PDA

Näytä tavallinen näkymä : Mätäkivi-cruising V

Sivut : 1 2 3 4 5 6 [7] 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26

I.S
17.05.2007, 21.08
Huomenna perjantaina metsälenkille lähtijöitä? Itse olen päivän töissä, mutta lähtöajankohta mulla voisi olla siinä 16:30-17:00. Helposti voisi venyä n. 2-3h ajeluun.

I.S
18.05.2007, 12.58
Huomenna perjantaina metsälenkille lähtijöitä? Itse olen päivän töissä, mutta lähtöajankohta mulla voisi olla siinä 16:30-17:00. Helposti voisi venyä n. 2-3h ajeluun.

Aijaa ...kaikki laiskottelee, eikä ketään kiinnosta lähteä ajelemaan :eek: Nooh meikäläinen katoaa kohta netin äärestä ja lähtee tuossa yllä mainittuna ajankohtana liikkeelle. Ajattelin ajella varuskunnan kautta Korson suuntaan ja sieltä Keinikselle ...siitä sitten mihin jaksaapi. Luuri on mukana, jos joku päättää lähteä ja seura kiinnostaa ...040-5290151.

TURISTI
18.05.2007, 13.03
N. klo 19-20.00 lähdemme IISILLE maantielenkille Saviolta (Koivikon urheilukentältä), reitti meneepi varmaan jokun 30km lenksun ja vauhti tulee olemaan ihan oikeasti löysä, 20-30km/h välillä.

Ajetaan varmaan joku pikkasen reilu tunti, eli herkistelyä ennen sunnuntaita.

Jos mukaan haluaa, niin paras ottaa yhteyttä että tarkempi lähtöaika saadaan sovittua.

Sami / 040-7597708

Hans Opinion
18.05.2007, 13.16
Kevät Polkaisuiden liikenteenohjausmiehitys on kondiksessa ja Turisti pääsee rauhassa skabaamaan perheenvälistä... veikkaan että veikka voittaa...

Do'diin.
Tsydeemi on se että Kari ja Janne hoitaa Jokivarren risteyksen ja TM ja Vema Keiniksen valot.
Mainituissa risteyksissä pitää olla 12:35 ja 12:45 siihen saakka että kärki ja pääjoukko on paikan ohittanut eli tommonen ½h siihen kuluu aikaa.
Liikenteenohjaus lätkät ja -liivit saa kisakeskuksesta 9:30 alkaen jossa käydään liikenteenohjausneuvonpito moottoripyörien kanssa mutta jalkamiesten ei välttämättä tarvitse niin aikaisin paikalle raahautua koska voin ohjeistaa tässä ja nyt.

Ykkösasia on se että autojen liikenne kuntoajobaanalle estetään ja kakkonen on kevyenliikenteen sulkeminen, jalkamiehet sulkee autoliikenteen ja moottoripyörät keyenliikenteen.
Sulkeminen alkaa silloin kun etuauto tulee näkyviin, sitä ennen on moottoripyöräohjaaja tullut ja kertonut kuinka päreinä porukka on ja tämän mukaan laitetaan liikenne poikki. Jos autojonoa kertyy paljon niin ajajien ohitettua risteys voi autoja päästää menemään mutta jos ajajia tulee ½min välein muutaman ajajan ryppäinä niin kannataa pistää liikenne seis kokonaan vähäksi aikaa eikä päästää autoja kovin pieniin väleihin.

Jokivarressa Janne sulkee Lahdentien liikenteen pohjoisen suunnasta ja Kari etelän suunnsta ja moottoripyörämiehet sulkee loput. Tässä paikassa mennään seisomaan keskelle autotietä ja nostetaan seis-lätkä ylös ja edessä ollaan kunnes saa mennä. Tähän on anottu lupa eli teillä on oikeus ohjata liikennettä - koettakaa tavoitella poliisi-lookkia se auttaa.

Keiniksen valot on vilkulla ja TM sulkee liikenteen pohjoisesta Järvenpään suunnasta ja Vema idästä Keravan suunnasta. Liikenne saa/pitää pelata kaikkiin muihin paitsi Sipoon suuntaan.
Keiniksen ruisteyksessä on parasta toimia siten että TM ja Vema menevät seisomaan keskelle risteystä ja ja pysäyttävät liikenteen siitä, tällöin liikenne muihin suuntiin pelaa eikä liikenteen ohjaaja ole vapaasti kulkevan liikenteen edessä. Moottoripyörät sulkevat kevyen liikenteen tässäkin risteyksessä ja auttavat jalkamiehiä tarpeen mukaan.

Saattaa kuulostaa hankalalta mutta kun paikalle menee niin homma on selvä eikä tarvitse olla muuta kuin julman näköinen ja toimia määrätietoisesti - looki pitää olla sen näköinen että !PERKELE! !TÄSTÄ EI MENNÄ!

Sunnuntaina 9:30 käydään samat asiat läpi motskareiden kanssa ja silloin voin näyttää paikan päällä kuinka toimia, mutta jos edellisellä ohjeistuksella pärjää niin ei muuta kun hakee lätkät ja liivit niin että ehtii liikenteenohjaukseen.

Tältä pohjalta. Minut saa kiini 040-318 2632 jos on kymysyksiä.

TURISTI
18.05.2007, 14.47
...varmaan voittaa, mut kamoihin pitää koittaa pistää minkä pystyy...

vema60
18.05.2007, 15.09
...varmaan voittaa, mut kamoihin pitää koittaa pistää minkä pystyy...
Pistä kampoihin vaan. Jos häviät, tarjoot bisset mätiksen porukalle, jos voitat, me tarjotaan sulle bisse. Se on siinä. Häpeäkseni tunnustettava, että mullakin asuu veli Tampereella, mutta tää ei sit levii tästä pidemmälle...

TURISTI
18.05.2007, 22.00
Pistä kampoihin vaan. Jos häviät, tarjoot bisset mätiksen porukalle, jos voitat, me tarjotaan sulle bisse. Se on siinä. Häpeäkseni tunnustettava, että mullakin asuu veli Tampereella, mutta tää ei sit levii tästä pidemmälle...

Vedonlyönti ei kuulosta kauhean reilulta, eikä kerroinkaan taida oikein olla meikäläisen puolella...
:)

Kari_
19.05.2007, 17.22
Hmm.. jos ei veikkaa - ei voi voittaa...

No nyt on ekat vedot laskettu Grossmanilla!! Oli kyllä pikku viilaamista ennen, kun pääsi ajamaan. Kummatkin kiekot rihtasin ja takanapaan vaihdoin Lundbergilta saadut laakerikuulat - entinen omistaja oli mun mielestä kasannu navan väärin. Hiukka arveluttaa takanavan kunto ja, että onko se nyt oikein kasattu, mutta ainakin tänään toimi. Vielä pitäs fillariin pakka uusia - ja ehkä vaihtaja.

Aika smoothille tuntuu Grossmanin fox dhx 5:sen tarjooma 160mm jousto perässä ja junnu t:n 170mm keulilla. Ihan toimivalta räppäily dh-fillarilta tuntu uus lelu. Kun nyt keskiön kavereiden kanssa saadaan lapioituu parit lisäreitit keinikselle, nii ajopaikkakin on lähellä...

I.S
19.05.2007, 22.11
Ajattelin ajella huomenna Keiniksestä metsäreittiä Sipooseen ja sieltä Kuusijärven kautta Tuusulaan. Jos joku innostuu näin lyhyellä varoitusajalla mukaan, niin aamulla Keinikseen :D Meikäläisen pitää lähteä jo ajoissa, koska n. klo 13 pitää olla takaisin kotona :seko: eli olen n. 9:30 Keiniksen mäen alla...

Isompi TURISTI
20.05.2007, 22.44
Vedonlyönti ei kuulosta kauhean reilulta, eikä kerroinkaan taida oikein olla meikäläisen puolella...
:)

Virallisia tuloksia vielä odotetaan, mutta ennakkotietojen perusteella mätiksen porukka voi alkaa kyselemään turistilta niitä oluita ;)

vema60
20.05.2007, 23.01
Joo melkein kuin vormuloissa, sai pysäyttää ja lähettää autoja. Hyvinhän noi autoilijat käyttäytyivät. Kovaa meni pojat pyörillä vaikka oli jo jokunen kilometri takana.
Sain itsekkin takas tullessa vähän kilometrejä kun pikkasen kiertelin. Tuli ihan hyvä lenkki. Naama on vähän punanen, kun en siihen muistanu mitään rasvoja laitella.
Ei niillä oluilla niin kiire oo. Ehtii huomennakin. Paanko tähän osotteen perään?

I.S
21.05.2007, 08.17
Enhän mä muistanut, että porukka oli kiinni maantieajelussa tai Lohja 24:ssa, kun yritin sunnuntaille saada lenkkiseuraa ...no sama pää kesät talvet :seko: ...minä kun en maantiepyörää omista.

Itse kävin kiertämässä sitä Keinis - Sipoo - Kuusijärvi reittiä, mukava reitti se on. Jos vaan intoa olisi, niin siellä saisi kohtuu pienellä vaivalla keräiltyä kaadetut oksat pois muutamalta polulta, ettei tarvisi niin paljoa talutella. Yks kimppalenkki ja jokaiselle muutama risu käteen, niin moni polku olisi jo paljon paremmin ajettavissa...

JJT
21.05.2007, 08.32
Mites olisiko tuo päivä nyt se perinteisen j-cruisen ajelukohta? Kommentos?

I.S
21.05.2007, 08.39
Mites olisiko tuo päivä nyt se perinteisen j-cruisen ajelukohta? Kommentos?

Näillä näkymin tuo päivä on vapaana, ellei sitten kotipuolessa minun "selän takana" ole suunniteltu mitään....

T.M
21.05.2007, 08.51
9.6 taitaa olla ok, henkinen valmistautuminen on alkanut :)

Pyöräkaistapää
21.05.2007, 10.09
9.6. OK, luulisin.

Onko huomenna maastoon menijöitä? Jotain kevyttä kivikkoa, sillanrakennusta, kaikki kelpaa... Lähteen pääsis jo vaikkapa niinkin aikaisin kuin klo 16.

T.M
21.05.2007, 10.11
Prskeles mä voisin yrittää huomenna cruisimaan ?

Klo 16 voisin periaatteessa ehtiä starttaaamaan Keravan uimahallilta. Aikaisemmin en varmaankaan ehdi lähtemään.

I.S
21.05.2007, 10.17
Huominen kävisi mullekin, mutta en ihan varma ole pystynkö "taipumaan" ihan klo 16. Jos saa esim. 30min armonaikaa, niin sitten...

vema60
21.05.2007, 10.55
Jollekin rakennusreissulle mäkin voisin tulla. Mä ehtisin aina perille kun te saisitte sillat tehtyä. Huomiseks luvanneet reippaanpaa sadetta, jos se nyt sitä rakentamista jotenkin haittaa.

Hans Opinion
21.05.2007, 11.14
Tuhannet kiitokset KevätPolkaisun talkoo porukalle. Polkaisu-järjestelyt sujuivat hienosti ja suksee oli kova, 128 polkijaa viivalla on kova numero... jos kasvu jatkuu samana niin ensi vuonna on lähdössä 180 kevätpolkijaa.

Zeusi putsasi myös palkintopöydän "sillai sopivasti" - jätimme muillekin vähän - etteivät suutu ja jätä tulematta ensi vuonna.

Niiiin, jäi vielä toteamatta se että zeusin värit oli korkealla myös Tampereella - VesaP ajoi kilpa-sarjassa loistavasti kakkoseksi.
http://www.fillari-lehti.fi/perus/racing/2007/airixkrit.asp
Tuloksista voi päätellä että karkuun on Vesa ajanut Nikon kanassa aika selvällä erolla. Onnittelut, hienoa Vesa!

Pyöräkaistapää
21.05.2007, 12.10
Huomista lähtöä voi mun puolesta venytelläkin vaikka viiten asti.

I.S
21.05.2007, 14.29
Huomista lähtöä voi mun puolesta venytelläkin vaikka viiten asti.

Hieno homma, silloin minä oon mukana. Mihin suuntaan on ajatus ajella ja kuinka pitkää lenkkiä olisi tarkoitus tavoitella? Itse ajelin eilen siitä Keinikseltä Sipoon suuntaan (niin kuin tuossa aikaisemmissa kirjoituksissa mainitsin) ja sen on kyllä mukavaa maastoa. Siihen tosin pitää varata aikaa hieman enemmän.... Kaikki vaihtoehdot ovat mulle ok, kunhan ei ajella paljoa maantiellä ;)

T.M
21.05.2007, 14.31
Minä pistän perinteisen säävarauksen huomiselle eli jos vihmoo vettä niin makailen mielummin vaikka soffalla :)

Pyöräkaistapää
21.05.2007, 14.35
Kaikki käy mulle, mutta mitä teknisempää sen parempi. Vettäkin saa sataa, jos ei ihan kaatamalla tule.

I.S
21.05.2007, 15.04
Mun ehdotus, jonka voi kumota: Ajetaan reitti Palanut talo - Keinis - Sipoo - Kuusijärvi ...ei tarvitse katsoa "puolyhdeksän uutisia" ..."Kymmenen uutiselle" varmaan jo ehtii.... ;)

Onko liian pitkä rupeama keskellä viikkoa?

Pyöräkaistapää
21.05.2007, 15.08
Kuulostaa ihan asialliselta iltalenkiltä. Raunioilta klo 17?

I.S
21.05.2007, 15.15
Ok raunioilla klo 17

Kari_
21.05.2007, 23.18
Kyllä nyt on voittaja olo! Spessussa on nyt kummassakin päässä uudet jarrupalat!! Etujarrupalojen vaihtoon meni noin 5 minuuttia, takajarrupaloja vaihdoin semmoset 6 tuntia. - Kyllä musta vielä fillarikorjaaja tulee... ;)

Lähen varmaan vähän myöhempään huomenna lenksulle(itsekseni). Soittelen sitten, jos vaikka satun ehtiikin mukaan...

Pyöräkaistapää
22.05.2007, 07.47
Meikä menee puihin tämän päivän osalta. Aamu alkoi lievällä kurkkukivulla ja räkänokalla. Pitää koittaa tervehtyä ettei mene viikonlopun Tukholman ajokeikka vituiks. Pari siltaa vois käydä väsäämässä sinne edellisen liepeille, että olis edes jotain tekemistä illaksi.

VesaP
22.05.2007, 07.47
Zeusi putsasi myös palkintopöydän "sillai sopivasti" - jätimme muillekin vähän - etteivät suutu ja jätä tulematta ensi vuonna.

Upea homma, hienoa pitää hienot värit korkealla tuloslistoilla!! Hyvä että jätitte kuitenkin vähän almuja muillekin niin tulee hyvä mieli heillekin sitten! :)

JJT
22.05.2007, 08.13
Laitoin ilmon j-cruisesta, kiitos TM:n viime vuotisen jutun.

I.S
22.05.2007, 08.32
Meikä menee puihin tämän päivän osalta. Aamu alkoi lievällä kurkkukivulla ja räkänokalla. Pitää koittaa tervehtyä ettei mene viikonlopun Tukholman ajokeikka vituiks. Pari siltaa vois käydä väsäämässä sinne edellisen liepeille, että olis edes jotain tekemistä illaksi.

Ok ...eihän sitä kannata kipeenä lähteä ja ehtiihän tuota toisenakin päivänä.

Mitenkäs muut, onko kukaan lähdössä tänään vesisadetta uhmaamaan, itse ajattelin johonkin ajella...

T.M
22.05.2007, 08.56
Minä olen lähdössä ajamaan lyhyen lenkin (jos ei sada). Ei ole oikein maastokelpoisia sadekamppeita niin ei huvittaisi itteään vilustuttaa.

Pitäisi myös kamoja pikkuhiljaa muutella Lahelaan päin. Jos oikein vihmoo niin luulen että keskityn siivoamiseen ja vanhojen tuulipukujen poisheittämiseen :)

Kesäkuun puolella tarvittaisiin paria riuskaa kantajaa mutta alan huhuilla apuja tarkemmin kun saan varmistettua pakettiauto/muuttoautopolitiikan.

Jani T.
22.05.2007, 09.21
T.M jos halajaa muuttoautoa edukkaasti niin kierrätyskeskus lainaa kuomullisisa peräkärryjä ilmaiseksi. Mahtuu sängyt ja muut isot roippeet oikein hyvin..!

Anssi
22.05.2007, 11.17
V-loppu menikin mukavasti, kun perjantai-iltana alko vatsatauti... :(

Pyöräkaistapää
22.05.2007, 12.36
Mies ja Hiace ilmoittautuu muuttohommiin, jos hallitus ei keksi muuta ajan kulua. Haisuli liikkuu löpöllö ja mies oluella...

T.M
22.05.2007, 12.57
kaistapää:
Molempia löytyy ja vielä promilleiltaan selvä kuskikin joten voit hoitaa tankkausta jo töitä tehdessä :)

Yritän ilmoitella mahdollisimman pian muuttoviikonlopun.

Tod.näköisesti ei tarvita tehdä kuin pari reissua Nurmijärvi-Lahela välillä. Loput kulkee peräkärry+volkkariyhdistelmällä.

I.S
22.05.2007, 14.51
Minä olen lähdössä ajamaan lyhyen lenkin (jos ei sada). Ei ole oikein maastokelpoisia sadekamppeita niin ei huvittaisi itteään vilustuttaa.

En minäkään sitten yksin taida palaneelle talolle päin ajella (jos nyt ei yht.äkkiä innostu) eli klo 17 en ainakaan sinne ehdi. Tavoitteena olisi päästä kotoa liikkeelle n. 16:30 ...ajelen siitä varuskunnan puomin kautta ...siinä olen vähän ennen klo 17.

Mihin aikaan T.M on ajatellut lähteä? Mulle voipi soitella, jos osuu samaan aikaan p. 040-5290151

Hans Opinion
22.05.2007, 16.08
Kareat otteet ja huono motoriikka mutta tavara liikkuu vauhdilla kaikkiin suuntiin.

I.S
22.05.2007, 20.49
Oltiin tänään Karin kanssa lenkillä ja aika rasittavasti on mun keula alkanut "naksumaan" :mad: Se on jatkunut jo jonkin aikaa ja tänään se vaan lisääntyi. Kun tulin kotiin, paikansin tuon ihmeellisen naksumisen keulan "yläosaan" ehkä jostain kruunusta se tulee....

Onko kellään muulla naksunut ;) ...taitaa mennä vaihtoon ...olisko hyviä ylimääräisiä kaupan?

vema60
22.05.2007, 21.21
Mulla on melkein käyttämätön Suntouri, pirun jäykkä. .......ai pitiks olla vielä hyvä..... ok ei oo

Pyöräkaistapää
22.05.2007, 21.55
Mikäs keula sulla olikaan? Munkin etupäästä on kuulunut pari narahdusta, toivottavasti ei ole keula. Edellinenkin Marsu mikä mulla oli alkoi ritisemään, v***u jos tämäkin laukee...

Muuten kyllä huippu keula toi Marzun AM SL 2006, joka on tarjouksessa Action Sportissa 329!

Kari_
22.05.2007, 22.11
No voihan... Ile tais säästyä vesisateelta! Itekään en juuri ollenkaan kastunut. :)

Ile > Eikö nyt tuommoseen fillariin kannattas ostaa joku uus kunnollinen keula! taikka sitten vaan hyväksyy natina, eikös se keula muuten toiminu ihan hyvin.

ps. tiiän muuten yhen kaverin, joka on tosi hyvä ajaa vanhoja keuloja sun muuta fillarikamaa loppuun.... ;)

T.M
22.05.2007, 22.12
Mulla löytyy yksi lyhytjoustoinen Marzun MX Comp Air. Taitaa reali joustomatka olla 85 mm tienoilla. Lisäksi on keventäjille Noleen Mega Air.

Hemmetti ei päässy tänään lenkille kun meni omia kamoja inventoidessa koko ilta. 3 isoa säkkiä lumppuja ja 8 pientä pussia uffaffaalle. Roskia 4 isoa jätesäkkiä. Vasta pääsin olohuoneeseen asti :)

Taitaa pari iltaa mennä näiden rojujen kanssa sählätessä.

Uloskantohintaan (alle 20 euroa) tai ilmaiseksi löytyy Keravalta:
-Epäkäytännöllinen ja painava atk-taso
-Olohuoneen pöytä. Mattamusta :)
-Pieni Yöpöytä.
-Sänky
-Pari mikroaaltuunia. Yksi hieno ja uusi josta pitää maksaa hieman enemmän kuin uloskantohinta. Yksi edellisen vastakohta.
-Mountainbike action-lehtiä
-Guitar Player / Guitar World lehtiä
-Helvetin painava ja iso Dell:n serveri. Nopee scsi-levy ja kirjoittava dvd-mukaan. Kiva projekti harrastajalle :)
-Pesukone
-Keittiön pöytä ja 4 tuolia

I.S
22.05.2007, 22.12
Marsuhan tuo munkin on ...MX Pro ETA. Tästähän olikin jo puhetta, että liian painava ...kevennysrojektia :D

Kari > Juu en kastunut ...ehdin just kotiin ennen kuin alkoi sataa. Joo kyllä se muuten toimii ihan kivasti, just vaihdettu uudet 5W öljytkin, mutta se naksuminen kyllä häiritsee ...siis suoraan sanottuna vähän enemmän kuin häiritsee....

T.M > Onks toi sun Dell ihan oikee tietokone ;) ...siis toimiva ...mähän olen tällainen IT-hörhö ammattinikin puolesta :o

T.M
23.05.2007, 08.25
T.M > Onks toi sun Dell ihan oikee tietokone ;) ...siis toimiva ...mähän olen tällainen IT-hörhö ammattinikin puolesta :o

Toimiva Pena-III:nen se on hyvällä näytönohjaimella ja 512MB muistilla. Saa vielä kullanarvoisen windowsNT-lisenssin kaupan päälle :)
http://www.lapstore.fi/kuvaus.asp?siirto=49
Arvo nykykunnossa varmaan 50 euron luokkaa. Jos asentelen siitä jollekulle nettikoneen ja pistän kaikki vaadittavat softat niin hinta on varmaan saturaisen pinnassa.

I.S
23.05.2007, 08.50
Toimiva Pena-III:nen se on hyvällä näytönohjaimella ja 512MB muistilla. Saa vielä kullanarvoisen windowsNT-lisenssin kaupan päälle :)
http://www.lapstore.fi/kuvaus.asp?siirto=49
Arvo nykykunnossa varmaan 50 euron luokkaa. Jos asentelen siitä jollekulle nettikoneen ja pistän kaikki vaadittavat softat niin hinta on varmaan saturaisen pinnassa.

Viiskymppiä > taisit juuri päästä eroon siitä ...jos näin sovimme, niin saan siitä pojalle hyvä koneen :D

T.M
23.05.2007, 08.56
Okei niin mä en kiikuta sitä vielä roskalavalle :)

Vehkeen saa noutaa parin viikon päästä. Kone on ollut käyttämättömänä melkein vuoden verran joten täytyy kattoa että kaikki toimii.

I.S
23.05.2007, 09.05
Vehkeen saa noutaa parin viikon päästä. Kone on ollut käyttämättömänä melkein vuoden verran joten täytyy kattoa että kaikki toimii.

OK eipä tuolla kiirettä. Onhan tämäkin muuttoapua ;)

I.S
23.05.2007, 10.19
Muuten kyllä huippu keula toi Marzun AM SL 2006, joka on tarjouksessa Action Sportissa 329!

Tuossahan näyttää olevan julmetusti joustoa (130-150). Mun runkoon suositellaan 100-125 eli tuossa voi olla liikaa ...tai no 125mm on aika lähellä 130mm. Hinta näyttäisi "kohtuulliselta" ...siis oikeesti kuitenkin h****tin paljon pelimerkkejä!

No täytyy nyt tänään purkaa tuo nykyinen ja katsoa oikeesti, mistä natisee...

Pyöräkaistapää
23.05.2007, 10.31
Korjautin joskus natisevan keulan R-techillä. Ottavat prässillä kaula- ja liukuputket irti ja laittavat liiman kanssa takasin. Mitään takuuta ei saanut, mutta kesti ainakin yhden Susitaival-Karhunpolkureissun minkä sillä ajoin ennen kiertoon laittoa.

I.S
24.05.2007, 09.11
No täytyy nyt tänään purkaa tuo nykyinen ja katsoa oikeesti, mistä natisee...

Eilen oli kaikki irtoavat osat tallin pöydällä :seko: Nopean "ojan pohjalla ajetun testin" jälkeen totesin, että nitinä ainakin osittain katosi. Tänään työpäivän jälkeen se lopullisesti selviää eli jostain Mätiksen suunnalta kuuluu joko käen kukkumista tai kiroilua ja nitinää :rolleyes:

Pyöräkaistapää
24.05.2007, 09.46
Voihan se nitinä tulla sun polvistakin? Ei ne korvalappustereot välttämättä mikään huono idea ole. Välttyisi monelta natinalta :p

Jee, meikä häipyy tänään Tukholmaan flunssaa potemaan. :( Toivottavasti ei tauti tästä pahene, että pääsee ajamaankin.

Ensi kesänä voin lähtee Mätiksen porukalle "oppaaksi", jos löytyy ruåtsin maastoista kiinnostuneita. Hintaa to-ma reissulle tuli vähä reilu 200 euroo...

Tuomas
24.05.2007, 21.54
Mulla löytyy yksi lyhytjoustoinen Marzun MX Comp Air. Taitaa reali joustomatka olla 85 mm tienoilla. Lisäksi on keventäjille Noleen Mega Air.

Uloskantohintaan (alle 20 euroa) tai ilmaiseksi löytyy Keravalta:
-Olohuoneen pöytä. Mattamusta :)

Onko täällä joku kirpputori käynnissä :D ? Täällähän ei saa käydä kauppaa mutta mulla olis tarve sekä keulalle että tollaiselle pöydälle ;)

Pistä privaa tai tuomast@hotmail.com tai 0400-997337

Kari_
25.05.2007, 00.01
Oisko kukaan lähössä huomenna muutaman tunnin lenksulle. Pääsen varmaan ~puol viidenaikoin liikkeelle. Jos vaiika kävis ajelee Sipoossa päin... ? Vois vaiika samalla kahtoo jättecruisi reittiä.

Ile > Pilasit hyvän tekosyyn hankkia uusi keula, kun korjasit vanhan! ;)

I.S
25.05.2007, 07.36
Oisko kukaan lähössä huomenna muutaman tunnin lenksulle.

Ile > Pilasit hyvän tekosyyn hankkia uusi keula, kun korjasit vanhan! ;)

Kari > Niin tuo keula ja kaikki muukin tuli availtua, mutta mutta ...kyllä se nitinä jatkuu edelleen. Aluksi luulin, että se poistui, mutta kävin eilen pari tuntia ajelemassa ja sitä samaahan se oli :mad: Koitan nyt kuitenkin tuolla mennä tämän kesän, jos vaan kestää ...tosin ei siinä mitään ulkoisia vaurion merkkejä ole, joten miksikäs ei kestäisi. Ärsyttävä vaan on!

Tästä päivästä en osaa sanoa, mutta ilmoittelen, jos ehdin lenkille.

T.M
25.05.2007, 08.45
Kävin eilen fiilistelemässä pari tuntisen mätiksellä. Ajelin tosi iisisti mikä kostaantui kivikoissa tökkimisenä :) Sairaan hieno fiilis oli körötellä vaan.

Kona:sta tuli nokiaton sillä vaihdoin edestäkin nbx-liten pois ja nobby-nikula tilalle. Ihan ok rengas tuntui olevan mutta niinhän ne kaikki ovat kuivalla ajettaessa.

Nobby-nic 2,25" painoi 0,56 kg vs Ralli Rane 0,49 kg (+-10 g).

Tänään on ikea-päivä joten ei pääse ajamaan. Lauantaina taisi pudotella vettä mutta sunnuntaina voisi yrittää ajella vaikka maantietä zeuksen letkassa sen aikaa minkä pystyy.

Edellisellä maantielenkillä räjähti misukan proRace II:sen kylki taivaan tuuliin. Eipä tullu taka rinkulalla varmaan kuin reilu 1000km mittariin. Ostin Lundbergilta Contin GP4000:sen, toivottavasti se kestäisi.

Hans Opinion
25.05.2007, 10.25
http://www.fillari-lehti.fi/perus/racing/2007/sramkuusij.asp
Hans oli siis paras suomalainen koska kakkonen oli jenkki ja voittaja pårvoolainen... voittamatta jättäminen selittyy kalustolla... mikä se nyt on vetää nokkiin vanhaa-miestä kun alla on "fillari-lehden-unelma-pyörää".

No ei vaan - kovia on pojat ja hyvää oli kyyti - ihme että siinä pysyi mukana koska tuntuma oli Polkaisun jäljiltä huonohko, ajattelin että ei pysy edes pääjoukossa. On näköjään vaikea ennustaa etukäteen kuinka kisa kulkee, joskus parhaat kisat on ajettu huonoilla "etiäisillä" ja joskus kisat on menneet aivan käsille vaikka tuntuma on ollut lähdössä great.

Kisan kulku.
Eka varvi (4x10km) oli yritteliästä irtiotattelua ja vauhti tosi hyvä helpohkolla baanalla. Useamman irtioton jälkeen osuin "siihen oikeaan" ja kun hyvä vetorytmi löytyi niin eroa alkoi syntyä... tiedä sitten taktikoiko muut zeusilaiset pääjoukon vauhdittomaksi mutta täysiä ajettiin hatkaporukassa. Vaikka mentiin kovaa niin Hanssi ei ajanut peesaillen vaan vedin omat vuorot kuten muutkin. Tokalla kiekalla sen jälkeen kun hatka onnistui niin mentiin tosi kovaa vajaat 2-kiekkaa, auto-tallennus kellotti kympille tuolloin 42,7 keskarin. Sykkeet oli kovat mutta tasaiset 168/179 eli samaa tasoa kuin Mellunmäen maastossa, nyt veto vain kesti loppuun saakka. Kulmala tippui jossain kolmannella kiekalla ja Fingersonin ja Stenvallin kanssa ajettiin loppuun kolmella ukolla ja tasavedolla, vasta aivan lopussa vauhti laski loppukiri-puljaamisen vuoksi mutta varaa oli - pääjoukko oli kaukana. Viimeiseen aika pitkään nousuun "erkki" nykäisi ja Stenvalli seurasi mutta mieheltä lipesi jalka irti dream-biken polkimelta ja näytti että Fingerson menee menojaan. En tiedä mitä tapahtui mutta Erkkin vauhti lopahti ja kohta taas oltiin nipussa Lahdentiellä. Hansin eväät oli kuitenkin jo syöty – jalat oli aivan tyhjät enkä lähtenyt lainkaan kiriin kaatamaan poikia vaan vedin ässät kirivauhtiin ja annoin suosiolla heidän tapella voitosta... tällä kertaa...

Tuomas
26.05.2007, 00.34
Kyllä Hans´veti miehekkään kisan tiistaina! Oli siinä meinaan kärkikaksikko vähän erilaisilla taustoilla liikkeellä kuin Hans :) ja taitaa olla jo vähän ikätasoitustakin :D

Harmi kun en itse päässyt matkaan kun piti olla triathlonistien apuna kisajärjestelyissä :( . No mutta sitten ehkä K-raudassa...

Kari_
26.05.2007, 22.53
Hansin kalustopäivitys on osunut näköjään kohilleen - Hiano ajo! Myös Piitulaiselta tasasen vahva suoritus.

Huomenna(su) meen varmaan testailee uusia dh baanoja keinikselle. Lähen ehkä(jos henki vielä pihisee) ajelee illemmalla mehtälenkkii mätikselle ~ 5-6 maissa. Voi soitella jos haluu mukaan...

Onkos ketä muita itteni lisäksi lähössä tiistaina srammi cuppia ajamaan?

I.S
27.05.2007, 08.45
Eipä ehdi Karin matkaan illalla, mutta lähden n. klo 10 ajelemaan varuskunnan kautta Mätiksele ja sieltä Korsoon. Ajattelin käydä ajelemassa Korson maraton reitin ympäri, kun siellä näyttäisi olevan tutustumisajo klo 11 alkaen.

zippo
27.05.2007, 19.26
Avidin ilmaussettiä kaipailen takaisin työkalupakkiin, mun pitää tsekata myös jarrut ennen 31.5 lähtöä Ruotsin MTB-retkelle.

ellmeri
27.05.2007, 19.36
Avidin ilmaussettiä kaipailen takaisin työkalupakkiin, mun pitää tsekata myös jarrut ennen 31.5 lähtöä Ruotsin MTB-retkelle.

Paas laittaen Woxin Talas tarkkailun alle,näyttäis olevan joillakin ilimavaivoja:rolleyes: katoppa topikista.

Kari_
28.05.2007, 00.06
Zippo > Joo heitän sulle setin huomenna! Kai sen voi jättää muovipussiin ja oveen roikkumaan, jos et oo kotona? Tänään se matkasi koko lenksun ajan repussa. Kun takas tulomatkalla muistin sen, nii alko sataa tihkua ja jäi sitten lähtemäti Keravalle.

Elmeri > Ei ei, Talas kyllä pelittää, mutta Avidin jarrut näköjään vaatii ilmausta aika-ajoin. Siitäkin on kyllä ollu ainakin mtbr palstoilla juttuu. Mullakin dotti oli muuttunu vajaassa vuodessa tummaksi mönjäksi. Täytynee hankki ihka oma ilmaussetti, koska sitä näköjään tarvii. Mutta kyllä juissi seiskoissa on jarrukahvojen säädöt ja tuntuma sitä luokkaa, että voi välillä ilmaillakin! Eikä oo ilmauskaan mikään ihme homma tehä.

Kävin tänään ajelee Grossmanillakin pari tuntii keiniksellä. Vielä siinä tuntuu vaihteet pikkasen hyppivän. Ent omistaja on kai paikauttanu vaihtajan korvakkeen johonkin ja se on pikkusen vino. Täytynee tilata saksasta uusi. Mutta muuten fillari tuntus pelittävän ja hauska sillä on ajella! Vaikee on hillitä vauhtia... ;)

T.M
28.05.2007, 09.10
Vähän näyttää tiistain Espoon reissu huonolta. Ei oikein hotsittaisi lähteä sateessa liukastelemaan.

Jos on kuiva keli niin lähden kivikkoihin harjoittelemaan taluttamista ja pyörän huoltoa :)

TURISTI
28.05.2007, 09.38
Mie meen Espooseen kelillä kuin kelillä.

Tosin meen kisoihin suoraan töistä, joten kyytiä on tarjolla vaan Leppävaarasta Keravalle päin.

Hans Opinion
28.05.2007, 09.39
Joo vähän näyttää Espoon srammi huonolta, Hans passaa jos on märkää sillä nimenomaisella baanalla oli muistaakseni aika paljon viettävää rinnettä jossa oli puunjuuria pahasti vinottain... se oli minusta paha ajettava kuivallakin kelillä... täytyy tulla vaikka katsomaa ja kuvaamaan

Sunnuntaisesta Mätiksen mara-baansa sanon sen verran että se sopii Karille kuin silmä päähän. Teknisiä vauhdikkaita laskuja joissa tarvitaan enduro-taitoja on siinä määrin paljon että kovakuntoinen kuski jolla on oikean kokoinen "reikä-päässä" pärjää.
Ilmoittele Kari Piitulle jotta ehtii ilmoittaa sinut - niiiin ja sitten menet eturiviin etkä anna tasoitusta lähtemällä takaa... Hans voi tulla tekemään vähän tilaa jos sitä ei suosiolla z-ässälle löydy...

Siivosin vähän vinttiä ja sieltä löytyi yhdet vanhat Sidin maatie kengät kokoa noin 42-43 ja yhdet naisten diadorat kokoa 39. Diadorin popoissa on klossit kiini ja mukaan saa lukkospedut. Molemmat on käyttökunnossa ja ne voi noutaa Hansilta hintaan 0€ (sis.22%alv)... etusijalla on zeusin talkoisiin aktiivisesti osallistuneet... Sidit saatatisi sopia es'mes Janne jalkaan...

Pyöräkaistapää
28.05.2007, 11.29
http://i2.pinkbike.com/photo/1339/pbpic1339273.jpg

Aivan MAHTAVAA baanaa ruåtsissa! Yhen päivän joutu lepään flunssa perkeleen takia, mutta 2 aivan loistavaa ajopäivää!1111 :p

TURISTI
28.05.2007, 11.36
Niin joo hei,
mites tuo Korson Mara ja siihen ilmoittautuminen?
Sinne ajattelin mennä ajamaan, pistin just Piitullekin viestiä asiasta. Ketäs muita lähdössä?

I.S
28.05.2007, 13.52
Minä ajattelin mennä ajamaan tuon Korson maratoonin ...eilen kävin ajamassa "tutustumislenkin" eli reittikin on nyt tiedossa. Huomenna ajattelin käydä "kellottamassa" yhden kierroksen :rolleyes:

Varsinaisen ajon ajelen sillai niin kuin sunnuntailenkkinä, koska kilpailuvietti ei niinkään minua innosta ...tavoitteena kuitenkin edes vähän ohitella muita sunnuntaiajelijoita (tankkauspisteissä ja loppusuoralla) :D

Anssi
28.05.2007, 17.04
Varjo Jätti-cruisi ens viikonloppuna, näillä näkymin mulle passaa kummatkin päivät...

JJT
28.05.2007, 21.55
Anssi

Mukana ollaan kumpikin päivä on yhtä huono. Ehkä puolikas käy mulle. Pitäisi rakentaa tallia...

I.S
28.05.2007, 22.04
Varjo Jätti-cruisi ens viikonloppuna > Muuten kävis, mut ei käy mulle ...harmi! Lauantaina maaseudulle yksiin YO-juhliin ja sunnuntaina Korso maratooni :eek:

zippo
28.05.2007, 22.05
@Kari.Jep nyt on Iitu tikissä ja meikä on valmiina reissuun.Mikäli tulee tarvista työkaluille,varaosille tms,aina jeesataan.Meikäläiseltä löytyy yhden pöörän verran osia..... Kaffe maistuu hyvälle,thanks.Joko nyt PODIUM?Lycka till.

Anssi
29.05.2007, 09.35
Ehkä puolikas käy mulle.

Voisihan sitä aatella jotain raivaushommaakin, kiertäis Sipoonkorvesta ja kävis harventaa linkkimaston hakkuuaukeeta vai onko se kivilouhimontie-Keinis väli pahempi pusikko?

T.M
29.05.2007, 10.41
Paras olisi kartoittaa se järven ympäristö että onko reitti enää auki ? Jos on auki niin sitten ei välttämäti tarttis raivata mitään.
Louhimontie-Keinis välinkin pääsee jotenkuten ajamaan, varsinkin jos ei ole suomen rengastehtaan tuotteita alla puhkeamassa.

Voi olla että en ehdi lauantaina ajamaan mutta yritän päästä mukaan...Sunnuntaina taasen on tuo Korson häppening.

Pyöräkaistapää
29.05.2007, 19.59
Eli ny on päivämäärät päätetty tuollekin reissulle. Mätikseltä lähtee ainakin meikä ja Ilkka. Olisiko muita kiinnostuneita?

Semmostakin mietitty, että sorruttas huoltoautoon :eek: (jos saadaan joku kuskiksi). Tämän pienen aasinsillan jälkeen voikin jo tiedustella kiinnostaisiko ketään ajella huoltoautoa ja fillaroida yöpaikkojen lähistöllä? Jos vaikka koko 230 km:n ajaminen tuntuu liian hapokkaalta. Palkaksi hyvää mieltä ja ilmainen matka.

I.S
30.05.2007, 07.55
Eli ny on päivämäärät päätetty tuollekin reissulle. Mätikseltä lähtee ainakin meikä ja Ilkka. Olisiko muita kiinnostuneita?

Hieno homma eli ei muuta kuin odotellaan, että kesä kääntyy loppua kohti :rolleyes: Nooh ...onhan tässä kesällekin paljon tapahtumia ja pitänee kerätä kilometrejä mittariin, että jaksaa/pysyy muun porukan vauhdissa.

Kävin eilen kiertämässä yksinäni Korson maraton reitin ja niin kuin Hans tuolla aikaisemmin sanoi, niin aika vauhdikas on reitti. Tuttuja polkuja oikeestaan kaikki eli ajolinjat hyvin tiedossa ;) vielä kun pysyisi pois muiden "jaloista"....

Kuka muu Mätiksen porukasta on tuonne lähdössä?

T.M
30.05.2007, 08.44
Korsoon olen minä lähdössä pyhänä ajamaan. Toivottavasti vaan palautuisin eilisestä, niin minä voin hoidella jaloissa pyörimisen :)

Eilen oli Espoossa kylä-cup:ia ja clubin reitti tuntui muuttuneen vielä viimevuotistakin hankalammaksi. Kisan kulku:

Alussa luulin lähteneeni omien voimien mukaan mutta 12 minuutin jälkeen heitin hauskassa laskussa hillittömät lipat ja taisi osasyynä olla vaan simahtaminen. Ilmat lähti ja olkapää vähän kolahti. No sen jälkeen olikin 30minuuttia aivan hillitöntä piiputtamista. Heitin vielä kahdet hitaasta vauhdista klassiset "eteneminen-loppui kiveen ja tangon yli" lipat jonka jälkeen matka jatkuikin omaa vauhtia pahat paikat talutellen.

Hans paineli hienosti ohitse toisen kierroksen lopussa enkä meinannu pysyä millään laskuissa perässä. Turisti tuli sitten 3 kierroksen lopussa venähtäneine olkapäineen vielä ohi. En pysyny siinäkään vauhdissa.

Ensimmäistä kertaa pääsin/jouduin ajamaan tuolla kaikki 4 kierrosta eli kärjen vauhti on hidastunut :) Keskisyke oli 180 ja max 188. Ajoaikaa kertyi mittarin mukaan joku 1h 10minuuttia, eli raskasta oli. Viimeksi olen ollut noin sipissä vuonna 2002 kun lähdin ensin kertaa möyrimään xc:tä keinikseen.

Mutta se häntäpään kahinoista.

Karille vielä onnittelut upeasta ajosta ja kakkostilasta.

Niin joo mikä se tv-kamera reitillä oikein oli ? Päästiinkö johonkin douping-uutisointiin mukaan. Minä ainakin näytin korvaushoidossa olevalta siinä kivikkonousussa :)

Hans Opinion
30.05.2007, 11.19
Kartsa menee lujaa - hienoa! Mieshän on selvä lahjakkuus! Taitoa on ja myös kondista... sanoisin kuitenkin että jos herra satsaa kondiksen kehittelyyn niin podiumi rupeaa paistamaan arvokisoissa - nyt tai myöhemmin.

Eilinen Leppävaaran baana soveltui Hansille kuin sliksi sadekelille. Täytyy myöntää että radan suunittelijalta ei voinut jäädä monta alueen kivikkoa kiertämättä - enkä usko että Espoossa enempää kiviä onkaan, luulen että kaikki olivat kannettu baanalle. Viimeksi olen taluttanut pyörää yhtä pitkään toissa suvena Krapin terassilta himaan. Onneksi lähdin baanalle tutustumatta - muuten olisi jäänyt ajamatta. Aivan kylmiltään lähdin kun tuli vähän kiire paikalle tulon kanssa, juuri ehdin viivalle

No mutta mukava oli kerrankin ajella, kun ei päässyt kovaa niin meno tuntui jotenkin mukavalta. Puolituntia ajelin ja toisen puolikkaan pystyi vähän jo ajamaan... ja taluttamaan mukavilla sykkeillä (166/178) eli hyvin palveli tarkotustaan Leppävaaran sessio ja jos tuon syketason saa siirrettyä sunnuntaille niin ainakin pyörä liikkuu kovempaa kuin eilen.

JJT
30.05.2007, 11.51
Hansin kengät

Voisin tulla sovittamaan kenkiä, voitaisiin myös suunnitella sitä pyöränkuljetustelinettä autoon.

Hans Opinion
30.05.2007, 12.20
Hansin kengät

Voisin tulla sovittamaan kenkiä, voitaisiin myös suunnitella sitä pyöränkuljetustelinettä autoon.

Passaa. Milloin tulet?
Sataa, olen tänään aika hyvin kotosalla 17:sta jälkeen - soittele kuitenkin tarkemmat speksit.

Kari_
31.05.2007, 00.01
Ile > Ehtisitkö lähtee maraton-reitti oppaaksi perjantaina? Ois ihan hauska polkasta se läpi ennen sunnuntaita.

Ja joo, Leppävaaran kisa onnistu kyllä aika nappiin. Rata oli kun mulle tehty, tosi hauskaa teknistä pyöränrikkomiskivikkoa. Aika yllättävää, että vanteet ja selkäranka pysy suorana. Välillä oli kyllä aikamoista tilannetta päällä, mutta ainakin Timpalla ja Turistilla tais olla vielä enempi... Huomas kyllä, että kunnossa ois mulla vielä toivomisen varaa. Maastossa kyllä pystyn ajamaan omalla ajorytmillä reipasta vauhtia, mutta hiekkatiepätkillä tahtoo porukka mennä ohi. Tarttis vissiin reenaa tommosta hiekkatievääntämistä - mutta ku ei se oo hauskaa.

I.S
31.05.2007, 08.07
Ile > Ehtisitkö lähtee maraton-reitti oppaaksi perjantaina? Ois ihan hauska polkasta se läpi ennen sunnuntaita.

Olin ajatellut tänään mennä ajelemaan, koska lauantaina on yhdet YO-juhlat maaseudulla ja lähdetään EHKÄ jo perjantaina, mutta ei vielä ihan varmaa. Käviskö tämä iltapäivä mitenkään? Tai sitten jos meidän maaseutumatkailu alkaa vasta lauantaina, niin huominenkin käy.

Eli siis lähden ihan mielelläni ajamaan tuota reittiä, niin saa omatkin "ajolinjat" kohdilleen :rolleyes: ...jos vaan osuu aikataulut kohdilleen.

Kari_
31.05.2007, 08.46
I.S > Mennään varmaankin Turtiaisen kanssa tänään ajelee Lahteen Päijät-Häme cuppia... Pe ois mulla ainoo päivä ku ehtisin poluille ajelemaan. La mullakin on yhet valmistujaiset ohjelmassa.

I.S
31.05.2007, 10.02
I.S > Mennään varmaankin Turtiaisen kanssa tänään ajelee Lahteen Päijät-Häme cuppia... Pe ois mulla ainoo päivä ku ehtisin poluille ajelemaan. La mullakin on yhet valmistujaiset ohjelmassa.

Kari > Sorry, mut näyttä siltä, että perjantaina siis huomenna ei ehdi ajamaan. No tulee pari lepopäivää ennen "sunnuntaiajelua", jos tänään käy vähän kiertämässä Mätistä.

Hans Opinion
31.05.2007, 10.44
Huomas kyllä, että kunnossa ois mulla vielä toivomisen varaa. Maastossa kyllä pystyn ajamaan omalla ajorytmillä reipasta vauhtia, mutta hiekkatiepätkillä tahtoo porukka mennä ohi. Tarttis vissiin reenaa tommosta hiekkatievääntämistä - mutta ku ei se oo hauskaa.

Se menee Kari niin että se mikä ei tunnu mukavalta muuttuu mukavaksi kun sen osaa. Kymysys on siitä että jalkoihin pitää saada lisää "taagia" mutta se pitää tehdä niin että muut ominaisuudet eivät voimanlisäyksestä kärsi - eihän hommassa tietysti oliskaan järkeä jos parantamalla jotain ominaisuutta joku hyvässä hapessa oleva heikkenisi. Jalkoihin saa voimaa ilman mitään voimaharjoitteita ihan vaan ajamalla siten että voimataso nousee - siihen löytyy kyllä know-howta.

Kartsa alkaa olla jo niin lähellä xc-kärkeä että tasoitusta ei voi/saa antaa jos/kun baana on nopeampi. Mutta kuten sanoin - oikeasta päästä Kari on lähtenyt hommaa rakentamaan - ilman ajotaitoa ei ole mitään. Hans on elävä esimerkki siitä että pelkällä "taagilla" ei tee maastossa juuri mitään.

Tämä kesä Kartsa näin ja ensi suveksi "taagia" lisää sekä alle joku sponsori-hk-härpäke (?Lumperilta?) joka kulkee nopeammalla baanalla kovaa... yksi asia tässä Kari nousussa "kansalliseen kärkeen" on jäänyt pikkaisen vähälle huomiolle... se on MCT - tuo ässien hautomo... on se sitten joskus komeaa kun Kari ajaa "oikein-isoissa-kisoissa" ja paidassa ovat vierekkäin Nokian ja MCTn logot...

Anssi
31.05.2007, 10.50
Mites Varjocruisi, kumpana päivänä mennään....?

JJT
31.05.2007, 13.46
Anssi

Oisko se nyt lauantaina, niin kisamiehet pääsee sunnuntaina ajamaan. :)

Anssi
31.05.2007, 13.59
Lauantai ok, johonkin aikaan puomilta...?

JJT
31.05.2007, 14.13
Oisko 10.00 hyvä aika vai sitten iltapäivällä esim. 13.00?

Anssi
31.05.2007, 15.04
Mul on vapaa v-loppu, kaikki passaa... Vai olisko se 10.00 kuitenkin parempi.

Kari_
31.05.2007, 23.26
Harmi, en ehi varjocruisille mukaan raivaamaan. ;)

Käytiin Jantsan kanssa ajelemassa tänään Lahdessa. Reitti, jota veivailtiin 6 kierrosta oli ihan mukavaa helpohkoa polkua + pätkä BMX rataa. Aluksi ajeltiin kierros rauhalliseen tahtiin sitten omaan fillariini tuli ihme chainsucki, joka ei meinannu irrota millään - ei ainakaan hurjalla repimisellä. ;) Kun sain ketjut vapaiksi taisin olla melkeempä viimosia ja kärki oli jo mennyt menojaan. Noo lähin siitä sitten v-tuutuneena polkemaan täysillä porukkaa kiinni. Tulipa revittyä kaikki energia ruhosta irti ja ehin lopuksi kuiteskin kolmantena perille. Vähän harmi, kun en päässyt fiilistelemään kuinka kovaa kärki meni.

Ihan hyvä maku jäi lahden skabasta - ihan kiva reitti ja sääkin suosi & mukavaa porukkaa ajelemassa.
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?t=27482

Hans Opinion
01.06.2007, 10.58
Taas on Hanssi kerjuulla - mutta hyvän asian vuoksi.

Zeussi isännöi 5.6 road-sram-skabaa Rusutjärvellä ja muutamaa liikenteen ohjaajaa olisi taas tarvis. Kisan speksit löytyy tuolta kilpailut-osiosta. Ilmoa tänne tai suoraan Hansille jos joku on saatavilla.

JJT
01.06.2007, 11.07
Hans

Tulee vieraita, eli en valitettavasti ole tiistaina käytettävissä.

Anssi

10.00 puomilla on ok!

Anssi
01.06.2007, 11.14
JJT

Ok, täytyy teroittaa vesuri... :D

Hans

Nyt on pätevä syy, poistun maasta...

Kari_
01.06.2007, 11.21
Hans > 5.6 olen käytettävissä.

TURISTI
01.06.2007, 11.55
5.6. voin tulla risteykseen seisoskelemaan.
...joku pikainen opastus liikenteenohjauksen saloihin vois olla meikäläiselle paikoillaan, vaikka eipä siinä kai mitään ihmeitä tartte tehdä?

Hans Opinion
01.06.2007, 13.35
Kahdellakin pärjätään mutta pari olisi vielä hyvä saada.

Tässä karttalinkki
http://kartta.kuuma.fi/kuuma/map.php
ja kun osoitteeksi laittaa Nummitie 267 niin pääsee jälkimäiseen valvottavista risteyksistä eli Hynnänkorvent/Nummit-risteykseen, myös edeltävä Lepomäent/Hynnänkorvent vaatii valvojaa... tai oikeastaan kaksi että saadaan liikenne poikki kummastakin suunnasta, yhdellä liikenteenohjaajalla laitetaan liikenne poikki tietysti sitä kaistalta jolla kisaajien kuuluu ajaa.

Valvottaviin risteyksiin ajajat tulevat kolmion takaa, etuajo-oikeutettuja ei valvota lainkaan. Etuauto ajaa kärjen edellä ja ehkä myös moottoripyörä pääjoukon edessä jos sellainen saadaan. Homma menee niin että liikenne pannaan poikki aina kun ajajia tulee - etuauton ja motskarin tullessa tämä on helppoa, muut näköhavainnon perusteella. Baana on hiljainen siihen aikaan eikä liikenteenvalvojilla pitäisi olla hirveästi pysäytettävää.

Tulkaa Rusutjärven koululle jo ennen kuutta... tai viimeistään ennen seiskaa niin saatte liivit ja lätkät sekä viimeisen voitelun.

Edittiä.
Siippoontie-Lepomäentie vaikuttaa ehkä myös valvottavalta... eli kolme risteystä niitä sitten on... täytyy lähteä vielä tsekkaamaan...

Mika.Mak
01.06.2007, 14.53
Hans >>>
Mä voisin tulla kanssa tiistaina ohjailemaan.

Pyöräkaistapää
01.06.2007, 20.25
Anssi

10.00 puomilla on ok!

Määkin voisin lähtee raivaamaan, puomille klo 10. Jos ei näy tai kuulu, ei tarvi ootella...

Retkisahan voisin ottaa mukaan, tarviiko muuta kättä pitempää? Kirvestä, vasaraa ja nauloja?

Shimaani
01.06.2007, 20.41
Edittiä.
Siippoontie-Lepomäentie vaikuttaa ehkä myös valvottavalta... eli kolme risteystä niitä sitten on... täytyy lähteä vielä tsekkaamaan...

Paas kertoen tarviitko rumaa portsaria tuohonnii kulmaan, tarvittaessa otan juluman vahtikoiran mukaan.

vema60
01.06.2007, 21.54
Sorry Hannu, en ainakaan vielä uskalla lupautua. Muuten olis ihan mukava kun olis noin lyhyt siirtymäkin. Lähden luultavasti (toivottavasti) Tiistaina pyöräretkelle keski-suomen suuntaan. Suunnitelmaa ei ole, joten katsotaan miltä tuntuu ja mihin mennään. Mutta jos ei lähdöstä tuu mitään niin ilmoitan jos olen käytettävissä.

I.S
01.06.2007, 22.32
Raivatkaapa äijät hyvä reitti huomenna, niin ei ens viikonloppuna uusi takavaihtaja jää risukasaan kiinni :D Mun huominen harjoitusohjelma on kahvia ja kakkua :o

Kari_
03.06.2007, 19.05
Mätiksen maratooni on nyt sitten ajettu ja hauskaa oli, vaikka reitti ei ihan mun mieleen ollutkaan. Omalta osalta kisa meni muuten ihan ok, mutta vauhti vaan ei riittänyt hiekkateillä ja asfaltilla. Zeusilaisista Leinosen Jannen esitys oli kyllä ihan vahva, vaikka Janne ite ei ollutkaan ajoonsa ihan tyytyväinen. Yritin alkumatkasta pysyä Jannen peesissä, mutta ei vaan jaloissa riittäny tehot semmoseen vauhtiin. Janne taisi ajaa kympin sakkiin?

Spessussa tuntuu taasen olevan chainsucki ongelmaa. Pitänee tilata siihen taasen uudet hampaat ja ketjut + muuta pientä Zaksasta. Oisko muilla mitään tilattavia? ActionSportsi vois olla tilauspaikka, mutta muutakin voi ehdotella, kun itelläni ei mitään spessumpia tilattavia ole. :)

I.S
03.06.2007, 20.40
Juu tulihan ajeltua tänään ja ihan mukava oli ...olen jopa omaan ajoon tyytyväinen. Mulla on kanssa se onkelma, että asfaltilla ja tasaisella ei vaan jalat pyöri siihen tahtiin, kun kovilla jätkillä, mutta mitäpä tuosta. Pääasia, että oli mukavaa ja lämmintäkin riitti :cool:

Pyöräkaistapää
03.06.2007, 21.47
Kari tarkasta, että sulla ei ole keskirattaassa (tai muissakaan) mitään taipumia. Omat imutukset johtui RF:n keskirattaan taipuneista hampaista.

Jotain pientä vois ollakin tilaukseen lisättäväksi, laita viestiä milloin tilaus lähtee.

Hans Opinion
04.06.2007, 09.57
Mukava oli Mätiksessä eilen ajella - Hans tykkäsi baanasta. Nyt kun on tavallaan "luovuttanut" maastossa kisaamisen niin homma tuntuu paljon mukavammalta, tunnin verran ajonin aika maltillisilla sykkeillä ja toisen tunnin täysiä jonku "kontinentalin" perässä - viimeisen vajaan tunnin ajelin yksin ja silloinhan homma tuppaa lässähtämään. Nousujohteisesta ajamisesta jää poikkeuksetta parempi fiilis kuin siitä että ajaa itsensä aivan nahoille ja porukkaa lappaa ohi... no, sama kai tuo nyt on onko sitä 3,4 vai 5kymmenes... tosin joka sijastahan sitä tapellaan kun numero on stongassa. Sykkeet jäi aika alas (155) ja se varmaan vaikutti "ajamisen laatuun", fiboja ei tullut tehtyä ja ainoa haitta oli joku risu takarattaassa joka hyppyytti ketjua... sitä ei hiffanut kisamenossa ja vasta kotona sen paikansin. Olo on matalista sykkeistä huolimatta nyt aika loiva ja käpälä vasemman säären ulkosyrjältä tosi kipeä, liekkö sen johonkin tölväissyt vaikka mustelmaa ei näy, saattaa tosin olla että löytyi joku "käyttämätön" lihas.

Kaikille löytyy huomenna liikenteenohjaus-duunia Rusutjärven maantie-srammista. Tulkaa Rusutjärven koululle viimeistään 18.30 niin tsekataan kuka menee mihinkin ohjailemaan. Junnut alakaa ajamaan jo 18:sta ja pariin risteykseen olisi silloinkin hyvä laittaa ohjaajat.

Jannelle ei Hansin vanhat Sidit mahtuneet, jos joku muu tarttee n.42 numeron ajokuntoista kenkää niin hakemalla saa. Sidin lesti on aika kapea mutta kenkä on hyvä; pikakiristimet löytyy kuten uudestakin mallista. Hakekee' poes enneku' heitän menemään.

T.M
04.06.2007, 11.32
Elä heitä Hans sidejä pois. Voisi olla Päiville sopivat talvikengät nuo popot.

Olipas villin vauhdikas Korson maratooni. Tiimiläiset ajo todella kovaa ja minulle kuului musta paita eli olin Zeus/MCT-porukan huonoin :)

Lähdin aika varovasti liikkeelle kiitos Turistin hyvän vauhdinjaon. 1h 45minuutin kohdalla tuli vauhdinnykäys ja yritin sinnitellä vielä letkassa mikä sitten kulutti voimat. Viimeinen 55minuuttia tulikin sitten ajeltua ittekseen, tosin sain pidettyä sykkeet jaksamisen ylärajoilla eli selvisin kuin selvisinkin ilman pahempia kommelluksia maaliin.

Hieman kuumuus tuntui pahemmalta kuin aikaisempina vuosina. Panostin tilaisuuteen sen verran että ostin alepasta hartsporttia ja se pisteli mahassa ikävästi. Onneksi ei käyny Konosia :)

Palkintokin oli arvonnasta tullu joten ihan hyvä tapahtuma mutta onneksi noita ei ihan joka viikonloppu ole.

TURISTI
04.06.2007, 12.40
Vauhdinjako oli ihan jees ja aika kovaa vauhtia sai tolla reitillä pistellä, kun ei liikaa ylämäkiä ollu.

Alku mentiin aika rauhassa, mutta sitten kyllä siinä letkassa sen Spessuäijän ja muitten peesissä oli jo aika reipas vauhti. Ja se nykäsy vikan kiekan alussa ei ollu mikään taktiikkaveto vaan mielestäni vedin ihan tasasta vauhtia, mutta ehkä se sitten oli kuitenkin vetäsy kun siinä oli sitä ylämäkeä kuitenkin jossa se tasainen vauhti jatkui...
...siis sama vauhti mikä oli ollut tasasella :)

Jos alussa olisi ajanut vähän reippaammin, olisi sijoitus ollut varmaan paljon parempi, tuskin sitä olisi ehtinyt maaliin mennessä ton pahemmin väsähtää, vaikka ois alussakin niitä kampia pyöritellyt aina sillon tällön.

Hyvä keli. Kädetkän ei rasvan puutteesta huolimatta (aurinkorasvan) palaneet. Melkein tekisi mieli lähteä Jyväskyläänkin...

Outona seikkana on mainittava, että mulla kädet väsy eilen enemmän kuin jalat ja tänään on kädet ollu tosi kipeät ja jumissa. Jaloissa ei oo ees normaalia jumitusta.

T.M
04.06.2007, 13.21
Sama vika täällä. Käsissä minullakin tuntui eniten. Hevi-Ari Hauikset on kipeet ja hieman niskat.

Mä olisin varmaan notkahtanu lopussa vielä pahemmin jos olisin aloittanut kovemmin. Jännä että loppu tuntui noinkin rankalta kun alkuosuus meni jutustellessa. Mun lopunalkua taisi olla se pyörätiellä tehty spurttailu ja peesailu :)

I.S
04.06.2007, 14.46
Sen verran kivasti meni eilen, että mä kans olen ajatellut lähteä Jyväskylän maratoonille eli mun kyydissä pääsee ainakin yks tai kaks. Eikös se ollut parin viikon kuluttua?

I.S
04.06.2007, 20.48
Oisko muilla mitään tilattavia? ActionSportsi vois olla tilauspaikka, mutta muutakin voi ehdotella, kun itelläni ei mitään spessumpia tilattavia ole. :)

Jos Kari on tilailemassa tavaraa, niin voisin osallistua kimppatilaukseen. Kun katselee ActionSportin sivuja, niin päälikumit kiinnostaa -- "Schwalbe Racing Ralph 26x2.25 Satz Vorder+Hinterrad" eli pari kpl 44,90€ ...noitahan te ootte ylistänyt.

Hans Opinion
05.06.2007, 11.13
Baanaa jouduttiin muuttamaan kun joku oli jumalavita vienyt Lepomäentieltä asvaltin... no vieköön jos tarpeeseen menee...

Uusi baana ajetaan Siippoontie-Koulunkulmantie-Kylmänojantie reitillä, tuolla kuntoilut-lastulla on tarkempaa jorinaa kisasta ja baansta.

Liikenteenohjaajia tarvitaan jo klo.18 kun junnut aloittaa ja miehittää pitää
1. Siippoontie/Koulunkulmantien (Siippoo) risteys ja 10-12v kääntöpaikka sekä aikuisen kierrokset.
2. Koulunkulmantie/Kylmänojantie risteys (Palojoki) ja 14v kääntöpaikka sekä aikuisten kierrokset.
3. Kylmänojantie/Siippoontie risteys (Myllykoski) 16v sekä aikuisten kierrokset.
4. Siippoontie/Nummentie (Rusutjärvi) risteys 10-16v lähtö ja sitten siirtyminen kohteeseen 1 toiseksi liikenteenohjaajaksi.

1 risteykseen tarvitaan matemaattisesti lahjakkaita l-ohjaajia laskemaan kierrokset. Kolme varvia ajetaan lenkkiä ja sitten käännetään porukat kohti maalia. Kari ja TM jos ottaa tämän risetyksen. Tässä risteyksessä laitetaan liikenne poikki sekä Palojoen että Siippoon suunnasta.

2 risteykseen ajattelin Mikaa, tässä liikenne katkaistaan palojoen suunnasta josta autot tulee aika kovaa.

3 risteykseen Turisti, liikenne pannaan poikki Nurmijärven suunnasta.

4 risteys jäi siis TM:lle tai jos hän ei ole saatavilla niin TM:n varahenkilölle, liikenne katkaistaan Nummentien suunnasta (Raala jne.).

Neljä ukkoa siis tarvitaan ja minimissään kaksi, tärkeimmät risteykset ovat 1 ja 3 joihin on pakko saada joku. Etuauto on liikenteessä ja sen mukaan risteykset säppetään.

Tulkaa Rusutjärven koululle jo ennen klo.17:30 niin ehditte vaikka pyörällä liikenteenvalvontapaikalle ja ehdin perehdyttää teidät tehtävään. Hoitelen liikenteenohjusvälineet risteyksiin jos tulette pyörillä.

Ilmoittakaa minulle 040-3182632 jos ette pääse.

TURISTI
05.06.2007, 12.07
Jeps,
koitan keritä paikanpäälle klo 17.30
jos myöhästyn 5min niin älkää vielä repikö trikoita, sillä tulossa ollaan.

Mika.Mak
05.06.2007, 12.18
OK. Tulen autolla... ei muuten ehdi... !#¤% ylityöt.

Pyöräkaistapää
05.06.2007, 13.17
Mites kimppatilaus, löytyskö teidän kamat Bike-discountista? Siellä olis mun tarvitsemat kamat...

I.S
05.06.2007, 14.28
Mites kimppatilaus, löytyskö teidän kamat Bike-discountista? Siellä olis mun tarvitsemat kamat...

Noita Racing Ralph 26x2.25 renkaita näyttäis saavan myös Bike-discountista, mutta ei mulla niin akuuttia tarvetta noille ole...

vema60
05.06.2007, 14.31
Sorry Hannu, en ainakaan vielä uskalla lupautua. Muuten olis ihan mukava kun olis noin lyhyt siirtymäkin. Lähden luultavasti (toivottavasti) Tiistaina pyöräretkelle keski-suomen suuntaan. Suunnitelmaa ei ole, joten katsotaan miltä tuntuu ja mihin mennään. Mutta jos ei lähdöstä tuu mitään niin ilmoitan jos olen käytettävissä.
Elikkä homma peruuntu:( . Jos remonttimiehet ei mun apua tarvitse, niin voin tulla vara, vara, varamieheksi. Jos mua ei paikalla näy, niin en sitten tullut. Se mun hommakin sitten pitäisi olla sellainen, mistä voi livahtaa kotiin jos mua kuitenkin täällä tarvitaan. Elikkä ei taida paljon apua olla. Tuun kuitenkin ainakin katsomaan kisaa, jos mua ei täällä tarvita. Täytyy samalla ulkoiluttaa tuota fillarin peräkärryä.

TukevaAntti
05.06.2007, 15.44
Hans: Jos TM ei sidejä kelpuuta niin voisin tulla testaamaan. Mulla on tosin aika levee räpylä, että voi olla ettei jalkapöytää murtamatta mahu jalkaan.

Kari_
05.06.2007, 23.43

Eipä löydykään Bike-discountista sitten taas mun kamoja. :(

T.M
06.06.2007, 08.17
Viddu oharit tuli tehtyä. Tosin pääsin vasta sohvien kannosta kotiin klo 19.30 eli ei jääny paljoa jossiteltavaa. No nyt on 1/3 osaa muutosta tehty.

Kävin vielä myöhään illalla mätiksellä pikaisesti koikkelehtimassa Konan kanssa. Eipä paljoa sykkeet noussu, taitaa olla väsy.

I.S
06.06.2007, 08.57
Eipä löydykään Bike-discountista sitten taas mun kamoja. :(

OK Kari, jos olet sieltä Action Sportista tilaamassa, niin se mun rengashankinta kiinnostaisi (Schwalbe Racing Ralph 26x2.25 Satz Vorder+Hinterrad eli pari 44,90€). Jos päädytte johonkin muuhun kauppaan, niin täytyy katsella uudelleen.

Pyöräkaistapää
06.06.2007, 10.04
Bike-discount tilaus lähtee tänään ennen klo 15:sta. Joten mulle privaa pikana, jos tuolta joku haluaa jotain.

Hans Opinion
06.06.2007, 10.36
Valtaisan Kokoiset Kiitokset eilisestä Rusut-Sramin liikenteenohjauksesta; Mikalle, Turistille, Karille, Vesalle ja Jannelle. Kisat onnistui hienosti ja palaute oli positiivista.

Kisa alkoi kunnon vauhdilla - vedin ekan vitosen suht'koht'kovaa. Kolme kiekkaa ajettiin niin tasaisessa maastossa että irtiottoyritykset olivat tuhoontuomittuja ja ratkaisu jäi viimeiseen mäkeen ja loppukiriin. Tosi hiljaa mentiin Siippoon nousua ja ruuhka oli koko tien levyinen. Olin kärkikolmanneksessa ja kun eteen tuli aukko niin iskin siihen ennen Siippoon "huippua" ja sainkin jonkinlaisen eron pelottomaan. Alamäessä ero pysyi aika hyvin mutta pääjoukko tuli pirun kovaa ja ajoi 300m maalista minut kiini. Hansin eväät oli syöty jo Korsossa sunnuntaina - löin kammen suoraksi ja jätin kirimättä - ruuhka oli viivalla sakea kun kaikki tuli yhdessä nipussa ja siinä oli potentiaalinen paikka kohtuulisen kokoiselle läjälle. Vaikka Hans-veto oli inspiraationa tuhoontuomittu niin se kannatti tehdä "treenimielessä" ja jos isku olisi olut "täysi" niin tiedä vaikka veto olisi yltynyt pidemmälle... no Pårvååssa ollaan täydessä iskussa katsotaan josko sillä sitten...

Oli vähän JJT:n kanssa puhetta Jätte-kruisista mutta joudun passaamaan tuon Pårvoon vuoksi... kisavirittely on todella tarkkaa toimintaa ja loppuvirittelyt on pakko tehdä road-olosuhteissa.
Porvoon Ajot on ainoa oikea pyöräkisa tässä maassa - tulkee kannustamaan vaikka Kerkkoon mäkeen zeusilaisia! Jonkilainen porukka starttaa vankilan nurkilta sunnuntaina klo.10 - ainakin yksi 25-30 keskarilla liikkuva naisten porukka on uhonnut lähteä reissuun.

Kari_
06.06.2007, 15.30
Harmi kun en löytäny omia kamppeitani bike-discountista. Pistän huomenna menemään actionsports.de tilauksen. Jos joku haluu siihen mukaan, nii voi pistää yksityisviestinä tilauslistaa miel actionsports tilauskoodin kanssa.

Aattelin illalla lähtee ajaa lenksuu. korso - mätis - x kiertelyy varmaan ~puol 7 ja etäänpäin ois ohjelmassa. Jos joku haluu mukaan...

JJT
06.06.2007, 19.36
Ile

Puhelin meni huoltoon ja numerosi meni myös puhelimen muistin mukana. Soita tai tekstaa niin saan numerosi. Olen koko viikon kulkenut fillarilla duuniin, joten en illalla pääse lenkille. Lauantaihin pitää nyt alkaa passailemaan.

Pyöräkaistapää
08.06.2007, 09.47
Kappas vaan: http://www.kangasala24h.fi/ilmoittautuneet.php?menuId=77&joukkue_id=11

Mää olin jo mitallitunnelmissa, mutta nythän siellä on jo yli 3 osanottajaa ja vielä Karikin :(;)

Näyttää tulevan kohtuu lämmin päivä huomisiin Cruiseihin. Onko reitin varrella hyviä uimapaikkoja, huonommatkin kyllä käy? Vettä saa lisää Rekolasta, onko muita paikkoja? Kolmen litran Camelilla pääsee kyllä alkuun, mutta nestettä voi kulua aika kiitettävästi...

24h ajovaloista, minkälaista settiä Kari meinaa käyttää. Itsellä on tuossa testissä neljällä 5W ledillä tehty sydeemi. 2 25 asteen linssia ja 2 10 asteen linssiä. Virtalähteenä tällä hetkellä simppeli vakiovirtakytkentä ja ledit vääräoppisesti rinnan. Pitäisi rakentaa buck boost hakkuri, pari lupaavaa piiriä jo löytynyt: http://www.linear-tech.co.jp/pc/downloadDocument.do?navId=H0,C1,C1003,C1094,C1766, P15692,D18879 Ledeinä Edisonin tekeleet, 8,5V 700mA. Oisko Karilla, kun oot alanmiehiä, mitään ehdotuksia millä piirillä alkais tekeen "lopullista" poweria?

T.M
08.06.2007, 11.07
Ei ole mitään hajua reitistä eli paha sanoa. Janne varmaan ajelee keulilla kun sillä oli joku visio reitistä. Keinis-Kerava-Varuskunta-Mätis-Ilola-Jokivarsi-Keinis. Luulisi tuon 6 tunnissa menevän jolloin kameli pitäisi melkein riittää :)

Tuleekohan Kari mukaan, sen perässä voisi ajella siitä radanvarresta varuskuntaan, alkupätkä oli eri mitä itte olen yleensä ajellu.

Kari_
08.06.2007, 11.35
En kyllä ehi Jcruiselle tällä kertaa. :( Meen la tutustumaan Hyvinkään enskareittiin ja su onkin sitten enska...

Kangasalalle tuli ilmottauduttua ja kai se sitten täytyy lähteä ajamaan. Oon aatellu lähtee ihan halogeeni sigmalla ajelee Kangasalalle. En oo iteasias pahemmin valoja ees miettiny. Muta täytyypi kai hankkii jostain vaan riittävä määrä akkuja että riittää. Itellä ei oo mitään kauheeta hinkuu alkaa virittelemään mitään "viritys valoja", kun ne menee kummiskin rikki tärinässä tai kaatuessa ja sitte on kiva yöllä niitä pimeessä korjailla.

Vesku, noiden hakkureiden teko "räppilevylle" on hiukka hankalaa. Kannattas kahtoo, jos jostain sais valmiita "moduuleita". Omiin virityksiin kannattanee valita piiri minkä taajuus ei oo mikään kauheen korkee ja sitte kannattaa kahtoo, että siihen löytyy joku sopiva kela(saatavuus?). Vedot(räppilangat) piiristä kelaan ja tulo/lähtö konkkiin pitäs olla tosi lyhyet ja leveet. MEillä ei oikeen missään oo käytössä boost tai "buck-boost" hakkureita, pelkkiä buckeja löytyy.

Pyöräkaistapää
08.06.2007, 12.10
Valmiita buckeja löytyy helposti, mutta boostia tarvis, kun noiden kynnysjännite nousee n. 30 Volttiin. Toimiihan ne buckillakin, mutta 30V akku ei ole mitenkään kauhean kätevä... Äkkiähän tommoselle powerille piirilevynkin tekee, jos vaikka pysyis värähtelyt kurissa ja savu osissa sisällä. Varavalona sitten halogeenit :p

Huomenna ois muuten J-cruisen jälkeen pienimuotoista saunomista, pyörän pesua ja mahdollisesti jotain purtavaa/juotavaa tarjolla meidän rivitaloidyllissä. Kotiväki on kotona, joten mitään kunnon kaatamista ei voi alkaa harjoittamaan.

JJT
08.06.2007, 12.35
J-cruise

Vesihuoltoa järjestellään Mätikselle, jotta ei ihan tarvitsisi kaikkea mukanaan kantaa.

Hans Opinion
08.06.2007, 13.54
Olavintie 5a:n seinästä saa ottaa vettä itsepalveluperiaatteella - matkan johtajalle on tietysti varattuna olutta ja muille korjaamopalveluja mikäli olen himassa.

Kari_
08.06.2007, 19.31
I.S > Sain vihdoin ja viimein actionsportsitilauksen liipastua. Toivottavasti ei haittaa, kun hiukka kesti ...

I.S
08.06.2007, 20.21
I.S > Sain vihdoin ja viimein actionsportsitilauksen liipastua. Toivottavasti ei haittaa, kun hiukka kesti ...

Kari > Eipä haittaa lainkaan. Vähän niin kuin varalle ne rankaat tilasin, koska viimeisen ehjän kumin laitoin just äsken etuvanteelle.

TURISTI
09.06.2007, 17.59
Hyvinhän se meni.
Nyt on kuiva olo.

...ja pitsaa naamariin...

I.S
09.06.2007, 22.53
Hieno keli oli tänään ja mukavaa oli ...onneksi ei tullut kylmä :cool:

Tässä muutama kännykamerakuva... ei ole paljoo ajokuvia, mutta tauotahan ovat tärkeitä ;)

http://www.elisanet.fi/~z629141/JCruising/

lcdpiggy
09.06.2007, 23.42
Melko kiva lauantai takana, kiitoksia mukavasta seurasta!

Kari_
09.06.2007, 23.52
Ihan hyvän kokonen porukkahan teitä oli cruisailemassa. Harmi, kun huominen enska esti mun osallistumisen. :(

Kävin tänään tutustumassa huomisiin pätkiin Hyvinkäällä. Oli aika vaihtelevaa maastoo - osin aika helppoo, mutta löytyy sieltä hirveetäkin kivikkookin. Hyvinkäällä on myös dh-radan pitunen ja näkönen enska pätkäkin. :D

hmm.. Ens viikolla ois Päijät-Häme cuppia tarjolla Orimattilassa. Vois olla ihan kiva, letkeä tunnin verryttely. Meinaako kukaan muu lähtee toonne?
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?t=27482

I.S
10.06.2007, 09.53
Ihan hyvän kokonen porukkahan teitä oli cruisailemassa. Harmi, kun huominen enska esti mun osallistumisen. :(

Juu oli meitä eilen n. 20 ajajaa ...ihan hyvä "letkahan" siitä syntyi :cool:

Kari_
10.06.2007, 23.27
Olipas taasen tosi hauska enska kisa!

Aika vaihtelevia ja suurimmaksi osaksi hauskoja pätkiä. Pikkuosa nyt oli vähän XC-tyylistä osin hiekkatietä - osa olikin sitten tosi teknistä kivikkoo. Hyvinkäällä ei ollu nii paljoo porukkaa, kun hesassa, mutta taso oli silti ihan kohtuullinen - Ukkolakin näköjään jätettiin 4:ksi...

Ajo ei osunu tälläkertaa ihan nappiin, mutta 7. pro:ssa on ihan ok, kun kerran kaaduin ja kertaalleen irrottelin ketjuja rattaiden välistä chainsuckin takia... Sinänsä aika hassuu, että pätkäsijotukset noilla kaadutulla ja chainsucki pätkillä on silti 7 ja 8 eli vaikka kuin räpeltää, niin silti sijotukset pysyy about samana. :) Yks pohja-aikakin toola näky olevan(ek5) , mutta en oo kyllä yhtään varma ajoinko oikeeta polkuu. Dual-rata(ek 4) ois menny nappiin, jos vaan ketjut ois pysyny koko matkan päällä - silti pysyin aika hyvin kärjen vauhdissa.

http://gamma.verkkomestari.com/~eba/tulos/070610_Hyvinkaa_ek_tulokset.html

Lähtekääpäs nyt joku muukin polkemaan enskaa! Se o hauskaa!!! :D

T.M
11.06.2007, 08.36
Hyvä lenkki tuli lauantaina ja onneksi metsäntutkimuslaitoksen hanasta sai vesitäydennystä. No ei taidolla tai tuurilla vaan riskillä :)

Omalla kohdalla helpoin jättecruisi ikinä, mikä johtui varmaan siitä että sain olla letkan jarruna melkein koko matkan. Perinteisesti letka hajosi palaneen talon jälkeen mutta ilmeisesti kaikki pääsi mettästä pois omin voimin.

Tekniset: (?)
-2 rengasta
-Yksi vääntynyt takavaihtaja tahi korvake
-Oma etuvaihtaja hieman vääntyi Ruotsinkylässä mutta keskirieskalla pelasi ok.

**Muuttoasiaa**

-Olisiko pakunomistajilla lainata autoa lauantaille. Annan tietty Polon vaihdossa käyttöautoksi laina-ajalle.

-Pari riuskaa kantajaa tarvittaisiin lauantaille jos Nurmijärven suunnasta siirretään pari hyllyä,kerrossänky,2 telkkaritasoa,keittionpöytä/tuolit yms.

-Useampi kantajakin voi tulla mukaan mutta heille on luvassa vain musankuuntelua Lahelassa ja oluen juontia pakua odotellessa.

Sunnuntaina on ilmeisesti maratoonitsembalot joten yritetään saada kamat siirtymään pe/la välisenä aikana.

Kari:
Onnittelut Enskasuorituksesta. Kovaa on taas menty.

Menikö Turistin tankkaus yli kun ei näy Hyvinkään tuloksissa :)

TURISTI
11.06.2007, 09.43
Tankkaus meni överiksi.

broidilla oli jotain teknisiä ongelmia pyöränsä kanssa lauantain testilenkillä. Mulla oli taas tuo rektaaliosasto vähän herkässä tilassa lauantai-iltana (siis ajon takia vaan ;) ) ja kaljakin rupes maistumaan (vaikkakin oli aika kuivakka olo) joten päätettiin sitten jättää enska väliin ja tankata su aamuna mopedi ja huristella sillä sunnuntain lempeässä kesäsäässä.

Kivaa oli ajella mopolla pitkästä aikaa. Sääli vaan että edes 700€:n koneremppa ei poistanut varsinaista vikaa, vaan kaasu hirttää kiinni edelleen. Hauskinta tässä on se, että vehkeellä pystyy ajamaan 1h ongelmitta, mutta sitten yhtäkkiä lähtee. Siinä on meikäläinen matkustajana aika nopeasti ja jälki voi olla aika kohtalokasta. Nyt on vakavassa harkinnassa koko harrastuksen jatkaminen.
Menee rahat ja terveys.
:(

Jos löytyy mekaanikkoja (kaistapää) niin apua, neuvoja yms. otetaan mielellään vastaan. Omat mekaanikon skillssit loppuu ja tuo stunt-ajaminenkaan ei oo vahvimpia puolia, joten rupee noi koeajosessiotkin jo vähän hirvittämään.

...niin joo, ja myydään hyvä 250cc Crossi! ;)

Hans Opinion
11.06.2007, 12.12
ja voi näköjään hyvin - vahinko että ei ole päässyt pitkään aikaan mukaan kun kisoja on tähän aikaan tosi tiuhaan... olisiko saumaa siirtää Jette syksymälle?

Porvoon ajot oli sitten menty ja pilattu aikalailla mitään sanomattomaksi tusina-kisaksi. Kilpa-sarjan matka oli vain 77km ja ainakin pari varvia olisi pitänyt olla pidempi kun kaupunki-kiekkojakaan ei ollut mukana. Toinen mistä kitisen oli se että samassa lähdössä olivat kilpa, naiset ja pojat/tytöt. Viimeksi mainituilla on jopa välitys rajoitus ja 40km keskarilla kadenssi oli todella kova ja tämähän vaikuttaa ajamisen tasapainoon varmasti.
Ei mitään tolkkua laittaa aikamiehiä ja 14v junnuja samaan kisaan, 77km oli pikkupojille aivan liian pitkä ja aikuisille liian lyhyt/helppo kun tuuli teki irtiottamisen likipitäen mahdottomaksi. Homma olisi pelittänyt jos miesten kisa olisi ollut 6krs, naisilla 4 ja junnuilla siitä alaspäin, sitten olisi kilvassakin päästy irti. Nyt oli lopussa sellainen hässäkkä että itsesuojeluvaisto käski olla kirimättä ja pudottelin maaliin jossain puolivälissä koko porukkaa.
Jos pOrvoossa jatketaan samalla linjalla niin varmaa on että väki viivalla vähenee... ainakin yhden hansin verran...

MuutenHan ajo oli eilen vähän löysää eikä kunno draivia saanut päälle, kerran yritin Ketosen kanssa mutta eihän siitä mitään tullut... on muuten Carita saanut maantie ajoon rutkasti lisää tehoa. Olisiko lämmittely kuitenkin syönyt liikaa HansEnergiaa...ajettiin nääs Maken ja Peten kanssa pyörillä ees'taas (yht.160km) Porvooseen... toisaalta kisassa ajo oli kyllä helppoa noin pitkän lämmittelyn vuoksi mutta ehkä joku 20km olisi optimi lämmittelymatka... niiiin ja vielä sellainen havainto että takaisin tullessa oli syke ainakin +20 iskua yli menomatkan ja rupesi tasoittumaan vasta reilun tunnin rauhallisen ajelun jälkeen. Tämä on toki tiedossa mutta jos/kun malttaa tehdä palauttelun noin pitkänä niin se on todella tehokasta - nyt ei tunnu ajo missään - Hans suosittelee!

vema60
11.06.2007, 13.54
Moi!
Onk's kukaan ajanu tosta lentokentän jälkeen Vantaan joen vartta Helsinkiin? Onko maantiepyörällä ajettavaa, vai kannattasko mennä vaikka vanhaa lahdentietä? Ois vaan varmaan paremmat maisemat tossa joen varressa.

I.S
11.06.2007, 15.19
Ajattelin tänään käydä vähän kokeilemassa, ovatko jalat tallella J-Cruising jäljiltä eli kevyttä metsälenkkiseuraa tarjolla, jos muita lähdössä ...joskus siinä iltasella.

c-mies
11.06.2007, 16.49
Moi!
Onk's kukaan ajanu tosta lentokentän jälkeen Vantaan joen vartta Helsinkiin? Onko maantiepyörällä ajettavaa, vai kannattasko mennä vaikka vanhaa lahdentietä? Ois vaan varmaan paremmat maisemat tossa joen varressa.

Vantaanjokivarren pyöräreitti on vaihtelevaa hiekkabaanaa aina Vanhankaupunginkoskelle asti. Keskustaa kohden jos on suunta alla kapeakuminen, niin ihan kiva reitti kulkee kun ajaa Helsingin pitäjän kk:lle, Kirkkotietä mäkkärin ohi ja edelleen Vanhalle Tuusulantielle joen yli. Tuomarinkartanon peltojen jälkeen vasemmalle Yhdyskunnantielle, ajelee sitä Ogeliin, josta radan ali ja oikealle radanvartta Pasilan läpi keskustaan.

vema60
11.06.2007, 17.07
Vantaanjokivarren pyöräreitti on vaihtelevaa hiekkabaanaa aina Vanhankaupunginkoskelle asti. Keskustaa kohden jos on suunta alla kapeakuminen, niin ihan kiva reitti kulkee kun ajaa Helsingin pitäjän kk:lle, Kirkkotietä mäkkärin ohi ja edelleen Vanhalle Tuusulantielle joen yli. Tuomarinkartanon peltojen jälkeen vasemmalle Yhdyskunnantielle, ajelee sitä Ogeliin, josta radan ali ja oikealle radanvartta Pasilan läpi keskustaan.
Kiitooooosssss

Anssi
11.06.2007, 17.20
HOLA! Terveiset Barcelonasta!! :)

Jattecruise meni ilmeisen helteisissa merkeissa. Kuuma on taallakin, valilla tuntuu kun istuisi saunassa. MotoGp kisat katsottu ja meno oli kovaa, radalla, seka katsomon puolella, hulluja naa kataloonialaiset... Ens yona kotiin ja keskiviikkona toihin, sen pituinen se...

Pyöräkaistapää
11.06.2007, 21.33
->T.M. Meikäläisen paku on lauantaina Valkeakoskella, mtbSeikkailu...

I.S
11.06.2007, 22.16
T.M. > Ja meikäläisen paku vaihtui just pienempään eli Caddyyn -- piti saada perhekin mahtumaan mukaan pyörän lisäksi.

T.M
12.06.2007, 09.25
Kari soittelikin eilen ja kertoi että viikonloppuna on seikkailu tiedossa. On varmaan aika tymäkkä reissu :)

Mä ajattelin että otan pakun Hyrylän Tebskalta la-aamu---su-aamu. Ehtiikö kukaan pitsa tai chicosburger/olut palkalla kantamaan kamoja ?

Hans Opinion
12.06.2007, 09.55
Mie voin tulla kantamaan kamoja lauantai amusella... TM soitelle tarkemmat speksit...

T.M
12.06.2007, 13.39
Sain pakettiauton la klo 10 lentokentän vierestä. Jos koukkaan Hans:n sitä ennen Olavintieltä niin lähetään pakun hakuun klo 9.30 ja siitä sitten Nurmijärvelle.

Hans Opinion
12.06.2007, 15.04
Ok - 9.30 !

I.S
13.06.2007, 10.27
-Useampi kantajakin voi tulla mukaan mutta heille on luvassa vain musankuuntelua Lahelassa ja oluen juontia pakua odotellessa.

T.M > Mä voin osallistua talkoisiin Lahelan päässä, jos on tarvetta ...kerro vaan mihin aikaan ja missä. Voit vaikka soitella tai tekstata 040-5290151

Ai niin, hoidetaan T.M:n muutto lauantaina loppuun, niin pääsee mies Jyväskylän maratoonille ...mä tarjoon kyydin :D :cool:

T.M
13.06.2007, 12.47
Minä kuuntelin eilen jotain omituista rapinaa. Tajusin että sehän on kunto joka rapistuu :) Näin ollen saa Jyskälän maratooni jäädä väliin.

Jos käydään Hans:n kanssa hakemassa paku niin mukaan mahtuu jo Nurmijärvelle. Takaisin pääsee myös. Ollaan varmaan n. klo 10.20 Koskenmäessä. Lahelassa kantoapu kelpaa myös eli mä soittelen ja kyselen aikataulujasi.

Mukaan mahtuu myös muita :)

I.S
13.06.2007, 13.13
T.M > Mulle sopii paremmin tuo Lahelan pään apu, koska kotipuolessa oma "talonmaalausprojektin valmistelut" meneillään. Työlistaan kuitenkin mahtuu hyvin "välipalana" tavaroiden nostelu, koska varsinaisiin maalaushommiin pääsen aikaisintaan ensi viikolla.

JJT
13.06.2007, 18.04
TM

Eiköhän sitä vastavuoroisesti joudeta talkoisiin. Ei muuta ku talli vaan tässä on tehtävänä.

T.M
14.06.2007, 10.53
Ottaisin painavimmat tavarat heti ensimmäiseen kuormaan. Siinä voisi olla 3 reipasta kantajaa tarpeeseen eli ehtiskö Janne aamupäivällä mukaan. Voidaan tulla Hans:n kanssa hakemaan vaikka klo 10.20-10.30

V-mäisimmältä vaikuttaa Nurmijärvenpäässä oleva kaappi jonka mahtuminen kokonaisena portaissa on vähän niin ja näin. Jos ei niin sitten täytyy jotenkin sumplia miten pohjalainen kivireki puretaan. Onneksi sitä kaappia ei tarvitse Lahelassa raahata yläkertaan.

Vähän näyttää kostealta keli mutta jos ei sada niin yritän lähteä töiden jälkeen vaikka maastoon ajamaan, onko ketään muita lähdössä ???

Orlandiassa olisi maastokisat mutta nyt ei tee mieli puristaa otsasuonet pullollaan joten saa jäädä väliin.

I.S
14.06.2007, 11.11
Vähän näyttää kostealta keli mutta jos ei sada niin yritän lähteä töiden jälkeen vaikka maastoon ajamaan, onko ketään muita lähdössä ???

Tekis mieli lähtee ajelee, mutta kävin maanantaina ja eilen ...jalat tuntuu aika väsyneiltä ja pitää kait vähän huilailla, että jaksaa ajaa sunnuntaina maratoonin. :cool:

Ens viikolla vois vielä riehua metsässä ahkerasti, mutta sitten pitää ruveta lepäille jo Tahkoa varten. Olivat muuten tehneet huippupäätöksen Tahkolla eli porrastavat lähtöä ja me 120km ajajatkin päästään lähtemään ekassa satsissa. Päästään pahimmasta ruuhkasta :D

T.M
14.06.2007, 14.23
Turistin kanssa oli tarkoitus startata klo 17.30 Vallinojalta. Melko suuri säävaraus on voimassa eli jos sataa urakalla niin taidan jättää väliin.

TURISTI
14.06.2007, 14.46
teeÄMMÄ.

Satellaa ajetaan kovaa, niin ei ehdi kastua.

T.M
15.06.2007, 08.53
Alku siirtymällä jäädyin totaalisesti kun vettä tuli kuin aisaa. Mettässä oli ihan kiva ajella vaikka liukasta oli. Sykkeet eivät tahtoneet nousta ollenkaan edes ylämäissä (keskisyke 114) joten taitaa olla tänään taas huilin paikka.

No jatkossa muistan mitä säävaraus tarkoittaa :)

TURISTI
15.06.2007, 08.56
Keskisyke: 112bpm :)
Nyt on vauhti ja sykkeet kohillaan!

Ei perkele, olin vielä ihan loppu ku päästiin kotiin.
Ja onneksi ei tarttenut tehdä harakiriä, huonot ajosuoritukset johtui varmaan osittain siitä, että keula oli päästänyt jossain välissä ilmat pihalle ja makasi melkein pohjassa.

Ihmettelinkin pari kertaa siinä matkalla, et miks tökkii niin kauheasti ja keula ei meinannu nousta kiven päälle keulasemalla millään.

Prkele, ku noi ilmavehkeet on anaalista. Ei noi toimi tarpeeks luotettavasti. Aina saa taistella takaiskarin tai keulan kanssa.

JJT
15.06.2007, 13.19
Keskisyke: 112bpm :)
Nyt on vauhti ja sykkeet kohillaan!

Ei perkele, olin vielä ihan loppu ku päästiin kotiin.
Ja onneksi ei tarttenut tehdä harakiriä, huonot ajosuoritukset johtui varmaan osittain siitä, että keula oli päästänyt jossain välissä ilmat pihalle ja makasi melkein pohjassa.

Ihmettelinkin pari kertaa siinä matkalla, et miks tökkii niin kauheasti ja keula ei meinannu nousta kiven päälle keulasemalla millään.

Prkele, ku noi ilmavehkeet on anaalista. Ei noi toimi tarpeeks luotettavasti. Aina saa taistella takaiskarin tai keulan kanssa.

Kalustonkautta! :D

TURISTI
17.06.2007, 22.04
Kaista loppuu, linkki poistettu täksi päiväksi.

Huikeeta taiturimaisuutta!

T.M
18.06.2007, 08.33
Turisti:
Pitää vissiin sanoa että tosi Räääd :). Voisitte tulla kuvaamaan mct:n talviharjoittelua kun kinnataan 18km/h keskarilla lentokenttää ympäri, siinä ei tarvitse hidastuskuvia.

Viikonlopusta:
Kiitokset vielä muuttoavuille ja erityisesti Hans:lle joka jaksoi pakertaa työpäivän verran. Oli tosi iso apu. Kaikki meni oikeastaan ihan putkeen eli itseäni eniten epäilytti autovuokraamo joka kuitenkin hoiti asiat mallikaasti.

Eilen ehdittiin maantielenkillekkin ja Jannen johdolla ajettiin ihan tiukka rypistys. Janne varmaan haki lopullista iskua Tahkoa varten.

TURISTI
18.06.2007, 09.02
Mä voisin tulla tekemään sellasen lentokenttävideon kyl tosiaan.
Siihen vois vielä lisätä vauhdikkaita leikkauksia VesaP:n 6h trainerisessioista.
...ja Zeuksen viikkotempojen kohokohdat...

VesaP:n treenaamisesta vois kyllä kuvata ihan oikean dokkarin. Tulis oikeasti hyvä.

Huomenna maastolenkille lähtijöitä?
Keskiviikkona epävirallista viikkotempoa?

I.S
18.06.2007, 09.03
Eilen ehdittiin maantielenkillekkin ja Jannen johdolla ajettiin ihan tiukka rypistys. Janne varmaan haki lopullista iskua Tahkoa varten.

Jaahas viimeinen kunto Tahkolle haetaan maantieltä ...siirtymät ovat tärkeitä ;)

Meikäläinen oli eilen Jyväskylässä ajamassa ja täytyypi sanoa, että tiukkoja ylämäkiä (niin ja tietty alamäkiä myös) oli reippaasti ja mukavasti peräkkäin, ettei turhia tarvinnut huilailla ...heh! Hyvä reeniä oli tuokin Tahkolle (toivottavasti palautuu kahdessa viikossa).

JJT
18.06.2007, 11.01
Joo hyvän "viimeistelyharjoituksen" sain puskettua. 146 oli keskisyke ja matkaa taisi kertyä sellainen 110-115 kilometriä ja aikaa kului aika tasan 4 tuntia. TM:lle ja Päiville kiitokset lenkkiseurasta.

Nyt on ilmoittauduttu Tahkolle, en taida Ilen kyytiin uskaltautua. Keli- ja kuntovaraus toiselle kierrokselle. :)

I.S
18.06.2007, 11.44
Nyt on ilmoittauduttu Tahkolle, en taida Ilen kyytiin uskaltautua. Keli- ja kuntovaraus toiselle kierrokselle. :)

Eipäs nyt vähätellä omaa kuntoa! Meikäläinen heittää maantiepätkillä köyden Jannen fillariin kiinni, niin ei pääse mies karkuun :D Täytyy edelleenkin ihmetellä, miksei tasaisella kulje (olisko harjoituksen puutetta :eek: ) ja maastossa menee ihan kivasti....

vema60
18.06.2007, 19.26
Piakkoin lähtee tilaus Bike-componentsiin. Tai en siis tiedä kuinka piakkoin, mutta, jos joku jotain tarvii niin..... rivaa vaan tulemaan.
Muoks.
Eipäs lähdekkään, ei taida kortti käydä tonne. Täytyy kattella joku muu kauppa. kele... ku monta tuntia ehdin noita kamoja peksata ...tana

I.S
18.06.2007, 21.46
Huomenna maastolenkille lähtijöitä?

Mä voisin huomenna lähteä ajelemaan ...Keinikselle mäkeä ylös alas :eek: ? Ei vaan ...mihin vaan, kunhan metsälenkille... Pääsisin lähtemään kylläkin vasta n. klo 18.

Vema > Eikös tuolla Bike-Componentilla ole tili Nordeassa ...muistaakseni olen sieltä joskus jotain tilannut? Homma meni niin, että kun oli lähettänyt/vahvistanut tilauksen, sieltä tuli sähköpostilla tilausnumero. Tämän numeron sitten laittoi Nordean maksuun lisätiedoiksi.

Meni oikein jouhevasti tilaus tuota kautta. Tosin joutuuhan tuossa maksamaan tavarat ennen kuin ne saa, mutta meneehän visallakin vähän samaan tyyliin, vaikka tililtä rahat lähteekin viiveellä.

Mulla ei toistaiseksi ole ostettavaa....

vema60
18.06.2007, 22.38
Vema > Eikös tuolla Bike-Componentilla ole tili Nordeassa ...muistaakseni olen sieltä joskus jotain tilannut? Homma meni niin, että kun oli lähettänyt/vahvistanut tilauksen, sieltä tuli sähköpostilla tilausnumero. Tämän numeron sitten laittoi Nordean maksuun lisätiedoiksi.

Meni oikein jouhevasti tilaus tuota kautta. Tosin joutuuhan tuossa maksamaan tavarat ennen kuin ne saa, mutta meneehän visallakin vähän samaan tyyliin, vaikka tililtä rahat lähteekin viiveellä.

Mulla ei toistaiseksi ole ostettavaa....
Eipä noita kampia kyllä näytä muualla olevan, joten kai ne täytyy sieltä tilata. Nyt täytyy vaan odotella ens kuuta, kun ei vielä tässä kuussa huvita tilata.

T.M
19.06.2007, 08.20
Pistäkää viestiä voorumille tämänpäivän lenkin lähtöpaikasta/ajasta. Voipi olla että ehdin illalla hieman ajamaan, niin yritän vaikka saada teidät kiinni metsän siimeksestä :) Menee tosin lähemmäs klo 19:sta lähtö.

JJT
19.06.2007, 09.39
Pyörällä töissä, ei pääse lenkille maastoon.

I.S
19.06.2007, 10.51
Jos muuta ei sovita, niin mä voisin lähteä sillä tavalla liikkeelle, että olisin n. klo 18:30 varuskunnan puomilla (siihen on niin helppo tulla) ...siitä sitten voisi(n) jatkaa kohti Mätistä

TURISTI
19.06.2007, 11.36
Mä lähden viemään mopoa huoltoon ja ajamaan kerkeän varmaan vasta klo 19.00 jälkeen.

Saa soitella, jos joku on jossain päin mettää vielä sillon.
Varmaan hirveän kauaa en aja, tuntikin riittäisi, mutta kova vauhti sais olla päällä.

T.M
20.06.2007, 08.14
Ehdin klo 18.45 pyörän päälle. Ajelin Kasvihuoneilta Vallinojan suuntaan mutta I.S;ää ei näkynyt, No mä kruilaisilin ittekseni melkein parituntisen ja kävin kisareittiä ajamassa vähän kovempaa.

Saamari Vierumäen purtsille nousevan sikakivikon luulin päässeeni ajamalla kun viimeisessä mahdollisessa paikassa tökkäsi virhepisteen. Hidon vaikea kohta enkä sitten parilla toistolla saanu paikkaa menemään kun alkuosa tuntuu niin mahdottomalta. Ihmettelen miten mä sen joskus olen päässyt sinkulalla läpi :)

I.S
20.06.2007, 08.19
Jos muuta ei sovita, niin mä voisin lähteä sillä tavalla liikkeelle, että olisin n. klo 18:30 varuskunnan puomilla (siihen on niin helppo tulla) ...siitä sitten voisi(n) jatkaa kohti Mätistä

Juupa juu tuli sitten eilen ajeltua parin tunnin lenkki Varuskunta - Vallinoja - Mätis ...onneks ei tullut ketään vastaan :seko: koska ei musta olis saanut hyvää ajoseuraa, sillä ajelu meni lähinnä "surffailuks" poluilla. Pikkasen niin kuin painoi jaloissa sunnuntain Jyväskylän keikka.

No mutta mukava oli silti ajella, sillä nyt ei enää keula nitise :D ...ilo taas ajella, kun ei turhia rutinoita ja natinoita kuulu.

T.M > Lähdin liikkeelle jo ennen klo 18, kun emäntä tulikin aikaisemmin kotiin eli mentiin varmaan jossain kohdassa "ristiin" ...ajoin sieltä Vallinojan koulun kautta...

JJT
21.06.2007, 10.07
Juhannuksena pientä metsäkeikkaa?

T.M
21.06.2007, 10.45
Meinasin lenkkeillä juhannuksena mutta aikataulu on vähän epävarma.

Tänään ei kuitenkaan hotsita ajella mutta ehkä huomenna.

Hyvät juhannukset voorumiväelle :)

Prskele aamulla tuli vettä kuin aisaa ja vetäisin Haltin hikipussin päälle työmatkatempoon. Eikö sade loppunut heti ensimmäisen alamäen jälkeen :) Hiki alkaa 3h myöhemmin jo melkein kuivumaan...

vema60
21.06.2007, 11.05
Jep, pientä metsäkeikkaa on tiedossa tuolla Päijät-hämeessä. Vähän riippuu kuntojuoman määrästä paljoko jaksaa ajella. Enivei, hyvää Jussia kaikille.

I.S
21.06.2007, 11.35

Mun täytyy ajoittaa ajelu huomis aamuun tai lauantai iltaan ...sunnuntaikin käy. Missäköhän vaiheessa pitäisi lepäillä, että jaksaa "tykittää" Tahkolla täysillä koko matkan ? :cool:

JJT
21.06.2007, 11.47
Ile

Nyt pitää vaan herkistellä, sellaisia ihan pieniä lenkkejä matalilla sykkeillä.

vema60
21.06.2007, 12.07
Baanaa jouduttiin muuttamaan kun joku oli jumalavita vienyt Lepomäentieltä asvaltin... no vieköön jos tarpeeseen menee...

Oli muuten palautettu, tai oliko ollu vaan lomalla. Oli meinaan saanu tummaa väriä päällensä. Hiukka siinä on hiekkaa pinnassa, ettei kannata mennnä ihan heti kokeilemaan.
Ja edelleen Jusseja vaan

I.S
21.06.2007, 12.54
JJT > Ok nyt otetaan rauhallisesti ...milloin olet ajatellut lähteä ajelemaan? Mä meen varmaan huomenna aamulla...

Arja
21.06.2007, 14.08
Prskele aamulla tuli vettä kuin aisaa ja vetäisin Haltin hikipussin päälle työmatkatempoon. Eikö sade loppunut heti ensimmäisen alamäen jälkeen :) Hiki alkaa 3h myöhemmin jo melkein kuivumaan...

Meikäläinen taas selvisi lähes kuivana kaupunkiin mutta Arabianrannassa taivas sitten aukeni..vettä tuli kaatamalla ja kaikki kledjut läpimärkinä pääsin duuniin..saas nähdä ehtiikö ne kuivumaan alkuunkaan...

KariV
23.06.2007, 20.31
Ohhoh ompas uudellamaalla ollu vaativat pyöräilykelit.. ;)

Kylläpä kannatti käydä Valkeekoski - Ähtäri välillä pööräilemässä. Vettä ei satanut kertaakaan ja arska paistoi. Mtb-seikkailu oli ihan loistava reissu. Viiden päivän ajan ajeltiin aika monen näköistä polkua ja nautittiin maisemista, luonnosta, uitiin, laskettiin vesiliukumäessä ja vietettiin iltaa. Huoltoauton olemassaolo helpotti kivasti elämää. Pyöräillessä riitti pelkän camelin kantaminen. Kaikki muu varustus kulki huoltoautossa.

Reissun hienoimmat polut olivat ilman muuta Seitsemisen kansallispuiston ja Helvetin Järven ympäristössä. Polut olivat osin tosi juurakkoisia ja kiemurtelivat hauskati kallioita ylös-alas. Välillä polku muuttui nopeaksi havumetsä baanaksi ja välillä oli soisempaa maastoa ja pitkospuita. Harmi, että osa(onneksi pieni osa) kansallispuiston poluista oli pilattu tekemällä polkuun hiekkapohja. Myös Pirkan taipaleella, jota seikkailussa osaksi ajettiin oli kohtia, jossa upea polku oli pilattu tekemällä siihen purupohja.

Reissun parina viimeisenä päivänä; Ähtäriä lähestyttäessä seikkailu reitti kulki osin Pirkan taipaleen latupohjia pitkin. Polut olivat osin umpeenkasvaneita ja välillä niitä tuskin erotti maastosta. Myös tiesiirtymiä jouduttiin jonkin verran ajelemaan.

Suht. pienillä kolhuilla vietiin seikkailu läpi. Pahin ventti & puujalka taisi tulla Veskulle, kun kalliolle nousevassa portaassa oli fillari lähtenyt alta. Onneksi mukana oli riittävästi paikausvälineitä. Lisäksi mukana ollut Janne irroitti ylähampaastaan puolikkaan. Kyseessä oli kuitenkin jo aiemmin katkennen hampaan kärki, jonka hammaslääkäri sai korjattua jo samana päivänä. Suht pieniä kolhuja, kun metsässä oli kuitenkin 12 ihmistä koheltamassa. :rolleyes:

Itse onnistuin koko seikkailun ajan välttymään kaatumiselta, joten sen kunniaksi päätin vetää tänään kunnon turvat Grossmanilla. Itsesuojeluvaisto pakotti pikkusen hiljentämään vauhtia keiniksen vanhalla dual-radalla. Sen seurauksena hyppy osui vasten hyppyrin alastulo töyssyä ja matka jatkui tangon yli. On kyllä aika uskomattomia nuo dh-suojat, sillä en saanut minkäänlaisia kolhuja... :o

Ile < Saksan kamppeet on saapuneet, mutta saan ne vasta ma, kun meen töihin. Tilailin ne duunipaikan osotteeseen seikkailun takia...

Muutama seikkailukuva, jos joku haluu kahtoo:
http://picasaweb.google.fi/Kari.Veikkolainen/MTBSeikkailu2007KarinOttamat

I.S
24.06.2007, 13.40
Kari > OK kerro vaan paljon oon velkaa renkaista. Mulla ei tosin ole kiire niiden kanssa, joten ota vaikka Tahkolle mukaan, jos ei ennen sitä nähdä.

Olen ajatellut tänään käydä iltasella TOSI rauhallisesti ajelemassa, jos jotain kiinnostaa lähteä ajelemaan..... Vielä kyllä ollaan maaseudulla, mutta kohta puoliin aloitetaan siirtyminen kohti Tuusulaa.

T.M
25.06.2007, 10.17
Hienon kuuloinen maasto-seikkailu tosin ikävä että tuli kovia kolauksia osalle. Kelit taisi olla ensiluokkaiset.

Minä olen panostanu enempi mielikuva-ajeluun mutta ehkä sitten lomalla ehtii ajelemaan muutaman pidemmän lenkin. Juhannuksena kävin Crossarilla luistelemassa muinaisen nokkospolun-maastoissa ja kartoitin hieman Lahela-Nahkela alueen hiekkateitä. Hannun synttärikemuissa ajettua Seutulan Kappelin mäkeä kävin höyläämässä edes takaisin mutta se ei vaikuttanut ihan niin kovalta nousulta/laskulta kun ei ollut nastat alla :)

Off-topic:
-Ilkan tietokone on valmiina mulla duunissa.
-Karille luvattu mikroaaltouuni odottelee kaatopaikkalavalla Lahelassa. Se on kyllä aika /c:kunnossa ja taitaa edustaa I-sukupolven evoluutioversiota, tiedä onko siinä edes kunnon säteilysuojausta. Vielä sen ehtii hakemaan ken haluaa.

I.S
25.06.2007, 10.57
Off-topic:
-Ilkan tietokone on valmiina mulla duunissa.

Jee ...nörtti maastopyöräilijä pääsee asentelemaan :D Mistä saa noutaa ja milloin ...niin miten maksu suoritetaan ...pimeenä ilma kuittia :o ?

KariV
25.06.2007, 11.48
T.M < Höööh Ootko heittäny hyvin palvelleen mikrovaveoovenin kaatis kasaan!!?? :eek: Voisin tulla tänään dyykkaamaan sen sieltä. Kerrokko tarkemmat koordinaatit Lahelan huusollille? Mieluusti sovittelisin myös irtohihoja, jos sulla vielä on ne?

Voin samalla heittää Ilelle nakit, jos Ilekin kertoo osotteen.
Ja nii nakeista 57€ oisit Ile pystyssä. (sis. kotiin kuljetuksen ;)

T.M
25.06.2007, 13.09
Kari:
Mää meen tänään suoraan töistä tuhoamaan kuuloani mutta olen varmaan puoli kymmenen aikoihin takaisin himassa. Osoite on knaapilantie. Soittele jos olet tulossa hakemaan. Huomenna ti sopii haku joskus iltalenkin jälkeen ?

TURISTI
25.06.2007, 14.57
Mä koitan tulla hakemaan sieltä reenikseltä sen pedaalin, ku se on kai tavallaan menny kaupaksi...

Pitäkäähän kännykät jossain kuulolla kun musisoitte.

T.M
26.06.2007, 11.39
Turisti:
Pedaali lähti Pyörikselle.

Mä ajelin Konalla töihin ja meinasin ajaa suoraan duunista max. parin tunnin maastolenkin Mätiksellä. Starttaan Vallinojalta about klo 16.20 jos joku sattuisi ehtimään mukaan.

Keli näyttäisi olevan ihan hanurista joten saa nähdä jaksaako siellä mettässä kauheen kauaa reuhata.

I.S
27.06.2007, 09.45
Tänks Karille, kun ajelit tuomaan renkaat ...huippupalvelua, kun kotiinkuljetuskin sisältyi hintaan. Vielä, kun ilmoittelet tilinumeron, niin suoritan maksun ...laita vaikka privaviestinä.

T.M:lle myös kiitos koneesta. Hyvin pelaa ja soveltuu vallan mainiosti käyttötarkoitukseensa.

Tuli sitten eilen illalla pakottava tarve käydä pienellä maastolenkillä, kun ei malta viikonloppua varten lepäillä. Päätin lähteä testaamaan uusia ajokenkiä ...teen itselleni todellisen "killerin" Tahkolle eli 120km ja uudet kengät :eek:

Pyöräkaistapää
27.06.2007, 10.11
I.S. -> Ota vanhat mukaan. Muistuu eräs takavuosien tapahtuma, kun hetki ennen lähtöä piti alkaa vielä säätään _uusien_ ajokenkien klossia. Kierteet korkkas klossin vastakappaleesta :o Onneks oli vanhat kengät messissä. Määkin tarvisin uudet kengät, mutta ajattelin jättää hankinnan suosiolla Tahkon jälkeiselle ajalla. Kait toi uusi voimansiirto ja keskiö luo jonkinlaista tunnelmaa ainakin ekalle kierrokselle...

JJT
27.06.2007, 10.33
Muistuu ensimmäinen Tahko mieleen ja vaihdoin satulaa viikon ennen tapahtumaa. Ajoasento ei muka muuttunut, mutta krampit tuli sitten Kinahmilla. Varmaankaan satulan vaihdolla ei ollut vaikutusta rapakuntoisen kramppailuun, mutta tapana kaikki on ollut aina kaluston piikkiin laittaa...

Hans Opinion
27.06.2007, 11.24
Täytynee päivittää kompaktikammet 53/39:ksi että pysyy kyydissä. Sillä kovaa mentiin eilen helpolla baanalla Sram-Riksussa, 49km pituisen kisan keskari oli 42,4. Toinen 8km kierroksista oli nopein 43,4 keskarilla. Lopussa oli niin paljon tapahtumia että katsoin viisaammaksi passata kirin nuoremmille, "taakia" olisi ollut sillä sykkeet oli maltilliset 159/179. Keli oli märkä ja ilma "happi-pitoista", luulen että suhteessa vauhtiin matalaksi jääneet sykkeet selittyy tällä... tosin kyllä kondiskin on nousussa...

Pyhänä Hans lähtee puolustamaan viimevuoden Royalin IIIsijaa Lahteen.

Onnea pojille Tahkolle!

I.S
27.06.2007, 11.35
I.S. -> Ota vanhat mukaan.

Juu kyllä tarkoitus on ottaa vanhatkin mukaan. Vähän tosiaan arveluttaa vielä, vaikka eilen 1,5h aikana tuntui tosi hyviltä jalassa. Se on sitten eri juttu, kun ajaa 10h.

Ei vaan pitää koittaa ajella sellaista vauhtia, ettei Kaistapää & co eli muut hurjat satakasikymppiläiset tuu takaa ohi :eek:

Pyöräkaistapää
27.06.2007, 12.14
Ei oo pelkoo ohittelusta ainakaan mun osalta (kari onkin sitten eri juttu). Ommeinaan vasen reisi vieläkin sen verran kipiänä Seikkailun lipoista, että ei oo tarvinnut paljon öisin nukkua, ei edes parin puranan voimalla :(

Noo, nyt on jo parina päivänä jalka sentään taipunut, joten pientä toivoa on ajamaan pääsemisestä... Yllättävän vittumainan tämmönen "puujalka". En suosittele.

Pikkasen alkanut sattuun noita äksidenttejä liikaa viimesen 1½ vuoden aikana, alkaakohan joku dementia syömään ajotaitoa vai mikä täsä oikein on? Eka 10 vuotta maastossa ilman mitään kunnon vammoja ja nyt koko ajan joku paikka paskana. Pitää varmaa alkaa ajamaan dh-kamat päällä. Juu ja kiitoksia Karille ensiapulaukun uudesta sisällöstä, toivottavasti ei tule tarpeeseen :D

c-mies
27.06.2007, 12.18
Jos vielä jollain tilaa autossa pyörälle, miehelle, kamoille niin mieluusti saa tarjota kyytiä perjantailähdölle.

Toni/050-5981977

JJT
27.06.2007, 13.02
C-mies mahtuu Ilkan autoon, justiinsa varmistin Ilkalta. Lähtö perjantaina 15.00 jälkeen, soitellaan tarkemmin.

I.S
27.06.2007, 14.07
C-mies mahtuu Ilkan autoon, justiinsa varmistin Ilkalta. Lähtö perjantaina 15.00 jälkeen, soitellaan tarkemmin.

Juu onnistuu ...täytyy vähän harjoitella, miten saadaan 3 fillaria mahtumaan niin, että istumaankin mahtuu ;) menisköhän vielä purkamatta, kun oikein yrittää....

Ai vasta klo 15 jälkeen? Luulin, että jo aikaisemmin, sillä mulle käy jo klo 12 jälkeen, jos muille käy?

Onhan C-miehellä majoitusasiat kunnossa? Meillähän on muistaakseni huoneessa yksi paikka vapaana.

Anssi
27.06.2007, 15.56
Janne muistaakin, mut muille myös tiedoksi... 3kpl kattotelineitä ja myös kolmen pyörän koukkuteline (Thulea kaikkia) lainattavissa.

c-mies
27.06.2007, 16.26
Loistohomma! Mullon muuten filtsu parhaillaan ihan levällään. Pitäskö jättää tollee... ja kampea survotaan hanskalokeroon:p

Kiitos kysymästä Ilkka, majoituspuoli ihan hulppeella tolalla:cool:.

I.S
28.06.2007, 08.03
No niin ...hyvät suunnitelmathan on sitä varten, että niiden tilalle löytyy aina uusia ja parempia suunnitelmia eli taisi mennä matkasuunnitelmat uusiks :cool: Tonille tiedoksi (soitellaan vielä tarkemmin, kunhan asiat selviävät) että Kari on myös ilman kuljetusta eli eilisen illan tietojen mukaan menemmekin Jannen autolla, koska siihen saa kuljetustelineet kiinni. Mun autolla olisi saanut kaluston mukaan, mutta 1 tai 2 kuskia olisi jäänyt kotiin...

Tai siis Jannen autolla, jos Anssin telineet käyvät autoon ...ehditkö Janne jo testata? Vakaa uskomus on silti edelleen, että jollakin tavalla pääsemme Tahkolle lauantai aamuksi ...nou panikues, asiat selviävät :D

Mitenkäs muuten Karille sopii perjantaina lähtöaika? Muille se sopii jo päivällä n. klo 12-13.

KariV
28.06.2007, 22.30
Huomenna ois tarkotus lähteä stadista Jannen kanssa klo 13 jälkeen, haetaan Toni ja sitten Ile. Varmaan hetkenaikaa menee, kun kiinnitellään pöörät ja päästään matkaan.

Janne < Jos sulla on kiinnityshihnoja ja vaahtomuovia nii kannattanee ottaa varoiksi mukaan. Kasaan jonkinlaisen työkalusetin: ruuvareita kuuskoloo crc:tä yms. otan mukaan...

Tjoo sain sitten onneksi Spessun kasaan. Ehin sillä ajella metrin verran testilenkkiäkin - olkkarissa. Tahkolla sitte näkee toimiiko uus iskari. Aika hyvältä tuntu RP23:nen verrattuna Triadiin, mut kyllä sillä hinnalla pitää tuntuukin. Foxilta saanen hajonneen Triadin tilalle uuden iskarin sitten joskus ehkä 4-5vk R-techin mukaan. Ikäviä nuo piitkät takuu käsittelyt. :(

TURISTI
29.06.2007, 11.15
Hahaa!
Taktiikka uusiksi.

Ensiksi oli tarkoitus ajaa Fuelilla 120km ja panostaa ylämäkien ja alamäkien tasavauhtiseen ajamiseen, sekä reippaaseen vauhtiin maantiepätkillä, kuitenkaan kivikoissa himmailematta.

Sitten oli tulossa jäykkäperänen, V-jarrullinen XC-tykki (n. 10kg) ja taktiikka olisi ollut: alamäet hengissä, ylämäet ja tiet kovaa, maastossa sen minkä pystyy.

Nyt kisaan startataankin melkein uudella Fuel EX 8.0:llä ja edessä on kai 120mm Foxia ja takana jonkun verran foxia kanssa propedalilla tai ilman ja lukituskin löytyy. Nyt taktiikaksi sitten mietin että alamäet täyssii!!11!! ja ylämäet sen minkä pystyy ja hiekkateillä normaalisti.

;)

...ja älkää kukaan ottako näitä tosissaan, paitsi sen hienon seikan, että sain Duellilta lainaksi Tahkolle testipyöränä toimivan Fuel EX 8.0 19,5" joka tuntuu aika namu vehkeeltä!

T.M
29.06.2007, 13.18
Onnea Turistille lainakaluston saannista. Toivottavasti pysyy fillari läjässä eikä vuokratakuita tunneta :)

Onnea vaan tiimiläisille Tahkon valloitukseen. Nyt se talven lentonkentänlenkeillä jalostettu kunto ulosmitataan :)

I.S
01.07.2007, 22.28
No niin ...Tahko on taas tahkottu ja mukava reissu oli! Ajokin kulki yllättävän kivasti ja onnea vielä Karille loistavasta ajosta! Oma kalusto kesti hyvin viimeistä alamäkeä lukuunottamatta, jossa kiekko (ilmeisesti siinä se meni) petti ...pinna poikki ja aika kieroksi se meni. Hyvä, että pysyi vikoissa mutkissa kasassa :D Ei kuitenkaan vaikuttanut enää lopputulokseen.

Huomenna kiekko korjattavaksi, mutta eipä hätää, otin jo sinkulasta takakiekon "lainaan" eli huomenna pienelle kevyelle lenksulle iltasella :eek:

KariV
01.07.2007, 23.10
Hauskaa oli taasen Tahkon reissulla!
Isot kiitokset Anssille fillaritelinelainasta ja Jannelle kyydeistä. Käytiin vieläpä menomatkalla Jannen porukoitten mökillä saunomassa, uimassa ja tankkailemassa pizzaa - hulppea täyshoito! :)

Kisareporttia - kukaan tätä jaksaa lukee... mut kuhan höpisen... :)
Hauskaa oli myös kisassa. Lähettiin alusta asti reippaalla vauhdilla Ylitalon(Jarno), Korpelan(Aki) ja Soidinsalon(Sami) kanssa poljeskelemaan. Ekan kierroksen puolivälissä Jarnon sinkula hyytyi sen verran, että ettei miestä enää näkynyt. Itseltäni meni rengas kierroksen lopussa ja Aki & Sami menivät pääsivät karkuun. Toka kierroksen alussa Sami tulikin yllättäen takaa ohi - oli kuulema ollut tauolla hotellilla ja jatkoi siitä hirmuvauhdilla...

Jouduin tokakierroksen alussa aikamoiseen ruuhkaan, kun 60/120 toinen ryhmä oli justiinsa lähtenyt ja pääsi jonkusen verran jonottelemaan. JJT:n ja Vartiaisen pääsin siinä kuittailemaan. Kiitti muuten kannustuksesta! ;) Jalat oli vähän menny tukkoon eka kiekalla rengasta vaihdellessa ja vähän joutu himmailemaan orastavien kramppien takia. Tasasella väännöllä jalat toimi jotenkin ja ekan kinahmin päällä pääsin Turistin peesiin ja menin ohi. - Oisi kyllä vauhti ollut ihan ok... Ihme pers silmä Turistilla, kun olin vaik kuinka kaukana, niin alko kuulumaan huutelua ja v-tuilua :)... Toka kierros tuntu aika pahalle, mutta kolmannen kierroksen lähestyessä alko taas jalat vertymään.

Vikakiekan alussa sain poljeskella pitkään ihan yksin. Ekakinahmin päällä veräjänvartija yllättäen ilmotti, että seuraava 180 polkija on puolen minuutin päässä. Kirrasin pikkusen vauhtia ja kinahmin alla tulikin yllättäen Aki vastaan. Aki oli aika kuitti ja Sami oli kuulemma joutunu keskeyttämään polvivamman takia. Aki jäi takkauspisteelle ja itejatkoin sitten kaatosateessa eteenpäin. Sato muuten niin kovaa, ettei meinannu tietä nähdä ollenkaan. Kinahmi kakkosesn jälkeen tulikin Ilen selkä vastaan. Vähän aikaa poljeskelin peesissä, mutta sitten Ilellä meno töksähti ja kramppi iski. Vikakierroksen lopussa oli omakin meni vähän tahmasta oli kädet jo niin väsyt ettei meinannu laskuissa pystyä tangosta pitämään kiinni. Kertaallen uppos etupyörä napaamyöten mutaan ja itejatkoin tangon yli mut pysyin jopa jaloillani. Loppupuolen kallio-kivikko laskussa vedin ihanat turvat, kun ei ote pysy tangossa. Loppu sitten tuli aika kivuttomasti hiekkatiesiirtymillä sain Jan:lta vetoapuakin. Oli muuten aika kurasta kyytiä sateessa...

C-miestä en tainnu nähdä matkalla kertaakaan. Vaiko meninkö tokakierroksen ruuhkassa ohi... Tonilta oli takavaihtaja mennyt ja joutui keskeyttämään.

Joku on napsassu aika edustavan kuvan musta maalissa:
http://lh4.google.com/epajasini/RoetUXZHJGI/AAAAAAAAA8s/xnHZklFAT0Q/IMG_1847.JPG?imgmax=912

Kiitokset vaan kaikille matkaseurasta - hauskaa oli!

Sorry identiteetti sekoilusta. Oon vähän oonistunu yhdistelee palsta nickit miten sattuu. Kiitti fixauksesta,

TURISTI
01.07.2007, 23.39
Jouduin tokakierroksen alussa aikamoiseen ruuhkaan, kun 60/120 toinen ryhmä oli justiinsa lähtenyt ja pääsi jonkusen verran jonottelemaan. JJT:n ja Turistinkin pääsin siinä kuittailemaan. Kiitti muuten turistille kannustuksesta! ;) "ei mee kolmee kierrosta". Jalat oli vähän menny tukkoon eka kiekalla rengasta vaihdellessa ja vähän joutu himmailemaan orastavien kramppien takia. Tasasella väännöllä jalat toimi jotenkin ja ekan kinahmin päällä pääsin Evilän Teemun peesiin ja ohi. Ihme pers silmä Teemulla, kun olin vaik kuinka kaukana, niin alko kuulumaan huutelua ja v-tuilua. :) Toka kierros tuntu aika pahalle, mutta kolmannen kierroksen lähestyessä alko taas jalat vertymään.

Hei, hei hei...
...vaikka pitkän matkan ajoitkin niin nyt vähän tarkennusta ohittaineisi ihmisten identiteetteihin.

Eli Vartiaiset "kannustivat" sinua ilmeisesti sinun tokan kiekan alussa, en mie...
...ja Kinahmin päällä sait sitten minut kiinni (kun olin tokalla kiekalla ja sinä jo kolmannella) ja huomasin tosiaan että oot tulossa takaalta (pitäs vissiin katella enemmän eteen kuin taakse päin) ja ajattelin päästää ohi ja peesailla, mut sit päätinkin etten jääkkää siihen peesiin ;)
...oli vähän väsy olo ja keulanki olin onnistunnu siinä vaiheessa ruuvaamaan lukkoon...

Broidi (siis Teemu, ajaa Kaupin Kanuunoiden väreissä) oli jossain mun edellä ja en oo ihan varma ohititko sitä vai et, hänen loppuaika oli n. 7h 40min.

SITTEN...
HIENOA! MEIDÄN SEURA VOITTI! OLEN SIIS VOITTAJA ITSEKIN! Vielä kun JJT oli kuitannu sisupuukon, niin ois tullu lähes täydelliset meriitit tuosta reissusta.

...seuraavassa viestissä syväluotaava analyysi lainapyörästäni...

TURISTI
01.07.2007, 23.43
Täytyypä myöntää että Trek Fuel EX8 2007 kyllä pesee meikän oman normi Trek Fuelin, ainakin Tahkolla.

Aluksi mietitytti löysältä ja pitkiltä tuntunee joustot (edessä Fox Float r ja takana kanssa joku ilma voksi propedalilla ja lukituksella). Joustoja en säätänyt yhtään mitenkään ja lähdin avoimin mielin matkaan.

Huomasin 120km aikana että tuo EX nousee melkein paremmin mäkiä kuin oma normi fuelini (kaikki major-mäet paitsi Kinahmit 1 ja 2 meni ajamalla ylös molemmilla kiekoilla) ja alamäkien ajaminen on helpompaa, tosin ei ollut nyt nopeampaa kun oli niin luikasta ja jarrukahvat oli aika kaukana tangosta, joten oli vähän hankaluuksia välillä.

Keulassa ollutta sinistä vipua (lukitus) käytin ekalla kiekalla paljon, mutta harmikseni en huomannut että sen vääntäminen väntää vähitellen aina reboundia nopeammalle ja vähitellen keula läheni lukkiutunutta. Kädet oli aika hellinä ja alamäet meni vielä huonommin ja varmaan 30-40km ehdin näin ajella, kunnes tajusin vääntää reboundin kokonaan pois päältä ja kädet sai taas levätä Foxin pehmeässä syleilyssä. Ei puutuneet kädet enää ollenkaan tämän jälkeen.

Ihan huippu vehje. Painosta kun vielä ottaisi vähän pois (toisilla renkailla [nyt oli tubeless versiot sisäkumeilla, kai?], tangolla, takapakalla lähtisi ainakin vähäsen) niin tuo olisi aivan lyömätön peli ainakin minulle. Noi iskarit ja takapään toiminta lumosi mut aivan täysin. En tiedä onko tästä enää paluuta normifueliin.

...ei ainakaan normifueliin Mainitoun Swinger 4-wayllä, josta en saa herkkää mitenkään. Ja sama vika Marsun Marathon SL:ssä jossa joko on salamannopea, käsille hakkaava kumipallomainen paluuvaimennus, tai sitten vaihtoehtona on ajaa paluupuolen ilmat tyhjinä. Ok, kyl se keula toimii kun ajaa kovempaa, mutta varsinkin paikallaa pumppaillessa alkuherkkyyden puute ja lähes 90-lukumainen pomppukeppinäisyys kyllä ei enää tuon Foxin jälkeen kiinnosta.

EX:n keulan 130mm (???) on ehkä turhan paljon, mutta ei se kyllä missään tuntunut haittaavankaan. Mutta ei se keula toisaalta koko joustomatkaa käyttänyt missään vaiheessa, eli vähempikin riittäisi. Mutta herkkyydestä en aio enää tinkiä.

TURISTI
01.07.2007, 23.44
Ja vielä meikän kisaraportti datanörteille:

Matka: 118,13
Aika: 8h 7min 23s (ei virallinen kisa-aika)
Keskinopeus: 14,5 km/h
Max. nopeus: 39,3 km/h (tää ei kyllä pidä paikkaansa, sillä katoin ekan kiekan hiekkatielaskussa ennen El Grandea et vauhtia oli ennen sitä mutkaa oikealle +50 km/h)

Keskisyke: 153 bpm
Maksimisyke: 176 bpm
Minimisyke: 112 bpm
EPOC: 4,5
Energia: 4955 Kcal

Nousua: 2244 m
Laskua: 2272 m
Nousuaika: 22min 39s
Laskuaika: 12min 37s
Tasamaa-aika: 7h 32min 4s

1. Kierros: 3h 51min 5s
2. Kierros: 4h 16min 8s (hyytyy! Angry )

Keskisyke (1. kierros): 156 bpm
Keskisyke (2. kierros): 150 bpm

Keskinopeus (1. kierros): 15,3 km/h
Keskinopeus (2. kierros): 13,8 km/h

Nousu- ja laskuajat ei voi mitenkään pitää paikkaansa. Ei mitään hajua miten toi vehe ne arpoo.

I.S
02.07.2007, 08.30
Nousua: 2244 m
Laskua: 2272 m

Nousu- ja laskuajat ei voi mitenkään pitää paikkaansa. Ei mitään hajua miten toi vehe ne arpoo.
Meikäläisen suunto arpoi seuraavat nousu- ja lasku -metrit:

Nousua: 2397 m
Laskua: 2433 m

Pientä eroa siis noihin lukemiin. Mulla tällainen retkeilymalli eli X6hr.

T.M
02.07.2007, 08.39
3xHurraa Huuto Karille. Siellähän se nökötti nimi kärkitilalla. Näytti tiimiläisetkin tahkonneet "alimatkan" lävitse hienosti. Ottiko Janne loppukirin ?
Melkoista menoa etten paremmin sano :)

JJT
02.07.2007, 09.27
"Kisa"raporttia:

Sisipuukosta käytiin tänä vuonna kova kamppailu. Vartiaisen veljeksetkin uhkailivat alussa pystyvänsä moiseen urotekoon, mutta toisin vain kävi. (Kokemus korjasi jälleen voiton ensikertalaisista) Sadekuurojen lähestyessä laitoimme sadetakit niskaan ja onnistuimme käyttämään minuutteja varusteiden kanssa kikkailuun. Samalla onnistuimme karistamaan Cahvan uhkaavan joukkueen häntäpään kamppailusta.

Viimeiseltä taukopaikalta "karkasin" Jounilta, koska sisupuukkoa ei muka voinut jakaa tallimääräykselllä. El Grandella sain sitten naisten sarjan viimeisen polkijan kiinni ja Jouni ohitti myös hönet alamäessä. Jouni pääsi tavoitteeseensa eli oli miesten sarjan viimeinen ja myös minä pääsin tavoitteeseeni, eli en ollut viimeinen. Sissipuukko annettiin viimeisenä reitiltä tulleelta eli naisten sarjan neloselle (lievä kömmähdys taktiikassa siis).

Kisa sujui ilman kramppeja ja homma oli muutenkin nautinnollista ajelua. Keli oli paikoin aika vaativa (sadekuuroja ja märkää), mutta kuitenkin hyvä.

Dataa
Keskisyke 140 ja maksimi 176. Matkaa autolla 920 kilometriä, keskikulutus 6.5 litraa satasella.

Kiitokset vaan mukana olleille. Ilelle ja Karille täytyy kyllä nostaa hattua kovasta ajosta. Itse vauhtia voi hakea lisää vain kaluston kautta. :)

TukevaAntti
02.07.2007, 10.06
Oli kyllä aikamoinen reissu toi Tahko. Kovaa ajo Kari. Onneks olkoon ja toivottavasti se meijän kannustaminen lämmitti mieltä ;) Näin ensimmäistä kertaa 2 kiekkaa polkeneelle jäi kyllä yllättävän hyvä maku suuhun.

Otettiin Valden kanssa sen verran easysti ensimmäinen kiekka että ei paljoo happoja jalkoihin kerennyt.

Tokalla kiekalla sitte vauhti oli ihan ok, mutta 15min välein pidetyt kusitauot verotti varmaan 1h ajasta :D . Oliko vika prostatassa vai liiassa juomisessa, sitä en tiedä, mutta kovasti kusetti. Tavotteeseen kuitenkin päästiin, eli maaliin ja sitte ens vuonna voi koittaa jo tavote aikojakin.

Tuovisella oli aika sama vauhti siinä alkumatkasta kun meilläkin, mutta tais siinä takki showssa mennä sitä aikaa vähän hukkaan ;)

Ne ketä kiinnostaa, niin tuolta löytyy suunnon kippurat reissusta.

http://paksun-reenit.blogspot.com/

TURISTI
02.07.2007, 19.18
Hahaa!
Trek Fuel EX 9.0

;)

KariV
03.07.2007, 08.01
Nonii,
Onnittelut Turistille uuden kaluston johdosta. :D
Millos ex9:n näkeelenksulla?

Tänään jää kyl omalta osalta maastolenksu. Aattelin mennä ipllä ulkoiluttaa Grossmania keinikselle...

I.S
04.07.2007, 09.05
Onkos porukka jo kesälaitumilla? Ile starttaa tänään metsälenksulle kotipihalta n. klo 18:30 eli jos kimppalenkki kiinnostaa, niin infoa. Vielä ei ole suunnitelmaa mihin, mutta tod.näk. jotain kautta Keiniksen kierrokselle.

T.M
04.07.2007, 09.28
Ensi viikolla lomalla, tää viikko vielä suolakaivoksella.

Onpi vähän helteinen keli joten taidan pysytellä maantiellä. Eilen ajoin reilun kaksituntisen maantielenkin josta 45min täysiä. Vedon keskeytti (onneksi) Zeuksen tempo-tiimi :) jonka perään sitten käännyin hetkiseksi. Tämä oli virhe sillä reitti meni uusiksi ja sopivasti vielä kaamee väsy/jumi päälle. Palojoen mäki tuntui toudella pahalta :)

Jos iskee sateenuhka iltapäivällä niin lähden maastoon, muuten varmaan maantielle siinä klo 17.30 aikoihin.

Kalusto-spekulaatiota:
Voorumitietäjät kertokaa minulle mistä tämmöisiä herkkuja voisi hankkia. Pari liikettä kauppaa mutta sivuilla lukee että nouuuu-shipping.

http://www.bianchiusa.com/06_virata.html

Mieletön maantiepyörä-GAS iski päälle ja tuo olisi ainakin vähän erikoisempi runko kun olisi terästä. Painoa raakineelle tulee tietty yli 9kg mutta olisi hieno peli. Ihme kuvio tuo koko bianchiusa kun siellä on vaikka mitä herkkuja tarjolla mitä euroopassa ei näy.

Hauskoja datoja saavat purettua tuosta Suunnosta. Takapuolen hiertymiä lukuunottamatta vehje taitaa kirjata kaiken mahdollisen. Olisi ihan kiva lelu hankkia mutta kun ei ole suuntoyhteensopivaa tietokonetta.

JJT
04.07.2007, 10.32
Kalustokuume tuo itseäkin kutittelee ja Trancea olen katsellut ihan tosissaan. Vähän mietityttää, että miksi vaihtaa pyörää? En tiedä, laitoin kuitenkin Aplarin myyntiin, mutta uutta en ole vielä tilannut. Taidanpa jatkaa vanhalla fillarilla ja viritellä "kisaraaserin" NoSaintistä Finlandiaan. "Eiku osta uusi, ois ihan bling, bling crosmax xl:ää ja deus lp:tä.Hintaakin on vain 2200, eli tosi halpaa." Näin kuiskii kalustopiru olkapäällä. :)

TURISTI
04.07.2007, 14.21
Langetkaa nyt muutkin kalustohankintoihin ettei mulle tuu niin pahoja ostomorkkiksia...

Haluisko joku ostaa 17" Kona AA:n vuodelta -97?
Eastonkin alurunko. Keulana on nostalgiaa (ja paskaa) täynnä oleva Judy XC 63mm elastomeerijoustolla!

KariV
04.07.2007, 21.00
Kestäsköhän Turistin Kona paremmin, kun nää nykyajan täysjoustovimpulat...

Mulla komponenttien ja ajokamojen päivitys ja korjaus vimma on kyllä iskeny tahkon jälkeen, mutta en ihan vielä kyl aatellu kalustoo pistää kokonaan uusiks. Tahkon jälkeen on menny/meni vaihtoon kengät, ketjut, hanskat lisäks pitäs vielä fixaa spessun kampien keskiö ja tänään kiltit verstaan pojat hitsaili toisen munavatkaimista kasaan - saa nähä kestääkö...

Sattuisko kellään olemaan avainta tommoseen keskio-kasettiin: http://www.bike24.net/p1828.html. Laskeskelin et avaimessa pitäs olla 7 "hahloa". Grossmanissa on ketjun kirraaja löysällä ja tommosella se pitäs saada pysymään keskiö-kesetin kiristysholkin alla. Biltsussa tommosii ei ollu, eikä system one:stakaan löytyny. Täytynee seuraavaks käydä lundbergilta kyselee...

JJT < Joutunen lainaamaan sitä sun hollowtechi avaintakin joskus lähiaikoina. Spessun kampi-laakeritkin näyttäs olevan lopussa.:( --- vai vieläköhän menis takuuseen...

JJT
05.07.2007, 08.16
Kari

Tule käymään tänään, niin katsotaan "tallista" mitä avaimia löytyy...

T.M
05.07.2007, 08.17
Minulla on keskiöhylsyjä seuraavasti:
-4-kanttiselle keskiölle (toimii ainakin todistettavasti Lx/XT kanssa)
-Uusien XT hollowtechien kanssa pulaamiseen tarvittavat työkalut
Vermeet on muuton jäljiltä jossain...

En ole vielä tutkinut mitä tarvitaan rallinaamojen kanssa turaamiseen.

Eilen tuli riipaistua Päivin ja Peten kanssa pari tuntinen maantiellä. Aika kuumaa keliä, saa maastopyörä olla rauhassa.

I.S
05.07.2007, 09.30
Aika kuumaa keliä, saa maastopyörä olla rauhassa.

T.M > Ei ei ja ei ...maastopyörä vaan esille ;) Maastossa on ihan mukavaa, kun lähtee vähän illemmalla ...eikä siellä tuo aurinkokaan niin suoraan paista.

Kävin eilen klo 18:30 --> ajelemassa tän vuotisen J-Cruise reitin vähän lyhennettynä, eikä ollut enää yhtään tuskaisen kuumaa. Täytyy sanoa, että muutamassa paikassa heinät ja muut rehut ovat kasvaneet niin pitkiksi, että ei meinannut polkua näkyä. Meikäläinen vielä heinäallegikkona sukelsi niihin puskiin. Kotona oli kädetkin ihan "rakkuloilla", kun heinät olivat niihin niin paljon osuneet. Nooh siitä selvittiin tulpa-annoksella allergianappeja :rolleyes:

T.M
05.07.2007, 10.37
Ajeltiin sunnuntaina se ensimmäinen cruisi-reitti kuusijärveltä keiniksen suuntaan, hakkuaukeat tietty mukana. Aikamoisesti oli heinikot villiintyneet ja muutamassa paikassa piti uraa vähän etsiskellä.

Kuusijärvellä ajoin käärmeen päältä ja se aiheutti melkoisen säpsyn.

KariV
05.07.2007, 11.08
Yhyy... :( mä en pääse ajaa ku kalusto on rempassa...

Tossa on parempaa kuvaa hylsystä mitä tarvis grossmanin keskiölaakeriin: http://www.velowerk.ch/images/tretlager_web_.jpg Oisko toi nyt sitte enempi jotain maantiekamaa - en tiiä - oudon näkönen.

JJT < Tuun käväsee illalla...

I.S
05.07.2007, 22.56
Tahkon -reissulla, paluumatkalla oli puhetta jonkilaisesta kimppatilauksesta. Onko kohta ajankohtaista ja onko toiveita, mistä tilaus tehdään? Mitä teillä olisi listalla?

Itse olen vähän katsellut Action Sportsista keulaa :cool: Sillä on edelleen "tarjouksessa" 'Marzocchi All Mountain SL 130-150mm 2006' eli sama keula kuin Veskulla. Veskuhan on tuota jonkin verran kehunut, että ok peli on. Hintakin kohtuuden rajoissa eli 329€. Eihän tuo mikään Marathon keula ole tai no ei ainakaan painon puolesta. Aloitetaan valmistautuminen ens vuoden Tahkoon 180 ...JJT:n sanoja lainaten - Kaluston kautta!

Vähän tuossa vielä arveluttaa se, että joustoa on noinkin paljon, sillä meikäläisen rungon suositus oli max. 125.

vema60
05.07.2007, 23.10
Jos joskus haluatte pitää sellasen kuvaus/reitinkunnostus kimppalenkin, mihin mäkin voisin tulla taas taluttamaan maasturia. (Ei sitten sellaisia Matti taluttaa/on turvallaan kuvia.) Vois kokeilla taas ton polven maastokestävyyttä. Elikkä, erittäin hitaasti etenenevää vauhtia pitkillä tauoilla.
Tuohon tilaushommaan: Sitten kun ootte päättäneet kaupan niin jotain pikkusälää aina tarvii, mutta toi loma vei kyllä kaikki rahat, joten jotain ihan vaan pientä vois tilaa.

p.s Toi vuorotyöhän rajoittaa aika paljo tota ajamaan lähtöä:mad:

JJT
06.07.2007, 08.23
Actionsports on ok, jotain kyllä tarvitaan. Ile sun pitää katella kevyempää keulaa, Revalation 426 rokspoksilta voisi olla passeli.

Tahko damaget

Takavaihtajan korvake sai Tahkolla aika mojovan tällin ja kiitos Karin asiantuntevan purkuavun saimme korvakkeen irti rungosta. Toinen korvakkeen ruuveista oli ylikireällä ja aiheutti melkoisia ponnistuksia, että se saatiin irti. Mielenkiintoista, kun kuusiokoloruuvi menee "pyöreäksi". Myöskin keula lähtee huoltoon R-techin huoltoon ja takavaihtajan vaijeri oli mennyt aika pahasti mutkalle myös, eli vaijerien vaihto on edessä. Täytyy tilata suoraan Orangelta uusi varakorvake ja samalla uudet laakerit runkoon. (laakereissa ei ole mitään vikaa, mutta voisi kai nuo nyt vaihtaa).

Aplarin myynti

Eipä ole tullut yhtään kyselyä, mutta toisaalta fillari on nyt huollossa, joten ei ehkä ihan myyvimmässä kunnossa. Taidan aloittaa jäykän "keventelyprojektin" ja tehdä siitä kisapelin Finlandiaan. Otan sen myös matkaan kesälomareissulle Savoon.

T.M
06.07.2007, 08.26
Pysyyköhän suppalighti enää balanssissa noin pitkän keulan kanssa, ehkä iso runkokoko kompensoi. Vanhalla hecklerillä 125mm alko olemaan siinä ja siinä mutta ei taida enää toimia referenssinä tuon uuden Cruzin geometrian kanssa.

Itte ottaisin Reban ja siitä sitten lyhennyspulikat pois ja täyteen mittaan. Toisaalta mä talutankin pahat paikat ja siinä ei tarvitse pitkää joustomatkaa :)

Eilen olin harjoittelemassa suunnistusta Sipoon susien järkkäämässä häppeningissä. Mielenkiintoisen kokoisia tapahtumia kun väkeä oli varmaan yli 200 ja pellolla olleella parkkipaikalla oli autoja niin prkeleesti.

Suunnistusvermeitäkin oli kaupattavana eli tunnelma oli kuin isommassakin urheilujuhlassa. Osanottajia oli pro-tasosta salihoususakkiin ja emit teki osanotosta jouhevaa.

Suunnistustaitoni huomasin aika olemattomiksi mutta lasten radalla tästä ei ollut onneksi haittaa. Täytyy käydä joku kerta hölkkäämässä pidempi rata läpi mutta emittiä en osta.

I.S
06.07.2007, 08.40
Joo kyllä on vaikea päättää, mihin keulaan sitä nyt päätyisi. Kovasti Rock Shoxia suositellaan :seko: Hitto vie ...kova on päivityskuume, mutta lienee tässä vaiheessa vielä järkevää odotella, jotta tulee hyviä päätösiä.

Meikäläinen selvisi Tahkon reissusta takakiekon vauriolla ja sillä siis pääsi maaliinkin. Maanantaista lähtien on ollut Lunbergillä korjattavana, mutta vielä ei ole kuulunut mitään. Onneksi oli tuo vanha kiekko varalla, niin on päässyt ajelemaan.

Minkäslaista ohjelmaa viikonloppuna? Pidempää lenkkiä esim. sunnuntaina?

JJT
06.07.2007, 09.18
Ile

Myös Talas voisi olla hyvä vaihtoehto, palstalla oli joku käytetty myynnissä 125 millisenä, saisko siitä tingittyä keulan halavalalla?

I.S
06.07.2007, 09.49
Ile

Myös Talas voisi olla hyvä vaihtoehto, palstalla oli joku käytetty myynnissä 125 millisenä, saisko siitä tingittyä keulan halavalalla?

JJT > Tarkoittanet tätä: 'Fox talas 125 rlc keula 04/05 huollettu... ...lyhyt kaulaputki 16cm keula on huollettu ja ehjä hinta 200,-'

Aika lyhyt on tuossa tuo putki! Pitää ensin mittailla, kuinka lyhyt saa olla, ennen kuin edes ajattelee tarjouksen tekemistä. Onko tuo muuten samanlainen kuin sulla?

KariV
07.07.2007, 00.37
Jannella taitaa olla pelkkä RL - Rebound ja Lock, C -konsonantti (Compression) maksaakin vähän enemmän - ainakin uutena. Meinaatko Ile uskaltaa ostaa käytetyn keulan... Noo ehkä jos se on r-techissä huollettu...

Sattusko kellään olemaan esim risaa keskiötä, josta sais keskiön kiinnitys-holkin?? Aloin vaihtaa corratecciin keskiötä, mutta käytetyn keskiön joka aatteelin corraan vihtaa on kiinnytys holkin keskiöavaimen kohta niin nuljaantunut, etten uskalla vääntää kiinnitysholkkia ja siis keskiötä kiinni. Jos jollain sattus olemaan esim laakerivikanen keskiö, niin siitä ehkä sais holkin.... En viittis corraan ostaa uutta keskiöökään.... :(

Kiitokset Anssille isis avainlainasta - nyt kyllä pysyy Grossmanissa ketjunkirrainpaikoillaan! Samoin Jannelle kampi-avainlainasta. Enää on kahdesta fillarista kammet irti - yks on jo nipussa... :o Siitä mikä on nipussa puuttuu tosin jarrupalat, mutta eihän niitä dh-fillarissa kai tarvikaan! :D

ellmeri
07.07.2007, 12.25
Katoppa kö,Kartsa! Mulla vanaha R-F isis keskiö,saat sen klappia löytyy mut päät on ehjänä.No muuten se singnature malli Riiraitiin tehty.
Siihen saa muuten tilattuu lakrutkin,jos uusiokäyttäis sen.:D

Juu ja onnee vaan,ajoit qu miäs.:cool:

zippo
07.07.2007, 14.49
@Kari,Multa löytyy jotain Shimanon kiristyskuppeja.

KariV
07.07.2007, 15.53
Zippo, voisin kävästä noutaa sulta semmosen keskiön kirrausholkin - kuhan saan jonku menopelin taas vaihteeks kasaan, et pääsen liikkumaan... :)

Yritin tänään käydä ajelee grossmanilla keiniksellä, mutta jo toisella vedolla puhkes takanakki. Kaikkee muuta korjaus sälää oli repullinen mukana, muttei paikkauskamoja. Ajot jäi sitte siihen. Päätin rankasta itteeni army tyyliin "lihasmuisti harmitus" -menetelmällä taluttaen dh-fillaria juosten keinikseltä korsoon, repullinen ajokamoi 2 kypärää yms. selässä. Luontoäiti yritti pilata tuonkin rankaisumenetelmän, kun puolvälissä matkaa alko sataa mukavan raikkaasti. Vaikka kuin yritin riuhtoo, niin että ees vähän harmittais, nii sade ylty samaan tahtiin eikä millään alkanu harmittaa. Onneks sentään loppumatkasta onnistunut juoksukenkävalintani alko tuottaa tulosta ja ny on rakot molemmissa jaloissa. Harmittaa ees pikkusen - ehkä muistaa ens kerralla ottaa paikkauskamatkin mukaan. ;)

Ile & C-mies, jos ootte saku tilausta virittelemässä, nii voisin kans osallistuu...

I.S
07.07.2007, 17.07
Kari > En mä taida vanhaa keulaa ostaa ...täytyy rauhassa katsella, mihin sitä päätyy. Päätin nyt taas, että ajelen tuolla nykyisellä tämän kesän loppuun ja sitten talvella, kun sinkulalla ajelen, niin hommaan Cruziin uuden keulan.

Siis kun en ole nyt sitä keulaa hommaamassa, niin ei taida olla mitään muutakaan ostettavaa tällä kertaa. Jannehan taisi olla myös kiinnostunut kimppatilauksesta :seko:

JJT
08.07.2007, 11.39
Ile & C-mies, jos ootte saku tilausta virittelemässä, nii voisin kans osallistuu...

Kari viritteletkö sinä tilauksen, niin saadaan kamat, koska olen lähdössä mökille? Voisin osallistua ja c-mieskin varmaan tilaa.

I.S
09.07.2007, 09.41
Ensi viikonloppuna Kuusankoskelle? Alustavastihan juteltiin Peten ja Karin kanssa Kuusankosken maratoonista. Ovatkos molemmat vielä lähdössä ko. tapahtumaan? Itse maksoin jo osallistumismaksun eli olen menossa.

Siellä pitää olla viimeistään klo 11 ilmoittautumassa eli kohtuu ajoissa pitää lähteä ajelemaan. Varmaan vähintään pari tuntia pitää varata ajoaikaa. Pyörien pakkaamiseenkin pitää varata jonkin verran aikaa, jos meitä on kolme lähdössä.

Käytiin eilen JJT:n kanssa vetämässä mukava 3h lenkki Golf-kenttä - Kerava - Keinis akselilla ...jonkun muunkin tuoreet jäljet siellä olivat, vaikka oli just satanut, ketään ei silti nähty. Löydettiin hyvä uusi tekninen pätkä (ainakin meille oli uusi), kun yritin muistella yhtä reittiä, joka Karin kanssa oli joskus ajeltu. Nooh jostain kohdastahan se meni väärään suuntaan, mutta eipä haitannut, kun löytyi uutta ajettavaa. Pirun liukkaita oli juuret ja kivet ...meikäläisen piti vähän kaatuillakin :o

KariV
09.07.2007, 18.55
Juu,
Kovasti mukana maratoonilla ois tarkotus olla! Ketäs on tulossa huomenna Mätikselle srammia polkemaan? Ite kävin hakee just lundbergilta uuden keskiön - saas nähä josko sitä pääsis huomenna sisäänajamaan. ;)

I.S
09.07.2007, 20.02
Ketäs on tulossa huomenna Mätikselle srammia polkemaan?
Mä lähden huomenna sillä tavalla lenkille, että ajoitan itseni Mätikselle, kun kisat alkavat. En siis tuu ajamaan, vaan voin toimia epävirallisena valokuvaajana ...jos ei sada.

Lähtikös nuo ajot siitä puomilta?

Pete L.
09.07.2007, 22.04
Ensi sunnuntaina ajetaan Mäntsälässä maantietä.Kuusankosken maraton jää mun osalta väliin.
Sram-cuppia tulen huomenna ajamaan.