Näytä tavallinen näkymä : Mätäkivi-cruising V
Huh en ollut ainakaan minä joka lyllersi. Minut havaitsee halti-hikipussivaatetuksesta.
Ajelut:
Tänään vedän työmatkatempoa ja huomenna (KE) voisi lähteä suoraan duunista mettälenkille. Ehtiikö keskiviikkona kukaan mukaan ???
Voisin ehtiä mukaan. Monelta ajattelit lähteä ja mistä?
No mites ois perjantaina?
Tekis mieli vähän käydä rullailemassa, perjantaina saattaisin ehtiä starttaamaan klo 16.30
I.S:
Meinasin startata vähän neljän jälkeen Saviolta. Olen varmaan esim. Vallinojalla klo 16.30 tai sitten voin ajella vastaan jos olet kotoa päin tulossa.
Hans ilmeisesti lähtee ajelemaan Orcasmatronilla maantielle joten muita ei varmaankaan ole tulossa.
Perjantai:
Prskuta kaippa sitä voisi sitten kokeilla ajelua perjantaina eli varmaan puoli viiden/viiden tienoilla voisin olla Vallinojalla/Keiniksellä yms. Pitäisi kyllä varmaan huilailla jos lauantaina on saunalenkki mutta kai sitä pienen cruisailun voisi heittää.
Mites muuten tuo lauantai-lenkin vauhtipolitiikka. Ajetaanko zeus-vauhtia vai semmoista että maasturilla voisi lähteä mukaan :) (Taloudessa ei ole kuin 1 CC-fillari)
konaworld:stä tulee jo hieman valoa risukasaan:
"I will check for some replacement options and will email your dealer today."
Toivottavasti olisi edes joksenkin Kingiä vastaava jouskari tarjolla. Nykytuotannossa ei oikein vastaavaa runkoa ole joten hieman on pessimistiset odotukset.
Mites niitä Lahteen lähtijöitä olisi? 10.00 pitää olla Lahdessa. Voisin sitten autoilla Lahteen ja myös Anssin luokse. 3 pyörää saadaan katolle ja peräkoukkukin pitäisi olla tarjolla. (auto huollossa pitäisi olla pe takaisin käytössä).
Lenkki kun on sellanen tunti sinne, tunti siellä ja tunti takasin, aattelin josko startti olis siinä puolen päivän aikoihin. Siitä sauna lämpimäx, saunaan noi klo 16.00 ja jatketaan tarpeen mukaan, pari tuntia varmaan riittää.
Pitäiskö lähtee meiltä, jos joku haluu samalla roudata kamppeita. Ja maisemareittiä kun ajetaan, vauhti sen mukaan, keskariarvio 19km/h.
Ruokapuoli menee pikkujoululinjoille, kun moni varmaankin syö jotain jo päivän mittaan.
Saunaosastolla sipsejä ja dippejä, että jaksetaan saunoa.
Päämenyy: Salaattia, paistettuja kanankoipia tai siipiä, grillimakkaraa tahi keitettyjä nakkeja, perunasalaattia, patonkia juustoilla, olutta, ja kakkukahveet.
Kauppareissua varten laskin nyt 5 tulijaa (H, I, J, K, T), oliko muita? Ilmoitelkaa jos joku muu on vielä tulossa. Arja toivotti myös rouvat, avovaimot, heilat etc. tervetulleiksi...
Illan musiikkitarjonnasta vastaa Steve Miller Band-Live from Chigaco. Ääni kuuluu jo, kuvakin varmaan saadaan vielä näkyviin... :D
I.S:
Meinasin startata vähän neljän jälkeen Saviolta. Olen varmaan esim. Vallinojalla klo 16.30 tai sitten voin ajella vastaan jos olet kotoa päin tulossa.
Voisin karata (yritän ainakin) töistä ajoissa, jotta pääsisin liikkeelle n. klo 16. Ajelen vaikka Varuskunnan kautta kohti Vallinojaa. Otanko varmuudeksi sun tilatut tavarat mukaan, jos vaikka osutaan samalle polulle?
JJT & Anssi > Lauantain kuviot menivät ihan uusiksi eli en pääse ainakaan Lahteen, koska pojalla korismatsi iltapäivällä ja lähden kuskiksi. Saunailtaa pitää vielä harkita - ikävä kyllä.
I.S
Hmm no jos jaksat gripparit kantaa mukana niin mikä ettei, ota mukaan vaan.
Mä voisin yrittää ajaa sitä perus-lenkkiä vallinojalta (ratsastustallilta) päin varuskuntaan. Kaiken järjen mukaan hemmon pitäisi tulla vastaan. Soittele vaikka kun lähdet liikkeelle.
Hans Opinion
15.10.2008, 12.58
Hyvältä kuulostaa Anssin kattaus... voisin tuoda jotain apetta, pistä tekstaria jos on jotain tarvis. Juomapuolesta; voisiko perjantaina möyhemmin tuoda nesteet jne. tapahtumapaikalle?
Voisin kysyä emännältä olisiko tulollaan... voisi lähteäkin kun muitakin Rouvia on saatavilla... mites Rouva TM?
Tässä olisi kimppa-sauma, rouvat voisivat löytää toisistaan esmes ajoseuraa... eikös tämä nimenomaan ole MCT:n perustamis-protkokolan mukaisesti yhteenliittymän perimmäisen hengen ja asettamattomien tavoitteiden suuntaista toimintaa?
I.S
Hmm no jos jaksat gripparit kantaa mukana niin mikä ettei, ota mukaan vaan.
Mä voisin yrittää ajaa sitä perus-lenkkiä vallinojalta (ratsastustallilta) päin varuskuntaan. Kaiken järjen mukaan hemmon pitäisi tulla vastaan. Soittele vaikka kun lähdet liikkeelle.
Ok soitan, kun lähden liikkeelle.
voisiko perjantaina möyhemmin tuoda nesteet jne. tapahtumapaikalle?
Kyllä se passaa, varmimmin seiskan jälkeen kotona...
Hyvä parin tunnin lenkki saatiin Ilkan kanssa aikaiseksi. Just ehdin ennen pimeää kotiin joten Kiinan lamppu ja kokeilematta.
Lauantai:
Yksi avovaimo ilmottautui mukaan lauantain tiimi-iltaan jos mukana on muita naispuolisia ???
Kona-info:
Jehleltä tuli info että konaeurope tarjoaa raamia
http://www.konaworld.com/08_foursupreme_w.htm
mutta ilman iskaria. No täytyy mittailla että kävisikö vanhan raamiin fox tuohon hyvin vai hyvin huonosti. Jos iskari vaihto menee "heittämällä" niin taidan kuitenkin tarttua tähän ensimmäiseen tarjoukseen.
Hyvä parin tunnin lenkki saatiin Ilkan kanssa aikaiseksi. Just ehdin ennen pimeää kotiin joten Kiinan lamppu ja kokeilematta.
Joo hyvä ja leppoisa lenkki tuli heitettyä. Ei paljoa pidempään olisi voinut ajaa, kun valoja ei ollut mukaan. Siirtymällä kotiin alkoi jo sopivasti hämärtämään.
Kyllä oli aluksi tuntuma ihmeellisesti kateissa, kun on ollut vähän pidempi maastotauko. Tais olla toinen tai kolmas lenkki metsässä Hämeenlinnan jälkeen.
Nyt taitaa tulla taas tauko, kun Santa Cruzi pitää pilkkoa ja huoltaa aika perusteellisesti. Nitinää ym. ihmeellistä kuuluu joka suunnasta.
Oisko huomenna niitä mehtälenkille lähtijöitä?
Startti sopis mulle hyvin vaikka Keravan Uimahallilta klo 16.30?
pitäis tietää aika ajoissa, että saan duunihommat siihen malliin että huomenna voipi karata vähän aikaisemmin.
Luvassa olisi siis joku 1,5-2h kevyehköä polkurymistelyä.
Jos sataa, en o lähös.
Mä voin lähteä huomenna perjantaina lenkille. Jos starttaan duunista vähän neljän jälkeen niin ehdin puoli viideksi uimahallille. Niin ja säävaraus eli sateella vedän vaan työmatkatempoa kotiin....
Treenaat taas ens vuoden paritempoon...
:)
Perskeles, sitä varten pitää hommata joku maantiekihnutin!
pitäis tietää aika ajoissa, että saan duunihommat siihen malliin että huomenna voipi karata vähän aikaisemmin.
Jos sataa, en o lähös.
Minäkin ehkä, jos en tänään jo pistä pyörää palasiks :o
Hans Opinion
16.10.2008, 12.49
Emäntä suhtautui positiivisesti tyttöjen-tapaamiseen; "kun kerran muitakin on tulossa"... nähtävästi tässä on ollut kymysys siitä että tapahtuma on ollut enemmän "poikien-juttu"... tämähän ei tietysti nykyaikana vetele vaan MCT:nkin täytyy pörssiyhtiöiden tapaan organisoida "naiskiintiö" jottemme saa sovinistista leimaa... no mudda eukko tulee ainakin poikkeamaan sitten kun pääsee töistä eli joskus klo.18:sta nurkilla tai jälkeen...
Tuon perjantai-iltana joskus kasin paikkeilla jotain nestettä, pyyhkeet jne. Ansille... niin ja perjantaina voisi tulla mukaan myös 16:30 maastoajelulle...
Lauantai:
Yksi avovaimo ilmottautui mukaan lauantain tiimi-iltaan jos mukana on muita naispuolisia ???
No mä siellä ainakin olen, kun lupasin Anssille hoitaa muonituksen...
lupasin hoitaa muonituksen...
Smack!!http://www.subaruclubfinland.net/bbs/images/smiles/emot_kiss.gif
Jos sataa, en o lähös.
Huomiseks on ainakin luvattu ihan ok keliä (mutta ikinä ei tiedä...) Mihin suuntaan ajelette uimahallilta? Jos lähden varuskunnan kulmilta kohti Keravaa - Tarjoustalon takametsiä kohti, niin tuutteko vastaan?
Tänään on tota vettä tullut sen verran, että jos huomenna ei oo joku megahyvä keli, niin en jaksa lähteä mettään kylpemään. Ei natsaa yhtään mikään kuralillu liukastelu...
...vai natsaisko sittenkin...
No, mä pistän viestiä kunhan toi aurinko nousee, niin näkee milta tuolla mettässä näyttää... :)
Luikasta on metsässä ja väsyttää niin helvatasti. Aika nihkeesti meni aamu-ajelu töihin joten voipi olla että uimahallireissusta tulee morjestelutyylinen lenksu. Minulle sopisi paremmin uimahalli-varuskunta-vallinoja tyylinen lenkkeily niin olisi kotimatka lyhyempi :)
No katsotaan iltapäivällä mikä on viilinki yritän silti vääntäytyä starttipaikalle.
Mä ilmoittelen Päiville tosta lauantaista että muitakin on tulossa.
Lauantain safari jää nyt multakin väliin. Jalat on sählystä ihan shokissa. Hyvä että asemalle pääsin tänään pyörällä. Eli huomenna voisin cc-lenksulle vääntäytyä ja saunailtaan tottakai.
Luikasta on metsässä ja väsyttää niin helvatasti. Aika nihkeesti meni aamu-ajelu töihin joten voipi olla että uimahallireissusta tulee morjestelutyylinen lenksu. Minulle sopisi paremmin uimahalli-varuskunta-vallinoja tyylinen lenkkeily niin olisi kotimatka lyhyempi :)
No katsotaan iltapäivällä mikä on viilinki yritän silti vääntäytyä starttipaikalle.
Mä ilmoittelen Päiville tosta lauantaista että muitakin on tulossa.
Mä pyörin siinä jossain varuskunnan ja Keravan rajamailla, katsotaan törmätäänkö? Lähden kotona joskus 15:30-16.
Hans Opinion
17.10.2008, 10.45
Ei pitäisi sataa muttei paistaakaan joten metsässä on märkää... mudda pakko päästä säätämään uutta Foxia (RCL vai'mikä'se'oli)... semmoinen tuli ostettua kun paikallinen kauppias väkisin myi... ei olisi edes ollut tarvis kun Reba vielä vörkkii... mutta näin tässä nyt kävi...
Pikkuisen anti-selvää että mistä ja mihin aikaan mahdollinen keimppa-lenksu dänään starttaa?
Olen antanut itseni ymmärtää että; 16:30 uimahallilta josta Tarjoustalon takaa "pakana-puomille" josta Ile mukaan... näinkö olisi brå?
Ei pitäisi sataa muttei paistaakaan joten metsässä on märkää... mudda pakko päästä säätämään uutta Foxia... semmoinen tuli ostettua kun paikallinen kauppias väkisin myi... ei olisi edes ollut tarvis kun Reba vielä vörkkii... mutta näin tässä nyt kävi...
Pikkuisen anti-selvää että mistä ja mihin aikaan mahdollinen keimppa-lenksu dänään starttaa?
Olen antanut itseni ymmärtää että; 16:30 uimahallilta josta Tarjoustalon takaa "pakana-puomille" josta Ile mukaan... näinkö olisi brå?
Sopii loistavasti - ainakin mulle.
Juu hyvä suunnitelma. Ilmestyn uimahallille klo 16.30 jos ei sada...
Tarkoitus on lähteä lauantaina hidasteeksi saunalenkillekkin, jos saan uuden eturattaan fillariin. Nykyisillä välityksillä homma on aika heviä..:rolleyes:
Hans Opinion
17.10.2008, 15.03
Tarkoitus on lähteä lauantaina hidasteeksi saunalenkillekkin, jos saan uuden eturattaan fillariin. Nykyisillä välityksillä homma on aika heviä..:rolleyes:
Nou hätä tavoitenopeus on 19kmh... teretulemast täyttämään MCT:n naiskiintiö...
Sori sori, jää tuo itse ehdottamani lenkki nyt väliin, sillä olen vieläkin töissä ja vasta viiden aikoihin kotona. Tosin aika märältä tuolla näyttää, joten olisin varmaan jokatapauksessa sluibannut...
Petterii
18.10.2008, 21.54
Huomenna aamupäivästä Järvenpäähän lenkkiseuraa säästä riippumatta?
Huomenna aamupäivästä Järvenpäähän lenkkiseuraa säästä riippumatta?
Taitaa olla vaikea saada Mätiksen porukkaa liikkeelle aamulla - saunaillan jälkeen voi uni maistua yllättävän pitkään :D Itse en valitettavasti päässyt rientoihin ja aamulla täytyy suunnata kohti rippijuhlia ...illalla ajelua sitten taas.
Kiitokset Anssille ja Arjalle kestityksestä! Taitaapi MCT:n naisjaosto nyt aktivoitua?
p.s. kun tulin kotiin, niin pöydällä oli lappu "pelti kiinni". Tosin se meillä tarkoitti uunin pellin kiinnilaittoa, mutta Hanssilla taisi otta sauna hieman koville. ;)
Iso kiitos A&A:lle saunanlämmittelystä ja naposteltavista! :D
Tosi hiano lenksu oli kyllä vantaanjoen rantaapitkin ja Itä-Helsingin niemet oli kyllä hianoja! Täytynee käydä itekseen heittämässä samainenlenksu muutamaan kertaan nyt syksyllä työmatkana.
Hiukka myöhäseksi jäi startti tämäpäiväiselle lenksulle ja lyhkäseksi jäi lenksukin. Onneksi keli oli sentään mukavan raikas. Märkää oli.
Hans Opinion
20.10.2008, 08.39
Kiitos kauhiasti A&A:lle lauantaisesta... ja myös sunnuntain puolella tapahtuneesta... suotta muuten mr. T.E.Guila enää ilmestyi paikalle niin myöhään...
Lenkki oli kyllä hieno, tosi pitkään mentiin "varrella virran" ja veden... olisko puolet 80km rupeamasta ollut vettä näkösällä... sauna oli lämmin ja sielä tuli tosiaankin istuttua aika pitkään...
Kiitosta vielä kertaalleen isäntä-/ emäntäväelle ja tietysti myös muille mct:läisille... kimppa is still alive and well!
Kiitoksia vaan itsekullekkin osallistuneelle!! :D
Kummasti tuli eilen vaan huilittua koko päivä, rääppiäisiäkin jäi sen verran, että kaapista löytyi aina jotain syötävää kun siltä tuntui. Tänään sentään kammettiin pyörällä töihin, vaikka vähän hitaanpuoleisesti vielä lähti aamu liikkeelle. Sitä samaa joenvarsireittiä tietenkin, kuinkas muuten...
No niin - vielä ei ole tästä kaudesta toivuttu, kun ensi vuoden alustava kalenteri kertoo tulevan kesän maratoonit :D Eihän nyt vielä tee mieli ajamaan, mutta mielenkiintoisia uusia paikkoja kuten Kouvola ja Hyvinkää. Hieno juttu, että uusia ratoja tiedossa. Perinteinen Hämeenlinna on näköjään jäänyt pois :eek:
Onko viikonloppuna ajohaluja? Vielä tässä vaiheessa lupailee loppuviikoksi ihan ok keliä.
Kaudesta/saunaillasta toipuminen on vasta menossa :)
Kiitoksia vaan A&A lenkistä ja tarjoiluista. Hyvän kelin tilasitte.
No eiko katse etteenpäin. Eilen tuli Kiinan ledejä lisää steal-extremestä.
Nyt löytyy taskulamppumallit P7-led lampusta sekä 4xcree P4:sesta. 4xcree on 2x18650 akuilla ja P7 1x18650 akulla. Eilen ajelin P7-tangossa työmatkan perään hieman mätiksellä. Loistava keli ajaa rillit päässä kun ei satanut. Hyvin näkyi yhdellä lyhdyllä tosin polkimet kolisi ruotsinkylän kivikkohelvetissä muutamaan otteeseen oikein huolella. Maratoontyylisessä ajossa tankovalo riittää hyvässä kelissä nippanappa mutta kiemurtelussa kaipaisi kypärälyhtyä eli oiskohan 4xcree tankoon ja P7-kypärään.
Täytyy koittaa jotain kevyttä tarranauha/sisärengaskumilenkki-patenttia kypärään.
No suht hyvät pyörätievalot noista sai pilkkahintaan. Työnlaatu nyt on mitä on, molemmat lyhtyjen virtakytkin oli susi eli vaati purkamista/roplaamista että sai valot ylipäänsä palamaan. Tuskin kestävät nuo lyhdyt montaa kautta...
Terve,
Kävin kokeilemassa palaneen talon reittiä, kiitos JJTn aiemman opastuksen. Polku on sopivan haasteellinen ajaa, mutta kurakeli alkaa ottaa pannuun kun aina on pyörä ja kamat ihan ravassa.
Onko tässä porukassa kiinnostuneita ajelemaan rauhallisia maaseutualejuita teitä pitkin? Sellaista
Terve,
Kävin kokeilemassa palaneen talon reittiä, kiitos JJTn aiemman opastuksen. Polku on sopivan haasteellinen ajaa, mutta kurakeli alkaa ottaa pannuun kun aina on pyörä ja kamat ihan ravassa.
Onko tässä porukassa kiinnostuneita ajelemaan rauhallisia maaseutualejuita teitä pitkin? Sellaista
Kävin myös ajamassa tuon palaneen talon lenkin tänään "pimeän rajamailla" eli siis jo hämärässä. Oli tosiaan aika kuraista...
Leppoisat maantielenkit voisi kyllä jo kutsua meikäläistäkin, sillä koko kesä on kurassa ryvetty, niin että jokohan se riittäisi? Mun maantieajelut tosin ajetaan vain sinkulalla eli siinä ei edes välitykset riitä kovaan vauhtiin :p
Leppoisat maantielenkit voisi kyllä jo kutsua meikäläistäkin, sillä koko kesä on kurassa ryvetty, niin että jokohan se riittäisi? Mun maantieajelut tosin ajetaan vain sinkulalla eli siinä ei edes välitykset riitä kovaan vauhtiin :pKylmähän siellä wiimassa ja wauhdissa (yli 20km/h on talvikaudella - ja mulle aina - jo hirrmusta wauhtia, viuhvauh) tulee. Ite ajattelin vaihtaa isopööräsinkulaan 32:20 -välityksen ja hidastella mahollisimman mutasesti koko talven, jos tarkenen ennen huhtikuuta ensinnähän matkaan :D Keinutuolin voiskin varmaan kohta laittaa talviteloille.
Eli tarttis vissiin ostaa jotkut hyvät talviajobyysingerit. JJT, mullon vähän kestänyt sen istuinprojektin miettiminen... mut kyselen sit joko oot myynyt kun pääsen eteenpäin. Nyt on niin monta rautaa tulessa, että pitää niitä vaan ykstellen ruksia ja päivä kerrallaan polkea menemään.
Ei tule kylmä kun polkee ;-)
Tottahan tuo on. Mulla vaikeimmin lämmitettävä osa on jalat, kun on vain kesäkengät. Varpaita pitää sulatella jos on pakkanen.
Ei tule kylmä kun polkee ;-)
Tottahan tuo on. Mulla vaikeimmin lämmitettävä osa on jalat, kun on vain kesäkengät. Varpaita pitää sulatella jos on pakkanen.Shimano MT90 ja jotkut säärystinsysteemit pitämään "suut kiinni". Itellä ei ole vielä mitään säärystinskordareita ja on tullut joskus kaadettua pieni juomapullollinen vettä kengästä lenkin jälkeen... varmaan silloin Nouxinreissullakin tätä pääsit todistamaan.
Shimanon MW-80 kenkiä katselin myös, jos vaikka pukki toisi jouluksi.
Onko kokemusta noista kellään?
http://www.merlincycles.co.uk/?fn=product&productId=1486&categoryId=136&setCurrency=2
Leppoisat maantielenkit voisi kyllä jo kutsua meikäläistäkin, sillä koko kesä on kurassa ryvetty, niin että jokohan se riittäisi? Mun maantieajelut tosin ajetaan vain sinkulalla eli siinä ei edes välitykset riitä kovaan vauhtiin :p
No kisavauhti taitaa olla poissuljettu mullakin. Parinkympin tahtia esim kun kiertelee niin näkee maisemat ja jää hyvä mieli lenkin jälkeenkin..
Shimanon MW-80 kenkiä katselin myös, jos vaikka pukki toisi jouluksi.
Onko kokemusta noista kellään?
http://www.merlincycles.co.uk/?fn=product&productId=1486&categoryId=136&setCurrency=2
Mulla on kotona yhdet ylimääräiset kaupanpaketissa, koko 43. Noiden pitää olla numeron isommat kuin kesäkenkien. Itellä maantiekengät 42 ja maastokengät 43, mutta noissa toi 43 on sen verran tiukka ettei yhtäänpaksumpi sukka sovi mukavasti.
Vaan numeron isommat talvikengät, kun kesäkengät?? Kannattanee testailla sopivalla sukkamäärällä...
Mulla on MT90 ja toiset on oil:n linkkaamien gore kenkien vanhemmat versiot(ei gorea) SH-W50 taitaa olla malli.
Noi MT90:et on ihan ok kengät välikeleille. Niitten huonopuoli on nauhat ja nauhojen huono niputussysteemi(kuminlenksu). Mulla MT90:set on vaan pari numeroo suuremmat, kuin kesäkengät.
Sitten noo SH-W50 - tai mikälie onkaan on mulla 5 numeroa isommat, kuin mitä kesäkengät. Mun mielestä ei ois mitään hyötyä vaikka oliskin gorea matskultaan. Kenkiin meneealu-pohjalliset, ohuet sukat thermosukat ja villasukat. On tosi luxus-kengät talvella! On vielä tosi halvatkin... ja rumat. Suosittelen. ;)
Eli tarttis vissiin ostaa jotkut hyvät talviajobyysingerit. JJT, mullon vähän kestänyt sen istuinprojektin miettiminen... mut kyselen sit joko oot myynyt kun pääsen eteenpäin. Nyt on niin monta rautaa tulessa, että pitää niitä vaan ykstellen ruksia ja päivä kerrallaan polkea menemään.
kyllä on tallella.
Mulla on kotona yhdet ylimääräiset kaupanpaketissa, koko 43. Noiden pitää olla numeron isommat kuin kesäkenkien. Itellä maantiekengät 42 ja maastokengät 43, mutta noissa toi 43 on sen verran tiukka ettei yhtäänpaksumpi sukka sovi mukavasti.
Mun normikoko on 44 => talvikengän pitäisi olla varmaan 2 nroa isompi, haluaisin paksun sukan & lämpöpohjallisen mahtuvan.
Mulla on täältä http://www.urheiluareena.fi/pyoraily.htm hommatut veden ja tuulenpitävät kengänsuojukset. Pelittää hienosti maantiellä ja miks ei maastossakin, kun ei laita jalkaa maahan :D Ei palele!
Neopreenikengänpäällisillä ajelin viime talvena, mutta kylmä tuli silti. Kengät on niin tiukat, ettei lämpöpohjallisen kanssa mahdu kuin ohut alussukka. Näillä keleille se on ok (paitsi suoveden pursuessa klosseista sisään :p ) , pakkasella ei riitä kovin pitkään. Töihin ajellessa sai sulatella varpaita perillä..
Neopreenikengänpäällisillä ajelin viime talvena, mutta kylmä tuli silti. Kengät on niin tiukat, ettei lämpöpohjallisen kanssa mahdu kuin ohut alussukka. Näillä keleille se on ok (paitsi suoveden pursuessa klosseista sisään :p ) , pakkasella ei riitä kovin pitkään. Töihin ajellessa sai sulatella varpaita perillä..
Noissa on karvavuori ja oikeesti lämpimät ...varpaat hikoilee ...ainakin mulla ;) Paksut sukat ja noi - meikäläinen on pärjännyt -15 kelissä. Mutta toihan on aika yksilöllistä.
Vaan numeron isommat talvikengät, kun kesäkengät?? Kannattanee testailla sopivalla sukkamäärällä...
Joo, jos aikoo ajella oikeesti pakkasilla niin sitte isommat. Ostin noi lähinnä just näille syksyn keleille, talvella en kuitenkaan jaksa lähteä ku kerran tai kaks lenkille ja sillon voi laitttaa kengänpäällistä peliin.
Kävin eilen ajelemassa Järvenpäässä Lemmenlaakson maisemissa ja "Pornaisten valtatieltä" lähtevää polkua tutkimassa. Polkua pääsee aika pitkälle - Käsis-Solbackkaan ajelin. ~5km Nikkilästä...
Olin onnistunu jättämään Camelin vetoketjun osin auki ja yllätys yllätys oli taas luuri lentänyt metsän. Onneks sen yksi toinen ulkoilija oli keränny talteen ja sain sen sitten takasin. Oiskin ollu loistavaa, jos oisin hukannu toisen puhelimen 2vk sisään...
Viikonlopun metsäajelut jäi väliin.
Lauantaina oli huippukelit mutta zeuksen cc-"kisa" oli keiniksellä lauantaina. Osanottajia kertyi huikeat 5 kpl:tta. No lähdin minäkin kokeilemaan tätä kuningaslajia. Hauskaa homma oli aluksi ennenkuin hapot meinasi tursuta korvista mutta saipahan kunnon rääkkireenin.
Eilen sunnuntaina ei paljo napannu ulkolajit kun äänestysreissullakin meinasi jäätyä...
Eilen sunnuntaina ei paljo napannu ulkolajit kun äänestysreissullakin meinasi jäätyä...
Äläs nyt, eilen oli huippukeli :D Ajelin 2,5h maantiellä sinkulalla ...hyviä tuulenpuuskia oli havaittavissa ...heh!
Kävin eilen ajelemassa Järvenpäässä Lemmenlaakson maisemissa ja "Pornaisten valtatieltä" lähtevää polkua tutkimassa. Polkua pääsee aika pitkälle - Käsis-Solbackkaan ajelin. ~5km Nikkilästä...Ei taida gepsijälkeä olla tarjolla? Täytyy kyl tuonne(kin) koittaa vaikka ens kesänä ehtiä koluamaan.
Ajelin lauantaina keinutuolin Kirkkonummelle talvilepoon. Seurailin vaihtelevalla menestyksellä jonkinvuotisen lentokenttä xtremen reittiä alkuun ja siitä sitten Seutulan kautta Keimolaan, josta reitti 2k:lle ja Pirttimäestä lähtien maantietä. Ei siis mikään polkupyöräilijän unelmareitti. Kulki huonosti, kesti kauan ja pimeäkin tuli. Nyyh. Sit seuraavaks kun ehtii, niin rauhaysäriin isompaa takaratasta... ja hidastuvuus nousuun. Oiskohan 32:22 jo tarpeeks nössö :) Ehkä sitä 20:stä vois koklailla ensin.
... Oiskohan 32:22 jo tarpeeks nössö :) Ehkä sitä 20:stä vois koklailla ensin.
Aika kevyt on 32:22 ...luulisin. Mä ajelin viime talven 36:18 ja 36:16 Tuo 18 oli hyvä maastossa ja kun takana oli 16, niin pysyi jotenkin mukana maantielenksuillakin ...talvella maantiehirmutkin jaksoivat odotella meikäläistä :o Sissinä siis kiersin maastosinkulalla mm. lentokenttää ...pimeetä hommaa ...heh!
Aika kevyt on 32:22 ...luulisin. Mä ajelin viime talven 36:18 ja 36:16 Tuo 18 oli hyvä maastossa ja kun takana oli 16, niin pysyi jotenkin mukana maantielenksuillakin ...talvella maantiehirmutkin jaksoivat odotella meikäläistä :o Sissinä siis kiersin maastosinkulalla mm. lentokenttää ...pimeetä hommaa ...heh!Onhan se kevyt, mut niin on kuntokin köykäsellä pohjalla :) Ajomiehessä olis vaan ollut tommonen hyllyssä, niin ajattelin... mut ne Surlyn rattaat ovat niin kalliita, että melkeen pitäis tietää mitä tekee.
Ehkäpä se 20 kannattaa hommata nyt ekaks. 29er pitäis 90-kadenssilla kulkea siinä 20km/h ja se riittää mulle talvimaasturiin. Nyt siinä siis 18 ja tuntui tuolla Asolan enskalla vähän kankeelta hetkittäin, vaikka täytyy sanoa, että yllättävän hyvin (huomaa suhteellinen käsite ;) ) kuitenkin kulki. Mätiksen helpomman pään poluillahan tuo olis lähes passeli, joskin jonkin verran tunkkihommia ylämäissä varmasti tarjolla.
Onhan se kevyt, mut niin on kuntokin köykäsellä pohjalla :) Ajomiehessä olis vaan ollut tommonen hyllyssä, niin ajattelin... mut ne Surlyn rattaat ovat niin kalliita, että melkeen pitäis tietää mitä tekee.
Ehkäpä se 20 kannattaa hommata nyt ekaks. 29er pitäis 90-kadenssilla kulkea siinä 20km/h ja se riittää mulle talvimaasturiin. Nyt siinä siis 18 ja tuntui tuolla Asolan enskalla vähän kankeelta hetkittäin, vaikka täytyy sanoa, että yllättävän hyvin (huomaa suhteellinen käsite ;) ) kuitenkin kulki. Mätiksen helpomman pään poluillahan tuo olis lähes passeli, joskin jonkin verran tunkkihommia ylämäissä varmasti tarjolla.
Juu ja jos vaan lunta tulee ja polut jäätyvät, niin ajaminen helpottuu entisestään.
Juu ja jos vaan lunta tulee ja polut jäätyvät, niin ajaminen helpottuu entisestään.Ehkä joo. Jotenkin kyl muistan, että viimetalvena oli välillä vaikeuksia pysyä poluilla :) Jos nyt vetäs ikstriimikortin hihasta ja hankkis eteen W240:n ja taakse laittais perinteisen W106:n... vaik kyl ne tais olla puolisohjokelit niitä vaikeita viimekskin. Joo, ei ehkä ole oikein maastopyörärenkaita, mutta kumit kuskin mukaan... en sentään aa-kympeillä aja :D
Jehleltä tuli infoa että voisivat 150 eurolla pistää Konan Four supremen uudella takaiskarilla mallia
http://www.jehlebikes.de/marzocchi-roco-r-air-shock-daempfer-2007.html
http://www.konaworld.com/08_foursupreme_w.htm
Taidan tarttua tähän tarjoukseen vaikka painossa taitaa hieman tulla pataan entiseen Kingiin nähden.
Oliko Karilla 165mm:nen foxi tarjolla ? Sen voisi tyrkätä tilalle jos tuo Suntourin tekemä ihmeiskari on toivoton tapaus.
Pitäisi varmaan kohta alkaa kyselemään 29":iin nastoja...Vai maksaakohan vaivaa ostaa noille parille talven mettälenkeille nastaa. No siinäpä riittää pohdittavaa.
Ostin viime talvena eturenkaaksi Nokia extreme 296:n. Kannatti jo ihan näyttävyyden takia, se on komia kuin mikä!
omaan 29":ii kans tilasin extreme 296:set tikkurilan ajomieheltä.
hinta oli erittäin sopiva, ei paljoo kannata ainakaa ulkomaan nettikaupoista tilailla
rengas vaikuttaa asialliselta kuvioinniltaan ja 6-rivisine nastoineen
enhän mä näistä kyllä mitään tiedä...
t. esko
Oliko Karilla 165mm:nen foxi tarjolla ? Sen voisi tyrkätä tilalle jos tuo Suntourin tekemä ihmeiskari on toivoton tapaus.
Käittääkseen noo Roco Airit on ollu ihan ok - toimivia. Mutta joo mulla on yks Spessun RP3:nen ylimäärin. sillä lienee pituutta 160mm. Spessussa on tosin iskunpituutta jollain tapaa rajotettu eli joustoa vähän kai menis harakoille, mutta ehkä vois toimii...
Just, kun sai sinkulan kasaan ja ajoon, niin taas se hajos. Kurakeleillä on ilmeisesti päässy vapaarattaan sisuksiin vettä ja se levähti... Vois kai uk:sta tilailla uutta, jossei paikallisesta löydy hyllystä jotain laaturäikkää tilalle.
Huoltovapaa sinkula yllätti taas... :D
Heh. Konalta tuli vaatimus että vanha hajonnut runko pitää tuhota niin että sillä ei pysty enää ajamaan. Onko ideoita ? Ajattelin että jos tuon sen tänne tehtaalle polttoleikattavaksi ja siitä sitten polaroidit sähköpostilla Konan suuntaan :) Takaiskari täytyy kuitenkin säilyttää...
Heh. Konalta tuli vaatimus että vanha hajonnut runko pitää tuhota niin että sillä ei pysty enää ajamaan. Onko ideoita ? Ajattelin että jos tuon sen tänne tehtaalle polttoleikattavaksi ja siitä sitten polaroidit sähköpostilla Konan suuntaan :) Takaiskari täytyy kuitenkin säilyttää...
Eiks Karvi voi tuhota :D ...luulisin, että onnistuu! Pitääkö sun lähettää siitä kuvat, kun on tuhottu? Jos ei, niin mä tunnen hyvän ..siis oikeesti hyvän ammattilaisen, joka vois sen korjata, jos se ei ihan pa***na ole.
Hans Opinion
30.10.2008, 13.13
Joo kyllä Kari tuhoaa varmemmin kuin polttoleikkaaminen.
Hansin Giant-takuussa ei ollut tämmöttis vaadetta kun pystyi pelaamaan Lumperin kanssa... ja roskiinhan se rikki-raato meni ihan oikeastikin...
T.M, Leikkaa se etukolmio kunnolla poikki ja osta CRC:stä 126€:lla uus... ;)
Ile, Sähän varmaan saisit koksi eetteri cabluu töistä? Ite oon heittäny kait kaikki noo kaapelinpätkät poies mitä nurkissa on joskus pyöriny. Too lienee valoprojekteihin aika sopivaa kamaa. Lisäksi jos satut saamaan bnc liittimiä kulmalla ja narttu kappaleita, niin kelpais. :rolleyes:
Harvasta kaupastakin tuntuu löytyvän, kun ei noita kaapeleita enää missään käytetä...
Harvasta kaupastakin tuntuu löytyvän, kun ei noita kaapeleita enää missään käytetä...Eiköhän Partcolta saa. Ne tekee piuhat aika halvalla, jotain pari euroa per pää.
Kerros Kari mimmoset ratakset ja ketjut ovat IYHO sinqulakäytössä parhaita tai parempia? Tilasin tosin taaqse jo 20-leegoisen Surlyrenkulan Ajomieheltä, joskin mennee pari vkoa.
Joo, täytynee kysellä partcosta lakuu, jossei mistään lähempää löydy. Bebekistäkään ei löytynyt...
Alumiinirattaat ei sinkulassa tuntunu kestävän, joten mulla on nyt Surly/Dmr terrrräs rattaat. Välitykset 33-16(26") on tuntunu ihan hyviltä. Välitys on vähän raskaampi kun edesmenneessä rigissä ollut 32-18.
Joo, täytynee kysellä partcosta lakuu, jossei mistään lähempää löydy. Bebekistäkään ei löytynyt...
Alumiinirattaat ei sinkulassa tuntunu kestävän, joten mulla on nyt Surly/Dmr terrrräs rattaat. Välitykset 33-16(26") on tuntunu ihan hyviltä. Välitys on vähän raskaampi kun edesmenneessä rigissä ollut 32-18.
Minäpä vilkaisen huomenna työpaikan museosta, jos sieltä löytyisi jotain tarpeellista ...älkää kertoko pomolle ;) Itse kyllä hain liittimen Partcolta ja kolvasi piuhat, mutta huomenna olemme viisaampia ...jos vaan muistan.
Tein tänään sijoituksen ja hommasin yhden käytetyn Trekin rungon (tätä taas ei saa kertoa emännälle :o koska talliin ei oikeesti kohta sovi sisään ja emännän auto pitäis kohta saada sinne!) Kaikenlaista rojektia siis piisaa, mutta vanha Trekin runko on vähän liian pieni ja tuosta uudesta-käytetystä virittelen talvipyörän, jota rääkätään oikein tunteella!
Alumiinirattaat ei sinkulassa tuntunu kestävän, joten mulla on nyt Surly/Dmr terrrräs rattaat. Välitykset 33-16(26") on tuntunu ihan hyviltä. Välitys on vähän raskaampi kun edesmenneessä rigissä ollut 32-18.Jaa niin, jos et kauheen paljoa tarvii, niin kyl mulla sitä lakua olis. Ehkä muuten liittimiäkin... jaksais ja ehtis vaan kaivella. Työkalu krimppaamiseen myös löytynee. Nopealla vilkaisulla tonne pajan puolelle (joo, valitettavasti istun toimistolla) en löytänyt BNC-liittimiä kuin piirilevylle kolvattavia. Voin koittaa muistaa vilasta kotoa vielä tilannetta, voi hyvinkin olla jotain niiltä ajoilta kun tommosia oli tietokoneiden persuuksissa.
Partcossa kyllä on lakua ja liittimiä eikä maksa mansikoita. Jos haluut hakea mieluummin multa kuin Partcosta, niin voin harkita käyväni sieltä ne sulle kun lähes joka päivä ajan siitä ohi. Mut jos Ilellä olis, niin sithän mun ei tarvis ruveta vaivautumaan :)
Jos ne sulla kestää ne Surlyt vuodenkin, niin lienen tilannut itselleni ikuisen rattaan. Ketjua kun vaihtaa ajoissa, niin varmaan on aika pitkäikäinen hankinta. Mullon nyt 29erissa se 32-18 ja se on mulle vähän raskas ja kun ei mulla niin kiire ole, niin 20 lienee hjuva. Tai 22 olis varmaan hjuva, mutten sit kehdannut kuitenkaan sitä tilata.
Nii, kerro nyt vielä mitä ketjuja olet käyttänyt.
Kävin myös ajamassa tuon palaneen talon lenkin tänään "pimeän rajamailla" eli siis jo hämärässä. Oli tosiaan aika kuraista...
Moro,
Olisko viikonloppuna lähtöä tieajelulle; la ip tai su ap? N 1-2h ajelua mikäli tuuli ei puhalla syysmyrskyn voimalla.
Moro,
Olisko viikonloppuna lähtöä tieajelulle; la ip tai su ap? N 1-2h ajelua mikäli tuuli ei puhalla syysmyrskyn voimalla.
Joo sopii hyvin, siis tuo sunnuntai ap. Lauantaina menee näillä näkymin koko päivä poikien koristouhuissa. Toivottavasti ei tule kauheen liukasta, kun on lupailtu pakkasöitä viikonlopulle.
Niin pitäisi kait ostaa maantiesinkulaan nastat. Olikos hyviä ehdotuksia? Jonkun kanssa kävinkin tästä aiheesta jo keskustelua, mutta enhän mä muista kenen kanssa :o
Partcossa kyllä on lakua ja liittimiä eikä maksa mansikoita. Jos haluut hakea mieluummin multa kuin Partcosta, niin voin harkita käyväni sieltä ne sulle kun lähes joka päivä ajan siitä ohi. Mut jos Ilellä olis, niin sithän mun ei tarvis ruveta vaivautumaan :)
Noo jos ei sulla kaapinpäällä satu olemaan pätkää, niin voin itekin hakea partcosta. Mullakin on noita johtoja vaikka kuin ollu, mutta oon ne kaikki heitelly varmaan menemään. Lamppu-ikuisuus projektiinhan too menee, joten johtoo tarvis vaan sen max 2m. Liittimiä satuin löytämään iteltäkin nurkista. Harmi, kun atk pojat oli duunissakin just heittäny kaikki vanhat piuhat yms rojut menemään... :(
Oon käyttäny sinkulassa SRAMin PC1-ketjuja. Noita meni Rigin kanssa joku 5kpl ~6kk aikana. Mittasin chain wear indicatorilla ja heitin menemään, kun oli reilusti yli 1% kulunu. PC1:set vaikuttaa paljon järeemmille, kun esim Sramin 8-pakkaketjut, mutta niitäkin näky menevän. Tilailin niitä joku 7€/kpl, joten ei sikäli vaihtoväli itkettäny... Teräs rattaat tuntuu kestävän yllättävän hyvin. Moninkertasen määrän vrt. alumiini!!
Sikälihän sinkula on loistava peli, että vaikka voimansiirto kuluisikin, niin onko sillä väliä, jos ketjut maksaa muutaman euron ja rattaat saa ~ ehkä kolmella-neljällä kympillä. Enemmän mua on hermittanut se, että sinkulasta on tänävuonna korkannu: runko, keskiö, ohjainlaakeri, takanapa, satulan kiskot ja olikohan siinä nyt vielä joku muu osakin...
Joo sopii hyvin, siis tuo sunnuntai ap. Lauantaina menee näillä näkymin koko päivä poikien koristouhuissa. Toivottavasti ei tule kauheen liukasta, kun on lupailtu pakkasöitä viikonlopulle.
Su ap on ok, plänätään sinne. Lähtö jostakin ja reitti jonnekin.
Niin pitäisi kait ostaa maantiesinkulaan nastat. Olikos hyviä ehdotuksia? Jonkun kanssa kävinkin tästä aiheesta jo keskustelua, mutta enhän mä muista kenen kanssa :o
Mun kans et oo keskustellu, mutta mulla autotallissa odottaa Marathon Winterit asennusta. Oletettavasti rullaa paremmin kuin nokialaiset.
Olen Lahdessa korkean paikan leirillä koko viikonlopun joten taitaa jäädä ajelut väliin. Tällä leirillä ei kylläkään veriarvot parane tai no puhutaan promille-luokan parannuksista :)
Jos yrittäisi la-yönä kotiin niin ehkä su-iltana voisi ulkoilla. No se jää nähtäväksi...
Chainreaction:lta on 19 " etukolmiot loppu muuten olisin sieltä ottanu kolmion jo ajat sitten...
Noo jos ei sulla kaapinpäällä satu olemaan pätkää, niin voin itekin hakea partcosta.
Liittimiä satuin löytämään iteltäkin nurkista.2m pätkän voit hakea multa vaikka tänään illalla (tai millon nyt satut ajelemaan Asolan/Ilolan polkuja, niin haet sit samalla). RG-58:ia siis. Jos et niitä liittimiäkään tarvi, niin turha sinne Partcoon asti vaivautua.
Kovin kummosia virtoja tommosessa kyl kannattane kuskailla? Aika vähän poikkipinta-alaa kuumalla karvalla.
Mullakin on ikuisuusprojekti. Mittari atmega8 (http://fi.farnell.com/atmel/atmega8-16pu/8bit-8k-flash-mcu-dip28/dp/9171380):lla ja TA12-11EWA (http://fi.farnell.com/1168665/optoelectronics/product.us0?sku=kingbright-ta12-11ewa):lla toteutettuna.
Minäpä vilkaisen huomenna työpaikan museosta, jos sieltä löytyisi jotain tarpeellista ...älkää kertoko pomolle ;) Itse kyllä hain liittimen Partcolta ja kolvasi piuhat, mutta huomenna olemme viisaampia ...jos vaan muistan.
Museo on siivottu! Vielä ei ole antiikkia löytynyt, mutta etsintä jatkuu...
Su ap on ok, plänätään sinne. Lähtö jostakin ja reitti jonnekin.
Juu eli huomenna ap lenkille ...monelta ja mistä lähdetään? Mulle käy klo 9 jälkeen mistä vaan.
Juu eli huomenna ap lenkille ...monelta ja mistä lähdetään? Mulle käy klo 9 jälkeen mistä vaan.
Olisko 9:15, vaikka Keravan uimahallilta. Onko ehdotusta reitiksi?
Oon käyttäny sinkulassa SRAMin PC1-ketjuja. Noita meni Rigin kanssa joku 5kpl ~6kk aikana. Mittasin chain wear indicatorilla ja heitin menemään, kun oli reilusti yli 1% kulunu. PC1:set vaikuttaa paljon järeemmille, kun esim Sramin 8-pakkaketjut, mutta niitäkin näky menevän. Tilailin niitä joku 7€/kpl, joten ei sikäli vaihtoväli itkettäny... Teräs rattaat tuntuu kestävän yllättävän hyvin. Moninkertasen määrän vrt. alumiini!!
Sikälihän sinkula on loistava peli, että vaikka voimansiirto kuluisikin, niin onko sillä väliä, jos ketjut maksaa muutaman euron ja rattaat saa ~ ehkä kolmella-neljällä kympillä. Enemmän mua on hermittanut se, että sinkulasta on tänävuonna korkannu: runko, keskiö, ohjainlaakeri, takanapa, satulan kiskot ja olikohan siinä nyt vielä joku muu osakin...Täytynee laittaa seuraavaan bike-components -tilaukseen noita PC1:iä parit. Ei mulla varmaan mee kuin yhet vuodessa, jos niinkään nopeesti.
Taakse tulee nyt sit Surlyn teräsratas ja eessä on Truvativin orkkis mikä tossa mukana tuli. Jos alkaa se 32:20 tuntumaan liian köykäseltä, niin sit vaan 33 tai 34 teräsratas eteen. Mutten usko moiseen, äsken kävin ajamassa lenkin ja kyl toi 32:18 on mulle aika kankee. Voi sen eturattaan silti päivittää teräksiseen, mut ajaa nyt tolla lelumiinisella aikansa.
Reba taitaa olla ainoo osa, jota et ole saanut rikki - ilmeisesti siis 29er Reba on hintansa väärti. Ei vaan taida sopia tuon mun Peace9rin osalistalle tommonen melkeen pyörän hintanen keula.
Olisko 9:15, vaikka Keravan uimahallilta. Onko ehdotusta reitiksi?
Sopii (kait mä löydän uimahallille :o). Kuinka pitkään olet ajatellut ajella? Jos leppoisaa reittä hakee, niin siitähän vois ajella vanhaa Lahdentietä Kuusijärven ohi ja sieltä Kehä III:lle ja siitä valinnan mukaan lentokentän ympäri tai vanhaa Tuusulantietä. Tais sitten ihan mihin suuntaan vaan alusta lähtien, mulle ei reitillä ole niin väliä.
Reba taitaa olla ainoo osa, jota et ole saanut rikki - ilmeisesti siis 29er Reba on hintansa väärti. Ei vaan taida sopia tuon mun Peace9rin osalistalle tommonen melkeen pyörän hintanen keula.
Joo Reba on tosiaankin kestäny. Eipä se keulana mikään hehkee ole, mutta riittävä. Meinaatko pace9:llä sitä pacen jäykkää hiilarikeulaa?
Aika ekstremeä ajella jäykällä keulalla maastossa...
Aika ekstremeä ajella jäykällä keulalla maastossa...Höpöhöpö. ;) ei soo mikään pakko mennä niin pirun lujaa.
Pacesta en tiedä mitään, tästä teräsrumiluksesta oli kyse:
http://fillarifoorumi.fi/forum/picture.php?albumid=50&pictureid=458
Sopii (kait mä löydän uimahallille :o). Kuinka pitkään olet ajatellut ajella?
Luokkaa reilu tunti-pari, puoleksi päiväksi pitää olla takaisin. Aloitetaan vaan tuonne Kuusiksen suuntaan.
Luokkaa reilu tunti-pari, puoleksi päiväksi pitää olla takaisin. Aloitetaan vaan tuonne Kuusiksen suuntaan.
Ookoo - ilmestyn aamulla uimahallille.
Nyt on autotallissa projektia ...heh! Santa Cruzia ei pienempiin osiin enää saa ja kaksi vanhaa Trekkiä on melkein samassa pisteessä. Nyt pitäisi yksi kasata ajokuntoon, että pääsee myös maastoon ajamaan! Katsotaan montako konaista noista osista saa :eek:
Kari > kun muistat, niin laitappa se tilinumero.
IS: varuiksi puhnro: 0405576579
Kävin kaa heittää muutaman tunnin lenksun. Army maastoissa tais olla Oilin ja Ilen jälkiä?
Kävin myös Zipon kaltseilla ja löysin yhen aika hyvän kaltsilaskun. Taittelin laskun kohilta vähän oksia ja varmaan 20min mallailin ajolinjaa, ennenkuin uskalsin ajaa paikkaa. Mut olihan se pakko ajaa, ennen kuin Zippo huomaa paikan ja ajaa sen! :D
Jos joku menee ajelemaan, niin paikka on siinä lähellä, mihin joku okt talo asukki oli kärrännyt omenoita. Eikä oikeesti ole edes paha lasku vaikka siltä näyttääkin. ;)
Kävin kaa heittää muutaman tunnin lenksun. Army maastoissa tais olla Oilin ja Ilen jälkiä?Eiks ne ollu maantiellä? Sedät (pahat) jatko käsittääkseni varuskunnalle päin kun niistä erkanin Vierumäen kohdalla joskus 11 aikaan. Tarviiks sitä rg-58 piuhaa? Se eetteripyörrekaapeli taitaa olla rg-59:iä kyl, mut mullon tossa 58:ia. Noista oikeestaan mitään kyl tiedä. Kai se 59 olis parempaa kun numerokin on isompi.
Edit: ääh, nyt alko tekemään mieli tilata toi Reba SL 29er... perusteluksi kelvannee, että fillariin sais lisää massaakin ton kanssa :) Katellaan katellaan, mut kaks täysjäykkää pyörää komerossa ja täpäri talvilomalla...
Kävin kaa heittää muutaman tunnin lenksun. Army maastoissa tais olla Oilin ja Ilen jälkiä?
Ei ku me ajeltiin tiellä. Heitetiin leppoisa Kerava - Kuusijärvi - Tikkurila - Mätis - Kerava kierros. Siitä ajelin vielä järven ympäri kotiin.
Mulla maasturit ovat siis palasina, mutta ens viikolla olis tarkoitus päästä metsäänkin ajelemaan. Olisko pimeelenkkeilyä ...tai no pimeessä sitä joutuu kait pakostikin ajamaan työpäivän jälkeen, mutta ketä kiinnostais?
Tarviiks sitä rg-58 piuhaa? Se eetteripyörrekaapeli taitaa olla rg-59:iä kyl, mut mullon tossa 58:ia. Noista oikeestaan mitään kyl tiedä. Kai se 59 olis parempaa kun numerokin on isompi.
Edit: ääh, nyt alko tekemään mieli tilata toi Reba SL 29er... perusteluksi kelvannee, että fillariin sais lisää massaakin ton kanssa :) Katellaan katellaan, mut kaks täysjäykkää pyörää komerossa ja täpäri talvilomalla...
Joo kelpais kyllä rg-58. Heitäpä osottees, niin voisin vaikka tulla kyläilee. Oisitko huomen/ylihuomen illalla kotosalla? Reba -09 on kuulema paljon parempi, kun vanhat... Foxin 29" keula on kanssa helmi. Mun -05 on hiukka pomppu-keppimäinen, mutta ~ riittävä.
Olikos Ilellä ylimääräset Xt/Xtr triggerit? Paljosko pitäs maksaa väliä grippareitten lisäksi, jos haluut luopua...
Kiinnostasko ketään crc kimppa-paketti?
Joo kelpais kyllä rg-58. Heitäpä osottees, niin voisin vaikka tulla kyläilee. Oisitko huomen/ylihuomen illalla kotosalla? Reba -09 on kuulema paljon parempi, kun vanhat... Foxin 29" keula on kanssa helmi. Mun -05 on hiukka pomppu-keppimäinen, mutta ~ riittävä.Eiks se voksi maksa jotain 800e, joten paree ollakin hyvä. Kyl se lienee toi Reba (http://bike-components.de/catalog/Forks/MTB+Suspension+Fork/Reba+SL+Dual+Air+29%22+Gabel+2009+Disc+only), jos joku pomppukeppi tulee. Nyt on hyvä aika vinkata halvemmasta hinnasta tai muista keuloista! CRC:llä olis Tora Race reilun kolme hunttia... Mut ainakin se painaa enempi kuin Reba ja pari kymppiä lisää saa karvalakki-Reban, joka on sentään dual-air.
PM, IS, ääh, täytynee googlailla miten toi (http://www.tektro.com/02products/04aquila.php) sopii PM:iin.
Laitan tekstarina osoitteen, luultavasti olen kotona sekä huomen-, että ylihuomeniltoina.
Kiinnostasko ketään crc kimppa-paketti?Täytyy kattoa oisko sieltä mitään. Mulla taitaa mennä tonne b-c:n puolelle kyl.
Joo kelpais kyllä rg-58. Heitäpä osottees, niin voisin vaikka tulla kyläilee. Oisitko huomen/ylihuomen illalla kotosalla? Reba -09 on kuulema paljon parempi, kun vanhat... Foxin 29" keula on kanssa helmi. Mun -05 on hiukka pomppu-keppimäinen, mutta ~ riittävä.
Olikos Ilellä ylimääräset Xt/Xtr triggerit? Paljosko pitäs maksaa väliä grippareitten lisäksi, jos haluut luopua...
Kiinnostasko ketään crc kimppa-paketti?
No juu nythän olis periaatteessa yhdet ylimääräiset XT:t, mutta mitäs jos ei vanha enää totu grippareihin? No sitten ostetaan uudet ...heh! Onkohan noissa nyt hinnassa mitään eroa? Milloin tarvit, tallissa ovat odottamassa.
Milloin ajatteli laittaa tilausta? En tiedä tarvinko mitään, mutta voinhan tutkailla.
Tilaus läks jo...
Tietääkös kukka mistä sais 29" nastarenkaita .. halvalla.. tai ees kohtuuhinnalla.. tai ees että mistä vois ostaa... :)
Tilaus läks jo...
Tietääkös kukka mistä sais 29" nastarenkaita .. halvalla.. tai ees kohtuuhinnalla.. tai ees että mistä vois ostaa... :)
OK - tarvitko silti niitä triggereitä, vai tilasitko uudet?
Eikös Lauttasaaren pyorahuolto.com myy 29" talvirenkaita? En ole kyllä varma, kun en noin suuria renkaita itse omista.
Tilaus läks jo...
Tietääkös kukka mistä sais 29" nastarenkaita .. halvalla.. tai ees kohtuuhinnalla.. tai ees että mistä vois ostaa... :)Kysy Ajomieheltä Tikkurilasta. Ei muuta tietoa itsellä kuin että eskoaa tuossa vähän aikaisemmin kertoili kohtuuhinnasta:
omaan 29":ii kans tilasin extreme 296:set tikkurilan ajomieheltä.
hinta oli erittäin sopiva, ei paljoo kannata ainakaa ulkomaan nettikaupoista tilaillaBike-componentsilla noi on 79e/kappale 29eriin ja 70e/kappale lastenpyörään. Eiku ne olikin 294:t eikä 296:sta taida olla olemassakaan.
Ite hain samaiselta ajomieheltä käytetyt W240:t. Ei voi puhua 29":stä eikä kai oikein maastorenkaastakaan (cc noista ennemmin tulee mieleen). Oli muuten sen lisäksi /c:stä kammeta vanteelle. Mut noi on mun talviekstremeeturenkaat molempiin isopyöriin. Taakse ajattelin laittaa W106:n jännitystä tuomaan. Muistelisin, että oil olis ostanut L-bergiltä johonkin kohtuulliseksi katsomaansa hintaan tommosen 294:n tai vastaavan.
joo, se 294 oli muutunut mun omassa päässä 296:een , sori sekaannus.
mut joo toi ajomies tikkurilasta lupas parin ekstreemejä 150 ekee
t. esko
Muistelisin, että oil olis ostanut L-bergiltä johonkin kohtuulliseksi katsomaansa hintaan tommosen 294:n tai vastaavan.
Jep extreme 294 irtosi 80e:llä, mutta se oli viime talvena. Ei oikein voi sanoa, että menneen talven lumia, kun niitä lumia ei viime talvena tullutkaan.
Takana oli ihan perus-W106, olisko 47 leveä. Vähän epäsuhta rengaspari, mutta mun uskallukselle riittävä pito. Se 294 on aika tuhti rengas, voi tuntua jo polkimissa jos laittaa eteen+taakse.
Jos muuten oot Kari tänään tulossa piuhaa noutamaan, niin ilmoittele aika etukäteen. Olen tänään kotimiehenä, mut koitan livistää vähän ajamaan kunhan rouva tulee kotio. Edit: eiku koitankin lähteä jo kolmelta ja takas kotona viimeistään viideltä.
Ei tässä nyt meinaa osata päättää suuntaan tai toiseen sen keulan kanssa. Nyt olis kyllä hyvä aika varmistaa harrastusvälineet kuntoon, että on millä harrastaa lama-aikana jos käy niin, ettei ole rahaa, mutta aikaa on... ;)
Takana oli ihan perus-W106, olisko 47 leveä. Vähän epäsuhta rengaspari, mutta mun uskallukselle riittävä pito.Mullon kans epäsuhta. Mutta niinpäin, että edessä semmonen maantierengas (W240) ja takana perus mummomuhku (W106 - tais olla kans se 47 levee).
Kiitoksia Jumimylle johdonpätkästä! :)
Ikävän kalliit nuo Extreme 294:t 28" tuumasina. Toisaalta 69:ssä iso rengas on vaan eessä ja sehän kestää ikuisuuden...
Oiskohan näistä (http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=30211) mihinkään. Vaikee arvioida onko ilma tila riittävä, mutta hinta ois puolet noksuihin verraten.
Kiitoksia Jumimylle johdonpätkästä! :)
Ikävän kalliit nuo Extreme 294:t 28" tuumasina. Toisaalta 69:ssä iso rengas on vaan eessä ja sehän kestää ikuisuuden...
Oiskohan näistä (http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=30211) mihinkään. Vaikee arvioida onko ilma tila riittävä, mutta hinta ois puolet noksuihin verraten.
Ostetaan kimppakaupalla lähikaupasta useampi kappale noita 294 renkaita. Mä voisin ottaa kaksi kappaletta... :)
Oiskohan näistä (http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=30211) mihinkään. Vaikee arvioida onko ilma tila riittävä, mutta hinta ois puolet noksuihin verraten.Veikkaan, et noi painii samassa sarjassa W240:n kanssa. Pitäsköhän itekin ostaa yks 294:n... voisin harkita kyl kimppautumista, vaikkei se hinta varmaan kovin kauheesti alle 75e:n menekään.
Keula vai kiropraktikko, keula vai kiropraktikko... keula vai... no kai se keula pitää tilata kun en oikeen edes tiedä mikä toi toinen on. Toivottavasti ei tarvi ottaa selvääkään veronpalautusta odotellessa.
oil, millos mennään pimeälenkille? Mun pitäis duunata vielä tellinki tohon sinqulaan tolle dx:n lampulle kyl... josko tänään sais aikaseks sen verran...
Olisko pimeelenkkeilyä ...tai no pimeessä sitä joutuu kait pakostikin ajamaan työpäivän jälkeen, mutta ketä kiinnostais?Kyl sitä pitäis koittaa päästä valoakin käyttämään taas. Huonosti vaan saa lupaa kotoa arki-iltaisin, mut eiköhän sekin järjesty, jos ei muuten, niin siinä ysin aikaan. Vauhtia ei kyl piisaa Jussi+jäyqylä -yhdistelmässä kovin kaksisesti... eikä se pimee sitä varmaan helpota yhtään.
OK - tarvitko silti niitä triggereitä, vai tilasitko uudet?
Eikös Lauttasaaren pyorahuolto.com myy 29" talvirenkaita? En ole kyllä varma, kun en noin suuria renkaita itse omista.
Joo triggereitä vaille oisin vieläkin... Ootkos Ile kokeillut jo grippareita ja miltä on tuntunu?
Kävin hakee isot extreme 294n paikallisesta. Ja eipä ollu kyllä hinnalla pilattu. Näky vielä jäävän hyllyynkin yksi tai kaksi...
Joo triggereitä vaille oisin vieläkin... Ootkos Ile kokeillut jo grippareita ja miltä on tuntunu?
Heh enpä oo kokeillut. Maasturit edelleen ihan palasina ja lenkkeilyn olen hoitanut juosten ja sinkulalla lentokenttää kiertäen. Ensi viikolla olisi tarkoitus päästä metsäänkin (taisin viime viikolla sanoa samalla tavalla :o). Mutta noi triggerit ovat kyllä vapaana.
Hans Opinion
07.11.2008, 16.01
Kele kun taas jostain jomottaa, tälläkertaa niskasta. Kuvautin ao.ruumiinosan mutta ei siellä mitään murtumantpaista ollut Porvoon läjän jäljiltä. Ei ole kulumia ja nikamien välit on ok, yksi vanha vamma sielä on mutta ei senkään pitäisi kipua aiheuttaa. Pirun kipeä kuitenkin on, söin tulehduskipulääkekuurin ja tänään kävin fysioterapeutilla joka epäili jotain "lukkoa" nikamien välissä. F-terapeutti varasi ajan OTM-terapeutille joka kuulema hallitsee paremmin tämän tyyppiset hoidot... toivotaan että "avain" löytyy. Ajaminen on nyt jäänyt, ei sen väliä koska taukoilla tässä oli muutenkin tarkoitus kun ajokelit on aikalailla viilentyneet.
Se on vissiin ajateltava näiden vaivojen kanssa vain siten että "ne ovat elämän merkki", kun kolottaa niin tietää että on hengissä... ja kun kolottaa useammasta khdasta niin tuntee selvemmin olevansa elossa...
Eukolle tilasin synttärilahjaksi tämmöttis karpoonihäkkyrän
http://www.jedi-sports.de/js-shop/product_info.php?language=en&info=p1423_Cerv-lo-RS-Frameset-2009.html&XTCsid=6eb12dc1da77eb3679301e2d6e1240fc
yksi 51 kokoinen (tt 532mm) oli 1330€ tarjouksessa, 09-mallit ei kuulema muutu miksikään ei edes väritykseltään, eukolle tulee perinteinen black puna-vako tekstillä. Tilailen raamiin möyhemmin jotku heikomman sukupuolen käyttöön suunnitellut DA:n edellisen sarjan palikat... jotka asennan hanskat kädessä. Kiekoksi tulevat yhden kauden ajetut kuskomit (Tune/DT/Sapim) joilla mennään hyvin lähelle 7kg ajokuntoista massaa koska raami punnattiin jedi-sportsissa 1020g painoiseksi (sis.kihveli-laakerin).
Eukon vanha pyörä on nyt myynnissä. PYÖRÄ on virheetön yön musta Orbea 105 osilla ja shimanon perus kiekoilla rengastettu hyvin vähän ajettu kokonaisuus jossa on 530mm vaakaputki... tutuille irtoaa DA (07-08) osasarjan hinnalla...
Lomat tuli lusittua ja Lahden "leirin" rapelokin hävisi jo keskiviikkona. Viime viikolla oli suht inhimilliset ajokelit päiväsaikaan, lukuunottamatta viikonloppua. Salaa tuli ajeltua muutama iisi lenkki ja crossarikin tuli viriteltyä kippurasarviseksi.
Saksasta tuli noottia että Four Supreme olisi bueno ja valmis lähetettäväksi kunhan maksan iskarin. Eilen yritin maksaa iskarin nordean nettipankin kautta ja saas nähdä minne cayman-saarille rahat meni. No oletusarvoisesti runko+iskari pitäisi olla tulossa joten ohjainlaakeria kaipailisin.
Onko tilauksia tihkumassa esim. chainreactionin suuntaan ???
Onko tilauksia tihkumassa esim. chainreactionin suuntaan ???Saattaisin olla tilaamassa sokkona jotain housuja, jos ei muualta tässä pian tärppää.
Onko tilauksia tihkumassa esim. chainreactionin suuntaan ???
En mäkään mitään tarvi, mutta voinhan osallistua postikuluihin, jos jotain kivaa keksin :o Milloin olisit tilailemassa?
Kohta on uusi/vanha jäykkä maasturi kasassa. Vanha jäykkis oli 19,5" ja tämä uusi yksilö on 21" ...tuntuu muuten tosi paljon suuremmalta. Mahtaakohan tuolla ylettää edes polkea? On jo ikävä mutaisia ja märkiä Keski-Uudenmaan metsäpolkuja!
Mä voisin tilata pöksyt, jos kimppaan mahtuupi...
Hans Opinion
12.11.2008, 10.42
Löytyykö kampan t-paitoja?
Hans Opinion
14.11.2008, 10.04
Olisi ajettuna... ja siihen taitaa tämän vuoden saldo jäädäkin... toivotaan ettei koko harrastus kuitenkaan tyrehdy tähän vaivaan... onhan näitä kipuja ollut sielä täällä mutta näillä amusilla tietty saattaa loppua milloin vain... no katsotaan...
Niska on hoidossa ja edelleen nipeä eikä tykkää pyörällä ajamisesta (kylmästä tai asennosta?)... ajaminen ei itsessään tunnu pahlata mutta sen jälkeen on (yöllä) tosi kipeä. Terapeutti epäilee että ongelma on jossain 1-2 nikamien nurkilla eli yläniskassa, vanha vamma on alempana eikä vaikuttane tähän kipuiluun.
Katsotaan mitä fysiolla saadaan aikaan ja tutkitaan sitten lisää jos ei auta. Taukoa tulee nyt väkisinkin pyöräilyyn, toiveena on että pääsisi hiihtämään jolloin niska tulisi eri asentoon ja saisi muutenkin kroppa eri liikettä.
Olisi ajettuna... ja siihen taitaa tämän vuoden saldo jäädäkin... toivotaan ettei koko harrastus kuitenkaan tyrehdy tähän vaivaan... onhan näitä kipuja ollut sielä täällä mutta näillä amusilla tietty saattaa loppua milloin vain... no katsotaan...
Niska on hoidossa ja edelleen nipeä eikä tykkää pyörällä ajamisesta (kylmästä tai asennosta?)... ajaminen ei itsessään tunnu pahlata mutta sen jälkeen on (yöllä) tosi kipeä. Terapeutti epäilee että ongelma on jossain 1-2 nikamien nurkilla eli yläniskassa, vanha vamma on alempana eikä vaikuttane tähän kipuiluun.
Katsotaan mitä fysiolla saadaan aikaan ja tutkitaan sitten lisää jos ei auta. Taukoa tulee nyt väkisinkin pyöräilyyn, toiveena on että pääsisi hiihtämään jolloin niska tulisi eri asentoon ja saisi muutenkin kroppa eri liikettä.
Harmillisia vaivoja!
Oletko Hans miten lähiaikoina kotosalla, jos toimitan sulle yhden lomakkeen?
Hans Opinion
14.11.2008, 12.06
Harmillisia vaivoja!
Oletko Hans miten lähiaikoina kotosalla, jos toimitan sulle yhden lomakkeen?
Kotona ollaan, tänään illalla lähden vähän puuduttamaan niskaa kemiallisesti mudda huomenna hyvinkin kotona koko sadepäivän.
Hans kaluston kautta ajattelua, nojapyörä tai oikein lyhyt maastopyörä alle.
No niin nyt on metsäkalusto ajokunnossa! Liian pitkä tauko kurasta eli milloin mennään? Kuka lähtee? Pimeälläkin käy - joko Kari on saanut valot rakenneltua? Ai niin ja Karille olis vieläkin ne triggerit toimittamatta...
Valot on mulla vieläkin vähän vaiheessa - aika vähissä ollut väsäily into.
Tänään sentään hinkkailin maantiepyörän ledi-valot suht hyvään vaiheeseen. Sain mahdutettua sigman runkoon pari 3w lediä ja näyttäs sille, että "oma viritys" buck-teholähde menee myös sigman rungon sisään. Pitänee tosin virittää runkoon vielä jotain lisäjäähdytystä + keksii jostain suojalasi ledin eteen, ettei vesi sada purkkiin. :)
Metsävaloksi tilailin dealextremestä Auroran, jossa P7-ledi. Valoon pitäs vielä keksii jostain akku ja riippuen lampun mukana tulevasta powerista... ehkä powerikin keksii siihen jostain.
Kävin tänään sinkuloimassa ~4h. Metsässä tuli vastaan Korskalaisia. Liityin letkaan ja muutama uus polkukin tuli nähtyä lentokentän ympäristössä. Ei tosin mitään kovin ihmeellistä...
jospa ensi viikonloppuna maastoon. Saas nähdä, kelivaraus on vähän rajoittanut ajelua maastossa.
Hiljaista on noname pyörien myyntirintamalla. Ei edes tarjouksia ole tullut. Noh jospa kevät sen kaupitsisi.
jospa ensi viikonloppuna maastoon. Saas nähdä, kelivaraus on vähän rajoittanut ajelua maastossa.
Hiljaista on noname pyörien myyntirintamalla. Ei edes tarjouksia ole tullut. Noh jospa kevät sen kaupitsisi.
Hyvin näyttää ainakin loppuviikoksi pakkastuvan, jos vaikka osa poluista kovettuisi jonkin verran. Vaan onhan sellainen "nollakeli - vähän miinuksella" hienoa, kun kaikki p**ka jäätyy vaihteisiin ja rattaisiin :D
Tänään ajattelin pienen testilenkin heittää.
Viime keskiviikkona kävin mettässä ja turhan märkää oli mätiksellä. Myrskyn jäljiltä olisi raivauspuuhaakin tarjolla muutenkin ajohalut on vähissä kun röhä on riesana ja flunssantynkää pukkaa. La / Su sinniteltiin Päivin kanssa pyörätielenkkiä ja kelit oli aika hohdokkaat. No nyt onneksi pakasti eli polut on kohta taas unelma kondiksessa. Jos flunssa ei tästä pahene niin täytyy yrittää ajamaan viikon loppupuolella.
Kalustospekulazio:
Varastoon tuli yhden maasturin verran tilaa eli Santa Cruz tuli myytyä. Hieman alihintaan taisi mennä kun kyselyjä tuli urakalla. Lundbergilla kävin mallaamassa ittelleni uutta crossaria mutta Lemondin haarukka vaikutti vähän ahtaalta 106-nastalle.
Kari:
Chainreaction tilaus on vielä hold:ssa eli sitten kun saan tiedon että runko on aikuisten oikeasti tulossa niin pistän tilauksen vetämään.
Chainreaction tilaus on vielä hold:ssa eli sitten kun saan tiedon että runko on aikuisten oikeasti tulossa niin pistän tilauksen vetämään.Höö, oliks teillä joku kimppa kehitteillä siis? No joo, en tiedä kyl onko säästö vaivan arvoista... mulla olis ollu kanssa joku satkun tilaus sinne tuloillaan tässä lähipäivinä.
Hiljaista on noname pyörien myyntirintamalla. Ei edes tarjouksia ole tullut. Noh jospa kevät sen kaupitsisi.Ei pyäriä myyrä, niitä ostetahan lisää!
Hans Opinion
17.11.2008, 10.58
Kalustospekulazio: Varastoon tuli yhden maasturin verran tilaa eli Santa Cruz tuli myytyä. Hieman alihintaan taisi mennä kun kyselyjä tuli urakalla. Lundbergilla kävin mallaamassa ittelleni uutta crossaria mutta Lemondin haarukka vaikutti vähän ahtaalta 106-nastalle.
Pirun nätti on tuo retro-lemond... jos sitä tarkoitit? Lumperilla myyvät lisäksi "isopää" täysjuusto trekkiä jossa on edessä 29 rengastus ja takana normi... tosi kova hinta/laatusuhde tällä kulutushyödykkeellä... kuinkahan tuommoinen sekazikiö pelittää oikeassa ajossa?
Kvan-Inter-Sportissa myyvät Scotin CR1 road-pyörää (105/elite) aika hyvään hintaan 1700€)... lähtenee 1½donalla... muistaakseni laitteessa pyörii myös nastakumes... vai oliko se servelo jossa oli tilavat haarukan seudut... no mudda; CR1 rahmen on laatupeli...
Zeusin syyslenkki &-kokous Lumperin edestä lauantaina klo.12, tarjolla jäsenille myös saunaa & safkaa ajelun jälkeen! Speksit Zeuran sivuloilta
Taidan yrittää sinnitellä vielä vanhalla maantiepyörällä mutta kieltämättä Scotti olisi houkutteleva maantiemankeli. Uutta crossaria haikailisin kun vanhalle olisi ostaja mutta ehkä tyydyn köröttelemään yhteiskäytössä olevalla rossaanolla.
No jotta ei pääsisi rikastumaan niin vuokrasin tämmöisen soutulaitteen muutamaksi kuukaudeksi.
http://www.concept2.co.nz/concept2indoorrowingModelD.htm
Jotenkin alkaa kypsyttämään tuo sateessa sotkeminen joten kokeilen jaksaako soutulaitetta nykiä parvekkeella.
Höö, oliks teillä joku kimppa kehitteillä siis? No joo, en tiedä kyl onko säästö vaivan arvoista... mulla olis ollu kanssa joku satkun tilaus sinne tuloillaan tässä lähipäivinä.
Ei pyäriä myyrä, niitä ostetahan lisää!
Osta sinä se sitten! joustavat ostoehdot tutuille! 3 maastopyörää ja kolme pyörää maantielle on jo meikäläiselle liikaa.
Osta sinä se sitten! joustavat ostoehdot tutuille!Kyl se vähän polttelis, pakko myöntää. Mut fillareita on jo liikaa, mihinkään ei mahu ja vaimolta salaa pitäis joka tapauksessa ostaa. Nytkin jää vuosittaiset kilsat per fillari jo alle tuhannen. Sehän tietty hoituis ajamalla enemmän :)
Kyl se vähän polttelis, pakko myöntää. Mut fillareita on jo liikaa, mihinkään ei mahu ja vaimolta salaa pitäis joka tapauksessa ostaa. Nytkin jää vuosittaiset kilsat per fillari jo alle tuhannen. Sehän tietty hoituis ajamalla enemmän :)
höh Halavalla lähtee. 29" Reban keulan hinnalla lähes, tai 29" foxin hinnan alle kirkkaasti :D
Kävin kanssa kuolaamassa Lemondin CC:tä paikallisessa. Ohan se hieno... Tekin mieli hommaa CC, mutta sitte sais tiepyörä lähteä. Tekis mieli myös kasata jäykkäperänen kepee mara-tykki.
Oiskos kellään muuten ylimäärästä maantie etukiekkoa. Jo pitemmän aikaa vaihtelevasti toimineesta bianchin etukiekosta korkkas laakerit. Kiekon sijasta auttas myös 15mm(ulko), 10mm(sisä) mittanen laakerikuppi.
Aika moinen vikinä kuului laakerista, kun sillä paahto menemään.
Huomenna sitten sinkulalla(tai juosten) työmatka. Julkisiin en alennu! :D
KariV:
Kun tällä palstalla ei saa kaupustella :) niin pistin yksityisviestiä etukieko(i)sta. Muillekkin tiedoksi että tiimin kiertopalkinto (Läpimätä Giantin maantiemankeli lähtee uloskantohintaan).
Olihan liukasta aamulla. CC kuluneilla kesänakeilla aiheutti tämän syksyn/talven ekat korkeat pelkokertoimet. Aamukoomassa meni vaan puolet matkasta ihmetellen että miten ajotuntuma on omituinen, edessä laonneet koulumatkalaiset herättivät itsesuojeluvaiston :)
KariV:
Kun tällä palstalla ei saa kaupustella :) niin pistin yksityisviestiä etukieko(i)sta. Muillekkin tiedoksi että tiimin kiertopalkinto (Läpimätä Giantin maantiemankeli lähtee uloskantohintaan).
Olihan liukasta aamulla. CC kuluneilla kesänakeilla aiheutti tämän syksyn/talven ekat korkeat pelkokertoimet. Aamukoomassa meni vaan puolet matkasta ihmetellen että miten ajotuntuma on omituinen, edessä laonneet koulumatkalaiset herättivät itsesuojeluvaiston :)
Ei alumiini voi olla mätää! Peten, JJT:n ja TM:n ja Päivin käytössä ollutta Gianttia ei saa myydä Karille, koska se menee heti rikki!
Hans Opinion
18.11.2008, 10.53
No jotta ei pääsisi rikastumaan niin vuokrasin tämmöisen soutulaitteen muutamaksi kuukaudeksi.
http://www.concept2.co.nz/concept2indoorrowingModelD.htm
Jotenkin alkaa kypsyttämään tuo sateessa sotkeminen joten kokeilen jaksaako soutulaitetta nykiä parvekkeella.
Tämä ajattelutapa on hyvin lähellä sitä hengellistä hahmoitelmaa jota Hans on myös miettinyt vallitsevissa olosuhteissa kun sataa ja niskat jumittaa.
Konsepti kakkonen on hyvä laite, mistä tuommottis saa rentatua ja mitä kustantaa?
http://www.finnrowing.com/
Tuolla on vuokrahinnat. Otin tuon 55 euroa/kk. Vehje on kyllä aika kookas joten saa nähdä että miten mahtuu parvekkeelle ja mitä se tykkää kosteudesta kun tila ei ole lämmitetty. Hyvä palvelu tuolla finnrowingissa kun vehje lähtee tänään jo transpoint:lla kohti Lahelaa.
Älkääs nyt hyvät herra Suomen huippusyyskelejä haukkuko :cool: Kävin tänään tykittämässä pimeessä "uudella maasturilla" varuskunta - Mätis linjoilla. Olipas pitkästä aikaa TOSI HAUSKAA (ja märkää ja kuraista :D). Huomenna uudelleen!
Pyöräkin toimi loistavasti, eikä jämäosista kasattu 21" peli painakaan kuin karvan yli 12kg.
Tuli ajeltua eilen reilu 2h lenkki suoraan töistä ja jopa yli puolet maaston puolella. Hyvä näkyväisyys/keli oli ja kiinan ledillä näki maratoonibaanalla ok. Helvatan märkää on mettässä joten pikkubaanat jäi koestamatta.
Ilkkakin tuli vastaan lenkin loppupuolella.
Tuli ajeltua eilen reilu 2h lenkki suoraan töistä ja jopa yli puolet maaston puolella. Hyvä näkyväisyys/keli oli ja kiinan ledillä näki maratoonibaanalla ok. Helvatan märkää on mettässä joten pikkubaanat jäi koestamatta.
Ilkkakin tuli vastaan lenkin loppupuolella.
Juu tuli ajeltua reilu 2 ja puol tuntii - loppulenkki ajeltiin Mätis Slo-Mo porukassa neljän miehen jonossa. Hauskaa hommaa! Lauantaina ja suunnuntaina taas metsään...
Huippusyyskelit on oikea termi. Eilen töistä kotiin polkiessa metkasti oli kevyenliikenteen väylä siinä Vanhan Lahdentien vieressä vetäissyt ns peilijäiseksi siirryttäessä juuri Keravan rajan tälle puolen. No, varovasti vaan, alamäkeä kun oli, niin ei tarvinnut edes polkea..
Kari:
Chainreaction tilaus on vielä hold:ssa eli sitten kun saan tiedon että runko on aikuisten oikeasti tulossa niin pistän tilauksen vetämään.
Moi, ehtiskö siihen ujuttaa vielä rataspakan ja satulatolpan?
Vinkkiä järkevän tasoisesta pakasta otetaan vastaan, hinnat näyttävät olevan LX 20.. XT 40GBP. Kannattaako ennemmin ostaa samantien 2 x LX pakkaa kun kuluvat kuitenkin vai onko XT hintansa väärtisti parempi?
Kannattaako ennemmin ostaa samantien 2 x LX pakkaa kun kuluvat kuitenkin vai onko XT hintansa väärtisti parempi?LX:stä en muista, mutta XT on muistini mukaan jotakuinkin 100g kevyempi kuin Deore. Kestossa varmaan Deore voi olla parempikin, en kyllä osaa sanoa kun en ole saanut vielä mitään ajettua loppuun. Mulla on käytössä pari XT:tä (kun luulen tarvitsevani niin kalliita osia) ja yks Deore. Yhtä hitaasti menen molemmilla. Deore maksaa alle 15e...
Mahdollisesti halvempia hintoja B-C:lla:
Deore (http://bike-components.de/catalog/Sprockets/MTB+9+Speed/Deore+HG+50+9-fach+Kassette)
LX (http://bike-components.de/catalog/Sprockets/MTB+9+Speed/LX+M580+9-fach+Kassette)
XT (http://bike-components.de/catalog/Sprockets/MTB+9+Speed/XT+M770+9-fach+Kassette)
Mut tietty posteja tulee se 10e.
Toi XT on B-C:lla niin edullinen, että 100g on mulle riittävä syy, vaikkei se varmaan mitenkään menoon vaikutakaan. Nurkissa on kyl yks käyttämätön Deore (kun piti täpäriin heti vaihtaa XT välineharrastamisen nimissä) ja eiköhän se mene Nisun kiekkoihin kun toisista pakka loppuu.
L
Mahdollisesti halvempia hintoja B-C:lla:
Deore (http://bike-components.de/catalog/Sprockets/MTB+9+Speed/Deore+HG+50+9-fach+Kassette)
LX (http://bike-components.de/catalog/Sprockets/MTB+9+Speed/LX+M580+9-fach+Kassette)
XT (http://bike-components.de/catalog/Sprockets/MTB+9+Speed/XT+M770+9-fach+Kassette)
Mut tietty posteja tulee se 10e.
Kiitti vinkistä, näyttäisi olevan selvästi halvempia. Jos tilaa useamman, niin postikulut on katettu.
Kiitti vinkistä, näyttäisi olevan selvästi halvempia. Jos tilaa useamman, niin postikulut on katettu.Jos sulla ei ole hirvee kiire, niin oota vähän ja tilataan kimpassa. Viikon verran, jos voit odottaa, niin mä pääsisin mukaan.
Odotellessa saat kyllä multa Deoren, jos pakalla on kiire. Laitetaan sit vaikka tilaukseen mulle samanlainen tilalle tms.
Chainreactioniin meni tilaus ja KariV:n kamat mahtui mukaan. Iteltä lähti homma lapasesta ja ohjainlaakerin lisäksi tuli cc:hen kiekot yms. yms. yms.
Eilen tuli soutulaite ja kiskoin tacxin polkemisen ohessa semmoisen 45 min. Arsse puutu soutamisessa oikein huolella ja nyt tuntuu että olisi ollu kirjaimellisesti selkäsauna. Hieno laji täytyy kokeilla toistekkin :)
Tänään on illalla bändikämpällä "talkoot" joten huomenna voi olla vähän hiljaista lenkkirintamalla. Sunnuntaille oli taloyhtiön talkoot mutta saa nähdä pystyykö siellä haravoimaan. No ehkä illalla pääsee sitten vähän ajamaan.
Jos sulla ei ole hirvee kiire, niin oota vähän ja tilataan kimpassa. Viikon verran, jos voit odottaa, niin mä pääsisin mukaan.
Ok sopii mulle, crc tilaus ilmeisesti menikin jo. Eli uusi tilaus vetämään viikon tai parin sisällä.
Chainreactioniin meni tilaus ja KariV:n kamat mahtui mukaan. Iteltä lähti homma lapasesta ja ohjainlaakerin lisäksi tuli cc:hen kiekot yms. yms. yms.
Eilen Transpoint roudasi soutulaitteen kämpille ja kiskoin tacxin polkemisen ohessa semmoisen 45 min. Arsse puutu soutamisessa oikein huolella ja nyt tuntuu että olisi ollu kirjaimellisesti selkäsauna. Hieno laji täytyy kokeilla toistekkin :)
Tänään on illalla bändikämpällä "talkoot" joten huomenna voi olla vähän hiljaista lenkkirintamalla. Sunnuntaille oli taloyhtiön talkoot mutta saa nähdä pystyykö siellä haravoimaan. No ehkä illalla pääsee sitten vähän ajamaan.
Eilen tuli soutulaite ja kiskoin tacxin polkemisen ohessa semmoisen 45 min. Arsse puutu soutamisessa oikein huolella ja nyt tuntuu että olisi ollu kirjaimellisesti selkäsauna. Hieno laji täytyy kokeilla toistekkin :)
Vastus kympille, asetat matkan 2000m ja sitten vaan kiskomaan... :)
Oon kahdesti punttisalilla kokeillu, tokalla kertaa meinas laatta lentää, mut sillä ajalla olis kevyesti voittanu Pertti Karppisen Monteralissa -76. Ja olihan muuten painonnostajat/bodarit ihmeissään, jotenkin niiltä lopahti kilpailuhalut kun tällänen kukkakeppi veti pohjat. Se on kestävyyslaji, vaikkei suoritus paljoo yli 7min kestäkkään... :D
Olisko sunnuntaina kiinnostusta jonkinlaiseen esim. Kerava - Keinis - palanut talo kierrokseen? Olis kiva päästä päivänvalossa ajamaan - lähtö joskus aamulla. Lauantaina päivä menee muissa hommissa eli silloin vain ilta-ajelut sopii.
Mää tuossa Jannen kanssa taisin jutellakin, että sunnuntaina vois ajella aamusta. Mut kyl nyt on niin laiska meininki, että lähen varmaan itekseni hidastelemaan. Tulee muuten kisamiehille k-k-k-kylymä odotellessa.
Mää tuossa Jannen kanssa taisin jutellakin, että sunnuntaina vois ajella aamusta. Mut kyl nyt on niin laiska meininki, että lähen varmaan itekseni hidastelemaan. Tulee muuten kisamiehille k-k-k-kylymä odotellessa.
Höpöhöpö ...heh! Huomenna tosiaan ajattelin myös heti aamusta startata, mutta mites tänään illalla pimeäajelut? Meillä tänään iltapäivällä poitsulla korismatsi ja sieltä kotiudun vasta joskus klo 17 eli n. klo 18 vois päästä liikkeelle...
Höpöhöpö ...heh! Huomenna tosiaan ajattelin myös heti aamusta startata...
Moro, Juminyn kanssa pähkäilin huomisaamua, mutta siellä tarjolla ollut klo 9 on liian aikaisin - mihin aikaan meinaat olla liikkeellä?
Moro, Juminyn kanssa pähkäilin huomisaamua, mutta siellä tarjolla ollut klo 9 on liian aikaisin - mihin aikaan meinaat olla liikkeellä?
Alunperin oli ajatus klo 9 lähteä liikkeelle. Oltiin äsken Jannen kanssa pienellä pimeäajelulla ja Jannekin olisi huomenna lähdössä - lupasi laittaa tänne infoa lähtöajasta.
Jos starttaan klo 9, niin voinhan liittyä seuraan jossain vaiheessa lenkkiä. Mulla aikataulu siinä mielessä kohtuu tiukka, kun iltapäivällä on ylimääräistä hässäkkää eli kyläilyä tiedossa - ...kele haittaa harrastustoimintaa ;) Illalla uudelleen...
Alunperin oli ajatus klo 9 lähteä liikkeelle. Oltiin äsken Jannen kanssa pienellä pimeäajelulla ja Jannekin olisi huomenna lähdössä - lupasi laittaa tänne infoa lähtöajasta.
Jos starttaan klo 9, niin voinhan liittyä seuraan jossain vaiheessa lenkkiä. Mulla aikataulu siinä mielessä kohtuu tiukka, kun iltapäivällä on ylimääräistä hässäkkää eli kyläilyä tiedossa - ...kele haittaa harrastustoimintaa ;) Illalla uudelleen...
On se rankkaa ja niin väärin. Laittakaa vinkkiä reitistä & klo ajasta niin katsotaan osuuko kohdalle.
Ile
Mä voin olla messissä. 9.10 Aurankulman kioskilla.
Ile
Mä voin olla messissä. 9.10 Aurankulman kioskilla.
Ok viestitellään aamulla.
Työmatka liikunta näyttää olevan haastavaa sekä kalustolle, että kuskille. Anssin kalustomenot on varmaan hirmuset, jos melkeen jokapäivä kihnuttelee työmatkan fillarilla. :)
Maantiefillarin etukiekon lisäksi also sinkulan takakiekko kettuilemaan. Ilmeisesti vapaaratas pskana(on jo aiemminkin vähän paukkunu). Menin sitten perjantaina juosten töihin, kun alkaa vähitellen kaikki fillarit olla osasina. Takas tullessa jouduin nöyrtymään ja hyppäämään junan kyytiin. :o
Työmatka liikunta näyttää olevan haastavaa sekä kalustolle, että kuskille. Anssin kalustomenot on varmaan hirmuset, jos melkeen jokapäivä kihnuttelee työmatkan fillarilla. :)
Maantiefillarin etukiekon lisäksi also sinkulan takakiekko kettuilemaan. Ilmeisesti vapaaratas pskana(on jo aiemminkin vähän paukkunu). Menin sitten perjantaina juosten töihin, kun alkaa vähitellen kaikki fillarit olla osasina. Takas tullessa jouduin nöyrtymään ja hyppäämään junan kyytiin. :o
Näkyihän tuo herra perjantain ja lauantain välisenä yönä juoppojunan kyydissä. :D Pikkuisen hidasta tuo juoppojunalla kulkeminen ja pienessä humalassa pyöräily kotiin Keravalta. Kotimatkaan meni puolitoista tuntia Helsingin asemalta. Taksilla ei tosin varmaan olisi ollut yhtään nopeampi :D
Tänään hyvä setti Ilen kanssa, omaan mittariin tuli 2.45 täyteen. Eilen 1.30 eli ihan hyvät tunnit offseason.
Näkyihän tuo herra perjantain ja lauantain välisenä yönä juoppojunan kyydissä. :D Pikkuisen hidasta tuo juoppojunalla kulkeminen ja pienessä humalassa pyöräily kotiin Keravalta. Kotimatkaan meni puolitoista tuntia Helsingin asemalta. Taksilla ei tosin varmaan olisi ollut yhtään nopeampi :D
Tänään hyvä setti Ilen kanssa, omaan mittariin tuli 2.45 täyteen. Eilen 1.30 eli ihan hyvät tunnit offseason.
Jees hyvä lenkki tuli ajettua ja onneksi lähdettiin ajoissa - just alkoi lunta tulee, kun oltiin varuskunnan mailla takaisin tulossa. Nythän tuota lunta näyttää jo olevan aika paljon :eek:
Ihmeen hyvin sitä jaksaa ajella ja touhuta, vaikka tähän aikaan vuodesta pitäis lepäillä ja odottaa joulukinkun paistamista. Katselin kauhukseni, että tällä viikolla on n. 12h kaikenlaista aktiivista liikuntaa ...huhuh!
Olipas aika ekstreme työmatka. Kehä 3:lle asti oli Lahdentien varren pyörätiet aurattu. Tai matkalla oli kyllä joitain auraamattomia kohtia, mutta aika hyvin kuiteskin. Lahdentien-kehä3, kehä3-itäväylä olikin sitten tosi ekstremeä!
Osin pysty polkemaan 10-15cm lumessa, mutta joissain paikoin oli polviin asti lunta ja tiellä ajanut aura-auto oli heittänyt pyörätielle pakkautunutta lunta. Silti ehkä puolet pysty kehän varresta ajamaan ja osamatkan joutu juosten kantamaan tai taluttamaan fillaria. Aika kovilla sykkeillä mentiin. :D
Itäväylänkään pyörätiet ei ollu aurattu, mutta siinä jo uskalsi ajella autotiellä. Ruuhkassa pysy ihan suht hyvin autojen vauhdeissa.
Kalusto valinta oli tällä kertaa Spessu, koska maantiefillarista on etukiekko rikki ja sinkulasta takakiekon laakerit/vapaaratas korkannu... :(
Matka-aika oli 2h 10min eli nopeempi, kuin juosten 2h 40min tai julkisilla pahimmillaan 2h 30min.
Hyvät määrät Ile:llä eiköhän noilla Tahkon Uber-matka kulje...
Mä sain liikuntaa kasaan 6,5 h viime viikolla tosin aika kovilla tehoilla. Viikonloppu meni ajomielessä viduix kun launtaina yhdistin krapulan ja ostosreissun. Pyhänä oli tarjolla siivousta mutta pihatalkoot yllättäen peruuntuivat :)
Vähän näyttää huonolta ennusteet ensi viikonlopuksi eli näinköhän pääsee tuplaamaan tämän vuoden hiihtomäärän (45 min koossa tähän mennessä).
Uudessa fillarilehdessä näytti olevan Timpan sinkula ja Markku selkeesti ohitti J.Lehden cyclocrossilenkillä. Oliko muuten missä kuvattu kun jotenkin näytti polku tutulta ? Millähän taikavaakalla ne sen spessun maasturin punnitsi. 2.8 kg rungosta perus slx osilla alle 11 kg täysjousto öööö miten helvatan kevyet kiekot ne stan:n kehät/litkut oikein on ?
Hyvät määrät Ile:llä eiköhän noilla Tahkon Uber-matka kulje...
Heh joo Tahko 240 ilmoittautumista odotellaan - vai mitä Kari? Tuo matkahan jo alustavasti luvattiin Nuuksion maratoonin yhteydessä :D Ilmoittautumisen pitäisi alkaa 1.1.2009 - katsotaan alkaako....
"Helsingin ja Pasilan välillä oli vielä aamupäivällä viivettä, koska lumi hankaloitti joidenkin opasteiden näkyvyyttä, kertoo tiedottaja Janne Tuovinen Ratahallintokeskuksesta. "
Koitahan laittaa ne junat kulkemaan aikataulussa!
;)
"Helsingin ja Pasilan välillä oli vielä aamupäivällä viivettä, koska lumi hankaloitti joidenkin opasteiden näkyvyyttä, kertoo tiedottaja Janne Tuovinen Ratahallintokeskuksesta. "
;)
Janne on julkkis!
Tänään lentokenttää kiertämään, kun metsä on liian täynnä lunta....
Alustavasti meidän piti Päivin kanssa mennä pyörätielenkille joskus puoli kuuden aikoihin. Lähden töistä fillarilla ja jatketaan Lahelasta pyöräteitä pitkin johonkin suuntaan.
Aikataulu on vaan pahasti liukuva joten en tiedä osaako sopia mitään porukkalenkkiä menee vaan säheltämiseksi.
;)
Toimittaja kysyi miksi junat odottelevat Linnunlaulun kohdalla, vaikka turvalaitevika oli Rantaradalla korjattu. Vastasin kysymykseen ja Hesariin meni. :) Kovasti on tehty työtä täsmällisyyden eteen ja vielä on myös paljon työtä tehtävänä. Ohessa lähiliikenteen täsmällisyystilasto tältä vuodelta.
http://www.rhk.fi/@Bin/2367914/Täsmällisyys%20lähiliikenteessä%20lokakuu.jpeg
Tehkäähän te meille toimivia tietojärjestelmiä esimerkiksi sähköisen äänestyksen mahdollistavia innovaatioita!
Aika pahan heitit! ;)
Mutta mä en kyllä niele tota teitin propagandatilastoa!
Vaadin nähtäväksi täsmällisyystilaston koskien arkipäivien 06:00-09:00 ja 15:00-17:00 välistä junaliikennettä pk-seudulla.
Rupee rosentit tippumaan.
Myönnä.
Mut sähkösestä äänestyksestä en voi sanoa mitään...
...vaikka mieli tekis.
(Ei kai se vanha järjestelmä oo oikeasti meitin firman keitoksia?
Ei kai se uus oo myös? Prkele, pitää varmaan mennä autokauppaan...)
Hans Opinion
25.11.2008, 15.07
Eukon Cervelo RS raami tuli... tai siis noudin Kalevan Valintatalosta... jooOH sielä oli lähin matkahuollon toimipiste...
Raami on laadukkaan oloinen musta jossa teksti inhimillisen kokoinen valko/punainen eli perinteinen CSC:n kattaus on kyseessä.
Rahmen painaa rapiat 960g ja kihvelin kanssa massaa tulee vajaat 1300g joten tavallisilla DA-palikoilla ja avo-kustomeilla (Tune/Dt/Sapim) pitäisi ajopainon jäädä selvästi alle seiskan... nyt pitäisi loppua kitinä sen suhteen että kuka ajaa paremmalla pyörällä...
Jaa Hans kävi valtsusta hakemassa maitoa, ruisleivän ja Kervelo RS:n... :D
Kepeehän toi on mutta... jotenkin hämäävää, että maastoraameja saa melkeen samoihin painoihin. Luulisi, että ne on paljon jämäkämpää tekoa.
On se vaan hienoo kun tuli lunta. Kävin tänään Terholassa hiihtelemässä puoltoista tuntia. Ihan loistavaa hermoterapiaa hiihdellä, kun metsä ja ladut loistaa valkosina! Lisäksi kävin tänään töissä fillarilla ja Järvempäässäkin kävin fillarilla. Ihan mukava setti liikuntaa.
[QUOTE=TURISTI;1029550]Aika pahan heitit! ;)
Mutta mä en kyllä niele tota teitin propagandatilastoa!
Vaadin nähtäväksi täsmällisyystilaston koskien arkipäivien 06:00-09:00 ja 15:00-17:00 välistä junaliikennettä pk-seudulla.
Rupee rosentit tippumaan.
Myönnä.
QUOTE]
Yhden junan myöhästyminen ´ruuuhka-aikana aiheuttaa heti ketjureaktiota. Nyt ei ole valmiita tilastoja tuosta ruuhka-ajasta. Kyselen vähän tästä meillä lisää...
Kyllä se sähköisen äänestyksen kokeilu oli teidän puljun tekosia. :)
Hans Opinion
26.11.2008, 10.04
Kepeehän toi on mutta... jotenkin hämäävää, että maastoraameja saa melkeen samoihin painoihin. Luulisi, että ne on paljon jämäkämpää tekoa.
Mistä löytyy maasto raami jonka massa on alle kilo... tai alle 900g kuten esmes 09-Orca?
Kuten Kari toteaa maastoon pitää olla tukevampaa tekoa joten yli kilon menee väkisinkin jäykikset ja alle 1500grammainenkin on vielä kevyt. No jos maasto-rahmen olisi vaikka 1200g niin se olisi 25% painavampi kuin ao.RS, jolloin painoero olisi vähintäänkin luokkaa merkittävä... mutta kauanko tuommoinen reilu kilon raami kestäisi Karilla maastossa? Cervelon RS raami on kestänyt melkein 90kg painavan pro-kuskin alla Parii-Rupeen verran.
Kyllä se sähköisen äänestyksen kokeilu oli teidän puljun tekosia. :)
Nojoo, se on kyllä.
Mutta tarkoitin sitä teitin ohjausjärjestelmää jota ollaan ilmeisesti uusimassa, eli jos vanha on "meitin" toimittama ja uus on kanssa, niin...
Nojoo, se on kyllä.
Mutta tarkoitin sitä teitin ohjausjärjestelmää jota ollaan ilmeisesti uusimassa, eli jos vanha on "meitin" toimittama ja uus on kanssa, niin...
Vanha Etelä-Suomen kauko-ohjausjärjestelmä ei ole teidän ja uusi on Siemensin. Teillä on meidän toiminnanohjausjärjestelmä työn alla. :)
Katsotaan ensi vuonna tulee uudistuksia täsmällisyyden raportoinnissa. Tätä on meillä virastostossa ja valmisteltu, mutta en vielä tiedä tuleeko just nuo ajankohdat seurantaan.
Pyöräilystä
Kävin hakemassa nastarenkaat paikallisesta. Nyt sitten lumi sulaakin pois. Seuraavaksi taidan viritellä treinerin autotalliin.
Mistä löytyy maasto raami jonka massa on alle kilo... tai alle 900g kuten esmes 09-Orca?
No Saint Maxari Carbon Frame
Price is 599Euro including 19% VAT.
17" 992g
19" 1040g
21" 1110g
Aika lähelle kiloa... ja vielä ihan tukevan oloinen runko.
Mites olis tänään vapaa-ajan uhraamista kurassa ja loskassa esim. klo 16:30 alkaen (ilman nastoja tietty :o) ?
Hans Opinion
27.11.2008, 13.34
No Saint Maxari Carbon Frame
Price is 599Euro including 19% VAT.
17" 992g
19" 1040g
21" 1110g
Aika lähelle kiloa... ja vielä ihan tukevan oloinen runko.
No onpas kevysiä... mutta kestääkö oikein kunnon räppäystä?
Tarkemmin ajatellen painoero maantieraamiin on juuri sellainen kun pitääkin, eihän tässä ole kysymys kuin läjästä karpoonia joka on laitettu aikalailla samaan muotoon polkupyöräksi (mtb/road). Yksi oleellinen hintoja selittävä ero kuitenkin on; maastoraamin ei tarvitse joustaa ja silloin ei tarvitse muuta kuin tehdä mahdollisimman jäykkä raami. Maastopyörässä jousitus hoitaa jouston ja raamin pitää ekaksi olla jäykkä ja tokaksi kevyt... varsinkin täysjoustossa.
Maantiepyörän pitää keveyden lisäksi myös joustaa jolloin esmes putkia aletaan muotoilemaan, jalostamaan kuitua ja kaikkea muuta jolla löydetään oikeaan suuntaan jäykkä ja toiseen oikeaan suuntaan joustava kombinaatio... tämä innovointi maksaa.
Hintaero selittyy em. lisäksi myös sarajapituudella, maastoon tehdään selvästi suurempia sarjoja vaikka slooping on myös maantiellä pidentänyt valmistussarjoja... ja laskenut hintoja... hieman...
Mites olis tänään vapaa-ajan uhraamista kurassa ja loskassa esim. klo 16:30 alkaen (ilman nastoja tietty :o) ?
Maastoon vai? Sic!
Maastoon vai? Sic!
Ihan mihin vaan - metsässä olis rankempaa :eek: Soittele, jos olisit lähdössä, kohta karkaan työpaikalta....
Ihan mihin vaan - metsässä olis rankempaa :eek: Soittele, jos olisit lähdössä, kohta karkaan työpaikalta....
Itsensä kanssa keskustelua :o
Kivaa oli eilen Mätiksellä! Tänään taas...
Itsensä kanssa keskustelua :o
Kivaa oli eilen Mätiksellä! Tänään taas...
Edelleen sairasta!
Talvi tuli ja meni mutta tapposepelit jäi...
Pelko persiissä ajelin aamulla maasturilla työmatkaa kun en ole raaskinu nastoja laittaa alle. V-mäisen paljon on puskettu sepeliä duunimatkan osuudelle. Ensiavuksi aattelin että jos crossariin pistäisi piikit niin voisi ajella hiekoituksella lenkkiä. Mettään en taida uskaltaa sen verran pehmeäksi on polut menny, täytyy hattua nostaa Ilelle että jaksaa vääntää...
Tänään mennään Päivin kanssa lentokentän lenkille joskus puoli kuuden aikoihin. Starttaan suoraan duunista.
Kiva ois ajella metsässä, mutta... Sinkulan takakiekko oottaa uutta napaa - tai napa on, muttei vapaaratasta. :(
Sain vihdoin ostettua Auroran P7-lampun. Akut siihen ompi vielä matkalla. Aattelin toon ripustaa päähän ja ostaa vielä toisen P7:n tai 4Creen fillariin.
Alkaapi olla kohta 3vk jokapäiväistä työmatkajyystöä takana. Kervo-Herttis on kulkenut pöörällä hitaimmillaan 2h30min ja nopeimmillaan 1h4min ja juosten 2h 40min. Ihan mukavaa ompi aamu/iltapv fillarointi - tosin kalustosta ei oikeen löydy tähän sopivaa peliä... Josko pukki toisi Maraa ja työmatkajyystöä varten keposen jäykkärunkosen. :rolleyes:
Kävin tänään illalla tutustumassa taas maastoon. Täytyy sanoa, että aika taiteilua ja rypemistä se tuolla pimeässä on, mutta vähitellen lumet katoavat. Keinis pätkä palaneen talon suuntaan on huonossa kunnossa, mutta Mätiksellä pystyy jo paikka paikoin hyvinkin ajamaan. Pari päivää vielä kun on lämmintä, niin taas on kesäkelit :o Huomenna aamulla taas?
Vaihdoin eilen lenkkipyörään nastat alle, jos vaikka ennen huhtikuuta innostuis ajamaan. Samalla tuli vaihdettua DH-varakiekoille mutakumit. Huomasin siinä sitten, että takavanne olikin n. 5cm matkalta halki, aivan läpi asti. No, laitoin kumin silti paikalleen, eikai tuo yhtäkkiä alta hajoa :)
Ja kun takavanne on vielä kyseessä, niin eihän se niin kamalaa oo vaikka levyksi pamahtaisinkin ajaessa...
Ei! Älä tee tota,tulee kallista remppaa.Mikä kehä?
Sun S-type.
Takanapakin on mukavasti paskana, joten eiköhän toi koko roska mee sinne minne kuuluukin, eli metallinkeräykseen. Pitänee jostain hommata joku halba FR-kiekko pikalinkulla taakse... ;)
...löytyykö keltään?
Sun S-type.
Takanapakin on mukavasti paskana, joten eiköhän toi koko roska mee sinne minne kuuluukin, eli metallinkeräykseen. Pitänee jostain hommata joku halba FR-kiekko pikalinkulla taakse... ;)
...löytyykö keltään?
Mulla olis yhet vanteet syngrokset 28 maguran fun-navoilla.
Mun profiilissa pöörässä kiinni semmoset.
Heitä tarjousta ja tuu kahtomaan havikselle.
Halpa ja FR ei sovi yhteen.
Suositus DT Swiss FR440 tai Hadleyn takanapa
Mavic UST 823 tai vastaava perinteinen vanne,pinnat DT 1,8/2,0
Nippat tietysti messinkiä.
Noihin takanapoihin saa konversiokitit 10mm ja 12mmX135mm läpipulttiakseleille,jos vaikka runko vaihtuu tai tietää että pikalinkku on ihan pska systeemi.
Nämä yhdstelmät on ainoat jotka mulla on kestäneet.
Mulla olis yhet vanteet syngrokset 28 maguran fun-navoilla.
Myy Sammylle takakiekko ja mulle etukiekko! :)
Zippo... Me ajetaan Sammyn kanssa niin leikki DHta ja FRää, että meillä kestää vähän keposemmatkin leikkikalut. Tosin mun etukiekko kyllä taittu alle ja mä tarvisin uuen. :o
Kehä, mikä on lähteny repeemään voipi revetä tosiaan aika nopeesti. Niin ainakin tapahtu Mavicin Crossride kehälle joskus aikoinaan Corratechissä. Tosin olihan se aika eri sarjaa Sammyn DH-kehän kanssa, mutta vois tuntua aika hurjalle jos pompun jälkeen oiskin villarissa kaksi rinkulaa takanavan ympärillä. :D
Tosin olihan se aika eri sarjaa Sammyn DH-kehän kanssa, mutta vois tuntua aika hurjalle jos pompun jälkeen oiskin villarissa kaksi rinkulaa takanavan ympärillä. :D
Mut mun logiikan mukaan se kumihan pitää ne sillon kasassa, eikä ne muutenkaan voi sieltä takahaarukan välistä mihinkään livistää! ;)
Syncros kuulostaa aika hifiltä, mutta Hadley kuulostaa jo tosi hifiltä. Kyllä mä haen jotain halbisratkaisua, kun kyseessä on kuitenkin kakkoskiekot....
...mutta mitähän syncroksella ois hintaa? Jos vaikka Karin kanssa ostettais tosiaan...
Ykköskiekoissa on samat kehät, mutta Bontragerin Hiilarinavat! Jumankauta että on nopeet :)
Mitä hemmettiä, en missanu yhtään porukkalenkkiä viikonloppuna ???
Perjantaina tuli ensimmäinen tapposepeli-uhri kun Päivin speed king antautui lentokentänlenkillä. Tästä viisastuneena pidin lauantaina rengastalkoot ja nyt on piikit alla.
Lauantaina ajoin 29:llä nastat alla pyörätietä ja rullaavuus ei ainakaan aluksi tuntunu kauheen paljon huonommalta kuin orggis-Bontragereilla. Kelit vaan näyttää siltä että kohta varmaan pääsee maastoon ajamaan joten taas joutuu gumexien kanssa kikkailemaan.
Postista tulee lappua kovaan tahtiin. Ilmeisesti joku paketti on Keravan valintatalossa ??? (menny ilmeisesti vanhaan osoitteeseen) ja chainreactionin paketti taitaa olla Hyrylässä. Yritän käydä hakemassa paketit tänään. Toivottavasti Konan raami on Valtsussa niin pääsee kasailemaan...
TURISTI:
Koska keskiön DVD tulee myyntiin ?
TURISTI:
Koska keskiön DVD tulee myyntiin ?
En tiedä, en vastaa kys. produktiosta.
Enkä tiedä onko sitä tulossa myyntiin vai ihan vaan jakoon...
Mitä hemmettiä, en missanu yhtään porukkalenkkiä viikonloppuna ???
Et kysynyt lähteekö kukaan ;) Mä ryynäsin la ja su Mätiksen loskassa - molempina päivinä tai siis pimeelläkin kaks ja puol tuntii.
Nyt taitaa olla joululoman aika....
Et kysynyt lähteekö kukaan ;) Mä ryynäsin la ja su Mätiksen loskassa - molempina päivinä tai siis pimeelläkin kaks ja puol tuntii.
Nyt taitaa olla joululoman aika....
Hoidon? :D
Pyöräkaistapää
01.12.2008, 10.47
Keulaspekulaatiota, ostaako uus vai tämä:
http://www.trademe.co.nz/Browse/Listing.aspx?id=189665408 ???
Pitäs saada joku vähän korkeempi keula ja mieluusti myös lisää säädettävää joustomatkaa...
Auttakaa!
Ootellakko, että uudet Revelationit tulee alennusmyyntiin?
Hans Opinion
01.12.2008, 10.58
Hansilla, vaivat eikun lisääntyy. Niskoja tässä hoidetaan ja selvitellään että mistä oikein on kysymys, viimeisin käänne on että vasenta kättä on ruvennut puutamaan parin sormen verran. Eikä tässä kaikki, päällä on lisäksi erittäin sitkeä ns. "hyppy-yskä" (yskiessä nousee ilmaan) joka ei tahdo hellittää edes lääkityksellä... pari viikkoa on jo vaivannut ja vasta nyt rupeaa lievästi helpottamaan. Pyörällä en ole ajanut lainkaan kahteen viikkoon enkä tehnyt muutakaan, ulkona en ole ajanut kohta kuukauteen... adiktin pahimmat vierotusoireet ovat jo takana mutta vaikka lepo tekee hyvää niin pikkuhiljaa saisi paikat tulla kuntoon... no.. ei auta kun yrittää etsiä toimivaa hoitoa...
Mä ryynäsin la ja su Mätiksen loskassa - molempina päivinä tai siis pimeelläkin kaks ja puol tuntii.
Nyt taitaa olla joululoman aika....Onneksi olkoon. Itse kävin sunnuntaina toteamassa, ettei yhtään kulje ja lamppukin meni rikki. Onneksi vaan himmeni, joten ei ihan menny eturengaskopelolla. Tuli vahvasti mieleen semmonen ajatus, ettei enää yhtään pyöräilyä ennen huhtikuuta. Oikein niinkun tosissaan otti päähän koko touhu. Polvikin tuli kipiäks, vissiin sinkulointi ei sovi nössöille.
Pitäisköhän alkaa harrastaa spinningiä talveks...olis ainakin aika äijää, eiks? Jos jossain voi harrastaa moista esim. 10-kerran kortillisen verran, niin kertokaas, mihinkään jäsenyyksiin en toki ala.
Onneksi olkoon. Itse kävin sunnuntaina toteamassa, ettei yhtään kulje ja lamppukin meni rikki. Onneksi vaan himmeni, joten ei ihan menny eturengaskopelolla. Tuli vahvasti mieleen semmonen ajatus, ettei enää yhtään pyöräilyä ennen huhtikuuta. Oikein niinkun tosissaan otti päähän koko touhu.
Eiku tästähän ne kelit vaan paranevat :cool: Siis oikeesti oli tosi makeeta hommaa, eikä ollut paljon vastaantulijoita - ainakaan la iltana klo 19 jälkeen ...heh!
Vesku > Revelationit on hyviä - mulla 2008 malli on toiminut tosi hyvin. U-turn malli siis kyseessä, joustoa 100-130mm. Uudesta mallista tosin en tiedä mitään.
Eiku tästähän ne kelit vaan paranevat :cool: Siis oikeesti oli tosi makeeta hommaa, eikä ollut paljon vastaantulijoita - ainakaan la iltana klo 19 jälkeen ...heh! Aaaah, suolaa haavoihin... :) No, niin mäkin luulin, että olis ollut hauskaa, mutta... ehkä täytyy pitää vähän taukoa fillaroinnista - ellei sitten lähipäivinä saapuva Reba saa mieltä muutettua. Kävin muuten varmaan ekaa kertaa 10 vuoteen uimahallissa uimassa tossa aamulla. Täytynee käydä toistekin ja jo ennen vuotta 2018.
Kona Four supreme rantautui. Työpaikan vaaka näytti rungon painoksi Rocco AIR:lla: satulatolpan pannalla just alle 2.8 kg. Aika tuhti paketti, menee samoihin vanhan hecklerin kanssa. 12,5 kg taitaa olla näillä osilla aika tiukassa...
Kona Four supreme rantautui. Työpaikan vaaka näytti rungon painoksi Rocco AIR:lla: satulatolpan pannalla just alle 2.8 kg. Aika tuhti paketti, menee samoihin vanhan hecklerin kanssa. 12,5 kg taitaa olla näillä osilla aika tiukassa...
Punnitse Fillari-lehden tyyliin ilman polkimia, niin henkisesti helpottaa.
NoSaintin sain myydyksi 550 egen hintaan. Halvalla sekin meni, uusi vetokalusto etc. Mutta hyvä näin, bensaakin saa jo lähes eurolla ja ero dieseliin on ennätyspieni.
Hansin kroppa kaipaa selvästikin pidennetyn joululoman... :(
Kävin tänään kattelemassa urheiluaitan "loppuunmyynnissä" Marinin fillareita. Harmi, kun olivat ehtineet myydä jo kaikki Nail Trailit. Semmonen ois kelvannu reiluun 800€ hintaan. Trekin 8500, Mondraker ja ohan noita mitä saapi suamesta ja on kevyitä. Fillarit näky olevan ihan hyvillä tarjouksilla, mutta vaatteissa ei mitään ihme aleja ollut.
Oli tänään luxus työmatka vettä tuli mennen tullen ja tulomatkalla puhkes pari rengasta. Toisen vaihoin kehä 3n varrella vesisateessa näpit jäässä. Toisella kertaa pääsin sentään kotiin asti. Ei oikeen taho maantiefillarin nakit kestää sepeliä. Huomasin, että maantiefillareihinhan myydään myös pistosuojattuja nakkeja. Tietääkös kukaan voiko niillä ihan käytännössäkin ajella hiekotus-sepelillä??!
Musta tuntuu että paras ratkaisu on nuo tappajasepeli-topic:ssa vilahtelevat pistosuojanauhat+vähän paksummat gummit.
Crossariin voisi olla tykki-setti Suomi Tyresin Roll-speedit ja bike-components:in siniset pistosuojanauhat. Jos olisi säästössä vanhoja maantiegumeksia niin niistä voisi leikata pistosuojakerroksen cc-kumiin. Aattelin laittaa uusille kiekoille (kunhan saapuvat) Roll-speedit ja kokeilla miten ne kestää ilman nauhoja. Petellä oli ainakin hyviä kokemuksia Rollareiden sepelinkestosta.
Normi kisakelpoisella maantiegumeksella en ainakaan työmatkaani ajaisi vaikka olisi mikä nauha välissä, sen verran hurjaa piikkiä on taas pyörätiellä...
...sen verran hurjaa piikkiä on taas pyörätiellä...
Ajellaan mehtässä, neulaset eivät ainakaan vielä ole uponneet renkaisiin ;) Ai niin ne siirtymät ...ja ne työmatkat!
Toi sepeli on kyllä niin törkeä keksintö, että ei mitään rajaa!! Itse ole ihme kyllä vielä selvinnyt noilla siirtymillä ilman rengasrikkoja (ajellut pitkin penkkoja), mutta sehän on vain ajan kysymys, kun ensimmäinen napsahtaa omalle kohdalle. Tosin tuossa mun kakkosmaasturissa on aika tuoreet Nobby nicit ja niissä on aika korkeet nappulat, mutta ei nekään pitkään tuota sepeliä kestä :mad:
Kyllä mulla on ainakin maastofillarin renkaat kestäny ihan hyvin sepeliä. Maantiepyörällä en enää lähe koittamaan. En oikeestaan edes muista, että ois joskus menny MTB sepelin takia puhki.
Kuhan saan sinkulan kuntoon nii mäkin pääsen metsäään! :D
Tee.äMmä < Joko sait paketin ja oliko sielä vapaarataskin?
Kyllä mulla on ainakin maastofillarin renkaat kestäny ihan hyvin sepeliä. Maantiepyörällä en enää lähe koittamaan. En oikeestaan edes muista, että ois joskus menny MTB sepelin takia puhki.
Mulla tulee aina jonkin verran siirtymää ennen kuin pääsen metsään, siksi aina arveluttaa tuolla sepelissä pyöriminen. Silloin kun oli muutamat NBX:t käytössä (tais olla pari syksyä sitten), niin puhki ne paukkuivat sepelissä.
No maastorengas kestää sepeliä miten kestää. Varmaan siirtymät menee nippa nappa mutta pidemmillä pyörätielenkeillä tuntuu ainakin normisisureilla menevän ns. kisarenkaat puhki. Itellä on ainakin puhjennu: Contin Vertical,Contin speed king,Richeyn z-max,NBX:t,Contin Explorer yms. No tästäkin ongelmasta selviää kun ei aja pyörätielenkkiä ja pysyy metsässä.
Eilen köröteltiin Päivin kanssa lentokentänlenkki nastat alla. Aikamoista vauhdinhurmaa :)
KariV:
Eilen oli käyny kuriiri ovella ja jätti posti-noutolapun. Käyn illalla ennen bändireenejä hakemassa paketin. Paketti löytyy treenien ajan (klo 19-21) keravan Intersportin tuntumasta eli soittele illansuussa jos tarttet vapaarattaan jo tänään.
Jos sulla ei ole hirvee kiire, niin oota vähän ja tilataan kimpassa. Viikon verran, jos voit odottaa, niin mä pääsisin mukaan.
Odotellessa saat kyllä multa Deoren, jos pakalla on kiire. Laitetaan sit vaikka tilaukseen mulle samanlainen tilalle tms.
Tere, tuli ostettua ne toiset kiekot -> tarttee rattaita. Laitetaanko tilausta sisään? Odotellessa voisin hyvinkin pummata yhtä pakkaa sulta, jos vielä on vapaana?
Tere, tuli ostettua ne toiset kiekot -> tarttee rattaita. Laitetaanko tilausta sisään? Odotellessa voisin hyvinkin pummata yhtä pakkaa sulta, jos vielä on vapaana?
Jos olette tilailemassa jotain, niin voisin osallistua postikuluihin omalla panoksella. Mistä on tarkoitus tilata?
Hans Opinion
04.12.2008, 14.47
Jos olette tilailemassa jotain, niin voisin osallistua postikuluihin omalla panoksella. Mistä on tarkoitus tilata?
Joo mistä... Hans kommer okså jos vain tavaraa löytyy...
Bike-Componentsista oli ajatus.
Täytyy nyt ottaa tosta veronpalautuksesta vähän laskuja päältä pois ja kattoa tilaako kiakot sinkulaan vai ei. Fillarointi muutenkin näyttää jääneen... joten... kannattaiskohan... :) No ei vaan, mut ei kyllä näillä keleillä ole inspistä löytynyt, jotenkin se voi liittyä noihin kaposiin nastarenkaisiinkin, ettei jaksa kiinnostaa. Seliseli. Rebankin sain jo asennettua, mutta ei vaan miestä näy polulla. Sadan metrin testiajon saanut tehtyä. Oli muuten noin 10 tuntia ajetussa ohjainlaakerissa.. mikähän se merkki oli.. öö.. *kattoo kaupasta mitä niitä nyt olikaan*.. joo, Cane Creek.. oli alalaakeri aika likasen tuntunen. Ilman kurakaarta kyl ajettu, joten se vaikuttanee, mutta eipä tunnu kovin hyvin pitävän likaa ulkona. Eipä ne taida yleensäkään kyllä kovin hyviä olla nämä tämmöset.
Onks muuten mätissinkuloijat suosineet takana halboja peruskiekkoja vai ihan oikealla sinkulanavalla varustettuja. Ite ajattelin laittaa vaan konversiokitin (hieno nimi parille holkille) johonkin perushalpaan XT-napalaiseen kiekkoon.
oil, Deore-pakka löytyy vaikka heti, jos semmonen kelpaa. Palailen tilausasiaan piakkoin.
oil, Deore-pakka löytyy vaikka heti, jos semmonen kelpaa. Palailen tilausasiaan piakkoin.
Ugh, se olis ko nenä päähän noihin kiekkoihin. Sitten tarvii vielä hakea sisäkumit tai pora, venttiilinreikä oli kaposempi kuin mista tuo autoventtiili(?) mahtuu läpi. En kyllä tiedä onko viisasta laajentaa reikää, menettääkö vanne kestävyyttään? Kaposet on vanteetkin, alexrims olikohan dr13, ilmeisesti enemmän c-crossiin suunniteltu..
Edit: DR13 olikin, http://goto.glocalnet.net/mabe/mltn-orbit/files_moo/Rimsspecspics.html mukaan sisäleveys on 13mm.
Hans Opinion
05.12.2008, 09.46
Ugh, se olis ko nenä päähän noihin kiekkoihin. Sitten tarvii vielä hakea sisäkumit tai pora, venttiilinreikä oli kaposempi kuin mista tuo autoventtiili(?) mahtuu läpi. En kyllä tiedä onko viisasta laajentaa reikää, menettääkö vanne kestävyyttään? Kaposet on vanteetkin, alexrims olikohan dr13, ilmeisesti enemmän c-crossiin suunniteltu..
Edit: DR13 olikin, http://goto.glocalnet.net/mabe/mltn-orbit/files_moo/Rimsspecspics.html mukaan sisäleveys on 13mm.
Älä nyt ihmeessä vaan rupea isontamaan reikää... ei se ainakaan vahvista vannetta... sisuri on selvästi vannetta halvempi hankinta...
Kelit paranee - ainakin hetkellisesti. Miten olis lauantaina heti aamusta sellainen rento ja perinteinen Mätiskimppalenkki? Tekis mieli ajella Keiniksen suuntaan > palaneelle talolle ja sieltä Mätikselle. Tai sitten ihan mihin suuntaan vain?
Harmi kun joutu vaihtaa nastat alle muuten olisi mukava lähteä maastoon. Mä taidan rullailla viikonloppuna vaan pyörätietä.
Harmi kun joutu vaihtaa nastat alle muuten olisi mukava lähteä maastoon. Mä taidan rullailla viikonloppuna vaan pyörätietä.
Ei maastossa nastoja tarvi - ei mullakaan ole. Hyvin siellä pärjäsi silloin, kun luntakin vielä oli.
Jeez tarkoitinkin että harmi että sepelin takia piti vaihtaa nastat viime viikolla. Ei noilla piikeillä viitti lumettomassa mettässä ajella saattaa joku kessi-mies tulla vielä syyttämään luonnonsuojelurikoksesta :)
Jeez tarkoitinkin että harmi että sepelin takia piti vaihtaa nastat viime viikolla. Ei noilla piikeillä viitti lumettomassa mettässä ajella saattaa joku kessi-mies tulla vielä syyttämään luonnonsuojelurikoksesta :)
Ahaa ymmärsin väärin - taas :o
Älä nyt ihmeessä vaan rupea isontamaan reikää... ei se ainakaan vahvista vannetta... sisuri on selvästi vannetta halvempi hankinta...
Näin se taitaa olla viisaampi edetä.
Juminy: oletko kotona huomenna jos ajelen sielläpäin?
Kelit paranee - ainakin hetkellisesti. Miten olis lauantaina heti aamusta sellainen rento ja perinteinen Mätiskimppalenkki? Tekis mieli ajella Keiniksen suuntaan > palaneelle talolle ja sieltä Mätikselle. Tai sitten ihan mihin suuntaan vain?
Lähtöpaikka lienee taasen hautausmaan puomi? klo 10... ookke.
Täytynee perua aiemmat puheeni puhkeamattomista MTB renkaista. Meni eilen Intensen XC-nakki pariin otteeseen rikki. Koko viikon saldo on 4 puhjennutta nakkia. :(
Jumimy, Tekis mieli verrata tuota mun Aurora P7 lamppua siihen sun MTE-lamppuun. Aattelin tilailla vielä toisenkin lampun ja akkuja...
Lähtöpaikka lienee taasen hautausmaan puomi? klo 10... ookke.
Jees klo 10 puomilla on ok.
Juminy: oletko kotona huomenna jos ajelen sielläpäin?Ainakin yhteen asti olen joko kotona tai lähellä. Soittele ennenkuin tulet, jos ennen yhtä tai viimeistään yhden aikaan sopii, niin laitetaan pakka kiinni.
Musta ei ole ajamaan tänään. Täytyy kattoa josko huomenna ehtis jonkun lyhyen rypistyksen vetää.
Bike-Components -tilauksesta: mun piti tilata kiekot, mutta ei taida olla pelimerkkejä. Pitäis ostaa jonkunlaiset juoksukenkätkin, joten taidan jättää nyt sitten väliin ne kiekot kun ei tuo fillari ole varastosta jo yli viikkoon muutenkaan liikahtanut.
juminy, Tekis mieli verrata tuota mun Aurora P7 lamppua siihen sun MTE-lamppuun. Aattelin tilailla vielä toisenkin lampun ja akkuja...Senkun tuut käymään joku ilta. Soittele etukäteen.
Mulla hajos toinen noista fikkareista viimeks kun yritin metsässä ajaa. Ei totaalisesti, mutta himmeni aika pahasti toisinaan, jotain kosketushäiriötä siellä "kytkintulpassa"... siellä on itse asiassa aika kaposella jousella se akun pidin kiinni ja varmaan siitä johtui. Mut noihan on tommosia tee-se-itse -miehen lampukkeita. Jos oikeen valmista ja laatua haluaa, niin jotain kalliimpia joutuu kattelemaan.
Hyvä setti heitettiin tänään Karin kanssa varuskunta - Kerava - Keinis - Kerava linjoilla ...vähän kuraistahan siellä oli, mutta näyttäis hyvin jäähtyvän kelit! Huomenna uudelleen...
Kävin tänään ajelemassa palaneen talon lenksu ja savion kautta takas Keravalle. Keiniksellä kiemurteli jotkut toisetkin renkaanjäljet - oisko ollu Ilen nobby nickit?
Aika mutasta oli ja kivasti meni vaihteet tukkoon.
Kaiun kööri kävi tekemässä 3:t renkaan jäljet 13-14 välillä, keinikseltä jokivarren suuntaan.
Ei ollu tosiaan nää pakkaset vielä kauheesti kuivattanu/jäädyttänyt reittiä, mullakin jäätyi etuvaihtaja.
Muuten oli kyllä pitkästä aikaa hyvät ajokelit.
Petterii
07.12.2008, 18.32
Pitäis taas aktivoitua seuraamaan tätä topikkiakin, jos itsekkin pääsisi paikalle. Ettei aina tarvitsisi yksin ajella.
Ainakin yhteen asti olen joko kotona tai lähellä. Soittele ennenkuin tulet, jos ennen yhtä tai viimeistään yhden aikaan sopii, niin laitetaan pakka kiinni.
Meni itellä puihin. No, ensi viikolla uutta yritystä. Ehkä helpompi kilautella kuin koittaa tavoitella foorumin kautta, vaikka foorumi muuten onkin loistomesta :cool:
Kävin tänään ajelemassa palaneen talon lenksu ja savion kautta takas Keravalle. Keiniksellä kiemurteli jotkut toisetkin renkaanjäljet - oisko ollu Ilen nobby nickit?
Aika mutasta oli ja kivasti meni vaihteet tukkoon.
Kyllähän mä tuolla metsässä tänään kiertelin ristiin rastiin ;) Ketään en nähnyt.
Meni itellä puihin. No, ensi viikolla uutta yritystä. Ehkä helpompi kilautella kuin koittaa tavoitella foorumin kautta, vaikka foorumi muuten onkin loistomesta :cool:Joo, kyl. Soittele tosiaan etukäteen niin eiköhän se aika löydy.
Kävin tänään ajamassa pitkästä aikaa. Repalaista kokeilemassa. Kai siitä jotain iloa on. Perjantaisesta hölkästä (ekaa kertaa noin... 2-3 vuoteen ja aivan sopimattomilla kengillä...) tuli toisessa jalassa joku jänne tms... kipiäks eikä tuo sinkulalla vääntäminen auttanut asiaa. Ihme juttu.
Sen verran pääsi eteenpäin, että "myiskö fillarit pois" -fiilis hellitti vähän. Mut ens viikolla pitäis kyl uimaan ja hölkälle (Slo-Mo -tyylillä hitaasti ja väärällä tekniikalla). Pimeäajamaankin vois parin päivän päästä, jos jalka helpottaa, mut pitäis - edelleen - ostaa jotkut oikeasti talvikäyttöön sopivat housut... näitä ikuisuusprojekteja... kun ei saa itteään kauppaan asti... ai niin ne pirun juoksukengätkin pitäis... ähh...
Hans Opinion
08.12.2008, 09.32
Vähissä on olleet Hansin ajelut, ei taivu niska pyörän päälle ja kävelyksi on mennyt. Viikonloppuna samoilin lähimetsissä useamman tunnin ja sunnuntaina oli jo aika mukavan kuivaa, nyt kun pitäisi pakkasia vielä muutaman päivän niin maastoon rakentuisi aivan ässä kelit ajella... josko sitten Hanskin vääntäisi niskat pyöräilyasentoon...
Pöpperöinen työmatka oli aamulla, jotain omituista valkoista satoi maahan asti.
Yritin pyhänä aloittaa Konan kasaamista. Prässäsin ohjainleekerin kiinni mutta kampien laitossa tuli heti ongelmia. Taitaapi Rallinaaman laakerit olla entiset eli jos kiristän eturattaan/oikean puoleisen kammen vähän tiukemmin paikoilleen niin alkaa sen päivänen rahnutus että ei mitään rajaa.
Punnitsin myös rikki menneen vanhan rungon ja pelkoni osottautuivat oikeaksi. Kona 4 supreme painaa 220 g enempi kuin vanha raami eli 12,70 kg tulee olemaan uuden pyörän paino. Höh nyt tarvittaisiin fillarilehden specialized-vaakaa :)
Punnitsin myös rikki menneen vanhan rungon ja pelkoni osottautuivat oikeaksi. Kona 4 supreme painaa 220 g enempi kuin vanha raami eli 12,70 kg tulee olemaan uuden pyörän paino. Höh nyt tarvittaisiin fillarilehden specialized-vaakaa :)
Hehee ja sitten vielä ilman polkimia!
matakivi.net tuli maksuun. Onko innostusta pitää verkkosivusto pystyssä? Sisällöntuotantoa lisää? Kovasti vuosi sitten taas lupailtiin juttuja, mutta itsellä ei ainakaan ole ollut aikaa tehdä yhtään mitään. Lupauksia kehiin...
Pyöräkaistapää
09.12.2008, 12.08
kampien laitossa tuli heti ongelmia. Taitaapi Rallinaaman laakerit olla entiset eli jos kiristän eturattaan/oikean puoleisen kammen vähän tiukemmin paikoilleen niin alkaa sen päivänen rahnutus että ei mitään rajaa.
Rallinaaman laakerien välys säädetään nerokkaasti "elastomeeriprikoilla". Eli tarviit lisäprikan jostakin...
Täälläkin sato tänään aamulla ja eilenkin koko päivän. Auringon uv-indeksi tänään(kin) 11 eli mittari tapissa...ei hyvä ei...
Rallinaaman laakerien välys säädetään nerokkaasti "elastomeeriprikoilla". Eli tarviit lisäprikan jostakin...
Täälläkin sato tänään aamulla ja eilenkin koko päivän. Auringon uv-indeksi tänään(kin) 11 eli mittari tapissa...ei hyvä ei...
Juu mulla taitaa olla ylimääräisiä prikkoja - muistaakseni. Jos T.M tarvitsee, niin voin tarkistaa, että varmasti löytyy.
JJT > Voin maksaa oman osuuden, mutta kun olen niin huono juttuja kirjoittamaan, niin siihen en sitoudu :o
Hehee ja sitten vielä ilman polkimia!
matakivi.net tuli maksuun. Onko innostusta pitää verkkosivusto pystyssä? Sisällöntuotantoa lisää? Kovasti vuosi sitten taas lupailtiin juttuja, mutta itsellä ei ainakaan ole ollut aikaa tehdä yhtään mitään. Lupauksia kehiin...
Hahhaa, mutta kukas onkaan aktivoitunut. Meitsi on kirjotellu meitsi-raportteja mätakivi.netin täyteen. Harmi vaan, kun en niitä raportteja enää itsekään jaksa enää lukea läpi... :o
Viitsisihsköshän sitä vaikka ens kaudella kirjotella vaikka testiraportteja. Jos nyt me sponsorit vielä aktivoidutaan pitämään sivuja pystyssä. Testiraporteista saattaapi tulla kaa hiukka kuivia, koska lopputulos lienee aina sama. :p
Hahhaa, mutta kukas onkaan aktivoitunut. Meitsi on kirjotellu meitsi-raportteja mätakivi.netin täyteen. Harmi vaan, kun en niitä raportteja enää itsekään jaksa enää lukea läpi... :o
Viitsisihsköshän sitä vaikka ens kaudella kirjotella vaikka testiraportteja. Jos nyt me sponsorit vielä aktivoidutaan pitämään sivuja pystyssä. Testiraporteista saattaapi tulla kaa hiukka kuivia, koska lopputulos lienee aina sama. :p
Kari on tainnut olla aktiivisin ja TM sitten hyvänä toisena kirjoittelijana. Kuviakaan ei ole nyt tullut lisää sitelle. Missäs Mika kuvailee?
Juu mun puolesta voidaan pitää vielä netti-museota pystyssä :) Eli voin osallistua kuluihin.
Kiitoksia vinkeistä tuon rallinaaman suhteen. Kyseessä on suoraan vanhasta pyörästä uuteen siirto joten kuvittelin että selviän vaan leveysprikkoja vähentämällä (vanha 68mm uusi 73 mm). Eturattaiden puolella (oikea puoli) on ollut kaksi muoviprikkaa. Vasemmalla puolella ei ole yhtään ???. Vasen kampi+akseli on sillai jumissa että sitä ei saa vedettyä laakerin läpi joten siellä ei ole voinut ollakkaan moista prikkaa.
Ilmeisesti molemmilla puolilla pitäisi olla muoviprikka(t) ???.
Niin ja tärkein meinasi unohtua. Eilen sitkasteltiin Lentokentän lenkki Peten kanssa. Kehä III:sella vaikutti olevan jo klassikon ainekset kasassa mutta pohjoisen puolella keli petraantui kummasti. Näytti olevan kauden 28 lentokentän lenkki :)
Hans Opinion
10.12.2008, 13.23
Hanssi mukana netti-kustannusten jakotuloksen jatkokäsittelyssä... hän näyttää tuossa myös lupaavan suoltaa juttua eetteriin entiseen tahtiin... muuten... pitäisikö meidän myydä sivujamme mainostarkoitukseen jolla voisimme jatkossa pitää sivut suopaisina mahdollisimman kustannustehokkaasti... arvatenkin ainoa vaikeus on päätttää se että kenelle lukuisista kanditaateista sivut avautuisivat hyväksikäytettäväksi...
Onnittelut TM:lle!
Olet tullut valituksi Zeusin johtokuntaan ja maastojaostoon... mutta näin alkuun Peten varajäseneksi. Kilpailu oli ankaraa ja taktikointi näiden merkittävien luottamustehtävien suhteen veristä, mudda saimme kuin saimmekin peesattua sinut ao. paikoille. Luotamme siihen että kykenet nyt alkavallaa 2vuotiskaudella osoittamaan sen että ole oikea mies näihin tehtäviin ja jatkossa myös kilpailemaan zeuran hallituspaikasta.
Tuuria&Taitoa tehtävän menestykselliseen hoitamiseen!
Huh ankara lobbaaminen kannatti eli nyt minulla on jo toinen varajäsenyys cv-hen laitettavaksi, taisi taloyhtiössä olla myös moinen vara-luottamustehtävä :)
armas raato
10.12.2008, 16.05
Sitä on syötetty porukoille oikein junttapullaa - hyviä ajokelejä porukoille ja toivottavasti Hans niskaongelmasi helpottavat
Olihan extreme töistäpaluumatka . Stadissa oli hirvee vesi-loskakeli Olin aivan märkä, kun pääsin kehä 3:n paremmalle puolelle. Sitten alko nopeeseen tahtiin viiletä ja vaihteet jääty tukkoon, ketjut alko hyppiä ja ajokamat oli päältä jäässä ja märät. Kotiin päästyy oli varpaat taas ihan valkosina - nakit sentään pysy vielä hiukka punertavina. :(
T.M < Eikös päivillä ollu ne vastus-lämmityspohjalliset? Onko ne hyvät ja toimivat? Riittääkö teho ja kuinkauan vakioakut kestää?
Alkaa oleen varpaat niin huonossa kunnossa, ettei pelkät sukat, pohjalliset ja 5 numeroa ylikoon kengät riitä.. Kemialliset lämmikepussitkin on aika turhia, kun ei niitä viitsi alkaa viritellä saappaissin. Niitä viritellessä tulisi vielä pahemmin kylmä.
T.M < Eikös päivillä ollu ne vastus-lämmityspohjalliset? Onko ne hyvät ja toimivat? Riittääkö teho ja kuinkauan vakioakut kestää?
Mulla on tuommoset lämpöpohjalliset ollu käytössä. Ainakin 2h on pitäny jarpaat lämpimänä. Jos haluat kokeilla niin sekin järjestyy. Nää on XL kokoa ja menee mun Lake 46 kenkiin.
Joo Päivillä oli lämmitettävät SID:t. Toimivat vissiin puolet talvesta ok. Sen jälkeen toinen pohjallinen on pois pelistä elikkäs muistaakseni ei lataa enää. Silloin kun toimivat niin ovat ok, käyttöajasta en osaa sanoa ainakin pari tuntia toimivat. Itteäni epäilyttää että miten hyvin jaksaa virtalähde.(mahtuu itse pohjalliseen).
Mä kattelin että actionsports:ssa olisi kiinnostava tuote:
http://www.actionsports.de/Accessories/Mematec-Boot-Heater-Heat-Vario-Plus::11188.html
Tossa olisi ainakin akut helposti vaihdettavissa eikä akkupaketin koko ole ihan yhtä iso kuin noissa laskettelumono-lämppäreissä.
Itte aattelin sinnitellä karvatöppösillä ja mielummin lyhentää lenkkiä jos varpaat palelee.
E-Bay:ssä on myynnissä lämmitettäviä sukkia. Se voisi olla myös hauska ratkaisu kokeilla. Taitaa halvimmat parit liikkua alle 30 dollarin hinnalla.
Mulla on siis nämä
https://www.ulkoilukauppa.com/index.php?sijainti_id=3432
https://www.ulkoilukauppa.com/index.php?sijainti_id=3431
Itersportti noita kans muistaakseni myy
Noilla ThermIceillä tarkenee hienosti. Merkkiä myydään tuon Intersportin lisäksi myös Prismoissa, tosin hiukan eri malleja.
Joo 200e hintasilla pohjallisilla pitää(pitäisi) jo tarjetakin....
Noi actionsportsin tarjouspohjalliset ois kyllä halvat - tai siis halvemmat... Ja mä enemmän tykkään tosta standardi-akku systeemistä. Jos ei pääse akkuja lataamaan, niin voi vaihtaa toiset valmiiksi ladatut tilalle. Ja voi myös vaihtaa vanhojen kennojen tilalle uudet.
Harmi kun en löytänyt mitään arvosteluja Action Sportsin pohjallisista.
Kylllmää hrrr.. taidan noi Action Sportsin tilata.
--- edittii
No voihan @#! niissä on kuukauden tilausaika - sitä noi nootit as:n sivuilla kai tarkottaa! Täytyy varmaan hakee noi therm-ic:t sitten. :(
Okos kellään muuten kokemusta tämmösestä kengänkuivaajasta (http://www.markantalo.fi/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-markantalo-Site/fi_FI/-/EUR/ViewStoreInformation-ProdStore;pgid=Ak2z6oZKgYFSR0EBRoN2dOJo0000ZCI2U0e K?ProductID=wTDD4QFH9oYAAAEYiUpdSBLZ&StoreID=10454&EJBstoreID=19724&mapCoords=3,26,145,144,100&mapStore=19724). Mulla on ollut aikasemmin yksi kengänkuivaaja(lämmittävä, ei puhaltava), mutta se oli ihan pska. Toi näyttäs paremmalta. Ei löytyny tostakaan testejä/arvosteluja.
Kari > Sanoisin, että hyvä sukat ja toiset hyvät sukat päälle eli päällimmäiset 100 % vedenpitävät. Mulla pysyvät nyt varpaat lämpöisenä. Tähän asti oon mennyt yksillä sukilla, mutta nyt kaksilla hyvillä menee loistavasti.
Okos kellään muuten kokemusta tämmösestä kengänkuivaajasta (http://www.markantalo.fi/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-markantalo-Site/fi_FI/-/EUR/ViewStoreInformation-ProdStore;pgid=Ak2z6oZKgYFSR0EBRoN2dOJo0000ZCI2U0e K?ProductID=wTDD4QFH9oYAAAEYiUpdSBLZ&StoreID=10454&EJBstoreID=19724&mapCoords=3,26,145,144,100&mapStore=19724). Mulla on ollut aikasemmin yksi kengänkuivaaja(lämmittävä, ei puhaltava), mutta se oli ihan pska. Toi näyttäs paremmalta. Ei löytyny tostakaan testejä/arvosteluja.
Juuri tänään asensin seinään tuon tapaisen kengänkuivaimen
http://www.clasohlson.fi/Product/Product.aspx?id=42468557
testituloksia odotellaan lähipäivinä. Pojan talvisaappaat sillä tänään jo kuivattiin, mutta ihme kyllä, ne ei ollu tänään läpimärät.
Täytyy varmaan hakee noi therm-ic:t sitten. :(
Pari talvea sitten (sillon kun oli vielä viileetä) palstalla oli topickki noista pohjallisista. On näköjään jo poistettu, mutta muistelen, että VesaP oli ajellu 4-5 tunnin lenkkejä jalat lämpiminä.
Kiitti Vemalle kengänkuivatinvinkistä! Kai toi vehje puhaltaa jotensakin lämpöstä ilmaa? Mäkäyn huomenna hakee tommosen.
Jah joo, varmaan kannattaa samantien ostaa kunnolliset lämpöpohjalliset. Noissa thermiceissä on ainakin se hyvä puoli, että pelkkiä pohjallisia saa kohtuu hintaan. Nehän kumminkin hajoo... ehkä.
Näyttää vaan noi therm-icen monolämmittimen akkupaketit vähän isoilta muhkuilta. Toisaalta eiköhän se koko tuo mukanaan kestävyyttä :) Jos sattuvat pysymään kengänvarressa kiinni.
Olihan hc-työmatka. Kesällä duunimatka vie 26 min hikoamista vältellen. Tänään haltin hikipussi päällä armotonta vääntämistä 45 min. Ei ollu cc-fillari paras valinta sohjoon...
Pari talvea sitten (sillon kun oli vielä viileetä) palstalla oli topickki noista pohjallisista. On näköjään jo poistettu, mutta muistelen, että VesaP oli ajellu 4-5 tunnin lenkkejä jalat lämpiminä.
Kukahan lie poistanut topiicin... Siellä oli oikein meikäläisen asennuskuvia ThermIcien asennuksesta ja siitä että miltä ne näyttää käytössä.
Eli joo, värkit ovat aivan kuninkaat!! Ei ole KOSKAAN niiden jälkeen jalat palelleet talvella. Tosin kokemus on maksimissaan vain -9 asteen kelistä, mutta silloinkin taisin ajaa lähes 9 tuntia... Eli joo, ne TOIMII ja jopa niillä halvoilla NiMH akuilla riittää akkukesto tuonne lähelle 10 tuntia muistaakseni. Eli jopa KariV:n pitkät peekoolenkit mennee yhdellä latingilla. Tai sit hommaat ne LiIon akulliset versiot --> pienempi akkukoko kait mutta isompi kesto. Ei noi NiMH akullisetkaan ole isot. Ihan nätisti menee kengänsuojuksen kaulaan kiinni nilkan viereen eikä niitä akkuja tunne ajossa.
Pohjalliset on paksut joten ne ei sovi normaaliin ajokenkään. Tai sopii, mut sit ei sovi jalka enää... Mun normisidit on 44 kooltaan ja tuo talvi-sidi missä lämppärit on on kooltaan 47.
Eli jos jalkaa kylmää ajaessa niin EHDOTTOMASTI nuo vaan hankintaan, toimii ainakin maantieajossa täydellisesti kunhan kenkä vain on tarpeeksi iso minne ne laittaa!
Edit: Lisäyksenä, tuossa -9 kelissä siis pärjäsi muistaakseni lämmityksen asennolla 1. Siinä olis ollut myös 2 ja 3 asennot jos olis alkanut koipia palelemaan.... Ohjekirjassa muistaakseni oli maininta että kolmosta ei saa käyttää pientä hetkeä pitempään kun voi aiheuttaa vahinkoa jalkapohjaan. :cool:
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.