Näytä tavallinen näkymä : Helsingin Polkupyöräilijöiden kuntolenkit
Sivut :
1
2
3
4
5
6
7
8
9
[
10]
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
Pekka Sirkiä
06.10.2015, 08.34
Keskiviikkolenkin voisi jatkossa järjestää siten, että olisi kolme (3) lähtöaikaa: ensin yritettäisiin kelo 17, mutta jos väkeä ei olisi tarpeeksi, niin seuraava startti(yritys) olisi klo 17.30, ja aivan viimeinen mahdollisuus olisi klo 18 (...ja lyhyempi/hitaampi porukka lähtisi pääosin tällöin). Odotellessa vois käydä Kuusijärjvellä jne.
J.k. Kävin eilen ajamassa Mustikkamaan ympäri. Siellä on sen uuden kevarisillan kanssa tehty sellainen mielenkiintoinen "liukumäki-ratkaisu", että Kalasataman puoleinen pää on monta metriä alempana (= hyvä liukumäki talvella) kuin saaren puoli. Okay, laivat/mitkälievesikulkuneuvot pääsevät paremmin sillan ali, mutta pyöräily lienee aika haasteellista liukkaalla kelillä...
Ajattelin ehdottaa juuri samaa, kun näin toisessa ketjussa Fuugan gps-jäljen, mistä otin kopion ja latasin tänne: http://ridewithgps.com/routes/10685906. Ymmärsin niin että tämä on "cyclocrossystävällinen" reitti. Jos näin on, niin osaisiko joku editoida tuon alkamaan ja päättymään majalle meitä CC-kuskeja varten? Näin maasturi- ja cyclokuskit voisivat halutessaan helpommin ajaa omissa ryhmissään.
Tuossa jäljessä on teknistä polkua Häkläjärven ja Igelträskin välissä sekä Luukin golf-kentälle laskettaessa mahdollisesti mutaa (mutaa on muuallakin mutta tuossa helposti kierrettävissä).
MTB: http://ridewithgps.com/routes/10686702
CX/GG: http://ridewithgps.com/routes/10695768
Tarkoitus oli kuitenkin ajaa yhtä matkaa eli nopeammat odottavat hitaampia.
Reitti 2000 -lenkki Aleksis Kiven päivänä la 10.10. keskari noin 16–18 km/h.
Minulla pari ihan helposti löytyvää jälkeä tallessa. Toisella ajonaikainen keskari 14.8 (VPCX cycloilijoiden kanssa). Toinen 17.2 km/h (itseäni kokeneemman maasturikuskin kanssa).
2011: 16,3 km/h (CX)
2012: 17,1 km/h
2013: 17,7 km/h
2014: 16,3 km/h
Riippuu paljon voiko ajaa ns. omaa vauhtia vai hyytyykö joku matkan varrella.
Antti Salonen
07.10.2015, 14.47
17.00 lähtee Kuninkaanmäestä ainakin pari ajomiestä, ja mukaan mahtuu toki useampikin.
Bushwacker
07.10.2015, 15.50
Mä oon tulossa!
hedonist
07.10.2015, 19.40
At 17:30 a group consisting of one rider had started. A shorter version of the HePo Wednesday Classic (via Hindsby) was completed at average speed of precisely 32 kilometers per hour.
jorma löhman
08.10.2015, 09.54
Onko lauantaina 10.10. vielä maantiepyöräilijöitä lenkille lähdössä Majalta tai jostain muualta?
Taisi sieltä klo 17 ryhmäkin lähteä. Östersundomissa tuli kolme tutunnäköistä maantiekiitäjää vastaan ennen klo 19. Itse ajoin Landbon kautta K-mäkeen.
Onko viikonlopun lenkeille suunnitelmia vai improvisoidaanko lähtöpaikalla? Ajattelin tulla huomenna cx:lla ja sunnuntaina olmolla. Sääennusteet hyvät joten ei varmaankaan tarvitse yksin ajella.
Tuossa jäljessä on teknistä polkua Häkläjärven ja Igelträskin välissä sekä Luukin golf-kentälle laskettaessa mahdollisesti mutaa (mutaa on muuallakin mutta tuossa helposti kierrettävissä).
MTB: http://ridewithgps.com/routes/10686702
CX/GG: http://ridewithgps.com/routes/10695768
Tarkoitus oli kuitenkin ajaa yhtä matkaa eli nopeammat odottavat hitaampia.
Tuossa cycloreitissä tuo mainittu tekninen pätkä olikin kierretty. Varmistetaan nyt vielä siis että reitti tämä sopii myös kuskeille, jolla ei varsinaisesti maastokokemusta kuin kohtuullisen helpoista poluista cyclolla?
Ajatus liittyä mukaan Petikontieltä, siihen teiltä mennee noin puolisen tuntia? Toivottavasti myös muita on siis cyclolla tulossa mukaan.
Onko viikonlopun lenkeille suunnitelmia vai improvisoidaanko lähtöpaikalla? Ajattelin tulla huomenna cx:lla ja sunnuntaina olmolla. Sääennusteet hyvät joten ei varmaankaan tarvitse yksin ajella.
Omat menoni siirtyivät viikolla, joten huomenna Maunulaan.
Klo9 Reitti2000 starttiin en kerkeä, mutta 10:30 ehtii.
Jorman kysymykseen maantielenkistä vastaan: aika rapsakkakeli maantiehommiin.
Meinasin huomenna olla liikenteessä cyclolla, jossa marathon supreme (http://www.schwalbe.com/en/tour-reader/marathon-supreme.html) nakit (eli semi slicksit) ja reittispeksi mieluiten sen mukainen.
Eli perushiekkatie ok, mutta ei mitään metsäautotietä... Jos ei muuta reittiä keksitä niin aina voi käydä ajamassa "Itä-Helsingin rannat ja saaret" lenkin.
"Itä-Helsingin rannat ja saaret"
Hyvä homma, majalla nähdään huomenna klo 10.30.
Tuossa cycloreitissä tuo mainittu tekninen pätkä olikin kierretty. Varmistetaan nyt vielä siis että reitti tämä sopii myös kuskeille, jolla ei varsinaisesti maastokokemusta kuin kohtuullisen helpoista poluista cyclolla?
Ajatus liittyä mukaan Petikontieltä, siihen teiltä mennee noin puolisen tuntia? Toivottavasti myös muita on siis cyclolla tulossa mukaan.
Minä ainakin pyrin tulemaan mukaan cyclolla.
MajorTom
09.10.2015, 16.53
Hyvä homma, majalla nähdään huomenna klo 10.30.
Kuullostaa suunnitelmalta. Mukana.
Varmistetaan nyt vielä siis että reitti tämä sopii myös kuskeille, jolla ei varsinaisesti maastokokemusta kuin kohtuullisen helpoista poluista cyclolla?
Jep. Jos pitää jalkautua niin odotellaan.
"Itä-Helsingin rannat ja saaret" lenkin.
Saisiko tästä lenkistä jotain GPS jälkeä jakoon? Kiinnostaisi käydä itse myöhemmin ajelemassa.
Itä-Helsingin rannat ja saaret" lenkin.
Olisko ollut 13 kuskia. Lopussa vetomiehet veti porukan katki ja muodostui 2-3 porukkaa.
Reitti suunnitelma oli tämä http://ridewithgps.com/routes/10735770
Laajasalossa ajettiin vähän sakkoa ja paluumatka tuoltiin Mustivuoren/Mellumäki/Viikki/Oulunkylä kautta.
Myös Viikin pelloilla ajettiin sakkoa.
Lopussa sorruin taas keulimaan. Pitäisi kai ostaa wattimittari kun ei millään onnistu tasainen veto.. Muuten lenkki oli erinomainen. Hyvä reitti rantoja pitkin, kiitos Teemulle spekseistä. Mukavaa jutteluvauhtia hyvässä seurassa. Toivottavasti lauantailenkit jatkuu talven yli.
Miten huomenna, onko Koskelta lähtijöitä? Maantielle vai poluille?
jorma löhman
10.10.2015, 18.04
Minä olen kiinnostunut maantielenkistä
Onko Koskella enää pelkästään kuntohuipussaan olevia kuskeja vai ajaako joku sieltä vielä sunnuntaisin alle kolmenkympin kyytiäkin?
Ehkä mukana 28-30 ryhmässä jos sellainen tulee. Satanen tänään, ei tee mieli repiä huomenna. Nyt vähän flunssan tuntua, jos pahenee niin huominen jää multa väliin. Olis pitänyt arvata että flunssaa pukkaa kun tämänpäiväisellä tuli nenästä verta vartin verran.
Kiitokset lenkkiseuralle Reitti 2000! Reitti oli paremmassa kunnossa kai kuin koskaan sitä ajaessani. Ajoseuraakaan en todellakaan menisi moittimaan. Jesh! Pientä harmia oli 2 ketjun katkeamisesta ja 2 vai peräti 3 rengasrikosta. Silti hyvissä ajoissa kotona. Voissa paistetut muikut, suppilovahvero-sipulipaistos ja perunamuusi kera erinomaisen Sancerren tuntuivat ansaituille... Ai niin, ukkometsokin tuli bongattua. Ärhtenteli meille aika mukavasti!
VPR puheli 19.2 km/h liikkuvan ajan keskarista. Minä onneton sain magneetin vinoon Rinnekodin teknisellä pätkällä, joten osa tästä hitaasta pätkästä ei tallentunut. VPR:n luku on epäilemättä lähellä oikeaa: mulla näyttää kotoa kotiin 19.7. Mutta se tosiaan liioittelee. Ai niin, VPR:lle iso kiitos erinomaisesta luotsauksesta.
Kahdeksan kuskia tais olla mukana ja rata tosiaan nopeassa kunnossa. Luukin maran reitillä oli rakennettu pari siltaa vaikeimmille kohdille ja Häkläjärven polku menikin nyt lähes ilman maakosketuksia. Myös Kuikunläänin metsäpätkällä tuli oma ennätys. Mulla hajos OTB:ssä vasemman jarrukahvan panta mutta sain korjattua nippusiteillä. Kiitos mukana olleille!
Sillanalta
10.10.2015, 23.01
Voisin myös huomenna lähteä maantielenkille 11.00 Vantaankoskelta. Noin 30 olisi ihan ok, mutta voi joustaa.
Kiitokset omalta osaltanikin Reitti 2000:n vetäjälle ja muille osallistujiille. Kaiken kaikkiaan hieno reitti, ja osittain aika haastavakin. Pirttimäen tankkaus ja tauko tuli vähintäänkin oikeaan aikaan ja tarpeeseen. JiiTee:lle kiitos geelistä.
Sillanalta
11.10.2015, 09.05
Voisin myös huomenna lähteä maantielenkille 11.00 Vantaankoskelta. Noin 30 olisi ihan ok, mutta voi joustaa.
Taitaa olla aika hiljaista, vetäydyn puuhasta.
Kyllä tässä ainakin pari kuskia on tietääkseni ilmestymässä yhdeksitoista Vantaankoskelle. Ite pikkusen toipilaana, joten tollanen vähän rauhallisempi tahti sopii mulle hyvin.
Vielä oli 8 kuskia löytänyt lähtöpaikalle. AHH:n porukka lähti samaan aikaan kuuden kuskin voimin vetämään omaa lenkkiään maastureilla, cycloilla ja hybrideillä. Me ajeltiin maantiekalustolla Roosaan tauolle ja paluumatkalla saatiin nauttia mukavasta myötätuulestakin, kokonaisuutena tais kertyä 91-92km.
jorma löhman
11.10.2015, 17.24
Hieno lenkki taas tänään. Lämpöä oli lähtiessä +1 mutta matkalla paistoi aurinko ja lämpökin nousi +8 asteeseen. Minun Garmin näytti 91,8 km ja keskari 30,7 km/t. Täytyy toivoa, että säät suosisivat meitä vieläkin, ainakin minulla olisi ajohaluja edelleen. Kiitos kaikille mukana olleille mutta erityisesti loppumatkalla vetohomman hoitaneille.
Kyllä tässä ainakin pari kuskia on tietääkseni ilmestymässä yhdeksitoista Vantaankoskelle. Ite pikkusen toipilaana, joten tollanen vähän rauhallisempi tahti sopii mulle hyvin.
Näin syksyllä huomaan toistuvasti eksyväni itseäni kovempaan seuraan. Kiitos lenkistä, tasaista vetoa jossa oli hyvä paistatella aurinkokannella. Lopussa simahdin mikä kruunasi hienon ajopäivän. Siirtymä kotiin meni about 15 km/h :) .
Keskiviikkolenkki alkanee taas aikaistettuna joten jää minulta. Ajelen luultavasti myöhemmin ja vastapäivään joten moikkaillaan..
hedonist
15.10.2015, 08.14
Re-surfacing of Vanha Porvoontie begins today, and lasts one week. So the information board said, which I saw yesterday.
wilier-08
15.10.2015, 09.58
Lauantaina Maunulasta 10.30 maantie ajajille sopiva hiekkatie-asfaltti lenkki 80km,mäkiä riittävästi,Paloheinä-Malmikartano-Serena-skogby-Velskola-Luukki.
Kalevi, mulla la klo 10 toi vähän lyhyempi ohjelmassa :).
http://ridewithgps.com/routes/10734113
tapsalme
15.10.2015, 12.57
Ei huano ;) ja näyttää olevan n. 25 astettakin.
Nyt oli päällystystyö Wanhalla Porvoontiellä ( Kuninkaantiellä ) Myyraksen ja Kuninkaanmäen välillä alkanut.
Kalustoa oli runsaasti paikalla ja nyt päivällä oli pieni pätkä 'Kuninkaanmäen nousun' alusta vanhaa päällystettä jyrsitty pois.
Ne Cycle Center poikien asfalttimaalaukset oli kyllä vielä nousussa jäljellä :cool:. Että kannattaa huomioida jos sielläpäin ajelee, marathon plussilla kyllä pärjäs.
wilier-08
16.10.2015, 09.17
Taitaa sulla olla pikkasen enemmän nousumetrejä,mulla vaan 1200.
jorma löhman
16.10.2015, 16.07
Onko lauantaina tai sunnuntaina maantielle lähtijöitä?
Mika_koo
16.10.2015, 16.27
Voisin lähteä huomenna jos vauhti pysyy maltillisena. Pari viikkoa sairastelua takana, kolmenkympin keskari tässä tilassa on utopiaa. 28 voisi olla sellainen jossa kestänyt mukana.
Lauantaina majalta cc ja sunnuntaina koskelta maantielle, säävarauksella. Ilmatieteenlaitos lupaa hyvää.. Onko tarkoitus huiputtaa molemmat täyttömäet? Kävin äsken katsomassa ja tallella ovat.
Mika_koo
17.10.2015, 15.54
Kiitos vetomiehille! Henkilökohtainen kärsimysnäytelmäni päättyi onnellisesti vaikka Lahelassa iskenyt kramppi vähän menoa rauhoittikin. Toivottavasti kuulitte huutoni ja jatkoitte menoa normaalisti.
jorma löhman
17.10.2015, 16.03
Kiitos lenkkiseurasta. Hyvä kun ilmoitit loppumatkasta, odottelimme koskella hetken mutta sitten päättelimme ettet ole sinne tulossa. Ensi kertaan.:)
Huomenna voisi vielä iskeä maantielle. Onko reittiehdotuksia?
Pekka Sirkiä
17.10.2015, 16.55
Kalevin hiekkatie- ja mäkispesiaaliin starttasi Maunulan majalta majalle siis 13 kuskia (joista 3 naisia). Jälleen kerran olin mukana vain "osamatkalaisena" eli ajoin keskuspuistosiirtymän + rynnistin "näytöstyyliin" ekan mäen :cool:
Jk. Yritän vielä ehtiä ajaa koko lenkin ennen lumen tuloa...
Lauantaina Maunulasta 10.30 maantie ajajille sopiva hiekkatie-asfaltti lenkki 80km,mäkiä riittävästi,Paloheinä-Malmikartano-Serena-skogby-Velskola-Luukki.
Olipa taas kiva reitti. Nousumetrejä tosiaan kertyi ihan mukavasti vaikka muutama mäki päätettiinkin ohittaa.
Huomenna voisi ajaa jotain vastaavaa. Eli pääosin hiekkaa eikä kovin paljon polkuja niin että CC kalustollakin pärjää. Jos on hyviä reittiehdotuksia niin voidaan käyttää tai sitten keksin illalla jotain. Speksi voisi olla klo 11:00 Vantaankoskelta n. 4 tuntia.
Ehdotus reitiksi (http://ridewithgps.com/routes/10846918). Tauko Roosassa.
Tulisiko lähtijöitä (cc-kuskeja) sunnuntaiaamuna niinkin aikaisin kuin 9.00 Maunulan majalle tätä reittiä ajamaan: http://ridewithgps.com/routes/10695768 ?
Mulle sopis maantielenkki huomenna, vaikkapa noin 100 km Hyvinkäälle.
Huomiselle kelpaisi Peterin ehdotuksen mukainen lenkki. Mukana siis huomenna koskella klo 11 CC:lla.
Sent from my iPhone using Tapatalk
koukkaan joka tapauksessa Majan kautta
Sent from my iPad using Tapatalk
jorma löhman
18.10.2015, 08.13
Tulen maantielenkille klo 11 koskelle.
Privileged
18.10.2015, 08.30
Maantielle myös!
Kiitokset lenkkiseurasta, ja Petelle spekseista & kahvista. Lompakko löytyi kotoa :) . Ensi viikonloppuna jatketaan..
Kiitokset myös Hyvinkään lenkille lähteneille! Hienoa, että vielä löytyy porukkaa myös maantielenkeille. Ajettiin 8 hengen ryhmässä Rajamäen kautta Hyvinkäälle ja Nukarin kautta takaisin. Keskinopeudesta ei ole varmaa tietoa (noin 30 km/h?), mutta veto oli tasaista ja ryhmä pysyi hyvin kasassa, lukuun ottamatta yhtä alkumatkasta omalle lenkille lähtenyttä. Parin kerran kokemuksen perusteella voin sanoa, että Kulmakonditorian korvapuusteilla irtoaa parhaat loppukirit Katriinantiellä :)
Kiitokset itselleni lenkkiseurasta. Muita ei majalla yhdeksältä näkynyt. Reitti on muuten hyvä, mutta paikoin todella tekninen cyclocrossarille. Pari kertaa piti ottaa fillari olalle. Tarkkana saa olla alamäissäkin, monenlaista vastaantulijaa ja irtokoiria.https://connect.garmin.com/modern/activity/931236177
jorma löhman
18.10.2015, 19.44
Kiitokset myös Hyvinkään lenkille lähteneille! Hienoa, että vielä löytyy porukkaa myös maantielenkeille. Ajettiin 8 hengen ryhmässä Rajamäen kautta Hyvinkäälle ja Nukarin kautta takaisin. Keskinopeudesta ei ole varmaa tietoa (noin 30 km/h?), mutta veto oli tasaista ja ryhmä pysyi hyvin kasassa, lukuun ottamatta yhtä alkumatkasta omalle lenkille lähtenyttä. Parin kerran kokemuksen perusteella voin sanoa, että Kulmakonditorian korvapuusteilla irtoaa parhaat loppukirit Katriinantiellä :)
Hieno lenkki Hyvinkäälle, Garmin ilmoitti keskariksi 30,7 km/t. Korvapuusti oli kesän suurin, meillä päin leivät on saman kokoisia. Hyvä se kyllä oli. Näitä lisää jos kelit sallivat.:)
Hannes -60
18.10.2015, 20.00
Minä se lähdin heti alkumatkasta omalle lenkille, jotenkin vaan aavistin, että tälläkään kertaa keskari ei tule olemaan sitä, mitä puhuttiin eli alle 30km/h.
Suht paljon oli maantiefiloilla porukkaa vielä liikkeellä, mutta kyllä näillä keleillä kelpaa ajella.
Joo, paluumatka tuli taas aika reipasta vauhtia, kun päästiin viilettämään myötätuuleen. Sovitaan ensi kerralla keskinopeudeksi 30,7 km/h, jos kelit jatkuu yhtä hienoina kuin tänään ja viime sunnuntaina.
Sillanalta
18.10.2015, 22.13
Minä jättäydyin vanhalle Hämeenlinnanväylälle tultaessa, kun oma pyöritys ei tuntunut normaalilta. Pakko lienee myös myöntää,että ei taida enää olla lyhyiden ajohousujen aika. Kiitos seurasta!
Kirjoitin viime torstaina kuinka Kuninkaantiellä, Myyraksen ja Kuninkaanmäen välillä oli alkanut kauan odotettu päällystystyö.
Tänään ajoin lenkilläni tuon osuuden ja hämmästys oli suuri kun siellä ei ollut tapahtunut yhtään mitään. Ei ollut kalustokolonnaa ei työmiehiä
eikä sitä ilmoitusta ( the one that hedonist saw too ) päällystystyön alkamisesta 15.10.2015. Jäin ihmettelemään mikä idea oli rahdata paikalle viime torstaina se kalustomäärä,
ja ennenkaikkea kuka sen maksaa ( sinä ja minä tietty).
No ilmat oli mitä parhaat, voi vielä itse kukin käydä tilannetta säiden puolesta seuraamassa.
hedonist
21.10.2015, 22.51
I rode today between Mittatie and Laurintie. The only thing that happened is that some 30 meters of asphalt is missing in the direction towards Helsinki where the uphill is about to start. Otherwise, no machines anywhere, information board is gone, potholes and cracks are alive and well. What a fiasco.
Isä nitro
22.10.2015, 19.55
Ehtoota! Fillarikalenterissa(ni) on lauantaisin tästä eteenpäin tyhjää. GG tahi CC-henkistä lenkkiseuraa kaipailen vaikka Maunulan majalta aamupäivästä.
Huomenna tulen Maunulan majalle klo 10.30 lähtöön jos ei sada. Viime talven nämä Maunulan lauantailenkit ajettiin melko säännöllisesti viikottain. Cyclot kalustona, tai oli siellä jotkut maastopyörälläkin mukana. Tällä foorumilla sovittiin yleensä etukäteen.
Privileged
23.10.2015, 09.40
Meiltäkin olisi pari tulossa huomenna Maunulan majalle klo 10.30 :)
Isä nitro
23.10.2015, 10.05
Sateen pitäisi mennä tänään ohi/yli ja huomenna olla poutaa. Mutta hieno juttu. Siellä silloin.
kuovipolku
23.10.2015, 10.55
Hiekkatielenkit (lokakuu-joulukuu)
Lähtöaika
Lähtöpaikka
Kuormitus
Keskivauhti
Ajoaika
Lauantaisin 10:30
Maunulan maja
tasatehoinen tai sopimuksen mukaan
20-24 km/h
3-4 h
Tämä siis HePon Kuntolenkit-sivulta. Fillarikalenterissa ei tosin vielä näy mitään, mutta eiköhän sinne piakkoin jotain ilmesty.
TeemuF kantoi viime kaudella(kin) kiitettävästi vastuuta, mutta hän on ymmärtääkseni pari viikkoa muissa maisemissa. Tuuraavina reittimestareina ovat toimineet (ainakin) Kalevi (Wilier-08) ja Peter, mutta paikalle saapuvista osallistujista uskoisi löytyvän riittävästi kokemusta ja aloitteellisuutta että jonkinlainen kiemura päästään varmasti ajamaan.
Jos ajettaisiin vanha Espoo lenkki vähän muunneltuna vastapäivään. Tyyliin Luukki-Pirttimäki ja etelän kautta takaisin. Matkaa tulee varmaan 70-80 km eli pysynee 3-4 tunnin speksissä. Voin piirtää reitin illalla niin että saa ladattua Garminiin.
Suuntaa antava reitti (http://ridewithgps.com/routes/10912317). Mäkien jälkeen tauko Pirttimäessä. Loppu tasaisempaa.
Isä nitro
23.10.2015, 20.14
Just tuota lenkkiä toivoin eli käy erinomaisesti.
onko sunnuntaina lähtijöitä hiekkatielenkille Maunulasta 10.30? Mulle riittäisi 2-3 h.
jorma löhman
23.10.2015, 21.01
Onko kukaan lähdössä maantielle lauantaina?
Pekka Sirkiä
24.10.2015, 17.43
Olipas paljon osallistujia hiekkatiellä tänään :) ...ja kun väkeä oli riittävästi, saatiin muodostettua myös hitaammin etenevä ryhmä, johon noin matkan puolivälistä alkaen osallistui neljä kuskia. Kiitoksia lenkistä myös kärjen/pääjoukon kovakuntoisille. Meille "harrastajille" tuli kilometrejä majalta-majalle 43 keskarilla 19 km/h, mikä olikin ihan ok, etenkin kun alkumatka mentiin "kisakärjen" peesissä vauhdikkaasti. Mäkiä (nam!) reissuissa oli juuri sopivasti, ja keli lämmin & kuiva, eikä tarvinnut liukastella matkan varrella (...parissa mäessä tosin jalkauduttiin mäkien jyrkkyyden vuoksi). Pääosa menomatkasta oli hiekkatietä, ja vain pari vähän "polkuisampaa" osuutta - loppumatkan hitaampi ryhmä ajeli sitten Vihdintien kevaria. Haagan "oikaisussa" oli jälleen hiekkatietä, ja noin 134 minuuttia lähdöstä oltiin siis takaisin majalla :cool:
onko sunnuntaina lähtijöitä hiekkatielenkille Maunulasta 10.30? Mulle riittäisi 2-3 h.
Maunulan tämä hiekkatielöhtö peruttu. Tuli muita suunnitelmia.
Pidemmällä lenkillä taisi olla 15 polkijaa. Yhdet ketjut meni poikki ja klossi vääntyi samalla. Muuten lenkki sujui aivan mainiosti. Mulle tuli nyt toinen hiekkatielenkki tälle syksylle. Olipa vaan hienoa ajaa komeissa maisemissa keltaisten lehtien ympäröiminä. Näitä lenkkejä täytyy kyllä ajella useamminkin. Kiitokset vaan niille, jotka tuntevat reitit! Itse eksyisin takuu varmasti noita polkuja ajellessa.
jorma löhman
24.10.2015, 18.30
Onko sunnuntaina maantielenkille lähtijöitä? Säävaraus tietysti.
Huomenna voisi ajaa gg-lenkin vaikka Maunulasta 10:30. Esimerkiksi lisää Espoota (http://ridewithgps.com/routes/10663613). Pääasiassa ulkoilureittejä. 35 km kohdalla pieni pätkä juurakkoa mutta se voi taluttaa tai tarvittaessa kiertää. Tai jos on joku muu reitti niin ajetaan se.
!!! Jos joku on kiinnostunut niin tulen majalle muuten saatan tyytyä lähimetsään maasturilla. Eli laita viestiä mielellään tänään.
Huomenna voisi ajaa gg-lenkin vaikka Maunulasta 10:30. Esimerkiksi lisää Espoota (http://ridewithgps.com/routes/10663613). Pääasiassa ulkoilureittejä. 35 km kohdalla pieni pätkä juurakkoa mutta se voi taluttaa tai tarvittaessa kiertää. Tai jos on joku muu reitti niin ajetaan se.
!!! Jos joku on kiinnostunut niin tulen majalle muuten saatan tyytyä lähimetsään maasturilla. Eli laita viestiä mielellään tänään.
Kiinnostaa. Forecan ennusteen mukaan 14-15 välillä alkaa satamaan. Pitäisikö aloittaa jo klo 10?
t. Vesa
Kiinnostaa. Forecan ennusteen mukaan 14-15 välillä alkaa satamaan. Pitäisikö aloittaa jo klo 10?
t. Vesa
Ajattelin että tuohon menee ehkä 3 tuntia eli yhdellä istumalla oltaisiin perillä 13:30. Voidaan tietenkin pitää lyhyt taukokin jos tarvetta. Mutta ihan miten vaan. Kellotkin siirtyy eli kovin aikaisin ei tarvitse herätä.
Mika_koo
24.10.2015, 19.57
Onko sunnuntaina maantielenkille lähtijöitä? Säävaraus tietysti.
Aamulla voisin noin 2-3 h lenkille irrota Vantaankoskelta. Eli esim klo 10 lähtö voisi olla OK
Ajattelin että tuohon menee ehkä 3 tuntia eli yhdellä istumalla oltaisiin perillä 13:30. Voidaan tietenkin pitää lyhyt taukokin jos tarvetta. Mutta ihan miten vaan. Kellotkin siirtyy eli kovin aikaisin ei tarvitse herätä.
Vois tulla huomenna mukaan pitemmällekkin kuin Pitkäkoski vaikka reitti sinne päin näyttää menevänkin :)
Minulle sopii parhaiten lähtöajaksi "mitä aikaisemmin sitä parempi".
Vois tulla huomenna mukaan pitemmällekkin kuin Pitkäkoski vaikka reitti sinne päin näyttää menevänkin :)
Minulle sopii parhaiten lähtöajaksi "mitä aikaisemmin sitä parempi".
No sovitaan vaikka klo 9:30 (talviaikaa) niin ehditään varmasti ennen sadetta perille.
No sovitaan vaikka klo 9:30 (talviaikaa) niin ehditään varmasti ennen sadetta perille.
9.30 ok.
t. Vesa
nikobiker
24.10.2015, 22.44
Pidemmällä lenkillä taisi olla 15 polkijaa. Yhdet ketjut meni poikki ja klossi vääntyi samalla.
Nilkka väänty sitten kans siihen malliin, että kotona kivut ja turvotus ylty. Piti lähteä päivystykseen. Saamisina kainalokepit, jalkatuki ja 6 viikkoa pyöräilykieltoa :(
Jännä että tapahtuneen jälkeen pysty hyvin ajamaan vielä sen 50 km. Kaipa se adrenaliinilla meni.
Oli kyllä muuten tosi hieno lenkki ja sää! Kiitokset vielä Colnago-kuskille ketjuliittimestä, Cube-kaverille kumihanskoista ja Peterille avusta (sekä tietty speksistä!).
Aurinkoisia kilometrejä kaikille!
9.30 ok.
t. Vesa
Flunssan poikanen iskemässä, joudunkin perumaan.
Vesa
jorma löhman
25.10.2015, 08.32
Aamulla voisin noin 2-3 h lenkille irrota Vantaankoskelta. Eli esim klo 10 lähtö voisi olla OK
Liian märkää maantielle. Ajelen cyclolla oman metsälenkin.
5 kuskia, reitti pääosin speksattu. Käytiin tarkastamassa pari extra metsäpätkää.
Eikä ollut liaan märkää, välillä tosin ilman suhteellinen kosteus taisi olla noin 100%
Ensi viikonloppuna voisi suunnata itään/pohjoiseen.. ne jotka pääsevät mukaan.
Tarkempaa speksiä sitten loppuviikosta.
5 kuskia, reitti pääosin speksattu. Käytiin tarkastamassa pari extra metsäpätkää.
Eikä ollut liaan märkää, välillä tosin ilman suhteellinen kosteus taisi olla noin 100%
Tarkempaa speksiä sitten loppuviikosta.
Kiitos kaikille lenkistä. Metsäpätkät oli oikein hauskoja ja muutenkin kiva reitti.
Mun Garmin meni juntturaan jossain Hämevaaran kulmilla - paljonko kertyi matkaa majalta majalle?
Tarkempaa speksiä sitten loppuviikosta.[/QUOTE]
Hei. Olen ajatellut, että synttäreitteni (70v.) juhlinta huipentuisi pyöräretkeen sunnuntaina 1.11. Reitti suuntautuisi Sipoon pikkuteille ja poluille (muutama lyhyt pyörän kanto-osuus). Lähtö Hakunilan urheilupuiston parkkikselta klo 10.30.
Matkaa noin 60-70 km ikämiehen vauhdilla.
Reitin speksaaminen ei onnistunut näiden tiettömien osuuksien takia, mutta tulkaa mukaan piirtämään jälki.
T. Lauri
Kiitos kaikille lenkistä. Metsäpätkät oli oikein hauskoja ja muutenkin kiva reitti.
Mun Garmin meni juntturaan jossain Hämevaaran kulmilla - paljonko kertyi matkaa majalta majalle?
Mun Gramin sanoi 63 km, keskari 19,3 km/h.
Isä nitro
26.10.2015, 05.54
Nilkka väänty sitten kans siihen malliin, että kotona kivut ja turvotus ylty. Piti lähteä päivystykseen. Saamisina kainalokepit, jalkatuki ja 6 viikkoa pyöräilykieltoa :(
Jännä että tapahtuneen jälkeen pysty hyvin ajamaan vielä sen 50 km. Kaipa se adrenaliinilla meni.
Oli kyllä muuten tosi hieno lenkki ja sää! Kiitokset vielä Colnago-kuskille ketjuliittimestä, Cube-kaverille kumihanskoista ja Peterille avusta (sekä tietty speksistä!).
Aurinkoisia kilometrejä kaikille!
Eipä kestä (pikaliittimestä).
Pienessä vauhdissakin voi tapahtua kaikenlaista. Kerran onnistuin jalkautumisen yhteydessä satuttamaan reiteni ison lihaksen satulan etureunaan, ja lahjaksi sain viikkoja kestäneen puujalan. Kotiin ajoin ihan normaalisti, mutta pari tuntia lenkin jälkeen meinasin nenälleni lentää sohvalta noustessani.
Toipumista toivottelen.
Sent from my iPad using Tapatalk HD
Oppia ikä kaikki... Sunnuntain 1.11 reittini on tässä: http://ridewithgps.com/trips/6936572 Lähtö Hakunilan urheilupuiston parkkikselta 10:30. Reitillä hyviä ja huonoja polkuja, sora- ja asfalttiteitä, mutaakin ja pieniä kanto-osuuksia. Ikämiehen nopeudella??? pojankoltiaisille PK lenkki.
kuovipolku
28.10.2015, 18.52
Oppia ikä kaikki....
The trip you are trying to view is private.
Ride with GPS ilmeisesti olettaa että et halua reittiesi näkyvän kaikille eli sinun täytyy muuttaa asetus "publiciksi".
Kiitos neuvosta. Nyt pitäisi näkyä http://ridewithgps.com/trips/6936572
La 31.10. Maunulasta klo10:30 Palojoen suuntaan http://ridewithgps.com/routes/10940385
Vähän tuli pitempi.. mukaan päsee myös Pitkäkoskelta n.10:45-50 tai läheltä Vantaakoskea n.11:00 (10km kohdalla Kuninkaantie/Hommaksentie risteys).
Reitistä erityismaininta km-47 kohdalla olevalla Hautakosken ylitykselle. Googgelin sateliittikuvien mukaan (pitää zoomaa tarpeeksi lähelle) siinä vois olla "sillan" tapainen.
Myllykukossa käydään kahvilla.
jk. "silta" näyttäisi kuuluvan Seitsemän veljeksen vaellusreittiin (http://www.nurmijarvi.fi/vapaa-aika_ja_kulttuuri/matkailu/luonto_ja_retkeily/seitseman_veljeksen_vaellusreitti)
jkk. Sunnuntaina sitten Hakunilaan
Pekka Sirkiä
30.10.2015, 08.47
Viikon päästä CCH järjestää "hiekkatierallin" V-koskelta... tämä siis ennakkotietona tavoitteellisemmalle väelle...
La 31.10. Maunulasta klo10:30 Palojoen suuntaan http://ridewithgps.com/routes/10940385
Vähän tuli pitempi.. mukaan päsee myös Pitkäkoskelta n.10:45-50 tai läheltä Vantaakoskea n.11:00 (10km kohdalla Kuninkaantie/Hommaksentie risteys).
Reitistä erityismaininta km-47 kohdalla olevalla Hautakosken ylitykselle. Googgelin sateliittikuvien mukaan (pitää zoomaa tarpeeksi lähelle) siinä vois olla "sillan" tapainen.
Myllykukossa käydään kahvilla.
jk. "silta" näyttäisi kuuluvan Seitsemän veljeksen vaellusreittiin (http://www.nurmijarvi.fi/vapaa-aika_ja_kulttuuri/matkailu/luonto_ja_retkeily/seitseman_veljeksen_vaellusreitti)
jkk. Sunnuntaina sitten Hakunilaan
Olisko ollut 10-12kuskia.
Omalta osalta lenkki loppui lähes täydelliseen bonkkaukseen eli tulosluetteloon dnf.
Huomiseen tulosluetteloon tulee dns.
Kroppa on varmaan jossain ylirasitustilassa, ei vaan kulje.
Oli ratkihauska lenkki, ja yllättävän raskas kun katsoo sykkeitä. Vastuksena kuraista pellonlaitaa (minkä jälkeen fillarit näyttivät krossikisassa uitetuilta), tiukkoja mäkiä, kivistä polkua, juurakkoista polkua, kivikkojuurakkoista polkua, pyörän kanniskelua ryteikössä. Myös ehtää gg-alustaa ja välillä asfalttipätkiä. Pusikossa taidettiin käydä muutaman kerran, itsekin kävin kun mutakuopasta pompatessa renkaan pito ei riittänyt. 12 starttasi Maunulasta. Tuskin maltan odottaa seuraavaa lauantailenkkiä.
Komppaan Jyrkiä, aina vaan lenkit paranee. Itse vedin niin uskomattomat lipat että en vieläkään tajua mitä tapahtui. Mutaisessa kohdassa etupyörä meni poikittain ja sen jälkeen 'tanssin valssia' fillarin kanssa ainakin puoli kierrosta. Fillari vei tässä tapauksessa ja ojan pohjalta löysin itseni. Mikään paikka ei ole kipeänä ja fillari vaikuttaa ehjältä :). Lisää tällaista.
Huomenna ketään Vantaankoskelta maantielle?
Huh, olipa aika eeppinen hiekkatielenkki tänään. Suurkiitos reittimestarille ja koko porukalle lenkistä. Nousumetrejä tuli yllättävän paljon ja viimeiset parikymmentä kilsaa meni kuin tervassa ajaen. Mutta olipa vaan hauska reissu!
Varsin eeppisen reitin oli reittimestari luonut. Pyörän pesuun meni kyllä aikaa. Hyvä lenkki!
wilier-08
01.11.2015, 08.56
Oli ratkihauska lenkki, ja yllättävän raskas kun katsoo sykkeitä. Vastuksena kuraista pellonlaitaa (minkä jälkeen fillarit näyttivät krossikisassa uitetuilta), tiukkoja mäkiä, kivistä polkua, juurakkoista polkua, kivikkojuurakkoista polkua, pyörän kanniskelua ryteikössä. Myös ehtää gg-alustaa ja välillä asfalttipätkiä. Pusikossa taidettiin käydä muutaman kerran, itsekin kävin kun mutakuopasta pompatessa renkaan pito ei riittänyt. 12 starttasi Maunulasta. Tuskin maltan odottaa seuraavaa lauantailenkkiä.
Vähän menneet nämä Maunulan Hiekkatie lenkit överiksi,alunperin tarkoitettu hyväkuntoisille hiekkateille,nykyiset lenkit paremmin mutalenkkejä,voisitte perustaa uuden lenkin lähtö klo10 Maunulasta,pysyisi se vanha lähtö alkuperäisenä, voisitte nimetä lenkin nimeksi mutateiden kuninkaat.
Ottamatta sen enempää kantaa Kalevin avautumiseen, lienee tässä yhteydessä paikallaan nostaa kypärä päästä Teemun suuntaan. Paljon hyvin speksattuja reittejä. Takuuvarmaa tavaraa.
Allekirjoittanut oli eilen liikenteessä maastopyörällä. Suht rauhallista menoa. Asfalttisiirtymillä sykkeet hieman karkaili kalustosta(kin) johtuen.
Lenkki siirtymineen n. 5h. Pyörän pesu ym. 1h :)
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?54454-Hiekkatieralli-2015-70-km-La-7-11-Klo-11-Vantaankoski
Ensi la 7.11.2015 Vantaankoskelta
tapsalme
01.11.2015, 14.21
Aika kovalla keskisykkeellä olet mennyt tuollaisen lenkin, ei tainut olla enää ihan pk-lenkki ;).
Ei tämä postaus tähän ketjuun kuuluisi, mutta "parempaakaan" ketjua en löytänyt. Eilen pakkosatkulla ajoin melko lyhyen mutta hyvinkin mielenkiintoisen tien:
https://www.google.fi/maps/dir/60.6263397,25.2181699/60.6857903,25.2431562/@60.655444,25.1793095,12z/am=t/data=!3m1!4b1!4m2!4m1!3e1
Kannattaa laittaa muistiin tulevan kesän varalle. On nimittäin kohtuullisen vaativa..tai no.. Mutta koko ajan pieniä nousuja ja laskuja. Sen lisäksi melkoisen mutkainen tie, hyvässä kunnossa kokonaisuutena. Todella idyllinen reitti ja haastetta tuova.
Oppia ikä kaikki... Sunnuntain 1.11 reittini on tässä: http://ridewithgps.com/trips/6936572 Lähtö Hakunilan urheilupuiston parkkikselta 10:30. Reitillä hyviä ja huonoja polkuja, sora- ja asfalttiteitä, mutaakin ja pieniä kanto-osuuksia. Ikämiehen nopeudella??? pojankoltiaisille PK lenkki.
Kiitokset vielä tästä lenkistä ja -seurasta. Reitti oli hieno ja haastettakin sopivasti. Toivottavasti vastaavia yhteislenkkejä on tulevaisuudessakin.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Kiitokset LOKS lenkistä, Nikkilässä jouduin harmikseni antamaan periksi aikataulupaineille. Hiekka-kivikko-kalliopolku lenkin alkupuolella jäi mieleen, sinne aion suunnata jatkossakin. Turhaan laitoit ennakkotietoon että hiljaa mennään, ainakin minulle vauhtia oli riittävästi.
Ottamatta sen enempää kantaa Kalevin avautumiseen, lienee tässä yhteydessä paikallaan nostaa kypärä päästä Teemun suuntaan. Paljon hyvin speksattuja reittejä. Takuuvarmaa tavaraa.
Allekirjoittanut oli eilen liikenteessä maastopyörällä. Suht rauhallista menoa. Asfalttisiirtymillä sykkeet hieman karkaili kalustosta(kin) johtuen.
Lenkki siirtymineen n. 5h. Pyörän pesu ym. 1h :)
Lenkin speksaaja tekee siitä aina näköisensä. Jos se kiinnostaa muita, niin saa seuraa, muutoin ei. Tää on kovin simppeliä.
Huomenna keskiviikkona kello 18.00 Maunulan Majalta about parin tunnin valopääsettiä. LynxLynx kertoi: 'mun specsissä hiekkatietä, metsäpolkua ja peltopolkua. Ei mitään teknistä'. Minä kehitän jonkun paluun Maunulaan.
Kunnon valot oltava. Rasitustaso vastannee jotain 30- tai 32 -ryhmää.
Huomenna keskiviikkona kello 18.00 Maunulan Majalta about parin tunnin valopääsettiä. LynxLynx kertoi: 'mun specsissä hiekkatietä, metsäpolkua ja peltopolkua. Ei mitään teknistä'. Minä kehitän jonkun paluun Maunulaan.
Kunnon valot oltava. Rasitustaso vastannee jotain 30- tai 32 -ryhmää.
CC? Vai ihan MTB? Tai siis kummalla itse olet tulossa?
Onkohan multa mennyt vallan ohi, mutta onko täällä porukkaa MTB lenkeille?
Jos, niin kiinnostaisi kyllä.
Olipas maistuva lenkki. Meitä oli 6, kaikki hyväjalkaisia. Aikarajoitteiden takia kaksi ajoi Haltialan peltopätkän jälkeen suoraan Maunulaan. Loput kävimme vielä Ylästössä ja Vantaankoskella. Kiitos LynxLynx reitityksestä! Matkaa Majalta Majalle tuli karvan verran yli 55 km ja aikaa 2:20. Keskariksi muodostui 23.5 km/h ja keskisyke oli 124. Reitti ja datat ovat linkin takana (https://connect.garmin.com/modern/activity/947381137).
Kalliiksi lenkki tosin tuli. Pyörän pesun jälkeen onnistuin työntämään telineen pinnoihin. Edestä 4 pinnaa repeytyi irti navasta. Itse luulen, että 180€ kiekkoparin etukiekkoa ei kannata lähteä korjaamaan, koska tuo ilmeisesti vaatisi navan vaihdon. Olenko oikeassa? Tai mielelläni otan korjausvinkkejä vastaan!
http://i.imgur.com/0Ev6zqX.jpg
Tänään Maunulan lenkille lähti 8 kuskia. Mitään annalta suunniteltua reittiä ei ollut joten tyydyttiin pikaisesti aamulla kyhäämääni reittiin. Ja kyllähän sen tietää mitä seuraa kun Espoolainen speksaa lenkin itään! No perille päästiin vaikka muutama uukkari piti tehdä. Lisäksi oli tarkoitus välttää teknisiä pätkiä mutta kyllä niitäkin matkalle osui. Mutta aina joku huusi edestä "kyllä tästä läpi pääsee" ja niin mentiin.
Yksi harmittava tekninen sattui aika alussa kun takavaihtajan korvake katkesi. Toivottavasti pääsit kotiin jotenkin muuten kuin kävellen?
Kiinnostuneille oma gps jälki (https://connect.garmin.com/modern/activity/949915122).
Tänään Maunulan lenkille lähti 8 kuskia. Mitään annalta suunniteltua reittiä ei ollut joten tyydyttiin pikaisesti aamulla kyhäämääni reittiin. Ja kyllähän sen tietää mitä seuraa kun Espoolainen speksaa lenkin itään! No perille päästiin vaikka muutama uukkari piti tehdä. Lisäksi oli tarkoitus välttää teknisiä pätkiä mutta kyllä niitäkin matkalle osui. Mutta aina joku huusi edestä "kyllä tästä läpi pääsee" ja niin mentiin.
Yksi harmittava tekninen sattui aika alussa kun takavaihtajan korvake katkesi. Toivottavasti pääsit kotiin jotenkin muuten kuin kävellen?
Kiinnostuneille oma gps jälki (https://connect.garmin.com/modern/activity/949915122).
Tekninen sattui minulle. Korvake oli ilmeisesti saanut sen verran osumaa edellisellä lenkillä että se antautui kun mutaosuudella voimansiirtoon tuli vähän enemmän vääntöä. Läheisen huoltiksen pihalla poistin takavaihtajan ketjuilta, minkä jälkeen sain rullailtua enimmäkseen alamäkeen Koivukylän juna-asemalle. Pääsin kotiin junalla+metrolla+kävellen noin puolitoista tuntia myöhemmin. Toivottavasti saan fillarin kuntoon seuraavaksi lauantaiksi, silloin jatketaan.
MajorTom
07.11.2015, 18.47
Kiitos hauskasta lenkurasta. Korvan taakse jäi hyviä itselle uusia pätkiä (ja osa siksi että osaa jatkossa välttää kuin tippuria! )
Kiitos avusta renkaan vaihdossa.
Tomas
Sekä Yle että norjalaiset ennustavat sateen loppumista ennen 10.30 tänään lauantaina. Jos suinkin kynnelle kykenen, liityn Majalla porukkaan. Reitistä ei ole hajuakaan... Yritän roikkua mukana maasturilla, cyclon kiekko on särki ja uutta odottelen. Aerotraktorin moottorikin taitaa hirttää, mutta tipun jos tipun...
Kiitokset lenkistä. Oli mukavaa menoa pienistä vastoinkäymisistä huolimatta. Juuri sopivasti ehdin kotiin aikataulun mukaisesti. Nuo teknisemät ja liukkaammat pätkät vaatii kyllä vielä treeniä. Tällä kertaa en sentään pyllähtänyt, vaikka sekin oli lähellä.
Maunulan Majalta läksi 10.30 7 kuskia, jos Pekan lyhyt saattoajo lasketaan mukaan. Kolme tuli majalle - yksi poistui aikataulusyistä ja pari muuta jäi kotikulnille. Kiitokset lenkkiseuralle! Ajeltiin noin Reitti 2000 mukaan Serenaan, sitten Leppävaaraan monen mutkan kautta ja edelleen Maunulaan. Muutama pikku-u tuli tehtyä, viivan seuraaminen ei mene aina kuin Strömsössä. Hyväjalkaista porukkaa mukana, mulla meni about aurokynnykselle tai vähän yli keskisyke traktorin sarvissa. Sorry hitauteni varsinkin mäissä... Jälki siirymineen on linkin takana (https://connect.garmin.com/modern/activity/956280037), en suosittele ottamaan reitiksi suoraan. Uudelleen piirtämällä saa kivemman. Loppu kannattaisi suunnitella ...
Sääennusteen mukaan huomennakin olisi hyvä ajokeli. Lähden Sipoon suuntaan Hakunilan urheilupuiston parkkikselta 10:30 (15.11.15). Matka 60-70km ikämiehen vauhdilla. Reittillä http://ridewithgps.com/routes/11116588 muutama polku jota en tunne. Voi olla uukkarin paikka, mutta sen näkee sitten. Tervetuloa mukaan.
Pekka Sirkiä
14.11.2015, 18.24
Ihan jees lenkki - lyhyenpuoleinen - oli tänään em. "saattoajo" osaltani. Kaarsin keskuspuiston jälkeen Ylästöntielle, josta Kartanonkosken ja Vantaanjoen rantareitin kautta ajelin takaisin, about 35 km yhteensä. -- Pari huomiota: hiekkatielenkit ovat kelin märkyydestä johtuen muuttuneet enemmän tai vähemmän "rapa roiskuu" -lenkeiksi, eli vaatetus + suojalasit sen mukaan. Jos ja kun ajovauhti nousee, tulee (etenkin meille kapeampirenkaisille) pito-ongelmia, ts. vauhdikkaissa laskuissa ei tahto pysyä tiellä, vaikka kuinka "ratista" kääntäisi. Tähän on syytä varautua, ja samoin siihen, että pito menee vääjäämättä jossain vaiheessa lenkkiä märkien lehtien/hiekan/maaperän johdosta. -- Nämä siis jos ja kun vauhtia pidetään enemmälti. Ylisummaan paras kalusto alkaa olla maastopyörä, mutta crossarillakin pärjäilee, jos tarkasti ajaa. -- Ja sitten "paras vinkki": voi tehdä kuten minä, eli että peesaa "kisakärkeä" vain osan matkaa ;)
Sääennusteen mukaan huomennakin olisi hyvä ajokeli. Lähden Sipoon suuntaan Hakunilan urheilupuiston parkkikselta 10:30 (15.11.15). Matka 60-70km ikämiehen vauhdilla. Reittillä http://ridewithgps.com/routes/11116588 muutama polku jota en tunne. Voi olla uukkarin paikka, mutta sen näkee sitten. Tervetuloa mukaan.
Puroniityntien päästä (n. 60km kohdalla) lähtevä polku oli vähän niin ja näin cyclolla ajettava 2kk sitten kun oli kuivaa.
Silloinkin siellä oli aika märkää. Polku/metsäautiellä on jonkun pitkittäis parruja ja lautoja + jonkun verran kiviä nämä tietenkin piilossa mudan alla.
Toinen huomioin arvoinen seikka on että Storlidinin tien päätyssä mihin polku tulee on varoituskyltti "yksityisalue, varo koiraa". Koira oli (ja on) iso ja haukkuva, onneksi oli sisällä talossa kun menin sieltä viimeksi.
Yritetään päästä huomenna taas pyörän selkään, mutta ei lupauksia.
kuovipolku
14.11.2015, 20.14
FWIW 30 km:n jälkeen Pohjoiselta Boxintieltä Uudelle Porvoontielle vievä kärrytie näyttää houkuttelevalta kartalla. Luonnossa alkupätkä on mutainen mutta vielä ajettava, ojanvartta kulkeva pätkä mahdollisesti jopa upottavan märkä ja heinikkoinen ja loppupätkä lähes umpeenkasvanut. (Ensimmäinen on tämänpäiväinen havainto, seuraavat parin vuoden takaisia mutta tokkopa mikään on muuttunut.) Eli jos liikkeellä ollaan pelkän karttatiedustelun varassa, kannattaa varautua riittävällä määrällä seikkailuhenkisyyttä (ja vedenpitävillä jalkineilla). Vaikka eihän se ole kuin reilun kilsan taival...
40 km:n jälkeen Läntiseltä Hangelbyntieltä voisi muuten kääntyä heti moottoritien ylityksen jälkeen oikealle. Hiekkatiekoukaus Bondaksentien ja Gunnarsintien kautta Eriksnäsintielle on IMHO mukavampi vaihtoehto.
Kelpo lenkkihän siitä tuli kun pahimmat mutaosuudet ja isoimmat koirat kierrettiin. Loppu olikin ihan ajettavaa. No ehkä yhtä Sipoonkorven polkua lukuunottamatta joka oli muuttunut puroksi...
Toteutunut reitti (https://connect.garmin.com/modern/activity/957839854).
Lauantain ilma näyttää ihan ajettavalta. Jos ei muita ideoita ole niin käydään Pirttimäessä (http://ridewithgps.com/routes/11158045) korvapuustilla.
sunnuntaina voi olla lauantaita kuivempaa. Lenkkisuunnitelmia sunnuntaille?
Lauantaina mukana sään ja väsymyksen salliessa...
Lauantain ilma näyttää ihan ajettavalta. Jos ei muita ideoita ole niin käydään Pirttimäessä (http://ridewithgps.com/routes/11158045) korvapuustilla.
Kuis paljo tuolla on mutaa? Muutama pätkä näyttää vähä sellaselta "ei niin houkuttelevalta".
Kuis paljo tuolla on mutaa? Muutama pätkä näyttää vähä sellaselta "ei niin houkuttelevalta".
Varsinaisia mutapätkiä ei ole mutta pyörän pesu voi olla tarpeen lenkin jälkeen. Eli ihan siistiä ulkoilureittiä >90%.
Varsinaisia mutapätkiä ei ole mutta pyörän pesu voi olla tarpeen lenkin jälkeen. Eli ihan siistiä ulkoilureittiä >90%.
Tulossa mukaan. t. Vesa
Liityn joukkoon jossain Elfvikin ja kehä I:n välillä.
Olipa tukkosta tänään. 10 km mukana olon jälkeen katsoin parhaaksi suunnata kotiin päin rauhallisempaa vauhtia.
Piirtelin alkuviikosta urbaanihiekkatielenksun Espooseen (90km, Elfvik-Olari). Mahtasko tuollaiselle olla kiinnostusta joku viikonloppu (tai miksei osissa myös viikolla)? Tuosta puuttuu siirtymät Maunulasta/Maunulaan, jos porukka sieltä lähtöisin. Kahvipaussi vois olla Latokasken ST1.
http://ridewithgps.com/routes/11174610
nikobiker
21.11.2015, 19.28
Oisko huomenna lenkille lähtijöitä? Maunulan majalta? Moneltako? Mulle kelpais hyvin vaikka tuo Tassun ehdottama, jos vaan joku kipparoi. Vaikuttaa hauskalta reitiltä.
Kiitokset lauantain lenkkiseuralle. Peterin speksaama 70 km lenkki oli mainio, kuten seurakin.
Meitä läksi 7 Majalta. 2 liittyi mukaan matkalta, eli yhteensä 9. Jostain pitäisi keksiä tekosyy tai jopa oikea syy, miksi meno tuntui niin raskaalta. Varsinkin latupohjien ylämäet - porukalla oli huomattavasti reippaammat menohalut kuin minulla. 1.45 ainakin oli VK:lla meitsin diesel. Ehkä ensi kerralla kannattaa ottaa cyclo aerotraktorin sijasta. Ja pitänee harkita, onko fiksua käydä perjantai-iltaisin salilla.
Veikkaan että syynä on se että muut eivät osaa ajaa tarpeeksi hitaasti.
Olen menossa HePon pj:na Suomen Pyöräilyunionin vuosikokousta edeltävään seminaariin kertomaan HePosta. HePohan on varmaankin Suomen suurin pyöräilyseura liki millä tahansa mittarilla.
Onko mielessäni jotain, jota minun olisi hyvä tuoda esille?
"SPU:n tarkoituksena on edistää ja kehittää huippu-, kilpa- ja harrastepyöräilyä sekä olla näiden tarkoitusperien hyväksi toimivien jäsentensä valtakunnallinen keskusjärjestö"
Ohjelma on alla. http://www.pyoraily.fi/?x103997=508011
Heips, huomenna rauhalliselle lenkille maunulasta 10:30?
Perus lentokenttä kiekuraa piirtyi karttaan http://ridewithgps.com/routes/11303663
Ilola ABC:lla voi ottaa kahvit.
allekirjoittanut ajelee jotain 18-20km/h vauhtei
Pekka Sirkiä
28.11.2015, 01.47
...jos ehditte tänään lauantaina lenkiltä Tikkurilaan klo 12.30 (Hotelli Vantaa, Hertaksentie 2), niin tervetuloa... paaaaaaaaaljon kunto- ja kilpapyöräily(kin)asiaa :)
Onko sunnuntaina cyclocrossilla tai vastavalla lähtijöitä Maunulasta klo10.30?
t. Vesa
nikobiker
28.11.2015, 18.42
Onko sunnuntaina cyclocrossilla tai vastavalla lähtijöitä Maunulasta klo10.30?
t. Vesa
Joo minä voisin tulla. Tunnen tosi huonosti vain näitä pääkaupunkiseudun polkuja. Ainahan sitä voi jotain improvisoida, jos ei ole speksejä tai kulmat hyvin tuntevia kuskeja. Sää vaikuttaa mainiolta. Huomiseen!
Joo minä voisin tulla. Tunnen tosi huonosti vain näitä pääkaupunkiseudun polkuja. Ainahan sitä voi jotain improvisoida, jos ei ole speksejä tai kulmat hyvin tuntevia kuskeja. Sää vaikuttaa mainiolta. Huomiseen!
En minäkään polkuja juurikaan tunne, mutta esim. Pirttimäessä saa kohtalaisia korvapuusteja.
Olen syksyn aikana parikin kertaa kirjoittanut Wanhan Porvoontien päällystämisestä Kuninkaanmäestä Myyrakseen. Ensin näytti lupaavalta ja sitten ei mitään tapahtunutkaan. Nyt on taas pakko palata ( yleisön pyynnöstä huolimatta ) aiheeseen kolmannen kerran. Tänään ajoin tuon osuuden ja nyt oli päällystystyöt tehty. Uusi hieno pikipinta ulottuu Kuninkaanmäen nousun/laskun alhaalta Korennontien risteyseen asti.
Isä nitro
04.12.2015, 10.50
Eipä ole noilla lauantaisilla Manalajan majalta lähtevillä porukkelenkeillä tullut käytyä vähään aikaan, mutta ilmeisesti kyytiä olisi tarjolla huomenna lauantaina klo 10.30 alkaen? Täksi illaksi luvataan vettä ja myrskyä, mutta huomisaamuksi pitäisi tilanteen rauhoittua.
Näyttää ajokeliltä. Majalla 10.30. Minulla ei reittiä.
Kiitos Peter vetäjänä ja mainio ajoseura lenkurasta! Viisi miestä ajoi TeemuF:n lentokentän kierroksen. Aamu oli upea, vaan Ilolan tauon aikan muuttui tihkuksi. Kaksi rengasrikkoa - välttäkäämme KLV, joilla myös Vantaalla erinomaisen tappava sepeliä. Alussa muutama nyppylä himputin reippaasti, muuten aika rauhassa. Diesel sanoo 123 keskisyke ja 22.3 km/h, 59.46 km.
^ Kerkesin oman garmin datan hävittään ennen kuin muistin, että piti vähän tutkia missä tuli pyörittyä. Eli löytyykö reittijälki jaettavaksi?
Luulin jo illalla laittaneeni datat! Tässä kuitenkin (https://connect.garmin.com/modern/activity/975089569)
Syksyn lenkeillä moni on kysellyt voisiko Nuuksion suuntaan tehdä vielä lenkin joko Reitti2000 speksillä tai osia siitä. Ajattelin että lauantaina voisi ajaa lyhennetyn version niin että oikaistaan Kehä III:lle, ajetaan Salmen kautta Pirttimäkeen (muokattu Reitti2000 pohjalta) ja sieltä suoraan takaisin. Salmessa (41 km) evästauko ja Pirttimäessä (61 km) korvapuustit. Suuntaa antava reitti (http://ridewithgps.com/routes/11425188)(muokkaan vielä eli ei kannata ladata). Korjaan reittiä jos siinä on jotain vaikeita kohtia. Esimerkiksi 64 km kohdalla olevaa pätkää en ole muistaakseni ajanut enkä ole varma sen kunnosta.
Vaihtoehtoisesti voisi ajaa perinteisen Pirttimäen (http://ridewithgps.com/routes/10504993)lenkin.
Itse tulen maasturilla niin vauhti ainakin pysyy kurissa. Tavoite alle 20 km/h. Reitti sinällään on krossarilla ajettavissa. No pari nousua voi vaatia jalkautumisen ja ainakin 34 km kohdalla on mutaa pieni pätkä.
Ääni tuolle Salmi/Pirttimäki/lenkuralle. Reitti 2000 cyclolle modattuna on hieno reitti ja eritoten näin "talvi"aikaan ainakin minulle sopii lyhyempi reitti hyvin. Ja vihdoin taas näyttää siltä että on mahdollisuus lähteä mukaan.
Sopivan kompaktilla viiden porukalla viileteltiin Salmi-Pirttimäki 85 km majalta majalle. Puolijäistä hiekkatietä oli nautinto ajaa, asfaltilla piti jo olla tarkkana.
Ja Peter ansaitsee nyt arvonimen Ensimmäin Vara-Teemu. :)
Samaa mieltä, Peter ansainnut arvonimen. Hyvä lenkki!
Isä nitro
12.12.2015, 23.44
Jep! Ja kiitos mainiosta ajoseurasta.
Oli tosiaan mukava lenkki eilen. Osalla olisi ollut halua jatkaa vielä pidempää reittiä kotiin mutta jo lenkin loppupuolella alkoi hämärtää niin että kunnon valot olisi ollut tarpeen. Tästä heräsikin ajatus jos aloitettaisiin lauantaisin näin talvella vähän aikaisemmin. Vaikka 10:00 tai 9:30.
Heitän tästä pallon ilmaan jos joku esittää jotain reittiä, niin samalla voisi miettiä sopivaa aikaa. Varmaan oletus (kukaan ei ehdota mitään) olisi edelleen 10:30.
Kommentteja.
Jos pitkät talvilenkit kiinnostavat niin IK-32 ajaa joka sunnuntai 6–7 tunnin lenkin.
Jos pitkät talvilenkit kiinnostavat niin IK-32 ajaa joka sunnuntai 6–7 tunnin lenkin.
Lenkit eivät ole fillarikalenterissa ja seurankin sivulla salasanan takana!
Ovatko seuraan kuulumattomatkin tervetulleita?
Lenkit eivät ole fillarikalenterissa ja seurankin sivulla salasanan takana!
Ovatko seuraan kuulumattomatkin tervetulleita?
Minun käsityksen mukaan ei, tai kauniisti sanottuna, liittymällä seuraan pääset ajaan. Tosin itse en ole vähään aikaan vieraillu tuolla naamakirjassa, joten voihan tietoni olla vääräkin.
Ainakin seuran sivuilla on kerrottu pariinkin kertaan selvästi: "Lenkit ovat vain seuran jäsenille".
Lauantaina lenkille? Heittäkääs ilmoille joku taukopaikka missä ei olla hetkeen käyty.
Voin kehitällä reittiä.
Miten olisi "crossari maantie roosaan"?
Isä nitro
17.12.2015, 21.53
Lauantaina lenkille? Heittäkääs ilmoille joku taukopaikka missä ei olla hetkeen käyty.
Voin kehitällä reittiä.
Minulle käy melkein mikä vain, jos vain pääsen lähtemään mukaan. Sellainen tieto, että Vantaasta pohjoiseen lienevät muutkin kuin työmatkani hiekkatiet aivan h-n liukkaita. Tänään tuli vielä vesi päälle. Schwalben ISPeillä kehtasi ajaa. Ja edellislauantain lenkillä heitin kaksi kertaa voltit kun aivan yllättäen peilikirkas jää tunki jostain nastattoman eturenkaani alle. Lämpimämpää lupaavat, mutta mahtavatko nuo jäät sulaa.
Voin kehitällä reittiä.
Syksy on ollut pitkä eikä talvikaan meinaa alkaa ja mieli tekee jo maantielle.
Huomenna Maunulasta 10:30 crossari maantie lenkki Kahvila Roosaa http://ridewithgps.com/routes/8438841
Mukaan pääsee myös vantaankoskelta n. 11:00. Vauhtispeksi "sopiva" ehkä noin 25?
Vantaankoski on lenkin päätepiste. Siirtymät ajetaan kelveillä (toivottavasti ei ole hirveesti tappajasepeliä).
Kalustosuositus crossari takalokarilla.
jk. suurin osa kelveistä oli tänään ilman jäätä tai kovaa vauhtia sulamassa. Hiekkateillä oli enemmän jäätä. Märkää oli kaikkialla.
Jos jollakulla on tietoa vallitsevista olosuhteista: pärjääkö Conti GP 4 Season. Eli vahvennetun pistosuojan maantienakit. Paljon vähemmän kestävät kuin Marathon Plus tai Supreme. Melkein sileät. Jotenkin olen kuplassa, jossa nuo voisivat toimia, eli rannikon välittömässä läheisyydessä. Toisaalta on noin +7 testbedin mukaan kauempanakin nyt puolen yön aikoihin. Eli: please kerro, jos olisin noilla ongelmissa!
HibaHaba
19.12.2015, 07.38
Jos jollakulla on tietoa vallitsevista olosuhteista: pärjääkö Conti GP 4 Season. Eli vahvennetun pistosuojan maantienakit. Paljon vähemmän kestävät kuin Marathon Plus tai Supreme. Melkein sileät. Jotenkin olen kuplassa, jossa nuo voisivat toimia, eli rannikon välittömässä läheisyydessä. Toisaalta on noin +7 testbedin mukaan kauempanakin nyt puolen yön aikoihin. Eli: please kerro, jos olisin noilla ongelmissa!
Täällä on +7 astetta Ylästön kohdalla ja jo eilen kaikki asfaltit sulana. Keskuspuistossa ainakin eilen illalla esim. Paloheinän kohdalla liukkaita jääpatjoja eli kusi sukassa saa ajaa ne nastojenkin kanssa.
Itse vielä arvon, että jaksanko vaihtaa Mara winterit pois maantielenkkiä varten... aikaahan tässä klo 11 ja Vantaankoski kohtaamiseen olisi.
Tänään vaatetta tais olla himpun verran enempi kuin kesällä, yhdet nastarenkaat ja vuodenaika eri. Muuten muistutti kovasti kesälenkkiä. Oikein hyvä, kiitos!
25.12 stadi olis tyhjä elikäs CC lenkki ihan ytimeen?. lähtö esim maunula tai haaga tms. kierrettäs ydinstadi 2-4h rauhallisesti kruisaillen. reitti kehä 1 sisäpuolel. laita mukana ilmo miel vkolla
Kiitokset TeemuF lenkin speksauksesta ja kaikille mainiosta ajoseurasta! Seitsemän miehen voimin ajettiin noin 82 km, keskari mun Garminin mukaan 27.5 km/h. Meno oli siisiä ja hötkyilemätöntä. Olipas makeaa ajaa Kotosuomen auringossa maantietä joulukuun puolen välin jälkeen! Tuulen tapainenkin oli lämmin ja uskomatonta vihreyttä ja kaunista valoa siellä sun täällä. Selvisimme yhdellä rengasrikolla, sekin muutama kilsa ennen koskea. Roosassa on kyllä loistava hinta-laatu. Mun datat (https://connect.garmin.com/modern/activity/986478305) linkin takana. Auto wheel-size ei välttämättä 100% oikein aamun kiekon vaihdon jälkeen, mutta eipä tuo täysin pielessäkään liene.
nikobiker
19.12.2015, 20.27
Kiitokset TeemuF lenkin speksauksesta ja kaikille mainiosta ajoseurasta! Seitsemän miehen voimin ajettiin noin 82 km, keskari mun Garminin mukaan 27.5 km/h. Meno oli siisiä ja hötkyilemätöntä. Olipas makeaa ajaa Kotosuomen auringossa maantietä joulukuun puolen välin jälkeen! Tuulen tapainenkin oli lämmin ja uskomatonta vihreyttä ja kaunista valoa siellä sun täällä. Selvisimme yhdellä rengasrikolla, sekin muutama kilsa ennen koskea. Roosassa on kyllä loistava hinta-laatu. Mun datat (https://connect.garmin.com/modern/activity/986478305) linkin takana. Auto wheel-size ei välttämättä 100% oikein aamun kiekon vaihdon jälkeen, mutta eipä tuo täysin pielessäkään liene.
Kiitosta vaan minunkin puolestani! Sää mitä hienoin ja ajoseura myös. Kyllä oli kivaa pitkästä aikaa ajaa maantietä. Kunnon loppukirit ja kaikki! Kiitokset vielä renkaanvaihtoavusta. Kävinkin paluumatkalla ostamassa uudet päälyrenkaat risojen tilalle.
Hauska idea, Kari. Voisin lähteä mukaan 25.12. jos ei hirveästi sada (vettä). Välineeksi otan varmaankin city-maasturin...
hienoa, jyrki citymallinen hyrbidi tai vastaava on just speksin mukainen. ks alustavasti, että esim haagan liikenneympyrän huoltsikalta kun starttaa munkan kautta kohti larua, niin 3-4h (noin 60-80km) riittää kevyesti. laittelen skitsin tässä, mutta jos hyviä ideoita niin kertokaa ja speksinä ajaa siellä missä muuten et ajais. esim stokkan kiri tms. on näitä jussina ajettu, muttei talvella? lähtöaika sovitetaan riisipuuron ja kinkun väliin
tossa 25.12 eli vaan malli ja saa modata http://ridewithgps.com/routes/11527490
(http://ridewithgps.com/routes/11527490)
tostahan vois modata hiekat pois niin vois ajaa roadilla ? (http://ridewithgps.com/routes/11527490)
tostahan vois modata hiekat pois niin vois ajaa roadilla ? (http://ridewithgps.com/routes/11527490)
En ole tulossa mukaan, mutta muutaman kommentin heittäisin.
a) Ilman muuta hiekkatiet pois jos mahdollista
b) 12 km kohdalla kun mennään syvemmälle Särkiniemen puistoon niin sinne on pyörällä ajo kielletty
c) Hämeentie kuuluis kyllä tähän settiin :)
Kannattaako sitä hiekkaa nyt väkisin modailla pois, siellä on tappajasepeliä kuitenkin kylvetty niin huolella että se on melkein pienempi puhkeamisriski ulkoilureiteillä - ja niillä saa hyvin yhdisteltyä noita eksoottisempia asfalttipätkiä.
Eiks tarkotus ollu ajaa ajoradalla, kun muuta liikennettä vähän?
kiitoksia jo näistä, modattu vähän. lisää hämeentietä otettu mukaan, puuvallillaa ja vaasankatua unohtamatta. tassun ajatus oikea eli ajaa siellä missä normisti ei voi. road ei sinänsä ole se pointti, mutta olishan se h(T)assua. oma cervelo niin ahdas haarukasta, ettei 25mm 4seasonit mahdu joten mulla cc kuitenkin, mutta mitkä nakit?. ajellaan kuitenkin enemmistön toiveiden mukaan. jos sateetonta, ajellaan ja laitan final statement starttiajasta ja hiekka/asfaltti jne tänne 23.12 klo 21.00 mennessä. ja lenkin kuntoilullinen tavoitetaso on joka tapauksessa (stokkan kiriä lukuunottamatta) mitätön, mutta hyvä jos kalusto noin samanlainen.
Kivitetäänkö (mieluiten sitten suklaisilla joulukuusen koristeilla) meikäläinen joulun kunniaksi 25.12, jos kehtaan tulla speksin vastaisesti maasturilla mukaan? Kyllä sillä pitäisi pysyä mukana rauhallisessa kruisailussa ja jos en pysy mukana hyppään vapaaehtoisesti pois muita kiusaamasta. Toki valitan täällä foorumilla, jos rauhallinen kruisailu osoittautuu aivan muuksi, mutta joulupäivää toki kunnioitetaan rauhallisesti ajaen ja vain lievähköllä maasturinrenkaan melulla.
Mahdollinen lähtöni tosin riippuu onko muiden ajajien puuroilu jo kuudelta ja kinkun syönti yhdeltä. Tyhmyyttäni kysyn myös mikä on stokkan kiri (mistä alkaa, mihin loppuu, jotta tietää varautua).
Luonnollisesti säävaraus vielä kaiken päälle.
nikobiker
21.12.2015, 19.38
Monenko aikaan olisi lähtö? Ois kiva tulla. Saa nähdä saanko luvan...
veikkaisin, että enemmistölle parhaiten sopiva lähtöaika vois olla 9-11, niin kerkiä kinkulle jos sellainen mielessä. ja varmaan stadi hiljaisin heti aamusta. nyt sadeuhka vielä päällä ja silloin starttiajalla voi olla se iso merkitys. toki näillä keleillä lyhyt lenkki menee sadeasussakin. mulle käy kaikki ajat eli toiveita kuunnellaan...
Tekisi mieli ottaa aamu rauhallisesti ja siirtymän takiakin oma ehdotus on klo.11.00 ( kolmen tunnin lenkin jälkeen ehtii vielä kotiinkin päivänvalossa). Jos lähtö on klo.10.00-10.30 niin todennäköisesti liityn mukaan matkan varrelta ja sitä aikaisemman lähdön unohtanen kokonaan.
Sääennuste on valitettavasti vielä viikon huonoin, mutta toivotaan joululahjaksi sen paranemista.
Tekisi mieli ottaa aamu rauhallisesti ja siirtymän takiakin oma ehdotus on klo.11.00 ( kolmen tunnin lenkin jälkeen ehtii vielä kotiinkin päivänvalossa). Jos lähtö on klo.10.00-10.30 niin todennäköisesti liityn mukaan matkan varrelta ja sitä aikaisemman lähdön unohtanen kokonaan.
Sääennuste on valitettavasti vielä viikon huonoin, mutta toivotaan joululahjaksi sen paranemista.
10:30 ois optimi silleen että sit meidän ei tarttis kp:n kanssa ajella siirtymiä kumpaankaan suuntaan pimeässä.
Tuo 10.30 käy mainiosti sään salliessa. Kaskisaari, Lehtisaari, Kuusisaari tai Lauttasaari on sopivia paikkoja odotella kohtaamista.
10:30 ois optimi silleen että sit meidän ei tarttis kp:n kanssa ajella siirtymiä kumpaankaan suuntaan pimeässä.
ajattelin kyl mennä autolla, mutta jos oikeasti ajattelit että Klaukkalan pikajunalla, mikä ettei. mutta ks säitä, näyttäs menevän kohti kesäkeliä. Joulustadin reitti "siivottu" eli nyt kai aikas lähellä totuutta. Eli sen verran jo tullut mahdollisia, että ajellaan se ja jos sataa niin sitten vaan sadeasua päälle.
Jos jotakuta kiinnostaa gruisailun sijaan liikunta, niin ajan to klo 9 klaukkalan kirkolta 4h lenkin. Jos tuut mukaan, niin laita tietoa, muutoin en koukkaa kirkolta.
http://ridewithgps.com/routes/11551752
Jos 25.12. lenkillä on kiinnostusta kireihin niin Larun Katajaharjussa on reitin vieressä tällainen kiva pikku segmentti: https://www.strava.com/segments/7390913 ;)
ajattelin kyl mennä autolla, mutta jos oikeasti ajattelit että Klaukkalan pikajunalla, mikä ettei. mutta ks säitä, näyttäs menevän kohti kesäkeliä. Joulustadin reitti "siivottu" eli nyt kai aikas lähellä totuutta. Eli sen verran jo tullut mahdollisia, että ajellaan se ja jos sataa niin sitten vaan sadeasua päälle.
Joo, kyl mä meinasin pyörällä ni tulee sitten kunnon lenkki ja voi ottaa etukäteen pari palauttavaa kaljaa jouluaattona.
Lepsämänjoentien ja Lahnuksentien risteys? 45min ennen lähtöaikaa ?
Nyt on valitettavasti sellainen ennuste (tuuli jopa 11m/s) ettei ajaminen stadissa ja meren lähellä ole enää kivaa. Otan oman ajamisen suhteen aikalisän ja ks huomiseen iltaan muuttuuko tilanne.
Kyllä oli Vantaankosken lyhyen 32-ryhmän paluulenkillä useampi aivan hullu autoilija. Paku trailerin kanssa ajoi ryhmästä noin 20cm päästä ohi itse ollessani kulmamiehenä.
Voitteko ryhmän ajat laittaa nimi+puhelinnumero privana niin lisää nämä rikosilmoitukseen.
Trailerilla on todella mielenkiintoinen omistaja ja vähän ihmetyttää voiko tämä pitää paikkansa, mutta ilmoittelen asiasta lisää, kunhan poliisit ovat ensin tutkineet.
Sellon Pyörän trailerin tapauksesta ei aloitettu edes tutkintaa, 3kk kuitenkin meni aikaa:
Ei rikosta. "Jokaisen tienkäyttäjän on noudatettava liikennesääntöjä sekä muutenkin olosuhteiden edellyttämää huolellisuutta ja varovaisuutta vaaran ja vahingon välttämiseksi. Tieliikennelain mukaan ajoneuvoa, myös polkupyörää, on kuljetettava niin lähellä tien oikeaa reunaa kuin se vaaratta käy päinsä. Parijonossa ajaminen ei täytä tätä lain vaatimusta. Ohittamisesta säädetään tieliikennelain 17 ja 30 pykälässä. Yleisen elämänkokemusen perusteella tieliikenteessä tapahtuu vaaratilanteita hyvin usein. Poliisilla ei ole resursseja tutkia kaikkia läheltä piti -tilanteita. Tästä asiasta ei aloiteta esitutkintaa"
Nyt on valitettavasti sellainen ennuste (tuuli jopa 11m/s) ettei ajaminen stadissa ja meren lähellä ole enää kivaa. Otan oman ajamisen suhteen aikalisän ja ks huomiseen iltaan muuttuuko tilanne.
"Ei kai se 11m/s nyt niin paljoa ole"
https://www.youtube.com/watch?v=-nQM_38OOVo
(videossa 25 m/s)
...mä oon kyllä lähdössä jos ei tarvi yksin ajella ja ei ihan hirmumyrsky oo. Toi tietty 11 ehkä vähän siinä ja siinä mutta eiköhän se vielä kerkee ennuste paranemaan.
noilla tuulilla mielummin maastoon
[QUOTE=kp63;2472150]25.12 stadi olis tyhjä elikäs CC lenkki ihan ytimeen?. lähtö esim maunula tai haaga tms. kierrettäs ydinstadi 2-4h rauhallisesti kruisaillen. reitti kehä 1 sisäpuolel. laita mukana ilmo miel vkolla [. /QUOTE]
Omalta osaltani peruttu. Tuulta jopa 12m/s ja kun paine on verrannollinen nopeuden neliöön, niin joutuis ajaa niin vinossa, että kampi osuu maahan. Mutta jätetään reitti ja idea muhimaan. Hyvät joulut kaikille.
Itsekin toivon idean ja reitin toteutuvan vielä joskus paremmassa säässä ja mielellään jonain pyhäpäivänä. Nyt jätän väliin sateen ja tuulen takia eli hyvät joulut kaikille täältäkin.
Kiitoksia kp:lle reittisuunnittelusta, toteutettiin jotakuinkin speksin mukaan pienellä ik-32 porukalla tuulta ja sadetta uhmaten. Siirtymineen 120km mittariin ja yksi kauden hienoimpia lenkkejä.
Hermannin rantapuisto oli kokonaan kadonnut meren alle, jouduttiin kurvaamaan Kyläsaarenkadulle kun vettä oli akseleihin asti eikä aavistustakaan mikä on polkua ja mikä merenpohjaa :)
Keskusta oli kohtuu autio ja tuuli vaan vinkui kortteleiden välissä.
https://vimeo.com/150020431
Onko suunnitteilla HePon itsenäisyyspäivän ajoa? Päivän teemaan sopisi esimerkiksi Helsingin Huiput ja cyclocross-välineistö.
Privileged
29.12.2015, 11.14
Näillä näkymin ollaan Elinan kanssa kiinnostuneita huippujen valloituksista jos vaan reittimestari löytyy :)
Onko suunnitteilla HePon itsenäisyyspäivän ajoa?
Tarkoitatko uudenvuodenpäivää?
Tarkoitatko uudenvuodenpäivää?
No toki, olet ajatuksenlukija! Tuossa olisi yksi mahdollinen reitti: https://connect.garmin.com/course/11337683
No toki, olet ajatuksenlukija! Tuossa olisi yksi mahdollinen reitti: https://connect.garmin.com/course/11337683
HUOM! Muutos suunnitelmaan: lähtö uudenvuodenaattona, torstaina 31.12. klo 10 Maunulan majalta (ei siis uudenvuodenpäivänä). Tästä täyttömäkihuiputuksesta siis tulee huipennus vuoden 2015 HePoilulle.
Lenkkivauhti voi olla leppoisahkoa n. 20 kmh, mutta mäissä saa polttaa watteja vapaasti. Reitti menee monin paikoin hiekkakelvejä, joilla vastaan tulee koiranulkoiluttajia, joten varovasti pitää ajaa.
Itselläni cyclocrossi jossa kuviorenkaat, en laita nastoja ellei keli pahene. Muutkin välineet ovat tervetulleita.
Parantelin vähän reittiä. Tylsin osuus on parin kilsan siitymä Kehä kolmosen viertä Porvoon- ja Lahdenväylien välillä. HePo-protokollan mukaisessa formaatissa: http://ridewithgps.com/routes/11631718
Parantelin vähän reittiä. Tylsin osuus on parin kilsan siitymä Kehä kolmosen viertä Porvoon- ja Lahdenväylien välillä. HePo-protokollan mukaisessa formaatissa: http://ridewithgps.com/routes/11631718
Tämä voisi olla mahdollinen taukoetappi, merkitsisi noin kilometrin koukkausta etelään Vartiokylänlahden rantaan 47. kilometrin kohdalla:
http://www.kahvilameridian.com/
Yhdeksän kuskia lähti Majalta, kymmenes liittyi mukaan matkalta, kuusi oli mukana kun käännyin Viikin Prisman kohdalla joukosta. Mukavasti improvisoitiin reittiin pikku poikkeamia, joista suurin oli Kahvila Kampela, ja sieltä Uutelan ympäri. Sitten tultiinkin nopeinta reittiä Viikkiin, kun uudenvuodenvalmistelut odottivat.
Kiitos kaikille mukana olleille, kiitokset upeista porukkalenkeistä ja erinomaista uutta vuotta!http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=17289&d=1451595884
Tuossa minun toteutunut jälkeni: https://www.strava.com/activities/460021590
Hyvää Uutta Vuotta kaikille!
Sunnuntaina 3.1. klo 10:00 Maunulan majalta http://ridewithgps.com/routes/11665845
Tauko pitkäkosken majalla, 30km kohdalla.
Lisäksi pidetään n.30min välein juomatauko. Itse meinaan ottaa termarin jota en saa auki vauhdissa :)
Lunta näyttäisi vihdoin tulevan myös tänne etelään joten kalustoksi meinasin ottaa maasturin nastoilla.
Huomioikaa tämä:
Pitkäkosken ulkoilumaja (https://www.facebook.com/PitkakoskenUlkoilumaja/?fref=nf)
La 2.1. sekä su 3.1. avoinna 10-17. Tervetuloa!
Huom! Korttilukijamme on rikkoontunut joten maksuvälineenä käy toistaiseksi vain käteinen!
Privileged
02.01.2016, 19.45
Mukana huomenna, krossarilla kylläkin :)
Mitäs missasin tänään? Kuopuksen vienti mutkamäkeen tekosyynä...
Lähteeköhän huomenna ketään Maunulan majalta? Pieni pakkaslenkki voisi olla paikallaan.
Vähän aikataulu paineita mutta pieni lenkki tekisi hyvää. Eli tulen Majalle 10:30. Keksitään jotain.
-> Kolmen kuskin voimin ajettiin 54 km kiekura. Kelvit on lähes kokonaan auraamatta joten tarkkana saa olla.
Lähtekää tekin Brahen kentälle pelaamaan pipolätkää :)
nikobiker
22.01.2016, 18.49
Huomenna olisi leudompaa. Olisiko kiinnostusta lähteä Maunulan majalta 10:30 "maantielenkille" nastarengasmeiningillä? Lentokentän ja Palojoen suuntaan vaikkapa... joku 2-3 tuntia ilman taukoa (tai jos on tauko, niin pitää ottaa vaihtopaita mukaan)?
nikobiker
23.01.2016, 08.16
Huomenna olisi leudompaa. Olisiko kiinnostusta lähteä Maunulan majalta 10:30 "maantielenkille" nastarengasmeiningillä? Lentokentän ja Palojoen suuntaan vaikkapa... joku 2-3 tuntia ilman taukoa (tai jos on tauko, niin pitää ottaa vaihtopaita mukaan)?
Tulen joka tapauksessa 10:30 majalle tänään. Katsotaan sitten, millaista lenkkiä tekee mieli. Cyclocrossilla liikenteessä.
Huomenna voisi ajella isompia kelvejä vaikka Vihdintietä, Klaukkalaan ja takaisin majalle. Katsotaan sopiva lenkki porukan mukaan. Joku 3 tuntia sopisi itselleni.
Privileged
30.01.2016, 09.23
Yritetään keritä mukaan, taitaa olla lähtö majalta perus 10.30? :)
Yritetään keritä mukaan, taitaa olla lähtö majalta perus 10.30? :)
Joo 10:30 tai pari minuuttia yli.
Sent from my D5803 using Tapatalk
Privileged
30.01.2016, 16.15
Peterille kiitokset kartturoinnista, oli mukava käydä jo vähän maistelemassa maantiereittejä hyvällä porukalla :) https://www.strava.com/activities/481761115
https://scontent-ams2-1.cdninstagram.com/t51.2885-15/e35/12543248_878374675615728_1621305509_n.jpg
Hyvältä näyttää! Ajoittekoihan jo sileillä renkailla? Vai tarvittiinko nastoja?
Peterille kiitokset kartturoinnista, oli mukava käydä jo vähän maistelemassa maantiereittejä hyvällä porukalla :) https://www.strava.com/activities/481761115
https://scontent-ams2-1.cdninstagram.com/t51.2885-15/e35/12543248_878374675615728_1621305509_n.jpg
Sen verran oli vielä paikoitellen jäätä, että nastat oli kivat :)
wilier-08
05.02.2016, 13.49
Lauantaina kurvaan Maunulan kautta,olisi tarjolla 3h 60km kelvejä osa maanteitä,mäkiäkin löytyy. Kalevi
Oletettavasti vanha tuttu lauantailenkin lähtöaika eli 10.30? (Minua ei kannata odotella, kuviot auki)
T. Juha
Kiitos Kalevi ja muu poppoo. Hieno lenkki, hyvä keli ja reitti.
Saisiko huomenna ajoseuraa muutamaksi tunniksi? Vaikka perinteisesti Maunulasta 10:30 tai vaikka vähän aikaisemmin.
Ja jos on hyviä vinkkejä reitistä niin otetaan vastaan. Taitaa ainakin ulkoilureitit olla huonossa kunnossa joten kelviä tai maantietä kannattanee ajaa.
Isä nitro
12.02.2016, 18.43
Lenkistä oli tänään aamukaffella puhetta ja voisinpa olla tulossa. Minun on tosin oltava kotona klo 13.30. Ajattelin vain että jos tuota räntää sataa vielä eikä sitä aurata, niin yöksi luvattu pakkanen tekee kyllä ajoalustasta vähintäänkin haastavan. Mutta. Olen tulossa 50 % todennäköisyydellä.
Itse innostunut vetelee kaverin kanssa maasturilla Keskuspuisto-Paloheinä-Pirkkola akselia, mahtavat puistot! Ihan siis näillä lumikeleillä :P
ps. pistäkää YV jos kiinostaa viikonloppuisin ajella.
wilier-08
04.03.2016, 08.26
Hei hiljaista ollut lenkeillä,Lauantaina Maunulasta 10.30 kelviä-maantietä 3h 65km,sepelin kestävät renkaat. Kalevi
Kiitos Kalevi kipparoinnista ja kaikille seurasta. Maistui, vaikka sykkeet karkailivat tehoon nähden korkealle. 4 miehellä ajettiin noin noin 75km.
Heips,
Sunnuntaina 13.3. Vantaankoskelta klo11 maantielle?
speksi: kevyt 3h (bussipysäkkitauko) tai 4h kaffella.
Kalusto: sepelin kestävät renkaat. Itse meinasin laittaa mara supremet alle.
Jäisissä paikoissa ei ajeta.
Säävaraus voimassa.
jk. kisa- ja hirmukunnossa olevat -kuskit voivat muodostaa oman ryhmän. Allekirjoittanut ollut enemmän tai vähemmän n. 2kk sairaana kunto sen mukainen.
wilier-08
11.03.2016, 18.39
Hei ajan huomenna Vantaankoskelta klo 11 maantielenkin,jos Maunulasta lähtijöitä voisitte liittyä mukaan,3h 65km. Kalevi
Tarjotaan nyt vielä lauantaiksi lenkkiä Maunulasta jos vaikka saisi ajoseuraa. Eli perinteinen 10:30 lähtö suunnilleen samoilla spekseillä kun Teemun sunnuntailenkki.
Reitti ja vauhti ihan toiveiden mukaan. Jos ei muita ideoita reitistä ole niin käydään vaikka Lapinkylässä (https://ridewithgps.com/routes/12538742) kahvilla.
-> Kaalevi ehti ensin. Ajetaan Maunulasta Vantaankoskelle.
jorma löhman
11.03.2016, 20.32
Maantielle, mutta millä kalustolla?
Sunnuntai kiinnostaa. Olen nyt ajanut Suomi-nastarenkailla. Mitä vauhtia on tarkoitus pitää? Pitää harkita vaihtaisiko jotain muuta alle.
wilier-08
11.03.2016, 20.49
Maantielle, mutta millä kalustolla?
Tuun cyklolla alla subremet,siellä sepeliä runsaasti pyöräteillä.
Eiköhän tuolla jo suojatuilla kesägumeilla pärjää. Olen tulossa suoraan koskelle. Jos ei näy niin elkää odottako.
penyeach
12.03.2016, 14.07
Tulossa hyvin todennäköisesti sunnuntaina. Mara Supremet vaihdettu just alle, Vantaankoskelta pohjoiseen oman kokemuksen mukaan kelvit ja tiet lähes kokonaan sulia mutta sepelisiä.
Eli kelvit sulia jo? Taidanpa vaihtaa duranot alle itsekkin ja käydä kohta testaamassa.
Jospa ei ala ennen iltaa jäätämään.
Heips,
Sunnuntaina 13.3. Vantaankoskelta klo11 maantielle?
speksi: kevyt 3h (bussipysäkkitauko) tai 4h kaffella.
Kalusto: sepelin kestävät renkaat. Itse meinasin laittaa mara supremet alle.
Jäisissä paikoissa ei ajeta.
Säävaraus voimassa.
jk. kisa- ja hirmukunnossa olevat -kuskit voivat muodostaa oman ryhmän. Allekirjoittanut ollut enemmän tai vähemmän n. 2kk sairaana kunto sen mukainen.
Mara supremet testattu ja sisäänajettu myös tälle vuodelle. Hyvin pelittää. Takalokari vois olla ihan ok... sen verran tuolla lumet sulaa tielle.
40km testilenkki meni 23km/h keskarille.. ihan ok ottaen huomioon _melko_ pitkän tauon. Loppuunpäin vaan parani! Diesel lämpes:cool:.
Piirsin perus Roosa lenkin https://ridewithgps.com/routes/12552483
Tästä se lähtee. Tervetuloa.
Joo, kävin koestamassa helsinki-espoonkeskus kelvejä. 52km 24 keskarilla.
Minäkin luulin, että loppuakohten alkoi kulkemaan, mutta sitten tajusin myötätuulen :)
25mm durano plussat kestivät hyvin. Sepeliä ja märkää on välillä paljonkin, eli huomennakin lokarit ovat varmasti järki valinta.
En taida malttaa pysyä poissa. Maasto toinen vaihtoehto, joten ei kannata odotella kuitenkaan. Kevyt viikko menossa.
Miltä näytti maanteiden kunto Vantaankoskelta käsin?
Hiukan oli märkiä paikkoja, mutta ei juurikaan jäätä. Itse asiassa oikein kelvollista baanaa.
Lähtijöitä oli yhdeksän, joista toinen Tero sai merkinnän DNS (tekninen).
Jätkät ovat vähän rapaisia Roosassa:
https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/v/t1.0-9/1465370_10153702612129678_7782512435635143200_n.jp g?oh=16dbdddc1a0de8ca2dab6f5f5090def9&oe=575D2A2D
Kaksi rengasta meni vaihtoon jo ennen kuin päästiin lenkkiä aloittamaankaan:
https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xtf1/v/t1.0-9/12814041_10153703521564678_6035723666824483897_n.j pg?oh=ce7bd3075103773962725238c09d0f35&oe=574BE1A2
Useimmilla oli Marathon-sarjalaisia fillareissa, joillain maantiekumejakin. Tasatehoinen lenkki jotain 26-27 km/h. Oma reittijälki (https://www.strava.com/activities/515893064), jossa mukana rauhallinen siirtymä kiskalle.
Kiitos viikonlopun lenkkiseurasta muillekin rapanaamoille ja erityisesti reittimestareille Kalevi ja Teemu. Alkoi tuntua jo kunnon ajamiselta talven löysäilyn jälkeen. Kroppaa on säikäytetty ja se tietää että lisää on tulossa...
Kiitos lenkkiseuralle. Maistui. Hyvin pärjäsi varsin uusilla gp4 seasoneilla. Tosin joku viillon näköinen on etunakissa. Jos veikkaan, niin siirtymältä. Uudet Kuninkaantammen tiet auttavat välttämään sepeliä kaupungista tullessa (baana, Käpylä, Pakila, Kuninkaantammi, Vantaanlaakso). Toki joutuu ajamaan ajoradalla vaikka KLV
Moroo,
Mitens huomiset ajot maunula 10:30?
Olisko nastarengas hommia? Ei viitsisi riskeerata tässä vaiheessa kautta että pannuttais liukkauden takia kesänakeilla.
Vaikkakin tänään iltapäivällä ajoradat (vähänkään isommat) olivat kuivia. KLV näkyi paikoittain lunta+jäätä.
5 kuskia, sää aurinkoinen. Käytiin katsastamassa onko Lapinkylän leipomo/kahvilan laatutaso edelleen kohdallaan. Todettakoon, että kyllä on. :)
Kiitoksia ajoseurasta!
Millaista vauhtia piditte? Missä kunnossa tiet?
5 kuskia, sää aurinkoinen. Käytiin katsastamassa onko Lapinkylän leipomo/kahvilan laatutaso edelleen kohdallaan. Todettakoon, että kyllä on. :)
Kiitoksia ajoseurasta!
Keskari en katsoa, mutta hattiwattipoliisi puhui n.200W keskitehosta... ja perus 400W ylämäet.
Tiet omasta mielestä ihan ok kunnossa. Nastarenkaat oli tarpeen, paikoittain oli lunta+jäätä.
Sitten jo pääsiäisviikonlopun pohdintaa...
CCH (ja IK32) järkkäävät omia ajojaan...
Joten eiköhän laiteta myös oma pulla-lenkki-sarja pääsiäisviikonlopulle (pe-la-su-ma)?
Palataan asiaan viimeistään torstaina.
Sitten sunnuntain lenkeistä...
Hepon "viralliset" sunnuntai lenkit käynnistyvät varmaan 1kk sisällä.
"Aktiivit" ja miksei muutkin voisi vähän mietiskellä reittejä kesäksi jo valmiiksi.
Pohjana voidaan käyttää viime vuodeksi tehtyjä reittejä, mutta uudet ovat enemmän kuin tervetulleita.
Onko CCH-lenkeillä liian pitkät letkat vai miksi suunnitteilla omat? Olin ajatellut suunnata Kuusijärvelle, mutta kiinnostaa kyllä jos on myös Vantaankoskelta lähdöt. Varsinkin tänä keväänä voi CCH:t olla itselle turhan vaativia.
Reitti perjantaille 25.3. klo 11:00: Ei ehkä kovin omaperäinen mutta taatusti perinteikäs Tuusulanjärven kierto 75 km, hoidetaan alta pois niin voidaan sitten kiertää muita järviä... Kulmakonditoria ilmoittaa olevansa auki aina paitsi jouluna ja juhannuksena joten siellä tauko (47,5 km kohdalla).
https://ridewithgps.com/routes/12714576
Reitti perjantaille 25.3. klo 11:00: Ei ehkä kovin omaperäinen mutta taatusti perinteikäs Tuusulanjärven kierto 75 km, hoidetaan alta pois niin voidaan sitten kiertää muita järviä... Kulmakonditoria ilmoittaa olevansa auki aina paitsi jouluna ja juhannuksena joten siellä tauko (47,5 km kohdalla).
Klassikko reitti.
Koskella nähdään.
Norjalaisten sääennuste lupaa kuivaa keliä. Onko havaintoja/arvauksia että onko tuolla reitillä miten märkää? Mietin, että viitsiikö lähteä mukaan ilman pitkiä lokareita.
jorma löhman
24.03.2016, 18.49
Mitä kalustoa käytätte?
Mitä kalustoa käytätte?
Crossari mara supreme kumit, siirtymillä on vielä paljon sepeliä.
Tänään tiet oli 98% kuivia, paikoittain sulanutta lunta.
Peesaajat saattavat arvostaa tälläisissä paikoissa takalokareita.
nm. takalokari lähti varaston hyllylle
Melkein sama kuin Teemulla. Tosin vanhat Mara Racerit. Käytin juuri rengasta vaihtaessa 40 minuuttia nyppiessäni kumista sepeliä. Tunti meni renkaanvaihtoon kaikkiaan.
Ei kai lokareilla ole merkitystä suuntaan eikä toiseen pyörän kulkemisen suhteen, kun lenkistä on kyse.
Huomenna mukana.
Tulen maastopyörällä. Laitoin kyllä kesärenkaat alle ja täydet paineet. Ehkä sillä pysyy muiden mukana, toivon mukaan.
Klassikko reitti.
Koskella nähdään.
Sadepilviä ilmestynyt sääpalveluihin :(
Taidan lähteä omalle lenkille jo nyt. Su ja ma näyttäisi arska taas paistavan.
Totta, ennuste keskipäivälle on muuttunut. Hmm.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.