Näytä tavallinen näkymä : Mätäkivi-cruising V
Lähden (ehkä) joskus kolmen aikaan n. 1-2h mettälenkille, oisko mukaan lähtijöitä?
Lähden (ehkä) joskus kolmen aikaan n. 1-2h mettälenkille, oisko mukaan lähtijöitä?
Eipä päässyt mukaan, kun olin Tampereella ajelemassa. Täytyy kateellisena myöntää ;), että on komeeta polkua Tampereen suunnalla tarjolla. Klo 10 lähdettiin liikkeelle ja olisko ollut jotain 16:30, kun oltiin takaisin - ajoaikaa tuli reippaasti yli 5h.
Tänään iltapäivällä tutkimaan, miltä Keinis - palanut talo pätkä näyttää....
[quote
Tänään iltapäivällä tutkimaan, miltä Keinis - palanut talo pätkä näyttää....[/quote]
Mä kävin ajamassa ton reitin keiniksen suunnasta 13-14 aikoihin:)
Alku polusta oli ihan hyvää, mut puolivälissä muuttu vaikeammaksi.
Ränni kapeni huomattavasti, helpotti taas oikealle kääntyvän risteyksen kohdalla.:o
Kahdet renkaan jäljet oli ennestään, joku oli taiteillut edestakaisin polunhttp://www.fillarifoorumi.fi/forum/images/icons/icon5.gif
Parempaa talviajokeliä ei vois ollahttp://www.fillarifoorumi.fi/forum/images/icons/icon14.gif
Tänään iltapäivällä tutkimaan, miltä Keinis - palanut talo pätkä näyttää....
Mä kävin ajamassa ton reitin keiniksen suunnasta 13-14 aikoihin:)
Alku polusta oli ihan hyvää, mut puolivälissä muuttu vaikeammaksi.
Ränni kapeni huomattavasti, helpotti taas oikealle kääntyvän risteyksen kohdalla.:o
Kahdet renkaan jäljet oli ennestään, joku oli taiteillut edestakaisin polunhttp://www.fillarifoorumi.fi/forum/images/icons/icon5.gif
Parempaa talviajokeliä ei vois ollahttp://www.fillarifoorumi.fi/forum/images/icons/icon14.gif
Juu mä siellä olin ajellut Keinis - palanut talo välin ja jonkun muunkin jäljet ...lienevät Karin ;) Kurja oli alkumatka ja kapeeta oli polku, mutta loppupätkä ihan jees!
Pitäisi olla enemmän talvikuskeja, että polut pysyisivät auki aina lumisateiden jälkeen...
Juu mä siellä olin ajellut Keinis - palanut talo välin ja jonkun muunkin jäljet ...lienevät Karin ;) Kurja oli alkumatka ja kapeeta oli polku, mutta loppupätkä ihan jees!
Pitäisi olla enemmän talvikuskeja, että polut pysyisivät auki aina lumisateiden jälkeen...
Eipä mun jälkiä kauheesti metsässä näy... En oo tainnut tänävuonna käydä kertaakaan metsälenksulla. :(
Mä kävin perjantaina ja lauantaina tunnin mettälenkeillä tossa Kalevan/Golf-kentän takamaastoissa. Aika siistiä mettäpolkua kyllä tarjolla, mutta hirveetä täryytystä!
Ei tahdo kunto kestää +1h lenkkejä, varsinkin kun pakko "tykittää" koko ajan reipasta vauhtia.
No, pitää ruveta noita tunnin rykäsyjä ajelemaan pari kertaa viikossa ja vähitellen kokeilla vähän pidempääkin lenksua. Jos se kuntokin siitä sitten kesäksi...
Eipä mun jälkiä kauheesti metsässä näy... En oo tainnut tänävuonna käydä kertaakaan metsälenksulla. :(
No mikäs, onko remonttihommat vieneet liikaa aikaa :seko: Laiskottanut? Sekoillut muiden lajien parissa (hiihto, juoksu)? ;)
Kannattaa käydä katsomassa Keravan metsän polkuja - tai siis myös siellä golf-kentän takana ja Järvenpään suuntaan! Hienossa kunnossa ovat ja siellä olevalla suollakin on polkuja, joita ei kesällä pääse ajamaan, mutta nyt pääsee.
Ikävästi ovat kaataneet pientä puuta metsässä ennen Keravan hautausmaata ja army-puomia (jos tulee Hyrylän suunnasta). Siinä ei pysty ajamaan lainkaan. Jos mielii Keravan suuntaan metsän kautta, pitää mennä siitä Army-puomin kohdilta hautausmaan parkkipaikan rappuset ylös - siitä pääsee hyvin eikä tarvitse kiroilla ja kantaa pyörää :mad:
Juu, siitä suon yli on tullut painettua jo pari kertaa ja ihan hauskaa ajaa kun kerrankin pääsee kuivin jaloin.
Juu, siitä suon yli on tullut painettua jo pari kertaa ja ihan hauskaa ajaa kun kerrankin pääsee kuivin jaloin.
No joo eilen katselinkin, että joku siellä oli ajanut. Mukavaa maastoa!
Yksinhän täällä saa näin talvella höpistä, mutta yritetääs taas ;)
Huomenna (perjantaina) olisi tiedossa sellainen yhden miehen (ja jos joku haluaa, niin useammankin) Keski-Uusimaa maastopyöräily. Lähden joskus klo 16 ajelemaan Kohti Keravan metsiä - n. klo 18 asti pärjää ilman valoja ja sitten jatkuu valojen kanssa. Ehkä kohti Keinistä ja Mätistä, tavoite olisi ajella joku 4-5h
Jos kiinnostaa lähteä mukaan, soittele. Voi toki hypätä matkallakin mukaan.
Hitto mie oon huonossa kunnossa, tai sitten te muut ootte vaan niin älyttömässä kondiksessa...
Eilen ajoin tunnin ja tänään 1h 45min. Jossain puolentoista tunnin kohdalla alkoi "noutaja" lähestymään. Ei oikeasti jaksanut millään. Loppupäivä onkin mennyt palautellessa.
Pitää ruveta treenaa, ettei TeeÄmmä niistä mun nenää kyläkupissa!
;)
Ahaa kyläcup:n panoksia korotellaan. Ei uskalla nokittaa kun taas meni 10 päivää sairastellessa. Täytyy varmaan ottaa lisenssi ettei joudu samaan sarjaan Turistin kanssa :)
Sairastelua:
Hiihtoloman alkuun flunssa päälle ja siihen vielä tukholman risteily puolikuntoisena. No perjantaina uskalsin aloitella ulkoilun ja eilen kävin keiniksessä hiihtämässä.
Pete tuli bongattua palauttelulenkiltä (krapula ?) keiniksestä. Hiihdimme kimpassa Ahjon lenkin ja meikäläiselle ylämäet oli yhtä murhaa varsinkin kun edellisestä hiihtolenkistä oli melkein 3 viikkoa. Koville otti 1h hiihtely ja nyt räkä lentää+yskittää, täytyy toivoa ettei iske taas joku röhä.
Tällä viikolla yritän iisisti ulkoilla tiistaina ja keskiviikkona.
Et nyt mitään suojelumaksuja rupea SPU:lle makselemaan!
Harrasteluokassa vaan, niinkuin ennenkin, niin voidaan ajaa kilpaa...
Hans Opinion
23.02.2009, 11.58
Ei pojaat mitään hätää, nyt on hyvää aikaa sairastella. "Akut" ja kroppa vaan lataukseen ja kuntoa ylläpidellen kohtuullisen pienellä rasituksella. Hans on mennyt parkille että tähän aikaan vuodesta ei pyöräilijän kannata riehua, se aika tulee kuukauden päästä kun pääsee ajamaan paremmissa olosuhteissa. Näissä pakkasissa on parempi harrastaa talvilajeja.
Aivan laakereille ei kannata heittää eikä antaa kropan kokonaan unohtaa kovempiakaan sykkeitä. Hans on kerta viikkoon ottanut kovemmat sykkeet hiihtämällä, muuten treeni pysyy visusti sykealueen alapäässä retkiluistellen - esmes eilen vajaa kakkonen 114 sykkeillä. Pyörällä sitten nostetaan sykkeitä hieman lähemmäs duunitasoa vaiheittain ja vauhtikestävyyteen reilusti möyhemmin... nou hätä...
Lauantaina oli tarkoitus kokeilla pystyykö kakkosta luistelemaan 25keskarilla, ei pystynyt. Tuuli oli aivan liian kova ja tuli pahimmasta mahdollisesta suunnasta (kaakko) eteläpään kiekkaa vastapäivään kierrettäessä. Lisäksi jäällä oli väkeä ja railoja aivan liikaa, toista väistäessä joutui ongelmiin toisen kanssa. Kyllä mainitun tavoitenopeuden saavuttaminen vaatii olosuhteet kohdalleen; jään pitää olla vähemmän railoinen tai pitää olla tilaa kiertää railot eikä tuulla ei saa liikaa... tietysti äijänkin pitää vielä harjoitella sillä tunteja on alla vain 3kymmentä. Tuo rytmi on senverran oleellinen tekijä luistelussa että jos se menee rikki esmes railojen vuoksi niin homma kusee kun koko ajan pitää hakemasta päästyään hakea tempo uudelleen.
Luistellessa tuntuu muutaman kilsan keskinopeuden nosto syövän energiaa enemmän kuin pyöräily. Lauantaina pääsin 23kmh keskariin 140 sykkeillä ja vaikka olosuhteet olisivat olleet kohdallan niin 160 sykkeillä tuskin saavuttaisi paljonkaan 25 kovempaa keskaria. Uskoisin että kysymys on tekniikan huonosta hallinnasta kun koneesta ei saa irti tehoja, toisaalta matkaluistelu ei tuntuisi olevan sykelaji vaan saattinen voimalaji jossa asennon ylläpitäminen pidempään on todella haasteellista. Kuvitellaan tilannetta vaikka siihen suuntaan että pidetään yllä pyöräilyasento jossa kädet ei koske tankoon. Toki yhtä syvällä ei selkä makaa luistellesa mutta kyllä "vekki" aika syvä on... tai pitäisi olla jos meinaa vauhtia saada liikkeeseen.
Niin tai näin mutta tuntuma on että käpälään olisi tarttunut luistellessa muutakin kuin mustelmia... tämän näkee sitten suven tullen...
Ei pojaat mitään hätää, nyt on hyvää aikaa sairastella. "Akut" ja kroppa vaan lataukseen ja kuntoa ylläpidellen kohtuullisen pienellä rasituksella. Hans on mennyt parkille että tähän aikaan vuodesta ei pyöräilijän kannata riehua, se aika tulee kuukauden päästä kun pääsee ajamaan paremmissa olosuhteissa. Näissä pakkasissa on parempi harrastaa talvilajeja.
Aivan laakereille ei kannata heittää eikä antaa kropan kokonaan unohtaa kovempiakaan sykkeitä. Hans on kerta viikkoon ottanut kovemmat sykkeet hiihtämällä, muuten treeni pysyy visusti sykealueen alapäässä retkiluistellen - esmes eilen vajaa kakkonen 114 sykkeillä. Pyörällä sitten nostetaan sykkeitä hieman lähemmäs duunitasoa vaiheittain ja vauhtikestävyyteen reilusti möyhemmin... nou hätä...
Aijaa ;) No ei tässä hirveitä treenejä ole vedetty, mutta tunteja tuntuu kertyvän aina viikon ajalle ihan riittämiin. Metsäpolut ovat kyllä oikeesti nyt parhaimmillaan - siis talvipoluiksi.
Pitänee vähän konsultoida Hansia, miten "helposti" saisi pyörän kesällä kulkemaan :o
Ihmeellinen juttu! Koko talven olen ajellut ilman nastoja ilman mitään ongelmia, mutta Tour de Tampereen vikalla jäisellä tiesiirtymällä vedin kaksi kertaa kyljelleen ja heti seuraavana päivänä kotiportilla samalla tavalla. Nyt kun laitoin nastat alle, ei ajosta meinaa tulla mitään ...heh! Pää on kait tottunut liukkaaseen keliin, eikä se vaan usko, että nastoista on jotain hyötyä....
Nyt on kyllä niin buenot mettäpolut, ettei sieltä ilkeä olla pois. Kuukauden päästä alkaa lumet jo sulaa ja tiet on täynnä kuraloskaa, joten ajaminen jäänee ja siirrytään juoksuun...
Mut reenaamisesta en kyllä tiedä mitään...
Noniin... Mäkin sain vihdoin korkattua fillarikauden -09. Yritin ajella sinkulalla palaneen talon lenksua. Ainakin 6 kertaa lähti ketjut matkalla. Ilmeisesti vapaaratas, napa, keskio tai eturatas on hiukka ovaalin muotonen tai väljä. Ketjut tuntuu hyville, kun ne kiristää, mutta kun kammet pyörittelee toiseen asentoon, niin jo on taas löysällä.
Polut ompi metsässä kyllä loistokunnossa. Mieli tekisi uutta villaria. Olen yrittänyt metsästellä kepeetä, käytettyä XC-tykkiä, mutta vielä ei ole sopivaa tarttunut haaviin.
Hiilarinen Scottin Scale?
Tai hiilarinen NoSaintti: http://www.pyorahuolto.com/show.php?type=rungot&id=32
Tai jos merkin pitää olla Spessu ja ylimääräisiä euroja löytyy joka laatikosta, niin sitten: http://www.pyorahuolto.com/show.php?type=rungot&id=48
Scale olisi varma valinta. Syksyllä näkyi torilla muutama myynnissä mutta nyt on ollu hiljaisempaa. Canyon:n alu raaminen xc-jyrä voisi olla kanssa soiva peli. Nyt jos tilaa niin voisi Tahkolle ehtiä. Ghostin mikä lienee lector voisi irrota s-tec:hstä suht sopuhintaan. Pelkkää runkoa en lähtisi ostamaan ellei kotoa löydy XTR:ää ja crossmaxia hyllystä.
Polkugurut:
-Meinasin lähteä töiden jälkeen Saviolta maasturilla lenkille. Mihin päin kannattaa suunnata ? Onko Vallinojalta mätikselle tukossa ? Kannattaako suunnata Keravalle päin jos kannattaa niin mistä lähtö kun etenen kohti varuskunnan puomia.
Itse olen ajellut ainoastaan tuossa Kalevan takametsässä/Golfkentän takana ja taistelukoulun purtsan ympäristössä. Siellä ainakin on polut hyvässä kunnossa ja ajettavaa riittää.
Veikkaisin, että Vallinojalla ja Mätiksellä koirankusettajia ja muita kävelijöitä liikkuu sen verran, että ejttavaa polkua varmasti löytyy?
Mutta Karille ei missään nimessä enää mitään kevyttä/kevyehköä alurunkoa alle. Se ei kesää kauempaa kestä. Hillarinen hyvällä takuulla, niin saattaisi kestää...
...tai ainakin saada uuden alle turmion kohdatessa.
Polkugurut:
-Meinasin lähteä töiden jälkeen Saviolta maasturilla lenkille. Mihin päin kannattaa suunnata ? Onko Vallinojalta mätikselle tukossa ? Kannattaako suunnata Keravalle päin jos kannattaa niin mistä lähtö kun etenen kohti varuskunnan puomia.
Keravan suunnalla ja golfkentän takana polut ovat hienossa kunnossa. Jos Mätiksen suuntaan aikoo, niin ihan varmaan en osaa sanoa, koska olen ajellut siitä vain "läpi". Ilolassa ja sillä suunnalla polut ovat huippukunnossa (paljon polkuja, joita en tiennyt edes olevan, ehkä ne eivät ole kesällä edes ajettavissa) ja se vähä, mitä Mätiksellä pyörin myös hyvää polkua tiedossa. Varmaan joka suunnalla nyt hauskaa baanaa tidossa ;)
Itse en tänään pääse, kun on muuta hommaa :mad:
Hiilarinen Scottin Scale?
Tai hiilarinen NoSaintti: http://www.pyorahuolto.com/show.php?type=rungot&id=32
Tai jos merkin pitää olla Spessu ja ylimääräisiä euroja löytyy joka laatikosta, niin sitten: http://www.pyorahuolto.com/show.php?type=rungot&id=48
NoSaintti on kyllä hiano, kepee ja oon sitä vähän hypistellykin. Mutta en vaan ihan oo vakuuttunut kestosta. Lähinnä oon ettiny käytettyä Luziferia, mutta ei taho löytyä. Yritän kuiteskin pysyä aika pudjettipelissä. :o
Oikeessa olitte eli hyvää baanaa oli vähän joka paikassa. Ajelin vallinojalta mätikselle ja vierumäellä piti ajella yksi looppi toiseen kertaan kun sen verran hauskan kiepin teki koiraihmisten polku.
Metsälatuakin oli ilmestynyt mätikselle joten hieman piti arpoa etenemissuuntien kanssa mutta todella hauskaa oli ajella. Kauheeta täristystä oli paikoitellen joten pitäisi pikkuhiljaa alkaa kasailemaan Konaa :)
Kauheeta täristystä oli paikoitellen joten pitäisi pikkuhiljaa alkaa kasailemaan Konaa :)
Heh sama on ollut mielessä. Nyt on Santa Cruzin runko nostettu esiin ja kaikki osat puhdistettu. Vielä, kun saisi kasattua....
Sportaxin kautta tilailin uusia iskarin kiinnitysholkkeja ym. ihan vaan huvikseni, niin tulee nivelet kuntoon eli vielä ei pääsisikään kasaamaan, vaikka haluaisikin. Budjetti Trekki toimii loistavasti ...heh!
Ei ehdi täysjousto viikonlopuksi mutta jos tolla 29-bussilla ajelisi metsässä ?
Onko lenkille lähtijöitä esim. huomenna (la tai su) puolenpäivän aikaan ? Muukin ajankohta passaa kunhan ei ihan kukonlaulun aikaan startata ?
Ei ehdi täysjousto viikonlopuksi mutta jos tolla 29-bussilla ajelisi metsässä ?
Onko lenkille lähtijöitä esim. huomenna (la tai su) puolenpäivän aikaan ? Muukin ajankohta passaa kunhan ei ihan kukonlaulun aikaan startata ?
Joo. Lauantaina pitää mennä kuskiksi pojan koristreeneihin, jotka ovat klo 15:30 eli kohtuu ajoissa pitäisi olla liikkeellä - ei kukonlaulun aikaan ;) Sunnuntaina taas on peli - kukonlaulun aikaan klo 10:00 Munkkivuoressa eli silloin kävisi iltapäivällä.
Tänäänkin käy....
Et kai sä oo salaa kasannut täysjoustoa :eek: Mulla on osat edelleen levällään ...heh! Kyllä se siitä.
Ei ole tullu salaa kasailtua. Itse asiassa pitäisi vielä purkaa edellisestä asennusyrityksestä vanhat kammet pois eli ollaan vielä miinuksella :)
Tuleepi jotain valkoista töhnää taivaalta, saa nähdä miten käy huomisen pyöräilyn. Mä yritän startata joskus klo 11 aikoihin kotoota mutta jos lunta tulee reippaammin niin käyn vaikka suksimassa.
Ei ole tullu salaa kasailtua. Itse asiassa pitäisi vielä purkaa edellisestä asennusyrityksestä vanhat kammet pois eli ollaan vielä miinuksella :)
Tuleepi jotain valkoista töhnää taivaalta, saa nähdä miten käy huomisen pyöräilyn. Mä yritän startata joskus klo 11 aikoihin kotoota mutta jos lunta tulee reippaammin niin käyn vaikka suksimassa.
Mä lähden kanssa aamusta ajelulle ja voisin vaikka piipahtaa Mätiksen puomilla vähän yli 11. Jos toi keli ei ihan pöpöröksi mene, niin eiköhän siellä polulla pysy, muuten pitää kierrellä pyöräteitä.
Meni krapulaksi joten valitettavasti jäi ajelut väliin :)
Eilen kykenin iltäpäivällä keinikselle suksimaan. Ei taida Kuusijärven pätkä aueta tänäkään vuonna. Laskettelin kulloontien alikulkutunnelista mutta sinne ensimmäiseen tienylitykseen latu loppui ja vastapäinen pelto oli semmoisella sängellä että vaatii rutkasti lisää lunta.
Meni krapulaksi joten valitettavasti jäi ajelut väliin :)
Eilen kykenin iltäpäivällä keinikselle suksimaan. Ei taida Kuusijärven pätkä aueta tänäkään vuonna. Laskettelin kulloontien alikulkutunnelista mutta sinne ensimmäiseen tienylitykseen latu loppui ja vastapäinen pelto oli semmoisella sängellä että vaatii rutkasti lisää lunta.
Olimme klo 11.00 mätiksen puomille, mutta eipä siellä näkynyt muita.
Olimme klo 11.00 mätiksen puomille, mutta eipä siellä näkynyt muita.
Joo hiljaista oli :D Eilen kurvailin Ilolan puolella ja sinne taitaa jatkossa suuntautua meikäläisen talviajot - ainakin seuraavat kerrat. Siellä on tosi paljon vaihtoehtoreittejä ja aikaa saa hyvin kulumaan!
Tänään taas Mätikselle - nuoremman pojan kanssa hiihtämään! Oli hienon näköiset ladut!
Olimme klo 11.00 mätiksen puomille, mutta eipä siellä näkynyt muita.Jälkiä sentään näitte :) Me lähettiin JiiPeen kanssa jo 7:45 puomilta liikenteeseen ja oisko se ollu 10 aikaan kun kävin siinä vielä piruuttani kuikuilemassa. Olin kotona jo vartin yli 11.
Joo hiljaista oli :D Eilen kurvailin Ilolan puolella ja sinne taitaa jatkossa suuntautua meikäläisen talviajot - ainakin seuraavat kerrat. Siellä on tosi paljon vaihtoehtoreittejä ja aikaa saa hyvin kulumaan!
Tänään taas Mätikselle - nuoremman pojan kanssa hiihtämään! Oli hienon näköiset ladut!Kulomäki-Asola-Ilola on mainiota pätkää. Ja tosiaan on vaihtoehtojakin tarjolla. Itekin kävin perjantaina ekaa kertaa mätiksellä suksimassa - taino hiihtelin kotoa mätikselle, yhden rundin siellä ja sit takas. Hiihto on hauskaa kun ei tarvi turhia lamppuja - latu vie, eikä sit alamäessä pelota kun näe yli 10m päähän.
Kulomäki-Asola-Ilola on mainiota pätkää. Ja tosiaan on vaihtoehtojakin tarjolla. Itekin kävin perjantaina ekaa kertaa mätiksellä suksimassa - taino hiihtelin kotoa mätikselle, yhden rundin siellä ja sit takas. Hiihto on hauskaa kun ei tarvi turhia lamppuja - latu vie, eikä sit alamäessä pelota kun näe yli 10m päähän.
Jep tänään on kyllä tiedossa itselle sellaista palauttelevaa treeniä, kun 6v poitsun kanssa mennään latuja ja oravia katselemaan - tiedäppä sitä, vaikka otettais kaakaot ja pullat reppuun :)
Kävin lauantaina hakemassa pyörikseltä uudet ketjut sinkulaan, toivoen että ne auttaisi ketjujen putoomisongelmiin. Hiukka auttokin, mutta vielä tippu kertalleen ketjut lauantain testilenksulla. Varmaankin vapaarattaan vaihto auttaisi ketjut tippuu-ongelmaan...
Kannattaapi messuilla käydä vilkasemassa pyöriksen ständillä kattelemassa Solideja. Ihan hianon näkösiä tilpehöörejä oli pojat väsäilly ja kuulemma hyviä tarjouksiakin tulee olemaan. ;)
Kävin lauantaina hakemassa pyörikseltä uudet ketjut sinkulaan, toivoen että ne auttaisi ketjujen putoomisongelmiin. Hiukka auttokin, mutta vielä tippu kertalleen ketjut lauantain testilenksulla. Varmaankin vapaarattaan vaihto auttaisi ketjut tippuu-ongelmaan...
Kannattaapi messuilla käydä vilkasemassa pyöriksen ständillä kattelemassa Solideja. Ihan hianon näkösiä tilpehöörejä oli pojat väsäilly ja kuulemma hyviä tarjouksiakin tulee olemaan. ;)
Sinkulan huoltovapaus on kääntäen verrannollinen ajettuihin kilsoihin. Saman verran niitä pitää puljata, jos kilsoja tulee tarpeeksi. Täytyypä käydä lundbergil kyselemäs lippui.
Fillaroimpa tänään hiihtämään Jpään Terholaan ja Paavonpolulle. Radanvarsi tiellä eteen pomppasi ojanpohjalta rusakko. Itellä oli aika hyvät vauhdit päällä siinä Keravan puoleisella pellolle viettävässä alamäessä, joten päätimpä kattoa kuinka kovaa rusakko juoksee. Ja juoksihan se... Tielle pompattua se muutaman loikan verran suti ja pääsin ihan peesiin, mutta kun käpälät alkoi pitää, niin eipä ollut sinkulalla mitään saumaa niihin vauhteihen. Siinähän tua sitten nöyryytti repimällä muutaman sadanmetrin peltoaukealla useemman kymmennen metrin eron. :mad:
Hiihtäessäkin sattuikin sitten jo "kolari", kun Terhola - Paavon polku välillä myyrä ei väistänyt oikealta tulevia vaan juoksi aivan päättömällä tavalla ladun yli ja törmäsi monoihin. Sielähän tuo sitten pyöri karvapallona monojen välissä. Sen verran kattelin taaseni, että kaahailija säilyi ilmeisesti ehjänä, kun vepelsi ojaa kohden.
T.M < Sinkulaa joutuupi huoltamaan melkeempä enemmän kuin normaali vaihdefillaria. Ketjut joutuu kiraamaan joka lenkin jälkeen ja ketjut + rattaat kuluu nopeemmin, kun ketjut joutuu kirraamaan "ylitiukalle". Vaan - toimiihan se mutakeleissä & loskassa.
T.M ei tarvitse tietoa sinkulan huoltovapauttomuudesta. Ekan aallon sinkulani vaati ihan yhtä paljon huoltoa kuin vaihdepyörä. Varsinkin toi vetokalusto oli huollon alla+ketjun kireyttä joutui rukkaamaan. Samaan syssyyn piti vannejarrua säätää ja lumipalloefekti oli valmis :)
No jos saisin edullisesti yhtä kevyen rassin kuin edesmennyt kona niin ostaisin poies. Sen verran hauskaa oli sinkulointi.
Työmatka-pyöräily avautuminen osa XXXXVVVIII:
Olipas v-mäinen duunimatka vastatuuleen. Melkoinen naamankuorinta efekti kun piikkimäistä lunta tuli pataan melkein koko matkan. Meinasin töistä lähtiessä kiertää kentän mutta keli näyttää siltä että on pakko lyhentää reittiä.
Olisiko tänään innokkaita ajelijoita klo 16 > ? Taitaa tosin olla aika luminen keli, mutta jos vaikka jotain polkua pitkin pääsisi?
Lähetääks lauantaina Mätiksen voimalla "varjo" Talvi tour de Tampereelle? Viimeksi jäi kuulemma polkuja ajamatta ja varapäivälle ovat kaavailleet uusintaa :D
Lähetääks lauantaina Mätiksen voimalla "varjo" Talvi tour de Tampereelle? Viimeksi jäi kuulemma polkuja ajamatta ja varapäivälle ovat kaavailleet uusintaa :D
Tampereen retki kyllä taasen kiinnostaisi. Pitäs vaan ehtii ajamaan sinkulalla testilenkkiä ja kattomaan pysyykö ketjut päällä. Luulen, että ei korjaantunut ketjujen vaihdolla. Pitäs uusia vielä vapaaratas. :(
Tampereen retki kyllä taasen kiinnostaisi. Pitäs vaan ehtii ajamaan sinkulalla testilenkkiä ja kattomaan pysyykö ketjut päällä. Luulen, että ei korjaantunut ketjujen vaihdolla. Pitäs uusia vielä vapaaratas. :(
Lähetään tänään testaamaan :D
Meinasiko luisteluosasto lähteä kisaamaan Tuusulanjärvelle :)
http://www.tuusula.fi/tiedotteet/nayta.tmpl?id=2287
Saa nähdä missä kunnossa jää on vai peruuntuuko häppening.
Tänään olen fillarilla duunissa mutta viikonloppuna voisi kokeilla jonkinlaista 2h lenkkiä.
Meinasiko luisteluosasto lähteä kisaamaan Tuusulanjärvelle :)
http://www.tuusula.fi/tiedotteet/nayta.tmpl?id=2287
Saa nähdä missä kunnossa jää on vai peruuntuuko häppening.
Tänään olen fillarilla duunissa mutta viikonloppuna voisi kokeilla jonkinlaista 2h lenkkiä.
Jos en ole lähdössä huomenna Treen reissuun (kotona sairastellaan, eikä vaimoa viitsi yksi jättää tautilaisten kanssa), niin voisin lähteä kotinurkille pariksi tunniksi ajelemaan. Homma selviää tänään illalla. Mihin aikaan T.M olisi starttaamassa?
Mukava lenksu ajeltiin tänään T.M:n kanssa Ruotsinkylä-Mätis-Ilola maastoissa. Huomenna sunnuntaina olisi samanlaista tarjolla - joskus klo iltapäivällä ...ehkä n. klo 13 >
Hans Opinion
08.03.2009, 16.07
Kisattiin oivassa kelissä, väkeä oli jäällä runsaasti ja viivallakin jonkin verran... jos oikein bongasin oikein niin "Salekin" oli paikalla.
Hans tavoitteli 25 keskaria ja sen myös saavutti 51,2km (8x6,4km) matkalla ajalla 2:02. Erittäin kova kisa, sykkeet oli 161/168 eikä lujempaa olisi yhtään päässyt... tosin vedin käytännössä koko matkan 7-8 ukon letkaa.
Kalusto- ja kuntopuolella tietysti olisi päivittämistä mutta ihan kelpo veto näin flunssa toipilaalle. Senverran hyvää treeniä skate on pyöräilyn voimapuolelle että täytynee hankkia oikeat matkaluistimet.
Kyllä tekis hankkii itekin luistimet. Tänä talvena on kyllä luistelijoilla ja hiihtäjilläkin riittäny kelejä. Myös Talman jäätikkö on ollut loisto vedossa. Kävin tänään pitkästäaikaa lautailemassa ja kyllä oli hauskaa. Talmassa oli kaikki rinteet, hyppyrit + halfpipekin auki ja loistokunnossa. Vieläkun uskaltaisi laskeakin niistä hyppyreistä. :o
Viimepäivät on mennyt aika pitkälti taasen kämppää remppaillessa. Kohta alkaapi parissa huoneessa olla tapetit seinillä ja maalattuna + kotot niittailtu kiinni. Myös parit pätkät väliseinää on tehtynä. Vielä pitäisi eteinen rempata kokonaan + keittiö ja pesuhuoneeseen pitäisi naulailla uusi sisäkatto ja "fillarivaraston"(ent vaatehuone) lattia pitäisi laatoittaa. Ja kaikki lattiatikin pitäisi tehdä. Tekemistä siis riittää, mutta kyllä tämä sikala vähitellen alkaa kämpälle näyttää...
Kari on ollu ahkerana. Tsemppiä majan mylläämiseen.
Hans:
Vetiko Sale spaddu huulessa maratoonin :) Aika rankalta keikalta kuulosti Hannun parituntinen.
Hauskaa oli lauantaina ajella mettässä, pyhänä suuntasin kuitenkin Keinikselle hiihtämään. Loistava keli suksia ja aurinko paisteli täydeltä laidalta, ei paha. Tänään on huilailtava ettei tule yliannosta kuntoilua.
Mites mätiksen messureissu ? Itse olen kaavaillut lauantaille mesoamista eli olen varmaan joskus klo 13 paikkeilla messukeskuksessa.
Hans Opinion
09.03.2009, 10.08
Tämän päivän Keskarin luistelujutussa Zeus hyvin esillä oikein kuvan kanssa. Ei ollut Salella onneksi spaddua poskessa, tupakka saattaa palaa liian sukkelasti kun vauhtia on kävelyä enemmän.
Tosiaan kisasykkeillähän skate eilen meni, ei sykkeet kyllä ollut se haastavin osio sillä onhan noilla sykkeillä menty >4h istuntoja. Hastavaa oli nimen omaan lihaksistolle aiheutettu rasitus, alaselkä on vieläkin yhtä puuta. Railoja piti jänittää aikalailla ja muita luitelijoita joutui kiertämään joten bruttomatka oli ilmoitettua netto-kisamatkaa (50,9km/8krs=6,36km/krs) pidempi ja oikea keskari on hyvin lähellä ilmoittamaani 25,2. Pitkänmatkan (n.83km) kärki veti käsittämättömän kovaa (bruttokeskari >31) ja varvasivat meitä useamman kerran, todella hienoa menoa; syvä vekki ja 100m potkut... pojilla on selkä kunnossa ja taagia käpälässä aika kovasti...
Hans aikoo näyttäytyä F-messuilla myös lauantaina sillä sunnuntain hän pyhittää liikunnalle.
Zeus jakelee KevätPolkaisu flyeriä ao. tapahtumassa ja Hans pyytääkin MCT:läisiltä apua jakelussa. Kyseisiä A5 kokoisia flyereitä saa jaettavaksi Lundbergin osastolta. Painos on 1000kpl ja toive on että jakelu suoritetaan "kohdennetusti potentiaalisille kuntoajajille" eikä summan mutikassa kaikille vastaantulijoille.
Kiitoz jo etukäteen!
Aikani kuluksi katselin, että ensi kesän kalenterissa olisi aika paljon maastomahdollisuuksia :D Saapa nähdä, kuinka monessa noista jaksaa könytä. Listasta on pudotettu kaikista kauimpana olevat pois.
Tuossa on kyllä liikaa, mutta vaihtoehtoja löytyy. Onkohan noiden lisäksi vielä Päijät-Häme cup?
9.5. XCO Kangasala / KangKi XCO1
21.5. XCO Helsinki / CCH XCO2
24.5. XCO Lieto / TVC XCO3
31.5. Maraton Cup Korso / KorsKa XCM1
14.6. Maraton Cup Jyväskylä / JYPS XCM2
27.-28.6. Tahko
12.7. Maraton Cup Seinäjoki / SPP-56 XCM3
1.8. XCO Lahti / TWD XCO4
16.8. XCO / SM Korso / KorsKa XCO5
23.8. Nissan Finlandia MTB Messilä / TWD
30.8. Maraton Cup Nuuksio/Espoo / CCH XCM4
4.-5.9 Kangasala 24h Kangasala
13.9. Maraton Cup / SM Kouvola / RCC XCM5
20.9. XCO Hyvinkää / HyPy XCO8
27.9. Maraton cupin finaali Tampere / TY XCM6
Tämän listan kun liimaa kotona jääkaapin oveen, voi olla varma, että tulee palautetta :o
Niin ja sitten kylä-cup aikataulu printattuna noiden oikeiden kisojen viereen niin ei ole arkenakaan tylsää ja varmaan riittää palautetta vaikka tosi-tv-sarjan täytteeksi.
Terveisiä kairasta! Viikko hiihdeltiin, oli tosi vimosen päälle mökki, kelit ja ladut kohallaan. Mukava oli pertsallakin rauhallisesti lylytellä erämaareiteillä, haarakäynnillä tollaset +200m nousut menee huomattavasti kevyemmillä sykkeillä kun luistellen. :)
Messureissu tulee nyt varmaan tehtyä jo perjantai-iltana.
Hans Opinion
09.03.2009, 19.51
Muutos KeravanKevätPolkaisu-flyereiden jakeluun, niitä löytyy Bike Planetin osastolta. Tsekkaan paikan josta ne löytää iisisti, Krisseltä voi kysäistä tarvittaessa.
Jakelutavoitteeksi Hans tyrkkää 5flyeriä/MCT:läinen, vähempikin riittää jos on saletti että jakelun kohde tulee varmasti Polkaisuun.
Haastava flyer-jakelu mutta kokeillaan :)
Prskele tapposepeli rikkoi viikonloppuna Crossarin W106-nastagumeksen. Irronneen nastan reiästä meni siru ja rikkoi prkele renkaan. Ostin paikallisesta rollspeed W:t sepelirenkaiksi mutta keli on vielä sellainen että jätin tuon 4-talvea ajetun nasta 106:sen vielä paikoilleen. Pistin reikäkohtaan hieman täytettä ja täytyy toivoa että kestää tulevat pääkallokelit.
Hans Opinion
11.03.2009, 09.51
KeravanKevätPolkaisun mainontaan ollaan tänä vuonna satsattu selvästi enemmän kuin kolmena aikaisempana vuonna.
Ensimmäinen isku tapahtuu siis F-messuilla ja toinen sisältää A4 kokoisten (flyerin etusivu) julisteiden kohdennetun kiinnittelyn paikkoihin joissa: a) kulkee paljon väkeä (esmes asema) ja b)pyöräliikkeiden ikkunat 50km kilometrin säteellä.
Kolmas mainontatapa on auton takaikkunaan tuleva 12x30cm tarra jossa on kolme riviä perus-perus tietoa tapahtumasta. Darra on kooltaan laillinen ja se liimataan auton ikkunaan ulkopuolelle jossa sen pitäisi pysy pari kuukautta. tilasin tarroja ensialkuun vain 2kymmentä ja ajatus on että tarjoan niitä sellaisten autojen takaikkunaan jotka liikkuvat paljon.
Onko täällä halukkaita em. ehdot täyttäviä kiinnitysalustoja?
Oikea tapa toimia on myös se että antaa ilmi sellaisen henkilön joka liikkuu paljon autolla, ranagaistukseksi lätkäistään tarra takaikkunaan.
KeravanKevätPolkaisun mainontaan ollaan tänä vuonna satsattu selvästi enemmän kuin kolmena aikaisempana vuonna.
Ensimmäinen isku tapahtuu siis F-messuilla ja toinen sisältää A4 kokoisten (flyerin etusivu) julisteiden kohdennetun kiinnittelyn paikkoihin joissa: a) kulkee paljon väkeä (esmes asema) ja b)pyöräliikkeiden ikkunat 50km kilometrin säteellä.
Kolmas mainontatapa on auton takaikkunaan tuleva 12x30cm tarra jossa on kolme riviä perus-perus tietoa tapahtumasta. Darra on kooltaan laillinen ja se liimataan auton ikkunaan ulkopuolelle jossa sen pitäisi pysy pari kuukautta. tilasin tarroja ensialkuun vain 2kymmentä ja ajatus on että tarjoan niitä sellaisten autojen takaikkunaan jotka liikkuvat paljon.
Onko täällä halukkaita em. ehdot täyttäviä kiinnitysalustoja?
Oikea tapa toimia on myös se että antaa ilmi sellaisen henkilön joka liikkuu paljon autolla, ranagaistukseksi lätkäistään tarra takaikkunaan.
Mulle darra takaikkunaan kostoksi, kun ajelen liian paljon (työnpuolesta) :o
Jos tuon emännän autoon tarran pistäisi, niin parissa kuukaudessa se tarra saa näkyvyyttä tuhansien kilometrien verran. Lähinnä Kerava, Espoo ja Helsinki alueilla.
Voisin ottaa noita mainoksia muutaman ja laittaa vaikka meille duuniin ilmoitustaululle, täällä on innokkaita työmatkapyöräilijöitä jonkin verran ja saattaisivatpa innostua mukaan.
Hans Opinion
11.03.2009, 12.55
Hienoa IS ja Turisti!
Otan yhteyttä tarratoimituksen puitteissa kun ehdin.
Mikäli mahdollista, niin voisin Paikallisesta noutaa materiaalit...
Hans Opinion
11.03.2009, 14.52
Mikäli mahdollista, niin voisin Paikallisesta noutaa materiaalit...
OK, vien darran TinaTuoppiin josta sen voi kätevästi siirtää kroppaan... no'ei'vaan Lumperilta löytyy muutama zibale KKP-tarroja...
OK, vien darran TinaTuoppiin josta sen voi kätevästi siirtää kroppaan... no'ei'vaan Lumperilta löytyy muutama zibale KKP-tarroja...
Minäkin voi hurauttaa Lumperille hakemaan, kun tuolla autolla tulee niin julmetusti kaahailtua :o. Onko tarrat jo nyt siellä eli esim. huomenna voisi noutaa?
Mites tän viikon lenkkeilyt? Metsään ei taida kohta olla enää asiaa, mutta voihan sitä tielläkin suhailla? Vai meneekö juoksuhommiksi?
Hans Opinion
11.03.2009, 21.46
Minäkin voi hurauttaa Lumperille hakemaan, kun tuolla autolla tulee niin julmetusti kaahailtua :o. Onko tarrat jo nyt siellä eli esim. huomenna voisi noutaa?
Vein tarroja Lumperille, sieltä löytyy, Helkiön Jani ainakin tietää mistä.
Tarroitusohje on simpeli; lasi puhtaaksi, puolet tarrapaperista irti ja kohdistus. Yksi reuna ensin kiini ja siitä tasaisesti levittäen niin ei jää ilmakuplia väliin. Tarra liimaantuu hyvin plussakelissä.
Ei se tarra ole kooltaan kuin 12x15cm... ehkä siihen tuli tekstiä vähän liikaa... no ainakin kun jono seisoo niin tekstikoko riittää...
Eihän tiniksestä saa kuin därröjä eikä tarroja. No munkin polo:oon voisi liimata tarran mutta kun se auto ei oikein liiku missään niin markkinointipanos menee hukkaan :)
Ajelut:
Tänään cruisailen työmatkan ja perjantaina töistä suoraan jonkun lenkin. Viikonloppu taitaa mennä messuillessa ja palautellessa joten silloin voi olla ajelut vähissä.
Himassa on alkava oksennustauti-epidemia joten saa nähdä miten se muuttaa suunnitelmia. Ittelläkin jo lupaavasti närästää...
Meikäläisen auto seisoo aina asemalla parkissa silloin, kun en aja asemalle pyörällä. Eli potentiaalisia silmiä menee ohi, mutta jätän autoni tarroittamisen markkinointijohtajan päätettäväksi.
Käväisin viikonloppuna lepikällä ja olin vielä ma ja ti myös lomalla. Sain kaikkiaan 75 kilsaa hiihdettyä pertsaa, eli tämän kauden väkisinhiihdot taitaa olla pulkassa. Vielä jos pääsisi kerran tai pari järvelle luistelemaan, niin talvisesonki myös olisi taputeltu.
Messuille voisin lähteä lauantaina.
No nyt on haettu Kevät Polkaisu -julisteita ja tarra Lundbergilta.
Vielä kun sais pysäytettyä tuon emännän biileineen, niin sasin sipaistua sen autoon kiinni...
Onkos "Mätisläisiä" menossa messuille koska?
Itse menen varmaan pahimaan ruuhka-aikaan, eli lauantaina päivällä...
...eihän sitä muuten pääse messutunnelmaan!
No nyt on haettu Kevät Polkaisu -julisteita ja tarra Lundbergilta.
Vielä kun sais pysäytettyä tuon emännän biileineen, niin sasin sipaistua sen autoon kiinni...
Onkos "Mätisläisiä" menossa messuille koska?
Itse menen varmaan pahimaan ruuhka-aikaan, eli lauantaina päivällä...
...eihän sitä muuten pääse messutunnelmaan!
Hain myös tarran tänään ja kiinnitys olisi vuorossa seuraavana. Täytyy vielä odottaa pari päivää, jos auto meneekin vaihtoon :eek:
Ajattelin jättää messut tänä vuonna väliin ja käyttää ajan hyödyllisesti esim. ulkoilemalla. Messukalja ei just nyt kiinnosta ...heh!
Lauantaina ollaan menossa messuille elikkäs joskus iltapäivästä näkyy meikäläinen juomassa kiintiötuoppia :)
Pistähän TeeÄmmä puhelua messuilta, niin tuun imasemaan yhen olusen seurassasi, jos sopii...
Turisti:
Jeez mä viestittelen. Täytyy vaan toivoa että ei iske sporga-tauti viikonlopuksi.
Hans Opinion
13.03.2009, 13.52
... vai että olusille...
Shimano XT(R) parempi!
Vai missä mennään?
metsässä ilmeisesti
Joo siellä huomenna taas!
Messut tuli ja meni. Klassisesti messujen jälkeen flunssa päälle eli ainakin alkuviikko menee sairastellessa (johan tässä 4-viikkoa ehti olla terveenä).
Sunnuntaina piti vielä raahautua messukeskukseen kun Päivin Giant cc-fillari piti hakea pois kuleksimasta:
http://www.giant-bicycles.com/en-us/bikes/road/2299/35372/zoom/
Soiva peli kertakaikkiaan kunhan vaihto renkaat tapposepelin kestäviksi.
Maastopuolella KTM:n maasturi vaikutti mielenkiintoiselta hinta/osasarja suhteessa. Saa nähdä saavatko xc-malleja ja maantiemankeleita suomeen asti. Nyt jos pitäisi ostaa uusi täysjousto niin valinta kallistuisi Anthem X1:seen. Trek:n ovh-hinnat oli ahterista.
Täytyy toivoa ettei maantiepyöräkuume iske. Sen verran kalliilta näytti ovh:t merkistä riippumatta.
Janne:
Miten Hilma viihtyi messuilla ?
Mikäs on lähialueiden mettäreittien tilanne? Saattasi olla menoa torstaina tai perjantaina...
Jokohan on ihan puuroa, vai vieläkö pystyy ajamaan.
Mikäs on lähialueiden mettäreittien tilanne? Saattasi olla menoa torstaina tai perjantaina...
Jokohan on ihan puuroa, vai vieläkö pystyy ajamaan.
Eilen oli vielä ihan ok kunnossa. Jos vaan yöllä on kunnon pakkasia, niin varmaan viikollakin ihan ok. Tosin nyt ovat luvanneet lunta ja räntää eli voi vähän pehmetä.
Hilman ehdoillahan messuilla mentiin ja puhelimen poisjäänti vaikeutti yhteydenpitoa. ;) Ensimmäisenä mentiin katsomaan hyppykisaa ja sitten koeajoille lasten liikennepuistoon. Neitiä harmitti, kun kiipeilyseinään ei päässyt... Hyvin viihtyi ja hauskaa oli. Pois lähtiessä nukahti välittömästi autoon. sitten vielä erikoisuutena mainittakoon ilmainen tikkari Wok&curry tai jotain ravintolasta. Se lämmitti neidin sydäntä ja isä joi sen messukaljan siinä sitten, kun Tommi nautti ruuasta.
Mutta ihan ok kattaus, itse ostin paikallisen osastolta pitkät trikoot, säämiskähousut ja pitkähihaisen paidan 60 egen hintaan.
Hans Opinion
16.03.2009, 12.40
Mukava messuilla oli käydä sen vuoksi että tapaa tuttuja, mitään uutta ja ihmeellistä ei ao. tapahtuma ole pyörä/palikkapuolella tarjonnut piiiiitkään aikaan... maanatiepuolella esmes C11 sai hakea eikä löytänyt samaten <7kg ajopeliä en löytänyt... maastopuolella hianoin peli oli Henkan Anthem... ne hyötypyörät, joista yhdellä kuljetettiin kolmea roskista, olivat oikeita patarauta työkoneita...
Pitänee joskus lähteä interbikeen (vai'mikä'se'oli)... näkisi oikeita uutuustuotteita eikä viimevuoden malleja...
Itellä kanssa silmät osui Kotarin Allmountain fillareihin. Aika soivan näkösiä pelejä ja hinta/laatusuhde oli kohdallaan. Pivotin maastorungot oli kanssa aika tyylikkäitä. Paikallisen osastolla oli hiukka nihkeesti Solideja esillä, mutta muuten messukattaus oli aika loistava ja tavara vaihtoi omistajaa.
Jaa - Päivi sai ostettua fillarin messuilta... Itekin olin ostomielellä liikkeellä, mutta jotenkin ei kukaan tuntunut halukkaalta myymään. Messuilla oli muutoinkin aika vähän keposia maastureita esillä. :(
Messujen hehkein MTB pyörä taisi olla custom made 2x3 maasturi. Etu ja takapyörät oli vetäviä + fillarissa oli vinssi. Vaihteitakin veehkeessä oli 3.
Messuilla oli muutoinkin aika vähän keposia maastureita esillä. :(
Paljonkohan se BestBrakes:n author-kuitujäykkis painaa ? No kalliiksi se keposuus tulee ellei satu saamaan sponssia.
Prkeleen Rollspeed:t. Yön aikana oli uudesta giantista kumi tyhjentynyt. Eikö nuo jöötit kestäkkään tapposepeliä. Tarkempi diagnoosi selviää kun selviän tästä kirotusta röhästä.
Ei kellään sattuisi olemaan ylimääräisiä 3x9 liipasimia?
Ei kellään sattuisi olemaan ylimääräisiä 3x9 liipasimia?
Multa löytyy vanhat xt:n liipasimet ja onkohan deoreakin laatikossa?
Multa löytyy vanhat xt:n liipasimet ja onkohan deoreakin laatikossa?
Tänks - voin lunastaa. Rakennan vanhasta Trekin rungosta naapurille pyörän ja saan talliin tilaa :D
Olen viikonloppuna menossa Tahkolle mutkamäkeen ja ajattelin samalla varata majoituksen kesän MTB tapahtumaan. Hotelliin olisi tällä kerralla tarkoitus majoittua. Tästä jo alustavasti Jannen kanssa puhuttiin eli vielähän joku mahtuisi huoneeseen, jos kiinnostusta löytyy. Olikos Janne niin, että "paikallinen" Jouni oli tulossa myös hotelliin?
Hans Opinion
19.03.2009, 22.27
Nostin sukset ja pitkäteräiset vintille, 65h niillä tuli duunattua... todella hintsut numerot tämän vuoden alkuun. Eihän toki hiihtoa/luistelua pysty tekemään samoja tuntimääriä kun pyörällä, kolmanneksen vähemmän on tunteja (80/120) kasassa kuin viime vuonna... kaikenlaista vaivaakin on taas pidellyt..
No mudda, pyörän päälle pitää päästä, viimeksi olen ao. liikuntavälineeseen kajonnut 17.1 ja tehtynä on 15h/210km.
Missä kunnossa on polut maastossa?
Aamupäivän aikaan suorastaan loistavassa kunnossa,iltapäivällä aurinkoisilla paikoilla pehmenee nopeasti.
Olen viikonloppuna menossa Tahkolle mutkamäkeen ja ajattelin samalla varata majoituksen kesän MTB tapahtumaan. Hotelliin olisi tällä kerralla tarkoitus majoittua. Tästä jo alustavasti Jannen kanssa puhuttiin eli vielähän joku mahtuisi huoneeseen, jos kiinnostusta löytyy. Olikos Janne niin, että "paikallinen" Jouni oli tulossa myös hotelliin?
Ile mulla lienee ainakin yhet 3x9 - LX triggerit(voi olla että löytyy toisetkin LX:t) jossain laatikon pohjilta - voin tonkia.
Tahko... Eiks mökki ois kummiski hauskempi?
Ile mulla lienee ainakin yhet 3x9 - LX triggerit(voi olla että löytyy toisetkin LX:t) jossain laatikon pohjilta - voin tonkia.
Tahko... Eiks mökki ois kummiski hauskempi?
Tänks Jannelta lupasin lunastaa liipasimet.
Joo toi Tahkon ikuisuus kysymys ...heh - mökki vai hotellihuone, pitää vielä miettiä. Kun pääsen sunnuntaina pelipaikalle, kyselen, mikä on mökki/huone tilanne. Soittaa en sinne enää kehtaa, kun tätä viikonloppureissua muutettiin niin monta kertaa erinäisistä syistä, että eivät varmaan enää vastaa mun puheluihin :o
Hans > Huomenna iltapäivällä metsään? Pariin päivään en ole siellä käynyt, mutta nyt ainakin lupaavat tosi kylmää yötä eli oliskohan vielä iltäpäivällä ajettavassa kunnossa?
Mie oon ollu Tahkolla sekä Mökissä, että Hotellissa (sviitissä!).
Hotellin aamiainen on ihan kätevä ominaisuus, mutta meillä ainakin oli jotain säätöä pyörien säilytyksen kanssa. Ehkä nykyään sujuu jo paremmin.
Lisäksi meillä oli huone vaan pe-la yön, joten huoneen joutui luovuttamaan jo ennen lähtöä. Samahan se tosin on mökin kanssa, jos kuvittelis vaan yhden yön siellä viettävän...
29:n kevennysprojekti aloitettu eli liipasimet vaihtuu Zipon X.9 grippareihin. Painoa tippuu 15-20 g tästä on hyvä lähteä liikkeelle...
Kevennysosien asennukset tapahtunee 2009 puolella tai sitten vähän myöhemmin :)
Tänään meinasin aloittaa ulkoilun eli lähden töiden jälkeen ajamaan cc-lenkin. Sen verran pöllyää kadut että suuntaan rusutjärven/palojoen suuntaan. Starttaan iltapäivästä suoraan duunista.
Hans Opinion
20.03.2009, 08.42
Hans > Huomenna iltapäivällä metsään? Pariin päivään en ole siellä käynyt, mutta nyt ainakin lupaavat tosi kylmää yötä eli oliskohan vielä iltäpäivällä ajettavassa kunnossa?
Varmaan on paikat jäässä ja polut hyvässä ajokunnossa, tarkenee myös paremmin kuin tiellä koska aika navakkaa tuulta on luvannut ja vain pari lämpöastetta.
Joudun passaamaan kimppa-lenksun, polvi on vielä vähän turvoksissa enkä pysty ajamaan kuin nimeksi... mara-luistelusta meni huonoon happeen ja pari viikkoa olen sitä parannellut tekemättä mitään... täytyy ottaa iisisti...
Varmaan on paikat jäässä ja polut hyvässä ajokunnossa, tarkenee myös paremmin kuin tiellä koska aika navakkaa tuulta on luvannut ja vain pari lämpöastetta.
Joudun passaamaan kimppa-lenksun, polvi on vielä vähän turvoksissa enkä pysty ajamaan kuin nimeksi... mara-luistelusta meni huonoon happeen ja pari viikkoa olen sitä parannellut tekemättä mitään... täytyy ottaa iisisti...
Ok kurvailen jonkinlaisen metsälenkin...
Hans Opinion
21.03.2009, 09.47
Ei olleet metsäpolut enää klo.16 jäässä kuin harvoista paikoista enkä viitsinyt ruveta kipeällä käpälällä runttaaman sohjossa vaan siirryin kevyenliikenteen väylälle... huonoa oli sekin, polveen sattui... jos näin jatkuu niin kesä menee hyötyliikunnan merkeissä...
Voi Hansin polvea... :(
Kävin tänään lyhyehkön ajalemassa sinkula-lenksun. Polut on rullaavassa kunnossa ja aikas liukkaat, kun lumi on osin sulanut ja jätynyt uusiksi. Tosi hauskaa on luistella ilman nastoja!
Enpä taida ehtiä huomennakaan Ilen kanssa lenksulle. Meen varmaan ite ajelemaan heti aamusta 7-> parin tuntia. Ja sen jälkeen pitäs saumata tänään laatotettu 3m2 "varasto". Jah sitten onkin tilaa uudelle, kepeelle hiilari-XC-tykille. :rolleyes:
Ajelin aamulla kaks puol tuntisen, Keinis-Palanutalo-Mätis-Kva. Ihan loistavaa oli taasen luistella ilman nastoja! Poluilla pysy suht hyvin pystyssä, mutta kotiin paluu -siirtymällä vedinkin sitten oikeen kunnon turvat. Keskittyminen herpaantu polkujen jälkeen ja en ehtiny mitään tehä kun fillari lähti alta jäisellä ulkoilupolulla. Kaatuessa löin naaman ihan suoraan tonttiin. Sen verran kävi tuuri, että kaatuessa kuuppa meni ulkoilupolun reunalle, hiukka pehmeempään lumeen. Ihme ettei tullu pahempia vaurioita nassuun; leukaan tuli kivat naarmut ja nenä aukesi mutta ei muuta... :o
Samanlainen mökki on nyt varattu Tahkolta kuin viime vuonnakin eli mahtuu 4-6 hlöä. Minä, Kari ? Muita? Saapi ilmoitella, mutta vielä ei ole kiire. Nyt täällä vielä lasketaan kovaa...
Samanlainen mökki on nyt varattu Tahkolta kuin viime vuonnakin eli mahtuu 4-6 hlöä. Minä, Kari ? Muita? Saapi ilmoitella, mutta vielä ei ole kiire. Nyt täällä vielä lasketaan kovaa...
Loistavaa, mukana ollaan! Meinaatkos Ile muuten mennä Kangas-alalle? Kattelin, että kuun lopussa ilmo maksu taasen nousee. Ite aattelin mennä...
No täällä foorumilla sattuu ja tapahtuu. Naama verillä ja pojasta polvi pahenee.
Kalustospekulaatioon siirtyäkseni:
Kirottu actionsports.de:n verkkomaksu ei rokkaa. OP:n visaan on vissiin vuodenvaihteessa tullu Verified By Visa joka vaatii maksun aikana op:n nettipankissa käynnin. Tämän jälkeen maksutapahtuma tyssää saferpay.com:n popup-ikkunaan. Kokeilin linux:lla/mac:llä/Windows XP:llä+Firefox/ie selaimilla. Ei vaan toimi, todella ärsyttävää...Onko Ilkalla mikä kortti, voisikohan tilauksen työntää sitä kautta ?
Tuo verfied by Visa -systeemi on aika rasittava. Tavallaan hyvä, mutta käytäntö mättää.
Pari tilausta jäänyt tuon takia toteutumatta.
Kari > Kyllä vain Kangasala 24h on suunnitelmissa eli sinne! Mites, meinaatko kiertää Mara ja xc cuppia? Mä ajattelin eli kyytiä tarjolla ja bensakulujen tasaajaa ...heh!
T.M > Katsellaan noita tilausjuttuja, kun huomenna/keskiviikkona palailen Tahkon korkeanpaikanleiriltä - hyvässä hapessa!
Kuin ois CRC? Tarvisin uuen satulan...
Kirottu actionsports.de:n verkkomaksu ei rokkaa. OP:n visaan on vissiin vuodenvaihteessa tullu Verified By Visa joka vaatii maksun aikana op:n nettipankissa käynnin. Tämän jälkeen maksutapahtuma tyssää saferpay.com:n popup-ikkunaan. Kokeilin linux:lla/mac:llä/Windows XP:llä+Firefox/ie selaimilla. Ei vaan toimi, todella ärsyttävää...Onko Ilkalla mikä kortti, voisikohan tilauksen työntää sitä kautta ?
Kuinka suurista summista on kyse :eek:
Tämän jälkeen maksutapahtuma tyssää saferpay.com:n popup-ikkunaan. Kokeilin linux:lla/mac:llä/Windows XP:llä+Firefox/ie selaimilla. Ei vaan toimi, todella ärsyttävää.
Kysyin kerran OP.stä tota ja mulla syy oli se, että "nettipankin" tiedot on vaimon nimissä. Ois pitäny avata oma ja tietysti maksaa taas sen ylläpidosta.
Markku Liitiä
27.03.2009, 10.47
>Hans ja Kari
Joko polvi ja lärvi alkavat olla kondiksessa?
Täytyy sen verran itsekin avautua, että Tuusulanjärven luistelumaratonia seuratessani huiskautin nurin sillä seurauksella, että vasen olkapää murtui. Myös kaikki kylkiluut rytkähtivät oikein kunnolla, mutta säilyivät röntgenkuvan mukaan ehjinä. Nyt kun turmasta on kohta kolme viikkoa, kylkiluut ovat enää pikkuisen arat ja käden saan pois kantositeestä maanantaina.
Pakollinen selällään nukkuminen on yhtä prkelettä, en suosittele! Viikon verran olen ajellut autolla, mikä sujuu yksikätisenä hyvin, jos kukaan ei soita samaan aikaan kännykkään :D Ja kokeilkaas sitoa kengännauhat yhdellä kädellä.
Miten Peteen saisi yhteyttä?
Meikän puh# nollaneljänolla-
Miten Peteen saisi yhteyttä?
Meikän puh# nollaneljänolla-8305161
Yhteystiedot toimitettu.
Kiitos,harmi vaan kun pojilla ei ollut just oikeeta mallia olevaa Heckeleriä tsekattavaksi.
Oliko Valtsulla uudemalla linkulla oleva Heckler vai Superlight?
Hans Opinion
27.03.2009, 13.32
>Hans ja Kari
Joko polvi ja lärvi alkavat olla kondiksessa?
Täytyy sen verran itsekin avautua, että Tuusulanjärven luistelumaratonia seuratessani huiskautin nurin sillä seurauksella, että vasen olkapää murtui. Myös kaikki kylkiluut rytkähtivät oikein kunnolla, mutta säilyivät röntgenkuvan mukaan ehjinä. Nyt kun turmasta on kohta kolme viikkoa, kylkiluut ovat enää pikkuisen arat ja käden saan pois kantositeestä maanantaina.
Pakollinen selällään nukkuminen on yhtä prkelettä, en suosittele! Viikon verran olen ajellut autolla, mikä sujuu yksikätisenä hyvin, jos kukaan ei soita samaan aikaan kännykkään :D Ja kokeilkaas sitoa kengännauhat yhdellä kädellä.
Vai että Markkukin on "kappaleina"... no aina sattuu kun tapahtuu ja kun sattuu niin tekee kipeää...
Hyvä että olet jo toipumaan päin, HansKnee ei tahdo millään ruveta paranemaan... lekuriin ole tänään menossa... vähän tässä rupeaa epäilyttämään/hirvittämään että joko tuli "palikalla tunnit täyteen" ja pitää ruvetaan keinoniveltä suunittelemaan... toivotaan että tilanne ei olisi vielä niin huono ja polvi tulisi kuntoon edes siten että pystyisi jonkin verran ajamaan... voi olla että kisaaminen jää tänä suvena...
Kiitos,harmi vaan kun pojilla ei ollut just oikeeta mallia olevaa Heckeleriä tsekattavaksi.
Oliko Valtsulla uudemalla linkulla oleva Heckler vai Superlight?
Mulla on se uudempi Superlight, mutta ei kait auta vai mitä tarvisi tietää?
Kari > Ilmoittauduin Kangasalalle
Huomenna lauantaina aamusta ajelijoita?
Valtsun broidilla, Antilla, on Hecleri, mutta vanhemmalla berberillä. Tosin onko siinä muuta eroa kuin muotoilu...
Mä olisin halunnut tsekata kuinka iso takarengas mahtuu uudemman Hecklerin swingiin.
Kari > Ilmoittauduin Kangasalalle
Hyvä kun muistutit!
Työn antaja passitti mut loppuviikosta Saksaan hampi-messuille. Nättejä oli messu tytöt, tarjosivat ilmaista hammashoitoakin. hiukka tosin alkoi epäilyttämään kun näin edellisen potilaan (http://picasaweb.google.fi/Kari.Veikkolainen/Koln2009?authkey=Gv1sRgCOa1ybahnKWW8AE#53190476519 68321170).
No niin sainpas pyörän kasattua:
http://www.matakivi.net/pics/supreme.jpg
Lenkille en raaskinu mennä kun tuota tapposepeliä vielä riittää. Deus:n kampien asennus täytyy vielä tarkistaa interweb:stä ja ehkä hieman kiristellä ennen ensimmäistä testilenkkiä.
No seuraava lomapäivä onkin varattu 29:n tuunaamiseen...Mitä sitä turhia ajamaan.
Satulaa ja linkun muotoilua lunkuunottamatta todella nätti kapistus!
Niin nätti, että voisi olla vaikka naisten pyörä! :)
Mutta oikeasti, hieno väritys tuossa.
Vihree on in!
No niin sainpas pyörän kasattua:
http://www.matakivi.net/pics/supreme.jpg
Lenkille en raaskinu mennä kun tuota tapposepeliä vielä riittää. Deus:n kampien asennus täytyy vielä tarkistaa interweb:stä ja ehkä hieman kiristellä ennen ensimmäistä testilenkkiä.
No seuraava lomapäivä onkin varattu 29:n tuunaamiseen...Mitä sitä turhia ajamaan.
Hieno vehjes! Munkin projekti etenee, on jo keula ja kiekot kiinni :o Saitko muuten viriteltyä sen tilauksen?
I.S
Tilauksesta pistän viestiä tulemaan kohta. Hajautin hankintoja joten actionsportsiin ei jää paljoa kamaa joten jos pistetään sinun kortilla menemään :)
I.S
Tilauksesta pistän viestiä tulemaan kohta. Hajautin hankintoja joten actionsportsiin ei jää paljoa kamaa joten jos pistetään sinun kortilla menemään :)
Ok sopii hyvin.
Just joo enää ei toimi oikein mikään verkkokauppa. Chainreaction on ainoa mikä ei kysy VbV:aa joten se toimii.
2 viikkoa sitten käyttämäni verkkokauppa ei myöskään enää toimi.Helvetti mitä sähellystä...
Elikkäs Ile säätö jatkuu vielä...
Nää korttiuudistukset on muutenkin hienoja...
...meikän kortti lahoilee eri kauppojen kassoille aika ajoin ja samaa tapahtuu käsittääkseni muillakin.
Välillä on serveri nurin Tanskassa ja välillä taas kaupan omat yhteydet kusee. Kivaa. Taidan siirtyä oravannahkoihin. Muutenkin pitäis kohta varmaan metsästää noita pirullisia jyrsijöitä, jotka pesänrakennusvimmoissaan varastaa meitiltä kaikki eristeet seinistä. Talvella vetää niin kovin, että lemmikkirottamme Lyyti palelee ja tunkee sohvalle makaamaan ja sitten se vielä haluaa syödä mun sipsit ja karkit mitä mä telkkaria katsoessa mussutan...
...ja tämä kaikki siis korttiuudistuksen syytä. Eikun oravien...
(sori, liikaa kahvia)
Just joo enää ei toimi oikein mikään verkkokauppa. Chainreaction on ainoa mikä ei kysy VbV:aa joten se toimii.
2 viikkoa sitten käyttämäni verkkokauppa ei myöskään enää toimi.Helvetti mitä sähellystä...
Elikkäs Ile säätö jatkuu vielä...
Heh nou panikues!
Vai että Markkukin on "kappaleina"... no aina sattuu kun tapahtuu ja kun sattuu niin tekee kipeää...
Hyvä että olet jo toipumaan päin, HansKnee ei tahdo millään ruveta paranemaan... lekuriin ole tänään menossa... vähän tässä rupeaa epäilyttämään/hirvittämään että joko tuli "palikalla tunnit täyteen" ja pitää ruvetaan keinoniveltä suunittelemaan...
No on kyllä hyvät turvat on Markku vetänyt luistimilla, kun olkapääkin on murtunut. Mistäs niitä uusia niveliä oikeen saa?? Saako lähi-lihatiskiltä, vaiko kauampaako kannattaa tilailla? Titaani nivelet, Dt:n jänteillä... :rolleyes:
Eilen ajeltiin Päivin kanssa vauhdikas cc-lenkki pyöräteillä. Mätiksellä bongasin ensi kertaa kehä III:sen ulkopuolella Fixi-fillaristin asiankuuluvaan karderoobiin sonnustautuneena.
Hans Opinion
02.04.2009, 09.51
No on kyllä hyvät turvat on Markku vetänyt luistimilla, kun olkapääkin on murtunut. Mistäs niitä uusia niveliä oikeen saa?? Saako lähi-lihatiskiltä, vaiko kauampaako kannattaa tilailla? Titaani nivelet, Dt:n jänteillä... :rolleyes:
Viimeksi (2003) kun polvea operoitiin totesi ortopedi että keinoniveltekniikassa olisi tapahtumassa jotain lähivuosina mutta totesi tilanteen silloin olleen niin heikon että tekonivel ei pelittäisi pyöräilyssä... muutoin ortopedi sanoi pyöräilyn olevan niitä harvoja lajeja joita edes pystyy harrastamaan tällä polvella.
Toivotaan että sitten kun on Hansilla tarvis uutta palikkaa polveen niin olisi toimivaa saatavana... mutta toivotaan heti päälle että tuo anti-optio ei vielä realisituisi... tänään saan tietoa rtg-kuvista joista selviää nimenomaan se että kuinka nivelvaurio on edennyt viidessä vuodessa.
EdittiÄ:
Sellaista selvisi että kuluma on edennyt jonkinverran mutta tulkitsen lekureiden puhetta niin että pitäisi kyllä pelittää vielä. Jos viikon lääkekuuri ei tehoa niin sitten punkterataan ja vaihdetaan kudosneste kortisooniin ja kun polvi on kuiva niin laitetaan kolmen piikin satsi kukonheltta uutetta jonka pitäisi toimia luistoaineena polvessa... viimeksi se pelittikin hyvin. Toivotaan että zydeemi toimii. Kyllä lopputulema on se että pitänee pysyttäytyä vaan pyörän päällä, sitä jalka tuntuu kestävän eikä kuluminen edisty niin nopeasti kuin hiihdossa ja luistelussa.
Taitaa polut olla toudella huonossa kunnossa kun Ile tuli eilen kauppamatkalla vastaan pyörätieohjuksella :)
Täytyy yrittää viikonloppuna vaihtaa cc-fillarin kulahtaneet nastagumekset pois.
Taitaa polut olla toudella huonossa kunnossa kun Ile tuli eilen kauppamatkalla vastaan pyörätieohjuksella :)
Täytyy yrittää viikonloppuna vaihtaa cc-fillarin kulahtaneet nastagumekset pois.
No juu metsään ei ole menemistä, jos ei halua työntää koko matkaa :( Piti käydä ulkoiluttamassa sinkulaa, ettei osat mene jumiin. Niin mukavalta tuntui, että heitin tänään aamulenkinkin -ovat aloittaneet tappajasepelin poiston jo pyöräteiltä!
Nyt on piru irti - ostin käytetyn hiilikuiturungon XC pyöräksi :eek: Pitäisi aloitta toinenkin kasausprojekti....
No nythän on kilpavarustelu menossa eli selkeesti kevättä ilmassa.
Työmatkalenkistä oli lakaistu 1/5 osa ja sekin huonosti. Autotie näytti paremmin putsatulta.
Huhupuheiden mukaan ikämiesseura zeus oli eilen aloittamassa torstai tempoamisen ?
Huhupuheiden mukaan ikämiesseura zeus oli eilen aloittamassa torstai tempoamisen ?
No juu ja näköhavaintojakin on. Tulin juuri tuon eilisen iltalenkin lopun heidän seurassa golf kentän kulmille.
No juu metsään ei ole menemistä, jos ei halua työntää koko matkaa :( Piti käydä ulkoiluttamassa sinkulaa, ettei osat mene jumiin. Niin mukavalta tuntui, että heitin tänään aamulenkinkin -ovat aloittaneet tappajasepelin poiston jo pyöräteiltä!
Nyt on piru irti - ostin käytetyn hiilikuiturungon XC pyöräksi :eek: Pitäisi aloitta toinenkin kasausprojekti....
Mäkin ehdin tänään metsään. Oli aika... haastavat olosuhteet.
Voipi olla että mullakin on kohta muavi pöörä. Minkäs maalainen runko Ilelle tuli? Caksalaiset taitaa olla ihan susia, jenkit osaa kai paremmin tehä muovileluja? :rolleyes:
Voipi olla että mullakin on kohta muavi pöörä. Minkäs maalainen runko Ilelle tuli? Caksalaiset taitaa olla ihan susia, jenkit osaa kai paremmin tehä muovileluja? :rolleyes:
Eli saksalaista pyörää pukkaa Karille. :D Siis susihan on aika pätevä petoeläin, saksalaiset pyörät vois olla ennemmin vaikka tarhattuja minkkejä, jotka on sitten päästetty luontoon.
Se onpi Canyon Ultimate CF. Ei kyllä ole vähään aikaan ajossa, kun joitain osia puuttuu ja ensi pitäisi saada Santa Cruzikin ajoon.
Se onpi Canyon Ultimate CF. Ei kyllä ole vähään aikaan ajossa, kun joitain osia puuttuu ja ensi pitäisi saada Santa Cruzikin ajoon.
Joo, kattelin itekin samaista runkoa ridefree-palstalla. Mutta aattelin sitten, että kun ostaa uuden, niin saa uuden takuut eikä mee aika räpläämiseen.
Joo, kattelin itekin samaista runkoa ridefree-palstalla. Mutta aattelin sitten, että kun ostaa uuden, niin saa uuden takuut eikä mee aika räpläämiseen.
Ok no tuo on varmaa se sama, jota katselit. Se on mulla tuolla tallissa odottamassa ja vaikutta tosi hyvältä. Oliskohan tuo hyvä työkalu esim. Kangasalalle 24h ajoon?
Sunnuntaina kävin kuikuilemassa z-lenkkiä vankilalla mutta maantiefillareilla painoivat menemään joten tällä kunnolla ei olisi kauaa cc-fillari/kitkarengas yhdistelmällä mukana roikuttu.
Yksi cc-kohtalotoveri löytyi kuitenkin joukosta joten sitkuteltiin 25 keskarilla 4h. Helvatan kovaa saa vääntää noilla Rollspeed W renkailla ei todellakaan mikään kuningas rullaavuudeltaan mutta sepeliä näyttäisi kestävän todella hyvin. (Kop,Kop,Kop).
Kunhan saavat Tuusulan sepelittömäksi niin minäkin avaan maantiepyöräkauden.
Tuusulantie putsattiin eilen sepelistä, nyt kelpaa työmatkaa sotkea.
Kumeksena on nyt Swalben Marathon, ei geeli, vaan siitä seuraava, olisko ollu joku extreme. Aika tukevan tuntunen, ei ainakaan vielä puhjennu, tosin ei ne nyt ehtiny nähdä sepeliä sataakaan kilometriä.
Sunnuntaina kävin kuikuilemassa z-lenkkiä vankilalla mutta maantiefillareilla painoivat menemään joten tällä kunnolla ei olisi kauaa cc-fillari/kitkarengas yhdistelmällä mukana roikuttu.
Yksi cc-kohtalotoveri löytyi kuitenkin joukosta joten sitkuteltiin 25 keskarilla 4h. Helvatan kovaa saa vääntää noilla Rollspeed W renkailla ei todellakaan mikään kuningas rullaavuudeltaan mutta sepeliä näyttäisi kestävän todella hyvin. (Kop,Kop,Kop).
Kunhan saavat Tuusulan sepelittömäksi niin minäkin avaan maantiepyöräkauden.
Järvenkin ympäri pääsee jo melkein kokonaan puhdistetulla tiellä. Ihan ei kaikki ole vielä poissa.
Mäkin taidain kohta kaivaa maantierassini esille. Ehdin tänään jopa duunien jälkeen lenksulle. Kyllä oli aluksi renon mukavaa ajella, kun ei ole pitkään aikaan ajamaan ehtiny. Se tosin oli ihan ihan aluksi se mukava. Lenksun aikana sinkulasta lähti 5 kertaa ketjut ja kahteen kertaan säädin niitä 69'rin ketjujen kiristykseen tarvittavaa 6:tta ruuvia. Vikalla kertaa kun lähti ketjut, niin lipesin polkimilta ja prrrse osui tosi ihanasti satulaan.
Anssi muuten, ilmoittelehan jos tarvitset kompuraasi. On duuni kiireitten takia ollut remontti aika jäissä. Toivottavasti nyt pääsiäisenä ehtii lätkimään vielä yhdet tai kahdet kattolevyt paikoilleen...
Mäkin taidain kohta kaivaa maantierassini esille. Ehdin tänään jopa duunien jälkeen lenksulle. Kyllä oli aluksi renon mukavaa ajella, kun ei ole pitkään aikaan ajamaan ehtiny. Se tosin oli ihan ihan aluksi se mukava. Lenksun aikana sinkulasta lähti 5 kertaa ketjut ja kahteen kertaan säädin niitä 69'rin ketjujen kiristykseen tarvittavaa 6:tta ruuvia. Vikalla kertaa kun lähti ketjut, niin lipesin polkimilta ja prrrse osui tosi ihanasti satulaan.
Anssi muuten, ilmoittelehan jos tarvitset kompuraasi. On duuni kiireitten takia ollut remontti aika jäissä. Toivottavasti nyt pääsiäisenä ehtii lätkimään vielä yhdet tai kahdet kattolevyt paikoilleen...
No johan, Kari on vihoissaan :( Oliskohan aika saada vaihteet tuonne metsään ;)
Olisi kyllä mukava päästä metsälenksulle, mutta ei oikein kiinnosta se kuraralli - vai miltä siellä metsässä nyt näyttää? Koko talvi oli niin huippubaanaa, että meikäläinen, joka on joka syksy ja kevät rypenyt kurassa, alkaa neiteilemään....
Onkos kukaan lähdössä Eläintarhan ajoihin 21.4.? Taitaa aluecuppi alkaa.
Mie lähden Eltsuun jos selkä on kunnossa...
Eilen kävin takamehtässä ajamassa ja paikoitellen vielä polut kantoi, paikoitellen oli sulaa ja paikoitellen märkää. Kiva oli silti ajella, mutta yhdessä kalliokohdassa alamäkeen viilettäessä liukkaus yllätti ja ajoin mettään. Seurauksena nilkan nivelsiteiden pienimuotoinen kipeytyminen. Kävellessä aristaa jne. muttei mitään vakavampaa.
Hienosti alkoi Tahkotreenaus!
Mie lähden Eltsuun jos selkä on kunnossa...
Eilen kävin takamehtässä ajamassa ja paikoitellen vielä polut kantoi, paikoitellen oli sulaa ja paikoitellen märkää. Kiva oli silti ajella, mutta yhdessä kalliokohdassa alamäkeen viilettäessä liukkaus yllätti ja ajoin mettään. Seurauksena nilkan nivelsiteiden pienimuotoinen kipeytyminen. Kävellessä aristaa jne. muttei mitään vakavampaa.
Hienosti alkoi Tahkotreenaus!
Heh kipuun tottuu, kun sattuu tarpeeksi usein! Ai että metsään pääsisi taas - täytyy viritellä mieliala taas kura-asteelle, kyllä se siitä taas.
Minä en ole ikinä Eltsussa ajanut, joten oliskohan aika kokeilla tänä keväänä?
Hans Opinion
08.04.2009, 18.06
Eipä ole Hans baanalle päässyt vieläkään, polvesta otettiin vettä ja pantiin kortisoonia tilalle sekä tuima kuuri tulehduslääkettä&antibiotia... toivotaan että pelittää ja povi lopetta turboilun.
Siivosin joutessani vinttiä ja löysin vanhat Scotin tempotangot, sellaiset pikakiinitteiset normipaksuiselle stongalle. Kakkos road pyörästä jossa on kippurasarvet rakentaa näillä pelin jolla pääsee tempomisen makuun.
Hans lahjoittaa ao.metalikappaleet ensimäiselle mct:läiselle joka ehtii ne tulla hakemaan... olen kotosalla ja katson lätkää...
@KariV
Miten tilaus toimi näiden iskarilaakereiden kanssa:http://www.amachete.com/.
Paljon tuli hintaa?,rahdit jne.Toimitusaika?
Mulla taitaa olla oversize-tanko joten lisätanko ei taida siihen sopia. Toisaalta ei ole zeus-tempoajat vertailukelpoisia jos vaihtaa asentoa aerodynaamisempaan.
Turisti voisi ottaa lisätangon niin voidaan paritempossa tehdä "tuhoisaa" jälkeä :)
Eilen tuli XT:n 29-kiekot ja centerlock levyt, saa nähdä miten sopivat vanhojen levyjarrusatuloiden kanssa. Gumexet/polkimet/penkki/tolppa puuttuu vielä.
Mulla taitaa olla oversize-tanko joten lisätanko ei taida siihen sopia. Toisaalta ei ole zeus-tempoajat vertailukelpoisia jos vaihtaa asentoa aerodynaamisempaan.
Turisti voisi ottaa lisätangon niin voidaan paritempossa tehdä "tuhoisaa" jälkeä :)
Eilen tuli XT:n 29-kiekot ja centerlock levyt, saa nähdä miten sopivat vanhojen levyjarrusatuloiden kanssa. Gumexet/polkimet/penkki/tolppa puuttuu vielä.
Ja mulla olisi tästä päivästä eteenpäin T.M:lle lisää tavaraa. Tuutko hakemaan, vai kiikutanko teille?
Nyt ylipitkänä viikonloppuna ajohommia - metsässä?
koskas on ensimmäiset paritempoharkat?
@KariV
Miten tilaus toimi näiden iskarilaakereiden kanssa:http://www.amachete.com/.
Paljon tuli hintaa?,rahdit jne.Toimitusaika?
Löysin jostain vanhoista sposteista:
For 16mm ------------> 29eu + postage and handling
Of 22mm to 29mm ---> 35eu + postage and handling
Of 30mm to 55mm ---> 39eu + postage and handling
Postikulut oli 8e(4-9pv) ja 9,5(2-4pv pikana)
Paketti tuli tosi nopsasti. Mullahan tuosta setistä korkkasi laakerin sisään tuleva "akseli" ~6kk käytön jälkeen, mutta silti tuntu tosi fixulta setiltä. Kun ilmotin asiasta, niin sain takuina parit uudet akselit parin päivän sisään postissa...
Miltäs lähialueen metsissä näyttää?
Kävin maanantaina viimeksi ja sillon pystyi ajamaan jotenkuten.
Huomenna olisi tarkoitus mennä, kunhan saa vaihdettu suvigummeet alle.
Mihin aikaan olet menossa? Minäkin sain tänään ykköstykin ajokuntoon - nyt pitäisi päästä totuttelemaan grippareihin :o Näinköhän noilla oppii ajamaan?
:)Just käytiin pojan kanssa ajamassa Mätistä, Vierumäkeä, Vallinojaa
Polut hyvässä vedossa: jäätä 20%, sohjoa 5%. Loput sulat polut kovapohjaisia, maa vielä jäässä
Mihin aikaan olet menossa? Minäkin sain tänään ykköstykin ajokuntoon - nyt pitäisi päästä totuttelemaan grippareihin :o Näinköhän noilla oppii ajamaan?
Hmm, pitää ne kumit vaihtaa ja koska mä oon niin käsi, niin siinä saattaa vierähtää ainakin tovi. Oisko joskus yhdentoista aikoihin, ehkä puol kahdeltatoista?
Vai pitäisköhän rullailla nastoilla vielä huominen...
Mullahan tuosta setistä korkkasi laakerin sisään tuleva "akseli" ~6kk käytön jälkeen...Sulla ei kyllä kestä mursunnahkainen persekään.
Hmm, pitää ne kumit vaihtaa ja koska mä oon niin käsi, niin siinä saattaa vierähtää ainakin tovi. Oisko joskus yhdentoista aikoihin, ehkä puol kahdeltatoista?
Vai pitäisköhän rullailla nastoilla vielä huominen...
Ei mulla ole kiire, soittele, kun olet lähdössä. Kyllä ne nastat varmaan kannattaa jo jättää varastoon - aurinkoista päivää ovat luvanneet :cool: Minkäslaista kurarallia ajattelit ja kuinka pitkään - kaikki käy.
Sulla ei kyllä kestä mursunnahkainen persekään.
Jätetäänpäs nyt kaivelematta ne mun persevaivani tällä palstalla. Jos alan tilittämään aiheesta, niin sitä ei kestä kukaan... :o
Voisin kans lähteä huomenna ajelemaan. Missäs nähään Ile ja Turisti?
nyt on vaan kulkuneuvo huonolla huollolla vaan ollut.... maantiellä pölyä ja kuraa yhtä aikaa
nm. metsien mies Nokian takaa
(perse hajos joskus Tahkolla ja sekin oli succiksien vika;))
Turisti vaihtelee renkaita aamun eli varmaa ajankohtaa ei vielä tiedossa - ehdotushan oli josku klo 11 jälkeen. Mulle käy aika vapaasti kaikki ajankohdat ja suunnallakaan ei niin väliä.
Mulla tosiaan voi mennä ajelu säätelyks, koska eka lenkki Santa Cruzilla sitten viime syksyn. Enkä mä varmaan noihin grippareihin heti totu ...heh! Olisko siinä army puomilla ok paikka?
izmo, ei kai sinkulaa tarvii huoltaa??? vai tarviiko? :eek:
Käytiin Turistin känssa tänään kruisailemassa reilu pari tuntia. Loistava keli oli ajella... Sami valitteli, että trikoot tahto kastua, mutta tuskin sekään mistään keleistä oli kiinni.... :D
Joo, trikoot kastui ja perse jäätyi. Liian vähän päällä.
Tai lokari ainakin ois kiva.
Hmmm porukka kostuttelee paikkojaan.
Mä sain 29:n hankalimmat kohteet tuunattua:
-Gumekset Kendan Karmat
-Kiekot Shimanskin 29" XT-kiekot ja jotkut halvimmat centerlock-levyt kiekkoihin kiinni
-Stemmi richeyn wcs:ään
-Zipolta ostettu x-9 gripparit vipujen tilalle
Enää puuttu controltech:n tolppa ja wtb:n penkki jotka tulee varmaan ennen juhannusta. (Ketjureaktio ei toimi kovinkaan nopeasti).
Tänään meinasin töiden jälkeen käydä mätiksellä testiajelulla. Tapposepeliä täytyy vaan vältellä on meinaan noi karmat aika ihokasta materiaalia.
Hmmm porukka kostuttelee paikkojaan.
Mä sain 29:n hankalimmat kohteet tuunattua:
-Gumekset Kendan Karmat
-Kiekot Shimanskin 29" XT-kiekot ja jotkut halvimmat centerlock-levyt kiekkoihin kiinni
-Stemmi richeyn wcs:ään
-Zipolta ostettu x-9 gripparit vipujen tilalle
Enää puuttu controltech:n tolppa ja wtb:n penkki jotka tulee varmaan ennen juhannusta. (Ketjureaktio ei toimi kovinkaan nopeasti).
Tänään meinasin töiden jälkeen käydä mätiksellä testiajelulla. Tapposepeliä täytyy vaan vältellä on meinaan noi karmat aika ihokasta materiaalia.
REitti on putsattu Tuusulanväylältä Mätikselle. Mätis oli aika kuiva jo. Hyvä lenkki oli Karin ja Ilen kanssa eilen. Tosin Karin ajotyylillä ei ole ihme, että ketju venyy...
Onkos kukaan hurauttanut Tuusulanjärveä ympäri, että josko olisi jo sepelistä putsattu?
Pitäisi uutta maantiekiituria päästä ulkoiluttamaan joku päivä (kunhan keli vaan edes pikkusen lämpenee, niin ei selkä jumita niin pahasti).
Maantiekenkien klossit tosin pitäisi asentaa ja saada vielä johonkin järkevään asentoon. Mie en oo mikään maailman paras tuossa klossien säätämisessä, tuntuu siltä että ne on aina ihan epäsymmetrisessä asennossa.
Edit.
olisiko huomenna (ke) maastolenkille lähtijöitä. Lähtö voisi olla vaikka klo 17.30 Keravan uimahallilta tai sitten 17.45 varuskunnan puomilta?
Parituntinen olisi tähtäimessä. Kelistä riippumatta, mutaa kaihtamatta.
Onkos kukaan hurauttanut Tuusulanjärveä ympäri, että josko olisi jo sepelistä putsattu?
Pitäisi uutta maantiekiituria päästä ulkoiluttamaan joku päivä (kunhan keli vaan edes pikkusen lämpenee, niin ei selkä jumita niin pahasti).
Maantiekenkien klossit tosin pitäisi asentaa ja saada vielä johonkin järkevään asentoon. Mie en oo mikään maailman paras tuossa klossien säätämisessä, tuntuu siltä että ne on aina ihan epäsymmetrisessä asennossa.
Edit.
olisiko huomenna (ke) maastolenkille lähtijöitä. Lähtö voisi olla vaikka klo 17.30 Keravan uimahallilta tai sitten 17.45 varuskunnan puomilta?
Järven ympäri pääsee puhdasta tietä melkein koko matkan. Jos ajaa Rantatietä pitkin, niin ainoa hiekkainen pätkä on Krapin eli golf-kentän kohdalla.
Huomisesta ei vielä tietoa...
Järven ympäri pääsee puhdasta tietä melkein koko matkan. Jos ajaa Rantatietä pitkin, niin ainoa hiekkainen pätkä on Krapin eli golf-kentän kohdalla.
Aamupäivällä kierrettiin järvi. Kirkkotie harjattu huonosti, tuusulantien pätkä sepelissä (pyörätie) koko Tuusulan osa. Ton Krapi - Kirkkotie välin pystyy oikaseen sitä hiekkapolkua pitkin Golf klubin takaa. Rantatien päästä joutuu ajamaan sepeliä pitkin emäntäkoululle asti, mutta mopoiliat putsannu siihen aika hyvän ajouran.
Edit.
Jees mä voin lähteä huomenna - siis puomille 17:45.
Vähän liian kuraista ja huonosti rullaavaa oli maastossa. Ajelin eilen 1h verran mätiksellä mutta tulipahan testailtua 29-toiminta. Ihan ok mitä nyt bontragerin satulatolppa vähän vikuroi. Saisi ketjureaktiotilaus tulla ja heti...
Jees mä voin lähteä huomenna - siis puomille 17:45.
Puomi on ok klo 17.45 mutta meneepi kyllä sen verran tiukalle, että jos mitenkään mahdollista treffata samaan aikaan vaikka Tarjoustalolla, Keravan uimahallilla tai jossain vähän lähempänä keravan Kalevaa niin ehtisin paremmin. Mutta 17.45 puomilla käy myös.
No eipä tuota oo pahemmin kaivattu, tee ihan rauhassa loppuun vaan.
Alapihan viis isoo koivua on kaadettu ja vei sen kymmenkunta tuntia pelkästeen roudata pöllit kottikärryillä halkoliiterin viereen, nyt pitäis niistä kaikista tehdä klapeja... Ei lähiaikoina vapaa-ajan ongelmia.
No eipä tuota oo pahemmin kaivattu, tee ihan rauhassa loppuun vaan.
Alapihan viis isoo koivua on kaadettu ja vei sen kymmenkunta tuntia pelkästeen roudata pöllit kottikärryillä halkoliiterin viereen, nyt pitäis niistä kaikista tehdä klapeja... Ei lähiaikoina vapaa-ajan ongelmia.
Kattelinkin talvella että siellä teidän takana tehty hakkuita,ettet vaan :rolleyes: sieltä oo kaatanu...*tirskuu*naurua.:D
Mahtaa miähellä olla kohta hartiat irti,hyvää jumppaa.;)
Puomi on ok klo 17.45 mutta meneepi kyllä sen verran tiukalle, että jos mitenkään mahdollista treffata samaan aikaan vaikka Tarjoustalolla, Keravan uimahallilla tai jossain vähän lähempänä keravan Kalevaa niin ehtisin paremmin. Mutta 17.45 puomilla käy myös.
Tarjoustalo ja klo 17:45 ok - tulen sinne.
Ok, hyvä homma. Nähdään Tarjoustalolla.
Oisko tänään lyhyehkölle (1h-1,5h) maastolenkille lähtijöitä?
Pääsisin starttaamaan vasta seitsemän aikaan...
Illalla pitäisi mennä rämistelemään joten ei ehdi ajelemaan.
Lauantaina ajattelin yrittää maastolenkille.
Ketjureaktion tilaus on edelleen processing tilassa vaikka kaikki kamat pitäisi olla (In Stock). 16-päivää ollu jo tossa samassa tilassa.
Kattelinkin talvella että siellä teidän takana tehty hakkuita,ettet vaan :rolleyes: sieltä oo kaatanu...*tirskuu*naurua.
Olis siinä yläpuolen mettässä vielä kolme kuivunutta kuusta, jotka pitäis kans pikapuoliin kaataa. En vaan oo ihan varma onko ne kaikki meijän tontilla. Mut, kaadetaan ensin, kyllähän se naapuri sit kertoo, jos ne olikin sen puolella rajaa... :)
Olis siinä yläpuolen mettässä vielä kolme kuivunutta kuusta.
En vaan oo ihan varma onko ne kaikki meijän tontilla. Mut, kaadetaan ensin, kyllähän se naapuri sit kertoo, jos ne olikin sen puolella rajaa... :)
:eek: On se hurja......on se!
Markku Liitiä
17.04.2009, 08.36
Vai on Anssiinkin iskenyt puunkaatohinku. Edellisessä taloyhtiössä asuessamme oli jokunen asukas, joiden mielestä oli ihan pakko aina kevät- ja syystalkoissa kaataa pari puuta. Yleensä ihan komeita ja terveitä yksilöitä. Milloin ne varjostivat, milloin katolle tippui neulasia, milloin ne teoriassa saattoivat myrskyllä kaatua sinne, tänne tai tonne.
Taidan kohta hipsiä yöllä Anssin pihalle ja kytkeytyä Kryptolokilla (uusi malli, tiirikka ei tehoa) kiinni viimeiseen kuuseen :D.
Vai on Anssiinkin iskenyt puunkaatohinku.
Taidan kohta hipsiä yöllä Anssin pihalle ja kytkeytyä Kryptolokilla (uusi malli, tiirikka ei tehoa) kiinni viimeiseen kuuseen :D.
Mää lähen mukaan ;) mulla on lukkoja lisää....*tiks* lukkoja.
Porukat mukaan vaan joukolla,näytetään sille :D mistä me ollaan tehty.
Enhän mä ollu vielä ehtiny edes ehdottaa pihatalkoita ja heti on jo kaks vapaaehtoista, hienoa!! :D :D
Toki kaikki muutkin saavat osallistua, koko v-loppu meinattiin nyt viettää pihatöissä.
Siirtolava tuotiinkin sopivasti just eilen, lehtiä on jo haravoitu kasoihin, risuissa löytyy, klapeja tehdään, täytetään niillä halkoliiteri ja voidaan vaikka kaataa ne pari puuta lisää, kun se tuntuu teittiä niin innostavan... :)
________
Nii, tokihan tarkoitus on istuttaa uusia puita näiden kaadettujen koivujen tilalle. Kunhan tästä kerkii, niin pitää käydä Lehtikuusimäeltä valkkaamassa joku komia laji tilalle.
Lauantaina olisi tarkoitus heittää vähän pidempi (n. 3h) maantielenkki. Startataan varmaan joskus puolenpäivän aikoihin jostain Keravan Uimahallilta yms. Klo 11.00 on aikaisin mahdollinen starttiaika, mutta soitelkaa jos joku haluis lähteä messiin.
Sunnuntaina taas pitäisi ajaa maastoa. Varmaan joku 2-4h maastolenkki pitäisi kihnuttaa ja joskus aamusella (10.00-13.00) liikkeelle...
Tosin jos kelit on karseita, niin ajan pelkästään maastossa. Maantiellä tuleepi vilu.
Oisko mukaanlähtijöitä?
Turisti:
Mennään lauantaina mielummin maastoon. Käy sunnuntaina zeus-maantiellä ?
En ole kyllä ihan varma repeekö aikataulu lauantaina lenkkiin mutta yritän päästä kuraan rypemään.
Jep, kai se vois noinkin päin sopia...
Pelastakaa Vierumäki-liike meinasi vallata koko keskustelun :)
Ketjureaktiolta tuli vastaus että Karin tilaama penkki olikin finitto ja siitä olisi pitänyt tulla ilmoitus. Peruin penkin joten toivotaan että tilaus lähtee ensi viikolla tulemaan kohti suomea.
Chainreaction ei oikein toimi. Actionsports/Bike-discount liikkeissä ei toimi op:n visa.
Bike-discount/ennakkomaksu onneksi pelasi ja kävin hakemassa paketin aamulla valintaladosta.
Pelastakaa Vierumäki-liike meinasi vallata koko keskustelun :)
Ketjureaktiolta tuli vastaus että Karin tilaama penkki olikin finitto ja siitä olisi pitänyt tulla ilmoitus. Peruin penkin joten toivotaan että tilaus lähtee ensi viikolla tulemaan kohti suomea.
Chainreaction ei oikein toimi. Actionsports/Bike-discount liikkeissä ei toimi op:n visa.
Bike-discount/ennakkomaksu onneksi pelasi ja kävin hakemassa paketin aamulla valintaladosta.
Rahaa säästyy? :)
CRC ei suostu myymään mulle penkkejä ees välikäsien kautta... Jostain ne sen haisto, että oon taas tilaamassa jakkaraa. Semmosia titaani-kiskosia ne ei tämmöselle sialle myy! Sorry että joutu muutkin kärsimään.
Meinas käydä uuden fillarin oston kanssa samalla tavalla. Kävin koeajamassa fillarin ilmotin spotilla myöhemmin, että otan sen niin johan sen oli joku toinen siinä välissä ostanut. Onneksi löyty toinen samanlainen runko, johon palikoitten pitäisi kiinnittyä ensviikon alussa.
---
Edittii: Aika sika tempun teki CRC, kun eivät lähetäneet jakkaraa. Niillä on taas jakkaroita varastossa, mutta aivan eri hinnalla kun mitä tilausta tehdessä oli. Reilu kaks kybää on hinta noussu. :)
Hans Opinion
18.04.2009, 17.15
KevätPolkaisu olisi kahta liikenteen ohjaajaa vailla.
Ohjaustehtävä olisi helppo, poikkaista liikenne tarvittaessa Halkiantien ja Granbackantien risteyksessä.
Kestoltaan rupeama ottaa vain noin puoli tuntia, koska valvottava risteys on Polkaisun alkupäässä ja porukka vielä hyvin nipussa.
Löytyykö täältä paria talkoohenkistä pyöräilyn ystävää?
Jos löytyy niin tekstaria Hansille numeroon 040-3182632.
Voi kun on Turun enska samaan aikaan. Ei pysty ei... :(
Toivottavasti saan enskaan jonkun fillarin alle. Spessu oottaa edelleen chainstaytä... Pieniä toiveita oisi saada lainafillari, mutta saa ny nähä -- tai sitten on mentävä sinkulalla.
Oiskohan kellään nurkissa ylimäärästä Avid Juiccin 160mm adapteria? Isomman levyn adapteri kävisi myös, kun adapteria sahailee lyhyemmäksi...
Eteen vai taakse?IS vai PM 160/180mm?
Eteen vai taakse?IS vai PM 160/180mm?
He - oliko hiukka huono speksaus. IS eteen 160mm. Korkeempikin adapteri kelvannee, kun sen voi sahata lyhyemmäksi ja hieno säätää prikoilla jarrusatulan korkeuden sopivaksi.
Empä ollu huomannukaan, että etu ja taka adapterit on tosiaan erilaiset... :o
Löytyy iskemätön:Adapteri Hayes IS to postmount 160mm eteen =7€
Voi kun on Turun enska samaan aikaan. Ei pysty ei... :(
Ookkos Kari taas löytänyt jotain kivannäköisiä sieniä metsästä? Ei niitä saa syödä...
...meneepi nuppi jumiin.
Turku 26.4.
Swingrock 16.5.
Polkasu 17.5.
Mikään ei mee päällekkäin.
Vai onko noi aikataulut muuttuneet?
Ookkos Kari taas löytänyt jotain kivannäköisiä Turku 26.4.
Swingrock 16.5.
Polkasu 17.5.
No Hyvinkään enska(17.5) sitten. Swingrockiin ehtii vielä jos menee tutustumaan enskareittiin 16.5 illalla. Mutta polkaisu on kyllä enska-skaban kanssa päällekkäin.
Ok, enska ku enska. Yhtä huonosti mä aina ajan. :)
Hans Opinion
20.04.2009, 15.36
Eikö ketään löydy?
Granbackantie-Halkiantie risteyksessä ei tarvitsisi valvoa liikennettä kuin 18min (tarkka laskettu aika 12:26-12:44)... paikalla pitäisi tietysti olla pikkaisen varhaisemmin mutta lähteä saisi lähteä viimeistään mainitulla kellon lyömällä sillä risteykset suljetaan 25kmh keskarin mukaan.
Eikö ketään löydy?
Granbackantie-Halkiantie risteyksessä ei tarvitsisi valvoa liikennettä kuin 18min (tarkka laskettu aika 12:26-12:44)... paikalla pitäisi tietysti olla pikkaisen varhaisemmin mutta lähteä saisi lähteä viimeistään mainitulla kellon lyömällä sillä risteykset suljetaan 25kmh keskarin mukaan.
Nyt ryhtiliike ;) Mä lupaan morjenstaa liikenteenohjaajaa, kun Jannen kanssa ajellaan 27km/h ryhmän seurana. Saapa nähdä, joutuuko lähtemään maasturilla tuohon hommaan, kun sinkulalla vastatuuleen voi tulla rankka reissu ...heh! Tai no toivotaan ensin tyyntä keliä :o
Jaahas, tänään on se historiallinen päivä kun TeeÄmmä pieksee meikää kyläkupissa!
Viime vuonna turpaan olisi tullut Mellunkylässä, mutta Timpan tekninen pelasti perseen. Saa nähdä josko tänäänkin kävisi tuuri, tai sitten pitää (taas) kylvää niitä nastoja miehen tielle :)
Mutta ketkäs kaikki tänään lähtee viivalle?
Jaahas, tänään on se historiallinen päivä kun TeeÄmmä pieksee meikää kyläkupissa!
Viime vuonna turpaan olisi tullut Mellunkylässä, mutta Timpan tekninen pelasti perseen. Saa nähdä josko tänäänkin kävisi tuuri, tai sitten pitää (taas) kylvää niitä nastoja miehen tielle :)
Mutta ketkäs kaikki tänään lähtee viivalle?
Kait mä tuonne lähden, kun poitsukin haluaa ajaa. Saapa nähdä, miten meidän Jaakko 8v pärjää, kun ajaa 10v sarjassa. Oma ajo on varmaan ihan kateissa, mihin sarjaan tuolla pitää ilmoittautua - harraste :seko:
Hans Opinion
21.04.2009, 09.40
Liikenneohjaaja-ongelman lisäksi Hansin polvikaan ei pelitä ja nähtäväksi jää tuleeko ajamisesta enää yhtään mitään.
Tilanne on se että polvi edelleen turpoilee kun sitä vähääkään enempää yrittää rasittaa, pari kertaa koitin vähän ajaa ja molempien jälkeen joutui ruutalla vetämään juicea polvesta. Kortisoonia on nyt laitettu pari kertaa enkä viitsi enää lähteä kokeilemaan turpoaako kun viimeksi teki polvitaipeeseen "Bakerin-kysta" nimellä kulkevan pullistuman joka kuuluu "taudin kuvaan" (nivelrikkoon) eikä sinällään ole mikään ongelama.
Peijaksen ortopediaan olen jonossa mutta hoito menee niin pitkälle (ortopedin puheille vasta 5.6) että en viitsi koko kesää odotella vaan painun yksityispuolelle, torstaina on varattuna aika tri Esa Partiolle Lääkäriasemalle. Yleensähän tämmöisissä tapauksissa tähystetään polvi ja otetaan "irtotavara" sieltä pois ja jos se on tulehduksen aiheuttaja niin sen pitäisi auttaa... tommotis operazioone kustantaa balttiarallaa 3donaa... no elämä on. Pääasia ettei pyöräily nyt laakista loppuisi... mutta kyllä tämä tarkoittaa sitä että "lisenssi-kisat" taitavat olla ajetut ja Hans siirtyy puhtaasi harrastepuolelle...
Liikenneohjaaja-ongelman lisäksi Hansin polvikaan ei pelitä ja nähtäväksi jää tuleeko ajamisesta enää yhtään mitään.
mutta kyllä tämä tarkoittaa sitä että "lisenssi-kisat" taitavat olla ajetut ja Hans siirtyy puhtaasi harrastepuolelle...
Tsemppiä sinne! Toivottavasti polvi kuntoutuu sellaiseen kuntoon, että 2010 j-cruise onnistuu.
30.5. vai 6.6. ajattaisiin tämän vuoden j-cruise? Reittiehdotus on että mentäisiin Sipoonkorven suuntaan ja jätettäisiin perinteinen Mätis käymättä. Saataisiinko kaksi ryhmää, rento ja harraste, elite jätettäisiin kisamaan maracuppia ja muuta? :D Kesto se noin 8 h taukoineen...
Jättecruisia:
six six six eli 6.6 olisi hyvä päivä ja perinteisestihän se on tainnut olla tuossa porvoonajojen kanssa bouttiarallaa päällekkäin. Reitillä ei ole mulle väliä kun eksyn kuitenkin.
Jaahaz Turisti on jo aloittanut kisapsyykkauksen, pienenä korjauksena että päihitinhän minä teikäläisen jo pari vuotta sitten kun katkaisit väsymykseltäsi ketjut eltsussa. No mulla onkin jo kootut selitykset valmiina: Lähden 29:llä liikkeelle ja se on ihan liian painava / hidas niinkuin ohjastajakin. Niin ja mä ajan eri sarjassa (M30) kuin Turisti niin siihenhän voin myös vedota :)
Hans:lle tsemppiä ja toivottavasti saadaan polvi edes cruisailu-iskuun vaikka sitten kovalla rahalla.
Niin joo, toissa vuonna jouduin tosiaan Eltussa katkomaan ketjut kun TeeÄmmä meinas voittaa ajamalla. :)
No, tänä vuonna on taas etuvaihtaja säädetty asentoon "leikkuri" eli kun isoimmalle eturieskalle heittää, niin ketju katkeaa automatic. Tällä varmista ettei voitto lipsahda TeeÄmmälle ilman teknistä ;)
Mut joo, elköö sitä JätteCruisea pitäkö ainakaan 30.5. koska 31.5. taitaa olla Korsin mara ja molempia ei pysty ajamaan. 7.6.-14.6. ei mielellään myöskään, kun olen surffaamassa!
Elite.
--------
:eek: Elite :eek: Meinaatko?
J-cruise 6.6. passaa hyvin - en ainakaan muista, että tuolloin olisi mitään muuta (no mun muistiin ei kyllä kannata luottaa :o)
Hans Opinion
21.04.2009, 13.42
Kiitosta pojaat vaan tuesta, synkyyten tässä helposti vajoaa mutta tietysti aina on toivoa niin kauan kun luuta on jäljellä. Tilannetta voinee rinnastaa samaan kuin jos juopolta otetaan pullo pois... sillä erolla tosin että juopolta on hyvä ottaa pullo pois laakista...
JetteCruisella Hans pyrkii olemaan mukana, jos ei muuta niin huoltojoukoissa juottamassa tervepolvisempia.
Täytyy tulla katsomaan Eltsun-skabaa, tiedä vaikka saisi taltioitua kameraan jonkin kärsivän ilmeen... viime vuonna palellutin itseni ao.kisassa ja 1½kk taisi mennä jotta toivuin keuhkopol... eikun keuhkoputken tulehduksesta... kylmä on nytkin ajella.. be carefully...
Juu harmin paikka toi Hansin polvi. Toivottavasti paranee ajokuntoon!
Mihin tuolla Eltsussa kannattaa jättää auto?
Jäähallin pihalle on yleensä voinut jättää.
Myös siinä Laakson kentällä on usein tilaa, mutta joutuu ajamaan pidemmän matkaa lähtöalueelle (=alkulämmittely).
:)
Jäähallin pihalle on yleensä voinut jättää.
Myös siinä Laakson kentällä on usein tilaa, mutta joutuu ajamaan pidemmän matkaa lähtöalueelle (=alkulämmittely).
Ei passaa heti ajaa itseään loppuun eli jäähallin paihalle siis ...heh! Voi että väsyttää jo!
Hans Opinion
21.04.2009, 15.51
Kyllä siihen Maauimalan eteenkin auto mahtuu.
Enää yhtä ukkoa puuttuu... vähiin käy ennen kuin loppuu valvontatehtävät... pitkäähän kiirettä näitä ei riitä kaikille...
päivä on 6.6. Ja enää reitti ja osallistujat puuttuu, apuva Anssi! :D käyhän reittimestarille tämä päivä?
Timppa antoi säälivoiton.
No, hyvä pitää meitin tiimin sisäiset välit kunnossa, ettei paritemmossa mee sitten nahisteluksi. :)
Mutta hirveetä vauhtia meneepi kaikki, paitsi meikäläinen. Tosissaan sai ajaa ja sekään ei riittänyt. Oi aikoja, oi kuntoa...
Pistä vaan Hans polvi saadaan kuntoon. Eiköhän siitä vielä osaava operoija kisakalun vielä tee. Voisin ehdottaa uutta harrastusta kuntoutus ajaksi; tuu remppaamaan tää mun kämppä kuntoon! Ainiin piruviä siihenkin tarvitaan polvia.... :eek:
Kylläpä oli hauskaa ajella eltsussa! Oma kuntokin yllätti ihan positiivisesti. On aika vähiin jäänyt ajot nyt talvella, mutta silti pysty haastamaan vielä Kallioniemenkin. Tosin Jussi pääsi kuittaamaan, kun sinkulasta tippui ketjut. Kirvelevästä tappiosta huolimatta hyvä kisa ja hauskaa oli! :D
Ei kyllä yhtään kaduta, että zeuran trikoitten päällä pidin takkia ja enskahousuja. Lisäksi ois kaulaan pitänyt laittaa muhvi...
Ile < Jos pistät privana sun tili nron, niin voin palauttaa sulle osallistumismaksun. Ja iso kiitos vaan, kun kävit hakemassa meille laput! Ois kyllä ollu kiva nähä mennäänkö jo suunnilleen samoja vauhteja, kun sulla on noo ajomäärät kasvanu.
No juu hyvä maku jäi ajosta, vaikka pikkasen kismittää pieni tekninen, johon tuhrautui jonkin aikaa ja Kari karkas ;) No tuskin olisin loppuun asti perässä pysynyt! Teknisen aikana T.M ja TURISTI pääsivät kuittaamaan, mutta raivolla sain heidät lopulta kiinni. Mukavasti otti keuhkoon kauden ensimmäinen rykäsy, mutta taisi kylmällä kelilläkin olla osuutta asiaan.
Uusi koitos taas 5.5. Mellunkylässä. Onko aikaisempia kokemuksia sieltä? Millaista rataa olisi tiedossa?
Mellunkylän rata on kanssa ihan hauska. Vähän nopeampi, kuin eläintarha. Sielä on pari hyvää nousua ja kivoja kaltseja. Myös joitain teknisempiä paikkoja, joissa on ajotaidolla väliä varsinkin liukkaala kelillä.
Kannattaa lähteä! Mustelisin, että kisan jälkeen ois ollu peräti saunamahdollisuuskin!?!
Mellunkylän rata on kanssa ihan hauska. Vähän nopeampi, kuin eläintarha. Sielä on pari hyvää nousua ja kivoja kaltseja. Myös joitain teknisempiä paikkoja, joissa on ajotaidolla väliä varsinkin liukkaala kelillä.
Kannattaa lähteä! Mustelisin, että kisan jälkeen ois ollu peräti saunamahdollisuuskin!?!
Sinne siis :)
Joo ihan hauska kisa. Helkkarin kylmä oli kyllä. Keuhkoista otti aika pahasti ja yskittää vieläkin, toivottavasti ei tuu sen kummempaa. On tää nyt kumma kun nää kelit ei lämpene.
En oo aikoihin kaatunu, mutta nyt tuli sekin koettua. Maalin jälkeen leikkasin niin tiukalla kurvilla siinä asvaltilla, että lähti kumpikin rengas alta. Onneks ei tainnu olla ketään tuttuja näkemäss. Trikoot repes, mutta ei sen suurempia vaurioita.
J-Cruiseen voin ilmoittautua suunsoittajan rooliin jos en keksi mitään mukavampaa ko. päivälle ;-)
Eltsu:
Onneksi ei sentään räntää satanu mutta kylmältä tuntui keli vaikka oli talvivaatteet päällä. Ajo oli kuntotason mukaista mitä nyt lopussa kävi melkoinen basismi kun kuvittelin että olisi ollu vielä yksi kierros jäljellä. (4-kielisen soitto alkaa väkisin jättämään jälkensä).
Vähän liian kovaa lähdin liikkeelle niinkuin aina ja lopussa Turisti meni suvereenisti ohitse. Ilmeisesti oma vauhti on hieman hidastunut kun voittaja menikin kierroksella ohitse jo 5-kierroksen alkupuolella. Aika / sykkeet jäi mittaamatta kun takuuhuollettu suunto toimi vain automatkalla eltsuun päin.
Karia ehdin näkemään alkukierroksilla ja junarataa kohti menevässä loivassa laskussa olisi ollu hauska nähdä single-speed miehen cadenssilukemat. Meniköhän 125 rpm rikki :)
Röhä tarttui meikäläiseenkin, toivottavasti menee pian ohi.
Turisti voisi surffailla vaikka netissä 6.6.2009 niin ehtii jättecruisiin ???
Keuhkot on vähän karrella tänään. :(
No, kai ne siitä tokenee.
Ja siis 6.6. on siis loistava JCruisipäivä, seuraavana päivänä sitten reissuun...
Mulla on köhä jo ohi :D
Oli puhetta tämän päivän ajeluista, mutta en pääse tänään illalla - sorry.
Hans Opinion
22.04.2009, 12.27
Tosi kylmää kyytiä Eltsussa. Kananen ajoi tosi kovaa... tai sitten Henkka oli vielä väsyksissä kortteleista jne-skabauista... Lehikoinen ajoi nätisti tekniset paikat heralla oli tosi sporttinen ajoasento kuten myös Kimmolla ja Mikolla... no Mattihan ajaa myös maantietä...
->TM ja Ile
Pyytäkää jatkossa kuiti kisamaksuista ja pistäkää ne talteen, Zeus kustantaa KKP:ssa talkoilevien osallistumismaksut.
Zeurassa on vielä päättämättä kuinka tämä kuitti-härdelli on järkevää hoitaa mahd. pienellä duunilla... yksi mahdollisuus on maksaa niitä jonkinlaisessa kimpassa ja Make sitten siirtää korvauksia yhdelle tilille... no tuumataan asiaa...
Mites muiden ajelut tänään?
Itse varmaan starttaan jonkunnäköiselle (hitaalle ja tuskaiselle) mettälenkille joskus klo 18.00 aikoihin.
1h 45min tuli väkisin ajettua eilen. Todella rauhallinen oli vauhti, mutta silti sykkeet yllättävän korkealla. Kyllä oli aika rättiväsynyt olo ja ajaminen ei sujunut yhtään, yhdet pannutkin tuli vedettyä.
Josko tänään jo jaksaisi?
Olisko kirittäjiä n. 1h kovavauhtiselle metsälenkille n. 19.30 alkaen?
Tarkoitus olisi ajaa "kovaa", muttei kovinkaan pitkään. Tökkii tuo ajo teknisissä kohdissa aika pahasti heti kun vauhtia on normikruisailuvauhtia enemmän, joten sitähän pitää treenata.
Eipä ehdi tänään ajamaan muuten olisin voinu tulla jarruksi.
Tekninen kyssäri:
5 vuotta vanha crossari. Alkuperäinen isis-keskiö ja kammissa tuntuu selvä sivuttainen klappi/kolina. Kammet oli ihan törkeen kireellä eli niitä ei paljoakaan saanu kiristettyä. Olisko keskiön vaihto seuraava siirto ?
Seuraava siirto on krossarin vaihto fiksiin. Krossarit oli muotia just 5-1 vuotta sitten, mutta viime vuodet trendikkäin kulkine on ollut fiksi, joten siinä ratkaisu...
Joku muu voikin sitten taas kirjoittaa jotain fiksua ja asiallista.
Mutta sanonpa minäkin mutulla, että oman käsitykseni mukaan 5 vuotta vanha ISIS-keskiö on taatusti "kuollut". Eikös ne yleensä kestä 100-1000km?
6.6 sopii näillä näkymin, yhet synttärikekkerit on silloin, mut jos tiukille menee, mä saan kuulemma passaa ne.
Sipoonkorpi kuulostaa hyvältä, Kinttumäen kautta vois mahdollisesti ajaa taas pitkästä aikaa ja jotain uuttakin varmaan keksitään. Siitä on kyllä niin kauan kun mä oon siellä viimex ollu, että noinkohan sitä enää löytää reittiä poiskaan mettästä... :)
Cruisi:
Ei se metsästä pois pääsy nyt niin tärkeää ole. Pääasia on taluttaminen/ajaminen :)
Tänään käyn 29:llä mettälenkillä. Valitettavasti joudun lähtemään suoraan töistä eli starttiaika on jo 16.15 kantturoissa (Saviolta).
Postailkaa/soitelkaa viikonlopun lenksuista. Taidan panostaa maastopyöräilyyn kun maantiemankelin huolto on vaiheessa. Löytyiskö keltään hyvää maantiegumesta esim. GP4000:sta kun varastokirjanpidossani sattui erhe eikä omaan pyörään riittäny gumesta kuin taakse ? (Niin voin mä siitä jotain maksaakkin)
Kävin eilen "tykittämässä" 40min täysiä lähimettässä. Aika huonosti kulki vieläkin.
Ongelma Foxin Talkasen kanssa:
- keula on paska
Ratkaisu:
- keulan vaihto?
- säätö?
- korjaus, onko jotain vikaa?
Eli keula siis tuntuu todella nihkeältä. Kovaa ajaessa kaikki juuret yms. hakkaa läpi käsille tosi pahasti ja tuntuu ettei keula tekisi juuri mitään. Hiljempaa ajaessa tuntuu toimivan paremmin. Isoissa röykyissä menee kuitenkin melkein pohjaan, joten hirveästi en uskaltais paineita laskea. Huollossa oli talvella, oikeastaan juuri samasta syystä, mutta mitään mainittavaa eroa en huomaa.
Miten paljon muut Talas-kuskit ovat pitäneet painetta keulassa? Nyt minulla on n.85psi, painoa 82,5Kg ja ajokamat päällä +85Kg...
Mitenkäs viikonlopun lenkittelyt? Kari lähtee vissiin Turkuun enskaamaan? Mulla meni viikonloppu vähän uusiksi, piti kyläillä Tampereella koko viikonloppu, mutta siellä päässä sairastellaan niin pahasti, että jää nyt kyläilyt väliin. Eli olisi aikaa ajella. Vai pitäisiköhän lähteä Turkuun enskaamaan?
Mutta jos Turkuun ei tule lähdettyä, niin olisiko lauantaina puolen päivän aikaan pitkähkölle maastolenkillelähtijöitä? Sunnuntaina voisi koittaa ajella maantietä, tai sitten juuri toisinpäin..
Oudolta kuulostaa Turistin talaksen temppuilu.... Ite olin aika tyytyväinen oman talakseen toimintaan, kunnes siitä kulu liukuputket. Muistelisin pitäneeni keulassa jotain alle 80psi - vähän alle omanpainon manuskasuositusten. Ja sitä sai kyllä moukuttaa tosi isosti, että sai pohjaamaan.
Saa nähä kuinka käy Turkkusen kanssa. En ehi saada spessuun chainstayta... Hiukka elättelen toiveita, jos saisi alle koeajopyörän, mutta voipi olla että sinkulalla joudun sielä jynssäämään.
Mutta sinkula on nyt ainakin taas kunnossa. Kävin pyöriksellä vaihtamassa vaparattaan ja sinkula on taas huippu-vedossa!! :D
Mutta sinkula on nyt ainakin taas kunnossa. Kävin pyöriksellä vaihtamassa vaparattaan ja sinkula on taas huippu-vedossa!! :D
...seuraavat kaks viikkoa.
Mutta joo, toi Talaksen "toimimattomuus" on varmaan aika pitkälti omaa kädettömyyttä, mutta koskaan en ole siitä onnistnut saamaan ihan mieleistäni. Takapää on niin smootti, että etupään kovuus ja kulmikkuus korostuu.
Ajelin 2007 Tahkon lainapyörällä, jossa oli Foxin Float keulilla ja se oli kyllä letkeä keula, tykkäsin tosi paljon. Oli sitten vähän pettymys kun lunastin tuon nykyisen pyöräni itselleni, niin tuon keula ei ollutkaan sitten niin smootti ja pehmeä kuin se lainapyörän Floatti!
TURISTI > Osta Revelation tai Reba > on helppo huoltaa itsekin ja mun mielestä toimii oivallisesti (just Revelation palasina tallissa uusia öljyjä odottamassa). No mä tyydynkin aina niin vähään ;)
Tänään ja viikonloppuna olisi tarkoitus ajella tosissaan eli katsotaan nyt mistä sitä itsensä löytää. Näyttäisi kelitkin sellaisilta, että talvikamat voi laittaa piiloon :cool:
Revelationia kattelin. Ei vaan ole oikein rahaa.
Tietysti jos Foxista sais hyvä hinnan pois myydessä, mutta epäilen...
Ohan foxinkin ölien vaihto helppoa. Toisaalta revelationkin ois varmaan ihan hyvä valinta ja vähän halvempikin.
Näillä näkymin pääsen enskailemaan kunnon pyörällä... :D
Huomenna pitäis lähteä ulkoiluttamaan uutta maantiefillaria :). Saas nähdä miten selkä kestää.. :rolleyes:
Talas on toiminut mulla ihan kivasti, kato Turisti kisamiehet ei tartte ku se 60 milliä laadukasta joustoa. Kaikki tuollaiset hiilahärpättimet noin viidellä tuumalla joustoa edessä jä takana on ihan vaan liian rahan omistajille. Oman Talaksen paineita en tiedä, mä jouduin vaihtamaan siihen ilmapuolen patruunan, oma vanha mittari ei pelitä oikein talaksen kanssa.
Talas on toiminut mulla ihan kivasti, kato Turisti kisamiehet ei tartte ku se 60 milliä laadukasta joustoa. Kaikki tuollaiset hiilahärpättimet noin viidellä tuumalla joustoa edessä jä takana on ihan vaan liian rahan omistajille. Oman Talaksen paineita en tiedä, mä jouduin vaihtamaan siihen ilmapuolen patruunan, oma vanha mittari ei pelitä oikein talaksen kanssa.
Äläs nyt mun Revelationissa on 100-130mm ;) Ai niin en mä ole kisamies, mä olen harrastelija.
Moro! Onko teillä joku viuhahteleva fillaristi siellä Korson suunnalla??? Oli vapaapäivä tänään ja kävin lainaamassa polkujanne sillä seurauksella, että törmäsin Mätäkivenmäen eteläreunaa kiertävän polun varrella kaveriin, joka polki siellä sivulaukuin varustetulla hybridillä ILMAN HOUSUJA :eek:.
Moro! Onko teillä joku viuhahteleva fillaristi siellä Korson suunnalla??? Oli vapaapäivä tänään ja kävin lainaamassa polkujanne sillä seurauksella, että törmäsin Mätäkivenmäen eteläreunaa kiertävän polun varrella kaveriin, joka polki siellä sivulaukuin varustetulla hybridillä ILMAN HOUSUJA :eek:.
Sanoisin näin lintumiähenä :eek: erittäin harvinainen,(kikkelinakkeli) kuuluu håmå-tiaisten sukuun,huamasitko stenu oliko rengastettu??.:D
En ehtinyt tutustumaan niin tarkkaan. Sen verran nimittäin hämmästyin, että otin pikauukkarin ja poistuin tulosuuntaan. Mutta eipä ollut kikkelkuukkelilla kiire saada kulkusia piiloon. Ajelin nimittäin mätiksen viime kesäisen xc-reitin sitten rauhaksiin vastapäivään ja kun palasin, niin törmäsin tiaiseen uudelleen. Ja heppu todellakin siis pyöräili siellä perse paljaana - toivottavasti oli edes pehmeä satula.
. Ja heppu todellakin siis pyöräili siellä perse paljaana - toivottavasti oli edes pehmeä satula.
:eek: tuskin sillä raukalla on ollut satulaakaan vaan pelkällä thomsonin tolpalla varmaan vaan..:eek: ajellu.
No onnex huomenna mennään keravalle ajelee,jätetään kaveri sinne harhailemaan rauhassa.
En ehtinyt tutustumaan niin tarkkaan. Sen verran nimittäin hämmästyin, että otin pikauukkarin ja poistuin tulosuuntaan. Mutta eipä ollut kikkelkuukkelilla kiire saada kulkusia piiloon. Ajelin nimittäin mätiksen viime kesäisen xc-reitin sitten rauhaksiin vastapäivään ja kun palasin, niin törmäsin tiaiseen uudelleen. Ja heppu todellakin siis pyöräili siellä perse paljaana - toivottavasti oli edes pehmeä satula.Eihän tommosia saa päästää karkuun :mad: Pahat sedät kuulemma tarvitsevat uutta verta, joten jatkossa ohjaat cafe hawixeen noi prospektit. En sit tiedä, jos XC-reitillä tuli vastaan, että onko tarpeeks joustoa kaverilla. Täällähän on mittauskisa päällä, JJT 60mm, I.S 130mm (optimiolosuhteissa) ja ellmeri "tuuman enempi". Mullei ole lisättävää. Lava on teidän.
It wasn't me...
Mut joo, onhan täällä päin kaikenlaisia hulluja, mutta toi on jo aika kova bongaus!
Pitää varmaan testata tota ilman housuja ajamista, jos vaikke ne onkin ne trikoot kun hiertää!
En ollut minäkään kohuttu naturistipyöräilijä.
Lauantaina lähdin koestamaan täysjoustoa mätiksen maisemiin. Ehdin polulla ajaa aika tasan 15 m kun kaamea karahka lensi takakiekkoon ja matka jatkui VW-Pololla lundbergille.
Eilen seurasi uusi yritys ja sain retkeiltyä 2h 15min. Vehje pelaa ok mutta ehkä orkkis Fox Propedalilla sopisi runkoon paremmin. Nousuissa tuntuisi pogoavan enemmän kuin entinen Kingi. Toisaalta jousitus toimii ryskätessä kertaluokkaa paremmin ja jos jotain haluaisi tunettaa niin keulan voisi vaihtaa 120 mm joustavaan versioon.
Tänään kukaan menossa maastoon tai maantielle?
Itse starttaa n. 18.00 johonkin päin jollain välineellä...
Tänään kukaan menossa maastoon tai maantielle?
Itse starttaa n. 18.00 johonkin päin jollain välineellä...
Meillä on tänään juniorin maastopyöräkoulu Korsossa, joten tänään ei kerkiä, kun pitää kuskailla. Voipi olla, että ajelen samaan aikaan oman lenkin sillä suunnalla tai sitten löysäilen :cool:
Eipä menny Turuuun enska ihan nappiin.
Onnistuin jo ekapätkällä kadottamaan reittimerkinnät hetkeksi ja oikasin radalla. Vasta maalissa tajusin oikaisseeni... Tulevasta hylsystä huolimatta jatkoin pätkien ajamista. Nelospätkän puolivälissä pyörä alkoi pitämään ihmeellistä helinää. Ja maalissa selvisi, että eturieskojen pultit oli löysällä ja pari pulttia oli jo tippunut pätkän aikana. Jonkun aikaa yritin viritellä rattaita kiinni kahdella pultilla. Mun tuurilla kammissa oli torx-pultit ja kilpakumppaneiltakaan ei löytynyt torxeja, että sais rattaat kiinni... Päätin sitten jättää leikin siihen. Turha lähteä hajottamaan fillaria, jos ei rattaita saa kunnolla kiinni - vielä kun ekapätkän oikasun takia oisi hylkäys kumminkin tullut.
Hauska ois ollut ajella Turussa vähän useempikin pätkä, mutta minkäs teet. Sen verran jäi kumminkin käteen, että kolmella vertailukelpoisella pätkällä oisin ollut kahteen kertaan kolmanneksinopein ja kerran neljäs. Vauhti siis näyttäs riittävän suht hyvin. Muutoinkin ajo tuntu ihan varmalle. Kertaakaan ei ollu pannut lähellä tai muuta ihmeempää tilannetta tullut päälle. Reitin missaus häröt sais kyllä jäädä pois...
Laina Pivotti tuntui aika loistavalle pelille enska rymistelyihin. 150mm joustava runko suorastaan lensi kivikkojen yli ja keulilla ollut tunattu Vanilla R poimi täyssyt tosi nätisti. Lainarunko ois saanut olla kokoa isompi. Polkeminen lyhyellä rungolla tuntui hiukka kihnuttamiselle.
Aika hienolla varmuudella vääntää Henkka kyllä menemään, ei juuri tule kalustorikkoja tai häröilyjä ja silti vauhti on ihan omaa luokkaansa.
Sen verran koville joutui eläintarhassa ja nyt sitten enskassa, että oon ainakin tämän päivän saikulla... :(
Hiddos kun oikein osu aikataulut eli mä olen tänään maasturilla töissä ja starttaan klo 16.15 lenksulle. Meinasin about 1,5h ajella.
Olin eilen aika erikoisessa operazionessa...
Selkä kun on jumissa ja pahasti, niin kävin fysiatrilla joka totesi lantion olevan vino joka johtaa jalkojen eri mittaisuuteen ja selän vinouteen. Tuo vasen koipi on ollut ihan juntturassa ja säkenöi helvatasti, joten fysiatri sitten selitti että hermosolmut tai hermopäät on jotenkin ärtyneet/solmussa ja niiden avaamiseen on keino, mutta se tuntuu vähän inhottavalta, mä olin ihan että "ihan mitä vaan kunhan rupeaa jalka ja selkä toimimaan".
No keino oli sitten semmoinen, että työnnettiin akupunktioneula (tai sen tapaikenen ohut neula) ihon läpi lihakseen ja hermoon. Sitten sitä neulaa heiluteltiin/pyöriteltiin ja tämä stimuloi hermoa ja lähetti kivaa "pientä sähköistä kipua" -siis lekurin sanojen mukaan. Oikeastihan se sattui niin saatanasti, etten muista mikä ois niin paljoa sattunut pitkään aikaan. Jalka meni myös kävelykelvottomaan kondikseen loppupäiväksi, mutta alkoi liikkumaan kyllä paremmin. Tosin tänään tilanne on taas aika "normaali" eli särkee saatanasti ja selkä ihan jumissa.
Mutta semmosta.
jos tykkään vittumaisesta kivusta ja neulojen työntelemisestä hermoihin, niin voin suositella. Muuten en...
Olin eilen aika erikoisessa operazionessa...
Selkä kun on jumissa ja pahasti, niin kävin fysiatrilla joka totesi lantion olevan vino joka johtaa jalkojen eri mittaisuuteen ja selän vinouteen. Tuo vasen koipi on ollut ihan juntturassa ja säkenöi helvatasti, joten fysiatri sitten selitti että hermosolmut tai hermopäät on jotenkin ärtyneet/solmussa ja niiden avaamiseen on keino, mutta se tuntuu vähän inhottavalta, mä olin ihan että "ihan mitä vaan kunhan rupeaa jalka ja selkä toimimaan".
No keino oli sitten semmoinen, että työnnettiin akupunktioneula (tai sen tapaikenen ohut neula) ihon läpi lihakseen ja hermoon. Sitten sitä neulaa heiluteltiin/pyöriteltiin ja tämä stimuloi hermoa ja lähetti kivaa "pientä sähköistä kipua" -siis lekurin sanojen mukaan. Oikeastihan se sattui niin saatanasti, etten muista mikä ois niin paljoa sattunut pitkään aikaan. Jalka meni myös kävelykelvottomaan kondikseen loppupäiväksi, mutta alkoi liikkumaan kyllä paremmin. Tosin tänään tilanne on taas aika "normaali" eli särkee saatanasti ja selkä ihan jumissa.
Mutta semmosta.
jos tykkään vittumaisesta kivusta ja neulojen työntelemisestä hermoihin, niin voin suositella. Muuten en...
OHO! No tuohon auttaa ajaminen (ei tarvitse kävellä) - tänään siis metsään!
Musta tuntuu että mun ajamiset on kyllä nyt hetkeksi ajettu.
Mutta katsotaan nyt jos vielä löytyisi joku noitatohtori joka parantaisi vaivan.
Mutta katsotaan nyt jos vielä löytyisi joku noitatohtori joka parantaisi vaivan.
Resepti: Wappu + viina + sauna + naapureille ***tuilu ;) Ens viikolla taas kulkee!!!
Ei vaan koita parannella paikat kuntoon - kausi on aika alussa vielä ;)
suosittelen kiropraktikolla käyntiä pari kertaa. olen itse saanut siitä apuja. sain myös fysioterapeutilta hyvät venyttelyohjeet jolla lonkan ojentajat pidetään vetreinä. ainakin omat ala-selkäjumit on hoituneet kondikseen nopeasti ..
Parempi pysytellä terveyskeskuslinjalla eli Buranaa ja Pepanteeneä eikä mitään kokovartalo lävistyksiä. No paska juttu mokoma selän kenkkuilu ittellä noi riesat ovat yleensä ilmenneet talviaikaan, toivottavasti vaiva asettuu ennen 180-haastetta.
Tänään ei pääse ajamaan kun on taloyhtiön kokous.
Toinen ääni kiropraktikolle, toi on meikäläisen perusvaiva, ruodon suoristus auttaa aina.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.