Näytä tavallinen näkymä : Silverbackin läskipyörät
Sivut :
1
2
3
4
5
[
6]
7
8
9
10
11
12
Syncromies
07.11.2017, 11.35
Kertokaapa mullekki mikä ihmeen lukko :)
shimano shadow plus clutch? (http://www.bikeradar.com/mtb/gear/article/how-to-adjust-a-shimano-shadow-plus-clutch-rear-derailleur-36461/)
Oisko parempi takavaihtajan jäykistäjä?
Kyselin Silverbackiltä tuosta keulakulmasta: Could you explain why you have 71 degree head tune angle while majority of fat bike models from other manufacturers have 69 degrees? Seems that steeper head angle would be better for slow and steady biking but for higher speeds in uneven conditions slacker is better.
Ja vastaus:
"Thank you for making contact with us.
On the surface, your comments do appear valid and it is actually something that we are debating and testing at the moment (fat bike steering geometry). Like you, we too are questioning the status quo.
Basically, the increased footprint of the tyre already gives a fat bike an enormous amount of stability, too much some people would say. The slightly steeper angles that we use help to overcome the steering lag and also the “auto steer” to a great degree.
Stay tuned to our Social Media for any new developments."
Vaihtasivat renkaat niin ei tarttis niinkään välittää tosta "auto steer":istä. Mikäli tarkottavat samaa asiaa ku self-steering.
Vai testaakohan ne tolla bulldozerilla.
Ala kiinnikkeet on Biltemasta https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170731/56319112c5a3fa95d124f26d7053ef1a.jpg
Mites nuo Bilteman kiinnikkeet on kestäneet käytännössä? Motonetin kiinnike antautui juurakkotärinöissä tänään kun ajelin töistä kotiin. Meni koko kiinnike katki, mikä tosin ei ihan järkytyksenä tullut kun eipä se kauhean paksua materiaalia ole.
Mites nuo Bilteman kiinnikkeet on kestäneet käytännössä? Motonetin kiinnike antautui juurakkotärinöissä tänään kun ajelin töistä kotiin. Meni koko kiinnike katki, mikä tosin ei ihan järkytyksenä tullut kun eipä se kauhean paksua materiaalia ole.Kiinnikkeiden oma kumi hajosi lähes heti, tein rungon suojaksi puutarhaletkun palasista halkaisemalla paremmat suojat.
Ilman suojia nuo naarmuttaa rungon ikävästi.
Käytössä nämä valuu alaspäin jos tarakalla kuormaa ja kannattaakin alunperin asentaa niin alas etteivät voi liukua alemmas.
Nämä ruostuu..
Tarakka jäänyt vähälle käytölle, nytkin vajan seinällä ja useimmiten reppu tuntuu käyevämmältä.
Sent from my A0001 using Tapatalk
Hydrauliikkaliikkeissä löytyy tommoisia kiinikkeitä. https://uploads.tapatalk-cdn.com/20171113/a5e8dd42d7401b2b72385c83d2137c4e.jpg
Lähetetty minun PRA-LX1 laitteesta Tapatalkilla
Kiinnikkeiden oma kumi hajosi lähes heti, tein rungon suojaksi puutarhaletkun palasista halkaisemalla paremmat suojat.
Ilman suojia nuo naarmuttaa rungon ikävästi.
Käytössä nämä valuu alaspäin jos tarakalla kuormaa ja kannattaakin alunperin asentaa niin alas etteivät voi liukua alemmas.
Nämä ruostuu..
Tarakka jäänyt vähälle käytölle, nytkin vajan seinällä ja useimmiten reppu tuntuu käyevämmältä.
Ok, eli Bilteman teräs ei ole ruostumatonta laatua sitten. Motonetin palikat ei ole ruostuneet, mutta nuo lienee jotain muuta materiaalia (sinkkiä kenties?). Noita ei myöskään saanut riittävän kireälle ilman sitä sisuskumin palaa. Siitä oli myös se hyvä puoli, että sen avulla kiristys onnistui tiukemmalle, ja oman kuormansa se kantoikin liukumatta. Mutta nyt kun se metalli murtui, niin runkoon jätti jälkensä. Ei sillä, ei tuo minun fillari enää muutenkaan näytä ihan pakasta vedetyltä.
Mulla tarakka on yhdessä tuon laukun kanssa ollut lähes joka päivä käytössä työmatkoilla. Tykkään kun laukun saa napsautettua sekunnissa paikalleen ja toisessa irti. Ja ihan erityisesti tykkään kun reppu ei ole hiostamassa selkää. Tosin lenkeillä mullakin on reppu, kun siellä kulkee kamelikyttyrä.
Hydrauliikkaliikkeissä löytyy tommoisia kiinikkeitä. https://uploads.tapatalk-cdn.com/20171113/a5e8dd42d7401b2b72385c83d2137c4e.jpg
Lähetetty minun PRA-LX1 laitteesta TapatalkillaNuo oliskin laadukkaan näköisiä, mutta ei taida valitettavasti tässä kohtaa passata kun tuo rungon alaputki kiemurtelee sen verran että nuo lienee liian pitkiä kiristymään kunnolla. Tietty jos niitä sahailis niin ehkä sitten. Vai onko nuo jotain kovempaa materiaalia?
Muovia
Parempi kuvahttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20171113/66aebf17d3de178c6da611f6c7a0450f.jpg
Parempi kuvahttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20171113/66aebf17d3de178c6da611f6c7a0450f.jpg
Lähetetty minun PRA-LX1 laitteesta TapatalkillaKiitoksia. Korjailen vielä tänään tuolla Motonetin kiinnikkeellä kun niitä tuolla varastossa on, mutta tuommoiset vois hankkia odottelemaan seuraavaa vaihtokertaa. Württihan tais nykyään myydä yksityisillekin?
Siis tuo Bilteman version mutterin rööri oli minulle liian syvä ja sahasin siitä kai pari senttiä pois, nyt tuo leikkauskohta ruostuu.
Ilmeisesti jotain galvanoitua rautaa.. ei ole muualta vielä ruostunut.
Mä myös hommasin tarakan ja siihen kuuluvan Topeak laukun työmatkaa varten, mutta jääny ajelut vähiin kun kelit niin syvältä ja polut ihan suota.
https://www.facebook.com/SilverbackBikes/videos/1896467180368395/
https://www.facebook.com/SilverbackBikes/videos/1896467180368395/Onkos tuossa videossa mitään menetettävää meille Facebook-rajoittuneille?
Onkos tuossa videossa mitään menetettävää meille Facebook-rajoittuneille?
Ei. Lähinnä kertovat että testaavat keulakulmia parhaillaan 2019 scooppeja varten. Testituloksia tulee myöhemmin.
Oletin että näkyis ilman tunnustakin ku on julkinen
justus6969
17.11.2017, 00.27
Oletin että näkyis ilman tunnustakin ku on julkinen
Näkyy!
Näkyy!Ei mulle vaan. Tai näkyy tuo linkattu sivu, mutta jos videota yrittää laittaa pyörimään, ohjaa vain login-sivulle.https://uploads.tapatalk-cdn.com/20171116/63d200cb3dd32798904c3227b12a72db.jpg
Ei mulle vaan. Tai näkyy tuo linkattu sivu, mutta jos videota yrittää laittaa pyörimään, ohjaa vain login-sivulle.
Aijoo ei siinä videossa oikeen ole mitään muutako pyörällä kaahailua. Se teksti kertoo olennaisen :)
Vaihdan kyllä doubleen ens syksynä jos siihenki muuttavat kulmaa. Renkaatki jos saisivat toisiksi samaan hintaan niin ois täydellistä
Heikki83
22.11.2017, 19.31
Ensimmäistä Läskipyörää ostamassa. Budjetti 900-1200€
Silverbackeja ja whiteja katellu.
Tämä ilmeisesti joku uus malli?
https://www.verkkokauppa.com/fi/product/16807/jhfxf/Silverback-Scoop-Deluxe-2018-fatbike-mamban-vihrea-L
Onko merkittävä ero onko läpiakselit vai ei ?
Mielellään ilman etuvaihtajaa oleva malli.
Ensimmäistä Läskipyörää ostamassa. Budjetti 900-1200€
Silverbackeja ja whiteja katellu.
Tämä ilmeisesti joku uus malli?
https://www.verkkokauppa.com/fi/product/16807/jhfxf/Silverback-Scoop-Deluxe-2018-fatbike-mamban-vihrea-L
Onko merkittävä ero onko läpiakselit vai ei ?
Mielellään ilman etuvaihtajaa oleva malli.
Eipä siinä isoa eroa ole käytännössä. Hyvin nuo QR-navatkin toimii. Kokemusta Scoop fatty 2016 ja Delight 2018, molemmat QR navoilla. Läpiakselinen on hieman jämäkämpi, mutta tuskin sitä eroa huomaa ajossa. Tuon mallin 30T eturatas ja 11-36 takana voi olla monen mielestä liian raskas. Vaihdikkaaseen ajoon hyvä, mutta hidasta päätä ruomintään ehkä niukasti. 11-42 10-pakka ei ole kallis päivitys.
Lähetetty minun SM-A320FL laitteesta Tapatalkilla
Itse antaisin mielipiteen kyllä läpiakselin puolesta, ainakin 907:n rungossa aikanaa 190 mm leveällä perällä oli ongelmia akselin kiinni pysymisessä ( liukui hahlossa )
Bluton saa paikalleen heittämällä jos o läpiakselit :) Jos vaikka torista löytää halvalla.
Takapakan tosta joutuu varmaan kyl vaihtamaan 11-42t:ksi jos siinä on muka 11-36. En kyllä ihmettelis jos on väärää tietoa
Tuli tilattua Scoop Single 2018. Tuleeko mitään polkimia mukaan?
Tuli tilattua Scoop Single 2018. Tuleeko mitään polkimia mukaan?
Peruspolkimet tuli ainaki 2016. Kannattee tilata kunnolliset
Ok, kunhan jotkut on aluksi ennen kuin ehtii tilaamaan paremmat.
Lakuduunaa
24.11.2017, 14.32
Peruspolkimet tuli ainaki 2016. Kannattee tilata kunnolliset
2017 ja 2018 doublessa tuli semmoset haistapaska polkimet joilla voi heittää heti sorsaa :)
Älä nyt, ne toimi talviajossa melkein kevääseen asti. Kunnes akseli paukahti poikki :). 2016 Fatty ja 2018 Delight omasivat samanlaiset polkimet.
kermaperuna
24.11.2017, 15.18
500km takana 2018 Fattylla ja ketjut venyneet 1% verran. Paljos muut on saanu kilometrejä irti orkkisketjuista? Onko tämä läskipyörien ominaisuus, että ketjuja pitää vaihtaa tiheämpään tahtiin vai onko nuo Deoren ketjut yksinkertaisesti surkeaa kamaa?
Giantin polkimet on ihan hyvät avopolkimet ja ne maksaa verkkokaupassa 30 paikkeilla riippuu versiosta. Toimii talvellakin... Tai siis mun mielestä.
500km takana 2018 Fattylla ja ketjut venyneet 1% verran. Paljos muut on saanu kilometrejä irti orkkisketjuista? Onko tämä läskipyörien ominaisuus, että ketjuja pitää vaihtaa tiheämpään tahtiin vai onko nuo Deoren ketjut yksinkertaisesti surkeaa kamaa?
2000km ajoin edellisillä mutta raakasti mitattuna ei ollu viel liikaa venyny. Keväällä tapana vaihtaa joka tapauksessa. Ei maksa paljoa ku tilaa muun romppeen mukana briteistä tai saksasta paremmat hg95 ketjut. Vakio tais olla hg54 2016 fattys
Mimmoset sisurit on uudessa scoop singlessä? Onko tietoa? Tubelesseja ei jaksa ainakaan heti tehdä.
Lakuduunaa
24.11.2017, 19.30
Mimmoset sisurit on uudessa scoop singlessä? Onko tietoa? Tubelesseja ei jaksa ainakaan heti tehdä.
Oletettavasti sen kuutisensataa grammaa kappale painavat kenda sisurit.
Oletettavasti sen kuutisensataa grammaa kappale painavat kenda sisurit.Ja näin ollen olisivat identtiset 2017 singlen kans.
500km takana 2018 Fattylla ja ketjut venyneet 1% verran. Paljos muut on saanu kilometrejä irti orkkisketjuista? Onko tämä läskipyörien ominaisuus, että ketjuja pitää vaihtaa tiheämpään tahtiin vai onko nuo Deoren ketjut yksinkertaisesti surkeaa kamaa?Mulla on menny jotain 750 km. Sitten ostin pykälää paremmat ketjut, ja niillä tais vajaa pari tonnia mennä. Nyt on taas alkuperäisen malliset, kattotaan paljonko menee. Oma mittatikkuni näyttää tosin vain 0,5% ja 0,75% venymät. Puolen prossan venymän jälkeen olen yleensä tilannu uudet ketjut odottamaan, ja sitten vaihtanu kun on venähtänyt yli tuon 0,75%.
Läskeissä taitaa kulua enempi ainakin jos ajelee raskaassa maastossa jolloin pienillä välityksillä yritetään päästä eteenpäin ja leveä rengas nappaa hyvin kiinni. Äsken ajelin viitisen kilometriä mettäpolkua hangessa jossa just riitti 24/26-piikkinen eturatas ja 46-piikkinen takaratas. Varmasti ketjuja rassas. Ja hikikin tuli.
Giantin polkimet on ihan hyvät avopolkimet ja ne maksaa verkkokaupassa 30 paikkeilla riippuu versiosta. Toimii talvellakin... Tai siis mun mielestä.
Lähetetty minun PRA-LX1 laitteesta TapatalkillaMulla on Nukeproofin Electron Evot. Chainreactioncyclesissä olivat jotain 35 e. Olen ollut tyytyväinen, joskin alkuperäiset rasvat katos muutamassa kuukaudessa ja polkimet muuttuivat tahmeaksi. Uusilla vaseliineilla on nyt menny ainakin yhtä kauan ja tuntuu että ne pyörii paremmin kuin uutena. Tuotesivun arvosteluissa joku muu kertoi vastaavasta. Hyvinä puolina sanottakoon että polkimeen löytyy myös halvalla varaosia.
Minä tosin modasin niitä vielä sen verran, että ruuvasin pikku mutterit piikkeinä toimiviin ruuveihin. Pito ei juurikaan heikentynyt, mutta enää ei sadehousut repeä ja nahkamaiharit naarmuunnu jos tumpeloi jalan polkimelta.
Noista pikku puutteistaan huolimatta mielestäni helposti hintansa arvoiset, ja ostaisin uudelleenkin.
Syncromies
25.11.2017, 15.07
750km omalla fattyllä takana. Eikä ole lähelläkään vaihtokunnossa. 1,5-2tkm luulen pääseväni nuilla ketjuilla.
Lakuduunaa
26.11.2017, 08.30
Hg54(deore) tuntui omissa ajoissa venyvän 0.5%:iin jo 500km ajon jälkeen riippumatta pyörästä, muistelisin sitten että kun olen kahta ketjua kierrättäny niin tonnin kohdalla alkoi olla melkein 0.75%. Hg95(xt) taisi venyä melkein samaa tahtia. Parin tonnin kohdalla kun molemmat ketjut oli kiertäny 2 kertaa oli täysin mahdotonta enää laittaa pelkästään uutta ketjua kun 9-10 vaihteilla se loikkasi jo yli, eli pakka oli kulunut niiltä osin. 1% kai nuo ketjut kannattaisi ajella ja sitten pistää kaikki vaihtoon
H. Moilanen
27.11.2017, 13.02
Orkkisketjut on pääsääntöisesti aika heikkoja. Kilometrien sijaan maastopyörissä olisi relevantimpaa mitata ajotunteja, mutta ei niistäkään mitään kovin eksaktia kestävyyttä voi ketjulle antaa. Kuivana kesänä ketjut kestää koko kesän, rospuuttotalvena menee kolmet ketjut. Käyttö ja kuran määrä vaikuttaa ketjun kestävyyteen.
Dura-Ace/XTR ketju on kestävin Shimanon ketjuista. Hintalappukin siedettävällä tasolla. En näe syytä, miksi pitäisi ottaa halvempaa ketjua.
E: 10-systeemiin ei taidakkaan saada enää kuin Ultergra/XT -ketjua...
Lakuduunaa
30.11.2017, 12.30
2018 pyörin omistajat, jos viitsisitte niin mittailkaapas keulakulmanne niin nähdään tuo geometria tuliko muutosta edelliseen vuoteen.
Mulla vaihtui M fatty 2018 S delightiin. S-koon ja isompien välillä on ainakin eroa. Mutta 2016 S-koko vaikutti sekin yhtä jyrkältä, kun sellaisen yksi päivä näin. Toisaalta jyrkkä kulma jotenkin sopii ketterään pieneen pyörään.
Puhelimen kulmamittari näytti 2018 singlelle 67 astetta:) eli tuskin ihan oikein. Jokatapauksessa makia peli. Kaikki pelas suoraan paketista koottuna, väänsin vaan typeränä intoa täynä sen kuusiokolopultin kannan pyöreäksi, jolla stemmi on kiinni.
Mittasitko haarukan kyljestä ? Taisit mittaa 51mm offsetin mukaan? pystyykö emäputken sivusta mittaamaan?
väänsin vaan typeränä intoa täynä sen kuusiokolopultin kannan pyöreäksi, jolla stemmi on kiinni.
Näin tein minäki. Myös satulaputkenkiristimen. Uudet tilasin enkä alkanu kierteitä tekeen uusiksi
Momenttiavainta ei oo ollu vielä varaa hankkia niin käyttäny nytten semmosta oikeen pientä avainta joka tulee huonekalujen mukana kasaukseen. Siinä ei ole vipuvoimaa.
Lidlin pyörätyökalulla olen nuo rikki vääntäny. Siihen ku saa vähä enemmän vipuvoimaa
Paksupolkija
01.12.2017, 15.13
Mittasitko haarukan kyljestä ? Taisit mittaa 51mm offsetin mukaan? pystyykö emäputken sivusta mittaamaan?
Niin eikös se keulakulma mitata vaakatasosta akselin kautta? Vai mikä on oikea mittaustapa? Offsetin kanssa kulma on loivempi jos vetää viivan akselista vaikka keskelle ohjaustankoa. Ajoon vaikuttaa enemmän tämä, kuin pelkkä emäputken kulma mikäli on offsettiä eli akseli ei ole emäputken keskikohdan kanssa samalla linjalla.
Valmistajat ilmoittaa usein HA, mutta haarukka taipuu usein eteenpäin anakin noissa jäykissä keuloissa ja lisäksi on offsettiä, joten kuvissa kulma näyttää loivemmalta kuin pelkkä HA.
Edit: Niin siis keulakulma on akselien välinen taso, josta suora linja emäputken läpi. Sitten on travelia eli kun otetaan offset mukaan. Tämähän vaikuttaa kyllä ajotuntumaan vs. jo offset on nolla. Nollaoffsetilla vaikkapa 71 asteen emäputken kulmalla tuntuma on OTB, mutta kun lisää offsettiä pari senttiä, niin pyörä menee esteestä paremmin yli. Tähän vielä haarukan taivutusta. Tosin tämä on kyllä erikoista kuvien osalta, kun joissain keuloissa putket lähtee heti kruunusta taipumaan eteenpäin (offset). Tuottaa ainakin visuaalisesti loivemman kulman, jossei sitä ole oikeasti.
Tässä keulaputket aika suorassa linjassa emäputken kanssa.
https://www.suomenurheilupyora.fi/images/products/rock-machine-avalanche-30_prlist.png
Tässä taas putken nojaa vahvasti eteenpäin.
https://www.reidbikes.com/wp-content/uploads/reviews/Bike-Radar-Ares.jpg
Kiitoksia. Korjailen vielä tänään tuolla Motonetin kiinnikkeellä kun niitä tuolla varastossa on, mutta tuommoiset vois hankkia odottelemaan seuraavaa vaihtokertaa. Württihan tais nykyään myydä yksityisillekin?Eipä se Motonetin kiinnike kestänyt tällä kertaa paljon mitään. Tai kiinnike kesti, mutta kiinnitys itsessään ei ollut onnistunut ja kiinnike sitten irtos. Sävelsin nyt vielä kertaalleen itse omat kiinnikkeet alumiinilistasta, sisäkumista ja klemmareista. Tuli itse asiassa yllättävän tukevan tuntuinen, paljon parempi kuin noilla aiemmilla yritelmillä. Kestävyys jää kuitenkin nähtäväksi.
Tässä ostoslista jos joku toinenkin haluaa kokeilla:
http://m.motonet.fi/fi/tuote/887164/Alumiinilatta-40x4mm-2m
https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/geetee-rst-letkuside (20-32 mm)
Ohjeena että leikkaa tuosta alumiinista pari kuvan mukaista palaa (itte käytin akkukäyttöistä kuviosahaa, mutta käsikäyttöisellä rautasahalla saisi siistimmin) ja viilailee rautaviilalla karheudet pois. Kannattaa myös viilata pienet hahlot klemmarin parempaa paikallaan pysymistä varten (ei näy kuvissa). Sitten kun alumiinipalat on leikattu, ne voi klemmareilla kiinnittää runkoon niin että sisuskumi on välissä suojana. Käytin aluksi nippusiteitä, mutta klemmarilla sai jämäkämmin kiinni. Lisäksi nippusiteen kanssa epäilytti että jos se pettää, alumiinipala saattais kiilautua suoraan jarrulevyn aukkoon kun ovat alle puolen sentin päässä toisistaan.
Jos joku haluaa kokeilla tehdä samanlaista, kannattaa katsoa kaavakuvasta vain mitat, ei piirroksen mittasuhteita. ;)https://uploads.tapatalk-cdn.com/20171203/a6b8fe21b346ea07aaa196f34cb0f75a.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20171203/7ff0e6fc1460553e4c327f2ccc962d2d.jpg
Juu mittasin tosiaan haarukan kyljestä tuon 67 astetta. Tuosta putkesta hankalampi mitata luotettavasti. Onko kukaan laittanut riser tankoja? Itellä tuntuu ehkä pidemmillä yli 5km metsäpolku reissuilla, että selkä kipeytyy ja mieli tekisi ajaa hieman pystymässä asennossa. Lyhemmillä ja agressiivisemmilla spurteilla ajo-asento on ihan jees. Tietysti hieman ehkä vaikuttaa sekin, että on liukkaat polut ja se saa aikaa pientä jännitystä ajamiseen.
Onko kukaan laittanut riser tankoja?
50mm riser tanko (https://www.bikester.fi/tarjoukset/polkupyoran-osat/376996.html) itellä 16 asteen taivutuksella. Korotus ei tosin tunnu niin isolta. Yhen spacerin verran alempana. Tuli tosin rannevaivoihin. Edellinen riser tanko pasko ranteet ku oli niin jäykkä ja normi 9 asteen taivutuksella.
Selkä voi kipeytyä myös satulan asennosta. Etukenossa menee alaselkä ja takakenossa ristiselkä
fiilistely (http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?50544-Virallinen%99-Fatbike-fiilistely-ketju&p=2721451#post2721451)
Syncromies
06.12.2017, 15.39
Nukeproof warhead cf 25mm nostolla löytyy täältä ja tykänny oon. Jonkin verran ajoasento nousee, mutta ehkä ottaisin nyt isommalla nostolla.
https://www.on-one.co.uk/i/q/HBOOOG/on-one-og-handlebar
On ihan hyvä. Maksoin 17€ aikoinaan
Snakeman
08.12.2017, 10.45
Vuoden ajo takana Scoop Singlellä. Täytyy sanoa, että tyytyväinen olen pyörään ollut. Itsenäisyyspäivän Suomi 100-lenkillä tuli pyörään ensimmäinen ongelma. Pari kilsaa ennen kotia aljoi polkimet pyörimään tyhjää, vapaaratas nakutti kyllä. Kick-bikellä kotiin ja eilen avasin takanapaa. Vapaaratas näyttää olevan kunnossa, mutta navassa oleva hammaskehä pyörii. Pyörä lähetetty Verkkokaupasta 1v ja 1viikko sitten. Katsotaan mitä takuu sanoo.
Oliko lähteny aukeemaan vai halki? Oliko vaparin rungossa jälkiä? Mulla oli vapari ottanu kehään kiinni ennen ku vaihdoin laakerit vapariin ja napaan ja rauta-akselin. Jos vapari ottaa hammaskehään kiinni ja laskettelee vapaalla niin voi varmaan lähtee aukeemaan. Kun veto on päällä niin hammaskehä kiristyy.
Tilasin scoop singlen. Mistä niitä fatbag runkolaukkuja saa, näyttää sopivan hyvin mutta google ei löydä? Olisko saint mx80 polkimet hyvät?
Tilasin scoop singlen. Mistä niitä fatbag runkolaukkuja saa, näyttää sopivan hyvin mutta google ei löydä? Olisko saint mx80 polkimet hyvät?Muuten kyllä mutta talvikäyttöön kannattaa katsella avonaisempia. RaceFace Chester todettu ainakin toimivaksi, muitakin varmasti on.
Tilasin scoop singlen. Mistä niitä fatbag runkolaukkuja saa, näyttää sopivan hyvin mutta google ei löydä?
Se o XXL:n laukku (http://whitebikes.com/parts/bag-frame-3fat-2/) jota ei ole saatavilla tällä hetkellä. En voi myöskään suositella. Vetoketju hajoaa herkästi
Sanottakoon, että 2018 singlen mukana tuli polkimet joilla ainakin alkuun pääsee ja kaltaiseni amatööri saattaa jopa nauttia niilläkin polkimilla ajamisesta :)
Se o XXL:n laukku (http://whitebikes.com/parts/bag-frame-3fat-2/) jota ei ole saatavilla tällä hetkellä. En voi myöskään suositella. Vetoketju hajoaa herkästiKyllä. Uudet vetoketjut ompelimossa kustansi 60 e, joten ei ollu enää edes halpa laukku. Tosin hyvä siitä tuolla modauksella tuli, ja laukun muu materiaali on onneksi kestänyt vuoden päivät hyvin.
Sanottakoon, että 2018 singlen mukana tuli polkimet joilla ainakin alkuun pääsee ja kaltaiseni amatööri saattaa jopa nauttia niilläkin polkimilla ajamisesta :)Joo ei se niin tarkkaa ole millä menee kunhan itse tykkää. Talvella vaan mukavampi kun ei lähellä suojaa ole koko ajan tukossa. Mulla Sainteissa välillä aika hyvät paakut.
Juu kyllä ne vakiopolkimet tänään aika tukossa oli. Tänään varmaan kriittisin keli noiden polkimien kannalta. Miten muuten, jos vaihtaa tuon riser-tangon, niin onko miten tiukassa nuo vakio käsigripit? Joutuuko hankkimaan uudet uuteen tankoon? Suvalalla meinas, että joskus tarttee puukkoo, että ne saa irti ja joskus ei.
No ei puukkoo tarttenu. Malttia :)
Juu kyllä ne vakiopolkimet tänään aika tukossa oli. Tänään varmaan kriittisin keli noiden polkimien kannalta. Miten muuten, jos vaihtaa tuon riser-tangon, niin onko miten tiukassa nuo vakio käsigripit? Joutuuko hankkimaan uudet uuteen tankoon? Suvalalla meinas, että joskus tarttee puukkoo, että ne saa irti ja joskus ei.Omastani en niitä irrotellut kun vaihdoin koko tangon ja ostin siihen uudet gripit. Prismasta kotimaiset Herrmanssit, eivät ole hinnan kiroamat ja pidän laadukkaina; malli Diamond ilman ruuvikiristystä. Pysyvät kiinni kuin tauti, mutta irtikin saa kun ruiskuttaa injektioneulan avulla vettä tangon ja gripin väliin. Tiukassa kyllä sittenkin ovat. Tuon veden kanssa voi varmaan niitä vakiopäitäkin yrittää irti, mutta saattaa olla etteivät sittenkään irtoa ainakaan ehjinä.
Jos on kompura käytössä niin paineilmapistoolilla ilmaa tangon ja tupin väliin. Tuppi lähtee melkeen itsestää irti. Sit laittaa hiuslakan kanssa takas ja föönillä vähän lämmittää . Ostin kumminkin lukkotupit kun könysin suolla. Tuppi kastui ja rupes pyörimään.
Eikö olisi vaan helpompaa ostaa ruuvikiristeiset gripit. Lähtee pois ja menee takaisin ilman mitään värkkäämstä?
Sitten nuo ilman ruuveja olevat tosiaan tahtoo alkaa liikkumaan ajan myötä ellei niitä liimaa jotenki.
Eikö olisi vaan helpompaa ostaa ruuvikiristeiset gripit. Lähtee pois ja menee takaisin ilman mitään värkkäämstä?
Sitten nuo ilman ruuveja olevat tosiaan tahtoo alkaa liikkumaan ajan myötä ellei niitä liimaa jotenki.Noiden syiden johdosta ostinkin lukolliset.
J.Kottenberg
10.12.2017, 09.41
Sitten nuo ilman ruuveja olevat tosiaan tahtoo alkaa liikkumaan ajan myötä ellei niitä liimaa jotenki.
Itsellä ollut noita ilman mitään kiristysmekanismeja olevia pelkästään kitkalla kiinni pysyviä grippejä, ja kun ne esimerkiksi tuulilasinpesuaineella liukastettuna on saanut paikoilleen niin on ne varsin hyvin pysyneet kiinni. Mutta se irroitus. Jos jostain syystä pitää ottaa pois niin aina ei paineilmakaan ole auttanut. Siinä on olleet kuin kuuluisa tavara junttilan tuvan seinässä. Mattopuukko on ollut aika hyvä irroitusväline. Tämän takia en niitä suosi.
Jokos Verkkiksen 3ke täysjoustohiilikuituläski kesksuteltu? https://www.verkkokauppa.com/fi/product/33989/jhjcr/Silverback-Synergy-Fat-2018-taysjoustofatbike-hiilikuitu-L
Harmi että sitä ei ole saatavana isompana.
Mikähän siinä on, ettei mainoskuvissa vahingossakaan kuvata jousituksen linkkuja toiselta puolelta, jossa ei olisi ratas tiellä. Tuossakin on jonkin sortin linkkuperä ja ehkä alalinkun etupää laakeroitu polen tyyliin keskiöön. Toista päätä ei sitten näekään. Voi toki olla, että olen ainut, jota asia kiinnostaa, kun tilaa pyörää koeajamatta sitä.
Mitäpä vielä?
Näkiskö näistä paremmin https://silverbacklab.com/product/synergy-fat-2/
Näkiskö näistä paremmin https://silverbacklab.com/product/synergy-fat-2/Kävin katsomassa nuokin.
Mitäpä vielä?
^Toiselta puolelta ei näy mutta verkkokaupan kuvassa 9 näyttäis että laakeroitu poljinkeskiön taakse, muutama sentti siitä.
Joo, siinä näkyy huonosti jotain, etenkin kännykän näytöltä. Linkun asennosta ei tiedä juuri mitään, tosin sillä ei enää suurempaa merkitystä olisikaan. Yksi kuva toiselta puolen avittaisi. Vaan eipä tämä ole yksin verkkokaupan/sirverbackin tyyliä.. Kai se on muotipoliisien oppi mennyt hyvin perille. Kuva aina voimansiirron puolelta.
Valmistajan sivuilta löytyy pyörälle myös paino, n. 15.7kg
Mitäpä vielä?
Mun 2018 singlessä oli m615 jarrut m6000 sijaan, kannattaako tästä sanoa verkkikselle, onhan nuo ainakin jo vanhemmat kuin m6000.
Kopio verkkiksen sivulta.
Tuotteen saatavuus saattaa vaihdella, Silverback Technologies pidättää oikeuden muutoksiin värien, materiaalien, komponenttien, teknisten tietojen ja mallien osalta. Valmiusaste, komponentit ja tekniset tiedot saattavat vaihdella eri tuotanto erien kohdalla.
Kopio verkkiksen sivulta.
Tuotteen saatavuus saattaa vaihdella, Silverback Technologies pidättää oikeuden muutoksiin värien, materiaalien, komponenttien, teknisten tietojen ja mallien osalta. Valmiusaste, komponentit ja tekniset tiedot saattavat vaihdella eri tuotanto erien kohdalla.
Eikä se olis Silverback jollei siellä joku osa olis jotain muuta kuin spekseissä sanotaan. ;)
Käytännössä mennee varmaan niin, että tehtaalla laittavat viime vuotisista malleista ylijääneitä osia tän vuoden alkupään tuotantoon. Mikä ei kauhean mukavaa ole jos osa on luvattua huonompi. Kyllä siitä mielestäni voi Verkkokaupalle mainita. Joku parin kympin lahjakortti olisi mielestäni asiallinen korvaus tässä tapauksessa (ja tietty mahdollisuus kaupan purkuun koska tuote ei ollut kuvatun mukainen, mutta semmosta nyt tuskin kukaan näkee järkeväksi -- varsinkin kun hinnasta kuitenkin voitaisiin vähentää käyttökin).
Lakuduunaa
11.12.2017, 08.39
Mun 2018 singlessä oli m615 jarrut m6000 sijaan, kannattaako tästä sanoa verkkikselle, onhan nuo ainakin jo vanhemmat kuin m6000.
Rahallisesti jarruissa ei ole juurikaan eroa, onko sitten käytännössä. Nähtävästi myös kauniimman osapuolen 2018 single tuli m615 jarruilla.
Lakuduunaa
11.12.2017, 08.42
Keulakulmista seuraavaa :
2018 singlen keulakulma näyttäisi todella olevan headtubesta katsottuna 72 °.
Minun double 2018 tuli 70,5° kulmalla, eli sain ilmeisesti 2017 rungon 2018 väreissä ? Kaikki runkomitat olivat ainakin vierekkäin verrattuna samat.
Joo, siinä näkyy huonosti jotain, etenkin kännykän näytöltä. Linkun asennosta ei tiedä juuri mitään, tosin sillä ei enää suurempaa merkitystä olisikaan. Yksi kuva toiselta puolen avittaisi. Vaan eipä tämä ole yksin verkkokaupan/sirverbackin tyyliä.. Kai se on muotipoliisien oppi mennyt hyvin perille. Kuva aina voimansiirron puolelta.
Valmistajan sivuilta löytyy pyörälle myös paino, n. 15.7kg
Paino ei ole paha joustoläskiksi LEVEILLÄ kumeilla.
Viime viikolla saapuneessa 2018 singlessä myös m615 jarrut
Itsehän sain 100€ lahjakortin Verkkikseen hyvityksenä siitä, kun Scoopissa olikin 60tpi renkaat 120tpi sijaan. Kannattaa ainakin kokeilla reklamoida. [emoji6]
Tämä oli siis ekan Scoopin kanssa kaksi vuotta sitten, ovat varmaan sen jälkeen tajunneet lisätä disclaimer-tekstejä jne.
Olen harkinnut ostaa Silverback Scoop Singlen 2018.
Osaako kukaan sanoa kumpi koko L vai XL olisi sopivampi. Pituutta 188cm ja inseam 92cm.
Valmistajan sivuilla antaa kooksi L tai XL.
Flextone2
14.12.2017, 11.42
Veikkaampa, että kannattaa ottaa XL sillä L-kokoja tulee verkkokauppaan maaliskuussa ja XL-kokoja on varastossa vielä 4 kpl :-)
Ensimmäistä fatbikea olen lähinnä työkulkineeksi hankkimassa vanhan Helkama hybridin rinnalle, ja Silverbackit kiinnostaisivat jonkun verran. Pituutta itsellä on 176 cm ja suht lyhyet jalat, eli varmaan M-koko olisi aika varmasti sopiva. Seuraavia malleja olen katsellut:
https://www.verkkokauppa.com/fi/product/37614/jhjbn/Silverback-Scoop-Single-2018-fatbike-sininen-M
https://www.verkkokauppa.com/fi/product/33385/jhfvt/Silverback-Scoop-Deluxe-2018-fatbike-mamban-vihrea-M
Lähinnä tosiaan tarkoituksena on hommata kulkine päivittäiseen liikkumiseen, mutta voisi herätä innostus jopa metsäpoluilla poikkeamiseen.
Kumman valitsisit näistä vai olisiko joku muu malli jopa kiinnostavampi? Kiitos kommenteista jo etukäteen!
Ihanko tuossa deluxen kuvassa olisi 11-42 kasetti niinku ois syytä ollakki. Mutta specsit sanoo 11-36.
Onko kukaan ehtiny tuota ostamaan?
Ihanko tuossa deluxen kuvassa olisi 11-42 kasetti niinku ois syytä ollakki. Mutta specsit sanoo 11-36.
Onko kukaan ehtiny tuota ostamaan?Onko Shimanolla virallista tukea 42T pakalle muuta kuin uudessa Deoressa? Mutta näyttää kyllä 42T pakalta kuvassa.
Edit: siis kymppipakoista puhe...
Lakuduunaa
18.12.2017, 08.39
Pituutta itsellä on 176 cm ja suht lyhyet jalat, eli varmaan M-koko olisi aika varmasti sopiva. Seuraavia malleja olen katsellut:
https://www.verkkokauppa.com/fi/product/37614/jhjbn/Silverback-Scoop-Single-2018-fatbike-sininen-M
https://www.verkkokauppa.com/fi/product/33385/jhfvt/Silverback-Scoop-Deluxe-2018-fatbike-mamban-vihrea-M
Kumman valitsisit näistä vai olisiko joku muu malli jopa kiinnostavampi? Kiitos kommenteista jo etukäteen!
Scoop single ehdottomasti näistä kahdesta, on läpiakselit, kuitukeula, 1x11, paremmat jarrut ja myöhemmin voit vielä tuohon päivittää bluton jos siltä tuntuu. 1300 €:lla et saa vastaavaa pyörää miltään muulta merkiltä. M-koko varmasti hyvä, itselläni pituutta 175cm ja M on oikein hyvä, S tuntuu hieman lyhyeltä.
Ensimmäistä fatbikea olen lähinnä työkulkineeksi hankkimassa vanhan Helkama hybridin rinnalle, ja Silverbackit kiinnostaisivat jonkun verran. Pituutta itsellä on 176 cm ja suht lyhyet jalat, eli varmaan M-koko olisi aika varmasti sopiva. Seuraavia malleja olen katsellut:
Lähinnä tosiaan tarkoituksena on hommata kulkine päivittäiseen liikkumiseen, mutta voisi herätä innostus jopa metsäpoluilla poikkeamiseen.
Saatavilla olevat silverbackit (https://www.verkkokauppa.com/fi/catalog/9231d/26%22?query=silverback&availability=6_2) on tarjouksessa nyt. Yks XL single tällä hetkellä 1104€.
Lakuduunaa: Kiitokset suosituksesta, vahvisti omaa mielikuvaa!
hcfreak: Suuret kiitokset vinkistä, sain aamupäivällä pikaisesti poimittua viimeisen Scoop Single M-kokoisen hintaan 1104,92 €. Taisi olla aika hyvä diili.
Tarvitseeko pyörän kasaamisessa mitään erikoistyökaluja?
Oli kyllä hyvät diilit. Omnea pyörälle.
Kasaamiseen riittää muistaakseni 4mm ja 5mm kuusiokolot. Eturengas paikalleen, satula ja tanko. Siinäpä se pääosin. Niin ja polkimet.
Tarvitseeko pyörän kasaamisessa mitään erikoistyökaluja?
Hyvä diili oli. Em. työkalujen lisäksi hyvälaatuinen momenttiavain olisi suositeltava tuon hiilikuituisen etuhaarukan kanssa.
Voisiko joku mittaa doublesta keulakulman, että onko muissa fillareissa 72 vai 70,5 astetta? Nyt ei ois ainakaan hinnalla pilattu.
Siellähän se valmistajan sivuilla lukee, että 72. Onhan tuo aika jyrkän näköinen kuvissakin ja yhden minkä luonnossa näin.
Nopeasti meni loput scoop singlet verkkokaupassa tuolla tarjoushinnalla.
Lakuduunaa
19.12.2017, 12.20
Siellähän se valmistajan sivuilla lukee, että 72.
Niinhän se lukee mutta sehän ei tarkoita mitään ainakaan minun 2018 doublen osalta. Se kun syyskuussa kotiutui 70,5° kulmalla, eli sain ilmeisesti 2017 rungon 2018 väreissä. Kaikki mitat täsmäsivät 2017 runkoon.
kämpillä yritin kännykän angle meter appsilla mitata kuvasta niin emoputkesta sain 70.5 ja haarukan putkista 72
Vähä erikoinen valmistaja jos kuluttaja ostaa 2018 vuoden mallin missä on ilmoitettu pyörälle osalista mutta sitten myydään pyöriä eri osilla mitä listassa ja viime vuoden rungolla.
Sitten jossain pikkupräntillä lukee, että osat voivat vaihdella yms. Eihän tuossa ole mitää tolkkua. Luvataan jotain mutta myydään muuta.
Ei herätä oikein luottamusta..
Toisaalta se saattas johtaa siihen että pyöriä ei olis saatavilla ku osia ei saa toimittajilta. Mitä tuohon aikasempaan jarru hommaan tulee niin nehä 615:set ei ole yhtään huonommat mitä pitäs olla.
Mulla on vähän semmonen kutina että rungot ei oo muuttunu pariin vuoteen geometrialta.
H. Moilanen
20.12.2017, 10.00
^^Mikä piti muuttua rungossa vuodelle 2018? Väri?
Lakuduunaa
20.12.2017, 10.41
http://i8.aijaa.com/m/00134/14499058.jpg (http://aijaa.com/AFNsIs)
Doublen osalta näin
verkkokaupassa näytti scoopit olevan tarjouksessa:) fattynki saa alle tonnilla:)))
Snakeman
22.12.2017, 10.25
Vuoden ajo takana Scoop Singlellä. Täytyy sanoa, että tyytyväinen olen pyörään ollut. Itsenäisyyspäivän Suomi 100-lenkillä tuli pyörään ensimmäinen ongelma. Pari kilsaa ennen kotia aljoi polkimet pyörimään tyhjää, vapaaratas nakutti kyllä. Kick-bikellä kotiin ja eilen avasin takanapaa. Vapaaratas näyttää olevan kunnossa, mutta navassa oleva hammaskehä pyörii. Pyörä lähetetty Verkkokaupasta 1v ja 1viikko sitten. Katsotaan mitä takuu sanoo.
Homma etenee. Verkkokauppa hoitanut yhteydenpidon Silverbackiin. Silverback pesi kätensä tästä. Ilmoitti, että "kuluvilla osilla" 3kk takuu ja takanapa lasketaan sellaiseksi. Verkkokauppa tuli vastaan ja toimittaa minulle uuden navan. Vaihto jää itselle. Verkkokaupalle pisteet. Nyt odotellaan osaa, että saa pyörän ajokuntoon. Lumikelit päällä eli hienot olisi läskille ajokelit.
Esabbi kyseli, oli halki jne... Navassa ei näkynyt vaurion merkkejä. Mutta metallisilppua tuolla näkyi. Onkohan hammaskehä rympätty kiinni ja rymppiliitos pettänyt.
H. Moilanen
22.12.2017, 10.42
^Minkäslaisen takuun Verkkokauppa lupasi tuotteelle ostohetkellä? 2018 malliin näyttää ainakin olevan 12 kk ilman rajoituksia.
Snakeman
22.12.2017, 12.39
12kk. Tuli jopa tehtyä pyörän rekisteröinti Silverbackille, missä samat tiedot näköjään. Eri osilla eri takuu siis.
H. Moilanen
22.12.2017, 12.53
Ei aivan. Jos verkkis lupaa 12kk takuuta, se tarkoitta 12kk takuuta kaikelle riippumatta siitä mitä Silverpäkki sanoo jälkikäteen. Eli verkkokaupan "vastaantulo" on täysin minimisuoritus, eikä mikään suurieleinen goodwill-liike. Tähän voi toki tyytyä, mutta maksuttoman korjauksenkin voi vaatia. Nopeampi on tietty laittaa itse kuin taistella asiasta.
Läskipyöräkuume iski päälle, ja verkkokaupan Silverbackit taitavat nyt olla lääke siihen. Todellinen noviisi on kahlannut foorumia ja löytänyt jo paljon hyödyllistä tietoa. 192 pitkälle taitaa XL olla se oikea koko, mutta mikä Silveribackin malleista olisi se paras vaihtoehto:
Delight https://www.verkkokauppa.com/fi/product/31533/jhfqd/Silverback-Scoop-Delight-2018-fatbike-sininen-XL
Deluxe https://www.verkkokauppa.com/fi/product/1086/jhfxn/Silverback-Scoop-Deluxe-2018-fatbike-mamban-vihrea-XL
vai Fatty https://www.verkkokauppa.com/fi/product/57937/jhjbf/Silverback-Scoop-Fatty-2018-fatbike-oranssi-XL
Harmikseni huomaan, että joku onnellinen on kerinnyt jo ostamaan pois tässäkin threadissa mainitun alennushintaisen Singlen, joka olisi kovasti kiinnostanut. Mutta mikä näistä jäljellejääneistä, korreloiko hinta laatua, eli Fatty olisi noista paras ratkaisu? Vai mikä malli ja miksi? Noviisi ei oikein pysty spekseistä lukemaan eroja kunnolla.
Vai kannattaako odottaa, että Singleä on taas saatavissa? Onko verkkokaupalla ollut tapana alentaa näitä Tammikuussa aiempina vuosina, eli kannattaako vielä hieman odotella?
Mutta mikä näistä jäljellejääneistä, korreloiko hinta laatua, eli Fatty olisi noista paras ratkaisu? Vai mikä malli ja miksi?
Kyllä minä ottaisin noista Fattyn, osat on parempia kautta linjan. Jos budjetti kestää ja sopivaa kokoa on saatavilla, niin ostaisin alehintaisen Double Deluxen.
Ja jos jotenkin mystisesti saisin varastosta nykyisen Singlen sekä cyclocrossin muutettua rahaksi, ostaisin tuon alehintaisen täysjoustoläskin. :)
Fatty ehdottomasti koska Läpiakselit vanteissa ainoana. xt vaihteisto ja parhaan värinen.
Läskipyöräkuume iski päälle, ja verkkokaupan Silverbackit taitavat nyt olla lääke siihen. Todellinen noviisi on kahlannut foorumia ja löytänyt jo paljon hyödyllistä tietoa. 192 pitkälle taitaa XL olla se oikea koko, mutta mikä Silveribackin malleista olisi se paras vaihtoehto:
Delight https://www.verkkokauppa.com/fi/product/31533/jhfqd/Silverback-Scoop-Delight-2018-fatbike-sininen-XL
Deluxe https://www.verkkokauppa.com/fi/product/1086/jhfxn/Silverback-Scoop-Deluxe-2018-fatbike-mamban-vihrea-XL
vai Fatty https://www.verkkokauppa.com/fi/product/57937/jhjbf/Silverback-Scoop-Fatty-2018-fatbike-oranssi-XL
Harmikseni huomaan, että joku onnellinen on kerinnyt jo ostamaan pois tässäkin threadissa mainitun alennushintaisen Singlen, joka olisi kovasti kiinnostanut. Mutta mikä näistä jäljellejääneistä, korreloiko hinta laatua, eli Fatty olisi noista paras ratkaisu? Vai mikä malli ja miksi? Noviisi ei oikein pysty spekseistä lukemaan eroja kunnolla.
Vai kannattaako odottaa, että Singleä on taas saatavissa? Onko verkkokaupalla ollut tapana alentaa näitä Tammikuussa aiempina vuosina, eli kannattaako vielä hieman odotella?Tilaa bikestocks.es Mondraker Panzer. Keulakulma rennompi kuin silverbackeissa ja pitkä reach sopii pidemmälle hyvin. Oon ite 193cm ja XL-koko on oikein hyvä.
Tilaa bikestocks.es Mondraker Panzer. Keulakulma rennompi kuin silverbackeissa ja pitkä reach sopii pidemmälle hyvin. Oon ite 193cm ja XL-koko on oikein hyvä.Sopii se lyhyemmillekin. Pitkään geometriaan kun tottuu, ei paluuta ole..
Mitäpä vielä?
Panzer on ihan mielenkiintoinen, mutta jääkö komponettien tasossa sitten vähän Fattyn taakse?
Täälläkin on silverbackin osto erittäin lähellä, ja delight malli siis kyseessä. Onko pyörässä mitään kompastuskiviä joiden takia kannattais jättää ostamatta? Aina puhutaan noista vanteiden läpiakseleista, miksi se on parempi kuin "normaali" akseli?
Tuossa delight mallissa ei ilmeisesti läpiakseleita ole.
Runkokoko myös mietityttää, pituuteni (177cm) menee sekä M että L-kokojen kategoriaan. Kumpi olisi järkevämpi?
Tuohon hintaa ei taida parempaa läskipyörää saada, vieläpä 4,7" kumeilla ja tubeless valmiudella. Voisi myös kuvitella että jälleenmyyntiarvo pysyy suht hyvänä.
https://www.verkkokauppa.com/fi/product/1562/jhfnj/Silverback-Scoop-Delight-2018-fatbike-sininen-M/lisatiedot
Panzer on ihan mielenkiintoinen, mutta jääkö komponettien tasossa sitten vähän Fattyn taakse?Varmasti jää, vanteiden osalta paljonkin. (jos fattyssä tubeless readyt) geometria taasen on erinomainen, panzerilla ei vähällä tangon yli päädy. Mutta, läski kuin läski. Ensimmäinen pyörätyyppi, jolla nautin ajamisesta talvella.
Mitäpä vielä?
Tänne tosiaan pukki toi Scoop Singlen M-koossa ja sen juuri kasailin. Onko normaalia että etupäässä on hieman klappia? Eli kun etujarrun painaa pohjaan niin eteenpäin painettaessa etuhaarukka hieman lonksuu. Ei paljon mutta kuitenkin huomattavasti. Tätä ei varmaan normikäytössä edes huomaisi mutta näin testaillessa sen huomasin.
Samaan rahaan kysyn vaihteiden huollosta. Minkälaista öljyä kannattaa rattaille tarjota? Itsellä on peruspullo WD-40 ainetta kaapissa, eli onko se ihan riittävän hyvää tavaraa vai hommaanko jotain muuta?
Sulla on ohjainlaakeri löysällä, kiristä varovasti. Ohjainkannatin löysälle ja pikkusen siitä päältä korkin pulttia tiukemmalle. Hyvin kevyesti. Jos ohjaus menee jäykäksi, löysää hiven.
Hommaa ketjuöljyä, vaikka epäilemäti wd-40 on tyhjää parempi.
Mitäpä vielä?
Tänne tosiaan pukki toi Scoop Singlen M-koossa ja sen juuri kasailin. Onko normaalia että etupäässä on hieman klappia? Eli kun etujarrun painaa pohjaan niin eteenpäin painettaessa etuhaarukka hieman lonksuu. Ei paljon mutta kuitenkin huomattavasti. Tätä ei varmaan normikäytössä edes huomaisi mutta näin testaillessa sen huomasin.
Samaan rahaan kysyn vaihteiden huollosta. Minkälaista öljyä kannattaa rattaille tarjota? Itsellä on peruspullo WD-40 ainetta kaapissa, eli onko se ihan riittävän hyvää tavaraa vai hommaanko jotain muuta?
Sulla on tod.näk. ohjainlaakeri löysällä. Löysää stemmiä, kiristä päältä kevyesti ohjainlaakeria ja stemmi takaisin kiinni.
Älä aja jos on sitä klappia, syö aika nopeasti laakerin.
Onko normaalia että etupäässä on hieman klappia? Eli kun etujarrun painaa pohjaan niin eteenpäin painettaessa etuhaarukka hieman lonksuu. Ei paljon mutta kuitenkin huomattavasti. Tätä ei varmaan normikäytössä edes huomaisi mutta näin testaillessa sen huomasin.
Mulla oli 2016 Fattys samalla tavoin. Kuten muut neuvoi, ohjainlaakerin kiristys on ensimmäinen toimenpide. Itte en tuossa pyörässä saanut klappia kuitenkaan pois, enkä tiedä mistä se loppujen lopuksi johtui. Sittemmin pyörä vaihtui -17 Singleen ja siinä klappia taas ei havaittavasti ollut.
Ketjuöljyinä olen testannut CRC:n moottoripyöräketjuöljyä (kerää tehokkaasti likaa), Morgan Blue -kuivaöljyä (kallista, ketjut oli sateen jälkeen useamman kerran pintaruosteessa, mutta sinänsä ketjut pysyi puhtaana, monet on kehuneet, voi olla että en ravistanut purkkia alunperin riittävästi koska loppupurkki tuntui toimivan paremmin kuin ekoilla kerroilla), Weldtite TF2 Wet Lube (rasvaa hyvin, mutta kerää valitettavan paljon myös likaa) ja Weldtite TF2 Extreme Wet Lube (rasvaa hyvin, mutta aika sotkuista levitettävää, yllättäen tuntuu kuitenkin ajossa keräävän Wet-versiota vähemmän likaa).
Tällä hetkellä käytän noita kahta TF2-öljyjä. En ihan täysin tyytyväinen niihin ole ollut, mutta toisaalta saatavuus on hyvää ja hinta edullista. Viime keväänä tilasin Chainreactioncyclesistä, extreme-purnukat oli tarjouksessa jotain euron / 125 ml, ja toista lajia sai reilulla kympillä litran pönikän. Tuota tavallisempaa Wet-versiota löytyy ainakin Prismoista, Motonetista jne.
Flextone2
26.12.2017, 22.01
Ja tänne se toi XL-koossa... Omassa laakeri oli myös löysällä ja tuossapa Velogin ohjeet kotimaisella kielellä https://www.youtube.com/watch?v=qH6Qpyrh2L8
H. Moilanen
27.12.2017, 13.36
WD-40 ei myyntipuheistaan huolimatta ole voiteluainetta. Vai kuinka moni käyttöö liuotinainetta voiteluun?
Panzer on ihan mielenkiintoinen, mutta jääkö komponettien tasossa sitten vähän Fattyn taakse?
Tänään kävin kivijalkaliikkeessä ihmettelemässä pyöriä ja vaakakuppi alkoi sittenkin kallistua 27+:aan fatin sijasta yleispyöränä, kun ei täällä rannikolla lunta kumminkaan ihmeemmin ole. Jatkan ihmettelyä siis toisen otsikon alla, kun tämä keskittyy näihin läskeihin.
Meitsillä single vm 2018 M koossa ja oli kans hieman klappia etupäässä. Mulla auttoi kun kiristysvaiheessa pidin etujarrua pohjassa ja hieman nitkuttelin eestaas, että ohjainlaakeri asettui ikäänkuin aloilleen, tai niin ainakin kuvittelin. Varovainenhan tuon pultin kiristämisen kanssa saa olla ja stemmin pultit löysällä ohjainlaakerin kiristyksen aikana. Tein pöyristyttävän amatöörimäisen virheen ja minulla meni ensimmäisen pultin kanta pyöreäksi :) Miten teillä on pysynyt ketjut paikoillaan ja missä vaiheessa kannattaa tehdä jotakin säätötoimenpiteitä? Itellä tänään lähti eka kertaa irti kun poljin lumessa kovalla voimalla ja pienensin samalla vaihdetta.
Tänään tuli postista delight-malli, pyörä kasattu ja koeajettu 10km lenkki. On kyllä mahtava peli, pitkään mietein läskin laittoa ja onneksi laitoin.
Takavaihtaja ei toimi niinkuin pitää, vaihteet vaihtuu viiveellä molempiin suuntiin, välillä ei ollenkaan ja välillä itsestään kesken ajon.
Miten tuota kannattais lähteä säätämään? En oo hetkeen säädellyt noita vaihdepyöriä niin päässyt unohtuun.
Pyörä oli muutenkin esikasattu vähän sinnepäin, vaijerit meni mistä sattuun ja sellasta pientä. Hyvin oli kuitenkin pakattu ja paketti tuli 2 päivässä perille.
Tänään tuli postista delight-malli, pyörä kasattu ja koeajettu 10km lenkki. On kyllä mahtava peli, pitkään mietein läskin laittoa ja onneksi laitoin.
Takavaihtaja ei toimi niinkuin pitää, vaihteet vaihtuu viiveellä molempiin suuntiin, välillä ei ollenkaan ja välillä itsestään kesken ajon.
Miten tuota kannattais lähteä säätämään? En oo hetkeen säädellyt noita vaihdepyöriä niin päässyt unohtuun.
Pyörä oli muutenkin esikasattu vähän sinnepäin, vaijerit meni mistä sattuun ja sellasta pientä. Hyvin oli kuitenkin pakattu ja paketti tuli 2 päivässä perille.
Tämä on erinomainen video takavaihtajan säätämiseen: https://youtu.be/UkZxPIZ1ngY
Itse hurahdin pyöräilyyn viime kesänä ja ilman minkäänlaista aikaisempaa kokemusta juurikin tuon videon avulla säädin vaihtajaa.
WD-40 ei myyntipuheistaan huolimatta ole voiteluainetta. Vai kuinka moni käyttöö liuotinainetta voiteluun?Tällekkin on hyvä käyttökohde. Suihkuttaa rättiin ja pyörittää ketjun puhtaaksi ja sitten rasvaa ketjun kunnon ketju öjyllä.
Mites toi silverbackin takuu, rungosta löytyy 2 koodia, kumpi tuonne nettisivuille pitää laittaa? Ohjekirjassa puhutaan 22-merkkisestä koodista.
http://i8.aijaa.com/m/00694/14506212.jpg (http://aijaa.com/Sig80X)
Lakuduunaa
07.01.2018, 11.10
Mites toi silverbackin takuu, rungosta löytyy 2 koodia, kumpi tuonne nettisivuille pitää laittaa?
Oikeanpuolimmainen numerokirjainsarja on runkonumero.
Ohjaustanko: Sector Plane, W: 720mm; Back Sweep: 10° Up 31.8mm; 6061 Butted Oversized
Tyypit varmaankin punninneet näitä..eli paljonko kyseinen tanko/gripit mahtaa painaa?
Lakuduunaa
08.01.2018, 14.46
Ohjaustanko: Sector Plane, W: 720mm; Back Sweep: 10° Up 31.8mm; 6061 Butted Oversized
Tyypit varmaankin punninneet näitä..eli paljonko kyseinen tanko/gripit mahtaa painaa?
Kiekkoja vielä punnitsen, mutta tankoja saati grippejäkö vielä pitäisi..:seko: En edes harkinnut vaan vaihdoin 20mm riseriin suoraan paremman ajoasennon johdosta ja tempasin alkuperäset gripit helvettiin niiden epäkäytännöllisyyden vuoksi.
Syncromies
08.01.2018, 17.50
Jokos täällä oli vapaarattaan irroituksesta kuvaa? Fatty 2017 läpiakselilla.
http://i7.aijaa.com/t/00422/14506742.t.jpg (http://aijaa.com/wQM2SF)
Endcap lähtee kierteellä tuosta vapaarattaan päästä,normaali kierre.
http://i10.aijaa.com/t/00043/14506743.t.jpg (http://aijaa.com/p76ryX)
Vapaaratas lähtee vetämällä.
http://i5.aijaa.com/t/00536/14506741.t.jpg (http://aijaa.com/1fcfEc)
Vapaarattaalla on ajettu 900km ja kynnet näytti hyvältä. Ehkä vähän olivat tahmeat, joka varmasti johtuu aika paksusta valkeasta rasvasta. Toinen kuva kynsistä. Pauketta on kuulunut tasaisin väliajoin katsotaan miten huolto vaikutti asiaan.
http://i10.aijaa.com/t/00898/14506744.t.jpg (http://aijaa.com/ch3H3t)
Sen verran vielä, että vapaarattaan laakerit on helposti vaihdettavat. Päädystä kumitulppa pois ja lukkorengas, niin laakerit voi naputella pois.
Tyypit varmaankin punninneet näitä..eli paljonko kyseinen tanko/gripit mahtaa painaa?Grippeineen näin.https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180108/a35471095aa25208afe905e7fd961b92.jpg
tempasin alkuperäset gripit helvettiin niiden epäkäytännöllisyyden vuoksi.
Minkälaiset gripit laitoit?
Lakuduunaa
08.01.2018, 21.04
Minkälaiset gripit laitoit?
Raceface love handlelit on ollu sopivan ohkaset ja pitoa riittää.
https://www.raceface.com/products/details/love-handle-grips
Grippeineen näin.https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180108/a35471095aa25208afe905e7fd961b92.jpg
Kiitos vastauksesta:).
Tanko vaihdettu juuri kokeeksi 1,5 -5 640.
Kiitos vastauksesta:).
Tanko vaihdettu juuri kokeeksi 1,5 -5 640.Mulla on Answer Protaper 20/20, jossa kotimaiset Herrmans-gripit (Diamond, ilman lukkoa, alta kympin Prismoissa ja on kans hyvät). Sillä olikin helppo punnita kun tuo vanha tanko loju tuolla nurkassa irrallaan grippeineen. :)
Ite tykkään ritcheyn vaahtomuovigripeistä (https://ritcheylogic.com/wcs-ergo-locking-true-grip). EIvät kylmety talvella ja kesällä ei hikoa jos ajelee ilmanhanskoja. Ja kait nuo vähän vaimentaakin. Ainoa että haahtomuovi ei ole liimattu kiinni. Mutta ei se pyörähdä jos puristaa.
Flextone2
28.01.2018, 20.18
Kirjaillaan nyt näitä fiiliksiä. Single tuli ennen joulua ja kovapohjaisilla siirtymillä kuin myös duunimatkoilla se on kyllä harmittavan hidas....ainakin minun reisillä. Vaihdoin Jumbo Jimin 4.0" renkaat litkutettuna alle ja ainakin omaan pyrstötuntumaan nuo ovat älyttömän paljon paremmin pyörivät renkaat. Tiedä sitten mikä osuus on renkaan vaihdolla ja mikä litkutuksella. Kuitenkin suosittelen rohkeasti tuota litkuttelua muillekin aloittelijoille. Eihän tuota ole tiellä ajoa varten tehty, mutta omassa yleiskäytössä nykyinen setti on elinehto läskin säilymiselle perheessä :-)
Tiedä sitten mikä osuus on renkaan vaihdolla ja mikä litkutuksella. Kuitenkin suosittelen rohkeasti tuota litkuttelua muillekin aloittelijoille.
Tämä. Väittäisin, että 50% tulee ainakin litkutuksesta. Monesti ne alkuperäiset renkaat vaihdetaan ja samalla litkutetaan, niin kyllähän se tuntuu paremmalta. Suurin tekijä kuitenkin on käytetyt rengaspaineet, tälle ne Jumbot on huomattavasti suosiollisemmat, niissä se ei ole niin tarkkaa kuin monissa kumeissa, täydellinen hyytyminen vaatii jo tosi matalat paineet.
Itse välttelen asfalttia, niin ei ole väliä onko se rengas huippurullaava siellä...mielummin vähän enemmän pitoa.
Fattyssa näyttää olevan Shimano XT Shadow Tech Plus RD-M786, Long Cage takana vaihtajana...,10pakka 11-36..Edessä 36/22
Jos mielii muuttaa välityksiä taakse 11-42 eteen 30 tai 32 meneekö takavaihtaja vaihtoon vai pelaako vanhalla vaihtajalla?
Eiköhän se mene heittämällä. Mutta jos jostain syystä ei mene niin goatlink (https://www.bike24.com/p2134325.html) pelastaa.
Itekki pitäny vaihtaa jo tovi mut ei oo saanu aikaseksi :)
On tossa etuvaihtajassa oma hyötynsäkin. Saa nopeasti tiputettua pienelle
Fattyssa näyttää olevan Shimano XT Shadow Tech Plus RD-M786, Long Cage takana vaihtajana...,10pakka 11-36..Edessä 36/22
Jos mielii muuttaa välityksiä taakse 11-42 eteen 30 tai 32 meneekö takavaihtaja vaihtoon vai pelaako vanhalla vaihtajalla?
Pelaa vanhalla, mutta säätöjä saattaa joutua tehdä. Ja ketjujen mittaa korjata.
Omaani päivitin eturattaan 30t -> 24-26t, takapakkaan 42t -> 46t-ratas. Vakio-osilla meni, tosin vaihdevivun päivitin muuten vaan kun alesta lähti semihuokeasti. Mulla tosin 1x-setti.
Tämä. Väittäisin, että 50% tulee ainakin litkutuksesta. Monesti ne alkuperäiset renkaat vaihdetaan ja samalla litkutetaan, niin kyllähän se tuntuu paremmalta. Suurin tekijä kuitenkin on käytetyt rengaspaineet, tälle ne Jumbot on huomattavasti suosiollisemmat, niissä se ei ole niin tarkkaa kuin monissa kumeissa, täydellinen hyytyminen vaatii jo tosi matalat paineet.
Itse välttelen asfalttia, niin ei ole väliä onko se rengas huippurullaava siellä...mielummin vähän enemmän pitoa.50 on varmaan kyllä liikaa kun toi JJ on oikeasti erittäin hyvin rullaava rengas.
50 on varmaan kyllä liikaa kun toi JJ on oikeasti erittäin hyvin rullaava rengas.No rullaahan se. Ja halpakin on. Ja kevyt. Tästä on keskusteltu jo varmaan ihan tarpeeksi eri ketjuissa... Tarkoitan vaan, että tubeless tekee yllättävän paljon ja että muitakin renkaita on olemassa...harvempi noita esimerkiksi talvikäytössä ylistää. Yleensä se kommentti on että niillä pärjää ihan ok :).
Pelaa vanhalla, mutta säätöjä saattaa joutua tehdä. Ja ketjujen mittaa korjata.
Omaani päivitin eturattaan 30t -> 24-26t, takapakkaan 42t -> 46t-ratas. Vakio-osilla meni, tosin vaihdevivun päivitin muuten vaan kun alesta lähti semihuokeasti. Mulla tosin 1x-setti.
Mikä oli sulla vaihtajan malli johon teit kyseiset muutokset?
Mikä oli sulla vaihtajan malli johon teit kyseiset muutokset?Shimano Deore XT RD-M8000 Shadow Tech Plus, 11-gear, Long Cage
Kyse siis tästä pyörästä: https://www.verkkokauppa.com/fi/product/5468/gtscn/Silverback-Scoop-Single-2017-fatbike-petroolin-sininen-M
Shimano Deore XT RD-M8000 Shadow Tech Plus, 11-gear, Long Cage
Kyse siis tästä pyörästä: https://www.verkkokauppa.com/fi/product/5468/gtscn/Silverback-Scoop-Single-2017-fatbike-petroolin-sininen-M
Juu Shimano lupaa että pelittää 1X 46t asti...ja tuo Fattyssa olevalla vaihtajalla max 36t no,jos olen oikein ymmärtänyt kai siihen menee 40t ainakin,jos nyt olette saaneet pelaamaan 40t tai jopa 42t siis sinkkuna niin kertokaa ihmeessä miten pelaa?
Juu Shimano lupaa että pelittää 1X 46t asti...ja tuo Fattyssa olevalla vaihtajalla max 36t no,jos olen oikein ymmärtänyt kai siihen menee 40t ainakin,jos nyt olette saaneet pelaamaan 40t tai jopa 42t siis sinkkuna niin kertokaa ihmeessä miten pelaa?
Ainakin SLX 11-speed RD-M7000 GS Shadow RD+ toimii rittäin hyvin 11-46t pakan ja 30t NW eturattaan kanssa.
RD-M7000 ja RD-M8000 ovat 11-vaihteisille tarkoitettuja takavaihtajia ja siten vähän eri asia. Niissä riittää kyllä toiminta ainakin tuohon 46-hampaiseen. Pitäisi kyllä toimia myös 10-vaihteisen triggerin parina. Shimanon kymppivaihteiset takavaihtajat toimivat hyvin vain 40 -hampaisen takapakan kanssa. 42-hampaisen kanssa ei välttämättä enää niin hyvin. Tästäkin on vaihtelevia kokemuksia, mutta en varauksetta 11-40 isompaa pakkaa uskaltaisi suositella. Huom, uusin 10-vaihteinen RD-M6000 takavaihtaja on eri juttu kun on tarkoitettu shimanon 11-42 10-pakan kaveriksi.
RD-M7000 ja RD-M8000 ovat 11-vaihteisille tarkoitettuja takavaihtajia ja siten vähän eri asia. Niissä riittää kyllä toiminta ainakin tuohon 46-hampaiseen. Pitäisi kyllä toimia myös 10-vaihteisen triggerin parina. Shimanon kymppivaihteiset takavaihtajat toimivat hyvin vain 40 -hampaisen takapakan kanssa. 42-hampaisen kanssa ei välttämättä enää niin hyvin. Tästäkin on vaihtelevia kokemuksia, mutta en varauksetta 11-40 isompaa pakkaa uskaltaisi suositella. Huom, uusin 10-vaihteinen RD-M6000 takavaihtaja on eri juttu kun on tarkoitettu shimanon 11-42 10-pakan kaveriksi.
Kiitoksia vastauksista kaikille tasapuolisesti.
Hyvä tietää,että takana vähän pelivaraa ns.Eteen tilattu uusi ratas ja sen jälkeen osaa paremmin arvioida riittääkö omiin tarpeisiin 1*10 30t/11-36 vai 11-40t...tai sitten joku muu:).
Pikkusen pitempää b-tension ruuvia saattaa tarvita mitä täs netistä kattelin vastaavan vaihtajan kans 11-42. Jos ei goatlinkkiä halua käyttää
Pikkusen pitempää b-tension ruuvia saattaa tarvita mitä täs netistä kattelin vastaavan vaihtajan kans 11-42. Jos ei goatlinkkiä halua käyttää
Vanhassa vara parempi😊.
Lakuduunaa
04.02.2018, 15.24
http://i5.aijaa.com/t/00735/14519704.t.jpg (http://aijaa.com/Z8Ysc5)
2018 Scoop Single ja Double edustettuna Fiskars village fatbike epävirallisissa sm-kisoissa
Fillarihemmo
06.02.2018, 14.49
http://i5.aijaa.com/t/00735/14519704.t.jpg (http://aijaa.com/Z8Ysc5)
2018 Scoop Single ja Double edustettuna Fiskars village fatbike epävirallisissa sm-kisoissa
Yess, toi Team Silverbackin tuplavoitto on loistava osoitus siitä mihin sillä pyörällä pääsee.
Lakuduunaa
06.02.2018, 20.42
Yess, toi Team Silverbackin tuplavoitto on loistava osoitus siitä mihin sillä pyörällä pääsee.
Jaa niin, naisten sarjan toinen sijakin ajettiin 2018 Scoop Singlellä ;)
travelleroftime
07.02.2018, 23.28
Kuski pyörän tekee... Hyvin ajettu siis.
Lakuduunaa
08.02.2018, 11.57
Single M ja L kokoa taas verkkokaupalla saatavilla.
Single M ja L kokoa taas verkkokaupalla saatavilla.
Niin näkyy olevan. Onko tuo Single 350€:n lisäpanostuksen väärtti, vai tyydynkö Deluxeen:
Entäs koko, M vai L ? Olen 178cm lyhyt, joten molemmat kävisi.
Niin näkyy olevan. Onko tuo Single 350€:n lisäpanostuksen väärtti, vai tyydynkö Deluxeen:
Entäs koko, M vai L ? Olen 178cm lyhyt, joten molemmat kävisi.
Sama pituus, mallina 2017 Delight ja M koko osui kuin nyrkki silmään. Yleensä uuden pyörän oston jälkeen alkaa tolppa/stemmi ralli, tuohon ei tarvinnut vaihtaa mitään. Tälle vuodelle pisin viikko reilu kymmenen tuntia kelkkareiteillä seikkailua, eli ihan tyytyväinen olen ostokseeni.
Lakuduunaa
12.02.2018, 08.35
Single ehdottomasti näistä kahdesta, on läpiakselit, kuitukeula, 1x11, paremmat jarrut ja myöhemmin voit vielä tuohon päivittää bluton tai mastodonin jos siltä tuntuu. 1300 €:lla et saa vastaavaa pyörää miltään muulta merkiltä.
Single ehdottomasti näistä kahdesta, on läpiakselit, kuitukeula, 1x11, paremmat jarrut ja myöhemmin voit vielä tuohon päivittää bluton tai mastodonin jos siltä tuntuu. 1300 €:lla et saa vastaavaa pyörää miltään muulta merkiltä.
No niin siinä vain kävi, että Single piti tilata. Kovasti vaikutti viikonlopun kelit, aurinkoa ja sopiaa pakkasta la ja su. Kuume vain kasvoi liian kovaksi ja nyt kävi näin. Toivottavasti ei tarvii katua, sillä melkoisen kova investointi minulle tämä... Tuunata tuota toki pitää ja ensimmäisenä sisäkumit pois... vaan onkos tuossa Singlessä vielä jotain muuta mihin pitäisi heti alkuun panostaa?
Nimim. Innolla odotan ensimmäistä fättiä
edit. polkimethan tuosta puuttuupi kokonaan. Lainaan alkuun 29er:sta, vaan mitkäs ne ois hinta-laatusuhteeltaan parhaat flättipolkimet nykyaikana?
Näitä ainakin voin suositella, ja niin varmasti moni muukin:
https://www.superstarcomponents.com/en/el-plastique-pedals.htm
Sanoisin että hyvä valinta. Itsellä ollut Scoop Single käytössä nyt 1,5kk ja tyytyväinen olen ollut. Kyllä siihen polkimet tulee mukana, sellaiset metalliset mustat joissa keltaiset heijastimet sivuilla. Omaan käyttöön ovat olleet ihan riittävät näin nöösille. Jos tulee ehdotuksia uusista polkimista niin minäkin otan ne vastaan mielelläni.
Alkuperäsillä renkailla ei taida kukaan ajaa. Mutta eipä nuilla kiire. Hyvähän se on kokeilla mikä niissä on vikana :)
Verkkokauppa.com:ssa on muutama koko deluxea 649€
kermaperuna
19.02.2018, 14.43
Pari tonnia rullattu Bulldozereilla. En ole vielä vikoja löytänyt 👌
ArvoPentti
19.02.2018, 14.52
Verkkokauppa.com:ssa on muutama koko deluxea 649€
Nyt lähtee tosiaan halvalla. Olisin tilannut vaimolle/lapsille yhden S-kokoisen, mutta juuri se koko on normaalihintainen :(
Alkoipa kiinnostaa tuo verkkiksen tarjoushinta. Minkätasoiset osat Deluxessa on? Monet noista merkeistä ihan outoja, kuten jarrut: promax. Pyörän painoakaan ei ole kerrottu. Lisäksi välitykset aika kapeat, 1x10 ja 11-36T, vaatiiko betonireisiä?
Pyörän painoakaan ei ole kerrottu.
Silverbackin sivuilta löytyy enemmän tietoa. 15,52kg jossain koossa.
Nyt lähtee tosiaan halvalla. Olisin tilannut vaimolle/lapsille yhden S-kokoisen, mutta juuri se koko on normaalihintainen :(
Nyt oli tosiaan niin halpa, että peruin sen enempää miettimättä singlen tilauksen ja tilasin tuon deluxen. Varastotilanteen mukaan oli viimeinen M-koko. Onneksi eivät olleet ehtineet käsitellä tuota aiempaa tilausta vielä... Toisaalta hitusen kyllä korventaa tämmöinen downgreidaus :P
Lisäksi välitykset aika kapeat, 1x10 ja 11-36T, vaatiiko betonireisiä?
En kyl ymmärrä miksi ei ole laitettu 11-42 ku semmonenki on tarjolla. muutaman euron kalliimpi. Olis paljon houkuttelevampi paketti.
Mainoskuvassa se on paikallaan
En kyl ymmärrä miksi ei ole laitettu 11-42 ku semmonenki on tarjolla. muutaman euron kalliimpi. Olis paljon houkuttelevampi paketti.
Mainoskuvassa se on paikallaan
Joo, onhan toi vähän hassu välitys. Täytynee sopivia tarjouksia 11-42 voimansiirrosta katsella ja päivitellä parempaan jos ei meitin reisissä riitä voimat :P Ylijääneet XT osat sopiiki ainakin voimansiirron osalta pojan Trekkiin. Jarruja täytyy testailla ja katsoa vaatiiko nekin päivitystä... kohta sitten ollaankin jo 200-300€ laitettu parempiin osiin, vaan mikäpä sen mukavampaa kun vaihtaa parempaa palikkaa polkupyörään... ;)
Joo, onhan toi vähän hassu välitys. Täytynee sopivia tarjouksia 11-42 voimansiirrosta katsella ja päivitellä parempaan jos ei meitin reisissä riitä voimat :P Ylijääneet XT osat sopiiki ainakin voimansiirron osalta pojan Trekkiin. Jarruja täytyy testailla ja katsoa vaatiiko nekin päivitystä... kohta sitten ollaankin jo 200-300€ laitettu parempiin osiin, vaan mikäpä sen mukavampaa kun vaihtaa parempaa palikkaa polkupyörään... ;)
Eihän sitä tarvi vaihtaa ku kasetti ja vähä pitempi ketju. Etukiekkoa pienemmäksi niin ei tarvi ketjuakaan vaihtaa :) 26t
Tuolla pitäs jo jaksaa runtata
https://www.bike-discount.de/en/buy/sunrace-ms3-10-speed-cassette-11-40-539712
(https://www.bike-discount.de/en/buy/sunrace-ms3-10-speed-cassette-11-40-539712)
rantamies
20.02.2018, 14.35
Onko joku saanut jo tänä vuonna tilatun singlen tai doublen? Olisi mukava nähdä kuvia millä osilla toimitetut oikeasti ovat olleet. Itse tilasin vajaa kuukausi sitten verkkiksestä doublen 39C° kuumeessa eikä ole ainakaan vielä tullut tuota peruttua. [emoji3] Molemmissa lienee 190mm perälle tarkoitetut kammet, eli irtorattaalla doublesta saa saman kuin single? Oletan myös että molemmissa tulee mukana kiinteä tolppa, kuvan vaijerista huolimatta. Ihmettelen vain hieman sitä että 3k€ Synergyssä olisi myös sama Lever, tosin koossa 31.6mm.
pinohiiri
21.02.2018, 20.20
Juuri kasailin pari päivää sitten noudetun singlen ja kyllä osat ovat sitä mitä speksin mukaan pitäisikin olla. Jarrujen tarkkaa mallia en katsonut, mutta Deorea kuitenkin.
Lähetetty minun TA-1004 laitteesta Tapatalkilla
Nyt näyttäisi olevan nopeimmalle deluxe malli m-koossa todella halvalla.
(649,90e)
Muilla ollut silverbäkin double deluxessa jarruissa häikkää? Mulle tuli pari päivää sitten kyseinen, kerenny ajaa alle 5 kilsaa. Jarrut varsinki edestä hinkkaa päälle aika rajustikkin🙄
Muilla ollut silverbäkin double deluxessa jarruissa häikkää? Mulle tuli pari päivää sitten kyseinen, kerenny ajaa alle 5 kilsaa. Jarrut varsinki edestä hinkkaa päälle aika rajustikkin
Kannattaisiko se jarru säätää? Kai levy on suora? https://youtu.be/1RkSYY99HbE?t=3m3s
Juu kyllä on sääjetty, näyttäs että levy voisi jonkinverran kiero. Täytyy viellä koittaa tutkia, mitähän kannattais tehä?
Lakuduunaa
28.02.2018, 13.01
Juu kyllä on sääjetty, näyttäs että levy voisi jonkinverran kiero. Täytyy viellä koittaa tutkia, mitähän kannattais tehä?
Levyt ovat monesti kieroja jo suoraan valmistajan paketista ulos otettuna, joten suoristamalla pääsee ongelmasta eroon.
https://www.youtube.com/watch?v=nHdQkm14JVw
http://www.mbr.co.uk/videos/maintenance-2/how-to-stop-disc-brake-noise
Tämän videon ohjeilla sain omani lopettamaan hinkkauksen. Olin keskitelly väärillä opeilla. Olin aikani aina keskitellty kenkiä liikuttamalla ja ajan kans ne oli ihan vinossa ja ihan turhaa yritin jakarilla suoristella levyä. Ku se pitää pistää kenkä suoraan ja keskittää jarrupaloja. Levyä painamalla hinkkaavalle puolen ja samalla painella jarrua.
Ps. Jos on akseli löysällä niin alkaa hinkkaan kurveissa
Meidän Singlessä vuoti jarruletku ja molemmat jarrusatulat oli löysällä. Kannattaa kiristellä ruuvit.
Keskittämällä tuo ei mene, kokeillut kaikila tyyleillä, vaikuttais että jarrulevy täysin suijunut :D täytyy sitä nyt yrittää
rantamies
28.02.2018, 17.30
Muilla ollut silverbäkin double deluxessa jarruissa häikkää? Mulle tuli pari päivää sitten kyseinen, kerenny ajaa alle 5 kilsaa. Jarrut varsinki edestä hinkkaa päälle aika rajustikkin[emoji849]Pistäs kuvia ennen kuin ehdit sotkea sen [emoji3] Ite saan omani näillä näkymin alkuviikosta [emoji846]
https://aijaa.com/9BOwcV
https://aijaa.com/KdmuFK
Etujarrusta kuva alempana, koitin säätää joka suuntaan ja kääntää mutta ei. Jarrupalojen "etäisyys" levystä näyttäisi menevän liian pieneksi vaikka palat aukaisisi täysin auki, vinkkejä tähän?
^Tosta alemmasta näkee että kenkä ei oo täysin keskellä ainakaan. Liikuta vaan se ihan keskelle suhteessa levyyn ja ylläolevan videon mukaisesti keskität palat
https://aijaa.com/k9PZQc
Tähän vaiheeseen päässy, satula/palat keskitetty, levy on sen verran kiero että osuu paloihin pyöriessä, uusi levy vai onko nuin pahasti vääntynyttä jakoavaimella toivoakaan suoristaa? Takaa säädin myös kun hinkkasi ja toimii loistavasti.☺
https://aijaa.com/k9PZQc
Tähän vaiheeseen päässy, satula/palat keskitetty, levy on sen verran kiero että osuu paloihin pyöriessä, uusi levy vai onko nuin pahasti vääntynyttä jakoavaimella toivoakaan suoristaa? Takaa säädin myös kun hinkkasi ja toimii loistavasti.☺
Edit: mikä jarrulevy tähän sopii jos tuota ei enää suorituksi saa?
...onko nuin pahasti vääntynyttä jakoavaimella toivoakaan suoristaa?
Eihän toi edes ole kovin vääntynyt.
Ihan mikä tahansa samankokoinen samalla kiinnityksellä.
Ihan mikä tahansa samankokoinen samalla kiinnityksellä.
Ensimmäiseksi jos ei oikene, niin pistäisin ostopaikkaan kyselyä...ennen kuin itse alkaa ostamaan uusia jarrulevyjä...
Verkkokaupan kanssa asia sovittuna jo:)
Vajaa parisataa kilometriä on nyt möyritty uudella Scoop Deluxella, enkä voisi olla yhtään tyytyväisempi! Sadan kilsan kohdilla alkoi olla tatsi uuteen pyörään, ja nyt alkaa kuntokin olemaan kohdillaan maasto/lumireiteillä. Tosin, verrokkia muihin läskeihin ei ole, mutta ekaksi fätäriksi tää on osoittautunut kyllä hinta/laatusuhteeltaan oivaksi peliksi.
Täältä oon lukenut soraääniä välityksistä, mutten onneksi tajua näistä niin paljon että mikään häiritsisi. Nyt vaan sormet ristissä että osat kestää pitkälle tulevaisuuteen!
Vajaa parisataa kilometriä on nyt möyritty uudella Scoop Deluxella
Olikos siinä tosiaan 11-36 takapakka vai 11-42 niinku kuvassa? Erottanee isoimmasta kiekosta joka on musta jos on 11-42
Scoop fatty on näköjään puotettu pois valikoimasta
Täällä kanssa Scoop Deluxe ollut reilun viikon. Ihan sama juttu kuin Romuluulla, täysin tyytyväinen olen hankintaan. Tosin takaraivossa jo kytee ajatus jos vähän päivittäisi jarruja ja voimansiirtoa parempaan, mutta pitää nyt vielä vähän malttaa ennen kuin alkaa tunaamaan... Litkutushommat tuli kyllä juuri tehtyä, vaan en ole vielä kuin pätkän matkaa ajanut testimielessä litkutuksen jälkeen. Takakumi jäi vähän vuotamaan, vaan kaippa tuo asettuu. Toivottavasti jo huomiseksi, sillä olisi tarkoitus vähän pidempää lenkkiä käydä ajeleen.
Olikos siinä tosiaan 11-36 takapakka vai 11-42 niinku kuvassa? Erottanee isoimmasta kiekosta joka on musta jos on 11-42
Scoop fatty on näköjään puotettu pois valikoimasta
Takapakka minun Deluxessa oli 11-36. Laitan varmaan jossain vaiheessa tässä ketjussa aiemmin mainitun SunRace 11-40 takapakan tuohon.
Sulla asia ratkeskin jo, mutta kerrottakoon että mulla etujarrulevyn pieni kierous oikeni välittömästi samana päivänä kun Postista hain Amazon-tilauksen jossa oli mm. jarrulevyn suoristustyökalu. Tehokas laite ja lienee ikuinen kun sitä ei tartte edes myyntipussistaan ottaa pois.
Joo, 11-36 siinä on. Hyvin oon pärjänny sillä tähän asti.
Tekisi mieli vähän päivitellä tuota Silverback Scoop Deluxea. Käykö tämä kiinankeula Deluxeen?
https://icancycling.com/collections/fork/products/ican-26er-carbon-fat-bike-rigid-fork?variant=19961541382
Tuolla muutakin hiilarihilpettä jotka kiinnostaisi, esim. seat post, flat bar jne, vaan uskaltaako noihin kiinan hiilarivehkeisiin luottaa?
Navan vaihdolla joo. Sulla on 9qr pikalinkku hässäkkä. Tossa on 150x15 läpiakseli.
Oiskohan sinkku ollut fiksumpi valinta?
Eikös se voi olla sekä että eli siinä on jotkut adapterit laitettu ja läpiakselikin toimisi. Mun mielestä mulla on joku semmonen omassa pyörässä mutta en tiedä tarvitseeko siihen sitten jotain väliin, oon mennyt pikalinkulla. Oma pyörä ei siis ole Silverback.
Navan vaihdolla joo. Sulla on 9qr pikalinkku hässäkkä. Tossa on 150x15 läpiakseli.
Oiskohan sinkku ollut fiksumpi valinta?
Joo, oishan se ollut Single ollut fiksumpi valinta kun hintaero vain 350€. Vaan sitten kun hintalaput oli 650€ vs 1300€, niin sehän vaakakuppi kääntyi halvempaan.
Keski-ikäinen "läski" etsii pitkästä aikaa fillaria tositarkoituksella..
Fätin valinta on kyllä aika haastava homma, vaihtoehtoja ja hintoja löytyy turhankin paljon.
Olen rajannut valintaani pitkälti tämän säikeen perusteella Silverbackin tuotteisiin, mutta silti vaihtoehtoja on turhankin paljon
(Varsinkin kun ehdin näkemään Scoop Deluxen alennuksen, mutta kaikki oli jo myyty)
Tämän päivän vaihtoehdot tonnin luokassa ovat
Scoop Delight 850 euroa
Scoop Deluxe 950 euroa (oli tarjouksessa 650 e, onkohan poistuva malli?)
Scoop Fatty 930 euroa (Alennuksessa, normi hinta 1130 euroa)
Sitten on tietty Single ja Double, mutta onko niissä mitään niin mullistavaa kuitenkaan?
Eli kysymys: Minkä Sinä valitsisit?
Aikanaan Singlen valitsin. Itselle etuvaihtajan puuttuminen oli tärkeää, ja pidin hyvänä myös läpiakseleita, hiilikuitukeulaa ja ylipäätään läpi pyörän parempia osia.
Joustokeulaa kiinnostais kokeilla, mutta voipi olla että minun hitaissa ajoissa siinä ei olis järkeä.
Läpiakselit on kyl varmaan hyvä pointti. Itella vanhempi fatty jossa pikalinkut(uusissa läpiakseli). Kyl se perä hieman notkuu. Huomaa ku ajaa putkimaista ränniä laidalta laidalle.
Aksetkin löystyy et niitä häätyy kiristellä aina välillä.
Viimekesä meni rannekipujen kanssa. Joka osittain korjaantu paremmalla tangolla joka antaa iskuja anteeksi. Läskipyöräilyni on tutkimusmatkailua/retkeilyä enkä ajele hyvillä baanoilla. Paljon on kivikkoja, monttuja ja juurakoita :)
Talvella ajot on vähäisiä.
Siksi seuraavaksi aijon hankkia joustohaarukalla olevan. Onko se silverback vai joku muu niin se jää nähtäväksi.
Mutta halvinta ei ikinä kannate ostaa ;)
Keski-ikäinen "läski" etsii pitkästä aikaa fillaria tositarkoituksella..
Fätin valinta on kyllä aika haastava homma, vaihtoehtoja ja hintoja löytyy turhankin paljon.
Olen rajannut valintaani pitkälti tämän säikeen perusteella Silverbackin tuotteisiin, mutta silti vaihtoehtoja on turhankin paljon
(Varsinkin kun ehdin näkemään Scoop Deluxen alennuksen, mutta kaikki oli jo myyty)
Tämän päivän vaihtoehdot tonnin luokassa ovat
Scoop Delight 850 euroa
Scoop Deluxe 950 euroa (oli tarjouksessa 650 e, onkohan poistuva malli?)
Scoop Fatty 930 euroa (Alennuksessa, normi hinta 1130 euroa)
Sitten on tietty Single ja Double, mutta onko niissä mitään niin mullistavaa kuitenkaan?
Noista vaihtoehdoista tarttuisin tuohon alennushintaiseen Scoop Fattyyn, läpiakselit ja paremmat jarrut ainakin kuin Deluxessa.
Läskipyöräilyni on tutkimusmatkailua/retkeilyä enkä ajele hyvillä baanoilla. Paljon on kivikkoja, monttuja ja juurakoita :)
Talvella ajot on vähäisiä.
Siksi seuraavaksi aijon hankkia joustohaarukalla olevan.
Aika samanlaista mullakin se ajo, jos myös talvipolkuja tulee kierreltyä. Mietin vaan että mahtaako joustokeula useimmissa tilanteissa ehtiä reagoimaan noihin myökkyihin, kun vauhti on tosiaan usein kävelyvauhdin luokkaa. Mutta jos sellainen joskus tulee hankittua, niin varmaankin nykyistä pyörää päivitän Mastodonilla. Tarjouksista ulkomailta välillä saanut n. 550 e, ja sehän on halpaa kun lupaa ittelle että tänä vuonna ei muita pyöriä hankita. :)
J.Kottenberg
06.03.2018, 19.50
Jäykällä keulalla olevalla läskillä voi hyvin ajella ihan kaikenlaisilla pinnoilla, hyvinkin kivikkoisilla ja juurakkoisillakin. Joustokeula tulee enemmän tarpeelliseksi jos halutaan kovempia vauhteja.
Aika samanlaista mullakin se ajo, jos myös talvipolkuja tulee kierreltyä. Mietin vaan että mahtaako joustokeula useimmissa tilanteissa ehtiä reagoimaan noihin myökkyihin, kun vauhti on tosiaan usein kävelyvauhdin luokkaa. Mutta jos sellainen joskus tulee hankittua, niin varmaankin nykyistä pyörää päivitän Mastodonilla. Tarjouksista ulkomailta välillä saanut n. 550 e, ja sehän on halpaa kun lupaa ittelle että tänä vuonna ei muita pyöriä hankita. :)
Totta turiset. Sopivan matalat paineet, niin kyllä ne juurakot yms sinne läskikumiin vaimenee.
Joku jolla läskissä joustokeula on, voisi laittaa keulaputken alaosaan vaikkapa nippusiteen tai kuminauhan kiinni ja ajella sellaista rauhallista ajoa. Näkisi montako senttiä se keula joustaa. Veikkaan, että hinnat alkaen -joustokeulassa ei senttiäkään :P
TheMiklu
06.03.2018, 21.58
Veikkaan, että hinnat alkaen -joustokeulassa ei senttiäkään :P
Blutolla ainakin liikkuu. Siinä on kato se kumirenksu, jolla sägiä mitataan.
Jos alla on kevyt läskipyörä ja sillä ajetaan kesällä niinku maastopyörällä ajetaan niin oujes joustolle. Jos pelkkää retkeilymöyrintää niin ei välii.
Blutolla ainakin liikkuu. Siinä on kato se kumirenksu, jolla sägiä mitataan.
Jos alla on kevyt läskipyörä ja sillä ajetaan kesällä niinku maastopyörällä ajetaan niin oujes joustolle. Jos pelkkää retkeilymöyrintää niin ei välii.Ennen kuin sen Mastodonin läskijoustokeula tuli, mietin että Bluton RCT malli olis kiinnostava. Ainakin paperilla se mahdollisuus säätää keula lukittuun asentoon / polkuajeluun / täyteen joustavuuteen kuulostaa hyvältä. Mutta kyllähän se oma ajelu tuppaa olemaan tunkkaamista paikoissa joihin ei olis kannattanut edes mennä, tai fiilistellen polkuja ajellen rauhallista vauhtia, joten ei sitten ole tullut haaveilua pidemmälle mentyä.
TheMiklu
06.03.2018, 23.22
Juu sellaseen jyystöt imho turhia. Itekkin miettiny, pitäiskö miettiä jotain muuta komboa kesäsemppiin&kisasempiin hommiin. Bluto on kuitenkin käsittääkseni aika peruskeula.
Viime syksynä ostettuun Fattyyn saapui tänään uusi etuakseli yllättäen. Verkkokaupalle kirjoittelin tuolloin hetimiten navan holkin ja suojakupin välisestä hankaamisesta. Uusi akseli tasapaksua materiaalia ja kuvassa vasemmalla.https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180307/7bdb6226b5d8fa40d9293546964b68e7.jpg
Lähetetty minun SM-J500FN laitteesta Tapatalkilla
Tänään lenkillä huomasin että Deluxen etupyörän laakeri lonksuu hieman. Mistähän voisi johtua, en ole aiemmin huomannut tätä, onko laakeri jo alle kuukauden ajolla löystynyt tai jotain?
Miten tulisi menetellä, verkkokaupallahan on 32 päivän palautusoikeuskin. Takuuhan tossa on 12kk, mutta en ole kovin luottavainen jos tässä vaiheessa jo lonksuu.
Tänään lenkillä huomasin että Deluxen etupyörän laakeri lonksuu hieman. Mistähän voisi johtua, en ole aiemmin huomannut tätä, onko laakeri jo alle kuukauden ajolla löystynyt tai jotain?
Helepostikki uutena. Monesti myös laakerien rasvauksen jälkeen. Jos siinä on samanlaiset kupit konelaakerin päällä ku 2016 fattys niin niitä voipi kiristellä vaikka parilla jakarilla tai sitte 17mm cone wrench (https://www.ebay.com/itm/13mm-14mm-15mm-16mm-17mm-18mm-Cone-Spanner-Wrench-Axle-Spindle-Bicycle-Bike-Tool/253212328681?hash=item3af4a182e9:m:mn1Tp9vnTqX-G7ESwW-3uPw):llä (mikä lienee suomeksi?) Ei liian kireään. Muuten heittää laakerit pyörimästä tai menee rikki.
Sormella kokeile miten pyörii.
Pyörillehän tulis tehdä ensihuolto olikohan se 300km tai jotain.
Osat hakee paikkansa
Helepostikki uutena. Monesti myös laakerien rasvauksen jälkeen. Jos siinä on samanlaiset kupit konelaakerin päällä ku 2016 fattys niin niitä voipi kiristellä vaikka parilla jakarilla tai sitte 17mm cone wrench (https://www.ebay.com/itm/13mm-14mm-15mm-16mm-17mm-18mm-Cone-Spanner-Wrench-Axle-Spindle-Bicycle-Bike-Tool/253212328681?hash=item3af4a182e9:m:mn1Tp9vnTqX-G7ESwW-3uPw):llä (mikä lienee suomeksi?) Ei liian kireään. Muuten heittää laakerit pyörimästä tai menee rikki.
Sormella kokeile miten pyörii.
Pyörillehän tulis tehdä ensihuolto olikohan se 300km tai jotain.
Osat hakee paikkansa
Okei, kiitoksia vinkeistä! Kohta ois tosiaan lähelle 300 kilsaa möyritty, niin ensihuoltoon käy scoopin matka. Toivon mukaa kerkee ennen pyörien keväthuolto-ruuhkaa, oon aivan koukussa läskeilyyn :D
Tervehdys! 2017 viime metreillä tuli hankittua Scoop Fatty ja nyt olen jo ihan mielissäni nuohunnut metsiä sen +500 km! Pyörä on tosi hyvä, joskin paremmasta ei tietoa, mutta onko kellään muulla alkanut jarrut reistailla? Aluksi meni takajarru ja nyt myös etujarru aloitti helvetillisen elämöinnin. Otin palat pois ja huomasin, että molempien renkaiden paloissa oli jarruista peräisin olevaa öljyä. Veikkaus on että kovaan pakkaseen yhdistetty armoton käyttö on ongelmat aiheuttanut, mutta hankala sanoa kun ei ole kokemusta hydraulisista jarruista. Että onkohan tämä takuuasia vai vaihtaakko vaan uudet palat ja toivoo, että tiivisteet pitää?
Tervehdys! 2017 viime metreillä tuli hankittua Scoop Fatty ja nyt olen jo ihan mielissäni nuohunnut metsiä sen +500 km! Pyörä on tosi hyvä, joskin paremmasta ei tietoa, mutta onko kellään muulla alkanut jarrut reistailla? Aluksi meni takajarru ja nyt myös etujarru aloitti helvetillisen elämöinnin. Otin palat pois ja huomasin, että molempien renkaiden paloissa oli jarruista peräisin olevaa öljyä. Veikkaus on että kovaan pakkaseen yhdistetty armoton käyttö on ongelmat aiheuttanut, mutta hankala sanoa kun ei ole kokemusta hydraulisista jarruista. Että onkohan tämä takuuasia vai vaihtaakko vaan uudet palat ja toivoo, että tiivisteet pitää?Millä tavoin ne "meni"? Eikö jarruta enää, vai pitääkö kovaa mekkalaa? Jos jarruteho menee, lienee takuujuttu. Ääntäminen taas on enempi vähempi levyjarrujen ominaisuus. Jarrulevyjen puhdistusaine saattaa auttaa, ainakin hetkeksi.
Jos paloilla on mitään öljyä, niin jarruteho heikkenee kovasti / täysin. Todennäköisesti kyse on kuitenkin vain jarrupaloista irronneesta pölystä, joka on kyllä mustaa ja sotkee kaiken. Jos se kuitenkin tuntuu öljyiseltä, niin kannattaa etsiä vuotoa siitä jarrusatulasta. Ja semmoisen ilmetessä ottaa yhteyttä Verkkokauppaan takuun tiimoilta.
Joo, eli jarrutusteho heikkeni huomattavasti ja sitten molemmista kuuluu sellaista ulvomista, että korvatulpat tarvii. Kun otin palat irti jarrusatuloista (onkohan tämä oikea termi?), niin huomasin että satuloissa oli öljyvanat ja itse palojen takana oli öljyä.
Hioin paloja hiekkapaperilla ja putsasin jarrulevyt, mutta eipä tuo juuri auttanut, jarrujen teho vieläkin suht huono ja ääni ihan yhtä kova. Ihmetyttää vain kun molemmat jarrut muka prakaavat samalla tavalla ja tämän vuoksi tekisi mieli syyttää ilmastoa. Mutta pitääpä kysyä takuusta; se on vaan aina harmi kun se aika jonka pyörä on korjauksessa on pois pyöräilystä!
Joo, eli jarrutusteho heikkeni huomattavasti ...huomasin että satuloissa oli öljyvanat ja itse palojen takana oli öljyä.
Jarrusatuloiden tiivisteet kyrvähti pakkasessa?
Jarrusatuloiden tiivisteet kyrvähti pakkasessa?
Tämä on todennäköinen skenaario. Kysyn asiaa takuusta, mutta tulevaisuuden varalle niin onko tiivisteiden vaihtaminen minkälainen homma itse? Ainakin jarrut pitää vissiin ilmata vaihdon jälkeen.
Eikös se öljy tuhoa jarrupalat? Ainaki monissa ohjeissa kehotetaan ne vaihtamaan jos öljyä pääsee niihin.
Takuuseen vaan jos siel jotai vikaa on. Joku paikallinen sopimushuoltaja sen tekee
palojen takana oli öljyä.
Jos sitä on päässy itte paloille, niin ne lienee vaihtokuntoiset. Tai en just jarrunesteistä tiedä, mutta eikös se Shimanolla ole jotain mineraaliöljyä?
Ittellä joskus jotain öljyistä (en muista enää mitä, ei ollu kuitenkaan ketjuöljyä) pääsi jarrupaloille, ja ne meni sen sileän tien vaihtoon. Paloista oikein näki kun ne oli öljynsä imaisseet, joten ei puhettakaan että olisi voinut puhdistaa / hioa.
Jos palat vaihtaa eikä mene takuuna, kannattanee vaihtaa palat metallipaloihin ja tarvittaessa päivittää levyt yhteensopiviksi, jos nykyiset on orgaaniset resin-palat. Omassa singlessä vaihdoin metallipaloihin ja kyllä talvella huomaa että selvästi paremmin säilyy jarruteho. Kesällä eroa en niin huomannut, vaikka kai sitä märällä kelillä vastaavasti pitäisi olla. Metallipalat tosin voi olla äänekkäämmät, mutta mulla ei ole vinkuneet.
Eikös se öljy tuhoa jarrupalat?
Ei se tuhoa niitä, mutta voitelee ne niin että tehoa niistä ei enää löydy. Auttaa kyllä jarrujen vinkumiseen. ;)
(Älkää nyt kukaan oikeasti kokeilko, voi olla ikävä yllätys huomata että jarruja ei ole lainkaan ja pöpelikkö kutsuu.)
Mitä raati olisi mieltä tuosta scoopin singlestä ja scoop fattystä?
Tätä ketjua lukeneena huomasin, että vanteet eivät ole singlessä olleet mitä pitää.
Singlessä pitäisi olla speksien mukaan mulefutit.
Tuo vanne homma on itselle tärkeä jotta saisi tehtyä tubeleksen helpolla.
Onko läskissä muuten iso ero sisuri vs tubeless, omistin aiemmin white 3 liten jossa oli väljät kehät enkä edes ryhtynyt yrittämään tehdä tubelesta tuohon.
Ainakin tuo oma jäykkäperäinen, kapearenkainen maasturi kulkee kepeästi tubelessina.
pinohiiri
13.03.2018, 09.27
Ainakin omassa 2018 mallisessa singlessä on Mulefetit alla.
Typotus johtuu tästä älykälättimestä.
Lakuduunaa
13.03.2018, 10.28
Eikös se ollut parin vuoden takaisissa pyörissä kun ne tulivat niin eivät olleet mulefuteilla, en tiedä ainakaan yhtään näkemääni pyörää kaveripiirissä tai somekuvien perusteella että olisivat jollain muulla kuin mulefuteilla.
Joo sillon 2016 mallien ensimmäisissä erissä oli jotain muuta. Jarrut tais poiketa joillain tän vuoden fillareissa. Mutta ei yhtään huonompaan suuntaan. Ainoastaa vanhempaa sukupolvea
Pyörässähän on palautusoikeus jos ei ole sitä mitä pitää
Flextone2
13.03.2018, 11.20
Singlessä pitäisi olla speksien mukaan mulefutit.
Onko läskissä muuten iso ero sisuri vs tubeless, omistin aiemmin white 3 liten jossa oli väljät kehät enkä edes ryhtynyt yrittämään tehdä tubelesta tuohon..
Jes, samoin 2018 mallissani on Mulefutit. Litkutus onnistui Motonetin litkulla ja gorillateipillä ensikertalaiseltakin todella helposti. Itse vaihdoin samassa yhteydessä alkuperäiset renkaat JJ4.0" verrsioihin. Renkaanvaihdon ja litkutuksen välistä prosenttiosuutta en osaa arvioida, mutta tuon muutoksen vaikutus pyörän rullaavuuteen ja kulkuun oli perstuntumalla kuvaillen "huomattavan merkittävä". Maastopitoon ja hitaaseen ryömimiseen en ota kantaa, mutta pyörän yleiskäyttöisyyteen tuo oli oiva parannus.
Lakuduunaa
13.03.2018, 11.47
Eikö teidän pyörien vanteet ole tulleet valmiiksi teipattuna hailakan keltaisella teipillä ? Näin ainakin on ollut jo kahdessa omistamassani scoop doublessa (2017 ja 2018) sekä paremman osapuoliskon singlessä (2018) myös.
Edit: tämä olikin jo käsitelty...
2016 vuoden malleissa oli osassa toimituksista väärät vanteet. Niitä oli kahdenlaisia riippuen mallin varustelusta (Alex Blizzerk 90 ja joku toinen malli halvemmissa). Nykyään on kaikissa Mulefütit. Tubeless on kyllä läskissä aivan ehdoton minusta.
Delightissa oli Sun Ringlen teipit. Minusta tuon päälle kannattaa laittaa jotain vähemmän liukasta teippiä lukituskohtiin tai joku kalvo... mulla ei ainakaan kestänyt yhtään matalia paineita, vaikka muuten toimikin tubelessina. Lisätyn hirvisäkin kanssa toiminut nyt hyvin matalillakin paineilla.
Hyviä vastauksia tullut pitää harkita kyllä läskiä tosissaan on siinä läskissä eri meininki tuolla pehmeillä poluilla vrt. kapeaan renkaaseen.
Tuota koko asiaa myös vähän pähkäillyt, että olisiko S-koko 170cm ja n.79cm inseam mittoille hyvä? vai ehkäpä M
Sanoisin, että M. S voisi mennä, mutta tolppa on siinä vakiona aika lyhyt ja jää helposti liian matalaksi. Ja ajoasento on pystympi väistämättä.
Veikkaisin M. Itellä kans. 171/81. Tanko vaihettu Sqlab 311 50mm nostolla mutta yhen spacerin alempana. Jos on lyhkäset kädet niin sitte varmaan S
Kekuliini
13.03.2018, 21.27
Mun Scoop Singlessä (2017) oli mulefuteissa valkoinen tubeless -teippaus valmiina vannenauhan päällä, hyllylle asti. Näillä tehtaan tubeless -teippauksilla on menty jo vuosi ja parit renkaanvaihdot ilman mitään teippauksiin liittyvää ongelmaa. Eikä teippi ole alkanut irtoamaan tai repsottamaan; se on aivan uuden veroinen vieläkin.
Tuossa M kokoisessa singlessä näyttäisi olevan 60cm top tube ja S kokoisessa 57cm.
Yritin vähän mittailla käden pituuksia sain 63-64cm mittoja.
Tuossa aiemmassa läskissä oli S koon runko.
Stemmiähän voi lyhentää jonkun sentin.
Silverbackin M on 17 tuumanen. Muilla valmistajilla se näyttäs olevan hiukan isompi. Ainaki felt 18,5, canyon 17,5.
Cubella on 17
https://silverbacklab.com/sizing/
rantamies
14.03.2018, 01.28
Melkein jo polttelee päästä takaisin Suomen loskakeleihin ajamaan. En ehtinyt ennen 2vk Jenkkilän lomaa ajamaan pyörällä muutamaa sataa metriä enempää. Ensivaikutelma pyörästä oli kuitenkin vielä parempi mitä ennalta osasin edes odottaa [emoji846]https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180313/e2efe38b710412de0a9d8235937b6956.jpg
Lähetetty minun ONEPLUS A5000 laitteesta Tapatalkilla
Rideordie
14.03.2018, 09.46
Laitoinki ko tuonne tarjousketjuun mutta jos on pyöränosto ollut liipasimella niin Scoop Singleä tarjouksessa Verkkokauppa.Comissa.
Tuo koko asia vielä, M kokoahan tuossa on ehdoteltu... Olisko se S koko? M menee ainakin standoverin puolesta helposti, mutta entä tuo vaakaputki sit S 57 vs M 60cm
käsien pituus 63-64cm
Ei kehtaisi ostaa liian pientä eikä isoa.
Lakuduunaa
14.03.2018, 11.34
175cm teletappi ajaa double M kokosella, mutta kotona myös single S koko ja se on kyllä auttamatta aivan liian pieni minulle. Toki sitä ajaakin 162 cm nainen ja hänelle ei kyllä M kokoa voisi kuvitellakkaan.
Mitä tuo kertoo sun arvoilla? https://silverbacklab.com/sizing/
Tuo silverbackin laskuri näyttäisi small ja medium koot.
Meillä on kotona 167cm nainen ja ajelee S-koon fattyllä. En ainakaan yhtään pidemmälle henkilölle S-kokoa suosittelisi.
Eli M kokoa näyttäisi porukka puoltavan.
Nuo koko suositukset ei taida pitää paikkaansa kovinkaan tarkasti tuolla verkkiksen sivustolla.
S koolle antavat 165-175cm kokoiselle ja M 170-180cm
167cm kuskille joutui hommaamaan pidemmän satulaputken S-koon Singleen.
Ei oo kukaan vissii antanu palautetta verkkokaupalle nuista suosituksesta. Ollu jo vuosikausia.
Ei ne ainakaan vastaa silverbackin omia suosituksia
En tiedä ostanko vielä fattiä, pitäisi varmaan päästä jossain kokeilemaan samankokoisia pyöriä mitä tuo single S ja M koko.
muutenkin alustavasti vasta harkinnut asiaa. Noissa verkkiksen pyörissä ei varmaan palautusoikeutta ole, jos pyörällä ehtii ajaan ja testaamaan.
Jos Jyväskylän lähellä asustelet niin minun M-koon whiteä ja S-koon silverbackia pääsee testaamaan :)
Jos Jyväskylän lähellä asustelet niin minun M-koon whiteä ja S-koon silverbackia pääsee testaamaan :)
Minä olen täällä Oulussa joten ei onnistu kiitos tarjouksesta kuitenkin.
En tiedä ostanko vielä fattiä, pitäisi varmaan päästä jossain kokeilemaan samankokoisia pyöriä mitä tuo single S ja M koko.
muutenkin alustavasti vasta harkinnut asiaa. Noissa verkkiksen pyörissä ei varmaan palautusoikeutta ole, jos pyörällä ehtii ajaan ja testaamaan.
Kyllä niillä se 30 päivän palautusoikeus pätee myös polkupyöriin. Minä ostin alunperin 2016-mallisen Scoop Fattyn, ajoin n. 200 km kunnes VK julkaisi tulevan vuoden mallit. Olin aikonut päivittää pyörästä etuvaihtajan pois sekä hiilikuituhaarukan eteen, joten tuleva Single kolahti täysin. Ja häirittihän ne 2016 Fattyn pikalinkut, vaikken tiennytkään huomaanko eroa läpiakseleihin (nykyään Loun kanssa tila on niin ahtaalla että varmasti pienikin nitkahdus saisi renkaan osumaan runkoon).
Pesin Fattyn, varmistin että siinä on kaikki kuten pyörän tullessa minulle sekä otin mukaan oheishilppeet ja vein pyörän takaisin kauppaan. Kaveri silmäili fillarin läpi ja totes että kunnossa on, ja tilille tuli joka euro takaisin.
Ainut mikä ei mennyt ihan nappiin, oli että uutta pyörää piti odottaa joulukuun alkuun asti. Odottavan aika oli pitkä, kun maistiaisen oli ehtinyt jo saamaan.
Delight S-koko löytyy Oulusta, jos haluat testata. 158cm ja 174cm kuskit pystyy ajamaan meillä ihan hyvin.
Delight S-koko löytyy Oulusta, jos haluat testata. 158cm ja 174cm kuskit pystyy ajamaan meillä ihan hyvin.
Itsellä oli se white 3 lite joka oli 15.5 ei ollut liian pieni ainakaan minun kokoiselle, tai ainakin oli hyvä ajettava, mutta jos 174cm pystyy hyvin ajamaan delightillä niin tuskin on liian pieni 170cm ajajalle.
vaakaputki litessä oli muistaakseni jotain 57-58cm huiteilla.
Delightissä näyttäsi olevan sama geo kuin singlessäkin.
Lueskelin tänään ulkomaalaisilta foorumeilta enemmän tuosta pyörän koosta ja tulin siihen tulokseen, että valitsee pienemmän ennenmmin kuin isomman, jos ei ole 100% varma oikeasta koosta, pienemmästä saa helposti sopivan pienillä
muutoksilla toisin kuin isosta.
Aika yksilöllisiä on... mulla on lyhyet jalat. Vakiotolppa on mulle vähän lyhyt ja tykkään leveämmästä tangosta ja ne tuohon on muutettu (tolppaan +5cm ja tankoon +6cm). Mutta tosiaan M koon valitsisin pelkästään itselle... siinä on vakaampi kyyti. S koolla on ketterämpi ja rennompi ajaa.
Eikös tossa S-kokosessa ollu jollaki se vika että saattaaa rapsutella varpailla eturengasta polkiessa
Tulee se eturengas aika lähelle varsinkin isommilla kumeilla, mutta ei ole haittannut omaa ajoa. Jyrkkä keulakulmakin toimii minusta hyvin, vaikka sitä kauhistellaan.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.