Näytä tavallinen näkymä : MTB Järvenpää
^Joo, jopa hautasmaan jäärata oli enää pari pientä ansaa.
Huomenna pari-kolme tuntia leppoisahkoa kinkunsulattelua starttaillen noin tasan 1200? Ilman nastoja.
Timbe(r)man
25.12.2013, 15.38
^Joo, jopa hautasmaan jäärata oli enää pari pientä ansaa.
Huomenna pari-kolme tuntia leppoisahkoa kinkunsulattelua starttaillen noin tasan 1200? Ilman nastoja.
Alustavasti mukana. Vahvistan vaikka illalla tai aamulla.
^Oolrait. Saatan päästä starttaamaan jo vähän aiemminkin, mutta lämmittelen sitten vaikka rampakan mettässä, jos niin hassusti käy.
Timbe(r)man
25.12.2013, 17.20
^Oolrait. Saatan päästä starttaamaan jo vähän aiemminkin, mutta lämmittelen sitten vaikka rampakan mettässä, jos niin hassusti käy.
Siis aiempi lähtö olis kyllä parempi, klo 10-11 paikkeilla. Niin että jos kykenet päättämään kuinka aiemmin, niin muut tulevat sankoin joukoin siihen aikaan.:)
Jos itse saisin päättää, startti olisi kasilta. Rouva kumminkin tulee vasta öpaut klo 11 kotiin ja pääsen joskus sen jälkeen starttaamaan itse. Voin luvata olevani viim. 1200 kaupalla. Tai ehkä jo puolelta, mutta luvata en uskalla...
Jos sankka joukko haluaa startata jo aamusemmalla, en toki loukkaannu, pimeä tulee aikaisin...
Timbe(r)man
25.12.2013, 20.32
Jos itse saisin päättää, startti olisi kasilta. Rouva kumminkin tulee vasta öpaut klo 11 kotiin ja pääsen joskus sen jälkeen starttaamaan itse. Voin luvata olevani viim. 1200 kaupalla. Tai ehkä jo puolelta, mutta luvata en uskalla...
Jos sankka joukko haluaa startata jo aamusemmalla, en toki loukkaannu, pimeä tulee aikaisin...
Koska tämänhetkinen sääennuste tukee Ertsin aikataulua, niin ehdotan tapaamista klo 11.30 maalikaupalla. Ertsiä odotellaan ja heitetään läppää tarvittaessa puoleenpäivään.
Tosin kukaan muu ei vielä ole osoittanut kiinnostusta???
Mä ajelen huomenna 2-3 tuntia mutta starttaan about 9:30. Lähtö puolilta päivin on vähän liian myöhäinen. Jos aamu on kovin sateinen niin ilmestynen kaupalle 1130.
Marcolli
26.12.2013, 21.12
Tattis Ertsille ja Timbergmanille kaikkein aikain tapaninajelusta. Saakohan tänne jotain käppyröitä, kun en oikein kerinnyt katsella missä ajeltiin?
^Kiitoksia vain itsellenne. Tokihan käppyröitä löytyy, mistä sitä muuten tietää kuinka monta olutta on ansainnut: http://connect.garmin.com/activity/419878530
Petterii
27.12.2013, 07.16
Ertsi, heitin sulle Garmin Connectissa kaveripyyntöä.
^Kävin hyväksymässä. Aika vähän tuota tulee käytettyä, mutta ehkä lenksut voisi tuonne täräyttää samalla kuin SportsTracksiinkin.
salaista tietoa
(Hyss, alustavaa tietoa) Ensikeväänä ajetaan Aulanko MTB.
Tässä reittikartta (http://staff.hamk.fi/%7Eevarjus/aulanko_uusi_reitti_korjattu2.gif), kierros on noin 26 km ja kilpailussa täysimatka on kaksi kierrosta, eli 52 km. Myös puolimatka on ohjelmassa.
Hieman tietoa reitistä:
-rata kierretään vastapäivään
-lähtö/maali/uusi kierros sijaitsee Aulangon Heikkilässä
-lähdöstä ensimmäiselle polulle 950 metriä
-seuraavat 7 km hiekkapohjaista latupohjaa (paljon korkeuseroja)
-Kihtersuon ylitys
-Aulangontorpantietä muutama sata metriä, jonka jälkeen noustaan metsään
-10,5 - 26 km osuudella väylä kapenee poluksi, alkaa tekninen polkuosuus (sisältää 4,5 km hiekkatiesiirtymiä)
-maali/uusi kierros
Reitillä on kolme huoltopistettä. Yksi sijaitsee maalialueella, kaksi on polkuosuudella ja molempien ohi ajetaan kahteen suuntaan.
Kierroksesta teknistä dataa:
-hiekkatietä noin 17 %
-latupohjaa noin 33 %
-polkua noin 50 %
ps. Ampuma-alueelle ei kannata jäädä paikkaamaan rengasta
ps2. No ei vaan, ei siellä oikeasti ole toimintaa
Kukaan ajatellut ilmaantuvansa maalikaupalle huomenna?
Timbe(r)man
28.12.2013, 23.44
Kukaan ajatellut ilmaantuvansa maalikaupalle huomenna?
Aamulla päätän. Oli vähän rankka päivä tänään.
EDIT day after: No tulematta jäi. Nukuin kahteentoista. Oliko siellä ketään?
Ja edelleen leipäkoneesta: jäikö se jakamatta?
Enpä itsekään herännyt ajoissa. Lähdin ittekseni puol kympin maissa ajelemaan. Kasari ja nimieinytjäänytmieleensori :o tuli Flisbergetin suunnilla vastaan / risteävältä polulta ja loppumatka rullailtiin kimpassa. Olivat käyneet kaupalla aamulla. Tässä vielä se jälki kun lupasin: http://connect.garmin.com/activity/421098844
[QUOTE=ertsi;2144286]Enpä itsekään herännyt ajoissa. Lähdin ittekseni puol kympin maissa ajelemaan. Kasari ja nimieinytjäänytmieleensori :o tuli Flisbergetin suunnilla vastaan / risteävältä polulta ja loppumatka rullailtiin kimpassa. Olivat käyneet kaupalla aamulla. Tässä vielä se jälki kun lupasin: http://connect.garmin.com/activity/421098844[/QUOTE
Hep, kiitoksia lenkkiseuralle reilu 4 tuntinen mukavassa seurassa ja kelissä.Hiukka se Ertsin "rullailu" hapotti lopussa mutta toistekin tullaan.
Timbe(r)man
29.12.2013, 20.52
Lähteekö joku huomenna klo 10 muutamaksi tunniksi?
Hyvää kohta Uutta Vuotta kaikille. Kukas on se onnellinen Leipäkoneen uusi hallitsija? Onnittelut vilpittömät hälle.
Vai onks vielä kruunaamatta hän? Mieleen tulee heti ainakin 2 suoritusta tuosta kisaamaan.
Timbe(r)man
01.01.2014, 21.02
Vuosi avattu kunnon lenkillä (http://www.gpsies.com/map.do?fileId=wecradlrsmirlhay).
Lähdin aamulla maantieporukan cc-lenkille, mutta kun jo alkumatkasta kävi ilmi, että Ristinummen urheilukentän ylitystä vaativampia polkuja heitä ei hotsittanut tänään ajella, tiemme erkanivat Pekka Halosen Akatemian polun kohdalla.
Ajelin siitä sitten Sipoonkorven läpi Sotunkiin asti. Vaikka paljon teitä ajelinkin, yhden asian todistin ainakin itselleni: Planet X Dirty Harry kulkee myös ihan oikeilla poluilla — kevyesti. Loppu on vaan siitä kiinni jaksaako polkea ja hypiskellä pikkumöykkyjen yli. Mihin niitä jousia oikein tarvitaan?
Hyvää loppuvuotta kaikille! Tavataan poluilla.
^Komia lenkki!
Mihin niitä jousia oikein tarvitaan?
Pitämään rengas maassa kiinni pitoa tarjoamassa silloin kun mennään niin kovaa, ettei jokaista pikkumöykkyä ehdi hypistellä erikseen? Eli suunnilleen yhtä usein tai vähän useammin kuin lukkopolkimiakin ;)
Kuten jotkut ehkä ovat huomanneet, jossain vaiheessa minulla heräsi kiinnostus oikeanlaisen ajotekniikan opettelemiseen. Katsoin paljon opetusvideoita, luin aiheesta kirjoja jne. Jossain vaiheessa se meni överiksi ja sitten siitä tuli harrastus. Toisinaan minulta on myös toivottu, että jakaisin opettelemiani oppeja muillekin. Nyt sitten tuli hankittua Lee McCormackin kirjoittama opettajan opas :p Perimmäinen ajatus on tietenkin opettaa itseäni ajamaan paremmin, mutta samallahan siinä muitakin sitten. Olisiko kellään oikeasti kiinnostusta? Esim. puolituntinen sessio/yksi tekniikka ennen varsinaista lenkkiä sunnuntaisin tjsp.?
Onks täs nyt se semmonen takakeula?
http://p.vitalmtb.com/photos/users/109/photos/64069/s1600_BT_20130918_untitled_shoot_095.jpg?137959973 8
Vaikka mulla on jäykällä kurjistelu jäänyt vähälle sitten viime talven, kyllä se vaan hauskaa vaihtelua on koska jäykällä huomaa uusia piirteitä itsessään ja poluissa. Ei se kuitenkaan niin hauskaa ole että täysjäykkä korvaisi täpärin. Siten osallistun mielelläni ertsin tekniikkakerhoon jos vaan jollain keinolla saan sopimaan aikatauluihin.
Flättimiehet: pitikö viiskympin kenkiin varata tilaa villasukalle talvella ja pitääkö kokomerkinnät paikkaansa suhteessa normaaleihin kenkiin? Varuste.netissä näyttää olevan tossut halvennuksessa, mutta ei tietenkään varastossa jotta pääsisi testaamaan (kuten ei myöskään ylävitosessakaan).
Kyllä kiinnostaa kovasti tekniikkaopiskelu, jos vaan tälläinen kokemattomampi harrastaja on tuonne kimppalenkeille tervetullut.Vajaa vuosi tuota maastoajoa takana ja vaikka on maantietä tullut jokunen vuosi tahkottua ja moottorinvoimalla ajellut jonkun verran kilpaakin, niin on tuo taas ihan oma lajinsa.Viimeviikkoina tuskaillut tuota puunrunkojen ylitystä ja kun on ollut aikalailla luikasta vielä niin mustelmilla on ukko.
Vuosi avattu kunnon lenkillä (http://www.gpsies.com/map.do?fileId=wecradlrsmirlhay).
Lähdin aamulla maantieporukan cc-lenkille, mutta kun jo alkumatkasta kävi ilmi, että Ristinummen urheilukentän ylitystä vaativampia polkuja heitä ei hotsittanut tänään ajella, tiemme erkanivat Pekka Halosen Akatemian polun kohdalla.
Ajelin siitä sitten Sipoonkorven läpi Sotunkiin asti. Vaikka paljon teitä ajelinkin, yhden asian todistin ainakin itselleni: Planet X Dirty Harry kulkee myös ihan oikeilla poluilla — kevyesti. Loppu on vaan siitä kiinni jaksaako polkea ja hypiskellä pikkumöykkyjen yli. Mihin niitä jousia oikein tarvitaan?
Hyvää loppuvuotta kaikille! Tavataan poluilla.
Olisit vaan jäänyt mukaan, ajettiin kyllä polkuja sekä maakaasulinjoja varmaan 25 km, mutta pääosin kuitenkin Keravan-Vantaan-Helsingin hiekkaisia jokirantoja. Eikös sulla ollut "crossarikin" tuollaisiin karkeloihin, vai vetäätkö juurakot ja kivikot vaan miestä enemmän luokseen ?
Timbe(r)man
02.01.2014, 10.02
Olisit vaan jäänyt mukaan, ajettiin kyllä polkuja sekä maakaasulinjoja varmaan 25 km, mutta pääosin kuitenkin Keravan-Vantaan-Helsingin hiekkaisia jokirantoja. Eikös sulla ollut "crossarikin" tuollaisiin karkeloihin, vai vetäätkö juurakot ja kivikot vaan miestä enemmän luokseen ?
Minä en jättänyt teitä, vaan te muut kieltäydyitte seuraamasta minua helpolle pikkupolulle. Laittakaapa joku teistä reittitallenne maantieosastolle, mitä reittiä ajoitte. Muitakin varmaan kiinnostaisi saada yleiskuva, millaisia lenkkejä siellä ajellaan.
Uusi 29" kulkee vanhaa crossaria paremmin kaikkialla muualla paitsi asvaltilla ja on kaksi kiloa kevyempi, niin että ei se konkelista kiinni ole.
Olisiko kellään oikeasti kiinnostusta? Esim. puolituntinen sessio/yksi tekniikka ennen varsinaista lenkkiä sunnuntaisin tjsp.?
Ilmoittaudun kurssille.
Vaikka mulla on jäykällä kurjistelu jäänyt vähälle sitten viime talven, kyllä se vaan hauskaa vaihtelua on koska jäykällä huomaa uusia piirteitä itsessään ja poluissa. Ei se kuitenkaan niin hauskaa ole että täysjäykkä korvaisi täpärin.
No joo kyllä jousituksessakin on miellyttävät puolensa.
Minä en jättänyt teitä, vaan te muut kieltäydyitte seuraamasta minua helpolle pikkupolulle. Laittakaapa joku teistä reittitallenne maantieosastolle, mitä reittiä ajoitte. Muitakin varmaan kiinnostaisi saada yleiskuva, millaisia lenkkejä siellä ajellaan.
Uusi 29" kulkee vanhaa crossaria paremmin kaikkialla muualla paitsi asvaltilla ja on kaksi kiloa kevyempi, niin että ei se konkelista kiinni ole.
Ilmoittaudun kurssille.
No joo kyllä jousituksessakin on miellyttävät puolensa.
En ehtinyt kissaa sanoa, kun katosit kuin kusi lumeen, metsän kätköihin !!!
Vaikka mulla on jäykällä kurjistelu jäänyt vähälle sitten viime talven, kyllä se vaan hauskaa vaihtelua on koska jäykällä huomaa uusia piirteitä itsessään ja poluissa. Ei se kuitenkaan niin hauskaa ole että täysjäykkä korvaisi täpärin. Siten osallistun mielelläni ertsin tekniikkakerhoon jos vaan jollain keinolla saan sopimaan aikatauluihin.
Tekniikkaa voi reenailla ihan millä tahansa fillarilla, ei trial -fillareissakaan usein joustoa ole ;) Minä joku viikko takaperin vaihteistin RIGin ja olen naatiskellut sillä ajamisesta aika paljon juurikin siksi, kun se ei anna liikaa anteeksi. Aika ajoin leikkinyt ajatuksella, että josko siihen jäykän keulan jossain vaiheessa laittaisi. Ei pitäisi olla edes geometrioista lopulta kiinni: http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?50348-G2-keulan-korvaaminen-tavallisella
Ehkä, jos toi nykyinen joskus porsii.
Flättimiehet: pitikö viiskympin kenkiin varata tilaa villasukalle talvella ja pitääkö kokomerkinnät paikkaansa suhteessa normaaleihin kenkiin? Varuste.netissä näyttää olevan tossut halvennuksessa, mutta ei tietenkään varastossa jotta pääsisi testaamaan (kuten ei myöskään ylävitosessakaan).
Mulla on kaikki popot tavallisesti kokoa 42 tai 42.5 vähän lestistä (leveä jalka) riippuen. Noi Impact kakkoset on kokoa 42 ja mahtuu vähän paksumpi vaellussukkakin ihan hyvin. Kertaakaan en ole villasukkaa vielä kaivannut. Kovillakin pakasilla vaellussukat ja säärystimet ovat riittäneet noiden kanssa hyvin.
Kyllä kiinnostaa kovasti tekniikkaopiskelu, jos vaan tälläinen kokemattomampi harrastaja on tuonne kimppalenkeille tervetullut.Vajaa vuosi tuota maastoajoa takana ja vaikka on maantietä tullut jokunen vuosi tahkottua ja moottorinvoimalla ajellut jonkun verran kilpaakin, niin on tuo taas ihan oma lajinsa.Viimeviikkoina tuskaillut tuota puunrunkojen ylitystä ja kun on ollut aikalailla luikasta vielä niin mustelmilla on ukko.
MTB Järvenpään kimppalenkeille ovat kaikki tervetulleita! Ja mitä vähemmän kokemusta, sitä vähemmän piintyneitä huonoja tapoja ;)
Löytyy kiinnostusta Eroksen kurssille! Tosin muut aktiviteetit sotkee harrastusta tällä hetkellä siinä määrin, että ei ole mitään tietoa milloin kimppalenkeille taas kerkeää. No, helmikuussa on toivottavasti on lunta maassa ja aikaa harrastaa sitä meille kaikille niin rakasta POLOKUPYÖRÄLYÄ.
Timbellä hieno lenkki. saako Garminissa näkymään kaikki vanhat lenkit yhtaikaa?
mäkin ilmottaudun tekert-kurssille vaikka eihän vanha koira opi enää uusia temppuja kun ei vanhojakaan osaa.
siis tulen katselu ja kuunteluoppilaaksi jos vaan pääsee.
Kysyntää siis olisi, koitetaas saada tarjontakin sitten kohtaamaan. Olisko sitten niin, että minä mahdollisuuksieni mukaan ilmaannun sunnuntaisin ysiltä kaupalle, siinä sitten katsotaan ketä on paikalla ja onko innostusta treenailuun ja sen mukaan jakaannutaan vaikka niihin kuuluisiin ryhmiin, jos tarvetta on? Tai kiinnostuneet raahautuu paikalle jo 8:30? Tai siirretään "virallinen" lenkkiaika entiselle paikalleen kello kymmeneksi? Vai mites tätä nyt kannattaisi tätä edistää? Ja toki voin aloittaa uuden "kurssin" tarpeen mukaan kevväämmällä ja tarvittaessa vaikka antaa ihan yksityisopetustakin :p
Jaa, lienee hyvä saman tien varoittaa, että heti alkuun ei sitten ruveta roppailemaan ja kanihyppelemään vaan lähdetään ihan perusteista liikkeelle. Mutta kun enste opettelee hyvän "hyökkäysasennon" (attack position lontooksi), muuttuu ajo teknisissä paikoissa yllättävän paljon jouhevammaksi jo pelkästään sillä. "'Advanced' is just perfect execution of the basics" tjsp. on joku aika osuvasti sanonut. Mutta hyvä uutinen pidempään ajaneille on, että (ainakin Leen mukaan) pidempään ajaneet saavat nopeasti iloa irti ihan perusteista, koska niiden integroiminen omaan ajoon ja sen ongelmakohtiin on aika nopeata ja vauhti alkaa kasvamaan... Aloittelijat saavat iloa irti sitten vieläkin nopeammin, koska ei tarvitse opetella vanhoista tavoista pois.
Mitään tuloksia en sitten muuten takaa, mutta rahat voin luvata takaisin, jos hyötyä "kurssista" ei ole :rolleyes:
Timbe(r)man
02.01.2014, 22.43
saako Garminissa näkymään kaikki vanhat lenkit yhtaikaa?
Periaatteessa joo, mutta en tiedä, riittääkö muistitila kuinka laajaan kokoelmaan, vaikka itselläni on siinä lisämuistikorttikin. Toisekseen sen "käyttöliittymä" jättää aika lailla toivomisen varaa vaikkapa moderneihin kännyihin verrattuna. Eli kymmenien tai satojen gpx-jälkien hallinnoiminen laitteella hankalaa. Helpompi periaatteessa olisi tehdä tietokoneelle kokoelma hyvistä lenkeistä ja niitä tarpeen mukaan siirtää laitteeseen ennen lenkille lähtöä.
Kysyntää siis olisi, koitetaas saada tarjontakin sitten kohtaamaan. Olisko sitten niin, että minä mahdollisuuksieni mukaan ilmaannun sunnuntaisin ysiltä kaupalle, siinä sitten katsotaan ketä on paikalla ja onko innostusta treenailuun ja sen mukaan jakaannutaan vaikka niihin kuuluisiin ryhmiin, jos tarvetta on? Tai kiinnostuneet raahautuu paikalle jo 8:30? Tai siirretään "virallinen" lenkkiaika entiselle paikalleen kello kymmeneksi? Vai mites tätä nyt kannattaisi tätä edistää?
No en ainakaan kannata aikaistamista. Ehkä sun täytyis aina ilmoittaa etukäteen, milloin ilmaannut.
Fillarihemmo
03.01.2014, 11.05
Tere,
olen foorumilla uusi ja mukava nähdä, että Järvenpää-aiheessa on näin paljon kirjoituksia. Onko siis jotakin vakiolenkkejä, joita jengi duunailee ja minkä mittaisia ne ovat/paljonko aikaa niihin yleensä käytetään? Yritän siis kartoittaa keskinopeutta ja miettiä pysyiskö itse mukana ollenkaan..
Pyöräilyharrastukseni on käynnistynyt vuosien jälkeen taas uudestaan ja kovasti tekee poluille/metsäteille mieli, mutta välillä kaveri puuttuu.
Fillarihemmo: lenkit ovat kaikille avoimet ja uudet kasvot ovat oikein tervetulleita. Lenkit ajetaan osallistujien halujen, taitojen ja kunnon mukaisesti niin kuin lenkin alussa lähtöpaikalla (Järvenpään Varastomaalia vastapäätä Jäppiläntiellä) sovitaan. Ketään ole vielä jätetty metsään susille. Jos kunto osallistujan loppuu tai muuten meno ei enää maita, vähintään neuvotaan paluureitti teitä pitkin.
Meillä on kaksi vakiolenkkiaikaa: keskiviikkoisin 17:30 ja sunnuntaisin 9:00. Keskiviikon lenkit ovat kestoltaan pari tuntia ja sunnuntain lenkit yli kaksi tuntia. Muita lenkkejä on epäsäännöllisesti niin kuin foorumilla sovitaan, ajoseuraa saa siis aika usein huutelemalla tänne etukäteen.
Tekniikkahommat: tämä oli se hyvä kirja http://www.amazon.com/Mastering-Mountain-Bike-Skills-Edition/dp/0736083715
8:30 sunnuntaisin on aika raju aika mutta sekin käy, hyvät vaihtoehdot lienevät kortilla. Taitaa kuitenkin olla helpointa sovittaa tekniikkahommat sunnuntain lenkeille, vakiolenkkiaikaa en kuitenkaan lähtisi muuttamaan. Mulle kyllä käy yleensä myös esim. lauantaiaamut tai sunnuntailenkkien ajelu tekniikkapainotteisena. Tekniikkahommat olisi kivampi tehdä valoisalla.
Nyt on flätit tilattu (Nukeproofit CRC:stä) ja FiveTenit varuste.netistä. :)
^Tuo on tosiaan The Kirja. Ja minä siis hankin nyt tämänkin: http://www.amazon.com/Teaching-Mountain-Bike-Skills-Training/dp/0974566039/ref=pd_sim_b_8 Ensilukemalta selkeytti muutamia "Mastering ..." -kirjan juttuja mukavasti, sisältää harjoituksia jne...
Vaimo käy vakiojumpassaan lauantaiaamuisin, joten ei natsaa minulle. Siinä on sitten kaupassakäyntiä, ruuanlaittoa ja sen sellaista, joten pimeälle yleensä menee, ennen kuin itse lenkille ehdin. Itsekään en sunnuntaiaamun 0830:stä innostu, joten otetaan treenit normi sunnuntailenkin yhteydessä, tilanteen/paikalle sattuneiden mukaan improvisoiden. Huutelen omalta osaltani etukäteen olenko tulossa. Näillä näkymin ensi sunnuntaina olen tulossa.
Ja tervetuloa vain lenkeille Fillarihemmo. GPS -jälkiä lenkeistä löytyy kun selailee ketjua taaksepäin, niistä saa jotain osviittaa vauhdeista ja pituuksista. Ja ketään ei tosiaan metsään jätetä.
Fillarihemmo
03.01.2014, 14.46
Ok&kiitos, täytyypä laittaa klo-ajat muistiin.
Toinen asia, onko tietoa kuinka maastopyöräkelpoinen on Keinukalliosta Kuusijärvelle menevä hiihtoreitti ? Silkkaa suota vai jotain inhimillisempää alustaa ?
Alustava ajatus olisi, että polkisi ko. reittiä pitkin ja kävisi Kuusijärvellä savusaunassa/uimassa.
Toinen asia, onko tietoa kuinka maastopyöräkelpoinen on Keinukalliosta Kuusijärvelle menevä hiihtoreitti ? Silkkaa suota vai jotain inhimillisempää alustaa ?
Alustava ajatus olisi, että polkisi ko. reittiä pitkin ja kävisi Kuusijärvellä savusaunassa/uimassa.
^Keinikseltä pääsee Sipoontielle asti ulkoilureittiä pitkin joka sekin erkanee latupohjasta n kilsa ennen tielle tuloa. siitä etiäppäin onki sitten peltoo ja suota n kolmen kilsan verran joten ei onnistu ajaminen näillä keleillä. Viirilästä Kuusikselle päin taas onnistuu latupohjan ajaminen hyvin kesäkeleillä. Kuusikselle menee kyllä erilaisia maastoreittejä mutta niitten selittäminen ei tässä onnistu.
viime talvena ajoin (http://www.sports-tracker.com/#/workout/heccut/5ni9u97rofh8iq00) pimeässä illalla latupohjaa pitkin Kuusikselta Keinikseen ja tulihan siellä vastaan pilkkopimeässä yx hiihtäjä ilman mitään valoja. onnistuuhan se kun latu vie suksia oikeaan suuntaan. :rolleyes:
Fillarihemmo
04.01.2014, 12.25
Kiitos heccu tiedosta :D
Kiitoksia päivän lenkkiseuralle, taas pääsi uusille poluille ja sehän oli hauskaa ja hapokasta.Jäikö kelleen jälkeä reitistä?
Oli mullakin tuo st kaatunut.
Timbe(r)man
05.01.2014, 21.18
Jäikö kelleen jälkeä reitistä?
Oli mullakin tuo st kaatunut.
Tällainen (http://www.gpsies.com/map.do?fileId=cgedpphtctatnqdr)oli MTB Järvenpään sunnuntai. 5 ajajan kurarallia. Vähitellen alkaa elimistö muun muassa parituntisten päiväunien jälkeen olla toipunut sen verran, että jaksais muutakin tehdä tänään.
p.s Järven takana on reitissä yksi suora viiva, jonka aikana laitteesta olivat akut loppuneet
Tällainen (http://www.gpsies.com/map.do?fileId=cgedpphtctatnqdr)oli MTB Järvenpään sunnuntai. 5 ajajan kurarallia. Vähitellen alkaa elimistö muun muassa parituntisten päiväunien jälkeen olla toipunut sen verran, että jaksais muutakin tehdä tänään.
p.s Järven takana on reitissä yksi suora viiva, jonka aikana laitteesta olivat akut loppuneet
Kiitos vaan seurueellle, hieno lenkki. Näin puhki en ole montaa kertaa ollut. Pari päivää nyt meni
happoajelua ja seuraava on ihan varmasti pk-lenkki sykemittarilla.
Tälläistä cc kevari ajelua tänään kuuden hengen voimin. http://connect.garmin.com/activity/425312193
Viisi MTB-ukkoa tuli vastaan about Vanhan Hämeentien korkeimmalla kohdalla, näytti ukot sen verran hapokkailta ettei vielä uskalla mukaan... :D
Oli kyllä hapokasta kerrassaan, ehkä "pintakostealla" kelillä oli jotain tekemistä asian kanssa mutta tuskin se ainoa syy oli. Meinasin lähteä himaan jo hyppyharjoitusten jälkeen mutta ehkä se tuntui periksi antamiselle enkä lähtenyt. Tälle päivälle suunniteltu pk jäi väliin :)
Fillari keräsi mukavasti huollettavaa: rungon viistoputken maalissa naarmuja jostain tukinylityksestä tms, iskari taitaa vuotaa (36 tunnissa -25 psi) ja jarrupalat.
Obeesi: mukaan vaan, eilenkin ajettiin rauhallisesti ja aina voi lähteä kesken lenkin pois.
Oli kyllä hapokasta kerrassaan, .....
Obeesi: mukaan vaan, eilenkin ajettiin rauhallisesti ja aina voi lähteä kesken lenkin pois.
:rolleyes: :D
Eiku mukaan vain, hitaimman mukaan mennään ja tarpeen tullen opastetaan teitä pitkin kotiin.
Minä ainakin ajoin rauhallisesti ja hapottelematta. Oisko se sitten pintakosteudesta kiinni, jos ei ole vähään aikaan näillä keleillä ajanut? Just nyt kun katsoo säätiedotusta, luvataan ensi sunnuntaille oikein lentokeliä! Häviää tuo kurja pintakosteus viimeinkin :)
Suunnitelmissa olleen punttireenin suoritin aamusta, mutta lenkki jäi väliin; tuli tilaisuus lähteä vaimon kanssa kiipeilemään pitkästä aikaa. On se lystiä hommaa, pitäisi vähän useamminkin ruveta taas käymään.
Kyllä mä lupaan lähteä (tänä vuonna) mukaan, pitää saavuttaa vain kadotettu peruskunto takaisin, että jaksaa edes rauhallisesti ajella.
Joo eilen taisi kyllä olla vk:ta ilman vauhtia ainakin meikäläisellä, polari näytti 4,5 h ajalle avg 162 ja max 191 4930 kcal. joutu illalla pitämään 2 kattausta.
Oli eilen puhetta niistä tubelesskiekoista.Mikä oli vähemmäys leveys?Oliko muuta huomioitavaa,olisko jollakin vinkata n. 200-400 hintahaarukassa 29 kiekkoja?
Mulla oottelee tuossa nuo uudet isp:t talvea.
^19 mm sisäleveys on ainakin turhan vähän. CRC:ssä näytti olevan jotain tarjouksessa, esim. http://www.chainreactioncycles.com/fi/en/sun-ringle-charger-pro-29er-wheelset-2012/rp-prod76178 Noissa näyttää olevan joku vähän erikoisempi puolaus eli varapuolien hommaus voi olla haastavaa, en tiedä. Muuten näyttävät ihan asiallisilta: suhteellisen leveät, navat muunneltavissa eri akseleille, teipattavissa tubelessiksi ja kohtuullisen kevyet. Muita vaihtoehtoja voisivat olla esim. UK:n verkkokaupoissa on usein keikkoja Hopen navoilla tarjouksessa, odottaa sopivia kohdalle fillaritorilla, action-sportsista dt:n navoilla (voi mennä yli budjetin) tai esim. hi5bikes.fi / pyorahuolto.comista custom-kiekot.
Timbe(r)man
07.01.2014, 00.03
Joo eilen taisi kyllä olla vk:ta ilman vauhtia ainakin meikäläisellä, polari näytti 4,5 h ajalle avg 162 ja max 191 4930 kcal. joutu illalla pitämään 2 kattausta.
Oli eilen puhetta niistä tubelesskiekoista.Mikä oli vähemmäys leveys?Oliko muuta huomioitavaa,olisko jollakin vinkata n. 200-400 hintahaarukassa 29 kiekkoja?
Mulla oottelee tuossa nuo uudet isp:t talvea.
Korkeat on sykkeet. Tiedätkö paljon on maksimi? Ei kyllä kannata uskoa Polarin antamaan kilokalorimäärään jos asiallisessa painoindeksissä meinaa pysyä.
Tosta esim. kiekkoja:
http://www.actionsports.de/gb/Wheels/Custom-Wheels/MTB-Disc-29er/Hope-Pro-2-Evo-Disc-IS-Custom-Wheelset-MTB-29er::36358.html
http://www.actionsports.de/gb/Wheels/Wheelset-Specials/MTB-Disc-29er/Fun-Works-N-Light-Evo-NoTubes-ZTR-Crest-29er-Sapim-D-Light-disc-1490g-Laufradsatz::39952.html
Jälkimmäiset on minulla olleet vasta vähän aikaa, joten saksalais-kiinalaisen navan kestävyydestä en pysty antamaan vielä lausuntoa, mutta hyvin ovat pyörineet.
Tubeles-teippi ja venttiilit pitää tilata lisäksi.
Fillarihemmo
07.01.2014, 09.24
En tiedä näkyykö SportTracker-linkki, mutta tommoset polut löytyi osin vanhoja reittejä muistellen ja loput soveltaen: http://www.sports-tracker.com/#/workout/hemmo79/f6sdoeade5tefq2k
Erityisesti kiinnostaisi opastus Ristinummelta Keravan/Tuomaalan/Golf-kentän metsiköihin, siellä lienee lääniä aika paljolti koluttavaksi ?
Kiitoksia vinkeistä nuo hopet menee mietintään.198 on muistaakseni joskus näyttänyt maksimia, empä noihin kalorimääriin niin ole tuijotellu, aina olen syönyt kun on nälkä.
Epäilisin että ainakin 10 pykälää nostaa tuo kokemattomuus ja liukkaus sekä hauskuus kun on kokoajan hieman täpinöissä, enkä noista nyt niin huolissani ole, työmatkat menee sitten n. 125 keskisykkeillä.
Erityisesti kiinnostaisi opastus Ristinummelta Keravan/Tuomaalan/Golf-kentän metsiköihin, siellä lienee lääniä aika paljolti koluttavaksi ?
Justiinsa noiden seutujen läpi ajeltiin sunnuntaina, katso Timben karttalinkista osviittaa. Todennäköisesti ajelen ensi sunnuntaina samoilla seuduilla, jonon jatkeeksi vain. Kelinkään ei pitäisi olla niin rankka, jos ei tule paljon lunta.
En tiedä näkyykö SportTracker-linkki, mutta tommoset polut löytyi osin vanhoja reittejä muistellen ja loput soveltaen: http://www.sports-tracker.com/#/workout/hemmo79/f6sdoeade5tefq2k
Se olit sitten vissiin sinä ja kaverisi kenen kanssa vaihdoin muutaman sanan tuolla purolan mettässä.
Fillarihemmo
07.01.2014, 12.54
Jonkun TREK-kuljettajan kanssa puheltiin Mannin metsässä, hää oli kuulemma Kellokosken suunnalta lähtenyt..
Yritän sitä parrakasta kaveria houkutella maastopyöräilyn mielenkiintoisiin saloihin, niin ei tarttis aina yksin polkea.
Alku näyttää lupaavalta, mutta vielä on työtä..
Timbe(r)man
07.01.2014, 13.42
Ristinummen ja alueen väliin jää väkisin hiekkatiesiirtymää. Alueella on polkuja paljon. Osaa seuraamalla päätyy ajokelvottomalle suolle. Polkuja on myös merkattu Open Street mappiin ja ne näkyvät mm. tuolla gpsies.com-palvelun kartoissa. Karttaruudussa on oikealla korttipakan näköinen kuvake, josta saa vaihtaa karttaa tai satelliittikuvaa. Tälläkin vanhalla lenkillä (http://www.gpsies.com/map.do?fileId=ubxvslyibuzihjci) on kuljettu alueella.
Jonkun TREK-kuljettajan kanssa puheltiin Mannin metsässä, hää oli kuulemma Kellokosken suunnalta lähtenyt..
Yritän sitä parrakasta kaveria houkutella maastopyöräilyn mielenkiintoisiin saloihin, niin ei tarttis aina yksin polkea.
Alku näyttää lupaavalta, mutta vielä on työtä..
Sama mies mutta pyörä oli felt :-)
Kiitos Timber teipistä. Tiputan huomenna postilootaas. Mullakin oli ilmeisesti kaksi ongelmakohtaa tubelessissä: nippelinreikä ja venttiilinreikä. Venttiilinreiässä pieni ylimääräinen viilto ja isompi (itseaiheutettu) reikä nippelissä. Ekaa kertaa joudun säätämään tubelessien kanssa, aina muulloin mennyt litkutushommat kuin tanssi.
Yritin viikonloppuna ylittää Tuomalansuon keskeltä, mutta 2,1" upposi liikaa ja palasin taistelukoulun radalle. Löytyykö Tuomalansuon pohjoispuoliskolta polkua joka yhdistäisi Niininiemen Saksankalliolle tai Pyöräkalliolle?
http://img.tapatalk.com/d/14/01/08/atyva4ez.jpg
Fillarihemmo
08.01.2014, 08.43
Tapahtuukos tänään sellainen yhteisajo, kun on keskiviikko ?
Varastomaali/Värisilmä klo 17:30 vai mikäkö olikaan aika ja paikka ?
Yritin viikonloppuna ylittää Tuomalansuon keskeltä, mutta 2,1" upposi liikaa ja palasin taistelukoulun radalle. Löytyykö Tuomalansuon pohjoispuoliskolta polkua joka yhdistäisi Niininiemen Saksankalliolle tai Pyöräkalliolle?
ei taida näillä keleillä päästä "kuivinjaloin" keskeltä läpi. etelän kautta hiihtouraa pääsee läpi josta olit ajanutkin. Hakalantieltä (http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=16000&text=pellonkulmasta+kaakkoon+polku&srs=EPSG%3A3067&y=6701564&x=393929&lang=fi) tulee hieno ura Saksankallion länsipuolelle (http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=16000&text=t%C3%A4h%C3%A4n&srs=EPSG%3A3067&y=6700936&x=394013&lang=fi) joka on ajettavissa tälläkin kelillä. ainoo märempi paikka on siinä polulla kun käännytään Saksankalliolle päin mutta siitäkin pääsee kuivin jaloin.
sitten kun suo on jäässä niin siellä pystyy ajelemaan monessakin paikassa. Niininiemen pohjoispuolelta lähtee polku (http://www.sports-tracker.com/#/workout/heccut/cgcbji0jtnglimvo) pohjoiseen kaartaen lopulta tuolle äsken mainitulle polulle mutta sitäkin kannattaa ajaa vain kun maa on jäässä. se on myös vaikea löytää jos ei tiedä tai siellä ole jälkiä.
tossa (http://www.sports-tracker.com/#/workout/heccut/1aad5gv5nualaha6) näkyy myös Saksankalliolta lähtevä polku sinne pellonkulmaan päin.
voi olla että sunnuntaina tuolla voisi jo ajella jos sääennusteet pitää paikkansa.
jk Hakalantieltä pellonkulmaan josta polku lähtee Saksankalliota kohti täytyy kulkea pellon puolella (reunaa pääsee ajamaan) eikä tietenkään sen viereisen talon pihan läpi.
toinen jk vielä yksi jälki (http://www.sports-tracker.com/#/workout/heccut/2n5qm6327ulfnuur) jäiseltä Tuomalansuolta
kolmas jk löytyyhän näitä (http://www.sports-tracker.com/#/workout/heccut/3imj2lc9ng4dstu9) näköjään viivoja (http://www.sports-tracker.com/#/workout/heccut/9s3is59ep2poqpt0) Tuomalansuolta
Rautapelto
08.01.2014, 17.13
Varastomaali/Värisilmä klo 17:30
Ajattelin paikalle pyrkiä:)
Fillarihemmo
08.01.2014, 21.46
Oikein paljon Kiitosta reippaasta seurasta ja muutamasta uudesta polusta!
Tässä meneekin nyt hetki puhkuessa, oli sen verran kova meno omaan tahtiin verrattuna..
Kiitos viivoista Heccu! Toivon viikonloppuna planeettaamme lisää pintajännitystä, jotta suo kantaa!
otetaan treenit normi sunnuntailenkin yhteydessä, tilanteen/paikalle sattuneiden mukaan improvisoiden. Huutelen omalta osaltani etukäteen olenko tulossa.
Tämä todettiin huonosti toimivaksi ratkaisuksi. Ensimmäiset parikymmentä minuuttia menee usein kuulumisten vaihtoon ja speksailuun, sitten onkin jo kiire ajaa... Täytyy miettiä jotain muuta. Huomenna on vähän aikataulupaineita, joten starttailen kotoa jo kahdeksan maissa ja koitan keritä ajelemaan taas Järven ympäri. Jos näyttää liian tiukalta, käännyn pakanapuomilta takaisin. Kiinnostaako ketään aikaisempi startti tommoiselle lenkille?
Huomenna ei kerkiä lenkille.Tänään käväsin parituntisen nastoilla, mukavasti oli pakkanen jo polut kovettanut, isommat lutakot oli kyllä vielä sulana.
Lemmenlaakson kulmilla aika kuivaa ja kovaa, manni ja hiihtomaja aika märkää, pintakosteus tarttui takavaihtajaan ja loppumatka meni sinkulana.
^^Kello kahdeksan on vähän turhan aikaisin.
Kuinka paljon jäätä poluilla on? Onko nastat parempi valinta kuin suvikumi?
Timbe(r)man
11.01.2014, 18.06
Tämä todettiin huonosti toimivaksi ratkaisuksi. Ensimmäiset parikymmentä minuuttia menee usein kuulumisten vaihtoon ja speksailuun, sitten onkin jo kiire ajaa... Täytyy miettiä jotain muuta. Huomenna on vähän aikataulupaineita, joten starttailen kotoa jo kahdeksan maissa ja koitan keritä ajelemaan taas Järven ympäri. Jos näyttää liian tiukalta, käännyn pakanapuomilta takaisin. Kiinnostaako ketään aikaisempi startti tommoiselle lenkille?
En minä ainakaan ratkaisussa mitään huonoa havainnut? Tekniikkaharjoitukset ennemmin lenkin alkupuolella, kun on soitin vielä vireessä.
Minä lähtisin mieluummin huomenna vasta klo 9.
Voi olla suvikumeilla ohjelmaa, jäätä jonkin verran lisäksi juuret ja puut mukavassa kuurassa sekä tuo lumi siihen päälle.NASTAT.
joseioo meikäläistä paljoo näkynyt porukkalenkeillä jarruna niin ei taida vastakaan su-lenkeillä näkyä. ovatten nimittäin keksineet tuolla etelän suunnalla järjestää iltarasteja su-päivisin koko talven ajan joten käyn ajelemassa niitä aina kun mahdollista. olis tietysti kiva kuulla ja nähdä miten pitää ajaa vaikken mitään kuiteskaan uskaltais yrittää.
Marcolli
11.01.2014, 20.45
Tuskin on nastalle käyttöä. Maa oli läpeensä sula vesisateiden aikana, joten imaisi vedet sisuksiinsa. Lumessahan nastaton pelaa nastan veroisesti. Onko huomenna kaupalle tulijoita?
En minä ainakaan ratkaisussa mitään huonoa havainnut?
No jos menestykseksi määritellään, ettei mitään tekniikkatreenejä tehdä, niin sitten oltiin kyllä asian ytimessä ;) No kahtotaan, miten tuo lähtee etenemään. Lauantai-iltapäivät ovat jo aika pitkään valoisia... Huomenna en siis ole tulossa kaupan kautta.
Käväsin vähän valopäästelemässä tossa lähipusikoissa ja kyllä on kiva kun vihdoin saadaan lunta. Lumisessa maisemassa pelkän tuikun valossa ajaminen vain on jotenkin ... meditatiivista? Tänään olisi voinut ajella ilman nastojakin, mutta kun tuo nyt vähän tuota pakkasta vielä yöksi kiristää, huomenna en ilman viitsi lähteä varomaan lumen alla olevia ansoja. Ts. en jaksa enää vaihtaakaan...
^jäi tosiaan vähän vähälle tekniikkareenit viime viikolla. Lauantait käyvät ainakin minulle aika usein, mutta puolestani sunnuntaikin käy hyvin.
Litkutin varmuuden vuoksi alle Ice Spikerit, joka tapauksessa ne olisi pitänyt muutaman viikon sisään laittaa alle.
Kiekoista vielä: Tunen navoilla ja Flow-kehällä 29" kiekkosatsi 350 €, ei kallis. Tekis mieli ostaa varalle :) Etunapa 20mm akselilla (kävisi mulle hyvin) ja takanapa pikalinkulla. Konversiokitti (50€) on 15mm navalle mutta ei pikalinkkuakselille. Ja toki lisäksi vielä tubeless-teippi joitain kymppejä.
http://www.bike-components.de/products/info/p36510_29er-King---Kong-Disc-6-Loch---NoTubes-ZTR-Flow--32-Loch--Laufradsatz.html?xtcr=11&xtmcl=tune
http://www.sports-tracker.com/#/workout/vka/ca3pm2q5rpfnv5p9
Tuomaksen kans väännettiin kimpas tommonen perussetti. Pakkanen ei mikään ongelma, kuuma tuli ihan ajamalla.
Nastat vai ei? vaikee sanoa. Tumpilla nastat, mulla suvikumit.Ei sielä jäätä paljoa ollut. Mulla välillä juuret vei fillaria,en lippaillut, hiljaa mentiin. Tumpilla varmaan parempaa pitoa mutta pahalta kuulosti kallioilla ja kivikoissa kun nastat otti osumaa...
Timbe(r)man
12.01.2014, 19.42
No jos menestykseksi määritellään, ettei mitään tekniikkatreenejä tehdä, niin sitten oltiin kyllä asian ytimessä ;) No kahtotaan, miten tuo lähtee etenemään.
No ei tehty ei. Tarkoitinkin, että ajassa ei periaatteessa ollut mitään pielessä. Maisteri vaan ei määrännyt hommiin, ei käskenyt harjoittelemaan, ei kai nyt kukaan muuten ala.:)
Tänä aamuna ei jaksanu herätä.
Alkuillan lenkillä ekan kerran kohtasin sellaisen ongelman, että renkaiden lätäköistä nostama vesi jääty takahaarukkaan, niin että nastat alkoi räpättää jääkovia patteja vasten. Huomasinkin, että Epicciin jää aivan olemattoman vähän muta- eli jäävaraa 2,4" ice spikereilla.
^mulla muodostui kans jääpaakkuja vähän koko ajan, sen lisäksi iskarissa meni ilmat ja öljyt sekaisin, etuvaihtaja jäätyi, takajarru jotenkin takelteli silloin tällöin ja keulan herkkyys katosi. Kaikki mukavan talvilenkin ainekset siis :) Taidan vaihteellistaa täysjäykän ja aloittaa täpärin talvihuollon.
Kitkat vs. nastat: molemmilla pärjää, kalliolla ja kivikoissa nastat pitävät ikävää rutinaa mutta ainakin rauhallisessa ajossa kaikki nastat pysyivät kiinni renkaassa.
Minä ajelin speksien mukaan variaation lutakon ympärireitistä: http://connect.garmin.com/activity/428552956
Lopulta ei edes olisi ollutkaan mikään kiire mihinkään :mad:
Ilman nastoja olisi pärjännyt vallan mainiosti. Sen verran pyrki kosteus pintaan, että takavaihtajan toimintaa varjellen ja nastojen lipsumista kallioilla varoen tuli muutenkin ajettua tosi lunkisti. Takarengas alkaa olemaan sen verran kaljun näköinen, että täytyy varmaan kipaista lisää nastoja kaupasta. Onko kukaan liimaillut uusia nastoja kiinni? Muistelen Fillariosan Markuksen jotain sellaisesta joskus jutelleen.
Kitkat vs. nastat: molemmilla pärjää, kalliolla ja kivikoissa nastat pitävät ikävää rutinaa mutta ainakin rauhallisessa ajossa kaikki nastat pysyivät kiinni renkaassa.
mä ooon rymistellyt nastoilla kivien reunoja jo joulukuun ekoista pakkasista alkaen. 26x2,35 ISPt olleet jo koko edellisen talven. joku aika sitten vilkaisin lenkillä takarengasta ja huomasin että 2 nastaa puuttuu. kotona sitten päätin että käyn liimaamassa uudet (käytetyt) nastat tippuneiden tilalle. päättelin tietysti että nastoja puuttuu ainakin toistakymmentä kun vilkaisulla näkyi jo kaksi puuttuvaa. mutta ei niitä puuttunut kuin vain ne kaksi.
kuvia matkan varrelta
Nikkilän uusi S-Market
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=11978&d=1389550353
päivityskeppi, ei kyllä tarttenut mitää päivittää ihme kyllä
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=11977&d=1389550147
varuskunnan metsästä löytyi salainen pienoislentokenttä josta tehdään kuvauslentoja ties minne
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=11976&d=1389550128
^ multa löytyy hyviä käytettyjä reunanastoja vanhoista nastarenkuloista eikä maksa mitään
mä oon liimannut Aralditillä, kärkipihdeillä työntänyt paikoilleen. jos liimattu nasta lähtee irti niin nappula lähtee mukana.
Fillarihemmo
13.01.2014, 10.56
http://www.sports-tracker.com/#/workout/vka/ca3pm2q5rpfnv5p9
Tuomaksen kans väännettiin kimpas tommonen perussetti.
Lumella liikkuessä on se hauska juttu,että toisten jälkiä seuraamalla voi ajella huoletta,kun ei tarvii miettiä mihinkä kääntyä seuraavaksi. Polkupasianssia eilen pelatessa löysin teidän jäljet Malmarin metsästä klo 12:20 ja seurailin niitä. Etenkin Terholan kuntoradan polusto on vielä vähän vieras ja teidän jälkiä seuraamalla sain aikaseksi todella loogisesti etenevän lenkuran :D
Terveks.
Onkos kukaan ajatellut tulla huomenna kaupalle illalla? Itse ajattelin, jos vaan Foreca pitää kutinsa ja pakkasta ei ole kuin -10. Ostin uuden tuikun ja nyt olisi hinku päästä kokeilemaan sitä. Ja kyllä! Olen siirtynyt LED aikaan!:D
Timbe(r)man
14.01.2014, 17.49
Terveks.
Onkos kukaan ajatellut tulla huomenna kaupalle illalla? Itse ajattelin, jos vaan Foreca pitää kutinsa ja pakkasta ei ole kuin -10. Ostin uuden tuikun ja nyt olisi hinku päästä kokeilemaan sitä. Ja kyllä! Olen siirtynyt LED aikaan!:D
Mulla vois olla ainakin kovasti yritystä tulla, kun on nyt vähiin jääneet ajelut. Pakkanen ei haittaa, vaikka olisi vähän enemmänkin.
seuraa tärkeä tiedoite:
ajaminen on sitten kielletty tässä pellonreunassa (http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=8000&text=kielletty+pellonreuna&srs=EPSG%3A3067&y=6701914&x=395391&lang=fi) ja sen länsipuolella olevassa metsässä.
kannattaa uskoa jos henki on kallis.
kartalla näkyviä teitä saa ajaa.
Timbe(r)man
14.01.2014, 22.21
seuraa tärkeä tiedoite:
ajaminen on sitten kielletty tässä pellonreunassa (http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=8000&text=kielletty+pellonreuna&srs=EPSG%3A3067&y=6701914&x=395391&lang=fi) ja sen länsipuolella olevassa metsässä.
Häh? Oletko joutunu uhkailun kohteeksi vai onko tämä vitsi, jota en ymmärrä?
Metsässä olen pyörän kanssa käynyt poimimassa sieniä ja henki on vielä tallella. Entäs katkoviivalla merkitty pikkutie, jota on Ristinummelle ajeltu yhtenään?
seuraa tärkeä tiedoite:
Eli mun viime sunnuntainakin ajama peltopolun pätkä Parolantieltä Hakalankujalle on edelleen sallittu? Mutta Tuomalantieltä Parolantielle ei saa oikaista pellonreunaa? Ja häh, onko siellä tosiaan joku tullut varjelemaan "pihapiiriänsä" vai häh?
Häh? Oletko joutunu uhkailun kohteeksi vai onko tämä vitsi, jota en ymmärrä?
Metsässä olen pyörän kanssa käynyt poimimassa sieniä ja henki on vielä tallella. Entäs katkoviivalla merkitty pikkutie, jota on Ristinummelle ajeltu yhtenään?
melkein kävi semmonen kaksmetrinen ukko kravattiin kiinni :eek:. sanoin sille ettei tartte tulla vetämään turpaan, uskon kyllä puhetta ja lupasin ilmoitella asiasta pyöräilykavereille. (enhän minä mutta ne muut :rolleyes:).
katkoviivatietä saa kyllä ajaa ja Ristinummelta tulee siinä vähän pohjoisempana ihan selvä polku viistosti pellon yli josta pääsee katkoviivatien päässä olevan ladon luokse.
eikä tossa mettässä juuri ajettavaa ole. sinne punaisen tien puolelle on asetettu selvät esteet kahdelle metsään menevälle uralle.
Eli mun viime sunnuntainakin ajama peltopolun pätkä Parolantieltä Hakalankujalle on edelleen sallittu? Mutta Tuomalantieltä Parolantielle ei saa oikaista pellonreunaa? Ja häh, onko siellä tosiaan joku tullut varjelemaan "pihapiiriänsä" vai häh?
Parolantieltä Hakalankujalle voi ihan rauhassa ajella. Urhonkadun ja Tuomalanrinteen mutkasta lähtee toi yllämainitsemani pellonylityspolku sinne ladon suuntaan jota ainakin minä ajelen ihan rauhassa.
toi kielletty pellonreuna on ollut lähinnä mun oikopolku ladolta Parolantien eteläpäähän. on siitä pari kertaa porukkalenkilläkin ajettu.
joo ukko oli aika kireen tuntuinen "ja toista kertaa minä en sitten sano". en kysellyt että mitä sitten meinaa.
jk tarkennukseksi vielä että olen käyttänyt pellonreunaa vain talviaikaan. sinne Ristinummen pellonylitykseen koirankusettajat? talloo polun joka kesä
Timbe(r)man
14.01.2014, 23.24
^No eipä siinä kummoisia polkuja menetetä tosiaan. Mutta onkohan se sitä mieltä, että siinä pikkumetsässä ei saa muutenkaan liikkua? Pari vuotta sitten siinä nimittäin oli isohko suppilovahveroesiintymä. Viime syksynä tosin samalla paikalla ei ollut mitään.
eihän se metsä mitään pihapiiriä ole joten sinne vaan herkkuja keräämään.
se ukon esitys oli vaan semmonen ettei tullut mieleenkään yrittää aikaansaada mitään keskustelua.
Fillarihemmo
15.01.2014, 08.16
Keskusteluahan voisi sen kaksimetrisen hujopin kanssa käydä tuon alla olevan linkin pohjalta :D
http://www.ymparisto.fi/fi-FI/Luonto/Jokamiehenoikeudet%2816989%29
Terveks.
Niin kusahti tämänkin suunnitelma. Eli, en ole tulossa kaupalle tänään. Ehkä sitten ensiviikolla. :[
Rautapelto
15.01.2014, 17.42
Joskos sitä alkais laittautumaan...
Timbe(r)man
15.01.2014, 17.52
Joskos sitä alkais laittautumaan...
Minä alan, mutta ajoissa ehtimisen kanssa menee hilkulle.
http://www.sports-tracker.com/#/workout/rockhill/6k9ivb4mvnp4v1o1
Moro,ajelin pakkasen kunniaksi mettiä pitkin töistä kotiin.Tuolla saviriihentien jälkeiseltä soramontulta lähtevällä polulla oli team ponsse hommissa, n. 800 metriä sai kantaa pyörää ihan olalla.Siis se pätkä mitä ajettiin toissa sunnuntainakin, jossa se mukavan haastava kivimäki.Yritin tutkailla Tuomalan pelloilla olisiko Erkki The Pellonreuna susiturkki piällä passissa, mutta ei miestä näkynyt missään olisiko pakkanen ajanut sisätiloihin.
Keskusteluahan voisi sen kaksimetrisen hujopin kanssa käydä tuon alla olevan linkin pohjalta :D
http://www.ymparisto.fi/fi-FI/Luonto/Jokamiehenoikeudet%2816989%29
ei siinä paljoa auta jokamiehenoikeuksista selitellä kun ajelin pellolla. pelto ei kait kuulu sen piiriin. eipä siitä mun ajelusta tosiaan mitään vahinkoa tullut, ei siinä reunassa mitään kasva varsinkaan näillä pakkasilla :cool:.
se ukko oli siinä metsän puolella tekemässä jotain hommia ja aattelin että turha sitä on ärsyttää sillä että ajaisi siellä metsässä jossa ei tosiaan ole paljon ajettavaa. ja ne polkujen lähdöt on selvästi tukettu niin että sinne ei toivota mentävän ainakaan fillarilla.
Rautapelto
18.01.2014, 18.47
Huomenna kylmää vastaan, anyone?
Aattelin uhmata, jos ei hirveesti yli 20:n kipua pakkanen.Klo 9?
Rautapelto
18.01.2014, 20.47
Aattelin uhmata, jos ei hirveesti yli 20:n kipua pakkanen.Klo 9?
Siellä siis 9:ltä
Huomenna kylmää vastaan, anyone?
huomenna ei pääse mutta kävin tänään illansuussa testaamassa Tarjoustalosta ostamiani parin kympin patteripohjallisia (vuoden vanhoista Motonetin vastaavista onnistuin katkaisemaan johdon). juuri ja juuri tarkeni näillä keleillä kun kenkinä oli MT91set. onnistuin hukkaamaan tämänpäiväisen viivan mutta siinä oli samat paikat kun tässä (http://www.sports-tracker.com/#/workout/heccut/fgca7k8teplrpmna) viivassa. jos vaan tasaisempi maasto kiinnostaa niin Sarsalanoja (tästä (http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=8000&text=30+m+sillasta+vasta+j%C3%A4%C3%A4lle&srs=EPSG%3A3067&y=6706036&x=390975&lang=fi) etelään) on ajokunnossa TJlle asti toista kertaa pariin kymmeneen vuoteen ja Tuomalansuolla on kiva polku (tästä (http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=8000&text=t%C3%A4st%C3%A4+pohjoiseen&srs=EPSG%3A3067&y=6700968&x=393471&lang=fi)pohjoiseen). siellä on selvät jäljet.
jk Sarsalanojan pohjoispäässä on n 20 m pätkä kaislikkoa jossa kannattaa vähän varoa muuten ei onkelmaa.
jkjk Tuomalansuolla se polku yhdistyy siihen Hakalantien pellonkulmasta Saksankalliolle menevään polkuun.
Jos Keravalaiset ovat menettämässä (tai jo menettäneet?) Palaneen Talonsa, niin mepä saimme oman! Tai no, omat. Tähän (http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=8000&text=Palaneet+talot&srs=EPSG%3A3067&y=6705670&x=398811&lang=fi).
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=11998&d=1390072449
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=11997&d=1390072437
Tänäpä lenkillä ilmaantui semmoinen pieni, parin sentin heitto etukiekkoon. Ja nivuseen ilkeä mustelma :o Se oli sitten vimonen ajokuntoinen maastopyörä, täytyy hakea ens viikolla uusi. Mulla on Hopen Pro II navat sekä Rigissä, että Ninerissä, mutta Rigissä 9mm pikalinkku ja RIPissä 15mm läpiakseli. Hopen navoissahan on mahdollista vaihtaa akselityyppiä, mutta onnistuisko se ihan tollai ristiin vai tartteeko hakea kaupasta tarvikkeita?
Moi pitkästä aikaa,
tänään menin tosta läheltä (http://www.sports-tracker.com/#/workout/anteroheikkila/9nd7f32d66iahiih) ohi, mutta koillistuulella ei aistinut mitään tollasesta.
Viime viikonloppuna sain vihdoin hommattua oikein nastarenkaat. Nyt oon ajellut niitä sisään ja hyvin tuntuu toimivan. Ruko ei niele kovin leveitä gumeja, joten päädyin 2.1 leveisiin Schwalben gummeihin.
Ainolan eteläpuolen juurakkopolulla oli käynyt raivaussaha ja peukalon paksuista risukkoa oli polulla 50m matkalta. Lämpimikseni työntelin ne sivummalle ja ajot taas sujuu.
Ristinummelta motarin liittymään tuleva polku on kanssa raivattu (en minä), mutta siinä kalliolla tein ohitusmahdollisuuden niiden droppien kohdalle. Ertsi voi tietysti ajaa suoraan.
Ajot on ollut rauhallisia n. 8-10km/h tahtia naatiskellen. Tänään pärjäsin pakkasessa periaatteella 45 min ajoa ja siirtyman kohdalla 200 m talutusta, niin pysy varpaissa tunto. Ennen pakkasia kahlasin tuomaalan suolla ja tänään ajoin lemmenlaaksosta itään lähtien siitä voimalinjan kohdalta. Eli palaneiden pohjoispuolelta. Pakkanen oli tehnyt tehtävänsä ja polku ihan kovaa. Toi pätkä olisi kiva koittaa pitää talven auki.
Jos Keravalaiset ovat menettämässä (tai jo menettäneet?) Palaneen Talonsa, niin mepä saimme oman!
tuliks kylmä kesken lenkin :rolleyes:
Rautapelto
19.01.2014, 07.38
Mulla on Hopen Pro II navat sekä Rigissä, että Ninerissä, mutta Rigissä 9mm pikalinkku ja RIPissä 15mm läpiakseli. Hopen navoissahan on mahdollista vaihtaa akselityyppiä, mutta onnistuisko se ihan tollai ristiin vai tartteeko hakea kaupasta tarvikkeita?
Pitäis vaihtuu niissä itsessään olevilla kilkkeillä http://www.hopetech.com/page.aspx?itemID=SPG161 . Ne on irtopalat pienemmissä ko'oissa ja 20mm sokalla (ei näy kuvassa). Siis minuutin homma.
^Joo, jarruleveyissä tuhraantui paljon kauemmin. Kumia vanteelle ja jarrulevyjen keskitys, jos tarpeen enää. Eli pyrin ysiksi kaupalle.
Manninmetsässä oli ajettu prätkällä ekan kerran moniin vuosiin (en ole ainakaan muutamaan vuoteen huomannut)
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=12003&d=1390239400
toivottovasti eivät pilaa polkua tai aja peräti Päitsiä siellä keväällä. lenkki on aikoinaan ollut monena vuonna Päitsin pätkänä.
helppohan siellä on ajella kun se on kerran siivottu (http://www.sports-tracker.com/#/workout/heccut/7mmq0joorqdarbrh). (STn kuvat näköjään hävinneet)
tossa (http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=8000&text=jossain+t%C3%A4%C3%A4ll%C3%A4&srs=EPSG%3A3067&y=6705498&x=393497&lang=fi) kohtaa oli kaadettu pellonreunushaapoja polulle n 100 m matkalla, pääsee kiertämään pellon kautta.
Mites Rautapelto torstai, otettasko Sula-Järvenpää työmatkapolkupyrähdys?
heccu, tuo Manninmetsien omistaja tykkää enemmän endurosta kuin kävelijöistä/suunnistajista...
Heccu.Tumk on tehnyt varmasti siivouksia ja on maanomistajan lupa ajaa ko alueella talviaikaan.
Rautapelto
21.01.2014, 16.46
Heccu.Tumk on tehnyt varmasti siivouksia
Heccu viittas varmaan niihin muutamaan iltaan alkusyksystä kun putsailtiin toi lenkki eikä siellä paljoa moottoriväkeä näkynyt. Eivät ole pariin vuoteen muutenkaan olleet.
@Jost, torstai alustavasti Ok.
TO Sula-Kaleva väli ketunkenkkien kautta?Voisin lähteä mukaan iltapäivästä korpikyläntien päästä.Klo???
Joku ajelee jo osan meitsin työmatkapolkuja ainakin jäljistä päätellen.
Rautapelto
21.01.2014, 19.55
Jep, tänään ajelin läskin jälkiä kalevaan asti, kiitti vaan jäljistä. Oli pari ylläri paikkaakin matkalla. Ollaan to lähdössä sulalta n.1600. Voitais treffaa vaikka polun päässä.
Voisin tulla 1600 teidän firmalle to.Huomennakin pyöräilen töihin, paluumatka vielä epävarma voi olla että ajelen teitä pitkin.
TO 16.00 OK Teollissuustien ja Korpikyläntien kulma.Ajelen joka päivä työmatkat varuskunnan metsän läpi kotiinpäin about klo:15.35.
Joo ja välillä kaikenlaista koukeroa tehden....
heccu, tuo Manninmetsien omistaja tykkää enemmän endurosta kuin kävelijöistä/suunnistajista...
niinhän se taitaa olla koska siellä on aikoinaakin enskaa ajettu.
Heccu.Tumk on tehnyt varmasti siivouksia ja on maanomistajan lupa ajaa ko alueella talviaikaan.
Tumk ei ole siellä siivonnut yhtään mitään vaan MTBJpään tehoryhmä JukkaHn johdolla :cool:.
tohon piti pysähtyä kun iski paniikki
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=12009&d=1390332380
tuntuu olevan Kervon etelän puoleiset metsät tällä hetkellä tehometsätalouden riepotuksessa ja tuulenkaadot siihen päälle.
onneksi on löytynyt paljon uusia reittejä kun on seurannut zipon jälkiä.
St0neyNut1
21.01.2014, 23.02
Juu ne on ruvennu pitkin Keravan metsiä kaatelemaan oikeen urakalla. Tuulenkaadot synnyttää myös toisinaan hyviä kikka paikkoja poluille -> puun ylityksiä. Sen takia ei kaikkia kaatuneita puita poikki sahailla :) Tosin tällä metsän lakoamis tahdilla kohta joutuu ruveta istuttamaan ite puita metsiin :(
Duunipaikalla on tumkin jäsen joka on siivonnut reittiä Mannin metsässä tosin ensimmäisen siivouksen jälkeen metsäkonekävi riehumassa uudemman kerran.Joka talvi pojat ovat ajaneet enskaprätkillä.Tämä riittäköön Kertun talkoohommista
Pääasia on ettei aluetta rakenneta taloja täyteen,kuten on käymässä Keravan alueella.
Hyvä että Keravan poluilla käy naapurikylän kuskit ajamassa,pysyy nuo vähenevät polut ajokelpoisina.
Duunipaikalla on tumkin jäsen joka on siivonnut reittiä Mannin metsässä tosin ensimmäisen siivouksen jälkeen metsäkonekävi riehumassa uudemman kerran.Joka talvi pojat ovat ajaneet enskaprätkillä.Tämä riittäköön Kertun talkoohommista
ÖK :o
Tuomalansuolla (http://www.sports-tracker.com/#/workout/heccut/c2n0fnhsc84euhh6)
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=12011&d=1390419840
Rautapelto
23.01.2014, 15.15
TO 16.00 OK Teollissuustien ja Korpikyläntien kulma.
16:00 ok
Tuomalansuolla (http://www.sports-tracker.com/#/workout/heccut/c2n0fnhsc84euhh6)
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=12011&d=1390419840
Hauska on ajella tuolla suolla. Itsekin ajelin viikonloppuna siellä ja jätin sinne yhdet "läskin jäljet" (http://www.movescount.com/moves/move24331960). Oikaisin myös tuosta järven yli ...hauska reitti kaiken kaikkiaan, harvemmin tulee tuolla tavalla oikaistua :)
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/images/misc/quote_icon.png Alkujaan tämän lähetti zipo http://www.fillarifoorumi.fi/forum/images/buttons/viewpost-right.png (http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?p=2155415#post2155415)
TO 16.00 OK Teollissuustien ja Korpikyläntien kulmahttp://cdncache-a.akamaihd.net/items/it/img/arrow-10x10.png (http://www.fillarifoorumi.fi/forum/#).
Tulen kans siihen suoraan 1600.
Hauska on ajella tuolla suolla. Itsekin ajelin viikonloppuna siellä ja jätin sinne yhdet "läskin jäljet" (http://www.movescount.com/moves/move24331960). Oikaisin myös tuosta järven yli ...hauska reitti kaiken kaikkiaan, harvemmin tulee tuolla tavalla oikaistua :)
en siis nähnyt harhoja eilen kun kuvittelin nähneeni läskin jäljet suolla. eihän tämmöisiä n kerran 10 vuodessa olevia mahdollisuuksia kannata jättää käyttämättä.
20 vuotisen pyöräilyharrastukseni aikana toinen kerta kun tuolla suolla pystyy tolleen ajelemaan ja sama koskee Sarsalanojaa jota pystyy ajamaan kolmisen kilometriä
järveltä "vastavirtaan" :).
Thnx työmatkapööräilijöille.Hakalantieltä kotiin tullessa haahuilin pitkin ja poikin suoaluetta.Ei hassumpi reitti näillä keleillä.
Kiitos vaan uusista kiemuroista, hienon/hurjan näköistä oli paksupyörän meno.Täytyy ottaa joku päivä uusiksi.
Rautapelto
24.01.2014, 18.38
Kuis viikonlopun ajelut? Nättiä keliäkin (http://www.foreca.fi/Finland/Jarvenpaa) kun olisi luvassa. Jompana kumpana jotain pidempää?
Alustavasti oli Mikon kanssa puhetta, että josko sunnuntaina Sipooseen kurvailemaan. Mutta toistaiseksi vahvistamaton huhu siis.
Rautapelto
24.01.2014, 19.19
Jos näin niin voisin pummia kyytiä. Olisi mukavaa vaihtelua.
Jakkara varattu, jos toteutuu.
Ei mulla kuulemma ole autoa käytettävissä sunnuntaina. Pah.
Sunnuntain lämpötilat näyttäis suosivan flunssan toipujaa enempi ni vois tuo sipoo kiinnostaa. Jos tuo toteutuu ni kyytiä ois tarjolla max 1+4;lle, lykätään tuolloin fillarit peräkärryyn.
Ajeleks työ piikkispyörillä vai ihan paljaalleen.
Sunnuntain lämpötilat näyttäis suosivan. Ajeleks työ piikkispyörillä vai ihan paljaalleen.
kyllä piikkispyörissä on parempi tunto :cool:.
su ei pääse mutta huomenissa vois tehdä vaikka pidemmänkin kaffilenkin n 10.30 (http://www.foreca.fi/Finland/Jarvenpaa/details/20140125) etiäpäin.
Rautapelto
25.01.2014, 08.36
Sunnuntain lämpötilat näyttäis suosivan flunssan toipujaa enempi ni vois tuo sipoo kiinnostaa. Jos tuo toteutuu ni kyytiä ois tarjolla max 1+4;lle, lykätään tuolloin fillarit peräkärryyn.
Ajeleks työ piikkispyörillä vai ihan paljaalleen.
Jos ei natsaa, voin hakea Illalla Tuusulasta tilavan auton
huomenissa vois tehdä vaikka pidemmänkin kaffilenkin n 10.30 (http://www.foreca.fi/Finland/Jarvenpaa/details/20140125) etiäpäin.
Timben kanssa pohdittiin samaa että jos kympin kulmilla. Voitais vaikka tinkiä 10.15 :)
No mutta, kai me sitten vaan mennään huomenna sinne Sipooseen suhaamaan? Minä koitan saada Mikkoa vähän myöhemmin tänään kiinni ja udella sopivaa aikaa, mutta jos hää ei ole lähdössä, mennään omalla porukalla?
Rautapelto
25.01.2014, 09.10
Hieno suunnitelma, näin toimitaan!
Timbe(r)man
25.01.2014, 09.44
Jos ei natsaa, voin hakea Illalla Tuusulasta tilavan autonTimben kanssa pohdittiin samaa että jos kympin kulmilla. Voitais vaikka tinkiä 10.15 :)10.15 kaupalla tavataan.
Timbe(r)man
25.01.2014, 09.53
siis tänään 10.15. Huomisesta en vielä tiedä, mutta jos lähden, niin auto on.
No mutta, kai me sitten vaan mennään huomenna sinne Sipooseen suhaamaan? Minä koitan saada Mikkoa vähän myöhemmin tänään kiinni ja udella sopivaa aikaa, mutta jos hää ei ole lähdössä, mennään omalla porukalla?
Hieno suunnitelma, näin toimitaan!
10.15 kaupalla tavataan.
Sunnuntaina siis Sipooseen, OK. Tuun joka tap. autolla, peräkärryn saan tuosta nurkalta mukaan jos tarvii.
Tuun kans kaupalle 10:15 roikkuun beesiin ainakin jokskun aikaa.
siis tänään 10.15. Huomisesta en vielä tiedä, mutta jos lähden, niin auto on.
siis 1015 (http://www.sports-tracker.com/#/workout/heccut/306sfocog8gsl3ko) alkaa jo pukeutua jotta ehtii sada kaikki vaatteet niskaan
Timbe(r)man
25.01.2014, 18.54
Huomisesta oli puhe. Tein omalta osaltani päätöksen olla lähtemättä mukaan. Näin ollen autonikaan ei lähde.
Hieno lenkki tänään. Aivan uutta kilometrikaupalla. Eikä suo upottanut.
Noin tasan 1200 Puutarhurintie, Jokipuiston koulu, Nikkilä. Natsaako JukkaH & Rautapelto?
Rautapelto
25.01.2014, 20.53
Noin tasan 1200 Puutarhurintie, Jokipuiston koulu, Nikkilä. Natsaako JukkaH & Rautapelto?
Saletisti natsaa... Vieläkun saadaan kuljettajalta myöntävä vastaus.
Jep, kurvailen vaik tommille ekaks 11 hujakoilla?
^Tästä ei Tommille rullaile viittä minuuttiakaan. Tulen sinne 11 hujakoilla.
Rautapelto
25.01.2014, 21.14
Olen yhdeltätoista valmis
"Kaikki" taisivat lähteä Sipoonkorpeen koska aamulla kaupalla oli hiljaista, ajelin yksin 3,5h. Ainolan juurakossa Ristinummen päässä oli tehty metsänhoidollisia töitä, minä sain siitä hyvän välijumpan siivoamalla 95% kaadetuista risuista pois polulta.
Laitoin jäykkikseen Ninerin kuitukeulan Surlyn teräskeulan tilalle, vaihteet ja ykköskiekot alle ja avot, tuli uusi pyörä joka kulkee kuin unelma. Fillari keventyi varmaankin aika paljon koska keulasta säästin jauhelihapaketin, kiekoista ehkä vähän vähempi ja vaihteisto toki toi muutaman gramman lisää. Hauska on ajella kevyellä fillarilla. Ehkä pitäisi käyttää vielä fillari vaa'alla.
Flättisprojekti on kärsinyt vähän takaiskuista. Polkimet sain, mutta Varuste.netistä tilaamani kengät olivat liian pienet. Kengät menivät eteenpäin ja tilasin isommat. Viikon odottelun jälkeen tuli selväksi että Impact2 High on poistuva malli eikä sitä saa lisää. Testasin eilen flättejä vaelluskengillä eikä testi ollut ihan menestys, hauskaa oli sinänsä mutta vaelluskengän pohjan kuvio on yhtä harva kuin traktorin kumissa ja jalan asettelu tukevasti vaatii enemmän aikaa kuin lumisen spd-kengän tunkeminen lukkopedaaliin. Pedaalin pito oli kyllä varsin hyvä kun vaan jalka osui kohdalle. Voi tietysti myös olla että taidot loppuivat kesken :)
Tänään asettanen tilauksen näistä: http://www.chainreactioncycles.com/fi/en/five-ten-karver-freerider-mtb-shoes-2013/rp-prod108771
Vai tietävätkö flättimiehet parempia tossuja kesä/talvikäyttöön, esim. Impact2 Low tai Sam Hill? Karvereissa on vähän korkeampi varsi kuin Impactissa tai Sam Hillissä ja voisin kuvitella Karverin toimivan paremmin talvella/syksyllä (ja ollen toki vähän ahdistava kesällä).
"Kaikki" oltiin tuolla (http://www.sports-tracker.com/#/workout/jukka6210/9kc7khuod2ljnsj3) viettämässä mukavaa ylösalas polkupläjäystä pikku pakkasessa. 10 pyörää, joista 8 Pivottia, mulla ja Heculla vaan pirteet poikkeukset;).
Kiitoksia vaan idean isille ja muille kanssapolkijoille.
[QUOTE=TuomasR;2157494]"Kaikki" taisivat lähteä Sipoonkorpeen koska aamulla kaupalla oli hiljaista, ajelin yksin 3,5h. Ainolan juurakossa Ristinummen päässä oli tehty metsänhoidollisia töitä, minä sain siitä hyvän välijumpan siivoamalla 95% kaadetuista risuista pois polulta.
Minä heittelin loputkin pois. Motarin liittymän päähän tein oikopolun joka kiertää sen kaatuneen puun.
Lemmenlaaksosta liisukalliolle menevä polku on nyt motomiehen jäljiltä poikki (Kuva) (http://www.sports-tracker.com/#/workout/anteroheikkila/f01ofn83pbcd9u20)
Sportstracker ei näköjään tykännyt oikopolun raiviaustuokiosta, kun meni pauselle. Kuvanotosta virkistyi taasen.
Tosta jäljetä puutuu varmaan 10 km ja 1h. Kivaa oli taas poljeskella.
Eilinen meni Tuomaalan suolla ja löysin vielä yhden sulan ojan sieltä.
Hmm... missä Tuomalansuolla on sula oja? Olen ajellut siellä joitakin tunteja ja luulin kaikkien ojien jo jäätyneen. Täytyy siis muistaa edelleen varoa, ettei vesi ja kylmyys pääse jäädyttämään.
"Kaikki" oltiin tuolla (http://www.sports-tracker.com/#/workout/jukka6210/9kc7khuod2ljnsj3) viettämässä mukavaa ylösalas polkupläjäystä
ylösalas (http://www.youtube.com/watch?v=dnSXNROFYEE&list=HL1390758892)
luonnossa toi oli paljon vauhdikkaamman näköistä kun tossa vilmissä :)
polunraivaajat olleet näköjään tänään ahkerana kotipoluilla (peukkuhymiö)
Hmm... missä Tuomalansuolla on sula oja? Olen ajellut siellä joitakin tunteja ja luulin kaikkien ojien jo jäätyneen. Täytyy siis muistaa edelleen varoa, ettei vesi ja kylmyys pääse jäädyttämään.
luulen että sulaa löytyy jostain tuolta (http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=8000&srs=EPSG%3A3067&y=6700505&x=393644&lang=fi), en ole kyllä käynyt tsekkaamassa
Tässä lauantain jälki (http://www.sports-tracker.com/#/workout/anteroheikkila/fhgoan5ubt7o9s0h)
Sula oli Heccun osoittamasta paikasta vähän etelään.
Tunkkasin sitten ojan vartta eteenpäin kunnes löysin taas ajettavaa uraa
kuvia matkan varrelta :seko:
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=12023&d=1390849985
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=12024&d=1390850072
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=12025&d=1390850147
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=12026&d=1390850331
Hans tavattu tänään itse teossa pimeällä Tuomalansuolla
Oisko ketään lähdös huomenna polkuja aukomaan? Suuntima ja aika vapaa.
Timbe(r)man
31.01.2014, 15.08
Oisko ketään lähdös huomenna polkuja aukomaan? Suuntima ja aika vapaa.
Kiinnostais ehkä, mutta lumisade saattaa vaikeuttaa hommaa. Siksi kävinkin jo tänä aamuna lenkillä. Seurailin tuoreita jälkiä Tuomalansuolla ristiin rastiin. Kuka tunnustaa ajelleensa siellä? Heccuko?
Täytyy kai tunnustaa. Pekkaspäivän pakkaslenkki. Muutta oli siel muutki ajellu...
http://www.sports-tracker.com/#/workout/vka/5nitlbjhulqoccjv
Heccuko?
tänään lenkki (http://www.sports-tracker.com/#/workout/heccut/c6pkpoejap0bd2if) suuntautui toisaalle. huomenna tehdään lumitöitä.
kasarilla hieno lenkki
9-11 välillä ajattelin aamulla startata, jos jotakuta kiinnostaa lenkkiseura...suunta varmaankin tuomalansuo.
^No oliko polut ollenkaan ajettavissa?
"Kaikki" oltiin tuolla (http://www.sports-tracker.com/#/workout/jukka6210/9kc7khuod2ljnsj3) viettämässä mukavaa ylösalas polkupläjäystä pikku pakkasessa. 10 pyörää, joista 8 Pivottia, mulla ja Heculla vaan pirteet poikkeukset;).
Kiitoksia vaan idean isille ja muille kanssapolkijoille.
Kiitos vaan shaföörille, olisi reissu muuten jäänyt väliin.
ylösalas (http://www.youtube.com/watch?v=dnSXNROFYEE&list=HL1390758892)
luonnossa toi oli paljon vauhdikkaamman näköistä kun tossa vilmissä :)
Aika hyvä. Pari juttua (http://youtu.be/WPVRU7jSYkQ?t=1m29s) kun vielä treenaat kohdalleen, niin tehdään vid... editti (http://www.youtube.com/watch?v=uIT3V8BBE_w)!
Onko kukaan ajatellut huomenna lähteä tsekkaamaan, ovatko koirankusettajat hoitaneet hommiansa? Itse vähän vaiheilen; lunta on sen verran, että polut voivat olla aika surkeassa kunnossa, mutta toisaalta snögöä ei ole oikein tarpeeksi lumikenkäilyynkään. Meh.
Muoks: Tässä kypsyi ajatus lähteä liikkeelle vasta iltapäivällä, tossa 1400 kulmilla. Lähipolut on siinä vaiheessa varmaan jo suht tampatut, jos semmoisen 3-4 tuntia sit pörräilis. Vaikka siirtymäpainotteisesti, jos ei muuten.
Aika hyvä. Pari juttua (http://youtu.be/WPVRU7jSYkQ?t=1m29s) kun vielä treenaat kohdalleen
muutenhan siinä oli kaikki kohdallaan paitsi "pari juttua" -videon kohta 13 :rolleyes:. sen takia kädet vapisi niin perhanasti.
No olihan sitä lunta sen verran tullut ettei ollut aamulla poluille asiaa.Reilun tunnin pyörittelin auraamattomia kelvejä ja Tuusulanjärven luistinradan ympäri.
Lähden kyllä aamulla ajelee, vois käydä vaikka sielä Tuomalan suunnilla tutkimassa tilannetta, mukavaa keliä ainakin luvassa.
Pannaas uudestaan, kun ei kukaan tuota muokkausta kuitenkaan huomaa: kypsyi ajatus lähteä liikkeelle vasta iltapäivällä, tossa 1400 kulmilla. Lähipolut on siinä vaiheessa varmaan jo suht tampatut, jos semmoisen 3-4 tuntia sit pörräilis. Vaikka siirtymäpainotteisesti, jos ei muuten.
Mulle käy tai jos vaikka yheltä niin kerkeis ilman valoja pois.
Ajatus kypsyi siinä kohtaa, kun likka halusi, että menen yleisöluisteluun katsomaan ja hurraamaan kun hän näyttää taitojaan. Eli 12-13 palelen katsomossa, ~1330 ollaan varmaan kotona, siinä jotain suupalaa ja vaatteiden vaihto (vessa varattu, "laita sä likalle leipä", "väistä vähän", "eks sä voisiks sä?") ja kello on äkkiä 1430 :o Ja kaiken lisäksi minä tykkään ajella valopäänä ;) 1430 voisin koittaa kaupalle huomenna.
Ok.tuskinpa tuolla aamulla on ajoseuraa ruuhkaksi.Laitetaan lamput laturiin, 14.30 kaupalla.
Rautapelto
02.02.2014, 09.46
Mahdollisesti ilmestyn myös kaupalle
Haudi hou Jägen jäbät! Jos nää Ertsin Heseburgerin kuitin takapuoleen taiteilut vielä kiinnostaa, niin nyt olis hinta entistäkin halvempi, ovat vissiin puottaneet hintoja (ja laatua?) tai sitte muistan väärin... :) mulle tossa ei ole provikkaa, joten enempää en ite pysty hintaan vaikuttamaan paitsi sen, että koodilla CUPID pitäis saada ilmainen toimitus. 4.2. asti.
http://hefebaix.spreadshirt.fi/ajoporukat-C283412
Kotini viereisen Marianpuiston lävistävät polut ihan pöperöiset vaikka siellä kulkee paljon porukkaa, taitaa siis olla läskipyöräkelit. Saatan kans tulla kaupalle kääntymään 1430, todennäköisesti kuitenkin lähden jo aiemmin ajelemaan siirtymiä.
Mä pääsen irtoo vasta noin15.45 joten yritän yhyttää teidät puhelimen ja vihikoiran vainullani.
Tere!
Onko kellään tietoa onko polut jo ajokunnossa? Huomiselle on lupaillut hyviä kelejä joten ajattelin raahautua kaupalle 17.30.
Rautapelto
05.02.2014, 07.41
Tere!
Onko kellään tietoa onko polut jo ajokunnossa? Huomiselle on lupaillut hyviä kelejä joten ajattelin raahautua kaupalle 17.30.
Eilen iltasella oli ainakin Rampakka ja hautuumaa ok kunnossa, tänään tilanne todennäköisesti vaan paranee. Illalla nähdään.
^Kuitti! Sielläpä nähdään.
Timbe(r)man
05.02.2014, 13.37
^Minä sunnuntaina kävin oikein pääkallonpaikalla höpisemässä, että keskiviikkona ajetaan. En muistanut, että onkin työmenoa, eli en pääse tänäänkään.:( Eilen ajelin Tiksistä kotiin. Ajattelin vähän tsekkailla joitakin polkuja matkalla, mutta olivat kyllä yllättävän tukossa edelleen, eli pyörätieajeluksi meni.
Keskiviikkolenkki ajeltiin 5 innokkaan talvipyöräilijän voimin.Loppusijoituspaikan takaiset polut varsin oivassa kunnossa.Lemmenlaaksossa päin aikas pöperöä vielä.
Sohjoa tänään joten tälläistä http://connect.garmin.com/activity/442931492
Timbe(r)man
14.02.2014, 15.49
Oliskohan viikonloppuna mahdollista ajella? Tänä aamuna sohjot olivat edes osin jäätyneet yöllä. Kukaan lähdössä? Huomenna?
Juuri pähkäilin ihan samaa, aamun työmatkalla ajoin pikkupätkän polulla ja kantoi ihan hyvin.Yöksi lupas muutamaa astetta pakkasta joten ajattelin kyllä huomenna ajella.
Rautapelto
14.02.2014, 17.52
Oliskohan viikonloppuna mahdollista ajella? Tänä aamuna sohjot olivat edes osin jäätyneet yöllä. Kukaan lähdössä? Huomenna?
Oisko aamukymppi? Kolmeks pitää ehtiä takas.
Minä ilmoittaudun kympin lähtöön.
Timbe(r)man
14.02.2014, 18.39
Oisko aamukymppi? Kolmeks pitää ehtiä takas.
Siihen on vakaa pyrkimys, 50/60-varmuudella.
Minä kipaisen heti aamutuimaan lyhyen ja kiukkuisen lenkuran. Iltapäivällä kaverin kanssa seinäkiipeilemään pitkästä aikaa... Onko kellään käsitystä hautausmaan- ja rampakanmettien polkujen jäätilanteesta? Huomenna taitaa olla vahvasti nastarengaskeli vai pärjäiskö ilmankin?
Polut oli mahtavassa kunnossa ainakin hautausmaalla ja rampakanmettässä. Ei tarvinnut nastoja, mutta eipä niistä haittaakaan olisi ollut. Pikkasen väärä päivä tuli sovittua kiipeilyyn, mutta kivaa hommaa oli sekin pitkästä aikaa. Mihinkäs se juna siitä kulki?
http://www.sports-tracker.com/#/workout/rockhill/aip7m82d8ckpke0i Tommonen retki heitettiin, oli kyllä loisto kunnossa reitit ympäri Keskisen Uudenmaan.Joo ei ollut nastoista haittaa.Nyt on tullut pyöriteltyä taas 8 päivänä putkeen joten huomenna lepopäivä.
No eipä voinut polkujen kuntoa tänäänkään haukkua. Kolmen kesken kurvailtiin pakanapuomille ja takaisin: http://connect.garmin.com/activity/445922263
huomenna lepopäivä.
aamu-unisuus vaivasi tänään, ajelin sitten tommosen (http://www.sports-tracker.com/#/workout/heccut/9l49bgrkn2sm15oh)
mulla riitti rohkeus mennä reilusti pakanamaan puomin toiselle puolelle
(http://www.sports-tracker.com/#/workout/heccut/9l49bgrkn2sm15oh)
Meillä oli tälläinen nelonen tänään http://connect.garmin.com/activity/446011222
Meillä oli tälläinen nelonen tänään http://connect.garmin.com/activity/446011222
No tehän (JäPy?) maantien ässiä olette. Mikäs seuralla on pössis? Vieläkö oli jotain talvikisailumeininkejä suunnitteilla?
No tehän (JäPy?) maantien ässiä olette. Mikäs seuralla on pössis? Vieläkö oli jotain talvikisailumeininkejä suunnitteilla?Hyvä pössis niin kuin aina :D Tänään kyllä hieman maantiellä hinkutettiin :D Juuh tuossa niitä kisoja suunnitellaan, lumista cc kisaa ollaan mietitty? Ajankohtaa en osaa kyllä vielä sanoa ollenkaan.
Timbe(r)man
17.02.2014, 15.54
Yhtä Vantaan hyvistä maastopyöräilyalueista Leinelä-kulomäki-välillä aiotaan ryhtyä hoitohakkaamaan, ja täällä kysellään mielipiteitä (http://www.innofor.fi/vantaa). Nyt voisi siis ehkä jopa vaikuttaa, ettei metsää ihan pilattaisi.
Onko 120-millinen Rock Shox Reba asiallinen keula?
Yhtä Vantaan hyvistä maastopyöräilyalueista Leinelä-kulomäki-välillä aiotaan ryhtyä hoitohakkaamaan, ja täällä kysellään mielipiteitä (http://www.innofor.fi/vantaa). Nyt voisi siis ehkä jopa vaikuttaa, ettei metsää ihan pilattaisi. Onko 120-millinen Rock Shox Reba asiallinen keula?
vastasin kyselyyn ja kerroin että me pojat ajetaan metsässä fillareilla rossia että pitäkää polut auki.
Reba lienee asiallinen keula vaikken keuloista mitään ymmärräkkään.
Onko 120-millinen Rock Shox Reba asiallinen keula?
Tarkoitatko 26" vai 29" Rebaa? Mulla 29" @ 100 mm ja 20 mm akseli (vm 2011), kokemukseni ovat hyviä. Herkkä, helppo säätää ja varmatoiminen. 20 mm akseli tuo mukanaan vähän painoa ja paljon jäykkyyttä. Vaikka en ole 120 mm ajanutkaan, uskaltaisin arvata sen olevan hyvä ja tarpeeksi jäykkä ainakin läpiakselilla. Mulla oli joskus joku vanhempi 29" Reba 80 mm joustolla pikalinkkuakselilla ja ero nykyiseen on melkoinen: toiminta oli ihan hyvä ja herkkä mutta jäykkyyttä ei oikein ollut.
Nykyisen keulani saa mitä ilmeisimmin muutettua 120 mm versioksi mutta en ole sitä tehnyt koska se luultavimmin sotkisi Spearfishin geometrian.
^Mulla on 140mm 29'' Reba (vm. -10 tai -11). Ihan hyvä keula on ollut, hinta-laatu suhde kohdallaan. Ainakin oli silloin muutama vuosi sitten. Samasta keulasta saa pulikoilla 100-140mm 20mm harppauksin. Mihin vehkeeseen olet uutta keulaa laittamassa Timbe?
Timbe(r)man
18.02.2014, 11.38
^Mulla on 140mm 29'' Reba (vm. -10 tai -11). Ihan hyvä keula on ollut, hinta-laatu suhde kohdallaan. Ainakin oli silloin muutama vuosi sitten. Samasta keulasta saa pulikoilla 100-140mm 20mm harppauksin. Mihin vehkeeseen olet uutta keulaa laittamassa Timbe?
Ajattelin, että jos Epiciin sen 100-millisen tilalle, kun se on vähän nykymakuuni pystykeulainen, mutta toisaalta tykkään sen brain-perästä (silloin kun se toimii, sekin pitää huollattaa). Reba on kohtuullisen edellinen ja siihen saa tankolukituksen, 350 e nyt Bike-Discountissa.
Oli Epicissä taannoin vähän aikaa 140- tai 150-millinen keula kokeeksi. Geometriasta tuli aika veikeä, mutta edelleen ajettava. 120 milliä olisi asiallisempi.
Tänään työmatkaa ajaessani sain tosin uuden vallankumouksellisen idean: voisikohan siihen laittaa 26-tuumaisen etukiekon sijalla 27,5-kiekon ja -keulan, 100-millisenä?
Niin ja Roscoen sitten ehkä laitan myyntiin. Kiinnostaako ketään?
Timbe(r)man
19.02.2014, 15.44
En ole ihan varma, kantaako tuolla polut, mutta ajattelin tsekata ja olla kaupalla tänään 17.30.
Tänään työmatkaa ajaessani sain tosin uuden vallankumouksellisen idean: voisikohan siihen laittaa 26-tuumaisen etukiekon sijalla 27,5-kiekon ja -keulan, 100-millisenä?
Halvemmalla pääset pelkällä Reballa... Tai ihan vaan selkeästi muhkumpaa kumia eteen kuin taakse.
Mun pitäis huoltaa yks Foxin RP23 sekä Rokkarin Reba ja Reverb. Onkos kellään kokemusta tahi hinkua opetella tuota hommaa JA fasiliteetteja siihen? Mulla olisi vain hinkua opetella...
Timbe(r)man
19.02.2014, 23.49
En ole ihan varma, kantaako tuolla polut, mutta ajattelin tsekata ja olla kaupalla tänään 17.30.
Muita ei sitten ilmiintynyt. Polut ovat mahtavassa kunnossa. Eilen olivat vielä upottavaa loskaa. Tuli ajeltua yksin Tuusulanjärven ympäri. Kummallista että matkaa kertyi 43 km.
Jost, mikä oli se brittikauppa, josta halvalla kiekkoja sai? Unohtui, kuten pääni tuntien arvasinkin.
^http://www.winstanleysbikes.co.uk/category/2968/Hope_29er_Wheels Tuolta löytyy ja ilman toimitusmaksuja, kannaattaa tsekata tuo varastotilanne.Eilinen meni penkkiurheilun merkeissä, mutta tänään ajattelin kotimatkan suhasta varuskunnanmetsien ja tuomalansuon kautta...
Polkuraporttia: tänään polut Terhola - Katsastuskonttori - K-Rauta - Tuomaalan seutu olivat oikein hyvässä kunnossa. Pohjat jäässä, vähän vettä jään päällä ja joissain paikoissa pikkuisen sohjoa. Märkää siis riittää.
Olen kerinnyt ajamaan vasta 3 lenkkiä fläteillä ja yllättävän helposti olen tottunut niihin. Välillä speduilla opitut huonot tavat pukkaavat esiin (kuten jalkojen nostaminen) mutta tuntuu että poisoppiminen on hyvässä vauhdissa. Ojan- ja tukinylitykset aiheuttavat vielä ylimääräisiä ohjelmanumeroita ja arkuutta mutta nekin ovat todennäköisesti vähenemään päin. Flätit tuovat mukanaan ehkä vähän erilaisen ajotyylin ja tuntuman pyörään speduihin verrattuna, muutos ei kumminkaan mielestäni ole huonompaan päin. Samaan syssyyn on tullut vähän reenailtua manuaalia ja bunny hoppia. Manuaalin reenit loppu siihen kun reeni meni perseelleen :) Kaiken kaikkiaan olen tyytyväinen että otin flätit kokeiluun enkä ole vaihtamassa takaisin näiden kokemusten perusteella.
Tänään meneekin iltapäivä / ilta jääkiekon ja palautumisjuoman parissa, huomenna en pääse kaupalle.
Rautapelto
23.02.2014, 14.48
Tämmönen (http://www.sports-tracker.com/#/workout/rautapelto/5unt57ftdp49lt6n) setti tänään kahden miehen voimin, toki Tom1 liittyi loppumatkasta seuraan.
^"We are sorry, but we could not find the workout you requested or the workout is private." Missäs kunnossa polut on? Märässä varmasti, mutta joko ovat jäätkin lähteneet?
Timbe(r)man
23.02.2014, 17.09
^Muakin kiinnostaa polkujen kunto. Sohjoa, jäätä, upottavaa, sulaa maata? Arvelin eilen, että keli on niin kurja, ettei kukaan tule kaupalle ja niin en tullut itsekään.
^Muakin kiinnostaa polkujen kunto. Sohjoa, jäätä, upottavaa, sulaa maata? Arvelin eilen, että keli on niin kurja, ettei kukaan tule kaupalle ja niin en tullut itsekään.
polut erinomaisessa kunnossa tänään, ilman nastoja ei kannata yrittää. yhdessä vesiojan ylityksessä eturengas meni jään läpi, muuten nou propleemia.
ei varmaan montaa päivää enää polut kanna jos ei tule pakkasia. tai kantaahan ne kun lumet ja jäät sulaa kokonaan pois.
jk Antsun yhytin paluumatkalla Ristinummella ja opin siinä yhden uuden polunkin
sports trackeri näköjään oikuttelee
Rautapelto
23.02.2014, 17.51
Polut pääosin loistavassa kunnossa, paikoin jo paljasta pintaa ja juuria ja ja ja... Kesä tulee! (linkki fiksattu)
Tämmönen (http://www.sports-tracker.com/#/workout/rautapelto/5unt57ftdp49lt6n) setti tänään kahden miehen voimin, toki Tom1 liittyi loppumatkasta seuraan.
siis klo 06.45 ootte lähteneet lenkille :seko:
Taitaa kello heittää parilla tunnilla tai Rautapelto ajaa lämpöjä aamusin.Oli kyllä mahtavia jäärännejä tänäänkin,lunta mätiksellä enempi kun Järvenpäässä.
Taitaa kello heittää parilla tunnilla
arvasin kyllä sen mutta piti nyt vähän "kommentoida" :rolleyes:. hieno lenkki.
Rautapelto
24.02.2014, 07.41
Jaa, mistähän se mahtaa sen kellonajan napata. Ei ihan aukee. On kuitenkin parilla eri puhelimella träkätty ja sama juttu näyttäis olevan eli kello p***eellään. En löytänyt Sports Trackeristä mitään kello asetusta.
Tomista kuva ja juttua tämän päivän Keskarissa
Eihän kukaan ole löytänyt polun varrelta Lezynen CFH pumppua?
Huomasin juurikin viikonloppuna, että sellainen puuttuu telineestä...
Onko tietoa polkujen kunnosta, vieläkö tarvii nastoja?
Timbe(r)man
25.02.2014, 23.41
Onko tietoa polkujen kunnosta, vieläkö tarvii nastoja?
Saavuin juuri äsken kotiin Tikkurilasta, mistä ajoin enimmäkseen polkuja pitkin 36 kilometrin reitin (matka lyhimmillään 25 km). Ja on sanottava, että koskaan ei ole nastat ollu niin tarpeen kuin tänään. Monta kertaa olisi muuten liukunut kyljellään jorpakkoon tai ojiin. Suot ja ojat juuri ja juuri vielä kantoivat pakastuvassa illassa. On toki myös pitkiä pätkiä paljasta maata.
Pakkaselle pudonnut sää takaa sen, että huomenna keskiviikkona on mahtavat polut, osin jäätä, osin paljasta maata. Onko huomenna lähtijöitä vakiolenkille?
Marcolli
26.02.2014, 10.38
Mahtaisiko 27,5 mennä suoraankin vanhaan 26" rebaan. Olisi ainakin kustannustehokkaampi vaihtoehto, kuin koko keulaston uusiminen.
Timbe(r)man
26.02.2014, 12.33
Mahtaisiko 27,5 mennä suoraankin vanhaan 26" rebaan. Olisi ainakin kustannustehokkaampi vaihtoehto, kuin koko keulaston uusiminen.
Nykyinen keula on fox. Ei siihen taida mahtua, paitsi ehkä hyvin ohuella renkaalla.
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=12181&d=1393434443
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=12179&d=1393434417
Tulipas pyörähdettyä kaffella S-korvessa. Polut ja suot kondiksessa.
muuten hyvä lenkki (http://www.sports-tracker.com/#/workout/heccut/7oi4hokuh2nkmvqo) mutta lentokoneet vähän häiritsi
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=12177&d=1393434314
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=12178&d=1393434399
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=12180&d=1393434434
myös Jukalla ollut hieno lenkki tänään :)
Ootte te aika sällejä.
Kevät tuntuu tulevan aika vauhdilla ja ilmatieteenlaitoksen pitkän aikavälin ennusteen mukaan normaalia lauhemman sään todennäköisyys maaliskuussa on suurempi kuin kylmän sään todennäköisyys => fillarikuume nousee vähän ripeämmin kuin elohopea.
muuten hyvä lenkki (http://www.sports-tracker.com/#/workout/heccut/7oi4hokuh2nkmvqo) mutta lentokoneet vähän häiritsi.
myös Jukalla ollut hieno lenkki tänään :)
Ootte te aika sällejä.
Kevät tuntuu tulevan aika vauhdilla ja ilmatieteenlaitoksen pitkän aikavälin ennusteen mukaan normaalia lauhemman sään todennäköisyys maaliskuussa on suurempi kuin kylmän sään todennäköisyys => fillarikuume nousee vähän ripeämmin kuin elohopea.
No, eipä tuohon kahvinjuomiseen mikään ihme sälli tarvii olla:cool:.
Mut Hecullapas onkin pitempi ja paksumpi ku mulla :o,toi lenkki ja sämpylä siis.
Saavuin juuri äsken kotiin Tikkurilasta, mistä ajoin enimmäkseen polkuja pitkin 36 kilometrin reitin (matka lyhimmillään 25 km). Ja on sanottava, että koskaan ei ole nastat ollu niin tarpeen kuin tänään. Monta kertaa olisi muuten liukunut kyljellään jorpakkoon tai ojiin. Suot ja ojat juuri ja juuri vielä kantoivat pakastuvassa illassa. On toki myös pitkiä pätkiä paljasta maata.
Pakkaselle pudonnut sää takaa sen, että huomenna keskiviikkona on mahtavat polut, osin jäätä, osin paljasta maata. Onko huomenna lähtijöitä vakiolenkille?
Oli kyllä polut mainiossa kunnossa ja nastoille käyttöä! Pääsin starttaamaan vasta 18.30, mutta helppo oli seurata nastarenkaiden jälkiä, mitä metsät oli täynnä.
Mut Hecullapas onkin pitempi ja paksumpi ku mulla :o,toi lenkki ja sämpylä siis.
täytyyhän sitä leuhkia kun on tilaisuus :p
ei mulla sitten muuta isompaa olekkaan
ensi yöksi lupailee pikkupakkasta, seuraavaksi ei niinkään joten ajelen huomenna. Kahvit ja eväät reppuun ja aamusta 6 järven(kuusi,bisa,bakunkärs,kala,stor ja gumbole) kierrokselle retkeillen. Suotkin vois vielä kantaa-2.vaihtoehto.
Lähtö Kuusijärveltä klo 9. Matkaa tulee alle 40km, aikaa menee n. 4h (klo 14 pitää mun olla jo himas). Nastarenkaat vähintään suositeltavat(ite en ilman uskaltas lähteä ainakaan).
Muita lähtijöitä? Autoon mahtuu 1 matkalta ja jos kärryn laittaa niin toinenkin.
Timbe(r)man
28.02.2014, 19.49
ensi yöksi lupailee pikkupakkasta, seuraavaksi ei niinkään joten ajelen huomenna. Kahvit ja eväät reppuun ja aamusta 6 järven(kuusi,bisa,bakunkärs,kala,stor ja gumbole) kierrokselle retkeillen. Suotkin vois vielä kantaa-2.vaihtoehto.
Lähtö Kuusijärveltä klo 9. Matkaa tulee alle 40km, aikaa menee n. 4h (klo 14 pitää mun olla jo himas). Nastarenkaat vähintään suositeltavat(ite en ilman uskaltas lähteä ainakaan).
Muita lähtijöitä? Autoon mahtuu 1 matkalta ja jos kärryn laittaa niin toinenkin.
Minä voisin lähteä. Hyytävää tosin herätä noin aikaisin. Käytössäni on myös auto, joten jos lähtijöitä on, niin kyytiä tarjolla.
Helgträsk vielä seitsemänneksi?
^no ohi siitä ainakin ajetaan molemmin puolin, voishan siellä hyvinkin piipahtaakin.
Timbe(r)man
01.03.2014, 08.29
Minä voisin lähteä. Hyytävää tosin herätä noin aikaisin. Käytössäni on myös auto, joten jos lähtijöitä on, niin kyytiä tarjolla.
Helgträsk vielä seitsemänneksi?
Hereillä ollaan. Muita ei ole ilmoittautunut. Tavataan Kuusijärvellä klo 9.
Tulikin 8 järven (http://www.sports-tracker.com/#/workout/jukka6210/aqc767ku2chej1ts)kierros kun Helg ja Katron lisättiin listaan. Suotakin paineltiin vielä lopuksi loistokelissä. Kiitokset Timbelle seurasta.
^Komia lenkki. Minä vein viikolla ainoat suht ajokuntoiset 29'' kiekot Epun hellään huomaan ehjäytymään. Tohon välikoon konkeliin ei saa nastoja vielä, mutta pakkohan se oli käydä katsomassa polkujen kunto. Nämä lähipolut ovat aivan toivottomia jäärännejä. Hiihtomajalla eniten koirankusettajien suosiossa olevat polut olivat aika hurjia, mutta muutama mukava löytyi kyllä. Manni oli enimmäkseen tosi hyvä ajaa kesägummeilla. Paikoin sielläkin toki joutui ottamaan varovasti, mutta pääasiassa kovaa ajoa vaan :)
Huomenna ajelen aamusta jotain. Vähän vielä arvon, laittaisko krossariin nappulat alle ja kävis maantiepeekoolenkillä vai koitaisko ajella polkuja tosi iisisti :seko:
Rautapelto
01.03.2014, 19.19
Tää ilmoittautuis aamulle
^Oletko / onko joku käynyt esim. keravan / tuusulan suunnalla lähiaikoina? Onko siellä mitään tekoa ilman nastoja?
Rautapelto
01.03.2014, 19.34
En sitten viime viikonlopun, silloin oli paikoin aika liukasta. Paikoin taas ihan kuivaa.
Minäkin aattelin aamulla kaupalle ilmaantua,nastat on vielä alla.
Timbe(r)man
01.03.2014, 20.24
Tulikin 8 järven (http://www.sports-tracker.com/#/workout/jukka6210/aqc767ku2chej1ts)kierros kun Helg ja Katron lisättiin listaan. Suotakin paineltiin vielä lopuksi loistokelissä. Kiitokset Timbelle seurasta.
35,8 km. Ihmettelinkin, kun tankomittarini näytti pituudeksi vain 27 km, niin että siinä on sitten varmaan vikaa. Prismasta ostetut Sigmat ovat olleet kehnolaatuisia.
Nämä lähipolut ovat aivan toivottomia jäärännejä.
Kyllä oli Sipoonkorpikin. Kerran vei ränni voiton, vaikka nastatkin oli ja matka jatkui vaakatasossa.
^Oletko / onko joku käynyt esim. keravan / tuusulan suunnalla lähiaikoina? Onko siellä mitään tekoa ilman nastoja?
Tiistaina ajelin ja jäärännejä oli paljon.
Timbe(r)man
01.03.2014, 21.09
Kiitos Jukka kiekkokokoja koskevasta kommentistasi. Tuli tämäkin opiskeltua. Ainoa järkevä kiekon koon ilmoittava mitta on ISO-standardi:
26" = ISO 559 mm eli vanteen halkaisija siitä kohdasta, mihin rengasvallin sisäreuna asettuu vanteessa on 559 mm
27,5" eli 650B = ISO 584 mm
29" = 700C = ISO 622 mm
Eli 29" on 26":ta 63 mm isompi halkaisijaltaan, säteeltään siis 31,5 mm.
27,5" on 26":ta vain 25 mm isompi halkaisijaltaan, säteeltään 12,5 mm
Tuumamitat eivät siis ole lainkaan järkeviä, ei edes 29" ole 26":ta kolmea tuumaa isompi ja 27,5 on vain yhden tuuman isompi.
Tiesittekö tämän?
^Gyl tiesimme, siksi ehdotinkin vain selkeästi muhkumpaa kumia eteen kuin taakse => ero on helposti samaa luokkaa :rolleyes: Se on jo monesti todettu, että 26'' => 650B vanteen halkaisijalla on aika vähän vaikutusta. Keskiötä (suhteessa napoihin) voi tiputtaa ihan snadisti ilman, että kammet kolisee koko ajan. Jos vaihtaa erikoon kiekot vanhaan fillariin lopputulos voi olla mitä vain. Esim. Chris Cocalis sanoo Flow -lehden haastattelussa (osat 1 (http://flowmountainbike.com/features/interview-chris-cocalis-of-pivot-cycles-part-1/) ja 2 (http://flowmountainbike.com/features/interview-chris-cocalis-of-pivot-cycles-part-2/)) näin:
We can fit 650B wheels into a 5.7, and it’s a little faster, but it also loses something. A little liveliness and its fun factor. But the Firebird, when you but 27.5″ wheels into it, man it just gets so good – I’d say easily 20% better. It is so kick-ass as a 27.5″ it’s kind of mind bending.
Siksipä valtaosa 650B fillareista ei ole vanhoja malleja uusilla kiekoilla, vaan niihin on jouduttu tekemään muitakin muutoksia, jotta homma toimii. Toimisiko sun epicci paremmin 650B kiekoilla? No mutta sehän selviää vain yhdellä tavalla ;) Halvemmalla kuitenkin selviät pelkästään uudella keulalla. Tai kaikkein halvimmalla vaihtamalla stemmin lyhyempään, isommalla kulmalla olevaan ja vaikka tanko samalla riseriin...
Minua ei taida huomenna kaupalla näkyä, ei se hissukseen lipsuttelu jääränneissä oikein jaksa houkutella. Jalatkin on tän päiväisen jäljiltä aika vetelät. Ajan kuitenkin varmaan maasturilla, mutta meen johonkin ajamaan kahdeksikkoa ja sitkuttelen pikkuteiden reunoja hissukseen kun en nyt jaksa ruveta vaihtamaan gumeksia rossariin :o.
Crossarilla huomenna lähdössä itse lähdössä ilman nastoja :D Haluaako joku lähteä matkaa ajettais nelonen tai vitonen. Kevaria,hiekkatietä,mahdollisesti polkuja kotimatkalla korson metsässä. Vauhti on todella rauhallista ilman taukoja. Voin tulla kasilta hakemaan maalikaupalta jos joku haluu mukaan. Reitti on viikkiin ja sieltä joenvartta korson metsään ja siitä johonkin?
Crossarilla huomenna lähdössä itse lähdössä ilman nastoja :D Haluaako joku lähteä matkaa ajettais nelonen tai vitonen. Kevaria,hiekkatietä,mahdollisesti polkuja kotimatkalla korson metsässä. Vauhti on todella rauhallista ilman taukoja. Voin tulla kasilta hakemaan maalikaupalta jos joku haluu mukaan. Reitti on viikkiin ja sieltä joenvartta korson metsään ja siitä johonkin?
Hmm, nappulakumeilla liikkeellä siis? Jos maltat ihan oikeasti ajaa tooosi rauhallisesti, voisin matkaan lähteäkin.
Eilinen lenkki (http://www.sports-tracker.com/#/workout/anteroheikkila/frh6923vkpuvlngj). Yön pakkasten jälkeen auringon paistessa naatiskelua. En ollutkaan aiemmin ajellut Hyrylän varuskunnan takamailla.
Farleyn tallamia polkuja ristiin rastiin.
Polkusista: sulaa maata alkaa olla jo lupaavasti, mutta jääpohjaisia luistinratoja pääosin.
Tuomalan suolla tapasin uusia Järvenpääläisiä polkijoita
http://www.sports-tracker.com/#/workout/rockhill/7f5kfgbvrhfemktt
Tämmönen oli tämän Sunnuntain "yhteislenkki" kokonaiset 2 miestä.Polut liukkaimmat mitä koko talvena.Kirkkokahvit tyttömunkkien kera nautittiin hyrylän shellillä.
http://www.sports-tracker.com/#/workout/rockhill/7f5kfgbvrhfemktt
Tämmönen oli tämän Sunnuntain "yhteislenkki" kokonaiset 2 miestä.Polut liukkaimmat mitä koko talvena.Kirkkokahvit tyttömunkkien kera nautittiin hyrylän shellillä.
oliks niitä myrskyn kaatamia puita raivattu pois Hakalantieltä Tuomalansuolle lähdettäessä eli tossa (http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=8000&srs=EPSG%3A3067&y=6701274&x=394989&lang=fi), pitkä lenkki pojilla :rolleyes:
^ Eipä ollut raivattu.Onkohan kunnan maita?
Hei, lauantain lenkiltä palatessani jututin lepposaa isäntää tässä (http://kansalaisen.karttapaikka.fi/karttalinkki/karttalinkki.html?e=395270&n=6700829&scale=8000&tool=merkitse&styles=normal&lang=fi&showSRS=EPSG%3A3067&feature=ktjraja&tool=merkitse&lang=fi&map.x=273&map.y=278). Oli siivoamassa metsästänsä tuulenkaatamia. Viittelöi tuohon Heccun osoittamaan paikkaan päin ja sanoi että on varsinainen ryteikkö. Eli saattaa omistaa myös sen kohdan. Puhuttiin muutenkin alueiden lunastuksista ja totesi, että toistaiseksi haluavat pitää maansa ja metsänsä eikä ollut kulkijoista pahoillaan :)
Se ryteikkö näyttää tosi vaaralliselta perattavaksi. Muistaakseni osa puista oli viimeksi edelleen 40-50asteen kulmassa ja pahimmillaan päällekkäin ainakin 3 runkoa. Niissä voi olla uskomattoman vahvoja jännityksiä, joilla jopa kokonainen tukki lentää 2-3 metrin päähän. Nimimerkillä tunnen tapauksen, joka päätyi tajuttomaksi hankeen ja lopulta sairaalaan tukin singouduttua ja lyöden kys. henkilöä.
Testataan toimiiko tämä, http://www.movescount.com/fi/moves/move27092061 tuomosen lenkin pyörittelin tänään.Vähän vielä harjoittelua tuon Suunnon mittarin kanssa,unohdin sammuttaa vasta tunti lenkin jälkeen.Poluille kaikkea mitä maastopyöräilyssä voi olla kuivaa,jäätä,mutaa jne....Edessä isp taakse vaihdoin eilen nobby nicin, oli aika hyvä rengastus ainakin tänään.
Jukan vapaapäivää viettämässä :rolleyes::seko:
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=12243&d=1394215570
tää ei ollut loppujenlopuksi edes retken uhkaavin tilanne, tästä selvittiin vaihtamalla goretex-sukat märkien tilalle kun oli ensin kaadettu vedet pois kengistä :D.
järvet olivat paksussa teräsjäässä (n 30 cm). uhkaavin tilanne oli yhdellä pikkujärvellä joka oli oudosti sula rannoiltaan. kun juuri ja juuri selvisin uimatta lätäkön jäälle niin en meinannut päästä sieltä pois. katsoin mahdollisimman kestävän kohdan ja sitten vauhdilla rantaan ja vain toinen kenkä hörppäsi vähän vettä. siinä meinasi oikeesti jo vähän olla kusi sukassa :D
kaikenkaikkiaan ihan sikahieno reissu jonka Jukka oli kehitellyt.
jk kaikkiaan käytiin vissiin 25 lätäkön jäällä Sipoonkorvessa ja Söderkullassa.
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=12241&d=1394215414
Vanhemmat ensin..:rolleyes:. Itse kiersin tuon lätäkön(Stora dammen).
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=12242&d=1394215429
Noin siinä sitten käy kun nuoremmat(ja kevyemmät;)) ensin menee..
Tuossa vielä varpaankastelureissu. (http://www.sports-tracker.com/#/workout/jukka6210/ej4ct5mc58v7q0ua) 23 järveä + Stora dammen + pilvijärven ylälampi = Mahtireissu
Jk. Herra H:lle myös kiitoksia tuon itäpuolen suunnittelusta kun mulle vieraampaa ol siellä.
Timbe(r)man
08.03.2014, 19.03
^Huh huh, mitä menoa.
Lämmintä on ilma ja ensi yöksi aiemmin viikolla lupailtu pakkanenkin on kadonnut ennusteista. En tiedä yhtään, millaista poluilla on nyt ajaa, mutta pitäiskö aamulla lähteä tutkimaan? Onko lähtijöitä kaupalla klo 9?
Minä ajattelin ilmaantua.Hienossa kunnossa on polut ja aurinkokin voi näyttääntyä.
aika hauska sattuma
07.03.2014 n klo 17.45
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=12250&d=1394310689
ja sama paikka (http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=16000&srs=EPSG%3A3067&y=6689482&x=398889&lang=fi) tasan vuotta aikaisemmin 07.03.2013 n 20.15
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=12251&d=1394310783
velosipedisti
10.03.2014, 16.45
Taas on ollut hieno reissu Jukalla ja Hecculla.
No toisaalta ne meidän jääajelut längelmävedellä oli kanssa aika jees.
Timbe(r)man
15.03.2014, 16.40
Yöksi tulee pakkasta. Olisko aamulla ajokeliä? Lenkille lähtijöitä?
Vieläpä ilman nastoja, kun nastakiekot on pyörän mukana huollossa.
^Samaa tässä arponut, minäkään en ole nastakelvollisia kiekkoja vielä saanut takaisin. Tuli kuitenkin sen verran hyvin lumena toi tavara, että ilman nastojakin varmaan pärjää ihan hyvin. Mutta toisaalta snögöä on aika reilusti.
On vaan polvet vieläkin hellinä parin viikon takaisesta heittäytymisestä jäisellä ulkoiluväylällä. Reisilihan kiinnityskohdat rytkähtivät vasemmasta koivesta ja viime viikolla tuntui ajaminen niin kovin ikävältä, että tällä viikolla on tullut oikeastaan vain rötvättyä. Sikäli, jos huomenna lähden, pysyttelen varmaan tässä ihan lähipoluilla, jotta pääsen kotiin, jos alkaa kintussa kipuilemaan.
On tässä tosin vaihtoehtoina lumikenkäily ilman lumikenkiä tai kiipeilykin. Saas nähä, mihin tässä taipuu.
Rautapelto
15.03.2014, 19.16
Jos ei yön aikana tule paljoa lisää lunta niin ilmaannun kaupalle. Jos ei muuta niin ainakin yrittämään...
Timbe(r)man
15.03.2014, 21.59
^Minä myös.
Marcolli
19.03.2014, 16.12
Maalikaupalla odotettavissa tänään minkäänlaista liikehdintää?
Rautapelto
21.03.2014, 19.15
Kuis huomenna aamulla, oisko innokkaita? Ajoissa kun lähtis ni vois päästä ajamaan jäistä maata.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.