PDA

Näytä tavallinen näkymä : Mätäkivi-cruising V

Sivut : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 [21] 22 23 24 25 26

T.M
26.10.2009, 15.51
Ei liity Clasun sukkiin mutta kysyn nyt kuitenkin:
- Löytyisikö keltään joutavaa 9V virtalähdettä ?
(9 VAC 3000 mA)

Itteläni on monta poweria mutta yhdestäkään ei irtoa lähellekkään 3A. Vanhoissa modeemeissa/kytkimissä voisi olla käytössä tuommoisia ???

I.S
27.10.2009, 22.46
Tilasin Nokian Hakka WXC 300 nastarenkaat Svenssoneista, Cyclecomponentsista. Katsokaa nyt, mihin ne on lähettänyt mun renkaat :D

Tuossa alempana seurantakoodilla etsitty tavara. Renkaat näköjään löytyvät HYRYLÄN VALINTATALOSTA :eek: Mulle ei kyllä ole vielä Valintatalon kassa soittanut, että tule hakemaan!

Händelser
2009-10-27 17:07 VALINTATALO HYRYLÄ Sorterad
2009-10-27 15:31 Terminal i Finland Försändelsen distribueras
2009-10-27 10:25 Terminal i Finland Sorterad
2009-10-27 09:29 Terminal i Finland Försändelsen distribueras
2009-10-27 09:13 Terminal i Finland Ankommit HUB/Terminal
2009-10-26 00:15 Stockholm Sorterad
2009-10-23 21:02 Örebro Sorterad
2009-10-23 15:23 Posten Elektronisk förhandsinformation mottagen

T.M
28.10.2009, 08.44
Juu tuttua hommaa noukkia kamat Valtsusta. Tosi kiva niska punaisena odotella kilometrin mittaisessa kassajonossa kun omaa pakettia etsitään ainoan myyjän toimesta. Ikinä ei oma lähetys ole mahtunut kassan takana olevaan kaappiin vaan paketti löytyy jostain kahvihuoneesta :-)

EDIT:
Vuonna 2001 ostamani shimanon talvipopot ovat viimein kaput. Hyvin korjasi suutari 5 vuotta sitten kengät mutta nyt taitaa olla viisainta hyljätä kanootit. CRC:ssä olisi northwaven celciuksia. Meinasin ostaa isoimmat mitä löytyy niin ehkä noilla pärjää ilman kengänsuojia 0-asteen tienoilla. Kylmempään tarvitaan karvakengänsuojat.

I.S
28.10.2009, 09.29
Juu tuttua hommaa noukkia kamat Valtsusta. Tosi kiva niska punaisena odotella kilometrin mittaisessa kassajonossa kun omaa pakettia etsitään ainoan myyjän toimesta. Ikinä ei oma lähetys ole mahtunut kassan takana olevaan kaappiin vaan paketti löytyy jostain kahvihuoneesta :-)
Ahaa paketti siis tosiaan on jossain Valintatalossa ...heh! Enpä edes tiedä, missä Tuusulan Valintatalo on ...pitäneet etsiä! Kait sieltä joku lappu tulee kotiin vai voikohan sinne vaan mennä ja nimellä saa paketin?

Jos tilausta virittelet, niin voin osallistua postikuluihin. Jotain pientä on aina kiva ostaa.

Hans Opinion
28.10.2009, 11.38
Jeps, eukon Cervelon raamin hain Kalevan Valintatalosta... kaljaveikot kyseli kovasti mitä paketissa on, uutta oli heillekin tämä matkahuolto-valintatalo-kombinaatio...

I.S
28.10.2009, 12.23
Jeps, eukon Cervelon raamin hain Kalevan Valintatalosta... kaljaveikot kyseli kovasti mitä paketissa on, uutta oli heillekin tämä matkahuolto-valintatalo-kombinaatio...
No tähän on totuttava ...ihmettelen vain, kun Hyrylässä on oikeakin Matkahuolto. No mitäpä tässä, Valintataloon on mentävä - jos vaikka ostais saunakaljatkin samalla :D

Mitenkäs Hansin polvi jaksaa?

Hans Opinion
28.10.2009, 16.37
Mitenkäs Hansin polvi jaksaa?

Ei häävisti, polvi kerää edelleen nestettä... olen sairaslomalla vielä 2½vk, jos ei kohta puoliin rupea pelittämään niin edessä on keinonivel-operaaatio...

I.S
29.10.2009, 10.26
Ei häävisti, polvi kerää edelleen nestettä... olen sairaslomalla vielä 2½vk, jos ei kohta puoliin rupea pelittämään niin edessä on keinonivel-operaaatio...
No voi P**SE, on se kumma, kun ei polvi ota opikseen ...stemppiä!

Mä vetäsin eilen elämäni ensimmäisen traineritreenin - hienoa hommaa ;) Mahdanko enää ulos lähteäkään ...heh!

Edit:
Ai niin ja Nokian Hakka WXC renkaat tosiaan löytyivät Valintatalosta, nyt kun vielä tulisi talvi!

Anssi
29.10.2009, 16.02
Zemppiä Hannulle, toivotaan että polvi vielä lähtis pelittämään!

KariV
30.10.2009, 20.47
Joo... eipä käy hansia kateeksi. Toivottavasti jotain järkevää tekemistä on siarasloman ajaksi löytynyt, ettei kuuppakin hajoa...

Itellä on tahtonut fillaroinnit jäädä vaihteeksi aika vähiin. Kaluston vaihtoa oon vähän hakenut. Tavotteena oisi vaihtaa Spessu ja Gorssmani johonkin 160-180mm notkuvaan fillariin. Sx traili, Orange alpine tms...

Jos jollakulla ompi muuten tarvetta yhelle 29" uuelle nastanakille, niin kannattaapi kysellä.

KariV
01.11.2009, 20.50
Kävimpä tänään ajelemassa lyhykäisen lenksun. Tosi hauskaa ajella, kun polkujen pohjat alkaa olla jäässä. Fillari rullaa mukavasti ja pitoakin riittää. Tuntu, että kaarteet pysty ajamaan melkeen kahva maassa, kun nakit tarraa jäätyneeseen mutaan. :D

Armeijan maastoissa joku hassu yli-huolehtivainen koiranulkoiluttaja-täti pelästyi pahemman kerran, kun ajelin jäisen viistokaltsin yli. Perästä kuului "Varo jäätä, siinä on jäätä, aijai-jai". Onneksi alla oli kitkarenkaan... Hyvin pääsi jäitten yli, kun otti tarpeeksi vauhtia ja ajoi suoraan...

I.S
01.11.2009, 21.34
Kävimpä tänään ajelemassa lyhykäisen lenksun. Tosi hauskaa ajella, kun polkujen pohjat alkaa olla jäässä. Fillari rullaa mukavasti ja pitoakin riittää. Tuntu, että kaarteet pysty ajamaan melkeen kahva maassa, kun nakit tarraa jäätyneeseen mutaan. :D

Armeijan maastoissa joku hassu yli-huolehtivainen koiranulkoiluttaja-täti pelästyi pahemman kerran, kun ajelin jäisen viistokaltsin yli. Perästä kuului "Varo jäätä, siinä on jäätä, aijai-jai". Onneksi alla oli kitkarenkaan... Hyvin pääsi jäitten yli, kun otti tarpeeksi vauhtia ja ajoi suoraan...
Itsekseen höpöttely virkistää ja saa yleensä mieleisen vastauksen :D

Mäkin kävin tänään ajamassa parituntisen Ruotsinkylä - Mätis - Varuskunta lenksun. Poikkesin myös siellä Kervon hautuumaan kulmilla ja kappas siellä mylläsi metsäkone :mad:

Joo on tosi hauskassa kunnossa polut parin pakkasyön jäljiltä, harmi vaan kun pimeä tulee jo niin aikaisin. Jotenkin toi pimeäajelu ei nyt innosta. Tai kait se olisi ihan jees, jos olisi muitakin lähdössä.... Tuntuu vaan siltä, että jengi viettää rentoa syksyä, kun metsässä ei enää tuttuihin törmää.

Mä ostin Valtsulta trainerin ja innostuin sillä sotkemaan. Aika pervoa hommaa tuijottaa pesuhuoneen laattoja ja hikoilla, mutta eipähän tarvitse pukea kolmia kalsareita päällekkäin eli ei palele :)

T.M
02.11.2009, 08.44
Mä lähdin lauantaina aamupäivästä ajamaan joten ei päässy Ilen ja JJT ? :n kanssa ajamaan. Vai jäikö se Janne vaan kannuja virittelemään ?

Tosi hieno keli oli ajella ja 2h sain kasaan vaikka varpaita alkoi kipristelemään. Vierumäellä taisi tulla "Pahat Sedät" vastaan, vauhtia köörillä oli sen verran paljon että en ehtiny kääntyä peesiin :-) Maasturi olikin pölyttyny varastossa jo 3 viikon ajan joten jo oli aikakin käydä maastossa tökkimässä.

Mä taidan kanssa vähän himmailla valolenkkien kanssa. Yritän kyllä poiketa maaston puolelle mutta tarkoitus olisi käydä lenkillä suoraan töistä. Vähän hankalaa se kieltämättä on kun on vaihtovaate/läppärireppu selässä.

I.S
02.11.2009, 09.07
Mä lähdin lauantaina aamupäivästä ajamaan joten ei päässy Ilen ja JJT ? :n kanssa ajamaan. Vai jäikö se Janne vaan kannuja virittelemään ?
Mentiin liian hiljaa, kun Jannelle tuli kylmä ;) No mähän ajelenkin tolla jäykkisjyrällä. Yhdessä ajettiin tunti ja itse jatkoin vielä siitä jonkin aikaa....

Canyonista sen verran, että pitäisköhän kohta palata joustokeulaan, kun meinaa pari syksyä sitten sattunut olkapää tulla taas kipeäksi :mad:

Markku Liitiä
02.11.2009, 10.58
Minäkin ajoin lauantaina KariVeen mainitseman liukkaan kallion yli - onneksi ylämäen suuntaan - ja mietin, että kukahan tuossa mahtaa pannuttaa ja milloin. No, ei Kari ainakaan :D.

JJT
03.11.2009, 10.23
TM

Kiitokset kuuntelevista korvista. Nyt ne alkaa jo kuulostamaan rummuilta. :) Uskaltaa viedä setin humppapumppuun.

Ile
Lenkki jäi lauantaina tosiaan kesken kun tuli kylmä. Vaatetta oli liian vähän, vauhti oli ihan sopiva.

I.S
04.11.2009, 23.25
Olisko torstaina Mätisporukalla ajohaluja? Ajattelin lähteä johonkin ...tai jos on huono keli, tuijottelen pesuhuoneen kaakelia :o Hei nythän sataa lunta :eek: metsään sittenkin?

T.M
05.11.2009, 08.56
Mulla on bändireenit torstaisin joten jääpi ajelut väliin. Aattelin vaan ajella pienen työmatkarullailun crossarilla kun laitoin sen myyntiin Torille.

Tämmöisen tilasin paikallisesta tilalle:
http://www.feltbicycles.com/Resources/ProductPhotos/Bikes/10_FELT_F75X(1).jpg

I.S
05.11.2009, 09.16
Mulla on bändireenit torstaisin joten jääpi ajelut väliin. Aattelin vaan ajella pienen työmatkarullailun crossarilla kun laitoin sen myyntiin Torille.

Tämmöisen tilasin paikallisesta tilalle:
http://www.feltbicycles.com/Resources/ProductPhotos/Bikes/10_FELT_F75X(1).jpg (http://www.feltbicycles.com/Resources/ProductPhotos/Bikes/10_FELT_F75X%281%29.jpg)
Komia felt!

Mä varmaan ajelen illalla jonkinlaisen lumilenkin - soitelkaa tai laittakaa viestiä, jos on kiinnostusta lähteä rypemään :)

T.M
09.11.2009, 08.55
Perjantai meni ns. "hapoille" joten lauantainakaan ei ollu asiaa fillarilenkille. Eilen pääsin viimein tyypittämään uutta crossaria. Helvatan mukava oli ajella uudella pyörällä tosin nastarenkaat veivät isoimman osan innostuksesta mutta erittäin inspiroiva ajettava on uusi Felt. Geometria on just presis meikäläisen elastisuuden omaavalle kropalle :)

Hieman leveämmältä tuntuva tanko jeesaa liukkaalla kelillä kun nyt pystyy käyttämään lisäjarrukahvoja apinaotteelta. Kesägumeksilla olisi kiva päästä tyypittämään poluilla mutta aamulla olikin nastarenkaat enemmän kuin tarpeen työmatkalla joten ei viitsi enää alkaa vaihtelemaan gumeksia.

I.S
11.11.2009, 21.20
Jokin aika sitten oli Jannen kanssa puhetta, että pitäisi laittaa iskareita/keuloja huoltoon. Tänään juttelin Karin kanssa samasta aiheesta eli miten olisi kimppalähetys lähiaikoina? Vai oliko Jannella asiaa Treen suuntaan lähiaikoina?

JJT
11.11.2009, 22.28
Jokin aika sitten oli Jannen kanssa puhetta, että pitäisi laittaa iskareita/keuloja huoltoon. Tänään juttelin Karin kanssa samasta aiheesta eli miten olisi kimppalähetys lähiaikoina? Vai oliko Jannella asiaa Treen suuntaan lähiaikoina?

Eipä ole asiaa Tampereen suuntaan nytten, voisin kyllä keulan laittaa huoltoon, tosin kiirettä ei ole...

T.M
12.11.2009, 08.19
Ikinä en ole yhtään keulaa huollattanu joten pitäisiköhän aloittaa 29":n Fox:sta.
Paljonko valohoito R-tech:ssä kustantaa ???

I.S
12.11.2009, 20.54
Ikinä en ole yhtään keulaa huollattanu joten pitäisiköhän aloittaa 29":n Fox:sta.
Paljonko valohoito R-tech:ssä kustantaa ???
Takaiskarin huolto on siinä satasen paikkeilla ja luulisin, että keulan huolto on vielä enemmän ...eli aika arvokasta puuhaa! Voisi kysyä paljousalennuksen vai pistetäänkö keulatalkoot pystyyn? Mitäköhän paikallisessa kustantaa ja missä on paras lopputulos? Mullakaan ei ole kokemusta Foxin purkamisesta, kaikki aikaisemmat keulat ovat olleet RS merkkisiä.

ellmeri
12.11.2009, 21.01
Takaiskarin huolto on siinä satasen paikkeilla ja luulisin, että keulan huolto on vielä enemmän ...eli aika arvokasta puuhaa! Voisi kysyä paljousalennuksen vai pistetäänkö keulatalkoot pystyyn? Mitäköhän paikallisessa kustantaa ja missä on paras lopputulos? Mullakaan ei ole kokemusta Foxin purkamisesta, kaikki aikaisemmat keulat ovat olleet RS merkkisiä.

Ajomiehessä tikkurilassa huollatin omani ja awot :D halapa ja hyvä.

Foxin float rlc 140mm kyseessä..:cool:

Pahat-sedät 50/60 huollattaa siellä.;)

I.S
12.11.2009, 21.14
Ajomiehessä tikkurilassa huollatin omani ja awot :D halapa ja hyvä.

Foxin float rlc 140mm kyseessä..:cool:

Pahat-sedät 50/60 huollattaa siellä.;)
Ahaa hyvä tietää ...tänks! Mitä tuollainen keulan huolto suunnilleen maksaa? Taidan viedä tuonne!

ellmeri
12.11.2009, 21.21
Ahaa hyvä tietää ...tänks! Mitä tuollainen keulan huolto suunnilleen maksaa? Taidan viedä tuonne!

Jos kertoisin hinnan niin menis huolto tukkoon.;)

Mulla oli tiivarit Lumberilta R-tecin hintaa halvemmalla.

I.S
12.11.2009, 21.39

Tänks infosta :)

T.M
13.11.2009, 09.04
Niin ja olisi helpompi huollattaa jos olisi joku selkeä vika. Vikahan tulee sitten vasta toukokuussa kun tulee ensimmäiset hyvät ajokelit :)

Saakelin saakeli vetäisin eilen tektron CC-jarrun vaijjerinkiinnityssysteemin (kolmion muotoinen vaijjeripidike) paskaksi. Hemmetti ei näillä pajunvarsilla pitäisi mitään saada rikki väännettyä.

KariV
13.11.2009, 20.12
Ite aion kyllä postitella iskarin kiltisti Rtechin huolleltavaksi. Viimeksi hiukka harmitti, kun keula ei menny takuisiin, koska oli huollettu muualla.

Vaikka.... empä tiiä oisko menny takuisiin, vaikka olis rtechissä huolletukin ja vaikka ois siltä ostetukin - on se niin ihme putka.

juminy
13.11.2009, 20.28
on se niin ihme putka.Jos tätä ei ole luettava kehuksi, niin kannattaisko sitten teettää tuolla: http://tftuned.com/service/fox.aspx

Float R* huolto 80 puntaa ja postit päälle. Ei siinä kyllä rahaa säästy.

Eiks noi keulat huollu ihan kivasti Lumperilla? Itsehän en ole koskaan vielä mitään huollattanut, mutta ajattelin, että jos tuon pari tonnia ajetun Revelationin veisi Keravalle huoltoon kun ovat kehuneet hyväksi ja edulliseksi.

JiiPee
13.11.2009, 21.09
Kaverin keula (foxi) huollatettiin lumperilla keväällä, toimitus ei pitkään kestäny ja hintakin oli kyl passeli. Vinkki: kannattaa soittaa ja sopia homma etukäteen kaupansedän kanssa.

juminy
13.11.2009, 21.34
Vinkki: kannattaa soittaa ja sopia homma etukäteen kaupansedän kanssa.Joo, mä kyselin hommelit jo tossa alkukesästä valmiiksi. En sitten vaan ole saanut aikaiseksi vietyä. Nyt sitä ei saa aikaiseksi irrottaa kun tuolla on pirun kylmä pulata pihalla. Keväällä on sitten taas kiire ajaa eikä sittenkään pysty. Ei ole helppoa. Niin tai oikeastaan on. Ja vaivatontakin kun ei jaksa nähdä vaivaa.

Täytyis hakea pari pulloa Sorbusta ja tulla sinne sun kuoppaan huollattamaan kupen perää. Sais vaan aikaiseksi. Vua kannattaako toimivaa availla, jos availlaan vaan puteleita.

ellmeri
13.11.2009, 22.15
Ite aion kyllä postitella iskarin kiltisti Rtechin huolleltavaksi. Viimeksi hiukka harmitti, kun keula ei menny takuisiin, koska oli huollettu muualla.

Vaikka.... empä tiiä oisko menny takuisiin, vaikka olis rtechissä huolletukin ja vaikka ois siltä ostetukin - on se niin ihme putka.

Mulla kun oli skraadia keulassa niin ajomies olis ottanu kuvat ja R-teckiin mutta ei ruvettu takuseen vääntää koska noissa Foxeissa on niin pienet öljymäärät ja niitä "pitäisi" huoltaa useammin vuodessa meidän ajoilla.

Otin opiksi oman hölmöyteni ja saamattomuuteni.:cool:

Soitettiin niille ja sanoivat että ottakaa kuvat mutta ottamatta jäi..jos ite tyriii niin en viitti ruveta siihen hommaan.

JiiPee
13.11.2009, 22.25
Joo, mä kyselin hommelit jo tossa alkukesästä valmiiksi. En sitten vaan ole saanut aikaiseksi vietyä. Nyt sitä ei saa aikaiseksi irrottaa kun tuolla on pirun kylmä pulata pihalla. Keväällä on sitten taas kiire ajaa eikä sittenkään pysty. Ei ole helppoa. Niin tai oikeastaan on. Ja vaivatontakin kun ei jaksa nähdä vaivaa.

Täytyis hakea pari pulloa Sorbusta ja tulla sinne sun kuoppaan huollattamaan kupen perää. Sais vaan aikaiseksi. Vua kannattaako toimivaa availla, jos availlaan vaan puteleita.

No nii, siinä on se ikuisuuskysymys: ollakko vaiko ei? Jos multa kysyttäis, niin kyl mä huoltaisin ainakin keulan ja iskarin ennen talven ajoja (jos niillä meinaa ajaa). Toi takaiskarin "ilmakammion" huolto on 10 min homma, ja samalla siinä saa tsekattua tiivisteet ja niiden kunnon. Ei niin helposti ehkä jysähdä pohjaan (stuckdown). Pullon hinnalla saat jo huollon ja paskapuheet päälle.

eskoaa
13.11.2009, 22.46
No nii, siinä on se ikuisuuskysymys: ollakko vaiko ei? Jos multa kysyttäis, niin kyl mä huoltaisin ainakin keulan ja iskarin ennen talven ajoja (jos niillä meinaa ajaa). Toi takaiskarin "ilmakammion" huolto on 10 min homma, ja samalla siinä saa tsekattua tiivisteet ja niiden kunnon. Ei niin helposti ehkä jysähdä pohjaan (stuckdown). Pullon hinnalla saat jo huollon ja paskapuheet päälle.

Täähän on melkein tarjous josta ei voi kieltäytyä :cool:

juminy
13.11.2009, 23.10
No nii, siinä on se ikuisuuskysymys: ollakko vaiko ei?Taasko se suuttu siellä se Rihan mörri? Tullaan tullaan ja saat Sorbuksesi. Mut en mä talvella aja, tulee vielä kylmä ja pimeekin on. Jos nyt heinäkuussa heittäis pari lenkkiä jos sattuu hyvät kelit eikä ole sadetta eikä rapaa.

Jos Karilla pysyy ilma vielä Rebassa (eikö muka ole vielä katki, tms?), niin en olisi pienistä liukuputkien kulumista sitten huolissani.

JiiPee
13.11.2009, 23.13
Täähän on melkein tarjous josta ei voi kieltäytyä :cool:

Tervetuloo, kalian hinnalla saat ilmakammion huollon (tiivisteet saat maksaa ite) :D paja on auki 7.00-23.00 jouluun saakka :D!

Niin noita tiivisteitä ei tarvi vaihtaa jos ei ole rikki, mulla on kyllä tiivistesettikin tuossa varalle jos tarvii.

Juminy@ möks ;) ala saatana sotkee se konkelis tänne, suuta kuivaa !!

juminy
13.11.2009, 23.19
Tervetuloo, kalian hinnalla saat ilmakammion huollon (tiivisteet saat maksaa ite) :D paja on auki 7.00-23.00 jouluun saakka :D!

Juminy@ möks ;) ala saatana sotkee se konkelis tänne, suuta kuivaa !!Olin jo tuossa lähdössä, mutta kun on noi aukioloajat aika nihkeät. Menee ens viikolle sit vissiin. Tuonko samalla ison läjän osia ja kasataan 456 samoilla hutikoilla... no ei se vielä ole tullut. Halpistolppa ja maailman painavin stemmi (7cm, 0,2kg) tuli kyl jo.

JiiPee
13.11.2009, 23.23
Olin jo tuossa lähdössä, mutta kun on noi aukioloajat aika nihkeät. Menee ens viikolle sit vissiin. Tuonko samalla ison läjän osia ja kasataan 456 samoilla hutikoilla... no ei se vielä ole tullut. Halpistolppa ja maailman painavin stemmi (7cm, 0,2kg) tuli kyl jo.

Hii, et kuitenkaa tuo kunhan lämpimikses taas puhut. Soppa kelpais kyllä :)!
Mikä stemmi noin painava o?

eskoaa
13.11.2009, 23.24
Tervetuloo, kalian hinnalla saat ilmakammion huollon (tiivisteet saat maksaa ite) :D paja on auki 7.00-23.00 jouluun saakka :D! suuta kuivaa !!

Laittaa korvan taakse ;)

juminy
13.11.2009, 23.29
Mikä stemmi noin painava o?Tommonen (http://www.on-one-shop.co.uk/acatalog/info_STOOM45670.html), ostin kun kilohinta oli halpa ja luki riirait. Varmaan väärän mittanenkin vielä. Eikä ehkä voi olla riirait kun ei ole ouversais?

JiiPee
13.11.2009, 23.34
Tommonen (http://www.on-one-shop.co.uk/acatalog/info_STOOM45670.html), ostin kun kilohinta oli halpa ja luki rii rait. Varmaan väärän mittanenkin vielä. Eikä ehkä voi olla riirait kun ei ole ouversais?

Ouversais on ihan ouverkil mut varmana ihan ok http://www.fillarifoorumi.fi/forum/images/icons/icon14.gif.

T.M
16.11.2009, 08.33
Jep jep legendaarisia 10min hommia. Itse en löydä 10 minuutissa tarvittavia työkalujakaan :) Perjantaina kesti yhden tektron takajarrun jarrupalavaihto+vaijjerivirittely melkein tunnin .

Messevä kykclorossi-lenkki oli lauantaina. Zeus-patrulli ajeli kuoppaiseksi jäätyneitä hiekkatieulkoilureittejä oikein urakalla. Feltsonin ohjainlaakerikin löystyi omien amalgaamien lisäksi. Ittelle tuli reilu 3,5 h täyteen ja tosikuskit lähtivät vielä palauttelemaan saunailtaan :) Itse lähdin lenkin jälkeen Jumbon ostosparatiisin ja askel ei todellakaan ollut höyhenen kevyt.

Hans Opinion
16.11.2009, 10.07
Jep jep legendaarisia 10min hommia. Itse en löydä 10 minuutissa tarvittavia työkalujakaan :) Perjantaina kesti yhden tektron takajarrun jarrupalavaihto+vaijjerivirittely melkein tunnin .

Messevä kykclorossi-lenkki oli lauantaina. Zeus-patrulli ajeli kuoppaiseksi jäätyneitä hiekkatieulkoilureittejä oikein urakalla. Feltsonin ohjainlaakerikin löystyi omien amalgaamien lisäksi. Ittelle tuli reilu 3,5 h täyteen ja tosikuskit lähtivät vielä palauttelemaan saunailtaan :) Itse lähdin lenkin jälkeen Jumbon ostosparatiisin ja askel ei todellakaan ollut höyhenen kevyt.

Kovat oli Zaunajatkot ja mukavasti porukkaa paikalla... 40litraa meni janojuomaa... ruokaa vain 10kg, onnekeksi saatiin Kari hälyytettyä paikalle, muuten olisi mennyt vain viisi kiloa...

Hanssi on päässyt jo pyöränpäälle työmatkan verran, erittäin hyvältä tutuu tämäkin vähä ja voittaa makaamisen mennen tullen... toivotaan että polven kuntoutuskehitys jatkuu saman suuntaisena...

T.M
16.11.2009, 10.10
Hans:
Voitto se on pienikin voitto eli toivotaan parasta.

Ai niin jumbosta piti lunastaa clasulta sähkösukat. No kelit lämpeni välittömästi eli jäi testi odottamaan seuraavia pakkasia. Ostin myös akut patterien lisäksi mutta laturi johon mokomat mollukat mahtuvat puuttuu...

I.S
16.11.2009, 10.19
Kovat oli Zaunajatkot ja mukavasti porukkaa paikalla... 40litraa meni janojuomaa... ruokaa vain 10kg, onnekeksi saatiin Kari hälyytettyä paikalle, muuten olisi mennyt vain viisi kiloa...

Hanssi on päässyt jo pyöränpäälle työmatkan verran, erittäin hyvältä tutuu tämäkin vähä ja voittaa makaamisen mennen tullen... toivotaan että polven kuntoutuskehitys jatkuu saman suuntaisena...
Hieno homma, että jalka tervehtyy!!! Harmi, että en päässyt lauantaina "pelipaikalle", kun olo tuntui hieman keskenkuntoiselta. Nooh eipä ole sikatautia, vaan jotain perusköhää, joka on vaivannut jo pitkin syksyä. Kait se tästä vähitellen helpottaa.

JiiPee
16.11.2009, 15.11

Ha, no näinhän se oikeesti menee, parhaassa tapauksessa 10 minuutissa ehtii saada jotain jo rikkikin :D!

I.S
17.11.2009, 14.20
Mikä on mätisläisten ajointo tällä hetkellä? Kukaan lähdössä rauhalliselle ajelulle tänään illalla? Maantie tai maasto käy! Joko Hans ajelee muutakin kuin työmatkaa?

KariV
17.11.2009, 20.57
Olipa kyllä loistava duunimatka tänään... :D

Koetin menomatkalla soveltaa Peten antamia reenivinkkejä - eli suurin vaihe päälle ja täysiä runttausta ~ 30s, lepoa... ja muutama kerta sama uusiksi.

Muutaman vedon kun olin tehnyt niin tuntu, että taju lähtee. Ihan zippinä poljeskelin kehä kolmoselle asti ja sitten puhkes nakki. Nakkia vaihtaessa tutkin ulkorenkaan aikas tarkaan, läpi tulleista kivenmurkuloista, mutta eipä siitä mitään löytäny. Vähän arvelinkin, että varanakki kestää vaan hetken --- se kesti 50m ja puhkes. Onneksi piti sen verran ilmaa, että 10min välein pumppailen pysty ajamaan. Parilla välipumppauksella pääsin duuniin.

Takastullessa paikkasin töissä yhden renkaan, tutkin taas ulkonakin toivoin parasta. Muutaman kilsan rengas sitten kesti ja sen jälkeen sama 10min vetoa/1min pumppausta. Kuus kertaa jouduin kotimatkalla pumppaamaan.

Treeni tuntu mukavan tehokkaalle. Vuotava rengas pakottaa ajamaan "täysillä" ja kummasti renkaasta kuuluva pihinä vauhdittaa myös pumppausta ja liikkeelle lähtöä. Hmmm pitäsköhän jättää nakki paikkaamatta... :rolleyes:

T.M
18.11.2009, 08.35
Tapposepeli/Pumppaustreeni vaatii hyvää lihaskuntoa. Itse aikoinaan etenin myllykylästä takaisin keravalle about 12 välipumppauksella. Kasvihuoneiden kohdalla iski hillitön noidannuoli ja kuski lyyhistyi suojatiemerkkiä vasten.

Piti vaihtaa eilen bassokioskiin yksi elementti ja muutenkin oli ohjelmaa eli ei ehtiny ulos lenkille. Päätinkin kokeilla pitkästä aikaa rainerilla ajelua 2x20 min vetojen verran.

I.S
18.11.2009, 08.46
Tapposepeli/Pumppaustreeni vaatii hyvää lihaskuntoa. Itse aikoinaan etenin myllykylästä takaisin keravalle about 12 välipumppauksella. Kasvihuoneiden kohdalla iski hillitön noidannuoli ja kuski lyyhistyi suojatiemerkkiä vasten.

Piti vaihtaa eilen bassokioskiin yksi elementti ja muutenkin oli ohjelmaa eli ei ehtiny ulos lenkille. Päätinkin kokeilla pitkästä aikaa rainerilla ajelua 2x20 min vetojen verran.
Joo ei tuo ilma kyllä kauheesti houkuta ajamaan tällä hetkellä ja ihan turhaan tuli laitettua nastat alle. Itsekin vetäydyin eilen ulkopyöräilystä ja siirryin lenkkarilinjalle. Lisäksi olen myös ahkerasti testannut rainerin kanssa urheilua, on se edelleen niin sairasta hommaa :D ...eli ihan kivaa!

Karilla on ollut mukava työmatka ;) Luulisin, että kannattaa vaihtaa jo jotain kestävämpää rengasta alle, eikä paikkailu hommiin kannata enää ryhtyä.

I.S
19.11.2009, 13.55
Löytyykö takavaihtaja-asiantuntijaa? Pitäisi hommata 1 kpl uusia takavaihtajia, mutta onko se long vai medium eli siis häkin pituus? Aikaisemmin mulla on ollut ilmeisesti noita pitkällä häkillä varustettuja vaihtajia, mutta mihin riittää medium, jos puhutaan esim. sramin vaihtajista? Takapakka on yleensä 11-32.

KariV
19.11.2009, 21.26
Oma kokemus shimpan shadow(2 pituutta tarjolla):lla on, että lyhyempi riittää 11-32 ja 22,32,44 rattaille. Manuska tosin väittää shimpalla toista. Jos ketjut on ihan ristissä, niin ketju hilaa hiukka takavahtajan keskirissaan(ei haittaa). Jokatapauksessa mielummin lyhyt kun pitkä häkki.

Enskafillarissa oli 11-32 ja 22, 34 rattaat, niissä SRAMin mediumilla jäi paljon varaa. Tosin en käyttänyt pikkurieskaa koskaan. Eiköhän se mediumi riitä jos ei ihan täysin ristiin vaihda ketjuja. Ite en ainakaan pitkää ostais.

T.M
20.11.2009, 11.42
Maallikon kysymys:
Mitä haittaa siitä long-cage:sta on ? Meinaan kun ittellä on tainnu aina olla tommoinen pitkähäkkinen versio ?

Heh vai ei vastaa traineritreeni oikeaa pyöräilyä. Eilen yritin ennen bändireenejä ehtiä ajamaan rainerilla ja sain simuloitua tapposepeli-efektin. Takanakki tyhjentyi 15 min välein joten ei muuta kuin pumppaamaan :)

Viikonloppuna ajellaan Päivin kanssa varmaankin pyörätielenkkejä joten 20km/h keskarikinnausta tiedossa jos jotakuta kiinnostaa ?

juminy
20.11.2009, 13.03
Maallikon kysymys:
Mitä haittaa siitä long-cage:sta on ? Meinaan kun ittellä on tainnu aina olla tommoinen pitkähäkkinen versio ?Vielä maallikomman vastaus:

En tiedä, mutten jaksa välittää koko asiasta kun ei ole ollut ongelmia. Lyhyempi on kyllä VOMPimpi. Mutta se pitää olla sitten jo vähän liian lyhyt ja mieluusti aika kallis.

Jotkut kai sanovat, että se pitkä osuu helpommin kiviin ja korvakkeita menee. En ole asiantuntija kun en ole vielä saanut yhtään korvaketta rikki.

Yhdessä fillarissa on SRAM super short X.9 ja toisessa pitkä XT. En huomaa käytännössä eroa (paitsi sramin vipu on snadisti hanurimmasta kuin LX-vipu; niin ja Sram osuisi varmaan helpommin kiviin, jos olisi osuakseen kun se tulee ulommas). Ketju on molemmissa niin lyhyt kuin voi olla, että 32:32 onnistuu vielä hyvin.

Sramin lyhyellä toimii siis 32-22 : 32-11 setuppi heittämällä, vaikka senkin manuska varmaan kertoo tarinoita 1x9:stä.

I.S
20.11.2009, 21.02
Maallikon kysymys:
Mitä haittaa siitä long-cage:sta on ? Meinaan kun ittellä on tainnu aina olla tommoinen pitkähäkkinen versio ?
No tietty paino ;) Esim. X.0 = Weight:: 210g long /197g med. /192g short ...tuossahan on jo hirveitä eroja ...heh! Ja tietty hinta, koska välillä myyvät tuota mde. versiota halvemmalla.

Heh vai ei vastaa traineritreeni oikeaa pyöräilyä. Eilen yritin ennen bändireenejä ehtiä ajamaan rainerilla ja sain simuloitua tapposepeli-efektin. Takanakki tyhjentyi 15 min välein joten ei muuta kuin pumppaamaan :)
No tuossa on ollut voimaa takana ...heh! Toisin raineria nyt jonkun aikaa pyörittäneenä olen pistänyt merkille, että yli tunnin jauhamisen jälkeen kumi on aika kuumana!

Viikonloppuna ajellaan Päivin kanssa varmaankin pyörätielenkkejä joten 20km/h keskarikinnausta tiedossa jos jotakuta kiinnostaa ?
Kevystä lenkkeilystä voisi kiinnostua, mutta riippuu vähän kelistä. Ja saapi nähdä, miten viitsii lähteä sepelilenkille, kun vaihdoin taas nastat pois, etteivät heti alkuun kulu ihan käyttökelvottomiksi. Ilmoittelen, jos innostun seuralaiseksi

Yhdessä fillarissa on SRAM super short X.9 ja toisessa pitkä XT. En huomaa käytännössä eroa (paitsi sramin vipu on snadisti hanurimmasta kuin LX-vipu; niin ja Sram osuisi varmaan helpommin kiviin, jos olisi osuakseen kun se tulee ulommas). Ketju on molemmissa niin lyhyt kuin voi olla, että 32:32 onnistuu vielä hyvin.
Mä ajoin viime kesänä ekaa kertaa Sramin X.9 + gripparit yhdistelmällä ja aivan loistava setuppi. Tällä mennään jatkossakin ellei jopa X.0:aa erehdy hankkimaan. Tuossa vaan on niin huima hintaero, että ei taida viitsiä. X.9:ssä vaihteet kyllä kolahtavat laakista kohdilleen ja kiertovaihdin sopii meikäläisen kouraan hyvin.

I.S
22.11.2009, 22.45
Olin tänään pimeässä ajelemassa maastolenksua ja kotiin päätin oikaista varuskunnan metsän kautta. Siellä sitten keskellä pimeää metsää (verkkoaidan vieressä, kalliopolulla) tunsin, että nyt eturengas tyhjenee aika nopeasti. Eihän siinä muu auttanut kuin talutellen takaisin katulamppujen valoon, kun ei renkaan vaihtosta säkkipimeässä metsässä mitään tule.

Meinasi silmät pudota päästä, kun tutkin eturenkasta ...kaksi nastaa :eek: Jippii no eipä ole näitä nastajekkuja ennen osunut omalle kohdalle, vai voiko olla vahinko ...epäilen ***kele!

mutanaama
22.11.2009, 22.55
Mentiin tänään setäajelulla samasta kohdasta yli kymmenen ukon porukassa, onneks ei osunu kohdalle

juminy
23.11.2009, 09.30
Mä ajoin viime kesänä ekaa kertaa Sramin X.9 + gripparit yhdistelmällä ja aivan loistava setuppi. Tällä mennään jatkossakin ellei jopa X.0:aa erehdy hankkimaan. Tuossa vaan on niin huima hintaero, että ei taida viitsiä. X.9:ssä vaihteet kyllä kolahtavat laakista kohdilleen ja kiertovaihdin sopii meikäläisen kouraan hyvin.Ihme juttu, mutta mulla ei peukalo kestä gripparia. Ainakaan oikean käden, vasemmassa ei ole koskaan ollutkaan. Tosin grippari, joka ajotaukoa aiheutti, oli sellainen vanhanmallinen paksuhko. Jos semmonen jollekin sopii, niin ei maksa paljoa... En ole vieläkään uskaltautunut ohempaa Attackia kokeilemaan vaikka sellainenkin olisi laatikossa. Se peukalo meni sen verran pahaksi ja tais pari viikkoa mennä ajamatta silloin.

Paivi
23.11.2009, 13.00
Maallikon kysymys:

Tosi mukavasti tuli CC- lenkkiä viikonloppuna. Perjantaina satoi vettä, joka olikin yllättävän lämmintä... ainakin kun käänsi kampea reippaasti. Lauantaina sää oli kuivinta aikoihin. Omalla mittapuulla ihan mahtava ajo sää tähän vuoden aikaan. 3h meni ihan "P irskatin K ivasti" hissuksiin pyöritellen. Ei tullut kylmä, vaikka ajeltiin tosi hiljaa. Sunnuntai oli myös ihan jees, hiukkasen oli märkää tiellä. Ei onneksi roiskinut kuitenkaan pahemmin peesaillessa. Kiitos vaan lenkkiseuralle! Timon laittamat nastarenkaatkin rullaa ihan kohtuullisesti näin sulanmaankin aikana Giantissa. oikeastaan ei valtavaa eroa pistosuojattuihin havaittavissa...

I.S
25.11.2009, 22.26
Perustin tänään itseni kanssa askartelukerhon ja päätin selättää tappajasepelin! Katsotaan miten käy :seko:

Ai niin, mitä tein! Leikkasin vanhoista Ralli Raneista reunat pois ja tungin ne Race Kingin ja sisärenkaan väliin. Saapa nähdä, millaiset "neulat" nyt uppoavat renkaan läpi ja kuinka syvälle. Painoahan tuosta tuli lisää n. 500g/kiekko, mutta eipä sillä väliä näin syksyllä. Jospa nyt voisi rauhallisin mielin ajella myös pyöräteillä!

JJT
26.11.2009, 08.43
Mulla on cc:ssä kyseinen tuote, ja kerran on lenkillä puhjennut. Tosin syytä en tiedä, mutta eipä sitä alettu vaihtamaan tiellä. Hyvä sillä oli rullailla kotiin tyhjänä. :) Tuo Ilen viritys hieman kyllä nauratti. :D

I.S
26.11.2009, 08.50
Mulla on cc:ssä kyseinen tuote, ja kerran on lenkillä puhjennut. Tosin syytä en tiedä, mutta eipä sitä alettu vaihtamaan tiellä. Hyvä sillä oli rullailla kotiin tyhjänä. :) Tuo Ilen viritys hieman kyllä nauratti. :D
Äläs kuule naureskele ;) Mä en viitsi pilata näillä keleillä uusia Nokian nastoja, joten päätin vähän viritellä. Ajattelin ajaa noi vanhat Race Kingit ihan loppuun ja näinköhän se onnistuisi :D Eihän noille Kingeille uskalla edes näyttää sepeliä, koska ne suorastaan imevät kaikki terävät piikit itseensä. Nyt onkin vastassa toinen rengas ...heh ...siitäs saavat mokomatkin tappajasepelinpaskiaiset :D

I.S
26.11.2009, 15.32

Hain tänään keulan huollosta ja hinta tosiaan oli kohdillaan :D

KariV
29.11.2009, 17.26
Huolsin pitkään telakalla olleen Racing Sinkulan ajokuntoon. Purin navat, rasvasin laakerit, ilmasin ja hinkkasin jarrut kuntoon jne. Keula pitäis vielä purkaa ja ölät vaihtaa. Keulassa on liukuputketkin aika loppuun kuluneet, joten en oo viittiny sitä enää aukoa.

Huollon jälkeen kävin rypemässä kolmisen tuntia Mätiksellä/Ilolassa. Vedin kolmet pannut; yhden kerran ojaan, yhen kerran kaltsille ja vikakerralla meinasin hukkua, kun kaaduin "pieneen järveen" ja jäin poljinjumiin. Ei oo helppoa ei...

I.S
29.11.2009, 17.56
Huolsin pitkään telakalla olleen Racing Sinkulan ajokuntoon. Purin navat, rasvasin laakerit, ilmasin ja hinkkasin jarrut kuntoon jne. Keula pitäis vielä purkaa ja ölät vaihtaa. Keulassa on liukuputketkin aika loppuun kuluneet, joten en oo viittiny sitä enää aukoa.

Huollon jälkeen kävin rypemässä kolmisen tuntia Mätiksellä/Ilolassa. Vedin kolmet pannut; yhden kerran ojaan, yhen kerran kaltsille ja vikakerralla meinasin hukkua, kun kaaduin "pieneen järveen" ja jäin poljinjumiin. Ei oo helppoa ei...
Heh ...hyvä ettet kuitenkaan hukkunut :) Mäkin kävi rypemässä Mätis - Rekola - Palanut talo ...tosiaan märkään on! Taisi tulla taas kurakiintiö vähäksi aikaa täyteen. No mut nythän ne jo lupailee ens viikon lopulle kylmenevää!

Pistähän Kari sitä tilinumeroa kehiin, niin maksan ne polkimet.

T.M
30.11.2009, 08.20
Mä kävin lauantaina ekan kerran maastossa varmaan kuukauteen. Ihan hillittömän märkää ja kuraista hommaa. Muutama tekojärvi pääsi pahasti yllättämään kun 29 ei rullannukkaan lätäkön läpi. Saa nähdä tuliko clasun sähkösukkiin oikosulku :)

I.S
30.11.2009, 15.11
Vielä lisäkommenttia tuohon mun tuplarengasviritykseen. Homma tuntuu toimivan mainiosti pyöräteillä, eikä ainakaan vielä ole tullut rengasrikkoja.

Ehkä suurin ongelma on tällä hetkellä rengaspaineiden kanssa. Vaikka renkaissa ei olisi kuin n. 2 bar painetta, tuntuvat ne tosi kovilta. Eilen maastolenkillä (lisäksi täysjäykkä pyörä siis) otti hiukan ranteisiin ja käsivarsiin, kun kivikovilla rinkuloilla laskin menemään :o Nooh ne kipparikalle käsivarret ovat tavoitteena ...heh!

KariV
30.11.2009, 19.31
Onkos TM paljon koeajanut Clasun sukkia? Onko kaikki varpaat vielä tallella? Toimiiko ne? Uskaltaako semmoset sukat vetää jalkaan?

Tosin - tuskin uskaltaudun vähään aikaan kyseiseen putkaan. Clasun kengän kuivain alko pitämään parin käyttökerran jälkeen aikamoista mekkalaa. Lieko joku laakeri mikä siinä muovitoosassa huutaa. Sen näkönen on vehje muutenkin, että arveluttaa paljain sormin koskea munakello-virtakatkasijaan ja yksin sitä ei ainakaan uskalla jättää rällättämään. Samoja pskoja saa muuten honkkaristakin - tosi halvalla. ;)

T.M
01.12.2009, 10.10
Varpaat on tallella mutta aika matalatehoisilta sukat tuntuu (3-lenkkiä takana). Sinänsä tosi lämpimät sukat kun pohjassa on vahvistusta (varmaan vastuslankojen takia). Ostin jättipatteri-akut ja niillä en ainakaan ole kauheeta lämmitysvaikutusta huomannut. Viileämmän kelin testit on vielä tekemättä eli ei ole vielä ollut semmoisia kelejä että lämmitystä olisi tarvinnu. Niin ja täytyy joku päivä yleismittarilla hieman mittailla onko vastuslangat enää edes ehjät.

Näillä kokemuksilla en lähtisi sukkia suosittelemaan mutta katsotaan lisätestien jälkeen.

JJT
01.12.2009, 10.55
Varpaat on tallella mutta aika matalatehoisilta sukat tuntuu (3-lenkkiä takana). Sinänsä tosi lämpimät sukat kun pohjassa on vahvistusta (varmaan vastuslankojen takia). Ostin jättipatteri-akut ja niillä en ainakaan ole kauheeta lämmitysvaikutusta huomannut. Viileämmän kelin testit on vielä tekemättä eli ei ole vielä ollut semmoisia kelejä että lämmitystä olisi tarvinnu. Niin ja täytyy joku päivä yleismittarilla hieman mittailla onko vastuslangat enää edes ehjät.

Näillä kokemuksilla en lähtisi sukkia suosittelemaan mutta katsotaan lisätestien jälkeen.

Samoilla sukkafiiliksillä täälläkin. Lämmittää varpaita, mutta tehon huomaa sisätiloissa, kun laittaa käden sukkaan. Pitkillä lenkeillä (mulla siis 2 h) on loppupuolella jalkoja jo paleltanut. Testissä on ollut vain tämä sukka kengässä, ei kengänpäällisiä eikä muutakaan eristystä. Ehkäpä plasebovaikutuksen kautta tulee myös hyvää fiilistä lenkille vähän... :)

KariV
03.12.2009, 22.11
Aattelin huomenna mennä lamppupäänä palloilemaan hautuumaa - mätis alueeille. Lähen vasta joskus kuuden aikoin liikkeelle. Seuraan saapi liittyä, jos tykkää...

I.S
03.12.2009, 22.39
Aattelin huomenna mennä lamppupäänä palloilemaan hautuumaa - mätis alueeille. Lähen vasta joskus kuuden aikoin liikkeelle. Seuraan saapi liittyä, jos tykkää...
Voisin liittyä seuraan, jos saan paremman puoliskon viemään poitsun treeneihin. Kiinnostaisi itseäkin testata viriteltyä kypärälamppua.

T.M
04.12.2009, 15.47
Tarjolla samoihin aikoihin myös pyörätielenkkeilyä eli starttaan vähän viiden jälkeen Päivin kanssa pienelle pyörätiepyörähdykselle...

T.M
07.12.2009, 08.36
Vähän aneemiset kelit oli viikonloppuna mutta sunnuntaina tuli madeltua kiukaanvetovauhtia asfaltilla niin että nastat vaan rapisi.

Mites maastoajeliljat oliko märkää mätiksellä ?

I.S
07.12.2009, 08.49
Vähän aneemiset kelit oli viikonloppuna mutta sunnuntaina tuli madeltua kiukaanvetovauhtia asfaltilla niin että nastat vaan rapisi.

Joka paikassahan on nyt märkää :D Nythän nuo taas taitavat ennustaa loppuviikoksi viilenevää eli jokohan kurakausi päättyy?

JJT
07.12.2009, 10.45
Viikonlopun kurjat kelit saivat allekirjoittaneen aika epätoivoiseen tekoon. Taistelin tiimin luotettavan Tacxin vuodelta 1998 käyttökuntoon. CC ei mahtunut muhkean renkaan vuoksi kiinni, eli sitten maantiepyörä piti ottaa varastosta kiinni.

Vekottimen käyttöliittymä on suorastaan sekava ja 20 minuutin naputtelun jälkeen sain kuntotestin päälle. Jaksoin ajaa 280 watin kynnykselle ja loppusyke oli 175. Koneessa riittää 300 W asti vastusta, joten meikäläiselle tuo olisi ihan sopiva läpi ajettavaksi, jos vain tuo henkinen kantti olisi kohdallaan. Nuo watit on tosi suuntaa antavat ja ei varmasti ihan kohdallaan, mutta silloin tällöin tehtynä vähän eriä kuin PK tuolla vekottimella. Hieno laite on ruudussa näkyy watit, syke, kadenssi, nopeus etc ja tietokoneen saa printteriin kiinni. Printteriportti tosin ei ole ihan USB. :)

Patman
07.12.2009, 20.54

Märkää ja pimeää! Kiitos kysymästä.
Sunnuntaina tuli ajettua kolmisen tuntia suuntia; Ruotsinkylä - mätis- täyttömäki - Asola, jossa jouduin jo kyselemään reittiä takaisin. Vanhempi herrasmies viittoi missäpäin Hyrylä on ja ettei suoraan kannata mennä, on niin kallioista metsäpolkua. Lähdin tietenkin siihen suuntaan;) Ei tunnistanut maastopyöräilijää, kaikista vasusteista ja kurasta huolimatta.
Eipä näkynyt muita poluilla (edes jälkiä). Palatessa vasta näkyi firalla kahdet jäljet.
Alan vasta pari kuukautta maastopöörää omistaneena (10 v. tauon jälkeen) tehdä tuttavuutta lähiseudun maastoihin. Asun Amerin kulmilla ja mahtavia reittejä löytyy lähistöltä kilometritolkulla. Melkein harmitta ettei aiemmin ole tullut lähdettyä metsään. Pääasiassa maantielenkkiä tullut ajeltua.
Onko mätiksellä tähän aikaan mitään säännöllisempää yhteislenkkeilyä viikonloppuisin?

I.S
07.12.2009, 21.13
Alan vasta pari kuukautta maastopöörää omistaneena (10 v. tauon jälkeen) tehdä tuttavuutta lähiseudun maastoihin. Asun Amerin kulmilla ja mahtavia reittejä löytyy lähistöltä kilometritolkulla. Melkein harmitta ettei aiemmin ole tullut lähdettyä metsään. Pääasiassa maantielenkkiä tullut ajeltua.
Onko mätiksellä tähän aikaan mitään säännöllisempää yhteislenkkeilyä viikonloppuisin?
Taitavat nuo 50/60 porukka ajella kohtuu säännöllisesti isollakin jengillä. Mätisporukka ajelee nykyään aika satunnaisesti yhteislenkkejä ...kait kaikilla on niin kiire :( Itse koitan kohtuu ahkerasti kuluttaa lähiseutujen (Mätis - Ruotsinkylä - Varuskunta - Keinis - ym.) reittejä. Pitäisi viritellä siis lisää yhteislenkkejä!

TURISTI
08.12.2009, 10.16
Pitäähän tulla tännekin häiriköimään pitkästä aikaa...

Itsehän olen heivannut pyöräilyn oikeastaan kokonaan. Tahkon jälkeen olen käynnyt kerran maastossa kurvailemassa ja muutamia maantielenkkejä vetänyt ja alamäeä ajellut pikkusen, mutta varsinaista treenausta en ole pyöränpäällä harrastanut enää lainkaan.

Ja arvatkaapa mitä, selkä ei ole ollut kipeä kertaakaan heinäkuun alun jälkeen. Muuta urheilua kuten punttia, kickboxingia, uintia ja erilaisia pallopelejä on tullut vedettyä eikä selkä kipeydy juuri mistään. Salillakin pystyy nykyään kyykkäämään eikä selkä tykkää pahaa. Issiastyyliset vaivat on olleet kateissa ja en tosiaan edes muista koska olisin valittanut selkääni viimeksi...
...keväällä oli selkä ja sen jälkeen jalka niin huonossa hapessa että käveleminen ja istuminen tuntui hetkittäin melko mahdottomalta. Nyt pystyy töissäkin istumaan vaikka 8h liikahatamatta (tää nyt ei tietty oo mikään tavoite)...

Mut joo, voipi olla etten jatkossakaan paljoa viitsi pyörän päällä viihtyä, tietty sitä pitää ens kesänä käydä maastossa ja maantiellä kurvailemassa sillon kun siltä tuntuu, alamäkiajoakin vois fiilistellä sillon tällön, mutta "kisaaminen" ja "treenaaminen" saa kyllä jatkossa jäädä. Kengätkin pystyy laittamaan jo jalkoihin istumatta lattialla jne. :)

T.M
08.12.2009, 11.37
TURISTI:
Hyvä että selkä alkaa taas taittumaan. Varmaan ajoasennon säädöillä/penkillä yms. voi noihin selkäkipuihin jollain tasolla vaikuttaa mutta tulos on varmaan sama kuin minulla juoksemisen/polvikipujen kanssa. Niitä vaan tulee ja jos harvakseltaan tekee niin ne kivut on siedettäviä. Mistä tulikin mieleeni että uhosin juoksevani töihin tänä talvena...Öööh no ehkä ensi vuoden puolella sitten...

Yhteislenkit:
Maastoa pitäisi jaksaa ajaa mutta kun tuo pimeeässä/kurassa rämpiminen kuluttaa kalustoa/miestä. Arkena ei työmatkapyöräilyn päälle taas jaksa lähteä mettään repimään mutta viikonloppuna voisi yrittää maastolenkkiä jos keli olisi suosiollinen ?

I.S
08.12.2009, 12.20
TURISTI:
Hyvä että selkä alkaa taas taittumaan. Varmaan ajoasennon säädöillä/penkillä yms. voi noihin selkäkipuihin jollain tasolla vaikuttaa mutta tulos on varmaan sama kuin minulla juoksemisen/polvikipujen kanssa. Niitä vaan tulee ja jos harvakseltaan tekee niin ne kivut on siedettäviä. Mistä tulikin mieleeni että uhosin juoksevani töihin tänä talvena...Öööh no ehkä ensi vuoden puolella sitten...

Totta, hieno juttu, että selkä toimii! Yksi ehdoton juttu selkäongelmiin on vatsalihakset! Mulla on tyypillisesti selkä väsynyt ja kipeytynyt pitkillä lenkeillä ja pitkissä kisoissa. Nyt olen tehnyt säännöllisesti ihan perus vatsalihasliikkeitä ja selkä on pysynyt hyvässä kunnossa, vaikka kohtuu paljon on tullut ajeltua ja vieläpä täysjäykällä kalustolla.

Yhteislenkit:
Maastoa pitäisi jaksaa ajaa mutta kun tuo pimeeässä/kurassa rämpiminen kuluttaa kalustoa/miestä. Arkena ei työmatkapyöräilyn päälle taas jaksa lähteä mettään repimään mutta viikonloppuna voisi yrittää maastolenkkiä jos keli olisi suosiollinen ?
Yksin tuolla pimeässä on aika ankeeta ajella, mutta jos porukkaa saataisiin lisää liikkeelle, niin sehän olisi hyvä. Jos nuo kelitkin kohta kuivuvat, niin meno muuttuu mukavaksi. Eikä ole pitkä aika, kun päivä lähtee taas pitenemään!

Tuossa jo sivusinkin aihetta eli olen minimoinut kaluston kulumisongelman ja kaikki "liukuputket" ovat telakalla talven ;) Vetokalustohan tuolla tietty joutuu koville, mutta olen päättänyt ajaa tämän setin nyt loppuun eli katsotaan, kuinka kauan kestää.

Hans Opinion
08.12.2009, 12.40
Ja arvatkaapa mitä, selkä ei ole ollut kipeä kertaakaan heinäkuun alun jälkeen. Muuta urheilua kuten punttia, kickboxingia, uintia ja erilaisia pallopelejä on tullut vedettyä eikä selkä kipeydy juuri mistään. Salillakin pystyy nykyään kyykkäämään eikä selkä tykkää pahaa. Issiastyyliset vaivat on olleet kateissa ja en tosiaan edes muista koska olisin valittanut selkääni viimeksi...
...keväällä oli selkä ja sen jälkeen jalka niin huonossa hapessa että käveleminen ja istuminen tuntui hetkittäin melko mahdottomalta. Nyt pystyy töissäkin istumaan vaikka 8h liikahatamatta (tää nyt ei tietty oo mikään tavoite)...:)

Jos satuitte hiffaamaan Vastarannan jutun Hesarissa viime viikolla niin samanlaisia vaivoja oli Jukallakin ja maantiepyöräily se vasta myrkkyä onkin selälle. Hanssi on nyt huilaillut 8kk ja merkkejä orastavasta jumin purkautumisesta alkaa olla havaittavissa. Niskat ovat vieläkin kipeät ja kuulin että saattaa mennä pitkäänkin ennen kuin toipuu... jos siis toipuu.

Muistakaa pojat liikkua monipuolisesti, tämä on fraasi mutta pitää takuulla paikkansa, jos makaatte pelkästään pyörän päällä niin varmaan on jossain vaiheessa joku paikka jumissa pahasti.

Taitaa Hansin kropalla olla aikaa toipua sillä polvi ei vieläkään osoita selviä paranemisen merkkejä, tosin puolisen vuotta olikin ennuste jotta jotain alkaisi tapahtumaan... kyllä se nyt taitaa olla niin että polvi vaan on loppu ja pyörän päälle nousemista saa odotella viellä ainakin "yhden kesän verran"... josko alkaisi päivittämään prätkää alle...

H.Å
09.12.2009, 12.32
Täälläkin on maastopyörä ollut koristeena työhuoneessa viimeset kolme viikkoa. Tänä aamuna oli pakko lähteä pikku lenkille Keinikselle. Poluille en tohtinu lähteä, tai en viittiny ku oli niin kurasen näköistä..
Pitääpä kait tilata Ice spikerit nahkahousuilta, Pekka Pouta povaili kovia pakkasia ens viikolle.
Löytyiskös keneltäkään ylimääräistä tuikkua pyörään? Hyvää ja halpaa luonnollisesti. :D Ei iltaisin viitti metsään lähteä veivaamaan kun ei näy mitään. DX:ltä meinasin tilata mutta näyttää noi toimitusajat olevan suht pitkät, ei viittis 5-7 viikkoa odotella.

T.M
09.12.2009, 14.22
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.10452
Tuommoinen löytyisi 25 euron hintaan mutta akkuja ei oikein tahdo olla irroittaa omasta käytöstä eli joutuisit kuitenkin DX:ltä tilaamaan akut.

KariV
09.12.2009, 18.37
Mulla ois ylimäärin yks tosi kiinalaisen näkönen laturi. Laturi kyllä toimii, mutta en sitä kyllä uskaltas yöksi jättää latailemaan akkuja. Ja on melkeen uus! Pari kertaa käytetty ja hyväksi todettu.

Lisäksi yksi ylimääräinen akku on, kunhan saan oman pakettini postissa. Toimitusajat näyttää tosiaan olevan pitkät.

Kannattaa muuten ostaa suojattuja akkuja noihin lamppuihin ja semmosia, jotka on jonkun öö.. tunnetun valmistajan. Itellä ompi muutamat nimettömät skeida-akut, jotka parin käyttökerran jälkeen meni oikariin.

H.Å
09.12.2009, 21.01
No voitaishan me jossain vaiheessa kauppoja tehdä, ei mullakaan ny hirveä hätä noitten valojen kanssa ole. Tolla Romisenilla nyt varmaan jotain näkee kuitenkin.
Hankaloittaa toi tilaaminen ulkomailta kun ei ole luottokorttia lompakossa, bike-compista pitää kaikki tilata. Enkä viitti hirveitä summia valoon laittaa kun en hirveesti kuitenkaan ehdi ajella.
Onko KariV:n tavarat ollu kauankin jo matkalla?

T.M
10.12.2009, 08.19
Romisen:stä saisi tosi hyvä kypärätuikun jos jaksaisi alkaa tuunaamaan. Eli pitäisi jaksaa tehdä ulkoisen akun viritys että kahvaosa olisi repussa. Koska vehje on 2x18650 tulee vakiofikkarista vähän turhan pitkä tankovaloksi. Valokuvio on myös aika pistemmäinen mikä sopisi kypärävaloon varmaan tosi hyvin.

Pyörätielenkit menee paremmin kuin hyvin noilla 1x18650 SSC P7 valoilla.

H.Å
10.12.2009, 12.04
Ok. Pitää koittaa jotain siitä säätää. Heitätkö mulle puh.nrosi vaikka yv:llä niin voin palata asiaan jossain vaiheessa.

I.S
10.12.2009, 21.19
Mätis oli tänään autio, ei näkynyt jälkiä lumessa, kun kävin siellä kurvailemassa :seko: Mukava keli nyt, kun on vähän lunta ja heti on paaaljon hauskempaa ajella metsässä ...jopa yksinkin! Olisko lauantain päivällä ajelijoita, joskus klo 13 jälkeen?

JJT
10.12.2009, 22.00
Mätis oli tänään autio, ei näkynyt jälkiä lumessa, kun kävin siellä kurvailemassa :seko: Mukava keli nyt, kun on vähän lunta ja heti on paaaljon hauskempaa ajella metsässä ...jopa yksinkin! Olisko lauantain päivällä ajelijoita, joskus klo 13 jälkeen?

Soitellaan lauantain pitäisi onnistua hyvin...

KariV
11.12.2009, 00.08
Eikä ollu Mätis autio! Mäkin olin sielä! Kelpaisko lauantai aamu vaikka joskus ysin maissa? Ehtis tehä päivällä jotain muutakin...

Ekalenkki sinkulan keulahuollon jälkeen ja huh huh, että toimi keula hienosti. Ölien vaihdon lisäksi poistin 80->100mm lyhennys spacerit. Keula on nyt parempi kun uus.

Kyllä noita näköjään kannattaa nysväillä. Vielä ois Vanilla, Float ja Juniort T huoltoa vailla. Täytynee käydä hakemassa Lundberilta lisää ölää.

Muutamia uusien talvikamojen kestävyystestiä on taas saatu päätökseen :o:
Vettäpitävät sukat on nyt luovuttaneet. Kouluarvosana niille vois olla 6+ ... 7. Ei ollu mulle oikeen riittävän lämpimät ja nyt kun ne ei pidä vettä, niin ne ei oo lämpimät eikä pidä vettä. Silloin kun ne vielä olivat ehyet, niin tuli kyllä välikeleillä käytettyä. Uusien kenkien hankinta tosin vähens käyttöä.

Paikallisesta hankitut Pearl Izumin talvitrikoot osoittautu ihan käsittämättömän hyviksi. Pysty helposti ajamaan -5 pakkasessa ja oli vielä lämmin. Vaikka vedin persturvat ojaan, niin eivät päästäneet vettäläpi ja hylkivät vielä mutaakin. Kaltsi pannuissa polvenkohtaan tuli pieni vekki. kouluarvosana 9.

Paikallisesta hankitut Shimanon talvihanskat vaikutti aluksi hyviltä. Piti vettä ja hanskojen varret olivat mukavan pitkät. Parin työmatka ajelun ja tän päiväsen metsälenksun jälkeen parit saumat on auennu. Kertaakaan ei ole kaaduttu ja siten rikottu hanskoja. Taitaa Shimano saada hanskansa takasin. Arvosana: hylätty(4,5).

Shimanon SH-MW80 48 talvikengät. Niillä nyt muutamia lenkkejä ajettu ja tuntusi hyville. Pitää tosi hyvin vettä ja vaikuttas sille, että neopreeni varret vois kestää paremmin, kuin vanhoissa malleissa. Pohjat on myös vanhoja malleja lämpimämmät. Aluksi kengät hiukka hinkkasi kampiin, mutta nyt ne on muotoutuneet jo niin etteivät paljoa hinkkaa. Toivottavasti pieni hinkkaus ei vaikuta kestävyyteen. Arvosana 8,5.

I.S
11.12.2009, 09.03
Eikä ollu Mätis autio! Mäkin olin sielä! Kelpaisko lauantai aamu vaikka joskus ysin maissa? Ehtis tehä päivällä jotain muutakin...

Muuten kävis, muttei käy mulle :o Poitsulla on korismatsi klo 11 eli siinä menee aamupäivä. Toi klo 13 on aika niukoille vedetty sekin, mutta kovalla kaasujalalla ehdin tuohon aikaan. Voi siis olla, että ajelen taas yksin pimeässä :(

Anssi
11.12.2009, 09.58
Kaikkein suurin urakka mitä taloremontissa on tehty, vanhojen purujen poisto vintistä, on loppusuoralla. Viime v-loppuna saatiin viimeiset p*sk*t putsattua ja nyt villoitetaan. Koko syksy ja puolet kesästä sitä on urakalla tehtykin, mut nyt loppu vihdoin häämöttää, kohta päästään lenkille!

Arja
11.12.2009, 15.38
Kaikkein suurin urakka mitä taloremontissa on tehty, vanhojen purujen poisto vintistä, on loppusuoralla. Viime v-loppuna saatiin viimeiset p*sk*t putsattua ja nyt villoitetaan. Koko syksy ja puolet kesästä sitä on urakalla tehtykin, mut nyt loppu vihdoin häämöttää, kohta päästään lenkille!

jaa kyllähän sinne rakennettiin se vinttihuone myöskin, ettei pelkkiä puruja olla postettu puoltavuotta kuitenkaan...:rolleyes:

T.M
11.12.2009, 16.02
A & A:
*Hatunnosto* Urakoijille...

Lauantai:
Postailkaa lähtöaikoja jos sitä itsekkin ehtisi lenkille lauantaina iltapäivästä ???

I.S
11.12.2009, 22.03
A & A:
*Hatunnosto* Urakoijille...

Lauantai:
Postailkaa lähtöaikoja jos sitä itsekkin ehtisi lenkille lauantaina iltapäivästä ???
Jos tuollaisen rehellisen ja realistisen arvion heittäisin, niin klo 13:30 kurvailtais siitä T.M:n ohi kohti Ruotsinkylää. Miltä kuulostaisi?

Rakennusmiehelle ja naiselle hatun nosto! On noi remppahommat aikaa vievää puuhaa. Oma kesä meni parvekkeen kattoa rakennellessa, ensi vanhojen kaiteiden,lattian, ym. purku ja uuden rungon rakentaminen jne. Olis pitänyt tuokin kattohomma hoitaa jo rakennusvaiheessa, niin olisi jäänyt enemmän aikaa tän kesän ajeluihin ;)

KariV
11.12.2009, 22.54
jaa kyllähän sinne rakennettiin se vinttihuone myöskin, ettei pelkkiä puruja olla postettu puoltavuotta kuitenkaan...:rolleyes:

Oon kyllä kade. Teillä oli noin iso projekti ja tupaan tuliaiset jo häämöttää! ;) Itellä vieläkin kämpän remppa hiukka vaiheessa ja hitaasti etenee. Keittiä(seinät, lattiat, katto, kaapit) vielä täysin tekemäti.

Onneksi tärkeimmät asiat alkaa sentään olla hyvällä mallilla. Fillari-komero ompi suunnilleen kuosissa. Jokunen koukku pitäs ripustaa kiekkoja ja lumilautoja varten. Spessunn raato jo roikkuupi seinällä koristeena ja sinkulalla on myös tallipaikka.

H.Å < DX paketti on tullut ja voin luopua parista 18650, 3,7V, 2400mAh kennosta + soi halvasta ja hyvästä rimpula-laturista(toimiva kuiteskin), jos tarviit...

H.Å
12.12.2009, 12.46
T.M & KariV ---> Heps, tein lamppukaupat eilen jotenka en tarvitse lamppua/akkua/laturia tällä hetkellä. Kattellahan myöhemmin josko tulisi tarve lisävalaistukselle, pitää koittaa tuota lamppua tositoimissa ensin.

Harmi vain kun pitää olla koko viikonloppu töissä eikä kerkeä ajelemaan, kelikin olisi mitä mainioin.

KariV
13.12.2009, 18.26
Oli kyllä loistavat kelit ajella!!

Otin aamupäivällä lainaksi kaverin Turner Highlinerin - koeajoon, josko ois hyvä... Hiukka liian pieni runko ei tuntunut oikeen omalle. Iltapäivällä kävin ajelemassa sinkulalla ja vetäsin kyllä semmoset turvat, että ei tosikaan...

Kikkailin ja kokeilin hiukka reenailla "seinääpäin" keulimista ja sitä perän pompauttamista takasin alle. Oon sitä jo hiukka aiemminkin kokeillut... Kuinkas ollakaan tälläkertaa kengät jäivät kiinni lukkopolkimiin. Kun sain repästyä kengän irti, niin ketarat jo sojotti taivasta kohden enkä enää saanu jalkoja alle. Mätkähdin oikeen kunnolla selälleen ja takaraivo tonttiin. Muuten ois päässy paha sana mutta, lähti ilmat niin hyvin pihalle, että ei pystyny vähään aikaan muutakun haukkomaan henkeä. Selällään jalkakäytävällä mietiskelin, että mitähän sitä reppuun tulikaan pakattua; pumppu, iskaripumppu, leathermani, kuuskoloavaimet ja mitäs muuta pehmeetä... :D

Nyt on sitten kokeellisesti todistettu, että KariV:n kolmas selkänikama on kovempaa tekoa, kuin iskari pumppu. Viides tai kuudes nikama pisti paikkarasian päreiksi ja kypäräkin meni halki.

I.S
13.12.2009, 20.10
Oli kyllä loistavat kelit ajella!!

Otin aamupäivällä lainaksi kaverin Turner Highlinerin - koeajoon, josko ois hyvä... Hiukka liian pieni runko ei tuntunut oikeen omalle. Iltapäivällä kävin ajelemassa sinkulalla ja vetäsin kyllä semmoset turvat, että ei tosikaan...

Kikkailin ja kokeilin hiukka reenailla "seinääpäin" keulimista ja sitä perän pompauttamista takasin alle. Oon sitä jo hiukka aiemminkin kokeillut... Kuinkas ollakaan tälläkertaa kengät jäivät kiinni lukkopolkimiin. Kun sain repästyä kengän irti, niin ketarat jo sojotti taivasta kohden enkä enää saanu jalkoja alle. Mätkähdin oikeen kunnolla selälleen ja takaraivo tonttiin. Muuten ois päässy paha sana mutta, lähti ilmat niin hyvin pihalle, että ei pystyny vähään aikaan muutakun haukkomaan henkeä. Selällään jalkakäytävällä mietiskelin, että mitähän sitä reppuun tulikaan pakattua; pumppu, iskaripumppu, leathermani, kuuskoloavaimet ja mitäs muuta pehmeetä... :D

Nyt on sitten kokeellisesti todistettu, että KariV:n kolmas selkänikama on kovempaa tekoa, kuin iskari pumppu. Viides tai kuudes nikama pisti paikkarasian päreiksi ja kypäräkin meni halki.
Noi vohan ...pysyisit vaan siellä polulla :D Onneks ei tuon pahemmin käynyt.

Mä kävin äsken vetäsemässä pimeälenkin varuskunnan kautta Mätikselle, olipahan hieno keli! Lunta satoi ja Polar näytti jo -7. Hyvin menee vielä Race Kingeilla eli ei nastoja vielä tarvita.

T.M
14.12.2009, 08.26
KariV:
No näin päättyi wallride. Aika kova kolaus on ollu. No ei muuta kuin uusi yritys mutta mielummin ehjä potta päässä.

Porukkalenkki kaatui lauantaina osanottajien esteellisyyteen mutta lähdin sitten ittekseni ajelemaan kahden aikoihin. Loistava keli oli lauantaina kurvailla eikä nastoja olisi tarvinnu kuin korson jätemäen kalliolla. Siellä onnistuin pannuttamaan oikein huolella kun hötölumen alla olikin peilijää. Vieressä jotkut kuvasi videolle koiranpentuaan joten saa nähdä löytyykö meikäläisen suoritus hulluista kotivideoista. Lidlin hifi-pyöränmittarikin hukkui rytäkässä joten piti vielä palata omia jälkiä takaisin ettimään vekotinta. No onneksi löytyi :)

I.S
14.12.2009, 08.33
KariV:
No näin päättyi wallride. Aika kova kolaus on ollu. No ei muuta kuin uusi yritys mutta mielummin ehjä potta päässä.

Porukkalenkki kaatui lauantaina osanottajien esteellisyyteen mutta lähdin sitten ittekseni ajelemaan kahden aikoihin. Loistava keli oli lauantaina kurvailla eikä nastoja olisi tarvinnu kuin korson jätemäen kalliolla. Siellä onnistuin pannuttamaan oikein huolella kun hötölumen alla olikin peilijää. Vieressä jotkut kuvasi videolle koiranpentuaan joten saa nähdä löytyykö meikäläisen suoritus hulluista kotivideoista. Lidlin hifi-pyöränmittarikin hukkui rytäkässä joten piti vielä palata omia jälkiä takaisin ettimään vekotinta. No onneksi löytyi :)
Joo sorry, minä kyselin porukkalenkkiä ja sitten myöhästyin kekkereistä. Poitsun korismatsi alkoin yli 1/2h myöhässä ja muutenkin tiukka aikataulu osoittautui haasteelliseksi. Yksin ajeluksihan se meni, mutta uutta yritystä taas :o

JJT
14.12.2009, 08.40
KariV:

Porukkalenkki kaatui lauantaina osanottajien esteellisyyteen mutta lähdin sitten ittekseni ajelemaan kahden aikoihin.

Pientä nuhaa on ja perjantaina on silmäleikkaus, passailin ettei leikkaukselle tule estettä. Pääsen vihdoin eris silmälaseista. Jarnolta terveisiä tiimille, terkut oli tarkoitus välittää tiimilenkillä, mutta meidänkin yhteislenkkitoiminta on aika virtuaalista.

Niin taas on aika maksaa virtuaalitilasta ja lähettelen privalla viestiä tilitiedoistani.

Markku Liitiä
14.12.2009, 09.24
KariV, hyvä ettei käynyt pahemmin!

Testasitko sitä Turneria Keinukallion ja Keupirtin välillä? Joku oli siellä sunnuntaina jäljistä päätellen ajanut kaikki kallio/kikkapätkät.

KariV
14.12.2009, 22.54
Testasitko sitä Turneria Keinukallion ja Keupirtin välillä? Joku oli siellä sunnuntaina jäljistä päätellen ajanut kaikki kallio/kikkapätkät.

Oiskohan ollu Zippo asialla... Pitäskin kyllä käydä kurkkaamassa Keiniksen poluilla. En oo pitkään aikaan niitä polkuja kiertänyt.

Arja
16.12.2009, 10.57
nyt kun sitten olis aikaa vaikka fillaroida viikonloppuna niin eikö siperia pukkaa jäätävää ilmaa suomen kamaralle :(..

Hans Opinion
16.12.2009, 20.27
Hiihtämällä tarkenee... käykääpäs tsekkaamassa T-järven tilanne, jäätä varmaan on tarpeeksi mutta onko lunta jotta vertikaalia pääsisi vetämään?

Anssi
17.12.2009, 12.53
Olihan tuolla, toisen topicin mukaan, joku eilen käyny jo vetämässä. Täytynee v-loppuna käydä katsastamassa tilanne, muistaakseni suksetkin pitäis olla kondiksessa viime talven jäljiltä, kait?

T.M
17.12.2009, 14.38
Olin äsken Gustavelund:ssa ja luistimilla-etenijöitä näytti olevan muutama. Hiihtoon näytti lunta olevan todella niukalti. Täytyy varmaan yrittää huomenissa keinikseen ???

Pikaluistoa vaan pohjaan niin eiköhän tule lämmin eikä kylmä vaivaa :)

KariV
18.12.2009, 08.46
Keinikselle suksilla vai pyörällä? Onko sielä muka tarpeeksi lunta hiihtämiseen. Onko keravan kaupunki kaivanut ne keväällä jemmatut kinokset esiin ja pistänyt ladut kisakuntoon!!? :eek:

Mää kävin eilen, illalla ajelemassa tunnin armeijan maastoissa ja hautuumaan lähistöllä. Tosi hauska ajella, kun maa on valkonen ja polut loistokunnossa. On vaan niin hrrr kylmä, ettei oikeen tuntia pidempään te mieli veivailla

H.Å
18.12.2009, 09.16
Kyllähän siellä lunta on, eilen illalla ajoin (autolla) ohitte ja kyllä siellä porukkaa paineli menemään. Vapaalla tyylillä siellä pääsee menemään, en tiedä sitte tarkemmin kuinka paljon siellä on valmiina.
Olis joo mukavaa jos pikkasen lauhtuis kun meinaa kanssa paleltaa. Työmatkat pystyy suorittamaan just ja just.

I.S
18.12.2009, 09.46
Keinikselle suksilla vai pyörällä? Onko sielä muka tarpeeksi lunta hiihtämiseen. Onko keravan kaupunki kaivanut ne keväällä jemmatut kinokset esiin ja pistänyt ladut kisakuntoon!!? :eek:

Mää kävin eilen, illalla ajelemassa tunnin armeijan maastoissa ja hautuumaan lähistöllä. Tosi hauska ajella, kun maa on valkonen ja polut loistokunnossa. On vaan niin hrrr kylmä, ettei oikeen tuntia pidempään te mieli veivailla
Kyl joo on viileetä. Muistaakseni viime talvena oli enimmillään -17, kun kävin ajamassa. Eilen oli jo kamat päällä ja ajattelin lähteä, mutta jokin huusi pään sisällä (ekaa kartaa moneen vuoteen :rolleyes:), että hullua hommaa tuossa kelissä. Päädyin sitten sisäpyöräilyn ihmeelliseen maailmaan.

Sunnuntaina voisi päivällä kokeilla taas maastoajelua. Lauantai menee muissa hullutteluissa http://www.iisee.fi/tuotteet.html?id=2/12 ...siis 4h spinningiä. Ikinä en ole lajia kokeillut, mutta voihan sitä kylmiltään tollasen 4h vetästä, kun työporukka houkutteli mukaan :o

T.M
18.12.2009, 11.34
Pitihän se arvata että kun tosikuskit lähtee spinnaamaan ei kyse ole spinningtunnista vaan spinning-päivästä :)

Mä olen tällä viikolla 3 viikkona ajellu työmatkat mutta siinäkin meinaa jo varpaat paleltua. Trainerikin on parvekkeella joten siellä paleltuu samalla lailla.

Sukset jäi bändireenien jälkeen laittamatta joten taidan skipata hiihdon ja ajan vaan työmatkan...

I.S
19.12.2009, 22.01
Pitihän se arvata että kun tosikuskit lähtee spinnaamaan ei kyse ole spinningtunnista vaan spinning-päivästä :)

Njoo tulipahan kokeiltua ...ihan jees tapahtuma, hyvät "eväät" järjestäjän puolesta ja sai hikoilla ämpärikapalla, MUTTA kyllä ulkopyöräily vie voiton 100-1. En siis hurahtanut lajiin, mutta seuraavan kerran, jos vastaava juttu järjestetään, niin voisin osallistua. Kaloreitakin kului polarin mukaan liki 4000kcal ja sykkeetkin olivat ihan kohdillaan ajokauden ajankohtaan nähden ;)

Huominen meneekin taas koristouhuissa, kuusivarkaissa ja imurin varressa. Kelit ovat mitä parhaat nyt kun vähän lauhtuu, joten illalla ehkä pientä ulkoilua. Kaikki varmaan menevät ajelulle jo päivällä?

H.Å
21.12.2009, 05.59
No ei tarvinnu pyörää ottaa esille eilen. Lumitöiden parissa meni taas koko päivä. Illalla kävin heittämässä hiihtolenkin keinarilla. Huomaa kyllä ettei ole suksia ollut jalassa armeijan jälkeen, on siitäkin jo 10 vuotta. Uusia lihaksia löytynyt tänä aamuna. Huomenna voisi yrittää vielä hiihtämään ja sitten voipi pyhittää kinkun syönnille koko loppuviikon.

T.M
23.12.2009, 13.17
Minäpäs aloitan joulujen toivottelut näin voorumin välityksellä kun ei ole lenkeille joutanu. Hans tosin tuli bongattua eilispäivänä kun tuli vastaan autolla kesken työmatkatempon.

Ei muuta kuin Hyvää ja rauhaisaa joulua Mätiksen-väelle ja koko voorumikansalle...

Joulun jälkeen kohti uusia kalustospekulazioneja :)

KariV
24.12.2009, 22.35
Hyvää joulua kaikille vaan munkin puolesta!

Kävimpä jouluaaton kunniaksi kiertämässä pari kierrosta keiniksen latua. Ompi loistavassa kunnossa. Kannattaa käydä kokeilemassa. Tietääkös kukaan onko krapille/golfkentille vedetty skiiskateingi baanat?

Hans Opinion
25.12.2009, 11.42
Head Jõulud vaid Difteeriakivi rahvale!

Kävin pikkaisen pyörittelemässä Nahkiksella ja hiihtobaana havainto oli että ainakaan jäällä ei ole latuja eikä Golf-kentällä. Keiniksessä saattaa olla tarjolla jo pidempääkin baanaa, samaten Terholassa. Pihkaniityn vasta remontoitu latupohja näytti hyvältä ja siellä hiihdettiin molemmilla tyyleillä.

I.S
25.12.2009, 21.32
Hyvää joulua kaikille vaan munkin puolesta!

Kävimpä jouluaaton kunniaksi kiertämässä pari kierrosta keiniksen latua. Ompi loistavassa kunnossa. Kannattaa käydä kokeilemassa. Tietääkös kukaan onko krapille/golfkentille vedetty skiiskateingi baanat?
Hyvää Joulua kaikille minunkin puolesta! Onhan sitä joulunaikaa vieläkin jäljellä :)

Tänään lenkillä ajelin minäkin golfkentän ohi ja kyllä siellä hiihtäjiä meni. Laduista tosin ei mulla ole havaintoa, mutta tuskin siellä umpihangessa mentiin ;)

Lehden mukaan Keinisellä olisi jopa 9 km reitti - pitääköhän paikkansa? Lisäksi kyseinen lehti kertoi, että Hyrylän urheilukeskuksessa olisi jonkinlainen latu.

KariV
25.12.2009, 23.11
Keiniksellä on tosiaan pitkä latu. Veikkaisin, että voi olla enempikin kun 9km, jos vetää kaikki bonus kiepit. Multa menee kokokiepin kiertämiseen joku 1h 15min. Sais vantaakin tehä oman osansa, että pääsis Kuusijärvelle asti.

Oli muuten tänään tosi hiano keli hiihdellä Keiniksellä. Luisti nii hyvin, että hiihtäminen oli jo melkeen hauskaa.

Päivän saldo: 3h lumilautailua, 40min juoksua(sukset käsissä) ladulle ja reilu 1h hiihtoa. On se hauskaa kun on lunta! :D

Hans Opinion
26.12.2009, 10.39
Jeps Golfkentällä on selfmade pertsa-baana kertoi naapurin isäntä eli sellaista puoliumpihankihiihtoa siellä... tosin täysi umpihankihiihdoksi se nyt muuttunut, tuisku on varmasti tuivertanut Golf-kentän ja monet muutkin baanat nyt tukkoon...

KariV
26.12.2009, 22.48
Tulin just Keinikseltä. :)
Sielä on käyny niin paljon porukkaa hiihtelemässä, että luistelubaana oli jo aika tamppaantunu. Huomenna voipi ollakin taas ummessa - ripsi hiukka lunta...

T.M
28.12.2009, 08.35
Hiihtokausi avattu:
Pe,La,Su keiniksellä hiihtelemässä tasaista baanaa eli jätin Ahjonlenkin kiertämättä. 1h settejä suksin menemään. Lauantaina oli tosi raskas keli mutta pe baana oli erinomaisessa kunnossa ja eilenkin oli tosi hyvä painella vapaata menemään.

3 päivää putkeen hiihtoa on meikäläiselle liikaa eli nyt on paikat aivan jumissa :-)

Paivi
28.12.2009, 09.00
Hiihtokausi avattu:
Pe,La,Su keiniksellä hiihtelemässä tasaista baanaa eli jätin Ahjonlenkin kiertämättä. 1h settejä suksin menemään. Lauantaina oli tosi raskas keli mutta pe baana oli erinomaisessa kunnossa ja eilenkin oli tosi hyvä painella vapaata menemään.

3 päivää putkeen hiihtoa on meikäläiselle liikaa eli nyt on paikat aivan jumissa :-)

1xjuoksulenkki, 1x pertsaa, 1x vapaa + pertsa = jalat hieman kankeahkot (=! Auttaisikohan tähän jumiin talvipyöräily! TM unohti jumista Wiin, jolla pelatessa saa myös mukavasti käsivarret hutkittua kankeiksi. Onneksi peliohjaimissa on rannenauha, tv on vielä ehjä...

I.S
28.12.2009, 12.44
Mä olen jättänyt tuon suksimisen muille ja ajellut vaan pyörällä, tosin tänään olisi tarkoitus mennä poitsujen kanssa hiihtelemään ja vasta sen jälkeen ajelemaan.

Toi Wii on kyllä hyvä "laji" :p Sen parissa on tullut meilläkin heiluttua aika rankasti viime päivinä (verhot pitää vetää eteen, ettei naapurit pidä hulluna ...heh) Ai niin Wiin koriksessa mua EI VOITA KUKAAN :D:D

Arja
28.12.2009, 13.32
Ollaan käyty Terholassa hiihtämässä nyt muutaman kerran. Aivan loisto latuprofiili tämmöseen alkuräpistelyyn, kun kondis on täysin hakusessa :rolleyes:. Ei oo tullu paljoo riekuttua sen jälkeen kun duunipyöräily jäi ohjelmasta lokakuussa. Fillarilla ei oo tullu ajettua metriäkään. Hiihtäminen tuntuu aika rankalta ja menee vielä jonkun aikaa ennenkuin kroppa tottuu. Vantaa ja Tuusula ei näytä saavan noita latujaan kondikseen. No ei täällä näytä toimivan katujen auraaminenkaan. Meidän tie on putsattu näiden lumisateiden aikana vain kerran :eek:.

Anssi
28.12.2009, 13.42
Vierumäelle ei oo vielä(kään) saatu mitään laduntapaista aikaiseksi, eikä ollu kyllä Hyrylässäkään muuta kun jäistä pahkuraa tarjolla. Suksiminen tuli aloitettua Terholassa, jossa oli latu lähes vimosen päälle kondiksessa. Parina päivänä käytiin siellä, täytyy varmaan suunnata Keinikseen seuraavax, jos tohon meille ei mitään saada aikaiseksi.

Edit: Joku ehtikin näemmä ensin... :D

I.S
28.12.2009, 13.56
Täältä löytyy jotain infoa Tuusulan latutilanteesta.

http://www.mylly.net/

Tuolta sitten valinta "Latukartat". Lisäksi infoa myös Tuusulan (http://www.tuusula.fi)sivuilla < latuinfo kohdasta.

KariV
28.12.2009, 19.36
Tuusulan latuinfo ompi aika karua luettavaa vrt. Jpään vastaavaan:
http://www.järvenpää.fi/sivu/index.tmpl?x=1179;sivu_id=1179

Nyt kun on hyvät hiihtokelit, niin aattelin vaihtaa hiihdot työmatkapyöräilyyn taas vaihteeksi. Ja kyllä kannatti jo ekapäivänä! :D

Pyörätiet oli ihan loistovedossa. Auraamatta ja Pari - kolme senttiä lumenpöpperöä pinnassa ja räntää sato. Loistavaa reeniä!! Se tosin hiukka häiritsi, kun menomatkalla, pakka vähitellen tukkeentu lumesta ja loppumatkasta vain kolme suurinta lehteä toimi. Tulomatkalla pöörätiet oli onneksi edelleen auraamatta ja aura-auto heittänyt lisää lunta vanhojen päälle. Alkumatkasta katkes vaihtajan vaijeri ja sitten ajettiinkin sinkulalla. Onneksi sinkulan pakka ei jumiintunut, kuin vasta loppumatkasta. :)

Jah siis muutaman sentin lumessa on ihan oikeesti hauska ajaa! Ainoo haittapuoli on, että ikävän paljon uppoo aikaa työmatkaan. Tänään ~3h 15min.

I.S
28.12.2009, 20.05
Tuusulan latuinfo ompi aika karua luettavaa vrt. Jpään vastaavaan:
http://www.järvenpää.fi/sivu/index.tmpl?x=1179;sivu_id=1179 (http://www.j%C3%A4rvenp%C3%A4%C3%A4.fi/sivu/index.tmpl?x=1179;sivu_id=1179)

Nyt kun on hyvät hiihtokelit, niin aattelin vaihtaa hiihdot työmatkapyöräilyyn taas vaihteeksi. Ja kyllä kannatti jo ekapäivänä! :D

Pyörätiet oli ihan loistovedossa. Auraamatta ja Pari - kolme senttiä lumenpöpperöä pinnassa ja räntää sato. Loistavaa reeniä!! Se tosin hiukka häiritsi, kun menomatkalla, pakka vähitellen tukkeentu lumesta ja loppumatkasta vain kolme suurinta lehteä toimi. Tulomatkalla pöörätiet oli onneksi edelleen auraamatta ja aura-auto heittänyt lisää lunta vanhojen päälle. Alkumatkasta katkes vaihtajan vaijeri ja sitten ajettiinkin sinkulalla. Onneksi sinkulan pakka ei jumiintunut, kuin vasta loppumatkasta. :)

Jah siis muutaman sentin lumessa on ihan oikeesti hauska ajaa! Ainoo haittapuoli on, että ikävän paljon uppoo aikaa työmatkaan. Tänään ~3h 15min.
Joo totesin tänään saman eli pyörätiet aika "haastavassa" kunnossa. Tässä pieni vertailu aurauksen tasosta alueittain:

Vantaa > ihan syvältä sieltä jostain - eli autotieltä roiskittu lumet pyörätielle ja muutenkin aurattu jollain ihme vehkeellä, että ajorata on saatu pehmeäksi ja samalla kuoppaiseksi :rolleyes:, ajaminen aika rankkaa puuhaa
Kerava > ihan kohtuu kunnossa, mutta paikoittain autotieltä aurattu kurat pyörätielle
Tuusula > jotain sieltä väliltä - välillä hyvin aurattu ja jostain ei juuri lainkaan

Hyvä juttu on, että vielä pärjää tiellä ilman nastoja. Metsässä ei taida vielä missään päästä ajamaan, jos ei umpihankeen halua.

T.M
29.12.2009, 11.35
Minäkin uskaltauduin fillarilla duuniin. Rankkaa oli crossarilla sotkeminen eli maasturilla olisi päässy samaa vauhtia mutta ilman veret seisauttavaa tärytystä.

Itsellä on pahin kohta työmatkasta vallinojan-risteys--->koivikko väli. Pyörätie on tien vieressä ja autotien auraus heittää kaiken moskan pyörätielle. No tänään uskaltauduin sohottelemaan asfaltin puolella.

Huonoin auraus on aina kotiovelta-hyrylän koulukeskukselle. Koulukeskukselta Vallinojalle on pyörätie lähestulkoon aina priimakunnossa (Kop,Kop,Kop)

I.S
29.12.2009, 20.37
Siirryin tänään luisteluhiihdosta perinteiseen ja olipas mukava muutos. Viimeksi ehkä n. 15v sitten perinteistä lykkinyt ja on tosiaan ihan toinen laji :) Loppu talven taidan hinkata näin!

Onko kukaan löytänyt vielä mistään ajettavaa polkua?

Paivi
30.12.2009, 08.46
Siirryin tänään luisteluhiihdosta perinteiseen ja olipas mukava muutos. Viimeksi ehkä n. 15v sitten perinteistä lykkinyt ja on tosiaan ihan toinen laji :) Loppu talven taidan hinkata näin!

Onko kukaan löytänyt vielä mistään ajettavaa polkua?

Perinteinen on nautiskelu laji :). Tosin sykkeet saa kyllä molemmissa tyyleissä ihan kivasti nousuun. Nyt myös vapaa kuviossa jälleen, 5 vuoden tauon jälkeen ( polvivamman vuoksi ). Välineita ja voitelua siis riittää jos molemmat sukset ja monot :o kulkee mukana. Pitäisköhän hankkia tuollaiset nanosukset: http://www.tekniikkatalous.fi/tk/nanotekniikka/article348887.ece

Arja
30.12.2009, 09.54
Vantaan liikuntavirasto on myöntänyt koirankusettajille luvan käyttää luisteluhiihtouraa Vierumäellä. Onko sitten enää kyseessä hiihtolatu vai kevyenliikenteen väylä :eek:. Latua saa kuulemma käyttää kunhan ei sotke sitä :rolleyes:. Saas nähdä koska pääsee väistelemään ekoja koiranpaskoja ja irtokoiria...Latupohja oli suht hyvä.

eskoaa
30.12.2009, 11.04
Vantaan liikuntavirasto on myöntänyt koirankusettajille luvan käyttää luisteluhiihtouraa Vierumäellä. Onko sitten enää kyseessä hiihtolatu vai kevyenliikenteen väylä :eek:. Latua saa kuulemma käyttää kunhan ei sotke sitä :rolleyes:. Saas nähdä koska pääsee väistelemään ekoja koiranpaskoja ja irtokoiria...Latupohja oli suht hyvä.

:seko::seko:
Onko tieto liikuntavirastolta... kuulostaa vähän erikoiselta.
Kaupunkihan joutuu hiekottamaan jäiset ladut, ettei kävelijät liukastu:cool:.

Arja
30.12.2009, 12.46
No eipä ole, mutta tieto on siltä koirankusettajalta joka oli kuulemma kyllästynyt väittelemään samasta asiasta joka kerta..:rolleyes:

I.S
30.12.2009, 12.57
No eipä ole, mutta tieto on siltä koirankusettajalta joka oli kuulemma kyllästynyt väittelemään samasta asiasta joka kerta..:rolleyes:
No mutta kait sitten ladulla saa ajaa pyörälläkin, jos siellä saa tollot talloa :eek:

Arja
30.12.2009, 13.05
No mutta kait sitten ladulla saa ajaa pyörälläkin, jos siellä saa tollot talloa :eek:

no nyt laitetaan jo jarrua päälle :eek: kohta siellä ajellaan mopoilla ja mönkijöillä kun kerran fillareillakin...

JJT
30.12.2009, 13.23
Tuusulanjärvellä ei ole latuja ja luistelubaana on aurattu kapeasti kirkolta Onnelaan saakka. Väylän kunto ei ole hääppöinen, mutta kyllä siinä retkiluistelmaan juuri mahtuu. Ulkoilla voi, mutta hansmainen tykittely tulee suorittaa jossain muualla. Umpihankihiihtoon ja lumikenkäkävelyyn järvi tarjoaa optimaaliset olosuhteet.

I.S
30.12.2009, 13.40
Tuusulanjärvellä ei ole latuja ja luistelubaana on aurattu kapeasti kirkolta Onnelaan saakka. Väylän kunto ei ole hääppöinen, mutta kyllä siinä retkiluistelmaan juuri mahtuu. Ulkoilla voi, mutta hansmainen tykittely tulee suorittaa jossain muualla. Umpihankihiihtoon ja lumikenkäkävelyyn järvi tarjoaa optimaaliset olosuhteet.
Tänään oli Keskarissa (http://www.keski-uusimaa.fi/Uutiset/Kaikki-uutiset/Ulkoilulenkki-syntyy-jaalle-kierros-kierrokselta) juttua tuosta järven auraamisesta. Eilen oli kuulemma homma aloitettu ja vähitellen pitäisi baanan parantua. Enpä osaa sanoa, kun ei tuollaisia luistimia löydy kaapista.

Anssi
30.12.2009, 14.40
koirankusettajalta joka oli kuulemma kyllästynyt väittelemään samasta asiasta joka kerta..:rolleyes:

Ilmeisesti mä en ole sitten ainoa joka niille aukoo päätään. :)

Sopii vaan lähtee Paloheinään tallomaan latuja, siel ei pitkälle ehdi kun tulee jo sauvasta...

Hans Opinion
30.12.2009, 15.59

Hansmainen tykittely jäänee toistaiseksi suorittamatta... ainakin luistimilla, polvi saattaisi kestää tasatyöntelyä jäällä sitten kun saavat hiihtobaanan kuntoon.

Nahkiksella oleen tykitellyt vähän joka päivä, nestettä kerää polvi mutta kerätöön perkele, pyöritetään buranan voimalla. Vauhti on kyllä tosi down eikä voi puhua kuin ulkoilusta, eilenkin taisi keskari olla jotain 12... tänään kypän pinnassa kun kävin Markkua morjestamassa. No mutta kelikin oli aivan mahdoton ja vahvistan kyllä Lahdentien kevyenliikenteenväylän aurauksen todella kehnoksi, auramies on nostanut auran 5cm korkeudelle asvaltin pinnasta jolloin lunta jää baanalle juuri pahinmoisesti... no ei kuse aurausurakointi kun aura ei tapaa aurattavaa pintaa - aura ei kulu ja voi ajaa kovempaa.
Nahkiksessa on alla IceSpiikkerit ja painetta edessä 1½ ja takana 2 baaria, joten kuten pääsee eteenpäin mutta tänäänkin oli käytössä pienin (22/32 välitys)... hiljempaa jos menisi niin ei pysyisi pystyssä... tosi mukava silti päästä vähän haukkaamaan happea, toivotaan että edes tämän verran kestäisi tuo polven paska.

T.M
31.12.2009, 08.34
Hans:
No ei tuo keskari paljoa huonompi ole kuin meikäläisen työmatkakeskari crossarilla. Pääasia että pää tuulettuu viimassa.

Skippasin tänäänkin työmatkapyöräilyn kun hiihto on vieny energiat. Raskasta hommaa ja breaking point tulee aika äkkiä saavutettua kun käy perättäisinä päivinä suksimassa.

Hansille myöhästyneet synttärionnittelut ja Hyvää uutta vuotta foorumiväelle...

Hans Opinion
31.12.2009, 13.28
Hans:
No ei tuo keskari paljoa huonompi ole kuin meikäläisen työmatkakeskari crossarilla. Pääasia että pää tuulettuu viimassa.

Skippasin tänäänkin työmatkapyöräilyn kun hiihto on vieny energiat. Raskasta hommaa ja breaking point tulee aika äkkiä saavutettua kun käy perättäisinä päivinä suksimassa.

Hansille myöhästyneet synttärionnittelut ja Hyvää uutta vuotta foorumiväelle...

Kiitoz Onnitteluista!
Eivät ole onnittelut myöhässä vaan jopa viisi päivää etuajassa... ei näitä tosin enää oikein jaksa noterata mutta lapsena kyllä kenkutti kun kahtapuolen joulua oli molemmat merkkipäivät (Hans dag 27.12), pääsivät kuittaamaan pelkillä joululahjoilla... no nyt ei saa enää niitäkään kun sovittiin perheeseen lahjomakielto... selvästi helpompaa kyllä näin...

Sitten ei muuta kun koko porukalle: Head Aasta Lõppu ja Suurepärane Uut Aastat!

P.S. Kalusto saattaa päivittyä johonkin tämäntapaiseen
http://images.google.fi/imgres?imgurl=http://www.mcnews.com.au/Testing/Honda/Deauville/Deauville_RHS_Red_700p.jpg&imgrefurl=http://www.mcnews.com.au/Testing/Honda/Deauville/Page1.htm&usg=__zslq5dzE2dE9JhgfZ6DkeSyumRo=&h=451&w=700&sz=74&hl=fi&start=3&sig2=W_Qb-cjX6REEuyGHxuDA_w&um=1&tbnid=ERMqEjkFWlpZXM:&tbnh=90&tbnw=140&prev=/images%3Fq%3DHonda%2BDeauville%26hl%3Dfi%26client% 3Dfirefox-a%26rls%3Dorg.mozilla:fi:official%26sa%3DX%26um%3D 1&ei=x4g8S5vTPIjC-QaJg9iuCg
jos Giant TCR:llä pysty ensi suvena ajamaan.

Arja
02.01.2010, 17.21
Loistavaa latu-uraa Vierumäeltä Simonkylään ja takaisin. Vaikka vähän pakkasta olikin niin hyvin luisti suksi...:)

Markku Liitiä
04.01.2010, 11.16
>Hans

Tervetuloa uudelleen morjenstamaan kun olen kotona! Kakru kyllä kertoi, että ovelle oli ilmestynyt huurteinen, pyöräilyasuinen mies, joka sanoi nimekseen Hannu ja kyseli minua...

I.S
04.01.2010, 13.38
Onko kukaan tutkinut lähiseutujen polkuja, joko pääsisi edes vähän ajelemaan? Siis niin kuin oikeesti ajamaan eli ei se työntäminen niin houkuta ;) Vai pitääkö pysytellä muissa lajeissa?

H.Å
04.01.2010, 14.04
Keinarin suunnalla ainakin polkuja on aika heikosti, tänään yritin kattella kun olin hiihtelemässä. Kovin oli kapeita polkuja ne mitä oli, joten tarkkuutta vaatii jos ei halua työnnellä. Eikä taida potku riittää reisissä. Vaatii kyllä kävelijöitä paljon vielä. Voishan sitä mennä suksilla tallaamaan :D

I.S
04.01.2010, 14.32
Keinarin suunnalla ainakin polkuja on aika heikosti, tänään yritin kattella kun olin hiihtelemässä. Kovin oli kapeita polkuja ne mitä oli, joten tarkkuutta vaatii jos ei halua työnnellä. Eikä taida potku riittää reisissä. Vaatii kyllä kävelijöitä paljon vielä. Voishan sitä mennä suksilla tallaamaan :D
OK tänks tiedosta, pysyttelen ladulla ym. liikunnan parissa.

Hans Opinion
04.01.2010, 14.54
>Hans

Tervetuloa uudelleen morjenstamaan kun olen kotona! Kakru kyllä kertoi, että ovelle oli ilmestynyt huurteinen, pyöräilyasuinen mies, joka sanoi nimekseen Hannu ja kyseli minua...

KiitoZ kutsumasta! Tullaan kun taas ajelen pyörällä, hiihtoa ole yrittänyt vähän tapailla... pertsa on aika hukassa 10v jälkeen, ei polvi kestä muuta... hyvä jos kestäisi edes sitä. Ei pertsa kyllä hassumalta tuntunut kirpeässä pakkasessa, itseasiassa paljon mukavampaa kuin skate jos luiston kanssa on ongelmia. Pertsa on kyllä aivan eri laji ja tehoksta ylävartalolle jota siinä voi käyttää mielestäni enemmän kuin skate-tyylillä. Sauvoja joutui pidentämään (150>155) selvästi edelliskerrasta ja heti rupesi tuntumaan paremmalta, skatessa olen käyttänyt 162-165cm pituisia lykkimiä. Toinen pointti on se että pertsalla pystyy hallitsemaan sykkeitä ehkä pikkaisen paremmin kuin luistellessa... ainakin reippaassa pakkaskelissä. Pertsalla saattaisi myös jaksaa tehdä pidempiä treenejä?

eskoaa
04.01.2010, 16.53
Onko kukaan tutkinut lähiseutujen polkuja, joko pääsisi edes vähän ajelemaan? Siis niin kuin oikeesti ajamaan eli ei se työntäminen niin houkuta ;) Vai pitääkö pysytellä muissa lajeissa?

http://www.fillarifoorumi.fi/forum/images/icons/icon4.gif
Mätiksellä ja Vierumäestä löytyy ajettavia polkuja.
Tänään tuli 1,5h ajoa hiihtolenkin lisukkeeksi, kun oli ajokamat valmiiksi päällä.

I.S
04.01.2010, 18.40
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/images/icons/icon4.gif
Mätiksellä ja Vierumäestä löytyy ajettavia polkuja.
Tänään tuli 1,5h ajoa hiihtolenkin lisukkeeksi, kun oli ajokamat valmiiksi päällä.
OK no sitten pitää lähteä kurkkimaan :) Tänks jälleen infosta!

Hans > Mä olen lykkinyt perinteisellä tyylillä (viimeksi ehkä 15v sitten) ja on tuntunut oikein mukavalta. Sykkeet ovat kyllä aika kovia, vaikka itse suoritus ei edes tunnu pahalta.

Hans Opinion
04.01.2010, 20.03
->Ile
Kuuluu asiaan että sykkeet on hiihdossa aluksi poikkeuksellisen korkealla. Yritä pysyä tasaisemmilla baanoilla tuollaisen puolen tusinan lenkin verran, sitten pitäisi beatin tasoittua ja vaativampikin baana kulkea helpommin. Kokeile eri mittaisia sauvoja, ne saattaa auttaa voiman tuotossa. Minulta löytyy lainalle 165cm jotka saattaisi olla sinulle sopivat. Myös voiteluinfoa/-liveopastusta on tarjolla.

I.S
04.01.2010, 20.25
->Ile
Kuuluu asiaan että sykkeet on hiihdossa aluksi poikkeuksellisen korkealla. Yritä pysyä tasaisemmilla baanoilla tuollaisen puolen tusinan lenkin verran, sitten pitäisi beatin tasoittua ja vaativampikin baana kulkea helpommin. Kokeile eri mittaisia sauvoja, ne saattaa auttaa voiman tuotossa. Minulta löytyy lainalle 165cm jotka saattaisi olla sinulle sopivat. Myös voiteluinfoa/-liveopastusta on tarjolla.
Jees olen tuota golfkenttää kiertänyt ja siinä ei hirveitä mäkiä ole, mutta tuntuu ihan mukavalta. Latu ei siellä ole ehkä sieltä parhaasta päästä, mutta menettelee. Noi mun pertsasauvat näyttävät olevan 160 pitkä ja ne tuntuvat olevan ihan kohtuu hyvän mittaiset.

Voiteluinfoa ...heh ...luistoa pitäisi saada pois, että homma tuntuis tosi raskaalta ...vitsi. Tekniikka tuntuu toimivan ihmeen hyvin vanhoilla pohjilla (junnuajoilta siis). Tosi hyvää vaihtelua tuo hiihto kyllä on. Hyvä päivätreeni tulee, kun hiihtää ensin reilun tunnin ja päälle ajelee trainerilla samanlaisen setin.

Hans Opinion
05.01.2010, 09.58
Jees olen tuota golfkenttää kiertänyt ja siinä ei hirveitä mäkiä ole, mutta tuntuu ihan mukavalta. Latu ei siellä ole ehkä sieltä parhaasta päästä, mutta menettelee. Noi mun pertsasauvat näyttävät olevan 160 pitkä ja ne tuntuvat olevan ihan kohtuu hyvän mittaiset.

Voiteluinfoa ...heh ...luistoa pitäisi saada pois, että homma tuntuis tosi raskaalta ...vitsi. Tekniikka tuntuu toimivan ihmeen hyvin vanhoilla pohjilla (junnuajoilta siis). Tosi hyvää vaihtelua tuo hiihto kyllä on. Hyvä päivätreeni tulee, kun hiihtää ensin reilun tunnin ja päälle ajelee trainerilla samanlaisen setin.

Tähän vielä senverran että on aivan eri asia hiihtää koneisetulla alustalla jossa sauvalle saa kunnon työntövasteen, luomu-ladulla sauva tuppaa uppoamaan liian syvälle ja tehoja hukkuu hankeen. Keiniksestä löytyy myös tasaista baanaa ja aivan mukavan pituisen kierroksen saa koukkusuolle... myös Jokivarrentielle saakka pääsee tosi hyvää baanaa mutta Kuusijärvelle ei ainakaan sunnuntaina kulkenut kuin luomu-pertsa-latu.

Sauvan pituudesta myös sellaista että yllättävän pitkillä nykyään hiihdetään pertsaa ja pertsa-sprintissä jopa skate pituisilla sauvoilla... mutta baanan korkeuserothan sen määrää minkä pituinen on paras ja paras on se millä liikkuu keveimmin. Yllättävän pienet erot sauvan pituudessa ovat merkitseviä, nyrkkisääntö kuitenkin on että mitä enemmän raakaa tasatyöntöä tai yksipotkuista tasatyöntöä hiihdetään niin sitä pidempi sauva... ja sitä enemmän pitää olla jerkkua yläkropassa... tasatyönnöllä on hyvä laittaa vatsalihakset sellaiseen kuntoon että satulassa kestää kesällä rasittavampiakin rupeamia. Yksi näkökulma pyöräilijöiden talvi treenissä on se että mielellään mennään skatella jolloin jalat on koko ajan tulessa eivätkä saa lepoa koko kauden aikana. Pertsalla jalat saa vähän huilia ja yläkroppa voimaa... toki sitä saa myös skatella raskaammassa maastossa mutta kun on näinkin huonot luistot niin pertsaa ei kannata missään nimessä jättää hiihtämättä.

I.S
05.01.2010, 10.49
Tähän vielä senverran että on aivan eri asia hiihtää koneisetulla alustalla jossa sauvalle saa kunnon työntövasteen, luomu-ladulla sauva tuppaa uppoamaan liian syvälle ja tehoja hukkuu hankeen.
No juu tämä on kyllä totta ja tätä tapahtuu gofkentän ladulla todella monessa paikassa. Aika ikävää hommaa.

Voisin käydä siellä Keiniksessä kokeilemassa, miltä ladut tuntuvat. Tänään siis sinne joskus työpäivän jälkeen. Onko siellä muuten valaistua baanaan kuinka paljon?

Hoobee
05.01.2010, 13.07

Mun mielestä jos kyseessä ei nimenomaisesti ole kyltein merkattu latu-ura,niin kyllä siellä muillakin on oikeus liikkua kun hiihtäjillä.Itteäni ainakin taas ottanu päähän kun kaikki vähänkin kelvolliset ulkoiluväylät tuolla puistoissa on painettu latukoneella ja tämän jälkeen ne muuttuvat latu-uriksi ja saa kuulla hiihtäjiltä juuri kirjoittamasi kaltaisia kommennetteja.
Hiihtämättä jo vuodesta-88

Anssi
05.01.2010, 14.27
Tottakai kyltit löytyy "Talvisin vain hiihtäjille". Onhan noille ulkoilureiteille koiran tuominen kielletty kesälläkin, siitäkin kyltti löytyy. Silti sinne pitää vaan väkisin änkee, ei mulle vaan tulis mieleenkään.

Hans Opinion
05.01.2010, 15.17
No juu tämä on kyllä totta ja tätä tapahtuu gofkentän ladulla todella monessa paikassa. Aika ikävää hommaa.

Voisin käydä siellä Keiniksessä kokeilemassa, miltä ladut tuntuvat. Tänään siis sinne joskus työpäivän jälkeen. Onko siellä muuten valaistua baanaan kuinka paljon?

On valistu Koukkusuota myöten, ajattelin itsekin käydä töiden jälkeen.

H.Å
05.01.2010, 15.30
Hyvin Keinarilla on kyllä latuja hoidettu, ja hiihtäjiäkin on ollut kiitettävästi. Ylemmällä parkkipaikalla ainakin paljon autoja on ollut.
Pitää yrittää taas huomenna mennä. Perinteisellä oon vielä lykkinyt, tekisi kyllä mieli mennä ostamaan luistelusukset, mut saapi nähä kun pitäis vaimollekin ostaa murtsikat. Loppuu pelimerkit äkkiä jos oikein innostuu.

T.M
07.01.2010, 09.22
Eilen tuli käytyä keinukalliossa 1h verran lykkimässä vapaalla tyylillä. Tehot tapissa ja vauhtitaso mallia erittäin nihkeä eli normilenkki :)

Tänään on työmatkapyöräilyä ohjelmassa. Koulujen alkamisen ansiosta aamulla pyörätiet oli keliin nähden loistavassa kunnossa. Iltapäivä taitaa mennä taluttamiseksi.

I.S
07.01.2010, 10.02
Eilen tuli käytyä keinukalliossa 1h verran lykkimässä vapaalla tyylillä. Tehot tapissa ja vauhtitaso mallia erittäin nihkeä eli normilenkki :)

Tänään on työmatkapyöräilyä ohjelmassa. Koulujen alkamisen ansiosta aamulla pyörätiet oli keliin nähden loistavassa kunnossa. Iltapäivä taitaa mennä taluttamiseksi.
Minäkin oon käynyt nyt pari kertaa tutustumassa Keiniksen latuihin, huippubaanaa ainakin meikäläiselle! Petekin oli vapaata suihkimassa.

Näyttää tosiaan siltä, että metsään ei ainakaan ole ajatustakaan päästä, kun lunta tulee. Juuri kun polut meinaavat tulla ajokuntoon, tulee lunta lisää. No pitää sitten keskittyä muuhun....

Hans Opinion
07.01.2010, 10.47
Se on pojjaat vaan hyvä että päästätte pyörästä irti edes hetkeksi, maistuu taas ajaminen tosi maukkaalta kun pääsee kunnon olosuhteissa veivaamaan. Sanoisin että metsään ei pyörällä ole nyt "vähään aikaan" asiaa, jos lunta tulee tähän malliin koko talven (sellaisiakin ennustuksia = esitetty) niin vasta "jussin" aikoihin ajellaan metsässä... siis kunnollisissa olosuhteissa.

Tunnin settejä olen myös käynyt Keinkisessä vetelemässä (7kertaa), sykkeet pelittää pertsalla skaten tapaan... ehkä on helpompaa mennä matalilla sykkeillä, eihän skatea taida pystyä alle 140 sykkeillä suorittamaan lainkaan? On muuten oikeasti eka talvi kun pertsalla hiihtämisessä on jotain järkeä, yleensä keli on täällä niin luistava että pidon kanssa syntyy ongelmia. Nyt on ollut koko ajan niin nihkeä luisto että pertsa maisuu, pertsan latu-ura hioutuu aina jonkinverran luistavaksi jos/kun hiitäjiä on liikenteessä. Tokkopa pertsan kalustoa kannattaa tänne päin hankkia yhden talven vuoksi mutta jos on olemassa tai aikoo lähteä lappiin pertsaamaan niin nyt kannattaa kokeilla näilläkin leveyksillä.

KariV
07.01.2010, 23.32
Hip hei - ompa hauskaa kun kerranki on lunta!!!
Keinarilla voipi tehä myös muuta, kuin hiihtää sivakoilla. Käytiin Turistin kanssa laskemassa sielä hurjaa extreme off piste freer-idea kinoksissa. Juosten ylös suksilla/laudalla ales. Myös pulkka-baaana ompi keiniksellä hieno! :D

Oikeassa oli Sammy, kun väitti että ladon takasilla kallioilla ei pysy lumi kiinni, jos siitä laskee. En uskonu, ei pysyny, tarvis lauta kanttihuoltoa. Oiskos kellään muuten vanhaa silitysrautaa ylimäärin? Täytysi itsekin opetella suksien ja laudan voitelu + kanttien terottelu.

Arja
11.01.2010, 09.53
No niin..joku oli käynyt protestoimassa Vierumäki-Mätäkivi yhdysladulla ja laukannut sen hevosella käyttökelvottomaksi..muutamat jättikokoiset koiranpaskat oli myös jätetty protestiksi ladulle. oikein kypsän ihmisen toimintaa..sanoisin :rolleyes:

JJT
11.01.2010, 11.18
No niin..joku oli käynyt protestoimassa Vierumäki-Mätäkivi yhdysladulla ja laukannut sen hevosella käyttökelvottomaksi..muutamat jättikokoiset koiranpaskat oli myös jätetty protestiksi ladulle. oikein kypsän ihmisen toimintaa..sanoisin :rolleyes:

Eläimet ovat aina toimineet ihmiskunnan toisilleen tuottaman sekä henkisen että fyysisen kärsimyksen välineinä. Naurattaa tämä yhteiselon ihanuus täällä erittäin harvaan asutussa Suomessa, mitenkä maailmassa tullaan yleensä toimeen?

Arja
11.01.2010, 11.54
Eläimet ovat aina toimineet ihmiskunnan toisilleen tuottaman sekä henkisen että fyysisen kärsimyksen välineinä. Naurattaa tämä yhteiselon ihanuus täällä erittäin harvaan asutussa Suomessa, mitenkä maailmassa tullaan yleensä toimeen?

Ongelma on just siinä että täällä on ollut liian väljää, eikä ole pakko ollut sopeutua. Saattaahan se olla että koirat on kusettaneet omistajiaan eikä päinvastoin. Ja voihan se olla että koni lähti ratsastajan käsistä :rolleyes:

Hans Opinion
11.01.2010, 12.31
Piti tämäkin sitten vielä saada nähdä... tai siis kuulla; että hevosenpaskoja baanalla jonka vähävarainen Vantaa on kuntalaistensa iloksi näinä ankeina aikoina ajanut. Samalla taisi myös selvitä syy miksi Vantaa ei ole ajanut yhdyslatua Keinukallion baanoille, Vantaan varat taitavat mennä hevosen paskojen ja jälkien korjailuun. Protestiksi Hans lopettaa heti metwurstin syömisen... vai pitäisikö sitä ostaa enemmän?

Kävin tsekkaamassa em. baanan Myyraksentieltä Kuusijärven suuntaan, se oli pure-luomua eikä vapaan baanaa ole lainkaan. Pertsalla kyllä pääsee jos malttaa laskea etenemisnopeutta. Sääli sinällään ettei yhdysbaanaa ole ajettu koska harvoin on näin paljon lunta, varmaan viiteen vuoteen yhdysbaana on jäänyt vetämättä lumen puutteen vuoksi.

Tuusulanjäven tilanne taitaa olla sellainen että kunnon luistelubaanaa saadaan odottaa, se vaatisi joko lumien sulamista ja uudelleen jäätymistä tai koneellisen baanan duunaamisen... en usko kumpaankaan. Tilanne on sillä tavalla ongelmallinen että paikoitellen on kohvakkaa eikä jää-vesi-jää-lumi kerrostuma kovista pakkasista huolimatta ole läpijäässä. Painavaa traktoria se ei ainakaan kestä (kun ei kestä kelkkaakaan) eikä lunta päästä auraamaan pois jään päältä.
Hiihtobaanojen suhteen asia on myös ongelmallinen kun lunta ei saada ajetuksi läjään latupohjaksi, sen verran vähän on paikoitellen jäällä lunta tuulen toimesta että luisteluhiihtäjille ei ole saatu tehtyä asiallista baanaa. Järvenpään päässä on jonkinlainen moottorikelkka-pertsa-baana mutta kyllä keiniksessä on selvästi paremmat olosuhteet.

I.S
11.01.2010, 12.48
Piti tämäkin sitten vielä saada nähdä... tai siis kuulla; että hevosenpaskoja baanalla jonka vähävarainen Vantaa on kuntalaistensa iloksi näinä ankeina aikoina ajanut. Samalla taisi myös selvitä syy miksi Vantaa ei ole ajanut yhdyslatua Keinukallion baanoille, Vantaan varat taitavat mennä hevosen paskojen ja jälkien korjailuun. Protestiksi Hans lopettaa heti metwurstin syömisen... vai pitäisikö sitä ostaa enemmän?

Kävin tsekkaamassa em. baanan Myyraksentieltä Kuusijärven suuntaan, se oli pure-luomua eikä vapaan baanaa ole lainkaan. Pertsalla kyllä pääsee jos malttaa laskea etenemisnopeutta. Sääli sinällään ettei yhdysbaanaa ole ajettu koska harvoin on näin paljon lunta, varmaan viiteen vuoteen yhdysbaana on jäänyt vetämättä lumen puutteen vuoksi.

Tuusulanjäven tilanne taitaa olla sellainen että kunnon luistelubaanaa saadaan odottaa, se vaatisi joko lumien sulamista ja uudelleen jäätymistä tai koneellisen baanan duunaamisen... en usko kumpaankaan. Tilanne on sillä tavalla ongelmallinen että paikoitellen on kohvakkaa eikä jää-vesi-jää-lumi kerrostuma kovista pakkasista huolimatta ole läpijäässä. Painavaa traktoria se ei ainakaan kestä (kun ei kestä kelkkaakaan) eikä lunta päästä auraamaan pois jään päältä.
Hiihtobaanojen suhteen asia on myös ongelmallinen kun lunta ei saada ajetuksi läjään latupohjaksi, sen verran vähän on paikoitellen jäällä lunta tuulen toimesta että luisteluhiihtäjille ei ole saatu tehtyä asiallista baanaa. Järvenpään päässä on jonkinlainen moottorikelkka-pertsa-baana mutta kyllä keiniksessä on selvästi paremmat olosuhteet.
En ota kantaa meetwurstiasiaan, koska en laita leivän päälle kuin voita ja vihanneksia - joskus juustoa :D

Keiniksen hiihtobaanasta sen verran, että olen tykästynyt siihen ja olisihan se kiva, jos se jatkuisi koneella ajetuksi vielä pidemmälle Kuusijärven suuntaan ...ehkä jonain päivänä. Se valaistu lenkki Keravantien toiselle puolellekin on mukava reitti. Siinä saa jo hiihtää ylämäkeenkin. Sopii hyvin pertsatyylille!

eskoaa
11.01.2010, 12.53

Tää on kyllä valitettavasti jokavuotinen ilmiö tuolla:mad:
Ei voi muuta kuin ihmetellä, mitä paskottajien ja hevostelioiden päässä liikkuu:eek:

Näitä kun itse näen, otan jos mahdollista kännykkä kameralla kuvia...
kuvattava muuttuu yleensä jotenkin vaivautuneeksi:rolleyes:

Kiusa se on pienikinhttp://www.fillarifoorumi.fi/forum/images/icons/icon14.gif

eskoaa
11.01.2010, 12.57
En ota kantaa meetwurstiasiaan, koska en laita leivän päälle kuin voita ja vihanneksia - joskus juustoa :D

Keiniksen hiihtobaanasta sen verran, että olen tykästynyt siihen ja olisihan se kiva, jos se jatkuisi koneella ajetuksi vielä pidemmälle Kuusijärven suuntaan ...ehkä jonain päivänä. Se valaistu lenkki Keravantien toiselle puolellekin on mukava reitti. Siinä saa jo hiihtää ylämäkeenkin. Sopii hyvin pertsatyylille!

Meetwurstia...nam:p

Jos ylämäkihiihto kiinnostaa, sitä löytyy Vierumäen valaistulta ladulta.
Sopii myös luistelutyylille:)

Anssi
11.01.2010, 14.17
Yhdysreittien puute harmittaa, kerrankin kun luntakin olis. Meiltä pääsis pienellä jalkautumisella Rekolassa Kuusijärvelle ja siitä vaikka Keinikseen asti, jos vaan jaksaa lykkiä takaisinkin vielä.
Ilmeisesti Keravanjoen jääladusta toi kiikastaa kaikkein eniten, vaikka jossain kyllä mättää, jos ei kerran Keinis-Kuusijärvi väli tuu kuntoon edes kovalle maalle.

T.M
11.01.2010, 15.13
Keinis-Kuusijärvi yhdyslatu kaatuu huhujen mukaan lupaongelmiin eli maanomistaja ei anna ajaa koneella latua (bongattu fillari-foorumin hiihto-topic:sta). Kiusa se on pienikin kiusa :)

Eilen käytiin hiihtämässä ja startattiin mätiksen voimalinjalta. Voi helvata että oli hienossa kunnossa ladut. Simonkylässä tosin oli luistelubaanaa tallattu mutta en muista että olisin noin hyvällä baanalla hiihtäny ikinä. Luisto oli puolentunnin jälkeen olematon mutta tulipahan kova reeni :)

Lauantaina kävin retkeilemässä Tuusulanjärvellä 1h verran eli luistelin Bauereilla aurattua baanaa. Aika hankalan railoista oli meneminen ja tosiaan vettä oli kertyny monin paikoin jäälle. Varpaatkin jäätyi oikein huolella (näin sai simuloitua talvipyöräilyn iloja)...

juminy
11.01.2010, 15.37
Eilen käytiin hiihtämässä ja startattiin mätiksen voimalinjalta. Voi helvata että oli hienossa kunnossa ladut. Simonkylässä tosin oli luistelubaanaa tallattu mutta en muista että olisin noin hyvällä baanalla hiihtäny ikinä. Luisto oli puolentunnin jälkeen olematon mutta tulipahan kova reeni :)Pakko tunnustaa, että tuli joku sata metriä tallottua luistelubaanaa läskialperteilla siinä Koivukylänväylän eteläpuolella. Ei vaan viittiny kantaa pitkin mettää tai polkea takaisin tulopolkua. Sikailu se on pienikin sikailu ja nostattaa mukavasti tunnelmaa lajien välisessä sanailussa.
t. autlav paikker

Hans Opinion
11.01.2010, 16.48
Keinis-Kuusijärvi yhdyslatu kaatuu huhujen mukaan lupaongelmiin eli maanomistaja ei anna ajaa koneella latua (bongattu fillari-foorumin hiihto-topic:sta). Kiusa se on pienikin kiusa :)...

Jeps tästä on ollut puhe joka talvi mutta nyt pitäisi olla kysymys nimenomaan Vantaan intressistä tehdä latua. Käsittääkseni kenkku maan omistaja oli nimenomaan se jonka pellot alkavat siitä mihin loppuvat Koukkusuon valot. Nythän mainitulla pellolla on baana aina Myyraksentielle saakka josta on alkanut Vantaan osuus yhdysladusta. Aikaisemmin Vantaan puolen kanssa ei ollut ongelmia... tiedä sitten josko maat ovat vaihtaneet omistajaa ja uusi ei anna vetää latuja...

Semmoinen detalje vielä tiedoksi että Keiniksen parkista Jokivarrentien syrjään tulee matkaa 3,8km suuntaansa GEPsin mukaan... vaatii tosin Keiniksen päässä hiihtomajan kiertämisen, suoraan "yläparkista" matka on noin 3,6km.

kervelo
12.01.2010, 14.04
no nyt laitetaan jo jarrua päälle :eek: kohta siellä ajellaan mopoilla ja mönkijöillä kun kerran fillareillakin...

Sipoon pyöräteillä tuo taitaa olla ihan tavallista menoa: eilen iltasella tuli ennen Nikkilää vastaan moottorikelkka ja jälkiä näytti olevan myös renkailla varustetuista päristelijöistä.:eek:

Osaako joku kertoa, mihin päin Keravalta pitää crossarilla ajella, että löytää kunnolla hoidettua pyörätietä?

TURISTI
12.01.2010, 14.10
Osaako joku kertoa, mihin päin Keravalta pitää crossarilla ajella, että löytää kunnolla hoidettua pyörätietä?

Varmaan kätevintä Hki-Vantaan kautta vaikka Malagaa kohti.

T.M
12.01.2010, 14.40
Jätän Malagan väliin eli lähden kokeilemaan lentokentän lenkkiä töiden jälkeen. Siinähän sitä tulee testattua pyöräteiden kunto..

I.S
12.01.2010, 23.02
Jätän Malagan väliin eli lähden kokeilemaan lentokentän lenkkiä töiden jälkeen. Siinähän sitä tulee testattua pyöräteiden kunto..
Jaa tähän on tultu, legendaarinen lentokentänkiertolenkkeily on aloitettu :D Olisko huomenna työpäivän jälkeen ajohaluja, vai meniskö hiihtämään?

T.M
13.01.2010, 08.19
Näin aloitin, mutta mieli teki myös saman tien lopettaa. Saviolta Riihikalliolle pyörätiet unelmakondiksessa mutta Mätikseltä-KehäIII-Katriinantie ihan /C-kunnossa. No eipähän tarvinnu lisälooppia että sai 2h täyteen.

Tänään olisi tarkoitus yrittää mennä illalla Keinikseen suksimaan.

Hans Opinion
13.01.2010, 09.51

Tämän päivän Keskarissa jotta "traktori tipahti maanantaina Krapinrannassa järveen, kone saatiin nostettua tiistaina"... heikolta tosiaan näyttää tämän talven luistelutilanne Tuusulanjärvellä eikä hiihtotilannekkaan häävi ole...

Anssi
13.01.2010, 10.41
Latutiedotteen mukaan järvi on hiihtokunnossa, mutta vetinen. Ei kuulosta kovin houkuttelevalta, täytyy yrittää lauantaina lähtee pertsaamaan Keinis-Hakunila väli, eiköhän sillä luomuladulla sen verran sinnittele.

Hans Opinion
13.01.2010, 12.06
Latutiedotteen mukaan järvi on hiihtokunnossa, mutta vetinen. Ei kuulosta kovin houkuttelevalta, täytyy yrittää lauantaina lähtee pertsaamaan Keinis-Hakunila väli, eiköhän sillä luomuladulla sen verran sinnittele.

Jeps, luomu-pertsa on aivan jees jos hiihtelee ilman suorituspaineita... eikä siirtymä Bisan-laduille ole pitkä, sanotaan että tollaset kolme-4 kilsaa...

JJT
13.01.2010, 12.08

Kävin eilen illalla järvellä hiihtämässä Tuusulan päässä yhden kierroksen. Paikoitellen menee sauva läpi ja vettä on noussut myös hiihtoradalle ja vähän jäätynyt myös paikoittain. Esim. Hilman kanssa siellä voi käydä hiihtämässä tai minttukaakaot juomassa ja fiilistelemässä, mutta petemäinen tykittely ladulla ei kuulu kyllä järvelle.

T.M
13.01.2010, 13.34
No niin takaisin höpöhöpöstä olennaiseen eli kalustospekulaziooniin. Maantielle kalustopäivitystä tulossa eli 2006 keväällä hankittu bianchi lähtee myyntiin ja tämmöinen tilalle:
http://2009.feltracing.com/09-catalog-international/road/sportive-road/09-z25.aspx

Saa nähdä mimmonen säätö noitten SRAM Red:ien kahvojen/vaihtajien kanssa tulee kun ei ole SRAM:sta kokemusta maantiepuolella. Z-sarjalaisessa houkutti vähän rennompi geometria kuin normi kisapeleissä...

Hans Opinion
13.01.2010, 15.17
No niin takaisin höpöhöpöstä olennaiseen eli kalustospekulaziooniin. Maantielle kalustopäivitystä tulossa eli 2006 keväällä hankittu bianchi lähtee myyntiin ja tämmöinen tilalle:
http://2009.feltracing.com/09-catalog-international/road/sportive-road/09-z25.aspx

Saa nähdä mimmonen säätö noitten SRAM Red:ien kahvojen/vaihtajien kanssa tulee kun ei ole SRAM:sta kokemusta maantiepuolella. Z-sarjalaisessa houkutti vähän rennompi geometria kuin normi kisapeleissä...

Mukavan oloinen peli Redeillä. Kiekot paketin heikoin lenkki... ei nekään missään nimessä huonot mutta ne vaikuttaa paljon hintaan. Redit kokonaisuuden vahvoin lenkki, niistä kuultuna vain pelkkää hyvää, nou problemas säätöpuolella. Onko kompaktitkin Rediä? Kompakti on selvästi järkevin etupää lenkkikäytössä, myös Hansin pyörään tulee (sitten kun tulee) 50/34 rieskat. Kompaktiin kun vaihtaa 34 tilalle 36/39 niin tasaisemmilla 23-11 takapakalla jees ja 50-11 välityksellä pääsee vaikka kuinka kovaa, 25-12 takapakalla taas mennään vaikka Alpeilla kun edessä on 34.

58 kokoisenako Feltti tulee?

T.M
14.01.2010, 08.55
Compacteilla tulee Feltsoni ja otin 56-kokoisena niin on 0,5 cm pidempi vaakaputki kuin nykyisessä crossarissa mikä tuntuu todella passelilta. Vanha biankki on 55:nen ja siinä joutui pitämään 125 mm stemmiä että sai asennon about kohdalleen.

Kiekot on vähän painavat (samat kiekot on nykyisessä bianchissa) ja eniten fillarissa on tingitty kampisarjassa/keskiössä joka on SRAM:n kuraisin versio aiheesta. No hintakin menee rahteineen reilusti alle 1800 euron. Alumiini kanjoni oli ostoslistalla myös pitkään ja tuolla hinnalla olisi saanu 0,4 kg kevyemmän canyon-alupyörän. Saatavuus hieman hirvitti joten lähdin kuitenkin kokeilemaan carboonia...

Zeuksella oli kova edustus eilen Keiniksessä. Jenggiä suhahteli vastaan porukkalenkin tapaan :) Hieman meinaa puskea räkätautia päälle, toivottavasti limat lähtee viikonlopuksi pois.

I.S
14.01.2010, 09.25
Zeuksella oli kova edustus eilen Keiniksessä. Jenggiä suhahteli vastaan porukkalenkin tapaan :) Hieman meinaa puskea räkätautia päälle, toivottavasti limat lähtee viikonlopuksi pois.
Jees oli huippukeli eilen ladulla! Ensin piti ottaa pieni testikierros ja huomata, että ei suksi pidä. Onneksi tuli pitopurkki mukaan! T.M ja Päivi näyttivät ihan siltä, että oli hiihdetty tosissaan, linssit ja koko kroppa huurteessa. Mistäköhän te olitte menneet, kun en nähnyt missään "metsäkoneen jälkiä" :eek: Ettei vaan olis ollut liian kova vauhti ;)

T.M
14.01.2010, 09.35
Heh ei meikäläisen kunnolla pysty hiihtämään kuin verenmaku suussa. Ylämäet on myrkkyä joten hiihtelin vaan sitä sipoontienvarteen menevää baanaa pari kertaa :) Siellä oli metsäkone terrorisoinut latua parin ylityksen verran...

I.S
14.01.2010, 10.17
Heh ei meikäläisen kunnolla pysty hiihtämään kuin verenmaku suussa. Ylämäet on myrkkyä joten hiihtelin vaan sitä sipoontienvarteen menevää baanaa pari kertaa :) Siellä oli metsäkone terrorisoinut latua parin ylityksen verran...
Ahaa, sinne en ole ikinä kääntynyt. Pääseekö sieltä pitkälle? Mä olen nyt innostunut siitä lenkistä, joka kiertää jostain sieltä Keravan kautta (en tunne aluetta :o), mutta se lenkki, jossa mennää sillan yli ja takaisin tullaan toisen silla yli.

Hans Opinion
14.01.2010, 17.50
Compacteilla tulee Feltsoni ja otin 56-kokoisena niin on 0,5 cm pidempi vaakaputki kuin nykyisessä crossarissa mikä tuntuu todella passelilta. Vanha biankki on 55:nen ja siinä joutui pitämään 125 mm stemmiä että sai asennon about kohdalleen.

Kiekot on vähän painavat (samat kiekot on nykyisessä bianchissa) ja eniten fillarissa on tingitty kampisarjassa/keskiössä joka on SRAM:n kuraisin versio aiheesta. No hintakin menee rahteineen reilusti alle 1800 euron. Alumiini kanjoni oli ostoslistalla myös pitkään ja tuolla hinnalla olisi saanu 0,4 kg kevyemmän canyon-alupyörän. Saatavuus hieman hirvitti joten lähdin kuitenkin kokeilemaan carboonia...

HintaLaatuSuhde kohdillaan Feltissä. Vaikkei alu Kanjonin spekseistä ole tietoa niin arvioisin että carbon Feltti mukavampi ajettava lenkkikäytössä.

KariV
14.01.2010, 21.12
Nyt se ompi sitten todistettu - moottorikelkkailu on tissiposkien laji. Tein suuren talvihanskahankinnan ja ostin moottorikelkkahanskat fillariajoon. Oli tosi hc:n näköset, oikeen kunnon rukkaset!

Maanantaina koekäytin hanskoja työmatkaa fillaroidessa. Menomatkalla ilmestyi vasemman käden hanskaan sormen mentävä reikä ja oikeen käden hanskasta avautu hiukka etusormen sauma. Tulomatkalla ilmestyi pari uutta repeemää. Ihan mielenkiinnosta vedin hanskat vielä tiistainakin käteen. Takastulomatkalla kummatkin hanskat jo aivan riekaleina.

Moottorikelkkailussa varmaan tommoset hanskat kestääkin, kun kaasukahvaa käännellään neitimäisesti peukku-etusormi otteella ja matkan määränpäänä on max parin kilsan päässä sijaitse Shellin kahvila. Tampatulla uralla tuskin tarvii rattiakaan veivata; kelkkahan kulkee kuin kiskoilla. Toista se on kun tämmönen raavas koodari-narukäsi-sika runttaa fillarilla umpihangessa menemään. Siinä ei ihan mitkätahansa hanskat kestäkään! :D

Kelkkahanskojen hikinen tuoksu on tuskin vielä hälvennyt, mutta jo on uudet entistä kestävämmät hanskat koeajossa!!! Koeajon tuloksia odotettavissa piakoin? :rolleyes:

I.S
15.01.2010, 09.25
Nyt se ompi sitten todistettu - moottorikelkkailu on tissiposkien laji. Tein suuren talvihanskahankinnan ja ostin moottorikelkkahanskat fillariajoon. Oli tosi hc:n näköset, oikeen kunnon rukkaset!

Maanantaina koekäytin hanskoja työmatkaa fillaroidessa. Menomatkalla ilmestyi vasemman käden hanskaan sormen mentävä reikä ja oikeen käden hanskasta avautu hiukka etusormen sauma. Tulomatkalla ilmestyi pari uutta repeemää. Ihan mielenkiinnosta vedin hanskat vielä tiistainakin käteen. Takastulomatkalla kummatkin hanskat jo aivan riekaleina.

Moottorikelkkailussa varmaan tommoset hanskat kestääkin, kun kaasukahvaa käännellään neitimäisesti peukku-etusormi otteella ja matkan määränpäänä on max parin kilsan päässä sijaitse Shellin kahvila. Tampatulla uralla tuskin tarvii rattiakaan veivata; kelkkahan kulkee kuin kiskoilla. Toista se on kun tämmönen raavas koodari-narukäsi-sika runttaa fillarilla umpihangessa menemään. Siinä ei ihan mitkätahansa hanskat kestäkään! :D

Kelkkahanskojen hikinen tuoksu on tuskin vielä hälvennyt, mutta jo on uudet entistä kestävämmät hanskat koeajossa!!! Koeajon tuloksia odotettavissa piakoin? :rolleyes:
Heh, Karilla on puristus kohdillaan, kun rukkaset murenevat parin lenkin aikana :eek:

Keiniksestä vielä sen verran, että siellä tosiaan on huippu pulkkamäki! Voi laittaa ipanat pulkkamäkeen ja itse voi käydä ladulla, tosin kannattaa painottaa, että järki päähän (mahdotonta joskus) ja että ladulle ei saa laskea. Oma jälkikasvu antoi pulkkamäelle kiitettävän arvosanan :)

Tänään ajattelin hypätä pyörän selkään ja käydä katsastamassa, mikä on polkutilanne.

JJT
15.01.2010, 17.57
Tänään ajattelin hypätä pyörän selkään ja käydä katsastamassa, mikä on polkutilanne.

Yritin ennen hautausmaata ajaa kiinni, mutta heti kioskin jälkeen nosti vauhtia, ku joku työmatkatempoilija yritti ohittaa. Nimeäkin oli turha huutaa...

I.S
15.01.2010, 18.16
Yritin ennen hautausmaata ajaa kiinni, mutta heti kioskin jälkeen nosti vauhtia, ku joku työmatkatempoilija yritti ohittaa. Nimeäkin oli turha huutaa...
:o ai se olit sinä ...olisit alkanut HUUTAMAAN ...heh! Aattelin, että pitää päästä äkkiä kotiin, kun oli niin tukkoiset polut ja oli paha mieli. Sitten joku "järvenkiertäjä" yrittää vielä ohi.

Mätiksellä pystyy vähän ajamaan, mut muuten ei metsäpoluista saa yhtään nautintoa irti! Ehkä viikon kuluttua....

I.S
16.01.2010, 21.47
Kävin tänään Ylästön metsiä tutkimassa, kun juniorilla oli siellä treenit. Oli hyvin 2h aikaa etsiä polkuja. Löytyihän niitä ihan kohtuullisesti, mutta aika hankalaa on vielä ajaa. Tuntuma metsäajeluun on ihan nolla. Lisäksi polut ovat möykkyisiä ja samalla pehmeitä - osa syy möykkyisyyden tuntuun lienee tuo jäykkis pyörä, mutta silti. Vaatisi varmaan pari sellaista kunnon suojasäätä, jotta kovettuisivat ...en tiiä.

Olisko huomenna kukaan lähdössä aamulla ajelemaan esim. n. klo 10? Jos pientä porukkaa löytyisi, niin voisin lähteä ajelemaan, muuten menee hiihtohommiksi.

eskoaa
16.01.2010, 21.55
Olisko huomenna kukaan lähdössä aamulla ajelemaan esim. n. klo 10? Jos pientä porukkaa löytyisi, niin voisin lähteä ajelemaan, muuten menee hiihtohommiksi.

Huomenna 11.00 Kuusijärveltä lähdetään Jeren kanssa tutkimaan polkutilannetta.
Mukaan vaanhttp://www.fillarifoorumi.fi/forum/images/icons/icon14.gif

I.S
16.01.2010, 23.07
Huomenna 11.00 Kuusijärveltä lähdetään Jeren kanssa tutkimaan polkutilannetta.
Mukaan vaanhttp://www.fillarifoorumi.fi/forum/images/icons/icon14.gif
Muuten olis ihan ok, mutta tuo Kuusijärvi on niin kaukana kotoa, että siirtymään menee jo 1h ja pitäisi olla kotona takaisin ennen klo 13. Pitänee siis miettiä vielä, jos vaikka autolla tulisi :seko:

eskoaa
16.01.2010, 23.36
Muuten olis ihan ok, mutta tuo Kuusijärvi on niin kaukana kotoa, että siirtymään menee jo 1h ja pitäisi olla kotona takaisin ennen klo 13. Pitänee siis miettiä vielä, jos vaikka autolla tulisi :seko:

Joo... autollahan minäkin:cool:
Pyörätiet aikamoista mössöä, ei kiinnosta:o

I.S
17.01.2010, 14.46
Joo... autollahan minäkin:cool:
Pyörätiet aikamoista mössöä, ei kiinnosta:o
Ei jaksanut lähteä autolla pyöräilee ;)

Kävimme JJT:n kanssa kiertämässä Mätis - Ilola ja Ilolan puolelta löytyi varsin hyvää polkua. Siellä tuli jo sellaista mukavaa talviajofiilistä, mutta muualla on vielä melko hankalaa. Lienee toi ajotuntuma vielä niin hakusessa.

T.M
18.01.2010, 08.50
Tuliko poluilla ns. humpsahduksia ? Veikkaisin että aika kaposia on baanat ?

Jos jollain on ulkomaantilausta menossa niin tarttisin yhdet shimanon deore (M485) jarrupalat (eteen/taakse). Tai no oikeastaan ne menisi Jannelle kun hän liisasi meikäläiselle yhden setin. No palat on vielä asentamatta kun eihän noita jarruja talvella niin tartte :)

I.S
18.01.2010, 09.07
Tuliko poluilla ns. humpsahduksia ? Veikkaisin että aika kaposia on baanat ?

Jos jollain on ulkomaantilausta menossa niin tarttisin yhdet shimanon deore (M485) jarrupalat (eteen/taakse). Tai no oikeastaan ne menisi Jannelle kun hän liisasi meikäläiselle yhden setin. No palat on vielä asentamatta kun eihän noita jarruja talvella niin tartte :)
Joo kapeita ovat polut vielä, mutta varsinkin Ilolan puolella oikeinkin ajettavaa baanaa. Janne vetäs yhden tangonylitempun ja minä putoilin polulta jatkuvasti :o

Vai tilausta ...pitäisköhän tarvita jotain?

Hans Opinion
18.01.2010, 10.44
Turhaan siellä poluilla itseänne telotte kun hiihtobaanat on aivan ässä kunnossa.

Nyt pääsee Keiniksestä vaikka merelle saakka hiihtämällä, kerran olen tällaisen balttiarallaa 6kymppisen joskus 10vuotta takaperin tehnyt kun oli samanlainen lumitilanne. ... nyt oli tekemistä 2vitosellakin (Keiniksestä Bisan lenkki). Keinis-Viirilä-Bisa on erittäin oivassa iskussa ja jos vielä Ahjon kiepin suorittaa niin tuollainen 3kymppinen tulee tehdyksi. Viirilän suolta Kuusijärveä kohti baana on tosi mukava myös visuaalisesti, sellaista koneella ajettua kumpuilevaa luomu-pohjaista, ei mitään valtatien levyistä uber-baanaa. Kaasuputken pohja ei vastaavasti ole äärimäisen mukava mutta menettelee. Maanilveilijän kalkitus auttaa Myyraksen tien paikkeilla jos on pito-ongelmia.
Viikonloppuna kannattaa parkkeerata johonkin muualle kuin Keinikseen, eilen oli jonoa Öljytielle saakka ja tosi ahdasta Keinikseen johtavalla tiellä jossa oli aivan kammo ryysis.

KariV
18.01.2010, 20.39
Mää kävin kanssa la:na Ilolan suunnalla ajelemassa. Tosi hauskaa polkua, mutta kun sitä on vaan niin kovin vähän.

Tänään ajelinkin sitten tyämatkaa ja samaa luvassa. Hauskaa ois myös hiihtäminen, mutta ei vaan jaksa töömatkan päälle. Tosin ompi sitä viimesen viikonsisään 4 kertaa sentään käyty ladulla.

Hyvinhän se Hansin jalka potkii, jos sitä ompi 25km hiihdetty. Itellä 15km kerralla ompi melkeen maximi. :o

I.S
18.01.2010, 22.44
Turhaan siellä poluilla itseänne telotte kun hiihtobaanat on aivan ässä kunnossa.
Joo näinhän se on. Nyt näyttää taas kylmenevä siihen malliin, että tuo hiihto on paljon mukavempaa kovalla pakkasella kuin ajaminen. Ja vielä on kylmän kelin voiteetkin pohjissa :)

Hans Opinion
19.01.2010, 09.53
Mää kävin kanssa la:na Ilolan suunnalla ajelemassa. Tosi hauskaa polkua, mutta kun sitä on vaan niin kovin vähän.

Tänään ajelinkin sitten tyämatkaa ja samaa luvassa. Hauskaa ois myös hiihtäminen, mutta ei vaan jaksa töömatkan päälle. Tosin ompi sitä viimesen viikonsisään 4 kertaa sentään käyty ladulla.

Hyvinhän se Hansin jalka potkii, jos sitä ompi 25km hiihdetty. Itellä 15km kerralla ompi melkeen maximi. :o

No liikaa se 2vitonen oli eikä polvi tykännyt... mutta paskat siitä, vedetään mitä pystyy... ennen vedettiin mitä jaksoi...

Näyttää pertsa rasittavan jalkoja selvästi vähemmän kuin pyöräily ja vaatii jerkkua yläkroppaan tai sitä siis tulee kun malttaa harjoitella. Tuommoisen 10 kerran jälkeen laskivat sykkeet "normitasolle" ja nyt pystyy pitämään matkavauhtia yllä sellaisilla 120-130 sykkeillä. Herkästi ne tosin nousee vieläkin 160 mutta selkeästi tilanne on parantunut... tämä oli tiedossa, näin tässä on aina käynyt.

Piti voiteluhommelia katsoa Karin kanssa... soittele kun passaa niin katsellaa sopiva aika.

KariV
19.01.2010, 22.54
Piti voiteluhommelia katsoa Karin kanssa... soittele kun passaa niin katsellaa sopiva aika.

Ei mittään kiirusta... vkloppuna Kari lähte mäkiin, jotka pääsee ales, vaikka sukset luistaiskin hiukka huonommin! Eessä Verbbarin reissu. :D

KariV
20.01.2010, 22.51
Vaihtelin fillarin jarrupaloja ja alko ihmetyttää, kun eturengasta pyörittämällä kuulu kumista rmrrmrm ääntä. Ihan kun ois joku... kumipallo ... pyörinyt nakin sisällä. :D

Avasin nakin ja sieltä löytykin kaksi! Kilpailevaa kumipalloa! :D:D
http://lh3.ggpht.com/_eJi3ufgmFNI/S1dltejWvBI/AAAAAAAADmM/p3YaMfrN5Ek/s640/IMG_4666.JPG
Voiskohan näistä askarrella jotain
http://lh3.ggpht.com/_eJi3ufgmFNI/S1dluPATBAI/AAAAAAAADmQ/_DInuxoO1WE/s640/IMG_4668.JPG

Nakki, josta noo löyty on ollu Maxari siitä asti, kun oon fillarin ostanut. Puol vuotta puhkeematta. Nakki on pinnaltaan ja kyljistään ihan loppu, mutta vieläkin se piti ilmaa. Luulisin, että nakkia ei siis ole avattu ylipuoleen vuoteen.

I.S
20.01.2010, 23.32
Vaihtelin fillarin jarrupaloja ja alko ihmetyttää, kun eturengasta pyörittämällä kuulu kumista rmrrmrm ääntä. Ihan kun ois joku... kumipallo ... pyörinyt nakin sisällä. :D

Avasin nakin ja sieltä löytykin kaksi! Kilpailevaa kumipalloa! :D:D
http://lh3.ggpht.com/_eJi3ufgmFNI/S1dltejWvBI/AAAAAAAADmM/p3YaMfrN5Ek/s640/IMG_4666.JPG
Voiskohan näistä askarrella jotain
http://lh3.ggpht.com/_eJi3ufgmFNI/S1dluPATBAI/AAAAAAAADmQ/_DInuxoO1WE/s640/IMG_4668.JPG

Nakki, josta noo löyty on ollu Maxari siitä asti, kun oon fillarin ostanut. Puol vuotta puhkeematta. Nakki on pinnaltaan ja kyljistään ihan loppu, mutta vieläkin se piti ilmaa. Luulisin, että nakkia ei siis ole avattu ylipuoleen vuoteen.
:eek: onks noi jotain sieniä? Pannulle vaan ja vatsa täyteen :D

Hans Opinion
21.01.2010, 12.10
:eek: onks noi jotain sieniä? Pannulle vaan ja vatsa täyteen :D

Nähtävästi kyseessä on Karin "Verbbarin eväät"?

H.Å
24.01.2010, 12.36
Olipa hienoa löytää taas hiihto näin monen vuoden jälkeen. Ladulle tekisi koko ajan mieli. Eipä toi pakkanenkaan ole haitannut ollenkaan. Muutaman kilsan pystyy aina vetämään. Luistoa ei hirveesti löydy, mutta tuleepahan lämpösempi kun joutuu lykkimään enemmän.
Vapaaehtoinen pyöräily ei maistu näillä keleillä. Työmatkat on pakko vain jaksaa. Onko polkutilanteesta tietoa? Omilla nurkilla noi on vähän kapeita vieläkin että pääsisi kunnolla tykittämään.

I.S
24.01.2010, 13.14
Olipa hienoa löytää taas hiihto näin monen vuoden jälkeen. Ladulle tekisi koko ajan mieli. Eipä toi pakkanenkaan ole haitannut ollenkaan. Muutaman kilsan pystyy aina vetämään. Luistoa ei hirveesti löydy, mutta tuleepahan lämpösempi kun joutuu lykkimään enemmän.
Vapaaehtoinen pyöräily ei maistu näillä keleillä. Työmatkat on pakko vain jaksaa. Onko polkutilanteesta tietoa? Omilla nurkilla noi on vähän kapeita vieläkin että pääsisi kunnolla tykittämään.
Polut huippukunnossa. Kävin eilen ja tänään ajelemassa Keravan (pakanahautuumaan takana) ja gofkentän ympäristössä. Mielestäni polkuarvosana on vähintään 9 :) Eilen polar näytti -17 ja tänään -20 :eek: ...eipä tullut silti kylmä, kun oli vaatetta tarpeeksi. Kahdet sukat + talvikengät + Sportfiren karvasuojus kengän päälle ...meinasi hiki tulla varpaaseen!

Hiihto on mukavaa, illalla ajattelin vielä käydä Keiniksessä kokeilemassa. Itse olen innostunut tuosta perinteisestä tyylistä niin paljon, että se tuntuu jopa oikeinkin hauskalta hommalta!

H.Å
25.01.2010, 07.29
Löytyyhän niitä polkuja pyöräilyynkin kun etsii vain. Kaskelan perämetsässä koiranulkoiluttajat ovat tallanneet hyvään kuntoon polut, reviiritkin on merkitty hyvin :D. Haukkavuoren luontopolunkin pääsee ajamaan läpi, kesäaikaan kyseinen polku on aivan karmea. Nyt kyllä suht hyvää ja sopivan leveetä baanaa.

Hyvin sitä pärjää ilman talvikenkiäkin. Mulla on jalassa normaalisti riistohintaiset (24,90) lämpösukat ja kesäkengät, hyvin tarkenee. No en mä yli kahden tunnin maastolenkkiä ole näillä varusteilla tehnytkään.

JJT
25.01.2010, 10.20
Tuusulanpäässä on ok tilanne hiihtoladun suhteen pertsalla. Latu on paikon jäinen, mutta silloin voi reenata tasatyöntöä ihan kivasti. Itäpuolelle järveä kunnollista yhdyslatua ei ole, mutta siellä ei ole vettä ja hiihto Järvenpäähän onnistuu ihan ok siis pertsaa itse tehtyjä latuja pitkin. Länsipuolella on ihan keskellä järveä kohta missä on vielä vettä, mutta sukset kantoivat paikan yli. Yhdysladut molemmin puolin etelästä pohjoiseen ovat siis aika heikkoja, mutta hiihdettävissä. Vapaalla varmaan pääsee jotenkin etelä- ja pohjoispään lenkkejä, mutta ei tosiaankaan olleet mitään helmipätkää.

Luistelubaana on eteläpäässä parempi, mutta vielä on railoja aika paljon ja heikosti oli aurattu viikonloppuna. Vaikutti että isommalla koneella on haettu lisää leveyttä, mutta ei se sellainen huippuhyvä ole. Mieluummin vedän nyt jäällä pertsaa kuin luistelen. POhjoispäässä ei mielestäni luistellen pääse, mutta voin olla väärässä oli siellä muutama yrittämässä.

Anssi
25.01.2010, 13.14
Käytiin eilen testaa Keravanjoen jäälatua, hyvinhän sieltä pääsi, ainostaan Lahden motarin alitus oli vähän heikkoo. Pyörällä on ajettu rantaa pitkin vuosikaudet, tulihan nyt kokeiltua vähän eri perspektiivistä välillä. Pertsattiin sitten 34km, Mätis-Rekola-Matari-Keravanjoki-Kuusijärvi-Bisanlenkki-ja samat takaisin...

Hans Opinion
26.01.2010, 10.24
Hansin mielestä Tuusulanjärvi ei ole ollut noin huonossa hiihto- ja varsinkaan luistelukunnossa vuosiin. Jäätilanne on huono paksuhkon lumipeitteen vuoksi vaikka on pidellyt pakkasia, jään pinta meni piloille kun vesi nousi jäälle ennen joulua... pahasti näyttää siltä että Tuusulanjärven tilanne ei tänä talvena oikein hyväksi tulekaan. Eikä ole tarviskaan sillä ladut saadaan vedettyä kuivalle maalle ja niitä piisaa, Anssin mainitsemiin paikkakuntien välisiin laturetkiin on nyt sauma.

KariV
31.01.2010, 15.55
Lunta näyttää riittävän kotomaassa - Verbbarissa oli hiukka vähänlaisesti.

Joka tapauksessa viime viikkoinen laskureissu oli ihan onnistunut. Luntakin löytyi, kun tallusteli hieman. Elämysmatkojen kimppamajoituksesta löytyi taas hyvät laskukaverit ja tulihan sitä porukalla baarissakin toilailtua. Rinnelaskukin maistui, kun uudella laudalla pääsi vetämään vauhdikkaita käännöksiä pitkässä rinteessä.

Lähtöpäiväksi tipahti taivaalta uutta lunta. Siinä leikkiessä tulikin kotimatkalle aikas kiirus. Liekö hien haju sekottanut check-in virkalijan pään, kun laskukamat lähti väärään suuntaan.

Muutama surkea kuva (http://picasaweb.google.fi/Kari.Veikkolainen/SkiTrip2010Verbier#)tuli puhelimella räpsittyä.

Arja
31.01.2010, 16.17
Mofolta on kyllä hienot maisemat. Oli kesä tai talvi..:)

I.S
06.02.2010, 16.44
Täällä on hiljaista, tekeeks kukaan mitään :seko: Vitsi vitsi, talviunillahan kaikki järkevät ovat ;)

H.Å
06.02.2010, 20.32
Eiköhän kaikki ole hiihtelemässä tai kotona säätelemässä pyöriä. Ei tuonne pyörän kanssa viitti lähteä, puhun tietysti poluista. 12 km perinteisellä iltapuhteeksi tänään. Ei tässä tartte vielä Finlandia-hiihtoon lähteä. Voiteluharjoittelussa mennyt tämä talvi. Eikä luista vieläkään :D

juminy
06.02.2010, 20.55
Myykää nyt jo ne sukset ja nahkasohvat. Siellä on ihan hyvät polut työnnellä fillaria. Esim. Asolassa tosin varmaan jo ajaakin ihan hyvin. Ei ainakaan pahalta näyttänyt tässä Ruskeasannan puolella kun käytiin pulkkailemassa esikoisen kanssa. Kävin tässä illemmalla pari kuntaa pohjoisemmassa ekskursiolla ja työntöjälkeä syntyi. Onneks oli kevein fillareistani (flipfloprigi), niin mikäs siinä oli työnnellä. Enimmäkseen teitä pitkin sitä paitsi ajelin, nössö.

oil
09.02.2010, 13.52
Aikaa voi viettää myös pyöräkaupassa. Lähikauppias tarjosi koeajeluun Trek Portlandia, joka tuntuukin melko sopivalta. Kevyen liikenteen väylillä lojuva puuro vie kyllä vähän ajonautintoa.

I.S
09.02.2010, 14.16
Kyllä toi suksiminen on mukavaa vaihtelua ja tehokkaan tuntuista. Pyörää ja traineria olen jauhanut n. 1-2 kertaa viikossa. Kesällä sitä saa taas ajella ihan tarpeeksi - sateessa tietty ;) Siis en myy suksia, kun just on uudet alla ;)

Tietääkö muuten kukaan, kuinka pitkä on se Keinukallion hiihtolenkki, joka lähtee sinne Ahjon suuntaan ...vai mikä se paikka nyt on?

Ensi viikonloppuna WTdT ajeluun!!!!! Hienoja polkuja moneksi tunniksi tiedossa, kokemusta on viime talvelta.

H.Å
09.02.2010, 17.01
Oliskohan se Keinari-Ahjo-Keinari jotain 6 km luokkaa. Ainakin treenivihkoon olen merkinny sen verran.

Tänään piti avautua Keravan tiemestarille Porvoonkadun kunnosta. Siinä Lahdentien alituksen kohdalla aivan järkyttävässä kunnossa. Karmea lumikynnys juuri siinä kapealla kohdalla. Saa nähä tapahtuuko asialle mitään. Muutenkin aika puuroa nuo pyörätiet on.

Viikoksi 8 onkin sitten tarkoitus lähteä Leville hiihtelemään ja laskettelemaan. Pitää varovasti mennä ettei tule mitään haavereita.

I.S
09.02.2010, 20.37
Oliskohan se Keinari-Ahjo-Keinari jotain 6 km luokkaa. Ainakin treenivihkoon olen merkinny sen verran.
Ai se on niin pitkä, sitten on tullut ylipitkiä lenkkejä ...heh! Se on kyllä hyvä reitti, sopivan vaihteleva.

Markku Liitiä
10.02.2010, 09.33
Tänään piti avautua Keravan tiemestarille Porvoonkadun kunnosta. Siinä Lahdentien alituksen kohdalla aivan järkyttävässä kunnossa. Karmea lumikynnys juuri siinä kapealla kohdalla. Saa nähä tapahtuuko asialle mitään. Muutenkin aika puuroa nuo pyörätiet on.

Taitaa olla nykyajan väylien kunnossapitäjille tuntematon käsite ryhtyä tekemään ruumiillista työtä, mitä tuon lumikynnyksen poisto vaatisi. Ehkä sinne valituksesi perusteella ilmaantuu töihin kaivinkone, jossa on kauhan tilalla sellainen täristyspiikki.

Ennen vanhaan Keravan kaupungilla oli tiekarhu. Ovat tainneet myydä sen budjetin tasapainottamiseksi Afrikkaan. Meidän kotikatumme (Päivölänrinne, asumme ilmeisesti H.Å:n kanssa samoilla nurkilla) on ollut vuodenvaihteesta lähtien koko lailla karmeassa kunnossa, vrt. kynnöspelto. Ei se oikein traktoriauralla ajelemalla parane, vaan vaatisi höylää. Onneksi on tuo neliveto. :D

H.Å
10.02.2010, 11.39
Siihen Päivöläntien ja Päivölänrinteentien kohdalle on tehty komeat hidasteet pyöräilijöille. Kyllä siitä täpärillä menee, mutta ei täysjäykällä kaupunkiohjuksella lapsi kyydissä. Mahtaisiko kaupunki korvata jos pyörästä hajoaisi jotain?
Koita Markku ajaa Metsärinne läpi pyörällä. Ei varmaan onnistu, semmosta puuroa se on.

kervelo
10.02.2010, 12.01
Talvikauden ajovinkki on se, että Kaskelantie on jostain kumman syystä hoidettu (lähes) koko tämän vuoden erittäin hyvin ja osan ajasta tie on ollut lähes lumeton. Useammankin kerran lenkillä ollessani olen kyseisellä pätkällä tavannut aura-auton, joka samalla suolaa tien.:eek: Siinä sitä sitten kelpaa ajella tietä edestakaisin.

Melko hölmöä puuhaahan on ajaa tuota lyhyttä pätkää, mutta ei kovin erilaista verrattuna lyhyen hiihtolenkin kiertämiseen.

armas raato
10.02.2010, 12.25
Tuli vain mieleen, kun olen ahkerasti viestiketjuanne seuraillut, että koskas alkaa MCT:n kymmenes kausi. (vai menikö jo?) Yritin etsiä ensimmäsiä viestejä, siinä kuitenkaan onnistumatta. Alkoiko tiiminne toiminta 00 vai 01?
Mitens Hans polvi - kestääkö yhtään?

Keväisiä ajokelejä mätisläisille
-armas-

Anssi
10.02.2010, 14.00
Tervetuloa MCT:n yhdeksännelle "toimintakaudelle", sana on vapaa...

Edit: Yksi vuosi lisää taas!:)

armas raato
10.02.2010, 14.46
Eli nopean päättelykyvyn omaavana - 2011. Enpä katsonut tekstiä riittävän tarkasti.

T.M
10.02.2010, 15.32
Juu kaivelin vanhasta reenipäiväkirjasta historiikkiä. Huomaa analyyttiset havainnot lenkiltä :) (Pahoittelen toistoa sillä olen muistaakseni aiemminkin lähettänyt historiapläjäyksen).
1.8.2001
Oli ensimmäiset mätäkivi ruisingit. Väkeä oli kolme henkeä ja kivaa oli. Tyyppäsin kännärin täysijoustoa. Meikäläisen jarruja väitettiin hengen vaarallisiksi. Sain maximipulssiksi 196. Pidimme aika paljon taukoja ja spekuloitiin. Sen takia ei ollut niin pahasti veren maku suussa. Vesi loppui pahasti kesken. Tulin asfalttia pitkin pois.
Tänään menin autolla duuniin joten ajattelin kokeilla illalla väkisinhiihtoa erittäin vapaalla tyylillä.

juminy
10.02.2010, 16.22
Aikaa voi viettää myös pyöräkaupassa. Lähikauppias tarjosi koeajeluun Trek Portlandia, joka tuntuukin melko sopivalta. Kevyen liikenteen väylillä lojuva puuro vie kyllä vähän ajonautintoa.Jaa tommonen (http://www.comparestoreprices.co.uk/images/tr/trek-portland-commuter-2006-bike.jpg)? Mites muuten kävi sen täpärin rungon kanssa, saitko korjautettua? Sepä on kai puoli vuotta edellisestä kulunut, joten maastolenkki alkaa olla ajankohtainen...

I.S
18.02.2010, 21.32
Elämässä pitää olla extriimiä ...heh! Menin hulluuspäissäni ilmoittautumaan Pirkan hiihtoon - tarkoituksena olis vetää 90km perinteistä :eek: Saapa nähdä, onko Ile vielä hengissä tuon jälkeen ...heh! Onko kukaan muu lähdössä sinne? Kimppakyytiä olisi tarjolla, jos kiinnostusta löytyy.

Miltä näyttävät polut tällä hetkellä? Ajot ovat jääneet vähiin näillä seuduilla. Tampereella kävin kurvailemassa WTdT:n, mutta muuten on ollut hiljaista ajotouhuissa.

oil
18.02.2010, 22.44
Jaa tommonen (http://www.comparestoreprices.co.uk/images/tr/trek-portland-commuter-2006-bike.jpg)? Mites muuten kävi sen täpärin rungon kanssa, saitko korjautettua? Sepä on kai puoli vuotta edellisestä kulunut, joten maastolenkki alkaa olla ajankohtainen...

Melkein semmonen, mutta väritykseltä & vuosimallilta kokolailla tämmönen (http://www.jacksbikes.com/contents/media/trek%20portland%202008.jpg).
Ns maantiepakka tuntuu kyllä varsin erilaiselta ajella kuin maasturin, isommat välitykset selvästi kaipaavat lämmintä asfalttia ja kevyttä myötätuulta.

Maasturin sain ehjätyksi, edullista ja melko siistiäkin oli työn jälki. Veloitus oli 90egee. Tähän saakka on kestänyt, tosin täytyy myöntää, ettei nyt talven aikana kovin kovaa käyttöä ole tullut. Mutta eiköhän tolla korjauksella pyörä palvele vielä yhden kauden.
Mikäs siinä, lenkkiä voi ottaa hiljakseen agendaan. Pitäähän liikuntaharrasteen olla säännöllistä :D

Onko kukaan muuten sattunut ajelemaan Vanhan Lahdentien viereistä kevyen liikenteen väylää, millainen lumitilanne siellä mahtaa olla?
Joskus olen erehtynyt lähtemään sitä pitkin työmatkalle juuri kun sen Lahdentien aura on heittänyt lumet kvl:lle, ei ollut ihan onnistunut ajoitus..

juminy
18.02.2010, 22.45
Miltä näyttävät polut tällä hetkellä? Ajot ovat jääneet vähiin näillä seuduilla. Tampereella kävin kurvailemassa WTdT:n, mutta muuten on ollut hiljaista ajotouhuissa.Mätiksellä vaikutti tilanne heikolta kun rämmin siitä läpi. Voi toki olla, että olin vaan väärillä poluilla. Sama homma Ruotsinkylän puolella, työntelyksi meni. Ja sit on niitä latujakin niin paljon. Mut ainakin Asola/Ilola -akselilla on ihan ajobaanaa. Ei tuo vähäinen uusi lumi ainakaan tässä Ruskeasannan puolella lähimetässä missään tuntunut. On siellä sen verran kulkijaa. Joku aika sitten iltayheksän aikoihin joku tuli juosten vastaan. Kaikenlaisia harrastuksia sitä saa olla todistamassa. Se juoksija siis.

T.M
19.02.2010, 09.21
Elämässä pitää olla extriimiä ...heh! Menin hulluuspäissäni ilmoittautumaan Pirkan hiihtoon - tarkoituksena olis vetää 90km perinteistä

Tuo on jo todella extreemeä. En jaksaisi ikinä hiihtää tommoista matkaa...

I.S
19.02.2010, 13.40
Tuo on jo todella extreemeä. En jaksaisi ikinä hiihtää tommoista matkaa...
Jaa'a en tiedä jaksanko minäkään ...heh! Yrittää kyllä pitää ja tavoite on alle 8h. Jos ei mene alle tavoitteen, rankaisen itseäni jollain vielä tyhmemmällä tempaisulla :o

Hans Opinion
19.02.2010, 19.49
Kova reissu Ilellä edessä ja pahassa kelissä menee todella rankaksi! PerusPakkasKelissä pitäisi mennä tavoitteeseen, menon pitää olla sellaista rentoa ei mielestäni saisi nousta fillari-kisa-tasolle... tämä on hankalaa mutta varmistaa maaliin tulon. Koko kroppa kun on pelissä niin soitto loppuu kuin seinään ylimitoitetulla vauhdin jaolla... toisaalta ei 10h tavoittelussakaan mitään järkeä ole, nettosuorituksena 8h on hyvä veto.

KariV
20.02.2010, 23.26
Jaa'a en tiedä jaksanko minäkään ...heh! Yrittää kyllä pitää ja tavoite on alle 8h. Jos ei mene alle tavoitteen, rankaisen itseäni jollain vielä tyhmemmällä tempaisulla :o

Kai osallistut samalla siihen pirkan kierrokseen: hiihtoo, fillarointia ja soutua? Itteäkin kiinnostaisi kokeilla hiihtää pidempää matkaa, mutta taian ihan kotiladuilla koittaa riepoa pidempään ja kattoo kuin kauan jaksaa. Loistava laji - ei palele kovassakaan pakkasessa, monipuolista ja raskasta touhua.

Kävin pitkästäaikaa tänään hiihtelemässä. Nilkka temppuillu Sveitsin laskureissun jälkeen ja lisäksi kolhin polveni seinäkiipeillessä. Vähän rajottanut toimintaa. Tänään oli ihan hauska hiihtää, mutta niin paljon nyt tuulessa tippunut havuja ja oksia ladulle, että joutuu tosiaan kattoo mistä pääsee menemään.

Ile/muut mätisläiset - otakaapa uudeksi talvilajiksi seinäkiipeily - saisin kiipeily kaverin! On meinaan hauskaa touhua ja porukalla vielä hauskempaa! :D

KariV
21.02.2010, 21.30
Käytiin Turistin kanssa laskemassa Keiniksellä ja Fira Mountainilla hiukka Extreme Freeeeridea. Turisti houkutteli mukaan myös Mikan ja Elisen. Keiniksellä tuuli oli puhaltanut ja kovettanut eturinteet. Vira Mountainilta(viran monttu) sen sijaan löyty tosi hyvät lumet. Täälä pari kuvaa (http://picasaweb.google.fi/Kari.Veikkolainen/ViraMountainViranMonttu2010#) lumi-pelleilystä.:D

Kyllä nyt kelpaa leikkiä kun putikkaa riittää!

I.S
22.02.2010, 16.09
Käytiin Turistin kanssa laskemassa Keiniksellä ja Fira Mountainilla hiukka Extreme Freeeeridea. Turisti houkutteli mukaan myös Mikan ja Elisen. Keiniksellä tuuli oli puhaltanut ja kovettanut eturinteet. Vira Mountainilta(viran monttu) sen sijaan löyty tosi hyvät lumet. Täälä pari kuvaa (http://picasaweb.google.fi/Kari.Veikkolainen/ViraMountainViranMonttu2010#) lumi-pelleilystä.:D

Kyllä nyt kelpaa leikkiä kun putikkaa riittää!
Ihan kivat lumileikit teillä :) Me olemme poitsujen kanssa omia lumileikkejä harrastamassa Rukalla. Pikkumiehet vetää laudalla minä koitan holhota sukset jalassa peräpäänvalvojana.

Tekee hyvää tällainen "pakkolepo" urheilusta, kun on pyörä ja muut kilkkeet kaukana kotona. Samalla tulee hyvä korkeanpaikanleiri Pirkan hiihtoa silmällä pitäen eli alamäkeä kovassa pakkasessa ja siihen ruokailua ja saunomista päälle :D

KariV
22.02.2010, 22.35
nff - Taitaa Ile olla kade, kun me päästiinkin vuorelle laskee mäkee. Eiks Ruka oo vaan joku tunturi. :rolleyes:

Pääsin ajelemaan tänään töömatkaa ja kylä oli loistavaa reeniä. Keravan ja pieni osa vantaan puolta oli aurattu aika tarkasti. Kehäkolmosen laita oli onneksi jäänyt auraamataa - sai vedettyä kunnon voima reenit siinä. :D

Päivällä tuli muutamasentti lisää lunta ja kuinka ollakaan kehäkolmosen varsi oli edelleen auraamatta. Eipä muuten ollut montaa kulkijaa kehän laidalla mennyt, kun pääsin ajelemaan omia jälkiäni pitkin takastullessa.

Ihmeen paksussa lumessa fillarillakin, pääsee kun käyttää ns. nussi-tekniikkaa eli paino mahdl. paljon takarenkaan päällä ja sieltä ponnistaa painon eturenkaalle ja samalla työntää fillaria eteenpäin. Ja sama uusiksi. Syvässä lumessa, rytmikkäästi suoritettuna on erittäin toimiva ja visuaalisesti näyttävä ajotekniikka.

Duunimatkoissa kulu tänään ~2h20min / suunta. :)

oil
26.02.2010, 15.01
työmatkakausi myös avattu virallisesti. Oli vissiin vähän helpompaa kuin Karin kuvauksessa, mutta kyllä matkaan silti meni 1h50min. Aika samoissa VRn kanssa..

I.S
28.02.2010, 15.32
Jipikajee! Tänään sai taas pitkästä aikaa ajella vesisateessa :rolleyes: Oli tosi kiva olla taas kuin uitettu koira, kun kotiin pääsi. Enteileekö tämä märkää ja kuraista kesää - ehkä vähän aikaista vetää näitä johtopäätöksiä ...heh!

Voipi muuten olla, että menee pitkään tulevana keväänä, että pääsee kuiville poluille ajelemaan. On tuota lunta sen verran paljon.

KariV
28.02.2010, 20.24
Kannattaa leikkiä lumella, kun kerran voi!

Juoksentelin suksien kanssa taasen Alhoon ja hiihtelin Hansin kehuman lenkin Keinikseltä Kuusijärven kautta Hakunilaan ja takasin osin eri reittejä.

Harmi, kun ei tullut aiemmin tuota kokeiltua. Aattelin, että Keinikseltä kuusijärvelle on pelkästään pertsa-latu, mutta siinä olikin koko matkan ihan kunnon luistelu-baana.

Ilmeisesti joku maanomistaja on reitistä vielä hiukka eri mieltä, kun ladulle oli yhessä kohin raahattu jotain paaleja ja lunta. Tai ehkä sitten skidit ollu asialla.

Ens vkloppuna sama uusiksi, mutta pennejä ja uikkarit mukaan, niin voi käydä Hakunilassa uimassa ja jos ajotus on sopiva, niin pääsee Bisan mökille sumpille. Kuusijärvenkin kahvila taitaa olla aika hyvin auki... :D

Kuinkas Ile pärjäsi pyörällä räntäsateessa? Tuliko kylmä? Itellä ois varpaat ja näpit ollu ihan jäässä jos oisin fillaroinu. Kovassa pakkasessakin (-15c) ei tunut Thermicitkään riittävän. Tosin oli thermo + villasukat, kun en luota thermiceihin niin paljoa, että ilman sukkia uskaltaisin ajella.

KariV
28.02.2010, 20.49
Kannattaa leikkiä lumella, kun kerran voi!

Juoksentelin suksien kanssa taasen Alhoon ja hiihtelin Hansin kehuman lenkin Keinikseltä Kuusijärven kautta Hakunilaan ja takasin osin eri reittejä.

Harmi, kun ei tullut aiemmin tuota kokeiltua. Aattelin, että Keinikseltä kuusijärvelle on pelkästään pertsa-latu, mutta siinä olikin koko matkan ihan kunnon luistelu-baana.

Ilmeisesti joku maanomistaja on reitistä vielä hiukka eri mieltä, kun ladulle oli yhessä kohin raahattu jotain paaleja ja lunta. Tai ehkä sitten skidit ollu asialla.

Ens vkloppuna sama uusiksi, mutta pennejä ja uikkarit mukaan, niin voi käydä Hakunilassa uimassa ja jos ajotus on sopiva, niin pääsee Bisan mökille sumpille. Kuusijärvenkin kahvila taitaa olla aika hyvin auki... :D

Kuinkas Ile pärjäsi pyörällä räntäsateessa? Tuliko kylmä? Itellä ois varpaat ja näpit ollu ihan jäässä jos oisin fillaroinu. Kovassa pakkasessakin (-15c) ei tunut Thermicitkään riittävän. Tosin oli thermo + villasukat, kun en luota thermiceihin niin paljoa, että ilman sukkia uskaltaisin ajella.

I.S
28.02.2010, 21.49
Ei tullut kylmä, taitavat noi talvigengät pitää vähän vettä ja tuplasukat estävät kohtuu hyvin kylmettymiseltä. Nyt noi tietkin varmaan menevät ihan muussiksi, kun on noin kosteeta, joten alkuviikko pitää pyhittää suksimiseen ja hiihtokaluston virittelyyn - sunnuntaina olisi sitten totuuden hetki ...heh! Sunnuntaina klo 7:00 pitäisi olla Niinisalossa viivalla, vähän jo hirvittää ;)