PDA

Näytä tavallinen näkymä : MTB-Turku, Episodi III - shitin kosto

Sivut : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 [17] 18 19 20 21 22 23 24 25

MTB 50+
01.07.2013, 15.10
[Quote=MTB50]Että sellainen Tahko...[quote]

Ohitettiin itse asiassa sut ekan kerran Kinahmi I:n polkuosuuden loppupuolella. Kuittasit vaan meidät kun vältit mariekeksien seireenikutsun Eskolan huollossa.

...

Juu, jäin sinne Kinahmin päälle laskemaan porukkaa ohitse, etten ollut jarruna alamäessä. Niillä siirtymillä ajettiin niin hiljakseen, että niillä sitten laskettelin hiukan kovempaa. En kyllä tiennyt Eskolassa olevan Marie-keksejä. Jos olisin tiennyt, olisin pysähtynyt.

Soittivat äsken Tahkolta, että palauttavat ympäristöhaitaksi muodostuneen ajokampekassini. Väkevä alppijuustokin kuulemma tuoksuu ruusuille sen rinnalla. Saattaa olla pussissa uutta elämää ja evoluution uusia asteita sen ehdittyä tänne saakka.

Toni Lund
01.07.2013, 15.12
Kohta pilkon koko KTM 30 cm palasiksi, upotan palat suohon ja siirryn kokonaan maantielle.

Että sellainen Tahko tällä kertaa ... kele !

Ja minä voisin siirtyä kokonaan lumihangille. Autopaluumatkallakin auringonpaiste ja lämpö alkoi jo ärsyttämään ja kaipasin kaamosajan pimeyttä, reilua pakkasta ja helvetin kovaa lumituiskua.

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 4 Beta

artzi
01.07.2013, 16.38
Olisiko kiinnostuneita la pidemmälle (ei pitkälle) lenkille? Teijo? Kuhis - Turku? Joku muu... mulla ei autoa, eli jos yksin menen, niin bussilla/junalla/jollain muulla jonnekin. Kuhiksen bussiyhteyttäkin niin odotin, nyt kun se toimii, ei ole kertaakaan tullut käytettyä...

Koko 100 tempaus, esim. Salo - Matilda ei natsaa kun on vain yksi vapaapäivä. Mutta joku 50 +(+)?

Matti H
01.07.2013, 17.26
Blogiraportti: http://eksyilytarinat.blogspot.fi/2013/07/tahko-180-2013.html

Ulla
01.07.2013, 17.39
^ Hieno, ytimekäs raportti!

SuperD
01.07.2013, 17.57
Olisiko kiinnostuneita la pidemmälle (ei pitkälle) lenkille? Teijo? Kuhis - Turku? Joku muu...

Kiinnostaa, mutta aikataulu ei anna myöden.

Utelin viikonloppuna parilta läskiltä josko olisi kiinnostusta tämänkaltaiseen retkiajoon esim. Teijo & Hanko suuunnalla, varovaista myönteistä mutinaa tuli vastaukseksi.
Ongelmana tietty aikataulujen sovitus: kolme potentiaalista osallistujaa on buukannut tulevat kaksi lauantaita muunlaiseen aktiviteettiin, sen jälkeen onkin Syöte MTB. Heinäkuun 27. saattaisi sopia.

Sitten puuttuu enää opas, kuljetus, mahdollinen yöpymispaikka etc...

Yeti
01.07.2013, 19.59
Tahko-raportti (http://www.yetirides.com/2013/07/dnf.html).

OlliR
02.07.2013, 00.03
No jos minä varaan mökin Syötteelle, pe 19.7. - su 21.7., sitovat ilmoittautumiset viimeistään tiistaina 9.7. osoitteeseen ulla piste karhunen(a)gmail piste com

Laitoin Ullalle viestiä että tarvitsen majoituksen. Piti mennä perheen kanssa, mutta joskus toiste. Yhteiskyydeistäkin voidaan sopia, mulla on auto käytössä ja parin fillarin teline ja katolle mahtuu tarvittaessa lisää.

bomba
02.07.2013, 00.25
Laitoin Ullalle viestiä että tarvitsen majoituksen. Piti mennä perheen kanssa, mutta joskus toiste. Yhteiskyydeistäkin voidaan sopia, mulla on auto käytössä ja parin fillarin teline ja katolle mahtuu tarvittaessa lisää.

Määkin laitoin viestin että tarviin majoituksen. Ja jos ei kukaan muu ole vielä ehtinyt, niin huudan kyytitarjoukselle HEP! Tarvitsen paikan sekä itselleni että fillarille, kiitos.

Juha Jokila
02.07.2013, 00.54
Ajoin tänään perinteisen Kuhankuono-Vajosuo-Kangenmiekka lenkin vahvennettuna Honkasaaren laavulla käynnillä. Kuivaa oli. Puiston reunat oli raivattu ja merkitty valkoisin maalauksin puiden runkoihin. Vajosuon laavun kylkeen oli ilmestynyt kaksi postilaatikkoa ja toisessa oli käyttäjäkyselylomakkeita, joita sai täyttää ja jättää siihen toiseen laatikkoon. Käykäähän antamassa palautetta ja muistakaa toivoa ehjiä yksilankkuisia pitkospuita.

Onko jollain aikeita ajaa jotain sikapitkiä lenkkejä tällä viikolla? Vähän haaveilin saariston rengastietä maantiepyörällä yhteen pötköön tai jotain maastonpätkää.

Matti H
02.07.2013, 09.01
Onko jollain aikeita ajaa jotain sikapitkiä lenkkejä tällä viikolla? Vähän haaveilin saariston rengastietä maantiepyörällä yhteen pötköön tai jotain maastonpätkää.

Ei oo enää mahiksia muuhun kuin sikapitkiin työpäiviin tänä kesänä. Maantierenkailla oo tullu ajettua metriäkään tänä vuonna. Rupeisin myymään kalustoa jos ne paskat kelpais jollekin.

OlliR
02.07.2013, 09.49
Määkin laitoin viestin että tarviin majoituksen. Ja jos ei kukaan muu ole vielä ehtinyt, niin huudan kyytitarjoukselle HEP! Tarvitsen paikan sekä itselleni että fillarille, kiitos.

Paikka autosta varattu bomballe ja pyörälle! Pari matkustajaa vielä mahtuu, mutta mulla ei ole kattotelineitä pyöriä varten. Sovitaan yv:llä tarkemmin yksityiskohdat kulkemisista.

Yeti
02.07.2013, 09.56
?...
Utelin viikonloppuna parilta läskiltä josko olisi kiinnostusta tämänkaltaiseen retkiajoon esim. Teijo & Hanko suuunnalla, varovaista myönteistä mutinaa tuli vastaukseksi.
Ongelmana tietty aikataulujen sovitus: kolme potentiaalista osallistujaa on buukannut tulevat kaksi lauantaita muunlaiseen aktiviteettiin, sen jälkeen onkin Syöte MTB. Heinäkuun 27. saattaisi sopia.

Sitten puuttuu enää opas, kuljetus, mahdollinen yöpymispaikka etc...

Kiinnostusta on, mutta aikataulu on ongelma. Minulle sopisi lähinnä viikonlopun 20-21.7 yhteydessä. Tammisaari-Hanko on sinänsä minun vanha kotiseutu, joten polut tunnen suhteellisen hyvin.

bomba
02.07.2013, 10.26
Paikka autosta varattu bomballe ja pyörälle! Pari matkustajaa vielä mahtuu, mutta mulla ei ole kattotelineitä pyöriä varten. Sovitaan yv:llä tarkemmin yksityiskohdat kulkemisista.

Great, kiitos! Arvostaisin tietty noutoa kotoa Runosmäestä, jos en saa lähtöpaikalle kyytiä vaimolta. Viime vuonna sotkin fillarilla Turusta yhteislähtöön Ruskolle urheilukassin ja kylmälaukun kera. Menihän se niinkin mutta...

Mulla on kattokaiteisiin menevät telineet mallia Biltema, jotka käsittääkseni sopivat melko universaalisti kaiteisiin kuin kaiteisiin. Lisäksi on pari kappaletta jonkun pellepelottoman tee-se-itse pyörätelineitä niihin. En ole vielä kokeillut niitä käytössä, mutta vaikuttavat ainakin vahvoilta rakennelmilta kun ovat raskaasta rautaputkesta hitsatut. Eli jos akuuttia pyöränkuljetustarvetta on, niin voidaan yrittää noilla.

Tietty jos Pave-Ulla lähtee taas pakulla, niin sehän ratkaisee varmaan koko porukan pyöränkuljetusongelmat kerralla.

Ulla
02.07.2013, 10.37
^ Ei ratkaise, paku on täynnä kissoja, työkaluja ym. ja kulkee laajalla aikakaarella, asemapaikka ennen ja jälkeen Syötteen on Kuopio.

Mutta mökkejä on runsaasti vapaana eikä pahan hintaisia, meitä on nyt neljä.

Juha Jokila
02.07.2013, 13.19
Rupeisin myymään kalustoa jos ne paskat kelpais jollekin.
Heh, mun tämän keväisen kokemuksen mukaan aivan kaikki menee kaupaksi. Hyvät kuvat, rehellinen teksti ja hinta kohdilleen. Ja aina pitää tinkiä vielä 10-15%. Aikaa menee ennen kuin oikea ostaja sattuu kohdalle kuukausia, eikä hinnan alentaminen juurikaan vaikuta tähän.

Osina menee helpommin ja samalla voi jättää läski pyörään sopivat osat itelle.

Matti H
02.07.2013, 15.12
rehellinen teksti

Oranssi teräksinen 29er, ajettu enimmäkseen suossa, joskus myös järvessä. Löysä. Enkä ehkä raskisi luopuakaan.

Teräksinen täysjäykkä 26" sinkula. Ruosteessa, ei vielä puhki. Ei pesty kolmeen vuoteen. Ajettu kuusi kierrosta Tahkolla.

Teräksinen cyclocross satunnaisgeneraattorivaihtein. Ajettu enimmäkseen juurakkohelveteissä kesällä ja talvella. Uponnut kerran kokonaan järveen.

Alumiininen 69er-maastofiksi droppitangolla. Huonosti pyörivää keskiötä lukuunottamatta ei muuta jarrua.

80-luvun kilpurirunkoon tehty fiksikonversio. Itse maalattu. Nuff said.

Spessun Tricross. Osin koottu ilmastointiteipillä. Ei takeita kasassa pysymisestä.

Ulla
02.07.2013, 17.08
Syötteelle tehdään muuten joukkueet *kops päätetty*. Ilmeisesti bombakin voit 120 km:ltä osallistua yhden kierroksen ajalla joukkueeseen, joten nyt olisi kaksi joukkueellista MTB-Turkua jo koossa + alku kolmannelle.

Toni Lund
02.07.2013, 20.25
Vielä lisää Tahkoa (http://www.tonilund.fi/2013/07/race-report-tahko-mtb-180-2013.html).

bomba
02.07.2013, 21.25
--- meitä on nyt neljä.

Eikö ollut enempää? Mä muistelin että ainakin silloin joskus aiemmin (talvella?) olisi innokkaita mukaanlähtijöitä ollut paljon enemmänkin. Olenko vain hallusinoinut kaljapäissäni?

Syötteelle tehdään muuten joukkueet *kops päätetty*. Ilmeisesti bombakin voit 120 km:ltä osallistua yhden kierroksen ajalla joukkueeseen, joten nyt olisi kaksi joukkueellista MTB-Turkua jo koossa + alku kolmannelle.

Joo joukkue käy mulle. Pitääkö itse tehdä jotain toimenpiteitä jotta pääsee mukaan joukkueeseen?

Mä olen tosin arponut että pitäiskö vaihtaa sarjaa vielä sinne 60:een, kun en ole koko talvena päässyt ollenkaan treenaamaan kaikkien kremppojen takia. Mutta toisaalta 60 kilsaa on niin nähty ja olen mä ajanut maastosatkuja ennenkin. Toissapäivänä meni saaristorengastie sinkulalla ihan kevyesti. Perkele. Pitkällä matkalla mennään, se on nyt päätetty. Kai se on elämys se luovuttaminenkin. Sehän oli Tahkolla suorastaan muodissa.

Ulla
03.07.2013, 00.07
Osalla on muita majoituksia. Ja osa kai arpoo vielä, vai arpooko? Joko varaan mökin?

Varattu, mutta yhdelle on vielä tilaa.

px
03.07.2013, 13.59

Jep, 120km matkalaisten eka kiekka lasketaan mukaan joukkueen aikaan.

Joo joukkue käy mulle. Pitääkö itse tehdä jotain toimenpiteitä jotta pääsee mukaan joukkueeseen?

Meijän puolesta riittää, että joku ilmoittaa joukkueen kokoonpanon meille sähköpostitse, ja että jokaisen joukkueen jäsenen normaali osallistumismaksu on maksettu.

Tervetuloa!
T. Pekka / Syöte MTB

Ulla
03.07.2013, 21.31
Varsin ystävällistä palvelua, Syöte-MTB tulee Kuusenoksaan vastaamaan kysymyksiin. :)

kijas
03.07.2013, 21.51
Osalla on muita majoituksia. Ja osa kai arpoo vielä, vai arpooko? Joko varaan mökin?

Varattu, mutta yhdelle on vielä tilaa.

Mä voisin olla se yksi kunhan saan kyydin sinne ja takas joltain. Eli onko tilaa yhdelle miehelle ja pyörälle jossain kyydissä?

bomba
03.07.2013, 23.03
Mä voisin olla se yksi kunhan saan kyydin sinne ja takas joltain. Eli onko tilaa yhdelle miehelle ja pyörälle jossain kyydissä?

Kaippa tuohon OlliR:n autoon vielä mahtuu, meitä on siinä vasta kaksi. Pyöriä Ollin telineeseen ei tainnut mennä kuin kaksi (?) joten se voi olla ongelma. Mulla on kyllä nuo aiemmassa viestissä mainitsemani epämääräiset telineet olemassa, jos ne saadaan autoon kiinni ja todetaan sellaisiksi että uskalletaan käyttää.

OlliR
03.07.2013, 23.23

On tilaa miehelle ja pyörällekin kun saadaan sellainen teline jossa fillari varmasti katolla pysyy. Kahden fillarin teline on koukussa. Bomballa oli ehdokkaita kattotelineiksi. Jos ei muuta saada, niin pitää etukäteen tarkastaa ne bomban telineet jotta sellaisen uskaltaa katolle laittaa.

Aki Korhonen
04.07.2013, 00.46
Varsin ystävällistä palvelua, Syöte-MTB tulee Kuusenoksaan vastaamaan kysymyksiin. :)
Todellakin. Toiset ei vastaa edes oman kisansa topikissa ja toiset vastaa ihan missä vaan. :D Kannattaa siis lähteä tsekkaamaan että onko siellä kaikki muukin paremmin kuin kilpailevalla tuotteella - näin jotkut väittävät.

Mutta joo. Totta mooses joukkuekisaan joukkueita sen verran kuin kasaan saadaan. Huonokin mainos lasketaan aina eduksi. Meikäläisen saa vapaasti sijoittaa mihin joukkueeseen tahansa. Ulla ja Pave hoitaa ilmoittamisen - kops, päätetty. En sit vaan tiedä että mistä siihen ns. nopeampaan joukkueeseen saadaan ketään muuta Paven lisäksi. Pitäisikö keksiä muita lajittelukriteerejä. :D
EDIT: Ai niin - kijas taitaa olla tulossa mukaan. Nopeammasta tiimistä ei puutu kuin yksi. Voitais kyllä ottaa toi Henkka. Skinssillä on niin kova remmi, että ei ne yhtä aloittelijalenkkikuskia sinne tarvii.

Juha Jokila
04.07.2013, 01.02
Voihan syöte minkä näköstä polkua. Polttelis lähteä, mutta matka on pitkä, ei lomaa jäljellä ja Karjurock samana viikonloppuna.

bomba
04.07.2013, 10.07
En sit vaan tiedä että mistä siihen ns. nopeampaan joukkueeseen saadaan ketään muuta Paven lisäksi. Pitäisikö keksiä muita lajittelukriteerejä. :D
EDIT: Ai niin - kijas taitaa olla tulossa mukaan. Nopeammasta tiimistä ei puutu kuin yksi. Voitais kyllä ottaa toi Henkka. Skinssillä on niin kova remmi, että ei ne yhtä aloittelijalenkkikuskia sinne tarvii.

Jos Henkkaa ei saada, niin metsän nopein eläin Peippo muistaakseni vilahti osanottajalistassa...

Mika.t
04.07.2013, 11.49
Mut voi kohta laittaa johonkin vajaakuntoisten tiimiin jahka jaksan laittaa ilmon sisään. Tää lomailu on niin kiireistä aikaa.

kijas
04.07.2013, 11.58
On tilaa miehelle ja pyörällekin kun saadaan sellainen teline jossa fillari varmasti katolla pysyy. Kahden fillarin teline on koukussa. Bomballa oli ehdokkaita kattotelineiksi. Jos ei muuta saada, niin pitää etukäteen tarkastaa ne bomban telineet jotta sellaisen uskaltaa katolle laittaa.

Eiköhän me jotenkin saada kaikki mahtumaan. Voidaan mennä meidän autolla jos se on isompi (octavia). Niin mikä päivä ajattelitte sinne ajella?

Ulla
04.07.2013, 12.18
Kuuden hengen paritalomökin toinen puoli on nyt sitten täynnä ja maksettu ajalle 19.7.-21.7. Saapuminen on siis perjantaina. Toinen puoli paritalosta näyttäisi olevan vieläkin vapaana. Jos myöhäisheränneitä kimppamajoituksesta kiinnostuneita ilmaantuu muutamia, niin kannattaisi ottaa se toinenkin puoli ja jakaa porukka väljemmin kahteen.

Tuletkos kijas MTB-Turun Fast-tiimiin Paven ja Peipon kaveriksi? Sitten on vielä jäljellä Mika, Ari, Aki, OlliR, bomba ja minä, jotka muodostavat ryhmät Medium ja Slow. Minä olen Slowssa, aion olla reitillä vähintään 5 tuntia 15 min. Ketkä kokevat itsensä M:ksi tai S:ksi?

Mika.t
04.07.2013, 12.39
Mulle on ihan sama oonko slow tai medium. Äsken lähti ilmo sisään ja varasin mökin perheelleni.
Paripäivää varmaan kestää ennenkuin mä oon tuolla listoilla. Oli eri pankki minne maksoin...

OlliR
04.07.2013, 12.40
Eiköhän me jotenkin saada kaikki mahtumaan. Voidaan mennä meidän autolla jos se on isompi (octavia). Niin mikä päivä ajattelitte sinne ajella?

Juu, paikka autostani varattu kijakselle. Nyt on mun auto täynnä. Laitan kijakselle yv:llä yhteystiedot yms.

Niin ja Ullalle tiedoksi, ettei ole väliä missä joukkueessa ajan, hienoa jokatapauksessa että jossain saa ajaa!

kijas
04.07.2013, 16.09
Tuletkos kijas MTB-Turun Fast-tiimiin Paven ja Peipon kaveriksi? Sitten on vielä jäljellä Mika, Ari, Aki, OlliR, bomba ja minä, jotka muodostavat ryhmät Medium ja Slow. Minä olen Slowssa, aion olla reitillä vähintään 5 tuntia 15 min. Ketkä kokevat itsensä M:ksi tai S:ksi?

Joo voin olla Fast-teamissä - jos Tahkon ennätyshuonon tuloksen jälkeen vielä uskotte muhun.. Tosin eilisen 5,5h Henrin rankaisulenkin jälkeen olo on heti vahvempi!
Täytyy vaan viel ilmoittautua Syötteelle ni kaiken pitäis olla reilassa.

peippo
04.07.2013, 20.57
Retkeilyryhmään voin osallistua. Vauhti alkaa olla sen verran hidasta etten tänäänkään ehtinyt edes torstailenkin lähtöpaikalle ajoissa. Samapa se, hetkeä ennen ilmaamastani jarrusta hävisi kaikki teho puolen tunnin ajelun jälkeen...?

Mika.t
04.07.2013, 22.50
Jopas outoa. Kaupasta hakee lisää asennuskaljaa ja uutta yritystä.
Torstai lenkillä käytiin kullaavuoren suunnalla. Ajettiin pääasiassa polkuja :seko: Jäikö jollain jotain dataa paljonko tuli kilsoja?

koslowski
04.07.2013, 22.53
Jopas outoa. Kaupasta hakee lisää asennuskaljaa ja uutta yritystä.
Torstai lenkillä käytiin kullaavuoren suunnalla. Ajettiin pääasiassa polkuja :seko: Jäikö jollain jotain dataa paljonko tuli kilsoja?

Mun tracker sanoo 21.3 km, mutta siihen on huono verrata kun mä olin se joka erkani letkasta sinne Maskun suuntaan siinä parin tunnin ajelun jälkeen. Houkutus kääntyä kotiin oli liian suuri kun kotinurkilla pyörittiin. Kiitos vetäjälle ja porukalle, kivaa kuitenkin taas oli. Viime kerrasta olikin melkein vuosi jo aikaa...

makkeli
04.07.2013, 23.09
Tuli nippa nappa 30 km täyteen. Letkasta kuului välillä, missä me ollaan ja että ajellaan epäpolkuja. Yksi kuski sitten sai tarpeekseen epäpoluista ja hyppäsi pää edellä nokkospuskaan. Ei kuulemma tuntunut missään, koska kertoman mukaan hänen nuoruudessaan hiihtoliitolta saamansa vahva lääkitys on vielä voimissaan.

timppi
04.07.2013, 23.13
Tuli nippa nappa 30 km täyteen. Letkasta kuului välillä, missä me ollaan ja että ajellaan epäpolkuja. Yksi kuski sitten sai tarpeekseen epäpoluista ja hyppäsi pää edellä nokkospuskaan. Ei kuulemma tuntunut missään, koska kertoman mukaan hänen nuoruudessaan hiihtoliitolta saamansa vahva lääkitys on vielä voimissaan.

Joo, kiitoksia vaan lenkistä.. Harvoin lenkillä polte näin paljon voimistuu. Ei siellä ollut edes märkää, kosteaa jossain kohtaa;)

Nelson
05.07.2013, 01.18
Oma lomailu vei maastopyörän ja miehen Nauvoon. Onko kukaan ajellut maastopolkuja täälläpäin tai viereisillä saarilla - mistä kannattaa lähteä etsimään ajettavaa?

makkeli
05.07.2013, 08.25
Oma lomailu vei maastopyörän ja miehen Nauvoon. Onko kukaan ajellut maastopolkuja täälläpäin tai viereisillä saarilla - mistä kannattaa lähteä etsimään ajettavaa?

Hyppyrimäen (http://www.youtube.com/watch?v=6B6Pfn-4HP4) kallioilla oli mahtibaanaa, vähän vain oli huono pito kallioilla alastullesa kun yritti 23 millisillä maantierenkailla harrastaa maastoajoa. Paikakassahan on ihan merkityt reititkin, Kaasivuori (http://www.saaristo.org/index.php?page=296&lang=1) on paikan nimi

Ja vielä lisäyksenä. Kannattaa tsekata huippuhienot Sattmarkin polut (http://www.saaristo.org/index.php?page=299&lang=1). Oli hyvin merkitty kun porukalla viime syksynä ajettiin.

miku80
05.07.2013, 09.35
hetkeä ennen ilmaamastani jarrusta hävisi kaikki teho puolen tunnin ajelun jälkeen...?

jos et jo kokeillut niin naputtele jarrusatulaa samalla kun imet ilmaa sieltä niin pitäis pienimmätkin kuplat tulla pois..

Ulla
05.07.2013, 09.47
Jos ette ole vielä saaneet propagandaa riittävästi niin: https://picasaweb.google.com/108037142476657975777/SYOTE2013?authkey=Gv1sRgCIr57MHSw5KFdg#

Matti H
05.07.2013, 09.58
Hyppyrimäen (http://www.youtube.com/watch?v=6B6Pfn-4HP4) kallioilla oli mahtibaanaa, vähän vain oli huono pito kallioilla alastullesa kun yritti 23 millisillä maantierenkailla harrastaa maastoajoa. Paikakassahan on ihan merkityt reititkin, Kaasivuori (http://www.saaristo.org/index.php?page=296&lang=1) on paikan nimi

Tuolla Kaasivuorella on ilmeisesti valaistu latu talvella, jos oikein muistan?

Mika.t
05.07.2013, 12.28
Pakkosyöte? :)

hullukoira
05.07.2013, 12.38
Onko tulossa normisunnuntai?

Matti H
05.07.2013, 13.26
Olen töissä sunnuntai-iltana. Seuraava tais sopia. Petestä en tiedä.

peruspertti
05.07.2013, 15.48
Onko tulossa normisunnuntai?

Rohkeutta kerätty ehkä jopa riittävästi, mutta työt estää

miku80
05.07.2013, 17.59
Olis lauantailenkkiä tarjolla itäharjun prisman tolpalta 10.00 ja rauhillisella vauhdilla edettäis..

Mika.t
05.07.2013, 19.21
Sunnuntai aamulla samanlainen?

Ulla
05.07.2013, 19.23
Mä suunnittelen sunnuntaiaamulle pitkää rau-hal-lis-ta lenkkiä, mutta lähtö on viimeistään klo 8 kotoa (Ylimaariasta).

miku80
05.07.2013, 20.29

Vois sitä ajella sillonki..

Mika.t
05.07.2013, 22.03
Tuumaillaan huomenna...

Pihvi
05.07.2013, 22.14
Olen töissä sunnuntai-iltana. Seuraava tais sopia. Petestä en tiedä.
Merellä, joten jää lenkit väliin. Maarianhaminan satamassa on muuten just hyvä bändi soittamassa covereita.

Juha Jokila
05.07.2013, 23.06
Saariston rengastie tuli ajettua Mynämäeltä aloittaen ja Velkuan kautta ajassa 14 h. Kustavista Kaarinaan sain vauhdin kiritysapua Ruskolaiselta gentlemannilta. Kiitokset vaan matkaseurasta.

hullukoira
06.07.2013, 00.21
Tarjolla sunnuntaina klo 19.00 vaihtoehtocyclot tavallista idempänä, lähtöpaikkana Piikkiön keskusurheilukenttä (http://www.opaskartta.turku.fi/IMS/?layers=Opaskartta&cp=6701106,23473912&z=2&title=L%C3%A4ht%C3%B6). Ajellaan leppoisasti, tutustuen samalla paikallisiin ylämäkiin. Tervetuloa!

TANUKI
06.07.2013, 11.16

Sunnuntai sopeis mulle hyvin, ihan hirveen aikaisin en jaksa herätä mut toi klo 10 ois varmaa hyvä. Mistäs lähetään?

miku80
06.07.2013, 14.00
Olis lauantailenkkiä tarjolla itäharjun prisman tolpalta 10.00 ja rauhillisella vauhdilla edettäis..

Lauantailenkki ajettiin Yetin kanssa kahdestaan ja huomiselle lenkille tarjoan samaa aikaa ja paikkaa..

sanaksenaho
06.07.2013, 14.11
Minä voisin ilmottautua huomiseen yllä olevin specksein Paksukaisella

esahe
06.07.2013, 14.35
Saariston rengastie tuli ajettua Mynämäeltä aloittaen ja Velkuan kautta ajassa 14 h. Kustavista Kaarinaan sain vauhdin kiritysapua Ruskolaiselta gentlemannilta. Kiitokset vaan matkaseurasta.

Gentlemannista en tiedä.mutta kiitokset ajoseurasta.;);)

Mika.t
06.07.2013, 15.32
Mä oon huomenna mukana.

hullukoira
06.07.2013, 17.43
Sattuisko kenenkään miljoonalaatikossa lojumaan tämän näköistä vapaaratasta joutilaana:
http://img.tapatalk.com/d/13/07/06/bedupady.jpg
Piti ensiviikolla lähteä kesäretkelle, mutta yhden Islan vapaarataes antautui juuri. Muutaman pyöräkaupan kiertelin tänään laihoin tuloksin. :(:(

Juha Jokila
06.07.2013, 18.03
Piti ensiviikolla lähteä kesäretkelle, mutta yhden Islan vapaarataes antautui juuri. Muutaman pyöräkaupan kiertelin tänään laihoin tuloksin. :(:(
Koko navan voi vaihtaa myös. Jos navan laipat on lähellä samaa kokoa, niin samat pinnatkin käy. Toki aikaa palaa työhön riippuen kokemuksesta, mutta yksi ilta riittää joka tapauksessa.

artzi
06.07.2013, 18.08
Tietääkö kukaan mahtuuko läskipöörä Astra/Golf/Mégane jne pikkuautoon? Halavan olone loma-vuokra-auto hakusessa...

Matti H
06.07.2013, 18.19
Mk 5 Golffi nielaisi aikanaa Coilerin, joka saattaa olla isoimmasta päästä, niin että pyörä oli katollaan ilman kiekkoja. Ne on kai suurentuneetkin hiukan.

makkeli
06.07.2013, 18.26
Tietääkö kukaan mahtuuko läskipöörä Astra/Golf/Mégane jne pikkuautoon? Halavan olone loma-vuokra-auto hakusessa...

Meinasin sanoa, että Kaahan mahtuu täpäri hyvin, mutta sinnehän mahtuu koko perheen pyörät.

http://api.ning.com/files/PgNJqllKa8ZOIw3FIAI4RuPFHnKzZ2vUNkrfPwf5nENsBS-PLUrwLRieLCnTD5iW1bXTLttoy74UUMheKok6KgbB0oCu6TBd/6bfa3abaffee11e19f481231380fd1fd_7.jpg?width=600&height=600

artzi
06.07.2013, 18.33
Hmm... tuossahan mahtuisi vielä itse nukkumaan :rolleyes: Kiitoksia molemmista vinkeistä.

Pave
07.07.2013, 00.02
Sattuisko kenenkään miljoonalaatikossa lojumaan tämän näköistä vapaaratasta joutilaana: *nips*
Nuo isolla kierteellä napaan kiinnittyvät KT:n (?) vapaarattaat ovat kokemusteni mukaan oikea ongelma saatavuudeltaan ainakin täällä härmässä, navan vaihto lienee helpompi homma. Käyttävät onneksi usein hyvin yleisiä laippamitoituksia, joten suoraan sopivia napoja löytynee tilalle.

Ulla
07.07.2013, 17.01
Optimoitiin ajankäyttö, oltiin Rivieran grillillä jätskijonossa klo 11.58 kun se avasi klo 12. Karevansuon pitkokset on edelleenkin kamalat mutta muuten oikein hyvä lenkki, pientä Ruskon harhaanajoa lukuunottamatta. Syötteen kilometreistä jäi puuttumaan 8 ja nousumetreistä varmasti melkoisesti.

artzi
07.07.2013, 17.55
Ruskon Rehtsuolla on uutta pitkosta... tulossa. Nyt puutavara on poikittain vanhojen vielä "ajokelpoisten" päällä. Hyvin kyllä pääsee ajamalla läjän yli...

Pave
07.07.2013, 20.23
Optimoitiin ajankäyttö, oltiin Rivieran grillillä jätskijonossa klo 11.58 kun se avasi klo 12.Grillijonon nopeus oli noin 20m/h... :eek:

Matti H
07.07.2013, 21.36
Jarruton maastokiinteä on kesäajossa sen verran rajoitteinen peli, että päädyin asentamaan Kuokkaan jarrun.

https://lh4.googleusercontent.com/-yOydHiv3pCE/UdmmZWbht9I/AAAAAAAACYU/OM71Az6NXAc/w748-h561-no/P1010677.JPG

Samalla ohjaamo madaltui (https://lh3.googleusercontent.com/-e5anZafeJ9k/UdmkKmv_bNI/AAAAAAAACXM/ErHkrtsfjW0/w748-h561-no/P1010680.JPG) asianmukaisesti. BB5 (https://lh4.googleusercontent.com/-9tQrl5IyYRc/UdmkOPueRcI/AAAAAAAACXU/L2V-W-Noa14/w748-h561-no/P1010681.JPG) ei oikein pure shimpan levyyn, tarttisko olla Avidin oma?

Juha Jokila
08.07.2013, 02.08
ei oikein pure shimpan levyyn, tarttisko olla Avidin oma?
Ei se levystä pitäis olla kiiinni. Kestää aikansa ennen kuin palat kuluu levyn kanssa samaan asentoon. Prosessia voi nopeuttaa polttamalla jarrua pitkässä alamäessä ja samalla väkisin polkemalla lisää vauhtia - onnistunee kuokalla takuuvarmasti. Kun sininen kiehkura nousi mäen juuressa, niin ainakin mun Magurat rupes pelaamaan. Sen nyt voi kattoa, että koko jarrupala mahtuu levyn pintaan. Joissain on aika matala tuo metallikehä.

Pave
08.07.2013, 09.49
Savon Sanomat 30.6.2013 s1 & s17. (http://www.mtbturku.net/images/apu/13-06-30_Tahko_SavonSanomat_s17_s1.pdf)

timppi
08.07.2013, 10.45
Tarjolla sunnuntaina klo 19.00 vaihtoehtocyclot tavallista idempänä, lähtöpaikkana Piikkiön keskusurheilukenttä (http://www.opaskartta.turku.fi/IMS/?layers=Opaskartta&cp=6701106,23473912&z=2&title=L%C3%A4ht%C3%B6). Ajellaan leppoisasti, tutustuen samalla paikallisiin ylämäkiin. Tervetuloa!

Kiitoksia kivasta lenkistä. Tulipa sit korkattua cyclo myos ihan kunnon poluilla..

Se mäki joka noustiin näyttäisi olevan ton Garmiinin tulkattujen tietojen perusteella;

pituus; 720m
nousu; 59m
jyrkkyys 8,2

En vaan oikein kunnolla saa tota träkkiä näkyviin, mutta tämmönen lenkura siitä tuli; http://connect.garmin.com/activity/339261621

hullukoira
08.07.2013, 17.51
Kiitos Juhalle ja Pavelle korjausehdotuksista. 24 reikäinen napa näytti amatöörin silmään niin eksoottiselta, että valitsin helpoimman reitin ja hommasin kokonaan uuden kiekon. Painossa tuli kyllä takkiin, mutta ompahan vaihtokiekko sitten jos joskus takuuna saa ehjän vapaarattaan.

Sunnuntaicyclot ajettiin eilen neljän kuskin voimin luvattua ylämäkiteemaa vaalien. Timpille kiitos korkeusdatasta, hyvänhän tuo linkin lenkura näkyy.

Matti H
08.07.2013, 19.08
Missä kohtaa tämä jumalainen mäki sijaitsee? Ei riitä kyvyt kaivamaan sitä garminin datasta muuten kuin niin, että sijainnee kahden mailin kohdalla. Paikka vaikuttaa juuri sopivalta katumusharjoitusten tekemiseen.

Juha Jokila
08.07.2013, 19.55
Missä kohtaa tämä jumalainen mäki sijaitsee? Ei riitä kyvyt kaivamaan sitä garminin datasta muuten kuin niin, että sijainnee kahden mailin kohdalla. Paikka vaikuttaa juuri sopivalta katumusharjoitusten tekemiseen.

Klikkaa siitä oikealta ylhäältä player nappia, niin aukee isompi kartta ja voi kliksutella paikkoja korkeusjanasta.

Juha Jokila
08.07.2013, 20.40
Haluuko joku lähtee huomenna Liesjärven polkuja ettimään? Kartat on tulostettu ja Arzin juttuja vähän luettu, mutta en tiedä mitään varmaa alueesta. Autoon sopii 4 pyörää. Retkimeininki, mutta jotain 8 h ajoaikaa tavoittelisin. Riittääkö polkuja, en tiedä? Poronpolku on tietty vieressä ja sieltä saadaan lisää ajoaikaa tarpeen mukaan ja nehän mä kävin keväällä jo kattomassa.

hullukoira
08.07.2013, 21.32

Ohjelmoi navigaattooriisi Vihersalontie, niin löydät perille. Jos oikein paljon kaduttaa, niin voin tulla mäen varteen nauttimaan virvokkeita ja laulamaan Eläkeläisiä nuotin vierestä.

Pave
09.07.2013, 14.50
MTBCF olisi tekemässä elokuun alussa jonain viikonloppuna iskua Turkuun, kaivattaisiin paikallisoppaita:

'... ajatus oli päivän ajoreissusta Turun hienoilla kallioilla ja poluilla paikallisen vetämänä, niin ei tule eksymisiä eikä turhia säätämisiä... ' @ Calvin

HAK, Matti H, Pihvi, makkeli, artzi...? Muita?

Runsaalla paikallisedustuksella tuosta voisi lohjeta 2-3 porukkaa ihan helposti?

Matti H
09.07.2013, 15.03
Kaarina hoituu jos on vapaata. Elokuu on hiukan myyty jo.

Matti H
09.07.2013, 15.14
Ohjelmoi navigaattooriisi Vihersalontie, niin löydät perille. Jos oikein paljon kaduttaa, niin voin tulla mäen varteen nauttimaan virvokkeita ja laulamaan Eläkeläisiä nuotin vierestä.

Paskasti laulettuja humppia paljon pahempaa voisi olla vaikkapa ghettoblaster ja Vain elämää-soundtrack.

Ulla
09.07.2013, 18.02
Minusta täällä oli MTB50+:n kommentti vielä joku aika sitten.. No siitä tuli joka tapauksessa mieleeni muistuttaa että onko innokkaita esittelemään 18.8. maastopyöräilyä siellä Myllyn pyöräilyn estradilla, Hämähäkkitontilla?

peruspertti
09.07.2013, 20.49
Minusta täällä oli MTB50+:n kommentti vielä joku aika sitten.. No siitä tuli joka tapauksessa mieleeni muistuttaa että onko innokkaita esittelemään 18.8. maastopyöräilyä siellä Myllyn pyöräilyn estradilla, Hämähäkkitontilla?

Ei pysty. Työt kutsuu

mijura
09.07.2013, 21.06
No jos minä varaan mökin Syötteelle, pe 19.7. - su 21.7., sitovat ilmoittautumiset viimeistään tiistaina 9.7. osoitteeseen ulla piste karhunen(a)gmail piste com

Hupsista heijaa,

Jos ilmainen paritalon pääty jonne mahtuu n. 8 henkeä Pikku-Syötteen alapuolelta tai kaksio Ison-Syötteen päältä kelpaavat MTB Turkulaisille niin voin varata Firman mökit tuoksi viikonlopuksi. Vastineeksi toivon, että jotkut teistä tulevat joskus kahvakuulailemaan tai kuntonyrkkeilemään oheistreeninä meidän seuran salille. Turku Fighting Center siis jossa minäkin ohjaan. (https://plus.google.com/115220857947057443030/about) :)

Oikeastaan toisen varasinkin jo, kun piti tulla tuonne kisaan, mutta tulikin päällekkäinen varaus Painonnostoliiton Kahvakuulaohjaajakoulutuksen kanssa. Tullaan Janinan kanssa itsekin sinne perästä maanantaina toivottavasti etsimään kisareittiä ja muitakin polkuja pyörillä. Eli jos jotkut haluavat jäädä pidemmäksikin aikaa niin tilaa olisi luultavasti.

Ilmoittakaa haluista ja tarpeista vaikka privalla niin sumplitaan lisää.

Juha Jokila
10.07.2013, 01.37
Kävin sitten Liesjärvellä ajamassa noin 63 km ja aikaa kului noin 8,5 h. Teknistä juurakko-kivikkopolkua ja paikoin tuulen kaatamia oli vähän liikaa. Paljon oli kyllä siivottukkin, mutta koko matkaa ei voi sanoa sujuvaksi. Kokonaisuutena lenkki oli onnistunut, monipuolinen ja viihdyttävä kokonaisuus. Lähtöpaikka oli Hämeen Luontotupa.

Reitti:
http://goo.gl/maps/XVglD

Kuvia:
http://kotisivu.dnainternet.net/tjokila/mtb_liesjarvi_2013/

Juha Jokila
10.07.2013, 19.43
Syöte MTB
Järjestin ittelleni viikon ylimääräistä lomaa alkaen tuosta Syötteen kisaviikonlopusta. Minkäslaisesti niitä kimppamajoituksia ja kyytejä nyt mahtaa olla jäljellä? mijuralla on majoitustarjous voimassa, mutta mieluummin olisin porukoissa kuin yksikseni.

Ajatus oli, että Syötteen jälkeen jäisin ajelemaan lähistön polkuja.

Edit: Ilmoittautuminen hoidettu.

bomba
10.07.2013, 23.03
Syöte MTB
Järjestin ittelleni viikon ylimääräistä lomaa alkaen tuosta Syötteen kisaviikonlopusta. Minkäslaisesti niitä kimppamajoituksia ja kyytejä nyt mahtaa olla jäljellä? mijuralla on majoitustarjous voimassa, mutta mieluummin olisin porukoissa kuin yksikseni.

Ajatus oli, että Syötteen jälkeen jäisin ajelemaan lähistön polkuja.

Edit: Ilmoittautuminen hoidettu.

Meillä on varattuna ja ilmeisesti maksettunakin kuuden hengen asunto, joka on jo täynnä. Ulla hoiti sen puolen, josta kiitokset Ullalle. Ihan jees jos Mijuralla on ilmaismökki tarjolla myös. Musta olis kiva jos kaikilla olis kavereita, joten voidaan ehkä jakaa porukkaa tai haluttaessa siirtyä kaikki siihen isompaan mökkiin jos meitä nyt sitten olisi seitsemän. Näkisin että porukalla joka tapauksessa maksetaan ainakin tuo yksi mökki joka on jo varattu, meni sinne kuinka monta henkeä vaan. Olisko Mijuralla jotain tarkempaa speksiä tarjota mökistä? Meidän majan tiedot ja osoite löytyy tuolta:
http://www.syote.net/app/product/view/-/id/225

Missä päin Mijuran mökki sijaitsee? Onnistuuko yhteiset illanvietot järjellisillä siirtymillä vaikka nukuttaisiin eri osoitteissa?

Kyydeistä en ole varma. Meidän autossa Turusta on jo ainakin kolme. Vai neljä, mä en ole enää kärryillä. OlliR tietää kun se on sen auto. Pyöränkuljetuskapasiteettikin kahden pyörän ylittävissä luvuissa vissiin riippuu mun hämäristä pellepeloton-kuljetustelineistä.

Treeniä nolla ja kaljaa senkin edestä. Ainakin teen parhaani että pääsen keskeyttämään 120 kilsalta.

Juha Jokila
10.07.2013, 23.16
Mulla on joka tapauksessa makuupussivarusteet mukana, että jos lattialle pääsee, niin sekin käy. Fillarinkuljetukseen mulla on 4 kpl Thulen kattotelineitä, mutta paluumatkan kuviot eivät ole mitenkään selkeät kun tekisi mieli käydä ajelemassa ainakin Hossassa ja mitä niitä paikkoja siitä matkalta löytyy.

Ulla
11.07.2013, 08.25
Lattialle pääsee minun puolestani! Ja älä osta Hossan karttaa, saat sen lainaksi minulta.

OlliR
11.07.2013, 10.06
Fillarinkuljetukseen mulla on 4 kpl Thulen kattotelineitä

Minun autooni on ilmoittautuneet Bomba ja kijas. Ideana oli että kaksi fillaria peräkoukun thulen telineeseen ja yksi takakonttiin. Jos sulla Juha on hyviä kattotelineitä, niin kaksi niitä katolle niin mahdut hyvin kyytiin! Saadaan kaksi fillaria katolle ja kaksi koukkuun. Meillä on lähtö perjantaina klo 6.00 Turusta ja paluumatkalle lähdetään sunnuntaina.

Mika.t
11.07.2013, 10.12
Onpas teillä hieno "mökki". Näyttäis olevan meidän mörskästä 200m matkaa =) Me lähdetään torstaina ja ajellaan mahdollisesti koko päivä pelipaikoille. Täytyy varata paljon lastenelokuvia että tenava jaksaa istua.

Ulla
11.07.2013, 10.32
Suurin vaikeus tässä on keksiä joukkueille nimet ja jakaa 10 henkeä niihin, kun jakaja on 3. Taidan unohtaa itseni, vai olisiko vielä kaksi viime hetken osallistujaa? :)

kijas
11.07.2013, 11.46
Suurin vaikeus tässä on keksiä joukkueille nimet ja jakaa 10 henkeä niihin, kun jakaja on 3. Taidan unohtaa itseni, vai olisiko vielä kaksi viime hetken osallistujaa? :)

Ota mut pois ni on helppo jakaa 9 ajajaa kolmeen. Saan tehtyä vastapalveluksen osallistumalla yhteen toiseen tiimiin.

mijura
11.07.2013, 12.23
Meillä on varattuna ja ilmeisesti maksettunakin kuuden hengen asunto, joka on jo täynnä. Ulla hoiti sen puolen, josta kiitokset Ullalle. Ihan jees jos Mijuralla on ilmaismökki tarjolla myös. Musta olis kiva jos kaikilla olis kavereita, joten voidaan ehkä jakaa porukkaa tai haluttaessa siirtyä kaikki siihen isompaan mökkiin jos meitä nyt sitten olisi seitsemän. Näkisin että porukalla joka tapauksessa maksetaan ainakin tuo yksi mökki joka on jo varattu, meni sinne kuinka monta henkeä vaan. Olisko Mijuralla jotain tarkempaa speksiä tarjota mökistä? Meidän majan tiedot ja osoite löytyy tuolta:
http://www.syote.net/app/product/view/-/id/225

Missä päin Mijuran mökki sijaitsee? Onnistuuko yhteiset illanvietot järjellisillä siirtymillä vaikka nukuttaisiin eri osoitteissa?

Kyydeistä en ole varma. Meidän autossa Turusta on jo ainakin kolme. Vai neljä, mä en ole enää kärryillä. OlliR tietää kun se on sen auto. Pyöränkuljetuskapasiteettikin kahden pyörän ylittävissä luvuissa vissiin riippuu mun hämäristä pellepeloton-kuljetustelineistä.

Treeniä nolla ja kaljaa senkin edestä. Ainakin teen parhaani että pääsen keskeyttämään 120 kilsalta.

Iso-syötteen päällä sijaitsee tuo mainitsemani kaksio, jonka olin varannut jo ajalle 18.7.2013 - 28.7.2013. Siellä siis parisänky makkarissa ja vuodesohva olkkarissa. Vuodesohva vapaana myös maanantaista eteenpäin, koko kämppä kisaviikonloppuna. Omat petivaatteet tarvitaan. :)
http://www.openstreetmap.org/?lat=65.625115&;lon=27.612355&;zoom=14&;layers=M&;mlat=65.62376&;mlon=27.61092

Pikku-Syötteen alla on Alarinteentie 1B Hirsistä tehdyn paritalon pääty. Siellä Makkari, Olkkari ja parvi majoitustiloina. Sitä en ole varannut, mutta sekin saattaa olla vapaana. Sieltä Syötteelle 3 km matkaa loivasti laskevaa tietä.
http://www.openstreetmap.org/?lat=65.6318995&;lon=27.695704499999998;zoom=17&;layers=M&;mlat=65.63200&;mlon=27.69557

Ollaan tosiaan Janinan kanssa tulossa maanantaina kisojen jälkeen perille ja lähdetään ehkä viikon päästä siitä. Tai ei tässä mitään tarkkoja suunnitelmia ole vielä.

Toki jos takaisin päin saadaan autokyytiä joka poukkoilee eri MTB mestojen kautta Juhalta ollaan bensoissa mukana kyl. Itselle autolla tuleminen kiristää pinnaa sen verran, että otan luultavimminkin juna-bussi yhdistelmän. Vaikka se maksaa kahdelta opiskelijalta jo enemmän kuin auton bensat.

Ainiin ja Tahkolla nähty "One teline fits all" takaluukkuteline on myös saatavilla jos se helpottaa pyörien kuljetusta takaisin päin.

Ulla
11.07.2013, 12.37
Ota mut pois ni on helppo jakaa 9 ajajaa kolmeen. Saan tehtyä vastapalveluksen osallistumalla yhteen toiseen tiimiin.Ok!

Teemu
11.07.2013, 22.11
Keneen kehotan ottamaan yhteyttä lisäinformaation toivossa, kun työkaverin 7-vuotias poika olisi kiinnostunut bmx-ratahommista?

Immo Laine
11.07.2013, 22.55
Keneen kehotan ottamaan yhteyttä lisäinformaation toivossa, kun työkaverin 7-vuotias poika olisi kiinnostunut bmx-ratahommista?

Maanantaisin klo 18.00 aikoihin löytyy radalta sellaista porukkaa, jotka antavat lisäinfoa.

Seuraava KuppisKup kisa on muuten 22.7. (eikös se ole maanantai, onhan?)!!!

Sinne on kaikki tervetulleita ajelemaan kalustoon ja mieltymyksiin katsomatta.

miku80
11.07.2013, 23.14
Torstailenkki ajettiin 7 kuskin voimin leppoisalla vauhdilla ja papukaijamerkkejä jahdattiin ja jaettiin muutamassa teknisessä mäessä.. Kiitokset kanssa-ajajille!

Hel02
11.07.2013, 23.35
Kiitos Mikulle vedosta. Hauskaa oli niin kauan kuin jarrulevy kesti. Kotona vaihdoin toisen levyn ja tarkastin vähän paikkoja. Ei ollut kovin kaukana isompi jarruremontti.

timppi
11.07.2013, 23.37
Torstailenkki ajettiin 7 kuskin voimin leppoisalla vauhdilla ja papukaijamerkkejä jahdattiin ja jaettiin muutamassa teknisessä mäessä.. Kiitokset kanssa-ajajille!

Kiitos vetäjälle.. Kivahan tollasia teknisiä nousuja on hinkata eestaas.. Jos sitä vielä joskus oppisi paremmin ajamaan..

Ari Suomi
11.07.2013, 23.44
Tuli muuta menoa Elokuun lopulle, enkä päääse osallistumaan Taivassalon MTB Green Raceen joka on 31.08.
Myyn osallistumisosikeuden halvimman taksan hinnalla 25€, onko ketään kiinnostunut ?
Ilmoitan sitten uuden nimen/sarjan tuonne järjestäjille. Homma varmistettu heiltä että tämä käy.

MENI JO ....MENI JO .... !!

kijas
12.07.2013, 02.07
Tuli muuta menoa Elokuun lopulle, enkä päääse osallistumaan Taivassalon MTB Green Raceen joka on 31.08.
Myyn osallistumisosikeuden halvimman taksan hinnalla 25€, onko ketään kiinnostunut ?
Ilmoitan sitten uuden nimen/sarjan tuonne järjestäjille. Homma varmistettu heiltä että tämä käy.

Mä voisin ostaa osallistumisoikeuden. Paa tilinumero yksityisviestinä ni hoidan maksun ja vastaan tarvittavat tiedot järjestäjiä varten.

Immo Laine
12.07.2013, 13.35
Pyöräsuunnistusta taas tulossa lähimaastoihin! Mynä-Rastien pysu cup 2 torstaina 18.7. kaikille halukkaille.

Tarjolla n.4km(helpohko) ja n.9km (linnuntietä) radat. Opastus Valtatie 8, Nousiainen, Neste.

Kts lisää: http://www.ms-52.net/myna-rastit/mynarastien-ohjelma-2012/

miku80
12.07.2013, 15.29
Lauantailenkkiä Itäharjun Prismalta 10.00 ja sunnaksi vaikka tuo "eeppisiä" nousuja ja teknisyyttä tajoava Luolavuori - Ala-Lemu.. Vauhti hitaimman mukaan..

Matti H
12.07.2013, 15.56
Sunnuntaina cyclot kello 19 Hongkongilta. Maastomeininki, suuntana Kellarimäki, Pukinkulla ja Lakari.

Tunkkausta, paskoja juttuja, sykekynnyksiä ja vitutusta.

Sti
12.07.2013, 18.39

Kiitokset kanssa puolestani vetäjälle&kanssa-ajajille. Jostain kumman syystä Tahkon jälkeen oli pari väkinäistä lenkkiä, mutta eilen ajo maistui hyvältä. Kuin moni on laittanu jo 29:n tilaukseen :) ?

Pave
14.07.2013, 01.52
Jostain kumman syystä Tahkon jälkeen oli pari väkinäistä lenkkiä, mutta eilen ajo maistui hyvältä.
Sama juttu, loppuviikosta kroppa tuntui aukeavan TMT:ssa vallan mainiosti. Onneksi loman alku ja heinätyöt palauttanevat ruhon taas normijumiin... ;)

timppi
14.07.2013, 12.09
Sunnuntaina cyclot kello 19 Hongkongilta. Maastomeininki,

Tarkoittaako tämä, että tuo on maasturilenkki?

Matti H
14.07.2013, 12.41
Tarkoittaako tämä, että tuo on maasturilenkki?

Joo. Ja ei. Tulen itse tällä kertaa maasturilla, mutta kaikilla suunnitelluilla poluilla olen ajanut cyclolla.

Itsesäilytysvaistoa seuraten maasturi on aina hyvä valinta näille retkille.

greenman
14.07.2013, 15.42
Joudun valitettavasti skippaamaan, vaikka tunkkaus tekisikin varmaan hyvää.
Säästäkää mullekin pari ylämäkeä.

timppi
14.07.2013, 15.51
Itsesäilytysvaistoa seuraten maasturi on aina hyvä valinta näille retkille.

Maasturi painaa sen verran, ettei sitä jaksa tunkata;) Cyclossa taasen on maantiekumit alla (ostetaan halvat ja kevyet kiekot..) joten taidan mennä kiertämään vaikka Hirvensaloa..

Matti H
14.07.2013, 16.50
Maasturi painaa sen verran, ettei sitä jaksa tunkata;) Cyclossa taasen on maantiekumit alla (ostetaan halvat ja kevyet kiekot..) joten taidan mennä kiertämään vaikka Hirvensaloa..

Muutama tiukempi törmä reitillä, mutta kyllä nekin ajaa. Ei tiedossa mitään ultratunkkausta, speksejä on hiukan kevennetty.

Matti H
14.07.2013, 23.34
Viisi kuskia ajeli suunnitelman mukaiset polut mahtavassa kelissä. Tunkattu ei juurikaan, vaan mäet ajettiin.

Aika helvetin hieno oli pistellä menemään mielestäni idän parhailla poluilla, vauhti oli paikoin kohdillaan ja sitä pidettiin vaivattomasti. Huikea ajaa melkein rajoilla, yrittäen tuloksettomasti pudottaa Katariinanlaakson Mustaa Surmaa Pivoteineen takarenkaasta.

bomba
15.07.2013, 01.44
Huikea ajaa melkein rajoilla, yrittäen tuloksettomasti pudottaa Katariinanlaakson Mustaa Surmaa Pivoteineen takarenkaasta.

No tää selittää miksi mulla meinas välillä happi loppua...

Hieno lenkki oli. Jos Syötteelle on pakko lähteä ajamaan 120 kilsaa vain yhdellä valmistavalla lenkillä, niin tämän paremmin sitä ei voi vetää. Olo on kuin olis hakattu paskaksi ja sen jälkeen revitty kappaleiksi, mutta jostain kumman syystä se tuntuu hyvältä. Kiitos koko porukalle! Ei oo helppoo olla ainoa kuolevainen neljän supersankarin seurassa.

Mittariin tuli yhteensä 58 kilsaa ja risat ajoajassa 4:40, joista varsinaista maastolenkkiä oli 26 km ja 2:56. Loput siirtymää Runosmäki-Kaarina välillä. Vielä melkein kotiovelta poikkesin sakkokierrokselle Isosuolle ja Runosmäen metsään. En halunnut että viimeinen mitä lihakset muistaa seuraavan viikon ajan on puuduttavan 17 kilometrin siirtymän junnaaminen. Se oli hyvä idea. Isosuon alkupätkällä kramppasi sekä jalat että kädet, mutta kyllä ne siitä taas vetristyivät. Nyt on ihmisen hyvä. Ja paha.

Ens viikon taidan lähinnä keräillä voimia viikonloppua varten.

miku80
15.07.2013, 12.55
Huomenna tiistailenkki Itäharjun Prismalta 18:00 ja vauhti hitaimman mukaan.. Anyone?

Ulla
16.07.2013, 00.45
Oli niin kiire lähtö lomalle että mm. Hossan kartta jäi Turkuun. Lämpimämpiä ajovaatteitakaan Syötteelle ei ole, odotan kovasti vesisade-ennustetta parempaa keliä. Kunhan jaksan avata oikean tietokoneen, laitan mökkiporukalle sähköpostia ruoka-asioista.

Immo Laine
16.07.2013, 17.48
Pyöräsuunnistusta taas tulossa lähimaastoihin! Mynä-Rastien pysu cup 2 torstaina 18.7. kaikille halukkaille.

Tarjolla n.4km(helpohko) ja n.9km (linnuntietä) radat. Opastus Valtatie 8, Nousiainen, Neste.

Kts lisää: http://www.ms-52.net/myna-rastit/mynarastien-ohjelma-2012/

Muistattehan tämän tostailenkin vaihtoehdon. Molemmat radat yhteensä ajomatkaa n. 20 km (ellei pahasti pummaile). Saa ajaa vaikka kimpassa! Tervetuloa.

OlliR
18.07.2013, 14.33
Muistattehan tämän tostailenkin vaihtoehdon. Molemmat radat yhteensä ajomatkaa n. 20 km (ellei pahasti pummaile).

Muistetaan tapahtuma ja olen tulossa paikanpäälle! Hyvää verryttelytreeniä syötettä ajatellen, vaikka huomisen ajomatkan aikana jalat meneekin tukkoon..

Hääppönen
18.07.2013, 15.18
Kävin tänään hakemassa Artzin aiemmin postaamaa Piuhaan suuntautuvaa reittiä (ilman mitään Garminia). Ajoinkohan taas kerran harhaan, kun polku meni 8-tien itäpuolella Kullaanvuoren kierron jälkeen ilmeisesti parin kääpiöhirven tallaamaksi kapeaksi väyläksi, jota ei näillä taidoilla parhaalla yritykselläkään pystynyt ajamaan? Piuha oli siltä osin, mitä ehdin ajamaan, ok ajettavaa. :)

Juha Jokila
20.07.2013, 00.56
Tais Yeti ajaa vastaan nyt perjantaina jossain Porin ja Vaasan välimailla läski katolla
?

Yeti
21.07.2013, 09.05
Tais Yeti ajaa vastaan nyt perjantaina jossain Porin ja Vaasan välimailla läski katolla
?

Juu, ajoin Vaasasta kotiin. Kävin Ruotsissa ajamassa ja tunkkaamassa.

Matti H
21.07.2013, 12.35
Tänään cyclot klo 19. Hyvä palautella jostain.

Yeti
21.07.2013, 15.11
Juu, ajoin Vaasasta kotiin. Kävin Ruotsissa ajamassa ja tunkkaamassa.

Retkiraportti (http://www.yetirides.com/2013/07/ammarnas-hemavan.html).

https://lh4.googleusercontent.com/-Px6suLyvHDY/Uet8U5AVenI/AAAAAAAAMdk/7waeXIrHWJI/s640/P7151951-XZ1-150713.jpg

https://lh5.googleusercontent.com/-dLRS2R1zFx8/Uet89qlDFbI/AAAAAAAAMhk/hU7_GrWlxSU/s640/vlcsnap-2013-07-20-19h51m26s70.jpg

https://lh3.googleusercontent.com/-0ZGPB6ScYjQ/Uet8dBXjYLI/AAAAAAAAMek/F3k7PyuK-i8/s640/P1060800-GH2-16072013.jpg

Ulla
21.07.2013, 16.22
Tuli vähän omituiset joukkuekisatulokset kun team pappa oli paras ja team fast voitti team retkeä vain kolme sekuntia. Sekin olisi ollut toisin päin jos en olisi auttanut kanssakisaajatarta repimään ketjuja pois väärästä paikasta. Kiitos mökkiporukalle ja kaikille teameille, kivaa oli!

Mika.t
21.07.2013, 16.25
33 sekuntia. Onse aika fast. Kivaa oli. Mun mielestä myös raskasta. Pääsikö bomba mökkiin omin voimin?

Ulla
21.07.2013, 18.15
Äh, olen katsonut huolimattomasti aikoja, 33 se oli. Ja juu, bomba ajoi itse alas mökille reittiä pitkin, ei kelvannut autokyyti.

Mika.t
21.07.2013, 18.30
Reipas suoritus ajaa kaksi kierrosta!

Ulla
21.07.2013, 18.57
Kyllä, nostan hattuani. Pyörääkin oli korjattu urakalla matkan varrella. Jospa bomba kirjoittaisi itse raporttia?

artzi
21.07.2013, 22.04
Kävin tänään hakemassa Artzin aiemmin postaamaa Piuhaan suuntautuvaa reittiä (ilman mitään Garminia). Ajoinkohan taas kerran harhaan, kun polku meni 8-tien itäpuolella Kullaanvuoren kierron jälkeen ilmeisesti parin kääpiöhirven tallaamaksi kapeaksi väyläksi, jota ei näillä taidoilla parhaalla yritykselläkään pystynyt ajamaan? Piuha oli siltä osin, mitä ehdin ajamaan, ok ajettavaa. :)

Kuulostaa tutuilta... minä kun venytän itseni huikeaan 164,5 cm pituuteeni, kääpiöhirven polut tuntuu kotoisilta. Aki kerro sää noista poluisa? Minulla on lahja löytää niitä epäpolkuja, onnistui jopa tällä Estooniassa, vaikka täällä ei ole kuin namibaanaa... ja yllättäen, kiviä.

Juha Jokila
21.07.2013, 22.16
Eilen syötteellä aika putkeen. Vähän kramppaili. Tänään ajoin Kylmäluomassa vajaa 5 h ja matkaa vaan 30 km. Ei ollut kaikki polut mitään vauhtibaanaa. Nyt on rakko istuiluun kohdalla. Mitenköhän tämän ajoviikon nyt mahtaa käydä..

Artzi kannattaako ajaa Hossasta etelään UKK-reittiä?

Matti H
21.07.2013, 23.01
Cyclot ajettu leppoisasti neljän kuskin voimin teemalla kyllä kaksysi kiipeää. Lopussa tunkkailtiin kunnon umpipuskassa ettei totuus unohtuisi.

greenman
21.07.2013, 23.05
Parhautta. Kiitos.

Alkulämmittelyn kanssa 48 km.

artzi
21.07.2013, 23.08
Eilen syötteellä aika putkeen. Vähän kramppaili. Tänään ajoin Kylmäluomassa vajaa 5 h ja matkaa vaan 30 km. Ei ollut kaikki polut mitään vauhtibaanaa. Nyt on rakko istuiluun kohdalla. Mitenköhän tämän ajoviikon nyt mahtaa käydä..

Artzi kannattaako ajaa Hossasta etelään UKK-reittiä?

Kyllä. Ja koska neuvoo tulee terassilta Tallinnan vanhasta kaupungista, se o:n luotettava... :)

bomba
22.07.2013, 01.13
Syöte MTB 2013.

Lähdin ajamaan 120 kilometrin matkaa. Tarkoitus oli mennä leppoisaa retkivauhtia ja päästä elävänä maaliin. Pitkä taival alkoi tukkoisasti. Heti reitin alussa noustiin Iso-Syötteen juurelta Pikky-Syötteen huipulle. Vaikka yritti miten rauhallisesti pyöritellä mäkeä ylös, pumppu takoi maksimisykkeellä tai ihan siinä rajalla. Aamupala ei ollut ehtinyt sulaa, ja nousun aiheuttaman alkushokin takia se jäikin vatsaan pyörimään noin 1,5 tunniksi imeytymättä mihinkään. Alkoi janottaa ja tiesin että energiaakin olisi hyvä saada, mutta en uskaltanut juoda enkä syödä kun tunsin ettei vatsasta liiku mikään mihinkään. Onneksi elimistön lämmettyä ja maaston helpottuessa hetkellisesti alkoi vatsakin toimia vähän ennen ensimmäistä huoltoa. Paha olo hävisi ja pystyin juomaan ja syömään. Tästä eteenpäin join pieniä määriä urheilujuomaa säännöllisesti ja nautin energiageelin tai muuta evästä 20-30 minuutin välein. Otin säännöllisesti myös suolaa, mikä varmaan auttoi koska kramppeja ei tullut koko matkan aikana.

Ensimmäinen kierros meni sen jälkeen aika rutiinilla. Pitkän pätkän ajoin Mika.t:n ja Peipon seurassa nauttien upeista maisemista ja ajoittain vauhdin hurmasta. Saadakseni kumppanini tuntemaan olonsa kotoisammaksi heitin pitkospuilta OTB:n suohon. 60 kilometrin kierros muuttui loppua kohden huomattavasti raskaammaksi. Ulkopaikkakuntalaisessa kateutta herättäneet upeat leveät polkubaanat muuttuivat kapeiksi kivikko- ja juurakkoränneiksi. Ja sitten oli se loppunousu.

Loppunousussa alkoi moraali olla koetuksella. Aika rupesi nimittäin olemaan kortilla. Ensimmäiseltä kierrokselta piti päästä maaliin ajassa 5:15 (klo 14.15) saadakseen jatkaa toiselle kierrokselle. Sen lisäksi huoltopisteitä suljettiin tietyn aikataulun mukaisesti, ja niille tuli ehtiä ennen sulkemista tai kisa päättyisi siihen. Loppunousua ylös vuoroin ajaessani, vuoroin tunkatessani laskin, että kaikista tiukinta tulisi olemaan ehtiminen kolmannelle eli viimeiselle huoltopisteelle, joka suljetaan klo 18. Sinne ehtiäkseni minun pitäisi pystyä ajamaan toinen kierros vähintään yhtä kovaa kuin ensimmäinen. Aikataulupaineiden lisäksi olin myös rehellisesti sanoen aivan poikki. Kaveritkin karkasivat edeltä maaliin, kun jäin keräämään itseäni kasaan vähän ennen Syötteen huippua. Olin melko varma, että maaliin päästyäni en jatka toiselle kierrokselle, vaikka nippa nappa saattaisin vielä ehtiä.

Tulin maalille lopulta ajassa 5:05 eli kymmenen minuuttia ennen deadlinea. Avauduin Akille ja Mikalle ja ketäsiinänytoli päällimmäisistä tunnoistani. Kaverit tsemppasivat jatkamaan, mutta itse olin enemmänkin että mitä järkeä lähteä itseään rääkkäämään kun on aivan varmaa että en tule ehtimään riittävän nopeasti viimeiseen huoltoon enkä tule saamaan loppuaikaa. Häilyin luovuttamisen rajamailla ja mietin mitä tekisin. Siinä sitten mussutin maalialueen huoltopisteen suklaata ja suolakurkkua ja imuttelin urheilujuomaa. Jotenkin loppunousun aiheuttama väsymys alkoi väistyä ja voimat palautua. Muistutin itseäni säännöstä numero 5 (http://www.velominati.com/the-rules/#5) jota olin luvannut meditoida jos alkaisi tuntua pahalta. Totesin itselleni, että mä olen ajanut puolen Suomen läpi tullakseni tänne tekemään just tätä just nyt, joten mä otan siitä kaiken irti vaikka se sitten vähän sattuiskin tai aika loppuisi kesken. Tungin banaanin repun rintataskuun, tsekkasin että repussa on juomaa ja lähdin kannustushuutojen saattelemana matkaan. Olin viimeinen joka lähti toiselle kierrokselle. Kuulin myöhemmin että muutama 120 kuski oli tullut mun perässä mutta heitä ei ollut enää päästetty jatkamaan.

Ei ollut väärä päätös. Jo yksinään lasku alas Iso-Syötteeltä vetistä ja mutaista laskettelurinnettä pitkin oli niin poskettoman hauskaa ja sottaista, että ihan siitä ilosta kannatti lähteä kärsimään lisää. Läpimärkänä ja yltä päältä mudassa lähdin taittamaan toista kierrosta. Ehdin ajaa muutaman kilometrin, kun järjestäjän raatokuski sai mut kiinni. Eli siis se kaveri, joka ajaa reitin viimeisenä läpi ja varmistaa että kukaan ei ole jäänyt matkan varrelle. Jatkettiin matkaa kahdestaan leppoisalla meiningillä. Yllättäen Pikku-Syötteen nousukin meni jotenkin helpommin kuin ensimmäisellä kierroksella. Tämä jos mikä valoi lisää rohkeutta ihmiseen. Meni taas muutama kilometri, kunnes saavutettiin se nainen joka oli ajanut mun ohi maalialueen huollossa. Riikka oli Järvenpäästä, hänen miehensä oli lopettanut ensimmäisen kierroksen jälkeen ja Riikka jatkoi yksinään toiselle. Riikalla kramppasivat jalat, joten annoin hänelle suolaa ja jatkettiin matkaa kolmisin. Toisen kierroksen puoliväliin asti saatiin pidettyä jopa ihan hyvää vauhtia yllä. Kroppa toimi ja ajo kulki mukavilla poluilla. Hetken aikaa jopa ajateltiin, että saatettaisiin ehtiä aikataulun puitteissa maaliin. Reitti oli kuivempi kuin aamupäivällä ja jotkut pätkät ajettiin jopa kovempaa kuin ensimmäisellä kierroksella. Tai ainakin tuntui siltä.

Ensimmäisen huollon jälkeen alkoivat tekniset vaikeudet. Multa puhkesi takakumi. Se vaihdettiin, mutta muutaman kilometrin päästä huomattiin että uusikin kumi vuotaa. Vuoto oli tosi pientä, sillä pystyi ajamaan muutaman kilometrin mutta sitten täytyi aina pumpata. Järjestäjältä saatiin viestiä, että he voisivat venyttää huoltopisteiden aukioloa vähän, jos me onnistuttaisiin pitämään alkukierroksen vauhti kolmannelle huollolle asti. Aika reilua. Jatkettiin ajamista innoissamme ajatuksesta, että saattaisimme ehtiä maaliin ennen sen sulkeutumista ja saisimme loppuajan suoritukselle. Sitten Riikalla kiilautui ketju takahaarukan ja eturattaiden väliin, ja muutama lenkki ketjusta vääntyi. Piti ruveta ketjunkorjaushommiin ja poistaa vääntyneet palat. Kiilautuneen ketjun irrottamiseenkin meni tovi. Raatokuskin asiantuntemuksen, työkalujen ja varaosien avulla päästiin jatkamaan matkaa. Jottei liian helpolla oltaisi päästy, ketju kiilautui samaan väliin uudelleen hetkeä myöhemmin. Taas piti lyhentää ketjua. Tähän korjaukseen meni kaikki varaosat mitä kenenkään repusta löytyi, joten nyt pistettiin sormet ristiin että ongelma ei toistu. Riikka ei uskaltanut enää käyttää osaa takarattaista, jotta ketjulinja pysyisi mahdollisimman suorana.

Rengasongelmat ja ketjuremontit viivyttivät meitä sen verran, että ehdimme nippa nappa kakkoshuoltoon ennen sen sulkeutumista. Samalla sulkeutui kolmoshuoltokin. Meille kerrottiin, että voimme jatkaa matkaa mutta huoltoa ei ole enää käytettävissä. Täytimme siis juomareput ja taskut ja lähdettiin jatkamaan matkaa. Kakkos- ja kolmoshuollon välisellä lenkillä kilpailujohdolta tuli sitten viestiä, että meidän kisasuorituksemme on keskeytetty kun emme olleet ehtineet kolmoshuoltoon ajoissa. Ei sille sitten mitään voi, parhaamme yritettiin. Kun kiire kerran oli loppunut, rauhoitettiin tahtia hieman. Kalusto-ongelmien jälkeen oli pieni kiire takonut takaraivossa, nyt helpotti kun sitä ei enää ollut. Mun vuotava rengas ei pitänyt ilmaa enää ollenkaan, joten vaihdettiin mulle Riikan repusta ehjä takasisuri. Koska se oli viimeinen sisuri mitä meillä oli, pistin painetta törkeästi liikaa varmistaakseni että se pysyy ehjänä. Ajo muuttui ikävämmäksi, mutta eipä tässä enää ollut kiire mihinkään. Kolmoshuollosta raatokuskimme määrättiin ajamaan mahdollisimman nopeasti reitti loppuun, koska yksi kilpailija oli vielä hukassa. Meille tarjottiin kyyti pakulla Syötteelle, mutta kieltäydyimme tarjouksesta ja pyysimme saada ajaa omalla vastuullamme reitin loppuun. Tämä oli järjestäjälle ok ja jatkoimme matkaa kahdestaan. Ajelimme rauhassa loppumatkan ja tunkkasimme suurimman osan jyrkemmistä ylämäistä, kun virtaa ei enää tahtonut riittää muuhun kuin kevyeen rullailuun. Ja Riikkahan ei voinut käyttää kuin osaa vaihteista.

Ylitimme maalilinjan lopulta klo 20.45 ajassa 11 tuntia 45 minuuttia. Meitä oli vastassa vain Riikan mies, mutta joltain hotellin terassilla olleelta random saunaporukalta saatiin hurjat suosionosoitukset. Riikan mies otti mun saunakassin autoon ja ajoi sen alas mökeille. Riikka ja mä laskettiin vielä kerran se upea mutainen laskettelurinne alas. Sattumalta oltiin ihan mökkinaapureita, joten saunakassin hakukin onnistui näköetäisyydeltä.

Tuloslistalla lukee DNF, mutta hitonko väliä. Mä ajoin sen matkan. Vauhtia ei ollut tällä kertaa riittävästi, mutta sisun puutteesta tuskin kukaan syyttää.

Iso kiitos kaikille mukana olleille ja tsempanneille kavereille. Isoin kiitos Riikalle ja raatokuskillemme, jos satutte tätä lukemaan. Oli yksi ikimuistoisimmista viikonlopuista ikinä.

bomba
22.07.2013, 08.59
https://lh6.googleusercontent.com/-pwtIxIxyq7U/UexSvt2DcTI/AAAAAAAAIIo/uRyprTGeQd8/s640/IMG_0913.JPG

https://lh5.googleusercontent.com/-CdFbx0E3ObY/UexSwfKnyhI/AAAAAAAAIIw/AJMmF6BoaBM/s640/IMG_0915.JPG

https://lh4.googleusercontent.com/-8dHQsqrXFv4/UexSw_REjPI/AAAAAAAAII4/J4OX3PN1Qn4/s640/IMG_0918.JPG

Matti H
22.07.2013, 09.04
Kunnon taisteluhenkeä!

Aki Korhonen
22.07.2013, 09.52
Onnea bomba kovasta suorituksesta! Ei menny tsemppaaminen hukkaan - "ei sille mitään voi jos aika ei riitä mutta et sä tänne keskeyttämään oo tullu." Teit kovan teon jo siinä kun lähdit toiselle kierrokselle.

Oma suoritus oli kyll p***a. Metsäosuudet ennen ekaa huoltoa oli vaan jotenkin nihkeetä kaikin puolin eikä tilannetta auttanut pehmeähköt ja odotuksiin nähden epänautinnolliset polut. Ekan huollon jälkeen parani fiilis, polku ja maisemat. Puolen matkan jälkeen alkoi totutut kramppiongelmat - normaalia pahempina mikäli mahdollista. Peruskikat kramppien estoon oli tehty eikä mäkiäkään ollut juuri nimeksikään, mutta siellä sitä sitten taas makoiltiin. Ja moneen moneen kertaan. Eniten ketutti maalissa kun ei ollut edes väsynyt kun ei ollut pystynyt kunnolla ajamaan.

Hääppösen reittiongelmia voin yrittää kommentoida jos tulee jotain edes summittaista paikkalinkkiä. Enkä kyllä muista millaisesta artzin reitistä on kyse.

Pikke
22.07.2013, 10.23
Hyvä Bomba! Niin sitä pitää, koko rahan edestä ajetaan!

Kiovan Dynamo
22.07.2013, 10.34
Hyvää settiä bomba! Pahoittelut järjestäjän puolesta, että homma jäi kesken, mutta meidän on vaan pakko päästää jossain vaiheessa ea, huolto, ajanotto yms henkilöt kotimatkalle sovituissa ajoissa.

Meillä oli kuitenkin onneksi hyvä tieto siitä, missä tulette, joten aivan "random" -porukasta ei ollut kyse, jotka toivottivat teidät tervetulleeksi huipulle! ;)

Kimmo / Syöte MTB

Pikke
22.07.2013, 10.44
Ja sillä välin, kun muut hikoilivat Syötteellä, bmx-jaos kävi pitämässä hauskaa ja noukkimassa erinäisiä palkintopallisijoituksia Lahdessa. Tokavekara™ ajoi tällä kertaa naisten kanssa ja pesi kaikki joka lähdössä ja finaalissa. Cruiserimummut eli minä ja Katariina Laakkonen laitettiin ajamaan äijäporukassa, mutta hyvin meni sekin. :)

SuperD
22.07.2013, 10.48
Oliko Bomban fillarin keulan lukitus pettänyt kun liukuputket olivat ihan puhtaat!?! :)
Hyvin puristettu loppuun asti!

kijas
22.07.2013, 13.29
Puolen matkan jälkeen alkoi totutut kramppiongelmat - normaalia pahempina mikäli mahdollista. Peruskikat kramppien estoon oli tehty eikä mäkiäkään ollut juuri nimeksikään, mutta siellä sitä sitten taas makoiltiin. Ja moneen moneen kertaan. Eniten ketutti maalissa kun ei ollut edes väsynyt kun ei ollut pystynyt kunnolla ajamaan.

Tahkolla täysin sama ongelma el granden puoliväliin asti kunnes krampit mystisesti lakkasivat. On tosiaan outoa tulla maaliin hyvissä voimissa. Nyt oli pelkästään orastavaa kramppia 50 jälkeen, tämän jälkeen ajoin varovasti maaliin. Yksi mikä auttaa on totuttaa keho pitkään ja kovaan suoritukseen hyvissä ajoin ennen kisaa (tehden sen kuitenkin kisasuoritusta kevyemmin). Oliko jäänyt välistä? Ite olin lähes harjoittelematta kuukauden ennen Tahkoa joka näkyi ja tuntui. Magnesium-tabletit ei oo mulla ikinä toiminu vaikka niitä popsisi päivittäin.

Ja tosiaan Tommi J:n suorituksessa oli asennetta.

MTB 50+
22.07.2013, 16.25
Bomballa on asennetta !

TANUKI
22.07.2013, 21.23
Huomenna lenkkiä klo 17.00 itäharjun prisma, tai jostain muualta jos niin halutaan. Tulijoita?

usko juntunen
22.07.2013, 23.11

Pahoittelut Juha hieman väärästä infosta Syötteellä. Vaikka olin ajeluni jälkeen omaan karttaan merkannut välin Kataja-Ahveninen "himmeäksi" poluksi, en muistanut sitä mainita kun kehuin Kylmäluoman polkuja. Tuo pätkähän kuuluu osaltaan ns. Aarnipolkuun, joka on ainakin Kylmäluomankankaan osalta huippuhyvää.
Se hidas pätkä on tästä kohti Kattaisenjärveä. http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=40000&text=Ahveninen&srs=EPSG%3A3067&y=7275507&x=579930&lang=fi
Sen voin kyllä vannoa, jos ajat Hossassa Hoiluasärkkää ja siittä Kokalmuksen ympäri, et taatusti pety. Eipä olisi miehestä päälleppäin osannut päätellä, jotta 120km "syötettä" takana! Ilmeisesti on ulkoiltu riittävästi. ;)

bomba
23.07.2013, 01.47
Hyvä Bomba!

Kiitos kaikille tasapuolisesti!

Hyvää settiä bomba! Pahoittelut järjestäjän puolesta, että homma jäi kesken, mutta meidän on vaan pakko päästää jossain vaiheessa ea, huolto, ajanotto yms henkilöt kotimatkalle sovituissa ajoissa.

Meillä oli kuitenkin onneksi hyvä tieto siitä, missä tulette, joten aivan "random" -porukasta ei ollut kyse, jotka toivottivat teidät tervetulleeksi huipulle! ;)

Kimmo / Syöte MTB

Ei tarvi pahoitella, ei tästä mitään hampaankoloon jäänyt. Tokihan porukan täytyy päästä kotiin ajallaan. Olemme Riikan kanssa molemmat todella kiitollisia kaikesta matkan aikana saamastamme kannustuksesta. Luulen että tämä ajo tullaan muistamaan paljon paremmin kuin monet oppikirjan mukaan menneet ja ongelmitta sujuneet reissut :)

Oliko Bomban fillarin keulan lukitus pettänyt kun liukuputket olivat ihan puhtaat!?! :)
Hyvin puristettu loppuun asti!

Kiitos. Mä olen opetellut ajamaan jouston kanssa sen jälkeen kun S. Barker kerran neuvoi miten keula säädetään niin että se toimii järkevästi ;)

Nyt mä opettelen taas ajamaan ilman joustoa. Koska sekä pyörän hallinta että kunto ja nopeus vaativat selkeää petrausta, kävin ostamassa meidän suosikkipyöräkauppiaalta lääkettä vaivaan. Luulis tällä laiskuuden ja taitamattomuuden lähtevän ihmisestä.

http://salsacycles.com/files/bikes/bikes_ElMariachiSS_2013_2.jpg

greenman
23.07.2013, 07.40
No niin. Kyllä Marichilla kelpaa ryskyttää.
Ei muuta kuin sunnuntaicycloihin, mars.

Matti H
23.07.2013, 10.20
Hieno hankinta! Tuo on sijoitus joka ei vanhene käsiin. Alternator-droppien kanssa saat tuon helposti muutettua vaihteelliseksikin, jos innostut.

Sanoinko tuon juuri ääneen? :D

bomba
23.07.2013, 10.39
Hieno hankinta! Tuo on sijoitus joka ei vanhene käsiin. Alternator-droppien kanssa saat tuon helposti muutettua vaihteelliseksikin, jos innostut.

Sanoinko tuon juuri ääneen? :D

no se ei ollut ensimmäinen asia mielessä mitä tuolle tekisin :D Mut joo eiköhän tuosta saa pätevän pitkänmatkanpyöränkin joustokeulallla ja takavaihtajalla, jos ensi kesänä alkaa mietityttää millä sen seuraavan 120 kilsan koitoksen ajaa.

sanaksenaho
23.07.2013, 22.42
ehkä tuosta vois saada lykkyä pyttyyn eka kertaa osallisutumaan tollaseen suureen kisaan!
hieno suoritus bomba! arvostan

Juha Jokila
25.07.2013, 22.05
Kyllä. Ja koska neuvoo tulee terassilta Tallinnan vanhasta kaupungista, se o:n luotettava... :)
Aika kultaa muistot. Ukk-reittiä jaksanu kuin 30 km. Onneksi on hyvä keli, ei hyttysiä, 3G kuuluu, repullinen ruokaa ja tuli kaminassa.

Sti
25.07.2013, 22.27
Kiitos viikkoporukkalenkistä vetäjille ja kanssa-ajajille. Takajarrun häviämisen syy selvis aika nopeesti, kun lähdin sotkee asfalttia pitkin kotia kohti - koitin laitta iskaria lukkoon ja sepäs olikin sylkenyt sisältönsä pihalla, sitä on sitten myös jarrulevyssä/-paloissa. Nyt vaan ihmettelen, miten saan pyörän viikossa kuntoon Jämille. Rtech tai Fillariosa lienee vaihtoehdot.

SuperD
25.07.2013, 23.00
^ no voi sun siunakko. Multa löytyy Avidin halpis jarrupaloja jos on tarviis. Levyjäkin taitaa löytyä mutta 203mm lienee turhan järeä tasamaakäyttöön, taakse :)

Mullakin olisi tarvetta kyseisten firmojen palveluille (jos itse meinaat iskarin huoltoon kiikuttaa?), Fillariosa lienee yleisesti saavuttanut 'The Paja' -maineen - sinne siis mieluummin.

kijas
25.07.2013, 23.30
Itellä (ja esim. broidilla ja Jokilalla) on aika ristiriitaset kokemukset tuosta fillariosasta. Uskon että osaavat iskareita huoltaa ja säätää mutta asiakaspalvelu ja sovitusta kiinnipitäminen on aika vaikeaa. R-techissä on homma toiminu aina ongelmitta.

SuperD
25.07.2013, 23.55
R-techissä on homma toiminu aina ongelmitta.

R-techin mekaanikko(?) mulle puhelimessa kun kysyin oltiinko tehty toivomani muutokset: "ai, pitikö siihen jotain perushuollon lisäksi tehdäkin? En mä tiennyt. No nyt se on jo tulossa sullepäin, kyllä se varmaan ihan hyvä on."

peippo
26.07.2013, 00.31
Kun on kiireellisestä tapauksesta kyse niin pakko mainita parin viikon takainen kokemus R-techistä. Lauantaina lähtö reissuun ja keskiviikkona löytyi vihdoin R-techiltä tärkeitä palikoita iskariin, joten äkkiä puhelimitse tilaus sisään painottaen asian kiireellisyyttä. Perjantaina kahden jälkeen aloin huolestumaan kun saapumisilmoitusta ei kuulu Matkahuollolta, soitto R-techille josta sainkin seurantakoodin. No eihän se toiminut joten perään uusi soitto ja pienen selvittelyn jälkeen syykin löytyi... "oho, se paketti onkin vielä täällä lähtevien hyllyssä".

Miksei Foxcomp ole vaihtoehtona? Nämä kokemukset muista liikkeistä tulee yleensä silloin kun kerran vuodessa on pakko Foxcompin loman takia asioida muualla :) Fillariosasta ei ole kyllä valittamista.

Sti
26.07.2013, 09.43
^Paikallisessa on sanottu, ettei huolla takapäätä, en vissiin ollu riittävän tarkaa tuossa ongelmakuvauksessa. Ilmat on iskarissa vielä sisällä, mutta siitä, mistä säädetään onko iskari täysin auki, pro-pedal päällä vai täysin kiinni on tullu jotain öljyä pihalle, eikä tämä vipstaaki liiku mihinkään. Ja tarkoitus on viedä itte paikan päälle - tällä tarkoitus eliminoida muuttujien määrää minimiin. Helpottaisi suuresti, jos ensi viikolla ei olis töitä.

Pave
27.07.2013, 17.55
Huomenna sunnuntaina pikku pakko ajaa. Ei kukaan ruoskijaksi? Jos vaikka Isossatuvassa (http://www.isontuvanjaatelo.fi/) kävisi jätskillä tjsp.
Kalustotasoituksen (https://lh6.googleusercontent.com/-GnRJYVCpJZc/UZoDeQnSqqI/AAAAAAAADgM/S8zI5L7_0VI/s800/2013-05-19%252022.07.07.jpg) takia keskari jäänee leppoisaan luokkaan n. 25km/h, tod.näk. jopa alle...

peruspertti
27.07.2013, 20.03
Huomenna sunnuntaina pikku pakko ajaa. Ei kukaan ruoskijaksi? Jos vaikka Isossatuvassa (http://www.isontuvanjaatelo.fi/) kävisi jätskillä tjsp.
Kalustotasoituksen (https://lh6.googleusercontent.com/-GnRJYVCpJZc/UZoDeQnSqqI/AAAAAAAADgM/S8zI5L7_0VI/s800/2013-05-19%252022.07.07.jpg) takia keskari jäänee leppoisaan luokkaan n. 25km/h, tod.näk. jopa alle...
Voisin tulla. Kalustotasoitukseen ei ole varaa, joten olisin tulossa cycloopilla.

Lare
27.07.2013, 20.28
"MTBCF olisi tekemässä elokuun alussa jonain viikonloppuna iskua Turkuun"

Ollaanks me tulossa?

Pave
27.07.2013, 20.36
Khyl varmaan? Keneltä kysyttäis? :D

hullukoira
27.07.2013, 22.19
Huomenna on tarjolla iltacyclot klo 19.00 Piikkiön keskusurheilukentältä. (http://www.opaskartta.turku.fi/IMS/?layers=Opaskartta&cp=6701106,23473924&z=2) Ajellaan 1-2h rauhallisen palauttavaan tahtiin metsäpoluilla.

Matti H
27.07.2013, 22.56
Huomenna on tarjolla iltacyclot klo 19.00 Piikkiön keskusurheilukentältä. (http://www.opaskartta.turku.fi/IMS/?layers=Opaskartta&cp=6701106,23473924&z=2) Ajellaan 1-2h rauhallisen palauttavaan tahtiin metsäpoluilla.

Palauttelu on tärkeää. Etenkin surmacoresta nauttimisen jälkeen.

Ittellä ny kolmen viikon paussi cycloissa, eessä töitä ja sekavia retkiä. Sen jälkeen cyclojen teemana on mäennousu koirapyöräilyn SM:ien ollessa Puijolla. Täytyy saada läski kiipeemään mäkeä. Toivoton tehtävä.

Pave
27.07.2013, 23.09
Ennen vakikykloja mahdollisuus tulla ruoskimaan koiraa epäsopivalla kalustolla epäinhimillisiin suorituksiin. Ykkösruoskijan paikka varattu, mutta lisää motivaattoreita/vetäjiä mahtuu remmiin mukaan.

Eli Moision ST1:n pihalta klo 14 alkaen Paattisten-Tortinmäen-Auran (alustava ehdotus (https://maps.google.fi/maps/ms?msid=203364682095689358083.0004e2828693403a565f 5&msa=0)) kautta Kyrön Mäenpäähän Isontuvan baariin (http://www.isontuvanjaatelo.fi/8) jädelle, paluureitti avoin, kenties Kyrö - Aura - Lieto as - Oriketo jne tjsp, kunnes velvoite tulee täytetyksi...

Mulla pakkoajovuorossa 16+ kg taistelunorsu, I-ruoskijalla ilmeisesti cyclo. Maantiepyörälläkin pärjännee, jos sietää lyhyen hiekkatiesiirtymän baarille. Jolsei maantiepyöriä ilmesty lähtöpaikalle, niin voidaan harkita menomatkalla hiekkapitoisempaa koukkausta esim. Auran kko:n kautta.

Teemana Pakko (https://www.facebook.com/groups/6625202066/), ei muita tavoitteita. Keskinopeudeksi jäänee väkisin 25-, jollei norsu kulje peesissä yliluonnollisen lujaa.
Juomaa mukaan runsaasti, on ilmeisesti tulossa aivan pa*ka ajokeli. :eek:

peruspertti
27.07.2013, 23.09
Ei ne Puijon mäet pahoja ole. Tai on ne meille tasamaan asukeille. Vaimo meinas just tuossa muutama päivä sitten, että ajellaan fillarilla sinne Puijontornille. Käytiin autolla ja totes vaimo siinä mäessä, että ei ehkä pyörällä sittenkään

peruspertti
27.07.2013, 23.25
Ennen vakikykloja mahdollisuus tulla ruoskimaan koiraa epäsopivalla kalustolla epäinhimillisiin suorituksiin. Ykkösruoskijan paikka varattu, mutta lisää motivaattoreita/vetäjiä mahtuu remmiin mukaan.

Eli Moision ST1:n pihalta klo 14 alkaen Paattisten-Tortinmäen-Auran (alustava ehdotus (https://maps.google.fi/maps/ms?msid=203364682095689358083.0004e2828693403a565f 5&msa=0)) kautta Kyrön Mäenpäähän Isontuvan baariin (http://www.isontuvanjaatelo.fi/8) jädelle, paluureitti avoin, kenties Kyrö - Aura - Lieto as - Oriketo jne tjsp, kunnes velvoite tulee täytetyksi...

Mulla pakkoajovuorossa 16+ kg taistelunorsu, I-ruoskijalla ilmeisesti cyclo. Maantiepyörälläkin pärjännee, jos sietää lyhyen hiekkatiesiirtymän baarille. Jolsei maantiepyöriä ilmesty lähtöpaikalle, niin voidaan harkita menomatkalla hiekkapitoisempaa koukkausta esim. Auran kko:n kautta.

Teemana Pakko (https://www.facebook.com/groups/6625202066/), ei muita tavoitteita. Keskinopeudeksi jäänee väkisin 25-, jollei norsu kulje peesissä yliluonnollisen lujaa.
Juomaa mukaan runsaasti, on ilmeisesti tulossa aivan pa*ka ajokeli. :eek:

Ei siinä cyclon peesissä ainakaan mitään yliluonnollisia (http://www.sports-tracker.com/#/workout/juhto/2egrpq4l7ad6cjlt)nopeuksia saavuteta. Ajellaan silleen "satasta" rauhallisesti :)

Pave
27.07.2013, 23.45
Reps! :D En muistanutkaan, miten kylmää kyytiä on luvassa... Nyt kaduttaa, mutta ei auta, pakko...

OlliR
28.07.2013, 13.58

Yritän tulla urheilukentän laidalle. Piikkiön reitit kiinnostaa, en ole koskaan sielläpäin ajellut. Tulen Paraisilta cyclolla, en kyllä osaa ajaa metsässä, mutta koitan tulla vähän matkaa perässä jos passaa.

hullukoira
28.07.2013, 14.43
Tulen Paraisilta cyclolla, en kyllä osaa ajaa metsässä, mutta koitan tulla vähän matkaa perässä jos passaa.

Passaa oikein hyvin ja uskoisin sun pysyvän tänään letkassa ihan ongelmitta. Polut on täällä aika helppoja, yksi lyhyt enskapätkä oli kyllä mielessä mutta se nyt menee vaikka kantamallakin.

hullukoira
28.07.2013, 22.47
Sunnuntaicyclot ajettiin viiden kuskin voimin kunnialla läpi, ei tarvinnut etsiä pyörätelinettä kesken matkaa. Tunkattiin ylämäkeen, alamäkeen, tasamaalla ja ainakin yksi takanapa maistoi vähän mutaakin. Kiitos osallistujille!

OlliR
28.07.2013, 23.51
Kiitos vetäjälle ja muille lenkistä ja anteeksi pienistä säätötauoista! Hienoja polkuja ja reittejä, paluumatkalla pihvi ajatti vielä Piikkiön ja Kaarinan väliltä parhaita cyclopolkuja. Minulle tuli lenkille pituutta yhteensä 61km. Kiitos hullukoiralle juomatankkauksesta, ilman en olisi kotiin jaksanut!

Matti H
29.07.2013, 00.20
Sunnuntaicyclot ajettiin viiden kuskin voimin kunnialla läpi, ei tarvinnut etsiä pyörätelinettä kesken matkaa. Tunkattiin ylämäkeen, alamäkeen, tasamaalla ja ainakin yksi takanapa maistoi vähän mutaakin. Kiitos osallistujille!

En kyllä tiedä miten sellaisen pyörätelineen saisi Avensikseen mahtumaan?

(Offtopic ja inside, anteeksi)

Juha Jokila
29.07.2013, 02.02
Kirjoittelin tuonne (http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?31546-Hossa-Kylm%E4luoma-Taivalkoski&p=2069390#post2069390) lyhyen reissuraportin viimeviikolla Syötteeltä alkaneesta rupeamasta.

Matti H
29.07.2013, 04.25
Kirjoittelin tuonne (http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?31546-Hossa-Kylm%E4luoma-Taivalkoski&p=2069390#post2069390) lyhyen reissuraportin viimeviikolla Syötteeltä alkaneesta rupeamasta.

Aikamoisia ajohaluja herättää. Josko joskus...

Pave
29.07.2013, 20.54
Olipa harvinaisen siistiä ajaa välillä epäsiististi! :cool:

'Oikaisin' kotimatkan Hauninen - Rusko - Moisio puskareittejä. Vesipitoisuus puskissa taatusti yli sadan! :D

Ainoa ongelma ajokengät; varakengät likomärkänä, eivät kuivu aamuksi, kaikki varsinaiset ajokengät vielä lomareissulla *sigh* Savossa.
Aamulla talvikengillä matkaan, tarkeneekohan?

makkeli
29.07.2013, 21.31
Ainoa ongelma ajokengät; varakengät likomärkänä, eivät kuivu aamuksi,

Mikrossa lämpiää vain vesi, siellä ei nahka pala. Tulee kengät kuivaksi. Maistuu mikrossa lämmitetty aamupalakin aromikkaammalta :D

Ulla
29.07.2013, 21.40
Pistä ne kengät sinne kuivauskaappiin. T: osasto Savo

Matti H
29.07.2013, 21.54
Kävin juoksentelemassa sandaalein märässä, saunavihdan hajuisessa metsässä kun laiska ei jaksanut paskastaa maastopyörää. Ilmava kenkä kuivuu nopeasti!

Littoisten lavalla bändi veteli Lapin tangoa Läskiin vetoavalla tavalla.

Teemu
30.07.2013, 19.29
Kiekko- ja rengaspäivitysten myötä Apinasta lähti ~1,5kg pyörivistä massoista. Jämillä lennetään!

Mika.t
30.07.2013, 19.38
Facebookista Peipon kirjoittamaa:
Ajateltiin Mika (https://www.facebook.com/mika.tuominen.94?directed_target_id=6625202066)n kanssa lähteä 17. tai 18. päivä Messilään ajamaan alamäkeä, löytyykö pari muuta samaan kyytiin? Tai jos innokkaita on enemmänkin niin miksei vaikka lauantaina Sappeen Bike Parkkiin, yöksi mökki vuokralle ja sunnuntaina ajoa Messilässä.

A.B.
30.07.2013, 23.02
Tarkoitus olisi viettää muutama lomapäivä Turussa ja auton katolla kulkee CycloCrossi... Joten löytyiskö seuraa oppaaksi paikallisille hiekkateille ja/tai helpoille poluille torstaina tai perjantaina?

kijas
01.08.2013, 15.56
Tarkoitus olisi viettää muutama lomapäivä Turussa ja auton katolla kulkee CycloCrossi... Joten löytyiskö seuraa oppaaksi paikallisille hiekkateille ja/tai helpoille poluille torstaina tai perjantaina?

Tänäänhän ajetaan torstailenkkiä impivaaran palloiluhalleilta mut siellä voi olla vaikea mennä cyclolla - paitsi jos ajotaidot on tälläset: http://www.youtube.com/watch?v=7ZmJtYaUTa0&feature=share Onko muuten sama nimimerkki joka joskus aikoinaan (neljä vuotta sitten) kävi tutustumassa Turun enskapätkiin?

A.B.
01.08.2013, 21.22
Tänäänhän ajetaan torstailenkkiä impivaaran palloiluhalleilta mut siellä voi olla vaikea mennä cyclolla - paitsi jos ajotaidot on tälläset: http://www.youtube.com/watch?v=7ZmJtYaUTa0&feature=share Onko muuten sama nimimerkki joka joskus aikoinaan (neljä vuotta sitten) kävi tutustumassa Turun enskapätkiin?

Iltaa! Sori missasin tämän postin tähän asti, joten harmillisesti meni ohi torstailenkki... Jep, kyllähän täällä on tullut ennenkin ajeltua hienoja polkuja opastuksessa... Ainakin yksi enskakisa tutustumisineen, xc-rullailua sekä lentokentän että littoistenjärven ympäristöissä ja oma toimista CC-rullailua :)

Huomen aamusta ajattelin ottaa siirtymän Liedon ja Paimion kautta Sauvoon...

bomba
01.08.2013, 21.50
Hiphei, vaikuttaa siltä että Mariachin litkutetut renkaat alkavat vihdoinkin pitää ilmaa! Ei se vaatinutkaan kuin kolmisen desiä litkua etunakkiin, tiukkaa tuseerausta kolmena iltana ja pari sisäänajolenkkiä.

Onko sunnuntaina perinteisiä epäpyöräilyharjoituksia? Tahtoo kokeilemaan! Sykekynnykset on ainakin taattu, välitys on toistaiseksi 32-16... Pitäisköhän kuitenkin hommata taakse 17 tai 18 hampainen?

sanaksenaho
01.08.2013, 21.52
voisin ilmottautua sunnuntaiksi mukaan välityksellä 34-20

hullukoira
01.08.2013, 22.32
Huomen aamusta ajattelin ottaa siirtymän Liedon ja Paimion kautta Sauvoon...

Olisin mielelläni lähtenyt kiertelemään hiekkateitä kanssasi, mutta muut velvoitteet pitävät pyörän tukevasti säilytyskoukussa. Täältä (http://utrack.crempa.net/report/saved_report.php?ident=2b564524100f43279c3290a3f76 248a4&lang=en) (ja sama gpx fileenä (http://piikkionanarkistit.sytes.net/Lieto-Paimio-Piikkiö_hiekkateita_ehka_vol_1.gpx) ) voi löytyä jotain vinkkiä Lieto-Paimio välille, hiekkataitä siellä kyllä riittää. Mukavaa aamulenkkiä!

peruspertti
02.08.2013, 01.46
Maastosatanen ensi viikolla/ reittejä. Route painaa pääle ;)

Matti H
02.08.2013, 01.59
Sunnuntain ajelut on hullukoiran tai Pihvin käsissä. Ite en ehdi sunnuntailenkkeilemään pariin viikkoob.

MTB 50+
02.08.2013, 10.22
Laitanpa tämän tännekin puolelle. Tervetuloa mukaan ! Lauantain 3.8.2013 porukkalenkit
Maantiekuskin maastolenkki
07:00 ja 09:00 Auranlaakson ABC yhteensä 4 …5 h
VETÄJÄ: MTB 50+
REITTI: kaksi kierrosta
Ensimmäinen suuntautuu tänne Kohmo-Pääskyvuori- Halinen – Auranlaakso.Ensimmäiseltä kierrokselta tullaan takaisin ABC, josta noukitaan vähemmän aamuvirkut mukaan.
Toinen kierros liikkuu suunnalla Littoinen – Kaarina ja palaa tarvittaessa ABC:lle.
Toinen kierros päättyy n. 11:00 -12:00
POLUT: Poluiksi pyrin etsimään helppoja tai helpohkoja polkuja.
AJOVAUHTI: rauhallinen

greenman
02.08.2013, 14.48
Mulla on sunnuntaixyZclo harkinnassa. Jos ei tule estehiä, niin voin minäkin jotain ryteikköä ajattaa.
Vauhti = 34-18 X/

Matti H
02.08.2013, 15.12
Syyskuussa ainakin kolmet cyclot, joissa teemana ylämäkien ajaminen hellvetin kovaa. Tai ainakin täysii.

marmar
02.08.2013, 15.34
Laitanpa tämän tännekin puolelle. Tervetuloa mukaan ! Lauantain 3.8.2013 porukkalenkit
Ensimmäinen suuntautuu tänne Kohmo-Pääskyvuori- Halinen – Auranlaakso.Ensimmäiseltä kierrokselta tullaan takaisin ABC, josta noukitaan vähemmän aamuvirkut mukaan.
Toinen kierros liikkuu suunnalla Littoinen – Kaarina ja palaa tarvittaessa ABC:lle.

Jos mitään yllättävää ei satu, niin tulen ainakin ekalle kierrokselle. Toivottavasti ehdin ajaa molemmat. Huomiseksi luvattu 27 astetta iltapäiväksi, joten aamu on täydellistä aikaa maastolenkille :)

Juha Jokila
02.08.2013, 16.22
Meneekö joku huomenna Jämille? Tuo MTB50+:n aamulenkki olis kyll hyvä ja halvempi vaihtoehto.

A.B.
02.08.2013, 18.26

Täällä harkitaan vakavasti toiselle kierrokselle osallistumista, mutta uskaltaako mukaan tuupata ulkopaikkakuntalainen ja vielä vääränlaisella pyörällä? Lupaan kyllä heivata itseni tienlaitaan, jos polku käy CC:llä ajamattomaksi... :rolleyes:

MTB 50+
02.08.2013, 18.29
Täällä harkitaan vakavasti toiselle kierrokselle osallistumista, mutta uskaltaako mukaan tuupata ulkopaikkakuntalainen ja vielä vääränlaisella pyörällä? Lupaan kyllä heivata itseni tienlaitaan, jos polku käy CC:llä ajamattomaksi... :rolleyes:
kyllä mukaan voi tulla. CC:llä pärjääminen riippuu kuskista ;

miku80
02.08.2013, 19.49
Huomenna rauhallinen lauantailenkki Itäharjun Prismalta 10.00.. anyone?

A.B.
02.08.2013, 21.17

Kyllähän sitä pitää aikankin kokeilemaan tulla, jos en pysty ja kykene tulen pois häiritsemästä :o Olen 09.00 mennessä ABCllä!

bomba
02.08.2013, 22.01
Lauantain 3.8.2013 porukkalenkit
---

Voisin tulla ensimmäiselle kierrokselle, jos vain pääsen ssängystä ylös noin aikaisin. Klo 09 on hyvä lopettaa, ehtii sopivasti klo 10 töihin. Kahteen viimeiseen riviin luottaen luulen uskaltavani lähteä vaihteettomalla ja jousittamattomalla pyörällä.

Mulla on sunnuntaixyZclo harkinnassa. Jos ei tule estehiä, niin voin minäkin jotain ryteikköä ajattaa.
Vauhti = 34-18 X/

Hyvä juttu. On tässä jo ainakin kolmen letka sitten kasassa.

hullukoira
02.08.2013, 23.01
Sunnuntain ajelut on hullukoiran tai Pihvin käsissä. Ite en ehdi sunnuntailenkkeilemään pariin viikkoob.

Vauhti = 34-18 X/

Pihvi ei liene sunnuntaina tulossa ja mullakin on suunnitelmat vielä varsin hämärässä. Greenmanin on vastuu, kun kansa sunnuntaina nokkospuskaan astuu.

A.B.
02.08.2013, 23.34

Jos vaan pääsen ajoissa ylös yritän aamulähtöön... Mutta odottaa ei kannata.

Juha Jokila
02.08.2013, 23.39
Taidanpa minäkin yrittää aamulla tulla Matin takuuhyvälle lenkille.

jannevaro
03.08.2013, 13.46
Selvisin minäkin kotia, vaikka on toi jalka vielä tosi kipeä. Hain kotimatkalla Paawon kahvilasta possumunkin niin sain minäkin munkkikahvit. Vituttaa vähän vähemmän. Pyöräilyhousun lahkeen saa kätevästi taitettua taskuksi kylmägeelille.

OlliR
03.08.2013, 13.56
Kiitos Matille hyvästä lenkistä! Paljon oli uutta polkua, vauhtikin oli aloittevalle cycloilijalle sopivaa. Uusia naamojakin tuli tututksi. Kenenkäs kanssa puhuin ensiviikon pysu kisoista Ylöjärvellä, laita yv:tä jos yhteiskyyti kelpaa?

MTB 50+
03.08.2013, 15.01
Kylmää jalkaan ja kylmää olutta, niin kyllä se siitä;)

Juha Jokila
03.08.2013, 15.35
Laatutakuu toteutui ja ajettiin aamutuimaan sopivia polkuja, joilla pyörän käyttö nopeutti merkittävävsi etenemistä. 45 km hiukan vajaassa viidessä tunnissa. Kiitos. Juu ja syklokuskit pärjäs oikein hienosti ajoittain ihan maastopoluillakin.

greenman
03.08.2013, 15.45
Sunnuntaina ajetaan epämääräisellä kalustolla epämääräisessä maastossa.

1900 @ HongKong.

Katsotaan löytyykö nokkosta.

jannevaro
03.08.2013, 16.13
Kylmää jalkaan ja kylmää olutta, niin kyllä se siitä;)

On muuten hyvää Nokian panimon Keisari 66 Pale Ale!

Juha Jokila
03.08.2013, 16.29
Vielä päivän lenkin jälki:
https://maps.google.com/maps?q=http:%2F%2Fkotisivu.dnainternet.net%2Ftjoki la%2Fgps%2FMTB50%2B_Turku_2013-08-03%25200652__20130803_0652.gpx&hl=fi&ll=60.439777,22.391167&spn=0.162938,0.528374&sll=37.0625,-95.677068&sspn=65.518178,135.263672&t=m&z=12

MTB 50+
03.08.2013, 16.44
On muuten hyvää Nokian panimon Keisari 66 Pale Ale!
Ja auttaa varmasti myös ruhjeisiin.

MTB 50+
03.08.2013, 17.14
Mut kyl mä nii pal noit cyclokuskei ihmettele, kui niil lainka voi aja kaikist noist paikoist ? Pakko nosta kypärä !

miku80
03.08.2013, 18.38
HMP oli miinoitettu kunnolla kun tänään ajelin niin kasa paskaa oli keskellä polkua ja tuskin oli eläimen jätöksiä kun oli peräpeili pyyhitty vessapaperilla.. onneks huomas ajois juurikin tuon paperin takia..

greenman
03.08.2013, 19.03
Liekö aitoa HMPeetä?

MTB 50+
03.08.2013, 20.12
Se oli parasta mitä HM osasi itsestään antaa.

TANUKI
03.08.2013, 20.40
Huomenna lenkkiä klo 11.00. Lähtöpaikkana Hirvensalon slaalomin parkkis ja suuntana saaren polut. Tulijoita?

kari kangassalo
04.08.2013, 01.06
Hei. reilu kuukausi sitten valitin jarrujen vinkumisesta. no takuuasiat eivät tuolla pyörähuolto.com -firmassa tunnu oikein toimivan kun sieltä eivät enää ole vastanneet. Jarrujen vinkumisesta olen nyt ite googletellut ja tässä aika vakuuttavan oloinen saitti:

http://www.pinkbike.com/news/Tech-Tuesday-Silence-That-Squeaky-Disc-Brake-2011.html

Ajattelin kokeilla tota. kerron sitten miten meni ja sitten toivottavasti aloitan vihdoin tämän mtb-kauden (tosin nyt on ollut täsä vähän muitakin syitä...)
Laitoin ton linkin vain siksi tänne että jos joku muu joskus törmää samaan, aika moni ilmeisesti googlettelun perusteella on!

Juha Jokila
04.08.2013, 14.51
Siltä varalta, että meijän tyttären varastettu fillari jää pyörimään lähiseuduille, niin tein tuonne oman topikin tarkoilla tiedoilla ja tuntomerkeillä: http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?49480-Varastettu-Cannondale-F2-femine

Juha Jokila
04.08.2013, 21.44
Onko joku menossa Kolille ajamaan ensi viikonloppuna?

Miklo
04.08.2013, 23.11
Tervehdys! Mahtaisiko täältä saada kokeneemmilta apuja polkuverkoston laajentamiseen, lähinnä Raisio+lähialueet hakusessa. Nyt on jo seuraavat paikat käyty ja koluttu joka suuntaan: Kullaanvuori, Karevan kierto, Hauninen, Mälikkälä, lentoaseman eteläpuoli, Pansio. Jotta välttyisin suuremmilta eksyilyiltä ja turhautumisilta, niin olisi hyvä saada joku pieni vinkki mihin päin kannattaa suunnata? Naantali? Rusko? Toispuol Turkuu? Jotain dataa jos löytyis ni olis jees.

ps. Yhteislenkeilläkin on tullut käytyä mutta siellä on pyöritty samoilla reiteillä mitä yleensäkin ajan..

greenman
04.08.2013, 23.13
5 hengen voimin crossattiin.
Mukavaa rauhallista kikkailua "jäähyväiset kesälle" -teemalla.
Kiitoksia seuroista.

Käppyrää ja syheröä. (http://connect.garmin.com/page/activity/player.faces?activityId=353461933&actionMethod=page%2Factivity%2Fplayer.xhtml%3Auser Switcher.switchSystem&cid=45919540)

Yeti
04.08.2013, 23.21
Oikein mukava sunnuntailenkki. Ei ehkä sunnuntaicyclo sanan varsinaisessa mielessä, kun ei tunkattu yhtään, mutta kivaa silti oli.

greenman
04.08.2013, 23.27
Joo oli valitettavan sujuvaa, mutta nokkosia sentään löytyi.

Aki Korhonen
04.08.2013, 23.46
Mahtaisiko täältä saada kokeneemmilta apuja polkuverkoston laajentamiseen, lähinnä Raisio+lähialueet hakusessa. Nyt on jo seuraavat paikat käyty ja koluttu joka suuntaan: Kullaanvuori, Karevan kierto, Hauninen, Mälikkälä, lentoaseman eteläpuoli, Pansio. Jotta välttyisin suuremmilta eksyilyiltä ja turhautumisilta, niin olisi hyvä saada joku pieni vinkki mihin päin kannattaa suunnata?
Kerttula-Petäsmäki-Kallainen! Temppelivuorelta junaradan vierustoja kohti Turkua. Ehkä lentokentän pohjoispuoli.

Miklo
05.08.2013, 00.01
Kerttula-Petäsmäki-Kallainen! Temppelivuorelta junaradan vierustoja kohti Turkua. Ehkä lentokentän pohjoispuoli.

Oolrait! Kerttulassa joskus käynytkin, hyvät polut. Kokeillaan tuota laajentaa ensi kerralla.. Varmaan tarttis hommata joku navi tohon pyörään niin ehkä löytäis polut helpommin, sports tracker hieman epätarkka. Lisääkin vinkkejä saa antaa :)

Juha Jokila
05.08.2013, 00.11
Oolrait! Kerttulassa joskus käynytkin, hyvät polut. Kokeillaan tuota laajentaa ensi kerralla.. Varmaan tarttis hommata joku navi tohon pyörään niin ehkä löytäis polut helpommin, sports tracker hieman epätarkka. Lisääkin vinkkejä saa antaa :)
Missä on metsää, siellä on polkuja. Edes peruskartasta ei löydä parhaita pikkupolkuja. Suunnistuskartoissa on jo vähän paremmin, mutta ajettavuutta ei kartan perusteella voi paljoakaan arvioida. Sinne vaan harhailemaan pyörän kanssa ja kotona sitten merkkaa vaikka peruskarttaan hyvät polut. Aikansa kun on merkkaillut, niin alkaa muodostua pitempiä järkeviä reittikokonaisuuksia ja on oppinut tuntemaan lähialueen maastot. Ehkä navilla voi löytää kaikki heti mulle nyt, jos saa joltain konkarilta träkkejä seurattavaksi.

bomba
05.08.2013, 00.12
Meikänkin puolesta kiitos vetäjälle ja seurueelle. Oli ihan mahtava lenkki. Mulla on ihan mahtava pyörä. Auringonlasku oli mahtavan upea. Maailma hehkui oranssina virallisen lenkin lopulla, ja violetinpunertavana kun pääsin kotiin läntiseen Turkuun. Upean fiiliksen huipentumaksi löysin jääkaapista kylmän Karhun. Life is good!

matkamittariin tuli 52 kilsaa ja kelloon 4 tuntia.

Ulla
05.08.2013, 00.13
Ovat sepelöineet Rantapihan ja Rajakiven väliltä polkua Syöte-tyyliin. Muuten onnistunut ajopäivä ja Särkijärvessä oli hyvä uimavesi.

Miklo
05.08.2013, 00.50
Missä on metsää, siellä on polkuja. Edes peruskartasta ei löydä parhaita pikkupolkuja. Suunnistuskartoissa on jo vähän paremmin, mutta ajettavuutta ei kartan perusteella voi paljoakaan arvioida. Sinne vaan harhailemaan pyörän kanssa ja kotona sitten merkkaa vaikka peruskarttaan hyvät polut. Aikansa kun on merkkaillut, niin alkaa muodostua pitempiä järkeviä reittikokonaisuuksia ja on oppinut tuntemaan lähialueen maastot. Ehkä navilla voi löytää kaikki heti mulle nyt, jos saa joltain konkarilta träkkejä seurattavaksi.

Jep näinhän se on. Välillä pistää ketuttamaan vaan kun eksyy johonkin omakotitalon pihaan tai ajaa johonkin ryteikköön. Taitaa se vaan kuulua lajiin ja aloittelijan touhuihin. :) torstailenkeille Imppariin edelleen menossa, parina viime kertana tosin ei ole ollut pahemmin ehdokkaita vetomiehiksi (vedin toisen näistä osaksi itse)

Ulla
05.08.2013, 10.45
Tulkitsenko oikein, että Turun kaupungin opaskartasta klikkaamalla asemakaavoituksen alta esiin kaupungin maanomistus ja suurentamalla riittävästi näkymää ovat esim. Moision kuntoradan ja Jäkärlän kivikaudenpolun ympäristö kaupungin omistuksessa?

Mietin vaan tuota tiistain 3.9. XC-kisaa klo 18, jonne tarvitaan, oli paikka mikä vaan, järjestelyapua!

marmar
05.08.2013, 12.14
Jep näinhän se on. Välillä pistää ketuttamaan vaan kun eksyy johonkin omakotitalon pihaan tai ajaa johonkin ryteikköön. Taitaa se vaan kuulua lajiin ja aloittelijan touhuihin. :) torstailenkeille Imppariin edelleen menossa, parina viime kertana tosin ei ole ollut pahemmin ehdokkaita vetomiehiksi (vedin toisen näistä osaksi itse)

"Eksymiset" ja pusikkotunkkaus kuuluu lajin luonteeseen.

Jos sulla on Android kännykkä, niin sinne oruxmaps (http://www.oruxmaps.com/index_en.html), peruskartat (http://kartat.hylly.org/)ja openstreetmap. Sillä pääsee digimaailmassa pitkälle.

Paras tapa mielestäni on tulostaa haluamansa setti paperille mukaan ja ihmettelemään.
Paikkatietoikkuna palvelee tässä hyvin. Openstreetmapin aineisto on paikkatietoikkunassa hiukan vanha (alle 0,5 vuotta kuitenkin).
Tässä vaikka yksi esimerkki (http://i11.aijaa.com/b/00199/12523242.jpg) ruutukaappauksesta, jossa on peruskartta kiinteistörajoilla ja openstreetmap päällekkäin. Kirkkauksia ja näkyviä tasoja voi säädella mieltymysten tulostimen mukaan. Tai sitten voi printtailla eri versioita eri painotuksilla. Paperilta voi sitten ihmetellä, että meneeköhän tuo polku OK-talon pihan läpi, vai sopivasti kahden pihan välistä.

Itsellä on tarkoitus ollut alkaa päivittelemään paikallisia polkuja myös tuonne openstreetmappiin, mutta ajanpuutten vuoksi on jäänyt aika vähälle.

Olihan se hienoa, jos saataisiin joku proggis, jossa hyvät polut saataisiin kaikkien käyttöön ja käyttöastetta nostettua. Silloin ne tunnetuimmat polut eivät kulu liikaa ja muut pysyy paremmin auki.

Tampereella (http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?49294-Peukaloisen-retket&p=2069736#post2069736) pohditaan ihan samoja juttuja. Nykytekniikka mahdollistaa liki kaiken, mutta helppokäyttöinen käyttöliittymä puuttuu.

Aiheesta saisi varmaan ihan oman topiikin, jossa voisi puida alustoja ja tapoja jakaa reittejä. Yhtenäinen koko suomen kattava riittävä helppo tapa olisi mainio, jos joku jaksaisi sitä vielä jotenkin ylläpitää. Tällä hetkellä mielestäni paikkatietoikkuna ja openstreetmap ovat parhaat ehdokit alustoiksi. Seuraava tapa voisi toimia. Opensreetmap polkujen piirtoon, josta pitäisi saada hyvä tapa siirtää laadukkaasti tiedot paikkatietoikkunaan tulostettavaksi peruskarttapohjalle. Karttalaustat elää tällä hetkellä murrosta ja vapaa-aikaa on niin vähän, että olen kekittynyt toistaiseksi piirtämään reittejä päähän eksy ja löydä menetelmällä. Tukena openstreetmap ja porukkalenkeillä ajamani jäljet.

Josko joskus pääsisi seuraavaan vaiheeseen ja jaksaisi raapustella paperikartalle reitit, jotka ajaisi "puhtaina" eritasoisina lenkkijälkinä yleiseen jakoon. Jotain mulle heti toimisi jollain muulla sen jälkeen hyvin.

Jos pidempaa lenkkiä kaipaa, niin kannattaa poiketa itäpuolelle ja ajaa vaikka JJ:n linkkaama launtaina ajettu reitti läpi ;)
Itsellä jälki (https://www.google.com/calendar/render?pli=1) jäi vajaaksi, kun aikataulupaineet sai oikaisemaan kotiin. Jälkeen tattui osa kotimatkan siirtymästä, joten JJ:n jälkeä kannattaa seurata. Siirtymineen tuli mulle 53 km.

Tunnistan ongelman hyvin, vaikka omalta kohdaltani olen päässyt jo kriittisen pisteen yli ja pulaa ajettavista poluista ei enää ole. Tuo eksy ja löydä menetelmä toimii kohtuu hyvin.

MTB-turun kotisivuille voisi mielestäni koota aiheesta pienen jutuntyngän aloittelevien iloksi, mutta kirjoittajaksi tarvittaisiin varmaan vapaaehtoisia. Voisin ehkä olla yhtenä, siis ehkä, joskus, paremmalla ajalla... Jos muita halukkaita ilmaantuu, niin tarina voitaisiin varmaan työstää ryhmätyönä sopivan palvelun avulla.

MTB 50+
05.08.2013, 13.59
Jokainen harhailee joskus jossakin tässä lajissa. Se kuuluu lajiin. Ajan jonkin verran itselleni oudoilla alueilla eri puolilla Suomea liikkuva työni takia. Aika usein hotelleista saa jonkun onnettoman kartan. Usein katson etukäteen karttaa netistä ja yritän muistaa sen. Navia tms. en käytä kuin todella harhassa ollessani. Etsiminen on osa tämän lajin viehätystä. Turun ympäristön polut tunnen aika hyvin. Ne on tässä vuosikymmenien kuluessa oppinut.

A.B.
05.08.2013, 20.25
Taidanpa minäkin yrittää aamulla tulla Matin takuuhyvälle lenkille.

Mahdottoman myöhäiseen meni! Mutta parempi myöhään kuin ei ollenkaan ja nyt kun vihdoinkin pääsin foorumille kirjautumaan niin lausuttakoon Suuri Kiitos Matille todella hienosta aamulenkista (http://www.sports-tracker.com/#/workout/akiburi/1flhu61h5rkptpoh) (siis viime lauantaina...) ja muille kiitoksia mukavan leppoisesta lenkkiseurasta :)

Ulla
06.08.2013, 16.31
Tulkitsenko oikein, että Turun kaupungin opaskartasta klikkaamalla asemakaavoituksen alta esiin kaupungin maanomistus ja suurentamalla riittävästi näkymää ovat esim. Moision kuntoradan ja Jäkärlän kivikaudenpolun ympäristö kaupungin omistuksessa?

Mietin vaan tuota tiistain 3.9. XC-kisaa klo 18, jonne tarvitaan, oli paikka mikä vaan, järjestelyapua!Sain sen verran selville, että klikkailemalla asetuksia sopivasti saa opaskartasta esille tumman vihreällä kaupungin omistamat maat, mutta voivat olla vuokrattuja tai käyttöoikeus on luovutettu jonkun muun käyttöön ja Kiinteistöliikelaitoksesta voi sitten kysyä lisää.

Nelson
06.08.2013, 22.50
Mahtavaa. Kerran menin lenkillä kysymään Makkelilta, miten lenkkireitin saa näkymään Google Mapsissä. "Ihan helposti - editoit gpx:ää ja sitten heität sen palvelimelle ja lataat Google Mapsiin".

Siitäpä innostuneena homma hoidettu - hivenen meni tumpelolta aikaa ja harmaita hiuksia..... Tässä siis viime torstaina ajettu reitti (https://maps.google.com/maps/ms?authuser=0&msa=0&msid=207266909324510452421.0004e348bafa971817bdb), matkaan lähti yhteensä 16 kuskia, matkan varrella tippui porukkaa pois. Lopulta 7 kuskia muistaakseni ajoi takaisin Impivaaran palloiluhallille. Aikaa kokonaisuudessaan 3h 14min, matkaa 30.2 km.

Miklo
06.08.2013, 23.22
Kiitos hyvästä viestistä marmar! Täytyy koittaa perehtyä noihin karttahommiin sitten kun saan läppärin kuntoon.. Ja tuosta polkujen etsinnästä, en ollut liikkeellä kaikkimulleheti ajatuksella. Lähinnä vain pientä vinkkiä mistä niitä kannattaa hakea.. Ja tulipa tuolla Petäsmäessä ja Kallaisissa vietettyä jo jonkin aikaa, hieno tunne kun voi vähän ajella ristiin rastiin eikä heti ole metsästä ulos tai pientaloalueen takapihoilla.

Itselle siis riittäisi joku vähän sinnepäin oleva maininta alueista joissa kannattaa käydä.

Juha Jokila
06.08.2013, 23.35
Itselle siis riittäisi joku vähän sinnepäin oleva maininta alueista joissa kannattaa käydä.
Tässä hakemistossa on (liian) vanhoja reittikarttoja, eivätkä ne enää pidä paikkansa, mutta näkee niistä alueet, joilla on joskus ollut polkuja ja varmasti osa niistä löytyy edelleenkin.

http://kotisivu.dnainternet.net/tjokila/kartat/

marmar
07.08.2013, 13.49

Jos et vielä ole ehtinyt itäpuolelle, niin käy pyöräilemässä siellä. Openstreetmappiin (http://www.openstreetmap.org/#map=15/60.4452/22.3691)on merkattu polkuja aika hyvin. Alueet voi näyttää pieniltä, mutta kyllä siellä "harhaillessa" monta tuntia saa palamaan helposti. Sitten eteläpuolelta katariinanlaakson (http://www.kaapa.net/assets/files/Pyhan_Katariinan_polut_kartta_.pdf) polut kannattaa myös ajaa, jos kaipaa teknisempää. Ei sieltäkään ihan heti pois tarvi tulla, kun seikkailee kaikki polut läpi. Löytyy myös taukopaikaksi laavu polttopuineen ja näkötorni, josta voi käydä ihalemassa maisemia Turun ja paraisten ylle.

artzi
07.08.2013, 14.41
Joka vuosi on haettu ja löydetty hyvä tapa jakaa reittejä... tai useampi. Sitten jakajat jakaantuu... joko nyt löytyy se paras, jota kaikki käyttäisi? :) Oruxmap näyttää oletuksena Openstreetmap, Openstreetmap Mapnic ja Opencyclemap - mapforge... mikä noista olisi "paras“ polkujen tuntija, uusimmat? Edellä jo mainittu http://kartat.hylly.org/ on hieno, mutta niikuin kaikki kartat, ei näytä polkuja eikä kaikkia tulipaikkoja eikä laavuja. Siihen laavu.org...

Palvelun pitäisi toimia myös kännyllä. Kun on vieraalla paikkakunnalla, pitäisi voida helposti katsoa kännyllä lähin polun pää. Ja samalla pitää tietysti tallentaa oma reitti... jonka voi tehdä toisella ohjelmallakin.

marmar
08.08.2013, 16.13
Joka vuosi on haettu ja löydetty hyvä tapa jakaa reittejä... tai useampi. Sitten jakajat jakaantuu... joko nyt löytyy se paras, jota kaikki käyttäisi? :) Oruxmap näyttää oletuksena Openstreetmap, Openstreetmap Mapnic ja Opencyclemap - mapforge... mikä noista olisi "paras“ polkujen tuntija, uusimmat? Edellä jo mainittu http://kartat.hylly.org/ on hieno, mutta niikuin kaikki kartat, ei näytä polkuja eikä kaikkia tulipaikkoja eikä laavuja. Siihen laavu.org...

Oruxmapsin Open...map kartat on mielestäni kaikki samanasiältöisiä ja online karttoina kohtuullisen ajantasaisia. Tekemäni korjaukset ja lisäykset ovat kohtuullisella viivellä päätyneet kaikkiin. Tarkka galluppia ilmestymisajasta en ole tehnyt. Sama runkoaineistohan noissa käsittäkseni on. Värimaailmaltaan cycle sanan sisältävät on mielestäni parhaat.

http://kartat.hylly.org/ uusien aineistojen pitäisi sisältää myös openstreetmapin polut.

Versiohistoria
v2.0 (17.02.2013)
- Kartan tuottamiseen käytetyt järjestelmät uusittu käyttämään XML/GML muotoa
- Aineistopäivitys:
- Maastotietokanta (13.02.2013)
- OpenStreetMap (13.02.2013)

Mullakin päivittämättä, joten en osaa sanoa miltä näyttää. Mahtaakohan ehtiä vielä uusi versio ennekuin saan päivitettyä. Jotkut ne onneksi jaksaa vääntää aineistoa meidän kaikkien iloksi.

Vaikuttaisi siltä, että openstreetmap lienee paras paikka tunkea polkudataa. Sieltä se vaikuttaisi tulevan jollain viiveellä sekä paikkatietoikkunaan, että kartat.hylly.org sivun jakamaan aineistoon. Lisäksi formaatti on sellainen, että itsekin voisi ainakin teoriassa vääntää koodia noiden hyödyntämiseksi. Openstreetmappiin tungettujen GPS-trackkien määrä on paljon suurempi, kuin sinne merkattujen polkujen. Jos / kun saan taas aikaa/inspiraatiota piirrellä kartalle jotain, niin sitä oikeampi polusta tulee mitä suurempi määrä jälkiä samasta polusta on piirtotyön pohjalla. Kaikissa piirtämissäni poluissa on kuitenkin yksi mun ajama tuore jälki, jotta polkudata on edes piirtohetkellä riittävän isosta ja oikeasta polusta. Usein samasta polusta on löytynyt useampia jälkiä ja silloin piirrossa voi arpoa muistinvaraisesti reittiä kaikkien jälkien perusteella. Mun mielestä on hyvä, jos kaikki kynnelle kykenevät tunkee kelvollisista poluista GPS-dataa sinne, vaikka ei ehtisi tai jaksaisi piirrellä sitä kartalle saakka.

Mutta sitä parasta tapaa ei ole tainnut vieläkään löytyä, mutta parempaan suuntaan mennään.:)

Ulla
08.08.2013, 17.16
Onko kukaan ajanut Kuhankuonon reittiä Rajakiveltä kohti Vajosuota tässä viime aikoina? Onko Kevätretkellä nähdyt uudet pitkokset jo asennettu? Mietin varovasti että jos sää suosii eikä hotsita tehdä työpäivää, niin lauantaina voisi ajella siellä pitkän lenkin ja lämmittää edulliseen euron/hlö hintaan Rantapihan saunan lenkin jälkeen.

peippo
08.08.2013, 22.45
Onko kukaan ajanut Kuhankuonon reittiä Rajakiveltä kohti Vajosuota tässä viime aikoina? Onko Kevätretkellä nähdyt uudet pitkokset jo asennettu? Mietin varovasti että jos sää suosii eikä hotsita tehdä työpäivää, niin lauantaina voisi ajella siellä pitkän lenkin ja lämmittää edulliseen euron/hlö hintaan Rantapihan saunan lenkin jälkeen.
Oliko tämä lenkkikutsu? Jos niin mistä lähtö, mihin aikaan ja miten pitkään?

Tänään oli yli 20 osallistujaa torstailenkillä!

miku80
08.08.2013, 23.18
Tänään oli yli 20 osallistujaa torstailenkillä!

Meidän puolikas eteni 9 hengen letkassa lepposasti, mutta sujuvasti.. Kiitokset kanssapolkijoille..

Juha Jokila
09.08.2013, 00.17
Oliko tämä lenkkikutsu? Jos niin mistä lähtö, mihin aikaan ja miten pitkään?
Eh... sama kävi mielessä, mutta ajattelin etten tohdi häiritä erämaan rauhaan pyrkiviä.

Vajosuon pitkoslankut oli ainakin juhannuksen nurkilla vielä asentamatta. Olisin kovin yllättynyt, jos jotain edistystä olisi tapahtunut ja veikkaan, että lumetkin nähdään ennen ehjiä pitkoksia.

bomba
09.08.2013, 00.32
Noh älkääs nyt... Kävin tänään varjolenkillä, kun en ehtinyt oikealle torstailenkille. Isosuolla/Pomponrahkalla oli korjattu pitkospuita. Ehkä ne vielä tämän kesän aikana ehtii sinne Kuhiksellekin.

Putkahdettuani metsästä lähelle A. Korhosen reviiriä yritin puhelimitse tiedustella herra Korhosesta opasta Ruskon poluille, mutta mies ei ehtinyt kuin puuskahtaa puhelimeen että torstailenkillä ollaan. Ilmeisesti oli vauhti päällä. Mut Aki hei, kutsu on avoin, jos joku ilta haluat lähteä näyttämään kotikuntasi parhaita pätkiä :)

Näin muuten kaksi kettua lentokentän kupeessa. Siellä ne etsiskeli varmaan jyrsijöitä mättäiden keskeltä. Pidin vähän aikaa taukoa ja katselin niiden touhuja. Lupsakoita punaturkkeja.

Ulla
09.08.2013, 09.39
Kyllä minä kierosti yritin esittää yhteislenkkiretkikutsua. Ajettaisiin sama kuin Kevätleirin lauantaina eli Savojärven ympäri, Kurjenrahka, Vajosuo, Kangenmiekka, Laaskallio, Vajosuon länsilaita, Pukkipalo ja sieltä takaisin Rantapihaan. Ennen Pukkipaloa ainakin voi oikoa, jos tarve tulee, ja taukoja pidetään, eväitä syödään. Lenkin jälkeen voisi paistaa makkaraa, saunoa ja uida Rantapihassa. Euron sauna pitää lämmittää itse (ellei siellä satu olemaan joku jo saunomassa). Lähtö klo 9.30 Rantapihasta (http://opaskartta.turku.fi/IMS/?layers=Opaskartta&cp=6737010,23466688&z=2&title=Rantapiha), paluu aikaisintaan klo 16 samaan paikkaan, luulisin.

Tervetuloa!

Aki Korhonen
09.08.2013, 09.54
Noh älkääs nyt... Kävin tänään varjolenkillä, kun en ehtinyt oikealle torstailenkille. Isosuolla/Pomponrahkalla oli korjattu pitkospuita. Ehkä ne vielä tämän kesän aikana ehtii sinne Kuhiksellekin.
Sama firma hoitaa polkuja Kullaanvuorelta Kuhikselle asti, mutta Isosuo lienee kaupungin hoidossa. Ainakin muutama vuosi sitten olivat eri kunnossapidossa, kun olin yhteyksissä Ruskon alueen polkujen hoidosta ja kyselin samalla miksi Isosuolle oli tehty portit.

Putkahdettuani metsästä lähelle A. Korhosen reviiriä yritin puhelimitse tiedustella herra Korhosesta opasta Ruskon poluille, mutta mies ei ehtinyt kuin puuskahtaa puhelimeen että torstailenkillä ollaan. Ilmeisesti oli vauhti päällä. Mut Aki hei, kutsu on avoin, jos joku ilta haluat lähteä näyttämään kotikuntasi parhaita pätkiä :)
Ei minulle juuri kukaan koskaan soita, mutta aina kun olen lenkillä niin kyllä sitten soitellaan. :D Tää oli siis tämän kesän eka torstailenkki. Tahkon jälkeen ajettu yksi maantielenkki ja Syöte sekä yksi kevyt kuvarastireissu ja Jämillä minimaratonin reitti. Keväällä alkoi jalkapöytä oireilemaan ja en ole käynyt suunnistamassa Jukolan jälkeen. Jämillä saman jalan nilkka kipeytyi. Jossain tuossa välissä alkoi toisen jalan akillesjänne kenkkuilemaan. Pakko oli lähteä vähän tuulettumaan. Nilkka kesti suht kivuttomasti ja akillesjänteen kanssa pärjäsi kun muisti tunkata varpaillaan. Liikunnat siis olleet sen verran vähissä että vähempikin puuskuttaa ja nyt oli joku vielä päästänyt sinkulamiehen veturiksi. Vauhtia ei ollut paljon mutta täysillä menin. :) Kiitokset vetureille. Katotaan jos joskus Ruskon polkujakin - jos siellä vielä jotain ajettavaa löytyisi.

bomba
09.08.2013, 11.35
--- kyselin samalla miksi Isosuolle oli tehty portit.

Miksi sinne muuten on tehty portit?

Aki Korhonen
09.08.2013, 11.45
Miksi sinne muuten on tehty portit?
Heiltä oli sitä kuulemma muutkin kyselleet, mutta kun ei ole heidän aluettaan niin eivät tienneet. Kaipa se on mopoilun estämiseksi, muttaa saattaahan se olla jotain muutakin.