Näytä tavallinen näkymä : MTB Järvenpää
Itekin kerkesin varm..ööeiku auttamaan Arton muutossa. Jaffat pullineen naatiskeltiin rennon jutustelun lomassa.
Ei muuta kun turvallista matkaa ja onnea uuteen kotiin koko pesueelle.
@Timbe(r)man
Tollastahan sä kyselit aikasemmin...
http://reviews.mtbr.com/spotted-new-bell-super-2r-trailenduro-helmet-with-removable-chin-bar
Ja ARJ:lle onnea ja menestystä!
Timbe(r)man
27.08.2014, 11.41
@Timbe(r)man
Tollastahan sä kyselit aikasemmin...
http://reviews.mtbr.com/spotted-new-bell-super-2r-trailenduro-helmet-with-removable-chin-bar
Ja ARJ:lle onnea ja menestystä!
Kiitos. Uutiset päivätty eiliselle, eli kyse on kai uudesta tuotteesta. Ehdin yhden tuonkaltaisen jo tilata. Miksei Retziä ole näkynyt yhteislenkeillä?
Tänään oli yhden J:n lenkki, vaikka maalikaupalla pilkahti aurinkokin 17:30. Mukava oli rypeä mudassa ja märillä juurilla pitkän kuivan jakson jälkeen. ARJ:lle tsemppiä ja kiitoksia aktiivisesta puuhaamisesta mtb jäken hyväksi. Eikä nämä mitkään jäähyväiset ole. Tuut porukkalenkille kun käyt asioilla vehon pääkonttorissa täällä etelässä 😊
Pidä ARJ lippu korkealla siellä pohjoisessa. Tahkolla muuten ajetaan El Grandea siihen hauskempaan suuntaan 13.-14.9, eli reilun parin viikon päästä. Kai sää tuut radan varteen kertomaan ohi sujahtaville maastopyöräilijöille, kuinka paskasta lajista onkaan kyse?
Kiitos. Uutiset päivätty eiliselle, eli kyse on kai uudesta tuotteesta. Ehdin yhden tuonkaltaisen jo tilata. Miksei Retziä ole näkynyt yhteislenkeillä?
Aikataulut ei oikein ole natsannut, mutta jospa syksyn aikana välillä näkyisikin...
Marcolli
29.08.2014, 11.30
Sappeella kuulemma vielä viime viikonlopun Enskaspoorit hyvin näkyvissä, kenties merkittyinäkin. Ketään kiinnostuneita mukaan lähtijöitä Sunnuntaina muutenkin mainekkaaseen bikeparkkiin? Hissit auki 11-17 ja hyvää keliä luvattu.
Sappeella kuulemma vielä viime viikonlopun Enskaspoorit hyvin näkyvissä, kenties merkittyinäkin. Ketään kiinnostuneita mukaan lähtijöitä Sunnuntaina muutenkin mainekkaaseen bikeparkkiin? Hissit auki 11-17 ja hyvää keliä luvattu.
HEP! Rouva tarttis autoa sunnuntaina, joten autopaikan mielelläni varaisin, jos passaa? Montakos sälliä siihen mahtuu? Voisin kysyä ehkä kysyä Joria matkaan kanssa, jos autoon mahtuu?
Rautapelto
29.08.2014, 12.41
Hep! Tämä vois myös hypätä kyytiin.
Nyt en kyllä pysty lähteä sappeelle mukaan pyörimään, sillä yo.t painaa päälle... pakko koittaa lukee niihi, vaikka kovin paljon mieluummin lähtisin kyllä ajamaan :)
Täällä mahd. kans yks Sappeilija. Katellaan miten kyydit osuu, yksin tietty vähän lähtökynnys korkeemmalla.
Mä kans ehkä Sappeelle. Ostin amerikan insinöörien ihmelaitteen ja voisin yrittää päästä testaamaan sitä. Kerran vasta kerennyt ajamaan kun pukkas kuume heti oston jälkeen.
Ounasvaaran kisavideo on julkaistu. MTB Järvenpääkin on edustettuna.
https://vimeo.com/104620693
Marcolli
29.08.2014, 23.00
Olisko se Sappeeseen startti klo 10. Ertsi ja R-pelto taisivat olla 2 nopeinta ilmottautunutta. Mulla kolmen hengen auto, mutta fillareita mahtuu kymmenkunta, jos vaikka saadaan autokolonnaan hlöauto seuraksi. Mun auto tosin tarvinnee aamulla kuskin, koska olen menossa 30-vuotis synttäreille la iltana. Rpelto tai Ertsi voinee ottaa aamun ajovuoron, joten lähtöpaikka siis Niittykatu 27.
Timbe(r)man
30.08.2014, 00.48
Jaahas, kaikki lähdössä johonkin Sappeelle. Sateisten päivien jälkeen ajattelin, että viikonloppuna pyöräilyä, se olisi sunnuntaina ainakin vakiolenkillä. Onko kukaan muu? Vai pitääkö munkin lähteä sinne Sappeen?
Olisko se Sappeeseen startti klo 10. Ertsi ja R-pelto taisivat olla 2 nopeinta ilmottautunutta. Mulla kolmen hengen auto, mutta fillareita mahtuu kymmenkunta, jos vaikka saadaan autokolonnaan hlöauto seuraksi. Mun auto tosin tarvinnee aamulla kuskin, koska olen menossa 30-vuotis synttäreille la iltana. Rpelto tai Ertsi voinee ottaa aamun ajovuoron, joten lähtöpaikka siis Niittykatu 27.
1000 @Niittykatu 27, kops. Mulla on ollut tapana roudata kaikenlaista työkalua ja varaosaa, mutta sulta varmaan löytyy auton perästä työkaluosasto, joten otan vaan jotain perus vararenkulaa matkaan, eiks je?
Jaahas, kaikki lähdössä johonkin Sappeelle. Sateisten päivien jälkeen ajattelin, että viikonloppuna pyöräilyä, se olisi sunnuntaina ainakin vakiolenkillä. Onko kukaan muu? Vai pitääkö munkin lähteä sinne Sappeen?
Joskus taannoinhan oli puhetta, että näillä ekskursioilla pelastetaan kimppalenkit. Vai miten se nyt olikaan :D Eiku, joo joo, Roscoe matkaan ja työnnät meidän kanssa Sappeeseen. Sieltä saa vuokrattua tarpeellisiksi katsomat suojat yms. Pätkiä on monenlaisia, moneen makuun ja monen tasoisille kuskeille ja pyörille. Lupaan, että tykkäät! Sitä paitsi, saat nukkuakin vähän pidempään!
Rautapelto
30.08.2014, 08.52
Olisko se Sappeeseen startti klo 10. Rpelto voinee ottaa aamun ajovuoron, joten lähtöpaikka siis Niittykatu 27.
Aamulla siis nähdään.
Mä oon sen verran nuhanenä että jääkin viikonlopun ajot väliin. Ensi kerralla sitten Sappeelle.
Tänään on trialiin sm-kisat Kivikossa https://www.facebook.com/events/1501362106775064/ Siellä on vissiin mtb-jäke edustus toimitsijapuolella, ajajista en tiedä. Niin ja saa testata trail-pyörää. Menemme pojan kanssa katsomaan ja poika taitaa mennä samalla myös ajamaan bmx:ää.
Marcolli
30.08.2014, 11.05
"00 @Niittykatu 27, kops. Mulla on ollut tapana roudata kaikenlaista työkalua ja varaosaa, mutta sulta varmaan löytyy auton perästä työkaluosasto, joten otan vaan"
Jep, ainaskin jalkapumppu, rengas- ja ketjutyökalut sekä multituuli lähtee helposti mukaan. Elikkäs wellcome!
Vahva ehkä.
Hei millaista ajelua meinaatte ajella? enempi DH tykittely hissin kanssa vai myös Enskapolkuja ylös ajamalla?
Arpoo siis vuokraamosta täpäri tai DH konkelia alle.
Toissa kesänä käivin 5h DH pyörällä ajelemassa. Noista ensakadoista ei ole kokemusta. Hauskaa oli, mutta mun kunnolla ei kyllä Sessionilla poljeta yhtään ylämäkeen.
Niin ja yksi farkku volvo liittyy myös letkaan.
No niin Fuel EX varattuna vuokraamosta ja vaihtaa kuulemma saa DH vehkeeseen päivän mittaan jos vauhti/joustot ei riitä.
Täällä ollaan ek 2 tuomaroimassa.Tervetuloa turisemaan.
Ota vaan Antsu just sellanen fillari, millä mieluiten ajat. Oikeastaan vain yksi pätkistä laskee niin kauas hisseistä, että kannattaa kihnata tietä pitkin. Eikä se pätkä ole oikeastaan edes vaivan väärti. Muut laskevat aika lähelle hissin ala-asemaa. Näytän toki uteliaille pätkät, mutta itseäni kiinnostaa tutustua parkin reitteihin noin niin kuin yleisestikin.
Autoilen kans lähtöruutuun ennen 10bää. Vissiinkin olit Antsu tulossa Marcollin kautta vai suoraanko menossa? Vois arpoo sit "jatkoauton" siellä jos ja kun.
Aattelin ajella Spessulla jos vaikka sattuis pysyy kasassa. Saahan sit vuokrattua järeemmän jos täystuho sille sattuu. Ei siellä nyt muita pahoja? ollu kun laituridroppi(pienempi vieressä, isompi kyllä aikas makee.. ), ja sit pöytähyppyreitä joista en osannu/uskaltanu mennä kunnolla vuokrapyörälläkään joten se ja sama.
Mites seurakunta on meinannu evästellä? Omin eväin onneen vai soittoruokalassa?
Marcolli
30.08.2014, 16.43
Ruokalassa ajattelin ainakin itse tankata. Minusta kuulostaisi luontevalta startata kaikki autot niittykadulta, jotta saadaan korkea täyttöaste eli Veloja pakuun, jos on tarve.
Niittykatu sopii lähtöpisteeksi. Minä vuokraan filon eikä nyt ole autossa telineitäkään kiinni.
Kyytiin mahtuu siis kolme ukkoa reippaasti ja neljäskin jos ei ole kovin harteikkaita kaikki.
Täällä ollaan ek 2 tuomaroimassa.Tervetuloa turisemaan.Me oltiin radan puolella koko ajan eikä päästy kakkoselle. Taavin kanssa turistin ja testattiin hänen kalustoa.
Timbe(r)man
30.08.2014, 20.21
Vietin tämän päiväni ajamalla 87 kilometrin lenkin, niin ainakin nyt tuntuu, ettei huomenna viitti aamusta lähteä mihinkään. Jos muutan mieltäni aamulla, niin tulen Niittykadulle. Ertsi, roscoen olen myynyt, niin että Iibiksellä olisi pärjättävä.
Eihän ne reitit siinä videolla niin järkyttävän vaikeilta näyttänyt, jos ei kellon käymisestä välitä mitään. Kohdassa 2.40 muuan tuttu lensi komeasti naamalleen, mutta ei tietenkään satu yhtään.
Eipä ollut vaimo suotuvainen vaihtamaan työvuoroaan, että olisi päässyt enskailemaan(mitä lie ollut ne jutut myötä-ja vastamäessä). No 19 päivää pyöräilyä putkeen tuntuu kyllä hiukka jaloissa, joten voi kai tuota päivän huilata.Ensi viikonloppuna Meri-teijossa joku g-piste enduro, onko siellä jotain edustusta?
Special price just for you my dear mtb-jäkeläinen
http://www.fillaritori.com/index.php?/topic/36971-salsa-spearfish-1200-%E2%82%AC/
Mahtipäivä Sappeella:
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=14052&d=1409507721
Rentoo meininkiä, hyviä laskuja ilman isompia haavereita eikä kalustorikkojakaan ollunna. Ite kävin pari kertaa nutullaan, toinen pehmee mahalasku ja toinen maha+faceplantti. Onnex oli fullface, sen verran kopsahti leukaan/otsikkoon ja jäljetkin kypärässä sen todistaa(visiiriä liimailenkin täs juur).
Thanksit safööreille ja koko porukalle hianosta kimppalenkistä.
^oon kade. kait sitä pitäis joskus uskaltaa vuokrata joku DH-peli ja sitten jarrulaikat punaisena lasketella kaikki hyppyrit kiertäen.
flunssa painaa enkä jaksanut muuta kun käydä vilkaisemassa TdHta (https://www.youtube.com/watch?v=fr_DwjzZthM)
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?52050-Luukin-MTB-maratooni-6-9-2014
Kukaan tulossa?
Eipä ollut vaimo suotuvainen vaihtamaan työvuoroaan, että olisi päässyt enskailemaan(mitä lie ollut ne jutut myötä-ja vastamäessä). No 19 päivää pyöräilyä putkeen tuntuu kyllä hiukka jaloissa, joten voi kai tuota päivän huilata.Ensi viikonloppuna Meri-teijossa joku g-piste enduro, onko siellä jotain edustusta?
Ehdottomasti ehkä. Ensin oli tarkoitus mennä, sitten tulikin este, mutta nyt se sitten peruuntui. Ennakkoilmoittautuminen meni eilen umpeen, joten teen lopullisen lähtöpäätöksen varmaan sitten lauantaina.
Mutta vajaan parin viikon päästä, eli 13.-14.9 kisaillaan SM-sarjan viimeinen osakilpailu Tahkolla (http://www.mtb-enduro.net/kilpailukutsut/). Vaimo sanoi, että minä menen ja mikäpä minä Vaimon sanaa vastaan vääntämään tällaisessa asiassa. Aikataulusuunnitelma on tällä hetkellä:
Pe aamuna muksu tarhaan ja kokka kohti Tahkoa. Lauantaina harjoitukset ja sunnuntaina itse kisa. Palkintojenjaossa arvotaan kaksi (2) Switchbacksin lomaa (http://switch-backs.com/enduro-mountain-bike-holidays-spain/) ja yksi osallistuminen Sierra Enduro Challengeen (http://www.sierraenduro.com/). Eli kotimatkalle startti sitten vasta palkintojenjaon jälkeen (Vaimo käskee odottamaan, ties vaikka tärppäis...). Kisat alkavat sunnuntaina jo 9:00, joten palkintojenjaonkaan ei pitäisi venähtää tolkuttoman myöhään. "Mahdollinen majoitustarjous työn alla" (http://www.mtb-enduro.net/kilpailukutsut/), eli tuo puoli on vielä avoinna. Mites Muut? Jokos Rautapellon hallitusneuvottelut on käyty?
Just näin, elämä on vaan niin paljon helpompaa kun antaa päätösvallan ylemmälle taholle.Hiukka kiinnosti tuo meri-teijo kunnes katoin että matkaa yli 170.Meillä 14. päivä bemax sm-cup Tampereella.No sen verran on meikäläiselläkin diplomaatin taitoja, että ensi viikonloppuna maastopyöräilen molempina päivinä.Tiedä vaikka pääsisi jo sinne calpikseen?
^164 km ja pari tuntia. Seitsemän aikaan aamulla pitäis lähteä, mutta sitten siellä kerkeis kyllä ajamaan koko päivän. Muutta, mutta. Ehkä se on kuitenkin näillä näkymin lauantaina joku äkäisehkö rykäisy ja sunnuntaina Calpis tjsp..
Muoks: Eiku se nyt sit vissiin oliski lauantaina Calpis ja sunnuntaina yhdessäoloa koko perheen kesken. Kai siihen jonkun aamulenkin sitten mahduttaa. On tää taas tämmöstä :o
Onk kukka maallikaupal tulos tänä?
Timbe(r)man
03.09.2014, 16.08
^Jos ehtii. Sää olisi mainio.
^jos olet vain vähän myöhässä, otan lämpöjä Rampakassa.
Jos ei muita ilmaannu, mulle sopii myös vakkariaikaa myöhempi lähtöaika.
Timbe(r)man
03.09.2014, 17.37
Vakiaika on hyvä aika. Eiköhän tällä säällä muitakin tule.
No ni, joo, eli lauantaina Calpikseen. Lähtöaika vähän avoin, mutta kai se olis yritystä lähteä yhdentoista-kahdentoista pintaan liikahtamaan siihen suuntaan. Rautapelto oli kaiketi lähdössä ja Jonne vahvasti ehkä? Kannattaa soittaa ja varata fillari ajoissa, jos meinaa. Niitä ei ole kovin montaa siellä.
Sain Sappeen kisarapsankin julki: http://ertsi.blogspot.fi/2014/09/trek-enduro-sm4-sappee-kisaraportti.html
Jep, ainakin viisumi on kunnossa Calpikseen.Klo 12 tais aueta joten jos siihen tähdättäis.Mites se TRANSPORTAATIO?(piti luntata googlesta):)
^Meinaatko vuokrata pyörän? Vai ootko tehnyt Hankintoja? Jäykkäperällä en suosittele lähtemään... Koppimopon perätelineeseen istuu kaksi tommosta endyyrö-fillaria. Koppimopossa on jakkarat viidelle henkilölle. Että vaikka sillä sitten, jos ei jollain ole parempaa vaihtoehtoa?
Kuulostellaan tilannetta, eiköhän me jotain keksitä...
^^saako Calpiksesta full-facea ja selkäsuojaa jne. vuokralle?
Tack Jägeläisille hyvästä lenkistä! Siitä tulikin ihan A-luokan reissu, varsinkin kun anoppi ei ollut kotonakaan :)
Tack Jägeläisille hyvästä lenkistä! Siitä tulikin ihan A-luokan reissu, varsinkin kun anoppi ei ollut kotonakaan :)
St pyörii vaan ympyrää + hävitti 8 kilsaa, tuossa (http://www.sports-tracker.com/#/workout/jukka6210/fp6agnnefg0sqhv8) mitä jäljelle jäi. Ollos hyvä vaan, mukava lisä lenkeille aina uudet tuttavuudet. Ja näkipäs tuon Knollynkin ihan livenä.
Tuomaskin ulkoilutti Cännäriä ihme:p jousituskomponentteineen niin kyllä meillä ihasteltavaa riitti.
Eipä näy ei vieläkään. Tiiä sitten mistä kiikastaa.
St pyörii vaan ympyrää + hävitti 8 kilsaa, tuossa (http://www.sports-tracker.com/#/workout/jukka6210/fp6agnnefg0sqhv8) mitä jäljelle jäi.
ei näy STn viiva mulla, kuva ja muut tiedot näkyy. onko vika STssä, toivottavasti.
Mites Calpis menee aikataulullisesti? Joskus 10:30 lähtö ja paluu koska? Mulla ei ole lupa-asiat ihan kunnossa vielä joten en uskalla luvata varmaksi. Transportaatiosta sen verran, että mulla mennee auto vaihtoon tänään eikä "uuteen" ole fillaritelinettä. Koukku kylläkin löytyy jos teline löytyy joltain.
Viikonlopulle ajattelin myös Espoon Keskuspuiston keikkaa. Polut pääosin kallioisia, sellaisia mitä on kiva ajaa tyyliin hiihtomaja/flisberget ilman siirtymiä. Lähtö la tai su aamuna klo 8-9 ja ajoa joku 3-4 tuntia. Kokonaisaika 5-6 tuntia, autosiirtymä on 45 min. Lähtö olisi Olarin koulun pihalta Olarinniityntie 4. Kiinnostuneita?
Marcolli
05.09.2014, 11.54
Calpis eikä muutkaan pidemmät reissut lauantaina taida meitsillä onnistua, koska Jäkessä pitäisi olla klo 15. EKP sunnuntaina sen sijaan kiinnostaa paitsi jos lähtö on klo 8, klo 9 kuulostaa vähemmän agraariajan meiningiltä.
Rautapelto
05.09.2014, 12.19
Espoo vois natsaa, calpikseen ei tohdi kun on vielä isovarvas arka ja sininen...
No minä ja Ertsi vissiin lähdössä calpikseen??Aikataulusta ei vielä varmuutta.Meidän autoon menee 1 pyörä konttiin ja 2 telineeseen.No kuulostellaan vielä kun alkaa tätä ajotarjontaa olla yllinkyllin.
Timbe(r)man
05.09.2014, 12.55
EKP sunnuntaina sen sijaan kiinnostaa paitsi jos lähtö on klo 8, klo 9 kuulostaa vähemmän agraariajan meiningiltä.
Veit sanat suustani tuolla agraariajan kielikuvalla. Klo 9 tai 10 on inhimillisyyttä ja sallii ihmiselle edes jonkinlaista iltaelämääkin.
Espoo kiinnostaa, periaatteessa lauantai tai sunnuntai kumpikin vielä käy. Sunnuntaina tosin olisi maantieväen 200 kilometrin lenkki, mutta ehken sitä jaksa.
Btw jos jotakuta muutakin kiinnostaa tuon sukkahousuväen touhut, niin heidän keskustelunsa on siirtynyt facebook-ryhmään Järvenpään pyörälenkit, johon voi pyytää jäsenyyttä. Mtb Järvenpään fb-sivu taas ei toimi alkuunkaan, olisiko tarpeen?
Minä menen huomenna Calpikseen. Sinne ajaa alle tunnissa, joten ennen yhtätoista ei kannata lähteä. Ei siellä hissitkään yleensä ala pyörimään ennen kuin jotain varttia yli :rolleyes: En kyllä välttämättä ehdi tohon 1100 lähtöön, mutta täsmentynee tämän illan aikana. Tuun sitten vaikka omineni perässä, jos niikseen. Joku kolmisen tuntia riittää siellä kyllä mulle, kun jättää speksailut minimiin.
Espoo sunnuntaina kiinnostaa, mutta voi olla, ettei aikataulut salli.
Ton fb-sivun vois vaikka kuopata, ei tosiaan toimi, kun ei ole oikea seura, eikä ketään tiedotusvastaavaa tjsp.. Oisko sit fb-ryhmälle kysyntää. Kaikki endurointi on käytännössä ollu jo pitkään fb:ssä (MTB-Enduro Finland). Siinä sitten lopulta tuppaa käymään niin, että jos on kaksi foorumia, toinen ennen pitkää kuolee pois... http://www.googlefight.com/index.php?lang=en_GB&word1=fillari-foorumi&word2=facebook :p
Ok. Pidetään huomista calpista sovittuna.1 mahtuu kyytiin, jos mennään tuolla meidän popedalla.Varmistellaan lopullinen lähtöaika vielä myöhemmin.Onko muuten tietoa toimiiko siellä molemmat hissit?
^ wee wee wee piste feispook piste com, siellä se ajantasainen tieto nykyään on (https://www.facebook.com/groups/calpisbikepark/) :D
No niinpä, just siks kyselin kun ei siellä näytä olevan tietoa.Ajattelin jos vaikka sulla ois ollu sisäpiiritietoa.No sehän selvinnee viimeistään huomenna.
Tarkennetaan että minun ja Ertsin lisäksi vielä 1 mahtuu kyydissä.
Timbe(r)man
05.09.2014, 14.20
^Kävin vähän sähläämässä siellä fb-sivulla, mutta en osaa saada kaikkien postauksia aikajanalle.
^Joo, ei onnistu, koska on tarkoitettu yhdensuuntaiseksi tiedotuskanavaksi... Pitäis luoda ryhmä, joka on enempi tarkoitettu "keskustelufoorumiksi".
Ei pyöri Hugon hissi Calpiksessa. Vähän nyt askarruttaa, jaksaako sitä sitten lähteä sinne sitten, jää vähän vähiin ajettava. Tornikeskuskin vois olla vaihtoehto. Saattais olla vähemmän porukkaa ja radatkin on vähän enskamaisempia.
Öö ei taida olla tuo tornikeskus huomenna auki? No mitähän sitä sitten...
Pukkas sit lentsun päällensä, so no riding. Hyviä vehtoja ois ollu tarjolla . Koitan kuumaa rommia ja saunaa jos helpottas..
^^ Joo, ei ole tornari auki. Täytyy pohdiskella. Ehkä se on calpis sitten.
No Kaipa tuonne keretään vielä tänä syksynä, turha kai sinne on mennä jonoon seisomaan.Voi kai sitä ajaa ilman hissiäkin.Miltäs kuulostaa: autolla Hyvinkään Sveitsiin ja seiska veljeksen polkuja Sääksiin ja takas.On myös aika teknistä pätkää.Lähtö vaikka huomenna n.1000-1030 Jäkestä.Jäsenet minä ja RP olla kenties lähdössä. Muita???
Meridisti
05.09.2014, 20.47
Onko kukaan kokeillut?
http://enduristi.wordpress.com/2014/05/19/valmisteluja-messilaan-tubeless-makkara/
^aika erikoinen viritys, ei ole tullut testattua. Virityksistä tuli mieleen, onko joku testannut OneUpin 10-42 viritystä? http://int.oneupcomponents.com/products/oneup-components-sprocket Sais 16t rattaan mukaan niin ei tule kovin isoa hyppyä pikkurattailla. Hintaa maltilliset 65 euroa toimitettuna, vois jopa testata. Shimpan vaihtajalle internet-huhujen mukaan kannattaa ehdottomasti laittaa vielä tämä: http://int.oneupcomponents.com/products/rad-cage
^^lauantain ajot ei onnistu ku on sukulointia tiedossa.
Tässä pitänee muuttua ihan urbaaniksi ihmiseksi kun agraaritouhut eivät ole muodissa. Sunnuntaina klo 9 ok. Sumplitaan kyydit jotenkin. Mä pystyn kuljettamaan ukkoja, fillareita en. Fillarit Marcollin pakuun? :)
Ei siellä calpiksessa jonoja varmaan ole, mutta on se vähän tylsää yhdellä nyppylällä pyöriä. Huomenna aamulenkkiä rouvan kanssa ja ehkä iltapäivärykäisy vielä päälle. Sunnuntaina tornikeskukseen :)
Timbe(r)man
06.09.2014, 00.25
Espooseen voisin ottaa tarvittaessa pari tyyppiä pyörineen kyytiin.
^mä voisin tulla sun kyydissä. Autokin lähti alta ku vaimo tarttee sen.
Timbe(r)man
06.09.2014, 17.40
Eli huomenna klo 9 lähtö espooseen. Tuomas saa minulta kyydin. Muitakin kiinnostuneita on ollut, ainakin rautapelto ja marcolli?
Marcolli
06.09.2014, 21.04
Espoo yes. Mahdutaan siis sun autoon, jos on vain kolme osallistujaa? Onko lähtö teiltä?Mulla on myös vetokoukkuun asennettava teline, johon menee 3 fillaria. En tosin tiedä onko sulla vetokoukkua ja auttaako se mahdollisen neljännen osallistujan mahduttamista.
Rautapelto
06.09.2014, 21.33
Ei natsaakaan, joku toinen kerta
Timbe(r)man
06.09.2014, 22.01
Espoo yes. Mahdutaan siis sun autoon, jos on vain kolme osallistujaa? Onko lähtö teiltä?Mulla on myös vetokoukkuun asennettava teline, johon menee 3 fillaria. En tosin tiedä onko sulla vetokoukkua ja auttaako se mahdollisen neljännen osallistujan mahduttamista.
Ei se auta. Mun kyydin ovat varanneet Tuomas ja Marcolli, nähdään aamulla klo 9 mun pihalla, paikan tiedätte. Muut mahdolliset tulijat tulevat muilla peleilä sinne oliko se nyt Olarin koululle, n. Klo 9.45. Aina kannattaa lähteä uusin maisemiin.
Marcolli
07.09.2014, 09.39
Tulen siis sinne. Heräsin tosin juuri. Saatan myöhästyä 5 min.
Aina kannattaa lähteä uusin maisemiin.
Ja kokeilla uusia pyöräilymuotoja; tänään Tornikeskukseen hissipyöräilemään.
Timbe(r)man
07.09.2014, 22.20
Kolmen hengen osasto huhki hikisenä Espoon kivikoissa (http://www.gpsies.com/map.do?fileId=qvqcevnxlcxnhvug) ja juurakoissa. 30 kilokometriä tuntui samalta kuin 90 km jossakin muualla. Keskivauhti huikeat 8,8 km/h. Kiitos Tuomas hienosta opastuksesta.
Edit. Cateyen mukaan keskinopeus olikin huimat 10,1:) Garmin aina vähättelee.
Olipa huikeat kelit pyörähommiin viikonloppuna.Lauantaina ajeltiin Rautapellon kanssa Hyvinkään suunnilla, tässä vielä jälki;http://www.movescount.com/fi/moves/move40156756
Eilen Ertsin kanssa Klaukkalan tornikeskuksessa;http://www.tornikeskus.fi/ tutustumassa hissipyöräilyn maailmaan.Oli kyllä hupia hommoo.Kiitos vielä opastuksesta!
;)Kaverilla menossa MTB Järvenpään perusliikesarja.
https://pbs.twimg.com/media/Bw-9i76CMAAB3bc.jpg
^voimistelutermein linnunpesä polkupyörä selässä lähdössä liikkeelle, vaikeusasteena epätasainen alusta.
Hauskaa oli Espoossa, kivoja teknisiä polkuja tuli ajettua ilman siirtymiä. Lopuksi reidetkin alkoivat vähän krampata notta varmaan lenkin pituus oli sopiva. Ja insinöörityön ihme toimi tosi hienosti. Vaatimattomampi tekniikka hajosi heti lähtöpaikalla: paidan täyspitkä vetoketju porsi joten rintakarvat saivat mukavasti viilennystä metsässä ja myös Huilin terassilla.
Muistin reitit paremmin kuin ajattelin, muutama paikka vähän eri tavalla kuin etukäteen mietin mutta eri tavalla menneet pätkät olivat vähintään yhtä hyviä kuin ne mitä jäi suunnitelmasta pois. Lisääkin ajettavaa tuolla olisi monen tunnin edestä, varsinkin jos ottais muutaman lyhyen siirtymän niin saisi hauskoja pätkiä Kauniaisten Kasavuorelta, Kauklahdesta ja muualta EKP:stä.
Sappeesta ja Nuuksiosta vähän puhuttiin. Ensi viikonloppuna vois koittaa taas jotain...
Sappeesta ja Nuuksiosta vähän puhuttiin. Ensi viikonloppuna vois koittaa taas jotain...
Enskan a-joukkue menee Tahkolle, pitäskö jämäjengillä mennä Sappeeta vallottamaan. Oli se vaan sen verta lystiä puuhaa. Hyvää keliä ainakin lupailtu.
^Kuulostaa hyvältä ajatukselta! Sunnuntai käynee mulle paremmin, vaimolla muistaakseni lauantaina jotain menoa. Täysjäykkä löi eilen käsille sen verran kovaa että ranne on tänään kipeä, eiköhän ranne sunnuntaiksi parane sen verran että voi ajaa mutta tän päivän vakiolenkki jää väliin.
Marcolli
10.09.2014, 17.57
Hissipyöräilykin käy. Vaihteluna voisi olla Meriteijokin. Siellä merkittynä viime viikonlopun mainetta niittäneet enskapolut. Ajiomatkaa suurinpiirtein saman verran kuin Sappeelle.
Ei oo Meriteijo auki su:na, taitaa siis Sappee kutsua. Jos siis sinne niin vois koittaa olla siellä heti klo 11, lähtö siis jotain 9:15?
Kohteella ei niinkään väliä mulle kun en ole missään ajanut. Ainoa juttu on että saan kypärän ja jotain suojia vuokralle. Omalla fillarilla ajattelin lähteä. Aamulähtö ok.
Mites kulkupuoli? Uusi fillariteline ei ole vielä tullut ja vaimo tarttee auton lasten kuskauksiin.
Idän ihmeeseen saa katolle yhen 20mm läpiakselipyörän, pyörätelineeseen 2 filoo. 3-4 hlöä siis kulkis tolla.
Ite voi olla et lainaan sieltä pyörän. Kypärää ja suojaa sieltä lainaks saa ja.
Marcolli
12.09.2014, 10.26
Voipi olla että tuleekin työ- ja vähän muitakin esteitä viikonlopulle. Tiiä häntä vielä?
Meridisti
12.09.2014, 12.46
Ratkaiseeko tämä (http://www.bikerumor.com/2014/08/26/eb14-schwalbe-pumps-up-procore-dual-chamber-system-on-all-rims-jumbo-jim-4-8-fatbike-tire-actual-weights-more/) jatkossa "käärmeen puremat" ja vanteiden kestävyyden? Voisi äkkiseltään luulla että ainakin enskassa on hyvä.
Sniif ...jää pyöräilyt väliin lapsellisista syistä. Kelikin pitäisi olla kohdillaan.
Ratkaiseeko tämä (http://www.bikerumor.com/2014/08/26/eb14-schwalbe-pumps-up-procore-dual-chamber-system-on-all-rims-jumbo-jim-4-8-fatbike-tire-actual-weights-more/) jatkossa "käärmeen puremat" ja vanteiden kestävyyden? Voisi äkkiseltään luulla että ainakin enskassa on hyvä.
Sniif ...jää pyöräilyt väliin lapsellisista syistä. Kelikin pitäisi olla kohdillaan.
JÄRRRkyttävästi tulee painoa lisää ja vielä pyörivään massaan, eikös pari baarinkymmenystä lisää painetta aja saman asian
tai sitten en vaan jymmärrä :seko:.
innolla odotan kasvua aikuiseksi jotta pääsen eroon näistä iänikuisista korvatulehduskierteistä, nimim. kolme viikkoa telakalla.
No sithän voit lähtee messiin kun mulle sanottiin töissä et hissihommelit ei oo sporttia. Otettas vaikka liikkuvaa kuvaa ja kateltas illalla kimpassa foorumilla kun heittelet teilvippejä ja 3kuuskymppisiä.
Timbe(r)man
12.09.2014, 17.49
Vaikka olinkin mukana keskustelussa, että Sappeellekin voisi joskus lähteä, niin luulen pyrkiväni ensi sunnuntaina tavalliseen lähiseutupyöräilyyn. Maalikauppa klo 9 on ehkä hyvä vaihtoehto.
Se toinen, mistä keskusteltiin, eli Nuuksio, kiinnostaisi kovasti lähiaikoina.
No sithän voit lähtee messiin kun mulle sanottiin töissä et hissihommelit ei oo sporttia. Otettas vaikka liikkuvaa kuvaa ja kateltas illalla kimpassa foorumilla kun heittelet teilvippejä ja 3kuuskymppisiä.
jos tää oli mulle ni en viitti tulla masentaa teiti :rolleyes:
Vaikka olinkin mukana keskustelussa, että Sappeellekin voisi joskus lähteä, niin luulen pyrkiväni ensi sunnuntaina tavalliseen lähiseutupyöräilyyn. Maalikauppa klo 9 on ehkä hyvä vaihtoehto.
Se toinen, mistä keskusteltiin, eli Nuuksio, kiinnostaisi kovasti lähiaikoina.
Nuuksiokin mielellään juu mutta sunnuntaina lähdet Sappeelle klo 9:15 :) No juu, mun tarvii vielä testata huomenna ranteen kestävyys maasturoinnissa ku kaikki kiertoliikkeet tekee kipiää. Eiköhän sinne kumminkin lähdetä.
Ps. kaupunki kaatoi muutaman puun Marianpuistosta, jos vaivautuu itse sahaamaan niin puut voi viedä mukanaan. Et sitten vie mun äsken sahaamiani pölkkyjä pimeän turvin (moottorisahailu on aika lähellä parasta) :eek:
innolla odotan kasvua aikuiseksi jotta pääsen eroon näistä iänikuisista korvatulehduskierteistä, nimim. kolme viikkoa telakalla.
Putket? mä valitettavasti tiedän Pikkujätistä hyvän lastenlääkärin, joka laittaa innolla putkia http://www.fillarifoorumi.fi/forum/images/smilies/smile.png
Timbe(r)man
12.09.2014, 23.18
Ps. kaupunki kaatoi muutaman puun Marianpuistosta, jos vaivautuu itse sahaamaan niin puut voi viedä mukanaan. Et sitten vie mun äsken sahaamiani pölkkyjä pimeän turvin (moottorisahailu on aika lähellä parasta) :eek:
Siis riittäiskö sieltä mullekin vai onko ne kaikki sulle varattu?
Putket? mä valitettavasti tiedän Pikkujätistä hyvän lastenlääkärin, joka laittaa innolla putkia :)
ei tullut putkee mut sano tekevänsä (siis korvalääkäri) niin ison reijän et pysyy muutaman päivän auki ja nyt kyllä suhina käy kun niistää.
Siis riittäiskö sieltä mullekin vai onko ne kaikki sulle varattu?
Siellä oli neljä puuta, kaksi kuusta mäen päällä ja pari pienempää huonokuntoista koivua Kaskitien läheisyydessä. Eiköhän sullekin riitä. Mä kävin jututtamassa metsureita tänään aamulla kun he kaatoivat puita. Yritin ostaa puuta mutta sanoivat että vie pois jos itse sahaat ja käskivät vielä mainostaa naapureillekin. Sahasin puolet yhdestä puusta pölleiksi mutten vielä roudannut pois, älä siis vie pöllejä, ne on mun. Aamulla jatkan sahailua kunhan haen sahaan bensaa.
Timbe(r)man
12.09.2014, 23.42
^Huomenna iltapäivällä noudan, jos vielä ovat. En toki pöllejäsi.
Aikamoisia kuusia on muuten kaadettu, halkaisija tyvestä varmaan 70 cm.
ei tullut putkee mut sano tekevänsä (siis korvalääkäri) niin ison reijän et pysyy muutaman päivän auki ja nyt kyllä suhina käy kun niistää.
Näköjään foorumin viestit eivät toimi, joten..,
Ajattelin huomenna kiertää Tuomalansuon, Kerava, Vrkmetwän, Savion, Vierumäen xcota, Ruotsinkylä, Lahela lenkkiä 30-50km rauhallisella vauhdilla. Lähtisitkö Heccu näyttämään uusia polkuja? Jos onnistuu niin lähtö salaisille poluille klo 12 taistelukoulun pururadan parkkipaikalta.
Näköjään foorumin viestit eivät toimi, joten..,
Ajattelin huomenna kiertää Tuomalansuon, Kerava, Vrkmetwän, Savion, Vierumäen xcota, Ruotsinkylä, Lahela lenkkiä 30-50km rauhallisella vauhdilla. Lähtisitkö Heccu näyttämään uusia polkuja? Jos onnistuu niin lähtö salaisille poluille klo 12 taistelukoulun pururadan parkkipaikalta.
mielelläni lähtisin mutta muuta ohjelmaa tässä vknvaihteessa (eikä kuntokaan nyt riittäisi)
ei oo tosiaan viestiä näkynyt
Seppo Nurminen
13.09.2014, 10.27
Ei oo Meriteijo auki su:na, taitaa siis Sappee kutsua. Jos siis sinne niin vois koittaa olla siellä heti klo 11, lähtö siis jotain 9:15?
Mäkin voisin lähteä tuonne katselemaan. Pärjääkö siellä jäykkäperällä ja normi kypärällä, miten pitkään olette ajatelleet ajaa? Mun pitää lähteä viimeistään neljän aikoihin Salon suuntaan, joten jos tulen niin omalla kyydillä.
Mäkin voisin lähteä tuonne katselemaan. Pärjääkö siellä jäykkäperällä ja normi kypärällä, miten pitkään olette ajatelleet ajaa? Mun pitää lähteä viimeistään neljän aikoihin Salon suuntaan, joten jos tulen niin omalla kyydillä.
Pärjää jos niikseen tulee(sä kun aika epeli sillä veteleen), kypärä vois imo olla ff. Hissillä kuitenkin ylös ja painovoimalla alas tuolla mennään.
Muutama idempi enskapätkä jotka nekin loppuu hisseille. Summasummaarum veikkaan silti että hauskinta ja TURVALLISINTA että vuokraa sieltä pyörän ja suojat(ffkypärä,suojapaita,polvarit) ja NAATISKELEE vauhdin hurmasta ja pikku ilmalennoista. Aikataulu jotain tommosta vissiin että ip:stä sieltä vasta kotio.
Ja jos haluu lukkopolkiemet niin omat mukaan
Ehkä mäkin sitten vuokraan pelin alle. Eipä mene oma rikki.
Voisin Jukka hypätä jostain matkan varrelta kyytiin niin ei tarvi polkea Ohkolaan asti. Vaikka ST1 tms?
Tarviiko juomareppua mukana? Varaosat tulee talon puolesta ja autolta varmaan saa juotavaa laskujen välissä. Niin, ja kandeeko ottaa omat polvarit ja kyynärit vai onko vuokraamolla hommaan sopivammat?
Vuokraamo 17 asti auki, saap varattua fillarin 0207559972. ite varasin juuri. Suojia tosiaan saa vuokrattua sieltä, omia tietty kandee ottaa mukaan, autoon mahtuu.
Viimeks oli juomareput jotka jätettiin ala-asemalle- toimi joten nytkin sillai. autossa oli osalla eväitä, osa söi ravintolas. Toi eväshommakin toimi kyllä hyvin kun ei mitään hirmumättöö viiti kuitenkaan vedellä. Kahvilla käytiin kyllä kuitenkin. Aattelin jotku eväät laitella mukaan.
Tuun hakeen sut kotoo, helpompi sillai.
Kiitos!
Fillaria en kerennyt vuokraamaan, luin viestin juuri eikä vuokraamo enää vastannut. Luulisi rinteessä olevan tilaa ja pyöriä vapaana kun ajomiehet ovat Tahkolla.
Täytyy jotkut eväät pakkailla mukaan, tulee jo menomatkalla nälkä, parkki aukeaa vasta lounasaikaan :)
Joko Marcolli raivasi esteet tärkeimmän tieltä?
Seppo Nurminen
13.09.2014, 22.18
Tulossa olen kanssa, otan oman pyörän ja eväät, kypärän ja suojat voi sitten katsoa paikan päältä. Mun täytyy tosiaan lähteä jo siinä neljän aikoihin pois.
Kiitos Jukalle & Sepolle ajoseurasta, rohkaisusta ja koko reissusta noin yleisesti! Kaikki paikat tuli ajettua ja testattua. Minä vastasin retken kaatuilusta, ja minun kaatumiset olivat vaarattomia muksahduksia parilla ekalla laskulla. Omalta kohdaltani täysin oikea ratkaisu oli vuokrata DH-jyrä ja varusteet. Oma fillarikin oli varuiksi mukana ja sillä olisi pärjännyt mutta luulisin laskemisen olleen hauskempaa (ja huolettomampaa) "oikealla" pyörällä.
Hissipyöräily tuntui kivalta ja uudestaankin mennään!
Seppo Nurminen
14.09.2014, 21.41
Joo hauskaa oli. En ole vähään aikaan porukkalenkillä ollutkaan mutta meininki oli muuttunut melko lailla
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/537/zLI5MN.jpg (http://imageshack.com/f/exzLI5MNj)
Jukka kuvassa.
Hauskaa tosiaan oli taaskin. Hetken pähkäilyn jälkeen tuosta^ Tuomas ja Seppokin ajo ku tyhjää vaan. Näyttää vaan kaaheelle.
Kaikki reitit tuli ajeltua, jäykkäperällä voi tehdä ihmeellisiä asioita näköjään:D.
Kiitoksia vaan hienosta retkestä herroille.
Härregud! Huomenna pääsis lenkeilemään jopa ihmisten aikaan, joten ajattelin suunnata maalikaupalle. Muita?
Seppo Nurminen
16.09.2014, 21.29
Mulle pääsi siinä vauhdin hurmassa käymään niin että takki jäi sinne Sappeelle. Olisiko täällä haluja lähteä käymään siellä vielä kerran tässä parin viikon aikana. Multa saa kyydin yksi tai kaksi henkilöä riippuen pyörien määrästä. Ottivat rotsin jemmaan ja laittavat postilla jos ei tule käytyä, yksin en viitsi mennä.
^oli jo vakavasti harkinnassa, mutta kokopäiväretki lienee liian hankala sovittaa perheen ja muiden aikatauluihin.
^^EDIT: Oon tulossa
Lauantaina ajattelin mennä pojan kanssa ajamaan bemaksia Kivikkoon. Tähtään vuokraamon aukeamiseen klo 14, multa saa kyydin jos joku haluaa tulla mukaan. Pari tuntia ajoa riittänee.
Marcolli
17.09.2014, 13.08
Onkohan kellään vapaa- aikaa perjantaina päivällä n.5 h lähteä ajelemaan neulaset pois 7 veljen maratonreitilä. Lienee tuolloin jo merkitty?
Olisko kukaan innokas lähtemään kevyelle pyöritykselle perjantai iltana joskus 1930 aikaan hautausmaan parkkipaikalta? Itellä flunnssasta paluttelu lenkki joten pyörittelen iha rauhassa...
Timbe(r)man
17.09.2014, 21.36
Onkohan kellään vapaa- aikaa perjantaina päivällä n.5 h lähteä ajelemaan neulaset pois 7 veljen maratonreitilä. Lienee tuolloin jo merkitty?
Mä olen niin vähän ehtinyt ajella, että perjantaina tosiaan mieli tekisikin lähteä jonnekin. Kun työni on urakkaluontoista, nyt on vielä vähän vaikea sanoa, olisinko perjantai-iltapäivänä valmis lähtemään, puolenpäivän jälkeen. Huomenna voisi päättää. Jos ei sinne asti, niin lähemmäksi.
Pärjäisköhän sillä reitillä jousittamattomalla pyörällä?
sä oot joskus ajanut tosta reitistä n 50%, silloin kaipasit tuoreita jalkoja kivikoissa :)
Timbe(r)man
18.09.2014, 00.30
^Lähtiskö Heccu perjantaina mukaan? Jaa että kyse ei ole pelkästään helpoista kangasmaastoista? Että oikein täysjoustopyörä syytä ottaa, jos siinä on 7 veljeksen reitin teknisimmät osat siellä Hyvinkään päässä.
^Lähtiskö Heccu perjantaina mukaan?.
ei taida nyt ehtiä
Timbe(r)man
18.09.2014, 17.17
Mä voisin lähteä, jos vielä suunnitelmissa. Joko heti aamulla yhdeksän kieppeillä tai sitten puolenpäivän jälkeen.
olin tulossa Palon iltarasteilta (http://www.sports-tracker.com/#/workout/heccut/541b0509e4b00ed157f3a412) fillarilla Jäkeen päin kun tutulla polulla (http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=8000&text=oja&srs=EPSG%3A3067&y=6705688&x=398931&lang=fi) alamäen jälkeen oli ylläri. oli niin siististi kaivettu oja että havahduin vasta muutama metriä ennen että nyt on jotain poikittain polulla. tulin tuolta oikealta puskista "viittäkymppiä" alamäkeen. puskat peittävät juuri sopivasti näkyvyyden pellolle. etupyörä pysähtyi paniikkijarrutuksen jälkeen tohon kohtaa missä takapyörä on kuvassa. hain siihen metsästä kepin kiinnittämään huomiota.
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=14222&d=1411059019
kun olin siinä ihmettelemässä Palis & co tulivat pellon puolelta iltalenkillä.
Lauantaina aamulla lenkuroimaan pariksi tunniksi? Lähtö vois olla 0900 Haarajoen asemalta ja siitä Flisbergetin suuntaan. Sunnuntaina iltapäivästä ehkä Calpikseen...
Rautapelto
19.09.2014, 13.47
Sunnuntaina iltapäivästä ehkä Calpikseen...
Calpis ok! Lauantaina Sipoonkorpeen näillä näkymin.
kävin valloitusretkellä (http://www.sports-tracker.com/#/workout/heccut/541c5c35e4b0caf51a08773a) idän suunnalla kokematta yhtään vastarintaa. uusilla valloittamillani alueilla ei ollut yhtään panssariestettä. Pornaisten kirkonkylän olisin valloittanut samaan syssyyn parissa tunnissa jos ois ruokahuolto pelannut ja valot ollut mukana. nälkä ja pimeys keskeyttivät hyvin alkaneen valloitusretken sviddu.
uutta polkua löytyi kilometritolkulla, aivan idässä vielä paikasta (kuvat 12 ja 13) jossa ei kyllä polkuja olettanut olevan. sinne jäi vielä ajamatontakin.
^hienoo! Olet aika veijari. Jäljen lisäksi joudut vielä näyttämään polut :)
Timbe(r)man
19.09.2014, 22.16
Käytiin Marcollin kanssa tutustumassa huomiseen 7 veljeksen XCM-reittiin. Ajettiin siitä vain reilut 40 km ja koville otti. Jos joku ajaa koko 70 km aikaan 3.30, kuten siellä oletetaan, niin kypärää kyllä nostan. Samaahan se enimmäkseen oli, kuin mikä on jo pari kertaa ajettu. En muistanut, että siellä on niinkin teknistä.
Sunnuntaille suunnitelmia (muuta kuin laskettelukeskuksia)?
Lauantaina aamulla lenkuroimaan pariksi tunniksi? Lähtö vois olla 0900 Haarajoen asemalta ja siitä Flisbergetin suuntaan. Sunnuntaina iltapäivästä ehkä Calpikseen...
Jos kukaan ei huomenna tiedä tulevansa, niin en ittekseni mene steissille hengaamaan vaan liikahdan, kun liikahdan. Mahd. jo ennen ysiä. Kotiin pitää ehtiä viimeistään 11:30. Tarkistan vielä aamulla, onko lähtijöitä.
Sunnuntai on vieläkin varma ehkä.
Jos kukaan ei huomenna tiedä tulevansa, niin en ittekseni mene steissille hengaamaan vaan liikahdan, kun liikahdan. Mahd. jo ennen ysiä. Kotiin pitää ehtiä viimeistään 11:30. Tarkistan vielä aamulla, onko lähtijöitä.
Sunnuntai on vieläkin varma ehkä.
just heräsin. Asemalle ehdin kyllä ysiksi. Vieläkö ehtii ?
^Aika lähtökuopissa jo alan olemaan... Mutta en kuitenkaan ensimmäiseen puoleen tuntiin kerkeä tota haariksen lutakkoa kauemmas :D Soita, kun pääset irtoamaan, niin annan koordinaatit.
^Aika lähtökuopissa jo alan olemaan... Mutta en kuitenkaan ensimmäiseen puoleen tuntiin kerkeä tota haariksen lutakkoa kauemmas :D Soita, kun pääset irtoamaan, niin annan koordinaatit.
Ok, soittelen ja poljen sut kiinni maantietä pitkin
Marcolli
20.09.2014, 10.10
Mä olen niin vähän ehtinyt ajella, että perjantaina tosiaan mieli tekisikin lähteä jonnekin. Kun työni on urakkaluontoista, nyt on vielä vähän vaikea sanoa, olisinko perjantai-iltapäivänä valmis lähtemään, puolenpäivän jälkeen. Huomenna voisi päättää. Jos ei sinne asti, niin lähemmäksi.
EI.
Sunnuntaille suunnitelmia (muuta kuin laskettelukeskuksia)?
Maalikaupalle todennäköisesti klo 9 sunnuntaina.
Nyt hyötyliikuntana halonhakkuuta :p
Enpä viitsi lähteä Clapikseen sadetta pitämään. Ei siellä sitä paitsi taida vieläkään pyöriä toinen hissi. Jotenkin perushinkkaaminenkaan ei oikein jaksa motivoida. Taidanpa aamutuimaan mennä speksailemaan / askartelemaan jotain tonne: http://osm.org/go/0xaohRN1--?layers=C&m=
Hei ja huomio kaikki pyöräilevät sportti-ihmiset!!!!!!:D Olen tutustunu uuteen huippu ravintolisätuotteeseen VEMMAan. Tule kuulemaan ja testaamaan tuotetta esittelytilaisuuteemme su 5.10.2014, klo 14.00 meille (Leivonmäenkuja 10, Järvenpää). Ilmotathan tulostasi mulle viestillä viimeistään 4.10 numeroon 0407454651, ihan vaan tarjoilujen vuoksi!!:D
T: Jori
tämmöinen tuli tänään bongattua liikenteessä,
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=14230&d=1411235557
kuva otettu Rajamäellä
Timbe(r)man
21.09.2014, 01.03
Maalikaupalle todennäköisesti klo 9 sunnuntaina.
Nyt hyötyliikuntana halonhakkuuta :p
Kauppa klo 9 todenvarmasti. Pitäis kai hiipiä jo nukkumaan sitten, mutta moni asia on vielä vaiheessa.
olin tulossa Palon iltarasteilta (http://www.sports-tracker.com/#/workout/heccut/541b0509e4b00ed157f3a412) fillarilla Jäkeen päin kun tutulla polulla (http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=8000&text=oja&srs=EPSG%3A3067&y=6705688&x=398931&lang=fi) alamäen jälkeen oli ylläri. oli niin siististi kaivettu oja että havahduin vasta muutama metriä ennen että nyt on jotain poikittain polulla. tulin tuolta oikealta puskista "viittäkymppiä" alamäkeen. puskat peittävät juuri sopivasti näkyvyyden pellolle. etupyörä pysähtyi paniikkijarrutuksen jälkeen tohon kohtaa missä takapyörä on kuvassa. hain siihen metsästä kepin kiinnittämään huomiota.
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=14222&d=1411059019
kun olin siinä ihmettelemässä Palis & co tulivat pellon puolelta iltalenkillä.
Minä potkin risut pois siitä tänään aamupäivällä ja iltapäivällä siihen oli ilmestynyt karahka, jonka kanssa nakkasin veks. Jos tohon tulee niin kovaa ja katse niin alhaalla, ettei ojaa huomaa, on tilannenopeus väärä... Yksi ajatus oli rakentaa tuohon pieni hyppyrintynkä. Se kiinnittäisi huomion ja auttaisi yli ojasta. Tosta kyllä pomppaa yli ihan pikkaisen fillaria keventämälläkin. Joku tais ottaa jotain kuvaakin esimerkkisuorituksesta tänään?
Voishan siihen tietysti ihan rehellisen sillankin tehdä. Mulla olis tossa ylijäämäterassilautaa yms., jos jollakulla on intoa?
Timbe(r)man
21.09.2014, 17.10
Joku tais ottaa jotain kuvaakin esimerkkisuorituksesta tänään?
Voishan siihen tietysti ihan rehellisen sillankin tehdä. Mulla olis tossa ylijäämäterassilautaa yms., jos jollakulla on intoa?
Kuva meni pieleen kännykameran laukaisiviiveen takia. Voihan olla, että jos maaomistajalla on tarve ajella traktorilla, se vielä putkittaa ton.
Kiitos lenkistä. Olin kyllä tänään tavallista heikommassa vedossa. Ei mua tavallisesti joka mäen päällä puuskuta ja jalkoja särki päiväunilla. Ajamisen nautintoa oli lähinnä vain loivissa alamäissä.
Dieselkunto, sepä se on. Kiitos ertsi uudesta hienosta termistä.:)
^ Jännä, ettei termi ollut ennestään tuttu. Locomotive syndrome ameriikan kielellä... Endurointi auttaa ehkäisemään sitä. Mallia - hyvää tai huonoa - voi koittaa hakea tuoreesta Tahkon kisarapsasta: http://ertsi.blogspot.fi/2014/09/trek-enduro-sm5-tahko-kisaraportti.html
Heheh, guugletin ton locomotive syndromen ja löysin muutaman ihan muun merkityksen termille :rolleyes: Vannon kyllä törmänneeni siihen monessakin paikassa nimenomaan "dieselkuntoa" tarkoittamassa...
Mopoilijat ovat kuulemma saaneet luvan ajaa haariksen dirtillä. Sääli siksi, etteivät hyppyrit ja bermit kestä niitä vehkeitä juuri yhtään. Mutta jos pysyisivät sitten poissa muilta poluilta. Plussaa toki olisi, jos korjailisivat jälkiänsä.
Tervehdys kaikille! Ostin ensimmäisen maastopyöräni viikko sitten ja nyt on saatu vähän ensituntumaa uuteen lajiin. Viikkolenkeille en taida ihan vielä uskaltaa mukaan - taitaa meno olla liian hurjaa aloittelijalle? Vinkkejä reiteistä kaivataan ja jos löytyy GPX:iä niin aina parempi. Lemmenlaaksossa kävin pyörimässä ja radanvarren polkuja ja huoltoteitä olen ajellut pari kertaa.
FillaRilla
21.09.2014, 21.59
Mopoilijat ovat kuulemma saaneet luvan ajaa haariksen dirtillä. Sääli siksi, etteivät hyppyrit ja bermit kestä niitä vehkeitä juuri yhtään. Mutta jos pysyisivät sitten poissa muilta poluilta. Plussaa toki olisi, jos korjailisivat jälkiänsä.
En ihan heti usko, että olisivat saaneet maanomistajalta lupaa, joka on kuka lie. En muista. Ollut fillaristejakin hätistelemässä. Koitan huomenna muistaa kysyä duunikaverilta, joka varmaan tietää.
Ai niin, eikös niitä dirttejä ole siina kaksi, molemmin puolin motaria. Kumpaa meinaat?
Siitä Lemmenlaakson puoleisesta puhun. Ei sitä tällä puolella olevaa voi oikein dirtiksi kutsua, vai olenko missannut jotain? Siinä yks mopoilija pysäytettiin, ei edes yhtään pyrkinyt karkuun niin kuin yleensä ovat tehneet. Sanoi, että nuorempi isäntä siitä tönöstä olisi luvan antanut. Kunhan eivät yömyöhällä rällää, niin on ok kuulemma. Tarkista ihmeessä, jos onnistuu.
Viikkolenkeille en taida ihan vielä uskaltaa mukaan - taitaa meno olla liian hurjaa aloittelijalle?
ei kannata ujostella. porukkalenkeillä saa hyviä ohjeita ja näkee miten miten ne ajaa jotka osaa. maastopyöräilyä on paljon helpompi oppia kun saa vähän vinkkejä kuin että yksin tahkoo. ei kaikkia niksejä ehkä itte huomaa. MTBJpään lenkeillä ajetaan varmaan liiankin rauhallisesti ainakin jos on kilpailullisia tavotteita.
Hei skundit!Jos jollakulla on näin syksyisenä maanantaina aivan ylivertainen olo ja unissa on ollut tunne, että olen p**keleen kova maastopyöräilijä, käykää ajamassa tuo 7-veljeksen marareitti.Voip olla että mieli tasaantuu.
Oli tosi rankka, mutta ainakin näin jälkikäteen tosi hauska reitti.Muutama tunkattava mäki sai aikaan melkoiset krampit ja viimeiset 20 km oli aika veikeät.Tässä on jälki:http://www.movescount.com/fi/moves/move41259929
Sykekin kohosi:http://www.movescount.com/fi/moves/move41259901
Marcolli
22.09.2014, 09.51
Hei skundit!Jos jollakulla on näin syksyisenä maanantaina aivan ylivertainen olo ja unissa on ollut tunne, että olen p**keleen kova maastopyöräilijä, käykää ajamassa tuo 7-veljeksen marareitti.Voip olla että mieli tasaantuu.
Oli tosi rankka, mutta ainakin näin jälkikäteen tosi hauska reitti.Muutama tunkattava mäki sai aikaan melkoiset krampit ja viimeiset 20 km oli aika veikeät.Tässä on jälki:http://www.movescount.com/fi/moves/move41259929
Sykekin kohosi:http://www.movescount.com/fi/moves/move41259901
Älkää menkö! Tai voi käydä niinkuin meikäläisellä, seurauksena sairasloma.
Timbe(r)man
22.09.2014, 12.48
^Lupasin nostaa kypärää, jos joku ajaa kyseisen reitin kolmeen ja puoleen tuntiin. Eikös voittaja aja aikaan 3.05. Olis pitänyt mennä niihin joihinkin teknisimpiin paikkoihin katsomaan, juokseeko ne pyörä selässä, vai miten niin kovaa voi päästä. Jostinkin aika on ihan hatun noston arvoinen teko. Sinänsä olisi ihan kiva mennä vielä ajamaan se koko reitti.
Joo aika käsittämättömiä on nuo kärjen ajat.Varmaan ne kalliobaanat kärkiukot on ajamalla menny, paria ylämäkeä ei varmasti ole kukaan ajanut eikä aja.Tuo jokivarren pätkä oli mulle uus tuttavuus ja se oli kyllä hauska ja nopea, tässä videota sieltä;https://www.youtube.com/watch?v=KnGoZhoFcag
Tässä videossa n 30 sek kohdalla täysjoustopyörä ja täyjäykkäkuski:)https://www.youtube.com/watch?v=L1VhX2CG6M8
Voishan tuonne koittaa vielä mennä.Viimeksi mentiin Rautapellon kanssa Sveitsiin autolla ja startti siitä.
Marcolli
22.09.2014, 19.15
^Lupasin nostaa kypärää, jos joku ajaa kyseisen reitin kolmeen ja puoleen tuntiin. Eikös voittaja aja aikaan 3.05. Olis pitänyt mennä niihin joihinkin teknisimpiin paikkoihin katsomaan, juokseeko ne pyörä selässä, vai miten niin kovaa voi päästä. Jostinkin aika on ihan hatun noston arvoinen teko. Sinänsä olisi ihan kiva mennä vielä ajamaan se koko reitti.
Eipä olisi paljon ollut katsottavaa kärjen osalta juoksu-urheilun ystäville. Ojalan Henkka oli kuulemma noussut yhdessä paikassa jaloittelemaan, siinä soranousussa ennen moottoritietä. Ja ajoi viimeiset 35 km keulan hajottua jäykällä keulalla ala-asennossa aikaan 3.06. Kovasti olin minäkin erehtyväinen kärjen vauhdista. Surkea veikkaukseni oli 3.40-3.50. Toki ei kovin moni ajanutkaan alle 3.30.
Kiinnostaisko ketään tänään lähteä tutustumaan Liisunkallion uusiin pätkiin? Niitä voisi katsella silleesti tekniikkatreenihenkisesti. Minä pääsen starttaamaan noin tasan 1400.
Tänään ei pysty kykenee, huomenna aattelin piiitkän reippaan syksysen lenkuran vetästä kahveineen.
Rautapelto
27.09.2014, 12.01
Minä pääsen starttaamaan noin tasan 1400.
Mistäs startataan?
Rautapelto
27.09.2014, 12.02
Tänään ei pysty kykenee, huomenna aattelin piiitkän reippaan syksysen lenkuran vetästä kahveineen.
Ysiltäkö?
^^Vaikka meiltä, jos kukaan, joka ei tiedä missä asun, ei ole lähdössä.
Rautapelto
27.09.2014, 12.36
Seikka saletti!
Timbe(r)man
27.09.2014, 13.27
Kiinnostaa. Maalikaupaltako klo 9? Onko ajatusta, millaisiin maastoihin, jotta voisi taas ajatella tarvittavan jouston määrää.
Pohjosessa olis Hyvinkää(6+), Etelässä Ilola(6+-). Noi olis tavotettavissa ainakin. Jos enempi pullistaa reittiä niin etelän kahvipaikka sit lähemmäksi?
No, kävi mielessä järvenkiertokin ilolan kaffeilla, Talman kierroksella(8+) mut tuossa 8sin lähtö jos meinaa.
Noista vaan valkkailee niin eiköhän hyvä tuu, hiki ainakin. Maastot mitä sattuu, Hyvinkäällä ainakin kivikkoo, metsäautotietäkin kyllä joitain km. Etelän maastot kaikki jo tietääkin vissiin.
Timbe(r)man
27.09.2014, 17.40
^Kaikki kiinnostavia, Jukka päättäköön mihin mennään. Ehkä yli kahdeksan tuntia olisi minulle liikaa ja mielipiteeni kahdeksan lähdöistä jo tunnettekin. Otan aamulla fiiliksen mukaan joko Ibiksen, Epicin tai Black Horsen (jouseton muovipyörä). Jos viimeksimainitulla ei pärjää maaston liian teknisyyden takia, niin näillä kulmilla voin aina lähteä omille poluille.
Rautapelto
27.09.2014, 18.50
Ilmoitelkaa lähtöaika niin ilmiinnyn paikalle! Kaikki käy.
Lähetään sit normiaikaan, flipataan kolikolla suunta. Hahmottelen pari sydeemiä valmiix.
FillaRilla
28.09.2014, 12.06
Siitä Lemmenlaakson puoleisesta puhun. Ei sitä tällä puolella olevaa voi oikein dirtiksi kutsua, vai olenko missannut jotain? Siinä yks mopoilija pysäytettiin, ei edes yhtään pyrkinyt karkuun niin kuin yleensä ovat tehneet. Sanoi, että nuorempi isäntä siitä tönöstä olisi luvan antanut. Kunhan eivät yömyöhällä rällää, niin on ok kuulemma. Tarkista ihmeessä, jos onnistuu.
Työkaveri, jonka lapsuudenkoti on tässä po. paikan naapurustossa, oli sitä mieltä myös, että tuskin lupaa on irronnut. Kuopan omistaja on siis siinä talossa Katajatien lopussa, jossa on nauhat aina tien poikki. Ikänsä mopopoikia vainonnut. Jos nuori isäntä sitten on ihan eri maata... Tai maailmankatsomus täysin muuttunut. Voihan niitä mopopoikia aina jututtaa, kun kohtaa. Ehkä joltain pokka pettää ja tunnustaa olevansa luvattomilla teillä:).
Hyvinkäällä käytiin retkellä. (http://www.sports-tracker.com/#/workout/jukka6210/54280be1e4b0d38db9dcda25) Hienossa kelissä rentoo pyörittelyä ja meininkiä.
Hei,
minä kävin (http://www.sports-tracker.com/#/workout/anteroheikkila/5427f620e4b0a74df7f6b6e3) Liisunkallioilla ja Keiniksellä: Lähtö oli vähän myöhemmin kuin teillä, mutta samat minuutit tuli.
Lemmenlaaksossa löysin kaksi "nuorempaa" Jägeläistä pyöräilijää. Kyselivät reittiä itään päin. Ajeltiin sitten yhdessä Pikkuliisunkallioille saakka. Suuntasivat siitä Jägeen päin.
Minä jatkoin etelään. Koitin löytää sen yhdyspolun hiekkatien eteläpuolelta, mutta ryteikössä rämpimiseksi meni. Polkun pää löytyi lopulta ja ajelin Talman kautta kikkailemaan keinukallion maastoihin. Tosiaan upea keli ja syksyn mittaan taas teitin matkaan jonain päivänä johonkin suuntaan.
Näyttäs että oot menny långkärrintien yli suoraan, tuosta kun ajelee itäänpäin joku puol kilsaa ja sieltä oikealle niin pääsee ajamalla.
Sports tracker on aika alkeellinen nykyään eikä kartasta mitään tolkkua saa, vanha paljon paree oli.
Vanha palaa takaisin pyöräilyn pariin, motocrossissa saatiin jo tarpeeks luita rikki (vain 18 murtumaa) Joten onko vielä vanhat lenkki päivät ja ajat voimassa?
Keskiviikko paikallaan 1730, mut Sunnuntai 900(olikohan jo kun viimex ajelit..2vai3 v sitten). Hienoa että käsi (ja muut) sit kondiksessa? Kipsin kaa nähtiin sut viimeks.
Moottoritouhu rikkoo paikat, nooh huhujen mukaan taisi joku kylkiluu murtua 7-veljeksen maran vakoilulenkillä.
Olikohan jollain toissa sunnuntain jälkeä vai onko silloin ajetut polut jossain muussa jäljessä?
Keskiviikko paikallaan 1730, mut Sunnuntai 900(olikohan jo kun viimex ajelit..2vai3 v sitten). Hienoa että käsi (ja muut) sit kondiksessa? Kipsin kaa nähtiin sut viimeks.
Juu olihan toi sunnuntai jo siirretty klo 9, kun viimeksi ajelin aktiivisesti. Kipsi tosiaan pois, mut ranne kyllä loppuelämän paskana, urheilun hinta..
Moottoritouhu rikkoo paikat, nooh huhujen mukaan taisi joku kylkiluu murtua 7-veljeksen maran vakoilulenkillä.
Olikohan jollain toissa sunnuntain jälkeä vai onko silloin ajetut polut jossain muussa jäljessä?
Tuossa (http://www.sports-tracker.com/#/workout/jukka6210/541ea23ee4b05469413e3633) jälki. Onnetonta katseltavaa st:n kartat. Kuvatkaan missään paikalla oo. Jotain saisvatten tehä.
Kuvat näköjään menneetkin eilisestä kartalle
Näyttäs että oot menny långkärrintien yli suoraan, tuosta kun ajelee itäänpäin joku puol kilsaa ja sieltä oikealle niin pääsee ajamalla.
Sports tracker on aika alkeellinen nykyään eikä kartasta mitään tolkkua saa, vanha paljon paree oli.
Kiitokset vinkistä. Reitti (http://www.sports-tracker.com/#/workout/anteroheikkila/54298f54e4b0b387cb6602df) löyty:p. Takasin tullessa katsastin sen itäisemmän reitin Liisunkallioille, jossa on puuta polulla ristiin rastiin. Muutama kiertokohta on jo muodostunut, mutta melkoinen jalkautumis harjoitus se oli.
Syksyn ensimmäinen valopääajelu tuli loppulenkistä.
^Kyllä olis sahalla töitä. Ennen ihan mukava polku nyt ei niin hauska.
Viikonloppuna Tuomalansuon salaisenreitin ojat pelottivat, enkä päässyt suon pohjoispään poluille. Pari viikkoa sitten salaisetpolut olivat ajettavia. Onko kukaan (Heccu?) ajanut kuvan merkatulta alueelta ja löytyykö sieltä kosteutta kestävää maata polulle? Nimimerkillä Tuomalansuonkierto aina mielessä :).
http://tapatalk.imageshack.com/v2/14/09/29/1bc3676e856242f3ff21f51781b439f1.jpg
Viikonloppuna Tuomalansuon salaisenreitin ojat pelottivat, enkä päässyt suon pohjoispään poluille. Pari viikkoa sitten salaisetpolut olivat ajettavia. Onko kukaan (Heccu?) ajanut kuvan merkatulta alueelta ja löytyykö sieltä kosteutta kestävää maata polulle? Nimimerkillä Tuomalansuonkierto aina mielessä :).
tosta (http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=8000&text=%C3%B6pauttia+tosta&srs=EPSG%3A3067&y=6701349&mode=rasta&x=393490&lang=fi) (eli sama paikka josta talvipolku lähtee idästä tullessa takaoikealle eli itäkoilliseen) lähtee polku etelä-lounaaseen, jota joskus kattelin mutta en nyt muista päättyikö ojaan tms. jos sitä polkua lähtee ja sitten pellon reunaa mukaellen ehkä löytyisi kovaa alustaa että pääsis johkin noille (http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=8000&srs=EPSG%3A3067&y=6700961&mode=rasta&x=393272&lang=fi) main eli tohon sun viivan 6sen paikkeille.
kävin joskus kk sitten hurtan kanssa kävelemässä sen talvipolun läpi ja aika kosteaa oli. oikein kuivana kesänä saattaisi ehkä olla tuksulla ajettavissa.
jk aika rytöä tuolla (http://goo.gl/maps/HTCl5) näyttää oleva mutta eihän sitä tiedä ennenkuin käy katsomassa
Ok yritän löytää alut ja välille kestävää maata. Jos onnistuu, niin merkkaan polun, siis mikäli löydän sopivaa nauhaa jostakin.
Pitkästä aikaa tuli oikein lähimaastosta vähän ajeltua. On tuossa ollut vähän sairastelua ja tänään pääsi vähän irrottelemaan :D http://connect.garmin.com/activity/602499634
Onko porukkaa lähdössä tänne nyt tuleva viikonloppuna http://tyritys.sporttisaitti.com/pyoraily/kilpailut/pirkka-mtb/
Tuossa (http://www.sports-tracker.com/#/workout/jukka6210/541ea23ee4b05469413e3633) jälki. Onnetonta katseltavaa st:n kartat. Kuvatkaan missään paikalla oo. Jotain saisvatten tehä.
Kuvat näköjään menneetkin eilisestä kartalle
Kiitos, nyt vaan on harvinaisen onnetonta katseltavaa, ei nimittäin näy kartta saati kuvat IE:llä tai Firefoxilla :)
Timbe(r)man
01.10.2014, 12.24
Kiitos, nyt vaan on harvinaisen onnetonta katseltavaa, ei nimittäin näy kartta saati kuvat IE:llä tai Firefoxilla :)
Ei näy täälläkään. Mutta täällä näkyy: http://www.gpsies.com/map.do?fileId=edigqxzgnnhhgjlu
Karttoja saa valita useita ja sateliittikuvakin on, sekä full screen -näyttö. Vielä kun saisi maastokartan sekä langattoman lähetyksen tuonne. Kyllä Sports Trackerille käy köpelösti ja pian, jos ei parempaa saada äkkiä aikaiseksi.
Ehtiikös jengi tänään valolenkille? Ihan varma en itsestänikään ole, mutta yritystä on.
^kiitos.
Yritän kans kovasti keritä lenkille.
Tänään olikin ihan mukava Keravan lenkki, pääsi testaamaan pimeän ajoa ja ajovalon testausta.
Marcolli
02.10.2014, 11.56
Yksi kylkiluu meni, mutta latu maratonnareille tuli avatttua. Pientähän tämä tuntuu olevan verrattuna siihen kun ihminen valjastetaan konevoimien jatkeeksi.
Ompi sunnuntai no go, joten singahdan skorpeen huomenna. Kuusikselta 900, 4h ajelua ja kotio. Autoon mahtuu 1 matkalta mukaan.
Punakynää tälle, en vesisateeseen lähe
Huomisaamu ei natsaa, mutta iltapäivälle olis vaikka mitä vaihtoehtoja. Vois mennä BMX-kisailemaan kivikkoon, DeeHoilemaan Calpikseen tai sitten ihan vain naatiskelemaan kotipoluille. Mitähän täs ny sit :seko:
BMX vois olla hauskaa. Harrastesarjaan tietty, mutta kumpaan luokkaan, maastopyörä vai rehellinen BMX? Jost, onko inside-tietoa vuokrapyörien saatavuudesta?
Kyllä sulle pyörä saadaan, sinne vaan on hienot kisat tulossa.153 ennakoilmossa joista 66 ulkomailta. Mennään jo aamulla mestoille soittele jos tulossa niin varaan pyörän ja laitan nimen listaan.kisasarjat alkaa 1300. 14.30 harrastesarjan treenit.
Olisko huomen aamuna lenkille lähtijöitä. Aattelin starttaa yheksän puol kymmenen aikoihi hautausmaan parkkikselt ja pari kolme tuntii pyörii jossai:) Mut jos sataa nii sit en lähe.
^ei näyttäisi satavan, 0930 jos sopii ja rauhallisesti mennään. jos mua ei näy niin ei kannata odotella. siis Jpään htm kyseessä?
Joo järvenpään hautausmaa ja 0930 sopii mainiosti. Rauhallista pyöritystä. Pitää vaa olla takasin kotona yhen aikoihi. Nähään siellä.
Olitko millasta lenkkii aatellu? Tässä järvenpään alueella vai vähä jossai kauempana? Mietin että otanko jäykkäperän vai täysjouston alle...
Olitko millasta lenkkii aatellu? Tässä järvenpään alueella vai vähä jossai kauempana? Mietin että otanko jäykkäperän vai täysjouston alle...
samaa pohdin, josko täysjoustolenkki?
Fillarihemmo
07.10.2014, 13.23
Tulevaa (pe 10.10.) AleksisKiven-päivää on parasta viettää 7-veljestä ajellen.
Lähtö Kiljavan sairaalalta tai Hkään Usmilta tod näk ~klo 10.
Ympyrää poljen, sataa tai paistaa.
Oisko mukaan lähtijöitä ?
näinhän siinä sitten kuitenkin pääsi käymään
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=14383&d=1412792523
uuteen perheenjäseneen tutustutaan.
tänään klo 17 kotona en vielä tiennyt että klo 18 talutan LäskiLadaa ulos Tammiston XXLn liukuporrasta pitkin.:cool:
haettiin kaverin kanssa kaksi Mkoon Proota pois pölyttymästä.
Onnea vaan uutukaiselle.Ostitko irtoparran ja perruukin?
uuteen perheenjäseneen tutustutaan.
tänään klo 17 kotona en vielä tiennyt että klo 18 talutan LäskiLadaa ulos Tammiston XXLn liukuporrasta pitkin.:cool:
Hyvä homma. Tuolla pääsee auramieheksi talvipoluilla. Kävin heittääs tänään syksyn ekan valopääkokeilun. En muistanutkaan
kuinka jännää touhua se on. Nykylamppumainoksia muuten kun kattelee niin kiinanriistolamppukin on vaan pieni tuikku enää.
... että klo 18 talutan LäskiLadaa ulos Tammiston XXLn liukuporrasta pitkin.:cool:
Onnea uudelle ja tervetuloa läskiksi. Tulet huomaamaan, että läskillä on aina tekosyy, yrittää epämääräisiä reittejä :)
Onnea vaan uutukaiselle.Ostitko irtoparran ja perruukin?
ei mittään lisäpainoa jotta tolla jaksaa polkee, vois ajella sääristäkin ne muutamat haivenet pois, se ilimanvastus nääs.
melkein kaupanpäällisiksi sain elektroonisen ilmapuntarin, edessä painetta 0,60 ja takana 0,65 ja renkaat tuntui kivikovilta joten ilmassakin on vara keventää. huomenna kaupasta keveämmät sisurit ja jossain vaiheessa litkut lisäpainoksi.
Hyvä homma. Tuolla pääsee auramieheksi talvipoluilla.
joo sehän passaa, pysähdyn sitten aina välillä odottelemaan.:rolleyes:
Onnea uudelle ja tervetuloa läskiksi. Tulet huomaamaan, että läskillä on aina tekosyy, yrittää epämääräisiä reittejä :)
ei tuolla varmaan kilometrejä kerätä paljoo mutta ehkä semmosissa paikoissa missä ei oo tullut ennen ajettua.
Oliko toi Heccu se tonnin vehje? Sillä hinnalla ostos tuskin menee hukkaan vaikka ei loputtoman paljon ajaisikaan.
Timbe(r)man
09.10.2014, 12.09
Voitkin sitten raportoida meille, osoittautuuko XXL:n talonmerkki toimivaksi. Minäkin olen samoja likuportaita jo taluttanut yhden Scott-maantiepyörän, jonka sai puoli-ilmaiseksi, ja pari kiiinanvaloa. Sinänsä se on surullinen ajankuva, että jättiliikkeet automarkettialueilla syövät pienemmät paikalliset urheiluvälinekaupat. Tuolla on sen verran pyöräkamaa ja huoltokin, että varmaan se syö muutaman pienemmän pyöräkaupankin pääkaupunkiseudulta.
Viikonlopulle lupailee aikas lämmintä keliä.Oliskos innostusta Sunnuntaina jollekkin pitemmälle retkelle? Makkaraakin olis kivä syödä jossain pusikossa.
eka pläskilenkk (http://www.sports-tracker.com/#/workout/heccut/5436acdce4b04a92ab6d3e1c)i heitetty, yx huolestuttavan ohuessa kunnossa oleva anorektikko tuli vastaan :rolleyes:.
Oliko toi Heccu se tonnin vehje? Sillä hinnalla ostos tuskin menee hukkaan vaikka ei loputtoman paljon ajaisikaan.
tonnin vehje on, kolmen vuoden takuu ja montako niitä ilmaisia huoltoja nyt oli, en muista.
Minäkin olen samoja likuportaita jo taluttanut yhden Scott-maantiepyörän, jonka sai puoli-ilmaiseksi, ja pari kiiinanvaloa. Sinänsä se on surullinen ajankuva, että jättiliikkeet automarkettialueilla syövät pienemmät paikalliset urheiluvälinekaupat. Tuolla on sen verran pyöräkamaa ja huoltokin, että varmaan se syö muutaman pienemmän pyöräkaupankin pääkaupunkiseudulta.
nänhän se valitettavasti on mutta tällä kertaa vaikutti ennenkaikkea saatavuus (eli tunnissa kun kuume iski) ja raha ihan yhtä paljon, yhtään enempää en olisi satsannut.
pudottelin ajon aikana paineita ja kotio tullessa näytti molemmissa päissä 0,20 baaria, näyttääköhän mittari ihan oikein.
Onnea uuden LäskiLadan hankinnasta, nyt mun ei tarvii enää olla se ainoa joka erottuu sipulileikkureiden joukosta:rolleyes:.
Kyllä niitä kilometrejäkin läskillä kertyy, itse en muulla enää ajakkaan. Omaan kertynyt n. 700km kinttupolkuja tämän kesän aikana.
Löytyy ainakin uusia reittejä. Porukka katsoi hieman hitaasti, kun yksi ilta olin muksujen kanssa pyörälenkillä, lapset ajoi pyörätietä pitkin ja faija painaa läskillä äjestettyä peltoa pitkin.
Viikonlopulle lupailee aikas lämmintä keliä.Oliskos innostusta Sunnuntaina jollekkin pitemmälle retkelle? Makkaraakin olis kivä syödä jossain pusikossa.
Kyllä intoo piisaa, mut piisaako kunto.. Olihan se nyt ysiltä kaupalla?
FillaRilla
09.10.2014, 23.30
^^^Kasari sano tänän duunis, että hecculle tommonen on tullu. Rullaaks toi nypparemmin kun se edellinen kokeilu, cyclo, joka oli tahmeekulkunen?:)
Eimaar. Kiinnostaishan tommonen oikkisteki. Jos jää taas vaikka hihtotalavi tulemati...
^^Joo ysiltä on su lenkki.Kuulostellaan nyt onko innostusta etemmälle vai ajellaanko kulmilla.
Rullaaks toi nypparemmin kun se edellinen kokeilu, cyclo, joka oli tahmeekulkunen?:)
no ainakaan tässä ei ole kippurasarvia, YÖK. :p
Marcolli
10.10.2014, 13.10
Voitkin sitten raportoida meille, osoittautuuko XXL:n talonmerkki toimivaksi. Minäkin olen samoja likuportaita jo taluttanut yhden Scott-maantiepyörän, jonka sai puoli-ilmaiseksi, ja pari kiiinanvaloa. Sinänsä se on surullinen ajankuva, että jättiliikkeet automarkettialueilla syövät pienemmät paikalliset urheiluvälinekaupat. Tuolla on sen verran pyöräkamaa ja huoltokin, että varmaan se syö muutaman pienemmän pyöräkaupankin pääkaupunkiseudulta.
Ei syö. Urheiluvälinealan markkinoiden kokonaiskasvu on ollut viime vuosina useita satoja prosenn tteja, nielien moninkertaisesti jopa kaikkien suurten urheilutavaratalojen ja nettikauppojen liikevaihdon.
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=14397&d=1412952033
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=14398&d=1412952131
FillaRilla
11.10.2014, 01.32
^Valokuvatilataidetta a`la monsieur heccu.
Olette samankaltaiset löytäneet toisenne. Joukkoon olisi mukava päästä. Vois viritellä kippurasarvet, niin se olis fatcyclocross. Ja yök. Eikun ei kippuroita. Oliskohan tuossa läskeilyssä ikääntyvälle sopiva motivoitumistapa maastoiluun?
Kiinnostaa. Täytyy myöntää. Kalustoakin kun on niin vähän kerrostalon kellarikomerossa, että ihan hävettää;)
Sunnuntaina voisi vaivautua kimppalenkille, tosin lupaa en rouvalta ole vielä kyselly. Eiköhän se sieltä tule, kun tarpeeksi ruikkaa. 😆
Juu minä olen kans ihan luvan kanssa tulossa.
Täällä kanssa oli tarkoitus piiiiitkän tauon jälkeen osallistua kimppalenkille. Lamminpäässä kuitenkin vanha trekkini antautui joten se odottaa varikolla korjaamolle pääsyä.
Lupa tuli, eli ysiltä viivalla.😊
Käytiin tänään poikain kanssa pyöräilemässä järven ympäri. Viivalla oli 6 muastopyöröö ja yksi tällä hetkellä niiiin seksikäs fatbike.😊 Itse irtosin jäniksenlinnassa ja mittariin tuli 55km/4h ajoa. Kaffetkin juotiin unnukalla. Hauskaa oli! Kiitos.
Ps. Jälkee en osaa liittää tällä puhelimella.
Käytiin tänään poikain kanssa pyöräilemässä järven ympäri. Viivalla oli 6 muastopyöröö ja yksi tällä hetkellä niiiin seksikäs fatbike.😊 Itse irtosin jäniksenlinnassa ja mittariin tuli 55km/4h ajoa. Kaffetkin juotiin unnukalla. Hauskaa oli! Kiitos.
Ps. Jälkee en osaa liittää tällä puhelimella.
Jees kiitoksia mukavasta lenkistä! Jatkossa myös tarkoitus olla noina parittomien viikkojen sunnuntaina mukana..
muutama kuvatus vknlopun pläskiretkiltä kaikkien iloksi :p
alas, pläski parinkymmenen metrin korkeudesta
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=14470&d=1413313077
vaakaan
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=14471&d=1413313173
tauko
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=14473&d=1413313425
bunnyhyppy
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=14474&d=1413313571
uutta ja vanhaa
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=14475&d=1413313699
tervetuloa Putkiveikko
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=14472&d=1413313287
Marcolli
17.10.2014, 13.32
Huomenna säätiedotusten mukaan viimeinen poutaivä vähään aikaan. Sen kunniaksi tarkoitus ajaa suurinpiirteiden 6järvi-Östersundom-Landbo-6järvi. Eli Etelä- Sipoon parhaimmisto seuraavalla aikataululla: klo 9 lähtöNiittykatu 27, Kuusijärvi n. 9.30, mahdollisesti kahvit Östersundin yökerholla n. 11, paluu 6järvelle klo 13 hujakoilla. Henkilöpaikat autossa alkaa olla loppuunmyyty, mutta muutama velo mahtuu kyytiin.
Marcolli
17.10.2014, 13.58
Yksi peruutuspaikka vapautui juuri myös autokyytiin.
Moro! Mistä kannattas katella 26" maasturiin jäykkää hiilikuituhaarukkaa? Ajattelin talvipyörään semmoisen investoida.
Marcolli: varaan paikan kyytiin jos se vielä on vapaa
Tuun kans huomenna ajeleen, 930 kuusis. 1330 oon jo autoilemassa duuniin joten oikasen reittiä lopusta jos tarpeen.
Marcolli
17.10.2014, 20.10
Villkommen.
Rautapelto
17.10.2014, 20.53
Ilmestyn Niittykadulle!
Ilmaannun aamulla Marcollin pihalle.
Moro! Mistä kannattas katella 26" maasturiin jäykkää hiilikuituhaarukkaa? Ajattelin talvipyörään semmoisen investoida.
Ainakin www.carboncycles.cc (http://www.carboncycles.cc) ja www.on-one.co.uk (http://www.on-one.co.uk) myyvät aika edullisia kuitukeuloja 26" koossa. Mä valitsisin mahdollisimman pitkän axle-to-crown -mitan koska silloin on mahdollisimman loiva keulakulma. Ja toki jos jotain keulaa kehutaan kovasti mukavuudesta niin se. Sepolla taisi olla carboncyclesin keulasta hyviä kokemuksia ja yleisesti On-Onen kuitukeulat ovat olleet luotettuja.
Se näyttäis olevan Turengissakin kelit huomenna kohdillaan... Kauden viimeiset alamäkitykittelyt iltapäivällä?
Ainakin www.carboncycles.cc (http://www.carboncycles.cc) ja www.on-one.co.uk (http://www.on-one.co.uk) myyvät aika edullisia kuitukeuloja 26" koossa. Mä valitsisin mahdollisimman pitkän axle-to-crown -mitan koska silloin on mahdollisimman loiva keulakulma. Ja toki jos jotain keulaa kehutaan kovasti mukavuudesta niin se. Sepolla taisi olla carboncyclesin keulasta hyviä kokemuksia ja yleisesti On-Onen kuitukeulat ovat olleet luotettuja.
Hei, kiitti! Pitääpä alkaa suunittelee.
Marcolli
18.10.2014, 00.04
Jep. Tuomaalle ja Rautapelolle paikat lämpimänä. 9.00 tasan suurinpiirtein.
Kiitoksia Marcollille retkestä Sipoonkorpeen. Viisi ukkoa matkassa, kokonaisaika 5 tuntia sisältäen kahvipaussin ja 40 km. Hieno keli ja reitti! Sen verran raskas reissu oli että näin iltapäivällä ei ole ollut suurempia haluja tehdä muuta kuin juoda, syödä ja kuluttaa sohvaa :)
Jälkeä ei ole jakaa koska träkkeri ilmeisesti hukkasi signaalin ja lisäksi unohdin laittaa sen päälle kahvien jälkeen. Niin, eikä Runtasticin ilmaisversio edes tue jakamista. Ehkä joku muu sai reitin talteen.
Kysymys Sipoonkorven tietäjille: mistä kannattaa lähteä ja minne suunnata jos menee lapsien kanssa Sipoonkorpeen? Pitäisi viettää yksi päivä siellä makkaraa syöden ja hitaasti liikuskellen. Lisähaastetta tuo se, että yksi lapsista (5 v) on pyörätuolissa mutta häntä voi toki kantaa.
Me on penskojen kanssa käyty muutaman kerran tuolahttp://www.luontoon.fi/retkikohteet/kansallispuistot/sipoonkorpi/reitit/Sivut/Default.aspx on ihan kivituhkatie ja hyvä makkarapaikka.Minä lähdin aamusella Keravalle housukaupoille, no housuja ei löytynyt mutta tulipahan ajeltua 3.5 tunnin rauhallinen lenkki.Oli kyllä kovat polut ja rengaskin piti.Aamulla ajoi n.10 aikaan 4 henkinen maastopyöräporukka meidän pihan ohi Auerpolkua, olikohan paikallisia? Näin vain vilaukselta enkä huomannut jengitunnuksia.eipä taida tuo linkki pelittää, mutta löytyy nimellä; Ponunpolku.
Aamulla ajoi n.10 aikaan 4 henkinen maastopyöräporukka meidän pihan ohi Auerpolkua, olikohan paikallisia? Näin vain vilaukselta enkä huomannut jengitunnuksia.
Minä annoin porukalle tietä, kun ylittivät Kaukotietä. Luulin ensin, että Sipoonkorven porukalle oli tullut joku force major ja avoimesta auton ikkunasta huutelin perään. Kesken lauseen tajusin, ettei poppoo mitään tuttuja ollutkaan :o
heip.tuli oltua tän päivän lenksulla. http://www.sports-tracker.com/#/workout/vka/54425224e4b0c6740be4a9dc
sis.henk.koht.ajelun .järvelle.
Marcolli: mun teline on Eufab Bike Four. Kokosin sen eilen, oma fillari mahtuu siihen just ja just vähän väkisin eli sun fillari tuskin siihen mahtuu. Teline on iso ja kolho, mutta siinä on tilaa neljälle filolle ja hintaa oli näköjään 262€ kotiovelle
Seppo: Softa oli maastokartat: http://www.windowsphone.com/fi-fi/store/app/maastokartat/67f85a12-b3cd-4a72-b9e2-c58cabc59051 En tiedä onko muille käyttiksille kuin WP:lle.
Jost: kiitoksia vinkeistä. Tarttee perehtyä paremmin.
Olisko huomen aamulla lenkille lähtijöitä? Ajatuksena oli lähtee hautausmaan parkkipaikalta viimestään puol ysi ja siitä ajella sitte kolme tuntii eteenpäi, sille pitää yheltä olla jo helsingissä.
Moro! Onko kellään kokemuksia tuosta carboncycles.cc:stä? Liekkö luotettava toimija? Ainakin hinnat on sangen kohtuullisia.
Edit: Sepolla ilmeisesti kokemusta ko. putkasta.
Seppo Nurminen
20.10.2014, 12.49
Moro! Onko kellään kokemuksia tuosta carboncycles.cc:stä? Liekkö luotettava toimija? Ainakin hinnat on sangen kohtuullisia.
Edit: Sepolla ilmeisesti kokemusta ko. putkasta.
Ei mulla ollut ainakaan ongelmia, tosin omasta ostosta on jo muutama vuosi vierähtänyt.
Varuskunnan metsissä viuhuu luodit edelleen, just Lauantaina ajelin tuosta ohi.http://www.iltalehti.fi/uutiset/2014102018765117_uu.shtml
kuvailoa taas kaikille
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=14510&d=1413912831
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=14511&d=1413912932
bärkele, tohon ne simmarit sitten unohtu tolpan päähän kun olin käynyt Pääjärvessä uimassa :rolleyes:
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=14512&d=1413913061
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=14513&d=1413913157
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=14514&d=1413913236
Marcolli
21.10.2014, 22.13
Hyvin taitaa olla kalsarit tuulettunu, koska roikkuivat siellä jo monta viikkoa sitten, kun kävin kiertämässä Pääjärven.
Hyvin taitaa olla kalsarit tuulettunu, koska roikkuivat siellä jo monta viikkoa sitten, kun kävin kiertämässä Pääjärven.
eipä tullut haisteltua :cool:
XXL tarjoaa Dexal patukoita hintaan 0,45 kpl
XXL tarjoaa Dexal patukoita hintaan 0,45 kpl
Kannattaa kattoa päivämäärä. Omenat meni vanhaksi aika nopeesti. Cappucinossa
oli paremmin päiväystä.
Ei kellään olisi nurkissa ylimääräistä etuvaihtajan vipusysteemiä X9 (X7) 2*10 tai 3 *10 ? Tarve olisi heti. Lauantaiksi pitäisi
saada fillari kuntoon. Taitaa olla vissiin sormissa liikaa voimaa, kun X9 pamahti kuorineen rikki. Jousetkin ryömi ulos jne.
Hieno valopäälenkki tänään. Kiitokset vaan Jukalle ja Tuomakselle seurasta. Keli oli Loistava , 2h nurkilla pyörittiin.
^Hyvä reipas lenkki tosiaan. Eka valopääajelu tälle syksyy, hyvin pelitti vehkeet. Onnex tilasin matkalta saunan, kotisiirtymä jäädytti varpaat ja vähän ukkoakin.
Marcolin ja sun vaihtajan jämistä vois saada yhen käyttökelposen yksilön ehkä,jos ja kun. Kandee tsekkaa.
Marcolli
22.10.2014, 23.16
Tosiaan peukalovoimin mullakin pamahti x9 topaleiks. Mulla kuitenkin korkkas vaan panta, jonka jo tilasin Hi5:sta 2kympin hintaan.
Fillarihemmo
23.10.2014, 10.36
Tervehdys,
perjantaina(24.10.) aamupäivällä ajattelin ajaa autolla Kuusijärvelle ja lähteä siitä tutkimaan Sipoonkorven maastoa zygällä.
Makkarat ehkä jossakin laavulla (siellä kaiketi sellainen on) ja lenkin lopuksi pulahdus Kuusijärveen.
Oisko mukaanlähtijöitä ?
Markku Liitiä
23.10.2014, 12.21
Kannattaa kattoa päivämäärä. Omenat meni vanhaksi aika nopeesti. Cappucinossa
oli paremmin päiväystä.
Minä olen syönyt useamman kuukauden verran päiväysvanhoiksi menneitä energiapatukoita. Hyvältä maistuivat eikä mennyt maha ruikulille.
Heccun kanssa tapettiin mun pekkaspäivää. Heccu navigoi keulassa ja tästä johtuen mulle poluista arviolta 77,8% uusia :D
http://www.sports-tracker.com/#/workout/vka/5448fc4fe4b0f1fab234fe34
Onko ajotouhuja mielessä viikonlopulle? Sunnuntaille lupaa mahdollisesti heikohkoa keliä, lauantaille kivaa keliä.
^ Vuosaari Euro King Enduro Race (https://www.facebook.com/events/316746361840927/) olis lauantaina. Kisahalut eivät hirmu kovat ole, mutta Calpis voisi innostaa... Noiden välillä vaiheilen minä.
Tosiaan peukalovoimin mullakin pamahti x9 topaleiks. Mulla kuitenkin korkkas vaan panta, jonka jo tilasin Hi5:sta 2kympin hintaan.
paremmin tutkin ja kansimuovi + ruuvikiinnikkeet säpäleinä. Korjasin liimalla ja teipillä. Ei siitä nyt
hyvä tullu, mutta jotenkin sillä jopa sai survottua pientä ja iso tupaan :eek: Kestää nyt kuitenkin uuden
tuloon ja eipä tuo etuvaihtaja kovin kriittinen osa näis touhuus ole.
Heccun kanssa tapettiin mun pekkaspäivää. Heccu navigoi keulassa ja tästä johtuen mulle poluista arviolta 77,8% uusia :D
http://www.sports-tracker.com/#/workout/vka/5448fc4fe4b0f1fab234fe34
Tuo puolenvälin metsäosio näyttää mielenkiintoiselta, kartalle se oikea reuna. Onkos tuo helpostikin löytyvä reitti vai kannattaako ollenkaan ilman opasta lähteä etsimään?
^ilman opasta ei taida tulla mitään. en tiedä miten onnistuisi jos saisi ton viivan puhelimeen tai Garminiin. Sports Trackerin maksullisessa versiossa on jäljenseuranta mahdollisuus, sillä voi seurata toisten jälkiä.
Itsellä Android puhelimessa OsmAnd joka osaa reitittää gpx-jäljen mukaan eli tuonhan saa ulos SportsTrackerista jolloin voisi sitten jälkeä seurata. Vaatii tosin, että reitin SportsTrackeriin laittanut ottaa sen exportilla ulos ja jakaa sen :)
Marcolli
24.10.2014, 10.55
VPCX- kilvoitteluun on osoitettu kiinnostusta tämänkin palstan asukeissa, mainittakoon ainakin herrat Timberman sekä Seppo. Hommaa pääsisi kokeilemaan ensi sunnuntaina Myyrmäessä 5e:n hintaan sisältäen saunan. Itse ajattelin avata kauden tuolla.http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?51995-VPCX-2014-mutaa-kaljaa-ja-kivaa-vol-9!-Alkaa-7-9
Talvikenkää ihan ok. hintaan http://webshop.velo-oxygen.fi/shimanoajokenka-mw81.html
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.