Näytä tavallinen näkymä : MTB Järvenpää
Ei meinaa ajokeliä siunaantua. Kaikkihan on varmasti muistanut mtb-uhrilahjan viedä hiihtomajan kalliolle kivenkoloon (ylijääviä ketjunpätkiä,xtr kampisatseja(mulle pitää ilmoittaa)yms. yms.
OIkeesti tuntuu että alkuvuosi on mtb-vastainen. Vai onko ajelua tapahtunut hiihtolomaviikolla? Ei itsellä vaikka halua ja aikaa kyllä.
Joo hankalaa on. Salii joutuu vääntää ja cc lenkkejä..
Joo hankalaa on. Salii joutuu vääntää ja cc lenkkejä..
Olisiko tänään kello 10:00 lähtijöitä maastoon, keli näyttäisi nyt olevan suht kohillaan tosin polkujen kunnosta minulla ei ole mitään tietoa.
Paavon polulla oli eilen niin livakka hiihtokeli että yhdellä tasatyöntövedolla meni koko kierros. Kelin haastavuutta kuvannee parhaiten se että parkkipaikalla oli jo valmiina ambulanssi odottamassa.
Koukkaan 10:ltä maalikaupan kautta ja ajelen sen minkä pystyn (huom säävaraus)
Ai niin Velosportissa oli eilen toinen toistaan hienompaa crossaria esillä. Oli kyllä hienoja pelejä. Ja vielä ihan asialliseen hintaan. Nyt kun tuo olkapää on kunnossa niin heti alkoi polttelemaan kunnon crossari:)
Rautapelto
25.02.2012, 08.57
Keli näyttäisi nyt olevan suht kohillaan tosin polkujen kunnosta minulla ei ole mitään tietoa.
Kapeeta ja kovaa. Ja sitten vähän vielä kapeempaa... Ei vaan polut on ihan ajettavassa kunnossa enimmäkseen.Tänään pääsee vasta iltasella lähtemään mut huomenna aamusta.
Olisiko tänään kello 10:00 lähtijöitä maastoon, keli näyttäisi nyt olevan suht kohillaan tosin polkujen kunnosta minulla ei ole mitään tietoa.
Paavon polulla oli eilen niin livakka hiihtokeli että yhdellä tasatyöntövedolla meni koko kierros. Kelin haastavuutta kuvannee parhaiten se että parkkipaikalla oli jo valmiina ambulanssi odottamassa.
Koukkaan 10:ltä maalikaupan kautta ja ajelen sen minkä pystyn (huom säävaraus)
Ai niin Velosportissa oli eilen toinen toistaan hienompaa crossaria esillä. Oli kyllä hienoja pelejä. Ja vielä ihan asialliseen hintaan. Nyt kun tuo olkapää on kunnossa niin heti alkoi polttelemaan kunnon crossari:)
Hyvä Arto cc-lenkit alkaa kohta
Polut ovat kovat mutta paikoin erittäin tekniset. Lisähaasteen tuo se että pienimmät polut on niin syvällä että kammet ottaa reunoihin kiinni.
Kävin eilen ajamassa hautuumaa-pellonkulma-kerava-hyrylä -peruspolut. Reilu kolometuntinen siinä meni. Ajoittain syke kävi pk alueella, sillä muuten se oli sen yläpuolella. Tänään samanlaista settiä :) Lunta on ainakin riittävästi jokaiselle.
Tahko 2012.
Onko Tahkolle lähtijöitä 2012? Vedetäänkö sama setti läpi kuin viimevuonna?
Tahko 2012.
Onko Tahkolle lähtijöitä 2012? Vedetäänkö sama setti läpi kuin viimevuonna?
Tulossa olen eli nimi listaan..
Teemu Kalvas
26.02.2012, 21.31
Voisin lähteä Tahkolle myös.
Tulossa olen eli nimi listaan.
Tulossa olen eli nimi listaan.
No mukavaa että tämä projekti saa taas mukavasti kannatusta :)
Järjestän tämän Tahkoprojektin ilomeilin Kaikille MTB Järvenpääläisille.
Pihamökki on jo varattu ajalle 29.6 - 1.7.2012 eli Perjantai iltapäivästä Sunnuntaille puoleenpäivään.
Jokainen osallistuja kuitenkin varmistaa ja ilmoittautuu itse varsinaiseen kilpailuun (vai oliko se nyt tapahtumaan)
Minä järjesteän majoituksen
Logistiikka asia ratkennee myöhemmin. jos jollakulla on ideoita ja suhteita niin ajatuksia eetteriin
Palaan muihin yksityiskohtiin myöhemmin.
Mutta eikun ilmoittautumaan
Onko kukaan menossa messuille lauantaina?
Tom1 ilmiantoi MTB Järvenpään Tahkoreissun ja meinas, että munkin täytyy lähteä. No sehän sopisi paremmin, kuin hyvin! Majoitus siis järjestyy yhdelle Keravalaisellekin? ...jos tällä kertaa onnistuisin välttämään sen viime vuoden reissun estäneen lenssun...
Petterii
03.03.2012, 21.53
Tahkolle mukaan minä!
Tahkolle kans ilmoittautuu...
Fourtour
03.03.2012, 23.09
Minäkin voisin kai vihdoin lähteä mukaan Tahkolle. Muuten en lähtis, mutta kun ARJ:n kanssa kulki hiihto niin hyvin keskiviikkona.
Tänään tosin oli vielä liukkaampi keli, ja oli rajoilla ettei touhu ollut enää kivaakaan - jos olis tullut lipat, mitä koko ajan mäissä pelkäsin, niin olis kyllä noissa vauhdeissa sattunut. Karmea jääkeli: Paavonpolulta aloitin hiihdon, ja ekalla rauhallisella kierroksella aika oli 8.50, sitten hiihdin Terholaan, ja siellä yhdellä kierroksella kokeilin kantin (suksi ja pää) kestävyyttä ajalla 11.45... Verrokiksi keskiviikon kierros (silloin perinteistä, tänään luistellen) ARJ:n kanssa vuoden parhailla sykkeillä loppukirissä: 15.30.
http://www.sports-tracker.com/#/workout/Fourtour/556jk779udubchnr
Pyörän selkään siirryn, kun hiihtokelit huononee. Huomenna ainakin hiihdän.
kävin tänään katsastamassa polkusia. Jäken pääpolut kunnossa, oli siellä tämänpäiväisiä pyöränjälkiä aamusella joku jo käynyt tekemässä. etelän suunnassa esim Kannisto - Koivikko
polut kaposia kun taas Vierumäen suunnassa oikeinkin hyviä. yritin mennä Kelatieltä läpi Ilolan suuntaan mutta sieltä ei mene ajetavaa polkua läpi kuten edellisinä talvina. Keravalla pääpolut myös varmaan kunnossa.
summasummaarum tää on ollut tähän asti paskin pyöräilytalvi mun vauhdikkaalla:seko: pyöräilyurallani. ei olis kahden edellistalven jälkeen uskonut että voi tulla vielä huonompi. lunta ei nyt lupailla lisää joten toivossa on hyvä elää..
http://www.sports-tracker.com/#/workout/heccut/9bkvdc2cmdffvl1m
Joo eilen klo 1700 pellonkulma/annankulma/pulkkamäki zekattu koiralenkillä. Kohtuullisen mtb-ajettavaa alustaa...
Eilinen hiihto oli ihan hullu,liian liukasta mulle. Lähdin 9.00 kiertään terholaa toiveissa että latukone tulis ja rikkois pinnan mutta ei niin ei.Siitä paavikselle mutta siellä vielä pahempi tilanne.Kertaakaan en kaatunut mutta lähellä monasti. Sama km-matka kuin Jakella mutta melkein puolituntia aikaa enempi:)
Tän päivän treeniä mietin lajin suhteen...
Tahkolle minäkin, minkä Arto kyllä kai jo tiesikin. Ja tänään harjoittelemaan, niin jaksaa sitten kaksi kierrosta.
Tahkolle minäkin, minkä Arto kyllä kai jo tiesikin. Ja tänään harjoittelemaan, niin jaksaa sitten kaksi kierrosta.
Kyllähän sitä tahkolle ,jos työnantaja ei oo eri mieltä...se selviää valitettavasti myöhemmin...
Eilen kävin kans kiertämässä paavonpolkua. Oli tosi roskainen ja jäinen. Jotenkin sitä luistelemalla pääsi, mutta
pertsa ei niillä laduilla varmasti ole mukavaa. ARJ:kin bongasin pulkkamäestä :)
No niin Tahkolle ilmoittautuminen tehty. Sarjaksi tuli taas yöpyöräily..
Polut olivat tänään mitä parhaimmassa kunnossa. Pulkkamäkikin olisi ollut ylösajettavissa, jos vain olisi paukkuja reisissä. Jukka ajoi ylös asti. On se kova :eek:
huomenna tiedossa vapaapäiväajelua kaupalta klo 0900. epämääräistä ajelua jonnekin kaffelle ja takaisin.
tein tänään Keski-Uudenmaan kolmen järven hankikantohiihtelyn Rusutjärvi-Maarinjärvi-Tuusulanjärvi. se Maarinjärvi on tossa eteläisimmän kuvan kohdalla.
http://www.sports-tracker.com/#/workout/heccut/6cu5i9gpjr43mt85
tauko Maarinjärvellä
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=6642&d=1330868535
tän talven hiihtelykilometrit kaksinkertaistui tänään
http://kansalaisen.karttapaikka.fi/kartanhaku/osoitehaku.html?e=386523&n=6695752&scale=8000&tool=siirra&width=600&height=600&lang=fi
Polut olivat tänään mitä parhaimmassa kunnossa. Pulkkamäkikin olisi ollut ylösajettavissa, jos vain olisi paukkuja reisissä. Jukka ajoi ylös asti. On se kova :eek:
Joo, sun pitää reenata, tai sit ostaa vaihteita tohon filoos :p . Kerta nro 1 oli mulle tuo, viime talvena ei menny.
^Reenaaminen on halvempaa, mutta vie aikaa, jota ei paljon ole... Rahalla saisi ja vaihteilla pääsisi, mutta fyrkkaa ei ole... Pah, taidan jatkaa entiseen malliin kohlaamista ja selittelemistä :p
Kyllä oli mahtava treeniviikonloppu. Lauantaina ja sunnuntaina maasturin selkään heti kello 8:00. ja iltasella sitten hiihtoa perinteisellä tyylillä terholassa. Olin aika myöhään hiihtamassä joten ura oli auki. Ei tarvinnut ketään varoa eikä väistellä.
Kovaa on Fourtour painanut menemään. Hyvä että saadaan uusi tahkonvalloittaja remmiin. Uskon että ei sitä hyvästä ajokunnosta ainakaan haittaa ole. Eikös Teemukin ole Tahkolla ensimmäistä kertaa, vai muistinkohan oikein?
Kiitos vallan suuresta Tahkosuosiosta kaikille. Listailen nimiä järjestykseen myöhemmin kunhan lumet ovat sulaneet :)
Eikä ertsin kannata murehtia treenaamisista laisinkaan. vedät samaan tyyliin kuin ennenkin niin hyvä tulee.
[QUOTE=heccu;1790505]huomenna tiedossa vapaapäiväajelua kaupalta klo 0900. epämääräistä ajelua jonnekin kaffelle ja takaisin.
Epämääräistä ajelua tänään loistokelissä tuollain: http://www.sports-tracker.com/#/workout/Jukka6210/fi7sb7rs5oh6pldn
Itelle reilu 77 km kaffeineen ja munkkeineen, kylpäs olikii mukavaa :D.
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=6665&d=1330965516
Onko polut jo jäisii? Pitäisikö oikein laittaa nastat alle..
Petterii
06.03.2012, 15.03
Tulipa insvestoitua lisenssiin täksi vuodeksi. Jospa kävisi ajelemassa ihan maantiekisojakin.
Tulipa insvestoitua lisenssiin täksi vuodeksi. Jospa kävisi ajelemassa ihan maantiekisojakin.
Tuo on kyllä aika tosikkomaista touhua. Ihmettelinkin kun sinua ei Paris Nitsa karkeloissa ainakaan lähtöluettelossa ollut mukana :)
Muuten meikäläisellä vaihtu tänään sarja. Tästä lähtien sarjana on M40 (jee, vapiskaa kaikki) tulen tekemään kaikkeni (kaikki aika treenataan mikä irti saadaan) että kunto kehittyisi pirun kovaksi tuleviin koitoksiin.
Uusia fillareita ei ole viritelty tulevalle kaudelle, mutta kohta on vahna ajokalusto paremmassa kunnossa kuin pussillinen uusia.
Mutta vielä hiihdetään. Ilomantissa on kauden päätapahtuma 17.3.
Petterii
06.03.2012, 15.16
Tuo on kyllä aika tosikkomaista touhua. Ihmettelinkin kun sinua ei Paris Nitsa karkeloissa ainakaan lähtöluettelossa ollut mukana :)
Mähän olen tosikko. Ei sen pitäis olla kenellekkään yllätys.
Hyvä Petteri. Munkin pitäs hommata. Kiinnostais cc SM ja luokkana Elite..
Muuten meikäläisellä vaihtu tänään sarja. Tästä lähtien sarjana on M40 (jee, vapiskaa kaikki) tulen tekemään kaikkeni (kaikki aika treenataan mikä irti saadaan) että kunto kehittyisi pirun kovaksi tuleviin koitoksiin
Ukkohan siis käy jo viidettä vuosikymmentä..;). Onnittelut täältäkin täysille kympeille !!
Oikeestaan sillä ei ole väliä minkä ikänen on. Pääasia että fillari kulkee mallikkaasti. Otetaan nyt vaikka esimerkkinä Tampereelta Izmo.
Izmon iästä en ole varma, mutta kun näin miten ruutataan kinahmin ensimmäiseen nousuun menemään niin siinä moni "junnu" jäi vain jalkoihin pyörimään.
No tästä on hyvä jatkaa. Parin viikon päästä pitäisi alkaa jo nousta enemmän fillari selkäään ja alkaa ajamaan sitä petteriiiiinkin toitottamaa peeekoota.
Petterii
07.03.2012, 15.26
Piikoothan on ajettu/hiihdetty jo syksyllä ja talvella. Nythän ruetaan ajamaan tehoja. EixNii???
^^Itse kun olen vähän myöhäisherännäinen tälläisiin kestävyys lajeihin, niin kyllähän tämän jalon maastopyöräily harrastuksen myötä(2,5 v) täs ollaan parhaassa kunnossa kun aikuisiällä oon koskaan ollu. Kyllähän sitä on tullu pelattua sulkista, vähän sählyä, lentistä ja vähän hiihdeltyäkin mut ei tällai piiitkääään ja hartaasti ku fillarilla. Eikä täs mikään valmis oo vielä ollenkaan, vaan ompa tästä hyvä jatkaa.
Ja onhan tullu samalla nähtyä hienoja maisemia kun tuolla luonnossa on liikuskeltu, mikäs sen mukavampaa.
Ja nimimerkki unohtu laittaa tonne aiempaan kirjotukseen että : Ensi vuonna samassa sarjassa:p.
Piikoothan on ajettu/hiihdetty jo syksyllä ja talvella. Nythän ruetaan ajamaan tehoja. EixNii???
Näin on syys/lokakuusta asti sitä harjoitettu on.. Mulla vaan toi tehojen ajo jää vähiin. Kun niitä ei ole.
Onkos huomen aamulla lenkille lähtijöitä? Tänään aamulla keli oli hyvä, mutta näyttäis että illalla ja yöllä satais jotain räntä/lumi seosta.
Onkos huomen aamulla lenkille lähtijöitä? Tänään aamulla keli oli hyvä, mutta näyttäis että illalla ja yöllä satais jotain räntä/lumi seosta.
Voin sanoa kun puolitoistatuntia terholaa kiersin että mielestäni tuote oli 100% vesiseosta...
ps. kellään ylimääräisenä maantiepyörään stemmiä luokkaa 90-100mm? Siskonpoijalle laitettiin caad 10/shi 105 ja kannatin 120mm(liian pitkä siis tod näk.)
Kai se on lähdettävä kokeilee joskos nuo polut kantasivat??? Jos polut kantaa tuun maalikaupalle muuten laitan nokan kohti Pakkalan suuntaa pyöräteitä pitkin :D
Timbe(r)man
11.03.2012, 23.12
Kai se on lähdettävä kokeilee joskos nuo polut kantasivat??? Jos polut kantaa tuun maalikaupalle muuten laitan nokan kohti Pakkalan suuntaa pyöräteitä pitkin :D
No oliko väkeä? Ei oo ollu häävit olosuhteet taas vime päivinä. Itse kävin pikkumaanteitä ajelemassa. Kun lähdin iltapäivällä, kaikki oli märkää. Kun olin lenkin puolivälissä, irtovesi olikin jo jäätymässä asvaltin pintaan, ja paikka paikoin oli aika liukasta nastattomilla cc-renkailla.
Katohan ite meinasin ottaa nastat pois. Oli tiet jo aika hyvät. Maastoon sit taas toukokuussa..
No oliko väkeä? Ei oo ollu häävit olosuhteet taas vime päivinä. Itse kävin pikkumaanteitä ajelemassa. Kun lähdin iltapäivällä, kaikki oli märkää. Kun olin lenkin puolivälissä, irtovesi olikin jo jäätymässä asvaltin pintaan, ja paikka paikoin oli aika liukasta nastattomilla cc-renkailla.Kyllähän siitä kahteen pekkaan lähdettiin polkuja valloittamaan. Polut oli paikoin aika huonossa kunnossa, mutta saatiin jonkinlainen lenkki ajettua. Välillä tunkaten ja välillä ajaen :D
Timbe(r)man
17.03.2012, 00.08
Ilmoitan tässä vaan kohteliaasti, kun pikkujouluissa oli puhetta uuden ajopaidan hankkimisesta ja taisi seremoniamestari sen homman minulle delegoida, vaikkei itse sellaista työnjakoa muistakaan tehneensä, että mä en nyt tänä keväänä jaksa enkä ehdi paitahommaa hoitaa, kun se liikaa muistuttaa työntekoa, minkä sijasta aion panostaa vapaa-ajalla mieluummin maastopyöräilyyn, jossa edellinenkin paita, joka ei ole läheskään elinkaarensa päässä, vielä palvelee moitteettomasti, mutta jos joku muu epävirallisen porukkamme jäsenistä haluaa paidat järjestää, niin toki minulta saa siihen kuuluvan logon asianmukaisessa tiedostomuodossa.
Huomenna ei varmaan polut kovin hyvin kanna. Vai onko jollain parempaa tietoa? Pyöräilemään kyllä pitäisi päästä. Maantielenkkiä?
Petterii
17.03.2012, 09.34
Kohta lähdössä cycloilemaan. Huomenna sama juttu heti vormuloiden jälkeen.
Eilen Nuuksiossa polut kantoivat juuri ja juuri. Yön yli näyttäis kyllä pakastavan, mutta tuskin kerkiää polkuja kovin kovettamaan. Huomenna maalikaupalle kokeilemaan.
^Millaisilla renkuloilla siellä pärjää? Mihin aikaan vormulat huomenna loppuu?
Formulat kurvaa radalle 8:00 joten kisa kait ohi 10:00. Ite laitoin just alle cc kumit. Voisin lähteä mukaan, jos kympin tienoilla lähdetään..
Petterii
17.03.2012, 14.56
Ajoin juuri 70km nastoilla. Paikoitellen oli mustaa jäätä. Pärjää nappulalla, mutta itse pidän nastat viel huomisen.
Mä voin kyllä lähtee mihin aikaan vaan 0700 -> jälkeen. Tarkoitus ajella 4 h joten klo 10 lähtö on kyllä vähän myöhänen. Laitetaan vormulat videolle.
Sehän kuulostaa suunnitelmalta. Minulla ei näy vormulat, joten en pysty ajoittamaan lähtöä sen mukaan. Puhelinkordinaatio vai lähtö jostain tasan klo nn:nn? Jaa, täytyis vissiin viritellä kurakaaret fillariin. Tai no, mitäs ceeceetä se on, jos ei p*ska lennä naamalle :p
Päällekkäispostaus... Minullekin sopii paremmin varhaisempi aamu. 0800?
kävin tänään elämäni ekaa kertaa cc-lenkillä. tuloksena yx sisurinvaihto kun tappajasepeli sojotti pystyssä renkaassa. 26 maasturin sisurin laitoin ja hyvin skulas.
mitäs renkaita cc-konkarit käyttää tähän vuodenaikaan? niin ja mimmosia paineita?
ihan mukavaa hommaa toi cc, tuntuu vaan koko ajan olevan vastatuuli. :)
Petterii
17.03.2012, 19.33
Olisko lähtö 0800 vaikka Nummikrouvilta? Lähdetään siitä eteenpäin.
Jokin pieni nappulainen kumi, joka rullaa kivasti. Paineet ihan oman maun mukaan. Ite käytän 2-4bar.
Päällekkäispostaus... Minullekin sopii paremmin varhaisempi aamu. 0800?
Mulle sopii myös toi 8:00 hyvin. Olisko lähtö Nummikrouvin edestä?
Teemu Kalvas
17.03.2012, 20.06
Voi olla mielenkiintoinen harjoitus yrittää päästä tästä Nummikrouville ilman nastoja elossa. Pitäisi varmaan keksiä reitti joka välttää kaikki pyörätiet. Kai sitä maantienlaitaa kuitenkin oli tarkoitus lähteä ajamaan?
Timbe(r)man
17.03.2012, 20.11
Itse saatan, jos jaksan herätä, mennä Chebicillle klo 9 katsomaan, vieläkö maantieukot ajelee, kun ei taida ladutkaan olla kunnossa. Petteri ehkä tietää? Niin että jos joku haluaa tulle sinne. Täytynee lähteä virittelemään lakasuojia pyörään.
Niin klo 8 on mulla kyllä liian aikaisin, siksi klo 9.
Viimeksi viikko sitten luikastelin sillä lailla jäätyvällä asvaltilla, että nyt kyllä laitan nastarenkaat, vaikka ne rullaavuudeltaan onkin ihan karmeat.
Teemu Kalvas
17.03.2012, 20.15
Chebicille on ainakin merkittävästi helpompi löytää jäätön reitti (erityisesti kun kävin siellä tänään), ja 9 kuulostaa paremmalta kuin 8.
Olisko lähtö 0800 vaikka Nummikrouvilta? Lähdetään siitä eteenpäin.
Mulle sopii myös toi 8:00 hyvin. Olisko lähtö Nummikrouvin edestä?
Silloin sieltä sitten.
Itse saatan, jos jaksan herätä, mennä Chebicillle klo 9 katsomaan, vieläkö maantieukot ajelee, kun ei taida ladutkaan olla kunnossa. Petteri ehkä tietää? Niin että jos joku haluaa tulle sinne. Täytynee lähteä virittelemään lakasuojia pyörään.
Niin klo 8 on mulla kyllä liian aikaisin, siksi klo 9.
Viimeksi viikko sitten luikastelin sillä lailla jäätyvällä asvaltilla, että nyt kyllä laitan nastarenkaat, vaikka ne rullaavuudeltaan onkin ihan karmeat.
"Kun ei taida olla ladutkaan kunnossa" Mitä vielä, nythän on parhaat kelit. Tänäkin aamuna oli mitä luistavin keli ! Keinukallio-Bisa-Hakunila-Keinukallio 35 km tuntiin ja 50 minuttiin. Huomen aamulla on vielä liukkaampaa kun on yöpakkasta.
Timbe(r)man
17.03.2012, 22.35
"Kun ei taida olla ladutkaan kunnossa" Mitä vielä, nythän on parhaat kelit. Tänäkin aamuna oli mitä luistavin keli ! Keinukallio-Bisa-Hakunila-Keinukallio 35 km tuntiin ja 50 minuttiin. Huomen aamulla on vielä liukkaampaa kun on yöpakkasta.
Eli teitä ei sitten Chebicillä aamulla ole? Yöpakkanen on kovin niukkaa ennusteen mukaan.
Eli teitä ei sitten Chebicillä aamulla ole? Yöpakkanen on kovin niukkaa ennusteen mukaan.
Timbe nyt nukkumaan ja aamusta krouville!
No niin noin parin kuukauden mittainen hiihtokausi on takana joka eilen päättyi kohdaltani tältä kaudelta Ilomantisissa Pogosan hiihtoon.
Tyyli oli perinteinen ja matka 51 km. Olen hiihtoon suht tyytyväinen koska aika oli 3.15 (tätä kirjoitettaessa viralliset tulokset ei ole vielä näkyvillä).
Periaatteessa tähän kolmeen tuntiin sisältyi kolme täysin erilaista kelialuetta kuten tähän vuoden aikaan on tapana eli pikkupakkasesta nollan kautta plussalle.
Pari tuntia hain tälliä varsinkin pitoalueelle onnistumatta kuitenkaan siinä ihan nappiin. Suurin osa lähti liisteritällillä liikenteeseen niin minäkin. Tässä perusoppimäärä niille jotka ei ymmärrä pitovoitelusta mitään :) Luistovoitelun kanssa ei koskaan ole vaikeuksia, kuten luisteluhiihtäjät tämän tietää.
Eli karhennettuun pohjaan pohjavoide extra purkista raudalla kiinni. Tämän jälkeen muutama tippa +2 ....-2 ja universaalia raudalla kiinni. Jäähdytys ja pinnalle purkista MFW -2....+2. Tätä laitoin pari kerrosta koska se viimeinen kerros on se kuuluisa hermokerros. Pito oli loistava kun keli pysyi pakkasen puolelle. Hieman kuitenkin liisteriä oli liikaa koska jengi painoi laskuissa edelle :( ja sekös suoraan sanottuna harmitti vallan vietävästi.
sitten lähestyttiin nollaa ja latu liipalla. Suksi kuitenkin luisti kuin unelma ja pito oli kohillaan. Lopun kuuluisissa sahausnousuissa viimeisen tunnin aikana nousut meni ihan mannavelliksi joten lumi napsahti pohjaan kiinni kuin tauti ja tämä se vasta tuntui mukavalle ja kuului myös pohjois karjalan harvassa männikössä
Viimeinen vitonen roikuttiin ja rimpuiltiin vain sauvojen varassa kun pito hävisi ihan tyystin. Nähtävästi 80% :lla hiihtäjistä oli sama ongelma kun pitoa haettiin hiihtämällä uran vieressä. Se oli sellaista "letuamista" kun sukset luisti myös sivusuunnassa alta pois. Loistavaa.
Se missä joutui antamaan periksi suksen lisäksi oli tasatyöntö. Matkasta noin 15 km oli pelkkää tasatyöntöä joten yläkropan olisi pitänyt olla kovemmassa iskussa. Vuorohiihdossa missä jalat sai alle niin meno oli ihan kohillaan.
Paremmalla suksella ja tasatyönnöllä olisi se 3.10....3.13 mennyt rikki jota tavoittelin. Tavoite oli 3.13.13.
Erityiskiitos Fourtourille hiihtojipoista ja voitelujipoista kauden aikana. Niistä kaikista oli minulle tosipaljon hyötyä.
Mutta tästä alkaa pyöräilykausi 2012 johon on taas uudet kujeet suunnitteilla, mutta vanhalla kalustolla.
Mitenkä se ajopaita juttu nyt oikien meni tai menee. Hommataanko kaudelle 2012 ajopaitoja yhteishankintana?
jengi painoi laskuissa edelle :(
Paina enemmän, ts. hanki lisää massaa :rolleyes:
Aamutuimaan ajeltiin tämmöinen: http://connect.garmin.com/activity/159022508 viiden aamuvirkun voim(attomuuks)in. Virallinen Maantie Järvenpää -ryhmäkin tuli vastaan oikein kahdesti. Toisella kohtaamalla ryhmä oli tosin supistunut Timbellisellä, käsittäen enää yhden hengen... Mutta eloa on aamuisin Chebicilläkin siis.
Onneksi en omista noita käyräsarvisia pyöriä niin ainut vaihtoehto oli lähteä maastoon klo 11.
Polut oli kympin kunnossa...uskomatonta ! (okei terholassa piti taluttaa 30m...) Tarkoitus ei ollut tänään ajella, mutta kun lasten leikkikentällä oli lähes
hankikanto niin ei ollut vaihtoehtoa. 2 h ajelin jäken jäisiä jääpolkuja. Jos tämä oli talvikauden päätös,
niin todella hienot fiilikset jäi :D
Timbe(r)man
18.03.2012, 15.57
Paina enemmän, ts. hanki lisää massaa :rolleyes:
Aamutuimaan ajeltiin tämmöinen: http://connect.garmin.com/activity/159022508 viiden aamuvirkun voim(attomuuks)in. Virallinen Maantie Järvenpää -ryhmäkin tuli vastaan oikein kahdesti. Toisella kohtaamalla ryhmä oli tosin supistunut Timbellisellä, käsittäen enää yhden hengen... Mutta eloa on aamuisin Chebicilläkin siis.
Oli supistunut kun jäin ajamaan pidemmän lenkin hitaammin. Jäi tosin 77 kilometriin, eli enemmän ajoitte ja kovempaa. Ei nastarenkailla jaksa enempää kitkuttaa...
Oli supistunut kun jäin ajamaan pidemmän lenkin hitaammin. Jäi tosin 77 kilometriin, eli enemmän ajoitte ja kovempaa. Ei nastarenkailla jaksa enempää kitkuttaa...
No onhan siinäkin kun yksin ajelee. Meillä taisi mennä aika tasan 50/50 nastat ja nappulat, mutta ihan renkaista riippumatta, kimpassahan aina ajetaan kovempaa kuin yksin. Varsinkin kun vetäjää sopivasti vaihdeltiin (eli Petteri veti käytännössä koko retken :o).
No onhan siinäkin kun yksin ajelee. Meillä taisi mennä aika tasan 50/50 nastat ja nappulat, mutta ihan renkaista riippumatta, kimpassahan aina ajetaan kovempaa kuin yksin. Varsinkin kun vetäjää sopivasti vaihdeltiin (eli Petteri veti käytännössä koko retken :o).
Petterin oli pakko vetää. Muuten oltais eksytty:D
Timbe(r)man
18.03.2012, 22.48
Kuka oli se viides jäsen?
Petterii
19.03.2012, 08.05
Minä, KODE, ertsi, Teemu ja kasari.
Topolino
19.03.2012, 10.17
Itse olen käyttänyt, niin kuin kaikki muutkin (?), Schalben pistosuojattuja Gummeja. Ei ole mennyt gumit puhki vuosiin...
Pyörätiet mukavan haastavia kun mäet voivat olla aivan peilijäässä, ainakin eilen... Nythän tota moskaa tulee taas taivaalta
Timben kaksoisolento tuli vastaan Flatti -sarvilla varustetulla fillarilla n. Kellokosken maisemissa n. klo 1300. Oletko Timbe vääntänyt kiukustuksissasi ko. suoraksi?
Timbe(r)man
19.03.2012, 12.56
Itse olen käyttänyt, niin kuin kaikki muutkin (?), Schalben pistosuojattuja Gummeja. Ei ole mennyt gumit puhki vuosiin...
Pyörätiet mukavan haastavia kun mäet voivat olla aivan peilijäässä, ainakin eilen... Nythän tota moskaa tulee taas taivaalta
Timben kaksoisolento tuli vastaan Flatti -sarvilla varustetulla fillarilla n. Kellokosken maisemissa n. klo 1300. Oletko Timbe vääntänyt kiukustuksissasi ko. suoraksi?
Tulitko tarkasti ottaen klo 12.30 vastaan Nummenkylässä, siinä alamäen jälkeen sen vanhan pienen koulun kohdalla. Näin sut, mutten ehtinyt edes tervehtiä.
Joo, mun entinen cc on nykyään fitness-pyörä:) Se on talvella suoratankoinen, kesällä ehkä kippura.
Topolino
19.03.2012, 13.21
Tulitko tarkasti ottaen klo 12.30 vastaan Nummenkylässä, siinä alamäen jälkeen sen vanhan pienen koulun kohdalla. Näin sut, mutten ehtinyt edes tervehtiä.
Joo, mun entinen cc on nykyään fitness-pyörä:) Se on talvella suoratankoinen, kesällä ehkä kippura.
Juu, aika täsmää. Ihmettelinkin kuka tulee tuollaisella 40 kmh vastaan. Ajelin siitä pari tuntia ja takkuista oli vaikka miten on hikoiltu sisäpyöräilyssä...
Aamutuimaan ajeltiin tämmöinen: http://connect.garmin.com/activity/159022508
pysyykö näillä cc-lenkeillä maasturilla mukana, ei taida olla mukavaa / järkevää ?
Pysyy hienosti, sullahan on 29 lukitukset päälle ja menoks.. Renkaisiin vaan reilusti painetta.
Ok. Sittenhän se täytyy lähtee messiin. Tää viikko jää kylläkin väliin.
Mahoton kuume! Lääkettä ei vaan löydy. Useita liikkeitä kierretty, loppu ne on. Ai mitkä no 29 pitäs saada..
Petterii
23.03.2012, 17.26
^ Osta multa toi Stumpjumpperi HT kaarponi. Ai niin mut sä halusit kiikkustuolin.
^ Osta multa toi Stumpjumpperi HT kaarponi. Ai niin mut sä halusit kiikkustuolin.
Kyl mää nyt sit kumminkin haluan jäykän. Mikä ton koko on?
Petterii
24.03.2012, 07.15
17.5"on koko.
No hitsi se olis passeli mulle. Oletko illalla kotosalla, jos tulen katsomaan?
Petterii
24.03.2012, 13.25
Soita etukäteen, mutta ollaan me jossain vaiheessa.
Maantie puolelle jo huutelin, mutta huhuillaan nyt vielä täälläkin. Eli huomenna 0800 @Nummikrouvi maantienlaitaa ajamaan vai häh? Ja nastoilla tietenkin.
Onko kukaan huomannut missään 120mm ja 80mm jaolla olevia, 4 pulttisia eturattaita SRAM X0 kampiin??.
Tuntuu olevan suht eksoottinen rataskoko ?
Petterii
25.03.2012, 15.08
Tune, Rotor ja muistaakseni FRM tekee tuota jakoa. r2-bike.de myy ainakin jotain. Ilmoo jos meinaat tilata.
Petterii
25.03.2012, 22.00
Tuli hoidettua Tahkon ilmo. Halvin hinta menee tämän kuun lopussa umpeen, joten kannattaa ilmoittautua.
Tuli hoidettua Tahkon ilmo. Halvin hinta menee tämän kuun lopussa umpeen, joten kannattaa ilmoittautua.
Niin Tahko :)
Hyvä kun muistutit. Ilmo on nyt eetterissä
Fourtour
26.03.2012, 10.31
Niin Tahko :)
Hyvä kun muistutit. Ilmo on nyt eetterissä
Mäkin ilmoittauduin - ja heti nousi sykkeet. Olikohan toi toinen lähtöerä hyvä valinta? Tai, aivan sama, kunhan pääsee ajelemaan.
Nyt 29 tilattu! Sillä sitten Tahkolla lujaa. Ainaskin alamäkeen..
Mäkin ilmoittauduin - ja heti nousi sykkeet. Olikohan toi toinen lähtöerä hyvä valinta? Tai, aivan sama, kunhan pääsee ajelemaan.
Niin. Aivan sama.Et pääse kumminkaan ajelemaan. Seisot kiltisti siinä samassa jonossa muiden kanssa odottaen että pääsis taluttamaan sen mäen ylös
minkä yksistäsi pystyisit ihan helposti ajamaan...
No niin, nyt mä olen negatiivinen, itselle kuiteskin näin kävi pari kertaa. Tahko on kuitenkin ehkä tapahtuma ja eritt. hieno sellainen.
Mä starttaan klo 09.00
Onnea KODE, fillarista. Voitko raottaa mikä sieltä tulee...
Ai piru, Tahko. Mille matkalle lähden? Yöajo vai 120? Huutoäänestys, nopein voittaa!!!1!
@Fourtour: kakkonen on ykkönen
Ai piru, Tahko. Mille matkalle lähden? Yöajo vai 120? Huutoäänestys, nopein voittaa!!!1!
@Fourtour: kakkonen on ykkönen
YÖ YÖ
Niin. Aivan sama.Et pääse kumminkaan ajelemaan. Seisot kiltisti siinä samassa jonossa muiden kanssa odottaen että pääsis taluttamaan sen mäen ylös
minkä yksistäsi pystyisit ihan helposti ajamaan...
No niin, nyt mä olen negatiivinen, itselle kuiteskin näin kävi pari kertaa. Tahko on kuitenkin ehkä tapahtuma ja eritt. hieno sellainen.
Mä starttaan klo 09.00
Onnea KODE, fillarista. Voitko raottaa mikä sieltä tulee...
Sieltä tulee Focus Raven.
Tune, Rotor ja muistaakseni FRM tekee tuota jakoa. r2-bike.de myy ainakin jotain. Ilmoo jos meinaat tilata.
Kiitos tiedosta. Toden totta FRM ja Tune valmistaa 120 mm ja 80 mm jaolla olevia rattaita. Tahkoa ajatellen tilaan eturattaat tässä kohtapuolin.
R2 sivuilla oli pirun kova tarjous Foxin 15mm läpiakselin tilalle tulevasta huippukevyestä kevennysakselista:) Tai liekkö sillä väliä kunhan näyttää hyvälle ja se maksaa paljon?
Kode paljasta nyt minkä kokkelin tilasit? Spessunko ?
Mikä Ravenin "versio" Onko sulla siinä ne gobaltin kiekot?
Halvin tietenkin, köyhä kun olen. Eli versio 3.0. Noissa on sama runko kaikissa. Nyt tuli postista kuvasto ja iso. Ekana luulin et puhelinluettelo. Mutta olikin Rosen 1000 sivuinen opus, ja täynnä Fillari kamaa. Joutuu heittään jallut pois. On toi sen verran porno opus..
Halvin tietenkin, köyhä kun olen. Eli versio 3.0. Noissa on sama runko kaikissa. Nyt tuli postista kuvasto ja iso. Ekana luulin et puhelinluettelo. Mutta olikin Rosen 1000 sivuinen opus, ja täynnä Fillari kamaa. Joutuu heittään jallut pois. On toi sen verran porno opus..Samanlainen opus tuli postin mukana eilen töihin. Meni siinä tovi kun sen selailin ja kauhea vanne kuume iski :) Mutta mitkä ois hyvät mavic, shimano jne....? Onneks kesään on vielä aikaa niin kerkii tutkia rauhassa eri vaihtoehtoja. :)
jollen nyt ihan väärin muista (mikä on kyllä enemmän kuin todennäköistä) niin pikkujouluissa ertsi puhui 120stä.
kyllähän valoisana kesäyönä kerkii 120 kovakuntoinen posottamaan. ;)
täällä on myös innokkaasti tavattu ROSEn luetteloa, ei tainnut vielä olla 27,5 myynnissä. sellainen on saatava.
jollen nyt ihan väärin muista (mikä on kyllä enemmän kuin todennäköistä) niin pikkujouluissa ertsi puhui 120stä.
kyllähän valoisana kesäyönä kerkii 120 kovakuntoinen posottamaan. ;)
täällä on myös innokkaasti tavattu ROSEn luetteloa, ei tainnut vielä olla 27,5 myynnissä. sellainen on saatava.
Kyllä ertsihän on ilman muuta 120:llä mukana, sehän on ihan päivän selvää.
Olen Heccu sinun kanssa samaa mieltä tuosta 27,5'' eli 650B:stä. Sellainenhan on ilman muuta saatava, mutta taitaa tarjonta olla vielä aika suppeaa.
Mutta syksyllä alkaa uusi maasturiprojekti joten katsotaan sitten mitä sieltä tulee.
Kyllä ertsihän on ilman muuta 120:llä mukana, sehän on ihan päivän selvää.
Olen Heccu sinun kanssa samaa mieltä tuosta 27,5'' eli 650B:stä. Sellainenhan on ilman muuta saatava, mutta taitaa tarjonta olla vielä aika suppeaa.
Mutta syksyllä alkaa uusi maasturiprojekti joten katsotaan sitten mitä sieltä tulee.
Miksi 27,5? Mitkä ovat sen perustellut hyödyt. Kyllä mä sen ymmärrän että Shimano on parempi kuin Sram. Mutta tämä ei oikein aukee.
Miksi 27,5? Mitkä ovat sen perustellut hyödyt. Kyllä mä sen ymmärrän että Shimano on parempi kuin Sram. Mutta tämä ei oikein aukee.
tää on vähän niiku autokuume, tässä pääsee vaan halvemmalla. eiks se riitä perustelluks hyödyks. :p
ei sen puoleen, 29 hiilarijäykkis vois olla lisäksi kans kiva. :)
Meridisti
28.03.2012, 12.30
No eikös tosimies osta kiekot (650B) ja tunge ne 26 runkoon. Foxin keulaanhan ainakin etukiekko mahtuu ja huhujen mukaan joihinkin runkoihin myös taakse. Köyhänmiehen 650B!
Meridisti
28.03.2012, 12.36
Pitkäjoustoisesta 29:stä tulee pitkä ja kömpelö (tila loppuu isoille kiekoille) ja 26 on jo myyty kaikille, niin tarvitaan 27,5 joka taas saadaan myytyä kaikille meille, jotka ostamme kaikki uudet mallit ensimmäisten joukossa.
Onko kukaan vertaillut Sram XX / Shimano XTR painoja? Nyt tarkoitan koko osasarjaa. Hinta ero on ainakin suuri!
Ylivoima jyräsi ja järki -- öö -- voitti(?). Ilmoittautuminen Tahkolle meni ja matkaksi valikoitui 120. ARJ on ihan oikeassa siinä, että jos kerran lähtee niin pitkän siirtymän taakse ajamaan, täytyy sitten ajaa koko rahan edestä...
Petterii
29.03.2012, 18.59
Onko kukaan vertaillut Sram XX / Shimano XTR painoja? Nyt tarkoitan koko osasarjaa. Hinta ero on ainakin suuri!
Valitse muuten se kumman haluat, mutta ota XX takapakka. Siinä on eroa.
Helppo valita halvin XX sarja jonka löysin oli 1590. Shimano XTR halvin oli 890. Eroo siis on. Noi Avidin jarrut kyllä houkuttas myös. On vaan hintaero liian suuri..
Petterii
29.03.2012, 21.50
Mistä saa XTR:ää jarruineen 890€? Bike-Componentsilla 1249 € XTR ja 1449 € XX. Ei tossa nyt noin suurta eroa ole...
Tahko. Tää olis niin mulle - suurinpiirtein kaikki jäi viimevuonna toteuttamatta... :D
http://ollimiettinen.blogspot.com/2012/03/tahkoennatykset-uusiksi-ollin-vinkit.html
Mistä saa XTR:ää jarruineen 890€? Bike-Componentsilla 1249 € XTR ja 1449 € XX. Ei tossa nyt noin suurta eroa ole...
Tosiaan toi 890 oli ilman jarruja. Taidan ottaa ton XX
Timbe(r)man
30.03.2012, 01.05
Jos ennusteet pitää kutinsa, niin sunnuntain yhteislenkillä pääsee ajelemaan koville poluille, oli lunta tai jo sulaa polkua. Pakkasyötä tulossa. Piiitkälle polkulenkille nautiskelemaan. Lauantaista ei nyt oikein tiedä, mennäkö maantielle vai maastoon?
Lauantaina maantie kesto 3-5 h. Lähtö klo 12 Nummikrouvin edestä..
Timbe(r)man
30.03.2012, 13.17
Lauantaina maantie kesto 3-5 h. Lähtö klo 12 Nummikrouvin edestä..
Sopiihan sitä Nummikrouviltakin klo 12 lähteä, mutta hyvä vakioaika on Chebiciltä klo 9.
Petterii
30.03.2012, 18.21
Joo, klo 12 mennessä on jo lenkit ajettu.
Ei aamulla kannata ajaa, tulee muumit!
Petterii
30.03.2012, 20.29
Eka lenkki maantieykköspelillä. Olipas menoa!
Eka lenkki maantieykköspelillä. Olipas menoa!
Eli vissiin herkkä laite kulkeen. Onko ero tollasen ja vaikka 3000 euron pelin välillä suuri?
Petterii
30.03.2012, 21.29
Empä usko, jos kiekot on samat. Mutta ero tuohon teräsrunkoseen CrossCheckkiin on kyllä melekone.
Timbe(r)man
31.03.2012, 17.40
Huomisaamuna on loistava maastoajokeli. Onko kukaan muu lähdössä?
Huomisaamuna on loistava maastoajokeli.
Perustuuko yo. väittämä empiriikkaan vai arvailuun?
Rautapelto
31.03.2012, 19.26
Tänään olin maastossa puol ysistä eteenpäin kolmisen tuntia kun te hankasitte maantienlaitaa. Ihan parhaita reissuja tänä vuonna. Yhdentoista maissa alkoi aurinkoiset polut pehmenemään. Eli summasummarum ajoissa kun lähdette voi olla huomenna hyvinkin ajettavaa. Oli kyllä jännää kun oli kuivaa, sohjoa, jäätä ja lunta saman lenkin aikana.
Missäs päin pyörimällä sait kolme tuntia kulumaan? Kahdeksalta jos starttaisi, hommassa saattaisi siis olla jotain mieltäkin... Mitäs sanoisit, nastat vai rampaget?
Rautapelto
31.03.2012, 20.06
Vähä siksakkia, hautuumaa, pellonkulma ja sillee... Lemmenlaakso ehkä nopeimmassa kunnossa ikuna. Ite olin kesäkumeilla ja esim myllypolku alaspäin oli aika kuumottava kun ei paljoo jarruun tohtinu koskea (ihan ku sitä johonki tarttis...) Hiihtomajallakin saattais olla ajettavaa pääpoluilla. Toki jotkut paikat on vaan liian kapeita.
No kuinkas sattuikaan, minullahan on kapea nastarengas jo valmiiksi alla. Kai se täytyy polku pyöräillä huomenna. Olisiko muita kasin lähdössä?
No kuinkas sattuikaan, minullahan on kapea nastarengas jo valmiiksi alla. Kai se täytyy polku pyöräillä huomenna. Olisiko muita kasin lähdössä?
Mä voin lähtee kasin lähtöön.
^Kymmentä vaille meidän takapihan holleilla ja siitä maalikaupan kautta skuttaan?
^Kymmentä vaille meidän takapihan holleilla ja siitä maalikaupan kautta skuttaan?
Selvä peli.
FillaRilla
31.03.2012, 22.41
Tahko. Tää olis niin mulle - suurinpiirtein kaikki jäi viimevuonna toteuttamatta... :D
http://ollimiettinen.blogspot.com/2012/03/tahkoennatykset-uusiksi-ollin-vinkit.html
Toihan oli Tahkon ajan parantamiseen. Sulla oli muistaaksen viime vuonna eka Tahko. Siis nyt voit käyttää olmi:n vinkkejä ekan kerran. Eli voitat mut noin35-40 minuutilla tänä vuonnahttp://www.fillarifoorumi.fi/forum/images/smilies/biggrin.png.
Itsellä kokolailla noin; maantietäkin yllin kyllin (maantiepöörällä), mutta yhtä enempää (Korso) en aio maastokisoja ennen Tahkoo nykkään ajaa. Varmaan yksi maantiekisa (Keravan kevätpolokaasu) ohjelmaan tulee kuulumaan. Hiihto jäi tänä vuonna noin 2/3:s-osaan viimevuotisesta, mutta tarvii kevään aikana koittaa petrata pyörän päällä treeni- eikun pyöräilymäärää. Siis mähän en harjoittele, ainoostaan harrastan.
Niijja pai tö vei. Eilen ilimottautusin Tahkolle. ARJ, paa mut yöpyjälistalle.
Timbe(r)man
01.04.2012, 01.14
Tuollahan voi kävellä kovien kinosten päällä. Vai kahdeksalta, ootte hulluja. Kymmenen olisi hyvä aika. No saa nähdä aamulla, ehkä 8 ehkä 10.:(
NO se on sitten kaheksalta, onneks nukkua voi lenkin jälkeenkin.
Rautapelto
01.04.2012, 08.23
Kasilta kaupalla
Pyhät tulee! Onko ajohaluisia perjantaina, lauantaina ja vielä maanantaina?
Petterii
05.04.2012, 15.21
Jos sää sallii niin huomenna lähden lenkille auringon noustessa. Tod.näk 07-08 välillä.
Pyhät tulee! Onko ajohaluisia perjantaina, lauantaina ja vielä maanantaina?Sunnuntaina ja maanantaina pääsis ajelee. Tänään pitää kyllä illalla lähteä vähän kokeilemaan uusia osia kun Sellonpyörästä kävin ruokatauolla pahvilaatikon hakemassa.
Hyvää Pääsiäistä kaikille MTB Järvenpääläisille.
Ajokausi lähestyy mukavasti ja kauden tapahtumakalenteri on piirretty jo osaltani paperille :)
26.5 on TDT, olisiko hyvä idea lähteä Tampereelle vähän isommalla porukalla fiilistelemään? HUOM: tämä ei ole kilpailu vaan kuntotapahtuma
Hyvää treeniä Tahkoa ajatellen, suosittelen kaikille.
16.6 on Jyväskylän maraclassikko joka on todella hyvää tuntuman hakua Taholle, sillä nousmetrejä riittää mukavasti. Rytminvaihdoksia riittää myös joten kukaan ei pääse nukahtamaan tässä rutistuksessa.
Mitä mieltä olette?
Mulla nyt näköjään aikataulu ongelmia. Huomen ajelen pikitietä, luultavasti klo 12 lähen..
Rautapelto
07.04.2012, 11.49
Kävin aamusta ajelemassa pienen tutkimuslenkin ja ajattelin huomenna pyrkiä kasin aikaan kaupalle ja siitä poluille. Ennusteen mukaan yöllä olisi pakkasta niin eiköhän polut ole loistokunnossa aamulla.
Petterii
07.04.2012, 21.21
Tarjoan maantien reunaa noin 0800 alkaen Nummikrouvilta, josta ajellaan tunnin pätkä Chebicille ja siitä sitten porukan mukana. Maanantaina voisi ehkäpä uskaltautua CCH:n lenkille, jos sää sallii.
Kasin aikaa maalikaupalla.
Tarjoan maantien reunaa noin 0800 alkaen Nummikrouvilta, josta ajellaan tunnin pätkä Chebicille ja siitä sitten porukan mukana. Maanantaina voisi ehkäpä uskaltautua CCH:n lenkille, jos sää sallii.
Katotaan jos pääsen aamusta. Muuten lähen klo 12 krouvilta..
Teemu Kalvas
07.04.2012, 22.08
Jos kykenen heräämään ajoissa, voisin olla kahdeksalta lähdössä maastoon. Ei viitsi luvattuihin pakkaslukemiin lähteä tielle polkemaan, tulee vielä kylmä.
Hohoi maastomiehet !!
Ensi viikonloppuna on luvassa hyvää keliä. Olisiko lähtijöitä kevyelle maantielenkille, kun nyt maastossa on varmaan vetistä ja sohjoista ajokeliä, etenkin kun yöpakkasia ei ole luvassa. Chebicin pihalta klo 09.00 lauantaina ja sunnuntaina.
Eilen pysty hiihtomajalla jonkin verran ajelee :D
Timbe(r)man
17.04.2012, 20.20
Tallainen lenkki tuli tanaan ajettua. Terveiset myos Fillarillalta, joka oli samalla lenkilla. Niin, nousumetreja oli reilut 1200.
http://www.sports-tracker.com/#/workout/Timberman/6vrbe1e71tchrjnm
Tallainen lenkki tuli tanaan ajettua. Terveiset myos Fillarillalta, joka oli samalla lenkilla. Niin, nousumetreja oli reilut 1200.
http://www.sports-tracker.com/#/workout/Timberman/6vrbe1e71tchrjnm
On kovaksi mennyt harjoittelu. Kun pitää oikein lämpöiseen lähteä ajelemaan:D
Petterii
18.04.2012, 14.22
Mä kävin kurvailemassa ekan maantiekisan sitten 2009 Tour de Helsingin eilen Hyvinkään Bianchi Cupissa. Kylmää oli eikä nousumetritkään pärjää Timbermanin lenkille: http://hypy.fi/Tulokset_2012_x
On kovaksi mennyt harjoittelu. Kun pitää oikein lämpöiseen lähteä ajelemaan:D
Olen Koden kanssa samaa mieltä. Miekäläinenkin lähti tässä kolme viikkoa sitten Teneriffalle pyöräilemään, mutta en sitten päässyt Helsinki Vantaata pidemmälle. Olin meinaan sitten tosikippeenä kun 5 päivää meni lasareetissa täysihoidolla. 18.3 jälkeen en ole treenannut pätkääkään. Vieläkin on jälkitautia sen verran päällä että lääkäri kielsi kaiken kouhotuksen. Kyrsii niin vietävästi kuin pientä kuivaa kesäoravaa.
Perhana kun 40 vuotta meni rikki niin sitten tuntuu että koko terveys romahtaa siihen paikkaan.
Mutta täältä pohjalta ei ole suunta kuin ylöspäin.
Älkää kuitenkaan hätääntykö, vanha meno jatkuu vielä tulevana kesänä. Sen lupaan.
Olenkin ihmetellyt miksi Nummenkylä on näin rauhallinen. Selvis siis sekin, kyllä sä kesäksi paranet. Tsemppia Arto sinne vaan..
Mä kävin kurvailemassa ekan maantiekisan sitten 2009 Tour de Helsingin eilen Hyvinkään Bianchi Cupissa. Kylmää oli eikä nousumetritkään pärjää Timbermanin lenkille: http://hypy.fi/Tulokset_2012_x
Hyvin toi näytti menevän. Millasta keskaria ajoit?
Petterii
18.04.2012, 21.00
40.5 km/h näytti Garmin.
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/485248_10150738796807299_655112298_9195518_1458785 182_n.jpg
Hiihtomaja tänään. Kesä tulee :D
40.5 km/h näytti Garmin.
Mun alamäkivauhti on ehkä tommonen..
Olen Koden kanssa samaa mieltä. Miekäläinenkin lähti tässä kolme viikkoa sitten Teneriffalle pyöräilemään, mutta en sitten päässyt Helsinki Vantaata pidemmälle. Olin meinaan sitten tosikippeenä kun 5 päivää meni lasareetissa täysihoidolla. 18.3 jälkeen en ole treenannut pätkääkään. Vieläkin on jälkitautia sen verran päällä että lääkäri kielsi kaiken kouhotuksen. Kyrsii niin vietävästi kuin pientä kuivaa kesäoravaa.
Perhana kun 40 vuotta meni rikki niin sitten tuntuu että koko terveys romahtaa siihen paikkaan.
Mutta täältä pohjalta ei ole suunta kuin ylöspäin.
Älkää kuitenkaan hätääntykö, vanha meno jatkuu vielä tulevana kesänä. Sen lupaan.
Yhtään ei varmasti lohduta, mutta vähän samaa linjaa vedän minäkin. Kolmatta viikkoa pysyttelen poissa pyörän päältä ja vielä taitaa ainakin viikko vierähtää ennen kuin uskallan satulaan nousta. Viime kesää kiusannut tenniskyynärpää valui sitten vasempaan polveen :mad:
Ei tässä mitään, enskakauden avaus olisi reilun viikon päästä Salossa, jotta sinne sitten varmaan kuukauden tauon jälkeen kokeilemaan polven kestävyyttä :p
Vieroitusoireet ovat kovat, tämä kipale pauhaa luupilla:
http://www.youtube.com/watch?v=xt0V0_1MS0Q :o
Timbe(r)man
20.04.2012, 16.39
Täytyy nyt jakaa vielä maastolenkki Mallorcalla. Pieni raapaisu maastopyöräilyyn vuokrapyörillä ja oppaan kanssa. Pituus oli aika vaatimaton, 26 km, mutta nousumetrit vähän kovemmat 1080 m. Pitkät laskut polkuja pitkin olivat mahtavia, mitään sellaista ei täälläpäin ole. Tätä lenkkiä olisin kyllä mielelläni jatkanut vielä toisen mokoman.
Tuolla erilaista on se, että polut olivat paljolti täynnä irrallisia kalkkikiven lohkareita. Siellä myös joutui ajelemaan liian helpoilla teillä, kuten kuvista näkyy. Kuvissa parhaat polut eivät näy, kun ei niitä laskiessa joutanut kameraa käyttämään.
Jaloin tehtyjä polkuja on vähemmän senkin takia, että lähes kaikki maa on aidattu, eikä aitojen sisäpuolelle ole menemistä. Patikkapolut taas ovat ehkä muokkautuneet turhankin helpoiksi.
Eli kyllä toisaalta meillä on täällä Suomessa aika hienot ja monipuoliset polut, vuoret ja mäet vain puuttuvat.
http://www.sports-tracker.com/#/workout/Timberman/eif8qsalsjst5cb0
Timbe(r)man
21.04.2012, 20.15
Lumet sulaneet ja ulkona loistosää. Onko täällä palstalla niin hiljaista siksi, että kaikki ovat säätämässä pyöriään huomista keväistä maastolenkkiä varten? Eli onkos maalikaupalla aamukymmeneltä lähtijöitä?
Lumet sulaneet ja ulkona loistosää. Onko täällä palstalla niin hiljaista siksi, että kaikki ovat säätämässä pyöriään huomista keväistä maastolenkkiä varten? Eli onkos maalikaupalla aamukymmeneltä lähtijöitä?
Todennäköisesti juuri näin. Yritän aloittaa treenaamisen kevyesti, joten ehken parin viikon päästä uskaltaudun jopa maastolenkille.
Fillarit ovat huippuiskussa, kuljettaja ei. Tiedoksi että Hi5bikessä on Maxxiksen rengastarjonta nyt parhaimmillaan, myös Ardentteja. Yetin SB66C (C= carbon) rungot on myynnissä jo tänä kesänä (152 mm joustoa, paino rungolla 2,7 kg) tähän kannattaa tutustua.
Rautapelto
22.04.2012, 10.01
Tästä se kevät lähtee...
https://photos-2.dropbox.com/i/o/P0YsBRsn-t_JdyMdhQAkYJVe7hQ9OR0jZlY1A53AtUM/74921726/1335164400/7d081ba/runko.jpg
Meridisti
23.04.2012, 15.00
Yhtään ei varmasti lohduta, mutta vähän samaa linjaa vedän minäkin. Kolmatta viikkoa pysyttelen poissa pyörän päältä ja vielä taitaa ainakin viikko vierähtää ennen kuin uskallan satulaan nousta. Viime kesää kiusannut tenniskyynärpää valui sitten vasempaan polveen :mad:
Ei tässä mitään, enskakauden avaus olisi reilun viikon päästä Salossa, jotta sinne sitten varmaan kuukauden tauon jälkeen kokeilemaan polven kestävyyttä :p
Ilmottaudun samaan ryhmään. 19.3 kurkkukipeä, 24.3 kuumetta päälle ... kaksiviikkoa ääni pois, keuhkokuvia, nieluviljelyjä, mm mykoplasmalääkitys. Edelleen puolikuntoinen. Ei tunnu paranevan millään. ..ja 40 tulee vasta parin vuoden päästä täyteen.
^Nyt kyllä joudun hieromaan suolaa haavoihin: kihnutin tänään 40 minuuttia trainerilla, eikä tuntunut missään :cool: Mutta minulla onkin neljään kymppiin - niin iässä kuin keskinopeudessakin - vielä runsaasti matkaa.
Timbe(r)man
24.04.2012, 14.04
Olikos muuten joku aikeissa lähteä Tour de Tampereelle. Mulla olisi vähän haluja lähteä siksikin, että kun juuri olin Mallorcalla Kaupin Kanuunoiden maantiepyörämatkalla, niin porukassa oli mukana iso joukko henkilöitä, jotka ovat Touria järkkäämässä.
Ja jos säät suosii, niin eikös keskiviikkona huomenna ole vakiolenkki klo 17.30? Yritän ainakin itse päästä paikalle.
Ja jos säät suosii, niin eikös keskiviikkona huomenna ole vakiolenkki klo 17.30? Yritän ainakin itse päästä paikalle.
Jep huomiselle. Viime ke:na olin kattelemassa polkusia mut paljon oli vielä nounouta, josko huomisesta saisi maastokauden avauksen siis.
Ennuste lupaa +14 astetta lähtöaikaan:). Nyt tunniksi sähläämään.
Olikos muuten joku aikeissa lähteä Tour de Tampereelle. Mulla olisi vähän haluja lähteä siksikin, että kun juuri olin Mallorcalla Kaupin Kanuunoiden maantiepyörämatkalla, niin porukassa oli mukana iso joukko henkilöitä, jotka ovat Touria järkkäämässä.
Manseen joo lähössä. Milloin se touri olikaan?
Maastokauden avaus 4 hengen voimin loistokelissä tällai (http://www.sports-tracker.com/#/workout/Jukka6210/3dh6q6e908edcjf9) . Tuosta on hyvä jatkaa kohti kesää :)
Joskus talvella oli puhetta 650B:stä.
Tässä perusteita uudelle runkokoolle :)
Maailmalta alkaa kilkettä jo löytyä pikkuhiljaa.
Perusraamina voisi olla jopa tämä:http://www.pipedreamcycles.com/shop/sirius-ti/
Hienoa englantilaista käsityötä, titaania ja mikä tärkeintä säädettävät dropoutit joka mahdollistaa raamin myös 26" kiekoille.
Myös kiekkoja löytyy sellaiselta halpisvalmistajalta kuten Enve
Lisää aiheesta http://www.650bpalace.com/
Meridisti
28.04.2012, 13.42
Huomasin että mulla oli englantilainen käsityö tehnyt pienen mokan. Hope Pro 2 evo etunavan laakerit oli parin ajokerran jälkeen sököt. Ihmettelin asiaa ja huomasin, että navasta puuttu "center tube". Ei ihme ettei kestä jos painaa laakerin keskeltä yhteen. Reklamoin asiasta saksalaisliikkeeseen, josta kiekko ostettu ja nyt he siirsivät ongelman Hopelle Englantiin
http://www.hopetech.com/webtop/modules/_repository/documents/ProIIEvoFrontExploded.pdf
Rautapelto
28.04.2012, 15.54
Kevät eli hiihtomaja tänään
http://dl.dropbox.com/u/74921726/Firebird.jpg
Tulossa kympin aikaa maalikaupalle. Huomenna on tulossa loistokeli mennä mettään rymyämään :D
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=7087&d=1335641083
Käväisin Nikinmäessä, matkan varrelta löytyi vielä luntakin ja vettä tieteski.
Huomenna kympiks kaupalle.
Nyt kun krapulakebab on absorboitu voi alkaa suunnittelemaan huomista lenkkiä. Olisiko huomenna aamupäivällä ajelijoita rauhalliselle pari-kolme tuntiselle polventestauslenksulle? Mihinkään kauas en uskalla lähteä, pitää päästä äkkiä kotiin, jos polvi yhtään oireilee... Rautapelto?
Nyt kun krapulakebab on absorboitu voi alkaa suunnittelemaan huomista lenkkiä. Olisiko huomenna aamupäivällä ajelijoita rauhalliselle pari-kolme tuntiselle polventestauslenksulle?
Lähdetään juniorin kans aamupäivästä ajelee, meidän vauhti ainaski rauhallinen. Vois kattoo kohtaako kysyntä ja tarjonta?
Sunnuntain lenkki (http://www.sports-tracker.com/#/workout/Jukka6210/bc2ugkuu1fo7viqp) 5 hengen voimin. Parit teknikaalit mut muuten mukavaa lepposta ajelua ja tekniikka treeniä.
Tuulen kaatamia puita aikaste paljo siellä sun täällä, sama huomio myös eilen aivan eri suunnilla.
Lähdetään juniorin kans aamupäivästä ajelee, meidän vauhti ainaski rauhallinen. Vois kattoo kohtaako kysyntä ja tarjonta?
Kuulostaa suunnitelman poikaselta. Passaisiko vaikkapa 0900 maalikaupalta?
Rautapelto
29.04.2012, 19.54
Kuulostaa suunnitelman poikaselta. Passaisiko vaikkapa 0900 maalikaupalta?
Mukana!
Polvi/Junnulenkki X (http://www.sports-tracker.com/#/workout/Jukka6210/83ld7khoet5hn1a5) . Hyvää settiä kaikin puolin, ei ihan päästy L-flisbergetille ku mäessä tul väskä. Pikku evästauon jälkeen ajeltiin klv:tä kotio.
RP ja Timbe jatko vielä etiäpäin. Näkipä Junnu mihkä/mistä pyörällä voi päästä kun Ertsi testaili polvea. Ei sunkaan se pahasti sattunu kun vähän ennen meitä läksit pois? "ihan hullu" oli kommentti kun kotiapäin ajeltiin ja muisteltiin Haariksen maston alamäen tukin ylitystä täydestä vauhdista A`la Ertsi:p.
40 km tuli meille ja arvosana Juniorille täys 10. Kiitokset vaan ryhmä Rämälle
Ei se pahasti satu, juilii sillai niin kuin tenniskyynärpääkin... Samasta vaivasta lääkärin mukaan kyse, eli taitaa jäädä kesän lenkit tunnin pituisiksi rypistyksiksi - tenniskyynärpää vaivasi vuoden verran.
Juniori ajoi kyllä todella hyvin!
Petterii
30.04.2012, 21.03
Komea on kyllä lenkki juniorille!
Polvi/Junnulenkki X (http://www.sports-tracker.com/#/workout/Jukka6210/83ld7khoet5hn1a5) . Hyvää settiä kaikin puolin, ei ihan päästy L-flisbergetille ku mäessä tul väskä. Pikku evästauon jälkeen ajeltiin klv:tä kotio.
RP ja Timbe jatko vielä etiäpäin. Näkipä Junnu mihkä/mistä pyörällä voi päästä kun Ertsi testaili polvea. Ei sunkaan se pahasti sattunu kun vähän ennen meitä läksit pois? "ihan hullu" oli kommentti kun kotiapäin ajeltiin ja muisteltiin Haariksen maston alamäen tukin ylitystä täydestä vauhdista A`la Ertsi:p.
40 km tuli meille ja arvosana Juniorille täys 10. Kiitokset vaan ryhmä Rämälle
Loistava lenkki on kyllä ollut. Hienoa että uusia maastopyöräilyn harrastajia on lähtenyt mukaan.
Ihan näin varovasti kyselen että onko keskiviikkona vakiolenkille lähtijöitä? Jos Hekku tai JukkH on mestoilla niin olisiko mitään ideaa ajaa "jokelan" lenkki ilman porvoontien ylitystä elihttp://connect.garmin.com/activity/132350034. Tämä pätkä pitäisi saada vielä kartoitettua niin että sen voi yhdistellä vaikka tuusulanjärven maastokierrokseen. Suunnittelen tässä paraikaa Landbon (sipoonkorpi) itäpuolta josko sieltä saisi kesän mittaan kartoitetua lisälenkkiä. Kyllä tulee mahtava lenkki kun Nummenkylästä suuntaa kohti Jokelaa ja Jokelasta lähtee ruuttaamaan kohti Vuosaarta. Niin ja tietty pienen lisälenksun jälkeen taas Nummenkylään. Tuskin mitään suurta yleisöryntäystä tälle lenkille ei tule, mutta ainakin pari tyyppiä tiedän jotka voisi olla kiinnostuneita.
^Oon suurin piirtein samanlaisen lenkin ajanu kerran Hecun perässä vaan eipä mieleen jääny kaikki kivet ja kannot. Hyvinkään suuntaan täytyy kyllä polut vielä opetella. Huomenna mennään Mätikselle Junnujen maastopyöräkoulun aloitukseen, joka on nyt ke:na kun se muuten on maanantaisin. Joku toinen kerta mulle siis. Herra H on Slovakiassa ajelemassa PYSU:a .
Mites tänään oisko ip:ksi ajelijoita vaik klo 16 starttiin, joku 2-3h pyrähdys ?
Timbe(r)man
01.05.2012, 18.54
MInusta ei ARJ ole reittiapua pohjoiseen, mutta ke-lenkille tulen mukaan roikkumaan, jos ei mikään tai kukaan estä.
http://connect.garmin.com/activity/132350034. Tämä pätkä pitäisi saada vielä kartoitettua niin että sen voi yhdistellä vaikka tuusulanjärven maastokierrokseen.
Kyllä mua ainakin kiinnostaa joku 100+km lenkki loppukesästä/syksystä, tulihan se ajeltua viime syksynäkin. No, sittenhän siitä tuleekin jo perinne :).
Tuossa (http://www.sports-tracker.com/#/workout/Jukka6210/e7t9upq75ees1j3s) meidän Hyvinkään touri, jos siinä jotain osviittaa puuttuviin kohtiin.
Tänään kävin tällaisen (http://www.sports-tracker.com/#/workout/Jukka6210/21o7q1lt69n09tul)pyrähdyksen.
Pitkälle reissulle mukaan kans tulen, jos aikataulut natsaa.
Petterii
02.05.2012, 07.34
Tänään en maastoon pääse, mutta jos huomenna on halukkaita niin noin 17:30 on lähtö ja ajoaika on n.90 min.
^Vois lähtee kurvailee. Kaupalta vai krouvilta?
Tietääkö joku mistä saa ostaa Rotorin kampia?
Petterii
02.05.2012, 23.38
KODE: Signature.fi
JukkaH: mulle ihan sama mutta pidetään kaupalta niin pysyy perinne yllä...
Timbe(r)man
03.05.2012, 00.51
Tällainen lenkki tänään:
http://www.sports-tracker.com/#/workout/Timberman/f5ain0l84d96ev6o
Seppo teki leipäkoneen arvoisen teon. Suunnilleen kohdassa 19,5 km on SE kallio, jota on yritetty ja yritetty ajaa ylös ja josta joku on jo epäillyt sen ylösajamista mahdottomaksikin. Seppo ajoi sen ylös tänään. Kolme todistajaa.
mulle ihan sama mutta pidetään kaupalta niin pysyy perinne yllä...
Ok
Tällainen lenkki tänään:
Seppo teki leipäkoneen arvoisen teon. Suunnilleen kohdassa 19,5 km on SE kallio, jota on yritetty ja yritetty ajaa ylös ja josta joku on jo epäillyt sen ylösajamista mahdottomaksikin. Seppo ajoi sen ylös tänään. Kolme todistajaa.
JEEEAH! Se on ajettavissa :) Minä en sitä tosin tänä kesänä taida valloittaa:
Kävin ruikuttamassa polveani uudestaan lekurilla, joka passitti minut ortopedille. Kierukkavauriolta vaikuttaa. Seuraavaksi magneettikuvaan ja jos kyse tosiaan vauriosta, se on sitten puukotuksen paikka. Hyvällä tuurilla kierukka on vain tulehtunut huonon verenkierron takia.
Eniveis, se taitaa olla pitkähkö peekoo -kausi edessä. Jumankauta, missä kunnossa olen 2013 Tahkolle ;)
Tällainen lenkki tänään:
Ei SITÄ kalliota aja kukaan jos kyse on juuri siitä kalliosta mitä mm Ertsi on yrittänyt hieroa jo muutaman kauden??
Nyt kun nimet meinaa unohtua niin kuka Seppo? Tämän suorituksen haluan nähdä livenä (Savolainen ei usko ennen kuin näkee).
Huomenna on sunnuntailenkki ja kaikki mukaan. Tosin meikäläisellä on kurkku kipeä ja räkää tulee nokasta!!!??%&¤#%¤#¤¤ ...kele.
Keskiviikkolenkillä kunto riitti nippa nappa rimpuiluun muiden perässä. Pitänee varmaan hommata kevyempi peli alle niin tilanne saadaan balanssiin.
Tällainen lenkki tänään:
Ei SITÄ kalliota aja kukaan jos kyse on juuri siitä kalliosta mitä mm Ertsi on yrittänyt hieroa jo muutaman kauden??
Nyt kun nimet meinaa unohtua niin kuka Seppo? Tämän suorituksen haluan nähdä livenä (Savolainen ei usko ennen kuin näkee).
Huomenna on sunnuntailenkki ja kaikki mukaan. Tosin meikäläisellä on kurkku kipeä ja räkää tulee nokasta!!!??%&¤#%¤#¤¤ ...kele.
Keskiviikkolenkillä kunto riitti nippa nappa rimpuiluun muiden perässä. Pitänee varmaan hommata kevyempi peli alle niin tilanne saadaan balanssiin.
Tuossa (http://www.sports-tracker.com/#/workout/Jukka6210/e7t9upq75ees1j3s) meidän Hyvinkään touri, jos siinä jotain osviittaa puuttuviin kohtiin.
Ajelin tänään tuosta kartalle siirrettyä jälkeä pitkin Nuppiksesta tuohon (http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=16000&srs=EPSG%3A3067&y=6714784&x=387215&lang=fi) asti ja takas. Lepokalliolla ja hiihtomajalla tuli ajeltua parit muutkin polut kun ei viivalla ihan pysyny.
Märkää kun on, ni aika moista survomista Nuppis-Perttu väli. To be continued..
Timbe(r)man
05.05.2012, 20.14
Itse olit samalla lenkillä, kunnes erkaannuttiin siinä pellon reunassa, mistä edettiin SILLE kalliolle. Kyllä se nyt vaan polkemalla siirty se pyörä ylös, videokännyä ei ehtiny esiin kaivaa.
Huomenna klo 10 kaupalla näillä näkymin. Vois ajaa pitkän lenkin jonnekin kauemmaskin.
Parin lätäkön lenkki (http://www.sports-tracker.com/#/workout/Jukka6210/2jd5vsc0jn6oo4g4) auringon paisteessa 8 hengen voimin. Takas tullessa osa jäi Unkalle kaffeelle kun taas osa kiirehti jo kotio vaimojen luo (tää jälki siis kiirehtijöiden:o).
Teemu Kalvas
06.05.2012, 20.15
Se on Tomi top pull, bottom swing se sun etuvaihtajasi. Muista sitten katsoa vielä se putken läpimitta jos se on rengaskiinnityksellä.
Se on Tomi top pull, bottom swing se sun etuvaihtajasi. Muista sitten katsoa vielä se putken läpimitta jos se on rengaskiinnityksellä.Kiitti nyt tulee sit kerralla oikein. Oli kyl hyvä sunnuntailenkki :D Aijoo Arto nimi listaan tuun Tahkolle!
Petterii
06.05.2012, 22.02
Ei mennyt Hyvinkään XCO ihan suunnitelmien mukaan. Puolessa välissä riitti, kun eteenpäin ei meinannut päästä millään. Siitä kotiin ja nyt taistellaan flunssaa vastaan. Kuumemittarikin näytti pientä lämpöä. Nyt on kaikki keinot käytössä, jottei iskisi kunnolla.
Sent from my iPad using Tapatalk
Timbe(r)man
07.05.2012, 17.46
Tiedoksi maantiepuolelta kaikille, joilla asvalttiväline. http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?39313-Maantie-J%E4rvenp%E4%E4/page9
Itse ainakin käyn joskus täälläkin:
Aloitamme viikkolenkit huomisesta alkaen. Tiistaisin Chebicin pihalta klo 17,30 lähtö. Lenkki saattaa sisältää rivakkaampaa vauhtia, jos vetäjiä löytyy. Kesto n. 2 tuntia.
Torstaina lähtö Casinokujalta ( entinen ravintola Casino) klo 18.00, kesto myöskin n. 2 tuntia. Vauhti rauhallinen.
Kaikki kynnelle kykenevät mukaan.
Onko kellään ylimääräistä 9 speed takavaihtajaa? Uuden pyörän tulo tuntuu kestävän. Pitää laittaa vanha ratsu kuntoon Korsoa varten.. Niin merkki sais olla Shimano:-)
Fourtour
09.05.2012, 14.53
Onko kellään ylimääräistä 9 speed takavaihtajaa? Uuden pyörän tulo tuntuu kestävän. Pitää laittaa vanha ratsu kuntoon Korsoa varten.. Niin merkki sais olla Shimano:-)
Ei ole ylimääräisenä, kun on vielä kiinni jäykkäperässä, mutta jos sen jaksaisi taas muuttaa sinkulaksi, niin saishan sen taas lainaan. Jos et muuta vaihtoehtoa löydä, niin tule avuksi vaihtelemaan osia...
Ei ole ylimääräisenä, kun on vielä kiinni jäykkäperässä, mutta jos sen jaksaisi taas muuttaa sinkulaksi, niin saishan sen taas lainaan. Jos et muuta vaihtoehtoa löydä, niin tule avuksi vaihtelemaan osia...
Kiitos vaan.. Haen uuden museolaitteen. Motonet myy parillakympillä uusia, joten sieltä otan :)
Keskiviikkolenkillä piipahdettiin (http://www.sports-tracker.com/#/workout/Jukka6210/65ajj1pr9o8dsnd1) Jokelassa 4 kuskin voimin. Javalkin avasi maastokautensa, kuten Kasarikin viime torjantaina-hyvähyvä
Tuulenkaatamat puut on näköjään kevään trendi. Veman poluilla ekan hakkuuaukean jälkeen paljon niitä kyllä, tiepätkän jälkeen ok. Ennen vikaa hakkuuaukeaa mentiin oikealle ylös harjun päälle josta hyvä traktoriura to the end (niinkuin vinkin perusteella piti ollakin).
Onkos sunnuntailenkkiä tiedossa tulevanana viikonloppuna? (Itsekin osallistuu jos keula saadaan kuntoon) Vai onko kaikki kotosalla kakkua syömässä? Lemmenlaaksoa on alettu kunnostaa! Kaatuneet puut on sahattu ja uusia pitkospuita on kannettu paikalla. Paikalle tuotujen pitkospuiden määrää kun katseli niin harjoittelu kenttää on paljon tulossa :D
Onkos sunnuntailenkkiä tiedossa tulevanana viikonloppuna? (Itsekin osallistuu jos keula saadaan kuntoon) Vai onko kaikki kotosalla kakkua syömässä? Lemmenlaaksoa on alettu kunnostaa! Kaatuneet puut on sahattu ja uusia pitkospuita on kannettu paikalla. Paikalle tuotujen pitkospuiden määrää kun katseli niin harjoittelu kenttää on paljon tulossa :D
tän päivän Keskarissa juttua L-laaksosta. rivienvälistä lukien ratsastajat ja pyöräilijät toivotettiin huitsunnevadaan.
eikös se ollut niin että ydinalueen poluilla ei saisi ajaa mutta muilla poluilla saa ajaa eli juuri tuo pitkospuupolku olisi kielletty.
tän päivän Keskarissa juttua L-laaksosta. rivienvälistä lukien ratsastajat ja pyöräilijät toivotettiin huitsunnevadaan.
eikös se ollut niin että ydinalueen poluilla ei saisi ajaa mutta muilla poluilla saa ajaa eli juuri tuo pitkospuupolku olisi kielletty.
Samaa juttua just ihmettelin. Jutussa opas toivoo etteivät ratsastajat ja pyöräilijät TUNKISI suojeltuun lehtoon.
No jutun faktaosiossa onneksi kerrotaan, että Ratsastus, maastopyöräily ja kalastus on kielletty ydinalueella. Se ydinalue
täytyy kyllä yrittää selvittää taas siitä kartasta, vähän se on jotenkin epäselvästi kerrottu kun ei jää mieleen...
Timbe(r)man
12.05.2012, 18.45
Minä ainakin olen tulossa huomenna. Kakut syödään lenkin jälkeen.:)
Olipahan sunnuntalenkki, siitepölyn takia tein kuolemaa oikein urakalla. Silmiä kirveli, henki ei kulkenut (jotain pihinää tuli) ja räkä lensi. No ei tarvinut yksin ajelle sentään sain roikkua Timben perässä pari tuntia :D
Timbe(r)man
14.05.2012, 00.28
^Vähiin on mennyt MTB Järvenpään mammanpoikien toiminta.
Teillä kun on kaikenlaista ylimääräsitä ryjää, niin onko kellään ylimääräistä 120 tai 140 mm etuhaarukkaa? Sellaista, joka sopisi Spessu epicciini (en osaa luetella speksejä, mutta ainakin roscoessa on paksumpi ja kummallisempi haarukan putki, niin että sen haarukka ei sovi spessuun). Joka lainattavaksi koekäyttöön tai myytäväksi. Haluaisin kokeilla, miltä pyörä tuntuisi pidemmällä etujousella.
Tom miten keula toimii?Todella hyvin on parempi kuin uutena :D
Todella hyvin on parempi kuin uutena :D
Se öljy ja liukuvaseliini sen tekee. jostain syystä Fox käyttää ensiasennuksessa 10w öljyy.
Jos haluut viel alku-herkyyttä, niin voidaan kokeilla 2,5w ölppää..
Fourtour
14.05.2012, 23.46
Se öljy ja liukuvaseliini sen tekee. jostain syystä Fox käyttää ensiasennuksessa 10w öljyy.
Jos haluut viel alku-herkyyttä, niin voidaan kokeilla 2,5w ölppää..
Kokeilkaa kolmosölppää, se auttaa asennuksissa paremmin!
Rautapelto
15.05.2012, 07.29
Joo, se jeesaa asennukseen lopputuloksesta en tiedä...
Timbe(r)man
15.05.2012, 12.53
Kokeilkaa kolmosölppää, se auttaa asennuksissa paremmin!
Tumma ja paksuhko, mielellään brittiläinen, saksalainen tai belgialainen nelos-ölppä auttaa parhaiten.
Uusilla ölpillä ei pitkälle pötkitä, jos vanhoja ei ensin huolellisesti poisteta. Poistoon sopii erinomaisesti väkevähkö etanoliseos, joka syrjäyttää vanhan ölpän. Vasta hieman vanhaan ölppään sopii hyvin vodka, viski tai joku vastaava noin 40 % etanolia sisältävä seos. Sitkeämmin istuvaan vanhaan ölppään suosittelen konjakkia tai vahvaa rommia.
Huomenna Keskiviikkona, Maastoajelua.
Huomenna vakiolenkillä ajetaan maastossa, juu ihan totta. Jos porukkaa on mukavasti paikalla niin katsotaan vaikka eritasoiset ryhmät.
Torstaille voisi suunnitella sellaisen reippaamman ajolenkin eli lähto aamusta 9:00 että kerkee kotio ennen sateita :)
Miltä kuulostaa?
Se vähän reippaampi lenkki tarkoittaa että ajaa paukutellaan sellainen 3...4 tuntinen ilman ihmettelyä, mutta maltillisesti.
Lauantaina on kilpailupäivä, mutta sunnuntaina voisi haahuilla siellä Jokelansuunnilla, jos jaksaa.
Eiköhön nänä ölpät mulle kelpaa keulaan mitkä tuonne laitettiin :D Suuri kiitos vielä Kodelle opastuksesta ja huollosta! Keskiviikkolenkille en kerkiä kiitos työajat. Torstain lenkkikin jää väliin kun suunnataan tuonne vantaanjoen suuntaan pyöräilemään jos säät sallii. Sunnuntailenkille tulossa ja Jokelan suunta passaa mainiosta. Kävin tänään lekurissa hakemassa kunnon rohdot tähän siitepölyyn niin eiköhän nyt ala elämä voittamaan.
Joko uusi Fillari-lehti luettu? Mielenkiintoista oli lukea, että Ojala treenaa suurimman osan ajaen pikitietä. Myös alle tulee 29 :D
Joko uusi Fillari-lehti luettu? Mielenkiintoista oli lukea, että Ojala treenaa suurimman osan ajaen pikitietä. Myös alle tulee 29 :D
Juu ajakoon Ojala miten lystää, mutta lienee MTB Järvenpään sällit just siellä maantiellä pyörittelemässä. Ajelin maastoissa tänään yksikseni Tuusulanjärven ympäri myötäpäivään reittiä Frisberget-Talma-Keinis- Hyrylä jne. Meridisti oli lähdossä mukana, mutta koska räkätauti tuntu olevan hänellä hieman vielä päällä suosittelin hänelle kotio kääntymistä, kun keuhkot tuli ulos suusta. Pikaista paranemista Meridistille. Hekkukin oli liikenteessä, mutta autolla :D. Loistokeli, loistomaastot mutta raskaat kosteudesta johtuen.
Pistän kohta listaa Tahkoprojektista 2012.
Saitko Raatapelto tulilinnun harsittua kasaan?
Tahkolla 2012 mukana seuraavat kuljettajat:
Kode, Teemu Kalvas,Tom1, Petteriii, Kasari, Fourtour, Ertsi, Javal, Rami Fillarillaan ja Minä.
Varalla DT(jos mahtuu, varmistan myöhemmin)
Onko muita MTB Järvenpääläisiä lähdossä? Lyön majoituksen kohta lukkoon.
Ertsi oletko sinä kunnossa, kun ei ole näkynyt lenkeillä?
Ertsi oletko sinä kunnossa, kun ei ole näkynyt lenkeillä?
Pyydetty tutkimus: MRI: vasen polvi
Lausunto:
Meniskeissä ei todeta repeämiä.
Ristisiteet ja sivusiteet ovat ehjät.
Femorotibiaalinivelessä ei näy rustovaurioita tai osteokondraalisia leesioita.
Luuruhjeita ei ole.
Hohkaluun signaali on normaalia.
Patellan lateraalifasetin rustossa on aivan lievää kondropatian signaalia. Patella, pf-nivel ja ojentajajänteet ovat muuten säännölliset.
Polvinivelessä ei ole hydropsia.
Maallikkona em. lausuntoa tulkitsisin, että puukkoa ei tarvita. Punttisalilla riehumista polvi kestää mainiosti, mutta ihan iisisti trainerilla pyöritellessä tuntuu hassua, hieman epämukavaa ... muljuntaa polvessa ja välillä pieniä vihlaisuja. Maanantaina ortopedi sitten varmaan kertoo, tarvitseeko lateraalifasetin rustoa jotenkin rukata. Tai jotain.
Pari kuukautta ajotaukoa tässä takana, joten kaksi kierrosta Tahkolla saa varmaan unohtaa. Maskotiksi saatan kuitenkin lähteä, vaikken ajamaan sitten pääsisikään.
Tahkolla 2012 mukana seuraavat kuljettajat:
Kode, Teemu Kalvas,Tom1, Petteriii, Kasari, Fourtour, Ertsi, Javal, Rami Fillarillaan ja Minä.
Varalla DT(jos mahtuu, varmistan myöhemmin)
Mä joudun passaamaan niinkuin aikaisemmin vähän varoittelinkin. Näyttäis, että minun
tahko ajetaan tuolla aasian suunnalla. DT saa minun paikkani, ajat sitten alle 4h ;)
Vähän huonosti on päässy nyt lenkille, mutta eiköhän se tastä vielä paremmaksi muutu ja
kauden päätavoite olkoon tour de tuusulanjärvi tms. >100km lenksu. ARJ:llä näitä taisi
oli kiikarissa useampikin.
Rautapelto
18.05.2012, 07.54
Saitko Raatapelto tulilinnun harsittua kasaan?
Nää, en jaksanu eilen lähteä töissä käymään, ehtii tänäänkin.
Kyllä se mullaki löi lämpöä keskiviikkolenkin jälkeen et kyllä on allergiat pahana. Onneks on vähä tullu kosteutta ni pitäis helpottaa.
Mä joudun passaamaan niinkuin aikaisemmin vähän varoittelinkin. Näyttäis, että minun
tahko ajetaan tuolla aasian suunnalla. DT saa minun paikkani, ajat sitten alle 4h ;)
Oho, tartteeks tohon neljään tuntiin treenata? ;) Uus konkeli saattais viedä enemmän poluille, mutta hyvä on jos pirulainen ehtii kotiin edes ennen Tahkoa... On ne 29" roippeet näköjään kortilla. Maantiellehän tässä varmaan harhautuu, kun menin eilen ostamaan hyvin sisäänajetun Madone 4.5:n. No jos sillä kasvais kunto myöhempiä koitoksia varten sit :)
Meridisti
19.05.2012, 21.42
"Meridisti oli lähdossä mukana, mutta koska räkätauti tuntu olevan hänellä hieman vielä päällä suosittelin hänelle kotio kääntymistä, kun keuhkot tuli ulos suusta. Pikaista paranemista Meridistille."
Tuli tehtyä kimppalenkin lyhyys ennätys. 2km ja olo oli kuin 100m juoksunjälkeen => pyyhe kehään. Keuhkot ei toiminut ollenkaan ja oli pakko luovuttaa kun ei saanut happea. Istuskelin 15min maastossa ja kruisailin takaisin kotiinpäin. Nyt tarvitsee enää parantaa 98km, jotta uskaltaa lähteä 100km lenkille ;). Torstai illalla oli lämpöä ja kaikki röörit ihan tukossa ja silmät turvoksissa. Ongelmana oli allergiat ja pöpö joka ei vieläkään ole poissa "painokelvottomia sanoja"!!! Aamuisin (joka päivä) tulee sellaisia keuhkonpalasia ulos ettei purematta pysty nielemään. Taitaa olla taas lääkärireissunpaikka ... ja fillarit saa roikkua autotallin seinällä pölyttymässä!
Onneksi olkoon Arto:
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?45281-Valkeakoski-MTB-maraton-19-5-2012/page5
Palstalla kirjoittelusta päätellen kolmen kierroksen ajaminen oli jo suhteellisen haasteellista.
Itse en ole vielä talven huilailuista palautunut kisakuntoon. Korso häämöttää ajatuksissa kyllä.
ihme säätölenkki tänään:)
http://www.sports-tracker.com/#/workout/heccut/9fppbmj3u59usaak
seistiin melkein yhtäkauan kuin ajettiinkin
tossa linkki yhteen toiseen retkeen
http://www.sports-tracker.com/#/workout/heccut/6jn51i19j4jcl8v2
Fourtour
20.05.2012, 18.46
ihme säätölenkki tänään:)
http://www.sports-tracker.com/#/workout/heccut/9fppbmj3u59usaak
seistiin melkein yhtäkauan kuin ajettiinkin
Juu, liian vähän kolmosölppää käytetty asennuksissa, niin on jäänyt kiristykset liian pieniksi.
Tänään toteutuneeseen ylävetotakavaihtajaan kannattaa katsoa varaosien hintoja mm. näistä liikkeistä:
http://www.actionsports.de/index.php?language=gb
http://www.bike-components.de/shop/language/en
(http://www.bike-components.de/shop/language/en)
Noista on tullut paljon tilailtua, eikä hinnat ainakaan kovimmat ole.
Tässähän näitä samannäköisiä, kuin lenkin alussa, olisi:
http://www.bike-components.de/products/info/p25306_X-0-Schaltwerk-10-fach-.html
ja kappas, hinta on aika lähellä, niin voi vielä kevennelläkin:
http://www.bike-components.de/products/info/p22278_XX-Schaltwerk-10-fach-.html
Halpaa kuin saippua - mutta onneksi pirun kestäviä...
PS. Kilpailevan nyrkkipajan tuote on muuten aikas edullinen:
http://www.actionsports.de/gb/Components/Rear-Derailleurs/Shimano-XTR-Schaltwerk-RD-M980-SGS-2011::29214.html
Johtuu varmaan siitä, että se on vielä kevyempi, niin on säästynyt valmistuskuluissa!
Onneksi olkoon Arto:
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?45281-Valkeakoski-MTB-maraton-19-5-2012/page5
Palstalla kirjoittelusta päätellen kolmen kierroksen ajaminen oli jo suhteellisen haasteellista.
Itse en ole vielä talven huilailuista palautunut kisakuntoon. Korso häämöttää ajatuksissa kyllä.
Kiitos kiitos, mutta ei tässä ole mitään onnittelemista. Rata oli raaaaastava, kysykää vaikka Petteriltä. Olin pirun vihainen kun tulin maaliin, kysykää vaikka Petteriltä, mutta nyt jo "lauhtumaan" päin. Korkeuseroa oli piiiiruuuuusssstiii etelän vetelälle, mutta maaliin jurrattiin.
Rata oli tehty korkeusroilla mässäillen, paikoin purun päälle. Laskuissa vauhti pois purupätkillä, vauhti nollaan notkossa olevaan lutakkoon josta taas nousuun. Jos lutakossa yritti keventää painui enstisä syvemmälle. Lutakoissa ollut vesi oli pirunkylmää. Lopun kruunasi suihku josta ei tullut yhtään lämmintä vettä. Täytyy vain todeta että kuntopohja ei riittänyt tähän leikkiin ja tälle radalle. 26-32 välityksellä jurraaminen sykkeet tapissa ei oikein nyt yksinkertaisesti luistanut. Yksi hyvä asia oli kuitenkin erittäin vauhdikas lasku jossa oli muistaakseni kolme kohtaa missä sai pienellä ponnistuksella kolmen...neljän metrin lennot, oli loistava tunne lentää ihan oikeasti (siis hallitusti):)
Kiitos heculle tämän päivän lenkistä. Pienellä muutoksella tästä lisälenkistä saadaan toimiva peruslenkki MTB Järvenpään kartastoon. Loistava meininki, mutta erikoinen huumori. Saakeli ne vihreet tupit käy justiisa siihen minun ibikseen:D
No pienellä lääkityksellä pääsen kyllä yli tästä syksyyn mennessä.
Fourtour
21.05.2012, 11.19
Kiitos heculle tämän päivän lenkistä. Pienellä muutoksella tästä lisälenkistä saadaan toimiva peruslenkki MTB Järvenpään kartastoon. Loistava meininki, mutta erikoinen huumori. Saakeli ne vihreet tupit käy justiisa siihen minun ibikseen:D
No pienellä lääkityksellä pääsen kyllä yli tästä syksyyn mennessä.
Juu, hyvä oli lenkki - vielä kun olisin osannut varautua noin pitkään lenkkiin eväiden osalta, niin olisin ehkä jaksanut loppuun asti muiden mukana. Raskas oli vastatuulisiirtymäkin kotio.
Vihreet tupit oli mageet, ei siinä mitään - vaihda se muu pyörä...
Kolmosölpällä tuokin harmitus korjaantunee.
TDT 2012
Onko joku lahdössä Tamperelle retkeilemään?
Olen suunnitellut olevani täydellä matkalla jossain aktiivi 1 porukoissa.
Maallikkona em. lausuntoa tulkitsisin, että puukkoa ei tarvita. Punttisalilla riehumista polvi kestää mainiosti, mutta ihan iisisti trainerilla pyöritellessä tuntuu hassua, hieman epämukavaa ... muljuntaa polvessa ja välillä pieniä vihlaisuja. Maanantaina ortopedi sitten varmaan kertoo, tarvitseeko lateraalifasetin rustoa jotenkin rukata. Tai jotain.
Pari kuukautta ajotaukoa tässä takana, joten kaksi kierrosta Tahkolla saa varmaan unohtaa. Maskotiksi saatan kuitenkin lähteä, vaikken ajamaan sitten pääsisikään.
Se on kuulemma limapussi tulehtunut. Lekuri tuikkasi kortisonipiikin ja rapian viikon päästä tuikkaa uuden. Sitten pitäisi polven olla taas tikissä. Nyt polvi on p*rkeleen kipeä, mikä tietenkin tarkoittaa, että kortisoni toimii. Tässä jää vielä neljä tehokasta treeniviikkoa Tahkoon! Ehkä.
Tänään tarjolla 60-90min nopeammin etenemistä. Jos halukkaita, niin tulen kaupan kautta..
Se on kuulemma limapussi tulehtunut. Lekuri tuikkasi kortisonipiikin ja rapian viikon päästä tuikkaa uuden. Sitten pitäisi polven olla taas tikissä. Nyt polvi on p*rkeleen kipeä, mikä tietenkin tarkoittaa, että kortisoni toimii. Tässä jää vielä neljä tehokasta treeniviikkoa Tahkoon! Ehkä.
Polvea juili maanantaina illalla piikin jälkeen aivan järkyttävän paljon. Eilen aamulla kipu oli poissa. Nakkasin muksun juoksukärryyn päiväunille ja lähdin jolkottelemaan. Ensimmäisen tunnin juoksin-kävelin-matelin ja toisen sitten ihan oikeasti juoksin. Ei mitään tuntemuksia polvessa, ei eilen eikä tänään :eek: Ehkä sitä uskaltautuu viikonloppuna jotain kevyttä settiä fillarinkin selässä tekemään :)
Timbe(r)man
23.05.2012, 17.07
TDT 2012
Olen suunnitellut olevani täydellä matkalla jossain aktiivi 1 porukoissa.
Minähän sitä olin suunnitellut, mutta nyt on vastoinkäymisiä. Molemmat pyörät epäajokunnossa. Tosin Epiciin asensin eilen Raatapellon etuhaarukan, jonka se oli heittämässä metallinkeräykseen. Jos ehdin, niin tänään tulen yhteislenkille koeajamaan, miten Marzochi jumppaa tai bombbaa.
Toinen probleema on, että pitäisi olla jo klo 17 Jpäässä toisissa juhlissa.
TDT 2012
Olen suunnitellut olevani täydellä matkalla jossain aktiivi 1 porukoissa.Tuota kattelin pitkäääää, mutta joutuu jättämään väliin. Käytiin tänään reipas tunti ajelee ja tuntuu että toi pirun siitepöly vieläkin kummittelee tuolla jossakin. Ei kulje niin ei kulje.
Onko Korsoon lähtijöitä? Pitää kait mennä ajeleen, kun noi vaihteet ruuvasin kiinni.. Eli kyyti siis, auto semmoinen kelpaisi.
Petterii
24.05.2012, 22.39
Kyllä mä Korsoon meen, mutta vasta viikon päästä viikonloppuna.
Kyllä mä Korsoon meen, mutta vasta viikon päästä viikonloppuna.
No mikä estää käymästä korsossa vaikka jokapäivä? Tosta Koden viestistä kun ei tullut ihan selville mihinkä se on menossa, autolla vai fillarilla ja ajankohtakin jäi vähän auki ?
Nyt olen ihan itsekseni kartoittanut sen saman Jokelan reitin minkä Heccu on meille näyttänyt. Eli reitti on hallussa. Sitä ryteikköpätkää (se joenylitys) en ajanut kun siinä ei ole silleen sujuvan ajamisen kannalta mitään tolkkua. Joen toisella puolella eli itäpuolella (korkeakallio) oleva polku oli ajettava ja melkein kuiva, no ei ihan mutta melkein niin kuin siinä mainoksessakin sanotaan. Siitä tulee semmoinen vajaa 50 km ja kun maasto on helppoa niin sen voi ajaa suhteellisen rennosti pyöritellen ja niistä haastavista polkuosuuksista nautiskellen. Tosin nautintoa voi lisätä suoraan nopeuden suhteeseessa lisäämällä mopeutta.
Heculle vielä kiitos ja kumarrus alkuperäisestä reitityksestä. Syksyllä jos mahdollista kolutaan hyvinkään polkuja enemmänkin.
Ai niin se Korso. En ole Korsossa marakisoissa. Olen Neitikoskella katsastamassa uusia polkuja joista laitan kyllä raporttia myöhemmin
Petterii
25.05.2012, 09.34
No mikä estää käymästä korsossa vaikka jokapäivä?
Rajamuodollisuudet...
Olen Neitikoskella katsastamassa uusia polkuja joista laitan kyllä raporttia myöhemmin
Sulle ihan osuva paikka. ;)
No niin sekaisin olen. Niinpä on 3.6 se kisa..
No niin sekaisin olen. Niinpä on 3.6 se kisa..
Kyl kyl mutta ylihuomenna sunnuntaina klo 1100 tutustuttavat jo reittiin...
Tässä kaikille maistiaiset eilisestä tourista Tampereelta.
http://youtu.be/FZL6U66GBKQ
Kiitokset Hiksille hienosta koosteesta
Ryhmä oli Aktiivi yksi ja meininki oli videon mukaista. Hienoa baanaa ja paikoin teknisiä juurakkonousuja.
Timbe(r)man
27.05.2012, 20.42
Tässä kaikille maistiaiset eilisestä tourista Tampereelta.
http://youtu.be/FZL6U66GBKQ
Kiitokset Hiksille hienosta koosteesta
Ryhmä oli Aktiivi yksi ja meininki oli videon mukaista. Hienoa baanaa ja paikoin teknisiä juurakkonousuja.
Hienon näköistä menoa oli. Ensi vuonna mukaan. Mutta kukapa muistaa, mistä alkuperäisvideosta oli varastettu musa tuohon?
Virallinen yhteislenkki oli tänään aika vaatimaton: http://www.sports-tracker.com/#/workout/Timberman/8b6doggbag71j9mu
Oliskos aika jo ajaa joku viikonloppu vähän pidempi (60-100 km) etukäteen sovittu retki, nautiskelijoiden tyylillä?
Hienon näköistä menoa oli. Ensi vuonna mukaan. Mutta kukapa muistaa, mistä alkuperäisvideosta oli varastettu musa tuohon?
Virallinen yhteislenkki oli tänään aika vaatimaton: http://www.sports-tracker.com/#/workout/Timberman/8b6doggbag71j9mu
Oliskos aika jo ajaa joku viikonloppu vähän pidempi (60-100 km) etukäteen sovittu retki, nautiskelijoiden tyylillä?Tuollainen video on mulle ainakin tullut joskus vastaan http://www.youtube.com/watch?v=ru2Dpe1LkNU. Tampereen tourin videolla oli muuten pirun hieno kypärä yhdellä pyöräilijällä. :) Kohta on 1.32.
Nyt jääkin Korson kisa ajamatta!Uudet tuulet ja alle ATV..
[/URL]
Oliskos aika jo ajaa joku viikonloppu vähän pidempi (60-100 km) etukäteen sovittu retki, nautiskelijoiden tyylillä?
Huudellaan nyt tänne vieraaseen pöytään, että hiljaiseloa pitävät mätisläiset suunnittevat pitkää kimppalenkkiä 9. tai 10.6. Päivää ei ole vielä lyöty lukkoon, joten heittäkää meidän säikeeseen, kumpi päivä kävisi teille paremmin. Lähtö Keinukalliosta Keravalta klo 10.00, mutta päivä on vielä siis auki...
^Kyseessähän on The JätteCruisi. Olin pari vuotta sitten ajamassa ja koitan tänä vuonna mukaan taas.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.