PDA

Näytä tavallinen näkymä : MTB-Turku, Episodi III - shitin kosto

Sivut : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 [16] 17 18 19 20 21 22 23 24 25

peruspertti
19.05.2013, 20.54
Itselle tuli 9,5 tuntia ovelta ovelle. Ei tämä käy edes laihdutuksesta, painoa 1,5 kiloa enemmän kuin lähtiessä. Kylläpäs kaksi mandariinia ja muutama maapähkinä lihottaa.

Tämä oli joku ammattilaisten retki mihin eksyin, jengi vetää Kullaanvuoren ylös jyrkimmästä kohtaa 10 tunnin jälkeen, insane...

alle 9 tuntia siinä kohti oli takana ;)

timppi
19.05.2013, 21.04
alle 9 tuntia siinä kohti oli takana ;)

9 tuntia ja vasta Raisiossa? Loppu tuli sit vissiin johtuu nopsasti..?

Juha Jokila
21.05.2013, 13.46
Ville oli yhdistellyt Turun kierron gps-viivoista yhden kokonaisen. Voi katsella täältä: http://goo.gl/maps/RVbdc
Ja suora linkki gpx-tiedostoon: http://kotisivu.dnainternet.net/tjokila/gps/MTB-Turun-kierto-2013-05-18.gpx

Muutama kuva reitiltä: http://kotisivu.dnainternet.net/tjokila/mtb_turun_kierto_2013/

SuperD
21.05.2013, 14.00
^Kiitos Juha kuvista! Toi Akin "istun omalla kukkulalla prkle" -kuva on ehdoton lemppari :)

artzi
21.05.2013, 17.56
^+1, niinkuin on tapana asia ilmaista. Hyvä kuva. Akilla taisi olla niin hyvät eväät, ettei niitä uskaltanut muiden nähden syödä :rolleyes:

Klip. Eiköhän se 50 katsojaa riitä, kun oli niin hurjaa puhetakin terassilla :rolleyes:

Matti H
21.05.2013, 19.21
Jahas, että äänekkin... voi uidu... :D

Terassitarinasta sen verran, että kyseessä oli tahattomasti itä-eurooppalaisessa ravintolassa syötyjen, kypsentämättömien siipikarjatuotteiden aiheuttaman mahdollisen salmonellan kotikeinoin suoritettu karkoitus.

Miklo
23.05.2013, 14.46
Onko tänään Imppariin menossa porukkaa?

OlliR
23.05.2013, 16.11

Ite olen ainakin tulossa avaaman torstailenkkikauden. Kyllä hallin nurkalla yleensä on ollut väkeä vaikkei täällä ilmoitellakaan.

Lehisj
23.05.2013, 16.27

Pyhä tarkoitus oli; mutta lauantaisen töksyn jälkeen ei taivu mies eikä polvi. Ehkä sitten lauantaina jotain viritelmää.

Juha Jokila
23.05.2013, 23.05
Olis huomenna vapaapäivä. Lenkkiä?

Matti H
23.05.2013, 23.15
Huomenna illalla olis tarkotus ajaa lenkkiä Hämeenkankaalla. Olisko jollain vinkkiä heittää mihin suuntaan Jämin lentopaikalta kannattaa lähteä maastoajo mielessä? Pirkan uraa etiäppäin?

izmo
23.05.2013, 23.21
Huomenna illalla olis tarkotus ajaa lenkkiä Hämeenkankaalla. Olisko jollain vinkkiä heittää mihin suuntaan Jämin lentopaikalta kannattaa lähteä maastoajo mielessä? Pirkan uraa etiäppäin?

Pirkan uraa kohti Hämeenkyrön lentokenttää mutta mutta.. Pirkan uran vieressä menee myös kangaspolkua mutta vaatii pikkusen opettelua... Jämiltä kohti Niinisaloo tylsempää ja isompaa uraa varuskunnan portille

Matti H
23.05.2013, 23.28
Pirkan uraa kohti Hämeenkyrön lentokenttää mutta mutta.. Pirkan uran vieressä menee myös kangaspolkua mutta vaatii pikkusen opettelua... Jämiltä kohti Niinisaloo tylsempää ja isompaa uraa varuskunnan portille

Ok. Tota Niinisalon suuntaa mä tylsäksi ounastelin, ajellaan niitä uria sitten kisaa lauantaina koiran perässä. Täytyy katella tuota Hämeenkyrön suuntaa. Eikö se kuitenkin ole jotenkin merkattua pätkää?

izmo
23.05.2013, 23.52
Ok. Tota Niinisalon suuntaa mä tylsäksi ounastelin, ajellaan niitä uria sitten kisaa lauantaina koiran perässä. Täytyy katella tuota Hämeenkyrön suuntaa. Eikö se kuitenkin ole jotenkin merkattua pätkää?

on merkattu mutta jossain kohdissa täytyy olla tarkkana ja muutama puskapaikka ehkä kannattaa kiertää tietä...
paha on neuvoo sitä kangaspolkua mutta menee Pirkan uran molemmin puolin...

http://kansalaisen.karttapaikka.fi/kartanhaku/osoitehaku.html?e=276612&n=6855071&scale=40000&tool=siirra&width=600&height=600&query=hae&hakutapa=osoitehaku&nimi=&osoite=j%C3%A4mintie&kunta=&isShown=&lang=fi

Tässä kohtaa kannattaa mennä Koivistonharjun päällä eikä Pirkan uraa

http://kansalaisen.karttapaikka.fi/kartanhaku/osoitehaku.html?e=289024&n=6852259&scale=80000&tool=siirra&width=600&height=600&query=hae&hakutapa=osoitehaku&nimi=&osoite=j%C3%A4mintie&kunta=&isShown=&lang=fi

Vatulanharjun ja Ulvalanharjun välissä menee hyvää kangaspolku ja jatkuu lentokentälle asti

artzi
23.05.2013, 23.53
Mää ajelin sieltä kauan sitten... http://mtbfin.eu/r/?p=124. Sivulla on linkki gps-reittiin (kuninkaanl_ikaalinen.xxx). Niinkuin izmo sanoi, polku on välillä vähän hakusessa, merkinnät vain osittain. Mutta helvetin hienoa. Kuuma paikka...

Matti H
24.05.2013, 00.09
Kiitos, Izmo ja Artzi.

Aina voi luottaa miehiin, joiden nimessä on z :D

izmo
24.05.2013, 00.13
Zorro...:cool:

http://fi.wikipedia.org/wiki/Zorro

SuperD
24.05.2013, 21.03
Eilisen torstailenkin lopulla oli aistittavissa alustavaa tunnustelua metsämiesten maantielenkille. Siis ihan semmoselle oikealle succis / nakkipyöräajolle.
Muutama tunti leppoisaa ajoa, joku taukokin mahtunee matkalle. Startti voisi olla la aamuna klo 10.00 Föriltä (Linnan puoli) ja suuntana esim Kakskerta. Muutkin suunnat sopii, anyone interested?

Lehisj
24.05.2013, 22.03
Eilisen torstailenkin lopulla oli aistittavissa alustavaa tunnustelua metsämiesten maantielenkille. Siis ihan semmoselle oikealle succis / nakkipyöräajolle.
Muutama tunti leppoisaa ajoa, joku taukokin mahtunee matkalle. Startti voisi olla la aamuna klo 10.00 Föriltä (Linnan puoli) ja suuntana esim Kakskerta. Muutkin suunnat sopii, anyone interested?

Älkää viittikö isot äijät, just kun meinasin päästä takaisin maastokärsimysten pariin - kolme päivää on jo tullut ajettua succistelua maantiellä putkeen! Eli täältä ei siis löydy ajoseuraa kevyelle maastolenkille huomiselle? No täytyy sitten kysellä joko vaimolta tai tosi ajomiehiltä kuten Krisseltä. Vai olisiko lenkki sittenkin taas tyyliä "parhaassa seurassa" eli yksikseen?

makkeli
24.05.2013, 22.19
Mulla on kiinnostusta maantielle, olen jo 100 km (yhteensä) saanut rikki tänä vuonna, joten tauko sillä kakskerran 50km lenkillä voi olla tarpeen.

Matti H
24.05.2013, 23.58
Kyllä kelpasi luukutella pari tuntia auringonlaskun kultaamalla Hämeenkankaalla. Koiraurheilupyörä isoine etulimppuineen on juuri oikea pyörä näille poluille.

Täällä kun asuisi, kulkisi pyörä, kenkä, suksi ja koira.

Juha Jokila
25.05.2013, 01.43
Ajelin Kuhiksella löysää vauhtia 6,5 h ja näppäilin muutaman kuvan (http://kotisivu.dnainternet.net/tjokila/Kuhankuono_kevat_2013/) vihreän eri sävyistä. En nähnyt ketään muita retkeilijöitä. Yksi isäntä oli polttopuita keräämässä. Nääntymyksen tien varret oli parturoitu sitten viimenäkemän. Oli muuten todella paksuja tukkeja pinossa.

Matti H
25.05.2013, 10.34
Onpas vaikeaa siirtää toisella mobiililaitteella otettua kuvaa toisella mobiililaitteella nettiin. Tai sitten vaan olen kädetön.

https://plus.google.com/102814927530931269140/posts/d3D3dbCDXZ9

kari kangassalo
26.05.2013, 01.17
Kertokaas ny tyhmälle. Miksi maastopyöräni levyjarrut vinkuvat niin kun sikaa tapettais? niihin vaihdettiin foxcompissa viime kesänä uudet jarrupalat mutta huutaa taas. en kehtaa lähteä metsälenkille edes itseni kanssa ennen kun tuo helvetinmoinen kiljunta loppuu. Vinkuu siis vain jarruttaessa. Onko syynä se että joudun pitämään pyörän talvella kylmävarastossa jossa on siis kylmä? Eli täytyykö joka kevät hommata uudet jarrupalat? vai onko jossain kohdistamisissa tms vika?

Juha Jokila
26.05.2013, 01.39
Jotkut jarrut vaan kiljuu, sateella enemmän ja kaikki taitaa kiljua joskus jonkin verran. Olisko pultteja löysällä, onko jarrusatulan, adapterin ja rungon vasepinnat suorat ja ne tasaisesti kiinni koko alalta? Onko jarruteltu liian varovasti ja palojen pinta lasittunut? Kenties roiskittu joskus ketjuöljyä jarrulevyille, tippakin riittää tai spraypullon sumupilvi. Onhan noita mahdollisuuksia, mutta kylmässä säilyttäminen ei kyllä pilaa jarrupaloja.

Pave
26.05.2013, 03.30
Minkäs merkin ja mallin jarrut kyseessä?

Tietyillä on keskimääräistä useammin taipumuksia pikku vuotoihin, jonka seurauksena kontaminoituneet palat/levyt aiheuttavat lähiympäristössä kuulovaurioita.

Mulla tuossa juuri kivikautinen Boxxeri vuoti öljyä alajalkoja pitkin levylle, sama efekti.

kari kangassalo
26.05.2013, 18.37
Kiitos vastauksista.
jarrut on shimano deore XT. Pyörä osineen on 1,5 v vanha. Olen yrittänyt olla ruiskimatta ketjurasvaa jarruille mutta mistä sen tietää onko sinne spraypullosta sumupilveä eksynyt... Yritin myös jarrutella polkiessani jotta jarrut "kuluis" vinkumattomiksi. Jotenkin itse uskon että jokin säätö tai kohdistus niissä todennäköisimmin on pielessä. Itse olen täystumpelo enkä osaa tarkistaa onko kaikki asetukset kohdillaan. Käskin kyllä Foxcompissa tarkistaa ne silloin viime kesänä. Jarrut vinkuu kuivana yhtä kovaa kuin kosteana. joudun todnäk raijaaman sen pyörän taas sinne foxcomppiin, mutta ei se viimekskään lopullisesti auttanut.

Mika.t
27.05.2013, 15.44
Onko lenkkeilijöitä huomis illaksi tai keskiviikoksi?

peippo
27.05.2013, 16.01
Huomenna klo 18 @ Itäharjun Prisma? Siitä vaihteeksi vaikka joen toiselle puolelle.

timppi
27.05.2013, 16.14
Huomenna klo 18 @ Itäharjun Prisma? Siitä vaihteeksi vaikka joen toiselle puolelle.

Ajatteko lujaa?

Mika.t
27.05.2013, 16.47
Huominen kuulostaa hyvältä. Mä ajan aina täysillä, mutta en lujaa.

marmar
27.05.2013, 17.34
Onko jarruteltu liian varovasti ja palojen pinta lasittunut?

Tämänköhän takian mun jarrut on siedettävän hiljaiset, vaikka foorumin joidenkin kommenttien mukaan ne on niin halvat ja paskat, että niillä ei voi ajaa ilman kuulosuojaimia. Nimittäin mun jarrutteluista on ainakin työmatkan alikulkutunnelipujotteluissa liiallinen varovaisuus usein kaukana. No asian kääntöpuolena mun tarvii varmaan ostaa noita paloja useammin kuin joka kevät :D

Jarrut vinkuu kuivana yhtä kovaa kuin kosteana.

Kannattaisko koittaa putsata levy ja palat ratillä ja jarrukliinerillä esim. CRC bräkleen (http://www.clasohlson.com/fi/Pr343930000/Pr343930000) ja sen jälkeen kunnon jarrutuksia muutama. Vaikka mahdollisimman isoon alamäkeen 50 km/h vauhtia ja siitä nopeus alas kohtuu tehokkaan jarrutuksen aikana 1 jarru kerrallaan lämpöiseksi?

Ulla
27.05.2013, 19.28
jarrut on shimano deore XT. Pyörä osineen on 1,5 v vanha.Mikäköhän malliversio XT:stä? Centerlock vai kuuspulttilevyt?
Mulla oli 08-mallin pyörässä XT-jarrut, joista takasatula vuosi pakkasilla ja takalevyn (Centerlock) spiderin niittaus oli löysä. Kumpikin vika yksinään olisi riittänyt kakofoniaan, yhdistelmänä tuo oli melkolailla voittamaton... Nämä olivat takuun piirissä.
t. Pave, Ullan lomakoneelta

Juha Jokila
27.05.2013, 19.43
Tuli sitten käytyä katsomassa poroja, mutta en nähnyt mitään. Jotain 6 tuntia ja 64 km. Lähtö Riihisalosta ja ensin Poronpolku ja sitten Melkutin. Vauhdin huumassa Tammelan Kaitajärven jälkeen se viivottimella vedetty tie aiheutti karkean suunnistusvirheen (en tajunnut kartalta, että se on tie) ja pieni rantapolku vaihtui ajopolulla rullailuksi. Helppoa polkuahan tuolla oli kaikkinensa. Yksikseni siis ajelin. Nyt kun reitti osataan jo ulkoa, niin voitaisiin tehdä sama porukalla.

Reitti: http://goo.gl/maps/UJodr

Kuvia: http://kotisivu.dnainternet.net/tjokila/mtb_Poronpolku_2013/

peruspertti
27.05.2013, 20.13
Eipä näy poroja, mutta on komeat maisemat ilmankin.

Matti H
27.05.2013, 22.25
Tuli sitten käytyä katsomassa poroja, mutta en nähnyt mitään. Jotain 6 tuntia ja 64 km. Lähtö Riihisalosta ja ensin Poronpolku ja sitten Melkutin. Vauhdin huumassa Tammelan Kaitajärven jälkeen se viivottimella vedetty tie aiheutti karkean suunnistusvirheen (en tajunnut kartalta, että se on tie) ja pieni rantapolku vaihtui ajopolulla rullailuksi. Helppoa polkuahan tuolla oli kaikkinensa. Yksikseni siis ajelin. Nyt kun reitti osataan jo ulkoa, niin voitaisiin tehdä sama porukalla.

Reitti: http://goo.gl/maps/UJodr

Kuvia: http://kotisivu.dnainternet.net/tjokila/mtb_Poronpolku_2013/

Tästä kuuluu varmaan innostua, ja niin mä teinkin.

peippo
27.05.2013, 22.30
Ajatteko lujaa?
Ajellaan sopivaa vauhtia kuten aina.

Poronpolku näyttää mahtavalta, porukkalenkkiä odotellessa.

Matti H
27.05.2013, 23.15
http://sa-kuva.fi/static/39/08/133908_r500.jpg

SA-kuva-arkistoa selaillessa löytyy kaikenlaisia helmiä. Pyöriä ja pitkoksia jatkosodan ajalta.

bomba
28.05.2013, 00.44
Tuli sitten käytyä katsomassa poroja --- Nyt kun reitti osataan jo ulkoa, niin voitaisiin tehdä sama porukalla.

Tästä kuuluu varmaan innostua, ja niin mä teinkin.

Poronpolku näyttää mahtavalta, porukkalenkkiä odotellessa.

Upean näköistä. Tahtoo kans.

Oliko kaikki polut oikeasti tuollaista mukavaa neulasränniä, vai kuvasitko vain parhaat palat?

Juha Jokila
28.05.2013, 01.10
Upean näköistä. Tahtoo kans.

Oliko kaikki polut oikeasti tuollaista mukavaa neulasränniä, vai kuvasitko vain parhaat palat?
Joo, kaikki oli samaa paskaa ja välillä vielä helpompaa kärrytietä. Ainoat haasteet oli muutama hieman loivaa jyrkempi nousu ja paikoin aika tiukat mutkat ja kapeat puiden välit yhdistettynä erittäin nopeavauhtiseen polkuun.

Ulla
28.05.2013, 03.17
Poronpolut hienoja, pari kertaa on oltu ja yritin silloin kehua niitä täällä. Riihisalossa on myös hyvää ruokaa ja hieno savusauna.

Juice
28.05.2013, 13.30
Oi ja voi niin on hienoja retkiä taas sakki vedelly että oikee ......aa!
Lentsu taitaa vesittää haaveet kauden toisesta torstailenkistä, ihme parantumiseen edelleen uskoen.
Ajattelin ilalla kokeilla kolmen v.n parantavaa vaikutusta, viina, vihta ja valkosipuli.
Kuinkahan noita tulisi käyttää, kaikkiko blenderiin ja stobellinen kiduksiin vai jotenkin yksitellen?

Juha Jokila
28.05.2013, 13.33
Poronpolut hienoja, pari kertaa on oltu ja yritin silloin kehua niitä täällä.
Kyllä ne kehut varmasti tuli rekisteröityä, koska kohde oli ollut munkin käyntilistalla jo useamman vuoden, kuten oli ollut viime vuonna valloitettu Teijokin. Ja onhan Arzikin ajanut läpi lähes kaikki reitit Suomen niemeltä.

timppi
28.05.2013, 21.09
Ajellaan sopivaa vauhtia kuten aina.

Kuolema tuli:( Vauhti tappoi jo kolmenvartin jälkeen..

Jos jotain hyvää, niin keuhkot taisin saada auki..

Lammila
28.05.2013, 22.34
Kuolema tuli:( Vauhti tappoi jo kolmenvartin jälkeen..

Jos jotain hyvää, niin keuhkot taisin saada auki..
Meinasin tulla torstailenkkille, mutta jos vauhti on tommosta, niin tuun ehkä 2016- lenkeille...(alamäki-pyöräilijän paska kunto)

Mika.t
28.05.2013, 22.55
Ei torstaisin ole tommosta menoa. Itelläkin meinas usko loppua mut sinnittelin loppuun asti. Ehdottomasti tolpalle torstaina!

makkeli
28.05.2013, 23.06
Olihan se rapsakkaa menoa. Onneksi aina helpottaa tunnin jälkeen, kaikki väsyvät ja tauot venyvät.

Kaksi säkillistä vettä sain menemään kahdessa tunnissa, ei auttanut menoon se toinen pussillinen vaikka oli oikein siunattua vettä ;)

Mika.t
28.05.2013, 23.10
Vihkivettä suoraan hanasta :rolleyes:

HAK
28.05.2013, 23.23
Ja täällä vaan jeesustellaan, vaikka ei pyöräilty edes Aurajoen yli, vaikka haaveiltiin.

Ensi kerralla näin siitä "kampiförin" kohdilta:
http://www.youtube.com/watch?v=9NaxlTOK3Mw&feature=youtu.be

marmar
29.05.2013, 01.09
Ei torstaisin ole tommosta menoa. Itelläkin meinas usko loppua mut sinnittelin loppuun asti. Ehdottomasti tolpalle torstaina!

Juu ei torstailenkillä vauhtia kannata pelätä. Siellä mennään sen mukaan, mitä hitaimmat haluaa. Ihan viimevuoden referenssinä ajoin aloittelijana kaikki torstailenkit loppuun saakka pl. Yksi otb:n aikaansaaman kalustorikon aiheuttama keskeytys. Näillä ei erikseen hitaiksi mainostetuilla tais jäädä kaikki kesken viimeistään 2 tunnin kohdalla. Tänävuonna roikuin mukana jo pidemmänkin lenkin. Ei olis ilman noita viimevuotisia torstailenkkejä onnistunut

Jusa.L
29.05.2013, 09.55
Juu ei torstailenkillä vauhtia kannata pelätä. Siellä mennään sen mukaan, mitä hitaimmat haluaa. Ihan viimevuoden referenssinä ajoin aloittelijana kaikki torstailenkit loppuun saakka pl. Yksi otb:n aikaansaaman kalustorikon aiheuttama keskeytys. Näillä ei erikseen hitaiksi mainostetuilla tais jäädä kaikki kesken viimeistään 2 tunnin kohdalla. Tänävuonna roikuin mukana jo pidemmänkin lenkin. Ei olis ilman noita viimevuotisia torstailenkkejä onnistunut

Komppaan marmar:ia täysin! Torstailenkeille mukaan vaan, terveisin nimimerkillä ei todellakaan se nopein ja paraskuntoisin kuski :-)

Muuten itsekkin olen jo muutaman kesän kokemuksella lenkit loppuun asti kunnialla ajanut, paitsi että viime elokuun alussa sitten tein Kaarinassa legendaarisen OTB:n ja mursin käteni ;-)

Torstaisin mennään ihan oikeasti hitaampien ehdoilla, eli mukaan vaan joukkoon "kirjavaan"!!!

Lehisj
29.05.2013, 10.24
Olihan se rapsakkaa menoa. Onneksi aina helpottaa tunnin jälkeen, kaikki väsyvät ja tauot venyvät.

No harmi, kun en ehtinyt eilen mukaan, jos vauhti oli noin rapsakkaa. Itse olin kiertämässä Kupittaan mustaa ovaalia ratapyörällä Aleucupin merkeissä.

Kuka vastasi eilisen lenkin vauhdinpidosta, Peippo, HAK, Krisse vai peräti Henkka? No yritetään itse sitten pitää sunnuntaina Korsossa vauhtia numerolappu pyörässä ihan koko rahan (96 km) edestä.

makkeli
29.05.2013, 11.11
No harmi, kun en ehtinyt eilen mukaan, jos vauhti oli noin rapsakkaa. Itse olin kiertämässä Kupittaan mustaa ovaalia ratapyörällä Aleucupin merkeissä.

Kuka vastasi eilisen lenkin vauhdinpidosta, Peippo, HAK, Krisse vai peräti Henkka? No yritetään itse sitten pitää sunnuntaina Korsossa vauhtia numerolappu pyörässä ihan koko rahan (96 km) edestä.

Peippo ja HAK vetivät lenkin pienellä alueella tyyliin ylämäkeen reippaasti ja alamäkeen täysiä, tasaisella piti yrittää palautua.

peippo
29.05.2013, 11.26
Vauhti yritettiin pitää leppoisana siihen asti kunnes kolmas kuski oli poistunut letkasta, sitten mentiin vähän reippaammin. Poistumisten syynä oli kai enemmän sairastelujen jälkeiset fiilikset ja maastoajoon soveltumaton (notkui ihan miten sattuu) pyörä kuin vauhti? Neljäs kuski jäi kyydistä sitten vähän myöhemmin, oltuaan mukana n. 50 metriä.

marmar
29.05.2013, 13.52
Vauhti yritettiin pitää leppoisana siihen asti kunnes kolmas kuski oli poistunut letkasta...

Ihan vaan uteliaisuudesta kysyn, että minkälainen tämä leppoisa vauhti oli verrattuna vaikka verrattuna Atrzin pidempään lenkkiin?

kijas
29.05.2013, 16.06

Kuka vastasi eilisen lenkin vauhdinpidosta, Peippo, HAK, Krisse vai peräti Henkka?

IT wasn't me! Eilen vetoja maantiellä, oli mukava pikku tuuli.

Torstaina aattelin tulla jos ei sada hirveesti. Tulin allergiseks lumelle, rännälle ja sateelle tuolla Ranskassa.

Mika.t
29.05.2013, 17.30
Onko jollain ylimääräisenä tankoa? 31.8mm ja 740mm tai leveempää. Ostaisin, jos ei löydy menen Tommille =)

Se neljäs pudonnut
29.05.2013, 22.20
Ymmärrän kyllä leppoisan sanailun ja hauskojen juttujen merkityksen kavereiden kesken, mutta edeltävä Peipon viesti ei erityisemmin kannusta osallistumaan yhteislenkeille, mitä varten olin yksinäni siellä Orikedon kuntoradan maastossa kokemusta ja ennen kaikkea uskallusta hankkimassa.

Se neljäs vauhdista pudonnut

Suvanto
29.05.2013, 22.32
Ymmärrän kyllä leppoisan sanailun ja hauskojen juttujen merkityksen kavereiden kesken, mutta edeltävä Peipon viesti ei erityisemmin kannusta osallistumaan yhteislenkeille, mitä varten olin yksinäni siellä Orikedon kuntoradan maastossa kokemusta ja ennen kaikkea uskallusta hankkimassa.

Kannattaa mennä niille ns. virallisille torstailenkeille. Ne pari kertaa, mitä itse olen ollut mukana, vauhti on ollut _hyvin_ maltillinen.

miku80
29.05.2013, 22.35
Turha niitä torstailenkkejä on "pelätä" koska siellä mennään oikeesti hitaimman mukaan.. OlliR taisi lauantaina mainita että aloitti oman maastopyöräilyn juurikin torstailenkeillä, korjatkoon itse jos muistan väärin..

Mika.t
29.05.2013, 22.38
Huomenna torstaina itaharjun prismalle vaan. Takuulla sopiva vauhti kaikille. Siellä kokemus ja uskallus kasvaa. Itsekin aloitin viimevuonna torstailenkiltä.

HAK
29.05.2013, 23.04

Sut ilmeisesti tavattiin siellä Orikedolla ja houkuttelin mukaan. Mutta halusit sopia, että saatat "pudota" omille teille nopeastikin niin nyt mentiin niillä eväillä, joten eipä siitä enempiä.

Täällä nimimerkkien takana nyt voi heitellä mitä läppää kukin haluaa (siks mä käytänkin pääasiassa fb:tä).

Jos olet sama kaveri, niin olet selvästi kiinnostunut kehittymään. Ja kalustokin tuntuu olevan kunnossa. Torstailenkillä on tosiaan toinen meininki, joten jos vaan hiukankin kiinnostaa niin sinne. Porukka on se joka paikalle ilmestyy, mutta torstailenkin pontti on ottaa kaikki huomioon ja edetä maltilla. Eilisen lenkin juttu taas oli jotain muuta ja se juttu kehittyi matkan varrella. Toivottavasti nähdään joskus uudestaan.

peippo
29.05.2013, 23.16
Sori, ei ollut tarkoitus pahoittaa kenenkään mieltä. Kirjoitetusta tekstistä saattaa välittyä vähän eri fiilis kuin mitä haettiin, kommenttia ei oltu kirjoitettu minkäänlainen vinoileva sävy mielessä. Avataan nyt vähän enemmän tuota edellistä viestiä…

Poistuneista Jouni totesi jo lähtöpaikalla lähtevänsä lähinnä katsomaan vain mistä ne polut Halisten suunnilla alkaa, Timolla oli takana viikon flunssa ja Jarilla alla pitkän tauon jälkeen täysjoustopyörä josta piti kesken lenkin lähteä tekemään myynti-ilmoitusta.

Täällä mainitulla sopivalla vauhdilla tarkoitin sitä että ajettaisiin torstailenkkien periaatteella eli hitaimman mukaan. No ei siinä varmaan kovin hyvin onnistuttu, Jouni ja Timo taisivat olla melko väsähtäneitä jo siinä vaiheessa kun huomattiin siirtää heidät letkan perältä eteenpäin. Tämänkin jälkeen alamäissä saattoi letka venyä mutta niissä ei kai ole tarpeen jarrutella perässä tulevien takia niin kauan kun polkua on selkeä seurata.

Kyllä sinne torstailenkeille kannattaa lähteä, porukassa oppii nopeammin ja uskaltaa kokeilla paremmin rajojaan.

(Marmarille: Artzin pidemmän lenkin metsäosuuksien vauhti näyttäisi olleen vähän nopeampaa kuin eilisen lenkin alkupuolen metsässä ajetut pätkät)

Juha Jokila
29.05.2013, 23.26
"Kaikilla on aina kivaa" kasvatuksen hedelmiä korjataan.

OlliR
29.05.2013, 23.31
Turha niitä torstailenkkejä on "pelätä" koska siellä mennään oikeesti hitaimman mukaan.. OlliR taisi lauantaina mainita että aloitti oman maastopyöräilyn juurikin torstailenkeillä, korjatkoon itse jos muistan väärin..

Jeps, näin taisin kertoa! Tapahtui eräänä torstaina reilu vuosi sitten. Pyöräilyä takana ehkä 50km ennen ensimmäistä torstailenkkiä. Niskassa "hieman" kuumotti kun jouduin vähän väliä jalkautumaan kun tekniikka ei ollut (ei ole edelleenkään) hallussa. Ojalan henkka tuli perässä leposykkeillä ja minulla oli syke vähintään 190 eikä lukkopolkimet meinanneet millään lukittua polkimiin. :) Torstailenkeillä tasoerot ovat valtavat, mutta sekin on tavallaan homman suola. Viimevuonna taidettiin muutamaan otteeseen perustaa jo lähdössä kilppari ja ajokoiraryhmät.

Cerex
29.05.2013, 23.56
Täytynee siis näiden innostuspuheiden perusteella lähteä kilppariksi vaikkapa jo heti ensi viikolla =) Jahka selviän ensin Korson reissusta hengissä :D

Se neljäs pudonnut
30.05.2013, 00.26
Sori, ei ollut tarkoitus pahoittaa kenenkään mieltä. Kirjoitetusta tekstistä saattaa välittyä vähän eri fiilis kuin mitä haettiin, kommenttia ei oltu kirjoitettu minkäänlainen vinoileva sävy mielessä. Avataan nyt vähän enemmän tuota edellistä viestiä…

Minusta oli tosi kiva, kun pyysitte mukaan, ja oli ihan OK, että hävisitte horisonttiin, kun minulla ei kantti kestänyt tulla kallioita alas teidän perässänne - niinhän olimme sopineetkin. Tänään kerroin tapaamisestamme ja vauhdistanne työkavereillekin. Mutta sen myönnän, että tuli hiukan pöhkö olo tunnistaessani itseni tämän foorumin viestistä, kun olen juurikin pähkäillyt, rohkenisinko tänä kesänä lähteä yhteislenkille mukaan. Mutta ei tehdä tästä tämän isompaa juttua, minun puolestani kaikki on kunnossa.

Matti H
30.05.2013, 00.38
Lenkillä tummuminen on etuoikeus! Tietää että on menty täysillä. Ja eihän helpot asiat ole tavoittelemisen arvoisia.

Rohkeasti vaan mukaan!

Aki Korhonen
30.05.2013, 11.09
Itse en tänäänkään pääse mukaan. Polkekaa hyvin. Tässä saatesanat eli lyhyehkö oppimäärä porukkalenkeille:
- Torstailenkki = aloittelijalenkki. Kaikki kypäräpäiset tervetulleita. Ajetaan hitaimman mukaan.
- Itsensä hitaaksi, huonokuntoiseksi, araksi tms. tuntevan kuuluu mennä letkaan heti vetäjän perään. Usein kuulee sanottavan ettei haluta hidastella muiden menoa. Totuus on kuitenkin se, että letkan hännillä ajaminen on huomattavasti raskaampaa letkan "pumppaamisen" takia. Lisäksi vetäjällä on jonkinlaiset mahdollisuudet pitää vauhti sopivana, jos hän näkee mitä vauhtia hitaimmat tulevat. Kovempivauhtisillekin edessä olevan kuskin hidastelu on helpompaa ja mielekkäämpää kuin takaa tulevan odottelu - vauhtikin pysyy kokonaisuudessaan parempana. Tästä osa vastuusta myös niille ns. paremmille kuskeille - ohi saa tarpeen tullen ajaa, mutta muistakaa päästää hitaammat takaisin keulille.
- Vastuu vauhdinjaosta ei ole pelkästään vetäjällä! Harva meistä on ennustaja, joten ilmoitelkaa reilusti hidastamistarpeesta. On kurjaa lukea jälkeenpäin kommentteja liian kovasta vauhdista, kun asiaan olisi voinut vaikuttaa jo ajon aikana.

- Muut kuin torstailenkit toimivat samoilla periaatteilla kuin aloittelijalenkit. Hitaimman mukaan edetään ja kaveria ei jätetä pulaan. Suosittelen silti että jokainen käy ensin testaamassa vauhtiaan torstailenkillä. Jokaisella pitäisi olla sen verran arviointikykyä, että tietää toimiiko "jarruna" torstailenkillä. Porukkalenkkeily ja hitaimman mukaan eteneminen ovat hienoja juttuja, mutta mielelläni soisin nopeammille kuskeille vauhdikkaatkin porukkalenkit. Alussa voi olla vaikeaa hahmottaa erinäisistä lenkkikutsuista tavoiteltua vauhtia, mutta ajan kanssa porukka käy tutuksi ja kommentit löytävät oikean tulkinnan. Rohkeasti mukaan - niin torstaisin kuin muulloinkin!

PS. Muistakaa että jokainen saa ihan vapaasti kutsua kokoon halaumansa kaltaisi porukkalenkkejä niin tässä keskustelussa kuin MTB-Turun facebookissakin.

Mika.t
30.05.2013, 11.27
Tänään on hieno lämmin päivä. Pitkät kalsarit voi jo jättää kaappiin.

marmar
30.05.2013, 13.45
Vastuu vauhdinjaosta ei ole pelkästään vetäjällä! Harva meistä on ennustaja, joten ilmoitelkaa reilusti hidastamistarpeesta. On kurjaa lukea jälkeenpäin kommentteja liian kovasta vauhdista, kun asiaan olisi voinut vaikuttaa jo ajon aikana.

Se on juurikin näin.

Vaikka en olekaan mikään nopea, niin silti koskaan millään lenkillä ei ole menty mun kannalta liian kovaa. Koskaan en ole avannut suutani ja pyytänyt hitaampaa menoa. Kohteliaita kysymyksiä vauhdin sopivuudesta on kyllä tullut. Kokeneet vetäjät ovat osanneet sovittaa vauhdin automaattisesti, kun siihen on annettu mahdollisuus. Mun osalta on toistaiseksi toiminut se, että olen ajanut minkä letka kulkee tai mihin pystyn/haluan ja muut ovat sopeutuneet. Aina tämä ei välttämättä onnistu, joten muistakaa tarvittaessa kertoa selvästi toiveet, niin kaikilla on mukavampaa.

Vaikka joskus ajan itseni loppuun ja poistun lenkiltä kesken, niin se ei tarkoita sitä, että vauhti on ollut liian kova. Kyse on yleensä siitä, että olen tullut katsomaan missä raja menee, saavuttanut rajani ja poistun tyytyväisenä palauttelemaan kotimatkalle muiden jatkaessa lenkkiä.

Jos lenkkiä ilmoitellaan rauhallisena niin en ole mahdollisesta jarruttelusta stressiä ottanut, vaan olen uskaltanut lähteä mukaan ja ajatellut, että on vetäjän vika, jos ilmoittaa rauhallisesta lenkistä ja lenkille ilmaantuu liian hitaita mukaan.

Jos haluaa erityisesti ajaa vauhdikasta lenkkiä, niin siitä kannattaa kertoa jo lenkkikutsussa, että tiedän pysyä poissa :)

MTB 50+
30.05.2013, 19.03
Yksikseen kun ajaa saa ajaa ihan omaa vauhtiaan ja omia reittejään,vaikka toisaalta välillä olisi kyllä mukava ajaa joskus porukassakin. En taida nykyää ajaa porukkalenkeillä kuin kerran pari vuodessa. Kynnys lähteä mukaan on noussut.

HAK
31.05.2013, 01.41
Yksikseen kun ajaa saa ajaa ihan omaa vauhtiaan ja omia reittejään,vaikka toisaalta välillä olisi kyllä mukava ajaa joskus porukassakin. En taida nykyää ajaa porukkalenkeillä kuin kerran pari vuodessa. Kynnys lähteä mukaan on noussut.

Nyt on kynnys matala. Teatterisillalle voi lasketella Neitsytpolkua klo 8:00 lauantaina, josta tavoitteena metsäsatku suuntana pohjoinen. That's the plan.

Juha Jokila
31.05.2013, 01.57
Meinaatko ajaa mettiä pitkin Raumalle?

HAK
31.05.2013, 08.11
Ei ole Juha vielä tarkempia pläänejä ja voi olla, ettei tulekaan. Mutta Sun Kalliobaanatkin on yks hyvä vaihtoehto ;)

Juha Jokila
31.05.2013, 08.59
Tku-Rehtsuo-Kurjenrahka-Valasranta-Vaskijärvi-Mynämäki-Tku.

makkeli
31.05.2013, 09.37
Kalliobaanatkin on yks hyvä vaihtoehto ;)

Kiinnostaisi turistireissu Uunisvuoren luolalle (http://retkipaikka.fi/vapaa/uunisvuoren-luola-nousiainen/), sen jälkeen voisi rentoutua Vuorenpään erämääjärven rannalla. Eli mielessä reitti Humikkala-Takapaltta-Vuorenpää-Paijula. Metsää ainakin on, kait siellä polkujakin on. Excursio voisi jatkua Kalliobaanoilla Sika-Kyöstin luolalle (http://retkipaikka.fi/vapaa/sika-kyostin-luola-nousiainen/).

Baas 009
31.05.2013, 09.56
Suojaoksen uusi virallinen juomavalmistaja:

http://www.surlybrewing.com/

HAK
31.05.2013, 10.10
Kiinnostaisi turistireissu Uunisvuoren luolalle (http://retkipaikka.fi/vapaa/uunisvuoren-luola-nousiainen/), sen jälkeen voisi rentoutua Vuorenpään erämääjärven rannalla. Eli mielessä reitti Humikkala-Takapaltta-Vuorenpää-Paijula. Metsää ainakin on, kait siellä polkujakin on. Excursio voisi jatkua Kalliobaanoilla Sika-Kyöstin luolalle (http://retkipaikka.fi/vapaa/sika-kyostin-luola-nousiainen/).

Mulla ei ole nyt äkkiseltään mitään hajua missä on Vuorenpään erämaajärvi, mutta kuulostaa hyvältä.
Mulla on kotona joku Lounais-Suomen luolat kirjakin, muistaakseni.
Mä en nyt ehdi ainakaan aamupäivästä suunnittelemaan mitään exactreittiä, mutta tee sä makkeli hyvä plääni. Mutta sellainen, joka ei ole kirkonseinäännaulattu. Jos esim. Kalliobaanoille mennään, niin sen mä pystyn hanskaamaan, mutta JJ voi kyllä tulla mukaan jokatapauksessa.
Valasrannalla jos käydään niin tulee kaks satkua ;)

Juha Jokila
31.05.2013, 12.14
En mä lähde noin pitkälle lenkille just ennen mtbseikkailua.

SuperD
31.05.2013, 12.17
Saipa Hannu leivottua torstailenkin loppuun(kin) oivalliset parikytä minuuttia. Letka (siinä vaiheessa kait 6 kuskia) eteni kuin raiteilla vaikka 40km/h:n huippuvauhti taisi jäädä haaveeksi? Tänään aamulla kun heräsin niin jaloissa tuntuu että kampea olisi käännetty oikein kiukulla. Olen löytänyt lajini: vartin sprintit! :)

makkeli
31.05.2013, 14.50
Mulla ei ole nyt äkkiseltään mitään hajua missä on Vuorenpään erämaajärvi, mutta kuulostaa hyvältä.
Mulla on kotona joku Lounais-Suomen luolat kirjakin, muistaakseni.
Mä en nyt ehdi ainakaan aamupäivästä suunnittelemaan mitään exactreittiä, mutta tee sä makkeli hyvä plääni. Mutta sellainen, joka ei ole kirkonseinäännaulattu. Jos esim. Kalliobaanoille mennään, niin sen mä pystyn hanskaamaan, mutta JJ voi kyllä tulla mukaan jokatapauksessa.
Valasrannalla jos käydään niin tulee kaks satkua ;)

Tällainen nopea reittihahmotelma (http://www.gmap-pedometer.com/?r=5951251), onhan tuossakin seikkailumaastoa, ne kaksi nähtävyyttä ovat ainakin kiintopisteitä. Helposti varmaan tuolta Laihoistenkin suunnalta löytyy baanat, ainakin yksi metsätie menee melkein perille asti lähelle Ratunkallioita.

Takaisin pääse vaikka harjoittelemalla 20km simulaatiojuurakkoa eli junarataa pitkin.

hullukoira
31.05.2013, 14.57
Lieneekö sunnuntaina tarjolla cycloilua? Epäpyöräilyn vertaistuen tarve alkaa jo kasvaa akuutiksi, sillä olen kuluneen viikon aikana ajanut maastopyörällä maastossa ja cyclolla hiekkatietä. :D

kari kangassalo
31.05.2013, 15.10
Hei. kysyin alkuviikosta neuvoa pyörän jarrujen vinkunasta ja sain hyviä kommentteja ja vínkkejä, joista rohkaistuneena kysyin vielä pyörän minulle myyneeltä helsinkiläiseltä pyörähuolto.comista (aiemmin en sinne ollut yhteydessä kun ajattelin että pyörä täytyy kuitenkin viedä paikan päälle ja koin sen hankalaksi jne). eniveis vastaus tuli heti että shimanon viime vuoden mallin alkupään jarruissa on valuvikoja ja he lähettää mulle uudet jarrut. Aika mahtava juttu mutta ans kattoo nyt tuleeko ne jarrut mulle ja milloin. Ja hiemanko harmittaa etten jo viime kesänä ollut sinne firmaan yhteydessä.
Mutta täytyy kyllä suositella tuota kyseistä firmaa jos sieltäpäin joku haluaa käydä maastopyöriä ostelemassa tms. palvelu oli tuolloin ostaessakin eniromaista.

HAK
31.05.2013, 16.58
Tällainen nopea reittihahmotelma (http://www.gmap-pedometer.com/?r=5951251), onhan tuossakin seikkailumaastoa, ne kaksi nähtävyyttä ovat ainakin kiintopisteitä. Helposti varmaan tuolta Laihoistenkin suunnalta löytyy baanat, ainakin yksi metsätie menee melkein perille asti lähelle Ratunkallioita.

Takaisin pääse vaikka harjoittelemalla 20km simulaatiojuurakkoa eli junarataa pitkin.

Kaveri harjoitteli taannoin ihan samaa:
http://www.sports-tracker.com/#/workout/heccut/71h2438raks6k989

Pitää ottaa karttateline varmaan föliin, niin on meno sujuvampaa kuin kännyn tai oregonin näyttöä tihrustaen.

Hei. kysyin alkuviikosta neuvoa pyörän jarrujen vinkunasta ja sain hyviä kommentteja ja vínkkejä, joista rohkaistuneena kysyin vielä pyörän minulle myyneeltä helsinkiläiseltä pyörähuolto.comista (aiemmin en sinne ollut yhteydessä kun ajattelin että pyörä täytyy kuitenkin viedä paikan päälle ja koin sen hankalaksi jne). eniveis vastaus tuli heti että shimanon viime vuoden mallin alkupään jarruissa on valuvikoja ja he lähettää mulle uudet jarrut. Aika mahtava juttu mutta ans kattoo nyt tuleeko ne jarrut mulle ja milloin. Ja hiemanko harmittaa etten jo viime kesänä ollut sinne firmaan yhteydessä.
Mutta täytyy kyllä suositella tuota kyseistä firmaa jos sieltäpäin joku haluaa käydä maastopyöriä ostelemassa tms. palvelu oli tuolloin ostaessakin eniromaista.

Mulle tuli kanssa 2010 ostettuun Epiciin takuuna viimevuonna kokonaan uudet XX-jarrut. Syy sama eli valuhuokosia. Homman hoiti asiallisesti Foxcomp Turku / Sram Tampere.

SuperD
01.06.2013, 17.57
Rauhaisa MTB iltalenkki 2-3h, äkkilähtö Föriltä Linnan puoli klo 17.30, post ride beer available @ Esposito. Anyone?

artzi
01.06.2013, 18.04
:cool: Tällaisia lenkkejä voisis olla enemmänkin... vaikken nyte osallistukkaan. On niin kylmääkin.

greenman
01.06.2013, 21.05
Laitoin mtb-turun viralliselle Tahko-porukalle s-postia.
Jos joku ei saanut viestiä niin kyselkööt perään.

Vielä ehtii treenata. Heijahoijja.

Baas 009
02.06.2013, 00.33
Meikäläinen peruu tahkolle lähdön.

Eli petipaikka ja kisalippu vapaana, kisalipun voi lunastaa multa ensimmäisen ilmoportaan hintaan.
YV:llä tavottaa.

Matti H
02.06.2013, 18.15
Lieneekö sunnuntaina tarjolla cycloilua? Epäpyöräilyn vertaistuen tarve alkaa jo kasvaa akuutiksi, sillä olen kuluneen viikon aikana ajanut maastopyörällä maastossa ja cyclolla hiekkatietä. :D

Istun töissä, ei cycloja. Taitaa mennä heinäkuulle seuraavat, palautellaan sitten Tahkosta. Pari seuraavaa sunnuntaita menee ittellä pohjoisessa. Ilman pyörää, nyyh.

Pihvi
02.06.2013, 18.28
Kyl tänään ajetaan. Startti klo 19 Kaarinan lukiolta. Sellanen rauhallinen cyclolenkki helpoissa maastoissa. Meinasin olla laiska, mutta tiedotetaan vielä täällä jos joku innostuu lyhyellä varoitusajalla.

Matti H
02.06.2013, 18.39
Well done Beef!

timppi
02.06.2013, 22.08
Kyl tänään ajetaan. Startti klo 19 Kaarinan lukiolta. Sellanen rauhallinen cyclolenkki helpoissa maastoissa. Meinasin olla laiska, mutta tiedotetaan vielä täällä jos joku innostuu lyhyellä varoitusajalla.

Näytti olevan seitsemän? polkijaa porukassa.. Tulin peeesissä saunalenkkini kotiini..

Samalla ihmettelin, miksi putoan aina siirtymillä porukasta.. Ei rullaa millään.. No kotona huomasin, että etujarru laahaa niin, ettei rengas pyöri lainkaan..

Yritin joskus aiemmin herkistellä painamalla sylintereitä yms. Onko kellään neuvoja Formula RXien toimintakuntoon saattamiseen.. Kylmällä kelillä pyörä tuntuis pyörivän vähän paremmin..

Pitäiskö noi yrittää ilmata? Vaionko jotain vinkkiä..?

Juha Jokila
03.06.2013, 00.00
Meinasin ajella kevyen metsäautotiepainoitteisen Vaskijävi-Valasranta-Yläneen grilli-Pirunkirkko-Soikeroinen lenkin. En tiedä mikä päähän meni, kun ensin skippasin grillin, kun oli kulkenut niin hyvin ja meinasin, että eihän tästä enää mene kuin tunti autolle. No sitten heti perään keksin, että pitää lähteä katsomaan mistä se uusi yhdysreitti on merkattu Pirunkirkon patikka reitin alkuun. Vähän piti etsiä, kun merkinnät puuttui oleellisimmista kohdista, vaikka sitten poluttomassa metsässä oranssia nauhaa olikin jo riittävästi. Hölmöily jatkui ja lähdin katsomaan oliko se polku Luolakallioiden kautta Pirunkirkolle nyt niin huono kuin muistin ja olihan se. Ainua lohtu oli suht tuoreet kanssakärsijän renkaan jäljet siellä ja täällä. Reilu 5 km heavya tunkkausta helvetin jyrkkäpiirteisellä polulla ja tuulen kaatojen yli kiipeämistä. Vielä jos joku raivais noi puut pois, niin sopivalla asenteella voisi olla käyttökelpoinen reitti, mutta vesipussi tyhjänä, yhden patukan syöneenä kovassa helteessä mietin homman järkevyyttä toisenkin kerran. Eihän tuolta meinaa saada pyörää ehjänä läpi edes tunkkaamalla.
Reitti http://goo.gl/maps/s2rES

Matti H
03.06.2013, 00.28
Etsiskelin tänään sotilaspassiani ja löysin iänikuisen vanhan kuhiksen kartan. Aika paljon on kadonnutta reittiä, jos nyt uuttakin. Nykysetti on parempi.

Juha Jokila
03.06.2013, 01.17
Etsiskelin tänään sotilaspassiani ja löysin iänikuisen vanhan kuhiksen kartan. Aika paljon on kadonnutta reittiä, jos nyt uuttakin. Nykysetti on parempi.
Niitä vanhimmasta kartasta löytyviä reittejä, sittemmin hävinneitä, ei oikeen ikinä edes ollut. Väkisin merkkasivat umpimetsään, eikä juuri kukaan käyttäyt. Sinne ne viitat lahosi ja hakkuut on hoidellut loput. Toisaalta joitain alkuperäisiä viittoja on edelleen pystyssä ja niistä on lähinnä haittaa. Just tänään ihmettelin viittarykelmää keskellä peltoa tien varressa. Olisiko pitänyt lähteä oraan päälle tallustelemaan? Kyltissä mainittua kotaa en ole löytänyt vielä ikinä.

JanneR
03.06.2013, 11.11
Yritin joskus aiemmin herkistellä painamalla sylintereitä yms. Onko kellään neuvoja Formula RXien toimintakuntoon saattamiseen.. Kylmällä kelillä pyörä tuntuis pyörivän vähän paremmin..

Pitäiskö noi yrittää ilmata? Vaionko jotain vinkkiä..?

Jos ei keskittäminen oo auttanut, niin sillon taitaa olla liikaa tavaraa sisällä. Eli mahdollisesti ilmaus/ylimääräsen nesteen poisto vois auttaa.

timppi
03.06.2013, 11.35
Jos ei keskittäminen oo auttanut, niin sillon taitaa olla liikaa tavaraa sisällä. Eli mahdollisesti ilmaus/ylimääräsen nesteen poisto vois auttaa.

Juu, ei auttanut..

Omituista sinänsä, että tuo ilmenee vaan lämpimällä kelillä. Ihan kuin siellä oleva neste laajenisi. Voisiko siellä olla vettä jarrunesteen joukossa?

No, yritän ottaa sieltä tavaraa pois.. Tähän vissiin riittää, että avaa vähän ilmausreikää ylhäältä ja painaa jarrua ja vetää ilmausreiän kiinni.. Kuullostaako hazardilta?

Immo Laine
03.06.2013, 13.45
Myytävänä hyväkuntoinen siisti Specialized Myka HT Expert 15" 2011 naisten MTB pyörä. Sopii pienikokoiselle (olen itse 156 cm) naiselle tai tytölle. Kurasuojat ja nokian nastarenkaat kuuluu mukaan. Pyörässä on lukkopolkimet. Hintapyyntö 500€ (ovh noin 1100€ maksettu.) Sairastuin vakavasti hoitovirheen takia liki halvaannuin eikä vasen jalka ole täysin kunnossa ja minulle suositeltiin nyt sauvakävelyä tästä eteenpäin pururadalla. Extreem urheilut on historiaa nyt valitettavasti. En voi edes juostakaan jalalla. Jos ostajalla on kenkäkoko 36 niin pyöräilykengät tulee mukaan halutessaan! Jos joku haluaa ostaa kengät erikseen niin 20€ myyn, ovat ihan käyttökelpoiset. Kengistä voi saada kuva jos tiedustelee sähköpostilla miriam.gullsten@gmail.com
http://kotisivu.dnainternet.net/immola/spessu.jpg

Immo Laine
04.06.2013, 11.15
Hep, ensi maanantaina saa tulla Kupittaalle pitämään hauskaa!!!
http://kotisivu.dnainternet.net/immola/bmx_2013.jpg

mijura
04.06.2013, 13.36
MYYTY

Olin myös menossa Syötteelle kisoihin, mutta ikäväkseni olin myös ilmoittautunut koulutustapahtumaan, joka siirrettiin edellispäivänä samaan viikonloppuun syötteen kanssa. Eli en pääsekkään paikalle. Kysyin rahojen palautusta Syötteeltä, mutta no can do, joten onko Turussa halukkaita lähtijöitä?

Hintahan nousee portaissa, joten tästä halvemmalla mukaan, ota yhteyttä! Laitetaan kimpassa sitten krossikommunille osallistumisoikeuden siirtopostia. Ilmoittauduin 60km matkalle, kuten täältä näkee: http://www.syotemtb.fi/osallistujat2013.html

Mika Rastas

timppi
05.06.2013, 22.29

No olipas kamala operaatio.. Löysäsin hieman kahvassa olevaa t10:ä, jolloin sieltä valui hieman jarrunestettä pois. Tämä taasen aiheutti sen, ettei jarrut enää näyttäneet kovinkaan laahaavan..

Kukahan tonne on tota jarrunestettä sit lisänny liikaa..?

Matti H
05.06.2013, 22.56
Saakeli!

Piti ajaa kovavauhtinen itälenkki kun ei ole pahemmin tullut käytyä. Nineri lähtikin laulamaan ittelleni reipasta vauhtia ja ajo maistui. Tunnin armottoman, ylämäkipainotteisen runttauksen jälkeen Vakken pikiksen lopun alamäessä huomasin ketjujen tanssivan lambadaa ja lähempi asian tutkiminen osoitti Hopen suot, joet ja hiekkatievat kokeneen takanavan antaneen jostain kohtaa periksi. Kotona puolalaisen oluen voimin suoritettu tutkimus osoitti laakeripuolella tapahtuneen täystuhon. Toivottavasti vapaaratas on jotenkin kuosissa ja klappi aiheutti pykimisen.

Kauheasti tekisi mieli ajaa Tahko Ninerillä kun pyörä tuntuu vihdoinkin (mitä, 6 vuoden jälkeen?) olevan valmis, mutta liekö tämä ollut varoitus? Onko suutarin syytä pysyä lestissään?

Muutenkin teknisesti heikko viikko, maanantaina juoksin kotiin 9 kilsaa kickbikerengasrikon jälkeen, osan matkasta perkeleen häkkyrää kantaen. Ohikulkijat tulkitsivat tilanteen varmastikin jonkinlaiseksi katumusharjoitukseksi, etenkin kun vaimo potki iloisesti vierellä.

Juha Jokila
05.06.2013, 23.23
Matti hommaa samalla vapaarattaan kynsien alle uudet jouset. Mulla oli kaksi jo poikki ja kolmas katkesi irroittaessa. 4 kpl tarvii ja maksaa pari euroa. Ja mulla oli muuten taka-akselikin hiusmurtumalla keskeltä, vapaarattaan sisimmän laakerin kohdalta.

Matti H
06.06.2013, 19.55
Vapaarattaan alla oleva laakerihan sieltä navasta oli mennyt. Lähikauppa hoiti homman jälleen kerran nopeasti ja varmasti. Taas kelpaa ei ajaa.

Mika.t
06.06.2013, 22.34
Tänään torstailenkillä oli teemana otb. Itse pistin 2 kertaa. Toisella kerralla meni rengas rikki ja kämmeneen koskee. Sillälailla =)

Hel02
06.06.2013, 22.44
Torstai-Touhot reissussa. Mulle vain yksi OTB ja yksi rengasrikko, jota kyllä hoidettiin useaan kertaan. Itse reikä paikkautui mutta venttiili ei suostunut enää pitämään ilmoja. Kai se tuli rikottua hyttyspilvessä pumppaillessa.

miku80
06.06.2013, 22.59
Tais olla aikast OTB-rikas lenkki tänään.. Siel keulillaki taisi pari kuskia käydä "pötkötteleen" ruohonjuuritasolla..

makkeli
06.06.2013, 23.46
GPS sekoili reitissä, sykkeet näyttii nollia, mosquitot söi, pyörä natisi eli perinteisen hanurista taas kerran koko homma ;) Nokkosia ja syviä mutalammikoita olisi vielä kaivannut, että reissu olisi ollut onnistunut.

Jusa.L
07.06.2013, 09.05
Hyvä, hyttysrikas ja melko lämmin lenkki oli!

Loppua kohden alkoi vaan pyörä (tai äijä) painamaan ja vesikin loppui ennen aikojaan...

marmar
07.06.2013, 09.45
Hyvä, hyttysrikas ja melko lämmin lenkki oli!

Loppua kohden alkoi vaan pyörä (tai äijä) painamaan ja vesikin loppui ennen aikojaan...

Veden loppuminen alkaa painaa äkkiä paljon. Kevään pidempien lenkkien eväspohdinnoissa suositeltiin mulle hankittavksi 3l juomareppua, jonka seurauksena laitoinkin sen tilaukseen. Paras hankinta ikinä. 1,5 l urheilujuomaa+3l vettä on kohtuu tasapainoinen setti, jolla tällainen suurkuluttaja pärjää 4...5 tuntia. Isompi juomareppu antaa pitkillä lenkeillä paljon pelivaraa täydennyspaikan hakuun. Pahan kalustorikon tai loukkaantumisen jälkeen veden loppuminen on pahin lenkin pilaaja. Nyt sitä murhetta ei juuri ole. Usein kotiintullessa on nyt litra ylimääräistä vettä, mutta parempi näin, kuin 0,5 l liian vähän.

Torstailenkkivauhdilla selviää nyt pelkällä vesirepulla kelissä kuin 3h. Viimevuonna aika usein joutui torstailenkeilläkin kuumalla kelillä säännöstelemään hieman, kun olin liikkeellä 1,5l reppu+0,75 pullo yhdistelmällä.

opheinonen
07.06.2013, 10.53
Minun ensimmäinen kerta päättyi hieman haikeasti. Tunnin ajon jälkeen puolen litran vesipullon sisällöstä loputkin meni pilalle mudan vuoksi. Vielä jaksoin 40 minuuttia, mutta janon takia piti suunnistaa Laskuvarjokerhon vesihan äärelle. Tosin kaikki olivat Oripäässä -kesäaika heilläkin- ja ovet lukossa. Onneksi löytyi vesipiste ja janokin lähti.
Ensikertalaiselle 1h30m oli kokemus. Vauhti oli paikka paikoin kova ja jalkapallon kokoisista kivistä tehdyt mukulapolut olivat haasteellisia. Täytyy olla rehellinen, ehkä muukin lopussa kuin vesi. Ex-tupakkamiehen tausta, 59v ja ruipelot jalat antavat haastetta treenamiseen.
jatkankin punttisalilla käyntiä ja yksinäisiä harjoituksia kivipoluilla. Mutta elokuussa tavataan. I will be back!
Vesireppu, antkaa suosituksia, kiitos. Mieluiten paikalliselta toimittajalta.
Mukava reissu.

Mika.t
07.06.2013, 11.42
Hienosti sulla meni eilen. Partiovarusteesta ostin oman juomarepun.

Jusa.L
07.06.2013, 11.47
Mitä teillä näytti mittarit tai gepsit eilisen lenkin pituudeksi?

Kun Sports Tracker näytti mulla about 26km, mikä mielestäni on kyllä yläkanttiin?!

Miklo
07.06.2013, 11.59
Hauskaa oli tosiaan lenkillä eilen, varsin tapahtumarikas ainakin. Itsekin vedin puolittaisen OTB:n eli perusmeininkiä. Oma Sports tracker näytti 34,5 km siirtymät mukaanlukien, joten 26km voisi olla lähellä totuutta.

makkeli
07.06.2013, 12.22
Vanhan ajan pyörämittari näyttää 25 km kotoa kotiin, joten jotain 20 km taisi vain tulla. Mutta eihän kansa uskonut mun mittareita maastosatasellakaan. Puhelinkin oli päällä backuppina, kun olen tottunut jo varsinaisen GPS:n kenkutteluun, se näytti pari kilsaa vähemmän kuin lankamittari.

klones
07.06.2013, 15.29
Jees hyvä lenkki ja kiitokset vetäjälle. Tosiaan etupään otb kaveri ilmoittautuu :P 2x otb toinen alamäkeen ja toinen ylämäkeen saavutus sekin... Oma trackeri näytti impivaaran kohdalla n.20km joten makkelin kanssa samoilla linjoilla.

marmar
07.06.2013, 16.42
Ensikertalaiselle 1h30m oli kokemus. Vauhti oli paikka paikoin kova ja jalkapallon kokoisista kivistä tehdyt mukulapolut olivat haasteellisia. Täytyy olla rehellinen, ehkä muukin lopussa kuin vesi. Ex-tupakkamiehen tausta, 59v ja ruipelot jalat antavat haastetta treenamiseen.

Tuu kattoon joku torstai itäpuolen polut Prisman tolpalta. Täällä ei ole ihan yhtä paljoa kiviä. (toki niitä täälläkin on vähän). Aloittelijalenkillä porukan vauhtia saa alas ajamalla hitaammin, joten ei muuta kuin veturin perään kakkoseksi ja ajat hitaammin, jos vauhti meinaa karata.

Mun kokemuksen mukaan veturi ei karkaa koskaan, kuin korkeintaan vahingossa ja silloinkin palaa takaisin jos peräpäätä ei ala näkyä kohtuullisen ajan kuluessa ;)

miku80
07.06.2013, 18.24
Huomenna lenkkiä Itäharjun Prismalta 10.00. Anyone?

Yeti
07.06.2013, 18.33
Huomenna aamupäivälenkki, lähtö kl 07:00 Vakken Pikiksen eteläpäästä. Retkivauhti ja aikaa minulla on noin neljä tuntia. Suuntana Kullaanvuori. Tuleeko joku muu mukaan?

Sti
08.06.2013, 10.28
Huomenna lenkkiä Itäharjun Prismalta 10.00. Anyone?

Tulee kyllä lyhkäsellä varotuksella, mutta tulen tolpalle. Kahden aikaan yöllä töistä kotiin ja ihan liikaa ajanu viime aikoina, joten pyörä tuskin kulkee mihinkään.

greenman
08.06.2013, 16.55
Tahkomajoituksessa ilmeisesti 2 paikkaa vapautumassa. Löytyykö halukkaita??

peippo
09.06.2013, 20.50
Kellään ylimääräisiä kesäläskirenkaita nurkissa pyörimässä? (Bud & Louta sileämmät ja rullaavammat) Voisin olla kiinnostunut ostamaan pois, tai mieluummin vuokraamaan yhden lenkin ajaksi kuun viimeisenä viikonloppuna :)

SuperD
10.06.2013, 00.12
^ Kuulostaa uhkaavasti tyhmäpyöräilyltä?!?

greenman
10.06.2013, 18.08
Mun korvaan kuulostaa hyvinkin järkevältä.

peruspertti
10.06.2013, 19.34
Maastopyörästä meni takanapa. Cyklonaattorista meni takanapa. Maastopyörästä meni keskiölaakeri. Cyklonaattorista meni keskiölaakeri. Tupla tai kuitti vai mitä v....a

bomba
10.06.2013, 20.47
Maastopyörästä meni takanapa. Cyklonaattorista meni takanapa. Maastopyörästä meni keskiölaakeri. Cyklonaattorista meni keskiölaakeri. Tupla tai kuitti vai mitä v....a

Liikaa voimaa.

kijas
11.06.2013, 19.32
Tälläsestä jäi paitsi sunnuntaina:
http://www.youtube.com/watch?v=KRtaRvhu9Pc&feature=youtu.be

kijas
12.06.2013, 18.28
SYÖTE MTB

Ne jotka tuolla on käynyt niin onko parempi reitti ku tahkolla? Onko siellä paljon polkuu ja onko nopeeta pätkää? Ois se viikonloppu vapaa töistä ni ajattelin et sitähän vois vaik lähtee tonne. Onko kyydit ja majotukset jo täynnä?

Pave
12.06.2013, 18.41
Syöte pesee Tahkon kevyesti, suosittelen.
http://www.youtube.com/watch?v=A5VMot67PdE
https://www.google.fi/search?q=youtube+sy%C3%B6te+mtb&oq=youtube+sy%C3%B6te+mtb&aqs=chrome.0.57j62.6715j0&sourceid=chrome&ie=UTF-8

kijas
13.06.2013, 15.59
Helppoa ja nopeaa. Onko kyydeissä ja majoituksissa vielä tilaa?

artzi
14.06.2013, 15.39
Jos joku on etsiskellyt menossa mukana kestävää kameraa kelvollisella videolla, kannattanee kuuklailla Olympus TG-620... moisen ostin tarjoushyllystä Stocmannilta, turkusesta. Nyt siellä on hyllyssä taas semmoinen, sama käsittämätön hinta, 100 €, kun Hintavertailu näyttää halvimmaksi hinnaksi aivan jotain muuta. Stockalla lähtöhintakin on ihan persiillään, mutta eivät ole näköjään muuttaneet, vaikka valitin liian alhaisesta hinnasta... :rolleyes: ja kyllä se on se iHS, paffilaatikossa se lukee, vaikkei kamerassa, niinkuin joissakin veppikuvissa.

Videopuolella on tuolla äkkiä tempaistu testivideo. parempaankin se tietysti pystyisi, jos oikein harkiten videoisi/editoisi.

Lehisj
14.06.2013, 17.10
Huomenna olisi suunnitelmissa ajella hieman pidempää maastolenkkiä, mikäli ilma on silloin hieman siedettävämpi. Eli olisiko joku lähdössä seuraksi? Vauhti olisi tarkoitus pitää omaan kuntooni ja ajotaitooni suhteutettuna melko reippaana ja taukoja mahdollisimman vähän. Suunnalla ei ole niin väliä, mikäli seuraksi löytyy joku hyvin polut/reitit tunteva. Mutta polut olisi hyvä olla melko ajettavia eli ei kauheasti "epäpolkuja".

Juha Jokila
15.06.2013, 14.15
Tuli ajettua viides mtbSeikkailu läpi, tällä kertaa perinnereitillä Pirkantaipaleella. Tarkempia ajatuksia ja kuvia voi katsella tapahtuman omasta säikeestä:
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?47836-mtbSeikkailu-2013&p=2045403#post2045403

Juice
15.06.2013, 23.41
Olitko täkäläisiä, joka tulit minua "vastaan" Ispoisten hiihtomajan takana.
Tuntomerkkisi ovat, oranssi fillari ja ehkä vihreä reppu.

Yeti
16.06.2013, 12.33
Lähiretkeily kunniaan! Teltta oli alle kaksi kilsaa kotoa.

https://vimeo.com/68464980

bomba
16.06.2013, 13.23
Lähiretkeily kunniaan! Teltta oli alle kaksi kilsaa kotoa.

https://vimeo.com/68464980

Sullakin? Niin meilläkin :)

Mika.t
16.06.2013, 17.33
Hieno video. Kehuja pojalle maastoajosta, näytti menevän hienosti.

Olisiko kiinnostusta ajaa lenkkiä jo keskiviikkona impparista klo 18. En tiiä miten porukat lähtee jussin viettoon mut voipi olla torstaina aika vähän porukkaa. Toki torstainakin saa ajaa =)

MarkoR
18.06.2013, 10.28

Olisiko kiinnostusta ajaa lenkkiä jo keskiviikkona impparista klo 18. En tiiä miten porukat lähtee jussin viettoon mut voipi olla torstaina aika vähän porukkaa. Toki torstainakin saa ajaa =)

Keskiviikkona ei kerkiä, mutta ajatus oli tulla kyllä paikanpäälle torstaina... Mahtaneeko olla ketään muuta tulossa?

Tuume
19.06.2013, 00.17
Pakkohan se oli rekisteröityä sellasta kyselemään, että missäs päin Hirvensaloa löytyy näitä pyöräpolkuja? Olin tänään pururadalla kävelemässä ja katselin että täällähän on ilmeisesti polkuja pyörillekin. Missä tarkemmin, miten merkitty, karttalinkkiä? Hirvensalolaisena tunnen alueen joten infoa vaan mistä mihin menee polkuja joita voisi joku päivä vanhalla markettimaasturilla käydä katsomassa. Tiedä jos vaikka maastopyöräily sytyttäisi. :)

artzi
19.06.2013, 01.08
Pakkohan se oli rekisteröityä sellasta kyselemään, että missäs päin Hirvensaloa löytyy näitä pyöräpolkuja? Olin tänään pururadalla kävelemässä ja katselin että täällähän on ilmeisesti polkuja pyörillekin. Missä tarkemmin, miten merkitty, karttalinkkiä? Hirvensalolaisena tunnen alueen joten infoa vaan mistä mihin menee polkuja joita voisi joku päivä vanhalla markettimaasturilla käydä katsomassa. Tiedä jos vaikka maastopyöräily sytyttäisi. :)

Maastopyörillä ajetaan kävelijöiden polkuja (kiitos koirille jotka vie palvelijoitaan kävelylle), eikä niitä yleensä ole mitenkään merkattu, mikä on HYVÄ. Merkattuja reittejä voi tietysti myös ajaa, mutta älä mene Ruissaloon, siellä ajaminen on BÄÄÄD!

Jos siis näet polun, niin sinne vaan pyörällä, mutta ei ihmisten pihoihin. Nykykännyissä toimii gps-ohjelmat, joihin GPX/KML reitin voi ladata. KML aukeaa myös GoogleMap Mobileen, jollei muuta ole. Reittiä ei ole tarkoitus seurata orjallisesti, vaan löytää alkupiste, ajella hiljaa ja kauniisti (?) kunnes eksyy (kävelijöitä pitää aina kovasti varoa, niinkuin muussakin liikenteessä). Kännystä uusi vinkki ja ajoa...

Täällä joskus jaettu reitti sieltä (http://maps.google.com/maps/ms?msa=0&msid=205755413541246511410.00049259b006af03eb7df) (siellä on linkki, lukee KML, josta reitin voi tallentaa ja laittaa omaan kännyyn/gps-laitteeseen.

Lehisj
19.06.2013, 10.18

Onko suunnitelmasi tämänpäiväisestä lenkistä vielä voimassa? Entä onko paikka edelleen sama? Voisin ehkä lähteä mukaan.

Mika.t
19.06.2013, 11.24
Joo tänään impparista klo 18 lenkuraa.

Lehisj
19.06.2013, 13.30
No kahtotaahan, josko ilmestyn paikalle.

Frank
19.06.2013, 17.45
Huomenna ajattelin mennä klo. 18 aikoihin itä-poluille hiukan ajelemaan. Taatusti rauhallista vauhtia, edellisestä maastolenkistä on jo jokunen kuukausi aikaa kun toi bemaxi on vieny kaikki ajovoimat. Isoimmat ylämäet kierretään tai talutetaan (saa ajaakin jos tahtoo). Alamäkiä voidaan ajaa muutamankin kerran. Prisman tolpalta siis kuudelta.

peruspertti
19.06.2013, 18.02
Saattaisin olla tulossa tolpalle. Viimeisin lenkki viikko sitten tolpalta. Sen jälkeen pyörä(t) pajalla ja vatsatautia. Kevyesti voisi huomenna ajatella ajella. Jäi Tahkon viimeistelyt tekemättä, mutta ei varmaan "ylikunto" ole ongelma ;)

Pikke
19.06.2013, 21.48
Huomenna ajattelin mennä klo. 18 aikoihin itä-poluille hiukan ajelemaan. Taatusti rauhallista vauhtia, edellisestä maastolenkistä on jo jokunen kuukausi aikaa kun toi bemaxi on vieny kaikki ajovoimat. Isoimmat ylämäet kierretään tai talutetaan (saa ajaakin jos tahtoo). Alamäkiä voidaan ajaa muutamankin kerran. Prisman tolpalta siis kuudelta.

Mää tulen lenkille Tokavekaran kanssa. Meidänkin ajamiset on suoritettu pelkästään bemaksiradalla, joten hiljaa mennään.

Juice
19.06.2013, 23.01
Aamulla ( 10 hujakois ) meen ainaki ajelee. Ilalla jos vielä hotsittaa niin saatan tulla
myös silloin. Aamupäivälenkille saa tulla mukaan jos kiinnostaa, vauhti
porukan mukaan. Ilmoitathan tulostasi tänne tai facee.

Nelson
20.06.2013, 01.02
Tarkoitus olisi lähteä torstai-iltana porukkalenkille. Jotta menee oikeaan paikkaan, niin on pakko varmistaa: Oliko huominen lenkki siis Prismalta vai Impparista, kun on pariton viikko....

peruspertti
20.06.2013, 01.16
Prisman tolpalta on käsittääkseni lähdössä "vajaakuntoisten varjolenkki" jos asian nyt näin voi ilmaista vai voiko näinkään. Itseni tähän lokeroon laitan enhän ketään loukkaa :)

Nelson
20.06.2013, 01.28
Oukei, sinne siis!

peruspertti
20.06.2013, 02.24
Kattelin tuossa Tahkon osallistujalistaa. MTB-Turku taitaa just saada yhden joukkueen kasaan. Tosin 120km ja 180 km matkalaiset saisivat omat joukkueensa :)

Pikke
20.06.2013, 08.35
Prisman tolpalta on käsittääkseni lähdössä "vajaakuntoisten varjolenkki" jos asian nyt näin voi ilmaista vai voiko näinkään. Itseni tähän lokeroon laitan enhän ketään loukkaa :)Erittäin hyvin määritelty!:D Sen lisäksi se on myös junnulenkki, koska mun mukaan tuleva tytsy on 14 v.

Juice
20.06.2013, 09.05
Huomenna ajattelin mennä klo. Prisman tolpalta siis kuudelta.
Näin sanoo Mr. Frank

Pave
20.06.2013, 12.10
Kattelin tuossa Tahkon osallistujalistaa. MTB-Turku taitaa just saada yhden joukkueen kasaan. Tosin 120km ja 180 km matkalaiset saisivat omat joukkueensa :)Suotimella 'Turku (http://www.ilmoittautuminen.net/tahko/events?category_id=&search=turku)' löytyisi jäneksiä periaatteessa kahteen joukkueeseen, Veteranos-Pappa jäisi vielä varalle. Lisäksi ilmeisesti ainakin osasto Ruskolta saatavissa lisävahvistuksia?

peruspertti
20.06.2013, 14.21
Ei näy meikäläistä sitten tolpalla. Tuli ohjelmanmuutos :(

Pave
20.06.2013, 15.32
Pakkosatku pitäisi sitkutella tässä joku päivä pois, ihan vaan julkisilla väylillä. Ong jollain muulla vastaavia johannesperversioita mielessä, jos vaikka yhtä matkaa?
Keula tosin ruuttaa ölppiä jarrulle aiheuttaen infernaaleja, mutta kai sillä nyt yhden lenkin, jollen innostu huoltohommiin...

marmar
20.06.2013, 20.12
Pakkosatku pitäisi sitkutella tässä joku päivä pois, ihan vaan julkisilla väylillä. Ong jollain muulla vastaavia johannesperversioita mielessä, jos vaikka yhtä matkaa?

Vähän samantapaisia ajatuksia. Nauvossa olisi tarkoitus käydä pyörähtämässä. Starttiajatus on huomenna aamulla noin klo 9 kuusiston mäen päältä (voidaan lähteä myöhemminkin ). Mukaan saa tulla.

Edit. Seuralaiset peruikin matkan, joten pojan kanssa kahdestaan peräpyörällä. Yltiöoptimistinen keskaritavoite ajoajalta 25 km/h

Frank
20.06.2013, 22.27
En onnistunut hämäämään torstailenkkiläisiä edes väärällä lähtöpuolella, olihan meitä 13 jonossa. Tokavekarakin ajoi vallan mainiosti, ei uskoisi että harvassa ovat maastolenkit.

Pikke
20.06.2013, 23.25
Vähän samantapaisia ajatuksia. Nauvossa olisi tarkoitus käydä pyörähtämässä. Starttiajatus on huomenna aamulla noin klo 9 kuusiston mäen päältä (voidaan lähteä myöhemminkin ). Mukaan saa tulla.

Edit. Seuralaiset peruikin matkan, joten pojan kanssa kahdestaan peräpyörällä. Yltiöoptimistinen keskaritavoite ajoajalta 25 km/hEn voi suositella pyöräilyä Saaristotiellä juhannusruuhkan aikaan, on meinaan sellainen hulabaloo siellä meneillään.

Matti H
20.06.2013, 23.25
Hyvä lenkki oli. Hitaaksi mainostettu meno oli erinomaisen sujuvaa. Ja Tokavekara ajaa todella hyvin!

Osan porukasta lähdettyä juhannuksen viettoon Lähteenmäestä starttasi Lausteen Iloinen Possujuna kohti vielä ajamattomia metsäpolkuja. Ajettiin sopivasti ylämäkeä ja nostettiin vähän vauhtia. Oikein reippaaksi vauhti ei kuitenkaan noussut veturin jalkojen kieltäydyttyä lämpeämästä ja takarenkaan jatkaessa sutimista. Tolpalle kuitenkin päästiin takaisin.

Kotimatkalla päätin ajaa vielä hieman polkua. Jostain syystä eksyin umpeenaidattuun talon pihaan ja vasta-ajetulle nurmikolle. Jos on olemassa juhannustaika, jonka mukaan aitaan housunperseestä tarttuneen lihavan spandeximiehen näkeminen tuottaa onnea niin jonkun kannattaa kirmata lottoamaan.

Juha Jokila
21.06.2013, 00.02
Näin tämän teidän porukkaletkan tänään tullessani autolla Paraisilta. Taisin töötätäkkin ja joitain päitä kääntyi, et moro vaan.

Pikke
21.06.2013, 00.06
No mä kuulin auton tööttäävän ja käännyin katsomaan, mutten mitään tajunnut tai ehkä olit jo siinä vaiheessa mennyt. Moi vaan!

Matti H
21.06.2013, 00.11
Jos oltaisiin tiedetty osaston etenevän Kaarinatietä pitkin oltaisiin tietty vastaanotettu se asiaankuuluvin seremonioin.

marmar
21.06.2013, 00.43
En voi suositella pyöräilyä Saaristotiellä juhannusruuhkan aikaan, on meinaan sellainen hulabaloo siellä meneillään.

Lautalle saakka pääsee varsin hyvin kevyen liikenteen väylää, kunhan muutamasta tienylityksestä selviää. Lautan jälkeen on tarkoitus kadota varsin nopsaan saaristotieltä jonnekin pikkuteille tai poluille. Peruskartassa oli ohkasta viivaa aika paljon. Keskustaan saakka emme luultavasti mene. 100 täyttyy vähemmälläkin, kun matkalla risteillään paljon pikkuteillä.

Juha Jokila
21.06.2013, 04.32
Lyhyt videokooste kevätleiriltä: http://youtu.be/poURQcW2cm4

Eipä tullut paljoa kuvattua, mutta laitetaan nyt jakoon kuitenkin.

peruspertti
21.06.2013, 08.42
Hyvin siitä tunnelmat välittyy vaikkaa lyhyt onkin :)

opheinonen
21.06.2013, 10.58
Onko Mälikkälän lähettyvillä pitkospuita? Pitäisi kehittää tuota ajotaitoa, aika paljonkin. Vai missä olisi hyvä harjoittelupaikka?

greenman
21.06.2013, 12.43
Pomponrahkalla.

makkeli
21.06.2013, 13.07
Onko Mälikkälän lähettyvillä pitkospuita? Pitäisi kehittää tuota ajotaitoa, aika paljonkin. Vai missä olisi hyvä harjoittelupaikka?

Treenaa niin kauan, että Isosuon bussipysäkki (http://opaskartta.turku.fi/IMS/?layers=Ilmakuva&cp=6710857,23458866&z=0.25) menee jalkakosketuksitta molempiin suuntiin. Kerran mulla matka ei oikein millään meinannut edistyä kun en jättänyt ko. kohtaa ennenkuin onnistui.

Matti H
21.06.2013, 13.13
Pitkosohjeet:

- katse reilusti eteenpäin, ei etupyörään
- sopiva vaihde ja riittävä vauhti
- kädet rentona, älä purista kahvoja
- takajarrun käyttö tasapainon hallinnassa
- mutkat ajetaan ulkokurvista
- rengas mahtuu uppoamaan aika paljon itseään kapeampaan väliin, aja lankunvaihdot huolella

Suo on pehmeä, putoaminen sattuu harvoin ja märät kamppeet kuivaa! Reeniä vaan!

TeKu
21.06.2013, 13.51
Lankunvaihtoa ei kannata tehdä pikkuhiljaa lankulta toiselle siirtymällä vaan ainakin itse teen sen ennemmin ihan kunnon käännöksellä eli ajaa selkeästi joko vasenta tai oikeaa puuta pitkin, eikä arpoile siinä keskivaiheilla. Pikkuhiljaa siirtymällä renkaan uppoamismahdollisuus lankkujen väliin kasvaa ja jos lankut ovat eri korkeudella, niin pikkuhiljaa siirtymällä myös jompi kumpi rengas saattaa jäädä "kynnyksen" taakse liukumaan.

Matti H
21.06.2013, 13.57
Lankunvaihtoa ei kannata tehdä pikkuhiljaa lankulta toiselle siirtymällä vaan ainakin itse teen sen ennemmin ihan kunnon käännöksellä eli ajaa selkeästi joko vasenta tai oikeaa puuta pitkin, eikä arpoile siinä keskivaiheilla. Pikkuhiljaa siirtymällä renkaan uppoamismahdollisuus lankkujen väliin kasvaa ja jos lankut ovat eri korkeudella, niin pikkuhiljaa siirtymällä myös jompi kumpi rengas saattaa jäädä "kynnyksen" taakse liukumaan.

Juuri näin.

Juha Jokila
21.06.2013, 14.18
Matin Turun ympäriajosta oma videokooste antamaan juhannusinspiraatiota.
http://youtu.be/UcjqoE9PFqI

Pave
21.06.2013, 14.18
Rengas uppoaa väliin, jonne vanne mahtuu.
Ja 28 mm rengas menee jo TOSI kapeaan rakoon, MOT. ;) (http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?42658-Turun-kuvarastit&p=2048788#post2048788)

Pave
21.06.2013, 14.23
JJ-Productionsilla näemmä vauhti päällä näin juhannuksena! :D

Pitäisi ilmeisesti käydä ajamassa enemmän, kun oli Turun kierron rainassa polkuja, joita en tunnistanut lainkaan... :rolleyes:

Matti H
21.06.2013, 14.41
Hyvä JJ! Jotenkin oli kärsivän näköstä porukkaa kiertoleffan loppupuolella.

timppi
21.06.2013, 17.52
Matin Turun ympäriajosta oma videokooste antamaan juhannusinspiraatiota.
http://youtu.be/UcjqoE9PFqI

Sun videoissa on jotenkin todella hyvä tärinänpoisto. Onko tuo kameran ominaisuus vai joku editointikikka?

Juha Jokila
21.06.2013, 20.40
Sun videoissa on jotenkin todella hyvä tärinänpoisto. Onko tuo kameran ominaisuus vai joku editointikikka?

Molemmat. Kamerassa on optinen kuvanvakain ja pidän kameraa kädessä ajaessakin. Valmis video vakautetaan vielä laskennallisesti, laiska kun olen, yhdessä pötkössä.

marmar
21.06.2013, 22.13
En voi suositella pyöräilyä Saaristotiellä juhannusruuhkan aikaan, on meinaan sellainen hulabaloo siellä meneillään.

Varoituksista huolimatta ajoimme lenkin. Ei mitään hämminkiä. Aamun lähtö takasi ilmeisesti ajon rauhallisten ja harkintakyvyn säilyttäneiden autojen seassa. Ainostaan yhden täyden lossin autot ehti ajaa ohi. Toisen setin kohdalla olimme evästauolla ja ennen kolmatta nauvossa. Väliajat tie täysin autio. Liikenne paraisten lossilta nauvoon oli käytännössä 1-suuntaista, minkä ansiosta kaikki autot ohitti todella kaukaa. Lähin taisi mennä yli 2 metrin sivusuuntaisella marginaalilla. Takaisin risteilimme pikkuteitä ja kauniita metsäpolkuja. 112 km, josta yli 10 maastossa. Takaisin tullessa oli sen näköistä porukkaa lauttajonossa, että en haluaisi olla samaan aikaan liikenteessä. Helle ja tuntien odotus oli selvästi kiristänyt joidenkin pinnan äärimmilleen. Sentään meidän yhdistelmä sai hymyn useimpien huulille. Peräpyörät taitaa olla suht harvinaisia, kun lossin kansimieskään ei ollut koskaan nähnyt.

Pihvi
23.06.2013, 11.17
Sunnuntai-iltalenkki starttaa tänään Kaarinan lukiolta klo 19. Ajetaan 2-3h ja kierrellään Kuusiston polkuja eli maasturia siis alle. Paikoin on metsää hakattu, joten tunkkaustakuu.

greenman
23.06.2013, 16.45
Jaa jaa. Jaksaiskohan sitä vielä ennen tahkoo?

Pave
24.06.2013, 01.23
Oli Pakko.

Pave
24.06.2013, 16.26
Bua-hah, mitäs jätti kakkospyöränsä vartioimatta jussina... ;)

https://lh6.googleusercontent.com/-6jH46WzR8Xg/Uce-y2rLLXI/AAAAAAAADog/RAzFaD-6JcA/s1024/IMG_0929.jpg

Ulla
24.06.2013, 16.36
Mit vit, pakkosinkulointi?

greenman
24.06.2013, 18.45
Heh. Täydellinen käytännön pila. :D

Matti H
24.06.2013, 19.53
Stemmi tarttis kääntää vielä oikeinpäin.

Juha Jokila
24.06.2013, 20.50
Tarttiskohan joku viimesen päälle huollettua Nicolai Helius FR:ää? Sopiva noin 175 senttiselle.

Manninen
24.06.2013, 22.49
Kävin tänään hiukan ulkoiluttamassa Salsaa,tarkoitus oli ajaa pidempi lenkki poluilla.Lopulta ongelmaksi muodostui se että en tiennyt enempää polkuja!!!Pitäis varmaan tehdä jotain tälle "tietämättömyydelle".Etenkin Impivaaran ja lentokentän alueelta(ja mitä kaikkea sillä suunnalla onkaan)olisi mukava oppia uusia reittejä.Varmaan olisi syytä ilmestyä jollekkin porukkalenkille.?.
Sain sentään nytkin haalittua siirtymineen 110km,lisääkin olis ollut mukava ajaa...

Juice
24.06.2013, 23.34
Jaa jaa. Jaksaiskohan sitä vielä ennen tahkoo?
Täytyy jaksaa, saavuttiin iltapäivällä Vuokattiin ja täällä on aika hemasevia polkuja.

kijas
25.06.2013, 14.03
Kävin tänään hiukan ulkoiluttamassa Salsaa,tarkoitus oli ajaa pidempi lenkki poluilla.Lopulta ongelmaksi muodostui se että en tiennyt enempää polkuja!!!Pitäis varmaan tehdä jotain tälle "tietämättömyydelle".Etenkin Impivaaran ja lentokentän alueelta(ja mitä kaikkea sillä suunnalla onkaan)olisi mukava oppia uusia reittejä.Varmaan olisi syytä ilmestyä jollekkin porukkalenkille.?.
Sain sentään nytkin haalittua siirtymineen 110km,lisääkin olis ollut mukava ajaa...

Ootko se manninen joka ajeli valkosella commencalilla esim. aluecupin maastokisoissa? Luulen et mul ois yks sulle mieluinen alue jemmassa.

Ulla
25.06.2013, 14.10
Vaihteet on iskostuneet syvälle aivoihin. Ehdin kokeilemaan sinkulaa illalla kotikadulla ja heti kadenssin noustua sormet näprää olemattomia vipuja.

greenman
25.06.2013, 14.45
Varovasti noitten sinkula juttujen kanssa. Se lähtee helposti lapikkaasta. Kohta alkaa talli täyttyä kaiken maailman epäpyöristä.

Manninen
25.06.2013, 18.09
Ootko se manninen joka ajeli valkosella commencalilla esim. aluecupin maastokisoissa? Luulen et mul ois yks sulle mieluinen alue jemmassa.

Joo sama ukko.Commencalin pistin kiertoon viime kesänä ja nyt ajellu vaan Salsalla,siis silloin kun olen jotain ajellut...

pilot
25.06.2013, 22.31
Onko huomenna (keskiviikkona)*halukkaita lähtemään lenkille itäharjun prisman tolpalta klo 14:30 luolavuoren suuntaan? Vauhti rauhallinen paitsi alamäissä.*Olen kerran käynyt noissa maastoissa polkemassa, niin olisi kiva, jos joku lähtisi "oppaaksi"

jannevaro
26.06.2013, 11.50
Sanokaapas asiantuntijat kumpi koko kannattaa ottaa 173cm naisen jolla on pituuten n'hden pitkähköt jalat 85-86cm? Tarjolla olisi täpäriä 17" ja 19" naisten mallina. Ite ajattelisin että pienempi parempi, mutta vaimolle tulevasta pyörästä pitäisi olla vähän varmempi. Pyörä siis ois tää: http://www.bike-discount.de/shop/k1863/a78530/slide-diva-125.html

Teemu
26.06.2013, 12.08
En tiedä, eroaako naisten mallit jotenkin erityisesti miesten malleista, mutta itse pitkähkö jalkaisena 175cm kuskina olen aina ajanut 17" täpäreillä. Sanoisin, että ehdottomasti 17", jos ei geometriassa ole jotain täysin poikkeuksellista.

jannevaro
26.06.2013, 12.44
Geometrioista:
Naisten 17": satulaputki 430, pituus 576, emäputki 140
Miesten 16": satulaputki 415, pituus 565, emäp 120
Miesten 18": satulaputki 460, pituus 588, emä 130

Miehille ei ole 17" mutta kyllä tuo vastaa aika lailla samoja suhteita, paitsi emäputken korkeus. Eli oma mielipide olisi entistä vahvemmin 17" kannalla.

Pave
26.06.2013, 13.01
19" vaakapituus 593mm; menee jo todella race-raceksi lyhytselkäiselle 173 cm kuskille, jos nyt enää edes yltää... Lyhyempi ehdottomasti, jollei ole erityisiä perversioita esim. erikoisen slämmättyihin pyöriin tjsp.

Vertailun vuoksi mulla on pituutta 181 cm, koipi taisi olla 84 (?) ja maastureiden vaakapituus n. 600 mm on passeli nopeampaan ajoon, vähän lyhyempi mukavuuspainotteiseen cruisailuun.

jannevaro
26.06.2013, 13.05
Kiitokst kommenteista. Eiköhän tämä ole selvä asia.

makkeli
26.06.2013, 13.36
Mun mielestä sopiva koko olisi:
satulaputki 460
pituus 565
emäputki 140

Eli olisi ostettava 3 fillaria ja alettava hitsaushommiin. :)

kijas
26.06.2013, 19.05
Joo sama ukko.Commencalin pistin kiertoon viime kesänä ja nyt ajellu vaan Salsalla,siis silloin kun olen jotain ajellut...

Mennään joku päivä lenkille. Viikonlopun suunnitelmat on vähän auki ja ne vaikuttaa olennaisesti siihen meenkö esim. huomen lenkille mut ens viikol viimestään vois mennä. Oon koko viikon vapaa!

sanaksenaho
26.06.2013, 19.30
Illan päälle kun vähän "viileämpää" tulee niin olen valmis lyllerryttämään läskiä jossain ala-lemu - kaarina akselilla tai vaikka itäharju - littoinen akselilla jos joku haluaa lähteä opastamaan ja neuvomaan niin ilomielin otan seuraa vastaan! Lähtöaika ei ole niin nuuka..
Muussa tapauksessa eksyilen itekseen.

Sti
27.06.2013, 00.02
Tahkopohdiskelua:

Tein tänään autosiirtymän TKU-Nilsiä ja tulin just testilenkiltä (se lyhkäsin mahdollinen). Reitti on tosi hyvässä kunnossa ja sen verran kova, että tuskin ennustettu huominen ukkoskuuro pystyy sitä viimevuotisen kaltaiseksi velliksi muuttamaan.

Mutta kuski on kyllä arvoitus- joskus Peipon kanssa lenkillä vitsailtu kesäflunssa lunasti ennusteen ja 1,5vkoa on tuntunut, kuin rintakehän päällä istuisi elefantti. Tämä huomioon ottaen fillari kulki yllättävän hyvin.

Sitten se suurin mutta: loppulaskun alaosassa kammet lopetti suosiolla eteenpäin pyörimisen. Vapaalla fillari rullas eteenpäin, mutta polkemalla ei. Asunnolla kun kiekon otti irti ja laitto pyörimään, niin käsissä tuntu sellanen tasanen rohina. Kiekko takaisin fillariin ja kammetkin alko pyörii.

Eli sanokaapa viisaammat, koitanko löytää vielä ennen lauantaita jonkun ystävällisen sedän, joka kattoo mikä napaa vaivaa vai starttanko tolla ja se kestää jos kestää? DNS on toki kanssa mahdollinen, jos flunssa otti nokkiinsa tämän päiväisestä.

Tulipahan jaariteltua.

SuperD
27.06.2013, 00.59
^ viime vuonna siellä oli jonkun paikallisen fillariverstaan jamppa tekemässä viime hetken huoltotöitä halukkaille (maksua vastaan tietty). Mutta on sulla tässä pari päivää aikaa ratkoa vapaaratas/napaongelmaa, eiköhän fillarin ehdi ajokuntoon saada. Tsekkaa lähin Spessu kauppa ja utele niiltä josko löytyy DT Swissiin(?) tarvittavia sisuskaluja.

Pave
27.06.2013, 13.59
'Kuten maastossakin varmaan tiedetään, Myllyn pyöräilyn tapahtumapaikkana on tänä vuonna Hämähäkkitontti Itäisellä Rantakadulla Turussa. Olisi hienoa saada mahdollisimman paljon pyöräilyyn liittyviä aktiviteetteja sunnuntaina 18.8. tapahtumapaikalle siksi ajaksi, kun pyöräilijät ovat reitillä klo 10-11 jälkeen. Olisiko MTB Turku kiinnostunut esittelemään maastopyöriään ja vastaamaan epäilemättä lukuisiin yleisökysymyksiin tapahtumapaikalla? Hienointa olisi, jos paikalle saisi rakennettua joitakin esteitä, joiden yli maastopyöräilijät menisivät näytöstyyliin.'

Tuli taas tuollainen kysely...

Olisiko joku kiinnostunut edustamaan MTB-Turkua, sillä osasto Yli-Maaria ei ole tuolloin käytettävissä?
Multa saa tarvittavat yhteystiedot yms...

Frank
27.06.2013, 15.39
Se olis torstai ja torstailenkki tolpalta. Kuumaa, kosteaa ja hikistä, juomaa tarpeeksi mukaan.

mijura
27.06.2013, 15.59
Se olis torstai ja torstailenkki tolpalta. Kuumaa, kosteaa ja hikistä, juomaa tarpeeksi mukaan.

Olikohan Tahkon lähtijöitä tulossa tolpalle hakemaan alkulämpöjä? Itsellä olisi yli kolmeen viikkoon ensimmäiset kunnon ajelut jos pääsen tolpalle.

bomba
27.06.2013, 16.05
'Kuten maastossakin varmaan tiedetään, Myllyn pyöräilyn tapahtumapaikkana on tänä vuonna Hämähäkkitontti Itäisellä Rantakadulla Turussa. Olisi hienoa saada mahdollisimman paljon pyöräilyyn liittyviä aktiviteetteja sunnuntaina 18.8. tapahtumapaikalle siksi ajaksi, kun pyöräilijät ovat reitillä klo 10-11 jälkeen. Olisiko MTB Turku kiinnostunut esittelemään maastopyöriään ja vastaamaan epäilemättä lukuisiin yleisökysymyksiin tapahtumapaikalla? Hienointa olisi, jos paikalle saisi rakennettua joitakin esteitä, joiden yli maastopyöräilijät menisivät näytöstyyliin.'

Tuli taas tuollainen kysely...

Olisiko joku kiinnostunut edustamaan MTB-Turkua, sillä osasto Yli-Maaria ei ole tuolloin käytettävissä?
Multa saa tarvittavat yhteystiedot yms...

Perustuuko täysin vapaaehtoisuuteen, vai saadaanko vastineeksi vaikka muutama osallistumisoikeus ensi vuoden ajoon?

qwertyy
27.06.2013, 16.58
Moi, pari kysymystä noviisilta. Eli pitääkö tänne MTB turkuun jotenkin liittyä että pääsee mukaan porukkalenkeille? Ja kuinka kovakuntosta porukkaa noilla lenkeillä on, onko lenkit liian raskaita alottelijalle?

Mika.t
27.06.2013, 17.20
Moi, pari kysymystä noviisilta. Eli pitääkö tänne MTB turkuun jotenkin liittyä että pääsee mukaan porukkalenkeille? Ja kuinka kovakuntosta porukkaa noilla lenkeillä on, onko lenkit liian raskaita alottelijalle?

Ei tarvitse liittyä. Torstailenkit soveltuu ainakin kaikille. Sinne mukaan vaan. Eli tänään itäharjun prismalta starttaa klo 18

Frank
27.06.2013, 18.00
Mukaan vaan. Kannattaa mainita että on ekaa kertaa porukkalenkillä, muistetaan sitten käydä hiukan sääntöjä läpi ennen lähtöä. Vauhti sovitetaan hitaimman mukaan ja ketään ei jätetä. Tänään ajetaan erityisen hiljaa kun keuhkotautijaosto on mukana, ehkä jopa joutuu vetämään ;)

Pikke
27.06.2013, 18.01
Ja tänäänkin ajetaan hiljaa, koska mä tulen mukaan. Noinniinku tiedoksi etukäteen...

Muox: No höhkele, toinen keuhkovammainen oli nopeampi...

artzi
27.06.2013, 19.08
Koska joku on siirtänyt kuvarastin jonnekin... pitänee huomenna käydä tarkistamassa 2.5 km pitkä luontopolku joka on maksanut 110000 eeroa... josta puolet EU-rahaa...

Pitääkö tuoda pari neulasta sinne hämähäkki-tontille?

Frank
27.06.2013, 22.33
Olipas aivan LOISTAVA torstailenkki, iso kiitos vetäjälle. Keuhkovammajaosto kiittää :D

Ulla
28.06.2013, 10.07
Tuota, se maastopyöräilyn esittely 18.8. on varmasti ajateltu talkootyöksi meidän itsemme hyväksi, ei vastaavissa tilaisuuksissa ikinä ole ollut palkkioita tarjolla. Eihän Myllyn pyöräilyä järjestävä taho hyödy mitenkään meidän läsnäolosta. Jos ajatellaan että pitäisi levittää maastopyöräilyn ilosanomaa niin se tapahtuu kohteliaalla käytöksellä tuolla poluilla, ei taas yhdellä asvaltilla seisoskeluun hukatulla päivällä.

Mutta jos joku sinne Hämähäkkitontille ehtii niin ei kun vuan!

bomba
28.06.2013, 10.23
Tuota, se maastopyöräilyn esittely 18.8. on varmasti ajateltu talkootyöksi meidän itsemme hyväksi, ei vastaavissa tilaisuuksissa ikinä ole ollut palkkioita tarjolla. Eihän Myllyn pyöräilyä järjestävä taho hyödy mitenkään meidän läsnäolosta. Jos ajatellaan että pitäisi levittää maastopyöräilyn ilosanomaa niin se tapahtuu kohteliaalla käytöksellä tuolla poluilla, ei taas yhdellä asvaltilla seisoskeluun hukatulla päivällä.

Olen vähän eri mieltä tuosta hyötymisestä. Rahastahan ne tapahtuman järjestää, ja kaikki lisäohjelma on tietty plussaa heille. Tukijoukot viihtyy paremmin ja muutenkin on isompi meininki. Siksi tuntuu oudolta mennä tekemään talkootyönä jotain, mistä puhtaasti kaupallinen toimija korjaa hyödyn.

Juha Jokila
28.06.2013, 12.54
Olen bomban kanssa samoilla linjoilla. On hieman ärsyttävää, kun tälläiset rahankeräystapahtumat hankkii tulonsa talkoolaisten selkänahasta. Toki jos tykkää esiintyä, niin kyllä sitäkin saa tehdä ilmiseksi. On vaan jäänyt sellainen mielikuva, että aiemmissa tapauksissa on tehty kovastikkin työtä onnistumisen eteen, mutta silti päivä on "hukattu asfaltilla seisoskeluun", kun ei niitä kiinnostuneta ole ollut ruuhkaksi asti. No, joka tapauksessa paikalle vaan, jos homma kiinnostaa.

TANUKI
28.06.2013, 14.04
Eilisellä torstailenkillä oli ajeltiin Luolavuoren maastoissa ja juttua taisi olla videosta missä ajetaan ne pahat paikat, aika näppärästi kaveri hyppää siitä cappi-hyppyristä http://www.youtube.com/watch?v=WEFn8NN8_WI.

makkeli
28.06.2013, 14.20
Eilisellä torstailenkillä oli ajeltiin Luolavuoren maastoissa ja juttua taisi olla videosta missä ajetaan ne pahat paikat, aika näppärästi kaveri hyppää siitä cappi-hyppyristä http://www.youtube.com/watch?v=WEFn8NN8_WI.

Peräjoukoissa oli puhe tästä videosta (http://www.youtube.com/watch?v=WzLa3GBTqnU), jossa on hiukan laajempaa otantaa. Molemmat gäpit ja kalliojyrkänne.

Ulla
28.06.2013, 21.33
Noh, kysyn kun avaan taas maanantaina tietokoneen, että onko maastopyöräilyä esittelemään tulevien mahdollista saada jotain kompensaatiota menetetystä vapaa-ajasta.

Ajakaa tahkoajat hyvin! Paarmoja ja hellettä on täällä Kuopiossakin.

jannevaro
28.06.2013, 22.56
Ei Turun urheiluliiton pyöräilyjaosto ole (puhtaasti) kaupallinen toimija. Tietysti tuo Mylly on seuran varainkeruuta, mutta ei sitä tehdä rahan takia ja hyötyjinä on ainakin välillisesti kaikki pyöräilijät.

Matti H
29.06.2013, 20.28
Aerobarit maasturissa siirtymiä varten on menneen talven lumia. Tahkolla ajetaan kädet liukuputkilla. Varmana paranee keskari!

MTB 50+
29.06.2013, 21.00
TuUL pyöräilyjaos on yleishyödyllinen yhdistys. Myllyn mahdollinen tuotto menee jaoksen pyörittämiseen ja pyöräilyn edistämiseen. ei meistä toimitsujoistakaan kukaan saa tuloja näistä hommista. Talkoilla mennään. Yhdistys ja seuratoiminnan pyörittäminen tuottaa varmasti yleistä hyvää.

Juha Jokila
29.06.2013, 22.50
No, mulle on ollut aina epäselvää kuka Myllyn pyöräilyä pyörittää. Joskus sitä palstalla kyselinkin, mutten saanut vastausta. Jotenkin kuvittelin, että joku muu kaupallinen taho olisi ollut rahan pyörittäjänä, mutta hyvä näin, jos TuUL näkee vaivan ja hyötyy siitä, kuten normaalissa seuratoiminnassa on ollut tapana.

bomba
30.06.2013, 00.28
Oli muuten sama asia epäselvä itsellenikin. Minäkään en tiennyt taustalla olevan ja rahat keräävän TuUL, vaan oletin että taustalla on jonkun muun iso bisnes. Juhaa kompaten, hyvä näin. Pahoitteluni puutteelliseen tietoon pohjautuvasta kommentoinnista. Talkootyö aatteen vuoksi on ihan eri asia kuin talkootyö jonkun ulkopuolisen taloudelliseksi hyödyksi.

Ulla
30.06.2013, 01.32
Ja minä olen väsynyt talkootyöhön aatteen vuoksi, en usko että sitä kautta on tullut tai tulee jatkossakaan yhtään uutta harrastajaa.

MTB 50+
30.06.2013, 07.38
TuUL käytti Paavo Nurmi Sportsia järjestäjänä vuoteen 2012 saakka. PNS totesi, ettei pyöräilytapahtuman järjestäminen ole heille taloudellisesti kannattavaa ja nyt koko järjestestely on TuUL:n pyöräilllyjaoksella. Kauppakeskus Mylly osallistuu tapahtumaan sponssorituella. Koska nämä kuviot olivat minullekin epäselviä kymmnen vuotta sitten, menin mukaan toimintaan.

Siis koko homma pyörii talkoovoimin.

Maastopyöräilyn esitteliminen Hämähäkkitontilla Myllyn aikana toisi ainakin näkyvyyttä lajille. Positiivinen julkisuus on lajille aina hyväksi, vaikka se ei yhtään uutta harrastajaa lajiin toisikaan.

Vapaaehtoistyöt ovat kyllä tekijälleen välillä kovasti turhauttavia, mutta niillä on suuri merkitys. Yksikään urheiluseura, pelastuslaitos, maanpuolustusjärjestö, partiojärjestö, opiskeliyhdistys tms. ei toimi ilman vapaaehtoistyötä.
Pyöräilynharrastajiksi on tullut paljon väkeä erilaisten vapaaehtoistöiden avulla ja kautta. Tunnen ihan henkilökohtaisesti monta mukaantullutta.

Viime torstaina katselin maantieporukkalenkkiä, joka sekin pyörii talkoovoimin. Mukana oli yli 50 kuskia, ja ryhmä piti jakaa kahteen. Olihan se hieno tunne, kun muut liikkujat kannustivat meitä jaryhmät etenivät tyylikkäästi.
Tai eilen Tahkolla. Iso määrä porukkaa ajamassa ja viettämässä aikaa yhdessä maastopyöräilyn merkeissä kaukana kaikesta. Tuokin pyöri pitkälti talkoilla, vaikka on jo kooltaan sen verran iso, että se jotain tuottaakin.

Siispä yritetään pitää talkootyöt arvossaan, osallistua niihin ja olla positivisia.

Ulla
30.06.2013, 08.33
Heh, Savon Sanomien Tahkojutun kuvissa pelkkiä turkulaisia (tai ainakin hyvin läheltä Turkua) :)

Immo Laine
30.06.2013, 12.53
Taitaa olla Savon paperiversiossa nuo kuvat, kun en ainakaan nettisivujen kuvista löytänyt.

Sen sijaa aikaisempaan talkoo-keskusteluun viitaten, panin merkille Savon Sanomien nettisivujen Urheilu-osaston, jossa peräkkäin oli Jokeriuutinen ja Tahko MTB. Mikä nyt siten on urheilua, mikä talkoita, mikä liiketoimintaa...

Vapaaehtoistyötä tai liiketoiminaa, aivan sama: bmx-racing on mahtavaa! ;)

Matti H
30.06.2013, 21.19
Suuret kiitokset koko Tahkoporukalle! Kuten aina, aivan mahtavaa ja yksi kesän kohokohdista.

Aamun aikainen lähtö oli ittele yllättävän jees, homma muuttui tuskaiseksi vasta helvetillisessä kuumuudessa, massalähdön porukoiden seassa luoviessa. Ajomatkaa tuli vain 120 km, jonka jälkeen kaarsin mökille. Vielä tuntuu täysin perustellulta ratkaisulta, mutta aika tekee tehtävänsä. Ehkä. Tulipa kokeiltua tätäkin, eikä ollu viimeinen kerta. Ehkäpä pyöräilyä kannattaa reenata pyöräillen... ja lähteä sinkulalla!?!

Moni MTB-Turkulainen ajoi todella hyvin. Greenman tietty ainoana 180 km suorittajana, Fillaristi, SuperD, Hullukoira, Aki, Janne R ja Pekka hoitivat tyylikkäästi itselleen buffit keskipitkältä ja 60 kilsalla ainakin Peruspertti ja LehisJ(?) paransivat aikaansa roimasti. Onnittelut näille, listasta unohtuneille ja kaikille muillekin tutuille ja tuntemattomammille ittensä ylittäjille!

opheinonen
30.06.2013, 22.31
Pitkosohjeet:

- katse reilusti eteenpäin, ei etupyörään
- sopiva vaihde ja riittävä vauhti
- kädet rentona, älä purista kahvoja
- takajarrun käyttö tasapainon hallinnassa
- mutkat ajetaan ulkokurvista
- rengas mahtuu uppoamaan aika paljon itseään kapeampaan väliin, aja lankunvaihdot huolella

Suo on pehmeä, putoaminen sattuu harvoin ja märät kamppeet kuivaa! Reeniä vaan!

Lehisj
30.06.2013, 23.17
Moni MTB-Turkulainen ajoi todella hyvin. Greenman tietty ainoana 180 km suorittajana, Fillaristi, SuperD, Hullukoira, Aki, Janne R ja Pekka hoitivat tyylikkäästi itselleen buffit keskipitkältä ja 60 kilsalla ainakin Peruspertti ja LehisJ(?) paransivat aikaansa roimasti. Onnittelut näille, listasta unohtuneille ja kaikille muillekin tutuille ja tuntemattomammille ittensä ylittäjille!

Kiitos Matti onnitteluista! Haluan myös tässä yhteydessä mainita vaimoni Pian upean suorituksen Tahkon 60 kilsalla. Renkaan puhkeamisen jälkeenkin aika reilusti alle 5 tuntia ja Henkan jälkeen käsitääkseni toiseksi paras MTB-Turun sijoitus (6.) omassa sarjassaan. Hänethän voidaan myös laskea viime viikon torstain varjolenkin jälkeen MTB-Turkulaiseksi!

Matti H
30.06.2013, 23.25
Varjolenkki oli siis mitä parhainta täsmätreeniä! Onnittelut! Samoin unohtui mainita eräitä hienosti 25 km suorittaneita tulevia täysmatkan kiertäjiä.

Silminnäkijähavainnon mukaan Henkka tuli loppulaskun alas "kuin luoti". Taitaa ensi kerralla mennä alle kahden ja puolen tunnin, nythän jäi piirun päälle. On se kova.

p.s. Paranemisia, toivottavasti pääset kohta takaisin pyörän päälle. Ellet jo ole käynyt lenkillä... :D

Teemu
01.07.2013, 00.20
Oli kyllä mukava reissu. Kiitoksia kaikille seurasta, järjestelyistä yms.
Ajon keskeytyminen renkaan hajoamisen vuoksi **tuttaa vieläkin niin paljon, että meinaa happi loppua. Jos nyt jotain positiivista pitää keksiä, niin ekan kierroksen aika oli mukava yllätys itselleni, mutta vaikeapa tässä nyt on siitä riemuita.

joujal
01.07.2013, 00.21
Ja minä olen väsynyt talkootyöhön aatteen vuoksi, en usko että sitä kautta on tullut tai tulee jatkossakaan yhtään uutta harrastajaa.
Enpä odottanut, että ajatus maastopyöräilyn näyttävästä esittelemisestä Turun Urheiluliiton talkootyönä järjestettävässä pyöräilytapahtumassa synnyttäisikin keskustelua eri tahojen hyötymisestä ja saamatta jäävistä vapaa-ajan korvauksista. Olisin päinvastoin odottanut, että lajin taitajat haluaisivat esittää ylpeinä osaamistaan ja jakaa tietoa lajistaan niin nööseille kuin epäuskoisillekin. Ehkä tämmöinen on nykymaailmassa pölyttynyttä idealismia. Uskoisin kuitenkin, että pyöräilyn monipuolinen esitteleminen hyödyttää erityisesti pyöräilyä sen kaikissa muodoissa. Jos saamme aikaan näyttävän tapahtuman, se hyödyttää myös Turkua matkailukaupunkina. Se hyödyttää ehkä myös pyörien ja pyörätarvikkeiden kauppaa. Pyöräilytapahtuman julkisuus voi omalta osaltaan vähentää pyöräilyyn kohdistuvia ennakkoluuloja ja negatiivisia asenteita pyöräilijöistä liikenteessä ja toisaalta opettaa pyöräilijöille huomaavaista asennetta liikenteessä. Eikä ole mahdotonta, etteikö joku nöösipoika tai -tyttö innostuisi, että tuohan on jännää, haluaisin kokeilla itsekin. Meidän talkoolaisten saama paras hyöty olisi se, että työmme tuloksena suuri joukko pyöräilijöitä saisi yhden päivän hienon liikuntaelämyksen runsaine kannustuksineen ja muu yleisö kiinnostavan sunnuntaipäivän tapahtuman kotikaupunkimme Turun sydämessä. Se siirtäisi meitä hivenen kohti todellista pyöräilykulttuurimaata.

Juha Jokila
01.07.2013, 00.56
Enpä odottanut, että ajatus maastopyöräilyn näyttävästä esittelemisestä Turun Urheiluliiton talkootyönä järjestettävässä pyöräilytapahtumassa synnyttäisikin keskustelua eri tahojen hyötymisestä ja saamatta jäävistä vapaa-ajan korvauksista.
Provoatko nyt tahallasi? Teksteistä käy hyvin selväksi, että tapahtuman järjestäjästä on ollut epäselvyyttä. Mylly = kauppakeskus ja paavonurmisports="ei taloudellisesti kannattavaa", ja vasta nyt seuran järjestämä. Ei ihme, että on epäselvää. Melko kalliit osallistumismaksut ja luvattuja valokuvia on aiempina vuosina peräänhuudeltu tälläkin foorumilla. Säästyyhän siinä rahaa, kun jättää turhat lupaukset hoitamatta, motiivi?

Mulla on myös 20 vuoden kokemus seuratyöstä, talkoista, vapaaehtoisuudesta ja muuten vaan huvin vuoksi järjestetyistä tapahtumista. Mitään todellista hyötyä itselle ei niistä ole ollut. Yhtään kaveria ei ole jäänyt mukaan pitemmäksi aikaa, useimmat hakee vain itselleen maksimi hyödyn ja lähtevät muihin harrastuksiin/tapahtumiin. Siinä kun viidennet uudet tyypit tulee tekemään tuttavuutta edellisten aina häivyttyä, niin ei jaksa enää. Ihan sama onko pyöräilijöitä 50 tai 60 Turussa.

Tärkeintä koko hommassa on, että juuri se mitä tehdään ja mihin aika kuluu, on tekijälleen mukavaa. Jos olet maastopyöräilijä, niin ajetaan, mitä pitempään ja mitä raskaampi reitti, sitä parempi. Joskus kun siirryin sissistä sissikurssien johtajaksi, niin meni monta vuotta ennen kuin tajusin järjestää hommat niin, että pääsin takaisin sissihommiin metsään omallanikin kurssilla. Jos joku muu hyötyy mun omasta hauskanpidosta, niin se ei haittaa tietenkään, mutta outoa on ihmetellä miksei löydy motiivia ilmaistyöhön tässä läpeensä hinnoitellussa yhteiskunnassa. Kuin pisteenä i:n päällä jouduin maksamaan edellisen kurssin maksun 40 €, että sain viedä suunnistusrastit muutaman tuntemattoman sissikurssilaisen iloksi ja kouluttaa vähän pommien räjäyttelyä. Että niin helvetisti on sekin vapaaehtoistyö hyödyttänyt pitkän päälle.

Aki Korhonen
01.07.2013, 01.31
Tahkoajille kiitokset seurasta, kannustuksesta, kehuista yms sekä onnitteluja hyvistä suorituksista oman ja muiden mökkien polkijoille. Pahoittelut henkisiä ja/tai fyysisiä kolauksia kokeneille. Ens kerralla sitten...

Seuraava ohjelmanumero MTB Green Racen uudistettuun reittiin tutustuminen huomenna tiistaina kello 17, Pollin Piha, Taivassalo. Yksityiskohtia viilataan vielä ja katsotaan saadaanko joku opas vai ei. Toinen kierros starttaa aikaisintaan kello 18 ja saa liittyä seuraan myös silloin.

Ulla
01.07.2013, 10.19
Jee. Olin jo päättänyt, että tänä kesänä en osallistu mihinkään kisaan, mutta tuo Tahkon sivusta seuraaminen, oih. Ehkä Syötteestä voisi nautiskella pitkän kaavan mukaan, vaikka maastossa olen ajanut viimeksi muistaakseni varmasti JJ:n kevätleirillä. Pitkä kaava ei siis tarkoita pitkää matkaa vaan pitkää aikaa. Ehkä. Oliko siis kimppamajoitusta suunniteltuna, varattuna?

bomba
01.07.2013, 11.28
Jee. Olin jo päättänyt, että tänä kesänä en osallistu mihinkään kisaan, mutta tuo Tahkon sivusta seuraaminen, oih. Ehkä Syötteestä voisi nautiskella pitkän kaavan mukaan, vaikka maastossa olen ajanut viimeksi muistaakseni varmasti JJ:n kevätleirillä. Pitkä kaava ei siis tarkoita pitkää matkaa vaan pitkää aikaa. Ehkä. Oliko siis kimppamajoitusta suunniteltuna, varattuna?

Kyllä ainakin minä olen lähdössä sinne. Käsittääkseni muitakin pitäisi olla tulossa. Mutta mitenkäs on majoituksen laita, onko jollakulla homma hoidossa?

Mika.t
01.07.2013, 11.34
Syöte on myllakin varovasti mielessä ollu. Hiukan houkuttais mut ja mut. Huomenna sitten joukolla taivassaloon. Mä voin ottaa yhden kyytiin jos kauniisti pyytää :-)

Ulla
01.07.2013, 11.44
Toistan itseäni: Syöte oli viime vuonna mahtava. :)

Aki Korhonen
01.07.2013, 12.11
Hoitelin vielä varmituksia Green Raceen tutustumiseen. Eka lähtö Pollin pihasta (https://maps.google.fi/maps?q=Lahdenper%C3%A4ntie+142+taivassalo&hl=fi&ie=UTF8&ll=60.60414,21.658387&spn=0.016451,0.041027&sll=60.3047,22.14905&sspn=4.252186,10.50293&hnear=Lahdenper%C3%A4ntie+142,+Taivassalo&t=m&z=15) huomenna tiistaina kello 17, toinen kierros noin kello 18, mahdollisesti lisäkierroksiakin. Vauhti rauhallinen - reitti suht tekninen. Ratamestariryhmästä tullee opas mukaan. Tervetuloa kaikille - siihen aikaan kun sopii.

joujal
01.07.2013, 12.25
Minä olen pyöräilytapahtumien järjestämisessä täydellinen noviisi, mukana nyt ensimmäistä kertaa, joten suokaa anteeksi te talkootyön järjestämisessä turhautuneet tämä naiivi innokkuuteni. Olen ollut aikaisemmin vain talkootyömiehenä liikennevahtina, joten ei ole ollut paljon odotuksia eikä pettymyksiä, joskin ihan hauskaa. Nyt tällä talkooporukalla on valta ja vastuu ja tulos voi olla parhaassa tapauksessa hieno tapahtuma tai pahimmassa tapauksessa säälittävä yritelmä. Mutta jos löytyy muita yhtä naiivin innostuksen vallassa olevia, niin voitaisiin yrittää yhdessä.

Toni Lund
01.07.2013, 13.08
Kiitokset vielä Tahkoporukalle. Hauskaa oli ja reissun sosiaalinen puoli onnistui enemmän kuin hyvin.

Oma suoritukseni oli sen sijaan surkeaa räpeltämistä. Vajaan kolmen kuukauden reenitauon jälkeen ei välttämättä kannattaisi lähteä yrittämään kolmea kierrosta Tahkon kivikkohelvettiä, mutta tuli kuitenkin täytettyä tyhmäpyöräilyn kriteerit aika hyvin (?). Kahdestakin kierroksesta sai sentään jonkinlaista reeniä.

Sen verran jäi hampaankoloon että ensi vuodeksi täytynee ihan oikeasti reenata ja ottaa revanssi neljällä kierroksella - ehkä. Tahko on kovin.

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 4 Beta

Ari Suomi
01.07.2013, 13.35
Olen tulossa Taivassaloon klo 17:00 lähtöön. Kierrokset ehkä jää yhteen, pitää olla illaksi takaisin. Katsotaan nyt miten smootisti tuo eka kierros menee?
Tästä johtuen tulen omalla kyydillä, ja Masku/Raisio/Rusko akselilta voin ottaa yhden kyytiläisen, tosin takaisin lähden sitten saman tien viimeistään kahden kierroksen jälkeen.

Ulla
01.07.2013, 13.47
No jos minä varaan mökin Syötteelle, pe 19.7. - su 21.7., sitovat ilmoittautumiset viimeistään tiistaina 9.7. osoitteeseen ulla piste karhunen(a)gmail piste com

MTB 50+
01.07.2013, 13.47
Oma ajoni lähti Tahkolla hyvin liikkeelle. Sitten 35 km kohdalla meni ensimmäinen takarengas. Greenman ja MattiH menivät siinä ensin ohi, sitten tulivat Yeti ja kohta Toni. Vaihdoin renkaan, kiroilin paarmoja, sain siihen renkaasen hiukan ilmaakin ja päätin ajaa seuraavan huoltoon ja pumpata kumeksen siellä vajaaseen 2 bar. No, se huolto oli 150 metrin päässä. Laitoin paineet takakumiin ja sain huollosta uuden varakumin ja lähdin ajamaan aikaa kiinni.

Sain muutaman kilometrin kuluttua ilmeisesti Yetin näkyviin ja alamäessä jossain n. 42 ... 44 km kohdalla kolistelin reippaasti riemuiten kivikkoa alas ajatuksissani, että saatan vielä ehtiä ajaa toisen kierroksen ennen aikarajan umpeutuumista.

Kun oli alle 10 metriä edessäni ajavaani takana posahti takarengas uudestaan. Nyt oli sisäkumi aivan riekaleina. Varakumi sisään, pirusti paarmoja ja muita öttiäisiä ja rengas niin täyteen kuin kohtuudella ehdin ja taas ajamaan aikaa kiinni. Ajo kulki hyvin ja tuntui kevyelle. Maalialueelle ehdin niin, että arvelin, jos kaikki menee hyvin saatan rutistaa toisen kierroksen sen verran nopeasti, että ehdin kolmannelle.

Yeti tuli vastaan asfalttipätkällä toivotteli tsemppiä matkaan. Jatkoin ja sitten siinä asfaltilta alas kääntyvässä mäessä takakumi tyhjeni taas.

Enää ei ollut varakumia repussa ja niinpä nilkutin kämpilleni todetakseni, ettei autossanikaan ollut yhtään varakumia. Totesin, että uuden sisäkumin etsiskelyyn kuluu niin paljon aikaa, etten tule enää millään ehtimään kolmannelle kierrokselle.

Kirosin. Survoin KTM:n autoon, laitoin märät ajokamppeet muovikassiin, kävin suihkussa ja ajoin kotiin. Lievästi harmitti !
Unohdin suutuspäissäni sen ajokampekassin kämpän lattialle. Sielläpä haisevat nyt ja toivottavasti palauttavat sen kassin minulle, kuten puhelimessa pyysin.

Kotona kasasin konkelin. Vaihdoin taakse sekä päälli- että sisärenkaan ja kävin 3 h kotilenkillä. Nyt se rengas piti.

Kohta pilkon koko KTM 30 cm palasiksi, upotan palat suohon ja siirryn kokonaan maantielle.

Että sellainen Tahko tällä kertaa ... kele !

greenman
01.07.2013, 14.09
Oma Tahko meni jota kuinkin täydellisesti. Kaikki kliksahti kohdilleen ja meno maistui.
Kiitos onnitteluista ja kannustuksesta ja tietty valtava kiitos taas seurasta MTB-Turun porukalle.

Plokissa (http://fillarikellari.blogspot.fi/) tarkempi sepustus.

Matti H
01.07.2013, 14.31
[Quote=MTB50]Että sellainen Tahko...[quote]

Ohitettiin itse asiassa sut ekan kerran Kinahmi I:n polkuosuuden loppupuolella. Kuittasit vaan meidät kun vältit mariekeksien seireenikutsun Eskolan huollossa.

On se vaan niin, että pyöräilylihakset on toisia kuin juoksussa. Aamupäivällä palauttelulenkkiä oli kiva lasketella pk-sykkein hiuskarvan yli 4 min kilsoja...