Näytä tavallinen näkymä : MTB-Turku, Episodi III - shitin kosto
greenman
01.04.2013, 12.02
180 listalta löytyy myös b00t seuran nimellä tuttu nimi. Heija heija
Vuoro/kuukauden vaihtuessa oli kasassa vasta 51 kpl jumiin jääneitä kisakilometrejä, joten jos ja kun tuo kirjausbugi/aprillipila (?) korjataan, niin loppukirjaukset keikkauttanevat tilanteen vielä toisin päin. Soli se mun viiden päivän flunssa, pärk...
No joka tapauksessa kiitokset tiimikavereille hienosta saavutuksesta, eiköhän tuota MTB-Turun linkkiä ole taas klikkailtu ja maine kasvanut, kunniasta nyt niin väliä... :)
Olette te ajaneet hurjia määriä!
Vesa-Pekka Rantalainen
01.04.2013, 13.50
Olette te ajaneet hurjia määriä!
Mattia lainaten ja itsekseni ihmetellen, löytyykö Turun seudulta edes noin monta kilometriä?;)
Vuoro/kuukauden vaihtuessa oli kasassa vasta 51 kpl jumiin jääneitä kisakilometrejä, joten jos ja kun tuo kirjausbugi/aprillipila (?) korjataan, niin loppukirjaukset keikkauttanevat tilanteen vielä toisin päin. Soli se mun viiden päivän flunssa, pärk...
Tai, mun käden hajoaminen, tai Bomban selän rikkoutuminen...
Onnitelut Pavelle 3000 ylityksestä. Hurja luku talvikilsoja. Viiden kärki tais jäädä juuri alle 2000. Aika kova tulos mielestäni.
Oli kyse sitten aprillipilasta tai taktikoinnista kirjauksien kanssa, niin jäipähän vähäksi aikaa keikkumaan meidän nimi keulille kun kurvasin varttia vaille kotiin ja pistin omat kilsat sisään.:D
Laskeskelin välityksiä Sheldonin kalkulaattorilla http://sheldonbrown.com/gears/
Ymmärtäisin 29" sinkulan 32/19-välityksen vastaavan 26 tuumaisen 32/17 -settiä. Muistaakseni JiiH ajaa tuolla välityksellä? Ilmeisesti tässä on otettu kaikki huomioon, kun kammen pituuksiakin kysytään?
Kirjaukset toimivat taas. Viimeinen mohikaanimme on selvityksessä, laitoin tekstarinkin. Paljoa ei tule ACT:lle lisää. Jos mitään.
Kiitos joka tapauksessa kisasta! Ei näin paljoa ole koskaan tullut talvella ajettua, kiitos teidän!
T. Juha
Ymmärtäisin 29" sinkulan 32/19-välityksen vastaavan 26 tuumaisen 32/17 -settiä. Muistaakseni JiiH ajaa tuolla välityksellä? Ilmeisesti tässä on otettu kaikki huomioon, kun kammen pituuksiakin kysytään?
Ei, mulla on 32/20, vastaa aika tarkkaan 26-tuumaisen 32/18.
Kypärän nosto ja kumarrus km-kisaajille, huikeita talvikilsoja!
Ei, mulla on 32/20, vastaa aika tarkkaan !
Ei mikään siirtymävälitys siis. Mutta joo, jäljillä siis olen.
Mike Shermannin laskurin (http://home.earthlink.net/~mike.sherman/shift.html) avustuksella huomasin, että mullahan on itse asissa aivan liian piiiiitkiä välityksiä 26" maastosinkuloissani (34-18, 36-19), kun vertaa yleisesti käyttämiäni polkuajonopeuksia vs. sopivat kadenssit. Ilmankos niillä on pystynyt ajelemaan mm. noita pakkosatasia talviteillä sekä työmatkoja. :D
Toisaalta 'oikeat' maastovälitykset söisivät tuota pyörän yleiskäyttöisyyttä (työmatkasinkulassa 'talvivälitys' 34-16)...
Juu ei ole siirtymävälitys. Vaikka onhan sillä yksi talvitriatlonin pyöräilyosuus väännetty sohjossa ja jäässä...
Tämä pohdiskelu liittyy siihen, että 32/17 on ollut hyvä Tahkopykälä. Tekisi mieli rakentaa koirapyöräilysalsasta kesäksi ripeä sinkula.
Mä olen laittamassa uuteen terästakajäykkä 29-sinkulaani 34 x 22 ja kammet vain 175 mm. No enpä ole koskaan ennen ajanut sinkulalla metsässä, niin en tiedä kuinka metsään menen! Heh, heh olipas "hauska" sanaleikki!
greenman
01.04.2013, 20.52
Mulla on Karate Monkeyssä 34-16 sunnuntaicyclovälitys, 42 mm nastoilla. Kesällä 29-kumeilla välitys 34-18, jolla meni viimevuoden Tahko.
Metsäsinkulointi on yksinkertaista. Mennään tasaista välityksen suomaa nopeutta ja kun jerkku reisistä loppuu, tunkataan maksimivauhdilla.
Ainakin näin heikkojalkaisen näkökulmasta välitys on aina kompromissi. Kokeilemalla selviää. Lehisj selvinnee hiukan pidemmilläkin tuumilla. :D
greenman
01.04.2013, 21.01
Voisin kuvitella myös. Ainakin mitä velolla tullut miehen välityksiä taivasteltua. Pääasia, että aate leviää...
greenman
01.04.2013, 23.44
Tahkon spekulaatiot ovat kovassa vauhdissa. Mökkipaikat alkavat olla täynnä (15/16). Mulla on listoilla alla olevat nimet. Suuri osa listasta näkyykin jo ilmoittautuneen Tahkolle. Onko listalla joku joka tietää jo tässä vaiheessa, että ei pääse lähtemään ja siten vapauttaa paikkansa?
Lisäksi multa puuttuu muutama s-postiosoite. Laittakaahan mulle.
Listassa on toivottavasti kaikki nimet jotka mulle on ilmoittautunut???
1 Jarkko Holopainen
2 Aki Korhonen
3 Matti Hallikainen
4 Ville väre
5 Jari Korelin
6 Janne Rosama
7 Tommi Jansson
8 Peter Nylund
9 Paavo Pietilä
10 Teemu Saranpää s-posti uupuu
11 Ville Peltoniemi
12 Janne peippo
13 Juhani Tomminen s-posti uupuu
14 Mika lehtonen
15 mijura s-posti (ja oikeanelämän koko nimi) uupuu
Juha Jokila
02.04.2013, 22.55
Olisiko tällä kertaa kiinnostusta pienimuotoiseen kaljahiihtoon puolentoista viikon kuluttua, joko pe-la tai la-su. Sääennusteen mukaan lunta on vielä riittävästi silloin. Kaksi vuotta sitten meillä oli JJ:n kanssa samantyyppinen retki (http://www.yetirides.com/2011/04/spring-overnighter-on-skis.html) 8-9.4, ja nyt on varmasti enemmän lunta.
Vai lähdenkö yksin taas?
Sääennuste lupaa hyvää hiihtokeliä ensi viikonlopuksi. Pe-la välinen yö taitaa olla hippasen parempi. Onko suunnitelma tarkentunut?
Olisi mukavaa jos saataisiin taas vähän reilumpi porukka nuotiolle. Nuotiopaikka voidaan valita niinkin, että paikalle pääsee myös pyörällä.
Samaten kevätleirille (http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?48053-MTB-kev%E4tleiri-Varsinais-Suomessa) on ollut taas kovin vähän kiinnostusta. Vain 6 henkeä on edes kyselly jotain ja heistä puolet aikeissa tulla ehkä osaksi aikaa. Kertokaapa onko suunnitelmissa vikaa vai pitäisikö olla naamakirjassa, että pääsee piireihin?
Tulin viime vuonna pois naamakirjasta, älä hyvä mies sinne mene. Leirissä ei ole mitään vikaa, päinvastoin! Mutta liukkaat, risat pitkokset ja olematon kunto, en edes kuvittele pärjääväni kyydissä.
Samaten kevätleirille (http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?48053-MTB-kev%E4tleiri-Varsinais-Suomessa) on ollut taas kovin vähän kiinnostusta. Vain 6 henkeä on edes kyselly jotain ja heistä puolet aikeissa tulla ehkä osaksi aikaa. Kertokaapa onko suunnitelmissa vikaa vai pitäisikö olla naamakirjassa, että pääsee piireihin?
Jossain kohtaa kerroin että olen kiinnostunut leiristä. Huomasin kuitenkin että Liedossa on xc kisat lauantaina ja menen sinne itseäni kurjuuttamaan. Tulen mielelläni sunnuntaina kalliobaanalle. Arvostan sitä että porukka jaksaa järjestää yhteistä kivaa ja jatkossa yritän tulla mukaan! Naamakirjassa en ole itsekään, joten en ole piireissä.
Sääennuste lupaa hyvää hiihtokeliä ensi viikonlopuksi. Pe-la välinen yö taitaa olla hippasen parempi. Onko suunnitelma tarkentunut?
Olisi mukavaa jos saataisiin taas vähän reilumpi porukka nuotiolle. Nuotiopaikka voidaan valita niinkin, että paikalle pääsee myös pyörällä.
...
Juu, enemmän porukka mukaan vaan. Tämä on leppoisa retki ja mitkä tahansa sukset käy (paitsi ei ehkä ihan parhaat kilpasukset). Lauantai sopisi minulle paremmin, mutta perjantaikin käy.
Kävin ajamassa paksupyörällä Kurjenrahkalla eilen ja tänään (retkiraportti tulee huomenna). Laturetki-latu on ihan ok kunnossa avoimissa paikoissa, mutta metsässä on roska jo pilannut ladut.
https://lh6.googleusercontent.com/-s0sWjpb0A4U/UVs21noAaGI/AAAAAAAALM8/3cTL1B3dZiU/s640/P1060585.jpg
Juha Jokila
03.04.2013, 07.20
mikäs faceryhmän osoite?
Mikäli viittaat leiriin, niin sillä ei ole mitään tekemistä facebookin kanssa. Info löytyy tämän foorumin säikeestä. http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?48053-MTB-kev%E4tleiri-Varsinais-Suomessa
mikäs faceryhmän osoite?
MTB-Turku. https://www.facebook.com/groups/6625202066/
Fb on tämänpäivän netti.
Juha Jokila
03.04.2013, 08.26
Fb on tämänpäivän netti.
Fb on kuin kouluruokaa. Näyttää ruualle, mutta on aina samaa paskaa ja kaikki syö, vaikka keittäjää ei ole kukaan nähnyt.
Vapaa netti, urrraaa!
Fb on kuin kouluruokaa. Näyttää ruualle, mutta on aina samaa paskaa ja kaikki syö, vaikka keittäjää ei ole kukaan nähnyt.
Vapaa netti, urrraaa!
mä haluun kalapuikkoja
Vapaa netti, urrraaa!
Minäkään en siellä ole, enkä aio mennä. Joillekkin myös työ estää olemasta missään tekemisissä FB:n kanssa.
Mun mielestä tuo vertaus on kouluruuan halventamista. Tämä aprillipila (http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=PcDm6fjRoh0) sopisi kouluruokaa paremmin FB vertaukseksi.http://www.fillarifoorumi.fi/forum/images/smilies/wink.png
Jokaisella lienee syynsä käyttää/olla käyttämättä tarkoitukseen soveltuvia medioita, mutta erilaisista asioista tiedottamiseen - ihan vaikka vaan käyttäjämäärillä mitattuna - FB saattaisi olla harkinnan arvoinen. Vaikka huutaisi aivan täpöjä sieltä kotiovelta niin yhden miehen ääni ei kantaudu kovin kauas.
10 sekunnin googlauksella kaivettua dataa:
"Facebook says it now has 1.06 billion people using the site each month, slightly more than the 1.01 billion reported three months earlier." - December 2012.
---
Fillari-lehden foorumi tilastot
Aiheet 13.047 Viestit 950.728 Jäseniä 16.295 - huhtikuu 2013
Leirille en usko osallistuvani koska plänätyt ajotunnit per päivä tuntuu kovalta omaan kuntoon nähden
FB on kätevä yhteydenpitoväline kaikenlaisessa porukkatoiminnassa. Ittellä ainakin samassa paikassa käsillä koiraurheilureeniporukka, koirayhdistys ja tietty tämä MTB-Turkukin. Ja aikasta paljon kaikesta muustakin pysyy kiireinen kärryillä.
Jos joku epämääräinen taho kerää dataa mun reeneistä, niin siitä vaan. Vähän menee kovalevytilaa.
Ei noi leirin ajosuoritteet mitään ylimaallisia ole. Isommalla sakilla vauhti putoaa aina. Ei tuolla suolla kovaa pysty etenemään kuin yksinäinen pyöräilijä tai maksimissaan taistelupari.
Mukaan vaan rohkeasti, nämä reissut kehittää maastopyöräilijän!
Juha Jokila
03.04.2013, 12.47
Matti kirjoittaa asiaa. Tuo leirin pisin 8 tunnin lenkki menee kuivalla säällä yksin ajaen ja vähän rutistamalla 4:ssä tunnissa. Ilmoitettu aika on sitä varten pitkä, ettei tarvi heti oikoa kun kumi puhkeaa jo toisen kerran ja ehtii tehdä tulet evästauolla.
FB on kätevä yhteydenpitoväline kaikenlaisessa porukkatoiminnassa. Ittellä ainakin samassa paikassa käsillä koiraurheilureeniporukka, koirayhdistys ja tietty tämä MTB-Turkukin. Ja aikasta paljon kaikesta muustakin pysyy kiireinen kärryillä.
Jos joku epämääräinen taho kerää dataa mun reeneistä, niin siitä vaan. Vähän menee kovalevytilaa.
On varmasti monessa mielessä kätevä mutta mua ei houkuta ajatus, että epämääräisellä taholla on yhdessä helposti saavutettavassa paikassa käytettävissä liikaa dataa. Kyllä täällä olevilla tiedoilla ja googlella saa kaivettua esiin mun nimen, kuvat, ammatin, osoitteen, työpaikan, harrastukset, autot, jne, jos vaan tarpeeksi vaivaa näkee. Mielestäni sekin on turhan paljon. Jos nollasta voisin aloittaa, niin luultavasti vetäisin yksityisyyden suhteen tiukempaa linjaa. Nyt kun yksityisyys on jo ns. menetetty niin en asiaa isommin sure, mutta silti raja menee jossain ja se kulkee FB:n ja vastaavien palveluiden kohdalla.
Liikaa dataa yhdessä täysin kontrolloimattomassa paikassa. Valmiiksi sopivaan formaattiin jalostettuna koneellista analysointia ja käsittelyä varten. Ymmärrän kyllä, että suurin osa ei asiasta välitä mitään. Silti noilla FB:n käytön kieltävillä tahoilla on omat hyvin vahvat perusteensa kielloille, joita ei voi kiistää.
Kuka mitennii. Mää pidän FB:tä suurempana murheena kaupparekisteriä. On todella mukava olla reissussa ja saada uhkaustekstareita puhelimeen jonkin työmaalla tapahtuneen jutun takia. Tai parhaaassa tapauksessa joku mulkvisti on seissyt pihassa hakkaamassa ovea.
Kuka mitennii. Mää pidän FB:tä suurempana murheena kaupparekisteriä. On todella mukava olla reissussa ja saada uhkaustekstareita puhelimeen jonkin työmaalla tapahtuneen jutun takia. Tai parhaaassa tapauksessa joku mulkvisti on seissyt pihassa hakkaamassa ovea.
Juu näin saattaa yksilön osalta olla päivittäisessä elämässä.
Mutta mm. ne jotka kieltää FB:n käytön kantaa huolta suuremman populaation turvallisuudesta. Silloin massiivinen tietomäärä yhdessä paikassa ei ole hyvä. Ja seurauksetkin on yleensä pahempia, kuin tekstarit tai oven hakkaus. Puhelinnumeron voi vaihtaa, nimen voi vaihtaa ja muuttokin on aika helppoa, mutta koko kaveripiirin vaihtaminen onkin sitten jo isompi juttu.
Juu teoreettisia juttuja ja mulla ei ole FB kieltoa päällä. Vastustus on omalla kohdalla enemmän periaatteellista ja kenties ylivarovaisuuttakin. Olen vain sattunut elämäni aikana väistämään monta ikävää asiaa varovaisuudella, jota moni on pitänyt turhana ylivarovaisuutena, mutta on joutunut vuosien päästä myöntämään että se oli kuitenkin perusteltua. Tämä maailma ei ole ihan niin hyvä, kuin miltä se näyttää.
Juu ei ole tarkoitus pelotella tai houkutella porukkaa pois naamakirjasta. Kunhan nyt raotan hiukan miksi en siellä ole, enkä aio harkita ainakan toistaiseksi.
Tämä maailma ei ole ihan niin hyvä, kuin miltä se näyttää.
Älä *****.
Ei sitten tule mieleen, että jollain saattaa olla aika tiukat säännöt siitä, mitä ulos antaa itsestään tai läheisistään? Netissä tai siellä ihan oikeassa maailmassa.
Kannattaa joskus mennä ulos ja tavata ihmisiä ihan naamasta naamaan. Siellä ne oikeat hait ui.
No Fb:ssä en ole minäkään enkä aiokaan olla, mutta ei se minussa mitään suuria intohimoja herätä suuntaan jos toiseen. Niin ja on ne mun vähäiset yhteislenkkitarpeet hoituneet ihan Fillarifooruminkin kautta vaikka ei täällä olekaan 1,1 biljoonaa (miljardia) kävijää/käyttäjää.
Ja sitten muuta, vaikkei sitä voittoa ihan tullutkaan MTB-Turun tiimille, niin jotain voittoja tiimijäsenille sateli ihan puskista. Eli meikäläinen, joka ei ole jo puolivuosisataa kestäneellä elämän taipaleella voittanut mitään missään arvonassa, nappasi nyt talvikilometrikisan arvonnassa päävoittona olleen Tunturin CX-pyörän.
Pyörä on kyllä ihan upea, mutta ylimääräinen minun varastossani, joten jos joku on aikeissa hankkia kesäksi cyclocrossaria, niin nyt olisi hyvällä alennuksella tarjolla upouusi peli ja koonkin varmaan pääsee valitsemaan ihan itse.
Ilmoitelkaa mahdollisesta kiinnostuksesta YV:llä.
Onnittelut Jukalle.
Fb on ylivoimainen mm. omien kiinnostusten seurannassa, tapahtumien ja juttujen jakamisessa, viestittelyssä jne.., kunnes joku keksii jonkin muun systeemin.
Nykyään ei enää paljon haittaa muiden jakama infoähkykään ;) kun se juoksee omaa elämäänsä uutisnauhassa.
En ymmärrä lainkaan tuota yksityisyyshössötystä tai tiedonkeruuta.
MTB-Turunkaan osalta ei vaan ole enää paluuta "vanhaan hyvään aikaan ennen fb:tä".
Mutta jokainen tekee näissä jutuissa juuri kuten parhaaksi kokee.
Facebookissa(kaan) ei tarvitse esiintyä omalla nimellään eikä siellä tarvitse jakaa informaatiota itsestään jos ei näin halua.
Eiköhän tämä MTB-Turun elämä kulje ihan hyvin täällä syntymäkodissakin, jos vaan joku muistaa infota siellä toisaalla sovitut lenkit myös tänne. :)
Mistä tulikin mieleen, että Vappulenkki ajetaan 1.5. klo 11 alkaen Impivaaran palloiluhalleilta. Matin etkolenkit ja kaikki jatkot erittäin suotavia!
Aki Korhonen
03.04.2013, 17.11
Kiinnostavat asiat herättävät keskustelua. Itsekin olin kauan ihan periaatteestakin FB:tä vastaan. Jossain vaiheessa alkoi kulkea enenevässä määrin harrastuksiin liittyviä kutsuja facebookin kautta ja päätin lopulta antaa palvelulle tilaisuuden. Lopputulos oli se että yllätyin positiivisesta enkä ole näillä näkymin lähtemässä pois. Facebookia voi käyttää niin monin eri tavoin, ettei sitä kannattaisi yleistäen kritisoida pahimman kauhuskenarion perusteella. Fakta on tällä hetkellä se, että facebookin kautta tarjotaan jonkinlaista lisäarvoa myös MTB-Turun touhuihin. Periaatteidensa tai mielipiteidensä takia on silti ihan oikeutettua ja suotavaakin olla kuulumatta facebookkiin - ei varmastikaan menetä kovin paljoa josko mitään. Ihan sama pätee tähän foorumiinkin.
Vähän tässä nyt ollaan vissiin sivuraiteilla. Juhalla oli ihan asiaakin ja kyseli auttaisiko facebookkiin kuuluminen jotenkin. Tuskinpa. Ellei sitten sieltä omista facebook-kontakteista löydy joku joka ei tietoa ole vielä fillarifoorumin tai MTB-Turun FB-ryhmän kautta saanut. Itse olin viime keväänä samaisella leirillä - voin suositella. Itse aloitin talvitauon jälkeen oikeastaan suoraan kevätleiriltä ja jaksoin ajella ihan kohtuullisesti. Riippuu tietysti osallistujien yleisestä tasosta ja reitin kunnosta, mutta ainakaan viime vuonna ei vaadittu erityisen hyvää kuntoa. Olisi kiva lähteä tänäkin vuonna leirille, mutta ei taida löytyä riittävästi vapaa-aikaa. Jos yksittäisten päivien osallistuminen on mahdollista, niin pyrin kyllä vähintäänkin yhdelle päivälle mukaan.
Kun tuossa jo off-topicciin kovasti pääsin, niin todetaan nyt vielä että Turku-rastien (http://turkurastit.olfellows.fi/cms/index.php?page=turku-rastit) kausi alkaa tänään. TuS järjestää lähiaikoina myös aikuisten suunnistuskoulun (http://www.tus.fi/news_more.php?news_id=1596), jos jota kuta sattuu kiinnostamaan.
Juuh, pahoittelen mesoamistani. Alkaa kiristää pinnaa, kun viimeinen sisällä pysynyt ateria on nautittu viime perjantaina. Jaffa ja soffa kyllästyttää. Onneksi nyt ei ole eilisen tapaan 39 astetta kuumetta.
Juha Jokila
03.04.2013, 18.31
Itse olin viime keväänä samaisella leirillä - voin suositella. Itse aloitin talvitauon jälkeen oikeastaan suoraan kevätleiriltä ja jaksoin ajella ihan kohtuullisesti. Riippuu tietysti osallistujien yleisestä tasosta ja reitin kunnosta, mutta ainakaan viime vuonna ei vaadittu erityisen hyvää kuntoa. Olisi kiva lähteä tänäkin vuonna leirille, mutta ei taida löytyä riittävästi vapaa-aikaa. Jos yksittäisten päivien osallistuminen on mahdollista, niin pyrin kyllä vähintäänkin yhdelle päivälle mukaan.
Kaikki saavat osallistua kuten haluavat. Minä olen vain huolissani siitä, etten joudu maksamaan yksin 250 € mökkivuokraa, vaikka asun niin lähellä, että voin tulla vetämään lenkit yhtä hyvin kotoakin. Yhteis majoitus ja ruokailut luovat yleensä hyvää porukkahenkeä ja mahdollistaa vähän kauempaakin tuleville mukavat ja helpot olosuhteet.
Tunteeko Ulla tai joku muu noita Kuhiksen polkuja niin, että pystyisi tarjoamaan opastuksen hieman lyhyemmille reiteille?
Tai parhaaassa tapauksessa joku mulkvisti on seissyt pihassa hakkaamassa ovea.
Viimeiksi näin taisi käydä kun spessuni rungosta kuului ääniä, enkä itse keksinyt äänen aiheuttajaa :D
Viimeiksi näin taisi käydä kun spessuni rungosta kuului ääniä, enkä itse keksinyt äänen aiheuttajaa :D
:D
Huomenna on torstai! Olisko jo aika polkaista lenkit käyntiin kunnolla. Valoakin jo piisaa.
Onnea Lehikselle hienosta pyörästä. Harmittaa kohtuullisen vietävästi, että oma rampautuminen torpedoi koko tiimin suorituksen. Olis tullut vähän aiemmin niin ei olis jäänyt nuo parisataa kilsaa pyörimään tuonne riippakiveksi. Tietääkö joku mitä sarjojen parhaat tiimit saivat palkinnoksi?
Olin Kevätleirillä viime vuonna, ja pärjäsin mukana, vaikken osannut noviisina ajaa ollenkaan. Leirin jälkeen osasin jo vähän. Hyvällä peruskunnolla, mitä tästä porukasta löytyy suunnilleen kaikilta, selviää kyllä.
Tänäkin vuonna lähtisin mielelläni, mutta koska vammaisuus, niin en uskalla lupautua mihinkään. Syötteelle tosin olen jo ilmoittautunut ja Tahkollekin pitäis lähteä. Toivotaan että on siihen mennessä taas ehjänä mies. Kevätleiri on liian pian.
lynxlynx
03.04.2013, 21.39
Onnea Lehikselle hienosta pyörästä. Harmittaa kohtuullisen vietävästi, että oma rampautuminen torpedoi koko tiimin suorituksen. Olis tullut vähän aiemmin niin ei olis jäänyt nuo parisataa kilsaa pyörimään tuonne riippakiveksi. Tietääkö joku mitä sarjojen parhaat tiimit saivat palkinnoksi?
.
Emme ole vielä saaneet mitään tietoa. Ville ACT.
Retkiraportti (http://www.yetirides.com/2013/04/the-last-ride-of-winter.html).
https://lh5.googleusercontent.com/-kEl3zTJehso/UVs222CykKI/AAAAAAAALNE/-Ja7_timLyE/s640/P1060586.jpg
https://lh3.googleusercontent.com/-S2qFhRma4hU/UVxRAOZ2ixI/AAAAAAAALP4/16MmY5LZnlM/s640/IMG_2091.jpg
Retkiraportti (http://www.yetirides.com/2013/04/the-last-ride-of-winter.html).
Hieno retki ja raportti jälleen kerran! Teetkö reissuilla ruokaa tuoretarvikkeista vai onko sulla retkimuonapakkauksia? Mitä polttoainetta sulla on keittimessä?
Hieno retki ja raportti jälleen kerran! Teetkö reissuilla ruokaa tuoretarvikkeista vai onko sulla retkimuonapakkauksia? Mitä polttoainetta sulla on keittimessä?
Yleensä säästän painoa mahdollisimman paljon, ja silloin mukana on retkimuonapakkauksia, maun vuoksi lähinnä Real Turmat. Jos on mahdollista otan toki oikea ruoka mukaan, esimerkiksi pulkassa tai kajakissa. Keittimessä olen yleensä käyttänyt kaasua, mutta tällä kertaa polttoaineena oli bensa, joka kuitenkin talvisin toimii paremmin.
OT.
Kaikki eivät kuulu eivätkä tule kuulumaan FB:iin. Syitä tähän on ties mitä, mutta yksin FB:ssä tiedottaminen ei kulje kaikille.
Yksityisyys on kohteliasta jättää jokaisen omaksi valinnaksi niin pitkälle kuin se on mahdollista ja välttää muiden nimien julkaisua myös tällä palstalla.
Kaikki saavat osallistua kuten haluavat. Minä olen vain huolissani siitä, etten joudu maksamaan yksin 250 € mökkivuokraa, vaikka asun niin lähellä, että voin tulla vetämään lenkit yhtä hyvin kotoakin. Yhteis majoitus ja ruokailut luovat yleensä hyvää porukkahenkeä ja mahdollistaa vähän kauempaakin tuleville mukavat ja helpot olosuhteet.
Tuo raskas ja vaativa, ei sovellu heikkokuntoisille, eikä aloittelijoille karsii varmasti jonkin verran porukkaa. Noille maininnoille on varmasti perusteet. Sitä en epäile ja ei ole kenekään etu, että paikalle ilmaantuu porukkaa, joka ei reiteistä selviä. Tämä on siinä mielessä sääli, että aloittelijoille näistä leireistä olisi varmasti kaikkein suurin hyöty. Noilla pidemmillä yhteisillä hetkillä kun on taipumusta kohottaa yhteishengen lisäksi myös aloittelijan tietotaitoa varsin laaja-alaisesti.
Täällä olleiden kommentien perusteella ajot ei kuitenkaan olisi ihan toivottomia kunnossa oleville aloittelijoillekkaan. Joten jos kokenutta porukkaa ei muuten tule tarpeeksi niin auttaiskohan esim. tekstin hienosäätäminen seuraavsti: soveltuu niille joilla on hyvä peruskunto ja aikaisempaa kokemusta maastopyöräilystä.
Tuo on kuitenkin pykälän kevyempi ilmaisu. Ekaan "ei sovellu heikkokuntoisille ja aloittelijoille" en uskaltaisi ilmoittautua kyselemättä lisää, mutta jälkimmäiseen "soveltuu niille joilla on hyvä peruskunto ja aikaisempaa kokemusta maastopyöräilystä" kyllä. Viime vuoden kalliobaanoilta sait varmaan jonkuin kuvan mun suorituskyvystä. 30 km alun hitaalla tahdilla ilman teknisiä taukojakin olisin jaksanut vielä monta tuntia, mutta halusin vapauttaa muut kovempitahtiseen loppuun. Jos sillä tasolla voi osallistua leirille, niin sitten hienosäätö voi olla paikallan, muuten ei.
Itse pääsisin korkeintaan lauantaina osa-osallistumiseen, mutta käteni takia tuskin ilmaannun paikalle silloinkaan. Kipsi lähtee pois vasta ensiviikolla ja siitä alkaa peukun kuntoutus. Lisäksi taidan olla liian aloittelija noihin spekseihin. Kalliobaana oli teknisesti helppo, joten siitä selviäisin luutavasti nykykalustolla hyvinkin helposti, jos ajonopeus ei kasva tavattomasti viimekertaisen alkuosuudesta. 29" pyöräkoko auttaa painavaa pehmeällä alustalla yllättävän paljon.
Toivottavasti saatte riittävästi porukkaa kasaan.
Tunteeko Ulla tai joku muu noita Kuhiksen polkuja niin, että pystyisi tarjoamaan opastuksen hieman lyhyemmille reiteille?Kiitos vaan kunniasta, kai mä jonkun verran Kuhiksen polkuja tunnen. Kartta on kyllä aina siellä ajellessa repun taskussa varmistuksena. Vaskijärven lenkki ainakin onnistuisi (ja onnistuu keneltä vaan ihan yhtä hyvin!!!), mutta onko osallistujia? Ja liukkaalla kelillä minusta ei ole kuin taluttamaan ja kiroamaan oravatkin alas käkkyrämännyistä, kun en uskalla lipsutella.
Aki Korhonen
04.04.2013, 15.23
Jokilan vetämät reissut ovat tyypillisesti sitä mitä luvataan. Yleensä kuvauksena on ollut raskas ja vaativa / ei sovellu aloittelijoille eikä huonokuntoisille tms. Mielestäni näille on ollut perusteet ja uskoakseni näistä halutaan myös pitää jossain määrin kiinni. Mutta minkäs sille mahtaa, että taito- ja kuntotaso ovat kovin mielipideriippuvaisia asioita. Ei tuohon vaan ole mitään selkeää mittaria. Sanoisin nyt kuitenkin niin, että jos paikallisten torstailenkkien menossa ei koe kuuluvansa sinne hitaimpaan kolmannekseen, niin voi surutta lähteä tällaisille vaativammillekin reissuille. Tämäkin on toki vain yleistys, koska torstailenkeillä vaihtelee sekä maastot että osallistujat. (Viime vuonna nopeuserot eri torstailenkkien välillä olivat erityisen suuria.) Leirillä maasto tuo omat haasteensa ja kesto tuo omat haasteensa - näiden molempien kanssa pitää jotenkin tulla toimeen. Vauhti ei sinällään ole mitenkään ihmeellinen. Normaalit porukkalenkkisäännöt ovat voimassa eli tarpeen mukaan odotellaan jos/kun joku on rähmällään suossa. Olen siis edelleen sitä mieltä, että reissu ei vaadi _erityisen_ hyvää kuntoa. Kirjoitin tämän lähinnä siksi, että täällä jotkut riittävän hyväkuntoisetkin kuskit tuntuvat epäilevän kyvykkyyttään. Erinäisten palstalla olevien kommenttien tulkintaa auttaa porukkalenkeillä käynti ja sitä kautta eri persooniin tutustuminen, jolloin näitä kommentteja on helpompi suhteuttaa kunkin persoonan kirjoitustyyliin ja muihin edesottamuksiin.
PS. Tänään on muuten torstailenkki Itäharjun Prisman tolpalta kello 18. Menkää.
PS. Tänään on muuten torstailenkki Itäharjun Prisman tolpalta kello 18. Menkää.
Kyllä tulossa oon. Hyvin ehti palautua Pääsiäisen ajoista. Nastat vielä alla, joten toivottavasti on vielä lunta ja jäätäkin reitillä.
Kyllä tulossa oon. Hyvin ehti palautua Pääsiäisen ajoista. Nastat vielä alla, joten toivottavasti on vielä lunta ja jäätäkin reitillä.
No vielä tänään ei taivu torstailenkille, kun vasta eilen ehtoolla kotiuduttiin Mallorcan saarelta. Matkan "mukavin" vaihe eli kalustohuolto ja pyykkirumba odottaa työpäivän jälkeen.
Viikonloppuna kylläkin (ehkä launtaina 11:00/12:00) olisi tarkoitus mahdollisesti taas lähteä metsälenkkeilemään vaihteluna tuolle maantieajeluille. Eli jos joku tänään itäpuolen polkuja tahkoava viitsisi raportoida tänne Fooruminkin puolelle polkujen ajokunnosta, niin osaisin sitten paremmin valita oikean kaluston/renkaat mahdolliselle lauantain lenkille.
Juha Jokila
04.04.2013, 18.01
Kiitos vaan kunniasta, kai mä jonkun verran Kuhiksen polkuja tunnen. Kartta on kyllä aina siellä ajellessa repun taskussa varmistuksena. Vaskijärven lenkki ainakin onnistuisi (ja onnistuu keneltä vaan ihan yhtä hyvin!!!), mutta onko osallistujia? Ja liukkaalla kelillä minusta ei ole kuin taluttamaan ja kiroamaan oravatkin alas käkkyrämännyistä, kun en uskalla lipsutella.
Kyllä mä uskon ja toivon yhä, että mökki saadaan täyteen mukavaa porukkaa. Jos siitä sitten jakaudutaan osittain kahteen eri matkan ajavaan ryhmään tai vaikka mennään alkumatka yhdessä ja jos kevätkunnon rajat tulee vastaan, niin voi valita lyhyemmän ja kenties vähemmän pitkospuita sisältävän paluureitin.
Varmasti tämäkin keskustelu on auttanut rohkaisemaan osallistujia lähemään mukaan. Ja aina lopulta porukan kokonaisuus ratkaisee vauhdit ja ajoajat. Toivottavaa toki olisi, että useimmat olisivat tyytyväisiä kokemaansa. Eli ei liian raskasta, mutta ei liian helppoakaan. Varsinkin kun osa tulee Oulusta tai Jyväskylästä asti ajamaan, niin pitää olla riittävän paljon ajettavaa, että kannattaa tulla. Kalliobaana-ajoissakin on jo tullut tavaksi, että neljännes porukasta olikoo lopusta tunnin verran polkua pois. Joskus tämä hämmästytti ja pelästytti, että eikö reitti ollut tarpeeksi hyvä kun jätetään kesken. Mutta ei kai se huono ole ollut, vaan porukassa kullakin on aina omat kiireet, tekniset ongelmat ja kuntonotkahdukset, jotka rajoittaa. Kuhankuonollakin näitä oikoja pystyy tekemään, mutta silloin olisi hyvä olla joku, joka tuntee ne oikopolut.
Varmasti tämäkin keskustelu on auttanut rohkaisemaan osallistujia lähemään mukaan. Ja aina lopulta porukan kokonaisuus ratkaisee vauhdit ja ajoajat. Toivottavaa toki olisi, että useimmat olisivat tyytyväisiä kokemaansa. Eli ei liian raskasta, mutta ei liian helppoakaan. Varsinkin kun osa tulee Oulusta tai Jyväskylästä asti ajamaan, niin pitää olla riittävän paljon ajettavaa, että kannattaa tulla. Kalliobaana-ajoissakin on jo tullut tavaksi, että neljännes porukasta olikoo lopusta tunnin verran polkua pois. Joskus tämä hämmästytti ja pelästytti, että eikö reitti ollut tarpeeksi hyvä kun jätetään kesken. Mutta ei kai se huono ole ollut, vaan porukassa kullakin on aina omat kiireet, tekniset ongelmat ja kuntonotkahdukset, jotka rajoittaa. Kuhankuonollakin näitä oikoja pystyy tekemään, mutta silloin olisi hyvä olla joku, joka tuntee ne oikopolut.
Kalliobaana oli loistava reitti. ei varmasti ole reitin vika tai järjestäjän vika, että oiotaan lopussa. Enskerralla (jos sellainen järjestetään) koitan päästä mukaan ja aion ajaa koko reitin läpi. Enkä aio olla porukan hitain. En tiedä olinko viimeksi, kyllä siellä viimeksikin jouduin aika monessa paikkaa odottelemaan, että polku edessä aukeaa, mutta kyllä muakin välillä odotettiin.
Nopeuden nousun eteen olen toki tehnyt myös hieman töitä. Tänävuonna on poljettu pohjakuntoa jo 2300 km kaikenlaisessa säässä. Eihän tuo paljon ajaviin verrattuna paljon ole, mutta toki tyhjää parempi. Heti kun käsi antaa myöden, niin on tarkoitus siirtyä ajamaan mahdollisimman paljon maastossa. Olen jo kartoittanut työmatkalle sopivia 5 km maastopätkiä / suunta. Tuolla saisi maastoajoharjoittelua varsin kivuttomasti yli 50 km/viikko. Päälle tietysti sitten muut lenkit.
Juha Jokila
04.04.2013, 20.02
Päivitin kevätleirin topikkiin vähän tarkennuksia ohjelmasta.
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?48053-MTB-kev%E4tleiri-Varsinais-Suomessa
Ja tosiaan ilmoittautukaa mukaan. Ei tarvi marmarin kilometrejä pärjätäkseen. En minäkään ole ajanut tuosta kuin kymmenesosan tänä talvena - sitähän voi joutua ylikuntoon jos reenaa liikaa.
Surly sai kesärenkaat juuri. Jos vaikka nappais ruveta ajamaan. Ylikunto on vältetty tehokkaasti, olen ajanut tänä vuonna polkupyörää ehkä sata kilometriä.
Ei tarvi marmarin kilometrejä pärjätäkseen. En minäkään ole ajanut tuosta kuin kymmenesosan tänä talvena - sitähän voi joutua ylikuntoon jos reenaa liikaa.
Ei noilla kilometreillä ole ylikunnon vaaraa, kunhan huolehtii levosta eli jaksottaa ajamisia, eikä paina putkeen tasaista tahtia. Tuossa on huilittu viimekuussakin likimain joka toinen päivä (=ajettu alle 30 km) ja väliin melkein 2 viikkoa putkeen ei yhtään kilometriä. Täysiä lepoäiviä joka kuukauteen useampi. Viimeviikko melkein 500 km, josta n. 100 kärry tai peräpyörä perässä. Tällä viikolla taitaa tulla alle 200. Eli aikamoista vuoristorataa mennään fiiliksen mukaan. Ei nuo kilometrit yksin takaa nopeutta, ei varsinkaan maastossa.
Kiitokset vielä kerran MTB-Turun km-kisatiimille ja myös meitä kirittäneelle joukkuelle. Ilman km-kisaa olisin ajanut 500 km vähemmän ja mikä ehkä vielä tärkeämpää nuo yli satasen lenkit olisi luultavasti jäänyt ajamatta. Nyt tuli viikossa 3 satasen lenkkiä ja 2 yli 50 lenkkiä. Tuollainen tiukempi rutistus silloin tällöin tuntuu tekevän hyvää kunnolle.
Josko sitä kesällä jaksaisi elämäni ensimmäisen kolmesatasen vääntää. Route300 lenkillä menisi helposti, jos olisi kalustoa. Taitaisin kuitenkin aiheuttaa maasturilla liikaa pahennusta maatiepyörien seassa. Viimevuonna taisi kaikki rymät ajaa yli 30 km/h keskarilla, joten sekin saattaisi olla pystylle ajoasennolle ja maasturille liikaa, joten taidan pyöritellä matkan ihan yksikseni. Saapahan ajella sitä vauhtia mitä tykkää ja pidellä taukoja milloin lystää.
Muita enempi vähempi outoja suunnitelmia on käydä kesällä ajelemassa Teijon alueella siten, että siirtymät ajetaan polkien. Ja sitten noita kuhiksen polkuja. Sama meininki polkien Kaarinasta pelipaikallle. Jos jotakuta kiinnostaa lähteä mukaan eksymään tai oppaaksi, niin voin ilmoitella täällä etukäteen milloin lähden ajelemaan. Tavoitevauhtina siirtymille on ajoajalle leppoisa 25 km/h keskari. Metsässä vauhti sitten fiiliksen ja maaston mukaan. Mulla se tuskin päätä huimaa, kun luontoakin olisi tarkoitus katsella, eikä vain painaa täyttä vauhtia eteenpäin. Ajopäivät mukavia aamulla liikeelle illaksi kotiin eli 12...14 tuntia ja taukoja riittävästi fiiliksen mukaan. Tuo 29 jäykkäperä on osoittautunut varsin mukavaksi sekä maastossa, että maantiellä. Runkoko ja geometria taisi osua mun kropalle niin nappiin, kuin vain voi.
Juha Jokila
04.04.2013, 21.31
Juu, enemmän porukka mukaan vaan. Tämä on leppoisa retki ja mitkä tahansa sukset käy (paitsi ei ehkä ihan parhaat kilpasukset). Lauantai sopisi minulle paremmin, mutta perjantaikin käy.
Mennään lauantaina vain. En jaksa pakata enää tänään ja huomenna tulisi kiire. Oletko miettinyt reittiä?
Mennään lauantaina vain. En jaksa pakata enää tänään ja huomenna tulisi kiire. Oletko miettinyt reittiä?
Ok. Lähtö joskus iltapäivällä?
Reittiä en ole miettinyt, paitsi että mahdollisimman vähän metsää. Ladut metsässä eivät enää ole kovin hyvässä kunnossa.
https://lh4.googleusercontent.com/-NweEeD8RWYE/UVxRDhKlAWI/AAAAAAAALQI/VCYdzUmNC-A/s640/IMG_2095.jpg
Juha Jokila
04.04.2013, 23.02
Ok. Lähtö joskus iltapäivällä?
Reittiä en ole miettinyt, paitsi että mahdollisimman vähän metsää. Ladut metsässä eivät enää ole kovin hyvässä kunnossa.
Uutta suota?
http://kansalaisen.karttapaikka.fi/asetukset/asetukset.html?map.x=444&map.y=481&e=237592&n=6757648&scale=80000&tool=siirra&styles=normal&lang=fi&mode=rasta&showSRS=EPSG%3A3067&width=1000&height=1000&tool=siirra&lang=fi&mode=rasta
Uutta suota?
http://kansalaisen.karttapaikka.fi/asetukset/asetukset.html?map.x=444&map.y=481&e=237592&n=6757648&scale=80000&tool=siirra&styles=normal&lang=fi&mode=rasta&showSRS=EPSG%3A3067&width=1000&height=1000&tool=siirra&lang=fi&mode=rasta
Kyllä minulle sopii, jos sinulla on joku hyvä idea. Valastensuo, Kaukosuo, Kolkansuo vai joku muu suo? Mitkä varusteet? Teltta, vai löytyykö joku laavu?
Juha Jokila
05.04.2013, 00.00
Ulla, sun ryhmään on jo ilmoittautunut yksi. Ja sun privalaatikko on muuten täynnä.
Yeti: Linkki näköjään hukkasi reitin, mutta just nuo sun nimeämät suot voisi kiertää niin, että jättää auton Elijärvenkulman parkkiin ja hiihtelee suon reunaa lounaaseen niin kauas kuin keritään tai viitsitään ja aamulla Vaskijärven reunaa takaisin. Vesiraumanmäessä on laavu, mutta polttopuista ei ole tietoa ja tulisijana sellainen energiansäästölaatikko. Voin ottaa louekankaan, sahan ja kirveen varalle. Onko klo 17 sopiva lähtöaika?
Yeti: Linkki näköjään hukkasi reitin, mutta just nuo sun nimeämät suot voisi kiertää niin, että jättää auton Elijärvenkulman parkkiin ja hiihtelee suon reunaa lounaaseen niin kauas kuin keritään tai viitsitään ja aamulla Vaskijärven reunaa takaisin. Vesiraumanmäessä on laavu, mutta polttopuista ei ole tietoa ja tulisijana sellainen energiansäästölaatikko. Voin ottaa louekankaan, sahan ja kirveen varalle. Onko klo 17 sopiva lähtöaika?
Kuulostaa hyvältä ja klo 17 sopii. Todennäköisesti laitan kamat pulkkaan, kun maasto näyttää helpolta.
No vielä tänään ei taivu torstailenkille, kun vasta eilen ehtoolla kotiuduttiin Mallorcan saarelta. Matkan "mukavin" vaihe eli kalustohuolto ja pyykkirumba odottaa työpäivän jälkeen.
Viikonloppuna kylläkin (ehkä launtaina 11:00/12:00) olisi tarkoitus mahdollisesti taas lähteä metsälenkkeilemään vaihteluna tuolle maantieajeluille. Eli jos joku tänään itäpuolen polkuja tahkoava viitsisi raportoida tänne Fooruminkin puolelle polkujen ajokunnosta, niin osaisin sitten paremmin valita oikean kaluston/renkaat mahdolliselle lauantain lenkille.
Muuttuu 11:00 jälkeen pikkuhiljaa mössöksi. Muuten polut great. Eli sulle just passeli treeni ;) Ei oo kalustosta eikä renkaista kiinni.
Mä varmaan lähden 6:41.
Muuttuu 11:00 jälkeen pikkuhiljaa mössöksi. Muuten polut great. Eli sulle just passeli treeni ;) Ei oo kalustosta eikä renkaista kiinni.
Kiitos Hannu! Eli kumpi mielestäsi parempi vaihtoehto tälle "myöhäisvuorolaiselle" nastat vai mutarenkaat?
Minä ainakin pistän lauantaiaamuksi herätyksen normiaikaan ja lähden jo pakkasasteilla poluille, nastoilla. Ei sitä kuraa ja sohjoa jaksa Erkkikään.
Postilaatikossa on tilaa, mutta sähköposti on kätevämpi.
Minä ainakin pistän lauantaiaamuksi herätyksen normiaikaan ja lähden jo pakkasasteilla poluille, nastoilla. Ei sitä kuraa ja sohjoa jaksa Erkkikään.
mä kun taas ajattelin vaihtaa nastat nappuloihin kun on niin pal mukavampaa ajella töihin ilman noita piikejä.
Maastolenkkejä ajan 1-2 viikossa niin eiköhän ne nappulat siihen riitä.
Mmmmmmmm... Kuraaaa ja sohjoaaa!
Torstai meni reisille. Myöhästyin pahasti ja mössöisten polkujen yksin ajelu päättyi lyhyeen, joten siirryin Hakapellonkadun salille.
Eli tästä oppineena aamuajelut Lauantaina kiinnostaisi. Ohjaan tosin 11:00 - 12:00 Kahvakuulaa Turku Fighting Center:llä Hakapellonkadulla, joten 8:30-10:30 voisin ajaa. Jää sitten vielä mehuja yläkropan kiusaamiseen kuulalla. Sopisiko HAKille ottaa letkaan lisäystä 8:30, jostain?
Kiitos Hannu! Eli kumpi mielestäsi parempi vaihtoehto tälle "myöhäisvuorolaiselle" nastat vai mutarenkaat?
Jaa-a ?
Eilen iltamössössä oli paksupyörää, mutarengasta ilman nastaa, race rengasta ilman nastaa ja nastakumeja.
Paksu meni parhaiten suoraan, jos ei ollut jäätä, mutta ei sekään mössömäkeä ilman vääntöä ylös mennyt.
Kaikki muut sitten luikerteli käärmekuvioita ihan tosissaan. Mutta etupäässä ajamalla mentiin.
Päivällä kannattaa suunnistaa metsän siimekseen.
Sullahan on ne Icespikerit siinä yhdessä häkkyrässä, kyllä ne toimii, mutta toimii ne Hanssitkin.
Torstai meni reisille. Myöhästyin pahasti ja mössöisten polkujen yksin ajelu päättyi lyhyeen, joten siirryin Hakapellonkadun salille.
Eli tästä oppineena aamuajelut Lauantaina kiinnostaisi. Ohjaan tosin 11:00 - 12:00 Kahvakuulaa Turku Fighting Center:llä Hakapellonkadulla, joten 8:30-10:30 voisin ajaa. Jää sitten vielä mehuja yläkropan kiusaamiseen kuulalla. Sopisiko HAKille ottaa letkaan lisäystä 8:30, jostain?
Joo varmaankin.
Nyt pitää vääntää muutamat työkuviot.
Palataan asiaan.
Joo varmaankin.
Nyt pitää vääntää muutamat työkuviot.
Palataan asiaan.
Mä voin pyörähtää huomenna lauantaina 8:30 Prisman kautta. Lähden about auringonnousuun Hirpparista.
Baas 009
05.04.2013, 18.25
Olitko Ulla lähdössä suunnilleen milloin? Vois tunkea mukaan jos kelpuutetaan... Kerron myöhäisillalla että lähdenkö, riippuu paljolti tän päivän projektin onnistumisesta..
Aikaiselle kukkakeppilenkille on näemmä kysyntää. :) Siis ihan oikeasti, minun seurassa ei vauhti päätä huimaa, muistattehan sen viime vuodelta? Jäkärlän polkuja ajattelin ensin mutta itäinen Turkukin sopii, ja myös Hauninen-Kullaanvuori (en ole käynyt talvella, onko polkuja?). Klo 7.30 voisi olla metsän reunassa niin ehtisi ajella edes pari tuntia pakkasasteilla.
Lähtöpaikka pitää päättää klo 21 mennessä, mielipiteitä?
Aikaiselle kukkakeppilenkille on näemmä kysyntää. :) Siis ihan oikeasti, minun seurassa ei vauhti päätä huimaa, muistattehan sen viime vuodelta?
Miksei olisi? Rauhallisella vauhdilla ehtii kuuntelemaan linnun laulua ja katsemaaan kevään merkkejä. Ei aina tarvi mennä täysiä. Maastopyöräilystä voi nauttia monella tavalla :)
Jos täysillä pitää mennä, niin itse menen täysillä mieluummin maatiellä kuin metsässä. Mun maastoajotaidot on vielä sen verran vajavaiset, ettei uskalla ja kykene. Yöpakkasia on luvattu vielä ensiviikollekin. Pääsisköhän sitä vielä tänäkeväänä lumisille poluille, kun tiistaina lähtee kipsi pois. Nyt kun ei pysty käyttämään etujarrua lainkaan, niin ei uskalla metsään.
Baas 009
05.04.2013, 20.18
Aikaiselle kukkakeppilenkille on näemmä kysyntää. :) Siis ihan oikeasti, minun seurassa ei vauhti päätä huimaa, muistattehan sen viime vuodelta? Jäkärlän polkuja ajattelin ensin mutta itäinen Turkukin sopii, ja myös Hauninen-Kullaanvuori (en ole käynyt talvella, onko polkuja?). Klo 7.30 voisi olla metsän reunassa niin ehtisi ajella edes pari tuntia pakkasasteilla.
Lähtöpaikka pitää päättää klo 21 mennessä, mielipiteitä?
Lähtöaika on aika karsee mutta kait sitä on yritettävä. Lähtöpaikka vapaa. Ilmotan ennen aamua lähdenkö vai en.
Voisin kyllä lähteä aamulla. Kertokaa vaan paikka =)
Mä voin pyörähtää huomenna lauantaina 8:30 Prisman kautta. Lähden about auringonnousuun Hirpparista.
Ok, hyppään matkaan Prismalta 8:30 siis.
Klo 7.30 Jäkärlästä, taimitarhan p-paikalta. Kierretään nyt ainakin Jäkärlän polkuja ristiin rastiin. Näitä aamuja ei tänä talvena ole kovin montaa jäljellä!
Baas 009
06.04.2013, 00.14
laitoin ainakin herätyksen niin kuin olisin tulossa. Ilmotan kyllä aamulla jos en tule.
mä kun taas ajattelin vaihtaa nastat nappuloihin kun on niin pal mukavampaa ajella töihin ilman noita piikejä.
Maastolenkkejä ajan 1-2 viikossa niin eiköhän ne nappulat siihen riitä.
Mmmmmmmm... Kuraaaa ja sohjoaaa!
Vaihdoin kanssa torstai-iltana IceSpikerit Rampageihin. Tänään aamuisen lenkin jälkeen päätin että vaihdan vielä IceSpikerit takaisin :)
Oli tuo perjantaipäivän aurinko sulattanut niin monessa paikassa lumen vedeksi, joka taas oli yön aikana jäätynyt, että useampaan otteeseen tuli piikkejä ikävä.
Onhan siellä paikotellen jäistä ja olin ihan tyytyväinen että oli tänään edelleen ne ISP:t alla vaikka meinasin eilen Hanssit vaihdella alle..
Tänään ajoin aamulenkin suvikummeilla. Ajoin viimeksi nastoilla yli 4 kuukautta sitten, siinähän se syy tietysti oli, että nyt on hanuri helvatan kipeä ja kädet eivät jaksaneet tankoa puristaa parin tunnin jälkeen. Kesärenkaillahan oli koko ajan kylmä rinki perseen alla ja tankoa piti puristaa kun pelotti niin paljon ;). Pääsee sentään pari päivää talvipyöräilystä nauttimaan, jos pystyy huomenna satulassa istumaan.
Erittäin alustavasti kaavailen jo muutaman kerran ajettua keväistä Turun kiertoajelua lauantaille 18.5. Ajatus ajaa sinkulavauhdilla noin 08-20, itse itseään huoltaen ja parhaat polut (ja ylämäet) valikoiden. Pullat Nurmi & Sulosessa.
Hyvä reeni Tahkon 120:lle tai ihan mihin vaan!
greenman
06.04.2013, 19.03
Pakko laittaa kalenteriin.
Mahtaako huomenna olla cycloja?
Mä meen neljäksi töihin. Pihvillä saattaa olla jotain viritelmää, ajankohdasta ei varmuutta.
peruspertti
06.04.2013, 20.02
Erittäin alustavasti kaavailen jo muutaman kerran ajettua keväistä Turun kiertoajelua lauantaille 18.5. Ajatus ajaa sinkulavauhdilla noin 08-20, itse itseään huoltaen ja parhaat polut (ja ylämäet) valikoiden. Pullat Nurmi & Sulosessa.
Alustavasti mukana ainakin osan matkaa
hullukoira
06.04.2013, 22.11
- - - Pullat Nurmi & Sulosessa - - -
Merkattu kalenteriin.
Mahtaako huomenna olla cycloja?
Ainakin mulla on vakaa aikomus huomenna viralliseen aikaan ajella. Vai olikohan Pihvillä jo jotain mielessä?
Vuoden ensimmäinen porukkalenkki, kiitos seurasta aamuvirkuille! :)
Baas 009
06.04.2013, 23.41
Vuoden ensimmäinen porukkalenkki, kiitos seurasta aamuvirkuille! :)
Virkuista tiedä, hauskaa kyllä oli. Ja nyt enemmän kuin vetelää..
Kiitoksia kaikille!
Juha Jokila
07.04.2013, 00.52
Ollaan Yetin kanssa mettäs. Kaljaa ja brandyä eväänä. Hooo!
Alustavasti kiinnostunut, merkkasin kalenteriin, haluaa testata kauanko pulska jaksaa mukana. Vaikka yritystä kunnon nostoon on, niin pohjalta ylös on kovin pitkä matka.
Ja sitten ensikertalaisen kysymys, Mites tuon huollon kanssa topataanko vain kerran syömään pullat ja muuten kannetaan kaikki tarvittava mukana?
Juha Jokila
07.04.2013, 02.33
Geeliä vaan taskuun ja nuolee hikinorot ohimioilta. Matin lenkeillä ajetaan, ei syödä. Huippua! Juomat loppu, nuotio palaa yhä.
Juu, tänään iltacyclot klo 19 ja startti Kaarinan lukiolta. Vaarniemen polkuja vähän meinasin, mutta katotaan paljonko lunta tulee. Maasturia alle kuitenkin.
Geeliä vaan taskuun ja nuolee hikinorot ohimioilta. Matin lenkeillä ajetaan, ei syödä
.
Juotavat mua enempi huolettaa. Lähinnä mietin isompaa säkkiä juomareppuun. Jos vesi loppuu, loppuu ajokin.
greenman
07.04.2013, 10.08
Siwoja ja valkkareita on käytetty apuna vesihuollossa, kaupungin liepeillä kun pääasiassa ajellaan.
Taukovihaaja meinigillä kuitenkin pyritty etenemään.
Tostahan tulee kilsojakin ihan mielettömästi, vaikka ajais vähän hitaamminkin 12 h suorituksena aika kunnioitettava.
Ruokaa vaan taskut ja tanko täyteen niin ei siitä Matin perässä selviä kuitenkaan. Laitetaan kuitenkin korvantaakse
jos vaikka liittyis porukkan jossakinvaiheessa.
Ei kun reippaasti mukaan vaan.
Letkaan voi tulla kesken, kuten myös lähteä kotiin. Tällaisessa urbaanimaastopyöräilyssä on se hyvä puoli, että evakuointi tapahtuu suoraan asfalttitielle. Vauhti pidetään kaikille sopivana, mitä nyt tietty alkulämmöt pitää ajaa. Kahdeksan tunnin jälkeen on mukana kuskeja enää kourallinen, ja siinä vaiheessa vauhti nouseekin hieman. Tauot pyritään jättämään minimiin.
Juomahuoltoon pelaa tosiaan Siwasta haettu pullovesipönikkä. Viime vuonnahan käväistiin Raspin pihassa hienolla välitankkauksella.
Sapuskan suhteen tällainen retki antaa polkijalle hyvän mahdollisuuden reenata energiahuoltoa.
Omat kesäisen 12 h lenkin eväät voisi olla tällaiset:
- 3 l juomareppu + 0,75 vahvahko urheilujuoma (jauhetta hiukan pussitettuna mahd. täydennykseen)
- 2 tuhtia voileipää (metua, koskenlaskijaa ja amerikankurkkua)
- flapjack-patukka
- pari suklaapatukkaa
- 400 g karkkipussi
- banaani
- suolapähkinöitä
Tästä todennäköisesti jäisi syömättä ainakin puolet karkkipussista, toinen suklaapatukka ja pähkinöitä. Periaate on siis helposti syötävää ja nopeasti sulavaa. Ennen tuli syötyä lenkeillä enemmänkin, mutta harjoittelulla olen saanut elimistöäni taloudellisemmaksi. Omasta mielestä näissä hommissa ei niinkään merkitse määrät, vaan se, että jotain energiaa menee koko ajan sisään. Aina kun pysähtyy ensin syö jotain ja sitten vasta kattelee maisemat.
greenman
07.04.2013, 11.57
Menu kuulostaa hyvältä. Omani lienee apaut seuraava:
- 3 l juomareppu + 0,75 vahvahko urheilujuoma
- 2 tuhtia voileipää
- energiapatukka ja jokunen geeli
- kuivattuja hedelmiä
- banaani
- suolapähkinöitä
- suolapähkinöitä
Kummallakin suolapähkinöitä. Onko näiden tarkoitus lähinnä tuon suolatasapainon ylläpitäminen? En tiedä miten sulavaa pähkinät ovat, mutta ei kai ne ole kovin nopeaa energiaa antavaa..
Kierroksen reitti on jotakuinkin tällainen:
Kaarinan Hongkong - Lemunniemi - Katariinanlaakso - XC-SM-polut - Luolavuori - siirtymä - Pahaniemi - Perno/Pansio - Upalinko - Temppelivuori - Krookila - Kuua - Kullanvuori - Hauninen - Oriketo - Halinen - Ravattula - Littoistenjärvi - Kellarimäki - Tuorla - Hongkong
Tuohon sitten lisää tai tuosta pois fiiliksen mukaan. Jotakuinkin vastaava ajettiin viime vuonna.
Fb on tämänpäivän netti.
rupeen stalkkaamaan. fb on nettisivu siinä missä muutkin...
greenman
07.04.2013, 15.05
Kummallakin suolapähkinöitä. Onko näiden tarkoitus lähinnä tuon suolatasapainon ylläpitäminen? En tiedä miten sulavaa pähkinät ovat, mutta ei kai ne ole kovin nopeaa energiaa antavaa..
Mulle ainakin maistuu suola pitkillä lenkeillä, etenkin jos on lämmin. Pähkinöissä se on näppärästi nautittavassa muodossa. En tiedä onko niistä mitään hyötyä, mutta maistuvat taivaalliselta kesken lenkin. Oma suosikki on cashew. :) Ainakin voi kuvitella, että ne ehkäisevät kramppeja tai vähentävät nestehukan aiheuttamaa päänsärkyä.
Suolapähkinät tosiaan nesteiden ja suolaisenhimon takia. Jos oikein näperryttää, voi lisäillä sekaan perinteiset rusinat ja/tai kuivahedelmiä. Esim. viime mtbSeikkailulle tein kotona valmiiksi tasakokoiset päiväannokset sekoitusta minigrippipusseihin.
greenman
07.04.2013, 17.08
Tekee muuten loistavaa cyclokeliä illaksi.
Juu, olen kyllä kateellinen teille.
Juha Jokila
07.04.2013, 17.42
MTB-Turun suojaos on ryöminyt ulos mettästä ja palautellut sohvalla makoillen. Hiihtoa ahkioiden kanssa kertyi 3 + 2 tuntia ja leirissä keskityttiin monipuoliseen tankkaukseen. Ei ollu suolapähkinöitä, mutta Yetillä oli Pringels purkki, käykö? On tämä erikoista kun taaskaan ei jaksanut syödä pääruokaa, eli Realin retkimuonapussia. Alkaa varasto vanheta käsiin, vaikka niiden pitäisi olla markkinoiden parasta muonaa. Oli näköjään kännykkäkin ollu 3g verkossa yöllä. Muutama vuosi sitten ei noilla korpiseuduilla mennyt edes tekstarit läpi.
Täytyy sitä suolaista kalian kanssa olla?
Oli oikein mukava hiihtoretki (http://www.yetirides.com/2013/04/skiing-in-vaskijarvi-nature-reserve.html) Juhan kanssa.
https://lh6.googleusercontent.com/-wFqRegWCUjw/UWF3iYl_gmI/AAAAAAAALWE/OWg7fz93KcQ/s640/IMG_2251.jpg
https://lh5.googleusercontent.com/-nmfqvDqwbwk/UWF3llUBdnI/AAAAAAAALWc/4SaAtUVi0rI/s640/IMG_2268.jpg
greenman
07.04.2013, 23.09
Mukavaa oli myös xsyksolenkillä. Mukavan vaihtelevaa alustaa oli tarjolla, sulasta asfaltista umpihankeen.
Vesa-Pekka Rantalainen
08.04.2013, 09.47
Mukavaa oli myös xsyksolenkillä. Mukavan vaihtelevaa alustaa oli tarjolla, sulasta asfaltista umpihankeen.
Sorry,sorry. On ihan pakko.
Mikä rengasvalinta sulalle asfaltille?;)
greenman
08.04.2013, 10.32
Eh. eh.
Edessä oli Larry ja takana Endo. Ei upottanut. :)
Ei kun reippaasti mukaan vaan.
Letkaan voi tulla kesken, kuten myös lähteä kotiin. Tällaisessa urbaanimaastopyöräilyssä on se hyvä puoli, että evakuointi tapahtuu suoraan asfalttitielle. Vauhti pidetään kaikille sopivana, mitä nyt tietty alkulämmöt pitää ajaa. Kahdeksan tunnin jälkeen on mukana kuskeja enää kourallinen, ja siinä vaiheessa vauhti nouseekin hieman. Tauot pyritään jättämään minimiin.
Juomahuoltoon pelaa tosiaan Siwasta haettu pullovesipönikkä. Viime vuonnahan käväistiin Raspin pihassa hienolla välitankkauksella.
Sapuskan suhteen tällainen retki antaa polkijalle hyvän mahdollisuuden reenata energiahuoltoa.
Omat kesäisen 12 h lenkin eväät voisi olla tällaiset:
- 3 l juomareppu + 0,75 vahvahko urheilujuoma (jauhetta hiukan pussitettuna mahd. täydennykseen)
- 2 tuhtia voileipää (metua, koskenlaskijaa ja amerikankurkkua)
- flapjack-patukka
- pari suklaapatukkaa
- 400 g karkkipussi
- banaani
- suolapähkinöitä
Tästä todennäköisesti jäisi syömättä ainakin puolet karkkipussista, toinen suklaapatukka ja pähkinöitä. Periaate on siis helposti syötävää ja nopeasti sulavaa. Ennen tuli syötyä lenkeillä enemmänkin, mutta harjoittelulla olen saanut elimistöäni taloudellisemmaksi. Omasta mielestä näissä hommissa ei niinkään merkitse määrät, vaan se, että jotain energiaa menee koko ajan sisään. Aina kun pysähtyy ensin syö jotain ja sitten vasta kattelee maisemat.
Tässä tulikin tuhti lisätietopaketti, kiitos. Pitää laittaa harkintaan tuo 3 l pussukka. Nykyinen on vain 1,5l. Silläkin pärjäilee kahdella 0,75 juomapullolla terästettynä aika pitkälle. Tosin viimekesänä painava kärry perässä lämpöisenä päivän rengastiellä meni yli 10l ja yhtään pisaraa ei tullut toisesta päästä ja painokin tippui hetkellisesti kohtuullisesti, joten tuskin ylitankkauksestakaan oli kyse. Mut jos lenkillä voidaan kiekaista jossain välissä siwan tms. kautta, niin ei ongelmaa. Muuten menu näyttää kyllä pääpiirteissään aika tutulta ja hyväksi koetulta. Patukkoina mulla tosin usein pelkkiä lidlin muropatukoita. Ostin GO-exposta kokeeksi muutaman bullet meal (http://www.varusteleka.fi/fi/product/bullet-meal-mre-sandwich-400/22433) patukan. Yhden sellaisen ajattelin ottaa kokeeksi mukaan. Pystynee popsimaan siirtymällä vaikka ajossa. Asfaltilla täysvaihteisella on tuskin isoja ongelmia pysyä sinkulan tahdissa mukana. Polkujen ylämäet onkin sitten haastavampia.
En minä rasitusta pelkää, mutta rajansa pystymisellä. Tosiaan tuo katuja pitkin hitaasti 0-energialla kotiin mahdollisuus tekee tästä houkuttelevan. Tässä ei ole kenenkään lenkki pilalla, vaikka voimat loppuu kesken. Mulla on yksin ajaessa pientä ongelmaa motivaation kanssa, tahtoo motivaatio loppua väsyn tullessa ja tulee helposti kurvattua kotiin turhan ajoissa, vaikka todellisuudessa jaksaisi ajaa vielä tunteja. On sitten mukavampi miettiä noita kesän retkiä, kun tietää vähän mihin pystyy.
Aki Korhonen
08.04.2013, 16.02
Viime vuonna Matin ympäriajelulla ei tarvittu paljoakaan juomahuoltoa - riitti kun ajeli suu auki. Melko kosteaa keliä piteli. ;)
Kolmen litran juomareppu on oikeasti hyvä varuste hiukankin pidemmille lenkeille. Itse kun aloittelin, niin muiden juomareput tuntuivat melkoiselta varustetouhulta. Mutta kun pyörässä ei ollut pullotelineelle edes paikkaa, niin juomareppu oli luonteva hankinta. Taisi olla 2-litrainen ekaksi, mutta eihän se oikein riittänyt. Nykyisin käytössä 3-litrainen, joka jo riittää useimmille lähialueen porukkalenkeille.
Mainostan taas Kullaanvuoren lähdettä yhtenä mahdollisena nestetäydennyspaikkana - jos sinne asti ehditään polkea. Olkoonkin että kun ainoan kerran ollaan menty porukalla sinne joutavaa hakemaan, niin eihän me sieltä mitään saatu. Sieltä on _aina_ muulloin virrannut vettä ihan reippaasti - niin kuivimpina kesähetkinä kuin kylmimmillä pakkasillakin.
Ja tosiaan... Itsekin pitää koittaa raahautua Matin lenkille, jos vaan ei satu muuta ohjelmaa samalle kohtaa. Tarvis nimittäin pikku hiljaa alkaa tekemään jotain liikunnallista, ettei jäis ihan viime tippaan Tahkolle treenaaminen. Niin joo - odotellaan nyt kaikessa rauhassa ensin että lumet sulaa ja metsä kuivuu. :) Kireitä ketjuja niille joilla riittää intoa ja/tai aikaa.
Mainostan taas Kullaanvuoren lähdettä yhtenä mahdollisena nestetäydennyspaikkana - jos sinne asti ehditään polkea. Olkoonkin että kun ainoan kerran ollaan menty porukalla sinne joutavaa hakemaan, niin eihän me sieltä mitään saatu. Sieltä on _aina_ muulloin virrannut vettä ihan reippaasti - niin kuivimpina kesähetkinä kuin kylmimmillä pakkasillakin.
Myös siirtolapuutarhojen kaivoista voi täydentää huvenneita nestevaroja.
Itsellä tekee pidemmillä lenkeillä vaikeaa tuo suolaisen syöminen, joten olen hakenut apteekista suolatabletteja. Juoksuhommissa nuo on pelastaneet mut pari kertaa, kun juostessa ei kiinteän ravinnon nauttiminen onnistu muutenkaan. Nuuksion maastomaralla iski samaan aikaan heikotus, vatsakramppi ja takareisikramppi. Heitin kertalaakista huiviin Burana 600:n, energiageelin ja suolatabletin, pidättelin pari minuuttia oksennusta, kunnes olo koheni ja taas mentiin.
Mutta joo. 18.5. voisi sopia oikeinkin hyvin.
menu näyttää kyllä pääpiirteissään aika tutulta ja hyväksi koetulta. Patukkoina mulla tosin usein pelkkiä lidlin muropatukoita. Ostin GO-exposta kokeeksi muutaman bullet meal (http://www.varusteleka.fi/fi/product/bullet-meal-mre-sandwich-400/22433) patukan. Yhden sellaisen ajattelin ottaa kokeeksi mukaan. Pystynee popsimaan siirtymällä vaikka ajossa. Asfaltilla täysvaihteisella on tuskin isoja ongelmia pysyä sinkulan tahdissa mukana. Polkujen ylämäet onkin sitten haastavampia.
Itse on tullut syötyä Alpen-yliannostus, siksi flapjackit. Taitaa jokaisella olla omat luottosapuskat. Mulla oli kokeeksi hankittuna yksi bullet meal, enkä kyllä oikein tykännyt. Jauhelihasisältöinen patukka oli jotenkin keinotekoisen makuinen ja autoa ajaessa rasvaan sotkeutui sekä kojelauta että ukko. Vika saattaa silti hyvinkin olla mussa eikä tuotteessa.
Sinkulavauhti ei ole nopeaa vaan tasaista. Mennään samaa vauhtia ylä- ja alamäet sekä tasaisetkin. Vaihteilla voi tasoittaa rasitusta. :D
Itsekin pitää koittaa raahautua Matin lenkille, jos vaan ei satu muuta ohjelmaa samalle kohtaa. Tarvis nimittäin pikku hiljaa alkaa tekemään jotain liikunnallista, ettei jäis ihan viime tippaan Tahkolle treenaaminen. Niin joo - odotellaan nyt kaikessa rauhassa ensin että lumet sulaa ja metsä kuivuu. :) Kireitä ketjuja niille joilla riittää intoa ja/tai aikaa.
Tottakai sää tulet, kuinka muuten ne Raision parhaat polut löytyy. Enkä määkään mitään ajanu ole. Sippaan vielä omalla lenkillä.
Itsellä tekee pidemmillä lenkeillä vaikeaa tuo suolaisen syöminen
Aika pitkälti kesäajan lenkkeihin tuo suolainen itsellä rajoittuu. Talvella nauttii sitten sipsejä palautusjuoman kera kotona. Juoksuhommissa toi syöminen on kyllä hankalampaa, aika helposti alkaa kuplimaan. Olen koittanut reenata vauhdissa syömistä, ja banaani tuntuu olevan siihen paras vaihtoehto. Kokonaisuudessa olen pitänyt juostessa sellaista linjaa, että syön lenkin aikana vähemmän kuin luulen tarvitsevani, mutta taasen tasaisin välein jotain. Koittaa sitten kuunnella roppaa sillä kokemuksella mitä löytyy.
greenman
08.04.2013, 19.43
Alkaa kuulostaa koko lenkki pelkältä syömiseltä...
"Matti Hoon 12 tunnin picnic vaihtelevassa maastossa."
Alkaa kuulostaa koko lenkki pelkältä syömiseltä...
"Matti Hoon 12 tunnin picnic vaihtelevassa maastossa."
Jokilan aiempaa kommenttia lainaten: "ajetaan eikä syödä". Speksataan eväät kohdalleen eikä sitten pidetä lainkaan taukoja niiden syömiseksi.
Mun jutut lipeää nyt helposti ruokaan kun on laihdutus käynnissä. Siitä puhe, mistä puute ja niin edelleen.
Juha Jokila
08.04.2013, 20.14
Jokilan aiempaa kommenttia lainaten: "ajetaan eikä syödä". Speksataan eväät kohdalleen eikä sitten pidetä lainkaan taukoja niiden syömiseksi.
Mun jutut lipeää nyt helposti ruokaan kun on laihdutus käynnissä. Siitä puhe, mistä puute ja niin edelleen.
On se sitten hyvä, ettei kaikki mene päin persettä. Vaikka mulle tulikin pari uutta perseenalustaa (http://kotisivu.dnainternet.net/tjokila/kuvat/fillarit/B68_Duster.JPG).
Seikkailun sääntöihin kuului, ettei tauolta saanut lähteä liikkeelle ennen kuin viimeisen miehen jalka on koskettanut maata. Tästä seurasi, että viimeinen mies ehti ottaa ja avata patukan kääreen, mutta syödä piti ajaessa. Hyvä systeemi, heikkokuntoisin sai kovimman treenin.
Ja mun, kun tykkään syömisestä, piti ajaa sen verran kovaa että ehti pitää piknikkiä. :D
Oleks mää käsittäny oikein, että olisit JJ tulossa ajamaan tänne laitakaupunkien ryteikköihin?
Juha Jokila
08.04.2013, 20.22
Oleks mää käsittäny oikein, että olisit JJ tulossa ajamaan tänne laitakaupunkien ryteikköihin?
18.5.? Kai sitä täytyy pitää perinteestä kiinni ja yrittää sinnitellä taas täys matka.
18.5.? Kai sitä täytyy pitää perinteestä kiinni ja yrittää sinnitellä taas täys matka.
Verratonta.
Juha Jokila
08.04.2013, 20.52
Latailin muutaman kuvan Vaskijärven j.. hiihtoretkeltä tonne (http://kotisivu.dnainternet.net/tjokila/Vaskijarvi_talvi_2013/index.html).
Määki haluan syömään! Alustavasti mukana 18.5.
Myös siirtolapuutarhojen kaivoista voi täydentää huvenneita nestevaroja.
Samoin useimmilta hautausmailta, esim. maantielenkeillä on Auran kirkon huoltorakennuksella usein täyden palvelun pit stop. ;)
Samoin useimmilta hautausmailta, esim. maantielenkeillä on Auran kirkon huoltorakennuksella usein täyden palvelun pit stop. ;)
Eipä ole tullut tämäkään mieleen, vaikka olenhan minäkin haudan kukkia kastellut hautausmaan hanasta. Näillä vinkeillä alkaa nuo 2x0,75 pullot tuntumaan moneen urbaanikäyttöön riittäviltä. Taidan silti laittaa tuon isomman juomarepun tai pussin tilaukseen. Sillä saa 1,5 litraiseen verattuna tunnin tai pari lisää täydennyspaikan hakuaikaa pidemmällä lenkillä.
Jokilan aiempaa kommenttia lainaten: "ajetaan eikä syödä". Speksataan eväät kohdalleen eikä sitten pidetä lainkaan taukoja niiden syömiseksi.:D
Eikös nuo speksatut eväät ole melkein kaikki sellaisia, mitä voi vauhdissakin popsia pieninä annoksina :D
Noita Bullet Meal patukoita sai maistella GO-expossa ja ei ne niin kamalilta vaikuttaneet, että sorruin ostamaan 3 kpl tarjoussetin. Kun nuo on syöty, niin sitten pitää miettiä tuleeko lisää.
Tuossa sinkulavauhdissa varmasti ylämäet on mulle pahimmat. Jos mulla olisi sinkula alla, niin menisi aika varmasti taluttamiseksi, ei riitä voimat, mutta ei ne vaihteetkaan itsestään pyörää mäen päälle nosta.
Olen kyllä koittanut työmatkoillakin treenata ylämäkispurttia ajamalla kotimatkalla Kuusiston sillan jälkeisen mäen välillä täysillä. Alkuun oli mittarina, että mihin asti mäkeä jaksan vetää 15 km/h nopeutta. Viime keväänä pääsin vain 1/3 mäestä. Nyt loppuu jo mäki kesken ja pitää alkaa nostamaan testinopeutta. Jotenkin tuollainen mittaaminen lisää motivaatiota, kun näkee että edes jotain pientä kehitystä tapahtuu.
greenman
09.04.2013, 10.20
Kummasti keho tottuu siihen miten ajaa: Olen ajanut talvella aika pitkälti yksivaihteisella, jossa on aika tiukka välitys. Nyt ei saa vaihdepyörällä kevyellä välityksellä millään kierroksia ylös. Menee heti hapoille.
Näinhän se on. Tarttis opetella vaihteilla ajo. Etenkin maantiellä tuntuu väkisin hakevan liian pientä pykälää vaikka vääntöä olisi isompaankin välitykseen.
Ei kulje vaihdepyörä senkään vertaa mitä sinkula.
Aki Korhonen
09.04.2013, 14.24
Ei kulje vaihdepyörä senkään vertaa mitä sinkula.
Mulla onkin taas vaihdevaihdepyörä. Ei kulje senkään vertaa kuin yhdellä vaihtajalla saati ilman vaihtajia.
Turkuosaston urheilujuomia (https://www.google.fi/search?hl=en&site=&tbm=isch&source=hp&biw=1440&bih=814&q=great+divide+yeti&oq=great+divide+yeti)?
greenman
11.04.2013, 09.15
Mitä eikö sinulla ole omaa? (https://www.google.fi/search?q=google&rlz=1C1SAVI_enFI509FI512&aq=0&um=1&ie=UTF-8&hl=fi&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=skZmUeP8EOrV4ATDkIHgBw&biw=1366&bih=643&sei=tUZmUcK8H6mF4ATZ7oGwDw#um=1&rlz=1C1SAVI_enFI509FI512&hl=fi&tbm=isch&sa=1&q=greenman+beer&oq=greenman+beer&gs_l=img.3...1852.4588.0.4999.13.13.0.0.0.0.70.607 .13.13.0...0.0...1c.1.8.img.D7gz_wWyq6s&bav=on.2,or.r_qf.&bvm=bv.45107431,d.bGE&fp=267ddc2d2d10e7a6&biw=1366&bih=643) :)
Edit: hassunhauska yhteensattuma. Ensimmäisten joukossa ko kuvissa on tämmönen:
http://greenmanbeerfestival.co.uk/wp-content/uploads/2012/04/article-1331284481106-121468A5000005DC-899598_466x548.jpg
No eipä ole tullut vielä maistettua...
http://res.cloudinary.com/ratebeer/image/upload/w_120,c_limit,q_80,d_beer_def.gif/beer_14993.jpg (http://www.ratebeer.com/beer/kraftbrau-pave-pale-ale/14993/)
pitääkin kaivaa tuota jostain (http://365beers.wordpress.com/2010/10/10/beer-336365-shorts-hanging-frank-ipa/) :D
Kerrankin saatu puhuttelunimi oikein!
http://sphotos-a.xx.fbcdn.net/hphotos-ash3/c0.0.403.403/p403x403/552299_10151503167232468_896593294_n.jpg
Huikeeta (http://mwbeercollective.files.wordpress.com/2011/04/logo.jpg)! Tahkolla sitten kaikilla oman brändin kaljat mukana.
Tänään muuten kuulemma torstailenkkiä Impparista klo 18.00, ja Hannun vetämä aloittelijaopastus klo 17.00
Vesa-Pekka Rantalainen
11.04.2013, 11.53
http://www.youtube.com/watch?v=3dJD21oErIk
En tiedä uskallanko maistaa.
Ajattelin mennä Hannun aloittelijatunnille ja sitten kipinkapin kotiin juomaan tätä (http://lovelypackage.com/wp-content/uploads/2013/02/lovely-package-bob-studios-original-super-beer-5-e1360423938282.jpg)
Naureskelin, että eipäs mulle taida olla omaa olutmerkkiä, mutta mitä heepeliä!? (http://www.thewaenbrewery.co.uk/beer-7.php)
greenman
11.04.2013, 12.50
Toi on jo hyvä :D
Aki Korhonen
11.04.2013, 12.52
Mahtaakohan kukaan ehtiä (http://ecx.images-amazon.com/images/I/51jm4P0peaL._SL500_AA300_.jpg) lenkille, kun kaikki vain googlaa juomia. :)
Alkais jo itseäkin vähän lenkkeily kiinnostaa. Onks siellä oikeesti jotain ajettavaakin illalla?
No jotta päästään "pelkästä" kaljakeskustelusta hieman lähemmäksi maastopyöräilyä, niin laitan nyt tännekin talven pajapähkäilyjen tuotoksen.
Vielä varmaankin vaihtuu tolppa hissitolpaksi ja stemmi.
http://gp1.pinkbike.org/p4pb9432682/p4pb9432682.jpg
http://gp1.pinkbike.org/p4pb9432678/p4pb9432678.jpg
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=10011&d=1365670741
Ja lopputulos on huikea!
Spämmäillään vielä hiihtojuttua (http://eksyilytarinat.blogspot.fi/2013/04/viimeiset-hiihtokelit-114.html), vaikka pitäisikin jo korrektisti pyöräillä.
https://lh3.googleusercontent.com/-dkqAazRaod4/UWaQyWuOrJI/AAAAAAAACM4/CT7tc0RhRlg/s766/P1010485.JPG
peruspertti
11.04.2013, 15.32
Ihan pakko vielä jatkaa juomapuolella
http://i77.photobucket.com/albums/j72/Suensyan/Keraily/Olut/Kotimaiset/129VahvaJussi.jpg
Ajattelin mennä Hannun aloittelijatunnille ja sitten kipinkapin kotiin juomaan tätä (http://lovelypackage.com/wp-content/uploads/2013/02/lovely-package-bob-studios-original-super-beer-5-e1360423938282.jpg)
Mäkin ajattelin tulla ainakin Hannun lenkille pyörittelemään jalkoja auki.
Nyt kyllä ottaa päähän. Torstailenkki ei onnistu, kun olen kipeä ja väärässä maassa, ja sitten vielä peruspertti vei mun kaljat. Täytyykö tässä turvautua toiseen ristimänimeen. (http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcS0zlvdCXfBVPwCwMeHUb21PONvCMJhb Y9NG_x0qCfr35etB-me)
greenman
11.04.2013, 17.17
Itse olen oikeassa maassa, mutta muuten menee yhtä heikosti.
Tänään muuten kuulemma torstailenkkiä Impparista klo 18.00, ja Hannun vetämä aloittelijaopastus klo 17.00
Voi kekkuli, Olin juuri aamulla Janinan kanssa pyöräilemässä samalla ajatuksella. Kun olisin tiennyt tästä, niin olisin kyl laittanut hänet Hannun tunnille parempaan oppiin.
Tuleeko näitä lisää vielä tässä keväällä? Tai onko jollain innostusta vetää yleensäkin tekniikkaharjoittelua tietyissä Turun polkujen sopivissa kohdissa?
joskus on sovittu "kikkailulenkkejä" et mennään lepposammin ja harjotellaan jotain teknisiä kohtia ja vaihdeltu tietenkin ajatuksia ajotekniikoista..
Tuleeko näitä lisää vielä tässä keväällä? Tai onko jollain innostusta vetää yleensäkin tekniikkaharjoittelua tietyissä Turun polkujen sopivissa kohdissa?
Toivotaan. Mullakin olis intoa osallistua, mutta nyt ei pysty. Kipsin poiston jälkeen ei uskalla ajaa senkään vertaa kuin kipsi kädessä, vaikka kädessä onkin irrotettava tuki/lasta. Lasikuidun sisään laminoituna oli varsin turvallinen olo. Lisäksi pekalon liikerataharjoitukset tekee käden niin kipuherkäksi, että ajaminen mahdotonta muulla tavalla kuin yhdellä kädellä tai aika-ajotangolla. Kumpikaan ei tapa ei sovellu maastoajoon, joten maastosta on pakko pysyä vielä toistaiseksi poissa. Vasta kuuden viikon päästä peukaloa saa käyttää huoletta sen mitä jaksaa. Voimaa tuskin on paljoa jäljellä 14 viikon paussin jälkeen. Fysioterapeutti ja kirurgi totesivat, että kaikki on mennyt hieman keskimääräistä paremmin ja jatkoi, että viimeistään kesällä 2014 käsi on lopullisesti kunnossa, jos jaksaa kuntouttaa ohjeiden mukaan. Tuleva kesä menee todennäköisesti enempi vähempi vajaakuntoisella kädellä, vaikka tekisi mitä.
Yllättävän pahaa jälkeä pieni harmiton muksahdus voi saada aikaan, jos peukalo sattuu olemaan väärässä asennossa. Mutta näillä mennään. Pääasia on, että pysyvää vammaa ei pitäisi olla.
Ööööö! Hannu kuka ja mikä aloittejaopastus missä!
Lapsille, aikuisille vai lapsenmielisille aikuisille.
Mulla olis kaksi tenavaa joita alan lenkittämään urakalla kunhan lumet metsästä sulaa. Ollaan pyöräteitä käyty muutamaanotteeseen sotkemassa.
Voisin yrittää saada aikaiseksi jotakin säännöllisen epäsäännöllistä lenkkeilyä jonakin viikonpäivänä.
Heikkoutena mulla vaan on ykstoikkoset polut ja hidas vauhti, joten joskus saatan tarvita myös vetureita.
Mutta kuitenkin vielä kevväämmällä.
http://media1.break.com/breakstudios/2012/10/26/YETI40_full.jpg
Olisi mukavaa, jos Matti-haulla olisi löytynyt joku belgialaistyyppinen laatuolut, mutta ei. Näillä mennään sitten.
http://www.mattinykanen.net/pictures/c_05_big.jpg
Tuo on ilmeisesti sellainen hölmöilevä sidukkalaatu? :D
greenman
11.04.2013, 19.31
Tämäkin liittyy aiheeseen. Ihan hyvää muuten.
https://untappd.s3.amazonaws.com/photo/2012_07_21/bed362e2d84f3b96d5ad198f085c79a8_320x320.jpg
Tässä kelpo kiituri kesäisille poluille. Ajoasennossa on vielä hiukan säädön tarvetta ja 2,4" takarengas ei mahdu pyörimään kunnolla. En malta odottaa kunnollista koeajoa.
https://lh5.googleusercontent.com/-y9ZEW7kJ2So/UWbg9ahkG1I/AAAAAAAACNk/ucJWimcDsmk/s689/P1010488.JPG
Ööööö! Hannu kuka ja mikä aloittejaopastus missä!
Lapsille, aikuisille vai lapsenmielisille aikuisille.
Mulla olis kaksi tenavaa joita alan lenkittämään urakalla kunhan lumet metsästä sulaa. Ollaan pyöräteitä käyty muutamaanotteeseen sotkemassa.
Voisin yrittää saada aikaiseksi jotakin säännöllisen epäsäännöllistä lenkkeilyä jonakin viikonpäivänä.
Heikkoutena mulla vaan on ykstoikkoset polut ja hidas vauhti, joten joskus saatan tarvita myös vetureita.
Tokavekara™ haluaa junnulenkeille/rauhallisille kikkailulenkeille sitten, kun metsä on sulanut. Mäkin varmaan raahaan ruhoni samoille lenkeille.
Ilmoittelen asiasta näkyvästi kun alkaa toteutumaan.
Tahtoisin että junnulenkeistä tulisi samantapainen ilmiö kun on torstailenkit mutta tämä olisi
esim. "maanantailenkki".
Aloittelemme ehkä noin parinviikon kuluttua.
greenman
11.04.2013, 21.20
No jotta päästään "pelkästä" kaljakeskustelusta hieman lähemmäksi maastopyöräilyä, niin laitan nyt tännekin talven pajapähkäilyjen tuotoksen.
Tässä kelpo kiituri kesäisille poluille. Ajoasennossa on vielä hiukan säädön tarvetta ja 2,4" takarengas ei mahdu pyörimään kunnolla. En malta odottaa kunnollista koeajoa.
Hienoja yksinkertaisia pyöriä. Aika ääripää toteutukset aiheesta tosin.
Toinen on viimeisen pälle mietiity ja laitettu, toinen on karu ja pelottava. (no offence)
Baas 009
11.04.2013, 21.48
Olisi mukavaa, jos Matti-haulla olisi löytynyt joku belgialaistyyppinen laatuolut, mutta ei. Näillä mennään sitten.
Jaa tämmöstä vai?
http://res.cloudinary.com/ratebeer/image/upload/w_250,c_limit,q_80,d_beer_def.gif/beer_86054.jpg
Taattua on etten moista tavaraa juo. Niinkuin en olutta ylipäänsäkään...
Vesa-Pekka Rantalainen
11.04.2013, 21.56
http://wikke.kapsi.fi/olut/images/beer/ukkopekka.jpg Ehkä kuitenkin ikääni vedoten...
Ilmoittelen asiasta näkyvästi kun alkaa toteutumaan.
Tahtoisin että junnulenkeistä tulisi samantapainen ilmiö kun on torstailenkit mutta tämä olisi
esim. "maanantailenkki".
Aloittelemme ehkä noin parinviikon kuluttua.Jees, hyvä juttu. Maanantai tosin on varmaan tänäkin vuonna varattu bemaksille, mutta muuten juu vakiopäivä olisi hyvä.
Bemax kuinka hupaisaa. Olkoon sitten "tiistailenkki"
Ette sitten ole oppineet mitään noiden päivien kanssa vääntämisestä? :)
Hienoja yksinkertaisia pyöriä. Aika ääripää toteutukset aiheesta tosin.
Toinen on viimeisen pälle mietiity ja laitettu, toinen on karu ja pelottava. (no offence)
Hienoja on.
Tuo keltamusta on sen verran pelottava laitos, että en sillä uskaltaisi polulle lähteä. Tämä ei tietetenkään tarkoita sitä, että pyörässä olisi vikaa. Kyllä tuo pelotus tulee ihan mun ajotaidottomuudesta.
Mun mielestä molemmat on mietitty kyllä viimeisen päälle. Matilla etupyörän ventiilinhattukin on tangon kanssa samaa väriä. Lisäksi ulkoasu korostaa pyörän luonnetta ja sointuu mun mielestä todella hyvin pyörän luonteeseen.
Kuulostaa hyvältä. Kai sinne Lapsi-aikuinen peräpyöräyhdistelmäkin voi ilmaantua :) Toisaalta haluttaessa voin vetää lenkin, jos toisenkin Kuusistossa. Mäkiä ja vaihtelevuutta täällä riittää, mutta ei nämä maastot teknisesti mitään tavattoman vaikeita ole.
...
Ukrainalainen peltotyökalu?
Oops .. ei ollut tarkoitus avata olutkeskustelusammiota.. taitaa olla jano Turussa.
Jos tuo tolppa on superstarin, niin onko siinä mitoitus kohdallaan? Mulla vaan on superstarin setback-tolppa, jonka halkaisija heittää melkeen kahdella millillä, ja on sitten aika haaste saada kiristettyä BMC:n runkoon... :(
Tuo keltamusta on sen verran pelottava laitos, että en sillä uskaltaisi polulle lähteä. Tämä ei tietetenkään tarkoita sitä, että pyörässä olisi vikaa. Kyllä tuo pelotus tulee ihan mun ajotaidottomuudesta.
Fiksillä on hauska ajaa maastossa. Hauskuuden ja kauhun raja on kylläkin joskus melko häilyvä.
Ukrainalainen peltotyökalu?
Tässäpä nimi - Kuokka™
Fiksillä on hauska ajaa maastossa. Hauskuuden ja kauhun raja on kylläkin joskus melko häilyvä.
Varmasti on hauskaa, jos osaa. Jonain vuonna olisi ajatus kokeilla. Opettelen nyt alkuun vapaarattaallisella ja käsijarullisella ajamaan, ehkä sitten kaveriksi käsijarrulla terästetty fiksi, ehkä sitten... Tosin taitaa tän käsivamman seurauksena jäädä pelkoa liikaa, ettei uskalla lainkaan käsijarruttoman puikkoihin. Vaikka ei tällä vauriolla maastopolun tai fiksin kanssa olekkaan mitään tekemistä.
hullukoira
12.04.2013, 17.08
Tässäpä nimi - Kuokka™
Istutetaanko sunnuntaina pernaa?
greenman
12.04.2013, 17.30
IS: SunnuntaiCylvöjen ikävä päätös: Kuokan hantaaki raapaisi pernaa.
IS: SunnuntaiCylvöjen ikävä päätös: Kuokan hantaaki raapaisi pernaa.
Päätytulpam kadotessa ajo keskeytetään välittömästi.
Sunnuntaicylvöt on tiedossa, mutta tylsästi vaihdepyörällä, luulen. Tekis mieli tyypätä Orangin™ nykytilaa. Siihen kyllä tarvitaan kuiva keli, eihän sitä muuten voi.
Bemax kuinka hupaisaa. Olkoon sitten "tiistailenkki"
Niin ja Aluecup tiistaisin, kuinka hupaisaa? Entäs sitten keskiviikko?
Ei huvita. Torstai porullalenkki, perjantaina humala, la rapula ja su morkkis.
Oops .. ei ollut tarkoitus avata olutkeskustelusammiota.. taitaa olla jano Turussa.Voihan sitä nyt keskustella, vaikkei meitä kaikkia ole juopoiksi luotukaan.
Jos tuo tolppa on superstarin, niin onko siinä mitoitus kohdallaan? Mulla vaan on superstarin setback-tolppa, jonka halkaisija heittää melkeen kahdella millillä, ja on sitten aika haaste saada kiristettyä BMC:n runkoon... :(
On Superstarin tolppa ja tuntui olevan mitat ihan ilmoitetunlaiset. Tosin nyt on Skookumissa jo hissitolppa paikalla. Laitan uudet kuvat, kun on kaikki muutkin muutokset tehty valmiiksi.
Tässäpä nimi - Kuokka™Ilmeisesti mykisti yleisön totaalisesti tuolla Pyöräsi kuvassa... :D
Ilmeisesti mykisti yleisön totaalisesti tuolla Pyöräsi kuvassa... :D
Siellä se on kuin koiranpaska kukkakedolla.
Nyt näyttää sää kyllä pahasti siltä, että Ice Spikerit saa tai siis täytyy ottaa pois. Koko viikoksi sateista ja plussalla asteet myös öisin lupailee Foreca.
Onko muina päivinä ajajia aka vetureita liikenteessä? Tiedän jo etukäteen, että torstaina en pääse tolpalle. Vai kannattaako vaan odottaa kuivempia kelejä suosiolla.
Tänään olisi kai ollut joku kiinteiden kuskien porukkalenkkikin, vai liekö vielä kesken.
greenman
14.04.2013, 08.25
Toivottavasti muistivat varoa sadantonnin bemareita.
Kaipa tässä edelleen uskaltaa lähteä fiksillä lenkille? Mulla on kuitenkin ne päivät kaukana, kun olin minkään kansakunnan toivoksi laskettavissa. Ja varon sadantonnin bemareita.
http://www.markosipila.fi/files/cars/car_1296_0.jpg
Turun Sanomat sitten jaksaa yllättää.
...
Turun Sanomat sitten jaksaa yllättää.
Mitä Turun Sanomissa oli tänään?
Toni Lund
14.04.2013, 12.40
http://www.cervejarialund.com.br/imagens/img_prodmunichdunkel.png
Eilisessä lehdessä oli paheksuva juttu kaljanjuonnin ja pyöräilyn yhdistämisestä. Yksivaihteen foorumilta löytynee keskustelua asiasta.
Ohessa (http://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/473462/Kansakunnan+toivot+keksivat+uuden+extremelajin++pa a+tayteen+ja+fillarin+selkaan) sähköisenä versiona ja laiskoille linkki (http://www.yksivaihde.net/site/foorumi/topic.php?id=15026) Yksivaihteen ketjuun.
Toni Lund
14.04.2013, 13.09
Eilisessä lehdessä oli paheksuva juttu kaljanjuonnin ja pyöräilyn yhdistämisestä. Yksivaihteen foorumilta löytynee keskustelua asiasta.
Eeee...? Tässä rattijuoppojen luvatussa maassa...
Odota kunnes ne löytää Vajosuon kalja-ajelut...
Minulle ei kyllä tulisi mieleenkään ajaa pyörällä kännissä, mutta toisaalta en edes harrasta kännäilyä.
Odota kunnes ne löytää Vajosuon kalja-ajelut...
Minulle ei kyllä tulisi mieleenkään ajaa pyörällä kännissä, mutta toisaalta en edes harrasta kännäilyä.
Jos mulle soitetaan Kalja-ajelusta, lupaan lyödä sen verran vettä myllyyn että MTB-Turku päätyy Supon listalle.
Sunnuntaicyclot tänään? Missä ja milloin? Tulen jos ei Fargon voimansiirron vaihtaminen tuo ongelmia.
Kello 19,Hongkong. Polkua siinä määrin, mitä ajamaan pystyy. Itse arvon Orangin ja Kuokan välillä.
greenman
14.04.2013, 17.16
Suo, kuokka ja oranki.
http://www.metallituotesaarela.com/tuotekuvat/1100_big.jpg
Pehmeitä oli polut, sunnuntaicycloille ominaista tunkkausta harrastettiin huolella. Järvellä ajo sujui aika mukavasti.
Kuokan koeajo ei koitunut fataaliksi. Sanoisin, että On-onen Midge on aivan loistava tanko minimalistipyörään. Täytyy äkkiä päästä hakemaan fiiliksiä sulilta poluilta.
Juha Jokila
14.04.2013, 23.58
Onko kuokka fixsi, kuten symboliikasta voisi tulkita?
Jep, se on se edellisillä sivuilla näkynyt epäpolkupyörä. Yeti kutsui sitä ukrainalaiseksi maanviljelystyökaluksi, siitä nimi.
Juha Jokila
15.04.2013, 00.04
Ja etukiekko on isompi kuin takakiekko. On se karu laite.
MTB-kevätleirillä (http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?48053-MTB-kev%E4tleiri-Varsinais-Suomessa) on muuten yksi patja taas vapaana, kun tuli peruutus.
Ohessa (http://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/473462/Kansakunnan+toivot+keksivat+uuden+extremelajin++pa a+tayteen+ja+fillarin+selkaan) sähköisenä versiona ja laiskoille linkki (http://www.yksivaihde.net/site/foorumi/topic.php?id=15026) Yksivaihteen ketjuun.
Yksivaihteisen ketjun kuvista päätellen on ollut tuottoisia pysähdyksiä kuppiloille. Sen verran isoa polkupyöräläjää on kuppiloiden edessä, että onkohan TS:n juttu lisännyt osaanottajamäärää?
Luulisin, että kalja-ajelut saa olla rauhassa ja jos ei saa, niin voihan sitä toimittajaa pyytää kokeilemaan märillä pitkospuilla ajoa. Ehkä osaa suhteuttaa sen jälkeen kuskin ajokunnon keskivertokansalaisen ajokuntoon. :)
Yksivaihteisen ketjun kuvista päätellen on ollut tuottoisia pysähdyksiä kuppiloille. Sen verran isoa polkupyöräläjää on kuppiloiden edessä, että onkohan TS:n juttu lisännyt osaanottajamäärää?
Luulisin, että kalja-ajelut saa olla rauhassa ja jos ei saa, niin voihan sitä toimittajaa pyytää kokeilemaan märillä pitkospuilla ajoa. Ehkä osaa suhteuttaa sen jälkeen kuskin ajokunnon keskivertokansalaisen ajokuntoon. :)
Lahdetaanko tuolta kevat leirilta selvin pain ajeleen niin pysyy pitkospuilla:cool:
Juha Jokila
15.04.2013, 11.49
Lahdetaanko tuolta kevat leirilta selvin pain ajeleen niin pysyy pitkospuilla:cool:
Larsenin voimilla paineltiin sunnuntaina puoleen matkaan. Sitte söin sämpylän. Mutta sille päivälle ei osunu pitkoksia. Tuleeko Tampereelta delegaatio leireilemään?
Larsenin voimilla paineltiin sunnuntaina puoleen matkaan. Sitte söin sämpylän. Mutta sille päivälle ei osunu pitkoksia. Tuleeko Tampereelta delegaatio leireilemään?
Kalenteri auki... sunnuntaina eksyin Piispanristilla kun auto oli Prismalla ja pyoralla katsomassa korttelin pyoritysta. Ajoin jonnekkin Lemuntien umpiperaan
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Aurinko oli menossa piiloon ja en uskaltanut etsia niita parhaita oikoreitteja:cool:
Kalenteri auki... sunnuntaina eksyin Piispanristilla kun auto oli Prismalla ja pyoralla katsomassa korttelin pyoritysta. Ajoin jonnekkin Lemuntien umpiperaan
Siellä umpiperässä olis ollut vallan parhaat polut!
Ei sulla sattunut olemaan peruskarttaa (http://kansalaisen.karttapaikka.fi/asetukset/asetukset.html?map.x=268&map.y=318&e=242101&n=6704410&scale=16000&tool=suurenna&styles=normal&lang=fi&showSRS=EPSG%3A3067&width=1000&height=1000&tool=suurenna&lang=fi)kännykässä? Olisit löytänyt sillä monta hyvää polkua. Ja näkötornista olisit voinut käydä ihmettelemässä Turun ja Paraisten silhuettia.
Jos on aikaa, niin kannatta eksyä uudelleen. Näkötornin vieressä voi paistaa laavulla (http://www.kaarina.fi/liikunta_ja_ulkoilu/ulkoilualueet_ja_reitit/fi_FI/pyhan_katariinan_polut/_files/83555176185069909/default/Pyh%C3%A4n%20Katariinan%20polut%20kartta.pdf)makka ratkin.
eksyminen on toisaalta hauskaa ja kannykka pysy taskussa ja vasta pesukoneesta pelastettiin. kattelin metsan reunoja ja naytti kaikki paikat pehmeelta etta en lahtenyt sille tielle...
Lemun umpiperan ajoin viela pitkan matkan pyhan katariinan tieta ennen kuin alys tehda kaannoksen
Pehmeitä oli polut, sunnuntaicycloille ominaista tunkkausta harrastettiin huolella...
Siellä umpiperässä olis ollut vallan parhaat polut!
Sunnuntaicyclot - armoton todellisuus
eksyminen on toisaalta hauskaa ja kannykka pysy taskussa ja vasta pesukoneesta pelastettiin. kattelin metsan reunoja ja naytti kaikki paikat pehmeelta etta en lahtenyt sille tielle...
Ei ole lapiomiehiä käynyt niillä kulmilla :)
Sunnuntaina lahden toisella puolella Kuusiston polkuja kävellessäni totesin että pehmeää on. Läski toimisi varmaan hyvin näillä keleillä. No tämän viikon sääennuste näyttää siltä, että lumi hoituu pois poluilta itsekseen aika nopsaan. Ei yöpakkasia, tuulta vettä ja reippaasti plussaa.
Ristus mitä lumikurajääkoiranpaskamössöä on ny mettät täynnä, nyt täytyy kyllä odottaa viikko tai pari
ennen kun seuraavaksi metsään uskaltaudun.
Copyfighter
17.04.2013, 14.54
Onko Turussa vielä metsiä? En enää muista, sen verran ollut taukoa. Super D vaan pakottanu juoksemaan. Huomenna kauden avaus-OTB?
Ristus mitä lumikurajääkoiranpaskamössöä on ny mettät täynnä, nyt täytyy kyllä odottaa viikko tai pari
ennen kun seuraavaksi metsään uskaltaudun.
Olin alustavasti ajatellut aloittaa nastattoman/lumettoman polkuajelun huomenna torstailenkillä, mutta ilmeisesti polut ovat vielä aika surkeassa/haasteellisessa kunnossa. Vai miten on?
Olin alustavasti ajatellut aloittaa nastattoman/lumettoman polkuajelun huomenna torstailenkillä, mutta ilmeisesti polut ovat vielä aika surkeassa/haasteellisessa kunnossa. Vai miten on?
Metsäisissä/varjoisissa kohdissa on vakiomaasturilla varmasti pehmeetä, läskikin uppoaa paikoitellen, ihan tunkkaukseen asti. Muualla on vain märkää...
Ajelin raisiojoen rantaa (pyörätietä vain pätkän verran...) pansiontieltä vesilaitoksentielle... suosittelen varsinkin matille ja Kuokalle :rolleyes: Loppumatka ennen patoa on tietty virallista reittiä kuhikselle, mutta pansiontien päästä on nyt just ajettavaa, kesällä 1,5 metristä heinää tai jotain. Siellä olisi v o i n u t olla onkijoiden polokuja... niinkuin on aurajoessa ylioppilaskylästä ylöspäin.
Juicen Listaan lisyksenä kaviokuopatjahevonkakka.
No kyllä siellä nyt ajamaankin pääsee, mutta tunkkaamista saa harrastaa kyllä melkosesti.
Vettä ja sellaista löysää pintamaata on jonkunverran, mutta sohjoontunut lumi jota toisinaan jopa paljon pistää "harmittamaan".
Super D vaan pakottanu juoksemaan. Huomenna kauden avaus-OTB?
Kaada kuule ittelles vaan :)
Profeetat lupaavat kovasti paljon sadetta illaksi, ei kai kukaan tohdi mennä märkään metsään? Edes torstaina?
Copyfighter
18.04.2013, 12.36
Ressu laulaa just radiossa, että "heitit hiekkaa suoraa mun silmiin, multa petti alta maa...". Onko tämä enne, suojalasit pakolliset?
Tulee siellä sen verran vettä että ei taida nyt huvittaa.
Tulee siellä sen verran vettä että ei taida nyt huvittaa.
Mulla taasen on lenkkarit jo jalassa ;)
greenman
18.04.2013, 18.46
Pakko on eri asia.
Mulla taasen on lenkkarit jo jalassa ;)
Ja mulla palauttava olut käsillä, tosin ilman sitä palauttamista vaativaa treeniä!
Ja mulla palauttava olut käsillä, tosin ilman sitä palauttamista vaativaa treeniä!
Mä taidan jättää palautusoluen huomiseen, nyt meni alas ihan Fastia. Tällä viikolla on nyt juoksukilsoja 64, huomenna tarttis vielä jaksaa vääntää yksi lenkki että saisi ainakin 80 km täyteen. Sitten muutama Kukko palariksi.
Töistä takaisin kotiin > palauttava lenkki? Tars tästä lähtee...
Copyfighter
18.04.2013, 21.38
Olipa ihanan märkä juoksukeli.
Sunnuntaicyclot suuntaavat Piikkiöön, tarkoituksena ensi tiistain XC-kisan radan haistelu. Lähtöpaikkana Kaarinan Lukio, Voivalantie 7. Juu ja kello 19.
Mä luulen, että voisi taas vaihteeksi tulla cyclolla.
greenman
20.04.2013, 12.45
Se on kesä nyt. Nastat poistettu. Apina hirnuu jo innoissaan.
...ja hevonen raapii malttamattomana kainaloitaan istuessaan oksalla odottamassa vai...?
greenman
20.04.2013, 13.11
Ulvoo kuin pupu kuutamolle.
Huomenna lenkkiä, lähtö slalomilta klo 11.
Se on kesä nyt. Nastat poistettu. Apina hirnuu jo innoissaan.
Apinat innostuu niin herkästi (ei herkille katsojille)...
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=4FX3SnVG-2A#t=5s
Se on kesä nyt. Nastat poistettu.
Vai olisko vielä kevättä, kun eka tappasepelin tappama rengas koettu. Sentin pituinen kivi lävisti takakumin muutamassa päivässä, vaikka koitin vältellä sepelöityjä katuja viimeiseen saakka. Maxxis ignitor ei ainakaan ole sepelinkestävä.
Tappajasepelistä puheenolleen asentelin eilen kickbikeen (nyt olen luopumassa jo polkimistakin) Schwalben Maraton plussaa. Meni päälle ilman työkalun käyttöä, eikä nippusiteitäkään tarvinnut. Mistä ne tuubissa oikein kohisee? (http://www.youtube.com/watch?v=-XUFVrl0UT4)
Sunnuntaicyclot suuntaavat Piikkiöön, tarkoituksena ensi tiistain XC-kisan radan haistelu. Lähtöpaikkana Kaarinan Lukio, Voivalantie 7. Juu ja kello 19.
Mä luulen, että voisi taas vaihteeksi tulla cyclolla.
Cyclojen lähtöpaikka vaihdetaan Hongkongiksi! Suunta varmaankin Piikkiöhkö.
greenman
21.04.2013, 15.42
Ei kukaan näin kesää odotellessa tarvitsisi 26" renkuloita? Sais halvalla! Enemmän tai vähemmän käytettyjä.
Löytyisi:
-Nobby 2,4
-RacingRalph 2,25
-Botrager jones jotain 2,25,
-Contin SpeedKing 2,1 keventelykumit
YV:llä saa kysellä.
Tappajasepelistä puheenolleen asentelin eilen kickbikeen (nyt olen luopumassa jo polkimistakin) Schwalben Maraton plussaa.
Tappajasepelistä puheenollen niin Raision alueelle ei kannata tulla oikeastaan ollenkaan jotta välttyy rengasmurheilta.
Hyvin tuntus olevan alkuviikosta vielä sepelit tiellä Raisiossa kun fixillä käväsin ja kieltämättä vähä jänskätti antautuuko 28mm ei pistosuojattu slicksi tappajasepelille, mutta kunnialla päästiin läpi Reson ehjin kumein..
fillaristi
22.04.2013, 00.59
Ei kukaan näin kesää odotellessa tarvitsisi 26" renkuloita? Sais halvalla! Enemmän tai vähemmän käytettyjä.
Löytyisi:
-Nobby 2,4
-RacingRalph 2,25
-Botrager jones jotain 2,25,
YV:llä saa kysellä.
Ja mulla olis sit tohon rengaskokoon myytävänä kokonaisia fillareita...
Juha Jokila
22.04.2013, 01.28
Mulla olis kanssa vanhoja renkaita (http://kotisivu.dnainternet.net/tjokila/kuvat/myynti/renkaita.JPG), joissa vielä vähä kuviota jäljellä. Saa hakea ilmaiseksi, heitän muuten roskiin lähiaikoina. Tota 2.6 " Gazzaloddia löytyy toinenkin kappale ja siinä hiukan enempi kuviota.
TS:ssä oli tänään maininta, että huominen aluecupin Piikkiön XCO-kisa olisi peruttu.
TS:ssä oli tänään maininta, että huominen aluecupin Piikkiön XCO-kisa olisi peruttu.
Näköjä. Toivottavasti paikalla ei ole huomenna paljon ihmettelijöitä.
Melko pieni ilmoitus urkkasivujen seurat osiossa.
greenman
22.04.2013, 17.25
Etsiskelinkin juuri tekosyytä, että ei tarttis lähteä rääkkäämään itteään. Nyt voi mennä peekoolle.
Eilisellä cyclolenkillä meno oli keväisen raikasta ja polut täydellisessä kunnossa. Sinkularossaria korjattiin nippusiteillä kesken kaiken.
Ensi sunnuntain cyclojen ohjelma saattaa olla jotain, mitä ei näillä huudeilla porukkalenkillä ole harrastettu kuin pieninä annoksina. Alkuvuoden päräyttävimmästä spektaakkelista kiinnostuneet seuratkaa tätä palstaa.
Löytyisi:
-RacingRalph 2,25
Voisit laittaa YV:llä hintatietoa noista, jos ei menneet vielä. Jos hinta on sopiva niin voisin ottaa nuo. Mahtuvat varmasti pyörimään aiotussa kohteessa ja ovat luonteeltaan kaivatun kaltaisia.
Mulla olis kanssa vanhoja renkaita (http://kotisivu.dnainternet.net/tjokila/kuvat/myynti/renkaita.JPG), joissa vielä vähä kuviota jäljellä. Saa hakea ilmaiseksi, heitän muuten roskiin lähiaikoina. Tota 2.6 " Gazzaloddia löytyy toinenkin kappale ja siinä hiukan enempi kuviota.
Älä nyt roskiin heitä. Voin hakea ilmaiseksi, kun joskus liikun siellä päin. Tai jos sulla on asiaa tälle puolelle kaupunkia, niin voin tulla vastaan jonnekin, jos aikataulut sopii.
Meillä on taloudessa 7 kpl sähköistettyja tai sähköttömiä 26 tuumaisia pyöriä, jotka kaipaa eritasoisia renkaita. Noihin kelpaa mikä tahansa rungon/haarukan puitteissa mahtuva mahdollisimman leveä ja pienillä paineilla jotenkin rullaava kumi. Etenkin sähköisissä rullaavuudellakaan ei niin väliä, kunhan ilmatilalla saa maksimoitua mukavuuden. Pitoakin sais hiekkateillä olla sliksiä enemmän. Nuo pyörät ovat toimineet mun maasturin kumien loppuunajokohteena ja omistajat ovat olleet tyytyväisiä. Sekä talvi, että kesäkumeissa on toiminut hyvin politiikka, jossa luovutan paljon ajetut, mutta vielä kelvolliset kumit ajoissa vanhenemaan. Noissapa sitten vanhenevat iän puolesta vaihtokuntoon. Ainoa murhe on leveys, mutta osa on täysjäykkiä "maastureita", jossa on edessä kohtuullisesti tilaa. Kokeilemalla tuo puoli selviää.
Ei noissa mitään akuuttia rengastarvetta ole, mutta silti laittaisin niissä nyt olevia kumeja kiertoon, jos ilmaiseksi tai hyvin halvalla on parempaa tarjolla.
Ehtona kaikkien kumien kiinnostukselle on, että renkaat on rungoltaan käyttökelpoisia.
greenman
22.04.2013, 19.46
Ensi sunnuntain cyclojen ohjelma saattaa olla jotain, mitä ei näillä huudeilla porukkalenkillä ole harrastettu kuin pieninä annoksina. Alkuvuoden päräyttävimmästä spektaakkelista kiinnostuneet seuratkaa tätä palstaa.
Tämä olikin varsin houkutteleva suunnitelma. :#
Koska Spessulla ei ole edelleenkään tarpeeksi paskamaista ajaa maastossa, jatkoin stemmienkääntöprojektiani.
https://lh3.googleusercontent.com/--kTVAeX7Osw/UXVd0Jq0PLI/AAAAAAAACOo/TGnx0FCMbzg/s689/P1010507.JPG
Tuo kartion mallinen ohjainlaakerin yläpää on aanuksesta. Stemmi ei putoa tarpeeksi.
greenman
22.04.2013, 20.16
Slam the Stem.
http://28.media.tumblr.com/tumblr_lpsff8eI9B1qaythmo1_500.jpg
asakaril
22.04.2013, 23.38
Ensi sunnuntaina eli 28.4 polkupyörätrialin SM-osakilpailu Paraisilla. Lisätiedot toiselta foorumilta http://www.biketrialsfinland.fi/foorumi/viewtopic.php?f=27&t=157
Kartta paikalle http://www.eniro.fi/s/Nye
Tappajasepelistä puheenollen niin Raision alueelle ei kannata tulla oikeastaan ollenkaan jotta välttyy rengasmurheilta.
Tän päivän Turun Sanomissa, oli juttu, mikä selitti tätä. Firma, joka luuli, että putsaussopimus oli heillä, on haastanut kaupungin vahingonkorvauksiin sopimusrikosta ja kaupunki sanoo, ettei mitään sopimusta ollutkaan. Toivottavasti hommaan saadaan joku tolkku, ettei tartte koko kesää ajella sepelillä.
greenman
24.04.2013, 20.02
Tämmöstä pukkaa.
http://2.bp.blogspot.com/-L3EoXi4DzoI/UXfe6rTI3yI/AAAAAAAABao/ExhE5WPeXdA/s640/IMG_5779.JPG
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.