PDA

Näytä tavallinen näkymä : Siilinjärven maantie - ja maastolenkit

Sivut : 1 2 3 4 5 6 7 8 [9] 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22

kon-ciocc
26.09.2007, 21.22
Uusi takajousi nosti ajamisen nautittavuuden ihan uudelle tasolle. Komppaan Ilkkaa noissa vauhdeissa.
Täältä (http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?text=Uusi+polunp%C3%A4tk%C3%A4&scale=16000&y=6996475&x=3531329&lang=FI)
löytyi kiva polunpätkä, jota en ole ennen ajanut. Tekee ladun rasittavammasta noususta meikäläisellekin ajettavan.
20 vuotta olen tuotakin mäkeä kiertänyt ja tätä pätkää en ole ennen huomannut. Nyt kun siinä on hakkuuaukko sen näin ja ajoin.

Taidettiin muuten ajaa tullessa tuo pätkä? Uusi tuttavuus mullekin. Olitte kuulemma ajaneet sen yhdessä Ilkan kanssa joskus aiemmin kesällä.

Tosi kiva lenkki sunnuntaina. Viisi kuskia. Ajoimme - välillä kantaen - 'Tarinan lenkistä' lähtien kaikki raskaimmat pätkät Käärmelahteen ja takaisin. Voimille otti! Mutta hyvää teki, niin kropalle kuin pääkopallekin!

Ilkan vauhtia näyttää hillitsevän alamäet enemmän kuin ylämäet? Sama tilanne kuin mulla pari vuotta sitten. Ajoin sit välillä yksikseni ja kun töppäsin jossain niin otin sen kohdan uudelleen. Onnistunut suoritus antoi itseluottamusta taas seuraavaan koitokseen. Yhteislenkeillä sitä vain yrittää pysyä porukan mukana, eikä välttämättä ehdi keskittyä ajamiseen/tekniikkaan riittävästi.

hannupulkkinen
26.09.2007, 22.11
Taidettiin muuten ajaa tullessa tuo pätkä? Uusi tuttavuus mullekin. Olitte kuulemma ajaneet sen yhdessä Ilkan kanssa joskus aiemmin kesällä.

Ilkka taitaa muistaa väärin. En usko ajaneeni sitä koskaan ennen.
Ei uskoisi kuinka paljon paluuvaimennus vaikuttaa pyörän ajettavuutteen.
Tänään kävin lyissä irtolahkeilla ja hihoilla sateessa.
Kivaa oli maantiellä.

/(/ilkka
27.09.2007, 11.03
Jep, saatan muistaa väärin, siinä vaiheessa lenkkiä oli jo niin vahva kooma päällä. Olen ajellut ko polkua tänä kesänä useamman kerran ja ajattelin että se on yleisesti tiedossa oleva. Ainakin renkaan jälkiä siellä on näkynyt usein.

TimoT
28.09.2007, 23.17
Onko sunnuntaina suunnitelmia pyöräilyn suhteen?
Minulla saattaa olla menoja, mutta voi olla myös olemattakin riippuu asian haaroista. Keli vaikuttaisi ainakin hyvältä.

kon-ciocc
29.09.2007, 18.25
Olisin tulossa vasta puoliltapäivin tai sen jälkeen. Lohikeitto Löytynlohella mökiltä tullessa pitäis kai syödä? ..... No ei nyt sentään! Käytiin jo syömässä tänään ja hyvää oli!

/(/ilkka
29.09.2007, 22.30
Minulle käy joko 11:00 tai 12:00. Maantie/maasto 3-4 h.

kon-ciocc
30.09.2007, 12.08
Yritän ehtiä kl.12.00 Koti Siilin risteykseen. Maastofillarilla!

/(/ilkka
30.09.2007, 22.15
Käytiin Karin kanssa Käärmelahdessa kääntymässä. Erittäin mukava ja rauhallinen lenkki tällä kertaa.

kon-ciocc
05.10.2007, 20.10
Miten sunnuntai kiinnostais maastoilun merkeissä? Kuopiolaisetkin tervetulleita! Olisko alustavasti klo. 11.00 huono aika? Kosteaa varmaankin on mutta sadetta ei (hät'hätää) ole luvattu.

/(/ilkka
05.10.2007, 22.25
Akkuraat, maastopuku päälle sunnuntaina. Varaan taas sen viimeisen paikan jonosta.

TimoT
06.10.2007, 20.15
En taida huomenna päästä maastoon lenkille:( ,uuden perheenjäsenettären (perijättären;) ) ilmaannuttua maanantaina maailmaan:) , aiheuttaa jonkinlaista lisää kotitöihin:p . Koetan käydä kyllä maantiellä lyhyellä lenkillä jos on edes jonkinlaista mahdollisuutta, muuten tulee jonkin sortin mökkihöppänä minusta.

kon-ciocc
06.10.2007, 20.37
Onnea äidille, isälle ja ennen kaikkea vauvalle! Eiköhän me porukka kokoon saada ja tulet sitten mukaan kun kiireiltäsi pääset!

/(/ilkka
06.10.2007, 20.55
Onneksi olkoon Timon perheelle. Nyt on kotona varmasti paljon tärkeämpää tekemistä kuin sunnuntailenkille lähtö. Olikos perijätär jo toinen muksu teidän taloudessa ?

/(/ilkka
07.10.2007, 16.52
Käärmelahti taas kerran. Kiitoksia Kari lenkistä. Ennätyssyke 201 tuli rekisteröityä lenkillä, joten ihan aiheetta ei hengästymistä esiintynyt.

/(/ilkka
13.10.2007, 20.58
Onkos ketään menossa Käärmelahteen ? Klo 1100 Patakukkula ?

TimoT
13.10.2007, 23.25
Onkos ketään menossa Käärmelahteen ? Klo 1100 Patakukkula ?

Voi Voi Kun ei taida vieläkään ehtiä, alkaa paino nousta ja kunto laskea!

/(/ilkka
14.10.2007, 14.38
Vähän ennen Käärmelahtea olikin hirven metsästys käynnissä, joten perillä ei tullut nyt käytyä. Räntääkin satoi.

/(/ilkka
21.10.2007, 16.34
Ex tempore-lenkki Karin kanssa. Kääntöpaikkana Käärmelahti, mikäs muukaan. Aivan mahtava keli joskin viileä. Leppoisa lenkki mutta kyllähän tuo jaloissa tuntui.

Viikon päästä uudestaan sikäli kun kelit sallii.

mic
21.10.2007, 20.14
Jos sitä itsekin jo kerkeäisi ensi viikonlopun lenkille

kon-ciocc
23.10.2007, 15.26
Missäs Pekka, oletko käynyt maastossa? Akillesjänne sen varmaankin jo sallii? Lähe nyt tulevana vkl. mukaan! Lähtö Pataskilta vois olla tuo ( vakio ) klo. 11.00.

TimoT
23.10.2007, 22.56
Tulevana sunnuntaina on taas sitten yksi syy lisää taas jättäytyä lenkiltä pois:mad:, varallaolo:mad:. Keli näyttäisi kyllä muuten sopivalle metsä rymistelylle. Harmi vielä kerran.

Mic:lle vielä kiitos noista värittelyistä, palataan vielä lounaspöydässä asiaan.

YT
23.10.2007, 23.50
Missäs Pekka, oletko käynyt maastossa? Akillesjänne sen varmaankin jo sallii?
Tiällä, sohvalla. En oo käyny.

kon-ciocc
28.10.2007, 17.08
Ajelin vuorostaan yksin tänään. Ilkan fillarista katkesi ketjun liitin, eikä toista ollut mukana, joten ajo tyssäsi siihen! Kävin tietenkin Käärmelahdessa kääntymässä kun ilmakin oli hyvä cruisailuun.

/(/ilkka
28.10.2007, 18.38
Olipahan hyvää tuuria että tuo sattui heti alkumetreillä eikä reitin pahimmissa nousuissa. Silloin olisi varmasti hajonnut myös liittimen toinenkin puoli.

/(/ilkka
03.11.2007, 17.49
Nyt pitää jättää sunnuntain maastolenkki väliin. Vasen käsivarsi on kipuillut koko viikon ja tämänpäiväisellä testilenkillä lähimaastossa vihlaisi niin kerpeleen pahasti että piti jättää lenkki kesken. Taidanpa ajella huomenna tasaisella sikäli kun tuo käsi sallii. Olisi vaan tänäänkin ollut niin mahdottoman hieno keli ajella maastossa..

kon-ciocc
16.11.2007, 19.52
Miten tästä etiäpäin? Pataskilta voi jo liukua suksille ja Kuilun portaat ovat kai vapaasti käytössä? Tänään tuli paketti Saksasta jossa mm. -Schwalbe Ice Spiker Pro Evo 361 Spik schwarz/26x2,1- renkaat talviajelua varten.

Kuulin et esim. Hossassa on tosi upeita kangasmaastoja ajella tai vaikka mennä 'nelinkontin'...? Onhan nuo tosin mm. Kinahmi/Tahko, Volokinp., Huuhkajankierros yms. vielä koluamatta joten 'haasteita' varmaan riittää.

Tulee vain jostain syystä mieleen aina näinä 'pimeinä' aikoina. Kesä, se kun vaan on niin lyhyt!

/(/ilkka
16.11.2007, 22.21
Jep, samaa tuli pohdittua tänä iltana koirankusetuslenkillä. Maastoon minulla ei ole asiaa ennenkuin tuo käsivarsi paranee. Eikä tuo lumitilannekaan paranna asiaa. Tosin vuosi sitten vielä käytiin hiukan ennen joulua ajelemassa Hamula-Käärmelahti reitillä.

Pitäisköhän tuota rapputreeniä ottaa kuvioon mukaan ? Tuo voisi olla kimpassa ihan hyvä juttu. Joka syksyinen ongelmahan on se, että liikunta vähenee mutta ruokahalu vaan paranee(ts. kehonrakennusefekti).

CC-pyörään pitäisi hankkia paremmat nastarenkaat talvikäyttöön, nuo kapeat Nokian 106:t ovat hiukan arvaamattomat lumella. Luulen että minulle riittää talvikaudella kevyenliikenteenväylillä kruisailu.

hannupulkkinen
17.11.2007, 00.05
Talevella hiihellään jos jaksetaan. Hienoa että jo nyt voi, toivottavasti lumet ei sula heti pois.

mic
17.11.2007, 16.11
Saharassa on hyvä juosta noita rappuja, ovat "verkkorappuset" niin eivät ole liukkaat

kon-ciocc
17.11.2007, 17.28
Saharassa on hyvä juosta noita rappuja, ovat "verkkorappuset" niin eivät ole liukkaat

Pitääpä käydä katsomassa.

Kävin kesällä muutaman kerran kuilun portaissa ja mielestäni putkelta ajaminen tuntui sen jälkeen helpommalle.

Tänään testasin Schwalbe Pron:n ominaisuuksia. Pakkaskeli -11. Ajelin enimmäkseen polanteisia sivuteitä. Tuntuivat toimivan niinkuin niiden kuuluukin, eli pito tahmainen ja jäisilläkin kohdin sellainen ettei tarvitse jännittää liukastumista/kaatumista. Rullaavuus ehkä parempi kuin edellisellä vastaavalla rengasmallilla joka mm. painoi noin 30% enemmän. Ajoin myös polkua pitkin ja huomasin että oli parempi ajaa kävelijöiltä koskematonta kohtaa. Lunta paikoin varmaan 20cm, tosin kevyttä sellaista. Liikaa kuitenkin. Ei riitä vääntö ainakaan mulla kovin kauaa. Muistuttaa aika paljon suolla ajamista! Taitaa maastoajelut tältä vuodelta olla ohi.

Hiihto on todella hyvä peruskunnon ylläpitäjä ja joskus jopa mukavaakin! :rolleyes:

TimoT
18.11.2007, 12.45
On nimittäin nuo vatsa"lihakset alkaneet kasvaa:o.

Eilen kävin tuosta kotipihasta käsin poika harteilla (15kg) kävelemässä metsässä, joka on tunnetusti jonkin verran mäkistä. Lunta oli niukin naukin liikaa mutta tosi kevyttä, joten ei paljoa haitannut.
Poika vain ei jaksanut kovin pitkää aikaa olla, mutta hyvästä treenistä tarvittaessa käy.

Olen vielä työmatkat ajellu noilla kesähybridigummeilla maasturissa, aika liukkaat olleet tietyissä kohdissa.

Kasurilanmäkeä pystyy myös vetämään talviaikaan ihan hyvin ylös.

TimoT
03.12.2007, 21.33
Olisi tarkoitus tilata nuo svalpe marathonnit nastoilla ja jotain muutakin,
onko kellään muulla mielessä muuta?
Olen ajatellut tuota putiikkia www.bike24.com (http://www.bike24.com)

mic
03.12.2007, 22.01
kävin juoksulenkin lopussa vetämässä saharan rappuset muutamaan kertaan, hyvin se rupee ottamaan reisiin. pitää yrittää ottaa tavaksi kerran viikkoon.

hannupulkkinen
04.12.2007, 00.37
Minä hiihdän, käyn kuntosalilla, moottorikelkkailen ja kasvatan mahaa.

TimoT
11.12.2007, 23.16
Penalle onnittelut tasavuosien johdosta ja maltillisia juhlia.

YT
11.12.2007, 23.26
Penalle onnea!

kon-ciocc
12.12.2007, 21.21
Samoin, Onnea vaan Penalle täältäkin! 30-vuotispäiväthän ne kaiketi ..... ? ;)

hannupulkkinen
25.12.2007, 17.18
Hyvää Joulua ja Onnellista Uutta Vuotta täältä Pyhältä!

Hannu

mic
25.12.2007, 21.51
Samoin täältä Tahkolta

kon-ciocc
06.01.2008, 23.21
Tällaista täällä vielä muutama viikko sitten!

http://www.aijaa.com/img/b/00046/1409371.jpg

Näillä pärjäs ihan mukavasti.

http://www.aijaa.com/img/b/00050/1409407.jpg

Tänään Loppiaisena vaihteeksi maastossa ihan kiva ajella!

http://www.aijaa.com/img/b/00045/1409438.jpg

TimoT
09.01.2008, 07.54
Tuommosella jäällä ei tullu ajeltua kuin töihin etusessa w106.
Mutta noilla kovilla metsäpoluilla ja ympärimetsiäkin oli hyvä kyllä ajaa, kuin vielä olisi pyörässä kunnon jarrut:eek:.
Ai niin CC tuli eilen. Viimeistelyjä vaille valmis työmatkalle/lenkille.:)

TimoT
15.03.2008, 20.17
Vaan eipäs nukukkaan, ainakaan täällä.
Tänään kävin pitkästä aikaa kunnolla ajamassa, ajoin lentokentän lenkin ja siihen vähän Uuhimäkeä ylös ja alas, syklorossarilla ja nastoilla, jotka taitaisi joutaa jo alta pois. Tuntui että kunto on tietylle tasolle jo laskeutunut, josta voi vai nousta ylöspäin.:eek:

Pitäisi tilata uudet Schalbe marathon plussa gummit Saksasta jos jollian mullakin olisi tilattavaa, voitais laittaa kimppakivat menemään.

Hillitön täpärikuume taaaaaaaaaas kerran päällä.
Mikä oli muuten Karilla tuo "notkupyörä", koko oli ja miehen mitta?
Ilkalla oli se first runko ja koko oli?
Olen katsellut tuota Canyon xc 6.0, mielipiteitä saa esittää.

Onko pääsisäisenä eka kimppalenkki vuorossa, vaikka pienimuotoinen.

kon-ciocc
16.03.2008, 16.21
Mukava huomata ettei ole ainut 'talviuniltaan herännyt karhu'. ;) Vähiin on kyllä ajot jääneet ja syyttää voi vaan niin ihanaa, omaa laiskuutta! Tosin tänään viimeksi Vaimon kanssa luistellen Lukkarilan maastossa vajaat parikymppiä. Liikuntaa kai hiihtokin on. Pyöräilylenkkejä pitää alkaa lisätä, ettei aivan pohjalta tarvitse kesäkauteen lähteä.

Tuohon Timon kyselyyn: Tilaus 24.12.2005, eli osasarjat ja ehkä runkokin käyneet jonkinasteisen muutoksen läpi. Tyytyväinen olen ollut muutoin paitsi Sramin takavaihtaja mutta sekin on nyt ok omien 'muutosten/lisäyksien' myötä. Ja niitä mittoja....

Nerve XC6 vm. 2005
Rahmengroesse: M
Koerpergroesse: 178
Schrittlaenge: 73

Ai niin... Pääsiäislenkki. Ei taida vielä minusta maantielle olla mutta jos kuivaa ja lämmintä, niin mikä ettei. Kuulostellaan.

hannupulkkinen
17.03.2008, 13.38
Huono on kunto edelleenkin, joten ei kai niille teidän lenkeille tänäkään kesänä ole asiaa, mutta jos joku tilaa saksasta jotain niin minä voisin haluta tällaiset (http://bike-components.de/catalog/Reifen+%26+Schl%E4uche/RR+Faltreifen/Antiplatt+Pannenfuchs?osCsid=4f71fdfe0edaf78d71fa7 733cecf574e) niin voisi ajaa jo keväästä puhkomatta renkaita.

/(/ilkka
17.03.2008, 21.07
Tässä mitään talviunilla oltu... Töitten puolesta on vaan ollut kiirettä (http://tsbolton.com/wavs/Ln_busy.wav) ja viikot on menneet maata kiertävällä radalla. Silti olen ajanut vähintään kerran viikossa Toivala-Vuorela kierroksen pienellä sakkolenkillä lisättynä. Oikeaakin hiihtoa tuli kerran harrastettua ja kokemuksen(10 km lumipyryssä jäätyneillä suksilla) jälkeen olen aivan samaa mieltä stanumiehen kanssa lajin mielekkyydestä. Eräsuksilla on tullut liikuttua sitten enemmän mutta sitähän ei lasketa oikeaksi hiihdoksi.

Timo, joo Focus First se minun täpäri ja kooltaan M. Tosin minusta nuo Focuksen kokoilmoitukset ovat olleet ristiriitaisia. Ota pedalit mukaan ja tule sovittamaan.

Pääsiäisenä taitaa olla kesämökkikeikka tiedossa mutta jos sapluunaan sopii niin ehdottomasti tulen lenkille mukaan. Tosin CC:hen pitää vaihtaa sepeliä sietävät renkaat nastarenkaitten tilalle.

hannibaali
17.03.2008, 21.46
Mie liityn teidän hurjaan joukkoonne toukokuun puolestavälistä! Eli muutto vesijärvelle lähenee:)
Sitten maastoon saa minua lähteä opastamaan, saatanpa myös cc:llä lähteä maantielenkeille roikkumaan!

TimoT
17.03.2008, 23.11
Kari-> minä muistelin että sulla oli cannondale!
Aika hyvin noin sattumalta että juurikin tuo sama malli suunnitteilla
Tänään soitin tammerfestiin ja kyselin savoksi tietoja pyörästä,
palvelu oli mallikkaan tuntuista ja asiat selvisi.
Pitää käydä Kuopiossa vielä koeistumassa yhtä kanjonia ja päättää
sen jälkeen asiasta.

Hannu-> Kyllä sulla on kunto varmasti parempi kuin esimerkiksi mulla.
Olet kuitenkin hiihtänyt muutaman satasen, niin PK pitäisi olla
kunnossa, joten ajamaan vain

Ilkka->Kiitos tarjouksesta koeistuntoon, mutta kuten edellä mainitsin niin
Kuopiossa on ihan tuo kanjonikin koeteltavana niin saa paremmin
vielä testattua tuota kokopolitiikkaa.
Minäkin huomasin että ei nastat enää ole kun vain kulumassa noilla
teillä, joten tänään pistin alle kesäisempää gumia.

Hannibaali->Hieno homma tuo siiliin muutto.
Epäreilua, vesijärveltä on kaikista lyhkäsin matka tuonne
Pataski-Käärmelahti välille.
Aina parempi jos pn isompi porukka paikkakunnalla, niin löytyy
lenkkiseuraa helpommin.
Crossari porukkaa alkaa kertymään myöskin lisää niin voi
sopia kesälläkin hiekkatie lenkkejä ajettavaksi joku kerta, tulee
vähän vaihtelua.

Kanjonissa vielä tuo koko mietityttää siläkin osalta, että Riku Tampereelta sanoi Cx-mallin olevan aika agressiivinen, mutta varmaan jos noista M/L vaihtoehdoista ottaisi tuon L:n niin silloinhan painopiste olisi keskemmällä.
Tai vaihtaisi tuon keulan 120mm:seksi, tulisikohan silloin ongelmia muuten tuon geometria muutoksen kanssa????????

/(/ilkka
21.03.2008, 13.08
Tänään klo 1500 Fontanella ? Minulla on vieläkin nastat alla kun tuo sivutie on vielä jäinen. Ajattelin sellaista ~50 km lenkkiä kevyenliikenteen väyliä myöten.

TimoT
21.03.2008, 18.59
Huomasin tuon Ilkan lenkki-ilmotuksen 14:58, mutta eipä hätiä mitiä kävimpä hiihtämässä ja ei tullut ainakaan kylmä.

/(/ilkka
21.03.2008, 19.38
Sorry hiukan lyhyt varoitusaika. Kävin tekemässä rajaloukkauksen Kuopion suuntaan ja takaisin lentokentän kautta lisättynä sakkolenkillä Maaningan suuntaan. Luultavasti 50 tuli täyteen kun mittari ei rekisteröinyt kaikkea. Pyörä kulki kyllä tahmeasti, syytän nastarenkaita. Loppumatkasta palelsi varpaita ja sormia vaikka koko talvena ei ole tarvinnut moisesta kärsiä samoilla varusteilla.

TimoT
21.03.2008, 20.26
Loppumatkasta palelsi varpaita ja sormia vaikka koko talvena ei ole tarvinnut moisesta kärsiä samoilla varusteilla.
Olisiko tärinää enempi kun lumen aikaan.
Mulla ainakin tuntui että juurikin tärinän aiheuttama puutuminen palellutti varpaita ja sormia.

/(/ilkka
26.03.2008, 19.16
Maantiepyöräkin on nyt vihdoin ja viimein korjattu. Vaihdettu integroimaton ohjainlaakeri, etuhaarukka ja runko. Satulatolppa taitaa mennä myös uusiksi alustavien mittausten mukaan. Hiukan sää haittaa testi&säätölenkille lähtöä. No jos viikon päästä sitten.

TimoT
26.03.2008, 21.38
Maantiepyöräkin on nyt vihdoin ja viimein korjattu. Vaihdettu integroimaton ohjainlaakeri, etuhaarukka ja runko. Satulatolppa taitaa mennä myös uusiksi alustavien mittausten mukaan. Hiukan sää haittaa testi&säätölenkille lähtöä. No jos viikon päästä sitten.

pientä laittoa:D,runko......

Minä laitoin joustoa takapäähän 115mm:D

/(/ilkka
28.03.2008, 13.52
Iltalenkki, klo 1800 Fontanella. Olen talvikalustolla liikkeellä.

phebis
28.03.2008, 14.58
Ensi kesänä... välillä 1.5 - 31.8 minusta tulee savolainen. Tarkemmin ottaen muutan Lapinlahdelle.

Käykö kukaan Lapinlahdella ajamassa maastoa ja onkoha tuolla hyviä xc- tai enduroreittejä. En vielä ole aivan varma, että onko autoa käytössä.

Olis joskus ihan kiva vaikka lähtee mukaan jollekkin porukkalenkille, jotta lähimaastot hieman tulis tutummaks.

HIOHOI!

hannupulkkinen
28.03.2008, 18.51
Iltalenkki, klo 1800 Fontanella. Olen talvikalustolla liikkeellä.
Mikä se sun talvikalustos on?
cc? täpäri?
Valitettavasti olen töissä.

TimoT
28.03.2008, 19.31
onko kellään tarvista www.bike24.net (http://www.bike24.net) kaupasta, olisin mahdollisesti tekemässä tilausta sunnuntai iltana tai maanantaina, jos tulee tarpeeksi tilauksia

/(/ilkka
28.03.2008, 21.31
Moi phebis, löydät ehkä paremmin tietoa Lapinlahden reiteistä Iisalmelaisilta. Kari voisi tietää myös kun kerran asuu Alapitkällä. Jokatapauksessa tervetuloa testaamaan meidän normaalia maastolenkkiä Patakukkula - Käärmelahti.

Hannu, talvikalustona on cc nastarenkailla. Olen vältellyt suoratankoisella ajelua tenniskyynärpään takia.

Niin tänään oli erinomainen lenkkikeli, suorastaan rapea. Selvästikin asfaltti on lämpenemässä... Ajelin pari tuntia normikierrosta. Huomiota herätti että Kasurilassa kevyenliikenteen väylällä(sulalla osuudella) ei näkynyt enää hiekoitussepeliä. Olisivatkohan ehtineet harjata ennen lumipyryä ? Muualla sitä herkkua näytti olevan riittävästi.

Edittiä: Jaahas sunnuntaina taitaakin sataa vettä.

hannupulkkinen
29.03.2008, 11.58
Hannu, talvikalustona on cc nastarenkailla. Olen vältellyt suoratankoisella ajelua tenniskyynärpään takia.

Tämmösellä (http://www.apteekkikauppa.com/u2q1/PIF/10445975.htm) minä olen päässyt tenniskyynärpäästä eroon. Sitä pitää käyttää kyllä monta viikkoa, mutta se kyllä lopulta auttaa kun se eristää rasituksen kyynärpäästä.

TimoT
29.03.2008, 12.54
onko kellään tarvista www.bike24.net (http://www.bike24.net) kaupasta, olisin mahdollisesti tekemässä tilausta sunnuntai iltana tai maanantaina, jos tulee tarpeeksi tilauksia

Nyt ei enää ole postikulujankaan kun tuo 5,95 jaettavana eli edulliseksi menee, mukaan vaan

hannupulkkinen
29.03.2008, 13.40
Laitoin yksityisviestiä. En vain löytänyt noita pistosuojia tuoltakaan.

TimoT
24.04.2008, 00.37
Lauantaina olisi ennusteuden mukaan hyvä keli lenkille :)ja en pääse pitkälle lenkille sunnuntaina:o.
Olisiko lähtöitä klo 10.00-11.00 n.+100km lenkille esim. pohjois- tai eteläkallavesi tai joku muukin lenkki käy.
Ja Kuopiostakin saa tulla mukaan.:p

TimoT
25.04.2008, 22.26
kts.
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?p=938315#post938315

/(/ilkka
26.04.2008, 23.32
Pääsinpäs viimeinkin ensimmäiselle maantiepyörällälenkille tänä iltana. Hiljaiselo tällä rintamalla johtuu työkiireistä ja täten aikaa pyöräilyyn on hyvin rajoitetusti.
Mutta pieni varoitus Maaningan suuntaan pyöräilijöille. Siilinjärven ja Maaningan rajalla on kevyenliikenteenväylällä lasimurskaa. Tarkka paikka on noin 150m ennen väylän loppua. Joku paikallinen maanteiden kuningas(Teuvo) on sijoittanut korollansa lepikkoon ja auto on ottanut todennäköisesti kimmokkeen klv:n kohdalla. Siististi on mennyt, oikein piti etsiä jälkiä kuinka korolla on saatu keskellä lepikkoa. En itsekään huomannut tuota lasisaastetta ennenkuin olin jo sen keskellä. Viiltojälkiä tuli renkaisiin mutta pysyivät kuitenkin ehjänä.

kon-ciocc
28.04.2008, 09.47
Miltä Vappu-ajelu ajatus tuntuisi? Esim. Varpanen tai vaikka Maaninkajärvi ympäri. Vartialassa jos käy niin ei tarvitse liikenteen pölyssä ja autojen seassa ajaa. Lähtö Fontiksen edestä esim. klo. 10.00 ?

Loistavaa keliä luvassa. Ja ihan sitten vaan 'rupattelu' vauhtia. ;)

TimoT
28.04.2008, 11.49
Jos vaan perhesuhteet antaa myöden, niin voisi lähteä.

/(/ilkka
28.04.2008, 14.55
Rauhallinen vappumarssi olisi asiaa. Tänä keväänä vähänkin pidemmät lenkit ovat päättyneet sippaamiseen, joten minun on ajeltava maltillisesti. Mitenkähän se Vartialan kahvipaikan laita on ? Viime syksynä viimeisellä kesärengaslenkillä oli koko huoltoasema purettuna...

YT
28.04.2008, 18.49
Yo! Kävin eilenillalla eka maantielenkillä ja totta mooses sen vartialan nesteen tilalla oli vaaleansininen uudisrakennus ja mittarit oli huputettu.

YT
29.04.2008, 22.43
Tänään työtoveri kertoi, että siihen tulee uusi baari!

kon-ciocc
30.04.2008, 12.16
Tänään työtoveri kertoi, että siihen tulee uusi baari!

Se on kiva kuulla! Ehkä kesällä jo toiminnassa?
On tietysti mahdollista käydä Riistavedellä kahvit hörppäämässä. Mutta entäs Tuovilanlahden suunta? Varpasen lenkki vai Kuopion suunta? Ehotuksia, myös Hannu, Pekka, Pena ja myös uudet 'kasvot' mukaan! Olisko kl. 11.00 parempi lähtöaika? Ehtii ilma lämmetä!

TimoT
30.04.2008, 14.08
Joo baarilta se jo näytti, mutta taitaa puuttua vielä muutakin kuin kassakone ja jalkalistat:D, joten huomenna tuskin on vielä toiminnassa.

/(/ilkka
30.04.2008, 19.53
[quote= Olisko kl. 11.00 parempi lähtöaika? Ehtii ilma lämmetä![/quote]

klo 11:00 vois olla mukavampi. Suunnalla ei merkitystä kunhan kahvipaikka löytyy.

hannupulkkinen
01.05.2008, 18.20
Se on kiva kuulla! Ehkä kesällä jo toiminnassa?
On tietysti mahdollista käydä Riistavedellä kahvit hörppäämässä. Mutta entäs Tuovilanlahden suunta? Varpasen lenkki vai Kuopion suunta? Ehotuksia, myös Hannu, Pekka, Pena ja myös uudet 'kasvot' mukaan! Olisko kl. 11.00 parempi lähtöaika? Ehtii ilma lämmetä!
Mie se vain oon täälä Lapisa. Hiihdin tänään 15 kilsaa vappaata ja putosin puroon. Muuten ois menny enemmän.

/(/ilkka
01.05.2008, 20.49
Kiitokset Karille ja Timolle lenkistä. Käytiin Riistavedellä kahvilla. Oli kyllä mainio lenkkikeli, olisi pärjännyt kevyemmälläkin vaatetuksella. Hiukan reilu 100 km tuli minun mittariin, juuri sopiva määrä kuntoon nähden.

kon-ciocc
02.05.2008, 19.50
Mie se vain oon täälä Lapisa. Hiihdin tänään 15 kilsaa vappaata ja putosin puroon. Muuten ois menny enemmän.

Toivottavasti et palelluttanut itseäsi? Täällä alkaa lumi olla jo aika vähissä, mutta purot kyllä vielä solisee! Ilmat.... joo.. loistavat! Kiva oli ajaa Ilkan ja Timon seurassa kevään toistaiseksi pisin lenkki. - Kiitokset teille siitä! - Täytyy myöntää ettei enää nykyisin tule yksin tehtyä juuri mitään. Vanhuus...... ?
En tiedä mutta jokin ei ole 'niinkuin ennen'.

Ilkalla tänään 'suuri' päivä! Toivottavasti kaikki on sujunut hyvin ja liityt jälleen seuraan kun itsestäsi tuntuu siltä.

TimoT
03.05.2008, 00.00
Kiitos lenkistä.

/(/ilkka
03.05.2008, 16.30
Uutiset olivat huonoja mutta täällä ei ole syytä niitä sen tarkemmin läpi käydä. Lähden tuulettamaan ajatuksia maantien varteen.

TimoT
09.05.2008, 12.18
Olisiko lauantaina innokkaita maastopyörän ulkoiluttajia Klo 1600 Patakukkulalla lähdössä polkurymistelyyn (ei pururata-ajoihin) Hamula-Käärmelahti suuntaan?
Itse aion lähteä ja mukavammin aika kuluisi porukalla ajellessa.

kon-ciocc
09.05.2008, 19.37
Olisiko lauantaina innokkaita maastopyörän ulkoiluttajia Klo 1600 Patakukkulalla lähdössä polkurymistelyyn (ei pururata-ajoihin) Hamula-Käärmelahti suuntaan?
Itse aion lähteä ja mukavammin aika kuluisi porukalla ajellessa.

Pyrin ilman muuta tulla mukaan! Ja sen verran kesäistä säätä luvassa ettei varpaat kuurassa tarviis ajaa.

hannupulkkinen
11.05.2008, 20.28
Tätä polunpäätä (http://kansalaisen.karttapaikka.fi/karttalinkki/karttalinkki.html?view=show&x=3523467&y=6998651&sc=16000&text=Polunp%C3%A4%C3%A4&action=link&cx=3523451&cy=6998655&scale=16000&tool=merkitse&styles=normal&lang=FI) hain liian pitkään.
Polun mäki ei noussut läheskään.
Jospa vielä tänä kesänä.

TimoT
16.05.2008, 18.17
Sunnuntaina oli ajatus polkea Käärmelahteen polkuja pitkin.
Ajatuksena on tasavauhdin opettelu/harjoittelu ja pitkä lenkki eli esim. 3h.
Reitti olisi esim. viime lauantai iltana ajettu lenkki, jonka kaikki mukana olleet tietävätkin:D lisättynä vielä extraa polkua.
Mahdollisesti etelästä olisi tulossa vahvistus, ei suinkaan varmaa, vierailulle.

Lähtöaika olisi alustavasti 1100 Pataskilla.
Turveteloa.

jannek
16.05.2008, 23.15
Mää voisin tulla täältä etelästä mukaan Käärmelahden lenkille.

Onko lähtöpaikka siinä Pataskin parkkipaikalla, missä on info/kartta -taulu?

Ja 1100 että ehtii herätä.:) Tai siis ajaa alkusiirtymän.

TimoT
16.05.2008, 23.47
Onko lähtöpaikka siinä Pataskin parkkipaikalla, missä on info/kartta -taulu?

Jep, siinähän tuota on kokoonnuttu.

TimoT
16.05.2008, 23.55
Maantielle olisi suunnitteilla pidempi lenkki n. 130->km.
Ja ajankohta olisi 24.5., koska varmaankin viikonloppuna löytyy enemmän väkeä. Lähtöaika esim 900-1000.
Itse pystyisin ajamaan myös viikolla, mutta mukavemmin matka taittuisi porukalla.
Jos on ennusteet kelin suhteen huonot niin en kyllä kehtaa sateessa ilmaiseksi tuollaista lenkkiä ajaa.
Silloin ajelen viikolla pitkiä lenkkejä.

Mahdollisia lenkkejä:
Varpaisjärvi- Nilsiä-Muuruvesi-Riistavesi
Kallaveden ympäri Siilinjärven kautta ei Kehvon
Pohjois kallaveden ympäri joillain lisälenkeillä

Ehdotuksia?

TimoT
18.05.2008, 20.25
Tulipa ajettua kolmisen tuntia hienossa toukokuisessa säässä.
Lenkin suunnitelmiin tuli sen verran muutosta että oli jätettävä pahimmat kivikot pois reitiltä ja haettava mukavia latupohjia ja metsäautoteitä niiden tilalle. Ai niin, ja ajettava yksin.
Käärmelahti tuli kuitattua ja kahvit sekä eväät söin repusta kelin kunniaksi laavulla.
Sauna oli tervetulotoivotuksena mitä mainioin.

TimoT
21.05.2008, 23.48
Lauantaille ennustaa kohtuu keliä.
Flunssa vaivaa, mutta jospa tuo jo siihen mennessä helpottaa.
Olisiko klo 10:00 hyvä lähtöaika, paikka vähän lenkin mukaan.
Olen lukenut että "Stan" olisi tulossa kuopiosta mahdollisesti, joten ehdotan Toivalan Essoa lahtöpaikaksi ja siitä Riistaveden suuntaan.
Lenkki voisi olla Riistavesi-Muuruvesi-Nilsiä-Varpaisjärvi.
Tuossa Kuopiolaisille tulisi extraa, mutta....
Mahdollisuus tuolla lenkillä, ajaa Nilsiästä, Varpaisjärveltä tai Lapinlahdelta Siiliin tuntemuskten mukaan.

Tai jos ideaa pukkaa Kuopion kautta, niin minulle kyllä käy lähtöpaikaksi TB:kin.

- Länsiranta etelän kautta ja sitten Korkeakoskelle kahville ?

Hyviä ideoita lenkiksi otetaan vastaan.

DeLökä
22.05.2008, 11.19
Lauantaille ennustaa kohtuu keliä.
Flunssa vaivaa, mutta jospa tuo jo siihen mennessä helpottaa.
Olisiko klo 10:00 hyvä lähtöaika, paikka vähän lenkin mukaan.
Olen lukenut että "Stan" olisi tulossa kuopiosta mahdollisesti, joten ehdotan Toivalan Essoa lahtöpaikaksi ja siitä Riistaveden suuntaan.
Lenkki voisi olla Riistavesi-Muuruvesi-Nilsiä-Varpaisjärvi.
Tuossa Kuopiolaisille tulisi extraa, mutta....
Mahdollisuus tuolla lenkillä, ajaa Nilsiästä, Varpaisjärveltä tai Lapinlahdelta Siiliin tuntemuskten mukaan.

Tai jos ideaa pukkaa Kuopion kautta, niin minulle kyllä käy lähtöpaikaksi TB:kin.

- Länsiranta etelän kautta ja sitten Korkeakoskelle kahville ?

Hyviä ideoita lenkiksi otetaan vastaan.

Eiköhän lähdetä viimeistään klo 9.00, aikaisemminkin käy. Suunta ja lähtöpaikka vapaa, mulle sopiva matka 100-130 km tai lenkki josta hätäsimmät/huonokuntoisemmat voi oikasta kotiin kesken harjoitusten. Luonnollisesti sadevaraus.

StantheMan
22.05.2008, 13.31
Huhu osallistumisestani pitää paikkaansa. Liikunta on jäänyt minimiin, mutta tahto on kova. 9.00 Kuopiosta sopisi minulle. Pohjoisen suuntaan n. 100 km:n lenkki käy. Pieni *perhevaraus*.

DeLökä
22.05.2008, 13.45
Huhu osallistumisestani pitää paikkaansa. Liikunta on jäänyt minimiin, mutta tahto on kova. 9.00 Kuopiosta sopisi minulle. Pohjoisen suuntaan n. 100 km:n lenkki käy. Pieni *perhevaraus*.

Kaikenlaisia huhuja on liikenteessä. Klo 9.00 TB on ok ja sieltä pohjoisiin niin pohjoisen pojat pomppaa peesiin. Varaukset huomioidaan.

TimoT
22.05.2008, 13.52
Kaikenlaisia huhuja on liikenteessä. Klo 9.00 TB on ok ja sieltä pohjoisiin niin pohjoisen pojat pomppaa peesiin. Varaukset huomioidaan.

Kyllä sopii.
Tulen vaikka vähän matkaa vastaan ja mietitään minne ajellaan.
100-130km sopii vallan mainiosti, kun ei tuo flunssa anna treenata.
Jospa sitä lauantaina jo kykenee ajamaan.

TimoT
22.05.2008, 14.00
Olisi tilausta tulossa CRC:hen maanantaina, onko kimppaan lähtijöitä?

StantheMan
22.05.2008, 16.08
Kyllä sopii.
Tulen vaikka vähän matkaa vastaan ja mietitään minne ajellaan.
100-130km sopii vallan mainiosti, kun ei tuo flunssa anna treenata.
Jospa sitä lauantaina jo kykenee ajamaan.

Delökän kanssa tarvitsen kyllä hyvää jarrumiestä. Vetää niin kovaa, etten edes perässä pysy. Ole vain huonossa kunnossa, niin helpottaa minua.

apartanen
22.05.2008, 16.30
Minäkin voisin lähteä jos vaan taivun pyörän päälle. Satasen lenkki olisi ainakin minulle sopiva. Pitää vaan tänään ja/tai huomenna testata mitä kylki ja niskat tykkää pyörän selässä keikkumisesta.

TimoT
23.05.2008, 17.57
Haluatteko ajaa mahdollisesti toisenlaisen lenkin?
Oma osallistuminen ei olekkaan olleenkaan varmaa, flunssa peeveli ei taida hellittää.
Jos lähdette suunnitellulle lenkille niin voi olla että tulen vastaan ja kokeilen miltä ajo tuntuu ja jään kotiportilla pois.
Kyllä nyppii tämmöset saakurin virukset :mad: juuri kun on päässyt taas jonkinlainen harjoittelu käyntiin.
Ensi vuonna on reenattava koko talvi etä ei harmita viikon huilit.:D
EIPÄ vissiin harmita.

TimoT
23.05.2008, 18.01
Joo baarilta se jo näytti, mutta taitaa puuttua vielä muutakin kuin kassakone ja jalkalistat:D, joten huomenna tuskin on vielä toiminnassa.

Huomenna näytti oleva kakkukahviavajaishäppeninki.

StantheMan
23.05.2008, 18.09
Me ajetaan aamulla Siilinjärven suuntaan ja käydään kakkukahvit nauttimassa. Tule vastaan, jos kykenet, TimoT.

DeLökä
23.05.2008, 21.03
Jos lähdette suunnitellulle lenkille niin voi olla että tulen vastaan ja kokeilen miltä ajo tuntuu ja jään kotiportilla pois.

Tsuumaillaan Jälän risteyksen nurkille ja katsellaan siinä tilannetta. Siitähän on hyvä ponkaista kahville Vartialaan, kakkujen jälkeen mietitään vieläkö jaksaa ajella vai tilataanko taksi.Pikaista paranemista:)

/(/ilkka
06.06.2008, 23.33
Ja kahvit Kirituvalla. Lähtö klo 10:00 tutusta paikasta. Vauhti maltillinen, sillä olen ajanut vain satunnaisesti lyhyitä lenkkejä tähän mennessä.

TimoT
07.06.2008, 00.05
En voi luvata varmaksi, kyllä kiinnostaisi ajaa, mutta...

TimoT
08.06.2008, 00.52
...73km Tahkoa tänään, joten ei pysty. Sorry:o.

TimoT
08.06.2008, 14.13
Onko Käärmelahdesta Sinikiveen jonkinlaista polkua vai meneekö kelkkareittikin peltoja pitkin?
Vai joutuuko asfaltille nappuloita kuluttamaan.

YT
08.06.2008, 14.16
Kelkat menee järveä ja peltoa pitkin.

/(/ilkka
08.06.2008, 20.11
Ajeltiin Karin kanssa tänään pieni kierros. Reittiä säädettiin ilmaston muutoksen johdosta hieman ja kahvipaikaksi tulikin Varpaisjärven Esso. Hieno lenkki joskin vastatuulta riitti tällekin reitille.

TimoT
22.06.2008, 23.57
Joten laitetaan tällainen tiedotus tänne näin.
Litran vetoinen huippuhyvä, mutta edullinen juomapullo hukattu Patakukkula-Käärmelahti välille tänään.
En huomannut vasta kun olisin reppuun tarvinnut täydennystä.
Jos huomatte ajaessanne tommosen niin laittakaa talteen. arvo ei ole kuin 5€, mutta pitkillä maantie lenkeill'ä arvoa ei voi mitata rahassa:D.
Ajelin välillä kyllä "puolukan poimijoiden" reittejä, joten voi olla myös kanervikossa.

kon-ciocc
23.06.2008, 18.04
Hiljaista tosiaan palstalla mutta toivottavasti ei lenkkipoluilla? Otetaan pullo talteen jos sellainen reitin varrelta löytyy.

Timolle peukkuja lauantain rymistelyyn! ;)

/(/ilkka
28.06.2008, 22.23
Ai niin ensiksi Timolle onnea, mahtisuoritus Tahkolla 4:11:17.

Ajattelin ajaa huomenna Vehmerin lenkin. Mukaan sopii ja vauhti on maltillinen(tällä kunnolla parempaan pysty). Lähtö 10:00 Fontanellan edestä.

TimoT
28.06.2008, 23.51
Kiitos, kiitos
Oli kuulemma tämän vuoden rata 11min 18sek viimevuotista hitaampi:D.
Spekulaatio:JOS olisi juominen onnistunut kuten suunnittelin niin olisihan se alle 4h mennyt.
Tuli nimittäin imeytymisongelmaa joka viimeisessä huollossa lopulta korjaantui. Oli mies yhdessä vaiheessa (ja maalissa) aika puhki:(.
Ja tuota liukkaalla kivellä ja juurellaajamista pitäisi myös harjoitella.
Saldoon voi myös lisätä parit lipat, onneksi hiljaisessa vauhdissa.

Onnittelut Hannibaalille, tuoreelle siilinjärveläiselle, teit hieneon miehen päivätyön (120km).

/(/ilkka
29.06.2008, 16.35
Vehmeri ajettu, yksin. Vastatuulesta sai nauttia taas kerran ihan riittävästi eikä sakkolenkkiäkään tarvittu lopuksi. Ajokeli oli muutoin mitä parhain ja hiukan ihmettelin minnekäs muut Siilinjärven kuskit ovat hävinneet.
Ensi viikonloppuna voi olla hieman vaikeata järjestää aikaa pidemmälle maantielenkille mutta viikolla voisi käväistä vaihteeksi maastossa iltalenkillä.

kon-ciocc
29.06.2008, 18.05
... hiukan ihmettelin minnekäs muut Siilinjärven kuskit ovat hävinneet.
.

Ei tullut illalla luettua palstaa ja aamulla oli jo myöhäistä, en olisi millään ehtinyt ajoissa paikalle. Kävin päivällä ajamassa lyhyehkön lenkin maantiellä vaikka ajattelin vielä illalla että ajaisin Oskarin kodalle kahvin keittoon.

Viikolla vois tosiaan käydä maastossa pari tuntia sotkemassa.

Timolla hatunnoston arvoinen suoritus! Antaa varmasti puhtia ensi vuoteen! :)

/(/ilkka
30.06.2008, 23.17
Huomenna tiistaina voisi käyda 2-3 tuntia suhaamassa polkuja myöten. Klo 18:00 Kutapakkula.

TimoT
01.07.2008, 16.35
Ee pysty tänään.
Viinijuhlat vie vaimoa vimmatusti, vekaravahtina vaanittava:D.

/(/ilkka
01.07.2008, 22.12
No käväisin yksin lähes Käärmelahdessa asti. Pakko myöntää että oli hieman liian lämmintä maastoajeluun. Maantie olisi ollut parempi iltalenkki. Ja niitä itikoita oli aivan keleesti.

TimoT
01.07.2008, 23.18
Minua ei ole itikat viime lenkeillä häirinneet, niin paljoa kuin ne kuusen oksat jotka ihanasti lyhyissä ajaessa hyväilevät paljaita pintoja.

Tiltman
01.07.2008, 23.30
Huomenna tiistaina voisi käyda 2-3 tuntia suhaamassa polkuja myöten. Klo 18:00 Kutapakkula.

Voi hitsin hitsi.. keula huollossa ja fillari siten paloissa aitan lattialla. Mutta kun saa sen kasaan niin maltilliselle kärmeslahden lenkille olisi kyllä tilausta, jos mukaan mahtuu. Minun paikallis"tuntemuksella" putoaa reitiltä Hamulan kohdalla ..

hannibaali
02.07.2008, 23.31
Ensviikolla Timon kanssa on suuntana käärmelahti, joten silloin kaikki kynnellekykenevät mukaan!

Tiltman
03.07.2008, 14.38
Onko tarkempaa päivää lyöty lukkoon? Oletteko mistä lähteneet liikkeelle ja mihin aikaan?

TimoT
04.07.2008, 20.14
Onko tarkempaa päivää lyöty lukkoon? Oletteko mistä lähteneet liikkeelle ja mihin aikaan?

Ei ole vielä sovittu päivää.
Lähtöpaikkana yleensä pidetty Patakukkulan parkkipaikkaa, jossa on semmoset info-taulut.

Ja sitten alkuperäiseen asiaan..
Olisiko lähtijöitä huomenna aamusta klo 9-10 maantielle kaveriksi esim. Vehmerin lenkille.

Tai voin minä lähteä sinne maastoonkin jos ei maantielle löydy lähtijöitä, pitää vaan laittaa maasturiin jotain siihen etulimpun ja takapakan väliin, kun pistin pesuun ketjut.:D

/(/ilkka
04.07.2008, 23.31
Ja sitten alkuperäiseen asiaan..
Olisiko lähtijöitä huomenna aamusta klo 9-10 maantielle kaveriksi esim. Vehmerin lenkille.

Tai voin minä lähteä sinne maastoonkin jos ei maantielle löydy lähtijöitä, pitää vaan laittaa maasturiin jotain siihen etulimpun ja takapakan väliin, kun pistin pesuun ketjut.:D

Pahus kun on ns huono viikonloppu taas. Saattaa olla että lenkkeilen vain kahden kirsuohjatun karvaraketin kanssa.

Ensiviikon maastolenkistä on vaikea sanoa vielä mitään. Jos tulen mukaan niin Timon ja Hannibaalin vauhdissa en varmaan pysy joten ajelen sitten hitaammin ja naatiskelemalla.

Tiltman
06.07.2008, 13.54
Uskomaton univelka piti huolta siitä että tänään ysiltä pumppasin renkaisiin ilmaa vielä Höyhensaarilla...

Patakukkula löytyy kyllä.. ja minun vauhtini ei vielä ole ollut kenellekään liian nopea:-)

Parhaiten sopisi ma, ti tai ke. To ja pe menee matkustellessa..

Keulakin tuli, ja meni paikalleen kivuttomasti. Kolinat hävisi, josta hyvä mieli - tarttee lähteä pienelle testilenkille joka tapauksessa..

TimoT
07.07.2008, 16.56
Toinen päivä meinaa jo mennä löhöstellessä, kyllä kai tästä on suunnattava lenkille.
Metsään meno olisi viileällä kyllä houkuttelevampi vaihtoehto ja tulisipahan harjoiteltua liukkaalla juurakolla ja kivikolla ajoa.

/(/ilkka
07.07.2008, 17.06
Lenkille pitäisi kyllä päästä, mutta tänään ei vielä onnistu. Huomenna pitää tarkastella asiaa uudestaan.

Tiltman
07.07.2008, 23.55
Pikku rypellyksen kävin tänään patakukkulalla tekemässä. Jäljistä päätellen niin oli joku muukin...?

Märkää mutta mukavaa!

TimoT
08.07.2008, 00.55
Mie kävin, ajelin lähinnä Tarinan metsässä ja hinkkasin noita nousemattomia:mad: (vielä) mäkiä ja kävin krossiradalla kääntymässä parin tunnin edestä.
aluksi oli oikein kiva keli:), mutta sade kasteli ja liukastutti nuo Tarinan kuusikon juuret aikaslailla liukkaiksi:eek:.
Ajaessani noita liukkaita juuria ajettelin että kylläpä muistuttaa tuota Puijon juurakkoa aikaslailla, mutta kolme senttiä matalampaa kuin Puijolla, ja silloin sen äkkäsin että siellähän kasvaa kuusia. Minä kun luulin ajelleeni kangasmetsässä.

Milloin Käärmelahteen, mulla ei ole tälläviikolla lukkoon lyötyjä aikatauluja kovin paljon?

Käärmelahteen mentäessä on paljon umpeen hissunkissun kasvavia polkuja (kuuset ja männyt), joista kyselin Maaningankunnalta maanomistajia, mutta en saanut vielä (nyt ovat kesälomlla) vastausta.
Pitäisi joku kerta ajaa ne paikat paikannusjärjestelmään (Hannipaali?) ja siitä kartalle, niin voisin selvitellä maanomistajia ja kysellä lupaa kohteiden pienimuotoiseen raivaukseen.
Johon varmaan talkoolaisia löytyisi?

Tiltman
08.07.2008, 14.16
Näyttää hupenevan nuo illat aikas vauhdikkaasti.. huomenna menee töissä pitkään ja lenkille lähtö jää todella myöhäiseksi, jos tulee lähdettyä. Tänään taitaa tulla eläinlääkärireissu illalle. :( Voi jäädä sitten Käärmelahti käymättä taas minun osaltani.

Polkujen raivaukseen jos lupa tulee niin talkoissa olen mukana kyllä. Eihän sitä nyt polut saa umpeen päästä!

/(/ilkka
08.07.2008, 14.34
Jaahas, taidan sitten suunnata maantielle tänään jos vain suinkin mahdollista. Onkos ketään tulossa juttuseuraksi ?

TimoT
08.07.2008, 15.14
voisihan sitä lähteä näillä näkymin klo 1800 Fontanella?

/(/ilkka
08.07.2008, 16.19
Akkuraat, siellä silloin. Muut veijarit myös mukaan.

/(/ilkka
08.07.2008, 23.22
Puuh, taisi olla sellainen peekoo-lenkki kun ei juuri puhumaan kyennyt. Käväistiin Timon kanssa pikaisesti Pelonniemen kärjessä ja parasta mahdollista vauhtia takaisin. Eipä tosiaan minun kunnossa ole kehumista mutta toisaalta eipä ole ollut mahdollisuuksia ajaa niin paljon(?) kuin muina kesinä. Kiitokset Timolle vauhdin pidosta, itsekseen ei tule ihan noin "kovilla" tehoilla ajettua.

Ensi viikonlopulla voisi yhteislenkki ajallisesti onnistua ja perjantaina iltalenkki. Ehdotuksia ?

hannibaali
08.07.2008, 23.29
Torstaina maastoon? Vois kävästä käärmelahessa...Olisko mukaan tulijoita?
Tuossa käärmelahdenlenkki kartalla:http://www.traxmeet.com/traxmeet/showperformance.jsp?performanceid=78446637

TimoT
09.07.2008, 13.31
Ilkka->
Eli PK-Pe...nan kovvoo:D.
Kumma kun lopussa vain nuo vastamäet tuntu kulkevan, tasasella ei mihinkään.

Hannibaali->
torstai kiireinen päivä mutta yritän lähteä illalla mukaan olisko klo 1800 pataski, siihen voisin ehtiä?
Pystyykö tuohon FRWD:n pistämään merkkejä niistä kuusikoista?
Ja millaisessa muodossa se data siinä laitteessa on mihin kaikkeen sen pystyy siirtämään?

TimoT
09.07.2008, 13.47
Olen suunitellut tilausta www.wiggle.co.uk (http://www.wiggle.co.uk :sta) sta, tällä hetkellä ei ole tuota housua hyllyssä mitä suunnittelin , mutta onko muilla mielessä tuolta mitään kivaa?
Kimppa kannattaa aina:D.

hannupulkkinen
09.07.2008, 21.01
Vielä kysymys täältä Pyhältä Hannibaalille. Voiko Traxmeetiin siirtää vanhoja FRWD-tiedostoja?
Vähän riskaapeliahan homma on kun ei tiedä kuinka vahvalla pohjalla tuo palevelu on ja kuinka monta vuottaa sinne voi tietojaan siirtäää. Minulla on RFWD tiedostoja kolmen vuoden ajalta.

StantheMan
09.07.2008, 21.14
Olen suunitellut tilausta www.wiggle.co.uk (http://www.wiggle.co.uk :sta) sta, tällä hetkellä ei ole tuota housua hyllyssä mitä suunnittelin , mutta onko muilla mielessä tuolta mitään kivaa?
Kimppa kannattaa aina:D.
Voin harkita, mutta vasta alkuviikosta. Ei ole kovin tehokasta nettivälinettä mukana jolla selata ko.sivuja.

hannibaali
09.07.2008, 22.01
Vielä kysymys täältä Pyhältä Hannibaalille. Voiko Traxmeetiin siirtää vanhoja FRWD-tiedostoja?
Vähän riskaapeliahan homma on kun ei tiedä kuinka vahvalla pohjalla tuo palevelu on ja kuinka monta vuottaa sinne voi tietojaan siirtäää. Minulla on RFWD tiedostoja kolmen vuoden ajalta.
En näe syytä, etteikö voisi siirtää. Huomenna ajellaan klo1800 alkaen patakukkulalta, kaikki mukaan:)

/(/ilkka
10.07.2008, 17.23
Taidan jättää väliin, ei ole jalat toipuneet vielä edellisestä. Pitää kehitellä jotain kevyempää tälle illalle ja huomenna maantielenkki.

hannupulkkinen
30.07.2008, 13.16
Huomenna torstaina kello 10 lähtee täältä Leppäkaarteesta kolme noin 60-vuotiasta miestä tasavauhtiselle ja mukavalle Pohjois- Kallaveden kierrokselle vanhaan hyvään tapaan välillä kahvitellen.
Mukaan sopii rauhalliseen ajoon tottuneita hyväntuulisia lenkkikavereita.:D

Kalasi
30.07.2008, 16.21
Huomenna torstaina kello 10 lähtee täältä Leppäkaarteesta kolme noin 60-vuotiasta miestä tasavauhtiselle ja mukavalle Pohjois- Kallaveden kierrokselle vanhaan hyvään tapaan välillä kahvitellen.
Mukaan sopii rauhalliseen ajoon tottuneita hyväntuulisia lenkkikavereita.:D

On jo neljä lähtijää, Iisalmesta lähtee itseni lisäksi myös Di Luca vahvistuksena mukaan.

/(/ilkka
30.07.2008, 19.13
Minä voisin tulla samaan kyytiin. Missäs nähdään ?

Kalasi
30.07.2008, 21.08

Lähtö Hannun talon kohdalta klo 10 suunta Kinnulanlahteen päin.

hannupulkkinen
30.07.2008, 22.57
Ilkka voit tulla kyytiin noin vartin yli 10 Pataskin kohdalta.

/(/ilkka
30.07.2008, 23.07
Ilkka voit tulla kyytiin noin vartin yli 10 Pataskin kohdalta.

Akkuraat, minäpä venttailen Pataskin kieppeillä.

/(/ilkka
31.07.2008, 17.10
Mainio lenkki, Länsiranta kierretty vastapäivään viiden kuskin voimin. Kaffet ABC:llä. Kiitokset osallistujille ja varsinkin Iisalmen vahvistuksille.

hannupulkkinen
31.07.2008, 17.20
Mainio lenkki, Länsiranta kierretty vastapäivään viiden kuskin voimin. Kaffet ABC:llä. Kiitokset osallistujille ja varsinkin Iislmen vahvistuksille.
Kiitos minunkin puolesta ja siitä, että jaksoitte vetää minua perässä.
FRWD:n mukaan 120km 60 metriä.
Kokonaisnousua 883 meriä. Ajoaika lienee noin 4.45

Lenkki antoin minulle innostusta ajaa edelleenkin pitkä lenkkejä. Niskat kestivät hyvin vaikka kunto loppuikin. Sitähän saa harjoittelemalla.

di luca
31.07.2008, 20.49
Kiitos isännille, reitti oli mainio ja olihan tuota nousua vaikka näin "pohjoisen" miehenä mietin milloin ne MÄET alkaa...!
Tervetuloa joku sunnuntaiaamu Iisalmeen pokukka-ajolle!

/(/ilkka
02.08.2008, 19.25
Huomenna taitaa olla hieman viileämpi keli. Ei ole tullut maastossa ajoa juurikaan mittariin niin kevyt lenkki Käärmelahteen voisi olla asiaa. Klo 10.00 Patakukkula. Voidaan vaihtaa vielä maantiellekin esim. Vehmerin kierros käy myös.

Tuo Iisalmen kutsu pitää hyödyntää vielä joskus mutta keskustellaan siitä lisää lenkillä.

/(/ilkka
03.08.2008, 09.54
Koska mielenkiintoa maastolenkille ei näyttänyt ilmenevän niin taidanpa valita itsekin maantien. Klo 10.30 Fontanella.

/(/ilkka
03.08.2008, 19.40
Ajettiin Karin kanssa Vehmeri. Viileä keli ja sadettakin tuli muutama tippa. Ns riittävän rasittavan lenkki noin 130 km ja Karilla jonkun verran enemmän.

kon-ciocc
04.08.2008, 18.48
Kiitos Ilkalle kun sain olla lähes koko lenkin 'vapaamatkustajana' ! Ehkä vielä joskus tulevina kesinä jaksais olla keulilla, vaikka mukavaahan se on toki peesissäkin. ;)

Timolle vielä kiitos siitä toissa perjantaisesta! Rengas toimii kun paineet tuollaiset 6-7 bar.

Tumppi
04.08.2008, 22.22
Ensiviikonloppuna olisi hyvä yhteislenkki täällä meillä, Puruveden ympäri (http://www.harjunportti.fi/puruvedenkierros)?
Kasatkaahan auto täyteen ja tulkee ajamaan..?

-Tumppi-

/(/ilkka
23.08.2008, 18.01
Maantiellä. Lähtö klo 10.00 Fontanella.

kon-ciocc
23.08.2008, 19.04
Kävin päivällä pyörähtämässä Käärmelahdessa joten epävarma olo huomisen suhteen. Kuulostelen ... ! Tapasin kolme urheaa pyöräilijää matkalla joista pari kuvaa Trackerin sivuilla.

Polut taitaa kasvaa paikoin umpeen, ainakin reitin 'pohjois' päässä. Jos sais maanomistajilta luvan niin vois joku vkl. käydä pahimmat paikat 'avartamassa' .

hannupulkkinen
23.08.2008, 21.58
Maantiellä. Lähtö klo 10.00 Fontanella.
Taidan mennä mehtään. Kävin viikolla pitkähkön maantielenkin ja tänään pitkän skikelenkin.

peccco
24.08.2008, 14.05
Kävin päivällä pyörähtämässä Käärmelahdessa joten epävarma olo huomisen suhteen. Kuulostelen ... ! Tapasin kolme urheaa pyöräilijää matkalla joista pari kuvaa Trackerin sivuilla.

Moro, ne kolme pyöräilijää oli Kuopiosta ja tarkoitus oli ajella Käärmelahteen saakka mutta erään ryhmän jäsenen aikataulu oli sen verran kireä että piti kääntyä ennen käärmelahtea takaisin. Tullaan kyllä ajelemaan uudelleen, on sen verran mukavia, rentoja pätkiä siellä suunnalla. Kiitos vinkeistä reittien suhteen ja tavataan metsässä, pitää seurata tätä topicia jos käytte täällä kimppalenkkikeskustelua, niin osaa olla oikeaa aikaa oikeassa paikassa kun on lähdön aika.

Terveisin "jäykkäsinkula"

Linkki Traxmeet palveluun
http://www.traxmeet.com/traxmeet/showperformance.jsp?performanceid=176859455 (http://www.traxmeet.com/traxmeet/showperformance.jsp?performanceid=176859455)

/(/ilkka
24.08.2008, 16.22
Ajettiin Karin kanssa Maaninkajärven ympäri pidemmän kaavan kautta. Eli Pulkonkoskelta Pielaveden suuntaan ja sieltä sinistä tietä takaisin Kinnulanlahteen ja sieltä Alapitkälle. Minulle oli uusi reitti tuo Pulkonkoski - Pielavesi, varsin hyväpintaista tietä. Mulle taisi tulla noin 115 km, keskinopeus alle julkaisukynnyksen. Kahvit Ahkiolahdessa.

kon-ciocc
24.08.2008, 17.37
Moro, ne kolme pyöräilijää oli Kuopiosta ja tarkoitus oli ajella Käärmelahteen saakka mutta erään ryhmän jäsenen aikataulu oli sen verran kireä että piti kääntyä ennen käärmelahtea takaisin. Tullaan kyllä ajelemaan uudelleen, on sen verran mukavia, rentoja pätkiä siellä suunnalla. Kiitos vinkeistä reittien suhteen ja tavataan metsässä, pitää seurata tätä topicia jos käytte täällä kimppalenkkikeskustelua, niin osaa olla oikeaa aikaa oikeassa paikassa kun on lähdön aika.

Terveisin "jäykkäsinkula"

Linkki Traxmeet palveluun
http://www.traxmeet.com/traxmeet/showperformance.jsp?performanceid=176859455 (http://www.traxmeet.com/traxmeet/showperformance.jsp?performanceid=176859455)

Syksyä kohti mentäessä siirrytään varmaankin enemmän tuonne pöheikön puolelle, joten lenkkiseuraa ja opastusta reitin suhteen uskoisin löytyvän.

Jälleen ihan mukava maantielenkki Ilkan kanssa. Olivat näemmä päällystäneet Varpasmaantien siitä kun sen edellisen kerran ajoin. Keli oli hyvä, ei satanut eikä paleltanut.

hannupulkkinen
24.08.2008, 19.44
Tapasin kolme urheaa pyöräilijää matkalla joista pari kuvaa Trackerin sivuilla.
Polut taitaa kasvaa paikoin umpeen, ainakin reitin 'pohjois' päässä. Jos sais maanomistajilta luvan niin vois joku vkl. käydä pahimmat paikat 'avartamassa' .

Mikkä on trakkerin sivut?
Eurosertifikaatin mukaan polut pitää säilyttää.
Jos maanomistajat ovat metsänhoitoyhdistyksen jäseniä niin heidän hommiaanhan polkujen putsaus on.
Jos ja kun eivät putsaa niin ovat huijareita. Tosin eivät ole varmaan tietosia koko sertifikaatista. Ulkomaalaisten rauhoittamiseksihan se on laadittu. Kaikkihan tietävät, että suomalaiset metsänhaltijat ovat todella kiinnostuneita metsien monikäytöstä.
Kävin Käärmelahdessa, mutta en jaksanut siellä ajaa paljokaan polkuja. Ne mistä ajoin niille mahtui.

hannupulkkinen
24.08.2008, 20.19
Tässä on minun jälkeni. (http://www.traxmeet.com/traxmeet/showperformance.jsp?performanceid=179425647)Teitä ajelin kun tuo eilinen skikeily tuntui aika lailla jaloissa.

kon-ciocc
24.08.2008, 22.36
Mikkä on trakkerin sivut?

Nokia Sports Tracker (http://sportstracker.nokia.com/nts/community/index.do)

hannupulkkinen
24.08.2008, 23.13
Nokia Sports Tracker (http://sportstracker.nokia.com/nts/community/index.do)
Ihan mukavaa dataa.
Kiva kun tuonne voi laittaa kuviakin.
Aika vaikea vain löytää oikeaa jälkeä, mutta kai sen voi jakaa täsmällisemminkin?

Olen mietiskellyt tilaisiko tuon Traxameetin, mutta kaipa siihen päädyn kun on valmiiksi tuo FRWD

hannupulkkinen
25.08.2008, 10.53
Soittelin tälle henkilölle joka on Siilinjärven- Maaningan metsänhoitoyhdistyksen toimihenkiö.
Mauri Säisä, metsätal.ins. LKV
Siilinjärvi, puh. 040 760 0278

Hän oli kyllä ihan pihalla. Ei tiennyt sertifioinnin sisällöstä mitään ja sanoi, että ainut mahdollisuus on, että käyttäjä on metsänomistajaan yhteydessä koska asia on omistajan vastuulla. Mistähän nuo metsänomistajat muuten saisi tietää.

Jatkan selvittelyä. Olisi aika kiva kirjoittaa asiasta juttu lehteen. Tämä umpeenkasvaminen ei ole ainut ongelma vaan myös avohakkuut ja kyntäminen, joka tuhoaa polun. Eipä näistä asoista varmaan kukaan huolehdi, mutta varsin kiusaantunut tuo Säisä oli asiasta vaikka vain kyselin tarkkoja kysymyksiä.

No ehkä tämä pohjalainen tyyli on vähän vaikeaa savolaisille.
Minusta kuitenkin asoista on puhuttava suoraan ja tunteidenkin näyttö on ihan paikallaan.

hannupulkkinen
27.08.2008, 14.31
Tällainen hyvin asiallinen vastaus tuli metsänomistajain liitolta:
Hei
Metsäkeskuksesta Tenho Hynöseltä ohjautui minulle kysymyksiä, joihin tässä lyhyesti:

Suomessa noudatetaan FFCS-sertifiointia, jonka standardit ja kriteeristö löytyvät internetistä Suomen metsäsertifionti ry:n ylläpitämiltä sivuilta:
http://www.pefc.fi/pages/suomi/ffcs-jarjestelma.ph

Kyseessä on ryhmäsertifiointi. Metsänomistajien Liitto hakee sertifikaattia kaikkien metsänomistajien ja toimijoiden puolesta.
Sertifiointiryhmään kuuluminen on vapaaehtoista, mutta valtaosa metsänomistajista on mukana samoin kuin melkein kaikki puuta ostavat metsäteollisuusyritykset. Lisäksi järjestöistä mukana ovat koneyrittäjät ja metsurit. Kaikki mesänhoitoyhdistykset ovat sitoutuneet noudattamaan kriteerejä.

Sertifioinnissa mukana olevat tahot ovat sitoutuneet noudattamaan kriteerejä, joista Pohjois-Savossa on käytössä 26.
Yksi kriteereistä (25) koskee jokamiehen oikeuksia, joita ei saa estää. Pohjois-Savon ympäristökeskuksesta tiedustellaan vuosittain mahdolliset jokamiehen oikeuksien laittomat rajoitukset.

Kriteeristö ei suoraan ota kantaa polkujen aukipitämiseen. Sen sijaan Hyvän metsänhoidon suosituksissa suositellaan välttämään havaittujen polkujen hävittämistä. Metsänomistajalla (mm. valtio) voi olla lisäksi pitemmälle meneviä hoito-ohjeita polkuihin liittyen.

Pyöräily kuuluu jokamiehen oikeuksiin ja on hyvä harrastus. Suositeltavinta se on tarkoitukseen varatuilla reiteillä.
Sen sijaan esim. alamäkiajoradat ja erilaiset rakenteet sekä pöräilytapahtumat edellyttävät maanomistajan lupaa.

Terveisin
Jukka Hujala
Metsänomistajien Liitto Järvi-Suomi
Järvi-Suomen metsäsertifiointitoimikunnan pj

Nyt sitten sertifikaatti taskussa maanomistajien puheille:D
Tai saha kainalossa pimeässä;)

kon-ciocc
27.08.2008, 18.26
Eiköhän maanomistajat anna yleensä luvan polkujen aukipitämiseen jos sitä heiltä asiallisesti kysyy. Se että löytää oikean henkilön onkin jo ehkä hankalampi juttu. Tuli mieleen mm. perikuntien- ja yhteisomistusmetsämaat. Tokkopa siellä nyt sellaisia sentään on mut... .

Yksinkertaisin tapa oo kai katkoa oksat 'vahingossa' ja nyhtää taimet juurineen kanervikosta, ne kun juuttaat 'tarttuu' polkimiin ja muihin pyörän ulokkeisiin!

/(/ilkka
31.08.2008, 22.00
Käväisin iltapäivällä Käärmelahdessa kääntymässä. Tosiaankin siellä on ainakin yksi polun pätkä kasvanut umpeen käytön puutteen vuoksi. On kyllä sen verran hyvin piilossa tuo polku soramontulta länteen päin ettei sinne kaikki löydä. Laitoin alkukesästä pölkyn ajouralle merkiksi mistä kohdasta pitää kääntyä umpivesakkoon. Eikun raivaussaha tarakalle seuraavalle lenkille.

Ai niin, kukas kele on laittanut pölkkyjä poikittain sille paluureitin pitkälle ja raskaalle nousulle. Ensimmäisen sain kierrettyä mutta toisen kohdalla zen-pyöritys sekosi ja pyöräkin kaatui.

Ensi viikonloppuna olen armeijan rullissa joten sunnuntailenkkiseuraa tarjolla seuraavan kerran vasta 14.09

hannupulkkinen
31.08.2008, 22.37
Näin Ilkan jäljet.
Tässä minun jälkeni. (http://www.traxmeet.com/traxmeet/showperformance.jsp?performanceid=192116626)
Kaikki nousut pääsin ylös pitkästä aikaa. 34 piikkinen takana auttaa, mutta kyllä reidet huusivat sinfoniaa paluumatkalla Huvikumman nyppylässä.
Uusissa renakaissa on senverran enemmän pitoa kuin entisissä, että voi ajaa putkelta tuonkin mäen.

kon-ciocc
07.09.2008, 17.28
Ai niin, kukas kele on laittanut pölkkyjä poikittain sille paluureitin pitkälle ja raskaalle nousulle. Ensimmäisen sain kierrettyä mutta toisen kohdalla zen-pyöritys sekosi ja pyöräkin kaatui.

Ensi viikonloppuna olen armeijan rullissa joten sunnuntailenkkiseuraa tarjolla seuraavan kerran vasta 14.09

Olit varmaankin poistanut kyseiset pölkyt sillä en niihin tämänpäiväisellä lenkillä törmännyt. Puiden oksat sen sijaan haittaa jo paikka paikoin melkoisesti ajamista. Mutta ehkä viikon kuluttua taas uudelleen?

/(/ilkka
13.09.2008, 19.15
I'm back, Ruska 2008 loppui perjantaina.
Jep, poistin sen pölkyn keskeltä rinteestä, alempi kyllä jäi paikalleen.
Huomenna voisi käväistä Käärmelahdessa maastopyörällä, kun on tuo motivaatio maantiepyöräilyyn hukassa. Ajattelin ajella hissukseen naatiskelemalla. Mukaan sopii muitakin maltillisen siiven kuskeja. Olisiko lähtö klo 10:00 Patakukkulan parkkipaikalta ookoo?

hannupulkkinen
13.09.2008, 20.20
Vois koittaa tulla mukaan jos jaksatte odotella minua mäkien päällä.

hannupulkkinen
14.09.2008, 15.28
Kiitos lenkistä. Kivaa oli ja kovaa.
Tuossa jälki. (http://www.traxmeet.com/traxmeet/showperformance.jsp?performanceid=210824618)

/(/ilkka
14.09.2008, 16.16
Ihan kiva lenkki. Löysin ilmeisesti vähähappisen kohdan reitiltä kun piti selältään käsin haukkoa henkeä. Timokin löysi suonsilmäkkeen.
Viikon päästä uusiksi ja mielellään isommalla ryhmällä.

hannupulkkinen
14.09.2008, 18.56
Ensi viikonloppuna lähden Pyhälle, mutta seuraavana.
Mikähän mäki oli se Ilkan selälläänmakuumäki kun en löydä sitä oikein kansalaisenkarttapaikasta. Sieltä puuttuu se sorakuoppa johon tie tulee ja josta se hapeton paikka alkaa.

Tiltman
14.09.2008, 21.35
Ja en sitten eilen lukenut palstaa, joten yhden hengen Hiawatha-ryhmä seurasi teidän jälkiänne niiltä aina välillä pois pudoten ja taas kohta takaisin löytäen. Kivaa oli ja hienot maisemat. Jospa ensi sunnuntaina sitten vaikka sattuisi sinne starttipaikalle..

hannupulkkinen
16.09.2008, 14.55
Onko se tämä se selälläänhengitysmäki? (http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=8000&text=I%3An+selallaanhengitysmaki&y=6998561&x=3523907&lang=FI)

/(/ilkka
16.09.2008, 16.17
Jep, kyllä tuo hapettomalta paikalta näyttää.

/(/ilkka
19.09.2008, 19.50
Sunnuntaina taas mehtään tai ainakin vesakkoon. Sääennusteen mukaan kivet ja juuret kuivina.
StantheMan ja Tiltman tervetuloa myös mukaan. Patakukkulan parkkipaikka klo 10:00.

StantheMan
19.09.2008, 19.55
Ajelen ensimmäiseen lumisateeseen asti maantiellä, mutta kiitos kutsusta. Sitten, kun keli estää maantieajot, niin tulen teille päin ajelemaan maastopyörällä.

TimoT
20.09.2008, 13.28
Näillä näkymin tulen huomenna lenkille mukaan, toivottavasti ilmoitukseni ei ainakaan hätistä ketään pois lenkiltä:D.

Tiltman
20.09.2008, 22.30
Pitää yrittää.. Tänään heräsin spontaanisti klo 9:30, joten pitää hieman piristäytyä. Mulla ei kyllä vauhti välttämättä päätä huimaa..

/(/ilkka
20.09.2008, 22.56
Hienoa. Ei se vauhti vaan hengästyminen... Minä ajelen hissukseen ja Timo saa luvan tehdä nuotion jos odotellessa meinaa kylmä tulla..

Ja Eerolle ja Aimolle tiedoksi että tulkaas joskus mukaan lenkille, niin ettei toiste tarvitse asiasta mainita Harrin baarissa. Minä tiedän että luette kuitenkin tätä foorumia.

/(/ilkka
21.09.2008, 15.15
Keli oli kyllä mainio mutta kalustovaurio pilasi minun lenkin. Keulasta meni lukitus vahingossa päälle siellä umpeen kasvaneella polulla ja seuraavan alamäen töyssyssä kuului paukahdus keulasta. Lopputuloksena noin 7cm joustoa ilman mitään vaimennuksia. Ajelin paluun teitä myöten.
Toisaalta pitää kyllä mainita ettei tänään ollut muutenkaan minun päivä. Jostain syystä en saanut itsestäni irti tehoa ja rasituskin tuntui epämiellyttävältä. Kotiin päästyä olin todella väsynyt ja rintakehässä tuntui pientä kipua. Kyllä tuo tuntuu helpottuvan levolla. Ero edelliseen sunnuntailenkkiin on huomattava vaikka silloinkin oli rasitusta minulle riittävästi.
Ensi viikon lenkki riippuu siitä saanko keulan korjattua. Ruumiinavaus kertonee pitääkö käydä keulakaupassa mutta luulen että keulasta on pettänyt lukitusprikka, joka pitää vaimennuselementin kasassa.

Jokatapauksessa kiitokset lenkille osallistujille. Tämänpäiväisestä ei ainakaan keli voi parantua.

TimoT
22.09.2008, 21.46
Jep, kiitokset lenkistä.
Lenkillä nähtiin myös luonnon ihmeitä:eek:, eli kyy olla retkotti polulla ihan liki ajolinjaa.
Muistakaahan tsekata tila kun heittäydytte happea haukkaaman kanervikkoon, että ei tulisi ikäviä snakebitea.

kon-ciocc
26.09.2008, 18.50
Samoin, kiitokset mukavasta lenkkiseurasta!

Ilma oli kyllä upea niinkuin jo edellä todettiin ja on jatkunut sellaisena pitkin viikkoa. Jospa sateet vartois vielä tovin, niin sais nauttia syksyn väriloistosta vielä tulevana vkl:na.

Toivottavasti Ilkka olet saanut keulan kuntoon? .... Näitähän sattuu kun tekniikasta on kysymys.

Sunnuntaina, toivottavasti isommalla porukalla taas uusiin koitoksiin!

Lisäsin lenkiltä pari kuvaa aiemmin ajetun lenkin- Sports Tracker jälkeen.

MTB-lenkki (http://sportstracker.nokia.com/nts/workoutdetail/index.do?id=409745)

/(/ilkka
26.09.2008, 23.44
Sain keulan kasaan uudella ja vahvemmalla lukitusrenkaalla ja luulen että jos samasta kohdasta vielä kerran laukeaa niin sitten voi viedä keulan metallin kierrätykseen. Sunnuntain kelit taitaa suosia maastolenkkiä, yritän tulla mukaan.

TimoT
27.09.2008, 08.39
Ei pariin viikkoon Käärmelahteen asti.
Mulla on kahdenviikon päivystysputki, jonka jälkeen lomalle, sitten taas pitäisi joutaa ajelemaan.
Kyllä minä käyn ajelemassa päiv. huolimatta, mutta lähimaasto kikkailua ja mäkien nousuyrityksiä ja joskus myös toivottavasti onnistumisia.
Eilen kävin tunnin kruisailemassa Pataskin ympäristössä.

Katsoin / koeajoin myös sieltä LujaBetonin mäeltä uraa sinne kirkon nurkalle ja sähköasemalle. Sieltä mäen päältä vetää kaikki metsäkone urat jollain lailla sinne pienelle tielle ja siitä metalliaidan varteen ja se kiertää sitten kätevästi sähköasemalle tai Maaningan tielle.

Tiltman ja Kari, se viime kerran polku oli hiukan hidas kulkuista, nyt tuo ed. on ajettavissa ilman kosketuksia.

Tiltman
28.09.2008, 01.34
Huominen jääänee kyllä ainakin klo 10 osalta väliin. Saattaa kuitenkin olla että kameran kanssa käyn myöhemmin päivällä jonkinmoisen lenkin kiertämässä. Seur. viikonloppu onkin sitten jo kokonaan toinen juttu.

Ketjut ja takapakka on vaihdettu, mutta ilmeisesti viime keskiviinkon Lohjan kokemusten perusteella eturattaatkin on valmiit:( Sitä rutinaa ei kestä kukaan..

hannupulkkinen
28.09.2008, 13.57
Kävin eilen kokeilemassa huollettua keulaa. Jalat olivat ihan tyhjät enkä edes Hokkasen sahalle saakka jaksanut.
Maanantain Pyhätunturin päälle sauvakävely ja juosten alas tuntuivat vielä etureisissä. Vanhuus ei tule yksin.:(

Kyllä huollettu ja oikein säädetty keula on hyvä. Aikasemmin keulani oli pintakova ja pohjalöysä. Nyt on päinvastoin. Vieläkin voisi tuota alkuherkkyyttä vähän lisätä.

/(/ilkka
28.09.2008, 15.59
Käytiin Karin kanssa kääntymässä Käärmelahdessa. Keli oli kyllä mainio. Hapeton mäkikin nousi nyt ilman pysähdyksiä mutta todennäköisesti se johtui vain myötätuulesta, joten suoritusta ei lasketa.
Ensi viikonlopusta on paha luvata yhtään mitään. Pahimmassa tapauksessa olen vielä sunnuntaina töissä.

Tiltman
29.09.2008, 10.42
Pitkällisen jahkailun ja pähkäilyn jälkeen päätin sitten kolmen maissa lähteä pienelle lenkille, joka kuitenkin venyi Käärmelahteen saakka. Keli ei enää ollut ihan virheetön, meinasi vettäkin ripeksiä. Happirikasta, mutta pito loppui molemmissa vähäisen hapen mäissä kesken. Kauhean hauska oli ajella, kun ei koko huomio enää mennyt reitillä pysymiseen, kiitos edellisen sunnuntain.

Roikutin kameraa mukana, joitain otoksia voisi joskus laittaa jonnekin.

TimoT
29.09.2008, 21.42
Tiltman
On mulla eturattaitakin LX 104mm jaolla, 50 ja 32 piikkinen.

hannupulkkinen
29.09.2008, 22.30
Tämmönen (http://www.traxmeet.com/traxmeet/showperformance.jsp?performanceid=229702304)lenkki ajettiin Jussin ja Paltsun kanssa.
Kiitos lenkistä. Kivaa oli.

Tiltman
29.09.2008, 22.59
Tiltman
On mulla eturattaitakin LX 104mm jaolla, 50 ja 32 piikkinen.

32-piikkiselle olisi tilaus. Lähden reissuun mutta loppuviikolla taas paikkakunnalla.

Privasin yhteystiedot.

hannupulkkinen
04.10.2008, 20.35
Huomenna kahdeltatoista Pataskilat Kiärmelahtea kohden ainakin kaksi duudsonia lähdössä. Lähteekö muita. Aikaisemmin ei saatu lupaa:)

/(/ilkka
04.10.2008, 21.27
Harkinnassa, tuohon aikaan voisi jo onnistuakin. Nyt väsyttää rankasti. Tulin just työkeikalta ja univelkaakin on kertynyt riittävästi.

Tiltman
04.10.2008, 23.24
Voi mennä rännien putsailuksi.. pitäisi saada talo talvikuntoon:)

hannupulkkinen
04.10.2008, 23.51
Voi mennä rännien putsailuksi.. pitäisi saada talo talvikuntoon:)
Rännit voi putsailla koska vaan, mutta ajaa voi vain silloin kun on ilimoja:)

/(/ilkka
05.10.2008, 18.05
Varsin mukava maastolenkki ja ilmakin oli vaihteeksi happirikasta.
Ensi sunnuntaina on muuta menoa joten en ehdi mukaan.

hannupulkkinen
05.10.2008, 18.58
Jep. Taisi olla vuoden raskain lenkki minulle-
Ei muutaku lisää harjoittelua. Kiitti kaikille kärsivällisyydestä.
Jälki. (http://www.traxmeet.com/traxmeet/showperformance.jsp?performanceid=233013655)
Ensi ja seuraava sunnuntai taitaa mennä Pyhällä.

hannupulkkinen
05.10.2008, 23.20
Muutama kuva. (http://picasaweb.google.com/hannupulkkinen49/Kaarmelahti?authkey=FNzVuXoU7xg#)
Kiva lenkki oli mutta kyllä nyt on aika väsy olo.

hannibaali
13.10.2008, 22.35
Joko sitä millon ruvetaan peekoota enskaudelle ajamaan?
Mie olen ryvettynyt töissä ja koirien kanssa metsässä, joten fillarit on saaneet olla IHAN rauhassa. Veikkaan, että kunto on sen mukainen...Onko siilissä talvelle polkuja?

StantheMan
13.10.2008, 23.03
Sinun seurassa on vähän hankala peekoota ajaa, mutta minulla on tarkoitus myös entiseen malliin talvella ajella, vaikka teillä päin. Noita viime sunnuntain Tahkon reissuja voisi myös harrastaa, jos tulee vähäluminen loppusyksy.

hannupulkkinen
13.10.2008, 23.27
No en minä ainakaan voi maastossa pk-lenkkejä ajaa, jos ei aja metsäteitä. Poluilla pulssi nousee aina vaikka ei ylämäkeäkään olisi. Jotenkin tuo tekniikkatykityskin käy syömmen päälle.
Siilissä ei oikein ole talvipolkuja. Pyöräteitä pitää ajaa ja siihen kai paras väline on cc.

hannupulkkinen
13.10.2008, 23.28
Nii kai kelkkareittejä voisi ajaa henkensä kaupalla. Nuornamiesnä tein niin.

hannibaali
14.10.2008, 21.21
Sinun seurassa on vähän hankala peekoota ajaa, mutta minulla on tarkoitus myös entiseen malliin talvella ajella, vaikka teillä päin. Noita viime sunnuntain Tahkon reissuja voisi myös harrastaa, jos tulee vähäluminen loppusyksy.
Viime talvena putosin siun kyydistä ekalla lenkillä, siitä sitten sisuunnuin:D
Mut tarkoitukseni olis enskuussa(linnustus loppuu) ruveta ajamaan peekoota ihan tiellä, koska maastoon ei kande mennä. Kunto huono, polut liukkaat. Ei seuraa mitään hyvää...Crossarilla tai maasturilla alkaa varmaan kevyet lenkit pyörimään, poluille vasta lumien tultua nastoilla, se on hauskaa:)
Tahkolla olis myös kiva käväista lumien tultua, joskus siellä ajeltiin tapaninpäivänä ja oli loistokuntoisia polkuja!
Tietenkin työnantaja voi pilata kaikki suunnitelmat taas...

StantheMan
15.10.2008, 09.02
Minullehan on aivan sama minkälaista vauhtia ajetaan, kun ei mennä heikoille jäille, ja sinähän olet erittäin leppoisa ajokaveri vauhdinkin suhteen. Sunnuntaina voidaan sopia yhteisajoa pohjoisen suuntaan ja keskiviikkonahan meillä on se lyhyempi yhteislenkki. Ja jäähän minulle silloin tällöin perjantait ja lauantait ajopäiviksi.

TimoT
15.10.2008, 18.52
Hannibaali
Millaisilla nastagummeilla olet vedellyt talvella maastossa?

hannibaali
15.10.2008, 22.06
Hannibaali
Millaisilla nastagummeilla olet vedellyt talvella maastossa?
Painavammilla shwalben ice spikereillä!

hannupulkkinen
19.12.2008, 15.00
Alkaa olla joulun aika!
Hiihtokelit vain meni.
Pitäsiköhän tänään mennä liukastelemaan cc-pöörllä?

/(/ilkka
19.12.2008, 15.51
Ihan CC-keliltä vaikuttaa. Minä voisin ehtiä klo 18:00 jälkeen.

Edit: Enpäs ehdikään, töissä menee pitempään.

hannupulkkinen
19.12.2008, 18.03
Kyllä on sellainen keli, että ei tuonne pistäisi koiraansakaan jos sellainen olisi.

/(/ilkka
25.12.2008, 18.14
Yhteislenkki kaikille ylensyöneille & -juoneille. 2 - 3 tuntia ajelua kevyenliikenteen väylillä. Olisikohan Kuuslahden klv ajettavassa kunnossa ? Sopiiko lähtö klo 1200 Fontanella ?

/(/ilkka
26.12.2008, 19.07
Ajettu. Kääntöpaikat Pajulahti ja Maaningan raja. Eli Kuuslahden reitti on ajettavassa kunnossa vaikkakin asfaltointi on jäänyt urakoitsijalta hiukan kesken. Kylläpäs kulki pyörä tahmeasti mutta syytän viime päivien erikoisruokavaliota.
Parit iltalenkit olisi tarkoitus ajaa ennen vuoden vaihdetta.

kon-ciocc
18.02.2009, 19.50
Onkos kukaan käyny Hamulassa suksiaan ulkoiluttamassa? Loppuviikko ainakin vapaalla ja ajattelin tuossa klo. 10.00 lähteä pertsalla pariksi tunniksi jaloittelemaan. Fillariin en ole koskenut ainakaan kuukauteen. Sivuteitä olisi kyllä nyt hyvä ajella kun pakkanen näyttäis hieman hellittävän?

TimoT
18.02.2009, 20.15
Onhan sitä elämää täälläkin.:eek:
On tässä ollut kuukauden tauko kuntoilussa ja oikeastaan ulkoilussakin. Keuhkoputken ja poskionteloiden tulehdusten / ongelmien kanssa.
Eilen olin pyörän päällä sisällä pitkästä aikaan, joten eiköhän se siitä lähde taas.
Nyt on lääkettä vaikka minkälaista ja miltä "listalta". Joten kohta henki kulkee.

Maaliskuun alussa alkaisi taas vuorotteluvapaa(4kk), jos työnanataja hoitaa oman osansa, toivottavasti on silloin jo täysin terve niin pääsee kuntoilu hyvin taas käyntiin.

Hannibaalilla taitaa olla maantiepyöräprojekti kun työkaluja kyselee Fillari torilla??????

hannibaali
23.03.2009, 12.44
Jep, laitoin kasaan ensikesälle maantiepyörän, ensimmäisen oikean:) olisko ensviikolla Maaningalle ajeluita? Olen tämän viikon(ainakin alkuviikon) helsingissä töissä, pyörä silti mukana...timo taas hoiti itselleen hyvän treeniloman!

TimoT
23.03.2009, 13.24
Jepulis jep, loma on, mutta lainausmerkeissä.
Pitäisi lukea huhtikuun lopussa oleviin ammattitutkinnon teoriakokeisiin ja sitten olisi tehtävä leikkimökki, roskakatos, pihakeinu, terassin kaiteet, istutuksia....
treenaus ei ole alkanut vielä kovinkaan hyvin, meinaa illalla nukkumaan meno viivästyä ja sitten on vetelä olo päivänaikaan. Eiköhän se tuosta kun tuo mollukka taivaalla alkaa lämittämään.
Nastat pitää vaihtaa kyllä ccstä pois kun tiet näyttää jo aika sulalta, ja siitähän se sitten alkaa...
Pitäisi tulla käymään jo vihdoin ja viimein teilläkin.

Kaikki asiat on näköjään pitäisi, mitähän se meinaa????

hannibaali
23.03.2009, 22.20
Meillä arki löi päälle ihan täysillä vuodenvaihteessa. Hanna lähti töihin ja tyttö hoitoon. Ei pahemmin tartte miettiä mitä tekisi vapaa-aikanaan kun sitä ei yksinkertaisesti ole:( ajamaan on yritettävä ku aikaa jää, joskus...mut eiköhän sitä kohta timokin aja tahkon 120km tähtäimessä:)?

hannibaali
31.03.2009, 01.13
Kuka tunnustaa ajaneensa vesijärvellä polkuja minun lisäksi?
Melko tiheällä kuviolla(michelin/bontrager jones) oli ajeltu kotipolkuja tälle illalle...Minä kävin päivällä ajamassa hamulasta hiihtolatuja(hyi minä) käärmelahteenpäin, hyvin kesti ladut ajaa!

MTBVespa
31.03.2009, 14.52
Kuka tunnustaa ajaneensa vesijärvellä polkuja minun lisäksi?
Melko tiheällä kuviolla(michelin/bontrager jones) oli ajeltu kotipolkuja tälle illalle...Minä kävin päivällä ajamassa hamulasta hiihtolatuja(hyi minä) käärmelahteenpäin, hyvin kesti ladut ajaa!

Mie kävin eilen ajelee polkuja Vesijärven-Kevättömän välises maastos ja Lujabetonin-Patakukkulan välises maastos. Nii mieki kahtelin et joku muukin oli fillarin renkaanjälkiä polkuun piirtäny, ja välil vähä polun viereenkin..:) Kelkkareitin pohjatkin aika hyväs kunnos oli viel eilen ajella, mut tämän aamuinen sohjosade tais tappaa polut ja muut talviset metsäurat.. Renkaanjälki bongauksesta pisteet, Bontaragerin Joneksit alla pyörii...:D

hannibaali
31.03.2009, 19.00
Hah, arvasin että se joku pyörii myös täällä:) nyt on polut jo niin pehmeät, että ajot on iltapäivällä toivotonta! Aamulla varmaan pystyy ajamaan...muutaman kerran taisi eturengas minulla karata polulta...
Itse asun tässä polunvarrella vesijärvellä, joten tarkkailen muita ajajia;)

MTBVespa
01.04.2009, 12.54
Joo iltapäiväl on iha turha enää yrittää poluille... Oikein hyvän pakkasyön jälkeen vois viel päästä. Kai se pitää lähtee tuulta uhmaamaan asfalttiteille. Mitenkä voikaan joka päivä tuulla, ja kovasti...

hannibaali
01.04.2009, 14.14
Aamulla käytin koirat seiskan aikaan ja silloin olis ollut nastarengaskeli parhaillaan!
Illalla vois jopa maantiepyörää kokeilla, taitaa olla maaningantie vihdoin sulana...

MTBVespa
01.04.2009, 16.41
Just käytiin Siili-Vuorela-Uuhimäki-Lentokenttä-Siili lenkki ajamas, ja voin kertoo et, ei ollu herkkua. Tuuli taas ihan oikeesti. Meinas tulomatkal lentää fillari jorpakkoon.

TimoT
01.04.2009, 19.17
Kyllä sapettaa kun hienosti aurinko paistaisi, mutta tuulee niin .....
Joten enpä lähtenyt itseäni kylmettämään ulos joten ajoin sisällä 1,5h CSI Miami:n kanssa.

hannibaali
01.04.2009, 22.12
Maantiekausi avattu, kehvoräimän kiertelin ja meinas Timot:llä käynnin jälkeen olla kylmä!! Onneks kasurilasta kotio on pelkkää ylämäkeä(+vastatuuli) niin lämmin tuli nopsaan:)

TimoT
02.04.2009, 12.55
Enpäs tajunnut tuulensuojaa / lämmintä tarjota, vaikka tietäähän sen miten ajon jälkeen kylmä kangistaa, sorry:o.
Itse olin just tulossa ulos kun ovikello soi, se sekoitti kuvion. Toivottavasti ei flunssa iske.

hannibaali
02.04.2009, 14.23
Ei tunnu missään, meikä on rautaa! Kuuluisat viimeiset sanat;)

TimoT
22.04.2009, 18.40
Lauantaina n. klo9-10 lähtien suunittelin käyväni, jos ennuste pitää, esim. Pohj. Kallaveden ja mahdollisesti lossilla kahveella. Onko muilla kiinnostusta?

kon-ciocc
22.04.2009, 20.14
Ei ole minusta vielä edes lossin kaffeille. Maantie filo riippuu talvisäilytyksessä ja muistin et toinen kenkä taisi hajota syksyn viimeisillä lenkeillä. Voishan sitä toki ajaa alkuun vaikka maastokengillä. Kunto on kyllä huono ja pyöräilykunto surkea, että pitää käydä ensiksi yksin ajelemassa joku lenkki ja sitten varovasti mukaan.

YT
22.04.2009, 20.33
Tänään eka maantielenkki. Vielä pitää harjotella salassa.

hannupulkkinen
22.04.2009, 20.42
Vanhaan kokemukseen vedoten epäilen ei kuntoutuvani maantieyhteislenkeille koko kesänä.

Kalasi
22.04.2009, 21.05
Vanhaan kokemukseen vedoten epäilen ei kuntoutuvani maantieyhteislenkeille koko kesänä.

Kyllä sinä kuntoudut kunhan vain nouset pyörän selkään useamman kerran viikossa ja vähän rääkkäät itseäsi. Saatan tulla kesällä lenkille Siiliin ja silloinhan sinut haetaan mukaan niin että treenaamaan vaan.

/(/ilkka
23.04.2009, 09.21
Kas kas, täälläkin elämää. Ei taida minusta olla vielä tuollaiselle lenkille. Tarkoitus olisi kyllä irrottaa maantiepyörä huoltotelineestä viikonloppuna.

apartanen
23.04.2009, 21.19
Lauantaina n. klo9-10 lähtien suunittelin käyväni, jos ennuste pitää, esim. Pohj. Kallaveden ja mahdollisesti lossilla kahveella. Onko muilla kiinnostusta?

Jos et saa muista kaveria, niin minä voisin lähteä kaveriksi täältä puolesta matkasta. Jos vaikka ajelisin sitten sinne Siilin suuntaan vähän lisäkilometrejä. Tosin, jos passaa, tuo myöhempi eli 10 sopisi paremmin, ehdin töistä kotiin ja varusteenvaihtoon...

diisel
23.04.2009, 22.24

Maantielenkki kyllä kiinnostaa ja olen lähdössäkin mutta viikonlopun kalenteri ei ole aivan vielä muotoutunut. Säiden mukaan tekisi mieli ajella ja lauantaina taitaisi ennusteen mukaan paistaa enemmän. Ja huhuh miten kuuma on tulossa.

TimoT
23.04.2009, 23.30
Kuopiosta vois varmaan tulla tänne Siilinjärvelle sovittuun aikaan esim.Räimän risteykseen ja lähtisi siitä sitten pohjoisen kautta Kallaveden ympäri. Katotaan kelloaikaa sopivaksi, minun pitää viedä poika hoitoon mummolle aamulla.

StantheMan
24.04.2009, 10.56
Minä kans. Koska en tiedä polvien "päivän kuntoa", niin ajan lyhyemmän lenkin lauantaina ja sitten sunnuntaina klo kympin normilenkin, jos lauantaina ajaminen onnistuu. Jos ilmoittelette noin suunnilleen aikataulun, niin yritä tulla vastaan lossille. Pitemmälle en "koeajoa" mene suorittamaan. 2.5. klo 8.00 pitäisi startata vuorokauden Fleche-reissulle kohti Vääksyä, joten pitää olla varovainen huolimatta hienosta viikonlopun säästä.

TimoT
24.04.2009, 19.55
Sopiiko klo 10 Räimän risteyksessä? Voidaan katsoa muutakin aikaa jos lähtijöitä on.
Jos ei ilmottaudu palstalle lähtijöitä niin lähden kun itse joudan. Koetan muistaa soittaa StantheMan:lle kun ollaan menossa kahville, niin osaa Mr olla oikeaan aikaan oikeassa paikassa.:D

apartanen
24.04.2009, 21.28
Mulla meneekin töissä pitempään. En ainakaan 10 ehdi Räimään asti. Minä voisin lähteä tosin Stanille peesaajaksi...

StantheMan
24.04.2009, 21.36
Yritän 11.30 startata tai sitten myöhemmin. Aikaisemmin en jouda.

/(/ilkka
25.04.2009, 20.22
Ensimmäinen maantielenkki vihdoin takana. Maaninkajärven ympäri myötäpäivään ja Alapitkän kautta takaisin. Tulipa nähtyä maaninkalainen pyöräilijäkin ensimmäistä kertaa, triathlonpyörällä ajoi minut kiinni hiukan ennen Tuovilanlahtea.
Mainio keli, tosin varjopaikoissa oli viileää mutta Lapinmäki onneksi lämmittää.
Vappumarssi pyörällä olisi seuraava pitempi lenkki.

TimoT
25.04.2009, 20.55
Ilkka aloittanut hyvin.
Itse kävin jonkun pikkasen alle 140km lenkin ja Stani oli osan matkaa seurana.
Paikkapaikoin tuuleksi jonkin verran, joka yksin ajaessa välillä ahdistaa.

hannupulkkinen
25.04.2009, 21.04
Minä ajoin kuuskybää. Raskasta oli ja hidasta. Eipä sitä pidempää olisi jaksanutkaan. Kyllä niillä yli kolmentunnin lenkeillä on lähinnä sisua kasvattava vaikutus nii ja rasvaapolttava. Ei ne kuntoa tässä vaiheessa monellakaan kehitä. Laskea sensijaan voivat.

TimoT
25.04.2009, 21.30
Onneksi on mitä polttaa.
Sisua tarvitaan aina.
Ja kunto ei voi kuin nousta, kun pohjalla ollaan.:D:D:D

hannupulkkinen
25.04.2009, 21.37
Onneksi on mitä polttaa.
Sisua tarvitaan aina.
Ja kunto ei voi kuin nousta, kun pohjalla ollaan.:D:D:D
Asiahan ei minulle mitenkään kuulu, jokainen saa ja tietenkin harjoittelee ihan niinkuin haluaa. Liian nopeasti määrien lisääminen kuitenkin näin valmentajakoulutuksen saaneen näkökulmasta tarkoittaa sitä, että vastustuskyky laskee ja sairastumisriski kasvaa. Vammautumisriski kasvaa.
Palautumien hidastuu. Mitähän vielä? Yliväsy iskee ja motivaatio voi laskea.

/(/ilkka
25.04.2009, 22.41
Noh, rasvanpoltto ei nyt niin kauhean vaarallista ole. Mulla ei ole ainakaan koskaan rasva loppunut kesken lenkin vaikka muut hivenaineet onkin joskus olleet vähissä.
Tänään oli vaihteeksi oikein mukavaa ajaa ja oli sellainen tunne että olisi voinut ajaa pitempäänkin mutta tarkoituksella jätin sakkolenkit ajamatta.
Syklokrossarin kanssa ajomotivaatio olikin jo hiukan kateissa. Kevätrenkaista huolimatta pyörä ei vaan tuntunut kulkevan niin kuin olin odottanut.
Olen pohdiskellut että olisikohan näin kuntoilijalle parempi että teippaisi nopeusmittarin piiloon niin ei tarvitsisi sitä keskinopeutta koko ajan pohdiskella. Keräilisi vaan kilometrejä ja -kaloreita.

hannibaali
25.04.2009, 22.50
Sahasin tänään lautoja 12tuntia, huomenna toinenmokoma edessä. Milloinkahan sitä kerkeää ajamaan...

hannibaali
25.04.2009, 23.23
Sahasin tänään lautoja 12tuntia, huomenna toinenmokoma edessä. Milloinkahan sitä kerkeää ajamaan...

TimoT
26.04.2009, 10.03
Olen pohdiskellut että olisikohan näin kuntoilijalle parempi että teippaisi nopeusmittarin piiloon niin ei tarvitsisi sitä keskinopeutta koko ajan pohdiskella.

Jo muinaiset roomalaiset kilpaili ja mittasi tuloksia:p. Joka olisi kyllä saanut jäädä vain olympialalisiin. Kaiken maailman mittarit pitäisi sunnuntaikuntoilusta heittää veke ja ajaa vain se mikä hyvälle aina tuntuu. Kuka siihen pystyisi, kun vietti on niin kova, jos ei toisia vastaan niin itsensä kanssa.
Iisalmesta muuan Juntunen, hänellä ei tainnut olla mittaria pyörässä.
:D:D:D

OIHeimo
26.04.2009, 22.18
Hep!

Täällä onkin vilkasta meininkiä, saapi nähdä onko kukaan koskaan lähdössä ajamaan :rolleyes:. Toistaiseksi taitaa olla viisaampi pysytellä asfaltilla, ei nuo liejussa rämpimiset niin houkuttele. Töihin olis ainakin tarkoitus mankeloida säännöllisesti, mahdollisimman usein myös ns. lenkille. Täytyykin alkaa seuraamaan tätä topikkia, jos vaikka joskus liittyisi letkaan!

hannupulkkinen
26.04.2009, 22.29
Yritin tänään maastoon, mutta oli liian märkää. Tunnin pyörittelin sorateitä, jotka nekin olivat märkiä.

TimoT
27.04.2009, 10.27
Hep!

Täytyykin alkaa seuraamaan tätä topikkia, jos vaikka joskus liittyisi letkaan!

Tervetuloa
:)