Näytä tavallinen näkymä : Mätäkivi-cruising V
Pete, pete priorisoit asiat ihan väärällä tavalla.
Mun akutti saksantilaustarve katosi aika tyystin, kun kävin Lundbergilla. Kävin ostaa spessuun keskiön ja dh-sisänakin. Lisäksi naapurilta, joka on fillari-liikkeessä duunissa ostin octalink keskiön... enää ois tarvetta avidin ilmaus setille + sisäkumeille & jarrupaloille, mutta tuskin viitin noita tilaa saksasta. Tulee kumminkin vika kamaa ja sitte harmittaa sumplia. Tommosta kamaa saa soomestaki ihan halavala.
Jossei JJT:llä ja Tonillakaan ole kiirus kamojen kanssa, nii siirretäänkö myöhemmäksi... Kiitokset muuten Jannelle keskiöavainlainasta. Voisin heittää avaimet huomenna takas...
Vesku muuten joskus puhu, että vaihto Hellllowtechiin lakrut. Kyselin ite lakruja laakerikaupasta, nii ois maksanu huhuhuh 25€/kpl. Koko keskiön sai kybän halvemmalla kervosta, kun kaks laakeria. Kyllä kannattaa näprätä ite! :o
JJT < En sitte muistanukaan käydä palauttelemassa kampi & keskiöavaimia. Voisin ehkä huomenna piipahtaa tuomassa ne...
Vedin tänään kyllä semmoset turvat, et harvoin tulee vedettyy. Srammi skaboissa lähti eturengas alta ja haukkas uudelleen pitoo aika kovassa vauhdissa. Siitä sitte jalat vielä kiinni fillarissa vedin kunnon heijarit ulkokaarteeseen. Yleensä ehtii hyvin kattoa miten kaatuu, mutta tossa ei ehtiny ees tajuta, että lähettiin. Ihme tsägä et selvisin olkapää, reisi ja polvi ihottumalla. Kypärä halkesi, vaikken sitä heti huomannukaan. Aika hyvin sain itteni tuosta koottua. Vähän aikaa ihmettelin, kun ei tuntunu minkäänlaista kipua - fillarikin näytti ehjälle, niin uskals lähtee ajamaan. Näköjään helpolla mettäpolullakin pystyy vetää turvat, kun on liikaa vauhtia ja liianvähän taitoa.
Lukuunottamatta kaatumista kisa meni omalta osaltani ihan ok. Ihan en Leinosen Jannea saanu poljettua kiinni kaatumisen jälkeen. Aika peräkkäin tultiin maaliin.
Meinaakos kukaan lähtee P-H cupia ajamaan torstaina? Ite oon vähän kahen vaiheilla...
Kovaa ajoivat äijät eilen ...onneks olin itse vaan katsomassa :o Kari on kyllä kovaa tekoa, kun paikat kestää, vaikka täydestä vauhdista heittää kuperkeikkaa ...onneks ei sattunut pahasti. Mahtaakohan tänään jostain kolottaa?
Kuusankoskelle lähtijöiden kanssa voidaan sopia loppuviikosta aikataulua. Mulle voipi soitella tai viestitellä numeroon 040-5290151.
T.M > Kun ajoin siinä kotimatkalla siihen orapihlajan piikkiin, niin hyvä ettei tullut heti revittyä sitä pois. Kotona, kun nyppäsin sen pois, niin eturengas tyhjeni heti. Tiiviisti oli piiki paikoillaan, kun ei yhtään päästänyt ilmaa ulos. Onneks tuli huomattua mokoma piikki!
Pyöräkaistapää
15.07.2007, 01.13
Terve kaverit, onko kukaan ens viikolla iltalenkkeilemässä?
Terve kaverit, onko kukaan ens viikolla iltalenkkeilemässä?
Moro, kyllä vain eli ilmoitele vain, kun olet menossa. Periaatteessa kaikki illat käyvät paitsi huominen maanantai ...pitää vähän lepäillä, kun oltiin Karin kanssa ajamassa Kuusankosken maratoonia. Otti jotenkin voimille ...miehessä vikaa :seko:
Pyöräkaistapää
15.07.2007, 21.37
Mites teillä meni sielä Kkoskella? Ei jaksa kaivaa tuloksia...
Kalustoa päivitelty taas, totaalinen vattuuntuminen xtr:n polkimiin. Takaisin vatkaimiin! (http://www.saunalahti.fi/~vklee/kuvia/liteville/vatkaimet.jpg) xtr:t saa ostaa, jos joku tarvii...
Maanantaina mullakin menoa.
Mites teillä meni sielä Kkoskella? Ei jaksa kaivaa tuloksia...
Kalustoa päivitelty taas, totaalinen vattuuntuminen xtr:n polkimiin. Takaisin vatkaimiin! (http://www.saunalahti.fi/~vklee/kuvia/liteville/vatkaimet.jpg) xtr:t saa ostaa, jos joku tarvii...
Maanantaina mullakin menoa.
Viralliset tulokset olikin näköjään jo tulleet eli Kari oli 25. ja minä 45. Ei ollut rata mun mieleen, eikä tainnut Karikaan oikein tykätä. Märkää pururataa ja hakepolkua ja pari isoa mäkeä, jotka olivat ihan jees ...tosi kuraista oli!
Tiistaina mullekin taas käy.
Joo, ti vois olla ihan hyvä iltalenksupäivä, jos onnistun palautumaan siihen mennessä...
Kuusankoskella rankastiin laiskasti reenannutta oikeen kunnolla. Ihan hirvee rata; märkää hiekkatienousua, pururatanousua ja mutasta pururataa. Polkuu oli 60km:stä varmaan joku 4km, jos sitäkään. Alämäetkin oli semmosta vellii, et joutu polkee päästäkseen eteenpäin. Yhen kerran meinasin lentää juoksuhiekka alamäessä stongan yli, kun eturengas upposi hiekkaan. Takarengas kävi aika korkeella, mutta just ehin pelastaa tilanteen. Sen jälkeen ajoin kaikki pehmeet alamäet ja mutakakkaliejut satulan takana kyykkien.
Vika kierroksella onnistuin vetää turvatkin hiljasesta vauhdista, kun pehmee hiekka velli lähti alta. Meni pohje kaatuessa kramppiin oli tosi paha olla. Vikoissa nousuissa alko mennä kummatkin etureidetkin kramppiin ja se pohje ja oli vielä pahempi olla.
Kunnonkohotuksen kannalta oli tosi hyvää reeniä. Rata oli kyllä tosi p:stä, jos ois ollu kuiva keli, niin sen ois voinu ajaa cyclocrossarilla. Ei oikeen vastaa mun käsitystä maastofillaroinnista.
... ja nyt on muuten tosi paha olo.
Leinosen Janne ajo muuten hianosti 14:sta uuella scalplelillaan...
Niin ja kuusankosken rata taisi olla vielä parannettu versio :)
Joku ainakin mainitsi että polkujen määrää olisi lisätty.
Mulla menee lomatöhötyksessä pari viikkoa mutta pistäkää lenkkiaikoja/lähtöpaikkoja voorumille niin yritän ehtiä mukaan.
Metallica-konsertti ennakkoineen venähti pari päiväisiksi palautteluiksi. Eilen otti jo itse tapahtuma koville mutta nyt on ääni-kateissa ja varpaan kynnet mustina eli ihan hyvä konsertti :)
Niin ja kuusankosken rata taisi olla vielä parannettu versio :)
Joku ainakin mainitsi että polkujen määrää olisi lisätty.
T.M > Et kai vaan mua tarkoita :o No kun mun mielestä joku etukäteen niin sanoi ...no mutta mulla ei ole vertailukohtaa aikaisemmilta vuosilta eli ehkä oli lisätty :rolleyes: ...eli prosentuaalisesti lisäys lienee huima ...heh!
Joo'o viime vuotista rataa voin minä ainakin kommentoida...
Viime vuonna hajos takavaihtajan vaijerinkuori just ennen starttai ja käytössä oli vaan kolme eturatasta, eli kolmivaihteisella lähdettiin kisaan.
Se ei paljoo haitannut, sillä koko reitti oli tosiaaan jotain hiekkatietä/pururataa ja muutama kohtalainen mäki, jotaka meni just just käytössä olleilla välityksillä ylös. Polkua oli n. 300m/kierros, eli oisko siitä joku kilsa sitten tullu mun laskujeni mukaan sellasta single-träkkiä, jota voisi ihan rehellisesti poluksi, ei latupohjaksi, ei mettätieksi tai miksikään muuksikaan kutsua.
Ei tuo reitti hirveitä maastoajon elämyksiä tarjonnut, mutta ihan kiva siinä oli rullailla. Jos fillarissa ois vakionopeuden säädin, niin olisin kyllä salettiin nukahtanut stongaan, sillä ei siinä ihan hirveesti tarvinnu ajamiseen, tai siis ohjaamiseen, keskittyä...
Viime vuonna reitti oli rutikuiva ja silloinkin siinä oli kilsan verran/kiekka sellasta hakepolkua, joka oli aivan anaalista ajaa. Sai runtata tasamaalla, meikän reisillä, ihan tosissaan että pääs eteenpäin.
Jos on ollu samoja pätkiä, niin eipä käy kateeksi niitä, jotka ovat joutuneet niitä kosteina ajamaan.
...ehkä tuosta reitistä voisi sitten sanoa, että kuivana kiva?
Viime vuodesta viisastuneena jätin kisan nyt väliin. Viime suvena jäi tuon kisan jälkeen hyvät kaljakekkerit väliin ja päätin ettei tää virhe kyllä toistu ja laitoin asiat todelliseen tärkeysjärjestykseen ja lähdin baariin. Kivaa oli.
nimimm. turha tässä o enää mitään kestävyysurheilijaa leikkiä ku elämästä voi ihan nauttiakki!
Pyöräkaistapää
17.07.2007, 08.56
Tänään lenkkeilijöitä?
Vähä tosa jo kosiskeltiin seiskaksi Lauttasaaresta Espoon rannikolle ajamaan "Suomen parhaita kalliopätkiä". Sinnekin vois mennä, siirtymä autolla.
Jos minut hyväksytään lenkkiseuraksi, niin voisin jokun 1-2h tänään ajella. Aikataulu on aika avoin, eli ehtisin lähteä vähän aikaisemminkin liikkeelle. Oikeastaan kaikki käypi.
...hirveän kovaa tai pitkään en kyllä pysty ajamaan tän hetkisen reisijumin takia, mut kyllä sitä aina jotenkin sinnittelee mukana...
Tänään lenkkeilijöitä?
Vähä tosa jo kosiskeltiin seiskaksi Lauttasaaresta Espoon rannikolle ajamaan "Suomen parhaita kalliopätkiä". Sinnekin vois mennä, siirtymä autolla.
Kuinkas pitkää lenkkiä tuolla on tarkoitus ajaa? Jos muuta lenkeilyä, niin mulle sopii klo 16:30 jälkeen.
Pyöräkaistapää
17.07.2007, 14.00
Ei jaksa lähtee autoon istuskeleen eli suosin mätislenkkiä. -> 16:30 sopii mullekin, mistä päin lähdetään ja "tarkka" lähtöaika? Mulle käy taas kaikki...
Ei jaksa lähtee autoon istuskeleen eli suosin mätislenkkiä. -> 16:30 sopii mullekin, mistä päin lähdetään ja "tarkka" lähtöaika? Mulle käy taas kaikki...
Jos lähden kotoa ajelemaan klo 16:30, niin nopein reitti mulle on maastoon siihen varuskunnan puomille. Siihen ajelen n. 15 min. Muutkin vaihtoehdot käy...
Pyöräkaistapää
17.07.2007, 15.07
Varauskunnan puomi :seko: öö misäs se o? mää lähen kanssa just töistä, likemmäs viittä varmaan menee tällä vauhdilla. katon vielä kotona mitä täälä lukee. kuulemiin.
Varauskunnan puomi :seko: öö misäs se o? mää lähen kanssa just töistä, likemmäs viittä varmaan menee tällä vauhdilla. katon vielä kotona mitä täälä lukee. kuulemiin.
Mä voin kyllä ajella muuallekin eli Mätikselle tai Korsoon. Soittele, kun oot kotona 040-5290151.
Pyöräkaistapää
17.07.2007, 16.10
Heti soittelisin, mutta taitaa olla puhelin töissä :o
1700 puomilla, siinä koirankusettajien?
Heti soittelisin, mutta taitaa olla puhelin töissä :o
1700 puomilla, siinä koirankusettajien?
Ok eli siis siellä Mätiksellä....
Pyöräkaistapää
17.07.2007, 16.20
jeps! siellä nähdään.
Reittinä ehdottaisin jotain Rekolaan oluelle päätyvää, siellä saa mainiota Newcastle Brown Alea ja Beamishiä hanasta. Jotain kautta Keinikseen ja sieltä palaneen talon ja jokivarren kautta Rekolaan?
Pyöräkaistapää
18.07.2007, 08.22
Kiva lenkki vaikka Kari tulikin alkumatkasta ja muutti tietysti leppoisan ajelun silkaksi treenaamiseksi. Ajeltiin suolla ympyrää ja muuta kivaa palauttavaa toimintaa :D Vähän jäi kaivelemaan se golf-kentän viereinen kallioalamäki...ens kerralla ajan, jos on kuivaa...ehkä...jos uskallan...
16:30 lähin kotoa ja yheksän aikaan oltiin terassilla eli ihan kiva iltalenkki!
Ei päästy Rekolaan oluelle, mutta onneksi Keravaltakin löytyi pari terassia :)
Kiva lenkki vaikka Kari tulikin alkumatkasta ja muutti tietysti leppoisan ajelun silkaksi treenaamiseksi. Ajeltiin suolla ympyrää ja muuta kivaa palauttavaa toimintaa :D Vähän jäi kaivelemaan se golf-kentän viereinen kallioalamäki...ens kerralla ajan, jos on kuivaa...ehkä...jos uskallan...
16:30 lähin kotoa ja yheksän aikaan oltiin terassilla eli ihan kiva iltalenkki!
Ei päästy Rekolaan oluelle, mutta onneksi Keravaltakin löytyi pari terassia :)
Juu mukavaa palauttelevaa suotreeniä! No hyvä, että suunnitelmat eivät ihan pileen menneet ja baarikin löytyi ...tosin mun aikana sitä baaria ei suolta löytynyt ;) Nooh pääsinpä siitä golfkentän kulmilta hyvin naispyöräilijän peesiin :D ...tosin heti ekassa ylämäessä ohi! Melkein kolme ja puol tuntia mullekin tuli lenkille pituutta.
Jaa oisko pojat halunnu vielä kolmannen sua kierroksen?
Hauskaa oli! Golfkentän takamaaston polut on kyllä ihan loistavia. Sieltä löytyy aika monta pääsee-eipääse-haastavaa kohtaa. Harmi kun sielä palaneen talon kulmilla ei oo terasseja. Ois ollu nii kiva ajella vielä se keinis-korso pätkäkin. Ois varmaan loistokunnossa se pätkä, kun on ollu nii kuivaa.
Täytynee käydä toinen kerta tutustumassa siihen rekolan kuuluun olut kuppilaan. Mutta kyllä sielä Keravan teollisuus alueen terassillakin on oma tunnelmansa.... :rolleyes:
Pyöräkaistapää
19.07.2007, 13.36
Ajattelin käydä testilenkillä (keula ollut palasina) ajamassa Keiniksestä palaneelle talolle. Siitä voisi vielä ajaa joen vartta Rekolaan oluelle. Lähtöaika enkä joskus 17-18. Jos keula ei toimi lähden samantien säätöhommiin...
Saako tupata mukaan?
Voisin hilata itseni Keinarille noihin aikoihin...
Jos napostelee niin viestiä voi pistää numeroon 040-7597708, voi olla tässä päivän mittaan vähän huonosti puhelun tavoitettavissa, joten viesti tällä kertaa tehokkaampi...
Pyöräkaistapää
19.07.2007, 14.15
Laitan viestiä, 050 3690860, jos muista ottaa puhelimen kotia :p
Me ollaan JJT:n kanssa myös lähdössä ajelemaan ...sovittiin, että lähdetään klo 16:45 ja ajetaan Cruisi -reittiä "väärin päin" > Golf -kenttä - Kerava -Keinis > ? ...eli ajelkaa vastaan, jos ette muuta keksi.
Mulla vielä hakusessa, jos vaikka lähtis sinkulalla runnomaan. Eilen ajelin jonkilaisen lenkin sinkulalla Mätiksellä ja oli vaihteeks taas ihan mukavaa puuhaa.
Ihan hauska lenkki oli mansikanpoimisineen ja olut kruunasi koko homman.
Tuli vaan vilu siinä terassilla, ens kerralla pitää ottaa pitkä paita reppuun mukaan! :)
Kiitos vaan paljon öölistä, mie tarjoon ens kerralla!
Ps. Tänään ois tarkoitus ajaa semmonen vajaa 2h maastolenkki, lähtöajankohta klo 16.30-18.30 välillä. Lähtöpaikka vielä avoinna, luultavasti golfkentän takamettän kautta hautausmaalle, siitä varuskunnan kautta vallinojalta koukaten mätikselle, siellä pikku lenkura ja siitä sitten joko polkua tai maantietä kotia. Aika perus.
Eihän tämä mikään myynti/ostopalta ole :o, mutta ei kellään Mätisläisellä tai lähistöllä asuvalla ole jäänyt ylimääräiseksi/pieneksi lasten maastopyörää? Hakusessa olisi 7v pojalle "oikea maastopyörä". Millaisia on porukka hankkinut, jos on ollut tarvetta?
Poitsu innoissaan ajelee pitkin metsiä tällä hetkellä fillarilla, joka painaa enemmän kuin meikäläisen Santa Cruzi :eek: ...noo hyvää treeniähän se on ...heh!
Mulla olisi Konan AA jäykkäperänen, rungon koko taitaapi olla jotain 15" ja 17" väliltä. Vuosimalli on kai -97 tai -98, keula on huono, muuten ihan hyvässä kunnossa. Ei paina paljoa, on Eastonin (Ultralitea) tuo runkoputki ja vanteet yms. on ihan kunnossa.
Koeajaa voi vaikka vähän pidempäänkin. Ei oo kyllä mitään käsitystä minkä kokosia 7v pojat ovat, mutta voihan tuo olla aika reilun kokoinen? Kasvuvaraa :)
Mulla olisi Konan AA jäykkäperänen, rungon koko taitaapi olla jotain 15" ja 17" väliltä. Vuosimalli on kai -97 tai -98, keula on huono, muuten ihan hyvässä kunnossa. Ei paina paljoa, on Eastonin (Ultralitea) tuo runkoputki ja vanteet yms. on ihan kunnossa.
Koeajaa voi vaikka vähän pidempäänkin. Ei oo kyllä mitään käsitystä minkä kokosia 7v pojat ovat, mutta voihan tuo olla aika reilun kokoinen? Kasvuvaraa :)
Pojalla on pituutta n. 130cm. Tuossa Konassa taitaa olla jo 26" renkaat? Nykyisessä pyörässä on 20" renkaat ja harppaus 20" > 26" saattaa olla niin suuri, että polulla ei pyörä käännyt ihan sinne minne on tarkoitus :eek:
Joo, iso se varmaan on ja 26" kiekot siinä tosiaan on.
Menis varmaan sellaselle +150cm pitkälle pätkälle, kasvuvaraa siis on!
:)
Joo, iso se varmaan on ja 26" kiekot siinä tosiaan on.
Menis varmaan sellaselle +150cm pitkälle pätkälle, kasvuvaraa siis on!
:)
Ok täytyy pitää kuitenkin mielessä, että tuollainen vaihtoehto on tarjolla. Niin eihän tuossa mene kuin hetki, niin seuraavaa kokoa saa pojalle hommata. Mitä tuola konalla olisi hintaa?
Jos oikeasti kiinostaa niin tuu ihmettelemään paikanpäälle niin voit sitten varmaan aika pitkälti määritellä jonkun hinnan tuolle.
Jos oikeasti kiinostaa niin tuu ihmettelemään paikanpäälle niin voit sitten varmaan aika pitkälti määritellä jonkun hinnan tuolle.
Ollaan sopivasti lomala poikien kanssa, joten voitais tullakin katsomaan, siinähän samalla näkee, että onko kauheesti liian suuri? Voi olla, että on vielä aika suuri meidän pojalle, mutta eihän tuo silti iso vaiva ole käydä katsomassa. Missä päin pyörä majailee?
Huomenna meillä on ohjelmaa, mutta ti, ke, to käy.
Pyörä onpi Keravalla, Jaakkolan koulua vastapäätä.
ti käy kyllä hyvin, keskiviikko vähän huonommin.
Soitellaan vaikka huomenillalla niin sovitaan tarkemmin, 040-7597708
Terveisiä Tahkolta:
Käytiin lomailemassa muutama päivä "vuoren" alla ja hauskaa oli. Muutama lenkki ehdittiin fillareillakin ajaa ja ihan kivasti löytyi ajettavaa ilman reittitietämystäkin. Yhdellä reitillä lojui vielä jonkun ihme xc-kisan merkkejä, siellä taidetaan joskus ajaa ihan kilpaakin :)
Kivikot oli maineensa veroisia kun heti ekana ajopäivänä Ralli Rane repesi takaa. Onneksi oli yksi ulkorengas matkassa mukana.
Palvelut oli ajankohtaan nähden ykkösluokkaa vaikka porukkaa oli arkena vähän. Viikonloppuna alkoi baareissakin olla enempi vipinää.
Kylpylässä sai aika rauhassa keilailla ja köllötellä porealtaassa. Ruokapuoli oli todella hyvää ja tankattua tuli oikein huolella, kiva reissu.
Pyörä onpi Keravalla, Jaakkolan koulua vastapäätä.
ti käy kyllä hyvin, keskiviikko vähän huonommin.
Soitellaan vaikka huomenillalla niin sovitaan tarkemmin, 040-7597708
Tuli tän päivän ohjelmaan sellainen muutos, että ei olekaan ohjelmaa eli lähden klo 16:30 jälkeen ajelemaan. Ajatuksissa olisi lenkki: Varuskunta - Golf kenttä - Kerava - Keinis - Mätis.
Tuosta pojan fillarihommasta vielä ...katseltiin tänään naapurin pojan 17.5" (26" renkailla) maastopyörää ja on noi ton kokoiset renkaat vielä ihan liian suuret meidän pojale. Kyllä seuraava koko pitää olla renkailtaan 24".
Niin tänään muita ajelemaan?
[quote=I.S;842431]
Tuosta pojan fillarihommasta vielä ...katseltiin tänään naapurin pojan 17.5" (26" renkailla) maastopyörää ja on noi ton kokoiset renkaat vielä ihan liian suuret meidän pojale. Kyllä seuraava koko pitää olla renkailtaan 24".
quote]
Meidän poika 6V 130cm
Pyörä joka ei vielä pojan käytössä vanha Tunturi All Terrain Bike. Renkaat 20" tanko vähän sloupattu. Maasta mitattuna (keskeltä) 60cm korkea. Melkein munissa kiinni. Jos on isäänsä tullu, on kyllä lyhyt jalkainen. Siis ja ajelee vielä tolla mikäliepyörä jossa 16" renkaat.
Tervehdys taalta Ranskasta. Tourmoulet ajettu ylos, viimeinen vuoristo-osuus nahty Tourilla ja Andorrassa tehty oikeaa mountainbikingia. Kirjoittqminen ranskalaisella nappiksella on vaikeaa. Pitempi raportti myohemmin. Tasta ei loma parane, paitsi keli on kuuma...
Ei tollaia kirjotuksia saa kirjotella meille suomen kesästä kärsiville!
Tänään lenkille lähtijöitä, vai onko kaikki jo pitkin teitä ja metsiä?
Meikäläisestä ei tänään ole lenkkiseuraa, mutta esim. huomenna ja tiistaina sopii.
Oltiin perheen kanssa "Suomi -turneella" ja siinä sivussa ajoin eilen Vuokatin maratoonin :eek: ....täytyy sanoa, että oli aika rankka reitti, kun vettäkin tuli ennen starttia ja kisan alussa kuin saavista kaataen. Nooh onneksi loppumatka meni ilman sadetta, mutta KURAISTA oli!
Siis näin kuraista :D
http://www.elisanet.fi/~z629141/Vuokatti-MTB-2007/images/picture_020.jpg
Kurarallin jälkeen olisi muuten lähdössä tilaus Saksan maalle (Action Sportsiin) ...huomenna illalla eli jos jotain joku on vailla, niin sopii samaan tilaukseen.
Hans Opinion
30.07.2007, 11.21
on taas tämä töihinpaluu - kyllä lomalla oli parempi. Loma meni enimmäkseen kyttäillessä talonmaaluskeliä mutta ajeltuakin tuli... ja kisattua tasapaksusti.
Arokisamenestus antaa edelleen odotta itseään Sipposta tuli tuttu sijoitus maantiellä jossa rohkea ajotaktiikaei pelittänyt. Ajattelin että vedän heti paukusta kovaa ja pääsinkin irti mutta kukaan ei tullut mukaan ja lopetin soolon jossain 15km kohdalla. Boxin baanahan on todella raskas ja tuli riehuttua liikaa matkan varrella mutta vakaa aikomus oli päästä irti - sopivaa porukkaa ei syntynyt lupaavista aihioista huolimatta. Kisa oli kaikenkaikkiaan tosi kova - etten sanoisi kovin tänä suvena - pirun kova kuntoisia 5kymppisiä. No. Aktiivinen ajo söi voimia ja poissa olollaan loistaneet krampit ilmeistyivät massiivisina pahiommoisesti viimeisell äkympillä eikä putkelta voinut ajaa lainkaan - peli ratkesi siihen vaikka olin lopussa hyvissä asemissa mutta 2viimeisessä töppyrässä tuli eroa 10m kärkeen eikä satulasta ollut sauma pärjätä maalimäessä. Podiumia isommista numeroista en viitsinyt enää tapella ja 7sija oli pettymys koska kondis oli hyvin kohdillaan... perekellen krampit... no ensi viikonloppuna on PM-kisat Turussa... josko siellä osaisi ajaa fiksummin...
Ile
Tilaukseen
liipasimet
Shimano Deore Rapidfire
Product No.: SH.SH.0001
Stock Status: can be supplied ex stock
Price: 24.90 EUR
incl. 19 % Tax plus shipping
polkimet
Look Pedal keo carbon CrMo Achse 94.90 EUR
ja
LOOK KeO Schuhplatten schwarz (ARC 4,5°) incl. Cover
Product No.: PE.LO.0011
Stock Status: can be supplied ex stock
Price: 12.90 EUR
incl. 19 % Tax plus shipping
ei muuta
Pyöräkaistapää
30.07.2007, 12.09
Määkin voisin ainakin yhet kumekset ottaa Action portista. Laitan Ilkka spostia...
Loma tuli lusittua. Prkele olisi voinu vielä jonkun viikon lorvia. No ei voi kuin valittaa...
Lauantaina iski lentsu päälle ja vieläkin on räkäinen viilinki. Taitaa jäädä ajelut vähäksi aikaa. Pahuksen saksankorttilla viuhdotaan taas kerran, taidan kuitenkin jättää väliin kun on kitararääsää tulossa ranskanmaalta.
Kävikö Kaista ja Kari ulkomailla ajamassa ? Jos kävi niin tuleeko seikkaperäinen reportaashi esim. Oluen hintaindeksi yms ???
Pyöräkaistapää
30.07.2007, 13.43
Käytiin juu, paikallinen olut hanasta 59 senttiä (Trutnovissa). Maaseudulla halvempaa, :p mm. Jivkassa 4 ukkoa söi ravintolassa ja joi bisset alle 10 eurolla (sis. juomarahat)...
Siistiä oli, ajeltiin tosin vähän enempi "vuorilla", jossa polkuja oli nihkeesti, mutta pääsääntösesti tajuttiin pysyä alempana.
Katotaan jaksaako tänään laittaa pari kuvatusta nettiin, mitään isompaa tarinaa ei jaksa alkaa väsäämään.
Seuraavalla kerralla lentämällä :o
Oommääki ollu joskus kakkanen villarilla ajelun jälkeen, mutta en sentään noi likanen, kun Ile.... ;)
Ehtiskö nämä vielä Ilen tilaukseen:
Avid Entlüftungskit für hydraulische Scheibenbremsen
Art.Nr.: BR.AV.0017
Preis: 34.90 EUR
Camelbak Omega Reservoir 3 L
Art.Nr.: TR.CA.0005
Preis: 29.95 EUR
Oommääki ollu joskus kakkanen villarilla ajelun jälkeen, mutta en sentään noi likanen, kun Ile.... ;)
Ehtiskö nämä vielä Ilen tilaukseen:
Avid Entlüftungskit für hydraulische Scheibenbremsen
Art.Nr.: BR.AV.0017
Preis: 34.90 EUR
Camelbak Omega Reservoir 3 L
Art.Nr.: TR.CA.0005
Preis: 29.95 EUR
Juu ehtii hyvin, huomenna illalla laitan tilauksen liikkeelle. Torstaina lähdetään perheen kanssa viikon reissuun ja sen jälkeen katsellaan, onko tavarat postissa.
Oli kyllä kuraista ...heh ...nooh mukavaa oli silti ajella :cool:
Hans Opinion
31.07.2007, 09.55
Hyvä valinta JJT tuo Keo-polkunen; ei ääntele, on jämäkkä ja tosi kevyt. Hansilla on Keot 2pyörässä - ei valittamista. Tilaa saman tien varaklossit jos on halpoja.
Keon klosit on minulla kestäneet vain noin 3-5donan pyörällä ajelut... riippuu tietysti paljon siitä kuinka paljon niillä kävelee.... mukana tulee klosossin suojat joilla elinkaari pitenee reilusti... ei ole tullut silti käytettyä...
Hanssi on käyttänyt niitä harmaan värisiä klosseja joissa on se pienempi kulma, punasissa kantapää liikkuu enemmän - en tykännyt niistä.
Kurarallin jälkeen olisi muuten lähdössä tilaus Saksan maalle (Action Sportsiin) ...huomenna illalla eli jos jotain joku on vailla, niin sopii samaan tilaukseen.
No niin tilaus lähti ja neljä hemmoa oli siis mukana tilauksessa. Postikulut tuolta näyttää olevan 25€ eli katsellaan, kun tavarat saapuvat, miten noi maksut hoidetaan.
Syksyä puskee. MCT:n epävirallinen sauvakävelyjaos (1 henkilö) piti ensimmäisen kimppalenkin mätiksen maisemissa.
Vettä puski oikein urakalla ja olo oli vielä vähän röhäinen joten en uskaltautunut fillarilla ajamaan. Pari tuntia köpöttelin mettässä.
Onkohan kukaan enää lomalla ...tai siis onko kukaan tässä aamupäivän aikana lähdössä ajelemaan? Ajatuksena olisi mennä Mätikselle ja siitä johonkin...
Pyöräkaistapää
01.08.2007, 09.15
No niin tilaus lähti ja neljä hemmoa oli siis mukana tilauksessa. Postikulut tuolta näyttää olevan 25€ eli katsellaan, kun tavarat saapuvat, miten noi maksut hoidetaan.
Saa lisätä vielä yhen kaverin jakamaan kuluja, koska oma persoonani on jakautunut kahtia.
Joutu laittaa tänään rahaa vielä Bike-componentsiinkin, katotaan kumpi tulee nopeemmin... Bike-componentsilla saakelin laaja valikoima (mm. Tunen hiilikuitupalikkaa summuuta) ja etukäteen maksukin menee, kun firmalla tili Nordeassa ja tilisiirto pitäisi näkyä vähän hätäsemmin kuin EU-siirtona.
Sarjassa osataan sitä Tshekissäkin: Pekan kanssa tultiin "turistireissulta" (90km 8h) vähän illemmalla (http://picasaweb.google.fi/Fillarikaista/TshekkiTrutnov2007/photo#5092984972527450546). Ton pellon laidassa oli kauriinmetsästäjä passissa. Ihmettelin, että kuka täällä höpöttää kunnes hokasin äijän maastopuvussa kiväärin kanssa parin metrin korkeudessa ampumalavalla. Kovasti sillä tuntu olevan asiaa, tshekiksi. Ehkä niitä määräaikaisia ajokieltoja olisi voinut jopa noudattaa?
Lisää: tavattiin 4 prahalaista turistia eräällä terassilla. Tosi timmissä kunnossa olevat (oikeesti) äijät osas lontootakin ja hetihän niiltä piti kysyä, että misä täälä on kunnon juurakko single trackkiä. Äijät totes, että me ajellaan mieluummin näitä tietyyppisiä jutskia niin pystyy ottaan enemmän olutta :p
Saa lisätä vielä yhen kaverin jakamaan kuluja, koska oma persoonani on jakautunut kahtia.
Joutu laittaa tänään rahaa vielä Bike-componentsiinkin, katotaan kumpi tulee nopeemmin... Bike-componentsilla saakelin laaja valikoima (mm. Tunen hiilikuitupalikkaa summuuta) ja etukäteen maksukin menee, kun firmalla tili Nordeassa ja tilisiirto pitäisi näkyä vähän hätäsemmin kuin EU-siirtona.
Sarjassa osataan sitä Tshekissäkin: Pekan kanssa tultiin "turistireissulta" (90km 8h) vähän illemmalla (http://picasaweb.google.fi/Fillarikaista/TshekkiTrutnov2007/photo#5092984972527450546). Ton pellon laidassa oli kauriinmetsästäjä passissa. Ihmettelin, että kuka täällä höpöttää kunnes hokasin äijän maastopuvussa kiväärin kanssa parin metrin korkeudessa ampumalavalla. Kovasti sillä tuntu olevan asiaa, tshekiksi. Ehkä niitä määräaikaisia ajokieltoja olisi voinut jopa noudattaa?
Ok katsellaan nuo maksut sitten, kunhan saadaan tavarat. Mäkin oon kerran tilannut tavaraa tuolta Bike-componentsilta ja ihan toimiva juttu ainakin silloin oli tuo Nordean maksusysteemi.
Vaarallista hommaa tuo maastopyöräily, kun kiväärimiehiä pitää varoa :eek: Niin ja tosi "turistiajelua", kun noin kauan meni ;)
Pyöräkaistapää
01.08.2007, 09.48
Vaarallista hommaa tuo maastopyöräily, kun kiväärimiehiä pitää varoa :eek: Niin ja tosi "turistiajelua", kun noin kauan meni ;)
Juu, Kari ja Samuli lähti ajamaan pitkää lenkkiä kisavauhtia. Pekan kanssa käytiin "kauppareissulla" lähikylässä. Vähä venähti :o . Jännä miten parhaat reissut tulee yleensä juuri tolla "mennään turistireissulle kauppoja kattoon"-asenteella...Ainut päivä, kun ajon aikana ei otettu bisseä :eek: Hostlinnessä ostettiin kaupasta MAITOA ja juotiin sitten sitä torilla purkin suusta metukka leipien kyytipojaksi. Pikkusenko paikallinen porukka kyttäs. Maitoahan tossa maassa ei juonu kukaan. Tossakin kaupassa oli tiskissä jotain 5 purkkia.
Yritin ostaa Trutnovistakin maitoa ja sainkin valkoista nestettä. No eiku joenrantaan patonkin kanssa ja kovilla odotuksilla purkki auki. Korkkia avatessa kuului pahaenteinen sihahdus... Olin ostanut jotain vuohen maitoa, joka oli vielä jollain systeemillä käytetty piimää muistuttavaksi aineeksi. Noo, tulihan sekin juotua ja pensionaatissa Karille annetut jämät oli sen mielestä jopa hyvää.
Hirvimiehiä tulee tarkkailla syksyisin... Sipoonkorvessa meinasin kerran mennä piippujen väärälle puolen, onnex huomasin sähkölinjaa ylittäessä passimiehen ja niinhän sieltä olis just tullu ajo vastaan.
Onhan tässä vielä tiedossa jonkinmoista jännitystä syksyksikin. Ollaan Karhunpolulla sopivasti kun karhunmetsästys alkaa 1.9. ... Soittelin jo jollekin jahtipäällikölle, että uskaltaako sinne mennä ollenkaan. Kaikki kuulemma sopii metsään, mutta jos kuuluu haukkua kannattaa lähteä liukkaasti eri suuntaan.
Hei kaikki MCT_läiset sitten ajamaan 11.8.07 klo 11.00 alkaen Keravan Keinukalliolle leikkimielistä alamäkihurvittelua!
Takajousitteisella "ei-ihan-xc" -pyörällä pärjännee jo hyvin ja jos ei ajaa tahdo niin sitten ainakin katsomaan kannattaa tulla!
Harmi, ku en pääse Keiniksen hurjasteluihin. Just samalle päivälle osu Kangasala. :(
Iso kiitos Ilelle akkulainasta! Jos saat actionsports paketin UPSi numeron sähköpostiin, nii voisi kääntää paketin tulemaan mulle. Voisin paketin itekin käydä poimimassa UPS:lta, kun mulla alkaapi ens viikolla loooma! Vaikka eipä tolla niin ihme kiire kyllä ole.
Hyvin huomas kuinka pienemmällä pyörä-putkalla toimii palvelu vrt. isoon. Tilailin äsken Grossmaniin vaihtajan korvakkeita Oliver Grossmanilta. Pelas ihan kivasti palvelu, kun heti kyselyn jälkeen tuli Oliverilta maililla vastaus että korvakkeita on 12€/kpl ja suomeen toimitus 5€. ;)
Spessuun koitin kysellä korvakkeita Bestbrakesilta ja Stengeriltä kumpaankaan mailiin ei oo vastattu ja kyselin niitä viime ma. Toinen soitto BB:lle tuotti tulosta ja korvakkeet maksaapi 29€/kpl.
Harmi kun Grossmanilla ei oo oikeen Spessun tapasta runkoa...
Harmi, ku en pääse Keiniksen hurjasteluihin. Just samalle päivälle osu Kangasala. :(
Iso kiitos Ilelle akkulainasta! Jos saat actionsports paketin UPSi numeron sähköpostiin, nii voisi kääntää paketin tulemaan mulle. Voisin paketin itekin käydä poimimassa UPS:lta, kun mulla alkaapi ens viikolla loooma! Vaikka eipä tolla niin ihme kiire kyllä ole.
Juu meikäläinen voi tulla Keinikseen katselemaan ...ajelen mieluummin ylöspäin kuin alas :eek:
Eipä kestä Kari ....hyvä, että löytyy akulle kesälläkin käyttöä. UPS:n paketti on näillä näkymin tulossa 7.8. eli silloin en ole kotosalla. Laitoin Karille sähköpostia aiheesta. Milloin olette lähdössä Kangasalalle, sillä me olemme kotona 9. ja 10. päivän välisenä yönä eli paketin saisin siis silloin perjantaina.
Kangasalalle oollaan - tai ainakin ite oon lähössä perjantaina iltapäivällä, et ehtiihän se. Näpit syyhyää hiukka sitä juomapussii, mutta käyn jokatapauksessa ettii tarjoustalosta tms. toisenkin pussin varalle. Voisi siltikin kääntää sen paketin tulemaan mulle tänne Korsoon, kun oon kerran kotona. Tuo onnistuu puhelinsoitolla.
Oisko Veskulla lainata ISIS keskiön irrotusavainta(ei siis se tavallinen shimano tai hollowtechi)? DH-fillarista on taas ketjunkirraaja löystyny. Aattelin ottaa keskiön tälläkertaa kokonaan auki ja tehä ruuvikiristyksen ketjunkiristimeen... Samoin jos löytyy 17mm navan laakerinkirrausavain, nii kelpais. Rihtauspukin voisin sitävastoin palauttaa huomenna. ;)
Tässä vielä Chezki kuvia, jos joku haluu kahtoo:
http://picasaweb.google.fi/Kari.Veikkolainen/TsekkiKuvat03
Pyöräkaistapää
04.08.2007, 08.29
-> Kari, isis-työkalu löytyy (pari hammasta tosin poikki). 17mm ei oo, 14 ja 15 ainuat mitä löytyy. Tänään ja huomenna menoa koko päiväksi, satunnaisesti Korsossa...soittele... Nyt tuli semmonen takauma, että olisin ton isis-työkalun jollekin joskus lainannut, täytyy tarkistaa ennen kun tuut hakeen, että se on kotona.
T.M.:n kanssa vedettiin eilen kauden kovin treeni. Nesteytyskin oli ihan kohdallaan, vaikka vähän hätäisesti tuli valmistauduttua koitokseen. Onneksi päätin osallistua, vaikka maksu olikin aika kova.
Tänään on kyllä lepopäivä!
Pyöräkaistapää
06.08.2007, 10.02
Pojat ollu Ankkarokissa moshaamassa NIN tahtiin? :p
Olo ei enää ole kuin Pojalla ennemminkin ihmisraunio :) Ruumis on kuin korttitalo ja kortit on lyöty pöytään.
Ihan törkeen hyvä konsertti, N.I.N settilista minun makuun,upea keli, liikaa juotavaa. Niin ja kaiken kruunaa tietysti tänään työpäivä.
Polvet niin kipeenä että ei pystyny työmatkatempoa ajamaan putkelta ollenkaan.
Turistille tuli viikonlopulle aika hyvät treenitunnit :)
Hans Opinion
06.08.2007, 13.20
meni aivan OK vaikka podiumille ei ollut asiaa. Pari pääsi karkuun ja pääjoukon mäki-loppu-kirissä oltiin Maken kanssa hyvin mukana mutta eväät ei riittäneet kuin kympin sakkiin... suomalaisista tosin oltiin sijoilla 4 ja 5 eli paremmin meni kuin SM-Sipoossa... kova oli keli ja moni jätti kisan kesken.
Kisa sujui kovan repimisen merkeissä, suvantovaiheen jälkeen mentiin taas täysiä ja irtiotoja tuli perä perään eikä sellainen onnistunut kun vasta jossain 80km kohdalla. Todella eri meininki kuin kotomaan ikuri-kisoissa, enempi meno on samanlaista kuin tunnin sram-kisoissa kun irtiotetaan aktiivisesti. No, mitään ongelmaa ei Hansilla ollut ja yritin itsekin useaan kertaan irti niinkuin muutkin mutta kun ei tarvinnut yksin yrittää kuten Sipoossa niin pääsi myös peesiin huilaamaan. Norski lipsahti irti huolimattoman merkkauksen johdosta ja muut passasi erittäin hyvin joukkuetoverin irtioton. Lopussa pääsi myös oma mies irti ja tietysti sitä passattiin minkä voitiin ja aikalailla harvennut pääjoukko tappeli enää kolmos-sijasta. Viimeisessä mutkassa olisi pitänyt ajaa rohkeammin mutta ei uskaltanut... eikä kyllä jaksanutkaan ja vaikka loppukiri pelitti aivan jees ja kolmos-sija ei ollut kaukana niin se oli kuitenkin tavoittmattomissa.
Muutenkin ajo pelitti vaikka etiäiset oli oikein huonot - se on kumma juttu että kun tuntuu hyvältä ennen kisaa niin vituralleen yleensä menee. Keli oli kova ja baana vaativa, erittäin mutkainen ja vaikka nousut oli sellaisia tönkyröitä niin ne lopulta rupesi painmaan kun niihin joutui lähtemään aika matalasta vauhdista. Mutkaa riitti ja laskuissa piti olla tarkkna - sekin rassaa. Mutkaradalla peesistä ei ole likikään samaa hyötyä kuin suoraan ajettaessa ja tällä kertaa kaikki joutuivat ajamaan.
Mudda, mudda... road oli nyt joukkuepeliä ja siinä tuurilla on iso osuus. Meidän lähdössä ruotsalaiset eivät innostuneet ajamaan norjalaisen ja suomalaisen irtiottoa kiini ja irti pysyiväy kun passailtiin pääjoukon loppukiriin. Mutta Krisse oli 45v-lähdössä irti yli 100km 2norskin, 1hurrin ja toisen suomalaisen kanssa, mutta kun hurri tipahti niin loput ajoi irtioton ylös viimeisellä 13,7km kirroksella... jos svenssoni ei olisi tipunut niin irtiotto olisi pysynyt ja mitalli olisi'ollut todella lähellä. Toisaalta Kyllösen Ilpo pääsi peesistä kuittaamaan kakkoseksi kun ruottalaiset ajoi hampaat irvessä irtiottoa kiini... tällaista tämä on... tosin hyvät tuntuu aina olevan oikeaan aikaan oikeassa paikassa...
Brå kisa joka tapauksessa itseltä ja jälkimaku on hyvä vaikka sijoitus ei. Tosiasia on vain se että PM-kisoihin on turha lähteä hevostelemaan, ruåttin ja norjan taso on huikeasti parempi kuin Suomessa... tanskalaisia oli mukana jostain syystä hintsusti mutta myös siltä löytyy tasoa ja virolaiset ajaa kanssa maantiellä kovaa - tosin törkeästi kiilaillen kuulema. Tempossa taso on naapureilla aivan eri planeetalta ja me hävitään minuuttitolkulla, 3kymppisten voittovauhdilla (51,2kmh) rupeaa pärjäämään muissakin tempomittelöissä... no sielä ajaa entisiä ammattilaisia telekomista jne. joten kyllä lähtee... pyöräilyperinteet on naapurissa pitkät ja se näkyy.
Hieno keli, miehekäs baana ja itseä parempaa ajoseuraa - siihen on hyvä tyytyä - big sunday!
Kelit ja kisat jatkuu huomenna srammilla Söderkullassa... zeussilaiset lähtee paikalle pyöräillen 17:30 uimahallilta... kamooooon....
Hans Opinion
08.08.2007, 11.01
ja nostaa lastun laineille hän.
Eilen ajettiin road-sram-kuppia söderkullassa eli sitä vanhempaa n.21km boxin-lenkkiä pari varvia hienossa kelissä. Kuten edellä todistin niin tuntemukset ennen kisaa ja toteutunut kisa eivät korreloi juuri mitenkään - kun tunnelma on että ei kulje niin saattaa kulkea hyvin.
Viivalla oli loistavissa olosuhteissa väkeä tosi mukavasti ja tunnin (1h2min) kisa ajettiin tietty kovaa, keskari oli pääjoukolla n.41kmh. Kyyti oli koko ajan tasaisen kovaa ja irtiottoja yhtenään ja akileksen mansner ja blomqvist pääsivätkin iri. Kiinioajossa irtosi lisäksi 5-ajajan (taisi olla) väliporukka jota pääjoukko ei laiskuuksissaan saanut ajettua kiini. Pääjoukon "massakirissä" kulki hyvin ja mielestäni voitin sen... tosin kirittiin jonku vp-ajajan kanssa aivan tasatahtia ja vaikea sanoa kumpi kuittasi kun maaliviivaa !ei! ollut.
Tuloksia ei ole vielä saatavilla mutta muutkin zeusilaiset ajoi hyvin, piitulta tosin meni kumi puhki 6-7km ennen maalia.
Vähän kummallista että sunnuntaisen pm:n jälkeen kulki kuin tauti, sanoisin että se on yseamman osatekijän summa. Yksi on se että maltoin sammutella pyhänä kunnolla, reilu tunti piti ajella että sykkeet pysyi alla satkun. Toinen on se että Hansin massalla tasamaakirit kulkee mutta mäissä homma hyytyy, tämän hiffasi helposti sekä sipoon sm:ssä että turun pm:ssä. Tunnin kisat kulkee vaikka kuinka kovaa mutta kolmoset ei, tämä kertoo siitä että pidempiä kovempia kisoja on alla aivan liian vähän... en usko että kyse on pk-treeni-puutteista. Tästä otetaan oppia ensi kaudelle ja keväällä on vissiin pakko mennä ajamaan eliten kisoja koska kilvan kisat oli ainakin tänä vuonna kolmasosa eliten matkoista.
Maantiet on TdH vaille ajettu, pari tempoa olisi vielä mutta maastoon on nyt suunta... siellä Hans ajelee oikeasti huvikseen koska ei siitä tällä harjoittelulla tulisi kuitenkaan mitään vaikka ajaisi kuinka tosissaan... tietty myöhemmin syksyllä mara-kisat ajetaan hampaat irvessä sen minkä päästään.
Kävin eilen pienen lenkin Mätiksellä/Varuskunnassa. Oli vielä hieman metallin makuinen olo joten sykkeet ei paljo noussu.
Olisiko huomenna torstaina kukaan lähdössä lenkille ?
Maasto tahi maantie aivan sama...
Torstaina ajattelin ajaa maastolenkin, eilen vedettiin pari tuntia...
Perjantaina myös tunnin maastolenkki myöhään illlalla, jos vaan kerkiää alamäkihommilta.
Torstaina uutta kalustoa, ehkä esittelyssä... :) Oman pyöräkuumeen ratkaisin ostamalla "uuden" rungon. Alla on nyt Prophet, mutta vähän on vielä rakentelu kesken. Yllättäviä hankaluuksia vaijerivientien ja takajarrun letkun kanssa niin ja etuvaihtajan...
TM
Moneltako meinasit lähteä maastoon?
Olisko (To) joku klo 17.30 startti Lahelasta johonkin suuntaan ? Eli voin vaikka ensimmäiseksi suunnata varuskunnan puomille jos Kervo:n suunnasta joku kajahtaa mukaan.
Olikohan tänään Teeempoa Kaskelassa. Voisi lähteä taas rimpuilemaan.
Hans Opinion
08.08.2007, 15.06
Olisko (To) joku klo 17.30 startti Lahelasta johonkin suuntaan ? Eli voin vaikka ensimmäiseksi suunnata varuskunnan puomille jos Kervo:n suunnasta joku kajahtaa mukaan.
Olikohan tänään Teeempoa Kaskelassa. Voisi lähteä taas rimpuilemaan.
Kyyyyyllä on Kaskelassa Zeusin viikko-tempomista... sinne vaan. Itse en aja mutta saatan paikalle tulla suhaamaan muuten vaan. Tänään on huonot olosuhteet mutta tarkoitus olisi vielä kerran kokeilla tänä syksynä 14:sta alitusta... se vaatisi tyyntä, sopivan kosteaa ja lämmintää... niin ja kovemman ajajan kuin Hans...
Lääh ja puuh. Koville otti eilinen spurttaaminen. Hieman parani "ennätys" mutta kovaa menee oikeet kuskit oli tempofillari tai ei. Puoli minsaa jos saisi ajasta pois normipyörällä niin sitten voisi sanoa olevansa kisakunnossa :)
Mites maastolenkkeilijät.
Olisko klo 17.50 Vallinoja tai Varuskunnan puomi hyvä lähtöpaikka ?
TM
En pääse tänään lenkille. Fillarilla duunista ja muutenkin on uusi Prophet pahasti kesken...
Onko se Varuskunnan puomi mikä niistä puomeista? Se Keravan hautausmaan ja Kulloontien varrella oleva?
Pitäiskö nähdä siellä Vallinojalla klo 17.45 niin voisin tunnin ainakin siitä vielä rullailla...
Vaimo tulee lauantaina kotia :) ja pitää keretä tänään siivoamaan :(
Oukkei eli lähtöpaikka/aika on päätetty :
-klo 17.45 Vallinojalla sopii minulle.
Hans Opinion
09.08.2007, 09.58
Maastokauden avaus siirtyy... ei jaksa... pakko huilata...
Ompa se vaan aika ihme kuinka paljon sitä jaksaa, kun vaan ittensä pakottaa...
Mulla Kangasalan "kisat" menivät valmistaustumisesta lähtien aivan erinomaisesti. Kävin verryttelemässä lihaksiani Grossmanilla Keiniksellä torstai iltana. Aattelin ajella pari laskua, jonka jälkeen sitten nukkumaan... Noo 6-7 laskua tuliajeltua. Pahaksi onneksi paikalle sattui korson mtb maratooneja järkkäillyt kaveri poikansa kanssa. Nehän jäivät sitten katselemaan kun ajelin ja pakko oli polkea pari kertaa ylöskin kun mäen alta kuului "katso iskä kuinka se alamäkikuski polkee ylös!". Tuommonen pikkuverryttely tuntui sitten kivasti pohkeissa vielä perjantainakin...
Kangasalan reitti osoittautu erinomaiseksi. Reitti oli kahdeksikon muotoinen ja pituutta sillä oli 7,2km. Kilpailukeskuksen läpi ajettiin kaksi kertaa joka kierroksella. Korkeuseroja reitillä oli, mutta mäet olivat sen verran loivia, että ne oli helppoja polkea myös väsyneenä. Pääosa reitistä oli kivikkoista ja juurakkoista polkua jossa ei todella päässyt lepäämään. Nousut olivat lähinnä leveämpää polku/ukoilutiepohjaa. Pari tosi teknistä alamäkipätkääkin oli reitille löydetty.
Kangasalan yöhön olin varustautunut erinomaisesti. Olin pakannut kisa-aamuna peräti 5 fillarin lamppua + otsavalon muovipussiin. Kangasalalle saapuessani huomasin ilokseni, että olin unohtanut valopussin kotiin. Kisan ekakierroksella juttelin Veskun kanssa erinomaisesta pimeänäkökyvystäni ja sattui ihan satumainen tuuri, että paikalle osui myös enska kisoista tutuksi tullut Sammaliston Pekka. Pekka ei osallistunut kisaan vaan oli tullut ajelemaan reitin pari kertaa läpi, kun kerran reitti hänen kotinsa lähellä kierteli. Pekalta sain sitten lainaksi pari led-valoa yötä varten. :)
Lähdettiin Veskun kanssa liikkeelle aika rentoa vauhtia. Suurin osa muista sooloilijoistakin aloitti aluksi aika vauhdilla. Jo muutaman kierroksen jälkeen Vesku hävisi jonnekin ilmeisesti varikolle tankkausta suorittelemaan. Aika yksin sain ajella muutaman tunnin. Aina välillä joku tuore tiimiläinen suhahti hirmuvauhtia ohitse, joidenkin perässä koetin välillä roikkua. Puoli yhdentoista maissa kävi ilta jo niin pimeäksi, että aloin asentelemaan valoja fillariin. Ohajustanko osoittautuin niin paksuksi, ettei valojen kiinnitys klipsut yltäneet sen ympäri. Loppujenlopuksi sain urheiluteipillä viriteltyä valot kiinni.
Yöajaminen led-lamppujen kanssa teknisillä poluilla oli todella hauskaa. Vaikka reitin jo oppi tuntemaankin jollaintavalla riitti kivikoissa haastetta. Lisähaastetta ajamiseen toi yökaste joka liukasti juurakot ja toisen led-valon hyytyminen parin tunnin käytön jälkeen. Kuuden tunnin yöajon jälkken alkoi tarkkaavaisuus hieman kärsiä, myös puhti tuntui loppuvan. Onneksi nouseva aurinko toi mukavasti lisäpuhtia. Se puhti hävisi muutaman kierroksen ajelun jälkeen, kun aurinko porotti ja 3l cameli tuntui tyhjenevän puolentoita tunnin välein. Myös urheilu juomajauheeni teki loppua ja geelit oli syöty. Siirryin sitten laimeempaan juomaan/veteen ja patukoihin. Yritin myös syödä makaronilaatikkoa, mutta sen syöminen tuntui, kun olisi ahminut kiviä.
Kun viimeset kuusi tuntia alkoivat oli olo aika puutuneen oloinen. Täytellessäni camelia Vesku osui paikalle ja jatkettiin hetken aikaa kahdestaan matkaa. Vesku oli kuullut Raisalta, että olisin ollut 1-2kierrosta joku aika sitten johdossa, mielestäni tuo ei kumminkaan pitänyt paikkaansa. Päätin silti yrittää kiristää tahtia, jospa vaikka Porter Racingin Tiimolla olisi ollut teknisiä murheita tai muuta. Tiimon selkä suhahti ohi mielestäni kaksi kertaa viimeisen 6 tunnin aikana - silti eroksi jäi vain kierros. Viimeinen kierros ajeltiin Tiimon kanssa peräkkäin. Kyllä meni kaveri kovaa alamäetkin jäykkäperäsellä fillarilla. Hauska oli katsella sitä ajotekniikkaa ja puhtiakin tuntui riittävän.
Tavoitteenani oli ajaa 24h loppuun asti, mutta tästä vielä jäin. Tunti jäi ajamatta. En kehdannut ajaa ihan loppuun asti, kun eroa Tiimoon oli vain kierros. Jos siis itse olisin ajanut olisi Tiimokin joutunut ajamaan. Aika monta kierrosta ehdinkin Tiimoa ulkoiluttaa. Vesku oli jo saunassa, kun me vielä ajelimme. ;)
Lopputuloksena Tiimo voitti 40-kierroksellaan. Itse olin toinen kierroksen jääneenä ja Vesku kolmas oisko ollu 34 kierroksia.
Kisan jälkeen oli ihan virkku olo - tuntui ettei matkapainanut yhtään. Aattelin, että jos olo säilyy vielä pari tuntia tommosena, niin ehtisin ajelemaan kotiinkin. Laitoin sitten kamat nippuun ja lähdin vielä ajamaan. Valkeakosken kohdalla alkoi väsymys tuntua joten ajoin auton suosiolla parkkiin ja lähin baariin. :)
Haskaa oli kangasalalla... paitsi perseellä. :D
Pyöräkaistapää
12.08.2007, 13.39
Oli kyllä tosi hieno reitti tuolla Kangasalalla. Tosi mukavaa harjupolkua, paljon teknistä juurakkoa. Muutama tosi hieno alamäkipätkä ja tietysti nousua. Nousut mukavia keskirattaalla ajattevia (just ja just). Reittinä tiukempi kuin Tahko eli 60 km Kangasalaa on mielestäni pahempi kuin 60 km Tahkoa. Kangasalalla ei ollut palauttavia pätkiä niin paljon kuin Tahkolla.
Mulla loppu ajot 22h:n kohdalla (34 kierrosta, 238km, 4680m nousua), kun olin 4 kierrosta takana tulevaa karussa ja kaveri ei voinut saada minua enää kiinni. Karia ja Viron Tiimoa en taas itse olisi saanut ilman mitään teknisiä kiinni (olin 2 kierrosta perässä). Siihen asti ajoin ilman taukoja (mitä nyt lampunsäätö ja 20 min lounastauko).
Eino ja Raisa oli mulla huoltoporukkana, Kari tais sooloilla. Itellä onnistu tankkaus ja energiatasot pysy hyvinä koko ajan. Lueskelin ultrajuoksioiden ohjeita (Kankaansyrjä) ja menin niiden mukaan (50g hiilareita/h) alusta lähtien. Maltoa, hunajaa, keksejä... Nestehukkaa meinas olla lauantain helteessä (30,7 varjossa).
En nukkunut yhtään, silti ei väsymisen häivääkään fillarilla ajaessa. Kotimatkalla ajoin autoa ensimmäiset 10 min ja meinasin nukahtaa heti...onneksi oli Raisa mukana.
Hiton kova reissu, mutta kaikkien kannattaa kokeilla ainakin kerran. Mulle ainakin AINUTkertainen kokemus.
Jotain kuvia: http://picasaweb.google.fi/Fillarikaista/Kangasala24h (http://picasaweb.google.fi/Fillarikaista/Kangasala24h)
On ne äijät (Kari ja Vesku) kovia jätkiä, ei voi muuta sanoa! Hatun noston paikka ja ylistys :D Onneks olkoon molemmille huippusuorituksesta!
Hans Opinion
13.08.2007, 09.29
elävienkirjoissa tunti sitten Keravan keskustassa... jalan oli mies liikenteessä... ymmärrettävää tuollaisen tappo-keikan jälkeen... kyllä on hurjia jätkiä... Hanssi menee kunnioituksesta mutkalle kuin kaneli-ässä... onneksi olkoon vaan kummallekin loistavasta suorituksesta!
Karin ja Veskun vauhtia ei voi kuin ihmetellä! Voi Hesus!
Itse keskityn vain poseeraukseen ja kalustoon. "Uusi" Prophet on nyt koeajettu, ja ensikokemukset ovat positiivisia, mitään valtavaa hyppäystä Aplarista uuteen filoon ei tullut, mutta ehkäpä "parempi trailipyörä" olisi hyvä luonnehdinta. Runko on kevyempi ja geometrialtaan parempi 130 millisellä keulalla nousta mäkeä kuin Aplari.
Projekti kusaisi vaijerivienteihin ja e-tyypin etuvaihtajaan aika pahasti, mutta onneksi Systemonesta löytyi yksi nippeli, joten sain etuvaihtajan sillä toimimaan takavaihtajalle laitoin kokopitkän vaijerikuoren. :) Vaikea selittää, mutta mutta lenkillä saa sitten paremman kuvan. Katsotaan jos tiistaina pääsisi Keinikseen poseeraamaan, mutta tottakai säävaraus!
Ei voi kuin kalveta kunnioituksesta kun lueskelee Karin ja Veskun reportaasia. Iron Man kappale soimaan ja heti. Arsse tuli kipeeksi jo pelkästä foorumiraportin lukemisesta :)
Ajoin minäkin lauantaina Keinikselle ja takaisin tosin pyörätietä pitkin niin ja autogrillin kautta. Matalanprofiilin DH-ajelu vaikutti ihan vänkän näköiseltä.
Hans Opinion
13.08.2007, 11.16
Zeus järjestää huomenna Keiniksessä Sram-kupin xc-kisan.
Tänään on klo.18.30 alkaen baanan merkkaustalkoot jonka yhteydessä pääsee tutustelemaan baanaan.
Tervetuloa!
elävienkirjoissa tunti sitten Keravan keskustassa...
Joo hehhee, oli pakko hyökätä heti aamutuimaan hammaslääkäriin. Kyllä harrrmitti.
Paha olo tulikin yllättäen jälkikäteen. Meinasin jo mennä etsimään lekurista apua, kun ei nesteet eikä sapuska meinannu imeytyä. Onneksi tänään alkoi jo elämä voittamaan. Tämmönen krapula kyllä jokaisen kannattaa kokea - tämmöstä ei saa vaikka kuinka alkomahoolia litkisi. :D
Taitaa jäädä huominen Srammi cuppi väliin - voipi olla että kahtomaan meen.
Hans Opinion
14.08.2007, 09.12
Keinikseen vaan kisaa katsomaan... pientä duunia olisi myös tarjolla jos on halukkaita...
Pyöräkaistapää
14.08.2007, 09.56
Paha olo tulikin yllättäen jälkikäteen. Meinasin jo mennä etsimään lekurista apua, kun ei nesteet eikä sapuska meinannu imeytyä. Onneksi tänään alkoi jo elämä voittamaan. Tämmönen krapula kyllä jokaisen kannattaa kokea - tämmöstä ei saa vaikka kuinka alkomahoolia litkisi. :D
Näyttää kisan aikaisella syömisellä tai lähinnä hiilareiden saamisella olevan suuri merkitys myös jälkikrapulaan. Mulla nimittäin ei ole ollut mitään "oloja". Mitä nyt reiden ihan jumissa.
Aloitin jo lauantaina 17 aikoihin vetämään heraproteiinia ja maltoa palautumisen nopeuttamiseksi, ehkä silläkin on jotain merkitystä.
Muistan joskus muutama vuosi sitten Tahkon jälkeen olleeni Karin kuvailemassa tilassa. Kävin jopa lekurilla, kun käveleminenkin tuntui liian raskaalta toiminnalta. Mitään vikaa ei löytynyt... Sinä vuonna palautumisjuomana oli GT ja pilkkuun asti. Sitten siihen vielä päälle pari vuorokautta kyläilyä kaverilla Kuopiossa, nestetankkaus jatkui...:o
Pari lainausta toiselta foorumilta (http://www.seponkotisivut.com/vb/archive/index.php?t-189.html),
3.40 kirjoitti:"Tankkauksen minä yritän hoitaa mahdollisimman yksinkertaisesti ja varmasti, eli kaikki hiilihydraatit ovat sekoitettuna tankkausjuomaan, eikä asiaa tarvitse sitten miettiä väsyneellä päällä enempää. Alusta saakka 60 g/h hiilihydraatteja TASAISESTI joka tankkauksella 10-15-20 min välein. Jos käyttää geelejä energianlähteenä niitä pitää sitten myös käyttää säännölliseti tasaisin välein. Puolen tunnin tai sitäkin pidemmin välein nautittu sokeripommi aiheuttaa voimakkaita heilahteluita varensokeriin, eikä siten oikein toimi muuta kuin hätävärana kaikkein heikoimpina hetkinä. Ultratieteilijä Tim Noakeskin kehoittaa mieluummin tankkaamaan 10 min välein kuin harvemmin ultramatkoilla. Minä sekoitan Valmiiksi ämpärillisen Maximia, johon laitan tällä kertaa maltoa lisukkeeksi. Maksimia laitan n. 7% ja maltoa 3-5% joukkoon. Kokeeksi sekoitan heraproteiinia joukkoon 1.5-2% (uusi Juoksija-lehti). Mukaan otan myös nipun geelejä siltä varalta että omat keitokset alkaa tökkimään jossain vaiheessa."
Kankaansyrjän ohjeet hesarista:"
1. Vältä runsaskuituisia aterioita 3 vuorokautta ennen kisaa
2. Juo nestettä hieman normaalia enemmän kilpailua edeltävät kolme vuorokautta
3. Tee ennen kisaa hiilihydraattitankkaus (10 grammaa puhdasta hiilihydraattia painokiloa kohti vuorokaudessa kolmen vuorokauden ajan)
4. Syö hiilihydraattipitoinen välipala kolme tuntia ennen starttia
5. Juo hiilihydraattijuomadrinkki 15 minuuttia ennen lähtöä
6. Juo ja syö säännöllisesti koko suorituksen ajan
7. Juo nestettä 6-8 dl tunnissa koko suorituksen ajan, talvella saattaa riittää 5 dl
8. Nauti hiilihydraatteja 50 g tunnissa koko kilpailun ajan
9. Muista suolat kilpailun aikana: juo urheilujuomaa
10. Muista palautuminen: suorituksen jälkeen riittävästi nestettä, hiilihydraatteja ja proteiinia"
Hans Opinion
14.08.2007, 10.44
Kyllä tuossa Kankaansyrjän reseptissä on kaikki oleelinen - mies tietää mistä puhuu.
Tällaiset sessiot alkaa olla sellaisia että jos niihin ei valmistaudu kunnolla/ huolella ja on sellaisessa kunnossa/ kovaluontoinen että jaksaa niin palautuminen on todella hidasta ja kestää iät/ajat.
Sanoisin että kisaa edeltävä tankkaus on hyvin tärkeä ja kisan jälkeinen tunti pari yhtä ratkaisevia palautumisen kannalta. Ravintosisältö oli jo tuossa mutta korostan protskujen merkitystä palautumisen onnistumisessa. Kokemuksia ei ole (eikä taida tullakaan) näin pitkistä kisoista mutta aikalailla saletti olen että jotain urheiluravinteita kiinteämpää on pakko syödä... kisa toki saattaa onnistua mutta palautuminen hidastuu merkittävästi.
Näistä kisoista on leikki kaukana pahimmillaan kun energiat ei pelitä... onneksi pojilla tuntui homma onnistuneen hyvin.
Pyöräkaistapää
14.08.2007, 13.15
Fastin tuotteita syönyt ja meinasin syödä lisäproteiinia koko viikon. Hera80 (http://www.fast.fi/index.php?mid=75) on kaman nimi.
Maltoa (http://www.fast.fi/index.php?mid=72) meni puoli pussia tiukan urheilujuoman kyytipoksi ja tulipahan sitäkin otettua vielä eilenkin "iltapalaksi".
En ole ennen käyttänyt vastaavia tuotteita, ruisleivällä ja kaljalla menty. Mutta tämän testin kokemusten pohjalta käytän aineita varmasti Tahkolla ja vastaavissa tapahtumissa. Niin paljon nopeammin palautuminen on edennyt ja sen lisäksi kisassa ei ollut mitään ongelmia heikotuksen kanssa, muutako polki menemään vaan.
Noiden juoksijoiden sivuilla oli myös juttua siitä, että harjoitusten yhteydessä olisi hyvä vetää myös pelkällä vedellä ilman mitään hirveää hiilaritankkausta/palautusjuomia, jotta elimistö oppisi polttamaan rasvaa energiaksi.
Hyviä juttuja teillä tuosta tankkauksesta, koska itsellä homma on ollut aina enemmän tai vähemmän arpomista. Pitää jatkossa testata itsekin.
Olisko kukaan tänään lähdössä metsälenkille, vai menevätkö kaikki ajamaan Keinikseen? Itse ajattelin ajaa pienen lenkin ja sen jälkeen Keinikseen katsomaan kisaa ...tosin, jos vettä sataa paljon, niin jään kotiin.
Tankkaus on kyllä tärkeää noissa kisoissa, mutta omat "treenit" teen ihan veden avulla. Sitten aina välistä herkuttelen myslipatukalla. :) Maltoa on kotona, mutta noita proteiineja en ole ottanut mukaan ohjelmaan. '
Ile en taida ennättää lenkille, olen fillarilla töissä.
468m näytti olevan Keinarin kisan (5 kierrosta) kokonaisnousu (ja lasku oli sama).
Aika kivasti tuli tuntiin nousumetrejä!
Mul on liian tehokas pyörä, ei kuskin kunto kestä!
Hans Opinion
15.08.2007, 10.10
468m näytti olevan Keinarin kisan (5 kierrosta) kokonaisnousu (ja lasku oli sama).
Aika kivasti tuli tuntiin nousumetrejä!
Mul on liian tehokas pyörä, ei kuskin kunto kestä!
Kovasti sai Turisti enemmän nousumetrejä kuin muut, 3 muun nousut liikuivat 350-380m välillä.
Hyvin ajoivat Pete ja Turisti eikä Piitunkaan kyydissä kestänyt kuin 3kiekkaa... kovaa menevät äijät eikä Hansilla ole mitään saumaa... tavoiteena olikin ajaa maaliin kaatumatta ja varvaamatta... yhdet pikku lipat vedin kun ketju lipesi takarattaalta... uutta ketjua ja pakkaa peliin.
Aikalailla oli ajo hakusessa kun maastopyörällä on tullut viimeksi ajettua 3750km sitten Leppävaaran kisassa joka taisi olla eka maastoajelu tällä kaudella.... no eiköhän kolme ajokertaa riitä aivan mainiosti ensi viikonlopun xc:n sm-kisa-pohjaksi Vantaalle...
Mukava oli ajella maastossa - hieno harrastus!
Luulisin että nuo Suuntoni nousumetrit ois aika hyvin oikein, mutta pitääpä kysästä Fättikseltä mitä sen värkki näytti.
Nollasin mittarin maaliviivan korkeudella ja nousu ja laskumetrit näyttivät molemmat olevan saman verran (joka on aika harvinaista) jolloinka ilmanpaine (sää) ei kisan aikana juurikaan heitellyt ja nousumetrien määrä pitäisi olla tällöin tarkka. No tiedä sitten.
Millä mittareilla noi muiden saamat nousumetrimäärät on saatu?
Hans Opinion
15.08.2007, 11.15
Kanasen Kimmolla taisi olla Suunto, Kulmalan Jarilla taisi olla Polari ja kolmannen mittaria enkä edes nimeä tiedä... puhumattakaan mittareiden mallista mutta 365 nousumetriä oli noiden kolmen nousu-keskiarvo eikäs tuommoinen 23m/km... onko se muuten paljon vai vähän?
Se on mielestäni ihan sopivasti...
...mutta ihmetyttää oman Suunnon tulos, heittoa on meinaan aika paljon!
Hans Opinion
15.08.2007, 12.35
Minkälaisia nousumetrejä per kilometri kertyi mittariin es'mes Tahkolla ?
Pyöräkaistapää
15.08.2007, 12.40
Kangasalalla epävirallisten numeroiden pohjalta 19,66 m/km.
Minkälaisia nousumetrejä per kilometri kertyi mittariin es'mes Tahkolla ?
Mulla on Suunto ja Tahkolla nousua sen mukaan kahdella kierroksella tuli 2397m
Fättiksellä neljän kiekan nousumetrit eilisessä Keinarin skabassa 220m, eli 55m/kierros...
Hänellä myös Suunto T6.
Voisiko tästä jo vetää johtopäätöksen, ettei noilla nousumetreillä oo edes suuntaa antavaa todellisuuspohjaa?
Pitää vielä tarkastaa tuo oma lukema illalla kotona...
Pyöräkaistapää
15.08.2007, 13.35
Eilenhän oli kyllä ukkosta ilmassa. 19 paistoi aurinko, mutta vähän myöhemminhän heitti pilveen ja pari vesipisaraakin. Oisko se sotkenut Suunnot?
Yleensä tuo aiheuttaa sen, että nousu ja laskumetrejä on eri määrä, eilen ne oli aivan tasoissa, joka on harvinaista, joten tuntuu ettei voi mennä tuonkaan piikkiin tuo heitto. Plus samat heitot pitäisi olla kaikissa mittareissa, edes saman suuntaiset...
Eli kun tuo piirtää sitä käyrää, niin kai niissä käyrissä pitäisi keskenään vertaillessa näkyä samat sään aiheuttamat ilmanpaine-erot.
Mutta pitää tosiaan tarkastaa omat käppyrät kun pääsen kotia.
Hans Opinion
15.08.2007, 14.15
Keiniksen iso-nousu taitaa olla jotain 30m, siis suoraa nousua ja jos siitä noin'niinkuin päissään kuvittelee 3,2km nousumäärää niin 3,2x55mm=176m tuntuu kyllä aiklailla paljolta yhdelle kiekalle... mutta niin tuntuu 3,2x23m=74m/krs myös... no tiedä näistä... paha näitä on muutenkaan lähteä mittaamaan... minulla ei ole minkäänlaista tuntumaa nousmerteihin kun sellaista mittaria ei ole koskaan ollut...
Oiskohan Turisti siinä keiniksen mäessä hikoillessaan aiheuttanut hetkellisen alipaineen ja hikisateen suunnon päälle. Siitäköhän se mittari ois v-tuuntunut ja taikonut näytölle lisää metrejä, että happosade loppuisi...
Mutta olihan se kovarata... On vaan keiniksellä hieman tympeää, kun puolet radasta on väkisinkin ulkoilutietä tai peltoa. Se iso nousukin menee hukkaan, kun metrit lasketaan pois hiekkatiellä. :(
Sitkeesti muuten kaikki polki sen nousun jakkaralla istuen. Väänsikö edes ekoilla kierroksilla kukaan putkelta sitä? Ite oisin luultavasti lähtenyt runttaamaan - täytynee vielä jokupäivä käydä kokeilemassa rataa.
Jussi Kallioniemi
15.08.2007, 21.52
Mulla polari näytti 389m noususummaa ja keskimäärin 30m näytti keiniksen mäki olevan.
Yhellä kiekalla (vissiin neljäs) ajoin mutkaan asti putkelta, mutta sitten ajettiinkin loppumäki hyvin rauhakseen. Eipä ollut enää kovin raivokasta menoa kun karin vierestä ajelin loppukiekoilla. Kiitos vaan kannustuksista. Ei ollu jalat palautunut sunnuntain martta-kisasta. Josko myyrmäjessä jaksais taas...
Pyöräkaistapää
16.08.2007, 07.26
Määkin ihmettilin miksei kukaan ajanut putkelta edes pätkää.
Tosa pari esimerkkiä: http://www.sporttube.fi/view_video.php?viewkey=383480afa65d325c06ed
Niinpä, jos kunto riittäisi niin olisihan tuota mäkeä kinnannu keskirieskalla eväitä syöden mutta kun jalat betonoitu heti 5minuutin jälkeen ja taattu veren maku suussa sai pyöritellä loput 45minuuttia.
Voittaja antoi aika hyvän mallinäytteen putkelta ajamisesta kun siellä takakiekan kuntobaanan hiekkatiellä spurttasi putkelta niin että pölypilvi jäi nieltäväksi :)
No ei tuo reitti onneksi niin paha ollu kuin se muinoinen sm-kisareittiä edeltävä baana. Silloin ajoin viimeisellä kierroksella epähuomiossa pienellä eturieskalla koko kiekan.
Kevyen näköisesti paineli Tourist ja Pete.
Olisko kukaan lähdössä tänään ajelemaan kevyesti ?
Varmaan pääsisin starttaamaan siinä puoli kuuden aikaan Lahelasta.
Pari tuntia ehtisin ajamaan.
Pyöräkaistapää
16.08.2007, 09.06
Ajeli ne 2 ekaakin penkistä ton jyrkemmän nousun. Eli taitaa olla helpompi taas kameran takaa kattoa ja ihmetellä, että miksei nuo aja kovempaa :D
Jep, tänään maistuisi oikein hyvin sellainen kevyehkö kaks tuntinen. Mulla on huumetesti (jee, voi leikkiä oikeeta pyörästaraa kun pääsee pissimään purkkiin valvotuissa oloissa!) 16.30 ja kotona olen varmaan n.17.00, joten 17.30 voisin aikaisintaan ehtiä johonkin.
Missäs tavataan?
Oisko mitään reittijokeria vetää hihasta?
Jos tavattaisiin Kulloontien varressa, siinä hautausmaan uuden sirottelualueen kohdalla ja veivattaisiin siitä Hautausmaa - Kalevan takamettät - Keinari - Palanu talo - Rekola? Vaihtoehtoisesti palaneelta talolta maantietä TeeÄmmä kotia ja me muut Keravalle?
Vallinoja/Mätis/varuskunta ei oikein inspaa tällä hetkellä, vähän liikaa ajoa siellä suunnalla tän "kauden" aikana...
Hans Opinion
16.08.2007, 09.28
"Järjestävän seuran Zeusin kirkkain tähti Kari Veikkolainen ei osallistunut cupkilpailuun ajettuaan viime viikonloppuna Kangasalla rankan 24 tunnin kilpailun. Veikkolainen oli kyseisen kisan kakkonen noin 280km tuloksella. Voitto meni viroon. Veikkolainen voitti kesäkuun lopussa Nilsiässä Tahko MTB-kilpailussa pisimmän matkan 180km vajaan 12 tunnin ajalla 11.23.51"
Hyvä juttu Keskarissa oikein kuvien kanssa ja lopussa vielä hehkutetaan ensi viikonlopun SM-kisoja Myyrmäessä, johon kerrotaan osallistuvan seuraavat; Pia Sundsted kilpailunumero 102, Jukka Puotila nro.430 ja Kari Veikkolainen nro.15... mitä muita mainitsemaan siinä tulivat tärkeimmät... kuoliaakisnaurattaja-Puotila muuten ajaa samassa sarjassa Hansin kanssa... saas'nähdä osaako äijä imitoida maastopyöräilyä...
Nyt alkaa Karilla olemaan jo menestymispaineita ja apuja tarvitaan - kaikki kynnelle kykenevät kannustamaan Karia sunnuntaina Myyrmäkeen!
Lisään vielä tuohon putkelta-ajamiseen sellaisen näkökulman että juuri nimenomaisessa nousussa ei kannattanut edes ajaa putkelta vaikka olisi ollut forcea koska se olisi nostanut sykkeet tappiin ja laskenut liikaa vauhtia jatkossa... tai tietysti joku sauseri olisi vetänyt putkelta mutta harvempi tavallisista amatööri-kuntoilijoista.
Kysymys on kondiksen lisäksi myös raaksta voimasta ja jos mainitun nousun meinaa ajaa laadukkasti ylös putkelta niin alkuvauhdin on oltava riittävä eli putkelle on noustava riittävän ajoissa. Vaihtamistekniikka jos ei ole hallussa ja lähtee siinä kohti sähläämään niin perse painuu varmasti penkkiin. Jordas ajaa minusta tosi hyvin tällaiset nousut, jalassa on riittävästi taagia jotta kampi pyörii isommallakin limpulla. Toisekseen ajolinja on valittava mahdollisimman ulkokurvista, sisäkurvi on huomattavasti jyrkempi ja se tappaa vauhdin heti.
Baana oli yksinkertaiesti sanottuna tehty pirullisen vaativaksi - nousut olivat sopivissa pätkissä ja laskut senverran vaativia että tarkkana sai olla koko ajan... huilipaikkoja ei ollut kuin mainituilla hiekkatiepätkillä ja jos nekin olisi ajettu polkuja pitkin niin olisi saattanut lopupään hararstajille tulla liian raskas baana... kisabaanan suunittelussa on huomioitava se että sille uskaltaa tulla myös aloittelevat kuskit... niin ja 10-16v juunut... sekä 50v koukkupolvet...
Kisasykkeillä jos joku ajaa mainitun nousun putkelta 5krs ja 50min ajan... tai no edes alle tunnin... niin Hans tarjoaa terassikaljat... lähteekö joku kokeilemaan... kovin hiljaista on täällä...
Mä en tosta kaljasta ainakaan niin paljo välitä.
Mun mielestäni putkelta ajaminen tuossa nousussa on huono idea jo ihan sen takia, että pito häviää takarenkulasta. Oli kuitenkin kohtuu liukas se alkuosa ja se loppuosa taas on täynä kaikenmaailman kivea ja soraa sekä uraa, joten pito katoaa putkelta ajaessa kyllä todella helposti. Tai sitten sitä alkuvauhtia tosiaan pitäisi olla aika reippaasti...
Hehe; tuiki tuiki Kari! Kovasti menestystä myös muulle Zeuksen maastopyörätiimille.
TURISTI:
Reittiehdotus kuulostaa ihan hyvältä. Jos starttaan klo 17.30 niin pitäisi olla klo 17.50 siinä hautausmaan kohdalla.
Aamutelkkarissa varoittivat ukonilmasta/rankkasateesta illalla. Näin ollen taidan laittaa hommaan vielä säävarauksen.
Täytyypä metsästää tämän päivän keskari että voi lueskella jutun maastopyöräjulkkiksesta :) Mitähän seuraavaksi. Pikavisiitti big brotheriin :)
Täytyy kattoa tuota myyrmäkeä viikonloppuna. Sinnehän voisi sinnitellä vaikka maasturilla ihmettelemään ajoja. Eliten listoilla näkyy aika kovia nimiä.
Meikäläinenkin olisi tänään lähdössä, mutta startti aikaisintaan klo 18 eli jos metsässä nähdään, niin morjenstellaan :D
Hans Opinion
16.08.2007, 12.50
tehdään tänään Maken kanssa jottei aivan kylmiltään tarvitse kisaamaan ruveta. 15:sta nurkilla pukataan pyörät Verson perään ja eiköhän jo 16:sta paikkeilla ollaan juonimassa ajolinjoja ja potkimassa pahoja paikkoja vähän tasaisemmaksi...
Voisin kans lähtee mehtälenkille mukaan. Täytynee ottaa taasen Corra alle - spessusta on taasen jarrusylinteri jumissa ja vaatis kai ilmausta. :(
Hehhee keiniksen ylämäki-aiheessa nähtiin taas kuinka hyvä on mun ylämäki tekniikkani - ei häävi. Jospa sitä tänään pääsis kokeilemaan lenksun ohessa kuinka se nousee parhaiten.
Ihan kiva, että seussin järjestämät Srammi cuppi löysi tiensä lehteen. Itse taidan lähteä pakoon suamen mediaa... ;)
Melkein kolmonen ajettiin eilen mettässä. No omaa toimintaani ei oikein voinu yhdessä vaiheessa sanoa ajeluksi. Sen verran liukkaalta tuntu schwalbet kallioilla ja rillitkin meni niin huuruun että meni monessa paikassa talutteluksi.
Tänään piti olla koskematta pyörään mutta Polo-Perkele ei lähteny käyntiin. Toivottavasti vika on vaan akussa...
Melkein kolmonen ajettiin eilen mettässä. No omaa toimintaani ei oikein voinu yhdessä vaiheessa sanoa ajeluksi. Sen verran liukkaalta tuntu schwalbet kallioilla ja rillitkin meni niin huuruun että meni monessa paikassa talutteluksi.
Mullakin oli tarkoitus ajella pidempää lenkkiä eilen. Mätiksen kautta ajoin Rekolaan ja sieltä oli tarkoitus suunata jokivartta Keinikseen, jos siellä olisi törmännyt teihin. Rekolan kohdilla kuitenkin alkoi kastumaan niin paljon, että päätin kääntyä takaisin.
Niin monta kertaa tänä kesänä oon jo kastunut, että ajattelin tällä kertaa vältää kastumisen ja aika hyvin siinä lopulta onnistuinkin, kun sade taisi mennä eri suuntaan kuin minä.
Olin samalla testilenkillä, kun hommasin uuden riser -tangon. Vanha oli melkein suora. Uskomatonta, miten ajo-asento tuntuu aivan erilaiselta nyt. Ennen on tehnyt mieli nostaa persaus penkistä, vaikka joustoa on riittävästi. Nyt tuntui paljon luonnollisemmalta ajella satulasta paikkoja, joissa ennen on noussut ylös :eek:
Voiko kyse olla oikeasti tangossa? Voi olla, että ajoasento muuttui huomattavasti pystymmäksi ja nyt on hyvä vetää selkä suorana ja rinta rottingilla juurien yli ...heh! Uusi tanko on kyllä tosi leveä, kun en viitsinyt heti kaventaa ...enkä varmaan kavennakaan....
Hyvä lenksu oli kyllä eilen, lukuunottamatta sitä kallio-osuutta, tai oikeastaan niitä "huikeita ajosuorituksia" mitä me TM:n kanssa siellä väläyteltiin... :(
Tänään saatan lähteä oikeasti lyhyelle 1-2h lenkille Kalevan takametsien uumeniin, mikäli tämä päivä tästä hieman selkenee ja vaimoke antaa luvan.
Mukaanlähtijöitä? Mahdollinen startti voisi tapahtua vaikka mistä... :)
...mutta kellonaika olisi luultavasti 18.00 (eilenkin myöhästyin aika pahasti, niin laitetaan tänään sellainen aika johon voisi oikeasti ehtiäkin)
Itse aikaistuin eiliseltä Turistin ja TM:n lenksulta. Kävin tunnuksettoman hauta-alueen vieressä ihmettelemässä jo puol kuus aikoin. Ei yllättäen näkyny ketään ja aattelin sitten, että sääsammakon lupaama sade oli karkottanut pojat.
Ajelin sitten siinä armeijan metissä ja Keiniksen kautta Korsoon. Keiniksellä näky muuten aikas paljon suunnistajia. En oo koskaan nähny sielä niin paljoo porukkaa.
Jos muuten jollakulla on pc läppäri myynnissä, nii semmosen tarviiis.
Pyöräkaistapää
17.08.2007, 10.22
Millos muuten sulla Kari on lähtö Ruåtsiin?
Hans Opinion
17.08.2007, 10.30
6½km rata on minusta tosi raskas - arvioisin että nousua on n.10m/km enemmän kuin Keiniksessä tiistaina. Tasaista hikkatietä on tosi vähän - miellummin kuvailisin baanaa tekniseksi - raskaiden nousjen lopussa on tenkisiä osioita ja niissä rupeaa helposti ote lipsumaan kun väsyy. Mikki-Hiiri-baana Myyrmäki on jos Hansilta kysytään. Tällä baanalla ratkaisee ajotaitojen ja kondiksen lisäksi renkaan pito - ei rullaavuus.
Sanoisin että rata soveltuu Karille erinomaisesti. Turha on tietysti lähteä ohjeistamaan osaajaa mutta rauhallisella tasaiseen vauhdinjakoon perustuvalla omalla ajolla tekee parasta tulosta. Uskon että rata on sunnuntaina ainakin paikoitellen kostea mutta että juurakot/kivikot on aika kuivia mutta jos baana on märkä niin rengaspaineet vaan niin alas kuin uskaltaa ja pitävää kumia alle. Jos pyörää pystyy säätämään niin ylämäen helppo ajettavuus satulasta olisi minusta tärkeää - es'mes keulan lukituksesta on hyötyä. Osa mäistä joissa on pitoa menee ekoilla kierroksilla putkelta mutta loppussa kyllä perse painuu penkkiin. Ajolinja valinnoilla on iso merkitys 7krs kisassa ja rataan kannattaa ehdottomasti tutustua ja pysähdellä tuumaamaan parhaita linjoja.
Toivotaan että Kari on palautunut - juomahuolto organisoidaan Kartsalle mitään reppua ei tietysti kannata kantaa mukana eikä oikeastaan edes pulloa (ei ainakaan isoa) koska hellettä ei ole luvassa, huolto-alueella vaan huikkaa pullosta ja pullo nakakten ja seuraavalla uutta huikkaa jne. Energiat ei varmaan Karilla ole ongelma näin lyhysessä rypistyksessä ja ne hoituu normi tankkauksella - korostan kuitenkin että kisasta tulee 100-varmasti rankka ja tankkaaminen pitää tehdä huolella.
Kaikki mätisläiset Myyrmäkeen Karia kannustamaan.
Joo kato Hansi, ei tää meillä niin tarkkaa oo... ;)
Kuulostaa kyllä, että Leinosen Janne tulee menemään kovaa tommosella kovalla nousuradalla. Iteltäni loppunee kunto. Hauskahan sinne silti on mennä rymistelemään, vaikkei niin kovaa jaksaiskaan.
Kaikki mätisläiset myyrmäkeen ajamaan, ei tulla sinne naureskelemaan toisten tuskalle! :)
Kaikki mätisläiset myyrmäkeen ajamaan, ei tulla sinne naureskelemaan toisten tuskalle! :)
Valitsen kuitenkin tuon naureskelun :D
JJT > Olikos se paikka, jossa kävitte ja josta puhuit tämä? http://www.vallnord.com/
Tuonnehan voisi suunnitella ensi kesänä reissua!
Tänään tarjolla seuraa reitille Keinis - Sipoo - Kuusijärvi - Rekola - Mätis - Tuusula ...vaikka sataiskin ... n. klo 17-17:30 yritän lähteä liikkeelle.
Huomenna maastolenkkiä+
jos ei tuule ja paistaa aurinko, niin parituntinen maantiekin voisi käydä...
Pyöräkaistapää
17.08.2007, 23.21
Tai jos ei oo rapula tai jos muija antaa tai ei anna niin ei voi lähtee. Pitää mennä passikuvaan.
Ajattelin päivitellä kalustoa.
Huhhuh, Tulipa tänään ajettua asfalttisiirtymää. Melkein mihinvaan sitä kroppatottuukin, mutta mun prrse ei kyllä totu bilteman satulaan, vaikka kuin totuttelis. Kävin tutustumassa Myyrmäen rataan ja vaikutti kyllä tosi hauskalle - tekniselle ja voimaa vaativalle! Suuri osa radasta on juurakkoista aivan loistavaa pätkää, pari hyvää alamäkeä ja pari vaikeasti ajettavaa kaltsi/kivikko paikkaa. Yllätävän vaativa rata. Pari kierrosta ajoin ja kahta kohtaa en corratecillä saanut kummallakaan kierroksella ajettua. Sielä sitten jonotellaan...
Ihan hiano homma, jos joku viittii tulla pulloja tarjoilemaan. Voisin omasta puolestani kyllä ajella ihan mieluusti reppukin selässä. Eipä se 1L vettä paljoa paina...
Ruåtsiin oisi tarkotus suunnata heti seuraavana päivänä myyrmäen kisojen jälkeen. Siis ens ma.
Huominen lenksu taitaapi multa jäädä valiin. :(
Pyöräkaistapää
17.08.2007, 23.50
Ota reppu, jos on noin paha rata tai sitten pitää olla tosi hyvät juottopaikat/juottajat!
Hyvän kuulonen rata, tommosia ku ois meille lisenssittömillekin, niin voi vaikka lähtee viivalle!
Mietin vaan Karin "läksiäisiä", taitaa jäädä paluulaisiksi ;) Tai sitten tullaan sinne Ruättiin ryynään, kun sää oot selvitellyt kaikki sikäläiset polut.
Ajattelin päivitellä kalustoa.
Nyt päivittelyt sikseen ja metsään!
Kyllä tuo munkin fillari on taas siinä kunnossa että päivittelen aina kun kattelen sitä, pitäis vissiin pestä ja huoltaa se joskus...
Ile
just siellä kävin. Hotellilta hissiin oli matkaa 50m ja fillarivuokraamoon 200 m. Aika siisti paikka on tuo puisto. Tosiaan ajoin siellä päin puuta ja sain kunnon puujalan. Pitää vähän yrittää kirjoittaa raporttia sivuillemme.
olen mökillä, joten en pääse zeuslaisia kannustamaan huomenna. Kännykällä surffailen täällä.
Oliko joku huomenna lähdössä katselmaan Myyrmäkeen kisaa? T.M ainakin jossain vaiheessa mainitsi, että vois ajella sinne. Voisin kanssa hypätä aamulla maasturin selkään ja poljeskella paikalle. Ilmoitelkaa, jos joku on lähdössä.
Kotona ollaan, viime yön sai jo viettää omassa sänkyssä. :) Eipä oo ikinä tullu parissa viikossa noin paljoo poljettua. Kivaa oli, nyt on vaan aika hapoilla, viimeiset kolme päivää kun mentiin sellaseen vastatuuleen, että tasasellakaan ei puuskissa välillä päässy kun 15km/h eteenpäin. Onnex loma jatkuu, saa ottaa löysin rantein tässä vielä muutaman päivän.
Ensikommentit voi lukea... http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?p=855502#post855502
Täytyy yrittää laittaa MCT-saitille joku matkakertomus kuvien kera,sit joskus.
Hans Opinion
22.08.2007, 11.12
No johan olette keikan tehneet - en ihmettele hapokasta oloa. Korkeahko hatun noston paikka!
SM-xc-skabat meni mönkään kun ajoin harhaan - JoO - suoritus se on sekin hyvin merkityllä radalla johon oli tutustuttu hyvin (kolmen varvin verran). Jossain ½ kisan paikkeilla oikaisin ja sen huomattuani hylkäsin itse itseni kun en tiennut missä se oli tapahtunut enkä täten osannut palata takaisin. No nelonen varmaan olisin ollut mutta Makelle en olisi voinut mitään sillä baana oli minulle liian tekninen&mäkinen. Kari ajoi kasiksi joka on mahti suoritus- hianoa Kartsa... taisi kyllä edellinen 3satanen/24h jotain vaikuttaa... Hans veikkaa että Kari olisi täydessä tikissä ollut muutaman sijan korkeammalla... mutta ei kuitenkaan mitalleilla... vielä...
Eilen ajettiin Sram-cup paritempoa Seutulassa ja se meni OK - oltiin Krissen kanssa kakkosia 41,3 keskarilla 31,2km pituisella vaativalla Palojoen baanalla. 20km meni ongelmitta mutta Lahelasta Katriinan sairaalan kohdalle maaliin erittäin hapokkaasti - onneksi Krisse jaksoi ajaa loppuun saakka. Sykkeistä 167/175 voi päätellä että Hans-tiiki ei ollut aivan paras - josko ei päin persettäkään. 3kypää on raaka tempo-matka ja niitä pitäisi ajaa enemmän ja nimenomaan paritempona jossa parempaa vauhtia saa pidempään.
Melkosen matkan on A&A sotkenu. Matkakertomus mahtuisi tiimisaitille mainiosti sillä tälle vuodelle ei artikkeleita ole paljoa kertyny :)
Tiistaina ei ollu intoa lähteä tempoamaan joten käytiin Turistin kanssa ajelemassa mettässä. Hirvikärpäsiä alkaa olemaan kiitettävästi mätiksellä/keiniksellä. Eilen ajoin lyhyen maantielenkin joten tänään saa fillari olla rauhassa.
Olisko perjantaina illansuussa kukaan lähdössä lenkille ? Lauantaina pitäisi raahautua duuniin joten silloin ei pääse ajamaan.
Olisko perjantaina illansuussa kukaan lähdössä lenkille ? Lauantaina pitäisi raahautua duuniin joten silloin ei pääse ajamaan.
Olin ajatellut tänään käydä ajelemassa eli voipi olla, että perjantai jää väliin, mutta katsellaan.
Onko kukaan mätisläisistä lähdössä ajamaan Nuuksion maratoonia? Se on niin lähelläkin ...itse ajattelin sen ajaa läpi, että saan tänä vuonna ajettua kaikki 8 Sigma Maratoonia. Vielä siis pitää virittäytyä tuon jälkeen Tampereelle ja Hämeenlinnaan.
Pyöräkaistapää
23.08.2007, 08.50
Pieni kipinä päällä eli meinasin lähtee Nuuksioon. JOS ei oo kaameaa kankkusta. Kävis edes yhden lyhyemmän kisan ajamassa tällekin kesälle. Saa nähä miten sitä pystyy ajamaan hengästyneenä.
Mä jätän yllättäen Nuuksion väliin. Enpä ole muita maratooneja ajanu kuin Korson. Tänä vuonna meinasin Finlandian jälkeen mennä Hämeenlinnaan ajamaan kun sitä on monet kehunu mukavaksi reitiksi.
Hans Opinion
24.08.2007, 10.21
Hanssi jättää Nouksion väliin ja lähtee Azoreille, lähtö on toki vasta maananataina mutta ajattelin olla lähtemättä kaatuilemaan Nuuksion juurakkoon.
Seuraavavat skabat on heti kun palaan "atlantilta" 4.9 xc-sram-hyvinkää ja sitten 9.9 SM-maraton Mansesterissa... samaan aikaan olisi TdHelsinki mutta maastoon on suunta syksyllä. Kisa-kausi varmaan loppuu Hämeenlinnaan ja onhan sitä ennen vielä Finlandia.
Hansille nämä marat on pidempiä kisoja joissa ei hengästy niin paljon kun tähän saakka ajetuissa. Treeniä olen muuttanut siten että maantielenkit pitenee ja vauhti laskee - eilen ajelin nelosen +30 keskarilla - ei tuntunut hääviltä... mutta kaikkeen tottuu ja parin lenkin jälkeen pidemmätkin istunnot menee paremmin... tulee samalla tehtyä pk:ta ja määrää kun koko kesä on ollut vain vauhtia. Maastopyörässä on Hansilla hyvin samantapainen ajoasento kuin roadissa apinaotteella jolloin kysymys on vain istunnon pituuden treenaamisesta... maasto-ajotaitoni ei maantiellä parane mutta se ei ole niin oleellista maraton-maasto-kisoissa...
Olisiko la tai su mätisajeluja tiedossa?
Tänään oltaisiin JJT:n kanssa starttaamassa klo 17.45 Koskenmäen kioskilta maastolenkille.
Kioskilta--Varuskuntaan---Vallinojalle----Mätikselle. Siinähän sitä olisi jo lenkkiä. Nyt ei pysty kauheesti yli 2h lenkkiä venyttämään.
Eilen tuli ajettua Hesasta-Paloheinän kautta Mätikselle, joku 60km ja aikaa kului +4h...
Kivaa.
Tänään en ajatellut ajaa, mutta kaiken varalta, missäs tuo Kioski on?
Kioski tulee vastaan, kun ajelee Hyrylän läpi kohti "sitä toista liikenneympyrää", josta pääsee mm. Hyvinkään, Nurmijärven ja Hesan suuntiin. Eli siis harvinaisen epäselvästi kerrottu.
Hyrylä kunnantalon ohi ja alas mäkeä sillan yli ja mäki ylös ...kioski mäen päällä oikealla. Kioskin jälkeen kääntyy tie Paijalaan ja hautuumaalle - suoraan pääsisi siihen mainitsemaan liikenneympyrään.
Itse ajattelin tänään laiskotella, kun eilen tuli ajeltua. Lisäksi pitää keräillä voimia, että jaksaa sunnuntaina ajaa.
Hans Opinion
24.08.2007, 13.41
Eikös mainittun paikan aborginaali-nimi ole Auran-kulma...
Ok, tuo selvensi...
..tosin en taida ehtiä paikalle vielä tuohon aikaan, joten lenkki jäänee tänään väliin. :(
Pitkän reissun ovat A&A tehneet! Ja olihan tuola reissu threadissa pari kuvaakin. Aika isot kantamukset on kameleilla ollu mukanaan - varmasti pohjelihakset kasvanut, kun noilla kantamuksilla on polkenut vastatuuleen!
Ja huh, Kyllä oli kova reitti Myyrmäen sm kisoissa ja pieni vesisade kisan alussa takas niin liukkaan reitin, ettei ollu tosikaan. Ekalla kierroksella yritin pitää laseja päässä ja koska niiden läpi ei nähnyt vedin turvat juurakossa. Toisella kierroksella ajoin harhaan pyörätietä pitkin jonkin matkaa - siinä hukkasin ainakin 2-3 min. Sen jälkeen luovuin laseista. Oli tosi tuskasta ajella se vanhan hyppyrimäen alamäki, kun oli pakko pitää silmiä auki ja rapaa lensi silmiin. Eteenpäin näki "harmaan verhon" läpi. Verhon harmausaste vaihteli sen mukaan minkäkokoiseen lätäkköön ajoi... Seitsemännellä kierroksella oletin että minut oli ohjattu ajamaan yksi kierros liikaa, koska Sundsted kuulutettiin jo aiemmin maaliin tulleeksi. Lisäksi järjestäjät huusivat jo aiemmin minulle viimeisen kierroksen. Sen takia ajelin tuon oikisen viimesen kierroksen aika rentoa vauhtia. Oli muuten joku ottanut aika hyviä kuvia ihtestäni - niistä näkee aika hyvin tussskan. ;)
http://jrphoto.1g.fi/kuvat/Py%F6r%E4ily/MTB+XC+SM+19.08.2007/IMG_2338-01+copy.jpg
Ottaen huomioon nuo reittisekoilut yms. kisat meni oikeestaan aika hyvin - Ukkolaankin, jonka oisin luullut ajavan kovempaa jäi eroa vain pari minuuttia. Aluksi muut starttasi mielestäni liiankin kovaa ja oli ihan fiksua ajaa itse viimesenä ihan rauhallisesti.
Palauttelu onnistu taas erinomaisesti. Kisan jälkeen rahtasin ruotsin muuttokamoja vanhempien varastoon ja siivosin vuokrakämppää luovutus kuntoon. Pari tuntii ehin koisaa ja joutu vielä maanantaina kuskaa loppuja kamoja varastointiin. --- Ois kyllä voinu jättää kisan ajamattakin, nii ei ois tullu kiire. Ruotsin laivallakaan ei just paljoa tarvinnu nukkua. Otin laivalta "kommuuni hyttipaikan" Hyttikaveriksi sattui Coloradosta kotoisin oleva Steve, joka osoittautui aika hauskaksi kaveriksi. Steven kanssa juotiin vähintäänkin riittävästi palautusjuomaa Vikingin pubissa.
Vikinglinea täytyy kyllä kiitellä hienosta asiakaspalvelusta. Ostin heidän puhelin myynnistään 1 henkilö + 1 pyörä + jatkoyhteys Borlängeen bussilla. Virkailija ei ollut varma saako fillarin kuljetettua, niin sovittiin että he tarkistavat ja ilmottavat sen jälkikäteen. Samana päivänä, kun oli tarkotus lähteä ehin sitten lukea sähköpostini. Postiluukkuun oli tullu pari päivää aikasemmin ilmotus että fillari ei kuljekaan bussilla. Myöskään ruotsalaiset junat eivät suostuneet kuljettamaan fillaria. Onneksi ruotsalainen bussirahti firma kuljetti...
Noo nyt oon sitten täälä Borlängessä ja paikallisille poluille pääsen tutustumaan sitten, kun saan myyrmäessä hajonneet eggbeatereiden laakerit ja vaihtajan rissat vaihettua. Hieman on kalustolle rankkaa tuo muta, mutta niin on kyllä ajajallekin - Kisan jälkeen sai lotrata silmätippojen kanssa oikeen urakalla.
Ihan lupaavalle vaikuttaa Borlänge fillaroinninkin suhteen - mehtästä löytyy paljon hiihtouraa ja maasto vaikuttaa ihan kivalle.
Terveiset Karille ja iso käsi vielä S/M-kisojen suorituksesta. Melkoista menoa ja veikkaisin että valmistautuminen/palauttelu kulki hieman eri linjoilla kuin noilla muilla kuskeilla :) Tsemppistä opiskeluun...
[ajelut]
Eilen ajeltiin Ile:n kanssa pieni lenkki mätiksellä ja yllättävästi alko lopussa meikäläisen köröttely lipsumaan. Märät juurakot ei ole ihan ominta aluetta :)
Lenkki venähti taas ajallisesti kun Varuskunnan kohdalla oli teinityttö väsähtäny sairaskohtaukseen ja oltiin siinä henkisenä tukena kunnes ambulanssi saapui. Tuli mieleen että täytyisi käydä EA1:nen uusimassa kun se on ajalta ennen antibiootteja.
Eilen ajeltiin Ile:n kanssa pieni lenkki mätiksellä ja yllättävästi alko lopussa meikäläisen köröttely lipsumaan. Märät juurakot ei ole ihan ominta aluetta :)
Lenkki venähti taas ajallisesti kun Varuskunnan kohdalla oli teinityttö väsähtäny sairaskohtaukseen ja oltiin siinä henkisenä tukena kunnes ambulanssi saapui. Tuli mieleen että täytyisi käydä EA1:nen uusimassa kun se on ajalta ennen antibiootteja.
Juu suht rauhallisesti ajeltiin ja tosiaan yllättävän liukkailta tuntui juuret ja kivet ...näinköhän on vähän tuntuma kadonnut vai mistä johtuu :seko:
Ikäviä on tuollaiset jutut, kun löytää nuoren ihmisen ihan sekaisin maasta istumasta ...onneksi ei näyttänyt pahasti loukanneen itseään, vaikka rullaluistimilla oli liikkeellä. Omien sanojen mukaan oli epilepsia kohtaus ja rannekekin näytti olevan kädessä.
Hämmästyttävän kauan kesti ambulanssinkin tulo ....n. 30min :seko: :mad: ...Jokelasta asti kuulemma tuli apu. Mukanahan oli myös kolmas pyöräilijä, joka pysähtyi tapahtumapaikalle samaan aikaan eli onneksi on vielä ihmisiä, jotka välittävät muista ja auttavat tarvittaessa!
Pieni kipinä päällä eli meinasin lähtee Nuuksioon. JOS ei oo kaameaa kankkusta. Kävis edes yhden lyhyemmän kisan ajamassa tällekin kesälle. Saa nähä miten sitä pystyy ajamaan hengästyneenä.
Ei näkynyt miestä starttiviivalla, vai olenkohan tullut sokeeks ;) Omalta osalta suoritusta ei juurikaan voi kehua ...tai siis tuntuu, että loppukautta kohden kunto ja voimat ovat hiipumassa. Tuntuu niin pahalta ajaa ....siis ahistaa, kun yritää ajaa kovaa eli ei voi ajaa kovaa. Kyllä noi kovat kuskit ajavat ihan käsittämätöntä vauhtia!
Nooh onneksi nyt voi vähän lepäillä ja ens viikonloppuna päästään ajelemaan pitkää pätkää Lieksan metsään :D
Pyöräkaistapää
26.08.2007, 21.06
Ei ollu kaamea kankkunen, mutta kuitenkin. Ei huvittanut lähtee ajeleen niitä hiekkateitä...
Ei ollu kaamea kankkunen, mutta kuitenkin. Ei huvittanut lähtee ajeleen niitä hiekkateitä...
Juu ei tuolla paljon ole teknistä pätkää, mutta yllättävän paljon nousua kertyi Suunnon mukaan eli siis 742m. Reittinä ei niin kauheesti mun makuun, koska ajetaan tosiaan paljon tiellä. No tulipahan ajettua, kun on kaikki muutkin tän kesän maratoonit kierretty :cool: ...vielä kaksi jäljellä!
Onko muuten torstain aikataulusta vielä ajatusta? Niin ja kuka tulee meikäläisen kyytiin?
Pyöräkaistapää
26.08.2007, 23.17
Aikataulut auki, kyydit varmaankin niin, että me mennään Samulin kanssa urheiluaudilla ja Toni-Pekka tod.näk. sun kyydissä?
Täytyy tiedustella pohojanmaan poikien aikataulut torstaille. Hyvä ois, jos pääsis puolilta päivin lipeemään liikenteeseen. Mutta kyselen ensin Pekan ja Andersin aikataulut.
Aikataulut auki, kyydit varmaankin niin, että me mennään Samulin kanssa urheiluaudilla ja Toni-Pekka tod.näk. sun kyydissä?
Täytyy tiedustella pohojanmaan poikien aikataulut torstaille. Hyvä ois, jos pääsis puolilta päivin lipeemään liikenteeseen. Mutta kyselen ensin Pekan ja Andersin aikataulut.
Ok kaikki järjestelyt käy!
Ehkäpä keskiviikkona tempoilemaan, jos vain saan kiristettyä keskiön ja ei sada vettä. :)
Olisko tänään kukaan lähdössä kevyelle metsälenkille? Pitäisi käydä ajelemassa pieni / kevyt testilenkki ...max. puoltoista tuntia. Suunta voi olla ihan mihin vaan.
Hans liukeni maasta oikeaan aikaan ainakin kelien puolesta. Aika /c:stä ollu ajokelit ja tänään tuli jo 3 lenkki vesisateessa peräkkäin. Ajelin pitkästä aikaa jäykkäperäisellä ja hitaassa vauhdissa vekotin oli oikein ketterä. Takajarrun tehottumuus aiheutti pari tilannetta ja ruotsinkylän kivikossa heitin oikein hienot OTB:t.
Mätiksen xc-kisareitistä näkyy tulleen epävirallinen motocross-häröilypaikka. Viikonloppuna bongasin hirveen läjän kuskeja etelänaapurista asti ja tänään törmäsin vihaiseen ulkoilijaan joka pisti minut polkupyörän kanssa samaan "helvetin sakkiin". Tänään ei tosin ollu kuin yksi pöristelijä. Pysyisivät siellä firan montulla prskele tai no pysyisivät mielummin poissa :)
Rååtsi - Borlänge...
Huhhuh kyllä lötyy Borlängestä upeeta pätkää ajettavaksi ja kelit on suosineet! Metsissä kulkee kiitettävä määrä merkattuja perinteisen tyylin latupohjia. Niiden seurailu maastofillarilla on tosi vaivatonta ja on upeita pätkiä. Tosi haastavaa kivikko-juurakko polkua. Myös mäkeä mäkeä täälä riittää. Joka puolella Borlängeä on 200~400m korkeita kukkuloita. Polut kulkevat kukkuloiden päällä ja ylös-alas kukkuloiden rinteitä. :D
Parin viikon päästä ois kuulemma Falunissa Långa Lugnet - suht iso MTB tapahtuma. Pikkusen oon ajatellu, että vois vaikka lähteä ajamaan. Tarjolla ois kuulemma 65km teknistä polkua...
Fillarillekin näyttää olevan aika rankkaa kivikko rytyytys. Spessussa tuntuu taas olevan takaiskarin alempi liukulaakeri löysä. Ei millään jaksa ymmärtää, kun se on vaihdettu kesäkuun lopulla ostettuun iskariin jo kerran ja nyt ois toinen kerta tulossa. Täytynee kysellä hommaa Specializedilta tai vaihtaa myös laakerin lisäksi liukulaakerin sisään tuleva akseli. En tiiä kuluittaisko _muovinen_ akseli jotenkin nopeemmin tuota iskarin silmää. :(
Ens kerralla, kun meette ajelemaan mätikselle, niin ottakeehan jotain kättäpidempää mukaan ja näytäkee kenen reviirillä ne polut kulkee!
No niin ...nyt on Susitaival ja Karhunpolku kierretty. Kiitos vaan Veskulle, että viritteli kesällä keskustelua reissusta ja tuollainen saatiin aikaan! Viime yönä kotiuduttiin, itse pääsin nukkumaan jo klo 03:00 ja nyt jo duunissa ....ei edes väsytä ...eipä :eek:
Mahtavia polkuja, maastoa ja maisemia oli tarjolla. Kilometrejäkin tuli kolmelle ajopäivälle (mun mittariin) vähän alle 230km. Sateiset ja kohtuu viileät kelitkään eivät lannistaneet, vaan porukka oli ihan huippua ja vauhtikin oli reipasta. Matkan kruunasi viimeinen hiekkatiesiirtymä kaatosateessa, hienoa hiekkaa suu ja silmä täynnä :D
Nyt sitten pitäisi palautua ensi viikonlopun Tampereen maratoonille ...näinköhän siitä reissusta tulee ihan turistikierros? Yhdeksällekympille tuli ilmoittauduttua jo viime viikolla.
JJT:kin oli näköjään soitellu jonain päivänä, mutta puhelimesta oli akku kohtuu finaalissa jo alkumatkasta, joten säästelin akkua ja soittelin mahdollisimman vähän....
Ile
Tilausta pukkasi Chainreactioniin ja sitä soittelin. Tilaus lähti jo...
Mätiksen xc-kisareitistä näkyy tulleen epävirallinen motocross-häröilypaikka. Viikonloppuna bongasin hirveen läjän kuskeja etelänaapurista asti ja tänään törmäsin vihaiseen ulkoilijaan joka pisti minut polkupyörän kanssa samaan "helvetin sakkiin". Tänään ei tosin ollu kuin yksi pöristelijä. Pysyisivät siellä firan montulla prskele tai no pysyisivät mielummin poissa :)
Jeps tätä onki jo täällä päin veikkailtu ja pelätty. Ei ne urpot (ei kaikki oo urpoja mutta osa Mätiksellä liikkuvista on) koiranulkoiluttajat ainakaan tajua, että moottorpyörä ja maastopyörä on eri vehkeitä ja maastossa näkyvät ruovittelujäljet ovat niiden moottorillisten aiheuttamia.
Moottoriajoneuvoilla ajo kun on jo kielletty, niin kohta kieltävät ihan vaan varoiksi myös maastopyöräilyn. "Onneksi" tätä kielto ei kuitenkaan voine valvoa ja meno jatkuu entisellään, mutta samahan koskee silloin myös moottoroituja vehkeitä, eli ollaan pattitilanteessa. No, sitten poliisit sakottaa parina viikonloppuna kesässä sekä maasto- että moottoripyöräilijöitä luvattomasta ajosta...
...toivottavasti tähän ei tartte mennä. Menkää siis huomauttamaan niille mopoilijoille että painuvat V*TTUUN! Tämä on toiminut ainakin kerran. Lähtivät (hetkeksi?) pois.
Turisti, eipäs nyt lietsota tuommoisia hirmuisia uhkakuvia. :)
Harmi kun en ite päässy Lieksan reissulle mukaan. Ois taatusti ollu hiano reissu... Pistäkääpä Ile & Vesku kuvia nettiin, niin pääsee näkemään mistä jäi paitsi.
Ite ilmottauduin tänään Falunin Långa Lugnet:iin ( http://www.langalugnet.info ). Tämmösillä poluilla & maisemissa oon nyt päässy reenailemaan koitosta varten: http://picasaweb.google.fi/Kari.Veikkolainen/BorlangeTrails :D
Harmi kun en ite päässy Lieksan reissulle mukaan. Ois taatusti ollu hiano reissu... Pistäkääpä Ile & Vesku kuvia nettiin, niin pääsee näkemään mistä jäi paitsi.
Juu tänään illalla virittelen omat kuvat, jos en nukahda koneen ääreen. Komeeta maastoa on silläkin suunnalla ...vaikka onkin Ruåtsissa!
No Karihan on kotiutunut nopeasti sen verran pahan näköistä kivikkoa oli heti ekassa kuvassa :-)
Huomenna olisi hyvinkäällä xc:tä mutta baana näytti vähän /c:ltä. Joku sikalyhyt kieppi mitä pitäisi kiertää ties kuinka monta kertaa. Taas joutuu kärjen jalkoihin :(
No jos ei sada niin taidan lähteä sinne pyristelemään, kunto ei voisi paljon huonompi olla.
Pyöräkaistapää
03.09.2007, 20.34
1 video Susitaipaleelta. http://www.saunalahti.fi/~vklee/kuvia/liteville/ (33Mb). Tuolta se avi....
Mulla on hirvee läjä noita aveja, kellään ehdottaa mitään hyvää ja ilmaista editointiohjelmaa?
Tässä muutama keskinkertainen valokuva ...ens kerralla pitää panostaa kuvien laatuun.
http://www.elisanet.fi/~z629141/Susitaival-Karhunpolku-2007/
Mulla on hirvee läjä noita aveja, kellään ehdottaa mitään hyvää ja ilmaista editointiohjelmaa?
Adobe Premiere Pro 1.5
(siis jos ei omatunto kolkuta liian helpolla...)
Mut kyllä Wintoosan MovieMakerillakin jo musat ja leikkauksen editoi ihan kivasti.
Pyöräkaistapää
03.09.2007, 23.41
Testailin Movie makeria. Ihan hyvähä se tämmöseen kotikäyttöön onki. Suostus vaan toi muistikortinlukija yhteistyöhön niin sais loputkin kuvatukset ulos kortilta.
Laitoin puolivalmiin nettiin, kun itteni tuntien valmiin tuotteen valmistuminen voi vähän kestää. http://www.saunalahti.fi/~vklee/kuvia/liteville/Susitaival-Karhunpolku%202007_0001.wmv
Testailin Movie makeria. Ihan hyvähä se tämmöseen kotikäyttöön onki. Suostus vaan toi muistikortinlukija yhteistyöhön niin sais loputkin kuvatukset ulos kortilta.
Laitoin puolivalmiin nettiin, kun itteni tuntien valmiin tuotteen valmistuminen voi vähän kestää. http://www.saunalahti.fi/~vklee/kuvia/liteville/Susitaival-Karhunpolku%202007_0001.wmv
Hieno video jo puolivalmiinakin! Laita ihmeessä tuo jonnekin video-keskusteluun, että muutkin löytää! Kyllä kannattaa kantaa videota ja nähdä se kuvaamisen vaiva. Ja ihan niinkuin olis ollu minullekkin tuttuja pätkiä, Patvinsuota?
Juha Jokila
04.09.2007, 02.33
Katsoin, että mitä se Artzi tänne kirjottaa ja juma, täällähän lymyilee loistavaa reissuvideointia. Mukavan tiivistä kuvakerrontaa ja reissufiilis välittyy hienosti. Nyt on pakko kysyä, että millä kameralla on kuvattu, paljo meni muistia ja onko otoksia pätkitty vai laitettu kaikki suoraan peräkkäin?
Pyöräkaistapää
04.09.2007, 07.45
Kuvasin ihan tavallisella digipokkarilla PowerShot A540. 2G:n kortti ja tilaakin vielä jäi.
Reissun päätarkoitus oli ajaminen, joten aika niukasti saa materiaalia, kun kuvaustauon jälkeen näkee kaverit vasta seuraavalla tauolla. (Ajo)Valokuvia ei olisi tullut samoilta kuvauspaikoilta kuin 20-30.
"Leikata" ei tarvinnut juuri mitään. Joskus vhs-aikoina tehtiin kavereiden kanssa "elokuvia" ja jotain oli jäänyt päähän miten kannattaa kuvata, että pääsee editoinnissa helpolla.
Kiitoksia vain kehuista, koitan lisätä loputkin pätkät, kun täälä töissä näyttää noi fileet tuosta kamerasta tulevan uloskin.
Juu ja Susitaival-Karhunpolku käytiin ajamassa pe-su.
Hyvää videopätkää ja pyöri sopivilla pluggareilla windows-vammaisessa koneessakin.
Pari tutunnäköistä paikkaa vilahti mutta tuolla manuaalilossilla en ole ikinä käyny.
Juha Jokila
04.09.2007, 12.27
Kuvasin ihan tavallisella digipokkarilla PowerShot A540. 2G:n kortti ja tilaakin vielä jäi.
Reissun päätarkoitus oli ajaminen, joten aika niukasti saa materiaalia, kun kuvaustauon jälkeen näkee kaverit vasta seuraavalla tauolla. (Ajo)Valokuvia ei olisi tullut samoilta kuvauspaikoilta kuin 20-30.
"Leikata" ei tarvinnut juuri mitään. Joskus vhs-aikoina tehtiin kavereiden kanssa "elokuvia" ja jotain oli jäänyt päähän miten kannattaa kuvata, että pääsee editoinnissa helpolla.
Melkein samansamanlainen kuvauskalusto sitten kuin mullakin. Näyttikin aika samalle äänensävyjä myöten. Otoksia katsoessani ajattelin, että onpa tarkasti ja kameran käyttöä ymmärtävästi kuvattu, mutta muistia säästäen. Sitten ajattelin, että ei kai vaan niitä ole editoimalla pätkitty, koska hieman enemmän aikaa voisi olla otosten päissä, samalla saisi häivytykset mahtumaan väliin. Mun omilla otoksilla on ollut vähän samanlainen taipumus jäädä päistä niukoiksi.
Kaverien karkuunpääsyn estämiseksi kameran tarvitsisi olla todella helposti saatavilla. Mää olen nyt pari kertaa vienyt kameraa menestyksellisesti repun lantiohihnassa oikealla kyljellä. Apunarulla on estetty kameran kiertyminen mahan ja reiden väliin. Canonin oma kameratasku on tähän (yllättäen) erittäin sopiva. Sateella kamera täytyy kuitenkin siirtää muovipussiin ja repun sisälle. Käytännössä tämä estää lennosta kuvaamisen sateella kokonaan ja jotain nopeampaa pitäisi keksiä.
On hienoa kuvaa :D Tunnelma välittyy aidosti ...pitäis vaan päästä takaisin, sillä ei nää arkirutiinit oikein sytytä!
Pyöräkaistapää
04.09.2007, 20.45
http://www.saunalahti.fi/~vklee/kuvia/Susitaival-Karhunpolku%202007ver%202.wmv
Juha Jokila
05.09.2007, 01.03
http://www.saunalahti.fi/~vklee/kuvia/Susitaival-Karhunpolku%202007ver%202.wmv
Aina vaan paranee. Vetää jo sanattomaksi!
No niin.. Juha ehti tällä kertaa ensin. Retkikuvaus-video paranee aina vaan! Lisää tämmöistä :D
Ja hienot vauhtibaanat siellä Mätäkivellä! Onko siellä mitään (ajo) rajoituksia, kun siellä on jotain luontopolkua tms?
Pyöräkaistapää
05.09.2007, 07.50
Mätiksellä ei rajoituksia, mutta jos tarkoitit noita videon maisemia ne on Ilomantsista ja Lieksasta, Karjalan kierrosta Susitaipaleen ja Karhunpolun muodossa. Karhunpolulla on ajorajoituksia Suomun kansallispuistossa, jonka tällä kertaa jätimme ajan puutteen takia rauhaan. Ajettiin kolmessa päivässä noin 240 km:ä.
Karhunmetsästys toi vähän jännitystäkin tohon hommaan. Naarvassa oli kiva ajella pitkin passilinjana toiminutta tietä ja katella onko karhu katkassut merkkilangan. Onneksi oli "turvamiehiä" parin sadan metrin välein ;) Ilomantsissa oli ammuttu kaikki luvat (7 karhua) heti jahdin ekana päivänä. Eivät onneksi osuneet meihin.
Karhunpolun puolella kuului muutamat haukut ja laukaukset, mutta taisivat olla muiden kuin karhunmetsästäjien ääniä. Jututin muutamaa Polvijärveläistä metsästäjää eräällää autiotuvalla ja he sanoivat karhunmetsästyksen olevan mahdotonta päivällä. Pitivät mahdottomana ajatusta, että fillaristi voisi nähdä karhun.
Suden jäljet tuli bongattua ja niistä kuulemma enemmän haittaa paikallisille kuin karhuista. Syövät metsästyskoiria...
Hienoohan tuolla oli, vaikka tähän aikaan vuodesta pikkasen kylmää. Onneksi pahimmat sadekuurot tulivat yöllä tai rakeina.
Kiitoksia kehuista...täällä suorastaan korvat punaisena...
Pyöräkaistapää
05.09.2007, 08.36
Oisko Safarille lähtijöitä 15.9.? http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?t=28653
Aattelin käydä katteleen mikä tuolla on homman nimi. Eli kyytiä tarjolla tai vaihtoehtoisesti tuun kyytiin.
Vesku
Safarilla on käyty ja on katsastamisen arvoinen kimppalenkki. Yllättäen voisinkin olla tulossa 15. päivä, mutta katsotaan nyt tuo autotalliprokkis ensin. :) Hienoa videota, pitää teetättää mätiksen promovideo kentänkierrosta sulla, kun kaikki suomalaiset huipputuottajat on lakossa.
Oisko Safarille lähtijöitä 15.9.? http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?t=28653
Aattelin käydä katteleen mikä tuolla on homman nimi. Eli kyytiä tarjolla tai vaihtoehtoisesti tuun kyytiin.
Pikkasen olis kiinnostusta tuonne Lahteen lähteä. Meillä tosin saattaa olla yhdet tutun 40 v juhlat just tona viikonloppuna, mutta osallistuminen selvinnee tässä lähipäivinä.
Samoja fiiliksiä (eli mäntykangasta ja harjuja) kun Karhunpolun reissuvideolla http://www.fillarifoorumi.fi/forum/images/icons/icon14.gif, oli lauantaina... Tuli pitkästä aikaa taas vähän käytyy Luutaharjulla ajelee. :)
Hans Opinion
05.09.2007, 12.37
Viikkon loma keskellä Atlantia on takana ja kelit sillä aikaa jäähttyneet täällä aika radikaalisti - kontrasti oli melkoinen kun 26asteesta tuli maanantai yönä vajaaseen +kypään 4000km ja 5½h lennon jälkeen (keskari +700kmh).
SanMiguelin saari Azorien-saariryhmässä on kuin kasvitiettellinen puutarha ja on vaikea kuvitella rehevämpää vihreyttä kun tuolla pikku saarelta (n.20x100km) löytyy... anopinkieli kasvaa 3metrisinä ja ruukku-fiikus kivitalonkokoisena. Saarella asuu n.130.000 asukasta ja lehmiä tuplaten, se kuuluu portugalille ja on erittäin siisti. Pensa maksoi 1.23 ja diesel 0,86, autot uusia ja kadut pyörätien levyisiä... parhaimmillaan. Ruoka syötävää muttei mitään hirveän erikoista, paitsi kozida-pata joka kypennettiin tuliperäisen maan lämmössä, nam! Hinnaltaan safka oli noin kolmanneksen halvempaa kuin Suomessa... tai no viinin kanssa puolet halvempaa. Kalja tehtiin maissista ja se oli tosi hyvää ja noin puolet meidän hiinoista. Anansta löytyy ja tietysti kalaa joka lähtöön... haita söin useamman kerran... niin ja ryhä valaan näin... vale-safarilla olivat nähneet edellisenä päivänä 50m sinivalaan..
Metriäkään en ajanut fillarilla mutta skootterilla 1-päivän ja autolla kaksi sekä julkisilla yhden päivän, patikoitua tuli 20-tuntia. Maasto olisi ollut fillarilla ajettavaa paikoitellen mutta paljon oli paikkoija jotka ottivat koville kävellen... jyrkin nousu mitä dallattiin oli n.1km matakalle 375m... kutonen tuntui pyöräilijän käpälissä. Asvaltilla olisi ehkä ajanut helpommin koska nousut oli enimmäkseen 10% mutta pinta paikoitellen maastopyörä kunnossa - pohjoisrannalta olisi toisin löytynyt erittäin hyvälaatuista pikitietä ja inhimillisiä nousuja. Yhden maantiefillajoijan hiffasin kun jätkä pudotteli skootterin edelle heittämällä kovassa laskussa... sinne meni eikä enää tyyppiä nähty.
Jos saarelle joskus menette niin ottakaa hotelli jostain muualta kuin PontaDelgadasta ja vuokratkaa auto heti viikoksi (n.200€) sääsyneillä rahoilla. Ilman ajopeliä saarelle on turaha mennä, nähtävää rittää vaikka kuinka... pääkaupunki PontaDelgaadossa ei kuitenkaan erityisemmin.
Pyörä vuokraamo oli mutta kalusto aivan luokatonta joten oma pyörä mukaan Finnairin koneeseen (Hispanja oli matkatoimisto). Turismia saarella on vielä tosi vähän mutta kasvua tulee varmasti ja nopeasti sillä ilmasto on ihanteellisen tasainen, nyt lämpötila liikkui päivällä 22-26 asteen välillä ja vaikkei paistakaan niin takuulla ei palele - yöllä lämpötila tippui 18asteeseen. Kelien puolesta Azorit vaikuttaa paratiisilta.
Mukava paikka - ennemmin Azoreille kuin Madeiralle jossa mäet on ajamattomia ja lämpötila pikkaisen too-hot skandinaaville koska saharan ilmasto vaikuttaa... tokkopa noille nurkille kuitenkaan tulee enää lähdettyä - maailmassa on niin paljon "muitakin mukavia paikkoja" (seuraavksi ehkä baskimaahan)... mutta kerran kyllä Azoreillakin kannattaa käydä... Allah on suuri mutta kyllä on Atlantikin iso on...
No azorithan on muotia nykyään:
http://fishbone.mine.nu/kuvia/kuvat.php?hakemisto=acorit
http://koti.welho.com/tseppa43/azorit/Sivusto/Azorit.html
Eilen oli kyläcup:ia Hyvinkäällä. Selvisin kuin selvisinkin kommelluksitta kisapaikalle vaikka ährättiin thulen 2-paikkaseen telineeseen Turistin ja minun täysjoustot. Vähän liian ahdas on teline näille moderneille fillareille mutta pienellä säädöllä saatiin mankelit matkaan.
Reissi meni ihan kuntotason mukaan ja ratakin oli ihan mielenkiintoinen. Vauhdikkaita laskuja riitti pirusti vaikka baana olikin lyhyt rinkula. Kärki paino kierroksella ohi joten taas jäi tapahtuma alimittaiseksi :)
Konan kuningas alkaa olemaan nivelvaivainen. Aikamoinen klappi on takapäässä eikä oikein maanläheisellä vatkaamistekniikalla löytyny suoraa vianaiheuttajaa. Täytyy varmaan irrotella iskari tarkistusta varten ja kiristellä linkut yms.
Hans Opinion
05.09.2007, 16.11
No azorithan on muotia nykyään:
http://fishbone.mine.nu/kuvia/kuvat.php?hakemisto=acorit
http://koti.welho.com/tseppa43/azorit/Sivusto/Azorit.html
Joo niin on muotia ja vaikkei turismia ole sanan negatiivisessa mielessä (es'mes sisäänheittäjät) niin turisteja näkyy runsaasti mutta es'mes yhtään juopunutta lajiryhmänsä edustajaa en bongannut. Palvelua sai kun pyysi eikä muutenkaan mitään edes yritetty myydä, enkulla pärjää mutta siviilit osaa huonosti - muutama sana portugalia auttaa - obrikadO.
Tutun näköisiä paikkoja noissa kuvissa ja samoja löytyy tietty omasta kamerasta ½gigan verran. Mielenkiintoinen oli mm kraaterijärvi jossa oli vihreä ja sininen puoli myös saaren eri osien erilaisuus oli hämmästyttävä ja 10km matkalla maisemat muutuivat pohjois/etelä suunnassa todella paljon.
Niin&Näin mutta aktiivilomapaikka Azorit on - uimarantaa on huonosti - ei paras pyöräilypaikkana mutta patikointi/retkeily mestana loistava. Sinne voisi esim. ottaa pelkän lennon ja nukkua teltassa ilman hotellia... taitaa tosin tulla turistilento/hotelli-pakettina halvemmaksi (meillä kustansi 575€/hlö)... mutta mielummin jostain pikkukulästä hotelli ja auto alle jos sinne päin reissaatte.
Tervehdys pitkästä aikaa!
Hans: Olitteko siis Ponta Delgadassa? Me oltiin silloin kesäkuun alussa viikko Furnasin Terra Nostrassa, PD:ssä käytiin yhtenä päivänä. Autoa ei ollut, mutta matka paikallisbussilla oli mieleenpainuva kokemus. Patikointia olis voinut harrastaa enemmänkin, mutta jokapäiväinen sade hieman rajoitti harrastustoimintaa. Kuvia tuli yli 2G, joten linkin takana oli vain murto-osa. Vehreä paikka tosiaan.
Fillarointirintamalla ei ole tapahtunut mitään erikoista. Muutama lyhyehkö maantie/pyörätielenkki Fortilla, pääosin kaupunkisukkulointia Inbredillä.
Öhh... onko se atsori sitten hyvä lomakohde, jossei fillarilla pääse mehtään - tulee vierotusoireita. ;)
T.M, Kannattanee aloittaa klapin ettiminen siitä iskarin alemmasta silmästä. ;) Itelläni se kesti tällä kerralla vajaa 2kk - ja nyt klappaa.
Ajeltiin eilen Svedu kavereitten(Tobbe, Bent ja Harri) kanssa Ludvikassa. Semmonen 46km on täältä sinne matkaa - onneksi yksi mukana olleista asuu täälä Borlängessä, joten sain pummittua autokyydin. Ei ajeltu mitään kovin "loistavia" enska pätkiä, koska Bengt oli tottunut ajelemaan vähän köykäsempiä pätkiä. Ihan ok polkua näytti silti Ludvikastakin löytyvän. Harri (joka muuten on kotoisin Soomesta) näky laittaneen jo kuviakin tour Ludvikasta nettiin.
http://happymtb.org/forum/read.php/1/691833
Kari:
Samasta /csilmästä lähtisin vikaa hakemaan. En vaan ehtiny väännellä runkoa tarkemmin enkä taida tänäänkään ehtiä kun meinasin lähteä lenkille :)
Elikkäs sadekelin maastoajoa tarjolla torstaille.
Starttaan Lahelasta varmaan vähän viiden jälkeen. Jos joku on tulossa mukaan niin voin vaikka körötellä asfalttia pitkin Vallinojalle.
Tutun näköistä maisemaa Ludvikassa! :D Ootte selvästi ainakin alussa lähteny pitkin Finnmarkturenin kisareittiä. Sinne Kari sitte vaan ens vuonna kisaamaan... 2500 osanottajan yhteislähtö on kokemisen arvoista.
Hans Opinion
06.09.2007, 14.02
Tervehdys pitkästä aikaa!
Hans: Olitteko siis Ponta Delgadassa? Me oltiin silloin kesäkuun alussa viikko Furnasin Terra Nostrassa, PD:ssä käytiin yhtenä päivänä. Autoa ei ollut, mutta matka paikallisbussilla oli mieleenpainuva kokemus. Patikointia olis voinut harrastaa enemmänkin, mutta jokapäiväinen sade hieman rajoitti harrastustoimintaa. Kuvia tuli yli 2G, joten linkin takana oli vain murto-osa. Vehreä paikka tosiaan.
Fillarointirintamalla ei ole tapahtunut mitään erikoista. Muutama lyhyehkö maantie/pyörätielenkki Fortilla, pääosin kaupunkisukkulointia Inbredillä.
Still a'live - minä jo pelkäsin että Timppa on tehnyt Pavarotit.
Jep PonttaDelgadassa oli kortteeri mutta enimmäkseen käytiin sielä vain nukkumassa, muuten oltiin jossain päin saarta ihmettelemässä olosuhteita. Kuten totesin niin kaksi päivää oli v-auto käytöss yhden päivän skootteri ja yksi päivä kuljettiin bussilla joka oli kyllä kokemus, Jokainen voi kuvitella miltä tuntuu korkeassa bussissa kevyenliikenteenväylän levyisellä baanalla jonka kulkee talojen välissä ja vauhtia on 80kmh... itse ajoin samisen bussimatkan vuokra-autolla reilusti hitaammin... ja kalliimmin sillä dösä ei maksanut juuri mitään. Bussi oli lisäksi aivan uusi Skanikka jossa oli ilmastointi jne. joten julkisilla SanMiguelilla kannattaa liikkua ma-pe mutta viikon loppuksi kannattaa vuokrata auto. Ainakin 500km liikuttiin saarella eikä monta paikka ole missä ei käyty pikitietä pitkin.
Meitillä oli hianot kelit eikä vettä havaittu kuin Atlantissa, tosin vuorilla oli kosteaa kun pilvet roikkuivat niiden yllä. PikoVaran huipulle (1103m) dallattiin sortsit ja t-paita päällä ja silloin oli viileää... jotku ranskalaiset olivat siellä untuvatakit päällä ja jeesustelivat meidän pukeutumista. Nopeasti vaihtuvat kelit saarella ja vielä kun oltiin nokassa niin - potslojo - tuuli puhalsi pilvet vek ja lämpötila nousi ja ranskikset ryhtyivät strippaamaan... tietysti viisastelin ranskiksille että turha tänne on vaatteita raahata näin kuumalla kelillä. No mudda, heinä-elo-syyskuussa Azoreilla on parhaat kelit ja silloin sataa vähän ja vaikka sataisikin niin kuurot on lyhysiä ja kun on lämmintä niin hyvin tarkenee... muina vuodenaikoina saattaa sataa kuulema kovastikin.
Hansin kuvat on mitä sattuu - voisiko Timppa postata minulle joitain laatuotoksiasi
hannu.minkkinen@kerava.fi
osoitteeseen?
Kari->
Maailmassa on muutama paikka joissa voi voi yrittää saada addiktio paremmin hallintaan, ensin pitää vain tunnustaa olevansa "bike-holisti" ja sitten lähteä paikkaan jossa pyöräileminen on mahdollisimman vaikeaa. Vieroitusoireet tulevat joka'tapauksessa joten paikka pitää lisäksi valita siten että reipas alkoholin käyttö on helppoa... tietysti sitä voi yrittää myös Ruåtsissa mutta paljon vaikeampaa se on siellä kuin Azoreilla... no mutta ei kun Håkkaneille terkkuja... pidä itsesi miehenä...
Viikonloppuna puolustamaan mara-pronssia Mansesteriin... heikolta näyttää... kondis taitaa olla pahasti hiipumassa... "no parhaani teen ja kaikkeni annan" kuuluu yleisurheilusta tutut etukäteis-selittelyt...
Tutun näköistä maisemaa Ludvikassa! :D Ootte selvästi ainakin alussa lähteny pitkin Finnmarkturenin kisareittiä. Sinne Kari sitte vaan ens vuonna kisaamaan... 2500 osanottajan yhteislähtö on kokemisen arvoista.
www.finnmarksturen.com ..svennsåneitten järjestelyt on olleet männävuosina aika mainiot..vieläköhän siellä jonkun pätkän varrella istuu se alaston viulisti :eek:...
Oliko eilen joku Mätisläinen ulkoiluttamassa valkoista DaBombia golfkentän poluilla ?Mä lähdin ilmeisesti väärään suuntaan.....
Mika.Mak
06.09.2007, 20.19
Minäpä se siellä golfkentän lähellä ulkoilin. Laskettelin siitä kalliolta sinne taakse alas... eri suuntaan siis.
Siellä puolen olisi siltatalkoita tarjolla.
Oliskos sunnuntaina lenkkiseuraa tarjolla?
Olen lauantain pois maisemista aika tehokkaasti, mutta sunnuntaina voisin puolilta päivin startata n. 2-4h maastolenksulle, jos on edes jollain tapaa siedettävä keli.
Mullakin olis yks silta projekti mielessä... Vähän haastavampi sellainen, kun Tussinkosken yli pitäis päästä. :)
Ratsastustallin taakse se pitäis sijoittaa, sais vähän lisää polkua varuskunnanreitille ja tulis ehkä enemmän ajettua sitä kautta Vierumäen purtsille (oma lehmä ojaa ylittämässä siis... ).
Oliskos sunnuntaina lenkkiseuraa tarjolla?
Olen lauantain pois maisemista aika tehokkaasti, mutta sunnuntaina voisin puolilta päivin startata n. 2-4h maastolenksulle, jos on edes jollain tapaa siedettävä keli.
Sunnuntaina Tampereelle ajelemaan ...muitakin! Olisi tiedossa 90km maratooni....
Hans Opinion
07.09.2007, 12.54
Sunnuntaina Tampereelle ajelemaan ...muitakin! Olisi tiedossa 90km maratooni....
Zeusista Leinosen Janne ja Opinionin Hans on ilmottu äsämään mudda mara-cuppinhan pääsee ajamaan paikan'päällä ilmoittautumalla.
Pitäisikö IS miettiä kimppakuljetusta? Hansin Versoon mahtuu kaksi filoa sisälle... mutta jos on jotain vielä suurempaa niin eikun parempi... soittele 040-3182632 jos kiinnostaa...
Zeusista Leinosen Janne ja Opinionin Hans on ilmottu äsämään mudda mara-cuppinhan pääsee ajamaan paikan'päällä ilmoittautumalla.
Pitäisikö IS miettiä kimppakuljetusta? Hansin Versoon mahtuu kaksi filoa sisälle... mutta jos on jotain vielä suurempaa niin eikun parempi... soittele 040-3182632 jos kiinnostaa...
Kimppakyyti olisi muuten ihan ok, mutta me menemme perheen kanssa jo lauantaina siihen lähistölle vaimon vanhemmille.
Yritän ehtiä sunnuntaina lenkille. Starttiaika saisi olla mieluiten jossain klo 11 tienoilla mutta jos aikaisemmin lähdetään niin sekin sopii.
Finlandia ja Hämeenlinnan maratoonin meinasin lähteä köröttelemään.
Tänään vähäksi aikaa kurvailemaan, vaikka varuskunnan kautta Mätikselle. Olen n. klo 18 varuskunnan puomilla eli siitä jatkuu matka. Numerosta 040-5290151 saa kiinni, jos haluaapi liittyä seuraan.
Pyöräkaistapää
08.09.2007, 01.28
Kokeilin viteoida motorossiaki!
http://www.saunalahti.fi/~vklee/kuvia/eino%20rossaa.wmv
Talvi tulee oletko valmis. No minä olen :) Uusi hikipussi on hankittu eli katu-uskottavuus on taattu kun kurvailen työmatkatempoa uudella Haltin Cadence-puvulla. Nimimerkki: "Hikeä säästämättä"
Hyvää settiä heitti Eino ja tietokoneenruudulla videokuva näyttää todella hyvältä jos kyseessä on taas pokkarilla videoidut otokset.
Hans Opinion
10.09.2007, 09.41
Mansesterissa olitiin ajelemassa Janne ja IS:n kanssa. Lähtijöitä oli vajaat 1½ sataa, keli liki paras mahdollinen ja baanakin kohtuullinen. Hieman oli lopun nousut liian haastavia Hansille eikä ne minusta muutenkaan oikein istuneet maraton-kisan luonteeseen koska aika moni joutui niissä taluttamaan. Viimeinen nousu oli sen kokoinen että taluttamalla pääsi meklkein yhtä lujaa kuin ajamalla... ehkä ratta-tyyppinen baana olisi Hansille sopiva.
Kisa kulki aivan jees ja kaksi kierrosta meni mukavasti 4h vauhtia (1.20/krs) mutta kolmannella kun jäin ypöyksin ajamaan niin perisynti eli vauhdin tippuminen iski. Nyt olisi ollut panoksia ajaa kovempaa mutta aika painui kuitenkin 4h7min joka vähän harmittaa... tosin mitään jakoa ei ollut podiumille ja tyytyminen on 4-sijaan... pirun kova taso 5kymppisissä... taitaa olla kovempi kuin kymmenen vuotta nuoremmissa...
Sen verran vielä kisa-kommenttia että kokeilin ekaa kertaa ajaa vedellä+geelillä ja paremmin pelitti kuin urheilujuomalla+geelillä. Reisulla paloi 3x100g geeliä (Lumperin punaisia korkillisia) ja 2-litraa vettä. Olen pudottanut urheilujuoman lipittämisen minimiin myös treenissä ja hyvin pärjää ilmankin. Eilisessä kisassa otin ekan geeli-pläjäyksen 1:20 kohdalla, toisen 2:40 ja viimeisen 3:10 nurkilla - hyvin osuivat kohdilleen. Yksin sai ajella viimeisenkin kiekan - ei olleet krampit kaverina - voimaa riitti käpälässä tosi hyvin mutta muu kroppa ruprsi olemaan aikalailla done... maantiemiehelle tyypillistä.
Sykkeet (159/178) oli hyvin hallinassa kun maltoin ajaa ekan varvin rauhassa; eka kiekka meni 1:20 toinen 1:15 ja viimeinen liki 1:30.
Mara taktiikasta. Sanoisin että rauhallinen alku kannattaa ja sitten kun on enemmän tilaa ajaa (riippuu toki baanasta) niin voi lisätä vauhtia... ilman viimeisen kierroksen "romahdusta" olisin ollut suoritukseen erittäin tyytyväinen... nyt Hans saa arvosanaksi vain seiska'puolikkaan.
Mäet. Keskusteluissa sanottiin baanan olevan tasainen - no puolet oli ehkä liiankin lättyä mutta toinen puoli taas liian nousukasta kun ajatellaan maraton kisan luonnetta. Ei mara-kisan luonteeseen kuulu taluttaminen heikompienkaan ajajien osalta, es'mes Mätis on sopivan ajettava ja Hämeenlinna. Myyrmäen xc-sm kisassa seurasin sen pahimman nousun ajamista ja PasiÅ kiipesi nousun jalan selvästi nopeammin kuin kukaan ajamalla. Yritin samaa - siis teoriassa - ja ainakin sykkeet jäi 2kymmentä iskua alemmas kuin ajamalla ja sitten pystyi tasaisella ajamaan nopeasti ylöpolkeneet kiini ja ohi. Mäen ylösajaminen tuntuu olevan enemmänkin psyykkinen juttu kuin nopein mahdollinen etenemistapa kokonais-suoritusta ajatellen. Kokeilen jatkossakin maastossa kahden etulimpun käyttöä ja jos 32-hamapaisella ei nouse niin talutan. Muina etuina voisi mainita vaihtovirheiden poisjäämisen, tietää aina mitä on edestä päällä eikä ketjut mene liikaa ristiin. Etupäästä kun käyttää enimmäkseen isoa limppua ja vain hitaissa paikoissa keskimmäistä niin vaihtaminen selkeytyy ja nopeutuu - ainakin nopealla mara-baanalla 2-limppua pelitti hyvin. Vaihoin Gianttiin kapeamman keskiöpatruunan ja sillä pysyy ketjulinja optimissa 2-limpun sydeemillä - ketju ei hypi eikä ääntele ikävästi.
Mansesterissa olitiin ajelemassa Janne ja IS:n kanssa. Lähtijöitä oli vajaat 1½ sataa, keli liki paras mahdollinen ja baanakin kohtuullinen. Hieman oli lopun nousut liian haastavia Hansille eikä ne minusta muutenkaan oikein istuneet maraton-kisan luonteeseen koska aika moni joutui niissä taluttamaan. Viimeinen nousu oli sen kokoinen että taluttamalla pääsi meklkein yhtä lujaa kuin ajamalla... ehkä ratta-tyyppinen baana olisi Hansille sopiva.
Hieno reissu oli! Rata oli taas sellainen, että Ile antaa tasoitusta tasamaa-ajossa eli teknisempää maastoa kaipaan, mutta tuollaisia ne maraton radat ovat tänä vuonna olleet. Itse tykkäsin viimeisestä noususta, se oli JYRKKÄ ja pitkä. Jokaisella kolmella kierroksella sain ajettua mäen.
Tokan kierroksen lopussa pääsin kuittaamaan Hannun ja yhden kaverin (jonka kanssa pitkään ajettiin peräkkäin) just siinä vikassa mäessä ...äijät jalkautuivat ja Ile kihnutti ylös ;) . Sigma cupin listaan taisin päästä heidän eteen :D Nooh kun vikalle kierrokselle lähdettiin, niin Hannu paineli heti ohi. Viimeisellä kierroksella ei kukaan tullut takaa ohi, mutta eipä tullut ketään selkä edellä vastaankaan. Rauhallista oli ajella ja siksi omakin vauhti hiipui loppua kohden.
Jaahas, lauantaina joutu vetää niin rankan Dry-Athlonin että vieläkin on paikat jumissa ja heikko olo...
En voi suositella Tuusulanjärvessä uimista tähän vuoden aikaan enää kellekkään. Levää ja kylmää. Kiva kiva.
Kyllä taas ottaapi päähän ku kahtelee tuota Einon krossipätkää! Hienolta näyttää ja jätkä ajaa kovempaa ku mie! Ilmatki on paljon isommat. Pitääpi laittaa taas pyörä myyntiin! :(
Markku Liitiä
11.09.2007, 11.14
Terveisiä Sveitsistä!
Kävin patikoimassa vajaan parin viikon rundin Alpeilla Interlakenin (kaupunki) ja Brienzerseen (järvi) eteläpuolella. Alueen tunnetuimpia vuoria ovat Jungfrau, Eiger, Mönch ja Schreckhorn.
Korkeimmalla sijainnut yöpymispaikka taisi olla 2350 metrissä ja matalimmillaan nukuin laaksohotellissa 900 metrissä. Tyypillinen päivämatka vaihteli 3-7 tunnin välillä. Kilometreistä ei kannata puhua mitään, koska pahimmassa ylämäessä oli korkeuseroa 800 metriä ja suurimmassa alamäessä 1300 metriä.
Polut olivat välillä aivan sikajyrkkiä ja kapeita. Alhaalta katsoen luuli olevansa varma, ettei tuollaisessa rinteessä mitään polkua voi olla, mutta olipa vaan. Vinkein paikka oli eräässä räntäisessä rinteessä, missä vuori nousi ylärinteen puolella jyrkästi satoja metrejä. Alarinteen puolella taas oli kymmenen metrin siivu tiukasti laskevaa nurmikkoa, ja seuraava mitä näkyi, oli laakson pohja kilometriä alempana.
Yöpymispaikat olivat Berghüttejä ja laaksoissa pikkuhotelleja. Ylhäällä vuorilla olevissa paikoissa aina ollut edes sähköä (parissa paikassa generaattori) eikä taatusti suihkuja eikä lämmintä vettä.
Sää vaihteli liki helteestä aamuiseen pikkupakkaseen. Yhtenä yönä satoi lunta muutaman sentin. Sadepäiviä oli 3-4, loput kaunista.
Ennen kotiinpaluuta kävin luppopäivänä vielä hammasratasjunalla Jungfraujochilla, joka on 3450 metrin korkeudessa. Turismin päälle ymmärtävät sveitsiläiset louhivat sinne 9 kilsan mittaisen rautatietunnelin jo 100 vuotta sitten. Tunnelin päästä patikoin pitkin jäätikköä kolmen vartin päässä olevalle Hüttelle (3650 m merenpinnasta) siemaisemaan oluen.
Huba reissu. Lennot tilasin netistä Air Berliniltä (280 euroa edestakaisin). Koneenvaihto Berliinissä, sieltä Zürichiin ja junalla loppumatka.
Ile:
Jos teknisempää kaipaa niin ei muuta kuin ensi vuodeksi lisenssi ja ajamaan virallista xc-cuppia. Käsittääkseni (en ole itte kokeillu) siellä on vähän kivemmat baanat kuin martta-ajelussa.
Olisiko tänään tiistaina kukaan lähdössä lenkille ? Voisi töiden jälkeen pari tuntisen pyöritellä.
Ile:
Jos teknisempää kaipaa niin ei muuta kuin ensi vuodeksi lisenssi ja ajamaan virallista xc-cuppia. Käsittääkseni (en ole itte kokeillu) siellä on vähän kivemmat baanat kuin martta-ajelussa.
Olisiko tänään tiistaina kukaan lähdössä lenkille ? Voisi töiden jälkeen pari tuntisen pyöritellä.
Juu tuo xc-cuppi vois olla ens vuonna ohjelmassa, mutta katsellaan nyt, kun saadaan nää maratoonit tältä vuodelta loppuun ;)
Ajattelin myös mennä tänään ajelemaan, mutta pääsen starttaamaan vasta n. klo 18 ...ehkä jo vähän aikaisemmin.
Hans Opinion
11.09.2007, 15.26
Kuulostaa Markun patikkareissu tosi mielen kiintoiselta - täytyy laittaa yhdeksi optioksi jos/kun Juurooppaan ensi suvena suuntaan... pistä Markku kirjallinen matsku talteen jos sellaista jäi käsiin.
Maantielle ajattelin lähteä palauttelemaan Tre:en rasituksia kevyellä sessiolla, onko kukaan sellaista seuraaa vailla?
Ilkan kanssa ajeltiin rennosti Keravan kierros mettässä.
2h meni hienosti, meikäläistä laiskotti joten ei toudellakaan jaksanu puristaa verenmaku suussa.
Ilkan kanssa ajeltiin rennosti Keravan kierros mettässä.
2h meni hienosti, meikäläistä laiskotti joten ei toudellakaan jaksanu puristaa verenmaku suussa.
Juu mukava välillä ajella leppoisasti. Sen verran paljon on tullut kilometrejä ja tunteja viimeaikoina, että kroppa kaipaakin tällaisia lenkkejä. Hieno keli oli ajella :)
Hienolta kuulostaa Markun patikkareissu! http://www.fillarifoorumi.fi/forum/images/icons/icon14.gif
Hans Opinion
12.09.2007, 09.49
ja sen tuntee polvissa. Ajelin eilen hienossa kelissä löysän kolmosen maantiellä ja vaikka mittarin mukaan pitäisi olla viellä tarjeta niin kyllä se ainakin tiellä tuntuu vähintäänkin viileältä ja paikkoja rupeaa kolottamaan... toki päälläkin taisi olla vähän hintsusti nylonia.
Nopeaan heitti syyslämpötilat päälle mutta näihin kyllä totuu kun vaan aktiivisesti totuttelee... maastossa tarkenisi paremmin mutta 10tkm tavoite ei kyllä täyty metsässä... tosin numerot pitäisi syntyä ongelmitta kun nyt saldo on 8½tkm eli tommionen pari donaa enemmän kuin viimevuonna samaan aikaan... viime vuonna jäi kypän tavoite 200km päähän, nyt ei saa jäädä... siispä Hanssi pysyy vielä näissä lämpötiloissa maantiellä ja siirtyy maastoon kun kunnolla kylmenee...
Krampin kimppalenkki jää ajamatta.
Autotallin rakentamisessa on päästy jo laittamaan kattotiiliä, joten kohta tämä raksahomma rauhoittuu.
Finlandiassa tarjoan kovan vastuksen kaikille rapakuntoisille.
Kävin tänään ajelemassa Falunissa Långa Lugnet (http://www.langalugnet.info/). Kisabaana oli 64km, josta polkua ehkä puolet, metsäauto/hiekkatietä jonkin verran ja ehkä kymmenisen kilsaa asfalttia. Päämatkaa oli luokkaa ~170 ihmistä ajamassa, lisäksi junnuja jotka ajoivat lyhyemmän matkan oli aika paljon. Kisatunnelma oli ihan mukava. Reitin varrella oli jonkinverran ihmisiä kannustamassa ja katsomassa kisaa... Lisäenergiaa ylämäessä toi mm. lehmänkellon kilinä.
Kisareitin polut oli valittu todella loistavasti. Polkuosuudet oli pääosin todella teknistä kivikko-juurakkoa. Reitillä nousut ajettiin lähinnä hiekkatiellä tai latupohjalla ja laskut rymisteltiin polkuja - ja riittihän sitä polkua myös tasamaalla. Eilinen ja toissapäivänen sade tekivät poluista mukavan mutaiset ja liukkaat.
Hienoista poluista huolimatta kisa ratkaistiin mielestäni asfaltti ja hiekkateillä. Kisan alku ajettiin ihan ok polkua ja latupohjaa Falunin hyppymäen lähistöllä. Sen jälkeen ajettiinkin muutama kilsa asfaltilla vastatuuleen. Suurimman osan tästä jouduin ajamaan yksin - lopulta kun yksi junista meni ohi, yritin siihen mukaan, muttei enää virta riittänyt jaloissa. Kovaa kulkivat rååtsin poikien junat niin asfaltti, kuin hiekkateilläkin. Poluilla oisin mennyt kovempaa, kuin mitä asfaltti miehet, mutta teknisillä poluilla ohittelu oli aikasen hankalaa.
Ihan hyvä maku jäi siis Långa Lugnetista. Polut oli loistavia, mutta liikaa oli tiesiirtymiä. Ja vaikkei mitkään isot kisat olleetkaan, niin ihan hienosti oli kaikki hoidettu - tankkauspisteiden lisäksi maaliintulon jälkeen pääsi täyttämään masun pullalla, salaatilla ja banaaneilla. Toisaalta kyllä reilu 40€ osallistumis maksulla pitää jotain vastinetta saadakin. Lopputuloksissa olin kisasarjassa 24, kun maaliintulleita oli 43, ajoaika 3h14min ja keskari 20km/h. Ajo kulki poluilla ihan kivasti - tiellä ei niinkään. Ehkä pitäisi hieman yrittää reenata myös tiellä ja ryhmässä ajoa. Niillä nämä XC-kisat taitaa yleensä ratketa.
45 eekiä jälki-ilmoittautumisesta on liikaa... :) Eli on kerrankin hyvä syy skipata Finlandia. Ajoissa en älynnyt ilmoittautua, joten jätän nyt sen välistä.
Olisiko lauantaina varjo-Finlandian ajajia? Käytäisiin sellainen noin 4-5 h maastossa vääntämässä, tosin sitä kuuluisaa retkivauhtia?
Hans Opinion
17.09.2007, 11.16
Jess Kari - oliko taso kaikenkaikkiaan minkämoinen verrattuna kotomaahan?
Joo kyllä se Karillekin tulee sitten joskus eteen maantiepyörän osto... tai ainakin krossarin... tosin kulkee ne Jäppisellä vaikka mies ajaa kaikki lenkit mtb:llä... no mudda - tulos paranee varmasti jos maantie-siirtymät rupeaa kulkemaan.
Näyttäisi Hanssi parantaneen sijoitustaan MaraÄsÄmmissä
http://www.fillari-lehti.fi/perus/racing/2007/smmara.asp
tiedä mistä on kymysys... liekkö painovirhe-paholainen vaiko hylky... neljäntenä tulin kyllä maaliin... Hansin aika on ainakin tuloksissa väärin, ajo oli kyllä huono mutta oikea aika oli 4:07...
Ompa kotomaan 90km maratoonilla ajettu kovaa. Ilmeisesti helppo rata, kun kärjen keskari melkeen 3kybää.
Rååtsi... Långa Lugnetissa taso... oli aika samaa, kun soomessa - ehkä hiukka kovempi. Aika vähän oli kisasarjassa(43) ajajia, koska saman matkan ajoi myös kuntosarja(90).
Kävin taas tänään, niin kuin eilenkin ajelemassa 2-3h lenksun. On se vaan uskomatonta, kuinka paljon lähikukkuloilta löytyy polkua. Kukkuloilla on jonkinlainen reitkeilyalue ja sielä kulkee senverran vaeltajia, että polut ei pääse kasvamaan umpeen. Tämmöstä paikkaa löytyy ~3km päästä kämpältä: http://picasaweb.google.fi/Kari.Veikkolainen/BorlangeTrails/photo#5111957303165776082
Tuollaisia polkuja me klubi-porukallakin ajetaan ruohtissa qu käyvään maisemissa,tosin tukholman ympäristössä:D .
Kyllä sun ruåtsissa kelepaa oleskella.
Terveiset:Ellmeri-sedältä,pidetään mätiksen polut kunnossa jos tuut kumminkin vielä takasin.
Hans Opinion
20.09.2007, 11.16
Karilla näyttää olevan olosuhteet sen'verran kohdillaan että taidamme tulla ne täydellä vahvuudella ne testaamaan... tuodaanko ruisleipää vai kaljaa tuliaisiksi?
Ompa kotomaan 90km maratoonilla ajettu kovaa. Ilmeisesti helppo rata, kun kärjen keskari melkeen 3kybää.
Kari > Kyllähän siellä kärki kovaa menee, niin kuin kaikissa maratooneissa :D, mutta tämä ei ollut noin pitkä. Minun mittariin tuli vähän alle 80km eli pikkasen oli järjestäjien mittaus mennyt pieleen. Ei toi mun mittari ihan noin paljon valehtele ;)
Olen näillä näkymin piipahtamassa Karin naapurissa lokakuussa. Pyörää ei ole mukana mutta salmiakkia/ruisleipää voin tuoda :)
Halti Cadence:
Kiva nähdä että tietyt asiat pysyy mutta ei parane. Pelästyin tänä/viime aamuna säätiedotusta ja kiskaisin hikipussin rauhalliseen työmatkatempoon päälle. Vaikka takki tuntuu ohuemmalta kuin vanha Malta niin hikiominaisuudet ovat oikeastaan vielä pahemmat kuin aikaisemmin. Housut ovat henkseleineen hieman parantuneet mutta koko on /c:jalkaiselle mallia kahluusaapas. Tämä vielä lisää hiostavuutta.
Finlandia:
Saa nähdä miten Finlandian käy, tulee aikamoinen koettelemus kun univelka tulee olemaan asuntolainan mittainen ja baana on varmaan tässä kelissä hioutunut 2004 malliseksi.
Halti Cadence:
Kiva nähdä että tietyt asiat pysyy mutta ei parane. Pelästyin tänä/viime aamuna säätiedotusta ja kiskaisin hikipussin rauhalliseen työmatkatempoon päälle. Vaikka takki tuntuu ohuemmalta kuin vanha Malta niin hikiominaisuudet ovat oikeastaan vielä pahemmat kuin aikaisemmin. Housut ovat henkseleineen hieman parantuneet mutta koko on /c:jalkaiselle mallia kahluusaapas. Tämä vielä lisää hiostavuutta.
Tuota samaa pukua tässä kiroillu ja speksannu jo vähän seuraavaa.
http://www.intersport.fi/groups/pyrily/pyrilyvaatteet/56326437.html
http://www.craft.se/index.php?id=623&L=8
http://www.roseversand.de/output/controller.aspx?cid=156&detail=10&detail2=5916
Toi craftin housu vois olla työmatkaan hyvä (joku kehu tuolla toisessa topikissa) toi löffler vois taas olla hyvä lenkkivaate. huu nous. Rahat vaan on taas loppu, joten tässä vaan haaveillaan.
Hans Opinion
21.09.2007, 09.41
Näyttäisi Hanssi parantaneen sijoitustaan MaraÄsÄmmissä
http://www.fillari-lehti.fi/perus/racing/2007/smmara.asp
tiedä mistä on kymysys... liekkö painovirhe-paholainen vaiko hylky... neljäntenä tulin kyllä maaliin... Hansin aika on ainakin tuloksissa väärin, ajo oli kyllä huono mutta oikea aika oli 4:07...
Postissa tuli eilen pronssi-mitalli ja mukana saatekirje jossa todettiin kolmantena maaliintulleen oikaisseen ja ajaneen matkasta vain 2/3. Ajaja hylättiin ja mitalli lähetettiin oikeaan osoitteeseen joten tuon linkin tulokset on oikein. Hyvä että oikeus tapahtui mutta se vähän hämmästyttää että "joku" ei huomaa 27km oikaisua... Hans hylkäsi itse itsensä XC-SM:ssä Myyrmäessä 200m oikaisun vuoksi.
Oikeus tapahtui ja edellisvuoden pronssin puolustaminen onnistui... vaikkakin aika huonolla ajolla... tosin 50-kärki menee aivan omaa vauhtiaan eikä herrojen vauhtiin ole mitään asiaa hyvälläkään ajolla - es'mes Raunin vauhti ei häpeä yhtään nuoremmille.
No, Hans satsaa maantielle jatkossakin mutta se ei haittaa yhtään vaikka sivulajissa tulee menestystä...
Hyvä Hans! Onnea!
Ei sinun ajo mun mielestä näyttänyt yhtään huonolta. Eiköhän toi pronssikin ole osoitus siitä ettei se kovin "huonosti" mennyt...
Finlandia jää väliin koska oon ollut pari viikkoa kipeä ja muutenkin ei vaan huvita. Tosin saatan tulla metsään kannustamaan teitä hurjia;) !!
Hanssille lämpimät onnittelut!
Järjestäisiköhän Anssi ne saunabileet? Voitaisiin juhlistaa tiimin kovaa menestystä. :)
Itse sain haltin puvun 90 eekin hintaan, ja siihen hintaan se on ok. Parasta mitä mulla on on Yokon Windstopper housut ja tärppi-tuotteeen softsell takki. Yritin niitä talvitakkeja kaupata silloin joskus tiimilogoilla, mutta ei kelvannut...
Jaahas, tänään alkaakin sitten sen toteutus, mitä tässä on jo melkein vuosi suunniteltu. Eli huomenna meikästä tulee ukkomies (ei uskois!) ja nyt lähden Vihtiin virittelemään hääpaikkaa valmiiksi.
Ylihuomenna mulla on sitten vaimo ja hirvee krapula. Ainakin jos kaikki menee suunnitelmien mukaan...
Hans Opinion
21.09.2007, 11.59
Poikamiehet eikun vähenee... no Turisti tekee kohta niitä lisää...
! PALJON ONNEA YHTEISELLE BAANALLE !
Onnea Turistin ja Turistittaren yhteiselolle. Toivotaan että bileissä riittää sähköä :)
Onnittelut Hans:n ensimmäisestä (?) sm-mitalista. Vauhti sen kuin kasvaa vaikka sivulaji onkin kyseessä.
Hans Opinion
21.09.2007, 14.16
Onnea Turistin ja Turistittaren yhteiselolle. Toivotaan että bileissä riittää sähköä :)
Onnittelut Hans:n ensimmäisestä (?) sm-mitalista. Vauhti sen kuin kasvaa vaikka sivulaji onkin kyseessä.
Ei ollut eka sillä viimevuotista mara-pronssia tässä puolustettiin menstyksellä... mudda vielä mahtuu takanpäälle pystejä lisää...
Hieno ilma oli tänään ajella, mutta alkuviikon sateet olivat tehneet tehtävänsä ...kuraista oli ...tosi kuraista!
Oma ajo vaihteli tosi paljon tänään, liekö syynä alkuviikon flunssa ja kurkkukipu. Välillä meno maistui hyvinkin, mutta yht'äkkiä ajaminen oli kuin tervan juontia ...ja hetken kuluttua taas luisti :seko: Alussa oli omaan kuntoon nähden kohtuu vauhti, mutta koitin, että ei liian kovaa TAAS lähtisi ...Hannu paineli ohi! Vähän ajan kuluttua T.M hyökkäsi kantaan ja pitkään ajeltiin peräkkäin, kunnes vaihteet tukkeentuivat mudasta ja putosin T.M:n vauhdista.
Luulin, että miestä en enää kiinni saa, mutta taas oma meno maistui kohtuullisesti ja parilla teknisellä pätkällä T.M:n selkä tuli vastaa ja loppumatka ajeltiin samaa matkaa. Viimeisen mäen päällä T.M hyökkäsi ;) ja itsellä ei paukkuja riittänyt.
Maalissa puhuttiin, että kyllä jää Hämeenlinnan päätös marathon ajamatta, mutta niin se mieli muuttuu ...äsken maksoin ilmoittautumismaksun ja kuritetaan nyt itseä vielä ensi viikonloppu :eek:
Lisäys:
Tulosten perusteellahan tuo meni ihan hyvin ;)
14 Leinonen Janne Zeus 3:38:48
.
.
41 Minkkinen Hannu Zeus 4:07:58
.
.
53 Marttinen Timo Zeus 4:17:13
54 Sillankorva Ilkka Mätäkivi Cruising Team 4:17:33
Zeus hakkas Mätikset 3-1 ...heh!
Onnea vaan munkin puolesta Turistille & Emännälle!
ja nii Hansille kanssa onnittelut uudesta takan koristeesta. Zeussia ja Mct:tä on oikeen urakalla edustettu sielä kotopuolessa...
Kävin tänään ajelemassa Falun CK-porukan kanssa. Falunista löytyypi vähän enempi helpohkoa tai "keskivertoa" XC-baanaa, kuin täältä Borlängestä. Semmonen 15 päätä taisi olla lenksun alussa ja oli kyllä aika kirjavaa porukkaa. Joukkoa veti ~50V täti ja pääosa porukasta oli 40-50 väliltä. Meitä joiden ikä alkoi kakkosella taisi olla 3. ;)
Vaikka sitä porukassa tunsikin itsensä junnuksi, niin aika hyvä kuntosia immeisiä oli mukana. Alun hissuttelun jälkeen ajeltiin ihan ok vauhtia ja lenksulle tuli mittaa semmonen 4-5h + ihtelle Borlänge siirtymät +3h.
Oon oonistunut viimeisen 6vk aikana tekemään luultavasti ennätyksen grippien looppuun kulutuksessa. 6 viikossa suomalaisten laatugrippien kuvio on siirtynyt kouriin pesunkestävällä tavalla. Kestäitköhän ne Veskun käyttämän Ritcheyn gripit millään tavalla - aika pehmeen näköstä matskuuhan ne on...
Pyöräkaistapää
24.09.2007, 07.39
Kestäitköhän ne Veskun käyttämän Ritcheyn gripit millään tavalla - aika pehmeen näköstä matskuuhan ne on...
Onhan tästä Kari ollut ennenkin puhetta, sää vaan ajat liikaa, ei sulla mikään kestä ;)
Mutta joo, yllättävän hyvin on kestänytvaahtomuovigripit. Jos jotain lisäfaktaa kaipaat, niiin Jarnon sinkulassa on moiset myös ja Fanny ajoi sillä koko talven lähettinä ja Jarno vielä mm. Tahkon päälle ja ei ainakaan maininnut mitään grippien sulamisesta.
Ile, onnittelut Mätiksen "värien" puolustamisesta. Eiköhän Zeus sinutkin kohta ota riveihinsä. TM teki säväyksen jumbofinaalin voitolla. Itse sain höyrynsulkumuovin kattoon ja pari koolauspuuta kattolevyille. Normiviikonloppu...:)
Oli todella omituinen viikonloppu. Ohjelmaa oli enemmän kuin laki sallii ja nyt tuli venytettyä vapaa-ajan kiintiö äärimmilleen.
No selvisin kuin selvisinkin myös ilman kovia promilleja Finlandiaan. Starttijärjestelyt olivat muuttuneet paremmiksi ja vauhtiin päästiin ilman isompia kommelluksia. Alussa lähdin omasta mielestäni varoen liikkeelle tosin investoimani nopeusmittari näytti semmoista 18,5-19 km/h keskaria ennen tiirismaalle pääsyä. Yllätyksekseni Ilkan selkä tuli vastaan jossain 20 km kohdalla. Kierroksen lopussa olleet nousut olivat todella rankkoja ja mielestäni laskettelurinteen mäki oli jo sateiden jäljiltä vähän liikaa. Ehdin tokalle kierrokselle ennenkuin 1.kierroksen kisan voittajan varvausta joten odotukset nousivat huomattavasti ja kuvittelin että tämähän menee ihan nappiin.
Jossain 2h 40minuutin kohdalla matka alkoi tutusti painamaan. Hillitön nälkä ja tietysti myös krampit iski koipiin. Välillä oli molemmat koivet kouristuksissa. Omituista kyllä taluttamisessa jalat tuntuivat tuoreilta ja sitä tulikin sitten harrastettua oikein urakalla (keskari tippui alle 17km/h). Ile ajoi minut kiinni ja edettiin sitten molemmat kärvistellen eteenpäin. Tiimikaverin ajotekniikka pysyi teknisissä paikoissa hyvin kasassa kun taasen oma ajo meni ihan tökkimiseksi.
Ulkoilureiteillä sain kuitenkin Ilkan kiinni ja viimeisiin nousuihin päästiin taluttamaan yhdessä. Laskettelurinteen päällä päätin että tämä "kausi" saa olla tässä joten otin tulivaunut tyylisen verenmakuisen loppukirin (aloitin tosin 400m liian aikaisin). Maaliin tullessa taisi juuri yksi kaista riittää kun kurvailin holtittomasti syömään suolakurkkua :)
Reitti oli tutunoloinen mutta pari mukavaa uutta pätkää oli reitille kertynyt. Sateet olivat liukastaneet parit juurakkolaskut joten tarkkana sai olla ja kuraa oli hillittömästi. Oma vauhdinjako ei tainnu olla ihan optimi kun toinen kierros näytti menneen 15 minuuttia hitaammin :-) Hienon kelin oli lahtelaiset taas tilanneet kun vettä ei satanut. Ensi vuonna toivottavasti uudelleen.
Hans Opinion
24.09.2007, 10.41
Ihan jees sujui F'landia tänä vuonna ja paljon paremmin kuin es'mes TreSM. Lähdin vähän reippaammin liikenteeseen ja kun oli "hyvä päivä" niin se oli oikea valinta... kovaa alut ajavasta Ilkasta sain hyvän kiintopisteen alussa ja muutenkin ajoseuraa riitti mukavasti eikä paljoa tarvinnut ajaa yksi.
Eka varvi meni 1:58 vauhtia eikä vauhti romahtanut toisellakaan joka sujui +9min hitaamin jota pidän oman mittapuun mukaan jopa erinomaisena vauhdinjakona. Mitään isompia ongelmia ei ollut; kalusto pelitti, energia riitti (2x100g geeliä+4x0,7l juomaa) eikä krampitkaan vaivanneet pahasti... kyllä muuten on paljon mukavampi ajaa kisaa ilman juomareppua, kaikissa kisoissa ei uskalla luottaa huoltoon mutta Lahdessa se pelaa.
Pari kommenttia vielä baansta jota TM tuossa jo lievästi moitti, kritisoin sitä vähän lisää. Annan baansata yleisavrosanaksi 7½-8 sillä 25km oli tosi mukaavaa ajettavaa - ihan teknistä ja ajettavia nousuja. Viimeinen 10km laskee arvosanaa ja jos se olisi ollut ajettavissa niin 9+ oli tullut ja täydestä kypästä olisi jääty vain ravan vuoksi jolle ei järkkärit voi mitään kun sataa paljon. Omista mäennousu'lahjoista tässä ei nyt ole kysymys vaan siitä että viimeisen laskettelurinteen nousun ajoi kuulema ylös koko katraasta vain KOLME KUSKIA ja loput talutti. Kyllä baana pitää rakentaa niin että valtaosa pystyy ne nousemaan - onhan kyseessä sentään kunto-ajo! Vaikka keli olisi ollut kuiva niin ne pari loppu nousua olisi olleet valtaosalle aivan ajamattomia.
Toivotaan että jatkossa marakisa-tyyppisten baanojen profiilit tehdään ajetatvimmiksi - ei ole mikään taito tehdä liian vaativia ratoja ja tällä taktiikalla väki vähenee viivalla - vaikeampaa on rakentaa sopivan vaativa baana jonka keskiverto kuntoilijakin pystyy ajamaan, tänä vuonna tämä ei aivan onnistunut.
No mudda, hyvä maku jäi 07Finlandiasta ja siihen on hyvä lopettaa tämän kauden kisailut, Hämeenlinna saa jäädä... Hans lähee kuumailmapallo-synttäri-matkalle.
Järjestäisiköhän Anssi ne saunabileet?
Järjestää... :D Mut viel ei parane mennä lupaamaan milloin!
Tai sanotaan näin, että kunhan se viimeinen lautakasa pukuhuoneen lattialta on noussut kattoon... Sitten ei oo enää jäljellä kuin ne kuuluisat viimeiset listat. :)
Pyöräkaistapää
25.09.2007, 20.54
Pitkästä aikaa kävin fillaroimassa, Palanut Talo - Keinis. Nyt oli toinen niistä vanerisilloista romahtanut. Koitin kasata jämistä jonkin näkösen ylityspaikan...
Pitkästä aikaa kävin fillaroimassa, Palanut Talo - Keinis. Nyt oli toinen niistä vanerisilloista romahtanut. Koitin kasata jämistä jonkin näkösen ylityspaikan...
Se toinen noista vanerisilloista onkin ollut sen tuntuinen, että ylityshetkellä on miettinyt, näinköhän kestää ...heh! No enää ei sitten ole kestänyt....
Pyöräkaistapää
26.09.2007, 09.33
Tuli ajettu siihen toiseen "parempaa" siltaa pikkasen varovaisemmin kuin aiemmin... Siinä on vielä hyvä alamäkipätkä ennen sitä ylitystä.
Impulssinaulain on meikäläisellä, joten voitaisiin käydä korjaamassa sillat. :)
Impulssinaulain on meikäläisellä, joten voitaisiin käydä korjaamassa sillat. :)
Juu milloinkas mennään?
Pyöräkaistapää
26.09.2007, 10.24
Onkohan toi ym. väli jonkun tahon ylläpitämää "latupohjaa" tai ulkoilutietä? Hyvällä säkällähän ne käy korjaamassa sillat pyytämällä ja tuurilla taas vois saada tarviketta siltaan jostakin, jos ilmoittautuisi talkootyövoimaksi. Jos tuolla välillä on talvella latupohja, jota ajellaan jollain "lumikissalla" aiheuttaa se sillalle jonkinlaisia kestävyys vaatimuksiakin. Tietty vois tehdä fillarin mentävän kevytrakenteisen sillan reitin viereen, jolloin se pysys talvet ehjänä...
Onkohan toi ym. väli jonkun tahon ylläpitämää "latupohjaa" tai ulkoilutietä? Hyvällä säkällähän ne käy korjaamassa sillat pyytämällä ja tuurilla taas vois saada tarviketta siltaan jostakin, jos ilmoittautuisi talkootyövoimaksi. Jos tuolla välillä on talvella latupohja, jota ajellaan jollain "lumikissalla" aiheuttaa se sillalle jonkinlaisia kestävyys vaatimuksiakin. Tietty vois tehdä fillarin mentävän kevytrakenteisen sillan reitin viereen, jolloin se pysys talvet ehjänä...
Oliskohan ihan Keravan kaupungin hommia? Löysin tällaisen linkin, jossa on juttua Keinukallio - Kuusijärvi välisestä reitin rakentamisesta. Meisköhän tuo metsäreitti samaan "piikkiin"?
http://www.kerava.fi/ep/tiedostot/9_liikkumaan.indd.pdf
Pyöräkaistapää
26.09.2007, 10.56
Toisaalta voi olla parempi, että reitti saa rapistua rauhassa. Jos ne vaikka "kunnostaa" sen jollain purulla niin mää ainakin itken.
Onko se uusi Keravan tekemä pätkä korvannut ton metsäreitin talvikäytössä?
Onko se uusi Keravan tekemä pätkä korvannut ton metsäreitin talvikäytössä?
Enpä osaa tuohon sanoa, kun viime talvena sukset "unohtui" varastoon, eikä tullut hiihdettyä metriäkään :o
Juu jos reitistä tehdään pururata, niin pitää ostaa uudet lenkkarit... Mennään vaan jonain päivän leppoisalle lenkille ja laitetaan sillat ajokuntoon!
Hans Opinion
26.09.2007, 11.15
Keinis-Kuusijärvi latupohja kulkee nykyään sitä uutta valtatien levyistä baanaa ees'taas periaatteella Koukkusuon läpi eikä Lahdentietä lähempänä olevaa baanaa (jossa on kaukalonlaitoja jne) ole pidetty kunnossa enää vuosiin.
Latupohjan rakentaminen on Keravan osalta jo kondiksessa mutta Vantaa on niin köyhä että sielä hanke on vielä vaiheessa. Sitten kun/jos valmistuu niin siitä saadaan hyvä mtb-siirtymä-baana Sipoonkorpeen... joskus on suunniteltu Zeus-mara-kisaa ja toteuttaminen helpottuisi huomatatvasti jos/kun mainittu latupohja valmistuu... toivotaan että rakentavat ennen'kuin ilmastonmuutos lopettaa hiihtämisen näillä leveysasteilla...
Huomasitteko muuten, että tää kiinni jääny 20milj. euron huumeliiga, oli matkan varrella kätkeny 3000 kiloa hasista ja 20 kiloa kokaiiniäkin pitkin pääkaupunki seudun metsiä, Sipoonkorpikin mainittiin. Tuotteet oli olleet repuissa ja maastopyöräillen oli käyty kätköillä...
Eli varokaahan, ettei joku yli-innokas ala pian tekemään kansalaispidätystä, kun seuraava maastopyöräilevä huumehippi tulee taas metsässä vastaan! :D
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.