan paidan ilman muuta. Kokoa pitää sovitella välillä M-L.

kasari
06.05.2011, 16.52
Otan paidan.

Fourtour
06.05.2011, 17.48
Otan paidan. Ja kannatan sitä suuntausta, että mieluiten laadukas, kuin halvin mahdollinen.

ARJ
06.05.2011, 18.39
Jaa, sulle se puimurin kyyti ei kelpaa vaikka kuinka tyrkyttäs. Mä voin ostaa sen sun 9 mm keulakiinnitystelineen pois. Mä en oo niin räädi et tarttisin noita läpiakseleita. ;)

Bemarin M-sportin penkeistä tulee perse niin pirun kipeäksi jo lyhyilläkin ajomatkoilla kun ne on niin huonot ne penkit:p

KODE
06.05.2011, 20.32
Otan paidan. Ja kannatan sitä suuntausta, että mieluiten laadukas, kuin halvin mahdollinen.

Joo laadukas pitää olla, että kestää..

ARJ
07.05.2011, 21.05
Kävin iltalenkillä kartoittamassa veman polun, kaatopaikan perämettän ja mannin. Suru oli suuri sillä veman polun loppuosa oli niin kuin arvata saattaa hakkuuaukio. Eli tarkemmin se ISO kuusipuinen metsä jossa oli mukava polku lähellä sitä inkkarimajaa. Eli käytännössä sitä alkuperäistä veman polkua ei ole kun jo vuosi sitten se alkuosakin on hakattu.

Ponssekuski pirulainen on maastopyöräilijän painajainen.

Kaatopaikan metsä on entisellään. Manni oli yllätys sillä siellä oli ihan ok ajaa vaikkakin risuja oli ristissä ja rastissa sekä paikoin polku oli turmeltu metsäkoneella.

Fourtour
07.05.2011, 21.34
Olikos ketään lähdössä uhmaamaan lastensa äidin juhlapäivää maastopyöräilyn merkeissä..? Ihan en uskalla kuuden tunnin VK -lenkille lähteä, mutta kolmisen tuntia voisi ajella sellaista mukavaa vauhtia normiaikaan kello kympiltä.

ertsi
07.05.2011, 22.23
Aamujaos koittaa startata jo siinä seitsemän pintaan. Saattaa olla, että koukkaan kympiltä kaupan kautta tai sitten en. Jos en, olen luultavasti eksynyt :o.

Timbe(r)man
08.05.2011, 09.50
Olikos ketään lähdössä uhmaamaan lastensa äidin juhlapäivää maastopyöräilyn merkeissä..? Ihan en uskalla kuuden tunnin VK -lenkille lähteä, mutta kolmisen tuntia voisi ajella sellaista mukavaa vauhtia normiaikaan kello kympiltä.

ertsi
08.05.2011, 15.31
Aamujaos ajeli tuommoisen: http://www.sports-tracker.com/#/workout/ertsi/2cc1kojpjij0rh48

Törmäsin melkolailla heti alkumatkasta Heccuun, joka oli menossa koppaamaan Jukkaa mukaan. Korkeakallion holleilla oli mahtava kalliopätkä, kiitoksia Jukalle löydöksestä :).

Tuli sitten polvi- ja kyynärsuojillekin käyttöä loppulenkistä. Vauhdikas tukin ylitys päättyi pötköttelyyn :o. Onneksi kukaan ei kuitenkaan nähnyt.

heccu
08.05.2011, 16.21
Aamujaos ajeli tuommoisen: http://www.sports-tracker.com/#/workout/ertsi/2cc1kojpjij0rh48

Törmäsin melkolailla heti alkumatkasta Heccuun, joka oli menossa koppaamaan Jukkaa mukaan. Korkeakallion holleilla oli mahtava kalliopätkä, kiitoksia Jukalle löydöksestä :).

Tuli sitten polvi- ja kyynärsuojillekin käyttöä loppulenkistä. Vauhdikas tukin ylitys päättyi pötköttelyyn :o. Onneksi kukaan ei kuitenkaan nähnyt.

nähtiin monta onnistunuttakin tukinylitystä.

huimin esitys oli kuitenkin kun ertsi pamautti alas tosta
http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=4000&text=tosta&srs=EPSG%3A3067&y=6716331&x=392382&lang=fi

n 20 m pudotusta n 40 m matkalla

oli mukava ajella mulle uusia polkuja. Jukan keinutuolimäki oli hauska.

päätöntä menoa
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/picture.php?albumid=904&pictureid=5979

joen ylitys
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/picture.php?albumid=904&pictureid=5978

Petterii
08.05.2011, 16.47
Meillä ARJ:n kanssa ei ollut päätöntä eikä ees hurjia droppeja. Peruskihnäämistä. Hyvää oli, että tiet oli minimissä. http://connect.garmin.com/activity/84230966

Fourtour
08.05.2011, 17.37
Normiaikaan, normivauhtia ajelleet tekivät suurinpiirtein tällaisen lenkin - itselle tuli kiire jatkamaan äitienpäiväaskareita, joten loppumatkan tykitin tietä...
http://www.sports-tracker.com/#/workout/Fourtour/9684rgksg3mmgd7e

ertsi
08.05.2011, 18.44
Meillä ARJ:n kanssa ei ollut päätöntä eikä ees hurjia droppeja. Peruskihnäämistä. Hyvää oli, että tiet oli minimissä. http://connect.garmin.com/activity/84230966
Ruutana te olette menneet kovaa :eek:. Taytyisi laittaa rigi ajokuntoon ja lähteä jarruksi tuollaiselle lenkille tässä jossain vaiheessa. Siirtymiä näyttäisi olevan ihailtavan vähän http://fillarifoorumi.fi/forum/images/icons/icon14.gif.

ARJ
08.05.2011, 21.11
Ruutana te olette menneet kovaa :eek:. Taytyisi laittaa rigi ajokuntoon ja lähteä jarruksi tuollaiselle lenkille tässä jossain vaiheessa. Siirtymiä näyttäisi olevan ihailtavan vähän http://fillarifoorumi.fi/forum/images/icons/icon14.gif.

Juu niin mentiin. Kuten petterin mittarin syheröstä näkee ajoimme Hyrylässä noin 7 km lenkkiä tietyllä kaavalla. Tätä ennen oli tietysti lämmitelty 2 h 20 min hyrylässä ja mätiksellä. Treenissä tuli selväksi niin kuin monesti kilpailuissakin että nousuihin tykittäminen on kaiken aa ja oo. Siinä saa vastustajan jätettyä sopivalla riuhtasulla minuuttikaupalla ja lisäksi heikkohermoisimman sekoamaan (eli sen jolla paukut ei riitä) kun vastustaja jää kuin tervaan kiinni.

Yhteislenkeillä meistä moni osaa lasketella kovaa tasaisella ja tietysti alamäkeen mutta nousuissa tulee noutaja, näin kuvainnollisesti. Tietenkin näillä etelän lakeuksilla vaativia nousuja on harvassa joten esim. Tahkon nousut tulee meille kaikille.

Jyväskylän marakisassa on NOUSUA tarjolla niille jotka sitä haluaa sekä rivakoita rytminvaihdoksia lukuisine 90 ja 180 asteen kurvien myötä sekä kuraa, joten suosittelen jokaiselle lämpimästi.

Ertsi rigi kasaan ja vetästään joku rivakampi veto kesäkuun puolella.

Kiitos Petterille jipoista ja opastuksesta sekä syvä kumarrus.

ertsi
08.05.2011, 22.15
...nousuihin tykittäminen on kaiken aa ja oo. Siinä saa vastustajan jätettyä sopivalla riuhtasulla minuuttikaupalla ja lisäksi heikkohermoisimman sekoamaan (eli sen jolla paukut ei riitä) kun vastustaja jää kuin tervaan kiinni.

Yhteislenkeillä meistä moni osaa lasketella kovaa tasaisella ja tietysti alamäkeen mutta nousuissa tulee noutaja, näin kuvainnollisesti. Tietenkin näillä etelän lakeuksilla vaativia nousuja on harvassa joten esim. Tahkon nousut tulee meille kaikille.

Maratonmiehen puhetta ;). Henk. koht. olen jo luovuttanut Tahkon suhteen. Kalenterissa olisi 5-6 enskaa, jotka olisi tarkoitus mahdollisuuksien mukaan käydä katsastamassa. Harkinnassa on jopa matkan vaihtaminen lyhyemmäksi, mutta ans kattoo, ehkäpä katson, kuinka pitkälle jaksan polkea.

Koitetaan. Kesäkuussa näyttäisi olevan helluntai ja juhannus vapaina. Siihen väliin jää enskaa Alhovuoressa.

päätöntä menoa
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/picture.php?albumid=904&pictureid=5979

Tämä oli hauska paikka :). Runkojen väliä oli öpaut akselivälin verran, joten fillari oli ensin pompsautettava molempien runkojen päälle ja siitä sitten koko höskän yli. Ei mennyt ekalla :rolleyes:.

Jukka H
08.05.2011, 22.21

[QUOTE=heccu;1606727]nähtiin monta onnistunuttakin tukinylitystä.
oli mukava ajella mulle uusia polkuja. Jukan keinutuolimäki oli hauska.

Tuo kalliolasku on aikas lähellä sairaalaa, sama lasku ajettiin viime ke:na myös, nyt vaan ei menty niin alas ku silloin. Korkeakallion ekan kinkaman(se missä railo oik) pääsee näköjään suorallakin linjalla(ainakin Ertsi), ihan turhaan totuttu kiertämään vas kautta:D.Ertsin tuplatukin ylitys kieltämättä siisti, muuten taas uutta polkua meitsille kilsa tolkulla Heccumaiseen tyyliin.

KODE
08.05.2011, 22.33
Juu niin mentiin. Kuten petterin mittarin syheröstä näkee ajoimme Hyrylässä noin 7 km lenkkiä tietyllä kaavalla. Tätä ennen oli tietysti lämmitelty 2 h 20 min hyrylässä ja mätiksellä. Treenissä tuli selväksi niin kuin monesti kilpailuissakin että nousuihin tykittäminen on kaiken aa ja oo. Siinä saa vastustajan jätettyä sopivalla riuhtasulla minuuttikaupalla ja lisäksi heikkohermoisimman sekoamaan (eli sen jolla paukut ei riitä) kun vastustaja jää kuin tervaan kiinni.

Jyväskylän marakisassa on NOUSUA tarjolla niille jotka sitä haluaa sekä rivakoita rytminvaihdoksia lukuisine 90 ja 180 asteen kurvien myötä sekä kuraa, joten suosittelen jokaiselle lämpimästi.

Kiitos Petterille jipoista ja opastuksesta sekä syvä kumarrus.

Kesäkuun vetoon mukaan, jos vaan aikataulut natsaa..

ZeiZei66
09.05.2011, 22.42
Mulle ja M-kokoinen paita!

Petterii
10.05.2011, 16.03
Perjantaina puolitoistatuntiselle kevyelle verryttelylenkille lähtijöitä? Mennään hiljaa, mutta putkeen. Ajelisin maantietä, mutta pitää sisäänajaa uuet maatonakit ennen maraa.

Tom1
10.05.2011, 23.26
Tais tulla mountain bike shoppiin käynti :( Huomasin tänään että etuvanne alkoi napsahtaa terävästi. Merkkasin vanteeseen teipillä mistä ääni tuli, sitten kun purkasin kumin päältä löytyi vanteen sisältä siitä kohtaan hitsaussauma kohta. En tiiä kuinka tälläseen tapaukseen suhtautuvat? Mutta toivottavasti sais takuuseen ku pyörä pari kuukautta vanha.

kasari
11.05.2011, 06.06
Tuli viesti sähköpostiini Rajamäen organisaatiolta notta liikuntaseteli
(smartum) käy osallistumismaksun maksamiseen.
Hiukan aiemmin tuli viesti korson suunnalta että korson maraan ei käy....

Tom1
11.05.2011, 11.28
Tais tulla mountain bike shoppiin käynti :( Huomasin tänään että etuvanne alkoi napsahtaa terävästi. Merkkasin vanteeseen teipillä mistä ääni tuli, sitten kun purkasin kumin päältä löytyi vanteen sisältä siitä kohtaan hitsaussauma kohta. En tiiä kuinka tälläseen tapaukseen suhtautuvat? Mutta toivottavasti sais takuuseen ku pyörä pari kuukautta vanha.Soittelin aamulla liikkeeseen. Puhelimessa tiesi heti mistä äänen tulo johtuu ja lupasivat laittaa kuntoon :)

Timbe(r)man
11.05.2011, 15.04
Olen tänään kartoittanut paitahanketta. Laitan piakkoin lopullisen esityksen paidoista, on nyt vain vähän työssä ruuhkaa ja edustusmenoa, mikä estää harrastuksia.
Ehdotan, että otamme Lundbergilta punaiset Pearl Izumi -paidat. Saa ottaa lyhyt- tai pitkähihaisen tai molemmat. Niihin painatetaan lämpösiirtona 3 kuvaa: eteen ja toiseen hihaan pienempi ja selkään isompi.

Hinnaksi tulee lyhythihaiselle 45,60, pitkähihaiselle 57,60.
(Paidat 30 ja 42 e ilman piainatusta.)

Lisäksi painofirmasta otetaan halukkaille mustat t-paidat, joissa on komea värikuva edessä ja takana hintaan 15 e.
Kuvat ja logot esitän tulevassa viestissäni, kunhan ehdin ne suunnitella.

Pitkähihainen paita: http://www.pearlizumi.com/publish/content/pi_2010/us/en/index/products/men/ride/apparel/jerseys.-productCode-0667.html#3DE
Lyhythihainen on aivan sama lyhyilla hihoilla. Se on maastoon sopiva loose fit -malli. Sopii siis myös vatsaläskin peittelyyn:). Laatu on minusta ihan ok.
Lundbergilla on paitoja, voi käydä sovittamassa kokoa. Mä voin hoitaa koko homman kun siihen asti päästään, eli älkää ostako paitaa itse.

Tilataan joskus toiste sieltä Rovaniemeltä/Hollannista vaikka kokonaiset tiimiasut. Jos nyt ryhdytään niitä hommaamaan, ei niitä ole edes Tahkolla vielä päällä.

Timbe(r)man
11.05.2011, 15.21
Ai niin ja vielä se, että herätelkäähän nyt niitäkin maasto-tuttujanne, jotka eivät osaa tietokonetta käyttää, paidan tilaamiseen. Missä Mara, Topolino, Retzi, Kurski, Teemu, Xamnala, Antsu ja ketä noita nyt olikaan?
Jos joku lady haluaa lady fit -mallin, niin sitten selvitetään sekin.

Topolino
11.05.2011, 15.26
Täällä minä olen.
Kyllä sitä voi paidan mullekin varata :rolleyes:

Petterii
11.05.2011, 15.31
Ajattelin tänään ajella hiihtomajalla pientä mäkiajoa. Tuun vakiaikaan kaupalle ja siitä sitten 30 min lämpöä. Hiihtomajalla 3 kiekkaa ympäri sisältäen hyvät mäet nousevalla sykkeellä. Tämän jälkeen 30 min palauttelua. Saa lähteä mukaan. :) Koko ajon yhteisaika noin 90 min ilman pausseja.

KODE
11.05.2011, 17.07
Ajattelin tänään ajella hiihtomajalla pientä mäkiajoa. Tuun vakiaikaan kaupalle ja siitä sitten 30 min lämpöä. Hiihtomajalla 3 kiekkaa ympäri sisältäen hyvät mäet nousevalla sykkeellä. Tämän jälkeen 30 min palauttelua. Saa lähteä mukaan. :) Koko ajon yhteisaika noin 90 min ilman pausseja.

Tulossa olen..

ertsi
11.05.2011, 17.09
Työt estää ajamiset tällä viikolla, mutta ensi viikko on viikko uus. Messilän enskaan on enää reilu pari viikkoa, joten ajattelin sen kunniaksi ensi viikon sunnuntaina ajella Järvenpään enskan :). Eli ajattelin etukäteen suunnitella(!) lenksun, jonka varrelle sijoittuisi ~kahdeksan 2-10 min "erikoiskoetta", jotka mennään veren maku suussa. Siirtymät sitten ihan hissukseen.

Tähän mennessä mieleen tulleita erikoiskoe-ehdokkaita:
- Haarajoen mastolta alas
- Lemmenlaakso kylteiltä kanjoniin
- Pellonkulman Alepan takaa lähtevä pätkä
- Hiihtomajan ... no se hauska pätkä :rolleyes:
- joku muu, mikä?

Laitelkaas ehdotuksia. Jos kahdeksaa sopivasti sijoittuvaa pätkää ei löydy, voidaan jotkut ek:t ajaa pariin kertaan.

Messilän enskan ilmoittautuminen on muuten avattu. Aikataulut, hinnat yms.: http://www.mtb-enduro.net/

salli
11.05.2011, 21.03
Sedät viihdyttää taas :)
http://youtu.be/fo93MqTukwM
Ompa tylsää kun metsätyöt kiusaa täällä Järvenpäässä tänä kesänä :( Tänään kauhukseni huomasin, että hautuumaan takaa on alettu kaataa puuta... Voiko tästä valittaa johonkin....???!!! Hianot paidat olette suunnitelleet!

Jukka H
11.05.2011, 22.25
Duunista himaan polkupolkupyöräilyä http://www.sports-tracker.com/#/workout/Jukka6210/d6j7q530lk17b5gq , K-raudan nousukin selvitetty. Täytyypä käydä Lundberilla koklaa paitaa S ja M kokoja ku yleensä jomp kump o parempi. Jep, hautuumaalla tosiaan metsähommia, ainaski "haariksentien" ja hiihtouran välissä, oispa ne jo loppusuoralla.

Tom1
11.05.2011, 23.17
Käväsin tuossa vähän pohjia ajamassa tuonne Lemmenlaaksoon
- EK Lemmenlaakso kylteiltä kanjoniin:
3.53 min Ekalla kerralla vastaan tuli koiran omistaja ja tukilta tippuminen.
3.37 min Tokalla kerralla meni ihan nappiin tuo kanjoni vaan vähän harmittaa ku ei vielä päässyt polkemalla ylös saakka.
Mut tuossa nyt jotain aikoja pääsee vähän vertailemaan :) Ajolinjat oli aika polun keskellä ja vauhti ei nyt niin päätä huimaama. Ajanoton suoritin kännykän sekkarilla joten ajat ei oo niin sekunnin tarkkoja. Ku piti sitä aina taskusta kaivella kanjonin jälkeen.

javal
11.05.2011, 23.38
Saakos X.9:iin varaosana pelkkää häkkiä vai pitääkö ostaa koko systeemi ?
Tuli mieleen kun koitin googletella ja häkkiä en nyt vaan löydä.
Korvakkeen löysin jostain team laineen sivuilta ja oli loppuunmyyty.

No pitää käydä lundbergilla huomenna kyselemässä, ei noita taida jäkestä saada. Samalla sovitan paitaa.

Kiitokset Ramille asennuksesta ja korvakkeesta. Hyvin sillä kotiin pääsi.

Ohitin tuos pyörätiellä vielä muutaman kuskin :D

javal
12.05.2011, 08.13
Saakos X.9:iin varaosana pelkkää häkkiä vai pitääkö ostaa koko systeemi ? :D

Jos koko systeemi pitää uusia niin mikä laitetaan : X.9, X.0 vai peräti X.X
Joku joka on sen tehnyt voisi perustella että saako euroille vastinetta :seko: Se on ainakin selvää, että mitä kalliimpi niin sitä helpommin se puukeppi sinne väliin menee. Kestääkö kalliimpi isommat kepit. Yhden gramman
saa pois noin 3€:lla. :eek:

http://www.bike-components.de/products/info/p25335_X-9-Schaltwerk-10-fach-Modell-2011-.html

http://www.bike-components.de/products/info/p25306_X-0-Schaltwerk-10-fach-Modell-2011-.html

http://www.bike-components.de/products/info/p22278_XX-Schaltwerk-10-fach-.html

Joku oli tätä mieltä X.9:stä

The derailleur is quite soft, and changing the gears are nice, but it breaks really easy, felt down (not big fall) and just broke. Didn't brake in parts, folded closer to the wheel, but we know, I have to change it.

ertsi
12.05.2011, 09.59
Tähän mennessä mieleen tulleita erikoiskoe-ehdokkaita:
- Haarajoen mastolta alas
- Lemmenlaakso kylteiltä kanjoniin
- Pellonkulman Alepan takaa lähtevä pätkä
- Hiihtomajan ... no se hauska pätkä :rolleyes:
- joku muu, mikä?

Aneemisen lyhyitä pätkiä nuo yllämainitut. Paitsi ehkä tuo viimeinen :seko:.

Tauno
12.05.2011, 10.52
Aneemisen lyhyitä pätkiä nuo yllämainitut. Paitsi ehkä tuo viimeinen :seko:.Käypäs, Ertsi kokeilemassa Kummelbergetissä tätä:
http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=16000&srs=EPSG%3A3067&y=6706668&x=403473&lang=fi

Lähtö tuosta nuolen kohdalta, kallioita pitkin polulle, jota pitkin Lilla Kummelbergetiin ja siitä puron yli näyttävästi tien varteen. Matkalle saattaa osua jokunen puunrunko, mutta niistähän voi hypähtää yli :D

ertsi
12.05.2011, 11.03
Käypäs, Ertsi kokeilemassa Kummelbergetissä tätä:
http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=16000&srs=EPSG%3A3067&y=6706668&x=403473&lang=fi

Lähtö tuosta nuolen kohdalta, kallioita pitkin polulle, jota pitkin Lilla Kummelbergetiin ja siitä puron yli näyttävästi tien varteen. Matkalle saattaa osua jokunen puunrunko, mutta niistähän voi hypähtää yli :D
Puunrunkojen yli hypähtely on lempipuuhaani :). Enpä ole koskaan tuollapäin käynyt suhailemassa, joten opas olisi tarpeen...

Tauno
12.05.2011, 11.30
Enpä ole koskaan tuollapäin käynyt suhailemassa, joten opas olisi tarpeen...Täytyy rehellisyyden nimissä tunnustaa, etten ole minäkään siellä maastopyörällä käynyt. Maastosta on viime kesänä päivitetty suunnistuskartta, josta näkyvät kyllä käytännössä kaikki polut. Uskoisin, että maaston vaativuus on kyllä parasta täkäläistä. Voin lähteä kyllä oppaaksi tai lähettää suunnistuskartan.

javal
12.05.2011, 11.30
http://yle.fi/urheilu/kolumnit/polku_lontooseen/2011/05/blogi_harjoittelua_maastopyorailyn_ihannemaassa_25 85035.html

ertsi
12.05.2011, 11.57
Täytyy rehellisyyden nimissä tunnustaa, etten ole minäkään siellä maastopyörällä käynyt. Maastosta on viime kesänä päivitetty suunnistuskartta, josta näkyvät kyllä käytännössä kaikki polut. Uskoisin, että maaston vaativuus on kyllä parasta täkäläistä. Voin lähteä kyllä oppaaksi tai lähettää suunnistuskartan.
Molempi parempi. Jos kartta löytyy sähköisenä, nimimerkkini (at) iki.fi on sähköpostiosoitteeni...

Jukka H
12.05.2011, 18.29
Lundbergilla ei ollu s eikä m kokoisia paitoja ollenkaan ko paidasta. Oliks niin että Timbellä olis M kokoinen mallikappale hyppysissä? Onks se sulle hyvän kokoinen? Otaks sen joskus mukaan jollekin lenkille?

Rautapelto
12.05.2011, 19.52
Jos koko systeemi pitää uusia niin mikä laitetaan : X.9, X.0 vai peräti X.X
Joku joka on sen tehnyt voisi perustella että saako euroille vastinetta :seko:

Kannattaa pitää mielessä että on kulutuskamaa ja sen kepin hinta siellä pinnojen välissä kannattaa pitää alhaisena... X.0:n hinta taitaa olla tuplat X.9:n hintaan nähden. Ihan näin nuukan pojan mielipide :D.

javal
12.05.2011, 21.57
Kannattaa pitää mielessä että on kulutuskamaa ja sen kepin hinta siellä pinnojen välissä kannattaa pitää alhaisena... X.0:n hinta taitaa olla tuplat X.9:n hintaan nähden. Ihan näin nuukan pojan mielipide :D.

Joo samaa mieltä. X.9 osia kyselin lundbergiltä. Selvittävät saako
irto-osia tai sitten tulee koko vaihtaja. Ei ollut osia hyllyssä. Olin
kuulemma ensimmäinen joka oli saanu 10speedin rikki. Nyt alko
juoksureenit :eek:

mulle L-koon paita oli aikalailla pieni. XL oli just passeli.

FillaRilla
12.05.2011, 22.16
Joo samaa mieltä. X.9 osia kyselin lundbergiltä. Selvittävät saako
irto-osia tai sitten tulee koko vaihtaja. Ei ollut osia hyllyssä. Olin
kuulemma ensimmäinen joka oli saanu 10speedin rikki. Nyt alko
juoksureenit :eek:

mulle L-koon paita oli aikalailla pieni. XL oli just passeli.
Jos joudut hankkimaan koko vaihtajan, niin otappa selvää, josko toi häkkiosa kävis halvimmasta mallista, vaikka Simanosta. Se halvin on varmaan vahvin, eikä niin kauhiasti painavampi, että mitään haittais. Ja halvin vaihtaja on varmaan halvempi kuin toi x9:n häkki, jos sitä edes on saatavana. Tää on tämmönen "budget-harrastajan" vinkki ja mielipide;).

Timbe(r)man
13.05.2011, 12.09
Lundbergilla ei ollu s eikä m kokoisia paitoja ollenkaan ko paidasta. Oliks niin että Timbellä olis M kokoinen mallikappale hyppysissä? Onks se sulle hyvän kokoinen? Otaks sen joskus mukaan jollekin lenkille?
Mulle se Jani liikkeestä sanoi, että sovituskokoja jäi ja lisäksi lupasi tilata lyhythihaisestakin muutaman sovitusta varten. Mä en nyt ehdi hoitaa tätä asiaa ennen kuin ensi viikolla, mutta mulla tosiaan on yksi m-kokoinen lainassa suunnittelun avuksi. En viitsi raahata sitä lenkille mukaan rähjääntymään, mutta saatan hyvinkin tulla sunnuntaina lenkille, niin voi sopia jotakin. Voit vaikka käydä mun luona kokeilemassa.

Jukka H
13.05.2011, 13.43
Mulle se Jani liikkeestä sanoi, että sovituskokoja jäi ja lisäksi lupasi tilata lyhythihaisestakin muutaman sovitusta varten. Mä en nyt ehdi hoitaa tätä asiaa ennen kuin ensi viikolla, mutta mulla tosiaan on yksi m-kokoinen lainassa suunnittelun avuksi. En viitsi raahata sitä lenkille mukaan rähjääntymään, mutta saatan hyvinkin tulla sunnuntaina lenkille, niin voi sopia jotakin. Voit vaikka käydä mun luona kokeilemassa.

Jeps, kuulostellaan tilannetta. Ja voisinhan soittaakin ja varata sovitusajan:)

ARJ
13.05.2011, 20.22
K-raudan nousukin selvitetty.

Hieno reitti Jukka. Mutta miten sinä sen nousun selvitit? Työntämistä ei lasketa:p

Jukka H
14.05.2011, 18.36
Hieno reitti Jukka. Mutta miten sinä sen nousun selvitit? Työntämistä ei lasketa:p

Eka yritys ei onnannu, ni piti yrittää uusiks. Toka sit menikii ja kolmas ku piti viel koklaa. Suoristin linjaa ni matkakin lyhenee..

ARJ
14.05.2011, 22.23
No niin tänään se oli kauden ensimmäinen rypistys maratoonilla Rajamäellä. Pahoittelen jos tämä viesti sisältää asiattomuuksia tai virheitä sillä nautin samaan aikaan konjakkia, nam. :)

Keli oli loistava + 13 raatia, tuuli reippaasti mutta hiekkainen maa pöllysi vallan vietävästi. Järvenpääläisiä oli viivalla retsi, petterii ja minä. Retsi ja petterii lähti paukusta kuin arojänikset ja hävisivät pölypilveen. Seuraava havainto oli vasta maalissa. Kaikilla oli tavoitteena kolomosen puhkaisu, mutta tiettävästi kukaan ei onnistunut. Oma aika painui jonnekkin 3,06:n tienoille. Pieni pettymys, mutta parannusta edellisvuoteen öbaut 11 min joten olen ihan semityytyväinen. Ongelmana oli tietty se että ruutiluiva hiekkarata upotti aikalailla ajoittain eli oli niin kuin akuankassa "juoksuhiekkaa". Kyllä otti pattiin. Viimeisellä kierroksella kuin pääsin ylös siitä dämin hiekkamontusta päässä naksahti ja sain kymppilehtisestä takapakasta taiottua 12 lehtisen ja kyllä loppukiri onnistui yli odotusten.

Muuten säikahdin kun näin Ramin huutelemassa katsojana herjoja radan varrella ja ajoin puuhun, no en vaineskaan. Kiitos Rami kannustuksesta.

Lohjan kakkosnelosessa haen junttaamalla petterin hokemaa lajivoimaa ja korsossa ihmetellään miten se sitten kulkee.

viskaali
15.05.2011, 10.41
No niin tänään se oli kauden ensimmäinen rypistys maratoonilla Rajamäellä. Pahoittelen jos tämä viesti sisältää asiattomuuksia tai virheitä sillä nautin samaan aikaan konjakkia, nam. :)

Keli oli loistava + 13 raatia, tuuli reippaasti mutta hiekkainen maa pöllysi vallan vietävästi. Järvenpääläisiä oli viivalla retsi, petterii ja minä. Retsi ja petterii lähti paukusta kuin arojänikset ja hävisivät pölypilveen. Seuraava havainto oli vasta maalissa. Kaikilla oli tavoitteena kolomosen puhkaisu, mutta tiettävästi kukaan ei onnistunut. Oma aika painui jonnekkin 3,06:n tienoille. Pieni pettymys, mutta parannusta edellisvuoteen öbaut 11 min joten olen ihan semityytyväinen. Ongelmana oli tietty se että ruutiluiva hiekkarata upotti aikalailla ajoittain eli oli niin kuin akuankassa "juoksuhiekkaa". Kyllä otti pattiin. Viimeisellä kierroksella kuin pääsin ylös siitä dämin hiekkamontusta päässä naksahti ja sain kymppilehtisestä takapakasta taiottua 12 lehtisen ja kyllä loppukiri onnistui yli odotusten.

Muuten säikahdin kun näin Ramin huutelemassa katsojana herjoja radan varrella ja ajoin puuhun, no en vaineskaan. Kiitos Rami kannustuksesta.

Lohjan kakkosnelosessa haen junttaamalla petterin hokemaa lajivoimaa ja korsossa ihmetellään miten se sitten kulkee.

Mulla oli vauhti ihan kateissa. Alussa tuntu pahalta, ja ukkoa meni molemmilta puolilta, luulin jo hetken että pyörässä vikaa... Rata oli kun mulle suunniteltu, paitsi ne hiekat, jonne tällänen pystyyn nostettu säilykepäärynä uppos renkaita myöden. Parempia aikoja odotellessa...

terv. vanha Tahkonkävijä.

ARJ
15.05.2011, 12.22
Mulla oli vauhti ihan kateissa. Alussa tuntu pahalta, ja ukkoa meni molemmilta puolilta, luulin jo hetken että pyörässä vikaa... Rata oli kun mulle suunniteltu, paitsi ne hiekat, jonne tällänen pystyyn nostettu säilykepäärynä uppos renkaita myöden. Parempia aikoja odotellessa...

terv. vanha Tahkonkävijä.

Niimpä niin. Lissee treeniä. Tsemppiä tahkolle.
Ja onhan tässä vielä hyviä kisoja ennen tahkoa kuten jyväskylä. Siellä ei ole pehmeää hiekkaa mutta vastaavasti mutaa siitäkin edestä.

Petterii
15.05.2011, 12.59
Joo ei mennyt kolmonen puhki. Mulla meni 22 sekunttia pitäksi ja Retzillä jopa ärsyttävät kolme sek. Juoksuhiekka oli ihan arsesta ja alkuvauhti oli hieman liian kova. Ekan 20 km aikana kävi sykkeet kolme kertaaa yli 195 bpm ja max olikin tasaraha parisataa.

ertsi
15.05.2011, 13.02
Käväsin tuossa vähän pohjia ajamassa tuonne Lemmenlaaksoon
- EK Lemmenlaakso kylteiltä kanjoniin:
3.53 min Ekalla kerralla vastaan tuli koiran omistaja ja tukilta tippuminen.
3.37 min Tokalla kerralla meni ihan nappiin tuo kanjoni vaan vähän harmittaa ku ei vielä päässyt polkemalla ylös saakka.
Mut tuossa nyt jotain aikoja pääsee vähän vertailemaan :) Ajolinjat oli aika polun keskellä ja vauhti ei nyt niin päätä huimaama. Ajanoton suoritin kännykän sekkarilla joten ajat ei oo niin sekunnin tarkkoja. Ku piti sitä aina taskusta kaivella kanjonin jälkeen.

2:56 :cool:. Keskisyke pätkälle 170, eli yhtään kovempaa tai pidempään ei olisi irronnut. Toinen rykäisy meni plörinäksi vastaantulijoiden takia, mutta kolmannella, ensimmäistä rauhallisemmalla (keskisyke 150) rykäisyllä aikaa tuhnaantui 3:01. Varsinkin ekalla rykäisyllä kännykän kanssa säätämiseen meni useampi sekunti... Dataa: http://www.sports-tracker.com/#/workout/ertsi/7d06jsa6o693br7r

Retzi
15.05.2011, 16.01
Joo ei mennyt kolmonen puhki. Mulla meni 22 sekunttia pitäksi ja Retzillä jopa ärsyttävät kolme sek. Juoksuhiekka oli ihan arsesta ja alkuvauhti oli hieman liian kova. Ekan 20 km aikana kävi sykkeet kolme kertaaa yli 195 bpm ja max olikin tasaraha parisataa.

Pikkasen jäi harmittamaan toi ylimääräinen kolme sekunttia...:rolleyes: No ens kerralla sitten alle. Eka kierros meni ihan suunnitelman mukaan, mutta toisella kierroksella joutu ajeleen ihan yksin eikä enää pystynyt pitään samanlaista vauhtia.

Huomatkaa muuten myös meidän "Lady-jaos" :cool:
Salli ja Anu ajeli hienosti kokorundin hyvään aikaan.

salli
15.05.2011, 16.41
Pikkasen jäi harmittamaan toi ylimääräinen kolme sekunttia...:rolleyes: No ens kerralla sitten alle. Eka kierros meni ihan suunnitelman mukaan, mutta toisella kierroksella joutu ajeleen ihan yksin eikä enää pystynyt pitään samanlaista vauhtia.

Huomatkaa muuten myös meidän "Lady-jaos" :cool:
Salli ja Anu ajeli hienosti kokorundin hyvään aikaan.

Ajasta en niin tiedä, että oliko hyvä vai ei... Paljon kovempaakaan ei olisi päässyt :) No ehkä viimeiset 10 kilsaa meni vähän leppoisammin Anun kanssa jutellessa :) Kiitti Anulle seurasta! Kiva, että muitakin naisia oli Järvenpäästä mukana! Jukan ottamia kuvia löytyy foorumilta kisahöpinän seasta. Anu ainakin oli päässyt kuviin :)

Jukka H
15.05.2011, 17.05
Aamusta aikaisin läksin opettelemaan kartanluvun ja ajamisen symbioosia. http://www.sports-tracker.com/#/workout/Jukka6210/b3d1uhek2im3j3c6 Haaris-ahjo-keinis-palunut talo ja takas. Kuusiksella oli ajatus käydä, mut aika ei riittäny, joten toiseen kertaan.
Oon nähny läheltä sujuvampaakin karttatyöskentelyä, "pistojen" määrä puhukoon puolestaan:D. Osa kyllä uteliaisuuden piikkiin, mut harjoittelemassa tässä vasta ollaankin.
K-raudan nousu ekalla ylös, alkaa olla jo ihan perushuttua:p, "kalateiden" kiven ylityskin tällä kertaa puhtaasti:)
Aikas pitkät pätkät kallionpäällisiä ptalo-Ahjo välille saa mahdutettua.

Jukka H
15.05.2011, 18.54
Torstaina päiväretki Heinola-Vierumäki juustopolku + muuta. Lähtö aamusta, paluu iltasella, ajoa n. 50-60km. Alustavasti suunniteltu näin.
Lähtijöitä: Mä, Heccu, Jari(ehkä). Onko muita halukkaita?

ARJ
15.05.2011, 19.52
Tahko 2011.

Majoitus varmistettu tänään. Lasku tullenee ensviikolla minulle majoituksesta.

Eli seuraavat ajajat lähdössä:

Ertsi, ARJ, Kode, Petterii, Rami, Kasari, Tom1, ZeiZei, Markku, JukkaH, Javal ja Timbermanni. Kaikki mahtuu samaan mökkiin joten huoli pois.

Eli 12 kaveria.

Ehdotan että pidetään palaveri kaikista kuvioista Perjantaina 3.6.2011 illalla. Palaverin aiheet:

Logistiikka ja ruokailut. Muita päivänpolttavia asioita tuskin edes on, vai onko? Rengas spekulaatiot ja kunto tiätty :)

Mikä olisi palaveripaikka? Teranssi, ABC vai joku muu.

KODE
15.05.2011, 21.00
Tahko 2011.

Ertsi, ARJ, Kode, Petterii, Rami, Kasari, Tom1, ZeiZei, Markku, JukkaH, Javal ja Timbermanni. Kaikki mahtuu samaan mökkiin joten huoli pois.

Eli 12 kaveria.

Ehdotan että pidetään palaveri kaikista kuvioista Perjantaina 3.6.2011 illalla. Palaverin aiheet:

Logistiikka ja ruokailut. Muita päivänpolttavia asioita tuskin edes on, vai onko? Rengas spekulaatiot ja kunto tiätty :)

ABC olis ok..

ertsi
15.05.2011, 21.20
Tahko 2011.

3.6. pukkaa väijyvuoroa, joten sopii tai sitten ei :rolleyes:. Eipä siinä: kuljen jonkun kyydissä tai omin neuvoin, syön mitä syön, renkaat on small block 8:t (just eilen litkutin vanteille) ja kunto on p*ska, mutta tarpeellinen.

Rigiä laittelin tosiaan ajokelpoiseen kuntoon. Keula pitäisi vielä huol(lat)taa. Tiedä vaikka sitä ensi sunnuntaina lähtisikin sillä suhailemaan :).

ZeiZei66
16.05.2011, 17.46
Tahko 2011.

Eli 12 kaveria.

Arto hoi, laittelin jo tossa aikasemmin peruutusta mökistä, ollaan varmaan kesäloma reissulla silloin ja koirat mukana, saatiin vähän pienempi mökki mihin saa otukset sisälle, (niin ei tartte bertan siirrellä pihan koriste auraa kun joku kävelee lian läheltä autoa)

KODE
16.05.2011, 18.11
3.6. pukkaa väijyvuoroa, joten sopii tai sitten ei :rolleyes:. Eipä siinä: kuljen jonkun kyydissä tai omin neuvoin, syön mitä syön, renkaat on small block 8:t (just eilen litkutin vanteille) ja kunto on p*ska, mutta tarpeellinen.

Rigiä laittelin tosiaan ajokelpoiseen kuntoon. Keula pitäisi vielä huol(lat)taa. Tiedä vaikka sitä ensi sunnuntaina lähtisikin sillä suhailemaan :).

Ertsi keulan voi huoltaa ite. Tarviit vaan öljyn, muutaman minuutin aikaa..

ertsi
16.05.2011, 19.04
Ertsi keulan voi huoltaa ite. Tarviit vaan öljyn, muutaman minuutin aikaa..

No niinhän ne sanoo... Onkos kellään tallessa mitään simppeliä step-by-step -ohjetta toimenpiteestä? Nimim. "vaihteet brakas -> sinkuloin siis, keula hajos -> täysjäykkä on cool" :D

FillaRilla
16.05.2011, 20.25
No niinhän ne sanoo... Onkos kellään tallessa mitään simppeliä step-by-step -ohjetta toimenpiteestä? Nimim. "vaihteet brakas -> sinkuloin siis, keula hajos -> täysjäykkä on cool" :D
Onkohan siinä Rigissä joku FoxF100 RL keula.Eikös JukkaH ja Kasari venytelly niitä 80 millisiä100:an. Tässä olis yks huolto-ohje: http://www.youtube.com/watch?v=DZXJwUEQZpc. Ja tiivisteidenvaihto tässä: http://www.youtube.com/watch?v=t24xff7Je5Q&feature=related . Tuon joustonhan saa sitten kasvatettua samalla, kun huoltaa. Siis jos tahtoo.Kato kun ei oo pakko jos ei haluu.

ertsi
16.05.2011, 21.30
Onkohan siinä Rigissä joku FoxF100 RL keula.Eikös JukkaH ja Kasari venytelly niitä 80 millisiä100:an. Tässä olis yks huolto-ohje: http://www.youtube.com/watch?v=DZXJwUEQZpc. Ja tiivisteidenvaihto tässä: http://www.youtube.com/watch?v=t24xff7Je5Q&feature=related . Tuon joustonhan saa sitten kasvatettua samalla, kun huoltaa. Siis jos tahtoo.Kato kun ei oo pakko jos ei haluu.

Joku videolla esiintyvän näköinenhän tuossa. Eipä tuo nyt niin mahottomalta näyttänyt. Kiitoksia vain Rami, kai tässä pitäisi ruveta raivaamaan kalenteriin huoltoaikaa. Täytyy toivoa armottoman p*skaa keliä jollekin viikonlopulle, että malttaa... Mites muuten öljyt, eikös noihin voi laittaa jotain ihan huoltsikalta löytyvää tavaraa? Suosituksia?

FillaRilla
16.05.2011, 22.30
Joku videolla esiintyvän näköinenhän tuossa. Eipä tuo nyt niin mahottomalta näyttänyt. Kiitoksia vain Rami, kai tässä pitäisi ruveta raivaamaan kalenteriin huoltoaikaa. Täytyy toivoa armottoman p*skaa keliä jollekin viikonlopulle, että malttaa... Mites muuten öljyt, eikös noihin voi laittaa jotain ihan huoltsikalta löytyvää tavaraa? Suosituksia?
Oikeeta keulaöljyähän noihin kai tarttis laittaa. Joku tavallinen varmaan saattaa vaahtoamaan ruveta.
Motskarikaupasta,vaikka Ykkös-Mp:stä crossiprätkän keulaöljyä. Oli vissiin tossa videossa mainittu, että SAE 7. Toimii takuuvarmasti myös vitosella. Ehkä karvan verran joutuu laittamaan vaimennusta lisää,tai sitten ei.

Jukka H
16.05.2011, 23.01
Just tollee videoharjoittelun avulla onnistuin ekaa kertaa purkaan ja kasaan oman foxini. http://www.foxracingshox.com/fox_tech_center/service_videos/talas_service.htm tuossa yksi video lisää vaikkei talasta ookaan,mut alajalkojen pölysuojat otetaan siinä näppärästi pois. Mittasin keulan ennen ja jälkeen pidennyksen(=20mm spacerin napsautus varresta irti,jousen yläpuolelta) jotta se kasvoi kans sen 20mm ettei jääny vaimentimesta kii, jos siis aiot moisen suorittaa. En vielä oo purkanu vaimenninta atomeiks niinku FR:n 1. videossa. fox rl strip ja rebuild on kans hyviä videoita.
Öljymäärät 7w(5w): Vaimennin(oik jalka) 160ml, Vas jalka 30ml, ilmamännän päälle(vas ylä) 5ml Fox float fluid/5w .Pölysuojat, foamit, mutskujen tiivisteet (samassa paketissa) vaihtaisin samalla.
26mm hylsy, 6kolo 1,5?vai 2mm,10 mm avain/hylsy, kuminuija tms, lääkeruiskuja 20ml(Koden vinkki, kuten 5w öljykin,Eppukin 5w:tä suos.), puhtaita liinoja. Noilla pääsee jo pitkälle.Lisätkää muut mitä uupuu. Rohkeasti ja maltilla vaan ni kyl se menee.

Epulta motorex 5w öljyä n.15e/l, sieltä varmaan saa pölysuoja sarjankin n.30e

ertsi
17.05.2011, 18.08
Kiitoksia Rami ja Jukka, eiköhän noilla pärjää. Enää ei puutu kuin reissu Tikkurilaan ja aikaa puuhasteluun.

ARJ
17.05.2011, 18.57
Arto hoi, laittelin jo tossa aikasemmin peruutusta mökistä, ollaan varmaan kesäloma reissulla silloin ja koirat mukana, saatiin vähän pienempi mökki mihin saa otukset sisälle, (niin ei tartte bertan siirrellä pihan koriste auraa kun joku kävelee lian läheltä autoa)

OK. Aikaisempi viestisi mennyt minulta ohi.

KODE
17.05.2011, 20.43
Lohjan porukalle tiedoksi. Viikonloppuna paistaa AURINKO:D:D

ARJ
17.05.2011, 20.55
Lohjan porukalle tiedoksi. Viikonloppuna paistaa AURINKO:D:D

Hei sinä ilonpilaaja. Lohjalla sataa aina:p

Petterii
18.05.2011, 09.54
Täällä kun on noita TI-miehiä niin mulla on yksi titaanipikalinkku, joka pitäisi pätkästä lyhyemmäksi ja jatkaa kierteitä noin 10-15mm. Mitään ideoita millä tuon tekisi?

Teemu Kalvas
18.05.2011, 11.08
Jos sinulla on oikean kokoinen kierretappi siihen kierteeseen, ja kunnollista leikkausöljyä, voisi ehkä yrittää käsin hitaasti ja rauhallisesti neljäsosakierros kerrallaan (ja sit taas auki ja lastu pois tapista). Titaanilla on paha tapa leikata rajusti kiinni teräkselle tehtyihin työkaluihin, jos ei noudata varovaisuutta.

Timbe(r)man
18.05.2011, 12.04
Lundbergilla on nyt kuulemma lyhythihaista paitaa niille, jotka haluaa käydä sovittamassa.

Rautapelto
18.05.2011, 15.35
Ota Petterii se lenkille mukaan, voin duunissa katsoa onko oikeata työkalua.

Petterii
18.05.2011, 15.53
^ Koetan muistaa ottaa tänään paidan taskuun. Tuun vakioaikaan kaupalle ja voin lähteä vetelemään peekoo-ryhmää joka ajelee reilu parituntia putkeen ilman taukoja.

Timbe(r)man
20.05.2011, 00.31
^ Koetan muistaa ottaa tänään paidan taskuun. Tuun vakioaikaan kaupalle ja voin lähteä vetelemään peekoo-ryhmää joka ajelee reilu parituntia putkeen ilman taukoja.

Oli eilen muuten todella mukava lenkki. Paljon kalliota ja muuta kivaa. Keskinopeus siinä kymmenen kieppeillä mukaan lukien asvalttikotimatka. Minkäslainen lenkki peekoo-porukalla oli? Keskinopeus 22?

Paitaprokkis venyy, kun pitää yötä myöten tehdä oikeita töitä. Siksi muistutan tässä välissä, että tilaajien tarttis ilmoittaa koko ja se ottaako
A) lyhythihaisen
B) pitkähihaisen
C) t-paidan vapaa-ajan viettoon.
Mallit siis tulossa tänne kuvina joskus, saa ilmoittaa toki senkin jälkeen.

Jukka H
20.05.2011, 00.31
Juustopolku ajeltu http://www.sports-tracker.com/#/workout/Jukka6210/o5l4p5beup406c5i . Vierumäeltä harjunpäällisiä Heinolaan josta polku alkaa. Polku hyvää metsäpolkua, paikoin kivikkokikkailua, korkeuseroineen tarjoaa tietty ylämäkiä kuin myös mahtavia ja suht pitkiä alamäkiä( enemmän ehkä näin ku toistepäin).Lisäksi merkitty hyvin maalilla kiviin, puihin sekä tolpilla. Vuolenkosken kioskilta(akku kaput) Vierumäelle polkua/latupohjaa/metsäa-teitä/vähän asfalttia.
Puolenvälin laavulta alkanut lievä tihkusade liukastutti kivet tarjoten annoksen haastetta lisää.
Reilu 7h taukoineen/ 59 km, käymisen arvoinen kohde todellakin.
Kiitokset kartturi Heculle mukavasta retkipäivästä

Petterii
20.05.2011, 08.38
Oli eilen muuten todella mukava lenkki. Paljon kalliota ja muuta kivaa. Keskinopeus siinä kymmenen kieppeillä mukaan lukien asvalttikotimatka. Minkäslainen lenkki peekoo-porukalla oli? Keskinopeus 22?

Kierrettiin peruspolut ja mentiin rauhassa. Sykeissä on kyllä eroa, kun ajelee jäykkäperällä ja kiikkupyörällä. Arviolta sellaisen 10 pykälää on kivikko/juurakkopätkillä korkeammalla syke jäykkäperällä. http://connect.garmin.com/activity/86467222

heccu
20.05.2011, 11.10
Juustopolku ajeltu http://www.sports-tracker.com/#/workout/Jukka6210/o5l4p5beup406c5i . Vierumäeltä harjunpäällisiä Heinolaan josta polku alkaa. Polku hyvää metsäpolkua, paikoin kivikkokikkailua, korkeuseroineen tarjoaa tietty ylämäkiä kuin myös mahtavia ja suht pitkiä alamäkiä( enemmän ehkä näin ku toistepäin).Lisäksi merkitty hyvin maalilla kiviin, puihin sekä tolpilla. Vuolenkosken kioskilta(akku kaput) Vierumäelle polkua/latupohjaa/metsäa-teitä/vähän asfalttia.
Puolenvälin laavulta alkanut lievä tihkusade liukastutti kivet tarjoten annoksen haastetta lisää.
Reilu 7h taukoineen/ 59 km, käymisen arvoinen kohde todellakin.
Kiitokset kartturi Heculle mukavasta retkipäivästä

kiitokset myös Jukalle retkuiluseurasta. sateenalkua odoteltiin, onneksi alkoi sataa vasta n5 km ennen autolle tuloa.

reitti on todella haastava suurten korkeuserojen takia ja teknisyyttäkin riittää. Juustopolun osuus reitistä on vain n 15 km, sen voi hipomiehet käyä vetäsee tunnissa.

teknisten ongelmien vuoksi (käyttäjän taidoistahan se ei ole kiinni :o) meikäläisen SP alkoi toimia vasta ekalta kaffitauolta.

http://www.sports-tracker.com/#/workout/heccut/auhhg6tu98hfc3l8

KODE
20.05.2011, 18.59

Paitaprokkis venyy, kun pitää yötä myöten tehdä oikeita töitä. Siksi muistutan tässä välissä, että tilaajien tarttis ilmoittaa koko ja se ottaako
A) lyhythihaisen
B) pitkähihaisen
C) t-paidan vapaa-ajan viettoon.
Mallit siis tulossa tänne kuvina joskus, saa ilmoittaa toki senkin jälkeen.

Mulla näytti keskari 15,3 ja AVG 123. Joten rauhallista oli..
Paidan koko olis M ja lyhyt ja pitkähihainen kiitos:D

ARJ
20.05.2011, 19.43
Mulla näytti keskari 15,3 ja AVG 123. Joten rauhallista oli..
Paidan koko olis M ja lyhyt ja pitkähihainen kiitos:D

Todella rauhallinen lenkki. Vauhti oli välillä ihan seis sillä kaaduin nollavauhdista vasemmalle kyljelle sillä seurauksella että teloin leivästi vasemman ranteen, pohkeen ja vasen jarrukahva vääntyi. No semmosta se välillä on mutta mitä tuosta

Kode lataseppa huominen aikataulu tiskiin että tiedetään olla passissa.

Mulla on mukana työkalut, fillarin korjausteline, viien meetteerin vaijerilukko lukolla tiätty, superkirkas akkuled kattovilkku. No lajista tietämätön tietysti nyt miettii että mihin hittoon se hullusavolainen nyt kattovilkkua, mutta kattovilkulla merkkaamme leirimme (reviirimme) että nopealta kierrokselta on helpompi ja selkeämpi tulla huoltoon kun ei tarvitse joka telttaa ajaa nurin.

Candeloita on tietysti. Pitikö olla muuta?

Ibiksellä ajellaan ja renkaina loppuunkaluneet NBT:t (viimeistä kertaa tosin nyt alla)

Sulla oli kode joku työvalo?? ota helekkarissa se mukaan ja 7 kilometrin roikka että sen valossa näkee ajella ainaskin kierroksen pimmeessä:D

Kyllä siitä hyvä reissu tulee. jos paistaa aurinko niin 200km ajellaan

KODE
20.05.2011, 20.56
Lähtö olis kasilta ST 1 pihalta. Siis tulen hakeen sua Arto 07:45. Huomasin että meillä ei ole pöytää. Jos jollain on pieni retkipöytä, niin mukaan vaan..

Rautapelto
21.05.2011, 19.52
Onko huomenna aamulla lenkkiä vai ovatko kaikki Lohjalla? Sitä vaan notta pitääkö katsella vaihtoehtoja...

Timbe(r)man
21.05.2011, 20.17
On lenkki aamulla.

ertsi
22.05.2011, 03.41
Hieman myöhäisen töistä lähdön takia huominen lenkki jää ajelematta. Maanantaina rötväilen kotosalla, olisikos silloin kellään lenkkihaluja?

Ensi viikonloppuna olisi enskaa Messilässä. Onkos sinne nyt muitakin lähtijöitä? Kilpailukutsuun on päivitetty reittikartta ja tietoa ek:sta: http://www.mtb-enduro.net/kilpailukutsut/

Rautapelto
22.05.2011, 09.30
Ensi viikonloppuna olisi enskaa Messilässä. Onkos sinne nyt muitakin lähtijöitä?

Kyllähän sinne olis tarkotus lähteä. Tom1 & Marcolli? Olitte muistaakseni lähdössä? Kyytejä pitäis varmaan suunnitella.

kasari
22.05.2011, 11.28
Hieman myöhäisen töistä lähdön takia huominen lenkki jää ajelematta. Maanantaina rötväilen kotosalla, olisikos silloin kellään lenkkihaluja?

Ensi viikonloppuna olisi enskaa Messilässä. Onkos sinne nyt muitakin lähtijöitä? Kilpailukutsuun on päivitetty reittikartta ja tietoa ek:sta: http://www.mtb-enduro.net/kilpailukutsut/

Ensi viikolla kotosalla,Hiihtoloma pittää pittää kun ei helmikuussa kyenny:)
Vain säätila voi vaikuttaa maanantaiseeen ajeluun...

ertsi
22.05.2011, 11.47
Kyllähän sinne olis tarkotus lähteä. Tom1 & Marcolli? Olitte muistaakseni lähdössä? Kyytejä pitäis varmaan suunnitella.

Minulla on auto, johon mahtuu änkeämällä kaksi kuskia kamoineen. Parempiakin ratkaisuja varmasti voisi olla :rolleyes:.

Ensi viikolla kotosalla,Hiihtoloma pittää pittää kun ei helmikuussa kyenny:)
Vain säätila voi vaikuttaa maanantaiseeen ajeluun...
Ja sadettahan se näyttää lupailevan. Noh, täytyy kattella. Tiedä vaikka sitä ajelis jo tänään iltasella ja puutarhahommailisi vasta huomenna...

FillaRilla
22.05.2011, 18.54
Kiitokset seurasta Lohjalla mukana olleille; Kodelle etenkin fillarin kuskaamisesta ja Tom1:lle kuskin. Siis kuskaamisesta.
Eikä edes satanut.Korson maralle meni juuri ilmoittautuminen sisään. Muita lähtijöitä kuin ARJ, JukkaH ja Kasari?

ARJ
22.05.2011, 20.31
Kiitokset seurasta Lohjalla mukana olleille; Kodelle etenkin fillarin kuskaamisesta ja Tom1:lle kuskin. Siis kuskaamisesta.
Eikä edes satanut.Korson maralle meni juuri ilmoittautuminen sisään. Muita lähtijöitä kuin ARJ, JukkaH ja Kasari?

Kiitoksen kaikille lohjalla olleille. Logistiikka, majoitukset ja koko tapahtuma oli aivan loistava.

Sää suosi meitä ja ajaa sai ihan yllin kyllin. Osaltani tapahtuma meni seuraavasti. Viis eri stinttiä. Alussa luulot pois juntaamalla suunnitellusti 71 km yhtäsoittoa. Paras kierrosaika painui 23 minuutin tienoille joten rata oli nopea (kierros 7,1 km, 205 km keskarilla 16,5 km/h.
Ei tämä nyt ihan tahkotreenistä käynyt mutta perusvoimaa kyllä tuli hankittua. Lauantainen 18 kierros ja kolme viimeisintä sunnuntaina oli ne vaikeimmat. Kun aurinko laski lopetin ajamisen ja kun aurinko su aamuna pilkisti puiden takaa läksin ajamaan. Kyllä kuten arvata saattaa muut jäi makoilemaan epämääräisessä horroksessa makuupusseihinsa:D

Kävin koeajamassa uusimman Ibis HD:n. Se on se samainen peli mikä on seuraavassa fillarissa testissä. Tässä testiraportti, jos haluat säilyttää jännityksen loppuun saakka sulje korvasi?

Ibis HD, koko: M, SRam 9 kattaus kauttaaltaan. Jarrut mitä lie mutta Hopeen verrattuna mallia rimpulat:D
160 mm joustoa etu- ja takapäässä. YLIleveä stonga joka oli kyllä tosileveä. Ymmärrettähän HD ja leveä stonga. Keulana 160 mm Fox 36 mm liukuputkilla oleva Talas (ei kashima coattia).
Ajoin yhden kierroksen sunnuntaina (nro 24) joten kuski ei ollut enään tikissä, mutta HD sai koneen kyllä kiertämään. Takajousitus oli ihan OK mudda mudda.
Keulan säädöt oli ihan hanurista, miekäläisen alla runtatessakin pahoihin paikkoihin mitkä ei kyllä olleet ihan pahoja keula jousti vain 30...40 mm. Vesaman mukaan keulan säädöt oli säätämällä säädetty "kohilleen" mutta ei tästä ihan sitä terävintä kuvaa saannut irti ei sitten millään tälläisillä säädöillä. Toivottavasti ne jotka ovat osatamssa pyörää huomasivat tämän, tai toivon sydämestäni että huomaisivat sillä muuten hyvä pyörä menee piloille. Muuten kelpo rymistelypeli. Mielenkiintoinen tuttavuus rauhallisilla kulmilla, leppoisa.

Korsossa ollaan mukana

Tahkolaiset tarkkailkaa viestejä sillä kohta kalahtaa lasku eetteriin :)

KODE
22.05.2011, 21.36
Kiitos vaan kaikille Lohjan kävijöille. Hyvä seuranne teki taas tapahtumasta mahtavan:D:D

Petterii
22.05.2011, 22.10
Mukana Korsossa.

Täällä viikonlopunsaldo oli perjantain mäkivedot, la 105 km maantietä ja tänään tämmönen: http://connect.garmin.com/activity/87188922

Timbe(r)man
23.05.2011, 00.53
Yhteislenkki tänään tällainen.
http://www.sports-tracker.com/#/workout/Timberman/6rmntc5so4l66duu
Jos parin viikon päästä ajeltais se virallisessa vuosisuunnitelmassa ollut 7 veljeksen lenkki?

Tom1
23.05.2011, 10.49
Kyllähän sinne olis tarkotus lähteä. Tom1 & Marcolli? Olitte muistaakseni lähdössä? Kyytejä pitäis varmaan suunnitella.Mulle tuli menoa tuolle viikonlopulle joten en pääse mukaan ajelemaan.

ertsi
23.05.2011, 11.13
Ja sadettahan se näyttää lupailevan. Noh, täytyy kattella. Tiedä vaikka sitä ajelis jo tänään iltasella ja puutarhahommailisi vasta huomenna...
Ja kuinka ollakaan, vatsatautia pukkaa :mad:.

Tom1
23.05.2011, 12.31
Kiitoksia muuten Lohjan porulla! Reissu oli antoisa ja oman tavoitteenikin sain ajettua. Syksyllä sitten Oktoberfestille.

Marcolli
23.05.2011, 12.45

Mulla taitaa jäädä Messiläenska väliin, syistä joita en nyt tässä jaksa selitellä.

kasari
23.05.2011, 18.21
Korson maralle ilmoittauduttu. Ilmeisesti vielä tänään kympin halvenpi...

Vallan mainio ilma ajella tänään. Piti tosin seiskalta lähteä aamulla että sai
nauttia auringosta ja kuivasta alustasta.

Lundbergillä kävin testaamassa paitaa. Lyhythihainen M ehkä vähän tyköistuva
ja pitkähih. L sopivan rennon-väljä mutta hihat sitte melkein 5 cm pitkät.
Pitkähihaisen haluan. täytynee sovittaa M kokoa joka on Timbellä?...

ARJ
23.05.2011, 20.51
Ajopaita, koko M (lyhythihainen) ja samalla se T-paita.

Timbe(r)man
23.05.2011, 23.14
Korson maralle ilmoittauduttu. Ilmeisesti vielä tänään kympin halvenpi...

Vallan mainio ilma ajella tänään. Piti tosin seiskalta lähteä aamulla että sai
nauttia auringosta ja kuivasta alustasta.

Lundbergillä kävin testaamassa paitaa. Lyhythihainen M ehkä vähän tyköistuva
ja pitkähih. L sopivan rennon-väljä mutta hihat sitte melkein 5 cm pitkät.
Pitkähihaisen haluan. täytynee sovittaa M kokoa joka on Timbellä?...

Joo mulla on tossa yksi M. Voit tulla pe-iltana tai la johonkin aikaan sovittaan. Vai pitäiskö mun viedä se huomenna takaisin sinne Lundbergille?

Jukka H
23.05.2011, 23.15
Ajopaita koko M (lyhyth) ja t-paita koko M myös
Kokeilin tuota lyhyttä M kokoo ja oli just passeli.

FillaRilla
23.05.2011, 23.31
Yhteislenkki tänään tällainen.
http://www.sports-tracker.com/#/workout/Timberman/6rmntc5so4l66duu
Jos parin viikon päästä ajeltais se virallisessa vuosisuunnitelmassa ollut 7 veljeksen lenkki?
Tää kannattaa ehdotusta. Silloinhan on monilla pitkä viikonloppu; helatorstaista sunnuntai-iltaan vapaata. Siitä vois sovitella kaikille käypäsen päivän.
Mun paitahan oli M-kokoa ja lyhkäset hihat.

Timbe(r)man
23.05.2011, 23.32
Tällaiset ajattelin paidat:
Lyhythihainen ja/tai pitkähihainen ajopaita:
Takaa:
http://www.pelagus.fi/muitakuvia/Ajopaita_taka.jpg

Edestä:
http://www.pelagus.fi/muitakuvia/Ajopaita_etu.jpg

T-paita illanviettoon
Takaa:
http://www.pelagus.fi/muitakuvia/t-paita_taka.jpg

Edestä:
http://www.pelagus.fi/muitakuvia/t-paita_etu.jpg

Jätän hihapainatukset pois.
Hintojen pitäisi oleman:
Lyhythihainen 40,50 e
Pitkähihainen 52,50 e
T-paita 14,85 e

Seuraavat tilaustiedot olen täältä koonnut:
ARJ - Lyhyt M, T-paita M
Heccu - ? L
Fillarilla - lyhyt M
Tom1 - ?
Kode - Lyhyt M, pitkä M
Ertsi - ?
Tauno - ?
Kasari - ?
Fourtour - ?
Javal - ? XL
Zeizei66 - ? M
Rautapelto - ?
Topolino - ?
Marko - ?
Hans Kompis - ?

Eli nyt kaikilta täydennetyt tiedot: minkä tai mitkä paidat ottaa ja missä koossa.
Olisiko tästä illasta viikko eteenpäin sopiva aika antaa lopulliset tilaustiedot, tänne tai puhelimitse tai tekstarilla. Ensi tiistaina tilaan paidat Lundbergilta ja kiikutan ne saatuani samantien painoon, mistä tinkaan nopean toimitusajan. Siinä vaiheessa maksut minulle käteisellä tai pankkiin.

Petterii
24.05.2011, 13.28
Torstaina pari tuntinen kevyt maantie ohjelmassa. KODE ym mukaan?

ertsi
24.05.2011, 16.48
Ensi viikonloppuna olisi enskaa Messilässä. Onkos sinne nyt muitakin lähtijöitä?

No ei sinne sitten suurta edustusjoukkuetta Järvenpäästä lähde :rolleyes:. Minä laitoin justiinsa ilmoittautumisen sisään. Tämän hetkisen tiedon mukaan lauantain harjoituksissa sataa saat*nasti, mikä on hyvä asia, nimittäin sunnuntain koitoksessa ei sada ihan yhtä paljon :).

Jukka H
24.05.2011, 21.57
Ajopaita koko M (lyhyth) ja t-paita koko M myös
Kokeilin tuota lyhyttä M kokoo ja oli just passeli.

Lasketaan näkyville..

KODE
24.05.2011, 22.33
Torstaina pari tuntinen kevyt maantie ohjelmassa. KODE ym mukaan?

Selvä monelta?

Marcolli
24.05.2011, 23.10
Kiitän Timmermann vaivannäöstä paita-asiassa ja tilaan seuraavat tuotteet. Pyöräilyä varten lyhythihainen ajopaita, iltamia ja muita kinkereitä varten T-paita, molemmat kokoa L.

heccu
25.05.2011, 00.25
Timbelle myös täältä kiitokset.

ajopaita koko L pitkähihainen 1 KPL

remupaita koko L 2 KPL.

7Vn lenkki olis tarkoitus tulla ajeleen su 05.06. jos vain persu kestää.
pe 03.06. olis nimittäin halukuutta lähteä ajeleen Poronpolkua n 60 km.
kummatkin tietty säävarauksella.

Petterii
25.05.2011, 08.09
Selvä monelta?

Klo 17:30 Nummikrouvilta?

Xamnala
25.05.2011, 13.40
Klo 17:30 Nummikrouvilta?

Mahdollisesti tulen myös ! Edellyttäen, että juniorit hoitaa vetotyöt :D

peugeot
25.05.2011, 13.47
Mahdollisesti minäkin tulen, samalla edellytyksellä kuin Herra edellä :) Ja myös sillä edellytyksellä, että löydän Nummikrouvin.

Xamnala
25.05.2011, 13.50
Mahdollisesti minäkin tulen, samalla edellytyksellä kuin Herra edellä :) Ja myös sillä edellytyksellä, että löydän Nummikrouvin.

Eikös Nummikrouvi ole siinä 350 metriä Paavonpolun jälkeen vasemmalla ? Nummenkylä cityssä !

Timbe(r)man
25.05.2011, 13.53
7Vn lenkki olis tarkoitus tulla ajeleen su 05.06. jos vain persu kestää.
pe 03.06. olis nimittäin halukuutta lähteä ajeleen Poronpolkua n 60 km.
kummatkin tietty säävarauksella.
Eli su 5.6. vakioaikaan klo 10 vakiopaikasta suunta 7v-reitille. Ensin 20 km asvalttia HITAASTI Rusutjärven kautta Palojoen Metsäkylän Myllykoskelle. Sitten se polku Hyvinkäälle. Jossain käydään kerran tai pari kahvilla/syömässä. Hyvinkäältä asvalttia alamäkeen rullaillen kotiin tai jos intoa riittää niin vielä lisäpolkuja pitkin. Sateella ei varmaan viitti lähteä.
Ok?

peugeot
25.05.2011, 13.56
Eikös Nummikrouvi ole siinä 350 metriä Paavonpolun jälkeen vasemmalla ? Nummenkylä cityssä !

Jaa siellä? Ellen ihan väärin muista, niin on joskus ajettukin.. :)

Tauno
25.05.2011, 15.10
Eikös Nummikrouvi ole siinä 350 metriä Paavonpolun jälkeen vasemmalla ? Nummenkylä cityssä !Tässä on Nummikrouvi.
http://maps.google.fi/maps?hl=fi&ie=UTF8&ll=60.508048,25.095541&spn=0,0.024118&t=h&z=16&layer=c&cbll=60.508291,25.095002&panoid=aJtImrywza2pyKAzvecijA&cbp=12,212.59,,0,0.24
Sisään vasemmanpuoleisesta ovesta kadulta katsoen. Terassi on vähän pienenlainen.

Petterii
25.05.2011, 15.23
Kyllä nuo sankarit tietää missä on Nummikrouvi. Ne on käyny siellä kuuntelemassa HuRriGaaneja ja pyörittämässä PirkkoLiisoja jo ennen kuin moni meistä on ollut edes pilke iskän silmäkulmassa. ;)

peugeot
25.05.2011, 15.43
Tässä on Nummikrouvi.
http://maps.google.fi/maps?hl=fi&ie=UTF8&ll=60.508048,25.095541&spn=0,0.024118&t=h&z=16&layer=c&cbll=60.508291,25.095002&panoid=aJtImrywza2pyKAzvecijA&cbp=12,212.59,,0,0.24
Sisään vasemmanpuoleisesta ovesta kadulta katsoen. Terassi on vähän pienenlainen.

Kiitos, kyllä nyt löytyy! Jos en ilmaannu paikalle huomenna, niin keksin jonkun muun tekosyyn kuin eksymisen!

KODE
25.05.2011, 22.18
Eli su 5.6. vakioaikaan klo 10 vakiopaikasta suunta 7v-reitille. Ensin 20 km asvalttia HITAASTI Rusutjärven kautta Palojoen Metsäkylän Myllykoskelle. Sitten se polku Hyvinkäälle. Jossain käydään kerran tai pari kahvilla/syömässä. Hyvinkäältä asvalttia alamäkeen rullaillen kotiin tai jos intoa riittää niin vielä lisäpolkuja pitkin. Sateella ei varmaan viitti lähteä.
Ok?

Lähdössä olen, nyt näyttää että vapaata on. Maantieosuudet tosiaan hitaasti, sinkula vauhtii:D

Tom1
25.05.2011, 22.40
Kiitoksia Timbelle paita asian hoidosta.
Tilaukseen ajopaita lyhyt sekä t-paita.
Koot:
T-paita L
Ajopaita XL

juminy
25.05.2011, 22.43
Ok?Kauan tosa kestää? Tai siis miten pitkä se polku Hyvinkäälle on?

Tauno
26.05.2011, 09.28
Paitoja ottaisin lyhyen M ja T-paidan M.
Kiitokset Timbelle.

kasari
26.05.2011, 10.48
1 pitkähihainen ajopaita koko M
1 T-paita koko M
Kiitän työstä jota olet tehnyt asian vuoksi.
Ehdottaisin maksua tilille, tulisi tasaraha ja kirjanpito maksaneista samalla.

heccu
26.05.2011, 11.18
Kauan tosa kestää? Tai siis miten pitkä se polku Hyvinkäälle on?

taitaa olla kokopväretki. 7V reitin pituus Myllykoskelta lähdettäessä on
n 45 km, josta ehkä puolet polkua ja toinen puoli kovapohjaista ulkoilureittiä
tai tietä.

ertsi
26.05.2011, 14.01
Kävin eilen sovittelemassa paitaa ja jäin vähän kahden vaiheille. Yleensä olen kokoa M, mutta sekä lyhyt, että etenkin pitkähihainen tuntui L:nä sopivan väljältä (sillai ... MTB-henkisesti), mutta takaa aika pitkältä. Kuitenkin ilmeisesti normaalit äMmät ovat M-koon valinneet, joten mitä häh? Kuuluukos tuon vinkua päällä vai pitäisikö tässä ruveta hankkiutumaan eroon lihasta luiden ympärillä :seko:

Laitetaan siis lyhythihainen L(?) ja rymypaita M. Iso kiitos Timbelle minultakin!

7veen lenksu olisi ollut hyvä sinkulointikauden aloitus, mutta väliin jää töiden takia. 11.6. olisi tietääkseni tarjolla JätteCruisi. Jos vaikka siihen mennessä saisi rigin alle...

kasari
26.05.2011, 14.52
Kävin eilen sovittelemassa paitaa ja jäin vähän kahden vaiheille. Yleensä olen kokoa M, mutta sekä lyhyt, että etenkin pitkähihainen tuntui L:nä sopivan väljältä (sillai ... MTB-henkisesti), mutta takaa aika pitkältä. Kuitenkin ilmeisesti normaalit äMmät ovat M-koon valinneet, joten mitä häh? Kuuluukos tuon vinkua päällä vai pitäisikö tässä ruveta hankkiutumaan eroon lihasta luiden ympärillä :seko:

Laitetaan siis lyhythihainen L(?) ja rymypaita M. Iso kiitos Timbelle minultakin!

7veen lenksu olisi ollut hyvä sinkulointikauden aloitus, mutta väliin jää töiden takia. 11.6. olisi tietääkseni tarjolla JätteCruisi. Jos vaikka siihen mennessä saisi rigin alle...

No nimenomaan samaa mietitytti paidan koossa toi tietty väljyys jota hain vars. pitkähihaisessa joka tosiaan tuntui ällä koossa liian pitkältä helmoissa ja hihoissa.
Päädyin M-kokoon koska sovitus tapahtui t-paidan päälle...
Taisit olla cruisessa viime vuonna ja kehuit.Muistelen.

ertsi
26.05.2011, 15.54
No nimenomaan samaa mietitytti paidan koossa toi tietty väljyys jota hain vars. pitkähihaisessa joka tosiaan tuntui ällä koossa liian pitkältä helmoissa ja hihoissa.
Päädyin M-kokoon koska sovitus tapahtui t-paidan päälle...
Taisit olla cruisessa viime vuonna ja kehuit.Muistelen.
Pitkä ällä on minusta hihoistaan just hyvä. Hihat siinä tulevat samoille pakein kuin Enduran ämmä-koon paidassa, eli pari senttiä ranteen yli kädet eteenpäin ojossa sojottaen. Lyhythihaista testasin ihan au naturel. Se kuristi ikävästi kaulan kohdalta ja oli muutenkin uljasta sekä atleettista vartaloani suojaavaa rasvakerrosta tiukasti myötäilevä. L roikkui sopivan rennosti eikä kinnannut mistään. Helman pituus hieman epäilyttää, mutta ylimääräisenhän voi tunkea ajohousun sisään :rolleyes:.

Tosiaan kävin JätteCruisilla vuosi sitten: http://www.sports-tracker.com/#/workout/ertsi/berhknr2028hvrm6. Suosittelen http://fillarifoorumi.fi/forum/images/icons/icon14.gifhttp://fillarifoorumi.fi/forum/images/icons/icon14.gif%27

javal
26.05.2011, 22.43
Mä otin kummatkin ajopaidat XL:ää.

Vähän ihmetelly miten pieniä kokoja porukka ottaa, mutta ite taidan
olla vähän ylikokonen :D
Mulla on tuo xl myös rento. Hihat on sopivat tämmöselle miinankantajalle.

Tahko ilmo lähti just. Optimistisesti klo 9.20ryhmään ,vaikka treenaus on
vähän epäsäännöllistä. Takavaihtaja on muuten vielä matkalla suomeen....

Tietääkö joku mistä kannattaa ostaa thulen proride 591
teline tai kuka niitä edes myy, fixus ?

Petterii
27.05.2011, 08.01
Thulet ostetaan Jpään Varaosakeskuksesta Sähkötalon takaa. Juuri hain prorideen eturenkaan kiinnekkeet, kun vanhat hajosi muutossa.

javal
27.05.2011, 11.35
Thulet ostetaan Jpään Varaosakeskuksesta Sähkötalon takaa. Juuri hain prorideen eturenkaan kiinnekkeet, kun vanhat hajosi muutossa.

Kiitti, täytyy mennä käymään siellä.

Petterii
27.05.2011, 15.01
Eilinen maantiemeno.

http://connect.garmin.com/activity/88140138

Fourtour
27.05.2011, 19.02
Minulle varmaan mahtuu tuo M koko. Sellaisia lyhythihaisena ja t-paitana.
Ja kiitokset minultakin Timbelle!

KODE
27.05.2011, 19.50
Eilinen maantiemeno.

http://connect.garmin.com/activity/88140138

Siistii oli:D:D

ARJ
28.05.2011, 10.51
Huomenna kaikki ajokuntoiset Korsoon, eikö niin.

Kuka tuntee Sipoonkorven edes jotenkuten?

Torstai 2.6 on joutopäivä ja Perjantai 3.6 muutenvaan ihan turha päivä, mutta maastopyöräilyyn sopiva.

Suunnitelmissa on lähteä sinne "retkeilemään" ja laajentamaan reviiriä. Tunteeko Heccu Kuusijärvi- Landbo- Keinis välistä aluetta? Minä olen ollut siellä ajelemassa muutaman kerran 2007-2009 mutta porukanmukana "nollana" niin joka polku ei ole ihan muistissa.

hans kompis
28.05.2011, 14.26
Onkohan joku lähdössä normilenkille huomenna aamulla?

KODE
28.05.2011, 15.12
Meidän perhe pyöräilee nyt. kävin ostamassa Chariot kärryn, nyt saa aikaa harrastaa:D

javal
28.05.2011, 18.11
Onkohan joku lähdössä normilenkille huomenna aamulla?

Juu kympiltä maalikaupalla.

hans kompis
28.05.2011, 20.33
Hmm, sittenkin arvon josko menis tuonne maratooniin. No huomenna säätila saa päättää...

Niijjoo ja mä olen se sinkulamies, joka käy joskus harvoin teidän lenkeillä!

Petterii
28.05.2011, 21.18
Mukaan vaan huomenna Korsoon!

heccu
28.05.2011, 22.00

Kuka tuntee Sipoonkorven edes jotenkuten?

Torstai 2.6 on joutopäivä ja Perjantai 3.6 muutenvaan ihan turha päivä, mutta maastopyöräilyyn sopiva.

Suunnitelmissa on lähteä sinne "retkeilemään" ja laajentamaan reviiriä. Tunteeko Heccu Kuusijärvi- Landbo- Keinis välistä aluetta? Minä olen ollut siellä ajelemassa muutaman kerran 2007-2009 mutta porukanmukana "nollana" niin joka polku ei ole ihan muistissa.

Keinis - Kuusijärvi - Bisajärvi välillä on tullut eräitä kertoja harhailtua.
Bisajärvi - Landbo välillä on musta aukko, jossa ei oo tullut käytyä.
Kartalla ihan mielenkiintoisen näköistä maastoa:

http://kansalaisen.karttapaikka.fi/asetukset/asetukset.html?map.x=505&map.y=545&e=398583&n=6685552&scale=16000&tool=siirra&styles=normal&lang=fi&showSRS=EPSG%3A3067&width=1000&height=1000&tool=siirra&lang=fi

polkuja näyttää kulkevan. toi Högberget esim on varmaan käymisen arvoinen paikka. eipä olis pitkä matka vaikka Vuosaareen asti ajella polkuja
(esim Kuusijärveltä).

torstai sopis mulle. perjantaina on sovittu retki JukkaHn kanssa Poronpolulle Lopelle
(jos kiinnostaa niin mukaan vaan) ja sunnuntaina on 7Vn retki.
minkähän retken keksis lauantaiksi :eek:.

ertsi
29.05.2011, 00.07
No ei, ku Messiläänpä. Tänään käytiin ihmettelemässä menoa. Hauskaa oli :D. "Hän, joka kyntää naamallaan" (fooruminimeltään Rautapelto) väitti olevansa samaa mieltä. Ja ihmekös tuo, sälli kuitenkin poistui paikalta yhtä poljinta ja upouusia gumeksia rikkaampana :p. Vastavuoroisesti "hän..." luovutti toki tilkan verta - naamastaan tietenkin - Messilän rinteille. Minä selvisin parin sisurin paikkaamisella ja vain lievin henkisin vammoin.

Rip ei kyllä ole ehkä ihan paras mahdollinen peli noissa maastoissa. Halkaisijaltaan pienempi kiekko, enempi joustoa ja loivempi ohjauskulma olisivat varmaan poikaa.

Timbe(r)man
29.05.2011, 01.17
Huomenna, tai siis tänään, vaan peruslenkille klo 10! Muuhun ei nyt aikaa

Tom1
29.05.2011, 09.58
Eipä muuta kunnon kisakooste foorumiin kun messilän kisat ootte ajanut, olis kiva tietää millasesta hommasta oikein on kyse :) Nyt vois kahvia käydä hakee ja alkaa suunnistelee maalikaupalle kohti jos sinne vaikka joku eksyisi :)

Fourtour
29.05.2011, 17.14
Tänään ajeltiin mukava sunnuntailenkki:
http://www.sports-tracker.com/#/workout/Fourtour/6gc26u3a454496da

Eilen illalla valmiiksi saatu sinkula toimi hienosti - kiitos vielä Kodelle avusta!

Ja Javal:lle yksi vaihtajan osia myyvä kauppa:
http://www.speedwareshop.de/

heccu
29.05.2011, 18.44
Tässä kuvassa Retzi vielä hymyilee (kisan loppupuolella tyhjentynyt
takarengas hyydytti vähän hymyä maalissa)

http://www.fillarifoorumi.fi/forum/picture.php?albumid=903&pictureid=6082

Petterii polkee 29llä

http://www.fillarifoorumi.fi/forum/picture.php?albumid=903&pictureid=6084

jälkipeliä maalissa: Petterii, Retzi ja ARJ

http://www.fillarifoorumi.fi/forum/picture.php?albumid=903&pictureid=6081

JukkaH, ARJ, Petterii ja Kasari

http://www.fillarifoorumi.fi/forum/picture.php?albumid=903&pictureid=6083

ertsi
29.05.2011, 18.45
Dodii, nyt on ajettu enskaa. Tunnelmat (melko) tuoreeltaan: :D. Eilisten pannutteluiden ja muun ihmettelyn jälkeen tänään kulki todella makoisasti. Hieman menoa hankaloitti ajolasien häviäminen heti alkuleikistä, mutta ilmankin pärjäsi kyllä. Enemmän iloa olisi irronnut ketjuohjurista ja parikymmentä milliä enemmän joustavasta takapuolesta. Jaa, niin mitäpä sillä ketjuohjurilla, voihan ne ketjut asetella paikoilleen sitten laskun jälkeen :rolleyes:. Juu ei. Polkea sai niin p*rkeleesti ja viimeisellä ek:lla jalat alkoivat hapottelemaan ihan mukavasti. Sydän hakkasi kahtasataa ja puuskuttaa sai jokaisen ek:n jälkeen.

Niner ei kyllä ole tuohon touhuun varsinaisesti omiaan. Tiukassa puunkierrossa isoista pyöristä ei ollut ainakaan hyötyä... Mutta oli sillä varmasti hauskempi ajaa kuin jäykkäperäisellä 29:llä, jollaisia myös näkyi :eek:.

Jonkun muun kypäräkamerakuvaa eilisestä menosta: http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showpost.php?p=1622094&postcount=92

Statistiikkaa: Yhdeksän ek:ta yhteisaikaan 22:20 riitti sijaan 39. Eroa kovimpaan kuskiin jäi 2:49.
Opittua: en osaa ajaa ja kroppa on heikko. Tästä on hyvä ponnistaa eteenpäin :).

Timbe(r)man
29.05.2011, 20.46
Kirjanpitoni mukaan seuraavat henkilöt ovat aiemmin ilmaiseet kiinnostuksensa paitaan, mutta eivät ole ilmoittaneet kaikkia tietoja, eli vaihtoehtoja lyhythihainen/pitkähihainen/t-paita + koko:

Rautapelto
ZeiZei66
Topolino

Aikaa tiistaiaamuun.

ARJ
29.05.2011, 21.01
Keinis - Kuusijärvi - Bisajärvi välillä on tullut eräitä kertoja harhailtua.
Bisajärvi - Landbo välillä on musta aukko, jossa ei oo tullut käytyä.

torstai sopis mulle. perjantaina on sovittu retki JukkaHn kanssa Poronpolulle Lopelle
(jos kiinnostaa niin mukaan vaan) ja sunnuntaina on 7Vn retki.
minkähän retken keksis lauantaiksi :eek:.

Kiitos Heccu. Landbosta puhkaistas reitti Keiniksen suuntaan. Yritän vielä "kalastella" porukoita nippuun sinne sipoonkorpeen.

Sovitaan kuviot viimeistään Ke iltana. Kyydeistä sen verran että saan sovitettua 3 filoa ja kuljettajaa tuohon T- mallin voortiin.

Sen verran kommentoin tuota Korson XCM kahinoita että kyllä vauhti oli kovaa. Näin kiivaasti en ole itsekkään ajanut koskaan, ainakaan korsossa. Mutta kyllä, kyllä se on taas kerran tunnustettava petterii ja retsi nopeammiksi, mutta oma aika parani viimevuodesta 17 min mihin olen ihan tyytyväinen.

Tässä dataa:

Matka Garmiinin mukaan 55,8 km
Aika: 2,49
Keskari 19,7 km/h (mulle kova veto)

Tästä kisatouhut jatkuu Jyväskylän kautta Tahkolle. Tahko on se päätavoite.

Jukka H
29.05.2011, 21.25
Korson maraton meni ihan mukavasti, eka 20km sykkeet ei alle 180 ensinkään, vika 20km pientä taistelua kramppien kanssa. Kun Kasari pyyhkäisi ohi 15km ennen maalia ni ei ollu siihen millä vastata.No vielä pääsi kantaan kivikkonousussa mihin jäi jonoon, mut sit meni menojaan.

tilasto: matka mittarin mukaan 58km, aika 3:06.13, 18,3km/h, Keskisyke 172. Viime vuoteen parannusta 41 min. Kelikin kyllä nyt parempi.
Tällä harrastuksella vissiin jokin kuntoa kohottava vaikutus, huomaan:)

hans kompis
29.05.2011, 21.59
Eka ei-Tahko -maratooni oli mulle. 3.06 meni aikaa ja endomondo mittas 58km. Sykkeitä en mittaile. Aika helppo reitti, 90% cyklolla ajettavissa, mielestäni -> sopi siis mun kalustolle ja taidoille. Näitä tasamaan maratoneja voisi alkaa oikein ajamaan. Mukava ajaa silloin tällöin lasittunein silmin ns. täysii.

Edit: Ketutti, kun mun seurasta oli sensuroitu Haarajoki-SS -> Haarajoki. Sehän ei tietenkään tarkoita Shutzstaffel van SingleSpeed;)

Petterii
29.05.2011, 22.21
Pannaan nyt ihan jälkikin: http://connect.garmin.com/activity/88701512

Ihan kiva reitti Korsossa oli. Jos toisen mäkikipuamisen per kierros olisi saanut niin olis ollut vielä mukavempaa.

heccu
29.05.2011, 23.21
Kiitos Heccu. Landbosta puhkaistas reitti Keiniksen suuntaan. Yritän vielä "kalastella" porukoita nippuun sinne sipoonkorpeen.

Sovitaan kuviot viimeistään Ke iltana. Kyydeistä sen verran että saan sovitettua 3 filoa ja kuljettajaa tuohon T- mallin voortiin.

oon tiistain ja keskiviikon reissussa, joten
näin sadeillan kunniaksi olen tässä muutaman tunnin tutkiskellut karttoja.
ehdotelma olis sellainen, että jos Keinis - Sipoonkorpi väli tutkittas vaikka jollain palaneentalon retkellä. (olen viime kesänä välin ajellut lähinnä pellonreunoja ja soista kaasulinjaa pitkin Nikkilän tieltä etelään)

järkevin lähtöpaikka olis tosta: http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=16000&text=tosta&srs=EPSG%3A3067&y=6688597&mode=rasta&x=397445&lang=fi

päästäis suoraan poluille. siitä ajeltais Landbon suuntaan ja vaikka etelämmäks jos rahkeet riittää.

maasto on aika raskasta ja seur. pvnä olis se Lopen reissu.

toiveena on esitetty että lähtö Jpäästä klo 08.30, jolloin päästäis pyörän selkään n klo 9. arvioitu kesto 4 - 6 t.

ehdotuksia kehiin, ylläoleva on vain alustava suunnitelma.:)

Timbe(r)man
30.05.2011, 00.36

Sipoonkorpi kiinnostais kovasti minuakin. Fiskträskillä olen käynyt patikkaretkellä. Sotungin Högbergetillä on käyty, mutta paikallisoppaiden perässä, joten muistijäljet heikkoja. Paha kyllä lauantaina on kotona yo-juhlat ja torstai pitänee uhrata leipomiseen, luuttuumiseen ja sen sellaiseen. No katotaan:mad:.

kasari
30.05.2011, 06.39
Hyvin meni korson mara mullakin. Sieltä takaa kun lähti niin eka 15 kilsaa ruuhkaa ja ihmepaikoissa käkkimistä. Niistä kun pääsi niin alko löytyyn sopivavauhtisia porukoita.
Aika n 3.02 syke avg149 (kuin vanha imukammiodiesel,ei kierrä:)).
Ajattelin Haarajoen-SS miehen ajavan edelläni koko ajan, horisonttiin hävisi alkupuolella.
Vatsaan alkoi särky tuikkimaan ekan kierroksen jälkeen, otin huollosta pelkkää vettä(re-
pussa laimea Gatorade) auttoi, eikä vaikuttanut paljoa suoritukseen, lähinnä ajatuksen ta-
solla jos pahenee. Muuten ongelmitta....

Rautapelto
30.05.2011, 08.22
Mahtava tapahtuma! Hyvä meininki vois olla se oikea sana kuvaamaan. Lauantai meni itsellä pannutellessa ja pyörää rikkoessa, polkimia, renkaita, tanakoita pannutuksia. Sunnuntain mantra "aja hiljaa" toimikin kivasti ja yhdeksän EK:ta pystyssä ajon parantuess loppua kohden. Nyt on kyllä olo kun ois saanu pesapallomailasta :D. Juu, ja suosittelen kyllä muillekin!

KurSki
30.05.2011, 15.28
Kirjanpitoni mukaan seuraavat henkilöt ovat aiemmin ilmaiseet kiinnostuksensa paitaan, mutta eivät ole ilmoittaneet kaikkia tietoja, eli vaihtoehtoja lyhythihainen/pitkähihainen/t-paita + koko:

Rautapelto
ZeiZei66
Topolino

Aikaa tiistaiaamuun.

Vähemmän tässä on tullut ajeltua, mutta laitetaan tilausta minunkin puolesta sisään.
M lyhythihainen
L Pitkähihainen

Kiitosta Timbelle.

hans kompis
30.05.2011, 22.35
Kasari meni ohi, kun nautin välipalaa viimeisellä huoltopaikalla.

ARJ
31.05.2011, 19.49
oon tiistain ja keskiviikon reissussa, joten
näin sadeillan kunniaksi olen tässä muutaman tunnin tutkiskellut karttoja.
ehdotelma olis sellainen, että jos Keinis - Sipoonkorpi väli tutkittas vaikka jollain palaneentalon retkellä. (olen viime kesänä välin ajellut lähinnä pellonreunoja ja soista kaasulinjaa pitkin Nikkilän tieltä etelään)

järkevin lähtöpaikka olis tosta: http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=16000&text=tosta&srs=EPSG%3A3067&y=6688597&mode=rasta&x=397445&lang=fi

päästäis suoraan poluille. siitä ajeltais Landbon suuntaan ja vaikka etelämmäks jos rahkeet riittää.

maasto on aika raskasta ja seur. pvnä olis se Lopen reissu.

toiveena on esitetty että lähtö Jpäästä klo 08.30, jolloin päästäis pyörän selkään n klo 9. arvioitu kesto 4 - 6 t.

ehdotuksia kehiin, ylläoleva on vain alustava suunnitelma.:)

Niin olisiko torstai hyvä päivä tälle rykäsylle?

ARJ
31.05.2011, 20.08
Pannaan nyt ihan jälkikin: http://connect.garmin.com/activity/88701512

Ihan kiva reitti Korsossa oli. Jos toisen mäkikipuamisen per kierros olisi saanut niin olis ollut vielä mukavempaa.

Kyllä nämä karmiinit on ihmevekottimia. Minulla matka oli 55,8 km ja petterillä 57,5. Kysymys kuuluu missä kisassa Petteri oikein oli mukana:)

Tälleen kyselen ihmeissäni kun tuo sykekäyrä laskee voimakkaasti kohti kisan loppua. Onneksi ei ollut tuon pitempi kisa että on enään ylipäätään hengissä. Mitenkähän nuo kierrokset saisi pysymään päällä pidempään. Nopeuseroa oli melkein 2 km/h ja maantieosuuksilla ero oli vielä suurempi?

Tässä toinen käppyrä:

http://connect.garmin.com/activity/89235643

Fourtour
31.05.2011, 21.08
Tässä toinen käppyrä:

http://connect.garmin.com/activity/89235643

Ei aukea... Laittaisitko julkisuusastetta suuremmaksi?

Huomenna keskiviikkolenkille, ja perinteisesti minulla on taas n. 1,5 tuntia aikaa ajella.

KODE
31.05.2011, 21.32
Onko se sunnuntain veljeslenkki viel voimissaan? Itse olisin lähdössä sitä ajamaan..

javal
31.05.2011, 22.20
Onko se sunnuntain veljeslenkki viel voimissaan? Itse olisin lähdössä sitä ajamaan..

Mua kiinnostaa kans tuo seven brothers tournee.

Timbe(r)man
31.05.2011, 22.33
Ei sitä kukaan ole perunut! Klo 10 maalikaupalta jos ei liikaa sada ja tällä hetkellähän ennuste ok.

ARJ:mad:
IKävä uutinen on, etten pääsekään Tahkolle. Vieläkö saa peru? Alun alkaenkin yritin ilmoittautua varapaikalle, kun oli vähän epävarmoja nämä kesän kuviot.

Petterii
31.05.2011, 22.39
Tälleen kyselen ihmeissäni kun tuo sykekäyrä laskee voimakkaasti kohti kisan loppua. Onneksi ei ollut tuon pitempi kisa että on enään ylipäätään hengissä. Mitenkähän nuo kierrokset saisi pysymään päällä pidempään. Nopeuseroa oli melkein 2 km/h ja maantieosuuksilla ero oli vielä suurempi?

Lähtemällä hiljempaa ja hommaamalla parempi peekoo. :)

Timbe(r)man
31.05.2011, 22.52
Meen huomenna tilaamaan Lundbergilta ajopaidat ja yritän viedä homman loppuun mahd. pian. Tässä on tilaajien lista, toivottavasti virheetön:

1. Minä: lyhyt M, t-paita M
2. ARJ: lyhyt M, t-paita M
3. Heccu: pitkä L, t-paita L 2 kpl
4. Fillarilla: lyhyt M
5. Tom1: lyhyt XL, t-paita L
6. Kode: lyhyt M, pitkä M
7. Ertsi: lyhyt L, t-paita M
8. Tauno: lyhyt M, t-paita M
9. Kasari: pitkä M, t-paita M
10. Fourtour: lyhyt M, t-paita M
11. Javal: lyhyt XL
12. ZeiZei66: pitkä L, pitkä S, t-paita M, t-paita S
13. Rautapelto: lyhyt XL
14. Marcolli: lyhyt L, t-paita L
15. JukkaH: lyhyt M, t-paita M
16. Kurski: lyhyt M, pitkä L

Hans Komppikselta ja Topolinolta puuttuu edelleen täsmällinen tilaus. Aamuun asti aikaa. Jos joku löytää vielä virheen niin pikaista korjausta!
Rahat pyydän ja lähetän yksityisviestinä tilinumeroni heti kun homma alkaa olla selvä eli paidat painossa.

Petterii
31.05.2011, 23.05
Tyydyttävien 29" mara-renkaiden etsintä jatkuu ja tänään alle pyörähti Race Kingit 2,2" leveenä. Tiivistyi nätisti litkuilla ja jalkapumpulla. Kevyet ei ollut, mutta jos pitäis kosteassa hieman paremmin kuin Geaxin AKA. Jos noikaan ei skulaa mieleisesti niin sitten kokeillaan Kendan Slant Sixiä. Kohta rupeaa olemaan valikoima noita kaksysin kumeja. Vois antaa Superflyn mukana, jos sen vaikka laittais myyntiin jossain vaiheessa.

Jukka H
31.05.2011, 23.41
Heccu on nettikatveessa ny ni pähkäili torstain sipoonajelun perumista ja halukkaiden menemistä 50/60 ryhmän kaa jotka vissiin sinne suunnistavat, kannattaa kysellä heiltä.Rautapelto jo infopyynnön sinne laittanutkin.

Perjantain Poronpolun alustava suunnitelma: Lähtö j:pää 7:30, Laakasalosta pyörän päälle n.9:00, Ajoa n.60km, makkaranpaisto tauko jossain välissä,muutenkin eväitten suhteen omavarainen sydeemi. Vauhti mallia retki, paluu klo ? Lähtijät: Heccu, mä, Fillarilla(vieläkö), muita?

Petterii
01.06.2011, 14.44
Jos ei tässä mennä täysiä niin ei missään. :) (http://mursun.kuvat.fi/kuvat/Maastopy%F6r%E4ily/Korso+MTB+Marathon+2011/IMG_9464.jpg)

ARJ
01.06.2011, 15.02
Jos ei tässä mennä täysiä niin ei missään. :) (http://mursun.kuvat.fi/kuvat/Maastopy%F6r%E4ily/Korso+MTB+Marathon+2011/IMG_9464.jpg)

No perhana pitipäs sattua.

No joka tapauksessa tänään pitkä lenkki kun on näin hyvä keli.

kaikki mukaan.

T:ARJPK180TahkoFULLHD

Jukka H
01.06.2011, 23.38
Ja pitkä siitä tulikii, 58km täältä kaukaa. Kikkailtiin K-raudan nousussa, siitä ahjo-keinis-ptalo-keinis ja asphalttia kotio.

ARJ
02.06.2011, 08.54
Ja pitkä siitä tulikii, 58km täältä kaukaa. Kikkailtiin K-raudan nousussa, siitä ahjo-keinis-ptalo-keinis ja asphalttia kotio.

Niin tuli ajallisesti pitkäähköö lenkki. Kuumuus taisi tehdä retkestä rakemman kuin se itseasiassa oli. Timppa väsähti.
Mutta kaikki varmaan pääsi kotios. Itse lähdin keiniksestä "omille teilleni" radanvarsitietä nummenkylään. Täytyy sano aettä oli loistoreissu. Kiitos Jukka uusista kalliobaanoista. Näitä on hyvä lähteä ajelemaan uudelleenkin. Haastetta on varmasti jokaiselle. Tässä jälki, toivottavasti se nyt näkyy kun olen värkännyt Garmiinin asetuksia :)

http://connect.garmin.com/activity/89548517

Tänään olen (tai ainakin yritän olla) mukana S-korvessa.
Huomenna patterin peeekoo lenkki niille joiden pitää hankkia parempi peekoo. Mitä tuo sitten lieneekään jää nähtäväksi :)

ertsi
02.06.2011, 12.17
Kappas kun on jotenkin tutun näköinen sälli kuvassa: https://picasaweb.google.com/metsaty/MessilaEnduro2011?authkey=Gv1sRgCNLI-dGm7I6Sag#slideshow/5613492209956120978

FillaRilla
02.06.2011, 19.21
Heccu on nettikatveessa ny ni pähkäili torstain sipoonajelun perumista ja halukkaiden menemistä 50/60 ryhmän kaa jotka vissiin sinne suunnistavat, kannattaa kysellä heiltä.Rautapelto jo infopyynnön sinne laittanutkin.

Perjantain Poronpolun alustava suunnitelma: Lähtö j:pää 7:30, Laakasalosta pyörän päälle n.9:00, Ajoa n.60km, makkaranpaisto tauko jossain välissä,muutenkin eväitten suhteen omavarainen sydeemi. Vauhti mallia retki, paluu klo ? Lähtijät: Heccu, mä, Fillarilla(vieläkö), muita?
Tää lähtee kyllä. Kasari varmaan soittelee ja selvittää lähtöpaikan.
Taitaa tulla fillaripainotteinen helatorstaiviikonloppu; Tänään toista sataa km maantiellä, huominen Lopen reissu ja sunnuntaina se Seven brothers. Onks Heccu keksiny jo lauantaiksi tekemistä:)? Vai pitäskö sittenkin pojan kanssa kalaan?

Jukka H
02.06.2011, 19.56
Jebujee, soitteli kyllä.

ARJ
02.06.2011, 21.33
Huomenna Perjantaina etsin kadonnutta parempaa peekoota.
Jätän tämän "makkaranpaistolenkin" väliin sillä vaaka sano että artolle ei makkara sitten maistu.
La jotain muuta
ja sunnuntaina myös

heccu
02.06.2011, 22.00
Onks Heccu keksiny jo lauantaiksi tekemistä:)? Vai pitäskö sittenkin pojan kanssa kalaan?

la olis aikaa näillänäkymin klo 15 asti, jotain pientä vois keksii. vaan täytyypi ensin kattoo missä kunnossa on huomisen lenkuran jälkeen.

ei oo ennen tullut makkaraa paistettua fillarilenkillä, josko huomenna sitten :p
(tulitikut on jo repussa, Jukka varmaan muistaa ottaa makkarat ;)).

eiks makkara oo jotain protskuja, häh? sehän on terveellistä urheilijan ruokaa.

PMT
02.06.2011, 22.28
Hiillos makkarassa on voimaa, käytiin Luutalammella Zipon ja hänen veljen pojan kanssa 14V , edellinen päivä vietettiin Heinolan ypäristössä 60km haastavia polkula , ja sitten poron polkua seuraavana päivänä , poika söi kaks makkaraa notskipaikalla,ja jatkettiin matkaa poika kysyi mennääks tota merkattua reittiä sen jälkeen ei näkyny kuin perävalot ku junjori kipus mäkiä, Todettiin Zipon kanssa ettei jatkossa anneta pojalle makkaraa tai meidän ei kannata lähtee samalle lenkille. Se makkarasta

zippo
02.06.2011, 22.32
Heh,heh saa siitä aikaa kulutettua ilman makkaraa,eksymisiä tai teknisiä.
Esim tänään.Time: 04:42:58 Moving Time: 02:46:42

heccu
02.06.2011, 22.52
Hiillos makkarassa on voimaa, käytiin Luutalammella Zipon ja hänen veljen pojan kanssa 14V , edellinen päivä vietettiin Heinolan ypäristössä 60km haastavia polkula , ja sitten poron polkua seuraavana päivänä , poika söi kaks makkaraa notskipaikalla,ja jatkettiin matkaa poika kysyi mennääks tota merkattua reittiä sen jälkeen ei näkyny kuin perävalot ku junjori kipus mäkiä, Todettiin Zipon kanssa ettei jatkossa anneta pojalle makkaraa tai meidän ei kannata lähtee samalle lenkille. Se makkarasta

niin se muisti pätkii :). onhan sitä tullut paistettua ja nimenomaan Räyskälässä Kaartjärven rannassa ja vielä pilkkopimeässä :eek:. vettäkin tais ropista pikkuhijaa.

muitaakseni sahattiin tietä eessuntaas (siis pyörillä otsalamppujen kanssa) kun ei meinattu nuotiopaikkaa löytää.

mukana oli ainakin PMT, muita en nyt muista vaikka vaan kaljaa hörpittiin :D. (vuan ei sittenkään kait kaljaa juotu, en muista):seko:

FillaRilla
02.06.2011, 22.53
Kappas kun on jotenkin tutun näköinen sälli kuvassa: https://picasaweb.google.com/metsaty/MessilaEnduro2011?authkey=Gv1sRgCNLI-dGm7I6Sag#slideshow/5613492209956120978
Vissiin ollu kaverilla heikko itseluottamus, kun on nuin paljon suojaimia:).
Ai niin, taisivat olla tarpeeseen; eikös tää ollu se"joka kyntää naamallaan".
Mä ainakin vedän vanhan MX- kokokypärän päähän, jos alan alamäkivoittoisia lajeja kokeileen. Ja siis mieluummin en. Respektiä teille molemmille huimapäille:D
kirj.nimimerkki OTB:mad: FillaRilla

Petterii
03.06.2011, 16.42
Huomenna patterin peeekoo lenkki niille joiden pitää hankkia parempi peekoo. Mitä tuo sitten lieneekään jää nähtäväksi :)

Tätä se lieni: http://connect.garmin.com/activity/89812021

ertsi
03.06.2011, 17.06
Onneksi on niin p*skat kelit, ettei edes tee mieli ajella. Oliskos tänään jotain Tahko-palaveria jossain johonkin aikaan?

heccu
03.06.2011, 19.49
tämmöinen ajelu saatiin väännettyä upeissa maisemissa ja hienossa kelissä

http://www.sports-tracker.com/#/workout/heccut/6qcsp7li78m2j6up

täytyypi vain ihmetellä miten noi nuoret miehet esim Fillarilla :) jaksaa vääntää noita mäkiä ylös. Kasari veteli sinkulalla mäkiä joita meikäläinen ei päässyt edes puoliväliin, Jukasta nyt puhumattakaan.

ARJ
03.06.2011, 20.46
Onneksi on niin p*skat kelit, ettei edes tee mieli ajella. Oliskos tänään jotain Tahko-palaveria jossain johonkin aikaan?

Ai niin se tahkopalaveri. Meinas tässä helteessä unohtua. Nyt en kerkee kun telekkarista tulee juurakon hulda niminen elokuva. Se on toimintaelokuva jota Petterikin katsoo kotisohvallaan.

Sovitaan se Tahkopalaveri 11.6.2011 Jyväskylän XCM:n jälkimaininkeihin Vaikka 19:00 että kerkee suihkussa käydä.

meinas perhana tänäpäivänä peekoolenkillä lähteä henki ihan tykkänään. Olimme peruslenkillä Skorvessa ja Högbergetiltä alastullessa (joka oli aika tekniikkapainotteinen) alkoi rytistä. No ei se kaatumisesta johtunut ainakaan minun mutta yhdessä tuulenpuuskassa laho noin 20 metriä pitkä koivunkääpä alkoi kaatumaan. Rytinä oli aikamoinen ja oli pakko maastoutua ibiksen päältä yhden suuren kiven viereen kyhjöttämään. Minusta noin 3 metrin päähän mätkähti maahan arviolta parikolme metrinen suht tanakka pätkä puuta. Voin sanoa että oli lähellä mennä kuset housuun ja jalat meni tunnottomaksi ihan säikähdyksestä. Kypärästä tuskin olisi ollut paljoa apua.

Mutta kaikkien iloksi olen kunnossa.

JiiPee
03.06.2011, 20.52
meinas perhana tänäpäivänä peekoolenkillä lähteä henki ihan tykkänään. Olimme peruslenkillä Skorvessa ja Högbergetiltä alastullessa (joka oli aika tekniikkapainotteinen) alkoi rytistä. No ei se kaatumisesta johtunut ainakaan minun mutta yhdessä tuulenpuuskassa laho noin 20 metriä pitkä koivunkääpä alkoi kaatumaan. Rytinä oli aikamoinen ja oli pakko maastoutua ibiksen päältä yhden suuren kiven viereen kyhjöttämään. Minusta noin 3 metrin päähän mätkähti maahan arviolta parikolme metrinen suht tanakka pätkä puuta. Voin sanoa että oli lähellä mennä kuset housuun ja jalat meni tunnottomaksi ihan säikähdyksestä. Kypärästä tuskin olisi ollut paljoa apua.

:eek: here in Finland we call it "reilu meininki":eek:

javal
03.06.2011, 20.58

Olipa keikka ! Hyvä ettei sattunut mitään :) Kannattaa pysyä kotimaisemien
jylhien kuusien katveesssa;)

Mun lenkki oli tänään 500m pyöräilyä + 40km autoilua ja 10 km juoksua. Syke oli korkeimmillaan autolla, sen verran pänni kun takapyörää kuskasin. Siitä sitten antautui vapaaratas. Johan se yhden lenkin kesti...

Nyt olisi palaverin paikka, että millä se saadaan seven brotheriin ajoon !!
Keravalle se jäi ja pidän pienoisena ihmeenä jos osa löytyy hyllystä ja saisin sen hakea huomenna.

Petterii
03.06.2011, 21.04
^Olikos sulla 29"? Jos on niin tuu hakee täältä takakiekko lainaan.

ertsi
03.06.2011, 21.11
^ Joutaa minultakin kiekko lainaan.

javal
03.06.2011, 22.04
Kiitoksia Petterille ja Ertsille, kyllä kelpaa :)

Kokeillaas Ertsin takakiekkoa. Tulee hakumatkaa se 15m ja jospa se kiekko antais mullekin siivet ;)

Jukka H
03.06.2011, 22.58

täytyypi vain ihmetellä miten noi nuoret miehet esim Fillarilla :) jaksaa vääntää noita mäkiä ylös. Kasari veteli sinkulalla mäkiä joita meikäläinen ei päässyt edes puoliväliin, Jukasta nyt puhumattakaan.

Loistava retkipäivä tosiaan. Hulppeat maisemat, harjunpäällisiä kilsatolkulla, mahtavia alamäkiä, älyttömiä ylämäkiä joita kaikkia vaan ei ylös ajettukaan.

Heccukin alkoi pysymään pystyssä, kun alkumatkasta oli vähän väliä silmällään( syy: klossin toinen ruuvi poissa ni ei jalka ihan irronnukkaan,sai korjattua sen), epäiltiin jo juomarepussa olevan jotain muuta ku hookaksoota:D.

Laakasalon kuppilan hampurilainen oli ISO ja suussa sulavan mehukas, olutkin maistui tolkuttoman hyvälle..kuulemma, kun mä ja Kasari oltiin ajovuorossa tällä kertaa ni jouduttiin tyytymään vaan mielikuviin.Eivät kyllä teeskennelleetkään että se ei hyvää ois ollu..
Kiitoset vaan mahtireissusta ryhmä rämälle.

ertsi
03.06.2011, 23.28

Kattelin noita kuvia. Toitte oman kaasugrillin varoiksi. Päätitte sittenkin tehdä notskin, joka karkasi metsäpaloksi. Sammuttamaan tullut paloauto ruikki niin paljon vettä metsään, että veden valuttua järveen sen pinta nousi niin paljon, että laituri jäi veden alle. Voi teitä :rolleyes: :p

heccu
03.06.2011, 23.57
Kattelin noita kuvia. Toitte oman kaasugrillin varoiksi. Päätitte sittenkin tehdä notskin, joka karkasi metsäpaloksi. Sammuttamaan tullut paloauto ruikki niin paljon vettä metsään, että veden valuttua järveen sen pinta nousi niin paljon, että laituri jäi veden alle. Voi teitä :rolleyes: :p

juu se kaasupullo oli nääs tyhjä ja sitten pojat rupes leikkimään sytkärillä
eikä siitä hyvää seurannu. makkarat palo ja siinä sivussa vähän mettää mutta pahinta oli kun komeat säärikarvat kärventy prkle :eek:.

ARJ
04.06.2011, 18.29
juu se kaasupullo oli nääs tyhjä ja sitten pojat rupes leikkimään sytkärillä
eikä siitä hyvää seurannu. makkarat palo ja siinä sivussa vähän mettää mutta pahinta oli kun komeat säärikarvat kärventy prkle :eek:.

Milläs ihmeen retkellä ne pojat ovat olleet. Makkaraa on paistettu ja kaljaa juotu. Ei se ole ihme että nykynuoriso menee hunningolle kun sedät rellestää maastopyörineen mettässä.

Mikä juttu tuo paloauto nyt oli?

Mitä suunnitelmia huomiseksi. Mulla olis yks juttu mutta makkaransyönnistä ja kaljanjuonnista sillä retkellä ei ole tietoakaan. Lähen kattoon vielä muutaman polun kun eilen ajelimme harhaan pahimman kerran.

Mulla olisi sopiva valmistautumistreeni tahkolaisille ajatuksissa. Jos jotakin kinnostaa niin sanoo hep. Se on sekalaista ajoa Jukka Hoon kalliobaanaajelu yhdistettynä palaneentalon kiekautukseen josta pikku maantiesiirtymä
Kierrokset sipoonkorvessa jossa könytään nousut ja laskut, perusluontopolut ja pieni (tässätapauksessa pitkä) maantiesiirtymä takaisn palaneentalon speciaalille yhdistettynä "hyppykiven" kautta keinikseen. Lähtopaikka tosi on vielä avoin. Jos joku ei tätä ymmärtänyt niin ei se nyt mikään ihme ole, muutama pikkuasia ei ole minullekkaan vielä ihan selvää mutta huamenna on.

FillaRilla
04.06.2011, 18.39
Milläs ihmeen retkellä ne pojat ovat olleet. Makkaraa on paistettu ja kaljaa juotu. Ei se ole ihme että nykynuoriso menee hunningolle kun sedät rellestää maastopyörineen mettässä.

Onko muka yllätys toi kalja, kun näit kenen viekkuun se tölkki oli eksyny? Olipa muuten kateellisen näköisiä ilmeitä, kun tuon repusta kaivoin makkaran kaveriksi 40km:n mehtäajon jälkeen:). Ja sinappikin oli mukana:D. Niin ja se kalja oli kylmä. (Nimim. kikkailija)
Eikun hymiöt toisin päin:D:D
P.S. Tuli tossa vielä heccun spoot-träkkö- jälkiä katellessa mieleen- löyty sieltä niitä muitakin ajeluita- että on se muutes ihme, ainaskin meikäläiselle, että kaveri vetelee enimmäkseen vieraissa maastoissa kartta stongassa ihan kuin kotimaisemissa.
Tämä oli nyt toinen keikka heccun kanssa, heccu karttaa lukien. Ja vielä hienompi- minkä en luullut olevan mahdollista- kuin viime marraskuun alussa Kuusijärvellä ajelu. Sanosinko, että jos on vapaapäivä maastopyörään selkään suunniteltuna, niin kannattaa muutos ottaa kyseiseen oppaaseen yhteyttä. Näkyy meinaan ajelleen tämänkin kevään aikana toisenkin lenki oudoissa maisemissa. Itselle ainakin tullut mielikuva, että seura kelpaa

Jukka H
04.06.2011, 21.43
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/picture.php?albumid=1076&pictureid=6099 . Juniorin naama yhtä :D oli kun tänään vähän etukäteen syntskälahjan sai:). "Mennäänkö huomenna lenkille" oli kommentti heti kohta kun sitä ruuvattiin ja säädeltiin. Huomenna siis junnulenkki ja synttärien viettoa ohjelmassa.

javal
04.06.2011, 22.27
Mitä suunnitelmia huomiseksi.

Eikös hecculla ole jo telineessä palojoen kartta ?

Sen verran ropattu pyörää ettei ihan hautausmaalle kehtaa jäädä
pyörimään. Kiitos vaan Petterille ja Ertsille, kumpaakin lopuksi tarvittiin. Ite saan hyvällä omatunnolla tehdä tilauksen nettiin, sen verran varaosa-
puutteita tuntuu olevan.

Petterii
04.06.2011, 22.41
KODE: etkös sä tykännyt tuosta SLR satulasta? Mulla on niitä kaksi ylimääräsenä. NYt kun on paino pudonnut niin ei enää sovi ahterille. Saa niitä muutkin ostaa, jos tuntuu että tarvetta olisi.

KODE
04.06.2011, 23.05
KODE: etkös sä tykännyt tuosta SLR satulasta? Mulla on niitä kaksi ylimääräsenä. NYt kun on paino pudonnut niin ei enää sovi ahterille. Saa niitä muutkin ostaa, jos tuntuu että tarvetta olisi.

Joo tykkään.. Voishan tohon maantie retroon semmosen laittaa.

Petterii
04.06.2011, 23.15
Okei. Tuutko hakee vai paanko postissa??? :D

KODE
05.06.2011, 09.43
Okei. Tuutko hakee vai paanko postissa??? :D

Vois ens viikolla yrittää tulla. Tosin UPS tois kyllä koti-ovelle:D

Petterii
05.06.2011, 09.46
Varaan ton parempi kuntosen sulle. Lähen kohta ajelee hiljaa peekoota ja koukkaan kaupan kautta kympiltä. Tavoitteena olisi päästä klo 12 takas kotia. Pitää lähteä tänään ajelemaan vielä Oulua kohden.

Petterii
05.06.2011, 13.32
Tämmöinen tänään Rautapellon kanssa rauhakseen: http://connect.garmin.com/activity/90211864 Intiaanipäällikkö Kyntäjä jäi vielä metsästämään biisoneita, kun heikkojalkaset lähti kotia kohti.

ARJ
05.06.2011, 19.24
Olin koluamassa tänään yksikseen S-korven polut. Nyt Sipoonkorpi on pääpiirteissään hallinnassa joten maalikaupalta saa nyt mahtavan lenkin aikaiseksi kun koukkaa vaikka mätiksen kautta kuusjärvelle josta sipoonkorven polkuverkosto on avoin ja jota voi soveltaa mielin määrin. Tosin taitaa olla harvassa ajajat jotka lähtee remmiin mukaan, mutta sovellellen se onnistuu varmasti.

Joko perinteinen jo vuodesta 2010 lähtien ajettu juhannuslenkki on jossakin kabinetissa sovittu? Jos ei niin yks juttu tuli mieleen.....

KODE
05.06.2011, 21.12
Kiitos kaikille veljes-lenkin kiertäjille. Mahtavaa oli, varsinkin se loppu lasku:D
Mun mittariin tuli matkaa 92,4 ja keskari oli 14,9. Keski-syke oli 137 joten ihan kiva pk-lenkki.. Niin ajo aika oli 6:11.

heccu
05.06.2011, 21.33
kiitokset myös täältä kaikille, loppupoistuminen kotokadulle tapahtui vähän äkkiä, liika olut ei sovi tällaiselle urheilijanuorukaiselle :D.

ei oo kukaan laittanut taivasjälkeä vielä näkyville joten pistämpä nyt:

http://www.sports-tracker.com/#/workout/heccut/mebaq89el8p6r81u

javal
05.06.2011, 22.15
Samoin kiitokset kiertäjille, mahtava reissu ja mukavaa vaihtelua. Oluelle ei tainnut lopuksi mennä kuin FillaRilla, itelläkin oli jo kiire kotiin - ens kerralla sitten oluelle :)

Timbe(r)man
05.06.2011, 22.15
kiitokset myös täältä kaikille, loppupoistuminen kotokadulle tapahtui vähän äkkiä, liika olut ei sovi tällaiselle urheilijanuorukaiselle :D.

ei oo kukaan laittanut taivasjälkeä vielä näkyville joten pistämpä nyt:

http://www.sports-tracker.com/#/workout/heccut/mebaq89el8p6r81u
Se oli hieno lenkki ja pisin MTB Järven:Dn lenkki, jolla minä olen ollut, kotona vasta puoli seitsemältä:eek:.
Ne loppuolen tekniset polut Hyvinkäällä voisi ajella joskus uudestaan, oli sen verran hauskaa, mutta paras vääntö jaloista jo poissa.:rolleyes:

FillaRilla
06.06.2011, 00.50
Olipa hienoa, oli. Alkoi olla jo melko kypsää kauraa ennen H:kään viimeistä taukoa, eika vika mehtäpätkä enää tuntunut ihan viimeisen päälle kiihoittavalta. Onneksi tiesiirtymälle kotiin jalat tokenivat. Ja olihan se Koboltin kalja ihan suun makuista.
Mikä ihmes se muuten on, kun meikäläinen aina liittyy tähän ohrapirtelöön näillä lenksuilla?:) Saisitte muutkin heittäytyä hunningolle.... Ukkomiehillä mikään kiirus kotio....?:D

Timbe(r)man
07.06.2011, 00.00
Aikooko joku lähteä Jättecruisiin?

ertsi
07.06.2011, 07.16
^ Yritystä on, mutta hallitusneuvottelut ovat vielä kesken... Olin viime vuonna mukana, suosittelen lämpimästi. Leppoisa lenkki hyvässä seurassa.

Tauno
07.06.2011, 09.43
^ Yritystä on, mutta hallitusneuvottelut ovat vielä kesken... Olin viime vuonna mukana, suosittelen lämpimästi. Leppoisa lenkki hyvässä seurassa.Tästä tulikin mieleeni, että 7V -reitillä meitä veljeksiä oli vain kuusi ja ilmeisesti nuorimmainen puuttui joukosta. Pienen keskustelun jälkeen muistelimme nuorimmaisen olevan Eero :)

Reitillä on Nurmijärven kirkonkylän pohjoispuolella paikka, jossa pääsee kokeilemaan hyppyä hiidenkirnun yli :D

ertsi
07.06.2011, 10.43
^Työt esti, muuten tämä liukas luikku olisi varmaankin lähtenyt völjyyseen. Ehdottaisin, että heinäkuussa otetaan uudestaan? Pääsen minäkin kokeilemaan hiidenkirnun ylitystä :). Nuo maantiesiirtymät hieman kyllä hirvittävät... Olisikohan mielekkäämpää siirtyä moottorivoimin Palojoelle ja ajaa reitti edestakaisin?

Timbe(r)man
07.06.2011, 14.44
^Lähden mielelläni uudestaan, jos sattuu sopimaan, mutta aika kova siitä tulisi kahteen suuntaan. Parhaat polut meidän non-xc-tyyppien kannalta olivat pohjoisessa.

ertsi
07.06.2011, 14.58
Kuis pitkä pätkä sitä polkua siellä on? Jos pohjoisessa kerran on parhaat polut, autoillaan sinne ja ajetaan ne edes takas :p

Tauno
07.06.2011, 15.55
Kuis pitkä pätkä sitä polkua siellä on? Jos pohjoisessa kerran on parhaat polut, autoillaan sinne ja ajetaan ne edes takas :pKyllä 7V pitää ajaa kokonaan läpi, mutta ehkä parempi olisi aloittaa Hyvinkään päästä. Siellä on sellaista polkua, että tuorevoimaisena selviää paremmin. Reitti helpottuu sitten etelään tultaessa. Autokyydit Hyvinkäälle ja sitten Myllykoskelta takaisin olisivat kyllä paikallaan.

ertsi
07.06.2011, 18.59
Kuis pitkä pätkä sitä polkua siellä on? Jos pohjoisessa kerran on parhaat polut, autoillaan sinne ja ajetaan ne edes takas :p

Sportstracker -jäljestä päätellen itse polkupitoista pätkää oli kai luokkaa 50 km.?. Olisihan siinä edestakaisin ajettavaa.

KODE
07.06.2011, 21.41
Omasta mielestäni toi reitti pitää ajaa Myllykoskelta Hyvinkäälle. Ei se nyt oikeesti ollut edes paha. Pyörillä vaan taas koko matka.. Ehdottaisin että jos, autolla mennään niin sitten ajetaan Hyvinkäältä Nurmijärvelle ja takas..

Tom1
09.06.2011, 16.20
Millois pidetään Tahko kokoontuminen?

ARJ
09.06.2011, 18.51
Millois pidetään Tahko kokoontuminen?

Tahkon kokoontuminen pidetään Lauantaina 11.6.2011.
Olen Lauantaina Jyväskylässä kisaamassa ja keli tulee olemaan kova lämpötiloista johtuen ja kuumassa ajaminen ei meikäläisen koneistolle sovi ei sitten millään. Joten jos olen selvinnyt kisasta niin......

Pidetään palaveri kello 20:30 ABC:llä.

Tässä palaverissa päätetään logistiikka ym. käytännön asiat. Palaverin päätökset julkaisen foorumilla paltsun jälkeen. Toivottavasti kaikki päsee mukaan.

Nyt näyttää siltä että timbermanni ei lähde mukaan joten se "varapaikkalainen" pääsee mukaan. Ilmoittautukoon suoraan minulle niin laitan laskun tulemaan :D

Timbe(r)man
09.06.2011, 20.24
Paidat ovat nyt Jettasetissä printattavana ja minun pitäisi saada ne ensi keskiviikkona. Jako kaikille joille sopii jo samana päivänä ja iltana vaikka yhteislenkin jälkeen, sillä torstaina lähden muutamaksi päiväksi.
Lähetän yksityisviestinä kaikille tilinumeron, jonne saa maksaa omansa, ja osoitteen josta paidat saa noutaa. Käteisellä saa maksaa myös.

Toivottavasti ketään ei haittaa, että viime hetkessä muutin selässä olevan logon sittenkin tämän mallin mukaiseksi, koska painon tyyppi sanoi, että urheilupaidassa iso yhtenäinen lämpösiirtokuva on hiostava. Erona on, että värit ovat musta ja valkoinen punaisella kankaalla.

http://www.fillarifoorumi.fi/forum/picture.php?albumid=448&pictureid=5846

ps. Eilen koin sellaisen ihmeen, että yhteislenkille ei tullut ketään muuta kuin minä. Jo on aikoihin eletty.

javal
09.06.2011, 21.51
ps. Eilen koin sellaisen ihmeen, että yhteislenkille ei tullut ketään muuta kuin minä. Jo on aikoihin eletty.

Hienoa, että paita pian päällä, vaikka onkin liian kuuma :)

Mä olin risteyksessä autolla 17.26 ja näin kun fillaroit. Eli hengessä olin mukana. Muutenkin vähän vaikeaa tulla ku ei oo pöörää. Sullahan oli se kahden pyörän ongelma, mulla yhden ;). Toivotaan että takuuasiat selviää tahkolle tai pitää ottaa jemmasta scott sportser :rolleyes:

Mä en valitettavasti pääse la klo 20.30. Sunnuntaina tai ensi viikolla arkena löytyisi kyllä aikaa. No laitan Artolle tietoa myöhemmin logistiikasta jne.

Tom1
09.06.2011, 22.10
No johan on ku yksin joutuu kurvailemaan :) Olen yhteislenkeiltä pois ennen tahkoa. Ei viitsi oikein repiä kun tuo oikea polvi hieman "aristelee". Rauhallista pk lenkkiä tulee ajeltua. ARJ jos varasijalla tarkoitat Timoa niin voin laittaa sille viestiä niin pirauttaa sulle siitä paikasta huomenna.

Timbe(r)man
10.06.2011, 12.03
Ertsi, Rautapelto - huomenna jättecruisiin? Muut myös?

ertsi
10.06.2011, 20.34
Ertsi, Rautapelto - huomenna jättecruisiin? Muut myös?
Kaikkeni yritin, mutta tossun alle jäin :o.

Sunnuntaille irtosi ajolupa. Sinkulaattori on jonkinnäköisessä ajokunnossa, joten sillä ajattelin lähteä liikenteeseen. Jotain pitkähköä lenksua olisi ajatuksissa...

Timbe(r)man
10.06.2011, 23.55
No ei sitten jättecruisiin. Sunnuntaina tavataan.

ertsi
11.06.2011, 08.59
Onkos kukaan muu lähdössä ensi viikonloppuna Alhovuoreen enskaa ajamaan?

Video viime vuodelta: http://www.vimeo.com/11820791
Ja jotain tältä vuodelta: http://www.mtb-enduro.net/2011/06/09/uutta-linjaa-alhovuoressa/#more-819

Näyttää siltä, että hauskaa menoa on luvassa :D

heccu
11.06.2011, 17.50
No ei sitten jättecruisiin. Sunnuntaina tavataan.

pitäis roikkua vähän innokkaammin täällä netissä. olin klo 9.50 Keiniksessä
eikä ketään näkynyt, siis muitakaan, olivatkohan mäen päällä vai missä :seko:??

ajelin sitten ihan oman lillejättecruisin. olihan maisemat muuttuneet Keiniksestä Hindsbyn suuntaan. vähän sai ettiskellä, että löytyi tutunnäköistä maastoa.

Gillerbergetillä piti jo katella auringosta suuntaa kun ei ollut mappiä mukana oudoissa maastoissa, onneks löytyi se tuttu pellonreuna, josta osas jatkaa etiäpäin.

takarenkaan kylki aukes, ei litkut paikannu. hyvin toimi kun heitin 29 sisurin
26lle kiekolle. ensi koklasin 26 sisuria, mutta siinähän oli tietysti reikä.

tämmönen retki tuli:

http://www.sports-tracker.com/#/workout/heccut/7bk2utmvfj3jvr13

KODE
11.06.2011, 18.56
pitäis roikkua vähän innokkaammin täällä netissä. olin klo 9.50 Keiniksessä
eikä ketään näkynyt, siis muitakaan, olivatkohan mäen päällä vai missä :seko:??

ajelin sitten ihan oman lillejättecruisin. olihan maisemat muuttuneet Keiniksestä Hindsbyn suuntaan. vähän sai ettiskellä, että löytyi tutunnäköistä maastoa.

Gillerbergetillä piti jo katella auringosta suuntaa kun ei ollut mappiä mukana oudoissa maastoissa, onneks löytyi se tuttu pellonreuna, josta osas jatkaa etiäpäin.

takarenkaan kylki aukes, ei litkut paikannu. hyvin toimi kun heitin 29 sisurin
26lle kiekolle. ensi koklasin 26 sisuria, mutta siinähän oli tietysti reikä.

tämmönen retki tuli:

http://www.sports-tracker.com/#/workout/heccut/7bk2utmvfj3jvr13

Aika upeeta polkua. Tuonne vois joskus mennä:D:D

ertsi
12.06.2011, 07.06
Aikainen pööräilijä pahimmalta helteeltä välttyy. En näköjään halunnut nukkua tämän pidempään, joten tuli tilaisuus kirmata niityille ajoissa... Koitan lähteä liikenteeseen viimeistään kahdeksalta. Koukkaan toki kympiltä kaupan kautta, mutta jos joku muukin on ajoissa liikkeellä, seura toki kelpaa.?.

ARJ hoi! Ei ole tullut viestiä minun lootaani.

Petterii
12.06.2011, 07.28
Hereillä ollaan jo, mutta suuntana on maantie tänään.

ertsi
12.06.2011, 08.22
Minäpä tästä rupean lähtemään. Pyörin alkuun ihan kotipoluilla. Puhelimella saa kulloisetkin tarkat koordinaatit (no tos on toi hassu mänty, juu nou) selville, jos ennen kymmentä haluaa seuraksi tulla...

Petterii
12.06.2011, 17.18
Tommonen palauttelu tänään eilisestä hellevuoristoradasta: http://connect.garmin.com/activity/91761973

Onkohan se ARJ jo hengissä?

ertsi
12.06.2011, 17.42
Myö ajeltiin tällainen: http://www.sports-tracker.com/#/workout/ertsi/a8oab234l7e7a8hj

Pitkään olitiin liikenteessä, mutta ajoaika taisi olla aika aneeminen. Varsinainen tekniikkalenkki. Eli tekniikka petti aivan yhtenään :rolleyes:. Jos saan kiinni sen tyypin, joka on tökkinyt tikalla mun SB8:t täyteen reikiä, annan piiskaa :mad:. Ei ne nakinkuoret ainakaan tuollai ylivuotisina oikein toimi litkutettuina...

ARJ
12.06.2011, 19.28
Tommonen palauttelu tänään eilisestä hellevuoristoradasta: http://connect.garmin.com/activity/91761973

Onkohan se ARJ jo hengissä?

On, mutta heikossa sellaisessa.

Aurinko ja helle sai perhana pollan sekaiseksi. Tarkennuksena että paljon sekaisemmaksi kuin normaalisti.

Olen tullut siihen tulokseen että suomalainen on suunniteltu -10 asteen pakkaseen.

KODE
12.06.2011, 21.20
On, mutta heikossa sellaisessa.

Aurinko ja helle sai perhana pollan sekaiseksi. Tarkennuksena että paljon sekaisemmaksi kuin normaalisti.

Olen tullut siihen tulokseen että suomalainen on suunniteltu -10 asteen pakkaseen.

Kyllä se aurinko ottaa. Ajelin tänään parituntisen maantiellä ja päähän tuli kipeeksi. Joutui ottamaan oikein päivä-torkut, kun veti veteläksi..

ertsi
13.06.2011, 10.26
Kappas kun sattui silmiin Petterin näköinen kuski:

http://jkphoto.pp.fi/laajavuori2011/content/images/large/AV3P3105_untitled_20110611.jpg

Fillari vain ei näytä tutulta :seko:

Petterii
13.06.2011, 13.28
Se vaan johtuu siitä, että sä et oo tutustunut siihen...

Rautapelto
13.06.2011, 15.52
Se vaan johtuu siitä, että sä et oo tutustunut siihen...

Voishan tota polkasta...

KODE
13.06.2011, 16.51
Onkos kukaan muu lähdössä ensi viikonloppuna Alhovuoreen enskaa ajamaan?

Video viime vuodelta: http://www.vimeo.com/11820791
Ja jotain tältä vuodelta: http://www.mtb-enduro.net/2011/06/09/uutta-linjaa-alhovuoressa/#more-819

Näyttää siltä, että hauskaa menoa on luvassa :D

Remedy kinuttu lainaksi, joten jonkun kisan tulen ajamaan.. Toi Alhovuori jää kyllä väliin.