Näytä tavallinen näkymä : MTB-Turku, Episodi III - shitin kosto
T Ei oo ihan mun vahvuuksia nämä tiepätkät, mutta jos vaikka vapausmarssi johonkin punaisen torin jäänteille ja takasin järjestettäisiin. Vai onkohan liian kaukana - katotaan mihin asti ehditään...
Säähän osaat Vahdon- ja Paattistentien välisen alueen. Sehän on täynnä hiekkateitä, vielä jostain metsän läpi tieltä toiselle.
Ns. täyspäisten cyclolenkki.
Kuuluuko tästä suuttua vai ottaa kunnianosoituksena?
Mutta joo, hieno homma kun järjestätte, peukut sille! Josko sitä joku viikko tulisi itsekin. Ei vaan oikein ole hiekkatiesetupissa olevaa pyörää tällä hetkellä.
Anarkian ja paskan meiningin ystäville on tarjolla krossit ainakin kolmena seuraavana viikonloppuna.
greenman
03.07.2012, 19.28
Anarchy in the Kaarina
Toni Lund
03.07.2012, 20.40
Pyhiinvaellusmatkan raportti vihdoin blogissa:
http://tonilund.blogspot.fi/2012/07/event-report-tahko-mtb-2012.html
Ja ei, huuma ei ole vieläkään laantunut. :D
Kiitos lenkistä. Paukut loppu moisiossa. Oli parempi lopettaa siihen.
Kuuluuko tästä suuttua vai ottaa kunnianosoituksena?
Mutta joo, hieno homma kun järjestätte, peukut sille! Josko sitä joku viikko tulisi itsekin. Ei vaan oikein ole hiekkatiesetupissa olevaa pyörää tällä hetkellä.
Anarkian ja paskan meiningin ystäville on tarjolla krossit ainakin kolmena seuraavana viikonloppuna.
Kävin Matti ns. täyspäisten cyclolenkillä. Otat tietty kunnianosoituksena.
Pyynnöstä Aki veti ihan mukavia hiekkateitä ja muutaman tasaisen polunpätkän. Vauhtia oli niin, että juuri pysyin mökkitäpärillä matkassa. Ihan hyvä "sohvacyclotilauslenkkihän" tuo oli. Kiitos vaan kaikkille.
Ei nyt ihan mun pirtaan sopiva, kun ei inspis oikein riitä "tasamaavääntöön", mut mahtuuhan noita nyt ainakin yks kesään. ;)
Oli hieno cyclo-lenkki. Kiitos!
Veivasin eilen vastaavan matkan maantiellä, siinä sai vain jalat ja selän jumiin ja puolipaskan fiiliksen. Nyt on selkä vetreä ja jalat löysät. On vain kropalle tämä laji paljon mukavampaa.
69km tuli itselle matkaa, keskari oli 21,9 km/h ja keskisyke 114 bpm, juuri sopiva nk. palauttava lenkki. En kyllä ymmärrä miten tämä jalkojen väsyttäminen hyödyttää palautumista. Välillä meno oli aivan maantiekisamaista, peesiä piti tiukasti etsiä. Kaikki tietävä tietokoneohjelma sanoo, että nopeimman 5km pätkän keskari oli 27,8 km/h, oikeata maasturiajoa :D
Oli hieno cyclo-lenkki. Kiitos!
Veivasin eilen vastaavan matkan maantiellä, siinä sai vain jalat ja selän jumiin ja puolipaskan fiiliksen. Nyt on selkä vetreä ja jalat löysät. On vain kropalle tämä laji paljon mukavampaa.
69km tuli itselle matkaa, keskari oli 21,9 km/h ja keskisyke 114 bpm, juuri sopiva nk. palauttava lenkki. En kyllä ymmärrä miten tämä jalkojen väsyttäminen hyödyttää palautumista. Välillä meno oli aivan maantiekisamaista, peesiä piti tiukasti etsiä. Kaikki tietävä tietokoneohjelma sanoo, että nopeimman 5km pätkän keskari oli 27,8 km/h, oikeata maasturiajoa :D
Joo, imua piti kyllä hakea maantietyyliin. Kerran osui mun etuRampage Arkanin cyclon takafillariin yhdessä risteyksessä ja meinas lähtee Nicolai handusta.
Niin ja hyvin sulta aukesi irtiotto siihen skootterin peesiin. :D
Aki Korhonen
04.07.2012, 00.29
Kiitokset runsaasta osanotosta sohvacyclolenkille. Pari cycloa, pari täpäriä ja jokunen jäykkäperä. Väkeä oli ihan jonoksi asti, vaikka ilmoitus tuli niinkin myöhään. Tää oli tosiaan ns. täyspäisten cyclolenkki, jossa minä pärjäsin jäykkäperämaasturilla. Sunnuntaicycloon minulla ei ole asiaa ilman täpäriä. Tämähän on mainetta ja kunniaa sunnuntaicyclojen järjestäjille - tottakai!
Totesin jo ennen lähtöä, että punaisen torin saavuttaminen vaatisi melkoista vauhti-iloittelua tai suorimman asvalttireitin valitsemista. Päätin kuitenkin vedellä pienillä mutkilla höystettyä hiekkatiepainotteista reittiä kohti pohjoista. Vahdon keskustan kohdalla todettiin, että toteutamme plan B:n. Lisättiin vähän kierroksia koneeseen ja oiottiin pitkin asvalttia. Yksi pieni reittimuutos tehtiin vielä myöhemmin, kun Hannu halusi nähdä pari hiekkakuoppaa. Loppupätkältä löydettiin vielä cyclocrosshenkistä kumpuilevaa vehreää niittyä, jonka jälkeen suunnattiin kohti lähtöpaikkaa. Otettiin vähän välikiriäkin matkan varrella ettei aivan puuduttavaksi menisi. Todettiin samalla että makkeli on aika menijä. Mun mielestä oltiin matkassa minuuttia vaille kolme tuntia, mikä lieni melko lähellä lenkin tavoiteaikaa.
Maastolenkeillä vetomies pääsee yleensä helpoimmalla, mutta tässä tiepainotteisessa cycloilussa homma taitaa mennä juuri toisin päin. Aika reipas vitonen ollaan vedetty. Olosuhteet oli kohdillaan. Kotimatkalla kävi vähän kuten arvelinkin eli veto alkoi hiipua. Piti oikein välillä putkelta runtata vauhtia ja rullailla. Tosin taisi sitä kyytiä vielä jotenkin olla, kun en pienempää välitystä malttanut hakea.
Kiitos vaan kaikille osallistuneille! Ensi tiistaina kenties jotain erilaista - tai sitten ei.
peruspertti
04.07.2012, 09.51
Kiitos oikein mukavasta SC-lenkistä.
Eilinen reittinne kiinnostaa T: utelias naapuri
PS. Huomenna torstailenkki Impivaarasta!
Eilinen reittinne kiinnostaa T: utelias naapuri
PS. Huomenna torstailenkki Impivaarasta!
Tässä reitti (http://goo.gl/maps/NcP6)
Aamulenkki suoritettu kolmen ajajan voimin. Vauhti oli leppoisa, saatiin annos paikallishistoriaa, kantarelleja löytyi ja paksupyörän etukumi meni puhki.
Aamulenkki suoritettu kolmen ajajan voimin. Vauhti oli leppoisa, saatiin annos paikallishistoriaa, kantarelleja löytyi ja paksupyörän etukumi meni puhki.
Kaksi asiaa ihmetytti minua.
1. Paksupyörän kumi meni rikki.
2. Ajoin Kakontieltä yhden risteyksen umpikujaan. Ikä alkaa vaikuttaa myös muistiin.
Oikein mukavan leppoisa aamulenkki loistavassa kelissä ja kauniissa maisemissa.
Mustavuoren laella korppipari ihastutti minua pitkään ja siellä näin myös närhiparin. Nuo molemmat olivat ennen varsin harvinaisia varislintuja Littoisissa.
Oikein mukavan leppoisa aamulenkki loistavassa kelissä ja kauniissa maisemissa.
Kiitokset mukavasta lenkistä. Vauhti oli sopiva ja päivä lähti mukavasti käyntiin ja muutamia uusia polkujakin tuli ajettua. Lisäksi Matin paikallisopastuksella ja pysähdyksillä joissa ihailtiin kauniita littoistenjärjen maisemia pysyin ensimmäistä kertaa edes suunilleen perillä missä milloinkin oltiin.
Aki Korhonen
04.07.2012, 12.39
Välillä meno oli aivan maantiekisamaista, peesiä piti tiukasti etsiä. Kaikki tietävä tietokoneohjelma sanoo, että nopeimman 5km pätkän keskari oli 27,8 km/h, oikeata maasturiajoa :DJäi vielä mietityttämään tämä 5 km keskari. Oletin sen tulleen siellä Vahdon keskustan jälkeen, mutta se tiepätkähän on vain noin 4 km ja pidettiin pieni pysähdys molemmissa päissä. Missä toi maksimi tuli ja mikä mahtaa olla nopeimman 1, 2 tai 3 km:n keskari (kertooko kaikkitietävä kone)? Itselläni kun ei ole mittaria, niin en tiedä mitä kyytiä tuli vedettyä. Oon silti utelias kun näitä faktoja on tiskiin lyöty. :D
Mulla on Nokian valmistaman mobiilitietokoneen laskemaa dataa tallessa. Laitan jakoon jahka ehdin.
Muistakseni nopein kilsa (alamäkeen tietty) oli ihan maantievauhtia - siis SC:n speksien mukaista
peruspertti
04.07.2012, 16.27
Jäi vielä mietityttämään tämä 5 km keskari. Oletin sen tulleen siellä Vahdon keskustan jälkeen, mutta se tiepätkähän on vain noin 4 km ja pidettiin pieni pysähdys molemmissa päissä. Missä toi maksimi tuli ja mikä mahtaa olla nopeimman 1, 2 tai 3 km:n keskari (kertooko kaikkitietävä kone)? Itselläni kun ei ole mittaria, niin en tiedä mitä kyytiä tuli vedettyä. Oon silti utelias kun näitä faktoja on tiskiin lyöty. :D
Tässä Sports trackerin tiedot eilisestä http://www.sports-tracker.com/#/workout/juhto/3qn75kt6psqg66bg
Jäi vielä mietityttämään tämä 5 km keskari. Oletin sen tulleen siellä Vahdon keskustan jälkeen, mutta se tiepätkähän on vain noin 4 km ja pidettiin pieni pysähdys molemmissa päissä. Missä toi maksimi tuli ja mikä mahtaa olla nopeimman 1, 2 tai 3 km:n keskari (kertooko kaikkitietävä kone)? Itselläni kun ei ole mittaria, niin en tiedä mitä kyytiä tuli vedettyä. Oon silti utelias kun näitä faktoja on tiskiin lyöty. :D
Tässä tulee vähän HighScoreja. Matkat ovat kotoa, joten impparista alkaen matkat ovat 2700m pienemmät. Kaikki alle 1km/h nopeudet ovat filtteroituneet pois, joten stopit eivät vaikuta.
https://sites.google.com/site/aboriginaali/Home/SC_lenkki.png
Copyfighter
04.07.2012, 17.31
Olen tullut takaisin länteen. OTB-takuu edelleen voimassa.
No kas, tervetuloa takaisin! Näemme siis huomenna torstailenkillä uusia vivahteita saaneen OTB:n?
Tahkosta vielä: Kiitos koon 12(?no niille isoimmille kuitenkin) pinkeille hanskoille&Matille juttuseurasta ja pitkästä pinnasta pinkkiä polkuhidastelijaa kohtaan alkumatkasta. Akille superkiitos tsemppaamisesta pitkin matkaan ennen lopullista mustaa hetkeäni! :)
Tahkosta vielä: Kiitos koon 12(?no niille isoimmille kuitenkin) pinkeille hanskoille&Matille juttuseurasta ja pitkästä pinnasta pinkkiä polkuhidastelijaa kohtaan alkumatkasta. Akille superkiitos tsemppaamisesta pitkin matkaan ennen lopullista mustaa hetkeäni! :)
Koko kaksitoista hyvinkin. Ei se eteneminen nyt niin hidasta ollut, ja kivahan Kinahmilla on kruisailla ja jutustella. :)
Aki Korhonen
04.07.2012, 22.35
Akille superkiitos tsemppaamisesta pitkin matkaan ennen lopullista mustaa hetkeäni! :)
Kiva oli tsempata muita kun omasta ajosta ei tullut oikein mitään. Mutta missä Aki oli kun olisi eniten tarvittu... :)
Huomenna tsempataan kaikki toisiamme alkaen klo 18 Impivaaran palloiluhalleilta. Tulkaa mukaan!
PPertsahan jo nuo luvut löi tiskiin. Eli luvut löytyy ST:n 'lap infon' alta josta voi valita haluamansa määrän kilometrejä.
Huomenna torstailenkki impparista? Tarveis varmaan puuhata joku fillari ajokuntoon.
Olisko kellään tarvetta valkoiseen 2012 malliseen Rokkarin 150mm joustavaan 15mm akselilla varustettuun tapered RL Revelationiin?
Olisko kellään tarvetta valkoiseen 2012 malliseen Rokkarin 150mm joustavaan 15mm akselilla varustettuun tapered RL Revelationiin?Hmmm, tuostahan saisi napattua 15 mm alajalat lainaksi WorldCupiin... * miettii *
Reitti/suuntaehdotuksia illan spektaakkelille? Uikkarit reppuun ja Maarian kuopalle rentoutumaan?
Eiku kikkailuhenkinen lenkki.
Pitää oikee funtsaa josko sitä sais populaatiolenkkikauden avatuksi.
Olisko kellään tarvetta valkoiseen 2012 malliseen Rokkarin 150mm joustavaan 15mm akselilla varustettuun tapered RL Revelationiin?
Onko dual air/dual position air?
Kiitti kaikille leppoisasta torstailenkistä. Ja pahoittelut loppuosan reitinvalinnoista sekä porukan kahtia hajoamisesta Impparia lähestyttäessä. Mä en ole vielä niin kokenut noissa vetohommissa... :)
Ei se ole vetäjän vika jos letka jossain takana katkeaa vaan sen, jonka takana ei enää seuraakaan ketään. Me ei ikinä muisteta kerrata sääntöjä lähtöpaikalla: jokaisen pitäisi pitää huolta, että takana tulee joku. Paitsi Paven. Noin ison letkan veto ei ole helppoa, itseäni hirvitti alkumatka. Mutta kiitos kaikille, oli taas niin kivaa! Ja uutta polkuakin siellä vihaamani laskuvarjokentän luona, ihkua! :)
Kivikko on kaveri! Oli namilenkki.
Niin vaan kovasti kiitoksia vetureille ja tietysti muillekkin kanssakoheltajille. Muutamat pikku pannutkin nähtiin ja tietenkin yks kummi puhkes. Toivottavasti ehdin uudelleen ennen lumia.
fillaristi
06.07.2012, 07.43
Niin vaan kovasti kiitoksia vetureille ja tietysti muillekkin kanssakoheltajille. Muutamat pikku pannutkin nähtiin ja tietenkin yks kummi puhkes. Toivottavasti ehdin uudelleen ennen lumia.
Mennään sit Juha suksilla. Hiihto on muutenki ens talven teema. Tarkotus olis oppia wassuttamaan etuperin. Ja takaperin....
Aki Korhonen
06.07.2012, 10.00
Jeps. Hyvä lenkki oli. 16 kuskia, joista naisia yks, kaks, monta. Jäykkäperiä lieni noin puolet, kun ainakin 5 täpärin omistajaa oli liikenteessä jäykkäperällä. Olikohan osin Tahkon jälkimaininkeja? Kiva oli nähdä myös muutamia pitkään letkasta puuttuneita vakionaamoja. Itse olin liikenteessä "maantie"pyörälläni. Furious Fred ja reikiä nolla. Eiköhän tuolla uskalla Jämi 84 MTB:hen lähteä.
Ei ole tosian (yleensä) vetäjän vika jos letka katkeaa. Eilen meni aika moneen kertaan niin, että joku ei nähnyt risteyksissä edellänsä menevää. Niin ei saisi käydä. Lieventävä seikka ei ole se, että ainahan tästä risteyksestä on menty suoraan. Kaikilla ei ole samaa kokemusta. Muistakaa seurata että takana tulee joku näköetäisyydellä. Taaksepäin kurkkiminen ei välttämättä ole helppoa, mutta yleensä takanatulijan voi havaita ihan kuuntelemalla. Muistakaa myös huutaa "perä jää", jos tuntuu että rakoa eteesi alkaa syntyä liikaa. Ajoviima ja tuuli humisee sekä fillari kolisee, joten huutakaa ajoissa että se myös kuultaisiin. Voi myös tarvittaessa antaa tarkempia ohjeita kuten "ajetaan vähän hiljempaa" - tästä ei kyllä eilen tainnut olla kyse. Ei kannata ujostella. Ja vanha faktahan on se, että kun hitaimmat ovat heti vetäjän perässä, niin letka pysyy paremmin kaikkien hallinnassa.
Jos huomenna koittais sitä hidasta ja pitkää. Eli Prisman tolppa kello 10 (saa ehdottaa muutakin aikaa mutta aamupäivästä). 4-7h RAUHALLISTA menoa, taukoja, kikkailua ym. Ottakaa rahaa mukaan, saatetaan pysähtyä myös kahville välissä.
En näköjään kännyllä pysty lainaamaan. fillaristille tiedoksi että hiihtäminen on hikistä puuhaa ja olen jokseenkin huonolla menestyksellä pyrkinyt kyseistä puuhaa välttämään. Talvisin lähinnä noi painovoimat kiinnostaa. Onnea vaan valitsemallesi uralle. Terveiset täältä lihatiskiltä.
Sunnuntaicycloissa pieni epävarmuustekijä, mutta 95% todennäköisyydellä ajetaan. Vetohommat maasturilla, vauhti rauhallinen. Suunnaksi voisi ottaa Ala-Lemun ja ajella muutama pikkupätkä Kaarinan keskustan liepeillä. Keliksihän on luvattu kuuman kosteaa Mombasaa, eli hauskaa tulossa!
Ajelin pitkästä aikaa polkupyörää ihan tavallisissa vaatteissa. Äkäseltään succicselle eksoottista puuhaa. Kruisailin kaikenlisäksi fiksipyörällä jokirannassa, joten olin varmaan jossain skenessä. Turku vaikutti pyörän selästä itse asiassa ihan siedettävältä. Urbaani syke koettu, metsittyminen jatkukoon.
Ouveränaut.
Huomenna on aika ajaa Ruissalolenkki Kansanpuistoon. Varusteeksi käy mikä tahansa muu paitsi succicset. Zykkeli saa mieluiten olla mallia "vanha p''''a".
Aamupäivän etapilla ajellaan rauhallisesti maisemia katsellen ja sitten yöllä massalähdön mukana survival-meniningillä takaisin, jossa pärjäämisen ratkaisee tauolla nautittujen nesteiden (käymistuotteita) ja hiilaritankkauksen onnistuminen. Joskus voi mennä ylikunnon puolelle.
Tänään muuten ihan mahtava lentokeli poluilla. Kurat ja pehmeiköt ovat kuivuneet hyvin ajettaviksi. Ei vaan passaa pysähdellä kovin pitkäksi aikaa mehtässä, kun itikka-armeija iskee heti kiinni.
Kyllä teki fillarilenkki hyvää viikon lomailun ja perhehöntsätenniksen peluun jälkeen.
Jos huomenna koittais sitä hidasta ja pitkää. Eli Prisman tolppa kello 10 (saa ehdottaa muutakin aikaa mutta aamupäivästä). 4-7h RAUHALLISTA menoa, taukoja, kikkailua ym. Ottakaa rahaa mukaan, saatetaan pysähtyä myös kahville välissä.
Jaksaiskohan sitä vääntäytyä osaksi aikaa ajamaan, mieli tekisi. Jos mä vaikka osallistuisin vaan niihin tauko- ja kikkailuosioihin...:p Päättänen asian aamulla.
Voin laittaa viestiä, missä milloinkin taukoillaan niin ei tarvitse etsiä ;)
Marvellous!
Nyt ei vissiin kuitenkaan tartte taukotakkia?
Jos huomenna koittais sitä hidasta ja pitkää. Eli Prisman tolppa kello 10 (saa ehdottaa muutakin aikaa mutta aamupäivästä). 4-7h RAUHALLISTA menoa, taukoja, kikkailua ym. Ottakaa rahaa mukaan, saatetaan pysähtyä myös kahville välissä. Katotaan jaksanko lähteä kokeilemaan jatkolenkkiä. Aamusesta lähden ajamaan rengastien esiharjoitusta maantielle. Mulla on arviolta 10 aikaan takana 100 km maantie/soratie ajoa pohjilla. Toisaalta rauhallista maastoajoa kikkailuilla ja tauoilla 4h perään voisi olla ihan kiva, jos voimat riittää. 7h tuskin jaksan tai mistä sitä tietää. Ekaa kertaa lähden ilman peräkärryä 100 km lenkille. Edellinen 100 km lenkki oli kärry perässä.
Marvellous!
Nyt ei vissiin kuitenkaan tartte taukotakkia?
Juuei. Aurinkorasvaa kylläkin.
Sunnuntaicycloissa pieni epävarmuustekijä, mutta 95% todennäköisyydellä ajetaan. Vetohommat maasturilla, vauhti rauhallinen. Suunnaksi voisi ottaa Ala-Lemun ja ajella muutama pikkupätkä Kaarinan keskustan liepeillä. Keliksihän on luvattu kuuman kosteaa Mombasaa, eli hauskaa tulossa!
Jos eivät ruisrock lauantain jälkitaudit ole liian kovia tulen sunnuntakrossiin...olihan se lähtö vielä Veitenmäen koululta?
Jos eivät ruisrock lauantain jälkitaudit ole liian kovia tulen sunnuntakrossiin...olihan se lähtö vielä Veitenmäen koululta?
Lähtöpaikka on Kaarinan Hongkong, Laasmäenkatu 6
(http://opaskartta.turku.fi/Web/Default.aspx?layers=Opaskartta&cp=6700970,23465830&z=2&title=Laasm%C3%A4enkatu%206%2C%20Kaarina&language=fin)
hullukoira
07.07.2012, 00.43
Forecan ennuste povaa huomiselle yli 30 mm vettä ja jokaisessa pilven kuvassa on salama. Aika selkee Nasty Suicide Cyclo -keli, pääsen vihdoinkin, pienen sisäänajon jälkeen, koittamaan 30 mm Michelinin vetopitoa.:)
Sataako Turussa nyt? Paraisilla alkoi nimittäin sade äsken. Ei oikein taida motivaatio riittää siihen, että lähtisin valmiiseen sateeseen ajamaan.
Sataako Turussa nyt? Paraisilla alkoi nimittäin sade äsken. Ei oikein taida motivaatio riittää siihen, että lähtisin valmiiseen sateeseen ajamaan.
Ei täällä mitään sada, hiukan tummahkoja pilviä kyllä. Tunnin päästä voi jo sataa jos se sieltä saariston suunnalta on tulossa.
Ja nyt se sade sitten vähän niinku lopahti. On tää kans, nyt on sitten kiire, jos meinaan ehtiä lähtöpaikalle. Aamupalakin vielä syömättä. Ehkä mä teenkin pitkästä aikaa syklottelulenkin täällä nurkissa, enkä hosu mihinkään.
Lähtöpaikka on Kaarinan Hongkong, Laasmäenkatu 6
(http://opaskartta.turku.fi/Web/Default.aspx?layers=Opaskartta&cp=6700970,23465830&z=2&title=Laasm%C3%A4enkatu%206%2C%20Kaarina&language=fin)
Niinhän se oli...
Olipahan hieno keuhkotautiosaston oma lenkki, erittäin rauhallista ajoa hiukan oudommilla poluilla.
Ajettiin Mikkolanmäki-eläinten hautausmaan ympäriltä löydettiin todella kivaa polkua-Petreliuksen metsässä kikkailtiin pitkin ja poikin polkuja-ajettiin kaatopaikanmäelle jossa alkoi vesisade-vesitornin maastossa taas kikkailua ja melkein trial-ajoa-suunnattiin kohti Prisman tolppaa kun sade näytti yltyvän-tolpalla huomattiin että sade loppuu ja jatkettiin Pääskyvuoren kautta Kuralan laavulle ja pellon reunaa Auranlaakson aakkosbaariin kahville. Kahvin jälkeen Häämäen ohi Halisten metsiin-polttolaitoksella löydettiin myös kivoja polkuja-käytiin Koroisissa katselemassa nähtävyyksiä-piti ajaa Nummenmäki läpi mutta ei jaksettu tunkata ylös-todellista maastoajoa kaapelikaivantoa pitkin Hämeentieltä Hannuniittyyn-vielä Jaanin metsä ja paluu tolpalle.
Hiukan yli neljä tuntia tuli ajettua. Iso kiitos Pikkelle seurasta :D
Juu kyllä kannatti lähteä ja mahtaa nyt sokerisia sohvaperunoita harmittaa. Oli aivan ihq lenkki ja tuli tosiaan pyörittyä ei niin tutuissa paikoissa. Tätä lisää! http://www.millan.net/minimations/smileys/yay.gif
greenman
07.07.2012, 18.14
Ei harmita. Sain tuliaisiksi kilon Brunbergin tryffeleitä. :P
Juu kyllä kannatti lähteä ja mahtaa nyt sokerisia sohvaperunoita harmittaa. Oli aivan ihq lenkki ja tuli tosiaan pyörittyä ei niin tutuissa paikoissa. Tätä lisää!
http://www.millan.net/minimations/smileys/yay.gif
Damn kun ei tullut luettua foorumia ajoissa, koska olisin osallistunut lenkille, kun torstaina jäi väliin kun olin keskisuomessa...
Damn kun ei tullut luettua foorumia ajoissa, koska olisin osallistunut lenkille, kun torstaina jäi väliin kun olin keskisuomessa...Sama täällä. Harmittaa, en lukenut foorumia ajoissa ja ehdin sopia tuon "maantielenkin" päätepisteen kanssa lauantaille. Olisin tullut keskeltä lenkkiä mukaan jos olisin tiennyt mistä porukka löytyy. Mun päivä meni tätä rataa: Nukuin aamulla turhan pitkään ja lähdin vasta seitsemän jälkeen ajelemaan kohti päätepistettä. Matkaa tuli 43 km/sivu. Matkalla sain niskaan kunnon sadekuuron. Tiellä oli vettä sentin verran. Perillä hiukan kuivattelin ja odottelin, että seuraava sadekuuro meni ohi. Takisin kotona olin vasta klo 11 jälkeen. Keskinopeudeksi tuli pieneen vastatuuleen ilman taukoja 22 km/h ja sama matka takaisin pieneen myötäiseen 24 km/h. Sainpahan pohjatiedot mun tämän hetken kunnon tasosta rengastien aikataulutusta varten. Tuli myös kokeiltua miltä tuntuu ajella 50 km/h nimismiehen kiharaa. Kyllä täysjousto on sitten mainio peli tuollaisessa paikassa. Kotona kävin vaihtamassa kuivat vaatteet jonka jälkeen lähdin eksyilemään mulle aivan uusille poluille alalemuun ja kävin myös ajeluttamassa lapsia poljettavalla safariautolla Kupittaan puistossa. Päivän saldo matkaa fillarilla 120 km + puolen tunnin polkeminen yllättävän raskaalla safariautolla. Eli ei sitä pelkästään sohvalla ole löhöilty tänään :)
Mepäs ajettiin ilman mittareita eli ehkei sitä laskettu lenkiksi ollenkaan...
Olen jo jonkin aikaa miettinyt turkuun maastopyörätapahtumaa. Iso projekti, tiedän kyllä, ja ehkä kuitenkin aika utopistinen loppupeleissä.
No, eilen illalla aloin miettimään asiaa tarkemmin ja keksin Pääskyvuori x-tuntia jutun. Pääskyvuori siksi, että se on tuossa vieressä, paljon ajettavia polkuja, Pääskyvuoren koulu (mahdollinen) lähtö- ja maalipaikka ja korkeuseroakin löytyy. Kävin ajelemassa polkuja ja koitin miettiä jotain järkevää reittiä ja kyllähän sellainen löytyi.
Seuraava ajatus on kokeilla asiaa käytännössä, ajetaan "omalla porukalla" vaikka pari tuntia samaa lenkkiä ja katsotaan toimiiko.
Viskipäissään tulee hyviä ideoita ;)
Ensimmäinen triathlon harjoitus takana, eikä tunnu oikeen hyvälle. Uinti 300m Ispoisten uimarannalla, muuten ihan ok mutta liian hitaasti ja lasit huurtu totaalisesti. Pyöräily 10 km uimarannalta piispanristille ja sieltä pikatienreunaa Paavo nurmen stadionille. Lähdössä jala ihan jumissa, ensimmäiset 3-5 km ajoin puupölkyillä, kun koivet aukesivat niin meni muutaman kilometrin ihan mukavasti, kunnes alkoi liikennevalot ja muut teiden ylitykset, niisä kun meinas mennä järki. Stadionilla taasen alkoi juoksu, ensimmäisen kierroksen jäjkeen alkoi jalat krampata, mutta pystyin jatkamaan, tosin hitaasti. 3 ja 4 kierros kramppasi vatsa, loput 3 1/2 kierrosta pystyin juoksemaan kutakuinkin järkevää vauhtia. Loppuaika 54.44.5 joten parannettavaa vielä on hiukan.
jh.nerve
08.07.2012, 18.00
Moro! Onko teillä Turussa päin jotain yhteislenkkejä maastoon? Suoritan varusmiespalvelusta Pansiossa ja maasturi olisi tarkotus ottaa mukaa, mutta en oikeen tiedä maastoja missä ajaisi, tai olisiko joku halukas näyttämään polkuja ja pitämään lenkkiseuraa? arki-iltaisin kello 18 olisi hyvä aika lähteä lenkille.
greenman
08.07.2012, 18.12
Torstaisin klo 18. on perus viikkolenkki parillisina viikkoina itäharjun prismalta ja parittomina impivaaran palloiluhalleilta.
Muita lenkkejä sovitaan täällä satunaisesti.
Immo Laine
08.07.2012, 19.54
Kivikko on kaveri! Oli namilenkki.
Kivikko: http://www.pyorakrossiparkki.fi/
jh.nerve
08.07.2012, 19.59
Oisko joku huomenna halukas lähtemään jostain Pansion edustalta?
Olen jo jonkin aikaa miettinyt turkuun maastopyörätapahtumaa. Iso projekti, tiedän kyllä, ja ehkä kuitenkin aika utopistinen loppupeleissä.
No, eilen illalla aloin miettimään asiaa tarkemmin ja keksin Pääskyvuori x-tuntia jutun. Pääskyvuori siksi, että se on tuossa vieressä, paljon ajettavia polkuja, Pääskyvuoren koulu (mahdollinen) lähtö- ja maalipaikka ja korkeuseroakin löytyy. Kävin ajelemassa polkuja ja koitin miettiä jotain järkevää reittiä ja kyllähän sellainen löytyi.
Seuraava ajatus on kokeilla asiaa käytännössä, ajetaan "omalla porukalla" vaikka pari tuntia samaa lenkkiä ja katsotaan toimiiko.
Viskipäissään tulee hyviä ideoita ;)
Tällaisen järjestämisestä on ollut puhetta. Suurin ja ensimmäiseksi ratkaistava ongelma on saada luvat halutulle alueelle. Helpointa lupien saannin luulisi olevan, jos maat kuuluvat samalle omistajalle esim. Turun kaupungille.
fillaristi
08.07.2012, 20.29
Tällaisen järjestämisestä on ollut puhetta. Suurin ja ensimmäiseksi ratkaistava ongelma on saada luvat halutulle alueelle. Helpointa lupien saannin luulisi olevan, jos maat kuuluvat samalle omistajalle esim. Turun kaupungille.
Hieno idea! Nyt kaikki organisaattorit päät sauhuamaan... :)
Löytyskö keltään ylimääräisiä aloittelijaystävällisiä lukkopolkimia nurkista (kestävät ja shimpan kengille sopivat)? Ois tarkoitus opetella niitten lukkojen salaisuuksia lähiaikoina.
Niin ja onko kellään suunnitelmissa jotain lenkkeilyä keskellä viikkoa. Kimpassa voisi liukastella siellä metsässä.
Sunnuntaicyclocross pyöritelty mahtavassa kelissä neljän kuskin voimin. Liukasta mutta hapekasta.
Ajettiin muutama pätkä, joita en ollut itsekään muutamaan vuoteen ajanut. Osa oli ennallaan, osasta ei ollut enää jälkeäkään. Maastopyöräilijän elintila pienenee.
Kiitos porukalle!
Löytyskö keltään ylimääräisiä aloittelijaystävällisiä lukkopolkimia nurkista (kestävät ja shimpan kengille sopivat)? Ois tarkoitus opetella niitten lukkojen salaisuuksia lähiaikoina.
Niin ja onko kellään suunnitelmissa jotain lenkkeilyä keskellä viikkoa. Kimpassa voisi liukastella siellä metsässä.
Mulla olis yhdet aloittelijavihamieliset. Maastoajoon vielä pahimmat mahdolliset, eli lukot vain toisella puolella ja laakeritkin vetelee viimeisiään. Eli en taida edes ilmaiseksi lainata, ettei tule paha mieli. Polkimilla ajettu 20 000 km ja ne oli ne shimanon halvimmat. Keskiviikon aamulenkki oli viimeinen, jolla paloi pinna ko polkimiin tuon laakerivian takia. No ehkä noista saa vielä kunnostettua polkimet, johonkin käyttöön, mutta maastoajoon en niitä suosittele. Jos olet polkimia hankkimassa maastoajoon, niin älä ainakaan hanki sellaisia, missä lukko on vain toisella puolella. Se lukon arpominen kyllästyttää varmasti aika nopsaan. Maantiellä tuolla ei ole paljoa väliä, kun parhaimmillaan jalat lähtiessä kiini ja perillä irti. Tilalle tuli shimanon ns. vähän paremmat deoren polkimet, joissa lukot molemmilla puolilla. Kyllä kelpasi torstailenkillä ajella. Noi toimi edellisiin verrattuna kuin unelma. Oli muuten torstaina ajopyörässä tarjouksessa nuo.
hullukoira
09.07.2012, 01.14
Kiitos porukalle!
Vetäjälle myös! Rennon leppoisaa juurakkojumppaa ja hyvä niin. Tietokoneen mukaan mulla tuli Sunnuntaina 9.4. (döner-sunnuntai) sama kilometrimäärä tuli täyteen 40 minuuttia nopeammin. Tahkosta palautuminen vaatii näkojään kunnolla aikaa.
Tahkosta palautuminen vaatii näkojään kunnolla aikaa.Ite tässä jännitän, josko Syötteeseen (http://www.syotemtb.fi/) mennessä olisi edes jollain tavoin palautunut... :rolleyes: Kovin on väkinäistä, pitäisi ilmeisesti ajaa joku vähän pidempi rauhallinen avaava pyörittely tms?
Eilinen olisi ollut juuri rauhallinen avaava pyörittely, lyhyt vaan. Vähän raskaan viikon päälle ei kyllä edes huvittanut kääntää kampea kovempaa. Oli kiva noin.
Mulla olisi, muutaman kerran käytetyt ja kaadutut. Merkistä en tiedä, ollu Gary Fisherissä kiinni alkujaan.
Kiitos Matille eilisen lenkin vedosta! Vauhti oli passeli liukkaalle kelille. Minä pyöräilen paljon mieluummin sateessa kuin 30 asteen helteessä. Eikä eilen kyllä edes satanut, mutta kaikki taidettiin kastua ensimmäisen 15min aikana.. Komean otb:n vedin viimeisen polun päätteeksi, sekin takuu siis toteutui lenkillä! Toivottavasti kätesi on tänään parempi eikä mitään mennyt rikki?
Toivottavasti kätesi on tänään parempi eikä mitään mennyt rikki?
Tuskin mitään venähdystä kamalampaa. Sormi ei tottele kunnolla käskyjä mutta ei ole kipeäkään, joten kaikki lienee hyvin.
Eiliseen raikkauteen verrattuna äsken oli tuskallisen kuumaa juoksulenkillä. Ei ole läskin kelit nämä.
Mulla olis kanssa :) http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=53277 tommoset käyttämättömät (2011 mallia). Ei oo tullu laitettua kiinni mihinkään pyörään, ku tossuissa on shimanon klossit.
Mut kai noiki shimanon kenkiin sopii. :)
http://www.youtube.com/watch?v=vc5wsGKRHoI
Mulla olis kanssa :) http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=53277 tommoset käyttämättömät. Ei oo tullu laitettua kiinni mihinkään pyörään, ku tossuissa on shimanon 'vastakappaleet'.
Mites noiden kestävyyden kanssa aloittelijalla? Kestääkö jysäyttää kiveen / kallioon. Kuvan perusteella epäilyttää.
Mulla ainakin edelliset on kolhitut nurkista ja uusiinkiin tuli heti ekalla lenkillä jäljet, kun onnistuin polkaisemaan nurkan aika vauhdilla kiveen.
Mun edelliset oli nämä,
http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=5937
jotka siis tällä hetkellä "ylimääräisinä" huoltoa odottomassa.
Tilalle tuli nämä (suomesta ostettuna):
http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=67220
Alle 60€ tarjoushinta oli mun mielestä kohtuullinen siihen nähden, miten asiallisen oloiset nuo oli.
Mites noiden kestävyyden kanssa aloittelijalla? Kestääkö jysäyttää kiveen / kallioon. Kuvan perusteella epäilyttää.
Mulla ainakin edelliset on kolhitut nurkista ja uusiinkiin tuli heti ekalla lenkillä jäljet, kun onnistuin polkaisemaan nurkan aika vauhdilla kiveen.
Ei ole omakohtaista kokemusta... mutta täältä (http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?25436-Crank-Brothers-Vispil%E4polkimet) voi lukea muiden kokemuksia.
Minulla oli maastopyöräilyä aloittaessani vuonna 2006 lainassa (käytetyt) eggbeaterit ja ne olivat siitä huonot aloittelijalle, että kireyden säätöä ei ollut. Useamman kerran kumoon kapsahdettuani hankin Shimanot, joissa kireyden säätö on.
Paljon munanvatkaimilla kyllä ajellaan, siitä vaan, jos irroitusrefleksi ja jalka ovat vahvoja!
Tilaa kuorma-autollinen tämmösiä (http://www.bike-discount.de/shop/k417/a15168/spd-pedals-pd-m520-white.html). Klossit tulee mukana.
Ainakin mulla ovat kestäneet vaikka olen niitä huolella kolhinut.
Juha Jokila
09.07.2012, 17.03
Minulla oli maastopyöräilyä aloittaessani vuonna 2006 lainassa (käytetyt) eggbeaterit ja ne olivat siitä huonot aloittelijalle, että kireyden säätöä ei ollut. Useamman kerran kumoon kapsahdettuani hankin Shimanot, joissa kireyden säätö on.
Paljon munanvatkaimilla kyllä ajellaan, siitä vaan, jos irroitusrefleksi ja jalka ovat vahvoja!
Eggbeatterissa voi asentaa klossit kenkiin kahdella tavalla, jolla saadaan eri avauskulma, eli kuinka paljon pitää kantapäätä kääntää, että lukko aukeaa. Se herkempi on minusta parempi. Käytössä klossi kuluu ja muuttuu myös löysemmäksi avata. Aika yllättävää, jos Ullasta lukko tuntui liian jäykälle. Ehkä ihan uutena näin voi olla. Mulla on kaikissa pyörissä Eggbeatterit ja maantiellä saman firman Candy malli. Hyvä puoli noissa on se, ettei hiekka, muta ja lumi juurikaan haittaa lukon toimintaa. En pitäisi noita kovin heikkoinakaan, vaikka yksi akseli ja yksi lukon sanka on vuosien aikana hajonnutkin. Kiveen ajaessa kenkä voi kyllä irrota polkimesta, koska lukon sangat ovat samaa rakennetta alapuolella, mutta ei tämäkään mikään ongelma ole ollut.
El Mariachi video
Oliko tuo vihje? Oletko vaihtamassa valurautapyörän toiseen?
Hah, näille rimppakintuille ne käytetyt vatkaimet nyt vaan olivat liian jäykät. Olen ollut tyytyväinen M540-shimanoihin, joita pidän herkällä irrotuksella. Minun säädöilläni tosikuskin vääntämänä irtoaisivat varmasti väärissä paikoissa.
Oliko tuo vihje? Oletko vaihtamassa valurautapyörän toiseen?
Ei se vaihtamalla parane... mutta saattaahan tuon vihjeenäkin tulkita.
greenman
09.07.2012, 18.39
Hah, näille rimppakintuille ne käytetyt vatkaimet nyt vaan olivat liian jäykät. Olen ollut tyytyväinen M540-shimanoihin, joita pidän herkällä irrotuksella. Minun säädöilläni tosikuskin vääntämänä irtoaisivat varmasti väärissä paikoissa.
Mulla puolestaan on ihan päinvastaisia kokemuksia. Omasta mielestä vispilät on todella löysät verrattuna shimanon polkimiin.
Noi shimanon 19,95 polkimet on kyllä hinta-laatu suhteelta parhaat mitä on.
Tilailen varmaan tällaiset (http://www.bike-discount.de/index.php?ac=pddetails&pdid=970). Saanu kehuja vähän sieltä sun täältä nii eiköhä ole hyvät.
Tilailen varmaan tällaiset (http://www.bike-discount.de/index.php?ac=pddetails&pdid=970). Saanu kehuja vähän sieltä sun täältä nii eiköhä ole hyvät.
Mulla taitaa olla tuollaiset jossain, ostatko 15 eurolla? Ei kukaan muuten renkaita tarttis, viiden nippu (http://www.lumous.com/ridefree/renkaita.jpg) kympillä! (sis. Maxxiksen High Roller ja Minion, Nokian Gazza ja Attack X:t)
Mites huominen tiistailenkki? Ajattelin mennä itsekseni Vakken metsiin rauhallisesti kikkailemaan, mutta jos on kiinnostusta niin saahan siitä jonkun yhteisen maastokoulu-tyylisen tapahtumankin. Ei ole siis tarkoitus ajaa mitään lenkkiä, leikkiä vaan.
Varaan Peipon rengasnipun! Velipoika juuri tunti sitten jutteli että tarvis ostaa uudet ulkogumekset :)
Tiistailenkki kuulostais hyvältä. Mihin aikaan? Onnistuuko päivälähtö? Mulla on vapaapäivä, mutta olisin mielelläni illalla kotona.
Mulla olis kanssa :) http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=53277 tommoset käyttämättömät (2011 mallia). Ei oo tullu laitettua kiinni mihinkään pyörään, ku tossuissa on shimanon klossit.
Onks noi niinku ylimääräset? Voisin ostaa pois kun alkaa olemaan Malletit hiukan väsähtäneet.
Aki Korhonen
09.07.2012, 23.51
Mites huominen tiistailenkki? Ajattelin mennä itsekseni Vakken metsiin rauhallisesti kikkailemaan, mutta jos on kiinnostusta niin saahan siitä jonkun yhteisen maastokoulu-tyylisen tapahtumankin. Ei ole siis tarkoitus ajaa mitään lenkkiä, leikkiä vaan.Ole hyvä vaan. Laita lähtöpaikka ja -aika palstalle sekä pieni kuvaus lenkin tyypistä. Ihan kiva jos joku järjestää jotain torstailenkeistä poikkeavaa ohjelmaa.
peruspertti
10.07.2012, 00.23
Tiistailenkkinä jotain kikkailu/ surffailu juttua sopii mulle onko paikka prisman tolppa?
Onks noi niinku ylimääräset? Voisin ostaa pois kun alkaa olemaan Malletit hiukan väsähtäneet.
Joo turhaan mä niitä tuolla hyllyllä makuutan. voin ottaa mukaan vaikka torstaina? Ellet sit haluu niitä jo nopeemmin... laitan vaikka yhteystietoja yv:llä
Joo turhaan mä niitä tuolla hyllyllä makuutan. voin ottaa mukaan vaikka torstaina? Ellet sit haluu niitä jo nopeemmin... laitan vaikka yhteystietoja yv:llä
Tuurstai käy hyvin.
kari kangassalo
10.07.2012, 11.03
vielä polkimista: hain viime syksynä foxcompista muistaakseni kolmellakympillä nuo shimanon peruslukkopolkimet. hyvin ovat toimineet. ei aina kannata netistä kaikkea tilata, suosi paikallista.
perhetilanteesta johtuen yhteislenkeille ei juuri ole päässyt. eilen olin myöhäisellä iltalenkillä alkaen klo 21.30. muuten kivaa mutta 23.30 alkoivarjopaikoissa kaipaamaan otsalamppua.
mtb on siitä kiva harrastus että mitä harvemmin käy polkemassa niin sitä enemmän jo yksikin lenkki tuntuu kuntoa ja taitoa palauttavan. koskaan ei harmita että on lähtenyt lenkille.
Kikkaillaan Tolpan® ja Pikiksen® välisessä metsässä tänään klo 17.00 alkaen, lähdetään Itäharjun Prismalta. Haetaan jotain jänniä paikkoja, ajetaan, työnnetään ylös ja ajetaan uudestaan. Matkamittarit voi jättää kotiin. Nyt on siis hyvä paikka lähteä treenaamaan vaikka droppeja tai keulan nostelua tms. mitä nyt halutaankin.
voisin lähtee mukaan jos 17.00 passaa? siihen luulis kerkeevän..
Mulla taitaa olla tuollaiset jossain, ostatko 15 eurolla?
Kyllä ostan, otatko mukaan lenkille tänään niin otan eurot mukaan?
16 tai 17 sopii itelle molemmat, 16 ois melkeen parempi.
Mielellään suosisin paikallista mutta kun hinta on melkein tupla verrattuna ulkomaihin niin ei opiskelijalla ole kauheesti valintaa..
Immo Laine
10.07.2012, 11.56
Tänään vois yrittää kalliobaanakikkailua Mynämäellä, kun en millään ehdi tolpalle 16 tai 17.
Pari tuntia rauhallista menoa suunnitelmissa. Jos haluat mukaan, niin ilmoittele. Mynämäen Urheilukeskus n. klo 18. Puh o4o5213277
Otetaan se klo 17.00 sitten. Polkimet nappaan mukaan Ropplesille.
Meikä tulee mukaan tänään vaikka iltalähdöksi menikin. Lenkkisauna jää taas väliin, mut täytyyhän asioilla tärkeysjärjestys olla. Älä ota Peippo niitä renkaita mukaan, voi olla hankala kuljettaa ;)
En kerennyt porukan matkaan kun piti käydä Salossa. Sieltä tultua kävin kuitenkin ajelemassa Pääskyvuorta ympäri pari kierrosta. Renkaan jälkiä näkyi melkoisen paljon.
Kukakohan mahtoi olla se kuski puna-valkoisella pyörällä valkoisessa kypärässä joka puhui puhelimeen Pääskyvuoren pururadalla ja lähti siitä poluille? En nyt NIIN pelottava ole etteikö voisi tervehtiä, tai sitten en vaan huomannut puuskutukseltani kierroksen loputtua.
En nyt NIIN pelottava ole etteikö voisi tervehtiä,
Sinut nähdessähän ruvetaan huutamaan! ;)
Sinut nähdessähän ruvetaan huutamaan! ;)
Juu mutta vaan silloin jos joutuu syliin :p
kari kangassalo
10.07.2012, 23.44
olin juurikin pääskyvuoressa ite eilen, hyviä paikkoja sielä. eli miun jälkiä ainakin oli
Kiitoksia tiistaikikkailulenkistä, 5 lähti matkaan ja kaikki polkien metsästä pois vaikka hajotus ja pannutustakuu saatiin täyteen yhden miehen voimin. Päätti tosin (kaikista paikoista) pannuttaa käytännössä pysähdyksissä tasaisella paikalla?
Tuli kyllä treenattua ja tehtyä asioita mitä ei ikinä yksin tekisi. Videota taitaa jossain vaiheessa tulla yhdestä aivopierupaikasta, joten sitä odotellessa..
Ropples ehtikin aika lailla tiivistää saman minkä olisin itse kirjoittanut. Kouluttajille kiitos, jotain tuli opittua. Välillä jännitti ihan oikeasti, harvoin pyöräillessä pumppu takoo bongorumpuna puhtaasti pelosta.
Meikäläinenhän se vastasi takuiden täyttämisestä. Isosta etulimpusta lohkesi hammas ja pitkästä aikaa löysin itseni selältäni tontista. Miten voikin pysähdyksistä kaatua niin sa****nan kovaa! Trackstandista liikkeelle suoraan sentin päässä odottavaa sammalen piilottamaa kivenmurkulaa kohti, eihän pyörä siitä mihinkään mennyt, mutta silti lähes heitti mut selästään. Ja suoraan toisen kiven päälle tietty, sattui ihan kuin olis kovemmastakin vauhdista vetänyt. Että näin. Hauskaa kuitenkin oli.
Ei väliä mitä ajetaan, kunhan ajetaan. Onneksi ette kikkaillessanne loukanneet.
Mä ajoin itseäni hulluuden partaalle illan juoksulenkillä kun kävin puudelia ulkoiluttavan kukkahattutädin kanssa eloisaa keskustelua siitä pitäisikö koiranp*ska kerätä kadulta pois vai ei. "Se on luonnon oma lannoite joka ei kuulu muovipussiin", kuului vastine. Prkl1. Toinen mopsin talutettavana ollut aikuisempi rouva hinasi itseään sen 5 metrin flexin päässä niin ettei ohi tahtonut päästä. Samalla hetkellä kun koitin loikata hihnan yli niin täti heräsi ja vetäisi narun kireälle mun polven korkeudelle. Kotva kevyttä kompurointia ja epäuskoinen katse taaksepäin. Kovasti pyyteli anteeksi, mutta eikö voisi huomioida myös muut ulkona liikkujat?!? Prkl2. Juoksulenkki huipentui Caribian parkkipaikalta tulleeseen nuoreen tyttöön joka yritti suojatiellä ajaa autolla yli. Siinä vaiheessa kun huomasi että kappas, suojatiellä onkin joku niin molemmat kädet irti ratista silmien eteen. Prkl3. Vareksen Jussia soveltaen lainaten: "Mikä v**** niitä turkulaisia vaivaa?"
Tarveis varmaan muuttaa maalle tai kulkea vaan metsässä. Tosin oletettavasti jälkimmäinenkin kriminalisoidaan pikapuolin. Myyn pyörät ja tossut ja ostan.... koiran!
Myyn pyörät ja tossut ja ostan.... koiran!
Saattaa sitten myös käydä kuten mulla, eli ostat pyörän koiraa varten... ;D
///Toinen mopsin talutettavana ollut aikuisempi rouva hinasi itseään sen 5 metrin flexin päässä niin ettei ohi tahtonut päästä. Samalla hetkellä kun koitin loikata hihnan yli niin täti heräsi ja vetäisi narun kireälle mun polven korkeudelle. Kotva kevyttä kompurointia ja epäuskoinen katse taaksepäin. Kovasti pyyteli anteeksi, mutta eikö voisi huomioida myös muut ulkona liikkujat?!? Prkl2.///
Jatkossa sitten taas kaikki juoksut tällainen (http://www.bike-discount.de/shop/k169/a8909/bell-mini-35mm-silver.html) kädessä. Voi tuntua jälkeenjääneeltä, mutta toimii yllättävän hyvin juuri kuvailemassasi tilanteessa :)
Vähintäänkin aiheuttaa hämmennystä. :p
Copyfighter
11.07.2012, 14.56
Ei tänään kukka metsään lähtis? Mieluiten länsipuolelta, koska sijaitsen itse tällä hetkellä Vallis Gratien alueella. Ilman autoa.
Tässä tämä video yhdestä kauhua herättäneestä paikasta, saatiin siitä lopulta lähes kaikki alas kun lupasin taltioida viimeiset hetket nauhalle ;) http://youtu.be/M9mjOtGdcFo
Tänään taitaa olla torstailenkillä Itäharjun Prisman vuoro, klo 18:00, eiks jeh?
fillaristi
12.07.2012, 15.54
Tänään taitaa olla torstailenkillä Itäharjun Prisman vuoro, klo 18:00, eiks jeh?
jeh
On ja tulen kans.
greenman
12.07.2012, 16.21
Jos avaisi vuoden torstailenkit.
Yritän nukkua päänsäryn pois ja vääntyä tolpalle.
Melkoinen MTB-Turku-tiheys tänään Kaskentien Nesteellä!
Määkin ajattelin avata torstailenkkikauden, mutta taidan tehdä sen maantiellä tyhmältä näyttäen, palvellee paremmin palautumista... Lauantaina voisi ajatella jotain kevyehköä metsälenkkiä, onko kenelläkään vielä mitään suunnitelmia?
Määkin tulen, joten hidas ryhmä ainakin toteutuu.
Alkaa olemaan ruuhkaa hitaassa :)
Arvaas Fränk kuka joutuu vetäjäksi? :)
No kyllä kai on ruuhkaa, kun kaikki ajokoirat on tunkemassa ryömintäryhmään. Ehkä ne vaan haluaa harjoittaa trialtaitojaan...
Jeejee, mahtavaa, olen ***** kettuuntuneena töissä. Hyvää lenkkiä muille!
19 kuskia lähti tolpalta, koitin ehdottaa kahta porukkaa mutta kaikki halus seurata perässä. Lähdettiin vaihteksi Luolavuoren suuntaan. Parit polut hautausmaan ympäristössä ja siitä Petreliuksen mastoon. Tässä vaiheessa vaihtui vetäjä, Peippo, metsän nopein eläin, meni keulille paremmin polut tuntevana. Ja hienoja polkuja löytyikin, tosin välillä ei ollut mitään hajua missä oltiin. Kannustuksiakin saatiin nuorisolta.
Pyöräkirjokin oli hyvä, perus joustojen ja peräjäykkien lisäksi sinkula, paksupyörä ja fiksi.
Pannutustakuu hoidettiin useamman kuskin voimin, itse aloitin jo ennen varsinaista lenkkiä, Jaaninojan polulla ojasta komea OTB. Hautausmaan nurkilla pahin tilanne, metsästä tultiin talon pihaan ja yksi kuski (sori, nimi muisti huono) aika pahan näköisesti nurin. Onneksi selvittiin kyynerpään haavalla ja muilla pienillä naarmuilla. Maastossa tein OTS:n (over the sadle), mäessä keula pystyyn ja siitä selälleen kanervikkoon. Ei vaurioita, pyörä jäi kyllä komeasti renkaat kohti taivasta ja aivan suoraan. Yhdessä mäessä taisi kaksi kuskia kaatua, ensin kampi kiveen laskussa ja vielä laskun lopussa pienempi kaato.
Hajotustakuu taisi jäädä tällä kertaa lunastamatta, mitä nyt alussa joku pieni tekninen tauko taisi tulla.
Lopuksi vielä tyhmäilyä BMX radalla sekä velotroomilla.
Kiitos Peipolle vetohommista Luolavuorella.
No ny on ajettu bemaxia, tempoa(?) velolla ja metsää. Ainakin pari OTB:tä tuli suoritettua 19 henkisen letkan toimesta. Hajotustakuun hoiti Copy komiasti särkemällä tällä viikolla kaupasta haetun pyörän satulan. Tervetuloa takaisin Turkuun! :)
Kotoa kotiin vajaa neljä tuntia ja 30 kilsaa.
Olipas oikein mukavan leppoisa lenkki, joka sopi hyvin kuvioihin.
Ja kruununa päälle bemaxia ja veloa.
Parikymmentä meitä oli parhaimmillaan, ja kaikki hitaita.
Siitä ensivuoden Tahkosta. Keväällä hiihtokauden jälkeen aloitetaan kunnon treenit porukkalenkille Tahko 180km. Ainakin Peter (Yeti) ja Matti (MattiH) ovat hengessä mukana. Miten muut?
Eli lähtö yöllä 00:00, eka kierros pitää mennä ehkä aikaan 4:45 (tämänvuotisen pitkän raja sitä luokkaa), toinen kierros 9:30 ja vimppa sitten sikakovaa :D.
Näin pääsee nauttimaan koko Tahkon, yön hurmos rauhassa, aamuauringon nousu maisemia ihallen ja loppurutistus ajokoirien kanssa.
Onko se diili.
Hieno lenkki! Hurjasti väkeä ja aurinkoinen keli, oli kiva nähdä letkassa myös pidempään poissa olleita kuskeja uudet fillarit alla.
En jaksanut lenkillä enää neljättä kertaa selittää missä tuo aiemmin postatun videon droppipaikka on, joten tässä se luvattu karttalinkki (http://opaskartta.turku.fi/Web/Default.aspx?layers=Opaskartta&cp=6704930,23464366&z=2&title=Videon%20droppipaikka&language=fin) :) Löytyy helposti kun oikealla puolella olevaa pururataa ajelee ja kaartaa vasemmalle taukopaikan (penkit & pöytä) kohdalta. Dropin jälkeen tiukka käännös vasempaan ja alas...
Siitä ensivuoden Tahkosta.
Se lähtö on kai kello 05? Mutta joo, reenataan reenataan. Kyllä kai se olis ajettavissa. Eikä sen ihmeempää harjoittelua, cyclolla vaan pitkää ja paskamaista.
Kiva lenkki oli, Peippo veti hyvät polut ja ajaa kyllä kuin pikakelatulla videonauhalla. Onneksi pahahkon näköisissä kaatumisissa ei tapahtunut pahoja. Kiitos koko porukalle!
Jaa, vaikka tänä vuonna 240 lähtö oli 00:00.
No jos 180 on ollut aiemminkin 05:00, niin kai se on ensi vuonnakin?
Koskahan ne siitä laittaa infoa.
Se lamppupääajelu vaan oli niin kliffaa !
Copyfighter
12.07.2012, 23.25
Kiitos kaikille, eritoten Peipolle oikeasta ajolinjasta. :D Olipa kiva käydä suihkussa! Mies ja pyörä voivat hyvin. Nyt pari Carlsbergia pahimpaan särkyyn.
Noi kivikot on kyllä ihan mun lempijuttujani. Loistava lenkki kerta kaikkiaan!
Niijuu, mä olin lenkin ainoa nainen. http://www.millan.net/minimations/smileys/girlpowersmiley.gif
Kiitos vetäjille ja seuralle, hyvä lenkki oli!
Noi kivikot on kyllä ihan mun lempijuttujani. Loistava lenkki kerta kaikkiaan!
Niijuu, mä olin lenkin ainoa nainen. http://www.millan.net/minimations/smileys/girlpowersmiley.gif
Pirteä Pikke Piristää.
Kiitoksia lenkistä vaikka tuli avattua pannutuskausi oikeen kunnolla. Jälkimatematiikka on sininen nenä, kipeä olkapää, arka kyynärpää sekä vaihtoon menevä kypärä (vaikka ei ole paljon mitään näkyviä vaurioita?). Tän viikon urheilut taisi olla tässä. Ihan hyvä palautua takasin maan tasolle vähän väliä :P
Copyfighter
12.07.2012, 23.52
Hajotustakuun hoiti Copy komiasti särkemällä tällä viikolla kaupasta haetun pyörän satulan. Tervetuloa takaisin Turkuun! :)
Kiitos Jari, näinhän sen pitikin mennä. Grande entrance! ;)
Kokeilin muuten lenkillä Jarkon fixiä asfalttipyörätiellä. Aika hätkähtyttävän epäuskoinen fiilis! Hyvin se työntää kampea ylös ja nopeasti. Väittävät kyllä, että siihen nopeasti tottuu? Kuninkaiden pyörä.
Immo Laine
13.07.2012, 00.06
...Lopuksi vielä tyhmäilyä BMX radalla...
[Tykkää]
Ja tiistaina sitten paikalle! (sekä tietty myös maanantaina on treenit...)
Oli mukava leppoisa lenkki, kiitos kaikille.
...
Siitä ensivuoden Tahkosta.
...
Onko se diili.
Mennään vaan.
Joo, vaille kasiin asti töissä ja sitten kotiin odottamaan mekaanikkoa, joka lyhensi viimein pivotin takajarruletkun. -40 cm, -8 g, vain xxs-kokoisille pyörille.
Oi oisinpa ollut mukana lenkillä! Komea letka on ollut.
Oi oisinpa ollut mukana lenkillä!
+1, vaan kun olin itsekin töissä... Kiva että muilla oli hauskaa :)
Se lähtö on kai kello 05? ....
Kun en löytänyt mitään infoa vielä ensivuoden lähdöistä, enkä vanhoistakaan, niin laitoin Terolle maastoon.fi s-postia, että olisi hienoa ajaa sellainen auringonlasku/hyvää yötä+auringonnousu/hyvää huomenta+hauskaa päivää "JukolaTahko". :p
Hulluja haaveita. Lets see. Nyt muuta väliin.
greenman
13.07.2012, 07.39
[Tykkää]
[En tykkää]
Komea pannutus toisessa hypyssä. Alastulo kemeasti keula edellä vastapattiin ja siitä suorinvartaloin kerien tatamiin. Muutama perus naarmu ja oikea ranne nyt aika hellänä. Satulakin otti jotain damagea. Ei voi tommosella leveällä hiekkaradalla pysyä pystyssä. Parempi jatkossakin pysyä kivikossa. Voi olla, että jää tiistain kisa väliin, kun ei ole oikein hyvää kalustoa. Läskipyöräkin on kappaleina.
Alkumatkasta kävin kotona kiristämässä kammet, kun ei pikkuavaimilla kenttäolosuhteissa saanut riittävän tiukalle. Navigoin Luolavuoreen, jossa sain letkan uudestaan kiinni.
Tahkon vajaalle pitkälle matkalle (180km) olisi parasta päästä jo 00.00. Silloin siellä on todella hienoa. Aurinko nousee ... ja perilläkin on joskus iltapäivällä.
Voi olla, että jää tiistain kisa väliin, kun ei ole oikein hyvää kalustoa. Läskipyöräkin on kappaleina.Tarviikko lainapyörää? Järjestyy haluttaessa...
Aki Korhonen
13.07.2012, 11.36
Tuli aikoinaan opittua, että mitä parempi maastoauto niin sitä hankalampaan paikkaan pääsee jumiin. Onkohan se nyt sitten niin, että mitä parempi maastopyörä niin sitä isompia pannuja tulee. Toivottavasti kaikki kolhiintuneet toipuu nopeasti.
Immolle tiedoksi, että greenmanin pannut tuli kakkoshyppyrillä. Itselläkin siinä yksi pieni tilanne. Ja se on se paikka josta olen antanut palautetta jo aiemminkin. Ei siinä muuten mitään, mutta kun tällainen hidas ja kankea hämäläinen, jolla ei ole käsiä, jalkoja, kykyjä eikä rohkeutta, ei vain uskalla ajaa siitä riittävän lujaa. Sen hyppyrin uudelleenmuotoilun jälkeen en muuten ole käynyt BMX:ää ulkoiluttamassa. Ei oikein ole mieltä lähteä sinne jarruttelemaan. Mun mielestä siis sitä kakkoshyppyriä olisi syytä muokata jotenkin. Täyttää ja/tai pidentää sitä kuoppaa tai vaihtoehtoisesti muotoilla jotenkin kokonaan toisenlaiseksi. Toki ajomiehet siitä osaa vetää enkä tiedä tarviiko muista välittääkään. Toisaalta kuopan jonkinasteinen täyttäminen ei haittaisi tuplan hyppääviä yhtään. Siirtyisin toki velolle, mutta huomasin just eilen etten jaksa polkea sitä kierrosta enempää. :)
Kiva lenkki oli, Peippo veti hyvät polut ja ajaa kyllä kuin pikakelatulla videonauhalla. Onneksi pahahkon näköisissä kaatumisissa ei tapahtunut pahoja. Kiitos koko porukalle!
Hauska lenkki oli ja kaikki polut mulle täysin uusia. Pikkasen painoi loppulenkistä edellisen päivän rengastien kierto, jossa ajoa reilu 200 km 45 kiloinen kärry perässä. Taisin olla yksi niistä leppoisan lenkkivauhdin takaajista, kun olin ison osan ajasta vetäjän perässä jarruttelemassa. Mielestäni hyvin vedetty lenkki taas jälleen kerran.
Oli hauskaa seurata Peipon menoa ja opiskella ajolinjoja. Paikoitellen aloittelijan silmin vauhti oli aika uskomaton. Itsekin vedin nurin, kun kuvittelin, että kai tuosta perästä nyt puolella Peipon vauhdista selviää.
Ei riittänyt taidot, renkaan pito ja pyörän ominaisuudet. Pääsyy aloittelijan taidoissa. Lähti etupyörä luistamaan liukkaan kiven päältä ja loppu onkin sitten historiaa.
Ensimmäinen luisto oikeni ja vauhdinkin sain tippumaan kävelyvauhtiin. Kuvittelin jo selvinneeni pelkällä säihkähdyksellä, mutta ajolinja oli siinä vaiheessa ihan jossain muualla, kuin piti ja ajoin sitten uudestaan eturenkaan toisen kiven päälle, josta etutengas sivuluisussa seuraavan kiven kylkeen. Ja pyörän sivusta kädet edellä kivikkoon. Oliko tuo sitten STB, kun kuski menee tangon sivusta ohi. :) Polven kolautin kiveen, mutta onni onnettomuudessa oli, että mulla oli kevyet polvisuojat päällä ja oikeassa paikassa, eli polven ja kiven välissä.
No ei ollut turha lenkki. Opinpahan taas loukkaantumatta ainakin yhden tärkeän asian lisää. Opettele ensin ajamaan kuivalla kelillä ja lisää vasta sitten vauhtia kostealla alustalla :)
Toinen hyvä opetus oli, että suojista on iloa vain kun ne on päällä. Pitäisköhän hankkia kyynärsuojatkin tai ainakin laittaa pitkähihainen paita ja hanskat päälle. Sen verran ikävän näköistä jälkeä tuli nähtyä ...
Aki Korhonen
13.07.2012, 11.56
Toinen hyvä opetus oli, että...Tuli tästä mieleen... Vaikkei itse aiokaan kaatua, niin pieni ensiapusetti ei olisi kenelläkään pahasta. Esim. puhdistustarpeita, laastaria, sideharsoa - ei paljoa paina repussa ja voi olla isoksi avuksi jollekin.
Tuli aikoinaan opittua, että mitä parempi maastoauto niin sitä hankalampaan paikkaan pääsee jumiin. Onkohan se nyt sitten niin, että mitä parempi maastopyörä niin sitä isompia pannuja tulee. Toivottavasti kaikki kolhiintuneet toipuu nopeasti.
Voi olla. Mun kohdalla tietoisuus kehnosta etujousituksesta sai pitämään vauhdin maltillisena. Sitten kun tuli pyörästä riippumaton pannu, niin pieni vauhti takasi pienet vauriot. Pikkasen pesukoneelle töitä, etutenkaan pinnausta ja pari vaaleaa mustelmaa.
Oi niitä(kin) aikoja...
http://www.mtbturku.net/images/Albumi/2003/03_Makkara/030615_AUS/slides/ML1_AUS031.jpg (http://mtbturku.net/images/Albumi/2003/03_Makkara/030615_AUS/slides/ML1_AUS031.html)
Makkara-ajelu 2003, matkassa kolmisenkymmentä (!) kuskia.
Eksyin vaihteeksi wanhoihin gallerioihin (http://mtbturku.net/images/Albumi/index.html)...
Immo Laine
13.07.2012, 12.21
... pannut tuli kakkoshyppyrillä. Ja se on se paikka josta olen antanut palautetta jo aiemminkin.... Mun mielestä siis sitä kakkoshyppyriä olisi syytä muokata jotenkin.
Onhan se kakkoshyppyri varmaan tällä hetkellä teknisin, ainakin kovassa vauhdissa. Ja sellaiseksi se on tarkoitettukin ja tarkoituksella kaivettu syvemmäksi. Tämä kakkoshyppyrikin on kuitenkin lapsellisen helppo verrattuna lajityypilliseen hyppyriin, joten ei auta muuta kuin treenata lisää (esim. kuopan peittäminen levyllä jotta ylihyppäämistä on turvallisempi harjoitella) tai sitten vaan jarruttelee (onhan jarru pakollinen varuste bmx-race pyörissä toisin kuin temppuvehkeissä) se on ihan sallittua ja jopa suotavaa, jos pumppaamisnopeus jää polkemisnopeuden jalkoihin. Sitä voi sitten ekassa kaartessa polkea muut kiinni. Kakkoshyppyrin voi myös ajaa manuttamalla, ja tätähän voi harjoitella vaikka kotona sisällä.
Tuli tästä mieleen... Vaikkei itse aiokaan kaatua, niin pieni ensiapusetti ei olisi kenelläkään pahasta. Esim. puhdistustarpeita, laastaria, sideharsoa - ei paljoa paina repussa ja voi olla isoksi avuksi jollekin.
Seuraavilla lenkeillä on, pari pientä ea-sidettä, haavapyyhkeitä ja jokunen laastari.
Mäkin löysin sen kaipaamani Tatonkan ea-pussin. Siellä on jopa särkylääkkeitä...
Täältäkin kiitokset eilisestä lenkistä. Paljon oli uutta polkua, ja muutenkin hyvä fiilis.
greenman
13.07.2012, 16.57
Tarviikko lainapyörää? Järjestyy haluttaessa...
Kiitos tarjouksesta. Taidan kuitenkin jättää väliin.
Vähän kyllä jäi kaivelemaan se, etten päässyt pesemään haavoittunutta lähdevedellä.http://www.millan.net/minimations/smileys/moodswingf.gif Hiukan sentään lohduttaa, että samainen vesi helpotti peipon oloa lenkin päätteeksi.
Copyfighter
13.07.2012, 17.42
Vähän kyllä jäi kaivelemaan se, etten päässyt pesemään haavoittunutta lähdevedellä.http://www.millan.net/minimations/smileys/moodswingf.gif Hiukan sentään lohduttaa, että samainen vesi helpotti peipon oloa lenkin päätteeksi.
Eiköhän tämä tule toistumaan. :D Myös täällä ostettu läjä haavatarpeita + pannutustaskumatti.
Miten olisi pannutustaskumatin sijaan Pois pelko, tulkoon rentous -taskumatti?
Mäkin löysin sen kaipaamani Tatonkan ea-pussin. Siellä on jopa särkylääkkeitä...
Jep, Partiovarusteessa näkyy olevan laaja valikoima ea-laukkuja. Ensi visiitillä tarttuu mukaan Camelbakiinkin mahtuva. Isolla repulla retkeillessä on ea-kamat kulkeneetkin mukana.
pannutustaskumatti
Kaatopullon variaatio. :D
Mitäs kaikkea eilen mietittiinkään että pitää olla pannutusten varalta. Ilmalasta ja niskatuki ainakin :p
pannutustaskumatin
pannutustaskumatin, pannutustuskataskumatti, pannutustaskutuskamatti, pannutaskutuskamatti. Lähden kotiin
Ainakin jälkipuheista päätellen ollut eilen varsin hyvä meininki... :D
Copyfighter
13.07.2012, 18.22
Lähden kotiin
Viikon paras päätöksesi.
Sunnuntaicyclot perinteiseltä Hongkongilta. Tämänhetkisen sääennusteen mukaan tulee reippaasti vettä. Jotain harvemmin ajettua polkua ja/tai umpipusikkotunkkausta mielessä.
Miten ois lenkki huomenna Luolavuori/Ala-Lemu akselilla suht rauhallista vauhtia ja vois pysähdellä teknisempiin kohtiin hiomaan tekniikkaa.. Olis mieles muutama hyvä kivikko ja tekninen nousu.. Lähtö vois olla 10-11 Luolavuorelta..
Pystyttekö ajamaan pikkevauhtia vai haluatteko mennä kovempaa?
Hitaimman mukaan .. Ja ajoaika niin kauan ku huvittaa ajella ..
Mahdollisesti myös huomenna mukaan. Riippuu siitä toteutuuko huominen kiekonheitto ja mihin aikaan.
Hirppariin! trailikuskien alamäki/friiraidiajot huomenna. Hyvää reeniä esim. Jämille :) tai mihin vaan. Hissit aukee klo 12.
Ea-pussukat mukaan:seko:
Härregyyd! Sitten pitää ottaa fullface mukaan. No pitää miettiä, mitä sitä jaksaisi huomenna tehdä.
Jää ajot väliin huomenna, friba kutsuu.
Miten ois lenkki huomenna Luolavuori/Ala-Lemu akselilla suht rauhallista vauhtia ja vois pysähdellä teknisempiin kohtiin hiomaan tekniikkaa.. Olis mieles muutama hyvä kivikko ja tekninen nousu.. Lähtö vois olla 10-11 Luolavuorelta..
1kpl ilmoittautuu tähän hitaaseen ajoon. Klo 10 @ puomin tykö hiekkaparkkiksella (karttalinkkiä en osaa laittaa-siinä siis mihin suurin osa reiteistä laskee)?
Mä en kyllä osaa paikallistaa puomia. Saiskos vähän apuja? Ja mihinkäs auto kannattaisi parkkeerata? Olen siis ehkä tulossa.
Jää ajot väliin huomenna, friba kutsuu.Jotkut tekee mitä vaan, ettei tarvitsisi siivota.
Jotkut tekee mitä vaan, ettei tarvitsisi siivota.
Älä nyt, pesin just viis koneellista pyykkiä ja siivosin pianon päällisen ;)
Mä en kyllä osaa paikallistaa puomia. Saiskos vähän apuja? Ja mihinkäs auto kannattaisi parkkeerata? Olen siis ehkä tulossa.
http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=8000&text=puomi&srs=EPSG%3A3067&y=6708420&x=240759&lang=fi tuossa se puomi ja puomin viereen saa autonkin parkkiin.. 10 passaa hyvin joten olen silloin siellä..
Ajettiin Pikke siitä puomin ohi lauantaina kun päästiin pois metsästä ja lähdettiin ajamaan mäkeä ylös.
Paikka on näemmä hyvin lähellä sitä missä jouduin eilen eksyksiin muusta porukasta. Oma vika kun lähdin hortoilemaan nopeampien perään mäkeen. Kun kerkesin tornille, ketään ei näkynyt enää missään. Onneksi oli Pikken numero puhelimessa. Pikke vahti mua loppulenkin enkä saanut lähteä enää omille teilleni. Ei jäänyt traumoja ja tulen eksymään jatkossakin yhteislenkeille! Huomenna en kerkeä aamulenkille, valitettavasti.
http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=8000&text=puomi&srs=EPSG%3A3067&y=6708420&x=240759&lang=fi tuossa se puomi ja puomin viereen saa autonkin parkkiin.. 10 passaa hyvin joten olen silloin siellä..
Juuri tuota paikkaa tarkoitin, tämä sovittu.
Heh...ruoska ja kova ääni tekee ihmeitä... No ei ollut sun syysi vaan ennemminkin ajokoiraosaston vika, että sä sinne mäelle jouduit ja eksyit porukasta. Palaute annettiin välittömästi tilanteen jälkeen ja nyt ne ehkä osaa olla ihmisiksi, hetken ainakin...
Juups, paikansin puomin karttalinkistä.
Hauskaa huomenta.
Heh... Pikke on Kuningatar.
Juu juu, Pikke on keuhkovammakuningatar.http://www.millan.net/minimations/smileys/dramaqueensmil.gif Kun kroppa ei saa happea, niin paha sitä on yrittää liikuttaa. Piti jättää lenkki kesken ja riipii. Vissiin joku pöpö yrittää yliotetta musta.
Onnistuin muuten torstailenkin innoittamana tekemään ekan oikean otbeeni. On sitä odotettukin! http://www.millan.net/minimations/smileys/imoksmiley.gif
Minäkin erkanin porukasta Ala-Lemussa, kun alkoi tuntua siltä, ettei enää ehkä ihan olla palauttavan lenkin puolella... viikon takaiset tyhmäilyt tuntuvat vielä. Melkein kolme tuntia tuli silti täyteen, kun palailin sieltä rauhallisesti metsäpätkiä myöten. Kovin oli tutut polut kasvaneet umpeen Korsuvuoressa ja muuallakin.
Hienoa oli pitkästä aikaa ajella porukassa metsässä ja hakea asfaltille kadonnutta maastotuntumaa, varsinkin kun nuo Luolavuoren polut ovat vähän vieraampia. Kiitos veturille.
Copyfighter
14.07.2012, 13.39
Onnistuin muuten torstailenkin innoittamana tekemään ekan oikean otbeeni. On sitä odotettukin! http://www.millan.net/minimations/smileys/imoksmiley.gif
Me so proud. Me so happy.
Mä en kylläkään vielä tässä vaiheessa rohjennut tehdä sitä asvaltille. Olihan tuossa kyllä kiviä, joihin olisi voinut osua, mutta mun mielestäni kannattaa aloittaa pehmeästi ja totuttaa kroppaa liikerataan.
Se oli muuten oikein mallikelpoinen OTB, hienoa että sain olla läsnä todistamassa historiallista hetkeä.
Mun omasta ensimmäisestä OTB:stä muistan vain sen kun äiti kantoi minua kotiin, ja toisessa kädessä sillä oli mun täysjäykkä teräsrunkoinen sinkula.
Onnea Pikke:lle OTB neitsyyden menettämisestä! Löysitkö helposti takasin autolle? Kiitokset kaikille lenkkiseurasta..
Juu löysin. En tiedä, meninkö lyhintä mahdollista reittiä, mutta ainakin selkeintä.
Copyfighter
14.07.2012, 14.43
Mä en kylläkään vielä tässä vaiheessa rohjennut tehdä sitä asvaltille.
Tuohon asvaltti-OTB:hen kannattaa varautua huolella. Kymmeniä, ellei jopa satoja toistoja ja liikerata alkaa muodostua halutunlaiseksi. Myös sivuttaissuuntainen liikerata on siinä tapauksessa kannattavaa optimaalisen ihottuman aikaansaamiseksi.
Onnea Pikke:lle OTB neitsyyden menettämisestä! Löysitkö helposti takasin autolle? Kiitokset kaikille lenkkiseurasta..
Kiitokset veturille ja lenkkiseuralle-hieno sää ja uutta polkua! Allekirjoittanut täytti sen toisen osuuden lenkkitakuista, kun eräässä laskussa tein 360-barspinnin. Tämän operaation yhteydessä etuvaihtajan triggeri osui runkoon ja murtui irti. Pieni vahinko, mutta siihen loppui etuvaihteiden käyttö. Kiitokset Jannelle nippusiteistä, tuon jollekin lenkille tilalle vastaavat.
-Simo
Sti: onni onnettomuudessa ettet kuitenkaan äkkipysähdyksen johdosta kaatunut sinne kivikkoon et mielummin murtunut triggerin panta ku murtunut jalka..
Siitä se lähtee, seuraavaksi harjoittelet juoksuOTB:n, voin opastaa miten se tehdään ;)
Huomenna vois mennä taas ajamaan Pääskyvuoren "kisareittiä" ympäri.
Mihin aikaan Frank olet menossa ajamaan kisareittiä Pääskyvuoreen? Tulisin mielelläni mukaan jos huolit, mutta en pääse aamupäivällä. Iltapäiväksi lupaa vettä, muttei se minua haittaa.
Ei mulla niin väliä kun vieressä asun eikä muutakaan suunnitelmia huomiseksi ole. Olisko kahden maissa hyvä aika?
On hyvä aika! Tulen tolpalle kahdeksi.
Ajettiin tänään Maarian hiekkakuoppa-Jäkärlän luontopolku-sivukoukaus Haagaan-loput luontopolusta ja lopuksi Saramäen EK. Jäkärlän luontopolku muuttuu mielenkiintoiseksi kun sen ajaa "väärään suuntaan"! :) Suunnittelen ajavani jotain tämänpäiväisen kaltaista ympyräreittiä (n. 20 km ja 300 m nousua/kierros) kolmesti tässä joku päivä. Kaikkea se Syöte teettää...
Kaikkea se Syöte teettää...
Eihän tuolla Syötteellä onneksi ole edes yhtään mäkeä.
Reittikartasta katsottuna ns. mäet:
1. loivaa soratiepyörätietä, ei hapota.
2. Tätä ei aja kukaan, osa taluttaisi alaskin päin.
3. Ainoa ehkä mäki, mutta tätä ei enää jaksa, talutetaan tämäkin.
Ei oo hyvä olo, aivastuttaa, kröhityttää, viluttaa ja päätä särkee. Saas nähdä, mitä tästä kehittyy, vaikka saanko taltutettua.
kari kangassalo
15.07.2012, 13.14
itelle sopii aikataulu kerrankin niin hyvin että minäkin tulen klo 2 tolpalle. jos ja kun en pysy vauhdissa niin lähen kesken lenkin pois.
Eihän tuolla Syötteellä onneksi ole edes yhtään mäkeä.
Reittikartasta katsottuna ns. mäet:
1. loivaa soratiepyörätietä, ei hapota.
2. Tätä ei aja kukaan, osa taluttaisi alaskin päin.
3. Ainoa ehkä mäki, mutta tätä ei enää jaksa, talutetaan tämäkin.
Singlespeed-maastopolkupyörällä Syötteen huipulle runtatessa saavutin jonkinlaisen maitohappoeuforian tilan. Hauska mäki joka menee taluttaessa hukkaan.
Tuonne Syötteelle täytyy kyllä joku vuosi päästä. Hiukan vaan mietityttää lainaus reittiselostuksesta:
Taitava kuski selättää reitin varmasti täysjäykälläkin pyörällä, mutta järjestäjä suosittelee jousitettua, kunnollista maastopyörää
Jos ei ole tollasta? Missä kohdassa tämä meni vikaan? :D
Jos ei ole tollasta? Missä kohdassa tämä meni vikaan? :D
Onhan tuossa se taitava kuski-juttu. Tarkoittaakohan tuo "selättäminen" sitä että on koko ajan selällään kun ei pysy pystyssä :o
Sitähän se tietty tarkoittaa!
Ei pysty menemään selälleen kun ei osaa keulia.
Voidaan Frankin kanssa opettaa sulle over the sadle -tekniikka. Hirmu kevyesti sillä pääsee katolleen.
Täytyy lähteä selkeästi kikkailulenkille!
Tarveis (edelleen) pestä Tahkopyörä mutta hommasta ei tule mitään kun makaa soffalla. Onneksi päivän tolppalenkki lähtee muutaman minuutin päästä ettei ehdi sinnekään.
Pikke & Frank: Positiivisesti ajatellen tuo selälleen kaatuminen on vaan ylikehittynyt manuaali
Mä en ole kyllä piiitkään aikaan itse reenannut tota, pitäisi varmaan alkaa verestää taitoja. Pidetäänkö seuraavaksi kaikki kaatuu -lenkki, kun viime torstailenkillä vain noin puolet oli turvallaan?
.........Jos ei ole tollasta? Missä kohdassa tämä meni vikaan? :D
Ehkä siinä, että Matti ei vaan tiedä mikä on kunnollinen maastopyörä.
Vuonna 2006, ennen kuin rakensin ensimmäisen sinkulani, olin aivan tavallinen maastokuski pitkäjoustoisine täpäreineni. Valitettavasti homma vaan lähti ensimmäisestä kokeilusta raiteilta. Porttiteoria, tiätsä. Kammottavinta on se, että tämä tuntuu olevan tarttuvaa.
Eppuja lainatakseni:
Nimeni on Otto von Töttenbäri /
musta piti tulla lääkäri /
sitten kuulin radiosta Hollea /
aloin heti vetää pollea
Nopeasti summeeraten esityslistalle on nostettu seuraavaa:
1) Ullan SyöteSimulaatio jossa ajetaan 60km väärään suuntaan (saako tähän osallistua myös muut?)
2) idea MTB Turun bmx mestaruuskilpailuista tiistaina. Immo kehittelee sopevia sarjoja naamakirjan puolella
3) SohvaCyclo; Akin parin viikon takaista reittiä mukaillen. Hiekkatietä, kelviä ja helppoja polkuja matalalla sykkeellä 3h / 60km
4) Hirvensalossa alamäkipainotteista ajoa TAI paikallisten polkujen seurailuja Hannun(?) vetämänä
Lisäksi tietysti sunnuntaicyclot joka ajetaan vaikka ei sataisi. Torstaisin ajetaan torstailenkki, loogista.
Eikös tuossa nyt ole puuhaa yhdelle viikolle?
Ollin ja Karin kanssa kolme kierrosta Pääskyvuorta, märkää, liukasta, kuraista mutta niin mukavaa. Raivattiin parit polut niin pääsee paremmin ajamaan, ei katkottu mitään, siirreltiin vaan risuja ja tukkeja polulta.
Kierroksella mittaa 4km. Niin ja pannutustakuukin tuli hoidettua, mutta ei mun toimesta kun laitoin polvarit ennen lähtöä :p
Juu, tietysti mun ympyrälenkille saa tulla mukaan! :) Hiljaista vauhtia ja tauot minimissä. Minulla siis. Hitaasti perässä ajavaa Ullaa odotellessa tulee tietenkin taukoja enemmän.
Niin ja pannutustakuukin tuli hoidettua, mutta ei mun toimesta kun laitoin polvarit ennen lähtöä :p
Hyvä poika! *tapu tapu päähän*
Ollin ja Karin kanssa kolme kierrosta Pääskyvuorta, märkää, liukasta, kuraista mutta niin mukavaa. Raivattiin parit polut niin pääsee paremmin ajamaan, ei katkottu mitään, siirreltiin vaan risuja ja tukkeja polulta.
Kierroksella mittaa 4km. Niin ja pannutustakuukin tuli hoidettua, mutta ei mun toimesta kun laitoin polvarit ennen lähtöä :p
Jeps, kiitos Frankille opastuksesta! Mukava reitti, mutta niin sokkeloinen etten kolmen kierroksen jälkeenkään osaisi ajaa yksin sitä oikein. Pannutustakuu, hep! Kevyt sivuttainen otb, ei täysiä pisteitä takana ajavan mukaan.
kari kangassalo
15.07.2012, 17.54
Kiitos kovasti munkin puolestani, hauska reitti.Varissuon suuntaan kotiin mennessä oli vielä oikein kivaa pätkää joka päättyi siihen varissuon pommisuojajäähallin sisäänkäynnin kohdalle.
OTB:stä: Mielestäni ei ollut puhdas otb, koska koko vartalo ei mennyt sarvien yli. Vai mikä on tyylipuhdas? nyt määritelmiä kehiin. Alastulokin oli vaan kyljelleen eikä selälleen tai päälleen, kuten itsellä on tapana se tehdä.
Joka tapauksessa nämä kaatumiset ja otb:t tuovat ainakin hauskaa tarinointia tänne foorumille, kunhan ei tule oikeita vammoja. Henkisistä ei puhuta.
Vuonna 2006, ennen kuin rakensin ensimmäisen sinkulani, olin aivan tavallinen maastokuski pitkäjoustoisine täpäreineni.
MOT (http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?25709-Parhaat-pahimmat-polut-kuvia%21&p=765805#post765805)
Aki Korhonen
15.07.2012, 18.17
Mä oon kerran tehnyt todistajien läsnäollessa niin hyvän OTB:n ettei mun tarvii enää toistaa. Google (https://www.google.fi/search?q=site%3Afillarifoorumi.fi+kuusenoksan+tyyl ipuhdas+ja+hyvin+muotoiltu&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:en-GB:official&client=firefox-a#hl=fi&client=firefox-a&hs=vFl&rls=org.mozilla:en-GB%3Aofficial&sclient=psy-ab&q=site:fillarifoorumi.fi+kuusenoksan+tyylipuhdas+s ommiteltu+otb&oq=site:fillarifoorumi.fi+kuusenoksan+tyylipuhdas+ sommiteltu+otb&) todistaa kun kuusenoksaa ei enää ole. Valitettavasti en itse nähnyt, enkä juuri ehtinyt tajutakaan. Nopeasti harjateräs pysäyttää pyörän kun pääsee eturenkaan pinnojen väliin noin 20 km/h vauhdista.
Tsekkasin ja ilmasin äsken pari takajarrua malleja LX ja Saint. Nyt taas pyörii molemmissa fillareissa takarenkaat - toivottavasti. Jaksaisko sitä mitään polkea. Sohva vetää puoleensa.
Eilen nuorison kanssa eväsretkellä Kuhankuonon Karpalopolulla. Kuhankuonolta kaakkoon uusia pitkoksia, joista alle kouluikäinenkin totesi että onpas rumat. Isä on samaa mieltä!
Oih, mäkin muistan sen ajan, kun MattiH ulkoilutti vaan Koiraa. Silloin meteliä piti sekä kuski että pyörä. *muistelee*
MOT (http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?25709-Parhaat-pahimmat-polut-kuvia%21&p=765805#post765805)
Noista pitkoksista tuli mieleen, että kuka nyt Syötteelle menee... siellä on niitä ylä-/alamäkipitkoksia. Mielenkiintoisia varsinkin märällä ilmalla. Niissä on siis semmoinen paksun lankun verran porrasta liitoksissa, viistetty loivemmaksi, mutta silti...
Nastoilla ajavat menisi lujaa sateen sattuessa :) Voipi olla että osa ei ole kisareitissä, kun näyttää olevan vähän mukailtu MTB-reiteistä.
1) Ullan SyöteSimulaatio jossa ajetaan 60km väärään suuntaan (saako tähän osallistua myös muut?)
2) idea MTB Turun bmx mestaruuskilpailuista tiistaina. Immo kehittelee sopevia sarjoja naamakirjan puolella
3) SohvaCyclo; Akin parin viikon takaista reittiä mukaillen. Hiekkatietä, kelviä ja helppoja polkuja matalalla sykkeellä 3h / 60km
4) Hirvensalossa alamäkipainotteista ajoa TAI paikallisten polkujen seurailuja Hannun(?) vetämänä
Lisäksi tietysti sunnuntaicyclot joka ajetaan vaikka ei sataisi. Torstaisin ajetaan torstailenkki, loogista.
Kohdan 4 mukaisesti ajattelin tarjota tiistailenkiksi tutustumista Hirvensalon maastoihin. Reitti voi olla kallioilla ylösalas jumpaa tahi tutustumista paikalliseen polkuverkkoon. Lähtöpaikkana olkoon laskettelukeskuksen parkkipaikka ja startti vaikkapa klo 1800. Vauhti pidetään sopivana ja tarvittaessa "teknisempiä" kohtia kokeillaan useampaan otteeseen. Mieleni on avoin muillekin ehdotuksille ja Hirvensalon polut siirtyvät mentaalisesti vaikka BMX-radalle.
Meni kaikki lainauslaatikkoon:o. Asia kuitenkin selvinnee ja löytyy lainauksen sisältä. Loogista vai mitä?
Eikä tässä vielä kaikki! Artzi kuulemma suunnittelee ke vp:lle Kaanaa - Naantali ajelua. Lähtöaikaa esim. täältä (http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=16000&text=kaanaa-parkkip&srs=EPSG%3A3067&y=6712949&mode=rasta&x=231630&lang=fi) voi rukata sen mukaan jos joku haluaa mukaan. Sieltä on hankala kerätä pidempää polustoa, mutta osa on niin hienoa, että voinee ajella vaikka molempiin suuntiin. Osa ennenäkemätöntä polkua, pieni osa jopa "polkua"!
Onneksi on ens viikolla iltavuoro, ei tartte miettiä mihin osallistuu ja minkä jättää väliin kun on niin paljon kaikkea suunnitteilla :p
Tietty aamupäivisin olis aikaa........
Ja onneksi mä olen kipeä, niin ei myöskään tarvi osallistua... No ei sentään, mieluummin olisin kunnossa. Nyt on itse asiassa just sellainen ärsyttävä olotila, etten ole kunnolla sairas enkä terve, vaan jotain siltä väliltä ja ihan veto veks.
Oho, ja noin nättikin vielä, olen äimän käkenä.
Hirvensalolle ääni täältä! Kiinnostaa kovasti ne polut:)
Veto on veks vaikken ole pyöräillyt tänään yhtään. Rihtasin (Paven neuvoilla tietysti) Pivotin kiekot suoriksi. Kun rihtausteline on nyt kaivettu esille kaiken roinan takaa, meinasin tehdä saman maantiepyörän takakiekolle. Tarkempi tutkiskelu osoitti kuitenkin navan hyvin rouheaksi ja nyt on sitten kiekko purettu osiin ja todettu, että vaikka tallissa on ********** kaikkea roinaa, niin ei tuohon sopivia kartioita. Onneksi lähipäivien sääennusteet eivät ole maantielenkkiä suosivia. En enää tutki tarkemmin työmatkapyörää, ajan vaan. En jaksa säätää ja korjata.
TARVITSEEKO JOKU VIELÄ NIITÄ PYÖRÄTELINEITÄ? Kuuluvat osastoon ******** roina ja lähtevät metallinkeräykseen jos ei kukaan kaipaa.
Mahtaiskos sellaisen pyörätelineen saada mahtumaan olohuoneeseen :seko:
TARVITSEEKO JOKU VIELÄ NIITÄ PYÖRÄTELINEITÄ? Kuuluvat osastoon ******** roina ja lähtevät metallinkeräykseen jos ei kukaan kaipaa.
Voi perhana.. Anteeksi, mutta tää on nyt päässyt kaiken remontin keskellä unohtumaan täysin. Mä varasin yhden, ja jos on vielä tallella, niin käyn vaikka huomenna jossain kohtaa hakemassa..
Noutokoordinaatteja luovutetaan yksityisviestitse/puhelimitse/sähköpostitse ja telineet otetaan mukaan tiistaina BMX-radalle.
Aki Korhonen
16.07.2012, 01.50
Eikä tässä vielä kaikki! Artzi kuulemma suunnittelee ke vp:lle Kaanaa - Naantali ajelua. Lähtöaikaa esim. täältä (http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=16000&text=kaanaa-parkkip&srs=EPSG%3A3067&y=6712949&mode=rasta&x=231630&lang=fi) voi rukata sen mukaan jos joku haluaa mukaan. Sieltä on hankala kerätä pidempää polustoa, mutta osa on niin hienoa, että voinee ajella vaikka molempiin suuntiin. Osa ennenäkemätöntä polkua, pieni osa jopa "polkua"!Salaperäistä meininkiä. Saattais kiinnostaa, mutta ei oo vp. Ja olis kai muutakin tekemistä illalla. Huom! Samaisena iltana myös Turku-rastit Naantalin Luolalassa.
Salaperäistä meininkiä. Saattais kiinnostaa, mutta ei oo vp. Ja olis kai muutakin tekemistä illalla. Huom! Samaisena iltana myös Turku-rastit Naantalin Luolalassa.
Luolala? Mihinkähän päin ne lähtee metsää etsimään, onko tietoa? Miten iso jengin tuo vetää paikalle? Vaikka eipä suunnistajaa pitäisi 1, pööräilijän haittaavan, kun siellä pyörii enemmän niitä kanssasuunistajia kuitenkin puskissa suhistelemassa. Ja ne on kaikki nopeampia kuin minä...
Baas 009
16.07.2012, 09.48
Rastit lähtevät tuolta. Ja varmaankin rontustelevat siinä eteläpuolella olevassa maastossa. http://opaskartta.turku.fi/Web/Default.aspx?layers=Opaskartta&cp=6706972,23448096&z=4&title=Luolala%2C%20Em%C3%A4nn%C3%A4nkatu&language=fin
Riippuu täysin kelistä, mutta huippusään sattuessa 500+ suunnistajaa saattaa olla.
Kiitoksia Matille eilisestä Maasto"cyclo"lenkistä. Jatkossakin saavun vetäjän ollessa hieman vajaakuntoinen, niin saatan pysyä perässä.
Lenkki oli erittäin passeli, ja tämmöiselle tapaukselle ihan oikeaa kuntoilua. Luvattu umpipusikkotunkkauskin toteutui.
Jees, cyclot ajettiin Rusko-Kaarina-yhteistyönä. Kiitos kaikille, kivaa oli.
Vajaakuntoisuus, johon Baas viittaa, sai alkunsa torstailenkin kotimatkasta. Runttasin patoutuneella energialla Lausteen hiihtomajan pulkkamäkeä ylös, ja viimeisellä kallionnyppylällä takapyörä sutaisi yrittäessäni nostaa kynnyksen yli. Siitä sitten osuma stemmiin pienellä marginaalilla. Luulin selvinneeni rumalla ja esittelykelvottomalla mustelmalla, mutta oikea puoli sai rysäyksessä ilmeisen kovan iskun. Torstaista saakka on tuntunut siltä, kun olisi kylkiluu murtunut, syvään hengittäessä henki salpautuu ja kipu on muutenkin aika ankara. Eilisen lenkin jälkeen ei sitten tarvinnut enää edes kävellä suorassa. Aamulla poistuin sängystä vierimällä. ****n *****.
Niistä Syötteen pitkoksista...
http://3.bp.blogspot.com/_cpDlqN2k-FU/Sb1D0VvG9rI/AAAAAAAAAgs/8XD2zQ6zrWI/s1600/vattukuru.JPG
Yritän Ulla hakea telineen tänään tai huomenna!
Tällä kunnolla itse uskaltaudun sunnuntailenkille vasta, kun vetäjä on sen verran vajaakuntoinen että esim. toinen jalka on kipsissä ja vähintään toinen käsi kantositeessä :)
Eilinen lenkkinne oli varmaankin kulkenut jossain Kesämäen metsissä, koska meidän tenava jossain vaiheessa tuli sanomaan, että "isi isi, tosta meni äsken ainakin ööö.... seitsemän maastopyörää ohi."
Elekee nyt hyvä ihmiset pelotelko minua niillä Syötteen pitkoksilla. Retkeilemäänhän sinne mennään. :)
Telineitä voi noutaa tänään klo 20 alkaen. Timpille, MattiH:lle ja Pikkelle on varattu teline, sitten ne on loppu.
^ Mä voin Ulla tulla hakemaan sen rihtauspukin jos se vie liikaa tilaa.... ;)
Viikon lukujärjestystä, saa soveltaa:
Ma: Aina sataa!
Ti: Tarjolla samanaikaisesta kahta aktiviteettia: 1) Hel02 vetää TeemaTiistain Hirvensalon poluilla. Startti klo 18 slalomparkilta. 2) Bemaxia Kuppiksella alk klo 18.
Ke: @Artzi: Mimmottos aikaan meinasit lähteä keskiviikkona? Retkeily kyseisessä suunnassa kiinnostaa, olen myös melko flexiibeli ajankohtien suhteen. Iltapäivä ehkä parempi jos jotain pitää arpoa. Tulen Turgun suunnalta joten voin nyppästä LVI-liikkeeltä halukkaita mukaan lenkin lähtöpaikalle Raisiåån.
To: Torstailenkki Impparista
Pe: SohvaCyclo?
La / Su: Ullan kuuskymppiset?
Forecan sääprofeetat suosivat ulkoilua tällä viikolla, ajetaanny!
Ke: @Artzi: Mimmottos aikaan meinasit lähteä keskiviikkona? Retkeily kyseisessä suunnassa kiinnostaa, olen myös melko flexiibeli ajankohtien suhteen. Iltapäivä ehkä parempi jos jotain pitää arpoa. Tulen Turgun suunnalta joten voin nyppästä LVI-liikkeeltä halukkaita mukaan lenkin lähtöpaikalle Raisiåån.
Tää kiinnostais. Jos vauhti siirtymälläkään ei ole ihan ajokoiraa ni voisin tulla mukaan. Iltapäivän puolella voisin irtautua töistäkin aika joustavasti.
greenman
16.07.2012, 15.19
Jees, cyclot ajettiin Rusko-Kaarina-yhteistyönä. Kiitos kaikille, kivaa oli.
Vajaakuntoisuus, johon Baas viittaa, sai alkunsa torstailenkin kotimatkasta. Runttasin patoutuneella energialla Lausteen hiihtomajan pulkkamäkeä ylös, ja viimeisellä kallionnyppylällä takapyörä sutaisi yrittäessäni nostaa kynnyksen yli. Siitä sitten osuma stemmiin pienellä marginaalilla. Luulin selvinneeni rumalla ja esittelykelvottomalla mustelmalla, mutta oikea puoli sai rysäyksessä ilmeisen kovan iskun. Torstaista saakka on tuntunut siltä, kun olisi kylkiluu murtunut, syvään hengittäessä henki salpautuu ja kipu on muutenkin aika ankara. Eilisen lenkin jälkeen ei sitten tarvinnut enää edes kävellä suorassa. Aamulla poistuin sängystä vierimällä. ****n *****.
Pain is weakness leaving the body, Yeah.
nimin. Ranne alkaa jo taipua.
Aki Korhonen
16.07.2012, 16.37
Voi Kuurankukka. Koitas nyt Matti pysyä läjässä.
Ala/ylämäkipitkokset on kivoja - paitsi ylämäki. Simpsiöllä ja Oloksella oon kokeillu. Syötteellä pitäis käydä retkellä ihan jo sen takia, että siellä on kieltämisen sijaan panostettu fillarointiin. Iso peukku.
Mitäköhän tämän päivän "aina sataa" ajosessio pitää sisällään? BMX-treeniä jotkut ainakin haaveilivat. Vois harkita jos poutaantuu ennen kuin on myöhä... Ilmoitelkaa jos ootte menossa.
Tää kiinnostais. Jos vauhti siirtymälläkään ei ole ihan ajokoiraa ni voisin tulla mukaan. Iltapäivän puolella voisin irtautua töistäkin aika joustavasti.
Iltapäivä siis... mikä on PePa:n iltapäivä, eli lähtöaika täältä (http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=16000&text=kaanaa-parkkip&srs=EPSG%3A3067&y=6712949&mode=rasta&x=231630&lang=fi), 13.00 ehkä? Minä tulen kanssa keskustasta, eli voinen peesailla Superia lähtöpaikalle. Mää en osaa edes uida ajokoiraa, vain mäyräkoiraa :eek: .
Iltapäivä siis... mikä on PePa:n iltapäivä, eli lähtöaika täältä (http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=16000&text=kaanaa-parkkip&srs=EPSG%3A3067&y=6712949&mode=rasta&x=231630&lang=fi), 13.00 ehkä? Minä tulen kanssa keskustasta, eli voinen peesailla Superia lähtöpaikalle. Mää en osaa edes uida ajokoiraa, vain mäyräkoiraa :eek: .
Sanokaa milloin lähdetään lvi liikkeeltä, ni tulen paikalle. Mulle sopii oikeestaan mikä vaan.
Se metsuri (http://termite.apcdn.com/full/2483.jpg)?!?
Pain is weakness leaving the body, Yeah.
nimin. Ranne alkaa jo taipua.
Kävin kaiken varalta arvauskeskuksen röntgenissä. Ei ainakaan heti kattomalla löytynyt kuin verenpurkaumia. Huomenna soittelevat perään jos jotain löytyy. Buranaa vaan koneeseen, mtbSeikkailuun on vielä 11 päivää.
Kävin kaiken varalta arvauskeskuksen röntgenissä. Ei ainakaan heti kattomalla löytynyt kuin verenpurkaumia. Huomenna soittelevat perään jos jotain löytyy. Buranaa vaan koneeseen, mtbSeikkailuun on vielä 11 päivää.
Buranaa huomattavasti tehokkaampaa ainakin minulla on ollut voltaren emulgel kipugeeli. Saa apteekista ilman reseptiä.
Tänään olis sitten hirvesalossa ajoa?
Buranaa huomattavasti tehokkaampaa ainakin minulla on ollut voltaren emulgel kipugeeli. Saa apteekista ilman reseptiä.
Hevoslinmentti Agrimarketista n.15€/kg on paljon tehokkaampaa kuin Voltaren tms. geelit. Siis ihan vakavissaa, lääkäri neuvoi tämän minulle ja kyllä toimii.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.