Näytä tavallinen näkymä : MTB Järvenpää
Kyllä olis huomenna tarkotus maastoon mennä. Olisko se 17:30 varastomaalilla ok..?
Kävin tänään kattomassa tuota uutta tuhoa. Ei siinä ainakaan vielä oo paljo raivattavaa. Toivottavasti eivät jatka pitemmälle. Muutama niin iso puu siinä on, että porukalla pitäs siirtää. Näytti siltä, että ovat hakeneet jo tarpeeseen menevät pöllit pois.
ZeiZei66
06.10.2009, 07.47
Paikalla ei mulle oo väliä. Kaikki käy.
Onko huomenna maastoon menijöitä vai ajellaanko krossarilla kuten tänään?
Tänään varastomaalilla klo 17.30, lupas keskiviikoks aika kosteeta keliä! Naatiskellaan vielä kuivasta ajo kelistä kun voidaan!
Timbe(r)man
07.10.2009, 17.46
Aurinko paistaa, eikös tänäänkin 17.30 eli ihan kohta?
Fourtour
07.10.2009, 18.03
KurSki oli ainakin tulossa - itse olen hieman vajaakuntoinen, enkä uskalla riskeerata.
Petterii
07.10.2009, 18.30
Eilen hienosti kiveen pannuttamani polvi ei kestä vielä voimakasta kiertoliikettä. Piti kääntyä matkalta takas kotiin. Perjantaina ajellaan sitten.
ZeiZei66
07.10.2009, 22.56
Moro, tarkoitus olisi tulla mukaan lenkkiporukkaan kunhan selviän H1N1:sestä. :p Montakos kaveria on ollut parhaana päivänä mukana?
Ennätys taitaa olla 15!
Timbe(r)man
07.10.2009, 23.00
Tänään olin yksin - ennätys sekin:), 31 kilsaa tuli ajettua.
Että perjantaina taas, tulisin hyvinkin mukaan, kun lauantai saattaa jäädä väliin. Olisiko se 17.30? Valot alkavat olla tarpeen jo seitsemän maissa.
Topolino
08.10.2009, 13.15
Metsässä alkaa olla hämärää jo 18 jälkeen... kuis eli miten valorojekti?
Hiihtometsä on muuten hyvä mutta olisivat nyt siivonneet sieltä ne kaatuneet samalla kun muutkin. Esimerkiksi nekin siellä aukealla josta ajettiin jo kiertotietäkin.
Olisko lauantai iltapäivällä metsään menijöitä?
Topolino
09.10.2009, 12.44
Kyllä sitä täytyy lähteä
Petterii
09.10.2009, 13.26
Päivä: Sunnuntai
Paikka: Kuusijärven parkkipaikka
klo: 12:00
Opas: on
Osallistutko?: Kyllä.
Rautapelto
09.10.2009, 15.44
Jaa on vissiin vähäks aikaa ajelut ajeltu; poksahti maestrosta alempi linkku poikki juurakon yli spurtatessa... Menee varmaan viikko-puoltoista ennenku saa osia :(. Se on sitte syklorossikausi edessä.
Timbe(r)man
09.10.2009, 15.56
Päivä: Sunnuntai
Paikka: Kuusijärven parkkipaikka
klo: 12:00
Opas: on
Osallistutko?:
Osallistun.
Oliko tänään tarkoitus lähteä ilta-ajelulle?
Timbe(r)man
09.10.2009, 15.59
Jaa on vissiin vähäks aikaa ajelut ajeltu; poksahti maestrosta alempi linkku poikki juurakon yli spurtatessa... Menee varmaan viikko-puoltoista ennenku saa osia :(. Se on sitte syklorossikausi edessä.
No voi sun:eek:
Rautapellon pitäisi varmaan käyttää rautapyörää, eikä mitään kevytmetalleja, muovirungosta puhumattakaan.
Petterii
09.10.2009, 16.16
Se on ihan eriasia kun tosimiehet polkasee...
Joo tänään 17:30 on meno maastoon valo otsalla.
Huomenna tooosi aikasin aamusta sitten krossilenkille.
Lauantai iltapäivä sopisi, myös sunnuntaina toi Kuusijärvi olisi ok..
Koden kanssa ollaan menossa maastoon iltapäivällä, ajellaan maalikaupan ohi n.klo13.00 jos vaikka olis muitakin lähtijöitä.
Fourtour
10.10.2009, 10.50
Lähdetään KurSkin kanssa maastoilemaan jo klo 11, koska iltapäivällä on menoja, mutta voidaan koukata Varastomaalilta n. 11.15 jos joku muukin on aikaisin liikkeellä... Pari tuntia ehditään seikkailla lähimetsissä.
ZeiZei66
10.10.2009, 20.45
Vois lähtee sinne kuusijärvelle jos enemmistö porukasta lähtee sinne, mun kyytiin mahtuu 5-6 pyörää ja kuskia, vois lähtee pietolankadulta 11.30! Lähetin ledi miehelle torstaina taas kyselyn, ei vastausta! alkaa kohta v...taa!!! On ollu muillakin jotka tilaa suoraan jenkeistä kyseisiä ledejä ongelmia saada niitä, kyllä ne sieltä tulee!:)
Mulla jää toi Kuusijärvi väliin. Myöhemmin olisin menossa pimeitä polkuja koluamaan. Vaikka kello 18:00, jos lähtijöitä iltalenkille niin menen kaupan kautta.
Timbe(r)man
11.10.2009, 11.49
Vois lähtee sinne kuusijärvelle jos enemmistö porukasta lähtee sinne, mun kyytiin mahtuu 5-6 pyörää ja kuskia, vois lähtee pietolankadulta 11.30! Lähetin ledi miehelle torstaina taas kyselyn, ei vastausta! alkaa kohta v...taa!!! On ollu muillakin jotka tilaa suoraan jenkeistä kyseisiä ledejä ongelmia saada niitä, kyllä ne sieltä tulee!:)
Minä olen tulossa omalla autolla.
Petterii
11.10.2009, 20.46
Oli kuusijärvellä ihan kiva lenkki vaikkakin hieman epäonninen. Maralta laukes takanapa noin 30 min lähdöstä. Onhan se eihan eri meininki, kun on vapaaratas eteen ja taakse. Eräänlainen epäfiksi...
Viimeisessä alamäessä Timberman löysi kannonjämät ja matka loppu kuin seinään. Toivottavasti ei tullut pahempaa vauriota olkapäähän. Itse tuossa äskettäin pesin Roskoeta niin oli sitten ketju kahdesta kohtaa 5 vaille rikki. No Srami roskiin ja XT tilalle. Olihan tolla jo ajettu öö reilu kuukausi.
Mites yhteislenkkiä ensi viikolla?
ZeiZei66
11.10.2009, 22.14
Eiks viimeistään keskiviikkona ajella, lupas suht kuivaa keliä, jos valo rintamalla ei kerkee sitä ennen tapahtua mitään, lainaan mieluusti toista viimevuotista 720 lum valoa ja akkua niin saadaan pyöriä "viivalle"!
Timbe(r)man
11.10.2009, 22.49
Oli kuusijärvellä ihan kiva lenkki vaikkakin hieman epäonninen. Maralta laukes takanapa noin 30 min lähdöstä. Onhan se eihan eri meininki, kun on vapaaratas eteen ja taakse. Eräänlainen epäfiksi...
Viimeisessä alamäessä Timberman löysi kannonjämät ja matka loppu kuin seinään. Toivottavasti ei tullut pahempaa vauriota olkapäähän.
Lääkäri ei suosittele maastopyöräilyä noin kolmeen viikkoon. Viiden metrin ilmalennon jälkeen solisluu hoiti tehtävänsä ja iskunvaimensi olkapään iskun maahan. Ei murtunut, mutta on pirun kipeä ja lievästi dislokoitunut. Pakkolepoa edessä ja tästedes hiljaa ajoa heinäisissä alamäissä.:mad:.
Keskiviikko ja torstai olisin menossa. Eikö se olisi 17:30 maalikaupalla.
Fourtour
12.10.2009, 19.37
No niin, akut ja muut kilkkeet saapuivat vihdoin, ja ensimmäinen pari akkuja on kohta latautunut.
Työpöydän on vallannut lamppu ja sähköjohto - kunhan en nyt sotkeentuisi siihen pahasti...
Mikäli tämä vyyhti näilläkin käsillä taipuu suunnitelman mukaisesti, niin keskiviikkona uskoisin pääseväni ajelemaan; ja ihan valon kanssa!
Ja KurSki:lle saataneen vastaavanlainen setti niputettua myös ennen keskiviikkoa, joten pian päästään kokeilemaan näitä ensimmäisiä lamppuja.
Harmi tuo Timberman:in kaatuminen - yksi ketterimmistä ajajista on nyt tauolla. Pikaista paranemista!
ZeiZei66
13.10.2009, 21.21
Nii jos joku tarvii huomen sitä valoa lainaks, laittaa tänne tekstiä niin otan sen mukaan akkuineen päivineen. Ei kestä kauan laittaa nippareilla kypärään kiinni!
Fourtour
13.10.2009, 22.07
Tuli käytyä kokeilemassa valoa, ja sehän oli erinomainen - kun itse tehdään, tulee just sellaista kuin sattuu tulemaan, eiku siis tulee just sellaista kuin haluttiin!
Lähdin ajelemaan kuuden aikaan, ja vaikka oli kirkas keli, niin puoli seitsemältä laitoin jo valon päälle (ehti tottua siihen jo hämärässä). Ehdin sopivasti Mannin metsään, kun oli kunnolla pimeää, ja kyllä tuolla valolla (stemmissä kiinni) sai ajaa ihan niin kovaa kuin muutenkin olisi uskaltanut; jälkikin jäi: http://sportstracker.nokia.com/nts/workoutdetail/index.do?id=1697194
Stemmi -kiinnityksen huono puoli on kyllä se, että jos sattuu pyörälle jotain, vaikkapa ketju menee vaihteeksi eturattaiden väliin keskellä Mannia (onneksi ei ihan niin pahasti kuin viimeksi, ja olihan tuota kokemustakin jo...), niin ei ole "työvaloa" käytössä.
Siinä mielessä kypärä -kiinnitys voisi olla parempi, ja myös jos haluaa katsella ympärilleen - nyt tuli kyllä seurattua ajoreittiä tarkasti, kun muualle ei nähnyt mitään!
Huomenna siis porukalla ajelemaan klo 17.30, pienellä varauksella tosin omalta kohdalta, mutta yritän ehtiä mukaan.
Hieno homma että valo pelittää. Itse myös olen tykännyt tankokiinnityksestä. Repussa kannattaa olla jokin pieni lamppu mukana, jos niitä remontti hommia tulee. Niin ja saattaahan päävalo myös särkyä kun oiken laskee. Toivotaan että huomenna pääset. Voidaan sitten ihailla valokeilaa:p
Petterii
13.10.2009, 22.36
Minä olen huomenna 17:30 odottamassa uusia talvirenkaita svenskawagoniin jotta pääsee lähtee savoon torstaina ennen aamu kuutta. Viikonloppuna ajellaankin sitten krossarilla eli ei näy maastolenkeillä.
Topolino
14.10.2009, 13.12
Hianoo että valot pelittää.
Pitääkö sitä miten paljon itse koota jotta saa toimimaan. Akku täytynee tilata ja laatikko siihen. Tarviiko muuta ?
Valot tarttis saada jotta pääsee liikkeelle...:o
Alan taas maastoa ajamaan kun on fillari sekä äijäkin vaihteeksi kunnossa :) Ainakin vähän aikaa :p
ZeiZei66
14.10.2009, 15.18
Pitääkö sitä miten paljon itse koota jotta saa toimimaan. Akku täytynee tilata ja laatikko siihen. Tarviiko muuta ?
Alan taas maastoa ajamaan kun on fillari sekä äijäkin vaihteeksi kunnossa :) Ainakin vähän aikaa :p
Tänään tuli meili että loput osat ovat viim. huomenna Jäkessä :D!!! Aletaan heti huomenna Maran kanssa juottelee piuhoja ja liimailee linssejä kiinni, meinattiin jos jokainen sais vaan pakattua sen dreiveri paketin johonkin pieneen poksiin, toki tehdään valmiiksi jos tarve vaatii, mut siellä on 10 valoa!!! Tuutko ajaan jos otan toisen vanhoista valoista mukaan?
Olipa taas mukava lenkki. Kyllä pimeässä on kiva ajella. Jos huomenna on lähtijöitä niin olisin menossa 18:00 metsään. Poikkean maalikaupan kautta.
Fourtour
14.10.2009, 23.06
Juu, kivaa oli pimeessäkin.
Tällainen jälki siitä tuli: http://sportstracker.nokia.com/nts/workoutdetail/index.do?id=1701217
Ja hyvä, että jälki on nähtävillä kartalla, sillä kyllä tuo pimeä aika hyvin suuntavaiston sekoittaa - voipahan jälkeenpäin katsoa missä ajettiin...
Hienon näköistä kun kahdeksan "valopäätä" suihkii pimeässä metsässä. Melkoinen kiiltomato - ja kiroileekin ajoittain tulisesti!
Saatan ehtiä huomennakin, mutta pienellä varauksella taas. Tulen jos näkyy.
Fourtour
14.10.2009, 23.59
ZeiZei:n ja Maran työskentelyn jäljiltä ei kovin paljoa itse koottavaa jää. Niinkuin ZeiZei kirjoitti, niin niille driver:eille joku pieni boksi (vaikka pyöränpaikkarasia, jonka tiivistää vedenpitäväksi), ja loppu onkin piuhojen näpräilyä. Pieni katkaisija, josta saa valon päälle/pois, kannattaa laittaa valolle menevään piuhaan (joky yleiskatkaisin käy, mutta voisihan se olla valmiiksi vedenpitäväkin, niin ei tarvi "pussittaa"). Akusta riippuukin sitten loppu. Yhdellä 10-30V (10V oli minimi jolla valo palaa, joten varmaan käytännössä pitänee olla n.12V, jottei valo heti sammu kun jännite laskee) akulla ei tarvi mitään sarjakytkentää tehdä, mutta itse hommasin (ja KurSki, ja broidini) RC-auton ajoakkuja (http://www.jr-hobby.com/shop/catalog/product_info.php?cPath=38&products_id=2342) 2 kappaletta ja kytkin ne sarjaan (jännitteeksi tuli 14,4V ja 3700mAh, akut olivat hieman tuota linkkiä tehokkaammat, vaikka tuolta juuri tuollaiset tilasin...). Laturiksi hommasin samasta paikasta tällaisen: http://www.jr-hobby.com/shop/catalog/product_info.php?cPath=38&products_id=2185 Hinta vaan näkyy pompsahtaneen melkein kympillä; kysynnän ja tarjonnan laki? Ja pari naarasliitintä tarvittiin akuista lähteviin johtoihin: http://www.jr-hobby.com/shop/catalog/product_info.php?cPath=38&products_id=2215
Lopputuloksen tungin juomapulloon pienen pehmusteen kera (etteivät heilu), ja se kulkee kätevästi pullotelineessä.
Malli akkujen suhteen oli kyllä puhtaasti Maralta ja ZeiZeiltä lainattu, joten kiitokset siitäkin avusta heille!
Virrankulutukseksi viisaammat saivat tuolle lampulle 14,4V jännitteellä sen 0,87A/h, joten tuollainen 3,5Ah:n paketti antaa valoa noin 4 tuntia.
Omalla setillä on nyt reilu 2,5 tuntia ajettu, ja vielä valo loistaa; toivottavasti seuraavankin lenkin, kun ajattelin olla lataamatta ihan testinkin vuoksi...
Painoa tuollaisten Ni-MH -akkujen kanssa sain koko setille 1,1 kg. Akut+pullo olivat tuosta melkein 900g.
Tänään päivällä meinasin mennä ajelemaan hidasvauhtisen lenkin lähinnä syyssäästä nauttien. Lähtö maalikaupan edestä vaikka klo 14.00. :)
Pitää ajella päivällä, kun ei oo lamppua vielä..
ZeiZei66
16.10.2009, 18.47
Oliko noita lamppuja vielä jäljellä vai joko kaikki on jaettu?
Tämä kymmenen lampun sarja on kaikki varattu, lisäsin vielä jälkikäteen muutaman osa sarjan mutta ei tullut! Ei ole meidän porukasta ketä jäi ilman! Laitoin samantien kyselyn koska saa lisää, ei vielä vastausta! Itseltäni jää ylimääräiseksi 720 lum. hajottava ja pistemäinen valo vaikka myytäväksi! Kun saadaan toi sarja valmiiks ei kyllä ihan heti samallaista läjää tehdä, tuntuu että näkee yölläkin unta ledeistä! Ei vaan jos osia saa vielä sopivasti niin voidaan vielä muutama tehdä! Onko sunnuntaina lenkille lähtijöitä? Huomenna varmaan kasataan valoja!
Kyllä tarkoitus olisi sunnuntaina lenkki tehdä. Eikö pitäs olla poutapäiväkin. On toi kyllä hienoa että jaksatte touhuta valojen kanssa. Iso KIITOS Mara ja Zei Zei..
Petterii
16.10.2009, 22.07
Zeizei: Jos joku on ilman valoa niin myy se mun valo vaan eteenpäin. Parempi et kaikilla on yksi valo kuin mulla kaks. :D
Sunnuntaina lenkille joko krossarilla tai maasturilla. Katsotaan kummalla.
Topolino
17.10.2009, 00.07
Vaihteeks tuli sitten taas kurkku kipeeksi :mad:
Voisin joku päivä poiketa Maralla tai Zeilla hakemassa valon niin voisin sitä viritellä kunnei kait sitä voi taaskaan lenkille lähteä.
Zeizei: Jos joku on ilman valoa niin myy se mun valo vaan eteenpäin. Parempi et kaikilla on yksi valo kuin mulla kaks. :D
Sunnuntaina lenkille joko krossarilla tai maasturilla. Katsotaan kummalla.
0/ täällä heti valoton ostaja. Mulle saa tarjota valoa asap! :)
ZeiZei66
18.10.2009, 09.47
Näyttä tulevan aika iso sade alue, että ei taida viitsiä lähtee parantelee tätä pitkää flunssaa tonne sateeseen, tai katotaan nyt! Kiitoksia Rautapellolle hienoista virtajohdoista ja veden pitävistä liittimistä, meinas mennä hommat jäihin kun loppu piuha, mut päästään taas tänään jatkamaan!
Vähän sama homma, eipä toi sade ainakaan paranna tätä flunssaa. Jos vaikka illaksi ilma muuttuis niin katotaan sitten. Vaikka 18:00 kaupalla jos on poutaa..
Kun pitkästä aikaa pääsen. Voi hieman vetää tiukalle ehtiä ihan tasan kymmeneksi Varastomaalille, mutta en ainakaan paljoa myöhästy...
Missasin lumisateisen kympin lähdön, mutta olisiko kiinostusta iltapäivälenkille? Lähtö vaikka luokkaa 14 varastomaalilta.
Fourtour
18.10.2009, 15.39
Pienestä lumisateesta huolimatta neljä innokasta oli taas lenkillä. Tällainen reissu siitä tuli: http://sportstracker.nokia.com/nts/workoutdetail/index.do?id=1712147
Jolleivat sormet ja varpaat olisi olleet niin märät, niin olisihan sitä pidempäänkin ajanut.
Mukavaa kuitenkin oli, eikä edes niin liukasta kuin olisi luullut.
Seuraavat pari viikkoa jääneekin itseltä väliin reissujen vuoksi.
Timbe(r)man
19.10.2009, 18.54
Tämä kymmenen lampun sarja on kaikki varattu, lisäsin vielä jälkikäteen muutaman osa sarjan mutta ei tullut! Ei ole meidän porukasta ketä jäi ilman! Laitoin samantien kyselyn koska saa lisää, ei vielä vastausta! Itseltäni jää ylimääräiseksi 720 lum. hajottava ja pistemäinen valo vaikka myytäväksi! Kun saadaan toi sarja valmiiks ei kyllä ihan heti samallaista läjää tehdä, tuntuu että näkee yölläkin unta ledeistä! Ei vaan jos osia saa vielä sopivasti niin voidaan vielä muutama tehdä! Onko sunnuntaina lenkille lähtijöitä? Huomenna varmaan kasataan valoja!
Katselin saksalaisia nettikauppoja ja täytyy kyllä sanoa, että tuo teidän 900 lumenia sillä hinnalla, mikä niille tulee, on törkeen tehokas ja halpa! Löytyihän sieltä yksi 1500 lumeninkin Lupine, mutta hintaa oli hivenen vajaa 1000 euroa:seko:. Aika hinta lampusta! Löytyi muutama 900 lumenin lamppu ja kaikki loput jäivät alle, vaiika hintaa edelleen oli useita satasia.
Niin että ehkä minäkin olen sellaisesta kiinnostunut vaikka seuraavalla kierroksella, jos sellaista tulee. Toistaiseksi yritän pärjätä Sigman halogeenivaloilla, erotunpa ainakin joukosta keltaisemman valon takia:cool:.
ZeiZei66
19.10.2009, 22.10
Soittelin tänään ledi myyjälle, ja niin kuin epäilinkin ei hyllyyn ollut jäänyt yhtään lediä! On jo tulossa uusi lähetys ja lupas lähi aikoina ilmoitella milloin paketti olis härmässä. (edellinen kesti yli kuukauden) ei pitäis nyt kestää niin kauan. Voidaan vielä Maran kanssa laittaa sorvi pyörimään ja rakentaa valot niitä tarvitseville (Timbermann, Heksula, Setä). Eli ekasta sarjasta puoli valmiit valot on valmiina ja hakematta (Petteri, Ertsi ja Tauno). Olis vielä se viimevuotinen 720 lum. valo joutilaana joko myytäväksi ilman akkua tai voin myös lainata sitä akun kanssa!
Timbe(r)man
20.10.2009, 00.49
Soittelin tänään ledi myyjälle, ja niin kuin epäilinkin ei hyllyyn ollut jäänyt yhtään lediä! On jo tulossa uusi lähetys ja lupas lähi aikoina ilmoitella milloin paketti olis härmässä. (edellinen kesti yli kuukauden) ei pitäis nyt kestää niin kauan. Voidaan vielä Maran kanssa laittaa sorvi pyörimään ja rakentaa valot niitä tarvitseville (Timbermann, Heksula, Setä). Eli ekasta sarjasta puoli valmiit valot on valmiina ja hakematta (Petteri, Ertsi ja Tauno). Olis vielä se viimevuotinen 720 lum. valo joutilaana joko myytäväksi ilman akkua tai voin myös lainata sitä akun kanssa!
Tuollahan on oikein vuosia kestänyt keskustelu valoaiheesta http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?t=20366&page=122. (http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?t=20366&page=122)
Tällainenkin olisi saatavilla halvalla http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.29489, tosin on siellä valitustakin laadusta ja toimitusepävarmuudesta.
(http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?t=20366&page=122)
Laitahan mulle vaikka privana tietoa tosta ylivuotisesta. :)
Kenelläkään kiinnostusta lähtee ajelemaan parin tunnin sisällä? mulla on vähän erikoisia nää ajankohdat. :D
Topolino
20.10.2009, 16.00
Jokos Timberin olkapää on iskussa :seko:
Soittelin tänään ledi myyjälle, ja niin kuin epäilinkin ei hyllyyn ollut jäänyt yhtään lediä! On jo tulossa uusi lähetys ja lupas lähi aikoina ilmoitella milloin paketti olis härmässä. (edellinen kesti yli kuukauden) ei pitäis nyt kestää niin kauan. Voidaan vielä Maran kanssa laittaa sorvi pyörimään ja rakentaa valot niitä tarvitseville (Timbermann, Heksula, Setä). Eli ekasta sarjasta puoli valmiit valot on valmiina ja hakematta (Petteri, Ertsi ja Tauno).
Minä voin jäädä odottamaan seuraavaa satsia. En kuitenkaan lähitulevaisuudessa kerkeä pimeälenkeille ja jos kerkeänkin, pärjään kaapista löytyvällä Sigman halogeenisetillä vallan mainiosti.
Mukava lenkki taas oli, joskin juuret ovat melko liukkaita. Reilu kolme tuntia tehtiin matkaa ja remonttia metässä. Sunnuntaina sitten taas.
ZeiZei66
22.10.2009, 20.11
Joo oli aikas liukasta sekä kalliot että juurakot, mutta hieno lenkki ja pituutta melkein 30 km. sunnuntai lenkki jää väliin jos mennään landelle. Elikkä jos Petteri ja Ertsi luovuttaa omat valot nyt, niin silloin Heksula ja Setä sais ne! Laitan privaattina yhteistiedot vois sunnuntaina palata asiaan kun tullaan landelta!
Muutaman viikon takaisen viikonloppulenkin hiekkamonttu, jonka Petteri paineli alas kuin Ahonen Lahden betonimäestä. Kuvat on käyty jälkeenpäin ottamassa Fourtourin kanssa. On siinä jollekin joskus näköjään käynyt pahastikin...
http://www.aijaa.com/img/t/00931/5125764.t.jpg (http://www.aijaa.com/v.php?i=5125764.jpg) http://www.aijaa.com/img/t/00942/5125792.t.jpg (http://www.aijaa.com/v.php?i=5125792.jpg) http://www.aijaa.com/img/t/00801/5125803.t.jpg (http://www.aijaa.com/v.php?i=5125803.jpg)
Pyrin pääsemään sunnuntaina lenkille, mutta huomenna tulee saunaan laude ja panelitarpeet. Joten voi olla, että menee viikonloppu niitä väsätessä. Yritän kumminkin päästä.
Petterii
23.10.2009, 14.12
Lauantaina olisi lenkkiseuraa tarjolla. Kaverin kanssa lähdettäisi kahden aikoihin lenkille. Siinä 14:30 voisi koukata varastomaalin poikki.
Minä lähden jo klo 10 lauantaina Varastomaalilta ajelemaan.
Timbe(r)man
23.10.2009, 20.47
Joo oli aikas liukasta sekä kalliot että juurakot, mutta hieno lenkki ja pituutta melkein 30 km. sunnuntai lenkki jää väliin jos mennään landelle. Elikkä jos Petteri ja Ertsi luovuttaa omat valot nyt, niin silloin Heksula ja Setä sais ne! Laitan privaattina yhteistiedot vois sunnuntaina palata asiaan kun tullaan landelta!
Älkää nyt ainakaan minun takiani kiirehtikö lamppujen kanssa! Mullakin on jo heikommat valot. Mutta koska ne kumminkin kiinnostaa, niin pari kysymystä. Nuo Fourtourin kasaamat rc-akut laturin kanssa tulevat maksamaan sellaiset 120 e.
Itse sanoit muistaakseni, että sulla on ollut akkuporan akku valoissa. Itsellänikin näkyy olevan Bosch, jossa on Nimh 12 V -akut, mutta vain 1,5 ah. Ilmeisesti tällaisella akulla valo sitten palaa vain noin puolitoista tuntia:seko:
Bauhausista ja muualtakin saa halvalla kahden akun, laturin ja poran settejä. Mullakin oli aiemmin Bauhausin 18 V -systeemi, mutta lopulta Ni-Cd-akut meni loppuun eikä uusia kannattanut ostaa. Niissä ei edes kerrottu akun ah-määrää.
Samoilla akuilla voisi sitten ruuvailla pyörää kasaan ja ajaa pimeässä;)
Älkää nyt ainakaan minun takiani kiirehtikö lamppujen kanssa! Mullakin on jo heikommat valot. Mutta koska ne kumminkin kiinnostaa, niin pari kysymystä. Nuo Fourtourin kasaamat rc-akut laturin kanssa tulevat maksamaan sellaiset 120 e.
Itse sanoit muistaakseni, että sulla on ollut akkuporan akku valoissa. Itsellänikin näkyy olevan Bosch, jossa on Nimh 12 V -akut, mutta vain 1,5 ah. Ilmeisesti tällaisella akulla valo sitten palaa vain noin puolitoista tuntia:seko:
Bauhausista ja muualtakin saa halvalla kahden akun, laturin ja poran settejä. Mullakin oli aiemmin Bauhausin 18 V -systeemi, mutta lopulta Ni-Cd-akut meni loppuun eikä uusia kannattanut ostaa. Niissä ei edes kerrottu akun ah-määrää.
Samoilla akuilla voisi sitten ruuvailla pyörää kasaan ja ajaa pimeässä;)
Noita bauhaus poria kattelin ittekin, mutta niissä on sama ongelma: akut on vaan 1.5Ah ja lisäksi noi painaa "tonnin" kpl. :) Saa tohon mun Aeg:hen jotain tehoakkua, mutta sekin maksaa 130 euroa. Makitan akut on kaiketi hiukan pienempiä fyysisesti, mutta jos ei ole makitan konetta valmiina, niin milläs niitä latailee. Hyrylässä on joku Rc kauppa, mistä sai jtn 7.4V 4500mAh akkuja 29 euroa kpl, mutta latureineen tais olla 100 euron paketti tuokin. Mielellään otan kanssa tietoa vastaan jos jollain on edukkaampaa ideaa akuksi. :cool:
Kuulostaa vähän turhan hankalalta tuo akkumietintä. Se on toki aina hankalampaa, jos yhden Li-Ion -kennon jännite ei jostain syystä riitä. Mut kamoon mitään poran akkuja kannata alkaa keinottelemaan fillarilampun kaveriksi. Viime kaudellahan oli muotia ostaa dealextremestä yhden 18650:n nielevä ssc p7 -lamppu. TJSP. Ja vetästä se stongaan tai kypärään. Akku kestää jonkun aikaa ja niitä voi ottaa pari täyttä varalle pykälään. En muista kovin montaa kertaa vaihtaneeni useammin kuin kerran lenkin aikana. Enkä aina ole edes vaihtanut.
Valmiin laturin saa kympillä. Tai parilla eurolla, jos ei tarvitse muuta kuin elektroniikan. Jälkimmäinen sure-electronicsista ja etummainen jo aiemmin mainitusta moraalittoman shoppailijan kiinakaupasta. Foorumilta löytyy se tieto siitä mikä niistä latureista kannattaa ostaa. Jos kannattaa ensinkään.
Emmätiiä. Kyllähän te nyt nämä tiesittekin. Tulin vaan avautumaan kun kuulosti niin oudolta. Tämän kauden moraalittomien mulkkujen muotilamppu (http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.25149)han on muuten parempi kypärään (piuhaa kun pidentää), mutta viime kauden lamppuun on mukavampi vaihtaa akkua kesken kaiken. Kun niitä akkuja voi käyttää muihinkin (http://dvdplaza.fi/forums/showthread.php?p=1251046#post1251046) projekteihin (http://www.dvdplaza.fi/forums/showthread.php?t=36689&p=1206307), jos väkertelyyn on joku ihmeellinen sisäinen pakko. Noi irralliset 18650:t tarjoavat niinq modulaarisuutta. Ja maksavat suojapiirillä varustettuna jotain 3-5e kappale, jos oikein muistan. Jotain 7-8 Wh uskottelevat.
edit: jaa toi teitin konsepti tarvitsee vähintään 10 V. Ja hetkinen, tehoa ottaa kymmenisen wattia? Tai ainakin tuolla jollain oli yli 50 Wh akku ja poltteli sen neljässä tunnissa valmiiksi. Jos hyötysuhde on yhtään kohdallaan, niin kyllä ns. lähtee. Menen kyykkyyn (jos se hyötysuhde oikealla tontilla).
FillaRilla
24.10.2009, 01.09
Mulla on Bilteman 4Ah:n geeliprätkäakku, Sillä koepoltto näytti toimivan OK ja meitin ledit palaa sillä varmaan 4-5h, jos akku on tikissä. On jo pari v. vanha, muttei juuri käytetty. Biltsu laatu taas testissä. En ole vielä koittanut käytössä. Laturi ja akku Biltsusta muistaakseni n. 50€. Painava on vähän, mutta repussa kulkee hyvin, mutta pienempi ja kevyempikin riittää.
Käviskö sunnuntaina vähän pidempi, vaikka 3-4:n tunnin lenksu rauhallisella tahdilla. Ajattelin vihdoinkin pyhälenkille keritä. Toivottavasti ei sada ihan kamalasti. Olihan se aika 10.00?
Rami
mckollaa
24.10.2009, 01.35
mä voisin lähteä koluamaan hiihtomajan polkuja kyllä. 10 maalikaupalla sunnuntaina, muita tulossa?
thethent
24.10.2009, 03.10
Moi! Mulla on kanssa tämä itsetehty tuikku nokilla. Hain laatua biltemasta, harvinaista sinänsä mutta asiaan kuitenkin, ostin sieltä kaks 7,2 V rc auton akkua makso 44 €
laturiks kävi boschin akkuporan laturi missä on latausjännite laaja 7,2-14,4 V
Akut kytketty sarjaan mutta pulma oli kun laturi ei ladannutkaan pakettia, laturin nro3 pinni "t" mietitytti siispä kolvasin akkupakettiin lisäksi 7,6 KOhmin vastuksen jolloin laturi kelpuutti uuden akun ladattavaksi.
Mulla on 1 kpl wurthin akkuporan latureita ylimääräisenä jos joku tarvii laturia ja tarvittaessa löytyy yks vastuskin valvontaan, halvalla saa jos tarvii.
Lataus toimii suht nopeesti ja on helppoo ku voi lataa kerralla ne kaks akkua.
Sunnuntaina klo 10 kuulostaa hyvältä!
Petterii
24.10.2009, 19.45
Joo sunnuntaina alkulämmöt maastosta klo 10.
Rautapelto
24.10.2009, 21.13
Jou! Kun on kerta pyöräkin taas kasassa eikä muita harrasteita niin kyllähän sitä täytyy...
Multa jää sunnuntain 10.00 lenkki väliin, saunaremppa pahasti kesken :seko:
Taidan tulla tutustumaan vauhtiin. Jos tällänen rapkuntoinen ei jaksa mukana niin poistun takavasemmalle.
Töihin joutuu lähtemään, lenkki jää väliin..:(
Itse sanoit muistaakseni, että sulla on ollut akkuporan akku valoissa. Itsellänikin näkyy olevan Bosch, jossa on Nimh 12 V -akut, mutta vain 1,5 ah. Ilmeisesti tällaisella akulla valo sitten palaa vain noin puolitoista tuntia:seko:Minulla on Tarjoustalosta noin 30 €:lla ostettu akkuporakone, jossa on kaksi 14,4 V akkua (NiCd). Tein koepolton ja lamppu paloi täydellä akulla 2 h 10 min. Valo oli lähes loppuun asti erittäin kirkas. Periaatteessa kahdella akulla selviäisi pitkänkin lenkin. Painoahan tuossa akussa on hiukan enemmän kuin noissa RC-akuissa, mutta ei se haitanne, kun ei kisaa ajeta. Latausaika tyhjästä täyteen on näillä akuilla noin tunti.
On kyllä uskomaton valoteho tuossa lampussa. Kiinnitin sen Silvan otsalampun pääosaan, jolloin se toimii myös normaalina otsalamppuna. Vanhan halogeenin voi heittää pois.
mckollaa
25.10.2009, 13.54
Kiitos lenkkiseurasta! Mukavaa oli ja taas tuli opittua paljon. Josko taas ensiviikolla sitten uudestaan!
Jep, samoin. Melken jaksoin loppuun asti. Mukavaa oli, voittaa melkein foorumipyöräilyn:)
Hyvät oli setit tänään! Vemalle kiitokset hienosta polusta. Ens viikolla joutuu ajeleen aamupäivä lenkkejä. Jos on muita joutilaita niin lenkkiseura kelpaa kyl!
mckollaa
26.10.2009, 00.12
Mä voin lähtee aamupäivisin kyllä! No problem. 1-2 tunnin lenkit saadaan kyllä aikatauluun sopimaan.
Mä voin lähtee aamupäivisin kyllä! No problem. 1-2 tunnin lenkit saadaan kyllä aikatauluun sopimaan.
Jees, mulle passaa. Yritetään vaikka tiistaina!
Huomenna klo 9 aamujumppaa tiedossa. Lähtö normaaliin tapaan maalikaupalta! :D
mckollaa
26.10.2009, 21.42
Ohhoh, onpa aikaisin :seko: .
Mun täytyy olla fyssarilla klo 10, joten joudun jättämään väliin. Klo 13 eteenpäin olisi käynyt kyllä.
Olisko ke tai to mitään? Ke käy koko päivä, to 8-10:30. Ja tietty perjantaina
näillä näkymin myös koko päivä.
Petterii
27.10.2009, 09.15
Keskiviikkona on vakioaika eli 17:30 varastomaalilta.
Ohhoh, onpa aikaisin :seko: .
Mun täytyy olla fyssarilla klo 10, joten joudun jättämään väliin. Klo 13 eteenpäin olisi käynyt kyllä.
Olisko ke tai to mitään? Ke käy koko päivä, to 8-10:30. Ja tietty perjantaina
näillä näkymin myös koko päivä.
Täytyy ottaa komento takas, eli en pääse edes ite tänään. To vois onnistua. Huomenna valopää juttua jos saa lampun kasaan ja muksuille vahtia. :)
mckollaa
27.10.2009, 15.28
Täräytellää to 14 paikkeilla liikkeelle niin ei tarvi valoja :)
Jotain 17 aikaan tulee sitten jo talkoo porukkaa meille päin.
Täräytellää to 14 paikkeilla liikkeelle niin ei tarvi valoja :)
Jotain 17 aikaan tulee sitten jo talkoo porukkaa meille päin.
Täytyy ottaa aamupäivä lähtö, emäntä menee duuniin puolilta päivin. Käviskö 9.30?
mckollaa
27.10.2009, 20.18
jos lähetää 9 ni kerkee vetää tunti ja vartti lenkkiä.
Oisko paha?
11:00 pitää suunnata keula Espooseen.
Ajattelin tilata nastarenkaat talveksi (Ice Spiker Pro:t) ja ajattelin kysäistä olisko joku kiinostunut kimppatilaukseen? Näin saatasiin jaettua kuljetuskustannuksia ja voisi koittaa saada tarjousta isommasta määrästä.
Porukassa olikin jo puhetta, että ainakin yksi kimppatilaus on nastarenkaista jo tehty. Jäikö joku ilman....
Voidaan jutella täällä, tai tänään valopäälenkillä.
Ajattelin tilata nastarenkaat talveksi (Ice Spiker Pro:t) ja ajattelin kysäistä olisko joku kiinostunut kimppatilaukseen? Näin saatasiin jaettua kuljetuskustannuksia ja voisi koittaa saada tarjousta isommasta määrästä.
Porukassa olikin jo puhetta, että ainakin yksi kimppatilaus on nastarenkaista jo tehty. Jäikö joku ilman....
_o/ Täällä olisi tarvetta nastoille. Mistäs ajattelit, että tilataan? Samaan tilaukseen voinee laittaa muutakin rompetta, jos joku on jotain vailla,vai kuinka :seko:
Katsotaan mistä halvimmalla löytää. Actionsports.de on tällä hetkellä kärjessä hinnalla 52.90e/kpl. Muuallakin näyttäisi olevan alle 60e:n. Löytääkö joku halvemmalla?
Joo, luonollisesti muutakin voi laittaa samalla tilaukseen, jos tarvetta on. Detaljeista voinee sopia, jos saadaan kimppa kasaan.
Kyllä nastarenkaat olisivat tarpeen uuteen pyörään. Lähden ilman muuta kimppaan mukaan.
Timbe(r)man
28.10.2009, 11.03
Minä voisin tulla kimppaan mukaan tilaamaan yhden rataspakan. Ehdin jo hankkia kokonaiset talvikiekot, mutta unohdin tyystin rataspakan:o.
jos lähetää 9 ni kerkee vetää tunti ja vartti lenkkiä.
Oisko paha?
11:00 pitää suunnata keula Espooseen.
Mennään vaan ysiltä, maalikaupalta siis. :)
Mä voisin olla kiinnostunu kanssa noista, riippuu tietenkin et mikä on hinta ja toimitusaikataulu. Ilmeisesti noi on paremmat kuin noksun 294:set? Paljonkohan noista saa säästöä sitten, tuo paikallinen pyöräkauppa myis 170egee 2 kpl. Eli aika kalliit sanosin. :)
Noni, nyt on valo kasassa. Täytyy sanoa et on aika stanan tehokas! Kiitokset Maralle ja Zeizei:lle. Akuiksi tuli sitten lopulta kaksi kappaletta 3000mAh 7.2V Rc akkua, joilla siis yhteensä 14.4V sarjaan kytkettynä. Akkujen liitinjohdon jälkeen on "vesitiivis" liitin, josta voi toivottavasti tulevaisuudessa latailla tuota pakettia Aeg akkuporan laturilla. Liittimen jälkeen laitoin vielä 2A lasiputkisulakkeen varmuuden varalle. Sulakepesän tiivistelin silikoonilla ja sähköteipillä. Katkaisijaksi päätyi vaimon lukulampusta teurastettu :D liukukytkin, joka myöskin on tiivistetty silikoonilla. Kypärässä oleva alumiinipanta on Maran käsialaa ja se mustaksi teipattu rasia sisältää draiverit ja on tiivistetty taas kerran silikoonilla ja sähköteipillä. Testilenkki on vielä heittämättä. Tilasin joutessani myös tuollaisen DX lampun ja jahka se joskus saapuu, niin pääsee vertailemaan näitä kahta keskenään, ts. tuomiolle oliko tässä mitään järkeä. :)
Kuvat:
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img2329421.jpg
http://kuvablogi.com/nayta/prev/img2329422.jpg
http://kuvablogi.com/nayta/prev/img2329423.jpg
mckollaa
28.10.2009, 23.44
Mennään vaan ysiltä, maalikaupalta siis. :)
Joo, eipä tuu mitään. Tää rakennusprojekti ajaa taas edelle. Ei voi mitään, vituttaa....
Nyt kiinostuksen renkaisiin ovat ilmoittaneet: Ertsi, Tauno, ja mahdollisesti Heksula (Heksula - hinta on lienee luokkaa 110e/2kpl (sis. kuljetus)). Timberman ottanee osaa kuljetuskustannuksiin. Eli meitä olis 5 jakamaan kuljetuskustannukset.
Laittakaa mulle privana meiliosoitteet, niin sovitaan käytännönjärjestelyistä s-postitse. Saadaan sitten tarjouspyyntö ja mahdollinen tilausliikkeelle mahd. pian.
Nyt kiinostuksen renkaisiin ovat ilmoittaneet: Ertsi, Tauno, ja mahdollisesti Heksula (Heksula - hinta on lienee luokkaa 110e/2kpl (sis. kuljetus)). Timberman ottanee osaa kuljetuskustannuksiin. Eli meitä olis 5 jakamaan kuljetuskustannukset.
Laittakaa mulle privana meiliosoitteet, niin sovitaan käytännönjärjestelyistä s-postitse. Saadaan sitten tarjouspyyntö ja mahdollinen tilausliikkeelle mahd. pian.
Ok, oon mukana ku peräpukama. :)
mckollaa
30.10.2009, 17.49
hiihtomajan metsä tuntuisi alkavan olemaan muutamaa ojaa lukuunottamatta jäässä, eli kuiva.
Huomenna lenkkiä? Kotona pitäis olla ennen klo:14
ZeiZei66
31.10.2009, 23.46
Joo vakio lenkki kympiltä varastomaalilta, käytiin Maran kanssa tänään etsii uusia polkuja Jäniksenlinnasta, ei oikein löytyny hyviä, mut tuli lievä eksyminen "piha-alueelle", nyt ei tultu koolingin pätkän kanssa kyselee, vaan lähdettiin prätkän kanssa näyttää reittiä takas tutuille poluille:), kiitoksia avusta jos sattuu lukemaan, kun tuntui olevan kans pyörä miehiä! Olis vielä yksi valo vailla omistajaa!
Huomenna lenkkiä? Kotona pitäis olla ennen klo:14
Minä ainakin pyrin kymmeneksi Varastomaalille, mutta vasta aamulla näkee onnistuuko... Kotiin pitäisi keritä jo 13:30 :rolleyes:
Joo vakio lenkki kympiltä varastomaalilta,
Ok sinne siis jos herää
käytiin Maran kanssa tänään etsii uusia polkuja Jäniksenlinnasta, ei oikein löytyny hyviä, mut tuli lievä eksyminen "piha-alueelle", nyt ei tultu koolingin pätkän kanssa kyselee, vaan lähdettiin prätkän kanssa näyttää reittiä takas tutuille poluille:), kiitoksia avusta jos sattuu lukemaan, kun tuntui olevan kans pyörä miehiä! Olis vielä yksi valo vailla omistajaa!
Täältä harvemmin selviää tollasesta hengissä, joten olitte onnekkaita:)
Timbe(r)man
01.11.2009, 00.53
Joo vakio lenkki kympiltä varastomaalilta, käytiin Maran kanssa tänään etsii uusia polkuja Jäniksenlinnasta, ei oikein löytyny hyviä, mut tuli lievä eksyminen "piha-alueelle", nyt ei tultu koolingin pätkän kanssa kyselee, vaan lähdettiin prätkän kanssa näyttää reittiä takas tutuille poluille:), kiitoksia avusta jos sattuu lukemaan, kun tuntui olevan kans pyörä miehiä! Olis vielä yksi valo vailla omistajaa!
Jos sulla on ylimääräinen valo, niin minä otan sen kyllä mielelläni.
Sunnuntailenkki tuli ajeltua. Noita siirtymiä vaan tuli meikälle vähintään riittävästi.
Onkos ens viikolla aamusessioita. 9.30-12.00 olis ajoaikaa.
Hienot oli polut. Vähän kyllä jäi kaiveleen se yksi paikka,josta ei ylös ajamalla päässyt. No ensi kerralla sitten menee..:D
Tosi reippaita ajomiehiä oli tänään liikkeellä, vaikka polut olivat paikoitellen vähän haastavia. Kukaan ei kuitenkaan tainnut loukata itseään eikä kalustotappioitakaan tullut. Varsinainen suoritus oli kyllä ajaa tuo lenkki yksivaihteisella. Se olisi jäänyt itseltä tekemättä.
ZeiZei66
01.11.2009, 22.34
Joo oli ihan siisti lenkki ja haastavaa maastoa vaikka paikka paikoin tuttuakin polkua, alkaa varmaan tulee vanhaks kun ei oikein enään edes yritä ajamalla pahoja paikkoja(tai sitten yrittää suojella carbonia kolhuilta), no onneks on mukana nuorempia jotka yrittää sitäkin kovemmin! Viimeistään keskiviikkona valopäät koolle taas!
Vaihteet ovat yliarvostettuja turhakkeita :rolleyes: Jäi tuosta lenkistä jälki kartallekin: http://sportstracker.nokia.com/nts/workoutdetail/index.do?id=1764491
Jonku kans juteltiin siitä Jäniksenlinnan polusta joka lähtee sieltä Terrisuon paikkeilta. Ei ihme, että ette sitä löytäny, oli nimittäin metsäkone käyny sen pilaamassa. Täytyy mennä raivaamaan, mutta on ainakin 200m raivattavaa.
Kävin tutkailemassa tuolla Hämeentie varressa, että mitä polkuja sieltä löytyy. Kolistimenmäki - Koskenmäki löyty jonkun verran ajettavaa. Puron jälkeen pääsee jo metsään (Russan puolelle) ja polkua riittää sinne asuntoalueelle (messualueen viereen) asti.
Tietääkös kukaan sitten Hyrylästä golfkentälle mitään poluja tai sitten varuskunta - Kaleva. Sieltähän pääsis jo Jäkeen vissiin polkuja pitkin.
Markku Liitiä
03.11.2009, 15.48
Hyrylästä golfkentälle:
Keski-Uusimaan kulmalla olevasta liikenneympyrästä Kulloontietä pakanoiden hautuumaan kohdalle ja siitä vasemmalle aidan pohjoispuolta kiertäen. Sitten Keravan hautausmaan pohjoispuolitse (useita polkuja, joista yksi tilapäisesti tuoreen hakkuun takia tukossa) Saviriihentielle (puhelinluettelon karttasivu 114, ruutu 00/DR). Saviriihentien viimeisen ännän kohdalta (kartasta katsoen siis) lähtee polku Keravan Sompioon Rajamäentien päähän. Välillä on lyhyt talutettava lällipätkä. Rajamäentien päästä siirtymä Jukolantie-Tuusulantie vas.-Ylämaantie oik.-Välitie vas.-Leppätie oik. (vai oliko se jo edellinen eli Töyrykuja, jonka päästä polkua metsikköön. 30 metrin päästä polkujen risteyksestä joko vasemmalle asutuksen länsilaitaa tai jyrkkä nyppylä oikealle ja edelleen polkua Ilmarisentielle ja sitä vasemmalle kohti golfkentän Keravan puolimmaista reikää.
Jos kääntyy ennen edellisessä kappaleessa mainittua lällipätkää vasemmalle, päätyy pikkutielle, joka menee Kirkonkylän koulun vieressä olevan kylmäaseman nurkille. Alkuosa ennen pikkutielle tuloa on tähän aikaan vuodesta hyvin savinen/mutainen.
Mahtoiko tuosta ymmärtää mitään? :D
Meridisti
03.11.2009, 18.15
Jonku kans juteltiin siitä Jäniksenlinnan polusta joka lähtee sieltä Terrisuon paikkeilta. Ei ihme, että ette sitä löytäny, oli nimittäin metsäkone käyny sen pilaamassa. Täytyy mennä raivaamaan, mutta on ainakin 200m raivattavaa.
Terve vaan tähän topikkiin! Toissa lauantaina olin Kellokoskella Linjatien Mäntsälän puolella metsässä kävelemässä lasten kanssa ja sain vinkin tästä Järvenpää ajoporukasta ;)
...mutta asiaan. Terrisuolla on suht paljon ajettavaa polkua vaikka metsäkone onkin raiskannut parhaita pätkiä. Terrisuon ympäri pääsee niin että pääsee Terrisuontielle. Nyt taitaa Terrisuontieltä (voimalinjatyömaa on tehnyt uutta uraa) päästä Nukarille josta sitten voi ajella J-linnaanpäin montun läpi tai sitten voisi ajella myös entisen Nukarin pirtin metsissä oleville poluille.
Terrisuolla on suht paljon ajettavaa polkua vaikka metsäkone onkin raiskannut parhaita pätkiä. Terrisuon ympäri pääsee niin että pääsee Terrisuontielle. Nyt taitaa Terrisuontieltä (voimalinjatyömaa on tehnyt uutta uraa) päästä Nukarille josta sitten voi ajella J-linnaanpäin montun läpi tai sitten voisi ajella myös entisen Nukarin pirtin metsissä oleville poluille.
Hyvä! Täytyy joskus käydä vähän tutustumassa Terrisuon polkuihin. Tässä vaan nyt etsittiin Tuusulanjärven ympäriajoreittiä mahdollisimman pienillä tiesiirtymillä. Tai siis minä etsin, eipä tää tunnu muita paljon kiinnostavan.
Jartsu01
04.11.2009, 00.22
Vema ohessa vähän ehdotusta Hyrylän asfaltin minimoimiseksi :D
Messualueen itäpuolta pääsee "metsää" pitkin aika nätisti, ettei tule kuin vajaa kilometri tietä kun hyppää linja-autoaseman kohdilta takaisin puiston puolelle.
Siinä kohdassa tosin pitää aluksi mennä parin kerrostalon pihan läpi ennen kuin tulee varuskuntaa kiertävälle polulle.
Timbe(r)man
04.11.2009, 00.23
Hyvä! Täytyy joskus käydä vähän tutustumassa Terrisuon polkuihin. Tässä vaan nyt etsittiin Tuusulanjärven ympäriajoreittiä mahdollisimman pienillä tiesiirtymillä. Tai siis minä etsin, eipä tää tunnu muita paljon kiinnostavan.
Kyllä kiinnostaa!
Meridisti
04.11.2009, 18.56
Kyllä kiinnostaa!
Terrisuo on vanhoja "kotikontuja" joten voin joskus lähteä näyttämään polkuja
Fourtour
05.11.2009, 22.08
Pitkästä aikaa ehdin mukaan yhteislenkille, ja olihan se taas mukavaa puuhaa yksinajelun (ja ajamattomuuden) sijaan.
Jälkeä ei nyt jäänyt, koska GPS oli hyytynyt jo tunnin jälkeen...
Valot sen sijaan kestivät, melkein kaikilla muillakin, vaikka Manninmetsää ja hihtomajaa yli kaksi tuntia ympäri ajeltiinkin.
Yleensäkin olen ollut kyllä valooni erittäin tyytyväinen - se on kirkas ja omilla akuillani se kestää n. 4,5 tuntia, jonka jälkeen se pikkuhiljaa hiipuu, antaen kuitenkin "kotimatkallekin" vielä puolen tunnin ajan valoa.
Kiitokset kaikille mukavasta lenkistä; kymmenen osallistujaa pimeällä, lumisateen uhassa (ja tulihan sitä loppulenkin ajan) ja keskellä viikkoa oli hyvä määrä!
Oli joo kiva lenkki. Osittain oli vaan juuret todella liukkaita. Ilmeisesti se vähäinen lumi sitten sen aiheutti. Pitäisköhän kohta rupee katteleen nastoja alle.. Minulta taitaa jäädä sunnuntai väliin.
ZeiZei66
05.11.2009, 22.40
Joo hyvin on porukkaa riittäny vaikka alkaa illat pimenee ja ilmat kylmenee, monilla muilla ei tahdo yhteislenkeistä tulla mitään kuski kadosta johtuen, vaikka ilmat olis kuinka hyvät. Ollaan saatu kyllä hyvä ja aktiivinen porukka kasaan ketään ensikertalaistakaan unohtamatta!:) Lupas huomiseks tänne etelään aika paljon lunta ja sitten lauhtuvaa, toivottavasti ehtis polut "tallaantuu" niin päästäis sunnuntaina ajaan "isoa lujaa"!
mckollaa
05.11.2009, 23.37
mihis aikaan on sunnuntaina lähtö? Katson josko pääsis taas mukaan.
Petterii
06.11.2009, 07.21
Varastomaalilta on vakioaika klo 10:00.
Meridisti
06.11.2009, 13.07
Onko lauantaina kukaan lähdössä lenkille? Sunnuntai kun ei millään onnistu, koska lasten harrastukset juuri samaan aikaan joka viikonloppu. Viikonloppuna on luultavasti mukavan märkää, koska sää enneuste on luvannun muutaman asteen pluskelejä.
Rautapelto
07.11.2009, 09.41
Mä oon menossa tänään lenkille kyllä, ajasta vaan en vielä tiedä. Ehdotuksia voi heittää.
Fourtour
07.11.2009, 10.29
Kello 12.30 ollaan KurSki:n kanssa lähdössä ajelemaan. Voidaan silloin poiketa varastomaalin kautta.
Piikkipyörät pitäisi vielä vaihtaa alle...
Rautapelto
07.11.2009, 11.08
Olen paikalla 12.30.
Fourtour
07.11.2009, 21.56
Reilu kaksi tuntia käytiin ajelemassa sohjossa. Tällainen lenkki siitä tuli:
http://sportstracker.nokia.com/nts/workoutdetail/index.do?id=1778203
Nastat piti hienosti (Ice piker pro:t), mutta muutama niistä halusi takarenkaasta poistua matkan varrella... No, ehkä jäljelle jääneet 354 nastaakin vielä johonkin riittävät. "Sisäänajo" olisi voinut auttaa asiaa, tai matalat paineet (nyt lähdin 2,6bar ja laskin matkalla vähän), kun nyt tuli "pakasta vedetyillä" gummeilla lähdettyä heti kivikkoon; tosin KurSki:lla ei lähtenyt saman tilauserän renkaista yhtään piikkiä (paineet jo alussa n. 2bar), joten kaipa noissa on yksilöllisiä erojakin.
Mukavaa oli valoisallakin taas ajella!
Laitoin tänään alle myös kyseiset renkaat. Tuntuvat tubeless versiona ainankin todella hyviltä, runko tuntuu olevan erittäin joustava. Luulen että pitävät aika kivasti. Nyt vain kun kerkiää koeajolle.
Topolino
09.11.2009, 10.28
Mihinkä aikaan valopäät liikenteessä keskiviikkoisin? Onx suunnitelmia...
Löytyisikö tänään ajoseuraa? Esim. 17:30 Varastomaalilta? Aiemminkin voisin ehkä keretä.
Aamulenkki tuli jo tehtyä.
Se Terrisuon polku on nyt raivattu. Jotain pikkuoksaa sielä vielä on, mutta kaikki suurempi on siirretty ja ajamalla pääsee läpi. Nyt siellä olis vielä Albertin jäljet lumessa, ennenkuin sataa lisää.
Enpäs ehdikään tänään poluille :( Ehkäpä keskiviikkona sitten.
No niin nyt on nastat sisäänajettu. Muutamia jäisiä polkuja kolusin hautausmaan takaa. Voin todeta että pitää, saa ajaa kuin kesällä. Rengas myös yllätti positiivisesti hyvällä rullaavuudella.
Rautapelto
10.11.2009, 08.34
Mihinkä aikaan valopäät liikenteessä keskiviikkoisin? Onx suunnitelmia...
Eiköhän 17.30 olla menossa. Pitää varmaankin varautua liukkaisiin keleihin:D
Petterii
13.11.2009, 19.10
Huomenna menijöitä puoliltapäivin?
Timbe(r)man
14.11.2009, 00.36
Huomenna menijöitä puoliltapäivin?
Voisko lähteä jo 10.30 tai viimeistään 11, pitäis iltamenojen takia olla kotona jo yhden maissa?
Rautapelto on tulossa kanssa, eikö?
Rautapelto
14.11.2009, 08.36
Sori, menee valitettavasti duunin merkeissä koko viikonloppu... Pääsen maanantaina aikaisintaan.
Petterii
14.11.2009, 09.09
Ajattelin mennä 0900 CC lenkille ja sen jälkeen "palauttelemaan" maastoon. Tuo 11 lähto on hieman tiukka kyllä. En taida keretä kuitenkaan. Klo 12 koukkaan varastomaalin edestä, josko olisi halukkaita mukaan lähtijöitä.
Timbe(r)man
14.11.2009, 11.33
Ajattelin mennä 0900 CC lenkille ja sen jälkeen "palauttelemaan" maastoon. Tuo 11 lähto on hieman tiukka kyllä. En taida keretä kuitenkaan. Klo 12 koukkaan varastomaalin edestä, josko olisi halukkaita mukaan lähtijöitä.
Yritän tulla...
Ja Rautapelto ja muut rauhallisesti pimeässä ajavat - ma-iltana vois klo 18 käydä vähän harjoittelemassa pimeäajoa. Mulla on ekan kerran aikaa kokeilla ZeiZein ja Maran ihmelamppua (kiitos siitä vielä) ja kauanko se palaa 10:llä sormiparistoakulla (12 V - 2,7 ah - 320 g)!
Timbe(r)man
16.11.2009, 18.16
Yritän tulla...
Ja Rautapelto ja muut rauhallisesti pimeässä ajavat - ma-iltana vois klo 18 käydä vähän harjoittelemassa pimeäajoa.
Sorry, mutta nyt en ehdikään itsekään tänä iltana. Aikataulut venyneet taas... :( Keskiviikkona kai valopäiden metsäretki taas.
Yritän tulla...
Ja Rautapelto ja muut rauhallisesti pimeässä ajavat - ma-iltana vois klo 18 käydä vähän harjoittelemassa pimeäajoa. Mulla on ekan kerran aikaa kokeilla ZeiZein ja Maran ihmelamppua (kiitos siitä vielä) ja kauanko se palaa 10:llä sormiparistoakulla (12 V - 2,7 ah - 320 g)!
Jiijiille tiedoksi joo että tilasin nuo samat kilkkeet partcosta...jos pääsis kans tota poikain valoa testaamaan...
ZeiZei66
16.11.2009, 22.48
Jiijiille tiedoksi joo että tilasin nuo samat kilkkeet partcosta...jos pääsis kans tota poikain valoa testaamaan...
Piti muuten just laittaa viestiä et se liike on Partco!!!
ZeiZei66
17.11.2009, 18.39
Nyt kun kytkette noita akkuja, muistakaa oikea napasuus (+ ja -) ei saa mennä sekaisin kun dreivereissa ei ole tasasuuntaajaa, vois kyllä rakentaa mut tarkoitus oli tehdä mahd. yks. kert. Kattelin noita Partcon paristo koteloita niin näytti olevan kytketty rinnan, mutta taitaa löytyä myös sarjaan kytkennällä? Tollahan saa myös kevyen ja suht tehokkaan akun, kun muistaa että AA sormiakkujen nimellis jännite on 1,2V kpl. kun vastaavien paristojen on 1,5V.
FillaRilla
17.11.2009, 20.43
Lomautus päällä. Jos joku kaipaa lenkkiseuraa päivällä, niin kerkeen melkein milloin vaan tällä viikolla. Vastaa tänne tai yv:nä
Rami
Timbe(r)man
17.11.2009, 23.58
Nyt kun kytkette noita akkuja, muistakaa oikea napasuus (+ ja -) ei saa mennä sekaisin kun dreivereissa ei ole tasasuuntaajaa, vois kyllä rakentaa mut tarkoitus oli tehdä mahd. yks. kert. Kattelin noita Partcon paristo koteloita niin näytti olevan kytketty rinnan, mutta taitaa löytyä myös sarjaan kytkennällä? Tollahan saa myös kevyen ja suht tehokkaan akun, kun muistaa että AA sormiakkujen nimellis jännite on 1,2V kpl. kun vastaavien paristojen on 1,5V.
12 v - 2,7 ah - 320 g. Ainakin eilen valo paloi viel kahden tunnin jälkeen kun lenkki loppui.
Kyllä ne Partcon paristopitimet sarjaan kytkee. Ostin sellaisen sieltä. Ainoa systeemin haitta on, että akkuja täytyy ladata 3 satsia tavallisessa 4 akun laturissa, ja kuhunkin menee n. 3 tuntia, eli pitää herätä yöllä vaihtamaan akkuja laturiin:D. Paljon hitaampiakin latureita on, kannattaa katsoa mitä myyntipakkaus lupaa, jos ei sellaista jo muita laitteita varten omista.
Kannattaa tosiaan kattoa laturia ostaessa paljonko se antaa ulos. Ite ostin epähuomiossa/tietämättömyyttäni ansmannin tamiya -plugilla olevan laturin. Halpa hinta houkutteli, ei maksanut kuin 15,99€. Kotona sitten kattelin lataustehoa 6 kennon pötkölle ja se on 34min per 100mAh.. :D Toisin sanoen 3000mAh:n akun latailuun menee vaatimattomat 17 tuntia ja noita on luonnollisesti kaksin kappalein. :D:D Nooh onhan tässä aikaa, jos vaikka kolvailis tohon akkukoneen laturiin sopivan piuhan ja latailis sillä. Se sentään latais koko 14.4V paketin laakista parissa tunnissa..
Tilasin RC-hobbysta Ansmanin Power Jack -laturin. Sen latausvirta on 600 mA. Tavarasta on ilmeisesti pulaa, koska vieläkään ei ole tullut vaikka tilasin jo 27.10.
12 v - 2,7 ah - 320 g. Ainakin eilen valo paloi viel kahden tunnin jälkeen kun lenkki loppui.
Kyllä ne Partcon paristopitimet sarjaan kytkee. Ostin sellaisen sieltä. Ainoa systeemin haitta on, että akkuja täytyy ladata 3 satsia tavallisessa 4 akun laturissa, ja kuhunkin menee n. 3 tuntia, eli pitää herätä yöllä vaihtamaan akkuja laturiin:D. Paljon hitaampiakin latureita on, kannattaa katsoa mitä myyntipakkaus lupaa, jos ei sellaista jo muita laitteita varten omista.
Eilen kävin räntäpaskasumu kelissä testaamassa muutaman tunnin myös tuota settiä,olihan valoisaa...
thethent
21.11.2009, 23.09
Kannattaa tosiaan kattoa laturia ostaessa paljonko se antaa ulos. Ite ostin epähuomiossa/tietämättömyyttäni ansmannin tamiya -plugilla olevan laturin. Halpa hinta houkutteli, ei maksanut kuin 15,99€. Kotona sitten kattelin lataustehoa 6 kennon pötkölle ja se on 34min per 100mAh.. :D Toisin sanoen 3000mAh:n akun latailuun menee vaatimattomat 17 tuntia ja noita on luonnollisesti kaksin kappalein. :D:D Nooh onhan tässä aikaa, jos vaikka kolvailis tohon akkukoneen laturiin sopivan piuhan ja latailis sillä. Se sentään latais koko 14.4V paketin laakista parissa tunnissa..
Ei se menoa haittaa vaikka akut vähän painaa, itse tykkään helposta ja hyvin toimivasta, 2x7,2V 2500mAh akkuja sarjassa ja boschin akkuporan laturi,toimii ku junanvessa!
Akut on juomapullon sisällä ja lataa kummatkin akut kerralla 3 tunnissa.:D
Paketilla on polteltu lediä melkein 4h, loppuvaiheessa alkaa kyllä himmetä mutta sen 3 ajaa hyvässä valossa.
Kympin lähdöstä tuli myöhästyttyä, mut olisko muita jotka haluis lähteä vaikka klo 11?
ZeiZei66
22.11.2009, 17.26
Tuli taas yhteislenkki vedettyä yli 30 km, alkaa vaan noi sateet pehmittää noita polkuja aika rankasti, no nyt ei oo ku viikoks luvattu märkää!!! Se hyvä puoli on että ei pölise!
Kiva tosiaan oli lenkki. Yksi lepoviikko teki ihmeitä, kyllä jakso kummasti painaa. Keskiviikkona sitten taas..
Onko kenelläkään huomenna päivällä aikaa lähteä näyttämään paikallisia polkuja? Olen työn merkeissä käymässä ja päivällä olisi luppoaikaa ja maastopyörä on mukana.
Onko kenelläkään huomenna päivällä aikaa lähteä näyttämään paikallisia polkuja? Olen työn merkeissä käymässä ja päivällä olisi luppoaikaa ja maastopyörä on mukana.
Mull on vapaata 10-12 hiihtomajan polut tossa ehtis ehkä ajaa
En ehdi ihan noin aikaisin. Siinä 12-13 aikoihin olisin valmiina. Missä nuo polut sijaitsevat?
http://kansalaisen.karttapaikka.fi/karttalinkki/karttalinkki.html?map.x=305&map.y=305&cx=2557587&cy=6708751&scale=16000&tool=merkitse&styles=normal&lang=FI&tool=merkitse
Ristikadun päästä lähtee tonne polku. Se oikeanpuolimmainen
Lähdin, löysin, ajoin. Ihan hyvää pätkää oli. Paikoin oli hieman kosteaa. :)
Petterii
27.11.2009, 12.40
Huomenna klo 0900 tai 1000 lenkille lähtijöitä? Ehkä 0900 olis parempi niin sais 4 h täyteen ennen kuin pitää taas lähtee kohti uusia seikkailuja.
Fourtour
30.11.2009, 10.21
Tällainen jälki jäi eilisestä riehumisesta: http://sportstracker.nokia.com/nts/workoutdetail/index.do?id=1841830
Melko pehmeää ja kosteaa pätkää, silti yksi rengas- ja poljinrikko tuli matkan varrella. Vaikka keskivauhti oli alhainen, niin sykkeet kyllä pysyivät korkealla. Mukavaa oli!
Ai että oli mukavaa ajella porukassa siihen asti kunnes... pyörä päätti sitten pysähtyä juureen... Siitä sitten meikä poika ns. jatkoin matkaa mätkähtäen kohtuu ison kiven päälle. Noh, ilmat pihalle, pääsi siinä voikertelun lisäksi pari tunnettua kirosanaa, testattiin raajojen toimivuus ja jatkettiin matkaa suorinta tietä pornaistentielle. Oli meinaan mukavan tuntuinen paukku!
Noh, saavuttiin pornaistentielle kuunneltiin et kenellä meni kumi puhki niin yllätys yllätys no sattumoisin kenellä muullakaan kun minulla...kumin vaihto ja kotia kohti.
Nyt sitten kun tästä on vuorkausi kohta kulunut niin... aah on muuten kiva yskiä kun sattuu niin maan per*****sti niin ja on toi mukana tuleva lonkka myös helv**in kipeä. No, mitä sitä valittaa, itse siihen juureen ajoin.
kiitos kaikille mukana olleille!
Joo mukavaa oli, tosin valitettava kaatuminen Kurskille. Onni tosin oli matkassa, jos mustelmilla selvisit. Kävin tänään hakemassa Mountain bike shopista uudet stop palat. Kyllä teki hyvän tarjouksen Trek Fuel ex 9.9 pelistä, kuume nyt kova. Millä sais vaan vaimokkeen puhuttua ympäri..:p
Petterii
03.12.2009, 22.49
Ei kai ne rahat oo vaimokkeen tilillä??? ;)
Sinne setelinipun kanssa vaan ja ulos uuden Fuelin kanssa.
Fourtour
04.12.2009, 01.01
Tässä tuo Keskiviikon reitti:
http://sportstracker.nokia.com/nts/workoutdetail/index.do?id=1851639
Mukavaa oli ajella välillä viileässäkin kelissä; vielä kun varpaat saisi pysymään lämpiminä. Ei auta talvikengät, eikä erikoissukat - pitänee laittaa vielä suojukset kenkien päällä, tai hankkia lämmitettävät pohjalliset! Nyt oli jo kuitenkin kolme astetta pakkasta...
Petterii
04.12.2009, 09.52
Jos jotakuta kiinnostaa nopsalla aikataululla lähteä Lopelle ajelemaan loistavia polkuja niin huomenna on tähän mahdollisuus. Aamupäivästä ollaan menossa. Tarkkaa aikaa ei ole vielä sovittu, mutta iltapäivästä sekin selviää. Laittakaa vastausta tähän tai privaa, jos kiinnostaa uudet ja mahtavat polut.
ZeiZei66
04.12.2009, 11.16
Joo mukavaa oli, tosin valitettava kaatuminen Kurskille. Onni tosin oli matkassa, jos mustelmilla selvisit. Kävin tänään hakemassa Mountain bike shopista uudet stop palat. Kyllä teki hyvän tarjouksen Trek Fuel ex 9.9 pelistä, kuume nyt kova. Millä sais vaan vaimokkeen puhuttua ympäri..:p
Joo Kode karbonia vaan viivalle! Pääsisit kyllä pian testaan Ibistäkin kun tuli tuo uus keula, kerkeis vaan hakee sen orimattilasta, huomenissa siellä olis kyllä mtb safari klo 10,00 lähtö, olishan hyvä syy lähteä, mutta ei vielä tiedä kerkeekö!
Taitaa jäädä vaan haaveeksi, olis kyllä ollu hinta aika kohillaan. Rungossa on pieni kolhu, ei haittaa mitään. Mutta hinta tosiaan kolhusta johtuen kohillaan.
Timbe(r)man
04.12.2009, 18.33
Jos jotakuta kiinnostaa nopsalla aikataululla lähteä Lopelle ajelemaan loistavia polkuja niin huomenna on tähän mahdollisuus. Aamupäivästä ollaan menossa. Tarkkaa aikaa ei ole vielä sovittu, mutta iltapäivästä sekin selviää. Laittakaa vastausta tähän tai privaa, jos kiinnostaa uudet ja mahtavat polut.
Kiva että jaksat järkätä vierailuja muualle. Mua kiinnostaa periaatteessa, mut ei vaan juuri nyt käy.
Petterii
04.12.2009, 22.16
0900 on arvioitu lähtöaika tästä Chebicin lähetyviltä. Tarkastan aamulla tän topikin jos joku innostuu kuitenkin mukaan..
Petterii
05.12.2009, 16.46
Lopella oli loisto sää. Pikku pakkanen ja maa pääosin jäässä. Keli oli nopea kuin mikä ja pitoa riitti.
Kuvia:
http://petterikuittinen.pic.fi/kuvat/Bike/Lenkkikuvia/Loppi/001.jpg/_medium.jpg
http://petterikuittinen.pic.fi/kuvat/Bike/Lenkkikuvia/Loppi/002.jpg/_medium.jpg
http://petterikuittinen.pic.fi/kuvat/Bike/Lenkkikuvia/Loppi/003.jpg/_medium.jpg
http://petterikuittinen.pic.fi/kuvat/Bike/Lenkkikuvia/Loppi/004.jpg/_medium.jpg
http://petterikuittinen.pic.fi/kuvat/Bike/Lenkkikuvia/Loppi/005.jpg/_medium.jpg
http://petterikuittinen.pic.fi/kuvat/Bike/Lenkkikuvia/Loppi/006.jpg/_medium.jpg
http://petterikuittinen.pic.fi/kuvat/Bike/Lenkkikuvia/Loppi/007.jpg/_medium.jpg
http://petterikuittinen.pic.fi/kuvat/Bike/Lenkkikuvia/Loppi/008.jpg/_medium.jpg
http://petterikuittinen.pic.fi/kuvat/Bike/Lenkkikuvia/Loppi/009.jpg/_medium.jpg
Timbe(r)man
05.12.2009, 18.35
Mahtavan näköistä maastoa, sopisi Epicille. Mutta huomenna taas klo 10 tuttuja Jäken jäännösmaita sotkemaan. Ollapa pakkasta yöllä.
Oli hienon näköistä maastoa, harmi kun ei päässyt mukaan. Huomenna myös jää lenkki väliin. Tai ehkä illalla ehtii, jos pimeälle on halukkaita huomen niin viestiä vaan..
Fourtour
05.12.2009, 22.21
En ehdi minäkään aamulla, mutta illemmalla, vaikka klo 17.30 Varastomaalilta voisin lähteä pimeyttä halkomaan...
Selvä paikalla ollaan, eiköhän vieraat jo ole poistuneet.
Petterii
06.12.2009, 14.38
E sinne kannata mennä. Hiki tulee, vaateet kastuu, sohjoa on, kunto loppuu, vaihteet ei toimi... Meni jokunen reilu kolme tuntia tämän tajuamiseen. :)
Fourtour
07.12.2009, 10.30
Kannatti mennä illemmalla; ei ollut loskaa, ei loppunut kunto, ja mukavaakin oli... Tällainen reipas ajelu käytiin kolmisin tekemässä:
http://sportstracker.nokia.com/nts/workoutdetail/index.do?id=1863672
ZeiZei66
07.12.2009, 21.52
Oli kyl aamullakin ihan makee lenkki, perinteistä suomi enskaa Jäniksenlinnan suuntaan, ja Vaasan yksityistieltä ylös kalliolle uusille poluille, jossa oli varmaan Veman päivän vanhoja jälkiä, sopivan haastavaa ja välillä vähän nopeempaa pätkää, sieltä päin löytyis varmaan enempikin uusia polkuja:)
Vois mennä katsastamaan joku kerta.
Vaasan yksityistieltä ylös kalliolle uusille poluille, jossa oli varmaan Veman päivän vanhoja jälkiä, sopivan haastavaa ja välillä vähän nopeempaa pätkää, sieltä päin löytyis varmaan enempikin uusia polkuja:)
Käytiin La 50/60 porukan kans siellä ajamassa. Siellä kalliolla ei paljon muita polkuja ole. Takakautta sinne pääsee kyllä ihan ajamalla. Eli sieltä mistä ilmeisesti tulitte alas sille kärrypolulle. Sitä kärrypolkua jos jatkaa eteenpäin ja olikohan seuraavan talon (melkein) pihan kautta, menee mönkkäriura/polku takas kalliolle, minkä pääsee ihan ajamalla. Huomenna vois mennä saunalenkille;)
Nyt polut hienossa kunnossa..! Pienen lenkin heitin ja oli mahtavan nopea keli. Pakkanen kivasti kovettanut maan ja lätäköt. NBX piti myös hienosti, tuskin jaksaa veivata nastoja alle huomiseksi. Lunta vaan lisää..:D
Timbe(r)man
14.12.2009, 23.01
Onkos ke-iltana arktiselle lenkille lähtijöitä, jos pakkasta on pitkälle toistakymmentä, kuten luvassa on?
Onkos ke-iltana arktiselle lenkille lähtijöitä, jos pakkasta on pitkälle toistakymmentä, kuten luvassa on?
Yritystä on, kun jäi sunnuntainakin ajelut väliin. En tosin uskalla varmaksi luvata, mutta kahtotaan sano...
Liian hapokasta, mulle on -10 raja. Sunnuntaina tuli nähtyä kyllä, maailman hienoin pelastus. Petterillä oli aivan uskomaton kuvio, kun tuli alas jäistä kalliota. Vinkiksi vaan ei kannata enään lotota, kyllä oli tuuri niin kohallaan..
Timbe(r)man
16.12.2009, 09.51
Liian hapokasta, mulle on -10 raja. Sunnuntaina tuli nähtyä kyllä, maailman hienoin pelastus. Petterillä oli aivan uskomaton kuvio, kun tuli alas jäistä kalliota. Vinkiksi vaan ei kannata enään lotota, kyllä oli tuuri niin kohallaan..
Sen kun olisi saanut videolle. Oli kuin jokin paritanssi - mies ja pyörä - pyörä vei ja mies seurasi, tanssiaskelilla mäkeä alas, eikä kaatunut.:cool:
En nyt ihan varmaksi lupaa, mutta yritän olla 17.30 maalikaupalla. Pakkasen raikkauteen on jo alkanut tottua.
Petterii
16.12.2009, 16.18
Ainut asia mikä multa jäi uupumaan oli telemarkki. Rumasti tasajalkaa tasamaalle tuli alas. Olisi pitänyt vetää loppuun asti tyylillä ja ottaa täydet pisteet tuomareilta.
Tänään mennään spinningiin. Se se on järkevää hommaa se...
mckollaa
16.12.2009, 23.16
Aattelin lähteä perjantaina puolilta päivin pariksi tunniksi hiihtomajalta testaam aan niksua. Vauhti hitaamman puoleista niinku mulla aina on. Seuraan sopii...
:cool:
Timbe(r)man
16.12.2009, 23.24
Vain kaksi arktista ajajaa uskaltautui liikkeelle tänään, minä ja Mara. 15 kilometriä, -15 astetta. Pakkanen on pukeutumiskysymys.
Topolino
17.12.2009, 14.10
Ainut asia mikä multa jäi uupumaan oli telemarkki. Rumasti tasajalkaa tasamaalle tuli alas. Olisi pitänyt vetää loppuun asti tyylillä ja ottaa täydet pisteet tuomareilta.
Tänään mennään spinningiin. Se se on järkevää hommaa se...
Mihnäs käyt polkemassa kun Fiilis muuttui akkojen paikaksi. Siellä oli hyvät tunnit aina joskus...
mckollaa
17.12.2009, 22.38
huomenna lähden hiihtomajalta kello 12:00. Mahtuu seuraan mukaan. :rolleyes:
Petterii
17.12.2009, 23.04
Mihnäs käyt polkemassa kun Fiilis muuttui akkojen paikaksi. Siellä oli hyvät tunnit aina joskus...
Tuossa Kuntosaluksessa kun on lähellä.
Petterii
18.12.2009, 16.26
Huomenna menijöitä aamusta/aamupäivästä?
mckollaa
18.12.2009, 18.34
Juu, mää voisin lähteä kun tänään ei sittenkään lauhtunut riittävästi :mad:
11:00 majalla?
Parin tunnin lenkki?
:seko:
Petterii
18.12.2009, 22.10
Otetaan klo 11:00 varastomaalilta. Halukaat sinne. Pari tuntia on ok tuosta eteenpäin.
mckollaa
18.12.2009, 22.21
Ok, Klops.
11:00 maalilla lyöty kiinni.
mckollaa
19.12.2009, 14.59
Petteriin kanssa käytiin hautausmaan polkuja läpi. Ei paljon näkynyt muita jälkiä. Saldo, iskarista ilmat pihalle, mutta onneksi Petteriillä oli pumppu messissä. Sitten tunnin ajon jälkeen ketjulukko otti ja lähti.
Taluttelin pöörän haarikselle jonne emäntä kiikutti uuden lukon niin sain mäkin vielä toisen tunnin rymistelyä alle.
Kiitos Petterii veto avusta! Aika uskomatonta on kyllä meno sinkula jäykiksellä :eek:, vaikka ei reitti nyt vaikeaa maastoa ollut. Mutta jäis multa kyllä suorittamatta.
Topolino
19.12.2009, 19.44
Kyl on hienot paanat kun on maa jäässä. 1,5 tuntia pystyi ajamaan sitten jäätyi mieskin...
Vielä jos vähän tulisi lunta niin tasoittuisi loputkin juurekset:p
Sieltä meni muuten polku Terholan nuorisokodilta hiihtometsään. En ollut ennen sitä löytänyt vaikka kerran sitä porukallakin haettiin. Syy oli kun siinä oli suonsilmä välissä. Nyt pääsi kun oli jäässä. Sieltä löytyi jonkun perunamaa tai joku naurispelto . Mikä lie ensimmäisen polven perunanviljelijä kun oli jätetty kaikki maahan (Vema :D)
Timbe(r)man
19.12.2009, 19.57
Kyl on hienot paanat kun on maa jäässä. 1,5 tuntia pystyi ajamaan sitten jäätyi mieskin...
Sieltä meni muuten polku Terholan nuorisokodilta hiihtometsään. En ollut ennen sitä löytänyt vaikka kerran sitä porukallakin haettiin. Syy oli kun siinä oli suonsilmä välissä. Nyt pääsi kun oli jäässä. Sieltä löytyi jonkun perunamaa tai joku naurispelto . Mikä lie ensimmäisen polven perunanviljelijä kun oli jätetty kaikki maahan (Vema :D)
Mikä on Terholan nuorisokoti ja mikä hiihtometsä:seko:
Sieltä löytyi jonkun perunamaa tai joku naurispelto . Mikä lie ensimmäisen polven perunanviljelijä kun oli jätetty kaikki maahan (Vema :D)
Mistä niitä kaikkia peltoja muistaa..........
BTW toi sigu liittyy tähän http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showpost.php?p=1230256&postcount=3451
Ai jaa?Siis ei mitään pottuiluun viittavaa.
ihan tuoreet ice-spikeerin? jäljet tuolla hautuumaa-Nummenkylä suunnalla. joku muukin oli tänään valopäälenkillä tossa klo 17 maissa. tai mistä mä tiiän vaikka olis ajanut ilman valoja pimeessä.:)
tänään oli kyllä ihan shortsikelit verrattuna eiliseen 4 tunnin taapertamiseen -16 pakkasessa.
kirjoittelen ekaa kertaa tänne kotopaikan palstalle. eiköhän tossa joskus nähdä lenkillä.
mckollaa
20.12.2009, 20.03
Huomenna Ma 12:00 olis tarkoitus lähteä katsomaan onko hiihtomajan polut pysyneet auki. Seuraa?
-lunta tulee näköjään vielä. kävin lähimetsässä käveleskelemässä ja kyllä sitä lunta on vaan sielläkin. empä taida lähteä auraamaan polkuja.
Joo siellä tuli pyörittyä. Olipa hieno keli, nyt vaan polkujen tallaajat liikkeelle kun tota lunta vihdoin tulee. Tuntui myös toi -8 keli kesältä. Viikolla sain niillä kovilla pakkasilla Avidin levyn solmuun, eipä näköjään kestä pakkasia..
ZeiZei66
20.12.2009, 21.36
No nyt sitä lunta sit tulee, onhan Topolino Santa cruzissa kuitenkin hyvin toimiva jousitus (dw link), kestää vaan että toi määrä tallaantuu kovaksi. Itse kävin viikolla etsimässä hi 5 bikesta shimpan talvikenkiä, mut ei löytyny kokoa, täytyy varmaan käydä paikallisesta hakemassa spessun talvikengät, niin pääsis kurvaileen, on aikoinaan naama, sormet ja varpaat saaneet pärrä hommissa kylmää, että ei kesäkengillä ja neopreenillä tarkene! Näkymisiin!
No nyt sitä vihdoinkin tulee ja ihan mukavasti näyttää kertyneen, kohta pääsee jo hiihtämäänkin :D
Eilen kierrettiin pikkuporukalla Isokytö-Lemmenlaakso-Terhola aluetta, ja mukavaa oli.
Oli myös puhetta, josko tällä viikolla siiretään keskiviikkoillan valopäälenkki jo tiistaille "pyhien" takia? Sää ennuste näyttää selkenevää ti-illalle (ja kunnon myräkkää ke-illaksi), joten voisi todellakin harkita porukalla lähteä tamppaamaan polkuja jo tiistaina.
Joo tiistai sopii hienosti..
Lähden mukaan, jos arvon UPS saa tuotua osat tohon poisoniin. Tuntuu taas kestävän ikuisuuden. Tietysti oletuksella että sen saa kasaan kanssa. :rolleyes:
Timbe(r)man
21.12.2009, 17.49
Minä tule mukaan, jos saan etujarrun.
Kävi ilmi, että Maguralla ei ole lainkaan varaosia, kuten tiivisteitä, vaan koko vuotava kahva vaihdetaan uuteen, eikä sitä saa edes punaisena.:mad:
Sillä olisi 5 vuoden takuu, mutta kun ei ole ostokuittia.
Niin että huomenna pitää viedä pyörä Helsinkiin ja odotella sen korjausta. Noh, ainakin yhden kerran tämä tulee vielä halvemmaksi kuin ostaa Petteriltä käytetyt jarrut.
Topolino
21.12.2009, 18.15
no peijakas, pitäskös sitä lähtee:seko: jaa että 1730...
....
hmm
joo, ehkä
Minä tule mukaan, jos saan etujarrun.
Kävi ilmi, että Maguralla ei ole lainkaan varaosia, kuten tiivisteitä, vaan koko vuotava kahva vaihdetaan uuteen, eikä sitä saa edes punaisena.:mad:
Sillä olisi 5 vuoden takuu, mutta kun ei ole ostokuittia.
Niin että huomenna pitää viedä pyörä Helsinkiin ja odotella sen korjausta. Noh, ainakin yhden kerran tämä tulee vielä halvemmaksi kuin ostaa Petteriltä käytetyt jarrut.
Osta vaan toiset jarrut jos et meinaa leikkiä noitten pitkien takuitten kanssa., noi maguran kahvat ei vaan ota kestääkseen, tehoja niistä löytyy kyllä mutta kun kokoajan saa säädellä ja vaitaa kahvoja. Ainut hyvä jatrru taitaa olla Gustav ja sen kahvat ,toki Hs jarrut on iki liikkujia.
ZeiZei66
21.12.2009, 19.07
Oisko sama aika Ti 17.30, täytyy yrittää päästä!
Metsään ei asiaa! Liikaa pöperö-lunta, meni tielenkiksi. Voihan se olla että huomiseksi polutkin tamppaantuvat, tosin lunta näyttäs tulevan lisää koko ajan.
Metsään ei asiaa! Liikaa pöperö-lunta, meni tielenkiksi. Voihan se olla että huomiseksi polutkin tamppaantuvat, tosin lunta näyttäs tulevan lisää koko ajan.
ei taida toi pakkaslumi tamppaantua, on se semmoista pöperöä.
loppuviikosta lupasivat yhdeksi päiväksi suojaa, silloin voi polut kovettua.
mulla on ylimääräiset Magura Juliet, molemmat päät kahvoineen valmiina käyttöön. voin lainata niin ei tartte kärvistellä jos ajojalkaa polttaa. lähetän puh numeron jos tarvetta on.
Mulla painaa "joulu" kiireet sen verran päälle, että joudun oman osallistumisen jättämään väliin tänään. Keli olisi ollut kyllä komea...
Timbe(r)man
22.12.2009, 15.55
ei taida toi pakkaslumi tamppaantua, on se semmoista pöperöä.
loppuviikosta lupasivat yhdeksi päiväksi suojaa, silloin voi polut kovettua.
mulla on ylimääräiset Magura Juliet, molemmat päät kahvoineen valmiina käyttöön. voin lainata niin ei tartte kärvistellä jos ajojalkaa polttaa. lähetän puh numeron jos tarvetta on.
Kiitos tarjouksesta, kävin jo Lauttasaaressa vaihdattamassa kahvan.
Kävittekö ajamassa eilen? Oliko polut ihan tukossa, vai pääsikö ajelemaan?
Yöllä tulikin lunta sitten taas reippaammin...
ZeiZei66
23.12.2009, 11.35
Käytiin eilen kolmeen mieheen kokeileen polku ajoa, mutta meni aika kiemurteluksi, tehtiin sitten 1,5 tunnin pyörätie lenkki. Yritetään pyhien aikana päästä kinkun sulatus lenkille jos kelit sallii, hyvää joulua kaikille!:)
Käytiin eilen kolmeen mieheen kokeileen polku ajoa, mutta meni aika kiemurteluksi, tehtiin sitten 1,5 tunnin pyörätie lenkki. Yritetään pyhien aikana päästä kinkun sulatus lenkille jos kelit sallii, hyvää joulua kaikille!:)
Joo, koitetaan välipäivinä ehtiä lenkille. Jos vaikka koirien ulkoiluttajat olisivat ehtineet tamppailla polut ajokuntoon.;) Hyvät joulut sinnekin!
Olisko viikonloppuna kinkunsulatuslenkkihaluja kenelläkään? :D
ZeiZei66
25.12.2009, 12.55
Käyn tänään ajaan kevyen pyörätie/polku lenkin saan samalla ajettua uuden nasta renkaan "sisään", jos siitä nyt jotain apua olisi! 13.15 maalikaupalla!
Käyn tänään ajaan kevyen pyörätie/polku lenkin saan samalla ajettua uuden nasta renkaan "sisään", jos siitä nyt jotain apua olisi! 13.15 maalikaupalla!
Ok, sieltä sitten!
Petterii
25.12.2009, 14.25
Juuri kotiuduin noin 3h lenkiltä. Eipähän tuolla poluilla voi olla. Pikkupätkiä ajettavassa kunnossa. No pyöräteitä joku 35-40 km tuli ajettua lopuksi. Commencalilla olin liikenteessä. Kummasti sellanen 5kg vähennys tuntuu ajossa.
ZeiZei66
25.12.2009, 16.39
Joo aika huonossa kunnossa polut, rampakan metsän "eteläisin" polku ihan super nopeassa kunnossa, mutta siihen se sit jääkin, kokeiltiin heksulan kanssa joitain tallottuja kohtia, täytyis vaan pitää riittävästi vauhtia niin kyllähän se polulla pysyy vaikka meinaa vähän kiemurrella, ajeltiin sit parikymmentä km "siirtymiä"!
Joo tulihan käytyä. Aika upottavaa hankea suurimmaks osaks. Joitain pätkiä polkua varmaan pystyis ajaan vauhdilla, allekirjoittaneen pitäis vaan saada treenikilsoja alle ni oppis pitään tasapainoa. Pyörätiet oli kyl suurimmaks osaks hyvässä kunnossa. ZeiZei:lle kiitos vaihtajan säädöstä. :)
Petterii
25.12.2009, 17.05
Huomenna olen myös aamusta lähdössä joko Cyclolla tai maasturilla tarpomaan pyörätietä/polkua. Viestiä, jos 3-4 tunnin pyörittely maistuu.
Onkos sitä kukaan nuoremmista maastopyöräilijöistä uskaltautunut vielä suksille? Maran kanssa osuin jo kerran samaan aikaan baanalle, mutta muista ei ole ollut havaintoja. Näin hyviä latuja ei Järvenpäässä ole joulun aikaan ollut miesmuistiin.
Petterii
25.12.2009, 21.10
Olen kovin miettinyt, että pitäiskö kyseiset vehkeet hankkia. Jäänyt sitten. Hiihätnyt olen öö... yläasteella, jos ei intin metsäkävelyä suksilla lasketa. Pitäis jotain opastustakin saada.
Heh, mulla vähän sama ku Petterillä. Hiihtäny viimeks vuonna -94, kiinnostais kokeilla mutta ei oo suksia.. :)
Kyllä hiihtovehkeet kannattaa ilman muuta hankkia. Se on melkein yhtä mukavaa puuhaa kuin tämä maastopyöräily.
Vapaan tyylin välineillä pääsee helpommin alkuun, koska voitelu on niissä yksinkertaisempaa. Hankinnassa pätee sama kuin pyörien kohdallakin, eli ei kannata hakea marketista, vaan etsiä asiantuntijaliike. En ole paikallisista liikkeistä ostanut suksia vuosikausiin, joten en osaa niitä suositella. Lahdessa käydessä Launeen Intersportista tuppaa suksipareja tarttumaan matkaan vähän turhankin usein.
Tänään kävin polkuja ajelemassa. Oli jo tallattu ihan kivasti, vaikeeta kyllä oli pysyä uralla.. Niin on sitä, joskus tota paavista hiihdetty ympäri. Ei kyllä ole minun harrastus. Luistimia meinasin harkita. Kellokoskelle aurataan joelle leveä baana jossa kiva päästellä luistimilla.
FillaRilla
25.12.2009, 22.02
Satakunta kilsaa jo tänä syssynä suksittu, muutama kerta Ylläshallissa ja nyt viitenä päivänä peräkkäin ekolumella. Ei olla Taunon kanssa naamatuttuja, kun ei olla satuttu yhtaikaa porukkalenkille.
Hiihto on hienoo touhua, jos vielä vois heittää pitkää lenkkiä, ettei tarvitsisi näitä muutaman kilsan rinkuloita sahata......Ei silti. Kelpaa nämäkin hiihdettäviksi. Kolme viikkoa vielä joulupakkolomaa jäljellä, joten hiihdon alkuun varmaan tälle talvelle pääsee.
Onko kinkun sulattajia huomenissa. Voisin itse pyrkiä 10:ksi maalikaupalle. Voisi suunnata PK-vauhdilla Fastin korven kautta Ohkolaan vilkaisemaan motskarimiesten kinkunsulatusta. Aloittavat crossiradan maastossa 12:n aikaan.
Petterii
26.12.2009, 19.00
Jos toi fmi.fi sää pitää paikkaansa niin tää lähtee huomenna 3 tunnin lenkille aamupäivästä. Voin koukkaa klo 10:00 varastomaalilta jos on halukkaita. Otan cyklokrossarin alle.
Topolino
27.12.2009, 18.15
Kävin tänään kokeilemassa ajamista . Ajoin puoli tuntia ja sitten kotio tekemään lumitöitä. Hyvä kun pääsi pyöräteitä pitkin edes ajamaan. Kyllä ne polut siitä kuntoon tulee kunhan lumisateet vähän lopahtavat :rolleyes:
Se hiton hiihtäminen on sitä voitelun kiroamista eli pitäs luisteluhiihtää mut kun ei ole semmoisia suksia. Taidan kasvattaa vaan lihasta jota saa sitten taas koko ens kesän polttaa :D
Timbe(r)man
27.12.2009, 19.21
Taidan mennä ostamaan luistelusuksitarpeet huomenna ja alkaa kokeilla. Jos osaa sauvarullaluistella ja nauttii siitä, niin kai sitten hiihtämisestäkin... Perinteisestä muistan lapsuudesta, että se lipsuminen ja/tai lumen liimaantuminen suksenpohjiin oli pattiin-ottava kokemus. Vaikka voihan olla että seuraavat seitsemän talvea taas pyäräillään lumettomissa maastoissa.
Luistelusuksen profiiliin kannattaa kiinnittää huomiota, koska se on hiihdettävyyden kannalta ratkaisevaa. Hyvä suksi on suhteellisen rento päistä ja keskellä on sitten ns. loppujäykkyyttä tarpeeksi hiihtäjän painon mukaan. Liian lyhyttä suksea ei kannata ottaa.
Hyvillä välineillä eka lenkki menee vähän tasapainoa hakiessa, mutta sitten se lähtee sujumaan. Tänään oli hiihtäjiä runsaasti liikkeellä. Paavonpolun ja Terholan yhdysladulla näytti tapahtuneen pyöräilijän ja hiihtäjän törmäys Kytötien pyörätien ylityskohdassa. Niissä ylityskohdissa ei näytä olevan mitään varoitusmerkkejä, joten kannattaa hiukan katsoa sivuille.
Timbe(r)man
27.12.2009, 20.22
Päätettiin Rautapellon kanssa lähteä huomenna klo 10 maalikaupalta rauhalliselle lenkille. Ennusteen mukaan yöllä ei ole tulossa lunta. Pyöräteitä tai muita aurattuja teitä cc-pyörillä. Mukaan voi hyvin tulla maastopyörällä - etujousi vaan lukkoon kellä lukitus on, niin kulkee paremmin.
Timbe(r)man
27.12.2009, 20.25
Luistelusuksen profiiliin kannattaa kiinnittää huomiota, koska se on hiihdettävyyden kannalta ratkaisevaa. Hyvä suksi on suhteellisen rento päistä ja keskellä on sitten ns. loppujäykkyyttä tarpeeksi hiihtäjän painon mukaan. Liian lyhyttä suksea ei kannata ottaa.
Uskaltaakos tässä asiassa luottaa suksikaupan myyjien asiantuntemukseen? Pyöräkaupasta kun on sellaisiakin kokemuksia, ettei aina kannata luottaa:mad: Paljonkohan suksien, monojen ja sauvojen paketista pitää maksaa, että saa käyttökelpoiset, muttei kuitenkaan turhaan hifistelevät?
Uskaltaakos tässä asiassa luottaa suksikaupan myyjien asiantuntemukseen? Pyöräkaupasta kun on sellaisiakin kokemuksia, ettei aina kannata luottaa:mad: Paljonkohan suksien, monojen ja sauvojen paketista pitää maksaa, että saa käyttökelpoiset, muttei kuitenkaan turhaan hifistelevät? Kyllä myyjän asiantuntemukseen voi luottaa, kunhan ensin löydät liikkeen, jossa suksista jotakin tiedetään. Helsingin seudulla hyvinä pidetään Puhoksen Intersportia ja Kalle-Sportia. Itse olen ostellut suksia Lahdesta Launeen Intersportista.
Ei suksien kanssa oikein hifistelemään pääse, ainakaan pyörähommiin verrattuna. Kalleimpienkin suksien ovh:t tuppaavat jäämään alle 500 €:n. Suksissa kannattaa kärkkyä huippusuksien ylivuotisia malleja. Niitä saa tarjouksessa joskus jopa 200 € pintaan. 300 € on vielä ihan hyvä hinta huippusuksesta. Siteet ovat noin 50 €, monot 150-200 € ja sauvat 100 €. Eihän tuosta pyörähommien rahanmenoon verrattuna kerry vielä paljon mitään.
Katselin vähän netistä, minkälaisia suksipaketteja on tarjolla. Tuossa linkissä näyttäisi olevan jo kohtalaisen kova paketti (Kilpapaketti), jos vain pitää paikkansa.
http://www.jarvisenpyora.fi/suksi-paketit.html
Viime talvena kävin tuossa liikkeessä ostamassa monot. Liike oli ainakin silloin pullollaan suksia ja myyjä oli kyllä suksista perillä.
Soitin liikkeeseen ja tarjous on voimassa. Suksiakin on kuulemma kohtalainen valikoima, joista pääsisi mittailemaan. Melkein tekisi mieli itsekin lähteä kaupoille, mutta kun varastossa on jo 7 paria luistelusuksia.
Timbe(r)man
30.12.2009, 00.25
Kiitos Tauno neuvoista. En nyt kuitenkaan jaksanut lähteä Lahteen enkä muuallekaan suksia ostamaan, vaan ostin ne Jpäästä. To saan ne ja sitten täytyy lähteä kokeilemaan.
Mutta huomenna klo 11 maastopyörällä varastomaalilta tutkimaan, onko poluista mihinkään. Jos ei, niin ajetaan vaikka järven ympäri.
Nyt on tullut jo hiihdettyä niin paljon, että eilen piti jo käydä vähän palauttelemassa fillarilla.
Kaupungin auramies oli tekemässä luistelubaanaa järvelle ja kävin ajelemassa kierroksen ympäri. Siinä ajaessa tuli mieleen, että tässä voisi talven piristykseksi kellotella kierrosaikoja. Nastat siinä on tietysti hyvä olla, vaikka tosikarjut taitaa pärjätä ilmankin. Cyclocrossari saattaisi olla nopeampi kuin maasturi. Veikkaisin kuitenkin, että luistimilla selviää pyörää nopeammin, kunhan saavat pinnan kuntoon.
Topolino
30.12.2009, 11.51
Kiitos Tauno neuvoista. En nyt kuitenkaan jaksanut lähteä Lahteen enkä muuallekaan suksia ostamaan, vaan ostin ne Jpäästä. To saan ne ja sitten täytyy lähteä kokeilemaan.
Mutta huomenna klo 11 maastopyörällä varastomaalilta tutkimaan, onko poluista mihinkään. Jos ei, niin ajetaan vaikka järven ympäri.
Minkäsmoiset ostit?
To saan ne ja sitten täytyy lähteä kokeilemaan.Paras paikka opetella luistelutekniikkaa on Terholasta Kytömäkeen (Sähkötalolle) menevä väylä. Siinä on tarpeeksi leveyttä ja Terholan suunnasta hyvä loiva nousu ja Sähkötalolta päin jyrkempi nousu. Sillä välillä on myös vähemmän hiihtäjiä, jotka olisivat vaarassa jäädä alle.
Petterii
30.12.2009, 12.21
Tein minäkin sen mitä en olisi ihan heti uskonut tekeväni. Ostin sukset. Jpään I-Sportista perinteisen suksisetin. Salomonia taisi olla sukset, siteet ja monot. Tarkkaa merkkiä ei muista. Piti ottaa kalliimpi setti (249 euroa), kun siinä oli niin paljon paremman tuntuiset monot mun lättäjalkaan. Toimitus näilläkin huomenna.
Fourtour
30.12.2009, 13.42
Maastopyöräily on näemmä muillakin vaihtunut sujuvasti maastohiihtoon. Kunnon ylläpitämiseen ja kohottamiseen hiihto onkin yksi parhaista lajeista, ja mukavaa muutenkin.
Yhden vinkin voin minäkin antaa: kun pääsee eteenpäin ilman sauvoja, niin jonkinlainen tekniikka on jo hallussa - kannattaa siis alussa hiihdellä pieniä pätkiä tasaisella niin, että laittaa sauvat sivuun. Ja neuvo toimii kummallakin tekniikalla, perinteisellä ja vapaalla.
Tänään taas illemmalla mennään KurSki:n kanssa heilumaan Paavonpolku - Terhola suunnalle.
Kaupungin auramies oli tekemässä luistelubaanaa järvelle ja kävin ajelemassa kierroksen ympäri. Siinä ajaessa tuli mieleen, että tässä voisi talven piristykseksi kellotella kierrosaikoja. Nastat siinä on tietysti hyvä olla, vaikka tosikarjut taitaa pärjätä ilmankin. Cyclocrossari saattaisi olla nopeampi kuin maasturi. Veikkaisin kuitenkin, että luistimilla selviää pyörää nopeammin, kunhan saavat pinnan kuntoon.Ilmoitelkaa sitten milloin kisat on. En kyllä tiedä ehdinkö mukaan. Rigi ollut jäkessä jo monta kuukautta odottelemassa, muttei ole tullut käytyä ajelemassa. Mites pitkä se rata on?
Petterii
30.12.2009, 18.47
Laittelin tossa ylijäämä XTR:n kammet sinkulaan ja samalla katsastin etunastan tilanteen. Vaatimattomat 21 nastaa on jäänyt reissulle. Onneksi noita saa laitettua lisää.
Mahtaakohan sinkulalla pärjätä jääradalla? Tietysti, jos on riittävän iso välitys.
Radan pituus on lehtitietojen mukaan 6,5 km. Siellä ei varmaan kovin isolla porukalla uskalla ruveta kovaa ajamaan. Voi tulla sanomista, kun jalankulkijat säikkyvät. Tietysti pimeällä siellä olisi varmaan aika tyhjää ja kaikillahan on nyt huippuvalot.
Petterii
30.12.2009, 19.21
Sinkulallahan pärjää missä vaan. ;) Onhan tuolla krossarikin nastoilla varutettuna jos meinaa totiseks mennä.
Rata on kyllä aika piiiiitkä. Ei kovin montaa vetoa jaksa. Hyvä jos sen ekan. Rigissä olis Kenda SB8:t ja välitysvaihtoehtoina 32:18 ja 32:18-kiinteä. En sitten tiedä pääseekö jalankulkijoita kovempaa. Kun ei olis niin laiska, niin vois laittaa kamoja kondikseen ja käydä kokeilemassa jollain luistinradalla fillarispeedwayta.
ZeiZei66
30.12.2009, 22.20
Saako osallistua kilpaan Husabergillä? Kierroksen vois kerkiä ajamaan ennen kuin virkavalta olis paikalla!
Voisin vetästä sitten pohjat Ski-Doolla.. Lehdessä luki että olisi mahdollisesti auki ensi keskiviikkona. Ilmeisesti lumen alla on jotain railoja joista tulee vettä. Ainakin lehti kuvassa oli reilusti vettä jäällä..
Timbe(r)man
31.12.2009, 13.14
Topolinon kysymykseen: Atomic-merkkiset luistelusukset ja monot, sukset oli kuulemma viime vuoden mallia noin puoleen hintaan. Huomennna kokeilemaan. Katselin, että pääsen hyvin täyden kierroksen Jäken latuja, kun kävelen asunnoltani suksien kanssa Sähkötalolle, siitä terholaan, sieltä paavonpolulle ja sieltä nummenkylän kautta uimahallille, ja siitä taas lyhyt kävelymatka kotiin, noin 17 km latuja ja alle kilometri kävelyä.
Minäkin voin lähteä jääbaanalle, 6,5 km on jo aikamoinen aika-ajo, jos sen tosissaan ottaisi. Mullakin on cc-pyörä nastoilla. Mutta kuinkas jyrkkiä mutkia siinä radassa on?
Ihan kohtalaisen lenkin meinasit vetäistä heti kärkeen. Hiihtelin yhtenä päivänä tuon lenkin edestakaisin ja aika lailla tasan kaksi tuntia meni. Huomiseksi on luvassa vähän nihkeämpää keliä, joten paluumatkan voi hyvin jättää väliin. Rampakan alikulussa on hiekkaa, joten ei kannata uusilla suksilla laskea sinne ihan täysillä.
Luisteluradalla ei ole tiukkoja mutkia, koska se on kaavailtu retkiluistelijoille. Pyörällä voi kurvit vetää melko täysillä, ainakin nastarenkailla.
Topolino
31.12.2009, 15.41
kiitän lenkkiseurasta, palataan ens vuonna :rolleyes:
HYVÄÄ UUTTA VUOTTA ja tosiaan kiitos lenkkiseurasta. Pyöräilyyn minulle taitaa nyt tulla pieni tauko. Pitäs kait ruveta taas tosissaan treenaamaan tota kelkka-kunkkua varten. Keväällä sitten taas..:)
FillaRilla
31.12.2009, 17.48
Hyvät uudet vuodet koko porukalle. Mukavia hyvässä seurassa olleet ne harvat lenkit, joille meikä on kerennyt mukaan. Näyttävät pöperöisiltä nuo fillarikelit. Miten olis suksilenkit joskus porukalla? Kelit on mainioimmat.
ZeiZei66
31.12.2009, 19.38
Hyvät uudet vuodet, ja kiitokset hienoista metsä lenkeistä koko porukalle, pyhinä olis hirvee hinku metsään (fillarilla), mutta lupaili aika tulipalo pakkasia!
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.