Näytä tavallinen näkymä : Chainreactioncycles
Sivut :
1
[
2]
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
Tilaus 3.4 ja lähetti ovella ensimmäisen kerran pe 11.4. Tänään noudin paketin postista. Odottavan aika on pitkä.
Iso plussa CRC:lle pakkaamisesta. Tilattu runko tuli vaurioitta perille ja hyvin pakattuna. Kaikki tavarat oli mitä pitikin. Jopa vahingossa väärin valittu satulatolppa (i-beam(jos joku tarttee, niin... :o).
Tulen käyttämään jatkossakin ja voin suositella muille. Lähetystapana parcel ei ole nopein, mutta yli 200£ tilauksissa se on ilmainen. Paketit tuppaa välillä seisomaan noissa hubeissa useampia päiviä.
Toni Lund
21.05.2007, 23.07
Tilaus 9.5.2007 klo 15:15, lähti tulemaan vasta seuraavana päivänä 10.5, perillä tänään 21.5. Mukana kaikki mitä tilasin, pakattu kohtuullisen hyvin. Laatikossa pienehkö reikä mutta kaikki tavarat moitteettomassa kunnossa.
Blogissa muutama kuva paketin sisällöstä...
Oletteko käyttäneet tuota CRC:n price match-systeemiä? Ajattelin vain, menisikö läpi, jos yrittäisin matchata bike-components.de:tä vastaan. Aika isoja hintaeroja. Toisaalta crc:n säännöissä lukee "We will only price match UK shops." mutta ovatkohan tiukkoja tämän kanssa...
b-c:n hinnat + crc:n nopeus = täydellinen nettikauppa :D
Toisaalta crc:n säännöissä lukee "We will only price match UK shops." mutta ovatkohan tiukkoja tämän kanssa...
No ei tuota mainintaa sinne varmaan huvikseen ole kirjoitettu. :rolleyes:
No ei tuota mainintaa sinne varmaan huvikseen ole kirjoitettu. :rolleyes:
Se voi olla. Pakkohan se oli silti koittaa. Ei mennyt läpi.
Täytyy siis nillittää täällä, että crc:ssä maksaa Ultegra 6620 lukkopolkimet 83e, kun bike-components.de:ssä 50. Aika ero. Sitten taas kengät näyttivät olevan ihan saksan hinnoissa about 1:1.
Shimaani
23.05.2007, 21.00
Ohops.
Eilen iltayhentoista pintaan speksasin nettikaupan sivuilla kiekot ja tänään ne jo shipattiin, just tuli ilmoitus. Aika vikkelää, sano. Niillä kiekoilla on muuten ajettu ja rumasti mutta ovat edelleen aivan suorat, suosittelen hyvin lämpimästi näitä CRC:n käsinkasattuja. Hopen pro2 napojen kanssa ei tarvii ees soittokelloa.:)
Parinviikon sisään tehty muutama tilaus ja tavara ollut perillä 3päivässä, joten yllättävän nopeasti on tullut, kun joskus on joutunut odottamaan ainakin viikon.. Ja toimittajana royal mail ja DHL.
sulevi22
11.06.2007, 21.45
Taas tuli todella nopeasti tilaamani tavarat ja maksu hoitui edelleen Sammon electronilla.
Viime kesältä (toistaiseksi ainoa) kokemus CRCstä: maanantaina n. klo 17 tilaus dhl-toimituksella sisään ja tiistaina n. klo 14 jakkara ilmaantui pehmustetussa kirjekuoressa postilaatikkoon. Hämmästys alta 24h toimitusnopeudesta oli suurehko :eek:
lcdpiggy
11.06.2007, 22.47
Ei jaksa lukea koko keskustelua läpi, joten kysellään nyt tällaista.
Mites tänä päivänä toimii nämä Parcel Force lähetykset? Eli nämä isommat paketit halvemman mukaan toimitettuna.
Tilasin kolme vuotta sitten kiekot Parcel Forcella ja kamat jäivät viikoksi suomen päässä lähettifirman varastoon, soitin sinne silloin ja kävin itse hakemassa paketin vantaan varastolta. Enkä ollut ainoa pääkaupunkiseudulla asuva joka valitteli samaa ongelmaa. Ongelma siis oli silloin tässä PK-seudun lähettifirmassa joka hoiti Parcel Forcet, eikä missään ulkomaan Hubeissa.
Uskaltaako nykyään tilata kiekot ja käyttää sitä kaupan päälle tulevaa toimitusta? Jos ei, niin mä taidan tilata Stiffiltä.
2.6 Tilattu tavarat ja 11.6 lähetti toi paketin ovelle. Siis ParcelForcen toimituksella kerran sen yli 200£ tilauksen mukana ilmaiseksi sai.
En nyt menisi ihan huonoksi haukkumaan jos kiire ei ole, noistakin 9 päivästä 4 päivää oli viikonloppuja.
Tilaus sisään TI 5.6 aamulla, suomen turuus GLS:llä MA 11.6 ja perillä kotiovella KE 13.6. Kohtuullinen toimitusaika, tarkasti oikeat tuotteet paketissa ja selkeä sivusto varastotilanteineen; putiikkia voinee siis suositella!
Ei jaksa lukea koko keskustelua läpi, joten kysellään nyt tällaista.
Mites tänä päivänä toimii nämä Parcel Force lähetykset? Eli nämä isommat paketit halvemman mukaan toimitettuna.
Tilasin kolme vuotta sitten kiekot Parcel Forcella ja kamat jäivät viikoksi suomen päässä lähettifirman varastoon, soitin sinne silloin ja kävin itse hakemassa paketin vantaan varastolta. Enkä ollut ainoa pääkaupunkiseudulla asuva joka valitteli samaa ongelmaa. Ongelma siis oli silloin tässä PK-seudun lähettifirmassa joka hoiti Parcel Forcet, eikä missään ulkomaan Hubeissa.
Uskaltaako nykyään tilata kiekot ja käyttää sitä kaupan päälle tulevaa toimitusta? Jos ei, niin mä taidan tilata Stiffiltä.
Mulla se on ainakin toiminut hyvin, kamat odotellut postissa kun en ole itse ollut kotona. Ja tosiaan kuten aiemmin mainitsin edellinen tilaus tehtiin perjantai iltana ja maanantaina saapui.
Tällä kertaa vähän hitaampaa, tilasin muistaakseni maanantai iltana, tiistai iltapäivänä ilmoitus että on lähtenyt. Viime yönä paketti käynyt tanskassa, katotaan josko huomiseksi ehtisi...
lcdpiggy
14.06.2007, 15.53
Mulla se on ainakin toiminut hyvin, kamat odotellut postissa kun en ole itse ollut kotona.
Kiitoksia tiedosta, eli Parcel Forcen toimitukset hoituvat Suomen päässä nykyään Postin välityksellä, joskus homman hoiti joku pieni logistiikkafirma joka piti päämajaa entisen Vantaan Motonetin naapurissa.
Tosiaan kyse on edelleenkin Parcel Force toimituksista eikä Royal Mail. Royal Mailit ovat aina tulleet lähipostiin.
GT-Jokke
19.06.2007, 18.32
Tilaus jätettiin torstaina 14.6 ja tavarat olivat saapuneet perille maanantaina 18.6. Toimitustapana halvin mahdollinen eli Royal Mail. Lähetyksessä kaikki OK.
Vertailun vuoksi voin mainita, että ennen tavaroiden tilaamista mietin omaa ajankäyttöäni ja lähetin siksi tarjouspyynnöt voimansiirron komponenttien uusimisesta ja asennustyöstä kolmeen paikalliseen pyöräliikkeeseen. Mainitsin pyynnössä selkeästi tarvittavat osat ja kysyin heidän arviotaan aikataulusta milloin työ voitaisiin tehdä.
Yksikään liike ei vastannut asialliseen tarjouspyyntööni. Yksi liike vastasi soittoni jälkeen, että tule viikon kuluttua niin katsotaan. Kaksi liikettä sanoi puhelimessa, että eivät anna mitään arviota näkemättä pyörää.
Olisin valmis maksamaan jonkin verran lisähintaa (noin 20-30 %) ulkomaisiin nettikauppoihin verrattuna, mikäli suomalaisen kaupan valikoimassa olisi tuotteita kattavasti heti saatavilla, palvelu olisi tavallisen ystävällistä ja asennustyöstä saisi etukäteen järkevissä mittasuhteissa olevan arvion. Lisäksi ostaisin mielummin paikalliselta yrittäjältä kuin ulkomaiselta kauppiaalta, mutta nyt ei jäänyt muita vaihtoehtoja.
Brunberg
19.06.2007, 20.53
Ihan karsee polte päällä kun eilen lähettivät majesteettisen postin kautta paketin kotisuomea kohti. Kohta pääsee kasaamaan talvitykkiä.
Kiitoksia tiedosta, eli Parcel Forcen toimitukset hoituvat Suomen päässä nykyään Postin välityksellä, joskus homman hoiti joku pieni logistiikkafirma joka piti päämajaa entisen Vantaan Motonetin naapurissa.
Tosiaan kyse on edelleenkin Parcel Force toimituksista eikä Royal Mail. Royal Mailit ovat aina tulleet lähipostiin.
Loppujen lopuksi sain paketin vasta eilen, olivat tosin yrittäneet toimittaa sitä aikaisemmin... Kuvio on siis näinkin monimutkainen:
CRC'ssä näkyvä seurantakoodi on Parcel Forcelle. Suomessa Parcelforcen toimituksia hoitaa se gls-holding jonka linkin näkee CRC'n seurannasta. Gls-Holdingin toimitukset suomessa kuitenkin toimittaa posti...
Mutta jotta asia ei olisi turhan yksinkertainen, postilla on eri seurantanumero kuin Parcel Forcella. Posti yrittää toimittaa paketin kotiin kahden päivän ajan, mutta ei normaalin postin mukana vaan erikseen. Jos eivät pääse sisälle (esim. ovikoodi...) lappua ei jää. Kahden päivän jälkeen paketti päätyy lähipostiin ja sieltä tulee läpyskä kertoen että sen voi noutaa.
Jos haluaa postin seurantanumeron sen saa puhelimitse tuolta gls-holdingista.
Brunberg
26.06.2007, 11.27
Ihan karsee polte päällä kun eilen lähettivät majesteettisen postin kautta paketin kotisuomea kohti. Kohta pääsee kasaamaan talvitykkiä.
No eipä ole vieläkään kuulunut mitään. Parcel forcella tämä sitten tuleekin ja on seurantakoodin mukaan lähtenyt 22.6. No kyllä ne tällä viikolla pitäs vielä ehtiä.
paksusilakka
26.06.2007, 23.07
Hyvin toimii! Tilaus 21.6. E-mailia tuli seuraavana päivänä, että paketti on lähtenyt liikkeelle!! Tänään 26.6 kävin hakemassa paketin paikallisesta postista. Juhannus oli vielä välissä! Olivat ilmeisesti yrittäneet tuoda sitä kotia asti, mutta ketään ei ollut paikalla.
Eli:
+Hyvät ja selkeät nettisivut!
+Helppo maksu (visa)
+Tilauksen varmistus e-maililla
+Paketin kulun seuraaminen
+Hyvin pakattu
+NOPEA!!
Hyvin toimii!
Eli:
+Hyvät ja selkeät nettisivut!
+Helppo maksu (visa)
+Tilauksen varmistus e-maililla
+Paketin kulun seuraaminen
+Hyvin pakattu
+NOPEA!!
Samaa mieltä, mutta olin vähän pettynyt kun etukiekon tilasin. Vaikka kiekko on kyllä suora, pinnat on jätetty melko löysälle. Melkein täytyy itse kiristää(yäk!) ennen kuin laittaa alle. Toisaalta ei ole vertailukohtaa miten Custom kiekot yleensä on koottu, joten ei voi hirveästi valittaakkaan..:rolleyes:
Samaa mieltä, mutta olin vähän pettynyt kun etukiekon tilasin. Vaikka kiekko on kyllä suora, pinnat on jätetty melko löysälle. Melkein täytyy itse kiristää(yäk!) ennen kuin laittaa alle. (taidankin nyt muistaessani laittaa CRC:lle terveisiä ko. asiasta)
Mä oon tilannut kaksi kiekkosettiä CRC:stä ja eka oli surkea: pinnat oli todella löysällä. Toka setti olikin sitten loistava. En tiedä auttoiko asiaa että tilaushetkellä reklamoin edellisistä kiekoista;-)
Mulla oli tänä keväänä eka negatiivinen kokemus CRC:stä kymmenien tilausten jälkeen:
Tilasin Middleburnin Solo -kammet DHL:n kautta. Eli odotin että kammet tulee kahdessa päivässä. Aikaa meni kumminkin 8 päivää ja vaati pari puhelisoittoa CRC:hen ennen kuin kammet postitettiin (vaikka kyseessä piti olla In Stock -tavarat). Ja kun kammet lopulta saapuivat, niin ne oli vielä väärän levyisellä rattaalla (tilasin 3/32", tuli 1/8"). Soitin lafkaan ja asiakaspalvelussa oli täysi pahvi joka ei tajunnut asiasta mitään. Parin soiton jälkeen annoin asian olla ja kävin ostamassa leveämmän ketjun (fillari oli sinkula, joten asia ei niin haitannut). Yritin saada asiasta jonkinlaista hyvitystä, mutta koska asiakaspalvelun kaveri ei ymmärtänyt koko ongelmaa, asia ei oikein hoitunut.
Eipä tossa muuten olis mitään ollut, olisin voinut kammet palauttaa ja saanut uudet tilalle joskus, mutta kun uusi fillari oli jo viikon odottanut kampia, ja huomasin asian vasta kun kammet oli ruuvattu kiinni, niin kärsivällisyys ei tuossa vaiheessa ollut parhaimmillaan.
Toinen negatiivinen kokemus CRC:stä itselläni:
Tilasin tuossa kesän alussa Rockshoxin 454 Piken, joka levisi käsiin parin viikon ajon jälkeen. Lähetin keulan CRC:lle takuuhuoltoon, ja tasan kuukauden kuluttua keula tuli "korjattuna" takaisin. Lapun mukaan keulaan oli vaihdettu useampiakin osia sisälle.
Ongelma kuitenkin palasi jo heti kun sain keulan pyörään kiinni uudestaan.
Pari pumppausta tangosta, ilmat ja öljyt pihalle - ihan sama tilanne kuin silloin, kun jouduin lähettämään keulan takuuhuoltoon. Nyt ihmetellään, odotetaanko vielä toinen kuukausi uutta huoltoa vai saadaanko luottokunnan kautta maksu peruttua tuotteen viallisuuden vuoksi.
Eikä harmita, eihän tässä tunnu menevän kuin koko kesä ilman ajamista.. Ihmetyttää kovasti, mitä noissa takuuhuolloissa loppujen lopuksi tehdään, ja testataanko huolletut tuotteet lainkaan.
Jani Mahonen
05.07.2007, 09.07
577 euron tilaus sisään 26.6. toimitus DHL:llä, perillä 28.6. puolenpäivän aikaan.
Toki kaikki oli hyllytavaraa, mutta silti peukku tälle toiminnalle.
Samaa mieltä, mutta olin vähän pettynyt kun etukiekon tilasin. Vaikka kiekko on kyllä suora, pinnat on jätetty melko löysälle. Melkein täytyy itse kiristää(yäk!) ennen kuin laittaa alle. Toisaalta ei ole vertailukohtaa miten Custom kiekot yleensä on koottu, joten ei voi hirveästi valittaakkaan..:rolleyes:
Laitoin kuitenkin viestiä tuosta kiekosta. Nopeasti tuli pahoittelut ja lupaus parantaa laadunvalvontaa, kuin myös sen jälkeen tuli ehdotus "korjausmenettelystä" asian suhteen. Eli täytyy sanoa, että ainakin asiakaspalvelu on ihan oikesti sieltä parhaasta!:) :)
sulevi22
10.07.2007, 07.29
Viime tilauksessani ensin tuli täysin väärä satulatolppa -> pistin palautetta meilillä -> lähetin väärän takaisin ja sain "oikean" tilalle 2 vrk:ssa -> oli sitten oikea tolppa, mutta väärää matskua (piti olla 7075, oli 6061) -> lähetin lisää palautetta -> sain rahat takaisin ja pitää tolpan. Asiakaspalvelu tosiaan toimii :cool:
Tänään lähti eka tilaus tähän kauppaan. Näytti olevan kohtuullisen hyvä valikoima, ja hinnatkin kutakuinkin kohdallaan. :) Toimituskulujakaan ei mennyt kun tilaus oli yli 210e.
Plussaa siitä, että nettisivuilta on ilmoitettu onko tuotetta varastossa sillä hetkellä. Monissa muissa kaupoissa netissä on paljon tavaraa, mutta todellisuudessa kaupan hyllyllä tavaraa ei ole. Tästä koitui kerran suuriakin ongelmia... mutta se on jo toinen tarina.
Justiin näpyttelin tilauksen sisään.
Vähän jännittää, ei oo ennen tuolta tullut tavaraa Parcel Arsella, mutta nyt otin sillä, kun kuluitta tuli.
No, onneksi ei oo noilla tavaroilla mikään kiire, kunhan nyt 3 vkon sisään tulee... :rolleyes:
Maanantaina tuli itse pistettyä tilaus sisään. Nähtäväksi jää milloin saapuu.
4-6päivää lupaa toimitukselle, mutta jotenkin tuntuu, että pidemmäksi venyy. Vaimolle tulossa Manitou R7 Super Click IT 2006 - manitou slate comp lockoutin korvaajaksi.
Brunberg
15.07.2007, 11.22
Mulla meni lopulta pari viikkoa maksusta toimitukseen kun maksoin tilisiirrolla, luottokortti on parempi ja halvempi. No ei se mitään, nyt on pyörä nipussa ja ajaminen maistuu.
HC-Kaivoksela
16.07.2007, 17.45
Perjantaina laitoin tilauksen polkimista ja maksoin luottokortilla.
Maanantaina ilmoitus että liikkeelle lähti ja oli tiistai tai viimeistään keskiviikko kun tuli viereisestä postista lappu et tuu hakee polkimes.
Hyvin toimi siis!
Maanantaina (9.7) tilattu ja tänään posti kantanut paketin kuulemma kotiin asti. :eek: Vaikka oli halvin (ilmainen) toimitus.
anakonda
18.07.2007, 07.30
Royal Mail/Visa -yhdistelmällä kesti 5,5 päivää tilauksesta tavaroiden saapumiseen oven taakse. Meni juuri niin kuin lupasivat ja suosittelen edelleen.
Laitoin ekan tilauksen CRC:hen sunnuntaina, maanantai-iltana tuli maili että kamat ovat lähteneet. Saas nährä koska tulevat (Royal mail).
11.7 tilaus sisään. 18.7 paketti kotiovelle saakka...
Viime torstaina tilasin tavaraa ja eivät ole vieläkään lähteneet, jotenkin tuntuu siltä että toiminta on hidastunut tuolla, ainakin muutaman viimeisemmän tilauksen aikana..:seko:
Parcel forcen pakettiseuranta sanoo:
17-07-2007 12:14 Delivery Agent - FINLAND Held, parcel problem
16-07-2007 17:24 Delivery Agent - FINLAND Held, parcel problem
16-07-2007 07:44 Delivery Agent - FINLAND FORWARDED TO SUBCONTRACTOR
13-07-2007 22:47 Delivery Agent - FINLAND Arrived at destination country 11-07-2007 22:42 Delivery Agent - DENMARK Arrived at destination country
10-07-2007 16:25 Belfast Central Depot On route to hub
10-07-2007 15:50 Belfast Central Depot Collected from customer http://www.parcelforce.com/images/common/blank.gif
Mitähän tuo status "held, parcel problem" meinaa? 16.7. olin kotipihassa tuohon aikaan, eilen en.
Käy paikallisesta postista kysymässä, josko he luopuisivat paketista :)
Tai soita ja kysy.
Noi ajat ei välttämättä kerro koska paketti kävi ovella kääntymässä vaan luulisin, että se on aika kun kuski on palannut kierrokselta ja kirjannut, että et ollut kotona. Tämä siis puhdasta MUTU:a
Mulle on parcelforcen kuljetuksista tullut lopulta postiluukusta semmoinen puolikkaan postikortin kokoinen lippulappu jonka kanssa on pitänyt suunnistaa lähipostiin. Tämä siis toisen käynnin jälkeen. Katteles eteistäsi, mulla se lappu oli liihotellut aika kauaksi kynnykseltä - sisempi ovi auki.
Ne pakettien kuljettajat eivät pääse lukituista ovista läpi kerrostaloissa. Siis jos alaovi on lukossa he soittavaat summeria ja sitten häipyvät. Kahden yrityksen jälkeen jättävät paketin postiin, ja seuraavana aamuna muun postin mukana tulee läpyskä joka käskee noutamaan sen.
Ne pakettien kuljettajat eivät pääse lukituista ovista läpi kerrostaloissa. Siis jos alaovi on lukossa he soittavaat summeria ja sitten häipyvät.
Mun tapauksessa kyseessä on omakotitalo, eli kuski on päässyt ovelle.
No joka tapauksessa kävin pakettia karhuamassa postissa kohtuullisella menestyksellä. Aika kauan sai neuvotella, mutta kyllä se paketti siellä oli. CRC ilmoittaa sen paikallisen pakettikoodin, mutta postin systeemissä on ne JJ-alkuiset koodit. CRC:n koodilla ei postitoimistolla löydy mitään. Kun paketti annetaan postin vietäväksi, se saa uuden koodin. Tätä koodia en saanut mistään. Täti tiskin takana ei meinannut suostua paketinetsintään, ennen kuin olin kännykän ruudulle surffannut parcel forcen track recordin. Kieltämättä harkitsin jo tiukempaa äänensävyä, mutta maltti piti juuri ja juuri. Tajusin vielä opastaa tätiä, ettei tarvitse tarkistaa paketteja, johon ei kiekko mahdu, niin vähitellen hän suostui lähteä etsintään... Ja mitään pakettikorttia en missään vaiheessa saanut. Vaan eipä tuon niin väliä. Lomakauden ulkopuolella tilaan paketit töihin ja siellä on aina postimies vastaanottamassa paketteja.
Laitoin ekan tilauksen CRC:hen sunnuntaina, maanantai-iltana tuli maili että kamat ovat lähteneet. Saas nährä koska tulevat (Royal mail).
Nopeata on KetjuReaktioPyörien palvelu, tänään tuli lappu postista joten kohta pitää käydä hakemassa. :D
Justiin näpyttelin tilauksen sisään.
Vähän jännittää, ei oo ennen tuolta tullut tavaraa Parcel Arsella, mutta nyt otin sillä, kun kuluitta tuli.
No, onneksi ei oo noilla tavaroilla mikään kiire, kunhan nyt 3 vkon sisään tulee... :rolleyes:
Joo-o, tuntuu tuo Parcel Force olevan ihan maineensa veroinen.
Eipä siis oo pakettia näkyny...
18-07-2007 23:39 Delivery Agent - DENMARK Arrived at destination country
Parcel Forcella on Tanskassa hubi. Sitä kautta ne paketit aina kulkee.
18-07-2007 23:39 Delivery Agent - DENMARK Arrived at destination country
Tuon jälkeen 2-3 päivää ja sulle tulee kirje että nyt olisi aikaa soittaa lähetysfirmalle ja sovita toimitusajankohtaa. Näin kävi ainakin kun tilasin Turkuun Parcel Forcella. Itse tilasin maanantai iltana 25.6., luulin silloin että saisin pakettini ennen perjantai, mutta niin ei käynyt. Ulkomaanreissun takia sain paketti vasta 13.7. Tavarat(pehmeät vaatteet) olivat kunnossa ja mitään ongelmia ei ollut vaikka lukee "parcel problem" ja "damage" :). Eli, ei hätää.
13-07-2007 13:08 Delivery Agent - FINLAND Parcel delivered
02-07-2007 09:30 Delivery Agent - FINLAND Held, parcel problem
29-06-2007 21:31 Delivery Agent - FINLAND FORWARDED DAMAGE
DELIVERABLE
29-06-2007 21:31 Delivery Agent - FINLAND Arrived at destination country
28-06-2007 00:18 Delivery Agent - DENMARK Arrived at destination country
Maineensa veroinen on juu, Paketti lähetetty 13.7 seuraava havainto 18.7 Tanskassa ja sitten 20.7 Suomessa. Äsken soitin asiakaspalveluun josta kerrottiin että koska paketti on tullut Suomeen perjantaina klo 22.14 se menee Itellalle (Posti) vasta tänään ja hyvällä tuurilla saattaa laskeutua JKL:n suunnalle jopa huomenna :mad: 11 päivää lähettämisen jälkeen! Sivuillaan lupaavat toimitusajan välille UK-FI olevan 4-5 päivää, paskapuhetta sanon minä.
Todellakin nimensä veroinen, eli Parsel Arse. Oli muuten ensimmäinen ja viimoinen kerta kun sen valitsen toimitustavaksi :mad:
En tiedä onko mulla huono tuuri vai ei, mutta sain just tän vuoden kolmannen tilauksen, ja toisen kerran oli reklamaation paikka.
Tilasin ensin kiekkosetin ja seuraavana päivänä muistin että tartten myös sisäkumeja. Tein jälkitilauksen sähköpostilla ja sisäkumit luvattiin lisätä tilaukseen, mutta eipä sisäkumeja paketissa näkynyt. Kiekkosetti oli tällä kertaa hyvän tuntuinen, mutta vanteet ja pinnat olivat aivan öljyiset. Vois kuvitella että yli 300€:n kiekkosetistä vaivauduttais pyyhkimään öljyt pois.
Vaikuttaa että CRC:n toiminta on paisunut niin paljon että sinne on jouduttu ottamaan ammattitaidotonta porukkaa töihin. Olen tehnyt kymmeniä tilauksia vuodesta 2000 tai 2001 alkaen ja tätä vuotta ennen vaan kerran on mennyt pieleen.
BTW: se tän vuoden onnistunut tilaus sisälsi vaan yhden tuotteen.
Njoo, olipa paketti näköjään tänään trackingin perusteella toimitettu työpaikalle. 6 arkipäivää, eipä se kai kuitenkaan ihan kauhean hidas ole. Odottavan aika on pitkä, vai miten sitä sanotaan. :D
Edellisellä kerralla vaan Roayl Maililla paketti tuli tilauksesta kotiovelle alle 2 vrk:ssa.
Noin 300 eurolla tuli tilattua tavaraa CRC:stä, torstai-iltana tilaus sisään, perjantaina oli tilauksen status Completed ja tänään perjantaina viikkoa myöhemmin toi postimies paketin ovelle. Toimitusmuotona Parcel Force ja maksu Visalla. 2 kertaa aiemmin olen ko. putiikista tilannut ja joka kerta täsmälleen samaa kaavaa noudattaen on tavara tullut ehjänä perille.
Tilaamani Polarin takki osoittautui aika lailla ilmoitettua isommaksi, ja mietiskelen tässä nyt että pitäisiköhän tuota alkaa palautella takaisin. Mitä tuosta nopeasti postin toimituskuluja britteihin katselin niin aikamoisia summia pitäisi pulittaa että saa yhden takin takaisin, mites muut ovat yleensä menetelleet? Mikä olisi halvin vaihtoehto? Aikaa palautukselle on onneksi aika mukavasti, 30 päivää tästä lähtien.
Tavarat saapuivat tiistai aamuna, eli kun Itella sai tavaran käsiinsä niin homma muuttui nopeaksi. Tavara oli juuri sitä mitä pitikin ja kiekot on hyvin kasattu ja pinna ainakin mulle ihan riittävän tiukalla :D Kiekot siis Mavic xm819 Hope proII navoilla ja Dt:n comp pinnoilla.
Kunhan nyt vielä jostain saisi Contin 2.4" UST Mountain Kingejä niin paketti alkaisi olla valmis. Tilatut kamat tulivat Haamuun™ (http://picasaweb.google.com/topi.tervaniemi/TopiFillarointi/photo#5091804197008483954)
Fillarimies
28.07.2007, 15.16
Terve.
Osaako crc kasata hyviä kiekkoja, siis niin että ei tarvi olla heti rihtaamassa ja kestääkö kauan että kiekot tulee?
Mietin enska käyttöön tota pakettia:
http://www.chainreactioncycles.com/Kits.aspx?ModelID=2560
Eli siis etunapa:
Hope XC Disc Front Disc (http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=1263)
Kehä:
Mavic EN321 Disc 2007 (http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=16632) tai Mavic XM719 Disc 2007 (http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=16641)
Pinnat:
DT Swiss Spokes Champion Stainless PG (http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=4184)
Nippelit:
DT Swiss Nipple Upgrade Brass Pro-lock (http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=4181)
Vannenauha:
Velox Rim Tape Cloth (http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=426)
Terve.
Osaako crc kasata hyviä kiekkoja, siis niin että ei tarvi olla heti rihtaamassa ja kestääkö kauan että kiekot tulee?
Mietin enska käyttöön tota pakettia:
*nips*
Kyllä tuo mun pari oli ainakin ihan ajovalmista kamaa ja hyvin kasattu, eikä nyt 200km ajettunakaan ole alkanut löystymään. 3 päivää meni tilauksesta ilmoitukseen että kiekot on kasattu ja paketti lähtenyt matkaan. Se matka onkin sitten hitaampi homma.
Kyllä noilla spekseillä enskaa ajaa.
Viime viikon keskiviikkona tilaus sisään. maanantaina hain paketin postista.
kohtuu nopeaa. :p
exfatman
07.08.2007, 12.57
Polkimista piti karsia turhat grammat pois ja tilaus saarivaltioon. Torstaina tilasin ja tänään (tiistaina) kävin postista hakemassa kevyen paketin. Ei paha.
Hmm. Mulla kesti toimitus hiukan pitempään. Sunnuntaina tilaus sisään, maanantaina postiin ja tavarat oli vasta seuraavan viikon maanantaina noudettavissa. Toimitustapana Royal Mail.
Eihän tuokaan kovin pitkä aika ole, mutta odottavan aika on aina pitkä. CRC:lle plussat, koska paketti oli heti seuraavana arkipäivänä postissa ja hyvin pakattuina.
Mun kannattaa alkaa etsiä uutta kauppaa, ei enää tilaukset CRC:n kanssa onnistu millään. Eli neljäs tilaus tänä vuonna, ja kolmas jonka kanssa on ongelmia.
Tällä kertaa ei syy ole CRC:n, vaan Parcel Force on hukannut paketin. CRC postitti mun tilauksen viime keskiviikkona, jonka jälkeen paketti on Track&Trace -systeemin mukaan on ollut Advise-tilassa Englannissa. Olen soittanut Suomen pään jakelusta vastaavaan GLS-Finlandiin ja Englantiin Parcel-Forceen, ja näyttää siltä että paketti on totaalisesti hävinnyt, hieno homma!
Niin, ja CRC otti multa tilauksesta alun perin 10% liikaa hintaa, jonka ne palautti kyllä myöhemmin tilille - elokuun ale oli alkanut, mutta joku oli unohtanut kytkeä alennuksen laskennan päälle.
Ja edelleenkin ainut tilaus jonka kanssa ei ollut ongelmia oli sellainen joka sisälsi vain yhden asian.
Tilasin viime sunnuntaina 12.8. läjän ja valitsin Parcel Force International toimituksen, jos vaikka olisi ehtinyt perjantaiksi. Tilaus oli käsitelty maanantaina 13.8. ja ko. toimitustavalle luvataan 2-4 päivää useimpiin Euroopan maihin. Ei ehtinyt. Ei kaamea menetys, mutta tulipa turhaan maksettua ylimääräistä verrattuna Royal Mail International toimitukseen. Vastedes pitäydyn siinä. Katsotaan nyt mikä muodostuu lopulliseksi toimitusajaksi.
Mut Parcel Forcella toimitetut tuodaan kotiovelle.;)
Pari tilausta tehnyt, ei voi kyllä ihan täysiä pisteitä antaa. Ekalla kerralla mukana oli juomareppu joka oli ilmeisesti vanhempaa mallia kuin mikä kaupan kuvassa näkyi. Nyt tänään tulleessa tilauksessa taas oli mukana paita jonka painatukset poikkeavat täysin sivuilla olevasta kuvasta :mad:
Kyllähän nuo molemmat asiansa ajaa, joten ei jaksa säätää palautusten kanssa...
Tuli ostettua Manitou R7 joku aika sitten ja kuvasta poiketen toimitetussa keulassa oli V-jarrutapit. Mainitsin asiasta ja antoivat 30£ lahjakortin.
Eli kannattaisi ainakin mainita heille asiasta.
Parcel Farcella heittää toimitusajat aika paljon luvatusta 4 päivästä. Ilmeisesti tanskassa odotetaan, että auto on täynnä ennenkuin paketin matka jatkuu.
Jatkossa käytän Royal Mailia tai DHL:ää, jos on vähänkään akuutimpi tilaus.
Tulipas kokeiltua tätäkin kauppaa ja vieläpä heti verran isosti, että pyörän tilasin. Tässäpä raportti historiankirjoihin:
To 23.8. Tilaus sisään ja maksu luottokortilla
To 23.8. 3 tuntia tilauksesta tuli ilmoitus että paketti lähetetty
Ma 27.8. Lähetin sähköpostilla kyselyn kansainvälisestä seurantakoodista paketille
Ti 28.8. Sain seurantakoodin (paketti lähti 3 tunnissa, postiin vastattiin 30 tunnissa...)
Pe 31.8. Itella-setä toi paketin kotiin, paketissa mukana pyörä ja 3 muuta tilattua tavaraa, kaikki OK.
Parcel Farcella heittää toimitusajat aika paljon luvatusta 4 päivästä.
Toimitustavaksi valitsin Parcel Forcen, koska tilaushetkellä sen sai ilmaiseksi myös kokonaiselle pyörälle. Lisäksi tavaroista tuli tuo elokuun -10% ale. DHL:llä postituskulut olisivat olleet jotain reilusti yli 100e, en muista enää tarkkaa summaa. 6 arkipäiväähän tuossa meni, eli ei taida kannattaa unelmoidakaan siitä 2-4 päivän toimitusajasta. Hintaansa nähden silti riittävän nopea näinkin.
Paketti kulki jotakuinkin niin, että lähti pe 24.8. aamuvarhaisella Britanniasta, oli ma 27.8. iltamyöhällä Tanskassa ja ke 29.8. illalla Suomessa. Perjantaina oäivällä paketti tuli sitten minulle.
Ihan hyvät fiilikset tuosta liikkeestä jäi, mukavan ripeää toimintaa tavaroiden lähetyksessä. Hinta tosin ei tässä tapauksessa ratkaissut tilausta CRC:lle, vaan saatavuus - pyörän lähtöhinta oli nimittäin Suomen ovh:ta korkeampi.
Kolmas tilaus sisällä, kaksi ekaa tilausta tuli n. viikossa, kaikki tavarat on ollut ihan OK.
Hyvä pulju !!
Nyt kun tuo elotarjous on ohi niin mahtaako talven aikana tulla uusia alennuksia? Onko niitä perinteisesti ollut esim. tammikuussa?
Tuota CRC:n tarjouksessa ollutta kiekkosettiä Hopen Pro II -navoilla oli tuossa tullut katseltua. Ei vain antanut tehdä tilausta kun jotain osaa ei ollut varastossa - tässä tapauksessa napoja. No niitä napoja on tässä odoteltu yli kolme viikkoa. Sähköpostilla ottivat sentään tilauksen vastaan ja järjestelivät niin että saatiin vielä august salen 10% alennuksen piikkiin, kun olen tilausta tehnyt jo pitkän aikaa ennen sen päättymistä. Napojen pitäisi tulla joko huomenna tai maanantaina ja lupailivat kasausta parin päivän sisään siitä. Saas nähdä kumpi tulee ensin, ensilumi vai kiekot... ;)
Vaihtelevaa sähköpostipalvelua sieltä saa. Olin jo tekemässä tilausta kun eräs henkilö lopetti yhtäkkiä sähköposteihin vastailun. Hiljaisuuden jälkeen käännyin taas yleisen sähköpostiosoitteen puoleen ja joku toinen hoiti homman kotiin.
Tyytyväinen olen kunhan vain saan kiekot lopulta kiinni pyörään.
Shimaani
06.09.2007, 22.48
Viksumpaahan tuo on virmalta estää tilaus jos komponentteja uupuu kuin alkaa selittelemään muutamalle sadalle asiakkaalle miksei tilattu kiekkosetti ole jo valmis. Veikkaan että keskellä talvea toimitusaika on samaa luokkaa kuin alkukesästä - mun kiekot tuli kolmessa työpäivässä tilauksesta perille. On muuten hüvin kasatut kiakot, ankarasta pommituksesta huolimatta ihan suorat.
Viimeksi CRC yllätti kun laitoin toimitustavaksi RoyalMailin - perjantaina tilatut tavarat olikin jo maanantaina konttorilla kun olivat laittaneet Airmailina :)
Nyt kun tuo elotarjous on ohi niin mahtaako talven aikana tulla uusia alennuksia? Onko niitä perinteisesti ollut esim. tammikuussa?
Muistaakseni tammikuussa on suunnilleen vastaava alennusrieha.
Pyöräilijä
08.09.2007, 21.34
Tilasin 13.8. lähettilaukun ja kasan muuta tavaraa. Pariin viikkoon ei kuulunut mitään, sitten kysyttiin että mitäs kun haluttua tavaraa ei saakaan. Tilauksen yhteydessä luki "in stock", mutta eipä tuotetta ollutkaan saatavilla jostain kumman syystä. Sanoin, että voisin toisen tuotteen ottaa. Vastausta ei tullut, mutta tililtä oli kuitenkin veloitettu suurempi summa. Vihdoin 6.9. tuli paketti, vaikka piti nettisivujen mukaan tulla 2-4 päivässä. Ehkä jatkossakin tilaan tuolta, kummallisen hidasta toimintaa vain sattui kohdalleni.
Tänään tuli kaikki tilatut tavarat , toimitus kesti reilun viikon.
Olisiko tämä kenties neljäs tai viides tilaus kyseiseen yritykseen, jokaiset toimitukset ovat olleet tosiaan tilausten mukaisia. Siitä :D
Mulla lähti tilaus eilen kohti Suomea. Jouduin odottelemaan tilauksen tekemisestä kuukauden päivät, koska yksi tuotteista oli loppu varastosta. Tämä oli toki tiedossani tilausta tehdessäni ja osilla ei ollut kiire. Yllätyin kuitenkin positiivisesti nyt sähköisen ilmoituksen paketin lähdöstä saatuani, sillä olivat vähentänee tilauksen loppusummasta postikulut pois. Kenties juuri pitkän odotusajan takia. Tilauksen summa 170 euroa ei kuitenkaan ylittänyt sitä ilmaisten postikulujen n. 210 euron rajaa. Elokuussa tilauksen tehneiden 10% alennus oli toki onneksi myös jäljellä.
Eikun odottelemaan. Lupaavat postikululle 2-4 päivää mutta eiköhän siinä viikon verran mene. Että josko ensi perjantaihin mennessä saapuisi. Pääsee sitten pyörän kimppuun uuden parktoolin korjaustelineen avittamana :)
Tilasin ja maksoin eilen kammet ja eilen tuli myös viesti että on postitettu. Nopeeta toimintaa saakeli. Jännityksellä odotellaan.
Ohiampuja
13.10.2007, 12.59
Tuolla jarruosiossa jo kyselin, että tietääkö kukaan missä muodossa CRC toimittaa Deoren M525 levarit? Onko öljyt pullossa vai letkuissa valmiina? Mielellään ottaisin valmiiksi ilmatut jarrut ja se ei taida selvitä tuolta sivulta.
http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=7884
mehukatti
13.10.2007, 19.02
Tuolla jarruosiossa jo kyselin, että tietääkö kukaan missä muodossa CRC toimittaa Deoren M525 levarit? Onko öljyt pullossa vai letkuissa valmiina? Mielellään ottaisin valmiiksi ilmatut jarrut ja se ei taida selvitä tuolta sivulta.
Haloo? Ilmattuina tietenkin, ja mielestäni asia jossain siellä lukeekin, vaikka pitäis olla itsestäänselvyys.
Tota linkissä olevaa sivua kun rullailee alaspäin, niin löytyy kohta, jossa joku on kysynyt samaa asiaa. Perässä jopa vastauskin.
Ohiampuja
13.10.2007, 20.33
Meikeläinen on lopettanut tuon alas rullaamisen heti noihin muiden ostamiin juttuhin, minua kun ei ole kiinnostanut mitä muut ovat ostaneet. Enpäs tiennyt että siellä alareunassa on vielä asiaakin.
Ps. Ei kai se mikään itsestäänselvyys ole. Aftermarket Shimpat taitaa tulla yleensä osina, niin jokainen saa katkoa letkunsa oikean mittaiseksi. Esim 4/2007 hipojarrutestin XTR toimitettin palasina.
Tilailin CRC: stä 8.10., ja tänään toi kuljetusliike Peipponen :) tavarat kotiovelle. Myös ne paljon puhutut Deoren hydrauliset levarit valmiiksi ilmattuna. Toimitustapana Parcel Force. Hyvin pelasi homma, tiukkaan teipatun paketin avaaminen taisi olla pahin homma. Vielä kun saisi Okka lisää runkoja hyllyyn niin pääsis askartelemaan...
Eka tilaukseni CRC: ltä, peukut ainakin tällä kertaa!
Ohiampuja
16.10.2007, 15.42
Minä tilasin kanssa nuo valmiiksi ilmavapaat Deoret 13.10, saas nähdä koska kusti polkee...
Minusta CRC:llä homma pelaa hyvin; laitoin 2.10. tilauksen tarjouskeulasta sisään ja kikotin oli postista noudettavissa 11.10. (Nyt keikkuu jo keulilla).
2,5 vuoden aikana 11 tilausta CRC:stä tehneenä en voi kuin kehua. Toimitukset aina alle viikossa lähipostista noudettavissa ja meileihinkin vastaavat satunnaisiin Saksan kontakteihini verrattuna mukavasti.
Ohiampuja
22.10.2007, 16.19
Minä tilasin kanssa nuo valmiiksi ilmavapaat Deoret 13.10, saas nähdä koska kusti polkee...
Tänään tuli pakettikortti, eli 22.10.2007. 9 pv kaikkiaan, viikonloppu mukaan laskien.
Jani Mahonen
24.10.2007, 08.57
Tilaus sisään 15.10, paketti perillä 22.10. Eli kuusi arkipäivää kesti, 8 pv viikonloppu mukaan lukien.
Keskiviikkona 24.10 tilaus sisään. Perjantaina 26.10 kamat perillä. Paketin paino n. 1kg.
Ei voi enää nopeampaa olla!!
Tilaus sisään 5.11., tavarat noudettavissa postista 7.11.!
:eek::eek::eek:
Tilaus sisään 30.10, viime yönä näyttäisi saapuneen suomeen, eli näillä näkymin 8.11 toimitus. Ei kyllä ole koskaan ollut näin hidasta palvelua...
Tiistaina tilaus -> keskiviikkona tiedustelin missä mennään -> torstaina tiedustelin missä mennään -> perjantaina saivat vasta paketin postiin vaikka kaikkea kuulemma oli hyllyssä valmiina. Parcelforcekin näyttää vieneen sen maksimi 4 (työ)päivää mitä "Euro48" paketti suomeen vie (osuva nimi...).
No eipä siinä mitään, 10 onnistuneempaa tilauta takana. Eiköhän kaikilla joskus mene reisille. :)
No onpa kiva... Pakettia ei kuulunut niin soitin toimittajalle. On kuulemma vaurioitunut matkalla ja ihmettelevät mitä tehdä.
mehukatti
08.11.2007, 12.10
Nyt tuli kyllä ennätys, maanantaina puol viiden aikaan illalla tilasin renkaat DHL:n kautta ja tiistaina puol yheltä iltapäivällä tuli soitto DHL:n kuskilta.
Pyöräkaistapää
09.11.2007, 19.47
Mun ei varmaan kannata vieläkään alkaa lottoamaan. 3 tilausta, joka kerta tullut väärää kamaa. Nyt vielä semmonen millä en oikeesti tee mitään. Pitäs lähettää takaisin selvittelyjen kera. Kuva lähetteestä ja väärästä kamasta ei riittänyt. Eniten vituttaa, koska tilasin tuotteen tuolta saadakseni sen nopeasti.
No, katotaan mitä ne vastaa mun kiukuttelumeiliin.
tilaamisesta kysymystä.
eli visalla maksaa ja toimituskulut tulee päälle joka näkyy siinä tilausta tehdessä, eikö näin ole?
tuleeko muita kuluja?
Mun ei varmaan kannata vieläkään alkaa lottoamaan. 3 tilausta, joka kerta tullut väärää kamaa. Nyt vielä semmonen millä en oikeesti tee mitään. Pitäs lähettää takaisin selvittelyjen kera. Kuva lähetteestä ja väärästä kamasta ei riittänyt. Eniten vituttaa, koska tilasin tuotteen tuolta saadakseni sen nopeasti.
Mun kokemusten perusteella palauttavat rahat ja korvaavat postikulut, mutta aikaa palaa noin kuukausi. Mihinkään alennus-systeemiin eivät ainakaan minun kohdallani suostuneet, vaikka se olisi tullut heille noin 200€ halvemmaksi olettaen että loppu säästöstä olisi ollut sitä alennusta = vouchereita. Eipä tuolla niin väliä.
äsken lähti tilaus talvitakista. nyt jänskättää......:D
perttime
04.12.2007, 14.02
eli visalla maksaa ja toimituskulut tulee päälle joka näkyy siinä tilausta tehdessä, eikö näin ole?On. Jos tilaa sopivaa tavaraa sopivan määrän, ei tule edes toimituskuluja.
tuleeko muita kuluja?Ei.
Höh, tilasin CRC:ltä kamaa reilu kaksi viikkoa sitten ja tänään rupesin ihmettelemään missä viipyvät. No, katsoin Parcel Forcen systeemistä missä tavara makaa ja siellä lukee:
-------------------------------------------
Status: Held
Parcel tracks
Date Time Location Tracking Event
26-11-2007 16:21 Delivery Agent - FINLAND Held in depot - Business closed
26-11-2007 09:31 Delivery Agent - FINLAND FORWARDED TO SUBCONTRACTOR
23-11-2007 21:55 Delivery Agent - FINLAND Arrived at destination country
21-11-2007 22:21 Delivery Agent - DENMARK Arrived at destination country
21-11-2007 02:06 International Hub Export item accepted into network
21-11-2007 01:01 International Hub Arrived at outward Office of Exchange
20-11-2007 16:42 Belfast Central Depot On route to hub
20-11-2007 16:31 Belfast Central Depot Collected from customer
tsingpao
07.12.2007, 16.33
Tilaus sisään tämän viikon maanantaina 3.12, tavarat saapuivat tänään DHL:n toimittamana :).
perttime
07.12.2007, 16.54
Parcel Forcen systeemistä
http://www.dooyoo.co.uk/transport-automobile-services/parcelforce/
What can I say? Parcelfarce, sums it up.... Parcelforce truly is a national disgrace...
Onhan se niinkin, että ihmiset kommentoi vain kun on valitettavaa. Kai.
pistin juuri tilaukset sisään
www.bike24.com
www.chainreactioncycles.com
Kumpi tulee ensin?
äsken lähti tilaus talvitakista. nyt jänskättää......:D
siis, tiistaina 4.12 tilasin. kamat shipattiin 5.12. postissa 10.12
yht: 6 päivää:cool:
tuote oli juuri se minkä tilasinkin. bueno!
Tilaus sisään 30.10, viime yönä näyttäisi saapuneen suomeen, eli näillä näkymin 8.11 toimitus. Ei kyllä ole koskaan ollut näin hidasta palvelua...
Tiistaina tilaus -> keskiviikkona tiedustelin missä mennään -> torstaina tiedustelin missä mennään -> perjantaina saivat vasta paketin postiin vaikka kaikkea kuulemma oli hyllyssä valmiina. Parcelforcekin näyttää vieneen sen maksimi 4 (työ)päivää mitä "Euro48" paketti suomeen vie (osuva nimi...).
No eipä siinä mitään, 10 onnistuneempaa tilauta takana. Eiköhän kaikilla joskus mene reisille. :)
No onpa kiva... Pakettia ei kuulunut niin soitin toimittajalle. On kuulemma vaurioitunut matkalla ja ihmettelevät mitä tehdä.
Tämä homma tuli selvitettyä ihan hyvin. Sain jo tuon paketin taannoin, siinä ollut 1L pesuainepurkki oli vuotanut puolet ulos, mikään muu ei ollut vahingoittunut. CRC lähetti omaan laskuunsa uuden, ja antoi ostaa mukaan muutaman unohtuneen pikkunippelin (siis ilmaisilla posteilla).
anakonda
11.12.2007, 03.01
www.bike24.com (http://www.bike24.com)
www.chainreactioncycles.com (http://www.chainreactioncycles.com)
Kumpi tulee ensin?
Ei taida olla kauheasti eroa. Viikko on aina menny molemmissa.
StantheMan
11.12.2007, 20.20
Täytyy myöntää, että on nopea kauppa. Eilen tilasin ja tänään jo paketti liikahti matkaan. Muiden hankintojen tila Saksan parista nettikaupasta on ollut " In Bearbeitung " jo pitemmän aikaa. Kesätavaraa tulossa, joten odotellaan.
www.bike24.com (http://www.bike24.com)
www.chainreactioncycles.com (http://www.chainreactioncycles.com)
Kumpi tulee ensin?
Tilasin 9.12
Chainreactioncycles tuli 17.12
Bike 24 tuli 18.12
Enklannista tuleva antoi tasoitusta Tanskssa seisoessaan.
kanttiinin tollo
18.12.2007, 18.52
Kehutaan nyt välillä itsekin. Viimeisin tilaus vei 3h visatietojen näpyttelystä ja sitten tulikin jo meili, että paketti on lähtenyt. Kuitenkin sisälsi peräti viisi tuotetta, joista yksi pyörän runko... ripeää toimintaa varastolla etten sanoisi. Kuudessa päivässä olisi ollut perillä, mutten ollut vastaanottamassa, joten siitä pieni viive.
StantheMan
18.12.2007, 20.44
Täytyy myöntää, että on nopea kauppa. Eilen tilasin ja tänään jo paketti liikahti matkaan. Muiden hankintojen tila Saksan parista nettikaupasta on ollut " In Bearbeitung " jo pitemmän aikaa. Kesätavaraa tulossa, joten odotellaan.
Eilen tuli. Saksan paketit ovat sentään jo matkalle päässeet. DPD toimii joten kuten, mutta DHL ihan mykkä seurantakoodien suhteen.
Petteri Ellilä
19.12.2007, 09.43
Miten CRC:n price matchiin saa eurot valittua ?
CRC:stä tilasin 14. päivä (7 eri tuotetta) ja maksoin Masterilla. Mitään ei ole tapahtunut, tilaustiedoissa lukee vaan "Processing". Ei nyt todellakaan vakuuta alkuunkaan.
CRC:stä tilasin 14. päivä (7 eri tuotetta) ja maksoin Masterilla. Mitään ei ole tapahtunut, tilaustiedoissa lukee vaan "Processing". Ei nyt todellakaan vakuuta alkuunkaan.
pistä s-postia puljuun ja kysy missä mennään? tai sitten soitto. 990 eteen ja 44 (maan numero) sitten puljun no. (löytyy crc:n sivuilta Info)
vastaavat klo 10 am suomenaikaa.
ja eikun lontoota kehiin:D!
Näin varmaan pitäisi tehdä mutta "onneksi" noilla kamoilla ei ole kiire, mutta hieman potuttaa koska ajattelin sieltä tilata vielä keulaa yms. Jospa siellä on nyt vain jouluruuhkaa ja tämä hidastelu on poikkeuksellista...
17.12 tilaus (kuittaus samana päivänä)
18.12 card payment problem:seko:
19.12 soitto crc:hen (card problem solved)
19.12 tavarat lähetetty
21.12 tavarat saapuneet suomeen
nyt joutuu odottelemaan joulupukkia seuraavaan arkipäivään;)
Ettei tilauksessa ollut mukana joku tuote jota ei ollut hyllyssä? Jos sait viimeisen kappaleen ostoskoriin joku on voinut myös maksaa sen ennen sinua jolloin oman maksun aikaan se ei enään olekaan saatavilla (pitäisi näkyä kyllä selkeästi maksun yhteydessä).
Juu vastausta tulikin "...you ordered this some of the items where out of stock. It has been dispatched today ...". Jotain sitten kai joutuivat odottelemaan. Mielestäni kaikki tavarat kyllä olisi pitänyt löytä hyllystä. Eli hyvältä näyttää nyt taas koska kuittaus tavaroiden lähettämisestäkin tuli. Tämän perusteella uskallan nyt varmaan tilata sen keulankin tuolta...
Tilattu nyt kaksi kertaa tavaraa. Ensimmäinen toimitus unelmanopea. Tilaus 16.11, tavarat paikallisessa postissa 21.11. Toinen toimitus kesti kohtuullisen kauan. Tilattu 6.12 card payment broblem, säätöä maksun kanssa. Paikallinen kuljetusliike kävi kolkuttelemassa ovea 16.12. Tämä kyllä kesti kauan, lieneekö syynä joulupostin suuri määrä?
Tasan viikko meni uuden keulan saapumiseen.
Lähes poikkeuksetta toimitukset CRC:ltä ovat nopeita, usein nopeampia kuin Suomen Posti. Kannatta kuitenkin verrata hintoja silloin tällöin. Kokeilin hakea sellaista jota ei voida lukea massatavaroihin, eli Rockshox SID World Cup 2008. CRC:n hinta 807,-, ja PreisRoboter.de-hakukoneella löysin halvemman hinnan Actionsports.de:ltä, eli 599,-.
Suositushinta jotain 1050,-, joten kyllähän CRC:nkin asiakas säästää vähän. Pihinä miehenä ostan kuitenkin sieltä mistä saan sen halvemmalla. Kysehän on joustokeulasta jonka osaan huoltaa itse.
Ihan totta, usein CRC ei ole kallein. Erityisesti joustokeuloja saa saksasta halvemmalla. Kuitenkin tuo minun tilaama Pike 454 vm. 2008 maksoi nyt 400e eikä saksasta löytynyt vastaavaa halvemmalla (tämä oli todellakin poikkeus). Samoin Fox 36 keuloja sais nyt englannista halvemmalta (TFTunedilta) kuin saksasta.
Pienemmissä osissa CRC'n ilmainen posti usein tasoittaa hintaeron saksan välille jos ostaa vaan riittävästi tavaraa. Se on oikeastaan aika ovelaa, usein huomaan että yritän keksiä vielä vähän jotain mukaan jotta tulisi postit ilmaiseksi.
15.12 tilaus, 19.12 tuli kuittaus että lähtenyt matkaan (Kasasivat kiekon, joten annettakoon pieni viivästys anteeksi..)
Yleensä ottanut DHL:llä, mutta iso paketti olisi ollut aika kallis moisella tuoda, ja ajattelin ettei tässä talven keskellä nyt niin hätää - varsinkin kun ParcelForcen toimitus on ilmainen.
19.12 Trackingissä sanotaan että "On route to hub", belfastista siis lähtenyt. Sen koommin ei mitään..
Nyt siis 10 päivää jo matkassa.. ei silti, joulu tietysti vähän sekottanee aikatauluja, mutta ahdistaa kuitenkin.
Nonee, tänään 2. tammikuuta se sitten tuli..
Oppressor
07.01.2008, 15.18
Chainreactioni kyllä palvelee - tavara lähti liikkeelle samana päivänä kuin tilasin.......... mutta älkää hyvät ihmiset käyttäkö sitä v.tun parseliforssia. Kyllä kestää....
04-01-2008 12:17 Delivery Agent - FINLAND Held in depot - Business closed
03-01-2008 20:31 Delivery Agent - FINLAND Arrived at destination country
28-12-2007 23:28 Delivery Agent - DENMARK Arrived at destination country
27-12-2007 20:51 International Hub Export item accepted into network
23-12-2007 14:27 International Hub Arrived at outward Office of Exchange
20-12-2007 14:56 Belfast Central Depot On route to hub
Eli vasta 18 vrk mennyt mutta onhan se jo kotomaan varastossa pölyttymässä.....
mehukatti
07.01.2008, 17.12
Eipä tossa Parcelforcen toiminnassa mitään uutta ole. Samalla tavalla se on kussut jo vuosia. Tietysti monet saavat paketit siedettävässä ajassa, mutta toiset sitten saavat odottaa. Itsellä joskus paketti katosi lopullisesti, kunnes sitten mystisesti ilmaantui kuukausien, vai oliko se jopa lähemmäs puolen vuoden päästä tilauksesta.
Parcelin toiminta voi väliin olla tuskallisen hidasta. Onneksi pienemmät paketit tulevat nopeast ja suhteellisen halvalla Royal Maililla. DHL on tietty nopea, mutta kohtuullisen hinnakas.
Highlander
08.01.2008, 09.19
Joo näyttäis munkin paketti saapuneen eilen Suomeen Parcelin kautta. Tilaus jätetty 26.12. No onhan tuossa ollut noita pyhiä yms. Saas nähdä montakohan päivää menee vielä että paketti löytää perille sitten kotimaassa. Mutta ei pahaa sanottavaa CRC:sta - tavara ollut sitä mitä tilattu jne. 2 ekaa tilaustani meni kyllä ihan putkeen.
Asentaja
08.01.2008, 10.50
Toi Tanskan hubi on ilmeisesti aika ruuhkainen. Minunkin pakettini seisoo juuteilla. Lähtö CRC:stä tapahtui ripeästi, kuten aina kun tavara on hyllyssä. Viimeksi tilasin ensimmäisen ja viimeisen kerran tavaraa, joka oli "tilapäisesti loppu, mutta uutta satsia tulossa ihan just."
Minä tilasin paketin viime viikon keskiviikkona tai torstaina ja Royal Maililla se on jo täällä... Itsekin vältän tuota Parcel Forcea kaikin keinoin jos on vähänkin olevinaan kiire.
Tilailin tuossa 30.12 kiekkoja yms härpäkettä pyörään ja kuskille.
3.1 lähti paketti Parcelforcella kohti suomea. Kun äsken soittelin GLS:lle niin sanovat että paketti tulee huomenna aamupostissa työpaikalle.
JOS paketti tulee huomenna niin se matkasi 6 päivää. Ei paha. Lienee jonkinlaista moukantuuria ollu matkassa.
... kun lukee näitä postauksia! Tilasin 3.1. Mahtaakohan tulla kisakauden alkukuun mennessä...? :seko:
Nyt on mennyt kuusi päivää paketin kokoamisessa, vaikka kaiken piti olla hyllytavaraa, ei näytä valmista tulevan.. :mad:
Sama juttu mulla, 2.1 tilasin ja edelleen on tilana "processing" vaikka kaiken piti olla "in stock". Visakorttia ovat kyllä jo näemmä laskuttaneet...
Minäkin tein tilauksen 2.1 ja tilauksen status edelleen processing.
Jännää sikäli, että kävin juuri ko. paketin hakemassa lähipostista.:D
Toi Tanskan hubi on ilmeisesti aika ruuhkainen. Minunkin pakettini seisoo juuteilla. Lähtö CRC:stä tapahtui ripeästi, kuten aina kun tavara on hyllyssä. Viimeksi tilasin ensimmäisen ja viimeisen kerran tavaraa, joka oli "tilapäisesti loppu, mutta uutta satsia tulossa ihan just."
Mä aina ajattelin että kamaa seisotetaan siellä kunnes auto täyttyy.
Sergeant
10.01.2008, 11.06
Täällä ihan sama juttu, tavarat tilattiin 2.1. ja kaiken piti olla varastossa, mutta edelleen statuksena processing.
Laitoin äsken mailia ja kyselin mikä mättää, saas nähdä tuleeko vastausta?
Useasti olen tuolta osia yms tilannut ja aina on tähänasti hienosti pelittänyt, tavarat on tulleet tosi nopeesti, toivottavasti tämä poikkeus vahvistaa säännön.
Tilailin tuossa 30.12 kiekkoja yms härpäkettä pyörään ja kuskille.
3.1 lähti paketti Parcelforcella kohti suomea. Kun äsken soittelin GLS:lle niin sanovat että paketti tulee huomenna aamupostissa työpaikalle.
JOS paketti tulee huomenna niin se matkasi 6 päivää. Ei paha. Lienee jonkinlaista moukantuuria ollu matkassa.
Elikkä paketti tuli ajallaan eilen.
Kun pyhät lasketaan pois niin kiekot kasattiin päivässä ja toimitus kesti sen 6 päivää.
Highlander
10.01.2008, 12.10
Joo näyttäis munkin paketti saapuneen eilen Suomeen Parcelin kautta. Tilaus jätetty 26.12. No onhan tuossa ollut noita pyhiä yms. Saas nähdä montakohan päivää menee vielä että paketti löytää perille sitten kotimaassa. Mutta ei pahaa sanottavaa CRC:sta - tavara ollut sitä mitä tilattu jne. 2 ekaa tilaustani meni kyllä ihan putkeen.
No tavara saapui sitten 7.1. maanantaina Suomeen ja jo seuraavana päivänä oli perillä kotona.
Asentaja
10.01.2008, 12.19
Eilen tuli tavarat Parcelilla, tilaus jätetty 2.1. Ei hassummin, kun ajattelee, että Itella tuhraa pari päivää kuljetuksen ja ilmoituksen kanssa.
Nyt on mennyt kuusi päivää paketin kokoamisessa, vaikka kaiken piti olla hyllytavaraa, ei näytä valmista tulevan.. :mad:
Nyt kulunut jo 12 päivää ja seurannassa lukee vieläkin processing! Voi kyörä, nytkö tämä alkaa tökkimään, vaikka monia tilauksia tullut moitteetta!?:seko:
Pitänee vielä paripäivää katsoa ja sitten alkaa kyselemään, onneksi tavaralla ei ole mikään kiire..
3.1. tilattu tavaraa ja tänään saapuivat. Olen tyytyväinen nopeuteen. Tilatut kiekotkin vaikuttivat haarukassa pyöritettynä hyviltä.
Negatiivista voi sanoa kiekkojen pakkauksesta, oli jotkut pahvin palaset sivuille vaan lykitty isommassa laatikossa. Mutta kun laatikossa ei ollut mitään kolhuja, niin tämäkin pakkaustapa oli tällä kertaa riittävä.
Mulle tuli tänään 2.1 tilattu satsi, vaikka seurannassa lukee edelleen "processing".
saapuihan se tännekkin. ;)
Nopiaa on: tilaus sisään perjantaina 11.1. ja tavara lähti samana päivänä. Tänään hain postista. :cool:
Edit: ja Royal Mail käytössä, toiminee himpun paremmin kuin se Parcel Farce ;)
Attitude
15.01.2008, 20.58
Tuulen nopeaa - tilaus sisään 23.12. ja edelleen lukee Processing - ilmoittivat tänään että tavarat Tanskassa tulossa... Ainoa ero näissä lämpimän oluen maan virmoissa Gunthereihin on se että näille käyvät nykyaikaiset maksutavat ja näiden kanssa kommunikointi sentään sujuu enklanniksi:rolleyes:
Jani Mahonen
16.01.2008, 10.20
Ilmeisesti tuo mögä-ale-kampanja on crc:llä pistänyt toimituslinjan vähän sekaisin, koska näitä processing-tilassa olevia tilauksia näyttää olevan enemmänkin. Eli porukka painaa siellä todnäk pitkää päivää ja yksittäisiä juttuja menee sitten vikaan ja/tai ei ehditä laittaa koneelle kaikkea mitä on toimitettu... mullekin tuli 2 kpl takavaihtajanvipuja vaikka piti tulla yks etteen ja yks taakse. Luultavasti taso taas paranee kunhan tää talvirieha on ohi.
CRC:n ostojärjestelmä tjms. reistaili ainakin viime viikolla. Tein tilauksen 7.1. ja kaikki tuotteet olivat in stock. Sitten selvisikin että yksi tuote oli loppu. Michael Saunders otti yhteyttä ja kysyi että laitetaanko jotain tilalle vai perutaanko tilaus. No pyysin vaihtamaan loppuneen tuotteen toiseen mutta parin päivän odottelun jälkeen kävi ilmi että tuotteen vaihto ei teknisistä syistä onnistu ja pyysivät perumaan tilauksen ja tekemään uuden. Uusi tilaus tulikin sitten erittäin nopeasti.
Juha Lehtinen
18.01.2008, 13.09
Meikäläinen perui tilauksen koska yhden tilauksen kohdalla on ollut tila processing jo reilun viikon verran. Taitaa olla parempi tilata sitten myöhemmin uudestaan kun alerieha rauhoittuu.
Keskiviikkoaamuna tilasin, torstai-iltana ilmoittivat paketin lähteneen. Ihan normaalilta homma vaikuttaa.
Kuukausi vasta odoteltu pakettia, 17.12.2007 tilattu. Taidampa painaa peruutusta.
"Nopeaa" palvelua
Kylläpä hyvinkin, tilasin 19.12 suhteellisen ison läjän osia. Tilaukseen kuului myös kiekot kasattuna. Tilausta tehdessä vanteet olivat out of stock, normally available in 3-5 days. Sovittiin, että ex823 laitetaan kuitenkin kehiksi, kun ne saapuvat. Oletin silloin, että kyllähän sen 5-10 päivää voi odotella, kun kasaamiseenkin menee aikaa. Eilen 18.1. tuli sitten viestiä, että vanteet saapuvat tammikuun lopulla, eli yli kuukausi tilauksen jälkeen. Eipä siinä mitään.
Visa-lasku saapui kyllä ajallaan 17.1.2008.
Kerrassaan mainiota palvelua. Suosittelen. :rolleyes:
Ettei jäisi aivan kauhea kuva kyseisestä liikkeestä niin sanottakoon, että CRC varmasti toimii moitteettomasti, niin kauan kun tilaa in stock tavaraa. Menin nohevana tilaamaan "loppu nyt, tulee kun ehtii" tavaraa ja tässä sitä sitten odotellaan.:o
..Ettei jäisi aivan kauhea kuva kyseisestä liikkeestä niin sanottakoon, että CRC varmasti toimii moitteettomasti, niin kauan kun tilaa in stock tavaraa. Menin nohevana tilaamaan "loppu nyt, tulee kun ehtii" tavaraa ja tässä sitä sitten odotellaan.:o
Eipä voi tuohonkaan luottaa, tilasin kamat 12.9. ja erinäisten selvittelyiden , selittelyiden ja muun säätämisen jälkeen sain paketin kotiin loppiaiseksi. Jälkitoimitusta lopuille kamoille odottelen edelleen, no kiirekkö tässä.. Laskutus on ainut asia joka heiltä sujuu . Tuo nettinäkymä asiakkaille taitaa elää omaa virtuaalielämäänsä.
apartanen
22.01.2008, 14.29
Minä laitoin Sweep R:n tilaukseen 7.1. Viime viikolla ottivat yhteyttä, että kortin kanssa jotain häikkää. Korjasin sotkun ja tänään saapui paketti perille. Laatikko oli ottanut hieman damagea, mutta kypärä oli ihan ehjä ja kaikki kaiken kaikkiaan kunnossa. Ei oikeastaan pahaa sanottavaa palvelusta.
jampagnolo
22.01.2008, 18.40
Voiko tuolta CRC:stä tilata ilman luottokorttia tai Paypalia?
Esim. pankkisiirto etukäteen tjsp?
Voi, mutta tulee aika kalliiksi kun maksu pitää suorittaa puntamääräisenä jolloin pankki veloittaa muunnoksesta muistaakseni pari kymppiä. Kannattaa luoda mieluummin vaikka se paypal-tili, onnistuu ihan Visa Electronillakin.
Keskiviikkoaamuna (16.1.) tilasin, torstai-iltana ilmoittivat paketin lähteneen. Ihan normaalilta homma vaikuttaa.Sieltäpä se tuli tänä aamuna kotiovelle kannettuna. Toimituskulujen hintaan (0.00€ Parcel Force Int.) suhteutettuna varsin asiallinen toimitus! Kaikki tilatut tavarat ok!
Tilattu sälää illalla 15.1
Toimitus parcel forcella
Date Time Location Tracking Event http://www.parcelforce.com/images/common/blank.gif 23-01-2008 11:45 Delivery Agent - FINLAND
Parcel delivered 22-01-2008 20:40 Delivery Agent - FINLAND
Arrived at destination country 21-01-2008 09:15 Delivery Agent - DENMARK Arrived at destination country 18-01-2008 02:06 International Hub
Export item accepted into network 18-01-2008 01:05
International Hub Arrived at outward Office of Exchange 18-01-2008 00:28 National Hub Sorted in hub 17-01-2008 14:23
Belfast Central Depot On route to hub http://www.parcelforce.com/images/common/blank.gif
Listaanpa oman tilaukseni (parcelforce/gls) träkkingin tähän:
Tein luottokorttitilauksen 24.1.2008.
Date Time Location Tracking Event http://www.parcelforce.com/images/common/blank.gif
01-02-2008 07:15 Delivery Agent -FINLAND FORWARDED TO SUBCONTRACTOR
31-01-2008 07:18 Delivery Agent -FINLAND FORWARDED TO SUBCONTRACTOR
30-01-2008 20:56 Delivery Agent -FINLAND Arrived at destination country
28-01-2008 23:41 Delivery Agent -DENMARK Left origin country
25-01-2008 22:56 International Hub Export item accepted into network
25-01-2008 21:53 International Hub Arrived at outward Office of Exchange
25-01-2008 01:31 National Hub Sorted in hub
24-01-2008 17:29 WDM Online
Tänään(1.2.2008) laitoin mailia gls:n suomen asiakaspalveluun ja kysyin että ketä nuo alihakkijat ovat. Vastasi henkilö avuliaasti että itella toimittaa kajaanissa paketin. Sain myös itellan seurantakoodin. Ihan OK toimintaa.
Tän topikin nimeksi voisi muuttaa Parcel Force/GLS/DHL - Nopeeta palvelua...
:rolleyes:
Iglumies
02.02.2008, 09.30
CRCstä kaksi tilausta tehnyt ja postipatet (RM + Itella) on hoitaneet paketit käteeni neljässä arkipäivässä.
Maksut elektronivisalla (maksuvälineeksi ruksasin visan) ilman hämminkiä.
Jostain syystä CRC:n ostoskorissa ainoa toimitusvaihtoehto on tällä hetkellä Parcel Force ja toimituksen hinta sen mukainen 20 eur. Toivottavasti tavallinen lentopostivaihtoehtokin palaa, koska se on useimmiten parempi vaihtoehto: kulut 6-7 eur ja tavara kirjattuna kirjeenä perillä parissa päivässä.
Jostain syystä CRC:n ostoskorissa ainoa toimitusvaihtoehto on tällä hetkellä Parcel Force ja toimituksen hinta sen mukainen 20 eur. Toivottavasti tavallinen lentopostivaihtoehtokin palaa, koska se on useimmiten parempi vaihtoehto: kulut 6-7 eur ja tavara kirjattuna kirjeenä perillä parissa päivässä.
Riippunee tavaran koosta, mitä vaihtoehtoja on käytettävissä?
Kokeilin tuotakin, mutta sivut tarjoavat kirjekuoreen mahtuville pikkuostoksillekin Parcelforcea.
Kokeilin, ja kyllä mulla ainakin vähän isommallekin tavaralle on saatavilla RoyalMail.
Kerpele!
Minne lie nurkkaan jääny mun paketti? Lähetin jo kyselyäkin, saapa nähdä tuleeko koskaan mitään vastausta...
Tuosta vaiheesta etiäpäin lähetys hoituu yleensä alle kahdessa tunnissa. Joku stanan varastojamppa pöllinyt sen?
Hoh hoijaa...
12-02-2008 00:11 International Hub Arrived at outward Office of Exchange
11-02-2008 14:22 Belfast Central Depot On route to hub http://www.parcelforce.com/images/common/blank.gif
Näin homma sujui tilaukseni kohdalla. Pari kertaa olivat käyneet kesken työpäivän asunnon tuntumassa, vaikka laitoinkin tilaukseen soittopyynnön koskien paketin toimittamista. Paketin hain sitten postista GLS:ltä (Parcel Force) kysymälläni seurantakoodilla. Tilaamassani halpisrungossa oli pieni naarmu takahaarukan alaputkessa. Pakkaustyön laadusta täytyykin antaa vielä palautetta.
Date Time Location Tracking Event http://www.parcelforce.com/images/common/blank.gif
15-02-2008 18:48 Delivery Agent - FINLAND Parcel delivered
15-02-2008 10:53 Delivery Agent - FINLAND Held in depot - Business closed
14-02-2008 17:10 Delivery Agent - FINLAND Held in depot - Business closed
14-02-2008 09:17 Delivery Agent - FINLAND FORWARDED TO SUBCONTRACTOR
13-02-2008 11:51 Delivery Agent - FINLAND Arrived at destination country
08-02-2008 23:07 Delivery Agent - DENMARK Left origin country
08-02-2008 01:18 International Hub Export item accepted into network
07-02-2008 17:26 Belfast Central Depot On route to hub
28-01-2008 Laitoin tilauksen
Voi, mutta tulee aika kalliiksi kun maksu pitää suorittaa puntamääräisenä jolloin pankki veloittaa muunnoksesta muistaakseni pari kymppiä. Kannattaa luoda mieluummin vaikka se paypal-tili, onnistuu ihan Visa Electronillakin.
Oma pankki ei siitä paljoa veloita, mutta joku irkkupankki vetää välistä kun siirtää rahat CRC:n käyttämään Ulster Bankiin. Ja voin sanoa etten suosittele. Tilaapa vain in-stock kamaa ja maksa tilisiirrolla. Kun rahat ovat menneet perille, on puolet tuotteista out-of-stock ja kun olet kuukauden odotellut "normally available in 2-5 days" kamaa tulevan varastoon, tuleekin sivuille ilmoitus että tulee joskus yli kuukauden päästä varastoon. Eivätkä tietenkään halua lähettää kahdessa erässä, vaikka asiakas olisi jo maksanut ties kuinka paljon tavaroistaan.
Tarjoavat vaihtoehdoksi että voi maksaa £5, niin lähettävät erikseen. Ainoa vaan että tilisirrolle tulee taas ne samat kustannukset ja £25 ei kuulosta enää kohtuulliselta siitä että saa aikaa sitten maksamansa talvikuteet ennen talven päättymistä. Perkele!
Eikös se nyt ole jo moneen kertaan tullut selväksi, että tonne ei kannata tilisiirrolla maksaa?
Ei tosiaan kannata tilata noilta mitään mikä ei ole varastossa. Tilasin tuotteen jossa oli 5-10 päivää hankinta-aika kolme viikkoa sitten. Viime viikolla sanoivat että tällä viikolla tulee. No nyt sanoivat että tulee ens viikolla tai sitä seuraavalla viikolla! Voi ....prkl!! Noh, opinpa taas jotain.
Eli tuo "Normally Available In 3 - 5 days" on täyttä kusetusta... Hyvä tietää, juuri meinasin Mavicin Ksyrre SL:t sieltä tilata ja siinä luki juurikin tuo ettei ole varastossa.
Pitääpä kysyä milloin ne oikeasti voisi tulla in stockkiin...
Suostuivat onneksi perumaan tuon tuotteen ja laittamaan postiin loput. CRC:stä vain - in stock - kamaa!
banderol
20.02.2008, 10.54
Niin se taitaa olla useimpien kauppojen kohdalla, että kannattaa pääasiassa tilailla vaan varastokamaa jos haluaa varmuuden siitä, että tavara oikeasti lähtee samantien liikenteeseen.
CRC:stä kohtuullisen suuri tilaus vetämässä, yhteensä 19kpl tavaroita kantaa kusti. Tilaus oli samantein seuraavana päivänä parcelin kuljetettavana kun tein edellisenä iltana tilauksen, eli jos kaikki oikea kama on pakattuna, niin crc ei juuri paremmin voi toimia. Luottokorttimaksaminen on kyllä kätevä ja helppo sekä turvallinen tapa maksaa nettitilauksia.
Parcelista ei tiedä ennenkuin tavarat on käsissä.. :) Toistaiseksi toimitus on kuitenkin edennyt normaaliin tapaan parin edellisen kirjoittajan tapaan, samanlaisella aikataulullakin jopa:
EDIT:
"
22-02-2008 19:40 Delivery Agent - FINLAND Arrived at destination country
20-02-2008 23:48 Delivery Agent - DENMARK Arrived at destination country
20-02-2008 02:01 International Hub Export item accepted into network
20-02-2008 00:58 International Hub Arrived at outward Office of Exchange
19-02-2008 15:31 Belfast Central Depot On route to hub
"
perttime
20.02.2008, 11.13
Onkohan kellekään "lähikaupassa" sanottu, että ei oo, mutta maahantuojalla luulisi olevan. Pistetään tilaukseen...
Eikös se nyt ole jo moneen kertaan tullut selväksi, että tonne ei kannata tilisiirrolla maksaa?
No on, on. On sitä itsekin tilattu kolmeen kertaan sieltä tilisiirrolla ja ongelmat on hyvin tiedossa. Joskus vain ei ole muita vaihtoehtoja.
Ja CRC:lle vetää valikoima, kun ei muualtakaan saa...
Kerpele!
Minne lie nurkkaan jääny mun paketti? Lähetin jo kyselyäkin, saapa nähdä tuleeko koskaan mitään vastausta...
12-02-2008 00:11 International Hub Arrived at outward Office of Exchange
11-02-2008 14:22 Belfast Central Depot On route to hub http://www.parcelforce.com/images/common/blank.gif
Joo siis... tiukkaa kädenvääntöä käytiin Parcel Forcen kanssa siitä, missä mun paketti on. Kyllä sieltä ihan asiallisesti suhtauduttiin tiedusteluihin.
Asiassa kävi niin, että yllättäen paketti tulikin tänään :o ...trackki oli hukannut sen, ei PF.
CRC sai maanantai-iltana tilaamani tavarat tiistaina aamupäivällä postiin, ja ehdin jo toivoa paketin saapuvan tämän viikon puolella. Vaan eipä taida saapua kun Parcelforce on näköjään pompotellut sitä viimeiset kolme päivää Tanskassa
20-02-2008 23:51 Delivery Agent - DENMARK Arrived at destination country
21-02-2008 05:42 Delivery Agent - DENMARK Arrived at destination country
21-02-2008 07:20 Delivery Agent - DENMARK SORTING ERROR
21-02-2008 15:28 Delivery Agent - DENMARK Left origin country
22-02-2008 03:06 Delivery Agent - DENMARK Arrived at destination country
:seko:
Mitähän tuo Sorting error tarkoittaa, Parcelforcelta sain vastaukseksi "I can confirm it means your parcel is on route for delivery to Finland." :rolleyes:
banderol
25.02.2008, 15.27
Pieni vinkki tulevaisuuden varalle joka säästää puhelinsoitolta GLS:lle parcel-tilauksissa:
JOS jakelijana on Itella/posti, niin postin trackin-numeron alku on gls:n tapauksessa aina sama, eli "JJFI 613 484". Tämän perään vielä parcelin numero (ei siis EExxxxxxxxGB muotoa oleva kloodi, vaan se joka näkyy esim suomen GLS:n tracking:ssä "Parcel Number:"-kohdassa. Vaihtoehtoisesti voi käyttää CRC:n sivuilta löytyvää parcelin koodia, mutta ottaa siitä vain ensimmäiset 11 numeroa ja liittää ne tuon postin tunnuksen jatkoksi. Kyseessä oli ainakin omassa tapauksessa sama numerosarja).
Eli postin seurannassa JJFI613484[parcel number, 11 nroa pitkänä]
Parcelin versio aiheesta:
25-02-2008 09:28 Delivery Agent - FINLAND FORWARDED TO SUBCONTRACTOR
22-02-2008 19:40 Delivery Agent - FINLAND Arrived at destination country
20-02-2008 23:48 Delivery Agent - DENMARK Arrived at destination country
20-02-2008 02:01 International Hub Export item accepted into network
20-02-2008 00:58 International Hub Arrived at outward Office of Exchange
19-02-2008 15:31 Belfast Central Depot On route to hub
Ja Itellan versio aiheesta:
25.02.2008, klo 09:28 Lähetys on lajiteltu 20000 TURKU
^huolestuttavaa.. :)
Kyseessä oli ainakin omassa tapauksessa sama numerosarja
Näin myös minulla.
Ohiampuja
25.02.2008, 19.22
Katsotaanpas miten pelaa, tänään tilasin "in-stock" rompetta noin 300 ekellä. Saas nähdä kuinka nopeasti tuo rahtivapaa puketti ilmaantuu...
Anaxagore
26.02.2008, 12.03
Elikkä CRC:stä ostajan muistilista (oman kokemuksen perusteella):
-tilaa vain in stock -tavaraa
-maksa luottokortilla (yleensäkin netissä asiontia varten luottokortti tuntuu olevan ainoa järkevä vaihtoehto)
-toimitusvaihtoehdoksi Royal Mail (halpa, varma ja nopea: itellä paras suoritus perjantaina tilaus sisään ja paketti lähipostissa seuraavana maanantaiaamuna)
Crc ja Barracuda jakavat omalla kohdalla parhaan nettikaupan tittelin.
CRC sai maanantai-iltana tilaamani tavarat tiistaina aamupäivällä postiin, ja ehdin jo toivoa paketin saapuvan tämän viikon puolella. Vaan eipä taida saapua kun Parcelforce on näköjään pompotellut sitä viimeiset kolme päivää Tanskassa
Lähetti pamahti paikalle äsken yllättäen paketti kourassa.. ei se sitten niin huonosti mennytkään, viikossa perillä. Löysin tarkemmat seurantatiedot tuolta GLS:n sivuilta, oli näköjään tosiaan reissannut kahden kaupungin väliä edestakaisin tuolla Tanskassa :p
Paketti oli aika mielenkiintoisen näköinen viritys, mustaan jätesäkkiin sullottu tavarat ja ympärillä muutama metri pakkausteippiä... no kaikki tuotteet näytti olevan kunnossa kuitenkin.
banderol
27.02.2008, 01.36
CRC:n tilaus saapui perille. Tilaus 19.päivä (oikeastaan hyvin myöhään 18.päivä), samana päivänä parcelille, jolla paketin toimittamisessa kesti 7vrk+6min. Kaikki tavarat tuli mitä tilattukin, ei valittamista.
Tottakai netistä kannattaa tilata luottokorttia käyttäen jos vaan mahdollista, turvallista ja helppoa.
Saksan putiikit toimii kaikin puolin paremmin. Tilaus 3.2, pari-kolme viikkoa venailua jotta puuttuva osa tulisi, lupailua ja siirtelyä jotta tulee, 19. päivä puuttuvan osan peruutus, vieläkään (27.2) ei mitään tietoa paketista, ei postitusilmoitusta eikä seurantakoodeja. Puhelimitse on melkein mahdoton päästä läpi, sitten kun pääsee puhutaan paskaa. Visaa on kyllä vingutettu - peruttujenkin osien puolesta.
Tilaus 3.2, pari-kolme viikkoa venailua jotta puuttuva osa tulisi, lupailua ja siirtelyä jotta tulee, 19. päivä puuttuvan osan peruutus, vieläkään (27.2) ei mitään tietoa paketista, ei postitusilmoitusta eikä seurantakoodeja.
Mulla taas tilaus sisään 4.2, puuttuvien tavaroiden peruutus 22pv, nyt oli webbisivulla ilmoitus jotta postitettu. Huonosti meni, etenkin kun tällä kertaa tilatut tavarat olisin saanut tuosta naapurista ihan samaan hintaan.
Mitään trackinkoodeja mistään löytynyt tai tullut.
ari_kroolaa
27.02.2008, 16.35
Minullakaan ei ole tullut sähköpostiin eikä CRC:n toimitustietoihin niiden nettisivulle Tracking Codea (seurantakoodi). Tasan viikko sitten tuli sähköpostia jossa sanottiin että tavarat ovat lähteneet Parcel Force:lla. Tilasin takapyörän + vähän pikkutavaraa, ja toivottavasti ei mene lisämaksuja. Kokonaisen fillarin lähetyksestä on nettisivuillaan infoa, että siitä menisi jokin lisämaksu. Toisaalta n. 210 euron arvon ylittäville paketeille lupaavat ilmaisen rahdin Suomeen.
Nyt tänään 9 pv on tilauksesta jo kulunut aikaa, joten saisi tavarakin jo ilmestyä Suomeen. Paketti oli tehty nopeasti (2 päivässä), mutta ei ole tietoa makaako se vielä CRC:n varastossa vai rahdinkuljettajalla.
Lähes 20 v sitten tilasin jonkun sanomalehden Englannista. Lehden piti tulla viikoittain, mutta se tuli koska sattui, ja taisi välillä puuttua joitain numeroita kokonaan välistä. Jostain sain tiedustelluksi syytä. Kuulin, että Englannissa on kovasti lakkoja, joten ne todellakin näkyvät. Voisi olla jos jonkinlaista kuljetuslakkoa, varastomieslakkoa ja vaikka mitä. Suomessa kuulemma lakkoilu on vielä pientä Englantiin verrattuna.
Olen jättänyt tilaukset CRC:stä vähemmälle kun pari väärien ja viallisten osien palautusta ei mennyt oikein asiakaslähtöisesti.
Just tarkistettuna sivuille näyttää tulleen entistäkin tarkempi maininta siitä että palautuskulut korvataan kun kyseessä on CRC:n lähettämä väärä tavara, viallinen (käyttämätönkin!) tuote sen sijaan pitää lähettää omalla kustannuksella vaihdettavaksi. Kivaa.
banderol
27.02.2008, 18.43
Minullakaan ei ole tullut sähköpostiin eikä CRC:n toimitustietoihin niiden nettisivulle Tracking Codea (seurantakoodi).
Ottakaapa nyt silmä käteen ja katsokaa. Vaikka asia ei olekaan ilmaistu äärimmäisen selvästi niin ei auta heittäytyä avuttomaksi, kyllä sen ainakin itse alle minuutin pohtimisella huomasin vaikka en edustakaan väestön fiksuinta viidesosaa.
Kaikissa tilauksissa joiden tila on complete, ja ainakin ne jotka on lähetetty parcelin kautta, on seurantakoodi. kirjautukaa sisään ja katsokaa "View your orders" ja sieltä se haluttu tilaus "view order". Siinähän se on heti päivämäärän perässä otsikossa. Se sitten vaan copypastella parcelin seurantaan ja vòilá.
No uttiv, olihan se siellä, heti cancel -rivien jälkeen piilossa. Hintakin on väärin, saa nähdä mitä visa -laskuun ilmestyy.
Viddu tota CRC:n toimintaa. Viime torstaina soitin heille että "mikä maksaa?" Kaveri vakuutteli langan päässä joo että "tänään lähti". No olin tyyväinen ja ajattelin että vihdoinkin. Noh, ihmettelin kun ei mitään seurantakoodia tms. tule, joten päätin tänään jälleen soittaa ja kysyä että mikä se seurantakoodi on kun eivät perkeleet mailiin vastanneet. Noh, avulias thomas vastasi about 20. yrittämän kohdalla. Pyysi asiallisesti tilausnumeron ja totesi ettei se mihinkään vielä ole lähtenyt!! Siis voi viddu! Tavaran pitää kiertää jotenkin hassusti heidän varastolta toimistolle, jotta voivat poistaa perutut tavarat ja sitten vasta lähettävät. Nyt se kuulemma pyörii siellä heidän mega-varastollaan. AArgh! Mulla tulee hankaluuksia ens kesänä jos mä törmään johonkin kännisiin britteihin jossain.
ari_kroolaa
27.02.2008, 23.54
Ottakaapa nyt silmä käteen ja katsokaa.
Kaikissa tilauksissa joiden tila on complete, ja ainakin ne jotka on lähetetty parcelin kautta, on seurantakoodi. kirjautukaa sisään ja katsokaa "View your orders" ja sieltä se haluttu tilaus "view order". Siinähän se on heti päivämäärän perässä otsikossa. Se sitten vaan copypastella parcelin seurantaan ja vòilá.
Toimituksen tila on Complete.
Koodi kyllä löytyi, sekä CRC:n asiakaspalvelun lähettämänä mailiin että katseltuani toimitustani CRC:n sivulla. Mailissä tuli ohje jättää viimeinen 0 pois, eli jäljelle jäi 11 merkkinen numero. Sillä ei todellakaan löydy mitään Parcel Forcen nettisivuilta paketin seurannasta copypastettuna. Esimerkkikoodin muotokin on erilainen PF:n hakusivulla, ja se taitaa olla pitempi.
Mullakin tuli vihdoin s-postiin ilmoitus että tilaus on valmis ja postitettu... JEE. Taisi tuo eilinen ärähtäminen saada tuolla pyörät pyörimään. Ironista tässä koko sotkussa on se, että sotkun aiheuttajat (eräät jarrut) ovat nyt in stock -kamaa :eek:.
Mulla on kanssa sama ongelma ari_krolaan kanssa. Eli sivuilla on 12 numeroinen tracking numero ja sillä ei löydy mitään tuolta trackingistä? Onkos muilla nuo numerot toimineet hyvin? Oletteko käyttäny parcel forcea vai GLS:ää trackäämiseen?
LaihaLohtu
28.02.2008, 18.13
Mulla on kanssa sama ongelma ari_krolaan kanssa. Eli sivuilla on 12 numeroinen tracking numero ja sillä ei löydy mitään tuolta trackingistä? Onkos muilla nuo numerot toimineet hyvin? Oletteko käyttäny parcel forcea vai GLS:ää trackäämiseen?
On varmaan vähän offtopic, mutta sanon kuitenkin. Itse tilasin saksasta pyörän ja sain 12 numeroisen tracking coden. Eipä toiminut tuo numero vasta kun pyörä oli jo Suomessa. Silloinkin se toimi Postin sivuilla ilman pisteitä ja välilyöntejä.
banderol
28.02.2008, 20.04
... Sillä ei todellakaan löydy mitään Parcel Forcen nettisivuilta paketin seurannasta copypastettuna. Esimerkkikoodin muotokin on erilainen PF:n hakusivulla, ja se taitaa olla pitempi.
... Mulla on kanssa sama ongelma ari_krolaan kanssa. Eli sivuilla on 12 numeroinen tracking numero ja sillä ei löydy mitään tuolta trackingistä?
... Eipä toiminut tuo numero vasta kun pyörä oli jo Suomessa. Silloinkin se toimi Postin sivuilla ilman pisteitä ja välilyöntejä.
Tilaus on parcelin kautta tehty? Jos, niin ensimmäisenä sen pitäisi näkyä parcelin seurannassa. Suomen postissa sen pitäisi näkyä vasta kun on suomessa asti, ja sittenkin näillä edellytyksillä (http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showpost.php?p=915162&postcount=417).
http://www.picoodle.com/view.php?img=/4/2/28/f_esimm_abcdec7.jpg&srv=img01
Ja siis ylläolevan kuvan mukainen numero toimi ainakin minulla lyhentämättömänä, sellaisenaan parcelin seurannassa, joka kyllä ilmoittaa myös vastaavasti toimivan EExxxxxxxxGB-muotoisen koodin paketille.
Tiedä sitten jos yo. ehdot täyttyy, eikä homma silti pelitä, niin paha mennä arvioimaan mistä johtuu. Kaupan itsensä tekemät kämmit (vitkuttelu, väärät laskutukset) sinällään on turhia ja niitä ei soisi sattuvan kenellekään!
Jeps, nyt toimii mullakin. Kesti näköjään vain jonkin aikaa että kirjautu nuo tiedot heidän tietokantaansa.
ari_kroolaa
28.02.2008, 21.12
Tilaus on parcelin kautta tehty? Jos, niin ensimmäisenä sen pitäisi näkyä parcelin seurannassa. Suomen postissa sen pitäisi näkyä vasta kun on suomessa asti, ja sittenkin näillä edellytyksillä (http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showpost.php?p=915162&postcount=417).
http://www.picoodle.com/view.php?img=/4/2/28/f_esimm_abcdec7.jpg&srv=img01
Ja siis ylläolevan kuvan mukainen numero toimi ainakin minulla lyhentämättömänä, sellaisenaan parcelin seurannassa, joka kyllä ilmoittaa myös vastaavasti toimivan EExxxxxxxxGB-muotoisen koodin paketille.
Tiedä sitten jos yo. ehdot täyttyy, eikä homma silti pelitä, niin paha mennä arvioimaan mistä johtuu. Kaupan itsensä tekemät kämmit (vitkuttelu, väärät laskutukset) sinällään on turhia ja niitä ei soisi sattuvan kenellekään!
Nythän pääsin tutkimaan paketin kulkua kun se oli jo tullut perille.
Lähetin mailia CRC:lle, kun en heti huomannut tracking codea.
Siellä asiakapalvelu lähetti harhaanjohtavan ohjeen: Jäljita 11 ekan numeron perusteella.
Kun laitoin kaikki 12 numeroa parcelforce.com tracking-hakuun,
niin paketti löytyi.
CRC:n ohjeessa oli vähän perääkin: Suomen JJFI-alkuisen koodin osana on lopussa tuo alkuperäisen Parcel Force:n koodin 11 ekaa numeroa.
Suomen postin sivuilla sitten pääsee jäljittämään Suomen postin käyttämällä CEN:in licence plate seurantakoodilla:
alku on JJFI, sitten 6-numeroinen sopimustunnus, sitten perään tämä Parcel Forcen koodin 11 ekaa numeroa.
POSTI.FI: Jäljityskoodin alkuna on JJFI613484. Sen perään ne 11 ekaa numeroa Parcel Forcen tracking-koodista. 613484 on luultavasti Parcel Forcen sopimustunnus Suomen Postin (eli Itellan) kanssa.
Posti oli kai yrittänyt tuoda minulle pakettia kotiin. Jäljityshistoriaa Suomessa on 11 riviä kolmelta päivältä! Niistä kahtena päivänä (2 jäljitystapahtumaa) on siis yritetty tavoittaa minua. Olisihan siinä kännykkänumeronikin ollut, mutta eihän siitä mitään apua olisi ollut kun kukaan ei ollut kotona. Minun olisi pitänyt tilata paketti töihin, kun kerran posti sen väkisin yrittää kantaa tilausosoitteeseen klo 10 jälkeen aamulla. Paketti olisi tullut perille pari päivää aikaisemmin.
Jäljityshistoria jäi aukolliseksi, koska en tiedä oliko siinä näiden kahden rahdinkuljettajan "välissä" vielä joku kolmas. Ei näistä kahdesta jäljityksestä ainakaan mitään Tanskan hubia löytynyt.
Siis tilaus tehty 18.2, paketti lähti 20.2, olisi ollut perillä 26.2. Helsingissä. Koska olin poissa (töissä), niin sain paketin pari päivää myöhemmin eli tänään 28.2. Aika äkkiä lähti paketti toimitukseen, vaikka joutuivat ensin kasaamaan takakiekon, jonka olin tilannut pikkutavaran lisäksi. Melko nopeaa. Jatkossa osaan toimia oikein, jotta saan paketin nopeammin käsiini.
ari_kroolaa
28.02.2008, 21.25
On varmaan vähän offtopic, mutta sanon kuitenkin. Itse tilasin saksasta pyörän ja sain 12 numeroisen tracking coden. Eipä toiminut tuo numero vasta kun pyörä oli jo Suomessa. Silloinkin se toimi Postin sivuilla ilman pisteitä ja välilyöntejä.
Monella eri rahdinkuljettajalla on ilmeisesti oma Tracking code standardi. Suomessa posti käyttää erilaista koodia kuin esim. Englannin Parcel Force. Suomessa on Itellalla eli postilla lähtömaan koodi alussa: JJFI. Tiedän jonkun verran työni puolesta tuosta Suomen koodista, mutta silti ei jäljitykset menneet nappiin, ainakaan Parcel Forcen kanssa.
Koko jäljitys ei toimi kunnolla, jos paketti kulkee useamman rahdinkuljettajan kautta, ja jos jotkin niistä käyttävät eri standardin kuljetuskoodia.
Hyvin meni järjestyksessä toinen tilaukseni crc:stä. Tilasin in stock kamaa ja maksoin luottokortilla. Paketti tuli ehjänä ja hyvin pakattuna kotiovelle itellan toimittamana. Tässä trackingin tiedot:
28-02-2008 10:46 Delivery Agent - FINLAND Parcel delivered
27-02-2008 19:31 Delivery Agent - FINLAND Arrived at destination country
26-02-2008 00:04 Delivery Agent - DENMARK Arrived at destination country
22-02-2008 03:58 International Hub Export item accepted into network
22-02-2008 01:43 International Hub Arrived at outward Office of Exchange
21-02-2008 17:13 Belfast Central Depot On route to hub
Ohiampuja
04.03.2008, 08.58
POSTI.FI: Jäljityskoodin alkuna on JJFI613484. Sen perään ne 11 ekaa numeroa Parcel Forcen tracking-koodista. 613484 on luultavasti Parcel Forcen sopimustunnus Suomen Postin (eli Itellan) kanssa.
Eli ymmärsinkö oikein, että CRC:n pakettia pystyy seuraamaan Postin eli Itellan sivuilta? Niin että alkuun laitetaan tuo edellä mainittu JJFI-sarja, yht 10 merkkiä ja siihen perään sitten CRC:n sivuilla olevasta 12-numeron sarjasta 11 ensimmäistä merkkiä? Kaikkiaan 21 merkkiä.
Miksi se CRC:n tarjoama koodi on 12-merkkinen, kun se GLS:n sivuilla oleva jäljityskään ei käytä kun 11 ensimmäistä merkkiä?
ari_kroolaa
04.03.2008, 21.36
Eli ymmärsinkö oikein, että CRC:n pakettia pystyy seuraamaan Postin eli Itellan sivuilta? Niin että alkuun laitetaan tuo edellä mainittu JJFI-sarja, yht 10 merkkiä ja siihen perään sitten CRC:n sivuilla olevasta 12-numeron sarjasta 11 ensimmäistä merkkiä? Kaikkiaan 21 merkkiä.
Miksi se CRC:n tarjoama koodi on 12-merkkinen, kun se GLS:n sivuilla oleva jäljityskään ei käytä kun 11 ensimmäistä merkkiä?
Koodin pituusjuttu: Epäilen että siihen on koodattu monipakettilähetyksen juokseva numero 0, 1, 2, 3 ... 9 12:ksi numeroksi, mutta tämä on vain pelkkä arvaus. Suomessa ovat ns. MPS-paketit Itellalla käytössä.
Postin sivuilla pystyi tämän paketin tapauksessa jäljittämään vain sen mitättömän, monimutkaisen pyörityksen mitä tapahtui kun posti sai paketin Suomessa haltuunsa (Helsingistä alkaen).
Tässä jäljitys postin (Itella) osalta:
Lähetyksen rekisteröinnit
28.02.2008, klo 17:40 Lähetys on luovutettu vastaanottajalle 00510 HELSINKI 51/VALLILA
27.02.2008, klo 14:23 Saapunut toimipaikkaan/terminaaliin 00510 HELSINKI 51/VALLILA
27.02.2008, klo 13:50 Lähetys on vastaanotettu kuljetuksesta 00000 HELSINKI
27.02.2008, klo 10:18 Luovutusta yritetty, vastaanottajaa ei tavoitettu 00000 HELSINKI
27.02.2008, klo 09:54 Lähetys on siirtynyt kuljetukseen 00000 HELSINKI
26.02.2008, klo 15:43 Lähetys on vastaanotettu kuljetuksesta 00000 HELSINKI
26.02.2008, klo 14:18 Lähetys on vastaanotettu kuljetuksesta 00000 HELSINKI
26.02.2008, klo 14:18 Lähetys on siirtynyt kuljetukseen 00000 HELSINKI
26.02.2008, klo 14:18 Lähetys on vastaanotettu kuljetuksesta 00000 HELSINKI
26.02.2008, klo 10:19 Luovutusta yritetty, vastaanottajaa ei tavoitettu 00000 HELSINKI
26.02.2008, klo 09:43 Lähetys on siirtynyt kuljetukseen 00000 HELSINKI
Tarroja on paljon.
Paketin tarroista voi päätellä että GLS on kuljettanut paketin.
Onko GLS samaa firmaa kuin Parcel Force? Siitä löytyy pidempi 12 numeroinen koodi, jolla pystyy jäljittämään Englannin pään kuljetuksia.
http://www.parcelforce.com/portal/pw
Parcel Detail
The status of the parcel you've enquired about is displayed below.
Parcel number: EE123456789GB
Service: EURO 48
Status: In progress
Last tracked at: International Hub
Click on 'Tracking details' for detailed tracking information about the
Sitten tulee ruutu:
Parcel tracking details
Progress of the parcel you've enquired about is displayed below.
Parcel number: EE123456789GB
Status: In progress
Parcel tracks
21-02-2008 00:24 International Hub Arrived at outward Office of Exchange
20-02-2008 17:29 Belfast Central Depot On route to hub
Tähän katkesi Irlannin pään jäljitys.
Tästä puuttuu jäljitystapahtumia, enkä tiedä miten sen puuttuvan
osan saisi selville. Se on ilmeisesti GLS:n kuljetusta kuitenkin.
Paketti oli aika iso, vaikuttaisiko se jäljitysten kirjaamisiin?
Tänne kelpaisi netissä vain se 11-merkkinen koodi, mutta mitään en
sillä jäljittämisessä löytänyt
http://www.gls-holding.com/
Täytyy sanoa, että jäljityksestä ei ollut yhtään mitään hyötyä. Sen pystyi, aivan oikein, tekemään (puutteellisesti) vasta kun näki paketissa olevat koodit.
Voisin kuvitella, että pienikokoiset paketit lajitellaan ja kirjataan seurantaan paremmin.
Näyttää siltä, että eri rahdinkuljettajien jäljityssivuja ei ole tehty toimimaan saumattomasti yhdessä, niin että voisi siirtyä toisen firman sivuille jäljityskoodeineen ja saisi lisää jäljitystapahtumia. Vielä helpompi olisi paketin jäljittäjälle jos kaikki kuljetusfirmat käyttäisivät saman standardin pakettikoodeja ja kirjaustapahtuma joka vaiheessa kuljetusta päivittyisi myös lähettäjän tietojärjestelmään, josta sen saisi jollain nettisivuilla pällisteltäväkseen.
Itselle ainakin on tärkeää tuo jäljityksen toimivuus suomessa, koska silloin tietää milloin pitää olla kotona kun tuovat paketin ovelle asti. Niin ja onhan se kiva katsoa kun tanskan pojat panttaa paketteja. Kun tarkastelin suomen GLS:n toimitusaikoja, on tanskaan 3pv ja englantiin 4pv, joten aika samalla aikataululla toimii tuo yhteys myös tuohon toiseen suuntaan.
Semmoista vielä, että kun noita GLS:n listauksia kattelee niin vaikuttaa siltä että keskiviikko on heillä joku postipäivä - suurin osa lähetyksistä on saapunut suomeen keskiviikkona.
Onkos kukaan tilannut CRC:ltä kokonaista pyörää?
Tuollainen BeOnen maasturi kiinnostaisi. Postikulut ovat varsin korkeat yli 50e. Tuleeko pyörä kotiin asti vai onko niin että sen saa vielä postista asti noutaa?
ari_kroolaa
05.03.2008, 23.27
Postikulut ovat varsin korkeat yli 50e.
50 euroa ei ole paljon. Maksoin itse Saksasta tulleesta pyörästä 110 euroa postikuluja. Liike taisi olla sellainen jolla ei ole paljoa myyntiä Suomeen eikä ehkä sen vuoksi mitään hyviä sopimuksia rahtareiden kanssa. Pyöräni hinta oli vain 444 euroa, mutta se on sellainen jota ei ole vielä kenelläkään Suomessa. Rahti tuli siihen päälle, siis aika suhteettoman kallista. Eiköhän Anttilan nettikaupassakin mene polkupyöristä n. 35 euroa rahtia ?
ari_kroolaa
05.03.2008, 23.32
Tuohon ekaan kysymykseen vastaus: Itellan koodin rakennat juuri noin. Mutta ainakin minun tapauksessani jäljitys näytti vain Suomeen saapuneen paketin seikkailut.
Toinen kysymys: En osaa varmuudella antaa oikeaa vastausta.
Tuli vain vielä yksi kysymys mieleen: Käyttääkö GLS aina Itellaa Suomessa? Jos ei käytä, niin sitten nämä Itellan ohjeet eivät toimi.
m e r k s
06.03.2008, 00.16
Semmoista vielä, että kun noita GLS:n listauksia kattelee niin vaikuttaa siltä että keskiviikko on heillä joku postipäivä - suurin osa lähetyksistä on saapunut suomeen keskiviikkona.
Joo, tännekkin koputettiin kotiovelle eilen keskiviikkona. Ei valittamista, kiekot ja pientä sälää. Maksu visalla, toimitus 8 päivää. Eka tilaus ko. puljusta eikä varmaan viimeinen...
Keskiviikkona paketti suomeen ja torstaina kotiin. Viikko meni parce forcella, joten siitä ei voi valittaa toisin kuin CRC:stä :p
Penseilijä
08.03.2008, 13.14
Oottekos saaneet pyörät kokonaisina vai tuleeko osissa?
Jos joku pääkaupunkiseutulainen tai lähes on tekemässä isoa tilausta CRC:hen osallistuisin mielelläni muutamalla hilulla. Voin maksaa osat etukäteen tilille. Privalla voip laittaa viestiä jos onnistuu. Dänx.
Oma pankki ei siitä paljoa veloita, mutta joku irkkupankki vetää välistä kun siirtää rahat CRC:n käyttämään Ulster Bankiin. Ja voin sanoa etten suosittele. Tilaapa vain in-stock kamaa ja maksa tilisiirrolla. Kun rahat ovat menneet perille, on puolet tuotteista out-of-stock ja kun olet kuukauden odotellut "normally available in 2-5 days" kamaa tulevan varastoon, tuleekin sivuille ilmoitus että tulee joskus yli kuukauden päästä varastoon. Eivätkä tietenkään halua lähettää kahdessa erässä, vaikka asiakas olisi jo maksanut ties kuinka paljon tavaroistaan.
Tarjoavat vaihtoehdoksi että voi maksaa £5, niin lähettävät erikseen. Ainoa vaan että tilisirrolle tulee taas ne samat kustannukset ja £25 ei kuulosta enää kohtuulliselta siitä että saa aikaa sitten maksamansa talvikuteet ennen talven päättymistä. Perkele!
Totta v***ssa nyt ovat vieläkin lykänneet täydennyspäivää kolmella kuukaudella eteenpäin!!! Ettäkö puoli vuotta pitäisi odottaa yhtä pirun paitaa, kun eivät suostu lähettämään kahdessa erässä...
Katsotaan mitä mailiin vastaavat.
banderol
16.03.2008, 23.46
Hmm, itse täytyi täydentää aiemman kevättilauksen lisäksi toisella tilauksella näin heti perään. Hajosi/rikoin nimittäin hopen navan alumiinisen vapaarattaan rungon kierteet (ne joilla pakan lukkorengas kiristetään paikalleen), ja uuttahan siihen on tilalle saatava. Tulee teräksinen versio, joka varmasti kestää isältä pojalle alumiiniseen verrattuna. :)
Joka tapauksessa, ko. tavara oli crc:stä loppu, jotenka lähetin heille sähköpostia aiheesta, lähinnä varmistaakseni että haluamani osa on oikea laatuaan (teräksistä runkoa valmistetaan kahdella eri hopen tuotenumerolla, toinen singlespeedeihin ja toinen normaaleihin setteihin). Laitoin myös osan wishlistille, mutta en ole varma sen käyttötarkoituksesta; toimia pelkkänä "muistilistana", vai oikeasti out of stock -tavaroiden toivomuslistana.
Ikävä kyllä sähköpostiin ei koskaan vastattu, mutta tuote tuli kuitenkin varastoon noin viidessä päivässä. En sitten tiedä kummalla edellämainituista toimenpiteistä oli enemmän vaikutusta. Ja eikun tilausta menemään. Lisähuomautuksena pistin vielä tilaukseen, että varmistavat kyseessä olevan juuri tietty hopen varaosanumeroa vastaava tuote. Muutakin tavaraa tarttui luonnollisesti tällä kertaa mukaan postikulujen kuollettamiseksi. Ilmeisesti pieni kevätruuhka aiheutti sen ettei tilaus lähtenyt normaaliin tapaan heti ensimmäisenä päivänä, vaan vasta seuraavana. Ei huonosti silti. :)
Vielä jos sattuu niin hieno tuuri että osa on juuri se mitä haluankin niin sitten ei tälläkään kertaa ole pahaa sanottavaa lafkasta. :) Näemmä pientä poikkeavaisuutta toiminnan ripeydessä eri ihmisten kohdalla.. :|
PS. Parcelin toimituksen kulku näyttäisi kirjautuvan järjestelmään lähes puolen tunnin tarkkuudella samoihin aikoihin.. edellisen lähetyksen kohdalla "Export item accepted into network" oli kirjautunut klo 22:01 ja nykyinen klo 01:58.. :P
PPS. Kauhean huonosti kulkee toi sähköposti tuonne ulkomaille kun vastaamisessa tuntuu joka kerta kestävän vähintään 3 päivää. Lähetin nimittäin samasta asiasta tiedustelun CRC:n lisäksi UK Bikestoreen, rushextremesportsille ja bike-discounttiin. Tulokset olivat todella huonoja. Ainoastaan UK-bikestore vastasi (ei sekään kyllä mitenkään erityisen nopeaan, taisi mennä 3 arkipäivää), ja hekin sanoivat että "The steel cassette body is only for the trials and single speed hub". Puoliksi totta, koska niitä osia on nyt siis ilmeisesti kahta erilaista. Listan osista jouduin itse kaivamaan hopen saksankielisiltä sivuilta. Joltain indokiinankieliseltä sivulta löysin myöskin kuvan ko. tuotteesta. Suomen maahantuojakin olisi kyllä suostunut tilaamaan palikkaa, mutta olisi varmaan kestänyt siinäkin hyvän aikaa, ja hinnoittelulla valitettavasti pelasi itsensä täysin ulos pelistä.
Tilaus lähti 3.3., tavarat matkaan 5.3., välillä Tanskassa pari päivää. Lopun ajasta paketti kuppasi kotimaan kamaralla. Paketti oli käynyt 12.3. oven takana, Itellan kuskit eivät ole siis vieläkään oppineet käyttämään puhelinta... :rolleyes: Omatoiminen nouto postitoimipaikasta 13.3.-08.
Toimitus sitä mitä pitikin, mutta Visalla oli eri kerroin EUR-laskurissaan kuin CRC:llä; CRC lupasi tavarat alunperin 11.72 EUR (-1,62 %) Visan laskuttamaa summaa halvemmalla.
Vannekehät 6 kpl olivat melkoisen suojattomina muiden rojujen keskellä pahvilaatikon sisällä... :eek:
Blackno1
18.03.2008, 10.19
Toimitus sitä mitä pitikin, mutta Visalla oli eri kerroin EUR-laskurissaan kuin CRC:llä; CRC lupasi tavarat alunperin 11.72 EUR (-1,62 %) Visan laskuttamaa summaa halvemmalla.:
On normaalia että valuuttakurssit vaihtelevat. Veikkaisin että CRC päivittää kertoimensa kerran vuodessa jos silloinkaan ja Visa taas käyttää päivän kurssia. Kannattaa huomauttaa asiasta, niin hinnat näyttävät vähän totuudenmukaisemmilta.
Näyttää ainakin tänään olevan aika hyvin kohdallaan oikeaan kurssiin verrattuna. Punnan arvo euroon nähden on myös laskenut kovasti, viimeisen kolmen kuukauden aikana melkein 10 prosenttia..
Toi reilun prosentin ero ei nyt vielä siltikään oo mitenkään kummallista. Prosentin - parin vaihtelut vuorokauden sisällä on näköjään ihan normaalia. Eilisen ja tämän päivän punnan ero -2.41%
Tässäpä koodi jolla saa -5% yli £50 tilauksista, voimassa ilmeisesti 5.4. asti.
ESHXPUVHXWGP
Vähän hankalaa tuo custom kiekkojen tilaaminen tuolta kun 'out of stock' tavaraa ei pysty siinä valitsemaan ja joku tarvittavista osista on aina loppu.
...
Vähän hankalaa tuo custom kiekkojen tilaaminen tuolta kun 'out of stock' tavaraa ei pysty siinä valitsemaan ja joku tarvittavista osista on aina loppu.
Sinun täytyy pollata CRC:tä päivittäin, näin minä tein ja sain kiekot tilattu. Nyt tilaamani vanteet ovat taas loppuneet kesken CRC:ltä. Oma kiekkopari tuli reilussa viikossa kotiovelle saakka.
Paketti oli käynyt 12.3. oven takana, Itellan kuskit eivät ole siis vieläkään oppineet käyttämään puhelinta... :rolleyes:
Not part of the service...:p
---
Suostuivat CRC:ltä nyt mukisematta lähettämään tavarat kahdessa erässä kun vieläkin tuli 3 kk lisää viivästystä ja kiukkuinen asiakas.
banderol
18.03.2008, 21.58
Toi reilun prosentin ero ei nyt vielä siltikään oo mitenkään kummallista. Prosentin - parin vaihtelut vuorokauden sisällä on näköjään ihan normaalia. Eilisen ja tämän päivän punnan ero -2.41%
Juu, kurssia on aika vaikea ennakoida, ja CRC:n käyttämä muuntosuhde on ihan hitusen ollut ainakin itsellä alakanttiin, yleensä noin 1% verran. Joka tapauksessa harmittoman vähän. Todellisuudessahan summa aina veloitetaan puntina, joten CRC:tä asiasta siis ei ainakaan pidä lähteä syyttämään, vaan oikea osoite mahdollisille tiedusteluille on esim. visan tapauksessa luottokunta.
Onko joku muuten löytänyt luottokunnan sivuilta noita muuntokursseja? Pitäisi kuulemma löytyä sieltä, mutta en ole koskaan saanut sieltä mitään niin hyödyllistä tietoa esille :)
Ciclismo
19.03.2008, 13.15
Juu, kurssia on aika vaikea ennakoida, ja CRC:n käyttämä muuntosuhde on ihan hitusen ollut ainakin itsellä alakanttiin, yleensä noin 1% verran...Onko joku muuten löytänyt luottokunnan sivuilta noita muuntokursseja? Pitäisi kuulemma löytyä sieltä, mutta en ole koskaan saanut sieltä mitään niin hyödyllistä tietoa esille :)
Itse käytän valuutan arvon tarkistamiseen seuraavaa:
http://www.xe.com/ucc/
NallePuh
19.03.2008, 13.39
Sama Suomeksi...
http://www.ratesfx.com/rates/rate-converter.fi.html
banderol
19.03.2008, 14.33
Niinno, ajatuksena lähinnä oli itsellä että eihän luottokunnan muuntosuhde ole välttämättä aivan sama kuin yleisesti käytetty. Jos kunta ottaa muunnoksesta esim jonku 0.5% palkkiota? Siksi olisikin kiva löytää nimenomaan heidän sivuiltaan vastaava taulukko ja vertailla siihen.
Tänään tuli CRC:n kamat kirjattuna kirjeenä. Todella tiiviisti olivat onnistuneet pakkaamaan kamat.
17.3.08 ilmoittivat sähköpostiin tilauksen (...osan siitä) lähteneen, joten neljä työpäivää taisi mennä siihen että saapumisilmo oli postilootassa. Ei siis paha. :)
Tänään laitoin tilauksen, kaikki tavarat varastosta. Katsotaan ny milloin tulee perille.:D
Ciclismo
26.03.2008, 15.56
Tänään tuli CRC:n kamat kirjattuna kirjeenä. Todella tiiviisti olivat onnistuneet pakkaamaan kamat.
17.3.08 ilmoittivat sähköpostiin tilauksen (...osan siitä) lähteneen, joten neljä työpäivää taisi mennä siihen että saapumisilmo oli postilootassa. Ei siis paha. :)
Samoin minulla 17.3...eipä ole vielä näkynyt :mad:
banderol
27.03.2008, 15.23
Tiistaina tuli paketti CRC:stä. Kesti normaalin määrän arkipäiviä, eli parcelikin toimi (päästäinen oli välissä). Tavara paketissa oli sitä mitä oli tilattukin.
simojoki
03.04.2008, 20.45
Tilaus sisään maanantaina 31.3. - paketti liikkeelle tiistaina 1.4. - ja paketti perillä tänään torstaina 3.4.
Toimii jälleen kerran. http://www.fillarifoorumi.fi/forum/images/icons/icon14.gif http://www.fillarifoorumi.fi/forum/images/icons/icon14.gif
Takaiskari tilaukseen sunnuntaina ja eilen Posti- Paavo toi saapumisilmoituksen.
Toisilla taitaa posti tuoda nopeammin kuin toisilla.. Mulla on paketti lähtenyt 28.3 ja vieläkin kovasti odotellaan. Oli toissapäivänä vasta Suomeen saapunut. :(
edit: Tulihan se paketti vihdoin.. perjantaina 4.4.
Tilaus 26.3. (vain instock tavaraa)
Paketti matkaan parcelforcella 27.3. (kaikki taisi tosiaan löytyä varastosta :rolleyes:)
Itellan setä tai täti oli soitellut 3.4. :eek: mutta hain paketin illalla lähipostista.
Kaikki tavarat oli mitä piti. Huomionarvoista se, että lähetys oli tällä kertaa esimerkillisen hyvin pakattu. Kaikkien nestepakkausten korkinympärykset oli teipattu ja herkimmät säiliöt olivat lisäksi pakattu suojamuoviin ja -pahviin http://www.fillarifoorumi.fi/forum/images/icons/icon14.gif
Aika huvittavia on muuten 4 eniten myytyä tuotetta SuomeenEn oikeastaan ihmettele. Itsekin tullut monta kertaa lisättyä jotain pikkusälää tilaukseen, jotta hinta nousee tietyn rajan yli ja saa ilmaisen toimituksen.
Tuollainen BeOnen maasturi kiinnostaisi. Postikulut ovat varsin korkeat yli 50e. Tuleeko pyörä kotiin asti vai onko niin että sen saa vielä postista asti noutaa?
Itseäkin kiinnostaa yksi BeOne malli. Onko kellään heittää mitään tarkkaa hintaa maastopyörän rahdista.
Tomi
H. Moilanen
06.04.2008, 16.42
UPS Standard £30.00 (38,28 €).
25.03.2008 laitoin tilauksen ja pe 4.4.2008 olivat käyneet oven takana. Pääsee sitten hakemaan postista vasta huomenna paketin. Muuten ihan hyvällä aikataululla tuli paketti Suomeen.
Tilasin 26.3. kaikkea sälää. Kaksi sälää oli sellasia, mitä ei ollu varastossa. Molempia pitäs tulla kymmenessä päivässä. Pitänee lähettää ens viikolla postia sinne, jos tilaus etene.
Vaikuttaa kyllä muuten hyvin toimivalta nettikaupalta.
Eilen tilaus sisään, kaikki tuotteet oli in stock. Tänään tilanne processing ja yllättäen taas yhdelle tuotteelle tullut 5-10 päivän toimitusaika. Toivotaan vain että tilaamani tuote oli se viimeinen. :rolleyes:
Soittivat muuten aamulla luottokunnasta ja kysyivät olenko tilannut englannista sillä ja sillä hinnalla pyöräily tarvikkeita ja täsmäävätkö kaikki tiedot. Kuulemma tehostaavat noita luottokorttien tarkkailua väärinkäytösten varalta, joka mielestäni on ihan hyvä asia.
BB Holland
07.04.2008, 22.40
Tilaus sisään 2.4. ja kaikki in stock. Sen jälkeen processing, processing.... ja yksi tavara yllättäen out of stock (ja laskutettu on). Jos tuo joskus löytyy niin mitähän jos sillä aikaa on loppunut se toinen eli tärkein tuote?:seko:
greenman
08.04.2008, 07.07
Millä maksoit? Ainakin ilmoittavat, että luottokorttia laskuttavat vasta, kun tavarat ovat koossa. Eli jos hyvä tuuri on käynyt ostit juuri viimeisen artikkelin.
Ymmärsin myös, että luottokorttia laskutetaan vasta kun kaikki kamat on koossa ja paketti voidaan lähettää.
Toivotaan nyt että ostin sen viimeisen.. En nyt näe mistään ovatko veloittaneet luottokorttia (kiitos sampo pankin pas** sivujen), mutta kai ovat veloittaneet jos kerran luottokunnasta perään kyselevät.
Eipä tuo processing kyllä sano mitään, mulla on tuolla vieläkin monta kuukautta vanhoja ja saapuneita tilauksia joilla vieläkin tilana processing.. Pitäisikö kysellä huvikseen niiden perään? :D
Pari kertaa käynyt niin että kun laitoin tavaran tilaukseen niin tuote muuttuu out of stockkiin.
Kummallakin kerralla olen kaiketikkin sitten sen viimeisen tuotteen ostanut koska paketti on tullu viikossa.
Tuntuu reagoivan yllättävän hyvin tuo "varastosaldo" kun tavara loppuu. Toisaaltaan hyvä ettei tule ylläreitä.
BB Holland
08.04.2008, 17.39
Tilaus 2.4. katevaraus näkyy luottokortilla 3.4. mutta ilmoitusta ei ole tullut että olisi lähtenyt.
No nyt oli tilaus complete ja tavarat juuri lähtenyt matkaan.. Eikun odottamaan.:rolleyes:
jee, kovasti odotellaan täälläkin race face deus 9cm kannatinta ja kypärää:D!
Tilaus lähti su 30.3. Postiin tiistaina 1.4. Tavarat tulivat eilen 8.4.
(Maksu luottokortilla ja toimitus Parcel.)
Parasta crc:ssä on tavaroiden pakkaus. Saavat tiiviisti uskomattoman pieneen tilaan pakattua ison määrät tavaraa.
Nyt lähti eka tilaus tuonne. Katellaan miten käy. Op:n visa electronin kelpuuttamisesta iso plussa:).
Edit: Tänään lähti paketti ei voi hidastelusta syyttää.
En kaikki ole lukenut, mutta onko kukaan tilannut koko pyörää CRC:stä?
Toimiko lähetys miten.
BB Holland
15.04.2008, 19.35
Niinhän se oli että yksi artikkeli oli loppu, tuli sähköpostia. Tein sitten uuden tilauksen korvaavasta tolpasta ensin vielä selitettyäni vastauspostissa minkä tuotteen haluan tilalle. Soittivat ja kysyivät haluanko yhden vai kaksi tolppaa:eek:. No yhden tietysti. Sitten koneella näkyi toinen tilaus "cancelled" samoin alkuperäisen tilauksen tolppa. Perjantaina ilmeisesti lähtenyt ja tänään perillä, pikkupaketti peruspostina. Yks tolppa tuli, kahdesta on nyt veloitettu, CRC-tilillä molemmat on edelleen "cancelled". Sekavantuntuista touhua. Kauankohan odottaisi hyvitystä ennen kuin valittaa.
Tänään tuli satula. Todella nopeeta oli kyllä toimitus. Pe oli lähtenyt ja Suomeen oli saapunut la. Todella positiivinen kokemus:).
Onkohan nyt jotain vialla kun tavara on tilattu 8. päivä ja maksettu 9. päivä eikä vieläkään oo näkyny eikä kuulunu. Mistähän niitä kannattais ruveta kyselemää?
Onkohan nyt jotain vialla kun tavara on tilattu 8. päivä ja maksettu 9. päivä eikä vieläkään oo näkyny eikä kuulunu. Mistähän niitä kannattais ruveta kyselemää?
Mitäs tilausseuranta näyttää, onko paketti yleensä lähtenyt liikenteeseen?
Itse tein tilauksen jo 3.4., mutta tilausseurannan mukaan tavarat eivät ole vielä lähteneet. Syynä tilaukseen kuuluva kypärä, jotka ovat olleet lopussa ja joita tulee lisää 30.4. Miun puolesta ihan ok näin, kaikki tavarat tulee kerralla ja kaikki varaosat saa yhdellä remontilla kiinni.
(Jos oikein sisälukutaitoa käyttää, sivustolta löytyy Contact us-osio missä on sähköpostiosoitteet&puhelinnumerot sun muut yhteystiedot hyvinkin selkeästi...)
Tilasin viime viikolla osia ja keskiviikkona postimies toi paketin kotiin. CRC ei lähettänyt mitään s-postiin, mutta omista tilitiedoista pystyy katsomaan että missä vaiheessa tilaus on. Yksi väärä osa tuli, tilasin etuvaihtajan vivun, mutta tuli kalliimpi takavipu.
Kaksi viikkoa minä ja toverini olemme odottaneet tilausta. Viidestä tuotteesta kolme ovat processing-tilassa, loput kaksi out of stock. Maantiekauden alku on ihan kiinni siitä, milloin polkimet saapuvat. Niitä pitäisi olla CRC:llä varastossakin.
Että näin täällä päin. Hyvä, hyvä.
Tilaus ollut n. kuukauden sisällä, odottaa kaverin Giron E2 -pottaa tietyllä värillä edelleen.
Aina kun tuotteen "due date" koittaa niin se pompsahtaa sitten päivän päästä viikkoa myöhemmäksi.. jee.
Jos olette tätä ketjua lueskelleet enemmänkin läpi niin tietäisitte ettei CRC:stä kannata tilata kuin in stock kamaa. Hermot tuossa hommassa menee.
Hintahan se houkuttaa ja tilausvaiheessa tuote oli tulossa hyllyyn seuraavana päivänä. Tilauksella ei toki tällä kertaa ole kiire, muutenhan nuo olisi haettu jo muualta.
Vajaan kymmenen CRC-tilauksen perusteella kiireessä ei kannata edes ajatella tilaavansa jota CRC:n systeemi ei lupaa olevan hyllyssä.
perttime
22.04.2008, 17.17
mm, custom takakiekko, muuten hyllyssä olevaa tavaraa:
Order Placed 13 April 2008 (sunnuntai)
17-04-2008 23:25 Delivery Agent - DENMARK Arrived at destination country
17-04-2008 01:37 International Hub Export item accepted into network
17-04-2008 00:33 International Hub Arrived at outward Office of Exchange
16-04-2008 14:01 Belfast Central Depot On route to hub
Ehtiskö tuo kohta Suomeen asti...
edit:
22-04-2008 20:16 Delivery Agent - FINLAND Arrived at destination country
Mulla ihan samalla aikataululla tilattu tavaraa kuin perttimellä; stemmi, satulatolppa, etuvaihtaja, spacereitä ja Mountain kingit tulossa. Edelleen tosiaan roikkuvat seurannan mukaan Tanskassa, toivottavasti jo pian Suomessa.
Tilauspäivän ehtoona tilauksen jälkeen näytti satulatolpan kohdalla yhtäkkiä 'Not in stock, ja ehdin jo pelästyä, mutta näköjään sain sitten sen viimeisen tai melkein viimeisen kun tavara on kuitenkin lähtenyt liikkeelle. Odotellaan siis...
Kappas mokaa, tuo mun tilaus oli kyllä tehtykin 16.4. eikä 13.4.
Tilaus ollut n. kuukauden sisällä, odottaa Giron E2 -pottaa tietyllä värillä edelleen.
Sama. Ois kai pitäny ottaa valkonen pinkeillä liekeillä!
Mikä toimitustapa pitää valita kun haluan noutaa pakettini lähipostista mulle sopivaan aikaan?
Parcel Force / Royal Mail
Äkkiähän se sitten kävikin, eilen aamupäivällä oli jo paketti kotiovella. Kaikki kamat oli niinkuin pitikin. Paketin avaaminen oli taas oma mielenkiintoinen juttunsa, mustaa muovia ja ruskeaa pakkausteippiä riitti niin paketin ulko- kuin sisäpuolellakin... :D
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.