Näytä tavallinen näkymä : 50/60 Tasajako
HC Andersen
09.03.2013, 21.00
Vaikuttaa sellaiselta mitä mä tarviin, KS:ät on ainakin mulla toiminu hyvin tähän asti. Mä tarkistan vielä tuolla kiinteällä tolpalla sen oikean pituuden, jos se on ok niin voin sen sulta ens kuussa lunastaa poies.
Kiitoksia vastauksista! Pitänee joku kerta uskaltautua lenkille mukaan. Niiltä lenkeiltä voi ilmeisesti saada harmittoman ja kiusallisen välimaastossa olevan paksupyöräkuumeen :).
kolistelija
10.03.2013, 09.43
Kiitoksia vastauksista! Pitänee joku kerta uskaltautua lenkille mukaan. Niiltä lenkeiltä voi ilmeisesti saada harmittoman ja kiusallisen välimaastossa olevan paksupyöräkuumeen :).
Ei se ole vaarallista. Ei kaikki lenkille osallistuneet ole hankkinu paksupyörää... vielä. :)
Ai attans että -20 tuntuu ilkeälle. Koiraa piti lähes raahata perässä kun isäntä halusi käydä pellon reunassa tutkailemassa onkos hankikantoa. Ei ollut.
Munkkis puoliltapäivin voi olla vallan mahdollinen. Jos ei mua näy niin en ole siellä:)
kolistelija
10.03.2013, 10.35
Mul ku on vieläkin tota röhää ja köhää, niin aattelin sanoo et tuun vaan käymää munkkiksella. Ehkä osaan olla lähtemättä poluille jos kerron tällain etukäteen ja julkisesti...
Ai attans että -20 tuntuu ilkeälle. Koiraa piti lähes raahata perässä kun isäntä halusi käydä pellon reunassa tutkailemassa onkos hankikantoa. Ei ollut.
Munkkis puoliltapäivin voi olla vallan mahdollinen. Jos ei mua näy niin en ole siellä:)
Mä olin ja koiran kaa lenkillä ei oikeen jaksanu juosta willarin kyydissä ja syy selvisi*ripuli* heitettiin vajaa 15km:ä.
Mullakin painoi eilinen hallainwuoren lenkura.:eek:
kolistelija
10.03.2013, 15.12
Mul ku on vieläkin tota röhää ja köhää, niin aattelin sanoo et tuun vaan käymää munkkiksella. Ehkä osaan olla lähtemättä poluille jos kerron tällain etukäteen ja julkisesti...
Joo. Niin varmaan... :p
Kivaa oli sen mitä mukana olin.
Ilolan polut hyvässä kunnossa,taisi olla onnivannin jälkiä jota seurailin?
HC Andersen
10.03.2013, 17.29
Aluksi meitä oli 6 ja lopuksi enään 2 pientä neekeripoikaa, 25 kilsaa tuli puhelimeen matkaa. Kiitos kaikille seurasta.
Muoks: Ässä oli selkeesti pitkän ajotauon aikana unohtanut mitkä paikat ei mene ajamalla, nyt meni monta ennen ajamatonta *peuk*
Kuntoilija
10.03.2013, 17.39
Kiva oli ajaa kun keuhkot ei rajoittanut matkantekoa. Lääkitys oli kohdillaan. Mulle tuli ovelta ovelle 33 km, kun lisäksi starttasin 10.30, jotta sain testattua miten ukko toimii.
Ellmeri, mä ja Onni Wanni on varmasti ajanut joka ikisen polun Ilolan lähimetsässä.
Shimaani
10.03.2013, 17.50
.... Ässä oli selkeesti pitkän ajotauon aikana unohtanut mitkä paikat ei mene ajamalla, nyt meni monta ennen ajamatonta *peuk* Nooo, pohjalta ei pääse kuin ylöspäin....:cool: Mehtäpöörääminenhän olis helppoa jos olis kuntoa ja osaamista :)
Onnistui melko hyvin tuo reitinvalinta - samaa polkua ei ajettu kahteen kertaan paitsi se 80m pätkä altaan reunaa ja sekin mentiin eri suuntaan.
t:
se kolmas neekeripoika
Talvilenkura ei tuosta paljon pysty paranemaan. Kiitokset veturille + ajoseuralle. Pari ihka uutta pätkääkin osui matkalle.
G-form maahantuoja on http://extremesports.fi/
Tää oli kai sit se neljännes neekeripoika, kiitos ja anteeks munkin puolesta. Oli oiva aika hypätä pois kuuden tunnin kohdalla kun pihaan oli vaan 50m matkaa. Hyvejä oli sekä kurvat että keli - olis luullu et enempikin olis poluilla ollu pyörän ulkoiluttujia, mut ei. Eiks tää juttu oo enää muodissa?
edt: tuosa taannoi känädän turneella havaitsin et noita G-formeja sai sieltä ihan joka fillari-/suksipuodista ja valikoimaa oli polvi- ja kyynärsuojien lisäks topattuja paitoja jne. Noi normipolvarit oli 45-55 CAD pari. Muutamalla parilla kasvatin omaakin stokkia.
JustinTime
10.03.2013, 18.30
Kohtasin tänään Ylästön soidinalueilla viiden yksilön kanadanpyöräparven, ja pyydän nöyrimmästi anteeksi tahattomasti ylimieliseltä kuulostanutta parven nopeuteen liittyvää sarkastista kommenttiani (=voin ajella välillä hiljempaakin). Hiffasin sen hölmöyden melkein heti parven lähdettyä liikeelle, enkä enää kehdannut jäädä samalle ladulle.
Tiedän mitä siinä kävisi, jos oikeasti yrittäisin pysytellä kyseisen parven perässä heidän rientonsa ajan. Lenkin loputtua parven jäsenten marssiessa rinnat kaarilla suihkuun, soviteltaisiin minulle happinaamaria samalla kun levyttäisin jossain hangella leuka kuolassa hien marinoimissa vetimissäni - siis jos edes selviäisin loppuun asti.
HC Andersen
10.03.2013, 18.43
^Tuohon kohtaan aivan pirun hyvä letkautus.
Nimim. Letkan tokaeka
TsastInTaimin ei tartte anteeksipyydellä muuta kun heikkoa laskutaitoaan, parvessa oli tuolloin vielä kuusi jänestä.
Nimim. Letkan vikavika.
JustinTime
10.03.2013, 19.00
No niin, siinä todistusaineistoa^. Olin niin loppu, etten osannut enää edes laskea.
Shimaani
10.03.2013, 20.08
Niin ja sit me vielä ajettiin ihan väärin - jarruvaunu™ veti letkaa hitaasti mutta kankeasti.:o
Käytiin hiukan ennen sinistä hetkeä Turbonuuskun™ kera nuilla ihanlähipoluilla ja voi herramakieasus - kuuden paksuttimen letka tasaa polunpinnan kertavedolla. Supiväylä on ihan upea ränni ja samoin se yhdyspolku sieltä Valtaväylältä, aamulla ne molemmat oli vielä kuoppaa kuopan perässä. Se metukoilla muhennettu polunpätkä Itäpellontien likellä vaatii lapiolla tasoitusta, ehkä jo huamenna innostuu moiseen hommaan, tänään ei jaksa.
Nyt vois sit syyä sen aamupalan.....
Ilolan polut hyvässä kunnossa,taisi olla onnivannin jälkiä jota seurailin?
Kävin myös Pe hyrräämässä näillä poluilla ja hyvin rullas
St0neyNut1
11.03.2013, 08.36
^
Eilen kävin Zipon ja Ruohonet80 kanssa Zipon parkkis - Mätis - Ilolan ABC - Mätis - Savio. Ruohonet80 suuntasi kotia Mätäkivenmäeltä ja me jatkettiin Ziponkaa kahville ABC:lle. Talven paras lenkki!!! Polut kuin asvalttia, aurinko paisto ja sopivan viileä ilma. Nyt voi hyvillä mielin päivystää tän viikon.
^
Eilen kävin Zipon ja Ruohonet80 kanssa Zipon parkkis - Mätis - Ilolan ABC - Mätis - Savio. Ruohonet80 suuntasi kotia Mätäkivenmäeltä ja me jatkettiin Ziponkaa kahville ABC:lle. Talven paras lenkki!!! Polut kuin asvalttia, aurinko paisto ja sopivan viileä ilma. Nyt voi hyvillä mielin päivystää tän viikon.
Aijaijai! Kuulostaa hyvältä lenkiltä, ainakin kelit oli kohillaan. Ens viikonloppuna uudelleen? Mä voin lähteä jarruksi mukaan :P
Eipä satuttu samoille poluille, olin Korskan porukan kans samoilla seuduilla eilen. Jos Stone ja kyprok menette ens viikonloppuna niin ilmoitelkaa.
Mitenkäs sedät muuten ovat hoitaneet vakuutusasiat? Miul tuli loppusyksystä pieni hiusmurtuma ranteeseen -lääkäri sanoi, että ei haittaa menoa, paranee ittekseen. Mutta kai tässä pitäs jonkunlainen tapaturmavakuutus hankkia. Mistä kannaattaa ottaa tarjouksia vastaan?
^Kannattaa vertailla ja hommata kunnon vakuutukset, näköjään meikän tapaturmavakuutus (Nordea / Tryg, muuttuu kohta IF:ksi) onkin puutteellinen esim. kuntoutushoidon suhteen mutta toisaalta metsäpööräilyä ei katsottu lisämaksua vaativaksi erityisen vaaralliseksi lajiksi.
Pitäisikin laittaa kuitit taas liikenteeseen, saa sieltä jonkun euron taas takaisin.
kolistelija
11.03.2013, 11.13
Mietin noita vakuutuksia viime vuonna. Oma yhtiö oli aika nihkeä kalustovaurioiden kohdalla. Henkilövahingon hoito kuuluu työterveydenhuollon soppariin. Ei kai tuossa ole minun tapauksessa mitään järkeä...
St0neyNut1
11.03.2013, 11.37
Aijaijai! Kuulostaa hyvältä lenkiltä, ainakin kelit oli kohillaan. Ens viikonloppuna uudelleen? Mä voin lähteä jarruksi mukaan :P
Eipä satuttu samoille poluille, olin Korskan porukan kans samoilla seuduilla eilen. Jos Stone ja kyprok menette ens viikonloppuna niin ilmoitelkaa.
Mitenkäs sedät muuten ovat hoitaneet vakuutusasiat? Miul tuli loppusyksystä pieni hiusmurtuma ranteeseen -lääkäri sanoi, että ei haittaa menoa, paranee ittekseen. Mutta kai tässä pitäs jonkunlainen tapaturmavakuutus hankkia. Mistä kannaattaa ottaa tarjouksia vastaan?
Juu pistän mieleen. Voi olla että luovutan puolesvälis viikkoo päivystyksen työkaverille, ku ei vaan nappais :) Eli vois olla mahis lenkille tän viikonloppunakin. Katsotaan nyt.
Vakuutus mikä se on :p
Minäkö luulin, et kaikilla on kaiken kattavat vakuutukset -kalustolle en ajatellutkaan, mutta ranteeni hoidettiin työterveyshuollossa, röntgen, ultraääni ja erikoislääkäri, mutta jos se olisi kaivannut operaation, niin olisin joutunut kunnalliseen jonoon........ja se kestää. Tämä työterveyslääkäri kehotti kyllä vakuutuksen ottamista. Toinen vaihtoehto on opetella ajamaan pystyasennoossa.(mun ongelma on se, että en vielä puolen vuoden harjoittelun jälkeen saa klapia lukkopolkimesta riittäävän nopeasti irti) Ikää on jo se verran, et toin wi-fi yhteys pätkii.
St0neyNut1
11.03.2013, 12.39
Minäkö luulin, et kaikilla on kaiken kattavat vakuutukset -kalustolle en ajatellutkaan, mutta ranteeni hoidettiin työterveyshuollossa, röntgen, ultraääni ja erikoislääkäri, mutta jos se olisi kaivannut operaation, niin olisin joutunut kunnalliseen jonoon........ja se kestää. Tämä työterveyslääkäri kehotti kyllä vakuutuksen ottamista. Toinen vaihtoehto on opetella ajamaan pystyasennoossa.(mun ongelma on se, että en vielä puolen vuoden harjoittelun jälkeen saa klapia lukkopolkimesta riittäävän nopeasti irti) Ikää on jo se verran, et toin wi-fi yhteys pätkii.
Noo jos totta puhutaan nii kyllä mä semmosen vakuutuksen meinaan hankkia. Kyllä sitä on tässä itsekin lennelty vaikka miten, vaikka nuori olenkin vielä. Rapatessa roiskuu vois sanoa :) Itse kuulun sairaskassaan joka kustantaa 75% lääkäri kuluista,lääkkeistä jne. Nii ei ole niin akuutti tuo vakuutus, itsensä telomisen suhteen.
Tossa aamusta kävin lääkärillä kun kropassa mustelmia vaikka en oo kaatuillukaan jne.
Viikko tuli lomaa ja täytyy koiraa lenkkeilyttää ja siinä samassa itekki saa vähän liikuntaa,mullakaan mitään erikoisia vakuutuksia mutta tuttu lääkäri jos pikaisen remontin tarvii kropassa korjattavax.
mutanaama
11.03.2013, 13.32
Mulla on vapaaehtoisia tapaturmavakuutuksia eri lajeille ja ihan nimettynä. Vaikka meidän mielestä me vaan pyöräillään metsässä, niin kaatuminen jyrkässä alamäessä voidaan tulkita DH-häröilyksi, eikä korvauksi tipu. Varsinkin jos vetäiset dropista turvallesi.
Työnantajan vakuutus korvaa jos on tapaturma tapahtunut yli 50km:ä kotoa eli jos hyvinkäällä lippaa tai porvoossa eli kannattaa ajaa ensin pitempi siirtymä ennen muksahdusta.:D
Six mää ajan aina pitkät siirtymät.
mhelander
11.03.2013, 15.34
Työnantajan vakuutus korvaa jos on tapaturma tapahtunut yli 50km:ä kotoa eli jos hyvinkäällä lippaa tai porvoossa eli kannattaa ajaa ensin pitempi siirtymä ennen muksahdusta.:D
Six mää ajan aina pitkät siirtymät.
No selitys se on tuokin pitkille lenkeille, tai ehkä tekosyy. Kuten myös vakuutuksen korvaamattomuudelle. Nimittäin normi pulliaiselle ei tollanen vakuutus korvaa käytännössä mitään muita vahinkoja kuin oikeasti reissun päällä tapahtuneet...
St0neyNut1
11.03.2013, 18.01
Joo mä luovutin suosiolla päivystyksen pois. Liian hyvää keliä luvattu jaa *kauhee määrää hyviä syitä* :) Elikkäs viikoloppuna vois kattoa jotain lenkkiä, siittä lähempänä sitten. Arkipäivinä on jonkun verran muuta menoa esimerkiksi Corratecin Saint vipstaakin vaihto ja etuvaihtaja pois.
PS: Olivat sanoneet tolle kybällä tsygäiliälle shimanon varastolta et 9 speed Saint poistuu kuviosta ja et 10 speediäkään ei enää saaku shorttina. Perkele jos mä paskon ton medium vaihtajan nii mitäs sit tilalleku short ei sovi :( Oliskohan se Zee sit mikä jatkaa tota 9speediä jne :seko:
HC Andersen
11.03.2013, 20.20
PS: Olivat sanoneet tolle kybällä tsygäiliälle shimanon varastolta et 9 speed Saint poistuu kuviosta ja et 10 speediäkään ei enää saaku shorttina. Perkele jos mä paskon ton medium vaihtajan nii mitäs sit tilalleku short ei sovi :( Oliskohan se Zee sit mikä jatkaa tota 9speediä jne :seko:
Juuri tuon takia niitä hyviä osia pitää olla omassa varastossa.
Nimim.
Hamsteri:o
Kävin myös Pe hyrräämässä näillä poluilla ja hyvin rullas
Ilola Koivukylä akselilla on kyl kohtuu mukavasti ajettavaa polkuu ja kovat pohjat... Torstaina pääsee taas kaatuilemaan ja ihmetteleen :)
Ilola Koivukylä akselilla on kyl kohtuu mukavasti ajettavaa polkuu ja kovat pohjat... Torstaina pääsee taas kaatuilemaan ja ihmetteleen :)
Tänään taas mentiin , hyvä nähdä muitakin pyörän ulkoiluttajia mestoilla ;)
St0neyNut1
11.03.2013, 22.58
Juuri tuon takia niitä hyviä osia pitää olla omassa varastossa.
Nimim.
Hamsteri:o
Joo mietinkin et kaipa sitä pitää tilaa yks medium 9 speed Saint itelle varastoon. Vaikka enpä usko et tuo vanhakaan iha heti rikki menee. Jo 7 vaihtajan korvaketta tuhonnut ja sama vaihtaja ehjänä :)
mutanaama
11.03.2013, 23.02
Joo mietinkin et kaipa sitä pitää tilaa yks medium 9 speed Saint itelle varastoon. Vaikka enpä usko et tuo vanhakaan iha heti rikki menee. Jo 7 vaihtajan korvaketta tuhonnut ja sama vaihtaja ehjänä :)
**ttu kun niitä ei näytä saavan enää
HC Andersen
11.03.2013, 23.13
**ttu kun niitä ei näytä saavan enää
Fillariosasta löytyy Saint 9v Medium varastosta, nopeat syövät hitaat...
mutanaama
11.03.2013, 23.24
Jahas, tarviikin sitten kysellä sieltäkin.
sakuvaan
11.03.2013, 23.33
Mul on ykskäytetty...
HC Andersen
11.03.2013, 23.36
Mul on vaan 2 käyttämätöntä lyhythäkkistä...
Matti S.
12.03.2013, 00.02
Asiahan ei minulle kuulu, mutta... Ebay saksa 1kpl, englanti 6kpl, google: shimano saint schaltwerk medium 9- schaltung löytyy useita...
http://www.bike-components.de/products/info/p19146_Saint-Schaltwerk-RD-M810-9-fach-.html
mutanaama
12.03.2013, 00.31
Hmm, ebay oli viime viikolla nolla, amazon kanssa ja tuo saksa on vähän huonommin hallussa.
Mutta täällä se tieto on :)
^ hää kun ostaa ekaks bike24:n / probikeshopin / rczbikeshopin stokit tyhjiks niin luulis vähäks aikaa vimpauttajia piisaavan
Kuntoilija
12.03.2013, 10.23
Nythän on hyvä hetki kaikkien vähemmän lihavien lompakon haltijoiden siirtyä kymppiaikakauteen ZEE-tuote sarjan myötä. Ei muuten tule edes kalliiksi, vaihdevipunen sisältää myös ulkokuoren ja nippelit alle 30,-, vaihtaja 55,- ja vaikkapa slx kymppipakka taitaa olla alle 40,-. Ja tuossa tulee mukana tuo plussa ominaisuus eli vaihtimen jäykkyyttä voi säätää ja tuohan on vanhemmalle setämiehellä ihan must.:)
mhelander
12.03.2013, 10.49
PS: Olivat sanoneet tolle kybällä tsygäiliälle shimanon varastolta et 9 speed Saint poistuu kuviosta ja et 10 speediäkään ei enää saaku shorttina.
Johan on mielenkiintoinen takavaihtaja. Täytyy vähän ottaa takaisin $haisse-arvostelussa... selvästi ei ole tullu paremman pään tuotteitaan katsottua sillä silmällä. Ja juutuubin perusteella triggerikahvatkin on jo hyvät.
Ei sen puoleen nojarissa on yleensä taittopyörä tai ketjuputki kampisarjan ja vaihtajan & pakan välissä jolloin tuo chain slap jää lähinnä hifistelypuolen ongelmaksi. Mutta tuo vaihtajan tapa nostaa rissat ylemmäs on kyllä järkevä.
Samaan pyrkii SRAM noilla maastovaihtajilla, X.9 9-vaihteinen mtb-malli nostaa häkin selvästi ylemmäs kuin 10-vaihteinen maantiemalli. Suurin piirtein sama X.7 kamppeella.
Verraten järkevää kun kivikossa ja kannokossa kolutaan. Muutenhan me ei näitä vaihtajia särjetä, vai ?
Minulla kiinnostaisi semmoinen viritys että joku oli saanut Sramin x.9 9spd -vivulla Zeen 10spd takavaihtajan toimimaan 9-pakalla. Joo, ei pitäisi toimia mitenkään mutta MTBR:ssä kuulemma toimii ihan hyvin, viimeistään lisäämällä prikan siihen kaapelipidikkeen päälle.
mhelander
12.03.2013, 12.27
Minulla kiinnostaisi semmoinen viritys että joku oli saanut Sramin x.9 9spd -vivulla Zeen 10spd takavaihtajan toimimaan 9-pakalla. Joo, ei pitäisi toimia mitenkään mutta MTBR:ssä kuulemma toimii ihan hyvin, viimeistään lisäämällä prikan siihen kaapelipidikkeen päälle.
Luulen että käytännössä kaikki variaatiot voi saada toimimaan. Mutta voipi vaatia askartelua.
Miten olis Sheldonin (http://sheldonbrown.com/cribsheet-adapters.shtml) vinkit noista kaapelin vetosuhteista ja Shiftmate (http://jtekengineering.com/shiftmate.php) tai Travel Agent (http://problemsolversbike.com/products/travel_agents) vaijerin väliin ?
Ajattelin itse tekasta tollasen vetosuhdetta muuttavan rullan jos raaskin etuvetoon hommata SRAM:n vaihtajan mutta ohjata sitä Campy Doppler kitkavivulla ainakin aluksi. Jos sitten myöhemmin kestäis budjetti hommata myös TT500 tangonpää naksuvivut... tai jotkut muut joissa on sekä napsut että kitka.
Ei noilla ole tuohon sopivaa ja pointtihan olisi nimenomaan se ettei tartte mitään välikilluttimia. Kummasti tämä viritys tulee vaan mieleen silloin kun kuumeessa joten houkuttelevuus ei ehkä ole tarpeeksi korkea...
mhelander
12.03.2013, 14.36
Ei noilla ole tuohon sopivaa ja pointtihan olisi nimenomaan se ettei tartte mitään välikilluttimia. Kummasti tämä viritys tulee vaan mieleen silloin kun kuumeessa joten houkuttelevuus ei ehkä ole tarpeeksi korkea...
Aina parempi jos ei välipalikoita tarvi. Etenkin maastossa ja kurassa jne. Periaatteessa laskemalla vipusuhteita homma voisi onnistua, jos noista linkatuista tietolähteistä on apua, tai empiirisestä itse mittaamisesta.
SRAM:n X.9 ja X.0 vaihtajia on myös kaupattu modattuna (http://www.davincitandems.com/newprod.html):
http://www.davincitandems.com/images/sram2.jpg
("Custom rear derailleur" -otsikon alla)
Tämmönenkin (http://www.bikerumor.com/2013/01/29/hacks-mix-and-match-special-edition/) löyty aiheen tiimoilta... pahemmin lukematta.
Ja tämä (http://tandemgeek.wordpress.com/2011/05/29/sram-x-0-10-spd-campy-10-ergo-im-impressed-final-update/[/url) jossa X.0 pelittää Campyn kahvojen kanssa tandemissa.
Eli vipusuhdetta muuttamalla, joko vaihdekahvassa, vaijerilla tai vaihtajassa homman saa aikaiseksi.
Marko ceellä: katohan tämä ketju (http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?47881-Sram-9-v-vipu-Shimano-10-v-vaihtaja-ysipakka).
Shimaani
12.03.2013, 22.10
Tupla Naten jäljet bongattu koiranulkoiluilutuspoluilta, naapurikylän Fätbäkkikö oli käynyt kertaamassa suntailenkiä? Apropoo, onko vkl ajelusuunnitelmaa ajateltuna?
HC Andersen
12.03.2013, 22.51
Mä ainakin meinaan ajaa viikonloppuna, jonnekin kauemas tekis mieli kun nää lähipolut alkaa oleen aika lääst siison.
kolistelija
12.03.2013, 22.57
Mä voin yrittää päästä huomisen vapaapäivän aikana tollottamaan miltä nuo minun lähipolut näyttää. Tuurilla saan sen verran aikaa että voisin pyörähtää Keuhkot Kipiäks Vuorella ja Kipukossa tiedusteluretkellä. Joku tuossa jonkinaikaa sitten kertoili että siellä olisi aika hyvin polkua auki. Lauantai voisi olla ajopäivä, mikäli saan tiedustelun ja reitit tehtyä.
Vahva ehkä sekä lauantaille että sunnuntaille.
Mä ainakin meinaan ajaa viikonloppuna, jonnekin kauemas tekis mieli kun nää lähipolut alkaa oleen aika lääst siison.
HC on hyvä ja tulee syvään itään, ainakin osa poluista menee huomattavasti helpommin läskillä. Tai hyvällä tekniikalla...
mutanaama
13.03.2013, 09.35
Mää voisin kans mennä jonneki muuvalle välillä.
Tupla Naten jäljet bongattu koiranulkoiluilutuspoluilta, naapurikylän Fätbäkkikö oli käynyt kertaamassa suntailenkiä?
Apropoo, onko vkl ajelusuunnitelmaa ajateltuna?
Fätbäkkihän se. Loppu lenkillä valokin - siinä vaiheessa ku olis tarttenu laittaa pipopiko tulille, havaitsin päähän sijoittuneen valottoman version.
Noux olis listalla, nyt ei vaan ole tietoa missä kunnossa ne kelkkijälkibaanat on.
Onkos kolistelijan kryptisesti nimikoidut lähipolut jossakin Hertsikan ja Jakomäen välillä? Ko. setti voisi kiinnostaa kun oon siellä vain kerran poikennut näillä lumilla.
kolistelija
13.03.2013, 13.40
Onkos kolistelijan kryptisesti nimikoidut lähipolut jossakin Hertsikan ja Jakomäen välillä? Ko. setti voisi kiinnostaa kun en vielä näillä lumilla ole siellä käynyt.
Kyl, juuri tuo väli. Jakiksen kaistalekin liittyy siihen kohtuullisella vaivalla. Päiväsuunnitelma meni kuitenkin hieman mönkään kun toiselle pojista tuli pientä kuumetta. Toivottavasti ehdin vielä tehdä rundin, kun en millään viitsisi ottaa taakalleni vetovastuuta ilman mitään hajua polkujen määrästä ja kunnosta.
Maanantain havaintoja Idästä: Hallainvuori priimaa, jopa ei-mainstream polut auki. Bonarina jännä lasku Viikin pellonsuuntaan. Kivikko myös ok. Jakis on ollut koko talven sangen hyvä. Fasun suolla valinnan varaa ja Mellari/Länkkäri myös ok.
Tänks Lare tiedosta..Hallainvuori oli viikonloppuna nopeassa kunnossa.
Kukahan tutunolonen EVIL kuski tuli vastaan? jossain nähäny*hmmmm*
Maanantain havaintoja Idästä: Hallainvuori priimaa, jopa ei-mainstream polut auki. Bonarina jännä lasku Viikin pellonsuuntaan. Kivikko myös ok. Jakis on ollut koko talven sangen hyvä. Fasun suolla valinnan varaa ja Mellari/Länkkäri myös ok.
Ja syvästä idästä: Salmenkallio tuttuun tapaan priimaa lähes koko talvi. Uutuutena polku, joka vie aina jousiampujien kentälle asti. Viikinkihaudan lasku huonompi kuin aiempina vuosina. Ripasaaressa priimaa mönkijäuraa ja polkua reiluksi tunniksi. Landbossa kuukausi sitten yllättävänkin hyvin ajettavaa.
HC Andersen
13.03.2013, 19.05
HC on hyvä ja tulee syvään itään, ainakin osa poluista menee huomattavasti helpommin läskillä. Tai hyvällä tekniikalla...
Onneksi tuo kapeanakkinen on tällä hetkellä palasina säätämön lattialla, niin sillä ei tartte ajaa. Sunnuntai vois olla hyvä ajankohta syvän idän seikkailulle, aikaa koko päivä.
Hallainvuori ajoa
Lauantai sopisi mulle joskus 11-12 kun lähden aamusta Hyvinkäälle koirauimalaan vanhaa Herraa uittamaan.
kolistelija
13.03.2013, 19.29
Hallainvuori oli siinä kunnossa että voi risteillä ihan miten haluaa, siellä saa ehkä noin tunnin kulumaan ja takin tyhjäksi. Polut ovat niin nopeat että sen ajaa hetkessä päädystä päätyyn, joten nousumetrejä tulee todella nopeasti. Siellä on kiva aja pätkät kaksi kertaa, molempiin suuntiin. Kivikossa tuuli ja lumisade oli tehny tuhojaan eikä ehjää reittiä oikein saanut tehtyä.
Mä tairan lauvantaina tehdä nopean mutta raskaan pyörähdyksen Hallainvuoressa...
Shimaani
13.03.2013, 20.22
...Lauantai sopisi mulle joskus 11-12 kun lähden aamusta Hyvinkäälle koirauimalaan vanhaa Herraa uittamaan.Mulla on koko allas varattuna perstaina kello 1600. Kahen oman lisäksi mahtuu yksi vanha jos kiinnostaa. Ja lauvantaiaamu sopii tännennii.
HC Andersen
13.03.2013, 21.09
Perstain koiranuitto ei passaa koska mulla on työmaapalaveri, lauantain uitto on täynnä.
Shimaani
13.03.2013, 21.20
On täänyprkl ku työ haittaa harrastamista....
mutanaama
13.03.2013, 21.20
Puoltoista viikkoa ajotaukoa ilman sairastelua tekee hyvää palautukselle näemmä. 2h sileän pinnan ajoa tiileristä itään ja pohjoiseen.
Hienot enkelikuviot oli joku tehnyt linjojen alle :D
kolistelija
13.03.2013, 22.13
Saattoipa olla mun. Mut ei se mun vika ollut, se oli noi muut ku aiheutti sen... :rolleyes:
Korpipolulla on muuten varmaan vieläkin mutiksen muotoinen potero ja aika ikävä renkaanjälki jota seuraamalla pääsee kokeilemaan onko oma jälki samanlainen. :Ds
Minä. :D
Mää tänään yhden isomman kuopan sain aikaiseksi. Paha on mönkiä ylös pehmeästä hangesta.
Kuntoilija
14.03.2013, 13.32
Tulihan taas eilen illalla nysvättyä pimeässä ja ahtaassa kellarissa pyöriä. Voin suoraan sanoa, että olen kateellinen niille joilla on muutaman neliön valoisa ja lämmin säätämö. Voisi yhdessä paikassa suorittaa kaiken tarvittavan. No huomenna taas lotto vetämään.
Kädetön kotiasentaja oli sitten saanut kevynnyssisureiden asennuksessa Fattyn taka gummiin ihan uskomattoman suuren pysty heiton, joka tuntui ahterissä puhtaallla klv:lla ajaessa kunnon "potkuna". Asennus moka korjaantui hyvin, kun pumppasin 2,5 bar paineet ja odotin tovin. Sen jälkeen pikalenkki kiristyvässä pakkasessa omasta kunnollisesta säätämös-tä haaveillen.
Tulihan taas eilen illalla nysvättyä pimeässä ja ahtaassa kellarissa pyöriä. Voin suoraan sanoa, että olen kateellinen niille joilla on muutaman neliön valoisa ja lämmin säätämö. Voisi yhdessä paikassa suorittaa kaiken tarvittavan. No huomenna taas lotto vetämään.
.
Laitethan kimppalöttö vetämhään ja ruwetaan sulle järkhäämän uutta säätämöä.
Ajelin tossa yhenaikhaan siitä teitin säätämön ohi mummolaan.
Sitä vaan jos Hansdämpin kuvion tunnistat kewyenliikenteen väylältä.:rolleyes:
Se on muuten kivaa reeniä kun lähtee seuraa jotain jälkeä,kaikilla jäljillä on oma tarinansa.
Se on muuten kivaa reeniä kun lähtee seuraa jotain jälkeä,kaikilla jäljillä on oma tarinansa.
Mä seurasin eilen työmatkalla ISP:n jälkiä ja vasta ihan loppumatkasta tajusin, että ne oli mun omat jäljet edelliseltä päivältä. :D
Jos Syvä-Itä ja sunnuntai kiinnostaa niin voi tarjota aborginaalioppaan sunnuntaina klo 10, max 3 tuntia. Muuten ajan itsekseni (taas).
sakuvaan
15.03.2013, 12.15
Soukka, ehkä?
St0neyNut1
15.03.2013, 12.15
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=7830&d=1341517974
Myin eilen tuon pois kaverille. Eipä ole täs pari vuotta muuta tehny tuoku koristanu parveketta :) Nyt voin ruveta suunnitelemaan fättistä seuraavaa talvea ajatellen :D
kolistelija
15.03.2013, 16.16
Tää päivystää huomenna lauvantaina Kivikossa Ylläshallin eessä hetken klo. 12.00. Tavoitteena käydä Hallainvuoressa pyörimässä ja mahdollisesti Kivikon polkuja jälkkäriksi. Ei pitkää lenkkiä, mutta mehut lähtee ukosta varmaan jo alle kahdessa tunnissa. Voi olla että eksyn, tai sitten en. Voi myös olla että joku polku tulee ajettua kahteen kertaan...
Saa tulla mukaan jos tulee, ei haittaa jos tulee tai on tulemati.
Mä oon ja pyörimässä hallaivuorella ja niissä maisemissa samoihin aikoihin,nää siirtymät vaan vie jonkun ajan.PAPPA ajelee rauhalliseen tahtiin vaan.
Aikataulullisista syistä johtuen huomenna Nuuksela jos aamulla vähemmän kylmää kun edellisellä turneella.
https://lh6.googleusercontent.com/-p6V87v7hECw/UUMlZRQBt7I/AAAAAAAAA5c/wb_ZbPpM7Ek/s394/19012013.jpg?gl=FI
Kattila johki aikaa aamusta... Vakipolut ynnä perinteiset kelkkaurat. 4-5h tai jotain.
muok: lähtöajan arvonta käynnissä kun kotiintuloaika vielä hämärä
HC Andersen
15.03.2013, 17.51
Tää päivystää huomenna lauvantaina Kivikossa Ylläshallin eessä hetken klo. 12.00. Tavoitteena käydä Hallainvuoressa pyörimässä ja mahdollisesti Kivikon polkuja jälkkäriksi. Ei pitkää lenkkiä, mutta mehut lähtee ukosta varmaan jo alle kahdessa tunnissa. Voi olla että eksyn, tai sitten en. Voi myös olla että joku polku tulee ajettua kahteen kertaan...
Saa tulla mukaan jos tulee, ei haittaa jos tulee tai on tulemati.
Yritän ehtiä mukaa.
HC Andersen
15.03.2013, 17.56
Jos Syvä-Itä ja sunnuntai kiinnostaa niin voi tarjota aborginaalioppaan sunnuntaina klo 10, max 3 tuntia. Muuten ajan itsekseni (taas).
Soukka, ehkä?
Kääk!! Liikaa hyviä vaihtoehtoja... menee arpominen vaikeaksi:seko:
klö 12 ylläsparkki vois napatakkin syöttiin
HC Andersen
15.03.2013, 20.59
Kääk!! Liikaa hyviä vaihtoehtoja... menee arpominen vaikeaksi:seko:
Syvän idän turnée veti pidemmän korren. Talosaarentien alun parkkis @ 10.00?
^ tää vois kans eestyä williin itään suntaakina, aineskin jos drAhma lupaa paljon salmenkalliota ynnä vastaavaa vaihteleva_vertikaalia polustoa.
@hc, ne fcs-hanikat löyty - laitan ne reppuliin sikäli kun muistan niin voin luovuttaa ne jos muistan
edt : hukassa edelleen pari Formulan jarruttimia, yhdet flättipedaalit ja yx 170mm takanapa. Säätämössä asuu yhä musta aukko.
Tai madonreikä. Semmonen jonka kautta fillarinosat(kin) siirtyy toiseen ulottuvuuteen.
HC Andersen
15.03.2013, 21.24
^ Ihq, dänks!
Syvän idän turnée veti pidemmän korren. Talosaarentien alun parkkis @ 10.00?
Kops.
...paljon salmenkalliota ynnä vastaavaa vaihteleva_vertikaalia polustoa.
Kops tähänkin, vaikka ei nämä mitkään alpit ole. Nopeiden kovien polkujen lisäksi lupaan hidasta ja mutkittelevaa ja ei-todellakaan-nopeaa polkua. Ainakin osalla paksu on paras, vaikkei ehkä nopein.
Tarttis vissin harjoitella salaa - puolituntinen takapihalla mustan Pyyn kanssa riitti vielä oikein hyvin.
Polut huikeassa kunnossa kuten täällä on jo moneen kertaan todettu.
...harjoitella salaa - puolituntinen takapihalla mustan Pyyn ...
Peukku!
Onks musta pyy vielä käyny manaajan käsittelyssä vai onko tarkoite vaan ajaa bad karma väsyksiin ja pois?
Ajelin tänään töistä iltavuorosta kotiin polkuja pitkin Ylästö - Silvolan altaanreuna - Korpipolku. Oli kyllä tosi nopeessa kunnossa polut, hyvin meni täysjäykällä pikkupyöräsellä.
kolistelija
16.03.2013, 16.34
Käytiin reisteilemässä Hallavinvuorella. Sää oli niin kaunis ettei ajamisesta meinannut tulla mitään. Katelin kuitenkin että ajettiin noin 6km polkuja ja mittariin tarttui melkein 300 nousumetriä, joten kai me jotain tehtiin.
Ja jottei ihan tyhjin käsin oltais jääty:
http://www.youtube.com/watch?v=fF73BA2kURE
:D
yep, pari tuntii vierähti loistokkaassa seurassa ja säässä hallainvuorella.
Ja mää risteilin yxin,tuli DH-rännikin ajettua,koiran ulkoiluttaja pilasi yhen laskun yhdestä,meni wiilikset nollaan mutta muuten hiano päivä.:cool:
kolistelija
16.03.2013, 18.58
Toi kameran kapeakatseisempi moodi tekee aika hyvää jälkeä kun kuvaa takana ajelijaa. Vielä kun saisi tuubin toistamaan edes 60 kuvaa sekunnissa niin ei näyttäisi niin nykivältä kun valotus on 120fps mukainen. Nyt näyttää aika nykivältä ja pomppivalta...
http://www.youtube.com/watch?v=-_2bjiz1wso
EDIT:
Ainii, nythän mä hiffasin mistä stropista Apa jutteli. Se on siinä kohtaa missä fiilis on aina jotain hiton liukkaan ja mahdottoman välillä, just ennen sellasta kivikkoalamäkeä.
Shimaani
16.03.2013, 19.02
Määkin pörräilin itekseni, lähinnä Katoavan Metsän™ ränneillä. Tällä kertaa Harmaavaara™ ei heittänyt mua selästään jtn ei tarvinna piipahtaa Dextrassa, ihan pa$ka lenkki. 1,22bar paine takanakkerossa (Reetunkosto ja lateksi 729 kehällä) oli huimasti parempi kuin se 0,7 jolla viimeksi nuljuilin - oli niin kiiru lähtö että jäi pumputtamati ja uteliaisuuttani mittasin lenkin jälkeen kotipihalla.
Huimasti oli fillarinulkoiluttelijoita ja muuta väkeä liikkeellä ja bonggasin yhen lumienkelinkin:cool:
http://gp1.pinkbike.org/p4pb9323179/p4pb9323179.jpg
Nuukselassa hirrrrmmusti ajettavaa, betonibaanasta likiliikahankalaan. Kelkka- ja mönkiöjälkillä reilu 3h ja normipoluilla pari tuntia -
ilmaiseks ei matka taittunu, jalat oli juurikin loppu (ja vähän yli) kun autolle raahauduin. Yllättävän vähän väkeä missään pl. haukkalammen seutu.
Yks parhaista talviajosessioista ever.
HC Andersen
16.03.2013, 19.35
Mulla ei jostain syystä kulkenu kun alamäet, yks syy on varmaan että just ennen lenkkiä söin aamiaisen ja lounaan samaan aikaa ja sei ei ollu ihan kevyimmästä päästä. Hallainvuoren kierroksen jälkeen kävin mutiksen luonna katsomassa kun se tuli ulos kaapista. Kahvin juonnin ja pullan syönnin yhteydessä valmistettiin mutiscarbonin™ pintakäsittelylaitoksessa Lipeäline™ stemmi.
http://i222.photobucket.com/albums/dd231/hcandersen/DSC02803_zps73e9aeb5.jpg
Shimaani
16.03.2013, 20.11
Lipeäline™ on melko päheä näky *peuk*
@hc - ylensyönti on syntiä. Ei kanata. Sillon ennen kun mulle palkan makso valtio, tavatiin niiissä hommissa sanoa et kyllä yhden päivän evääks piisaa aamulla mukillinen mustaa kahvia ja punanen nortti. Ei_tupakoivat korvas nortin iloisella HEI!-huudolla. Ja hyvin pärjäs.
^^ mikä toi oli ennenku se liuotettiin? Jos noita stumppistemmejä ken haluaa kokeilla, niin multa löytyy yks 45mm suhtsuora RF turbiini mustana. Ei oo ees painava, mäkin jaksan sen nostaa yhdellä käjellä. Yyberlyhyitä jos joku tarttee, niin Syntace Megaforcen mitat alkaa 30mm:stä ja jatkuu +10mm välein maantiepituuksiin asti. Ovatten hyvejä ja maksavat palijo.
Kuntoilija
16.03.2013, 20.52
Heh heh, mä luulen nyt on Mutiksella ja HC:llä paidat ja pöksyt täynnä reikiä.
HC Andersen
16.03.2013, 21.08
@hc - ylensyönti on syntiä. Ei kanata. Sillon ennen kun mulle palkan makso valtio, tavatiin niiissä hommissa sanoa et kyllä yhden päivän evääks piisaa aamulla mukillinen mustaa kahvia ja punanen nortti. Ei_tupakoivat korvas nortin iloisella HEI!-huudolla. Ja hyvin pärjäs.
^^ mikä toi oli ennenku se liuotettiin? Jos noita stumppistemmejä ken haluaa kokeilla, niin multa löytyy yks 45mm suhtsuora RF turbiini mustana. Ei oo ees painava, mäkin jaksan sen nostaa yhdellä käjellä. Yyberlyhyitä jos joku tarttee, niin Syntace Megaforcen mitat alkaa 30mm:stä ja jatkuu +10mm välein maantiepituuksiin asti. Ovatten hyvejä ja maksavat palijo.
Mä pärjäsin valtion palveluksessa askillisella sinistä Belmonttia päivässä.
Tuo Lipeäline™ oli edellisessä elämässään armyvihreä Specialized.
@ Kuntoilija
Me ollaan mutiksen kanssa Gentlemanneja, joten annettiin mutiksen rouvan suorittaa lipeöinti.
mutanaama
16.03.2013, 21.16
@pahis, lyhkästä stemmiä varattu mulle, varsinkin jos on mustana.
Tänään ajelin keimolan kautta hoocelaan, kovin oli raskaat kelkkaurat. Takaisin tullessa ei tullu kilometrit vielä täyteen, niin piti pyärähtää vielä nurmijärven puolella. Jumatsplikkoluita miten hyvää jälkeä. Mää meen tonne huomenna, säästän siirtymissä ja ehdin rakentaa remontin ehjäksi.
dirtyrider
16.03.2013, 21.18
Huimasti oli fillarinulkoiluttelijoita ja muuta väkeä liikkeellä ja bonggasin yhen lumienkelinkin:cool:
En myönnä, vaikka niillä kulmilla törmäiltiinkin.. :-D Kassipurokin meni kumpaankin suuntaan ajamalla, kun joku oli asetellut kivetyksiä sinne. Eilen ne näytti vielä niin jäisille, ettei uskaltanut kokeilla onneaan..
RaceFace 45mm musta turpiini varattu Mutikselle.
Specialized- leimattuja osia ei ajokeissa voi olla. Vaikka leiman liuottais lipeellä pois tai viilais veks, niin tietoisuus alkuperästä jo estää palikan jatkuvan käytön. Jos tosta poikkeaa, joutuu maailman tappiin jatkuvan ivan ja pilkan kohteeks. Vaikkei se mitenkään esiin tulis, on se leima painolastina aina olemassa. Kannattaa harkita...
HC Andersen
16.03.2013, 21.36
Se stemmi on vähän kun lehmä joka kuollessaan vaihtaa sukupuolta häräksi, joka on arvostetumpaa. Tässä stemmi casessa on vähän sama, Specialized tapettiin lipeällää ja siitä tuli himottu one-of-a-kind Mutiscarbon™ Lipeäline™, kätevää!
mutanaama
16.03.2013, 22.27
Onko Spessu siis uusi Insera???
Mutiscarbonin uusi slogan: "Lipeä liuottaa häpeän pois"
kolistelija
16.03.2013, 22.32
Mä luulen että Mutiscarbon on tulevaisuuden Enve, Specialized, Easton (ym. pikkutekijät)... silleen niinkuin singulariteettina. Lopulta niin iso että voi ostaa Inseran tavaramerkin, tehdä siitä laadukkaan ja sanoa "Kuka nyt nauraa?".
dirtyrider
16.03.2013, 22.34
Onko Spessu siis uusi Insera???
Mutiscarbonin uusi slogan: "Lipeä liuottaa häpeän pois"
Minkäslaisessa valurautapadassa Mutiksen rouva niitä ohjaimen kannattimia keittelee? Mulla olis kaapissa yksi Spessun multistemmi, jonka edellinen omistaja sotkenu valkoisella maalilla, varmaan peitelläkseen juuri kyseistä tuotemerkkiä..
Shimaani
16.03.2013, 22.40
Mutiscarbonin uusi slogan: "Lipeä liuottaa häpeän pois" Miten olis vaikka Lipeällä lähtee:p
... joku oli asetellut kivetyksiä sinne... Juu, se kun on mun koiranhihnan toisessa päässähttp://www.fillarifoorumi.fi/forum/images/smilies/redface.png
mutanaama
16.03.2013, 22.42
Mä en ollu kattomassa kun muija roplas HC:n stemmiä. Saa kertoo ihan ite.
Mut lipeää on, ja saa tulla kylään vaikka koko rungon kanssa. Kellarin tiskipöyvällä on kyllä tilaa.
HC Andersen
16.03.2013, 22.43
Stemmi keitettiin muovisessa jugurtti purkissa, siinä kävi melkoinen kuplinta:eek:, siinä oli kemiaa ilmassa:cool:
Specialized- leimattuja osia ei ajokeissa voi olla. Vaikka leiman liuottais lipeellä pois tai viilais veks, niin tietoisuus alkuperästä jo estää palikan jatkuvan käytön. Jos tosta poikkeaa, joutuu maailman tappiin jatkuvan ivan ja pilkan kohteeks. Vaikkei se mitenkään esiin tulis, on se leima painolastina aina olemassa. Kannattaa harkita...
Ja mä ku ajattelin ostaa seuraavaksi maasturiksi Spessun... :(
HC Andersen
17.03.2013, 10.03
^Senhän voi viedä mutikselle lipeä kylpyyn, eikä kerrota pahikselle mitään.
kolistelija
17.03.2013, 10.04
^Senhän voi viedä mutikselle lipeä kylpyyn, eikä kerrota pahikselle mitään.
Oliko tää piiloviittaus siihen että sulla on jo runko ilman maalia? ;)
Shimaani
17.03.2013, 12.00
Onk kellään mtn intoa lähteä tänään myöhemmälti iltapäivällä jnnkn villaroimaan tai vaan munkkikaffelle? Kovin aikainen lähtö ei-onstuu kun pitää ensin haukkuilla.
Minä voisin lähteä haahuilemaan joksikin aikaa, onkos tuo sitten yks vai kaks kellossa?
Shimaani
17.03.2013, 12.34
Mää luulen etten ennen viittätoista pääse satulaan mutta tuota luonnonvaloahan riittää vielä myöhään, saa helistää.:)
mutanaama
17.03.2013, 13.25
Mää ajelen ihan täällä kotinurkilla aloittaen 1400
Vartin yli kolme puomilta sitten?
kolistelija
17.03.2013, 14.44
Komiat oli idän polut. Hyvä että oli vähän kapeampaakin että minäkin joskus oppisin ajamaan... :)
http://i11.aijaa.com/b/00994/11938532.jpg
http://i11.aijaa.com/b/00414/11938533.jpg
http://i7.aijaa.com/b/00424/11938681.jpg
Jep, hienoa oli. Kiitokset ajoseurasta, täytyy yrittää raahautua kimppalenkeille useammin. Kehittää toisten kanssa ajaminen, tai sitten ei, hauskempaa se ainakin on.
Mä en ollu kattomassa kun muija roplas HC:n stemmiä.
Mulla olis kanssa aika siisti stemmi, siinä on jopa dynaamisesti muuttuva kulma
HC Andersen
17.03.2013, 15.47
Idän polut oli parasta pitkään aikaan, joutu ihan oikeesti ajamaan. Koneella oli pieniä kylmäkäynnistys ongelmia mutta kun se lämpes niin alko taas tehoja löytymään. Ahmalle kiitos hyvästä vedosta ja muille tasapuolisesti mukavasta ajoseurasta.
Shimaani
17.03.2013, 19.15
Uilskettä ja uilinää™ oli takapihallakin mutta ei onstunut edes otb, hirrmumäärä väkeä poluilla :blink:
Persanan aurinko qu ihan nassuwa kuumottaa,tullu liikaa ulukoilimaa nautittuwa.:D
Jep, hienoa oli. Kiitokset ajoseurasta, täytyy yrittää raahautua kimppalenkeille useammin. Kehittää toisten kanssa ajaminen, tai sitten ei, hauskempaa se ainakin on.
Tnx Ahmalle &retkueelle! Hyvät oli polut enkä keliäkään moiti. Sinänsä harvinainen lenkura siitä et kokoajan tuntu olevan väärä vaihde, mentiin sit ylöspäin tai alas :o
mutanaama
17.03.2013, 20.04
Tän päiväinen lenkki syväojalla, kelkkauraa ja koirankusetuspolkuja. Ei mitään keskuspuiston pikabaanaa, mutta pääasiassa etenemiskelpoista pikkuteknistä ja pumppiträkkiä. 15km polkuja löytyi helposti, ja lisääkin olis ollut, mutta ei jaksanut yksin taapertaa. Mä kun olen aika tylsää seuraa, samat jutut kiertää kehää ja naurankin aina väärässä paikassa. Mut seurasta huolimatta hyvin vietettyä aikaa.
Peukku!
Onks musta pyy vielä käyny manaajan käsittelyssä vai onko tarkoite vaan ajaa bad karma väsyksiin ja pois?
Eiköhän se karma katoa kun vaihdan penkin ja syön vähän enempi hernekeittova... Jumaleissön että tuo TiFlö on kaukana mulle sopivasta penkistä.
Naapurin kanssa ajeltiin sopiva kiekura komiassa kelissä, ei mun kunto ihan niin huono ole kuin vetomies epäili :D - ajotuntumaa vaan ei oo yhtään.
HC Andersen
17.03.2013, 23.18
Tnx Ahmalle &retkueelle! Hyvät oli polut enkä keliäkään moiti. Sinänsä harvinainen lenkura siitä et kokoajan tuntu olevan väärä vaihde, mentiin sit ylöspäin tai alas :o
Luulis että yhellä vaihteella se oikea osuis helpommin kohdalle, ajattele miten vaikeeta on kun on 18 vaihtoehtoa olla väärä vaihde silmässä.
Ach kuinka onkaan yksivaihdepyörä vapauttava. Senkun vaan polkee (ja yrittää muistaa pitää etusen keskellä uraa).
Oli paljon tuttuja ja vielä enempi tuntemattomia pyöräilijöitä tänään Ylästö-Maunula välillä.
kolistelija
17.03.2013, 23.31
Less is more. Ymmärrän kyllä yhden eturattaan autuuden, mutta matkaa on vielä yhteen takarattaaseen. Pitäis olla reisilihakset ja kaikkee. Taidan tyytyä siihen että minut on luotu kierroskoneeksi ja leveille poluille.
Voisi kyllä joskus kokeilla ajaa lenkin niin etten koske vaihtajan vipuun...
Kuntoilija
18.03.2013, 09.39
Uskalsin pitkästä aikaa laajentaa ajoreviiriä ja kävin Mätiksellä ja Vierumäelle tutustumassa sikäläisiin polkuihin, joita sillä
tuntui riittävän ihan mukavasti. Mätiksellä oli polulla solmukohta, kun samalle kohtaa tupsahti Ellmeri ja Korson betonireisiä
kaksi kappaletta Eskon johdolla. Lisäksi vielä luontopolulla tuli vastaan ilmeisesti "kisamies" Zeuksen paita päällä. Oli siis lähimetsässä pientä ruuhkaa, kun tänä talvenä olen ainoastaan kerran törmännut toiseen pyöräilijään yksin retkeillessä.
Kyllä muuten pitää helkkarin hyvin jäällä nuo reilummat renkaat pois lukien ihan peilijää. Piti muutamalla mummolle ja papalle
näyttää miten Pulska eteneen jään peittämällä klv:llä ja loppumatkan saikin sitten ajaa perse märkänä kotiin. :) Illalla voisi
laittaa lokasuojan suojattamaan pahimmat vesiroiskeet pois.
mutanaama
18.03.2013, 09.44
Juu, huomasin saman ilmiön, kun lähdin kotoa liikenteeseen ja ensimmäisessä mutkassa siirsin hallitusti painon kyynärpäälle ja lonkalle takarenkaa lipsahtaessa alta pois. Ihan oma moka, ajatuksissani mietin minne suuntaisi, enkä keskittynyt siihen, että ajelin peilijäällä.
Kuntoilija
18.03.2013, 10.08
Talvi kuulema jatkuu vielä tovin ja jos Setiä kiinnostaa näillä lumilla lenkki Kuntoilijan lähimetsässä niin olen valmis mikä ilta vaan toimimaan jarrullisena vetäjänä. Tämä tietysti edellyttää siirtymistä joillain keinoin Ilolan ABC:lle. Aikaa ilman pausseja ja munkkin syöntiä saa varata 2-3 h. Ensi viikolla mahdollista jopa aamu-,iltapäivä- tai iltalenkkiin.
ps. mä en kaatunut, mutta 4" rengas siirtää vettä ilmaan aika runsaasti. Peilijäältä muutaman kerran annoin mennä ihan vaan reilusti lumipenkkaa kun alkoi pystyssä pysyminen arveluttamaan ja flipperimäisesti kimposin sieltä takaisin reitille.
sakuvaan
18.03.2013, 13.29
Kohta alkaa tarvita nastoja poluillakin, alkaa aurinko sulattaa pintaa ja se jäätyy yön aikana uusiks.
St0neyNut1
18.03.2013, 13.29
Viime lauantaina ajettiin Zipon parkkis - Ilola ABC - Savio. Osallistujina olivat minä, zippo, make(eka pitempi lenkki), kybällä stygäilijä ja kyprok. Kilometrejä kertyi ~50km. Zippo jatkoi vielä mettiä pitkin Saviolta eteenpäin. Muut käytiin kaupasta ostamassa muutama kalja ja mentiin aurinkoon juomaan ne. Oli taas aivan mahtava keli ja seura :) Pääsin yhen ylämäenkin ekaa kertaa ylös asti \o/
Kuntoilija
18.03.2013, 14.21
Kohta alkaa tarvita nastoja poluillakin, alkaa aurinko sulattaa pintaa ja se jäätyy yön aikana uusiks.
Tai sitten kumin missä on riittävästi tartunta pintaa (>3,8") jäistä polun pintaa vasten.
Kvan kollit, kun seuraavan kerran kun teette moisen retken, niin laittakaa tänne etukäteen postaus niin panen harkintaan, jos ajaisi siirtymän klv:ä pitkin Zipolle ja tekisi yhden suuntaisen matkan metsiä pitkin takaisin ABC:lle.
St0neyNut1
18.03.2013, 14.44
Tai sitten kumin missä on riittävästi tartunta pintaa (>3,8") jäistä polun pintaa vasten.
Kvan kollit, kun seuraavan kerran kun teette moisen retken, niin laittakaa tänne etukäteen postaus niin panen harkintaan, jos ajaisi siirtymän klv:ä pitkin Zipolle ja tekisi yhden suuntaisen matkan metsiä pitkin takaisin ABC:lle.
Selvä homma. Mää laitan postausta kun taas vedetään redu ajo Ilolan ABC:lle.
Viime lauantaina ajettiin Zipon parkkis - Ilola ABC - Savio. Osallistujina olivat minä, zippo, make(eka pitempi lenkki), kybällä stygäilijä ja kyprok. Kilometrejä kertyi ~50km. Zippo jatkoi vielä mettiä pitkin Saviolta eteenpäin. Muut käytiin kaupasta ostamassa muutama kalja ja mentiin aurinkoon juomaan ne. Oli taas aivan mahtava keli ja seura :) Pääsin yhen ylämäenkin ekaa kertaa ylös asti \o/
Hyvin jälkiä haistelemalla porukka löytyi. Mätäkivenmäellä katselin, että läski- ja nakkikumekseja on liikkunut porukalla. Siinä lumenkaatopaikalla koiranulkoiluttajat kyseli, että olenko jäänyt porukasta, ja kun noin loukkasivat, niin oli sitten pakko yrittää ajaa kiinni, ja onnistuihan se vähän puuskuttamalla. Sääli, etten sen enempää ehtinyt porukassa ajamaan, kun oli jo päivän lenkkikiintiö täynnä.
edit: ja pääsin minäkin ekaa kertaa sen jyrkän kivikkoisen mäen ylös asti \o/ :)
edit: ja pääsin minäkin ekaa kertaa sen jyrkän kivikkoisen mäen ylös asti \o/ :)
Missäs se on,itekkin etin että vois etu-iskaria säätää mutta ei löytyny sellasta paikkaa ilolasta eikä mätikseltä.
St0neyNut1
18.03.2013, 20.52
Hyvin jälkiä haistelemalla porukka löytyi. Mätäkivenmäellä katselin, että läski- ja nakkikumekseja on liikkunut porukalla. Siinä lumenkaatopaikalla koiranulkoiluttajat kyseli, että olenko jäänyt porukasta, ja kun noin loukkasivat, niin oli sitten pakko yrittää ajaa kiinni, ja onnistuihan se vähän puuskuttamalla. Sääli, etten sen enempää ehtinyt porukassa ajamaan, kun oli jo päivän lenkkikiintiö täynnä.
Jaajaa vai olit siis sinä ketä tulit seuraan mukaan :D Ei siin kerenny liikaa jutellaku oli just ne nopeimmat kohat edessä. Onneksi olkoon muuten siit mäestä, mut ei se ollu mun eka kertaku sen ylös pääsin. Tosin katotaan sit kesällä uudestaan meneekö enää ;)
Missäs se on,itekkin etin että vois etu-iskaria säätää mutta ei löytyny sellasta paikkaa ilolasta eikä mätikseltä.
Toi mitä Lauttis meinaa on https://www.google.fi/search?q=60.326974%2C25.042893&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:en-GB:official&client=firefox-a Toi liikenne ympyrä markkerin vasemmalla puolella nii siitku lähtee kartasta katottuna vähämatkaa ylös päin. Mut mitä mä meinaan onkin sit tuol Savion ja Mätiksen välissä. Yritäny sit täs paremmin selittää :D
Marsusram
18.03.2013, 23.16
Yksi nousu (http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=8000&text=Nousu&srs=EPSG%3A3067&y=6689889&x=391985&lang=fi) on hieman kivinen, muttei mahottoman sellainen.
Ilolasta Kylmäojalle päin on pari mukavaa kaltsia (http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=4000&text=M%C3%A4ki&srs=EPSG%3A3067&y=6689639&x=390635&lang=fi) lasketella.
Sitten Kulomäen suunnalta löytyy hyvää juurakkohelvettiä iskaritestiin.
Yksi nousu (http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=8000&text=Nousu&srs=EPSG%3A3067&y=6689889&x=391985&lang=fi) on hieman kivinen, muttei mahottoman sellainen.
Juuri tuon minä pääsin ensi kertaa ylös asti, ja nimenomaan Kulomäeltä kun Ilolaan päin ajetaan. Toiseen suuntaanhan se vastamäki on pitkä ja lopussa puolen metrin kynnys, muttei ollenkaan yhtä paha.
St0neyNut1
19.03.2013, 08.45
Ilolasta Kylmäojalle päin on pari mukavaa kaltsia (http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=4000&text=M%C3%A4ki&srs=EPSG%3A3067&y=6689639&x=390635&lang=fi) lasketella.
Tänks, vähä selkeemmästä selvityksestä. Olin kokonaan unohtanu ton Karttapaikka.fi mestan. Nyt saa selvääkin mitä yritin höpöttää :o
Taidan käywä huomenissa tsekiditsek + luultavimmatusti eksymässä. On noi hoodit ihan valkoinen läikkä mun kartoilla. Olikos Kuntsarilla tällä viikolla aamuajo-mahiksia? Mun pitää olla kotona jo 12.00 että kukonlaulun aikaan aattelin itteni liikkeellepolkaista.
Kuntoilija
19.03.2013, 21.04
Ei aamuajoa tällä viikolla, vasta ensi viikolla.
kolistelija
19.03.2013, 21.27
Tota...
http://www.youtube.com/watch?v=L02iPA-TE8E
...ei mulla muuta.
Ennalta veikkaisin, että Syvän Idän videossa soisi banjot, mutta hyvin rullasi tämäkin poppi. Hieno pätkä, ja etenkin lopetus. Hauskaa, että jaksat, näitä on katsottu aiemminkin ja aina saa hyvälle mielelle.
Jou. Päivän voittajiksi selviytyivät tasasekunnein hooceen naama ja ahman p*rse. Yhtä selkeä kolmonen oli kolistelijan kiemurteleva etukumi. Hassu pätkä eniveis.
mutanaama
19.03.2013, 21.57
Jep, kiitos jaosta. Josta tulikin aasinsiltana mieleen, että huomenna vois taas ajella jonkun tunnin. En viitti pilata päivää istumalla autossa, joten ajelen laiskana syväojalla muutaman tunnin neljästä tai viidestä eteenpäin.
kolistelija
19.03.2013, 22.00
Jou. Päivän voittajiksi selviytyivät tasasekunnein hooceen naama ja ahman p*rse. Yhtä selkeä kolmonen oli kolistelijan kiemurteleva etukumi. Hassu pätkä eniveis.
Njoo, mä hinasin ahman hanurissa kiinni ja hoocee ei osannu ajaa ku mun perässä ku ties että siinä on kamera. Kyl muutki saa mun hanurissa kiinni ajaa, pitää vaa eka työntää hoocee hankeen. :D
Eturengas menee hienosti suoraan, kamera vaan heiluu. :rolleyes:
Hyvin leikattu raina *peukalon kuva*
^ hmmm? Syväjoki vois tarjota vaihteeks "erilaisia" ajoelämyksiä. Neljään ei riistokapitalisti kykene, mut jos viiteen näyttäis olevan teoreettisia mahkuja niin helistänen ip:llä.
eiku siis ^^^
HC Andersen
19.03.2013, 22.05
Mistä erottaa mun karvasen naaman ja ahman perseen toisistaan?
^ ahman hanurin alla on lumenvärinen fillari?
muoks: et sentään kysyny et millä erottaa... siihen en olis uskaltanu vastata
kolistelija
19.03.2013, 22.12
Tossa videossa näkyy yks juttu mitä en tajunnu yhtään ku oltiin poluilla. Tosi makeen näköstä seutua. Olis voinu kattella muutakin kun omaa eturenkasta ja ahman takarengasta (en viittiny kirjottaa persettä...).
mutanaama
19.03.2013, 22.22
Viis sopii yhtä hyvin. Kelkkauria varten kannattaa ottaa takalamppu mukaan, vetävä välillä ihan uitun lujaa.
Missä päin syvää itää tuo video on kuvattu? On sen verran kivan näköistä polkua.
Salmenkalliota, Kantarnäsiä, Ripasaarta, Talosaarta. Tervetuloa tutustumaan, parasta A-luokkaa.
Ihanaa lukea homoeroottissävytteistä keskustelua hanuristani, tuntee itsensä haluttavaksi...
mutanaama
20.03.2013, 19.54
Tänään tuli ainakin nousumetrejä, ja jokunen kilometrikin syväojan kelkkabaanoilla ja poluilla. Meikäläisittäin reipasvauhtinen lenkura, kiitos pahikselle ajoseurasta.
No hiitu. Nyt oli muutes fasiliteetit kunnossa. Ei siinä vielä mitään et polut oli hyvät, mut että urheilujuomahuoltokin oli järjestetty. Kyllä ny kelepaa. Tnx!
btw: miks mulla lukee tuol sivun yläreunassa google- mainosrivillä "auton huolto", "huolto vantaa", "polaris-mönkijä" JA "immenkalvo"???
Tääkin kävi sohvapyöräilemässä
https://lh6.googleusercontent.com/-sYHH5Yos3tc/UUr2HuhpeSI/AAAAAAAABUE/YnVLfUXzy0c/s640/Kuva0005%25231.jpg
Kävin hakemassa Mikolta @ Sanomatalon Katse huurtumisenestoainetta. Suosittelen.
^Jo sitä aikaisempaa soffakuvaa säikähdin kun luulin sen olevan siellä hiukkasen etelämpänä olevalla luonnontarkkailupisteellä...
soffapyöräily joku uus muoti-ilmiö?
arctic biker
21.03.2013, 18.21
Kävin hakemassa Mikolta @ Sanomatalon Katse huurtumisenestoainetta. Suosittelen.KMW
Joko pannaan Nobelin palkintolautakunnalle esitys luonnonlakeja järkyttävästä fysiikan alan keksinnöstä? Mikä tää ihmeaine sitten on nimeltään? Tunnustan että vuosituhanen vaihteessa tahi ennen testasin erinomaisen tieteellisesti kaikki silloiset kaupalliset aineet. Clersite ja Fairy olivat lista-ykkösiä:rolleyes:
arctic biker
21.03.2013, 18.28
Viis sopii yhtä hyvin. Kelkkauria varten kannattaa ottaa takalamppu mukaan, vetävä välillä ihan uitun lujaa.mutis
Rovaniemen ajoilta sen verran kokemusta että jos on kovin muhkuraista maastoa niin kypärään taakse punainen vilkkuvalo, kelkkabaanallahan me ollaan varsinaisten käyttäjien näkökulmasta katsoen riesa ja hidaste ja jonkinmoinen turvallisuusriskikin.
@ A.B. http://www.optifog.com/en/Pages/default.aspx
mutanaama
21.03.2013, 22.56
mutis
Rovaniemen ajoilta sen verran kokemusta että jos on kovin muhkuraista maastoa niin kypärään taakse punainen vilkkuvalo, kelkkabaanallahan me ollaan varsinaisten käyttäjien näkökulmasta katsoen riesa ja hidaste ja jonkinmoinen turvallisuusriskikin.
Voi täällä on kovin sileät polut, pomput on alle puolimetrisiä, ettei pääse sinne katoamaan.
Eihän noita kelkkoja ole täällä nimeksikään ja syyllinen on helppo löytää jäljen päästä... Snip, jätetään sittenkin yx vitsi välistä... Kerron joskus kaffilla.
mutanaama
22.03.2013, 16.24
Huomiseksi noux, olisko lähtö kattilasta perinteisesti vaikka kello 10:00 alkaen.
Huomiseksi noux, olisko lähtö kattilasta perinteisesti vaikka kello 10:00 alkaen.
Perinteisesti kattilasta on startattu jo paljo ennen kymmentä :rolleyes:
Mut menköön ny, tälle passannee toi.
HC Andersen
22.03.2013, 20.57
Kattila ok
No niin, uus kiekkosetti (crank bros cobalt2) käyty kokeilemassa Ilolassa ja tulihan se taas todettua että ero on ku yöllä ja päivällä :) tyytyväinen saa olla hankintaan ja sisureita ei tuu enää...
Shimaani
22.03.2013, 23.19
Kattila okMakkuripannu myös - öööö, mihnä se Kattila™ on? Ihan siltä varalta että univelkaisa sattuis uiikonlopulla heräämään omituiseen aikaan...
HC Andersen
22.03.2013, 23.27
Solvallan urheiluopistolta n. 5km eteenpäin. Tarkempaa en kykene täältä sängyn pohjalta kännykällä.
Shimaani
22.03.2013, 23.32
Aaaaaa,
siis Solvallan ja Haukkalampin välillä jossain?
mutanaama
22.03.2013, 23.37
Lemme kuukl tis tu juu. https://maps.google.fi/maps?hl=fi&ll=60.326263,24.497409&spn=0.004493,0.010353&t=h&z=17
No niin, uus kiekkosetti (crank bros cobalt2) käyty kokeilemassa Ilolassa ja tulihan se taas todettua että ero on ku yöllä ja päivällä :) tyytyväinen saa olla hankintaan ja sisureita ei tuu enää...
onpas naapurin kuski pähheet kiekot laittannu
onpas naapurin kuski pähheet kiekot laittannu
Oli CRC:ssä sen verran sopivassa halvennuksessa ettei pystyny vastustamaa :)
Moikka nuuxukkelit. Tää tyri taas. Myöhästyn 10 minuuttia, maltatteko odottaa?
En ollu ees vikana paikalla, ajaessa kyllä ja kaukana...
Kuntoilija
23.03.2013, 15.35
Tehtiin Zipon kanssa tärskyt ihan vanhanaikaisesti telefoonin avulla, tosin soittopyyntö välikäden kautta internetissä.:). Mun piti näyttää herralla kaikki lähimetsän herkut, mutta paskanmarjat sehän oli jo käynny omatoimisesti ajamassa lähes kaikki polut läpi. No mukava oli pitkästä aikaa nähdä ja ajaa herran kanssa.
Oliko näytön paine veturina niin hurja, että tein kaksi oikein kunnollista lippaa. Toisessa tilanteessa pelasti kypärä ja toisessa se, että juuri siinä kohtaa minne lensin ei sattumalta kasvanut puuta. Ilman kypärää tai jos puu olisi ollut, niin lääkäriasema olisi kutsunut. Kovasti tuntuu herra pyörän päällä viihtyvän, vaikkei täällä enää höpötä.
niin jotta tein lisäksi Mutikset eli kassitin tosin ilman puroa :eek:
Ja minä taas vielä vanhanaikaisemmalla tavalla sain Ellmeristä ajoseuraa eli törmättiin sattumalta Leinelän liikenneympyrän luona. Samoja polkuja taidettiin ajaa, Ruotsinkylässä saakka käytiin kääntymässä. Kiitoksia ajoseurasta.
Ja minä taas vielä vanhanaikaisemmalla tavalla sain Ellmeristä ajoseuraa eli törmättiin sattumalta Leinelän liikenneympyrän luona. Samoja polkuja taidettiin ajaa, Ruotsinkylässä saakka käytiin kääntymässä. Kiitoksia ajoseurasta.
Olkaa hyvä!vaan...:rolleyes: Mummelikin oli tyytyväinen qu tulin jo kotiin ja laittelin sille ruuan valmiix,oli hiihtämässä,nyt on huomenna sitten helpompi lähtee pitemmällekin lenkille.
Huohottava jarruvarjo kiittää Nuukselan osastoa. Sen mitä kerkesin ja uskalsin katsella sivuilleni, oli maisema tosi komeaa. Poluthan oli upeita, mitä nyt heppahaka himpun upotti :D
Seuraavan kerran syön kevyemmin ja syytän nälkää tai sit onnistun ja käkätän taas niin että metsä raikuu.
HC Andersen
23.03.2013, 18.06
Nuukselassa oli polut parasta A luokkaa (paitsi se hevosaitaus), seurassakaan ei ollut moittimista.
Kehitin uuden katumistavan, ristin sen Kassiselätykseksi. Kassiselätyksessä ajetaan jotain teknistä ylämäkeä, ja kun vauhti loppuu ja ollaan astumassa pyörän selästä niin toinen lukko ei aukee. Samalla kaadutaan taaksepäin selälleen lumihankeen fillari edelleen kiinni toisessa kengäsä, kun kaadutaan niin pidetään tangosta kiinni ja otetaan leveä haaraasento ja odotetaan että kampi pyörähtää ääriasentoon ja että satula kopsahtaa kasseille koko pyörän painolla.
Kehitin uuden katumistavan, ristin sen Kassiselätykseksi. Kassiselätyksessä ajetaan jotain teknistä ylämäkeä, ja kun vauhti loppuu ja ollaan astumassa pyörän selästä niin toinen lukko ei aukee. Samalla kaadutaan taaksepäin selälleen lumihankeen fillari edelleen kiinni toisessa kengäsä, kun kaadutaan niin pidetään tangosta kiinni ja otetaan leveä haaraasento ja odotetaan että kampi pyörähtää ääriasentoon ja että satula kopsahtaa kasseille koko pyörän painolla.
Tänään noin kaksi tai kolme suoritusta lähes tuollalailla:o*upsh*perhana.
mutanaama
23.03.2013, 18.21
Mää kaatuilin vain 3-5 kertaa. Pari kertaa maaemo nappas stongasta kiinni lujalla otteella ja viskaisi viattoman mutiksen huitsin vuttuun siitä pyörän päältä.
HC Andersen
23.03.2013, 18.22
Kassiselätys ei ole mikään helppo temppu, se vaatii hyvän ajoituksen.
Nuukselassa oli polut parasta A luokkaa (paitsi se hevosaitaus), seurassakaan ei ollut moittimista.
Kehitin uuden katumistavan, ristin sen Kassiselätykseksi. Kassiselätyksessä ajetaan jotain teknistä ylämäkeä, ja kun vauhti loppuu ja ollaan astumassa ...
Asian ymmärtämisen avittamiseks edellinen wit piks
Hevosaitaus (taustalle Volgan lautturit soimaan) -
https://lh4.googleusercontent.com/-_OQf9eIUmy4/UU3H0yifcJI/AAAAAAAAA6c/OBHZxyu9Ug4/s640/IMG_0238.JPG
Ja se kassiselätyksen jälkitila etuviistosta -
https://lh5.googleusercontent.com/-ibFgjzg-lCk/UU3HxgqpsHI/AAAAAAAAA6U/L-vVQbQcVBA/s640/IMG_0236.JPG
Tnx / anteeks munki puolesta. Ajettiin me ihan totta myös oikeita polkuja. Ainakin vähäsen.
Tuolla on tuota nyt sen verran et tää vakavasti harkihtoo huomiselle uusintaa. Sen hevonveenhaan vois passata :)
lisuke: yhden noista Mutiksen tango-osumista todistin läheltä - nanosekunnissa penkassa - vau!
HC Andersen
23.03.2013, 18.32
Onko mutis oikeesti muka noin paljon muo lyhyempi, hädin tuskin ylettää pää ohjaustangolle:o
Jotenkin mun sairaaseen mieleen juolahtaa tuosta hevosaitaus kuvasta ja mutiksen takista yksi elokuva hahmo -80 luvulta...
http://lindseyrivait.com/lacquer/wp-content/uploads/2011/10/slimer.jpg
kolistelija
23.03.2013, 18.41
Onhan tuo vähän kuin mutis ylämäessä (tai syvässä hangessa). :D
Mä kävin tänään jääkruisailulla Vanhankaupungin lahdelta Kulikseen. Oli ihmiset ällikällä lyötyjä kun niin kovasti tuijottelivat ja osottelivat.
Haha. Ihan oikeen tollasille.
Jotenkin mun sairaaseen mieleen juolahtaa tuosta hevosaitaus kuvasta ja mutiksen takista yksi elokuva hahmo -80 luvulta...
Hmmm. Onhan tuossa jotain samaa....
https://lh4.googleusercontent.com/-DaEhALRSfWs/UU3R3zubJCI/AAAAAAAAA6w/bIXVi3Qxylw/s720/IMG_0230.JPG
Siis jos totta puhutaan niin toi kuva on männä viikolta, jostain syväjoen ab-originaalien skiiduu-urilta hirmuisessa itähiivarissa.
Mutikselle meinas tulla kylmä kun se joutu alvariinsa odottelemaan yhtä yksivaihdepööräilijää kun tunkkas niitä mäkiä, siks se
alko lämpimikseen tekeen etunojapunnerruksia. Tossa on kai alkamassa se toinen sadan sarja.
mutanaama
23.03.2013, 19.27
Tuossa kassiselätyksen tilanteessa kävi niin, että ensin HC vetäs fillarin taivaisiin, minä hämmästyin niin, että lensi kanssa fillarin päältä, mut HC jäi vaan makoilemaan ja kimittämään, kun minä jo unohdin miten ajetaan ja aloin kantamaan fillaria.
Shimaani
23.03.2013, 19.30
Tää luuli pääsevänsä takapihan poluille ihan salaa ja ekan mutkan jälkeen hups - olinkin Markuksen perässä. Hêsus se isopyörätäpäri menee lujaa *blink*
Vuaden eka ooteebeekin meni harakoille ku kukaan ei nähny polunreunanpettämisen generoimaa sangen ilmavaa pyörästäirtautumiskokemusta *nolomio*
olisko huomen su mitää tarjolla , vaikka pyörän kantoa ja tunkkaamista sekä otb setitystä . Tahtoisi rientoihin mukaan
mutanaama
23.03.2013, 19.38
Mää meinaan taas ajella täällä kotinurkilla iltapäivästä, ap menee työn touhussa.
Sanotaan nyt vaikka kello 15:00-17:30, noin 20km
Shimaani
23.03.2013, 19.44
IP hyvä idja, 1030 alkaen on Turbonuuskun™ hakuharjotukset siinä süväojan likellä, Petasissa.
HC Andersen
23.03.2013, 20.32
Huomenna Deepditch *kops*
arctic biker
23.03.2013, 20.33
Pahin Volgan lautturit on sillai sopiva että näemmä yhtä raskaita työntää nää teijän vehkeet kuin taulun lautat vetää. Liikesuunta on vain nyt väärä:)
mutanaama
23.03.2013, 20.49
Pahin naamasta paistaa mutanaama
(https://lh6.googleusercontent.com/-ViNTG_8bAKU/UU3qN-c0lgI/AAAAAAAAB2g/JYawFRNn3os/s1968/P1060435.JPG)
https://lh6.googleusercontent.com/-ViNTG_8bAKU/UU3qN-c0lgI/AAAAAAAAB2g/JYawFRNn3os/s400/P1060435.JPG
Könsikkäät (https://lh4.googleusercontent.com/-9Wzl8FeHit8/UU3qXChRgNI/AAAAAAAAB2o/4PYsa9cizz8/s1968/P1060433.JPG)
https://lh4.googleusercontent.com/-9Wzl8FeHit8/UU3qXChRgNI/AAAAAAAAB2o/4PYsa9cizz8/s400/P1060433.JPG
mutanaama
23.03.2013, 20.51
Pahin Volgan lautturit on sillai sopiva että näemmä yhtä raskaita työntää nää teijän vehkeet kuin taulun lautat vetää. Liikesuunta on vain nyt väärä:)
Ei siinä tuuppoomisessa mitään, mutta kun Pahis liiteli lumen pintaa ilman jälkeäkään, mutta mää uppostelin vähän väliä muniani myöten, niin se oli hetkittäin haastavaa.
Ovela toi Mutiksen lasiheijastuskuva Rajakallion päältä, me like!
Mutiksen munat painaa selvästi enempi ku tällä, kun se uppovaa syvemmälle.
Passaan syvänjoen banjoajelut huomenna, oon kuulemma kiinnostunut kulttuurista illansuussa.
Taidan lähtee kiusaamaan itteeni aamusta taas nuuxelaan.
Varmaan tuossa puolen päivän aikaan starttaan Paloheinästä polkuja pitkin Ylästöön ja takas vähän kierrellen sieltä täältä. Eka kunnon lenkki Onni Wannilla, moikkaillaan jos nähdään.
Taidan lähtee kiusaamaan itteeni aamusta taas nuuxelaan.
En sit tainnukaan. Korvikkeeks ajelin lännenmaiden kierroksen, joka ei ollu tyhmä valinta ollenkaan. Askistolle vahva osta - siel on muun lisänä yks sellainen piiiitkä polku joka kesällä on no-go. Varsinaista tungosta polkusilla ei ollu ennekun palautui munkkiksen kulmille, sit oli liki ruuhkaa - nähty mm. musta pyy, fiksi-fätti, uudenkarhea onniwanni sekä niin lujaa kulkenu trance et meinas ainoa välitys käydä lyhyeks kun perässä roikkui.
Risto Koivunen
24.03.2013, 16.21
https://lh5.googleusercontent.com/-ibFgjzg-lCk/UU3HxgqpsHI/AAAAAAAAA6U/L-vVQbQcVBA/s640/IMG_0236.JPG
Sedät ovat ilmeisestikin ruvenneet harrastamaan cyclocross-pyöräilyä?
Onko kenelläkään setämiehellä tietoa Hallainvuoren ja/tai Kivikon polkujen kunnosta? varmaan nastarenkaat ovat siellä pop?
^ viikolla siellä yhden ehtoon vietin - tuskin tuolla koskaan talvella on ollu noin paljon ajettavaa. Jos alaspäin haluaa vauhdin maksimoida, niin nastat. Hengissä selviää ilmankin.
mutanaama
24.03.2013, 19.21
Tänään ajeltiin keskiviikon toisinta syväojalla, ja 15km könyämiseen mahtui yllättävän paljon nousumetrejä, mutta sitten taas toisaalta nopeanpuoleisia pitkiä alamäkiä.
HC Andersen
24.03.2013, 19.45
Syväojan kelkkabaanat saa arvosanaksi peukkua ja 9+, lenkin saldona 15km ja n.300m nousuja, nautinnon maksimoimiseksi vielä yksi otb auringon pehmittämässä alamäessä.
mutanaama
24.03.2013, 20.24
Kiinteistön hallituksen puheenjohtajalta tuli kyllä maininta torstaakíselle valopäälenkille. Miksei muunakin päivänä, mutta pääsiäinen taitaa olla nou nou millekään suuremmalle suunnitelmalle.
HC Andersen
24.03.2013, 20.34
Mulle saattaisi keskiviikko sopia, huomenna ei pysty ja tiistaina haluan kuulemma siivota.
Shimaani
24.03.2013, 20.43
Kelkkaurille ja Bañoseudun poluille jättipeukku puuskutuslehvin ja uusintaa peliin het' kun vaan pystyy. Torstain valopäälenkki *tikslukkoon* ja keskiviikkoehtoolle jürkkä ehkä. Nyssitä ruakaa, prkl
^ viikolla siellä yhden ehtoon vietin - tuskin tuolla koskaan talvella on ollu noin paljon ajettavaa. Jos alaspäin haluaa vauhdin maksimoida, niin nastat. Hengissä selviää ilmankin.
Tattis, nastoilla mennään siis.
Jos passaa niin lähtisin mielelläni mukaan mahdolliselle keskiviikkolenkille. Ylämäet on tuskaa, muuten pysyn kyllä mukana.
Kerran vaan kaaduin tän päivän lenkillä Ylästössä kun liukastuin jäätyneeseen kuseen. Sitä kusta oli siinä ihan törkeesti. Vielä kalteva pinta polun sivuttaissuunnassa.
mutanaama
24.03.2013, 23.09
Ylämäet nyt on tuskaa kaikille, vauhtikysymys. Eli mukaan vaan.
Keskiviikkona siis missä?? Aikaa olis kasiin.
Torstaina voisin vetää lenkin deliverancin tahtiin syväojalla. Valot päässä tai ilman.
Privileged
25.03.2013, 01.42
Kerran vaan kaaduin tän päivän lenkillä Ylästössä kun liukastuin jäätyneeseen kuseen. Sitä kusta oli siinä ihan törkeesti. Vielä kalteva pinta polun sivuttaissuunnassa.
Mullekkin riitti se yksi OTB minkä sukelsin sun jalkojen juureen tullessasi vastaan Silvolan tekojärven maisemissa :D
Kuntoilija
25.03.2013, 13.43
Kävin aamuvuorossa oman mukavuusalueen alkupuolella lenkillä eli ihan Keravan rajalla asti kääntymässä reilut 3 ½ h. Nyt tuli 1. kerta mieleen tänä keväänä, että kohta nämä lumet sulaa ihan oikeasti. Yhdellä polulla puun alla ja etelä suuntimalla oli pari metriä jo puhdasta kesäbaanaa. Täytyy jatkaa nyt viikko samaa rataa eli metsään aamuvuorssa klo 7 niin polut on vielä hyvässä kuosissa. Sitten kun parin viikon päästä raparalli alkaa, niin se on maastoajo hetken aikaa Kuntoilijilla seis, kun ei jatka sitä rumpaan, että kalusto ja ukko on kuorutettu sentin kura/paska päällysteellä.
Minäkin ajoin sen kivikko nousun ylös ja meni muuten helposti, vauhtia tosin otin sieltä parin sadan metrin päässä olevalta portaalta:). Yksi vanhempi hiihtoniilo luuli jo Fattya aluksi moottoripyöräksi, kun kurvasin sillä hiihtouran reunaan, kun alkoi huutamaan "Et kai vaan meinaa". Lopetti huudon kesken ja vaihdettiin sitten muutama sananen Fattysta ja herra kertoi itsekkin olevan pyöräilijä sekä pojan pojan olevan dh-harrastaja.
Shimaani
25.03.2013, 19.11
...Keskiviikkona siis missä?? Aikaa olis kasiin.Torstaina voisin vetää lenkin deliverancin tahtiin syväojalla. ..K-viikko noukänduu - hieromarusikointi keravalla ==>1800 ja sen jälkeen on niiiiin vetelä olo ettei pysty satulaan. Torstaina banjomaa kaikki ajat ookoo 1630 etiäppäin kun saa rekut pois uima-altaasta.
HC Andersen
25.03.2013, 19.13
Mää veikkaan että en pysty kykenemään ennen torstaita.
kolistelija
25.03.2013, 19.14
Heikohko ehkä iltalenkille. Torstai saattaa olla vapaapäivä, muutoin on kotiintuloajat niin tiukilla ettei lamppua tartte pahemmin viritellä...
Dorfztaille konditionaalinen joo. Jos paikkaa ei oo viel päätetty, vetäisisin hihasta jokerin eli Askisto - kiirastorstain kiirastuli-ajo?
Kaikkien arkiehtoona himastalähtien tavoitettavien I, II ja III- laatuluokan polkujen pinta alkaa olla 90% semmosta peiliä et tarttis vaihtoehtopolkusia tai taakke piikkikumia.
mutanaama
25.03.2013, 20.09
Torstai ja askisto kuulostaa oikein hjuvalle. Menen sitten huomenna riekkumaan lähimetsiin tai jonnekin.
Mistäs lähtö askiston poluille ja monelta????
@Pahis: Charlie Mongerilla mättää, joten mistä niitä ESI grippejä sai kotomaasta? Tai jos sulla oikeasti on ylimääräisiä niin voisin lunastaa yhdet? Valkoiset tai harmaat hakusessa.
@ahma - laitan yv
Torstai ja askisto kuulostaa oikein hjuvalle. Menen sitten huomenna riekkumaan lähimetsiin tai jonnekin.
Mistäs lähtö askiston poluille ja monelta????
Lähimetsissä tääkin tänään riekku. Oli siellä jokunen muukin, hirrmuisen hienoja täysjyystöpyöriä oli liikenteessä useitakin.
Huomenna jossain jotakin ?
Oliskos se kiirastorstain kiirastuliajelun lähtö vaikka Hämeenkylän kartanon parkkikselta klo 17:47?
Pimeetähän sillon viel ei oo, mut siitä se ehtoo pimeeks muuttuu jahka poluille pääsee. Juvanmalmin agilityhallin tuonpuoleisista polkusista ei oo
tuoretta havaintoa, mut nekin voidaan käydä katsastamassa.
St0neyNut1
27.03.2013, 08.14
Saas nähdä meneekö meikän Pääsiäinen maton alle. Avopuoliso ollu kuumeessa Sunnuntaista asti ja itel alko Tiistaina. Olivat soittaneet sen duunista et sielä on 5 muuta duunaria kanssa menny saikulle täs parin päivän sisään. Joku tappaja virus tauti kait. Nyt jaksaa olla vähä aikaa hereilku on 21 tuntia unta alla :D Eip mul muutaku hyvää Pääsiäistä :)
mutanaama
27.03.2013, 09.50
Hämeenkylän kartano ja kello 1747. *kops*
HC Andersen
27.03.2013, 10.14
Hämeenkylänkartanon parkkis @17.46 *kops*
HC Andersen
27.03.2013, 10.17
Ai niin löytykö sieltä Pahismarketin® kätköistä niintä joutilaita ohuenlaisia polkusimia?
On se vaan tuo Pahiksen Fatback coolin ja toimivan näköinen kulkine. Ja sit siinä on sellainen kumma ominaisuus, että kun se lähtee liikkeelle, niin se katoa horisonttiin välittömästi :)
..... Bañoseudun poluille jättipeukku .....
On ne ihan *piip* hienossa kunnossa. Aamupäivällä kävin kiertelemässä. Kelkkaura meiltä Syväojalle on kuin asphalttia!
mutanaama
27.03.2013, 12.42
No et sitten soittanu, tänään olis ollu toimistopäivä..
Ai niin löytykö sieltä Pahismarketin® kätköistä niintä joutilaita ohuenlaisia polkusimia?
Stokkisaldo näyttää yhtä paria valkeita NS Aerialeja (ei kovin ohut) ja yhtä paria punaisia VP Componentsin VP59:jä (semiohut)
HC Andersen
27.03.2013, 14.08
Tää suorittaa illalla KVG:n ja palaa aaiaan.
^^mää tommosta älynny.
Kuutamolle olisi hinku. Irtoamiskyky on vaan huonohko, tai menee niin myöhäiseen että ei oikein jaksa viittiä. Pähkäilen.
Tuli tehtyä toinen lenkki pyörällä tänätalvena, olimme Juhan ja Teron kanssa Kivikon poluilla josta jatkoimme Hallainvouren poluille, aivan helmikunnossa polut, rupes oikeen naurattamaan se parinvuoden takainen ränni oli kuin olis asfaltoitua polkua ajanut ei kiven kiveä ollut polulla.Hauska kakstuntinen kiitokset Espoon vieraille.
HC Andersen
28.03.2013, 21.58
Pahikselle ja mutikselle kiitos iltaajoseurasta, yrittivät mokomat eksyttää mut väärälle parkkikselle mutta eivät onnistuneet.
Sedille mukavaa pääsiäistä!
Sedätkin tervetuuleita huomenna Syvään Itään. Karavaani starttaa klo 14, ajoaika 2-3h, lenkki sama, mutta hidasvauhtisempi kuin viimeksi. Talosaarentien parkkikselta.
^^ mut onnistuitte eksyttää kerpele. Olin kyllä siellä väärällä parkkiksella "vähän tarkalla" ja lisäks hämmennyin tilanteesta jatkaen urpoilua siellä. Toettuani lähtemään liikkeelle bongasin moottorikulkineenne ja kostoks ajoin pidempään kuin te. Ajoseura oli kyllä siis vähän perperistä, mut bongasin mä sentäs teidän jälkiä sieltä Askiston ja Jmalmin väliltä. Opiks mulle, lähe paksu ajoissa. (ruoskii itseään ja särpii olutta)
mutanaama
28.03.2013, 23.17
Nii joo, ne puhelinnumerot :)
Shimaani
28.03.2013, 23.25
... Varaani starttaa klo 14, ajoaika 2-3h, lenkki sama, mutta hidasvauhtisempi kuin viimeksi... VVO mainosta mukaellen - kuulostaa kutsulta. Jos 1100 alkava aamuhakuilu loppuu ajoissa niin tää paksukko on mukana.:cool:
HC Andersen
28.03.2013, 23.32
Tää mökkeilee pääsiäisenä joten ajelen yksikseni.
sakuvaan
28.03.2013, 23.35
Vähän klesa olo niin ajalen vain RC autoilla varmaan huomenna, loppuviikosta jopa ehkä pöörällä.
mutanaama
29.03.2013, 14.31
Kelkkaurat kesti vielä puolenpäivän jälkeen ihan ok avoimillakin osuuksilla, metsässä ei ollut pehmentyt vielä missään.
Aijuu, mun pienellä pumpulla piti pumpata +400 kertaa että takarengas täyttyi tarpeeksi. Painetta tuli vähän liikaakin, mutta kalliisti pumpattua rengasta en lähtenyt tyhjentämään.
Huomenna larstaina nuuksela, kattilan parkkis ja ~10:15. Tää lähtee ja dr Ahma kans.
Tarkoite on ajella jokunen tovi niin et approx kahden maissa oltais ikäänkuin lähdössä kotio kohden. Yön miinukset näyttäköön mennäänkö kelkkiurille vai ajellaanko poluilla. Hevonveenhaka jätetään ehkä väliin. Jos joku halajaa kinppaan, niin laittakoon maininnan tänne ennen ysiä niin tiedämme kiiruhtaa / venailla lähtöruudussa.
Shimaani
29.03.2013, 22.10
Hmmmjaaa,
kattila.
Jos herään ajoissa ja löydän paikalle niin olen mukana.
t:
Oudot työajat
mutanaama
29.03.2013, 22.11
Kyllä sun täytyy vieraalle esitellä perinteinen hevoshaka. Oli se sen verran mieleenpainuva kokemus, ettei niitä kovin usein ole.
Mää lähen huomenna metsästämään kilometrejä, joten menen siirtymät villarilla, minne sitten menenkin.
Elämän tarkoitus olis tuupata liikkeelle suurinpiirtein samoihin aikoihin, mutta jos ässälle kelpaa hitaampi seura ja lyhyempi siirtymä, niin terrrvetuloa tänne banjonsoiton katveeseen.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.