Näytä tavallinen näkymä : 50/60 Tasajako
Does it suck?
@Mutis.Eihän ylös voi mennä muuten kuin portaita pitkin,hissiä ei ollut toimitettu ko.spottiin.
Eilisen PMT:n kanssa ajetun Querava retrolenkin jälkeen bongattua:Reklamaatiojuttu edessä,tai siis oikeesti takasessa,nippareikä prkl.
mutanaama
17.09.2014, 10.48
Murtuko se?
Tänä kesänä on jäänyt portaat ai na puoliväliin, jostain syystä lopetan polkemisen kesken nousun :rolleyes: Pyörän vika.
HC Andersen
19.09.2014, 10.18
Tänään olisi tarjolla valopää lenkkiä mutikselta kl. 20
mutanaama
19.09.2014, 10.40
Jep, käydään kiertämässä syväojaa ja jos aikaa jää, niin mennään hätistelemään lintuja?????
Todella hämärän kuuloinen tapa viettää perjantai-iltaa. Laitetaan kalenteriin!
Shimaani
19.09.2014, 13.55
PK-tottisvuoro loppuu 1900, menee ns. piukalle. Jyrkkä ehkä.
Juurihoitoa ja junppaa? Pähkäilen asijaa. Onnääs semmonen Srtg-kiima päällänsä että Puksutin on saanut olla varastossa ihan rauhassa. Syväoja pimeässä on kummiskii vähän liian hc reilusti alle 2" rinkuloille. Tulen jos olen paikalla 20.00
mutanaama
19.09.2014, 16.20
Juurihoitoa hyvinnii. Syväojan loivasti kumpuileva maasto loivine mäkineen odottaa vielä löytäjäänsä. Siihen asti ajetaa siellä missä voidaan. :)
Joo joo ja tähän liuta kirosanoja. Kuulin juuri että mää haluun mennä juniorin kanssa Dzumboon enkä pimeeseen mettään. Doh, on tämä parempi vaihtoehto kuin vaimon kanssa Ikeaan. Pitäkäätten hauskaa ja sanokaa kaikille mörköfanteille terkkuja.
Shimaani
19.09.2014, 22.13
Uiinakaupassa oli niiiiiin pitkät jonot ettei vaan kerennyt ehtimään Banjomaalle™. Poimin sit kostoksi viimeiset CM-ameriikanserkut ja tyrkkäsin ne ominkäsinpoimitulla sienipedillä uuniin. Keli olis kyllä ollut aika *piip* bueno Setähöntöilyynkin.... Ei kukaan muu meinaa huomenissa lähteä jaagaamaan lampaankääpiä Lopelle? Vuosi sitten mestoilta tuli liki 40 kiloa mukaankannettavaa....
HC Andersen
19.09.2014, 23.46
Aivan huikeen hauska lenkki oli, pimeä metsä on sitten vaan hieno paikka. Syväojalta löyty mulle muutama uusi polku http://emoticoner.com/files/emoticons/smiley_faces/blink-smiley-face.gif
No en minäkään kerennyt mutta ootti ne silti. Kitos herroille odotteluista startissa ja ajossa.
Ja ajohan oli mukavaa, oma ajo ei oikein kulkenut välllä ja loput 99% olikin joteski muuten vaikeeta.
HC Andersen
20.09.2014, 00.50
Hyvinhän sä vedit...
mutanaama
20.09.2014, 01.42
No niin munkin mielestä ja samaa mieltä oli meikäläinenkin, ei saanu tarpeeksi lepotaukoja kun kaikki ajoi yhess koos. Ehdottomasti viikon paras valopäälenkura ja varmasti tästä ei voi kuin parantaa. Vai miten se nyt oli. Siinä kun HC ryssi yhden pienen nousun, ja mää moista ihmettelin, niin Äiti Maa löi mua kivellä spedaaliin ja heitti korkealle ilmaan. Mutta kun kiltti oli, niin otti lempeästi vastaan, joten kolmantena tulevan vetäjän pötkähtely maassa kävi pikaisesta aktista.
Järjettömän paljon paloi aikaa pimeellä.Kotiparkkiksella klo: 00.14
4 kuskia ja tuplavalot on parhautta kun ei tartte pelätä mörköjä ja örkkejä niin yksin ajelessa.
Xtr-talk ja saunanpoltto eiku siis löylyt järjestäneen seuran fasiliteeteissa kruunasi rankan työnviikon.Thnx.
Btw.Älä heitä Hlofs fliissiä roskiin ,siellä taskussa on mun 8mm lenkki/Parkin 6setti.
Jouduin kantamaan konkelin osina varastoon ,ei pystynyt näppivoimilla linkkuakseleita kirraamaan.
HC Andersen
20.09.2014, 13.49
Huomenna kl.11 Noux Kattila.
Shimaani
20.09.2014, 16.50
Huomenna aamusta -üllätüsüllätüs- haakuuva ja iltapäivällä äijjämäistä päristelyä.
... Ei kukaan muu meinaa huomenissa lähteä jaagaamaan lampaankääpiä Lopelle? .... Ttu siä mtn siäniä ollu: mettä täynnä keravalaisia(??) maastopyörääjiä. Ja lampaankäpäliä senverran ku jaksoi kantaa. Häätyy viikolla mennä hakemaan se akan hiposieniveitti ku jäi sinne huudeille....
Tää päivä lipsahti tärpättiä haistellessa terassihommissa mutta ehkä huomenna ehtii pöörälle. Täytyypä vetäytyä säätämöön virittelemään sram/shim kötöstystä takavaihtajaksi.
Mä luulin ettei Jani mene maastoon ennenkuin se saa ne uudet sähköxtr:ät kiinni kuitu Rekkiin.Olisko ollut Ari M ja Pekka O myös Ppolulla?
Oikeesti Sram 9 /shimppa 10 on helkkarin hyvä combo.
HC Andersen
21.09.2014, 17.28
Osallistujia päivän redulla ei ollut kovin montaa allekirjoittaneen lisäksi, yksi yksvaihteinen paksupyöräilijä oli eksynyt lähtöpaikalle. Ajettiin kimpassa pari tuntia jonka jälkeen jatkoin itse vielä puolitoista tuntia. 36km tuli mittariin, täytyy vaan todeta että Dirt Wizardit on aivan huikeet renkaat, rullaavuus ja pito on ihan omaa luokkaansa.
Pahikselle kiitos alkumatkan seurasta, alkuun tuli paljon uusia polkuja.
Tulipa mullekin uusia polkuja ja paljon. Peesasin JaSaa Hyvingeltä Erkylään ja jonnekkin ja takas. Jos tykkää neulaspoluista niin tuolla on paratiisi. Nyt on kohtuu ajetut jalat.
^ Kuten sanoin - toivottavasti ei tuu painajaisii noist neulasist. No olihan siellä sentään kunnon pump träk välissä.
Shimaani
22.09.2014, 21.35
Tulevana suntaina vois päästä fillarin kanssa tunneloimaan (http://www.hs.fi/kaupunki/Murjottu+maisema+pit%C3%A4%C3%A4+korjata/a1411268118808), yritetäänkö valojen kanssa porukalla neljän jälkeen?
... Jos tykkää neulaspoluista niin tuolla on paratiisi...
Jälki paratiisissa http://www.gpsalbum.com/fi/jasan?TrackId=4787
HC Andersen
22.09.2014, 23.50
Tulevana suntaina vois päästä fillarin kanssa tunneloimaan (http://www.hs.fi/kaupunki/Murjottu+maisema+pit%C3%A4%C3%A4+korjata/a1411268118808), yritetäänkö valojen kanssa porukalla neljän jälkeen?
Ei pöllömpi idea...
Jälki paratiisissa http://www.gpsalbum.com/fi/jasan?TrackId=4787
Mää olen vähän haaveillut, että joku järkkäis tuollaisen "Hyvinkäältä Salpausselkää koilliseen" -retken... seuraavalle lähden peesaamaan :p
Mää olen vähän haaveillut, että joku järkkäis tuollaisen "Hyvinkäältä Salpausselkää koilliseen" -retken... seuraavalle lähden peesaamaan :p
Haaveesi huomioitu ja toollane retkue toteutuu - tosin siirtyy myöhemmäksi syksyyn. Ilmoottelen.
^ hep, tää ilmottautuu letkan perämieheksi niin ei vauhdit karkaile. Ei haittaa vaikka ajettais just jetsulleen sama lenkura. Pumpträkki on must!
Ketkuilija
28.09.2014, 00.06
Mihinkä aikaan ja mistä olis tämä tarkoitettu? Lyöttäytyisin mahdollisesti mukaan.
mutanaama
28.09.2014, 00.59
Jos nyt sit löislukkoon kello 15:30 pitkä- eiku munkkikosken maja.
Hmmm..... tunneliin? Jos ehdin ajoissa lähtöruutuun niin liityn seuroihin. Elkää ootelko jos ei ukkoa näy.
mutanaama
28.09.2014, 11.58
Joo, sama juttu, pitäis kuulemma kotona tehdä "jotain"
HC Andersen
28.09.2014, 12.35
15.30 munkkis?
Ketkuilija
28.09.2014, 13.56
15.30 munkkis?
Jeba.
HC Andersen
28.09.2014, 21.42
Varsin hyvä lenkki oli. Mulla meinas tulla kiire kun kaksi ja puoli tuntia ennen lähtöä huomaan että Mulkuttimessa on edelleen kumi puhki, maantievälitykset, etuvaihtaja, väärä takapakka, ei jarrulevyjä, droppitanko sekä mekaaniset levarit, juoksin paniikissa ympäri taloa ja huusin mekaanikolle joka loppujen lopuksi sai väännettyä vehkeen maastoajo kelpoiseksi.
Kroppa oli ekan tunnin aikana hieman hämillään ajettuani viimeisen puolitoista kuukautta sohva pyörällä, jonkun sortin flow alkoi loppua kohden löytyä.
Iso kiitos seurueelle sekä vielä isompi kiitos Munkkikosken Tädille :)
mutanaama
28.09.2014, 21.53
On taas sunnuntaina kiitokset velkaa niin monelle, prkle:mad:. Olis pitäny vaan jäädä krapulaa potemaan, vaikkei sitä nyt ollukaan. Sen sijaan tuli ajettua joku 4h/40km siirtymineen.
-HC:lle, joka palautti väsyneen kuskin kotio
-HC:lle hyvästä lenkistä
-Ajoseuralle melkein korkealaatuisista jutuista
-Munkkikosken tädille, jonka pullat tiesi paikkansa.
-Vaimolle, joka antoi iltapäivän vapaaksi ja teki vielä lihakastikkeen odottamaan
Häh mikä tunneliajo?Oliko tää mettää vai joku kultuurikierros?
HC Andersen
28.09.2014, 22.11
Me oltiin ihan umpitunnelissa...
Ekaks ajettiin tuo uusi bussitunneli joka menee Munqqikselta Paloheinään (siellä kun oli avoimet ovet) sitten ajettiin enimmäkseen metsässä, muutaman kerran jouduttiin ulkoilureitille.
Ens viikonloppuna olis aikaa läskitellä ko. retkue uuvelleen. Oliskos lauvantaina lähtijöitä?
HC Andersen
28.09.2014, 22.21
Mä en ainakaan pääse ens lauantaina.
OK, mä peljästyin että joku supersetti jäi väliin.
Kafehavis oli auki ja meitsin mentaalisinkula retkelle sopiva eteläinen kääntöpiste.
Kotimatkalla:Korson xcradan droppipaikka tehty ajamattomaksi:alastuloon oli laitettu kivenmurikoita ristiinrastiin.
Bongasin pari 29" kuskia ja toisella oli tullut rengasrikko xcradalla ajaessa jokin aika sitten kun nasta (sellanen joka laitetiin skolessa maikan tuolille) oli puhkonut ilmat renkulasta.
Ketkuilija
28.09.2014, 23.24
Kiitokset sälleille pyörittelyistä. Jouduin liukenee paikalta majalta ja kahvittelut jäi välistä kun kello olikin mennyt liian nopeasti ja lapsenvahti/lentokenttäkuskinakki kutsui.
Muutamia uusia polkuja - kiitos oppaille. Ja taitavempien seurassa ku ajaa ni oppii itsekin.
mutanaama
29.09.2014, 01.02
Syväojalla keskiviikkona 17:30 lenkkiä tarjolla, lähtö meiltä.
Kävellen kävin kattelemassa vähän aikaisemmin, aamupäivän bmxit hyydytti kovimmat ajohalut. Iso oli tunnelibaana ja hirmuisest on metsää kadonnut sieltä läntisen suuaukon tienoilta mutta 5000 ihmistähän sinne pitäisi majoittua lähivuosina.
Hyvinkäältä asti tullaan kattoon maisemia.
Ketkuilija
30.09.2014, 16.00
Näillä näkymin liittymässä seuraanne (tunkkaan sen otb-mäen tällä kertaa).
Riippuu aamun säädöistä ehtiikö illaksi mukaan. Erittäin suurella vauksella voisin harkita mukaan tuloa. Hihkun tarkempia tietoja mikäli olen tulossa...
mutanaama
30.09.2014, 18.07
Etkä tunkkaa, se ajetaan ylös :)
mursuherra
30.09.2014, 18.13
"Syväojalla keskiviikkona 17:30 lenkkiä tarjolla, lähtö meiltä."
No kun lauantaina tätä ruinasin niin täytyy yrittää ehtiä. Mitenkäs mä löydän meille?
mutanaama
30.09.2014, 19.51
Hää ottaa ja ajaa Sompiontie 13 pihalle, keltainen puinen ok-talo, kaupunki on yllättäin vantaa.
mursuherra
30.09.2014, 20.04
Tää kiittää!
Shimaani
30.09.2014, 21.13
Nyt epäilen paikalle ehtimistäni mutta huomenissahan tuo selviää. Vankka ehkä...
Jaahas siis tarvitaan 1 keravalainen ja 1 korsolainen paikkaamaan Shimun mahdollinen raincheck.
Parkkipaikka Transistorille?
Gorfasieni, ei vielä huomenna ajokunnossa.
HC Andersen
30.09.2014, 22.08
Parkkipaikka Transistorille?
Sompiontiellä on tilaa.
mutanaama
30.09.2014, 22.15
Juu, kyllä sinne aina pari autoo mahtuu.
Pakkohan se on lähteä mukaan kun kerrankin sopii kalenteriin ja on näin hienot kelitkin.
mutanaama
01.10.2014, 15.10
Syväojan aarniometsän hyvä puoli on se, etti koskaan ole yli kahden kilsan päässä lähtöpaikasta.
Juu ei kykene paikalle liikaa säätöö. Jos toinen kertai onnistuisi paremmin :)
mutanaama
01.10.2014, 21.37
kiitos kaikille, siitähän tuli ihan kunnonkokoinen lössi, kun yhdeksän ukkoa kiemurteli pitkin syväojaa. Yksi tekninen murhe, ja sekin saatiin fiksattua kotioloissa.
Iso kiitos kartturille hienosta lenkistä. Sunnuntaina 9.00 lähtee makkaralenkki Tapaininlinnankoululta Hyvinkää. Käydään Kallen laavulla notskilla syömässä eväät. Matkaa kertyy n.50km.
Olipahan taas tapahtumarikas lenkki. Meno oli odotetun takkuista kun ajoi ensimmäistä kertaa metsässä läskillä koko kesänä, mutta se kammen irtoaminen kruunasi koko homman. Kiitoksia Zipolle ja HC:lle ensiavusta metsässä ja Mutikselle lopullisesta korjauksesta pajalla. Säästyin pitkältä kotimatkanylkytykseltä. Nyt oli kampi kovaa kiinni vielä kotonakin.
Pitäisi selvästi pysyä pois setälenkeiltä jos haluaa pitää kaluston ehjänä. Tuntuu että aina hajoaa jotakin. Tänä vuonna on tullut ajettua jo melkein 5 tkm eikä ole hajonnut kuin yksi tubeless-venttiili, mutta heti kun lähdet setälenkille niin ensin meinaa irrota rengas ja sen jälkeen lähtee kampi irti. Perässä seuraavan huoltoauton hankkiminen seuraavalle lenkille ei ehkä olisi mitenkään liioiteltua.
Olipa hyvät polut - riittävästi teknisiäkin polkuja. Vielä jäi yrittämisen paikkoja seuraavaan kertaakin.
THNX
HC Andersen
01.10.2014, 22.28
Kivaa oli vaikka mun meno oli tahmeaa, ei näköjään fillari kulje metsässä jos on samana päivänä ajanut työmatkat pyörällä, rakentanut taloa sekä syönyt ainoastaa yhden leivän sekä kreikkalaisen salaatin.
SEURAAVA LENKKI PERJANTAINA MUNKKIKOSKELTA KL.19 2-3h
Pullomäki.Stna se mee ikinä ylös.Joskus ko.spotin sahaaminen hyvillä jaloilla ,pääsisi vähän pidemälle tai sitten ei???
mxv:n pitää tärvellä kalustoa arkiajossa, sit se pysyy nipussa setälenkeillä, koska ei se ny joka ajolla voi piimiä :)
Kiitos retkueelle seurasta. Toipilasaika jatkuu kuuman suihkun jälkeen punkassa.
Pitääks joku kerta mennä zipon edellä pullomäen päälle keittään pultsarikeittimellä pannukahvia. Saa sit ryystää koko kiulun kun polkee ylös??
mutanaama
02.10.2014, 00.26
Vähän mua pelotti, että meneekö Simmis ylös, mutta onneks alarinteen kivikko viskeli ukkoa suuntaan jos toiseen, ettei pääsyt flowlla kuusta kiertämään :)
Mutta narumäki on nyt todistettu ajettavaksi useamman kuskin voimin. Jasa ja Simmis uusimpia, Zipolle toi nyt on jo pala kakkua. Itse pääsin jyrkimmän kohdan yli, mutta sitten ei vaan jaksanut siitä loivemmasta eteenpäin, jalat ei vaan suostunu yhteistyöhön. Seuraavalla kerralla sitten.
Kuusen jälkeen ei tahdo löytyä ryyniä jaloista että pääsisi ne 2 kallioporrasta ylös.
HC:llakin tökkää samaan paikkaan.
Narumäki?Kaikkihan sen pääsi ylös,yhtään kuskia ei jäänyt matkalle.
mutanaama
02.10.2014, 10.06
Ihan totta, sanotaan sitten näin, että kolmella oli puhtaampi tekniikka kuin muilla ei ollut.
Kuusen jälkeen ei tahdo löytyä ryyniä ...
Tulemma illan pimennettyä ja poistamme 6en - parantaako tilannetta?
mutanaama
02.10.2014, 11.21
Ei käy, ei ei ei.
Ei käy, ei ei ei.
Tää nyt vaa oli heitto sarjassa jos ja jos olis siivet ...:rolleyes:
Olitteko te huomen iltana ajamassa jotain jossain?
mutanaama
02.10.2014, 23.41
..nips jotain selittelyä...
SEURAAVA LENKKI PERJANTAINA MUNKKIKOSKELTA KL.19 2-3h
Ens viikonloppuna olis aikaa läskitellä ko. retkue uuvelleen. Oliskos lauvantaina lähtijöitä?
Ei onnistu meikälle tänä pyhänä, pöh. Pitäkää hauskaa Salpausselällä.
sixsixone
02.10.2014, 23.57
Tää voi kans ilmestyä munkkikoskelle jos saa omat ja valojenakut ladattua ajoissa. Pitää kattoo miten yö menee kun pitäs töissä olla. Kiinan valo päähän 1600 lumenia ja ehkä stongaan voi joku tuikku löytyä. Kahtellaan...
Voisin koittaa osua paikalle tänä iltana.
mutanaama
03.10.2014, 10.32
Jos saan päikkärit vedettyä niin tämäkin tulee
Shimaani
03.10.2014, 10.45
Perjantain perjantain perjantai, tänäänhän on meidän seuran PK-tottisvuoro samaan aikaan kummuut Sedät ryntää mettään paistaa oravia luumeneillaan. No, ehkä joskus sit.
Elämöinti on valintoja, toiset on parempia kuin toiset..... *sigh*
http://www.taloussanomat.fi/markkinointi/2014/10/03/oikeus-fifty-sixty-ei-tuo-mieleen-matti-nykasta/201413748/135 jostain syystä mullakin tulee aina mutis ja satusetä mieleen :)
Sex and drugs and rock'n'roll illalla?
-> New drugs + kotisoffa. Ei lähtenyt tauti ekoilla myrkyillä joten lepäillään toistaiseksi.
HC Andersen
03.10.2014, 22.57
Illan lenkki sai hyvän kaliajanon aikaiseksi *krätsih!*
Silkkaa parhautta oli Y-tien pohjoispuolen polut, en muista koska olen viimeksi siellä ajanut, varmaan keväällä, linjojen alle oli käyty harventamassa pusikkoa sekä ajamassa jollain isolla vehkeellä, päivityskeppejä oli poluilla aika paljon. Kiitos seurasta.
Shimaani
03.10.2014, 23.02
Aijjuu, unohin varoittaa. Käytiin aamuhaukuttelulla siellä sähkölinjalla ihmettelemässä aikaansaann oksia. Se koekuoppa ihmetyttää vähän enempi, mitvit se tekee keskellä sähkölinjaa? Ne polut on aika *piip* pluikkaita myös jalankulkevalle.
sixsixone
03.10.2014, 23.13
Huippu lenkura!Uusia polkuja tuli opittua, vielä kun ne muistas sitten päivänvalossa. Itellä ei oikein ajo luistanut. Kai se menee sairasteluiden ja valvomisen piikkiin. Flätit saa lähteä ja lukkikset tilalle.kivaa oli, tää on parhautta. Kiitos äijät!
sixsixone
03.10.2014, 23.25
Ei sunnuntaiks olis mitään lepposaa ajelua+makkurinpaistoa? Esim. Tyttömäelle mistä oli joskus puhetta...
Pienen pieni reikähän sieltä sisurista sitten löyty. Jos ton sisurin paikkaamalla saisi edes mukaan kulkevaksi varaosaksi... Muuten kyllä ihan mukava kiemura. Loppu vaiheessa hommasta alkoi löytymään jotain pientä aavistusta miten sitä pyörää ehkä voisi ajaa.
mutanaama
03.10.2014, 23.45
Kiitos kaikille ajoseurasta, se hassu kapearenkainenkainenkin phillari saatiin onnellisesti kodin viereen.
Hmm.. Jotain vois tosiaan keksiä. Huominen on ajokieltoa, mut suntaaki saattais käydä.
sixsixone
03.10.2014, 23.53
^ Siinä tyttömäen vieressä on kuulemma myös poikamäki. Törmäsin vanhaan mummelliin siellä kun olin salaa testailemasssa uutta läskipöörää. Ihmetteli kanssa että ompas leveet renkaat[emoji1]ja turisi niitä näitä.
Shimaani
04.10.2014, 10.01
Käytiin aamupimeällä haukun kera paksuttelemassa ne altaanympärystän ja Ü-tien pohjoispuolen polut läpi ja se sähkölinjan alunen on aika stn liukas jopa takaNatelle. EtuBud kyllä meni ihan suoraan, outoa. Kovin vähän siellä näkyi leveitä renkaanjälkiä...?
Valkoinen koira muuttui hassunhajuiseksi mutamonsteriksi :-D
Sunnuntaina aikataulussa tilaa vasta illansuussa, maanantaina vapaa päivä eli virka-aikaankin pääsis polkuille.
sixsixone
04.10.2014, 18.09
Noniin, vaihdoin muklukkiin Answerin stongan ja 50mm kannattimen. Parkkipaikkatestin perusteella tuntuu ihan jees.
Oliko huomenna ajamaan lähtiöitä?Mulle käy melkeen kaikki ja missä vaan..
Manantaina voisi olla lievä mahdollisuus päiväretkeen. Onko Shimaanilla joku suunnitelma?
mutanaama
04.10.2014, 19.20
Mä olen ainakin aamupäivän ihan vaan töissä. iltasella pääsis varmaan ajelemaan.
sixsixone
04.10.2014, 20.36
Lähen su klo15.00 petikon ulkoilualueen parkkikselta pyörimään petikko-keimola akselille. Varmaan 2-3h.Sellasta sunnuntai ajoa. Saa liittyä seuraan jos jotain kiinnostaa.
mutanaama
04.10.2014, 20.54
Yritän olla paikalla, jos saan vaan hommat valmiiksi. Kuulemma syksyllä on jotain hommia pihalla??? Kuoleehan noi kasvit kumminkin.
sixsixone
04.10.2014, 21.37
Yritän olla paikalla, jos saan vaan hommat valmiiksi. Kuulemma syksyllä on jotain hommia pihalla??? Kuoleehan noi kasvit kumminkin.
Pakkaanko reppuun hiiligrillin,makkurit jajaja?
Lähen su klo15.00 petikon ulkoilualueen parkkikselta pyörimään petikko-keimola akselille. Varmaan 2-3h.Sellasta sunnuntai ajoa. Saa liittyä seuraan jos jotain kiinnostaa.
Mä tuun messiin
mutanaama
04.10.2014, 21.57
Pakkaanko reppuun hiiligrillin,makkurit jajaja?
Prhana, mulla ei oo aikaa ku muutama tunti, mutta kai siinä nyt ehtii yhet makkarat laittaa. Eli messissä
sixsixone
04.10.2014, 21.59
Selkis, tämä selvä[emoji4]
.... maanantaina vapaa päivä eli virka-aikaankin pääsis polkuille.
Juu, tähän viestiin vaan tartuin kun sattui itselle viikkovapaa maanantaille. Katsellaan.
Shimaani
05.10.2014, 17.34
Muanantaina voisi olla lievä mahdollisuus päiväretkeen. Onko Shimaanilla joku suunnitelma?Mulla mtn plääniä ole. Katotaan ny aluks mihin aikaan herään, juoksutan haukun ja miltä päivän keli näyttää. Sitä saattaa jopa joutua etelä-Hämeen järviylängölle tai sit ihan vaan lähipolkuja nuuhistelemaan, fiilispohjalta meinaan mennä.
https://lh4.googleusercontent.com/-W-yQ3urn0DY/VDFdT-FboEI/AAAAAAAABoQ/7XzP7m2ZN0I/s800/P9050053.JPG
https://lh4.googleusercontent.com/-0E0iYQtRVI4/VDFdSzH_qEI/AAAAAAAABoI/m2uUivr_c0c/s800/P9050054.JPG
HC Andersen
05.10.2014, 19.06
Hyvin jaksoin lähes 5 tuntia Pahiksen parhautta suklaapatukalla ja puolikkaalla kävyllä.
mutanaama
05.10.2014, 19.10
Olipas taas hyvin vietetty sunnuntai, kuusi meitä läksi petikosta kohti ääretöntä ja sen yli, yllättäin sama määrä oli lenkin lopussakin. Reissu kesti himasta himaan noin 3,5h.
Alkumatkasta käärme puras kokematonta muklukkia mutta vaihtotalous toimi: Sisurista vaihtoineen sai oluen ja makkaraa. Koin jääneeni voitolle :) Petjalan pystysuoran kivinousun uskalsin ekaa kertaa ajaa alas, taatusti hitaammin ja rumemmin kuin kukaan ihmiskunnan historiassa, mut tulin kummiskin. Mtok tuli kanssa, mutta selkä edellä, mitäs lähti alhaalta ylöspäin. Muuten matka tais olla täynnä onnistumisia, makkara ainakin oli läpeensä kypsä.
HC Andersen
05.10.2014, 19.14
Mä vähän arvoin että olisin tullut jatkamaan Petikkoon mutta kuten Pahiksen kuvasta näkyy niin tankkaus aamuretkellä oli hieman huono.
Kiitokset taas kerran sedille ajoseurasta. Mukava lenkki oli ja makkara maistui.
Ja alas tultiin tosiaan takaperin, tekniikassa vielä hiomista..
Junnukin oli kuulemma tyytyväinen lenkkiin
sixsixone
05.10.2014, 19.51
Jees,tattis kaikille mukana olleille ajoseurasta.
Taas löyty uusia pätkiä mistä en ollut ajanut. Pyörän säädöt rupee pikkuhiljaa menemään parempaan suuntaan.
Iso kiitos mutikselle pikahuollosta ja sisurista!
Leikki olis muuten loppunut lyhyeen. Saat toki sisurin tilalle kun seuraavaks nähään.
Täytyy näköjään ostaa noita repullinen varastoon.
Jepujee, huomenna juostaankin sitten virastokierros joten pyöräily jää hyötyliikunnan tasolle.
Viikolla joku ilta jotakin?
Mtok tuli kanssa, mutta selkä edellä, mitäs lähti alhaalta ylöspäin.
Oliko liukkaat kengänpohjat vai alkoiko keulimaan yli siitä kinkaman päältä?Jotain 5 vuotta sitten hurautin Hecklerillä ekan kerran ylös eikä sen jälkeen siitä tietääkseni kukaan takaperin volttia ole heittänyt.
Eikä tietenkään kuvaa?
Yritettikö sitä nuotilaavun kallion "kurua" ajaa alas sekä ylös?
@PaH.29" keula löysi paikansa.Cash OK?
mutanaama
05.10.2014, 22.37
Ei käyty sen kaltsin päällä ollenkaan.
mutanaama
08.10.2014, 19.56
Otetaans uusiksi viimeviikkoinen, sopisko lähtö kello 12:00, pääsis vielä valosalla himaan, mut ehtis aamusta koiran kusettaa. Eli lähtö Petikon urheilpuiston parkkikselta.
Shimaani
08.10.2014, 20.05
Mikänä päivä viikosta?
mutanaama
08.10.2014, 23.01
No sit vaikka lauantaina.
HC Andersen
08.10.2014, 23.07
Mä pääsen vasta lauantaina pimeän aikaan metsään, sunnuntaina tod. näk. duunia. Perjantai ilta vahva ehkä.
sixsixone
09.10.2014, 00.43
^^^Lauantai hyrräily kuullostaa hyvältä. Saatan tulla mukaan jos toi lentsu alkas lääkkeillä selättymään.
Toi huominen puolpäivä lepikossa vai kepikossa viel voimissaan?? Vai pitäskö tässä sit sumfatirallallaa saunaan mentyä?
kuuklasin osoitetta ei löytynyt kuin tällästä:
MURHA.INFO • katso viestiketjua - Vaimo ampui miehensä Vantaan ... (http://murha.info/phpbb2/viewtopic.php?f=2&t=9188&start=15)
murha.info › ... › Henkirikokset kotimaa (http://murha.info/phpbb2/viewforum.php?f=2)Translate this page (http://translate.google.fi/translate?hl=en&sl=fi&u=http://murha.info/phpbb2/viewtopic.php%3Ff%3D2%26t%3D9188%26start%3D15&prev=/search%3Fq%3Dpetikon%2Burheilupuisto%26client%3Dfi refox-a%26hs%3D6Fh%26rls%3Dorg.mozilla:fi:official%26cha nnel%3Dsb)
Jun 21, 2010 - 15 posts - 13 authors
Perheenisä oli lähtenyt sovittuun tapaamiseen lauantai-iltana, ja hänet löydettiin seruaavana aamuna Petikon urheilupuistosta ammuttuna.
Justjust, rupee arveluttamaan (vaikken todistettavasti oo saanutkaan).
http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=8000&text=t%C3%A4m%C3%A4k%C3%B6+lie&srs=EPSG%3A3067&y=6685504&mode=rasta&x=379431&lang=fi
mutanaama
10.10.2014, 23.21
Nonni. siis huomenna kello 12:00 petikon urheilukentän parkkiksella. Jos ei löydä perille käydään ottamassa eksyneet lampaat kyytiin petikon aapeeseeltä. Juuan kaffet samalla ja vittuillaan rekkakuskeille.
***** mä osaa pieniä kuvia ni en viittiny ruudun kokoista karttaa tähän, lie ollu tuo mun linkki sinne kohteeseen oikein? Ja millä tohon linkin masentavan hieroglyfin tilalle saa jonkun ketterän sutkausken näkymään.
(teknourpo kiinnittelee täällä jekkulankaa viilipurkkien välille, ni voi leikkii daamin kaa sisäpuhelinta. PFFFTHH)
Emäkätevä foorumisofta muuten: muuttaa karkeat genitaalinimitykset automaatisesti loistoarvosteluiksi. Kiva huomautus kielenkäyttöni kaunistamisesta :o
Petikko olisi oikein hjuva, mutku mää taas sitä iänikuista neulaspolkua. VPCX kiertelee Melkutinta + muutamaa muuta lämpärettä Lopella.
Söndaagina ehkä Kontulaan seuraamaan kuinka ne oikeat syklotinkisakuskit ajelee.
@petjala
1. kopioi linkki
2. kirjoita voorumille hauska savosutkaus
3."maalaa" se sutkaus siniseksi
4. vastauskentän yläp. 5. oikealta kuvaketta pitää osata tökätä
5. ruudulle ilmestyvään pumpsisikkunaan pasteeraat sen linkin ja klikkaat ok.
pitäisi onnistua.
sixsixone
11.10.2014, 00.03
Mä vielä arvon lähteäkkö vai eikö... Sen verta lääketokkurassa ettei edes kalia maistu.Ehkä sitä pystyy letkan hännille tulla roikkumaan kun ei kiinnosta soffalla enään makailla.
... ... Juuan kaffet samalla ja vittuillaan rekkakuskeille.
Toivalan Essolle tuli aamuyöstä rahtari hirrmuiset pussit silmien alla. Herra näytti kaikinpuolin kamalalta ja ja ryytyneeltä, joten kassalikka tarjoamaan syötäviä: "Päevän pannu?" Tähän rahtari lausui voipuneena: "Ja sen piälle koko yön ajana."
Dänks kmw:lle riittävän yksikertaisista ohjeista. Luikahdan salaharjoittelutopikkiin.
Zipo soittaa mulle sit aamusta vaikka kyn-piltä , jos kaipaa kyydin tonne periferiaan.
mutanaama
11.10.2014, 01.21
Tää siirtyy ihan polkemisvoimin täältä sinne.
@petjala.Ehdin houkutella kotikylältä täpäri/autokuskin mukaan jo eilen.Siirtymä on siis jo hallinnassa.
Saatama ilmestyä ihmettelemään suorituksia.
@mutis.Muistelen nähneeni sinistä heijaistinteippiä BG:n peltivanteissa?
Jos on jäänyt hyllyyn niin kelpaisi tänne sävyvarauksella.(värikoodausta isoon trekkiin)
Tekis mieli lähtee Hoorekiin, melkeen kuin kotipaikka.
montako tuntia on tarkotus ajella?
Shimaani
11.10.2014, 10.21
Paksuttimen takajarrutin on edelleen korjaamatta vaikka se jo eilen porsi. Tuskin ehdin puolenpäivän lähtöön kun on vähän *piip*sti muutakin touhuttavaa mut mikäänhän ei oo aina mahdotonta.
mutanaama
11.10.2014, 11.20
@petjala.Ehdin houkutella kotikylältä täpäri/autokuskin mukaan jo eilen.Siirtymä on siis jo hallinnassa.
Saatama ilmestyä ihmettelemään suorituksia.
@mutis.Muistelen nähneeni sinistä heijaistinteippiä BG:n peltivanteissa?
Jos on jäänyt hyllyyn niin kelpaisi tänne sävyvarauksella.(värikoodausta isoon trekkiin)
Kysäse Shimulta, mulla sitä on vaan pikkanen pätkä, josta ei tuu ku kiukkuseksi
ota mukaan vihanen pätkä niin tsekkaan sävyn.
sixsixone
11.10.2014, 17.34
Eipä pöllömmin vietetty lauantai iltapäivä.Hyvät polkusetit+kikkailut.Endomorffi toimi takana hyvin kun muistaa kalliolla pitää perseen penkissä.Ohjaamon säädöt taas vähän parempaan suuntaan,ei kai sitä Roomaakaan päivässä rakennettu...Kiitos ajoseurasta koko poppoolle!Kivvaa oli [emoji4]
HC Andersen
11.10.2014, 17.42
Jos sinistä tarvii niin mulla taitaa olla puoli neliötä.
HC Andersen
11.10.2014, 17.43
Endomorffi toimi takana hyvin kun muistaa kalliolla pitää perseen penkissä. [emoji4]
Vielä kun kuvio kuluu auki niin pito paranee.
mutanaama
11.10.2014, 17.49
No hyvä nyt lukee, mä olin jo pakkaamassa tohon aikaan. Mut kiitos taas kaikille seurasta, jalat on vähän väsyneet, mutta siihen nähden mitkä oli ensifiilikset, niin hetkittäin melkein kulki.
sixsixone
11.10.2014, 17.50
Vielä kun kuvio kuluu auki niin pito paranee.
Jep, niin mä aattelinkin että vaatii sisäänajoa renkaat.Mittasin paineen lenkin jälkeen niin 0,50 bar oli.Kai sitä vois vieläkin varmaan tiputtaa... endo/Larry toimi tän päivän olosuhteissa hyvin.
Ohjaamon hakemista myös täällä,tämänpäivisellä lenkillä veivasin 2 kertaa setuppia.
Eipä osunut stonga/stemmi optimiin koska kinkama jäi nousematta tai sitten loppui usko ja koordinaatio.Renkaiden piikkiin ei voi laittaa failausta.
2 do listaan:Harjoiteltava rytmitystä.
Eturatas häikkä selvisi himassa.Mummisvaihteen 26 rattaasta piiki vääntynyt ja RF:n korotuspala murtunut.32 säilyi priimana.
Vaihdoin uuden 24 rattaan ja korotuspalan sekä uudet ruuvit pska torxien tilalle.Hyvin workkii.
@HC. Sininen kelpaa.Pidä tallessa,noudan sen jollain yhteislenkillä.
Juupas, kiitos letkeestä meiningistä. Ei tullu mokailtua kun oli niin ujo olo
^ei niin ujo kuitenkaan, jottet ois vapautuneesti nauranu sille oranssikypäräiselle nuijalle, joka ihan väkisin keuli ittensä katolleen, kun loppu taidot kallionkyljen mopospoorinousussa.
Kiitos kaikille pörhelöille tämänkin päivän ulkoiluannoksesta.
@zipo: Rytmitys on kyllä monin paikoin ratkaisevassa asemassa. Jos on kamalasti tohinaa ja voimaa ilman järkee ja tarkkuutta, saa kuusenkävynkin tuntumaan maailmanluokan ansalta, josta ei horjumatta yli mennä. (yläasteen musiikkitunnin traumoja: jalka-käsi-jalka-käsi, ja haitsu mukaan, jalka-käsi-jne)
Marsusram
12.10.2014, 00.51
Olisko täällä esim. PaHilla tai kmw:llä (tai Kapu? Tapio H? jos lukevat tätä?) tietoa kun tästä (http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=8000&srs=EPSG%3A3067&y=6693319&x=365957&lang=fi) alkaen tuo polku luoteeseen kohti Koskelan tilaa on ajokelvoton hakkuiden, mätästyksen & uusien taimien takia... niin että oliko tuossa joku etelämpänä joku haara joka menisi tuosta Tytinmäen reunaa R2000:lle? Oliko tuolla suon keskellä joku polkuristeys vai muistanks ihan väärin.
Jossain muistelen jonkun puhuneen tuosta Tytinmäestä jotain, että jotenkin liittyis jonkun asian kiertämiseen. Olisko liittynyt mtbcf:n jonkun ajon reittispekuun tai jotain :seko:
Tytinsuon puoli tuli tsekattua. Heikkoja könypolkuja löytysi.
Lähdin R2000lta jo Kuikunlammen pohjoispuolista notkoa, mutta siellä oli puuta poikittain.
Sitten tuli vahvempaa uraa vastaan, kenties pohjoisesta R2000 varresta tulee riistanruokintapaikalle (http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=8000&text=Riistansy%C3%B6tt%C3%B6paikka&srs=EPSG%3A3067&y=6693355&x=366413&lang=fi).
Siitä meni ura Tytinsuolla kartassa näkyvälle kiven läheltä vinosti ylös nousten kumpareen yläpuolelle ja pudottaen alas satulanotkoon.
Sieltä meni ura suon laitaa (suolle menevä näytti tyssäävän), mutta menin heikkoa uraa eteläpuolella nousevan jyrkänteen alta polulle.
Myöhäisheränneet kiitokset eilisestä! Kumman kivaa tuolla Hoorekin nurkilla on ja jäihän sinne se nyppylä mieltä kaivelemaan. Pakkohan se on sinne uudestaan suunnistaa lähiaikoina...
sixsixone
13.10.2014, 01.03
Käytiin MTOK:n kanssa ajamassa valoilla paloheinä-silvola polkusia n. pari tuntia.mj-880 valaisin tuntus toimivan kypärässä paremmin kuin stongassa koska varsin suppea valokeila.
Tytinsuon puoli tuli tsekattua. Heikkoja könypolkuja löytysi....
No hitto, jotain pitäisi kehitellä tuon kadonneen yhteyden tilalle. Tulisihan noista könypoluistakin jotakin kun olisi käyttäjiä.
Trail bliss. Melkein 5h Epun perässä Hikiältä lounaaseen. Rutikan hoodeilla käännös takaisin. Aurinko paistoi, syksyn kauneus kauneimmillaan ja polut silkkaa parhautta. Eeppisromantillinen retki!
sixsixone
17.10.2014, 08.59
Minkä kokoisia jarrulevyjä ootte käyttänyt Shimanon jarruissa läskeissä?Crc:llä olis asialliseen hintaan jarrusettejä mutta eteen 180mm levyä 6-pulttikiinnityksellä ei ollut mitään vaihtoehtoa saatavilla.203mm ja 160mm levyt ja adapterit olis vaihtoehtona.
HC Andersen
17.10.2014, 10.14
71kg massalle on riittänyt 160mm läskissä, noin niiqu mun mielestä.
sixsixone
17.10.2014, 11.12
^Oukki doukki,dänx.Polttelis painaa tilaa nappulaa.. [emoji4]
mutanaama
17.10.2014, 12.01
Kai se nyt teille riittää, kun jätkät vaan menee eikä jarruttele. Toisin se on mulla, kun ylämäet tunkataan ja alamäet mennään jarrut pohjassa. Tai tunkataan.
Mistä tulikin mieleen perjantai-illan työviikon päättäjäislenkki. Mentäiskö tällä kertaa petikkoon pimeällä, lähtö 18:30 petikon urheilupuiston parkkikselta.
sixsixone
17.10.2014, 12.34
Kai se nyt teille riittää, kun jätkät vaan menee eikä jarruttele. Toisin se on mulla, kun ylämäet tunkataan ja alamäet mennään jarrut pohjassa. Tai tunkataan.
Mistä tulikin mieleen perjantai-illan työviikon päättäjäislenkki. Mentäiskö tällä kertaa petikkoon pimeällä, lähtö 18:30 petikon urheilupuiston parkkikselta.
Kuullostaa houkuttelevalta toi pimeelenkki.
Oon luvannu maalata tytön huoneen niin aika tiukille menee varmaan. Käviskö yhtään myöhemmin?
HC Andersen
17.10.2014, 12.55
Mulle sopii 18.30 ja myös myöhemmin, ihan up yours.
sixsixone
17.10.2014, 13.23
Mulle passais 19.30.
Kuis mutikselle?
mutanaama
17.10.2014, 14.45
Juu, sopii
HC Andersen
17.10.2014, 15.16
Oliko se mun vuoro tuoda bisset?
Shimaani
17.10.2014, 15.23
Koirakoulukenttävuoro @ Talinhujppu loppuu 1900 jtn ei ehdi edes 1930 lähtöön. Tosin, ei tällä kintulla muutenkaan vähään aikaan poljeta kuin rauhallisesti koiraa juoksuttaen. Muistasinkohan mää penkoa tuota jakkaraosastoa herra Süväojaa varten...?
sixsixone
17.10.2014, 15.48
Juu, sopii
Hyvä homma, 19.30 sovittu!
Pärjäiskö siellä vielä sortseilla[emoji16]
mutanaama
17.10.2014, 17.48
Pärjää ilman muuta, laittaa vaan jotain sopivaa alle, vaikka toppahaalarin. :)
sixsixone
17.10.2014, 23.14
Hubaa perjantaikikkailua.Tattis äijät seurasta ja HC:lle kuntojuomasta [emoji4]Cheers!
HC Andersen
17.10.2014, 23.15
Perjantai illat on parhautta!
sixsixone
17.10.2014, 23.19
^Onnistuko fiilistelykuvat?
sixsixone
17.10.2014, 23.20
^^Onnistuko fiilistelykuvat?
HC Andersen
17.10.2014, 23.23
Me käytiin hiljentymässä pimeässä metsässä Jampan muistoksi... R.I.P
http://i222.photobucket.com/albums/dd231/hcandersen/Bisseajot2_zps994de7f5.jpg
http://i222.photobucket.com/albums/dd231/hcandersen/Bisseajot_zps28e1987d.jpg
mutanaama
17.10.2014, 23.36
Perjantai illat on parhautta!
Juu, mikä duuni????
HC Andersen
17.10.2014, 23.38
Juu, mikä duuni????
Velat muuttuu saataviksi
sixsixone
18.10.2014, 18.46
http://tapatalk.imageshack.com/v2/14/10/18/f719c1cd2be5eef0519e6c871303f423.jpg
Piti käydä Pirkan kanssa vielä fiilistelemässä hoorekin kikkakallioilla.Vaihdoin 35mm stemmin 50mm tilalle.Ohjaamo tuntus toimivan hyvin tolla lyhkäsemmällä.Loistava keli [emoji4]
Shimaani
18.10.2014, 20.52
Loistopäivä metsästää reilu kolme litraa jäisiä suppiksia con haukku und puolitoista jalkaa. Onnistuin aamusella teippaamaan kintun liki toimivax, woo hoo!
Häätyy olla tyytyväinen siihen mitä on eikä turhaan haikailla jtn muuuuuta.
Koskahan sen OG stongan kiinnisaislaitettua......
HC Andersen
18.10.2014, 21.54
661:llä on näköjään ollu hyvä fiilis *peukku*
Mynämäen kalliobaanat oli ihan parhautta, lisätään ehdottomasti ens vuoden redukalenteriin.
Hyppään vauhdissa ketjuun mukaan. Sain Siltamäen Mäkkärillä vinkin sukkisporukalta, että täältä voisi löytyä Itä-Helsingin suunnalla liikkuvia paksupyöräilijöitä? Vähän noi reitit hakusessa, Kivikossa löytyy jotain lyhyttä polkua, mutta kai tässä ilmansuunnassa muutakin löytyy? Niin hattua pitää nostaa niille neljälle jotka aamupäivän kaatosateessa maantielle lähti.
Tekniikka on huono johtuen hemmetin pitkästä tauosta.
HC Andersen
19.10.2014, 20.26
Kyllä Itä-Helsingissä ajellaan aina välillä, enimmäkseen ajellaan keskuspuistossa, mutta voisin vaikka tulla joku ilta sinne itään ajamaan.
Kyllä Itä-Helsingissä ajellaan aina välillä, enimmäkseen ajellaan keskuspuistossa, mutta voisin vaikka tulla joku ilta sinne itään ajamaan.
Sehän olisi mukavaa. Valo pitää vielä hommata. Kai se on Wilma hommattava.
HC Andersen
20.10.2014, 00.37
Sehän olisi mukavaa. Valo pitää vielä hommata. Kai se on Wilma hommattava.
Joo, jos on paljon ylimääräistä rahaa niin miksi ei... Mulla on Magicshinen lamppuja käytössä, hinta/laatu suhde on ok, XXL myy erittäin hyvään hintaan.
Lupinelle vaihtoehto:http://www.crgmoto.co.uk/mountain-bike-lights-26-c.asp
X2 käytössä ja XS tilattu 7.10 eikä vieläkään ole tullut perille.CRG .ltä kestää aina toimitukset ihmeen pitkään.
Kuntoilija
20.10.2014, 07.08
Mulla on ainoana valona kypärässä x1 eikä sekään ole päällä koskaan täydellä teholla. Backupina normifikkari repussa.
sixsixone
22.10.2014, 07.56
Olisko perjantaille jotain kikkailua tai vastaavaa iltaselle?Illalla olis kalenterissa vapaata.
mutanaama
22.10.2014, 11.50
Ilta sopii hyvin. Kiinnostaako ajelu syväojalla kello 18:00 jälkeen.
sixsixone
22.10.2014, 12.30
Joo toki voin tulla välillä sinnepäin kans.mun autossa pääsee länsi-vantaalta jos joku haluu sieltä suunnilta tulla kyydissä...
HC Andersen
22.10.2014, 12.55
Perjantaille *kops*
sixsixone
22.10.2014, 13.21
Ilta sopii hyvin. Kiinnostaako ajelu syväojalla kello 18:00 jälkeen.
Missä myö nähhään?
Mä voin tälläkertaa ottaa baarikaapin
Reppuun! [emoji4]
Shimaani
22.10.2014, 14.19
... Kiinnostaako ajelu syväojalla kello 18:00 jälkeen.Kiinnostaajuu mut kalenteri on perjantai-iltain osalta täynnä koiratreeniä koko loppuvuoden.
mutanaama
22.10.2014, 17.56
Osoite on sompiontie 13 vantaa
mutanaama
22.10.2014, 19.01
hmm.. tajuskohan varmasti kukaan, että tänään ???
sixsixone
22.10.2014, 19.12
hmm.. tajuskohan varmasti kukaan, että tänään ???
Mä oon luullu että puhutaan perjantailenkurasta[emoji15]
Shimaani
22.10.2014, 19.19
Eihän tänään ole perjantai?
mutanaama
22.10.2014, 20.11
Nou hätä, tää sopi mulle paremmin, sain testattua satuloita ihan rauhassa. Juuei brooks ja mun hanuri/ajotyyli nyt vaan sovi. Sain samalla merkattua yhden uuden polunkin niin, että löytyy uudelleen :D. Mut pidetään kiinni tuosta perjantaista, ja mä hoidan tällä kertaa oluttarjoilun. Asiasta ei neuvotella.
Shimaani
22.10.2014, 20.35
Siis tälle ei olutta perjantaina... :-D
HC Andersen
22.10.2014, 20.49
Ai mutis pistää bisset.... taitaa joutua ajamaan siirtymät pyörällä:cool:
mutanaama
22.10.2014, 21.12
Suosittelen samaa 661:lle :). Siirtymä keimolan kautta on oikeesti ihan mukava, ajanhan mäkin sen 90% lenkeistä.
sixsixone
22.10.2014, 21.58
Voishan sitä siirtymät ajaa läskillä jos HC lähtee oppaaksi.En muuten löydä välttämättä valosaan aikaan perille [emoji4]
HC Andersen
22.10.2014, 22.28
Sovitaan treffit sitten vaikka Petikon ABC:lle
sixsixone
22.10.2014, 22.43
^Jep, passaa. Monelta?
HC Andersen
22.10.2014, 23.01
Jos Perjantai startti oli mutikselta kl. 18 niin silloin vois treffata kl.17.15
sixsixone
22.10.2014, 23.31
^Tämä sopii hyvin.Tulen siihen ABC:lle.
HC Andersen
24.10.2014, 23.19
Banjomaan MetsäKeijolle kiitos, metsän antimet oli hyvät ja runsaat.
sixsixone
25.10.2014, 00.17
Kovalevyn resetointi työviikon jälkeen onnistunut.Syväojan maastot oli mukava kokemus arteenetsintöineen.Iso kiitos mutikselle opastuksesta ja nestetasapainon huolehtimisesta!Tää on sitä parhautta! Cheers!
42km tuli siirtymien kanssa mittariin.
mutanaama
25.10.2014, 02.06
Jag Tackar och påckar, vaimo, tai siis se nainien kun täällä asuu väitti että olen humalssa. Hassu väärinkäsitys väitän ma.
Kas, pitäis jaksaa vissin ajaa siirtymät pyörällä jotta pääsisi tunnelmaan.
Kuntoilija
26.10.2014, 09.10
Voi mahoton. Mutis täällä juottaa kanssa pyöräilijöitä tajunnan rajamaille. Hivenen arveluttavaa toimintaa banjolaakson seudulla.:cool:
Minä olen viimeksi pyöräillyt viisi viikkoa sitten sukkikset jalassa keskiuudenmaan turneen. Sen jälkeen meni kylpyhuone remonttiin, joilloin sekä kropan että pyykin pesu meni niin hankalaksi, että hikiliikunta piti laittaa telakalle. Ensi viikolla näyttää remontti valmistuvan, joten ensin kuurataan asunto remonttipölystä ja sitten viikonloppuna on mahdollista päästä taas satulan (pyörä) päälle. Tein jo tässä remontti kärvistelyssä uuden vuoden lupauksen kuntoilun suhteen, muttei siitä sen enempää, ettei tarvitse mämmin tapaista tuotetta makustella. :p
Polte on kyllä kova päästä taas metsään Fattyn kanssa, kun tulee olemaan viimeinen puolivuotinen sen kera. Siirtyminen saksalaisen postimyyntifirman tuotteiden käyttäjäksi on jo alkanut, kun ensimmäinen kippurasarvinen on jo meidän olohuoneeseen muuttanut ja toinen läskimpi on tilausputken alussa.
^RAIB -malli selvästi käytössä?
(Redundant Array of Inexpensive Bikes)
Kuntoilija
26.10.2014, 12.29
Mää mistään malleista tiedä mitään. Mutta kun lähes ultegra-osien, kiekkojen/kumien, satulan/tolpan hinnalla saa koko pyörän, joka pitäisi olla vieläpä hyvä, niin pakkohan sellainen rennon leppoisan ajoasennon maantie kiituri oli hankkia ensi suveksi.
sellainen rennon leppoisan ajoasennon maantie kiituri
Mulla on ollut 2 lenkkiä 90mm stemmi Farleyssä juuri kyseisestä syystä.Tuuli hulmuaa parrassa ja kaljut kohdat jäätyy daijussa.
Mitens kilot?Joko on saibansyömislupaus julkaistu tavoitteisiin pääsyn motivoimiseksi?
Brantti on kai häipäsyt muihin hommiin ja onnin salassa pidetty muovirunko julkaistaan vissiin ihan piakkoin?
Sää oon tietty jonkun Rotkon buukannut?
Kuntoilija
26.10.2014, 13.45
Koti infrasta johtuen kilot eivät nyt ihan ole siellä missä pitäisi, mutta kohta on, kun kylppärin saa taas käyttöön. Meniköhän Brantilla ja omistajalla sukset ristiin. En jaksanut odottaa Onniwannin muoviläskiä, joten panin tilaukseen halvimman Rotkon muoviläskin ja päivitän siihen sitten Shimanon slx tasoiset 11 speed vaihdepalikat kun niitä saa ja eteen e13 28 hampainen ratas. Rotko on kotona ennen Jussia ja siihen asti mennään Fattyllä onnellisena.
Ps. Tulen vielä kuluvan vuoden puolella vanhaan kotikaupunkiin (79-00) porukkalenkille, kunhan ensin haen vähän tatsia maastoajosta yksikseni.
näin pääsi käymään
https://lh4.googleusercontent.com/-7s2O807clHU/VFDMosgXknI/AAAAAAAABmg/NaZ4FhkjMoY/w946-h552-no/IMG_20141029_131242.jpg
Komee väri,vanhasta runkorikkosesta mooniksesta kuvaa?
sixsixone
29.10.2014, 20.22
Mites jo tavaksi muodostunut perjantaihyrräily+beer?Hoorekki?mulle kävis vaik 18.00
mutanaama
29.10.2014, 20.38
Lähtö sitten petikon urheilupuiston parkkikselta, sopisko 18:30.
sixsixone
29.10.2014, 20.40
Mulle passaa 1830. Mää hoidan juomat.
https://lh5.googleusercontent.com/-WThOqek7ldc/VFDt68PzXTI/AAAAAAAABmw/s9tRdAhaiZw/w426-h568-no/DSC_0813.JPG
Tuohon konan kuvaan palaten ja niihin maisemiin. Jos joku ilolan huudeilla pyörivä tunnistaa paikan niin kerronpa että kuvaajan takana on tai siis oli hyviä polkuja, mutta konaa kuvaillessa pari metsätuholaista suurineen terineen pistivät metsää matalaksi oikein kunnolla. Kaikki polut ovat pöllien peitossa.
HC Andersen
29.10.2014, 21.06
Mulle sopii perjantaina semmonen tunti puolitoista... koirien hoito vuoro nääs.
Kaikki polut ovat pöllien peitossa.
Prkl.Jotenkin saattoi arvata että motot liikkuu lähimetsissä kun ne ovat saaneet kasvaa rauhassa sen 20 vuotta,Sadonkorjuu....
Oliko joku jättidroppi missä napsahti runko?Yleensä etukolmiot repeää ohjainlaakerin seutuvilta tai keskiön hitsisaumojen vierestä.
Olkoon Kona kestävämpi ja nopeempi.
Ei ollut jättidroppi, eikä vauhtiakaan sen kummenmin. Monttuun törmäsi,mutta hiekkaa oli ja kaikkee pehmeää. En uskonut silmiäni ku rungon näin, että miten voi nyt tässä mennä ku pahempaakin kokenut =) Oli mulla kona kiikarissa ja melkein olin aamulla konaa lähdössä ostamaan.Kuitenkin päätin vielä miettiä ja käydä mondrakerin kanssa ajelulla. Näitä on maailmalla mennyt samanlain. Ja ovat siten noihin uusiin tehneet poikkituen tuohon heikkoon kohtaan. Kona kulkee ja on vetreä kuin sedät metsäpolulla.
Marsusram
29.10.2014, 23.25
Prkl.Jotenkin saattoi arvata että motot liikkuu lähimetsissä kun ne ovat saaneet kasvaa rauhassa sen 20 vuotta,Sadonkorjuu....
Tai sitten Laurentiuksenkujaa alkavat asuttaa. R.I.P. hyvä mäki.
http://kartta.vantaa.fi/?setlanguage=fi&e=25502626&n=6691489&r=1&w=&l=Kaupunkikartta_gd2&o=100
Ikävä kun tuon puolen reitit katoaa, Isoniitun kautta on liian märkää.
Konalliselle onnea matkaan. Nael kummi.
HC Andersen
29.10.2014, 23.32
Onnea apan uudelle konalle, hieno on!
Tuohon konan kuvaan palaten ja niihin maisemiin. Jos joku ilolan huudeilla pyörivä tunnistaa paikan niin kerronpa että kuvaajan takana on tai siis oli hyviä polkuja, mutta konaa kuvaillessa pari metsätuholaista suurineen terineen pistivät metsää matalaksi oikein kunnolla. Kaikki polut ovat pöllien peitossa.
Noista lääneistähän oli joskus aiemmin nettikysely, jossa udeltiin jotenkin "kummoisenkas ihanan hakkuuaukon haluaisit pelottavan ryteikön tilalle?" Vastauksessani myötäilin omistajan oikeudesta hoitaa omaisuuttaa eli harvennushakata talousmetsää paremman kasvun toivossa. Heitin pöydälle myös vision harventamisesta moottorisahalla ja hevosella kuskaamisesta (tai moottorikelkalla/mönkijällä tms.), jolloin metsän virkistyskäytön jatkaminen olisi jotenkin kauniimmalla tasolla. :( Ei siis vielä aika kypsä laittaa jätkää ulkotöihin sieltä kaatokoneen hytistä. Neljään eri vaiheeseen ja lohkoon oli muistaakseni jaettu tuo rankomisrojekti, eli mylläkkää riittää lähiaikoina Kulomäki-Jussla-Ilola-Asola-Peijas -ringin sisällä. ***** ostan mopon ja meen polttaa kumiva kirkkoin pihoihin sunnuntaiaamupäivisin, seurakunnat noi maa-alueet muistini mukaan omistaa.
Apa oli kuiteski hakannut tota Mondrakeria kuin vierasta sikaa jo pitkän aikaa, hiekkamonttu vain naksautti neulana kamelin selän. Onneksi ei tullut miestappioita, noin päin tullut yhteen veljen runkoon vekit ja minun päähän tikit, kun tuplapatista melkein saavutin sen alastulon. Kypäräähän ei luonnollisesti ollu päässä, jottei äiskä keksi jotta ollaan menossa särkemään jo toinen pyörä viikon sisään...
Tai sitten Laurentiuksenkujaa alkavat asuttaa. R.I.P. hyvä mäki. *tästä nips*
Ai sinne on tommonenkin suunniteltu, maailma muuttuu näköjään ja mustakin on tullut vanha/vanheneva pieru. Horisen nykynuorista, enkä siedä kaupunginlaitojen asutuksen laajenemista metsään.
Shimaani
30.10.2014, 12.41
Hyvä ettei apa:lle käynyt huonosti, ainekset oli vähän pahempaankin...?
P-Ü:ssä sähkölinjojen alla on p1run liukasta ja koira muuttuu siellä yhtä hassun väriseksi kuin Puksukin. Ja kuski, piti ajaa päivänvalossa kun prjnt iltalähtöön ei pysty kykenemään *nolomio*
kmw:kö siellä katoavassa metsässä on paksutellut LarryNate -kombolla?
Hyvä ettei apa:lle käynyt huonosti
Juu ei todellakaan ollunna sellainen meininki,että huonosti olisi käynyt. Vauhtia oli kuitenki sen pitä tasaisella polulla saa, ei edes alamäkeä. Tiedä sitten oliko jo muutaman hitin ottanut tuohon rungon kohtaan ja toi pieni tönäys oli sitten viimoinen. Yleistäen tarvisi kuitenkin kovaa vauhtia ja suurempaa tönäisyä nokalle notta tuommoista heti rungolle sattuisi. Aikaisemmin olen vain nettiä selailessa hämmästellyt kuinka vastaavaa saadaan tapahtuneeksi=) että miten voi olla mahdollista... Mutta on se =)
.....
kmw:kö siellä katoavassa metsässä on paksutellut LarryNate -kombolla?
olimmää siellä eilen jokusen tunnin, tosin kombo oli Nate/Nate. Luulen että ajelin n. 80% poluista Pukinvuorentien itäpuolella ja melkoisn paljon epämääräistä ei-polkua. Se linjanalusta on hyvinniin mielenkiintoinen. Vaikka renkaiden pitoa ei käy yhtään moittiminen niin pyörä käyttäytyy saviuralla sangen erikoisesti.
Shimaani
30.10.2014, 13.23
Siä on sit joku muuuuu käynyt Larryn kanssa...
Se saviura on *piip* liukas myös kengän alla - kun päällimmäinen kerros lähtee liusuun niin sit alkaa se homman haasteellinen osuus. Vaikka mää kuinka viskelen niitä päivityskeppejä polulta sivuun niitä uudelleenilmestyy siihen uralle, wtf?
Fook, eilisen pyöränruuvauksen ja klossienvaihdon vaikutukset jäi testaamatta joten Petiikkoon ehtiminen epävarmaa. :(
Oltiin con Stenu & Pötkö Petikossa aamupäivällä. Soramonttu & kalliot, Tyttömäki ja Petaksen polut oli ihan bliss. Paikoin liukkaahkoa, mutta varsin nautinnollista. Yritys oli päästä Keimolan mopopaanalle, mutta ei siitä mtn tullut. Sinne rakennetaan uusia teitä silleen notta että eteläisimmät spoorit ovat vain muisto. Ei käyty pohjoispäässä (tietyömaat tuskin yltävät sinne) vaan ajeltiin Venevajalle jne.
Jahas, starttiaika ja minä kotona töitä vääntämässä.... Ruma sana sanotaan niinkuin se on: "työ".
Liikuva shikaani
31.10.2014, 23.10
Olikos ukot illalla maanläjitysalueella ajelemassa? Hieno valo rimpsu näkyi ylästöntielle saakka :)
HC Andersen
01.11.2014, 00.05
^Ei me pyörittiin Petikon alueella, tietääkseni.
Kiitos kaikille ihanille ihmisille jotka oli taas ajamassa, metsän antimet oli taas vallan loistavat.
sixsixone
01.11.2014, 00.40
Mulla sportträkkeri väitti 22km siirtymien kanssa eli ihan jees pe lenkura. Sen verran pyörä rapaantu että huomenna vois huuhtasta. Kiitokset
mutanaama
01.11.2014, 01.02
Mulla tuli mittariin pari tuntia ajoa hyvässä seurassa. Pursiseuran antimet olivat taaskin ylitsevuotavat :)
Pitäiskö mun lopettaa tipaton tammikuu joka alkoi 4 vuotta sitten.:o
Kehtaisin osallistua pursiseuran kokouksiin useammin ja ajaa rohkeemin vai kostutatteko suut niin ettei hoorekin pumptrackin hiekka narsku hampaissa.
Ei edes satanu vettä,höh.thnx
Minä pyörin pellonreunassa eilen illalla mutta ei kait yhdestä kuskista mitään valorimpsua tule.
Ei ihan 100% kunnossa tuo vekotin ja voi päivää noita multiriliisiklosseja. Hädissäni olin semmoiset ruuvannut alle kun oli muut jo hukattu.
Polkukonkelisti
01.11.2014, 11.36
Kiitokset jälleen Petikon patikoista koko poppoolle! Hieman kyllä toi pelkkä kypärälamppu vääristi mittasuhteita kun oma pyörä näytti langan laihalta muuhun kalustoon nähden:rolleyes: Nii ja tätä taas lisää tänks!
mutanaama
01.11.2014, 12.47
Ai siitä se johtu :), varmaan eturengas jäi jarruvaijerin varjon taakse piiloon. Mutta eipä tuo paljoa sun etenemistä näytä haittaavan.
Liikuva shikaani
01.11.2014, 15.53
Minä pyörin pellonreunassa eilen illalla mutta ei kait yhdestä kuskista mitään valorimpsua tule.
Ei ihan 100% kunnossa tuo vekotin ja voi päivää noita multiriliisiklosseja. Hädissäni olin semmoiset ruuvannut alle kun oli muut jo hukattu.
Kyllä siellä ainakin puolenkymmentä valoa meni jonossa, mitä lie muukalaisia!
sixsixone
01.11.2014, 16.49
http://tapatalk.imageshack.com/v2/14/11/01/dfed86c46f482174fc03a2bd15ebfeaa.jpg
Tän päivän mettäkruisailulla meni pikkusen isompi keppi ketjun/rattaiden ja vaihtajan väliin. Onneks tajusin ajoissa heivata niin ei hajonnut mitään.
Tai sitten Laurentiuksenkujaa alkavat asuttaa. R.I.P. hyvä mäki.
http://kartta.vantaa.fi/?setlanguage=fi&e=25502626&n=6691489&r=1&w=&l=Kaupunkikartta_gd2&o=100
Ikävä kun tuon puolen reitit katoaa, Isoniitun kautta on liian märkää.
Puussa olleen lapun mukaan kyseessä harvennushakkuu. Kunhan saavat puut korjattua pois, niin siellä on pian ajokuntoista polkua taas. Mätäkivenmäen hakkuualueella pystyi jo hyvin ajamaan, ja siellä taidettiin puut kaataa joskus loppukesästä. Vaikka olihan tuo aika lohduttoman näköistä. Sellaiset parikymmentä metriä piti kantaa pyörää, muutoin pääsi vieläkin polkemaan.
http://lauttis.kuvat.fi/kuvat/Fillarikuvia/20141101+m%C3%A4tis-5102.jpg/_full.jpg
Mätiksen puita oli Mano ja Lippis(rekolanraikkaan ex-hiihtäjät) korjaamassa keväällä kun tapasin heidät kelatien ruokalassa sanoivat korjanneen rangat pois että mä pääsen ajamaan*heh*:rolleyes:
... pikkusen isompi keppi ...
Moni tyytyy vielä noin uudessa pyörässä vaihtajan särkeviin kalikoihin, tolla ajopuullahan saa rungonkin uusiks :cool:
No minä puoltoista vuosikymmentä ihmettelin ku porukka vaahtoo lukkisten olevan ainoa poljinvaihtoehto ja mun kokemukset oli ihan ruuansulatuskanavan loppusenteiltä. Syyks paljastu noi Vihtahousun keksinnöt, jolla kenkä ei tartukaan lukkopolkimeen. (ja virnistelijöille tiedoksi, jotta mun mielestä flätit on vieläkin coolimmat, mä nyt vaan makustelen noita uusia klosseja)
sixsixone
02.11.2014, 01.03
Moni tyytyy vielä noin uudessa pyörässä vaihtajan särkeviin kalikoihin, tolla ajopuullahan saa rungonkin uusiks :cool:
Juu kaikki on näköjään mahdollista näissä hommissa. Hetki piti hieraista silmiä ja vetää henkeä kun tollanen kalikka ketjun ja pakan välissä.Kävi mielessä että pahemmin olis voinu käydä. Vielä ei oo tarvetta rungon päivittämiselle.
^on noissa tilanteissa puunrungonpätkien pyöriessä nilkkojen ympärillä joskus tullut säikkyjäkin ajatuksia. Harvoin onneks mitään nilkkaankaan osuu suoraan edestäpäin tai kiilautumalla, yleensä sivusta menee ohi.
Pitäiskö mun lopettaa tipaton tammikuu joka alkoi 4 vuotta sitten.:o vettä,höh.thnx
Ole uskossa viinapiruun weli Z,olet minun tukena ollut 4 vuotta,parivuotta vielä ja sitten otethan sen kunniax.:rolleyes: *joookos!*
Ai sitten kun ostat uuden fillarin tai rungon?
Takuuvarmasti rympätaan se konulla.
sixsixone
05.11.2014, 09.39
Oliko perjantaina tarkoitus ajella?
mutanaama
05.11.2014, 10.05
Joo
Kuulemma tulee vettä taivaalta, niin jätetään siirtymät minimiin ja lähdetään petikosta perinteisesti. Olisko sama aika 18:30 passeli.
HC Andersen
05.11.2014, 10.12
*Kops* Päätetty.
sixsixone
05.11.2014, 10.20
De passade braa
mutanaama
05.11.2014, 14.59
Mä ajattelin tänään keskiviikkona hyrräillä Syväojan kangasmaastoissa. Lähtöpaikka meidän piha ja aika hmm.. 18:30. Ajoa tunti tai kaksi ja sekin hissuksiin.
sixsixone
05.11.2014, 16.46
Mä ajattelin tänään keskiviikkona hyrräillä Syväojan kangasmaastoissa. Lähtöpaikka meidän piha ja aika hmm.. 18:30. Ajoa tunti tai kaksi ja sekin hissuksiin.
Mä yritän ehtiä mukaan.Aika ruuhkanen Klaukkalanramppi tuppaa olemaan. Ehkä pahin ruuhka jo hellittänyt...[emoji4]
mutanaama
05.11.2014, 17.15
Kandee ajaakin vanhaa tietä.
mutanaama
05.11.2014, 22.20
Siitähän tuli ihan oikea lenkki, vaikka ensin tuntui siltä, ettei millään jaksaisi. Kovin oli kuivaa, taisi pyörä enemmän meikäläisellä puhdistua tuon lenkin aikana. Kiitos seurasta jälleen kerran.
sixsixone
05.11.2014, 23.08
Joo hyvät oli puitteet,olosuhteet ja seura. Hytti alkaa tuntumaan vihdoin mieleiseltä. [emoji4]
HC Andersen
07.11.2014, 23.04
Olipa märkää parhautta, KIITOS! Tuo uusi absoluteblack (http://absoluteblack.cc/oval-104bcd-chainring.html) ratas oli aika http://www.vrcf.fi/foorumi/Smileys/webby/love.gif
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.