Näytä tavallinen näkymä : 50/60 Tasajako
Crabon faiber cast?
Ai niin, jos Kuntsari haluaa testata Pikoa omassa ajossaan niin nythän se joutaa lainaan hetkeksi.
Kuntoilija
16.10.2012, 21.23
Crabon faiber cast?
Ai niin, jos Kuntsari haluaa testata Pikoa omassa ajossaan niin nythän se joutaa lainaan hetkeksi.
Kiitos tarjouksesta. Lamppu on arvatenkin ok, niin sitä ei tartte testata. Minä vaan en tiedä riittääkö tuon uuden 900 lumenin lampun pikku akku mun
tarpesiin ja sitähän ei tuo sun vehje mulle kerro.
Shimaani
16.10.2012, 21.51
Mkn ei estä ostamasta hiukan jytympää akua Pikon kamuksi, mulla on haukuttelulenkeillä mukana milloin mikäkin virtavarasto.
Hiilarikipsiin lie uittumaista tussata taikakuvioita?
HC Andersen
16.10.2012, 22.06
Uittu kyllä täällä taas tapahtuu, marcolle paranemisia... itse olen ainoastaan viiltänyt itseäni mattoveitsellä remontin yhteydessä ja juonnut sen verran olutta että on tullut muutama kilo lisää, mutta kohta pääsee taas...
Kuntoilija
16.10.2012, 22.09
Jytympi akku = Jytympi hinta
nimimerkki: Köyhä
HC Andersen
16.10.2012, 22.30
Pienempi akku on hyvä tekosyy lyhyelle lenkille.
Kotona, toivottasti kukaan ei tuu tarjomaan selvää vähän käytetyistä pyöräilykamppeista. Saattais tulevaisuudessa kaduttaa hävitetyt lelut jos tästä alkuahistuksesta joskus pääsee.
Vielä kerran kiitos saatosta huolehtineille setämiehille. 7 ruuvia, 2 naulaa, pätkä lattarautaa ja jotain kolmekymmentä tikkiä / niittiä... ja mie vaan otin vähän jalalla tukea liukastellessa. :(
Kuvat todella zeksikkäät mutta jääköön nyt julkaisematta tällä kanavalla, ne on vaan Gplussassa julkisena.
Kotona, toivottasti kukaan ei tuu tarjomaan selvää vähän käytetyistä pyöräilykamppeista. Saattais tulevaisuudessa kaduttaa hävitetyt lelut jos tästä alkuahistuksesta joskus pääsee.
Vielä kerran kiitos saatosta huolehtineille setämiehille. 7 ruuvia, 2 naulaa, pätkä lattarautaa ja jotain kolmekymmentä tikkiä / niittiä... ja mie vaan otin vähän jalalla tukea liukastellessa. :(
.
Jos on 6mm kiärteellä olevia titskuja sulla qu saat ne jalasta vex niin tarttisin stemmiin naulat voit pitää.:D
Paranemisiiiiin....
Nää kiinnitykset on jotain halpaa kierrätysrautaa joka on tarkoitus kierrättää vasta krematorion jälkeen.
Nää kiinnitykset on jotain halpaa kierrätysrautaa joka on tarkoitus kierrättää vasta krematorion jälkeen.
No siinä on ihmis-syöjällä ihmettelemistä kun palvatusta jalasta löytyy lattarautaa ja ruuwiloita.:seko:
.... 7 ruuvia, 2 naulaa, pätkä lattarautaa ja jotain kolmekymmentä tikkiä / niittiä... ja mie vaan otin vähän jalalla tukea liukastellessa. :(..
Hmm. Kuullostaa ihan IKEA-jalalta. Toivotaan et liitos kestää ja reikä umpioituu nopsaan!
Tää selvis tuenotosta aika vähillä; suht normaali kävely jo luonnistuu, koko on enää 110%:nen ja värikään ei vastaa enää kun haalistunutta
ukkospilvee.
mutanaama
18.10.2012, 15.14
Mä kiellän lenkillä vammautumiset kokonaan. :mad:
Hmm. Kuullostaa ihan IKEA-jalalta. Toivotaan et liitos kestää ja reikä umpioituu nopsaan!
Blady ell, meit sanois aussi. Vähän korkeammalla oli tavoitteet kuin Iikeassa. Molemmilta puolilta jalka fileoitu joten reikiä on kaksi.
Toisaalta leikkaava leguri totes että "ihan hyvä siitä tuli, yx luun pala on vaan hukassa mutta siitä ei tarvitse huolehtia" Että sikäli se Ikea vastaa turhankin hyvin tilannetta....
^ tarttee(ko) se muksahduspaikka käydä tsekkaamassa, josko se luunpala olis viel tallessa? Sais niinkus varaosaks vaikka?
Saaks siihen kipsiin klossinruuvit kiinni oikeaan kohtaan?
Epulla kun oli se käsi kipsissä joku aika takaperin sen pahki-ajon seurauksena, niin koettiin sovitella lukkogrippiä kiinni siihen kämmenmutkaan -
olis ollut (kielletty) fillarointi helpompaa kun olis vaan pujottanu gripillisen kipsin tankoon ja pannu menoks.
Ajatus meni sit hylkyyn siks kun heräs ajatus mitä käy kun tulee OTB.
Marsusram
18.10.2012, 17.12
^ tarttee(ko) se muksahduspaikka käydä tsekkaamassa, josko se luunpala olis viel tallessa? Sais niinkus varaosaks vaikka?
Ei ollut nahkassa reikiä vielä metsästä lähtiessä, luunpala on hukkunu sillä reissulla.
Samalla operaatiolla olisi voinut tasata jalkojen pituudet jos aiemmin oli eroja.
Löytäjä saa pitää.
Meinaan kyllä käydä joskus itse tarkistamassa että miten h-vetissä tuommoisessa paikassa voi ittensä tärvätä.
Kuntoilija
21.10.2012, 11.42
Shimaani vedän parrasta, jos tuli liian pieni koko tilattua. Nyt vaan ootellaan ja sata varmasti ei tule nyt sitten lumitalvea, kun varta vasten sitä
vastaan varustaudun.:)
HC Andersen
21.10.2012, 12.15
Saako kuntsari paksukaisen? Aika http://yoursmiles.org/tsmile/heart/t45134.gif
Kuntoilija
21.10.2012, 12.35
En tiedä, että saanko, mutta ennakkotilaus on tehty. Saman tuottajan kaksi kiinalaista villapaitaa löytyy jo kaapista. Toivottasti kelluu siten kuten on hehkutettu tai sitten ei ole niin ihqu.
En tiedä, että saanko, mutta ennakkotilaus on tehty. Saman tuottajan kaksi kiinalaista villapaitaa löytyy jo kaapista. Toivottasti kelluu siten kuten on hehkutettu tai sitten ei ole niin ihqu.
Jos tää monsuunikausi vielä jatkuu niin kellupyörää tarttee jo ennen lumia. Skutsissa on naurettavan märkää, 32x19:n kans
sai jumpata ihan tosissaan. Speduilla ajo ei vielä onnaa, mut fläteillä ihan jees.
Shimaani
22.10.2012, 18.10
Kyllä, metsät on aivan prkl märkiä. Haukutkin väistelee jo lätäköi.
...ennakkotilaus on tehty.... Hea hea, näin se tauti tarttuu. Jos se onvani on liian pieni niin saanko konsulenttina etuosto-oikeuden? Vieläkö me keretään suolle kastamaan se uutukainen tän vuoden puolella?
Kuntoilija
22.10.2012, 21.04
Kyllä konsulentti saa tehdä 1. tarjouksen, jos koko meni ihan harakoille. Nyt kyllä uskon jo, että tuo kuusitoista tuumainen on passeli koko. Se on siinä ja siinä tuleeko Onni Wannin pullero mulle joululahjaksi. Toimitukset on luvattu alkavan joulukuun alkupuolella.
Sisureita pitäsi hommata varuiksi. Schwalbelta löytyy tuosta freeride-sisurista myös alle 200 g versio, mutta ilmeisesti kun sitä pitää kuitenkin vähän ylivenyttää niin normi versio paksummalla materiaalilla on fiksumpi ja kestävämpi valinta.
mutanaama
22.10.2012, 21.15
Multa saat heti ensiasennussirureita parikin kipaletta ihan ilman korvausta.
Kuntoilija
22.10.2012, 21.24
Multa saat heti ensiasennussirureita parikin kipaletta ihan ilman korvausta.
Kyllä mää käyvästä tavarasta oon aina vähintäänkin huonosti maksanut. Ettet vaan tarjoo mulle niitä Surlyn ydinsodan kestäviä puolen kilon
sisureita. Niitä mä en huoli, edes ilmatteeks :).
mutanaama
22.10.2012, 21.59
No on se kumma kun ei mikään kelpaa. :D
Kyllä konsulentti saa tehdä 1. tarjouksen, jos koko meni ihan harakoille. Nyt kyllä uskon jo, että tuo kuusitoista tuumainen on passeli koko.
Saanko tiedustella kuljettajan pituutta? :)
Kuntoilija
24.10.2012, 12.22
Saanko tiedustella kuljettajan pituutta? :)
Lyhyyttä löytyy 5'9.3 jaloissa mitaten. Kääntyy senteiksi kaavalla jalka on 12 tuumaa ja tuuma on 2,54 cm :cool:.
Lyhyyttä löytyy 5'9.3 jaloissa mitaten. Kääntyy senteiksi kaavalla jalka on 12 tuumaa ja tuuma on 2,54 cm :cool:.
Ok. Katselin vain tuota on-onen mitoitusta ja olisin itsekin ollut kahden koon välissä (18" ja 20"). Nopeasti mietittynä oisin valinnut isomman mutta enemmän ajateltuna pienemmän. Varmaan se 16" on sinulle hyvä. Vaikka en minä näistä niin tiedä, tässä ketjussa on enemmän kokemusta näistä läskipyöristä :)
Shimaani
24.10.2012, 20.09
.... Schwalbelta löytyy tuosta freeride-sisurista myös alle 200 g versio.... Toimii myös BFL kumin sisällä mut havaintojeni mukaan nuissa on lievää yksilöllisyyttä - toiset pitää ilman paremmin ku toiset. Sit kun alkaa pervoilemaan niin irrottaa siitä friiraidisisurista sialun ja tuuppaa liki desin litkua tuubiin.
Mitkäs puoliasialliset flätit kannattaisi hommata? Tuskin tulee käytettyä klossikenkää ihan lähiaikoina joten Superstar tai Nukeproof tms. läyskät täytynee tilailla kun jemmatut NS:t ryövättiin jo muiden pyöriin.
Täytyy kyllä todeta että nyt pyöräilyä enemmän kiinnostaa lopputalven säät ylempänä ja se miten tuo Iikea -liitos toimii monon kanssa. Ja toki se miltä se tuntuu kun maanantaina pitäis irrotella nuo reilu 30 niittiä koiven asennusreikien tienoilta.
Shimaani
24.10.2012, 21.49
Noi wellgot (http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=563)on reilusti enemmän kuin hintansa arvoiset ja niitä myy Toikkalakin liki samaan hintaan.
NSn Aerialit olis muuten jees, mut ne "piikit" on paskat - liika lyhyet ja irroitus käytettynä ~mahdotonta.
Noissa vellkoissa sentään on piikin kanta pimennon puolella, kokemusta ei oo.
Syntacen Nbr9:t ja Canfieldin Cramponit on ainakin puoliasiallisia.
@marko, mullon joutava pari lenkkiä ajettu pari VP Componentsin 59:jä, joutaa jos kelepaa
Oho. Täällä on sattunu ja tapahtunu.
Nuo Wellgot ja muut V8-kopiot on mun mielestä köppäset kun ne on niin hiivatin paksut tuoreempiin malleihin verrattuna.
Pahiksella hyviä vinkkejä mutta hinnat ei sovi Iikea nilkan -tyyliin. Kohtuuhintaiset avohoitopolkimet näin alkuun ja jos tyyli vaihtuu pysyvästi niin sitten parempaa alle. Saintit sais Hi5:stä tai jotain.
Vielä toistaseksi toiveajattelua minkäänlainen liikunta joten speksausaikaa on.
HerkkoPeres
25.10.2012, 20.02
Nää (http://www.e13components.com/product_lg1p_pedal.html) maksaa enmmän, kuitenkin sillä erotuksella aiemmin mainittuihin että raha ei mee hukkaan. Meni flättäilly ihan uudelle tasolle. Kalliosolasta esim.
^ Herkolla on pointtinsa, jos rahansa jonnekin kantaa niin ei se Kalliosola varmaan turhin paikka oo.
Mut mulle kiitos_ei mitään fillariin liittyvää osaa jossa IGUS-liukulaakereita. Enää.
Ja eiks noissakin jo valmistaja tarjoo upgreidattuja leekerivirityksiä kun orkkikset levii. Off_topic ends.
Se oli sit eka lenkura tällä pimeellä et mutap*ska jääty fillariin. Matkalla löydetty mm. niljakkaassa huurteessa olleita kallion-
kantteja, ritisevää sammalta, jääriitteessä olevia vesimonttuja ja 1kpl hirvikärpäsiä.
HerkkoPeres
25.10.2012, 21.14
Aika näyttää laakerit, ehkä jo tuleva talvi. Ykköspointti kuitenkin se, että millään muulla flätillä en röykyissä pysy likikään yhtä hyvin polkimissa kiinni, tai pyöritä yhtä ojennetulla nilkalla. Etenkin jäykkiksellä ero muihin kokeillemiini trailiflatteihin on dramaattinen. Toki kaverina viiskymppityyppiset liimakumikengät. Eron luulen syntyvän ensisijassa pinta-alasta; nää on tarpeeks leveät. Ehkä kipsijalallekkin? Sain lätyt ilman suurempia ennakko-odotuksia kun pyysin laittaan "jotkut kevyet harkinnan mukaan", Aiempien puolen tusinan flattityypin kokemuksella olin päätellyt että ainoat erot niissä on paino, väri ja hinta.
Ajoin yhden ~30 min laskun c-nixissä vaihtarifilolla (Liteville 601) jossa oli noi ja olihan ne popon alla helevatun hyvät.
Pito ja tuntuma oli samalla tasolla ku noilla number_nineillä ja cramponeilla joilla itte oon ajellu. Kai niisson eroja paksuudessa,
hinnassa ja saatavuudessa, mut samaan "kelpaa"- kategoriaan nuo muilta osin menee. Enkä ees aja stealth-kumipohjaisilla
kengillä, mullon LaSportivan vastaavanmallinen matala kiipimiskenkä jossa FiveTen:mäinen pohjakuvio mut erilainen kummiseos.
42-kokoiselle popolle mulle on 90-100mm x 90-100mm flätin kokona ok, isompi on haittana ja pienempi on hankala. Mut on niissä
fläteissä eroja - dramaattisia -ja kun hyvän löytää ja sen kans pääsee sinuiks, tuntuu ajatus lukkoihin paluusta tuntua aika
kaukaiselta.
En tykännyt noiden väristä joten sillä perusteella ei kelpaa :)
Tällä tuurilla pyörä viettää näköjään usein muutamien viikkojen jaksoja varaston seinällä joten rumat polkimet on out.
Pitänee katsoa jotkut rämpyttimet joissa on piikkejä myös polkimen keskellä. Kengiksi tulee nuo vanhat Hagblöösit joista veistellään nappulat pois pohjan etuosasta. Viiskymppejä jalkaan huonommin sopivia kenkiä ei juuri olekaan joten nekään ei käy.
Nyt mun Fat Albertti sitten repes lopullisesti kyljestä. Noh kauanhan noi on mun vähillä ajoilla kestänytkin. Mikäs nykyään on se rengas, millä kehtaa näyttäytyä vaikka ihmisten ilmoilla?
Nyt mun Fat Albertti sitten repes lopullisesti kyljestä. Noh kauanhan noi on mun vähillä ajoilla kestänytkin. Mikäs nykyään on se rengas, millä kehtaa näyttäytyä vaikka ihmisten ilmoilla?
Tuossa olisi varastossa 1pr kohtuullisesti sisäänajettuja Hans Dampfeja, kerran ulosajetut... Trailstaria vissiin.
Marcolla on näköjään ja HerkkoPeresillä Hanssin Däppilöitä 2.6" halavalla niistä sais jo aika lelluwan ja kelluvan pyörän.
Tuossa olisi varastossa 1pr kohtuullisesti sisäänajettuja Hans Dampfeja, kerran ulosajetut... Trailstaria vissiin.
Noh, noh elä nyt luovuta, saatat tarvita vielä ittekin. Ihan uuven meinasin ostaa ja ihan kaupasta tai netistä. On mullakin tuola varastossa vielä sen verran renkaita, että ei sen takia ajot jää ajamatta.
NBXää ei sitten kannata yrittää litkuttaa.
(nim. liimakäsi)
Kyllä sitä joskus taas ajetaan mutta nuo nyt sais tuolta hakea pois sopuhintaan. Kummisetä part 1.
Mielenvikaiseksi tunnustautuvat voivat myös käydä hakemassa ensimmäisen sukupolven Nobby Nicit (1pr 2.1" ja 1 pr 2.25") kahvikupin hinnalla - minä tarjoan sen kahvikupin....
Shimaani
29.10.2012, 18.34
.... 1pr kohtuullisesti sisäänajettuja Hans Dampfeja....Heppp!
Nimim. Hamsteri
Kuis Naapurin™ kinttu jaksaa, ei kai se vielä ihan sietämättömästi kutise? Koska pääsee signeeraamaan kipsiä?
Selvä, Hansut menee sitten mistä tulikin, sinappia en palauta. Täytyy viuhauttaa ne kiekoilta pois vaikka huomenna.
Tänään on vaihdettu talvikipsi, niitit poistettu ja ja liha säteilytetty. Ihan hyväksi sitä paranemista arvailtiin, nelisen viikkoa vielä olisi kipsi paikalla.
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=9009&d=1351527295
Ei taida kirkkoveneet näkyä tuossa kuosissa?
St0neyNut1
29.10.2012, 20.54
Selvä, Hansut menee sitten mistä tulikin, sinappia en palauta. Täytyy viuhauttaa ne kiekoilta pois vaikka huomenna.
Tänään on vaihdettu talvikipsi, niitit poistettu ja ja liha säteilytetty. Ihan hyväksi sitä paranemista arvailtiin, nelisen viikkoa vielä olisi kipsi paikalla.
*Kuva*
Ei taida kirkkoveneet näkyä tuossa kuosissa?
Pähee kuosi polvisukassa ;)
Kuntoilija
30.10.2012, 13.50
Markolla on sitten joulukortitkin melkein omasta takaa valmiina. Tosta käärinliinasta sopiva pätkä liimalla
pahvinpalaan kiinni ja postimerkki taakse, niin saa tuttavat ja sukulaiset käsityön leimalla varustetut jouluterveiset.
Oli muuten mukava keli ajella sunnuntaiaamuna lähistön metsissä. Pääosin kovaa ja kuivaa polkua, tosin K75 lähimetsään oli kasvanut järvi sitten viime vierailun ja päivityskeppejä oli tarjolla, kun sinne on tekeillä iso sähkölinja.
Hieno on kuori Markon kipsissä - toivomma et se luvattu neljän vkon toimitusaika pitää!
Talviaikaan siirtymisen seurauksena eka oikea lampukelenkura tänään. Full moon x 1 oli paikoin parempi kun
piko x 2. Keli oli kuivahko mut alusta ei. Kuskillakin (vaihteeks) kaks toimivaa jalkaa.
Syksy saa (ja Ryynäsen Topi kans), mut mahtaisko tältä(kään) palstalta löytyä ketään kiinnostunutta tulevana
larstaina semmoseen semi-eeppiseen kahlaus-/tunkkaus-/kurjistelusessioon Äss-korpeen? Reitti vois olla semmonen
ympäriämpärikurva max 6h, josta pääsee erkaantumaan väliltä kun sukka kastuu tai näläkä iskee. Vettähän siellä on kaikkialla
paitsi siel mistä se valuu alas ja olen sitäpaitsi tilannu koko päiväks kunnon vesisateen. Jättekivaa, eiks vaa?
Enivan?
HC Andersen
30.10.2012, 20.10
Tää meinas perjantai illalla ajaa polkupyörällä, aika ja paikka vielä hakusessa.
Marsusram
30.10.2012, 23.04
Syksy saa (ja Ryynäsen Topi kans), mut mahtaisko tältä(kään) palstalta löytyä ketään kiinnostunutta tulevana
larstaina semmoseen semi-eeppiseen kahlaus-/tunkkaus-/kurjistelusessioon Äss-korpeen? Reitti vois olla semmonen
ympäriämpärikurva max 6h, josta pääsee erkaantumaan väliltä kun sukka kastuu tai näläkä iskee. Vettähän siellä on kaikkialla
paitsi siel mistä se valuu alas ja olen sitäpaitsi tilannu koko päiväks kunnon vesisateen. Jättekivaa, eiks vaa?
Enivan?
Huhhellettä. Melkein kesäkeli vielä monsuunisateineen. Vielä kun olisi räntää tuohon luvattu, niin olisin myyty. Nyt pitää vähän arpoa..
... mahtaisko tältä(kään) palstalta löytyä ketään kiinnostunutta tulevana
Enivan?
Max 6h oli vaan 5,5h. Vettä sato vaan ekan kolme tuntia. Kahlata sai. Tunkata sai. Kurjaa ei kummiskaan ollu. Aineskaam paljon.
Lenkura reilu 50km itäisellä ja pohjoisella sektorilla. Vettä siel on kaikkialla paitsi kallioiden laella. Ja märkää, kaikkialla. Palijon.
Taidan suunnata huomenna lännen maille, siellä on jaossa myös vähemmän vetistä pätkää.
Ohos, noinkin kurjan näköisessä kelissä oli herrat ajamassa... Repzektitkurakelin sankareille.
mutanaama
03.11.2012, 20.28
Iltavuoro alkoi 15:30 diileriltä parin paksupyörän voimin, kmw:kin vilahti lähdössä. Oliskohan ollu 18:30 lenkuran loppu.
Pitkät lokarit + lärpäke ja teitä pitkin rulettaa. Ei ollut ikävä mettään nuin märällä. Kävin kattomassa merta Kaivopuistossa ja kruisin takas kotiin. Oli ihan mahoton sumu Keimolan jälkeen joka veti rillitkin ihan huuruun. Sumeaa näkyvyyttä oli n. 2m. Ehjänä selvittiin kummiski.
Shimaani
03.11.2012, 21.20
Mutaa, rapaa, muksahtelua ja kikattelua. Kyllä se helloweeni menee näinkin:cool:
sakuvaan
03.11.2012, 21.41
Kivikko oli aamulla siedettävässä kunnossa, paskaa sielläkin lensi mutta oli ajettavaakin aika hyvin.
HC Andersen
03.11.2012, 22.49
Mutis hyvä, meitä oli siinä lähdössä kolme paksupyörää.
lynxlynx
03.11.2012, 23.59
Iltavuoro alkoi 15:30 diileriltä parin paksupyörän voimin, kmw:kin vilahti lähdössä. Oliskohan ollu 18:30 lenkuran loppu.
Joku ajeli mun edellä paksupöörällä tulkintie-ylästöntie välisen siirtymäpolun noihin aikoihin.
mutanaama
04.11.2012, 00.47
Parion kaks kolma tai neljä muttei viis
Taidan suunnata huomenna lännen maille, siellä on jaossa myös vähemmän vetistä pätkää.
Lännessä oli vähemmän vettä. Viitisen tuntia monivaihteetonta lyhytjoustopyöräilyä vertikaalisesti vaihtelevalla reitillä
kävi jo kuntoilusta. Tuossa oli pakko pysähtyä läähättämään -
https://lh3.googleusercontent.com/-2Rv04m7bXWs/UJZzpzwp1FI/AAAAAAAAArk/_5im-f2-X74/s640/IMG_0118.JPG
Lännessä oli vähemmän vettä. Viitisen tuntia monivaihteetonta lyhytjoustopyöräilyä vertikaalisesti vaihtelevalla reitillä
kävi jo kuntoilusta.
Saako tiedustella missä päin tai mikä on tämä läntinen alue jossa vettä on vähemmän? Tekisi mieli löytää jotain uusia paikkoja ajettaviksi ja jos jostain löytyy edes hieman kuivempaa kuin mitä tuolla keskuspuistoissa on viime aikoina ollut niin vielä parempi.
^ tarkennan vielä että vettä vähemmän kun larstaina S-korvessa.
Tuo eilinen lenkura meni p-heinä - kaivoksela - malminkartano - uusimäki - lintumetsä - lintuvaara - leppävaara -
karakallio - lintuvaara - linnainen - hämevaara - askisto - juvanmalmi - örkkiniitty - askisto - odilampi - petikko jne jne.
Ylös ja alas mäkiä ja kosteempien paikkojen läpi vähiten kosteeta reittiä.
Kuntoilija
05.11.2012, 10.20
No, kyllä on maastot raskaassa kunnossa, jos Pahiksen pitää pysähtyä puuskuttamaan. Meikäläinen ei näin märällä suostu metsään menemään. Viime metsälenkki pakkaskelissä lokakuun lopulla. Akkujakaan en ole vielä viitsinyt viime talven jäljiltä ladata, kun on niin surkean märkää.
Sitä vastoin olen lyllertänyt lenkkarit jalassa klv:llä. Ihme ja kumma 4 kg on jäänyt matkan varrelle ja tavoite alle 80 kg
joulukuun alkuun mennessä alkaa näyttämään nyt jo kirkossa kuulutetulta. Oman läskin selkään päässee sitten hoikkana
poikana.
sakuvaan
05.11.2012, 10.42
Jahas... tenen reissu bookattu, pitää alkaa taas ajamaan että jaksaa siellä sit vetää täysii!
No, kyllä on maastot raskaassa kunnossa, jos Pahiksen pitää pysähtyä puuskuttamaan. Meikäläinen ei näin märällä suostu ...
Maastopohjan raskaus oli vasta kolmannella sijalla ollut tekosyy. Ne paremmat ekskjuussit olivatten larstainen sessio ässkorvessa
ja 32x19 välitys...
kävi jo kuntoilusta. Tuossa oli pakko pysähtyä läähättämään -
https://lh3.googleusercontent.com/-2Rv04m7bXWs/UJZzpzwp1FI/AAAAAAAAArk/_5im-f2-X74/s640/IMG_0118.JPG
Onx toi kuwa S-korvesta jos kattoo viirilän kodalta kaasulinjoille päin? jos ei niin samalle näyttää.
Tää komppaa Kuntsaria. Ehkä lopummalla viikkoa käyn tsekiditsek Kiljava-Röykkä-Rauhalä polut, mutta muuten teitä pitkin ja mieluummin hiekka semmoisia.
Pahiksen kuvaa veikkaan otetuksi Askistossa.
(http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=40000&text=lep%C3%A4%C3%A4v%C3%A4+Jones&srs=EPSG%3A3067&y=6685576&x=376937&lang=fi)
... Pahiksen kuvaa veikkaan otetuksi Askistossa. (http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=40000&text=lep%C3%A4%C3%A4v%C3%A4+Jones&srs=EPSG%3A3067&y=6685576&x=376937&lang=fi)
@ellmeri & kmw - veikkaukset oli hyvejä, mutta vääriä. Kävin noilla linkin kallioilla pariinkin suuntaan, mut toi kuvatus
oli näpsäisty tosa (http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=16000&text=kinkama&srs=EPSG%3A3067&y=6679640&x=378051&lang=fi).
S-korvellinen paikannustehtävä, eikä yhtään vaikee?
https://lh4.googleusercontent.com/-syKMXjaNyMU/UJUj7T71ucI/AAAAAAAAArA/9-tdA6DEQag/s640/IMG_0114.JPG
ensimmäisen sukupolven Nobby Nicit (1pr 2.1" ja 1 pr 2.25") kahvikupin hinnalla - minä tarjoan sen kahvikupin....
Nämä olis vielä tarjolla, kumman vähän kyselijöitä. :rolleyes:
->S
HD:t vielä vanteilla, josko huomenna saisin irrotettua...
Shimaani
05.11.2012, 22.00
^Ei mtn kiirua, mää meen ennen pakkasia mehtään vaan läskipyörällä tahi con dog. Mustikkasuonkallion likellä olevalla sähkötinlinjalla on aivan prkl märkää
^ tarkennan vielä että vettä vähemmän kun larstaina S-korvessa.
Tuo eilinen lenkura meni p-heinä - kaivoksela - malminkartano - uusimäki - lintumetsä - lintuvaara - leppävaara -
karakallio - lintuvaara - linnainen - hämevaara - askisto - juvanmalmi - örkkiniitty - askisto - odilampi - petikko jne jne.
Ylös ja alas mäkiä ja kosteempien paikkojen läpi vähiten kosteeta reittiä.
Ok, kiitos. Tuo reitti tosin tarvitsisi oppaan että polut löytyisivät, sen verran tuntemattomia ovat useat noista alueista minulle. Sipoonkorvessa oli jo syyskuussa todella märkää, en ole sinne sen jälkeen edes ajatellut meneväni.
^ tulevana viikonloppuna lie sen verran ajokelejä et jos mielenkiinnostusta löytyy niin voin lähteä osoittelemaan
niitä polunpäitä
^ tulevana viikonloppuna lie sen verran ajokelejä et jos mielenkiinnostusta löytyy niin voin lähteä osoittelemaan
niitä polunpäitä
Tuleva viikonloppu on jo buukattu täyteen, toivottavasti löydän aikaa lähteä pyörimään edes kotinurkille. Ja emmä varmaan sun vauhdissa pysyiskään :)
HC Andersen
06.11.2012, 21.06
Mahtoiko Marsusram ajaa tänään kl.17.25 EnergiaAreenan kohdalla kohti Rajatorppaa?
Marsusram
07.11.2012, 11.15
Mahtoiko Marsusram ajaa tänään kl.17.25 EnergiaAreenan kohdalla kohti Rajatorppaa?
Mahtoi olla kotimatkalla.
St0neyNut1
07.11.2012, 16.33
Tuleva viikonloppu on jo buukattu täyteen, toivottavasti löydän aikaa lähteä pyörimään edes kotinurkille. Ja emmä varmaan sun vauhdissa pysyiskään :)
Missäs päin Keravan mettä verkostoa olet pyöritellyt?
Missäs päin Keravan mettä verkostoa olet pyöritellyt?
Palaneen talon lenkkiä on tullut ajeltua pariin otteeseen keinukalliolta etelään ja paluumatkalla pohjoiseen päin. Sen lisäksi olen käynyt haahuilemassa siellä päin mistä se edellinen porukkalenkki starttasi. Liekkö Zipon kulmia se alue? Ei ole vielä löytynyt sellaista yhtenäistä lenkuraa jota voisi käydä säännöllisesti ajamassa ja pikkuhiljaa laajentamassa.
St0neyNut1
08.11.2012, 09.16
Eilisen pimeä lenkin saldona viides vaihtajankorvake romuks ja takalevy vinkkelissä :) Noo on siittä aikaakin jo kun olen pyörästä rikkonut mitään. Ny on Formulan levyn tilalla Hayesin 203mm levy. Kokeilla täs duunis jos sais oikaistua tota vanhaa.
Palaneen talon lenkkiä on tullut ajeltua pariin otteeseen keinukalliolta etelään ja paluumatkalla pohjoiseen päin. Sen lisäksi olen käynyt haahuilemassa siellä päin mistä se edellinen porukkalenkki starttasi. Liekkö Zipon kulmia se alue? Ei ole vielä löytynyt sellaista yhtenäistä lenkuraa jota voisi käydä säännöllisesti ajamassa ja pikkuhiljaa laajentamassa.
Palaneentalon lenkiltä pääsee hyvin Ahjoon asti ja sieltä Keravan keskustaan. Siittä Zipon lähi metistä taas pääsee Tuusulan varuskuntaan ja siittä vaik Saviolle. ;) Varo vaan et pimeällä et eksy, päätyy helposti vaik Tuusulaan.
Kuntoilija
08.11.2012, 09.37
Zipolta pääsee hyvin jopa Tikkurilaan asti metsiä pitkin joko itäistä tai läntistä reittiä pitkin. Pariin kertaan ajanut tuommoisen ympärälenkin jossa pituutta tulee 55 km.
Eli polkuja on Keravan lähialueella paljonkin. Hyvähyvä :) Ei kait se auta ku lähteä ankkuriksi jollekin porukkalenkille. Sattuuko kenelläkään olemaan mitään GPS jälkeä josta saisi jotain kuvaa mitä kautta nuo reitit menevät? Google mapsia olen käyttänyt eri alueiden arpomiseen, mutta eipä sitä kautta oikein niitä polkuja löydä.
St0neyNut1
08.11.2012, 11.59
Eli polkuja on Keravan lähialueella paljonkin. Hyvähyvä :) Ei kait se auta ku lähteä ankkuriksi jollekin porukkalenkille. Sattuuko kenelläkään olemaan mitään GPS jälkeä josta saisi jotain kuvaa mitä kautta nuo reitit menevät? Google mapsia olen käyttänyt eri alueiden arpomiseen, mutta eipä sitä kautta oikein niitä polkuja löydä.
Ite en käytä semmosia härpäkkeitä. Muut tosiaan siin menee kyllä tovi ennen kuin edes Keravan polut olet kolunnut läpi. Laita YV:tä nii katellaan joku sopiva päivä nii voin lähteä näyttämään paikkoja.
St0neyNut1
08.11.2012, 12.04
Zipolta pääsee hyvin jopa Tikkurilaan asti metsiä pitkin joko itäistä tai läntistä reittiä pitkin. Pariin kertaan ajanut tuommoisen ympärälenkin jossa pituutta tulee 55 km.
Meinaakko Ilolan ABC lenkkiä? Niinku Zippo sitä nimittää :) Se on tullu Zipon ja Kybällä Tsygäilijän kanssa vedettyä pariin otteenseen.
Kuntoilija
08.11.2012, 12.42
[QUOTE=St0neyNut1;1934919]Meinaakko Ilolan ABC lenkkiä? Niinku Zippo sitä nimittää :)
Saattaa olla tuon niminen tuo reitti Keravan kollien mielestä. Reitti pääpiirteissään > Tarjoustalo-radiomasto-hevostalli-
vierumäki-mätäkivi-kulomäen täyttömäki-ilolan abc.
Kunnon lenkki syntyy, kun jatkaa Ilolan abc:ltä Ilolan metsästä Joenvartta pitkin vanhalle Lahden tielle ja siitä palaneen talon reittiä-Ahjo- Kurkela-Kalevan takametsä.
ps. Missä hra Zeta luuraa, kun ei palstalla eikä metsässä ole näkynyt aikoihin ?
[QUOTE=St0neyNut1;1934919]
ps. Missä hra Zeta luuraa, kun ei palstalla eikä metsässä ole näkynyt aikoihin ?
Sitä mää oon ja aatellu,taitaa pyhätkin tehä töitä. Ei oo meilläkään käyny kahwilla?:rolleyes: onkohan sillä jotain hankintaa taas tuloillaan kun duunia painaa...*hmmm*
Hohhoijaa pari viikko töitä ja jos huilais parikuukautta noin aluks!:D vaaaaan.
Eikös Z todennut että ei speksaa netissä enää. Itsekin roikun täällä lähinnä valittamassa mutta minkäs teet.
If it wasn't for bad luck, I wouldn't have no luck at all vaikka Peter Greenin versiona.
Eikä katkennut koipikaan ole tarpeeksi kun pitäis keittiöremonttiakin kuulemma aloitella sitten kun pääsee tolpilleen. Voe ruma sana.
Kelpaisko muuten jollekin nuo 5v vanhat AEG:n kodinkoneet jollekin sedälle vaikka mökkikoneiksi (mitä noista voi edes pyytää, 40% pinnaa uusien hinnasta?)? APK, JK, PK, kalusteuuni jossa keraamisen tason ohjaus, kaikki valkoisena, perustason laitteita.
Kaweri tarttis astiantiskikonetta 40cm leweä.
Remontti miähet oli rikkonu sen ja nyt niillä riitaa kuka korvaa.
Täysleveä tuo meidän tuleva ex-kone.
St0neyNut1
08.11.2012, 17.10
[QUOTE=St0neyNut1;1934919]Meinaakko Ilolan ABC lenkkiä? Niinku Zippo sitä nimittää :)
Saattaa olla tuon niminen tuo reitti Keravan kollien mielestä. Reitti pääpiirteissään > Tarjoustalo-radiomasto-hevostalli-
vierumäki-mätäkivi-kulomäen täyttömäki-ilolan abc.
Kunnon lenkki syntyy, kun jatkaa Ilolan abc:ltä Ilolan metsästä Joenvartta pitkin vanhalle Lahden tielle ja siitä palaneen talon reittiä-Ahjo- Kurkela-Kalevan takametsä.
Me ollaan vedetty tuo Zipon parkkis - Ilolan ABC - Zipon parkkis settinä. Reittä muuttaen fiiliksen mukaan.
Juu Z:ta ei ole ollu pitkään aikaan enää tääl, eip tainnu tykätä et laittovat ykskaks kiinni sen vanhan topicin. Muut metässä ollaan kyl käyty suurin piirtein joka viikko pyörimässä. Jokunen uuden/kasvillisuuden alle hävinneen polun pohjan tekeminenkin työn alla :)
, eip tainnu tykätä et laittovat ykskaks kiinni sen vanhan topicin.. Jokunen uuden/kasvillisuuden alle hävinneen polun pohjan tekeminenkin työn alla :)
Sitä mää oon ja vähän ounastellu ja ajattelin että jos Z-setä perustais keravan pahat-kollit.:D ja ajettais tuttuja reittejä.
Kuntoilija
08.11.2012, 19.02
Määkin voisin tulla mukaan joskus, kunhan kunto vaan ensin nousee ja lämpötila laskee. Onneksi pyöräilyssä on luvallista nämä nappihommat :).
Joo kohta vois aloitella ajamisia.Mä aloittelen ihan alusta tän ajamisen,pitää niska ja kädet totutella pyöränpäällä olemiseen.
Valolenkeille ei voi lähteä kun ei kestä kypärän painoakaan pariatuntia kauempaa saatikka valoa lisänä potassa .:(
Kaweri tarttis astiantiskikonetta 40cm leweä.
Remontti miähet oli rikkonu sen ja nyt niillä riitaa kuka korvaa.
kierrätyskeksuksista saa ilmasiks tai edukkaasti
kierrätyskeksuksista saa ilmasiks tai edukkaasti
Sitä mä sille oon sanonut mutta kun sillä oli kotona remontti niin urakoitsia oli rikkonu sen astiapesukoneen ja ei meinaa maksaa kun on lahden toiseltapuolen se firma ja tyrineet muutenkin tuli seinältä toisella naapurilla kaakelit seinältä,että tällainen tapaus.
mutanaama
08.11.2012, 21.22
Ja tiedäkkö ellmeri mitä? Siinähän sitten sai kun päätti säästää.
Ja tiedäkkö ellmeri mitä? Siinähän sitten sai kun päätti säästää.
Tää oli iso taloyhtiö martsarissa kawerilla jolla hämminkiä,virolaisia ammattilaisia.
Mun remontti sujui mallikkaasti vaikka oli liivijengin töitä, reklamaatiot meni mallikkaasti,sanoin isännälle että heitä liivit narikkaan ja katsellaan virheet ja päästiin sopuisaan ratkaisuun.:rolleyes:
HC Andersen
08.11.2012, 22.59
Eli oliko vironpojat sun kaverin palkkaamia vai taloyhtiön?
Eli oliko vironpojat sun kaverin palkkaamia vai taloyhtiön?
Taloyhtiön.
HC Andersen
08.11.2012, 23.32
Siinä tapauksessa kannattaisi ottaa yhteyttä taloyhtiöön asian tiimoilta, jos he ovat työn tilanneet niin he myös vastaavat loppupeleissä käyttämistään urakoitsioista.
Kuntoilija
09.11.2012, 10.02
On tainut kelvata jo vuosia rakennuksille jokainen virolainen, joka jotenkin pysyy kahdella jalalla tolpillaan, kuten kelpasi -80 luvun hulluina vuosina jokainen suomalainen. Kun käveli rakennustyömaan ohitse sai pelätä, ettei väkisen joutunut töihin otetuksi. :) Vatupassi vaan käteen niin oli valmis timpuri. Minusta sanonta suomalainen rakentamisen laatu on ollut aina lähinnä vitsi, eikä veljeskansan timpurit sitä mielikuvaa juuri kirkasta.
St0neyNut1
09.11.2012, 10.08
Hei, muuten laitoin tuommosen uuden akun kanssa tulemaan http://www.taskulamput.fi/tuote/wider_linssi_30_lumilight_magicshine/ Onko ollu kellään jo kokeilussa?
^ Kylhän noita Viron poikia on nähny jos jonku laistaku duunin takia tulee Helsingissä työmailla pyörittyä. On niis kyllä taitaviakin tyyppejä :) Mut enemmän ei niin taitavia :p
Kaverilla on tollainen keilan leventäjä, kyllä se tekee tehtävänsä. Keila asettuu sinne missä sitä tarvitaan
St0neyNut1
09.11.2012, 10.18
Kaverilla on tollainen keilan leventäjä, kyllä se tekee tehtävänsä. Keila asettuu sinne missä sitä tarvitaan
Noo hyvä tietää. alkuperänen keilaku on vähä semmonen "tunneli" valo :)
St0neyNut1
09.11.2012, 10.20
Sitä mää oon ja vähän ounastellu ja ajattelin että jos Z-setä perustais keravan pahat-kollit.:D ja ajettais tuttuja reittejä.
Eihän tuota tiedä vaik joskus jonkun Rane(Eli Zippo) Ja Keravan Kollit ajoporukka syntyiskin :D:D:D
..ei mulla mitään asiaa oo, kunhan pelastan triidin vajoamasta toiselle sivulle. Paljon on konditionaalia täällä.
Shimun ny-old renkulat ois nyt vapaana. Huomenna puolijalkainen on liikenteessä siellä täällä mutta on muina päivinä hyvin tavoitettavissa sohvan läheltä...
Oliskos huamenna aamusta ajoseuraa tarjolla? Lähtö voipi olla keinovalolla tai sit vähän myöhemin luomulumenien loisteessa. Kotona pitäisi olla jo puolenpäivän aikoihin.
Shimaani
09.11.2012, 22.07
Eipäs nyt hätiköidä siellä naapurissa. Juuri sain haettua viitoslavan takuuhuollosta ja Lirikin tuunauksesta (yllättäen samassa ElGuapossa kiinniolevina) ja nyt pitäis ennättää säätää ne keskenäänsopiviksi. Känäpäissäni en *piip* mene mettään.
*nihmiö'
Kuntoilija
09.11.2012, 22.19
Huomenna parannellaan välejä anoppiin eli muutetaan se Karjaalle Vantaalta. Väli paranee n. 95 km. :)
..ei mulla mitään asiaa oo, kunhan pelastan triidin vajoamasta toiselle sivulle. Paljon on konditionaalia täällä.
Kommentoisin tähän jotain jos olisin ajokuntoinen tai jos olisi sana hallussa.
T: sohvapohjainen elämänmuoto (=jonkun sortin ameeba).
:yx-jalganen-hymio: ja projekti "rantakunto 2013"
Kari Hoo
10.11.2012, 17.00
Kiertelin taas tänään useita tunteja Laajasalossa.
PMT: Ne pitkospuut ennen Koirasaarentielle tuloa (sen koivun alituksen jälkeen), joista sanoin, että en ikinä ole onnistunut ajamaan niitä kokonaan tipahtamatta, sujuivat nyt mainiosti.
Sinä ajoit ne reippaasti silloin kun olit minun kanssa viimeksi Laajasalossa (09.10.2012).
Tulis minullekin tuota ikää, niin minullakin olis näköjään iän lisääntymisen myötä mahdollista oppia ajamaan
– noin kuukaudessa löytyi tällainen taito, kun oli oikea ope.
Hienoa kari hoo että polut kulkivat ja onnistumisia tuli. Katotaan toinen kerta sitten todistajien läsnäollessa :)
Kari Hoo
10.11.2012, 19.23
..Katotaan toinen kerta sitten todistajien läsnäollessa :)
JälkiPään Valvoja ilmoittautuu Luettavaksi Todistajaksi.
Muita Todistajia ei tällä kertaa lukuisista pyynnöistä huolimatta
tullut.
Shimaani
10.11.2012, 20.14
Tän takapihalla Julastössä pidettyjen hakuhaukkuharjootusten aikana ei nähty yhtään maastopöörääjää herkkubaanalla, loppukahvittelun aikaan kyllä. Jokohan tuota huomenissa läskipöörällä mehtään...?
Kuntoilija
12.11.2012, 14.59
Vinkkiä lämpimästä ja halvasta (alle satku) kengästä talvikäyttöön tasopolkimien kanssa.
nimimerkki: Viluvarvas.
http://www.varusteleka.fi/product/saappaat/mil-tec-snow-boots-arctic/_3DM1652R5
Kuntoilija
12.11.2012, 16.23
Taattua Mil-Tec laatua tuo Sinkulamiehen vinkki. Täytynee suunnata Konalaan testaamaan, kunhan kuorma on saapunut.
Onkos muuten omakohtaista kokemusta tuosta eli kestää ja lämmittää sydäntalven säässä.
HC Andersen
12.11.2012, 20.06
Huomenna illalla ajamaan?
mutanaama
12.11.2012, 20.40
Hep!
Meinasin ehkä aikoa tänään jo harkita, mutta voin siirtää sen huomiselle.
HC Andersen
12.11.2012, 21.38
Helistellään päivällä tarkempi paikka ja aika.
arctic biker
12.11.2012, 22.21
Taattua Mil-Tec laatua tuo Sinkulamiehen vinkki. Täytynee suunnata Konalaan testaamaan, kunhan kuorma on saapunut.
Onkos muuten omakohtaista kokemusta tuosta eli kestää ja lämmittää sydäntalven säässä.
Viititkö sillä silmällä hypistellä että saako tolla alemmalla kiristysremmillä kiristettyä tossun sillain jalkaan että esimerkiksi lumikenkäilyssä nousee saapas ja lumikenkä matkassa ettei käy niin että vain jalka nousee saappaan sisältä?
Mullon vastaavia ollut kahetkin, Kamikit ja Tokmannin vähän halvempilaatuiset. Uskoisin ainakin lämpimiksi. Ja kun nuo tokmannilaisetkin on kestäneet alun neljä vuotta ihan kiihkeetä käyttöä niin miksei nuokin.
edit. Pohjallisiksi voisin suositella solumuovisia alumiinifolioituja, ovat jäykemmät eivätkä ime vettä. ainakin Tokmannin versiossa on huopavuoren takaisin tunkeminen sen verran työläs operaatio että ettei sitä ihan mieluusti tee. Kamikeissa muistaakseni vuori meni saappaaseen ihan jouhevasti.
mckollaa
12.11.2012, 23.07
Huomenna illalla ajamaan?
15:00 kivikko
HC Andersen
12.11.2012, 23.27
15:00 kivikko
Turhan aikaisin, ei pysty irrottautumaan töistä vielä siihen aikaan.
mutanaama
13.11.2012, 00.10
Iltasella vasta, menee valopäälenkiksi.
HC Andersen
13.11.2012, 12.39
Klåkkan 18 på tiileri
ei ole empiiristä kokemusta, vielä. Ehkä jo ensi viikolla on.
Tehtiin Markuksen kanssa pika pyöräytys kivikko rajakylä reiteillä kierretttiin parhaat paikat ja enskakisan kivikon pätkätaikaa meni 1h 40 min. maasto oli oikeastaan kuiva,paikoin kallioilla oli jäätä, mutta hauskaa oli niin kauan kuin kesti. Kiitos Markukselle lenkistä.
HC Andersen
13.11.2012, 19.50
Klåkkan 18 på tiileri
Kimppalenkki jäi osaltani lyhyeksi, ekaks olin vähän myöhässä, sitten kun nostin fillarin katolta huomasin että takakiakosta oli kaksi mavicin nippeliä hapettunu rikkipoikki. Nyt vituttaa.http://yoursmiles.org/tsmile/rtfm/t1929.gif
Pahis vois katsoa jos muistaa että löytyykö niitä nippeleitä miljuuuunalååtasta.
Kimppalenkki jäi osaltani lyhyeksi...
Pahis vois katsoa jos muistaa että löytyykö niitä nippeleitä miljuuuunalååtasta.
Paljoo pidempi ollu tälläkään. Tosin startti oli varhaisempi. Erkaannuin iloisesta joukosta kikkakallioiden jälkeen kun
iltaloma loppui. Tsori.
Omituisen letkulta tuntuneesta takakumista löyty pihassa painetta 0,8bar ja lasinkappale. TNT pitstop oli tukkinu
vuodon ja klasikikkareen poiston jälkeen vajaa 4bar ei aiheuttanu pihinää. Nexcavatorin elämä jatkuu.
@hc, yved
mckollaa
13.11.2012, 21.38
Tehtiin Markuksen kanssa pika pyöräytys kivikko rajakylä reiteillä kierretttiin parhaat paikat ja enskakisan kivikon pätkätaikaa meni 1h 40 min. maasto oli oikeastaan kuiva,paikoin kallioilla oli jäätä, mutta hauskaa oli niin kauan kuin kesti. Kiitos Markukselle lenkistä.
Kiitoksia itsellesi. Löytyi paljon uusia polkuvariaatioita! Hyvä näin, osaa paremmin yhdistää eri paikat yhdeksi kokonaisuudeksi.
Sekä aina mukavan sivistävää seuraa ;)
mutanaama
13.11.2012, 22.05
Pisti taas tämän päiväinen lenkura muistiin sen, miltä lenkkeily läskinä paskakuntoisena tumpelona tuntuu. En tiiä mikä oli, ei kulkenut taidolla eikä tuurilla. Jalat huusi hoosiannaa ja taukoa. Huomaa että on tullu viime aikoina laiskoteltua lenkeillä. Kiitos vaan vetäjille, varsinkin jg:lle kun jaksoi tsempata meikäläisen vielä sakkokierrokselle. Tarvii varmaan taas aloitella säännölliset lenkit arkisinkin.
kolistelija
13.11.2012, 22.09
Meitin kotimetsissä ootte ajellu just sillon kun en oo seurannu jutustelua, senkin ruojat! Pitää näemmä olla aktiivisempi...
Kimppalenkki jäi osaltani lyhyeksi, ekaks olin vähän myöhässä, sitten kun nostin fillarin katolta huomasin että takakiakosta oli kaksi mavicin nippeliä hapettunu rikkipoikki. Nyt vituttaa.http://yoursmiles.org/tsmile/rtfm/t1929.gif
Kas, meikäläisen tuuri on lähtenyt kiertoon. Elekää palauttako, ikinä.
Pisti taas tämän päiväinen lenkura muistiin sen, miltä lenkkeily läskinä paskakuntoisena tumpelona tuntuu.
Heh, mietityttää että mitähän minulle on luvassa muutaman viikon päästä... postilaatikolla käynti tämän viikon kovin urheilusaavutus ja olen 4 viikkoa pötkötellyt.
HC Andersen
13.11.2012, 22.39
On tämä setäyhteisö melko mahtava, puolitoista tuntia edellisestä viestistä jossa valitin kieakkoa niin mulla oli ehjätty kieakko kädessä. ISO kiitos PMT:lle http://yoursmiles.org/tsmile/rulez/t2002.gif
mutanaama
13.11.2012, 22.59
Kui siinä nii kauan meni? Aijuu, kalianhaku.
On tämä setäyhteisö melko mahtava, puolitoista tuntia edellisestä viestistä jossa valitin kieakkoa niin mulla oli ehjätty kieakko kädessä. ISO kiitos PMT:lle
Joo on mahtava. Ensin se myy pa*kat halpiskiekot yhdelle ja sit vielä korjaakin ne.
Kaima on kyllä pelastanu monesta pulmasta, tälle se toimi viimeks silmälääkärinä :cool:
mutanaama
14.11.2012, 12.27
Pelastus- ja opastuspalvelu PMT:)
PMT ON mtbcf:n PYÄRÄNEUWOS,ihan oikeesti, sillän on sellanen riploomi.
arctic biker
16.11.2012, 19.22
Tilasin tossa aamusella nuo Mil.tec saappaat, josko oisivat pykälää paremmat kuin Tokmanniversio. Aika löysäpohjaset veikkaan mutta helpot vetää jalkaan eli astua kenkään kun käy ulkona kusella.Päivällinen rautakauppakierrros ei tuottanu ekonomisesti varteenotettavia tuloksia.
Kuntoilija
16.11.2012, 21.13
Konalassa poikkesin ja hommasin kanssa nuo Winter bootsit. Pohjat eivät ole ihan löysät vaan eräkumisaappaiden luokkaa. Remmeillä ei ainakaan nuo minun
saappaat kiristy nilkasta niin, ettei jalka nouse kengästä ylös, kun koittaa jalkaa nostaa toisen jalan kärjen pitäessä kannasta kiinni. Soveltuvuutta lumikenkäilyyn en osaa sanoa, kun koskaan en ole moista kokeilut, enkä tiedä mitä kengältä vaaditaan. Ihan varmuutta siitäkään ei ole miten nuo sopii talvipyöräilyyn, mutta lumihommissa ja semmoisessa varmasti ok, mikäli ovat lämpöiset. Sisäkenkä oli ihan tukevan oloinen ja pohjalle laitan huopapohjallisen sen muovikannen päälle.
arctic biker
16.11.2012, 21.52
Noo pitkä kylymä talvi eessä eli testaamiseen on riittävästi aikaa. Mulla varmaan melkein joka päivä jalassa kunhan saapuvat. Postaillaan sitte sinne sun tänne kokemuksia.
Älä Elmeri turhaan kysele kuinka X-fusion toimii. Just sulle tuleva keula voitti endurokeulien testin saksassa 1 179 x-fision 2. Bos jne.
Jami klubista kokeili mun pyörää enskan lähtöpaikalla ja oli seuraavalla viikolla ostamassa samanlaista Orankiinsa.
Älä Elmeri turhaan kysele kuinka X-fusion toimii. Just sulle tuleva keula voitti endurokeulien testin saksassa 1 179 x-fision 2. Bos jne.
Jami klubista kokeili mun pyörää enskan lähtöpaikalla ja oli seuraavalla viikolla ostamassa samanlaista Orankiinsa.
Kohan lämpimikseni vaan kyselin,kyl mää tiärän notta se toimii.:rolleyes:
St0neyNut1
20.11.2012, 08.30
Jotain semmosta kuullu että Foxi lopettaa Vanin tekemisen. Pitää siis vaalia tuota omaani tai sitten onhan tuo X-Fusion olemassa :)
sakuvaan
20.11.2012, 22.53
Koklattiin tänään mckollaan kanssa hanikkaa, siis kokeiltiin, ei vittua toivoakaan, kalliot liukkaammat kuin jää luistelukentällä, on se kumma mesta :D mentiin sit mutakuoppia koluamaan hannusjärvelle..
mutanaama
21.11.2012, 01.59
Meinasin lähteä arpomaan syväojalle, mut sitten päätinkin saunoa. Ei huono valinta.
arctic biker
21.11.2012, 17.31
Konalassa poikkesin ja hommasin kanssa nuo Winter bootsit. Pohjat eivät ole ihan löysät vaan eräkumisaappaiden luokkaa. Remmeillä ei ainakaan nuo minun
saappaat kiristy nilkasta niin, ettei jalka nouse kengästä ylös, kun koittaa jalkaa nostaa toisen jalan kärjen pitäessä kannasta kiinni. Soveltuvuutta lumikenkäilyyn en osaa sanoa, kun koskaan en ole moista kokeilut, enkä tiedä mitä kengältä vaaditaan. Ihan varmuutta siitäkään ei ole miten nuo sopii talvipyöräilyyn, mutta lumihommissa ja semmoisessa varmasti ok, mikäli ovat lämpöiset. Sisäkenkä oli ihan tukevan oloinen ja pohjalle laitan huopapohjallisen sen muovikannen päälle.
Just hain postista ja ajoin niillä tänne mökille. Noi ei mahtunut reppuun... Pohja ei ihan löysimmästä päästä mutta jos oikiasti ajokenkinäkin haluaa käyttää niin flättipolkimet saa olla sieltä isoimmasta päästä. Vuori on aika ohkainen, verrattuna Tokmannin 3-4 vuotta vanhoihin ja muistikuvaan Kamikeista jotka Oulussa jatkaa aktiivipalvelustaan. Todella helppo kiskoa vuori pois. Koot on tarkkoja sillai että kannattaa mitata sen talvijalkineen pohjallisen pituus johon oikeesti mahtuu alussukan lisäksi myös paksu päällyssukka. Tuo alempi varren kiristyshihna on lattiaan nähen vaakasuorassa mutta jos ois vinosti kantapään suuntaan niin sitten kantapääkin pysyis kunnolla sijallaan, nyt eittämättä kantapää vähän liikkuu ja ainakin hinkkaa sisäkenkää rikki. Panempa jo valmiiksi jessseteippiä. Hintaansa nähen ihan soivat tossut, jos kokopuolella vähänkään empimisen tuntua niin aina sitte isompi!
Hetkellinen mielenhäiriö. Ny mullaki on kyklokross, nih.
https://lh3.googleusercontent.com/-VrQ613koShE/UK0QVGIx3_I/AAAAAAAAAtg/NB1-y4g851Y/s800/IMG_0129.JPG
^ Ei pöllömmän näköinen nuinkaan. Minkäslaiset vaikutelmat jätti kippurasarvi? Mullon ollut On-Onen Mungo ja Midge, mutta nyk. Salsa 2 bend bar on kyllä imo sopivin mettässä hurvitteluun.
..Minkäslaiset vaikutelmat jätti kippurasarvi? Mullon ollut On-Onen Mungo ja Midge, mutta nyk. Salsa 2 bend bar on kyllä imo sopivin mettässä hurvitteluun.
Testasin ekana 46cm Woodchipperiä; useempia otteita muttei yhtään hyvää. Toi on 44cm Cowbell ja ihan nussakka; kelepaa mulle.
Otteet on etenpänä ja alempana ku jonesin h-baarilla tai titecin j-baarilla, jolla olen enimmäkseen ajellu. Mut ku toi on muotia niin piti
minunkin. Droppitangon takia ei jää mitään ajamatta, tarttee selitykset keksiä muualta.
muoks: siis jarrut downgreidasin high_maintenance_formula_onesta who_cares_BB-7 mtn:iin ja käsiin sattu CC:n Drop-V kahvat. Jotka
tartti sopivan tangon, joten sillein.
Shimaani
21.11.2012, 21.57
... Ny mullaki on kyklokross, nih. *nipskuva* Pervompaa ja pervompaa tää setälauman kalusto..... *grin*
...
muoks: siis jarrut downgreidasin high_maintenance_formula_onesta who_cares_BB-7 mtn:iin.... Mun mielestä toi on apgreidaus.
Kuntoilija
21.11.2012, 22.51
Tosta on Pahiksen hyvä aloittaa ja keväällä onkin sitten kuitua alla ja spandeksia päällä ja valkoista viivaa seuraten.
Kuntohan sulla on jo rautaa eli 5 h lenkillä tulee matkaa helposti lähemmäs 200 km.
HC Andersen
21.11.2012, 23.04
Aika Pervo tuo vihree CC
Helkkari, onkohan mulla vieläkin liian voimakkaat särkylääkkeet.... Tuossahan on ketju löysällä?
Käytiin Mckollaan kanssa tekemässä pieni iltapäivälenkki kivikkoa ja Suurmetsän polkuja, jkotain tuli opittua, suurmetsän puolella on oja jossa vajaa kolmemetrinen noinnelisen kymmentäenttiä leveä olisko halkaistu puunrungon pätkä sekä sellaisia kymmensenttisiä puun runkoja , siihenkun tarjos etupyörää niin lähti kuin lumella päälustetyltä jäältä,ainut onni oli että siihen oli niitä puun runkoja oli siinä kun kyljelleni siihen mätähdin niin en kastunut mutten saanut pyörääpäältäni ilman kastumista ,onneksi Mckollaa nostipyörän päältäni. n.13 km ajettiin 1:18 kului aikaa ja hyviä polkuja tukku oli päivän saldo. Kiitos hyvästä seurasta Markukselle!
Helkkari, onkohan mulla vieläkin liian voimakkaat särkylääkkeet.... Tuossahan on ketju löysällä?
Lääkitys kohdillaan; nou worries. Hivenen löysä oli ketju; eskoepäkeskokeskiö eli bushnellin ebb oli unehtunu kiristää. Enempi haittas esteettistä
silmää kun ajamista.
Tosta on Pahiksen hyvä aloittaa ja keväällä .... valkoista viivaa seuraten...
No go. Ehken mulla on geenivirhe tai jotain, mut tienpielessä fillarointi on yks niitä asioita joihin musta ei oo. Enempi metsäläinen olen.
Huomenna klo 10: 00 olis tarkoitus lähteä Mellunkylän mertoaseman parkkikselta kohti itää joku 4-5 tuntia retkivauhdilla, katsotaan mihinkä astim keritään.
Huomenna klo 10: 00 olis tarkoitus lähteä Mellunkylän mertoaseman parkkikselta kohti itää joku 4-5 tuntia retkivauhdilla, katsotaan mihinkä astim keritään.
Ja meillä kaikilla oli nii in mukavaa oi jospa oisin saanut olla mukana.:D liian hapokasta ei pysty,luannikast reissuu teille.
Jassoo, katsotaan jospa aamulla heräisi ajoissa ajohon
Nelistään lähdettiin kohti itää , ensmmäinen otb on sitten nähty kaksysillä, Mustavuoren reunalla yhdessä vähän hankalassa liukkaassa alamäessä Mckollaale tuli täys voltti ja ajot jäi siihen kun vaitaja väänty ka pinnoja katkes takakiekosta,onneksi mies ei saanut kuin henkisen kolauksen, siitä jatkettiin etiäppäin ,junatunnelin päällä seikkailtiin jonkin aikaa jatkettiin Kantammäsbeget kiertäen sieltä Kasabergetin kierroksia muutama. Siirtymänä pyörätietä josta Länsimäen kallioittenkautta takasin lähtöpaikalle. Kiitokset Apalle , Pahikselle ja Mckollaale alkumatkasta
Myth breaker McMarkus teki ehken hienoimman pelastautumisen ooteebeestä minkä noin läheltä oon nähny - harvoin ees kissa
kerkee noin nopiasti kääntämään jalkojaan alle - ja hyvä niin; jos landauksen olis tehny naamalleen niille sijoille niin olis tarttenu
korjaamolle viedä muutakin kun fillari.
Pliukastahan siellä oli, mut taas tasan klo 12:00 alkaneesta sateesta huolimatta kuivin lenkura aikoihin. Tnx seurueelle.
Kari Hoo
24.11.2012, 18.09
... jospa heräisi ajoissa..
Tule huomenna Siilitien Metrikselle klo 11.00. Vedän ajon, jossa heräät -muistatko osia edellisistä jyrkistä kalliokiemuroista, kiersin Fisuroimassa peruslenkin auki tänään.
Tule huomenna Siilitien Metrikselle klo 11.00. Vedän ajon, jossa heräät -muistatko osia edellisistä jyrkistä kalliokiemuroista, kiersin Fisuroimassa peruslenkin auki tänään.
Pomoni on laittanut mulle kalenterii juuri tuohon huomiselle sunnuntaille työvuoron , kettuvieköön
mckollaa
25.11.2012, 01.21
Aikas kovaa saa kivellä lyödä, että pinnat menee keskeltä poikki :O
Pöörä taas iskussa ja huomenna uutta matoa koukkuun.
Lähetään Leepun kanssa 10:00 Kivikkoon pari tuntiselle. Tuuhan Kari sinne vaihteeks, ei tarvi sahaa ;)
Kari Hoo
25.11.2012, 16.18
Pomoni on laittanut mulle kalenterii juuri tuohon huomiselle sunnuntaille työvuoron , kettuvieköön
Yhtä tonttuja (vai olisiko ihan pikkujoulupukkeja) näytti aluksi muidenkin pomot olevan. Tehneet sunnuntaipyöräilyyn lähtemisen hankalaksi. Odottelin Siilitiellä tihkusateessa yksin. Sitten paikalle tuli MTBCF:n Ulla. Sade loppui, aurinkokin paistoi hetken kuluttua. MTBCF:n kruisinki alkoi samasta paikasta samaan aikaan. Kiertelimme Ullan kanssa kahdestaan pari tuntia risuttomia kalliokiemuroita ilman mudassa mönkimisiä. Aukiolevaksi varmistettua polkua olisi vielä ollut, mutta Ullan velvollisuudet veivät minulta ajoseuran.
Kiitokset Ullalle mukanaolosta!
Jotain semmosta kuullu että Foxi lopettaa Vanin tekemisen.
Mistä olet moista kuullut? 160mm joustavahan lopetettiin jo täksi vuodeksi ja 32 -rungolliset taisivat mennä jo aikoja sitten. Meinaakohan ne siirtyä kokonaan ilmatoimisiin keuloihin..
St0neyNut1
26.11.2012, 12.07
Mistä olet moista kuullut? 160mm joustavahan lopetettiin jo täksi vuodeksi ja 32 -rungolliset taisivat mennä jo aikoja sitten. Meinaakohan ne siirtyä kokonaan ilmatoimisiin keuloihin..
Tuossa taannoin Zippo jotain semmosta sanoi. Sitä mistä se sen on kuullu en tiedä. Eiköhän ne sitten taas joskus takaisin tule kumminkin(toivottavasti ainakin).
Kyllä ainakin 2013 tuotannossa löytyy !60 mm 34ja 36mm liukuputkilla 36 löytyy van ja float ja talas malleja.
Tuossa taannoin Zippo jotain semmosta sanoi. Sitä mistä se sen on kuullu en tiedä. Eiköhän ne sitten taas joskus takaisin tule kumminkin(toivottavasti ainakin).
Samanlaista spekulaatiota olen kuullut itsekin. Lähinnä uteliaisuuttani kysyin kun vilkaisin tuota Foxin 2013 -mallistoa, jossa Vania taitaa löytyä enää 36 -mallisarjasta pidemmällä, 180mm joustolla ja FIT RC2 -vaimennuksella. Vielä 2012 -mallistossa oli myös 160mm -joustava versio ja vaimennuksena sai valita joko Fit RC2 -mallin tai O/B R -mallin.
Propsit raggarimarketin lihatiskille, sianjalkaa on tänään tutkittu ja kipsiä ei enää tartte. Nilkassa liikelaajuus reilu viis astetta mutta jatketaan kuntoutusta pikkuhiljaa.
Kuntoilija
26.11.2012, 16.37
. Nilkassa liikelaajuus reilu viis astetta mutta jatketaan kuntoutusta pikkuhiljaa.
Hyvä homma ! Hommaa tai lainaa semmoista fixiä niin johan alkaa väkisin nilkan liikelaajuus kasvaa.
Siis hyvä homma, että parantuminen etenee.
Minäkin uskallan ilmeisesti pitkästä aikaa metsän puolelle viikonloppuna, kun uhkaa jäätyä nuo kurapolut.
Hieno homma marco,äijä alkaa kuntoutua,mullakin hirressä roikkunut niska alkaa kestää ajoa,lauantaina 2 tuntia kevyttä cruisailua jakomäen kaltseilla ja kivikon poluilla.
Tää viikko töitä ja sitten kaks kuukautta lomaa,mitähän taas tekis.
Marcon toipumiselle iso jesh!
http://www.youtube.com/watch?v=1K__8YI8RyQ
näin se talvipyöräily alkaa
Shimaani
26.11.2012, 20.50
... kipsiä ei enää tartte. ... Höhkele, se jäi signeeraamati. Onnea kuntoutumiselle ja pitkää pinnaa jotta malttaa edetä tarpeeksi rauhallisesti.http://www.fillarifoorumi.fi/forum/images/icons/icon14.png
HC Andersen
26.11.2012, 22.07
Se on muuten jännä tunne kun kipsin saa puis jalasta, jalka on jonkin aikaa kevyt kuin ilmaa.
mutanaama
26.11.2012, 22.12
Hmm.... Saiskos mahaan kipsin:p
mckollaa
26.11.2012, 22.33
Sillo ku mun piti yrittää nostaa jalkaa 3 vuotta takaperin niin ei noussu senttiäkään 8/
sakuvaan
26.11.2012, 23.39
Ompahan laseroitu olo. Nyt pystyy jo vähän lukemaan valkosella pohjalla olevaa tekstiäkin. :)
HC Andersen
27.11.2012, 00.18
Pärjääkö kokonaan ilman laseja?
St0neyNut1
27.11.2012, 08.52
Kyllä ainakin 2013 tuotannossa löytyy !60 mm 34ja 36mm liukuputkilla 36 löytyy van ja float ja talas malleja.
Aijaa siit kait ymmärtäny väärin tai jotain :)
Propsit raggarimarketin lihatiskille, sianjalkaa on tänään tutkittu ja kipsiä ei enää tartte. Nilkassa liikelaajuus reilu viis astetta mutta jatketaan kuntoutusta pikkuhiljaa.
Eip muutaku nopeeta kuntoutumista, et pääset taas mehtään muksahtelemaan.
Olipas taas mukavaa eilen Ziponkaa pimee muta lenkkiä ajella. Viime viikko meni päivystyksessä ja salilla rehkiessä. On se kummaa kun viikonkin on pyöräilemättä ni intoo löytyy taas kummasti :)
Kävin tänään mielenkiintiosella lenkillä Ylästössä ensinoli alla Orage Five enduro muokatulla jousituksella, jämäkkä tasapainoinenpyörä jota on helppo ajaa seisaaltaan ja tuntui erittäin nopealta laitteelta. Seuraavaksi samat lenkit Orage Gyro,lla ,myös tuunatulla jousituksella. Alun tuntuma oli että ajaa isolla pyörällä,mutta kun pääsi polun päähän ruprsi gyro elämään, tuntui maastossa erittäin ketterältä pyörältä, ei tarvinnut kenennellä keula oplulla jossa on pään kokoisia kiviä se vain ylitti ne kuinkiviä ois ollukkaan ,ja jos Five tuntui nopealta niin Gyrolla vauti senkuin kasvoi ainut mikä Gyrossa tuntui haittaavan lyhyt jousto takapäässä sen huomaa kun on ajellut pyörää jossa joustoa on 5 cm enemmän. Mutta nuo isot pyörät vaan syö noita patikkoja ja juuria kuin niitä ei juuri olisikaan. Noiden pyörien koe ajo toi ristiriitoisia ajatuksia millainen pyörän pitäisi olla,että se olisi hyvä.
Joissain paikoissa saatetaan katsoa pitkään, jos juo pullon suusta :D
Kari Hoo
27.11.2012, 19.31
Joissain paikoissa saatetaan katsoa pitkään, jos juo pullon suusta :D
Silloin pidän etiketistä kiinni
Marsusram
27.11.2012, 19.50
Onkohan Ylästön shamaani jo aloittanut tanssahtelun, kun alkoi räntää ropsahdella.
Kuinkahan paksun lumipeitteen saa aikaan paksupyöräpäiväksi..:D
Shimaani
27.11.2012, 20.09
No ihan inasen pyörähtelin nälissäni. Lauvantaiks häätyy taikoa ns. kunnolla mutta ensin pitää löytää ne viime talvena piilottamani ja tuloksellisesti toimineet helismanit.
Kävin tänään mielenkiintiosella lenkillä Ylästössä ensinoli alla Orage Five enduro muokatulla jousituksella, jämäkkä tasapainoinenpyörä jota on helppo ajaa seisaaltaan ja tuntui erittäin nopealta laitteelta. Seuraavaksi samat lenkit Orage Gyro,lla ,myös tuunatulla jousituksella. Alun tuntuma oli että ajaa isolla pyörällä,mutta kun pääsi polun päähän ruprsi gyro elämään, tuntui maastossa erittäin ketterältä pyörältä, ei tarvinnut kenennellä keula oplulla jossa on pään kokoisia kiviä se vain ylitti ne kuinkiviä ois ollukkaan ,ja jos Five tuntui nopealta niin Gyrolla vauti senkuin kasvoi ainut mikä Gyrossa tuntui haittaavan lyhyt jousto takapäässä sen huomaa kun on ajellut pyörää jossa joustoa on 5 cm enemmän. Mutta nuo isot pyörät vaan syö noita patikkoja ja juuria kuin niitä ei juuri olisikaan. Noiden pyörien koe ajo toi ristiriitoisia ajatuksia millainen pyörän pitäisi olla,että se olisi hyvä.
noviisi vaippahousun kommentti
Aloittelijan näkökulmasta -vajaat neljä kuukautta ajoa- olen tyytyväinen, että valitsin ensimmäiseksi pyöräkseni Orange 5 Pron, eli tuon pienempi pyöräisen. Jos 29 rullaa kivikossa ja juurakossa kuin Pendolino, niin 26:lla todennäköisesti oppii enemmän kuskin ja pyörän käyttäytymisestä suhteessa maastoon -tai toisin päin, maaston vaikutuksesta kuskin valintoihin. Itse olen saanut loistavaa ajo-opetusta -suuri kiitos PMT:lle. Kyllä viisikymppinen koirakin oppii uusia temppuja, kun on loistavassa ajoseurassa.
Kun on nuin vähän droppia niin se on kai sit semmonen wanna be melkein syklorossari, kö? Muotipöörä kummiskiii:cool:
https://lh3.googleusercontent.com/-Xnv_Humw348/ULUkThJ3UhI/AAAAAAAABQQ/bFL8BbY6ojI/s512/2012-11-27%252011.29.50.jpg
Kuntoilija
28.11.2012, 09.26
KMW:n pyörän stonga on samanlainen kuin faijan Raleighissa oli aikoinaan. Se filo oli varmaan jostain -60 luvun alusta tai peräti -50 luvun lopulta. Tiukat kaarteet oli jänniä kun stongan päätä sai varoa, ettei nappaa polveen kiinni jos samalla polki.
Jotekin musta tuntuu, että on kovin otb herkkä tanko maastokäyttäöön.:)
sakuvaan
28.11.2012, 23.23
Parempi olis, makso kuitenkin sen verta paljon :D
Muutama viikkohan tässä menee ennenkuin saa 20/20 20/15 tjsp näön..
^^eipä se mikään otb-linko kummiskaan ole. Stemmi on aika nysä + tolla tangolla ei ajeta ikuna kaffoilta joten ote ei mene niin eteen kuin perus-droppitngon yläotteella. Tuntuu vaan hyvältä pitä nyrkkejä tuossa asennossa. Kaikki ei varmasti tykkää, mut se onkin jo eri juttu.
Tais mennä ajokelit vähän kortille,ainkin meidän pihassa on tänään tehty kolmeen kertaan lumityöt ja taas sataa lunta.Taitaa mennä suksikeleiksi nää ilmat , eiköhän Paloheinässä jo hiihdetään kiihkoilijoiden joukolla.Mutta nyt on aikaa speksailuille !
No ihan inasen pyörähtelin nälissäni. Lauvantaiks häätyy taikoa ns. kunnolla mutta ensin pitää löytää ne viime talvena piilottamani ja tuloksellisesti toimineet helismanit.
Tais löytyä? Kiitos vaan, jo riittää.
..Taitaa mennä suksikeleiksi nää ilmat , eiköhän Paloheinässä jo hiihdetään kiihkoilijoiden joukolla.Mutta nyt on aikaa ...!
Paloheinässä oli 1,5km lenkillä ekat luistelujäljet jo eilen illalla. Maassa oli silloin ~1 cm lunta.
Äsken muutama hiihtelijä enempi. Vähän ja epätasaisesti lunta siinä pohjalla on, kinostunu sinne penkkoihin.
mckollaa
30.11.2012, 22.23
Taidan mennä huomenna kattoo Pirkkolan 3 km polulle mikä on tilanne.
Ei saa survottua jalkaa monoon, ei taivu vielä tarpeeksi... :(
Huomenna uusi yritys, nyt menen saunaan 7 viikon tauon jälkeen.
Nostellaas nyt tätäkin.
Huomenna on itsepäisyyspäivä ja proletariaatti viettää ansaitsemaansa vapaapäivää. Aamulla kun kaikilla kellä ei oo jalka/käsi/niska/muu vapaa-
valintainen ruumiinosa kipee, on kummiskin pää kipeenä? Siks (ynnä sen taatta et tää kerkee aamupäivällä hiihimään) starttiaika onkin vasta
klo 13:00 ja paikkana poikkeuksellisesti munkkis. Siis joo, joen kummallakin puolen on ajettavaa muutamaks tunniks. Läskipyörä on overkill
mut hyväksyttänee, cyclocrossillakin pärjää. Omat konjamiinit mukaan. Vapaamuotoiset osanottohakemukset yhtenä kappaleena tänne ennen
huomista puoltapäivää.
HC Andersen
05.12.2012, 20.35
Huomenna ei pysty koska mulla on hyvä tekosyy, sunnuntaiksi en keksi tekosyytä.
Katellaan. Ahma ja Bordeauxin vahvistus saattavat tulla Munkkikoskelle nöyryytettäviksi. Ilmoittelen viimeistään aamusta. Jos tulen, tulen Läskillä-Mulukulla joten toivottavasti Pahis ei ollut suunnitellut mitään kovempitempoista. On meinaan melkoista laahustamista allekirjoittaneen kunnolla ja taidoilla.
Shimaani
05.12.2012, 21.06
Jaa että tsartti olis takapihalta ja iltapäivän puolella? Woo - Hoo! Häätyy ensin nukkua inasen verran (lumea on siirretty nimmaan veetusti) mutta alustavasti vastaan kyllä ja kalustona on ajokyvytön kuski ja romukuntoinen läskipöörä. Termarinkin oon saanut rikki. Ttu.
Ja täältä vahvistettu jep jo tässä vaiheessa iltaa. Ahma ja Porvoon Suuri Mies AB tulevat peesiin jos huolitaan.
Ovatko nastat overkilliä joen molemmin puolin?
Kuntoilija
05.12.2012, 22.43
Jaahas, saa nähdä uskaltaako paikalle tulla, kun pelkään, että siellä aletaan omia Mulukkuja esittelemään. :eek:
mutanaama
06.12.2012, 01.39
Aamusta koiruuksia, päivällä ruokaa, vasta joskus kello 17-18 sopis.
Kuntoilija
06.12.2012, 17.35
Olipas kauhean raskas setä-lenkki. Läskit meni upeasti vähän pöpperöisillä poluilla, mutta kun puoliläski ja 29 menivät myös hyvin, niin alkoi askarruttaa omat taidot ja kunto. Pakko oli lopettaa setälenkki kesken, kun loppui huumori. Kotimatkalla nopeus ei pahemmin päälle 10 km/h ollut klv:llä, joten pannaan kelin piikkiin.
St0neyNut1
06.12.2012, 17.48
Nohnii pyörien napojen vassu huollon jälkeen, jouduin toteamaan. Commencaalin vanteiden napojen laakerit vaihtokunnossa. Eivät ollu viel sentäs aivan bashana, muut parempi vaihtaa enneku käy huonosti. Voi tätä pyöräilyn ihanaa huoltovapautta :) Corratecin napojen vassut oliku uudet, muut vaihdoin silti uudet vassut. Huomaa mikä ero onku toisel polkee melkeen joka viikko metäs ja toisel sillon tällön arkiajoja.
PS:Enpä ole ennen nähny et laakerin sisältä se mikä se ny on se levy mikä on kuulien päällä pitämäs niit paikoillaan, on menny poikki kahest kohtaa. Ilmankos rohisee oudosti etu napa ;)
Pahikselle suurkiitos uran avaamisesta. Läski-Mulukun neitsytreissu oikeilla poluilla ja kelpasi. Hiukan kävi kapeammalla kumilla ajavia sääliksi. Elämä on...
Ensi kertaa 50/60 lenkillä ja kyllä oli hieno ja raskas reitti! Valtavasti kiitoksia Oppaalle kivasta lenkistä ja muille kuskeille mukavasta ja kärsivällisestä seurasta!
Tnx osanottajille! Seta-kerholaisiakin uskaltautu pari mukaan, joten ulkomaalaisvahvistukset eivät jääneet ainoiks kahajuiks.
Dropannu lämpö, kertyvä lumijauho ja harvinaisen lukuisa määrä tallailijoita muutti polunpohjat aika taiten ajettaviks,
olivat viel eilen ehtoolla etwaksen verran nopeempia nuo polut.
Välillä tällä meinas tulla ikävä vaihteita. Melkein.
Marsusram
06.12.2012, 19.34
Jos tuntui Mulkukilla helppo ajo huijaukselta, niin Moonlanderilla oli sitten suurhuijari.:cool:
Ei vainkaan, pitkoksilta pudotessa vääntyi vaihtaja, eikä BFL purrut paksussa lumessa tarpeeksi syvälle, että nappula pitäisi.
Paineiden pudotus vähän lisäsi pitoa, rengas vaan alkaa elää enemmän alhaisella paineella (takana 0.40 ja edessä 0.35).
Lämpöä kyllä riitti, eikä tullut kylmä.
Altaan reunamia ajettiin vaan mastoilta pohjoiseen Sillipyölintielle ja takasin Kassipurolle.
Shimaani
07.12.2012, 18.29
Olisko ne naapurinsedän Hansel un Dampfel renkulit larstaina noudeltavissa vai joko ne meni parempiin suihin?
Kohta häätyy laittaa ketkupolokka kuntoon...
t:
hidastakin hitaampi.
Olisko ne naapurinsedän Hansel un Dampfel renkulit larstaina noudeltavissa vai joko ne meni parempiin suihin?
Tuolla varastossa ne ulvoo kaivaten vapauteen... La käy, tässä on joutunut palaamaan töihinkin. Sairasta (laiskaa) kohtuuttomasti kiusataan kun ei makoilemalla tienaa.
Ajokelit senku paranee - larstaina ketään kokeilemaan kestääkö pitkoksilla kakspyöräisellä ?
https://lh3.googleusercontent.com/-T6-9mOUjLgk/UMIliN4s7dI/AAAAAAAAAuY/km05gHh-KGQ/s720/whitehell.jpg?gl=FI
^ En taida vielä uskaltaa ilmoittautua mukaan, ensmäinen kepitön päivä vasta takana. Ennen joulua kuiten on käytävä Munkkikoskella pöörällä...
Pitänee hommata jotkut mörkörenkaat että uskaltaa joskus maastoon, olisko ne vaikka Chunky Smörgåssit kun ei kerran HD:t riitä.
Ajokelit senku paranee - larstaina ketään kokeilemaan kestääkö pitkoksilla kakspyöräisellä ?
Täältä mahdollinen hep, mistä ja kuinka kauan?
Täältä mahdollinen hep, mistä ja kuinka kauan?
09:30 ja munkkis. Mun häätyy olla kotona ~12:30, joten kolmisen tuntia olis aikaa työnnellä
pyörää hangessa. Semmonen varaus et jos aamukasiin mennessä jota valkoista juttua on tullu
enempi kun 10cm, niin noilla poluilla ei ajella ees fätillä. Lämpö on pehmentäny nyt pohjia
sen verran et ne alkaa pettää ja sit tota huttua on ns tarpeeks.
Apdeittaan lumitilanteen kasin maissa aamulla niin ei tuu turhaa reissua.
Update: jokusen sentin on lumi lisiny mut tartteehan ne polut ajaa auki - eli jou lähdölle
Näillä näkymin hep huomisaamulle, aikataulu natsaa täysin. Katson ja viestitän täältä viimeisen kerran klo 8.30. Luurikin toki mukana nolnelnol- 52 9o 99o.
Tulossa. Ai oiää saada 10 merkkiä.
HC Andersen
08.12.2012, 21.54
Huomenna leppoisaa paksupyöräilyä puolenpäivän tienoilla, anyone?
Shimaani
08.12.2012, 23.01
Aamusta pitkäterillä jäälle mut (myöhäis)iltapäivällä keinovalossa vois onstua paksuttelukin. Käytiin tänään nuuhistelemassa polkuja ja hyviksihavaittiin, approved by Mokkanokka™
HC Andersen
08.12.2012, 23.09
Se on sitten myöhäisiltapäivä *kops*, hän ilmoittaa vaikka halottimella tarkemman ajankohdan niin tämä voi koodata sen tänne.
Renkaat unohtui toimittaa, kai ne tuossa ovenpielessä pysyy jonkun päivän.
HC Andersen
09.12.2012, 13.41
Rauhallista paksupyörähaahuilua pitkin metsiä alkaen kl.14.30 Diileriltä.
Tää passaa, aamuvuoro piisaa tänään.
Mut käykees polkemassa niillä julmapyörillä se linjojen aluksen länsipään perunajauhopätkä semmoseen kuntoon et kinkulalla pääsee sen
toiseenkin suuntaan -tnx in ädvääns : )
HC Andersen
09.12.2012, 13.57
Ai Ai Söör!
Shimaani
09.12.2012, 14.44
Vielähän tässä kerkiää palauttavan aamupalan mättää ennen päivän toiselle lenkuralle lähtöä, mihis ne mun säärystimet jäi...?
mutanaama
09.12.2012, 14.57
Mä saan olla ulkona viiteen, eli muutamaksi tunniksi voiskin tulla.
Veikkaan et se eilinen Katoavanmetsän jälki ei ollut Ärjymmästä takanakkerosta (Nate) vaan Vähemmänlipsuvasta eturinkelistä (Nate)
mutanaama
09.12.2012, 18.19
Menikin mun osalta lenkki jo melko lyhyeksi, mutta saipahan vaatteet pesuun. Mutta jos kelit jatkuu vähänkin tälläisenä, niin ens viikolla vois taas opetella ajamaan useampanakin päivänä.
Eihän kmw:n koipi ottanut sen enempää kipua vastaa.
HC Andersen
09.12.2012, 18.45
Kiitos seurasta, vaikka lenkin alku olikin muuta kuin rauhallista paksupyörähaahuilua. Me lähdettiin lopuksi Ässän ja kmw:n kanssa eri poluille, kurvasin vielä Zippo-portaat ja sieltä alas Pukinvuorentielle ja vielä Pahiksen käskystä länsipuolen linjanaluset, sieltä sitten himaan.
^ hoocee- ei se ollu käsky, kaino toive vaan. Mut tnx eniveis.
Tään narujaloissa ei riittäny kierrokset siel ~50m pätkällä kun alla oli vaan pohjaanastiupottavaa pottujauholunta, yhdet viereen tallotut jalanjäljet,
32x19 välitys ja nenä kohti länttä. Hävettää.
HC Andersen
09.12.2012, 20.33
^ Nyt siel o hyvä kulukea, ajettiin ekaks neljän voimalla se kohti itää ja sitten ajoin itte vielä sakkokierrokseni.
Kuntoilija
09.12.2012, 21.03
Voi mahoton, mää on tunaroinu taas. Tilasin friirait sisureita varuiks 4 kpl, mut tilasin perskuta vahingossa autoventtiileillä. Saamari sentään ja vanteita en ala poraamaan, joten menee viissiin uusinta tilaukseen, kele. Tai saas nähdä meneekö nuo Onni Wannin vanteen venttiilireijästä läpi.
Voi mahoton, mää on tunaroinu taas. Tilasin friirait sisureita varuiks 4 kpl, mut tilasin perskuta vahingossa autoventtiileillä. Saamari sentään ja vanteita en ala poraamaan, joten menee viissiin uusinta tilaukseen, kele. Tai saas nähdä meneekö nuo Onni Wannin vanteen venttiilireijästä läpi.
Jaa naapurin pojille ne joululahjuxix...:cool: eikö sulla oo vielä stuubilix renkaita?
Kuntoilija
09.12.2012, 21.16
[QUOTE=e eikö sulla oo vielä stuubilix renkaita?[/QUOTE]
Kokeilin, mutten juuri hyötyjä versus sisuri löytänyt, joten pullukalla tullaan menemään myös sisurein.
Shimaani
09.12.2012, 22.01
Hiukan oli rivakka alku juu, hyvä että kerkes kyltistä kuvan nappaa:
http://gp1.pinkbike.org/p4pb8987675/p4pb8987675.jpg
mutanaama
09.12.2012, 23.06
Piip, hyvät heijastukset. Et ihan turhaan kehununna lumixia.
Mää vielä kävin tsekkailemassa polkuja Paloheinästä etelään. Ovat oikein ajettavia. Takaisin tulin Ukraina-polkua ja olihan hankalata ajaa pitkoksia. Pari komiata lumienkeliä sain aikaiseksi.
Sääri on ok, mutta empäs silloin huomannut että takareisi osui johonkin kantoon/kiveen ja huomenna on komia mustelma. Aattelin silti käydä kahtelemassa ovatko paikalliset moottorikelkkailijat avanneet kautensa.
Mää vielä kävin tsekkailemassa polkuja Paloheinästä etelään. Ovat oikein ajettavia. Takaisin tulin Ukraina-polkua ja olihan hankalata ajaa pitkoksia. Pari komiata lumienkeliä sain aikaiseksi...
Siel oli käyny larstaina ehtoommalla kans joku jolla oli ollu hankalaa. Sellaisia jälkiä ei amatööri sais ees yrittämällä. Parissa paikassa loppu
mielikuvituskin kun mietti miten toi on aikaansaatu...
Kannattaa siellä valita se lumienkelin tekopaikka, lumen alla on vielä paikoin sulaa vettä syvästikin.
mckollaa
11.12.2012, 22.28
TAAS (http://www.fillariosa.fi/epages/fillariosa.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/20120930-11092-151329-1/Products/DHnastarengas) lähti lapasesta...
TAAS (http://www.fillariosa.fi/epages/fillariosa.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/20120930-11092-151329-1/Products/DHnastarengas) lähti lapasesta...
Jumalauta mikä rengas!:D Varmalla pitää vaikka menis polvi maassa niinqu Pentti Moskari Speedweissä.
Kuntoilija
13.12.2012, 12.56
Se on sedät silleen, jotta ny on todella kuumat paikat. Vaikka talous menee miten menee ja yt-neuvotteluja pukkaa siellä ja täällä, niin ne ei juuri nyt kiinnosta yhtään. Muo vaan kiinnostaa kerkeääkö joulupukki mun luokse ennen joulua vai ei. Nääs se mun Fatty on nyt aamulla lähtenyt pukin kuormassa matkaan. :) Pitäisköhön laittaa rasvaa jo valmiiksi noihin polkimien kierteisiin. Odottaessa vois varmaa pukea Onni Wannin villatakin päälle ja lasiin jotakin lämmittävää juotavaa.
ps. on muuten aika hevyt sisurit tossa Fatyssa, melkein 600 g kappale. Vaihtunee melko nopeasti Schwalben light freeride-malliin. Mutis saa nuo laittaa reppuunsa varakumeiksi ihan ilmaiseksi, jos haluaa tai muuten laitan ne sinne salaa. Toi mun on varmasti lähes eka Suomessa uskoisin.
HC Andersen
14.12.2012, 13.27
Oisko illalla jotain ajoa?
mutanaama
14.12.2012, 15.15
Oi, perheenlisäystä odotellessa.
Shimaani
14.12.2012, 20.28
Oisko illalla jotain ajoa?Jaa tänään vai? Ei *piip* mtn jakoa, kalsarikänni iski nurkan takaa hengensäilymistä juhliessa.
HC Andersen
14.12.2012, 20.35
Juu ei tääkään jaksanu mihinkään lähteä, sunnuntaina sitten.
Nimim.
Kalsareissa mutta vasta kohta kännissä.
^ / ^^ / ^^^ - taitaa olla siis turha kysellä polkusten kuntoa siel_puol_jokke... Tällä puolen löyty vajaaks pariks tunniks "ajettavaa",
helpompaa tuolla oli ko eilen ehtoolla. Jokunen pitkospuupätkä ukrainapolulla oli yhä tänäänkin tälle ajamaton paikka, semmonen höttö
ettei pitoa mihinkään suuntaan*. Yhdet jalanjäljet siel oli edellisen dumpin jäljiltä. Tarttee varmaan tulla itte toteemaan tilanne vantaalan
puolella huomenissa jahka tästä tokeentuu. Jos kenkää kiinnostaa niin kurvaan munqiksen kautta klo 09:59.
* tarjoon ISON nallemehun sille kun näyttää mulle huomenna miten noi mainitut pätkät ajetaan, saa käyttää vaiks läskipöörää...
Muok: enpäs kurvaa munkkikselle 09:59 - siellä mitään auki oo kun tuo hiivari tasannu maaston; sit myöhemmällä kattoon
Kuntoilija
14.12.2012, 21.18
Huomenna pukin asioilla ja seuraavan kerran menen metsään vasta kun on reilumpaa rengasta alla.
HC Andersen
14.12.2012, 21.28
^^Saako sunnuntaina kokeilla?
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.