PDA

Näytä tavallinen näkymä : MTB-Turku, Episodi III - shitin kosto

Sivut : 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25

PePa
17.07.2012, 09.53
Sanokaa milloin lähdetään lvi liikkeeltä, ni tulen paikalle. Mulle sopii oikeestaan mikä vaan.

Muotoilen uudelleen, väärinkäsitysten välttämiseksi. Mulle sopii siis hyvin tuo klo 13:00 lähtö kaanaasta. Minkä verran aikaa menee siirtymään?
Matkan varrelle tietysti saa muotoiltua melko polkupainoitteisen matkan, jos niin haluaa... Mitä SuperD:llä ja artzilla on mielessä?

Mäyräkoira kuulostaa munki korvaan paljon paremmalta. :)

Frank
17.07.2012, 10.25
Hevoslinmentti Agrimarketista n.15€/kg on paljon tehokkaampaa kuin Voltaren tms. geelit. Siis ihan vakavissaa, lääkäri neuvoi tämän minulle ja kyllä toimii.

Tuo tosiaan toimii ja sitä löytyy sekä viilentävänä että lämmittävänä versiona. Kannattaa pestä kädet todella huolella laiton jälkeen tai käyttää hanskoja, tuote ei tunnu kivalta jos sitä on jäänyt käsiin ja käy tarpeillaan. :p

Matti H
17.07.2012, 11.59
Löytyy linimentit ja geelit. Heppalinimentti on meillä hammastahnan lailla kulutustavaraa.

Ei satu kun ei liiku.

Hel02
17.07.2012, 12.54
Tänään olis sitten hirvesalossa ajoa?

Kyllä vain, koska TeemaTiistai sai ainakin yhden kannattavan äänen. Tapaamme laskettelukeskuksen parkkiksella klo 18.

Voisitko SuperR(ehtori) laatia joka sunnuntai lukujärjestyksen tulevalle viikolle? Tuosta on niin helppo poimia itselle sopivat aktiviteetit. Tälläkin viikolla yksi sopii :(

Juice
17.07.2012, 14.00
Olis taas iltavapaata tiedossa, mutta mennäkkö hidastamaan hirpparilaisten vauhta vai "nojapyöräilemään" bemaxille? On se kauheeta kun aktiiviset urheilijat järjestävät näin paljon tapahtumia.

Menee pikku nuppi ihan sekasin jos ei jo ole.

Aki Korhonen
17.07.2012, 14.01
Nimenomaan Juice!! Elämän vaikeita päätöksiä. Entten, tentten, teelika, mentten, Specialized, Scott, Intense, Specialized, Scott, Intense, Specialized, Scott, Intense, Specialized, Scott, Intense, Specialized, Scott, yksi, lähti, tästä, pelistä, pois! Entten, tentten, teelika, mentten, Specialized, Intense, Specialized, Intense, Specialized, Intense, Specialized, Intense....

Frank
17.07.2012, 14.07
Töistä pyydetty iltalomaa, siis BMX

Juice
17.07.2012, 14.16
Nimenomaan Juice!! Elämän vaikeita päätöksiä. Entten, tentten, teelika, mentten, Specialized, Scott, Intense, Specialized, Scott, Intense, Specialized, Scott, Intense, Specialized, Scott, Intense, Specialized, Scott, yksi, lähti, tästä, pelistä, pois! Entten, tentten, teelika, mentten, Specialized, Intense, Specialized, Intense, Specialized, Intense, Specialized, Intense....

Näyttää niitä onkelmii muillaki oleva. Akille voisin sanoa notta ota pessu.

Juice
17.07.2012, 14.27
Maailmassa monta on hassunhauskaa asiaa ne askarrutta paskarruttaa pienä polkijaa. Joo ei täs sitte muuta.

SuperD
17.07.2012, 15.48
Ota Aki Intense. Juice Hirvensaloon klo 18.

Huomenna keskiviikkona startti LVI liikkeeltä klo 13. Suunta polkuja pitkin kohti raisiota, jossa välilasku Artzin lenkin starttipaikalla klo 14. Halukkaat voi tulla siitä kyytiin. Siitä eteenpäin silkkaa tunkkausta n. tuntia.

Mika.t
17.07.2012, 16.10
Ota Aki Intense. Juice Ruissaloon klo 18.

Huomenna keskiviikkona startti LVI liikkeeltä klo 13. Suunta polkuja pitkin kohti raisiota, jossa välilasku Artzin lenkin starttipaikalla klo 14. Halukkaat voi tulla siitä kyytiin. Siitä eteenpäin silkkaa tunkkausta n. tuntia.

Tarkotit kai Hirvensaloon :)

SuperD
17.07.2012, 16.33
Nii just. On vissiin jotain satanut kun nuo kadut oli märkiä?

greenman
17.07.2012, 16.59
Vettä luulisin, vaikka en voi olla varma kun en nähnyt.

Yritän ehtiä ainakin katselemaan kupittaalle. Jos ehtii ilmoittautua niin kai sitä voi vähän rataakin kiertää.

Juice
17.07.2012, 17.27

Huomenna keskiviikkona startti LVI liikkeeltä klo 13. Suunta polkuja pitkin kohti raisiota, jossa välilasku Artzin lenkin starttipaikalla klo 14. Halukkaat voi tulla siitä kyytiin. Siitä eteenpäin silkkaa tunkkausta n. tuntia. Vai vielä hirveeseesaloo. Entä jos siellä tulee hiki tai entä jos kunto kohenee, mitä sitte tedään. Bemaksilla paistaa arska ja voi nauttia urkkamehuu pullosta ja kattella ku muut ajaa. En mä tiiä kai mä jonnekki meen. Kellarii.

artzi
17.07.2012, 19.26

Hyvä aikataulu. Ei siellä mitään tunkata, ainakaan paljon, hienoa polkua jos sen löytää :) Esimakua tästä salaperäisestä uudesta pätkästä... kmz --> google earth (http://mtbfin.eu/r/temp/naant-kaanaa.kmz), tai googlemaps (http://maps.google.com/maps?q=http://mtbfin.eu/r/temp/naant-kaanaa.kmz). Kuvat on Picasassa laitettu suunnilleen pakallaan, kun gps kiukutteli, olikohan tuo iso sähkölinja syynä. Kaanaahan on sitten IHAN oikeasti hienoa polkua.

Hel02
17.07.2012, 23.09
Tiistain teemalenkki saatiin tehtyä 7? kuskin voimin. Teemana oli luvattu kallioita ylösalas. Mukava joskin välillä hapottava lenkki. Kiitos seuralaisille.

Frank
17.07.2012, 23.15
Kupittaallakin oli aika hapottavaa. Hauskan näköistä kun paksupyörä ajaa samaan aikaan pikkubemaxien kanssa :D

peruspertti
17.07.2012, 23.19
Harmi etten Hirvityksensaloon kerennyt, mutta omatoimimatkailua ilpoinen,luolavuori, vaarniemi akselilla kolmisen tuntia ja muutama kanssakurvailijakin tuli vastaan. Rastinkuvatuskin löytyi ihan vahingossa :)

HAK
17.07.2012, 23.28
Bongasin vielä Bemaksin jälkeen Hirpparin lenkkiläiset Bunkkereilta loppulenkistä. Hikisiä, mutta ilmeisen onnellisia.

peruspertti
17.07.2012, 23.39
Tiistain teemalenkki saatiin tehtyä 7? kuskin voimin. Teemana oli luvattu kallioita ylösalas. Mukava joskin välillä hapottava lenkki. Kiitos seuralaisille.
Tarkoittaako tuo kysymysmerkki osallistujamäärän perässsä ettei vetäjä oikein tiedä olleensa mukana

Hel02
17.07.2012, 23.41
En ollut ihan varma laskinko minä yks kaks kolme ... vai yks kaks kolme...

SuperD
18.07.2012, 08.48
Hyvä aikataulu. Ei siellä mitään tunkata, ainakaan paljon, hienoa polkua jos sen löytää :) Esimakua tästä salaperäisestä uudesta pätkästä... kmz --> google earth (http://mtbfin.eu/r/temp/naant-kaanaa.kmz), tai googlemaps (http://maps.google.com/maps?q=http://mtbfin.eu/r/temp/naant-kaanaa.kmz). Kuvat on Picasassa laitettu suunnilleen pakallaan, kun gps kiukutteli, olikohan tuo iso sähkölinja syynä. Kaanaahan on sitten IHAN oikeasti hienoa polkua.
No niin, eli reitti, vetäjät ja lähtöpaikka sovittu joten voin suorittaa perinteiset:
Eilinen reilun kahden tunnin Hirvensaloajo 139 keskisykkeellä tuntui niin tukkoiselta kuin vaan voi. Illalla jalat ei tahtonut kantaa, kalia ei maistunut ja yöllä pakettiin lisättiin mojova päänsärky --> passaan päivän lenkin i.e. jään rannalle ruikuttamaan ja koitan palautua eiliseltä pikataipaleelta.

Artzi lienee kuitenkin menossa ja PePa on ilmoittautunut matkaseuraksi. Halukkaat voivat osallistua ohjattuun liikuntaan LVI liikkeeltä klo 13, tai Raisiosta klo 14. Jos herrat jaksaa niin päivän reitistä voisi laittaa .gpx:ää jakoon, voisi harrastaa tunkkausta toisella kertaa. Kiitos ja anteeksi

Mika.t
18.07.2012, 09.07
Kivaa oli vaikkakin meinas kyösti tulla alussa kun hapotti. 6 lähti liikkeelle ja 7 tuli maaliin.

TeemuH
18.07.2012, 09.19
Hirvensalon ajot tarjosivat muutamia uusia polkuja ja tuttuja polkuja hiukan eri suuntaan ja eri järjestyksessä ajettuna. Kivaa oli. Tätä lisää.

Aki Korhonen
18.07.2012, 09.23
Minä yks kaks kolme neljä viis kuus lähti. Ja minä yks kaks kolme neljä viis kuus tuli perille. Yhden miehen identiteetti muuttui matkalla. Yks ja minä ajettiin vielä tunnin sakkolenkki, jossa ylämäet madeltiin ja alamäet ajettiin. Kiitos vetureille.

Mika.t
18.07.2012, 09.44
Niin se menikin. En muistanutkaan et yksi lähti aikasemmin.

Juice
18.07.2012, 10.19
Minä yks kaks kolme neljä viis kuus lähti. Ja minä yks kaks kolme neljä viis kuus tuli perille. Yhden miehen identiteetti muuttui matkalla. Yks ja minä ajettiin vielä tunnin sakkolenkki, jossa ylämäet madeltiin ja alamäet ajettiin. Kiitos vetureille.

Siis todellisuudessa viis, kuus tai seittemä lähti mutta neljä, viis tai kuus tuli maaliin, paitsi jos bunkkereille ilmestyn Hannu K otetaan laskuihin.
Itse en meinaan ollut enää todistamassa metsien miehen ilmestymistä, vaan luikin kotiin lapsia hoivaamaan.
Kivaa kuitenkin oli vaikka välillä meinas ti enousta pystyyn.

Ulla
18.07.2012, 11.07
No ei kellään pyöris nurkissa ylimääräisiä 650c-maantiekiekkoja?

Nimim. Takanapaan ei tahdo löytyä varaosia.

artzi
18.07.2012, 12.21
No niin, eli reitti, vetäjät ja lähtöpaikka sovittu joten voin suorittaa perinteiset:
Eilinen reilun kahden tunnin Hirvensaloajo 139 keskisykkeellä tuntui niin tukkoiselta kuin vaan voi. Illalla jalat ei tahtonut kantaa, kalia ei maistunut ja yöllä pakettiin lisättiin mojova päänsärky --> passaan päivän lenkin i.e. jään rannalle ruikuttamaan ja koitan palautua eiliseltä pikataipaleelta.

Artzi lienee kuitenkin menossa ja PePa on ilmoittautunut matkaseuraksi. Halukkaat voivat osallistua ohjattuun liikuntaan LVI liikkeeltä klo 13, tai Raisiosta klo 14. Jos herrat jaksaa niin päivän reitistä voisi laittaa .gpx:ää jakoon, voisi harrastaa tunkkausta toisella kertaa. Kiitos ja anteeksi

Tämä kuitattu. Agrimarkettiin mars mars :) Mää meen. ja jos tulee vielä enempi peruutuksia, lenkin viiva voi muotoua vallan omituiseksi...

HAK
18.07.2012, 12.28
Tämä kuitattu. Agrimarkettiin mars mars :) Mää meen. ja jos tulee vielä enempi peruutuksia, lenkin viiva voi muotoua vallan omituiseksi...

Artzi eksyy varmaan seuraavaksi Ristivuorelle, Palovuorelle ja Palometsään. Hopefully.
Harmi kun en voi tulla tänään messiin!
Hauskaa lenkkiä.

makkeli
18.07.2012, 12.32
Ilmottaudun Kaanaan lenkille, vaikka eilinen painaa tosi pahasti. Täytyy lopettaa huilipäivien harrastaminen, niistä tulee vain paha olo. Paljon parempi ajella joka päivä, niin kroppa menee diesel-modeen, pystyy ajamaan vain yhtä rasitustasoa, joka ei tunnu miltään. Sitä oli jo Hirvensalon toka tunti.

Copyfighter
18.07.2012, 12.33
Koitan toivottavasti yrittää mahdollisuuksieni mukaan ehtiä Raisioon klo 14. Tämä siis vahva ehkä.

makkeli
18.07.2012, 13.18
Antakaa pyörillenne kunnon parantumisaika!! Nyt se etuvaihtajan kuoren rispaantuminen on tarttunut mun pyörään. Ykkös- ja kakkosnaksu pitävät vaihtajan paikoillaan ja kolmosnaksu siirtää ketjun kakkosen paikalle.

Ajetaan lenkki sitten kokonaan 32:lla, joten ei mäkiä, please.

Mika.t
18.07.2012, 13.43
Antakaa pyörillenne kunnon parantumisaika!! Nyt se etuvaihtajan kuoren rispaantuminen on tarttunut mun pyörään. Ykkös- ja kakkosnaksu pitävät vaihtajan paikoillaan ja kolmosnaksu siirtää ketjun kakkosen paikalle.

Ajetaan lenkki sitten kokonaan 32:lla, joten ei mäkiä, please.

Sorry, mun pyörä oli niin äkillisesti sairastunut että huomasin sen vasta eilisellä lenkillä. Otin lääkkeeksi koko etuvaihtajan pois ja jätän paikalleen vain keskimmäisen rattaan.

Aki Korhonen
18.07.2012, 17.09
Juultone antoi viime torstailenkillä hyvän vinkin bunnyhopin opiskeluun. Tänään yritin noudattaa ohjetta ja perehtyä aiheeseen tietokoneen avulla, mutta homma tökkäsi ensimmäisen lukemani sivun lopussa olleeseen varoitukseen: "If you are not sure you can do this don't." :D

Huomenna sitten taas torstailenkkeilyä. Huonojen juttujen lomassa ehdittäneen polkeakin johonkin Impivaaran palloiluhalleilta.

Copyfighter
18.07.2012, 17.32
Artzin Erikoisspektaakkelissa mukana neljä kuskia. Itse vältin nopeimmat baanat ja tulin suoraan Ryteikköbaanan alkupisteelle Raisio Marinaan(tm). Kai me siinä nyt muutama kilometrikin ajettiin. Pääosin tunkattiin ryteikössä. Onneksi satoi kaatamalla, niin ei ollut hyttysiä. Välillä tosin tuli rakeita, niin ei satanut.

Kiitos kaikille. Ei ollut tosin ikävän kurjaa, koska ei ollut edes kylmä koko aikaa.

artzi
18.07.2012, 17.51
Artzin Erikoisspektaakkelissa mukana neljä kuskia. Itse vältin nopeimmat baanat ja tulin suoraan Ryteikköbaanan alkupisteelle Raisio Marinaan(tm). Kai me siinä nyt muutama kilometrikin ajettiin. Pääosin tunkattiin ryteikössä. Onneksi satoi kaatamalla, niin ei ollut hyttysiä. Välillä tosin tuli rakeita, niin ei satanut.

Kiitos kaikille. Ei ollut tosin ikävän kurjaa, koska ei ollut edes kylmä koko aikaa.

Puolikurjaa?

Yllättävän iloisin ilmein (?) äijät tunkkaili pusikossa. Oli se mukavaa että ilmat suosi meitä. Kotimatkalla piti varoa lätäköitä ettei kengät kastu. Mun ajo-vaelluskenkien kuivumisaika ilman kuivauskaappia on n. 7 pv, toivottavasti huomenna sataa, niin kuivatellaan vasta to-lenkin jälkeen... :rolleyes:

Matti H
18.07.2012, 18.10
Yllättävän iloisin ilmein (?) äijät tunkkaili pusikossa.

Tunkkaaminen on maastopyöräilyn jaloin muoto. Umpipusikko tai hetteinen maa tekee siitä vielä juhlallisempaa.

Pikke
18.07.2012, 22.32
Jaahas, jää huominen torstailenkki väliin, koska onnistuin huoltamaan fillarini takajarrutuskyvyttömäksi. http://www.millan.net/minimations/smileys/runcirclsmiley2.gif

Copyfighter
18.07.2012, 22.37
Jaahas, jää huominen torstailenkki väliin, koska onnistuin huoltamaan fillarini takajarrutuskyvyttömäksi. http://www.millan.net/minimations/smileys/runcirclsmiley2.gif

Takajarru on vain hidaste. Etujarrullakin pärjää. Kokemusta on.

Pikke
18.07.2012, 22.39
No juu olishan toi pyörä nyt hyvä ooteebeeharjoitteisiin.

Copyfighter
18.07.2012, 22.51
No juu olishan toi pyörä nyt hyvä ooteebeeharjoitteisiin.

Nimenomaan! Nyt sä sen tajusit! ;) Yhdistelmä sopii erityisesti liukkaille kallioille alamäkiajoon. Kokemusta on, edelleen.

PePa
19.07.2012, 08.20
Puolikurjaa?

Yllättävän iloisin ilmein (?) äijät tunkkaili pusikossa. Oli se mukavaa että ilmat suosi meitä.

Mukavahan se on tunkata menemään sateen hiljalleen ropistessa ympärillä. Rakeet välissä viilensi mukavasti. Aika paljon oli itselleni uutta polkua ja sitten sitä 'polkua' :)
Ja vielä huomiona sellainen pointti, että LVI-liikkeeltä HK areenan suuntaan kulkevan polun reunat oli melko täynnä nokkosia (ja ~2metristä heinää), jos on taipuvainen yliherkkyyteen, niin suosittelen pitkiä housuja, tai muita nilkat peittäviä varusteita.
On nimittäin edelleen ihan hillitön kutina säärissä/pohkeissa.

Kiitokset vielä vetureille.

artzi
19.07.2012, 16.28
Artzi eksyy varmaan seuraavaksi Ristivuorelle, Palovuorelle ja Palometsään. Hopefully.
Hauskaa lenkkiä.

Heti kun tiedän missä nämä ihanat paikat on... palanutta tornia piti eilen käydä kattelemassa, mutta jäi sitten kuitenkin.

Ulla
19.07.2012, 16.43
Ehtisikö torstailenkki Kullaanvuorelle?

Aki Korhonen
19.07.2012, 16.52
palanutta tornia piti eilen käydä kattelemassa, mutta jäi sitten kuitenkin.Eiliset Turku-rastit oli muuten samoilla alueilla missä tunkkasitte - luulisin. Ihan kaameeta maastoa ja olitte vielä jättäneet sen läpimäräksikin. En tykännyt. Paskin suunnistusreissu ikinä. Se aidanvieruspolkukin oli osin aika piiloon kasvanut mitä pienen matkaa sitä menin. Oli siellä joku muukin polku ja se lieni just se minkä olit sieltä löytänytkin.

Ehtisikö torstailenkki Kullaanvuorelle?Ehtii jos ollaan reippaita. Otetaan oikoreitti. Läpi pusikkojen ja yli hetteikköjen. Ei vais - vakavissaan. Kyllä kolmessa tunnissa luulis ehtivän ilman suurempia lisämutkia? Kaikki mukaan.

Juice
19.07.2012, 17.40
Pitäkää hauskaa vuorella. Käväsin aamupäivällä bongaamas kuvarastin ja samalla pyörittelin pienen nurkkalenkin.
Porukkalenkki jää nyt osaltani väliin.

SuperD
19.07.2012, 17.44
Ja vielä huomiona sellainen pointti, että LVI-liikkeeltä HK areenan suuntaan kulkevan polun reunat oli melko täynnä nokkosia (ja ~2metristä heinää), jos on taipuvainen yliherkkyyteen, niin suosittelen pitkiä housuja, tai muita nilkat peittäviä varusteita.

Juu mutta tämähän oli hyvin tiedossa, ei sieltä tämmöseen aikaan vuodesta kannata ajaa. Vai unohdinko mainita asiasta? :cool:

peruspertti
19.07.2012, 17.47
Taas kerran työeste porukkalenkille. Pitäkäähän hyvä retki. Keli ainakin suosii :)

PePa
19.07.2012, 18.12
Juu mutta tämähän oli hyvin tiedossa, ei sieltä tämmöseen aikaan vuodesta kannata ajaa. Vai unohdinko mainita asiasta? :cool:

Joo kyllähän sen tiesi et heinää on... mut nokkoset oli mulle semisti yllätys... tai ainakin se miten paljon kutiaa vieläkin :)

koslowski
19.07.2012, 18.13
Yksi aloittelija tulossa mukaan päivän porukkalenkille, jos sallitte. Ajolaseina saa tällä kertaa toimia vanhat aurinkolasit. Joo, ja Kullaanvuori suuntana kuulostaa hyvältä.

Copyfighter
19.07.2012, 18.47
En ehdi ku pitää juoda Naantalin rannassa kaliaa. Osallistun toki palstapyöräilyyn reaaliajassa.

HAK
19.07.2012, 19.30
Heti kun tiedän missä nämä ihanat paikat on... palanutta tornia piti eilen käydä kattelemassa, mutta jäi sitten kuitenkin.

Palovuoria on varmaan siellä sun täällä. Mut nää on Isosuon kaatiksen maisemissa. Kallasesta vähän pohjoiseen, mutta ei kaukana. Mitähän kuntaa se nyt on, Raision rajan tuntumassa, Masku vai Lemu?

Mulla ei ole enää alueen suunnistuskarttaakaan tallessa. Eikä ole ilmeisesti rastejakaan siellä tänä vuonna, vaikka on ollut monet. Vois kyllä itsekin poiketa joskus vaikka Vehmaakeikalla katsoon. Kun mulla on sellainen muistikuva, että siellä on oikein kiinnostavaa kalliobaanaa ja muuta.

Tänään ei pääs lenkille, ehkä ens viikolla, lets see.

Pikke
19.07.2012, 20.43
Mäkin vaan palstapyöräilen, mutta olusten kimppuun en voi käydä, kun ompi päivystys vielä huomiseen.

Hitto kun pyöränkuljetuskalustokin vaatii remonttia. Rahanmenoa ei voi näköjään estää. Elämä ilman autoa olisi toisaalta aika vapauttavaa.

Copyfighter
19.07.2012, 20.45
Hyvin on palstapyöräilty tähän asti. 1h 44min alle kahden tunnin!

Pikke
19.07.2012, 21.04
Jätkähän on ihan huippunopeassa kunnossa!

Copyfighter
19.07.2012, 22.16
Älä muuta sano! Ja kiihtyy yhä! Äsken olin netissä, huomenna en muista missä!

HAK
19.07.2012, 22.43
Nyt mä löysin yhden Isosuo-kartan Naantali/Masku/Raisio rajalta. On siinä jo kartassakin niin makeen näköistä uraa, jotta mitä lainkaan on maastossa. Pitää kyllä tehdä tuonne suunnistusharkat lähitulevaisuudessa (mutta ei just lähipäivinä).

Matti H
19.07.2012, 22.53
Sunnuntaina sunnuntaicyclo goes maantie!

Mulla on kylki niin paskana, että mielekkäästä maastoajosta tule mitään ja Pihvikin on muualla. Kello 19 Kaarinan Hongkongilta kahdesta kahteen ja puoleen tuntiin ötököiden nielemistä ja diabolisten sorarekkojen väistelyä. Kurjuutta, jonka jälkeen talvinen suotunkkaus tuntuu piknikiltä Kupittaanpuiston ankkalammikoille!

Frank
19.07.2012, 23.49
Osallistun kans palstapyöräilyyn. Ajatuksissa oli lähteä lenkille mutta nukahdin sohvalle ja heräsin pikkasen vajaa kahdeksan. Jos huomenna koittais saada itsensä pyörän selkään.

Aki Korhonen
20.07.2012, 00.05
Olipa mainio lenkki. 19 kuskia taisi olla letkassa mukana Kullaanvuoren laitamille ja takaisin. Itselläni kolmen tunnin lenkkiin meni tosin melkein viis ja puol tuntia, mutta minkäs teet kun ei kovempaakaan pääse. Toiset ne vaan palstapyöräilee paljon lujempaa. Kello muuten aika paljon - ei ihme että alkoi jo vähän tulla kylmä jossain Hossissuontien ja Sattontien tietämillä. Kiitos vaan seuralaisille menomatkalla, lenkillä ja paluumatkalla. Parasta oli kyllä viimeisen taukopaikan mustikkapiirakka ja jäätelö. Ens kerralla saattaa olla tungosta mahdollisilla lisälenkeillä? :)

bomba
20.07.2012, 00.12
Sunnuntaina sunnuntaicyclo goes maantie! --- Kello 19 Kaarinan Hongkongilta kahdesta kahteen ja puoleen tuntiin --- Kurjuutta --- !

Pysynkö vauhdissa jos tulen sinkulalla?

Prkl jäi taas tänään torstailenkki väliin. Työ, tuo ikiaikainen kirous. Ja kuka piru meni keksimään iltavuoron, ehkä maailman v***tumaisimman tavan pilata rehellisen ihmisen elämästä sisältö???

SuperD
20.07.2012, 00.13
Parasta oli kyllä viimeisen taukopaikan mustikkapiirakka ja jäätelö. Ens kerralla saattaa olla tungosta mahdollisilla lisälenkeillä? :)

Mahtaakohan huomisen SohvaSyklon reitti kulkea niiltä kulmilta? :rolleyes:

Ulla
20.07.2012, 00.24
Kiitos vaan molemmille vetäjille erittäin smuutista menosta ja koko poppoolle sekä kotimatkan turvaajalle seurasta! :) Minulle tuli 49,7 km ja 600 metriä nousua. Ihan huomaamatta kaikki.

Huomisen sohvasyklosta en tiedä, meidän piti lähteä veljen lapsen synttäreille mutta taitaa mennä töissä. :mad: Lauantaina tai sunnuntaina aion emuloida Syötettä.

artzi
20.07.2012, 02.58
...
Kallasesta vähän pohjoiseen
...

Pahus kun olisin tuon tiennyt... (olin to-lisälenkilläni eilen aika lähellä) tahi muistanut. Kallaisista jonnekin on ollut joskus aikaisemminkin keskustelun aiheena täällä. Tartis varmaan oikeesti laittaa listalle. Kartalla näkyy ainaskii makeita kallioita. Niitä tosin oli Ryteikönkin alueella, linjojen alla, mutta hirveiden pajupuskien takana :)

Matti H
20.07.2012, 07.26
Pysynkö vauhdissa jos tulen sinkulalla?

Saattaa hyvinkin olla, että sinkula määrää nopeuden.

HAK
20.07.2012, 07.59
.....Kartalla näkyy ainaskii makeita kallioita. Niitä tosin oli Ryteikönkin alueella, linjojen alla, mutta hirveiden pajupuskien takana :)

Tuolla nuo kalliot on vielä vapaana eikä putkitettuna, linjoitettuna, tankitettuna, aidattuna niinkuin Ryteikössä. Onhan siellä muutama notkokin, kun on kerran Isosuokin, mutta avokallioita paljonkin.
Ja saattaa olla mtb-pyöräilijän ystävien - mm. enduromotoristin, suunnistajan ja hirvieläimen - ylläpitämiä polkuja. ;)

marmar
20.07.2012, 10.49
Olipa mainio lenkki. 19 kuskia taisi olla letkassa mukana Kullaanvuoren laitamille ja takaisin. Itselläni kolmen tunnin lenkkiin meni tosin melkein viis ja puol tuntia, mutta minkäs teet kun ei kovempaakaan pääse. Toiset ne vaan palstapyöräilee paljon lujempaa.

Kiitokset vetäjille ja muulle porukalle erittäin mukavasta lenkistä. Polku oli aloittelijaystävällistä ja vauhti sopiva.

Mulla ei mennyt kuin 4 tuntia, mutta se johtuikin siitä, etten halunnut jäädä palstapyöäilijäksi, vaan ajanpuutteen takia pummasin kyydin paikalle ja ajoin siirtymän vain yhteen suuntaan. Itse lenkille mun GPS valehteli pituudeksi 27,3 km, olisko totuus jossain kilometrin tai pari vähemmän?

Lenkki oli näin aloittelijan silmin erittäin mukava. Bongasin lenkillä yhden muista lenkeistä poikenneen "erityispiirteen", joka sai todennäköisesti aikaan sen. että letka ei juurikaan katkeillut, vaikka oli niinkin pitkä. Kun perä alkoi jäämään ja sai kärjen kiinni, niin liikkeellelähtö tapahtui rauhallisesti, mikä sammutti haitariefektin tehokkaasti. Jos jokaista katkeamista seuraa spurtti, niin hitaammaan on valmiiksi väsähtäneenä mahdoton pysyä siinä perässä ja seurauksena on uusi katkeaminen. Veturin perässä tai lähellä, (jossa yleensä olen) ei tätä huomaa muuta kuin perä jää huutoina. Ilmiö kertautuu kuitenkin tehokkaasti pitkässä letkassa ja jos hitaampi sattuu olemaan hännillä, niin kiinniotto on tekemätön paikka. Nyt kiinnitin huomiota keulilla siihen, että liikkeellelähdöt oli hyvinkin rauhallisia.

Tähän haitari-ilmiöön ilmiöön voi vaikuttaa jokainen letkassa olija. Jos ei lähde spurttamaan sitä keulaa täysillä kiini, niin silloin perässätulijakin ehtii vauhtiin mukaan ja viesti rauhallisemmasta vauhdintarpeesta välittyy automaattisesti vetäjälle. Tietysti jos ajajien nopeus kasvaa tasaisesti häntää kohti, niin katkeamisisia ei tule, koska perässätulijalla on resursseja spurtteihin.

Aki järkkäsi ansiokkasti mut lenkin loppupuolella uudelleen keulille, kun olin tippunut sieltä. Ei tosin mennyt kuin pari minuttia, niin olin taas loppupäässä, kun porukkaa lappoi oikealta ja vasemmalta ohi :) Osa tosin jäi mäen päällä odottelmaan että pääsen ohi. Tällä kertaa polku ei kuitenkaan hukkunut lähempänä häntääkään, vaan näköyhteys säilyi edelläajavaan ja keulan sijaintia ei tarvinnut arpoa kertaakaan. Ihan hyvin siellä kauempanakin pärjäsi.

Ilmeisesti vähäisten pysähdysten takia keskipulssi oli yllättänävn korkealla. koko lenkillä 133, vaikka matalasykkeistä siirtymää kohtuullisen paljon ja yksi paikkaustaukokin. Metsäosuuksilla ison osan ajasta pulssi sahasi 140 ja 160 välillä, mikä on varsin sopiva taso. Kunto nousee, mutta ajovirheitä ja kaatumisia ei vielä tule ja matkalla ehtii keskittymään myös ajamiseen opetteluun. Jos verrokiksi ottaa edellisen 2-viikon takaisen lenkin Impivaarassa, niin silloin pulssi jäi huomattavasti alhaisemmaksi, vaikka lenkki tuntui metsässä liki yhtä rasittavalta. Kotimatkalla eron huomasi selvästi. Nyt tuli ajeltua hitaammin kotiin liki suorinta reittiä ja ylimääräiseksi mutkaksi riitti kierros kupittaan BMX radalla.

miku80
20.07.2012, 15.17
Jotenki tuntuu kroppa olevan palauttelevan lenkin tarpeessa ja ajattelin huomenna lähteä aamu/aamupäivälenkille kiertelemään polkuja välille Luolavuori - Ala-Lemu .. Oisko halukkaita lenkkiseuraksi? Meno olis rauhallista mahdollisimman vähällä runttaamisella/jumppaamisella .. Vaihtoehtosesti jos joku olis lähdös kiertelemään Varissuo - Littoistenjärvi akselille nii voisin lyöttäytyä seuraan ..

Frank
20.07.2012, 15.20
Jotenki tuntuu kroppa olevan palauttelevan lenkin tarpeessa ja ajattelin huomenna lähteä aamu/aamupäivälenkille kiertelemään polkuja välille Luolavuori - Ala-Lemu .. Oisko halukkaita lenkkiseuraksi? Meno olis rauhallista mahdollisimman vähällä runttaamisella/jumppaamisella .. Vaihtoehtosesti jos joku olis lähdös kiertelemään Varissuo - Littoistenjärvi akselille nii voisin lyöttäytyä seuraan ..

Palauttava sopis hyvin myös mulle. Vakke-Litsa suunnalla voisin saada mahdollisimman vähillä nousuilla kulkevan reitin. Oisko kello 10 tolpalla hyvä aika? Ja saa muutkin tulla, varmasti rauhallista menoa luvassa, vähillä tauoilla kuitenkin.

Pikke
20.07.2012, 16.31
Fillarin jarrut toimii taas, joten olen alustavasti kiinnostunut lauantain rauhallisesta lenkistä.

miku80
20.07.2012, 16.50
Palauttava sopis hyvin myös mulle. Vakke-Litsa suunnalla voisin saada mahdollisimman vähillä nousuilla kulkevan reitin. Oisko kello 10 tolpalla hyvä aika? Ja saa muutkin tulla, varmasti rauhallista menoa luvassa, vähillä tauoilla kuitenkin.

10 aikaan sopii hyvin..

Pikke
20.07.2012, 16.59
Olisko klo 12 mitenkään mahdollista? Saataisiin yksi vieraileva tähti mukaan letkaan.

Frank
20.07.2012, 17.03
Olisko klo 12 mitenkään mahdollista? Saataisiin yksi vieraileva tähti mukaan letkaan.

Sopii ainakin mulle, saa nukua hiukan pidempään jos vaan nukuttais.

miku80
20.07.2012, 17.25
Sopii itellekki..

Aki Korhonen
20.07.2012, 17.50
Bongasin lenkillä yhden muista lenkeistä poikenneen "erityispiirteen", joka sai todennäköisesti aikaan sen. että letka ei juurikaan katkeillut, vaikka oli niinkin pitkä. Kun perä alkoi jäämään ja sai kärjen kiinni, niin liikkeellelähtö tapahtui rauhallisesti, mikä sammutti haitariefektin tehokkaasti. Jos jokaista katkeamista seuraa spurtti, niin hitaammaan on valmiiksi väsähtäneenä mahdoton pysyä siinä perässä ja seurauksena on uusi katkeaminen.

Aki järkkäsi ansiokkasti mut lenkin loppupuolella uudelleen keulille, kun olin tippunut sieltä. Ei tosin mennyt kuin pari minuttia, niin olin taas loppupäässä, kun porukkaa lappoi oikealta ja vasemmalta ohi :) Osa tosin jäi mäen päällä odottelmaan että pääsen ohi.
Kiitos vaan. Letkaa pitäisi aina vetää sellaista kyytiä että hitaimmatkin pysyisivät mukana. Niin varmasti kaikki vetäjät pyrkivät tekemäänkin. Torstaisilla ns. aloittelijalenkeillä tämä on erityisen tärkeää. Letkan vetäminen pumppaamatonta ja soveliasta vauhtia ei vain ole niin helppoa - eikä se aina ole niin kivaakaan. Joskus tekee mieli irrottaa jarruista ainakin alamäessä, mutta se ei palvelisi kuin korkeintaan itseä. Se on jotenkin käsittämätöntä (ainakin minulle) ymmärtää, mutta se vauhti tuntuu siellä perällä täysin eriltä kuin keulilla. Eilenkin koitin ajaa siellä keulilla koko ajan suunnilleen niin hiljaa kuin se kaatumatta on mahdollista. Uskoisin että kävelijä olisi mennyt helposti ohi. Tuskin se siellä takana ihan niin hitaalta tuntui? Pointti on vain siinä, että jos siellä keulilla onnistuu ajamaan likimainkin ilman jalkakosketuksia tasaisella vauhdilla, niin vauhtia ei voi kävelyvauhtia kovemmaksi nostaa. Riippuen toki osallistujista. Eilenkin meinasin välillä että pakkohan tästä on vähän vauhtia nostaa, mutta kun katsoin taakseni niin väliä saattoikin olla yllättävästi. Yksikin jalkautuminen katkaisee letkan ja reippaammalla vauhdilla sitä ei tosiaan helposti kiinni oteta. Keulilta pystyy tällaisella rauhallisella vauhdilla mentäessä seuraamaan ehkä noin kuutta ensimmäistä kuskia, mutta vain paria ensimmäistä hyvin. Sen takia on oikeasti erityisen tärkeää, että hitaimmat ovat letkan alussa. Näin se homma toimii eikä kannata ajatella että letkan edessä olisi jotenkin hidastamassa muita. Kauempana letkassa tulevista ei tosiaan oikein saa havaintoa ellei pysähdy pitämään taukoa ja keräämään porukkaa nippuun. Pysähtely taas ei ole kovin mielekästä jos aiotaan johonkin asti ehtiä, joten vauhti täytyy pitää maltillisena. Tämä toki myös sen takia, että pitkäkään letka ei tule helposti katkeamaan eikä perä jää huutojakaan juuri tarvita.

Hitaampien ohittelu on ihan sallittua, mutta kannattaa tosiaan päästää hitaimmat takaisin keulille sopivan paikan tullen. Näin homma pysyy parhaiten läjässä, jos kuskien välillä on vähänkään isompia kunto tai taito eroja. Ihan mielenkiinnosta kysyn itsensä hitaiksi kokevilta kuskeilta, että olisiko eilisillä metsäosuuksilla voinut (ja olisitteko halunneet) pitää kovempaa vauhtia?

Reitistä vielä sen verran, että koitin ottaa lyhimmän mielekkään reitin Kullaanvuorelle. Paluumatkalla päätin aikaa säästääkseni vetää pidemmän hiekkatieosuuden kohti yhtä erittäin harvoin josko koskaan porukkalenkeillä ajettua metsäsaareketta. Näin saatiin jotain mielenkiintoista ajettavaa ja ajoaika pysyi säädyllisissä rajoissa. Kiva jos tällainen vähän erikoisempi variaatio Kullaanvuoren lenkistä kelpasi. Ens kerralla sitten taas jotain muuta.

Pikke
20.07.2012, 18.30
Sopii itellekki..
*kops päätetty klo 12*

Matti H
20.07.2012, 19.09
Tuskin se siellä takana ihan niin hitaalta tuntui?

En ollut nyt torstailenkillä, mutta yleisenä kommenttina todettakoon (jos ei nyt nopeamman, niin ainakin hieman pitkäkestoisempaan ajoon tottuneen kuskin mielipide) letkan viimeisillä paikoilla ajamisen olevan varsin mukavaa. Juttu lentää ja kampi pyörii, joillain ihan koko ajankin. Joihinkin runttauskohtiin tai teknisiin paikkoihin voi jättää väliä edellä oleviin tilaa ja spurttailla mielensä mukaan. Tutuilla poluilla ei ole eksymisen vaaraa ja vetopaikalla on yleensä joku tuttu jolle voi soittaa jos eksyy. Hampaat irvessä voi ajaa sitten joskus muulloin. Tai sitten kaatua ittensä paskaksi kotimatkalla ihan omin päin.

Sti
20.07.2012, 19.37
Kiitokset myös allekirjoittaneen puolesta eilisestä porukkalenkistä veturille & kanssa-ajajille. Hyvin etenevä letka hyvässä säässä ja suht vierailla poluilla - kivaa oli, näin homman pitää toimia. Koitin käännyttää porukkaa 29 leiriin oikein urakalla, mutta aika näyttää mikä on lopputulos :)

1 rengas saatiin rikki, mutta kukaan ei tainnut kaatua? Oma Polarin G1 matkamittari väitti, että Impparista Imppariin olis ollu 24,4 km - jotenkin en haluis tuohon uskoa? Onko kellä toista jälkeä, mitä lähdöstä maaliin oli matkaa?

Viikonloppuja, Simo

Ropples
20.07.2012, 22.02
*kops päätetty klo 12*

Mäki tuun!

Ja torstaista:
Se 24km pitäs kyllä olla aika lähellä totuutta, itse lähdin vähän etuajassa kotiin ja siinä olisi tullut suunnilleen 23km imppari-imppari. Muutoin oli melkein kaikki uutta polkua, saatan käydä siellä vuorella joskus toistekki, oli aika kiva paikka vähän päästellä.

Ulla
20.07.2012, 22.22
25 km GPS:n mukaan. En huomannut katsoa perinteistä pyörämittaria Impivaarassa.

Hitaan kuskin mielipide: alkumatka joukon keskivaiheilla leppoisaa, loppumatka siellä keulalla tai sen tuntumassa vaikean hidasta. Mutta aina kun kun edessä on liian korkea este, kapea kivikko, jyrkkä ala/ylämäki, mitä vaan mikä saa mut jalkautumaan ja edellä menevä kuski ajaa kohdan läpi, saan spurtata, että pääsen taas juttuetäisyydelle. Fysiikan lait eivät päde näillä lenkeillä. Kivaa on silti, vaikkei olisi edes pöljä päivä! :)

Sunnuntaina syötesimulaatio, startti klo 10 Moision St1:ltä. Tulkaa seuraksi vaikka edes yhdelle n. 20 km:n kiekalle. Polkuja niin paljon kuin pystyy, reitti Moisio, Jäkärlän luontopolku, Haagan kalliot, Jäkärlän luontopolku, Saramäen EK, Moisio. Matkalla lahoja pitkoksia, yrityskivikkoja, mutaa, savea, hevonpaskaa, kalliota, juurakkoa. Mitä muuta voi toivoa? :)

Matti H
20.07.2012, 22.28
Käväisin kaikista hyvistä lepää-neuvoista huolimatta särkylääkkeillä turrutettuna hieman koeponnistamassa Nineriä, joka oli aiemmin viikolla saanut uusia ja kiiltäviä osasia voimansiirtoonsa. Viikko aikaa saada kylki kuntoon, ei auta kun ajatella positiivisesti. Nyt tunti riitti hiljaa ajaen helpoillakin poluilla. Au.

Fyysisiä ongelmia suurempi juttu on se, että olen viimeksi ajanut vaihdepyörää oikeassa maastossa kai toukokuussa. Ei osaa, koko ajan väärä pykälä päällä. Muutenkin Nineri tuntui 2,35" Rambageilla fatbikeltä. Ja kaikki ne vipstaakit! Järjestäkää vaihdepyöräilyn opetuslenkki!

Sami1000
20.07.2012, 23.06
Kiitos kaikille torstain mukavasta lenkistä, kannatti tulla Helsingistä asti. :) Ei ole tullut poljettua noin suuressa porukassa vuosiin, mutta ihan mukavastihan se sujui. Pikkuhiljaa tuli jättäydyttyä porukan perälle, josta löytyi sopivaa vauhtia.
Kovasti houkuttelisi tuo huomisen klo12 lenkki, mutta kun pitäisi olla kolmen aikoihin puku päällä kavereiden häissä Raisiossa, niin taitaa mennä vähän turhan tiukille... Pitää ruveta seuraamaan tarkemmin keskustelua ja tunkea mukaan uudestaan, kun nyt on pyöräkin täällä.

marmar
21.07.2012, 10.43
Hitaampien ohittelu on ihan sallittua, mutta kannattaa tosiaan päästää hitaimmat takaisin keulille sopivan paikan tullen. Näin homma pysyy parhaiten läjässä, jos kuskien välillä on vähänkään isompia kunto tai taito eroja. Ihan mielenkiinnosta kysyn itsensä hitaiksi kokevilta kuskeilta, että olisiko eilisillä metsäosuuksilla voinut (ja olisitteko halunneet) pitää kovempaa vauhtia?

Ei tuossa ohittelussa sinänsä mitään vikkaa olekkaan. Ylämäissä pyrin antamaankin tilaa, jos olen jalkautunut ja takaa tulossa vauhdilla joku. Letkan keulille päästäminen mäen päällä on siinä mielessä fiksua, että sujuva eteneminen jatkuu jossain vaiheessa. Mitä kauemmas keulasta tippuu hidas kuski sitä vaikeammaksi keulan eteneminen menee. Eli suurimmat kärsijät löytyy sieltä ohitettavan edestä, eikä siellä takanakaan välttämättä ihan yhtä hauskaa ole, kun nopeus tippuu. Loppumatkasta mua kiusasi hiukan vielä vaihdeongelmat, joiden takia pienin pykälä tipahti käytännössä pois pelistä ja toiseksi pieninkin toimi vähän niin ja näin. Syyksi paljastui kotona vääntynyt takavaihtajan kiinnitys. Joku risu siellä siirtäjän välissä kävi. Sen verta paksua rautaa, että lenkillä tuota ei olisi saanut hallitusti oikaistua, joten ajo perille vaihdevammaisena oli varmasti oikea ratkaisu. Kotona järeämmillä työkaluilla oikeni ongelmitta nyt vaihteet taas toimii kuten pitääkin.

Jollain osuuksilla olisi ehkä voinut nostaa nopeutta. Tuo ehkä siksi, että en tiedä olisiko se kostautunut myöhemmin jossain teknisemmässä paikassa. Jos metsäosuuden jälkeen on siirtymää, niin silloin ainakin mun puolesta voi nostaa nopeutta niin kauan, kuin pysyn perässä.

Alamäessä kovempaa päästelykään ei ole ongelma, jos polussa ei risteyksiä. Edellisellä viikolla Peippo päästeli mun silmin välillä aika lujaa alamäissä ja katosi usein jonnekin näkymättömiin, mutta odotteli taas mäen alla ja lähti liikkeelle kun olin sopivalla etäisyydellä. Ihan mainiosti sekin toimi.

Laitetaas vielä ainkin jonkin aikaa julkiseksi mun GPS käppyrä syketietoineen tuosta voinee maaston tunteva päätellä, että millä osuuksilla olisi voinut päästellä mun kunnon puolesta kovempaa. Eri juttu sitten on, jos esim alamäessä loppuu taidot.

http://www.sports-tracker.com/#/workout/markus73/bb5c8ovjc8j7girh

Ja sitten vielä perään tulkintaohje, joka peilaa käppyrän mun tämän hetken kuntoon:
Jos syke pidempään alle 140, niin todennäköisesti varaa kiristämiseen on. Jos mennään yli 160, niin ajovirheet alkaa kasvamaan selvästi ja pieni puuskutustauko lienee paikallaan. Jos taas pulssi ollut pitkään yli 140, niin ylämäessä loppuu voimat.

fillaristi
21.07.2012, 10.53
Saattaa hyvinkin olla, että sinkula määrää nopeuden.
Tai sit sen määrää pikkupyöräinen maastokuski...

miku80
21.07.2012, 12.09
Säänkestävä ajotakki autossa ja auto matkalla kohti Saloa joten perun omat ajoni .. Luotin siihen et ois alkanu sataan vasta iltapäivällä ..

Pikke
21.07.2012, 12.13
Paraisilla sataa ja ilmeisesti Turussakin sataa ja ennusteen mukaan sade jatkuu liian kauan. Taitaa lenkki jäädä väliin.

miku80
21.07.2012, 12.22
säätutkan ennusteen mukaan yltyy vaan..

Ulla
21.07.2012, 14.15
No, huomenna sitten klo 10 Moision St1:lle (http://opaskartta.turku.fi/Web/Default.aspx?layers=Opaskartta&cp=6713738,23461914&z=2&title=L%C3%A4ht%C3%B6paikka&language=fin). Pysyköön aurinko sääkartassa.

Frank
21.07.2012, 15.10
Olipa hieno lenkki vaikkakin hiukan kosteaa, kyllä nyt varmaan sadetta pelkääviä harmittaa ;):p:eek:
Ajettiin puoltoista tuntia speksien mukaisesti, isot mäet kiertäen ja todella rauhallisella vauhdilla taukoilematta. Märkää ja kuraista kyllä oli, kalsaritkin oli kastuneet vaikka oli olevinaan sateenpitävät housut jalassa.

Ulla
21.07.2012, 15.59
Ei ***** *****, Pivotin keulassa on jotain vialla. Toisesta pyörästä vanhempi R7 tilalle, pelastanee huomisen lenkin.

Mika.t
21.07.2012, 17.38
No, huomenna sitten klo 10 Moision St1:lle (http://opaskartta.turku.fi/Web/Default.aspx?layers=Opaskartta&cp=6713738,23461914&z=2&title=L%C3%A4ht%C3%B6paikka&language=fin). Pysyköön aurinko sääkartassa.
Ellei mitään esteitä ilmene niin voisin pyörähtää paikalle =)

OlliR
21.07.2012, 18.11
Olipa hieno lenkki vaikkakin hiukan kosteaa, kyllä nyt varmaan sadetta pelkääviä harmittaa ;):p:eek:
Ajettiin puoltoista tuntia speksien mukaisesti, isot mäet kiertäen ja todella rauhallisella vauhdilla taukoilematta. Märkää ja kuraista kyllä oli, kalsaritkin oli kastuneet vaikka oli olevinaan sateenpitävät housut jalassa.

Kiitos Frankille tämänpäivän vedosta! Sopiva lenkki sateessa. Vauhti oli torstailenkkejä hiukan reippaampaa ilman taukoja. Loppumatkasta Varissuon tienoilla oli syviä mutapotteja. Melkoista Tahko simulaatiota.. Ajattelin ensin itse jatkaa hiukan lisälenkillä, mutta +16 astetta ja reilu vesisade sai jalat kylmäksi, pitkät trikoot olisi pitänyt jo olla, syksy tulossa pikkuhiljaa.

Frank
21.07.2012, 18.29
Vauhti oli torstailenkkejä hiukan reippaampaa ilman taukoja.

Ai? Mun mielestä ajettiin normaalia hiljasempaa vauhtia. Ehkä toi kolme kuskia ajaa vaan niin paljon tasasemmin että vauhti tuntuu kovemmalta kun ei tartte pitää taukoja eikä pumppausliikettä tule.

Ropples
21.07.2012, 19.01
Oli se ehkä hitusen nopeampi tahti kuin torstailenkki, ainakin jos ajattelee keliä.

Frank
21.07.2012, 19.10
Nythän mä hokasin, mulla on kevyemmät polkimet pyörässä :p.

Ulla
22.07.2012, 18.18
Huh, tulihan toteutettua tyhmäilyä omalla mittapuulla. Kolme kiekkaa, 70 km, 995 m nousua ja pyörä oli liikkeessä 5 h 40 min. Ihan hyvä Syöte-simulaatio. 200 m:n loppunousua en reitille kyennyt taikomaan vaikka Pave sitä kovasti toivoi. Kummallisesti eka kiekka tuntui tietenkin nopeimmalta ja helpoimmalta hyvävoimaisena, mutta sillä pyörä oli liikkeessä 2 h:n ajan, kahtena jälkimmäisenä 1 h 50 min. Väsyneenä kovempaa? Kiitos Mikalle ja Villelle extraseurasta ensimmäisellä kierroksella! :)

Mika.t
22.07.2012, 20.00
Semmonen pieni sunnuntaiajelu :) kiitoksia vaan lenkistä.
Joko ensi viikon lukujärjestys on valmis?

Baas 009
22.07.2012, 21.36
Jees, paljon kiitoksia lenkistä. Oli mukava reissu ihan yhdelläkin kierroksella. Ainakin toinen kierros olisi mennyt jaksamisen kannalta varmaankin helposti, mutta ajalliset rajoitteet pakottivat kiertämään vain yhden kierroksen.

Nopeampi eteneminen jälkimmäisillä kierroksilla selittynee lyhyemmällä jonolla ja sillä että kaikki paikat olivat valmiiksi muistissa.

Ulla
22.07.2012, 22.16
Aijuu, melkein unohtui. Siellä Haagan kallioita kohti olevalla Paavon poluksikin sinisellä merkityllä osuudella oli joku hullu mies/nainen kasannut ensimmäisen ja toisen kiekan välissä kymmenkunta isoa männynoksaa tukkimaan polun. Heiteltiin ne tietysti sivuun. Olisiko olleet se pariskunta, joka poimi mustikkaa juuri siinä paikkeilla, ja tavattiin heidät vielä myöhemminkin? Toisaalta olivat ihan ystävällisiä ainakin ensimmäisessä kohtaamisessa. Toisella kohtaamisella piti keskittyä ylämäkeen, en enää edes tervehtinyt. :o

Ensi viikon torstaille lukujärjestyksessä on torstailenkki. SuperD jatkaa!

Matti H
22.07.2012, 22.35
Sunnuntaicyclo goes maantie ajettu. Reittinä Honkkari - Piikkiö - Tammisilta - Veikkari - Hepojoki - Lieto - Littoinen - Honkkari. Järven rannalla käytiin hiukan polullakin, cyclolenkki kun sentään oli kyseessä. Matkassa Ville cycloineen, Mika cannareineen ja allekirjoittanut nakkikumifiksillä. MTB-Turun avohärdelli eteni tehokkaasti pikitielläkin, ja loppulenkistä saatiin virkistävä sadekuuro. Suuripiirteisellä googlemapsauksella kilsoja saatiin viitisenkymmentä vajaassa kahdessa tunnissa.

Kivaa vaihtelua, kiitos!

Frank
22.07.2012, 23.05
Sunnuntaicyclo goes maantie ajettu. Reittinä Honkkari - Piikkiö - Tammisilta - Veikkari - Hepojoki - Lieto - Littoinen - Honkkari.
Ajelin kans hiukan samalla suunnalla, tosin maantiefilolla kun tulin Salosta ja koukkasin Veikkarin, Hepojoen ja Liedon kautta.

Ari Suomi
23.07.2012, 12.40
Jaa, Päivää ....
Jos jotakuta kiinnostaa olen menossa huomenna Tiistaina lenkille kello 18:00 Maskun rivieran entiseltä kioskilta. Tuosta
http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=2000&text=Kioski&srs=EPSG%3A3067&y=6721340&x=233121&lang=fi

Hidas vauhti ja paljon taukoja pappalenkin tyylliin.
Kierrellään Piuhan kalliot, mitä on jäljellä, ja vähän Rivieran ympäristöä. Jos virtaa riittää voidaan jatkaa vaikka Kullaanvuoren suuntaan.
Polut on teknisiä ja nyt näyttää siltä että märkiä ja liukkaita. Tarpeen mukaan voidaan ottaa uusintoja mielenkiintoisista ajopaikoista.
...Saa tulla mukaan.

artzi
23.07.2012, 14.59
Jaa, Päivää ....
Jos jotakuta kiinnostaa olen menossa huomenna Tiistaina lenkille kello 18:00 Maskun rivieran entiseltä kioskilta. Tuosta
http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=2000&text=Kioski&srs=EPSG%3A3067&y=6721340&x=233121&lang=fi

Hidas vauhti ja paljon taukoja pappalenkin tyylliin.
Kierrellään Piuhan kalliot, mitä on jäljellä, ja vähän Rivieran ympäristöä. Jos virtaa riittää voidaan jatkaa vaikka Kullaanvuoren suuntaan.
Polut on teknisiä ja nyt näyttää siltä että märkiä ja liukkaita. Tarpeen mukaan voidaan ottaa uusintoja mielenkiintoisista ajopaikoista.
...Saa tulla mukaan.

Tuo kiinnostaisi, kun tku-masku ympyrän se pää on ollut pitkään kadoksissa. Mut ei kykene, syntyykö jälkeä katsottavaksi?

koslowski
23.07.2012, 15.11
Kyllä kiinnostaa Arin esittämä lenkki, itsekin siellä päin pyörin aina välillä. Mutta huomenna en taida päästä kyllä mukaan kun on muuta menoa. Ilmoittele ihmeessä jatkossakin aikeista Maskun nurkilla niin koitan päästä poluille mukaan.

Ari Suomi
23.07.2012, 23.16
Nyt kun mainitsit, voin heittää vanhan Garminin reppuun, ja siitä muuten tulee tod.näk aika hauskan näköinen viiva(syherö). En usko että varsinaisesti ajetaan mitään mitä Artzi ei jo tietäisi. Näin syksyn tullen oli taas pappojen kanssa juttua että tuo jonain vuosina pyörineet Sunnuntai aamu klo 10. lenkit yritetään taas elvyttää.
Oli vaan taukoa kun vetivät tuon meidän peruslenkki alueen matalaksi (se 8-tien levennys ja alue johon piti tulla se ideapark), ja siitä toipumisessa meni hetki.

SuperD
24.07.2012, 00.37
Masku maistuisi huomenna mutta kaikki maastokelpoinen kalusto on telakalla.
Ohessa viikon lukujärjestys. Ehkä vähän myöhässä, mutta maanantain ohjelma ei varmaan ollut kenellekään yllätys?

Ma: Aina sataa (tai sitten ajetaan bemaxia)
Ti: Monivalintatehtävän vaihtoehto 1 Maskun maisema-ajelu paikallisiin polkuihin tutustuen alkaen klo 18 Rivieran entiseltä kioskilta. Eväskoriin pakattu teknisiä, märkiä ja liukkaita polkuja. Veturina Ari Suomi. Vaatimaton vaihtoehto 2 SohvaCycloa hiekkateillä Impparista klo 18.00. Ajoneuvoksi käy mikä hyvänsä polkuvoimalla kulkeva, kelvollisesti rullaava vempele, maantiepyörä ei sovellu. Maastoajoa hyljeksitään. Kilometrejä kertyy arviolta 60 SuperPK vauhdilla. Molemmat ehdokkaat suoritetaan.
Ke: Minä menen Kuppiksen velolle tempomaan maantiepyörällä ympyrää (jos siellä ei ole ruuhkaa). Joku muu voi ajaa jossain muualla.
To: Torstailenkki Prisman tolpalta. Vetäjän arpominen alkaa klo 18.05. 10 minuuttia myöhemmin Frank menettää hermonsa ja lähtee menemään, 19 kuskia seuraa.
Pe: Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc condimentum pretium faucibus. Tai sitten juoksulenkki?
La/Su: Pitkään jotakin jossakin? Onkohan kellään tallessa se MattiH:n vetämä 'Tour de Turku' -Tahko simulaation koko reitti? Olisiko sellaiselle kymmenen tunnin retkiajolle tilausta? :) Toiselle päivälle SohvaCycloa, jos ei SC:lle löydy tilausta niin maantie kutsuu.

Ke, pe & vkl kaipaa täytettä. MTB-Turku tarvitsee SINUA veturiksi lenkille!

http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTrw55gZgBBkB9fUf4FB-hI0uVQ38yL11i-ERwTTrQxQMF_uJqkr4uSAFPYyg

Tähän lukujärjestyksen laatimiseen voisi kehittää jonninmoisen näppärän systeemin jota kaikki voisi editoida. Vaikka, vaikka, vaikka MTB-Turulle omat webbisivut! :eek:

Foreca lupailee taasen kelpo kelejä, ajakaa ny!

Frank
24.07.2012, 09.07
Oma lukujärjestys:
Ma: Meni jo, purin yhden fillarin kun satoi.
Ti: Ehkä ajan, ehkä en.
Ke: Frisbeegolfin viikkokisat johon menen fillarilla
To: Torstailenkki, en menetä hermoja mutta voin kyllä vetää ellei kukaan muu halua.
Pe: Sen näkee sitten
La: Makaan sohvalla tai käyn lenkillä
Su: Koko päivä varattu

Kun on lomalla niin ei koskaan tiedä mitä tekee, varsinkin kun ei suunnittele mitään etukäteen ;)

miku80
24.07.2012, 10.08
Oma lukujärjestys:
Ti: Ehkä ajan, ehkä en.

Pistä viestii jos innostut lähteen metsään ajeleen tos iltapäiväl/illalla nii voisin lähtee mukaan roikkuun :) kunhan saan mankelin lyötyä kasaan ensin ..

Immo Laine
24.07.2012, 10.32
Hep! Kuulin juuri, että nyt torstaina on lähistöllä mahdollista kokeilla pyöräsuunnistusta!
Mynärasteilla 26.7. Falkinkoski, opastus vt.8 Nousiainen, Neste.
Lähtö vapaasti valittavissa 17:00-18:30 välisenä aikana.
Karttamaksu 5 euroa.
Eli tässä vaihtoehto torstailenkille. Tämä tilaisuus tuskin tulee toistumaan tässä lähistöllä enää tänä kesänä!

Ropples
24.07.2012, 12.26
Minäkin lähden ehkä metsään eksymään jossain vaiheessa tänään, suuntana joku semmone itämainen (eli joko kohmo-littoinen tai luolavuori). Aattelin ensin ottaa vähän tollaista tekniikkaharjoittelua ja pomppimista ja sitten lopuksi ajella vähän reippaammin (eli täysillä)

OlliR
24.07.2012, 15.09
Hep! Kuulin juuri, että nyt torstaina on lähistöllä mahdollista kokeilla pyöräsuunnistusta!
Mynärasteilla 26.7. Falkinkoski, opastus vt.8 Nousiainen, Neste.
Lähtö vapaasti valittavissa 17:00-18:30 välisenä aikana.
Karttamaksu 5 euroa.
Eli tässä vaihtoehto torstailenkille. Tämä tilaisuus tuskin tulee toistumaan tässä lähistöllä enää tänä kesänä!

Meikäläinen aikoo kokeilla ensimmäistä kertaa elämässä pyöräsuunnistusta! Kiitos Immo vinkistä! Miten ton kartan kanssa kannattaa toimia, olisiko hiihtosuunnistustelineestä apua vai onko teline vaan tiellä? Teline löytyy. Kartta kädessä on huono pyöräillä, sen olen huomannut. Onko Falkinkoski siellä yleisellä uimapaikalla? Jos on, niin saatan ottaa muksut mukaan.

Aki Korhonen
24.07.2012, 15.29
Meikäläinen aikoo kokeilla ensimmäistä kertaa elämässä pyöräsuunnistusta! Kiitos Immo vinkistä! Miten ton kartan kanssa kannattaa toimia, olisiko hiihtosuunnistustelineestä apua vai onko teline vaan tiellä? Teline löytyy. Kartta kädessä on huono pyöräillä, sen olen huomannut. Onko Falkinkoski siellä yleisellä uimapaikalla? Jos on, niin saatan ottaa muksut mukaan.
Tarvii myös harkita pysua! Irrota karttataso keskipultteineen hiihtosuunnistustelineestä ja kiinnitä se jollain konstilla tankoon (tai stemmiin). Köyhän miehen versio pyöritettävästä karttatelineestä on yksinkertaisimmillaan suunnilleen tällainen (http://kotisivu.dnainternet.net/akikorho/TELINE1.JPG). Järjestävän seuran sivuilta (http://www.ms-52.net/mynarasteilla-pyorasuunnistusta-ja-duathlonia/) vois päätellä että uimaan pääsee. Pysu-ratoja on ilmoituksen mukaan kaksi, joten ajat tietty molemmat (niin on tehty ennenkin).

Menkääpä tänään ajeluttamaan Aria Maskuun. Itse en valitettavasti pääse. Ari varmaan voi johdattaa lopuksi Kullaanvuoreelle, josta tumpelompikin löytää omin avuin polkuja pitkin kohti Raisiota. Tietääkseni kaupungista maaseudulle ei ole pidempi matka kuin maaseudulta kaupunkiin. En tosin ole ihan varma.

Starfury
24.07.2012, 15.33
Huomenna jotain ajelua jossain? Mieluiten iisisti ja huonnolla kunnolla pari tuntia pölhöajelua :) ?
Tänään meni pari tuntia itsekseen itäpuolen polkuja ja torstaina ei porukka toimintaan pääse, kun puskee jalkapalloa tilalle.

Ehdotus: Luolavuoren tenniskentän parkkis (https://maps.google.fi/maps?q=60.431138,22.280617&t=h&z=16) klo12. Ajoa "muutama tunti", vauhti rento torstailenkki vauhti. Suunta Ala-Lemu ja takaisin.
Muutosehdotukset huomioidaan! Jollei niitä tule, ajan tuon ja koukkaan lähtöruudun kautta.

miku80
24.07.2012, 15.55
voisin koittaa keretä mukaan..

Starfury
24.07.2012, 15.56
voisin koittaa keretä mukaan..

koita :)

Pikke
24.07.2012, 18.14
Menkääpä tänään ajeluttamaan Aria Maskuun. Itse en valitettavasti pääse. Ari varmaan voi johdattaa lopuksi Kullaanvuoreelle, josta tumpelompikin löytää omin avuin polkuja pitkin kohti Raisiota. Tietääkseni kaupungista maaseudulle ei ole pidempi matka kuin maaseudulta kaupunkiin. En tosin ole ihan varma.
Gaaddämit kun en kerkiä Arin pappalenkille. Toivottavasti näitä tulee jatkossakin.

artzi
24.07.2012, 20.34
Kiinaihme kohta ladattu, takavalo(t) tsekattu... kuinkas Teillä tämä syksyn valopää-ajeluihin varautuminen?

Tästä (http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?37141-DealExtreme-Kiinaihme&p=1861078#post1861078) se taas lähtee, uusi kierros valojen ihmeellisessä maailmassa... :seko:

Matti H
24.07.2012, 20.56
Kiinaihme kohta ladattu, takavalo(t) tsekattu... kuinkas Teillä tämä syksyn valopää-ajeluihin varautuminen?

Kaipa nuissa lupiinin akuissa virtaa piisaa ensi talvenakin... Pikku ongelma kyllä, kumilenkki on hiukkasen tiukka rossarin ylikokotankoon. Täytyy rakennella tankovaloa varten jotain systeemiä.

Juha Jokila
24.07.2012, 21.54
On se passo di Stelvio iso nousu ihan autollakin.

Matti H
24.07.2012, 22.04

Onneksi on turpo. Sää olet kotimaassa varmaan jo?

Pikke
24.07.2012, 23.13
Olis huomenna aikaa leppoisalle maastolenkille tai bemaksiradalla reuhoamiseen (lue hengailuun) heti työpäivän jälkeen. Anyone?

Muox: Oikeastaan voisin tehdä niin, että otan kaikki kamat autoon mukaan ja töiden jälkeen menen bemaksiradalle. Jos joku haluaa mun kanssa ajamaan, niin tulkoot sieltä sitten noukkimaan tai sinne seuraksi ajamaan. Klo 16 ->

peruspertti
24.07.2012, 23.36
Littoistenjärven kierto, kierto, kierto vastapäivään 43 km. En lähde heti ensiviikolla vetämään porukkalenkkiä tuolla suunnalla :)

Ulla
25.07.2012, 00.32
Mutku pitäis vetää tällä viikolla!

Suvanto
25.07.2012, 00.43
Mites nuo torstaiset yhteislenkit, jotka on mainittu MTB-Turun sivuilla, onko siellä ollut sakkia aina mukana? Olisimme tässä joku kerta pamauttamassa Turun suunnalle ajamaan ja kun ei kukaan tunne polkuja kunnolla, niin yhtenä vaihtoehtona olemme harkinneet tuota yhteislenkkivaihtoehtoa. Entä millainen vauhti noilla lenkeillä on ollut? En ihan tarkkaan tiedä, ketkä kaikki täältä olisivat lähdössä, mutta mukana saattaisi olla myös yläasteikäisiä, joilla vauhti on hieman rauhallisempi.

Juha Jokila
25.07.2012, 01.07
Onneksi on turpo. Sää olet kotimaassa varmaan jo?
Vielä mennään Ruottin aluevesillä, mutta homenna varmaan pyörän päälle kotona. Turbos on huono vääntö alakierroksilla. Saa käyttää vaihteita joka serpenttiinissä. Autobaanalla meni 205, kun apukuski huomas ja alko polkee jarruu...

MTB 50+
25.07.2012, 08.42
Vielä mennään Ruottin aluevesillä, mutta homenna varmaan pyörän päälle kotona. Turbos on huono vääntö alakierroksilla. Saa käyttää vaihteita joka serpenttiinissä. Autobaanalla meni 205, kun apukuski huomas ja alko polkee jarruu...

Perässä tullaan VW:llä. Tänään Ruotsin läpi ja huomenna aamulla ollaan kotona.
Ainakin 1,4 TSI vääntää alkaen 1500 rpm max. väännön, sen alle se ei kyllä vedä, mutta DSG:n S asento korjaa tilanteen.

miku80
25.07.2012, 08.48
Mites nuo torstaiset yhteislenkit, jotka on mainittu MTB-Turun sivuilla, onko siellä ollut sakkia aina mukana? Olisimme tässä joku kerta pamauttamassa Turun suunnalle ajamaan ja kun ei kukaan tunne polkuja kunnolla, niin yhtenä vaihtoehtona olemme harkinneet tuota yhteislenkkivaihtoehtoa. Entä millainen vauhti noilla lenkeillä on ollut? En ihan tarkkaan tiedä, ketkä kaikki täältä olisivat lähdössä, mutta mukana saattaisi olla myös yläasteikäisiä, joilla vauhti on hieman rauhallisempi.

Kyllä yhteislenkeillä aktiivisesti porukkaa käy ja pyritty jakamaan nopeempaan ja hitaampaan ryhmään jos on enempi sakkia .. Voihan tänne ehdottaa jotain teille sopivaa päivää tulla niin varmaan joku lähtee vetämään lenkkiä ja muitakin lenkille lähtijöitä löytyy ..

MTB 50+
25.07.2012, 08.51

Stelvio on Mäki.

Frank
25.07.2012, 08.51

Porukkaa on aika vaihtelevasti, 10-20 kuskia, aina on kuitenkin ajettu. Vauhti sovitetaan hitaimman mukaan, jos noi "kovat" kuskit on mukana niin ajetaan kahdella porukalla. Itä-puolen, lähtö Itäharjun Prisman tolppa, polut on ehkä hiukan helpompia ajaa kuin länsi-puolen, lähtö Impparista. Lenkit kestää keskimäärin 2.5-3h riippuen hiukan vauhdista ja porukan ajohaluista. Tervetuloa vaan jonon jatkoksi :D

Baas 009
25.07.2012, 09.00
Jees, kiitoksia Arille ja Makkelille eilisen koukeroista Maskun poluilla. Meikäläiselle liki kokonaan uutta polkua, kun ei ole tullut tuollapäin liikuskeltua.
Vauhtikin oli juuri passeli, sellainen reipas muttei kova.

Torstaina sitten Nousiaisten pusikoihin...

Immo Laine
25.07.2012, 09.38
Miten ton kartan kanssa kannattaa toimia, olisiko hiihtosuunnistustelineestä apua vai onko teline vaan tiellä?
Minusta rinnuksille kiinnitetty hisu-teline käy leppoisassa pysu-menossakin! Eli ei tarvitse olla karttatelinettä tangossa.

Onko Falkinkoski siellä yleisellä uimapaikalla? Jos on, niin saatan ottaa muksut mukaan.
Käsittääkseni on. Opasteista pitäisi selvitä.

bomba
25.07.2012, 09.44
La/Su: Pitkään jotakin jossakin? Onkohan kellään tallessa se MattiH:n vetämä 'Tour de Turku' -Tahko simulaation koko reitti? Olisiko sellaiselle kymmenen tunnin retkiajolle tilausta? :)

Jos la-su olis jotakin, mä voisin olla mukana. Ihan 10 tunnin ajeluun ei taivu, kun on koko viikonloppu duunia 21-06 vuorossa ja nukkuakin pitäis. Mut sanotaan että välillä 12-19 kumpana vaan päivänä kaikki käy. Ideoita?

makkeli
25.07.2012, 10.33
Ehdotus: Luolavuoren tenniskentän parkkis (https://maps.google.fi/maps?q=60.431138,22.280617&t=h&z=16) klo12. Ajoa "muutama tunti", vauhti rento torstailenkki vauhti. Suunta Ala-Lemu ja takaisin.
Muutosehdotukset huomioidaan! Jollei niitä tule, ajan tuon ja koukkaan lähtöruudun kautta.

Koitan ehtiä paikalle, koska Ala-Lemu on täysin vierasta aluetta ja siksi kiinnostaa. Torstailenkkivauhtia jaksaisin väsyneillä jaloilla ajellakin.

Eilisestä kiitos kanssa-ajajille. Piuhan puolen kalliot olivat uusia ja osa extra-koukeroista kioskin puolella Itse lenkki oli mukavaa vauhtia, siirtymällä tuli itselle vähän kiire, kun huomasin tehneeni liikaa koukeroita, mutta ihan hyvin sopi 1,5h polkusiirtymä kuvioihin, kaupungista ei ole siis kovin pitkä matka maalle.

Jurppis
25.07.2012, 10.57
Perjantaina TVC:n BMX-Koulu vierailee luolavuoren maastoissa. Olisi kivaa, jos MTB-Turkulaisia tulisi myös paikalle ajelemaan ja antamaan ajovinkkejä.

Lähtö pe klo 17:00 Luolavuoren koulun pihalta.

Juha Jokila
25.07.2012, 14.30
Perässä tullaan VW:llä. Tänään Ruotsin läpi ja huomenna aamulla ollaan kotona.
Ainakin 1,4 TSI vääntää alkaen 1500 rpm max. väännön, sen alle se ei kyllä vedä, mutta DSG:n S asento korjaa tilanteen.
Mun turbo hyytyy alle 2000 rpm ja vasta 3000 rpm:ssä alkaa repiä. Melkeen 500 litraa bensaa tuli puhallettua läpi. ;)

Pikke
25.07.2012, 21.48
Perjantaina TVC:n BMX-Koulu vierailee luolavuoren maastoissa. Olisi kivaa, jos MTB-Turkulaisia tulisi myös paikalle ajelemaan ja antamaan ajovinkkejä.

Lähtö pe klo 17:00 Luolavuoren koulun pihalta.Heps! Mä tulen avuksi.

Frank
25.07.2012, 22.14

Lähtö pe klo 17:00 Luolavuoren koulun pihalta.

Voisin kans tulla kun ei ole parempaakaan tekemistä. Tai ainakin ajelemaan, vinkeistä en niin tiedä, ainakaan hyvistä.

Ulla
26.07.2012, 00.27
Hyvä että löytyy väkeä opastamaan. Minä ja Pave ollaan pe jo Savossa. Huomiseksi harkitsen vakavasti elämäni ensimmäistä pysua torstailenkin sijaan, katsotaan..

miku80
26.07.2012, 10.16
Starfury & makkeli: Kiitokset eilisestä lenkkiseurasta! Oli ainakin omalta osalta über hikinen lenkki vaikka hitaasti edettiin et liekö vaikuttanu 3 kuppii kahvii ennen lenkkiä asiaan ;) .. No jos kokeilis tänään toisenlaisel tankkauksella lähtee liikkeelle ..

MTB 50+
26.07.2012, 10.24
OT

Mun turbo hyytyy alle 2000 rpm ja vasta 3000 rpm:ssä alkaa repiä. Melkeen 500 litraa bensaa tuli puhallettua läpi. ;)

Jos se on VW:n kone siitä pitäsi varmaan ohjelma päivittää. Minulla on sekä 1,2 ja 1,4 TSI. Molemmat vetävät hyvin tuosta 1500 rpm:stä alkaen. Kummastakin on ohjelmaa päivitetty pari kertaa. 1,2:lla on ajettu n. 30 tkm ja 1,4:lla yli 100 tkm.

Starfury
26.07.2012, 11.25
Starfury & makkeli: Kiitokset eilisestä lenkkiseurasta! Oli ainakin omalta osalta über hikinen lenkki vaikka hitaasti edettiin et liekö vaikuttanu 3 kuppii kahvii ennen lenkkiä asiaan ;) .. No jos kokeilis tänään toisenlaisel tankkauksella lähtee liikkeelle ..

Hikistä oli täälläkin, mut hyvä lenkki ajettiin ja mulle vauhtikin oli ihan passeli. Uutta polkuukin löyty itelle sielt Ala-Lemun periltä, tarvii joskus ajella sinne uudestaan.
Mä koitan tänään kans vähän toisenlaista tankkausta, mut se aiheuttaa mahdolist hikoiluu vast sit huomen aamul :D

SuperD
26.07.2012, 11.29
Eilen suoritettiin lukujärjestyksen mukaisesti veloa. Oli ajoseuraa, cheerleadereitä, vesisadetta ja joku oikea ratapyöräilijä joka näytti miten sitä fillaria kuuluu polkea. Paikalle saapui sovitun mukaisesti myös tiistain lenkkikaverin alter ego, eli Arppojen alalahkoon kuuluva VeloArppa, jonka kanssa nykäistiin 2 x reilun 10km vedot. Ei tuo ympyräajo olekaan niin hölmöä kuin äkkiseltään voisi kuvitella. Tasamaa, hyvä asfaltti ja vetoapu antaa mukavia kilometriaikoja :). Suosittelen koittamaan jos joku hyvin rullaava fillari löytyy varastosta. Kiitos Pikkelle kannustuksesta ja VA:lle vetoavusta.

Tänään tolpalle - bemaxiradan kautta - jos ei mitään valtavaa monsuunisadetta ilmaannu

Maik
26.07.2012, 13.37
Velopyöräily vaikuttaa yllättävän mielenkiintoiselta trainerin jyystämisen sijaan. Pitää varmaan koittaa viikonloppuna, jos sitä taipuu alaotteelle.

Pikke
26.07.2012, 17.15
Määkin yritän jaksaa raahautua tolpalle.

Matti H
26.07.2012, 18.03
Velopyöräily vaikuttaa yllättävän mielenkiintoiselta trainerin jyystämisen sijaan. Pitää varmaan koittaa viikonloppuna, jos sitä taipuu alaotteelle.

Trainereista puheenollen, olen kuullut, että joku Kaarinalainen sekapyöräilijä saattaisi olla luopumassa Kurtin Road machinesta (http://www.kurtkinetic.com/road-machine-p-198-l-en.html). Niinq vink vink.

Alkaa jo kuulua vieno turbon ujellus. Karavaani starttaa huomenna aamulla kohti pohjoista. Mitään ei ole vielä pakattu, perustyyliin. Tänään vedetään vielä koirapyöräilyreeniäkin.

Nämä mestat odottaa:

https://lh5.googleusercontent.com/-5QZR6t_JG30/TklpTc-1WRI/AAAAAAAABho/aLX5qVxWL70/s689/P1000545.JPG

greenman
26.07.2012, 18.22
Kai sä tuut sunnuntai cyclon kuitenki vetämään?

Matti H
26.07.2012, 18.30
Kai sä tuut sunnuntai cyclon kuitenki vetämään?

Niinjuu. Cycloja ei ole kahteen viikkoon. Palaamme asiaan 12.8., palautellen. Lehdistöäkin saattaa olla paikalla.

greenman
26.07.2012, 21.58
Niinjuu. Cycloja ei ole kahteen viikkoon. Palaamme asiaan 12.8., palautellen. Lehdistöäkin saattaa olla paikalla.

Äh, justiinsa tajusin, että 12.8 en olekaan maisemissä. Menee hieno tilaisuus pilata mainettaan entisestään ohi suun.

Ulla
26.07.2012, 22.37
Käytiin vetämässä varmasti pohja-ajat pyöräsuunnistuksessa. Hauskaa oli silti, vinkatkaa, jos jatkoa seuraa! :) Toimitsijat puhuivat Kärryisistä.

Mä sain lähes tuplattua radan, 15 km sekoilin.

OlliR
26.07.2012, 22.58
Olin myös pyöräsuunnistamassa. Rata oli 7,7km ja gps:n mukaan todellinen matka jonka poljin oli 12.7km. Koko matkan poljin hymy huulilla, niin hauskaa hommaa pysu on! Rata ja maasto olivat mielestäni hienot ja keli lämpimän hikinen. Toivottavasti näitä tulee jatkossakin edes kerran vuodessa. Niin ja se teline jonka väsäsin hisu telineestä toimi loistavasti.

Frank
26.07.2012, 23.02
17 lähti tolpalta ja yks pomppas metsästä mukaan. Ajettiin Pääskyvuorta, vakkea, litsaa, lähteenmäkeä, vyyryläistä ja mikkolanmäen kautta tolpalle. Mukana ainakin yks enskertalainen joka oli samalla nuoriso-osastoa, hyvin pärjäs mukana, ei mitään ongelmia. Ehkä joku muukin oli ekaa kertaa, en huomannut tolpalla kysyä. Varsinasesti ei mitään tainnut hajota, yhdet ketjut eivät meinanneet pysyä paikoillaan ja jotain pientä jarruongelmaa oli. Jos muuten jarrut vinkuu ajaessa niin painaa vaan jarrut pohjaan niin vinkuna lakkaa, haittaa kuulema kyllä hiukan ajamista ;). Bomba piti huolen pannutuksesta, muuta ei kuulema näkynyt kuin korkea jalan kaari. Onneksi ei henkilövahinkoa.
Lämmintä oli ja itikoita, joku öttiäinen pisti mua huuleen, melkoinen patti siihen tuli. Kiitos vaan kaikille perässä polkeneille.

miku80
26.07.2012, 23.07
Jep kiitokset Frank:lle ja muillekkin lenkkiseurasta!

Mika.t
26.07.2012, 23.07
Jäi taas vaihteeks lenkki väliin töiden takia. Sunnuntaiksi kaivataan ajoseuraa?

Jusa.L
26.07.2012, 23.36
Kiitos taas kerran, mainio lenkki ja uutta polkuakin taas sopivasti!

Pikke
26.07.2012, 23.47
Pitääkin yrittää ehtiä huomenna vilkaista tarkemmin niitä vinkuvia jarruja ennen Luolavuoren lenkkiä. Muutenkin on ajaminen raskasta, saati sitten jarru pohjassa...

Jälleen kerran kiitos ja anteeksi!http://www.millan.net/minimations/smileys/rosesmile.gif

Aki Korhonen
27.07.2012, 00.02
Pyöräsuunnistus on siitä hieno laji ettei tarvii pyydellä anteeksi kuin itseltään. Hyvin oli MTB-Turku-henkistä väkeä paikalla. Karttatelineen kanssa oli melkoista tuskaa, mutta purukumilla tai nippusiteillä korjasin mä sen (ennen lähtöä). Emitti putos kerran johonkin metsään, mutta onneksi löysin sen. Pitkälle rastivälille valitsin huonon reitin, mutta sitä ei oikein voinut kartasta tietää. Kohtuullisen helppo reitti olis ollu kenelle tahansa tulla koittamaan. Huhu liikkui että vielä toinen olisi tälle vuotta tarjolla. Kiitos järjestäjille!

EDIT: Tulokset järjestäjän sivuilla. Salanimellä näköjään menty kärkeen. ;) HAK ajoi ilman ajanottoa eikä siten näy tuloksissa.

bomba
27.07.2012, 00.18
Bomba piti huolen pannutuksesta ---

Kukaan ei varmaan voi sanoa juurikaan yllättyneensä tuosta uutisesta... Ekalla pannutuksella sattu vasempaan ja jälkimmäisellä oikeaan käteen. On hyvä reenata tasapainoisesti. Oikea känny on vähän kankea mutta liikkuu, joten tuskin mitään vakavaa.

Frankille kiitos vedosta :)

OlliR
27.07.2012, 00.23
Pyöräsuunnistus on siitä hieno laji ettei tarvii pyydellä anteeksi kuin itseltään. Hyvin oli MTB-Turku-henkistä väkeä paikalla. Karttatelineen kanssa oli melkoista tuskaa, mutta purukumilla tai nippusiteillä korjasin mä sen (ennen lähtöä). Emitti putos kerran johonkin metsään, mutta onneksi löysin sen. Pitkälle rastivälille valitsin huonon reitin, mutta sitä ei oikein voinut kartasta tietää. Kohtuullisen helppo reitti olis ollu kenelle tahansa tulla koittamaan. Huhu liikkui että vielä toinen olisi tälle vuotta tarjolla. Kiitos järjestäjille!

EDIT: Tulokset järjestäjän sivuilla. Salanimellä näköjään menty kärkeen. ;) HAK ajoi ilman ajanottoa eikä siten näy tuloksissa.

Salanimellä kärkeen, hep! Anopin vanhalla emitillä menin kun oma oli väliaikaisesti hukassa. Hiukan repesin kun huomasin tuloksissa anopin nimen kärjessä(+60 v)! Ilmoittauduin kyllä omalla nimellä ja mtb-turun laitoin seuraksi.

Tulokset (selaa alaspäin, 7.7km pyörä): http://www.ms-52.net/wp-content/uploads/2012/07/t120726.html

Ropples
27.07.2012, 00.52
Varsinasesti ei mitään tainnut hajota, yhdet ketjut eivät meinanneet pysyä paikoillaan ja jotain pientä jarruongelmaa oli. Jos muuten jarrut vinkuu ajaessa niin painaa vaan jarrut pohjaan niin vinkuna lakkaa, haittaa kuulema kyllä hiukan ajamista ;)

Kengän lukkoklipsin ruuvi saatiin myös taidokkaasti kadotettua, huomenna sitten metsästämään uutta. Katotaan jos vielä jaksan sinne luolavuoreen jakamaan huonoja neuvoja. Puntillekki pitäs homenna jaksaa..

HAK
27.07.2012, 01.11
Salanimellä kärkeen, hep! Anopin vanhalla emitillä menin kun oma oli väliaikaisesti hukassa. Hiukan repesin kun huomasin tuloksissa anopin nimen kärjessä(+60 v)! Ilmoittauduin kyllä omalla nimellä ja mtb-turun laitoin seuraksi.

Tulokset (selaa alaspäin, 7.7km pyörä): http://www.ms-52.net/wp-content/uploads/2012/07/t120726.html

Täällähän on melkein kaikki salanimellä, joten haittaaks se.
Tuosta Gunin ajasta voi ottaa muutaman minuutin pois, kun jututin iloista suunnistajaa matkalla.
En mä oikeastaan ajanut lainkaan, kunhan vähän yritin ulkoilla ja karttaa lukea. Alkuviikon pyöräilyt painoi vielä niin paljon, että parempi palautua kunnolla.

Ihan kivan reitin tuolla normaalilla suunnistuskartalla oli Kari tehnyt. Varsinaisissa pysukartoissa polkumääritykset on tehty niin hyvin, että niiden perusteella pystyy mainiosti ennakoimaan polun ajettavuuden. Lisäksi esteet esim. kaatuneet puut on merkitty punaisella poikkiviivalla.

(Ne huhutut pysut on ehkä 13.9. Nousiaisten Kärryisissä - mukavaa kangasta, mutta niistä varmaan kuuluu sitten myöhemmin)

Juha Jokila
27.07.2012, 02.02
(Ne huhutut pysut on ehkä 13.9. Nousiaisten Kärryisissä - mukavaa kangasta, mutta niistä varmaan kuuluu sitten myöhemmin)
Kärryisistä on mun tekemä pysu-kartta muutaman vuoden takaa. Toivottavasti sitä voidaan käyttää, vaikka mulla ei ole ollut järjestelyihin osuutta tänä vuonna.

artzi
27.07.2012, 04.05
Hauskaa lenkkiä.

Sherlokki kuuklaili vähän... (koiraimmeisten voorumilta). Jos su ehtis käydä tuolla, tahi mustikassa...

"Siitä Paialhontien alusta oikealta lähtee heti sellanen polku ylös sinne kallioille (se on ainoa kohta mistä tuo reitti menee tien läheltä). Mä oon yleensä pysäköiny auton siihen pusikkoon kun siinä on sellanen sopiva kolo, mut siihen mahtuu vaan yks auto."

PS
Pysu olis kiinnostava hommeli, jos vaan ehtis. Listakin näyttäisi sitten tältä...

(Lähti: 8, Keskeytti: 0, Hylätty: 0, Kadonnut: 1)

koslowski
27.07.2012, 07.10
Frankille kiitos lenkin vetämisestä. Nyt jo toinen porukkalenkki takana ja mukavaa oli edelleen, vaikka sainkin korjailla ketjuja enemmän kuin tarpeeksi. Nopealla tarkastelulla syylliseksi näyttäisi paljastuvan ketjunkireyttä säätävä Trickstuff epäkesko joka ilmeisesti ei pysynyt paikoillaan. Jospa ens kerralla paremmin. Ropplesin ihmetellessä ruuvin katoamista alkutaipaleella, lähdin SuperD:n perässä tavoittelemaan muuta porukkaa. SuperD kävikin ohjaamassa alkupään sakkolenkille odottamaan jälkijoukkoa ja minä siinä välissä suoritin ensimmäisen otb:ni. Sitä ei varmaan voida laskea virallisiin tilastoihin kun onnistuin ajoituksessa sopivasti niin ettei yleisöä ollut paikalla, mutta kyseessä lienee ollut varsin tyylipuhdas räpeltäminen. Onneksi oli pehmeää pusikkoa tarjolla niin poskikosketus maahan ei jättänyt juurikaan jälkiä. Kiitos, hiki tuli. Ja kiitos vielä Akille viime viikon lenkistä!

HAK
27.07.2012, 07.37
Kärryisistä on mun tekemä pysu-kartta muutaman vuoden takaa. Toivottavasti sitä voidaan käyttää, vaikka mulla ei ole ollut järjestelyihin osuutta tänä vuonna.

Niinhän sieltä on. Ajelin sillä kartalla pari viikkoa sitten. Hyvin pitää edelleen paikkansa. Muutamia uusia polkuja tullut siihen Kärryistentien kankaalle.
Siellä Myniksen päässä sen Nousten rajan notkon paikkeilla onkin vähän enemmän muutosta. Tulee varmaan joku teollisuus- tai asutusalue ja läpiajotie Roukkuliin.

Hyvää matkaa pohjoiseen.

HAK
27.07.2012, 07.45
Mä saatan kanssa piipahtaa tuolla joku päivä karttareenissä.

Suunnistuskartan mukaan siitä "sun parkkipaikalta" lähtee tosiaan selvä polku kallioille. Ja kohta haarautuu ainakin kolmeen suuntaan. Suht suoraan itää menee pitkin kallioita polkuja aina Kustavintienlaitaan teollisuuslueelle saakka. Ja sitten se toinen kallioalue tuon tien pohjoispuolella on polkuja täynnä Kustavintielle saakka.

(....kadonnut kun ei malttanut tulla metsästä pois.)

Maik
27.07.2012, 09.57
Trainereista puheenollen, olen kuullut, että joku Kaarinalainen sekapyöräilijä saattaisi olla luopumassa Kurtin Road machinesta (http://www.kurtkinetic.com/road-machine-p-198-l-en.html). Niinq vink vink.

Kiitti vinkistä, mutta en siis ole siirtymässä paikallaan pyöräilyn pariin mitenkään aktiivisemmin - ainakaan heinäkuussa:rolleyes:. Solisluun luksaatio vaan on pakottanut toivottavasti hyvin väliaikaisesti keskittymään kaikenlaisiin hupilajeihin kuten vesijuoksu ja harjoitusvastuksen vinguttelu.
Have fun in far north.

Immo Laine
27.07.2012, 09.58
PySusta sen verran, että "Olli Alexanderssonin" ;) kanssa vertailtiin reittejä, ja Ollin mennessä useasti suorinta tietä sunnistaen ja mahdollisesti fillaria kantaen/työntäen (?), niin itse poljin koko matkan käyttäen toivottavasti nopeinta uraa. Matkaa mulle tuli 2 km enemmän. Ajovautihan on tietty mulla hiljaisempi muutenkin, mutta paras tehdä näin jos ei omat suunnistustaidot ole huippua eikä polvet kestä metsässä loikkimista...

HAK
27.07.2012, 10.17
Kiitti vinkistä, mutta en siis ole siirtymässä paikallaan pyöräilyn pariin mitenkään aktiivisemmin - ainakaan heinäkuussa:rolleyes:. Solisluun luksaatio vaan on pakottanut toivottavasti hyvin väliaikaisesti keskittymään kaikenlaisiin hupilajeihin kuten vesijuoksu ja harjoitusvastuksen vinguttelu.
Have fun in far north.

Missäs nyt olet solisluun luksauttanut, fillarillako ?

HAK
27.07.2012, 10.31
PySusta sen verran, että "Olli Alexanderssonin" ;) kanssa vertailtiin reittejä, ja Ollin mennessä useasti suorinta tietä sunnistaen ja mahdollisesti fillaria kantaen/työntäen (?), niin itse poljin koko matkan käyttäen toivottavasti nopeinta uraa. Matkaa mulle tuli 2 km enemmän. Ajovautihan on tietty mulla hiljaisempi muutenkin, mutta paras tehdä näin jos ei omat suunnistustaidot ole huippua eikä polvet kestä metsässä loikkimista...

Niinhän se on, että pysussa kannattaa suhtautua hyvinkin ennakkoluulottomasti reitinvalintoihin ja käyttää siihen myös tarpeen mukaan aikaa muutama sekunti tarpeen tullen. Monesti pitää jättää "hauskan" näköiset vaihtoehdot käyttämättä ja tyytyä luukutukseen.
Ajelin tuon pitkän välin molemmat vaihtoehdot. Vasenkin oli muuten ok, mutta paljon risukasoja ja varmaan kymmenen kaatunutta puuta ja vähän pehmeääkin. Sitähän ei nähnyt kartasta, kuten Aki sanoi. Oikean kautta kyllä ehdottomasti nopeampi. Ja jatko "varmaa", juuri ajettua reittiä seuraavalle rastille. Jos pystyy menemään/tulemaan samaa reittiä, se on hämmästyttävän paljon nopeampaa, vaikka olisi vähän pidempi, mutta on kuitenkin tuttua juuri ajettua uraa.

Immo Laine
27.07.2012, 10.44
Ajelin tuon pitkän välin molemmat vaihtoehdot.
OlliR:n ajoi vasemmalta, minä oikealta eli lähtö/maalipaikan ohi ja viimeisen rastin läheltä. Mulla 12:03, Ollilla 12:44. Eli HAK, olet oikeassa! Itse suurin reittivalintavirhe tuli seiskalle mentäessä, ajelin asfalttia hieman pidemmälle ja otin hakkuualueen etelänpuoleisen uran, koska pelkäsin polunpään löytymistä kosteahkolla alueella siellä hakkuualueen pohjoiskulmassa. Oma valinta ei ollut kovin nopeakulkuinen ja lisäksi ylämäkeä. Sitten vielä HAK häiritsi rastinottoa ;) ja pikkupolun lähtö oli hetken hukassa. Mutta se vaan kasvattaa luonnetta!

Aki Korhonen
27.07.2012, 11.06
Minä puolestani hävisin Ollin ajalle 2 minuuttia samalla reittivalinnalla. Pientä arpomista oli toki risteyksissä, mutta ei mitään varsinaista pummia kuitenkaan. Olli vaan ajanut lujempaa. Ihan taatusti olisi ollut nopeampi ajaa Immon reittiä - väitän että reittivalinnan ero on enemmän kuin Immon ja Ollin aikaero. Immon vaihtoehtohan tuli ajettua toiseen suuntaan loppumatkasta, joten voi vähän verrata. Lisäksi olisi tullut vielä HAK:n mainitsema tutun maaston etu viimeisille rasteille - näkynee ehkä Villen väliajoissa. Kävin piirtämässä oman reittiviivan reittihärveliin (http://www.ms-52.net/reitit/cgi-bin/reitti.cgi?act=map&id=124&kieli=fi), josta paikalla käymättömätkin voivat katsella karttaa ja reittiä sekä arvioida olisiko itsellä mahdollisuuksia kokeilla pyöräsuunnistusta.

HAK
27.07.2012, 11.16
.....Sitten vielä HAK häiritsi rastinottoa ;) ja pikkupolun lähtö oli hetken hukassa. Mutta se vaan kasvattaa luonnetta!

Se polunpää oli siitä suunnasta vaikeampi löytää, leveämpi tie jatkui maastossa pidempään. Oli ehkä hiukka nopeampi sitä edellistä tietä. Mutta kuten sanoit, oli pehmeän näköistä kartalla, mutta ei kyllä maastossa. Häirintä kasvattaa ;).

makkeli
27.07.2012, 11.26
Kävin piirtämässä oman reittiviivan reittihärveliin (http://www.ms-52.net/reitit/cgi-bin/reitti.cgi?act=map&id=124&kieli=fi), josta paikalla käymättömätkin voivat katsella karttaa ja reittiä sekä arvioida olisiko itsellä mahdollisuuksia kokeilla pyöräsuunnistusta.

Mistä sen reitin saa näkyviin? Rata vain näkyy. Olisin varmaan itse se 1 kadonnut, kun viiva loppuu rastille 13, mitä sitten tehdään?

Lisäys: löysinpä oikean napin.

Maik
27.07.2012, 11.42
Missäs nyt olet solisluun luksauttanut, fillarillako ?

Jep, hissipyöräily on hieno mutta vaikea laji.

Baas 009
27.07.2012, 11.43
Oli kyllä loistoreissu tuo pyöräsuunnistus. On sillä ajanotolla sitten kumma vaikutus, nimim. maksimisyke 188, keskisyke 163...

Itte tupeloin kyllä todella pahasti rastia 7 lähestyessä, tunkkailin koko hiton suon yli kun en löytänyt polkua, ja senkään jälkeen en meinannut löytää sitä. Kuvittelin sen "hieman" vahvemmaksi maastossa. Rastia lähestyessä tieltä poistuttaessa onnistuin myös kumoamaan itseni, ollessani jo pysähdyksissä...

Samaten rasti 9 meni kyllä enemmän kuin huonosti, en meinannut millään löytää sitä tienpäätä siitä asvalttitien reunasta...

Muuten meni kyllä jokseenkin mukavasti, tietysti kaikkea pientä kiemuraa tuli välillä. Myönnän kyllä luukuttaneeni rastilta 12 maaliin niin kovaa kuin miehestä irtosi, mutten silti ymmärrä miten kaikki muut jäivät 12-13 välillä kaksi minuuttia? Rastille 12 mennessä ihmettelin että mitä Aki sekoilee vastaantullessaan, vasta maalissa älysin että kaikki eivät vissiin ajaneetkaan edestakaisin rastin 13 läheltä...

Hulluimmalta sitä tuntui että kuinka nopeasti pyörä tosiaan liikkuu 1:10000 kartalla. Kun on tottunut omaan hitaaseen juoksuvauhtiin niin kaikki meinaa tulla silmille. Vaikka mä oon ajellut aika paljon 1:5000 kartalla autolla... :eek:

Seuraavalle reissulle täytyykin virittää karttapöytä ja emitille joku hieno patentti niin pääsee pattisemmallakin polulla runttaamaan kunnolla. Vaikka yllättävän vähän romut käsissä haittasivat.

Näköjään juu puuttuu ainakin reittihärvelin kartasta viimeinen viiva, en muista oliko sitä paperikartassa. Ei näytä ainakaan ketään häirinneen :)

Aki Korhonen
27.07.2012, 12.55
Pyöräsuunnistuksen osallistujamääristä pakko vielä vähän kommentoida. Immo sai yhdellä viestillä muutamassa päivässä haalittua paikalle 7 maastopyöräilijää - missä olivat muut? Kannattaisi varmaan yrittää vielä enemmän infota kaikkia lähialueen suunnistusseuroja, seikkailu-urheilijoita, autosuunnistajia yms heidän omilla keskustelupalstoillaan sekä facebookissa? Kaikki ymmärtävät ettei tapahtumien järjestämisessä ilman osallistujia ole järkeä. Harrastajiakin voisi kenties tulevaisuudessa jokunen löytyä, jos jokainen paikallinen seura tekisi iltarastiensa yhteydessä edes kerran vuodessa pysu-radan - ja tiedottaisi asiasta muillekin. Sopivien maastojen puutteesta tämä ei ole kiinni, kuten MS-52 on viime vuosina osoittanut. Ei sitä polkuverkostoa kovin paljoa näköjään tarvita. Turku-rastienkin kalenterista löytyisi monia kelvollisia paikkoja järjestää pyöräsuunnistusta. Tiedä sitten onko Turku-rasteilla periaatepäätös ettei pyöräilijöitä oteta sekoittamaan juoksusuunnistajien menemistä. Enpä usko että tämä muna-kana ongelma koskaan ratkeaa Turun suunnalla. Eikä avautuminen tällä foorumilla oikeastaan edistä asiaa, mutta sainpahan sanottua. :) Pitäisi tietysti olla itse aktiivinen; liittyä paikalliseen seuraan ja tehdä pysu-rata vaikkapa Ruskon hiekkakuopille. No - enpä usko että tuon takia liittyisin. Radan tekeminen sinänsä ei liian paha homma olisi. Enkä uskalla edes ehdottaa että yksityishenkilö voisi järjestää harjoitukset tuosta vaan - tulisi samat nootit kuin aikoinaan aluecupin maastopyöräkisojen määrää spekuloitaessa.

OlliR
27.07.2012, 13.36
Minä puolestani hävisin Ollin ajalle 2 minuuttia samalla reittivalinnalla. Pientä arpomista oli toki risteyksissä, mutta ei mitään varsinaista pummia kuitenkaan. Olli vaan ajanut lujempaa. Ihan taatusti olisi ollut nopeampi ajaa Immon reittiä - väitän että reittivalinnan ero on enemmän kuin Immon ja Ollin aikaero. Immon vaihtoehtohan tuli ajettua toiseen suuntaan loppumatkasta, joten voi vähän verrata. Lisäksi olisi tullut vielä HAK:n mainitsema tutun maaston etu viimeisille rasteille - näkynee ehkä Villen väliajoissa. Kävin piirtämässä oman reittiviivan reittihärveliin (http://www.ms-52.net/reitit/cgi-bin/reitti.cgi?act=map&id=124&kieli=fi), josta paikalla käymättömätkin voivat katsella karttaa ja reittiä sekä arvioida olisiko itsellä mahdollisuuksia kokeilla pyöräsuunnistusta.

Nyt härvelistä löytyy voittaja anopin reitti Akin ja Villen lisäksi. Mielenkiintoista tutkia rastiväliaikoja ja reittejä! Rastille nro 8 olen ottanut ainoana suorimman reitin ja hiukan siinä voittanut muita. Samoin välin 9-10 menin juosten suoraan pyörää taluttaen nopeammin kuin kiertoreittiä. Ville on mennyt lujaa 12-13 välin, reitin tuttuus auttoi varmasti. Nyt alkoi kiinnostamaan laji hiukan enemmän, josko ensivuonna johonkin kisoihin..

Immo Laine
27.07.2012, 13.50
Nyt härvelistä löytyy voittaja anopin reitti Akin ja Villen lisäksi. Mielenkiintoista tutkia rastiväliaikoja ja reittejä! Rastille nro 8 olen ottanut ainoana suorimman reitin ja hiukan siinä voittanut muita. Samoin välin 9-10 menin juosten suoraan pyörää taluttaen nopeammin kuin kiertoreittiä. Ville on mennyt lujaa 12-13 välin, reitin tuttuus auttoi varmasti. Nyt alkoi kiinnostamaan laji hiukan enemmän, josko ensivuonna johonkin kisoihin..
V***TU S***TANA! Tallensin oman reittini Ville nimelle. Lähetin kyselyn järjestäjälle, josko saavat korjattua! Sorry!!!

Baas 009
27.07.2012, 13.54
ÖRR!

Kukahan mun reitin on piirtänyt reittihärveliin? En nimittäin itte ole....

Edit: jaaha, sehän selvisikin kun lähetin viestin...

OlliR
27.07.2012, 13.57
V***TU S***TANA! Tallensin oman reittini Ville nimelle. Lähetin kyselyn järjestäjälle, josko saavat korjattua! Sorry!!!

Onneksi et sentään anopin nimellä ollut tallentanut, siitä vasta monimutkainen soppa olisikin syntynyt! Ajattelin kans, että olipa Ville mennyt samallalailla kuin sinä.

Aki Korhonen
27.07.2012, 14.22
Mielenkiintoista tutkia rastiväliaikoja ja reittejä!Todellakin! Tässä vielä omia ajatuksia reitiltä - kaikkien suunnistuksesta piittaamattomien kiusaksi. Tämä jos mikä on laji jossa pääsee jälkikäteen kommentoimaan... :)

Minä siis huomasin pudottaneeni emitin saapuessani 7. rastin lähettyville - onneksi se löytyi polulta eikä tarvinnut edes kovin kauas tulla takaisinpäin (lopun matkaa pidinkin emittiä kädessäni). 8. rastille päätin kiertää varman päälle isoa polkua loivaan alamäkeen asvaltille ja sieltä rastille, koska 7. rastin polku oli jo niin hidas ajettava ja oletin seuraavan polun olevan samaa luokkaa. 9-10 välin meinasin mennä niin, että polkua vähän takaisin ja joen läheltä polkua rastille - mutta koska polut eivät kartassa olleet ojalle asti eikä ojan leveydestä ollut hajuakaan, niin päätin kiertää varman päälle reittiä joka osoittautui alkuosaltaan vielä yllättävän hidaskulkeiseksikin. 10. rastin jälkeen lähdin ajelemaan asvalttitietä eteenpäin, kunnes keksin että kannattaa katsoa kartasta mihin on menossa - ei siinä kyllä pitänyt olla mitään epäselvääkään. 12. mennessä huono reittivalinta ja puutteellinen suunnistustaito häiritsivät alun metsäosuudella - lisäksi päätin ajella polkua pitkin rastille, vaikka ei välttämättä nopein reitti olisikaan. 13. mennessä en huonolta polulta viitsinyt etsiä oikealle lähtevää rastille vievää polkua vaan päätin jatkaa suoraan polkujen risteykseen, josta vielä tossusuunnistajia viihdyttäen jatkoin alamäkeen liian pitkälle.

Aika usein kannattaa kiertää - ja todella kaukaakin. Sitä ei heti meinaa hoksatakaan, että jos hidaskulkuista ja suunnistusta vaativaa polkua kulkee 5 km/h keskinopeudella, niin tietä pitkin kiertää 20 km/h vauhdilla nelinkertaisen matkan! Aika eri juttu kuin juoksusuunnistuksessa. Mä ostin joskus kisa-ajatus mielessäni pyöränkin, mutta eipä ole tullut kisoihin lähdettyä. Enkä tullut kisapyörällä edes iltarasteille. Oiskohan menny hiljempaa vai lujempaa... Mikään muu ei harmita, mutta hävitä nyt Ollin anopillekin. :D

PS. Piirtäkää Ville ja Immo reitit uusiksi. Se kai onnistuu.

miku80
27.07.2012, 16.01
Jos jollain ei ole huomen aamulla DBTL:n johdosta krapulaa tai ripulii tms. ja ajohaluja löytyis nii ajattelin ajella aamulla/aamupäivällä Ala-Lemu:ssa rauhallista lenkkiä ja mukaan voi lähteä.. Lähtöpaikka voisi olla Piispanristin Biltemalta mihin aikaan sit sopiikin tai vaihtoehtosesti Luolavuorelta..

HAK
27.07.2012, 16.02
....Hulluimmalta sitä tuntui että kuinka nopeasti pyörä tosiaan liikkuu 1:10000 kartalla. Kun on tottunut omaan hitaaseen juoksuvauhtiin niin kaikki meinaa tulla silmille. Vaikka mä oon ajellut aika paljon 1:5000 kartalla autolla... :eek: ....

Sitten kun pääset Ville joskus kunnon pysu-sprinttiin ja keskimatkallekin, tiedät miten kaikki tulee silmille. ;)
Viistonninen AS on helppoa siihen verraten, vaikka ei ole sekään helppoa. Huippuhauskoja molemmat kyllä.

HAK
27.07.2012, 16.43
..... Tiedä sitten onko Turku-rasteilla periaatepäätös ettei pyöräilijöitä oteta sekoittamaan juoksusuunnistajien menemistä. Enpä usko että tämä muna-kana ongelma koskaan ratkeaa Turun suunnalla. .....

Tottahan se joku päivä ratkeaa.

Mulla oli viimevuonna mahdollisuus tehdä - kun pyydettiin TUSin toimesta - yhdet Turku-rastit. Ei kielletty tekemästä pysua siihen yhteyteen. Vapaasti olisi saanut tehdä.
Mutta multa "aika" vaan loppui kesken.
Ja suoraan sanoen mulla ei oikein riitä inspis räplätä tietsikkaa yhtään enempää kuin on tarvis.

TUSilla ja käsitteekseni muillakin alueen suunnistusseuroilla on omat hankaluutensa saada järjestettyä noita kaikki viikottaisia juoksusuunnistusratoja, joita kuitenkin riittää. Siksi he - siis juoksusuunnistajat - eivät halua lisää hommia.
Parempi olisi tehdä se pysu kokonaan omana tapahtumana.

Pysun tekeminen on vain kiinni henkilöstä/henkilöistä, joilla riittää innostusta littyä johonkin seuraan ja opetella Condes-ohjelman käyttö (jopa minä opin sen tunnissa).

Suunnistuskarttapohjiinhan suunnistusseuroilla on omat oikeutensa, mutta käsittääkseni kaikki seurat antavat jopa muille seuroilla sovittaessa oikeuden kartan käyttöön hyvin pientä korvausta vastaan.

Pysupolkumääritysten teko onnistuu helposti nykytietotekniikkaihmisiltä Ocadilla, jos vaan halua riittää.

Turun alueella voisi tehdä moneenkin paikkaan pysukartan polkumäärityksineen, esim. juuri lentokentän maasto. Jos joku joskus innostuu tekemään polkumääritykset, kannattaa samantien tehdä kansallinen kisa, tulijoita kyllä on.

Aki Korhonen
27.07.2012, 17.23
Tuo on toki totta, että jo normaalien iltarastien ja seuraharjoitusten läpiviemiseenkin on vaikea löytää vetäjiä.

Pelkkä pysu-uramääritysten tekeminen on valtava urakka verrattuna pysu-iltarastien järjestämiseen juoskusuunnistuskartalla - luulisin. Iltarasteja voisi ihan hyvin ajella juoksusuunnistuskartoillakin.

Radan suunnitelu ei kuulosta kovin raskaalta. Rastien vieminen ja hakeminen tuntuu sekin siedettävältä hommalta. Radan piirtämisestä, printtaamisesta ja rastimääritteistä en ymmärrä mitään. Joitain juoksevia hommia varmasti kisan aikana, mutta hoituisivat kai suurimmilta osin esim. Turku-rastien yhteydessä samoilta henkilöiltä jotka jo hoitavat ilmoittautumisia ja tulospalvelua juoksusuunnistajille.

Ei - en tiedä asiasta oikeasti yhtään mitään. Eikä edelleenkään kiinnosta seuraan liittyminen sen takia että saisi itselleen lisää tekemistä. Pitäisiköhän silti joskus miettiä sopivaa rataa...

HAK
27.07.2012, 17.45
Ainoastaan suunnistuseuroilla on tuohon hommaan sopivan tarkat kartat.
Voithan toki tehdä kokonaan oman kartan.

Tuo rasti 13 oli muuten Kuuvanvuorella, yksi lisää lähes "sennimisiä".

Aki Korhonen
27.07.2012, 19.01
Ainoastaan suunnistuseuroilla on tuohon hommaan sopivan tarkat kartat.
Voithan toki tehdä kokonaan oman kartan.
Suunnistuskarttojen käyttöä tuossa yritinkin ehdotella. Pitäiskö lukea niin että seuroilla ei ole resursseja, mutta eivät myöskään huoli ulkopuolista apua. Pystyn ihan omin avuin ja luvin suunnittelemaan rataa kaapista löytyvän suunnistuskartan pohjalta. Pelkässä suunnittelussa on se hyvä puoli ettei tarvitse mennä koskaan konkretiaan asti.

Pikke
27.07.2012, 21.18

Lähtö pe klo 17:00 Luolavuoren koulun pihalta.Osa pikkunassikoistahan oli ihan liekeissä. Oli vallan hauskaa.:)

HAK
27.07.2012, 21.19
Se on Aki kyse paljosta muustakin kuin kartoista. Aina kun järjestetään jokin kutsutapahtuma pitää olla luvat kunnossa. Myös suunnistuksessa. Ja jos kyse pyöräsuunnistuksesta se pitää olla mainittu erikseen. Saahan ne luvat yleensä, kun vie asiaa eteenpäin. Jos kartta esim. kokonaan kaupungin alueilla, luvansaanti helpompaa. Samoin esim. Ruskon lentokentän ympäristö (valtio). Kentän eteläpuoli on TUSin kartta ja pohjoispuoli onkin ilmeisesti Mahdin. Kaveriporukalla voi harkan tehdä, mutta kun alkaa mainostamaan tarvitaan jo luvat.

Tämä teksti on lainattu ympäristö.fi -sivuilta:
"Maanomistaja voi halutessaan poistaa suunnistajan rastit mailtaan. Varsinaista lain rikkomista ei rasteista aiheudu, jos rasteista ei aiheudu vähäistä suurempaa haittaa ja rastit poistetaan heti käytön jälkeen. Käytännössä on välttämätöntä sopia maaomistajan kanssa rastien pitämisestä, koska maanomistaja voi poistaa rastit. Suunnistajien tulisi muutoinkin olla puheväleissä tärkeimpien maanomistajien kanssa.
Ohjattuja ryhmiä voi viedä toisen maalle jokamiehenoikeudella. Polkujen tilapäinen merkitseminen maanomistajan maille ilman maanomistajan suostumusta on arveluttavaa, koska siinä kanavoidaan liikkumista toisen maalle. Silloin vähäistä suuremman haitan kynnys voi ylittyä.
Ystävällisin terveisin,
ylitarkastaja Pekka Tuunanen
Ympäristöministeriö"

Maalla kaikki on helpompaa, kun kaikki tuntevat toisensa ;)

Frank
27.07.2012, 21.25
Osa pikkunassikoistahan oli ihan liekeissä. Oli vallan hauskaa.:)

Juu, kivaa kun vetää letkaa ja takaa kuuluu että ajetaan kovempaa :D.
Näköjään bemaxillakin voi ajaa metsässä ja ihan sujuvasti. Paikoissa joista ei voi ajaa pystyy pyörän nostamaan helpon näköisesti yli. Sakkolenkillä siis kolma täpäriä jahtasi yhtä bemaxia. Hiukan meinasi käydä raskaaksi välillä kun kävin päivällä verta luovuttamassa mutta muuten oli kyllä hauskaa.

Mika.t
28.07.2012, 13.08
Olisiko joku kiinnostunut ajattamaan mua luolavuoren suunnalla huomenna? En tunne polkuja joten opasta kaivattais?

Ropples
28.07.2012, 16.43
Aikatauluun sopisis mutta pakko jättää väliin, melkeen 100km mettässä tullut ajettua ympyrää täl viikol..

artzi
29.07.2012, 20.44
Tuliko sieltä Maskun lenkiltä mitään jälkeä? Saattaisi viikon päästä olla tku-masku listalla.

miku80
29.07.2012, 21.27
Olisiko joku kiinnostunut ajattamaan mua luolavuoren suunnalla huomenna? En tunne polkuja joten opasta kaivattais?

Jos sua kiinnostaa tiistaina lähtee Luolavuorelle nii voisin lähtee seuraks pölisyttään polkuja.. Mul sopis melkee mikä aika vaan mut mieluiten aamulla tai illalla ettei olis iha hirveen kuuma.. Huomen pitelee ainaki kiiret ettei ehdi harrasteleen..

artzi
29.07.2012, 22.32
Palovuori. ei mitään hajua kuinka paljon polkua tahi mihin suuntaan, kivaa kalliobaanaa kuitenskii. Mää vaan kävelin märässä mettässä, ja keräsin ämpärillisen mustikoita talveksi. Polku ylös lähtee siis tästä (http://kansalaisen.karttapaikka.fi/kartanhaku/osoitehaku.html?x=228141&y=6719578&srs=EPSG:3067&text=palovuori-parkkipaikka&scale=8000&action=link&mode=&lang=fi), auto mahtuu parkkiin.

http://mtbfin.eu/r/temp/palovuori.jpg

Mika.t
30.07.2012, 08.35
Miku80, huomenna mulla on kiireitä mutta keskiviikkona alkaa loma että loppuviikosta käy jokupäivä.

miku80
30.07.2012, 11.01
^Ok .. Keskiviikko menee Tampereella peppersin keikalla mut sit käy oikeestaan mikä päivä vaan..

HAK
30.07.2012, 22.35
Palovuori. ei mitään hajua kuinka paljon polkua tahi mihin suuntaan, kivaa kalliobaanaa kuitenskii. Mää vaan kävelin märässä mettässä, ja keräsin ämpärillisen mustikoita talveksi. Polku ylös lähtee siis tästä (http://kansalaisen.karttapaikka.fi/kartanhaku/osoitehaku.html?x=228141&y=6719578&srs=EPSG:3067&text=palovuori-parkkipaikka&scale=8000&action=link&mode=&lang=fi), auto mahtuu parkkiin.

http://mtbfin.eu/r/temp/palovuori.jpg

Kävin lauantaina fillarilla. Paljon on polkuja. Tuossa viivaa, mutta akku loppui kesken. Joku kerta uusiksi. Kallainen on hyvin lähellä. Ja Masku.
http://www.sports-tracker.com/#/workout/sthannu/41glhse8ukrk5vtu

Aki Korhonen
31.07.2012, 10.16
Pullamössöpojat goes tiistailenkki. Tänään poikkeuksellisesti jo kello 17:30 Impparin parkkikselta (mikäli keli ei ole kelvoton). Oppitunnin aiheena miten ylitämme hiekanjyvän. Suoritamme aiheesta noin kolmen tunnin simulaation, jonka aikana luovutamme patoutuneet voimat kenties pitkin Raision, Maskun ja Ruskon ojanpenkkoja ennen ensi viikonlopun Jämi MTB:tä. Kalustoksi kelpaa hiekkatiekelpoinen polkukone. Reittiä ei todellakaan ole vielä keksitty, mutta hiekkatiepainotus pakollisin asvalttisiirtymin sekä kenties joku helppo polkuosuus jos vain sattuu eteen tupsahtamaan. Kaikkea säädetään totutusti osallistujien toiveiden mukaan. T: SuperKirjuri ja Viidakko-opas.

Ari Suomi
31.07.2012, 13.24
Tuliko sieltä Maskun lenkiltä mitään jälkeä? Saattaisi viikon päästä olla tku-masku listalla.

Mulla on niin vanha GPS että välikaapeli on sarjaportin kautta, eikä mun uudessa koneessa enää ole tuota, pitää viritellä jotain, mutta ei ole mun hommaa tällaiset säätämiset ....
Vaihtoehto - B
Milloin olisit tulossa Maskuun? otetaan pikauusintana tuo lenkki, jos saadaan aikataulut sopimaan.

Aki Korhonen
31.07.2012, 16.14
Ari ostaa USB to SERIAL adapterin, niin saat vehkeen kiinni USB-porttiin. Muistat katsoa paketin päältä että tukee sun koneen käyttöjärjestelmää.

Pullamössöpojat goes tiistailenkki. Tänään poikkeuksellisesti jo kello 17:30 Impparin parkkikselta (mikäli keli ei ole kelvoton). Oppitunnin aiheena miten ylitämme hiekanjyvän. Suoritamme aiheesta noin kolmen tunnin simulaation, jonka aikana luovutamme patoutuneet voimat kenties pitkin Raision, Maskun ja Ruskon ojanpenkkoja ennen ensi viikonlopun Jämi MTB:tä. Kalustoksi kelpaa hiekkatiekelpoinen polkukone. Reittiä ei todellakaan ole vielä keksitty, mutta hiekkatiepainotus pakollisin asvalttisiirtymin sekä kenties joku helppo polkuosuus jos vain sattuu eteen tupsahtamaan. Kaikkea säädetään totutusti osallistujien toiveiden mukaan. T: SuperKirjuri ja Viidakko-opas.
Tuo pieni sade oli sitten tilattu ihan vain vähentämään pölyämistä. No problem.

artzi
31.07.2012, 17.09
Mulla on niin vanha GPS että välikaapeli on sarjaportin kautta, eikä mun uudessa koneessa enää ole tuota, pitää viritellä jotain, mutta ei ole mun hommaa tällaiset säätämiset ....
Vaihtoehto - B
Milloin olisit tulossa Maskuun? otetaan pikauusintana tuo lenkki, jos saadaan aikataulut sopimaan.

Sarjaportti. Tuo kuuluisa bittien valtatie, jolla pikku bitit kilpailee kaistasta kuin Ferrarit konsanaan maailman moottoriteillä! Haikeesti muistelen tietsikkahommia Wanhan Ajan Tyyliin, silloin joskus nuore(mpa)na. Teki mitä tahansa, aina ehti vetäseen kupin kaffetta välissä... :rolleyes:

Opastettu retki olisi tietysti parasta! Tuleva la on mulla ajopäivä kotimaisemissa, jollei tule muutoksia suunnitelmiin. Vähän hankalaa ajoittaa hommaa, kun tarttis käydä tuolla Palovuorellakin, eikä tiedä mitä kaikkea kivaa sieltä löytyykään. Se voisi kyllä olla kiva "oikaisu" tku-masku lenkkiin. Harmi kun ei ole autoa, voisi viikolla käydä tsekkaamassa sen oikaisun valmiiksi. Kattellaan...

OlliR
01.08.2012, 12.10
Otin aamulla fillarin ja kamat mukaan tarkoituksena lähteä jonnekin polkemaan tänään töiden jälkeen (klo 17.00). Eilen ei ollut pyörä mukana niin en päässyt Akin lenkille ja huomenna en pääse torstailenkille. Jos joku on lähdössä lenkille niin mielelläni lyöttäydyn mukaan. Uudetkin maastot ja seudut kiinnostaisi ja auto kun on käytössä niin siirtymä ei ole ongelma! Lähden jokatapauksessa lenkille ja minunkin mukaan voi toki tulla. Suuntana on Itäharjun Prisman tolpalta Pääskyvuori, Varissuo, Littoinen, Lauste. Pyöräilen noin 3h.

JanneR
01.08.2012, 12.18
Selvisi mitä Haunisten altaalla puuhaavat. (http://www.rannikkoseutu.fi/Uutiset/1194758348824/artikkeli/kaksi+karpasta+yhdella+louhimisella.html)

timppi
01.08.2012, 13.10
Selvisi mitä Haunisten altaalla puuhaavat. (http://www.rannikkoseutu.fi/Uutiset/1194758348824/artikkeli/kaksi+karpasta+yhdella+louhimisella.html)

Elikkäs tuo Impparista päin tulo on rikottu ja tulevaisuudessa sinne ajetaan suoraan asfalttia pitkin? Meinaavatkohan ne päivittää ne ympärikulkevat polutkin ja leventää ja asfaltoida nekin..?

makkeli
01.08.2012, 13.25
Olisiko Kurjenrahka/Kuhankuono -karttalinkkiä tai muuta infoa. Ensi viikonloppuna olisi tarkoitus harrastaa maastopyöräilyä kesäloman päättymisen kunniaksi ja viimeisiä tilaisuuksia paeta uusille poluille. Kerran olen tuolla paikallisen porukan vietävänä ollut ja ihan mukavat muistot alueesta jäi. Dieselin perässä muistaakseni ajeltiin.

http://www.kuhankuono.fi/ löytyy summittainen kartta (http://www.kuhankuono.fi/kuhankuono/cms/files/Reitiston_lahestymiskartta.pdf) etusivulta. Reittiselostuksista pääsee lounaispaikan tarkempaan karttaan. 40+ km reitti on vajosuon vaellus+ kangenmiekan kierros + pukkipalo. Nyt myös pääsee Savojärven ympäri.

JanneR
01.08.2012, 14.09
Elikkäs tuo Impparista päin tulo on rikottu ja tulevaisuudessa sinne ajetaan suoraan asfalttia pitkin? Meinaavatkohan ne päivittää ne ympärikulkevat polutkin ja leventää ja asfaltoida nekin..?

Sinnehän on suunniteltu ties mitä virkistysaluetta, että kun kerran kaupunkilaisille kaupungin rahoilla jotain tehdään, niin täytyyhän paikan olla esteetön ;)

Raisio.fi:stä löytyi:
Haunistenaltaan lähiympäristön aluerakenne tutkitaan ja mm. mahdolliset asumiseen soveltuvat alueet selvitetään. Haunistenaltaan yleissuunnitelmassa kartoitetaan uimarannan ja muiden virkistystoimintojen kehittämis- ja rakentamismahdollisuuksia. Alueen luontoarvot kartoitetaan erillisselvityksenä.
Arvioitu laatimisajankohta 2012 - kesä 2013 http://www.raisio.fi/palvelut-a-o/kaavoitus-ja-maankaytto/osayleiskaava/valmist-olevat-aluerakselv/fi_FI/haunistenaltaan-lahialue/

Nythän se ohitustien ali tuleva ulkoilureittikin oli jonkun uutisen mukaan "huomioitu" ohjaamalla käyttäjät kelviä pitkin altaalle. Jos olisin kyyninen, niin veikkaisin ratkaisun jäävän pysyväksi tunnelin aukaisun valmistumisen jälkeenkin.

Ulla
02.08.2012, 22.12
No, onkos siellä ajettu torstailenkkiä? Minä ja Pave ajettiin, Hossassa. On vähän toisenlaista polkua ja oppaana poroja. Terveisiä vaan! :)

Aki Korhonen
02.08.2012, 23.02
Mä koitin ajaa, mutta olin vähän myöhässä. Kuivaa oli eikä näkyny letkan renkaanjälkiä Impparin eikä Mälikkälän suunnilla. Piti sitten piipahtaa vielä kuvarastillakin, mutta eipä näkynyt letkaa sielläkään. Toivottavasti joku letka oli.

makkeli
02.08.2012, 23.11
Aika monta kuskia lähti tarunhohtoiselle Temppelinvuorelle. Puolet jäi johonkin matkalle, menivätköhän Pub Navigareen.

Laitetaanpa uusintana suuren tutkimusretkeilijän Matti Hoon kertomus tarunhohtoisesta Temppelinvuoresta:

Tarunhohtoinen Temppelivuori siinsi miesten mielissä, ja vastoin varoituksia sherpoitta lähtemisestä polkaisimme tuolle eräälle Skandinavian merkittävimmistä huipuista. Satelliittipuhelin oli huiputtaessamme katveessa ja kamerat jäässä, joten jälkipolville tästä uroteosta ei jäänyt todisteita. Itäinen rinne vei meidät joka tapauksessa lähelle ihmismielen ja -kehon kestävyyden rajoja.

Marssi kohti perusleiriä sai dramaattisia piirteitä seuratessamme alkuasukkaiden puihin maalaamia sinisiä hieroglyfejä. Polut olivat jyrkkyydessään hirvittäviä, ja silloin tällöin alkusyksyisen illan rauhallisuutta järkytti rotkoon syöksyvän kantajan kirkaisu. Myös villien laumojen kallioille levittämät värillisen lasin kappaleet ajoivat retkueen hermoromahduksen partaalle rengasrikon tietäessä viivytystä armottomassa kisassa laskevaa aurinkoa vastaan. Pimeän yllättäminen olisi tiennyt eksymistä eräälle lähitienoon armottomimmalle alueelle. Pyöräilijöitä on astunut sisään Pub Navigaren ovesta, kadonneet ikuisesti tai ainakin palanneet muuttuneena.

Vauhti oli tällä kertaa 16 sydämenlyöntiä lujempaa kuin yleensä, mutta valituksia ei kuulunut, joten ei himmailtu.

Reittikarttaa joku mukana ollut kysyi. Tässä ajettu reitti (http://goo.gl/maps/v0T74).

makkeli
02.08.2012, 23.19
No, onkos siellä ajettu torstailenkkiä? Minä ja Pave ajettiin, Hossassa. On vähän toisenlaista polkua ja oppaana poroja. Terveisiä vaan! :)

Mä koitin tätä kaiffaria saada oppaaksi, mut hän ei liikahtanutkaan.

https://lh5.googleusercontent.com/-Jlx2bpiQQjQ/UAGbmvDtzhI/AAAAAAAACJM/9oG5DNZgmEI/s1024/20120708-_IGP3839.jpg

bomba
02.08.2012, 23.20
Kiitos terveisistä! Jotkut ajoi torstailenkin loppuun asti, mä hoidin taas hajotustakuun. Tein akikorhoset ja rullalautailin ilman vapaaratasta kotiin. Ja huomenna Foxcompin kautta taas...

Aki Korhonen
03.08.2012, 01.14
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/387125_2362157348892_1172339321_n.jpg

Tuommoinen tapahtuma olisi tulossa. Olisiko kiinnostusta lähteä tutustumaan reittiin jonain arki-iltana. Sopisiko seuraavaksi tiistailenkin teemaksi?

bomba
03.08.2012, 01.51
Ensi tiistai (7.8.) sopis mulle, kun sattuu olemaan vapaapäivä. Siis jos saan pyörän pelikuntoon siihen mennessä. Aika pitkä siirtymä tonne on kyllä...

Pave
03.08.2012, 04.27
Myö oltiin Hossassa eväsretkellä ja paikallisoppaat olivat sen mukaiset...

http://2.bp.blogspot.com/-jghGMHlukUo/UBsVbi8GX0I/AAAAAAAAC6U/Cg3eDQ6F0Ho/s320/IMG_2329%255B1%255D (http://2.bp.blogspot.com/-jghGMHlukUo/UBsVbi8GX0I/AAAAAAAAC6U/Cg3eDQ6F0Ho/s1600/IMG_2329%255B1%255D)

Ei hennottu häiritä evästaukoa, ooteltiin hetki...

Joku 35 km ja 3 h huippupolkuja!
Hajotustakuu; takasisärengas. Ilm. Stanin ohuen vanneteipin sauma paskoo sisureita.
Ei pannuja... :rolleyes:

Mika.t
03.08.2012, 08.12
Mä voisin lähteä tonne taivassaloon.

MTB 50+
03.08.2012, 09.00
Tuolta maantiepuolelta terveisiä. Tämmöinen lenkki on tarjolla lauantaian. Maasturillakin pärjää mukana.

CYCLOLENKKILähtöaika ja- paikka: Auranlaakson ABC lauantaina4.8.2012 kello 07.00 täsmälleen

Ajoreitti: Ajoteknisesti helpohko. Ensin hiekkatietä,sitten helpohkoa polkua, asfalttia, taas polkua, hiekkatietä, asfalttia,polkua, TammisillanABC:llä ollaan noin 09.45 …10.00aamupalalla, asfalttia, hiekkatietä, polkua, …
Reitillä on varmasti jossain kuraa ja vettä. Pääosin reittion hiekkapintainen, mutta muutama asfalttisiirtymä joudutaan ajamaan. Polutovat kaikki helpohkoja. Yhtä reitin pientä mäkeä en ole kyllä koskaan cyclon välityksillä ja pidolla päässyt ylös, liian liukas ja jyrkkä.
Reitti on kauimpana lähtöpaikastaan n 20 km päässäItä-Kaarinan Toivonlinnassa.

Ajovauhti: vedän lenkin sellaisella 115keskisykkeellä, joka vastaa maantiellä tiistailenkin ja torstailenkin välistä vauhtia. Ajoaikainenkeskinopeus on maasto-osuuksineen noin16 …17 km/h. Maasturillakin saattaa pärjätämukana.

Varustus: kelin mukaan sopivat kamppeet, riittävästievästä ja juomaa 5 h ajoon

Ajokeli: perjantaina iltapäivällä satelee hiukan,joten lauantaina maasto on paikoin märkä. Lauantaina paistaa aurinko ja lämpöä on15 … 20 C. Tuuli on veltto kesätuuli lounaasta.

Paluu: Olemme takaisin Auranlaakson ABC:llä noinkello 12.00

peippo
03.08.2012, 09.16
Sori Aki, huomasin sun letkantavoitteluyritykset vasta äsken kaivaessani puhelinta repun pohjalta.

Vauhti oli tosiaan vähän normaalia torstailenkkiä ripeämpää, tämä tiedoksi mikäli siinä joku oli ensimmäistä kertaa mukana. Edettiin kyllä aika sujuvasti.
Oma ajo tökki eikä oikein edes maistunut tuo tasamaarämpiminen, mistä lie johtui...

Mika.t
03.08.2012, 09.57
Mulla meni niin kauan hyvin kunnes alkoi nälkä painamaan sen verran että ei meinannut enää jaksaa. Ketjuohjuri täytyy käydä hakemassa et ketjut ei putoo.
Neljä kertaa on yhden lenkin aikana liikaa =)

Aki Korhonen
03.08.2012, 10.07
Sori Aki, huomasin sun letkantavoitteluyritykset vasta äsken kaivaessani puhelinta repun pohjalta.Eipä mitään. Parempi vaan jos teidän vauhtikin oli ollut normaalia reippaampaa. Kaipasin vain raitista ulkoilmaa ja hengailua. ;)

Pihvi
03.08.2012, 15.13
Ensi tiistaina aluecupin cyclokrossikisa Peltolassa klo 18. Siis tuolla:
http://opaskartta.turku.fi/Web/Default.aspx?layers=Opaskartta&cp=6701994,23460466&z=2&title=L%C3%A4ht%C3%B6&language=fin
Saa siellä ajaa maasturillakin ja homma ei maksa mitään.

Maastokisojakin tulossa kohta:
http://pyora68.net/aluekalenteri/Kalenteri2012.html

Aki Korhonen
03.08.2012, 15.30
Eihän me Taivassaloon lähdetä tutustumaan samaan aikaan kun on aluecupin cyclokisa. Saa vinkata mahdollisesta kiinnostuksesta sekä esittää uusia vaihtoehtoja päivämääräksi!

miku80
03.08.2012, 15.46
Jos on jotain kimppakyytiä tarjolla Taivassaloon niin voisin lähteä mukaan tutustuun reittiin..

Baas 009
03.08.2012, 15.50
Jyrkkä ehkä aluekupille. Onks mitään suunnitelmaa reitistä? Jos vaan mennään jätemäkeä ylös ja alas niin jätän väliin. Jos poiketaan välillä metsässäkin niin sitten vois vaikka yrittää paikalle....

Pihvi
03.08.2012, 18.59
Reitistä ei ole tarkempaa tietoa. Yleensä on cycloillakin ajettu myös jonkun verran metsää, mutta homma riippuu ratamestarin visioista. Ajoaika noin 30-40 minuuttia.

greenman
03.08.2012, 19.08
Ylämäki on ystävä.

Aki Korhonen
03.08.2012, 19.42
Ruskolaisilla ei oo ystäviä.

SuperD
03.08.2012, 20.58
Mitäs asut tasamaalla

Pave
03.08.2012, 23.11
Ylämäki on ystävä.
Terkut Syötteeltä! Kävimme tuossa noutamassa numerolaput kisatoimistosta...

http://1.bp.blogspot.com/-tp-AxZ-e_Og/UBwZ1Vm1QUI/AAAAAAAAC6o/DQK4iM3vdpM/s320/12-08-03_mokki-Iso-Syote-mokki.jpg (http://1.bp.blogspot.com/-tp-AxZ-e_Og/UBwZ1Vm1QUI/AAAAAAAAC6o/DQK4iM3vdpM/s1600/12-08-03_mokki-Iso-Syote-mokki.jpg)

Mökkimme on suunnilleen samassa tasossa lähtöpaikan kanssa. Ajoimme lähtöpaikan kautta koukaten helpomman 30 km reitin loppunousua ylös suoraan kisatoimistolle (kohdassa 4,2km), joten käppyrästä puuttuu helpomman reitin viimeinen huiputus, jolta reitti palaa kisatstolle. Toimistolta ajoimme 60/120 km reittiä takaperin suunnilleen loppunousun tasolle 'Laajavuori' -20 m. Nousun varrelle oli nimittäin merkitty kilpailevien kisojen loppunousujen huiputuskohdat kyltein. El Granden kyltti ylettyi korkeimmalle, mutta sekin oli kaaaukana Iso-Syötteen ylähissiasemalta. ;)

Näytti olevan periaatteessa ihan ajettavaa nousua kaik kuitenkin, jolleivat 50-55 km:n matkalla jalkoihin kertyneet hapot ja mahdolliset krampit yhdessä pienen ylämäkijumpan (= kivikon) kanssa tee tepposia. Sateen sattuessa sutii kivikossa tietty vielä herkemmin, varsinkin kun terävien kivien takia pitänee nostaa vähän rengaspaineita.

Ullaa vähän jännittää. Nimittäin tuo sää...

kijas
04.08.2012, 12.07
Tartteeko joku paikallinen täysjoustoa? Myyn TranceX:n edullisesti (noin tonnilla) pois tarvitsevalle, koko on 18" eli Medium. Kannattaa tulla katsomaan/kokeilemaan jos on tarvetta. Tällä pyörällä on tehty aika legendaarisia juttuja mutta en just nyt tartte kolmea täysjoustomaastopyörää joten toivon että jollain muulla on tarvetta tälle. Privalla saa yhteyttä tai sit voi soittaa suoraan nolnelnol kasikakskakskasiysikaksysi.

Pihvi
04.08.2012, 17.41
Sunnuntaicyclo ajetaan Kuusistossa klo 20. Startti tuolta:
http://opaskartta.turku.fi/Web/Default.aspx?layers=Opaskartta&cp=6698006,23466670&z=2&title=Startti&language=fin (http://opaskartta.turku.fi/Web/Default.aspx?layers=Opaskartta&cp=6698006,23466670&z=2&title=Startti&language=fin)
Ja maasturi toimii cycloa paremmin Kuusistossa.

artzi
04.08.2012, 19.36
Kävin pörräämässä mettässä, Turku - Palovuori - Riviera. Mahtava lenkki aika täydellisessä ilmastossa. Ei yhtään itikoita missään!

http://www.mapmytracks.com/explore/activity/666809

kari kangassalo
04.08.2012, 19.53
minä koitan päästä su eli huomen cyclolenkille. ja täysmaasturilla.

Matti H
04.08.2012, 20.18
Allekirjoittanut ja Juha Jokila mtbSeikkailu 2012:n maalissa Kaamasmukassa hyvissä voimissa pyörät paskana. Huomenna alkaa moottorimarssi etelään. Hyvät Syötteet ja cyclot. Jawohl!

Copyfighter
04.08.2012, 20.47
Täpäri on parasta maantiellä nautittuna.

Ulla
04.08.2012, 21.13
Syöte oli hyvä! :)

Niin ja ne pelotellut pitkokset, ne olivat helppoja, minulle, voitteko uskoa. Lähestymisetkin polulta niin smuutteja, että pääsin suoraan itse asiaan ilman normaalia pyörän ja kuskin asettelua lähtöasemiin.

ivuorio
05.08.2012, 11.58
Morot vaan kaikille!
Olis tarvetta Avidin elixir 7 sopivalle oliiville, jostain turun lähistöltä. Omistatko yksilön josta olet valmis luopumaan, laita s-postia ivuorio(at)gmail(piste)com tai soittele nol viis nol 36333neljä9.

kari kangassalo
05.08.2012, 17.51
ei kannata odotella mua cyklolenkille, en tiedä ehdinkö

fillaristi
05.08.2012, 19.52
http://opaskartta.turku.fi/Web/Default.aspx?layers=Opaskartta&cp=6698006,23466670&z=2&title=Startti&language=fin (http://opaskartta.turku.fi/Web/Default.aspx?layers=Opaskartta&cp=6698006,23466670&z=2&title=Startti&language=fin)
Mieli tekis metsään ku eilen ajettiin vaan hiekkatiellä,mut kroppa haluu nyt levätä.
Noh,syksy lähestyy ja kunnon cyclokelit...

JiiH
05.08.2012, 20.00
Mieli tekis metsään ku eilen ajettiin vaan hiekkatiellä,mut kroppa haluu nyt levätä.
Noh,syksy lähestyy ja kunnon cyclokelit...

Olihan siellä oikein kylteillä merkattu "kapeaa polkua". Ei nimittäin olisi kolmea enempää mahtunut rinnakkain.

OlliR
05.08.2012, 20.09

Minä tuun Kuusistoon ajamaan sunnuntaicycloa. Pyöränä on täpäri ja mukana olen niin kauan kuin jaksan.

Aki Korhonen
05.08.2012, 23.53
Jämi MTB oli tosiaan aikamoista kiitotietä, kuten pari kaveria tuossa aiemmin vihjaili. Melkoista vaihtelua paikallisiin maastoihin. Kiva oli kokeilla.

Parkkipaikalla tuli jutuksi MTB-Turun edustaminen. Ihan on kaikille sallittua - ja toivottuakin - että laittaisitte seuraksenne MTB-Turku, kun johonkin kuntotapahtumiin osallistutte. :)

Matti H
06.08.2012, 00.11
Parkkipaikalla tuli jutuksi MTB-Turun edustaminen. Ihan on kaikille sallittua - ja toivottuakin - että laittaisitte seuraksenne MTB-Turku, kun johonkin kuntotapahtumiin osallistutte. :)

Tapahtumiin taajaan osallistuvat, ja tietty muutkin MTB-Turkulaiset voisivat harkita kisa- ja hikoilukelpoisen MTB-Turku-paidan kimppatilausta. Niinq uink uink.

bomba
06.08.2012, 00.20
--- MTB-Turkulaiset voisivat harkita kisa- ja hikoilukelpoisen MTB-Turku-paidan kimppatilausta. ---

Koskas tilataan? Mulle yksi. Mieluiten t-paita. Sellainen millä voi ajaa kuumilla keleillä, kun yleensä kesällä on lämmin. Tuo nykyinen MTBT pitkähihainen on kadehdittavan hieno mutta varmaan liian lämmin kesäkäyttöön.

Ulla
06.08.2012, 02.19
Syötteellä ei kyllä kovin monelle polulle olisi mahtunut kolmea rinnakkain, upeaa singletrackiä paljon.

Mulle kans ohuempi lyhythihainen ajopaita! Kunhan joku muu hoitaa tällä kertaa tilausrumban... Nimim. Yksi paita edelleen noutamatta.

Mika.t
06.08.2012, 10.13
Mulle kans paita. Tuliko siitä taivassalon reissusta jotain sovittua jo?

Matti H
06.08.2012, 10.38
Jaa että paita innostaisi. Mulla on nyt reissusta palanneena hirveesti kaikkea hommaa, ei ehdi paneutua. Jos kukaan ei innostu asiaa hoitoon ottamaan, mä voisin ruveta myöhemmin sitä reeraamaan. Ens kevääksi sitten? Joku tällainen (http://endura.co.uk/Dept.aspx?dept_id=158) vois olla?

p.s. Spessun S-works Fast Trak kestää kaksi lenkkiä.

miku80
06.08.2012, 10.54
Mulle kans ohuempi lyhythihainen ajopaita!

+1

MTB 50+
06.08.2012, 10.56
Lyhythihainen paita olisi kätveä, mutta vetoketju ehdottomasti kokonaan alas asti aukeava, kiitos !