Näytä tavallinen näkymä : Chainreactioncycles
Sivut :
1
2
3
4
5
6
[
7]
8
9
10
11
12
13
14
15
Mulla ainakin alennuskoodi toimii edelleen. Ethän laittanut esim. välilyöntiä koodiin?
CRC herjaa että kaikki mun tavarat olisi loppu-ei mahdollista koska kokeilin myös tilata eri kilkkeittä.Koodi oli oikein,laski -10% hintoihin.
Edit:Höh,nyt kelpasi sama vanha lista roippeista.Hämärää.....
CRC herjaa että kaikki mun tavarat olisi loppu-ei mahdollista koska kokeilin myös tilata eri kilkkeittä.Koodi oli oikein,laski -10% hintoihin.
Hyvin kelpasi koodi täältä. Rihtauspukkia ja pinnankireystyökalua jään odottelemaan.
Juu koodi kelpasi. Juomareppu lähti tulemaan.
Et sattumalta tyhjentänyt wishlistiä? Siellä oli aikaisemmassa 10%-alennuksessa sellanen bugi, että jos wishlistissä oli jotain tuotteita, joita ei ollut varastossa, niin ei olevinaan tilaus kelvannut.
Onko porukalla kokemusta, miten toimitaan kun tuotteita puuttui lähetyksestä?
Mailasin jo sinne maanantaina, mutta vasta tänään sain vastauksen. Pyysivät kuvan kuitista ja paketista, mikä sinänsä kävisi, mutta paketin pistin jo työpaikan pahvinkeräykseen.. Liekö saa mitään, kun kuitissa on merkattuna puuttuva palikka?
Mailasin jo sinne maanantaina, mutta vasta tänään sain vastauksen. Pyysivät kuvan kuitista ja paketista, mikä sinänsä kävisi, mutta paketin pistin jo työpaikan pahvinkeräykseen.. Liekö saa mitään, kun kuitissa on merkattuna puuttuva palikka?
Minulta puuttui kiekoista pikalinkut. Pyysivät kopion lähetyslistasta ja kiekkojen mukana tulleesta lapusta, josta selviää kuka kiekot kasasi. Skannasin liput ja laput ja laitoin mailin liitetiedostona warranty@chainreactioncycles.com:lle. Linkut tulivat postissa muutamassa päivässä.
Jaa nopeeta? Tilaus sisään 27. marraskuuta, ei mitään kuulunut välillä, toissapäivänä 29.12. veloitettu korttia ja tänään sähköpostilla ilmoitus, että paketti on matkalla. Joku item näytti tilatessa parin päivän toimitusaikaa, mutta kuukausi näytti menneen haalia kamat kasaan. Eivät vissiin pidä tapanaan tiedotella paljon.. Jotain olis kaivattukin, mutta onneksi ei kovin paljon, kun tuli nyt nämä hiihtokelit..
Kahdeksan päivää sitten viimeksi tullut sähköpostia, jossa pyydettiin kuittia ja kuvaa paketista. Ne pistin seuraavana päivänä menemään ja enää ei ole tullut vastauksia. Vähän rupeaa nakertamaan, kun ei tiedä mitään.
Täytyy tänään soittaa perään.. Jos ei hommat rupea onnistumaan rupean laulamaan Frederikkiä puhelimessa, karskimpikin mies rupeaa itkemään..
Noniin, soitin sinne ja mukava neitokainen kertoi, että 2pv sitten ovat lähettäneet puuttuvan osan tulemaan. Sinänsä kiva, mutta oisivat voineet niihin sähköposteihin vastata :)
Noniin, soitin sinne ja mukava neitokainen kertoi, että 2pv sitten ovat lähettäneet puuttuvan osan tulemaan. Sinänsä kiva, mutta oisivat voineet niihin sähköposteihin vastata :)
Eivät tosiaan hirveen aktiivisesti ilmoittele asioista, mutta se on sentään positiivista, että palautukset ja reklamaatiot kuitenkin käsitellään kiitettävällä nopeudella. Ainakin verrattuna siihen vauhtiin, mihin olen tottunut suomalaisten firmojen kanssa.
Race-Face
07.01.2010, 15.12
Laskeskelin äsken että syksyn aikana on mennyt crc:hen 1600e.
steelmän
07.01.2010, 16.36
multa kanssa mennyt n. sama summa mutta kolmeen kohteeseen .....
Juu, hajautetaan sijoitukset, ei kaikkia munia yhteen (ostos)koriin ja mitä näitä on :)
Onhan tuonne tullut rahaa työnnettyä viimeaikoina ja vastineeksi ovat aina jotain kivaa laittaneet. Yhden palautuksen laitoin ennen joulua eikä siitä ole vielä kuulunut mitään, mutta vielä voi odottaa jonkun aikaa ennen kuin alkaa kyselemään.
Onhan tuonne tullu rahhaa tuhlattua tuhansia euroja vuosien varrella ja tilaukset/toimitukset ok, mutta nyt tilaus:5.1.2010 tavarat in stock, ei seurantakoodia eikä muutakaan tietoa ole tullut, visa tilillä kyllä näkyy maksuvaraus, jo useampi tiedustelu lähetetty , joihin ei oo vastausta kuulunut.
Juu koodi kelpasi. Juomareppu lähti tulemaan.
Tämän 27.12 lähteneen tilauksen noudin tänään. Ilmoitus paketista tuli jo 7.1 eli kohtalaisen nopeaa kun noita pyhiäkin oli tuossa välissä. Ei valittamista näin parin tilauksen perusteella.
thomas_s
11.01.2010, 22.28
Tilaus 29.12, kuusi in-stock tuotetta. Vielä ei ole tullut tietoa siitä että olisi paketti lähtenyt matkaan, eli tosi hidasta toimintaa aiempiin tilauskertoihin verrattuna.
edit: Värää hälytys. Tilaus on sittenkin lähtenyt matkaan jo 6.1. Tällä kertaa vaan ei tullut asiasta sähköpostiviestiä, mutta crc:n nettiseurannasta löytyy tieto että paketti olisi matkalla.
Ei ole ensitilaus kovin rohkaiseva. 27.11. tekemäni tilaus tuli viimein eilen. (lähetysilmoitus tuli 29.12, en tiedä missä on tämän kaksi viikkoa pyörinyt) Suurin pettymys on kuitenkin se, ettei paketissa ollut sitä mitä piti. Topeakin kahden pyörän säilytystolppa (109€) oli vaihtunut toiseen topeakin Bar Extenderiin (13€) Katsotaan miten reklamaatiot hoituvat. Tilauksen hoito ei kyllä hyvää lupaa.. :mad:
Tilaus 29.12, kuusi in-stock tuotetta. Vielä ei ole tullut tietoa siitä että olisi paketti lähtenyt matkaan, eli tosi hidasta toimintaa aiempiin tilauskertoihin verrattuna.
edit: Värää hälytys. Tilaus on sittenkin lähtenyt matkaan jo 6.1. Tällä kertaa vaan ei tullut asiasta sähköpostiviestiä, mutta crc:n nettiseurannasta löytyy tieto että paketti olisi matkalla.
Minkä linkin "alta" löysit tilauksesi ilman seurantakoodia, my accountista, enkä muualtakaan löytänyt omaa tilaustani ?.
Minkä linkin "alta" löysit tilauksesi ilman seurantakoodia, my accountista, enkä muualtakaan löytänyt omaa tilaustani ?.
Noniin, löytyihän se tilaukseni. kun vanhaa sähköpostiosoitettani käytin, paketti on Tanskanmaalla tulossa.
Viikossa ovat yleensä toimittaneet tilaukseni kotiovelle.
crc:llä hieman ongelmia tilauspäivitysten kanssa, oma tuote vieläkin processing -tilassa vaikka lähetettiin 7.1 ja saapui 12.1. (kannattaa sähköpostilla kysellä, jos ongelmia. vastaavat nopeasti)
eli vieläkään ei moitetta palvelussa, nopeaa ja vaivatonta ollut jokakerta :)
Minäkin sain puuttuvan ohjaustankoni jo, mahtavaa! Myös sen jälkeen tilatut tuotteet tuli vuorokaudessa (UPS Express Saver tai joku valinnalla), vaikka jäikin Processing-tilaan. Kyllä mä vaan tykkään taas/vieläkin :)
SaamiBoy
13.01.2010, 21.10
Viime sunnuntaina tein tilauksen (3.1.) ja tänään oli Itellan miehet käyny kokeilemassa toimitusta kotiovelle. Illalla (13.1.) hain paketin lähipostista. Ookoo toimitusaika parcelforcelta, sillä tilaus ehti lähteä vasta tiistai-iltana crc:n käsistä. Yllättävän kauan meni tavaran lähtöön vaikka kaikki tuotteet oli hyllytavaraa. Mutta noh, en valita, ei ollut tavaroiden kanssa kiire.
Race-Face
14.01.2010, 19.59
Huomasin muuten yhen jutun crc:stä tilatessa. Kun tilaa parcel forcella: Tavarat lähtee parcel forcelilla. Mutta Tanskassa vaihtuu yhtiö. Esim mulle tulee crc paketit niin että lähettäjä onkin gls finland.
Huomasin muuten yhen jutun crc:stä tilatessa. Kun tilaa parcel forcella: Tavarat lähtee parcel forcelilla. Mutta Tanskassa vaihtuu yhtiö. Esim mulle tulee crc paketit niin että lähettäjä onkin gls finland.
Niin se on ja jakeluyhtiö vaihtuu vielä kerran Suomen päässä Itellaan.
Race-Face
14.01.2010, 22.25
Niin se on ja jakeluyhtiö vaihtuu vielä kerran Suomen päässä Itellaan.
JEP! Mutta jos tilaa UPS:llä. Ni on sama lafka koko matkan.
Kah, eilen tuli puketti ja tällä kertaa oli (harvinaista kyllä) väärä tuote eksynyt matkaan: Saamani kampisatsi ei ollut se mitä tilasin. Sama merkki ja malli kyllä, mutta väärällä keskiöllä ja väärällä rataskombinaatiolla varustettuna. Mielenkiintoista nähdä kuinka sujuvasti vaihto menee crc:n kanssa :rolleyes:
Reklamaatio 12.1., eikä tähän mennessä ole kuulunut mitään, ei edes automaattikuittausta vastaanottamisesta, kuten useimmissa sakukaupoissa. Ei hyvältä vaikuta. Täytyy lähettää uudestaan. :mad:
Shimaani
15.01.2010, 10.56
Taisi Ballyclaressa olla vuodenvaihteessa hiukan hässäkkätä, miulle tuli ekaa kertaa väärin poimittua tavaraa paketissa. 50 (hups) aikaisemmassa tilauksessa ei ole huomautettavaa ollut, hyvä track record. :)
Turhaan minäkin varmaan valitan, kun nuo lähettivät lähes 50€ tilattua kalliimman kampisatsin :D
Race-Face
15.01.2010, 17.25
tänään aamulla tulivat tavarat. aika tasan viikon kesti matka.
Eikä vaihdu, Tanskassa.
Se vaihtuu enklantissa ja on sama Turkuun asti, jossa vaihtuu Itellaksi.
GLS siis saa tavaran englannissa ja toimittaa suomeen, jossa jakelun tekee itella, joitakin poikkeusalueita lukuun ottamatta.
Cycledrophis
18.01.2010, 10.13
Tilaus lähtenyt 8.1 Crc:tä eikä vielläkään mitään. Eka tialus sieltä ei vaikuta hyvältä
Jari
5.1. lähti tilaus ja 15.1. posti toi paketin ovelle. Kaikki tilatut tavaratkin oli mukana. Hyvää palvelua :)
Reklamaatio 12.1., eikä tähän mennessä ole kuulunut mitään, ei edes automaattikuittausta vastaanottamisesta, kuten useimmissa sakukaupoissa. Ei hyvältä vaikuta. Täytyy lähettää uudestaan. :mad:
Toiseen reklamaation reagoitiin ja pari päivää käyty jostain syystä kahden jampan (Andrew & Damian) kanssa sähköpostikirjeenvaihtoa. Olen skannannut laskut pyynnöstä jne. Olisivat halunneet valokuvan lähetyksestä, no eihän mulla mitään laatikkoa enää tallella ole. Viimeksi A lupasi lähetellä puuttuvan ständin, mutta katsotaan nyt.. Ei oikein edelleenkään vaikuta hyvältä..:(
Mulle tuli ihan asiallinen vastaus alle vuorokauden vasteajalla sisältäen ohjeet miten vaihdon voi tehdä. Tosin olin jo tuossa vaiheessa löytänyt ne ohjeet itsekin :)
Optimoin vaihtoprosessia ja laitoin väärät kammet rahat-takaisin-kortille-kiitos -optiolla sekä tein samoin tein uuden tilauksen kammista. Arvelisin että semmoinen viikko pitäisi säästyä kalenteriaikaa. Toivottavasti vaan tällä toisella yrityksellä tulee oikea versio...
Topolino
19.01.2010, 19.26
Tilasin maastopyörän. Viikko siitä niin se tuossa eteisessä :D
Lyhyt juttu CRC:stä.
http://wideopenmag.co.uk/news/4233/crc-on-the-beeb
dirtyrider
20.01.2010, 14.18
Lyhyt juttu CRC:stä.
http://wideopenmag.co.uk/news/4233/crc-on-the-beeb
Ei voi puhua ainakaan kivijalkakaupasta :D
Topolino
20.01.2010, 14.48
Ei voi puhua ainakaan kivijalkakaupasta :D
juu ei ole mikään autotalliputka. Liikevaihto lienee melkoinen :rolleyes:
juu ei ole mikään autotalliputka. Liikevaihto lienee melkoinen :rolleyes:
Mitäs ne sano, 30000 pakettia haastatteluviikkona? Omien tilauksien keskihinta taitaa olla jotakuinkin ilmaisten postien rajan yläpuolella, ehkä 200€. Jos kaikilla paketeilla olisi suunilleen sama arvo niin tuostahan jo tulee yli miljoona päivässä liikevaihtoa.
Taitaa aika moni kauppa unelmoida vastaavista myynneistä, mutta jostakin syystä hyvin harva on onnistunut luomaan edes jälkijunassa puolitoimivaa verkkokauppaa (verkkokauppa.com on toinen esimerkki kaupasta jossa ostaminen on aina ollut asiakkaalle helppoa).
Esim. yhdelläkään suomalaisella pyöräkaupalla ei ole semmoista verkkokauppaa josta minä itse tilaisin. Ostan kyllä mielelläni kotimaisista kaupoista, mutta joko soitan tai menen itse paikan päälle.
Vertaus Verkkokauppa.comiin osuu aika hyvin, kumpikaan ei ole monestikaan halvin ostopaikka mutta selkeiden sivujen vuoksi niitä tulee selattua usein.
Joka hetki noin 5000 kävijää sivuilla, myyntiä Australiaan ja Kazakstaniin, siis ihan tohon viereen helppojen kuljetusyhteyksien päähän. Tällä hetkellä etsitään erityísesti japanin kielen taitoisia asiakaspalvelijoita.
Kovia jätkiä (ja naisia kanssa). Kun homma oikeasti toimii, niin näinhän se menee.
Esim. yhdelläkään suomalaisella pyöräkaupalla ei ole semmoista verkkokauppaa josta minä itse tilaisin. Ostan kyllä mielelläni kotimaisista kaupoista, mutta joko soitan tai menen itse paikan päälle.
Minusta tuo bikeshop.fi on jo varsin kelvollinen viritelmä. Siinä täyttyy ne perusvaatimukset; tuotteista on kuva, teksti ja saatavustieto. Ja tietysti hinta.
Minusta tuo bikeshop.fi on jo varsin kelvollinen viritelmä. Siinä täyttyy ne perusvaatimukset; tuotteista on kuva, teksti ja saatavustieto. Ja tietysti hinta.
Ihan totta, se lähenee kelvollista. Olenkin ajatellut tilata heiltä TS-2 rihtauspukin ihan testimielessä (en ole vielä ehtinyt kokeilemaan).
Laitoin myöhään viime viikon tiistai-iltana 12.1. muutaman pikkukilkkeen tilaukseen, keskiviikkona 13.1. aamupäivällä tilaus oli complete ja eilen 20.1. oli tavarat postilaatikossa. Aika tasan viikon siis matkusti Royal Mailin siivillä tuo paketti. Tavara oli sitä mitä pitikin. Taisi olla viides tilaus crc: ltä, eikä toistaiseksi mitään ongelmia.
Toiseen reklamaation reagoitiin ja pari päivää käyty jostain syystä kahden jampan (Andrew & Damian) kanssa sähköpostikirjeenvaihtoa. Olen skannannut laskut pyynnöstä jne. Olisivat halunneet valokuvan lähetyksestä, no eihän mulla mitään laatikkoa enää tallella ole. Viimeksi A lupasi lähetellä puuttuvan ständin, mutta katsotaan nyt.. Ei oikein edelleenkään vaikuta hyvältä..:(
Toisen kerran kun lähetin pyynnöstä skannatun laskun, ilmoittivat toissapäivänä lähettäneensä puuttuvan ständin matkaan. Tällä kertaa tuli seurantanumerokin, jonka perusteella koitin juuri äsken seurata paketin matkaa: International Hubiin oli päässyt ilman sen tarpempia tietoja hubin sijainnista. Tällä hetkellä näyttää, että ehkä vielä jossain vaiheessa saankin tilaamani säilytysständin. Tässä jännitetään vaan, että ehtiikö mennä kaksi kuukautta tilauksesta. (27.11.) Saamastani ylimääräisestä Bar-X-Tenderistä en saanut mitään ohjeita, joten taidan pitää sen vaivanpalkkana, elleivät ala kysellä perään.
No niin, viikko takaperin sunnuntaina uusi tilausyritys kampisatsista ja eilen olivat kotona. Tällä kertaa tuli oikea tuote (ja toki vähän heräteostoksia samalla :rolleyes:).
Väärät kammet laitoin takaisinpäin viikko sitten perjantai-iltana ja seuraavana torstaina tuli kuittaus että olivat vastaanottaneet ja käsitelleet palautuksen.
Yhden palautuksen laitoin ennen joulua eikä siitä ole vielä kuulunut mitään, mutta vielä voi odottaa jonkun aikaa ennen kuin alkaa kyselemään.
Tästä tuli kuittaus, eli homma ok vaikka vähän kestikin.
Just tilasin paljon osia kaikki muut oli paitsi speissereitä oli vähän liian vähän piti olla viisi tuli yksi ja paketti oli vielä auki.
Risto Koivunen
31.01.2010, 16.45
Päätin kokeilla tilata tuolta yhtä ja toista sälää, kun oli Paypal-tilillä vaihteeksi kunnolla puntia. Mutta maksua yrittäessä tulikin sitten tenkkapoo: Paypal ei meinaa haluta lähettää rahoja, vaan alkaa vinkua että lisäisin sinne luottokortin numeron (ei tule tapahtumaan), vaikka tilillä on saldoa ihan riittävästi.
Vertaileva kokeilu brittiläisessä verkkokirjakaupassa: siellä moinen määrä puntia kyllä kelpaisia ihan suoraan, eli vika ei ole ilmeisesti omassa tilissäni vaan siinä miten CRC on konfiguroinut nuo Paypal-maksumahdollisuudet.
Hieman lisää kokeilua CRC-sivuilla: empiirisen kokeilun mukaan Paypal-maksu hyväksytään jos summa on alle £75, mutta kun tuon rajan yli menee niin heti alkaa luottokortista vinkuminen. Itse olisin halunnut ostaa suuremmalla summalla, jolloin postimaksujen suhteellinen osuus olisi ollut alhaisempi (tai nolla, kun summa ylittää £150 rajan).
Täytyypä lähettää tuonne sähköpostia ja kysyä miksei luottokortittoman rahat kelpaa tuon suurempina summina.
Tässä jännitetään vaan, että ehtiikö mennä kaksi kuukautta tilauksesta. (27.11.)
Meni. Saapumisilmoitus postista 1.2. Hain postista saman tien.
Pullasorsa
02.02.2010, 16.00
Reba-keula alessa, joten tilasin ja tuli 8 päivässä, ei paha...
Mistäs löytyy CRC order number ??
Ainakin sähköpostista. Lähettävät joka kerta vahvistuksen, jossa näkyy tilausnumero.
Mistä sieltä ? Ja onkos se sähköposti missä lukee mitä on tilattu ?
Iglumies
03.02.2010, 18.59
Kirjaudu tilillesi CRC:lle ja valitse View your orders, pitäisi alkaa löytymään.
Mulla luki viimeksi tänään otsikkona orderid xxxx- complete. Sama löytyy myös Iglun ohjeesta.
CHAIN REACTION CYCLES ORDER: XXXXX, Oonkos nyt oikeilla jäljillä ? Tämä siis sähköpostista mikä tuli kun osat vahvistettiin.
Iglumies
03.02.2010, 20.30
CHAIN REACTION CYCLES ORDER: XXXXX, Oonkos nyt oikeilla jäljillä ? Tämä siis sähköpostista mikä tuli kun osat vahvistettiin.
Kyllä sen tuo pitäis olla.
Risto Koivunen
09.02.2010, 18.35
Päätin kokeilla tilata tuolta yhtä ja toista sälää, kun oli Paypal-tilillä vaihteeksi kunnolla puntia. Mutta maksua yrittäessä tulikin sitten tenkkapoo: Paypal ei meinaa haluta lähettää rahoja, vaan alkaa vinkua että lisäisin sinne luottokortin numeron (ei tule tapahtumaan), vaikka tilillä on saldoa ihan riittävästi.
...
Täytyypä lähettää tuonne sähköpostia ja kysyä miksei luottokortittoman rahat kelpaa tuon suurempina summina.
Aikani odoteltuani sain vastauksen: eivät onnistuneet löytämään vikaa, mutta ehdottivat että valitsisin maksutavaksi "payment by cheque" ja sen jälkeen ottaisin yhteyttä ja pyytäisin CRC:tä lähettämään Paypal-laskun. Tämän mukaan toimittiin, lasku tuli ja maksettiin ja lähetyksen pitäisi olla tänään lähtenyt liikkeelle. Ei muuta kuin odottelemaan saapumista. Viikko tuossa meni selvitellessä, mutta eipä tilatuilla osilla mikään kiire ole - kunhan ehtisivät tänne ennen lumien sulamista.
Kolmas päivä tehty tilaus ja tänään kotona. Hyvää palvelua:)
Pikkuisen oli tarkoitus tilata sekalaista sälää jo hyvissä ajoin ennen varsinaisen ajokauden alkua. Eipä visa kelvannut, ilmoitti että maksua ei voida hyväksyä. Numerot yms tarkistin moneen kertaan. Onko muilla ollut ongelmia hiljattain? Nyt odotellaan muutamia päiviä ja kokeillaan sitten uudelleen.
Eipä visa kelvannut, ilmoitti että maksua ei voida hyväksyä. Numerot yms tarkistin moneen kertaan.
Onks sulla se ns. uusi debit/credit-Visa? Mulle pankin täti sanoi, että jos luottoraja on vaikka 1000 euroa per kk, sitä voi käytännössä käyttää vaan puolet siitä, niin että onks sulla luottoo tarpeeksi? :D Mulle pankin täti neuvoi tämmösissä tapauksissa, että kannattaa maksaa Visalle ennakkoon ilman laskua, että saa sen avoinna olevan velan kuitattua pois häiritsemästä muista ostoksia.
Tuli vaan tämä mieleen, voihan se olla kaupassakin häiriö, mutta tuokin mahdollista.
Kaikki edelliset on hoideltu, koko limiitti on käytössä, joten siitä ei ole kiinni. Kyseessä on tämä nykyaikanen debit/credit yhdistelmä. Seuraillaan ja kokeillaan, eipä ole tarpeet kiireellisiä juuri nyt.
Igor Pavlovits
11.02.2010, 18.37
Taas kerran on tilaus CRC:ltä saapunut kohdemaahan... Tanskaan. Koskahan paketti viitsii saapua tänne pimeään pohjolaan.
Eilen tilaus sisään klo 11.13 ja kamat lähetetty samana päivänä klo 15.12. Pienen tilauksen kun tekee, niin nopeasti tuntuvat aina lähettävän. Saa nähdä tosin kauan Royal Maililla kestää tällä kertaa toimittaa kamat perille.
Risto Koivunen
12.02.2010, 20.52
Taas kerran on tilaus CRC:ltä saapunut kohdemaahan... Tanskaan. Koskahan paketti viitsii saapua tänne pimeään pohjolaan.
Ainakaan sen ei tarvitse yksinään siellä värjötellä - oma pakettinikin on näköjään päätynyt jo tuonne asti.
Tuskin nuo osaset sieltä mitään pahoja vaikutteita saavat - kyseessähän on niin sanottu "pyöräilyn suurvalta".
Cyklooppi
16.02.2010, 23.48
Ensimmäinen tilaus takana ja tavarat kotona. Tein tilauksen sunnuntaina 31.1. Parcelin kautta. Perjantaina 12.2. olivat yrittäneet toimittaa. Noh, tänään hain postista. Tyytyväinen CRC:hen, vaikka lähetyksen seurannan tietoja ei alussa ollutkaan saatavilla.
Igor Pavlovits
17.02.2010, 11.40
Kamat saapuivat jo maanantaina, tosin taisi olla viimeinen kerta kun käytän parcelforcea.
Risto Koivunen
17.02.2010, 12.23
Minunkin pakettini on tullut jo perille, ja kaikki tilpehöörit näyttäisivät olevan mukana. Jos oikein lasken, niin matkaan meni noin kahdeksan vuorokautta siitä kun CRC ilmoitti tilauksen olevan pakattu ja postitettu.
Mikä tota CRC:tä vaivaa, kun yks tuote on ollut loppu jo yli puoli vuotta.. Ennen joulua tuli ilmoitus, että tuotetta on taas saatavilla ja kun kyselin kavereilta, että olisko tarvetta tilailla samalla, niin seuraavana iltana se oli taas loppu.
Nyt ois hyvät tarjoukset Rauta Hevosista CRC:llä! ;)
Nyt ois hyvät tarjoukset Rauta Hevosista CRC:llä! ;)
Meni vähän ohi, Iron Horsen runkoja?
Kokonaisia pyöriä näyttäisi saavan halvennuksella.
Pyörät. (http://www.chainreactioncycles.com/BrandCategory.aspx?BrandID=1129&CategoryID=1978)
...Pyörät. (http://www.chainreactioncycles.com/BrandCategory.aspx?BrandID=1129&CategoryID=1978)
Sää olet listannut vaan täpärit. On siellä alessa yksi crossarikin. Hieno! Jos ei jo olis niin...
http://www.chainreactioncycles.com/Images/Models/Original/48044.jpg
Sää olet listannut vaan täpärit. On siellä alessa yksi crossarikin. Hieno! Jos ei jo olis niin...
Joo, tuo taisi olla liian nopea minulle kun jäi huomaamatta... :)
lynxlynx
22.02.2010, 16.51
9-päivää tilauksesta kamat kotona, toimi taasen ok.
Tänne tuli kaksi eri tilausta parin viikon sisään. Toinen 11 päivää, toinen 10 päivää. Kaikki kamat ok. Eikä omalle kohdalle ole vielä kertaakaan sattunut mitään virhettä englantilaisfirmojen toimituksissa... koputetaan puuta.
Ainoa ihmettelyn aihe on se että kertaakaan en ole onnistunut saamaan lähetystä suoraan kotiin vaikka ovat välillä käyneet seurannan mukaan kahtena päivänä ovella. Kuitenkin joku on ollut aina niihin aikoihin kotona. Käyvätköhän oikeasti aina "yksityistaloissa" todella ovella vai vievätkö suoraan postiin?
Täälläpäin monesti Itellan kuski on jättänyt pienemmät paketit postilaatikkoon ja kuitannut itse vastaanotetuksi. Töihin tilatessa kuski on kuitannut naapurifirman omistajan nimellä joka ei ole ollut viikkoon koko maassa...
Siinä olen monesti ihmetellyt että missäköhän on paketti kun seurannan mukaan se pitäisi olla itsellä.
Pari kertaa on DPD:n lähetti käynyt ovella ei ole soittanut ovikelloa ja jättänyt paketin ovenkahvaan. Ulos mennessä olen ihmetellyt että mikäs siinä tipahti kun paketti on jaloissa.
18 päivä seurannan mukaan lähtenyt paketti liikkeelle, päivällä oli itellan edustaja käynyt oven takana. Kun koira ei näemmä ollut avannut ja kuitannut pakettia, oli laatikossa lappu jonka kanssa saa hakea postista. Jalanjäljet lumessa vahvistavat että on oikeasti yritetty jakaa käteen asti.
Hieman ihmetyttää että ovat käyneet eri reissun tämän paketin takia, ja jakoivat varsinaisen postin vasta myöhemmin, jolloin olisin ollut jo kotona. Edellimem asuinpaikkakunta oli sen verran pieni kylä ja itellan kaverit tuttuja, että toivat paketit joko töihin tai jättivät ovelle.
Tänään tuli eilen tilattu paketti. Uudet kiekot yms sälää.
Että mie tykkään tuosta nopeasta toimituksesta.
Taas teki UPS:in lähetti vaan temput. Tilasin paketin töihin koska tiesin että se jaetaan siihen aikaan kun olen vielä suolakaivoksella.
Tuo miun työpaikka on sellainen iso halli missä on pieni toimistokoppi sisällä. Itse olin tuolla toimistokopissa kun UPS:in lähetti soitti että jätin tämän paketin ulos kun paikalla ei ollut ketään ja että hän kuittasi miun puolesta.
Siis mitä V***A! Hallissa oli 1 ukko ja minä avoimen oven takana josta suora näkyvyys koko halliin ja ulko-ovet ei olleet lukossa. Miten tuo kuski edes kehtasi väittää että ketään ei ollut paikalla kun ei edes itse vaivautunut tulla sisälle.
Ei olisi jalatkaan lumeentuneet kun puoli tuntia aiemmin olin puhdistanut hallin edustan asfaltille asti.
Taas herää ajatus että entäs jos kuski ei olisi soittanut. Siellä olisi paketti ollut ulkona jäteastioiden vieressä. Huonolla tuurilla roskakuski olisi napannut tuon puristimeen kun yön aikana luntakin satanut päälle.
CRC:lle iso +
UPS:lle taas iso -
Täältä plussa asiakaspalvelulle onnistuneesta reklamaatiosta johtuen.
Anaxagore
25.02.2010, 09.12
Shimanon M086-kengät ja Giordanan Tech Blend Performance succikset lähtivät tulemaan kohti Suomea Royal Mailin kuljettamana. Hinta ja laatu näyttävät kohtaavan hyvin noissa Giordanan kamppeissa... :)
Tuli valmistusviallinen satula, laitoin kuvan ja selostuksen meilillä, vastaus parin tunnin sisään, että pahoittelut kun tuli ylimääräistä vaivaa, otamme uuden hyllystä, tarkistamme kunnon ja laitamme tulemaan. Ja se uusihan tuli nopeasti postiin. On CRC:n kanssa ennenkin hommat hoituneet hyvin. Ainoa parannettava olisi kamojen tarkastaminen ennen lähetystä. Muutaman kerran tullut viallista ja kerran kaks saman käden nousukahvaa. Mutta kaikki on hoidettu tyylillä ja erittäin pikaisesti, kun virheestä on ystävällisesti maininnut.
Minkälainen vika siinä satulassa oli?
kanttiinin tollo
28.02.2010, 05.55
Tulipa tuossa ohimennen noteerattua se CRC:n tilausten lukumäärä sieltä omista tilaustiedoista.. pyöreitä on jo vietetty ja sivu suun mennyt moinen... 51 tilausta olis jo. Pistääkö kuka paremmaksi ja paljonkin? :D
Jaa.. pitäiskös vaihteeksi tilailla jotain?!??!
...Vielä kun lasket yhteen tilausten yhteissumman, niin siitähän saa jo laskettua harrastukselle hintaa/vuosi. Ottaen tietysti myös muut hankinnat huomioon.
Samalla voi sitten kauhistella, kuinka paljon on postikuluja tullut maksettua ~50 paketista...
Race-Face
28.02.2010, 17.14
Itellä meni viimesyksynä 6 tilaukseen 1600 tavaraan. Postikuluja 0 kun otti aina paljon kerralla!
Meikäläisellä 31 tilausta vuodesta 2005 alkaen, yhteensä n. 6400€...
Videssä vuodessa tuo tekee about satasen kuussa. :D
Keskiäkäinen lohjalainen
28.02.2010, 17.59
Itellä meni viimesyksynä 6 tilaukseen 1600 tavaraan. Postikuluja 0 kun otti aina paljon kerralla!
Silkkaa säästöä :D
Shimaani
28.02.2010, 18.32
... 51... 55 :eek:
Minkälainen vika siinä satulassa oli?Epäsymmetrinen. Nahka / pehmuste / liimaus. WTB.
24 tilausta, n. 5500€. Huolestuttavaa kun osaan heti laskea suomalaisista kaupoista tilaukset suunilleen samalle summalle, lisäksi Merlinistä ja evansista on tullut tilattua muutamalla tonnilla.
Kovaa ajoa nyt sitten vaan.
kanttiinin tollo
04.03.2010, 16.19
55 :eek:
:D :D Komiaa..
Tuli laskettua omatkin sijoitukset CRC:n suuntaan.. ollaan ny ihan vaiti vaan, siitä sen enempiä, yritetään unohtaa... :rolleyes:
2009 tuntuu olleen erityisen "hyvä" vuosi.. mistä minä muka niin paljon ylimääräistä rahaa olen repinyt?!?! Ihmekään, että läpi koko vuoden oli vähän sellainen fiilis, että joka lenkillä testattiin jotain uutta osaa tai vaatetta. :D:D
3 tilausta +1 kimppaan osallistuminen tuolta. Kai ne sulle, Shimaanille ja Plussalle sentään lähetti joulukortin?
kanttiinin tollo
04.03.2010, 17.07
Ei sieltä kyllä joulukorttia ole tullut, muistaakseni. Haribon karkkeja kylläkin.
...Haribon karkkeja kylläkin.
Haribon karkkeja CRC:lta :eek:
Mää olen saanut niitä vaan Wiggleltä :(
<alkaa laatia reklamaatiomeiliä> :mad:
Kaksi tilausta vetämässä, toinen aika vanha ja sisältää out of stock itemeitä. Reynolsin kiekot vaikutti edullisilta, mutta mahtaako niistä koskaan tullakaan varastotavaraa sillä hinnalla. Uudessa tilauksessa Iron Horse, joka oli varastossa. Eivät vaan lähetä, vaikka laitoin noottia, että sen toisen tavaran, joka taas out of stock, voi siirtää aikaisempaan tilaukseen odottelemaan.
pikkasen nyt kestää tilaus ... Tehty 25.2 ja vielä on matkalla :( .. tosin joku ilmo tuli, että out of stock vaihdettais toiseen makuun(, kun ehdotin tätä erikseen) . Ei tälläkertaa oikeen nyt vakuuta tämä pulju
just kun pääsin valittamaan hitaudesta niin tänään olikin postilaatikon päällä paketti .. Aika reilua touhua postinjakajalta tuollainen, kun jättää paketin vaan laatikon päälle. No kaitpa luotti siihen ettei kukaan nyysi sitä siitä. ;)
Onko CRC:llä yleensäkin tapana jättää vastaamatta maileihin? Vai onko tämä kohdistettu vain minuun henkilökohtaisesti? Kaksi mailia vastaamatta ja kaksi tilausta sisällä - kohta menee hermo.
Onko CRC:llä yleensäkin tapana jättää vastaamatta maileihin? Vai onko tämä kohdistettu vain minuun henkilökohtaisesti? Kaksi mailia vastaamatta ja kaksi tilausta sisällä - kohta menee hermo.
hyvin vastasivat kyselyyni tilauksen viivästymisestä ja yhden tuotteen vaihtamisesta sellaiseen, jota löytyi varastosta jolloin tilauskin saatiin lähtemään. Tais viivettä olla vain muutamia tunteja vastauksen saamiseen.
hyvin vastasivat kyselyyni tilauksen viivästymisestä ja yhden tuotteen vaihtamisesta sellaiseen, jota löytyi varastosta jolloin tilauskin saatiin lähtemään. Tais viivettä olla vain muutamia tunteja vastauksen saamiseen.
Eli tämä on henkilökohtaista, prkl. Ellei huomenna tule vastauksia, perun yhteensä kolmen tonnin arvoiset tilaukseni.
Race-Face
17.03.2010, 19.54
Tilasin royal maililla. Kun ensimmäistä kertaa ikinä meni tilaus alle sen maagisen 165e. Eli onkos kellään mitään kokemuksia tosta Royal maililsta?
Tilasin royal maililla. Kun ensimmäistä kertaa ikinä meni tilaus alle sen maagisen 165e. Eli onkos kellään mitään kokemuksia tosta Royal maililsta?
Hyvin toiminut.Muutama tilaus. Toimitusaika ollut 3-5 päivää.
Risto Koivunen
17.03.2010, 23.28
CRC:n suhteen ei ole kokemusta tuosta optiosta, mutta ainakin muilta brittikaupoilta tilattaessa on Royal Mail toimittanut tilauksen kohtuullisen nopeasti tänne pohjoiseen.
[Tosin kuulemma viime marraskuussa Royal Mail vähän takkuili lakkojen takia.]
Paino ratkaisee. Jos on jotain 1,5 kg tai alle, niin tulee lentopostina nopeasti. Jos painaa enemmän, niin tulee maantiekuljetuksena ja vie viikon.
Aah, mä taidan rakastaa CRC:tä, sori vaan tytöt! Mutta jos mun pitää ostaa jotain kivijalkaliikkeestä, mulla menee ehkä 3-4pv että kerkeää/jaksaa.. Paljon nopeampaa tilata tuolta. Eilen tilatut kumit ja lukko näytti nyt olevan Vantaalla :) Toimitusmetodina siis UPS Express Saver :)
Eli tämä on henkilökohtaista, prkl. Ellei huomenna tule vastauksia, perun yhteensä kolmen tonnin arvoiset tilaukseni.
Ei ne kerkee vastaamaan, niillä on lounastauko menossa (http://maps.google.co.uk/maps?f=q&source=s_q&hl=fi&geocode=&q=chain+reaction+cycles&sll=53.800651,-4.064941&sspn=11.74868,42.583008&ie=UTF8&hq=chain+reaction+cycles&hnear=&ll=54.745037,-6.04763&spn=0,359.91683&z=14&layer=c&cbll=54.745087,-6.047742&panoid=vxw7kzBqBLFmWr5NR89jmw&cbp=12,69.75,,1,1.77):D
Pientä miinusta kyllä tulee siitä kun lupaavat varastokaman lähtevän samana päivänä jos tilaus on tehty ennen klo 15 paikallista aikaa. Maanantaina klo 8 jätetty tilaus lähti vasta eilen, kaikki In Stock. Eli tuo otsikon Nopeeta palvelua ei kyllä päde, tämä oli toinen kerta peräkkäin sama homma. Olkoon kevät, lupaukset on mustana valkoisella.
Jaquel´s
18.03.2010, 12.57
Perjantaina tilasin tavaraa sikäläistä aikaa klo.13:00 ja kaikki oli heillä hyllyssä niin ei ole vielä lähtenyt sieltä eteenpäin. Ei voi muuta todeta kuin: lasipullot tulee puhaltamalla, lapset na**alla, mutta työ se ottaa oman aikansa.
Risto Koivunen
18.03.2010, 13.09
Pientä miinusta kyllä tulee siitä kun lupaavat varastokaman lähtevän samana päivänä jos tilaus on tehty ennen klo 15 paikallista aikaa. Maanantaina klo 8 jätetty tilaus lähti vasta eilen, kaikki In Stock. Eli tuo otsikon Nopeeta palvelua ei kyllä päde, tämä oli toinen kerta peräkkäin sama homma. Olkoon kevät, lupaukset on mustana valkoisella.
Voi olla että maanantaisin siellä on muutenkin ruuhkaa, jos pitää käsitellä myös viikonlopun aikana tulleita tilauksia.
Laitoin tilauksen sisään 10. päivä, status on ollu siitä lähtien processing. Kaikki kamat oli in stock. Eilen kun katoin ni osa romuista oli loppu varastosta. Ilmottaako nuo tuolta ku tilaus on lähteny likenteeseen?
Kyllä aina on itselleni ilmoitus tullut kun paketti on postitettu.
Jep, ilmoitus tulee kun lähettävät. Sivut tosiaan näyttävät melkein reaaliajassa varastotilanteen, viime perjantaina tehdyn tilauksen jälkeen yksi tuotteista meni heti out of stock-tilaan, vaikka paketti lähti vasta tänään johtuen customikiekosta.
Kestää, kestää ja kestää..
Sunnuntaina laitoin meilillä tiedustelun ja vasta eilen tuli vastaus. Yleensä ovat kyllä nopeammin vastailleet.
Ei ne kerkee vastaamaan, niillä on lounastauko menossa (http://maps.google.co.uk/maps?f=q&source=s_q&hl=fi&geocode=&q=chain+reaction+cycles&sll=53.800651,-4.064941&sspn=11.74868,42.583008&ie=UTF8&hq=chain+reaction+cycles&hnear=&ll=54.745037,-6.04763&spn=0,359.91683&z=14&layer=c&cbll=54.745087,-6.047742&panoid=vxw7kzBqBLFmWr5NR89jmw&cbp=12,69.75,,1,1.77):D
Tänään yrittivät sitten soittaa, kun minulla oli lounastauko meneillään! En voinut silloin vastata ja myöhemmin iltapäivällä, kun soittelin sinne, olivat kaikki agenttinsa busy. Ulkoistettu varmaan, niinkuin kuvasta näkyy!
Lähettivät sitten e-mailiakin ja näyttäisi uudemman tilauksen tavara olevan in stock. Pyysin laittamaan postiin.
Jaahas se paketti oli tullu ku kävin kaupassa. CRC:n sivuilla status on edelleen processing.
Nyt tuli viesti, että laittavat paketin lähetykseen. Vähän epäselväksi jäi, mikä on paketin tarkka sisältö.
Jaquel´s
19.03.2010, 10.50
Perjantaina tilasin tavaraa sikäläistä aikaa klo.13:00 ja kaikki oli heillä hyllyssä niin ei ole vielä lähtenyt sieltä eteenpäin. Ei voi muuta todeta kuin: lasipullot tulee puhaltamalla, lapset na**alla, mutta työ se ottaa oman aikansa.
Nyt tuli viestiä että ovat laittaneet tavarat kuriirille. Kerrassaan nopeata palvelua ( viikko tilauksesta ) tilaan varmaan toistekkin...
Eilen tuli tilattu cx-runkosetti mutta settiin kuulunut ohjainleekuri oli mokoma jäänyt matkasta. Laitoin mailia asiasta, vastaus tuli alle vuorokaudessa, pahoittelivat ja ilmoittivat lähettäneensä puuttuvat osat. Voinen siis jatkossakin olla ko. lafkan asiakas :)
Muutaman kerran CRC on kuulemma jäänyt kiinni postimyynntilain rikkomuksesta tänä keväänä jo. Eli ovat myyneet ja rahastaneet pyörästä joka ei ole tullut vielä Eurooppaan, ja joka tehtaan ilmoituksen mukaan tulee myöhästymään. Meikäläisen on helpompi tarkistaa tällaiset asiat kuin tavallisen kuluttajan.
Eli kannattaa aina tarkistaa tarkat aikataulut tuotteen saapumiselle ennen kuin antaa visan vinkua.
...kuulemma...
Meikäläisen on helpompi tarkistaa tällaiset asiat kuin tavallisen kuluttajan.
No tarkistitko?
Voimansiirron hiluja tilattu kasillinen :D
Muutaman kerran CRC on kuulemma jäänyt kiinni postimyynntilain rikkomuksesta tänä keväänä jo. Eli ovat myyneet ja rahastaneet pyörästä joka ei ole tullut vielä Eurooppaan, ja joka tehtaan ilmoituksen mukaan tulee myöhästymään.
Rikkooko tuo Brittien lakeja ? Liike kun sattuu olemaan siellä.
Toisaalta, noinhan tekee tosi moni suomalainen liike...
Kuinkas luotettava tuo on? Jos ja kun Visa debittiä tuonne tunkee ettei heti ole tili tyhjänä...
Tuossa (http://www.gls-finland.com/www/page.php?id=53) vähän lisävalaistusta Parcelforce-paketin kulkuun, kun tuota lähetysseurantaa harrastaa.
Kaikkea muuta kuin nopeeta palvelua, viime viikon maanantaina tilatut tavarat _ehkä_ saapuu tänään. Turussa ainakin eilen illalla. Kai ne nyt päivän vielä saa turattua tähänkin väliin...
PITI lähteä tilauspäivänä ja Euro-48 PITÄISI tulla 2-4 työpäivässä. Totuus on tarua ihmeellisempää.
I-d-I-o-O-T-t-I
25.03.2010, 07.24
Tuossa (http://www.gls-finland.com/www/page.php?id=53) vähän lisävalaistusta Parcelforce-paketin kulkuun, kun tuota lähetysseurantaa harrastaa.
Kaikkea muuta kuin nopeeta palvelua, viime viikon maanantaina tilatut tavarat _ehkä_ saapuu tänään. Turussa ainakin eilen illalla. Kai ne nyt päivän vielä saa turattua tähänkin väliin...
PITI lähteä tilauspäivänä ja Euro-48 PITÄISI tulla 2-4 työpäivässä. Totuus on tarua ihmeellisempää.
JepJep! mun paketilla meni n.9 arkipäivää. sähköpostiin vastataan kyl nopeesti ja asiallisesti..tietenkin!
I-d-I-o-O-T-t-I
25.03.2010, 07.29
Muutaman kerran CRC on kuulemma jäänyt kiinni postimyynntilain rikkomuksesta tänä keväänä jo. Eli ovat myyneet ja rahastaneet pyörästä joka ei ole tullut vielä Eurooppaan, ja joka tehtaan ilmoituksen mukaan tulee myöhästymään. Meikäläisen on helpompi tarkistaa tällaiset asiat kuin tavallisen kuluttajan.
Eli kannattaa aina tarkistaa tarkat aikataulut tuotteen saapumiselle ennen kuin antaa visan vinkua.
Sama vika! tosin tuotteessa oli ilmoitus "due ei stock 26.3...." tilasin kiekot siitä huolimatta...halvalla kun sain. Maksoin paypal:n kautta.. myöhemmin paikallinen myyjä/kaveri sanoi et saa mulle kiekot samaan hintaa kuin crc..peruin oston sähköpostilla ja seuraavana päivänä oli tullut rahapalautus.
kanttiinin tollo
25.03.2010, 08.48
Mites toi ParcelForcen/GLS:n pakettien Tanskassa(ja Suomessa) makuuttelu nyt CRC:n vika on? Aika harva kotimainenkaan pulju laittaa Eskoa takahuoneesta auton rattiin, että "ajas poika toi paketti äkkiä Ouluun."
Pekka: Jos GLS:n trackki ei vielä näytä "out for delivery on gls vehicle" tjsp, niin en pidättäisi hengitystäni siiheksi kunnes kamat perillä on. Eli tuskin näen niitä streettikumejani ihan vielä.. :D
Itellan ne tavarat pitäisi tuoda, eikä näy numero niiden seurannassa. Joka ei tarkoita ettei se paketti Itellan hoteissa jo olisi.
Eihän se paketin Tanskassa makaaminen CRC:n vika ole, mutta se on että menee +2 päivää ilmoitetusta ennen kuin paketti edes lähtee liikkeelle. Tuntuu kaikki ilmoittavan vähän optimistisesti nuo ajat.
Mitä tuohon kotimaisten firmojen palveluun tulee, niin kerran soitin Urheilupyörään Nokialle ja kun kysytty rataspakka löytyi hyllystä, kysyin saanko sen huomiseksi? Kello oli n.10 torstaina aamupäivällä. Rouva Lönnqvist puhelimessa vastasi, että saat, kun hän laittaa likan kiikuttamaan sen heti Postiin 300m päähän. Ei ihan Oulu, mutta perjantaina se mulla oli.
kanttiinin tollo
25.03.2010, 09.31
Jos tuota GLS:n träkkiä olet käyttänyt niin kyllä sinne aina se "out for delivery" tulee ennen kuin mitään tapahtuu. Tai ainakin niillä muutamilla kerroilla kun itselleni jotain GLS:n kautta on tullut. Yleensä toimitus ollut seuraavana päivänä siitä kun toi "out for delivery" seurannassa ensimmäisen kerran lukee. Vaikka kertahan se on ensimmäinenkin jos/kun näin ei tapahdu.
Suomi: joissain firmoissa toimii, pienemmissä yleensä paremmin, isommissa pääkaupunkiseudulla tuntuu olevan liian kiire puhelimitse lähestyville asiakkaille. Totta puhuen ei ole kyllä ihan viimeaikoina tullut paljoa soiteltua.. ei o tarvinnu.
Itellan ne tavarat pitäisi tuoda, eikä näy numero niiden seurannassa. Joka ei tarkoita ettei se paketti Itellan hoteissa jo olisi.
Itella joo toimittaa ns. viimeisen legin.
Itellan seurantanumeron saa halutessaan GLS:n Suomen aspasta (http://www.gls-finland.com/www/page.php?cat=37), ja samasta paikasta saa pyydettyä paketin suoraan postitoimipaikkaan. Tämä nopeuttaa paketin saantia parilla päivällä jos ei ole mahdollisuutta väijyä posteljoonin vierailua keskellä työpäivää (Itella siis tekee 2 toimitusyritystä eri päivinä ennen lapun jättämistä). Asialla pitää kuitenkin olla ennen kuin paketti siirtyy GLS:ltä Itellan haltuun - jos nyt oikein muistan.
Näin ainakin minua valistettiin kun joku viikko sitten kysyin paketin kulusta GLS:stä.
Täytyy sanoa että firma yllätti melkoisen odottamattomalla tavalla.
Tilasin navan, pinnat (36x Revo) ja vanteen. Vasen/oikea pinnan pituus oli laskurin mukaan eri, mutta totesin pärjääväni yhdellä pituudella. CRC:hän myy nuo 36kpl nippuina.
Unohdin kuitenkin itse tilaukseen laittaa halutun pinnan pituuden, mutta heitin heti perään sähköpostia ja kuittasivat sen samana päivänä että asia selvä.
Kun tavarat saapui, oli pinnoja KAHTA pituutta, ja oikeat pituudet:eek: Sen lisäksi molempia oli 20kpl:eek: Eli tilattujen navan ja kehän perusteella olivat tsekanneet tarkat mitat ja laittaneet mukaan vielä varapinnat! Kiekkoon tuli siis 36 pinnaa. Melko loistavaa...
Tosin tilaukseen kuuluneita nippeleitä ei ollut, mutta en olisi niitä edes tarvinnut:rolleyes:
steelmän
26.03.2010, 22.49
Joskus vaan käy niin että saa parempaa palvelua mitä osaa edes odottaa, tulee oikeesti hyvät fiilarit.
Analog Kid
27.03.2010, 08.46
Kuinkas tuolla CRC:ssä tapahtuu tilauksen peruminen? Itsellä odottaa ostoskorissa yksi tuote jonka odotettu varastoon tulopäivä siirtyi kuukaudella eteenpäin huhtikuun loppuun. Vaikkei se nyt mikään päivän päälle olekaan niin ajattelin silti etsiä vaihtoehtoisia ratkaisuja.
Shimaani
27.03.2010, 11.12
Tilauksen peruminen tai muu muutos onnistuu nykyään sähköpostilla, jos se haluttu roju on vasta ostoskopassa niin tökkäät sitä remove nappulaa. :)
Analog Kid
27.03.2010, 11.34
Ookkei, pitää lähestyä sitten spostilla. Ehdin jo tilata kun arvioitu aika oli tämän kuun lopussa. Eilen sitten näytti siirtyneen kuukaudella eteen päin. :mad:
Tilasin minäkin nyt ensi kertaa tuolta. Pikkusälää; Ajohanskat(TLD), ajolasit ja sukat.
Mitens muuten väki maksaa, kortilla suoraan tuolla vai PP:llä(kuten minä nyt, kortilta tosin sielläkin)?
Vaatteiden puolella tuo kokojen tietäminen on kyllä hankalaa. Hanskoissa päädyin nyt L:ään kun toisissa hanskoissani näyttää se olevan.
postipekka
29.03.2010, 17.01
Ei nyt niin nopeeta toimintaa. 2 viikkoa sitten tilasin pyörän, joka edelleen tilassa processing, 3 s-postia laittanut yhtenkään ei ole vastattu mitään. Pyörä on kokoajan ollut statuksella in stock, että semmonen kauppa.
kanttiinin tollo
29.03.2010, 17.27
Tilasin minäkin nyt ensi kertaa tuolta. Pikkusälää; Ajohanskat(TLD), ajolasit ja sukat.
Mitens muuten väki maksaa, kortilla suoraan tuolla vai PP:llä(kuten minä nyt, kortilta tosin sielläkin)?
VISAa joka suuntaan ihan hälläväliä asenteella. Luottokuntaan/pankkiin yhteyttä heti jos jotain epämääräistä ilmenee. Toistaiseksi ei ole ilmennyt kun vaan hiukan screenaa paikkoja joihin korttinumeron sun muut tiedot antaa ja pitää oman tietokoneen edes näennäisesti puhtaana pöpöistä ja möröistä.
Miksei paypal toimi crc:ssä, olen käyttänyt tilisiirtoa? Ehdottelee kortin linkkiä jne..
Miksei paypal toimi crc:ssä, olen käyttänyt tilisiirtoa? Ehdottelee kortin linkkiä jne..
Jos ei ole korttia, niin paypal-tilillä pitää olla rivakasti katetta ja pitää olla se "verification" suoritettuna. Näin jostakin muistan lukeneeni. Omaa kokemusta ei ole koska luottokortti löytyy joten ei ole tullut noita ongelmia.
Pääsiäistä!
http://www.chainreactioncycles.com/News.aspx?NewsID=862
Risto Koivunen
31.03.2010, 10.17
Itselläni oli sama ongelma yli £75 ostoksissa. Otin yhteyttä, eivät löytäneet vikaa asetuksissa. Asia sovittiin lopulta siten että valitsin sen "Payment by cheque" vaihtoehdon, ja sitten pyysin lähettämään manuaalisesti Paypal-laskun CRC:n päästä. Vähän ylimääräistä aikaa tuossa suttaantui, mutta helmikuun alussa ei ollut varsinaisesti kiire uusien osien suhteen.
Ja sen perjantaisen munajahdin aikana ei varmaankaan ole paras aika shoppailla, voi olla palvelin ehkä aavistuksen hidas jos on paljon munan saalistajia liikkeellä. Sääennusteessa on lisäksi perjantaiksi mainiota pyöräilykeliä pääkaupunkiseudulle.
Analog Kid
31.03.2010, 16.09
Olenko ainoa joka saa tällaisen ilmoituksen CRC:n sivuille mennessä.
403 - Forbidden: Access is denied.
You do not have permission to view this directory or page using the credentials that you supplied.
E: eli näköjään en ole.
postipekka
31.03.2010, 19.21
Ei nyt niin nopeeta toimintaa. 2 viikkoa sitten tilasin pyörän, joka edelleen tilassa processing, 3 s-postia laittanut yhtenkään ei ole vastattu mitään. Pyörä on kokoajan ollut statuksella in stock, että semmonen kauppa.
Vihdoin tänään sain selvyyttä asiaan sanoivat laittaneensa 4 s-postia minulle. No jos ovat laittaneet tosiaan niin ovat sitten jääneet welhon sposti suotimiin, mulle asti ei ole viestit tulleet, ehkäpä nyt vihdoinkin laittavat pyörän tulemaan.
Ripein ilmaistoimitus, 8 päivää ja paketti oli kotona.
Hyvin meni tukkoon kun munajahti alkoi. :D
Cyklooppi
02.04.2010, 12.18
Näköjään joku muukin munahaukka liikkeellä. Piti antaa periksi kun sivun lataaminen vie toista minuuttia, jopa kolmatta.
Ihan hyvin toimii, mutta munat on hyvin piilossa.
E: Ei jaksa enempää, kyllä 50 minuuttia tuloksetonta munajahtia riittää.
The service is unavailable.
Enpä nyt tiedä toimiiko toi niin hyvin.
Mulla lataa kyllä heti. Kuvissa kestää kauemmin.
Pohjanpoika98
02.04.2010, 14.57
... aikas hyvä pr-kikka firmalta. Täytyy sanoa, että tällä firmalla on bisnesosaaminen hyvin handussa. Omat kokemukset satunnaisena tilaajana tukevat mielikuvaa hyvästä asiakaspalvelusta, joka on kaiken myyntityön perusta.
Volyymit firmalla myös kivat, ja hinnoittelu sen mukaista.
JT
Miten muuten tuolta(tai vastaavista) vaatteiden osto? Onko esim. koon takia vaihtoon mahdollisuus ja jos, miten se tapahtuu?
Miten muuten tuolta(tai vastaavista) vaatteiden osto? Onko esim. koon takia vaihtoon mahdollisuus ja jos, miten se tapahtuu?
Palautus onnistuu, vaihtavat tavarat.
http://www.chainreactioncycles.com/informationExtra.aspx?TranslationLargeID=4
5.4. laitettu tilaus sisään. Kaikki kamat in stock, ja edelleen tilaus in processing tilassa. Aiemmin on kyllä päivän/max kahden sisään lähteny kamat liikkeelle.
5.4. laitettu tilaus sisään. Kaikki kamat in stock, ja edelleen tilaus in processing tilassa. Aiemmin on kyllä päivän/max kahden sisään lähteny kamat liikkeelle.
Sama homma, tilaus laitettu 6.4 ennen 3pm (GMT) ja tilassa processing. Jotain häikkää CRC:n päässä - vai ruuhka pääsiäisen tilauksista? Onko muilla samankaltaisia onkelmia?
2.4 pistin tilauksen sisään. Saman päivän iltana tuli emaililla kuittaus jotta tilaus on lähtenyt matkaan. Nyt vielä ootellaan...
6.4. aamupäivällä tilattu, tänään klo 0925 tuli viesti että shipped ja 22 minuuttia sen jälkeen kuriiri soitti, äsken kävi lyömässä kouraan. UPS Expressillä.
Tilaus laitettu sisään 28.3 ja edelleen Processing. Tilauksessa on kylläkin custom-kiekot, mutta sivuilla kerrotaan rakenteluajaksi 2-5 päivää, joten voisihan se pakettikin jo lähteä matkaan.
Sama homma, tilaus laitettu 6.4 ennen 3pm (GMT) ja tilassa processing. Jotain häikkää CRC:n päässä - vai ruuhka pääsiäisen tilauksista? Onko muilla samankaltaisia onkelmia?
Itselläni tilaus tulossa (tai pitäisi tulla) Royal Maililla.
Mullakin muuten juurikin 6.4 tehty tilaus(bögiä yms) oli vielä prosessoitumassa.
Tilaus tehty 23.3 ja lähetetty Parcel Forcella 26.3. Tilaus on nyt yli viikon seilannut jossain Koldingin ja Turun välillä. Olihan tässä pääsiäinen välissä mutta silti toivoisin vähän rivakampaa toimintaa. Ei auta kuin odotella..
01-04-2010 00:26 Delivery Agent - DENMARK Left origin country
01-04-2010 00:23 Delivery Agent - DENMARK Arrived at destination country
30-03-2010 05:05 International Hub EMERGENCY DATA CAPTURE
30-03-2010 05:05 International Hub Export item accepted into network
30-03-2010 04:32 International Hub Arrived at outward Office of Exchange
28-03-2010 17:52 National Hub Sorted in hub
26-03-2010 20:48 Belfast Central Depot On route to hub
26-03-2010 00:00 WDM Online
EDIT. Kannattikin avautua tänne, kun seurantaan ilmaantui heti ilmoitus lähetyksen saapumisesta Suomeen.
Tilaus tehty 23.3 ja lähetetty Parcel Forcella 26.3. Tilaus on nyt yli viikon seilannut jossain Koldingin ja Turun välillä. Olihan tässä pääsiäinen välissä mutta silti toivoisin vähän rivakampaa toimintaa. Ei auta kuin odotella..
Toihan on aivan supernopeaa, verrattuna suomen postin nopeuteen.
Vantaan lentokentältä vajaan 25 km matkaan meni neljä (4) vuorokautta !
Joo kyllä ne lukee tätä foorumia. Itselläkin prosessointi muuttunut completeksi.
Miten muuten niissä mahd. vaihdoissa, se formi pitää täyttää mutta pitääkö myös p.maksu sitten maksaa ensin sinnepäin vai meneekö kuten Suomessakin firman piikkiin(?)
Joo kyllä ne lukee tätä foorumia. Itselläkin prosessointi muuttunut completeksi.
Miten muuten niissä mahd. vaihdoissa, se formi pitää täyttää mutta pitääkö myös p.maksu sitten maksaa ensin sinnepäin vai meneekö kuten Suomessakin firman piikkiin(?)
Itse pitää maksaa ja sitten saattaa saada rahan takaisin.
Jos olet tilannut väärää kokoa, tai muusta syystä haluat vaihtaa tavaran, niin silloin et saa takaisin.
Jos lähettivät väärää tavaraa, niin silloin saat takaisin, mutta et mitä tahansa. Yleensä vain sen halvimman kuljetushinnan mukaisen korvauksen. Eli viikko per suunta.
Taisi mennä vielä niin että joudut maksamaan sen korvaamaan tulevankin tuotteen postikulut, jos tuote vaihdetaan CRC:stä riippumattomasta syystä.
Itselläni tilaus tulossa (tai pitäisi tulla) Royal Maililla.
Nyt juuri status muuttunut "Complete":ksi. Lähetys siis tilattu 6.4. Jonkinlaista pääsiäisruuhkaa Royal Maililla tulevissa tilauksissa kenties?
Velootti
09.04.2010, 22.56
Nyt juuri status muuttunut "Complete":ksi. Lähetys siis tilattu 6.4. Jonkinlaista pääsiäisruuhkaa Royal Maililla tulevissa tilauksissa kenties?
Ai jaa? Oma tilaukseni tapahtui 6.3. Tänään kertoivat mailissaan, että eipä ole vielä lähtenyt tulemaankaan... :D
Ai jaa? Oma tilaukseni tapahtui 6.3. Tänään kertoivat mailissaan, että eipä ole vielä lähtenyt tulemaankaan... :D
Tossa tapauksessa olisin varmaan jo pyytänyt luottokorttiyhtiötä perumaan maksun... Jos oli ns. normitavaroita ja "in stock" -statuksella.
21.3 tilattu vielä odotellaan. Aika kehnoo palveluu..:mad:
tilaus 30.3. ja edelleen processing koska tilattaessa olleet renkaat "In stock" mutta muuttuikin "out of stock". Koittanut tiedustella maililla 7.4. missä mennään, mutta ei vastausta.
Olen tilannut tuolta monta kertaa aiemmin ja homma on toiminut kohtuudella (kerran yksi paketti tuli royal maililla ja kesti koska oli ensin lähetetty osat Malesiaan), tämänkertainen tilaus on kyllä pohjanoteeraus ja laittaa harkitsemaan käytänkö enää jatkossa. Katevaraus on tietysti luottokortilta jo tehty mikä on mielestäni melko kyseenalaista toimintaa kun kamojakaan ei ole minulle lähetetty.:mad:
Pistin kyselyy mikä kestää, ja missä mahtaa tilaus olla. Eivät näköjään viitsi edes vastata. No tais olla sit viimeinen ja ekakerta kun käytän kyseistä puljuu..:mad::mad::mad:
2.4 pistin tilauksen sisään. Saman päivän iltana tuli emaililla kuittaus jotta tilaus on lähtenyt matkaan. Nyt vielä ootellaan...
Ja tänään oli Kusti polkenut paketin postilaatikkoon...:p
Itse tein tilauksen 26.3. Normaalisti toimitus Ouluun noin viidessä päivässä. Viime viikolla laitoin mailia ja ihmettelen toimituksen viipymistä ja vastaus tuli alle kahdessa tunnissa jossa pahoiteltiin tilannetta. Epäilivät pääsiäisen ruuhkaa. Tänään paketti olikin sitten kotiovella.
Mielestäni ihan hyvää palvelua vaikka tämän kertainen tilaus kestikin parisen viikkoa, mutta vastaus mailiin alle kahdessa tunnissa ja kun mailin lähetys oli suomen aikaan 23.30.
Omalla kohdalla näyttäisi, että jumi on ParcelForcen kohdassa tilaus-toimitus-prosessia, ehkä muillakin? Seurannan perusteella tilaamani paketti on maannut kohta viikon jossain Briteissä Farssin International Hubissa...
Vaan pitää yrittää suhteuttaa - jos jokin on "ilmaista" (kuten tämä toimitus Farssilla), niin ei voi ihan vähästä päästää keittämään. Kohta tosin alkaa olla lähellä.
Pääsiäisenä tilattu osaa iso läjä.
Tilaus 5.4
Complete 8.4
viimeisin havainto international hub 9.4
Jos lehmät lentäis niin saattaisi olla perjantaina tavarat ovella?
viimeisin havainto international hub 9.4
Jos lehmät lentäis niin saattaisi olla perjantaina tavarat ovella?
Mulla viimeisin havainto samaisesta int'l hubista on aamuyöstä 7.4. Jos paketit etenee jotensakin järjestyksessä, niin en pidättelisi hengitystä.
Analog Kid
12.04.2010, 23.06
Mulla kamat reissaa tällä hetkellä Koldingin ja Taastrupin väliä Tanskassa, nyt ovat Taastrupissa. Kiva olisi jos löytäisi tänne Suomeen asti. Itse CRC:n toiminnassa ei ollut mitään valittamista vaikka pääsiäinen hiukan hidasti toimitusta.
Mulla viimeisin havainto samaisesta int'l hubista on aamuyöstä 7.4. Jos paketit etenee jotensakin järjestyksessä, niin en pidättelisi hengitystä.
International hub 30.3. Huomenna ehkä saan lähetyksen, kun tällä hetkellä näkyy olevan "parcel in warehouse". Ehkä.
tienlaita
13.04.2010, 12.42
Ohjainlaakeri ja tavarateline tilattu 7.4.
8.4 tuli email order complete
Nyt katsoin (Parcelforce) että on saapunut eilen ilalla määränpäämaahan. Siinä lukee kuitenkin Denmark, joten ehkä se siinä vaiheessa on kirjautunut lentoyhtiölle?
12-04-2010 23:02 Delivery Agent - DENMARK Arrived at destination country
09-04-2010 19:42 International Hub EMERGENCY DATA CAPTURE
09-04-2010 19:42 International Hub Export item accepted into network
09-04-2010 19:13 International Hub Arrived at outward Office of Exchange
09-04-2010 13:32 National Hub Sorted in hub
08-04-2010 11:51 Belfast Central Depot On route to hub
08-04-2010 00:00 WDM Online
Kai tässä voi odottaa jopa huomiseksi pakettia. :)
Kai tässä voi odottaa jopa huomiseksi pakettia. :)Ei vielä kannata hätäillä. Parhaimmillaan on paketti odotellut tuolla Tanskassa viisikin päivää jatkokuljetusta.
Paketit tulevat ilmeisesti rekalla Turkuun sieltä Koldingista, jos GLS:llä tulee. Kannattaa myös katsoa GLS:n omasta Track&Trace palvelusta.
tienlaita
13.04.2010, 14.02
Vai että valehtelevat! Muka saapunut määränpäämaahan. :D
No, nyt tuli lopultakin perille. Olisin saanut lähetyksen jo eilen, sillä mukamas postinjakaja olisi jättänyt hakuilmoituksen. Ei ollut. Soitin tänään GLS:n asiakaspalveluun, josta sain Itellan seurantanumeron.
Jos haluatte seurata paketin kulkua Suomessa, lisätkää seurantanumeronne alkuun JJFI612515 ja poistakaa viimeinen numero. Olisivat voineet tämän tiedon tietysti kertoa ilman soittoa maksulliseen puhelinnumeroon...
Jatkossa en taida enää käyttää ParcelForcea vaan suosiolla jotain muuta, vaikka sitten maksaisi lisää.
12-04-2010 15:43 Delivery Agent - FINLAND Parcel in warehouse
12-04-2010 09:50 Delivery Agent - FINLAND Held in depot - Business closed
09-04-2010 11:27 Delivery Agent - FINLAND Out for delivery
08-04-2010 13:53 Delivery Agent - FINLAND Arrived at destination country
01-04-2010 00:23 Delivery Agent - DENMARK Arrived at destination country
30-03-2010 05:05 International Hub EMERGENCY DATA CAPTURE
30-03-2010 05:05 International Hub Export item accepted into network
30-03-2010 04:32 International Hub Arrived at outward Office of Exchange
28-03-2010 17:52 National Hub Sorted in hub
26-03-2010 20:48 Belfast Central Depot On route to hub
26-03-2010 00:00 WDM Online
Tilaus tehty 23.3.2010
^Oma tilaus on tehty 30.3. eikä ole vielä näkynyt. Kysyin CRC:ltä nyt tuon jäljityskoodin ja lisäsin JJFI612515 alkuun niin sillä sai ainakin jonkin paketin tiedot (Lähetys on lajiteltu 01010 ITELLAN LOGISTIIKKAKESKUS). Viimeisen numeron poistamalla ei näy mitään.
tilaus 30.3. ja edelleen processing koska tilattaessa olleet renkaat "In stock" mutta muuttuikin "out of stock". Koittanut tiedustella maililla 7.4. missä mennään, mutta ei vastausta.
Olen tilannut tuolta monta kertaa aiemmin ja homma on toiminut kohtuudella (kerran yksi paketti tuli royal maililla ja kesti koska oli ensin lähetetty osat Malesiaan), tämänkertainen tilaus on kyllä pohjanoteeraus ja laittaa harkitsemaan käytänkö enää jatkossa. Katevaraus on tietysti luottokortilta jo tehty mikä on mielestäni melko kyseenalaista toimintaa kun kamojakaan ei ole minulle lähetetty.:mad:
Tänään olivat vastanneet meiliin että oottelevat renkaita saapuviksi uudelleen varastoon ja sitten lähettävät kamat eteenpäin. Ei mainintaa aikajänteestä. Kovasti pahoillaan olivat. Lähettäisivät edes ne kamat mitä heillä on, niin ei harmittais renkaiden oottelu yhtään. Mikäs täs ootelles.. kauppa kyllä vaihtuu ensi kerralla.
Mulle eivät edes viitsi vastata mitään. Kaksi mailia olen jo laittanut. Useamman kerran olen tilannut Evans Cycles, eikä mitään ongelmia ole ollut. Tavarat tulleet aina ajallaan.
torvinen
13.04.2010, 22.15
Taas meni tilaus CRC:lle. Aina toiminut hyvin eli noin viikon toimitusaika. Viimeksi tein tilauksen samanaikasesti on-one:n rungosta ja samana päivänä kummatkin perillä....sai fillarin koottua kerralla. Nyt joku osa näytti olevan stockissa vasta 7.5, mutta mikäs tässä kiire kun lähinnä shortseja tilasin.... Halvinta postitusvaihtoehtoa olen aina käyttänyt.
Analog Kid
14.04.2010, 16.32
Jaahans jaahans. Melkein oli jo romut kädessä. Mutta silti niin kaukana. Eli paketti oli tullut Turkuun asti, josta se on lähetetty takaisin CRC:hen sen omasta pyynnöstä. Tämä selveni kun kysyin GLS Finlandin asiakaspalvelusta asiaa. Ilmeisesti lähtenyt väärää tavaraa mulle. Painoa tuolle paketille oli merkitty kyllä huomattavasti enemmän mitä tilaukseni pitäisi painaa. Mutta eipä nuo painot ennenkään ole niin grammalleen olleet. Ei enää kyllä huvittaisi harrastaa sähköposteilua CRC:n asiakapalvelun kanssa asian tiimoilta.
PakettiFarssin seurantajärjestelmä ei näköjään ole kovinkaan luotettava; paketti, jonka pitäisi seurannan mukaan olla vielä Briteissä, on nyt tuossa vieressä. Parempi näin.
tilaus sisään 29.3 ja perillä tänään 14.4. :) .. No oli kuitenkin paketissa tilatut artikkelit kuten pitikin vaikka hiukan kestikin toimitus tälläkertaa
Salaliittoteoria
14.04.2010, 21.54
Hupaisa episodi:
-Tilasin kampetta 30.3.
-12.4. kysyivät kohteliaasti, olenko ollut tyytyväinen ja voisinko arvioida tuotteita
-Vastasin 13.4. että eipä ole pakettia vielä näkynyt.
-Sain vastauksen että selvittävät tilannettä, ihmettelvät sitä, että viimeinen tilaukseen liittyvä tapahtuma näyttäisi olevan 7.4.
-Tänään se sitten tuli, mutta edelleen netissä viimeinen pakettia koskeva tapahtuma on se 7.4. päivätty
tienlaita
14.04.2010, 22.01
Jaahans jaahans. Melkein oli jo romut kädessä. Mutta silti niin kaukana. Eli paketti oli tullut Turkuun asti, josta se on lähetetty takaisin CRC:hen sen omasta pyynnöstä. Tämä selveni kun kysyin GLS Finlandin asiakaspalvelusta asiaa. Ilmeisesti lähtenyt väärää tavaraa mulle. Painoa tuolle paketille oli merkitty kyllä huomattavasti enemmän mitä tilaukseni pitäisi painaa. Mutta eipä nuo painot ennenkään ole niin grammalleen olleet. Ei enää kyllä huvittaisi harrastaa sähköposteilua CRC:n asiakapalvelun kanssa asian tiimoilta.
Voi hemputti, onko niillä nyt kaikki paketit sekaisin? Minullakin näyttää tavarateline ja ohjainlaakeri painavan 8 kiloa. :eek:
Ohjainlaakeri ja tavarateline tilattu 7.4.
8.4 tuli email order complete
Katsoin (Parcelforce) .
12-04-2010 23:02 Delivery Agent - DENMARK Arrived at destination country
09-04-2010 19:42 International Hub EMERGENCY DATA CAPTURE
09-04-2010 19:42 International Hub Export item accepted into network
09-04-2010 19:13 International Hub Arrived at outward Office of Exchange
09-04-2010 13:32 National Hub Sorted in hub
08-04-2010 11:51 Belfast Central Depot On route to hub
08-04-2010 00:00 WDM Online
Katsoin nyt GLS:n tiedoista, niin sinne olikin tullut uusi merkintä! Parcelforce ei ollut enää päivittynyt.
14/04/2010 21:33 FI2020 , Finland 2.0 Inbound to GLS location
Lähellä on ja viikko tilauksesta vasta kulunut! Eiköhän se tällä viikolla tule. ;)
Mäkin olin saanut. Oli postiheebo pudottanut lapun että haettavissa.
Toihan on aivan supernopeaa, verrattuna suomen postin nopeuteen.
Vantaan lentokentältä vajaan 25 km matkaan meni neljä (4) vuorokautta !
Lisäys: Onneksi oli seurantakoodi... sai paketin melkein ajoissa.
Sen pakettikortin matka postikonttorista kotiin postiluukkuun (vajaan 1000 m matka) kesti kuusi (6) vuorokautta...
Siis kymmenen (10) vuorokautta, yhteensä alle 25 km matkaan.
Ei voi kehua. Ei.
...Sen pakettikortin matka postikonttorista kotiin postiluukkuun (vajaan 1000 m matka) kesti kuusi (6) vuorokautta...
Mitä lähemmäs kotia paketti tulee sitä hitaammin se alkaa kulkea.
Tilaus sisään 15.4 klo 14.52 CRCeen aikaa. Nyt enään tarvii toivoo, että kaikki 10 tuotetta tulee perille. Toimituksesta vastaa tällä kertaa UPS Standard. Saas nähä menikö 17e turhaan. Tähän mennessä on CRCestä hyviä kokemuksia ja toivottavasti on hyviä kokemuksia jatkossakin. kopkop
OFFARIA. Kun noista seurantakoodeista puhellaan.
Tilasin just navat Taiwanista. Oon ennenkin tilannut sieltä tavaraa. Niillä on aika makee lähetysseuranta. Sinne tulee nimittäin tieto millä lennolla paketti lähtee. Mun paketti lähtee China Airwaysin lennolla 835 huomenna, tai siellähän on jo päivä vaihtunut. Googlella selviää silmänräpäyksessä että reitti on Taipei-Bangkok. Seuraavaa lentoa ei seurannassa ainakaan vielä näy, muttei tartte olla selvännäkijä kun voi päätellä että se on Bangkok-Helsinki.
Lisää näitä.http://www.fillarifoorumi.fi/forum/images/icons/icon14.gif
Aijuu... se eka kokemus tuolta. Kiekot tuli 6 päivässä mulle.
snowfake
16.04.2010, 08.15
Saas nähdä milloin niitä lentoja tulee kun ovat ilmatilankin sulkeneet :)
Oman tilauksen viimeinen rivi näyttää tältä:
15-04-2010 22:45 International Hub EMERGENCY DATA CAPTURE
kanttiinin tollo
16.04.2010, 08.19
Saas nähdä milloin niitä lentoja tulee kun ovat ilmatilankin sulkeneet :)
Oman tilauksen viimeinen rivi näyttää tältä:
15-04-2010 22:45 International Hub EMERGENCY DATA CAPTURE
Samaa kertoo tännekin. Ihan yleisiä tuntuvat nuo hätätilatallennukset olevan tuolla suunnalla.
15-04-2010 22:49 International Hub EMERGENCY DATA CAPTURE
Näinköhän saat pakettisi neljä minuuttia aiemmin kuin minä? :D
Highlander
16.04.2010, 09.45
Keskiviikkona klo 9.30 tuli maili että paketti lähtenyt...eilen iltapäivällä paketti kädessä :cool:
tienlaita
16.04.2010, 10.44
Katsoin nyt GLS:n tiedoista, niin sinne olikin tullut uusi merkintä! Parcelforce ei ollut enää päivittynyt.
14/04/2010 21:33 FI2020 , Finland 2.0 Inbound to GLS location
Lähellä on ja viikko tilauksesta vasta kulunut! Eiköhän se tällä viikolla tule. ;)
Kyllä se vaan jaettiin! Viimeinen merkintä GLS:llä oli
15/04/2010 14:22 FI2020 , Finland 11.0 Out for delivery on GLS vehicle
Yhdeksäntenä päivänä tilauksesta siis jo sain. Ja ihan oli oikeat tavarat, eikä lähetysseurannan kahdeksan kiloa. Kilo on lähempänä. :)
Samaa kertoo tännekin. Ihan yleisiä tuntuvat nuo hätätilatallennukset olevan tuolla suunnalla.
15-04-2010 22:49 International Hub EMERGENCY DATA CAPTURE
Näinköhän saat pakettisi neljä minuuttia aiemmin kuin minä? :D
Itse saan todennäköisesti minuuttia aikaisemmin
15-04-2010 22:48 International Hub EMERGENCY DATA CAPTURE
Pohjanpoika98
16.04.2010, 15.19
Tilausta pukkaa monella joo, ja hommahan yleeensä pelittää hyvin, joten herätän kysymyksen pitääkö tänne ihan jokaisen kirjoittaa "jännityskertomusta" tilauksesta kun siinä ei ole mitään jännitettävää:rolleyes:
Ellei sitten joku tee tilastollista analyysiä asiasta...
Ja aika monelle harrastajalle tämä CRC on peruskauraa...
ai miksikö kirjoitan....
ok otan ajotakkini ja menen takavasemmalle ;) (ajamaan )
JT
tienlaita
17.04.2010, 10.27
^ Tuohan oli jännittävä kirjoitus! :p
Laitetaanko samantien tämä ketju lukkoon? :D
No, tietenkin nuo paketit kulkisivat aivan samoin ilman jatkuvaa seurantaa missä nyt mahdetaan mennä. Toisaalta sitten sain seuraamiseen vinkkejä tästä ja ehkä joku muu taas omista posteistani. Eiköhän tämä siis palvele nimenomaan meita CRC-amatöörejä, jotta mitäs siinä kuin että polje, polje, peruskaura! :)
Tilausta pukkaa monella joo, ja hommahan yleeensä pelittää hyvin, joten herätän kysymyksen pitääkö tänne ihan jokaisen kirjoittaa "jännityskertomusta" tilauksesta kun siinä ei ole mitään jännitettävää:rolleyes:
Ellei sitten joku tee tilastollista analyysiä asiasta...
Saattaahan nuo kokemukset periaatteessa helpottaa toisten elämää, kun voi vertailla kuinka paljon keskimäärin toimitukset kestävät ja mitä eri vaiheita toimituksessa on.
http://lmgtfy.com/?q=site%3Afillarifoorumi.fi+%22WDM+Online%22
Tosin itse olisin oikeastaan valmis maksamaan toimituksesta ilman seurantaominaisuutta, sillä sen kyttääminen on aika raastavaa.
Ja ihan oli oikeat tavarat, eikä lähetysseurannan kahdeksan kiloa. Kilo on lähempänä. :)Onkohan CRC:n lähettämön puntari rikki? Oman paketin paino oli seurannassa (ja osoitelapussa) 17 kg, mutta kotivaaka näytti painoksi 353 g.
tienlaita
17.04.2010, 20.09
^ Tai jokin taktinen kirjanpitovilppi, jos joku hyötyy painavista lähetyksistä. Polttoainelisä. :o
Onkohan CRC:n lähettämön puntari rikki? Oman paketin paino oli seurannassa (ja osoitelapussa) 17 kg, mutta kotivaaka näytti painoksi 353 g.
Mikä oli kuljetusmuoto ?
Voi olla että tuo 17 kg on jokin painoraja, joka sitten lukee tuolla tiedoissa.
Itsellä oli noin 8 kg (ei muista tarkasti) seurannan ilmoitettu paino.
paketti painoi noin hieman vajaa 2 kg, jonka verran CRC:n ostoskoristakin ilmeni painoksi.
Tänään olivat vastanneet meiliin että oottelevat renkaita saapuviksi uudelleen varastoon ja sitten lähettävät kamat eteenpäin. Ei mainintaa aikajänteestä. Kovasti pahoillaan olivat. Lähettäisivät edes ne kamat mitä heillä on, niin ei harmittais renkaiden oottelu yhtään. Mikäs täs ootelles.. kauppa kyllä vaihtuu ensi kerralla.
Yritin tiedustella josko voisivat lähettää "in stock" kamat, mutta CRC:hen ei saa lähettettyä meiliä (tulee delivery error) ja soittoyritys tänään tyssäsi ilmoitukseen että eivät "odottamattomien tapahtumien" vuoksi ota puheluita toistaiseksi vastaan. Jotain ihmeellistä tuolla on nyt tapahtunut koska aiemmin palvelu on ollut asiakasystävällistä ja asiat on saatu hoidettua.
CRC on hyvittänyt luottokortilta tekemänsä veloituksen. Mielenkiintoista nähdä miten tilaus etenee.
Edit 20.4. CRC meilasi että lähettävät nyt pyyntöni mukaisesti kaikki muut tavarat ja peruuttavat tilauksen renkaiden osalta. Ei varmaan kannata pidätellä hengitystä ParcelForcen suhteen kun tilaus nyt alunperinkin on lähtenyt nihkeästi liikkeelle..
En voi käsittää logiikkaa näitten kuljetusfirmojen kanssa. Tilasin CRC:stä 450e edestä kamaa, jotenka luonnollisesti valitsin ilmaisen postitusvaihtoehdon. Sain oikein seurantakoodin GLS:lle, ja olenkin nyt aktiivisesti seurannut paketin etenemistä. Hämmentävää kuitenkin on, että mitenkään en saa tietää tuleeko paketti postiin, matkahuoltoon vai tuodaanko suoraan ovelle?
Katsoin eilen illalla että paketti on saapunut Suomeen. Noh, menimpä tänään töihin normaalisti. Iltapäivällä paketin seurannassa luki, kuinka GLS:n kuljetus lähti kuljettamaan pakettia aamupäivällä, ja tuntia myöhemmällä aikaleimalla luki että pakettia ei voitu toimittaa, koska asiakas ei ollut kotona. Mikseivät he voineet soittaa tai edes jotenkin ilmoittaa lähtevänsä tuomaan pakettia oikein kotiovelle asti? Olisin päässyt kotiin vastaanottamaan paketin jos tiedonkulku pelaisi. Nyt saan taas arvuutella, mitenköhän lopulta saan pakettini. Soittavatko he minulle? Pitääkö minun käydä hakemassa se jostain vai tulevatko he taas huomenna mitään ilmoittamatta kurkkaamaan jos sattuisin olemaan kotosalla?
Eipä ole ensimmäinen kerta kun kuriirifirmat lähtevät tuomaan pakettia kotiovelle ilmoittamatta tulostaan. Postin heebotkin ovat ovikelloa soittamatta pudotelleet lappuja, kuinka paketti ei mahdu luukusta vaikka meikä on ollut kotosalla. Vaikka paketit kulkisivat parissa päivässä euroopasta suomeen, itse loppupään jakelu on toivottoman tehotonta.
Koitin vähän selailla ketjua, mutta en löytänyt muiden kokemuksia kuinka tämä kotiinkuljetuspalvelu hoituu. Osaako joku neuvoa soittavatko GLS:n miehet minulle vai tulevatko uudestaan katsomaan satunnaisena ajankohtana olenko kotona? Eivät olleet edes mitään lappua jättäneet, koska ilmeisesti eivät päässeet kerrostaloon sisälle. Helsingissä asustelen...
En voi käsittää logiikkaa näitten kuljetusfirmojen kanssa. Tilasin CRC:stä 450e edestä kamaa, jotenka luonnollisesti valitsin ilmaisen postitusvaihtoehdon. Sain oikein seurantakoodin GLS:lle, ja olenkin nyt aktiivisesti seurannut paketin etenemistä. Hämmentävää kuitenkin on, että mitenkään en saa tietää tuleeko paketti postiin, matkahuoltoon vai tuodaanko suoraan ovelle?
Kyllä sen tiedon olisi saanut, jos olisi kysynyt soittmalla Suomen GLS:lle, tai sitten lukemalla näitä viestejä.
Katsoin eilen illalla että paketti on saapunut Suomeen. Noh, menimpä tänään töihin normaalisti. Iltapäivällä paketin seurannassa luki, kuinka GLS:n kuljetus lähti kuljettamaan pakettia aamupäivällä, ja tuntia myöhemmällä aikaleimalla luki että pakettia ei voitu toimittaa, koska asiakas ei ollut kotona. Mikseivät he voineet soittaa tai edes jotenkin ilmoittaa lähtevänsä tuomaan pakettia oikein kotiovelle asti? Olisin päässyt kotiin vastaanottamaan paketin jos tiedonkulku pelaisi.
Pk-seudulla jakaa Posti, kuriirin toimittamana.
Posti ei soittele ja siihen kuljetukseenkaan ei ole sovittu etukäteen soittamista.
Jos olisit soittanut sinne GLS:lle, niin olisivat voinut laittaa sinne tietoihin maininnan vain yhdestä jakeluyrityksestä. Sopimukseen kun kuuluu kaksi jakeluyritystä ja jos ei onnistu, niin sitten jätetään pakettikortti ja viedään postikonttoriin noudettavaksi.
Nyt saan taas arvuutella, mitenköhän lopulta saan pakettini. Soittavatko he minulle?
Ei. Lue yltä.
Pitääkö minun käydä hakemassa se jostain vai tulevatko he taas huomenna mitään ilmoittamatta kurkkaamaan jos sattuisin olemaan kotosalla?
Kyllä.
Eipä ole ensimmäinen kerta kun kuriirifirmat lähtevät tuomaan pakettia kotiovelle ilmoittamatta tulostaan. Postin heebotkin ovat ovikelloa soittamatta pudotelleet lappuja, kuinka paketti ei mahdu luukusta vaikka meikä on ollut kotosalla. Vaikka paketit kulkisivat parissa päivässä euroopasta suomeen, itse loppupään jakelu on toivottoman tehotonta.
En sanoisi tehottomaksi. Kun paketti saapuu illalla / yöllä suomeen, niin seuraavana päivänä se on jakelussa ovella.
Kun vielä ajoissa (paketin ollessa vielä tulossa suomeen) soittaa sinne GLS:lle ja sanoo että vain yksi jalkeluyritys ja jos eivät tavoita vastaanottajaa, niin sitten vievät postiin. Josta sen (Postin) seurantakoodilla saa.
Seurantakoodin (postiin) saa sinne GLS:lle soittamalla. Se seurantakoodilisä on suomen postin seurannassa käytettävä etuliite, joka laitetaan GLS:n seurantakoodin eteen ja koko litania syötetään postin seurantaan. Tuo etuliite on aluekohtainen ja pysyy samana. Eli kun kerran pyydät, niin seuraavilla kerroilla se syötetään uuden GLS-koodin eteen ja näkee tiedot.
Jakelun nopeuden vuoksi ei pk-seudulla tuosta ole apua, ennen kuin on ensimmäinen jakeluyritys tai paketti viety postikonttoriin.
Postin seurannassa ei näy noita tapahtumia ennen tietoja.
Itsellä kerran paketti oli tulossa ja torstain - perjantain välisenä yönä saapui Turkuun. Aamupäivällä soitin sitten postin (yritys) palveluun ja pyysin laittamaan tiedon että vievät postikonttoriin, jos ei saa jaettua ekalla kerralla.
Tiesin ettei onnistu, kun olen töissä. Ja kun oli perjantai niin seuraava jakeluyritys olisi maanantaina. Halusin paketin perjantaina ja hain sen matkalla töistä kotiin.
Koitin vähän selailla ketjua, mutta en löytänyt muiden kokemuksia kuinka tämä kotiinkuljetuspalvelu hoituu.
:seko: Outoa. Kyllä siitä on juttua ollut niin että olisi pitänyt löytyä.
soittavatko GLS:n miehet minulle
Ei.
vai tulevatko uudestaan katsomaan satunnaisena ajankohtana olenko kotona?
Kyllä, postin kaveri.
Eivät olleet edes mitään lappua jättäneet, koska ilmeisesti eivät päässeet kerrostaloon sisälle. Helsingissä asustelen...
Jättävät toisen jakeluyrityksen jälkeen, jos ei saa toimitettua. Jos ei pääse jättämään pakettikorttia, niin se tuodaan postinkannon yhteydessä, eli noin 1 vrk - 3 viikkoa lisää odotusaikaa. Normaalisti 1 vrk, mutta...
Soittavatko he minulle? Pitääkö minun käydä hakemassa se jostain vai tulevatko he taas huomenna mitään ilmoittamatta kurkkaamaan jos sattuisin olemaan kotosalla?
Ainakin täällä Sastamalassa, Vanhan Wammalan alueella, tulee Postista soitto kotiin, ja sovitaan ajankohta jolloin paketti toimitetaan... mutta ei näköjään sitten koko maassa mene samalla tavalla.
snowfake
21.04.2010, 08.09
GLS Finlandin sivuilla taas sanotaan että toimittavat kerran 8-17 välillä ja sitten jättävät ilmoituksen että voi hakea postista?
Kiitoksia Mr C. Pienen ihmisen on joskus itse vaikeaa löytää oikeaa tietoa oikeasta paikasta. Pitääpi soitella GLS:lle ja kysellä.
Eipä eteisestä ainakaan löytynyt mitään lappua että paketti löytyisi postista...
Edit: Okei, soitin tänään GLS:lle, ja he antoivat itellan seurantakoodin, mutta kävi ilmi että Itella oli yrittänyt tuoda pakettia aamulla 8:40 kun minä olin lähtenyt kotoa 8:30 ja soittanut asiakaspalveluun 9:00. Huono mäihä, nyt pitää muka 17kg painava lähetys hakea tuolta kauempaa postikonttorista näköjään...
snowfake
21.04.2010, 09.34
Mailiinkin vastaavat nopeasti, olisikohan tunti sitten kun laitoin kyselyä ja nyt jo tuli vastaus. Sanoivat että esim. Helsinkiin on kaksi jakeluyritystä, mutta tänne Raisioon yksi jonka jälkeen menee postiin josta sen saa haettua tänään.
H. Moilanen
21.04.2010, 10.42
Mikä oli kuljetusmuoto ?
Voi olla että tuo 17 kg on jokin painoraja, joka sitten lukee tuolla tiedoissa.
Itsellä oli noin 8 kg (ei muista tarkasti) seurannan ilmoitettu paino.
paketti painoi noin hieman vajaa 2 kg, jonka verran CRC:n ostoskoristakin ilmeni painoksi.
Kyseessä voi olla rahdituspaino, jolla ei ole mitään tekoa paketin todellisen painon kanssa. Rahdituspainoa käytetään pääsääntöisesti isoihin, mutta keveisiin paketteihin. Rahtimaksu menee rahdituspainon, eikä todellisen painon mukaan. Tilavuuteen perustuvaa rahdituspainoa laskettaessa käytetään suhdetta 1m³=333kg.
Voihan tanakeli:mad:
Tuli paketti huonosti pakattuna ja osa tavaroista on sit maailmalla. No onni onnettomuudessa että ei ollut kalliita tavaroita tai isoja tavaroita joita paketin raosta oli ulos tippunut. Suurimpana menetyksena Shimpan Kura-Ace ketjut, joita saa nyt siis joku rahtari viritellä Jopoonsa.
No laitellaan reklamaatio ja kattellaan mitä ovat mieltä tee-saarella.
viskaali
24.04.2010, 14.39
Kannattaa harkita tämän kaupan kanssa tarkoin tilauksiaan. Itsellä esim. puolet lähetyksestä puuttui, tosin tuotepakkaukset tulivat muttei sisältöä. Eivät vastaa sähköposteihin ja heidän Intiaan ulkoistama puhelinvaihde (olet muuten 10. jonossa) ei tiedä mitä varastossa tapahtuu. Suomeen koitetaan laittaa jo kertaalleen reklamoituja tuotteita jne...
Viimeisin iso tilaus oli vajaa. Kolme rengasta ja satula uupuivat.
Skannasin lähetyslistan ja pistin meilillä putiikkiin. Lupasivat lähettää puuttuvat tavarat jollakin hitaalla rahdilla.
Ensimmäinen tilaus täältä jossa on ollut ongelmia.
Taas tuli viikossa paketti perille. Etukiekko mallia Mavic Aksium 2010, paras hinta mitä löyty pelkälle etukiekolle ja tuli nätisti paketoituna pikalinkun ja vannenauhan kera.
Ei valittamista (tälläkään kertaa).
Kuulostaa vähän siltä että ovat palkanneet vuokratyövoimaa kevätruuhkaa purkamaan, ja eikös jokunen palkanjatkaja ole päätynyt joukkoon. Ja firman maine menee vauhdilla.
syklopaatti
25.04.2010, 12.25
tilattiin emännälle pyörä. Tuli nopeesti 8pv. Olivat kytkeneet jarruvaijerit väärinpäin ,eli oikee kahva käytti etu ja vasen takajarrua:(. Eipä ollu kummonen temppu vaihtaa. Muuten ei mitään valittamista.
Eikös briteillä ole yleensäkin jarrut meikäläisittäin väärin päin?
Edit: http://www.sheldonbrown.com/brakturn.html
syklopaatti
25.04.2010, 15.04
Eikös briteillä ole yleensäkin jarrut meikäläisittäin väärin päin?
Jaa. Tuota en tullut ajatelleeksi. Ajaahan ne autollakin väärällä puolella tietä.
Hassuja nuo britit.
Kaikki tavarat oli niinkuin piti, ei voi muutaku olla tyytyväinen CRC:hen. :)
Homelite
28.04.2010, 13.44
Nyt töksähtelee ensimmäisen kerran tämän kaupan kanssa, 15.4 lähetetyt tavarat (royal mail) eivät ole vielä saapuneet.
No, pistetään s-postia ja katsotaan mitä he ovat mieltä.
Agatha Sofia
28.04.2010, 13.53
Nyt töksähtelee ensimmäisen kerran tämän kaupan kanssa, 15.4 lähetetyt tavarat (royal mail) eivät ole vielä saapuneet.
No, pistetään s-postia ja katsotaan mitä he ovat mieltä.
Tänne tuli myös ennätyshidas paketti CRC:stä, lähetetty 14.4. ja postilaatikossa 27.4. Johtuneeko tuhkapilvestä?
Sama, 14.4 lähetetty ja vasta eilen 27.4 tuli jotain postiin mutta ehdin vasta tänään varmistamaan onko kyse juuri tästä lähetyksestä.
Itellä kans paketti ollut matkalla jo yli viikon. Yleensä tullut muutaman päivän sisällä postilaatikkoon!
Shimaani
28.04.2010, 18.57
2004 ja 2104 tilatut sain 2704 mutta 1904 tilattu vielä matkailee.
ed it:
Shimaani taitaa ajella tuunatulla 80-luvun De Loreanilla... ;) Ei kyllä se on juhannukseen asti Onni (http://www.fillarifoorumi.fi/forum/picture.php?albumid=261&pictureid=3556)alla. :)
ed it2:
ja musta CRC logoisa muovipussi juuri kannettiin kotosalle - 10 pv :)
kanttiinin tollo
28.04.2010, 19.03
2004 ja 2104 tilatut sain 2704 mutta 1904 tilattu vielä matkailee.
Shimaani taitaa ajella tuunatulla 80-luvun De Loreanilla... ;)
Analog Kid
28.04.2010, 20.43
Jaahans jaahans. Melkein oli jo romut kädessä. Mutta silti niin kaukana. Eli paketti oli tullut Turkuun asti, josta se on lähetetty takaisin CRC:hen sen omasta pyynnöstä. Tämä selveni kun kysyin GLS Finlandin asiakaspalvelusta asiaa. Ilmeisesti lähtenyt väärää tavaraa mulle.
No niin. Sain sitten toisella yrittämällä kamat ihan perille asti. Pari viikkoa siinä sitten kului matkalla Englantiin ja takaisin. Kaikki oli onneksi niin kuin pitikin.
Ihmetyttää kuitenniin se että GLS Finland väitti CRC:n pyytäneen paketin takaisin ja CRC taas väitti ei pidä paikkaansa ja sanoi, että on epäselvyyksiä osoitteessa. Mene ja tiedä. Paino oli kuitenkin pudonnut kymmenestä kilosta kuuteen Englannissa käynnin yhteydessä.
luovahulluus
02.05.2010, 00.38
Päivää ennen tuhkapilveä tilasin 800€:llä osia. 14 päivää myöhemmin puolet kamoista tuli perille + 700C rengas, jota en ollut tilannut... Puuttuvien osien tiimoilta olen pistellyt sinne sähköpostia pariin eri osoitteeseen, mutta mitään vastausta ei ole tullut. Olisi vaan vähän hoppu näillä osilla, kun ovat tulossa opinnäytetyöhöni, joka pitäisi esitellä kymmenes päivä.
Viime viikolla sain vastauksen kyselyyn about vartissa. Kyselyn tein sales@chainre... osoitteeseen. Oikeastaan aina olen saanut tuolta vastauksen kysymyksiini kohtuu ajassa. Päivän viive on tainnut olla maksimi. Niin Britit kuin Saksalaisetkin tykkää kun viestit kirjoittaa erittäin ystävälliseen sävyyn.
Viimeisin iso tilaus oli vajaa. Kolme rengasta ja satula uupuivat.
Skannasin lähetyslistan ja pistin meilillä putiikkiin. Lupasivat lähettää puuttuvat tavarat jollakin hitaalla rahdilla.
Ensimmäinen tilaus täältä jossa on ollut ongelmia.
Perjantaina puuttuvat osat ilman kitinää Sivassa. Tähän loppui tästä kaupasta ostelu. Siirryn Merliniin, kun on nopeempi.
Tomi
Tilasin viikko sitten noin 200 eurolla sekalaista sälää CRC:stä. Kaikkea piti löytyä hyllystä.
Viikkoa myöhemmin tsekattuani tilauksen statuksen, sain huomata, että kamat seisovat yhä lähtöpisteessä. Kymmenestä tilatusta artikkelista yksi oli vaihtunut kesken kaiken out-of-stockiksi ja sehän oli pysäyttänyt tilauksen etenemisen kuin seinään. Tsekkasin sähköpostilla, että kauanko vielä kestää ja vastaukseksi sain, että eivät tiedä itsekään. Tilaus olisi voinut jumittaa ties miten monta viikkoa.
Pyysin pudottaa puuttuneen tavaran pois ja hoitaa loput tilauksesta eteenpäin. Katsotaan jos alkaisi tapahtumaan.
Reilu viikko tein tilauksen CRC:stä. Tilaukseen kuului kuusi tuotetta ja kaikki löysivät perille lähipostiin. Toimitus kesti kuusi työpäivää. Ainoa valittamisen aihe tuli vuotavasta kitkapastasta. Pastan purkin tiivisterengas ei ollut kunnolla kasassa ja öljyä oli vuotanut hieman pakettiin. Tästä syystä paketti oli osittain auennut. Onneksi mitään ei ollut tippunut matkan varrelle.
Voihan tanakeli:mad:
Tuli paketti huonosti pakattuna ja osa tavaroista on sit maailmalla. No onni onnettomuudessa että ei ollut kalliita tavaroita tai isoja tavaroita joita paketin raosta oli ulos tippunut. Suurimpana menetyksena Shimpan Kura-Ace ketjut, joita saa nyt siis joku rahtari viritellä Jopoonsa.
No laitellaan reklamaatio ja kattellaan mitä ovat mieltä tee-saarella.
No nyt sain vastauksen. Joko ootella että tuotteet on taas kaupassa tai 1/3 tuotteesta postiin+lahjakortti. Valitsin tuon jälkimmäisen ja laittoivatkin heti viestiä takaisin jossa oli lähetysnumero ja ilmoitus että sisältää lahjakortin, noin 1½kertaa hävinneiden osien arvo. Joo ihan ok siis, mutta oli niin halpaa tavaraa ettei tässä mitään voitanut ainakaan.
Itse olen tilaillut CRC:stä paljonkin. Välillä paketit tulleet erittäinkin nopeasti (2pv), mutta välillä pikkasen kestänyt (3vkoa).
Pisin kesti vielä pari viikko pidempään kun Suomen posti oli perseillyt paketin kanssa ja vieneet sen Reuman sairaalalle ja se oli siellä virunut varastossa oman aikansa. Vasta kun kirjoittelin CRC:lle ja kyselin että missä paketti on niin se kaivettiin esiin että mihin se on viety.
Tällä hetkellä taas Suomen posti vienyt crc:n paketin väärään osoitteeseen. Siis kun katselin tuolta parcelin seurannasta, että joku ottanu sen paketin vastaan. JEE! Ihmettelin vaan kun crc:n sähköposteista tulee vastaus, että sellaista ei ole olemassa..?? Aika kummalista. Ehkäpä vika mailiservussa tai jotain, tuskin kuitenkaan konkkaan mennyt :) No kirjottelin Parcelille ja toivotaan, että ne vastaa. Postille soitin ja eihän siellä kukaan mitään tuolla ulkomaan lähetystunnuksella löydä. Väittäävät, että ei ole heidän toimittama, ota yhteys toimittajaan. Jee! hyvä Suomen Posti.. Moneskohan kerta kun paketti ihan jossain muualla kuin pitäis.
Hihi, mainoksissa puhuvat siitä kuinka muut vievät Hollannin Antilleille tms, kun Hollantiin pitäisi, mutta eivät osaa kotimaassakaan oikeaan osoitteeseen? Jos ei muuta niin toimitus kestää liian kauan hintaan nähden.
@ Birial: Jos vika näyttää olevan Suomen päässä, eikä Itellä ota kantaa, niin kannattanee olla Farssin sijaan yhteydessä Suomen GLS:än aspaan.
Tilasin (taas) paketin crc:ltä, ja otin (ekaa kertaa) kitupiikkinä tilausmuodoksi sen halvimman, missä ei ole seurantamahdollisuutta. Tästä ei siis ilmeisesti tule kotiinkaan tietoa, kun paketti on postissa? Onko siis ainoa keino soittaa postiin ja kysellä paketin perään (ilman mitään shipping referenceä)?
Dieselman
05.05.2010, 21.34
Tilasin (taas) paketin crc:ltä, ja otin (ekaa kertaa) kitupiikkinä tilausmuodoksi sen halvimman, missä ei ole seurantamahdollisuutta. Tästä ei siis ilmeisesti tule kotiinkaan tietoa, kun paketti on postissa? Onko siis ainoa keino soittaa postiin ja kysellä paketin perään (ilman mitään shipping referenceä)?
Tulee sieltä saapumisilmoitus ihan normaalisti.
Eilen aamulla seitsemän aikaan tilaus, yhdeltätoista kuittaus että tavarat lähetetty ja tänään UPS:sin setä toi paketin klo 16 ovelle. Täydellistä! Maksan seuraavallakin kerralla sen pari euroa ekstraa UPS Expressistä niin ei tarvitse jännätä meneekö viikko vai kaksi.
sepä on nopeeta. mä otin sen halvimman lähetysmuodon. Viime perjantaina tilasin, toivotaan että tulis tässä perjantaihin mennesä.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.