Näytä tavallinen näkymä : Mätäkivi-cruising V
Kiropraktikolla tuli käytyä n. 1kk sitten ja joskus aikaisemminkin olen vieraillut. EI mitään apua, ei edes hetkellistä saati sitten pysyvää.
Lisäksi selkä alkoi naksua ensimmäisen käynnin jälkeen helpommin (kiertämällä alaselkää), mitä en koe kovinkaan positiivisena juttuna. Toisekseen, innostuin sen jälkeen itse availemaa niskoja nauksauttamalla (oikeastaan aika helppoa jos ovat lukossa) joka ei varmaan ole kauhean terveellistä (edes kiropraktikon suorittamana). Niskojen naksauttelun olen jättänyt nykyään vähemmälle.
Tekis mieli käydä mageneettikuvassa ja kahtoa vasta-aineet verestä, ettei olis mitään selkäreumaa. Oireet sopisi aika nappiin selkäreuman kanssa. Tosin kun netistä lukee kaikenmaailman oireita, niin huomaa sairastavansa yhtä sun toista, joten sitäkin olen koittanut nykyään välttää ja jättää diagnosoinnin lekureiden harteille. :)
Kai se pitäis vaan ajaa enemmän ja lopettaa valittaminen, itse ajaminenhan onnistuu kivuista huolimatta vielä aika hyvin mutta pyörän päältä poistuminen ja sen jälkeinen elämä onkin sitten hankalampaa.
Kai se pitäis vaan ajaa enemmän ja lopettaa valittaminen, itse ajaminenhan onnistuu kivuista huolimatta vielä aika hyvin mutta pyörän päältä poistuminen ja sen jälkeinen elämä onkin sitten hankalampaa.
180 kisataktiikka on jo aloitettu. Kunnon sairaskertomuksesta haetaan hyvää syytä jäädä ekan kierroksen jälkeen kaljalle. Eiku paranemisia sinne, toivottavasti pääset ajamaan kolme kierrosta!
Hans Opinion
28.04.2009, 15.09
Harvemmin noista kiropraktikoista yms. naksauttelijoista apua on... enemmän taitaa klassinen hieronta auttaa. Selän naksutteluun on Hajnsilla varsin oiva "kiila" jonka päällä saa avattua selän selvästi naksuttelijoita halvemmalla. Kiila on jäykkää kumia ja n.20cm pitkä sekä toisesta päästä n.7cm korkea, ostin sika hinnalla yhdestä fysikaalisesta.
Magneettikuvien hinnat eivät vaikuta aivan mahdotomilta. Hans menee huomenna näyttämään polveaan yhdelle magneettikentälle ja se kuvailu kustantaa 310€... mir-hinnat on kuulema tulleet alas.
Eilen lekuri määräsi kuviin ja torstaina päätetään mitä tehdään... vai tehdäänkö mitään. Epäili yhtenä mahdollisuutena että jäljellä oleva ulko-kierukka olisi vioittunut, toinen optio on että irtopalat tulehduttavat polvea... no tämä selviää kuvista. Tarvittaessa skopiointiin pääsee Lääkärikeskuksen Urheilupuiston saliin (Alepan yläkerrassa) parissa viikossa ja 2-3viikkoa kuntoutusta... no pääasia että saisi polven taas pelittämään...
Huomasin tuossa että Hansilla on ammatiyhdistyksen kautta voimassa vapaa-ajan vahinkovakuutus IF:ssä. Kävin vähän katsomassa puljun sivuja ja aika selkeältä näytti prosessi; IF-tili avataan pankkitunnuksilla ja Lääkärikeskuksessa näytetään numerollista vakuutuskortia... mudda pitääkö siinä jo maksaaa vai maksaako potilas ja anoo vakuutusyhtiöltä?
Onko kellään kokemuksia näistä tai antaa hyviä vinkkejä jotta korvauksia tippuu?
Pistin Second-Opinionin (Shamaaleilla) myyntiin torille... pakko heivata runttaaminen ja säästellä polvea... vähän SO:lla on tullut ajeltua...
Markku Liitiä
28.04.2009, 15.23
>Hans
Sen verran osaan neuvoa, että Ifin konttoriin Keravan Prismassa ei kannata mennä kysymään yhtään mitään. Siellä on ilmainen puhelin, jonka ääreen vakuutusvirkailija (tai mikä lie palveluneuvoja) opastaa asiakkaan ja käskee soittaa vahinkokäsittelijälle.
Minullakin on ammattiliiton vapaa-ajanvakuutus Ifissä. Ehdoissa sanotaan esim. että fysikaalista hoitoa ei olkapään murtumistapauksissa korvata, jollei olkapäätä ole leikattu tai kipsattu - paitsi poikkeustapauksissa. Just joo. Mitenköhän olkapää kipsataan? Koko ylävartalon ympäri varmaan... En ole vielä jaksanut alkaa selvittää, olenko poikkeustapaus.
Kiropraktikolla tuli käytyä n. 1kk sitten ja joskus aikaisemminkin olen vieraillut. EI mitään apua, ei edes hetkellistä saati sitten pysyvää.
Jos vaiva on kehittynyt kymmenien vuosien aikana niin tuskinpa se parin kerran käsittelyillä hoituu. Itse tuli käytyä niksauttelijalla useamman vuoden aikana useampaan kertaan. Fakta on se että uutta kalua siitä rangasta ei tule, kun on 35 vuotta istunut, seissyt, nostanut, nukkunut, polkenut väärässä asennossa. Tehnyt väärin venyttelyt jne.. Mä joudun ainakin lopun ikäni pitämään huolen selän lihaksiston kunnosta ja muistaa venytellä mahdollisimman paljon ja mahdollisimman usein. Silti niksauttelijaa tarvitaan aina silloin tällöin..
Haluaako joku suositella hyväksi kokemaansa fysioterapeuttia/kiropraktikkoa? Itellä on kanssa toinen jalka pidempi kuin toinen (tosin aika monellahan tuo on toisinpäin, että toinen on lyhyempi). Kasvuiässä juoksin fysioterapeutilla vissiin vuoden kahen välein ja tein tietenkin aivan liian laiskasti kaikkia lihasharjoitteita. Silloin väitettiin, että lantio on vinossa, koska jalat ovat eriparia. Nykyään vissiin väitetään, että syyt ja seuraukset ovatkin yleensä toisin päin.
Vois käydä kysymässä jonkun tommosen mekatsun mielipidettä taas vaihteeks. Nyt vois olla vielä hyvä sää mennä kun missään ei toistaiseksi kovin pahasti klappaa tai natise eikä ketju hypi.
Ehkä se fysio näin aluks. Tommonen naksauttelu vähän arveluttaa, vaikka eipä kai noi kiropraktikot mitään ihan jehovia/jäsenkorjaajia ole.
Haluaako joku suositella hyväksi kokemaansa fysioterapeuttia/kiropraktikkoa? Itellä on kanssa toinen jalka pidempi kuin toinen (tosin aika monellahan tuo on toisinpäin, että toinen on lyhyempi). Kasvuiässä juoksin fysioterapeutilla vissiin vuoden kahen välein ja tein tietenkin aivan liian laiskasti kaikkia lihasharjoitteita. Silloin väitettiin, että lantio on vinossa, koska jalat ovat eriparia. Nykyään vissiin väitetään, että syyt ja seuraukset ovatkin yleensä toisin päin.
Vois käydä kysymässä jonkun tommosen mekatsun mielipidettä taas vaihteeks. Nyt vois olla vielä hyvä sää mennä kun missään ei toistaiseksi kovin pahasti klappaa tai natise eikä ketju hypi.
Ehkä se fysio näin aluks. Tommonen naksauttelu vähän arveluttaa, vaikka eipä kai noi kiropraktikot mitään ihan jehovia/jäsenkorjaajia ole.
No, käyt kysymässä tuota jalkojen pituus eroa eri "puoskarilta" niin saat eri vastauksen (kuten minäkin), eli joko lantio on vinossa --> jalat eri pituiset, tai sitten jalat on eripituiset ---> lantio on vinossa.
Mutta mä voin säästää sulta satasen.
- istu tuolille
- pidä selkä suorana
- laita kädet toisen polvesi ympäri
- pidä toinen jalka suorana
- vedä käsillä TÄYSIÄ polvea kohti rintaasi
- paina jalalla TÄYSIÄ vastaan eli työnnä sitä eteenpäin (eli jalka ei liiku, mutta tulee vetoa alaseälkään/lantioon)
- suorita myös toisinpäin
---> lantio suoristuu
Mittaa jalkojen pituusero ennen ja jälkeen tämän operaation.
Tämä operatsiuuni kyllä vie jännitystä lantiostani pois, tiedä sitten suoristuuko lantio ihan oikeasti, mutta jeesaa ainakin hetkeksi.
Ja omasta mielestäni (ainakin osa) kiropraktikoista on juurikin ns. kansanparantajia. Niskojen aukominenkaan ei välttämättä ole kauhean tervettä touhua. On noissa operaatioissa käynyt pahojakin damageja. Ja kyllä niistä tosiaan hetkellistä apua on, mutta pidempiaikaista ei ainakaan minulle. Ja tosiaan alaselän ja niskatkin saa kyllä vaikka itsekin avattua jos vaan osaa...
Yksi nimi mitä kannattaa kyllä testata on juurikin tuo aimmin mainitsemani neulatohtori, sillä kyseessä on kuitenkin ihan oikea lääkäri, fysiatri, joka kyllä tuntuu tietävän aika paljon moisista ongelmista eikä niksauttele. Eli Jussi Timgren, vastaanotto järvenpäässä.
ja täältä löytyy selkävaivoihin perehtynyttä porukkaa
http://www.selkacenter.fi/
Kiitosta vaan vinkeistä. Täytyypä koittaa saada joku käynti aikaiseksi, niin kuulee pitkästä aikaa jonkun mielipiteen miten paljon meikäläisen stereokuva kaartaa. Voi sitten alkaa murehtia sitä.
Hyvää wappua selkävaivaisille ja -vaivattomille.
Eilen avasin maantiekauden. Viskasin uudet gumekset bianchiin ja suuntasin kaskelaan jossa ajelin z-temporeitin. Karsee vastatuuli oli riesana Jäkeen päin ajaessa. Aika oli 16:35 eli ennätykseeni on vielä matkaa.
Tänään saa fillarit olla varastossa mutta viikonloppuna voisi kokeilla jonkun pidemmän lenkin (2,5 h) ajella jos kelit on kohdallaan.
EDIT:
Saakeli Kansanauto Polo ei menny katsastuksesta läpi. Jarruletkut pitäisi vaihtaa ja outo öljyvuotokin näytti olevan kun imeytysmateriaalia piti katsastushallin lattialle levittää :) Minne kannattaisi viedä volkkari laitettavaksi vai pistänkö parin vuoden veronpalautukset suosiolla Keravan Autotalo Laakkoseen ?
EDIT:
Saakeli Kansanauto Polo ei menny katsastuksesta läpi. Jarruletkut pitäisi vaihtaa ja outo öljyvuotokin näytti olevan kun imeytysmateriaalia piti katsastushallin lattialle levittää :) Minne kannattaisi viedä volkkari laitettavaksi vai pistänkö parin vuoden veronpalautukset suosiolla Keravan Autotalo Laakkoseen ?
Pellisen korjaamo Sulalla on erikoistunu volkkareihin. Löytyy Mukulakujan päästä. Puhelinnumeron saat multa jos tarviit.
Hyvää wappua selkävaivaisille ja -vaivattomille.
Eilen avasin maantiekauden. Viskasin uudet gumekset bianchiin ja suuntasin kaskelaan jossa ajelin z-temporeitin. Karsee vastatuuli oli riesana Jäkeen päin ajaessa. Aika oli 16:35 eli ennätykseeni on vielä matkaa.
Tänään saa fillarit olla varastossa mutta viikonloppuna voisi kokeilla jonkun pidemmän lenkin (2,5 h) ajella jos kelit on kohdallaan.
EDIT:
Älä vaan Laakkoseen "koske"!!!! Mulla on Volkkareista yli 15v kokemus ja Laakkonen on viimeinen valinta kaikessa, mikä liittyy autoihin!
Olisko huomenna perjantaina ajelijoita? Itse ajatteli vetäistä jonku reippaan ajelun iltapäivän puolella.
Tossa vieressä Kelatiellä toimii pari asiallista kundia, vie T.M Polo sinne, ei maksa paljon ja homma toimii. Yhteystiedot privana, jos kiinnostaa...
Tarjolla olis lettukestit, muurinpohjalettuja ja boolia! :) Sauna tietenkin lämpimänä koko illan, mut ei mitään sen vakavampaa. Jotain lenkin tynkää (se Sipoonkorpiko?) tietty varmaan aamupäivälle viriteltäis kans.
Käykö keuhko vai Kauko Käyhkö, ilmoitelkaa...
Wau! Villarikauden avajaiset A&A:lla!
Mulle 9-päivä ois parempi. Vaikka silloinkin oli tarkotus mennä koeajelemaan paria villaria, mutta enköhän niitä muulloinkin pääse testailemaan... :rolleyes:
Olipas loistava päivä ajella lenksua tänään. Ekalla lenksulla jouduin tosin taluttelamaan fillarin takasin Korsosta, kun puhkoin takarenkaan kahteen kertaan. Toisella lenksu-yrittämällä renkaatkin alko pysymään ehjinä.
Avajaiset:
Vähän hankalat on molemmat päivät joten katsotaan mitä huutoäänestys tuottaa ja yritän päästä ainakin lettuja maistamaan :)
Anssi:
Pistä rivana numeroa niin käyn kyselemässä tyhmiä Kelatien päästä.
Eilen käytiin Päivin ja Jannen kanssa köröttelemässä maantietä oikein urakalla. Upea keli mutta tollaset yli 3h lenkit pitäisi säästää ei suursiivouspäiväksi. Oli aikamoista pakkopullaa siivoaminen lenkin päälle.
Avajaiset:
Vähän hankalat on molemmat päivät joten katsotaan mitä huutoäänestys tuottaa ja yritän päästä ainakin lettuja maistamaan :)
Anssi:
Pistä rivana numeroa niin käyn kyselemässä tyhmiä Kelatien päästä.
Eilen käytiin Päivin ja Jannen kanssa köröttelemässä maantietä oikein urakalla. Upea keli mutta tollaset yli 3h lenkit pitäisi säästää ei suursiivouspäiväksi. Oli aikamoista pakkopullaa siivoaminen lenkin päälle.
Olitte kuitenkin ajamassa, meillä meni eilinen autossa istuessa - tai no ei nyt koko päivä, mutta pyöräilyt jäi. Ajettiin 130 km poikien serkun synttäreille ja kun oltiin perillä, oli päivänsankari juuri aloittanut vatsataudin. No eipä menty juhliin ja ajeltiin kotiin.
Huomenna bianchi cuppiin menijöitä? Koitetaan, jos meidän juniori tällä kertaa lähtisi mukaan :)
TM:lle ja Päiville kiitokset lenkkiseurasta. Nyt on sitten tehty peesauskenraali Kevätpolkaisuun. Pannaan Ile keulalle ja ite sitten huutelen takaa, että kulkeepa kevyesti.
29" kevennys on täälläkin jo päätöksessään. Sain tubelekseksi myös takarenkaan. Puntariin pitäisi laittaa.
Olen huomenna menossa kyläcup:iin. En kyllä tykkää reitistä yhtään on meikäläiselle jotenkin turhan kallioinen kun en ole tottunu semmoisella ajelemaan.
Joudun varmaan täysjoustolla lähtemään kun 29:n kevennys otti takapakkia tankonatinan muodossa. Saa nähdä onko stemmi vai tanko kun nitisee tuskissaan.
Mutta asiaan!! Mites ajokauden avajaiset!! :D
Mietittiin tossa kahta mahdollista päivää, eli heti ens lauantaina 9.5 jos vaan porukoille sopii tai seuraavan kerran olis kalenterissa tilaa vasta 30.5.
Tarjolla olis lettukestit, muurinpohjalettuja ja boolia! :) Sauna tietenkin lämpimänä koko illan, mut ei mitään sen vakavampaa. Jotain lenkin tynkää (se Sipoonkorpiko?) tietty varmaan aamupäivälle viriteltäis kans.
täytynee tuo 9.5. perua. mä teen duunia, eikä ole mitään tietoa millon homma olis valmis..
Olen huomenna menossa kyläcup:iin. En kyllä tykkää reitistä yhtään on meikäläiselle jotenkin turhan kallioinen kun en ole tottunu semmoisella ajelemaan.
Joudun varmaan täysjoustolla lähtemään kun 29:n kevennys otti takapakkia tankonatinan muodossa. Saa nähdä onko stemmi vai tanko kun nitisee tuskissaan.
Ai kallioreitti tiedossa, toivottavasti ei ole loukkaantumisvaaraa! Meikäläisellä ei ole mitään käsitystä cupin reiteistä, kun aikaisemmin en ole niitä juurikaan ajellut. Nyt pitänee kuitenkin totutella tuon tyyppiseen ajamiseen, jos sitä XC-cuppiakin kävisi kokeilemassa. Joskus junnuna olen ollut Mellunkylän Kontiossa jäsenenä (eiks se ole järjestävä seura?), kun siellä suunnalla asuin. Kävin kyykyttämässä muita juoksukisoissa :eek:
Eiks nitinät kuulu maastopyöräilyyn ;) Jos pyörä ei nitise, niin vähintäänkin kuski ...heh!
TM:n pyörä kitisee ihan selkeesti kovempaa ajoa. Semmonen menohaluinen pyörä karkaa helposti käsistä... :D
Ite taijan jättää Melkon tällä kertaa väliin. En oo vielä saanut uutta hiilari ihmettä alle ja Melko on aika ikävä rata sinkuloida. Pitkillä suorilla ja alamäissä ois aika tuskasta kihnuttaa menemään. Muuteskin on pikkusen flunssa vielä päällä ja kroppa aika nahoilla.
No jos ajaa kovempaa niin sitten kroppa alkaa kitisemään :)
Kitinä paikallistui eilen Jannen lainatangolla stemmiin elikkäs Richeyn wcs taitaa olla enempi maantie stemmi kun alkaa näillä meikäläisen pajunvarsien nykimiselläkin natisemaan. Voipi olla että mahtava spacer-pinokin aiheuttaa jonkinlaista ongelmaa. No 29:llä mennään.
Ei Ilellä mitään vaikeuksia tuolla reitillä ole, itte vaan kammoan kalliopätkiä varsinkin jos sataa ja sitten ainakin viime vuonna siellä oli semmoinen jyrkkä pudotus mikä aiheutti meikäläiselle vähän tutinaa. Muut kyllä ajelivat paikan juomapullosta hörppyä ottaen.
Itse olen kai ehkä lähdössä, mutta mulla on selkä ja vasen jalka aika huonossa hapessa, joten luultavasti menee ihan kruisailemiseksi. Pitää kuitenkin tulla kokeilemaan...
Ei Ilellä mitään vaikeuksia tuolla reitillä ole, itte vaan kammoan kalliopätkiä varsinkin jos sataa ja sitten ainakin viime vuonna siellä oli semmoinen jyrkkä pudotus mikä aiheutti meikäläiselle vähän tutinaa. Muut kyllä ajelivat paikan juomapullosta hörppyä ottaen.
Kiitos kun ilmoitit tuosta "jyrkästä pudotuksesta" - niistähän mä tunnetusti tykkään mennä (taluttamalla) :o
Mullakin alkaa hiilari XC kone olemaan jo melkein kasassa. Enää puuttuvat etujarru, tupet ja ketjut. Mielenkiinnolla odotan, että sitä pääsee kokeilemaan. Ai niin joku kevyt satulatolppa pitäisi hommata, koska tällä hetkellä siinä on joku vanha "tonnitolppa".
Mä ostin cc:stä controltech:n tolpan ja ainakin vanhaan bontrageriin verrattuna oli suht kevyt. Karillakin taisi semmoinen olla rikottavana. Kestiköhän se 2 kk ??? :)
Kiitos kun ilmoitit tuosta "jyrkästä pudotuksesta" - niistähän mä tunnetusti tykkään mennä (taluttamalla) :o
Mullakin alkaa hiilari XC kone olemaan jo melkein kasassa. Enää puuttuvat etujarru, tupet ja ketjut. Mielenkiinnolla odotan, että sitä pääsee kokeilemaan. Ai niin joku kevyt satulatolppa pitäisi hommata, koska tällä hetkellä siinä on joku vanha "tonnitolppa".
Mulla ois wcs kaupan, jota saa säätää parin kilsan välein. Kevyt se on.;) On-onella on hyvä alennusmyynti käynnissä, sieltä osia ostamaan.
Mä ostin cc:stä controltech:n tolpan ja ainakin vanhaan bontrageriin verrattuna oli suht kevyt. Karillakin taisi semmoinen olla rikottavana. Kestiköhän se 2 kk ??? :)
Suosittelen... Controltechi on ihan Thomsonia vastaava, ihan ok kepee, hiukka halvempi ja niissä(ainakin Team issue 1:ssä) on ~1,5cm "laybackia".
No johan oli rykäsy tänään, ihan niin kuin keuhkot olis vieläkin tukossa! Onko tuolla Pääkaupungissa jotenkin huono ilma, kun aina menee putket tukkoon, vai onko tässä kehittymässä joku keuhkotauti :(
T.M:lle onnittelut, ei ollut paukkuja viimeisille metreille.
T.M. ja Valtsu meni kyllä hirveetä vauhtia.
Valtsulla oli vielä huikean onnistunut tatiikka :)
Kuka väittää ettei maastopyöräily ole taktiikkalaji?
Tattis
Hyvä kisahan siitä tuli kun oli rutikuivaa. Melukylän reitti on melkoista vuoristorataa ja ilman sitä jyrkännettä baana olisi kuivalla kelillä loistava. Oma ajo oli happo välttelyä eli yritin jättää kovemmat vääntelyt väliin. Alkurynnistyksessä lähdin aavistuksen kovempaa ja pääsinkin käyttämään omia vahvuuksiani eli taluttamista ja asfalttijyräämistä. Rynnistyksessä oli se etu että pääsi rauhassa ettimään kanalinjaa jyrkänteeseen.
Keskinopeus hieman tipahti kisan loppua kohti mutta niin näytti monella muullakin kun ekaa kertaa alkoi selkiä tulla vastaan puolen tunnin jälkeen. Siitepöly veti ainakin minulle tipan linssiin ja jyrkänteen täristyksessä tuntui että silmissä on niagaran putous :)
Voittaja on sen verran kovassa kunnossa että varvaushan tapahtui taas joten ei tarvinnu koko rahalla ajella.
Onneksi yöllä alkoi satamaan niin rauhoittaa hieman alkavia allergiaoireita.
Ile:
Göbbelsmäisesti jyräsin kotona sitä Liedon xc-tapahtumaa eli jos ei tule samanlaista hengenahditusta kuin viime keväänä toukokuun lopussa niin mä voisin lähteä mukaan. Tulisi sitten yksi lisenssikisakin ajettua.
Ile:
Göbbelsmäisesti jyräsin kotona sitä Liedon xc-tapahtumaa eli jos ei tule samanlaista hengenahditusta kuin viime keväänä toukokuun lopussa niin mä voisin lähteä mukaan. Tulisi sitten yksi lisenssikisakin ajettua.
Hieno juttu! Vaikuttaa siltä, että tuo XC cuppi kaipailee kisailijoita, koska esim. Kangasalalle ei ole kovin paljon porukkaa ilmoittautunut. Toivottavasti homma kuitenkin lähtee käyntiin ja porukka löytää noihinkin kisoihin. Rehellisyyden nimissä on kuitenkin sanottava, että kyllä noi maratoonit sopivat mulle paremmin :)
Tänään postinkantaja muisti meikäläistä Tahkon mökin ennakkomaksulla, joka on 240€. Eräpäivä laskussa näyttää olevan 26.5.2009
Ile, Kari, Turisti, ??, ?? - millainen on Tahko 180 (240) mökin miehitys? Hinta / nuppi siis määräytyy yksinkertaisella matematiikalla ;)
OHO viestejä 999, se on kohta tonni rikki :cool:
Ile < Mukana toki ollaan !
Tänään postinkantaja muisti meikäläistä Tahkon mökin ennakkomaksulla, joka on 240€. Eräpäivä laskussa näyttää olevan 26.5.2009
Ile, Kari, Turisti, ??, ?? - millainen on Tahko 180 (240) mökin miehitys? Hinta / nuppi siis määräytyy yksinkertaisella matematiikalla ;)
OHO viestejä 999, se on kohta tonni rikki :cool:
Jep mukana kuin peräpukama. Pistä tilinumeroa vaikk YV:nä summan selvittyä, niin laitan maksuun.
Se Pekka (joka oli viime vuonna) ja Hessu (en tiedä tunnetteko?) olisi mielellään tulossa pe-la yöksi mökkiin, jos passaa. Yksi yöhän on toki kalliimpi kuin kaksi ;)
Voin maksaa samantein näidenkin kaverien osuuden ja karhuta rahat sitten heiltä niin vältytään säätämiseltä.
Jep mukana kuin peräpukama. Pistä tilinumeroa vaikk YV:nä summan selvittyä, niin laitan maksuun.
Se Pekka (joka oli viime vuonna) ja Hessu (en tiedä tunnetteko?) olisi mielellään tulossa pe-la yöksi mökkiin, jos passaa. Yksi yöhän on toki kalliimpi kuin kaksi ;)
Voin maksaa samantein näidenkin kaverien osuuden ja karhuta rahat sitten heiltä niin vältytään säätämiseltä.
OK laitan privana tilinumeron sulle ja Karille.
Mut paljon haluut noilta yhden yön yöpyjiltä?
Otetaanko täysi maksu (siis 2 yötä) vai puolimaksu?
Btw. Mitäs se Marttinen oikein douppaa kun Pulkkisenkin meni Mellunkylässä pieksemään?
:)
Turisti:
Pulkkinen taisi rikkoa pyöränsä tai ainakin siltä se näytti ohitusvaiheessa eli en ala mitään testamenttejä kirjoittelemaan :)
No niin Suunnon sykemittarista (T4) tuli ilmoitus että se on taas korjattu ja lähetetty kuriirilla. Ei olekkaan kuin vasta 3:s takuukorjaus puolen vuoden sisään. Juoksufoorumilla oli joku päätynyt lopulliseen ratkaisuun ja nuijjinut suunnon vasaralla atomeiksi...Se niistä training effecteistä.
Mut paljon haluut noilta yhden yön yöpyjiltä?
Otetaanko täysi maksu (siis 2 yötä) vai puolimaksu?
Olisko kohtuullista, että jaetaan kulut jotenkin näin.
Ile 60€
Kari 60€
Sami 60€
Hessu 30€
Pekka 30€
Yhteensä 240€
Noinhan se menisi juuri oikein?
Hans Opinion
08.05.2009, 12.55
Tarjolla erittäin hyväkuntoinen, luotisuora ja kevyt maasto-etukiekko:
-Onyx-napa levyjarrulle (saattaa löytyä joku levykin mukaan)
-DT:n kehä ja puolat (all black)
-painaa vannenauhoineen ilman linkkuja ja levyä 865g
-hinta 70€
Kaupan päälle vanhan Giantin pomminvarma ja toimintakuntoinen levyjarru-zydeemi (kahvat, letkut, satulat palat, jne.).
Tarjolla erittäin hyväkuntoinen, luotisuora ja kevyt maasto-etukiekko:
-Onyx-napa levyjarrulle (saattaa löytyä joku levykin mukaan)
-DT:n kehä ja puolat (all black)
-painaa vannenauhoineen ilman linkkuja ja levyä 865g
-hinta 70€
Kaupan päälle vanhan Giantin pomminvarma ja toimintakuntoinen levyjarru-zydeemi (kahvat, letkut, satulat palat, jne.).
Mun uudesta pyörästä puuttuu etujarru ja kiekkokin eli voisin iskeä tähän kiinni!
Ilkalla on kulkenu heti kun pääsi pääkaupunkiseudulta pois:
http://docs.google.com/Doc?id=dg5hdbtd_6d7fjtdrx
Ilkalla on kulkenu heti kun pääsi pääkaupunkiseudulta pois:
http://docs.google.com/Doc?id=dg5hdbtd_6d7fjtdrx
Heh joo, täytyy myöntää, että ajo kulki ihan mukavasti. Ei tosiaan pölyt haitanneet, kun oli sateinen päivä ;) Se pitää kyllä myöntää, että toi kärki menee joka kisassa ihan sairasta vauhtia! Omaksi saavutukseksi sanoisin, että tyytyväinen pitää olla, kun vain yksi mies meni kierroksella ohi :) - tuo yli-ihminen olikin aivan ylivoimainen muihin nähden.
Mukavaa oli myös katsella, kun meidän juniori (8v) sinnitteli liukkaalla radalla 10v sarjassa hienosti!
Olisko lyhyttä stemmiä normaalille tangolle ja jotakin 80-100 millistä keulaa halpaan projektiin kellään nurkissa? laakereita sellaiseen perus ohjainlaakeriin? Pitäisi 16" pyörä tuunata alle 150 senttiselle pojalle. Nyt pyörässä kiinni 11 senttinen stemmi.
Olisko lyhyttä stemmiä normaalille tangolle
Multa löytyy semmoinen 4-lenkkiä käytetty foxcomp:n DH-stemmi oliskohan se 65-80 mm. Irtoaisi vaikka 20 euron hintaan.
Sori etten ehtiny vastata eilen puhelimeen oli vähän tilanne päällä...
Multa löytyy semmoinen 4-lenkkiä käytetty foxcomp:n DH-stemmi oliskohan se 65-80 mm. Irtoaisi vaikka 20 euron hintaan.
Sori etten ehtiny vastata eilen puhelimeen oli vähän tilanne päällä...
Pyörä maksoi 50 egee. :D Eli lähtiskö halvemmalla tai vaihdolla johonkin?
Hans Opinion
11.05.2009, 15.11
Jeps, hyvin on Sillankorvat ajaneet, hienoa että olet saanut pojan oikean lajin pariin... Hans arvelee että "pojasta polvi paranee".
Hansin polvi ei näytä paranevan ja rupean luovuttamaan että se paranisi muulla kuin leikkaushoidolla tai keinonivelellä. Tilanne vaikuti jo aika hyvältä kun maltoin ajaa siten että duuni tapahtui 90prosenttisesti vasemmalla jalalla. Pari viikkoa pyörittelin noin mutta sitten kun edes vähän laitoin tehoja (yksi 1½h lenkki 25kmh keskarilla) ja ajoin yhden 7h/vk (keskisyke 100) niin eikös jo taas ruveta turboilemaan... perkele sanoo Hans ja kiroaa päälle...
No ei voi mitään, voi vain toivoa kun että löytyisi sellainen palikka polveen jolla pystyy ajamaan. Kuullut olen että tekonivelelläkin homma onnistuu, yhdellä ikurilla oli kuulema titaani-nivel ja tempo silti kulki aivan ISM mestaruuden arvoisesti... kylmä kuule oli ollut titsku-nivel talvella.
Se tässä on huono puoli että aikaa palaa ties kuinka kauan ennenkuin operatioon pääsee... ja pääseekökään sillä voi olla niinkin että polveni ei ole riittävän huonossa kunnossa. Näin ajatellen pystyy hieman pienemmällä vitutuksella suhtautumaan siihen että tänä kesänä ei todennäköisesti pääse lainkaan ajamaan... no pääasia että joskus pääsisi...
Lähteekö kukaan tänään Kusijärvelle ajamaan maantietä?
Mie oon menossa kokeilemaan miltäs se tuntuu, pitkästä aikaa...
Hotsittais käydä joku maantiehomma kattomassa mutta tänään ei valitettavasti ehdi Kuusijärvelle. Käyn suoraan töiden jälkeen pienen maantievedon tekemässä.
Olihan kyytiä Kuusijärvellä.
Aluksi madeltiin melkein koko eka kierros, mutta kiekan lopussa, ylämäessä, letka venähti ja maalisuoralle käännyttäessä joukko katkesi monestakin kohtaa (?) ja siinä sitten tipahdin pääjoukon kyydistä.
Sitten tulikin ajeltua maalisuora yksin, jonka jälkeen kakkos kierroksen loppupuoli ja kolmosen alku 4 hengen ryhmässä, josta onnistuin tiputtamaan itseni epäonnistuneen vedonvaihdon jäljiltä. Eli vedin ylämäkeen vähän turhan kovaa omiin kykyihini nähden ja sitten ylämäen lopussa sivuun ja kun kärkeen siirtyi freesi mies, niin meikä siinä sitten sähläsi ja tipuin "omasta" letkastani. No, loput 1,5 kierrosta sitten yksin junnasin ja kaikki voimat meni kyllä koivista ja kunto loppui.
Kotiin päästyäni oli tosi heikko happi ja energiat aivan loppu. Vissiin oli vähän turhan tiukka treeniputkikin alla, mutta kyllä toi pääjoukosta tippuminen tekee ajamisen pirun raskaaksi, tosin on se siinä pääjoukossakin hetkittäin raskasta.
Mutta hyvä treeni, vaikkei tulos ja ajo niin onnistunutta ollutkaan.
Joo o, aikasemmin en oo noita kyläkupin maantiekisoja kokeillutkaan. Eilisen perusteella voi todeta kyydin olevan aika kylmää tälle kunnolle. Ei se eka kiekkakaan nyt aivan matelua ollu, varmaan 4kymppiä keskari. Siellä kiekan lopussa oli snadi nousu ennen kuin käännytttiin vanhalle lahdentielle, siinä vaan huomas ettei jaloissa oo enään paukkuja ja porukkaa meni ohi vasemmalta ja oikeelta. Jaksoin just vielä repiä itteni peesiin johonkin porukkaan joka oli jo vähän jääny pääjoukosta, mutta tipuin kyydistä kun se porukka rupes ajamaan pääjoukkoa kiinni. Ajelin sitte sitä vanhaa lahdentietä itekseni matelua vauhtia ennen kuin Turisti tuli takaa ja saatiin joku pieni 4-6 tyypin porukka tokalle rundille, heivasin sitte sivuun 2. kiekan maalissa, ei ollu oikeen motia jäädä ajamaan "terveisiä" pääjoukosta jääneenä.
Kyläkupin maastossakin näyttää pärjäävän tuloslistan puolessa välissä aika hyvin tällä kunnolla joten onko maastossa taso matalampi vai lajin vaatimukset eri? Eilinen porukasta tipahtaminen ei ainakaan omasta mielestä johtunu mistään muusta kuin siitä että paukut loppu jaloista.
Sunnuntaina sitte uusi yritys Polkasussa. Sieltä löytynee tälle kunnollekin sopivaa porukkaakin.
Nojoo, tosiaan se ekan kiekan puolikas oli ihan matelua, mutta vauhti kyllä kohosi aika kivasti sitä ylämäkeä lähestyttäessä.
Itselläni ainakin ottaa mantieajo enemmän jalkavoimien päälle (varsinkin takareisiin) ja sykkeet on varsin maltilliset (piikkejä lukuunottamatta). Maastossa taas hapenottokyky joutuu mulla kovemmalle koetukselle ja sykkeet on korkeammalla.
Onko jalat niin heikot, ettei saa kaikkea irti koneesta?
Pellisen korjaamo Sulalla on erikoistunu volkkareihin. Löytyy Mukulakujan päästä. Puhelinnumeron saat multa jos tarviit.
Löytyisikö yhteystietoja korjaamoon jos kyselisi tuoltakin huoltoserviceä ?
Kovaa kyytiä on Kuusijärvellä pidetty joten näillä peesaustaidoilla+kunnolla olisin pudonnu porukasta varmaan saman tien. Maantiedebyytti jää siis johonkin hamaan tulevaisuuteen ihan niinkuin Tahkonkin valloitus :)
Voisi kuvitella että maasto vaatii hapenottokykyä ja maantiellä taas tulisi voimantuottokyky ja 1h kynnysajoteho kunniaan. Itsellä on ainakin ammoisien coopperin testien (2850 m on ennätys) perusteella hapenottokyky syvältä. Samoin Polarin kuntotesti antaa coopperin testin mukaiset lukemat (52).
Löytyisikö yhteystietoja korjaamoon jos kyselisi tuoltakin huoltoserviceä.
Kovaa kyytiä on Kuusijärvellä pidetty joten näillä peesaustaidoilla+kunnolla olisin pudonnu porukasta varmaan saman tien. Maantiedebyytti jää siis johonkin hamaan tulevaisuuteen ihan niinkuin Tahkonkin valloitus :)
Kyllä se nyt on niin, että T.M lähtee Tahkolle ;) Meidän mökissäkin on vielä tilaa! Niin ja kaiken lisäksi Finlandiakin on paljon raskaampi kuin Tahkon 60km - ja tämä on faktaa! Mikä siis estää lähtemästä ;)
Kyllä se nyt on niin, että T.M lähtee Tahkolle ;) Meidän mökissäkin on vielä tilaa! Niin ja kaiken lisäksi Finlandiakin on paljon raskaampi kuin Tahkon 60km - ja tämä on faktaa! Mikä siis estää lähtemästä ;)
Ymmärtääkseni toinen kierros. Yksi kierros on aika vähän ja toinen kierros sitten on taas sellaista sitkutusta, että TM ei katso sen tuottavan lisäarvoa, että sinne saakka kannattaisi lähteä.
Tahko:
Someday, someday,sometime...Eli kyllähän tuonne pitää vielä pyhiinvaellus järjestää.
Tuli eilen lyhyellä duunimatkalenkillä hyytyminen joten täytyypi tänään jättää z-tempo väliin, jospa rullailen tiistaina hyvinkäälle ajamaan n. 20 min 30 s.
http://i91.photobucket.com/albums/k307/M5la/draft_final.jpg
Tulkoohan lauantaina kannustamaan ja katsomaan! Hyvä kelikin tilattu.
Toki osallistuakin saa ja multa voi vaikka lainata fillaria (ja yksi Solidin pyörä saattaisi pienellä mahdollisuudella olla lainattavissa) jos tahtoo "kisata".
Kisalaskut klo 14.00 jälkeen (14.30?)
... ja multa voi vaikka lainata fillaria (ja yksi Solidin pyörä saattaisi pienellä mahdollisuudella olla lainattavissa) jos tahtoo "kisata".
Saanks mäkin lainata sun pyörää??? - ei viittis aina omaa hajottaa... :p
Ajattelin lähteä huomenna kellottamaan ...eiku tutustumaan Mätiksen Maratoonireittiin. Olisko muita kiinnostuneita? Joskus illalla olisi tarkoitus lähteä ajelemaan. Esim. varuskunnan kautta Mätikselle ja yksi kierros kisareittiä.
Ile:
Onko tarkempaa aikataulua ? Olen fillarilla duunissa ja meinasin lähteä suoraan töistä ajamaan. Tarkoitus oli mennä keiniksen dh-rataan tutustumaan mutta väärään suuntaan :) mutta voisihan sitä lähteä tuota maratoonireittiäkin vääntämään.
Ile:
Onko tarkempaa aikataulua ? Olen fillarilla duunissa ja meinasin lähteä suoraan töistä ajamaan. Tarkoitus oli mennä keiniksen dh-rataan tutustumaan mutta väärään suuntaan :) mutta voisihan sitä lähteä tuota maratoonireittiäkin vääntämään.
Hallitus kotona vaatiin ensin siivoushommiin eli menisi ehkä johonkin klo17-18 paikkeille.
Hans Opinion
15.05.2009, 12.04
Tempo-pyörä meni jo kaupaksi ja seuraavana menee myyntiin Hansin Giantti, joo se takuuna saadun raamin ympärille vasta kyhätty <12kg projekti. Luovun laitteesta koska näyttää että sillä ei ole käyttöä lähitulevaisuudessa, turha roikottaa varastossa laaduksta peliä vaan laitetaan sekin lihoiksi.
Olisiko täällä kenelläkään tarvis nättiä "harjatun-alun" väristä Giant NSR maastokulkinetta, pyörässä on seuraava varustus:
Raami on 2O½ tuumainen (vaakaputki 615mm) ja olen ajanut sillä jotain 25-30 kertaa.
Kiekoilla on ajettu selvästi vähemmän ja ne on virheettömät sekä kevyet/ kestävät CrossMaxit joissa takana vähän vahvempi CM (pyöreä pinna) ja edessä kevein versio (lituska pinna).
Edessä Fox100 kaikilla herkuilla, sillä on ajettu alle 10 kertaa.
Takana kimppa huollettu FoxFloatR sekä varalle raamin mukana tullut ajamaton Rokkari.
Satula on Gobi ja sillä olen ajanut tasan kolme kertaa, kuten myös Syntacin hifi-tolpalla.
Juicy7 levarit ovat pyörän ikäiset ja virheettömässä iskussa.
Sram9 voimansiirto on kunnossa, ei välitöntä eikä välillistä päivitystarvetta.
RFacen kampiin on päivitetty talvella uutta ratasta ja uusi isis-keskiö.
Stemmi on Pro PLT 90mm, stonga 590mm Kally Uno hiilaria jossa uudehkot lukko-gripit.
Polkimet Karin takuukorjatut vispilät ja pulloteline on Zefal-carbon.
Peli on uuden veroisessa kunnossa, päivittelin/ huolsin sen talvella hyvään iskuun kesän koitoksia varten, NSRhän ei notku putkelta lainkaan. Laite on suopa mara-kisapeliksi mutta ajaa sillä painetta mainipuloimalla lenkkiä aivan laadukkaasti.
Tyrkytän GIANTia ensin täällä tutuille "sopivalla" hinnalla ennen kuin rupean myymään torilla jollain käsittämättömällä pyynnillä. Täällä tiedetään pyörän historia ja hinta "katsotaan" kyllä kohdalleen sillä myyjällä on tiedossa että Cubea jne. saa halvalla ja hyvillä palikoilla johonkin 2½donaan. Jos on kiinnostusta niin nokka kohti Giantia... vaihtokauppa japsi valmisteiseen ilmalämpöpumppuun on myös mahdollista...
Jos on kiinnostusta niin nokka kohti Giantia... vaihtokauppa japsi valmisteiseen ilmalämpöpumppuun on myös mahdollista...
Ei taida meikäläisen tallia Giant lämmittää. :D
Tempo-pyörä meni jo kaupaksi ja seuraavana menee myyntiin Hansin Giantti, joo se takuuna saadun raamin ympärille vasta kyhätty <12kg projekti. Luovun laitteesta koska näyttää että sillä ei ole käyttöä lähitulevaisuudessa, turha roikottaa varastossa laaduksta peliä vaan laitetaan sekin lihoiksi.
.
Kyllähän tuo Hansin maratontykki himottais, mutta taitaa olla alkukesän pyöräbudjetti hieman jo ylitetty :o Jos huomenna lottoais ...heh!
On se kyllä harmi kun Hans joutuu karsimaan harrastusta... Vaikka eipä ole Giantille paljoa käyttötunteja tullut. :(
Mun uusi xc tykki sai tänään vihdoinkin huomiota osakseen. Tai lähinnä huomiota sai tubelekseiksi muutetut xt/717 -kiekot. Vaihdoin niihin Stanin vannenauhat ja litkut + bränikät tless nakit. Pumppailin nakit päälle käsipelillä ja oli kyllä urheilusuoritus! Toiste en yritä nakkien laittoa yksin tai käsipumpulla. Mutta... Lopputuloksena nakit on kiekoilla, kädet on rakoilla ja jokapaikka on tahmeena tless litkusta. :)
Vielä pitäs maxari laittaa vaijerit. Sitten alkais olemaan käyttökunnossa.
Saiko Hans liikenteenohjaajat kuntoon? Tai jos joutu jonkun pakottamaan, niin täältä löytyy yks tikkarimies vapaaehtoseks.
j-cruisen reittiehdotus: keinis-palanut talo-korso-rekola-joen varsi-kuusijärvi (tauko)-sipoonkorpi-keinis. Kommenttia muita reittiehdotuksia? Tauon paikka?
Jcruise reitti vaikuttaa ok:lta. Mä livahdan jossain vaiheessa reitiltä kun pitäisi olla varmaan klo 18 pintaan kotona.
JCruise-reitti kuulostaa todella hyvältä!
Olikosse nyt sitten lauantaina 6.6.?
5.6. on firman illanistujaiset, mutta pitää ottaa rauhassa jotta jaksaa ajaa.
...ei meinaa ainakaan toi eilinen maantiepyöräily baari-illan päälle oikein "toiminut". :)
Kevät Polkasusta ei siis paljoa kommentoitavaa. 30-40min pää joukossa ja sen jälkeen omassa pikkuryhmässä, joka ajoi aika iisiä vauhtia. Siitä sitten epäonnistuneen vetovuoron luovuttamisen jälkeen onnistuin tiputtamaan itse itseni :)
Loppumatka ihan makkaranpaistovauhtia ja VesaP:n ryhmässä pikkupätkä peesaillen. Jaloista loppui paukut jo alkumetreillä ja energiat loppui parin tunnin jälkeen. Olisi pitänyt olla jotain geelia yms. mukana.
Lauantai 6.6. on siis j-cruise tehtäisiinkö siitä perinteinen nosto, olisiko TM taas nostajana. Säädetään vielä reittiä, ideana ettei liian pitkäksi venähdä matka.
Oisko Hanssilla (tai kellään muulla) Polarin sensoreita (CS-nopeussensori WIND tai G3 GPS-sensori WIND) tai sykemittareita kaupan?
Mistähän Polareita löytyisi halvimmalla?
Mä perustin jättecruisi-topicin foorumille ja pistin matakivi.net:iin ilmoituksen.
Tiistaina alkaa lomautus joten mä ehdin varmaan viikolla käymään sipoonkorvessa kattomassa vanhojen polkujen kunnon. Uusista reiteistä mulla ei kylläkään mitään hajua.
TURISTI:
Jos rahaa on kuin roskaa niin pistä T6:nen myyntiin (takuuhuollon kautta). Sitten
CS600+speed sensoreita muutama:
http://www.dolphinfitness.co.uk/ tai http://www.affordablesupplements.co.uk
Ajattelin settiä RS800CX + tuo nopeussensori + G3 GPS sensori. Hintaa varmaan 550€?
Saatanan kallista.
Pitää olla rannemallinen laite, käytän juostessa ja ehkä joskus hiihtäessä...
Markku Liitiä
18.05.2009, 10.13
>T.M.
Olit ihan oikeassa kun Kevätpolkaisun lähdössä katselit sen tandemin etuketjujen löysyyttä. Kun tandemistit junttasivat Talman rinteen kohdalla olevaa mäkeä ylös 200 metriä ennen maalia, niin eikös ketjut pudonneet. Kundit hilpaisivat jalkapatikassa siitä kohti maalia. Eroa hatkaryhmään oli sen verran reilusti, että ehtivät ihan hyvin ja taisivat kuulemma ihan lopussa päästä vielä pyörän päällekin.
Sinkuloin muuten lähdön jälkeen Etelä-Paippisten vanhalle kaupalle (siihen entisen minihuoltiksen viereen) avatulle moottorikahvilalle munkkikahveille. Prätkiä oli paikalla runsaasti, meikäläinen oli ainoa fillaristi. Hyvä taukopaikka, auki viikonloppuisin klo 12-20 ja arkipäivinä klo 16-20.
Kiinnostaako ketään ostaa multa Suunnon GPS POD tai Bike POD?
Lähtee edulliseen hintaan...
...YV:tä tai soittoa...
>T.M.
Sinkuloin muuten lähdön jälkeen Etelä-Paippisten vanhalle kaupalle (siihen entisen minihuoltiksen viereen) avatulle moottorikahvilalle munkkikahveille. Prätkiä oli paikalla runsaasti, meikäläinen oli ainoa fillaristi. Hyvä taukopaikka, auki viikonloppuisin klo 12-20 ja arkipäivinä klo 16-20.
Ai se lekendaarinen Paippisten Shelli. Hitto! Meinasin ottaa termariin kahvia ja mennä just sinne kattomaan polkasua. Mutta muutinkin reitin sitten Talmaan. Hyvä jos siellä ei tarvi enää omia kahveja:)
Tulipahan Hyvinkään enskassa otettua ainakin koneesta kaikki irti. Nyt on taasen semmonen olo, että huh huh. Ruoka/juoma ei imeydy. :(
En sitte tiiä johtuuko olo pelkästään suorituksesta, vaiko olinko jo ennestään huomaamattani kipeenä...
Keskiön voorumille koitin vähän kirjotella kisaraporttia, jos joku haluu vilkasta. (http://www.keskio-mtb.com/forum/index.php?topic=242.0)
Hyvinhän se Kari paukutti menemään Hyvinkäällä.
Minä suuntasin eilen maantiefillarinkeulan kohti Nukaria. Kyläcup:n tempo oli ohjelmassa. No pääsin koskenmäkeen niin eikö alkanu sataa ihan prkeleesti. Ajattelin että skippaan tempoamisen ja vedän 40 min kovan reenin+äkkiä himaan. 20 min jälkeen himmailin ja jatkoin kuitenkin Tempo-starttiin. Hirvee horkka iski lähtöä odotellessa ja 20:17 tuli tempon loppuajaksi. Jäin omasta tavoitteesta 5 s kun hävisin Petelle yli 2min :) No paluumatkalla ei onneksi enää satanut mutta eipä ole moista viluntunnetta montaa kertaa ollu. Saunassa sain sentään varpaat sulamaan.
Nyt alkoikin sitten 7 päivän palkaton loma...
Joko Kari on palautunut edellisestä repäsystä - huomenna XC-cuppia ajamaan? Eikös T.M ollut myös lähdössä?
Tänään ajattelin kiertää taas marathon reitin rauhallisesti - mahdollisesti olisi tarjolla opastustakin pienien reittimuutosten osalta. Ihan varmaa tuo ei ole, mutta voi sitä omin neuvoinkin kiertää. Ei ne muutokset kuulemma niin suuria ole :)
Joko Kari on palautunut edellisestä repäsystä - huomenna XC-cuppia ajamaan? Eikös T.M ollut myös lähdössä?
Menin kyllä ilmottautumaan huomiseen cuppi kisaan, mutta lähteminen on vähän siitä kiinni saanko fillarin kasaan.... Luultavasti saan. Tarkotus on kuiteskin ajella uutta fillaria ihan vaan hissukseen sisään ja palautella itteä.
Mä panostan huomenna bändireeneihin joten ei pääse xc-cup:iin...
Mä panostan huomenna bändireeneihin joten ei pääse xc-cup:iin...
Höh olisi ollut revanssin paikka ...heh No ensi viikonloppuna sitten ;)
Tulihan ajeltia XC-kisaa. Ei se nyt kummoisesti mennyt, mutta jotenkin...
Maksimisykkeet on kyllä kateissa, nyt maksimi oli 183 ja keskisyke 167.
Kyllä XC-kisassa pitäis keskisykkeen olla jotain +170 jotta ois koneen kierrokset oikealla tasolla. No, paska kunto, ei mahda mitään.
Kröhöm: http://www.keskio-mtb.com/forum/index.php?topic=288.msg4658#new
Ihan hauskaa oli ajella paloheinässä. Uutta fillaria en ihan ihan ehtiny saada kasaan. Yksi vaijerin kuori jäi uupumaan, joten ajelin sitten letkeästi retkeillen sinkulalla.
Totta puhuen väänsiin ihan 100 lasissa alusta loppuun ja nyt on taas olo sen mukainen. Koko matkan oli tiukkaa vääntöä sijoituksista, yksin ei tarvinnut ajaa yhtään. Mukava yllätys oli se, että aiemmista kisoista poiketen keuhkot eivät tykännet pahaa, eikä tarvinnut haukkoa happea kun kala kuivallamaalla. Kuntokin kesti suht hyvin sinkuloinnin ja loppuvaiheessa pääsi suht kivasti kuittailemaan hyytyneitä. Vaikka... saishan se kunto pareeempikin olla. :)
....loppuvaiheessa pääsi suht kivasti kuittailemaan hyytyneitä. Vaikka... saishan se kunto pareeempikin olla. :)
Niinpä, meikäläinen tuli kuitatuksi hyvissä ajoin ennen loppukiriä :o Täytyy kyllä olla ihan tyytyväinen omaan ajoon, vaikka kovempaahan sitä pitäisi ajaa. Nooh kyllä nämä tänä keväänä ovat kulkeneet paremmin kuin viime vuonna, joten tyytyväinen pitää siis olla. Jaloissa ehkä painoi vielä Keväpolkasu ja eilinen marathon reitin kiero. No mutta päämatkathan ovatkin marathonit eli nämä ovat hyvää treeniä ;)
Ai niin, jäiköhän kukaan vielä odottelemaan tuloksia?
Mä jäin oottelemaan tuloksia, odottaminen palkittiin (ei ajaminen) ja sain 2kpl Contin renkaita :)
M30 top nelosessa ei ollut Ileä ja Karikaan ei Yleisessä (?) ihan kärkisijoilla ollut, tai siis ainakaan neljän joukossa. Kallioniemen Jussi taisi olla neljäs, eli jos Kari on taas Jussin kanssa vääntänyt kisaa, niin ehkä Karin sijoitus sitten ois ollut viides?
Mutta mitään kokonaisia tuloslistoja sieltä ei julkistettu, joten omakin sijoitus jäi arvoitukseksi, mutta ainakaan Harrasteen neljän joukkoon en päässyt, surullista... :(
Pitää päästä vähän avautumaan...
...ei kehtaa tonne xc-cuppi topikkiin.
Rupeaa kyllä noitten kisojen ajamisen mielekkyys vähän kärsimään, kun tulosten arpominen tuntuu olevan tänä vuonna vielä edellisiäkin vuosia vaikeampaa. Joka kisassa on tuloksissa jotain häikkää ja joskus niissä on ollut ihan uskomattomia kämmejä. Noi kisat kuitenkin maksaakin jotain, niin ois se ihan jees jos tulokset ois oikein ja sitten vielä plussa olisi jos jotain väliaikoja tai edes loppuaika ois näkyvissä. Tai jos tulokset sais jo kisapaikalla...
Nojoo, tosi kiva että kisoja järkätään jne. mutta kyllähän tommosessa vähän virallisemmassa SPU-kupissa vois homma pelata vähän paremmin. Hintaeroakin on kuitenkin 7€ kyläkupin kisoihin, joissa homma saain pelata vähän epämääräisemmin.
Tosin tämän kisan ennakkotiedottaminenkin oli aika nihkeetä, joten sama linja pysyi siis loppuun asti. :)
Mä jäin oottelemaan tuloksia, odottaminen palkittiin (ei ajaminen) ja sain 2kpl Contin renkaita :)
M30 top nelosessa ei ollut Ileä ja Karikaan ei Yleisessä (?) ihan kärkisijoilla ollut, tai siis ainakaan neljän joukossa. Kallioniemen Jussi taisi olla neljäs, eli jos Kari on taas Jussin kanssa vääntänyt kisaa, niin ehkä Karin sijoitus sitten ois ollut viides?
Mutta mitään kokonaisia tuloslistoja sieltä ei julkistettu, joten omakin sijoitus jäi arvoitukseksi, mutta ainakaan Harrasteen neljän joukkoon en päässyt, surullista... :(
Hyvä, että sait renkaat!
On toi tulospalvelu kyllä ihmeen vaikeeta, kun äijiä ei saada oikeaan järjestykseen, eikä kierroksia osata laskea - surullista. Pitäisi antaa kisat muille, jos ei homma onnistu. Itse en osaa muuta sanoa tuloksista kuin sen, että ennen Jereä olin maalissa, mutta Ovaskan Kimmo oli kyllä edellä. Siis päin takapuolta arvottu tulokset ...heh!
On toi tulospalvelu kyllä ihmeen vaikeeta, kun äijiä ei saada oikeaan järjestykseen, eikä kierroksia osata laskea - surullista. Pitäisi antaa kisat muille, jos ei homma onnistu. Itse en osaa muuta sanoa tuloksista kuin sen, että ennen Jereä olin maalissa, mutta Ovaskan Kimmo oli kyllä edellä. Siis päin takapuolta arvottu tulokset ...heh!
Ei noi tuloslistat yllätä yhtään, mä olen ollu tänä vuonna 5:ssä kisassa ja 3:ssa tuloksissa enemmän ja vähemmän väärässä paikassa:seko:. Turun enskan keskeytin, siellä olin oikeassa paikassa:cool:. Hyvinkään enskassakin oli oikea sijoitus, noiden emittien kanssa pelaaminen onkin lähes idioottivarmaa:)
Jossain keskustelussa jo ehdotinkin maalikameraa.
No eipä kauheesti yllätä tuo tulospalvelu. Ei kai niitä Vantaan sm-kisojenkaan tuloksia ole ikinä saatu oikaistua. 3-ensimmäistä taisivat mennä oikein :)
Saakelin soutulaite rankaisi viimeisen kerran. Raahasin sen yläkerrasta kuriirille vuokrapalautukseen niin eikö prkele selkä venähtäny. Tämmöiseen vammaan auttaa maastoajo ja kävinkin 3h cruisailemassa Kuusijärvellä. Jättecruisireitti täsmentyi sen verran että mennään jokivarren juurakkohelvetti vanhaan malliin siitä sitten ennen lahdentien pikkusiltaa motarin penkkaa päiväkumpuun ja sieltä Korson Kaiun enskabaanaa Kuusijärvelle.
Hans Opinion
22.05.2009, 13.57
No eipä kauheesti yllätä tuo tulospalvelu. Ei kai niitä Vantaan sm-kisojenkaan tuloksia ole ikinä saatu oikaistua. 3-ensimmäistä taisivat mennä oikein :)
Saakelin soutulaite rankaisi viimeisen kerran. Raahasin sen yläkerrasta kuriirille vuokrapalautukseen niin eikö prkele selkä venähtäny. Tämmöiseen vammaan auttaa maastoajo ja kävinkin 3h cruisailemassa Kuusijärvellä. Jättecruisireitti täsmentyi sen verran että mennään jokivarren juurakkohelvetti vanhaan malliin siitä sitten ennen lahdentien pikkusiltaa motarin penkkaa päiväkumpuun ja sieltä Korson Kaiun enskabaanaa Kuusijärvelle.
Tulosongelmia oli myös KKP:ssa, osa luisti tulosjonoon pysähtymättä emmekä saaneet kirjattua heitä... ei vaikka jonoon laittajat huusivat kuin hinaajat.
Tämä tulosten kirjaaminen täytynee miettiä ensi vuodelle uusiksi joltain "läppäripohjalta"... tosin ei tämäkään auta jos ajajia ei voida yhdistää numeroon... no mietitään... täytynee konsultoida TM:ää asian suhteen.
Polvi edelleen klesa, ei kestä turboilematta edes kävelyä. Kesäloman jälkeen tähystetään Peijaksessa josko siihen saataisiin vielä vähän virtaa... kyllä tämä nyt rupeaa tarkoittamaan sitä että Hansin kisat on kisattu ja jos polven saan ajokuntoon niin puhtaasti kuntoilu pohjalta tapahtuu fillarointi jatkossa... no aikansa kutakin... ostin pahimpaan tuskaan skootterin, oiva peli kaupunkiolosuhteissa... lämpimämpi saisi olla.
KKP:ssa tulospalvelu voi olla aika tuskaista, sillä selvästi kaikki eivät edes halua tuloksiin. Tuloksien kirjaamisjonon ohi ajeltiin surutta ja täysin tietoisesti. Joku ei pidä sitä oleellisena, ehkä joillakin on sitäkin, että ottaa pannuun esim. tekniikkamurheet tai muusta syystä putoaminen jälkiporukoihin. Siinä ei sitten enää maaliin tullessa tuloksiin pääsy kiinnosta. En edes tiedä miten kuntoajossa tuollaiseen pitäisi suhtautua. Koitetaanko tulos saada järjestäjän puolesta "väkisin"?
Hans Opinion
22.05.2009, 19.21
KKP:ssa tulospalvelu voi olla aika tuskaista, sillä selvästi kaikki eivät edes halua tuloksiin. Tuloksien kirjaamisjonon ohi ajeltiin surutta ja täysin tietoisesti. Joku ei pidä sitä oleellisena, ehkä joillakin on sitäkin, että ottaa pannuun esim. tekniikkamurheet tai muusta syystä putoaminen jälkiporukoihin. Siinä ei sitten enää maaliin tullessa tuloksiin pääsy kiinnosta. En edes tiedä miten kuntoajossa tuollaiseen pitäisi suhtautua. Koitetaanko tulos saada järjestäjän puolesta "väkisin"?
Polkaisussa on ollut mahdollista ajaa "anonyymisti" ilmoittamalla halustaan numeroa lunastettaessa, mikäli ilmoitusta ei tee niin laitamme nimen ja ajan tuloksiin. Sekavaksi tulosluettelon rakentamisen tekee se että päättää jättäytyä tuloslistan ulkopuolelle numeron lunastamisen jälkeen. Tällöin voisi maaliin tultuaan ilmoittaa kellottajille ettei halua tulosluetteloon niin ei suotta huudeltaisi perään.
Väkisin emme ketään laita tuloksiin mutta auttaisi kovasti jos ilmoittaisi aikomuksistaan jotain järjestäjälle.
Oltiin Liedossa edustamassa Zeusta T.M:n, Ilen kanssa. Liedon rata oli loistava. Hiukka teknisempää polkua, kaltsia, juurakkoa.
Itsellä oli kisassa ekakertaa uusi XC-tykki (http://lh3.ggpht.com/_eJi3ufgmFNI/ShmThIDt7uI/AAAAAAAADGo/2WIs7I_9Jgk/s512/IMG_4578.JPG) alla. Ennen kisa-aamua en ollut ajanut metriäkään fillarilla maastossa, joten hiukka kovaan sisään ajoon joutui fillari... Sisäänajon puute kostautuikin matkalla aika ikävästi. Ketjut tahtoi hyppiä pois päältä ylämäkiväännöissä ja niitä joutu pari-kolme kertaa joka kierroksella nostelemaan. Viidennellä eli viimeisellä kierroksella myös etuvaihtaja otti siipeensä ketjujen pompatessa pois. Voimansiirtoa lukuunottamatta fillari tuntuu tosi hyvälle! :)
Tuloksia: Minä 4:s elitessä ja kokonaiskilpailussa 5:s, koska harrastelija-Ukkola ehti DH-fillarillaan nopeemmin maaliin! :o
Ile 3:s ja T.M. 7:s M-30:ssä.
Oltiin Liedossa edustamassa Zeusta T.M:n, Ilen kanssa. Liedon rata oli loistava. Hiukka teknisempää polkua, kaltsia, juurakkoa.
Itsellä oli kisassa ekakertaa uusi XC-tykki (http://lh3.ggpht.com/_eJi3ufgmFNI/ShmThIDt7uI/AAAAAAAADGo/2WIs7I_9Jgk/s512/IMG_4578.JPG) alla. Ennen kisa-aamua en ollut ajanut metriäkään fillarilla maastossa, joten hiukka kovaan sisään ajoon joutui fillari... Sisäänajon puute kostautuikin matkalla aika ikävästi. Ketjut tahtoi hyppiä pois päältä ylämäkiväännöissä ja niitä joutu pari-kolme kertaa joka kierroksella nostelemaan. Viidennellä eli viimeisellä kierroksella myös etuvaihtaja otti siipeensä ketjujen pompatessa pois. Voimansiirtoa lukuunottamatta fillari tuntuu tosi hyvälle! :)
Tuloksia: Minä 4:s elitessä ja kokonaiskilpailussa 5:s, koska harrastelija-Ukkola ehti DH-fillarillaan nopeemmin maaliin! :o
Ile 3:s ja T.M. 7:s M-30:ssä.
Kyllä vain oli mukava reissu ja tällä kertaa omakin ajo kulki ihan mukavasti. Harmittaa vain, kun keula taisi mennä rikki. Tänään pitää tutkia vauriot :( Ongelma ei onneksi vaikuttanut ajoon, koska tuolla radalla ei lukitusta tarvittu. Pitääköhän tässä ryhtyä keulakaupoille?
Kyllä vain oli mukava reissu ja tällä kertaa omakin ajo kulki ihan mukavasti. Harmittaa vain, kun keula taisi mennä rikki. Tänään pitää tutkia vauriot :( Ongelma ei onneksi vaikuttanut ajoon, koska tuolla radalla ei lukitusta tarvittu. Pitääköhän tässä ryhtyä keulakaupoille?
Helpotuksen huokaus :) - ei ole keula rikki. Avasin tänään lukituspuolen, joka oli mennyt täysin jumiin. Keula on ilmeisesti pohjannut niin rajusti siinä yhdessä notkelmassa, että "se punainen lukituspatruuna" (tai mikä se nyt noissa RS:n keuloissa onkaan nimeltään) oli työntynyt pari milliä ylös eli sitä korkkia vasten, eikä lukitus pyörinyt mihinkään. Näppäränä tee-se-itse-miehenä purin koko "patruunan" ja kasasin uudelleen. Nyt taas toimii!
Vähän jo alkoi kuitenkin RS SID kuumottamaan, kun painoa luvataan n. 1,4kg ;)
Helpotuksen huokaus :) - ei ole keula rikki.
Vähän jo alkoi kuitenkin RS SID kuumottamaan, kun painoa luvataan n. 1,4kg ;)
Voi voi, toivottavasti menee pian kunnolla rikki!!!
Torstaina olisi PH-cuppia Lahdessa tarjolla, onko kisaamaan lähtijöitä?
Voisin ehkä lähteä ja kyydissä pääsisi tai vaihtoehtoisesti tarttisin kyydin (en vielä tiedä onko auto käytettävissäni).
Startti on klo 18:30 joten joskus viiden jälkeen pitäisi lähteä.
Mulla ois virtaa ja intoa mennä ajamaan, samoin kuin Orimattilaan pitänee mennä 4.6. (pitää saada vielä lisää kovia vetoja alle ennen Tahkoa!)
Torstaina olisi PH-cuppia Lahdessa tarjolla, onko kisaamaan lähtijöitä?
Voisin ehkä lähteä ja kyydissä pääsisi tai vaihtoehtoisesti tarttisin kyydin (en vielä tiedä onko auto käytettävissäni).
Startti on klo 18:30 joten joskus viiden jälkeen pitäisi lähteä.
Mulla ois virtaa ja intoa mennä ajamaan, samoin kuin Orimattilaan pitänee mennä 4.6. (pitää saada vielä lisää kovia vetoja alle ennen Tahkoa!)
Kyllä vain PH-cuppia olis tarkoitus ajella. Karin kanssa oli tuosta sunnuntaina puhetta. Vielä on mun osalta vähän epävarmaa, kun en ole ihan varma vaimon aikatauluista. Huomenna pitäisi jo tietää.
Jep jep, jos kyydissä pääsisin, niin ois jees...
Hienoa... torstaina pääsee taas testailemaan uuen villarin kisakestävyyttä.
Olen ajellut nyt parit maantie-säätölenksut ja kyllä nyt tuntuu fillari hyvälle! Taitaa mennä Bianchikin myyntiin, koska mielummin ajelen No Saintilla tiellä, kuin mitä maantiepyörällä... :D
Kari & TURISTI > Kannattaa varautua huomenna omaan kyytiin PH-cuppia silmällä pitäen. Näyttää siltä, että on kotihommia :( Infoan vielä tarkemmin illalla.
Ok. Pitää koittaa saada kärry alle...
Olin yhteydessä aluetta hoitavaan henkilöön Metsäntutkimuslaitoksella. Myös hän on ollut häätämässä käyttäjiä siltä pikkumontulta. Alueella ei saa ajaa moottoriajoneuvoilla missään, eikä kenelläkään ole maanomistajan lupaa. Käykää rohkeasti vain ilmoittamassa moottoroiduilla ajoneuvoilla ajaville, että alueella ei saa ajaa ja että ilmoitatte/ilmoititte poliisille, että polliisi tulee paikalle sakottamaan kunhan vain ehtii... :)
Mc_Mursu
27.05.2009, 15.38
Oliskohan jostain kieltokyltistä iloa...?
Mutta mitäpä tuo haittaa, jos siinä ajellaan? Se hiekka-alue ei siitä enää huonommaksi voi mennä. Ehkä hiukan pörinä voi häiritä ja kuivalla kelillä se pölisee hiukan. Onko tää vaan valittamasen iloa vai häiritseekö se jotakin todella? Myönnän, että en itsekkään tykkää, kun siellä ajellaan, mutta mielummin siinä hiekkamontulla, kuin metsäpoluilla. :cool:
Nimim. pari kertaa mopolla siinä ajanut joskus pari vuotta sitten.
mopot ja mönkijät aiheuttaa kyllä sellaista eroosiota poluille, että kohta saadaan polkea siellä 20 cm syvässä spoorissa..
Oliskohan jostain kieltokyltistä iloa...?
Mutta mitäpä tuo haittaa, jos siinä ajellaan? Se hiekka-alue ei siitä enää huonommaksi voi mennä. Ehkä hiukan pörinä voi häiritä ja kuivalla kelillä se pölisee hiukan. Onko tää vaan valittamasen iloa vai häiritseekö se jotakin todella? Myönnän, että en itsekkään tykkää, kun siellä ajellaan, mutta mielummin siinä hiekkamontulla, kuin metsäpoluilla. :cool:
Nimim. pari kertaa mopolla siinä ajanut joskus pari vuotta sitten.
Eivät pysy siinä montulla vaan ajavat ympäri aluetta. Sivistyneet harrastajat etsivät lajilleen sellaisen paikan, missä on luvat kunnossa.
Sattuu vielä olemaan pohjavesialuetta koko Mätis...
Olin yhteydessä aluetta hoitavaan henkilöön Metsäntutkimuslaitoksella. Myös hän on ollut häätämässä käyttäjiä siltä pikkumontulta. Alueella ei saa ajaa moottoriajoneuvoilla missään, eikä kenelläkään ole maanomistajan lupaa. Käykää rohkeasti vain ilmoittamassa moottoroiduilla ajoneuvoilla ajaville, että alueella ei saa ajaa ja että ilmoitatte/ilmoititte poliisille, että polliisi tulee paikalle sakottamaan kunhan vain ehtii... :)
Viimeks maanantaina pysäytin skootterikuskin mätiksen polulla. Sanoin että on pohjavesialuetta ja poliisit ovat ratsanneet alueella. Kaveri poistui kiltisti tulosuuntaansa;)
Toinen hyvä keino mitä olen käyttänyt, otan kännykällä kuvia ajajista ja kuljetuskalustosta.
Hepuilla tulee kummasti tarvetta tulla selittelee ajojaan tai lähtevät nopeasti paikalta:D
Sattuu vielä olemaan pohjavesialuetta koko Mätis...
Noo... Empä mä nyt usko, että mopoilijatkaan kaatelee öljyjä yms mätiksen monttuun. Enemmän taitaa valua öljyä yms myrkkyjä asfalttiteistä ja pyöräteistä maastoon tai vanhoista tiellä kulkevista vehkeistä...
Mua ei häiritsisi yhtään se, jos mopoilijat räppäisivät montulla, mutta vois kuvitella, että jos 300m uraa montulla on ajanut sen 50 kierrosta, niin helposti tekee mieli lähteä kangaspoluillekin mopoa kokeilemaan... Ja sitten se kangasmaastoa ollut polku muuttuu hiekkauraksi.
En oikeen tajua, miksi pitää räpätä noissa mätiksen montuissa, kun lähimmälle luvalliselle radalle on vaan muutama kilsa ja seuraavakaan rataa ei tarvitse niin kovin kaukaa hakea. Esim. mikroautoharrasteijat joutuvat käymään Hyvinkäällä, Lahdessa. Keimolassa ei voine ajaa, kuin pikkuluokkien autoilla melusyistä.
Anssi muuten, ootkos jo kaipaillut kompuraa ja naulainta? Voisin ne vaikkapa huomenna heittää, jos oletten kotosalla?
Mc_Mursu
28.05.2009, 01.19
No oottepa työ kukkahattutätejä (http://hiki.pedia.ws/wiki/Kukkahattut%C3%A4ti)...
No ei. On se kyllä aika ihme homma, kun isot miehet tulee tarroitettune peräkärryineen siihen kuivan montun puomille ja purkavat kyydistä usean tuhannen euron hintaiset KTM krossipyöränsä ja pärisyttelevät sitten siinä montulla. Kun on kerta panostettu peleihin ja vermesiin, niin voisivat tosiaan panostaa siihen ajopaikkaankin.
Aika harvoin tuolla muilla poluilla onneks törmää päristelijöihin. Ei ne polutkaan nyt paljoa ole kulunut random mopopojista, joten mun mielestä aika turha ottaa niistä herne sieraimeen tai vaihtoehtoisesti mätiksen hiekkaa johonkin jossa se tuntuu erittäin epämukavalta. :eek:
Ok. Pitää koittaa saada kärry alle...
Jep sorry, en tänään pääse PH-cuppiin, ehkä seuraavalla kerralla sitten :mad: Pitää käydä illalla kotipoluilla ajamassa.
Anssi muuten, ootkos jo kaipaillut kompuraa ja naulainta? Voisin ne vaikkapa huomenna heittää, jos oletten kotosalla?
Ok, kasin jälkeen varmimmin kotona.
Mätiksen krossailuista...
...asialla on puolensa.
Se hiekkakuopalla ajelu ei ole niin häiritsevää, sillä melu ei sieltä kantaudu ihan niin hyvin ja ihan lähimmät talotkin ovat kohtuullisen matkan päässä (tosin varmasti kuuluu sinne). Lisäksi kuoppa-alue on myös kaivettu ja raiskattu luonnontilasta siihen hiekkakuoppakuntoon, joten mitään kulumista tai muuta tuhoa ei aiheudu. Niitä krossikumpuja on muutenkin ihan kiva pumppailla myös fillarilla :)
Ongelmia tietysti löytyy myös:
- alueella liikkuu PALJON ihmisiä, koiria ja lapsia (no ihmisiähän nekin on kai). Krossipyörä kulkee kuitenkin aika kovaa, tosin siitä lähtee ääntä joten sitä on helppo aikuisen ihmisen karttaa, mutta yhteentörmäyksien vaara on olemassa. Tosin niin se on pyöräillessäkin.
- alue on pohjavesialuetta (en tosin tiedä luokitusta), jolloin moottoriajoneuvot on aika pannassa (tosin Ohkolan krossirata on myös pohjavesialueella). Ei noista vehkeistä öljyä tai bensaa lennä litroittain ajettaessa, mutta 2-tahti koneissa pakokaasuhaitta on kyllä kaamea, ainakin jos mä oon ollu säätämässä sytytystä! :) Se on sitten eri juttu, jos jotain hajoaa tai jos pyörää aletaan remppaamaan kuopalla, niin sillon voi helposti bensaa valua maahan jne.
- pelkään ihmisten sekoittavan krossaajat maastopyöräilijöihin ja joidenkin koirantaluttajien mielestä myöskään maastopyörä ei kuulu Mätiksen metsiin...
...ei hyvä.
Laillisia ajopaikkoja on yllättävän vähän, ainakin enskailuun. PK-seudulla on kyllä krossiratoja: Sipoo (poistumassa), Porvoo, Vantaan Lavanko, Espoon Ämmässuo ja Ohkola. Näiden krossiratojen läheisyydessä on yleensä joku enskalenkki, ei tosin taida kaikista löytyä? Mutta jokatapauksessa enskaharrastuksessa tuo laillisten harrastuspaikkojen paheneva vähäisyys kyllä lisää tätä laitonta ajoa. Lisäksi kun virallisten ajopaikkojen ympäristöluvat kiristyvät ja lähialueiden asukkaat valittavat melusta, niin aukioloajat supistuvat entisestään. Kiristyvä säätely kyllä varmasti näkyy epävirallisilla ajopaikoilla...
Tähän kun vielä lisää Kiinamopot, skootteripojat ja mönkkärit niin kyllä tuo Mätikselläkin ajaminen tulee ennemminkin lisääntymään kuin vähenemään. Itse olen sitä mieltä, että siellä kuopalla se ei niin haittaa, vaikkakin ympäristöhaittojen riski on olemassa (tosin en tunne tätä puolta niin hyvin niin en osaa ottaa sitä niin "vakavasti"), mutta TÄYSIN toinen juttu on ne mönkkärikuskit jotka tuikkaa tieltä mettään ja ajelee mettäpolkuja revittäen ne täysin ajokelvottomaksi, siis fillarin kannalta.
Mielestäni alueella tapahtuvaa ajelua voisi valvoa aika helposti, mutta sitä ei valvota. Voisiko tästä vetää jotain johtopäätöksiä? Ajamista kuopalla ei voida virallisesti sallia, se vaatisi ympäristöluvan, aitaamisen ja jonkun yhdistyksen hoitamaan asioita jne. mutta ajaminen voidaan dekriminalisoida olemalla yksinkertaisesti vaan puuttumatta siihen. Siellä on kuitenkin ajettu vähintään siitä lähtien kun se hiekan kaivaminen on lopetettu. Itse olen alueella pyöräilly +10v ja aina siellä on ajettu, kyllä siinä ajassa olisi ainakin kerran varmaan vouditkin ehtineet paikalle sakottamaan siinä tien varressa näkyvästi parkissa olevien tiimipakujen ja kärryjen omistajia...
Itse en enää valita kuopalla tapahtuvasta ajelusta, mutta toivon ettei kuskit ala laajentamaan reviiriään mettän puolelle. Ja metsässä ajelua tai mönkimistä en katso sormien läpi, prkele!
noo jos ei mopedipojat polkuja pilaa niin suomen puolustusvoimat hyökkäysvaunuineen ainakin kerran pari vuodessa...
:) totta. Ja niistä vasta ympäristöhaittaa kertyykin!
No jos se on väärin, että huomauttaa mikä on oikein, niin sitten olen kukkahattutäti. Mihin se raja sitten laitetaan, jos lait ja asetukset ovat vain muita varten, ei minua?
Isä oli kahden pojan kanssa mönkkärillä ajamassa siellä pikkumontun lähialueella ja loukkaantui siitä, että huomautin hänelle aiheesta. Kuulemma muutkin siellä ajaa ja ei ole kylteillä erikseen kielletty ajamista?????? Mikä ihmeen viranomainen sinä luulet olevasi, mies kommentoi närkästyneenä. Olisi pitänyt silloin tämä mätiksen kukkahattuviranomainen saada suusta ulos.
No jos se on väärin, että huomauttaa mikä on oikein, niin sitten olen kukkahattutäti. Mihin se raja sitten laitetaan, jos lait ja asetukset ovat vain muita varten, ei minua?
Isä oli kahden pojan kanssa mönkkärillä ajamassa siellä pikkumontun lähialueella ja loukkaantui siitä, että huomautin hänelle aiheesta. Kuulemma muutkin siellä ajaa ja ei ole kylteillä erikseen kielletty ajamista?????? Mikä ihmeen viranomainen sinä luulet olevasi, mies kommentoi närkästyneenä. Olisi pitänyt silloin tämä mätiksen kukkahattuviranomainen saada suusta ulos.
Yhdyn täysin näkökulmaan. Rauhallisia metsäalueita ei ole turhan paljoa kaupunkiasutuksen laidoilla jäljellä. Mikä pakko niitä tärvätä päristämällä. Minusta moottoriajoneuvot ja luontoelämykset eivät oikein vain sovi yhteen.
Suhde ympäröivään luontoon tosin on eri ihmisillä hyvin erilainen; maaseudulla asuneet ovat tottuneet näkemään ympäristön resurssina, jota viljellään tai jossa laidunnetaan, kaupunkipuutarhurit taas tavallaan pyhittävät viherkasvit..
Onko kellään ideaa mukavasta mtb reitistä Vallila/Pasila - Kerava? Pohdin voisiko työmatkasiirtymään yhdistää mtb ajoa sujuvasti. Mieleen tulee ajaa teitä pitkin Kuusijärvelle ja siitä polkuja Keinikselle. Tieosuutta tulee vain aika paljon. Joku nopeakulkuinen polku olisi mukavampi, mutta missä sellaisia menisi tuolle matkalle?
Juu, eivät kuulu pärisijät mätiksen metsiin. Ne kuopatkin kyllä toipuisivat paremmin, jos hiekkaa ei kauhota joka päivä ympäri. Eli sikäli en ihan allekirjoittaisi hokemaa "kun ovat jo pilalla". Kyllä luonto ottaa omansa takaisin, jos se saa sen rauhassa tehdä. Luonnotonta on tietty maastopyöräilykin, mutta huimasti moottoripäristelyä kohtuullisempaa metsänkäyttöä sentään.
Kukkahattuviranomaisille nostan kukkahattua!
oil, kokeile vaikka ajaa keskuspuistoa esim. Haltialaan, siitä (osin) asvalttisiirtymää tähän meille ja tästähän pääsee polkuja mätikselle ja mätikseltä Keravalle. Toinen olis se palaneentalonpätkä - sipoonkorven länsipuoli - kivikko - viikki. Molemmat epämääräiset ehdotelmat selvyyden vuoksi eri suuntiin ;)
Tapio H:n jäljistä vois olla jotain iloa:
http://www.saunalahti.fi/~tapihut/REITIT/uusimaa.html (http://www.saunalahti.fi/%7Etapihut/REITIT/uusimaa.html)
Yhdyn täysin näkökulmaan. Rauhallisia metsäalueita ei ole turhan paljoa kaupunkiasutuksen laidoilla jäljellä. Mikä pakko niitä tärvätä päristämällä. Minusta moottoriajoneuvot ja luontoelämykset eivät oikein vain sovi yhteen.
Luontoelämykset ja moottoriajoneuvot ei tosiaan sovi kauhean hyvin yhteen. En silti kyllä kehtais kutsua Mätiksen ja varsinkaan Firan montulla vierailua luontoelämykseksi.
Lisäksi pakko huomauttaa, että parin sadan metrin päässä menee Tuusulan Moottoritie, joka on varmaan yksi vilkkaiten liikennöityjä teitä suomessa ja eikä siinä vielä kaikki...
...1min välein yli lentää jos jonkinmoista luontoelämystä, joiden meluhaitat on kyllä aikamoiset. Ympäristöhaitoista puhumattakaan.
Se pikkumonttu toisella puolella tietä pitäisi jättää rauhaan, samoin kuin metsät...
...ja tietysti myös monttu, mutta sillä ei ole mulle niin merkitystä. :) Mieluummin nykyisenkaltaisessa tilassa, niin sitä pystyy hyödyntämään maastopyöräilijäkin, kuin rämettyneenä risukkona.
Siellä missä on paljon ihmisiä on vähän tilaa ja paljon konflikteja. Meikä ei jaksa enää stressata asioista, jotka ei suoranaisesti vaikuta omaan elämääni. Jos Mätiksellä joskus kielletään maastopyöräily, niin jatkan tasan varmasti ajamista kielloista piittamatta. Sori.
Mc_Mursu
29.05.2009, 01.01
Jos nyt lähdetään valittamaan oikein urakalla, niin minulla on uusi aihe heille, jotka tästä tyydytystä saavat: Jätteet!
Aina välillä ilmestyy sohvan raatoa, autonrenkaita, mustia jätesäkkejä, romu tietsikoita ja ties mitä skeidaa tuonne tien reunoihin ja puomeille. Tätä hommaa en ymmärrä lainkaan. Mun puolesta voitte lyödä turpaan ja hakata sairaalakuntoon, jos joskus näette jonkun imbesillin tyhjentämässä takakontista/peräkärrystä romukuormaansa tonne Mätiksen tai Pirunkorven maastoihin. Aivan käsittämätöntä touhua.
Jäi muuten puolustusvoimiltakin jätteitä. Tajuttomat määrät tupakannatsoja ja karkkipapereita paikoissa joissa pitivät leiriään. Taisi onneksi toi yks "metsäläinen" käydä keräämässä pahimpia roskia pois, kun näin hänet yhtenä kertana muovisäkin kanssa tuolla. Semmonen lepposa vanhempi mieshenkilö johon törmää päivittäin Pirunkorvessa.
Meikäläinen on jättäny päristelijät hyvin pitkälti rauhaan. Toissa isänpäivänä kävi yksi huomautuksen kohde sen verran kuumana kun heidän laatuaikaansa tultiin häiritsemään. Tuota kännykkäkameran vilautusta huoltoautojen rekisterinumeroiden kohdalla olen muutaman kerran käyttänyt ja sillä on tuntunut olevan vaikutusta kun lähtee vaan muina miehinä poies eikä vastaile huoltajien huutoihin :)
Suurin riski pohjavesille on varmaankin Lemminkäinen+Kiinteistöjen vanhat öljysäiliöt tai VAK-kuljetuksen kolarointi mätiksen kohdalla. http://www.tuusula.fi/liitetiedostot/materiaali_edit/1725.pdf
Harmittaa vaan kun menee hyvät polut maastopyöräilyn kannalta pilalle sillä koko ajan motoristien reviiri laajenee...
JätteCrusireitin kartoitus:
Ajelin eilen Fiskträsketiltä linkkimastolle ja siellä oli baana hyvässä kunnossa. Linkkimaston nousu tuntui vaan paljon pidemmältä kuin ennen :) Aikaa etapilla meni retkivauhtia 42 min.
Saakeli mikä kurkkukipu ja veltto fiilis. Saa nähdä miten sunnuntain MTB-maratoonin kanssa oikein käy.
Lisäksi pakko huomauttaa, että parin sadan metrin päässä menee Tuusulan Moottoritie, joka on varmaan yksi vilkkaiten liikennöityjä teitä suomessa ja eikä siinä vielä kaikki...
...1min välein yli lentää jos jonkinmoista luontoelämystä, joiden meluhaitat on kyllä aikamoiset. Ympäristöhaitoista puhumattakaan.
Jep ja tässä metelissä asuvana ei kiinnosta kuunnella minkään viritettyjen kikkareitten tauotonta pärinää.. tätä kun kuuluu sitten illansuussa, kun muu trafiikki hiljenee :mad:
Aina välillä ilmestyy sohvan raatoa, autonrenkaita, mustia jätesäkkejä, romu tietsikoita ja ties mitä skeidaa tuonne tien reunoihin ja puomeille. Tätä hommaa en ymmärrä lainkaan. Mun puolesta voitte xxxxx xxxxxxx ja xxxxxx xxxxxxxxxxxxx, jos joskus näette jonkun imbesillin tyhjentämässä takakontista/peräkärrystä romukuormaansa tonne Mätiksen tai Pirunkorven maastoihin. Aivan käsittämätöntä touhua.On kyllä täysin käsittämätöntä touhua kun samalla vaivalla ne kamat saisi vietyä sorttiasemalle eikä edes maksa juuri mitään. Voisit silti putsata viestistäsi vulgäärit vihjeet roskaavan yksilön fyysiseen koskemattomuuteen kajoamisesta.
Aiheeseen hetkeksi palataksemme. Jättekruisi olisi kiinnostanut, muttei taida tulla kotoa lupaa.
Jep ja tässä metelissä asuvana ei kiinnosta kuunnella minkään viritettyjen kikkareitten tauotonta pärinää.. tätä kun kuuluu sitten illansuussa, kun muu trafiikki hiljenee :mad:
Joo, toi on varmasti totta. Semmonen 450 kuutioinen nelari pitää kyllä semmosta jytinää ettei mitään järkeä, ainakin jos on osaava mies tangossa. Ja sitten ne 2-tahdit ujeltaa joka taas kuulostaa ärsyttävämmältä.
Ei se hyvä juttu ole että siellä ajetaan ja kiellettyähän se on, yritin vaan tuoda jotain toista perspektiiviä asiaan. Itsekin olen huomauttanut pari kertaa minimotoille jotka on pikkumontulla kruisineet ja sitä yhtä 50v mönkkäriäijää tekis mieli ruoskia näillä mun naruilla kun se tuppaa tykittelemään siellä mettässä ristiin rastiin polut rullalle..
Mc_Mursu
29.05.2009, 10.46
Voisit silti putsata viestistäsi vulgäärit vihjeet roskaavan yksilön fyysiseen koskemattomuuteen kajoamisesta.No ehkä meni vähän yli (huomioi viestini kirjoitus aika), mutta ei siitä mun mielestä pelkkä huomautus riitä.
Onneksi joku on noita romuja vienyt tuolta poiskin aina joskus.
käsittääkseni nykyään joitakin romuja saa viedä ihan ilmaiseksikin johonkin. En tosin ole varma, että mitä ja mihin. Oisko ollu autonrenkaita ja vanhoja kodinkoneita tms...:seko:
käsittääkseni nykyään joitakin romuja saa viedä ihan ilmaiseksikin johonkin. En tosin ole varma, että mitä ja mihin. Oisko ollu autonrenkaita ja vanhoja kodinkoneita tms...:seko:
Käsittääkseni kodinkoneliikkeet ottavat vanhat rojut talteen, jos ostaa uudet tilalle. Sen takia hintoihin on nykyään lisätty kierrätysmaksu. Romumetallia saa viedä ilmaiseksi Sortti asemille. Vanhat huonekalut menevät kait energiajätteeksi ja on maksullinen.
Missä mä sitte huilaan jos ne soffat viedään veks :D?
Keskeytät freeriden hetkeksi ja keinutuolissas otat tirsat?
Käsittääkseni kodinkoneliikkeet ottavat vanhat rojut talteen, jos ostaa uudet tilalle. Sen takia hintoihin on nykyään lisätty kierrätysmaksu. Romumetallia saa viedä ilmaiseksi Sortti asemille. Vanhat huonekalut menevät kait energiajätteeksi ja on maksullinen.
http://www.elker.fi/fi/SER-kierratys/SER-vastaanotto
http://www.elker.fi/fi/SER-kierratys
Missä mä sitte huilaan jos ne soffat viedään veks :D?
Tää oli hyvä, tuli ihan naurut!
Mätiksen Mara tuli ajettua.
Ihan tyytyväinen olen omaan ajooni, tosin alkuruuhkassa ois voinnut olla vähän edempänä niin ei olisi tarvinnut muutamassa kohtaa jonotella. Mutta eipä tuo jonottelu mitään ratkaissut.
Mielestäni ajoin ihan ok vauhtia, mutta valitettavasti kaikki muut ajaa helvetin paljon kovempaa. Mitähän ne tekee talvella? Treenaa? Kummaa porukkaa...
Joo oli kyllä hauska marakisa mätiksellä. Oma ajo kulki mulla myös ihan ok ja fillarikin alkaa sopia kätöseen. Alotin kisan ehkä hiukka liian takaa ja yritin jo alussa ohitella porukka. Ekakierroksella sain hyvät peesit hiekkatie ja asfalttipätkille. Toisella kierroksella jouduin kummatkin kihnuttelemaan ihan yksikseen. Silti sain tokakierroksella porukkaa kiinni ja pääsin ohi Soidinsalosta, Samuelista ja muutamista muista. Lopun asfaltille sain sopivasti peesikaverin, jonka kanssa yritettiin vuorovedoin paeta takana tulevaa pappa-Hammarbergiä. Vielä vikan ylämäen pysyin letkan keulilla, mutta ylämäen jälkeen pappa paahtoi rinnalle ja ohi. Koululla vievälle kävelytielletultaessa kokosin kaikki voimani ja runttasin Hammarbergin rinnalle, mutta maaliviivalla pappa taisi olla vielä ~10cm edellä. Kirvelevä kiritappio! :D
Kiritappiosta huolimatta ihan hyvä ajo. Taakse jäi mm. Soidinsalo ja
Tyynelä. Eestin kisatykkiin Veljoon jäi eroa vain muutamia sekunteja.
Jos puoltoista minuuttia saisi pois, niin sillä pääsisi jo kybän
sakkiin. Tämän kevään onnetteman vähäisen ajomäärän huomioon ottaen
aikas hyvin men.
Sen verran hyvin sain loppukirissä revittyä koneesta tehoja, että
meinasi maalissa taju lähteä. Onneksi järjestäjien ea-porukka oli
lähistöllä ja parin niskaan kaadetun jääkylmän vesikuupallisen jälkeen
tuli meikäläiseen taas eloa.
Iso kiitos Hansille niskan huuhtelusta. Oli lämmöt aika tapissaan
täyttömäen nousun jälkeen... Oma juomareppu(2l) riitti sopivasti koko
matkaksi, mutta melkeempä pitäisi juomarepun käytöstä luopua - se o
kuuma ja ikävä selässä. Vaikeeta on luopuminen... vähän kun veis
lapselta tuttipullon... ;)
Jep maraa ajeltiin tänään ja pitää olla tyytyväinen, kun maaliin pääsin kunnialla ;) Pakko myöntää, että tänään oli Ilelle liian kuuma päivä, mutta siihen nähden ihan normaali ajo. Kiitos Hansille täyttömäen päällä niskaan kaadetusta kylmästä vedestä - se piristi kummasti :) Onnittelut Karille hyvästä ajosta!
Joo o, kuuma oli ajella. Alussa meinasi käydä paha taktinen moka kun jäin tieosuudella pussiin oikeaan reunaan ja huomasin, että porukkaa meni koko ajan jonossa ohi vasemmalta. Sain onneksi nykästyä itteni just ennen polun alkua vähän edemmäksi. Oma ajo kulki kanssa ihan hyvin ja ekalla kiekalla oli koko ajan jotain pikku kisaakin, mutta tokalla kiekalla sai ajaa välillä ihan yksikseenkin. En laskenu monta mukia vettä tuli juotua maalissa, mutta aika monta niitä meni.
Onko kukaan lähdössä rauhalliselle ajelulle huomenna illalla?
Huomenna mä ainakin ajelen maastolenkkiä illalla. Tänään huilitaan.
Aamulla näytti kuumemittari 36,4 joten täytyy toivoa että flunssa alkaisi olemaan voiton puolella. Korson maralla olin huoltojoukoissa ja ihan nasta oli katsella kisaa. Kärjen meno oli ihailtavan vaivatonta parilla teknisemmällä paikalla.
Huomenna taitaa liikennevalvontatehtävät estää lenkkeilyn mutta keskiviikkona voisi kokeilla varovasti hikiliikuntaa.
Jos nyt lähdetään valittamaan oikein urakalla, niin minulla on uusi aihe heille, jotka tästä tyydytystä saavat: Jätteet!
Vielä pahempi: lasinsirpaleet!
Mun järkeen täysin käsittämätöntä piittaamattomuutta kun rikotaan pulloja kallioille pitkin pyöräilyreittejä (tai muuten vaan mitä tahansa kalliota).
Alkoholilla saattaa tietty olla osuutta asiaan. Ehkä a-pitoiset juomat pitäisi pakata särkymättömiin pakkauksiin. Tämä saattaisi tietty johtaa yhä runsaampaan alkoholin käyttöön, kun yksikään pullo ei hajoa vaikka ne putoilisivat pitkin maita & mantuja..
Huomenna mä ainakin ajelen maastolenkkiä illalla. Tänään huilitaan.
Meinaatko polkea kovaa?
En mä aja kovaa, kato vaikka Korson Maran tuloksista :(
Semmosta normaalia lenkkivauhtia, ei mitään tykitystä, eli turhia hoppuilematta.
Lähden joskus 17.00-18.30 liikkeelle ja pitäisi joku 2-3h ajella.
En mä aja kovaa, kato vaikka Korson Maran tuloksista :(
Semmosta normaalia lenkkivauhtia, ei mitään tykitystä, eli turhia hoppuilematta.
Lähden joskus 17.00-18.30 liikkeelle ja pitäisi joku 2-3h ajella.
Eiku ajakaa Rusutjärvelle katsomaan Zeuksen kisaa :)
Tarkoituksena oli mennä ajamaan Rusutjärven kisaa, mutta taidan jättää väliin. Toukokuussa ajetut 5 maastokisaa + Kevätpolkasu + 1 puolimara + 1 DH-kisa alkaa painamaan...
Tarkoituksena oli mennä ajamaan Rusutjärven kisaa, mutta taidan jättää väliin. Toukokuussa ajetut 5 maastokisaa + Kevätpolkasu + 1 puolimara + 1 DH-kisa alkaa painamaan...
Minä menen ohjaamaan Karin kanssa liikennettä ja jos ei kauhean pitkäksi veny, niin ajattelin ajaa pienen lenkin siihen päälle.
Kyllä se keula Santa Cruzista taisi mennä rikki Liedossa. Eilen maratoonilla se päästi öljyt pihalle lukituspuolelta. Ei onneksi vaikuttanut ajoon, mutta lukkoon keula ei enää mennyt. Ei ketään kiinnostaisi Santa Cruzin Superlight XL kokoinen runko? (ai niin ei tämä mikään myyntipalsta ole :o )
En mä aja kovaa, kato vaikka Korson Maran tuloksista :(Katsoin noita tuloksia ja totesin, että sai olla viimeinen kerta kun harkitsin mtb-maratonia. Onneksi oli harkintakyky kohdillaan ja varmuudeksi vielä muuta menoa.
oil, mä saattasin huomenna lähteä, jos aika myöhään. Tai korjataan lausuntoa sen verran, että todennäköisesti en ehdi. Tänään koitan saada ittestäni irti siirtymän klubikruisingiin Herttoniemeen. Voi kyllä jäädä puheiksi sekin, siirtymä on ajettava TURISTIn maravauhtia, jotta ehtii. Tullee tekemään kipeätä.
Niin, kovaa ja kovaa. Kun ei ole kuntopohjaa vaan pohjakunto, niin perspektiivi on erilainen. Ajelu on silti mukavaa.
Mulle sopisi ehkä 17:30..18+/-jotain liikkeelle lähtö.
juminy, suotta lähdet siirtymään minnekään, ajelemaan Kuusiksen/Sipoon suuntaan?
Markku Liitiä
01.06.2009, 16.22
Onpas täällä vilkasta!
Sähkölaiteromusta vielä. Vanhoja sähkölaitteita voi viedä ilmaiseksi Lassila&Tikanojan hoitamalle pienjäteasemalle, joka on Keravan vanhan kaatopaikan entisen portin kohdalla. Siis siinä L&T:n kierrätyslaitoksen vieressä.
Tavallisesta roinasta perivät kohtuullisen maksun. Jos kuorma on pieni, olen ainakin joskus onnistunut tinkimään listahinnoista.
Ongelmajätteitä otetaan vastaan ainakin Järvenpään kaatopaikalla.
Ongelmajätteitä otetaan vastaan ainakin Järvenpään kaatopaikalla.
sorry offari, mutta jos tästä jollekin on jotain hyötyä
Viime viikolla vein tuonne kärryllisen kaikenlaista jätettä.
Ohje. Aja ensin puntarille, jos on samassa kuormassa ongelmajätettä ja muuta jätettä. Käy tyhjentämässä ensin ongelmajätteet ( tv, näytöt, kempparit, maalit ) aja uudelleen puntarille välipunnitukseen ja sitten muut jätteet kuormalavoille. Itse jätin ruuhkassa ja vesisateessa ton välipunnituksen pois ja kuorman hinnaksi tuli n. 9€
. Ei ketään kiinnostaisi Santa Cruzin Superlight XL kokoinen runko? (ai niin ei tämä mikään myyntipalsta ole :o )
Ei kiinosta mutta pikku-juhania naapurissa vois kiinostaa!
Eihän sitä oo pakko myywä :rolleyes: vaan jos joku siitä jotain maksaa.;)
Panetko mittoja rungosta ja ite herrasta,pituus ja jalan pituus ynm.
Juhani noin 190 cm:ä.
Ja eihän tästä silti tarvii kauppoja tehä.;) laita YV:tä pikaisesti.
Tänään koitan saada ittestäni irti siirtymän klubikruisingiin Herttoniemeen.Laajasalossa ajeltiin. Aikaa meni siirtymineen sen verran, että huomenna ei kyl viiti lähteä, täytynee olla kotonakin välillä. Lähe oil ens maanantaina mukaan: 8.6. Kivistön koulu Vanha Nurmijärventie 132 Vantaa 18:30 (http://www.mtbcf.net/v3/page.php?8)
Jahas väärän kerhon hommia täällä mainostellaan, sorry - over and out.
Laajasalossa ajeltiin. Aikaa meni siirtymineen sen verran, että huomenna ei kyl viiti lähteä, täytynee olla kotonakin välillä. Lähe oil ens maanantaina mukaan: 8.6. Kivistön koulu Vanha Nurmijärventie 132 Vantaa 18:30 (http://www.mtbcf.net/v3/page.php?8)
Jahas väärän kerhon hommia täällä mainostellaan, sorry - over and out.
MItes lauantain jättecruisit? Toivottavasti olet mukana
Mää näillänäkymin joudun skippaamaan jäten. Vaasassa ompi enska-kisa...:(
Ei silti huolta, minä tulen! :)
Yritin saada broidiakin takaisin pyörän päälle ja JätteCruiseen, mutta valitettavasti hän lähtee matkoille.
MItes lauantain jättecruisit? Toivottavasti olet mukanaEn valitettavasti pääse mukaan.
Eilen oli töiden jälkeen pientä lämpöä joten johan taas roikkuu tauti riesana. Toivottavasti cruisiin mennessä on tauti tiessään...
Myöhään näyttää sittenkin menevän ennen kuin pääsee ulos. Jos joku lähteekin ilta-ajelulle, niin viestiä tänne?
Lähteekö kukaan ajamaan PH-Cuppia huomenna? Oisko kyytiä tarjolla?
TURISTI < Mä oon lähdössä. Kyselen josko saan auton, nii soittelen sulle vaikka tänään duunien jälkeen.
Kari ja TURISTI > Sorry mä skippaan taas tuon PH:n. Tuntuu siltä, että pitää reenata vähän pidempää lenkkiä, että jaksaa Tahkolla :(
Kari ja TURISTI > Sorry mä skippaan taas tuon PH:n. Tuntuu siltä, että pitää reenata vähän pidempää lenkkiä, että jaksaa Tahkolla :(
Katos meet sinne Ormattilaan ajamalla, ajat kisan ja tuut sitten ajamalla poies. simple. :)
Mulla on selkä ihan kaput, mutta koitan silti lähteä ajamaan. Jos pahenee vielä tässä päivän mittaan, niin voi olla että joudun skippaamaan kisakarkelot.
Mullakin tuntuis taas olevan orastava nuha... Turisti, soittelen viel iltapv:llä, ni katotaan josko lähtetään Orimattilaan.
Vk loppuna ois Vaasan enskakin, jossa ois kiva olla polkukelpoisena. Jos sitä nyt voi olla kun en oo paljon mitään ajanu. :o
Eiköhän se nuhakin irtoa kun vauhtia on tarpeeksi, joten kisaamaan vaan (selkä jo vähän rauhoittunut aamusta)...
Minäkin uskaltauduin eilen kevyelle lenkille. Yksi Enska-kuskikin tuli vastaan mätiksellä.
Tänään keli vaati Haltin hikipussin ja taidankin ajella iltapäivällä vaan työmatkan crossarilla.
Ei kiinosta mutta pikku-juhania naapurissa vois kiinostaa!
Eihän sitä oo pakko myywä :rolleyes: vaan jos joku siitä jotain maksaa.;)
Panetko mittoja rungosta ja ite herrasta,pituus ja jalan pituus ynm.
Juhani noin 190 cm:ä.
Ja eihän tästä silti tarvii kauppoja tehä.;) laita YV:tä pikaisesti.
Oliko naapurin pikku-juhani kiinnostunut? Laitoin jokin päivä sitten tietoja yv:llä.
Käytiin Turistin kanssa ajelemassa ph cupia Orimattilassa. Jah oli kyllä mutainen reissu. Vettä tuli läpi kisan, juurakot oli liukkaita ja radalle synty kunnon mutarännejä, kun siinä veivattiin 4 tai 6 kierrosta.
Vain pari ekaa kierrosta pysyin Tervalan ja Tyynelän vauhdissa. Sitten hyytyi meno ja sain ajella aika itsekseen maaliin asti. Olo jo lähtiessä oli aika heikko. Matkalla melkeen laattailin parit kerrat ja nyt on ihan hirveä olla. Syytän tästä Turistia, joka puhui mut mukaan. :D
Mutta muutoin oli hauskaa ajella märässä ja kurasessa metsässä. Pääsis vaan tästä limasesta kurkusta ja sais jalat vähän parempaanhappeen.... :o
Turisti voitti aika näytösmalliin Turisti-sarjan. :)
Onko Karin spessusta hävinnyt jotain hautskin skutsiin?
Onko Karin spessusta hävinnyt jotain hautskin skutsiin?
Noo spessu on jo puoliksi kuopattu. Tuskin saan siihen koskaan chainstaytä. :(
Nyt ajelen maantie ja kevyet metsäväännöt tämmösellä (http://lh5.ggpht.com/_eJi3ufgmFNI/SigdCfyvjTI/AAAAAAAADJM/BwA5A-XpGtI/s512/IMG_4578.JPG) ja enskoihin ois tarkotus tilailla Mach 5. Voipi tosin olla, että joudun vielä rakentelemaan jonkun maastoräppäilyyn sopivan HALVAN täpärin Pivotia odotellessa. Oon yrittäny etiskellä samanlaista käytettyä spessun runkoa, kun mulla on, niin iskarit kävis mutta eip oo kohtuu hintasta näkyny...
Ei ne pöörät mitään kestä oli merkki mikä tahansa,mulle riittää että takuut toimii yhtä sujuvasti kuin jousitus.Lykkyä kisoihin.
Ei ne pöörät mitään kestä oli merkki mikä tahansa,mulle riittää että takuut toimii yhtä sujuvasti kuin jousitus.Lykkyä kisoihin.
Mulle riittäs, sekin jos rahalla sais kohtuu hintasta palikkaa. Sen verran oon oppinu fillari-alasta, että takuut ei toimi oikeen millään merkillä juuri mitenkään.
....jonkun maastoräppäilyyn sopivan HALVAN täpärin Pivotia odotellessa.
Mulla on sulle hyvä Santa Cruzi! Kävin eilen ajelemassa reippaan lenkin vesisateessa ja päädyin siihen, että jäykkikselläkin voi ajaa ihan hyvin. Tuo Santa Cruz on purettu nyt kokonaan ja osat siirretty Canyoniin, joten runko on "tällä hetkellä" vapaana. Voihan tietty olla, että vielä lähden tuolla täysjoustolla Tahkolle....
Mulla taisi tulla yllättävä meno huomiselle ...kele! Eli voipi olla, että JCruice pitää skipata.
Zippo, nyt on pakko kuittaa tähän väliin, sori ei voi vastustaa kiusausta...
SantaCruz ja SinglePivotti? :) :)
Et ole ilmeisesti ajanut Foxin iskareilla varustettua single pivottia passeliksi säädettynä?Zeckleri on just oikea pöörä meikän ajotavalle.
Täältä löytyy testiajokokemusta useammistakin täpäreistä esim 2009 CC:n DB takaiskarilla varustetuista horstlink peleistä ja hype DW linkkuttimista.Voisihan niitäkin ostella jos ylimääräistä valuuttaa riittäisi tuhlattavaksi.Lama-aikana joutuu ostamamaan hinta/laatusuhdetta ei high-end roipetta.
Edit:Olikohan tossa sarkasmia vai provoa ilman hymiöitä->takuut toimii yhtä sujuvasti kuin jousitus
Ei mulla oikeasti ole halua dissailla muiden pyöriä tai pyörävalintoja.
...kunhan naljailin, ei mun juttuja kannata muutenkaan vakavasti ottaa. :)
Ei niissä singlepivoteissa mitään vikaa ole ja S. Strutsin takuukin varmaan toimii ihan hyvin, mutta on siitäkin vähän vaihtelevia tapauksia, tosin niin on varmaan kaikista muistakin merkeistä...
Mutta ton "takuut toimii yhtä sujuvasti kuin jousitus" -kohdan voi tulkita kyllä kahteen suuntaan...
Ja Karille niistä takuista. Kyllä ne takuut tosiaan suomessa vähän huonosti toimii, mutta omalla aktiivisuudellakin on aika iso osa homman hoitamisessa. Ja tosiaan siinä spessun tapauksessa kannattaisi laittaa suomen maahantuoja "koville" jos kerran Stengeriltä ei reagoida. En mä ainakaan kattelis puoltavuotta jonkun takuuasian hoitumista...
Kannattaa tutustua sivuun: http://www.kuluttajavirasto.fi/Page/80bb2d70-0c19-4efa-99a8-a15394e4e8a1.aspx
"Valmistajan yhdessä EU-jäsenmaassa antaman takuun on oltava voimassa myös muissa EU-maissa. Kuluttajalla on oikeus saada tavara takuukorjattua Suomessa, jos sillä on valmistajan antama takuu ja maahantuoja Suomessa. Takuuta ei voida evätä sillä perusteella, että tavara on hankittu toisesta jäsenmaasta, ostettu verkkokaupasta tai tuotu Suomeen rinnakkaistuontina ohi virallisen maahantuojan."
"Kohtuullinen takuukorjausaika on noin kaksi viikkoa. Jos korjausaika venyy kohtuuttomasti, kuluttajalla on viimeistään kahden viikon jälkeen oikeus vaatia vähintään sijaislaitetta käyttöönsä. "
= Spessun nykyinen maahantuoja on velvollinen toimittamaan sulle uuden chainstayn kahdessa viikossa tai antamaan lainapyörän käyttöön. Varmaan jokainen maahantuoja mussuttaa tuosta asiasta, mutta jokainen myös tietää miten asia oikeasti on.
"Takuu annetaan tuotteelle ja se pysyy voimassa, vaikka tuote vaihtaisi omistajaa. Takuuta ei siis voi rajoittaa tavaran ensimmäiseen omistajaan. Takuunantaja vastaa sitoumuksestaan koko takuuajan tavaran omistajasta riippumatta. Tavaran käyttötarkoitus ei saa kuitenkaan olennaisesti muuttua esimerkiksi yksityiskäytöstä ammattikäyttöön."
= eli esim. Trekin elilnikäinen takuu on voimassa vaikka tuote vaihtaisi omistajaa ja myyjien puheet siitä että takuu loppuisi kun pyörän myy eteenpäin. Se on merkin/maahantuojan/myyjän ongelma hoitaa asia, ei asiakkaan. Mitäs myyvät merkkiä joka markkinoi tuotteitaan jenkkihypellä.
Mun mielestäni kuluttajan on turha häpeillä noitten takuuasioiden hoitamisessa.
Duelli on meidän perheessä hoitanut takuut aivan mahtavasti, siksi ajan Trekillä vaikka merkin hinta/laatusuhde on kyllä nykään aika arsesta ja ne fillaritkin vähän ylipainoisia. Toki paikallisella kauppiaallakin on vaikutusta siihen mikä pyörä mulla on alla...
Rispektiä Karille Vaasan enskan menestyksestä!
1. Veikkolainen Kari Zeus 52.30
2. Ojala Henri Pyörä-68 53.16 +46
3. Ukkola Janne TFW/System1Racing 54.08 +1.38
Oho! hienoa Kari!!
Petellä kanssa kampi pyörii!! Onnea molemmille!!
Joo yllättävän hyvin kulki Vaasassa... Oma ajosuoritus ei sinänsä ollut mikään ihan paras, mutta ei toisaalta tullut mitään pahoja sähläyksiäkään. Yhellä pätkällä puhkesi takanakki jo aika alussa, mutta lödöllä pystyi osin ajamaan - osin joutui taluttamaan. Eipä tuokaan sähläys näkynyt ajassa(2.) hirveesti.
Henkalta meni kanssa nakki ja se veipi Henkalta 3min yhellä pätkällä. Siinä ratkesi... Muuten näkyy oma vauhti olleen aika tasaisesti 2. sijaa.
Vaasan rata oli tosi loistava. Kunnon kivikko-mättöä. Tosi teknistä pätkää, kapeita paikkoja; puu-siltoja ja kivikkoja, joissa täytyi ajaa tarkasti. Sadekeli ois ollu tosi mielenkiintonen - harmi kun ei tullu...
Onnittelut Petelle suorituksesta. Ihan hirvee ollu keskari - 105km reilua 4kybää. huh...
Jeez onnittelut Karille Vaasasta ja Petelle kotimaan klassikon palkintopallipaikasta. Hyvin näyttää äijjillä kulkevan...
Jeez onnittelut Karille Vaasasta ja Petelle kotimaan klassikon palkintopallipaikasta. Hyvin näyttää äijjillä kulkevan...
Kyllä vain hienosti ovat äijät ajaneet - onnittelut!
Harmittaa vielä tuo, kun en päässyt JCruiseen mukaan. No tähän pitää tyytyä ja suunnattava kohti uusia pettymyksiä ;)
Hans Opinion
08.06.2009, 09.34
MätäkiviCruisingTeam on jälleen osoittanut kykynsä pyöräilykykyjen kasvatushautomona; Kari ykkönen ja Pete kolmonen - ERINOMAISTA JÄTKÄT! HANS ONNITTELEE!
Porvoon ajot oli hiano tapahtuma myös katsojalle, paikalla on oiken urheilujuhlan tuntua kun ihmisiä oli paikalla mukavasti. Maali oli siirretty erinomaiseen paikkaan ja rata kierteli siten että kisaa pysty seuraamaan useammasta paikasta 100m jaloittelulla.
Kellu todisti sen että mikä ero on prolla ja amatöörillä, tiesin ero suureksi mutten kuitenkaan noin valtavaksi. Kotomaan ässät eivät kestä peesissä Kellun "puolivauhdilla", paras osoitus tästä oli se kun Pajari erehtyi Kellun kyytiin ja sippasi 10km ennen maalia niin totaalisesti että en tiedä pääsikö Matti lainkaan maaliin.
Oisko Turisti tai I.S lähdössä huomenna Hyvinkäälle? :rolleyes:
Hyvä Kari!! Eliten voitto on väkevä suoritus.
Kyllä tarkoitus olisi lähteä....
Täältäkin onnittelut Petelle ja Karille!!! Ja Kallelle Rosendalin voitosta!!!
Kyllä nyt kelpaa Zeus-vermeissä työmatkatempoilla; joku voi hyvällä säkällä luulla teikäläisiksi :)
Hans Opinion
08.06.2009, 19.43
Löytyisikö keltään 27,2/350mm kokoista satulatolppaa?
Täältä löytyy yksi bontragerin tolppa
Täältä löytyy yksi bontragerin tolppa
Kevyt se ei ole, mutta kestävä. Mulla olisi kevyt WCS, joka kääntyy maastossa päin persettä. :)
Kevyt se ei ole, mutta kestävä. Mulla olisi kevyt WCS, joka kääntyy maastossa päin persettä. :)
WCS on hyvä :D Mulla on Canyonissa sellainen ja kun vetää pultit tunteella KIINNI, niin on pysynyt hyvin paikallaan. No mä ajankin niin varovasti kaikki montut :o
TURISTI on Portugalissa surffaamassa, joten en tosiaan lahde hyvinkaalle. :)
Huippuaaltoja ja halpaa viinaa. Paha yhdistelma.
Prkele nyt se Turisti on lähteny etelän-leirille. Panokset kovenee :)
Ei vaan hyvää reissua ja kelit on varmasti paremmat kuin täällä.
Hyvinkää:
Kovan baanan Hypyläiset oli taas järkänneet. Oli paljon rankempi reitti mitä joskus miekka&kypärä-ajalla ajettu kisa samassa paikassa. Startti ei ihme kyllä päätynyt sumaan vaan letka eteni meikäläiselle sopivaa vauhtia. Heti alkuun tuli harhaanajo kun reitti merkit olivat siirtyneet (sabotaaaziako). Jere taisi kärsiä harhailusta eniten.
The King juomapulloteline ei ole nimensä veroinen eli ekalla kierroksella oli puteli pudonnu ja se aiheutti pientä ressiä. Onneksi takana tullut kuski osasi neuvoa putelin paikan joten sain lekkerin about puolen tunnin kohdalla mukaan. Helvetillinen jano ja meninkin ryystämään nestettä vähän liikaa ( Konoset oli lähellä).
Vikalle kierrokselle lähdettäessä oli kärjen varvaus lähellä mutta sain ajella kerrankin koko rahalla.
Hyvinkää:
The King juomapulloteline ei ole nimensä veroinen eli ekalla kierroksella oli puteli pudonnu ja se aiheutti pientä ressiä. Onneksi takana tullut kuski osasi neuvoa putelin paikan joten sain lekkerin about puolen tunnin kohdalla mukaan. Helvetillinen jano ja meninkin ryystämään nestettä vähän liikaa ( Konoset oli lähellä).
Vikalle kierrokselle lähdettäessä oli kärjen varvaus lähellä mutta sain ajella kerrankin koko rahalla.
Onnittelut hyvästä suorituksesta! Normaalin -1 kierros sijasta täysimittainen kisa. Tiimi on nyt kunnossa. Telinettä pitää varmaan vähän tuunata vastaamaan kisatäryytystä.
Kovimmat ässät puuttuivat lähtöviivalta eli se selittää meikäläisen koko reitin läpäisyn :)
Hyvinkää:
Kovan baanan Hypyläiset oli taas järkänneet. Oli paljon rankempi reitti mitä joskus miekka&kypärä-ajalla ajettu kisa samassa paikassa. Startti ei ihme kyllä päätynyt sumaan vaan letka eteni meikäläiselle sopivaa vauhtia. Heti alkuun tuli harhaanajo kun reitti merkit olivat siirtyneet (sabotaaaziako). Jere taisi kärsiä harhailusta eniten.
Ihan mukava tosiaan oli ajella, vaikka eilen aamulla oli sellainen olo, että onkohan tässä tulossa kipeäksi. Tuli sitten arvottua lähtemisen kanssa suuntaan ja toiseen :o, mutta päätin sitten lähteä. Kariakin vielä koitin tavoitella, mutta miestä en enää saanut kiinni.
Olisiko tänään illalla jonkinlaista kimppalenkintynkää?
Olen pyörällä töissä. Eli toivon, että ei sataisi iltapäivällä. Tosin on maastolokari varalta jo maantiefilossa kiinni. Pyörää näyttää vähän lepakkomopolta.
Mä meinasin ajella vaan työmatkan elikkäs lepakkomopediviritys on käytössä ja sadepuku päällä....
Kävipäs eilen aika nolosti... Meni duunissa hiukka pitkiksi ja lähdin Hyvinkäälle kiireellä. Aattelin, että osaan ajaa tutulle paikalle suoraan. Toisin sitten kävi - en ehtinyt paikoille ennen kisan alkua. :o
Ehkä ihan hyväkin, että etten päässy kisaamaan. Oon onnistunu saamaan aika sitkeän kurkku-lima-köhän, kun oon käyny ajelemassa hiukka vajaakuntosena.
Näytti olevan paikallisuutisissa ruotsinkylän / mätiksen mahdolliset kaupat. Mahdollinen ostaja (Kunta) haluaa varmaan pistää mettää kaavoitukseen ja siinä tuskin polkuja väistellään.
Tämmöistä addressia mainostivat.
http://www.adressit.com/metla-tuusula
Itte kävin täyttämässä kun tuskinpa tulee muuten asian suhteen aktivoiduttua...
Markku Liitiä
11.06.2009, 09.03
Aika vauhtia näyttää allekirjoituksia adressiin tulevan.
Tuusulan kunta näyttää varautuvan tulevaisuuden rakentamispaineisiin oikein urakalla, kun ensin hankkivat (vai onko kauppa vielä neuvotteluvaiheessa) varuskunnan entiset maat ja nyt ovat vuorossa Metsäntutkimuslaitoksen metsät.
Aika vauhtia näyttää allekirjoituksia adressiin tulevan.
Tuusulan kunta näyttää varautuvan tulevaisuuden rakentamispaineisiin oikein urakalla, kun ensin hankkivat (vai onko kauppa vielä neuvotteluvaiheessa) varuskunnan entiset maat ja nyt ovat vuorossa Metsäntutkimuslaitoksen metsät.
Niinpä ja meidän "takametsät" Ristikivessä ovat myös menossa "jyrän alle" sillä kunta on jo valmistelemassa kaavasuunnitelmaa. Tarkoittaa siis sitä, että lähimetsään (johon meidän tontti rajoittuu) ollaan kaavoittamassa kymmeniä tontteja. Onpas mukava saada uusia naapureita :mad:
Tuskin kuitenkaan kouluja, päiväkoteja, ym. palveluita kehitetään! Joka taloon vaan pari autoa, kun joukkoliikenne ei toimi....
No joo, minkäs teet :seko:
Hans Opinion
11.06.2009, 09.38
Näytti olevan paikallisuutisissa ruotsinkylän / mätiksen mahdolliset kaupat. Mahdollinen ostaja (Kunta) haluaa varmaan pistää mettää kaavoitukseen ja siinä tuskin polkuja väistellään.
Mätäkivestä käpälät pois - Hans allekirjoitti adressin ehdottomasti!
->TM
Voisinko lainata sitä 27,2/350-400mm mittaista tolppaa koeajotapahtumaa varten?
Mielenkiintoista, ottaen huomioon että Mätis on ja pysyy lentomelualueena, eihän sinne saa kaavoittaa kun teollisuustontteja. Noh, kai nää "pääkaupunkiseudun kasvun tuomat rakennuspaineet" edellyttää sitte lisää niitäkin, seuraamuksista välittämättä. Nimi lisätty adressiin...
Hans:
Juu satulatolpan saa lainaan...
Mä yritän tulla pudottamaan tolpan kun menen illalla bändireeneihin. Jos unohtuu niin Lahelasta löytyy tolppa...
:eek: Oho...äkkiä nimi adressiin.
Kaikki mukaan, ainakin helppo tapa yrittää vaikuttaa asioihinhttp://www.fillarifoorumi.fi/forum/images/icons/icon4.gif
Hans Opinion
11.06.2009, 14.28
Hans:
Juu satulatolpan saa lainaan...
Mä yritän tulla pudottamaan tolpan kun menen illalla bändireeneihin. Jos unohtuu niin Lahelasta löytyy tolppa...
Jå tak!
armas raato
11.06.2009, 19.27
Teidän "mätisläisten" henkisestä hyvin voinnista huolestuneena, mikäli hieno virkistysalue pannaan matalaksi, käyn minäkin allekirjoittamassa
Olihan se kirjoitettava kun on kavereita Metlalla töissäkin.
nimi lisätty adressiin. mielenkiintoista nähdä mitä suunnitelmia Tuusulalla alueelle on. Uudenmaan Ympäristökeskus tuskin antaa lupaa rakentaa asuintaloja tälle alueelle...
Mitä mitä :eek: T.M on käynyt salaa treenaamassa kisakuntoa (kisakuvat Leppävaarasta paljastavat) ;) Oliko rankka kisa? Itsellä ei ollut eilen mitään intoa lähteä kisaamaan, vaan kävin leppoisalla kotipolkulenkillä.
Tahkoakin varten voisi jo vähän lepäillä, kun on kohtuu pitkä päivä tiedossa.
Lähdin tosiaan leppävaaran kun sanottiin että helppo ja nopsa rata. Viikonloppuväsy oli riesana mutta ajattelin että meneehän tuollainen iisi rata kevyesti pyöritellessä.
P**¤n liekit samanlainen endurorepäisy se baana oli kuin 3 vuotta sitten, oikeastaan vielä pahempi kun sateet oli tehny laskut tosi hankaliksi.
Kendan Karmat oli 2,8 bar:lla 29:ssä alla ja voi sanoa että ajamisesta ei tullu mitään. Heti ensimmäisessä kurvissa ajauduin ainoolta kunnolliselta ajolinjalta ulos ja ketjut pois paikoiltaan. Sieltä letkan periltä koko eka kierros kauheeta sähläystä ja en päässy mihinkään rytmiin. 3-kierroksella semmoisella umpeen kasvaneella nurmipolulla törmäsin johonkin (?) en tiedä mihinkä mutta OTB:t sillä seurauksella että ajattelin keskeyttää. Tanko tietysti kumahti vielä alavatsaan mutta onneksi ei mitään pahempaa. Henkka ajoi samoihin aikoihin kierroksella ohi joten järkeilin että pyörittelen iisisti maaliin joten ei tullu DNF:ää.
Ylivoimaisesti onnettomin kisa vähään aikaan eli XC:tä ei kannata lähteä puolillavaloilla ajamaan :) Pitäisi myös alkaa reenaamaan teknisempiä paikkoja kun niissä alkaa jäämään pahasti jalkoihin...
Lähdin tosiaan leppävaaran kun sanottiin että helppo ja nopsa rata. Viikonloppuväsy oli riesana mutta ajattelin että meneehän tuollainen iisi rata kevyesti pyöritellessä.
P**¤n liekit samanlainen endurorepäisy se baana oli kuin 3 vuotta sitten, oikeastaan vielä pahempi kun sateet oli tehny laskut tosi hankaliksi.
Kendan Karmat oli 2,8 bar:lla 29:ssä alla ja voi sanoa että ajamisesta ei tullu mitään. Heti ensimmäisessä kurvissa ajauduin ainoolta kunnolliselta ajolinjalta ulos ja ketjut pois paikoiltaan. Sieltä letkan periltä koko eka kierros kauheeta sähläystä ja en päässy mihinkään rytmiin. 3-kierroksella semmoisella umpeen kasvaneella nurmipolulla törmäsin johonkin (?) en tiedä mihinkä mutta OTB:t sillä seurauksella että ajattelin keskeyttää. Tanko tietysti kumahti vielä alavatsaan mutta onneksi ei mitään pahempaa. Henkka ajoi samoihin aikoihin kierroksella ohi joten järkeilin että pyörittelen iisisti maaliin joten ei tullu DNF:ää.
Ylivoimaisesti onnettomin kisa vähään aikaan eli XC:tä ei kannata lähteä puolillavaloilla ajamaan :) Pitäisi myös alkaa reenaamaan teknisempiä paikkoja kun niissä alkaa jäämään pahasti jalkoihin...
Onneks en lähtenyt ;) Lähde T.M Tahkolle, siellä on tietä ja teknistä maastoakin kait vielä jonkin verran ja paarmoja ym. kivaa. Mökissäkin taitaa olla vielä tilaa....
Pistin Santa Cruzin rungon myyntiin, katsotaan kiinnostuuko kukaan.
Heti ensimmäisessä kurvissa ajauduin ainoolta kunnolliselta ajolinjalta ulos ja ketjut pois paikoiltaan. Sieltä letkan periltä koko eka kierros kauheeta sähläystä ja en päässy mihinkään rytmiin. 3-kierroksella semmoisella umpeen kasvaneella nurmipolulla törmäsin johonkin (?) en tiedä mihinkä mutta OTB:t sillä seurauksella että ajattelin keskeyttää.
Vähän ihmettelinkin mihin jäit... Hyvinkäällä olit selkeesti nopeampi.
Tolla kelillä oli kyllä paikoitellen yli teknisiä paikkoja, pito vaan ei riittänyt joka paikassa ajamiseen:o
KariV olis ollu omiaan tolle radalle, missasit hyvät kisat:)
3-kierroksella semmoisella umpeen kasvaneella nurmipolulla törmäsin johonkin (?) en tiedä mihinkä mutta OTB:t sillä seurauksella että ajattelin keskeyttää. Tanko tietysti kumahti vielä alavatsaan mutta onneksi ei mitään pahempaa. Henkka ajoi samoihin aikoihin kierroksella ohi joten järkeilin että pyörittelen iisisti maaliin joten ei tullu DNF:ää.
Yhdessä vasemmalle kaartavassa kurvissa meni lankut poikittain polun yli. Olisitko niihin kaatunut?
Täytyy myöntää että kunto ei oikein riitä noin tekniseen rytyyttämiseen eli joudun ajamaan kisat 110 %:lla joten minkäänlaista rentoutta ei saa aikaan noilla teknisillä pätkillä. Sama homma oli Liedossa eli pyörä ei kulkenu mihinkään heti kun polulla on muutama juuri :)
Kaatuminen tuli ennen lankkukohtaa eli pahan mutalaskun jälkeen olleella nurmipätkällä. Epäilen että luiskahdin kuraspoorista johonkin mönttiin. No ei tossa montaa sijoitusta mennyt kun Halme Senior meni jo mutalaskussa ohi.
Leppävaarasta tuli ensimmäinen xc-kisani keiniksessä mieleen. Silloin taisin ajaa viimeisen kierroksen kokonaan pienellä eturieskalla kun ei enää tajunnu vaihtajaa käyttää :)
Kaatuminen tuli ennen lankkukohtaa eli pahan mutalaskun jälkeen olleella nurmipätkällä. Epäilen että luiskahdin kuraspoorista johonkin mönttiin. No ei tossa montaa sijoitusta mennyt kun Halme Senior meni jo mutalaskussa ohi.
Mä oon vissiin pannuttanut samassa kohdassa.
Siellä heinän seassa on oikella (?) puolella joku kohtuu iso kannonnysä piilossa ja kolautin toissa vuonna polkimen siihen. Seurauksena oli ihan megapannut, mutta onneksi ei käynnyt mitään. Siinä kohdassa on vauhtiakin jonkunverran.
Nonniin nyt sitten Tahkolle lähtö on ajankohtaista. Lisäkseni on työkaveri vielä lähdössä kyytiin. Ile, Kari? Muita?
Tarttisin kyydin perjantaina Tahkolle, takaisin pääsisi ilmeisesti Ilen kyydissä?
perjantaina pääsisin starttaaman matkaan vasta 15.00 jälkeen...
Minulla olisi toiveena, että perjantaina pääsisi liikkeelle mahdollisimman aikaisin, jotta ehtii vähän lepäilemään ennen puolenyönstarttia. Kari > ilmoitteleppa, milloin sinulle sopisi lähteä liikkeelle. Takaisin Turisti pääsee kyllä kyydissä.
Onko Karilla tarkoitus kurvailla vielä sunnuntaina Up-Hill? Tietoa siis minulle, niin hommaan meidän pojille seuraa (jos ei päästä ajoissa liikkeelle), koska vaimo menee sunnuntaina illaksi töihin. Siis mitään kiirettä ei oikeasti ole poislähdön kanssa, mutta ajoissa pitää hoitaa nuo kotivelvollisuudet.
Turisti voisi tulla meikäläisen kyytiin ja takaisin, mikäli saadaan aikataulut mätsäämään. Onko 15.00 jälkeen lähtöaika Keravalta vai duunista?
Kyllä se voi olla lähtöaika Keravalta...
...tosin pitää vielä kysyä töistä että varmasti passaa.
Kyllä se voi olla lähtöaika Keravalta...
...tosin pitää vielä kysyä töistä että varmasti passaa.
No sovitaan, että lähdetään tuossa 15.00 jälkeen Keravalta liikkeelle. Soittelen, niin sovitaan tarkemmin.
No sovitaan, että lähdetään tuossa 15.00 jälkeen Keravalta liikkeelle. Soittelen, niin sovitaan tarkemmin.
Ok, kuulostaa hyvältä. Ehditään perille vielä inhimilliseen aikaan.
Vieläkö MCT:n Tahkojengi aikoo tällä viikolla lenkille? Jotain pientä voisi kehitellä - jos ei muuta, niin rauhallista rupattelulenkkiä....
Flunssa ja köhä edelleen päällä. Mitäs tässä nyt pitäisi sitten tehdä?
Viime viikon ajot jäi oikeastaan väliin ja eilenkään en uskaltanut lähteä flunssan takia lenkille. Tänään on pakko käydä koittamassa, puol tuntia edes...
...pidin takarajana Tahkolle osallistumisessa että pitäisi olla keskiviikkona täysin terve, nyt näyttää että limaisuutta ja köhää löytynee vielä huomennakin...
Flunssa ja köhä edelleen päällä. Mitäs tässä nyt pitäisi sitten tehdä?
Viime viikon ajot jäi oikeastaan väliin ja eilenkään en uskaltanut lähteä flunssan takia lenkille. Tänään on pakko käydä koittamassa, puol tuntia edes...
...pidin takarajana Tahkolle osallistumisessa että pitäisi olla keskiviikkona täysin terve, nyt näyttää että limaisuutta ja köhää löytynee vielä huomennakin...
Harmi, koita nyt toipua, sillä peruuttelua ei hyväksytä ;) Jannen kanssa oli puhetta, että tänään käytäisi ajamassa jonkilainen leppoisa spekulointilenkki.
Harmi, koita nyt toipua, sillä peruuttelua ei hyväksytä ;) Jannen kanssa oli puhetta, että tänään käytäisi ajamassa jonkilainen leppoisa spekulointilenkki.
Näin tehdään. Olisiko lähtö tuossa 18.00 paikkeilla?
Näin tehdään. Olisiko lähtö tuossa 18.00 paikkeilla?
Sopii eli klo 18:00 Aurankulman kioskilla ja siitä n. 10 min varuskunnan puomilla.
Pitää katsoa jos itsekin tulisin sinne puomille...
Mä lupaan lauantaina olla hengessä mukana, lähetän lämpimiä ajatuksia Tahkon suuntaan (terveisiä niille jättiläispaarmoille... :D) kun siemailen jotain huurteista Puistobluesissa.
Hengessä ollaan täälläkin mukana. Kelikin taitaa olla Kinahmilla kohdallaan. Ei muuta kuin tsemppiä paarmojen huiskimiseen...
Hengessä ollaan täälläkin mukana. Kelikin taitaa olla Kinahmilla kohdallaan. Ei muuta kuin tsemppiä paarmojen huiskimiseen...
Paarmat heräävät vasta n. klo 10:30 ;) ...siinä vaiheessa ollaan jo niin pahan hajuisia, että vain kärpäset pörräävät ympärillä :D
Nyt on niin lämmintä ja valoisaa, että kyllä ne jaksaa lentää vaikka koko yön, kunhan vaan syötävää riittää. :)
Ja hyttysten teoreettinen lentonopeushan on 6km/h, että Kinahmille ei sitten parane jäädä työntelemään...
Paarmat heräävät vasta n. klo 10:30 ;) ...siinä vaiheessa ollaan jo niin pahan hajuisia, että vain kärpäset pörräävät ympärillä :D
Mun tapauksessa raatokärpäset. :(
Jaaahas, kohta kohti Tahkoa. Tää taru ei hyvin tuu päättymään...
Datat:
- unta ennen starttia n. 3h 30min
- Baarissa eilen kahteen asti (selvinpäin, mutta Vartiaisten klaani vastasi viihdykkeestä ja melkein vuorokauden valvominenhan vastaa promillen humalaa...)
matka: 188,54Km
kesto: 13h 19min 11s (virallinen aika pari minuuttia pienempi)
maksimisyke: 176bpm
keskisyke: 144bpm
keskinopeus: 14km/h
harjoitusvaikutus: 5
EPOC huippuarvo: 199.0 ml/kg
Kierros1:
matka: 62,94km
kesto: 3h 51min 15s (tauko mukana, n. 5min?)
keskinopeus: 16,3km/h
keskisyke: 153bpm
Kierros2:
matka: 62,9km (paremmat ajolinjat?)
kesto: 4h 31min 28s (tauko mukana, n. 7min?)
keskinopeus: 13,9km/h
keskisyke: 148bpm
Kierros3:
matka: 62,7km (parhaat ajolinjat?)
kesto: 4h 56min 27s (mittari jäi pyörimään pariksi minuutiksi maalissa, eli ajoaika -2 tai -3min?)
keskinopeus: 12,7km/h
keskisyke: 134bpm
EPOCin huippupiikki (5) n. tunnin ajon jälkeen.
Sen jälkeen sitten semmosta tasasta hiipimistä maaliin asti. Eli kunto loppui tunnin jälkeen ja loppumatka mentiin sitten tahdolla?
Me ajeltiin Ilen, Paitin(ee) ja Jäppisen kanssa Tahkolla lämmittelykierros ennen 180km sarjan lähtöä. Matkaan lähdettiin klo:00.15 ja lämmittelykierros taitettiin oliko peräti ~3.40 aikaan. Oli muuten ihan loistavaa ajella valoisassa yössä, kun liian kuumakaan ei ollut. Lämmittelyiden jälkeen syötiin Ilen ja Paitin kanssa aamupala ja mentiin 180km viivalle.
Muutama kilsa ajettiin porukalla, mutta heti ekoissa ylämäissä jätti Tiimo muun sakin takseen. Ajeltiin sitten Korpelan(Aki) ja Soidinsalon(Sami) kanssa vähän matkaa samaa tahtia. Meno maistui ja Kinahmin poluilla sain aika reilustikin ajettua kaulaa Akiin ja Samiin. Mielestäni ajoin aika rentoa vauhtia, mutta Kinahmi 2:lla kroppa alkoi temppuilla. Ensin kramppasi jalat ja sitten alkoi kädetkin kramppailemaan. Ekakierroksen loppu oli ihan hirveää tuskaa; aurinko porotti ja kädet ja jalat kramppaili. :D
Ekan stopin tein ekakierroksen lopussa. Lisäilin urheilujuomaan hiukka suolaa, kramppeja lieventämään. Seuraavalla tankkauspisteella söinkin jo kourallisen suolaa. Olo oli ihan hirveä, mutta suola alkoi vähitellen vaikuttamaan ja toinen kierros menikin jo ihan hyvää vauhtia. Toisen kierroksen lopulla sain yllättäen kiinni Soidinsalon. Kolmannen kierroksen alkua ajeltiin Soidinsalon kanssa kahdestaan. Kinahmin päällä Sami päästi ohi ja poluilla eroa kertyi hetkessä useita minnutteja. Kolmannen kierroksen lopun jaksoinkin taas vääntää ihan reilua vauhtia ja perillä olin siis 3:s 180km matkalla.
Empä nyt itse niin hirmutyytyväinen ole omaan vääntöön. Akin ja Tiimon vauhdissa oisin halunnut vähän pidempään pysyä, mutta turha oli rypistellä, kun kroppa ei toiminut helteessä ensinkään. Ilmeisesti tulostasoon vaikutti hiukka myös lämmittelykierros ja myös se, että Tahkon kuumassa mökissä oli turha yrittää nukkua ennen yö-starttia.
Jah... niin sitten tietty kisan jälkeen juomaan kaltsua, uimaan ja discoon. Kisan jälkeen häiritsi hiukka molempien kämmenien vuorottainen kramppailu ja liikkuminenkin oli aika tönkköä. Valvottuja tunteja kertyi reilu 30, kun joskus sunnuntain puolella kömmin mökille nukkumaan... :D
Näköjään se ihmisen kroppa taittuu moneen menoon. Joten isot onnittelut Tahkon läpäisijöille :-)
Reipasta tahtia se Turistikin on vääntänyt vaikka eka kierros vaikuittaisi olleen "vähän" turhan kova. Ilmeisesti tahdonvoimallakin pääsee pitkälle eli mitä sitä talvella harjottelemaan :)
Tahkoa taas veivattu :) Hieno reissu, ei voi muuta sanoa. Omaa dataa tässä, jossa kaikki muut tauot mukana paitsi ensimmäisen kierroksen jälkeinen 45min odottelu ennen varsinaista starttia.
Yökierros1: leppoisasti Eepon johdolla loistavassa kelissä ja aivan mahtava yölenkki!!!
kesto: 4h 00min 45s
keskinopeus: 15,6km/h
keskisyke: 140bpm
Kierros2:
kesto: 3h 44min 45s
keskinopeus: 16,3km/h
keskisyke: 149bpm
Kierros3:
kesto: 4h 26min 25s
keskinopeus: 14,7km/h
keskisyke: 137bpm
Kierros4:
kesto: 4h 54min 13s
keskinopeus: 13,9km/h
keskisyke: 122bpm
Oma ajo sujui hyvin, mutta koko matkan vaivasi ikävä keskiöongelma, joka arvelutti jo ensimmäisestä kierroksesta lähtien. No pyörä kesti loppuun, vaikka vikinä ja klappi oli loppumatkalla ihan kiitettävä. Ongelma ei kuitenkaan vaikuttanut ajoon muuten kuin ikävänä rutinana ja vikinänä rasitti omia ja kanssapolkijoita. Eilen illalla avasin laakerin ja aika paskanahan tuo oli :o
Tästä on hyvä jatkaa ja kiitos mukavasta matkaseurasta! Onnittelut Karille palkintopallipaikasta - on se ihmemies :)
Onnittelut Samille ja 240km kahjoille! Aika suoritus. Omat fiilikset on vähän kaksijakoiset, aika on ihan hyvä ja sijoituskin ok, mutta kuumuudessa ajo oli välillä tosi tuskaista (ei kivaa).
Ensimmäinen kierros meni hyvin jonnekkin kolmannen ja neljännen huollon väliin, mutta sitte vauhti pysähty kuin seinään. En tiedä mikä tuli, mutta sykkeet tipahti huomattavasti ja porukkaa alko menemään jonossa ohi. Maali-alueella ajattelin jo painella terassille ja jättää koko kärsimyksen siihen paikkaan. Sama takkuinen meno jatku toiseen huoltoon asti (25km kohalle), tähän pätkään meni 20min kauemmin kuin ekalla kiekalla, mutta sen jälkeen alkoi pikkuhiljaa kulkemaan ja kierroksen lopussa matka eteni jo nopeammin kuin ekalla kierroksella. Tubeleksetkin toimi tällä kertaa hyvin 2,5baarin paineilla. Ainut tekninen oli ketjujen katkeaminen pikaliittimestä noin 105km kohdalla.
Omat datat:
kokonaisaika 8:21
eka kiekka 3:54
tauko kierrosten välissä 4min.
toka kiekka 4:23
Eli sain ekan alle 4h kierros ajan ja kokonaisaika parani tasan tunnilla. Päälle jaksettiin vielä kiskoa ihan kivat pikkukännit, ensin Piazzan terassilla josta siirtyminen lisänesteytykseen mökille ja yöllä takasin Piazzalle.
Oma 120 meni tavoitteeseen eli alle 10 h vierähti reitillä. 9.48 oli loppuaika. Eka kierros 4.36 ja 15 minsan tauko ja toinen kierros noin 5 h. Sykkeet oli vähän toisella kierroksella alhaiset, mutta eipähän krampannut. :D Helle porotti aika kovaa, mutta homma meni ihan kuitenkin silleen sopivasti. Kovempaa ei reenaa, niin vauhtia on paha nostaa.
Tekniset:
Ketju tippui kaksi kertaa pakan ja pinnojen väliin. Nice! Iso "rieska" ei mennyt päälle. Intouduin ennen Tahkoa vähän säätämään pikku- ja keskiratasta, enkä huomannut että, samalla säädin vaihtajan siten, että isorieska ei mennyt päälle lainkaan. :D Noh tulipahan pyöriteltyä hartaasti. Rengaspaineet oli noin 2.5 eli, ennätyspaineet oli tubeleksissa. Hyvin toimi renkaat ja pyörä muuten.
Paluumatkalla me muuten sitten päätettiin Jannen kanssa alkaa Karin managereiksi.
Noilla suorituksilla pitää miehellä saada sponsorit, jotta pyörät, osat, ajokamat, ravinteet ja valmennusa saadaan kuosiin. Kari rupeaa ajamaan Euroopan 24h ajoja...
;)
Paluumatkalla me muuten sitten päätettiin Jannen kanssa alkaa Karin managereiksi.
Noilla suorituksilla pitää miehellä saada sponsorit, jotta pyörät, osat, ajokamat, ravinteet ja valmennusa saadaan kuosiin. Kari rupeaa ajamaan Euroopan 24h ajoja...
;)
Kannatetaan, on se niin hurja kaveri :) Mä voin olla kuski :D
;)
Nimi tähän paperiin vaan... :D
p.s. Pitäisiköhän perustaa Karin fanikerho. Turisti vois tehdä fanisivut ja myydä rikottuja tuotteita muistoesineinä. (Niitähän riittäisi). Minä voisin myydä jääpalojen vettä, jota on käytetty kramppien laukaisuun. (ei lopu tämäkään kesken)
Vähäks oon otettu, kun mulla on jo faneja... :o
onko Tahkon reitti jotenkin 'helpottunut' alkuajoista vai onko porukka vaan kovakuntoisempaa vuosi vuodelta, kun nuo reitin ajoajat tuntuu lyhenevän jatkuvasti?
Käsittääksen ihan alkuvuosien reitit ja varsinkin ensimmäinen Tahko ovat olleet oikeasti todella vaativia.
Ja on se reitti muuttunut 2002 vuodestakin (ensimmäinen osallistumiseni) jo melkoisesti:
- ensimmäiselle Kinahmille asti (n.18km) ajetaan hiekka ja asfaltteitä
- ensimmäinen ylämäki ja alamäki (heti alussa) ovat poistuneet
- takasuora on pidentynyt, taitaa olla jotain 8-9km pitkä nykyään
- reitti oli tänä vuonna kuivempi kuin koskaan, ei mutaa oikeastaan missään
Ei siinä semmosta samanlaista "fiilistä" enää ole siinä reitissä. Ei jollain 2002 vuoden reitillä olisi ajettu 180 tai 240 matkoja, tai ehkä Kari ja Ile olisivat ajaneet...
Ennen niitä 120km ajajiakin oli vain kourallinen.
osallistuin ekaan -99 ja tokaan -00 tahkoon sekä vuonna 2005 ja kaikki ne on tuntuneet hemmetin rankoilta...
Ainakin nämä kaksi viimeisintä vuotta ovat olleet aika nopeita. Se alun ylämäen puuttuminen nopeuttaa hieman, tosin reitti on käsittääkseni nykyään "ylipitkä" eli noin 62km pitkä, kun se ennen taisi olla lähempänä sitä 60km:ää...
Huomenna olisikin sitten taas päästävä ajelulle. Joko Tahko porukka on toipunut viikonlopusta eli löytyykö ajo-/spekulointiseuraa? Mulla menee tänään pyörä palasiks ja huomisesta eteenpäin ajellaan taas jäykkiksellä. Jokohan pääsisin täysjoustosta eroon?
Se Tahkolla "valittanut" laakeri tosiaan on aika finaalissa ...heh! Hyvä, että kesti loppuun eikä leikannut kokonaan kiinni (vikisi n. 210km :eek:). Hyvä oli viimeisellä kierroksella ohitella joitain hitaampia 120 ajajia ja tokaista - pyörä valittaa, mutta mies ei!
Huomenna olisikin sitten taas päästävä ajelulle. Joko Tahko porukka on toipunut viikonlopusta eli löytyykö ajo-/spekulointiseuraa? Mulla menee tänään pyörä palasiks ja huomisesta eteenpäin ajellaan taas jäykkiksellä. Jokohan pääsisin täysjoustosta eroon?
Fillarilla duunissa, ehkäpä viikonloppuna maastolenkille.
Reitti helpottunut huomattavasti
00 60 kilsan matkalta en tosiaankaan päässyt edes autolla kotiin Kuopioon ilman taukoja. Reitillä jalat oli täysin "rikki" ja kramppasin Kinahmi kakkoselle noustetta siten, että kaaduin pää edellä ojaan. Myös kalusto on parempaa. 00 alla 80 milliä joustava 19" etujousitettu, nyt sellainen 130 edessä ja 140 takana.
Myöskin 05 reitti oli rankempi, ehkäpä 30 min hitaampi kuin nykyinen meikäläisen indeksillä. Itsellä ainakin on tullut lisää pyöritysrutiinia teille, niin tieosuudet sujuu nykyään paremmin.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.