PDA

Näytä tavallinen näkymä : MTB Järvenpää

Sivut : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 [19] 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34

Fourtour
26.11.2012, 20.43
Tulossa olen jollei juhlinta ala kovin aamusta. Vaimo antaa paremmin illemmalla - luvan...

kasari
26.11.2012, 21.47
Juu pikkujouluun tahtoo kans, ehottomasti

Palis79
26.11.2012, 23.20
Täältä myös alustava ilmoittautuminen. Varmistan vielä töistä, että kyseinen vkl on varmasti vapaa.

ertsi
27.11.2012, 10.59
Hei,

Kiitos kiinnostuksestanne ravintolaamme kohtaan. Valitettavasti saunatilat
ovat varattuna tuona kyseisenä ajankohtana. Arkisin meillä olisi vielä
saunavuoroja vapaana. Tiistaista torstaihin saunan tilavuokra on 150
euroa/3h ja hintaan sisältyy palju ja pyyhkeet. Perjantaisin ja
lauantaisin saunan vuokra on 250 euroa paljuineen. Valitettavasti omia
juomia saunalle ei saa tuoda, koska kyseessä on anniskelualue.
(alkoholilainsäädäntö) Vastaan mielelläni lisäkysysymyksiin.

---

No enpä ole varsinaisesti yllättynyt... Se siitä sitten, vai otetaanko itsenäisyyspäivän aatto?

Timbe(r)man
27.11.2012, 16.43
^Voisiko se olla joku arki-ilta sillä ajatuksella, ettei siellä ole pakko riekkua yli puolenyön, jos seuraava päivä on ihan normipäivä (http://www.youtube.com/watch?v=2vtwkQcHA1I).

Palis79
27.11.2012, 19.34
^Voisiko se olla joku arki-ilta sillä ajatuksella, ettei siellä ole pakko riekkua yli puolenyön, jos seuraava päivä on ihan normipäivä (http://www.youtube.com/watch?v=2vtwkQcHA1I).

Samaa mieltä! Itsenäisyyspäivän aattokin käy.

Tom1
27.11.2012, 22.00
Samaa mieltä! Itsenäisyyspäivän aattokin käy.Sopii mulle myös. Onnistuin jopa saamaan (ruinaamaan) välipäivänkin vapaaksi töistä.

ertsi
28.11.2012, 09.48
Kyselin tuota itsenäisyyspäivän aattoa. Veikkaan, että on jo varattu, mutta kahtotaan mitä vastaavat. Arkea vasten ryyppäämistä karsastan, vaikka olisikin normipäivä (http://www.youtube.com/watch?v=fxXVcfk8hsU&feature=related).

Palis79
28.11.2012, 11.21
Terse! Olen menossa maastoon puolenpäivän kantturoilla. Jos nyt joku muukin on vapailla/jouten, niin seuraan mahtuu.

Timbe(r)man
28.11.2012, 16.53
Sää on tällä hetkellä aivan loistava. Onkos kukaan tulossa iltalenkille 17.30?
Itse lähden sinne.

Palis79
28.11.2012, 17.20
Polut on sitten mainiossa kunnossa ajaa. Maa on jo sen verran kohmeessa, että ei tarvinnut joka savikossa mennä napoja myöten.

javal
28.11.2012, 17.58
Sää on tällä hetkellä aivan loistava. Onkos kukaan tulossa iltalenkille 17.30?
Itse lähden sinne.

olen tulossa

heccu
28.11.2012, 21.38
Polut on sitten mainiossa kunnossa ajaa. Maa on jo sen verran kohmeessa, että ei tarvinnut joka savikossa mennä napoja myöten.

yllä oleva piti paikkansa, oli hieno keli ajella http://www.sports-tracker.com/#/workout/heccut/c34lomhucsd51e19

en sitten selvinnyt tästäkään vuodesta ilman OTBtä :(, onneksi ei käynyt kuinkaan :).

ertsi
29.11.2012, 11.18
Kyselin tuota itsenäisyyspäivän aattoa. Veikkaan, että on jo varattu, mutta kahtotaan mitä vastaavat. Arkea vasten ryyppäämistä karsastan, vaikka olisikin normipäivä (http://www.youtube.com/watch?v=fxXVcfk8hsU&feature=related).
No kuinka ollakaan, varattuhan se. Ideoita?

ARJ
29.11.2012, 20.32
No kuinka ollakaan, varattuhan se. Ideoita?

Ideoita löytyy joka lähtöön. Täsä olisi yksi http://www.onnela.com/index.php?node_id=16630

TuomasR
29.11.2012, 22.56
Tarjosiko Huili jotain vaihtoehtoista päivää? Zapata olis kans kylillä ja vähän syrjemmällä ARJ:n mainitsema Onnela tai Vanhankylänniemi http://www.vanhankylanniemi.fi/saunat.html.fi. Viime vuoden kössihallin tilatkaan eivät missään nimessä olleet huonot.

ertsi
30.11.2012, 06.53
Arki-iltoja olisi kuulemma vapaana (sen tarkemmin määrittelemättä). Minulle ne eivät käytännössä oikein sovi, mutta voin tietenkin paikan varata ja leipäkoneen paikalle saattaa, jos täällä joku arki-ilta päätetään ottaa.

kasari
30.11.2012, 17.26
Pikkujoulusaunonta olis tietty kova sana, mut hiekka valuu tiimalasissa.Plan-B, ettei homma menis reisille niin lainaus Artolta 11.11.2012 klo 20.27

"Järjestetäänkö pikku kinkerit ilaman saunaa johinkin soittoruokalaan kunnon sapuskat vähän drinksua ja spekulointia jne.."

Tähän ei paljo varailuja tarvi, päivämäärä lukkoon vaan. 15.12?

ARJ
30.11.2012, 20.58
Pikkujoulusaunonta olis tietty kova sana, mut hiekka valuu tiimalasissa.Plan-B, ettei homma menis reisille niin lainaus Artolta 11.11.2012 klo 20.27

"Järjestetäänkö pikku kinkerit ilaman saunaa johinkin soittoruokalaan kunnon sapuskat vähän drinksua ja spekulointia jne.."

Tähän ei paljo varailuja tarvi, päivämäärä lukkoon vaan. 15.12?

Tämähän kuulostaa aivan loistavalle idealle. Todella pätevä ja toimiva konsepti, yksinkertainenkin kuten idean isäkin.
15.12. on hyvä. Arki iltaisin ei kerkee. Ensiviikolla saa olla töissä myös 6.12.
Paikan ei tarvitse olla sidottu Järvenpäähän. Mittari vain alle niin sillä pääsee vaikka minne.

TuomasR
01.12.2012, 18.58
Onko porukkaa tulossa vakioaikaan? Tänään ajoin ihan vähän poluilla ja ainakin Ainolan juurakko oli ihan ajettavissa. Noh, vähemmälläkin lumella olisi pärjännyt mutta varmaankin suojaisat paikat ovat hyvässä kunnossa.

15.12 on varmaankin paras vaihtoehto. Pitäisikö ajella joku lenkki sitä ennen?

Palis79
01.12.2012, 20.11
Onko porukkaa tulossa vakioaikaan? Tänään ajoin ihan vähän poluilla ja ainakin Ainolan juurakko oli ihan ajettavissa. Noh, vähemmälläkin lumella olisi pärjännyt mutta varmaankin suojaisat paikat ovat hyvässä kunnossa.?

Jos vaan pakkanen pysyy kohtuulisena, niin olen tulossa.
kävin myös itse ajelemassa iltapäivällä ja ainakin radanvarsi, hautuumaa ja dirtin viereisen metsän polut oli jotenkin ajettavissa

ARJ
02.12.2012, 10.03
Keli on kuiva ja maa jäässä. Pakkanen näyttää vielä kohtuulliselle. Kahden viikon räkätautijakson jälkeen lähden parituntiselle ulkoilulenkille, vakioaikaan maalikaupalta.

Palis79
02.12.2012, 16.06
Olipa raskaahko keli. Jaloissa tuntuu, kuin olisi pitemmänkin lenkin vetänyt.

PS. TuomasR, laitoin sulle yv:tä

Jukka H
02.12.2012, 20.31
Päivitys varmaan paikallaan. Elikkäs jos listalla jo olevilla muutoksia tai haluaa nro:n pois sieltä tms. niin yv:tä. Jos taas listalle haluaa niin laittakaa yv:nä etunimi ja numero, lähetän sit päivitetyn listan kaikille ao henkilöille yv:nä.Ens perjantaihin aikaa. Raskaat polut oli tänään kyllä.

ARJ
02.12.2012, 21.06
Olihan raskasta "perusvääntöä". Oli pakko luovuttaa, kun kahden viikon pienen sairastelun jälkeen ei kroppa taipunut lumisille poluille.

Mitenkäs se pikkujoulu, mennäänkö vapaalla ohjelmalla? 15.12 ? Viikonloput käy vähiin.
Ehdotus. Ensin pikku spekulointilenkki pappaXC:tä renolla meiningillä jonka jälkeen kokkoontuminen kokoontumispaikkaan joka päätetään tietysti lenkillä. Tai sitten toinen vaihtoehto että ertsi kertoo mitä tehdään ja mihinkä aikaan.

ertsi
02.12.2012, 21.36
Olihan raskasta "perusvääntöä". Oli pakko luovuttaa, kun kahden viikon pienen sairastelun jälkeen ei kroppa taipunut lumisille poluille.

Mitenkäs se pikkujoulu, mennäänkö vapaalla ohjelmalla? 15.12 ? Viikonloput käy vähiin.
Ehdotus. Ensin pikku spekulointilenkki pappaXC:tä renolla meiningillä jonka jälkeen kokkoontuminen kokoontumispaikkaan joka päätetään tietysti lenkillä. Tai sitten toinen vaihtoehto että ertsi kertoo mitä tehdään ja mihinkä aikaan.

Tommosta perus vääntöä tarttui mittariin: http://connect.garmin.com/activity/248567185 Raskas keli kyllä. Täytyy etsiä rigiin 19- tai 20-piikkinen taakse, ei heikko reisi muuten jaksa.

Eiköhän toi 15.12 ole vähän niinkuin päätetty. Yo. ehdotus sopii minulle. Tietysti voisi olla fiksua ilmoittaa kokoontumispaikkaan etukäteen, että tulossa ollaan, niin osaavat varoittaa muita asiakkaita ajoissa. Mutta milloinkas me mitään fiksua oltaisiin tehty :seko:

javal
02.12.2012, 21.39

itellä meni aamu tuos annankulman laskettelukeskuksessa, mutta yhden kieppeillä kävin aamuporukan jälkiä seurailemassa. Olihan vaikea ajaa
kun joku oli kiemurrellut poluilla :D No täytyy sanoa, ettei itelläkään ollu helppoa, raskasta tosiaan oli !

Palis79
03.12.2012, 16.06
Hello!

Sain puhelun Joulupukin kätyriltä tuolta savonmualta, jossa ruvettiin ehdottelemaan jotain ihmeen i-patia pukinkonttiin. Minä kun en niistä juuri perusta, niin ehdotinkin, että miten olisi uudet pyöräilykengät talvikäyttöön. Ehdotus sai vihreää. Eli mitkä olisi hyvät ja lämpimät kengät? Tekeekö esmes shimanon mt91:llä mitään, vai onko jollain muulla merkillä parempia? Varmaankaan "tilaa ulkomailta" korttia en tässä vaiheessa käytä, vaan kengät pitäisi saada ihan kotimaasta. Kiitoksia jo näin etukäteen.

kasari
03.12.2012, 17.28
Hello!

Sain puhelun Joulupukin kätyriltä tuolta savonmualta, jossa ruvettiin ehdottelemaan jotain ihmeen i-patia pukinkonttiin. Minä kun en niistä juuri perusta, niin ehdotinkin, että miten olisi uudet pyöräilykengät talvikäyttöön. Ehdotus sai vihreää. Eli mitkä olisi hyvät ja lämpimät kengät? Tekeekö esmes shimanon mt91:llä mitään, vai onko jollain muulla merkillä parempia? Varmaankaan "tilaa ulkomailta" korttia en tässä vaiheessa käytä, vaan kengät pitäisi saada ihan kotimaasta. Kiitoksia jo näin etukäteen.

Roselta ostamani Northwave arctikit on kyllä ihan hyvät. Mutta vastaan siksi että työkaveri oli lauantaina käyny hakeen chebiciltä ylivuotiset shimanon goretexit
satasella. sinne siis. Ei ollu Vesa saanu uusia spessun defrostereita vieläkään joita itsekin ensin odottelin...

Palis79
03.12.2012, 17.56
Roselta ostamani Northwave arctikit on kyllä ihan hyvät. Mutta vastaan siksi että työkaveri oli lauantaina käyny hakeen chebiciltä ylivuotiset shimanon goretexit
satasella. sinne siis. Ei ollu Vesa saanu uusia spessun defrostereita vieläkään joita itsekin ensin odottelin...

Satanen ei kyllä kuulosta pahalta. Pitänee käydä vierailulla Mr.Rautun putkassa.

Meridisti
03.12.2012, 21.58
Satanen ei kyllä kuulosta pahalta. Pitänee käydä vierailulla Mr.Rautun putkassa.

Mulla on Northwave arctikit ja Shimanon goretexit. Nothwavelle miinus siitä että kengän keskiosa kovaa muovia ja välillä kun tulee "tilanteita" ja kenkä ei osu polkimeen niin keskiosa on todella liukas.

Tom1
03.12.2012, 22.10
Hei

Tuollaiset itse omistan ja viime talvi meni ihan kohtalaisesti.

http://www.bike-discount.de/shop/k1038/a54239/sh-mw81-gore-tex-winter-mtb-shoes.html

Pyöräliike Lumberista hain ja sain kohtuuliseen hintaan. Joskus lähitossut on halvemmat kuin nettitossut :D

Palis79
04.12.2012, 15.42
^Juu! Saman hintaisia noin suurinpiirtein tuntuvat olevan olivatpa sitten kotimaasta hankitut tai ei. Kävin tänään chebicillä ja sinne olis tulossa mahdollisesti jopa tällä viikolla shimanoo ja spessuja noin 150 egellä pari. Ylivuotisissa ei enää ollut kokoja minulle.

Antsu
04.12.2012, 15.45
Hei

Tuollaiset itse omistan ja viime talvi meni ihan kohtalaisesti.

http://www.bike-discount.de/shop/k1038/a54239/sh-mw81-gore-tex-winter-mtb-shoes.html

Pyöräliike Lumberista hain ja sain kohtuuliseen hintaan. Joskus lähitossut on halvemmat kuin nettitossut :D

Näillä olen pärjäillyt kaksi syksyä. Ei mene vesi läpi.
Mulla palelee varpaat herkästi ja -10 asti pärjää, mutta kylmemmälle mulla on Simpan 91:t kaksi numeroa ylikokoisena ja kahdet sukat jalassa.

Palis79
05.12.2012, 11.22
Onkos tänään kukaan lähdössä iltalenkille? Forecan mukaan pakkanenkin näyttäs vähän hellittävän illaksi. Itse ainakin ajattelin lähteä.

Timbe(r)man
05.12.2012, 17.21
Onkos tänään kukaan lähdössä iltalenkille? Forecan mukaan pakkanenkin näyttäs vähän hellittävän illaksi. Itse ainakin ajattelin lähteä.

On liian kylmä. Mutta lähteekö joku huomenna päiväsaikaan, kun on kansallinen pyöräilyvapaapäivä?

Korrupted
06.12.2012, 00.25
On liian kylmä. Mutta lähteekö joku huomenna päiväsaikaan, kun on kansallinen pyöräilyvapaapäivä?

Mä voisin lähteä jos vauhti pysyy aloittelijalle sopivana (=retkivauhti?). Käytin pyörän huollossa ja nyt ei pitäs vapaarattaan kynnet jähmettyä kesken ajon :D...
...

ertsi
06.12.2012, 09.48
Lähden tossa apaut tunnin päästä pariksi tunniksi pyörimään. Käyn kympiltä kaupalla katsomassa onko siellä ketään. Puhelimellakin tavoittaa toki.

ertsi
06.12.2012, 11.50
Väliaikaraportti: polut ovat täydellisessä kunnossa. Nyt ajamaan sieltä. Itse ajelen varmaan pari tuntia vielä.

ARJ
06.12.2012, 16.11
Väliaikaraportti: polut ovat täydellisessä kunnossa. Nyt ajamaan sieltä. Itse ajelen varmaan pari tuntia vielä.

Olin aamupäivän töissä joten en päässyt poluille päivällä. Jos joku on halukas valopäälenkille niin olen hautuumaan lenkillä öbaut 1630.

Pari tuntia pyörittelyä, vauhti verkkainen. Ensimmäinen valolenkki. Saas nähä kestääkö akut.

Jukka H
06.12.2012, 20.33
Päivitys varmaan paikallaan. Elikkäs jos listalla jo olevilla muutoksia tai haluaa nro:n pois sieltä tms. niin yv:tä. Jos taas listalle haluaa niin laittakaa yv:nä etunimi ja numero, lähetän sit päivitetyn listan kaikille ao henkilöille yv:nä.Ens perjantaihin aikaa. Raskaat polut oli tänään kyllä.

Nostetaampas tälle sivulle.

Timbe(r)man
06.12.2012, 23.16
Minä yöllä, kun Korrupted, ja aamulla, kun Ertsi ilmaisivat kiinnostuksen lenkkiä kohtaan, nukuin. Koko aamupäivän. Otan opiksi ja tästäedes ehdottaessani lenkkiä kirjaan myös ajan ja menen sitten ainakin itse paikalle. Ne oli sitten ARJ:n tuoreet jäljet joita seurailin illansuussa. Polkujen kunnosta olen Ertsin kanssa vähän eri mieltä — aika töhnöä ovat. On se kumma kun talvi tulee jo joulukuussa.

ertsi
07.12.2012, 09.20
Polkujen kunnosta olen Ertsin kanssa vähän eri mieltä — aika töhnöä ovat.
No me on sitten ajettu eri polkuja. Tai sunnuntain lenkki sai vain vähän töhnöiset polut tuntumaan huippukuntoisilta :rolleyes: Ajelin eilen samassa ajassa viitisen kilometriä enemmän, kymmenen pykälää alhaisemmalla keskisykkeellä: http://connect.garmin.com/activity/248567185 vs http://connect.garmin.com/activity/249855902

ARJ
07.12.2012, 18.40
Minä yöllä, kun Korrupted, ja aamulla, kun Ertsi ilmaisivat kiinnostuksen lenkkiä kohtaan, nukuin. Koko aamupäivän. Otan opiksi ja tästäedes ehdottaessani lenkkiä kirjaan myös ajan ja menen sitten ainakin itse paikalle. Ne oli sitten ARJ:n tuoreet jäljet joita seurailin illansuussa. Polkujen kunnosta olen Ertsin kanssa vähän eri mieltä — aika töhnöä ovat. On se kumma kun talvi tulee jo joulukuussa.

Kyllä ne polut oli eilen erinomaiset, haastavat, paikoin tekniset. On se vaan kumma kun valokeila valaisee polun mukavasti ja polku on hyvässä kunnossa niin jo vot se on sitten mukavaa painella menemään. :). Lunta sataa ja polut senkun paranee. Toivottavasti koiranulkoiluttajat tamppaa polkuja.

Jukka H
07.12.2012, 19.15
ARJ:lle pukkais yv:tä, mut on loota täys. Teehän tilaa.

ARJ
08.12.2012, 13.50
ARJ:lle pukkais yv:tä, mut on loota täys. Teehän tilaa.

Ok tehty on.

Niin ja huomenna kaikki ajamaan. Illalla alkaa lumisade mutta toivottavasti polut pysyy auki.

Palis79
08.12.2012, 15.48
Niin ja huomenna kaikki ajamaan. Illalla alkaa lumisade mutta toivottavasti polut pysyy auki.

Tulossa ollaan, jos lunta ei tule yöllä ihan hirveesti.

Korrupted
08.12.2012, 15.51
Multa taitaa taas jäädä väliin.. Vapaarattaan kynnet jähmettyvät täysin noin tunnin ajon jälkeen, jolloin takapakka alkaa pyörimään tyhjää. Pyörä kävi vasta ensihuollossa Lundbergilla ja samalla vapaarattaaseen vaihdettiin "talviöljyt".

ARJ
08.12.2012, 17.07
Multa taitaa taas jäädä väliin.. Vapaarattaan kynnet jähmettyvät täysin noin tunnin ajon jälkeen, jolloin takapakka alkaa pyörimään tyhjää. Pyörä kävi vasta ensihuollossa Lundbergilla ja samalla vapaarattaaseen vaihdettiin "talviöljyt".

Nyt ei taida Ludberg oikein osata. Tärkeintä on vaparattaan puhtaus kaikesta kesän töhnästä ja liasta. Kaikkien kynnen välienkin pitää olla puhtaat jotta ne ei lukitu pakkasella. Itse käytän ohuena sipaisuna (vapaarattaassa) Wyrthin veden kestävää valkeaa vaseliinia. Toimii kelissä kuin kelissä. Samaa vaseliinia käytän myös puslien ja laakereiden rasvauksessa. Itse suosin ja suosittelen Hopen napoja. Näissä vapaarattaan huoltaminen onnistuu 15 min puuhastelulla. Nämä perusasiat kannattaa opiskella itse tekemään jotta ei tarvitse kuluttaa aikaa ja vaivaa pyöräliikkeiden huolloissa. Niin tai toinen vaihtoehto on hommata fixi :)

Tom1
08.12.2012, 18.31
Multa taitaa taas jäädä väliin.. Vapaarattaan kynnet jähmettyvät täysin noin tunnin ajon jälkeen, jolloin takapakka alkaa pyörimään tyhjää. Pyörä kävi vasta ensihuollossa Lundbergilla ja samalla vapaarattaaseen vaihdettiin "talviöljyt".Mikä takanapa kyseessä? Ei muuta kuin pyörä sulamaan ja huomenna uudestaan ajelemaan :D

Korrupted
08.12.2012, 21.06
Luulisi, että vapaaratasta olisi edes vähän putsailtu rasvauksen yhteydessä. Kyseessähän on siis uudenkarhea n. 500km ajettu Gary Fisher Bitter. Seuraavat huollot tulee luultavasti tehtyä itse. Takanapana on tietääkseni halppis Shimano FH-M475.

Tom1
08.12.2012, 23.08
Luulisi, että vapaaratasta olisi edes vähän putsailtu rasvauksen yhteydessä. Kyseessähän on siis uudenkarhea n. 500km ajettu Gary Fisher Bitter. Seuraavat huollot tulee luultavasti tehtyä itse. Takanapana on tietääkseni halppis Shimano FH-M475.Tuosta linkistä on shimpan räjäytyskuva navasta http://techdocs.shimano.com/media/techdocs/content/cycle/EV/bikecomponents/FH/EV-FH-M475-2198A_v1_m56577569830728374.pdf

Tuossa vielä video missä sellainen puretaan http://www.youtube.com/watch?v=3tfohOsS2Ds

thethent
09.12.2012, 15.48
Moi, onko kukaan menossa valopää lenkille tänään? Pääsis satulaan 16 nurkilla. Kuukauden tauon jälkeen katsastamaan selän kunto...
Foorumin kello on muuten tunnin pielessä .

ARJ
09.12.2012, 16.31
Olihan lenkki tänään. Huono kunto hävisi kropasta, mutta kipu jäi. Ertsi ja Tuomas veti 29" sinkuloillaan sellaista haipakkaa että oksat pois.
Polut oli todella raskaat ja tekniset.

Ihmeellistä oli se että vesi maastossa oli vielä paikoin pinnassa ja mutalutakossa oli oikeasti vielä pehmeää. Lisää pakkasta ja äkkiä.

ARJ
09.12.2012, 17.00
Tänään puhuttiin lenkillä paineista (ilmanpaineista). Opinnoista on aikaa joten piti hieman perehtyä asiaan :)

Paineesta puhuttaessa on käytössä kaksi eri termiä eli Suhteellinen paine ja Absoluuttinen paine. Suhteellinen paine on se paine mikä saadaan kun katsotaan esim. keulan paine siitä mittarista. Absoluuttinen paine on mitattu paine + ympäristön paine joka on 1,014bar. Ja yksikkö bar on se virallinen paineen arvo, ei kiloja, kuten joku "vanha" kansa vielä puhuu. Täten siirtykäämme SI yksiköiden aikaan kun puhutaan mittasuureista :) ja täsmennetään ne painelukemat aina onko kyseessä suhteellinen vai absoluuttinen paine. Tämä on tärkeää kun muutenkin nämä meidän maastopyöräilyhommat on korkealla, Pro Tour -tasolla joten 0,01barin muutos rengaspaineessa voi merkitä esim. tahkon kierroksella optimiolosuhteissa jopa kolmen sekunnin muutosta loppuaikaan. Kyllähän se kyrsii jos podiumilla jää leipäkone saamatta moisen aloittelijan virheen vuoksi. Tarkkuutta pojat tarkkuutta.

Petterii
09.12.2012, 20.00
Enpä tiedä mitä olette jutelleet, mutta tuon lukiessa repesin ääneen! Leipäkoneen arvoinen postaus!!!

Timbe(r)man
10.12.2012, 00.44
Tänään puhuttiin lenkillä paineista (ilmanpaineista). Opinnoista on aikaa joten piti hieman perehtyä asiaan :)

Paineesta puhuttaessa on käytössä kaksi eri termiä eli Suhteellinen paine ja Absoluuttinen paine. Suhteellinen paine on se paine mikä saadaan kun katsotaan esim. keulan paine siitä mittarista. Absoluuttinen paine on mitattu paine + ympäristön paine joka on 1,014bar. Ja yksikkö bar on se virallinen paineen arvo, ei kiloja, kuten joku "vanha" kansa vielä puhuu. Täten siirtykäämme SI yksiköiden aikaan kun puhutaan mittasuureista :) ja täsmennetään ne painelukemat aina onko kyseessä suhteellinen vai absoluuttinen paine. Tämä on tärkeää kun muutenkin nämä meidän maastopyöräilyhommat on korkealla, Pro Tour -tasolla joten 0,01barin muutos rengaspaineessa voi merkitä esim. tahkon kierroksella optimiolosuhteissa jopa kolmen sekunnin muutosta loppuaikaan. Kyllähän se kyrsii jos podiumilla jää leipäkone saamatta moisen aloittelijan virheen vuoksi. Tarkkuutta pojat tarkkuutta.
Eli onko siis niin, että kun mittari näyttää vaikkapa 1,7 baria, niin todellinen renkaansisäinen paine onkin 2,714 baria?

Antsu
10.12.2012, 18.32
Kyllä. Ja tämä on syytä muistaa, kun lähtee himalajalle polkeen :)

ertsi
10.12.2012, 21.26
ARJ:n kanssa pidettiin juuri telco ja tultiin seuraaviin tuloksiin pikkujoulun aikataulun suhteen:

Lauantaina 15.12.2012
16:00 - 18:00 ajetaan The Pikkujoululenkki
18:30 otetaan lämmin suihku kotioloissa (vapaaehtoista)
19:30 kokoonnutaan Ravintolassa ja riivitään lärviin kolmen ruokalajin palautusateria
~22:00 siirrymme yöelämään. Jonnekin.

Ravintolaa täytyy hieman täsmennellä vielä. Soitan huomenna Huiliin, joska saisimme sieltä pöydän n. 10-15 hengelle. Kukin voi tykönään miettiä vaihtoehtoisia ravitsemusliikkeitä ja ilmoittautumiset tiskiin NYT, jotta saadaan mahdollisimman pian tarkka hlö-määrä selville, jos vaikka Ravintolaa sattuu kiinnostamaan sellainen sivuseikka.

Kalenteriin voi myös merkitä jo perinteisen Uuden Vuoden Lenkin, joka tänä vuonna ajetaan 31.12.2012 noin klo 22 alkaen ja päättyen makkaran paistoon avotulella siinä jossain puolen yön kieppeillä.

ARJ
10.12.2012, 22.02
Mukana molemmissa tapahtumissa.

Vuoden viimeiselle lenkille Sponsoroin kuivat koivuhalot kuten perinteisesti. Juomat sekä syömiset saa jokainen valita mielensä mukaan:)

Järjestän vielä lähempänä uutta vuotta pienet talkoot jotta halot, makkarat ja juomat saadaan kannettua metsän siimekseen jemmaan.

ertsi
10.12.2012, 22.20
Ai niin, tapahtuman virallinen nimihän oli Vuoden Viimeinen ja Ensimmäinen Lenkki :rolleyes:

Palis79
10.12.2012, 23.07
Pikkujoululenkki ja syömingit passaa. Uuttavuotta "juhlin" orjankaapu päällä töissä.

kasari
11.12.2012, 06.23
Tulossa pikkujouluun...

Rautapelto
11.12.2012, 08.01
Täten ilmoittaudun lenkille että iltajuhlaan!

KODE
11.12.2012, 12.37
Yksi juttu vaan HIT ja kisoissa nähdään ;-)

ertsi
11.12.2012, 13.00
Soitin Huiliin, 20:30 onnistuisi pöytä. Mitäs raati on mieltä, siirretäänkö koko settiä tunnilla eteenpäin? Vai haluaako joku ottaa asiakseen varata jonkun muun paikan?

KODE
11.12.2012, 13.05
Joulujuhlaan tulossa, mutta 19:30 käy. Lapsen hoitaja pitää päästä 10:00 pois..

Fourtour
11.12.2012, 15.20
Tulossa ainakin syömään (juomaan - lenkistä ei niin väliä). Aikataulun puolesta kumpikin käy esitetyistä.

Palis79
11.12.2012, 15.56
Kello 20.30 käy myös.

Tom1
11.12.2012, 17.09
Ilmoittautuu pikkujouluihin ja lenkille. Kumpikin ajankohta käy.

TuomasR
11.12.2012, 21.44
Ilmoittaudun pikkujouluun, molemmat ajat käy. Lenkistä en vielä tiedä varmaksi.

Timbe(r)man
12.12.2012, 01.25
Tulen mukaan ravintolaan, molemmat ajat käyvät. Lenkki katotaan sään ja muiden tekemisten mukaan.

ertsi
12.12.2012, 06.59
Tässä alkaa olla sen verran monta "jaa":ta, että varaan pöydän Huilista klo 20:30. He (muka) vastaavat puhelimeen vasta klo 14 jälkeen, joten siihen asti on aikaa keksiä joku muu rafla ja varata pöydä.

Palis79
12.12.2012, 10.40
Hinku ajamaan on kova, joten lähden illalla testaamaan tunkkaamisen määrän metsässä. Maalikaupalla klo 17.30.

TuomasR
12.12.2012, 11.07
Veikkaan että tälläinen (http://www.on-one.co.uk/i/q/CBOOFATX5/on_one_fatty) olisi toistaiseksi välttämätön poluilla.

http://foreca.fi/meteogram.php?loc_id=100655958&lang=fi&t=20121212074801

Mä ajattelin mennä testaamaan lumikenkiä, jos vaikka sais jonkun polun auki.

Jos sisäliikunta kiinnostaa niin mä olen käynyt kaverin kanssa kahvakuulailemassa perjantaisin aamulla: https://www.opistopalvelut.fi/jarvenpaa/zvalittuh.asp?TietueNro=3703

ertsi
12.12.2012, 13.05
Mä ajattelin mennä testaamaan lumikenkiä
Mitkä sulla on, mistä ostit, maksoko paljon, onko olleet hyvät?

heccu
12.12.2012, 15.34
Veikkaan että tälläinen (http://www.on-one.co.uk/i/q/CBOOFATX5/on_one_fatty) olisi toistaiseksi välttämätön poluilla.

http://foreca.fi/meteogram.php?loc_id=100655958&lang=fi&t=20121212074801

Mä ajattelin mennä testaamaan lumikenkiä, jos vaikka sais jonkun polun auki.

jompiakumpia tuolla taitas nyt tarvita. jos laihispyöräilyä meinaa harrastaa niin kelvit on tällä hetkellä hyvä vaihtoehto, tosin auraussysteemi näyttää olevan sellainen että ensin aurataan pyörätie ja viiden minuutin päästä lumiaura ajaa urku auki tietä pitkin ja heittää lumet takaisin kelville :cool:

ma iltana oli pakko lähteä lenkille kun tiesi että polut menee pilalle
http://www.sports-tracker.com/#/workout/heccut/crletrrk0g65n4k5

kummatkin perinteiset juhlat joutuu harmittavasti jättämään väliin :(

ertsi
12.12.2012, 16.29
Tässä alkaa olla sen verran monta "jaa":ta, että varaan pöydän Huilista klo 20:30. He (muka) vastaavat puhelimeen vasta klo 14 jälkeen, joten siihen asti on aikaa keksiä joku muu rafla ja varata pöydä.
No niin, pöytä on varattu. Ilmoitin, että meitä on tulee 10-15 tai ainakin sinnepäin.

Palis79
12.12.2012, 20.36
Raporttia poluilta: Reilun tunnin pyörin hautuumaata ja onko se nyt rampakkaa ympäri. Runkopolut oli jo tallattu ajettaviksi. Hautuumaa oli paikoin jopa hyvä. Kauemmaksi en uskaltanut lähteä.

Korrupted
12.12.2012, 21.52
Nyt ei taida Ludberg oikein osata. Tärkeintä on vaparattaan puhtaus kaikesta kesän töhnästä ja liasta. Kaikkien kynnen välienkin pitää olla puhtaat jotta ne ei lukitu pakkasella. Itse käytän ohuena sipaisuna (vapaarattaassa) Wyrthin veden kestävää valkeaa vaseliinia. Toimii kelissä kuin kelissä. Samaa vaseliinia käytän myös puslien ja laakereiden rasvauksessa. :)
Tilasin tänään Roselta vähän työkaluja napojen ym. rassaukseen, koska omat työkalut ovat (toistaiseksi) aika minimaaliset :(. Toivottavasti kerkeäisivät jouluksi kotiin! Ostitko firman piikkiin tuota Wurthin vaseliinia, kun käsittääkseni eivät myy yksityisasiakkaille?

Ps. Ei kellään olisi myynnissä asiallisempia kiekkoja noiden Sun Rims Ditch Witchien tilalle?

TuomasR
12.12.2012, 22.41
Mitkä sulla on, mistä ostit, maksoko paljon, onko olleet hyvät?

Mulla on jotkut Salomonin lumikengät, en tiedä mallia sen tarkemmin koska nappasin ne isäni autotallista pölyttymästä. Ne eivät ole mitkään prot, muistaisin että niissä oli hintalappu, jossa luki 70 e tms.
Viime vuonna testasin niitä muutaman kerran. Silloin oli lunta melkein muniin asti eikä ne kantaneet mua sellaisen puuterilumen päällä. Niissä paikoissa missä lunta oli vähemmän, kanto riitti ja homma tuntui hauskalta ulkoilulta. Kokeilin myös sauvojen kanssa ja silloin syke nousi korkeammalle (sauvat tosin hajos melkein heti, ne oli jotkut yrityslahjana saadut sauvakävelysauvat). Tänään en päässyt avaamaan kautta mutta toivottavasti huomenna tai perjantaina jos yskä hellittää.

Ainiin, ISP:n nastakato kahdella lenkillä yhteensä 20 nastaa takaa. Soitin maahantuojalle mussuttaakseni ja hän kertoi että Schwalben mielestä nastojen irtoaminen on normaalia. Schwalbe kehottaa tällöin ostamaan 50 nastan pussin + työkalun, aika hanurista. Noh, maahantuoja oli tehtäviensä tasalla ja lupasi lähettää mulle 30 nastaa kaikesta huolimatta.

Marcolli
13.12.2012, 09.38
Liimottaudun snadijouluun pitkän kaavan mukaan (jos vielä mahtuu).

ertsi
13.12.2012, 13.40
^Hyvin mahtuu

Pikaisesti troolattuna tulossa ainakin:
ertsi, ARJ, Fourtour, Palis79, Tom1, TuomasR, Timbe(r)man, Marcolli

Ennen aikataulumuutosta ilmoittautuneet:
kasari, Rautapelto ja KODE, joista viimeinen on nyt epävarma. Kai se lapsenlikka yhteentoista viihtyy KODE?

Jaa, onkos kellään mitään kontaktia Seppoon? Olisi kiva saada sana hällekin.

Jos enemmän kuin 15 ilmoittautuu, täytyy varmaan varoittaa raflaa, mutta eiköhän ne sisään kuitenkin ota.

Rautapelto
13.12.2012, 16.16
^Hyvin mahtuu

ertsi, ARJ, Fourtour, Palis79, Tom1, TuomasR, Timbe(r)man, Marcolli, Rautapelto

Olinhan mä siellä

KODE
13.12.2012, 16.54
^Hyvin mahtuu

ertsi, ARJ, Fourtour, Palis79, Tom1, TuomasR, Timbe(r)man, Marcolli

Ennen aikataulumuutosta ilmoittautuneet:
kasari, Rautapelto ja KODE, joista viimeinen on nyt epävarma. Kai se lapsenlikka yhteentoista viihtyy KODE?

Jos enemmän kuin 15 ilmoittautuu, täytyy varmaan varoittaa raflaa, mutta eiköhän ne sisään kuitenkin ota.

Kode ei tule, tai siis tulee. Vien yhden naikkosen syömään, mutta jo klo 19.. Enkä myös tule Huiliin, siellä kun humalaisii pyöräilijöitä ;)

ARJ
13.12.2012, 17.27
Kode ei tule, tai siis tulee. Vien yhden naikkosen syömään, mutta jo klo 19.. Enkä myös tule Huiliin, siellä kun humalaisii pyöräilijöitä ;)

Kode: Unohda naiset, ne vain jarruttaa hyviä harrastuksia. Etkö ole jo oppinut.:)

KODE
14.12.2012, 10.37
Tämä harrastaa pyöräilyä :-)

Seppo Nurminen
14.12.2012, 20.47

Olen ollut viikon verran työmatkoilla on jäänyt seuraaminen vähemmälle, normaalisti kyllä lueskelen mitä täällä höpistään.
Tuo pikkujoulu jää väliin mutta sitä viimeistä/ensimmäistä lenkkiä voisin päästä ajamaan.

ARJ
14.12.2012, 21.05
Tämä harrastaa pyöräilyä :-)

Ai no siinätapauksessa, ymmärrän. Puhelinnumero ja Foto olis kiva niin voisin kysäistä että onko hän tosipyöräilijä vai ei. Sram vai Shimano.
Ihan perusjuttuja.

ARJ
14.12.2012, 21.08
ja vielä kyselen että moneltako huomenna valopäälenkille? Oliko se 1700 vai jotain muuta?

KODE
14.12.2012, 21.52
Ai no siinätapauksessa, ymmärrän. Puhelinnumero ja Foto olis kiva niin voisin kysäistä että onko hän tosipyöräilijä vai ei. Sram vai Shimano.
Ihan perusjuttuja.

Kesällä sitten lenkkeillään, pääset ihan livenä kysymään :)

ertsi
14.12.2012, 21.53
1700 vois olla hyvä. Siinä ehtii sen pari tuntia kurvailla täydellisillä talvipoluilla, käydä kotona syömässä ja siirtyä raflaan syömään lisää :)

ARJ
15.12.2012, 09.34
1700 vois olla hyvä. Siinä ehtii sen pari tuntia kurvailla täydellisillä talvipoluilla, käydä kotona syömässä ja siirtyä raflaan syömään lisää :)

No lunta on ainakin riittävästi, saa nähdä tuleeko polokupyöräilystä mitään?

Muistaakseni viikko sitten mietittiin taas jälleen kerran yhteislenkillä sitä ajopaita asiaa, joka pulpahtanee tänäänkin asialistalle.
Oli puhetta "napakasta, iskevästä lauseesta" jonka printtaisi paitaan. Tässä olisi yksi ehdotus: Tämän päivän hesarissa on juttu "Toivoset- Ralliperheen tarina". Rallilegenda Pauli Toivonen vuonna 1969 (Euroopan mestari vuodelta 1968) oli tokaissut: "Sijoitusmielessä en paljonkaan odota, kunhan tulisi edes voitto". Tässä on asennetta. Voitostahan me aina ajetaan jos ei tänä kesänä nin sitten vaikka seuraavana kesänä.

ertsi
15.12.2012, 10.04
Lunta on tullut vähän lisää, mutta kyllähän koiranulkoiluttajat polut viiteen mennessä tamppaavat, eikös vain? Sitä paitsi sain justiinsa lisää massaa Rigiin parin extra-piikin muodossa. Kyllä pitäisi heikkoreiden taas jaksaa!

Mietitään tuota iskulauseasiaa taas lenkillä. Siinä tunti viidenkymmenen kohdilla "maastopyöräily on perseestä" saattaa saada taas yllättävänkin paljon kannatusta ;)

ertsi
15.12.2012, 10.57
Jos tuo polokupyöräily ei tänään nappaa, niin miten olisi kiipeily?

Palis79
15.12.2012, 11.12
Jos vaan joku pikkujoululenkille on lähdössä, niin olen messissä. Kiipeilemään en varmaan ennätä, kun pitää iltapäivästä käydä ostoksilla. Illalla sitten sokka irti.:D

Rautapelto
15.12.2012, 11.22
"maastopyöräily on perseestä"

Kaupallako sitä nähdään viideltä glögikannun kera?

ertsi
15.12.2012, 11.32
Kaupalla. Viideltä. Polut on älyttömän hyvässä kunnossa!

ARJ
15.12.2012, 13.21
Kaupalla. Viideltä. Polut on älyttömän hyvässä kunnossa!

Juu kaupalla ollaan mukana ja akut on latauksessa.

Antsu
15.12.2012, 15.05
Otin varaslähdön jo valoisassa. Lenkki meni Jägen ympäripyöräilyksi pyöräteitä pitkin. Muutaman kerran yritin polkusille, joilla koiranulkoiluttajat on parhaansa tehnyt, mutta toi puhuri lykkää reittiä umpeen samaa tahtia. Koittakaa ettiä tuulelta suojaisia reittejä.
Hyvää pikkujoulua kaikille. Minä juhlistan tällä kertaa kaverin viiskymppisiä.

ertsi
15.12.2012, 15.55
No niin, leipäkone on nostettu kulkuväylälle, jottei vain pääse unohtumaan. Miettikää nyt kukin tykönänne, kuka sen tänä vuonna on ansainnut ja miksi.

KurSki
15.12.2012, 15.59
Jos mahtuu pöydän jatkoksi, niin voisin vahvistaa joukkoa? Tosin olen pitänyt niin hiljaiseloa että tunteekohan minua kukaan? Reilu vuosi viimeisestä yhteislenkistä. Tosin tänään käyty hiihtämässä Fourtourin kanssa.

ertsi
15.12.2012, 16.14
Jos mahtuu pöydän jatkoksi, niin voisin vahvistaa joukkoa? Tosin olen pitänyt niin hiljaiseloa että tunteekohan minua kukaan? Reilu vuosi viimeisestä yhteislenkistä. Tosin tänään käyty hiihtämässä Fourtourin kanssa.

Kuka sä oot :seko: No ihan sama, on siellä tilaa. Tervetuloa!

Fourtour
15.12.2012, 16.35
Minkälaista menuuta on illaksi ajateltu? Pidänkö nälkää yllä, ja istutaan notkuvien pöytien äärellä, vai riittääkö jos on vain kova jano...
Itse voin kyllä jonkun joulutyyppisen illallisenkin nauttia.

ertsi
15.12.2012, 16.55
Ei tässä mitään menyytä ole ehditty miettiä. Kyllä minä ainakin ajattelin syödä hyvin. Keittiö on auki 2230 asti, joten eiköhän siinä sen kolme ruokalajia ehdi.

Fourtour
15.12.2012, 17.04
Ei tässä mitään menyytä ole ehditty miettiä. Kyllä minä ainakin ajattelin syödä hyvin. Keittiö on auki 2230 asti, joten eiköhän siinä sen kolme ruokalajia ehdi.
Hyvä! Mun on nälkä jo nyt... Ja jano! Ai, mutta toistahan voi jo alkaa hoitaa, kun mäkin "lataan nyt akkuja", enkä siksikään lähde rämpimään mihinkään lumihankeen - ainakaan fillari kainalossa...

kasari
15.12.2012, 17.33
Juu, täys nesteytys jo päällä. Lenkki hoidettu pois juuri ja juuri valoisalla hiihdon muodossa. Missä etkot? Corona? Puuli?

KurSki
15.12.2012, 18.39
Kuka sä oot :seko: No ihan sama, on siellä tilaa. Tervetuloa!

Ai mää vai? Mää oon se toinen "Scott kuski" tosin mulla on vaan se jäykkäperä :).

kasari
15.12.2012, 19.25
Kaikessa rauhassa glögiä napostellessa ja takapihalle katsellessa luulin auringon jo nousevan kun mörttisenpolkua ja sitten isokydöntietä lähestyy uskomaton valoarmada,
meidän pojathan ne sielä painaa... on ne hulluja. ISO käsi. Totuushan on ettei siellä mitään polkuja ole.

Kaikkihan Kurskin muistaa. Ensimmäisenä väistämättä mieleen tulee ne tekniset ongelmat joita tuntui scottissa aina välillä olevan ;)

ertsi
15.12.2012, 19.42
Tottakai KurSki tuttu on, yritin olla hauska, mutta onnistuin siinä yhtä hyvin kuin usein ennenkin :rolleyes: Joo, lenkki ajettiin: http://connect.garmin.com/activity/251893356 Polut oli erinomaisessa kunnossa! Jano vain pääsi yllättämään, joten päätettiin aikaistaa ravintolaan siirtymistä. Öpaut tunnin päästä siinä RT:n vieressä, jossain uudessa kuppilassa, jonka paikalla ennen oli Martina.

Rautapelto
15.12.2012, 20.04
Etkot @Uuno

heccu
16.12.2012, 18.19
Etkot @Uuno

jatkuukos etkot vielä vai uotteko työ putkassa :) kun täällä onniin hiljasta.

olisin laittanut linkin omasta pj-risteilystä muttakun toi ST jumittelee

javal
16.12.2012, 19.02
olisin laittanut linkin omasta pj-risteilystä muttakun toi ST jumittelee

Samaa ihmetelly, miksei sinne saa ladattua mitään. Itellä oli mtb kamat tasmaniassa asti mukana, mutta opas oli ajanut
ittensä tajuttomaksi edellisenä päivänä. Onneksi ei mitään vakavaa ja seuraavalla kerralla yritetään uudelleen.

ARJ
16.12.2012, 20.22
Olihan kinkerit. Leipäkonetta hilasin olalla ravintolasta toiseen pitkin Järvenpäätä. Kaikkea sitä tulee tehtyä. Taksikuskikin ihmetteli että mikä mööpeli se sinulla on mukana. No pitihän tuo esitellä että leipäkonekkan se tietysti on etkö sinä taksisuhari edes kodinkoneita tunnista. Nyt se makaa tuossa nietoksessa teranssilla. Hakekaa helekkarissa se pois ja äkkiä. :). Syötteelle Leipäkonen mukaan näinhän me sovittiin?

Kelle se nyt arvottiin, oliko se jukkaH?? Nyt en kyllä muista ihan tarkkaan. No onneksi olkoon Jukalle mahtavasta suorituksesta ja leipäkoneesta. Siihen kylkeen pitää ertsinkin piirtää nimmari jotta nähdään kenellä se on kiertänyt.

Oli hieno mesta se zapata. Siellähän oli koko järvenpään "kerma" paikalla. Vieläkin puistattaa koko kioski.

Antaa polkujen tekeytyä viikko, niin joululomilla taas ajetaan polokupyörällä.

Kiitos koko pikkujouluporukalle hienosta meiningistä.

Palis79
16.12.2012, 20.48
Kiitoksia täältäkin. Hienot oli kinkerit, tosin se zapata olis voinut jäädä tällä kertaa käymätä. Tuli kinkereissä ilmeisesti nautittuakin jotakin alkoholipitoistakin. Tuloksena yhdet tyylipuhtaat pannut kotimatkalla ja järkyttävät jälkeiset... :P

PS. ARJ oli uljas näky taksijonossa leipäkone olkapäällä.:D

juhe
17.12.2012, 11.42
Onko joku käynyt lumikenkäilemässä tai suunnitelmissa lumikenkäillä polkuja auki? Jottei oma liikkuminen menisi pelkäksi hiintämiseksi, niin luontevaa näillä keleillä :) voisi käydä kävelemässä hiihtomajan metsän polkuja. Etenemisvauhti on sen verran hidas ja tuo alue kävelijälle laaja ettei kauemmas edes tarvitse lähteä. Yhdellä edestakaisella kävelyllä ei ehkä tule kantavinta pohjaa, mutta koirien ulkoiluttajat tasoittaa loput?

Kysymys: mitä reittiä kannattaa kävellä pyöräilyn näkökulmasta?

TuomasR
17.12.2012, 21.16
Mä kävin lauantaina Terholassa avaamassa polkuja ja menen ehkä vielä tällä viikolla joku päivä Hiihtomajalle tekemään kierroksen. Mun mielestä kannattaa tampata peruspolkuja, sellaisia missä näyttäisi olevan muitakin kulkijoita. Ne muut kulkijat hoitavat sitten pohjan kuntoon.

Muistaakseni Ertsillä oli kans jotain suunnitelmia lumikenkäilyyn, täytyy mennä jossain kohtaa isommalla porukalla niin tulee kerralla selvää jälkeä. Sitä ennen mun tarttee hommata syylingit ja sauvat.

juhe
18.12.2012, 13.55
Josko tänään ehtisi käydä katsoon miltä ne polut näyttää lumen aikaan. Nyt ei ole juurikaan luvassa lisää lunta (jos ei tuuli tee tepposia) ja polku varmaan näkyy muutaman päivän maastossa. Porukkakävely sopii, jos vain ajan puolesta ehdin.

ertsi
18.12.2012, 18.29
Muistaakseni Ertsillä oli kans jotain suunnitelmia lumikenkäilyyn
Joo onhan noita. Jotain suunnitelmia. Vähän olen koittanut arpoa, mitkä lompsottimet hankkisi. Mitään p*skoja ei viittis (köyhällä ei ole varaa halpaan...). Tommosen testinkin löysin: http://kuningaskuluttaja.yle.fi/node/3033 . Sen 150-200 saa vissiin kelvollisista pulittaa.?. Kellään antaa mitään suosituksia?

Jukka H
18.12.2012, 19.30
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=9326&d=1355847460

Pysti pääsi arvoiselleen paikalle, kiitoksia vaan arvon raadille:rolleyes:.

Lumikengät aattelin itekkin hommata samoilla spekseillä ku Ertsi, kaksia ei viittis nääs hommata.
Kärkkäisen lehessä TSL 226 randot 119e, ja TSL 227 escape 175e tiiä sitten.. armeijan eräsauvat 5e.
Täytyy pähkiä ja tehä nopeita ratkasuja.
Ja 227 escape easy 185e jossa sauvalla käännettävä nousukoroke joka vois olla kätevä?

juhe
18.12.2012, 23.38
Pieni polun tasoitus lumikengillä http://www.sports-tracker.com/#/workout/jhelmine/2hpobeuqqt6ekglc eli nyt on Vähänummentieltäkin polkua metsään. "Syvemmällä" oli jo tehty tänään lumisateiden jälkeen kiertolenkkiä.

ertsi
19.12.2012, 06.16
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=9326&d=1355847460

Pysti pääsi arvoiselleen paikalle, kiitoksia vaan arvon raadille:rolleyes:.
Härregyyd :eek: Nyt löysi leipäkone arvoisensa kodin http://www.fillarifoorumi.fi/forum/images/icons/icon14.png

Lumikengät aattelin itekkin hommata samoilla spekseillä ku Ertsi, kaksia ei viittis nääs hommata.
Kärkkäisen lehessä TSL 226 randot 119e, ja TSL 227 escape 175e tiiä sitten.. armeijan eräsauvat 5e.
Täytyy pähkiä ja tehä nopeita ratkasuja.
Ja 227 escape easy 185e jossa sauvalla käännettävä nousukoroke joka vois olla kätevä?
Jaaaa, sitäkö se "easy" siinä nimessä meinaa? No mutta olisihan tuo kätevä ominaisuus.

Jukka H
19.12.2012, 09.13
Morphoja tuolla lumikenkäosastolla kehuskeltiin, ja noita TSL:iä joku moittikin. Taitaa olla että yhet ei sovellu 100%:sti joka lumelle/polulle vaan kompromissi siitä tulee jokatapauksessa. Ja onkohan noissa easyissä lukitusta kannalle.

ertsi
19.12.2012, 15.20
On niissä kannan lukitus, mutta vain kuljetus käyttöön. Hyppiminen kielletty, eli ei ole minun kenkä... Täytyy etsiä noita Morphoja jostain.

Jukka H
19.12.2012, 19.03
Mitkä sitten hommaatkaan niin jos ne kestää 1kk ehjänä sun käyttöä, kestää ne mulla/muilla eliniän:rolleyes:. Sen verran vaikuttaa käyttö rankemmalta, vaik kenkiä viel ookkaan.
No, 100 lasissa vetelet viletsullakin joten ihan linjassa on..

TuomasR
19.12.2012, 19.04
Kävin tänään täydennyksellä Pitskussa:
-säärystimet 5 euroa http://www.varusteleka.fi/fi/product/sveitsilaiset-saarystimet-harmaat-kaytetyt/7181
-sauvat Varustenetistä 28 euroa, tuote kadonnut verkkokaupasta. Joka tapauksessa Jetin säädettävät kepit, lukitus kiertämällä sauvaa. 30 euron lisäinvestoinnilla olisi saanut lukituksen paremmalla mekanismilla. Tein ostoksen vastoin Ertsin speksiä, kuten usein on tapana :rolleyes:
Samalla räpläsin ja ihmettelin lumikenkiä. Kyllä TSL:t ja muut merkkikengät taitavat olla eri maailmasta kuin mun kengät. Paremman pään kengät ovat paljon tukevamman oloisia ja paljon isompia, ilmankos puuterihanki ei ole oikein kantanut meikäläistä. Joululomilla appivanhemilla Lahdessa käydessä täytyy varmaan katsastaa Kärkkäisen tarjonta...

TuomasR
22.12.2012, 00.01
Onko kukaan käynyt tarkastamassa polkujen kuntoa? Ajattelin mennä huomenna jossain vaimolle sopivassa välissä ajelemaan pariksi tunniksi. Jos polut ovat hanurista, ajelen krossarilla klv:tä.

Palis79
22.12.2012, 00.36
Onko kukaan käynyt tarkastamassa polkujen kuntoa? Ajattelin mennä huomenna jossain vaimolle sopivassa välissä ajelemaan pariksi tunniksi. Jos polut ovat hanurista, ajelen krossarilla klv:tä.

Kävin iltamassa polkemassa hautuumaata reilun tunnin ympäri ja siellä ainakin oli polut oikeen hyvässä kunnossa.

ARJ
22.12.2012, 15.43
Mitenkäs huominen sunnuntailennki, onko lähtijöitä?? 2....2,5 tuntisen voisi könytä poluilla.

Palis79
22.12.2012, 16.32
Mitenkäs huominen sunnuntailennki, onko lähtijöitä?? 2....2,5 tuntisen voisi könytä poluilla.

Tulossa olen, jos pakkanen ei ylitä -15c

ertsi
22.12.2012, 17.18
Polut ovat erinomaisessa kunnossa, maalikaupalla 1000.

heccu
22.12.2012, 19.04
toi ST jumittelee

Samaa ihmetelly, miksei sinne saa ladattua mitään.

nyt ainakin kolmas vkonloppu kun ST tökkii, viikolla toimii ku stromsöössä.

jk. yllättävän nopeasti saivat foorumin kellon talviaikaan

jk2 eise sittenkään näköjään ole talviajassa

ARJ
22.12.2012, 20.13
Tulossa olen, jos pakkanen ei ylitä -15c

Sama täällä. Todella kylmää oli äsken kun tyttären kanssa kiersin paavonpolun suksilla.
Noin tunti hiihdettiin sitä kierrosta:). Hauskaa kuitenkin oli

Tom1
23.12.2012, 00.54
Nyt jää valitettavasti sunnuntain yhteislenkki väliin. Tiistaista saakka kauhea flunssa vaivannut ja nyt alkaa hieman helpottaa. Ensi viikolla sitte kun taas ääni löytyypi ja ilma kiertää sieraimissa taas kai?:D Aijoo super nastat pikkujoulut! Kiitos kaikille! Itsellä meinas uni tulla Uunossa, kun oli kunnon eväät Huilissa :D Zapatassa oli kyllä kova meno, se on kyllä sellaisten tosimiesten paikka :D

ertsi
23.12.2012, 09.10
-16 sanoo meitin mittari nyt. Tulin hankkineeksi lumikengät (TSL 227 Escape). Jos Palis ja ARJ jää kotiin, voisinkin käydä korkkaamassa lompsottimet... Mitäs meinaatte?

Palis79
23.12.2012, 09.21
Kyllä se varmaan kymppiin mennessä sen verran lauhtuu, että ainakin kokeilemaan menen. Foreca näyttää klo 1100 pakkaseksi -13c.

ertsi
23.12.2012, 09.38
Kiipeilykin voisi olla optio.?.

ARJ
23.12.2012, 10.14
-16 sanoo meitin mittari nyt. Tulin hankkineeksi lumikengät (TSL 227 Escape). Jos Palis ja ARJ jää kotiin, voisinkin käydä korkkaamassa lompsottimet... Mitäs meinaatte?

Kotiin ???? juu lähden mettään polokupyöräilemään:). Pakkasen ehdoilla mennään. Tarkemmin varpaiden ehdoilla. Saakeli kun ne tuuppaa paleltumaan jo +15 asteen lämpötiloissa.

Aloitammeko sen pyöräilypaita / vapaa-ajan Teepaita prokkiksen? Minä voin olla siinä järjestelijänä (organisaattorina/rahastajana), mutta suunnitteluapua tarvitsen MTB järvenpään luovimmilta ja taiteellisimmilta kyvyiltä. Ajatuksia kehiin ja niitä luovia kykyjä.

Palis79
23.12.2012, 10.21
Siispä kaupalle klo1000.

Jukka H
23.12.2012, 10.25
Hyvää Joulua kaikelle kansalle.
Työnantaja järjestää vielä täksi illaksi ohjattua toimintaa, mut sit alkaa Loma.
Kohta hetkeksi testaamaan lompsottimia lähipellolle.

ertsi
23.12.2012, 15.30
Tomonen ajeltiin: http://connect.garmin.com/activity/253715126
Minäkään en sitten Lemmenlaaksoon viitsinyt lähteä. Heccu ja Seppo saattoivat sinne vielä jatkaakin?

NE vastas! Sieltä Epsanjan maalta. Hinnoista sanovat näin:

This is what you need to know about the Ubina Challenge Tour:
The route lasts three days so you need two nights hotel reservations ( we take care of everything)
The forfait price (110 Euros) includes route track, luggage transport, and a shirt (maillot), but since you are accompanied by a guide, this price goes down to 90 Euros
The mountain guide service is 120 euros per day
The hotel prices range from 40 to 50 euros half board in single room (breakfast and dinner) per night

Eli 90+3*120+2*50 = huokeat 550 euroa koko lysti. Eli ~185 per päivä. Onkos toi nyt sitten kallista? Kyseessä siis tämmöinen reissu: http://en.exvias.es/

Ai niin, ARJ uteli kinkunsulatuslenkkeilyn perään. Minä olen joulupäivänä menossa kahdeksi Hyrylään, joten kyllähän siinä pari tuntisen kerkiäisi. Tapaninpäivä on vapaampi.

Palis79
23.12.2012, 20.41
^ kinkunsulattelulenkki kelpaa. Muuten ei ole ohjelmaa, mutta tapsana mennään joskus klo1500 eteenpäin tuttaville syömään. Eli kyllä pööräillä kerkiää.

heccu
23.12.2012, 21.26
Minäkään en sitten Lemmenlaaksoon viitsinyt lähteä. Heccu ja Seppo saattoivat sinne vielä jatkaakin?

tunkata sai sielläkin (http://www.sports-tracker.com/#/workout/heccut/dba4o2j06bkoo8so)

http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=9356&d=1356287788

Timbe(r)man
24.12.2012, 01.47

NE vastas! Sieltä Epsanjan maalta. Hinnoista sanovat näin:

This is what you need to know about the Ubina Challenge Tour:
The route lasts three days so you need two nights hotel reservations ( we take care of everything)
The forfait price (110 Euros) includes route track, luggage transport, and a shirt (maillot), but since you are accompanied by a guide, this price goes down to 90 Euros
The mountain guide service is 120 euros per day
The hotel prices range from 40 to 50 euros half board in single room (breakfast and dinner) per night

Eli 90+3*120+2*50 = huokeat 550 euroa koko lysti. Eli ~185 per päivä. Onkos toi nyt sitten kallista? Kyseessä siis tämmöinen reissu: http://en.exvias.es/

Ai niin, ARJ uteli kinkunsulatuslenkkeilyn perään. Minä olen joulupäivänä menossa kahdeksi Hyrylään, joten kyllähän siinä pari tuntisen kerkiäisi. Tapaninpäivä on vapaampi.
Suunnitteleksä pyöräilyä Espanjassa? Mä lähden heti mukaan, jos ei mikään estä.
Tapaninpäivänä vois lähteä lenkille aamukymmeneltä.

Timbe(r)man
24.12.2012, 01.49
Kotiin ???? juu lähden mettään polokupyöräilemään:). Pakkasen ehdoilla mennään. Tarkemmin varpaiden ehdoilla. Saakeli kun ne tuuppaa paleltumaan jo +15 asteen lämpötiloissa.

Aloitammeko sen pyöräilypaita / vapaa-ajan Teepaita prokkiksen? Minä voin olla siinä järjestelijänä (organisaattorina/rahastajana), mutta suunnitteluapua tarvitsen MTB järvenpään luovimmilta ja taiteellisimmilta kyvyiltä. Ajatuksia kehiin ja niitä luovia kykyjä.
Kyllä mä voin sitä graafista osaa jotenkin tehdä. MTB Järvenpää -logo ei ollut ajateltu kertakäyttötuotteeksi, mutta mitä muuta siinä on, sen keksikööt joukon lahjakkaammat copy writerit.

ertsi
24.12.2012, 09.16
Suunnitteleksä pyöräilyä Espanjassa? Mä lähden heti mukaan, jos ei mikään estä.
Maastopyöräilyä Asturiaksessa (Espanjan Lapissa) heinäkuussa. Kolmena päivänä vähän-enemmän-kuin-Tahko-mutta-poluilla...

Mutta eikö kellään ole sanottava tosta hinnasta? 90 eur GPS -jäljestä, hotellien varaamisesta, kamojen roudaamisesta niiden välillä ja t-paidasta ei ole liikaa. 40-50 eur/yö hotellissa aamiaisen ja päivällisen kera on jopa halpaa. Ajoseura 120/päivä, onko tyyristä? Kai tuon yksinkin ajelisi, mutta siinä kun tacoaa kiekon, katkaisee käden ja rikkoo puhelimen yhdellä rybäyksellä jossain v*tun kaukana asutuksesta ja lähellä karhuperhettä, voi olla hyvä, että on kaveri matkassa...

ARJ
24.12.2012, 09.23
Kyllä mä voin sitä graafista osaa jotenkin tehdä. MTB Järvenpää -logo ei ollut ajateltu kertakäyttötuotteeksi, mutta mitä muuta siinä on, sen keksikööt joukon lahjakkaammat copy writerit.

Pidetään tämä sovittuna timberi

Hyvää Joulua Kaikille MTB Järvenpääläisille.

Kelit on nyt todella talviset :) ja polut tukossa:(. Mutta joululahjatoivomuksena on se että kaikki joutilaat koiranulkoilittajat tamppaa polut kuntoon.

TuomasR
24.12.2012, 10.13
Maastopyöräilyä Asturiaksessa (Espanjan Lapissa) heinäkuussa. Kolmena päivänä vähän-enemmän-kuin-Tahko-mutta-poluilla...

Mutta eikö kellään ole sanottava tosta hinnasta? 90 eur GPS -jäljestä, hotellien varaamisesta, kamojen roudaamisesta niiden välillä ja t-paidasta ei ole liikaa. 40-50 eur/yö hotellissa aamiaisen ja päivällisen kera on jopa halpaa. Ajoseura 120/päivä, onko tyyristä? Kai tuon yksinkin ajelisi, mutta siinä kun tacoaa kiekon, katkaisee käden ja rikkoo puhelimen yhdellä rybäyksellä jossain v*tun kaukana asutuksesta ja lähellä karhuperhettä, voi olla hyvä, että on kaveri matkassa...
Mun mielestä toi ei ole kallista. 90 euroa ei ole paljoa järjestelyistä, 50 euroa per yö hotellissa puolimajoituksella ei oo paljoo ja opas 120 euroa per päivä on edullinen. Oppaasta joudut maksamaan missä vain vähintään 50 euroa per muutama tunti ja nautit enemmän reissusta kun ei tarvi murehtia navigoinnista tai ittensä telomisesta jatkuvasti.
Tuleehan tohon toki lennot ja muut jutut mutta niitä sun ei tarvi laskea mukaan. Hienolta reissulta kuulostaa kaikin puolin. Johonkin tommoseen olisi makea lähteä ajamaan, jos sais vaimolta ja lapsilta vapaata.

ertsi
24.12.2012, 10.42
Juu, lennot ja muut tietenkin, mutta olemme siis vaimon ja muksun kanssa lähdössä noille kulmille pariksi viikoksi viihtymään. Siellä pääsee kiipeilemään, uimaan ja patikoimaan yms. hauskaa tekemään pyöräilyn lisäksi :) Vaimo se ehdotti, että kävisin samalla ajamassa tuon tourin <3 Lähtekää perheen kanssa mukaan matkaan. Majapaikaksi ajateltiin tämmöistä mestaa: http://translate.google.com/translate?sl=auto&tl=en&js=n&prev=_t&hl=en&ie=UTF-8&eotf=1&u=http%3A%2F%2Fwww.elpiensu.es%2Fquehacer%2Findex. html&act=url Ja lapset viihtyy ;)

ertsi
24.12.2012, 11.23
Juu, lennot ja muut tietenkin, mutta olemme siis vaimon ja muksun kanssa lähdössä noille kulmille pariksi viikoksi viihtymään. Siellä pääsee kiipeilemään, uimaan ja patikoimaan yms. hauskaa tekemään pyöräilyn lisäksi :) Vaimo se ehdotti, että kävisin samalla ajamassa tuon tourin <3 Lähtekää perheen kanssa mukaan matkaan. Majapaikaksi ajateltiin tämmöistä mestaa: http://translate.google.com/translate?sl=auto&tl=en&js=n&prev=_t&hl=en&ie=UTF-8&eotf=1&u=http%3A%2F%2Fwww.elpiensu.es%2Fquehacer%2Findex. html&act=url Ja lapset viihtyy ;)

Ihan tosissaan, olisi kiva saada muksulle suomen kielistä seuraa mukaan. Ja mulle ajoseuraa tietenkin. Vaimon motiivi reissuun on päästä puhumaan espanjaa autenttiseen ympäristöön. Se opiskelee ko. kieltä näes. Tulkkauspalvelukin siis löytyy ;) Jos ketään ihan oikeasti kiinnostaa, voin pistää tarkempaa speksiä aikatauluista yms. yv:llä.

Timbe(r)man
24.12.2012, 14.45

Ai mä luulin, että oot järkkäämässä MTB Järvenpään perinteistä kesäretkeä. Mihin kentälle oikein aiotte lentää, vai millä mennä sinne?
Jos tonne lähtisi vain ajamaan, niin sitten pitäisi lisätä siihen lentoliput + matkat lentokentältä + pyörälaukku ja sen kuljetus + vähintään 2 yötä lisää hotelleissa. Sitten kannattaisi jo olla paikan päällä vähintään pari yötä vielä lisää. Ei alle tonnin selviäisi.

Ebookers: lento Helsinki - Berliini - Madrid - Oviedo, 11,5 tuntia, 470 €. Mahtaisikohan pyörälaukkukin osta perille asti?

ertsi
24.12.2012, 20.30
Matka-aika on apaut sama kuin amerikkaan ja rahaa tosiaan palaa. Emäntä löysi kyllä halvemmatkin lennot. Linja-autossa istumistakin on sitten tiedossa... En minä tuonne pelkästään tuota ajoreissua lähtisi tekemään, pari viikkoa on minimi oleskeluaika.

On sen verran lunta tulvillaan raikas talvisää, etten enää edes viitsi toivoa ajokelpoisia kinkunsulatuspolkuja. Lähden huomenna korkkaamaan lompsottimet siinä yhdentoista korvilla ja tapaniksi tuli buukattua kiipeilyä.

Timbe(r)man
26.12.2012, 17.45
Lähden pyöräilemään, sillä nyt tämä notkuvien ruokapöytien ja konvehtirasioiden äärellä lorviminen riittäköön. Polkuja tuskin on, mutta ajan sitten pyöräteitä/hiekkateitä.
Jos joku haluaa mukaan, niin tavataan maalikaupalla tänään klo 18.15.

ARJ
27.12.2012, 20.50
Nyt näyttäs sille että lauantaille tulee oiken lentokelit. Jos todella lauantaina on pakkasta niin se merkitsee sitä että polut ovat supernopeasssa kunnossa:). Onko lenkille lähtijöitä?. Juu nastoilla tietysti. Aamusta pyöräillen ja illasta vielä kunnon hiihtolenkki, vai mitä.

Uusi vuosi ja makkaranpaistolenkki lähestyy. Ehdottaisin että maananantai illasta tehtäsiin pieni halko ja muona kätkö. Lähetkö ertsi rämpimmään pulkan kanssa metsään? Ne jotka haluaa omat eväänsä tähän kätköön niin hälytelkää niin sovitaan aikataulut. Minä tarjoan ainoastaan koivuhalot, muuten jokainen saa tuoda jä väsätä gurmeensa niin kuin parhaaksi näkee. Mikä olisi sopiva alkuaika vuoden viimeiselle lenkille?

Tom1
27.12.2012, 22.20
Nyt näyttäs sille että lauantaille tulee oiken lentokelit. Jos todella lauantaina on pakkasta niin se merkitsee sitä että polut ovat supernopeasssa kunnossa:). Onko lenkille lähtijöitä?. Juu nastoilla tietysti. Aamusta pyöräillen ja illasta vielä kunnon hiihtolenkki, vai mitä.

Uusi vuosi ja makkaranpaistolenkki lähestyy. Ehdottaisin että maananantai illasta tehtäsiin pieni halko ja muona kätkö. Lähetkö ertsi rämpimmään pulkan kanssa metsään? Ne jotka haluaa omat eväänsä tähän kätköön niin hälytelkää niin sovitaan aikataulut. Minä tarjoan ainoastaan koivuhalot, muuten jokainen saa tuoda jä väsätä gurmeensa niin kuin parhaaksi näkee. Mikä olisi sopiva alkuaika vuoden viimeiselle lenkille?Kyllä huomenna lenkille lähdössä. Ollaan Rasmuksen kanssa kymmenen aikaa lähdössä poluille. Ajellaan lähipolkuja pari tuntia letkeällä fiiliksellä :D Voidaan maalikaupalla pyörähtää jos joku haluaa mukaan.

Korrupted
27.12.2012, 22.25
Hey suostuisiko joku tulla avaamaan mun vapaarattaan laakerikupin Shimano tl-fh20 avaimella? Tuo työkalu nähtävästi puuttuu ja vapaarattaan rassaaminen tyssäsi. Löytyyköhän kyseistä työkalua läheisistä pyöräliikkeistä?

ertsi
28.12.2012, 09.42
Uusi vuosi ja makkaranpaistolenkki lähestyy. Ehdottaisin että maananantai illasta tehtäsiin pieni halko ja muona kätkö. Lähetkö ertsi rämpimmään pulkan kanssa metsään? Ne jotka haluaa omat eväänsä tähän kätköön niin hälytelkää niin sovitaan aikataulut. Minä tarjoan ainoastaan koivuhalot, muuten jokainen saa tuoda jä väsätä gurmeensa niin kuin parhaaksi näkee. Mikä olisi sopiva alkuaika vuoden viimeiselle lenkille?
No eihän ne halot metsässä kasva, joten kai ne täytyy sinne roudata. Pikkuisen saattaa kyllä vetää aikataulua piukalle, kun pitää enste tehdä työpäivä ja sitten kattella pommeja muksun kanssa jne. Oisko mitään, jos tulen kymmenen korvilla fillarilla teille, käydään jemmaamassa halot, haetaan fillarit teiltä ja tähdätään yhdeksitoista kaupalle. Ajellaan 1.5 - 2 tuntia ja paistellaan makkarat? Vai pitäisikö roudata halot mieluummin jo sunnuntaina ja lähteä maanantai-iltana sen verran aikaisemmin ajelemaan? Keli ainakin näyttäisi tänä vuonna suosivan, jos Forecaan on uskominen, P*skat, räntää lupaa, katsoin väärää päivää...

Minä voin sponssata makkarat. Käyn ostamassa ne maanantaina puoleen päivään mennessä. Sitovat ilmoittautumiset siihen mennessä, muuten saa tuoda omat kyrsänsä tullessaan.

Timbe(r)man
28.12.2012, 11.44

Uusi vuosi ja makkaranpaistolenkki lähestyy. Ehdottaisin että maananantai illasta tehtäsiin pieni halko ja muona kätkö.

Jos teette vain pienen halon, niin ei se kummoista makkaran paisto lenkin muona kätkön sisältöä lämmitä:). Ehdotankin, että tekisitte halko- ja muonakätkön.:) Tosin kyllä kai jokainen voi muonansa repussaankin tuoda.

Lauantailenkin lähtö siis aamulla klo 10 maalikaupalta? Tapaamisiin siellä.

TuomasR
28.12.2012, 21.26
Ihan tosissaan, olisi kiva saada muksulle suomen kielistä seuraa mukaan. Ja mulle ajoseuraa tietenkin. Vaimon motiivi reissuun on päästä puhumaan espanjaa autenttiseen ympäristöön. Se opiskelee ko. kieltä näes. Tulkkauspalvelukin siis löytyy ;) Jos ketään ihan oikeasti kiinnostaa, voin pistää tarkempaa speksiä aikatauluista yms. yv:llä.
Nyt on sukulaiset kierretty ja olen päässyt taas takaisin normaaliin elämään.
Reissu olisi kyllä kiinnostava mutta meillä on ens kesän reissut jo sovittu: lähdetään repimään saippualaatikkoa auton perässä pisin maita ja mantuja. Vaimo haluaisi Suomesta etelään mutta mulle kävis esim. Syötteen suunta sopivana ajankohtana :)

ARJ
29.12.2012, 09.28
No eihän ne halot metsässä kasva, joten kai ne täytyy sinne roudata. Pikkuisen saattaa kyllä vetää aikataulua piukalle, kun pitää enste tehdä työpäivä ja sitten kattella pommeja muksun kanssa jne. Oisko mitään, jos tulen kymmenen korvilla fillarilla teille, käydään jemmaamassa halot, haetaan fillarit teiltä ja tähdätään yhdeksitoista kaupalle. Ajellaan 1.5 - 2 tuntia ja paistellaan makkarat? Vai pitäisikö roudata halot mieluummin jo sunnuntaina ja lähteä maanantai-iltana sen verran aikaisemmin ajelemaan? Keli ainakin näyttäisi tänä vuonna suosivan, jos Forecaan on uskominen, P*skat, räntää lupaa, katsoin väärää päivää...

Minä voin sponssata makkarat. Käyn ostamassa ne maanantaina puoleen päivään mennessä. Sitovat ilmoittautumiset siihen mennessä, muuten saa tuoda omat kyrsänsä tullessaan.

Kyllä tämä ihan hyvältä kuulostaa. Tietysti jos saan teidän jälkikasvulta pulkan lainaan niin hilaan halkomotin metsään siinä 2000 tienoilla.
Kunnon tulet pitää olla. Millään kynsitulilla ei makkaroita paistella, perskutarallaa. Hiilloksen pitää hehkua vielä juhannuksenakin tämän lenkin jälkeen.

Timbe(r)man
29.12.2012, 10.23
Kukaan ei ainakaan julkisesti ilmoittaudu lenkille? ARJ? No ainakin minä lähden kohta maalikaupalle.

ertsi
29.12.2012, 12.04
Kyllä tämä ihan hyvältä kuulostaa. Tietysti jos saan teidän jälkikasvulta pulkan lainaan niin hilaan halkomotin metsään siinä 2000 tienoilla.
Kunnon tulet pitää olla. Millään kynsitulilla ei makkaroita paistella, perskutarallaa. Hiilloksen pitää hehkua vielä juhannuksenakin tämän lenkin jälkeen.
Niin että maanantaina 2000? Itse en välttämättä niin aikaisin pääse, mutta pulkka joutaa kyllä.

Joo, kyllä liekkien loimeen pitää ilotulitukset peittää.

ertsi
29.12.2012, 12.24
Voisin lähteä ulkoilemaan kohta, mutta ajamaan vai lompsottelemaan?

ARJ
29.12.2012, 16.25
Kukaan ei ainakaan julkisesti ilmoittaudu lenkille? ARJ? No ainakin minä lähden kohta maalikaupalle.

Käytiin timben kanssa ajamassa paikoin erinomaista baanaa hiihtomajan maastoissa. Olihan hienot polut, mutta vauhdikkaan tekniset.
Kyllä siellä myös tunkattiin sillä sehän kuuluu polokupyöräilyn lajinomaiseen erityispiirteeseen.

Huomenna aamusta 1000 taas ajetaan.

Jos joku haluaa lähteä tänään hiihtämään niin iloimoittele. Minulla tyyli on perinteinen, kuten arvata saattaa, mutta vapaalla hiihtäjän on oltava tikissä että pytyy minun tasatyöntöharjoituksessa edes peesissä. :eek:

ARJ
29.12.2012, 16.29
Niin että maanantaina 2000? Itse en välttämättä niin aikaisin pääse, mutta pulkka joutaa kyllä.

Joo, kyllä liekkien loimeen pitää ilotulitukset peittää.

Ei hätiä mitiä. Kävin prismasta äsken noutamassa tarjouksesta ahkion että saan puut hilattua mehtään. Jos joku haluaa niitä makkaroitaan, kuohareitaan ja sisävilleitään sammaan kuormaan niin ilimoottele. Ja sehän on selvä että ne puut hillaan vaikka yksitellen jotta saadaan kunnon tulet aikaiseksi :)

ertsi
29.12.2012, 17.12
Voisin lähteä ulkoilemaan kohta, mutta ajamaan vai lompsottelemaan?
Koska kukaan ei osannut päättää puolestani, heitin kolikkoa ja lompsottelin: http://connect.garmin.com/activity/255299010
Alkumatkasta hieman harmitti, etten valinnut kulkineeksi fillaria, sen verran hienossa kunnossa näyttivät polut olevan. Mutta aikani tarvottuani ei harmittanut enää yhtään :) Löysin tuolta Lemmenjoen(?) rantsusta yhden turvallisen parin metrin dropinkin :D Tukkejakin riitti ylitettäväksi enemmän kuin perus fillarilenksulla. Lystikästä touhua kaiken kaikkiaan.

Ei hätiä mitiä. Kävin prismasta äsken noutamassa tarjouksesta ahkion että saan puut hilattua mehtään. Jos joku haluaa niitä makkaroitaan, kuohareitaan ja sisävilleitään sammaan kuormaan niin ilimoottele. Ja sehän on selvä että ne puut hillaan vaikka yksitellen jotta saadaan kunnon tulet aikaiseksi :)
Tästä hyvästä tarjoan sinulle kaksi (2) makkaraa tulisilla.

ARJ
29.12.2012, 17.48
Tästä hyvästä tarjoan sinulle kaksi (2) makkaraa tulisilla.

:). Missä sinulla oli superertisi karmiini (500:n) kiinni lompsottelun ajan??

ertsi
29.12.2012, 18.22
^ Repun olkaremelissä sillä mukana tulevalla kiinnikkeellä. Näin:
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=9391&d=1356794369

Jukka H
30.12.2012, 18.58
Sunnuntailenkillä 4 urhoa. Polut loistokunnossa ainakin hautuumaalla,pellonkulmassa,l-laaksossa. Haariksen mastolla vielä tekeentymässä.
Hyvä lenkki saatiin noilla aikaiseksi.

HYVÄT UUDET VUODET

ertsi
31.12.2012, 09.45
Vuoden vaihtuessa polut eivät välttämättä enää ole loistokunnossa, mutta perinteet velvoittavat. Keli taitaa olla aika samanlainen kuin vuosi sitten. Toistaiseksi Vuoden Viimeiselle ja Ensimmäiselle Lenkille ilmoittautuneet: minä (2 makkaraa), ARJ (2 makkaraa). Pääsenkö tosiaan yhdellä paketillisella makkaraa?

KODE
31.12.2012, 10.46
Väliin jää juhlalenkki. Sorruin naisen pyyntöihin ja vietetään juhlat yhdessä..

ertsi
31.12.2012, 11.02
Väliin jää juhlalenkki. Sorruin naisen pyyntöihin ja vietetään juhlat yhdessä..
Eiks se ollut joku pyöräilijä? Ota se mukaan!

Seppo Nurminen
31.12.2012, 11.54
Vuoden vaihtuessa polut eivät välttämättä enää ole loistokunnossa, mutta perinteet velvoittavat. Keli taitaa olla aika samanlainen kuin vuosi sitten. Toistaiseksi Vuoden Viimeiselle ja Ensimmäiselle Lenkille ilmoittautuneet: minä (2 makkaraa), ARJ (2 makkaraa). Pääsenkö tosiaan yhdellä paketillisella makkaraa?

Moi,

mä voisin lähteä mukaan ja tuoda vaikka yhden paketin Wilhelm perinteistä josta jää 2 makkaraa ylim. jos joku haluaa.
Nastoja mulla ei ole mutta kait siellä eteenpäin pääsee ilmankin, mihin aikaan ootte menossa?

ARJ
31.12.2012, 12.37
Moi,

mä voisin lähteä mukaan ja tuoda vaikka yhden paketin Wilhelm perinteistä josta jää 2 makkaraa ylim. jos joku haluaa.
Nastoja mulla ei ole mutta kait siellä eteenpäin pääsee ilmankin, mihin aikaan ootte menossa?

Startti on maalikaupalta 22:00. Aika vähän on porukkaa lähdössä? Kaikki mukaan makkaranpaistolenkille.
Alan tässä päivän päätteeksi värkkäillä pulkkaviritystä kuiville koivuhaloille.
Tässäkin hommassa pitää olla tekemisen ja virittelyn meininkiä. Mitä kaikkea sitä saakaan aikaiseksi pulkasta, pahvilaatikoista ja jeesusteipistä :)

ertsi
31.12.2012, 13.02
Jo 2200 :eek: No, sopiihan se. Kävin just ostamassa yhden paketin makkaraa. Oluet unohdin. Kyllä viimeksi kävi niin kateeksi, kun Javal yksinään hörppi ööliä notskilla... Pakko käydä uudestaan ostoksilla.

Timbe(r)man
31.12.2012, 13.53
Hei! Mä päätän vasta illansuussa, tulenko mukaan. Jos tulen, niin ilmestyn maalikaupalle 22.00 ja otan omat eväät mukaan.

javal
31.12.2012, 14.01
Jo 2200 :eek: No, sopiihan se. Kävin just ostamassa yhden paketin makkaraa. Oluet unohdin. Kyllä viimeksi kävi niin kateeksi, kun Javal yksinään hörppi ööliä notskilla... Pakko käydä uudestaan ostoksilla.

Oot oikeassa, ei se makkara maistu miltään ilman olutta :p Multa jää nyt perinteinen lenkki väliin. Sen verran sukulaisia ja muita
paikkoja kierretty että tämä ilta rauhoitetaan perheen kanssa.

Keli oli viime uutena vuotena kylmä ja lumeton. Muistan että taukotakki tuli tarpeeseen. Samoin ne mannin metsän lätäköt petti renkaan
alla ja kaikki jääty niin viimesen päälle...paitsi se olut, se oli pakattu huolella :)

Ei muuta ku hyvät uudet vuodet kaikille !

KODE
31.12.2012, 16.27
Eiks se ollut joku pyöräilijä? Ota se mukaan!

On pyöräilijä, mutta ei vielä talvi sellainen. Ei hätää hulluus tarttuu oikeassa seurassa;)

ARJ
31.12.2012, 18.29
On pyöräilijä, mutta ei vielä talvi sellainen. Ei hätää hulluus tarttuu oikeassa seurassa;)

No ei se mitään Kode ymmärrän. Mutta kalikat on nyt viety metsän siimekseen. Ja voin luvata että polut on sitten pehmeet. Saa olla kova karju joka hiihtomajalla ajelee 100 metriä pidempiä stinttejä. Tuossa kun sai rauhoittua yksin pimessä metsässä ja ihmetellä niin on se vanha kunnon hiihtomaja raiskattu näköjään ihan tarviölle. Uusi astutus ottaa osansa meidän peruspoluista :(. Rakentakoon ne lainarahalla hankkimansa miljoona unelmansa jonnekkin muualle, vaikka no ... vaikka Vieremälle.

Kätkössä on pahvilaatikollinen klapeja, tulitikut, neljä (fyra) herkullista makkaraa ja tietysti Leathermanni.

Hyvää uutta vuotta kaikille MTB Järvenpääläisille ja muillekkin

Vuoden 2013 ensimmäinen lenkki alkaa 1.1.2013 kello: 00001

Timbe(r)man
01.01.2013, 01.58
Kiitos ARJ:lle ja Ertsille uskomattoman upean uudenvuodenlenkin järjestelyistä. Siellä hiillos vieläkin hehkuu, kun oli pakko lähteä unohtumattomille vuoden ensimmäisen lenkin poluille. Tätä on maastopyöräily parhaimmillaan. Sportstrackerini ei toimi, joten lenkin esittely täällä on mahdotonta, mutta eikö keskinopeus ollut lienee parinkympin hujakoilla:)

ertsi
01.01.2013, 02.15
Kiitosta vaan osallistujille, loppuvuodesta sitten uudestaan :) Polut olivat mitä parhaimmassa kunnossa ja vettäkin alkoi satamaan vasta loppu lenkistä. Makkaratkin riitti nippa nappa (3 pkt / 4 hlö), yhtään ei kannettu pois. Keskinopeudesta en tiedä, mutta keskaria onneksi oli.

Vuoden 2012 Viimeinen Lenkki: http://connect.garmin.com/activity/256379466
Vuoden 2013 Ensimmäinen Lenkki: http://connect.garmin.com/activity/256379455

ARJ
01.01.2013, 12.49
Kiitosta vaan osallistujille, loppuvuodesta sitten uudestaan :) Polut olivat mitä parhaimmassa kunnossa ja vettäkin alkoi satamaan vasta loppu lenkistä. Makkaratkin riitti nippa nappa (3 pkt / 4 hlö), yhtään ei kannettu pois. Keskinopeudesta en tiedä, mutta keskaria onneksi oli.

Hieno lenkki kaikenkaikkiaan. Jos ihan takkaan analysoidaan niin kyllä ne polut oli sitten todella mahtavassa kunnossa. Täysin ajettavaa pätkää oli minun arvion mukaan peräti 300 metriä:).

Toivottavasti lenkkikelit tästä vain paranee kuin vuosi lähtee menemään eteenpäin.

Se Ertsin tarjoama olut kruunasi kokolailla nautinnollisen makkaranpaistotapahtuman. Ai että se maistui hyvälle.

FillaRilla
01.01.2013, 21.29
Hyvää uuttavuotta vaan kaikille minunkin puolesta. Ihan mukavantuntuinen kaljanjuon...... eikun MTB-lenkki tainnut olla porukoilla. Ja polut huippukunnossa niinkuin foorumilla aina.
Toivottavasti nyt kukaan ei närkästy, mutta löysin paikallisen jääurheiluseuran sivuilta tällaisen videon http://www.youtube.com/watch?v=mRRqGjFg5sA ,jossa kohdissa n. 40sek. ja 5:04 esiintyy tutun maastopyöräilijän näköinen kannustava (ainakin siinä ihan lopussa) juniori-isä :mad:. Ihan opettavainen valmennusvideo.

Timbe(r)man
01.01.2013, 22.09
Hyvää uuttavuotta vaan kaikille minunkin puolesta. Ihan mukavantuntuinen kaljanjuon...... eikun MTB-lenkki tainnut olla porukoilla. Ja polut huippukunnossa niinkuin foorumilla aina.
Toivottavasti nyt kukaan ei närkästy, mutta löysin paikallisen jääurheiluseuran sivuilta tällaisen videon http://www.youtube.com/watch?v=mRRqGjFg5sA ,jossa kohdissa n. 40sek. ja 5:04 esiintyy tutun maastopyöräilijän näköinen kannustava (ainakin siinä ihan lopussa) juniori-isä :mad:. Ihan opettavainen valmennusvideo.

HeH!:) Ilmankos ei miestä ole maastossa aikoihin näkynytkään (kotona häpeämässä;))
Laitoin muuten MTB Järvenpään FB-ryhmään pari kuvaa viime yöltä. Tänne foorumille on niin mutkikasta laittaa kuvia, etten ainakaan vielä jaksanut.

javal
01.01.2013, 22.35
Laitoin muuten MTB Järvenpään FB-ryhmään pari kuvaa viime yöltä. Tänne foorumille on niin mutkikasta laittaa kuvia, etten ainakaan vielä jaksanut.

Pystyykö niitä kuvia kattomaan FB-ryhmässä, jos ei ole tunnuksia ?

ertsi
01.01.2013, 22.37
Linkki suoraan FB:stä, testing testing:

https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc6/736715_465078606890020_379812748_o.jpg

Tavallaan toimii, mutta aika isohkona näkyy...

Timbe(r)man
02.01.2013, 13.36
Ajattelin juuri luopua toivosta saada Talakseen kolme ja puoli kuukautta sitten tilattu varaosa.
Olin ostamaisillani tämän: http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=71209. 730 Euroo...
Sitten soitin R-Techiin aikeissa perua tilaukseni, niin eikös osa ole juuri tullut viime viikolla. Talaksessa nyt sitten pysytään, jos se vielä kasaankin saadaan.

No nyt Revelationin hinta on tänään laskettu 611 euroon!

Timbe(r)man
02.01.2013, 18.17
Linkki suoraan FB:stä, testing testing:
Tavallaan toimii, mutta aika isohkona näkyy...
KAS! Mielenkiintoista että kuva skaalautuu.

https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/736170_465079270223287_1250816403_o.jpg

Jukka H
02.01.2013, 21.17
Ajattelin juuri luopua toivosta saada Talakseen kolme ja puoli kuukautta sitten tilattu varaosa.
Olin ostamaisillani tämän: http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=71209. 730 Euroo...
Sitten soitin R-Techiin aikeissa perua tilaukseni, niin eikös osa ole juuri tullut viime viikolla. Talaksessa nyt sitten pysytään, jos se vielä kasaankin saadaan.

No nyt Revelationin hinta on tänään laskettu 611 euroon!

No eipäs kestäny kauaa :seko:.

TuomasR
02.01.2013, 22.45
Komeat tulet! Selkeästi ollu tekemisen meininkiä, sytykkeetkin integoituna.
Nyt alkaa läskit kuumottamaan: http://bikeparts-online.de/bpo_new/site_frameset.php?page=art&id=427690 löytyisi Salsan Mukluk. Jos myis sinkulan pois niin ei menisi kuin Timberin keulan verran rahhaa. Halpaa on.

Tom1
03.01.2013, 23.29
Nyt alkaa läskit kuumottamaan: http://bikeparts-online.de/bpo_new/site_frameset.php?page=art&id=427690 löytyisi Salsan Mukluk. Jos myis sinkulan pois niin ei menisi kuin Timberin keulan verran rahhaa. Halpaa on.Kyllä tänää alkoi läski täällä kanssa kuumottamaan :D Käytiin aamusta pikkasen keinukalliolla katsastamassa mestoja dT_ kanssa http://connect.garmin.com/activity/257369897

dT_
04.01.2013, 17.24
Kyllä tänää alkoi läski täällä kanssa kuumottamaan :D Käytiin aamusta pikkasen keinukalliolla katsastamassa mestoja dT_ kanssa http://connect.garmin.com/activity/257369897

Tosin ei olis poluilla tarvinnut 60 mm:ä läskimpää alle - loistokunnossa! Harmi, ettei tajunnut heti lähteä katsastamaan niitä polkuja (säätilasta aiheutuneiden ennakkoluulojen vuoksi). Siinä vaiheessa, kun keksi polut, niin pitikin jo lähteä himaan päin, kun ei oma tilipussi metsässä sotkien paisu.

ARJ
05.01.2013, 08.58
Nyt alkaa läskit kuumottamaan: http://bikeparts-online.de/bpo_new/site_frameset.php?page=art&id=427690 löytyisi Salsan Mukluk. Jos myis sinkulan pois niin ei menisi kuin Timberin keulan verran rahhaa. Halpaa on.

Olenkin ihmetellyt että miksi tosi Salsan harrastaja ei ole hankkinut Muklukkia:) Ei muuta kun tilaus vetämään.

Petterii
05.01.2013, 09.07
Tuolla Salsakurssin hinnalla saisi jo melko hyvät sukset (tai kolmet) talven hangille... ;)

ARJ
05.01.2013, 17.23
Tuolla Salsakurssin hinnalla saisi jo melko hyvät sukset (tai kolmet) talven hangille... ;)

Katohhan Petteriiikin on hengissä:). Hienoa. Mitenkäs siellä Pro Tour tasolla treenit sujuu?

Kävin tänään heittämässä kolometuntisen polokupyörälenkin. Polut ovat rapsakkaassa, ajettavassa kunnossa. Tuomaalansuolla on sellainen
tilanne että maa on sula. Sulan maan päällä on noin 10 cm jääkerros jonka päälle lumi on kasaantunut. Pohjat kestää, mutta Tuomaalassa on ollut sen verran vähän tallaajia joten polut ovat tekniset, mutta ajettavat. Ojat ovat täynnä vettä (ja ojat ovat sulat, vesi virtaa kuin keväällä)
Paikoin kengät menee jään läpi sulaan (ja vetiseen) maahan, joten kurakin voi lentää, joten haastetta riittää.
Jos liikutte Keravan maastoissa huomaatte myös että maastopyöräilijän paras ystävä eli ponssekuski on ollut myös mestoilla. Meinasin eksyä tutuissa maastoissa:(

Huomenna on hiihtopäivä. Magnar Dalen on ollut jo yhteyksissä......:seko:

Timbe(r)man
05.01.2013, 18.35
Huomenna on hiihtopäivä. Magnar Dalen on ollut jo yhteyksissä......:seko:
Mitä ARJ oikein hiihdosta höpisee? Huomennahan tavataan tietenkin klo 10 maalikaupalla, kun pitkästä aikaa pakkanen on luonut ajo-olosuhteet.

Fourtour
05.01.2013, 19.37
Huomenna(kin) hiihdetään, ja mennään kolmeen pekkaan Hirvihaaraan pertsailemaan. Ollaan siellä n. 10.15 ja hiihdellään puoleen päivään.
Jos sulla on Petteri reenit sujunut, niin saatat pysyä luistellen mukana:-) Tule mukaan kunnon laduille.
Myös muut hiihdon päälle ymmärtävät mukaan!

heccu
05.01.2013, 20.37
Olenkin ihmetellyt että miksi tosi Salsan harrastaja ei ole hankkinut Muklukkia:) Ei muuta kun tilaus vetämään.

noniin pojjaat, nyt voitte olla kateudesta vihreitä :p, eka lenkki heitetetty tommosella
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=9447&d=1357406893
lenkki oli tosin vain korttelin ympäri kun pyörä sattui olemaan pyöräkaupan edessä tämänpäiväisellä lenkillä ja
sain sitä kokeilla. 4,5 " renkaat, mahtavaa. :o

ARJ
06.01.2013, 15.18
noniin pojjaat, nyt voitte olla kateudesta vihreitä :p, eka lenkki heitetetty tommosella

lenkki oli tosin vain korttelin ympäri kun pyörä sattui olemaan pyöräkaupan edessä tämänpäiväisellä lenkillä ja
sain sitä kokeilla. 4,5 " renkaat, mahtavaa. :o

Voisitko Heccu kertoa mikä tuo systeemi on taroilla rungossa kinni tarroilla. Hieno, mutta erikoinen hankinta. Mihin jäi se 650B?

Kiitos Fourtourille, KurSkille ja Veskulle tämän päiväisestä hiihtolenkistä. Tämä ei ollut mikään PK lenkki. Oli hieno baana.

Loisto veto. Maksimisykkeelle meni 169, keskari oli 131 joten lukemien valossa tämä oli varmaan vauhtikestävyysharjoittelua (VK) vai linee jo MK:ta

heccu
06.01.2013, 16.23
Voisitko Heccu kertoa mikä tuo systeemi on taroilla rungossa kinni tarroilla. Hieno, mutta erikoinen hankinta. Mihin jäi se 650B?

kuvan alla olevasta pienestä tekstistä käy ilmi että kyseessä oli vain kojeajo :) eli en ole tommosta hankkinut, vielä. luulempa että 650B vielä ehtii ennen Tuksutinta.

tarrasydeemi on lukko joka taittuu kasaan samaan tyyliin kuin vanhat puiset "mittanauhat".

jk toi satulatolppa on mallia jousto eikä säädettävä.

ARJ
06.01.2013, 18.58
kuvan alla olevasta pienestä tekstistä käy ilmi että kyseessä oli vain kojeajo :) eli en ole tommosta hankkinut, vielä. luulempa että 650B vielä ehtii ennen Tuksutinta.

tarrasydeemi on lukko joka taittuu kasaan samaan tyyliin kuin vanhat puiset "mittanauhat".

jk toi satulatolppa on mallia jousto eikä säädettävä.

No enhän minä noin pientä tekstiä näe ilman suurennuslasia (ikänäkö)
Mieti tarkkaan 650B vai fätbike vai molemmat

Petterii
06.01.2013, 20.10
Katohhan Petteriiikin on hengissä:). Hienoa. Mitenkäs siellä Pro Tour tasolla treenit sujuu?

Hittoako tässä. Hiljaa ja pitkää tai lyhyttä ja kovaa...

TuomasR
06.01.2013, 21.39

Kyllä salsamiehellä Muklukki on ollu kiikarissa mutta On-One on ollu tähän asti paljon edukkaampi. Tänään päästiin lenkillä kokeilemaan Teemun Puksua eikä kuume ainakaan alentunut...
Vaikka silmää onkin viime aikoina hivelleet muhkeat muodot, olen iskenyt silmäni myös laiheliiniin http://www.salden.nl/default.asp?pid=53&fs=11699&catid=2916 Voi siis olla että läskit jäävät varastoon ensi talvea varten ja laajennan kesällä maailmankuvaani MAMILsseihin. Ensi talvena voisi olla jo mahdollista rakennella itse sopiva peli järkevillä hinnalla (esim. On-onelta tulee kumeja, kehiä ja napoja markkinoille jossain välissä).

Timbe(r)man
06.01.2013, 21.48
Ylen uutisissa juuri äsken 50/60-väki esitteli fat bikejaan. Näytti vakuuttavalta:) Tuleeko ehkä Areenaan?

javal
06.01.2013, 21.54
Kyllä salsamiehellä Muklukki on ollu kiikarissa mutta On-One on ollu tähän asti paljon edukkaampi. Tänään päästiin lenkillä kokeilemaan Teemun Puksua eikä kuume ainakaan alentunut...

Käykääs kattomassa 20.30 uutiset jahka tulee yle areenaan. Siellä näytti olevan foorumiltakin tuttuja nimiä
paksupyörien kanssa. Hienon näköstä menoa, kuume nousee kenellä tahansa :)

Mä ostin pertsat ja jahka kunto nousee niin täytyy lähteä roikkumaan hirvihaaraporukan peesiin...

EDIT. Timbe esti ensin...
EDIT2 : http://areena.yle.fi/tv/1790000

javal
07.01.2013, 21.42
Loisto veto. Maksimisykkeelle meni 169, keskari oli 131 joten lukemien valossa tämä oli varmaan vauhtikestävyysharjoittelua (VK) vai linee jo MK:ta

Mikäs se keskinopeus tuollaisilla sykkeillä oli. Profiili on vissiin siellä etelä-mäntsälässä vaihteleva ?

TuomasR
07.01.2013, 23.19
Tänään illalla Hiihtomajan polut varsin hyvässä kunnossa, eivät kuitenkaan kovin sileät vaan röykkyiset. Ajettavaa riitti ihan kohtuullisesti. Jossain kohtaa oli jopa paljasta maata, paikoin vettä jään muodossa ja nesteenä. Metson kohdalta pohjoiseen lähtevä polku näytti ok:lta, en kuitenkaan lähtenyt tutkimaan tarkemmin.

Fourtour
07.01.2013, 23.27
Mulla maksimisyke Hirvihaarassa 168, keskari 149, eli vauhti oli riittävä. Nopein kierros eilisellä melko jäisellä ladulla, liisteripidolla, oli 18.30 paikkeilla. Kierros on 5 km.
Mäkiä on tuolla lenkillä sillain sopivasti - kannattaa käydä välillä siellä.

kasari
08.01.2013, 06.54
Mulla maksimisyke Hirvihaarassa 168, keskari 149, eli vauhti oli riittävä. Nopein kierros eilisellä melko jäisellä ladulla, liisteripidolla, oli 18.30 paikkeilla. Kierros on 5 km.
Mäkiä on tuolla lenkillä sillain sopivasti - kannattaa käydä välillä siellä.

Yritin vapaalla tyylillä pysyä poikien perässä,pysyinkin mutta kaukana:). Erittäin hapettava rata, en muista milloin ois keuhkoihin tehnyt kipeää noin paljon.
Sykkeet tapissa tietenkin. Seuraavan kerran levänneenä sitten.
Terhola oli eilen aivan loistavassa kunnossa. Latukone korjattu. Sipaisin palauttavan peekoon yli 15kmh avg johon tarvitaan normisti vk. Muutenkin
tuo oli tasamaata sen hulluhaaran jälkeen...Uutta vuotta muuten kaikille.

javal
08.01.2013, 09.37
^ Onpas kovaa on menty. Täytyy käydä hulluhaarassa kattomassa mihin rahkeet riittää.

ertsi
08.01.2013, 09.43
Mites lumikenkäjaos, onko tullut lompsoteltua? Onko Morphot koestettu Jukka H?

Minä kävin taas sunnuntaina nauttimassa luonnonrauhasta: http://connect.garmin.com/activity/258726634
Olipahan huomattavan erilaista sipsutella kovaksi pakkautuneella hangella edelliskerran 30 cm puuteriin verrattuna. Innostuin jopa ottamaan muutamia lyhyitä juoksupyrähdyksiä - päätyen useimmiten nokilleni hankeen :o Pikkaisen pitää juoksutekniikkaa noiden kanssa hieroa. Lemmenlaakson hulppea parin-metrin-droppi näytti suorastaan pelottavalta näillä lumilla. En hypännyt. Sen sijaan nautin kunnon ylämäestä: kampesin vanhan lahdentien varressa sähkölinjan kohdalla olevan jyrkänteen (http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=8000&text=The+Kinkama&srs=EPSG%3A3067&y=6706918&x=397985&lang=fi) kohtisuoraan ylös :cool:

Petterii
08.01.2013, 09.50
Ottakaas poijjaat rauhassa niillä suksilla, jos meinaatte kesällä ajaa kovaa. Jos tarkoitus on mennä suksilla kovaa niin sitten nuo korkea sykkeiset "vedot " on enemmän ok. Harvemmin se VK on meillä kuntoilijoilla se rajoittava tekijä. Piiiitkäää ja hiljaa...

Timbe(r)man
08.01.2013, 10.50
Sen sijaan nautin kunnon ylämäestä: kampesin vanhan lahdentien varressa sähkölinjan kohdalla olevan jyrkänteen (http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=8000&text=The+Kinkama&srs=EPSG%3A3067&y=6706918&x=397985&lang=fi) kohtisuoraan ylös :cool:
Ensi kesänä kun vielä ajat saman pyörällä alas:p
Edellisellä lenkillä kerroin, että puhelimestani on gps lakannut toimimasta, mutta kas kummaa, takuu onkin voimassa vielä pari kuukautta.

Jukka H
08.01.2013, 12.17
Mites lumikenkäjaos, onko tullut lompsoteltua? Onko Morphot koestettu Jukka H?

Minä kävin taas sunnuntaina nauttimassa luonnonrauhasta: http://connect.garmin.com/activity/258726634
Olipahan huomattavan erilaista sipsutella kovaksi pakkautuneella hangella edelliskerran 30 cm puuteriin verrattuna. Innostuin jopa ottamaan muutamia lyhyitä juoksupyrähdyksiä - päätyen useimmiten nokilleni hankeen :o Pikkaisen pitää juoksutekniikkaa noiden kanssa hieroa. Lemmenlaakson hulppea parin-metrin-droppi näytti suorastaan pelottavalta näillä lumilla. En hypännyt. Sen sijaan nautin kunnon ylämäestä: kampesin vanhan lahdentien varressa sähkölinjan kohdalla olevan jyrkänteen (http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=8000&text=The+Kinkama&srs=EPSG%3A3067&y=6706918&x=397985&lang=fi) kohtisuoraan ylös :cool:

Pari lenkkiä Kelliksellä joista toinen suursuon läpi Korkeakalliolle ja Lintukallion kautta takas 12km/5h ,toinen 5km/2h Porakalliolla.
Sunnuntaina Korrson Hurrjien kanssa S-korvessa 7km/3,5h ja pari lyhyttä ensitestilenkkiä tuos pellolla. Joku 13h yhteensä ponnisteltu.
Ihan hyvin tuntuvat pelittävän uppolumessa,hakkuaukeella, risukossa kärjet pinnan tuntumassa perä syvemmällä.Tuore 4cm suojalumi oli tehokasta pakkaantumaan kannan alle korokkeeksi ainakin näissä Lkengissä. Su:na ei uponnu oikeestaan ollenkaan(kukaan), jokunen hyppykin tuli kokeiltua kalliorinteitä kun alas tultiin. Nousuja oli myös mukavasti,haastaviakin.
Hienoa päästä paikkohin joihin ei kesällä tuu pyörällä mentyä, uutta paljon koko ajan näkee ainakin näin alussa.Eikä tarvii voidella. Ja lenkit voi aloittaa vaik kotiovelta niin jää kylmä autoilukin pois. Ja sykkeet saa helposti pidettyä pk alueella ilman että kaikki mummot ja vaarit suihkii ohi suksineen jos ny L-hiihtoon(mun) vertaa:D.Kyllä hiihtääkin aion kuitenkin.
Kyllä tykkään. Meillä tätä nykyä kahdet lompsottimet kun Rva vei nuo ensimmäiset:). Ja sauvat .

ertsi
08.01.2013, 13.49
^Hirmu lenkkejä olet tehnyt. Minulla wanha kunnon issiasvaiva pitää lenkit pari tuntisina. Noh, torstaina hieronta, josko se siitä taas lähtisi paranemaan. Koitetaan käydä kimppalenkillä joskus. Olisi hauska testailla lompsottimia ristiin.

Jukka H
09.01.2013, 10.56
^Ehottomasti joo, täytyy huudella täällä kun olen/oot menossa niin päästään koklaamaan, jos/kun aikataulut natsaa.

ertsi
09.01.2013, 12.56
^Enköhän taas viikonloppuna käy lompsottelemassa. Todennäköisemmin sunnuntaina. Lauantai-iltapäivisin käyn kiikulla. Jos joku joskus haluaa lähteä mukaan kiipeilemään, senkus ottaa yhteyttä.

Palis79
09.01.2013, 15.13
Onkos tänään kukaan tulossa lenkille? Itse olen tulossa, tosin saatan myöhästyä 5-10 minuuttia.

Jukka H
09.01.2013, 23.55
^Enköhän taas viikonloppuna käy lompsottelemassa. Todennäköisemmin sunnuntaina. Lauantai-iltapäivisin käyn kiikulla. Jos joku joskus haluaa lähteä mukaan kiipeilemään, senkus ottaa yhteyttä.

La ja Su working for MCA 6-14, menee tuikkuhommiks- tokkopa lähen ensinkään..?

ertsi
10.01.2013, 17.45
^ Jaa no joo, enköhän mää päivänvalossa kuitenkin. Huutelehan, kun on joku vkl vapaata ja lompsotteluhaluja.

Korrupted
10.01.2013, 21.09
Kuka myöntää ajaneensa tänään radan varrella olevia kinttupolkuja pitkin? Kävin äsken siellä kokeilemassa eilen ostamaani pyörää ja huomasin tuoreita jälkiä :). Niin ja kai joku sentään tulee sunnuntaina-aamuna rokkaamaan polkuja:cool:?

TuomasR
10.01.2013, 22.43
Minun viikonlopun ajot ovat tällä kertaa pimeässä, on kaikenlaista muuta ohjelmaa valoisalle ajalle. Kelit näyttäis olevan mainiot vaikka ovatkin aavistuksen viileät.

heccu
11.01.2013, 19.01
40 v vanhana yks kaveri sai houkuteltua pyöräilyn pariin. 60 v nuorena yks toinen kaveri tais saada houkuteltua lomsottelun pariin.
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=9471&d=1357919319
luistoa ei vaan oo yhtään mutta seinäpitoa kyllä löytyy.

Usmissa (http://www.sports-tracker.com/#/workout/heccut/btmlgotnmbpa72sm) käytiin vpretkellä.

http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=9472&d=1357919323
tämä kuva on taasen Ohkolanjoen varrelta josta löytyi yllättävän jyrkkä ja pitkä rinne.
neljä retkeä heitetty ja 17,5 tuntia ulkoilua. kiitokset JHlle lumikenkien lainaamisesta.

Jukka H
11.01.2013, 20.03
Tuossa (http://www.sports-tracker.com/#/workout/Jukka6210/a261551tc5gis34b) Ohkolanjoen reissu. Mahtavia reissuja kaikki olleet, kiitokset vaan seurasta Herra H:lle.
Mahtavia mestoja, Hienoja maisemia, ulkona käyskentelyä, retkieväitä termarikaffeineen, sitä tää lompsottelu taitaa olla parhaimmillaan näin 20+ h kokemuksella sanoen.

ARJ
12.01.2013, 17.30
Onko huomenna hiihtämään lähtijöitä? Hiihtojaos; olisiko yhteislenkin paikka?

Kävin tänään ajamassa reilun 2,5 tuntia lähipoluilla. Polut ovat aivan mahtavan hyvässä kunnossa.
Pakkanen vain jäädytti varpaat. Kun sukat kastuu niin pakkasella reaktoritkaan ei pysty näköjään pitkällä lenkillä
pitämään varpaita sulana.

On tuo hiihtäminen vain sitten jalo laji, melkein parempaa kuin maastopyöräily.... no ei nyt sentään, mutta melkein.....

Vaikka luulis että perinteisen vääntäminen on helppoa hommaa, mutta kuten viimeviikon sunnuntaina tuli karmivalla tavalle esille se että
tekniikkamurheet syö sen vauhdin vaikka kuntoa löytyisikin (ja löytyyhän sitä :)). Mutta kun lähtee latomaan kuin Mietaan Jussi aikoinaan niin
kyllä lähtee, ainakin jonkin matkaa.

Tom1
12.01.2013, 20.14
Suksia en omista eli maalikaupalle tulen aamulla :D

Fourtour
12.01.2013, 20.20
Juu, Mietaasta mallia, niin potku kehittyy. Lähtisin huomennakin sivakoimaan, mutta pari perillistä on huolehdittavana - saatetaan kyllä lähteä porukalla ladulle, ehkä Terholaan. Riippuu pakkasen määrästä.
Tänään oli aika viileätä hiihdellä jopa pertsaa, tunnissa oli varpaat aikas kohmeessa. Muuten oli kyllä hieno keli!

Korrupted
12.01.2013, 22.07
Tänään yhteensä 3h pyöräilyä! Kävin ajamassa lemmenlaakson polun läpi ensimmäistä kertaa ja täytyy sanoa, että parempaa talvipolkua saa hakea! Täydellinen kovuus ja leveys polulla, kunhan sen alun pelto-osuuden pääsee läpi( etelästä tultaessa). Tulipa kerran kaaduttuakin tuolla pellolla, koska jalassa oli ensimmäistä kertaa lukot eikä flätit. Ostin Lundbergiltä tänään Mavicin talvipopot (mallia drift muistaakseni) jotka toimivat hyvin lämpösukkien kanssa vaikka pakkasta oli routerin mukaan -14c. Hintakin varsin kohtuullinen 85euroa klossien kanssa! Kokoja siellä oli hajanaisesti, mutta suosittelen tarkistamaan, mikäli joku tarvitsee talvi/kesäkenkiä ym. varusteita halvalla. Huomenna maalikaupalla nähdään!

kasari
13.01.2013, 09.38
Noniin, latukone näyttää etenevän pellonlaitaa kohti pavista. Pakkanen kohtuulukemissa. Eiköhän se tiedä hiihtoa 2-3h...

Timbe(r)man
13.01.2013, 10.02
Noniin, latukone näyttää etenevän pellonlaitaa kohti pavista. Pakkanen kohtuulukemissa. Eiköhän se tiedä hiihtoa 2-3h...
Onks tää nyt muuttunut joksikin suksifoorumiksi:seko:
Nyt maalikaupalle pyörän kanssa. Sää on ihanteellinen talvipyöräilylle. Roscoekin palaa kuukausien sairausloman jälkeen poluille.
PS. Jos joku lähtee joskus rauhallisesti opettamaan luisteluhiihtoa, niin voisin tulla mukaan. Ei kuitenkaan tänään.

ARJ
13.01.2013, 15.49
Onks tää nyt muuttunut joksikin suksifoorumiksi:seko:
Nyt maalikaupalle pyörän kanssa. Sää on ihanteellinen talvipyöräilylle. Roscoekin palaa kuukausien sairausloman jälkeen poluille.
PS. Jos joku lähtee joskus rauhallisesti opettamaan luisteluhiihtoa, niin voisin tulla mukaan. Ei kuitenkaan tänään.

Kyllä juuri näin Timbe. Hiihtäminen on niitä perusliikuntamuotoja pyöräilyn ohessa.
Hirvivaarassa tänään vain luistelubaana oli ajettu, perinteisen ura oli jäinen korppu.
Purkilla ei ihmeemmin pitoja saannut, mutta 30 km aikaan 1h58 min. Tahti oli huomattavasti rauhallisempi kuin
viime sunnuntaina. Syke (keskimäärin) pysyi juuri ja juuri PK alueella.

Antsu
13.01.2013, 17.46
Seuraa polkuilmoitus (muiden jälkiä ei ollut havaittavissa). Oheisen linkin alueella muodostunut 30-40cm leveää tasaista polkua. Eli sähkölinjan itäpuolella lähes kaikki polkuset mitä ollaan kesällä ajettu. Maxxis Ardenteilla ajettavissa jopa kaikkii nousut. Myös se kallion itäreuna siellä alhaalla, jossa on puuta kaatunut ristiinrastiin on ajettavissa.

Pikku lisberget (http://kansalaisen.karttapaikka.fi/kartanhaku/osoitehaku.html?map.x=326&map.y=359&e=400173&n=6704566&scale=8000&tool=siirra&styles=normal&lang=fi&tool=siirra&lang=fi)

Eilen olin kirpsakassa kelissa reilun tunnin polkemassa. Tänään (sori vasta puolilta päivin) yksi vaatekerta vähemmän ja simpan 91:sten pohjallisten alle laitoin folioparin kaksin kerroin.
Lähin normisti Oinaskadun koulun kallio + terholan polut ees taas. Sitten ajattelin mennä suoraan Lemmenlaakson pelloille. Joen yli ajaessa huomasin oudon fiiliksen (varpaathan ovat lämpimät) Hetken mielijohteessa jatkoinkin sipoontietä sähkölinjaa kohden (olin ohiajaessani nähnyt autoja parkissa polkujen päissä).
Nuoruuden innolla, tosin rauhallisesti, kiertelin kahdeksikkoa noilla kallioilla. Takaisin tulin vielä sen suoran siirtymän Lemmenlaakson tielle (tässä meni vähän tunkkaamiseksi).
Lemmenlaakso ja radanvarsi takastullessa mutkitellen. Lenkillä pituutta yli 3h ja sauna päälle.

Antsu
13.01.2013, 17.51
Vielä jatkoa. Sähkölinjan vieressä oli lompsottimilla tehty ura. Se erkani kallion eteläpäässä kohti Liisun kalliota. Onko Ertsi ja kumppanit olleet liikkeellä. Lskipyörää se olisi jo kantanut. Tänään itseasiassa läskillä olisi tuolla ajanut missä lystää poluista piittaamatta.

heccu
13.01.2013, 19.37
Seuraa polkuilmoitus (muiden jälkiä ei ollut havaittavissa). Oheisen linkin alueella muodostunut 30-40cm leveää tasaista polkua. Eli sähkölinjan itäpuolella lähes kaikki polkuset mitä ollaan kesällä ajettu. Maxxis Ardenteilla ajettavissa jopa kaikkii nousut. Myös se kallion itäreuna siellä alhaalla, jossa on puuta kaatunut ristiinrastiin on ajettavissa.
Pikku lisberget (http://kansalaisen.karttapaikka.fi/kartanhaku/osoitehaku.html?map.x=326&map.y=359&e=400173&n=6704566&scale=8000&tool=siirra&styles=normal&lang=fi&tool=siirra&lang=fi)
simpan 91:sten pohjallisten alle laitoin folioparin kaksin kerroin.

mainiota Antsu. tonne Liisunkalliolle ei tulis lähdettyä talvipolkuja etsimään ilman polkuilmoitusta. täytyy ma tai ti iltana käydä tsekkaamassa. ke luvataa lumipyryä ja polut voipi mennä taas tukkoon.

mulla 91set syrjäyttänyt talvikengät kokonaan. jos pakkasta 7-8 astetta tai enemmän, laitan kenkiin Motonetin halpissähköpohjalliset. niillä pärjää jo tonne liki -20 asti.

Seppo Nurminen
14.01.2013, 15.14
mainiota Antsu. tonne Liisunkalliolle ei tulis lähdettyä talvipolkuja etsimään ilman polkuilmoitusta. täytyy ma tai ti iltana käydä tsekkaamassa. ke luvataa lumipyryä ja polut voipi mennä taas tukkoon.

mulla 91set syrjäyttänyt talvikengät kokonaan. jos pakkasta 7-8 astetta tai enemmän, laitan kenkiin Motonetin halpissähköpohjalliset. niillä pärjää jo tonne liki -20 asti.

Jos olet huomenna menossa, niin voisin tulla mukaan, siinä 17:30 ehdin Järvenpäähän.

heccu
14.01.2013, 16.51
Jos olet huomenna menossa, niin voisin tulla mukaan, siinä 17:30 ehdin Järvenpäähän.

olen juuri lähdössä JukkaHn kanssa. katsotaan josko biorytmit on huomennakin kohdillaan niin vois lähteä :).

keskiviikon lumisateetkin ovat hahtuneet http://www.foreca.fi/Finland/Jarvenpaa mutta vileen olosta näyttää olevan.

Palis79
14.01.2013, 19.50

Minä ainakin voisin lähteä, jos saan kiekon rihtautettua huomisen aikana. Ilmoittelen tänne forumille aamulla miten kävi.

TuomasR
14.01.2013, 20.37
Määkin voisin lähteä. Vissiin maalikaupalta lähtö 17:30?

heccu
14.01.2013, 21.16
polut (http://www.sports-tracker.com/#/workout/heccut/e8unqlv9tqhodd02) hyvässä kunnossa metsässä, aukeilla vähän pöperöisiä. tuun jos näkyy.

Seppo Nurminen
14.01.2013, 21.23
Joo, 17:30 maalikauppa kuulostaa hyvältä, myöhemminkin mulle käy mutta tota aiemmin en ehdi.

Jukka H
14.01.2013, 22.38
polut (http://www.sports-tracker.com/#/workout/heccut/e8unqlv9tqhodd02) hyvässä kunnossa metsässä, aukeilla vähän pöperöisiä. tuun jos näkyy.

Polut tosiaan huippukunnossa, ekaa kertaa talvipoluilla Flisbergetillä- hyvä scouttaus Antsulta.
4h liikenteessä ja varpaat lämpöset!! Mut mull onkin tätä nykyä flätit,isot talvipopot,parit pohjalliset ja villikset. No, pakkasta vaan 5 raatia mut silti.

Palis79
15.01.2013, 13.29
Tulen kaupalle klo1730, jos suinkin ehdin. Mutta jos ei näy, niin odottelemaan ei kannata jäädä. On taas pari muuttujaa, joten ei tietä varmaksi. :P

Korrupted
16.01.2013, 12.12
Onko ketään lähdössä tänään ajamaan? Aika reilusti tulee lunta tällä hetkellä.. Olen lähdössä 17.30 jos vaan ehdin

Timbe(r)man
17.01.2013, 23.45
No nyt sitten levisi Rock Shox reverb -hissisatulatolppa. Ei sitten ole tehty 13 asteen pakkaseen. Ertsi, sullahan oli sen kanssa ongelmia. Kuka niitä Suomessa huoltaa? Mun täytyy ensin tutkia, vieläkö on takuuta.
Takuu näyttäis olevan kaksi vuotta eli pitäisi olla.

ertsi
18.01.2013, 20.56
Fillariosahan noita huoltaa. Mutta ei se välttämättä rikki ole, päästänyt vain ilmat pihalle. Oletko tsekannut paineet? Tolpan pohjassa on venttiili ja korkissa lukee muistaakseni 250 psi. Varsinkin jos lämpötilat paljon heittelee, paineet kannattaa katsoa aina ennen lenkkiä.

Jaa niin, mitkäs ne oireet siinä oikeastaan olikaan?

ARJ
19.01.2013, 18.46
Pakkasta pukkaa aika mukavasti. -27 tänä aamuna tuntui siltä että treenit ulkona saa unohtaa, mutta huomenna pakkasen pitäisi olla siedettävällä tasolla?

Onko huomenna hiihtäjiä lähdössä lenkille? Jos on niin ilimoottele. Olen taas perinteiseen tyyliin lähdössä Hirvivaaralle parin tunnin rykäisylle heti kello 900 jos pakkasta ei ole liikaa.

TuomasR
19.01.2013, 19.29
^Mutta ethän sä kerkiä millään kymmeneltä kaupalle :seko:

KODE
19.01.2013, 19.55
Pakkasta pukkaa aika mukavasti. -27 tänä aamuna tuntui siltä että treenit ulkona saa unohtaa, mutta huomenna pakkasen pitäisi olla siedettävällä tasolla?

Onko huomenna hiihtäjiä lähdössä lenkille? Jos on niin ilimoottele. Olen taas perinteiseen tyyliin lähdössä Hirvivaaralle parin tunnin rykäisylle heti kello 900 jos pakkasta ei ole liikaa.

Treeniä ei pakkasen takia väliin jätetä. 31 oli mittarissa, kun rupesin kotaria käynnistää. Pari tuntia sitten tuli ajettua.. Hauskaa oli ja tunto meni sormista :)

TuomasR
20.01.2013, 19.27
Tänään oli hieno keli, polut ja lenkki. Kiitokset Timberille loistavasta vedosta Keravan tunnuksettomalle hautausmaalle ja takaisin. Mulla oli keskisyke 136 eli lähes pk-vauhtia mentiin.

Ja päivän fillarispeklaatioihin liittyen, mä voisin hommata tälläsen Krampuksen läskin sijaan http://twentynineinches.com/2012/10/29/surly-krampus-final-review/ ja Timbermanille tästä http://www.on-one.co.uk/i/q/FRPXDH29MTBDISC/planet_x_dirty_harry_29er_mtb_disc_frame tai tästä http://www.on-one.co.uk/i/q/FROOLUR29/on_one_lurcher_carbon_hardtail_29er_frame kuiturunko.

Tom1
20.01.2013, 23.01
Hieno lenkki oli tänään keskisyke 157 :D Onneksi lähdin hautuumaalla yksikseni siirtymää kotia kohti. Rantatiellä polttomoottori sammui kokonaan??? Oli aika tuskaa loppumatka kun oli potku johonkin kadonnut :D Veikkaan että se jäi sinne ojaan jossa otin huilia.