Näytä tavallinen näkymä : Chainreactioncycles
Sivut :
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
[
13]
14
15
[*=left]
[*=left]Shipping Method: Trak Pak
[*=left]
[*=left]Carrier: P2P
Kukahan mahtaa jaella SUomen päässä?
[*=left]
[*=left]Shipping Method: Trak Pak
[*=left]
[*=left]Carrier: P2P
Kukahan mahtaa jaella SUomen päässä?
Samaa mietin minäkin. Tilauksen seuranta on kyllä onneton, ts päivittyy hitaasti. Ei näin :(
Olen tilaillut monia tavaroita putkasta ja nyt sitten ensimmäistä kertaa olisin halunnut palauttaa tuotteen. Heillä ei ole mitään sopimuksia Suomen päässä eli kustannus 55 EUR tuotteen palautukselle olisi ollut 25 EUR.
Taisi olla viimeinen kookkaampi paketti ko. liikkeestä.
suurtumpelo
09.12.2014, 12.40
Shipping Method: Trak Pak - Kukahan mahtaa jaella SUomen päässä?
Postin kautta jakelu ja ovelle kannettuna. CE*******BE koodilla näkyy postin seurannassa. Näin ainakin Hämeenlinnassa.
Tilaus sisään sunnuntaina. Maanantaina lähti ja 25h lähdön jälkeen oli paketti kädessä Helsingissä. DHL Express kun oli taas kiire ja kivijaloissa eioota.
Samma här. Su-iltana tilaus sisään, maanantaina lähti ja nyt tiistaina tuli äsken perille.
9.12. lähetys lähtenyt mutta ei se näy vieläkään trakpakin seurannassa :rolleyes:, eli aika hidasta näköjään on. En saa lähetysnumeroa toimimaan Postinkaan seurannassa.
20.12.: tilaus näkyi trakpakin seurannassa vasta 12.12., eilen 19.12. paketti on saapunut Suomeen. Nyt on jännä paikka ehtiikö paketti vastaanottajalle eli mulle ennen joulua. Jotenkin kuvittelin että ehtisi mutta enpäs olekaan niin varma enää.
Ihan saakutin hidas on tuo trakpak toimitus. Oma paketti on tilattu 12.10 ja seuranta väittää sen olevan vieläkin jakelukeskuksessa jossakin päin Eurooppaa (eka merkintä seurannassa)...
Jos crc on jatkossakin näin hidas, niin sen saa kyllä unohtaa kokonaan. Kukaan jaksa kahta viikkoa odottaa osia/ajokamoja.
Sama täällä, 12.12. Dispatched ja 15.12. näkyy jälki Trakpakissa, sen jälkeen ei mitään.
Samanlaisia oireita täälläkin, mutta paketti tuli tänään.
Eli tilattu 10.12 ja heti kohta tuli dispatched ilmoitus, paketti ei tosin tainnut lähteä kuin vasta 15.12 ja 16.12 jälkeen seuranta ei ole päivittynyt.
Huvittaa tämän langan otsikko. Ei tod. oo nopea. Ei edes vaikka maksaa enemmän.
Joo, ei se enää kovin nopea ole. Päivitystä sen verran että itsekin sain paketin 22. päivä eli ehti sentään ennen joulua. Mutta tuo trakpakin seuranta on kyllä yhtä tyhjän kanssa...
Jami2003
25.12.2014, 23.19
Sama vika. Päivityksiä tilaankaan ei tule, matkalla vaan. Tuovat vissiin polkupyörällä...
Käsittämättömän paska ja hidas tuo Trakpak verrattuna vanhaan Royal fail - Itella yhdistelmään. Tilauskynnys alkaa olla aika suuri näillä toimitusajoilla.
Huvittaa tämän langan otsikko. Ei tod. oo nopea. Ei edes vaikka maksaa enemmän.
DHL Expressillä, aina tullut kama <24h tilauksesta kotiovelle. Mun mielestä ihan riittävän nopeaa. :)
Edit: Mutta hanurista jos ne on muuttaneet nyt sitä halvinta postitusta johonkin muuhun Royal Mailista. No, kuhan ei oo DPD tai Postnord tai GLS. Tuskin voi olla sitä paskempaa ja hitaampaa! :D
Olen tilaillut monia tavaroita putkasta ja nyt sitten ensimmäistä kertaa olisin halunnut palauttaa tuotteen. Heillä ei ole mitään sopimuksia Suomen päässä eli kustannus 55 EUR tuotteen palautukselle olisi ollut 25 EUR.
Taisi olla viimeinen kookkaampi paketti ko. liikkeestä.
No aika harvalla englantikaupalla on mitään ilmasia palautuksia. Taitaa olla muutaman saksanputiikin etuja nuo vain? Eli ihan basic-kauraa että joutuu itse maksaa palautuskulut.
arctic biker
29.12.2014, 16.52
Omat vähäiset CRC-tilaukset on ilmaisella toimitukselle kaikki ja kieltämättä ei niin nopeaa muttei mulla hoppua. -discount ja Rose omaa ilmaiset palautukset, noilta tilaan jos luulen tarviivani. Kuukauden sisään lähtee nyt toinen takuucase -discountille. Viiden vuoden saldoni on kolme palautusta.
Edit: Mutta hanurista jos ne on muuttaneet nyt sitä halvinta postitusta johonkin muuhun Royal Mailista. No, kuhan ei oo DPD tai Postnord tai GLS. Tuskin voi olla sitä paskempaa ja hitaampaa! :D
Minun saama seurantakoodi osoittaa firmaan PostNL Parcels...
Minun saama seurantakoodi osoittaa firmaan PostNL Parcels...
Itelle tuli kans jonku hollantifirman kautta.. Ensin seuranta päivitty ihan kivasti englanti>hollanti>suomi, tuo kesti 4 arkipäivää, sitten ei mitään päivityksiä eikä ilmoituksia, kunnes 7arkipäivän jälkeen postin pakettilappu postiluukusta.. 11 arkipäivää ja välissä 2 viikonloppua kuljetusaika, joulukuun alussa eli ei edes pyhiä sotkemassa.. Itse tilaushetkestä meni lähes 3 viikkoa, koska tilauksen lähettämisessä kesti monta päivää vaikka kaikki kaksi tuotetta oli "in stock"
Nopeaksi ei voi kehua..
edit: Juu, tuo Trak Pak oli mullakin se "kuriiri"
Valitettavasti vastaavia kokemuksia kun kuljetus tuon Trak Pakin kautta. 7.12 tekemäni tilaus (CRC dispatch date 9.12) saapui minulle eilen. Alkuperäinen kuljetuspakkaus oli kastunut pahoin ja revennyt ja Itella oli sitten pakannut uudelleen. Sisältö hujan hajan laatikossa. Tästä on nyt rekkula vetämässä CRC:lle vaikka ei suoranaisesti heidän vikansa ole, mutta tuo Trak Pak kyllä vaikuttaa melko epäluotettavalta.
Tämänkin tilauksen osalta ei Trak Pakin seurantaan tullut mitään päivityksiä ennen kuin viikon jälkeen kyselin tilannetta CrC:n asiakaspalvelusta.
Olen aiemmin tilannut eräästä toisesta UK puotista tavaraa ja ilmaisen toimituksen valittuani paketti päätynyt Trak Pakin kuljetettavaksi. Meni silloinkin yhtä lailla pieleen.
CRC on kyllä hyvä paikka tehdä ostoksia, kunhan välttävät jatkossa tuota Trak Pak kuljetusta. Katsotaan miten suhtautuvat tekemääni reklamaatioon...
Dhl:n kuriiri toi minun lähetyksen tänään, tavara oli siis tilattu 12.12 ja muka samana päivänä lähetetty. Dhl:n seurannasta näki, että paketti oli lähtenyt vasta 24.12 liikkeelle. Mahtavan nopeaa toimintaa. Tekisi kyllä mieli tehdä reklamaatio tuosta toimituksesta kun se ei ole millään tavalla seurattavissa (trak pakin koodi ei toimi missään, dhl:n koodi tuli tekstiviestillä vasta eilen) ja toimitusaika on mitä sattuu.
Pari viikkoa meni, ei ongelmia. Ei tosin hätäisen pulju nykyään. Hinnat on kyllä muutamissa tuoteryhmissä hyvin kilpailukykyiset+ilmaiset postit+joku lisäalennus niin pienen viiveen kyllä siedän. Jos on kiire niin sitten semmoisesta paikasta mistä saa varmasti nopeasti.
Jami2003
31.12.2014, 09.56
Joo sillähän minäkin sieltä tilasin kun trainerin sai oksat pois -hintaan. Kunhan tulis nyt ennen kevättä.
Onneks ei oo fillarin kasaamisella niin kiire kun laitoin park toolin pcs-9 sieltä tulemaan. TrakPakilla tietty. Tais mennä 3,90 kankkulan kaivoon, ois luultavasti tullu sillä ilmaisella ihan yhtä nopsaan.. Tai siis hitaasti. 29.12. lähetetty, tietenkään ei trakpakin seurannassa näy mitään, ainakaan vielä.
Nyt on kolmisen viikkoa odoteltu adaptereita CRC:ltä. Trakpakissa ei näy edelleenkään muuta kuin että lähetysrekisteröity. VMP.
Nyt on kolmisen viikkoa odoteltu adaptereita CRC:ltä. Trakpakissa ei näy edelleenkään muuta kuin että lähetysrekisteröity. VMP.
No huhhuh. Onko tuonne, joko CRC:lle tai TrakPakille, edes mitään hyötyä reklamoida mitään etenkin kun CRC "lupaa" sen toimituksen siihen 3-5 päivään? Meinaan eilen tuli lisää palikoita fillariin ja olisi ihq päästä asentelemaan..
edit: Tosiaan TrakPakille on tullut se eka seurantailmoitus, mutta sitten kun painaa siitä "view POSTNL Tracking"- kohdasta niin siinä jopa näkyy toimitusaika-arvio, joka olisi ensi viikolla. Liekköhän tuohon uskomista?
Edelleen odotan pakettia, lähetetty 12.12. Toki reklamoitu CRC:lle, selvittävät asiaa ja paketin kulkua, mutta tuskin tuosta mitään varsinaista hyötyä on.
Britit tainneet ruveta käyttämään Royal Mailia, kun minullekin tuli tavara kolme viikkoa. Toimittaja oli eri l. PlanetX. Luulin jo kadonneeksi, kun saksalaisilta tulee n. viikossa. Kotoinen postikin munii joskus, saapumisilmoitus jää toimittamatta. Omasta postista saattaa lopulta kysyä, palauttavat takaisin jos ei noudeta.
No tulihan ne sieltä lopulta. Royal Maililla tuli kyllä aiemmin viikossa kama CRC:ltä. Tällä postNL paskalla ei näy tulevan.
Edelleen odotan pakettia, lähetetty 12.12. Toki reklamoitu CRC:lle, selvittävät asiaa ja paketin kulkua, mutta tuskin tuosta mitään varsinaista hyötyä on.
Tein, tästä paketista reklamaation, selvittelivät muutaman päivän ja ilmoittivat etteivät voi todentaa paketin sijaintia. Pyysin palauttamaan rahat luottokortille joka tehtiinkin samantien.
Periaatteessa reklamaation käsittely oli nopeaa ja hyvää, olisin toki mielelläni ottanut jonkun hyvityksen kuukauden odottelusta, mutta mitään ei tullut. Ilmoittivat kyllä, että mikäli paketti joskus vielä tulee ja en pysty kieltäytymään vastaanotosta niin voivat antaa pienen alennuksen, mutta sen suuruutta eivät kertoneet.
Tein, tästä paketista reklamaation, selvittelivät muutaman päivän ja ilmoittivat etteivät voi todentaa paketin sijaintia. Pyysin palauttamaan rahat luottokortille joka tehtiinkin samantien.
Periaatteessa reklamaation käsittely oli nopeaa ja hyvää, olisin toki mielelläni ottanut jonkun hyvityksen kuukauden odottelusta, mutta mitään ei tullut. Ilmoittivat kyllä, että mikäli paketti joskus vielä tulee ja en pysty kieltäytymään vastaanotosta niin voivat antaa pienen alennuksen, mutta sen suuruutta eivät kertoneet.
No ethän sinä sitä pakettia koskaan tule saamaan (ainakaan niin että crc siitä tietäisi) ;)
No ethän sinä sitä pakettia koskaan tule saamaan (ainakaan niin että crc siitä tietäisi) ;)
Sen verran rehti ja reilu pitää olla, että tottakai asiasta CRC:lle ilmoitan.
Trakpak on persiistä, soutanut mun pakettia pariviikkoa nyt Suomeen päin. On vissiin ollut vastatuuli...
CRC:lle pistin kyselyn ja paypalkin sai ilmoituksen, viitti enää odotella kun lupaavat toimituksen 4-7 päivään.
noniinno
14.01.2015, 17.46
Sama vika Trak Pakin kanssa. Nyt kolme viikkoa hautoneet pakettia. Viimeinen tilaus tuolta. Onneksi Saksan ja Ranskan putiikit ovat olemassa.
Liikuva shikaani
14.01.2015, 18.29
^No mulla sama juttu! juuri pistin kyselyä että missä viipyy? Lupasivat muutaman päivän sisään vastata.. Harmittaa jos jää saapumatta vaikka palauttais rahatkin kun siinä oli muutama juttu minkä kyllä haluaisin.
Jaegerhog
14.01.2015, 19.09
Sama täällä, jouluaaton molemmin puolen tehdyt tilaukset vieläkin matkalla. Laitoin sähköpostia, alkoivat selvittää asiaa. Viimeisin tieto paketeista 5.1 "Sent to country of destination"
Onhan tuossa toki joulu ja uusivuosi sotkemassa lähetyksien kulkua, katsotaan nyt milloin tavarat perillä.
"Thank you for your email.Please accept our apologies that you have not received your parcels.
We will now contact our delivery partner to start an investigation regarding your parcels. We should receive an update from them in the next 2-3 working days and we will contact you again as soon as we have an update.
We sincerely apologise for the delay and inconvenience caused. "
Paarma78
14.01.2015, 20.34
Sama täällä, jouluaaton molemmin puolen tehdyt tilaukset vieläkin matkalla. Laitoin sähköpostia, alkoivat selvittää asiaa. Viimeisin tieto paketeista 5.1 "Sent to country of destination"
Onhan tuossa toki joulu ja uusivuosi sotkemassa lähetyksien kulkua, katsotaan nyt milloin tavarat perillä.
"Thank you for your email.Please accept our apologies that you have not received your parcels.
We will now contact our delivery partner to start an investigation regarding your parcels. We should receive an update from them in the next 2-3 working days and we will contact you again as soon as we have an update.
We sincerely apologise for the delay and inconvenience caused. "
Mulla kans tilattu 25.12. ja 5.1. lukee että forwattu suomeen ja tuolloin oli myös toimitusaika-arvio 7-9.1., nyt ei ole enää mitään...
Mä tilasin tänään DHL Expressillä näiden viimeaikaisten kokemusten perusteella. Tilaus sisään tänään aamulla klo 10 Suomen aikaa, eikä näytä vielä lähteneen vaikka kaikki tavarat oli in stock...
EDIT: Foorumille valittaminen toimi taas! Heti tuli sähköposti, että paketti lähtenyt. :D
Tänään tuli 28.12. tilattu lähetys. 29. tuli lähetysmaili CRCltä, eka kerran trakpakin seurannassa näkyi 2.1., lähetys lähti tulemaan jostain 5.1., 15.1. näkyi postin seurannassa ja tosiaan tänään kotiin. Ja tämä sillä 3,90 € maksavalla toitmitustavalla. Fuk, en enää tilaa mitään tuolta ellei oo ihan älytöntä tarjousta. Nyt kun alekoodilla sai halvemmalla niin siksi tuolta. Jatkossa Saksasta. Paketti kunnossa, mitään kuittia ei tosin ollut mukana? Näkyyhän se tietty CRCn sivuilta vissiin kuitti.
edit: Ainiin, jos joku miettii niin TrakPak/PostNL toimittaa näköjään Postilla suomen päässä eli ihan kotiovelle tulee kamat.
Liikuva shikaani
16.01.2015, 17.02
Mitähän tämä mahtaa tarkoittaa, "shipment is pre-alerted" Lukee tuollain kun POSTNL seurannasta katsoin. tilaus siis tilattu 23.12 ja viimeisin merkintä 30.12.
edit: Ainiin, jos joku miettii niin TrakPak/PostNL toimittaa näköjään Postilla suomen päässä eli ihan kotiovelle tulee kamat.
Ei ainakaa täällä, tilasin vielä vartavasten duunipaikan osoitteesee, ku siellä on jengiä 5:30-myöhään iltaan.. Suoraan tuli Posti16 noutolappu, ei edes yritystä toimittaa..
Mitähän tämä mahtaa tarkoittaa, "shipment is pre-alerted" Lukee tuollain kun POSTNL seurannasta katsoin. tilaus siis tilattu 23.12 ja viimeisin merkintä 30.12.
DHL:n normitoimituksella kun tilaa niin jossain vaiheessa Postin seurannassa näkyy "Tieto saapuvasta lähetyksestä vastaanotettu". Olisko toi joku vastaava juttu?
Tänään oli ovella yritetty pakettia luovuttaa ja postista hain työpäivän jälkeen. Paketti näytti kuin olisi potkimalla matkannut, selittäisi kyllä hitauden...
Bike-discount saa kaikki tilaukset multa tästä lähtien, ainakin siihen asti kun postnl on kuskaajana.
Simo Ahtola
16.01.2015, 20.09
Hei,
Mulla on paketti kans tulossa... jos on
Sain valitukseeni vastauksen tänään ja osa siitä meni näin "Due to customer feed back regarding delivery to Finland we have changed couriers this week. From this week we will be using Parcel force to be delivering to Finland."
Eli toivoakin voi vielä olla, siis jatkossa
Näköjään muillakin takkuaa CRC:stä tilaaminen. Ite laitoin perjantaina tilauksen ja 10.1. eli lauantaina tuli viesti CRC:ltä että on postitettu. Seurantakoodilla tuolta sivulta sitä ei löytynyt ennen tämän viikon keskiviikkoa 14.1. ja sillonkin siellä luki tuo pre-alerted. Torstaina seurantaan tuli sitten että paketti on lähtenyt kohti kohdemaata ja sille tielle se on tainnu jäädä...
Hei,
Mulla on paketti kans tulossa... jos on
Sain valitukseeni vastauksen tänään ja osa siitä meni näin "Due to customer feed back regarding delivery to Finland we have changed couriers this week. From this week we will be using Parcel force to be delivering to Finland."
Eli toivoakin voi vielä olla, siis jatkossa
Saman vastauksen minäkin sain, mutta ei se minua auta, harmittaa vieläkin tuon paketin häviäminen kun siinä oli tavara mitä ei ole enää saatavilla.
Ennen joulua tehdyssä tilauksessa näytti viikon verran että paketti seisoo trakpakin varastossa. Laitoin crc:lle kyselyä ja saivat paketin matkaan. Tuli viikossa perille paketti kastuneena ja rikkinäisenä. Onneksi siellä oli kengät eikä mitään herkemmin särkyvää. Nyt tein uuden tilauksen ja viime kerrasta viisastuneena odottelin ton viikon ja näyttää että paketti on matkalla tänne. Pitänee laittaa palautetta. Hyvä jos vaihtoivat kuriiria. Oli kyllä aika surkea esitys tolta trakpakilta.
Oma 31.12.2015 tilaukseni on vielä myös saapumatta. Piti tulla myös trackpakilla. Seurantakoodi on nyt pari viikkoa kertonut että on "in transit". Paypal claim lähti tänään. Harmi jos on hävinnyt kun paketissa oli traineri. Polttelisi päästä treenaamaan.
noniinno
17.01.2015, 22.21
Paketti saapui eilen lähipostiin. Tilattu ennen joulua.
Tuossa seurantahistoria, väliin mahtui aika monta sähköpostia CRC:lle.
Date/Time
Activity
Event Code
17/01/2015 10:17:00
DELIVERED
1000
16/01/2015 11:09:00
OUT FOR DELIVERY
340
15/01/2015 09:28:00
IN TRANSIT
202
15/01/2015 09:17:00
INTERNATIONAL HUB
246
05/01/2015 07:08:00
ROUTED TO FINAL DESTINATION
299
02/01/2015 15:42:00
TRAK PAK PROCESS CENTRE
198
Eli "in transit" vaihe kestää normaalisti päivän? No olipa sitten viimeinen kerta kun mitään crc:ltä tilaan.
idänihme
18.01.2015, 10.00
Mullakin on 28.12 tilattu paketti matkalla suomeen. Trakpakin mukaan on 5.1 lähtenyt kohti suomea eikä ole vieläkään Suomessa.
Liikuva shikaani
18.01.2015, 11.02
Mun tilaus on tehty 23.12 ja ainoa merkintä seurannassa on tuo "shipment is pre-alerted". Lupasivat CRC:llä selvittää asiaa mutta tekevätkö oikeesti mitään? Pitääkö sinne lähettää 100 sähköpostia jotta asia etenee?
Liikuva shikaani
20.01.2015, 21.25
No niin, nyt tuli ilmoitus että paketti on totaalisesti kadonnut, palauttavat rahat tilille 3-5 päivän sisään, toivottavasti ne ei häviä matkalla...
Paketti tuli perille eilen 19.1. Ei nyt ihan onnistunut tuo 3e lisämaksun maksanut 3-5 päivän toimitus.
Minulle ne palautti tuon lisämaksun kun 3-5 pvä toimitus kesti 2vko.
Tein perjantaina uuden tilauksen kuriiri Parcelforce, seuranta koodi ei toiminut laitoin crc:lle postia ja koodi alkoi toimimaan, näyttää vain
"19/1/2015
22:48
WDM Online"
mitä ikinä tarkoitaakaan. Saa nähdä kauan tämä episodi kestää.
Liikuva shikaani
21.01.2015, 08.48
Paketti tuli perille eilen 19.1. Ei nyt ihan onnistunut tuo 3e lisämaksun maksanut 3-5 päivän toimitus.
No mut tuli sentään perille, aplodit siitä! Täytyy kyllä seurailla hetken miten toimitukset jatkossa pelaa ennen kuin uudestaan tilaan mitään, onhan tuo käsittääkseni iso firma ja varmasti haluavat saada toimitukset kuntoon tai muuten asiakkaat katoavat.
Paarma78
21.01.2015, 11.57
Mulla kans tilattu 25.12. ja 5.1. lukee että forwattu suomeen ja tuolloin oli myös toimitusaika-arvio 7-9.1., nyt ei ole enää mitään...
Paketti tuli maanantaina 19.1. Toimitusta oli yritetty ovelle ennen klo 14 ja poimin sitten luonnollisesti postista perässä.
Ilmaisella toimituksella tilattu 7.1 ja perille tuli 19.1. Tällä kertaa itella hoiti homman mallikkaasti kotiin. Vähän hidas tuo on, mutta tulee kuitenkin parissa viikossa.
Jaegerhog
21.01.2015, 16.42
25.12 tilattuun lähetykseen tuli vastaus lopulta kun aloin tiukkaamaan että uus lähetys tai rahat takaisin.
Eli uutta pakettia on tulossa.
Alkuperäinen tilaus on edelleen maailmalla. Hollannin pojilla tai jossain Suomessa.
"Thank you for your email.We sincerely apologise for the delay. Our investigation is still ongoing with the delivery partner regarding your original parcel.
However due to the length of time which has passed confirm we have now processed a replacement order to be sent to you via DHL Express. We will email your tracking number once this order has been dispatched.
Once again we sincerely apologise for the delay and inconvenience caused on this occasion. "
Liikuva shikaani
22.01.2015, 12.14
Onko tuosta 3€ lisämaksusta käytännössä ollut mitään hyötyä? Saman tuotteen saisi muutaman euron kalliimmalla Wigleltä mutta sieltä kestää tulla aina sen reilu pari viikkoa joten jos tuolla 3€ panostuksella oikeasti nopeuttaa tulemista niin voisin sen maksaa, toisaalta edellisestä keissistäkään ei rahat näy vielä tilillä...
DHL Express
Veikkaan että tuota tarvii odottaa kotiovelle vähemmän tunneissa mitä tuo Tarakkapaketti(tm) firman kautta päivissä. :D Onneksi itse en ole CRC:stä mitään tilannut tuo Tarakkapaketin(tm) voimassaoloaikana. Olis hermo mennyt kyllä kun lukenut näitä teidän kokemuksia.
Yleensä tuleekin CRC:stä tilattua tuolla DHL Expressillä. Kerta siellä moinen mahdollisuus on. Se saisi yleistyä kaikille liikkeille!
Onko tuosta 3€ lisämaksusta käytännössä ollut mitään hyötyä? *nips*
Yhden tilauksen kokemuksella sanoisin ettei ole. Saman ajan vei kuin ilmaiskuljetuskin. Lisäksi seuranta on hyvin viitteellinen.
Veikkaan että tuota tarvii odottaa kotiovelle vähemmän tunneissa mitä tuo Tarakkapaketti(tm) firman kautta päivissä. :D Onneksi itse en ole CRC:stä mitään tilannut tuo Tarakkapaketin(tm) voimassaoloaikana. Olis hermo mennyt kyllä kun lukenut näitä teidän kokemuksia.
Yleensä tuleekin CRC:stä tilattua tuolla DHL Expressillä. Kerta siellä moinen mahdollisuus on. Se saisi yleistyä kaikille liikkeille!
Joo mä kokeilin kanssa just tota DHL Expressiä ekaa kertaa ja 48h about kesti tilauksesta saada paketti kouraan. (Josta 24h about meni CRC:llä paketin pakkaamiseen...)
idänihme
24.01.2015, 11.37
Hemmetti mitä paskaa. Laitoin viime viikonloppuna kyselyä missä 28.1 tilattu ja 5.1. Hollannista suomeen lähetetty paketti viipyy. Lupasivat selvittää asiaa mutta mitään ei ole tapahtunut. Laitoin sitten tänään uutta viestiä jossa mainitsin että haluan pakettini tai rahat takaisin. Saa nähdä miten vastaavat. Kiva sitten tilailla osat uudelleen ja saada talvipyörä kasaan joskus helmikuun lopulla.
Sprintrs
26.01.2015, 09.00
Tilattu 25.12.14, eikä vieläkään ole tullut. Mutta seuranta näyttäisi, että tänään tai huomenna voisi ilmaantua. Jännää...
Jaegerhog
26.01.2015, 11.15
25.12 tilattuun lähetykseen tuli vastaus lopulta kun aloin tiukkaamaan että uus lähetys tai rahat takaisin.
Eli uutta pakettia on tulossa.
Alkuperäinen tilaus on edelleen maailmalla. Hollannin pojilla tai jossain Suomessa.
"Thank you for your email.We sincerely apologise for the delay. Our investigation is still ongoing with the delivery partner regarding your original parcel.
However due to the length of time which has passed confirm we have now processed a replacement order to be sent to you via DHL Express. We will email your tracking number once this order has been dispatched.
Once again we sincerely apologise for the delay and inconvenience caused on this occasion. "
Nonniin, uusi lähetys perillä (DHL) :), alkuperäinen lähetyskin näköjään jo samassa kylässä postimiehen matkassa...
Palautukseen menee tuo alkuperäinen lähetys.
Tilattu 15.1 ja vieläkin matkalla....
Maksettu ylimääräinen 3€, koska tarvin tavarat nopeasti.
Ei kyllä positiivista palautetta tästä.
Liikuva shikaani
28.01.2015, 12.39
Tilattu 15.1 ja vieläkin matkalla....
Maksettu ylimääräinen 3€, koska tarvin tavarat nopeasti.
Ei kyllä positiivista palautetta tästä.
Ootko katsonut seurannasta missä menee? Itse kokeilin kanssa tuota 3€ lisämaksulista toimitusta, tilasin 22.1 ja tänään seurannan mukaan oli vastaanotettu kohdemaassa, saas nähdä kauanko vielä menee...
23.1 on saapunut seurannan mukaan Suomeen.
Laitoin tänään palautetta myyjälle saa nähdä mitä kommentoi.
Priority Tracked 3-5 Days oli lähetyksessä mainintana.
idänihme
29.01.2015, 07.24
Oma paketti tuli lopulta maanantaina ilman mitään muutoksia träkkäyksen statuksissa. Oli kaiken lisäksi loota ja osat ehjiä.
Kathotaas kuin käy, päätin antaa CeeÄrCeelle mahdollisuuden ;)
Tänään 30.1. löin tilauksen sisään, sähköpostiin tuli vastaus että "estimated shipping date 30.1. excluding bikes" ja fillaria en tilanna..
Ja siis "standard tracked 4-7d free"
Kathotaas kuin käy, päätin antaa CeeÄrCeelle mahdollisuuden ;)
Tänään 30.1. löin tilauksen sisään, sähköpostiin tuli vastaus että "estimated shipping date 30.1. excluding bikes" ja fillaria en tilanna..
Ja siis "standard tracked 4-7d free"
2h40min myöhemmin mailia; "your order has been dispatched" kuriirina Parcelforce..
Nyt tuli Paketti kohtuu ajassa 11pvä, ja tuo "standard tracked 4-7d free" toimitus tapana.
Liikuva shikaani
30.01.2015, 21.21
Tänään tuli paketti, 8pv eli ei ihan luvattuun 3-5pv mutta aikaisempiin verrattuna kuitenkin nopeammin.
Juhani F
01.02.2015, 22.31
Tilasin 6.1.2015 CRC:n tammikuun alesta Sunn Shamann S1 fillarin hintaan 1611 euroa (alennus 56%/2044 euroa, 'ovh' 3655 euroa). Paketti tuli 14.1. perille Tampereelle. Fillari oli muuten hieno ja osat laadukkaita, mutta alkuperäisen speksin mukaiset UN Premium SL 17 26" -kiekot olivat vaihtuneet aivan toisiksi. Pyörä tuntui hieman painavalta 10,7 kiloiseksi - digitaalinen matkalaukkuvaaka paljasti painoksi 11,89 kg. Ylipaino johtui 4760 g painavista kiekoista (SubZero Disc / Mach1 + painavat renkaat ja jarrulevyt). Saman tien lähti reklamaatio CRC:lle. Ei vastausta. Lähetin parin päivän päästä uuden mailin. Ei vastausta. Soitin 21.1. - lupasivat vastata puolessa tunnissa, mikä tapahtuikin. Pyysivät lähettämään kuvia ja tarkat tiedot vääristä osista. Vastaukseni lähti samana iltana.
Seuraavan vastauksen sain 26.1., joka ohessa:
"Thank you for your email and for confirming the issues you have found with the order.
I have looked into this issue and can confirm that there was a description error on our website which misinformed you prior to purchase. I can only apologise for the inconvenience this has caused and can assure you that the issue has now been escalated to be reviewed by our web team.
From looking into your previous email and can see that in some instances you are referring to the description as correct and on others you refer to the picture for your specifications. We would advise that if these questions had of been raised to us prior to your purchase we would have been able to advise you more accurately on your queries. Unfortunately regarding the wheelset you are requesting we do not have an alternative that we can send you directly.
I would highlight that the bike you have purchased is extremely well spec'd for the price we are selling it at, however on this occasion we are happy to offer you a £30 gift voucher for the inconvenience caused.
I you are still unhappy with the bike and do not wish to keep it we will arrange a collection and return for a refund. If you choose this option I would ask that the bike is build up and back in the packaging it arrived in prior to collection.
Please advise on which solution suits you best so that I can take the next steps to resolving your issue.
I hope this helps and once again apologies for the inconvenience caused."
Tarjoavat siis jopa 30:n punnan korvausta siitä että 3-400:n euron kiekot ovat vaihtuneet alle 100:n euron kiekoiksi. Melkoinen pettymys tuo CRC tällä kertaa. Aiemmin olen ollut tosi tyytyväinen toimintaan. Seuraavaa kertaa ei taida enää tulla...
Onko kellään muilla kokemuksia siitä että alepyörien speksit olisivat matkan varrella muuttuneet hieman heikompaan suuntaan?
....
Tuohan on aivan silkkaa paskaa. Jos nyt katselin oikeata pyörää, niin, kuvissa näkyy samat kiekot kuin tuossa kuvauksessa. Kuvaukseen on ilmeisesti lisätty nyt tuo "NOTE: WHEEL DECALS MAY VARY". Tarroissa on kai niinkin paljon varianssia että koko vanteen merkki vaihtuu Sunn(Alex) -> Mach1?
Tuossa tilanteessa alkaisin itsekin tutustumaan aika vahvasti muidenkin kauppiaiden pyörätarjontaan.
Mitkä navat, jarrulevyt ja renkaat siinä pyörässä tuli mukana?
Juhani F
02.02.2015, 22.51
Kiekoissa on jotkut Formulan navat todella onnettomilla laakereilla, 2 mm pg-pinnat, Shimanon SM-RT51 levyt (á 145 g), Hutchinson Python 26x2.0 renkaat (kevlar-kaapelit, silti painavat 698 g + 732 g), Hutchinsonin sisärenkaat 26x1,7-2.1 (118 g + 120 g), SRAM PG 1070 11-36 pakka (357 g) ja UN-pikalinkut (116 g). Pakka ja pikalinkut ovat alkuperäisten speksien mukaiset.
Kiekot täydellisinä, takakiekko 2700 g ja etukiekko 2060 g, yhteensä 4760 g.
Kiekot ilman renkaita, jarrulevyjä, pakkaa, pikalinkkuja, taka 1276 g ja etu 1035g ja setti yht. 2311 g.
Ihan mielenkiintoinen lisädetalji on että että pari viikkoa sitten (eli tammikuun alennusmyynnin kestäessä) joku kysyi CRC:n nettisivuilla ko. pyörän (pyörän questions -sivulla) painosta ja CRCstaff / CRCAndyC vastasi M-kokoisen painavan 10,7kg...
noniinno
02.02.2015, 23.39
Kun myönsivät virheensä, palautus crc:n piikkiin. Melkoiset markettikiekot.
No on kyllä melkoista touhua. Aikoinaan kun tuolta tilaili, sai aina jännittää että mitä tulee. Pari kertaa itelle tuolta tullut väärä tavara oikeassa valmistajan paketissa. Kerran ei tullut mitään, kun juuri erityisesti olisin tuotteen(runkosetti kampineen jne.) tahtonut.
Viimevuosina nuo ovat kyllä lähettäneet oikeita tavaroita ainakin itelle, vaan tuo toiminta kuvauksen perusteella ei kovin hyvältä haise.
Lisäys vielä: Jotenkin tuntuu siltä että jos ei Englantilaisten kauppojen kanssa homma toimi laakista, ei se toimi ollenkaan. Tulee mieleen tämän palstan käyttäjien kokemukset On-Onen ja Evanssin kanssa. Eli lähinnä nimim. Steelmän ja Hösö. Noista voi lukea kys. aiheiden alta.
Juhani F
07.02.2015, 14.10
Nyt 3 viikkoa pyörän toimituksesta, 7 sähköpostiviestiä, 2 puhelinsoittoa myöhemmin suostuivat noutamaan väärät kiekot ja toimittamaan alkuperäisen speksin mukaiset kiekot tilalle. Selvitin ensin soittamalla että alepyörissä ei todellakaan pitäisi olla mitään halvempia osia vaihdettuna ja että tuotteet ovat speksien mukaisia. Sitten uhkasin perua koko kaupan ja tilata saman pyörän nykyisellä vielä halvemmalla hinnalla tilalle. Keksivät siellä ehkä että heille tulisi ylimäräistä kulua pyörän nouto-/rahtikustannukset ja hyvitys koska hinta on pudonnut...
Asiakaspalvelun heppu (Ben) vaihtui prosessin kuluessa toiseksi (John), jonka jälkeen kirjeenvaihto alkoi sujua asiallisella tasolla. Molemmilla pieniä vaikeuksia luetun ymmärtämisessä. Nyt sitten vielä pari viikkoa odottelua että saadaan ne kiekot vaihdettua. Onneksi ei ole mikään kiire saada uutta fillaria ajoon. En silti enää asioi CRC:n kanssa - on parempaakin tekemistä kun setviä näitä periaatteessa aivan selviä asioita viikkotolkulla.
Maksoin ylim. 3e rahdista. Entäs jos ei ole kotona, alaovi lukittu. Minneköhän mahtaa mennä? Parcel force kyseessä.
noniinno
09.02.2015, 17.54
^postiin. Ei kolmella extraeurolla pääse "nauttimaan" lähetin "palveluista".
^postiin. Ei kolmella extraeurolla pääse "nauttimaan" lähetin "palveluista".
juu en odottanutkaan että 3e mitää parempaa saisi. Mut hyvä että menee postiin mikä on 200m päässä. :)
2h40min myöhemmin mailia; "your order has been dispatched" kuriirina Parcelforce..
Noh, tähän se nopeus sit loppui..
30.1. Tehty tilaus kyllä träkkinkin mukaan rantautui suomeen "jo" 6.2. mutta.. Suomessa paketti sitten vaelteli aikansa, kunnes tänään tuli postista "noudettavissa toimipisteeltä" kirje.. Ei aivan pitänyt 4-7vrk paikkaansa.. :/
Ei aivan pitänyt 4-7vrk paikkaansa.. :/
8 arkipäivää meni näköjään. Nuohan on arkipäiviä mitä ne lupaa. PikaDHL tuloo yhdessä arkipäivässä. Siis alle yhdessä. :)
8 arkipäivää meni näköjään. Nuohan on arkipäiviä mitä ne lupaa. PikaDHL tuloo yhdessä arkipäivässä. Siis alle yhdessä. :)
Jepa, en siis tarkoittanutkaan että ihan persiilleen, sitäpaitsi se oli tämä suomi-osasto joka tökki.. Ihan ok suoritus siis CeeÄrCeeltä, tilaukset jatkukoot..
Ja siis melekolailla paree ku TrakPakin kanssa..
Paljonkoha kypärän palauttaminen maksaa ko. Puljuun..? Vai onko aina sama maksu, poislukien pyörät?
Polun tukko
11.02.2015, 18.35
Voihan parcel force. Ennen tullut tavarat helposti viikkoon ilmaisella toimituksella. Nyt ei taida kaksi viikkoa riittää. Ei jatkoon.
Välillä jotain positiivistakin, omat vanteet tuli reilussa viikossa, ehjinä ja ajallaan. Omalla kohdallani ei ole moittimista löytynyt, aika monta pakettia tullut tilattua ja kaikki aina jiirissä.
Paljonkoha kypärän palauttaminen maksaa ko. Puljuun..? Vai onko aina sama maksu, poislukien pyörät?
No tietysti ei ole sama maksu. Maksat itse postikulut sen mukaan minkä kokoinen ja painoinen lootasi on minkä lähetät takaisin. Ihan Suomen Postin hinnaston mukaisesti. Eli katsot Postin sivuilta mitä kypärälootasi kokoinen ja painoinen loota maksaa englantiin. Käytännössä se on "perkeleesti".
Joo näinhän se meni. 24e kustansi, eli asusteita ei kantsi välttämättä tilata tästä puljusta, jos ei ole varma koosta.
Lähetetty minun GT-I9300 laitteesta Tapatalkilla
Tilasin kalleimman Kryptoniten lukon, tuli nopeasti. Mistäpä olisin tiennyt, että siihen pitää tilata runkopidike erikseen. Kysyin lähettäisivätkö edullisemmin, eivät lähetä. Ihan kiva. Lukko maksoi yli 140€, Fillarikellarilta sitten piti tuo osa ostaa (muuta Kryptonitea niillä ei ollutkaan). Voi olla, että seuraavat kamat katson toisesta kaupasta.
Nopeeta?? Tilasin pari pikkujuttua, valoja, varastossa, 22.2., tänä viikonloppuna tulee kaksi viikkoa odottelua täyteen. Kolme päivää sitten tavara saapui Suomeen, sen tarkempaa träkkäystä eivät anna. Mietin jatkossa kahteen kertaan ennen kuin valitsen tämän kaupan.
alumiini
07.03.2015, 01.32
Tilasin viikko sitten Diadoran kengät, muutaman päivän ovat nyt olleet matkalla Suomeen. Eli ihan hyvältä vaikuttaa.
Viimeksi tilasin hanskat ja bibsit, mukaan oli laitettu myös Sramin etunapa..Pitää keksiä jotain käyttöä sille..Toisaalta kesällä tuli muualta tilatun ruohonleikkurin mukana sellanen iso Lego poliisiasema, vaikken sellaista tilannut.
Eli ehkä näitä vaan sattuu mulle.
noniinno
07.03.2015, 07.11
Olis ollut legendaarisempaa jos legopaketin kanssa samasta paketista olisi löytynyt ruohonleikkuri.
Nopeeta?? Tilasin pari pikkujuttua, valoja, varastossa, 22.2., tänä viikonloppuna tulee kaksi viikkoa odottelua täyteen. Kolme päivää sitten tavara saapui Suomeen, sen tarkempaa träkkäystä eivät anna. Mietin jatkossa kahteen kertaan ennen kuin valitsen tämän kaupan.
Tänään tuli saapumisilmoitus - CRC:n kamat joutuukin itse noutamaan postista, ainakin Wigglen, Bike24:n ja Bike-Discountin kamat on mulle tuotu suoraan työpaikalle ilman lisämaksua... Multa ei saa pisteitä tämä CRC.
Reilu viikko sitten tilattu Parcel Farcen paketti on tänään ja toista päivää HANDED OVER TO DELIVERY AGENT. Mikähän tuon kohtalo nyt lienee? Kun kuski ei kolmannen kerran jaksa tulla sitä tuomaan ovelle asti, niin jääkö se sitten postiin, josta seuraavan kahden päivän kuluessa tulee saapumisilmoitus ja täten ylimääräinen viikko on törsätty tähän toimimattomaan logistiikkaketjuun täällä Joensuussa?
En tiedä ymmärsinkö oikein huolesi, mutta tuon perusteella sitä ei ole yritetty(kään) vielä jaella, se on vaan luovutettu (suomessa) kuriirin käsiin.. Ainakin viimeisin oma ceeärceen parcelforce paketti meni suoraan postista noudettavaksi ilman ainuttakaan yritystä luovuttaa pakettia..
Reilu viikko sitten tilattu Parcel Farcen paketti on tänään ja toista päivää HANDED OVER TO DELIVERY AGENT. Mikähän tuon kohtalo nyt lienee? Kun kuski ei kolmannen kerran jaksa tulla sitä tuomaan ovelle asti, niin jääkö se sitten postiin, josta seuraavan kahden päivän kuluessa tulee saapumisilmoitus ja täten ylimääräinen viikko on törsätty tähän toimimattomaan logistiikkaketjuun täällä Joensuussa?
Kokeile syöttää lähetystunnus posti.fi seurantaan.
En tiedä ymmärsinkö oikein huolesi, mutta tuon perusteella sitä ei ole yritetty(kään) vielä jaella, se on vaan luovutettu (suomessa) kuriirin käsiin.. Ainakin viimeisin oma ceeärceen parcelforce paketti meni suoraan postista noudettavaksi ilman ainuttakaan yritystä luovuttaa pakettia..
Tämä sama status oli eilen aamupäivällä ja uudestaan tänään klo 7 aikoihin. Nähtävästi se ei siis kuitenkaan kierrokselle ole vielä ennättänyt. Ja postin seuranta ei palauta seurankoodilla yhtään mitään.
Tämä sama status oli eilen aamupäivällä ja uudestaan tänään klo 7 aikoihin. Nähtävästi se ei siis kuitenkaan kierrokselle ole vielä ennättänyt. Ja postin seuranta ei palauta seurankoodilla yhtään mitään.
Mullakin se status näytti tuota samaa HANDED OVER... mutta postiin se paketti kuitenkin suoraan meni ja duunipaikalle tuli vain saapumisilmoitus. Odottelin kyllä itsekin, että paketti olisi suoraan tuotu töihin..
Mullakin se status näytti tuota samaa HANDED OVER... mutta postiin se paketti kuitenkin suoraan meni ja duunipaikalle tuli vain saapumisilmoitus. Odottelin kyllä itsekin, että paketti olisi suoraan tuotu töihin..
Postiin ne Parcerforcen paketit käsittääkseni päätyy loppujen lopulta. Ensin paketti menee Parcelforcelta GLS:lle, joka luovuttaa sen sitten Suomessa postin hallintaan, joka taas tuo paketin vain ja ainoastaan lähipostiin. Tämä selvisi, kun vähän aikaa naputtelin eri pakettikoodeja GLS:lle ja postille (en jaksanut odottaa CRC:n paketin pakettikorttia postitse). Elikkä jos on Parcelforcen lähetyskoodi hallussa, niin sen avulla saa GLS:n sivuilta (https://gls-group.eu/FI/fi/home) postin seurannassa toimivan lähetyskoodin esille. Sieltä se kohta "Parcel number" postin sivuille lähetyskoodiksi ja johan alkaa paketin sielunelämä näkymään kotimaassakin. Tai näin ainakin minulla homma toimi. :eek:
Postiin ne Parcerforcen paketit käsittääkseni päätyy loppujen lopulta. Ensin paketti menee Parcelforcelta GLS:lle, joka luovuttaa sen sitten Suomessa postin hallintaan, joka taas tuo paketin vain ja ainoastaan lähipostiin. Tämä selvisi, kun vähän aikaa naputtelin eri pakettikoodeja GLS:lle ja postille (en jaksanut odottaa CRC:n paketin pakettikorttia postitse). Elikkä jos on Parcelforcen lähetyskoodi hallussa, niin sen avulla saa GLS:n sivuilta (https://gls-group.eu/FI/fi/home) postin seurannassa toimivan lähetyskoodin esille. Sieltä se kohta "Parcel number" postin sivuille lähetyskoodiksi ja johan alkaa paketin sielunelämä näkymään kotimaassakin. Tai näin ainakin minulla homma toimi. :eek:
Kiitos, näillä tiedoilla sain kaivettua esille tiedon, jonka mukaan paketti on päätynyt lähipostiin jo eilen iltapäivällä, ja että siitä on lähetetty saapumisilmoitus myös eilen. Nähtävästi täytyy kuitenkin odotella sitä paperista lappua, ennen kuin paketin voi hakea. No, eiköhän se sieltä kohta kolahda.
Kiitos, näillä tiedoilla sain kaivettua esille tiedon, jonka mukaan paketti on päätynyt lähipostiin jo eilen iltapäivällä, ja että siitä on lähetetty saapumisilmoitus myös eilen. Nähtävästi täytyy kuitenkin odotella sitä paperista lappua, ennen kuin paketin voi hakea. No, eiköhän se sieltä kohta kolahda.
Ei välttämättä tarvi pakettikorttia odotella, JJFI-koodi vain postin sivuilta ylös ja henkkareiden kanssa pakettia noutamaan. Pakettikortilla voi mennä pitkäänkin matkalla, tyyliin kolme päivää.
pturunen
11.03.2015, 11.50
CRC:n alennusmyynnit ovat kyllä vähintäänkin kyseenalaisia tuon alennusprosentin käyttämisen takia. Listahinnat eivät ole tältä planeetalta ja siitä laskettu alehinta edellyttää kuluttajalta kyllä melkoista hintatietoisuutta. Pelkkä prosenttiale johtaa imo harhaan ja pahasti.
alumiini
22.03.2015, 17.25
CRC:n alennusmyynnit ovat kyllä vähintäänkin kyseenalaisia tuon alennusprosentin käyttämisen takia. Listahinnat eivät ole tältä planeetalta ja siitä laskettu alehinta edellyttää kuluttajalta kyllä melkoista hintatietoisuutta. Pelkkä prosenttiale johtaa imo harhaan ja pahasti. Totta. Välillä tuolta voi tehdä hyviä löytöjä ylivuotisesta tavarasta, just sain viimeiset Diadoran kengät noin 200€ alennuksella verrattuna muihin kauppoihin..Crc:llä ovh oli 400€ ja myyntihinta 150€
alteregoni
27.03.2015, 19.24
Ensimmäinen tilaus putiikista. Puolitoista viikkoa meni toimituksessa. Otin ilmaisen toimituksen joten ihan ok aika. Vähän meinas jännä hiipiä kalsareihin kun tätä topickia lueskelin. Hinnoittelu kyllä vähän arveluttavaa, kun muka joka tuotteesta alennusta, mutta loppu hinta muiden tasolla, niin sama se mulle.
HC Andersen
09.04.2015, 19.06
Tilaus sisään 24.3, tavara lähtenyt 25.3, tänään 9.4 16 päivää lähettämisestä ei ole vieläkään tavaraa näkynyt, lupaavat 4-7 työpäivää, tällä hetkellä on mennyt 10 työpäivää ja pitkät pääsiäispyhät. Nostivat juuri riman uusinta tilaukselle hyyyyyyyyyyvin korkealle. Tämä ei ole eka kerta kun Parcel Forcella kestää. Sääli että suomalaisista kivijalkaliikkeistä tai Saksalaisista puljuista ei kyseisiä tavaroita löytynyt.
:mad:
Pistetään samalla aikaisempia kokemuksia. 29.12. myöhään illalla tilaus sisään, 30.12. lähtenyt DHL Express:n matkan ja seuraavana päivänä (uudenvuodenaattona) lähetti soittaa ovikelloa. Silloin oli joku kampanja jolloin DHL Expressin sai hyvin pienellä lisähinnalla.
Toinen tilaus oli hitaammalla post.nl:n toimituksella, joita he eivät ilmeisesti enää käytä. Sähköpostin mukaan "dispatched" 8.1., post.nl:n seurannassa 12.1. ja toimitus 22.1.
Reklamaatioon väärästä tuotteesta (voi olla valmistajankin vika) reagoivat hienosti ja nopeasti. Sain valita rahojen palautuksen (tuote pitää palauttaa) tai lahjakortin (saan pitää tuotteen) välillä.
Paarma78
10.04.2015, 11.00
Pistetään samalla aikaisempia kokemuksia. 29.12. myöhään illalla tilaus sisään, 30.12. lähtenyt DHL Express:n matkan ja seuraavana päivänä (uudenvuodenaattona) lähetti soittaa ovikelloa. Silloin oli joku kampanja jolloin DHL Expressin sai hyvin pienellä lisähinnalla.
Toinen tilaus oli hitaammalla post.nl:n toimituksella, joita he eivät ilmeisesti enää käytä. Sähköpostin mukaan "dispatched" 8.1., post.nl:n seurannassa 12.1. ja toimitus 22.1.
Reklamaatioon väärästä tuotteesta (voi olla valmistajankin vika) reagoivat hienosti ja nopeasti. Sain valita rahojen palautuksen (tuote pitää palauttaa) tai lahjakortin (saan pitää tuotteen) välillä.
Mun reklamaatiokeissi:
- Tilasin Prologon satulan 25.12.
- Saapui joskus ~20.1.
- Oli viallinen ja palautin heti. Lupasivat laittaa postimaksut palauttaen (odotan vieläkin)
- Satula meni valmistajalle tarkistukseen ja uusi lähti mulle CRC:ltä 13.3. erikseen laatutarkastettuna. Tähän tuli vielä nopeutusta kun kyselin että missä viipyy.
- Saapui 27.3. väärällä värillä ja taas viallisena. Olin myös valmistajaan yhteydessä ja sieltä luvattiin laittaa CRC:lle viesti että replacementin saa laittaa heti (kun tarkistivat kuvat).
- Paketti lähti matkaan 2.4. (tai siis oletan näin kun sellaisen viestin sain) kun olin toimittanut postitositteen edellisen palautuksesta. Tästä palauttivat jo rahat. Pitäis jälleen kerran olla erikseen laatutarkastettuna.
Nyt sit odotellaan että olis kunnossa oleva satula tulossa...
Aika kauan tuohon on mennyt ja kausi on jo käynnissä ja satulaa ei ole. Tuolla valmistajan kanssa kikkailulla nopeutin prosessia varmaan kuukaudella (olisi ollut kyllä mahdollisuus purkaa myös kauppa ja tilata muualta).
Asiakaspalvelu CRC:llä otti kyllä nopeasti takaisin yhteyttä ja kommunikaatio muutenkin ihan OK. Tuon ekan toimituksen rahan palautus vielä kesken. Aikaahan tässä eniten kuluu toimituksiin/logistiikkaan ja ilmeisesti tuohon satulavalmistajan virhetarkastukseen (olis satula ollut aika pitkään sillä tarkastusjonossa).
Paarma78
16.04.2015, 21.10
Ylläolevaan viestiin jatkoa.
Tänään sain postista hakea paketin. Meni se 2 vko siitä kun sanoivat että "prosessoitu".
Ensisilmäilyllä kaikki näytti olevan oikein. Tarkemmin katseltuani huomasin että satula oli 141mm leveä eikä 134mm minkä olin tilannut. Eli perseelleen meni taas! Laitoin jo meiliä ja kuvat että väärä satula käsissä. Tämä siis kolmas(!) viallinen/väärä satula joka mulle toimitettu. Mainitaan nyt että valmistaja on Prologo (2 ekaa olivat myös laadullisesti paskoja) ja tämä kolmas ja väärä satula on täysin CRC moka.
Tatti on aika helevetin iso otsikossa. Kausi on käynnissä eikä satulaa vielä 4kk tilauksen jälkeen ole. En enää oikein osaa kuvitella miten asian ripeästi korjaisivat, sillä ei näyttäisi varastossakaan olevan enää yhtään jäljellä, elleivät sitten tarjoa titaanikiskojen sijaan kuituversiota tilalle. Taitaa mennä kaupan puruksi...
Tilasin maantietangon, stemmin jne. sälää 9.4. ja maksoin visalla, valitsin lähetykseksi "priority tracked delivery (3-5 working days)" ja jäin odottelemaan lähetystä.
Parcel Forcen / Suomen Postin voimin lähetys saapui lopulta tänne Länsi-Siperiaan 22.4.2015, kun kävin itse hakemassa postista jäljittämäni postin lähetystunnuksen avulla. Muuten olisi mennyt vielä seuraavaan päivään. Laitoin viestiä asiakaspalveluun ja laittoivat palautukseen tuon 2,99€ kustannuksen toimituksesta, joka ei ihan pitänyt kutiaan.
22/4/2015 16:48 Delivery Agent - FINLAND?+Delivery Agent - FINLAND Delivered
22/4/2015 11:14 Delivery Agent - FINLAND?+Delivery Agent - FINLAND
21/4/2015 15:23 Delivery Agent - FINLAND?+Delivery Agent - FINLAND HANDED OVER TO DELIVERY AGENT
20/4/2015 16:07 Delivery Agent - FINLAND?+Delivery Agent - FINLAND HANDED OVER TO DELIVERY AGENT
17/4/2015 22:26 Delivery Agent - FINLAND?+Delivery Agent - FINLAND Received in destination country
15/4/2015 2:36 Delivery Agent - DENMARK?+Delivery Agent - DENMARK Forwarded for export
15/4/2015 1:43 Delivery Agent - DENMARK?+Delivery Agent - DENMARK Received in destination country
13/4/2015 20:48 International Hub Forwarded for export
13/4/2015 20:36 International Hub Received and processed
12/4/2015 20:03 National Hub Received and processed
10/4/2015 11:18 WDM Online
9 päivää Parcel Forcen toimittamana (siis ilman mitään lisämaksuja) tulivat kahdet maantiekumit. Paljon nopeamminkin on Briteistä joskus tavara tullut mutta onneksi ei ollut kiire ja tavara oli niin halpaa että kannatti odottaa. Yllättävästi melkein hitain oli Suomen osuus jolla seurannan mukaan kesti yli kolme päivää saada tavara pääkaupunkiseudulle postiin ja saapumisilmoitus kotiin.
Ostin täältä testiksi Rubino Pro Slick-renkaan pankkisiirtomaksulla. 25. päivä maksoin ja 28. päivä tuli vahvistus, että maksu näkyy ja tuote lähetetty. Toivottavasti tulee alkuviikosta postiin. Otin ilmaisen kuljetuksen, eli tuote tulee varmaan parin korttelin päässä sijaitsevaan postiin.
SaamiBoy
01.06.2015, 08.11
Tilasin maantietangon, stemmin jne. sälää 9.4. ja maksoin visalla, valitsin lähetykseksi "priority tracked delivery (3-5 working days)" ja jäin odottelemaan lähetystä.
Parcel Forcen / Suomen Postin voimin lähetys saapui lopulta tänne Länsi-Siperiaan 22.4.2015, kun kävin itse hakemassa postista jäljittämäni postin lähetystunnuksen avulla. Muuten olisi mennyt vielä seuraavaan päivään. Laitoin viestiä asiakaspalveluun ja laittoivat palautukseen tuon 2,99€ kustannuksen toimituksesta, joka ei ihan pitänyt kutiaan.
22/4/2015 16:48 Delivery Agent - FINLAND?+Delivery Agent - FINLAND Delivered
22/4/2015 11:14 Delivery Agent - FINLAND?+Delivery Agent - FINLAND
21/4/2015 15:23 Delivery Agent - FINLAND?+Delivery Agent - FINLAND HANDED OVER TO DELIVERY AGENT
20/4/2015 16:07 Delivery Agent - FINLAND?+Delivery Agent - FINLAND HANDED OVER TO DELIVERY AGENT
17/4/2015 22:26 Delivery Agent - FINLAND?+Delivery Agent - FINLAND Received in destination country
15/4/2015 2:36 Delivery Agent - DENMARK?+Delivery Agent - DENMARK Forwarded for export
15/4/2015 1:43 Delivery Agent - DENMARK?+Delivery Agent - DENMARK Received in destination country
13/4/2015 20:48 International Hub Forwarded for export
13/4/2015 20:36 International Hub Received and processed
12/4/2015 20:03 National Hub Received and processed
10/4/2015 11:18 WDM Online
Mieki kokeilin tuota priorityä, 3e kustansi, perse kesti just ja just sen verran. Jälkikäteen katselin että oliko tuo tosiaan vain paketin käsittelyaikaa nopeuttavat 3e? Ei kyllä sitte millään 3-5 päivään ehdi tänne, Suomeen ja toimitukseen aivan nippa nappa, mutta todennäköisesti ei.
Tuli kokeiltua CRC:tä. Tilasin 3T:n tangon, edellisen vuoden malli, huomattavasti halvempi kuin muualla. Tilattu 22.5, lähetetty 23.5, perillä tänään 1.6. En olisi saanut noudettua ilman tuota ylempänä olevaa vinkkiä katsoa Postin JJFI alkuista koodia GLS:n siujen koodin avulla. Ilmainen toimitus kyseessä Parcel Forcen kautta. Parcel Forcehan on ilmeisesti Royal Mailin tytäryhtiö joka toimittaa maailmanlaajuisesti tuotteita Saarilta?
Se mikä tässä eniten ihmetyttää, on se, että tanko oli pakattu vain muoviin, jossa viivakooditarra, ei muuta eli ei esim. valmistajan logoa. Eli ei mitään kartonkipalaa, jossa tanko kiinni. Kovasti vaikutti OEM-osalta (meniköhän termi nyt oikein...). Itseäni tämä ei haittaa, mutta onko normaali käytäntö? Mistäköhän saavat hankittua OEM-osat, jos sellainen kyseessä? S
Onko muila samanlaisia kokemuksia?
adelaine
03.06.2015, 11.52
Vuosien 2010-2014 välillä 13 kertaa tilasin CRC:stä ja aina ollut nopea toimitus, joskus jopa 2 päivässä. Oli pitkään mun suosikkikauppa, jos jotain yksittäisiä pikkutavaroita halusi suht nopeasti syliin toimitettuna. Pääsääntöisesti kallis kyllä mutta välillä tosi hyviä tarjouksia. Nyt vuoden 2015 puolella 14. ja 15. kerta tulleet parceforcella postiin noudettavaksi ja saanut odotella yli 3 viikkoa.
Ei näy vieläkään postiin saapuneena 28.5. postitettu lähetys. Tracking codella yritin etsiä.
paskalokki
04.06.2015, 09.41
Miten vaivattomasti/kuluttomasti on palautukset onnistuneet ihmisillä? Kiikareisa on yksi clearance -osaston alla oleva kypärä, mutta tuo on vuoden 2013 malli ja olen testannut vain vuoden 2015 malleja mitkä olen todennyt hyviksi päähän. Mikäli ei sovi niin palauttaahan tuo pitäisi.
edit: Tilaus lähti. Toivotaan, että tulee nopeasti ja kypärä sopii päähän kuten pari vuotta uudempikin malli.
Ei ole kovin nopeaa toimitus ei. 28.5. lähetetty. Trackingin mukaan jo 3.6. saapunut Suomeen, todennäköisesti Helsinkiin, missä asun, seuraavana aamuna 4.6. annettu delivery agentille täällä (kukalie onkaan) ja 4.6. toinen merkintä 14.31 delivery agentilla, muttei mitään infoa mitä tehty, eikä sen jälkeen päivitystietoja saatavilla. Siitä nyt yli vuorokausi aikaa ja jo pari Suomeen saapumisesta.
Ei vaikuta erityisen toimivalta systeemilta, etenkään kun ei säännöllisesti tietyin väliajoin ole mahdollista edes nähdä, että paketti etenee, eikä vain loju jossain.
Postin haussa ei ole tällä tracking nrolla mitään, joten siellä se ei ole.
Miten vaivattomasti/kuluttomasti on palautukset onnistuneet ihmisillä? Kiikareisa on yksi clearance -osaston alla oleva kypärä, mutta tuo on vuoden 2013 malli ja olen testannut vain vuoden 2015 malleja mitkä olen todennyt hyviksi päähän. Mikäli ei sovi niin palauttaahan tuo pitäisi.
edit: Tilaus lähti. Toivotaan, että tulee nopeasti ja kypärä sopii päähän kuten pari vuotta uudempikin malli.
Hitaasti toimii palautus, kestää mennä heille ja kestää maksaa. Kallistakin on palautus, 25e mulla meni kun palautin potan. Eli itse maksat postituskulut.
SaamiBoy
05.06.2015, 22.29
On kyllä nykyään varsin hidas toi CRC:n halvin, eli ilmainen toimitus. Alkaa olla nopeempi jo nahkahousumiehiltä tilata, yleensä vielä edukkaampaakin. Viime tiistai-iltana paketti sisään, eilen paketti postissa, mutta netpostiin tuli saapumisilmoitus vasta eilen illalla kun oli se lakko. Ja se kolmen euron priority ei tee kyllä yhtään mitään, aina ne on yhtä nopeesti saanu sen paketin etiäpäin.
Tein lyhyen ajan sisällä kaksi tilausta, toisessa otin lisämaksullisen priority palvelun ja toisessa en. Arvatkaas kumpi paketeista lähti varastosta nopeammin:)
Normi lähetys ilman lisämaksua. Tämän huomannut itsekkin....
Kellään ale-koodeja tiedossa?
Tänään sain Rubino Pro Slickin. Se olikin tullut postiin jo kai 3.6. mutta koska en älynnyt etsiä toista tracking koodia EK-alkuisen sijaan, joka toimii Suomessa en saanut sitä näkyviin Postin sivulla. Eli alle viikossa tuo oli tullut ilmaisella kuljetuksella Helsinkiin. Postilta olisi kai huomenna tullut perille tästä kertova lappunen. Ihmettelen vaan miksei postin työntekijä chatissä osannut tätä minulle kertoa kun he kyllä tietävät mitkä koodit heillä näkyvät.
paskalokki
08.06.2015, 11.22
Tänään sain Rubino Pro Slickin. Se olikin tullut postiin jo kai 3.6. mutta koska en älynnyt etsiä toista tracking koodia EK-alkuisen sijaan, joka toimii Suomessa en saanut sitä näkyviin Postin sivulla. Eli alle viikossa tuo oli tullut ilmaisella kuljetuksella Helsinkiin. Postilta olisi kai huomenna tullut perille tästä kertova lappunen. Ihmettelen vaan miksei postin työntekijä chatissä osannut tätä minulle kertoa kun he kyllä tietävät mitkä koodit heillä näkyvät.
Kerro toki meille muillekin, mitä mallia se toinen lähetystunnus on kerta tuo EK-alkuinen ei toimi ilmeisesti Postin seurannassa siis ollenkaan?
^
Ah, sori. Eli tuo alku on JJFI + postin koodit yms. Jos et löydä tätä koodia Parcel Forcen sivulta (pitäisi kai sieltäkin saada) niin ota yhteyttä GLS Finlandiin, joka Suomen pään vastaanottaja, tel. 0200 313 00
Olivat muuten laittaneet CRC:llä pakettiini Expres, mitä se sitten ilmais postituksessa tarkoittaakin, mutta kaiken järjen mukaan tuon nopeasti pitäisikin tulla.
Eli kun lähetys saapuu Suomeen ja siirtyy toisen kuljetusfirman haltuun seurantakoodi vaihtuu, tässä tapauksessa ainakin JJFI-alkuiseksi. Uskoisin tämän pätevän muihinkin vastaaviin lähetyksiin. Postissa ei noita EK-alkuisia näe lainkaan, kun se on Parcel Forcen tracking koodi.
ja lisättäköön vielä, että CRCn asiakaspalveluun laittamaani kyselyyn lähetyksen viipymisestä vastattiin vielä samana päivänä pahoitellen ja antaen koodin, jolla sen täällä saa träkättyä, sekä GLS Finlandin numeron, josta voi täällä tiedustella. Eli tämä ei varsinaisesti ollut CRCn vika kuin korkeintaan siinä, että olisi voinut olla tarkemmat ohjeet asiakkaalle jo etukäteen noista koodeista.
paskalokki
10.06.2015, 10.37
^
Ah, sori. Eli tuo alku on JJFI + postin koodit yms. Jos et löydä tätä koodia Parcel Forcen sivulta (pitäisi kai sieltäkin saada) niin ota yhteyttä GLS Finlandiin, joka Suomen pään vastaanottaja, tel. 0200 313 00
Olivat muuten laittaneet CRC:llä pakettiini Expres, mitä se sitten ilmais postituksessa tarkoittaakin, mutta kaiken järjen mukaan tuon nopeasti pitäisikin tulla.
Eli kun lähetys saapuu Suomeen ja siirtyy toisen kuljetusfirman haltuun seurantakoodi vaihtuu, tässä tapauksessa ainakin JJFI-alkuiseksi. Uskoisin tämän pätevän muihinkin vastaaviin lähetyksiin. Postissa ei noita EK-alkuisia näe lainkaan, kun se on Parcel Forcen tracking koodi.
ja lisättäköön vielä, että CRCn asiakaspalveluun laittamaani kyselyyn lähetyksen viipymisestä vastattiin vielä samana päivänä pahoitellen ja antaen koodin, jolla sen täällä saa träkättyä, sekä GLS Finlandin numeron, josta voi täällä tiedustella. Eli tämä ei varsinaisesti ollut CRCn vika kuin korkeintaan siinä, että olisi voinut olla tarkemmat ohjeet asiakkaalle jo etukäteen noista koodeista.
Tuo EK-alkuinen koodi toimiikin GSL Finlandin seurannassa ja antaa sitä kautta enemmän informaatiota, kuin Parcel Force. Hyvä tietää jatkossa niin seuraa sieltä suoraan paketin liikkumista.
^
Jep, uskoisin, että GLSltä paketit menevät aina Postiin, joten Postin sivuilta voi vielä JJFI-koodilla varmistaa, että se on siellä jo kirjattuna ja siten noudettavissa.
Tuo Postin saapumisilmoitus tuli muuten heti sen jälkeen kun olin hakenut paketin. Joskus voi näiden lappujen tulossa pari päivää viivästystä tulla viikonlopun takia.
On se kivan näköinen kumi tuo Rubino Pro Slick punaraitaisena, minkä tuolta tilasin. Tuli huomattavasti värikkäämpi fillari, kun on 2 punaraitaista kumia (toinen One) ja vielä pinkkiä Coban sidettä ohjaustangossa :)
Human Traffic
10.06.2015, 12.44
1.6 laitoin tilauksen. Varastotavaraa. Edelleen tila processing. Maksoin 2€ lisämaksun. En ole aikoihin täältä tilannut. Todennut että Bike-Discount on mun paikka. En tiedä miksi menin nyt täältä tilaamaan.. Laitoin juuri meiliä ceeärceelle asiasta.
^
Et maininnut maksoitko pankkisiirrolla, luottiksella vai millä. Esim pankkisiirroilla he lähettävät vahvistuksen kun maksu näkyy heidän tilillään ja lähettävät tuotteen. En tiedä miten Pay Pallilla ja luottiksella toimii, mutta jos ei vahvistusta lähetyksestä viikon sisään tule niin silloin on joku vialla.
BD on kuulemma hyvä, mutta esim Rubino Pro Slickiä siellä ei ole ja voi olla muitakin tuotteita, joita CRCstä löytyy, mutta jostain muusta ei.
paskalokki
10.06.2015, 12.57
Paypal on luotettava, turvallinen ja raha siirtyy välittömästi. En ymmärrä miksi ulkomaan ostoissa ihmiset käyttää muuta. Torstaina 5.6. tilattu pakettini on lähtenyt ilmeisesti eilen Tanskasta eteenpäin, odotukset on kovat saada paketti tällä viikolla. Toimitustapa oli ilmainen.
Human Traffic
10.06.2015, 17.14
^
Et maininnut maksoitko pankkisiirrolla, luottiksella vai millä. Esim pankkisiirroilla he lähettävät vahvistuksen kun maksu näkyy heidän tilillään ja lähettävät tuotteen. En tiedä miten Pay Pallilla ja luottiksella toimii, mutta jos ei vahvistusta lähetyksestä viikon sisään tule niin silloin on joku vialla.
BD on kuulemma hyvä, mutta esim Rubino Pro Slickiä siellä ei ole ja voi olla muitakin tuotteita, joita CRCstä löytyy, mutta jostain muusta ei.
Paypalilla maksettu.
Paypal on luotettava, turvallinen ja raha siirtyy välittömästi. En ymmärrä miksi ulkomaan ostoissa ihmiset käyttää muuta. Torstaina 5.6. tilattu pakettini on lähtenyt ilmeisesti eilen Tanskasta eteenpäin, odotukset on kovat saada paketti tällä viikolla. Toimitustapa oli ilmainen.Koska on aika paljon kokemuksia ettei se raha siirry. Luottokortilla suoraan maksaessa on ollut ongelmia tasan nolla.
paskalokki
12.06.2015, 09.52
11.6.2015
22.20
Inbound to GLS location to GLS subcontractor
Finland
Tuossa on viimeisin merkintä GLS:n seurannasta, siirtyykö paketti nyt ulkoiselle toimittajalle vai miten tuo etenee? Olisi kiva saada lodju tänään jo, jos se on lähimailla pyörimässä. Postin seuranta ei tosiaan anna tuolla EK-alkuisella seurantakoodilla mitään, kuten on aiemmin todettu jo.
edit: Aspaan mailia ja 4 minuutin päästä vastaus missä Postin seurantatunnus, paketti kohta noudettavissa ilmeisesti. :)
Sen verran moni on noita seurantakoodeja ihmetellyt, että vaikka tähän sti olen tyytynyt vai lukemaan niin piti oikein rekisteröityä kun asiasta kokemusta on:
Se on GLS:n sivuilla näkyvä "Parcel number" koodi (jo on ainakin Chain Reactionin paketeissa alkanut aina 98...) toimii myös Postin seurannassa se jälkeen kun paketti on tullut Suomeen.
"Suurin osa Suomeen saapuvista paketista jaellaan yhteistyökumppanimme Itella Oyj:n kautta. Voit seurata näitä paketteja myös Itellan/Postin seurannassa käyttäen GLS-seurantanumeroa. Jos sinulle on annettu 12 numeroinen GLS seuranumero, käytä 11 ensimmäistä numeroa. GLS:n seuranumero näkyy myös Track&Trace seurannassa. Huomaathan kuitenkin, että Itellan seuranta on saatavissa vasta, kun paketti on saapunut Suomeen ja luovutettu kuljetukseen. Käytäthän tähän asti pakettisi seuraamiseen aina GLS:n Track&Trace seurantaa."
https://gls-group.eu/FI/fi/ukk-vastaanottajille
Eli tuolla tavalla saa itse sen Postin tunnuksen selville kyselemättä.
Sain CRCltä meilin, jossa pyydettiin arvostelemaan saamani palvelu, mikä mielestäni oikein hyvä. Tämän lisäksi sanottiin, että mikäli et ollut tyytyväinen palveluumme, kerro meille siitä ja anna meille mahdollisuus korjata asia ja perässä puh.nro. Taisi tosin olla ulkomaansuunta luonnollisesti, sillä heillä ei Suomessa aspaa, mutta oikein hyvä systeemi.
On porukalla rahaa tilailla CRCltä....
Saa olla kunnon alennukset, että crc hinnat pärjää saksalaisille bike-componentille ja bike-discountille, JOS SILLOINKAAN!!!!! ....... Ilmainen toimitus ei pelasta CRCtä loppuhinnassa.... jos jotain ei saa noista kahdesta, niin en siltikään ihan heti osta CRC, Wigglestä mieluummin, sielläkin hinnat alemmat.....
arvata saa, mistä ostin rihtauspukin ja etuvaihtajan
CRC
http://www.chainreactioncycles.com/fi/en/park-tool-professional-wheel-truing-stand-ts2-2/rp-prod50280
327,49€ (save 24%)
http://www.chainreactioncycles.com/fi/en/s?q=shimano+xt+m786+direct+mount+2x10+front+mech&cat=product
31,49€ (save 22%)
Bike-Components
https://www.bike-components.de/de/Park-Tool/Zentrierstaender-Profi-TS-2-2-p23957/
229€ (ei alennuksessa)
https://www.bike-components.de/de/Shimano/XT-Umwerfer-Direct-Mount-FD-M786-D-A-2-10-fach-p31512/schwarz-silber-Down-Swing-Dual-Pull-o1143011/
24,95€ (ei alennuksessa)
Bike-components.de toimitus on dhl ovelle 9.95€ .......
Ei esimerkiksi Vittorian Rubino Pro Slickejä kovin monessa paikassa myydä, saati sitten, että saisi vielä paljon halvemmalla. Ei minulla ole mitään estettä tilata CRCltä jos kerran siellä myydään tuote, jota tarvitsen kohtuuhintaan. Jos muut myisivät sitä paljon halvemmalla niin sitten varmaan ostaisin muualta. Ihan kohtuuhintaisia tuotteita CRCltä löytää kun siellä jatkuvasti jotain tarjousta. En usko, että on olemassa mitään kauppaa, joka olisi aina halvin kaikissa tuotteissa ja jonka valikoima olisi vielä aina parempi kuin muiden.
On porukalla rahaa tilailla CRCltä....
Saa olla kunnon alennukset, että crc hinnat pärjää saksalaisille bike-componentille ja bike-discountille, JOS SILLOINKAAN!!!!! ....... Ilmainen toimitus ei pelasta CRCtä loppuhinnassa.... jos jotain ei saa noista kahdesta, niin en siltikään ihan heti osta CRC, Wigglestä mieluummin, sielläkin hinnat alemmat.....
Tilasin seuraavat vermeet CRC:stä. Vastaisuuden varalle, mistä nämä olisi saanut edullisemmin? Postikulujahan tässä ei tullut...
Shimano Ultegra 6700 10 Speed Road Cassette (http://www.chainreactioncycles.com/fi/en/shimano-ultegra-6700-10-speed-road-cassette/rp-prod39014)
Silver, 11-28t - sku133152
€44.49
RRP €78.99 | Saved 44%
Quantity: 1
Shimano Ultegra 6701 10 Speed Chain (http://www.chainreactioncycles.com/fi/en/shimano-ultegra-6701-10-speed-chain/rp-prod55029)
Silver, 116 Links - sku198673
€20.99
Jussipussi
29.06.2015, 16.17
Pikavertailu Thomson-tolppien ihmeellisessä maailmassa sai minut tilaamaan putken heiltä, sillä A) tuotetta oli varastossa B) kokonaishinta oli edullisin.
Trakpak on näemmä edelleen täydellistä mutaa. CRC:ltä tuli dispatched ilmoitus jo ajat sitten, mutta seurannassa ei näy mitään. Tuleekohan ennen lumia. V****
Jani Mahonen
17.07.2015, 23.47
Trakpak lähetys saapui n. 1,5 viikossa.
Lähetetty Tapatalkista, pahoittelen kirotusvirheitä.
DHL Expressillä tulee sitten tavarat todella nopsaan (pun not intented), tiistaina tilattu, keskiviikkona matkaan, eilen perjantaina olisi ollut jo paketti kourassa jos olisin ollut kotona. Ei tuolta vissiin muulla kannata edes tilata.
Saapas nähdä kuinka kauan menee kun tuli erehdyttyä ottamaan tuo 3-5 päivän kuljetus... Trakpak seuranta ei toimi lähetetyllä seurantakoodilla. Seurantakoodi on mallia CHAXXXXGB000XXXXXXXX, onko vinkkejä et pystyskö tuota seuraan jostai muualla...
Saapas nähdä kuinka kauan menee kun tuli erehdyttyä ottamaan tuo 3-5 päivän kuljetus... Trakpak seuranta ei toimi lähetetyllä seurantakoodilla. Seurantakoodi on mallia CHAXXXXGB000XXXXXXXX, onko vinkkejä et pystyskö tuota seuraan jostai muualla...
Kyllä se alkaa toimia, siinä vaan menee aikaa. Tuo 3-5 päivää lupaus on ihan huuhaata, meni mulla lähemmäs pari viikkoo. Ihan turha tuossa firmassa maksaa muusta toimituksesta kun DHL:stä.
Tässä tää mun TrakPak seuranta alkuvuodelta. Antaa ehkä jotain referenssiä. Tilattu 28.12., lähetetty 29.12. CRC:n mukaan. Kyseessä siis se halvin maksullinen toimitus. Humpuukkia.
http://i.imgur.com/OdaReUq.png
No ei auta kun odotella. Todella surkeaa logistiikkaa kyseiseltä yritykseltä. Seuraavan kerran kun tilaa niin tietääpähän valita sen DHL:n toimituksen tai tilata jostain muualta.
Nyt viisi päivää dispatched ilmoituksen jälkeen näkyy ensimmäinen merkintä TrakPakin seurannassa. Trakpak process centre mitä lie sitten tarkoittaakaan. VMP edelleen. Olisi pitänyt muistaa tuo viime talven kolmen viikon odottelu ja tilata muualta.
Mika_koo
20.07.2015, 11.22
Trakpak on kyllä niin kuraa kuin mikään voi olla.
Nyt viisi päivää dispatched ilmoituksen jälkeen näkyy ensimmäinen merkintä TrakPakin seurannassa. Trakpak process centre mitä lie sitten tarkoittaakaan. VMP edelleen. Olisi pitänyt muistaa tuo viime talven kolmen viikon odottelu ja tilata muualta.
Saapas nähdä kauan menee itellä et tulee eka merkintä. Nyt 4 päivää tilauksesta, eikä mitään merkintöjä...
Ei la-su voi käsittääkseni laskea, vaan vain arkipäivät, mutta laittakaa heti meiliä sinne jos ei kuulu mitään. Jos on joku ongelma eiväthän he sitä tiedä ellei siitä kukaan sano mitään.
Minulle ainakin vastattiin jopa viikonloppuna, vaikka heidän sivuilla tais olla, et aspa palvelee arkisin.
Tänään alkoi näkymään seuranta. Huolitsija Bring Logistics... Onko muilla ollut sama?
Juu on. Tuohan on käsittääkseni Norjan posti ja sen kautta on tullut ainakin XXL:n paketit vaivattomasti, joten toivoa on, että se sieltä järkevässä ajassa tulisi. Viimeksi oli PostNL ja kesti törkeän kauan.
twentyniner
23.07.2015, 11.02
Nyt muistin miksi olen tarvittaessa tilannut saksan suunnasta, tällä kertaa ei ole kuin 1275e kateissa siis jossain välillä matkalla :(
Kun tulee vanhaksi , aika taitaa kullata muistot ? Muistoni taitaa olla ajalta jolloin oltiin kurssissa lähellä 1/1
Nyt muistin miksi olen tarvittaessa tilannut saksan suunnasta, tällä kertaa ei ole kuin 1275e kateissa siis jossain välillä matkalla :(
Kun tulee vanhaksi , aika taitaa kullata muistot ? Muistoni taitaa olla ajalta jolloin oltiin kurssissa lähellä 1/1 ��
No jopas.... Itsellä oli oma tilaus rantautunut tänä aamuna Suomeen.... Toivon mukaan olisi huomenna jakelussa Oulun korkeudella.
twentyniner
23.07.2015, 12.08
3-5pvä toimitus ja nyt viikon jälkeen myös trackingin mukaan saapunut Suomeen , saa nähdä milloin saapuu. Mutta onneksi noiden hintojen takia ei tarvitse ihan heti asioida kyseisen puljun tai tarkemmin tuon postitus systeemin kanssa .
Trakpak ei tosiaan tarkemmin kerro missä paketti menee. Aivan turha seurantasysteemi. Oma pakettikin on saapunut aamulla Suomeen.
Trakpak ei tosiaan tarkemmin kerro missä paketti menee. Aivan turha seurantasysteemi. Oma pakettikin on saapunut aamulla Suomeen.
Laita Bring Logitics:lle sähköposti ja se trakpak seurantakoodi niin saat postin seurantakoodin jolla voit seurata toimitusta kotimaassa...Itse puoliltapäivin laitoin postia ja sain postin seurantakoodin....
Näkyyhän nuo paketin liikkeet tuolla Bringin seurannassa, johon on trakpakista linkki.
Näkyyhän nuo paketin liikkeet tuolla Bringin seurannassa, johon on trakpakista linkki.
Totta, voi sitä pakettia Bring:n sivuiltakin seurata... Kyselin alun perin Bring Logistics:n käyttämää kuljetusliikettä joka jakelee paketit niin antoivat tuon postin oma seurantakoodin. Epäilen että hieman reaaliaikaisempi tuo postin seuranta...
twentyniner
24.07.2015, 10.21
Hyvä tuote , sopiva hinta ja vihdoinkin käsissä . Siinä plussat. Miinukset : toimitusaika kaikkea muuta kuin sovittu , seuranta systeemi arsesta ja perinteiseen tapaan runko pakattu liian pieneen paketti tai sopiva paketti , jos malttaisi ottaa sen ulos työntyneen takavaihtajankorvakkeen irti. Onneksi näyttäisi olevan suora.
Onneksi/toivottavasti saksan poika ja lähikauppiaat palvelevat jatkossa entiseen tapaan.
Tilasin bluton muutama viikko takaperin, tavara lähti tulemaan ihan ajallaan ja seuranta näytti tavaran tulleen suomeen viikko sitten perjantaina.
Odottelin viikon tulisiko paketti himaan tai postista saapumisilmoitus, mutta ei kuulunut joten marssin postiin seurantanumeron kanssa tänään.
Eihän ne numeroa osanneet tulkita, mutta onneksi sattui iso rockshoxin laatikko olemaan näkysällä ja sanoin että toi on varmaan mun. Muuten ois jääny varmaan tavara saamatta?
Ei oikein vakuuta tuo lähetystapa, vaikka kauppa ja hinnat muuten ovatkin ok.
Itse tilasin toistamiseen ja nyt valitsin DHL:n toimituksen. Ainakin alustavasti näyttää todella lupaavalta joten toivon mukaan tiistaihin mennessä tavarat saapuneet.... 15€ lisäsijoitus toimitukseen kannattaa!
Aflakorppi
12.08.2015, 22.10
Tuli tehtyä pitkästä aikaan tilaus CRC:lle, ja kun valitsin osoitteen siihen ei saanut laitettua puhelinnumeroa. Kuitenkin kohdasta Personal Info löytyy Contact Number, jossa on tietysti oikea puhelinnumeroni. Kai ne älyää laittaa sieltä puhelinnumeron pakettikorttiin paketin kylkeen, vai pitääkö tässä ottaa vielä yhteyttä asiakaspalveluun.
Toinen kysymys on se että, miten nopeasti tavarat nykyään tulevan englanninmaalta, valitsin kuljetukseen Priority Tracked 3-5 Days - vaihtoehdon joka maksoi parikillinkiä enemmän.Kaikkia tavaroita on varastossa ja tuolla lukee Estimated delivery: 3-5 working days, joten luulisi sen tulevan ensi viikonloppuun mennessä.
Elofillari
12.08.2015, 22.13
Minulla tuli sillä halvimmalla viikossa tai siis tilaus ma sisään ja ma oli perillä.
Ite tilasin 10.pv maanantaina sillä maksullisella priority lähetyksellä. Eilen tuli tämmönen tohon Bringin seurantaan:
Package has been sorted and forwarded
2015-08-17 13:19
01010, Finland
Eli vois varmaan olettaa että saapunu Suomeen, laitoin tuonne bringille viestiä niinkuin Kama_ neuvoo. Katsotaan tuleeko koodeja.
Trakpakissa ei näy mitään muuta kun TRAK PAK PROCESS CENTRE.
EDIT: Ohhoh, bringin seurannan mukaan ois nyt aamulla ollu jo 70000, Finland. Eli Kuopio. Perhana tuliskohan ne jo tänään iltapäiväks.
Kellään voucheria joutilaana?
Aflakorppi
25.08.2015, 19.29
Tilaus sisään 12. elokuuta hieman iltaysin jälkeen, viesti paketin lähettämisestä tuli seuraavana päivänä. Tilaus oli haettavissa postista 21.päivä, paketista löytyi kaikki tilattu. Priority Tracked 3-5 Days ei pitänyt aivan paikkansa.
MacGyver
01.09.2015, 10.08
Maanantaina 24.8. tilaus sisään parista osasta, ja eilen tuli postilta s-postiin saapumisilmoitus paketista. Eli viikossa tuli perille, ei valittamista.
Toimitustapana tuo "Standard Tracked 4-7 Days - Free" ja Bringin kautta meni paketti.
Tasan 7 vuorokautta meni täälläkin kun tuli perille ilmaisella. Aluksi näytti kyllä että mitään ei tapahdu seurannassa mutta sitten eilen ilmestyi postin seurantaan paketti.
Nuo bringillä tulevat paketit saa näkyviin postin sivuilla kun lisää kaksi nollaa tuon bringin seurantakoodin eteen. Bringin seurantakoodi löytyy trakpak sivulta kohdasta Tracking number, mulla ainakin 18 numeroinen koodi.
Tilasin tavaraa, antoivat 7€ alennuskoodin yli 70€ ostoksiin.
En tarvitse, olkaa hyvä käyttäkää pois (viikko aikaa):
R63SG
Yritän katsella miten (ensimmäinen) tilaukseni etenee. Trakpak sanoo että "Please be advised that your parcel will be delivered to a convenient collection point. Confirmation of the collection point location will be advised by Bring via SMS or email."
Jaa että mihin pisteeseen? Eikö se tulekaan kotiin? Vai meneekö Postiin?
Linkki Bringin träkkäykseen ei ainakaan vielä sano mitään muuta kuin että ovat vasta saaneet rahtikirjan.
Yritän katsella miten (ensimmäinen) tilaukseni etenee. Trakpak sanoo että "Please be advised that your parcel will be delivered to a convenient collection point. Confirmation of the collection point location will be advised by Bring via SMS or email."
Jaa että mihin pisteeseen? Eikö se tulekaan kotiin? Vai meneekö Postiin?
Aiemmin on kuriiri kiikuttanut ilmaistoimituksen toimitusosoitteeseen, mutta viimeisin tilaus tupasahtikin viime viikolla paikalliseen postiin. Pikkupaketti, jossa oli renkaita ja sisureita. Ja sanotaanhan siellä nettisivuilla, että heillä on useita kanavia käytössä, joten voi olla, että kuriiri vaihtelee paketin laadun mukaan?
Bringin paketit menee postiin.
tilattu 20.10. sen jälkeen ei mitään dataa. Sitten tuli vihdoin statistiikkaa.. Vaan tässä odottelen jo maanantain puoltapäivää, että tulisiko jo jotain tietoa, että ois saapunu postitoimipaikkaan... Ei kaiketi oo vielä tänään kamat käsissä... En vaan löytänyt enää kokoja Shimanon MW81 kenkiiä muualta...
Package has been sorted and forwarded
2015-10-24 14:25 01010, Finland
Package has arrived in destination country
2015-10-24 13:55 01010, Finland
DHL Express:llä tais osua vaihdot nappiin.
tilattu ke 28.10.2015 23:31
lähetetty to 29.10.2015 10:46 Belfast UK -> East Midlands UK -> Leipzig GER -> Helsinki FIN
tullut Suomeen pe 30.10.2015 07:45
toimitettu pe 30.10.2015 12:10
Sairaan nopeeta... Äsken tilasin ja tilauksesta 1h45min ja tipahti postiin lähetysvahvistus. Ja kamat sit huomenna aamulla härmässä oven takana lähetin käsi ojossa. Ihanan nopeeta. :)
DHL Express:llä tais osua vaihdot nappiin.
Joo, se on yleensä vähän niinqu tapana tuossa expressissä. Vaihdot natsaa kuin entisillä DDR:n pikamenijöillä! Sitä saa mistä maksaa!
BB Holland
29.11.2015, 12.07
Vissiin valuuttakurssien takia CRC ei oikein ole kilpailukykyinen esim Bike 24:n kanssa. Hauskaa sinänsä, että myös UK:ssa valmistettu Hopen 30mm keskiö on Saksassa halvempi. R2-bikessa olisi ollut peräti 86e, CRCllä 116e. Ja työkalua CRC:llä ei ole kyseiseen laitteeseen lainkaan. Andy koittaa siellä selittää, että käytä Hollowtech II-työkalua. Ei näin.
On kyllä tosi hidasta reagointi CRCllä verrattuna Bikesteriin. Bikesterissä saan maksuuni vahvistuksen heti ja seuraavana päivänä lähtee paketti. CRClle pitää erikseen lähettää kaikki tiedot maksusta ja vaikka lähetin eilen heti kuvana kuitin maksusta, jossa näkyy kaikki tiedot, en ole saanut edes vastausta vielä, saati sitten, että olisivat lähettäneet jotakin.
No tilaan jatkossa Bikesteriltä jos tämä kestää.
^Luottokortilta reagoidaan nopeesti... Mutta noin muuten, tuolla spekseissähän näyttää lukevan:
"
Bank transfers usually take 3-5 working days to reach our account.
"
Ja sit varmaan vasta reagoivat mitenkään asiaan. Tuskin se kuittikopio mitään auttaa, nuo katsoo raakasti että fyffet on tilillä ja sitten vasta tapahtuu.
CRC on hyvä kauppa. Kamat tulee aina tilausnapin painalluksesta noin <24 tunnissa kotiovelle. :D
Kopio kuitista, jossa maksu ja kaikki sen tiedot näkyy on kyllä ihan pätevä, eikä pitäs olla mitään syytä olla hyväksymättä.
En todella aio tilata luottokortilla vain "saadakseni" tilata jostain tietystä kaupasta, hyvässä liikkeessä toimii kaikki maksutavat hyvin.
Eikä todella tullut 24h edes tilaus/maksuvahvistuksesta edellinenkään CRC toimitus. Ei tarvitsekaan niin pian tulla, mutta en minä aio tilailla jatkossa jos nämä bank transferit ei pelitä yhtälailla.
Kopio kuitista, jossa maksu ja kaikki sen tiedot näkyy on kyllä ihan pätevä, eikä pitäs olla mitään syytä olla hyväksymättä.
En todella aio tilata luottokortilla vain "saadakseni" tilata jostain tietystä kaupasta, hyvässä liikkeessä toimii kaikki maksutavat hyvin.
Eikä todella tullut 24h edes tilaus/maksuvahvistuksesta edellinenkään CRC toimitus. Ei tarvitsekaan niin pian tulla, mutta en minä aio tilailla jatkossa jos nämä bank transferit ei pelitä yhtälailla.
Miksi ihmeessä käyttää pankkisiirtoa? Tämähän työllistää myöskin nettikauppiasta paljon enemmän. Kuvittelisin, että maailmalta löytyy paljon huijareita, jotka olisivat valmiita ottamaan hienojakin kopioita maksukuiteistaan. Pääset itsekkin paljon helpommalla, kun klikkaat vain paypal nappia ja huomaat paketin lähtevät 24h sisällä matkaan.
Jos sinulla on jotain syvempiä syitä olla käyttämättä paypalia, niin silloin ehkä kannattaa vain tilailla tavarat suomalaisista kaupoista suoraan.
Eikös paypal tilille voi myöskin siirtää rahaa etukäteen? Eli luottokorttia ei tarvitse käyttää.
Edit: https://www.paypal-topup.fi/
Eli voit siirtää suomalaiselta tililtä rahaa paypalille, jonka jälkeen rahat näkyvät maksun jälkeen suoraan crc:llä
Tilaan pääsääntöisesti Bikesteristä ja siellä maksu toimi salamana, koska Klarnan kautta, ei mitään ongelmia. En ymmärrä mikseivät CRC ja muutkin voi ottaa tuota samaa tai vastaavaa käyttöön. Ei minua kiinnosta erittäin satunnaisten ostosten vuoksi alkaa maksutapaa vaihtamaan, tämä on toiminut oikein hyvin. Kyllä tänäpäivänä joka kaupalla pitäisi olla mahdollisuus ottaa käyttöön joku Klarnan tapainen systeemi. Sama kai se heille millä asiakas maksaa, kunhan maksaa, rahaa se on maksoi kortilla tai tililtä.
ja jos laskutus toimisi valitsemallani maksutavalla yhtä hyvin CRCllä kuin Bikesterissäkin, samoin kuin toimitus, jotka molemmat toimivat Bikesterissä hyvin, valitsisin varmasti useammin myös CRCn. Tästäkin syystä CRCn ja muidenkin kannattaisi tehdä kaikki maksutavat kannattaviksi/toimiviksi. Harva vaihtaa maksutapaa liikkeen mukaan. Kyllä se on kauppa, joka ennemmin vaihtuu.
Paypall on hivenen yleisempi kuin klarna. Huomaat kyllä bikesterin hinnoissa suomennosten ja klarnan tuomat edut. Eli valitset vaan itsellesi sopivan nettikaupan.
Paypall ja Klarna on ihan erityyppiset systeemit. Eihän Klarnalla minnekään rahaa talletella, availla tilejä tms, vaan maksetaan vain omalta tililtä ja se näkyy suoraan, kuten korttimaksukin.
Bikesterillä on mielestäni erikseen myös Paypall. Nämä kaikki maksutavat olisi varmasti mahdollista saada toimimaan myös CRCllä sujuvasti ja se olisi myös kannattavaa.
Ihan hyvään hintaan minä olen ostanut tuotteet Bikesteriltä, kyllä joka kaupalla on hyviä hintoja, kauppa valitaan sen mukaan, missä kokonaisuus: hinnat, maksu, toimitus ym. on sujuvin. Siitä mitään iloa ole, vaikka miten halvalla saisi jos toimitus kestäisi ikuisuuden.
No mutta jos klarna on noin näppärä, niin kyllähän se varmasti maailman nettikauppoihin tulee. Odottelet vain kärsivällisesti.
Ei sitä tilausta taidettu lähettää kun ei tullut vahvistusta.
Tällanen tuli "I can not find an order against your email address and the attached image wont allow me to find your order. I can look and see if you have made an order but I will need some of the following:
A full name
A CRC order number
Billing or delivery Post code
Phone number associated with your account
Email address associated with your account
Once I have this I can assist you further."
Nimihän toki kuitissa näkyikin, samoin tilinrot, mutta lähetin uudelleen nimeni, sekä puh.nron, email osoitteen ja tilausnron, silti en saanut vahvistusta, että tilaus löytyi, vaikka tossa pyydettiin joku noista.
Paypall ja Klarna on ihan erityyppiset systeemit. Eihän Klarnalla minnekään rahaa talletella, availla tilejä tms, vaan maksetaan vain omalta tililtä ja se näkyy suoraan, kuten korttimaksukin.
Kokemukseni mukaan PayPalin käyttäminen vastaa mitä tahansa verkkopankkiräppänää. Siinä kohtaa kun kaupan sivuilta siirryttäisiin maksun varmennukseen verkkopankkiin, PayPalin kanssa kirjaudutaan PayPaliin. Hyväksytään maksu ja palataan automaagisesti kaupan sivuille viimeistelemään tilaus. Ja hupsankeikkaa, maksu näkyy välittömästi myyjällä.
Kai siellä taustalla teknisesti tarkastellen tapahtuu rahansiirto omalta tililtä PayPalille ja sitten PayPalilta myyjälle, mutta hyvin ovat sen "talletuksen" jaksaneet piilottaa asiakkaalta.
Kokemukseni mukaan PayPalin käyttäminen vastaa mitä tahansa verkkopankkiräppänää. Siinä kohtaa kun kaupan sivuilta siirryttäisiin maksun varmennukseen verkkopankkiin, PayPalin kanssa kirjaudutaan PayPaliin. Hyväksytään maksu ja palataan automaagisesti kaupan sivuille viimeistelemään tilaus. Ja hupsankeikkaa, maksu näkyy välittömästi myyjällä.
Kai siellä taustalla teknisesti tarkastellen tapahtuu rahansiirto omalta tililtä PayPalille ja sitten PayPalilta myyjälle, mutta hyvin ovat sen "talletuksen" jaksaneet piilottaa asiakkaalta.
Kyllä ja se hyvä puoli on tuossa PayPallissa, että kaiken mennessä mettään niin sen kautta on hyvät mahdollisuudet saada rahat takaisin, kun tilisiirrolla saa sanoa adios rahoillensa.
Sent from my GT-P5110 using Tapatalk
Joka maksutavassa on omat ongelmansa. Olen kuullut ongelmista niin Paypallin kanssa, luottokorttien kanssa kuin minkä tahansa muunkin tavan kanssa.
Aika epätodennäköistä, että näiden tunnettujen kauppojen kanssa tulisi ongelmaa, että maksu otettaisiin, mutta tuotetta ei lähetetä, siis lainkaan, viivästykset on asia erikseen.
Itselläni ei ainakaan ole ollut ongelmaa Suomessa, eikä ulkomailla sijaitsevien kanssa, en tosin lähettäisi rahojani Indonesialaiselle firmalle, jota en tunne.
En vain oikein ymmärrä mikseivät kaikki kaupat ota käyttöön jotain Klarnan tapaista systeemiä, joka ei siis vaadi erillisiä tilien luomisia/rekisteröitymisiä tms, niitä varten, jotka mieluummin maksavat suoraan, sillä sehän on kaupankin etu, että asiakas voi käyttää haluamaansa maksutapaa ja valitsee ko kaupan ja tuo sinne siten rahaa. Haluamallaan maksutavalla meinaan nyt yleisimpiä maksutapoja, luottokorttia, tilinsiirtoa ja ehkä paypalliakin. Se pitäisi ja olisi molemmin puolin hyödyllistä kuulua joka liikkeen maksutapoihin.
Maksan kyllä kotimaassa kortilla välillä, mutta käytän siitä usein debittiä täälläkin. Minusta vaan yksinkertaisesti on mukavampi tilata + maksaa tuote ja sen jälkeen vain nauttia siitä. En halua maksella myöhemmin jotakin aiemmin osteltuja ja käytännössä luottokorttiostoilla maksu tapahtuu aina jälkikäteen.
Tämä meidän kotimainen systeemimme luo helposti harhakuvan, että jotain vastaavaa olisi muuallakin. Kai tiesit, että Saksassa pystyy perumaan hyväksytyn pankkisiirron ihan ilman erityisiä toimenpiteitä? Vasta sitten kun maksu on näkyy tilillä niin rahat ovat oikeasti tulleet perille ja CRC:llä ei ole mitään perustetta olettaa jonkun suomalaisen kuitin kopion perusteella mitään. Jos kauppias luottaa johonkin muuhun kuin tilillä näkyvään suoritteeseen niin harhaan menee ja tappiota tulee. Monella saksalaisella nettikaupalla on tili suomalaisessa pankissa niin saavat siirtoviiveen minimoitua.
Itse en maksa enää mihinkään muuten kuin pakon edessä Paypalin kautta luottokortilla. Siinä on parikin hyvää instanssia joiden kanssa ongelmatilanteista selviää helposti. Jopa kiinalaisten nettiputkat hoitavat homman kuntoon kun Paypalin kautta reklamoi. Paypalin ansiosta ei ole kertaakaan tarvinnut reklamoida luottoyhtiön kautta ostoksista.
Jos muissa maissa olisi ollut vastaavasti toimiva pankkisysteemi kuin Suomessa, ei Paypalia olisi tarvinnut edes keksiä. Englannin pankit ovat takapajuisempia kuin luonnonsuojelualueen vallanneet mormonit Oregonissa.
Jotain klarnan tapaista... Eiköhän noita ole suunnilleen yhtä monta järjestelmää, kuin on maitakin. Pitäiskö nettikauppojen tukea näitä kaikkia? Paypall on todella näppärä ja yleinen. Se on jo käytössä lähes kaikkialla. Nyt kun tosiaan ei ole edes mikään pakko käyttää luottokorttiakaan paypalin kanssa, niin en ymmärrä mikset tätä käytä?
Paypall on vaan ikävä kyllä lähes monopoliasemassa internet ostoksissa. Pääset paljon helpommalla, kun teet vaan kiltisti tilin. Monissa nettikaupoissa ei tarvitse edes kirjautua, kun vain klikkaa osta paypalin kautta.
En vain oikein ymmärrä mikseivät kaikki kaupat ota käyttöön jotain Klarnan tapaista systeemiä, joka ei siis vaadi erillisiä tilien luomisia/rekisteröitymisiä tms, niitä varten, jotka mieluummin maksavat suoraan, sillä sehän on kaupankin etu, että asiakas voi käyttää haluamaansa maksutapaa ja valitsee ko kaupan ja tuo sinne siten rahaa. Haluamallaan maksutavalla meinaan nyt yleisimpiä maksutapoja, luottokorttia, tilinsiirtoa ja ehkä paypalliakin. Se pitäisi ja olisi molemmin puolin hyödyllistä kuulua joka liikkeen maksutapoihin.
No miksi se PayPal ei edelleenkään kelpaa? Ei sinne tarvi tehdä tiliä, riittää että naputtelet korttisi tiedot, rahat lähtee tililtä heti maksun jälkeen ja kauppias saa samantien tiedon että tilaus on maksettu. Eikä tarvi edes luottokortti olla vaan debit kortti myös, pääsääntöisesti myös Visa Electron kortit käy.
Jos ilman seurantakoodia lähetetty paketti esim katoaa matkalla, ja tilaus on maksettu joko pankkisiirrolla tai vaikka sillä Klarnalla niin ihan turha kysellä rahojen perään. Paypalilla tai luottokortilla maksetusta sen sijaan on jotain saumaa saada hyvitystä.
CRC:ltä tuli paketti alkuviikosta. Ilmaisella toimituksella, kun ei ollut kiire. TrakPak sai kulutettua tasan kaksi viikkoa ennenkuin pääsin itse noutamaan paketin postista, että todella kiireetöntä oli.
Tilasin Goodridgen jarruletkua kolme metriä, mutta sieltä tulikin sitten yhden pitkän palan sijaan kaksi erillistä. Molemmat 2,1m pitkiä, joten en jaksanut valittaa kun tuosta saa kuitenkinkin etu- ja takajarruille uuden letkut kuten suunnitelma oli.
No miksi se PayPal ei edelleenkään kelpaa? Ei sinne tarvi tehdä tiliä, riittää että naputtelet korttisi tiedot, rahat lähtee tililtä heti maksun jälkeen ja kauppias saa samantien tiedon että tilaus on maksettu. Eikä tarvi edes luottokortti olla vaan debit kortti myös, pääsääntöisesti myös Visa Electron kortit käy.
Jos ilman seurantakoodia lähetetty paketti esim katoaa matkalla, ja tilaus on maksettu joko pankkisiirrolla tai vaikka sillä Klarnalla niin ihan turha kysellä rahojen perään. Paypalilla tai luottokortilla maksetusta sen sijaan on jotain saumaa saada hyvitystä.
Ohops, onpa helppoa. Pitäisi ehkä edes välillä lukea nuo paypallilta tulevat kirjeet muutoksista.
^^^
Minä olin ymmärtänyt, että PayPaliin pitää erikseen rekisteröityä ja luoda tili jonne sitten voi talletella rahaa tms. Pitää tutustua tarkemmin. Minulla on ainakin Bikesterin toimituksissa aina ollut seurantakoodi. En muista tuliko CRCllä.
edit. on mulla seurantakoodi tulossa, koska tossa lukee "standard tracked 4-7vrk", kunhan nyt saavat sen maksun näkyviin. ei mulla erityinen kiire ole, onhan mulla satulatolppa fillarissa ja jopa satulakin löytyy jo, mutta haluan toki nähdä, että se tilaus mahd. pian lähetetään, kun se on jo maksettukin.
Kyllähän tuo Klarna on kätevä siinä, että se tarjoaa myös osamaksu vaihtoehdon aina ostoksia tehdessä kuten myös muut vastaavat palvelut kuten Collector. Mites Paypalilla maksetaan osamaksulla?
Kyllähän tuo Klarna on kätevä siinä, että se tarjoaa myös osamaksu vaihtoehdon aina ostoksia tehdessä kuten myös muut vastaavat palvelut kuten Collector. Mites Paypalilla maksetaan osamaksulla?
No sehän tulee jokaisen luottokortin kylkiäisenä mukana. Nykyään osamaksuja saa vaikka alepan kassalta. Aina välillä tuntuu, ettei niitä voi välttää vaikka haluaisikin.
Just meinasin sanoa saman.
No sehän tulee jokaisen luottokortin kylkiäisenä mukana. Nykyään osamaksuja saa vaikka alepan kassalta. Aina välillä tuntuu, ettei niitä voi välttää vaikka haluaisikin.
Mites tämä toimii Visa Electron korteilla? Jos haluan maksaa ostokseni CRC:ltä osamaksulla ja käytössäni on Visa Electron miten onnistuu?
Klarnan tietosuojassa uutisoitiin joku aika sitten olevan pahoja aukkoja. En tiedä nykyistä tilannetta, mutta itselleni jäi siitä vähän huono kuva.
Itse käytän mieluiten PayPalia. Olen yhdistänyt Paypal-tilin Visa Electroniin, joka puolestaan on yhdistetty pankkitiliin, jota käytän vain verkko-ostoksiin ja jolle siirrän verkkopankissa aina vain sen verran rahaa kuin kulloiseenkin ostokseen tarvin. Ajattelen tätä varotoimena, jolla parhaiten ehkäisen väärinkäytökset sellaisessakin tapauksessa, että Paypal-tilin tai kortin tiedot vuotavat jollekin väärälle taholle. Luotottoman kortin tiedoilla kun ei kai kauheasti kukaan tee mitään eikä pankkitililläkään ole ylimääräistä nyysittävää.
Plus että Paypal tosiaan tarjoaa lisäturvaa siltä varalta että tilaus ei tulekaan luvatusti.
Mites tämä toimii Visa Electron korteilla?
No ei mitenkään. Electronin idea on ottaa rahat suoraan tililtä.
Ota pikavippi :)
Minä en suoraansanottuna ymmärrä koko klarnan ideaa. Suomessa on kuitenkin olemassa pankkien viivetön suoramaksu. Miksi ihmeessä siihen väliin pitää laittaa jokin erillinen tili?
Vai onko tämä osamaksu se juttu tässä?
No ei mitenkään. Electronin idea on ottaa rahat suoraan tililtä.
Ota pikavippi :)
Niinpä kyllä tuollaisessa Klarnan tapaisessa maksu vaihtoehdossa vaan on hyvätkin puolensa jota ei ole Paypalissa. Visa Electron kortteja löytyy monelta ihmiseltä täällä Suomessa.
Niinpä kyllä tuollaisessa Klarnan tapaisessa maksu vaihtoehdossa vaan on hyvätkin puolensa jota ei ole Paypalissa.
Eli jos ei saa pankista luottokorttia, niin saa kuitenkin klarnan kautta edelleen tehtyä lisää velkaa?
Minua ei osamaksut kiinnosta. Jos mulla ei ole rahaa ostaa en osta. Mua ärsyttää kaikenlaiset joskus myöhemmin maksettavat, kun en tykkää miettiä, että mitähän olen jo maksanut ja mitähän vielä pitäs maksaa ja millonkohan siihen ois rahaa. Helpompaa kun maksaa heti jos on rahaa, ostaa myöhemmin jos ei ole.
Eli jos ei saa pankista luottokorttia, niin saa kuitenkin klarnan kautta edelleen tehtyä lisää velkaa?
Kyllä. Monet ostokset olisi jäänyt haaveilun asteelle jos ei olisi Klarnaa tai muita vastaavia palveluita.
No ei kai ne Klarnatkaan anna lisää ostella jos ei edellisiäkään ole maksettu. Se on kyllä vähän arveluttavaa jos osamaksu tms juttuja kaupitellaan luottohäiriöisille, niistä kun helposti tulee lisää maksamatta jääneitä. Ei taida olla ihmisen mieli pysynyt kehityksessä mukana kun sitä mukaa kun luottokorttien käyttö yleistyy lisääntyy tasaista tahtia myös luottohäiriöt. Se on vaan niin paljon helpompi ostaa liikaa, kun lasku tulee sitten joskus.
No ei kai ne Klarnatkaan anna lisää ostella jos ei edellisiäkään ole maksettu. Se on kyllä vähän arveluttavaa jos osamaksu tms juttuja kaupitellaan luottohäiriöisille, niistä kun helposti tulee lisää maksamatta jääneitä. Ei taida olla ihmisen mieli pysynyt kehityksessä mukana kun sitä mukaa kun luottokorttien käyttö yleistyy lisääntyy tasaista tahtia myös luottohäiriöt. Se on vaan niin paljon helpompi ostaa liikaa, kun lasku tulee sitten joskus.
Ostoshan näkyy samantien nettipankin credit puolella. Ei se enää mene niin, että odotat naamapunaisena postista tulevaa laskua. Minusta se yksi luottokortti, esimerkiksi visa, on oikein toimiva.
Bisnestähän nämä pikavippi- ja osamaksu firmat tekevät. Mitä enemmän saadaan ihmisiä kuluttamaan ja ottamaan uusia luottoja, niin sen enmmän tulee rahaa.
^ mutta joudut vähintään erikseen käydä sen makselemassa. Ei siinä mitään, ihan hyvä, että on luottokortitkin, moni tykkää ja ne on käteviä, mutta itse en oikein perusta niistä.
Toki tekevät bisnestä, mutta kyllä jollain tapaa pitäisi suojella myös niitä, joilta rahankäyttö lähtenyt hanskasta, ettei tilanne vaikeudu entisestään.
Niin siis Paypalin kanssa, kun sulla on se Paypal tili, klikkaat nettikaupassa maksa-nappia ja mikäli tietokoneesi tietää Paypal-tilisi salasanan, ei sun tarvitse kuin klikata OK pari kertaa ja maksu on suoritettu. Luultavasti helpompaa kuin Klarnan kanssa. Samaten hyvin toteutetuilla verkkokauppasivuilla Paypal antaa postiosoitteen sun muut, minne ja kenelle tavara lähetetään.
Klarnalla en ole mitään maksanut, mutta aika vaikeeta kuvitella helpompaa maksutapaa kuin Paypalilla parilla klikkauksella onnistuva maksaminen.
^
Tämä on nyt vähän hämmentävää, kun toinen sanoo, ettei sinne tarvi edes tehdä tiliä ja toinen puhuu kirjautumisesta Pay Pal-tilille nettikaupassa. Siis tarviiko tehdä tili vai ei?
Ok, täytyy tutustua tuohon Pay Pal-systeemiin. Jos sen kautta näkyisi Electron maksutkin heti niin sitten voisi harkita. Luottokorttia en halua siihen liittää.
Tuosta Klarnasta vielä, minulla on pelkästään hyviä kokemuksia siitä pääasiassa Bikesterin kanssa. Saan laskun, kun tilaan jotakin, mutta voin maksaa sen vasta, kun tilaus on saapunut minulle kotiin. Jos tilauksen lähetyksessä venyisi ja eräpäivä uhkaisi tulla vastaan sitä voi kyllä siirtää. Ei siis ole minkäänlaista riskiä, vaikka tililtäsi suoraan maksat.
Saa toki maksaa myös tilaushetkellä, olen tehnyt monesti niinkin. Ihan kumminpäin itsestä hyvältä tuntuu, mutta riskiä ei siis _tarvitse_ ottaa, joten ei tarvitse jännitellä tuleeko tavarat vai ei. ja minusta kyllä tuntuu, että _jos_ tavarat jäisi asiakkaalta saamatta niin kyllä luulen, että Klarnaa käyttävä firma joutuisi siitä vastaamaan Klarnalle, sehän olisi Klarnankin kannalta huono juttu. Mutta tosiaan ei edes tarvitse maksaa heti ellei halua, vaan voi maksella kun tavarat on tulleet.
Ja kävipä minulle kerran silläkin tavalla, että, kun en heti maksanut, vaan odottelin, että tavarat tulee lähikauppaan, satuinkin sairastumaan siinä välissä ja haettuani kuumeisena tuotteet kaupasta unohdin maksun. Kun paranin havahduin soittelemaan Klarnalle, että olin juuri kipeänä ja epävarma olenko maksanut viimeisen tilaukseni. Sanoivat, että eipä sitä näköjään ole maksettu, mutta ei se mitään, minäpä siirrän sen eräpäivää. Haluatko maksutiedot tässä vai sähköpostiisi? :D Minusta tämä on hyvää palvelua ja siksi käytän heitä jatkossakin.
Niin, siis ensimmäisen kerran kirjaudut sinne paypaliin ja teet sen tilin, ihan samalla tavalla kuin mihin tahansa verkkokauppaan, tai kuten olet antanut tietosi tänne että saat kirjoitella omalla nimimerkillä. Paypaliin pitää vaan lyödä se Credit/Debit/electronkortin tiedot myös, tai jos ei ole minkään valtakunnan kortteja, siirtää rahaa. Ja varmistaa se kortti. Kertahaitta, ja ihan maksajan eli sinun turvaksi. Sen jälkeen riittää verkko-ostoksissa kun lyöt käyttäjätunnuksen ja salasanan, niin maksu on suoritettu. Ja jos on tuttu verkkokauppa niin nekin menee koneen muistista hiiren klikkauksella.
Ja käsittääkseni Paypalilla pystyy maksamaan luottokorttiostoksia myös ilman että olisi tehnyt Paypal-tiliä. Silloin pitää vaan aina syöttää kaikki omat tiedot ja luottokortin tiedot maksaessa, samalla tavoin kuin muutoin verkkokauppoihin luottokorttimaksuissa.
Eli tuo tilin teko ilman muuta kannattaa, eihän noita kortin tietoja ole mitään järkeä syöttää aina uudelleen. Laitat paypaliin sen debit kortin tiedot, jos et halua käyttää luottoa. Silloin rahat lähtevät suoraan tililtäsi.
Ja jos vihaat noita erillaisia kirjautumisia, niin kannattaa vakavasti harkita sanasanasoftaa tietokoneisiin ja kännyköihin. Olen käyttänyt LastPass (https://lastpass.com/fi/)ia jo kauan, mutta monia muitakin on olemassa. Suurin riskihän näissä nettipalveluissa on saman salasanan käyttö useassa paikassa.
Ok, täytyy tutustua tuohon Pay Pal-systeemiin. Jos sen kautta näkyisi Electron maksutkin heti niin sitten voisi harkita. Luottokorttia en halua siihen liittää.
Kyllä, kannattaa ehdottomasti. Laajenee maailma samalla. Itse olen käyttänyt PayPalia n. kahdeksan vuotta ja ensinnä siihen oli liitetty juurikin Visa-Erektio, jolloin veloitukset lähti suoraan tililtä. Tai no samankaltaisella viiveellä kuin lähikaupassa ostoksilla käydessäkin. Mutta kuitenkin.
Eli tuo tilin teko ilman muuta kannattaa, eihän noita kortin tietoja ole mitään järkeä syöttää aina uudelleen.
Nimenomaan on järkeä siinä, että kun maksetaan ostosta, aloitetaan maksutapahtuma syöttämällä (joka kerta) kortin tiedot. Näin on selvää, että ollaan suorittamassa maksua. Yhtäkään näistä "lapsi osti tabletilla viidellä tonnilla pelikrediittejä" ei olisi tapahtunut, jos luottokorttitietoja ei olisi tallennettu koneelle tai pilveen.
Nimenomaan on järkeä siinä, että kun maksetaan ostosta, aloitetaan maksutapahtuma syöttämällä (joka kerta) kortin tiedot. Näin on selvää, että ollaan suorittamassa maksua. Yhtäkään näistä "lapsi osti tabletilla viidellä tonnilla pelikrediittejä" ei olisi tapahtunut, jos luottokorttitietoja ei olisi tallennettu koneelle tai pilveen.
Hyvä pointti tämäkin. Paypalliin ei tosiaan kannata jättää automaattista loggatumista päälle, kuten itsellänikin tällähetkellä lastpassin kanssa on.
Pitääkin heti ottaa tenava puhutteluun. Oli pirulainen tilannut naisten kengät saksasta viimeviikolla...
Tenaville annettavien tablettien kanssa pitää tosiaan olla tarkkana. Saa kyllä syyttää ihan vain itseään, jos sillä saa ostettua kaupasta rajattomasti pelejä.
Kyllä. Monet ostokset olisi jäänyt haaveilun asteelle jos ei olisi Klarnaa tai muita vastaavia palveluita.
Jos tarkoitus on maksaa tilattu tuote lopulta, niin ainut ero käteis- (tai sellaisen luottokorttityypin, joka ei roikota saldoa kuukaudesta toiseen) ja pätkäostajan välillä on se, että ensimmäinen on malttanut säästää tuotteen hinnan etukäteen. Sitten kun Osku Osamaksu makselee ekan tuotteen osamaksuja, niin Kalle Käteinen pistää rahaa syrjään jo seuraavaa hintavampaa hankintaa varten. Kukin taaplaa tyylillään ja jokainen tekee valintansa. Sorry OT.
Hienoa, 15.1. tilattu ja maksettu. Eilen meilasivat, että maksu näkyy jo ja tilaus lähetetään minulle piakkoin. Vieläkään ei ole silti tullut ilmoitusta, että olisi lähetetty. En tilaa enää täältä, turhan hidasta.
Maksoitko nana tuolla pankkisiirrolla?
Arhipoff
19.01.2016, 19.59
11.1 tilattu ja tänään 19.1 paketti kourassa. Kaikki tuli mitä pitikin. Trakpak:ssa pakettia ei ainakaan viime viikon lopulla näkynyt mutta tulipahan perille. Maksutapana paypal.
Lähetetty minun XT1562 laitteesta Tapatalkilla
Jos ei halua luottokorttia käyttää, kannattaa hankkia Visa tai Mastercard debit kortti. Maksu näkyy nopeasti tilillä varauksena eikä tarvi klarnaa tai paypalia.
No Visa Electronithan on debit-kortteja, sellainen löytyy, mutta en tiedä onko senkään kanssa tuo näkyminen aina sen nopeampaa kuin tililtä siirrollakaan.
ja tuossa vähän turhaan hidastelivat vielä tilillä näkymisen jälkeenkin, kun 2 päivää kesti, että lähettivät. Nyt sen pitäisi olla matkalla.
Toimii samalla tavalla kuin luotollisenakin, näkyy välittömästi toimittajan tilillä, katetta pitää olla tilillä, tietty, mutta viive jää pois. Noihin muihin nopeisiin maksusydeemeihin ei ole ollut tarvetta. S-pankin visa-kortin ylläpito ei toistaiseksi maksa mitään, siellä kun pitää muutaman satkun nettitilauksia varten, niin riskit minimoituu.
Ai niin, S-jäsenyys edellytyksenä heidän kortilleen.
No Visa Electronithan on debit-kortteja, sellainen löytyy, mutta en tiedä onko senkään kanssa tuo näkyminen aina sen nopeampaa kuin tililtä siirrollakaan.
ja tuossa vähän turhaan hidastelivat vielä tilillä näkymisen jälkeenkin, kun 2 päivää kesti, että lähettivät. Nyt sen pitäisi olla matkalla.
Electron ei ole debit-kortti. Esim ruokakaupassa electronilla maksettaessa osto varmistetaan aina, debitillä aina silloin tällöin. Electronilla ei ole mahdollista saada tiliä miinukselle mutta debitillä on.
Debithän ei tarkoita luottoa, siten debit kortissa ei pitäisi maksu jatkua luottona jos ei rahaa ole.
Ja jos maksan electronilla ostokseni niin ainakin iltasella siellä tulee aina "katevaraus" ruutuun. Ei sen pitäisi erota debitkortista mitenkään. Minä en ainakaan edes haluaisi debitkorttia, joka sallii tilinylitykset ja jatkaa vain luottona ylimenevältä osalta. Minusta sellainen on luottokortti.
Debithän ei tarkoita luottoa, siten debit kortissa ei pitäisi maksu jatkua luottona jos ei rahaa ole.
Ja jos maksan electronilla ostokseni niin ainakin iltasella siellä tulee aina "katevaraus" ruutuun. Ei sen pitäisi erota debitkortista mitenkään. Minä en ainakaan edes haluaisi debitkorttia, joka sallii tilinylitykset ja jatkaa vain luottona ylimenevältä osalta. Minusta sellainen on luottokortti.
No ei se mikään luottokortti ole. Debit kortti on liitetty sun käyttötiliin. Samalla lailla toimi ennen normaali pankkikortti, nyt nekin on vaihtunut noihin debit kortteihin. Jos tili menee miinukselle niin ei se ole luottoa vaan luultavasti aika pian otetaan pankista yhteyttä, ja taitaa jonkunlainen maksu tulla myös tilin ylityksestä, ei kylläkään kokemusta ole tuosta.
Se että miksi tili voi mennä miinukselle johtuu siitä että maksun yhteydessä ei tehdä katevarausta joka kerta, paitsi jos veloitus on enemmän kuin 50€. Electronilla maksettaessa tehdään katevaraus joka kerta ja aina.
Luottokortti on sitten liitetty luottotiliin jossa sinulla on tietty määrä euroja joita voit käyttää, sitten joka kuukausi sieltä tulee lasku joka pitää maksaa eräpäivään mennessä.
Jos tolla tavalla toimii niin HUOH, onneksi en ole koskenut moisiin, täysin idiootti systeemi. Pitäisi etukäteen selvittää onko tilillä riittävästi rahaa tai sitten maksellaan ylityksestä. Kaikkea ne keksii. Wanha kunnon Viza Elecron on ihan kelpo kortti, se maksaa sen, mitä tilillä on, jos on, eikä tartte ylityksistä maksella jälkikäteen.
CRC:n postituksessa on omien kokemusten mukaan nykyään parin päivän viive. Samalla ilmainen toimitus on nykyään hitaampi kuin joskus muinoin ja kestää sen 1,5-2 viikkoa. Tässä asiassa CRC on tipahtanut useimpien kilpailijoidensa kyydistä.
Maksukorteista jäsen jmrr jo tuossa kiteyttikin Electronin ja debit -kortin eron. Debitillä on tosiaan mahdollista tehdä tilinylitys, koska tilin saldoa ei tarkisteta ajantasaisesti. Se ei kuitenkaan tee siitä luottokorttia.
Mielenkiintoista nähdä miten Klarna tulee pärjäämään kilpailussa muiden alan toimijoiden kanssa. Heillä on uusi ja kevyt lähestymistapa maksukyvyn ja -halun arviointiin ja äkkiseltään se kuulostaa alttiilta väärinkäytöksille. Maksuasioissa perinteiset toimijat painottavat maksun turvallisuutta helppouden sijaan, mutta myyjän kannalta helppous on houkuttelevaa. CRC:n tapauksessa he ovat ehkä konservatiivisella kannalla muutama vuosi sitten tapahtuneen suuren korttitietovarkauden takia. Omatkin korttitietoni joutuivat vääriin käsiin ja kortille alkoi ilmestyä ihmeellisiä ostoksia joita sitten sain selvitellä pankin kanssa. Viisastuin asiasta sen verran että nykyään suosin yleensä PayPalia.
Laitoin CRClle toivomusta, että ottaisivat Klarnan tai vastaavan käyttöön. Saa nähdä ottavatko koskaan, mutta se on huikean hyvin toimiva ja uskoisin, että varsin turvallinen joskaan 100% turvallista on vain olla ostamatta mitään millään välineellä, täysin turvallinen ei ole mikään. Mutta juuri noiden tietovarkauksien vuoksi en halua alkaa luottokorttia käyttämään. Eikä tekisi mieli käyttää mitään korttia, mutta..
En tosiaan tiedä miten Klarna hoitelee ne, jotka eivät maksa, kun ei ole tullut koitettua, itsellä on tapana maksaa ostokset, mutta ei varmasti uusia ostoksia tehtäisi, ainakaan missään Klarnaa käyttävässä putiikissa jos ei edellisiäkään ole makseltu. Minusta toi Klarna liittyi Nordeaan, en ole tarkemmin perehtynyt, mutta muistelen, että kun maksoin kerran vähän myöhässä kun olin kipeänä ja puhelimitse otin maksutiedot ja totesin, että mulla Nordea, näkynee pian niin muistelen hänen sanoneen, että joo, samaa puljua ollaan, näkyy heti.
Jos tolla tavalla toimii niin HUOH, onneksi en ole koskenut moisiin, täysin idiootti systeemi. Pitäisi etukäteen selvittää onko tilillä riittävästi rahaa tai sitten maksellaan ylityksestä.
<offtopic>
Voi olla fiksua pysyä tietoisena tilinsä saldosta myös Electronilla maksavana, se ostotapahtuma kun sitten pysähtyy siinä kassalla.
Minulla on kokemusta parista tilinylityksestä OP:n Debitillä. Tyypillisesti on käynyt niin että olen olettanut tilipäivän jälkeen tililtä jo hävinneen kuukausittain erääntyvät maksut, mutta jonkun pyhän tms. erikoisuuden takia palkka on tipahtanut huomattavasti aikaisemmin kuin ne kuukausittaiset juoksevat lähtee. Palkka koostuu useasta eri osasta ja vaihtelee kuukausittain, joten tilipäiväsaldotkin vaihtelee. Tyypillisesti en pidä käyttötilillä muutamaa satasta enempää ihan vaan yleisen maksuvälineturvallisuuden ja oman kulutuskäyttäytymisen suitsimisen takia. Kun on ehtinyt siirtää tililtä "kermat" parempaan säilöön, käy vaikka ostoksilla välissä (tai ei edes käy), ne erääntyvät onkin lähdössä vasta myöhemmin ja saldo notkahtaa miinukselle. Muistaakseni OP:n käytännössä tilille tömähtää -10€ sakko jos saldoa ei korjaa plussalle saman vuorokauden aikana. En osaa sanoa miten perintä jatkuu siitä, jos tilannetta ei huomaa/korjaa.
Lisäys: Periaatteessa debit-kortilla on mahdollisuus ajaa tilinsä pitkällekin punaiselle, jos katevaraukset kohdistetaan syystä tai toisesta vasta pitkän ajan päästä eikä maksulle tehdä sitä varmennusta ratkaisevissa maksuissa. Omalle tilille on ilmestynyt katevarauksia joskus jopa 2-3 viikon takaa, toki aiheellisia kaikki.
</offtopic>
Tottakai normaalisti porukka tietää suunnilleen paljon tilillä on rahaa, mutta veikkaan, että jokaikisellä on ainakin joskus myös käynyt tilanne, että jostain syystä ei olekaan.
Itse muistan ainakin samantien yhden: nostin tililtäni käteistä, jota pääasiassa käytän, johonkin ostoon, sekä lompakkoon taskurahaksi. Sitten seuraavan kerran menin kauppaan ja unohdin nostaneeni juuri tilini lähes tyhjäksi ja maksoin Electronilla. Ei tietysti onnistunut, kun olin lompakkoni täyttänyt juuri tilini sisällöllä, joten kaivoin rahat sieltä. Näitä sattuu aina joskus itse kullekin varmaan, minulle ainakin.
CRC:n postituksessa on omien kokemusten mukaan nykyään parin päivän viive. Samalla ilmainen toimitus on nykyään hitaampi kuin joskus muinoin ja kestää sen 1,5-2 viikkoa. Tässä asiassa CRC on tipahtanut useimpien kilpailijoidensa kyydistä.
Tasan 7 vrk on kestänyt tilauksesta kotiin viimeiset kaksi tilausta (ilmaisella toimituksella). Viime viikolla toinen noista tilauksista. Saman verran aikaa menee muualtakin ulkomailta.
Eipä tuolta juuri muuta kuin jotain alennuksessa olevia tuotteita tule tilattua, Saksasta saa pääsääntöisesti sen verran halvemmalla.
Klarna on nätisti kuorrutettu ruotsalainen luottofirma...
https://www.klarna.com/fi/tietoja-meista
Kyllä niillä sitten varmasti on keinot periä rahansa jos joku ei meinaa maksaa, samoin kuin tässä aiemmin mainittu asia, jos asiakas ei saisi tuotettaan, en usko, että asiakkaana oleva yritys haluaisi sen kummemmin Klarnan kanssa tapella kuin muidenkaan luottoyhtiöiden. Molemmat menettäisivät asiakkaan jos ei tuotetta asiakkaalle tulisi, joten kumpikaan ei varmasti tähän pyri.
Mä en vieläkään ymmärrä, jos kerran Visa Electron löytyy, miksei sitä Paypalia voi käyttää?
Ihan samalla tavalla pitää olla omalla pankkitilillä katetta ostaessa, maksoi Paypal/Electronilla tahi Klarna/verkkopankkimaksuna.
Klarna on kuitenkin kärpässarjalainen noissa verkkokauppamaksuissa verrattuna Paypaliin, ja Paypal nyt on käytännössä liki maailman kaikissa verkkokaupoissa käytössä.
chainreactioncycles.com
Luenko otsikon jotenkin väärin? Monta sivua jotain Klarnaa ja Electronia.
Ei ole kyse siitä etteikö Paypallia voisi käyttää, vaan pikemminkin siitä onko millään tapaa tarpeellista tehdä sinnekin tili. Jos ihminen tilaa jotakin joitakin kertoja vuodessa, ehkä keskimäärin 3-5 krt/v, ja niistä kerroista valtaosa tilataan jostakin, jossa Klarna käytössä, (etkä näinollen tarvitse minkäännäköisiä tilejä minnekään saadaksesi nopeaa palvelua) ja korkeintaan 1 max 2 kertaa jostakin muualta, mikä sekään ei ole pakollista, ei luonnollisesti ole kauheasti intressiä innolla luoda tilejä sinnetänne ja tutustua kaikkiin mahdollisiin maksutapoihin. Ja jos kerran siellä CRCllä toimisi Electronilla tilaaminen jotenkin järkevämmin kuin tämä tilinsiirto niin silloin luultavimmin kuka tahansa vastaavassa tilanteessa valitsisi sen.
Jos sitä tilaisi jatkuvasti jotakin ja kaupoista, joissa pitäisi ehdottomasti käyttää luottista tai Paypallia niin ehkä sitten, mutta tällaisessa tilanteessa se ei vaikuta mitenkään erityisen hyödylliseltä.
Ja jos kerran siellä CRCllä toimisi Electronilla tilaaminen jotenkin järkevämmin kuin tämä tilinsiirto niin silloin luultavimmin kuka tahansa vastaavassa tilanteessa valitsisi sen.
Toimiihan se, Paypalin kautta.
Laitoin CRClle toivomusta, että ottaisivat Klarnan tai vastaavan käyttöön...
Ei tule tapahtumaan, sorry.
Käyhän sinne Electron maksutapana ihan suoraankin. :) Tai niin ainakin väittävät (http://www.chainreactioncycles.com/fi/en/customer-service/credit-card). Itse vain käytän mieluummin Paypalia välissä varmuustekijänä.
^^
Tekevät mitä parhaaksi näkevät, mutta jos ovat kerran jo menettäneet asiakkaita muiden palvellessa paremmin olisi ehkä syytä miettiä, josko jotain voisi parantaa.
^Ok, hyvä juttu.
BB Holland
20.01.2016, 23.25
Paypal on pelkkää hunajaa, mutta usein käytän suoraan luottokorttia. Ihan tarkkaan en tiedä mitä hyötyä luottokortin verifioinnista on, eihän ne kortin tiedot kai mene Paypaliltä myyjälle kuitenkaan. Jos Paypal on käytettävissä voi olla varma että myyjä ei ole täyshuijari. Ja jos ei tavaraa ala kuulua voi reklamoida olikohan tuo 45 päivän kuluessa, ja Paypalin pitäisi korvata.
CRC:stä on kamat tulleet noin neljässä arkipäivässä. Paitsi joulun alla tekemäni tilaus ei tullut ollenkaan. Perjantaina ovat laittaneet korvaavan tilauksen ja samana päivänä tein uuden isomman tilauksen. Mitään trackingiä ei tullut kumpaankaan eikä edes "Shipped" ilmoitusta, vaikka tilaus on lähtenyt. Pitääköhän ne mua ihan huijarina.
Hinnat on tuolla laskeneet vuodenvaihteessa, mutta Saksassa on halvempaa. Haluamiani eturattaita ei vaan Saksasta juuri löydy.
Minulla on kai sitten astetta huonointa parempi kuljetus, kun on periaatteessa tracking, vaikka olikin ilmainen, ilmeisesti tilaus ylitti jonkun maagisen rajan tai sitten tuli sivulla ollut tarjous ilmaiskuljetuksesta noille tuotteille. Tracking on kuitenkin vain periaatteessa, sillä käytännössä Trackpak ei ole antanut vielä mitään tietoja.
^ * Hyvin sopii keskustella myös maksutavoista Kaupat-otsikon alla. Nettikaupassa korostuu, kun ei käteinen toimi.
BB Holland
21.01.2016, 08.42
Muistaakseni crc:n lähetyksiin tulee aina tracking vaikka ilmaislähetyksessä se ei varmaan toimi Suomessa. Kadonneesta lähetyksestä maksoin pari euroa ja just se katosi en tiedä olisiko se ollut noudettavissa postista kuten tuo ilmainen.
Ilmaistoimitus tuli viikossa (p-kärry), seuranta toimi hyvin.
Muistaakseni crc:n lähetyksiin tulee aina tracking vaikka ilmaislähetyksessä se ei varmaan toimi Suomessa. Kadonneesta lähetyksestä maksoin pari euroa ja just se katosi en tiedä olisiko se ollut noudettavissa postista kuten tuo ilmainen.
Ei ole edelleenkään Paktrak-seurannassa minkäännäköistä tietoa tarjolla lähetyksestä ja sen sijainnista.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.