Näytä tavallinen näkymä : Koska viimeksi ajoit?
maasturilla 16 km hyöty liikuntaa.
Justiinsa kävin läskeilemässä 18km ja 1h40min
Lähetetty minun E5823 laitteesta Tapatalkilla
Äsken poljeskelin pienen herkistelylenkin 41,4km@2:17. Herkkää oli ja hyvin irtos.
Varpaillakin oli herkän kylmä.
Janski80
03.12.2016, 14.15
Tänään aamulla gfbd.n kunniaksi vajaa kolme tuntia läskillä.Sai ajella ihan rauhassa loistavassa
kelissä,eikä jälkien perusteella ollut muita liikenteessä.
Aamulla 2,5h fatbikella polun aukaisua 😅
Lähetetty minun I6 laitteesta Tapatalkilla
Tänään rouvan kanssa muutaman tunnin talutteluretki Sipoonkorvessa.
Paljon oli muita paksupyöriä liikkeellä, eikä ennen ole tuollaista määrää pyöräilijöitä noilla seuduin tullut kohdattua.
MacKonte
03.12.2016, 16.41
Äsken maasturilla 30km/2h auraamattomia kelvejä ja ajoteitä, osan matkasta rattoisasti Canyonilla polkevan fattikuskin kanssa. Viimeiset kilometrit sai lasketella juuri liipattua kelviä ja siinähän maasturi melkein lensi :)
Muita fillaristeja ei juuri näkynyt...lienee kaikki siellä Sipoonkorvessa...?
Pyöränä täysi-ikäinen Cannondale ja alla ISP Evot. Jauhautunut pakkaslumi hieman laittoi perää haeskelemaan, mutta kovemmalla jääpohjalla menee kuin juna.
kuovipolku
03.12.2016, 16.47
Huomenna tulee neljä viikkoa ajamattomuutta täyteen. Yllättävän hyvin on nuppi kestänyt vaikka ihan mainion näköisiä ajopäiviäkin on ollut lukuisia. Ajattelin kuitenkin juhlan kunniaksi virittää vanhan maantieraketin traineriin kiinni - mutta eri asia on milloin saan noustuksi sen satulaan!
PS Tai kyllähän se pyörän selkään "hyppääminen" onnistuu, mutta eihän siinä ole mieltä jos ei saa edes jonkinlaista treeniä ajetuksi kunnialla.
PPS Opin tässä muuten että ranskalaisilla on semmoinen hauska huudahdus kuin "Patatraa!" kuvaamaan tuommoist kunnon kaatumista ja mälliä.
Espoon Soukan Kasavuorelle ajoin meren jäätymistä havainnoimaan .. takajarru oli jäätynyt mutta eipä takana nastojakaan ollut, vähän liukas Nobby Nic jäisellä kalliolla :rolleyes: .. eikä villasukkailmastointiteippikengätkään paljoa pitäneet
janne kuivakangas
03.12.2016, 18.53
Äsken global day fatbike 2th Halsilsssa Hiihtomaa ja polkuja. .
Lähetetty minun SM-T335 laitteesta Tapatalkilla
StantheMan
03.12.2016, 21.45
Päivällä koko päivän 174km ja 13h kierros Varkaudessa. -13C ja 5m/s lähinnä vastatuulta.
Tänään rennosti 6h/86km krossarilla hyvässä säässä ja hyvässä seurassa. Nicetrackit eivät muuten pidä peilijäällä
Äh perkele. pitääkö tässä "vanhoilla päivillä" hankkia CX?
Kauhea ajatuskín (not):rolleyes:. Tuli aikoinaan sotkettua
riittävän paljon paskakeleissä tien syrjää. Mietintään.
Kona Rove voisi... (pojalla Paddy, rouvalla dr.Fine).
Merkkiuskollisena voisin kilauttaa Milanoon G-pajalle
ja "kysyä tarjousta". Tuon voisikin sitten nakittaa
tuleville vuosipäiville muiden riesaksi...
Tänään pikkujoululenkki 100,7km@6:57. Koko sakilla teräspyörät, hienoa settiä täydellisissä olosuhteissa.
Tuli huomattua, että ISP on messevä talvirengas ja WXC300 hyvä, mutta peilijäällä jotkut jäi lipsuttelemaan jälkijoukkoihin naisträkeillä.
107km tuli kokeiltua talvipyöräilyä, kolme minuuttia vajaa 7h. Olihan sitä tuossakin vääntämistä vaikka pakkasta ei ollut kuin -9 ja suoraa vastatuulta vain viimeinen ~35 km osuus :).
lastumaki
04.12.2016, 00.28
Kolme päivää Gran Canarialla kuituisella maantiepyörällä. Matka ei taitu, mutta nousumetrejä kertyy. Kivaa päästä takaisin kotiin läskin kyytiin, kuumakin täällä tulee.
Lähetetty minun VIE-L09 laitteesta Tapatalkilla
Aamulla ja iltapäivällä 50 + 10 + 10 km talvipyöräilyä. Aamulla haloja ja 13 astetta pakkasta.
Tänään 2,5h fatbikella kevytvauhtista polunavausta.. Hitusen aiottua pitempi reissu, mutta kun oli vapaa niin lipsahti
PikkuPatleetti
05.12.2016, 19.59
Sairaalanmäki ylös ja alas, eli kymmenisen kilsaa yhteensä. Paluumatkalla peilikirkkaalla takapää lähti omilleen ja slaidasin kuin hidastettuna maahan. Pyörä ylös ja taas tasapainottelemaan. Huisi keli gyl.
Mökille ajoin äsken, osan matkaa kyllä bussilla. Aika ison osan
MacKonte
05.12.2016, 23.58
Aamulla loskassa, vedessä, lumessa +3°C töihin ja iltapäivällä liukkaalla jäällä -3°C kotiin. Hyvin heittelee kelit :)
Eilen illalla. Ei löytyny ainuttakaan ajettua polkua ja ajamattomilla eteneminen oli melkoista taiselua. Räntä- ja pikku vesisateen jäljiltä jääkansi, joka ei kanna, mutta jarruttaa tehokkaasti. Lopulta löytyi polku, mistä oli mennyt pari hevosta, alkoi taas ajo maistumaan :-)
nih..
Aamusella reilut kolme tuntia ja 65 km. Paikoin liukasta, mutta eipä tullut kylmä ennen kuin pysähtyi (-10 C).
Jami2003
06.12.2016, 15.35
Tunti jäitä ja tietä pitkin maasturilla. Aikalailla maksimi aika varpaiden puolesta - 16 asteen pakkasessa vaikka 303 laket jalassa onkin.
MacKonte
06.12.2016, 19.01
Auringon paistaessa pilvettömältä taivaalta pikkupakkasella -12°C reilu tunti ja 20km maasturilla. Jalassa merinosukat ja Diadorat, käsissä merinosormikkaat ja Zienerit. Ei palellut kuin puhelinta, joka jäätyi kesken matkan kuvaussessiolla...
Janski80
06.12.2016, 19.29
Tänä aamuna vajaa kolme tuntia raikkaassa talvikelissä fätillä.Loppumatkasta alkoi vähän varpaita kipristelemään,muuten loistava ajokeli.
Aampäivästä 4h retkeilyä perheen kanssa vuosaaressa ja äsken 2h trainerillä, niin kuin lähes jokainen ilta viimeisten viikkojen aikana.
Pätkääkään ei tee mieli ulos. Kadun varressa näytti tänään pölisevänkin kuin keväällä.
Katsellaan, josko lumentulon jälkeen alkaisi kiinnostamaan maastossa ajelu taas uudelleen.
Töitten jälkeen +1h fatbikella kevyttä polkutasapainoilua ...
Jopotuinen
09.12.2016, 20.03
Tänään hommista kotio ja tultiin kuin viimeistä päivää :D
MacKonte
09.12.2016, 20.17
Aamulenkki aurattuja ja auraamattomia kelvejä 40km. Aurinkokin näkyi....
StantheMan
10.12.2016, 12.31
Äsken kävin testaamassa tiistaina niksahtanutta vasenta polvea. Huonohan tuo on, mutta teoriassa pystyn ajamaan. 36km ja 2,5h. Hiltulanlahti ja munkkikahvit abceellä.
Tänään 3h48min kierros fatbikella "vakiolenkkiä" .. Hiukan oli tunkkausta ja liukasta reitillä, mutta keli mitä parhain 😎
janne kuivakangas
10.12.2016, 16.37
Äsken kävin kiva ajaa polkuja nyt 😁
Keskipäivän molemmin puolin säälisatasen Kanta-Hämeessä. Pääosin soraa ja oli ihan jännää paikoin. Vähän uria ja uusia teitä.
StantheMan
11.12.2016, 13.28
Ajomatkat lyhenee ja lyhenee. Niin kuin omille kengille kusisi eli voisi jo hankkia läskipyörän ja pyöriä nurkissa. Jälä 40km ja munkkikahvit Toivalan liikenneasemalla.
Tänään 1h50min teknistä polkua fatbikella.. Haasteena oli päästä jäätikköisiä klv.tä polun ääreen.. Kivaa pätkää oli tehty toiselle puolen kaupunkia
Päivällä 1,5h polkuja.
Ja sama tänään. Seuraavan kerran maasturilenkille pääseekin sitten vasta aikaisintaan maaliskuussa.:(
Perjantaina ja huomenna seuraavaksi. Viikonlopun urheilut meni pojan kanssa luistelua harjoitellessa, mukavaa ulkoilua sekin.
Tänään uudella maasturilla 25 kilsaa Paloheinässä pyörähdin.
Alkuillasta tänään terästäykkärillä pikku saunalenkki kelvejä ja ulkoilureittejä mausteena jokunen polkupätkä, 64km@3:22.
Kivaa kun kaikki oli tolkuttomassa peilijäässä.
Alkuillasta tänään terästäykkärillä pikku saunalenkki kelvejä ja ulkoilureittejä mausteena jokunen polkupätkä, 64km@3:22.
Kivaa kun kaikki oli tolkuttomassa peilijäässä.
Kuulostaa lenkiltä jolla olisin vaan enpä olisikaan halunnut olla muassa naisträkeillä.
Viikko sitten. Ja tän hetkistä oloa kun puntaroi, niin menee seuraava varmaan kahden viikon päähän.
Aamulla kevyt 1,5h fatbikella lähimetsän polkuja.. Ihanan liukasta paikoin, mutta tälläkertaa kaatumatta koko reissu 😊
The flying Chocobo
15.12.2016, 14.18
Aamulla töihin, tosin bussiruuhka hiukan hidasti matkaa.
MacKonte
15.12.2016, 17.39
Viikon työmatkat taas paketissa, yhteensä 125km aurattua ja auraamatonta kelviä.
Juuri äsken, tunnin nautiskelu läskillä lumisia polkuja pitkin.. Olipa vain rentouttavaa.
nih..
peruspertti
15.12.2016, 17.52
Fatboylla 100km tänään ;)
maasturilla työmatkan 12 km.
Työmatkat 24km kuten joka päivä tällä viikolla. Huomenna kauluspaitojen pyykkiin roudaus joten autopäivä luvassa.
Iltapäivällä töistä kotiin.
tempokisu
17.12.2016, 11.26
:D jees, eka vakiolenkki sitten...marraskuun alun. Äskön 105km, ja että oon tyytyväinen että sain ajettua. Ei mikään kepee rupeama.
Aamusta 2h40min läskillä teknistä metsäpolkua .. Kivaa oli ja vauhti pk.ta .. Eikä edes yhtään kaatumista vaikka pari tilannetta olikin. 😂
maasturilla 21 km kelvejä.
Polun tukko
17.12.2016, 22.02
Päivällä fätillä 46km polkuja ja teitä.
Kävin kokeilemassa neidin Jopoa huollon jälkeen (lähikaupasta asennusolutta).
Olihan kamala kokemus, mikä noissa kiehtoo? Ne -70 chopperitkin olivat parempia.
Tänään pitkin poikin lähiseutuja asioita hoitamassa. Tulihan siitä lenkkiäkin.
Tänään 3h40min/65km iltalenkki krossarilla. Hupaisana kuriositeettina että PK2:lla menitiin 1h27min ja VK1:lla 1h27min
sähköläski
19.12.2016, 13.41
Eilen ~18km, todella upeassa säässä. Kävin mm. Kaukajärven jäällä, pilkkijältä kysyin jään paksuutta; sanoi 15 cm ..
Tänään keli ei olekaan enää niin hyvä.. prk!
eilen iltapäivällä +2h fatbikella lepposta pk.ta :)
Tänään puolen tunnin testailu lenkki uudella läskillä. Huomaa kyllä että edellis lenkistä on liikaa aikaa...
Parikuukautta sitten,hartiat selkä ja koko ukko jumissa,jooga on vähän auttanut.....huilaaminen jatkuu,tammikuuta odotellen.
^ tsemiä ja woimaa toipumiseen.
Mää tänäpänä nelisen tuntia KeimolaPetasPetikossa. Oli hyvä.
Tänään työmatkat, kotimatkalla sakkokierros.
janne kuivakangas
19.12.2016, 23.39
Äsken kävin valojen kanssa polkuja ja jäällä hienosti mnee. .vaikka keli lämmenny. .
Eilen työmatkat ja sama tänään.
PikkuPatleetti
21.12.2016, 15.39
Työmatkaa eessun taassun. Eipä tuota ole kuin 5 kilsaa per suunta ja ärsyttävästi kerkee saamaan just pienen hien aina päälle. Ynseä keli kyllä, kaikki päälivaatteet aivan ravassa..
Töitten jälkeen pari tuntia läskillä lähimettässä.. Jumaleissön että oli luikkaat polut paikoin 😕
Janski80
22.12.2016, 00.11
Eilen iltapäiväll läskillä pieni lenkki,omaan makuun vähän turhan liukasta.
Aamusta 2,5h läskillä metsässä.. Paikoin ihan saatanan liukasta joten tuli sellasta kevyttä ajoa vaihteeks taas..
tempokisu
24.12.2016, 08.41
:) Ehdinpä ennen sadetta ajaa aamusella pienen aattolenkin 50km sileillä kumeilla. Kiva tuuli, takaisin tuli aika vauhdikkaasti.
tempokisu
25.12.2016, 10.14
! Lähdin kyllä aamuvarhaisella Valkeakoskelle päin...tie veti ihan jäähän ja takapyörä suti tasasellakin. Ei vitsulat, pakko kääntyä ja hetikohta liukastelin vähän enempi ( en onneksi kaatunu).
25km pelottavaa kilometriä, niin hitaasti että tuli kylmä.
Meni kyllä aika pskaksi lenkkeilyn kannalta(kin) tämä joulu.
Aamuselta pari tuntia läskillä.. Voe poijaat kun oli makia ajaa vaihteeks pitävässä kunnossa olevaa pätkää 😆
Juuri äsken läskillä. Voi pojat, kun ei ole koskaan ollu tiet ja kävellen tallotut polut noin liukkaita. Kelkkaurat pelasti reissun ja tarjosi sopivasti pitoa.
nih..
Eilen aattolenkki cyclolla, pitkästä aikaa lipat. Ei auttanut gravdalit, kun oli urainen peilijää alla ja lunta päällä. Ei onneksi ollut sepeliä. Olisi tullut helposti vahinkoa kun liuin niin pitkästi. 😀
Vissiinkin tiistaina ja se on liian kauan aikaa sitten.. Perhana kun jäi lomareissulta nastarenkaat kotiin, ei oikein veitsellä jääpatjalla huvita ajaa kesärenkailla
Janski80
25.12.2016, 15.37
Tänään kolme tuntia läskillä läskin sulatusta
Äsken maastopyörällä 48km ja reippaat pari tuntia.
Justiin tulin. Oli irtolumi jäätynyt kiinni ja nyt oli pitoa. Reitit vähän haussa vielä, kun ei oikein isomman tienlaitaa viihtisi ajaa
Jami2003
25.12.2016, 17.01
Kevyt tunteroinen kokeillen joko nuhan jäljiltä uskaltaa alkaa treenaileeen.
tempokisu
26.12.2016, 12.40
Just 50km, ja tietysti ihan kotipihalle tullessani meni eturengas.
Ei kyllä ihmetyttäny, tässä kun on menny kaikki muutenkin persiileen, puuttuikin enää kastuminen ja rengasrikko. Nyt on ihan täydellistä.
MacKonte
26.12.2016, 12.59
Tapaninajelu 25km hiekkaisia kelvejä pitkin.
StantheMan
26.12.2016, 13.01
Kolmisen tuntia kävin tunkkaamassa osin auraamattomia pyöräteitä. Lenkin ei tarvitse olla pitkä, että se on v:ttumainen.
Aamusta 3,5h lenkura fatbikella.. Alkuun oikeen hyvää pätkää, mutta loppu pari tuntia meni kapeaks ja tunkkaamiseks... Kokonaisuutena kivaa silti
telipyörä
26.12.2016, 15.38
Tänään 62 km. Kurakeli.
Taimo M.
26.12.2016, 17.21
Justiin 15km.
Malamuutti
26.12.2016, 17.30
Tänään - pitkästä aikaa - noin 30 km lenkki maanteitä ja pyöräteitä. Raskasta menoa nastarenkailla. Toisaalta aurinko näkyi hetken aikaa; harvinaista herkkua.
kuovipolku
26.12.2016, 18.55
Tänään aurinkoiset 60 km ulkoiluteitä ja sepelöityjä kelvejä.
Aattona palasin pyöräilyn pariin liki seitsemän viikon tauon jälkeen, mitä nyt muutaman kerran ehdin käydä kampia pyörittämässä ikivanhalla trainerillani. 30 km, 60 km ja 60 km, siitä se lähtee. Festive 500 on ihan sopiva tavoite, jos joka päivä pääsee ajamaan.
lastumaki
26.12.2016, 19.58
Tapanin perinteinen, Tuusulanjärven ympäri 42 km. Liikaa sepeliä kelveillä.
Lähetetty minun VIE-L09 laitteesta Tapatalkilla
StantheMan
27.12.2016, 13.41
Kolmisen tuntia kävin tunkkaamassa osin auraamattomia pyöräteitä. Lenkin ei tarvitse olla pitkä, että se on v:ttumainen.
Sama, mutta eri suuntaan ja eiliseen verrattuna muutama aste pakkasta. Luntahan satoi "riittävästi" ajon aikana.
Vähän kävin poluilla ja maaseudun hiekkateillä pyörimässä maasturilla.
MacKonte
27.12.2016, 16.26
Pikkupakkasessa parinkympin lenkki cyclolla lumisia kelvejä pitkin.
Päivällä 47km hiekkateitä ja vähän asfalttiakin. Todennäköisesti vuoden viimeinen lenkki, tuli tasatonneja täyteen.
Lähetetty minun D6603 laitteesta Tapatalkilla
Tänään iltapäivällä parin tunnin lenkin. Yllättävän jäiset tiet ja polut.
Tänään noin 30 km enimmäkseen jäisiä ja tosiliukkaita sivuteitä pitkin.
Tänään 3h15min lenkura läskillä, "vakiolenkki" pk-vauhtia tavoitellen ... 😊
brilleaux
28.12.2016, 19.13
En mä muista. On tää köhä kai jo pari viikkoa jatkunu. :(
Tänään 3h5min/28km maastossa läskyllä
Alkuillasta paikallislenkin. Joka paikka jääkuorrutettuna.
Aamulla töihin, eikä Polar suostunut mittaamaan harjoitusta; eli olenko lainkaan harjoitellut?
brilleaux
30.12.2016, 10.55
^Sut pelastaa vaan jos oli lunta ja läski. Jäi jälki.
^ Joo, olen läski, mutta ei siitä tarvitse aina huomautella. Lunta ei ollut; oli kuraa.
Aamulla tunti ja vartti läskin ulkoilutusta, ajatus ehtiä kuuraisille poluille . No toisin kävi, liukasta oli niin että paikoin sai potkutella toinen jalka kii pyöräss.. Ei kaatumisia 😊
tempokisu
31.12.2016, 10.27
Aamulla 105km, olisi voinu ajaa sileilläkin mutten uskaltanu kun eilen oli vielä liukasta. Hyvä että sain ajettua, taas se lähteminen jännitti ihan älyttömästi.
Nyt on vaan vasen tassu "aika kipeä", ja onhan tämä reilu satanen talvipyörällä kohtuullisen raskas vaikka ensin tuntui että tosi ketterästihän tämä sujuu.
Se tässä vaan ihmetyttää, vaikka ajan enempi (kesällä) tai syön vähempi ( joulukuussa) niin paino on ja pysyy samana tekee mitä hyvänsä, tai on tekemäti.
StantheMan
31.12.2016, 11.08
Perinteinen pappojen aattoajelu. Pari tuntia ja munkkikahvit Toivalan Steellä.
28km plussasähkötäpärillä ja on kyllä turhankin liukasta ilman nastoja ajella, kun hiekoitukset on vähän sinnepäin.
+30 cyklolla. Paikoin pelotti nastoillakin, kun tuuli alkoi repimään uraisella jäätiköllä. Yhdet lipat tälle talvelle, eikä ollut onneksi sepeliä siinä kohti.
Kävin vaihtamassa vuotta Ounasvaaran talvireitillä. Reitti aivan loistavassa kunnossa, joten oli mahtavaa ajella ihan yksin pimeässä metsässä. Juuri sopivasti ehdin metsästä pois seuraamaan kaupungin järjestämää ilotulitusta. :)
Eilen tunnin verran sorateitä.
81km polanneränniä ja penkkaa.
StantheMan
01.01.2017, 16.03
Tänään aamusta nelivitonen. 155 vähemmän, kuin vuosi sitten.
Neljäysillä tuli vuosi aloitettua. Viime vuoden loppu meni vähän pärsiilleen kun jostain söin sisääni kampylobakteerin itsenäisyyspäivän kieppeillä. Kauan kesti ennen kuin oli vatsa normaali. Mutta tästä taas leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä. ;)
Tänään polkuja ja hiekkateitä jotain päälle pari tuntia. Hyvä kuiva pakkaskeli ja arskakin paisteli matalalta.
Ensi puraisu vuodesta 2017, noin 4,5h cyclolla erilaisia tiepohjia. Täälläkin keli näytti pitkään aivan ihanteelliselta talvipäivältä (arskaa alakulmilta ja hiekkateillä rapiseva lentokeli), kunnes viimeinen puoli tuntia palautti todellisuuteen jäätävän tihkun ja lumisateen muodossa.
Tänään 1:30h rauhallista rullailua tienlaitaa pitkin. Eka lenkki 4kk:een akillesjänteen repeämän jälkeen. Aika nannaa!
Sent from my iPhone using Tapatalk
kuovipolku
01.01.2017, 17.26
Eilen 118 km katuja, kelvejä, ulkoiluteitä ja teitäkin.
Nastarenkailla osin laiskuutta (tulossa pakkasjakso ja todennäköisesti paikoin turhan liukasta tälle kuskille ilman nastoja), osin sepelinpelkoa (vaikka nastat allakin olen nyt kerran joutunut rengashommiin, luotan niihin silti enemmän kuin pistosuojatuimpiinkaan slikseihin ja ne rullaavat yhtä hyvin kuin mulla vaihtoehtona olevat nappularenkaat).
Mukavana porukkalenkkinä ajettuna, lisäksi vedin alkuun ja loppuun soololenkkiä sen verran että sain Festive 500:n kilometrit täyteen. Loukkaantumisesta johtuneen liki seitsemän viikon ajotauon jälkeen oli kiva ottaa joku tavoite ja siten päättää vuosi vähän duurivoittoisemmin.
maasturilla 22 km kelvejä,liukasta ilman nastoja.
Äsken 53,9km@2:48. Kelvejä ja hiekkateitä. Maaston tarkistelua siellä täällä.
Blackborow
01.01.2017, 20.12
Pari viikkoa sitten.
Puolentoista tunnin crossailu päättyi vartin kävelyyn tänään. Jossain oli lasinsiru tai muu terävä keskellä ulkoilutietä.
Eilen 3h/49km maasturilla liukkaassa maastossa. Nyt sen verran epäselvä olotila terveydentilan puolesta että huomenna autolla töihin.
tempokisu
02.01.2017, 10.11
Pakko vähän ajella, aamulla 40km. Kun se vaan jännittää talvilenkille ( ja kyllä se kesälläkin..) lähtö, en tiedä miksi kun mitään jännitettävää ei ole, ei mitään tavoitteita eikä kisoja ikinä ja voi ajella ihan hiljakseen - niin silti, eikä hellittäny ajelun aikanakaan vaan masu ihan kipee jännityksestä.
Ei tästä mitään tule, sitä ihan toivoo kovia pakkasia niin ei tarvi lähteä kun työmatkalle ehkä pienen lisälenkuran kautta. Ja töihinkin lähtö jännittää. Ainoo missä huomaa edes hieman rentoutuvansa on kun on päässyt kuvaamaan ja löytyy hyvä paikka. Sitä ennen kyllä hermostuttaa.
p bonkille, varmana oli tikarisepelinpala.
MacKonte
02.01.2017, 12.34
Poikkesin Lahden satamassa, mutta kahvilat oli kiinni. Matkaa kertyi 33km ja pakkasta -7°C.
Janski80
02.01.2017, 14.02
Tänään kolme tuntia polkuja ristiin rastiin,ajokeli loistava.Renkaan jälkiä paljon mutta yksin sai polkuja ajella.
Karvan vajaa 60km, melko tekniseksi olivat tiet jäätyneet.
50km Kotka-pyhtää akselilla aikaisemmin tänään. Metsätietä ja polkuja, vähän kelviäkin.
p bonkille, varmana oli tikarisepelinpala.
Saattoi olla. Meni Gravelkingistä läpi kerralla ja jätti jäljen ulkorenkaaseen. Ehkä tiehen pystyyn jäätynyt kvartsipiikki tai sitten lasia uuden vuoden juhlista.
30km eli 2h. Grindasin turvetiellä, jouduin palaamaan epämääräisen kilinän saattelemana kotiin. Vuoden ensimmäinen pinna poikki, viime vuonna meni kaksi. 28 pinnaa ilmeisen vähän noilla teillä, läskillä olisi varmaan ollut ihan kivakin ajaa.
StantheMan
03.01.2017, 18.38
Lentokentän nurkilla kävin harvinaisella arki-iltalenkillä. Jostain syystä oli kevyt ajaa. Eipä tuota pakkastakaan ollut kuin 13 astetta.
Äsken parituntinen kolmekymppiä vaihtelevasti hoidettuja Helsingin ja Espoon kelvejä.
MacKonte
04.01.2017, 16.05
Iltapäivän auringossa ja raikkaassa pohjoistuulessa -21°C vajaa 25km kelvejä ja hiekkateitä. Hieno keli!
Aamulla 43 km pirteässä -15 C:n lämmössä.
StantheMan
06.01.2017, 13.48
Aamulla 43 km pirteässä -15 C:n lämmössä. Vuorokausi myöhemmin samanpituinen matka. Pakkasta oli 30 tiesäätaulussa Toivalassa. Normaali talvisää siis. Munkkikahvit Ästeeykkösellä.
Karvan vajaa 50km. Lähtiessä -24c ja palatessa -15c. Vuoden ensimmäinen pannutus :)
The flying Chocobo
07.01.2017, 11.39
Tänään aamulenkki lumipyryssä. Kelvejä pitkin cyclolla 40km ja 18,8kmh. Tuuli ja lumi hiukkasen hidasti, joten kävi hyvin kuntoilusta. Vaan olipa kiva ajella kunnon tuiskussa. Lunta oli kuitenkin kertynyt sen verran vähän että homma tuntui ihan pyöräilyltä.
Just kotiuduin 32km läskeilylenkiltä. Rankkaa, tuulista ja lumista oli😘
MacKonte
07.01.2017, 14.58
Lumipyryssä ja tuulessa 21km maasturilla, mennessä auraamatomia kelvejä, paluumatkalla aurat olivat jo ehtineet pääväylille ja keskinopeus näillä osuuksilla karkasi kesäisiin lukemiin. Lämpötila oli melkein keväinen -7°C viimepäivien pakkasten jälkeen. Hieno lenkki!
68km josta viimeiset 1,5h sai ajaa valoilla.
MacKonte
08.01.2017, 18.02
Maasturilla Kymijärven jäällä hankea ja jäätietä 21km. Hauska laskea menemään 25km/h sileällä jääpinnalla valojen kanssa.
StantheMan
08.01.2017, 20.59
Aamulla, vähän päivällä ja illallakin. Tervo-Säviä. 207km.
Äsken pulkkamäen jälkeen 3h trainerilla. Ei jäätynyt parta, eikä tullut mustelmia polviin.
Tänään iltasella Espoon huonosti ja hyvin hoidettuja kelvejä 56km@3:35. Vuoripyörällä.
34km. Eilen tuuli vihelsi kahvoista, tänään voimalinjoista. Tietä ei oikein tahtonut olla ajettavaksi asti, plussalla sen verran että lumi jäi jumiin lokareihin . .
MacKonte
09.01.2017, 17.18
Töissä käväisin, 30km maasturilla, junttautunutta ja jauhautunutta lunta vuorotellen.
13km työmatkaa crossarilla jossa alla nokian w240. Kovettuneet lumipaakut sekä irtolumi saivat aikaan illuusion perunapellolla ajamisesta..
kuovipolku
09.01.2017, 18.30
Talvipyöräilyä pääkaupunkiseudun kelveillä vajaan neljän tunnin verran.
Lahjomaton mittari näytti keskariksi 17,9 km/h ja vaikkei auraamatonta taivalta ollut metriäkään, en hetkeäkään epäillyt mittarin valehtelevan. Kuski on korkeintaan keskenkuntoinen ja on ajanut nopeammillakin talvikeleillä. Aurausvalleja ja -pöpperöäkin löytyi pitkin matkaa. Kerran yllätti lumen kätkemä kanttikivi, kun unohdin että liikenneinsinööri oli viisaudessaan laittanut suoraa tietä ajavat pyöräilijät tekemään risteyksessä "turvallisuutta parantavan" koukkauksen.
Eilen ja tänään työmatkat
Äsken maastopyörällä maaseudun pikkuteillä 48km ja 2h30min.
35km. Ensin satoi räntää, sitten vettä. Melko liukasta.
Maanantaina illalla töistä kotiin. Tänään piti ajaa töihin taas mutta kurkku ollut ko ajosta lähtien niin *piip* kipee että jäi ajamati. Stna.
Eilen illalla uuden Trek Farley 9.6 (2016) koeajolenkki, kun sai tilulilut kiinni liikkeestä haun jälkeen .. Melkoinen polkuohjus verrattuna entiseen Farley 5:een :o Hyvät ensifiilikset vaikka keli olikin paikoin jäinen ja kokoaika sai varoa liukasta .. Muutamaa polunpätkää pystyi ajamaan rennommin ja niitten perusteella pyörän vaihto meni oikeeseen suuntaan ... :o
Eilen työmatkat ja nyt aamulla töihin. Jos tuo tuuli pysyy, ei kotimatkalla tarvitse juurikaan polkea.
Kävin kaupassa - oli pimeää, liukasta ja tuulista ja lienen jo ansainnut jonkinlaisen kylähullun maineen näillä nurkilla. Kaikki muut kun liikkuvat autolla.
Eilen töistä kotiin ja tänään työmatkat.
Pari viikkoa sitten. Aivan haitarista. Sitkeää laatua oleva flunssa, ei viitsi kuitenkaan riskeerata koska viime toukokuussa samanlainen tauti eskaloitui korva- ja poskiontelotulehdukseksi. Onneksi kelit on olleet aika hanurista
eilen 21 km ja tänään 12km työmatkat maasturilla.
MacKonte
13.01.2017, 21.55
Tämän viikon työmatkat maasturilla paketisssa, yhteensä 152km. Tuulinen viikko, vuoroin lumista ja jäistä, tänään auraamattomia kelvejä. Välillä tuli lunta niin että joutui siristelemään. Jos viikonlopun huilaisi ja jatkaisi maanantaina polkemista.
tempokisu
14.01.2017, 10.49
Mä myönnän itelleni nyt Sisu-puukon tästä talviLenkistä 105km. Siittä on aika kauan kun viimeksi ajelin näin hankalissa olosuhteissa, Lempäälästä Valkeakoskelle (ja takastulomatkallakin) kaameeta lumipyryä ja umpihankee, enkä varsinaisesti rakasta söherössä ajamista.
Mutta hyvä että tuli ajettua, osoitti itelleen että aika hankalistakin olosuhteista selviää omin voimin, ja että ylipäätään jaksoi vakiolenkin.
Nyt ei tarvi pariin päivään ajella, ja saa nukkua rauhassa. :)
oho, pyörä oli aika lumikuorrutettu, ei ihme että kaikki autot antoi Pirkkalan risteyksissä hyvissä ajoin tilaa ja odotti kun yksi väsyny lumiukko tulee...
StantheMan
14.01.2017, 13.40
Eilen jäin kiinni työmatka-ajelusta. Kaikkeen sitä sortuu. Tänään 33km ja 3h
Munkkikahvit Toivalan Steellä.
Blackborow
14.01.2017, 13.45
Viime vuonna.
63km kävin jättämässä renkaanjälkiä . . tulla tuprutti lunta koko matkan :)
Aamupäivällä 1h20min fatbikella testilenkkiä klv väylillä, kun ei liukkauden takia poluille ollut asiaa.. Klv.t oli senverta karheita, että sentin tuore lumikerros hieman piti ja oli tallaantunut..
Koeajoin pojan talviruoskan ja käväisin maitokaupassa. Heräteostoksena asennusolut.
Olisipa tuon tason nastagumeksia ollut 30 vuotta sitten.
Tunnustan: otin luvatta pojan maantiesinkulan koeajoon myöhemmin.
Nyt sattuu oikeaan kylkeen, käteen & jalkaan. Lumen peittämä jää...
Tästä kumpusi tuo outo rengaskysely.
StantheMan
15.01.2017, 13.31
Aamulla kahteen mieheen lossilla. Abceellä munkkikahvit. 56km ja vajaa 4h.
Päivällä 2h40min fatbikella lähimetsän polkuja, teknistä oli paikoin.. Pahin liukkaus poissa 😊 eikä ainuttakaan liki piti tilannetta..
17km juuri äsken. Hitto kun täällä itä-suomessa ei paljoa polkuja ole auki ja ne polut mitkä auki niin pitäis ekana autolla mennä mestoille, kun lunta ihan liikaa muuten. Järvenjäälläkin tylsää ajella ja sielläkin 5-10cm lunta.
Blackborow
15.01.2017, 21.22
Tuossa alkuillasta reilut 2h polkuja.
Tänään ensi kertaa pariin viikkoon 25km erittäin kevyttä tunnustelua, josko sitä voisi ajaa. Ei ainakaan vielä lyönyt flunssa takaisin.
Alkuillasta pienen lenkkipyörähdyksen
Lauantaina Meri-Rastila - N'avetta - Meri-Rastiala.
Mennessä ajoin Mustavuoren puoliks sulanutta latupohjaa ja sykkeet nousivat tappiin.
Ainakin minulla tappiin nousset sykkeet eivät laske lenkin aikana juurikaan.
Eilen illalla pikku saunalenkki terästäykkärillä 41,9km@2:38. Ensin vielä valon vallitessa Keskuspuiston läpi polkuja pitkin Silvolaan ja sitten palautellen Kaivokselan-Malminkartanon-Haagan puistopolkuja Mätäojan laitaa Pikku-Huopalahteen ja siitä kotio rantoja pitkin. Rankkaa mutta herkkää.
Tänään työmatkat ja vähän asiointia lisäksi.
StantheMan
17.01.2017, 16.56
Aamulla aloitin kuudelta työasioiden perässä ajelun ja äsken päätin päiväni. N. 50km tuli matkaa päivän mittaan.
Äsken EKP:n polkuja kuin Ahti-silli ja siirtymät eestaas. 39km@2:45.
eilen 13 km ja tänään 12 km,maasturilla työmatkaa.
33km kelvejä koska pääteiden pohjista pito kadoksissa.
MacKonte
18.01.2017, 21.02
Maasturilla 39km, josta 9km jäätietä.
Tänä aamuna tulin luisutellen vetistä jäätä pitkin paksukaisella töihin. Pito olisi voinut kohentua, jos olisi vahtanut nastakiekon etuseksi alle ( :cool: ), mutta jännitysmomentti olisi toki pienentynyt.
Jami2003
19.01.2017, 21.56
Tänään FTP testi trainerilla.
^^^ Minähän en kerrasta usko. Tänään vedin lipat jo työhön ajaessa, eilen vasta kotimatkalla kotipihassa. Varustetappioina reikä windspoppereiden ja kalsareiden polveen. Elämä on.
MacKonte
20.01.2017, 21.13
Viikon työmatkat jälleen poljettu, yhteensä 170km, mukana upeaa peilikirkasta jäätietä. Huomenna onkin mentävä autolla, koska fillarilla ei vielä toistaiseksi saa sitä tavaramäärää kulkemaan.
StantheMan
21.01.2017, 12.15
Aamulla Jälä kahteen mieheen. Piti mennä pitemmälle, mutta lähtiessä vallitsi lumimyrsky, niinpä jänistettiin. Lopussa hieno auringonpaiste.
60km, enkä ollut edes ainoa hullu liikenteessä. Tai no, ehkä ainoa hullu mutten ainoa pyörän päällä (:
Äsken maastopyörällä 63km@3h10min.
tempokisu
22.01.2017, 10.12
No piti tietysti valita Lenkkipäiväksi se aamu kun oli satanu suojalunta. Kyllä tämä tästä.
Sai välillä putsata lunta lokarien alta ja muualtakin että pyörä pääs pyörimään, mutta 104km.
Lopun päivää saakin nukkua...
StantheMan
22.01.2017, 12.52
Lossille aamulla kahteen mieheen. Munkkikahvit abceellä. 56km ja nelisen tuntia.
Janski80
22.01.2017, 14.40
Tänään 3.5h läskillä polkuja pitkin.Viikon flunssan jälkeen aika raskas lenkki,muuten oli loistava keli.
Helkama Hybridillä perämeren jäillä.
Hieman oli epätasaista mutta saipahan raitista ilimaa.
http://www.sports-tracker.com/workout/lepperi/588496fef1757259d24816cf
Blackborow
22.01.2017, 16.05
Äsken 50km jäärännejä ja vähän merenjäätäkin täysjäykällä.
Kivassa kelissä cyclolla kelvejä 60km vähän alle kolmessa tunnissa. Melko raskaalta tuntui. Lisäksi edessä pinna kihnutti jarrusatulaan aika-ajoin.
Eilen iltasella 47km@4:05 EKP:n mahtipolkuja taas ihan Ahti-sillinä. Pimeässä metsässä on kivaa ajella. Aika jännääkin oli paikoin ISPeistä huolimatta.
Eilen Kallahden jäällä hiukan.
Tänään työmatkat.
+1, ekaa kertaa yli kolmeen viikkoon ja mukavaa oli. Jos Ahti-sillillä tarkoitetaan tärinää, niin juu kyllä EKP:ssa täristi kuin perunapellossa
...Jos Ahti-sillillä tarkoitetaan tärinää...
Ei päätä ei häntää.
-19c ja 35km. Jännästi kylmä tässä tämän alueen päällä parkissa.
tempokisu
24.01.2017, 20.11
Tänään pidennettyä työmatkaa ja tulikin yhteensä 76km. Tunti enempi aikaa meni ajellessa kun mitä töissä oli töitä.
Äsken poikkesin EKP:ssa polkemassa jääpolkuja. Siirtymineen 38km@3:06.
Eilen illalla fatbikella 1h40min lenkura.. Alkuun metsäpolkuja, jotka osottautui paikoin ihan liian liukkaiksi ja sitten loppu tunti klv reittejä..
Eilen illalla fatbikella 1h40min lenkura.. Alkuun metsäpolkuja, jotka osottautui paikoin ihan liian liukkaiksi ja sitten loppu tunti klv reittejä..
Juu, nyt on poluilla kerrankin kapeiden nastarenkaiden keli.
Juu, nyt on poluilla kerrankin kapeiden nastarenkaiden keli.
jospa tämä ongelma poistuis kun saa ajoon uudet Gnarwhalit .. ISP nastoja ois jo "riittävästi", kun renkaat sais mihin laittaa ... 27.5" x 4.5" olis koko trek 9.6 :een .. Hyviltä vaikuttais arvostelun perusteella https://fat-bike.com/2017/01/bontrager-gnarwhal-tlr-27-5-x-4-5-studded-tire/
Leveä nastarengas ei kuitenkaan pure jäähän hyvin.
Ispeilläkin on nojattava reilusti eteenpäin ja käytettävä etujarrua rohkeasti, jos meinaa saada kunnolla pitoa eturenkaalle. Meinasin luiskauttaa sunnuntaina etusen alta kovassa vauhdissa, kun paino jäi taakse loivassa mutkassa.
tempokisu
25.01.2017, 11.00
Työmatkaa 55km, kun meen kotia niin tulee taas seittemänkymppiä. Ihan hyvä.
Leveä nastarengas ei kuitenkaan pure jäähän hyvin.
Ispeilläkin on nojattava reilusti eteenpäin ja käytettävä etujarrua rohkeasti, jos meinaa saada kunnolla pitoa eturenkaalle. Meinasin luiskauttaa sunnuntaina etusen alta kovassa vauhdissa, kun paino jäi taakse loivassa mutkassa.
Totta tuo , ettei leveä rengas piikkinastoillakaan pure siten kuin kapea kumi .. Tuo ~2 tuumainen ISP evo oli kyllä loistava jäätikkörengas .. (haikeudella muistellen 26" aikoja) .. Piikkinastoitettu läskirengas tuo kuitenkin jonkinlaista tuntumaa ja ennakointia jäiselle alustalle .. kun verrokkina on nykyinen hodag 3.8" jolla ei kovin lujaa jäisella alustalla mennä.. Ainakaan tuollaisella kovalla jäällä, jonka päälle on satanut uutta lunta :D
MacKonte
25.01.2017, 14.47
Tänään suhasin työmatkoja kahden toimipisteen välillä maasturilla yhteensä 51km. Alla oli kehuttu 26x2.1 ISP Evo 2.0bar paineilla ja pitoa riitti jäisillä polanteillakin. Vauhtia hillitsi aina toiseen suuntaan ajettaessa vastatuuli...
Eilen työmatkat. Kesäaikaan tähän parin päivän kokoussessioon olisi myös voinut polkaista maantiepyörällä.
21 km työmatkaa maasturilla.
Iltapäivällä 40 km (työ)matkaa. Vaihtoehtoinen lähtöpiste.
Aamulla klo 0740 - 0900 Meri-Rastila - Viinikkala; osa Vantaanjoen vierrusta. Aivan jäässä! Muutama pyöräilijä tuli vastaan.
tempokisu
28.01.2017, 10.01
Lenkki 105km äsken. Tuntuipa kepeeltä ( ainakin alkumatkasta..) edellisten umpihankilenkkien jälkeen. Kyllä tämä aina aika työteliäs rupeama on, mehupurtilo ja eväsmandariinit tuli erittäin tarpeeseen.Viimesessä isossa Säijän ylämäessä tuntuu että keuhkot repee, mutta hyvää se vaan tekee.
Ja ainahan se on hyvä tunne kun saa Lenkin ajettua. :)
Erityisesti siksi että huomena ei tartte lähteä ja saa nukuttuakin.
StantheMan
28.01.2017, 13.20
Kahteen mieheen Savulahti. Munkkikahvit Vartialassa. Aurinko paistoi ja vettä satoi. 80km ja 6h.
eilen 20 km ja tänään 25 km maasturilla.
Tänään reilu 50km läskillä.. Ajoaika 4h20min ja keskisyke 146, hauskaa oli, vaikka polkija avattiin.
StantheMan
29.01.2017, 13.38
Lossi aamulla kahteen mieheen. Munkkikahvit Takkabaarissa pitkästä aikaa. Meinasin jäädä auton alle, kun kolmion takaa ajaessani en huomannut penkan takaa tulevaa autoa. Onneksi se tuli niin hiljaa, että en jäänyt alle. Oma moka. 55km ja nelisen tuntia.
Pari tuntia fatbikella... Sisältäen jäätiköllä kaatumisen, taluttelun puujalalla könkäten ja vielä tunti klv ajoa... Sattui niin saatanasti ja nyt reidellä jääpussia pidellen
Kelvilenkki cyclolla 63 km, hieman alta 3h. Lokarit säästi takin selän ja naaman koiranpas*kalta ja hiekalta. Vähän joutuu itseään potkimaan persuksille, että tulee lähdettyä.
29er jäykkäpersulla 64km/3h10min paikallisia pikkuteitä.
maasturilla 31 km kaupunki kierros.
Jami2003
29.01.2017, 17.45
n 40 km maasturilla jäitä pitkin ja vähän teitäkin.
Äsken. 130 tietä 140k verran. Harvinaisen veemäinen paikka tää Linnatuuli odottaa pelastavaa enkeliä, taas kerran.
Jami2003
29.01.2017, 18.36
Äsken. 130 tietä 140k verran. Harvinaisen veemäinen paikka tää Linnatuuli odottaa pelastavaa enkeliä, taas kerran.
Joo muistaakseni olen lukenut aikaisemminkin tällaisesta :)
Olet vissiin pystyssä vuosien siivousvuorot ja hartiahieronnat. Muuten ei kyllä näitä isännän pois nouto keikkoja osaa selittää :D
59km. 7-11m/s, puuskat täällä peltojen keskellä välillä jänniä.
tempokisu
31.01.2017, 06.43
Äskön piti ajaa Lenkki, mutta senverta liukasta että käännyin pois ja ajelin pyöräteitä 40km.
Ja Sinulle joka ohitit mun teollisuualueella, ajoit rehvakkaasti pitkin ajotietä ja moikkasit, niin otan oman tervehdykseni takas. Sinulla kun oli kammottava punainen vilkkuvalo repussa.
Just eilen tulin 300euron migreenihoidosta ja senjälkeen hermosto on pari päivää erityisen herkkänä, niin mikä pirun tarve on vilkutella? Ite ei edes näe sitä takavaloa, mutta perässä tulija kärsii #¤% toivottavasti Sinulta menee tänään renkaita tai jotain.
eilen ja tänään työmatkat maasturilla 13 km.
Illalla klv reittejä farleylla pari tuntia, hyvä keli 😊
Eilen läsällä reilut 20km metsää, kelviä ja meren jäätä.
Blackborow
03.02.2017, 20.14
Äsken reilut 2h polkuja. Täytyy sanoa että en nauttinut ihan koko aikaa. Taidan siirtyä suksille pariksi päiväksi odottelemaan, että nuo urat taas tamppautuu.
MacKonte
03.02.2017, 20.27
Viikon työmatkat taas poljettu lumisessa hiekkasohjossa tai toisinpäin...matkaa kertyi viikossa mittariin 153km.
Aamupäivällä helmikuun satasen: 105 km karvan alta 5h. Ei ihan paras keli: tihkusadetta ja kuraa, mutta menneen viikon liukkaus oli kadonnut.
Blackborow
04.02.2017, 17.21
Äsken reilut 2h polkuja. Täytyy sanoa että en nauttinut ihan koko aikaa. Taidan siirtyä suksille pariksi päiväksi odottelemaan, että nuo urat taas tamppautuu.Eipä sittenkään malttanut. Äsken 3h polkuja.
VeloGirl
04.02.2017, 19.49
Tammikuun kuudentena.
Pari tuntia iltapäivällä loskassa ja kurassa fätillä. Perse kastui ekan kilsan aikana. Kevättä odottaen.
StantheMan
04.02.2017, 21.56
Viinijärvelle ja takaisin. Meni se päivä noinkin.
^ Liperin Viinijärvellä?! No sinne ei ainakaan nähtävyyksien vuoksi mennä.
StantheMan
04.02.2017, 22.25
No ei. Sijaitsee sopivat 100km Kuopiosta ;) ja tasaista siellä päin.
janne kuivakangas
05.02.2017, 00.02
Päivällä /valoilla iltasella 😊
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.