Näytä tavallinen näkymä : 50/60 Tasajako
Jahas, en saanut aikaiseksi lähteä vaikka olis kerrankin ehtinyt. Se on laitettava nenä punoittamaan nenäpäivän kunniaksi ihan kotosalla.
Oli kyllä hubaa, kiitokset ajoseurueelle. Ach miten onkaan riemastuttavaa ajaa lujjjaa isoon ja syvään lätäkköön kun on Mutiscarbon™.
Absoluteblack tuntui oikeasti hyvinniin vinkeältä *peukalo*
Lavvantain ajot on vielä mietinnässä. Palaan aiheeseen huomenissa ennen ysiä.
http://www.vrcf.fi/foorumi/Smileys/webby/love.gif[/IMG]
Häh?Siis niinku millai?Ekkö jaksa kehua vai?
HC Andersen
07.11.2014, 23.45
Se tuntu tasaisella kun pyöritti puoliteholla hieman oudolta aluksi, mutta metsässä varsinkin ylämäessä ero 30T rattaaseen oli huomattava. Jyrkissä mäissä häviää pyörityksen kulmikkuus, mäki nousee pidemmällä välityksellä ja pienemmällä huohotuksella. Ylämäissä sen eron huomasi varsin hyvin, pyörä tuntu menevän kevyellä pyörityksellä varsin helposti, ensi kokemuksella voisin väittää että se on varsin polviystävällinen laitos.
HC Andersen
07.11.2014, 23.47
Roikun aamusta netissä, katsotaan huomista ajoa.
sixsixone
07.11.2014, 23.59
Kiitoksia koko seurakunnalle hyvästä retkestä. Märkää tosiaan paikoitellen oli mutta kiva ajaa. Nyt on hjyvä fiilis [emoji4]
Se tuntu tasaisella kun pyöritti puoliteholla hieman oudolta aluksi, mutta metsässä varsinkin ylämäessä ero 30T rattaaseen oli huomattava. Jyrkissä mäissä häviää pyörityksen kulmikkuus, mäki nousee pidemmällä välityksellä ja pienemmällä huohotuksella. Ylämäissä sen eron huomasi varsin hyvin, pyörä tuntu menevän kevyellä pyörityksellä varsin helposti, ensi kokemuksella voisin väittää että se on varsin polviystävällinen laitos.
Kaippa se on itekki kokkeiltava.
mutanaama
08.11.2014, 01.40
Suunniteltiin jo kinppatilausta, mää otan ainakin yhden ööö kirkuvan mustan.
sixsixone
08.11.2014, 01.46
Suunniteltiin jo kinppatilausta, mää otan ainakin yhden ööö kirkuvan mustan.
Hep,mulle kans se musta
HC Andersen
08.11.2014, 09.06
Mulle kanssa täpäriin musta.
KorsoMätiksestä puheltiin eilen, mutmut siirretään sinne menoa. Olemmää siellä eksyillyt useamman kerran, mutta paree jos on joku natiivi oppaana.
Munkkikoski 11.00. Reilu pari h on aikaa. Jos vaikka P-Ülastø + Kolmen Kasan Bikepark.
HC Andersen
08.11.2014, 09.52
11 @ Munqqis, Roger that.
Shimaani
08.11.2014, 10.03
P-Ülästössä on sit hakukoiria radalla, noudattakaa varovaisuutta. Hölöttimellä tarkempaa infoa.
NIMBY. Ei näy eikä kuulu.
Liikuva shikaani
08.11.2014, 14.16
Olipa mukava nähdä kavereita livenä tuolla bike parkissa! Juttua oli soikhia rattaan kimppatilauksesta ja lähtisin mukaan yhdellä vihreällä, mustakin käy jos vihreät loppu. Ilmoitelkaa miten paljon ja kenelle pitää maksaa.
Taas yksi nic. sai naaman :)
Oli taasen vallan hubaisa retkuilu, dänks @HC & Marco1.
Lätäköt on niin iihania. Eilen pesin kaikki ajoromppeet ja tänään sama. Pitkästä aikaan sain läskirenkaan spontaanisti tyhjennettyä. Teknisen jälkeen oli vielä himppasen aikaa niin loiskutelin aidan vierustaa ja Et-Ü polkuja.
Mulle vihreä 34t soikiorieska, plz. Se on juurikin hjuva kun Rohloff on muuttanut suosituksiaan. Ennen 16t:n kaverina piti olla min. 36t. Yksivaihteiluun pitää laittaa .... ööö .... 22t. Tähän heikkojen reisien nolomio.
Törmäsin noihin kahteen läskittelijään uutta polkulinjausta zoomaillessani, pikkuduunilla tuosta tulee kiva oikaisu. Vähän vastaavaa kattelin lännempänä mutta se vaatisi ehkä vähän turhan paljon töitä.
Muotirinkula kelpaisi minullekin, 32T screaming black kiinnostaa.
Shimaani
08.11.2014, 17.19
On tää ny yhtä *piip*ua, justQ ennättää mukaan NW muotiin niin sit pitäis laittaa joku soikio kampiin kii. Taidan hiukan odotella ennen tähän hullutukseen mukaanryhdyntää vaikka liki kaaosta ollut talous alkaakin jo stabilisoitua.
Kas, uunista leijjuu valmiin aaamupalan lemu...
Minäkin hieman annan odotuttaa soikiotilausta. Muutenkin vaikeat kampien ajotukset joissain teknisissä paikoissa vaikeutuu entisestään?
saman valmistajan kelluvat jarrulevyt on kyllä houkutellu jo pidempään https://www.absoluteblack.cc/raven-105g.html
mutta noihin pitää säästää viikkorahoja aika pitkään
Se tuntu... Ylämäissä sen eron huomasi varsin hyvin, pyörä tuntu menevän kevyellä pyörityksellä varsin helposti...
No uittu. Ei mulla vaan ylämäjet nouse kevyesti pyöritellen. Onkohan toi mun ratas rikki tai maanantaikappale?
Shimaani
08.11.2014, 18.24
Mulla on kaikki rattaat maanantaikipaleita mutta ei se tunkkaamista haittaa. :-)
HC Andersen
08.11.2014, 18.27
Onneksi mä sain omani tiistaina.
@ Pahis: Sullahan on aina väärä vaihde silmässä.
Apropoo ja totally random & inappropriate -osastolta päivää taas. Asko24 puolikorkeita lasikaappeja valolla (aka kippervaren esittelykaappeja) 2kpl ja Stokke -syöttötuoli olis täällä tarjolla ylimääräisenä & halvalla. Elekee ampuko, tarttee tilaa ja ropoja muihin juttuihin.
Huonekalut tuli vastaan kun aloitin parafiininhaisteluharrastuksen tällekin talvelle ja huomasin että tököttejä tarttee hankkia lisää. :)
Kiva oli ajella tänään vaikka suht sattumalta taakse ostamani 2.35 Minion ei oikein vakuuttanut koon tai pidon puolesta. Toki HC:n renkulat näytti luistavan vielä enempi.
Shimaani
08.11.2014, 18.36
Huamenna kukaan mtn mssn vai meenkö vaan haukun kera paistamaan oravia aamunpimeällä ja sit loppupäivä hiibernaattiuta?
HC Andersen
08.11.2014, 18.40
Huomenna iltalenkki, ehkä.
Mää ehkä ittekseni aamuhämärissä ihan kot'nurkilla. Aikaisin pitää lähteä että ehtii takaisin kotiin leikkimään nukkumista ja naattimaan sänkyyn kannettua aamiaista = ananaskirsikoilla koristeltu sitruunajuustokakku. Tiiän kun just kävin Sittarista ostamassa tykötarpeet:)
mutanaama
08.11.2014, 19.25
Eiku on se , syväojalla. vaikka kello 18:00.
Mut tuohon soikiotilaukseen:
32T
Mutis 1 kpl musta
HC 1 kpl musta
661 1kpl musta
Liikkuva shikaani 1 kpl vihreä
Marco 1kpl musta
Colli musta 1kpl
Antti Sairanen 1 kpl
Kyprok ?
Zippo ?
34T
KMW vihreä 1 kpl
Mä otan pari ylimääräistä varmuuden vuoksi, jotka myyn sitten hirveellä katteella.
^Ottaisitko mulle musta 32T ?
mutanaama
08.11.2014, 19.49
Kun ajelin hcn muklukilla, niin kiroilin kun se ei oikeen vastannut kevyintä vaihdetta omaan verrattuna, vasta mäen päällä huomasin, että olis ollut varaa keventää vielä ainakin kaks pykälää.
sixsixone
08.11.2014, 21.56
Su illalla meinasin ajaa jossain.paikka ja aika vielä auki...
mutanaama
08.11.2014, 22.14
Ja mää aattelin just siinä 18:00 korvilla ajella suntaagina täällä kotopuolessa. Jotain vaihtoehtoista polkua vois ajaa.
HC Andersen
08.11.2014, 22.17
Mä tulen suoraan Anoppilan™ kaffepöüdästä, saatan olla jonkun minuutin myöhässä.
sixsixone
08.11.2014, 22.22
Syväoja houkuttas, mutta katotaan mitä mun päänmenoks on huomenna suunniteltu.. [emoji4]
Thnx , soikio ratas tarjouksen passaan tällä kertaa,kun ajelen yhä 2x10:llä.
Mutta takaloksulle olisi tarvetta kun sheivasin vanhan liian lyhyeksi räntäkeleille.
Liikuva shikaani
08.11.2014, 22.58
32T
Mutis 1 kpl musta
HC 1 kpl musta
661 1kpl musta
Marco 1kpl musta
Colli musta 1kpl
Antti Sairanen 1 kpl
Kyprok ?
Zippo ?
34T
KMW vihreä 1 kpl
Mä otan pari ylimääräistä varmuuden vuoksi, jotka myyn sitten hirveellä katteella.
Oliko niitä eri kammille erilaisia? Mun tulevan pyörän kammet on SRAM X1 1000 ja kävin siellä sivuilla katsomassa niin jos mitään ymmärsin niin muutamaa eri mallia niitä oli...
Mää joskus vuosia taaksepäin kokeilin kawerin olmoa ja siinä soikhiopään suunittelema ellipsi-ratas niin kyllä siitä oli apuja esimerkix kuninkaanmäen nousussa,sen huomasi kyllä selvästi!:cool:
mutanaama
09.11.2014, 02.44
Oho, onneks joku huomas että noita on eri pulttijaolla. X9 kampiin varmaan käy 104, mites muille?
32T 104
Mutis 1 kpl musta
HC 1 kpl musta
661 1kpl musta
Marco 1kpl musta
Colli musta 1kpl
Antti Sairanen 1 kpl
Kyprok musta 1kpl
Marko.K Musta 1 kpl
34T 104
KMW vihreä 1 kpl
Sauli musta 1kpl
sixsixone
09.11.2014, 09.24
Mulla Sram X5 kammet.
Ajaminen seisahtui eilen tuossa terminaalin aidalla hetkeksi ja hukkasin kmw:n ja HC:n hetkeksi kun sijainti ja reitti katosi ajatuksista hetkeksi aivan kokonaan. Syy tähän oli se kun jostain syystä tuli mieleen juttuhetki Eikun kanssa siitä mitä tuolle takaiskarille pitäisi tehdä. Meni vieläkin yli ymmärryksen -> memory failure, bluescreen, reboot ja vasta sitten taas jatkettiin.
104 on oikea pulttikehän koko kiitos.
Ja muutenkin tässä heilutaan 1x9:n ja 2x9:n välillä ja molemmissa puolensa. "Ylhäällä" poikien kanssa ajellessa saisi välillä olla se kolmaskin.
Mä voisin kans osallistua kimppatilaukseen. 32 hampainen, musta. 104 pulttijako Shimanon XT -kammille. Siis ihan sellainen normaali jonka saa bashin kylkeen kiinni, onko se sitten se XX1 Style - Shimano? Jos ei oo mustaa niin vihreä käy myös.
Kuinka iso tuo "ovaalius" on? tuleekohan ongelmia 32 -hampaiselle tarkoitetulla bash ringillä?
HC Andersen
09.11.2014, 13.17
32T:n ovaalisuus on 30T ja 34T:n välillä
http://absoluteblack.cc/images/oval-pho/oval_chainring_qring.jpg
Jos jää ylimääräsiä niin voin ottaa 32 mustana. Hclla on osote jossakin. Paljos noi maksaa?
sixsixone
09.11.2014, 14.42
Scream for me banjometsä! Eli tulossa tänään.
mutanaama
09.11.2014, 14.59
Sopiiko jos siirretään alku kello 18:30, ehtii hc:kin paikalle ilman hätiköintiä.
mutanaama
09.11.2014, 15.09
Rattaat on tilattu, rattaalle tulee hintaa noin 34T 50,99€ ja 32T 58,99€ +1,5€
Nouto meiltä. Jos haluat sen postiin, niin laitan laskun ja ahneena haluan vielä 3€ postikuluihin lisää.
sixsixone
09.11.2014, 15.10
Sopii hyvin ainakin mulle.
HC Andersen
09.11.2014, 16.15
18.30 ok *lisämerkkejä että saa minimissään 10 merkkiä*
Kuntoilija
09.11.2014, 17.59
Ellmeri salaharjoittteli eilen iltapäivällä vanhan asemapaikkansa edessä ajamalla päin punaisia valoja. ;)
Siivosin kaappia ja sieltä löytyi itsellä täysin turhia palikoita, joita ei viitsi edes torille laittaa. Onkos täällä tarvetta Sramin x5 läskikamppien orkis hammasrattaille, kunto on käyttämätön.0 Lisäksi turhana kaksi käytettyä 9 speed xt kasettipakkaa toisessa suurin 32 ja toisessa 34 hammasta. Toinen pakka paskainen, mutta molemmilla pakoilla ajaa vielä pitkään. Hammasrattaat 3* Pirkanmaan panimon 66 oluttölkki ja pakat 4* edellinen olut.
@ Pahis: Sullahan on aina väärä vaihde silmässä.
Tiedän. Oma vika. En ala arvaileen kuin nuo vaihdepöörissä kestää, mut kinkulakäytössä ei näytä pitkäikäseltä tuo. Kalenteri kertoo et ~35 tuntia on käyttöä ollut ja hampeissa on selvää kulumaa. Rallinaaman kapeeleveestä ei tossa ajassa ees kivan vihree anodisointi antaudu.
Shimaani
09.11.2014, 18.37
HEPPP! 9-sp XT Pakat löytää uuden kodin täältä. Niitä voi kuluttaa vaikka työmatkuttimena olevassa kiklokrossarissa sitQ talvi saapuu mit Schnee.
Nimim.
Hamsteriksi naamioitunut vanha jäärä
Kuntoilija
09.11.2014, 18.54
Ok Shimu. Ei tarvetta elämää nähdeille 9 speed xt takavaihtajille, toinen pitkä häkkinen ja toinen mallia lyhyempi. Pitäisi toimia kun suoraan ajosta ovat laatikkoon menneet. Nippu hinta molemmille 30,- ja jos ei toimi niin saa palauttaa ja rahat saa takaisin. Nää on siis ajalta ennen mitään plussajutskia.
Shimaani
09.11.2014, 19.11
Jos täällä sais myydä ja ostaa niin ostaisin oitis. Hää on hyvä ja laittaa sivuun odottamaan hamsteria.
Joku täällä asuva hakkaa nuita vimputtimia ihan urakalla pas2....
Kuntoilija
09.11.2014, 19.34
Noku mää mitään myy, kun pyynnit on niin pikkaisia. Vähän niinku jotakin setämies palvelua tai semmosta.
mutanaama
09.11.2014, 21.43
Tän päivän pööräily alkoi hienoissa merkeissä. Ei satanu ja oli toosi lämmintä, paitsi alkumatkassa puroon pudonneen sedän mielestä. Seuraava kilometri meni ihan hyvin, mulla vähän teknistä murhetta vaeltavien ketjujen kanssa. Taas kilsan jälkeen mua jännitti alamäessä niin, että päätin ajaa puuta päin, alamäen jälkeen toinen setä voi pahoin ja rämmittiin lepotauon jälkeen maantielle ja hissuksiin pyöriä pesemään. Jälkipuheet tais kestää lenkkiä pidempään, mutta kaikille tais jäädä ihan ok olo.
HC Andersen
09.11.2014, 21.52
Kivaa oli banjolaaksossa, Ergonin jaqqara sopi mun ahterille tooooooosi hyvin.
sixsixone
09.11.2014, 22.56
Joo mukavaa pienistä vastoinkäymisistä huolimatta. Mittariin ei paljoo tullu, mutta laatu korvaa määrän.
32T:n ovaalisuus on 30T ja 34T:n välillä
Hmm. Tiukkaa tulee bashin kanssa joka on suunniteltu max 32 -hampaiselle.
Ellmeri salaharjoittteli eilen iltapäivällä vanhan asemapaikkansa edessä ajamalla päin punaisia valoja. ;).
No *höh* oisit töötänny vaan,olin niin tohkeissa gu Zippo anto melkein ilmatteex mulle kiertokaasukahvan ja takawimpauttime gu mulla on ny 2*10:nen vaihetta Ellswööörthissä.:cool:....nähhään.
Rattaat on tilattu, rattaalle tulee hintaa noin 34T 50,99€ ja 32T 58,99€ +1,5€
Fok. Vahvajalkaisemmat säästää monta euriboria. Maailma on paha.
(no on kait se kierteiden tekeminen oma hommansa)
Kiitos tilausmestarille.
sixsixone
10.11.2014, 18.28
Oliko keskiviikkona jotain iltalenkki meininkiä?Vois jossain pyörähtää...
HC Andersen
10.11.2014, 18.36
Vahva ehkä.
No voi uittu. nyhämmää vasta hokasin ettei tuo 32 -hampainen ovaaliratas mene mun pyörään koska kierteellinen ratas offsetteineen vie ketjulinjan liian lähelle keskelle -> Ketju ottaa kiinni renkaaseen jos haluaa käyttää isompihampaisia rattaita takana. Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis.
Oisko kellään tarvetta 32 -hampaiselle ovaalirattaalle? Väri nopean musta. En myy, eli tää ei oo myynti-ilmoitus (ylläpidolle).
Siinähän on uuden fillarin alku, turha myydä. Keskiörattaan ympärille sitten loput partsit.
http://problemsolversbike.com/images/sized/files/prod_grp/FW9907-390x390.png (http://problemsolversbike.com/files/prod_grp/FW9907.png)
tommonen 21t odottelee vihreetä eturieskaa kaverikseen.
mutanaama
11.11.2014, 19.04
Ja ostopäätös ei tarvii olla sitova, ellet jo saanu sitä muualta. Notta nou hätä sen suhteen
Oisko kellään tarvetta 32 -hampaiselle ovaalirattaalle? Väri nopean musta. En myy, eli tää ei oo myynti-ilmoitus (ylläpidolle).
Tuota ei taida saada järkevästi kiinni XX1 kampiin?
Edit: Google ei auttanut, mutta tässä taitaisi olla ratkaisu
http://www.competitivecyclist.com/images/items/900/RTR/RTR000K/BK.jpg
Nyt voikin odotella teiltä käyttökokemuksia :)
HC Andersen
11.11.2014, 19.29
Siinähän on uuden fillarin alku, turha myydä. Keskiörattaan ympärille sitten loput partsit.
Onhan kokonaisia pyöriä ennenkin rakennettu ohjainlaakerista
Shimaani
11.11.2014, 20.17
Nii-i.
Kyllä talossa pitää aina olla yksi joutilas kunkku....
Ja sen pokerinaamaa että saa itselleen uskoteltua että "jämäosista sain kasattua kokonaisen fillarin, ei tarvinnut montaa osaa ostaa". Savu nousee luottokortista silti...
"Ai tuo? Juu, oli paljon vanhoja osia ja sain kavereilta loput. Halvalla."
sixsixone
13.11.2014, 12.14
Huomenna johonkin ajamaan?
mutanaama
13.11.2014, 12.24
Lyhyt lenkki sopis loistavasti. Olisko se petikko taas ja kello 18:30
sixsixone
13.11.2014, 12.33
Soppii! Mä kävin eilen illalla kiertämässä Petikko-Keimola lenkin. Aika kosteeta ja pimeetä issesseen ajella. Pursiseuralla kävin kääntymässä.
HC Andersen
13.11.2014, 12.50
Yritän mukaan.
Yritän päästä mukaan. Jos en ole p-paikalla 18.30:24 niin elkää odotelko.
Uuwen sahan kävin äsken hakemassa. Pieni vääntö ja puhelu Fiskarsin asiakaspalveluun tarvittiin ennen kuin paikallinen rautakauppias ymmärsi tilanteen.
mutanaama
13.11.2014, 15.41
Sait siis uuden :)
sixsixone
13.11.2014, 18.22
Ajoin eilen siitä ison koivun kautta . Ei ollut tapahtunut mitään sen meidän sahauksen jälkeen. Vähän olis siis hommaa vielä jäljellä...[emoji4]
@mutis: En hankkinut ovaaliratasta muualta. 32 ei vain mene omaan setuppiin (oma moka) ja 34 on liian iso. Voin sen toki lunastaa kun sellaisen tilasin, reilun pelin hengessä. Mutta jos jollain muulla on tarvetta sellaiselle niin sen voin omasta puolestani luovuttaa.
HC Andersen
14.11.2014, 11.07
Sen sijaan että lähtisin illalla metsään menen mielummin IKEAan
mutanaama
14.11.2014, 11.18
Nou hätä, jos nuo kuluvat niin nopeasti, kuin pahis sanoo, niin meneehän noita mullakin :)
Hmm, mää luulen että mulla rieskan käyttöikä on pauttia 10x enempi kuin Pahiksella. Tai enemmän.
Mää tänään Petikkoon vaan otan käyttöön vaihtoehto b:n = perinteinen Sääksin kierto + Käpyläkruisailua. Jos kiinnostaa niin tsek Nurmijärvi-topikki.
Nou hätä, jos nuo kuluvat niin nopeasti, kuin pahis sanoo, niin meneehän noita mullakin :)
Asia selvä :) Kiitos!
Liikuva shikaani
14.11.2014, 13.26
Sen sijaan että lähtisin illalla metsään menen mielummin IKEAan
Eikä hellasäröllä ole mitään osuutta asiaan... btw, ikean labyrinttiin sais hyvän sisäradan!
mutanaama
14.11.2014, 15.14
Jahas, mäkin teen mieluummin himassa hommia, kuin ajelen sinne sun tänne. Vartiks vois ehkä ehtiä pihalle pyörähtämään. Ja kaikki vaan sen takia, että pudotin yhden esineen.. ttu.
Shimaani
14.11.2014, 21.26
IKEAn sijaan piipahdin haukun kera uusittua Valintalatoa ihmettelemässä ja sit lähimettässä henkisesti huoamiseen valmistautumassa, üllättävän paljon puutavaraa oli altaanreunuspolkujen poikki. Noi kaikki ei voineet olla tuulenkaatoja mutta kettuuksissani pungersin kaikki löytämäni obstaakkelit polun sivuun. :)
mutanaama
14.11.2014, 21.35
Tällä kertaa en pudottanu, ja nyt on laatikko valmis. Ja sauna. Ja minä.
sixsixone
14.11.2014, 22.29
Käytiin Mtokin kanssa kuiteski ohkasillapöörillä Petikko/Keimola setti noin parituntii. Vähän oli ehkä jo kuivempaa paikoitellen kun viileempi keli. Vatuttaa kun meinaa jotain pöpöä iskeä ja kurkku karheena. Huomenna jos olo sallii niin meinasin ajaa pikkulenkin hissukseen. Klo 14-16.30 onnistus. Ketään menossa mihinkään hyrräilee la ?
HC Andersen
14.11.2014, 22.36
^Meillä on CCG:n pikkujouluajot huomenna 12-16 maunulan majalta.
Liikuva shikaani
14.11.2014, 22.42
Kävin Shimaanin titaanilla pikkulenkin heittämässä ja testaamassa lamppua pimeässä metässä, meinasin olla kokoajan nurin kun en kunnolla nähnyt juuria ja kerran stongan yli kävelyvauhdista! on se vaan outo peli Fattyn jälkeen, varmaan menis paremmin jos uskaltais nostaa vauhtia...
sixsixone
14.11.2014, 22.45
^^ainiin siitähän oli joskus puhettakin. Täytyy varmaan munkin liittyä niin jos ens vuonna pääsis pikkujouluihin kans[emoji4]
HC Andersen
14.11.2014, 22.59
Kyllä huomiselle lenkille saa tulla vaikka ei viellä ole jänes.
sixsixone
14.11.2014, 23.43
Tuohon lähtöön en pääse millään kun oon luvannut hoitaa kyydityksiä 1330. Pitää kattoo voinnin mukaan mihin suuntaan huomenna sinkoilen. Termariin ainakin jotain lämmintäjuomaa[emoji3]
Koko päivä ihan kaikkee muuta. Ei ehi pyörän selkään. Toi maantieurpot maastossa kohta olisi seuratontakin voinut kiinnostaa. Miks ain vapaalle viikonlopulle tulee 5 menoo vähintään per päivä?
Ajattelin että Tistai iltana lähden Kivikkoon valopää lenkille. Lähtö paikka Ylläshallin parkkis klo 18.00 mukaan mahtuu, kävin äsken vähän metsästäm'ssä uusia polkuja ja ihme kyll' niitä löyty yllättävän paljon niin sanotusta koti metsästä.
Ajattelin että Tistai iltana lähden Kivikkoon valopää lenkille. Lähtö paikka Ylläshallin parkkis klo 18.00 mukaan mahtuu, kävin äsken vähän metsästäm'ssä uusia polkuja ja ihme kyll' niitä löyty yllättävän paljon niin sanotusta koti metsästä.
Itse ajelen Kivikon polkuja, aina niitä lisää löytyy. Ehkä liian teknisiä meikäläiselle. Hitto kun ei ole valoja.
sixsixone
17.11.2014, 21.03
Yritän mukaan huomenna kivikkoon.
Liikuva shikaani
17.11.2014, 21.53
Itse ajelen Kivikon polkuja, aina niitä lisää löytyy. Ehkä liian teknisiä meikäläiselle. Hitto kun ei ole valoja.
Äkkiäkös käyt XXL kaupasta poistamassa vaikka Magicshine MJ-872 lampun, ei ole hinnalla pilattu ja näkee kohtuullisen hyvin.
Edit. olihan se näköjään 99€ eli ei nyt ihan ilmainen...
Äkkiäkös käyt XXL kaupasta poistamassa vaikka Magicshine MJ-872 lampun, ei ole hinnalla pilattu ja näkee kohtuullisen hyvin.
Edit. olihan se näköjään 99€ eli ei nyt ihan ilmainen...
Tuolla olisi Smartpostin laatikossa. Hintaa olisi joku 74€. Jotenkin olen saanut käsityksen, että se ei kaksinen ole. Varmaan vaan ennakkoluuloa?
HC Andersen
17.11.2014, 22.02
Perskules kun ei huomenna jouda:mad:
mutanaama
17.11.2014, 22.05
No ei nii, kolmen päivän putki edessä. Koulutusta..
Liikuva shikaani
17.11.2014, 22.09
Ihan kelpo lamppu se on, toki voi paremmankin saada ja edullisemmin jostain tilaamalla(ulkomailta) mutta minulle aivan riittävä. mukana tulee kypärä kiinntys joka on hyvä paikka lampulle. Joskus ehkä hommaan toisen kunnollisen lampun stongaan, nyt on vain sellainen varatuikku että yksin jos metsässä ajaa niin löytää pois jos Maggi sippaa. Ostin siksi XXL kaupasta koska sai heti ja on helppo asioida jos tulee vikaa.
Onkos se kohtaamispaikka Kivikon hiihtoputken vieressä?
HC Andersen
17.11.2014, 22.13
Ylläshalli=Hiihtoputki
Shimaani
17.11.2014, 22.19
Perskules kun ei huomenna jouda:mad: Juu ei tääkään - bokkerilauman jalkamäärä tuplaantuu hoitolainakoiran saapuessa. Saattaa olla melkoista riekkumista :)
Ylläshalli=Hiihtoputki
Ai onkonsen nimi Ylläshalli? Viittaa jonnekin pohjoiseen. Onhan sen hallin omistajat tehneet parikin konkurssia.
Eihän se mikään Ylläshalli ole enää ollut aikoihin. http://www.hel.fi/www/helsinki/fi/kulttuuri-ja-vapaa-aika/liikunta/sisaliikuntapaikat/liikuntahallit/kivikon-hiihtohalli
Lumi ei oo ihan yhtä ryyniä kuin aikasemmin mutta kyllä tuolla ympyrää suksiessä pää leviää joka reissulla. Tänään viimeksi.. :seko:
No minä tulen kuikuilemaan siihen parkkipaikalle jos lamppu prbleema tulee ratkaistua. Kai se täytyy käydä tuolla postissa. Siis kello 18:00.
Tulee ilta vastaan liian nopeasti. Kiva juosta postissa kolme kertaa saman päivän aikana.
mutanaama
18.11.2014, 22.23
Tää vietti kivan puolituntisen lepuskin kohdalla kehällä. Himassa kuudelta ja siinä enää mitään jaksanu.
Huomenna keskiviikkona jatkuu koulutuspäivä, joten ajamaan pääsen vasta 19:00. Lenkki perinteisesti syväojalla, ajoaika jää varmaan alle kahden tunnin.
sixsixone
18.11.2014, 23.17
Ja tää kivikossa ristiin rastiin. Loisto kunnossa mestat. Yllättävän kuivaa ja kallioilla hyvä pito.Thnx PMT:lle ajoseurasta.
Vähän tekis mieli ke illalla lähtee ajaa,katsotaan.
HC Andersen
18.11.2014, 23.30
Mä taidan metsäillä vasta perjantaina, työmatkatempoilen siihen asti.
sixsixone
19.11.2014, 12.54
Jos pääsen ajoissa palaverista pois niin sitten Syväojalle resetoimaan kovalevyä..
sixsixone
19.11.2014, 23.18
Kiitokset mutikselle hyvästä lenkistä. Työasiat unohtu metässä ja pollalääkäriin ei tarvetta[emoji1]
mutanaama
20.11.2014, 00.24
No ei niin, mikä duuni :) Vaikka lenkura oli leppoisa, niin muutaman kerran joutu vääntäämään ihan tosissaan, ehkä se narumäkikin olis joskus voitettavissa. Viinamäki jää edelleen sinne haaveisiin, vaikka tänään pääsi jo lähes mäen juurelle.
mutanaama
20.11.2014, 09.02
Jos joku välttämättä haluaa kokeiluun ylikokorattaita taakse, niin pari kappaletta löytyy. Aijuu niin ovaalirattaat ovuloi tänään.
^Täytyypä hankkiutua setelikoneen äärelle. Entisetkin osaset setäluotolla... *viheltelee käet taskuisa*
Muu elämä haittaa yhteislenkeille pääsyä... :(
Kuntoilija
20.11.2014, 16.15
Minäkin olen pitkästä aikaa muutaman kerran omatoimisesti metsän puolella möyrinyt. Kivaa on ollut, mutta kyllä välillä pahat paikat pelottaa, sitä se pitkä ajotauko tekee. Valoista petti ensin riistovalon akku ja sitten sen korvaajaksi kaapin perältä kaivetun vanha Hopen virtajohdossa on jotakin vikaa, kun johdon tärähdykset saavan valon sammumaan, ei kiva. Onneksi kypärävalo toimii sentään. Pitänee panostaa n. 1000 lumenin tankolamppuun, ei riistovaloon eikä myöskään Lupineen, vaan niiden välimaastoon, jossa saa kohtuu laatua vielä ilman jyrkyttäviä rahapanoksia.
Juu ja hyvin oli metsän hoidollisilla toimenpiteillä pilattu tuo lähimetsän kikkakallioalue, josta Apa kertoi tovi sitten.
Kaipa sitä Setälenkille voisi kohta uskaltaa, vaan piru, kun ne nykyään aina on jossakin ei polkien siirtymän päässä. No ajaetaan yksin, niin silloin seura on juuri sellaista kuin haluaa ja on tarjolla.
ps. mulle maistuisi humalainen mallasjuoma
sixsixone
20.11.2014, 17.21
Missäs huomenna ajeltas ja monelta? Mulle passaa lähes kaikki. Ai ratakset olis kohta perillä..
mutanaama
20.11.2014, 17.22
32T 104
Mutis 1 kpl musta
HC 1 kpl musta
661 1kpl musta
Marco 1kpl musta
Colli musta 1kpl
Antti Sairanen 1 kpl
Kyprok musta 1kpl
Marko.K Musta 1 kpl
34T 104
KMW vihreä 1 kpl
Sauli musta 1kpl
Mä otan pari ylimääräistä varmuuden vuoksi, jotka myyn sitten hirveellä katteella.[/QUOTE]
Rattaat on mulla himassa, rattaalle tulee hintaa noin 34T 50,99€ ja 32T 58,99€ +1,5€
Nouto meiltä. Jos haluat sen postiin, niin laitan laskun ja ahneena haluan vielä 3€ postikuluihin lisää.
32T 58,99€ +1,5€ = öööh 61€ tai jotain?
mutanaama
20.11.2014, 18.19
Huomenna perjantaina 18:30 petikon liikuntapuiston parkkikselta valopäälenkki. Olut mukaan.
mutanaama
20.11.2014, 18.22
32T 58,99€ +1,5€ = öööh 61€ tai jotain?
Otan huomenna mukaan, hae petikosta ja Säästä!
sixsixone
20.11.2014, 18.26
Jees, nähdään siellä. Mä hoidan juomat huomenna kun eilen lainasin[emoji4] ja hillot rattaasta.
HC Andersen
20.11.2014, 18.35
Mä tulen huomenna kanssa.
Otan huomenna mukaan, hae petikosta ja Säästä!
Valitettavasti huomenna on tonttulakin sovitusta ja kainalopieruja työn merkeissä joten ei valitettavasti taaskaan ehdi Petikon exhibitionistien sekaan... :(
edit: v-loppuna ehkä parempi onni.
Liikuva shikaani
20.11.2014, 23.06
Mä noudan viimeistään ens viikolla soikion mutikselta mutta taitaa mennä mullakin myyntiin kun tulevan pyörän kammet on sitten kuitennin 94bcd eikä 104 niinkuin luulin. kammet siis Sram X1
sixsixone
21.11.2014, 13.25
Nonni, absoluuttibläkkiovaali chainring +taco asennettu. Samalla Saintin takavaihtaja kiinni. Homma meni ku srömsöössä. Illalla tested.
Det snöär i skogen och jag vill ha öl till magen tai jottai sinnepäin. Jospa oisin ruotsin kirjutuksiin lukenu muutakin kuin Medan kaffet kallnar -nimisen sarjisläpyskän. Ryysyt niskaan ja Petikkoon.
HC Andersen
21.11.2014, 18.48
http://yoursmiles.org/msmile/think/m1703.gif siellä vaikuttaisi olevan jallukaakao keli....
Det snöär i skogen ...
https://lh6.googleusercontent.com/-jRajcKEdlT8/VG98M7rv8OI/AAAAAAAABt4/E5Vmj79BdlA/s640/kk_by_night.jpg
Onks? toi katsastusaseman takaa... hakuninmaalta vai mistä?
HC Andersen
21.11.2014, 22.31
Voi hitsi kun oli kivaa kun oli lunta metsässä, huomenna illasta täytyy ajella lisää... muuta oisko jotain eeppistä tarjolla sunnuntaille?
Shimaani
21.11.2014, 22.43
Suntaina on hakuhakuhaakuaa keskellä päivää jtn suap nährä, huaminen on ihan tyhjänä kalenterissa - wtf?
sixsixone
21.11.2014, 23.00
Joo hubaa ajella lumisessa metsässä.Ovaali rataksesta jäi tän lenkin ja olosuhteiden jälkeen hyvä maku suuhun.Tietty raskaampi kun vanha 28 piikkinen,mutta pyörittäminen jotenkin tuntui jouheemmalta ja välityssuhteet paremmalta. Super jyrkkiä ylämäkiä ei matkalla ollut mutta kai sitä ajamalla tulee jerkkua reisiin että niissäkin pärjää. HC:lla mainiot kaakaot matkassa. Lauantai illasta ehkä ajamaan, mutta huomenna tiedän tarkemmin aikataulut.
HC Andersen
21.11.2014, 23.26
Lähteekö Shimu huomenna ylä5:seen käymään?
sixsixone
22.11.2014, 00.06
Huomiset kuviot selkis.
Käykö alotus huomenna klo16 pitkäkosken majalta munkilla ja kaffilla? Joku 2h ajoa.
HC Andersen
22.11.2014, 00.12
Huomiset kuviot selkis.
Käykö alotus huomenna klo16 pitkäkosken majalta munkilla ja kaffilla? Joku 2h ajoa.
Päätetty *kops*
sixsixone
22.11.2014, 00.35
Tuleeko Shimaani kans niin nään sen Dillinger 4:en mikä meni multa sivusuun äksäksällässä[emoji4]
Shimaani
22.11.2014, 11.56
Ensin pitää tehdä haukkujen kanssa (lainarakilla [4-v bokkerinarttu] on vielä korvat hiukan piukalla eli muutosstressiä) piitkä ja rauhallinen tepastelulenkki Katoavaan Metsään™ ja takaisin, jtn suap nähdä ennättääkö tähän lähtöön ja millä kalustolla... Yläfemmasta vois löytyä työmatkailubyysat tahi perätti mammutti mut jos vaikka ensi vkl sinne ehtis. Tai sit pitää laihtua että mahtuu niihin entisiin :)
HC Andersen
22.11.2014, 13.10
Mammutit tulee uusimman tiadon mukaan joulukuun puolen välin jälkeen, silla että kerkee kuusen alle....
Kannattaa olla kiltti et pukki tuo mammuttimen.
Soon hyvä takakumi. Sohjoloskassa tai märässä mudassa/ savessa ei vetopito piisaa, mut muualla sehr gut.
Eka ongelma shitmanon jarruttimien kans - pari vuotta ajettu XT satula takana päätti haljeta. Ei niinkään ulostanu öljyjä, mut imi ilmaa satulaan.
Tarttee laittaa viestiä kantoluodolle jahka jaksaa, mut taidan passata XT:t jatkossa - on nuo XTR:t senverta kivommat.
HC Andersen
22.11.2014, 20.40
Siitähän tuli mukava lenkki, sopivan rauhallinen. Kiitos osallisille. Meinasin ekaks kysyä Pahikselta huomiseksi ajoseuraa mutta taidan lähteä emännän ja koirien kanssa paksuttelemaan S-korpeen.
sixsixone
22.11.2014, 21.15
Kyl, hyvä lenkki.Tää pimeellä/lumessa ajaminen hubaa touhuu. Tattis kaikille.
^&^^ +kmw ynnä Ässä: Kiitti hienosta renksustalenksusta. Ny mun jalat on aivan soseena. Kahden ja puolen tunnin kakkosrymäys uuvutaa, kun sen päräyttää seittemänkymmenenviiden minuutin tauon jälkeen kolmen tunnin lenkuran perään. Pimeessä on kiva ajaa porukalla. Ei vainoo maahiset eikä luulotauti ollenkaan, toisin kuin yksin lamppuillessa.
Nyt seurustelen tuokion paistinpannun ja öfversti J.A. Sandelsin kanssa.
Mihin pohjattomaan kompostiin hävis puolen kilon pusviskassi ja neljäsataa grammaa transukukkoo??
Hyvä lenkki, kiits koko seurueelle. Mutmut millaisen nälän se aikaansaikaan. Nyt se on selätetty ja kohta pitää kerätä viimeisetkin voiman rippeet notta pääsee takan vierestä sänkyyn.
Huomenna ehkä tämän aamun kiekuroiden uusinta kot'poluilla. Tänään heräsin 05.30 ja olin 06.00 pyörän selässä. Ehkläpä nyt pyhän kunniaksi voisi nukkua puoli tuntia pidempään.
Shimaani
22.11.2014, 22.40
Kuka teistä kasteli mun vaatteet litimäriks? Päälliskerros oli kyllä ihan kuiva...?
Hupalenkura kaikkine tähtiportteineen ja yhdellä munkilla :)
Koillisnurkalta tulee pikkuretkue höntyilemään Ylästössä/Ylästöstä etelään. Äkkilähtö, eli Diileri klo 13:10.
Shimaani
23.11.2014, 15.34
Kauhia vilske (meidän lisäksi paikalla oli toinenkin hakuhaukkuiluilulauma) oli Ü-tien pohjoispuolella, kolmen hengen läskijunakin siellä vilahti ja tehtiin treffit itsepäisyyspäiväksi. SLO:n itäreunalta on puut parturoitu eli siinä meni sit se läpikulkureitti, idempää pääsee vielä kunnes alkavat sitä lumenkaatopaikkaa raivaa.
Muistettavia asioita: älä blokkaa hakukoiran kuonoa omalla silmällä.
Nimim.
väri-iloa vailla
Tuota yhtä on niin kovin vaikeeta havaita kun on haka maastoutumaan.
http://i301.photobucket.com/albums/nn61/luupaa_kuvat/Picture002.jpg
Marsusram
23.11.2014, 21.10
Lumi yllätti pyöräilijät!
:rolleyes:
Kiitoksia lenkistä, vaikka lähdinkin päivänvalolla Munkkikselta kotiutumaan.
Monta niitä RM:iä oikein oli sun tallissa?
BTW,Jos 190 perällä oleva alupöörän ostaisin niin blissukka on varma valinta,just kuin Rekkipöörä paksumilla renkailla.
RM:N Laukkukiinnityksille ja komeille graffoille pisteet.
Genen joustofatista en sano mitään kun en ymmärrä iskareista yms tekniikasta.Kestäköön hitsisaumat forever.
Shimaani
23.11.2014, 21.50
Piiiinkki läski? Jättihieano. http://www.fillarifoorumi.fi/forum/images/icons/icon14.png
Nyt mä olen kade ja alan tuumia uudelleenvärjätyn jädemobiilin hankinnan suunnittelun tuumintaa liki vakavasti koska väri on läskinhankinnan tärkein kriteeri...
Oliko äijjät käyneet päijjännetunnelin suulla kun siinä haukkulauman kanssa liikkuessa havaittuna oli hirmusti läskijälkeä?:cool:
Jep,tsekattiin vastapattiin ajamista oli oksia edessä,ei voinut yrittää.
Shimaani
23.11.2014, 22.03
Häätyy muistaa lisää ne oksasakset sinne koirailuilutakin taskuun. Pariin paikkaan pitäis vielä sahaa ja latoa niitä metrisiä kalikoi poikittain ennenQ rapakot jäätyy. Sen vuotavan kulman on joku prkl motoristi ajanu kuralle, ajaa semmottisella kotarilla yön pimeydessä.
Luiskahtikohan tossa mun lipeemisessä lusikallinen? Tai jossain niistä puolesta tusinasta pukkihypystä polun syrjään? Joka tapauksessa pyykkikone suivaantui ja tekoäly sammui ryysyjä pestessä. Kostin universumille hohottaen Jack Nicholsonin hullunnaurua hakatessani koneen kantta auki moskalla ja taltoilla. Pyykit kuivumassa ja uus pesukone tilattu, ou jea.
Kävin antamassa tuolle kymmenen ja puoli vuotta moitteettomasti palvelleelle kolmensadan euron koneelle vielä kiitospusun ja paijauksen. Maailmassa on jotain myös hyvää ja halpaa. Sisukkaasti sieti niin betonikokkareisten kuin hiilivetykeskitisleisten työvaatteidenkin pesut. Epsanjalainen Fagor oli hän, kone jolla on sielu.
Shimaani
23.11.2014, 22.52
Täällä rätit pesee satasen Miele™. Ihan *piip* painava komuutta jonka ostin käytettynä ja huallettuna hesarilta.
Oisin mielelläni tullut Mieleen, muuta sorruin tarjouksessa olleeseen kuuskyt rosenttia halvempaan (no katsoin uutta tonnin Mieleä) laitteeseen ja tein ratkaisun: Siemensin.
Yhtä Mieleä kannoin rivarissa kakkoskerrokseen. Noiduin torpan isännälle, jotteiko tähän sadan kilon rohjoon saanut kotiinkuljetusta. DI:ltä tuli stereotypiaan sopiva vastaus: "Valmistaja ilmoittaa tasan 96kg." Join sit loppuillan sen kaljoja...
Tuota yhtä on niin kovin vaikeeta havaita kun on haka maastoutumaan.
http://i301.photobucket.com/albums/nn61/luupaa_kuvat/Picture002.jpg
Pakko lainata kuvakin koska äärimmäisen parhauden parissa. Vesiväreillä ja maalarinteipillä?
Siltä oli loppunu värikoodatut siniset nipparit kesken, siks noi teipit. Maali kai automaalia, Bässi vastatkoon, tietää parhaiten. Mä oon aidosti kade tosta rohkeasta värivalinnasta.
HC Andersen
23.11.2014, 23.19
Tuo pinkki fätti on kyllä hieno!
sixsixone
23.11.2014, 23.29
Oisin mielelläni tullut Mieleen, muuta sorruin tarjouksessa olleeseen kuuskyt rosenttia halvempaan (no katsoin uutta tonnin Mieleä) laitteeseen ja tein ratkaisun: Siemensin.
Yhtä Mieleä kannoin rivarissa kakkoskerrokseen. Noiduin torpan isännälle, jotteiko tähän sadan kilon rohjoon saanut kotiinkuljetusta. DI:ltä tuli stereotypiaan sopiva vastaus: "Valmistaja ilmoittaa tasan 96kg." Join sit loppuillan sen kaljoja...
Meillä kesti Mielen pyykkikone abaut 3 vuotta. Nelihenkinen perhe ja kone laulaa 2 kertaa päivässä, joka päivä. Yhtenä kauniina päivänä ei moottori inahtanutkaan. Moottorin Hiilet ilmeisesti kuluneet loppuun.kustannusarvio n. 300€. Lupaavat tolle muistaakseni 20vuotta elinaikaa mutta laskettu 2pesua/vko,hehheh!Hain Samsungin invertterimoottorilla halvennuksella 5vuoden laajennetulla takuulla. Hyvin on pelittänyt, kop kop...
Vesivärillä ja 2k lakkaa 4 kierrosta. harmaalle pohjalle, ois ehken pitäny valkoselle niin ois tullu enempi pinkki.
Maalarinteippiä joutu käyttää kun takajarruletku on vielä liian lyhyt, oikee reitti menee alaputken alla.
Liberaalimpi Trekki :)
sixsixone
24.11.2014, 12.19
Olisko keskelläviikkoo valopollaterapiaa jossain? Startti 18-19 ? n.2h rauhallista..
HC Andersen
24.11.2014, 13.01
18.30 Keskiviikkona 🍩-koskelta.
Shimaani
24.11.2014, 13.12
Häätyy THE valo esiinkaivaa. Tänä aamuna joku sai itkupotkuraivarin jssn Pakilan nurkilla hiekkabaanalla kun mun Tesla oli vajaateholla suunnattuna 6m eturenkaan eteen. Ninja kiljui allekirjuuttanutta kääntämäään lamppua alaspäin ja kun vastasin että en niin tää omassa ajosuunnassaan vasemmassa laidassa etenevä kertoi nimensä olevan tyhmä. En vastaanut esittäytymiseen kun lumikäärmemoodissa oleva sträkleri oli melko kuttumainen hallittava.
HC Andersen
24.11.2014, 13.20
Kaiva samalla niitä 📍 renkaita
Shimaani
24.11.2014, 13.26
Aistn, nehän mää olin unohtanut. Jos musta ei kuulu niin olen eksyyntynyt Vyöhykkeelle™ :eek:
sixsixone
24.11.2014, 13.30
18.30 Keskiviikkona [emoji507]-koskelta.
Mulle passaa tämä hyvin. Tulossa.
Edit:Sain pyhänä lahjottua emännän patikoimaan mun kanssa tonne k-puistoon
minttukaakaolla+munkilla. Siitä tulikin vähän pidempi lenkki kun päänsä kääntää niin ei tiiä mihin suntaan pitäs lähtee. Ja tuntuu etäisyydet vähän pidemmiltä kun pöörällä.
Kysytään nyt täältäkin vaikka zipolta jo toisessa langassa samaa huhuilin, mutta onko kenelläkään (varmaan on) kokemusta Salsan navoista? Mimmoisia ovat?
Shimaani
26.11.2014, 09.56
Vankka epäilykseni on että päivän kokoontuilemisajo jää osaltani kokematta, kalenterissani on hiukan liikaa toDo juttuja. Tarvii lisää tunteja vuorokauteen...
Liityn joukkoon mikäli ennätän mutta tsänssit näyttää olevan 50/60 :)
HC Andersen
26.11.2014, 10.18
Kysytään nyt täältäkin vaikka zipolta jo toisessa langassa samaa huhuilin, mutta onko kenelläkään (varmaan on) kokemusta Salsan navoista? Mimmoisia ovat?
Mulla on käytössä Salsan Enabler etunapa ja mukluk2 takanapa, reilu 3 vuotta ja n.8tkm. Eteen olen kerran vaihtanut vassut, taakse olen vaihtanut kynnet ja vapaarattaan laakerit, mielestäni hyvät. Mukluk3 takanavoissa on erilainen alumiininen vapaaratas joka on herkempi hajoamaan.
mursuherra
26.11.2014, 16.52
18.30 Keskiviikkona 🍩-koskelta.
Voisin tulla mukaan.
HC Andersen
26.11.2014, 22.32
Siitähän tuli ihan sopiva lenkki, 25 kilsaa ovelta ovelle, kuraa oli sillai sopivasti.
sixsixone
26.11.2014, 23.01
Joo tänään varusteiden pesua ja huomenna pyöränpesu/fiksaus.kivvaa settiä. Thanx
mursuherra
27.11.2014, 00.46
Kiitos vaan minunkin puolesta. 37km tuli mittariin. Löytyi sieltä uusiakin polkuja, tai sellaisilta ne ainakin pimeässä näytti[emoji6] ja pari paikkaa joita täytyy käydä salaharjoittelemassa.
Liikuva shikaani
27.11.2014, 11.25
Olikos tuossa 32T soikiorattaassa kierteet? eli ei käy kiinnitys näillä nippeleillä missä on vastakappale?
sixsixone
27.11.2014, 11.51
^joo rattaassa kierteet.Mulla kävi vanhat pultit kun pituus riitti.
Liikuva shikaani
27.11.2014, 12.03
Rattaaan mukana ei varmaan tule pultteja? varmaan samat käy mitkä sopii Racefacen vastaavaan kierteelliseen rattaaseen?
HC Andersen
27.11.2014, 12.46
Pultteja ei tule rattaan mukana, samat käy kuin muihin NW rattaisiin eli n.10mm pitkät.
Liikuva shikaani
27.11.2014, 12.53
Thanks! Pakko oli muuttaa suunitelmia pyörän suhteen kun aina vaan venyy, viimeisen tiedon mukaan olis tullu vasta tammikuun puolessa välissä niin peruin kaupat ja käyn hakeen varmaan viimeisen myynnissä olevan 17,5" Farley kuutosen tänään ja täyteen rahaan prkl! Ei voi mitään, nyt on myyjän markkinat :(
^ oikea päätös. Eräs hillitysti pukeutuva eteläkeskivantaalainen on lausunut absoluuttisen totuden notta mitä kauemmin odottaa niin sitä kaueemmin joutuu olemaan ilman.
Vaan ompas se soikio mukava. Lievästi apumoottorilta tuntuu. Lisäksi henk.koht. bonuksena 2 piikkiä keventynyt välitys. Kot'polkuja kävin äsken koluamassa ja pusikkonousu Sudentullinmäen mopopaanalle ei ole ennen sujunut nuin hyvin. Illuusio vahvoista reisistä on isompi kuin ennen:)
Kuntoilija
27.11.2014, 13.56
Odottaminen voi olla kivaa. Sijoitin läskin hankintarahat ja pörsissä kävi sellainen flaksi, että päätin vaihtaa tuon jo tilatun postimyynti läskin parempaan malliin. Eipä tarvi sitä sitten heti itse speksata, eikä noita sramin 11 speed palikoita olisi itse edes raaskinut ostaa. Mutta pörsissä sai tuon muutaman viikon takaisen laskun ansiosta ilmaista rahaa. :p Tulee uusi rajoittamaton Läski näillä näkymin ehkä Juhannukseksi.
Onneksi on vielä tuo Onniwanni. Saisi nyt vaan tuo talvi jo tulla.
sixsixone
27.11.2014, 14.07
Mihis päin perjantai iltana? Missään vähän kuivempaa..
Pultteja ei tule rattaan mukana, samat käy kuin muihin NW rattaisiin eli n.10mm pitkät.
Onkos jossain noita pitkiä varastossa, ei ole tullut vastaan niin pitkiä että sais bashin samalla kiinni... Lauantaina Herzikan lähivalinnassa kaikki -20% mutta ei tainnut olla noita.
HC Andersen
27.11.2014, 15.07
^voin tarkistaa illalla miljardikaapista.
HC Andersen
27.11.2014, 15.08
Oisko perjantaina Askiston kalliobaanat jtn?
sixsixone
27.11.2014, 15.25
Oisko perjantaina Askiston kalliobaanat jtn?
Ai se pikku metikkö siinä ihan Petikon kupeessa missä kerran käytiin? Mulle ainakin sopii.
HC Andersen
27.11.2014, 15.53
Ei, vihdintien toisella puolella, laitan koordinaatit myöhemmin.
HC Andersen
27.11.2014, 18.27
Eli huomenna 18.30 Kimaratien päässä oleva parkkis, pari tuntia löysää kalliopolkuilua, olut mukaan!
Kartta (https://www.google.fi/maps/@60.2831373,24.7794086,3a,75y,163.56h,90t/data=!3m4!1e1!3m2!1si246-cuOJm2x7DNb5ajHqA!2e0?hl=fi)
sixsixone
27.11.2014, 19.03
Jep,tämä selvä.uusia mestoja meikäläiselle..
mutanaama
27.11.2014, 19.07
Mäkin olen selvä ja tulen autolla. Ollu vähän raskaan puoleinen viikko, pyörällä päästään paremmalle tuulelle.
Ehkä minäkin...
Tahtooko Mutanaama suditellun renkaan riekaleen jo takas?
mutanaama
27.11.2014, 20.48
Kelpaa kiitos.
Liikuva shikaani
27.11.2014, 22.26
Jos mutis otat rattaan mukaan niin tuun hakemaan, mieli tekis tulla ajamaankin mutta pitää olla 19.30 Järvenpäässä niin aika lyhyeksi lenkki jää.
Ja kuulimpa myös kaverilta joka asuu aivan niillä nurkilla että siellä on joku ukko joka vihaa pyöräilijöitä ja on kulemma tehnyt kaikkea pikku jäynää poluille, ei kuulemma hänen mukaansa sais ajaa siellä..
J.Kottenberg
27.11.2014, 23.07
On jonkunverran tuttuja noi Askiston kulmat ja joskus tulee sinnepäinkin suunnattua niin onko millaisia maastoja noi Kimaratien pään polut teknisiltä vaatimuksiltaan ja onko niin pehmeää että muut kuin läskit uppoaa?
HC Andersen
27.11.2014, 23.13
Kalliobaanaa ja metsäpolkua, ei kovinkaan teknistä (mun mielestä) kyllä siellä kapeallakin ajaa.
J.Kottenberg
27.11.2014, 23.51
Jos mahdollista niin olisi kiva jos voisitte laittaa vähän reittiä näkyviin tänne niin näkis että mihin suuntaan ja millaisia lenkkejä siellä on. Muuten, mikä navigaattori tai vastaava olisi hyvä ja johon voisi jotenkin imuroida reittejä?
HC Andersen
27.11.2014, 23.59
Meistä kellään tuskin on mitään träkkereitä käynnissä, mennään fiiliksellä, silloin se ei ole suorittamista:)
J.Kottenberg
28.11.2014, 00.04
Ihan oikea asenne. Ja varmaan päivänvalossa näkyy jäljet sen verran että polut löytyy?
HC Andersen
28.11.2014, 00.08
Kalliobaanojenlähtöpaikka (http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=8000&text=Kalliobaanat+pohjoiseen&srs=EPSG%3A3067&y=6684797&x=376820&lang=fi)
J.Kottenberg
28.11.2014, 00.36
Kiitos, pitää käydä katsastamassa kun ehtii.
mutanaama
28.11.2014, 01.14
Hyppäät pykälään vaan. Me tarvitaan joku selvä soittamaan taksi. Se ei onnistu ihan kaikilla lenkeillä ;)
...vähän reittiä näkyviin tänne niin näkis että mihin suuntaan ja millaisia lenkkejä siellä on.
http://mtb-vaeltaja.fi/REITIT/uusimaa.html
mikä navigaattori tai vastaava olisi hyvä ja johon voisi jotenkin imuroida reittejä?
Garminin GPS tai joku (Android) känny...
J.Kottenberg
28.11.2014, 19.49
Kiitokset reilusta kutsusta. Hankin ensin valot niin sitten sopii hyvin.
Hyppäät pykälään vaan. Me tarvitaan joku selvä soittamaan taksi. Se ei onnistu ihan kaikilla lenkeillä ;)
Onko lenkin jälkeen meininki tämä?
http://tapatalk.imageshack.com/v2/14/11/28/4360a7481cdf55e2a2bfcf83e9994470.jpg
Sent from my iPad using Tapatalk
Eihän nämä Tapatalkista kuvat toimi.
http://tapatalk.imageshack.com/v2/14/11/28/709ed58c178428b2a3185adeefbd9700.jpg
mutanaama
28.11.2014, 21.48
Kyl meillä yleensä fillarit on tallella, ees yks. Muuten kuin salakuvattu.
HC Andersen
28.11.2014, 21.55
Voi vitsi että mä vedin hyvän lenkin. Ainoa huono puoli oli että tuli kiire käymään postissa niin piti ajaa siirtymä autolla > olut muuttui sitten Coca-Colaksi :mad:
sixsixone
28.11.2014, 22.14
Hyvä lenkki ja hirmu kivaa. Tonne uudestaan.Jumppa teki hyvää jumissa olevalle selälle. [emoji4]
mutanaama
28.11.2014, 22.27
Onneks oli valot, niin en eksyny porukasta sen pahemmin. Oli kyllä meikäläisen mittapuun mukaan aikas rivakka tahti ja jyrkkiä mäkiä. Mut tekipäs hyvää ajaa välillä yli omien voimien. Tack hyvästä vedosta ja yllättävän hyvin osuneesta suunnistuksesta.
Ovulaatiorattaasta ei negatiivista sanottavaa.
Puuhamaa.Flow mesta.
Btw,Uusi ajamaton hodari hikoili ilmoja ulos kyljistä,harvempi kudos?litku? tms. ekassa ei ollut mitään oireita.
Uuteen nousuun. Piti kysyä @661 kun haeskelit 10 osasia, multa jää yli ens viikolla Zee liipasin jos vielä tarvetta.
sixsixone
29.11.2014, 12.46
^Ehti jo suunnitelmat muuttua ja laitoin nastakumit projektista kiertoon.Ei noilla ehi ajaa kun läski tuli taloon.Eli ei nyt ainakaan tarvetta, thanx kun kysyit.
HC Andersen
29.11.2014, 16.28
Onko Pahis käynnyt lähipäivinä ajamassa Kalkkiruukin luontopolulla, siellä näyti olevan Vanhelga/Mammoth rengaskombon jälkiä. S-korpi oli tänään varsin synkkä ja märkä, jopa paksuttimella oli välillä vaikea päästä etenemään, toisilla oli näköjään ollut vielä vaikeampaa...
http://i222.photobucket.com/albums/dd231/hcandersen/DSC_0108_zps642c2b3a.jpg
Minä kävin tiistaina ko. Yhdistelmällä. Oli kyllä märintä mitä tänävuonna on ollu se lenkki.
kyllä tänäänkin kävin skorvessa jälkiä tekemässä ja märkää oli edelleen
HC Andersen
29.11.2014, 16.37
^Sä kävit myös mielessä, mutta renkaan jäljet näytti mielestäni suht tuoreilta, varsinkin kun näin sun eilen luovuttavan renkaan takaisin mutikselle, niin laskin sut pois yhtälöstä, mutta hyvä että syyllinen löyty :) .
..S-korpi oli tänään varsin synkkä ja märkä, jopa paksuttimella oli välillä vaikea päästä etenemään, toisilla oli näköjään ollut vielä vaikeampaa...
Ässkorpi olis ollu viisaampi valinta ku nuuksela. Enempi sohjosoosia oksilla ku idässä; yks märimmistä lenkeistä ever.
Flätit olis ollu kova juttu. Samoin kolmannet vaihtohanskat.
https://lh5.googleusercontent.com/-iwsCLCQLyHA/VHnO6Oaz8_I/AAAAAAAABuU/zQnhEaMSU6Y/s800/nuuk1.jpg
https://lh4.googleusercontent.com/-YXAjeow6gTg/VHnO9qB8VoI/AAAAAAAABu0/So5J3IGPt94/s800/nuuk2.jpg
https://lh5.googleusercontent.com/-127mjzo0o5g/VHnO86fUDmI/AAAAAAAABus/ecfKJCUO2xA/s800/nuuk3.jpg
https://lh6.googleusercontent.com/-7KT4Vq_TqRM/VHnO71dJ58I/AAAAAAAABuk/k8Ag7--85go/s800/nuuk4.jpg
https://lh6.googleusercontent.com/-7aRrKDAVoQc/VHnO7LcQlBI/AAAAAAAABuc/nfYKTzd8Htg/s800/nuuk5.jpg
Melkeen meni sää samanlaiseksi Paloheinä Pitkäkoski välillä kun olin aamulla ajamassa tuolla rupes niin paljon ränrää taivaalta putoon ettei näin syksyllä oikein tietänyt oonko polulla vai sen vierelläja märkyys rupes harmittamaan että päätin läheä kotiin.
Uuteen nousuun. Piti kysyä @661 kun haeskelit 10 osasia, multa jää yli ens viikolla Zee liipasin jos vielä tarvetta.
Mulla on yksi ylimääräinen zee -takavaihtaja jos on tarvetta.
edit: näemmä ei olekkaan tarvetta.
Marsusram
29.11.2014, 19.31
Ässkorpi olis ollu viisaampi valinta ku nuuksela. Enempi sohjosoosia oksilla ku idässä; yks märimmistä lenkeistä ever.
Flätit olis ollu kova juttu. Samoin kolmannet vaihtohanskat.
Etelänjuuksela oli vähälumisempaa vielä Solvalla- Karjakaivo -Urja tasolla iltapäivällä.
Pari puuta oli poikittain, oli.
edit:Suolla oli melkein luntakin:
https://lh3.googleusercontent.com/-b8s9XhFHQOE/VHn3-ZJzWLI/AAAAAAAAFxs/HmjesfgfnFA/w800-h600-no/IMGP1446b.jpg
^ sinne oli aie mullakin ekaks, mut päädyin sit pidemmälle. Mikälie mielenhäiriö.
Päivä valkes kun kattilasta starttasin. Parasiitti - klassari - sikaranta - haukkalampi akselilla könysin.
Shimaani
29.11.2014, 20.01
Nää Juläston polut on kyllä aivan stn märkiä, Supiväylänkin vois uudelleenkastaa vaikka Supipuroksi. Ja se altaan lounaiskulma on hirmuinen mutalikko
*koiriapesee*
Liikuva shikaani
29.11.2014, 20.32
^niin on, talutin tuon mutalammikon kun en vaan viitsinyt sotkea. Yllättävän puhtaana selvisin keliin nähden, tosin lenkkikin oli hyvin lyhyt soikiorattaan koeajo, liekö johtunut lenkin lyhyydestä vai polkijan kokemattomuudesta mutta en oikein eroa huomannut pyöreään… no testit jatkuu!
mutanaama
29.11.2014, 22.21
Siirtymillä saa lisää vauhtia, ja ylämäissä on enempi tasaista vääntöä. Mutta toisaalta taas pykälä on isompi, niin se hyöty vähän kuin menee sitten siinä.
Onko noiden soikioden jälkeen paluuta enään pyöreisiin? Onko ne ylivoimasesti parhaat NW:t?
HC Andersen
29.11.2014, 23.26
Mä en ainakaan ole vaihtamassa pyöreetä takaisin, työmatkaa ja maastoa nyt tuolla takana n. 40tuntia... pyörittämisen vastus tuntuu huomattavasti tasaisemmalta eikä tarvitse runtata samalla tavalla. Ehdottomasti jatkoon!
Jos teette uutta kimppa tilausta, jossain vaiheessa otan 1 kipaleen 32 piikkisen. Ellen hairahdu ennen sitä ite tilaamaan. Myöhästyin edellisestä puol vuorokautta:(.
HC Andersen
30.11.2014, 00.10
^mutis taisi ottaa muutaman ylimääräisen, myöhäisheränneille... kysy siltä:)
mutanaama
30.11.2014, 00.13
Laita mulle osoite, otin pari ylimääräistä, hinta 63,50€, postitan sen sulle. Käykö vihree?
mutanaama
30.11.2014, 00.14
Ja juu, toistaiseksi mennään tolla, kunnes joku keksii taas jotain mihin voi höyrähtää.
Liikuva shikaani
30.11.2014, 00.19
^soikeet takarattaat?
mutanaama
30.11.2014, 00.24
Däng! ja vielä sintrattu.
Hyvä groove voisi irrota soikeilla kiekoilla.
Oon vielä onnellinen soikiorattaan tilaaja muttaku ei prkl kerkiä mihinkään minnekään ikinä.
mutanaama
30.11.2014, 17.09
Pistän sen postiin, eip tarvii murehtia :)
Ihan toisenlainen oli nuuksela tänään. Floukin löyty, osa poluista ei. Aukeemmilla kaltseilla pikkupolut jo hyvin piilossa.
Etukummi ei kestäny; vanhelka sai kaks läpireikää nappuloiden väliin - ekassa nopee tyhjennys; vauhdissa stanit rinnuksille ja naamalle. Tervanaru + varalitku kehiin, toimi mut tunki litkun hiljalleen ulos. Toisen jälkeen käytin varasisurikortin ja viimeisen co2 hylsyn. Onneks autolle ei ollu ku tunnin ajomatka...
Fillari keveni useempia kiloja kun jäätyneen mutakaakan virutteli letkupesten irti. Katsotaan ny kuin diy-paikat kestää - sisäpuolelta reiän ympäristö bräkleenillä puhtaaks, äkkipikaliimaa alueelle ja paikkalappu vulkanoituvasta teipistä päälle.
Kiitos Mutikselle en sittenkään myöhästynyt:).
Pistän sen postiin, eip tarvii murehtia :)
Eiku nyt alkavalla viikolla vois onnistua hakemaan. Posti nyt menee vielä enemmän hukkaan :D
mutanaama
30.11.2014, 20.38
Nyt niitä on vielä yx vihree ja yx musta jäljellä. Jos jollekin hirmunen hätä tulee, voin myydä.
[edit] Se on jo tuolla ulkona keltaisessa lootassa odottamassa iteljoonia.
Voi ei.
http://1.bp.blogspot.com/_z-Y2VwQY8PU/TOLWKUEmQjI/AAAAAAAAFSY/DQDp90UGxxQ/s1600/I+know+where+you+live.jpg
Just ja nytten ei kukaan sano mitään jostain yhdennäköisyydestä.
En uskalla sanoa niin kauan kun sillä on minun ovulation rinkulat.
Just ja nytten ei kukaan sano mitään jostain yhdennäköisyydestä.
*Glup* piti kyllä jotain mutta en nyt muista....:rolleyes:
Kuntoilija
01.12.2014, 13.05
Jotakin tuttua tuossa taatossa tuossa yllä on. Sama pelottava ilme, kun kohtasin ajomestarin tässä muutama vuosi sitten Mätiksellä. Ei sillä kyllä mitään punaista nuttua yllä silloin ollut, mutta spaddu huulessa kyllä.
Tänään polkimien vaihto ja ohjainlaakerin säätö pikaisesti ja lähimetsään, kun kerran pakkasukko on tannerta vaihteeksi kovettanut.
Keskiviikkona 3.12 valopäälenkki klo 18 oliko se nyt hiihtoputken parkkikselta Kivikkoa pyörimään.
mursuherra
01.12.2014, 14.00
Valopäälenkki kivikossa kuullostaa hyvältä. Tää valopää vois tulla sinne.
sixsixone
01.12.2014, 15.23
Mä yritän kans ke tonne Kivikkoon ajamaan kun lupasin samalla tuoda kammet.. Mun autossa pääsee jos jollain kyytitarvetta.
Hmm, kesKivikko kuulostaa mainiolta. En lupaa tulla, jospa siten ei ilmaantuis esteitä
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.