PDA

Näytä tavallinen näkymä : Mätäkivi-cruising V

Sivut : 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26

Hans Opinion
20.02.2007, 11.18
Ei mitään käsitystä mistä se luistelureitti menee... Muutaman kerran oon yrittäny nettiä hämmentää. Olishan siellä Puijonlaturetkikin, just sinä päivänä kun ollaan pois tulossa.

No pääsikö A&A tsekkaamaan Kuopion luistelubaanaa?
Tuusulanjärvellä ei ainakaan pääse ja HansBett on että siellä ei tänä talvena paljoa - jos lainkaan - pääsee liu'uttämaan pitkäteräisiä.

Hiihtelemässä kävin ja Hämeenlinna yllätti, tunnin ajomatkan päästä löytyy ensiluokkaista baanaa... ja maisemaa. Aulangolla sipaisin kolmosen ja tosi hienoa oli, vaikka lunta ei ole paljoa enempää kuin täällä niin baana oli priima. Suosittelen. Vieressä kävelymatkan päässä on kylpylä jossa voi käydä peseytymässä ja tankkaamassa.

Sen verran koville otti vimeviikko että nyt on levon paikka - ylikunnon oireita on havaittavissa - silmät on nukkumaanmenoaikaan perhepitsalautasen kokoiset vaikka väsyttää helvetisti... HansRest nyt...

Tosi hiano SuperLaitti IS:llä - seivaa neitsyt ajo parempiin olosuhteisiin - ei tuommoista kaunotarta saa tuonne viedä palelemaan...

I.S
20.02.2007, 12.50
Tosi hiano SuperLaitti IS:llä - seivaa neitsyt ajo parempiin olosuhteisiin - ei tuommoista kaunotarta saa tuonne viedä palelemaan...

Niinpä, mutta myöhäistä säästellä, kun pari lenkkiä jo heitetty ...kovaa ajoa vaan, niin pysyy nivelet notkeina!

Kari_
20.02.2007, 14.11
Joo, Piiskaa vaan kaunokaiselle - siitä se tykkää!! :D

Käytiin Zipon kanssa sunnuntaina ajelemassa Savion polkuja. Kokeilen eilen illalla menna rullailemaan samoja polkuja ittekseen pimeässä hiukka kyseenalaisella menestyksellä. Kun yritin suunnistaa polkuja pitkin korsoonpäin onnistuin 3 kertaa päätymään Savion paloasemalle. Sitte luovutin ja poljin tietäpitkin korsoon. Ei musta kyllä tulis suunnistajaa... :)

Saviolta löytyypi kanssa ihan kivaa tampattua pätkää jonkusen verran. Harmi vaan, kun armeijan maastossa ompi nyt ladut, niin ei oikeen voi niitä yhdisdtellä...

JJT
21.02.2007, 10.07
Jaahas taas pakkaset hyydytti meikäläisen menon. Viikonloppuna oli hyvät sessiot ja toivottavasti ensi viikonloppunakin pääsi ajelemaan.

I.S
21.02.2007, 11.08
Joo kovin on kylmää taas. Minäkin kävin viime kovilla pakkasilla ajelemassa, mutta eilen, kun teki mieli ajella, ei millään viitsinyt pukea neljää kerrosta vaatteita. Niinpä ajelin tunnin kuntopyörällä ...onpahan muuten harvinaisen tyhmää hommaa :eek: mutta kun piti päästä polkemaan....

Viikonlopuksihan se on lupaillut vähän lämpimämpää eli silloin taas hyvät metsäkierrokset! Mitenkäs se Jannen kuntotesti meni? Huippukunnossa tietty!

JJT
21.02.2007, 12.49
Kuntotestin tulokset olivat armottamat, lievästi ylipainoinen ja kunto on hyvä, ei erittäin hyvä tai erinomainen. :) Tosin jätin testin kesken ja lopetin 168 sykkeeseen, eli tehnyt tuota loppukiriä. Nukkumaton yö ja edellisen päivän vajaan kolmen tunnin lenkki saivat tekemään moiset johtopäätökset. Tässä on realismia; 177 senttiä pituutta ja 80 kiloa painoa. Meikäläisen tavoite on saada kolme kiloa läskiä pois, tosin tämä oli jo ennen testaustakin tiedossa, mutta jospa tuosta valmennuksesta nyt saisi vähän lisäapua "harjoitteluuni".

Anssi
21.02.2007, 17.00
No pääsikö A&A tsekkaamaan Kuopion luistelubaanaa?

Mä vasta kiillottelen suksia, perjantaina lähdetään...

I.S
22.02.2007, 14.50
Ajattelin tänään "karata" duunista n. 15:30 ja lähteä pienelle Mätis -ajelulle. Jos kaikki menee suunnitelmien mukaan, niin n. klo 16:30 pääsen liikkeelle ja mätiksellä n. 20min sen jälkeen.

Aurinko laskee vasta 17:27 jälkeen eli ilman valoja pärjää kevyesti klo 18 asti. Jos jotain kiinnostaa lähteä, niin siltä löytää yhden huuruisen kaverin...

Kari_
22.02.2007, 22.32
En ehtiny Ilen lenksulle. Päätin silti piiskata ihteni lenksulle, ettei kahden vikkon treeniputki pääsisikatkeemaan. ;) Kävin ajelemassa vallinoja - Savio välin polkuja. Kivasti niilläkin sai reilun tunnin kulutettua - sitten hyytyi akku ja loppui valo ja tuli pimeä. Huomenna voisi mennä ajelemaan mätiksen suuntaan. Ehin lenksulle vasta iltasella 6-7 aikoin ja seura ompi ihan tervetullutta, jos joku uskaltaa uhmata pakkasta...

Sukset ompi jääny kaupan hyllylle hamaan tulevaisuuteen. Sen sijaan oon alkanu kattelee vähän spessua freeridempää fillaria, joka kestaisi vähän paremmin kolhuja.Yhtä oli tarkotus mennä tänään kattomaan, mutta joku muu kerkesi ennemmin...

kuis onko A&A tai H päässy luistelee nyt olleskaan??

Retkiluistimet ois kyl kivat, mutta eipä niillä luitelemisesta paljoo pääse nauttii. Ja ei varsinkaan jos ei omaa nelipöörästä luistimen kuljetinta... fillarilla pääsee !!!

I.S
22.02.2007, 23.18
Hyvin selvisin vielä ilman valoja eli sellainen reilu 1h30min lenksu ...ei paljoa pidempään tuossa pakkasessa olisi pärjännyt.

Huomenna ei kyllä kerkiä millään ajelulle, mutta lauantaina sopisi hyvin, ja ovat luvanneet jo alle -10 eli ihan kohtuullista keliä. Onko Kari käynyt kurvailemassa missään pidemmällä näin talvikeleillä ...esim. Sipoon suunnalla?

Miltä kuulostaisi sellainen pienimuotoinen "talvipyöräilyretki" vaikka Sipoonkorpeen tutustumaan, löytyykö sielä ajettavaa polkua? Paluumatkalla voisi poiketa vaikka Kuusijärven kuppilassa lämmittelemässä (onkohan paikka edes auki :seko:)

vema60
22.02.2007, 23.28
Hyvin selvisin vielä ilman valoja eli sellainen reilu 1h30min lenksu ...ei paljoa pidempään tuossa pakkasessa olisi pärjännyt.

Huomenna ei kyllä kerkiä millään ajelulle, mutta lauantaina sopisi hyvin, ja ovat luvanneet jo alle -10 eli ihan kohtuullista keliä. Onko Kari käynyt kurvailemassa missään pidemmällä näin talvikeleillä ...esim. Sipoon suunnalla?

Miltä kuulostaisi sellainen pienimuotoinen "talvipyöräilyretki" vaikka Sipoonkorpeen tutustumaan, löytyykö sielä ajettavaa polkua? Paluumatkalla voisi poiketa vaikka Kuusijärven kuppilassa lämmittelemässä (onkohan paikka edes auki :seko:)
Näyttäs olevan auki La-Su 9-19. Löyty netistä:)

Pyöräkaistapää
23.02.2007, 07.24
Voiha siellä Kuusijärvellä käydä vaikka uimassakin ;)

Eilen tuli taas työmatkapyöräiltyä 3h ja kyllä on järkyttävän tylsää hommaa toi maantieajo. Pakko vaan koittaa reenata, että jaksaa sitten kesällä nautiskella maasturilla.

Onkos kukaan muuten kiinnostunut lähtemään tänne: http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?t=26204 Toi on hieno lenkki, pikkasen kahden vaiheilla menenkö itse. Tshekkeihin lähdöstä "keväällä" ollut pientä viritystä, joka kyllä sulkisi ton seikkailun pois.

VesaP
23.02.2007, 07.47
Paluumatkalla voisi poiketa vaikka Kuusijärven kuppilassa lämmittelemässä (onkohan paikka edes auki :seko:)

Hmm... Eikös tuommonen kahvipaussi talvella ole varma kuolemantaudin aiheuttaja??? Hikisillä märillä vaatteilla tyhjäkäynnillä käyvällä koneella lähteä pakkaseen takaisin ulos kahvilasta... Vaikka miten jäässä olisi niin eikös se kannata ennemmin polkea vain jotta edes kone pysyy osittain lämpimänä. :seko:

clip...ja kyllä on järkyttävän tylsää hommaa toi maantieajo.

Täh?!? Teillä on kyllä levottomia nämä aivoitukset täällä. :D

vema60
23.02.2007, 08.00
:D
Luistelijoille hyvä uutinen Keskarissa. Luonnonjäähöylä hankittu Tuusulanjärvelle. Uudella höyläällä tehdään 16m leveetä luistelu-uraa, että pitäs mahtua ohittamaan. Ollu ainakin torstaina jäällä jo höyläämässä.

Pyöräkaistapää
23.02.2007, 08.01
Täh?!? Teillä on kyllä levottomia nämä aivoitukset täällä. :D

En viittiny kuiteskaan sua tai muitakaan hulluja nimeltä mainitä ;) Ehkä mulla on vaan liian huono mielikuvitus, kun en keksi edes tommoselle lyhyemmälle pätkälle mitään mukavaa mietittävää. Tietysti, kun on saman pätkän veivannut sen 100 kertaa alkaa olemaan jo pikkusen liian tuttua maisemaakin.

Mää oon muuten kuullut, että jotku ajelee sisälläkin fillarilla! Kerran sitäkin testasin ja mun Tacx lähti samantien myyntiin. Se se vasta lehmän hermoja vaativaa hommaa onkin.

VesaP
23.02.2007, 08.06
Mää oon muuten kuullut, että jotku ajelee sisälläkin fillarilla! Kerran sitäkin testasin ja mun Tacx lähti samantien myyntiin. Se se vasta lehmän hermoja vaativaa hommaa onkin.

Kuka hullu sitä nyt sisällä jaksaa ajella....:rolleyes: Jos Tacxis on myymättä niin mää voin ostaa halvalla. Tartteisi jonkun moisen romppeen kisapaikoille lämmittelylaitteeksi kesälle... (muutkin saa tarjota jos on ylimääräisenä)

JJT
23.02.2007, 08.18
Mitä mitä, täällä taas myydään ja ostetaan. :P Ajapas Vesakin välistä edes vähän. :D

Vesku mulla on se sun 28" takakiekko varastossa...

VesaP
23.02.2007, 08.26
Ajapas Vesakin välistä edes vähän. :D

Täällä taitaa olla useampi Vesa nyt mutta oletan että tää tarkoitti meikäläistä. :) Juu, illalla katselen taas olohuoneen seinää kampia pyörittäen vähintään 3 tunnin ajan. Huomenna sit vähän pitempään...

I.S
23.02.2007, 08.37
Hmm... Eikös tuommonen kahvipaussi talvella ole varma kuolemantaudin aiheuttaja??? Hikisillä märillä vaatteilla tyhjäkäynnillä käyvällä koneella lähteä pakkaseen takaisin ulos kahvilasta... Vaikka miten jäässä olisi niin eikös se kannata ennemmin polkea vain jotta edes kone pysyy osittain lämpimänä. :seko:

Mut ku mä oon vaan tällainen peruskuntoilija ja retkeilijäluonne, niin pitäähän siinä sumpit saada, jos koko päivän on liikkeellä ;)

Okei ehkä on vielä vähän liian kylmää tällaiselle ajelulle. Lauantaina vois kuitenkin lähteä jonkilaiselle kierrokselle.

VesaP
23.02.2007, 08.41
Mut ku mä oon vaan tällainen peruskuntoilija ja retkeilijäluonne, niin pitäähän siinä sumpit saada, jos koko päivän on liikkeellä ;)

"Me" maantiejyrät tungetaan energiageelejä ja patukoita takin alle etumus täyteen niin että takin ja masun välistä löytyy energiaa enemmän mitä Loviisan voimala päivässä jaksaa maailmalle tunkea ja juomapulloja selän taakse niin monta että Imatran koskessakaan ei vettä kerkee päivässä virrata niin monta litraa. Ei tartte pysähtyä koko päivänä! :D Teillä maastossa ne kaikki varisisi pitkin mettää kun rytyytätte siellä poluilla. ;)

Pyöräkaistapää
23.02.2007, 09.25
Tacx on myyty jo joku 5 vuotta sitte. Hattua pitää nostaa, jos joku viittii seinää katella tunti tolkulla. Mää on aina ihallut "hulluja"...

-> Janne, pitänee joku päivä noukkia se takakiekko, jos vaikka ruuvais sen tohon nojapyörään ja myis sen sitten jollekin hipille. Kiirettä ei kyllä ole.

Mulla vois olla kanssa jotain toivoa päästä vkl:na ajeleen. Ja sumpille/bissellekin voin pysähtyä ;) Mitenkähän ton Sipoonkorven kanssa, onko kellään tietoo onko siellä polkuja auki talvisin?

I.S
23.02.2007, 09.56
Mulla vois olla kanssa jotain toivoa päästä vkl:na ajeleen. Ja sumpille/bissellekin voin pysähtyä ;) Mitenkähän ton Sipoonkorven kanssa, onko kellään tietoo onko siellä polkuja auki talvisin?

Vois tehdä jonkinlaisen tutustumisreissun Sipoon suuntaan ...tai siis mä ainakin voin lähteä ajelemaan siihen suuntaan, jos muita kiinnostuneita löytyy. Luulisi siltä polkuja löytyvä, kun kesälläkin siellä on sen verran paljon ulkoilijoita. No jos ei ole, niin ainahan sieltä pääsee takaisin ;)

Näillä näkymin mulle kävisi kumpi vaan päivistä siis la tai su.

JJT
23.02.2007, 10.50
Mulla on viikonloppu myyty ja kaveri tulee Oulusta kylään. Eli ehkäpä ensi viikolla pääsen lenkille. Pitää taas vähän vararavintoa ottaaa kroppaan, että ei tarvitse niin paljoa energiageelejä reppuun sulloa. :)

Hans Opinion
23.02.2007, 10.55
Luistelijoille hyvä uutinen Keskarissa. Luonnonjäähöylä hankittu Tuusulanjärvelle. Uudella höyläällä tehdään 16m leveetä luistelu-uraa, että pitäs mahtua ohittamaan. Ollu ainakin torstaina jäällä jo höyläämässä.

Juman kekka - tämä on hieno homma ja eikun paranee jos laite on niin kevyt että ei vaadi kovin paksua jäätä pysyäkseen pinnalla. Tosin myöhässä tämä tulee - luistelukelejä ei enää kauhenan pitkälle kevät-talvesta yleensä ole riittänyt. Hyvä kuitenkin ja Hans painuu jäälle viiikonloppuna kun lämpenee - näillä keleillä sielä ei tarkene koska luistimella mennään kovempaa kuin pyörällä talvikelillä... ainkin 300 nastaisella joutuu tosi koville pitkäteräisen peesissä. Tiedä vielä vaikka ehtsi senverran saada luistelua alle että kehtaisi lähteä Tuusulanjärven SM:t läpiluistelemaan.

Tacxiin sellainen näkemys että se on "hyvä renki mutta vain kohtalainen isäntä". Kisalämmittelyssä kevät/syys koleassa jopa välttämätön (ainakin tempossa), mutta ei sitä jaksa/viitsi tämmöinen tsto-työtä tekevä enää vapaa ajalla sisätiloissa istuskella jalkoja pyörittelemässä. Joskus kun on tällaisia pakaksia olen ajanut balttiarallaa tunnin istuntoja mutta nyt es'mes olen katsonut paremmaksi olla tekemättä mitään (0h/vk8) ja silloinkin kun ajan niin tarkoitus on vain ja ainoastaan pitää jonkinlainen "hermoitus" pyöräilyyn ja pyöristystekniikka hallinnassa.

Muistan kyllä ajan kun piti ajaa ympäri vuoden fillarilla mutta vanhemmiten on vissiin käynyt niin hyvänahkaiseksi että ei millään viitsi lähteä palelemaan satulan päälle. Tilalle on tullut hiihto ja luistelukin - on pakko todeta että parhaimmillaan ne on aivan yhtä "hienoa hommaa" kuin pyöräily optimiolosuhteissa.

Muistakee pojjaaat että monipuolisuus on pitkässä juoksussa valttia. Hansille riittää 9/12 pyöräilyä - pai kolme kuukautta joutaa harrastamaan muutakin. Sellainen on havainto että syksyllä alkaa olla raskaan kisakauden jälkeen aika lailla täynnä filoa mutta keväällä breikin jälkeen on taas virtaa kuin Varsepekissä ja kauhea hinku baanalle.

Kari_
23.02.2007, 23.29
Hansi on kyllä oikeessa joku muukin laji pööräilyn rinnalle oisitosi jees, mutta minkäs sille voi kun ajaminen vaan on nii hauskaa! :D

Nyrkkeilijät herättelee taisteluraivon läpsimällä nassua, pyöräilijät on niin hulluja ettei läpsiminen auta - tarvitaan siis tacxia. En kyllä ymmärrä miksi sitä raivoa pitää hakea olohuoneen nurkassakin - noo jokaisellahan meistä on kai omat prrverssiot....

Mulle kävis Sipoon lenksu paremmin su. Huomenna pitäs käydä lundbergilta osteskelee gummia ja paikkoja, että pääsee sitte su ajamaan. On nyt parilla peräkkäisellä lenksulla menny nakki puhki. Nokian talvirenkaiden kuvio ei kulu millään, sen sijaan ne kuluttaa sisärengasta. :)

Kävin tänään taasen kiertelee Savion maastoja 1,5h. Vois joku ilta lähtee vallinojalta tai mätikseltä ja käydä kiertelee niitä polkuja porukalla???!

vema60
24.02.2007, 11.28
Otatteko mut mukaan, joohan. Su pääsisin. Jos te voisitte vaikka ajaa ekan tunnin vähän rauhallisemmin (mua odotellen) voisin tulla omia polkuja sitten vaikka takaisin. Millasilla renkailla siellä pärjäis, mulla on nokialaiset, onkohan noi W240 renkaat nastoilla. Pärjääkö niillä? Maastoajotaitoahan mulla ei oikeistaan paljo ole, varsinkaan talvella, en oo paljo poluilla käyny.

Pyöräkaistapää
24.02.2007, 11.33
Huomena, siis sunnuntaina, lenkkiä. Moneltalko, mistä, mihin?

I.S
24.02.2007, 12.12
Minullekin sopisi huominen paremmin, sillä tänään ajatteli lepäillä, kun pitkään orastanut flunssa ei meinaa millään helpottaa.

Niin ja mitä noihin nastoihin tulee, niin pari viimeistä metsälenkkiä olen ajellut uudella fillarilla ilman nastoja ja hyvin on pärjännyt eli meikäläinen tulossa ilman nastoja.

Mihinköhän aikaan jengi olisi starttaamassa ja mistä?

Kari_
24.02.2007, 20.37
Jätkät vaan lepäilee.... Mää kävin tänään ajelee Keravalla lenksuu 1,5h samalla kun kävin lundbergilla. Nyt illalla viel tiedustelu lenksulla Sipoon korvessa. Olipa muuten aika voittaja fiilis ku alko varpaita paleltaa ja ehin 10 min ennen sulkemisaikaa Kuusijärven kahvilalle ja pääsin lämmittelee!!! :)

Ehottaisin seuraavaa:
Jos Tuusulan jaos tulisi sieltä Mätiksen ja Vierumäen(teollisuus alueen) läpi Kulomäkeen ja edelleen Rekolan asemalle. Jos siitä sitten hypättäisiin pyöräkaistapään kanssa mukaan ja jatkettaisiin Jokivarttapitkin Kuusijärvelle. Kuusijärveltä sitten Sipoon korpeen ja kierretään ~1,5h lenksu ja palataan Kuusijärvelle(kahville) ja samaa reittiä takaisin.

I.S > Osaatko tulla siltä Mätiksen ja sen teollisuus alueen kautta polkuja pitkin. Voin tulla kyllä puomillekin...

Polut on muuten tosi hyvässä kuosissa ja ilman nastoja selvii iihan hyvin ja kannattaapi pukea riittävästi vaatetusta ettei reilun kokoisella lenksulla ala paleltamaan.

Ja nii mun puffanumero ompi 040-5090005. Taikka Tuusulan jaos voi kirjotella tännekin miten mennään... Meniskö puomilta joku 45min polkuja pitkin Rekolaan? Monelta meinasitte lähtee puomilta? Ja nii otatko Ile puhelimen mukaan.

vema60
24.02.2007, 21.22
Mähän lähden joka tapauksessa autolla. Yks mahtuu kyytiin pyörineen jos tarvii. Mulle riittää varmaan toi Kuusijärven lenkki, eli meen suoraa, tai jos joku tulee kyytiin, niin vaikka Rekolan kautta Kuusijärvelle. Mulle aika on aivan sama, mitä aikasemmin sen parempi. Meijän nahkavekkari herättää viimeistään 6.30 että mielellään vasta sen jälkeen. Ehottakaa jotain aikaa ja noin suunnilleen aikaa kun ootte Kuusijärvellä.
Mun puh. 050 51 seitsämän seitsämän 457

I.S
24.02.2007, 21.36
Jos Kari tarkoittaa sitä reittiä, joka tulee sitä sähkö/voimalinjaa myöden Peijaksen sairaalan kulmille ...ja josta on lyhyt matka Rekolan juna-asemalle, niin tuttu on reitti. Voidaan tehdä treffit vaikka asemalle?

Sano Kari vaan, mihin aikaan, niin olen siellä. Jos joskus klo 9 jälkeen on lähtö kotoa, niin kaikki ajat käy. Voisin arvella, että kotoa puomin kautta Rekolaan tulee alle tunnissa.

Mut tavoittaa numerosta 0400-959559 <--- toi on siis mun "siviilinumero" eli joskus olen täällä kertonut duuninumeron, jotan en kanna lenkeillä mukana.

c-mies
24.02.2007, 21.42
Hivuttaudunpa minäkin tänne hiljaksiin Veskun suosituksesta kun ton salasanakin jostain onnistuin kaivamaan...

Mää voisin kanssa ottaa osaa korpiredulle, jos kerran polut noinkin priimat. Tänä talvena ainakaan hiihtelijöiden harmina tarvi olla.

Kuusijärveltä mäkin liittyisin retkaan, pistäkääs joku karkea arvio milloin tuolla pareis olla jos ei meinaa rengaskuvioita seurailla?

Toni

Kari_
24.02.2007, 22.29
I.S > Mää tuun Mätiksen puomille käviskö klo 10. Lähetään siitä sitte ajelee. Hmm Oon vähän huono arvioimaan aikoja kuin kauan näillä pätkillä menee. Luulisin, että joku 45 min vois olla Rekolaan ja siitä ehkä 20-30min Kuusijärvelle. Et jos 10:ltä lähettäis nii oltaisiin Kuusijärvellä vähän 11 jälkeen. Noo jos arviot menee mettaan nii Kuusijärvellä on ainaki lämpöstä ootella ja nautiskella aamusumppia.

Mistäskohtaa pyöräkaistapää tuleepi mukaan?

I.S
24.02.2007, 22.40
Ookoo tähtään puomille kymmeneks.

Pyöräkaistapää
24.02.2007, 23.23
Kari, menetkö suoraan puomille? Voisin tulla peesiin siitä Toyotan kulmalta 9:45? Soittellaan vielä aamulla. 050 3690860...

Kari_
25.02.2007, 17.54
Kylläpä oli hauskaa poljeskella Sipoon vaellusreittiä. Keli oli kyllä hiano ja polut loistokunnossa. Harmi vaan, kun Vesku kolhi kätensä reissun päätteeksi - toivottavasti se on vaan venähdys ja paranee pian. Aika kivan kokoinen lenksu pelkästään Kuusijärveltä-Kuusijärvellä 2,5h! Ja kokonais aikaa itelläni vierähti reilu 5h. Ihan kiva pikku talvilenksu. Ja nii iso hatun nosto Vemalle, kyllä ajoit sitkeesti kokolenksun! :)

Täältä löytyypi mun kameraan tallentuneet photot. Saapi käyttää ihan vapaasti miten tykkää. ;)
http://www.edu.stadia.fi/~0101484/Sipoonkorpi Talvi 2007/Small Photos

Kiitokset kaikille mukana olleille!

vema60
25.02.2007, 18.05
Täytyy sanoo, että kyllä jätkät jakso sitkeesti odotella rauhallista kulkijaa :)
p.s Toi linkki ei mun selaimella auennu ( vaikka ei taida olla niin välikskään, vai oliko siellä maisemakuviakin?)

Kari_
25.02.2007, 18.06
Katopas kuva linkki ei tullukaan ihan oikein palstalle. Tämä toiminee:
http://www.edu.stadia.fi/~0101484/Sipoonkorpi%20Talvi%202007/Small%20Photos/

Kari_
25.02.2007, 18.18
Oon muuten tosi nopee kuvalinkkien korjaaja! :D

I.S
25.02.2007, 18.43
Hieno sunnuntai päivä ja hyviä kuvia (onneks ei sellaista kuvaa, jossa Ile pää edellä hangessa) :D

Päivän saldo:
- Kotiovelta kotiovelle 5h 30min
- Hieno kaatuminen pusikon kautta pää edellä hankeen :seko:
- Kaatumisen johdosta puujalka

Toivottavasti Veskun käsi ei pahasti sattunut!

vema60
25.02.2007, 18.53
No on nopee palvelu. Hienoi kuvii! Kiitos vaan lenkkiseurasta. Säähän oli tosi makee tohon hommaan.
Onneks säästin eilen yhden palautusjuoman, jonka suhautin just auki. Toivottavasti ei tullu liian myöhään, muuten voi olla huomenna paikat kipeenä. Onneks ette jääneet kahville, oli meinaan melkosta luirua (ja mulla säästy rahat).
Kuka teistä väänsi mun lukon avaimen aerodynaamisempaan suuntaan? Eihän se ittekseenkään väänny jos ajelee vaan keskellä polkuja. :)
Täytyy tässä yrittää jotenkin kasvattaa kuntoa ja änkee uudestaan teijän porukkaan. Tota painoo pitäs kyllä (miehestä) saada kans ainakin 10% pois. Harmi, ettei ollu sykemittari mukana olis saanu maxit talteen. Sen verran lähellä oli tajun karkaaminen ennenkuin tajus hellittää. Tekin ehditte hyvin ottaa valokuvii mua venttailessa. Toivottavasti ei teijän lenksu menny pilalle sen takii.

Pyöräkaistapää
25.02.2007, 19.27
Kyllähän toi käsi vielä mukana roikkuu... Pari kolmio-panacodia ja 5 bissee ja ei satu palijo yhtään enää. Taitaa olla kuiteski huomenna lekurikeikka tiedossa. :( Sipoonkorven kirous jatkuu.

Muuten ihan sairaan kiva reissu...

T.M
26.02.2007, 09.47
Voi prskele, hyvän näköistä baanaa näytti kuvien perusteella olevan. Melko reilun lenkin olette vetäny. Paiskasitte kerralla yhtä hyvän pätkän kuin minun koko hiihtoloman lenkkitunnit...Höh

Olemattomista lenkkitunneista huolimatta hiihto valuu jo korvista ja joka paikkaa kolottaa. Täytynee huilata muutama päivä ja hakea toi nastamaasturi takaisin Keravalle. Voisi vaikka salaa käydä hieman poluilla.

Toivottavasti Veskun käsi korjaantuu taikatableteilla.

Eilen käytiin Tuusulanjärven jäällä luistimien kanssa fiilistelemässä. NormiBauereilla homma oli välillä melkoista tökkimistä eli vaikea kuvitella että siellä kisaa luisteltaisiin ilman jäädytystoimenpiteitä.

Kari:
Hauskoja kuvia. Jos meinaa levytila loppua niin noita kuvia saa varmaan viskata matakivi.net:iin ?

Tosin täytyy odottaa että Janne siirtää roinansa pois :)

Hans Opinion
26.02.2007, 10.29
Hinoa menoa Sipoon korvessa - kelit on metsässä kyllä nyt hyvät ajelulle kun on lunta noin vähän. Aina sattuu kun tapahtuu - toivottavasti Veskun käteen ei kuitenkaan mitään pahempaa.

Tuusulanjärvellä tuli käytyä luistelua kokeilemassa perjantaina - ei siitä mitään tullut. Tunnin vetelin ja sitten vaihdoin suksiin, jää on vaan liian huono ei siinä saa vauhtia ja kun sykkeet pysyy liian matalalla niin sitten palentuu. Täytyy mennä kokeilemaan uudestaan kun lämpenee ja ehtivät höylätä jäätä vielä muutaman kerran. Ongelmana on se että jäässä on vielä painaumia joissa on lunta ja niihin terä tökkää ikävästi. Höylä on kyllä tasottanut pinnan kuprut ja kun jäällä luistellaan ja sitten höylätään lisää niin jään laatu paranee... mutta turha on äsämmiin vissiin lähteä kun ei treeniä ole alla tarpeeksi - tai siis yhtään.

Mutta hätiä mitä - hanki kestää suksella ja rannoilla on senverran lunta että aivan ässä keli oli eilen - tosin tuuli reippaasti mutta hyvin tarkeni kun pysyi liikkeessä. Semmonen nelonen tuli pukattua - mutta erittäin maltillisilla 120 sykkeillä - käytiin siinä samalla tsekkaamssa Järvenpään jäärata skaboja. Hurjaa on meno, 150kmh on varmaan lasissa suorilla... niin ja se älä'mölö! 500 kuutioiset on nykyään nelitahtisia ja vaikkei ääntä lähdekkään samalla tavalla kuin kaksitahtisista niin kyllä varmaan joku "takkakorvainen kuntalainen" vetää ruumenen sieraimeen ja valittaa asiasta keskarissa. Minusta äänimaalima oli "jännittävä" - matala uhkaava murina - kuulosti kaukaiselta ukkoselta. Kauaa siinä ei tarjennut törröttää paita märkänä mutta sen näin kun 500:n voittaja (Vehniäinen) veti liki koko viimeisen rundin keula pystyssä maaliin... hieman näyttävämpää kuin fillarilla keuliminen...

Ladut on järvellä tosi jäiset mutta jos hiihtämään halajatte niin ehdottomasti rantoja pitkin tai sinne missä lunta on sen verran että hankikanto toteutuu.

Markku Liitiä
26.02.2007, 13.11
Vesa hei:

Mulla on ollut kaapin nurkassa vuosikaudet käyttämättömänä Tacx Excel. Eiköhän tuo edelleenkin toimi. Lähtee sopuhintaan. Kisalämmittelystä en tiedä, sillä magneettivastus vaatii toimiakseen sähköä - toki rulla pyörii ilman virtaakin.

Vehjes on peräisin noin vuodelta 98 ja vähän käytetty.

Hannun kanssa olen samaa mieltä siitä, että paikallaanajo sisätiloissa on perverssiä puuhaa :D

JJT
26.02.2007, 14.39
Markku

Minäkin olen halukas kokeilemaan jotain perverssiä.

Pyöräkaistapää
26.02.2007, 14.40
Käsikirurgin tuomio: hiusmurtumana hoidetaa, mutta luut oli paikallaa ja mitään isompaa ei näkynyt (vaikka turvotuksen nähtyään lekuri muuta aluksi luulikin). 2 viikkoa lasta kädessä oleilua, kahvikuppia painavampaa ei saa nostaa.

Toivottavasti saavat luistelu-uran höylättyä järvellä, että pääsee edes jotain tekeen saikun ainaka. Kuntopyörä ois tietysti toinen vaihtoehto, mutta niin pahasti ei sentään asiat vielä mulla ole, että sisällä tarvis alkaa polkemaan.

Jännä juttu ton ranteen tukemisen kanssa, annettiin 2 vaihtoehtoa kipsi tai irrotettava tuki. Kipsi menee kuulemma vakuutusyhtiön piikkiin, mutta tuki ei. Kustannukset kuitenkin samat. Ihme hommaa... Otin omaan piikkiin tuen, kipsi on sen verran ärsyttävämpi vaihtoehto.

Hans Opinion
26.02.2007, 14.50
Se on sitten Pyöräkaistan siirryttävä pahvimukiin... no ei'vain'kaan, tosi paska homma kun itsesi teloit - mutta onneksi nyt kuitenkin kädestä.
Jäälle en kyllä lätisi kipeällä kädellä! Kokemusperäinen tieto on että 1-2krt/h sielä kaatuu railoon tms. Tacxin päälle vaan niin käsi paranee varmemmin.

c-mies
26.02.2007, 22.59
Eivät tunnu tosiaankaan helpolla Kaistalle nuo korven polut suovan kurvailun hurmaa. Paranemisiin ja kandee "ottaa vaan ihan iisisti, se on bonusta":)

Lisää pyhäpolkasun kuva-aineistoa kaikkine muine kommelluksineen (:D) tuolla: http://www.kolumbus.fi/tpk/Laturetki_070225/

Isoja kuvia saa (kunhan jaksan upata) kun pyytää linkin privalla tai s-postilla.

Kari_
26.02.2007, 23.59
Vesku > Kaks viikkoo pakollista lepoa - kyllähän siinä aika pitkäsi ehtii venähtää, mutta jos se kätönen siinä ajassa kuntoon tulee nii ei mikään mahoton. Kakka homma kyllä.

Hieman oli Tonin ja mun kuvissa laatu eroa. Voisin väännellä ihtekin valosuudet kohilleen ja viittisitkö, Toni lisäillä noi mun otokset omiesi perään, nii tulisi kaikki samaan paikkaan.

JJT
27.02.2007, 08.18
Mitä siellähän on vain taukoiltu ja työnnelty pyöriä! :) Tyhjentelen mätiksen siteä ja upataan sinne noita kuvia, nuo kuvat ansaitsevat paikkansa "serverillämme".

T.M
27.02.2007, 08.25
Kun ittellä oli taannoin käsi kipsissä niin ainoa "reeni" oli sauvakävely ilman sauvoja :) Suosittelen samaa ja Hansin neuvosta kannattaa ottaa vaari ne hokkarit kannattaa jättää naulaan saikun ajaksi. Rupinen on jää Tuusulanjärvellä.

Minulle ne eivät aikoinaan edes ehdottaneet tukea/irtolastaa vaan iskivät vaan tuntien odottelun jälkeen kipsin.

TURISTI
27.02.2007, 09.13
<offtopic>
Mites Teeämmä rokki raikaa?
Koska pääsee keikalle vakoilemaan? Onko paikka Metallican lämppärinä ens suvena jo hoidettu?
</offtopic>

Pyöräkaistapää
27.02.2007, 09.56
No joo sitte, laiskotellaan. Jos kävis hakeen jostakin kuntopyörän lainaks...

Viime kerrasta (sormi poikki) opin sen, että skippasin suoraan Peijaksen ja muut vastaavat mestat missä ei kysellä, eikä aina tiedetäkään mitä ollaan tekemässä. Menin suoraan yksityiselle käsikirurgille. Mulle riitti se, että pikkurilli mokattiin tuolla Peijaksessa ja saan kärsiä siitä loppu elämän.

Hienoja kuvia!

T.M
27.02.2007, 11.53
Peijjaksessa meikäläinen kursittiin kokoon ja kieltämättä peukalo/pikkurilli jäi vähän vailinaiseksi mutta tämmöiselle kädettömälle ei suurta vahinkoa käynyt. Henkiset vauriot olivat suuremmat kun katseli sitä meininkiä perjantai-iltana polilla.

TURISTI:
Hmmm varmaan muistat miten hyvin se rokki raikasi. Eipä paljon muutosta entiseen :) Stadionilla en käy kuin kattomassa suomi-ruotsi maaottelua. Onko sulla vielä tarjolla siihen yhdeksän tuuman kynsiin lippua ? Kiinnostaa kovasti...

Katoamis-ilmoitus:
Liikuntamotivaatio jäänyt jonnekkin Terholan parkkipaikan viereen. Löytäjiä pyydetään lähettämään se vaikka privaattiviestillä minulle....

JJT
27.02.2007, 12.24
Katoamis-ilmoitus:
Liikuntamotivaatio jäänyt jonnekkin Terholan parkkipaikan viereen. Löytäjiä pyydetään lähettämään se vaikka privaattiviestillä minulle....

Epäilen Karia! Vienyt minunkin motivaation.

I.S
27.02.2007, 12.40
Katoamis-ilmoitus:

Epäilen Karia! Vienyt minunkin motivaation.

No mutta äijät ...tänään motivaation nostoa eli n. klo 17 puomille ja hyvin ehtii metsässä reilun tunnin ennen pimeän tuloa. Enää ei ole kylmäkää eli sen piikkiin ei voi laittaa :rolleyes:

JJT
27.02.2007, 13.41
Ile, ei pysty tulee Markku tuomaan sisäharjoitteluvälineitä tuohon samaan aikaan.

Hans Opinion
27.02.2007, 15.01
Katoamis-ilmoitus: Liikuntamotivaatio jäänyt jonnekkin Terholan parkkipaikan viereen. Löytäjiä pyydetään lähettämään se vaikka privaattiviestillä minulle....

Lähdemme Peten kanssa etsimään sitä tänään klo.16.
Mitä isompi joukko saadaan rekrytoitua kadonneen motivaation etsintään niin sitä varmemmin se löytyy.

Jäällä oli tilanne eilen vähän laadukkaampi ja sain jopa pari isoa krs luisuteltua. On se vaan tuo luistelu niin vittumaisen staattinen laji että sen jälkeen on olo kuin kaneli-ässällä - joka paikka jumissa ja varsinkin selkä.
Ongelmana on edelleen se että välillä jää on niin huonolaatuista että kovaa ei kaatumatta pääse ja tästä seuraa se että sykkeet jää alas ja edelleen se että kyyti on kylmää - eilen tuuli eikä tarjennut kuin 80min luisutella.
Kun kelit lämpenee niin matalat sykkeet pelittää jette brå koska hiihdossa ne on aika korkealla koko ajan - luistelu palauttaa mukavasti - paitsi siis vetää ensialkuun paikat jumiin.

I.S
27.02.2007, 15.03
Ile, ei pysty tulee Markku tuomaan sisäharjoitteluvälineitä tuohon samaan aikaan.

Ok asia selvä ...katsellaanpa sitten, millaiselta lenkiltä itseni löydän. Jonkilaisen kierroksen ajattelin Mätiksen kautta kiertää....

JJT
28.02.2007, 09.26
Markku

Kiitoksia Taxcista. Käyttöliittymä on mielenkiintoinen. :) Sain laitteen rullaamaan ja sellaisen 15 minsan tutustumisharjoituksen. Lopetin heti, kun rupesi hikoiluttamaan niin pirusti.

Hommaa pitää vielä kehittää, pitää laittaa matto filon alle ja suojata runkokin. Eiköhän tuolla telkkaria katsellessa tule muutama tunti tehdyksi (talvessa).

VesaP
28.02.2007, 09.46
Hommaa pitää vielä kehittää, pitää laittaa matto filon alle ja suojata runkokin. Eiköhän tuolla telkkaria katsellessa tule muutama tunti tehdyksi (talvessa).

Kangaskaupasta vauvan lakanaksi tarkoitettua muovipohjaista froteeta käyt ostaa ja sen levität pyörän alle. Toimii. Ei laske hikeä parkettiin asti mutta silti imee isotkin lammikot itseensä. Jos kotona ei hallitusta ole valittamassa aiheesta niin matto voi olla pienen ikuisuuden siinä välillä sitä pesemättä. Ei se "niin" pahalle ala haisee heti :rolleyes: Jos hallitus löytyy niin maton voi pestä 60 asteen pesussa putipuhtaaksi aina välillä niin ei hellasäröä tule.

Silmien eteen puhaltamaan ilmastointilaite ja tankoon käsipyyhe ja pyörän toiselle puolelle jakkaralle kaukosäädin arsenaali ja toiselle puolelle juomapulloja läjä ja energiageelejä/patukoita niin avot! Siinä on tarpeet vaikka 5 tunnin (yhden illan, ei talven!) treenille.

Sisällä ajo on vaan niin hubaa... Joopajoo...:rolleyes:

I.S
28.02.2007, 10.24
Lopetin heti, kun rupesi hikoiluttamaan niin pirusti.

Olisit vaan Janne lähtenyt eilen Mätikselle ...silläkin tuli hiki, mutta se imeytyi paksuun vaatekerrokseen ;)

Huippukeli oli, kun lunta satoi silmiin niin, että ei meinannut nähdä eteensä ja lumiset polut petollisen liukkaita NBX:llä! Pari kertaa "meinasi" käydä samalla tavalla kuin sunnuntain Sipoonkorpi -reissulla ...onneksi eivät kuvaajat olleet paikalla :o

T.M
28.02.2007, 14.46
Mä kävin puomilla kurkaamassa klo 20 mutta ketään ei näkynyt :)

Ajelin crossarilla järven ympäri sieltä Lahelaan ja Mätikselle. Poluille ei viittiny crossarilla vaivautua, ihan tarpeeksi raskaaksi muuttui keli lenkin loppupuolella.

Nyt on kroppa ihan jyrän alle jääny mutta aika hauskaa kurjistelua oli eilen ajelu. Tuli ihan vanhat hyvän ajan lentokentänlenkit mieleen...

Torstaina meinasin lähteä ajamaan mutta metsään sopivaa mankelia ei käytössä ole, näin suuntaan illansuussa pyörätielle.

Kari_
28.02.2007, 23.30
Voivoi - Tänään meni melkeen kolmen viikon fillarireeniputki poikki. Syynä tietysti tekninen - Nyt on kummankin fillarin takanakit revenny kyljestä auki. Pitänee alkaa ostaa paksumpia ja kalliimpia nakkeja. Ikävää, kun pintaa olis... Täytynee vielä yrittää ainakin nastarengasta parsia kasaan... :(

Hassua sinänsä, että itsekukin löytää sen "liikunta motivaation" erilaisista asioista. Ite en kyllä suostus taxcilla polkemaan - enkä ainakaan sisällä, telkkarin eessä! Ite taidan saada about 30% motivaatiostani raikkaan ulkoilman haistelusta, 30% teknisestä maastosta, 30 reippaasta maisemien vaihtimistahdista ja 10% fyysisen rasituksen aiheuttamasta mielihyvästä.

Taxcia polkiessa se motivaatio täytynee kaivaa tuosta fyysisestä... ja ehkä psyykkisestä rasituksesta.
Anyway hatunnosto niille jotka siihen pystyy! --- Janne pidäthän taxci lenksut kohtuuden rajoissa... ;)

JJT
01.03.2007, 07.48
Kari

Tilataanko germaaniasta kamaa? Sieltä saa noita scwalben talvirenkaita kohtuullisella hinnalla.

Itselläni on aikaresurssiongelma, ja jos tuolla sisäfillaroinnilla saisi edes jotain tehdyksi kuntonsa eteen.

I.S
01.03.2007, 12.56
Kari

Tilataanko germaaniasta kamaa? Sieltä saa noita scwalben talvirenkaita kohtuullisella hinnalla.

Itselläni on aikaresurssiongelma, ja jos tuolla sisäfillaroinnilla saisi edes jotain tehdyksi kuntonsa eteen.

Jos olette virittelemässä jonkinlaista kimppatilausta, niin olisin kiinnostunut osallistumaan postituskuluihin / pieniin hankintoihin. Mulla olisi tarvetta uudelle etu- ja takanavalle ...ajattelin "harjoitella" kiekon kasaamista elikäs sinkulaani uudet rinkulat. Nykyiset alkavat olla jo lopussa.

Niin tai ei kellään satu olemaan kohtuu kuntoisia napoja ylimääräisenä romukopassa, niin voisin lunastaa sopivaan hintaan.

Hans Opinion
01.03.2007, 13.46
Oliko se TM:n kadonnut harjoittelu motivaatio sellainen lyhyt ja vähän käytetty?

Sellainen kyllä löytyi - käytimme sitä Peten kanssa parin tunnin verran ja jätimme sen sinne kun se ei oikein tykkää automatkoista... siinne se jäi kököttämään ladun varteen...

Sinun pitää TM mennä ja sopia sen kanssa asiat, ei sillä mitään tuntunut olevan vastaan sitä että jatkatte yhteistyötä... itse'asiassa se kertoi viihtyneensä mainiosti vaikka talvisin onkin vähän raskaampaa.

TURISTI
01.03.2007, 14.05
Älä TeeÄmmä kuuntele noita himourheilijoita, join me in the dark side!

Pyörällä en oo montaa metriä tän vuoden puolelle ajanu ja nekin metrit kodin ja juna-aseman välillä! Ja pyöränä wanha mummis (luultavasti joudun ajamaan sillä ens kesän "kisat" ku Rekki rupee olee aika hapoilla)...
Mut tos mummiksessa on tosi rendikkäät 28" renkulat ja matala stanover ja kooli riseri, joten sillä ei voi hävitä! Ja kaiken lisäks se on viel singlespeed, joten vaihteiston kanssa ei tartte tapella ja teknisiltä vältytään...
...voitto kisassa kuin kisassa on siis lähes takuuvarma juttu!

Kunto on muuten mulla hurja! Paino on noussut viime kesästä 7kg, mut tämä on täysin taktinen valinta, eikä liity mitenkään todella intensiiviseen treeniohjelmaani. Ens kesänä panostan alamäkiin nääs! Ylämäet kulki jo viimekesänä tosi kevyesti ja nyt sitten laitetaan myös alamäkiin vähän vauhtia lisämassan avulla!

Olkapääkin on taas ihan solmussa joten ens kesänä onkin sitten odotettavissa tosi mukavia hetkiä, kun pääsee repimään käpälää takas paikoilleen...
...no toivottavasti ei...

No jos totta puhutaan niin aion yrittää Tahkolla ihan tosissani, mutta matka mille aion osallistua on vähän sellainen vitsi ;)
Muut ajot hoitunee sitten mopedilla.

T.M
01.03.2007, 14.43
Turistilla on sellainen ongelma että vaikka se ei treenaa niin pyörä kulkee silti kovaa.
Nauratti silloin jättiruisilla kun vertailtiin pyörällä-ajotunteja niin mulle tuli reilusti enempi tunteja mutta vauhtia reilusti vähemmän :)

No motivaatio-ongelmat taitavatkin liittyä tulevaan lentsuun tai jotain. Pata ollut vähän pistävässä kondiksessa. Eilen kävin Kiljavalla hiihtämässä eikä se ainakaan helpottanu asiaa. Oli muuten aivan loistavat kelit hiihdellä hämärässä mettässä. Keskiviikkoisin siellä on pikkujunioreiden viikkokisat ja osallistujia oli ihan törkeesti. Hämmästyttävästi riittää porukkaa noihin tsembaloihin. Salamavalojen roiskeessa pääsin minäkin menemään :) Tosin mulle ei löytynyt sarjaa.

VesaP
01.03.2007, 14.45
Turistilla on sellainen ongelma että vaikka se ei treenaa niin pyörä kulkee silti kovaa.

Ollappa samoja ongelmia täälläkin. :mad: Mutta kun ei ole niin yritettävä nyt viikonloppunakin (pe-su) ~15 tuntia kihnuttaa cc:lla tuolla loskassa. Ei oo iisiä ei... :mad:

JJT
01.03.2007, 15.18
Ollappa samoja ongelmia täälläkin. :mad: Mutta kun ei ole niin yritettävä nyt viikonloppunakin (pe-su) ~15 tuntia kihnuttaa cc:lla tuolla loskassa. Ei oo iisiä ei... :mad:

Olisiko levon kautta löydettävissä mitään?

T.M
01.03.2007, 15.50
Onhan se tuollaisia määriä reenattava jos meinaa ympäriajoihin osallistua.

Suomen kinkkukisoissa olen kuullut vähemmälläkin pärjäävän :)

No minä mistään reenaamisesta tiedä. Korson maratoonin läpiajo on taas kiikarissa ja siinä ollaan ihan aikataulussa :)

ellmeri
01.03.2007, 17.32
Voivoi - Tänään meni melkeen kolmen viikon fillarireeniputki poikki. Syynä tietysti tekninen - Nyt on kummankin fillarin takanakit revenny kyljestä auki. Ikävää, kun pintaa olis... Täytynee vielä yrittää ainakin nastarengasta parsia kasaan... :(

Hienoa hei:D ota homma positiivisesti ja laittele se lahjakeula :rolleyes: viimeinkin paikoilleen.

Pyöräkaistapää
01.03.2007, 18.49
Kilkkaa Kari tota mun allekirjoitusta, saat kumeja kaupan päälle ;)

Kari_
02.03.2007, 00.41
Vesku > No en kyllä huoli sun käytettyjä kumejas!! Mikä keula sulla muuten Willessä on jossei Reba?

Vähän kyllä nolottaa, kun en oo saanu corraan uutta keulaa ruuvattua. Jokohan sitä huomenna ehtis heilutella ruuvata sen kiinni.

JJT > Mihin butiikkiin meinasit tilausta. Eipä noi actionsportsin scwalbejen hinnat mun mielestä nii uskomattoman edukkaita ollu. Pitäs tosin tilaa yhet kesänakitkin. Millos tuo tilaus ois liipasimella?

JJT
02.03.2007, 07.45
Kari

Actionsports? Bike-Discount? Puljua ei ole päätetty, kaverini tarvitsee uuden vetokaluston tässä maaliskuussa, joten muuta ajankohtaa ei ole päätetty. Ile ois myös mukana tilauksessa.

TURISTI
02.03.2007, 08.59

No ei oo kyllä kulkenu muuten ku Tahkolla vähäsen ekan kiepin loppupuolella...
Ja voin tässä ihan virallisesti ja kirjallisesti luvata, että ens kesänä ei taatusti tule kulkemaan.

Pyöräkaistapää
02.03.2007, 09.18
Reba mulla Villessä on kiinni vieläkin, mutta tiistaina pitäs olla oven takana Marsun AM SL, 130-150 joustolla. ETTEI TARVI KOKOAJAN HYPPIÄ SARVIEN YLI ;) Reba tuntunut koko ajan vähän matalalta keulalta tossa fillarissa vaikka muuten hyvin pelittääkin. Uuden keulan kanssa ei sitten grammoja viilattu...

Kyllä se pyörä voi kulkea vaikka talvella ei mitään tekiskään. Mulla ainakin Tahkolla "kulkeminen" ei ole ollut mitenkään riippuvainen talven treenimäärästä, eikä sen puoleen pahemmin kesänkään... Viime vuonna vähiten treeniä ikinä ja kuitenkin jaksoi koko matkan polkea, tosin Samin vauhdista jäin vaikka yleensä sen kanssa ollaan yhtä matkaa kärsitty.

Hans Opinion
02.03.2007, 10.24
Hommahan menee pojat niin että kun ikää tulee niin velvollisuudet muuttuvat oikeuksiksi - tai oikeastaan etu'oikeuksiksi.

Treenaamisen syvemmän olemuksen etsintään kuluu ainakin 2kymmentä vuotta ja sitten kun sen sisäistää niin peli on menetetty - homma on muuttunut pahemman sortin addiktiksi eikä siitä pääse eroon sen helpommin kun alkoholismista. Täällä tasolla ei enää merkitsevää ole se että kunka paljon treenaa vaan se että älyäisi olla treenaamatta... olkoon perkele... kyllä te ymmärrätte... eilen oli vittumainen lenkki - saatana soikoon - niinkuin tervassa olisi hiihtänyt. Pari tuntia Keinkisessä tökin eikä matka taittunut varmaan kuin jotain 10kmh normi lenkkivauhti on ainaski +5kmh kovempi. Eihän vauhdilla sinällään väliä ole mutta kummasti se vaan ottaa pattiin kun syskkeet on kovat eikä mitään tapahdu... psyykkistä tämä on toteaa hän ja lähtee viinakauppaan tavoitteenaan ajelehtia addiktista toiseen...

Pyöräkaistapää
02.03.2007, 11.23
Olen ollut huomaavanina, että suurin osa tutuista himotreenaajista ottaa myös offia kohtuullisen hanakasti, Kari tosin taitaa vaan ajaa? Kaippa siinä jotain samaa vikaa (päässä) on taustalla. Mikäs sen mukavampaa kuin lenkin päälle saunaan ja mäyräkoiran kimppuun :) Vaikka maistuupahan toi olvi ihan muutenkin.

Yksi kaveri toissa vuonna laihdutti reppuaan niin maan peruusteellisesti ennen Susitaival-Karhunpolku vaellusta ja kuitenkin siellä oli tilaa isolle salmaripullolle :)

Hans Opinion
02.03.2007, 13.20
Joo ei tahdo addiktio pysyä hallinnassa kuin kohtuu kovalla ryyppäämisellä - kunnollinen rapula pitää aika tehokkaasti poissa baanalta. Mutta ei se ole halpaa tämäkään tapa hallita riippuvuutta - jos on kondiksessa viinaa täytyy lotkottaa kurkona enenkuin lenkin estävän olotilan saa päällensä... no mutta, yrittänyttä ei laitea...

Pyöräkaistapää
02.03.2007, 18.40
Tshekin matka saa odotetun jatko-osan ensi kesänä. Jos kiinnostaa laittakaa mulle sähköpostiosoitteenne niin saatte lisäinfoo...

I.S
02.03.2007, 20.06
Hieno reissu teillä on ollut, lueskelin tuolta "pyörämatkailu" puolelta. Olutkin on mukavasti n. joka toisessa kuvassa mukana ;)

Kari_
02.03.2007, 20.47
Hahhaa - Voi hansia, kun alkomahoolista on teho kaikonnu. Mitäs käytät sitä Jäägeriä urheilujuomana! :D

Ja nii kyllähän mullekin rentoutusjuoma maistuu lenksun jälkeen, mutta jotenki on kyllä tullu tahtia vähennettyä ja hidastettua. Mäyris katoo kyllä melkeen joka viikko, mutta... omaan rauhalliseen tahtiin - ei repimällä... ;)

Kari_
04.03.2007, 12.36
Eipä onnistunutkaan corratechin keulan vaihto ihan niinkun olin suunnitellu. Vanha keula on jämähtäny paikoilleen eikä lähe irti ees vasaralla hakkaamalla. Ilmeisesti ajaessa leuasta tippunu hikivana on valunu stemmiä pitkin keulan alumiinisten korotus palojen väliin ja hiki on syävyttänyt korotuspalat ja keulan kaulaputken yhdeksi klöntiksi. Täytynee sahata kaulaputki vanhasta poikki ja ihmetellä sitten lisää.

vema60
04.03.2007, 14.50
Kävin tänään vetään krossarilla järven ympäri. Olihan raskas keli ei oikein vissiin voitelu onnistunu. Niinkuin olis ylämäkee kokoajan ajanu. Järvenpäässä tietenkin rengas puhki.
Kävisköhän toi Kaistan keula mulle....Vaihtais ton elastomeerin pois. Harmi että on vaan hopean värinen:D

T.M
05.03.2007, 08.31
Pistä Kari yöksi CRC-kylpyyn putken reuna ja sen jälkeen vazara,vazara...

Melkoista vasarointia ollut vatsan kanssa. Tuli viikonlopuksi rätväkkä vatsaflunssa joten ulkoilut jäi väliin. Soittamassa kävin eilen illalla mutta sielläkin oli vielä kouristelua.

Melko heikoksi vetää tämmöinen tyhjennysharjoitus. Joutu oikein autolla töihinkin tulemaan...

VesaP
05.03.2007, 08.43
Hahhaa - Voi hansia, kun alkomahoolista on teho kaikonnu. Mitäs käytät sitä Jäägeriä urheilujuomana! :D

Senkö takia Hanssin perässä ei meinaa maantielenkeillä pysyä kun on noin tuhdit liemet pulloissa mukana aina!!! :eek: :eek:

Edit: Eipä tullut kehumani 15h täyteen viikonloppuna. Jäi 9 tuntiin / 2 päivään ajelut. Sunnuntaina ei vaan enään kyennyt pyörän päälle nousemaan. Henkinen ja fyysinen stoppi. Noh, viimeistään huomenna tiistaina taas!! JEE!!

Hans Opinion
05.03.2007, 11.20
Senkö takia Hanssin perässä ei meinaa maantielenkeillä pysyä kun on noin tuhdit liemet pulloissa mukana aina!!! :eek: :eek:

Edit: Eipä tullut kehumani 15h täyteen viikonloppuna. Jäi 9 tuntiin / 2 päivään ajelut. Sunnuntaina ei vaan enään kyennyt pyörän päälle nousemaan. Henkinen ja fyysinen stoppi. Noh, viimeistään huomenna tiistaina taas!! JEE!!

Juuri tätä minä noilla addiktion-hallinta-puheilla tarkoitin... kova on rypistys Vesalla...
Hans ei sitten kuitenkaan malttanut ruveta ryyppäämään perjantaina vaan sivakoin launtaina nelosen ja eilen kolmosen, 12h oli kertymä viimeviikolla... viikkotunneissa ei suksella millään pääse vesan määriin... kalorejakin paloi vain yhdeksän kilokalorin verran... NowHansRest...

JJT
05.03.2007, 11.21
Omat 4 tunnin määrät viikonloppuna tuntuu ihan harrastelijan puuhastelusta. Hetkinen! Minähän olenkin harrastelija. :)

Anssi
05.03.2007, 14.58
Nyt tuli talvilomalla liikuttua 6 päivässä 18h. En edes muista koska viimeksi olis tullu yli 10h viikolle, ehkä viime keväänä...

Kuopiossa oli mukavat talvikelit, talven pisimmät hiihtolenkit tuli tehtyä ja retkiluistimiakin testattiin. Luistellessa ei sykkeet tahdo nousta, selkä siinä ensimmäisenä puutuu. Niillä pääsee kyllä aika kyytiä, vesi vaan valuu silmistä. Koukussa...? Ehkä... :) Eihän tässä ehdi muutenkaan mitään enää harrastaa, vielä pitää uusiakin lajeja alkaa haalimaan.

Sen verran täytyy antaa vielä palautetta Kuopion laduista, on meinaa pertsa maakunnissa vielä voitolla. Latukartassa mainittiin erikseen, että luisteluhiihto on sallittua vain niillä urilla, joilla perinteisen latujen väliin jää sille riittävästi tilaa...!!

Pyöräkaistapää
06.03.2007, 13.00
No ei siitä ihan zopperi tullu: http://www.saunalahti.fi/~vklee/kuvia/liteville/keulat.html

Ei mielestäni pahan painoinenkaan toi Marzun AM SL, 2,1kg katkaisemattomalla kaulaputkella (rautasaha lainassa Kari_lla ;), ei tarvi palauttaa, kun ei pysty yhellä käellä kuitenkaan sahamaan ;) )

Kävin postilaatikolla kääntymässä ja aurausvallin yli ajaessa pääsi ihan oikeesti nauru. Ei tullu käsille asti mitään liikettä :) :) Vittuko pääsis ajamaan...

Hans Opinion
06.03.2007, 13.47
Lähellä oli taas Orca!
Yksi pronssi/musta oli tsekattavana Lumperilla mutta ei ole niin hyvän näköinen kuin valko/musta... odotellaan oikean väristä... ei tässä hirveä kiire vielä ole... sanotaan että jos ei kuukauden sisällä ole Orcaa johon ripustaa palikoita niin vaihdan merkkiä... jos Finmebli vielä vähän rasittaa huonoja hermojani niin vaihdan Lookin 59vitoseen... pyysin siitä jo tarjouksen...

JJT
07.03.2007, 11.57
Lauantaina 2-3 tuntia pk:ta. Lähinnä tämä olisi siis maastopyörällä suoritettava nastarengasajelu asfaltilla. cc-miehet eivät ole tervetulleita. :)

Anssi
07.03.2007, 12.15
Lauantaita vois harkita, kai sitä pitäis välistä taas pyörälläkin ajaa, unohtuu pian kohta taito kokonaan...

I.S
07.03.2007, 12.53
Minäkin voisin näin alustavasti olla lähdössä lauantaina ...tosin mahtaakohan enää silloin nastoja kaivata? Aikas lämpöistä on ja nopeasti lähtee lumet pyöräteiltä.

Tänään pienelle Mätis tutustumiselle ajattelin myös mennä. Täytyy käydä katsastamassa, kuinka jäisiä polut ovat.

JJT
07.03.2007, 13.36
Noh jos pyörätiet on sulia niin saa olla normirengaskin, kunhan on 26" filo. Itselläkin on cc valmiina, jos on sulat pyörätiet. Voisi ajaa vaikka vanhan Lahden tien kautta kentän ympäri.

Hans Opinion
07.03.2007, 13.42
Täytyy visiin aivan Jnnen kiusaksi laittaa maantiepyörä kasaan ja ilmaantua lähtöpaikalle... eikös kyseessä ole kilpailu?

Look kanssa olisi samoja ongelmia - toimitus tapahtuisi vasta huhtikuussa - onnkeksi tekivät kuitenkin 59vitosesta tuli hyvän tarjouksen 2900€... havempaa on kuin oikein kallis saippua...

VesaP
07.03.2007, 13.48
Monelta kööri olisi vaikkapa Keinukallion liikennevaloissa lauantaina? Voisin tulla cc:lla kiusaamaan porukkaa jos maantielenkki on kyseessä teillä. Pyörätiet alkaa olla niin mössönä jo että ajotiet kutsuu. Kovin märkää ja kuraista puuhaa vaan ajella tuolla isojen teiden varsilla...

kervelo
07.03.2007, 14.15
Vanhan lahdentien piennar on melko kurainen, mutta kyllä jo ajettavissa. Hiukan puhtaampaa autotienreunaa löytyy tällä hetkellä esim.ajettaessa Keravalta Talman ohi Sipooseen ja edelleen söderkullantietä (?) vanhalle porvoontielle. Kyllä sinnekin päin ajaessa pyörä & kamat päätyvät pesuun.

JJT
07.03.2007, 15.46
Varmaankin pyöräteillä pysytellään ihan cc-miesten kiusaksi. :)

I.S
07.03.2007, 17.25
Jos kaikki muut lähtee kikkailemaan cc kalustolla, niin tämä sinkulamaasturimies suuntaa metsään.

Ehdin jo tänään käymään Mätiksellä parin tunnin lenkillä, siirtymät mukaan lukien (oli mukavan lyhyt työpäivä) ja joitakin ihan hyvin ajettavia polkuja löytyi ...tosin paljon oli tosi pehmeetä.

T.M
08.03.2007, 08.25
Tämä maasturimies vaan haaveilee ulkoilusta:

Olen tainnut saada notorious noro-viruksen. Paska olo jatkunut jo kohta viikon ja taas nosti eilen illalla kuumeen päälle.

Jos tulee 10 päivää täyteen niin sitten täytyy varmaan mennä lääkäriin että saa pari päivää sairaslomaa :(

Hans Opinion
08.03.2007, 12.14
Mihin aikaan lauantaina ja mistä tuo nastakumee-pyörätie-lenksu starttaa... vai joko vedettiin SAK-tyyppisesti pois ennen kuin esitys edes ehti alkaa?

JJT
08.03.2007, 13.49
Noh oisko lähtö 9.30 Tuusulasta (koskemäen liikenneympyrä) ja puomilla n. 10.00. Siitä sitten kenttä ympäri, III-kehää vanhalle lahden tielle ja Keravalta takaisin Tuusulaan. Eiköhän tuossa se 2,5 vierähdä maastureilla sinkuttaessa. Ile sanelee sinkulallaan vauhdin. Kisamiehet voi tempoilla tienposkia.

I.S
08.03.2007, 14.07
Ile sanelee sinkulallaan vauhdin. Kisamiehet voi tempoilla tienposkia.

No jumankauta ...se on vaihdettava pienempää ratasta taakse, jos meinaa edes ajatella ammatilaisten seuraan :eek: tai muuten muut joutuvat pitämään aika monta taukoa ...tosin eihän tuolle reitille voi eksyä....

JJT
08.03.2007, 16.17
Ile

Ota sitten superlight alle. :)

VesaP
09.03.2007, 09.45
Minäkin ilmestyn "puomille" kymmeneksi jos löydän sinne. Mutta enköhän löydä kun minulla on nyt Google Earthin tasoinen käsin Hanssin piirtämä kartta puomin sijainnista. :D Tulen Keinukallion valoista päin jos satun myöhästymään... Mukava vajaa 1.5 tuntinen tulee ittelle alkulämmittelyiksi ennen sitä puomia niin en tipu teidän tempovauhdista heti siinä kun on kone jo lämpimänä/läpimärkänä aluksi.

Hans Opinion
09.03.2007, 09.48
Totus on että eihän sitä taida edes peesissä pysyä kun ei vielä 07 ole tullut ajettua - tässä vaiheessa kautta ei ole kiirettä minnekkään. Tänään pitänee käydä vähän kokeilemassa laitteiden toimintaa, huomenna kohtuudella kolmonen ja sunnuntaina kohtuuttomasti pidempään.

VesaP pääsisi kyytiin Ruskeasannan Shellin kohdalta jos kierretään kenttä myötäpäivään... mies on nääs niin huonossa hapessa että ei taida jaksaa puomille...

VesaP
09.03.2007, 09.51
VesaP pääsisi kyytiin Ruskeasannan Shellin kohdalta jos kierretään kenttä myötäpäivään... mies on nääs niin huonossa hapessa että ei taida jaksaa puomille...

Stna...:eek: :D Mie kierrän sinne puomille kymmeneksi PORNAISTEN kautta niin näytän teille että mikä happi ja kenessä. :D :D

Nojoo, oikeesti voi olla la aamuna aikaisin aika huono happi mutta kyllä minä sinne puomille jaksan kontata varmaan just ja just.

Anssi
09.03.2007, 10.42
Alkaa pukkaa sen verran ohjelmaa, että taidan nyt joutua passaamaan huomisen. Sunnuntaille luvataankin sitten jo kesäkeliä...

JJT
09.03.2007, 11.46
http://www.matakivi.net/pics/kartta_detail.jpg

Ottakaahan cc-miehet lämmintä päälle, meillä on vauhti siinä noin 20. :D

T.M
09.03.2007, 13.05
Eilen ei ollut enää kuumetta eli jos tänään illalla vielä vähän olo paranee niin yritän raahautua huomenna lenkille.

En kyllä lähde mihinkään kisamiesten verenmakuiseen pullisteluun mukaan :)

Lähtöpaikalle voisi kyllä tulla jos sattuisi näkemään Superlightin ? Mittoja voisin jo ottaa jos vaikka vaihtaisi konan rungon tilalle Cruzin :)

Hans Opinion
09.03.2007, 13.46
Ai start olikin "peruspuomilta"... huomioppa tämä VesaP ja unohda piirtämäni mappi.

I.S
09.03.2007, 14.16
Lähtöpaikalle voisi kyllä tulla jos sattuisi näkemään Superlightin ? Mittoja voisin jo ottaa jos vaikka vaihtaisi konan rungon tilalle Cruzin :)

Jos uskaltaudun mukaan, niin en varmaankaan Cruzilla lähde tuohon sohjokuraan ;) ...sitkeesti vaan koko talvi sinkulalla (ai niin nythän on jo kevät :eek: )

Jos haluaa mittoja ottaa Cruzista, niin sitä saa käydä katsomassa tai sitten pitää odotella, että päästään taas metsään. Johan sillä jäisillä poluilla pääsin kokeilemaan, mutta eilinen rypeminen pehmeillä poluilla oli liikaa ...ei vaan enää pystynyt ajamaan kunnolla.

VesaP
09.03.2007, 21.12
Ai start olikin "peruspuomilta"... huomioppa tämä VesaP ja unohda piirtämäni mappi.

Puomit prkle...:D Ok, tulen tuonne "peruspuomille" kympiksi mutta en minä nyt niin hienoa karttaa unohda vaan se odottaa sitä kertaa kun sinne toiselle puomille pitää tulla! Huomenna onkin irtonainen olo kun äsken kerkesin ajaa vain lyhen reilusti vajaan nelosen.

Ottakaahan cc-miehet lämmintä päälle, meillä on vauhti siinä noin 20. :D

Joo, laitetaan turkishaalari päälle ja kokeillaan pystyykö pyörällä yleensäkään ajamaan noin hiljaa kaatumatta kyljelleen! :p

VesaP
10.03.2007, 10.01
Hanssin kanssa ollaan niin sokerista että lähdetään vasta vähän ajan kuluttua "kuivan kelin" lenkille. Vettä sataa siihen malliin vielä että ei jaksa lähteä kastumaan kun kohta toi sade loppuu toivottavasti. Kuivaahan kelistä ei saa ampumallakaan mutta eipähän sada yltäältä päin kenties mitään enää kohta.

T.M
12.03.2007, 08.19
Lähdin crossarilla kuokkimaan maastomiesten lenkille. Kovaa ajoivat eikä ittekkään päässy oleilemaan aurinkokannella. 2h 45minuuttia oli oma ajoaika. Mukaan mahtui tietty tapposepelin aiheuttama rengasrikko bilateman kulmilla. Itte selvisin nastoilla ilman, mutta eiköhän se ensimmäinen nastagummikin kohta kosahda.

Eilen iski ajanpuute mutta ehdin nastamaasturilla kitkuttamaan penkki alhaalla 1,5h maantietä. Oli vuoden antikliimaxi. Pyörä ei tosiaan rullannu mihinkään.

Meinasin crossarissa roikottaa nastoja vielä vähän aikaa. Sen verran pahalta näyttävät noi pyörätiet...

JJT
12.03.2007, 08.21
Saatiin lauantaina se kolme tuntia kasaan ja sunnuntaina sain tunnin ,eli saavutin viikonlopun tavoitteen. Lauantaina oli nastarenkaat maastopyörässä vähän liikaa... :) TM:lle kiitokset geelistä.

I.S
12.03.2007, 09.01
Jees TM hoiti hienosti huoltotoimia myös rengasrikossa ...kiitokset! Mikäs se sisäkumi olikaan merkiltään, niin käyn ostamassa uuden TM:lle.

T.M
12.03.2007, 09.15
I.S:
Schwalben 2-2,5" tuumaan levyinen maasturin sisärengas se oli. Eipä taida Lundbergilla muunlaisia tuohon koko luokkaan edes olla. On ollu minun luottogummi eli semmoinen kelpaa vaihdossa.

Rengas-galluppi:
Zeuksen Road-pelotonilla on jo nastat poissa ??? Kyselen siksi etten erehdy vaan piikkirenkailla tulemaan mukaan. Kyyti kylmettää muuten jo alkumetreillä.

VesaP
12.03.2007, 09.30
Rengas-galluppi:
Zeuksen Road-pelotonilla on jo nastat poissa ??? Kyselen siksi etten erehdy vaan piikkirenkailla tulemaan mukaan. Kyyti kylmettää muuten jo alkumetreillä.

Ei, kyllä ainakin allekirjoittanut rapistelee nastoilla vielä ainakin tämän viikon ajan. Ei jaksa vaivautua rengastalkoisiin kesken ajolenkin tuon soran kanssa, siksi nastat vielä alla vaikka ei liukkauden takia tarviiskaan. Myös Hanssilla näytti nastat vielä rapisevan lauantain lenkillä.

Hans Opinion
12.03.2007, 11.10
taas vaikka taukoa ei tullu kuin pari kk. Ajattelin shokeerata Hansin tomumajaa 9h (2+4+3) viikonlopulla ja koville otti, jalat tuntui aikalailla done'ksilta ja palautusajeluksi meni eilen - mikas se oli ajella +7 asteessa.
Perajantainen eka sessio tuntui aivan oudolle aivan kuin ei olsi koskaan ajanut ja mietinkin että jos jostain joka aloittaa pyöräilyn tuntuu tuolle niin en ihmettele jos jättää lajin siihen. Lauantain nelonen tuntui vähän paremmalle vaikka Vesan kanssa mentiin ihan kunnon nastakumee-kyytiä sykkeetkin olivat 135... mutta ne kyllä pelittikin aikalailla oudosti. Johonkin mäkeen kun vähän yritti puristaa niin 175 loppui force jaloista, sykkeet olisi vielä nouseet mutta teho jäi siihen. Pahasti on pyörityksen voimataso kateissa, painetta ei koivet kestä juuri mitään mutta tasaisessa pyörityksessä tuntuu aivan mukavalta... uskoisin että äijä on kunnossa ja kun alle saa enemmän ajoa niin eiköhän rupea pelittämään.

Nastat on vielä alla Hansin cc:ssä mutta kuinkahan kauan? Tiet on nääs tosi sulat ja puhtaatkin vielä kun ei ole paljoa hiekoiteltu tänä talvena. Laitan kokeeksi uudet Schwalben Ultermot joiden pitäisi kestää sepeliä - jos näin on niin myyntiin tuleei yhdet uuden karheat geeli-kumeet pilkka hinnalla.

Palikka paketti lähti kuulema saksasta perjantaina - sitä tässä odotellaan - samaten Orcaa. Vanhan raamin myynti on aika pitkällä, hinta kun viilataan kohdalleen niin eiköhän Piankki saa uuden kodin itäpuolelta suomea.

Anssi
12.03.2007, 12.16
Eilen tuli kolmonen ajeltua, loppua kohden alkoi kyllä jaloissa tuntumaan, muuten ei valittamista. Selvä shortsikeli, Ruotsinkylässä edellä paineli joku jo lyhkäsissä... :)

p.s. Hannu minkä kokoset kumeet, tiedän yhden kiinnostuneen...

T.M
12.03.2007, 12.45
Hans:
Sisältyykö geelikumien hintaan myös asennus uuteen pyörään :) Jos sisältyy niin sitten saattaisin harkita.

Anssi
12.03.2007, 13.15
Kumeistahan tulee kohta tarjouskilpailu, hyvä että ehdin kuitenkin ensin... :)

Se mittarikin on muuten vielä hakematta... http://www.fillarifoorumi.fi/forum/images/icons/icon11.gif

JJT
12.03.2007, 14.01
Asennuspalvelua, asennuspalvelua! Minä voin 50 eurolla asentaa renkaat paikalleen.

Hans Opinion
12.03.2007, 14.55
Varattu Ansille "mittarin erolla"... asennus ei tällä kertaa kuulu kauppaan... mutta nehän menee päälle aivan "heittämällä"... silti ne kannattaa asentaa vanteille ns. "kiinteästi"...

Geelikumekset on 28"/25mm ja niillä ei ole ajettu kuin muutama satku viime ajokaudella - nämä kumithan kestää ajoa aivan tolkuttomasti - 26" vastaavilla on ajettu ties kuinka paljon (?5donaa?) ja vieläkin ovat Nahkiksessa emännän työmatkapyörässä... eivätkä ole kertaakaan puhjenneet.

Noista sykkeistä vielä sen verran että aikalailla oli samanlainen fiilis ekalla pyörälenkillä kun oli ensimmäisissä (3kertaa kävin) luisteluissa; sykkeet ei nouse kun ei saa tehoja peliin. Selvä on että näin tapahtuu kun käytettävässä lihaksessa ei ole riittävästi voimaa - tai kun tekniikka ei ole hallussa.

Anssi
12.03.2007, 15.52
Mä passaan, olis nääs vähintään 28mm, mieluimmin 30mm hakusessa...

Mittarin kyllä lunastan, jahka tästä joskus keretään... Minäs päivänä porukat on muuten messuille suuntaamassa?

Hans Opinion
12.03.2007, 16.01
Vaikka kyljessä lukee 25 niin ainaski 2kasia ne vastaa jos vertaa no-geel-maantiekumiin... no mittareita ainaski löytyy joka lähtöön...

Niiiin - miten porukat meinaa messuta?

Anssi
12.03.2007, 16.05
Joo, ne on aika pulleita, mut niillä vanteilla on 32:set alunperin, eli sen kokoisia kaivataan. Tulee tossa työmatkalla kuitenkin ajettuu hiekallakin aika paljon.

T.M
12.03.2007, 20.46
Mä vähän meinasin lauantaita messupäiväksi...

I.S
12.03.2007, 21.02
TM:
Kävin tänään ostoksilla eli kun tarvitset reppuun uuden varasisäkumin, niin minulta saa. Kerro vaan mihin toimitan tai sitten seuraavalla lenkillä.

Pyöräkaistapää
12.03.2007, 21.50
Mä vähän meinasin lauantaita messupäiväksi...

Onko muita messuille menijöitä? Vois lähtee porukalla potkimaan renkaita. Yksin en uskalla. Ylimääräisiä lippuja kellään?

Ajolupa tuli kädelle, tosin 1kk pitäisi edetä "tuntemusten mukaan". Maastoon ei kuulemma oikein olis asiaa, mutta pyörätietä... Uskomattoman paljon lähtee lihasmassaa parin viikon tukikuurilla. Ranne on ihan tikku ja hyvä, jos kaljapullon saa nostettua.

Kari_
12.03.2007, 23.56
Ai Vesku oli tosissaan lähdössä jo huomenna ajelemaan työmatkaa.
No mikäs siinä sitten. Niihän se on , että sillä se lähtee millä on tullukin... :)

Ja mennäänhän vaan porukalla kuolaamaan messutarjontaa...

JJT
13.03.2007, 07.52
Messut

Itse yritän tehdä perjantaina pikaisen sissitiedustelun. Lauantaina on Hilman synttärit. Hilma tarvitsisi 12" tai sellaisen mahdollisimman pienen pyörän. Koetetaan nyt tätä meidän palstaa. Pistäkää mailia osoitteeseen jannetuovinen (aT) hotmailpistecom tai ihan rohkeesti käydään kauppaa täällä. :)

VesaP
13.03.2007, 07.53
Niiiin - miten porukat meinaa messuta?

Lauantaina klo 14.00 on Z:n värit edustettuna Bike-Planetin standilla jossain "leikkimielisessä" trainerikisassa... Saa tulla tekemään aaltoja "tien" vierelle siihen. :D Paikalla saattaa olla myös keltainen paholainen jos saan sen vaan säädettyä kohdalleen ennen vetoa. Tai sitten lainaan jonkun muun pyörää...

Anssi
13.03.2007, 09.28
Meillä taitaa messut mennä sunnuntaille, lisää lastenkutsuja...

Hans Opinion
13.03.2007, 09.46
Lauantaita ajattelin - Vesaa ja muita zeusilaisia pitää mennä kannustamaan ja muita "mössimään".

Lumperilla on lippuja... minulla myös muutama...

Pyöräkaistapää
13.03.2007, 09.55
Messut

Itse yritän tehdä perjantaina pikaisen sissitiedustelun. Lauantaina on Hilman synttärit. Hilma tarvitsisi 12" tai sellaisen mahdollisimman pienen pyörän. Koetetaan nyt tätä meidän palstaa. Pistäkää mailia osoitteeseen jannetuovinen (aT) hotmailpistecom tai ihan rohkeesti käydään kauppaa täällä. :)

Meillä on pyöräkellarissa pari tommosta, koitan vähän kysellä josko joutas kiertoon.

T.M
13.03.2007, 10.03
Mä aattelin että käyn aamulla pienen lenkin ja sitten körötellään messukeskukseen.

ETA on varmaan joskus kahden aikoihin...

JJT
13.03.2007, 14.35
Vesku

Soittelen illasta! Tästä Sammosta kyllä löytyy kaikki mitä kalustonharrastaja tarvitsee!

VesaP
14.03.2007, 07.24
:eek: Eilen näin lenkillä toisen Zeuslaisen (kuka lie ollut) ajamassa omaa lenkkiään Nikkilässä joskus iltakuuden pintaan! :eek: Eka kerta koko talven aikana...:D (jos ei oteta huomioon sitä yhtä zeuslaista mikä aina peesissä on roikkunut ;) ) Herrat (zeuslainen + joku hangaround jäsen) oli tulossa Pornaisista päin, itse sinne päin menossa vasta.

Pitäs cc:lle tehdä totaalihuolto kyllä. Vaihteet tahmaa urakalla ja ketju taitaa olla venynyt sata kertaa yli toleranssien kun roikkuu niin pahasti pieniratas-pieniratas testillä. No, vielä tämän viikon kihnutan tuolla ja sitten jos vaikka jo kilpuriin siirtyisi ensiviikolla ja cc pääsisi kesälepoon. En saanut takavaihtajan kuorta irti Hanssin kertomalla "vaihde pikkulimpulle ja ruuvi löysimmälle" tavalla. Ei löysty tarpeeksi jotta takavaihtajan kuoren saisi irti kiinnikkeistään. Varmaan toi vaihteiden tahmaus johtuu tuosta viimeisestä pätkästä vaijerissa mikä on varmaan aika suolamoskan peitossa sieltä sisältäkin...

TURISTI
14.03.2007, 09.30
Perksules, eilen piti tehdä komepäkki sählyn (se mitään salibandyä ole!) pariin, mutta aivan kammottava hedari esti paluun mailapelien maailmaan.

Toivottavasti ens viikolla sitten onnistuu.
Koitan starttailla tässä vähitellen aerobista liikuntaakin ja painoa pitäs saada vyötäröltä ainakin pikkusen pois. Talven voimailut on nostaneet painoa aika kivasti, mutta vähän on liikaa kertynyt ylimäärästä ankkuria vyötärölle. Ja siitähän ei tytöt tykkä joten nyt pitää ruveta jo vähän juoksemaan ja kun vielä vähän kuivaa saatan jopa koittaa miltä polkupyöräily tuntuu!

Btw. Eilen kokeilen pikkusen räädistellä pitkästä aikaa ja laina-DH-peli tuntui oikeinkin kivalta. Saiskohan Zeus järjestettyä Keravalle alpit, et vois alkaa panostaa noihin alamäki touhuihin! :)

Hans Opinion
14.03.2007, 13.34
Hyvä että otit Turisti asian puheeksi sillä Keiniksessä odottanee jossain vaiheessa vanhan alamäkibanan purku zeusilaisia... lienee mahdollista myös se että vanha a-baana kunnostetaan käyttökuntoon. En tiedä kuinka zeusilla on intoa lähteä alamäkeä uudelleen virittelemään mutta jonkin tahon on otettava vastuu että lupa a-radan tekekemiseen kaupungin maille irtoaa.

TURISTI
14.03.2007, 14.16
Jesh,
en tiedä onko siinä vanhassa radassa muuta purkamista kuin sen lähtölavahökötyksen purkaminen. "Hyppyrit" on taineet valua jo edellisvuoden lumien mukana alas, eikä ne niitä paljoa tartte tasotella että katovat pieniksi kummuiksi. Eli kun lavat ja laudanpätkät kerää pois, niin on varmaan ihan bra. Itse olin jopa muutaman kerran mukana kun siellä hommia tehtiin, joten pieni vastuun murunen on purkamisenkin suhteen...

Mutta tässä on yksi ässä hihassa meikäläisellä ja voinpa melkein tällälailla julkisella foorumilla alustavasti spekuloida, että saadaan tuo purkuhomma organisoitua sillai, että Zeuslaisten ei ehkä tartte siitä paljoa paineita ottaa.

Pistänpä sulle YV:tä asiasta.

vema60
14.03.2007, 18.23
Näyttää tuo sääennustus, että lauantai olis hyvä messupäivä. Ei mee ajopäivä hukkaan. Janilla oli vielä tänään ainakin lippuja jäljellä.

I.S
15.03.2007, 09.05
Kävin eilen pyörähtmässä Mätiksellä ja kappas vaan osa poluista oli jo ajettavassa kunnossa! Muutama tällainen lämmin päivä vielä, niin polut ovat täysin sulia.

Liukastahan siellä vielä paikka paikoin oli, kun ei enää nastoja ole alla, mutta kesäkelit lähenevät....

Kävipäs lenkilä niinkin, että tän vuoden treenitunnit menivät yli 100h ...aika karu lukema meikäläiselle (harrastajalle), kun viime vuonna vastaava määrä oli kasassa just ennen Tahkoa.

Anssi
15.03.2007, 09.37
Lastenkutsut onkin lauantaina, silloin siis messuille. Jos joku haluaa kyydin puolenpäivän tienoilla kaupungin suuntaan, sellanen järjestyy...

Oliko Hannu, vielä niitä lippuja...?

Pyöräkaistapää
15.03.2007, 09.46
Kävin eilen Lundbergillä ja ainakin siellä tuntu lippuja olevan.

Hans Opinion
15.03.2007, 11.49
Lastenkutsut onkin lauantaina, silloin siis messuille. Jos joku haluaa kyydin puolenpäivän tienoilla kaupungin suuntaan, sellanen järjestyy... Oliko Hannu, vielä niitä lippuja...?

Kyllä löytyy pari kappaletta.
Hans joutuu menemään omalla autolla messupaikalle kun ei ole tarkkaa tietoa "käytettävästä ajasta".

Voin ajella pyörälenkillä Korson kautta ja käydä pudottamassa liput postilootaan.

Anssi
15.03.2007, 12.19
Aivan loistavaa, kiitos!! :D Vähän laskeskelin että olisin voinu sen mittarin hakea samalla. Mut hyvä näin, säästetään mittari seuraavaan kertaan...

Päästään hämmästelemään Arjalle uutta työmatkakalustoa, Cressu myytiin tällä viikolla ja rahat polttelee taskussa... :)

T.M
15.03.2007, 12.52
Prskele ja minä pidin itseäni myös aktiiviharrastajana mutta tunteja vasta 72 h.Höh.

La:
Me porskutellaan varmaan junalla joskus yhden aikoihin Keravalta Pasilaan...

Tänään voisi lähteä duunin jälkeen ajelemaan jos ei satu täysjoustonostaja tulemaan koeajolle.

T.M
16.03.2007, 08.41
Tämä talo on tyhjempi nyt...

SC Heckler meni viimein kaupaksi. Lievästi automyyjä fiilikset kun kaupittelee noita vanhoja romppeita pois, toivottavasti pelittää uudella omistajalla yhtä hyvin kuin meikäläisellä.

Hans Opinion
16.03.2007, 11.12
sillä saksan palikat kiikutti kuriiri eilen himaan.

Kiekkoparin painoksi mittasin 1398g (628+770), 50g on paino noussut sen vuoksi että DT1.1 kehää on vahvistettu nippelin kohdalta. Monella kehävalmistajalla on ollut ongelmia vanteen kestämisen (nippeli tulee läpi) suhteen. Hansilta meni Kysyriumi halki viime suvena kolmen kesän käytön jälkeen kun kiristytin pinnoja. ÄLKÄÄ kiristäkö liikaa vanhaa kehää, mitään ei pidä tehdä näille "vähä-puolaisille" jos kiekko on suora.

UltraTorque painoi 698g (642+56) joka on sama kuin mainoksessa (643+55) jossa laakerikupit on ½g/kpl kevyemmät kuin todellisuudessa... no rasvat kun pyykäsee pois niin alle jää luvatun. Että näin meillä täällä Campalla!
Sydeemi on kyllä niin simppeli kuin olla ja voi - edellytykset laakerin kestämiselle on olemassa sekä mitoituksen että myös sen puolesta että laakeri on erittäin hyvin suojattu epäpuhtauksilta.
Niiiiin on nätti setti että kehtaako lainkaan sitä ketjuilla pilata.

Osatitaani pakka (23-11) ja utra-narrow kettingit on vielä punnaamatta - joka palikka käy kyllä vaa'alla - tietää sitten mihin täytyy laittaa painavampaa osaa jos massa menee laittomaksi.

Markku Liitiä
16.03.2007, 17.06
>Hans

Sitten kun raami tulee, sulata vanhoja uudenvuodentinoja ja valuta pystyputken päästä rungon sisään. Kyllä se siitä painavoituu :D.

T.M. tuli bongattua eilen lenkillään Siippoon tienoilla, kun menimme kuvaajan kanssa illansuussa keikalle Nurmijärvelle.

Hans Opinion
19.03.2007, 09.57
Messut oli ihan kivat mutta vaikuttaa siltä että näytteille asettelijoita on joka kerta vähemmän ja showta enemmän... taitaa olla messupaikka niin hintava että monella pienemmällä kauppiaalla ei ole varaa lähteä tapahtumaan.

Road puolella alkaa löytymään maahantuojaa Pinarellolle ja muillekin laatumerkeille - myös sakasalaiset ylikansalliset massavalmisteet näyttävät rantautuneen. Halpaa ja hyvää ei tietysti löytynyt mutta sellaiset merkit kuin Nishiki ja Rossano näyttävät myyvän kohtuuhinnalla aika hyvää hk-settiä. Tosin niissä on ajatuksena se että palikat on hyvät mutta raami ei ihan ole... tai ei tiedä mitä se on. Rossanon edustaja väitti että esillä ollut shimanski karpooni olisi painanut 6,3kg - käsivaraisesti sanoisin että reilusti yli seiskan se oli... vaakaa ei tietysti näkynyt missään.

Jos ei muuta niin messuilla selvisi Finmeblin osastolta ainakin se että HansOrca on maassa ja tällä viikolla kotona. Sellainen takaisku oli saksan lähetyksessä että kiekkoihin ei kuulunut pikalinkkuja - Tunen sellaiset kustantaa 75€+postikulut... täytyy katsoa josko pysyy alle seiskassa normilinkuilla...

VesaP
19.03.2007, 12.48
Onneksi Zeuksen asusteet eivät ole tämmöiset:

http://www.pezcyclingnews.com/photos/features/varda/varda-mar06-team.jpg

Anssi
19.03.2007, 13.03
Täytyy vaan ihmetellä sitä Partioaitan telttakylän kokoa, noilla näytteilleasettelija hinnoilla, oli kyllä melkoinen satsaus.

Tällänen sieltä sitte löyty, mausteina Deorea, paaljon Bontrageria ja Avidin mekaaniset...
http://www2.trekbikes.com/images/bikes_my07/medium/75fxdisc_steel.jpg

xtrainer
19.03.2007, 13.26
Täytyy vaan ihmetellä sitä Partioaitan telttakylän kokoa, noilla näytteilleasettelija hinnoilla, oli kyllä melkoinen satsaus...

Partsikka perii tuotteidensa hinnoissa niin paljon Suomilisää, ettei tuon telttakylän maksu tainnut tehdä edes tiukkaa.;)

I.S
21.03.2007, 22.27
Milloinkas Mätäkiven maastomiehet taas aktivoituvat? Itse olen siellä tasaisin väliajoin käynyt ajelemassa ...nythän lupailevat mukavaa keliä loppuviikoksi, joten sinne vaan. Kuraista puuhaahan se on, mutta onkos tuolla väliä?!

Tänään oli viimeinen sinkulamaastoajelu ja nyt otetaan uusi kalusto käyttöön. Itse ajattelin mennä taas perjantaina ja lauantai aamuna suht aikaisin, ehkä myös huomenna.

T.M
21.03.2007, 22.29
Taas flunssassa. Kuumetta ja kauhee nuha. Näin ollen eipä tule aktivoitua varmaan ihan heti.

Pyöräkaistapää
22.03.2007, 07.17
Taas flunssassa. Kuumetta ja kauhee nuha. Näin ollen eipä tule aktivoitua varmaan ihan heti.

Sulla on mun luonne eli nuhassa ollaan. Jos pojan kanssa sais pikku lenkin heitettyä, niin hjuva.

JJT
22.03.2007, 08.17
Ile

Mitä sähän olet mätisläinen, pidät meidän aktiviteettia yllä. Voisin tänään ennättää töistä vähän aikaisemmin. Soittelen, mutta viikonloppuna voisin lähteä maastoon esim. la ja sunnuntaina tielle.

I.S
22.03.2007, 08.49
Ile

Mitä sähän olet mätisläinen, pidät meidän aktiviteettia yllä. Voisin tänään ennättää töistä vähän aikaisemmin. Soittelen, mutta viikonloppuna voisin lähteä maastoon esim. la ja sunnuntaina tielle.

Ai niin, mutta en ole maksanut jäsenmaksua, joten en voi virallisesti itseäni tuolla nimellä tituleerata ;)

Viikonlopusta sen verran, että meillä on perheen kanssa menoa lauantaina päivällä, mutta niin kuin tuossa kirjoittelin, niin lauantai aamu sopisi.

JJT
22.03.2007, 18.27
Ai niin, mutta en ole maksanut jäsenmaksua, joten en voi virallisesti itseäni tuolla nimellä tituleerata ;)

Noh siis Anssi ja minä on maksanut tämän vuoden maksun serverin ylläpidosta. Laiskasti olen jaksanut karhuta saatavia. Eli mätisläiset voisi laittaa rahaa tililleni noin 7-8 eekiä, mutta en ole saanut sähköpostia liikkeelle. MCT on olematon yhdistys, joten siihen kuuluminen on ihan henkisellä pohjalla ja sekin on vapaaehtoista.... Eroaminen onkin sitten hankalampaa, Timppakin on vielä mukana kuvioissa, vaikka ei säännöllisesti enää osallistukaan meidän "toimintaan". Saunailtaa voisin järjestää tässä kohtapuolin.

-JJT

Kari_
22.03.2007, 19.00
JJT < Pistäkkö mulle viestinä sen salaisen numerosarjan, jonka avulla mätisläiseksi pääsee liittymään?

Mulla on ollu kanssa flunssa tai mikä pirun tauti lie onkin, mutta nyt alkas jo olee semmonen olo, että vois lähtee la ajelee - tosin hyvin rauuhallisesti.

Oon yrittäny metsästellä free-tyylisempää fillaria hluokassa < 1500, mutta aika hankalaa on tohon hintaan on löytää mitään. Vielä kun vaatimuksena oisi, että satulaa voisi nostaa ja laskee reilusti, niin runko valikoimakin on aika vähänen. Cannarin Gemini oisi runkona hyvä ja niitä ompi ollu palstoilla myynnissäkin jokunen, mutta hintaa tahtovat pyytää ~liikaa. Yankkilasta irtoisi Gemini vähän päälle 1200$:n - soomessa pyytävät > 1500€ huh...

T.M
23.03.2007, 08.18
Kari:lle vapaus:
-Sportaxilla oli messuilla joku hecklerin runko halvalla. Tosin jos on katellu miten spessullakin pääsee niin ei heckler varmaan tuo kauheesti räädimpää otetta kohdehenkilölle. Ei muuta kuin selain ridefreen torille ja bullittia jahtaamaan.

Mitenköhän se Timelesin raami toimii. Sen saisi Keravaltakin varmaan aika halvalla.

Pahuksen nuha/köhä jatkuu vaan. Sunnuntaina voisi aikaisintaan harkita ajelua. Töissä käkkiminen ei ainakaan nopeuta toipumista...

Kari_
24.03.2007, 16.07
Bullitti oisi kanssa ihan hyvän näkönen runko kyllä juu. Oon vähän yrittäny pitääkin ridefree:n myyntipalstaa silmällä, mutta aika vähän on mulle sopivia L-koon ajokkeja ollu myynnissä ja pitäs vielä löytää halpakin...

Timelessejä saapi halavaja joo, mutta Timelessin dh-raameissa ei ole runkoputki, johon satulatolppa tulee yhtenäinen. Ja sehän sais olla, että satulaa voi nostaa ja laskea ~20cm. Eli siirtymiä ajellessa ja polkuajossa pitäs satula saada ylös ja mäkeen mentäessä pitäs saada laskettua.

Kävin tänään ajelemassa mätiksellä + armeijan maastoissa ja palailin keiniksen kautta korsoon. Aika mutasta on mutta oli kyllä hauska ajella, ku oli nii hiano ilma.

zippo
25.03.2007, 09.41
Yeti AS-X Freeride Rahmen

variabler Federweg 152mm –172mm
Dämpfer: Dämpfer: 5th Element
Gewicht: 4,2 kg
Tuollainen runko+takaiskari
hinta:999€
Löytyy gyntteriltä väri:Musta ja koko L

ellmeri
25.03.2007, 14.17
Gäri käy kiinni tohon Zipon ehdotukseen:cool: ruvetaan sitten ajamaan isommin:rolleyes: .

Ellswöörtti-tiiiiimi suosittelee.:D :D

Timppa
25.03.2007, 18.26
Eroaminen onkin sitten hankalampaa, Timppakin on vielä mukana kuvioissa, vaikka ei säännöllisesti enää osallistukaan meidän "toimintaan". Saunailtaa voisin järjestää tässä kohtapuolin.

-JJT

Juu, olen kyllä yrittänyt erota, mutta ei onnistu. Siellä ne mun fillaritkin on vielä saitilla tiimiosiossa. Eikä lista ole edes ajantasalla.

Ajoin muuten tänään kauden ekan maantielenkin, jos sitä lenkiksi voi kutsua. Pyörin tossa Helsingin keskustan alueella...

Pyöräkaistapää
25.03.2007, 18.39
Lääkäri kielsi maastofillaroinnin, vielä pitäs pari viikkoa "levätä". Joten kävin sitten vetään tunnin motolla ;). Ranne ei vaivannu yhtään, eli ens viikolla varmaan pääsee jo maastopyöräileenki. Oli muuten Lavangolla pikkasen liukkaan puoleista asfalttia tarjolla.

Enpä oo määkään Mätiksen jäsen, pitäsköhän liittyä kannatusjäseneksi? Jos tänä kesänä pääsis jopa muutamalle lenkillekin mukaan. Niin ja saunailtoihin tietty!

T.M
25.03.2007, 22.09
Buranan voimalla olin rämistelemässä joten ei voi vielä edes haaveilla että pääsisi ajamaan.

Jos huomenna kuume viimein loppuisi niin ehkä viikon keskivaiheilla voisi käydä sitten maastossa.

I.S
26.03.2007, 09.31
Tuolla foorumin "Kuntoilu, kilpailut ja ajotekniikka" osiossa keskustelu käy jo lämpöisenä koskien ensi kesän Tahkoa. Onko Mätiksen porukasta paljon lähtijöitä? Itse ajattelin ensimmäistä kertaa kokeilla 120km keikkaa.

Jos lähtijöitä on tarpeeksi, niin kannattaisiko majoituksen varaamista ajatella lähiaikoina, vai mitä porukka on mieltä?

Pyöräkaistapää
26.03.2007, 09.52
Lähdössä ollaan, kuten aina, retkisarjaan meinasin mennä. Meillä on ollut Kammenkiertäjien ym. poppoon kanssa joka vuosi mökki. Tulee halavemmaks kuin hotellissa asuminen. Meitä on ollut aina n. 10 henkeä, joten se mökki lienee jo täynnä...

Hans Opinion
26.03.2007, 11.06
Se on Timppa aivan yhtä epämääräistä tuo MCT:stä eroaminen kun on siihen liittyminenkin... tai no oikeastaahan asia on niin että vain toinen mainitusita on edes mahdollista...

Viikonloppu meni vapaa-ajan ja duunin välimaastossa yhdellä mökillä tuolla Jämsän seudulla. Krossari oli mukana ja skulasin sillä takaisin Keravalle, sellanen kutosen tapainen syntyi reilun 28kmh keskarilla... matkaa joutui vähän lyhentämään kun olo ei ollut kovin "tuore" niukan (mutta laadukkaan) nukkumisen vuoksi... kesäaikaan siirtyminen söi tällä kertaa yöunia tosi rankasti. No mudda, todella hieano keli oli eilen ajella ja kepeää oli meno kun cc:ssä oli alla Ksyriumit ProRacella ja tuolla "kumituksella" krossarikin kulkee jo liki oikean road-laitteen lailla - mäissä kyllä massa tosin tuntuu... onneksi maasto on liki tasaista tuossa Jämsän ja Lahden välillä ja onneksi tuuli vastaan koko matkan... no - jokaisen on sovitettava syntinsä...

Orca on lootassa tuossa auton perässä, juuri hain sen Janilta - toivottavasti on oikean kokoinen ja värinen... jos niin illalla rupean laittamaan palikoita kiini. Palikoiden suhteen kävi kuitenkin niin että käytettyä tavaraa ei Orcassa ole kuin Recordin tolppa - tuli nääs hyvä sauma ostaa sopivasti 06-rekordia ja käytin tilaisuuden hyväkseni.
Mukavaa saumaan Orca saapui - kelit vaikuttaa siltä että kohta espanjan elävä saa tuntea allaan karkea pintaista suomalaista asvalttia... toivottavasti kuitenkin vain ja ainoastaan sopivan etäisyyden päästä...

Kari_
26.03.2007, 14.37
I.S > Tahkolle tahkoilemaan oisi kyllä tarkotus lähtee. Jos meitä on vaan muutama lähdössä, niin voisi hotellikin olla hyvä vaihtoehto. Ite aattelin lähtee ajamaan retkisarjaa, mutta saa ny nähä... kyllähän se hiki irtoo kahdellakin kierroksella... :)

Mutta hotelli taikka mökkivaraus ois kyllä hyvä tehä kohtapuoliin.

Hans Opinion
26.03.2007, 15.46
1068g painaa Orca ja on oikean kokoinen (54) ja värinen (musta/valko). Zeus-merkkinen kihveli painoi täyspitkänä 357g mutta siitä lähtee reilusti pois kun kaula katkaistaan oikean mittaiseksi... laakerit (FSA) ei nyt mitään huippukevysiä ollu eikä "käpykään" josta tarvittaessa saa pois pikkurahalla 40g... mutta katsotaan onko tarvis... eihän laittomalla saa...

Markku Liitiä
26.03.2007, 18.17
Hei, tuosta Yetin raamista:

Eikös 5th Element ole lopettanut fillarin iskarien valmistamisen? Ainakin firman nettisivulta oli fillariosasto taannoin poistettu, ja muistan jostain lukeneenikin, että firma keskittyy nykyään prätkä- yms. mönkkäri-iskareihin. Voi tulla myöhemmin varaosansaantipulmia...

Tosin TF-Tuned huolsi pari viikkoa sitten oman 5th Elementini ammattimaiseen tyyliin. Lähetin iskarin perjantaina Englantiin ja se tuli takaisin seuraavan viikon torstaina. Mukana oli A-nelonen, jossa käytiin seikkaperäisesti läpi, mitä oli tehty ja mihin asetuksiin iskari oli pistetty. Hinta oli kyllä kuin olisi autoaan huollattanut merkkiliikkeessä.

I.S
26.03.2007, 22.00
Mutta hotelli taikka mökkivaraus ois kyllä hyvä tehä kohtapuoliin.

Juu näinhän se on, ettei joudu telttamajoitukseen :rolleyes: Jos saadaan jonkinlainen lukumäärä lähtijöistä, niin minä voin vaikka kysellä mökkiä, ellei jollain ole jo tiedossa muuta ratkaisua.

Kävin muuten tänään ajelemassa Korsosta Keinikseen ja ihan mukavastihan siellä jo pääsee ...mitä nyt vähän paikat kuraisena, mutta eipä haitta. Oli siellä jäljistä päätellen joku muukin jo ajelellut.

Pyöräkaistapää
26.03.2007, 22.36
Jos mätikseltä ei kovin paljon porukkaa ole tulossa vois varmaan tosta KK:n mökistäkin tilaa löytyä. Jotain luxus-mökkiä oli veli varailemassa, tosin 10km hotellille. Oli oma ranta, pleikkaria, taulutelevisioo :) Mutta kättä ylös ketkä lähössä, toi mökki homma on kuitenkin vielä täysin auki...

I.S
26.03.2007, 22.42
Mutta kättä ylös ketkä lähössä, toi mökki homma on kuitenkin vielä täysin auki...

No meikäläinen on varmuudella lähdössä. Karihan tuossa myös mainitsi aikeistaan ja Jannen kanssa on lenkillä ollut puhetta, että hänkin on lähdössä.

Osaatko muuten sanoa, milloin tuo mökkijuttu ratkeaa ja kuin suuri porukka sinne mahtuu?

T.M
28.03.2007, 10.59
Alko kyllästyttämään sairastelu joten virittelin maantiepyörän ajokuntoon.

Vaihdoin campisyhteensopivan kiekon hemmettiin ja vanhat karvalakkiksyriumit tilalle. Shimano yhteensopivat kun ovat niin ultegran pakka kiinni ja siinä tulikin ensimmäinen ongelma. Pakkaa ei saanu kiristettyä (jäi lonksumaan) mutta viskasin vanhasta crossarinpakasta välipalikan pakan alle ja johan meni kiinni.

Wippermannin ketjun vaihdoin myös mutta mutta. Alkoikohan Campis hylkimään tuota ultegraa kun vaihtaminen vaikutti tosi huonolta. Säädöt meni vaihtajassa tietty uusiksi mutta takertelua oli ihan riittämiin.

Sitten mä hokasin että voi /c tuo uusi ketju onkin campy-malli. Kannattaako campis-yhteensopivalla ketjulla shimanskin pakkaa rääkätä ?

Täytyy käydä tänään lyhyellä koeajulla ja testata että toimiiko edes välttävästi.

Edit:
Eli voimansiirto on
VELOCE (vivut)--VELOCE (vaihtaja)---Wippermannin Campis-ketju---Ultegra (pakka).

JJT
28.03.2007, 12.47
TM

Sitä se epäpyhäallianssi voi tehdä. :) Tosin oma 105 takavaihtaja pelitti paremmin kuin Xenon.

Pyöräkaistapää
28.03.2007, 20.07
Tommonen mökki on varattu Tahkolta: http://nettivaraamo.tahko.com/kohde.php?kohde=M02923&type=2

Vapaita paikkoja löytynee, ilmoittelen kun selviää kuinka monta.

Vkl:nakin vois käydä pikkasen ajeleen maastossa ja tietysti kattoon Keinukalliossa Päitsiä!
http://www.bomber.fi/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=34454
http://i16.photobucket.com/albums/b17/jorska/pitsimainos.jpg?t=1174850919

Kari_
28.03.2007, 23.55
Vesku > Onkos kammenkiertäjien mökistä kuulunut, onko sielä tilaa vielä paljon jäljellä? Oisin kyl ihan mieluusti tulossa kamkin möksyyn. Jos lähet ajelee kolmea kierrosta, nii logistiikkakin toimisi, kun ois samat aikataulut.

Free fillarin hankkiminen meinaapi takuta. Pistin osto ilmotuksenkin, jos vaikka löytys sopiva käytetty peli, mutta ei. Harvassa on L-kokoset käytetyt. Kävin hiukka mittailee kauppaveljill M-koon Stinkyäkin. Kovin pienelle tuo M-koko tuntus, niitä kumminki ois kovasti kaupan... :(

JJT > Jos sulla sattuupi olemaan vielä se FSA:n kampisetti, josta laakerit oli menny, nii voisin tarjota vaihdossa casen olusta.Kummastakin fillarista on nyt voimansiirto ihan loppu. Stumpin voimansiirto oottaa kaapissa vaihtoa, mutta täytynee Corratechiinki vaihtaa uudet purukalut. Kumpiki fillari kerää kilsoja aika tasatahtiin voipi olla että corralle kertyy jopa enempi.

I.S
29.03.2007, 08.12
Tiedoksi, kun eilen päivällä ei tiedetty tuota mökkitilannetta, niin Jannen kanssa pohdimme majoitusasiaa ja varasin alustavasti hotellista saunallisen 4 hlö huoneen.

Eiköhän kaikki matkalle lähtijät löydän jonkunlaisen majoituspaikan ...ja jos ei löydä, niin meikäläisen Transportterissa on puhdas tavaratilan lattia ja matto :D

T.M
29.03.2007, 08.47
Ahaa eli päitsiä ajelevat Keiniksen lähettyvillä. Varmaan tarkoittanee sitä enturo-spooria motocrossibaanan lähettyvillä vai käyvätkö ihan sutimassa rinteessä. Sunnuntaina voisi yrittää kurvailla paikalle.

Viikonloppuna lupasi viilenevää joten maastoajelu taitaa olla paras vaihtoehto. Yritän ehtiä jompana kumpana päivänä Mätikselle.

Maantievääntö on syvältä:
Epäpyhä shimppa/campis liitto tuntui toimivan riittävän hyvin mutta kuskin kunto on vähän niin ja näin. Onneksi lidlin mittari pelasti päivän ja resetoin sen vahingossa joten keskinopeus näytti hurjaa lukemaa :)

Janne:
Muistatko miten se Lidlin mittari pitäisi nollata. Hukkasin ohjeen ja muistikuvat on vähän hataria. Oikeaa näppäintä riittävän pitkään painamalla se mielestäni piti nollautua mutta ei niin ei. Vasenkaan ei auttanut ja jos molempia painaa yhtäaikaa niin tulee ivo-bootti :)

Tahko:
Taidan kuitenkin jättää väliin vaikka mielessä oli (yllätys yllätys) lähteä 120km ajamaan.

Pyöräkaistapää
29.03.2007, 09.57
Oisko perjantaina ketään lähdössä "saunalenkille" maastureita ja kuskeja sotkemaan?

Kyllähän noi Tahkomajoitukset järjestyy on siellä niin paljon ylikapasiteettiä kesäisin.

JJT
29.03.2007, 10.28
Kari

Vetokalusto löytyy. Pitää vähän penkoa.

TM

Nollaus oli tehtävä muistaakseni oikeasta, mutta näkymässä piti olla edellisen reissun kilometrin. En ole ihan nyt varma, ohjeet löytyy kyllä kotoa. :)

I.S
29.03.2007, 10.33
Oisko perjantaina ketään lähdössä "saunalenkille" maastureita ja kuskeja sotkemaan?

Mulle sopisi hyvin huominen ajelu. Duunista ajattelin lähteä kohtalaisen ajoissa eli n.klo 16:00 - 16:30 paikkeilla pääsisin pyörän päälle tai sitten myöhemmin sen mukaan, miten porukka olisi lähdössä.

Pyöräkaistapää
29.03.2007, 10.57
Mullekin sopii aikainen tai sitten myöhempi ajankohta...

JJT
29.03.2007, 12.28
Mullekin sopii aikainen tai sitten myöhempi ajankohta...

Kuitenkin perut! Käsi tai flunssa vaivaa... :D

Pyöräkaistapää
29.03.2007, 15.02
Kyllähän mää oon jo yhelle lenkille päässy, sille jolla meni ranne pas2 :D

Ei vaan, jos nyt pääsen fillarilla ehjänä kotio niin aika korkialla on prosentit, että onnistus. Flunssakin on just ollu niin tuskin huomiseksi kerkee uutta tekeen. Ja krapulaakaan ei pitäs olla. Mopoilutkin meni eilen ilman haveria eli siitäkään ei saa (teko)syytä.

Kari_
29.03.2007, 21.34
Mulla tuli tänään neljäs päivä putkeen fillari lenksuu. Tosin aika lyhyiks on lenksut jääny - parii tuntii.. Muuten ois ihan kiva ajella, mutta ku joutuu joka lenksun jälkeen pesee fillarin ja voimansiirroon... :(

En varmaan huomenna ihan noin varhain lenksulle pääse, mutta jos vaikka sattusin pääseekin, nii soittelen sihte.

Pyöräkaistapää
30.03.2007, 10.04
Vieläkö joku lähössä ajeleen? Kevyttä (keulan)testauslenkkiä... Vois päätyä vielä Keinikseen katteleen hetkoseksi enskaa (enskat keiniksellä 16-19).

Puhelin (joka kotona) 050 369 0860

I.S
30.03.2007, 10.27
Vieläkö joku lähössä ajeleen? Kevyttä (keulan)testauslenkkiä... Vois päätyä vielä Keinikseen katteleen hetkoseksi enskaa (enskat keiniksellä 16-19).

Puhelin (joka kotona) 050 369 0860

Meikäläinen on lähdössä. Jos lähden duunista klo 15:30, niin olen kotona klo 16:00 eli optimistinen lähtöaika kotoa n. 16:30 ...ja esim. Mätiksen puomille ajelen vajaassa puolessa tunnissa. Muuallekin toki voin tulla....

JJT
30.03.2007, 10.51
Soittelen Ilelle, jospa noin 16.30-16.45 ehtisin pyörän päälle.

Hans Opinion
30.03.2007, 11.10
Eilen pääsin ajamaan Orcalla vähän pidempään, surffasin KevätPolkaisureitin että saadaan tarkka mitta baanalle (=78,9km). Orca vaikuttaa jo näin lyhyen tutustelunkin perusteella ihan hifi vehkeeltä. Jos yhdellä adjektiivilla pitää kuvata niin se on NAPAKKA. Ohjaus on jonkin verran nopeampi kuin Piankissa puhumattakaan Olmosta jota pitää oikein kääntää mutta mistään levottomuudesta ei ole kysymys vaan kädet voi heittää irti ja pyörä menee suoraa kävelyvauhtiakin. Putkelta ajettaessa huomaa keveyden ja laite kiihtyy hyvin ja varsinkin kovemmassa vauhdissa huomaa hyvän reagoinnin kovaan potkuun - 4kypästä Orca kiihtyy vielä erittäin nätisti. Vaikka erot tämän tason fillareilla on marginaalisia niin kyllä se on kuitenkin selvä XL:ään tosin hinta laatu suhde on Piankissa erittäin kohdallaan eikä 5-6 tonnin pyörässä ole sinällään mitään järkeä... mutta eihän tämä olekaan järjen asia...

Orca oli erittittäin helppo kasattava - palikat kiini ja se on siinä - en ole sen jälkeen koskenut mihinkään säätöön. Juju tosin on siinä että merkkasin erittäin tarkasti Piankin mitat ylös ja mitoitin Orcan siltä pohjalta, muuta ei tarvinnut säätää kuin satulaa vähän eteenpäin... tuntuu että näin on pitänyt tehdä joka kevät ja jos kehitys jatkuu niin aerodynamiikka kyllä kärsii. Recordin osat pelittää Orcassa erittäin hyvin - kaikki ketjulinjat jne. on täysin optimissa.

Tyytyväinen olen projektiin... paitsi kiekkoihin. !!Perkele!! helmutti kasasi ne päin persettä, jos kiinostaa niin keissistä löytyy tarkempi selvitys täältä http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?t=26579

Pyöräkaistapää
30.03.2007, 12.12
Öpaut klo 17 puomilla sopii mullekin. Ajellaanko sinne vanhalle Lahdentielle ja sieltä latupohjaa Keinikseen? Osaako kukaan reittiä, minä en, mutta ei eksyminenkään ainakaan mua haittaa...

-> Sakujen kiekonrakennustaidot... Mulla huonoja kokemuksia Action Biken tekemistä maasturin kiekoista (vaikka bike-lehdessä ko. firman rakentamat kiekot kyllä kehuttiin. DT:n satsi, lukiteellisilla alunippeleillä. Eka lenkki ja takakiekonsta pinnat aivan tajuttoman löysällä. No, kirin pinnat ja sen jälkeen ajanut 5 vuotta ilman ongelmia.

I.S
30.03.2007, 12.50
Öpaut klo 17 puomilla sopii mullekin. Ajellaanko sinne vanhalle Lahdentielle ja sieltä latupohjaa Keinikseen? Osaako kukaan reittiä, minä en, mutta ei eksyminenkään ainakaan mua haittaa...

Talvella murheellisella ranteenmurskausreissullahan ajelimme tuota reittiä, mutta katsotaan, löydetäänkö nyt perille. Kovasti ovat eri näköisiä maisemat nyt, mutta eiköhän sinne löydetä. Ja mitä tulee tuohon eksymiseen, niin ei haittaa ...hyvä selitys kotonakin, KUN lenkki venyy :D

JJT
30.03.2007, 12.50
Vesku

Minä osaan reitin, tai ainakin olen joskus osannut, voi tosin olla aika märkää paikoitellen. Keinikselle sitten Vanhaa Lahden tien reunaa, mites joutuuko kihnuttamaan tietä sitten keinikseltä tuusulaan? MIttaakin tulee kyllä tälle reissulle yli 2 tuntia.

I.S
30.03.2007, 12.56
Tällä viikolla ajoin Korson kautta Keinikseen ja takaisin tulin pyörätietä pitkin. Silloin ei vielä oltu siivottu hiekkoja Kerava - Tuusula väliltä eli koko ajan sai pelätä renkaiden kestävyyttä eli siinä mielessä kannatan metsän kautta paluuta, mutta katsotaan tilanteen mukaan. Terveisiä nimimerkillä: Kyllästynyt renkaiden puhkeamisiin

Pyöräkaistapää
30.03.2007, 13.05
Keinikseltähän pääseen ainakin siihen Keravan kaatikselle asti hiekkatietä. Siihen Koffille asti. Ei tarvi pelätä gummejen puolesta niin paljon.

Aattelin laittaa saunankin tulille eli meillä voi pestä miehet ja fillarit, jos huvittaa. Vaimo läks............siskolleen ;)

T.M
30.03.2007, 14.09
Huonosti on putsattu Keinis-Hyrylä pyörätie väli eli ei ainakaan nbx-liteillä kannata lähteä liikkeelle ja ne on tietysti mulla Konassa alla :)

Mä yritän ehtiä myös lenkille eli reitti on:
Mätiksen puomi (klo 17) - Kurapaska Voimalinjan pätkä - Vielä kuraisempi jokivarsi - Sieltä sitten rengasrikkoja halveksuen vanhan lahdentien pyörätietä korsonristeykseen- Palaneelta talolta Keiniksen suuntaan

Tuo taitaa olla jo melkein parin tunnin lenkki eli enskapyörät ovat kadonneet jo maisemista kun Keinikselle pääsee...

Pyöräkaistapää
30.03.2007, 15.51
Nooo, ajaahan ne enskat sitten sunnuntaina uudestaa Keiniksessä. Voi sitten missata sen uudestaan :p

Pyöräkaistapää
30.03.2007, 21.00
Ei missattu Karin kanssa edes enskoja. Nähtiinköhän jopa 4 tai 5 vetoa. Komiaa hommaa!

Oli kyllä hieno lenkki. Oon ihan fiiliksissä! Pääsi pitkästä aikaa oikein sotkeen ittensä. Kannustustakin saatiin Karin kanssa, kun ajeltiin sitä Keiniksen enskakoetta. "Pankaa moottorit käyntiin!!!" :D "Pääseekö tosta pyörälläkin ylös?"

Joku kuvakin onnistui. Laitoin tonne (http://www.saunalahti.fi/~vklee/kuvia/mct/). Onko mahdollista laittaa kuvat mätiksen sivuille? Meikän kotisivutila finaalissa...

Tää oli aika onnistunut otos:
http://www.saunalahti.fi/~vklee/kuvia/mct/2.jpg

I.S
30.03.2007, 22.35
Hieno homma, että näitte vielä ajoja! Viimeisten kuvien perusteella nestetasapainokin tuli hoidettu lenkin jälkeen kuntoon :D

Pyöräkaistapää
30.03.2007, 23.42
Ilmotin muuten Kari sut tonne (http://www.ridefree.fi/forum/viewtopic.php?t=24989) sunnuntaiksi...:D Ja ittenikin. Nyt nukkuun ettei tuu tehtyä muita tyhmyyksiä!

Kari_
31.03.2007, 22.50
Heh joo,
Vesku > Näyttäs nyt vihdoin siltä, että voisin päästä huomen mukaankin. Heitin aamu-päivällä spessun keulan Lundbergille öljynvaihtoon ja se on nyt sielä.

Kakkosfillarin corran vaihtaja tarttu tänään risuun ja se meni pinnojen väliin vääntäen vaihtajan korvakkeen, alempi vaihtajan rissakin halkes. Mutta nyt nyt vaikuttas, että vaihtaja taas pelittäs jotenkin. Sain uuden voimansiirronkin(heh Jannen vanhat rattaat) vaihdettua fillariin. Lisäks vaihdoin etuvaihtajan. Täytynee vielä huomen aamulla käydä sisäänajo lenksulla ja säätää vaihteet kohilleen... ;)

Ei pysty ymmärtämään miten muut saa pidettyy X-määrää fillareita kunnossa. Kun itellä tuskin pysyy toinen fillareista ajokunnossa. :)

Kari_
01.04.2007, 09.46
Enska sitten jäi, kun Veskulta kipeyty ranne, en viitti itekään lähteä. Ois ehkä pitäny se päitsi pätkä jättää pe ajamatta...

Mullakin on vielä vetokalusto sisäänajamatta ja ketjut ei meinaa tykätä rattaista Täytynee käydä tänään veivaamassa niitä maantiellä - vaiko oiskohan mutavoitelu tehokkaampaa.

Pyöräkaistapää
01.04.2007, 16.59
Ranne sai tossa eilen puutarhahommissa vähän liikaa voimistelua, fillaroinnin jälkeen ei ollu mitään isompaa ongelmaa.

I.S
01.04.2007, 19.45
Ranne sai tossa eilen puutarhahommissa vähän liikaa voimistelua, fillaroinnin jälkeen ei ollu mitään isompaa ongelmaa.

Kannattaa välttää tuota haravointia, niin ei rasitusvammat haittaa harrastusta ...meillä vaimo hoitanut suurimman osan tästä hommasta :o

Huomasinpa tänään lenkin jälkeen, että takarangas (pinna) on ottanut viikonlopun aikana "kipeetä". Pinna ihan mutkalla ja muutkin pinnat tuntuvat vähän löysiltä. Onko kokemuksia, missä kannattaisi korjauttaa, että tulee homma hoidettua laadukkaasti?

zippo
01.04.2007, 21.36
http://www.fun-corner.de/index.php?cat=WG000085&product=A001340
Karille L kokoinen,....Osui silmään kun pitää pahimmassa tapauksessa speksata uusi runko mikäli Iitun varaosaswingin hinta menee yli kipukynnyksen.
Edit:Pitikö se olla Free vai DH?

T.M
01.04.2007, 21.42
Lundbergilla ovat rihdanneet kiekot ihan OK.

Harmi kun en perjantaina ehtiny pidempää ajella porukkalenkkiä. Viikonloppuna tuli kuitenkin ulkoiltua pitkästä aikaa oikein kunnolla.

Huomenna saa fillari huilata parvekkeella mutta tiistaina meinasin lähteä maastoon. Viskatkaa koordinaatteja jos joku muukin on lähdössä illansuussa Mätikselle päin.

Kaistapää:
-Siirsin kuvat matakivi.net:iin (kevat_2007) ja copyrigh:tit siirty sitten muille :)
http://www.matakivi.net/kuvia/kuvat.php?hakemisto=kevat_2007#
-Saakeli teillä on ollu hyvät palautusjuomat

JJT
02.04.2007, 13.36
Vesku

Kari se vaan sinua lenkitti ja näköjään ihan palautusjuomaakin sai palkaksi.

Ohjainlaakerin kiristys

Nyt on sitten käpy vaihdettu ja oli tosiaankin taas sellainen pikkuhomma. NOh tuli vähän personoitu stemmi. :)

Tahko 120 ohjelmassa, mites Anssi lähdetkö matkaan?

Kari_
02.04.2007, 22.04
Hehhee pääsin tekee fillari remppaa taasen oikeen "huolella". Yritin eilen sisään ajaa Jannen vanhoja FSA:n rattaita ja pakkaa ja eihän siitä mitään tullu. Eka vaihoin pakan tilalle uuden hyllystä - sitte alko takavaihtaja toimii, mutta ketjut hyppi ihan hervottomasti eturieskalla edelleen. Vaihoin sitten vielä eteen pränikän keskirattaan ja nyt näyttäs toimivan. Oisko Jannen Orangessa, jossa noi rattaat on ollu kiinni jotenki erilaiset ketjun kulmat ja noi ei siten pelaisi. Ei tosiaan ollu mitään toivoo yrittääkään sisäänajaa noita sentäs aikasen hyväkuntosii rattaita. Muttaa nyt on kunnon sekapalikka satsi fillarissa ja kaikki pelittää ku unelma. Hyvä niin.

Oon suunnitellu fillarin huoltokirjan kirjottamista. Tässä näytteitä:

---
Kolmannen kammen ja GWS:n asennus fillariin:
Jos tuntuu siltä, että muilla riittää kampivoimaa ylämäissä enemmän kuin itsellä kannattaa kokeilla kolmannen kammen asentamista fillariin. Onhan aika selvää että, jos fillarissa on vain kaksi kampea fillari liikkuu eteenpäin kahden kammen tuottamalla vääntömomentilla. Luonnollisesti, jos fillarissa on kolmas kampi fillari liikkuu eteenpäin kolmen kammen tuottamalla vääntömomentilla.

Joskus on sattunut fillarilenksulla ikävästi, kun urheilujuomapullon avaaja on jäänyt kotiin. Tosi fillaroija välttää tämän vahingon asentamalla fillariin kiinteän GWS-pullonkorkinavaajan. HUOM! pullonkorkin avaajan pitää olla nimenomaan aito GWS-pullonkorkinavain. Mikätahansa biltema rimpula ei kelpaa. Kovassa käytössä biltema-rimpulat saattavat pettää.
Asennus kuva:
http://www.edu.stadia.fi/~0101484/Huoltokoulu/KolmasKampiJaPloAvain.jpg
Huom! GWS-pullonkorkinavaajan toiminta on syytä testata huolellisesti asennuksen jälkeen!
---
Keulan öljynvaihto:
Ensin ostetaan riittävästi asennusöljyä. Sitten sahataan keulasta kaulaputki poikki, joudaan asennusöljyt. Kun asennusöljyjen aiheuttamasta asennuskrapulasta on toivuttu vaihtoehtoja kaksi, joko tilataan uusi keula saksasta tai sitten viedään kaverilta keula... ;)
http://www.edu.stadia.fi/~0101484/Huoltokoulu/Oljynvaihto.jpg

JJT
02.04.2007, 23.09
Kari

Ne ketjut mitkä annoin mukaan oli homman avain, eli olisit pannut vanhan ketjun, pakan ja rattaat, muuten ei homma toimi. <- Ehkäpä ei tälläkään vinkillä...

T.M
03.04.2007, 08.17
Niin kaiki viat korjaantuu kun asentaa tiimikaverin paskaksi tuomitsemat kamat omaan pyörään :) Vai oliko liian kärkevästi sanottu....

Tänään ajamaan ? Elikkäs olisiko klo 18 Hautumaan/varuskunnan puomilla sieltä sitten varuskunnanläpi Vallinojalle/Mätikselle. Pari tuntia ehtii varmaan cruisailemaan.

I.S
03.04.2007, 08.37
Jep lähdetään testaamaan, miten takarengas toimii! Omatoiminen kun olen, niin pitihän sitä kieroa vannetta ryhtyä eilen itse oikomaan. Ensin piti rakentaa rihtauspukki, kun sellaista en omista (nyt omistan) :eek:

Sitten vaan pinnoja kiristelemään ...hyvinhän se oikeni, mutta nyt vain katsotaan, miten se vääntynyt pinna kestää, kun ei tähän kiireeseen ollut uutta tilalle.

Jos menee rengas pas... eiku rikki, niin omatoimisuus palkitaan uudella takakiekolla :D

Pyöräkaistapää
03.04.2007, 09.19
Mulla on isot kasat DT:n kirkkaita pinnoja maasturiin, jos joku tarvii... Comp mallia eli ohennettuja.

JJT
03.04.2007, 10.53
TM

Ihmettelin kyllä, kun Kari hinkui vanhoja rattaita. Onneksi ei ole nyt takuuta, tai tullut luvattua mitään toimivuustakuuta. Ei taida kovin kallista mäyristä saada ehkäpä Karjala 6.80 on noista harmeista liikaa... Tänään ajamaan.

Sivuston megatiedostot on poistettu, joten nyt sitten vaan kuvaamaan.

T.M
03.04.2007, 11.14
Minä menin ostamaan actionsports.de:stä sen niiden halvimman rihtauspukin (Anssillakin on). Se oli ihan hyvä ostos ja tuli tarpeekseen kun Jyväskylän outdoor-shopista ostamani kiekot oli ihan /c:stä. Kaikki pinnat kun löysensi ja sitten lähti alusta liikkeelle niin sen jälkeen kiekko alkoi pysymään kuosissa.

Yritin myös propellipää-ratkaisua eli kitaranvirittimellä yritin saada pinnankireyttä määritettyä samaksi mutta mikrofoonin ei tullut tarpeeksi kovaa volyymiä :)

No innokkaasti pinnoja plektralla lätkimällä homma sujui kun kiristi aina saman puolen pinnat suurin piirtein samaan korkeuteen. Aikaa meni yksi ilta ja hermot meni tietty samalla...Samanlaiseen raivoon olen saanu itteni psyykattua pyöränkorjauksessa vain kerran. Kovalla helteellä sahasin tylsällä rautasahan terällä (bilatema) etuhaarukan kaulaputkea poikki. Täydellinen Kodak hetki...

Kari_
03.04.2007, 11.17
Hehhee,
Lahjahevosta ei ole hampaisiin katsomista... :) Tulihan Jannen rataskalustosta sentään suurin ja pienin rieska hyötykäyttöön - et kiittivaan. Ja kuhan Janne saapi Mct saunaillan järkkäiltyy, niin kyllä paikanpäälle ilmestyy keissi olustakin. ;)

Saattasin ehkä itekin ehtii tänään lenksulle. Saapi nähä...

Zipon linkkaama kuningaskalastaja on kyllä aika hienon näkönen, mutta menee sekin mun pudjetin yli(vaikka onkin "halpa"). Kauppaveljillä oli muuten tommonen pari vuotta käytetty M-koon malli. Tais olla aika lähellä samaa hintaakin.

Näyttäs free fillareissa olevan sillai, että hinta melkeenpä kasvaa pöörän vanhetessa.

Anssi
03.04.2007, 11.41
Tahko 120 ohjelmassa, mites Anssi lähdetkö matkaan?

Jaa, taidan olla liikaa remontissa kiinni, ei oikein aika (motivaatio...) riitä treenaamiseen.

Pyöräilyllinen päätavoite on tämän vuoden ohjelmaan jo asetettu, Suomi 1200+, eli elokuussa retkeilyä Utsjoki-Hanko välillä.

Kari_
03.04.2007, 21.10
Janne, T.M > Oliks teillä jotain tilaamista www.actionsports.de :stä?
Pistäkää nopsaan tilausnumeroa privana jos ompi!

T.M
03.04.2007, 22.22
Hyvä lenkki oli tänään. Yritin ajaa reippaammin mutta letka tuli tiukasti peesissä reippaasti spekuloiden :)

Saakeli että meinasi varpaat kylmettyä paluumatkalla ja pyörää pestessä tuli oikein kunnolla vilu. No hyvin hävisi duuniressi

Actionsports:
1. Pari Shimanskin maantiepolkimia:
PE.SH.0010 Shimano 105 Pedal SPD-SL PD-5600 42.99 euroa

Muuta en taida tähän hätään ottaa. XTR-keuhkot ja jalat näyttivät olevan edelleen loppu :)

JJT
03.04.2007, 22.40
Hyvä lenkki

Keskisyke oli normin 134 yläpuolella peräti 141. Ei meinattu päästä koskenmäen ylämäkeä vastapuhurissa.

Kari sait privaa renkaista.

Kari_
03.04.2007, 23.28
Actionsports -tilaus tuli kasaan nopeesti.
paketti on tulossa ja tämmönen oli ostoslista:

2 Shimano XT Kette HG 92 9fac
2 A2Z Fastop Disc Brake Pads Avid Juicy
1 Shimano LX Cassette CS-M 580 9-fach Style:Abstufung : 11-34
2 Schwalbe Racing Ralph UST 26x2.25
1 Finish Line Cross Country Kettenöl 120 ml
1 Fizik Gobi Titan Sattel schwarz
1 Nemeses Glove Handschuhe 2007 blue
1 Shimano 105 Pedal SPD-SL PD-5600
1 SHIMANO XT REAR DERAILLEUR RD-M760 SGS
1 Nope Flames LockOn Griffe
2 Schwalbe Nobby Nic 26x2.25
2 Schwalbe MTB SV 13 Schlauch

JJT
04.04.2007, 17.55
15.4 kisakatsomoon mätisläiset

Tervetuloa meille katsomaan kevään klassikkoa. Pete oli ainakin tulossa.

T.M
04.04.2007, 22.26
Mä olen kanssa tulossa helvettiä katsomaan. Toivottavasti loppuu ennen klo 18:sta että ehtii rämistelemään.

I.S
05.04.2007, 08.14

Jaahas ...mistäköhän klassikosta tässä puhutaan ...kyseleepi nöösi? Olisko tänään metsälenkille lähtijöitä?

T.M
05.04.2007, 08.22
Pariisi-Roubaix maantiekisasta onpi kysymys. Oliko sen nimi kuvaavasti Pohjoisen Helvetti tai jotain sinnepäin.

Minä kävin eilen Mutaanmäellä kihnuttamassa pikkurieskalla joten tänään täytyy huilata. Vaihdan muutamaksi päiväksi paikkakuntaa mutta pistäkää lenkkisuunnitelmat voorumille niin katon jos olisin ajokunnossa ja pääsisi mukaan. Vähän on viileetä vilukissalle joten maasto taitaa olla paras vaihtoehto.

Eilen tuli telkkarista yle:n maratoonikoulu. Aika mielenkiintoinen proggis kun koulivat eritasoisesta porukasta maratoonin läpihölkkääjää. Alkoi itselläkin polttelemaan vanha tavoite. Oma maratoonikouluni päättyi keuhkokuumeeseen ja hölkkäämisen loppumiseen. Koulun muodosti Riihimäen kirjastosta lainattu 70-luvun maratooniopas joka juoksutti minulta jalat kirjaimellisesti alta. Taisi opuksen huippuviikko ylittää 100km rajan :) Oma kroppa antoi periksi paljon ennen sitä.

Nyt jos alottaisi hölkkäämisen niin ehtisiköhän syksyksi semmoiseen kuntoon että jaksaisi hölkätä 4,5 tuntia. Hmmmm....

Hans Opinion
05.04.2007, 09.51

Hans tulee kuin painajainen! Kiitos kutsusta.

Piitun kanssa meinattiin myös maastoutua olosuhteiden pakosta... huomenna meinattiin kokeilla maastoajoa... startataan puolen päivän aikaan uimahallilta...

Anssi
05.04.2007, 09.54

Olix sauna valmis...? :)

vema60
05.04.2007, 14.53
Joks mä oon Mätis, ku mä olin kerran hidastelemassa mettässä teijän vauhtia? Ei vaide, mä pääsen perheen kanssa pääsiäireissulle tosta kohtapuoliin.:(
Hyvää Pääsiäistä vaan kaikille, eikä sitten oteta liikaa niitä munia.
t. Matti
Edit. Ai se olikin vasta 15. päivä. No silti hyvää Pääsiäistä

Kari_
05.04.2007, 18.17
En oikeen enää taida Ilen lenksulle ehtii. Pitänee käydä ajalemassa issekseen pikku iltalenksu. Oisko huomenna, pitkäperjantaina kukaan halukas lähtee kärrsimään maastoon. Voisin kävästä puomilla kahtoo siinä klo 11 kahtoo josko ois joku.

JJT > Oon myöskin tulossa helvettiä katsomaan. T.M meinaa vielä lähtee rämistelemään helvetin jälkeen? Kuulostaa hurjalle...

Mulla on kanssa ollu tavotteena maratöönin juoksu. En vaan oikeen pysty reenaa kovin pitkii lenksuja, ku ei polvet meinaa kestää. Pitäs kai vaan turhia reenamatta käydä kokeilee... 26.5. ois tuusiksen maratooni - se ei ois kaukana ja ois vielä alku kesästä, nii vois sitten loppukesän ottaa rauhassa olusta ja rentoutuu.

Korjaan: Actionsportsin pakettia on lupailtu 15pv saapuvaksi.

Pete L.
05.04.2007, 18.47

Joo tulossa ollaan!! Niin ja kiitos No Saintin lainasta.

I.S
05.04.2007, 21.00
Kari > Kävin tosiaan tänään, kiertämässä sen saman lenksun, joka ajettiin tiistaina. Voisin mahdollisesti huomennakin pyörähtää pienellä lenkillä, jos ei pääsiäiskiireet yllätä. Jos siis olen tulossa, niin ilmestyn puomille klo 11.

Kari_
05.04.2007, 23.04
Mäkin kävin ajeleen Korso-Mätis-Rootsinkylä-Army-Savio-Keinis- Korso lenksun tänään. Ihan loistavat viilikset ajella, ku oli kiva keli, eikä mehtässä tuullukaan yhtään! :)

I.S > Jos mua ei näy puomilla, nii voi soitella 0405090005. Aattelin ajella jonkun pätkän tossa ennen mätikselle menoo, nii saapumisaika ei välttämäti ihan osu. Ja nii siis mätiksen puomilla klo 11... :)

Kari_
06.04.2007, 20.24
Kiitokset vaan Ilelle lenksuseurasta. Hauska oli ajella. Maastoo tuli semmonen 3,5h ajeltuu Vierumäki -Mätis-Vierumäki-Kerava-Keinis-Korso oli mun reitti. Ile tuli ja meni vähän eri reittiä. Innostuin vielä illalla ajelee vajaa pari tuntii tielläkin.

Löysin muuten ihan loistavan treenipaikan. Savion lähistöllä oleva suon pinta on jo sulanut, mutta pohja on vielä vähän jäässä. Pito riittää just suolla ajamiseen ja sykkeet irtoo helposti, kun takanakki uppoo sen 10senttii. En tyytyny pelkkään suon ylitykseen, vaan oli ihan pakko ajaa suolla ihan _tarkotuksella_ ympyrä ja vasta sitten ylittää se! öhh... en tunnusta suolla kuuppa punasena polkiessani menettäneeni suuntavaistoa. ;)

Kylläpä muuten syö miestä, kun joutunen vielä kolmannen kerran viikon sisään ruuvaa corratechistä kammet irti. Vissiin tuo suoajelun kova vääntömomentti oli liikaa keskiön laakereille. Prrkl... :(

Pyöräkaistapää
06.04.2007, 21.42
Mää oon vaan juonu tarjous sandelssia. Massakausi päällä, vieläki.

Sain sentään juniorin harijoitteleen: http://www.youtube.com/watch?v=eiJLB8lMpFI

Isänsä poika :D

Pyöräkaistapää
07.04.2007, 20.41
Huomena lähetään JorMan maastolenkille. Ajelen hiacella Jorviin, mistä tarkoitus ajella 2-3h lenkki Pirttimäki-Luukki-seudulla. Saa lähteä mukaan, jos huvittaa. 050 369 0860

Käytiin taas rossirajalla :D
http://www.saunalahti.fi/~vklee/kuvia/einosta/06032007/P4070012.jpg

Kari_
07.04.2007, 23.00
Multa jään jorman lenksu väliin. Pitänee huomenna alkaa viritteleen jompaakumpaa fillaria ajokuntoon.

Joutu tänään tyytyy pitkästä aikaa juoksulenksuun, kun kumpikin fillari on osina. :(

I.S
08.04.2007, 20.01
Harmillisesti jäi huomaamatta tuo lenkkitarjous Pirttimäki-Luukki, kun en pariin päivään ole käynyt tätä palstaa lueskelemassa.

Oliskohan huomenna maanantaina innokkaita ajelijoita myös vähän pidemmälle lenkille? Ajatuksena oli, että lähtisin varuskunnan kautta Mätikselle ja sieltä johonkin, vaikka Keinikselle tai ihan mihin vaan.

Kari_
08.04.2007, 22.10
I.S > Mää voisin hyökkää mukaan vaikkapa Hautuumaa-Army puomilta. Voisin vaikka tulla siihen puomille klo 10.30. Oisko tuo hyvä aika?

En kyllä välttämäti kauheen pitkää lenksuu viitti lähtee ajaa, mutta voinhan sit vaikka jäädä matkasta...

I.S
08.04.2007, 22.55
Juu klo 10:30 kuulostaa hyvälle. Eihän sitä niin pitkään tarvitse ajella, katsellaan tilanteen mukaan....

Kari_
09.04.2007, 08.50
Ois kyllä ihan soivan näkönen peli: http://www.rscycle.com/s.nl/it.A/id.8038/.f Soomessa myydään viis vuotta vanhoja samaan hintaan.

Hmm... Harmi ku hankinnat on vähän jäissä syksyllä alkavan Rootsin opiskelureissun takia... :(