Näytä tavallinen näkymä : Koska viimeksi ajoit?
eilen ja tänään työmatkat maasturilla.
tempokisu
27.11.2015, 20.57
Onpas se nyt kettuilumieliala täällä...
Jos viiskymppinen naisihminen ylipäänsä fillaroi satasen aamulenkin, se sinällään on jo oikein hyvä. Vai ootko^^ eri mieltä, ei ihan kovin moni mun ikäiseni tämänpituisia lenkkejä tee. Ja itsekin tunnustan että en jaksa kuten 15 vuotta sitten, mutta nyt omien voimavarojen ja intressien puitteissa. Ja akkain sarjassa, ei ukkojen.
Stanin mittapuun mukaan kaikki muut ( tai melkein) näpertelee, mutta älkää nyt taas laittako akkaa ukkojen sarjaan.
Saa kyllä virkamies olla tyytyväinen, jos ehtii ajaa vajaan tunnin ennen töitä ja toisen vastaavan lenkin illan suussa. Pitkät lenkit ovat hienoja, mutta normipäivänä ei ehdi. Kesällä voi toki panostaa pitempiin lenkkeihin, mutta kilometrejä tulee säännöllisyydellä. Onnea vaan niin monesta satasesta, kun luuseri jää pariinkymmeneen. (No aiempina vuosina lukumäärä on ollut 1-5).
Jos viiskymppinen naisihminen ylipäänsä fillaroi satasen aamulenkin, se sinällään on jo oikein hyvä. Vai ootko^^ eri mieltä, ei ihan kovin moni mun ikäiseni tämänpituisia lenkkejä tee. Ja itsekin tunnustan että en jaksa kuten 15 vuotta sitten, mutta nyt omien voimavarojen ja intressien puitteissa. Ja akkain sarjassa, ei ukkojen.
Minä kun olen luullut että itse kukin ajelee omien voimavarojensa ja intressiensä puitteissa, ellei siitä ei saa rahallista korvausta tai edes materiaalista tukea. Ja siinä uskomuksessa olen elänyt että ennen kuin ajaa missä tahansa sarjassa, täytyy SPU:lle maksaa kilpailulisenssistä.
Stanin mittapuun mukaan kaikki muut ( tai melkein) näpertelee, mutta älkää nyt taas laittako akkaa ukkojen sarjaan.
Tämän kyseisen tapauksen motivaatioita en ole koskaan ymmärtänyt, jos valita saa niin kuulun mielelläni johonkin toiseen "sarjaan".
janne kuivakangas
27.11.2015, 23.40
Päivällä ja äsken ✌😁
Lähetetty minun SM-T335 laitteesta Tapatalkilla
Tänään aamusta 37km /1h50min maasturilla maantiellä.. Tuulta puuskissa 17m/s joten vastaistakin oli paikoin :o
Lähetetty minun PLK-L01 laitteesta Tapatalkilla
StantheMan
28.11.2015, 14.34
Kahden viikon totaaliliikkumattomuus ei lisännyt ajohaluja tai -vauhtia. 55km ja 19km/h. Munkkikahvit yllättäen Takkabaarissa.
E-Cruiser
28.11.2015, 15.20
33km uusien osien testilenkin kinnerillä eilen kevyessä sateessa. Ei kyllä jarrut paljoo pidä märkänä.
Kuukauden tauon jälkeen tuntui ettei voimat ole ihan kesäterässä enää. Hyvä olo ajon jälkeen, sai taas vähän veren kiertämään.
Kallio-Keskuspuisto-Pukinmäki-Malmi-Myllypuro-Itäkeskus-Tammisalo-Kulosaari. Peruslenkura.
Taimo M.
28.11.2015, 15.58
Justiin tulin lenkiltä. 40km, vettä tuli oikeenki kivasti ja tuuli oli mukana toki. Loppumatka oli jo nauramisen aiheinen ku puristin vettä hanskasta. :D
En ole enää mukana pakkosatkussa. Tänään tuli keskeytys ajaa se.
Malamuutti
28.11.2015, 16.39
Pitkästä aikaa ajoa. Kauppareissu, 15 km/suunta, eilen kaupassa käydessä unohtuneita asioita. Nastat alla ja tuulta se toistakymmentä metriä sekunnissa; kävi kyllä varsinkin vastatuuleen ajaessa kuntoilusta, vaikka vauhdista ei ollut tietoakaan.
arctic biker
28.11.2015, 16.48
Sattuneesta syystä ajokiellossa, 16 km kävellen, vasen käsi varuilta Actimove Umerus Comfort kantositeessä, en aivan Paavo Nurmen vaahtopääkävelyn vauhtiin yllä mutta jotain, pari juorutaukoa ynnä kauppakäynti , alle 3,30h. Niin fitun tylsää.
MacKonte
28.11.2015, 17.01
Cyclolla 26km hiekotettuja kelvejä tuulessa ja sateessa. Kivaa oli säästä hiolimatta.
Etenkin tänään on kyllä ollut todella kova tuuli ainakin Helsingin keskustassa. Puistossakin oli kaatunut iso mänty. Ei ollut edes lahon oloinen.
Se hyvä puoli tässä on, ettei veetuta niin paljon kun ei pääse ajamaan.
maasturilla city kierros,32 km ja pari tuntia.
StantheMan
29.11.2015, 13.12
Kahteen mieheen Kehvontietä lentokentän kierros. Suvikumi antautui tappajasepelille silloilla, mutta onneksi laitoin aamulla useamman sisärenkaan ja tukevamman ulkorenkaan takalaukkuun. Ja vielä oli apumies vaihtohommaan. Ohi talutti kaveri hybridiä, jolla oli ihka uudet pistosuojatut renkaat, mutta rikki oli mennyt sellainenkin. 48km ja 18km/h. Munkkikahvit Ranta-Toivalassa. Keli kesäinen, mutta lämmin.
Tänään aamusta maasturilla gravel grinding "kävästä ulkona" ajelua 2h45min / 42km
maasturilla 58 km ja 3,5 tuntia.
MacKonte
29.11.2015, 17.26
Cyclolla sekoitus maanteitä, hiekkateitä ja metsäteitä/polkuja yhteensä 40km. Aiemmin noita koluttiin joko maasturilla tai maantiepyörällä, nyt menee CaadX:llä kaikki :) Selkeät maantielenkit ajan jatkossakin R1000:lla ja teknisemmät maastot F900:lla, mutta cyclolla voi yhdistellä uusia vaihtoehtoja.
tempokisu
29.11.2015, 18.30
:) Päivällä vakiolenkki...tai takas Metsäkansan kautta, mutta vakio 104km. Kerrankin ei satanu, eikä kovaa tuulta.
On kuitenkin cyclolla senverta raskaampaa kun maantiepyörällä, että ei nämä enää mitään vasemmalla jalalla polkaistuja "käväisenpä Valkeakoskella"- lenkkejä ole.
Mutta eipä ole kiirettäkään.
Päivällä maastopyörällä 62 km.
Tänään hyvin lyhyesti maastoliukastelua, jotta tietää että kaluston puolesta uskaltaa lähteä ensi viikonloppuna maasturilla pidemmälle lenkille
The flying Chocobo
30.11.2015, 12.05
Koska keskinopeus oli alle 30, niin la ja su rullailemassa. Tällä kertaa la 42km ja su 32km. Tuli ajeltua Kannelmäestä Itikseen kehän reunaa pitkin (ja takaisin muutaman mutan kautta), oliikin ihan ok, vain muutama liikennevalo eikä edes kanttikiviä jokaristeyksessä (Espoossa tuntuu olevan noita enemmän. Hiekkaa ei paljoa ollut, mutta eilinen ajo päättyikin hiukan ennen aikojaan kun alkoi rengas tyhjetä.
Tänään työmatkat ja vähän till.
Jami2003
30.11.2015, 21.47
Varovainen 40 minuuttia joko flunssa ja köhä alkaisi olemaan ohi.
Äsken maastopyörällä 61 km.
E-Cruiser
01.12.2015, 17.32
Kinnerillä taas reilu 30km uusien modifikaatioiden testilenkkiä. Taisi olla vuoden viimeinen veto. Mahdollinen musta jää pelotti mutkissa vaikka lämpö oli +2C. Ei kiva jos lipsuu.
Aika hiljaista oli jo kelveillä. Sai rauhassa tykittää sen mitä laskenut talvikunto salli.
Tänäänkin työmatkakurvailut.
Iltapäivällä maastopyörällä 50 km.
äsken maasturilla polkuajelua 1h25min / 21km .. Kivaa oli , kun metsässä hieman lunta ja valoa siten riittämiin .. Ihan eri fiilis kuin tihkusateessa ja ravassa veivaten :p
https://photos-3.dropbox.com/t/2/AABR7BFcwcM6eXptfAaoSjHEs602DlmCn6IAj90QcsKXXw/12/3632297/jpeg/32x32/1/_/1/2/lumimetsa.jpg/EJr33gIYpboDIAIoAg/6Z8652Y5w36Dtn4b18RvaUc80pgcZoXA4N2lCMfy5Gc?size=1 280x960&size_mode=3
Nyt on muuten semmonen homma, et mä pimahdan ellen pääse ajamaan nyt heti.
Jalkoja särkee, liekö lentsu vielä vai rasitushässäkät, mutta ei mahda mitään. Pakko mennä.
Tänään Espoon keskuspuistossa kuvarastimetsällä
maasturilla 31 km hyöty liikuntaa.
The flying Chocobo
04.12.2015, 09.55
Eilen kaupunkirullailua/ulkoilua 22,5km / tasan 1h pysähdyksineen
MacKonte
04.12.2015, 10.49
Eilen iltasella cyclocrossilla metsäteitä ja kelvejä 26km / 1:15h. Työmatkat on pitänyt eilen ja tänään ajella autolla eri toimipisteissä vietettyjen palaverien ja pukupakkotapaamisten vuoksi.
Illalla kotiin päästyä Strava kertoi tämän vuoden pyöräilyiksi 6002km, joka on pieni matka himopolkijalle, mutta saavutus tälläiselle tavalliselle harrastajalle :)
Kausi jatkuu...
Töihin. Mavicin gorekengät ja Guiden hanskat kastuivat läpi :rolleyes:
Vähän oli kehnohko keli polkea töistä. Ei kovin montaa kertaa tehnyt mieli nousta yläotteelle.
tempokisu
04.12.2015, 18.14
^ Työmatkat. Ei ehkä syksyn...siis talven? ( joulu-tammi-helmi on talvee) kivoin keli, muttei nyt niin kamala kun pelkäsin. Työmatkat on nyt pakko fillaroida, mieluummin minä kastun kun auto kolhiintuu ( työpaikan sisäpihalla on nyt erityisen hankala tilanne ja olen muutenkin maailman huonoin peruuttaan autolla).
Yläotteella ajoin koko ajan, ei todellakaan mieli siirtyä alaotteelle, näkyvyys melko huono. Mutta monot ja sukat säilyi kuivana - mikään muu ei.
tempokisu
05.12.2015, 12.06
Äsken Valkeakosken Lenkki 104km. Raskasta, jalat ihan kipeet jo lähteissä eilisen kastumisen takia varmaankin?
Nyt on kuitenkin satas-tavoite tehty, tosin tulee näitä varmaan vieläkin koska sitä vapaata on aika paljon - tekemistä vähän, ellei tule talvisia kelejä.
MacKonte
05.12.2015, 13.08
Suomalaisen talvipyöräilijän päiväuni - ei sada, ei ole lunta, ei tuule, aurinko paistaa... tätä herkkua nautin 35km cyclolla metsäteitä ja kelvejä kierrellen tänään aamulla.
tänään aamusta maasturilla klv / metsäpolkua ja sivutiestöjä 56km/ 3h40min just sopivassa säässä .. Metsässä hiukkasen liian raskas keli 10cm nollakelin märässä lumessa vääntäessä, joten piti sitten pääosin siirtyä noille sivutiestöille mitä oli enempi tai vähhempi aurailtu .. Räntäsade alkoi viitisen minuuttia ennen kotiin ehtimistä, mutta osin sai nauttia auringostakin joka pilkisti pilvenraosta :o
Äsken 80km muastoa. Oli mukavaa
tempokisu
05.12.2015, 15.02
Suomalaisen talvipyöräilijän päiväuni - ei sada, ei ole lunta, ei tuule, aurinko paistaa... tätä herkkua nautin 35km cyclolla metsäteitä ja kelvejä kierrellen tänään aamulla.
ei tappajasepeliä!
Talvipyöräilijän haaveeseen kuuluu kyllä myös lunta sopivasti.
Äsken maastopyörällä 50 km.
Tänään aamulenkki maasturilla 40km..
PuffySticker
05.12.2015, 18.53
Eilen n.30km. Taudissa ja vähän kuumeessakin mennyt koko tämä viikko, joten "vapaa-ajan pyöräily" on ollut ehdottomasti kielletty. Kertyi kuitenkin "hyötyajossa" vähän enemmän mittariin kun keksin lähteä rautakauppaan ja mitä muuta. Joutuu kiertämään omia sääntöjään kun on kaipuu polkemaan.
Iltapäivällä sorateitä 50 km ja vähän asfalttia päälle (vajaat 20 km). Kolme tuntia meni ja märkää oli.
Markku Silvenius
06.12.2015, 09.19
Eilen cyklolenkki maantiellä karvan auki 102 km. Eka kolme tuntia melko aurinkoista ja tienpinta kosteaa tai kuiva ohut jääkalvo riippuen paikasta. Viimeisellä tunnilla alkoi hiljainen sade, mutta ei haitannut takatuuleen pitkillä lokareilla.
The flying Chocobo
07.12.2015, 11.47
Eilen ajelua Helsinkissä reilu 51km. Jonnekin se on kunto kadonnut. Jos löytyy jostakin, saa ilmoitella.
tänään töitten jälkeen 35km / 2h20min :) Yritin lähteä ajaan lenkkiä "suvikumeilla" varovasti lipsutellen, mutta jo muutama sata metriä liukasteltua piti palata takas vaihtamaan alle nokian extreme 294 -nastarengaskiekot joilla sitten reilu 2h klv /pikkutielenkkiä .. Tziisus että oli talven liukkain keli eikä noilla nastarenkailla nyt kuuhun mennä, urissa sai olla aika varovainen mutta ehjänä kuitenkin .. :o
janne kuivakangas
08.12.2015, 00.08
Päivällä 19 kilsoja fatbike 🔝☺✌Hyvällä kelillä ajetaan. .
The flying Chocobo
08.12.2015, 12.49
Eilen 21km iltaista kaupunkiajelua. Nyt oli kivaa. Kuivat tiet ja lämmin keli.
Tänään endurolla 42km trailipaukutusta..
eilen ja tänään maasturilla 14 km työmatkaa.
Tanaan, vaikka kuinka paljon. Jalat on ihan mustelmilla ja kerran laskeuduin kaden paalle, mut ihan kipeen hauskaa.
tänään töitten jälkeen vaihtui maasturiin suvikumikiekot ja 1h40min klv/maantielenkkiä .. Alku tihkusateessa, mutta viiminen puolikas tunti tuli vettä kaatamalla :o .. Kasteli ihoon asti kaikki paitsi housujen säämiskän ja kengät , joissa oli neopreenisuojat :) .. Kivaahan tuo oli silti ja lämpökin pysyi kotiin asti aika hyvin ;o
tempokisu
10.12.2015, 07.19
Piti olla kotona vähä ennen seittemää ( ebay-huuto), olin puoli kuudelta.
102km Valkeakosken kautta, aika kovaa vastaista takastullessa - mutta ei kastunu! tiet alkoi jopa hieman jäätyä. The Kävelijäkin tuli vastaan ( että aikaseen pitää lähetä jos meinaa tavata..) ja paljon helpompi mulle on ajaa varhaisaamulenkki, kun päivälenkki.
Vaikka ihan riittävän raskas tämä oli. Onneksi ei rengasrikkoa.
Ebay-huutokin onnistui.
Tänään maasturilla 34km metsässä..
äsken maasturilla tunti+vartti metsää ja siirtymää, kevyttä palauttavaa pyörittelyä (aamuisten jalkatreenien jälkeen ei hirveesti ollut virtaa eikä ideaa)
Tänään mereen Pikku-Huopalahdessa. Meren pinta oli hiukka noussut päivän aikana ja mitä pimeässä luulin vesisadelammikoksi olikin tulvinutta merta. Yllättävän raskasta pyöräillä 30cm syvässä vedessä...
StantheMan
11.12.2015, 13.27
Kokeiluajo sairastelun jälkeen. Nuorison perässä Vartiala. Ehkä olisi pitänyt vielä pari päivää huilata. Keuhkot huutaa hoosiannaa. 63 km ja 19km/h.
Tänään Endurolla 55km trailipaukutusta..
toissa päivänä ja eilen maasturilla työmatkat.
tempokisu
12.12.2015, 05.58
Äskön sinänsä mukava 103km kuivalla! tiellä.
Uni ei tullut, niin lähdin ajeleen. Kolmostiellä vastaan tuli "Halloween"-yönä tapaamani pyöräilijäkaksikko, mutta missä Lempäälän Kävelijä?
Ihme kyllä olen tähän asti ajanut kesäkengillä ( + talvisuojat) eikä varpaat nyt mitenkään erityisesti ole palelleet.
MacKonte
12.12.2015, 19.44
Iltapäivällä cx-reissu metsäteitä, kelvejä ja maantienlaitaa 54km.
Tänään Aamulla maasturilla 2h15min
StantheMan
13.12.2015, 12.25
Takkabaariin ja takaisin. Saa nähdä miten talvipäivänseisauksen käy. Kyllä on niin vetelä olo että. 33km ja 17km/h.
maasturilla saaristo kaupunki ja kiemurat 36 km ja pari tuntia.
Tänään kävin liukastelemassa Mustinkallio-Harminkallio-Mätäkiven "kuumotuskallio".Liukkaudesta huolimatta uskalsin korkata Kärrän näyttämän "kivisillan"(ylämäkeen),ja siitä fiiliksissä kotiin fillaria pyykkäämään.
maasturilla äsken metsäpolkuja ja siirtymiä , osin maantienlaitaakin 30km/1h52min .. Hitusen vilponen keli vaikka oli mukamas kelin mukaan lähteissä niin varpaat meinas loppumatkasta olla jäässä .. Pakkanen kirras lopulta liki kymmeneen ... Garminin mukaan -8,1 astetta keskimäärin :o
kuovipolku
13.12.2015, 18.40
Aamuyhdeltätoista lähdin cyclolla parin tunnin nastarengaslenkille, tuli kolmen ja puolen tunnin räntäsadelenkki. Speksiin kuului sen verran pysähdyksiä ja hitaasti etenemisen harjoittelua ettei matkaa kertynyt kelveillä ja ulkoiluteillä pysytellenkään kuin vajaat 60 km.
Marathon Winter osoittautui jälleen kerran jollain lailla optimaaliseksi tällaiselle kelille ja tällaiseen ajoon: jäisillä asfalttipinnoilla ei tarvinnut jännittää, kovalla hiekalla ja paljaalla asfaltilla rullasi niin hyvin ettei tarvinnut tuskastua. Pehmeäälle hiekalle osuttuaan joutui kyllä huomaamaan ettei kulje mihinkään...
The flying Chocobo
14.12.2015, 10.06
Lauantaina 26km maantiepyörällä. Oli kotona tiet sulina, mutta eipä kauas tarvinnut ajaa kun tuli jääpintaa vastaan ja sileät renkaat alkoi luistaa. Tuli sitten pyörittyä kodin lähellä. Ainakin vauhti pysyi maltillisena. Taitaa mun maantiekausi alkaa olla ohi.
markkinn
14.12.2015, 11.24
Lauantaina läskipyörällä, todennäköisesti väärinajettu:
-ajoin liian vähän
-oli lukkopolkimet
-ei ollut polvisuojia
-ei ollut rungon joka raossa runkolaukkua
-en postannut kuvaa joka jeesuksen kattokaamuakunjöpöttääläskilläajaessani-ketjuun
-en osannu fiilistellä
-ei ollut litkuja renkaissa
-kaksi eturatasta
-juomapullo telineessään
-venttiileissä oli hatut
-ynnämuita vääräuskoisen virheitä
MTBVespa
14.12.2015, 11.28
Asiaa [emoji106]
Tänään 30km metsäpolkuja..
MacKonte
14.12.2015, 18.36
Ohuella jää- ja lumikerroksella päällystettyjä asfaltti- ja ja hiekkapohjaisia maanteita 28km ja siinä välissä poikkesin töissä.
Tunnin verran trainerilla. Häiritsevän hauskaa kokeilla pitkästä aikaa miten kone kiertää muutamalla kunnon intervallilla.
eilen 19 km ja tänään 16 km maasturilla työmatkat.
Tänään tuli endurolla 44km siivu riehuttua poluilla..
Ja juuri enempää ei ole motivaatiota pyöräillä kuin juosta näin syyspimeydessä, mutta nyt kun tuli kuivaa niin eilen reilu pari tuntia hiekkateitä Inkoon ja Siuntion suunnalla. Muutama viikko tuli taukoa.
PuffySticker
16.12.2015, 16.40
Tyttöystävän kanssa käytettiin tehokkaasti päivän jokainen valoisa tunti ulkosalla. 35km mittarissa, hänellä se kertyi napavaihteisella mummokonkelilla kun ei uskalla lainata mun pyöriä. Pitkäkoskella oli nättiä erityisesti auringon näyttäytyessä pilviharsojen välissä. Sai mukavasti tuntumaa nastarenkaisiin. Treenistä ei kyllä varsinaisesti käynyt tämä päivä mutta vaihtelu virkistää.
Äsken 1,5h klv-lenkkiä rauhallista tähtiä.. Kiva keli, mutta jäsenet hiukan kipeinä töissä pvä ulos autoilun jäljiltä.. Jospa huomenna vetreämpänä taas
Tällä viikolla jokainen päivä 18 - 20km kelveillä - tänään taas. Tänä vuonna ensimmäistä kertaa elämässä "talvipyöräilyä" nastagummeilla. Kohtuullisen hyvinhän nuo pitävät eikä tartte kevyen liikenten väylilläkään tungoksessa ajella :)
Äsken 18,2km. Hiukan menee tuo märän rännän peittämä urainen vesijää tällaisella aloittelijalla hardcoren puolelle :( Mieleen tuli taas moottoripyörästä tuttu termi "hartialukko" kun hetkittäin meinas alkaa jänskättämään nastojen pidon pettäessä.
janne kuivakangas
18.12.2015, 00.15
Iltasella fatbike polkuja kiva kun oli jässää ja vähän lunta 👌☺❄
Aamulla tunti kevyttä klv-lenkkiä maasturilla.. Hyvin ehti sateen ennen..
tempokisu
18.12.2015, 12.54
Juuri ehdin 30km ajaa kun tuli Valkeakoskelle lähtö. Ehti kuitenkin todeta että nastakeli huomisen lenkillekin, pyörätiet ja pikkutiet on ihan jäisiä vaikka kolmostie ihan sula.
Ja kura roiskuu.
Tänään aamulla reilu parisen tuntia metsässä liukastelemassa..
tempokisu
19.12.2015, 09.35
Yöllä hermostutti ja jännitti niin paljon etten voinut edes lähteä - pakko odottaa vähä myöhempään. Sitten jännitti onko tie jäinen - no ei ollu, kaikki eilispäivän jäät sulaneet, ja sitten jännitti takastulon vastatuuli että miten sitä jaksaa.
Just jaksoi 103km.
Jami2003
19.12.2015, 10.12
Eilen eka lenkki varmaan kuukauteen Bkoolilla sisätiloissa. Yllättävän hauskaa ja toivottavasti keuhkoputketkin kiittää.
Tänään hautausmaa-varuskunnanmetsä-harminkallio-mustinhaut.maan maastoissa parintunnin mtb rollailua.Aivan sairaan upea keli,aurinkoa,lämmintä n.+9c ja yllätävän hyvä rengaspito poluilla,pitkästä aikaa oli nautinto ajaa.
MacKonte
19.12.2015, 15.21
Cyclolla lähes kesäisessä auringonpaisteessa 26km maantien laitoja. Hieno aloittaa joulun vapaat näin komeissa keleissä :)
Joutsenia lensi juuri koilliseen - joko se on kevätmuutto menossa?
maasturilla sohjossa 21 km.
paskalokki
19.12.2015, 18.07
Krossarilla vaja 65km pitkin ja poikin. Saatana tämä syksy ja mahdollinen tuleva talvi väännetään vaikka väkisin, että keväällä ja kesällä kulkee.
Juuri äsken 1.5h crossarilla. Suomikesäsää keskellä talvea.
Aikasemmin päivällä läskeilyä vajaa kolme tuntia.
Lähetetty minun SM-G900F laitteesta Tapatalkilla
StantheMan
20.12.2015, 11.31
Eilen tänään 21h 294km. Suonenjoki Tampere. 200 jälkeen huomasin sairastelun vaikutukset. Huh huh.
1,5h kelvejä. Molemmat renkaat puhki. Yksi varakumi olisi ollut mukana. 5km talutusta kotiin... :(
maasturilla 38 km ja pari tuntia,saaristo kaupunki-kylmämäki.
Kaksi tuntia maasturilla jäisiä klv reittejä aamulla..
Viime viikolla työmatkoja ja sitten eilen maastolenkin. Kuraista touhua. Tulis jo talvi.
The flying Chocobo
21.12.2015, 09.24
Lauantaina Hangontienlaitaa 51km. Menopuolikas vastaiseen 1:03, paluupuolikas myötäiseen 0:53. On sillä tuulella merkitystä vaikkei kova olisikaan
Tuntui oudolta ajaa se pari tuntia siten että polkee koko ajan. Viime aikoina ajelut ollee lähinnä kaupungissa missä 10 kilsaa pysähtyämättä on jo paljon.
Tänään 30km metsälenkkiä..
Lauantaina vajaa kolme tuntia auringossa; +7C.
Aamusta 2h/36km maasturilla klv-lenkkiä
Lähetetty minun I6 laitteesta Tapatalkilla
Pari tuntia metsässä, joulukuusen etsintä reissulla...löytyi!
Tänään olin ekaa kertaa satulassa viikko sitten iskeneen noidannuolen jälkeen, kun polkaisin aamulla töihin. Juilii vieläkin, mutta liikunta tekee hyvää, ainakin pollalle. Relaksanttilääkkeet - ei kiitos.
telipyörä
22.12.2015, 15.39
Tänään kuutisen poronkusemaa. Ihan normaali kesäkeli.
Cyclocrossilla 84km PK-lenkki, pääasiassa kestopäällysteellä. Hieno keli kaikin puolin, tuulikaan ei haitannut kun muistaa että se kuivattaa tiet aukeilta osuuksilta.
Lenkin jälkeen vaimon pakottamana hyötyajoa. Saatoin vähän kierrellä ja kaarella että kelautui 17km lisää mittariin, sopiva päiväsaldo.
Alkuillasta maasturilla kevyttä pyörittelyä.
Tänään 35km / 2h45min maasturilla klv lenkkiä räntäsateessa
tempokisu
24.12.2015, 06.35
Aaton reippain ja varhaisin aloitus, takas jo puoli kuudelta, 105km.
Harmittaa vietävästi; olivat piilottaneet jonnekin mun vaihtovaatteita (sukat, kauluri, irtohihat) ja kauhistuneena katsoin sitä sekasortoa! Porukoitten piti "siivota ja laittaa" ja kaiken maailman tavaraa oli sikin sokin pöydät ja tuolit täynnä. Mun huolella laittamani "jouluasetelmat" oli myös sotkettu ( laitoin takas) :mad:
Äiteen pitäisi kotiutua aamulla, mun tarvii soittaa ja varoitella ettei ihan yllätyksenä tule ettei olekaan siivottu.
Kotimatka vastatuuleen tuli kuitenkin vihaseen ja reippaasti. Onneksi The Kävelijän näkeminen pitkästä aikaa ilahdutti!
Tänään 35km / 2h45min maasturilla klv lenkkiä räntäsateessa
niin on Suomi suuri maa kun Pirkanmaalla kesäkeli ja koko lyhyen päivän paistoi aurinko... 62 km metsää latupohjaa kelviä
niin on Suomi suuri maa kun Pirkanmaalla kesäkeli ja koko lyhyen päivän paistoi aurinko... 62 km metsää latupohjaa kelviä
Ei olisi irronnut lupaa tänään tommoiselle lenkille mutta huomenna saattaa päästä
Jami2003
24.12.2015, 22.22
Trainerilla heitin puolen tunnin kinkun sulatuslenkin. Keli olisi suosinut ulkona ajamistakin mutta aattopäivän aikataulussa ei olisi kerennyt kuin pukemaan ja riisumaan ulkovaatteet...
MacKonte
24.12.2015, 23.29
Iltapäivällä polkaisin kinkunsulatusennakkoa tunnin verran cyclolla auringon paistaessa lähes pilvettömältä taivaalta. Tuli jopa toinen pyöräilijä vastaan :)
Eilen. Kisavauhtia duunista kotiin cyclolla 16km. Taakse jäi sähköpyörät ja muut kuolevaiset.... Euforia oli läsnä koko matkan...
Eilen pitkästa aikaa 100km lenkki, suhteellisen kuivassa ja aurinkoisessa säässä. NS240:set piti huolen että joulupöydässä ruoka maistui. :)
joulu ajelut,eilen 15 km ja tänään 28 km maasturilla.
Ari Fill
25.12.2015, 23.32
Tänään sekalaista alustaa Lieto-Turku-Raisio-Naantali akselilla 62 km. Oli kyllä mahtavaa ajella, vaikka tuuli puhalsi n. 10 m/s, lämpötila + 5 C ja pientä vesisadetta.
On se vaan niin hienoa ajaa tähän aikaa vuodesta, kun ei ole lunta, eikä pakkasta, ja metsät ja pellot viheriöivät.
kuovipolku
26.12.2015, 11.04
Jouluaattona joulupuuron ja joulupöydän välissä vajaat 60 km.
Ensin päin laskevaa aurinkoa Keskuspuiston ulkoiluteille, sitten Huopalahden ja Meilahden suuntaan valokuvauksellista auringonlaskua ihastelemaan ja iltakävelijöitä väistelemäänn ja sitten Kaivopuiston ja hiljaisen kaupungin rantoja kierrellen ja harvinaista täysikuuta katsellen Vanhankaupungin ja Viikin kautta takaisin. Vauhtia ei ollut joten tavoitteena ollut kolme tuntia netto satulassa täyttyi helposti.
(Kilometritavoitteita ei ollut, sillä en edes lähtenyt yrittämään Raphan Festive 500 (https://www.strava.com/challenges/rapha-festive-500-2015):aa, johon tänä vuonna näyttäisi Suomesta enemmän tai vähemmän pyrkivän 32 pyöräilijää, joista yksi on Jussi Veikkanen. Vertailun vuoksi mainittakoon että Ruotsista mukana on 178, Norjasta 103 ja Virosta 20 kilometrinnielijää.)
Tänään n.20km maastoiltiin mutta väistellen lätäkkökurarännejä Castrollin kanssa haut.maan ja varuskunnan metsissä,mutta kuitenkin joutui pyykkäämään fillarin reisun jälkeen.Koska joku propellikypäräinen maastoilija kehittäis maalin mihin ei kuramutaloska tarrais kiinni niin sillä maalilla kun sutisi zygelön niin johan loppuis tää filon pyykäys joka remuamisen jälkeen!!!
Malamuutti
26.12.2015, 14.15
Aattona vajaa 20 km maantietä, tänään vajaa 30 km lenkki sorateitä ja tienreunaa/kelviä. Osuus kotiinpäin hilpeässä vastatuulessa nastarenkailla; tietääpä ajaneensa polkupyörällä.
Tänään puoliltapäivin maasturilla ensin tunti klv reittejä kunnes käänsin ulkoilualueen poluille tuulelta suojaan . siellä olikin syksyn parhaat kelit ja pitänee huomenissa suunnata suoraan siihen :)
Iltapäivällä ensin maastolenkille, jota ehti kulua melkein vartti kunnes takarenkaaseen tuli nocando-tyyppinen kylkiviilto. Taluttaen kotiin, cyclo alle ja kiukulla hiekkatiemäkivetoja kunnes valo loppui. Tuli ajeltua melkein kaksi tuntia.
Iltapäivällä 65km tarmac grindingiä =cyclolla kuivaa asfalttia nastarenkailla.
Sent from my D5803 using Tapatalk
Tuli käytyä vastasataneella lumella ajelemassa keskuspuistossa. Olipahan melko jänskää touhua. Lunta oli vain sen verran, että maa peittyi, mutta vesilammikot, varsinkaan ne syvät eivät olleet kuin ohuen jääpeitteen peittämät. Ja sen lumen. Minä tietysti iloisesti kaahailin vaikka kuinka moneen ja lukuisia kertoja tuli kunnon yllärit, kun tasainen lumipeite yllättäen räsähti alla kovaan ääneen ja rengas pyörineen upposi rytinällä lätäkköön.
Ihme, että mulla oli tippaakaan pitoa jäljellä Rokkironeissa tuon lenkin jälkeen kun tasaisin väliajoin uitin ne vedessä ja kun ulkona pakkasta luulisi veden jäätyvän niiden pintaan lumihangessa ajaessa.
Sain myös oppitunnin siitä miksi nastattomilla renkailla kannattaisi jyrkkää jääpeitteistä kalliorinnettä ajella aika hissukseen.
StantheMan
27.12.2015, 12.52
Suomen parhaan ryhmäajon eli Oulun 8-lenkin. 78km ja 19 km/h. Munkkikahvit Kasituvalla.
Tänään aamusta maastossa <2h "polkupaukutusta" pakkaskelistä nauttien .. Ihan parasta ajokeliä polkujen ollessa kovia ja kuivia :) Huomenna pitemmän kaavan mukaan, eväät messiin ;)
Tänään kinkunsulattelulenkkiä maastossa 30km..
Äsken 3h maastoa izmon perässä läskillä. Hienoa oli ja viikon päästä on palauduttu
MacKonte
27.12.2015, 15.47
Iltapäivällä maasturilla metsäpolkuja 32km. Pikkupakkasen kuivattamat polut ja suopohjat olivat mukavia polkea auringon paistaessa :)
Tänään 1h ajan Mizen kanssa Kopparnäsin kallioilla hakemassa liukkaankelin kokemusta.Yllättävän luistava keli ainakin renkailla,hansdaf/magic mary,ei ollut oikein luottoa pitoo mihinkään suuntaan.Muuten aivan mahtiupea keli.
Tänään 22km hakemassa tuntumaa lumipeitteisillä kelveillä ajeluun.
tempokisu
28.12.2015, 06.14
Tuli kuitenkin ajettua 102km, vaikka pelkäsin että joutuu kääntyyn jo Säijästä takas. -11 astetta, eli vuoden kylmin lenkki ( viime talvena en ajellut kuin työmatkoja) mutta pelättyä vähempi sormet ja varpaat paleli. Nyt kyllä hytisyttää.
Samantein täyttyi tavoitekilometrit, ja nyt voi taas pari päivää lepäillä.
35min trainerilla ja sykkeet olivat rauhallisuudesta huolimatta turhan korkealla.
Tänään aamusta 3h metsäpolkuja -4pakkasessa .. Viimeinen puoli tuntia alkoi vilu voittaa joten sai tuo riittää ja huomenna lisää, astetta lämpimämpi välipaita takin alla :)
Iltapäivällä 1h 45min tuttujen ja vähemmän tuttujen polkujen lentokelistä nautiskelua. Hetkittäin homma äityi suoranaiseksi vauhti-iloitteluksi. Tosin vähän viileää hommaa ääreisille tuo maastopyöräilykin kun pakkanen tippuu kymmenen asteen hujakoille. No, talvikengät on jo tilattu...
Äsken 1,5h polkurymistelyä .. Pakkasta -1 ja polut syksyn parhaassa kunnossa :) .. Vain muutamassa kihdassa jäätä, joten hansdamp/nobbynic combo toimi hienosti :).. Ei ois malttanut tulla pois, mutta kevyt päivä väliin ja huomenna taas hitusen pitempi siivu
Tänään 35km polkukaahailua..
MacKonte
30.12.2015, 15.44
Äskettäin cyclolla polkuja ja ladunpohjia 32km @ 1h50min. Pakkasta -6°C, lobsterien alla toiset sormikkaat ja sukkia kaksittain, ei palellut. Ikävästi täristi jäätyneet traktorinjäljet latupohjalla - samat, joita ei toissapäivänä maasturilla edes huomannut.
tempokisu
31.12.2015, 06.59
Vuoden viimene Lenkki 105km, tuossa pari tuntia sitten. -3 astetta eli mukavan lämmintä ( verrattuna edelliseen lenkkiin) ja takas myötästä.
- nyt takas nukkumaan -
StantheMan
31.12.2015, 12.01
Perinteinen aattoajelu. Takkabaariin munkkikahveille kaatopaikan kautta. 48km. Kylymä oli. Pian joutuu paklaavan hankkimaan ;)
Vuoden viimeinen maastolenkki äsken, 35km / 2h40min polkukaahailua liki kesäkelissä .. Mahtava fiilis, kun sekä pyörä että kuski liikkui kuin itsekseen :)
Sama, vuoden viimeinen maastolenkki 37,5km / 2h 18min. Laiskana lähdin niin myöhään että valo loppui vähän kesken, olisi kannattanut olla ajoissa liikkeellä nyt kun on melkein unelmakelit. Olisi tullut noin 50km reissu jos olisi ajanut koko suunnitellun reitin. Vissiin lähipäivinä pakastaa sitten kunnolla, eikä varmaan tarkene enää lähteä pitkille siivuille maastoonkaan.
Tänään n.2,3h lenkurointi lähimetsissä(kurkela,kaleva,zipolandia),hyvä ajokeli,pitoa vallan hyvästi mutta ne jäiset juuret,joko eturengas vei tai sitten takanen teki tepposet ja kun luulin osaavani ajaa.Paras/pahin paikka(ajettu monesti ennen) 5.llä vedolla vasta onnas,kyllä syö kuljettajaa mutta eiku ylös ja uudestaan!!!
Vuoden eka polkukaahailu 20km/1h25min -8,2 asteen pakkasessa .. Huomenna pitempi siivu taas ja kuorihousut ajohousujen päälle :)
Tänään 30km siivu maastossa..
MacKonte
01.01.2016, 14.29
Vuoden ensimmäinen maantielenkki cyclolla, 25km@1:06 -10°C pakkasessa ja ikävässä tuulessa.
Äsken 4h. Lähes kesäkunnossa olevia polkuja, jäätyneita kelkan jälkiä ja myös sitä täydellistä talvipolkua. Kaikkea oli tarjolla myös tunkkausta.
Vähän aikaa kävin ajelemassa polkuja ja kallioita. On se vaan niin erilaista ajaa jäätyneellä maalla kuin sulalla ja vielä pimeässä, mutta tosi hauskaa oli ajella, etenkin kun tuli mieluummin vähän liiankin hyvin puettua, eikä tullut kylmä. Se on niin helppo heittää vaikka 1 hanskat reppuun jos ei tartte, lisää vaatteita ei metsässä saa.
Onhan vaan tautisen liukkaita osa jäistä. Oli pakko käydä uudelleen koittamassa yhtä jääaluetta kalliolla, kun pakkanen vähän kiristynyt. Jää oli ihan yhtä liukasta, ei meinannut paikallaankaan pysyä nastattomat renkaat pystyssä siinä, ei toivoakaan, että voisi ajaa tollasesta.
Sitten yhtä liukkaasta kuitenkin vahingossa ajoin kun kaasutin alaspäin viistävää kivikkopolkua pitkin ja tajusin liian myöhään, että ajan suoraan jään yli. Jarruttaminen olisi varmistanut kumoonmenon. Oli sen verran lyhyt pätkä, että tuurilla meni pystyssä, mutta noita paikkoja varten nastat olisi kyllä hyvät.
StantheMan
01.01.2016, 21.09
Äsken. 13,5 tuntia.
maasturilla 17 km ja tunti.
tempokisu
02.01.2016, 06.19
Noin tunti sitten vakiolenkki 102km. Saa olla pakkasraja näille lenkeille tämä -12 C. Nyt tassut kyllä tarkeni melko hyvin, mutta ei tässä lämmin tullu.
Kerrankin kaakkoistuulta, joten tulomatkalla myös sivusuuntaan myötäistä - aina on tuuli käynyt lounaasta päin.
- nyt takas nukkumaan rauhallisin mielin -
Äsken 35km/3,5h polkukaahailua :) kipakka -15 astetta soveltui hyvin varustetestiin.. Pitkien ajohousujen päälle löffler softshell, urh.areenan turkisvuoriset kengänsuojat piti alakerran hyvinkin lämpimänä.. Löffler Ws takin alle pari ohutta alupaitaa ja haltin paksumpi sekä villapaita niin yläkroppa oli hitusen liikaki lämmin ;) Käsien tarkenemisen kanssa hiukan liika optimistinen luulo xxl -mittensien lämpövaikutukseen.. Sormikkaat+alusormikkailla ei meinannut riittää vaikka tauot auttoikin asiaa.. Silti positiiviset ja sellasen+10 astetta lämmittää lisää.. :)
MacKonte
02.01.2016, 18.13
Kelvejä pitkin rauhassa keskustaan ja takaisin, 28km@1h25min. Pakkasta -15°C, varpailla hieman viileä kaksista sukista huolimatta, sormilla kohtuullisen hyvä fleecesormikkaiden ja lobsterien yhdistelmällä. Koskaan ei ole yläkropassa ollut aluspaidan, poolon, merinovillapaidan ja Craftin hiihtotakin verran lämmikettä, mutta eipä palellutkaan :)
tempokisu
02.01.2016, 19.55
^ mulla oli pitkähihanen t-paita ja windstopper ajotakki. Alussa tulee heti hiki, mutta kuivahtaa matkalla.
Joskus on ollut päällä laamapaita ja takki, ikinä ei enempää kerroksia kun 2. Ikinä ei ole keskivartalo palellut.
Sensijaan tassuissa on enempikin kerroksia...suosittelen kyllä rukkasia joissa sormet voi lämmitellä toisiaan.
Kuulemma tämä on myös sukupuolisidonnaista; akoilla keskivartalo tarkenee ja kärkiosta huonommin, ja ukoilla päinvastoin.
Vaikka piti alunalkaen pitää tänään totaalilepo niin pitihän se äsken käydä 1h17min kevyttä/palauttavaa polkututkiskelua, kun sattui sää lämpiämään alle-10 asteen .. Hyvä oli paikallista kallioreittiä/metsäpolkua ajaa vaikka muutama kohta olikin jäästä liukas .. Vajaa sentin uus lumi teki vain hyvää sataessaan jäätiköitten ylle ja näkeekin taas paremmin mettikössä , kun illalla ajaa lenkkiä :o
MacKonte
03.01.2016, 15.14
Cyclolla kelvejä ja hiekkateitä 22km@1h10min -12°C pakkasessa ja heikossa lumisateessa. Villasukat jalassa melkein tarkenee...
Keskipäivän molemmin puolin reilut 2,5h polkukaahailua. Aivan loistavassa kunnossa mestat.
Tänään n.2.3h metsässä nastarenkailla roikkumassa porukan perässä.Pumpulilunta n.5cm,nastarengas toimi maastossa paljon paremmin kuin hansdaff/macigmary.
Mikko Asikainen
03.01.2016, 19.34
Pitkästä aikaa, hyötypyöräilyn lisäksi toinen maastolenkki tälle talvelle, läskillä tunti pimeitä metsäautoteitä. Fillarit ovat olleet aika tarkkaan vuoden käyttämättä. Nyt alkaa terveys kestämään liikuntaa. Eiköhän tämä tästä!
tempokisu
03.01.2016, 21.18
Fillarit ovat olleet aika tarkkaan vuoden käyttämättä. Nyt alkaa terveys kestämään liikuntaa. Eiköhän tämä tästä!
Hienoa, tiedän tunteen. Mukavia lenkkejä, liikunnan iloa toivottelen :) kunto kohenee siinä samalla.
Tänään iltalenkki maasturilla 30km..
Mikko Asikainen
03.01.2016, 21.51
Kiitoksia :) tuntuu kyllä hyvälle terveenä pysyminen ja liikunta on suuri nautinto. Vastustuskyky toivottavasti palautuu normaalille tasolle ja yleiskunto kohenee. Keuhkovamma, keuhkokuume ja muutama keuhkoputken tulehdus vaati ankaria antibiootteja lukuisia kuureja, siinä sitten romahti vastustuskyky ja kunto. Sairastelu- ja lääkekuurikierre oli valmis. Mutta, nyt tuntuu hyvältä !
Lähetetty minun GT-S7710 laitteesta Tapatalkilla
The flying Chocobo
04.01.2016, 11.57
Eilen 30km talvilenkki vanhalla retkipyörällä. Rauhallisesti. Todella kiva ilma oli.
aamulla töihin 3,5 km ... Hyvin tarkeni vaikka pakkasta -18 astetta .. Eipä tuolla matkalla ehdi kylmä tulla vaikka aukialla viima ottikin naamaan :o
Tänään plussamaasturilla 44km metsässä möyrimässä..
Aamulla tunti traineria ja päälle työmatkat. Pakkasta -22
25km kelvejä -16C. Sauna päälle lähtiessä. Ihan kaikki ei satu kohdalleen: Jalat ja turpa jäässä, torso läpihiessä. Onneksi oli sauna tulilla.
StantheMan
06.01.2016, 13.40
-27C. 32km ja 13km/h. Lentoaseman nurkilla kävin testaamassa vaatetusta, kun ensimmäistä kertaa oli kunnolla pakkasta. Ei paha keli ollut ollenkaan. Munkkikahvit STykkösellä. Yllättäen ei muita pyöräilijöitä näkynyt ;)
Eilen maasturilla hiekkateitä ja polkuja 2,5h.
Viime lauantaina... Sen jälkeen ei ole ollut oikein mahdollisuutta erinäisistä syistä
tänään - 25 hyytävässä kelissä vain 35 km torson kalliolenkin... oon kova paleleen
-20C. 24km ja 20km/h Espoossa tänään. Tuulettomissa paikoissa ei edes tunnu asteitten mukaiselta kylmyydeltä, mutta tuulessa paljastuu totuus paremmin. Muutamia tuoreita jälkiä yöllisen sateen jälkeen näkyi. Esim. läskin jäljet Mankkaan golf-kentän vieressä Turvesuontiellä, mutta toinen "hullu" tuli nähtyä vasta muutama sata metriä ennen kotia.
MacKonte
06.01.2016, 18.19
Äsken polkaisin 14km -26°C pakkasessa, cyclossa jäätyi vaihteet ja palasin vaihtamaan maasturiin, josta tyhjeni eturengas.... Kukahan esi-isä ja miksi asettui tänne kylmää pohjoiseen?
Ennen saunaa 12km polkuja pitkin -27c näyttää mittari. Ei raaskii enää Bluto keulasella dudella ajaa näillä pakkasilla joutuu rouvan farley 5 ulkoiluttamaan.
The flying Chocobo
07.01.2016, 10.09
Eilen 20,6km 18,1km/h keskivauhdilla(-20C) vahalla retkipyörällä. Muuten pysyin lämpimänä, mutta varpaat alkoi palella, joten tuo riitti. Josko kunnon talvikegät hankkisi tahi elektroniikkaa varpaille niin menisi mukavammin... Sinänsä huiman pari talvilenkin perusteella talvipyöräilyä olen turhaan vältellyt.
MacKonte
07.01.2016, 12.09
Aamulla töihin 5km (aivan mitätön matka kesällä...) pakkasen huidellessa -29C. Vain peukaloita paleli, vaihteita en edes koettanut vaihtaa vaan tyydyin ajelemaan sinkulana. Sadan metrin ajon jälkeen täyteen ladattu lampun akku alkoi hälytellä, mutta kesti sentään töihin asti.
Ja illalla sama toiseen suuntaan...
Tänään plussamaasturilla 44km metsälenkki..
StantheMan
09.01.2016, 13.11
Äsken tyttöjen kanssa Joutenjärventie - kaatopaikka. Munkkikahvit ABC:eellä. 16 pakkasta. 53km ja 16 km/h. Koville otti roikkua mukana. Pikkuisen liian mäkinen reissu ;)
Äsken 2h polkuajeluja ja heti perään 1h asiointilennkiä klv -reittejä pitkin
. Keskilämpötila -18 kertoo Garmin, kylmimmillään -20 aamusta
MacKonte
09.01.2016, 14.33
Cyclolla maanteitä, kelvejä ja Kymijärven jäätä 23km @ 1h18min Garminin näyttäessä -18°C ja pyörän toimiessa kuin unelma. Jokaista sormea hieman paleli vuorotellen, samoin varpaita, mutta tilanne muuttui koko ajan matkan edetessä. Keskimäärin oikein mukava ja leuto ulkoilusää viime päivien työmatkoihin verrattuna :)
Juuri tulin maastolenkiltä ja jotain 3h siellä olin, sisältäen parit höpöttelyt.
Jami2003
09.01.2016, 19.23
45 min järvenjäillä ajellen. Sen jälkeen siirtyminen sisätiloihin ja trainerilla päälle 1h 15min.
Pakkasta taisi olla joku -16 c. En minä tarkene siinä kuin max tunnin. En tajua miten pystytte tekemään noita kolmen jne tunnin lenkkejä. Vaihteetkin jäätyivät ja stereo muuttui sinkulaksi. Ehkä meidät on vain tarkoitettu kesäkeleihin :)
Maastossa se 5h menee hyvin -15 kelissäkin. Kadulla se 1.5h kerta setti on ainakin minulle aika maksimi. Tai sitten vauhtia pitäisi laskea ja vaatetta lisätä.
Tänään sekoilin ympäri helsinkiä ja espoota cyclolla 58km lenkin 22km/h keskarilla. Yksi vartin kahvitauko kaverin luonna välillä ja taas oli mukava jatkaa. Loppumatkalla tuli lunta aika reippaasti, mutta kivaa oli. Gravdallit ovat mahtavuutta renkaina.
Reilu tunti lumisia kelvejä, kallioita ja polkuja. Unohdin, että ISPn sisäänajo on vielä kesken (en ajanut varovasti ja kiihdyttelin ja jarruttelin, kuten normaalistikin), mutta nastat näyttäs olevan silti tallella, onneksi.
Pyörässä pelasi kaikki tosi kivasti, mutta housuista oli jotenkin hajonnut vetoketju.
ennen saunaa maasturilla 16 km ja tunti.
StantheMan
10.01.2016, 14.34
Vartiala. -21C. 64km ja 15km/h. Normilenkki vähän raskaammalla vitutuksella.
äsken 1,5h maasturilla kevyttä polkuajelua palauttavalla tahdilla .. Startti "liki kesäisessä" -11 pakkasessa, joten hitusen kevyempi vaatetus .. Meinas kostautua, kun keli pakastikin lisää ja palatessa mittari näytti jo -17 astetta .. Perkuleen kivaahan tuo oli silti kun paluumatkalla pari kertaa verrytteli näppejä ja harteita, että veri kierti paremmin ja sormet sulas :D
Mikko Asikainen
11.01.2016, 12.37
Heinola, Nynästenlahden jäällä 2 tuntia. Läskillä + fläteillä = hauskaa ! Vähän tuuli mutta jään pinnalla lunta vain pari senttiä. Hyvä siinä oli ajella.
MacKonte
11.01.2016, 13.39
Eilen saunalenkki 17km vajaassa tunnissa Haravakylän-Pensuon hiekkateitä mittarin näyttäessä -18C. Joku koiranulkoiluttaja huuteli kovin kirkkaasta ajovalosta. Tällä oli heijastinliivi toisin kuin useimmilla, joita varten tarvitaan se valonheitin...
The flying Chocobo
11.01.2016, 14.52
Sekä La että Su sama 32,4km lenkki. Vauhtia huimat 17,2 ja 17,9km/h. Luulin ajaneeni hyvinkin kevyesti, mutta sykemittari oli eri mieltä. Tietysti fillari on eri kuin kesällä ja jätkäkin topattu toiseen tapaan. Kuitenkin oma tunne oli sellainen että hyvin hissukseen mennään, etenkin sunnuntaina. Taitaa tuohon kehon lämmitykseen mennä sitten jonkin verran extraa mene, tiedä. Mutta muuten oli ihan kivaa kun lämpötilakin oli enää ykkösellä alkavissa luvuissa.
Tänään 34km siivu metsälenkkiä..
tänään "töistä suoraan takapihalta" maastolenkille, ~30km ja 2h45min (Garmin tilttas alkumatkasta, joten arviona nämä) .. Pakkasta vain -12 astetta , hienosti tarkeni.. :o
Äsken 2h5min läskipyörällä
MacKonte
12.01.2016, 12.23
Aamupäivästä töihin 10km idästä puhaltavaa tuulta ja lentävää lunta vastaan :) Illalla sama toiseen suuntaan - myötätuulessa!
Sunnuntaina ajelin noin 15 km/h keskinopeudella yhteensä 40 kilmetriä. Aamulla lähdin asenteella etten tarvitse valoja, kun olen kotona reilusti ennen pimeää. No pysähdyin kuitenkin kylästelemään ja viimeinen 10 kilometriä piti polkea kilpaa hämärää vastaan :D
Tänään tuli 32km luisteltua plussamaasturilla puuterilumisillä poluilla..
tänään riitti työmatkapyöräilyt , vartin verran aamu/ilta .. Riittävästi tuulta joka saa sään tuntumaan edelleen viileeltä :o
Vähäsen tuli ajeltua tänään. Olipas melkoista hommaa paikoitellen edetä umpihangessa, kun ei ollut mitään poluntapaistakaan mitä seurata. Vähän tuli törmäiltyä lumen alla piilotteleviin kiviin ja kantoihin, mutta siellä, missä tuuli oli siirrellyt lunta sivummalle ajelu oli oikein mukavaa. Mitenköhän paljon tota lunta oikein on, kun uppos pyörä jo paikoitellen ketjuja myöten hankeen? Hurtlet (Xpedo Hurtle flättipolkimet) eivät onneksi vielä ole jäätyneet. Vähän mietitytti, että pärjääkö noilla lumessa, kun on suht suljettu kuvio.
StantheMan
12.01.2016, 18.23
Harvinaisen arkilenkin kävin puuhastelemassa pyöräteillä. Kovasta tuulesta huolimatta ei kesäajoon eroa oikein huomannut. Mitä nyt Kallansilloilla naama hieman jäätyi ;) 22km.
Mikko Asikainen
12.01.2016, 19.20
2h järvenjäätä, polkuja ja kelvejä. Sevverran tiukasti tuli lunta että jäällä ei pystynyt pitämään valopatteria täydellä teholla nähdäkseen kolmea metriä pidemmälle. Hyvä lenkki oli, ei kylmä vaivannut ja tekniikka toimi.
Tänää tuli pari tuntia cruisailtua poluilla ja kelveillä..
tempokisu
13.01.2016, 20.26
Melkein kolme tuntia työmatkoja tänään, ja eilen ( eli erittäin hidasta etenemistä). Maastopyöräilijä meni reippaasti ohitte, minulle auraamattomat pyörätieosuudet oli kunnolla haasteellisia - mutta olipa myös kiva pitkästä aikaa pinnistellä ihan tosissaan. Tuli ainakin voima- ja tasapainoharjoitusta, aika ajoin kyllä huutelin ääneen "kääk" tai "apuvaa..nyt on tiukka paikka". Harvemmin tavallisella lenkillä hengästyykään näin, ja koko ajan.
Tänään töistä suoraan poluille ja 2h ajoa.. Hitusen piti aiotusta 3h henkistä nipistää kun Lupinen akku alkoi näyttää hiipumisen merkkejä.. Hyvin silti puoli tuntia vielä tuli " punaisella"
Flunssan ja kelien takia 1,5vko tauko, mutta huomenna tarkoitus mennä töihin fillarilla.
Suu vaahdossa laskin rinnettä alas vantaanjoen varteen ja unehdin, ettei noita kävelyteitä auratakkaan talvella. Vähän pitkän tuntuinen matka oli ajella vanhankaupunginkoskelle, joko umpihangessa tai kapealla kävelyuralla. Aika hyvin normi maasturikin vielä tuolla puuterissa etenee, mutta lenkin pituus jää kyllä aika lyhkäiseksi.
Tänään 39km sekalaista cruisailua, metsäpolkua, kelviä ja tuli käytyä meren jäälläkin..
Töistä taas suoraan polulle ja himpun yli 2h lenkki mutkan kautta polkuja kotiin kiertäen :) :o
Nyt oli haastavat olosuhteet poluilla. Tuli käytyä aika lyhyt lenkki. Osa polusta oli kapeasti tamppautunut, mutta oli jännästi jäätynyt lumi, tuntui ohjaus tosi hakevalta ja jossain vaiheessa vedinkin nurin. En tiedä osuiko jompikumpi rengas reunan kinokseen vai mitä, mutta jonnekin se imeytyi aika vikkelään.
Äsken tunti spinningiä, uudet maksimisykkeet kellottaen
Mikko Asikainen
15.01.2016, 12.53
Auringonpaiste siivitti 1,5 tunnin jääpyöräilyä. Raskasta mutta mukavaa.
Tänään tuli ajettua (tunkattua) 2.5h metsäpoluilla..
Tänään Mizen kanssa maastossa punnerrettiin n.1,5 h.ta umpipettevää pulverilunta hämärtyvässä metsässä,ei mitään järkeä mennä metsään "ajelemaan" kapeekumisilla!!! Varmaankin olisi ideaa kokeilla paksuläskistä pyörää tällaisella lumipöperökelissä ja itse testata kulkueroa kapeekumiseen.
Tänään vain työajot, vartin suuntaan.. Iltapäivällä -19, joten hyvä päivä huilia :)
Munarello
15.01.2016, 20.15
Tässä on aika hyvät saumat siihen, että ekan kerran noin kolmeen vuoteen en aja Tammikuussa lainkaan. Tai noh, olen minä jo puolitoista kertaa ajanut puolen kilometrin matkan duuniin ja takaisin. Rekki jäi tänään hallille, koska ajoin mieluummin firman auton suoraan omalle parkkikselle.
ilta ajelut maasturilla 23 km ja pakkasta -24,vähän viileätä oli.
StantheMan
16.01.2016, 11.16
-23C. Jäällä kävin 7 kierrosta ajamassa. Typeränoloista hommaa ympyrää kiertää ;) 30 km.
MacKonte
16.01.2016, 16.21
Maasturilla järven jäätä pitkin 10km ja kelviä pitkin takaisin 11.5km eli yhteensä 21.5km. Ei paljon rankempaa keksi, kuin 20cm puuterilumessa jäällä polkeminen...edes -22°C pakkanen ei tuntunut missään vaan kamppeet oli vetisemmät kuin kesällä :)
Äsken krossarilla 18,7km -16C:ssä... Aika kylmä oli, mutta pääasia että 2vko tauon jälkeen pääsi ajamaan ja hyvinhän se kulki.
Iltapäivällä Keravalta Riksuun 51 km. Viileää oli, muttei palellut. Lunta oli paikoin (20 km ja 1-2 cm) ja vastus kasvoi. Ei vaan jaksa. Sinkulassa onneksi talvivälitykset 38/20 ja prot voivat pitää mölyt mahassaan. Ei tämmöinen nöösi parempaan pysty.
StantheMan
17.01.2016, 15.12
Takkabaari oli kiinni. Siinähän se tärkein. Lossilla kävin kääntymässä. Yllättävän kova tuuli. -25C. 55km neljään tuntiin ilman sisätaukoa riitti tänään. Vähän nihkeää oli ;) #soritästä
usko juntunen
17.01.2016, 15.39
Takkabaari oli kiinni. Siinähän se tärkein. Lossilla kävin kääntymässä. Yllättävän kova tuuli. -25C. 55km neljään tuntiin ilman sisätaukoa riitti tänään. Vähän nihkeää oli ;) #soritästä
:eek:
Siinä ois hamekangas lepattanu, mutta eihän Stan semmosiin ketineisiin sorru;)
On se hurja!
Taitaapi olla kohta kuukausi, ko pyörälenkille uskaltautunut:o Parin kilsan työmatkaa ei lasketa.
maasturilla saaristo kaupunki 27 km ja -25c,hyvin tarkeni kun päällä tarpeeksi.
Siirtymää, polkua ja merenjäätä yli 10km kirjasto-kauppamatkalla mutkan kautta.
Tänään kävin heittämässä parin tunnin iltalenkin plussamaasturilla..
Tänään 46km maasturilla sekalaista cruisailua..
15,8 km. Lumisella autotiellä, auraamattomalla kevyenliikenteenväylällä ja metsäpoluilla. Puolet meni fatbikella ja puolet täpärillä. Oli lystiä. -14 ei tunnu enää missään.
Ajoissa töistä niin 2,5h maasturilla maaseudun ja taajaman lumirännejä. Tällä lenkki kahteen viikkoon tahdilla täytyy sanoa että kaksi tuntia on ehdoton maksimi energiatason perspektiivistä. Mutta muuten alkaa olla "kesäisen lämmintä", kun tarkeni pelkällä teknisellä alusasulla kuoren alla, pakkasta -11:D.
Tänään reilua pari tuntia kierrellen ristiin rastiin katsomassa polkujen "päivän kuntoa"..
Grandi66
19.01.2016, 17.54
Tänään läskeilin 20 kilsaa.
Garmin kertoi, että tasan 13 kilsaa tuli puhkottua uusia uria neitseelliseen puuterilumeen Koisjärven ympäristön loputtomaan polkuverkostoon. Ja Polar kertoi sykkeiden olleen sillä tasolla että wanhan miehen ei tarvitse (=ole terveellistä) ajaa metriäkään lisää [emoji23]
Tapatalkista iKälättimellä
Tänään 2h.n lenkki lumipöperöpolkuilua Kalevanmetsä-Tuomalansuo akselilla.Olihan melkoista tarkkuusajoa,pikkaisen kun ajo-ote herpaantui niin samantien alkoi eturengas viemään sinnetänne,mutta kyllä pyöräily aina sohvailun selättää!!
Ei ole sykemittaria ollut mukana itsellä, enkä tiedä miten sykkeet pompottelee, mutta edelleen käy henkeen pakkanen jonkinverran, minkä huomaa heti, kun jonkinmatkaa ajaa vähänkään reippaammin tai esim upottavammassa lumessa normivauhtiakin.
Pari päivää sitten 22km napakassa pakkasessa. Tuubihuivi kasvoilla hengittäminen oli ihan ok, tosin pidemmän päälle kosteus rupee luonnollisesti vetää jäähän.
janne kuivakangas
20.01.2016, 00.15
Iltasella fatbike oli kankea mut oli pk takin -27,,😂Toimi kyl ihan hyvin..
Tänään aamulenkiksi reilut pari tuntia metsässä möyrimässä..
Joka päivä töissä. Aamulla -31 joten hikihän siinä tuli kun vaatetta liikaa.
Reilu pari tuntia vierähti tänäänkin polkuja kiertäessä..
Tänään 71km sekalaista cruisailua maasturilla..
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.