Näytä tavallinen näkymä : 50/60 Tasajako
St0neyNut1
02.08.2013, 18.15
Niin siittä huomisesta Klo 10:00 lähdetään liikkeelle Liesitie 1 parkkikselta, Zippo on vetäjänä.
No voihan pentele. Mul on huomen muita menoja ni ei pääse messiin :( Nyyh....
Niin siittä huomisesta Klo 10:00 lähdetään liikkeelle Liesitie 1 parkkikselta, Zippo on vetäjänä.
Hyvä homma, tulossa ollaan
Shimaani
02.08.2013, 21.12
No voihan pentele. Mul on huomen muita menoja ni ei pääse messiin :( Nyyh.... Word. No, talvi on jo tulossa kovaa vauhtia, sit nää kesäriennot jää vähemmälle ja pääsee taas mettään:)
mutanaama
02.08.2013, 21.30
Joo, aamu menee perheilytöissä, mut puolen päivän aikaan vois lähteä vaikka stadiin jätskille kallioiden kautta
Joo, aamu menee perheilytöissä, mut puolen päivän aikaan vois lähteä vaikka stadiin jätskille kallioiden kautta
Minä kans, Kewaran kollit olis kovia mutta en ehdi kympiksi tuonne. Ring ring tai tänne viestiä?
mutanaama
03.08.2013, 02.01
Njoo, esisuunnitelma noin 12 lähtö s.oja ja ehkä 1245 ylästö. 14:00 jätski kaivarissa tms hipsteripaikassa tai jotainnii sinepäin.
Normal katastrooph, tekis mieli lähtee 50/60 Jugend -hännystelijäksi Keravalle, mut myöskin kinuskilakritsipäärynätiikeritötterö ois hyvä. Raskaita valintoja ihmisen taimelle.
Njoo, esisuunnitelma noin 12 lähtö s.oja ja ehkä 1245 ylästö. 14:00 jätski kaivarissa tms hipsteripaikassa tai jotainnii sinepäin.
Alan kasvattamaan ironisia viiksiä ja olen häälv pääst tuelv pyörän päällä täällä jossain.
HC Andersen
03.08.2013, 10.39
Mä olen 1245 tiilerillä
ja olipas hyvät kemut keravan huudeilla
Zipolle aivan mahtavasta lenkistä, vaikka sattui ja tapahtui kuten meidän muutaman vuoden takaisilla lenkeillä ,hyviä kiksejä vähän tikattavia paikkoja ja päivän kruunasi Zipon esitys n.6 m korkuisesta ja pirun jyrkän kallion alas ajo, Apa katseli varmaan 15 min paikaa ja arpo miten alas voisi ajaa, kuuden ajajan voimin lähdettiin ja nelistään päätettiin lenkki. Oli kiva seurata Zipon ajoa läskipyörällä ja samoin petjalan menoa ,sanoisin että kunnon täytyy olla rautaa kun jäykällä aja tuollaisen lenkin , niin kilometrejä tuli n.33 km
Keravan settiin oli todella lysti osallistua, kiitokset koko köörille.
Joskus olen ziposta kerrottuja erätarinoita suodattanut miedommiksi, kun en oo millään meinannu uskoo, anteeksi tyhmyyteni. Tänään näkemäni perusteella luulen etten oo kuullu vielä ihan kaikkia huippukohtia!
Tää menee nyt syömään, avovaimo kattoi juuri kattilan pöytään.
Hjuva lenkura vaiks taisinkin missata parhaat palat. Päivän opetus oli et jos kerran on pakko tehdä tyhmä virhe kalliopatille noustessa ja iskee se pedaali kiveen just kun ei_olis_kannattanu, niin taaksepäin kaatuessa kannattaa oikeesti valita semmonen landaysmesta missä se ainoa kivenkantti ei osu poskipäähän.
Kiitos ensiavusta. Marian sairaalan päivystyksessä 24min kääntöaika ja neljä tikkiä.
https://lh5.googleusercontent.com/-eJeZK8xnaw8/Uf0NW3HkpUI/AAAAAAAABBE/taT7UywKIgU/s800/IMG_0360.JPG?gl=FI
HC Andersen
03.08.2013, 18.19
Me käytiin Hietsussa jäätelöllä ja Kaivarissa kalialla, menomatka enimmäkseen maastoa paluumatka tultiin melko haipakkaa keskuspuiston hiekkateitä, koska Syväojalta päin kuuluin pientä hellasäröä. Menomatkalla törmättiin kahteen ukkoon jotka joi olutta ja otti rajatonta rusketusta, eikä oltu edes Galtseilla.
mutanaama
03.08.2013, 19.08
Juu, kaivarista ehti kotio alta puolentoista tunnin, matkaa noin 32km, ja käytiin me vähän, hyvin vähän metsässä siinä välissä. Mut kaloreita ei kulunut kuin 3300, et aika rennosti vedettiin.
^ ja ^^ melko vaatimatonta koska 32 x 11 välityksellä ei meinannut pysyä perässä paluumatkalla, ei kunnon eikä edes välitysten vuoksi. On ne bmx-junnut kovia.
Paranemisia loukkantuneille.
Marsusram
03.08.2013, 20.13
.. missä se ainoa kivenkantti ei osu poskipäähän.
Etteivät vaan ala kutsua lommoposkeksi.
Paranemisia.
Piristetään päivää jäätelökuvalla:
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=10874&d=1375546315
Kunnosta kertonee että kalorit tais olla 2800 ja ajoin 25km vähemmän kuin Mr Mud. :)
Hauskaa oli silti.
mutanaama
03.08.2013, 21.10
Aisaataana pahiksen vammalle. Jäikö kuitenkin "vain" arpi, eikä mitään syvempiä vaurioita?
Rautapelto
03.08.2013, 21.23
Jep, kiitosta vaan mukavasta seurasta ja hauskoista poluista. Ja tietysti apalle rusinoista. Toivottavasti tikkasivat nätisti!
HC Andersen
03.08.2013, 21.25
Juu ja Pahikselle paranemisia!
Muoks: marco1 kuvasta ei näy mutta mutis söi jätskiä myös kypärällä.
Shimaani
03.08.2013, 21.48
.... 24min kääntöaika ja neljä tikkiä. Juffenauta, ompelimossa ei olekkaan vähään aikaan kukaan piipahtanna. Tv ei kipuile ja paranee kunnollahttp://www.fillarifoorumi.fi/forum/images/icons/icon14.png
Huomenna mitään missään?
mutanaama
03.08.2013, 21.56
Mä aattelin jossain varovasti huomenna piipahtaa, kun tuo ken täällä asuu on selviytynyt kanuunasta ja lähtee humman kanssa liikkeelle. eli aika on vielä avoin
HC Andersen
03.08.2013, 22.01
Mä taas ajattelin siivoilla ja uudelleen sisustaa korjatun remontin jäljiltä, Uitun siistii!
mutanaama
03.08.2013, 22.06
Joo, mä sain vapaata huomiseksi, kun lupasin tänään olla himassa kello neljä, mut menikin puol kuuteen. Tosin varoittelin et saattaa mennä seiskaan, mut tulinkin sit 1,5h etuajassa, enkä siis yhtään myöhässä. Matikkaa rakas Watson, matikkaa.
^^^ ja jotain. Njääh. Ei tosta vekistä kummosta ekskjuussia saa, tarttee ny tovi himmailla ja olla irvistelemättä. 22mm poskiluuta myöten, mut siisti tikattava väitti ms doctor. Ei runkovaurioita. Naamasta tulee kuulemma parempi kun ennen, mitä en kyllä usko.
Sent from my iPad using Tapatalk HD
mutanaama
03.08.2013, 22.36
No ei se vaikeeta olis, eiku..
kolistelija
03.08.2013, 22.54
Jaa, että Pahiksesta tehtiin entistäkin komeampi. Ei sitä oo ennenkään ihmisen voimin saanu irvistämään, joten helposti pitäisi toipua.
Mä oon päättänny että toi läski saa olla mun maasturi. Tai sit joku toinen läski, en tiedä. Kohta se oikea maastokausi alkaa, nyt on liian kuivaa ja lämmintä...
EDIT:
Ja toi kuva! Onpas mutiksella iso.... jätski!!!
mutanaama
03.08.2013, 23.01
Joo, ei olis tarviinut ottaa tuplaboltseilla, mut ahne kun on ja tuli kuitenki kaikki syötyä. Mut olisko tuossa ollu reilu puoli litraa Magin appelsiinijädee.
Shimaani
03.08.2013, 23.42
Mä aattelin jossain varovasti huomenna piipahtaa, kun tuo ken täällä asuu on selviytynyt kanuunasta ja lähtee humman kanssa liikkeelle. eli aika on vielä avoin Ennenvanhaan se kanuuna tuli siitä hummaamisesta. Nykyään se tulee ihan mistävaan ja kerta kerralta pahempana :cool: Varovaiselle piipahtelulle vahva kyllä-ääni. Ei ihan aamusta kun silloin on rekkujen aika ulkoiluileilla, päivemmällä ei boksujen jäähdytinlaitteisto oikke futaa. Käytetäänkö jousitettua kalustoa vai läskitelläänkö sillai varovasti? Haltijalassa olis jädekiska.... :p
Ja tietysti apalle rusinoista.
rusina se miehen polulla pitää
mutanaama
04.08.2013, 12.26
Haltialan jädelle jees, ja vaikka joskus kolmelta lähettäis tiileriltä. Kun ny on noin kuiva ja kiva keli, niin tää lähtee täpärillä.
Human Traffic
04.08.2013, 12.34
Varovainen ehkä tiilerille.. Tänään täytyy päästä ajamaan, mutta en tiedä osuuko aikataulut kohdilleen.
mutanaama
04.08.2013, 13.34
Jeps, 15:00 surullinen kulkueemme lähtee kohti haltialan jäätelökioskia.
Human Traffic
04.08.2013, 13.57
Ohi menee. Hyvää ajoa.
St0neyNut1
04.08.2013, 17.12
Hjuva lenkura vaiks taisinkin missata parhaat palat. Päivän opetus oli et jos kerran on pakko tehdä tyhmä virhe kalliopatille noustessa ja iskee se pedaali kiveen just kun ei_olis_kannattanu, niin taaksepäin kaatuessa kannattaa oikeesti valita semmonen landaysmesta missä se ainoa kivenkantti ei osu poskipäähän.
Kiitos ensiavusta. Marian sairaalan päivystyksessä 24min kääntöaika ja neljä tikkiä.
*Kuva sahalaitakivestä*
Käytiin tänää Ziponkaa klo:10.00 - 15.00 lenkura ajamassa. Suunnattiin suht suoraa reittiä Keinikselle, ajeltiin vähä DH rännejä. Nooh sieltä siirryttiin suht jyrkkää alamäkee kohti palaneentalon alussa olevaa hiekkatietä. Löysinpä sitten sen ainoa pikku kannon noin pari metrii ennen hiekka tietä. Kannon avustuksella jatkoin matkaa kypärä edellä kohti hiekkatietä. Aivan järkyn mäihän saattelemana onnistuin laskeutumaan hiekkatielle polvisyndit edellä, sit kädet ja lopuksi kypärä. Vähä aikaa pyöri valot silmissä, mutta ei käynyt mitään:eek: Siittä hetken ihmettelyn jälkeen jatkettiin palaneentalon reitti ja siit kotiin. Eli välillä se tuurikärpänenkin purasee :) Pahikselle paranemista. Huomen alkaa päivystys onneksi terveen kehon kanssa, huh :rolleyes:
No on näköjään sattunu ja tapahtunu kun olin viikon ruåtsissa ajelemassa,sukulaismies ajoi ekankerran yhden ylämäen mitä on reenannu pari/kolmevuotta,oli nassu muikeena kun pääsi ylös,paskat oli ilmat 30 astetta koko viikon.
Jahas jos aloittain taas kotona kurvailut.
Johan mä Zipolle eilen sanoin, että tulee vanhat ajat mieleen kun ei ollut ajokertaa että jollekin satu jotai kipeetä. Mutta eespäin mennään. Niin olihan eilisenlenkin aikana pudonnut titsku ja aurinkokennolla 15vuotias citizen johonkin metsän siimekseen.
Kuntoilija
04.08.2013, 19.41
Huh, on se maastoilu vaaralista, kun ukoille sattuu ja tapahtuu. Uskaltaakohan sitä enää metsään mennä.
Tänään tuli todistus, jotta vielä ollaan pyöräilijän raakile. Itse olin ajanut 30 keskarilla lenkkiä, niin ylämäessä menee kymmenen ukon joukko ohi heittämällä ja katoaa horisonttiin suht rivakkaan. Taisi olla heillä vauhtia ainakin 35 km/h. Ei puhettakaan, että olisin päässyt peesiin. Saa Kuntoilija vielä muutaman kampikierroksen pyörittää, jotta moiseen vauhtiin pystyy.
Onko diilerillä Setiä menossa metsään alkuviikosta iltasella ? Mää voisin tulla, mutta pääsen sinne aikaisintaan kello 17.30.
mutanaama
04.08.2013, 19.44
No ihan varmasti on.
HC Andersen
04.08.2013, 19.59
Itsestäni en ole niin varma.
Shimaani
04.08.2013, 21.56
...Onko diilerillä Setiä menossa metsään alkuviikosta iltasella ? ... Eeeei se mahdotonta ole. Vieläkö hän on kiinnostunut tesmaamaan sitä pitkäjuustoista titamiinijäykkäperää?
Kuntoilija
04.08.2013, 22.06
Eeeei se mahdotonta ole. Vieläkö hän on kiinnostunut tesmaamaan sitä pitkäjuustoista titamiinijäykkäperää?
Juu. Lähinnä sitä tautta, jotta voisiko takajäykän rungon hommata eli kestääjkö ukko tuota ryskettä. Paksulla meno on ainakin
mukavaa ja hellää selälle. Titaaniin ei finassipuoli taivu, mutta tulevaan evo 2 muoviin kyllä :p.
ruåtsissa ajelemassa,sukulaismies ajoi ekankerran yhden ylämäen mitä on reenannu pari/kolmevuotta,oli nassu muikeena kun pääsi ylös
Tästä oli vissiin videokin jo jaettu...
http://youtu.be/DImxGczuYJI
mutanaama
04.08.2013, 22.27
Ton täytyy olla janne, se kun on ainoo ruotsinkielen taitoinen.
Shimaani
04.08.2013, 22.38
....Titaaniin ei finassipuoli taivu, mutta tulevaan evo 2 muoviin kyllä :p. Ej *piip* mettään mtn muovia vaan raakaa rautaa (http://www.planet-x-bikes.co.uk/i/q/FROO456E2/on_one_456_evo2_frame). Ja halavalla.
Möyk:
ei se tuo sukellusvenemateriaalista (http://www.planet-x-bikes.co.uk/i/q/FROOTI456EVO/on_one_ti_456_evo_frame)värkättykään hinnankiroissa ole, 799£.
En oo tunnustanut aikaisemmin että oon käynyt yhen koulun ruotsiksi... Tosin buffalolaumateorian mukaiset heikommat aivosolut tais olla niitä ruotsinkielisiä kun se kielitaito on vähän päässyt unohtumaan viime aikoina.
Kuntoilija
04.08.2013, 23.03
Juu, raakaa on ja painavaa. Muoviin vesijohtoputkesta vaihtaneet 456 kuskit ovat olleet todella tyytyväisiä. Musta steel is not real ja mulla sentään yksi Reynolds 853 raami roikkuu seinällä.
HC Andersen
04.08.2013, 23.41
Minkäs teet kun hermo menee, niin silloin se menee http://www.mysmiley.net/imgs/smile/innocent/innocent0009.gif (http://www.mysmiley.net)
mutanaama
06.08.2013, 20.55
Huomenna reipasta ajelua hitaasti madellen kello 18:00 alkaen tiileriltä, jos vain herroille näin sopii. Retken henkeen kuuluu 15min "vapaaehtoista" polkujen raivausta, ihan vaan risukoita pienemmäksi linjojen alla.
Illan päivystänyt sikoja katselemassa eikä täällä ole näkynyt ketään oikeita pööräilijöitä. Vanhan P:n ruuat olis houkuttelevia muuten mutta vähän epäilyttää tuo ruokien säilytys auringossa.
Huominen varattu mutta täytyy käydä siivouskierroksella salaa joskus toiste.
Shimaani
06.08.2013, 21.42
Herroista en tiiä mut mulle kyllä passaa. Saha, sakset ja ölöppää repun täytteeksi:cool:
HC Andersen
06.08.2013, 22.06
Mulla on huomenna illalla RekkuPaksuilua™ Kuusijärvellä, joten mä en nyt pääse.
Kuntoilija
06.08.2013, 23.17
Janne, ta det lungnt. Nästä gång du kan cycla till toppen,det är säkert. Behöver du en hjälm ? :rolleyes:
Kävin tänään salatreeneissä yksin ja jos kerkiän niin tulen huomenna paksulla mestoille. Jos mua ei näy oikeaan aikaan, niin ei tarvitse ootella.
HC Andersen
06.08.2013, 23.21
Janne, ta det lungnt. Nästä gång du kan cycla till toppen,det är säkert. Behöver du en hjälm ? :rolleyes:
Du glömde ett "K" i ordet cyckla. Jag har ännu två hjälmar.
reappear
07.08.2013, 13.23
Mikä on suuntana tiileriltä? Voisin yrittää mukaan, mutta tulin väärällä fillarilla töihin niin pitää käydä hakemassa maastofillari kämpältä.
mutanaama
07.08.2013, 15.10
E telä tai ylästö
mutanaama
07.08.2013, 15.40
Dämmit, aikataulut tökkii, suattaapi olla etten ehdi tänään ollenkaan, alkaa aikaikkuna olemaan olematon. Mut mä soittelen sulle S kuuden korvilla ja kerron missä mennään.
Shimaani
07.08.2013, 17.22
Sadetanssikin (http://ilmatieteenlaitos.fi/sade-ja-pilvialueet)taisi onstua tai sit se oli tuo äskeinen nurmikoin nujerrus.
Nimim.
Tühjät Ja Lat
mutanaama
07.08.2013, 17.56
Juu, en ehdi, liikaa hommia yhdelle päivälle.
Jos jollain tarvetta lasten pyörälle niin laitoin tollasen torille myyntiin. 50/60 jengillä tietysti etuosto-oikeus
http://ep1.pinkbike.org/p4pb9941529/p4pb9941529.jpg
^ shimanskille tosta bemaksi
ZUP... Olisko Larstaina tai sundaina ajopuuhia
^On. Mutta pitää tänään illalla testailla noita uusia voimansiirron palikoita ensin, sitten tietää minne uskaltaa lähteä ja pitääkö vaihtaa välitykset. :)
Joutuu skippaamaan Laren GoEastExtremen koska kotiintuloaika. 09:30 munkkis - etelälänsipohjoinen tai jotain - mun on oltava ~14:00 himapömpylässä joten sen mukaan. Mukaan sanomalla hjep täällä ennen aamuseiskaa, muuten starttaan jo varhemmin.
Edit: ao. huomautukseen pohjautuen ; wtf - näemmä mun sisäinen kalenteri on rikki. Jos nyt olis huominen, niin tänään olis eilinen. Taidan ottaa vielä yhden.
Shimaani
09.08.2013, 22.39
..i. Jos nyt olis huominen, niin tänään olis eilen. Taidan ottaa vielä yhden. Idea hyvä. Juuvaan nytsittänään ja ajetaan joskus.
En tänään sitten kerennyt testaamaan tuota kötöstystä (9,5v. systeemi) joten en lähde jarruksi huomenna. Parkkipaikalla ok mutta ei ole vielä täyttä luottoa.
Pitää vissin minunkin tehä noita alumiinispacereita lisää niinku muutkin. Raks.
juu tämä yötyömyyrä ei kykenennä nyt aamuvarhain liikenteeseen.
Kolmen tunnin testailun jälkeen kötöstys toimii, 6mm on oikea määrä jolloin pakan keskellä on yksi huono vaihto, muuten toimii hyvin. Saattaa toki johtua kuluneesta vivustakin tuo yksi huono väli.
Jos ei ole tuommoista 9v Srammaria valmiina niin silloin tietysti 10v suoraan ilman kötöstystä, Varjo+ takavaihtaja onhyvä.
Eilen illalla sain kutsun lähteä aamulla Kohtilaakasaloa Jossa Arin ja minun lisäksi ilmetyi 2 Pekkaa molemilla maantie kokemus ,toisella Trekin 29 täpäri ja toisella Trkin 29 jäykkä hiilari, Minä olin ainut joka tunsi paikat ja eikun lenkille, ekat pitkokset olivat vaikeita mutta ajon jatkuessa rupesi homma sujumaan muiltakin välillä työnnettiin ja taas alaspäin tuo kaima jäykällä tuli aikareilusti ajoittain, kunkeskustelin asiasta ,vastaus oli ku ei oikein uskolla jarruttaakaan niin tuleehan se sieltä alas muutaman tauon siivittämänä aikaa kului n.4:15 että sillälailla minun sunnuntai kului. Hauskaa oli kuitenki kaikilla.
Jokos porukasta oli jo 50/60% tätä mieltä:
http://instagram.com/p/c6_TcUrNDE/#
Ei oikein tiedä millä pitäisi ajaa kun luu- ja lihasmuisti näyttää edelleen aiheuttavan omituisia pelkotiloja märillä juurilla ja kummuilla. -97 alkaen lukoilla ja nyt viime talven toipumisajot fläteillä ja ny taas pari viikkoa lukoilla. Molempi pahempi ja 2-piippuinen miekka.
V-lopuksi tarjolla mm. 4K mutta taitaa jäädä väliin, jos keli suosii niin jotain omia lenkuroita vaan.
mutanaama
15.08.2013, 12.38
V-loppu menee Imatralla, tiedä taas miksi sinnekin pitää lähteä itsensä munaamaan urheilijoiden edessä. Keskeytän kumminkin ja rikon itseni. Viduttaa jo etukäteen.
...V-lopuksi tarjolla mm. 4K mutta taitaa jäädä väliin...
Mulla toi taas olis harkinnassa ellei nyt ihan karsea keli ole. Siis sadetta :p
Ei tosin taida mitään erityistä papparyhmää olla tarjolla kun määkään en lopulta lupautunut vetäjäksi :o :seko:
Kuntoilija
15.08.2013, 15.25
Kuka hullu sitä märässä metsässä ajaa ?
Jospa saisi taas Feltin ajokuntoon viikonlopuksi niin spandeksit paukkuen pitkin ja poikin Keski-Uuttamaata. Sen verta ikävää napsetta piti jo pidemmän aikaa, että piti ihan paikallistaa äänen lähde. Ehkä se on vaihderoikotin, josta oli pikku riikkisen pultin kierteen korkanneet. Nyt odotellaan uutta roikotinta. Onkohan mulla jerkkua reisissä, kun ei kierteet kestä ? No ei, pultti oli jo tehtaalta lähtiessä pari milliä liian lyhyt tuohon paikkaan.
sakuvaan
15.08.2013, 19.21
Kuka hullu sitä märässä metsässä ajaa ?
Jospa saisi taas Feltin ajokuntoon viikonlopuksi niin spandeksit paukkuen pitkin ja poikin Keski-Uuttamaata. Sen verta ikävää napsetta piti jo pidemmän aikaa, että piti ihan paikallistaa äänen lähde. Ehkä se on vaihderoikotin, josta oli pikku riikkisen pultin kierteen korkanneet. Nyt odotellaan uutta roikotinta. Onkohan mulla jerkkua reisissä, kun ei kierteet kestä ? No ei, pultti oli jo tehtaalta lähtiessä pari milliä liian lyhyt tuohon paikkaan.
Minä.
mutanaama
15.08.2013, 19.41
Mää kans kävin varovasti katsomassa yllättävän kuivaa metsää. Ihquu
Shimaani
15.08.2013, 19.58
Määpä lähden märkään metsään con koira, aamusella pääsee taas maisemareitille työmatkatempoilemaan
Ei se märkyys vaan se pliukkaus.
Länsipään alamäkiojanylityssilta rikki, setäsilta edelleen ehjä. Koira con Shimu bongattu ja jonkin verran kosteat polut.
mutanaama
15.08.2013, 22.09
Mikä ihmeen alamäkiojanylityssilta.
Son siellä missä on se rikkinäinen silta.
Shimaani
16.08.2013, 07.32
Ainiin se silta kun on siinä sen pienen puron yllä paikassa jossa hyvinnii heittää ooteebeen, siitä piti raportoida jo viikko sitten että etelämpi tukipuu poikki mutta unehtui. *nolomio*
mutanaama
16.08.2013, 10.16
Ainiisiellä
Yllättävän hyvä otb-paikka on tuossa linjalla tieltä lontoon siltaa kohti, siinä alkuvaiheessa on yksi yllättävän syvä monttu... tulee vähän yllättäen, en tiedä pitäiskö korjata vai meneekö liikaa polkujen tylsentämisen puolelle.
Mites tälläinen ratkaisu satunnaiselle polulla vierailijalle (lainattu turkulaisten keskustelusta)
https://lh5.googleusercontent.com/-wPDGahQnOrA/UgdHY3F6EKI/AAAAAAAAGsk/80TR6vC7itI/s640/P8100965_.JPG?gl=FI
Eikös noita esteitä tule jatkuvasti vastaan niin ejhän kaikkiin epäilyttäviin kuoppiin ole tarvis ajaa vai onko ajatus kaikki esteet merkitä . Kait tuota polkua pitää silmäillä mistä aja eikä vihellellen ajella keskellä polkua. Ja jos ei osaa niitä muuten ylittää niin talutetaan. Itselleni ei ole noilla poluilla tullut yhtään paikka josta ei selviäisi kunnialla, ainut otb tuli jokunen vuosisitten kun eka silta oli rakennettu liian lyhköiseksi ja veden alle oli laitettu oksia jatkoksi , sen jälkeen ajoin siitä vierestä ilman ongelmia.
sakuvaan
16.08.2013, 13.21
Eikös noita esteitä tule jatkuvasti vastaan niin ejhän kaikkiin epäilyttäviin kuoppiin ole tarvis ajaa vai onko ajatus kaikki esteet merkitä . Kait tuota polkua pitää silmäillä mistä aja eikä vihellellen ajella keskellä polkua. Ja jos ei osaa niitä muuten ylittää niin talutetaan. Itselleni ei ole noilla poluilla tullut yhtään paikka josta ei selviäisi kunnialla, ainut otb tuli jokunen vuosisitten kun eka silta oli rakennettu liian lyhköiseksi ja veden alle oli laitettu oksia jatkoksi , sen jälkeen ajoin siitä vierestä ilman ongelmia.
:D
Juuri näin, siperia opettaa.
Mjoo, eikait sitä joka kuoppaa ja kivet tarvitse merkitä.
Noita omien lähipolkujen eniten kuljettujen paikkojen kunnossapitoa kuitenkin jatketaan niin ettei ne rapakot levene loputtomasti.
Shimaani
17.08.2013, 10.55
... pitäiskö korjata vai meneekö liikaa polkujen tylsentämisen puolelle. Pitäähän keitossa mausteita olla, muuten satunnaiset vierailijat muuttuu jatkuvaksi riesaksi eikä koiranulkoiluttelijat saa rauhassa haahuilla. Ei nuilla(kaan) poluilla tarvii silmät ummessa kaahata :cool:
Nimim.
oksasakset taskussa
Kävin illa koe ajamassa Orange Five 29,ä olihan hurjantuntuinen peli, käsittömän nopea juurakoissa ja kivikoissa voi huoletta runtata putkelta ei pahemmin notku, enkä oikein löytänyt paikkaa jossa ei ois mennyt kovaa kun välityksetkään ei tuntune liian pitkiltä ,kun vetopuolesta vastasi Sram XX1 kokonaisuudessa, eli 32 eturieska ja takana 12/42 pakka. täytyy sanoa että rupes melkeen haikailemaan tuollaista laitetta. 30 km erilaista maastoa ei oikeestaan tuntunun kuin 15 km ajolta.
Tänään kierrettiin jälleen poron polku nyt 29 fivellä,täytyy sanoa että rupes todella kiinnostamaan, pyörä on nopea hyvä kiipeämään hyvä laskuissa. mitä muuta tarvitaan, tänään nousi sellaiset mäet joita 26,sella on ollut vaikeuksissa ja 29 heposti ylös , en osaa kuin nähdä unia ja haaveilla pyörästä.
Kuntoilija
18.08.2013, 22.11
Kävin jumppaamassa Fattyn kanssa 28 km. Lenkiltä palattua ihmettelin taas, että mihin tämmöinen hidas ja varovainen maastokuski täpäriä tarvitsee, kun Fatty hoitaa hommat kotiin ympäri vuotisesti. No ehkäpä mulle olisi oikea toinen maastoväline semmoinen "am-henkinen" takajäykkä ;).
HC Andersen
18.08.2013, 22.35
Mä kävin SexLaken maastossa juoksuttamassa koiria ElGuapon kanssa, puolitoista tuntia ja 17km polkuja, oudon rauhallista himassa kun koirat makaa raatona lattialla.
Shimaani
19.08.2013, 17.26
... No ehkäpä mulle olisi oikea toinen maastoväline semmoinen "am-henkinen" takajäykkä ;). Herra on hyvä vaan ja kertoo koska haluaa testata pitkäjuustoista 456Ti peliä joka malttamattomana odottelee hellänjämäkkää setärynkytystä. Evorauta on shipattu että sitäkin pääsee jossain vaiheessa koestamaan.
sakuvaan
19.08.2013, 19.44
Tänään kierrettiin jälleen poron polku nyt 29 fivellä,täytyy sanoa että rupes todella kiinnostamaan, pyörä on nopea hyvä kiipeämään hyvä laskuissa. mitä muuta tarvitaan, tänään nousi sellaiset mäet joita 26,sella on ollut vaikeuksissa ja 29 heposti ylös , en osaa kuin nähdä unia ja haaveilla pyörästä.
Eiks oo jännä miten hyviä pelejä teknisessä maastossa noi on. :)
Kuntoilija
19.08.2013, 20.44
Herra on hyvä vaan ja kertoo koska haluaa testata pitkäjuustoista 456Ti peliä joka malttamattomana odottelee hellänjämäkkää setärynkytystä. Evorauta on shipattu että sitäkin pääsee jossain vaiheessa koestamaan.
Kuule, mä kun olen niin saamaton jörrikkä niin taitaa olla parempi,kun sinä sanot millon sitä saa testata eli sinulle sopii. Tuleva viikonloppu on nounou, kun lauantaina on 20 v. juhla kisat Soukissa ja sen päälle on saunaa, ruokaa ja riittävästi nestettä rankan päivän päälle. Vitsin vitsi, mäkin olen lähes painatut tuota tilausnäppylää tuon evo II raw 16" raamin kohdalta. :rolleyes: Eihän se minkään malmikasa ole sittenkään, kun paino on n. 2,3 kg.
Jospa ottais pari kaljaa, niin olisi tuon tilausnäppylän painaminen niin paljon helpompaa.
Ässä, testiä ei tarvita, se on myöhäistä enää. Myös merinoa pukkaa.
Shimaani
20.08.2013, 07.36
....Ässä, testiä ei tarvita, se on myöhäistä enää. Myös merinoa pukkaa. Kai hää otti samaan syssyyn kumitavaraa että voi turvallisesti touhuskella uutukaisen kanssa? :-b
Kuntoilija
20.08.2013, 09.14
Kai hää otti samaan syssyyn kumitavaraa että voi turvallisesti touhuskella uutukaisen kanssa? :-b
Aattelin vetää paljaalla, öh, siis vanhoilla gummeilla.:cool: Tää oli halpa am-takajäykkä, kun kaikki muu kuin stonga ja tolpan pidike siirtyy toisesta pyörästä. Katsotaan Gummitilausta sitten uusiksi, jos vaikka saavat Thaimaasta V-rubberilta uusia läskigummeja. No pitää vielä tänä vuonna ainakin tilata se Fattyn kuitukeula, jos se kerkiää vielä joulumarkkinoille.
Kuntoilija
22.08.2013, 09.27
Eilen oli uusi "takavaihteen roikotin" saapunut kotiin. Kehveli vaan, kun mukana tullut toinen pultti ei ottanut riittävästi kiinni kierteisiin entisen tapaan. Oli siis tehtalla tuota pultin reijän kantaa koneistettu liian vähän. Vähän hermoili ensin, kun purskeen poistajalla pyöritti hiilikuidussa ollutta pultin kantaa syvemmäksi. Milli hiilikuitu pois ja jo otti pultti kunnolla kierteisiin kiinni. Laitoin varmuudeksi lukitetta kierteisiin, niin pysyy pultti kiinni. Vaihdoin vielä uudet ketjut, kun oli vanhat jo lähes vaihtorajalla. Hienosäädin vaijerista vaihteet, spandeksi päälle ja tekstilenkille.
Kyllä oli mukava Keski-Uudenmaan maalaismaisemissa maantiellä ajella, kun pyörä oli vaihteeksi taas täysin äänetön. Kotiasentaja onnistui taas :cool:.
Kuntoilija
23.08.2013, 12.27
Onko illallla jossakin lähimetsässä Läskille ajoseuraa vai menenkö yksin maantielle ?
nimimerkki "Tänään pitää ottaa todella varovaisesti ettei riko itseään"
mutanaama
23.08.2013, 14.06
Nyt lähet mukaan kivikkoon perkele.
Meinasin mennä jälkikasvun kanssa huomenna ihmettelemään sitä XCO -rataa Korsoon, sunnuntaille voi suunnitella jotain ajoa.
Hammaspäivitys taisi syödä keulan päivityksen ens kuulta. Vak!
Edith / Mutis, onkos tänään Kivikkoa?
mutanaama
23.08.2013, 14.37
On juu, sinne siis.
Kuntoilija
23.08.2013, 14.39
Nyt lähet mukaan kivikkoon perkele.
En tule. Kilpaurheilu on musta suoraan perkeleestä. Johtaa väistämättä dopingin käyttöön tai vähintäänkin syvään masennukseen, kun jää viimeiseksi.:p
Sakuvaan on laittanut hienon työmatkakulkineen *peukalo*
Moneltako ootte kiwikossa? Jos tulis kattoo...:cool:
mutanaama
23.08.2013, 16.04
Viimeistään kuuden aikaan, ja siitä sitten jonnekin kasiin.
mutanaama
23.08.2013, 16.05
Haista home Kuntoilija, siellä on jokaiselle oma sarja, niin ei siellä kukaan häviä. Olisko vaikka M40 fatbmx sukkahousuissa ;)
Kuntoilija
23.08.2013, 16.40
Vai ootte siellä kasiin. No voi olla, että käyn katsomassa hommaa sukkahousut jalassa kapea renkaisen pelin kyyditsemänä.
Ja se sarja olisi kyllä m-45, jos meinaisin osallistua.
sakuvaan
23.08.2013, 18.17
Sakuvaan on laittanut hienon työmatkakulkineen *peukalo*
Dänks :D sopivan rento ajaa duunimatkaa.
Shimaani
24.08.2013, 14.58
En tule. Kilpaurheilu on musta suoraan perkeleestä. Johtaa väistämättä dopingin käyttöön tai vähintäänkin syvään masennukseen, kun jää viimeiseksi.:pHöpöhöpö ja pöh, jonkun on hoidettava se letkan vaativin homma ja pidettävä perää. Huomenna munkkikaffit munkkikoskella @1000 (http://ulkoilumaja.net/aukiloajat.htm)ja siitä sit paksutellen pämäksiradalle kuulisti henkailemaan?
Ihan paskasti rullas tsankimanki tänään.
https://lh3.googleusercontent.com/-7XVSA_PkIDo/UhiUQUslwOI/AAAAAAAABBU/527Sh1lnJRg/s640/IMG_0365.JPG
Toi Laren Nautinto-08- reitti on hjuva. Nauttisin minäkin jos maa olis jäässä ja pyörässä muu kun 33x18 välitys.
4:40 meni - tään kesän rankin lenkura.
HC Andersen
24.08.2013, 15.21
Tänään täytyy lähteä akan kanssa ajamaan, laitan sille läskin alle jotta näkee millaisia osia sen muklukin ohjaamoon tarvii hommata.
https://lh3.googleusercontent.com/-7XVSA_PkIDo/UhiUQUslwOI/AAAAAAAABBU/527Sh1lnJRg/s640/IMG_0365.JPG
Toi Laren Nautinto-08- reitti on hjuva. Nauttisin minäkin jos maa olis jäässä ja pyörässä muu kun 33x18 välitys.
Hjuvan näköinen pätkä, vastaavaa herkkua tuli nautittua pohojessa kesällä muutama tunti. Siitä tulikin mieleen että oliko niitä lisärattaita takapakkaan vielä tyrkytyksessä?
Korsoa ja cityä rullailtu tänään pienessä seurassa, huomenna jotain muuta?
Taitaa kuva olla vitutus-suolta eli viirilästä keravalle päin...jos on niin tuolla on seikkailtu.
HC Andersen
24.08.2013, 21.11
Tänään täytyy lähteä akan kanssa ajamaan, laitan sille läskin alle jotta näkee millaisia osia sen muklukin ohjaamoon tarvii hommata.Metsästä palattiin paksupyörähymy™ naamalla, olin itse yllättynyt miten hyvin sillä ajo luonnistu läskillä, huomattavasti paremmin kuin vanhalla Trekin täpärillä.
olin itse yllättynyt miten hyvin sillä ajo luonnistu läskillä
Tähän vois lohkaista jotakin mutta taidan syöttää rohkeammalle toverille. :)
St0neyNut1
25.08.2013, 08.51
Tästä tunnin päästä lähteä toisen Tommin kanssa Savio - IlolaABC lenkille. Eilen oli Makella kuuleman mukaan lenkillä oksapaholainen halkaissu takavaihtajan(niiku silleen päin et rissat oli tippunu pois). Oli sen eka kalustotappio, oli ollu aika kiukkunen :D Mä sentään vaan korvakkeita vääntelen.
Tähän vois lohkaista jotakin mutta taidan syöttää rohkeammalle toverille. :)
Saattaa olla että aavistelen mikä se lohkasu vois olla. :)
Shimaani
25.08.2013, 08.58
Läskillä polkeminen on mukavan pehmeätä:cool:
Siis 1000 @ Munkkis ja siitä sit Kivikkoon vauhtia ihmettelemään ja kuulisti hengaamaan.
... Siitä tulikin mieleen että oliko niitä lisärattaita takapakkaan vielä tyrkytyksessä?
Korsoa ja cityä rullailtu tänään pienessä seurassa, huomenna jotain muuta?
Musta lisäratas löytyy. Joutaa.
Tarkoite on himmailla notkulla lähiseuduilla jokunen tovi. Käy noukkimassa munkkikselta ratas 10:00 tai/ja liity
jonon jatkoks?
Munkkis kympiltä tiukka mutta onnistunee!
Ei ehdi millään Munkkikselle. Mää seurailen valkoista viivaa ja toivon että se johtaa Kivikkoon.
Eilennä auringon laskiessa ajelin pari h pieniä ymmpyröitä Pohjois Y-bölessä. Onnistuin sekä eksymään että löytämään mulle uutta, lähes polun tapaista uraa.
Shimaani
25.08.2013, 20.56
Olipas meillä taas hupa päivä - sinne ja takasin ja tuttuja naamoja siellä sun täällä, jopa Pehtoorin terassillahttp://www.fillarifoorumi.fi/forum/images/icons/icon14.png
Ne 0,18m kammet tuntuu muuten aika *piip* hyviltä.
Pehtoorin terassillahttp://www.fillarifoorumi.fi/forum/images/icons/icon14.png
Arsch! Scheisse! Väärä juna sittenkin :(
Ei vaineskaan, hyvä reissu kilkuttimen perässä ja erityisesti kalliosurffailu Käpylän ja Pikkukosken välillä oli hienoa pitkän tauon jälkeen. Peukku.
Kuntoilija
27.08.2013, 10.54
Viikonlopun ja samalla tämän vuoden viimeisestä rötväilystä alkaa olemaan sen verran palautunut, jotta tänään pitää mennä
muutamaksi tunniksi maantielle kevyesti pyörittämään, kun kelikin on vielä sopivan kesäinen. Onko jotakin maastojutskaa sedillä mielessä loppuviikolle. Viikonloppu on taas nounou porukkalenkin osalta, kun pitää mennä toisena päivänä, joka on mulle vielä ilmoittamatta että kumpana, pistäytymään päiväseltään mökillä.
St0neyNut1
27.08.2013, 23.00
Olihan mukava lenkura täs lähi alueilla. Tuli ekaa kertaa otettua kamera mukaan. Siinä muutamat Tuusulan varuskunnasta otetut kuvat.
Pikku droppi.
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=11091&d=1377629209
Laattakivi.
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=11092&d=1377629265
"Kielen" muotonen kivi.
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=11093&d=1377629314
Pikku vastapatti.
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=11094&d=1377629360
Sama patti. Rillit vinos :)
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/attachment.php?attachmentid=11095&d=1377629405
Kuntoilija
29.08.2013, 11.32
Taas kuumottaa pientä ihmistä, kun tänään ei passannut, niin saan vasta huomenna takajäykän 456 Evo II rungon näppeihin. Milloin sen oikein kerkiää kasaamaan, kun viikonloppuna 1. päivä menee mökillä, suurin osa osista kiinni vielä täpärissä, pari akuuttia osaa vielä tuloillaan Saksasta ja kilometrikisan ollessa loppusuoralla pitäisi suunnilleen asua satulassa:rolleyes:. Ou nou, illan pimetessä joko maantielle tai purkuhommiin.
HC Andersen
29.08.2013, 17.11
Huomenna 16.15 Paloheinän majalta jos ei sada kaatamalla, aikaa on periaatteessa koko ilta. Tarkoituksena ajaa Kehä I sisäpuolisia polkuja.
Shimaani
29.08.2013, 17.32
Eiku perjantaina hakumettään ja sieniä varten kangaskassi mukaan.
Se korsolaisten tekemä MTB-baana Vierumäellä kannatta käydä tsekiditsek. On ehtaa hubahubaa. Muutama kiekka ajettiin tänään + Stenu hinasi mua ympäri Mätistä. Bliss:)
mutanaama
29.08.2013, 21.19
Paloheinä on påp
Paloheinä on påp
Taitaa olla koko joukko koolla "Snap, crackle, pop" kun louhinta (http://www.hel.fi/hki/helsinki/fi/uutiset/paloheinan-joukkoliikennetunneli) alkaa lähipäivinä.
pier..eiku vierumäki baana on tosi cool, mulla on 2km mettäsiirtymä mestoille ja on tullut muutama kilsa jo siel ajeltua =)
Huomenna 16.15 Paloheinän majalta jos ei sada kaatamalla
Ei näytä sateelta. Miäpäs liityn joukkoon kun ei tästä näemmä itsekseen selviä mihinkään :-/
Fook juu lang zait mikä lähtöaika.
Joukko löytynee metsästä mekkalan perusteella jos myöhemmin ehdin ajelemaan.
Joukko löytynee metsästä mekkalan perusteella jos myöhemmin ehdin ajelemaan.
Se mekkala tulee Pehtoorin pöydästä jonne 60% osallistujista ilmeisimmin suuntasi. 40% jäi matkan varrelle.
Shimaani
30.08.2013, 21.04
Wot?
Kutistuiko letka kesken matkan?
Eiku perjantaina hakumettään ja sieniä varten kangaskassi mukaan. Ja vatut mhnkn hakumettään tahi Pehtoorin terasille päästy Q kävinkin veterinäärin luona hakemassa supinruttuuttajille katumustippoja (http://www.ema.europa.eu/docs/fi_FI/document_library/EPAR_-_Summary_for_the_public/veterinary/000076/WC500060913.pdf). Supin vois kieltää lailla, joka 20 vuosi joutuu kaikki talouden rekut käsittelemään
*kelemiö*
Se mekkala tulee Pehtoorin pöydästä jonne 60% osallistujista ilmeisimmin suuntasi. 40% jäi matkan varrelle.
Doh, ja minä vaan yssikseni ajelin hidasta jurnuutusta täyttömäen ja valtatien välillä enkä tajunnut tuota.
Yksi aikaisemman ajamattoman näköinen hra Z -henkinen ajolinja alas eräältä kalliolta tuli bongattua, muutama laho ranka pitäisi nostaa siitä pois tieltä ennen testiä.
mutanaama
30.08.2013, 22.10
Kotona, kalsarit vaihdettuna ja datat tallessa med yksi olut. 66km erinäköstä hulluttelua, jostain syystä viimeiset 10km siirtymää meni ihan hyvällä vauhdilla. Ilmeisesti olut kihahti päähän. Mutta kovasti kiitos ajoseuralle kun ette jättäneet mua poloista metsään.
HC Andersen
30.08.2013, 22.55
Oli varsin mukava pööräily päivä, aamusella ennen töitä 1,5h maastoa ja sitten öbaut 4h duunin jälkeen, kilsoja tuli 65. Pahis veti meille TOSI hyvän turnéen, kiitoksia kaikille tasapuolisesti seurasta sekä Pahikselle kumitavarasta.
mutanaama
30.08.2013, 23.24
Jep, vaikka mä yritinkin lähteä vetämään, niin eksyin jo alkumatkasta. Ja siitä se riemu alkoi, hyviä uusia pätkiä ja tuttuja kans.
Shimaani
31.08.2013, 10.47
^Ne onne tähtiportit.... *hirn*
Hyvä lenkki! Ens kerralla takki mukaan et tarkenee Pehtoorin terassilla pitempään :seko:
mutanaama
31.08.2013, 11.58
Jep, onni oli kotimatkalla tuulenpitävä takki.
mutanaama
31.08.2013, 19.03
Se vekotin mistä oli puhetta http://www.kauppalehti.fi/omayritys/taman+rinnalla+sykemittari+on+kidekone/201308490609
Juoksufoorumilla ollut esillä ja muutamilla testissäkin: http://www.juoksufoorumi.fi/vb/showthread.php?29255-Kokemuksia-Omegawave-sykemittarista
Tarviskohan tuohon jonkin yrittäjämoden jottei ole koko ajan stressikäyrä punaisella?
arctic biker
31.08.2013, 20.10
Ja just kun pikkuhilijaa muistan pojan lahjoittaman Polarin Ft80 ajoittain ottaa käyttöön niin uutta pukkaa. Piruko se on ettei tästä sykeVyöstä päästä eroon?
Mulla yleensä vyön laitto unehtuu ja sitten ei viiti purkaa yläosan vaatetusta. Kun noilla henkselihousillakin olen rikastunut.
mutanaama
31.08.2013, 20.37
Melko monet reissut on menty nakuna, uittuako noilla mittareilla tekee, jos fillari kulkee ja kuski polkee. Mut sitten kun alkaa tuntua tytkystä ja ahdistusta, voi olla syytä vähän vilkasta mitä ne oikein näyttää. Mullakin oli kerran kovin voimaton tunne, mäen päälläkään ei olo helpottanut, niin silloin tuli katottua mittarista, kun ei syke laskenut alle 160. Siitä Ellmerin johdolla rauhallisesti kotia kohti, niin alkoi hissukseen laskemaan. Mä en nyt muista mitä oli vikana, mutta viikon kuluttua oli olo ihan toinen.
Shimaani
31.08.2013, 20.43
Mittarin käyttämättömyyden voi korvata palautuilemiskalialla.:) Mää jouduin opettelemaan hitaasti etenemisen taidon sen yhden prkl keuhotulehduksen (jolla ei kuulemma ollut mtn tekemistä silloisen työnantajani konttoritilojen välikattorempan kanssa vaikka muuutama muukin sairastui) jälkeen ja silloin se sykemittari oli ihan paikallaan.
Sunnuntaakina mtn ajeluhommaa mssn?
Mittarin käyttämättömyyden voi korvata palautuilemiskalialla.:)
Ei taida maha vetää tuota 0% Nikolaita niin paljon että se korvaisi mitään. Maalauspäivä, prkl puutalo...
Se vekotin
Joo miä töissä ton googletin. Sain yhden kollegan ehkä innostumaan moisesta :eek:
Mittarin käyttämättömyyden voi korvata palautuilemiskalialla. :)
Sitähän tässä nytkin :p
Larstaina kenkään innostunu kiusaamaan itteään ässkorpi-sessiolla?
Tarjolla olis kurjuutta kaikissa muodoissaan. Sadettakin laitoin tilaukseen.
Sent from my poor Apple thingie using dirty finger and Tapatalk HD
Kuulin notta mettäkone havaittu Pitkäkoskella. Mitähän ne aikoo ja kuinka isosti? Onko natiiveilla tietoa?
Lähteekö Kuntsari la ajamaan yö TdH:n? Mää ajattelin hypätä junaan Lepsämässä.
mutanaama
05.09.2013, 23.33
Skorpi varovainen ehkä. Sukulonnin takia luukki on nou nou.
Kuulin notta mettäkone havaittu Pitkäkoskella. Mitähän ne aikoo ja kuinka isosti? Onko natiiveilla tietoa?
.
Bussitunneli Paloheinän majalta katsastuskonttorille siitä tulee. Myös majan lähistöllä on jo metsä kaatunut mutta kuoppaa ei vielä eilen näkynyt.
Sibbo ei käy, käyn kebabilla hirviön luona.
Sunnuntaina ajelen polkuja Laaksosta Ylästöön. Startti klo 14.00 siitä lasten liikennekaupungin portilta. Saa liittyä seuraksi jos ketään kiinnostaa.
mutanaama
06.09.2013, 01.26
Skorpi varovainen ehkä. Sukulonnin takia luukki on nou nou.
Ei kuulemma tarvii ajella lauantaina
Ei kuulemma tarvii ajella lauantaina
Mulla vielä ehkä...jalat toimii ja perse kestää mutta olkapää vaivaa.:(
HC Andersen
06.09.2013, 13.13
Larstai vaha ehkä, tiedän enemmän kun mun vapaa tahto kotiutuu.
HC Andersen
06.09.2013, 19.48
Ässkorpikruisi huomenna klo.10.00 Kuusijärven parkkikselta, nautintoa oli kuulemma luvassa 4-5tuntia.
... nautintoa oli kuulemma luvassa 4-5tuntia.
Nautinto sis. mm. yhden kokonaisen viirilän suon, reilun 15km miähekästä juurakkoa ja saman verran muuten vaan hankalaa ajettavaa, riittävästi fillarin nostelua rytöjen ylitte, yhden pienen alamäjen, jokusen nousumetrin ja huonon ajoseuran. Välineen saa valita harkinnan mukaan, tää lähtee kinkulalla. Velkam evrivan.
Moks; unehtu mainita et siellon myös jokunen hirvikärpiäinen ja jonniinmatkaa nokkospusikkoo. Ettei tuu yllätyksenä.
Shimaani
06.09.2013, 20.55
Tää vielä harkihtee tuota larstain X-treme jutskaa. Jos herään ajoissa niin olen mukana ajoissa jollain kalustolla tai sit meen sinne krossiparkkiin hulluttelemaan.
Saatampa mennä tattijahtiinni con haukku.
Nautinto sis. mm. yhden kokonaisen viirilän suon, reilun 15km miähekästä juurakkoa ja saman verran muuten vaan hankalaa ajettavaa, riittävästi fillarin nostelua rytöjen ylitte, yhden pienen alamäjen, jokusen nousumetrin ja huonon ajoseuran. Välineen saa valita harkinnan mukaan, tää lähtee kinkulalla. Velkam evrivan.
Moks; unehtu mainita et siellon myös jokunen hirvikärpiäinen ja jonniinmatkaa nokkospusikkoo. Ettei tuu yllätyksenä.
Mä voisin lähtee naatiskelemaan, tuun lähtöpaikalle ihmettelemään josko jonoon mahtuu.
Ei näkyny kärpäsiä,ei paljon nokkosiakaan,sateestakaan ei ollu tietookaan, muuten kaikkee luvattua.
Uutta polkuakin tuli opittua, hyvä lauantaisetti- Kiitokset Pah:lle ja HC:lle.
Hyvin oli muutamaa polunpätkää raivattu jotka aika ajokelvottomia olleet, niin nyt sen kun huruutteli menemään.
HC Andersen
07.09.2013, 16.54
Varsin hapokas ja hikinen oli Laren -08 Nautinto reitti, nokkoset oli jo tähän aikaan vuodesta melko pliisut ja lisäksi jäin suo osuudelle kaipaamaan hyttys/mäkäräisparven seuraa. Muuten lenkki eteni luvattujen speksien mukaisesti. Yllättävän hyvin tuo laihaläski eteni suossa, välitykset loppu siinä vaiheessa kun muklukki oli keskiötä myöden suossa.
Oltiin me kummiskin vähän tissiposkia tänään, orikinaalispeksistä jäi toinen puoli ajamatta - toki se pliisumpi pää.
Tänäänkään ei oikein löytyny oikeeta yksivaihdeflouta sille katronträskiltä etelään sojottavalle suo-oja-kanto-juuri- baanalle joten päätin puoliuida eräässä mutakuopassa ja lisätä säären lovivalikoimaa yhdellä isolla - onneks oli ohkoinen sealskinssi välissä, muuten olis tarttenu muutakin kun laastaria.
Tnx seuralle.
Original Nautinto-keli oli tämä. Ei ollu hyttysiä sillonkaan.
https://lh3.googleusercontent.com/-_oVS8u_QHx4/S2mI3Brd3RI/AAAAAAAABlA/30x6LDY9KVk/s640/Toimii.jpg
Apråpåå. Tarkoite lähtee tappamaan aikaa ynnä hankkimaan uusia vekkejä huomenissa monivaihteellisella notkulla.
Takapiha - Karakallio - Askisto tms - start @ 10:00 i munkkis. Speksinä herrasmiesmäistä ajelua & huonoa seuraa - kukaan ei kuole vaiks matkaan erehtyis.
Ellei heppejä täällä julki ennen aamukasia niin meen omine aikoineni.
Sipoonkorven pohjoisia polkuja kolusin ja sienestäjiä tapasin,fisktreskissäkin oli hiljaista että teki mieli kiljaista.
noin 50km:ä mittariin ja muita ei näkynnä,tosin olin vasta klo:11.30 liikenteessä ja kolmex kotiin.
Niin muuten Munkkis on taas auki,kävin illansuussa katsomassa niitä tunnelin aliutuspaikkoja ja löysin kyltin kahvio auki joten ajoin katsomaan , isäntä istui keittiön rappusilla ja rupattelin 15 minuttia ja jatkoin matkaa altaan reunoja ajelemaan.Vajaa 20 yksikseni ajelin.
Shimaani
07.09.2013, 22.08
Hmmjaa,
huomenissa häätyy sit kiitää munkkeja natustelemaan. Viime viikonloppuna Munkkikoski oli kiinni mutta tästähän se kausi alkaa.:)
Vois huomiseksi ruuvailla etuvaihtajan paikalleen. Kuutisen tuntia tän orig. kotikylän polkuja veivattu tänään 32 etusella ja jalkojen kunto täyttää törkiän pieksemisen kriteerit.
Munkkikselle nou dänks.
Kuntoilija
08.09.2013, 09.44
Huh huh, olipas yö, tuli poljettua useampi tunti tummaa ja tulista (Felt) :p.
Tänään pitänee käydä ottamassa ensi tuntuma eilen valmistuneeseen am-henkiseen takajäykkään. Toivottavasti kyyti ei ole liian julmaan, kun valmiiksi kolottaa jo joka paikkaa.
Kiitokset PaH,selle hienosta lenkistä . oli paljon uutta polkua hyviä ylämäkiä ja alamäli', on se vvaan kumma kun nuo ylämäet syö miestä mitä pitemmälle matkajatkui.
55.97 näytti mulla matkamittari kotoota kotiin vaikka Ylästöstä oikaisin kotiin olis siinä tullut muutamakm enemmänjos ois ylästön kautta ajanut Pitkäkoskelle ja sieltä kotiin.mutten kuitenkaan kerinnyt 3kotiin kuten olin sanonut. Hieno ilma kuunasi lenkin.
Rölli Peikko
08.09.2013, 17.33
Kiitokset lenkistä PaH. Uusia polkuja tuli opittua. Mun mittariin tuli 41,5 km ylästöstä ylästöön.
Tnx & anteeks munkin puolesta. Olin jo ysin startilla haltiavuoren ja ukrainan jälkeen suuntaamassa länteen, mut tuli kummiskin mieleen kurvata Munkkikselle tsekkaamaan oliskos joku mielenhäiriössä eksyny lähtöruutuun. Ja perhana, kaimakin siellä kaiveli lähtökuoppia Rölli seuranaan. Nautimma sivistyneesti kaffet ja lähdettiin länteen. Malminkartanon bermudametsä meinas jo meidät erkaannuttaa mut halootin pelasti. Ajetiin Leppävaaran kulmille ja sieltä alternatiivireittejä kohti pohjoista. Askiston itäisemmällä baanalla yhytimme joukon oikeita maastopyöräilijöitä jotka huijasimme katteettomilla lupauksilla mukaamme kohti örkkiniityn mäkiä. Yhden umpiperän ajatin vahingossa, tsori. Oikeet maastopyöräilijät erkaantu vihdintien varressa kun met kurvasimma odinlammen oikopolulle.
Hyvä lenkura. Noilla lähipolkujen sakkokierroksilla juurikin 6h.
aiJuu. kotonassa kun tarkemmin katsoin käsivartta niin siin olikin kaksi pistojälkee sentin välein. Perhanan stydiks on käyny noihen maa-amppareiden erite.
Sunnuntaina ajelen polkuja Laaksosta Ylästöön. Startti klo 14.00 siitä lasten liikennekaupungin portilta. Saa liittyä seuraksi jos ketään kiinnostaa.
Ei ilmestynyt ketään täältä tänne mukaan, mutta kaverin kanssa ajeltiin mukava noin 43km lenkki hienossa säässä.
sakuvaan
11.09.2013, 00.04
Ihan asiallinen toi Korson rata, 3 kertaa jaksoin kiertää ja sit tuli pimeetä ja happi loppu.
AinaVanteilla
11.09.2013, 00.45
Askiston itäisemmällä baanalla yhytimme joukon oikeita maastopyöräilijöitä jotka huijasimme katteettomilla lupauksilla mukaamme kohti örkkiniityn mäkiä. Yhden umpiperän ajatin vahingossa, tsori. Oikeet maastopyöräilijät erkaantu vihdintien varressa kun met kurvasimma odinlammen oikopolulle..
Joo ja.. noh kerta se on ensimmäinenkin kun joku sanoo oikeaksi maastopyörälijäksi.. Oli kivoja noi näyttämäsi pätkät ja umpiperät kuuluu asiaan, kiitos vielä kerran. Me tosiaan hiivittiin Askiston kaltsien kautta kohti lepuskia imemään ämpäreistä pillillä gaynomaxia tai mitä niitä urheilujuomia nyt on.
Tervesin: Vihree oranki
Toinen "oikeista maastopyöräilijöistä" kiittää uudesta lähes siniverisestä arvonimestä :) Kiitos myös uusista poluista!
mutanaama
13.09.2013, 22.34
Huomenna syväoja sightseeing alkaen kello 15:30. Lähtö meiltä.
Shimaani
14.09.2013, 16.51
Eipä tää ennättännä vaan ei olis jaksanukkaan, jalat on ihan tyhjät. Se keskiviikkoehtoon riekkuminen oli ns. kokonaisvaltaista rasitusta.
*vanhamio*
Eipä tää ennättännä
Mie ehin mutta perillä huomasin että alla on väärä pyörä. Muut jatkoi banjojen soidessa metsään ja minä viivojen vetämistä huonossa seurassa.
Shimaani
14.09.2013, 18.55
Kyllä viivan vetäminen on välillä ihan paikallaan.:cool:
Kiits vedosta alkuasukkaalle. Sangen maukasta settiä.
Löytyi vain hyvää juurakkoa, pahaa ei ollenkaan. Tommosilla möykkyisillä poluilla pääsee hyvin flow-tilaan kun on aivot on ihan tyhjät muista ajatuksista.
Pahiksen vaihdepyörä on livenä varsin päheä.
@odottakaa. Jatkaa vaan ittensä kurittamista. Kehitys vain kehittyy vain kehittymällä *kryptinen virnistävä hymiö*
edith. valkokuvat näkyviin, pliis.
mutanaama
14.09.2013, 20.26
Muutama kuva sattu tarttumaan piille:
jotainnii sorkkaeläimii ja sitten kolme kaurista (https://lh3.googleusercontent.com/-BWlZAJPXl7E/UjSJ-ei8l4I/AAAAAAAACfc/v7UUDVgD26g/w2000-h1500-no/P1070332.JPG)
https://lh3.googleusercontent.com/-BWlZAJPXl7E/UjSJ-ei8l4I/AAAAAAAACfc/v7UUDVgD26g/w400-h300-no/P1070332.JPG
Ja sitten uutta maisemaa (https://lh3.googleusercontent.com/-HYnjyq3MOp8/UjSKk53ijOI/AAAAAAAACfk/iLwiQiC8QEQ/w1272-h954-no/P1070330.JPG)
https://lh3.googleusercontent.com/-HYnjyq3MOp8/UjSKk53ijOI/AAAAAAAACfk/iLwiQiC8QEQ/w400-h300-no/P1070330.JPG
Aikuisnäön yksi huono puoli on se, ettei tosta näytöstä näje yhtään mitä on kuvaamassa.
tnx & anteex munkin pualesta - harvoin pääsee ajamaan noin uusilla poluilla
...Pahiksen vaihdepyörä on livenä varsin päheä...
Ei se ollu päheä. Tuntu ihan vaihdepöörältä. Nakkasin himaan päästyäni siihen jäykän keulan takaisin ja vajaan tunnin testisession perusteella hupaisuuskerroin kasvoi merkittävästi. Häätyy noille vaihdevimpauttimille antaa vielä mahdollisuus jokusen lisäsession muodossa, mut nytten tuntuu siltä et aika äkkiä tosta katoaa 8 vaihdetta.
mutanaama
14.09.2013, 20.38
tnx & anteex munkin pualesta - harvoin pääsee ajamaan noin uusilla poluilla
...
Nii, ja edettiinhän me ihan hyvin polun vieressäkin :)
HC Andersen
14.09.2013, 22.08
Mä kävin Akan™ kanssa läskeilemässä SexLaken maastoissa. Tuo läski on vallan hjüvä laitos hitaalle ja kokemattomalle kuskille.
mutanaama
14.09.2013, 22.13
Mä kävin Akan™ kanssa läskeilemässä SexLaken maastoissa. Tuo läski on vallan hjüvä laitos hitaalle ja kokemattomalle kuskille.
Kyl mä sen tiedän, mutta miten se sopi rouvalle?
HC Andersen
14.09.2013, 22.15
Se oli vallan passeli, kiitos vaan rungosta :hat:
2 asiaa selvis tänään:
- maunula-käpylä-taiski-patola kierretään ihan syystäkin vastapäivään, toistepäin paljon tylsempi
- huolimaton välitysten säätäjä + The Viipottimen perägeometria + kovaa ajettu monttu ylämäkeen = rupelilla oleva takavaihtaja
Seura eilistäkin huonompaa.
Kuntoilija
15.09.2013, 22.23
Kuntoilija sai vissiin sen verta pahat pöpöt viime lauantain yöpoljennasta, jotta uskalsi ottaa ensi savut vasta tänä iltana Onni Wannin 456 evo II takajäykästä.
Mikään keijukainen tuo "titanium look alike" ei ole, runko n. 2,5 kg, keula n. 2 kg, kiekot n. 2kg eli kokonaispaino taitaa olla pitkälle päälle 13 kg. Kävin ajamassa kaikki lähimetsän pahimmat juurakot ja kivikot ja olin yllättynyt kuinka mukavasti se eteni. Kaikki samat paikat pystyin tuolla ajamaan mitä olen täpärillä mennyt. Osansa on varmasti leveillä vanteilla ja 2,4" tubeless kumeilla. Selän kestämistä vähän pelkäsin, mutta hyvin tuntui kestävän. Mielestäni pystyin tuolla ajamaan täysin samaa vauhtia kuin täpärillä eli hidasta kruisinkivauhtia, mutta saa nähdä millaiseksi ankkuriksi tuon kanssa setälenkillä jää.
Nyt tuntuu, että varovaiselle ja vaarallisia tilanteita välttävälle Kuntoilijalle, ei enää täpäriä tule vaan seuraava maastoon hankittava laite olisi muoviläski.
Ilmottele kun kyllästyt siihen jäykkäperään - puolisen vuotta - ja mä voin ostaa sen sitte. Tuskin se mullakaan pitkään viipyy, semmonen vuosi tuntuu olevan noiden kierrätyskelposten fillareiden kanssa aika tyypillinen. Mites, myikkö Turnerin pois? Mullon ollu toi (http://www.flickr.com/photos/juminy/9519425226/) yksvaihteinen täysjäykkä ajossa viime aikoina ja olihan hauska paukutella tänään El Guapolla vaihteeks.
mutanaama
15.09.2013, 22.39
Jos isompia alumiiniosia meinaa lipeällä siistiä, niin kandee tehdä se hyvin tuuletetussa paikassa.
Kuntoilija
15.09.2013, 23.10
mä voin ostaa sen sitte. Mites, myikkö Turnerin pois?
Et voi ostaa kun 16" on sulle liian pieni runko. Tuo Evo II on kyllä nätimpi runko kuin vanha 456. Takakolmio on siro. Turnerin runko on laatikossa ja siirretty reserviin. Voi olla, että laitan myyntiin tai sitten en. Riippunee siitä miten 456 palvelee vai kyllästynkö siihen kuten väität:p.
Vähän on kyllä tänä suvena purassut pahasti tuon valkoisen viivan seuranta ja seuraava peli saattaa liittyä siihen tai sitten ei. Tuo nykyinen maantie Feltin runko on ihan oikeasti hyvä, jäykkä ja kuitenkin mukava eli mulle ihan riittävä laite. Mutta hankintakiima ja plussa merkkinen saldo tilillä on paha yhdistelmä. :D
Kuis kävi Mutis, pää kipeä vai oikein tuliko oikein paukku.
mutanaama
15.09.2013, 23.18
Ei mitään käyny, kaikki on ihan ok, käry oli vaan aika paha. Oli essut ja suojat silmillä, ja tuuletinkin päällä, mut sen teho ei riittänyt, kun koko kampi kiehu.
HC Andersen
15.09.2013, 23.19
Olipa Keskuspuisto erilainen keinovalossa kuin luonnonvalossa, koiria juoksutin Pitkäkoski, Paloheinä, Haltiala, Torpparinmäki akselilla reilun tunnin ajan.
Et voi ostaa kun 16" on sulle liian pieni runko.Peut-être, peut-être pas. Olin vähän vailla sen kokosta kesäkautta, mutta eihän niitä mistään ja seize pouce mmmbopikin sattu menemään ohi tosa kesällä. Että ilmoittele vaan...
mutanaama
17.09.2013, 12.29
Padam, tänään aattelin kurvailla munkkiksen ohi siinä viiden hujakoilla, yksi beargrease testi olis viideltä, eli varmaankin varttia yli lähen taapertamaan horjuen metsään.
Tänään ei pysty. Ilman OmegasWeiviäkin saan arvion päivän kunnosta: fitnesslevel (http://www.youtube.com/watch?v=9_gTAmzDlOc&feature=youtu.be&t=1m22s)
Posetiivistä se että lähipäivien rimpuilut tuntuu eniten läskeissä eikä risassa koivessa. :)
Kuntoilija
17.09.2013, 17.01
Taidan minäkin, mikäli ei sada, mennä puolijäykällä häiritsemään metsän eloa tosin vasta joskus klo 18.00 jälkeen ja valot päässä tottakai.
mutanaama
17.09.2013, 17.49
Nyt perke** mitään puolijäykkiä esitellä. Häpeä
HC Andersen
17.09.2013, 19.12
Onneksi olen sen verran nuori että voin vedellä täysjäykällä.
Shimaani
17.09.2013, 21.45
Tää on viime aikoina elämöinyt metsässä (ja työmatkalla) enimmäkseen täysjäykällä.
Kuntoilija
17.09.2013, 23.45
Hyvin tuli puolijäykällä sohittua pitkin ja poikin Ylästön metsiä:p. Syksyn toinen valopäälenkki ja ensimmäinen metsän puolella. Eipä ollu ruuhkaa yksin sai polkuja käyttää.
HC Andersen
18.09.2013, 00.01
Tää on viime aikoina elämöinyt metsässä (ja työmatkalla) enimmäkseen täysjäykällä.
Tää on tullut siihen ikään että enään ei pysty jokaista varvia tuuppaamaan täysjäykällä, joka toinen on pakosti täysveltto.
mutanaama
18.09.2013, 00.03
Mä kipasin laaksossa ja takasin, kovasti oli ruuhkaa keskuspuistossa. Ainakin kymmenkunta maastohyrräilijää ajeli vastaan, ohitse ja ohitin. Kasin aikaan oli jo todella valoillekin tarvetta. Karvan yli 60km, josta maastoa noin puolet. Tuntu ihan lenkiltä.
määki kävin läähättämässä maunulan hujakoilla noin 17-19 välillä, mutta eipä törmäilty
St0neyNut1
18.09.2013, 09.40
Kävästiin meekin tääl landella eilen vähä ulkoilemassa. Minä, Ruohonet80 ja Zippo. Viime viikko menikin taudin kourissa ja eilinen tykitys vauhdilla vedetty lenkki tyhjensi viimeset limat keuhkoista. Meille tuli semmonen perus 25km. Oli mukavaa välillä ajaa vaan polkuja niin perkuleen lujaa ja jättää ylimääräset kikkailut pois. Minä ja Zippo päästiin heti tutkimaan Ruohonet80 Stereo 4:sta mahdollisien huolto toimenpiteiden varalle ja hyvä listahan siitä synty :) Noo eipä tässä kauan meneku pääsee taas tekemään vuosihuollon pyörälleku ulkona sataa vettä tai lunta viikon putkeen.
Shimun fanipaidat on tullut myyntiin: http://www.great-rock.co.uk/shop/chin-up-t-shirt/ / http://www.great-rock.co.uk/shop/chin-up-hoody/
Interbike-kuulumisia (http://www.pinkbike.com/news/Outdoor-Demo-Day-One-Randoms-Interbike-2013.html): Fat e-bike (Felt): Felt's European Product Manager, responded, "It's for the 50+ crowd. And nerds."
Kuulostaa hyvältä, count me in.
Kuntoilija
18.09.2013, 11.01
Mulle ei oikein koskaan ole täysin auennut tuo tubeless-homman autuus ennen kuin nyt, takajäykällä olisi tullut arviolta 5 kpl:ta snakebiteä takasisuriin kahden lenkin jälkeen. Tubeleksen edut siis ovat ilmeiset puolijäykkä ja kokojäykkä kuskille.
Mulle tuli vähän samanlainen upea fiilis, kun laskin vesijohtoputkella Ylästön sähkölinjan mäkiä, kun katsoessä youtuubista noita ammatilaisten hard tail kaahailuja. :rolleyes:.
Mites oktoberfest, kalliobaana, bay city safarit sun muut?
Shimaani
19.09.2013, 21.59
Tää on paksujunan jarruvaununa Fiesta Oktjaberskajassa. Lahren safari heilautti kiinnostusmittarinviisarin kaakkoon mutkun kunto on ihan pa$ka. Ehkä kuitennii.
*tuumimio*
Oktooperiin aattelin mennä. Muita en ole vielä pohtinut.
mutanaama
19.09.2013, 23.24
Pe-la ajetaan räyskälässä, su ehkä myrtsissä jos sää (vaimo) sallii
Mites oktoberfest, kalliobaana, bay city safarit sun muut?
Lohja lievässä harkinnassa, kalliobaanan oon ajanu jo viidesti tai kuudesti tänä suvena joten se alkaa piisata mut krampin safari näillä näkymin joujou. Jos 5.10. oon ehjänä (enempi kun ny) niin yks sopii kuljettimeen härveleineen.
Huomenna larstaina kukaan missään mitään?
Tossa kun oon ajellu ja laitellu Ellswöörtin herkkään kuntoon mutta roppa on renannu ja kävin lääkärillä spiidaamassa vaivojani niin hää kuvaili ja väänteli ja rönkkenillä ja ultralla uteli mikä siellä miehessä mättää niin olkapäät menee uusix,revenneet kalvot ja rantheet paskana jne kaikkee pientä,eli taitaa olla nää ajot nyt tässä ja piretään vuoden taukoa jne..
Olenkos minä missannut jotain tuosta Lahdesta kun siihen suhtaudutaan noin suurella kunnioituksella? Joku ilmoittautuminen/raja heillä näyttää kans olevan, katellaan lähempänä. Näköjään minullakin Oktoberi arvonnassa päällekkäisen varauksen vuoksi mutta tutkaillaan.
Koittakaas rikkinäiset parantua, onhan Raggarimarketin lihatiskillä kiinnitetty minunkin irto-osat jo pariiin otteeseen (kunnossa ei olla, koipea särkenyt tauotta elokuusta asti mutta pystyy ajamaan) Viipottimessa takavaihtajamurheita mutta uutta osaa on tulossa (keula- ja takaiskarivaivoja ei enää edes lasketa).
Olikos @Pahiksella sellanen stemmi johon saa stongan siihen haarukanputken päälle jotenkin suoraan ja vielä öweri koolle?
Jostain pitäis sellanen hommata kun saa kädet/olkapäät kuntoon tai sitten vaan laitettava joposta easy-rider mallinen ohjaamo.
^ nysimmät stemmit mullon vassakuussa 30mm ja fätbäkissä 40mm; molemmat Syntacen Megaforceja. Tuota 30stä lyhyempiä saa jo etsiä - Mondraakkerilla on kai 15mm ja 25mm, mutten tiedä saako niitä muuten kun ostamalla pyörän kylkiäisenä - Tarmo tietää. Jos tota nysää haluat testata niin kylä sen tosta irti saa.
Kilkutin kävi tänään(kin) ulkoilemassa ihan pidemmän kaavan kautta. Ekan vartin jälkeen kuskilla riitti vielä enerkiaa kaivaa kamera esille.
https://lh6.googleusercontent.com/-zTWuTiGpJe8/Uj7rzkwhjJI/AAAAAAAABC0/hlBPqGNmHgQ/s640/IMG_0382.JPG
Olisihan tuo metsän kutsu houkuttanut vaan kun Pyyn remppa jäi eilen vähän vaiheeseen niin oli sitten taivuttava maantielle. Löysin kotio onneksi 2,5h kohdalla kun selkä ei kestä yli kahden tunnin kurmootusta.
Arki-iltana jotain valopääpöljäilyä jos ehdin käydä pyöränosakaupalla.
Zee rd tosiaan laakista vainaaksi kun liian lyhyt ketju nykäisi vaihtajan ja korvakkeen rupelille.
@Pah: miltä kiinankuitujen laatu vaikuttaa?
Täks! vastauksesta,täytyy Tarmolla käywä kyselemässä,ei tässä hätä oo ootellaan olkapää leikkauksia monikossa ja ehkä laitethan rantheet samalla kuntoon että voi taas harrastaa willarointia.
@Pah: miltä kiinankuitujen laatu vaikuttaa?
Noi on Superstarin AM-kehät, ei LBt. Kiinan osuus on mysteeri. Approx 20h jälkeen ei naristavaa; sisäleveys ~25mm ja noilla DT:n 240S-navoilla + 32kpl CX-raytä + kierroksella gorillaa + stanin UST-venttiileillä paino ~1500g / setti. Eivät tykkää huonoo reilun metrin dropista tasaselle kalliolle ja parin sadan gramman vähennyksen tuntee ajossa. Jäykkyyyden tuntee - voi ajaa renkaan levyiselle hyllylle kurvassa ja kumpikin kiakko kulkee millilleen samaa jälkee.
Eioo herkät burbbimaan, kokeillu noissa nyt 6 eri TLR/UST- kumia ja kaikki on noussu viim 2barissa mut niiden irtisaantiin ei meinaa sormivoima piisata.
Jos noi jatkossa osoittautuu paskoiks, jää käteen ainakin soivat navat. Parin vuoden takuun kehille kummiskin antavat.
Btw - DerGuide on paljon fiksumpi ohjuri kun MRP:t. Se MRP:n rissa kesti mulla 3-4kk, taitaa olla viides menossa ...
Edit: eka tarkoite oli ottaa pelkät kehät ja kasauttaa vastaava satsi Epulla, mut laiskiinnuin pinnojen pituuden arpomiseen ja otin setin valmiina.
Niin joo, olihan tuosta merkistä puhetta pari vkoa sitten, ajattelin jotain kinlin tms juttuja kun ei logot näyttäneet tutuilta. Onkos nuo Superin vai paikallisen gurun kasaamat, parikymmentä tuntia ajoa kertonee jo kasauksen onnistuneen.
Veikkaan, että tästä on klikattu: http://superstar.tibolts.co.uk/product_info.php?cPath=74&products_id=792
Emmä mitn. tiedä, eksyin tänne noiden kuitukehien tuomana, mut laantu jo, maksaa melkein saman kuin mun pyörä ja vanhat Flowt ja 823:t pyörii vielä pitkään, luulisin.
Laitoin ostoslistalle, edellä on tosin aika monta riviä... Ykkösenä hampaat :)
St0neyNut1
22.09.2013, 21.27
Btw - DerGuide on paljon fiksumpi ohjuri kun MRP:t. Se MRP:n rissa kesti mulla 3-4kk, taitaa olla viides menossa ...
Nyt heräs kiinnostus. Mikäs siin MRP:n rissas hajos? Kun itellä tuon E13 ohjurin rissa ollu kiinni jo kaks vuotta ja ei vielkää näytä et tarttis uusia.
Mikäs siin MRP:n rissas hajos?
Laakeri. Alkaa pyöriä nihkeemmin ajan myötä ja kun jumittaa tarpeeks, kuluu koko rissa piparkakun muotoiseks.
MRP vaihto laakerin jossain välissä toisenlaiseen, vanhemmat eivät sietäneet ketjuöljyjä. Mut eipä nuo oo kestäny uudemmatkaan juurikaan paremmin. Oli mulla siinä yks e13:n rissakin, kuoli sekin.
mutanaama
23.09.2013, 10.05
Ne ei oo varmaan tehty noille sun kilometreille, joita taitaa tälleen kesässä tulla melko monta tuhatta.
Kuntoilija
23.09.2013, 10.42
Voe mahroton, Pahiksen hipo ($$$) maastokuitukiekot on kevyemmät, kuin omat suht kevyinä pitämäni maantiekiekot. Ottaa kevyen lompakon ja vesijohtoputkihässäkän kainaloon ja painuu kuusen taakse surkeilemaan. :p Mun kaikki maastokiekot painaa ~ 2 kg, enkä edes uskalla mistään dropista ajaa. No ompa ainakin pysyneet suorana.
ps. Ajoin launtain ehtoona takajäykällä maantiellä 56 km ja alla oli Hans Dampfit reilulla 2 bar paineilla. Musta ne rullas ihan ok, kun keskarikin oli reilu 21 km/h ja meno oli leppoisaa.
St0neyNut1
23.09.2013, 18.25
Laakeri. Alkaa pyöriä nihkeemmin ajan myötä ja kun jumittaa tarpeeks, kuluu koko rissa piparkakun muotoiseks.
MRP vaihto laakerin jossain välissä toisenlaiseen, vanhemmat eivät sietäneet ketjuöljyjä. Mut eipä nuo oo kestäny uudemmatkaan juurikaan paremmin. Oli mulla siinä yks e13:n rissakin, kuoli sekin.
Hyvä tietää noista MRP:n rissoista, et tuppaavat hajoomaan. Ai on menny sul e13 rissa kanssa. Noh kai mul on käyny mäihä tuon oman kanssa ku hyvin pelittää vielkin. Onhan tuo ohjuri kait vanhempikin, mut itel ollu käytös about kaks vuot. Nii no kyllähän ne kilsat vaikuttaa tietty kaikkeen kulumiseen. Oon vaan ite ihmetelly et millon se tarttis vaihtaa :)
Karpoonimyrkytys ja ylimääräiset puolitoistatuumaa renkaissa kuuskertaisella äänennopeudella., hyi hyi Larun raitin piipahdettu siis, Synticiä kiekkojakin hyllyssä.
Taidan keskittyä oman vintage-mallin (2010) pitämiseen ajokuntoisena.
Karpoonimyrkytys ja ylimääräiset puolitoistatuumaa renkaissa kuuskertaisella äänennopeudella., hyi hyi Larun raitin piipahdettu siis, Synticiä kiekkojakin hyllyssä.
Taidan keskittyä oman vintage-mallin (2010) pitämiseen ajokuntoisena.
Ei ne oikeesti oo tuumia, puolitoista senttiä lie lähempänä. Mullei oo karpoonikuumetta, ainua karpooniosa jota en pidemmässä käytössä oo saanu särki on ollu noi synticen tangot. Oon kyllä vaivihkaisesti antanu mr knollyn ymmärtää et sikäli kun aikaansaavat 26" karboonirungon öbaut chilcottimen tai endon geometrioilla ja 4x4 perällä ja puoli kiloa keveempänä ku noi, niin heillä olis asiakas. Ton välikoon (ihan yhtälailla kun 29":n) wiisautta en oo sisäistäny - mitä niiillä voi ajaa mihin 26" ei vaan pysty?
Harkihin joskus noita synticiä kiakkoja. Mut 20 / 12x142 on noissa semmonen yhdistelmä, et leveydelle tulee painoa. Mahtaako se vapaaratas äännellä miten noissa? Kipuraja kulkee I9:n tasossa.
Mahtaako se vapaaratas äännellä miten noissa? Kipuraja kulkee I9:n tasossa.
Aika terävä raksutus kädessä pyöräyttäessä, noihin iiYseihin en osaa verrata, Hopea hiljaisempi kenties.
Välikoko tulee väkisin, oli hyvä tai ei, haluttiin tai ei.
Kuntoilija
23.09.2013, 21.52
Ton välikoon (ihan yhtälailla kun 29":n) wiisautta en oo sisäistäny - mitä niiillä voi ajaa mihin 26" ei vaan pysty?
Halvatun hyvä, että oikea ajomies (Kuntolijan mustassa kirjassa on muutama setämies tässä kategoriassa) toteaa tämän, eikä anna markkinamiesten kouhotuksen vaikuttaa.
Noi on Superstarin AM-kehät
Noista miä ehkä oon vähän haaveillu, tai sit Synticistä. Jälkimmäisiä vaan kuulemma lommotettiin useampia Tahkon enskassa, ja oikomista vaati myös omat Alexit...
Mitenkähän noi kestäis väärinkäyttöä, vai pitäskö opetella ajamaan ennenku ees harkitsee kuitukiekkojen hankkimista :rolleyes:
Halvatun hyvä, että oikea ajomies (Kuntolijan mustassa kirjassa on muutama setämies tässä kategoriassa) toteaa tämän, eikä anna markkinamiesten kouhotuksen vaikuttaa.
Todellakin! Mukava kuulla kommentteja kokeneilta ajomiehiltä, eikä aina vaan kuunnella markkinamiesten ylistyksiä kaikesta uudesta mitä pitää saada vaan myytyä. Itse ainakin arvostan pahiksen kokemusta ja tietämystä fillarointiin liittyvissä asioissa suuresti.
Siitä tulikin mieleen pahikselle osoitettu kysymykseni:
Mitä renkaita (26") suosittelisit mulle täpäriin syksyn märkiin ja limaisiin juureksiin & kiveksiin? Mulla on kahdet kiekot siihen, joten toisissa on ihan kunnon rullatirallatirenkaat ja toisissa voisin pitää jotain oikeasti pitävää paria edellä mainittuihin olosuhteisiin. Talvella niillä ei tarvitse ajaa, joten olisivat vain kevään ja syksyn plussakeleille märkään maastoon. Ihan perus lenkkiajoa kuitenkin, eli mihinkään älyttömiin DH-renkaisiin ei ehkä tarvitse lähteä kun polkeakin pitäisi eteenpäin, mutta selkeesti saa mennä pito rullaavuuden edelle. Tuossa Spessussa on suhteellisen tilava haarukka, joten suhteellisen muhkuakin rengasta sinne menee tarvittaessa. Tällä hetkellä näissä mun kakkoskiekoissa pyörii "pitävämpänä" rengasparina edessä Spessun Butcher Control 2,3" 50a ja takana Spessun Purgatory Control 2,3" 60a/50a. Pitävempiäkin renkaita varmaan olisi, mutta mitkä?
Mitä oot mieltä seuraavista vaihtoehdoista:
- Maxxis Ardent
- Schwalbe Hans Dampf Trailstar
- On One Smörgåsbord / Chunky Monkey Trail Extreme (tai kenties Chunky Monkey molempiin päihin) ?
Mitä oot mieltä seuraavista vaihtoehdoista:- Maxxis Ardent- Schwalbe Hans Dampf Trailstar- On One Smörgåsbord / Chunky Monkey Trail Extreme (tai kenties Chunky Monkey molempiin päihin) ?Minulta ei kysytty mutta on ollut nuo kaikki ajossa... Joista jäljellä on vaan On-onet (CM+S) ja toisilla kiekoilla Bontyn XR4 Teamit.
Pointtina ehkä löytää omaan ajotapaan ja ajomaastoon sopivat renkaat monesta toimivasta vaihtoehdosta. HD:t on monelle toimivat mutta jostain syystä lippasin niillä ja toisaalta ne ei tuntuneet toimivan vauhdissa pohjoisen reissulla. Ardentit ei toimi mulla kun en osaa pitää pyörää suorassa ja rohkeus ei riitä reunanappuloiden hyödyntämiseen.
No **ttu; on tää heleppoo - hankkii hiilarikiakot niin saa ajomiehen maineen (tähän se hyymiö ny)
@TimoF - nuin vähillä ajoilla ku mulla en arvaa suositella tai olla suosittelematta, jos noi on ehjät vielä ens keväänä niin sit annan yhden puoltoäänen. En olis ehken lähteny ekana(?) noita täällä testaamaan, mut jos ne on kestäny MPi:n pulskempaa ajoo jo tovin niin kait ne tämmösellä kukkakepillä tovin kestää.
@elasto - mun kontribuutio juureksissa + kiveksissä toimivan renkaan löytämiseen sulle tai jollekin muulle (kun ittelleni) ei oo kovin arvokas, tsori. Limaiset juuret ja japskalla kuorrutetut babyhead- kivekset ovat alustana sellainen, et se nimenomainen rengas ei oo kun yks kolmasosa siitä yhtälöstä - tarvittava rengaspaine on se toinen (= alin käyttökelpoinen paine sun painolla jolla kummi ei taitu alle ja jolla vanne ei oo vekeillä) ja perän/ iskarin toiminta on se viiminen osatekijä (ts. jos iskari + perä toimii niin et se pitää kumin alustassa kii, niin vähempikin pito riiittää ja jos perä irtoo polkiessa pohjasta niin mikään ei pidä...)
Tässä jotain havaintoja miten noi kombot mulla toimii / ei toimi ja valistunut arvaus miten muilla -
- Ardent - ajanut 2.25" UST / 2.4" normi ja EXO / 2.6" / Race - kuivalla jees, mut en tykkää märällä enkä kalliolla pl. tuo 2.6" - märässä ei loista ja kovalla sivunappula taittuu alta nosta kaikista. Toimii hyvin 29" takana kun kääntää väärinpäin.
- HD trailstaarisena - mulla kevyenä ei toimi takana, jos painoa olis 10-15kg enempi niin ehkä toimis, jos liikaa yli niin nappulat strippautuu irti - on nytkin etusena kiekoissa joilla äsken ajelin vajaan parituntisen, Pacestarista en tykänny ja SG on turhan stydi mulle
- Tsankimanki / Voileipäpöytä TrailExtremenä - ajellu molemmilla sekä 26" että 29" kokoisina; CM on hyvä kummassakin koossa; pito myös märässä ok mut viistonappulan mataluus ei tarjoo ultimate-pitoa. SGB on pliisumpi, enempi kuivemmalle ja kevyempään maastoon.
Noista itse kelpuutaisin jatkoon tässä sarjassa 2.6" Ardentin (sen taittuvan, jos semmosen jostain löytää), CM:n nimeenomaan tuolla TE-seoksella ja HD:n. Pois heittäisin kaikki muut Ardentit, SGB:n ja muut HD:t. Mut siellä jatkossa olis (mulla) WTB:n Vigilante AM TCS, Kendan Nexcavator (paras takakumi juurakkoihin minkä tiedän, mut ei loista kivikossa...shit), Maxxiksen HR II 3C TLR ja Minion 2.3 TLR 3C ja tuo Marcon mainitsema Bontyn XR4 Team Issue, samoin kun FR4. Schwalben tuleva Magic Mary on speksien mukaan hyvä, niinkus on trailstaarinen Muddy Marykin. Siitä se nallekarkkikuminen versio on sit jo overkill - ei tartte jarruja ees alamäjessä. Fät alpertti ei oo mulla koskaan oikein toiminu, samasta syystä ku toi HD - paino ei riitä ajopaineilla painamaan tarpeeks monta nappulaa alustaan kiinni ja ne vähät vetkuu sit alla..)
Häätyy ny vielä todeta et oon kokeillu liki kaikki Panaraaserit, Onzat, Contit ja Spessut, mut eipä noista mikään oo juur vakuuttanu. Noista marginaalimerkeistä Michelin ei tarjoo mitään erikoista tänne märkään, Hutsun uutta HS Toroa en oo testannu ja Intensen hyvätkin märän kelin kumekset tahtoo painaa toista kiloa.
mutanaama
24.09.2013, 21.19
Melko tyhjentävä vastaus :)
Kuntoilija
24.09.2013, 22.07
Juu ja kehtaa vielä ihmetellä ajomies leimaa.
HC Andersen
24.09.2013, 22.29
Kumiukko™ se on.
HC Andersen
26.09.2013, 11.24
Oliskohan pahiksella tarjota jotain eeppistä sunnuntaille?
Oliskohan pahiksella tarjota jotain eeppistä sunnuntaille?
Häätyy kahtoo. Onhan tuo tapana ollu ajella sunnuntaisin itteltään jalat alta. Oliskos semmonen wild wild west-turnee käypä?
HC Andersen
26.09.2013, 14.14
Mikäjottei, täytyy toki ekaks kysyä jos mä saan lähteä ulos.
Todellakin! :D Pitihän se arvata ettei asia ole niin yksinkertainen. Kiitokset pahikselle vinkeistä ja pitää tässä nyt mietiskellä noita vaihtoehtoja.
...semmonen wild wild west-turnee käypä?
Mitäs toi meinaa?
HC Andersen
27.09.2013, 18.59
Mitäs toi meinaa?
Taitaa olla Pitkäkoski-jonnekin Espooseen- ja takas
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.