Näytä tavallinen näkymä : Siilinjärven maantie - ja maastolenkit
kon-ciocc
16.05.2004, 10.48
Hannu, pirautappa Eskolle, niin ette tarvitse arvailla kuka tulee ja milloin! ;) Oli vasta heränny, joten voipi myöhästyä!
hannupulkkinen
16.05.2004, 15.03
Kiitoksia taas. Tuli nyt sitten kevyen viikon kevyt lenkki.
Eskolle muistilista:
1. Vaijereita ja vaijerinkuoria
2. Keturuoska
3. Tankoteipit
4. Kaksi tuntia aikaa fillariremonttiin
:D
Mennään jossain ke-to taas lenkille jos ilmoja piisaa ja viimeistään launtaina.
kon-ciocc
16.05.2004, 15.59
Kiitokset samoin kaikille! 171 näkyi olevan max. syke. Se puoli on ok mutta hapenottokyky ja palautuminen ovat tasolla joka mulla oli ehkä neljä vuotta sitten. Askarruttaa se Tour de Vehmeri! Ja kun en taida saada sitä vaihtajaa siihen mennessä :confused: niin pahalta näyttää...
Lyytinen
16.05.2004, 19.00
Kiitos myös omasta puolestani...90km tuli täyteen 24.8 keskarilla. smile.gif
Harmi kun sykemittarin ranneke on rikki, niin ei voi seurata omia sykkeitä :(
Kyllä tuo lenkki ainakin tuntu kevyelle, tuuli toi oman haasteen peliin, mutta hyvällä mielellä vehmeriä oottelen :D
Kattokaapa sunnuntain sääennustetta:
http://www.fmi.fi/saa/paikalli.html?kunta=Kuopio
Ei näytä kovin aurinkoiselta... Toivottavasti arvauslaitos on väärässä.
Hannu Pulkkinen
19.05.2004, 13.52
Joo- taitaa mennä muuksi ajeluksi kuin maantie ja muuksi liikunnaksikin ehkä.
Siis metsään menen.
hannupulkkinen
19.05.2004, 22.25
Huomenna _voi_ olla aamupäivällä aurikoa tai ei ainakaan sada. Jos tiet on kuivia niin noin kello 11 lähden jos seuraa löytyy.
Jos tihuuttelee niin samaan aikaan sitten maastolenkile kaikki joilla on maastopyörä ja sadevaatteet. :D
kon-ciocc
19.05.2004, 23.50
Jep! Saavat saksalaiset pitää takavaihtajan itsellään! Pitänee tilata lumikenkiä ja kanootteja Grönlannista! :D Taidan lopullisesti siirtyä tuohon keskikehon rakentajiin, ei nimittäin olis niin säiden armoilla! ;)
hannupulkkinen
20.05.2004, 20.44
No tänään kävin 2,5 tuntia polkemassa maastopyörällä. Olis se kiva kun muutkin tajuaisivat, että se on kivaa :D
Vauhti ei päätä huimaa, mutta sadekaan ei haittaa.
Sunnuntaina sitten ei ole luvattu sadetta, joten toivossa on hyvä elää.
Ensi viikolla varmaan ne Saksan kamat tulevat, joten elähän Kari hättäile.
[ 20.05.2004, 20:37: Viestiä muokkasi: hannupulkkinen ]
Tänään ei kyllä tosiaan ollut mikään mainioin maantiekeli... Törmäsin tuolla Puutossalmen lossin takamailla vastatuuleen ja vesisateeseen. Tuulta puuskutteli melkein koko ajan ja suurimman osan reilun sadan kilsan matkasta vastaista. :(
Hyvä että sunnuntain säätiedotuksesta on hävinnyt ainakin ne kaksi kissan kokoista pisaraa. Pikimusta pilvi on vielä jäljellä. Onkohan Vehmeriä muuten peruttu koskaan sään takia?
Lyytinen
21.05.2004, 18.37
Ootko Hannu käyny missäpäin polokemassa mtb:tä :confused:
Ilimottele kun oot seuraavan kerran lähössä, nii minä yritän päästä mukaan :D
hannupulkkinen
21.05.2004, 22.12
Kävin Kehvon takamailla etsimässä vaihtoehtoreittiä Käärmelahteen. Kartalta löytyy polkuja, mutta hakkuut ovat hukanneet ne niin, että sain raahata pyörää selässä pitkiä matkoja.
Aina kun on liian sateista tai tuulista mennä tielle tai soratielle menen maastoon.
Ilmoittelen sitten.
Lyytinen
21.05.2004, 23.04
Pitää tässä joku kerta lähtee maastoon mukaan, kun sais vaan maastokengät...
Ootteko kukaan shoppaillu ET-sportissa (joensuussa) :confused:
Minä olen keskittänyt maastopyörään liittyvät ostot heidän butiikkiin ja kaikki on toiminut paremmin kuin hyvin ja alennusta on Jukka aina antanut :D :D :D Pitää lähteä käymään taas täss joku viikko joensuussa ja osta maastokenkulit ;)
Minä pahoin pelkään että joudun jättämään vehmerin ensvuoteen :( Mulla on ens viikolla vielä NELJÄ koetta ja kyllä tällä hetkellä opiskelu on se tärkein ;)
Olen pahoillani että en pääse nauttimaan teidän LOISTAVASTA seurasta, mutta elämä on laiffii :D
kon-ciocc
21.05.2004, 23.22
Näyttää Vehmeri jäävän minultakin tälläerää ajamatta, mutta katsotaan kesemmällä. Eävakainen sää näyttää jatkuvan viikonvaihteen yli. Pitäisköhän lähteä sauvojen kanssa Pataskille? Saishan sitä hien pintaan niinkin.
hannupulkkinen
22.05.2004, 00.53
No katsotaan millainen sää on. Ehkä minäkin ajelen vain huvikseni.
Vaikka kai sitä pitäisi osallistua kun joku tuollaisen viitsii järjestää.
hannupulkkinen
22.05.2004, 20.55
Tuli polokaastua satehella viisikybää. Vanhalla pyörällä. Totesin vaan että nämä axial carbonit on hyvät renkaat.
Pyörässä on 2,5 milliä lyhyemmät polkimet kuin uudessa. Ei uskoisi, että vaikuttaa tollenen kynnenvalkuaisen verta, mutta pyöritystyntuma oli aivan eri. Sensijaan Campan miraget ja centaurit eivät kyllä vaihtamistuntumassa toisistaan poikkea. Kovempi on 7005 alumiininen runko kuin tämä 7020 + hiilikuituiset takakolmion yläputket.
Ei kovin isoja eroja ole näillä pyörillä vaikka hinnaneroa on ainakin tonni. smile.gif Onneksi kuitenkin uusi on vähän parempi. Muuten harmittaisi. Taidan kuitenkin pitää tämän vanhan Kinesiksen sadepyöränä.
Siis tämmöset renkaat on nannaa:
http://www.biketiresdirect.com/images/carbonyel120.jpg
[ 22.05.2004, 21:49: Viestiä muokkasi: hannupulkkinen ]
hannupulkkinen
23.05.2004, 17.37
Tämä muistuttaa taas yksinpuhelua, mutta siinä olen kyllä hyvä. :D
En tokeentunut Vehmeriä kiertämään. Ajoin sensijaan Varpaisjärven lenkin. 85 kilometriä ja kumma kyllä ei oikein nautinnolta tuntunut. smile.gif
Selkää kivisti.
Ensi sunnuntaina paistaa sitten aurinko ja koko neljän jengillä on hyvät maantiepyörät alla ja ajetaan yli satasen lenkki kauniisti lyhyillä vedoilla. ;)
Mie menin. Ei satanut pisaraakaan. Tosin alkumatkasta oli hiivatin kylmä, varsinkin torilla ja lossilla odotellessa. Oli lystiä, keskivauhti 31,1 km/h (netto).
Päivän "Most combatitive rider" -palkinto olisi pitänyt antaa yhdelle vanhalle ukolle, joka ajoi ruosteisella yksivaihteisella pyörällä (>20kg?), jonka takaheijastin helisi ja takavanne lieppasi aavistuksen verran. Hiton kovaa se meni, vaikka välillä tippui "nopeimmasta" porukasta ja ajoi ypönä. Asennetta, sanon minä.
hannupulkkinen
23.05.2004, 19.38
Jokos Ändig tekisi tuttavuutta livenä ensi sunnuntaina.
Viiden porukalla olisi kiva ajaa vaikka Pohjois-Kallaveden lenkki. Jos täältä lähdettäisiin Kuopioon päin niin letkaan voisit tulla vaikka
yliopistolta. Missä päin kaupunkia asustelet?
hannupulkkinen
23.05.2004, 19.42
Originally posted by Lyytinen:
.
Ootteko kukaan shoppaillu ET-sportissa (joensuussa) :confused:
Minä olen keskittänyt maastopyörään liittyvät ostot heidän butiikkiin ja kaikki on toiminut paremmin kuin hyvin ja alennusta on Jukka aina antanut :D :D :D Pitää lähteä käymään taas täss joku viikko joensuussa ja osta maastokenkulit ;) Intersportissa taitaa olla kenkiä kampanjamyynnissä. Kyllä minäkin olen sieltä ET-sportista saanut kaikki mitä olen tilannutkin.
Lähinnä rattaita ja ketjuja.
Pitää vain varmistaa, että tavarat ovat hyllyssä.
kon-ciocc
23.05.2004, 20.43
Varmaan paistaa aurinko ensi sunnuntaina jossain päin maailmaa! Mutta epäilen että täällä! :confused: Tulin juuri kaverin luota. Täältä lähtiessä ei satanut. Ajoin soratietä, jota avulias traktorimies oli juuri lanaamassa! :mad: Ja hyvinhän se hybridi 'pomppi' kiveltä kivelle - ellen ollut juuttunut pehmeään soraan - menomatkalla! Tutustuin muuten Jounin digikameraan ja eikös kuvaaminen alkanut taas kiinnostamaan... jos jotakuta muuta kiinnostaa, niin tässä Jounin kotsivu: http://www.saunalahti.fi/~jkiima1/
Sillä aikaa oli tietysti alkanut sataa! :( Ennestään pehmeä, lanattu tie olikin nyt osittain puuroa. Kivet olivat kuin rusinat keitossa! Jos nimittäin ei satu pitämään rusinoista. Itse kyllä pidän rusinoista, mutta kivistä en, varsinkin jos niitä on kengässä tai vaikkapa sapessa. Sappikivet eivät kuulemma ole kivoja! Kengässä mulla niitä on ollut, eikä ne tunnu kivalta, jos nimittäin jalka sattuu olemaan siinä kengässä samanaikaisesti. :confused: Ei hemmetti mitä minä sekoilen...
kon-ciocc
23.05.2004, 20.48
Tarkennan, ettei mulla sentään sappikiviä kengässä ole ollut, vaan ihan niitä tavallisia, joita sorateillä ja -montuissa näkee...
Ovat menneet viime viikkoina nuo sunnuntait silleen, että oon ollut muualla ajamassa tai reissussa, niin en ole ehtinyt mukaan (ja ajan monesti pitkää lenkkiä lauantaisin). Tämän viikon sunnuntaista en osaa vielä sanoa. Pitää palata astialle.
Asun Kuopiossa Särkiniemessä. Yliopiston ohi on Kuopiossa nykyisin hankala ajaa, kun siellä on möyritty tietyömaata millon mistäkin kohtaa, mutta ajotielle poikkeamalla pääsee ohi.
Lyytinen
24.05.2004, 14.47
Eipä tuolla kesportissa ainakaan tänää sattunut silmään kun ne hyllyssä olovat nauhoilla varustetut sikahintaset kengät :mad:
Mutta eipä tässä hätiä mitiä, torstaina menen varmaan Joensuuhun ja sieltä ois tarkotuksena palata uudet kengät kainalossa ;)
Ennusteitten perusteella näyttäs tulovan hyvä keli Sunnuntaiks :D Kun ois sen verran lämmin et tarkenis lyhythihasessa ja -lahkeisissa smile.gif
hannupulkkinen
25.05.2004, 02.38
Jos sunnuntaina mennään vähän isommalla porukalla niin varmaan kannattaisi kerrata nämä:
http://www.fillari-lehti.fi/cch/ryhmassa.htm
Toivottavasti tosiaan päästään lyhyissä liikkeelle.
Lyytinen
25.05.2004, 13.51
Todella hyvä saitti...varsinkin minunlaiselle yksinäiselle sudelle, joka ei oo ajanu ryhmässä, kun nämä muutamat kerrat teidän kanssa :D
Moneltako sitä ollaan sunnuntaina lähdössä ja minkälaista pituutta on ollu suunnitelmissa :confused:
Minulle on ihan sama (kesäloma) :D :D
Jos kaikilla on kerta kilipapyörät kuosissa nii ois mukava vetästä piiitkä lenkki smile.gif
hannupulkkinen
29.05.2004, 12.54
Olisiko puoleltapäiviltä mitään kun tänään joillakin on noita ylioppilasjuhlia ja muita bibbaloita?
[ 29.05.2004, 15:09: Viestiä muokkasi: hannupulkkinen ]
kon-ciocc
29.05.2004, 22.35
Voidaan omasta puolestani lähteä vaikka klo. 10.00, mutta epäilen sääoloja kehnoiksi! Katellaan vielä aamulla ja toivotaan, että olen jälleen väärässä! Toivottavasti myös Esko on laittanut ajopelinsä kuntoon. Onhan se 'kevyempi' ajettava tuo maantiennielijä kuin ne 'tavalliset' polkupyörät!
hannupulkkinen
29.05.2004, 22.42
No ei kympältä. En herää ajoissa. Ajetaan sadetta pakoon. Jos lähtiessä sataa se on ongelma, mutta jos ei niin sadetta voi kierrellä.
Kolmena päivänä on Esterin pitänyt itkeä ennusteen mukaan, mutta olen joka kerata viiskybää saanut kasaan. Tänään yritin Puijolle, mutta Päivärannassa alkoi pisaroida. Kuitenkin sain ajaa lentoaseman kautta kotiin kastumatta.
[ 29.05.2004, 22:53: Viestiä muokkasi: hannupulkkinen ]
kon-ciocc
29.05.2004, 22.58
Okay! 12.00 sopii hyvin, voin siis ottaa vielä yhdet! ;)
hannupulkkinen
29.05.2004, 23.54
Originally posted by kon-ciocc:
Okay! 12.00 sopii hyvin, voin siis ottaa vielä yhdet! ;) Yksistä ei ole mihinkään - ota kahdet ;)
kon-ciocc
30.05.2004, 09.31
Sadetta ma kuuntelen, joka yltyy vaan!
Ohi menneen lenkin, silmissäin nähdä ma saan!
Satoihan eilenkin, ja sitä ennenkin ja sataa varmaan huomennakin...
Muistaako joku, lauloiko sellainen tunnettu kitaristi/laulaja , kuin Jose Feliciano tämän ks. kappaleen? Vastaan itse että ei! Mutta kuka? Tai kuka käännösversion? - muutin hieman sanoja, mutta tiedätte kappaleen! -
Lyytinen
30.05.2004, 09.57
Minun pitää taas NÖSSÖILLÄ ja päästää teidät kolmistaan lenkille :( Ei oikein oo ny iskussaan ja kaiken lisäks meille tulee tossa vieraita niin pitää niitä vahtia ;) :D
Minä oon varmaan koko ens viikon reissussa nii en pääse ajamaan, tai korkeintaan lauantai-iltana tai sunnuntaina smile.gif
hannupulkkinen
30.05.2004, 10.15
Rain
by Jose Feliciano
Album : And The Sun Will Shine,
Light My Fire
Listen to the pouring rain
Listen to it pour,
And with every drop of rain
You know I love you more
Let it rain all night long,
Let my love for you go strong,
As long as we're together
Who cares about the weather?
Listen to the falling rain,
Listen to it fall,
And with every drop of rain,
I can hear you call,
Call my name right out loud,
I can here above the clouds
And I'm here among the puddles,
You and I together huddle.
Listen to it fall.
It's raining,
It's pouring,
The old man is snoring,
Went to bad
And bumped his head,
He couldn't get up in the morning,
listen to the rain
Jose lauloin näin, mutta nyt alkaa aurinko paistaa ja tiet kuivuvat joten me lauletaan aurinkolauluja kello 12 tai sitten kun tiet ovat kuivia. Jose sanoo, että sataa ja vanha mies kuorsaa, mutta ei me vielä niin vanhoja olla.
kon-ciocc
30.05.2004, 10.44
Kiitos Hannu! 'Ajoin' takaa kappaletta, jonka suomenkielinen nimi on ' Öisin vain valvon', Johnny Liebkindin esittämänä. Alkuperäinen nimi Tossing and turning, esittäjä Buddies.
Mutta nyt näyttää pilvet repeilevän, joten kahdeltatoista ainakin yritetään!
hannupulkkinen
30.05.2004, 10.50
Joko Esko on heränyt ja pumpannut pyöränsä kumit? smile.gif
kon-ciocc
30.05.2004, 11.08
Esko lupasi tulla. Sanoin samalla että jos satelee, niin voidaanhan sauvakävellä tai esim. nousta hyppyrimäen portaita jne. Tulen autolla Siiliin ja otan kävelykamppeet mukaan.
kon-ciocc
30.05.2004, 19.12
En olisi vielä aamulla uskonut, kuinka hyvä sää päivällä olis! 4h 55min. eikä tullut todistettavasti pisaraakaan taivaalta! Satanen kuitenkin rikki, mutta kunto on kyllä liian huono tällaisille lenkeille! Keskisyke jäi 124 johtuen alkuosan lukuisista tauoista. Hannulle kiitos vetoavusta, jota ilman en olisi selvinnyt autolle asti iltaan mennessä! Hieno lenkki kaiken kaikkiaan, harmi vain, että puolet vaki- porukasta oli poissa! :(
hannupulkkinen
30.05.2004, 20.52
Kiitti Kari itsellesi. Nyt voit kuvitella miltä minusta pitkät lenkit tuntuivat vielä viime vuonna smile.gif
Kyllä minäkin olen väsy, kun koko länsiranta oli vastatuulta, mutta hyvä näin.
Jalkoja meinaa vähän kramppailla, mutta kai sitä yön saa nukuttua.
Esko ja Simo mukaan vaan ensikerralla ja Ändig myös.
Moikka. Hyvät lenkit ollu teillä. Kävin vanhempieni luona Outokummussa (pyörällä), niin ei tänä viikonloppuna kerennyt teijjän kanssa ajamaan. Ihan mukavaa oli ja tuli ajettua >250km pe-su. Ens viikonloppuna on sitten Pirkka, johon meen itteeni kiduttamaan.
hannupulkkinen
31.05.2004, 00.08
Minäkin lähden luultavasti sen lyhyemmän Pirkan.
Ainakin katsomaan smile.gif Jos voi ajaa lyhyissä niin lähden mukaan.
Jepjepjepjepjep! Taitaapi tuo sääkin lupailla hyvää Tampereelle sunnuntaiksi. Lämpöasteita ainakin on. Taidan odotella vielä huomiseen ja alkaa sitten varailla lippuja V(armasti)R(aiteiltaan)-puljusta.
http://www.fmi.fi/saa/paikalli.html?neito=3&kunta=Tampere¶m=T
hannupulkkinen
04.06.2004, 22.35
Pirkka meni puihin. Ei sovi paremman puoliskon aikatauluihin. Oliko kukaan lähdössä huomenna puoleltapäivin jollekin satasen satsille + - 10% ;)
Pitää ensin tehdä puutarhatyötä vaimolle.
Tänään oli viikon eka lenkki kun säästelin sinne Pirkkaan. Oli kuitenkin kiva ajella lyhyissä.
Siis kello 12-13 ja sopiva 3,5 tuntia.
[ 05.06.2004, 00:42: Viestiä muokkasi: hannupulkkinen ]
hannupulkkinen
05.06.2004, 18.06
Nyt oltiin suihkuseurapiirejä. Hamulassa alkoi sataa ja Harjamäessä sitten tuli kuin huonosta suihkusta.
Muuten hyvä lenkki.
Huomenna Tampereelle, mutta Pirkkaan en ehdi.
Sitten Toskanaan ja kahden viikon kuluttua olen taas yhteislenkillä. Toivottavasti silloin on kuumaa ja kuivaa.
Nyt oli lämmintä ja kosteaa kuin vanhalla piialla kuulemma. Siis vanhanpiiankeli :D
kon-ciocc
05.06.2004, 22.30
Olis kuitenkin kannattanut Hannun lähteä Alapitkän kautta. Sillä tie oli täysin kuiva n. kilometri Kinnulanlahdesta, eikä kuurot olisi kastelleet Siilinjärvelle mennessä. Tie on luultavasti ollut märkä Aappolasta eteenpäin, mutta olishan säästynyt ainakin ' suihkusta '! :D Alkaa pikkuhiljaa ajotuntuma löytyä, mutta kuntoahan se ei vielä miksikään muuta! Pitää vain yrittää pinnistellä muiden mukana.
Esko, joko sait maantiefillarisi ajokuntoon?
Ajelin Pirkan sunnuntaina, pitkän matkan. Meni ihan hyvin, mitä nyt tuuli, sade ja ajottainen yksinajo vähän madalsivat tunnelmia. Hyvä keikka, enkä oikeestaan bonkannut, vaikka ensikertalainen olinkin. Mukava tapahtuma. Aikaa meni noin 7,5h.
Siinä välillä 110-160km, kun reisien ja selän jomotukset hävisivät, tuntui peräti hyvältä...
kon-ciocc
19.06.2004, 09.12
Tulen,jos nyt sateen sekaan vain mahtuu.
hannupulkkinen
19.06.2004, 11.03
Myöhästytettäisikö tunnilla. Jos lämpenis ja meni uni vähän pitkäksi.
hannupulkkinen
19.06.2004, 13.16
Kukaan lähdössä kello 11 ainakin parituntiselle tänään? Mie menen muistomerkiltä myötätuuleen. smile.gif
hannupulkkinen
19.06.2004, 17.41
90 kybää meni rikki. Kiitos Kari. Kovin pieneksi näyttää tämä meidän lenkkiporukka vain kuihtuvan.
Huominen taitaa mennä palautteluksi.
kon-ciocc
19.06.2004, 19.49
Kiitos vain Sinulle Hannu! Sait minutkin liikkeelle ja olihan se taas positiivinen ajanjakso tässä 'tasapaksussa' työläisen elämässä! Niin, en osaa sanoa mikä meidän yhteislenkkien suosiota on latistanut. :( Toivottavasti se on ohimenevä ajanjakso ja saadaan taas 'remmi' kokoon!
Viritellään sitä Pielisen ympäriajoa sinne Heinäkuun loppuun. ;) Kaikki asiasta kiinnostuneet mukaan!
hannupulkkinen
19.06.2004, 20.58
Viritellään sitä Pielisen ympäriajoa sinne Heinäkuun loppuun. ;) Kaikki asiasta kiinnostuneet mukaan! Niinettä olisi tarkoitus kiertää Pielinen heinäkuun viimeisellä viikolla. 3 päivää meni viimekerralla noin 10 vuotta sitten. Matkaa on meko tasan 400 kilometriä reitilla Siilinjärvi-Nurmes-Lieksa-Joensuu- Siilinjärvi.
Viimeksi kierreltiin kahteen Pekkaan vaikka Pekkaa ei ollutkaan mukana. Nyt voisi autollinen lähteä. Voisihan siihen jonkun ylimääräisenkin lenkin keksiä että saataisiin puolitonnia kasaan.
Voisi ajaa vaikka mennessä Varpaisjärven ja Rautavaaran kautta ja tullessa Jojensuusta Karvion kanavan ja Heinäveden kautta. Lisäisi matkaa sen verran, että voisi lähes 500 täyttyä ja saisi ajaa vähän rauhallisempia teitä.
Esko Luostarinen
20.06.2004, 20.42
Pielisen pyöräytys kiinnostaa, jos vauhti pysyy rauhallisena ja majoitus saadaan toimimaan kohtuu hintaan. Hannu ajoi vastaan kasurilassa niin kovaa vauhtia ettei meinannu tuntea.
hannupulkkinen
20.06.2004, 21.03
Joo ja lähdin perään, mutta ketjut katkesivat.
Paas nyt se kilpurisi kuntoon, että ehdit harjoitella ennen Pielisen kiertoa :D
Missä ne yöpymiset olisivat? Mikä ajorytmi/pvä olisi, 100-200-200km, olosuhteet huomioon ottaen?
hannupulkkinen
21.06.2004, 00.45
Kaikki on vielä avoinna. Kai sitä kahden lakanan välissä kuitenkin voitaisiin nukkua. Päivätaipaleiksi tulisi 150-180 kilometriä. Ekayö Nurmeksen kieppeillä, tokayö lähellä Joensuuta ja kolmas sitten taas kotona. Jos joku saataisiin ajamaan huoltoautoa niin hyvä olisi. Yöpymiskuluja tulisi varmaan siinä satasen nurkilla jos huoltoautonkuljettajan yöpymiset maksesettaisiin kimpassa ja huoltoauton polttoaineet.
Jos nyt porukka löytyy niin voisi varata vaikka mökin Nurmeksen ja Joensuun takaa niin tulisi yöpyminenkin halvemmaksi.
Lyytinen
23.06.2004, 20.32
Terve poijjaat taas vähästä aikaa :D
Oon ollu pikkisen pimennossa reissujen takia :(
Kuulostaa oikeen mukavalta tuo pielisen reissu, onko suunnitelmia mille päiville se osuisi???
Oon kiinnostunut lähtemään jos olen täällä suunnalla, kun se taas tuo tenon-lohi rupeaa polttelemaan nii sitä ei tiedä missee päen sitä heenäkuun loppupuoliskolla olen :D :D
hannupulkkinen
26.06.2004, 17.19
Terve vaan Simo. Huomenna reilu satanen noin puoleltapäivin jos ei sada. Jos on uhka niin kierrellään sadepilviä.
Sen Pielisenkierron voisi tehdä niin, että heinäkuun viimeisenä torstaina lähtisi ja lauantaina tulisi niin ei tarvitsisi mennä ihan rättinä sitten töihin.
Huomenna ajattelin puolenpäivän kieppeissä pyöränselkään kavuta ja merkeiltä voisi lähteä.
kon-ciocc
27.06.2004, 07.12
Tulossa ollaan, kun ollaan elossa!
hannupulkkinen
27.06.2004, 19.46
Kiitos lenkistä. Katselin kartasta sitä Savulahdentietä. Nelisen kilometriä oikealle niin olisimme olleen Vehmersalmella.
Kaikkiaan kertyi 115 kilometriä.
Polvet vähän kärähtivät.
kon-ciocc
27.06.2004, 19.57
Joo olis pitänyt laittaa minunkin aurinkosuojaa, sillä molemmat käsivarret paloivat! Muuten kiva lenkki, eikä energiatkaan päässet loppumaan, kiitos Hannun Lauantai-makkara siivujen! Viikon kuluttua Kallaveden ympäri? ;)
Esko Luostarinen
27.06.2004, 22.51
Sopiva lenkki minulle ei olisi jaksanut pitempää,
käsivarret paloi, ensiviikolla jatketaan :cool: .
Lyytinen
29.06.2004, 16.33
Mulla oli tietokoneen kanssa ongelmia ja en päässyt lukemaan foorumia :( Mutta nyt ongelmat on mennyttä elämää ja oon taas ajan tasalla lenkeistä smile.gif
Toivottavasti oon viikonlopuks parantunu, pukkas tässä flunssaa päälle ja ei oikein voimia löydy :( Mutta äetin lämmin mustaviinimarjamehu tekee ihmeitä ja uskosin olevani lenkki kunnossa muutaman päevän päästä :D ;)
hannupulkkinen
02.07.2004, 15.39
Mentäistkö huomenna lauantaina pitkälle kun minä en voi sunnuntaina ajaa pitkää. Menen ma ja ti reisssulle Rautalammille pyörällä ja su pitäisi palautella, että jaksaisi sitten ajaa.
Ketkäs nyt sitten sitä Pielistä lähtisivät kiertämään? Yksi mahdollisuus olisi vuokrata matkailuauto, jos sellaisen jostain saa. Silloin ei tarvitsisi etukäteen päättää missä yöpyy. Tulisi varmaan edullisemmaksiskin kuin hotellissa koisiminen.
Lyytinen
02.07.2004, 17.15
Moneltako ollaan huomenna lähössä ja mistä ja minne päen???
Minulta ainakin ropisee pisteitä siihen ympäriajoon, kunhan vaan saahaan ne yöpymis jms. pulmat ratkottua ;) Oiskos ihan mahoton ajatus majottua teltassa, minä ainakin "ihan mielelläni" voisin pari yötä viettää "taivasalla" ;) Säästys nekin rahat johonkin "järkevämpään", nämä opiskelijan tulot kun ei päätä huimaa nii sitä mielellään säästää kaikessa missä voi... :D
Suunnitellaan pojat suunnitellaan :D ...
kon-ciocc
02.07.2004, 17.43
Jos tuutte Lauantaina Sinistätietä Pielaveden suuntaan, niin voidaan ajaa vaikka Pohjois- Kallaveden reitti. Varpasmaan kautta teille kertyy hyvinkin 150km! Lähen tästä ajelemaan, enkä ole siis netin ulottuvilla lähimmän vrk. aikana. Mut soitellaan!
Lyytinen
02.07.2004, 21.31
Minun pitää valitettavasti jäädä vielä huomenna itteeni parantamaan, kävin äsken pikku lenkin kokeilemassa ja tuntu niin tukkoselta ja "pahalta" polkee :(
Toivottavasti teille tulee hyvä lenkki :D
Minä yrittelen parannella itteeni smile.gif
hannupulkkinen
02.07.2004, 21.51
Esko. Kymmeneltä merkiltä? Voidaanhan me tulla Pulkonkoskelta Kinnulanlahteen niin ei tarvitse aivan niin pitkään ajaa.
Esko Luostarinen
03.07.2004, 00.13
Yritän herätä ajoissa,sää ennuste on luvannu sadetta huomiseksi, katsotaan keliä aamulla smile.gif .
kon-ciocc
03.07.2004, 19.58
150,320km! Arvaus illalla, mutta silti aika hyvin! :D Eskolla 149 + 1= 150km, Hannulla 153km? Eipä juuri paremmin olisi voinut ennakkoon kuvitella menevän kelinkin puolesta! smile.gif Sadepilvet väistelivät minkä ehtivät, paitsi Kuopiossa mitä nyt hieman hötkyiltiin ja satiin hiukkasen vettä niskaan! Harmi kun ei Simo 'jaksanut' mukaan, olisi vetovuoroja varmaan järjestynyt Sinullekin! ;) Se telttamajoitus ei niin mahdottomasti houkuttele, mutta jos me saadaan vuokrattua matkailu-auto tai - perävaunu, niin saatais kuluja pienemmäksi. Vedetään pitkäätikkua siitä, kuka kiskoo sen perävaunun aina seuraavalle levähdyspaikalle! :D
Eikö kannattais laittaa aina illalla tiehen merkki ja mennä autolla kotiin nukkumaan. Sitten aamulla ajais autolla takasin ja alottas merkin kohalta polkemaan. :D
hannupulkkinen
03.07.2004, 23.10
Joo kiitos lenkistä. Yllätys, että en ole aivan poikki. Tosi hyvä fiilis. Seuraavalla kerralla pitää kyllä juoda enemmän. 153,5 kilometriä oli tarkka matka.
Toi YT:n eritys voisi olla ihan harkittava juttu, mutta senhän takia sita maailmalla ollaan, että kotona on sitten palattua kivempaa.
Lyytinen
04.07.2004, 11.54
Minkälaisella keskarilla te ajelitte eilispäevän lenkin :confused:
Oisko kellään halua/aikomusta alkuviikosta lähtee lenkille???
Jos ei pikkuhiljaa rupea mulla röörit aukeamaan nii pitää rueta jo jotai "doupinkia" ottamaan :D
hannupulkkinen
04.07.2004, 13.27
Minun keskari näytti 26 km/h eli ei mittään kovin hoppua. Keskipulssi oli 123, mutta siinä taitaa olla tauot mukana.
Jos ei flunssa parane niin sitten liäkäriin ja sassiin Simo.
Lyytinen
05.07.2004, 11.05
Kyllä minä alan olla jo voiton puolella flunssasta -> eilen pysty tekemään punttia iliman mitään "oireita" ja tukkosuutta... Nyt vaan kun saa "pään" tyhjennettyä limastan, niin on sitten voitto kotona :D
Näytti tahko mtb:n voittaja aika rätiltä 7 tunnin poljennan jälkeen, hatunnoston arvoinen suoritus :cool: , mullakin oli vähä suunnitelmissa lähtee ajamaan 25 tai 45 , mutta tämä flunssa sotki pikkasen ajatuksia :(
hannupulkkinen
10.07.2004, 02.48
Minä olisin menossa sunnuntaina kymmenen maissa.
Lyytinen
10.07.2004, 13.48
Minun pitää tuas passata viikonlopun lenkki...
Minä lähen huomenna golffaamaan tai siis mailapojaksi ja sunnuntaina lähdemme jossain vaihessa tenolle, mutta seurailen voorumia ja ilmottelen täällä jos liityn seuraan :D
kon-ciocc
10.07.2004, 20.07
Aamulla klo. 10.00 tienrakentajien muistomerkiltä! Yritän tulla mukaan, jos vain 'vammoiltani' pystyn! Simo ainakin tulee??? Esko ja Hannu ovat varmasti mukana! Mulle piisaa satanen, mutta katellaan sit tarkemmin!
kon-ciocc
10.07.2004, 20.10
Hitsi! Oli taas sivu vaihtunu, niin eleilin 'menneisyydessä'! Eli siis ilman Simoa, mutta muitakin mahtuu mukaan!
kon-ciocc
10.07.2004, 21.55
Joo, aamulla sataa, joten ajellaan iltapäivällä mikäli silloinkaan! :(
hannupulkkinen
10.07.2004, 22.38
No mikä kaukokatse se Sinulla on :D
Ajetaan sitten kun on kuivaa ja sitähän on.
Itse olen valmis kello 10 ja silloin ei tietenkään sada. Varpanen voisi olla iha riittävä lenkki jos kävis Tahkolla kahvilla.
hannupulkkinen
11.07.2004, 09.19
Eikö sitä kymmeneltä koiteta. Pilvistä on mutta ei kylmää. Sadetakki vain takataskuun.
kon-ciocc
11.07.2004, 10.06
Minun on pakko laistaa tämän kipeytyneen lonkan takia! :( Mutta ajelkaa te se Varpasen lenkki kahdestaan. Voi muuten olla satamatta koko päivän, eikä tuulikaan ole liian kova. smile.gif Pitää viikolla käydä Terkkarissa, jos kivut eivät ala hellittämään. Mutta pelottaa se paksu piikki, jos ne tarjoaa sitä kortisoonia! Saiskohan sitä suun kautta? smile.gif
hannupulkkinen
11.07.2004, 16.15
No Varpaisjärven baarin kohmeloiset asiakkaat saivat nähdä kaksi komeaa pyöräilijää, jotka innokkaana suuntasivat kahvit juotuaan kohti Nilsiää. :cool: Satku tuli täyteen. Kumma kyllä jalat olivat voimattomammat kuin viimesunnuntain 150 kilometrisellä. Kiitoksia Eskolle seurasta.
[ 11.07.2004, 18:47: Viestiä muokkasi: hannupulkkinen ]
Esko Luostarinen
11.07.2004, 21.35
Ei kastuttu vaikka lähtiessä hieman tihkutti, oli hyvä ajella Hannun peesissä, Kemiran kaivostakin tuli käytyä katsomassa. Hyvä reissu kiitos Hannu :cool: .
kon-ciocc
16.07.2004, 23.04
Alkaa liikuntakyky hiljalleen palautua! smile.gif Mutta fillarin selkään en ole uskaltanut nousta. Täytyy sanoa, ettei näin surkeaa vuotta liikunnan kannalta ole ollut minulla, kuin sitten viimeks! Eli mitä vähemmän liikut, niin sitä vähemmän se sinua kiinnostaa. Ja keho sen varsinkin tiedostaa! Mutta pitää yrittää huomenna kavuta ratsun selkään ja ajaa ainakin 3,5 km hyvin rauhallisesti, ettei vain rasittuisi liikaa.
Sunnuntai on taas pakollinen lepopäivä!
kon-ciocc
17.07.2004, 08.48
Sunnuntai menee riparijuhlien merkeissä. Ehkä illalla ehtii pienen lenkin ajamaan. Luullakseni ensiviikko on sitten toistaiseksi viimeinen työviikko, ainakin joksikin aikaa. Sais vaan nuo hartian ja lantion kivut pois, niin mikäpä sitten on ajellessa ja varsinkin kun kelitkin paranevat! ;)
hannupulkkinen
17.07.2004, 13.43
Pärkkele, mulla on nyt vähän vakava juttu. Rakensin valokatoksen(27 neliömetriä) ja selkä kipeytyi niin, että on vaikeata edes kävellä.
Neljä päivää meni ihan susille. Tänään yritin nousta pyörän selkään ja pirusti sattui. Sisulla kuitenkin poljin 40 kilometriä ja ihan mukavaa oli jos ei vaihtanut yhtään asentoa.
Pitää mennä maanantaina arvauskeskukseen, jos ei ala kylmällä ja ibuprofeiinila asettumaan.
Sunnuntaina kai kuitenkin koitetaan yhteislenkkiä vai kuinka kun kuumaakin on luvattu.
En muuten ole koskaa ennen ajanut heinäkuussa pitkissä kuten tänään.
Esko Luostarinen
17.07.2004, 20.06
Aamulla klo 10 tienrakentajien muistomerkillä,tuumataan reitti sitten ;)
hannupulkkinen
17.07.2004, 22.48
Ei taida selkä kestää. Jos kestää niin tulen.
On ollut niin kipeä, että ei voi istua. :mad:
kon-ciocc
18.07.2004, 08.55
Ei kait vuan Simo ole hukkunut sinne Tenojokeen? :confused: Ei ole miehestä kuulunut pihaustakaan!
Harmittaa, kun ei pääse baanalle, tosin eilinen pikkupyrähdys jo aiheutti alaselän, lähes halvaantumisen oloisen tilan. Eikä niskojen- ja hartioiden kolotuksetkaan lieventyneet ollenkaan!
Hmmm... mitähän vielä valittais? :rolleyes:
hannupulkkinen
18.07.2004, 11.17
Koitappas Kari laskea satulaa sentillä. Sulla on ohjaustanko niin alhaalla.
Olen koko aamun jumpannut. Selän kipu vähän helpottaa. Jännää kun voi seistä ja maata, mutta ei istua. :mad:
Alkaakohan luonto panna hanttin yli 50-vuotiaan maantiepyöräilylle. :cool: Pahin juttu taitaa olla se, että ei tule käytyä kuntosalilla ja venyttely jää vähiin. Molempia pitäisi kai lisätä kun ikää kertyy.
No kyllä Kari tästä vielä selvitään.
redface.gif
Esko Luostarinen
18.07.2004, 20.00
Wehmerin lenkki tuli kierrettyä, ensimmäinen kerta tänä kesä ja muurinpohjaletut Puutossalmella maistui hyvältä smile.gif .
hannupulkkinen
18.07.2004, 20.46
Sain minäkin itseni liikkeelle. 83 kilsaa kasaantui. Selkä on kyllä kipeä. Täytyy laittaa illalla lisää akuneuloja ja neula päähän niin kyllä se siitä.
kon-ciocc
18.07.2004, 20.51
Himputti! Jäin 57km:iin! Keli oli tosi upea, eikä paikatkaan pahemmin ratkeilleet! Lupaa hyvää tulevalle viikolle!Ja onhan kesää vielä jäljellä...
hannupulkkinen
18.07.2004, 20.59
Laskitko Kari satulaa? Minä laskin sentillä ja heti oli parempi pyörittää. Mittasin viimevuoden pyörän ja sen satula oli tosiaan sentin alempana kuin tässä toisessa. Ei sattunut niin kovasti selkään ja asentoa oli helpompi vaihtaa satulalla eteen ja taakse.
Kävin mittaamassa satulan korkeuden kekiön keskeltä satulan pintaan. Yllätys: nyt se on täsmälleen sillä kokeudella mitä: http://www.wrenchscience.com/WS1/Secure/Fitting/Height.asp suosittaa eli Your Recommended Saddle Height is :: 75.94cm
kon-ciocc
18.07.2004, 22.03
En ehtinyt laskemaan, mutta pyrin ajamaan välillä etu-satula painoitteisesti. Satula pitäisi vaihtaa paremmin 'istuvaksi'! Lisäksi klossit ovat jääneet testiasentoon eli tällä kertaa liian paljon päkiän suuntaan ja kannat jopa sisäänpäin. Joten vähäisten ajelujen myötä ovat säädötkin jääneet tekemättä!
Lyytinen
20.07.2004, 02.31
Voe kuule Kari, tällästä vesipetoa kun minä ei mitkään tenon tyrskyt upota eikä edes jäämeri (16.7 pykeijassa korkkasin jäämeren "kylmyyden") :D
Millonka sitä oltas seuraavan kerran painumassa tien päälle :confused:
kon-ciocc
20.07.2004, 19.08
Huh! Minä jo pelekäsin pahinta! :eek:
Jo tok viikonloppuna ajetaan! Mulle passaa vaikka molemmat päivät!
Se Pielisen ympyräajo! Entäpä tämmönen? Ajetaan autolla ( autoilla ) rantaan ja kierretään järvi ( mausteitten kera! ) Ja sitten vaan kotio!
Mausteet = ruokailu, ehkä pieni lisälenkki, sauna,uinti yms. Ellei siitä kolmen päivän reissusta tule valmista.
hannupulkkinen
20.07.2004, 23.06
Se on noin parisaata ympäri se Pielinen. En ole ollenkaan varma kestääkö minun selkäni niin pitkää yhtämittaista ajoa. Olisihan se kiva olla jossakin yötä siellä rantsussa.
Ensi viikonloppuna olen Tämpesterissä.
Lyytinen
21.07.2004, 18.24
Oisko viikonlopun lenkki/lenkit ajella illalla???
Minulla alkaa huomenna urakkajobi (maalaushomma varpasjärventiellä) ja en oikein aamusin joova lähtemään kun varpasjärvelle päen, tietysti jos haluatte lähtee aamusin sinne päen niin se soppii maeniosti :D
Millekkäs päevälle Kari suunnittelit sitä yhen päevän touria :confused: Eekös siihen varattas koko vuorokaus aekoo nii ajeltas hissukseen ja välillä vennääteltäs Hannun selekä kuntoon :D
Mulle kävis torstae parraiten, mitenkäs muut???
kon-ciocc
21.07.2004, 19.14
Ilta-ajoihin ei varmaankaan kannata suunnitella enää kovin pitkiä lenkkejä. Itseasiassa varsinkin sunnuntai aamu on yleensä aika hiljainen noin niinku autoliikenteen kannalta ajatellen. Vielä muutama vuosi sitten lähettiin aamuisin klo. 8-9 taipaleelle. Oli puolilta päivin jo satanen takana, eikä nukkumaan menosta ollut tietoakaan! Mutta kuulostellaan mitä mieltä toiset ovat.
Olen jo seuraavan viikon lomalla, joten kaikki päivät sopivat. Voidaan ajaa koko vuorokausi, tosin silloin voidaan lähteä fillareilla jo täältä! :D
Lyytinen
21.07.2004, 23.40
Minä yritän painaa hommia tukka putkella (niinkuin putkimiehet :D ) aamusta iltaan niin hyvän lykyn piäsen sunnuntaina pitkälle lenkille...
Joo pielinen ympäri vuorokaudessa, ruvetaanko sitä sankaritekoja ihan enemmänkin harrastamaan :D
Miltäs tällänen kuullostaisi, että tehtäs vaan ensviikolla normaalia pidempi lenkki (200-300km) :confused:
Onhan sitä vettä täälläkin päin kierreltäväksi...
kon-ciocc
22.07.2004, 18.25
Kannatetaan! Juurusvesi-Etelä&Pohjois-Kallavesi? Mahtuu varmaan 200-300km haarukkaan? Mut toisaalta tekis mieli ajaa välillä uusia reittejä. On jo sen verran usein ajettu ks. tiet. Mutta silti hyvä ajatus, vai mitä pojat? smile.gif
Lyytinen
22.07.2004, 21.17
Vähän taas nolottaa todeta että minun ajot on todennäköisesti ainakin tältä viikolta ajettu. :( Sen verta hidasta tuo maalaminen ja varsinkin sen vanhan ja "hilseilevän" maalin pois "rapsuttaminen"...
Minä saan huomenna tietää mikä päivä minulle ens viikolla sopisi parhaiten sitä piittkäää lenkkiä varten...
Lyytinen
23.07.2004, 23.28
Minua puri pari viikkoa sitten golfius maximus-kärpänen (golf-kärpänen) ja nyt onkin oltu "kuumeessa" pari viikoa ja ensi viikolla ois tarkotus olla golf-kurssilla, mutta sen tarkkaa aikataulua en vielä tänään saanut tietooni ja siksipä minun/teidän pitää jo rueta valmistautumaan lenkkeihin ilman minua...
Todennäköisesti se on osaksi viikonloppuna, mutta ilmoottelen täällä sitten kun saan varmistuksen asiasta.
Esko Luostarinen
25.07.2004, 21.01
Reilu satanen tuli ajettua Pielaveden suunnalle. Käytiin Karin kanssa Korkeakoskella kahvilla. Tuovilanlahdesta Pulkonkosken tiehaaraan on laitettu uusi asvaltti viime kerran jälkeen ( viime kerrasta on noin pari vuotta)oli hyvä ajella hiljaista kylätietä smile.gif . Ensi viikolla voitais ajaa pitempi lenkki jos työt ja sää sallii :cool: .
kon-ciocc
25.07.2004, 22.15
Jep keskiviikko-torstai näyttää näillä näkymin ihan hyvälle sään puolesta. Pitää sitä reitti katella alkuviikosta tarkemmin. Mahdollisuuksia on useita, toinen toistaan houkuttelevampia! smile.gif Toivottavasti Hannu on saanut selkänsä kuntoon. Esko viet sen fillarisi huoltoon! ;)
Lyytinen
25.07.2004, 22.29
Mulle kävis alkavalla viikolla ainoastaan torstai, mitenkäs muitten suunnitelmat :confused: , muuten on koko viikko täyteen buukattu!
Eilen tuli tollanen nopee pyrähdys (36km 30.8 km/h keskarilla), ajelin 9 tunnin maalauksen jälkeen kotia ja uni maistu sen jälkeen aika makialta. smile.gif
hannupulkkinen
25.07.2004, 22.49
Valitettavasti on niin, että minusta ei ole pitkän matkan ajajaksi. Selkä ei kestä.
Tänään ajoin satasen ja nyt en voi istua ollenkaan.
Ottaa päähän, mutta minkäs teet.
Iloinen asia on se, että 3000 tuli täyteen kuukautta aikaisemmin kuin viime vuonna.
Jospa tuon selän saisi kuntoon vielä joskus niin sitten olisi urotekojen vuoro.
Lyytinen
26.07.2004, 23.21
Nyt Hannu-setä ottaa raahallisesti ja laettaapi selän kontikseen kerralla, ettei tarvinne ennee ens "ikuna" potea samoja vaevoja.
3000 :eek: ja tässä vaiheessa :eek: sinähä oot polokenna yötäpäevää :D Kunnia sille, jolle kunnia kuuluu...Hatun noston arvosta meeninkiä...
Perhana tänään iski maalauspaekalle sade ja minun pitää kyllä varmaan torstai maalailla että minä ees ennen lumia saan ne kaikki 250 neliöö maalattua... :(
hannupulkkinen
27.07.2004, 10.46
Mitenkäs olisi kun nyt tämä Pielinen näyttää kuivuvan kasaan, että mentäisiin lauantaina tai sunnuntaina Kallaveden ympäri. Jonain Eokuun viikonloppuna voitaisiin mennä vaikka Vuokattiin ajelemaan kaksi keraa satanen.
Kallaveden ympäri mielestäni tarkoittaa Pohjois-Kallavettä ja Vehmerinlenkkiä yhdessä, joka laskujeni mukaan tekee noin 160 kilometriä.
Jos pidetään pieni tauko tunnissa ja minä venyttelen hyvin voisi selkäni kestää tuon.
kon-ciocc
30.07.2004, 09.31
Originally posted by hannupulkkinen:
Mitenkäs olisi kun nyt tämä Pielinen näyttää kuivuvan kasaan, Osuva ilmaus tämän viikon tapahtumille! :D
Mutta lauantai näyttäis ihan hyvälle! Lähetään aamulla hyvissä ajoin. Olisko klo. 9.00 OK?
hannupulkkinen
30.07.2004, 19.21
Joo lähdetään vain kello 9. Muutetaan lähtöpaikkaa kun näyttävät nämä kivet olevan nykyisin pystypaarina. :D
Lähdetään parkkipaikalta niiden takaa ;)
Jos ei sada.
Olin Pohjanmaalla käymässä ja siellä ei satanut, mutta olen tehnyt tällä viikolla vain yhden lenkin, että levännyt siis olen, joten kaippa tollasen pikkulenkin jaksaa. :rolleyes:
kon-ciocc
31.07.2004, 09.33
Luovutan! :( Lähenkin autolla ( katto ja lämmityslaite smile.gif ) ajelemaan, niin ei tule flunssa! ;) Tiistai näyttää poutaiselta vielä tällä hetkellä, mutta Maanantaina sekin tilanne on varmasti toinen! :D
Joo tosiaan, ajelkaa ilman minua tämä viikonloppu.
hannupulkkinen
31.07.2004, 19.55
No kun muita ei kuulunut niin kiersin yksin puoli Kallavettä. 4.30 meni aikaa ja matkaa tuli 120 km.
Ensi viikonloppuna sitten ajetaan pitkään ja hartaasti ja kukaan ei luistele mihinkään vaikka tulisi ämmiä taivaalta äkeet selässä. :D
Esko Luostarinen
02.08.2004, 22.09
Lauantaina olin töissä, tulevana lauantaina en voi lähteä on saatettava eno viimeiselle matkalle.
hannupulkkinen
02.08.2004, 22.28
Sunnuntai sopii minulle hyvin. Perjantaina pidän vapaapäivän. Löytisikö lenkkiseuraa satkulle +-10%?
kon-ciocc
02.08.2004, 23.18
Jos vain seura kelpaa, eikä ilmaannu ylittämättömiä esteitä, niin menoksi!
hannupulkkinen
03.08.2004, 16.29
Joo! Mentäiskö ensin vähän autolla uusiin maisemiin. Sitten noustais uljatten ratsujemme selkään ja kierrettäis vaikka Nilakka tai Rikkavesi.
Vaikka yheksän maissa?
kon-ciocc
03.08.2004, 20.04
No niin, nyt tulee asiaa! SE mulla on ollut mielessä, viimeiset pari vuotta! Siis, että aivan uusiin maisemiin! Ilman muuta kiljuen mukaan! :D Mahtuu muuten kolmaskin pyörä mukaan ja jos Nilakalle suunnistetaan, niin voisin jäädä vaikka sille tielle! Tarkoitan siis, Pielavedelle.
hannupulkkinen
03.08.2004, 21.54
Kumpis kierretään? Jos haluat jäädä Pielavedelle niin silloin varmaan sitten Nilakka ja silloin mennään varmaan Sierralla Säviälle ja lähdetään siitä?
Sun autolla ei voida mennä kun minä en aio ajaa Säviältä Siiliin enää pöörällä. Onkohan siellä rannoilla kauppoja että saa ryypättävää kun taitaa tulla kuuma päivä.
Keltsin karrapaikan mukaan matka on 117 kilometriä. http://www.keltaisetsivut.fi/cgi-bin/gwi679/gSks/gwx/?todo=zoom&lan=fi&model=indexframe_map.gws&A=12345&t=7162823&b=6627623&l=3056900&r=3770500&address=&area=&corner1=216%2C78&corn er2=277%2C134&ms=&maptool=zoomin&is= (http://www.keltaisetsivut.fi/cgi-bin/gwi679/gSks/gwx/?todo=zoom&lan=fi&model=indexframe_map.gws&A=12345&t=7162823&b=6627623&l=3056900&r=3770500&address=&area=&corner1=216%2C78&corner2=277%2C134&ms=&maptool=zoomin&is=)
Paina hae reitti ja laita reitiksi Säviä Säviä ja välietapeiksi Karttula ja Keitele niin tulee kuva ja matka.
Rikkaveden ympäri Tuusniemeltä on 105 kilometriä, jos ei käy Juakoskella.
[ 03.08.2004, 21:12: Viestiä muokkasi: hannupulkkinen ]
kon-ciocc
03.08.2004, 22.59
Tämähän on kätevä työkalu reittisuunnitelmien teossa! smile.gif Nilakan reitti sopii parhaiten, ja saadaanhan siihen helposti lisäkilometrejä esim. lähtemällä Urkin pihasta. Sinun autolla pitää lähteä, jos minä ajelen sitten sinne Vaaraslahteen yöpuulle.
kon-ciocc
05.08.2004, 19.20
Oiskoon tuo aikaista olla meillä klo. 9.00?
Ollaan kaksipyöräisten päällä jo ennen kymmentä!
Ja jos kierretään järvi vastapäivään, niin kauppoja löytyy lenkin jälkimmäiseltä puoliskolta, tosin on niitä kyllä pitkin reittiä ihan kiitettävästi.
hannupulkkinen
05.08.2004, 20.16
Koetan. Vastapäivään olisi muutenkin hyvä koska väsyneenä ei tarvitsisi sitten ajaa isoa tietä Keiteleeltä Säviälle.
Kävin kolmekymppiä 22km keskarilla, ei ollut tippaakaan aljohaluja. Toivottavasti voimia löytyy huomiseksi.
hannupulkkinen
06.08.2004, 22.05
Niin, että käytiin Karin kanssa kiertämässä Nilakka. Säviältä startattiin. Hyvä keli ja hieno lenkki, mutta otti jostain syystä koville. Keltaisten sivujen karttamittarin mukaan piti olla 117 kilometriä, minun mittarini mukaan oli 115 kilsaa. Siinä oli vielä harharetki Keiteleellä.
Sunnuntaina riittäisi 80 kilsaa. Onko seuraa tiedossa?
Esko Luostarinen
07.08.2004, 20.11
Lähetään aamulla klo 9.00 jos ei sada.
hannupulkkinen
08.08.2004, 13.56
En ole aivan varma jaksanko jo yhdeksältä, mutta kymmeneltä varmaan.
hannupulkkinen
08.08.2004, 15.44
Kiitti taas. 3500 tuli täyteen tällä lenkillä.
Enää 1500 tavoitteeseen ja sitten pääsee tekemään muita lajeja. ;)
kon-ciocc
08.08.2004, 19.47
Vain kaks tonnia täynnä. :rolleyes: Pitää vain toivoa, ettei tällainen 'laiskuus' jää pysyväksi ilmiöksi! Vaihdoin tänään vanhan satulan ja olihan se parempi istua.
kon-ciocc
11.08.2004, 19.58
Siis istua, ei polkea! Sitä kun vaan haluasi vain istua ja nautiskella elämän hunajaisista tuotteista! Kun kattelee näytönsäästäjän kuvia MB SLR:n istuimista ja hallintalaitteista ja kun konepellin alla kehrää yli 500 hv. ,halpaa menovettä nauttiva kone, jonka käskeminen vaikkapa Pitkäänmäkeen ei aiheuttaisi hikikarpaloita otsalle, niin en ihmettele tätä ihmiskehon velttoutta! :D Mutta unohdetaan tosiasiat ja pyöräillään... ;)
kon-ciocc
21.08.2004, 19.07
Eiköhän ajeta huomenna taas sellainen kevyt satanen! Jos lähettäis vaikka klo. 11.00, paikka sama. Katellaan reittiä sitten paikan päällä. Ja Simo myös mukaan!
kon-ciocc
22.08.2004, 17.12
114km tuli ajeltua Eskon kanssa. Sää suosi, sillä ainoastaan tie oli paikoin märkä. Maantiepyöräilijöitä näytti olevan ihan kiitettävästti liikkeellä! Harmi, ettei me saatu 'jengiä' kokoon, mutta ehkä viikon kuluttua!
hannupulkkinen
22.08.2004, 22.08
Joo minäkin kävin satasen ja kerran vähän kastuin.
Ensi viikonloppuna sopii vain sunnuntai.
hannupulkkinen
28.08.2004, 13.48
Notta mennähänkö lenkiille ja koskas lähäretähän.
Eheroottasin yhtätoista ja noin sataasta.
kon-ciocc
28.08.2004, 21.22
Sopii! Toivottavasti ei vaan sada!
kon-ciocc
29.08.2004, 16.00
Ajaeltiin vaihteeksi taas Hannun kanssa vajaa satanen. Käynti Puijolla kruunasi muutenkin onnistuneen lenkin! On se vaan äkkiseltään turhan kova nousu! Ja kun pienin välityssuhde on ( pitäiskö sanoa isoin välityssuhde? ) 38/23, niin joutuu vääntämään turhan lujaa heti alkuhetkistä lähtien! :D Ylös kuitenkin päästiin, eikä Hannu ollut moksiskaan moisesta 'nyppylästä'!
hannupulkkinen
29.08.2004, 16.32
Ylös mentiin hitaasti ja alaskin, mutta ihmeen nopeasti maitohapot sitten loppulenkillä vähenivät jaloista. Viimeisellä kympillä tuli joku mopokaravaani takaa, noin kymmenen keski-ikäistä ja keskilihavaa miestä punaisissa haalareissa. Pitihän niitten kanssa vielä kilpaa kiskoa, mutta 10 minuuttia noin neljääkymppiä pappamopojen peesissä hyydytti minut, mutta näin taisi käydä mopoillekin kun hidastivat kolmeenkymppiin.
Hyvä lenkki. Kiitos Kari.
Edit: Pari tuntia lenkistä alkaa tuntua siltä, että pitkällämme oli pari kovaa tehopläjäystä. Nousu Puijolle ja sitten niitten mopojen perässä kaahailu ja taisi olla vielä se myötätuulivetokin sinne lentoasemalle aika korkeilla pulsseilla: olo on väsyneempi kuin normaalin viikonloppulenkin jälkeen ja on vähän nuhainen olo niinkuin minulla aina kun harjoitus menee maksimaalisen kestävyyden puole ;) lle.
Näitä vain pitäisi tehdä joka viikko kuten pitkiäkin tehdään niin kai maksimiharjoitteluunkin tottuisi ja keskinopeudet alkaisivat nousta. Mutta kun pitää keräillä niitä kilometrejä... ;)
[ 01.09.2004, 20:26: Viestiä muokkasi: hannupulkkinen ]
hannupulkkinen
01.09.2004, 21.29
Kävin tänään lentokenttä-Vuorelalenkin. Nuorehko pöljäläinen kaveri tuli takaa ja lähdin peesiin.
Vuorovedolla tultiin 33 kilometrin keskinopeutta 30 kilometriä. Taisi kyllä kaveri vetää enemmän kuin minä.
Lätiskö joku huomenna päivällä ajelemaan about 70 kilsaa?
On vapaapäivä.
[ 01.09.2004, 22:28: Viestiä muokkasi: hannupulkkinen ]
kon-ciocc
01.09.2004, 22.10
Ajeltiin sen samaisen kaverin kanssa Siilistä Pöljälle yhtämatkaa! Arvasin, että Hannuhan se oli peesiin liimautunut! Kävin itse Vuorelan TB:llä kääntymässä. Ilma oli kyllä tosi hieno! Toivottavasti tää Pöljän kaveri löytää näille sivuille, niin voidaan vaikka saada hänet porukkaan!
Mihin aikaan lähetään Hannu! Ja mitä lenkkiä ajattelit?
hannupulkkinen
01.09.2004, 23.24
Sää näyttäisi siltä, että joskus kello 11 pitäisi mennä. Nyt pitää mennä aika rauhallisesti kun meni taas hapoille. Ajettasko Varpanen?
[ 01.09.2004, 22:55: Viestiä muokkasi: hannupulkkinen ]
kon-ciocc
02.09.2004, 09.19
Se sopii! Tavataanko Aappolassa noin klo. 11.15?
Ei taida uskaltaa lähteä lyhyissä??
hannupulkkinen
02.09.2004, 09.59
Joo tavataan. Kyllä minä laitan pitkää päälle.
kon-ciocc
02.09.2004, 18.18
Kiitos Hannulle jälleen kerran! Kovavauhtinen lenkki, tuntuu koko kropassa eikä vähiten reisissä! Asensin Sinulta saamasi satulan ja kokeilin ihan vaan verkkareissa, eikähän se tietenkään kovin mairittelevia ajatuksia herättänyt! Huomenna testaan sit ihan oikeesti p-öksyjen kera, joten 'asiallistakin' palautetta tulee. Viikonloppu kelien suhteen näyttää upealle, että BAANALLE pojat!
hannupulkkinen
02.09.2004, 21.17
Oookona Kari varma,että satula on riittävän alhaalla. Mulla oli aina vaikeuksia ennenkuin laskin perspaikan tarpeeksi alas.
kon-ciocc
03.09.2004, 09.34
Luulempa että jos asennan satulan ohjeitten mukaan, niin joutuisin sitä nostamaan ennemminkin kuin laskemaan. Marco-satula vain kipeytti pienen alueen, joka on ollut sitten arka jopa sohvalla istuessa! Tänään aion kuitenkin istua taas muutaman tunnin satulassa ja nautiskelen uutta pintaa Pielaveden ja Vaaraslahden välillä.
Sunnuntaina taas porukalla yli satanen!
kon-ciocc
03.09.2004, 15.06
Laskin vielä kuitenkin puoli senttiä satulaa ja se oli oikea ratkaisu ja kun nostin samalla satulan kärkeä ja käänsin ohjaustankoa ylemmäs/taaksepäin, niin kelpaa tässä nyt lähteä Vaaraslahteen!
kon-ciocc
04.09.2004, 21.37
Mihin aikaan Sunnuntaina ja mihin suuntaan! Esko ei uskoakseni tule, mutta ajellaan sillä porukalla mikä saadaan kasaan!
hannupulkkinen
04.09.2004, 23.04
Voitaisko lähteä jo vaikka puoli kymmeneltä. Pitää viedä poika kaverinsa kanssa Fontanellaan ennen kolmea.
kon-ciocc
05.09.2004, 09.40
Jep, taidan tulla autolla Siiliin, kun tuo keli näyttää niin epävakaiselle! Jospa se ei nyt kuitenkaan satais, että saatais ajaa sata! Heh heh...
kon-ciocc
05.09.2004, 10.12
Sovittiin uusi aika 11.00 ja parin tunnin Pk-lenkki! Lähtö Tienrakentajien merkiltä...
hannupulkkinen
05.09.2004, 17.26
Ja käytiin hidas 60 kilsaa. Taisi meillä molemmilla olla vähän liikaa kilometrejä ja vauhtilenkkejä kasassa viikolta.
Ensi sunnuntaina taas painetaan. Kovin vähäiseksi on vain taas tämä meidän porukkalenkki huvennut vaikka kyllähän me Karin kanssa vastataan ainakin kymmentä miestä.
[ 05.09.2004, 19:25: Viestiä muokkasi: hannupulkkinen ]
kon-ciocc
11.09.2004, 21.38
Sunnuntai näyttää sateiselle, joten suunnittelin esim. sauvakävelyä Pataskilla.
Puolilta päivin olisi tarkoitus lähteä!
hannupulkkinen
11.09.2004, 22.18
Olen aika juntturassa, joten pitäsi kai levätä.
Yritän kuitenkin pysyä vielä pyörän päällä jos jaksan. Olen aina ollut sitä mieltä, että jos sää estää kuntoilun se on köyhyyttä tai tyhmyyttä. :D
kon-ciocc
12.09.2004, 22.06
Kiitokset Marjalle ja Eskolle!
Reilu parituntinen reipasta liikuntaa Patakukkula-Hamula maisemissa ja ilmakin suosi ennakko kaavailuista poiketen! Laitoin kilon painot nilkkoihin tehoa lisäämään. Sopii sauvakävelyyn kuin nenä päähän! Rasittaa alavartalon- ja jalkojen lihaksia monipuolisesti! Ennusteista päätellen ( sää )sauvakävelyt ja porrasjumpat jatkunevat, toki sulkiskausi on jo alkanut joten 'sykettä' varmaan piisaa!
kon-ciocc
15.09.2004, 23.24
Perjantaina yritän ajaa lyhyehkön lenkin, jos sade ei taas sotke suunnitelmia. Mukaan mahtuu!
Kävin tänään Kuilun portaissa nostattamassa sykkeitä! Maksimiin ei pääse, sillä loppupäässä askellus alkaa väkisinkin 'tökkiä' väsymyksestä johtuen, jolloin on pakko hieman löysätä! Mutta muuten ihan hyvää vaihtelua muulle liikunnalle.
kon-ciocc
17.09.2004, 16.37
55km tuli kuitenkin ajettua, vaikka eihän se yksin niin kivaa ole ajaa! :( Ilma oli pientä tuulta lukuunottamatta tosi hyvä. Eikä varpaatkaan ehtineet mennä jäähän 'kesäkengistä' huolimatta! Viikonloppuna jos ilmat sallii, niin ajellaan taas yhdessä? Muutoin sauvat käteen ja 'metsään'!
hannupulkkinen
17.09.2004, 17.19
Sunnuntaina mennään metsään maastopyörillä kello 11.00. Sauvat saavat odottaa vielä lumia.
Luantaina voisi ajaa pienen maantielenkin jos ei sada.
Tässä topicissa ajetaan maastossa:
http://www.rocsport.com/ubb/ultimatebb.php?ubb=get_topic;f=7;t=001155
hannupulkkinen
17.09.2004, 22.43
Kävin illanhämyssä ajamassa 70 kilsaa. Lähtiessä oli lämmintä 9 ja palatessa 6. Ei ollut kylmä. Jalassa kesäkengät, villasukat, vanhat neopreenisuojat ja wintexsuojat. Juuri ja juuri tarkeni. Ihan kivaa oli pitkästä aikaa tielläkin tsurata. Sunnuntaina mennään siis metsään keppien kanssa tai ilman ;)
kon-ciocc
18.09.2004, 11.09
Tänään ei taida olla asiaa mmaantiekiitureilla baanalle. Illalle vois jotain keksiä, ehkä sitä kävely/hölkkää tai kuntosalihan se olisi jotain!
Tietääkö kukaan joko 28" maasturit ovat ilmestyneet markkinoille? Tai löytyypähän ne nopeasti netistäkin! :rolleyes: Kävin eilen ajelemassa pojan 26"/22" paikallisessa metsässä ja voi olla et tuun sunnuntaina 'kiusaamaan ' teitä ' ammattilaisia ' sinne Pataskille! ;) Pieni runkoinenhan se on ja ilman etujoustoa, mutta pitäähän jonkun olla 'peränpitäjänä' kun porukassa ajetaan!
kon-ciocc
18.09.2004, 11.31
Alkaahan näitä ilmestyä!
http://www.raulhellberg.fi/www/bigfoot.html
hannupulkkinen
18.09.2004, 11.48
Joo tuo Bigfoot on jo muutaman vuoden vanha tuote. Se on varmaan hyvä ja monikäyttöinen xc ajoon eli juuri sellaiseen mitä nyt on kiva tehdä.Täälläkin on kyseisestä pyörästä käyty keskustelua.
Kyllä tänäänkin ajan maastopyörällä tunnin lenkin satoi tai paistoi ja teen joitakin lihaskuntoliikeitä, että voisi aloittaa kuntosalin. Jos salille lähtee kylmiltään niin tulee niin kipeäksi, että menee viikko parantumiseen. Osta nyt se maastopyörä. Elämä on liian lyhyt pihtaamiseen. :D
kon-ciocc
18.09.2004, 13.10
Tottakai ostan, mutta hyvän sellaisen! Lasten vannekoko vaan ei oikein kiinnosta, mutta uskon vakaasti, että tää aikuisten vannekoko tulee myös maastoon ja silloin se on myös minulla! ;) Onhan se aivan eri pyörä rullaamaan juuri ennenkaikkea epätasaisella ja pehmeällä alustalla! Ja niinkuin ennustin jo vuosia sitten, myös automaattivaihteisto tulee, ainakin 'kuntoilu' fillareihin! Kilpapyöriin tuskin koskaan! Eli kyllä positiivista edistystä tapahtuu myös fillaririntamalla!
Illalla tulen Siiliin, en vain vielä tiedä tulenko testaamaan Jarin maasturia, vai lähetäänkö Railin kanssa sauvoilla. Joskus 3-4 hujakoilla.
hannupulkkinen
18.09.2004, 13.26
Ookkona kokeillu 26 tuumasilla? Tämä Bigfoot on maastopyörä. eli 29 on tullut maastoon.
http://www.bikeplanet.fi/images/nishiki_tr29.jpg
Hinta alle 700 euroa.Eli ei paljon mitään.
Näistä löytyy tietoa:
http://www.rocsport.com/ubb/ultimatebb.php?ubb=get_topic;f=2;t=003821#000000
http://www.rocsport.com/ubb/ultimatebb.php?ubb=get_topic;f=2;t=003664#000000
http://www.rocsport.com/ubb/ultimatebb.php?ubb=get_topic;f=2;t=003453#000000
http://www.rocsport.com/cgi-bin/fillari/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic;f=2;t=002933
Ja lisää haulla vaikka kuinka paljon.
[ 18.09.2004, 12:37: Viestiä muokkasi: hannupulkkinen ]
kon-ciocc
18.09.2004, 15.48
Ompa muuten tasapainoisen näköinen fillari! Lainaan tässä erään kaverin kommenttia, jolla kilpailu ajokokemusta 29":sta. "Ajoin tänä vuonna 5 gf-cupin osakilpailua ko. pyörällä (kokonaispisteissä sija 21). parhaimmillan tuo isopyöräinen on juurakossa, kivikossa sekä pehmeällä alustalla. kisakäyttöä ajatellen kannattaa vaihtaa leveämpi tanko niin ohjaus nopeutuu poluilla sekä taakse vaihtaa 11-34 pakka alkuperäisen tilalle niin mäki nousee myös keskirattaalla." Eli juuri niinkuin sen ajattelin olevankin! Runko pitää tosin olla pitempi, jos aikoo jyrkkiin mäkiin!
Ja lisää...
" kävin kauppojen jälkeen vetäseen sellasen purskehiki 15 km lenkin jota olen aina välillä pitänyt kuntomittarina, tämän vuoden ennätys parani heti 1.40min. oli huomattavasti parempi ajaa toi lenkki (asfaltti) kuin entisellä alu-kuwaharalla (Lx-osat, 26"). eli pyörä on kyllä nopea ja "tasasempi" ajaa vaihtelevilla tuulilla. nuo eturieskat oli entisessä deore-lx ja tässä ilmeisesti halpis sarjaa. huomaa siitäkin et noi lx:t oli koneistettu ja nää halpikset näyttää niinkuin olis prässätty paksusta pellistä, ainakin tuo isoin kiekko. mut tuntuu hyvältä pyörältä."
NISHIKI BIGFOOT K-29 ei paha! Painava, mutta ei hinnan kiroissa. Panee miettimään...
kon-ciocc
18.09.2004, 22.14
Käytiin kävelemässä ensin vajaa tunti,jonka jälkeen ajoin pyörällä, Railin juostessa. Matkaa kertyi about 7,5km ( ei mittaria )! On se vaan kova mimmi juoksemaan! Sykkeetkin nousi mulla parhaimmillan 160:een! Railin keskisyke 182!!!
Jyrkimmissä nousuissa ongelmana on keuliminen joka johtuu , ei ajoasennosta, vaan ihan liian lyhyestä akselivälistä! Tämän fillarin rungon koko ei suinkaan ole 22" vaan jotain 16" - 18"! :( Mut aamulla jatketaan!
hannupulkkinen
19.09.2004, 17.37
Joo Karin kanssa kävimme 40 kilsaa Kääremelahden suunnalla. Kolmisen tuntia tai vähän vajaa ja keskinopeus noin 15 kilsaa tunnissa. Käärmelahdesta löytyy melkoista vuoristoa, joten keskarit kyllä tippuu, mutta sykkeet eivät.
Pieni sade ei haitannut.
Olisihan se kiva saada lisää porukkaa mukaan mutta jos ei niin ei sitten. Oli se kiva kahdestaankin tsörata. YT on kyllä väärässä tai erakko. Stressi tulee siitä, että pitää ittekseen miettiä mihinpäin eturattaansa kääntäisi. ;) On muuten mahtava kota Käärmelahden uimarannalla. Voisi sinne ajella joskus yhdessä makkaranpaistoon vaikka viimeisillä ajokeleillä joskus marraskuussa. Kyllä vähän säälin niitä heeboja jotka eivät ymmärrä pyöräilyn ihanuutta. Oli tosi nautinnollaista tänäänkin ja pieni sade ei haitannut lainkaan.
kon-ciocc
19.09.2004, 20.53
Kiva lenkki! Kaaduin 'vain' pari kertaa ja nekin aivan 'seisovilta jaloilta'! Eka tuollainen kunnon maastolenkki meikäläiselle, mut ei varmasti viimeinen jos vain henki vähänkin pihisee!
No kun en osaa muuttaa topicin nimeä! Vai pitääkö meilata adminstorille, kun ei anna 'move topic' tehdä mitään! APUA! HELP!
kon-ciocc
19.09.2004, 21.28
Siitä uudesta nimestä.
Ehdotuksia:
Oma olis jotain näin: Siilinjärven maantie- ja maastolenkit
hannupulkkinen
19.09.2004, 21.46
Mene ensimmäisee tekemääsi viestiin ja avaa muokkaa valikko. Siellä vain vaihdat nimen.
Tuo maantie ja maastolenkit kuulostaa hyvältä.
Kiitos vaan lenkistä.
Originally posted by hannupulkkinen:
YT on kyllä väärässä tai erakko. Jou! Saatan olla molempia. Perjantaina kävin ryttyyttämässä. Takaiskari sanoo että slurp slurp, huoltohommiin pääsee.
hannupulkkinen
20.09.2004, 00.24
Niinettä YT ajaa täpärillä? Voi kyllä olla totta, että me jäykkikset ei pysytä perässä.
Aikaisemmin olen ollut sitä mieltä, että maastossa ei oikein saa pulsseja ylös. Nyt muutan kyllä mieleni. Olen ollut vain niin huonossa kunnossa, että en ole saanut irti. Nyt on tosi väsy olo. Kinnattiin melkosia nousuja tänään ja ihan siististi.
hannupulkkinen
21.09.2004, 11.24
Poistan sen toisen topicin. Tässä tähän asti sinne kertyneet viestit.
Vähänlaisesti näyttää yhteislenkkihaluisia maastopyöräilijöitä Siilistä löytyvän
Nyt kun näyttäisi siltä, että maastoon on siirrytävä olisi kiva jos edes yksi kaveri pitkille 3-4 tunnin maastolenkeille löytyisi.
Ensi sunnuntaina voitaisiin lähteä siinä kello 11 Pataskin parkkipaikalta. Itse en ole mikään maastovirtuoosi ja ajan vanhalla Konalla. Lenkkien keskivauhti olisi varmaan aika maltillinen ja kovin teknistä maastoa ei varmaan taitoni kestä. Sää ei mielestäni ole maastossa este jos ei aivan kaatamalla sada.
Löytyisikö halukkaita. Ainakin maantielenkit sujuivat mukavasti kun oli vaikka vain yksi kaveri messissä.
--------------------
Peruskuntoharjoittelu puuduttaa, vauhtikestävysharjoittelu väsyttää ja maksimikestävyysharjoittelu hapottaa - parasta siis vain pyöräillä.
--------------------------------------------------------------------------------
hannupulkkinen
postitettu 13-09-2004 14:22
--------------------------------------------------------------------------------
Vastaan itse kun ei löydy, muita vastaajia. Siispä ei löydy ainakaan sellaisia, jotka tätä foorumia lukevat tai ei ainakaan sellaisia, jotka haluaisivat lähteä kannsani maastopyörälenkille.
Lyytinen
Jäsen
Jäsen # 7247
postitettu 13-09-2004 18:36
Elä Hannu vielä uppoudu epätoivon suohon!
Täällä olisi yksi harrastelija, joka on ollut maantieltä pimennossa toista kuukautta, pahoittelen poissaolojani.
Minä liityn sunnuntaina Jengiin, halusit tai et
siis patakukkulan parkkipaikka, klo 11
--------------------
It's not me, it's the other guy
YT
Nöösi
Jäsen # 6222
postitettu 13-09-2004 19:08
Jo vain löytyy. Oon 10w jo ajellu siilin maastoissa. Yxxin normaalisti ajan, niin ei tuu stressi. Porukassa joutuu aina mäen päällä oottelemaan että mihin ne etanat taas jäi.
Rekisteröitynyt: Elo 2003 | IP: Logged |
Lyytinen
Jäsen
Jäsen # 7247
postitettu 13-09-2004 19:38
Kattopa ny Hannu -> Kyllä sitä jotai löytyy kun vaan kaivaa tarpeeksi...
Saahan vielä jänis meidän etanien lisäksi
--------------------
Rekisteröitynyt: Touko 2004 | IP: Logged |
hannupulkkinen
Aktiivijäsen
Jäsen # 4108
postitettu 13-09-2004 19:54
Joo kaksi on jo porukka. Simosta ei ole mitään kuulunutkaan vähään aikaan, mutta parempi myöhään jos silloinkaan. Jäniskin on tervetullut joukkoon.
--------------------
Rekisteröitynyt: Touko 2002 | IP: Logged |
Lyytinen
Jäsen
Jäsen # 7247
postitettu 13-09-2004 21:27
Noo, ei makkeeta mahan tääveltä eekä pyöräelyä jalakojen tääveltä...
--------------------
Rekisteröitynyt: Touko 2004 | IP: Logged |
kon-ciocc
Jäsen
Jäsen # 1379
postitettu 18-09-2004 20:54
Minäkin tulen! Pitäähän teillä olla joku, peränpitäjänä!
--------------------
Elämässä pitää olla herkkyyttä!
Rekisteröitynyt: Heinä 2000 | IP: Logged |
hannupulkkinen
Aktiivijäsen
Jäsen # 4108
postitettu 18-09-2004 22:26
Joo kello 11. Pataskilta jos ei nyt aivan kaatamalla sada.
--------------------
hannupulkkinen
Aktiivijäsen
Jäsen # 4108
postitettu 19-09-2004 16:29
Minä taidan poistaa tämän topicin. Kari muuttaa Siilinjärven maantielenkin topicin nimeksi jotain maantietä ja metsää yhdistävää.
Siellä on kommenttia tämän päivän maastolenkiltä.
Joten mees kattoon;)
http://www.rocsport.com/ubb/ultimatebb.php?ubb=get_topic;f=7;t=000642;p=27
izmo
Aktiivijäsen
Jäsen # 1862
postitettu 20-09-2004 08:40
ei muuten löydy Tampereeltakaan... vaikka vähän isonpi kylä
Rekisteröitynyt: Joulu 2000 | IP: Logged |
Jonttaxtr
Aktiivijäsen
Jäsen # 2972
postitettu 20-09-2004 23:07
Hitsi, kohtahan teillä on jengiä kuin pipoa siilissa + ¨, tervetuloa keskiviikkoisin kuopion ilmaisajelijoiden xc-tyyppisiin kaahailuihin, meininki on tunnetusti rento ja hitaimpia odotellaan Liukkailla keleillä ajamme liukkaita reittejä, hyvällä kelillä hyviä
Lähtöpaikkana on puijon mäkimonttu keskivikkoisin klo 18.00, lisää tietoa, ja muutoksia kaahailuaikoihin tiedotetaan sivuillamme.
Tässä syksyn puolella iltojen pimetessä alkaa myös night ride-sessiot, joissa otsa-/tankovalot on kovalla koetuksella.
HUBAA!!!
--------------------
Pojat sano sullahan on umpikumi renkaat, miten tolla fillarilla naisten kanssa henkaat.
JONTTAXTR
Kuopion Ilmais-Ajelijat
kon-ciocc
24.09.2004, 19.20
Onko kellään ajokokemusta näistä 29" maastureista? Nishikillä ja Gary Fisherillä ainakin on Kuopiossa edustus. Aion itse käydä ens viikolla niitä testaamassa ,jos se vain on mahdollista. Tää Garyn fillari näyttää ainakin kuvan perusteellla selvästi 'mukiinmenevämmältä'!
Lähinnä pidempi akseliväli on mitä minä kaipaan!
Niin se muissakin ajoneuvvoiss, et se tuo sitä vakautta ja jämäkkyyttä!
Kivaa maastossa on jokatapauksessa ajella! ;)
hannupulkkinen
24.09.2004, 20.07
Tuolla muissa topiceissa epäiltiin, että bigfootin tuotanto lopetettaisiin. Gary Fisher olisi siinä mielessä järkevämpi vaihtoehto.
Oisko sunnuntaina saatavissa lenkkiseuraa joko maastoon tai maantielle. Kävin eilen maantiellä 60 kilsaa ja kastuin vain kerran. :D Siis koko ajan märkänä. :mad:
[ 24.09.2004, 19:46: Viestiä muokkasi: hannupulkkinen ]
kon-ciocc
24.09.2004, 20.47
Minkäkohän takia, ihan oikeasti hyvä tuote lopetettaisiin! En taaskaan jostain kumman syystä ole samaa mieltä! :rolleyes: Se on vain kateellisten juoruilua! :D
Jos vain mahdollista, niin tulen mukaan, maastoon tai asfaltille! Vain puolukan poiminta tämän kaiken voi estää! :(
Ohjaustehostin
24.09.2004, 23.09
Olisko niitä pyhänä mentään mänijöitä
mie voisin låhtee kokkeilemaan
Lyytinen
24.09.2004, 23.12
Minä yritän päästä matkaan, mutta en oo vielä (taaskaan) ihan satavarma -> mulla nimittäin on koeviikko ensi viikolla, mutta minä joko ilmotan tänne tai sitten suoraan Hannulla lähdenkö???
Mieluummin maastoon jos minulta kysytään :D
hannupulkkinen
25.09.2004, 11.43
Mennään vaan maastoon kun saattaa sadella. Metsässä ei pieni märkyys haittaa. Lähdetäiskö kello 11. Simollekin kolmen tunnin reippailu raittiissa syysilmassa antaa aivan uusia oppimistuloksia ;)
Tervetuloa Ohjaustehostin!
Kiva, että on uusia heeboja tulossa mukaan.
Lähdetäänkö Patakukkulalta? Muukin aika käy kyllä.
Lyytinen
25.09.2004, 11.50
Klo 11 on ihan passeli ajankohta... Saa nukkua kunnon yöunet ennen kun lähtee polkemaan patakukkulaa kohti :D
hannupulkkinen
25.09.2004, 12.08
No taitaa kyllä tulla liian pitkä lenkki jos Sinun polkemalla täytyy tulla. Voin vaikka hakea Sinut puoli yhdeltätoista Toivalan Essolta ja Ohjaustehostinkin sopii mukaan. Takaisin saatte sitten polkea kun ei enää ole auto käytössä. Pyörät sopivat varmaan Partnerin takakonttiin.
Lyytinen
25.09.2004, 12.51
Mukavasti ajateltu, ihan rupeaa itkettämään. :D
Mutta ei kiitos, minä en halua mennä matalimman aidan kohdalta.... ;)
Saapahan sopivan lämmön päälle ennen maastoa!!
Siis klo 11 patakukkulan parkkipaikalle smile.gif
hannupulkkinen
25.09.2004, 13.34
No sitten vain evästä mukaan notta energia riittää ja vaikka varmuuden vuoksi ylimääräistä lämmintä repuun. Siis vaatetta ;)
Ohjaustehostin
25.09.2004, 14.47
Siis 11 aikaan pataskilla
Tulen omilla kyydeillä.
kon-ciocc
25.09.2004, 16.47
Kävin aamupäivällä katsastamassa PP:n ( Paavonpolku ) Alapitkä-Naarvanlahti väliä. Ajokelvotonta kaikenkaikkiaan! Polun Itäpuolen voi unohtaa tyystin, ainakin näin sateisena syksynä. Pajujärven koululta vastapäivään kierrettynä, ajokelpoista polkua ja tietä onkin sitten aina Lapinlahden kylälle asti! Uskoisin että kuiva alkukesä olisi parasta aikaa ajella fillareilla siellä. Matkaakin kertyy sopivasti päiväannoksen verran!
Tulimme juuri puolukasta, joten olen sovittuun aikaan lähdössä mukaan! ;)
Lyytinen
25.09.2004, 18.09
kattoppas Hannu, kyllä apinalla on aina banaani taskussa kaiken varalta :D
Ei näyttäs kelikään miltä kovin surkealta smile.gif
kon-ciocc
25.09.2004, 21.44
No, entäs YT? Voisit ajella meidän ' etanoiden ' vauhdissa ihan vain niinku naatiskellen! Tuu vaa mukaan!
hannupulkkinen
26.09.2004, 16.28
Olipas uskomaton lenkki! Nyt vasta iski tajuntaan se mitä maastoajo todella on. Kyllä tällaisen ukon tekniset taidot ovat aika vähäiset, mutta perässä tultiin vaikka hitaastikin. Ihan hienoa oli lentää kerran ohajustangonkin ylitse :cool: Pitänee laskea vähän satulaa, että pääsee kunnolla roikkumaan takapyörän päälle.
Maastot ovat Siilissä kyllä ihan Suomen huippua.
Riittää teknistä polkua ja vähän helpompaakin. Harjumaisemat ovat uskomattomat.
Viiden äijän joukkoa voi jo kutsua lenkkiporukaksi. Jospa joskus saataisiin Siilissä samanlainen myös maantielle.
Kiitos hyvästä lenkistä!
Lyytinen
26.09.2004, 17.02
Kiitoksia kaikille osanottajille...
MAHTAVA lenkki 71.2km 3h55min, jalat oli loppumatkassa aika happopitoiset...
kon-ciocc
26.09.2004, 21.44
Samoin, kiitokset vain kaikille osallistujille! Samaa mieltä lenkistä edellisten kanssa. Mulla matkaa kertyi vähiten! Mutta annettakoon se anteeksi näin aloittelijalle! ;) Ja saihan tuossa välillä pistää parastaan, että sai pidettyä edes näkötuntuman edelläajaviin. :D Päinvastoin, kuin maantiellä, niin alamäet rassasi lähes yhtäpaljon kuin ylämäet! - Äkkinäisyyttä! Sanon minä! - Viikolla käyn ajelemassa jos vain sää sallii, maantiekin houkuttelee...
hannupulkkinen
26.09.2004, 22.54
Mulla on muistaakseni torstaina vapaapäivä. Mentäiskö sillon maantielenkille kun lupasivat loppuviikosta aurinkoista. Satanen maantiellä väsyttää vähemmän kuin tämänpäiväinen 35 kilsaa noilla kivikkopoluilla. ;)
Edittiä: Joo vapaapäivä on torstaina paitsi illalla pitää olla töissä. Voitais lähteä vaikka kello 10 jos ei satele sellasella 70-100 kilsan lenkille?
[ 27.09.2004, 09:06: Viestiä muokkasi: hannupulkkinen ]
kon-ciocc
27.09.2004, 21.25
Kuivaa keliä on luvassa ja tuskin niin kylmää, että tarvii lasolia sotkea urheilujuoman sekaan?
Yritän ehtiä kymmeneksi,mutta jos en, niin lähe vastaan!
hannupulkkinen
29.09.2004, 23.05
Ykstoista voisi olla parempi lähtöaika. Tiet ovat silloin jo kuivia. Soitellaan aamulla.
kon-ciocc
30.09.2004, 16.10
Kiitos Hannu! Ihan kiva lenkki! smile.gif 107km tuli nautiskeltua. Keskari tippui mulla 27,7 lopun vastatuulen ja huonon kunnon takia! :( Sää oli taas pitkästä aikaa tosi hieno, ainakin ajankohtaan nähden. Olis muuten jänispaistikin saatu! tongue.gif Yritettiin hätistellä sitä metsikköön, mut loikkas suoraan Volvon keulaan...! Ja auto korjaamoon! Alahelma tsirkaleina!
hannupulkkinen
30.09.2004, 22.33
Joo kiva lenkki. Tuli kyllä vain 93 kilsaa. Pulssit oli tosi korkealla. Koko syyskussa ei ole tullut tehtyä yli kolmen tunnin lenkkiä. Ei nämä maastorymistelyt näytä kehittävän peruskestävyyttä. Tuntui tosi miehekkäältä taas ajella maantiellä. :D
Kiitos vain seurasta.
Ohjaustehostin
01.10.2004, 15.36
Olisko TAHKOLLE mänijöitä pyhänä voitaisiin ajoo 25km lenkki, minun kyydissä pääsis muutama.
hannupulkkinen
02.10.2004, 16.21
Mitä mieltä muut ovat. Minä voisin lähteä, mutta koska matkustamiseen menee vähän aikaa niin pitäisi lähteä jo noin puoli kymmenen aikana.
Ajamiseen mennee noin pari tuntia.
Toisaalta houkuttaisi viime sunnuntaita helpompi, mutta pidempi lenkki. Vaikka niin, että ajettaisi selväsi jaksoissa. Tasaisia vähintään puolen tunnun pk-osuuksia ja sitten teknisempiä vartin kahden osuuksia, joissa pulssi voi käydä korkeallakin. Yhteensä noin kolmen tunnin rypistys.
Voiko sellaisen tehdä Tahkolla vai onko se koko ajan ylos alas ja kuperkeikkalenkki? ;)
kon-ciocc
02.10.2004, 18.10
Mieli tekis mukaan mutta tällä kalustolla ja kokemuksella olisi järkevintä jäädä 'kotiin'! Mutta jos ei muita halukkaita ilmaannu, niin voin lähteä.
Ohjaustehostin
02.10.2004, 18.29
Olen lähdössä Hotelli Tahkovuoren edestä klo 11 yksin tai porukassa lähtee ketä tai ei.
Voi siellä ajaa pitemmänkin reitin ja pistää sora tietä väliin ;)
Ei niitä ylämäkiä ole pakko ajaa täysillä ylös
Ohjaustehostin
02.10.2004, 19.06
Olen lähdössä Hotelli Tahkovuoren edestä klo 11 yksin tai porukassa lähtee ketä tai ei.
Voi siellä ajaa pitemmänkin reitin ja pistää sora tietä väliin ;)
Ei niitä ylämäkiä ole pakko ajaa täysillä ylös
hannupulkkinen
02.10.2004, 19.56
Originally posted by Ohjaustehostin:
Ei niitä ylämäkiä ole pakko ajaa täysillä ylös No milloinkas Sinä olet lähdössä Hotelli Tahkovuorelle. Kyytiläisten on vaikea hypätä vauhdissa mukaan.
Pitääkös alamäet sitten ajaa täysillä?
Lyytinen
02.10.2004, 20.17
olis kyllä houkutteleva lähtee, mutta minä joudun passaamaan seuraavaan kertaan:(
Ohjaustehostin
02.10.2004, 20.45
Valitettavasti en pysty tarjomaan kyytiä ,kun perhe päätti lähteä kyläilemään samalla kyydillä
hannupulkkinen
02.10.2004, 20.52
Kari lähetäänkö meiltä kello 10.30? Entäs YT tuutko mukaan. Runkopolku 6. tai voidaan hakeakkin.
Voisi sitä tietenkin lähteä vähän aikaisemminkin kun maantiepyöräilyn maailmanmestaruuskisat Veronassa starttaavat samaan aikaan. Vai ehditäänkö vielä loppuja katsomaan, ne kun ajavat kuutisen tuntia? smile.gif
[ 03.10.2004, 23:45: Viestiä muokkasi: hannupulkkinen ]
kon-ciocc
02.10.2004, 22.06
Tulen kymmeneksi Hannun luo. Katellaan siitä eteenpäin, mitä tehdään.
Lyytinen
03.10.2004, 19.37
Onko äijät noin puhki tahkon reissusta etteivät kykene voorumille kirjoettelemaan??? :confused:
Jos koivunristikoihin on uskominen ens lauantaina satas lunta...??
hannupulkkinen
03.10.2004, 20.13
Siispä kiivettiin Tahkonharjulle ja laskettiin alas ja taas kiivettiin Tahkolle ja laskettiin alas. Kuka kaatu kaksi kertaa ja kuka ei kertaakaan, mutta sydän löi maksimeja usein.
Märkää oli, mutta kuitenkin ihan kivaa. smile.gif
Ensi sunnuntaina ei sada lunta ainakaan siellä missä olen. :cool:
Kaksi sunnuntaita jää väliin näihin lenkkeihin ja kolmantena ajetaan, mutta ei Tahkolle. Tasasempaa kiitos. ;)
kon-ciocc
03.10.2004, 20.26
Eihän nyt sentään väsyneitä olla! Eihän? :confused:
Joo, kiva reissu! Tietääpähän ainakin, missä mennään! Karisee turhat luulot itsestä, kun niitä maisemia ajelee ( lue, taapertaa )! Ylämäet pitää fillaria taluttaa alamäet taluttaa fillaria ja tasaiset osuudet voi ajaa ellei pidä taluttaa fillaria! :D Vajaa 25km ja aikaa kului 'riittävästi'! Jäit muuten paljosta vaille! ;)
Mikä on 'koivunristikko'...? Onhan Lokakuu, joten ei mahdotonta lumikaan ole!
Lyytinen
03.10.2004, 23.02
Toivottavasti tuo oli vitsi :mad: : "mikä on koivunristikko..?" Se on sellanen pikkunen ristinmuotoinen(+) juttu mikä syksyisin putoaa koivuista...!
Minä taidan nyt toivoa pikkasen kapuloita rattaisiin, mutta itseäni ei haittaisi vaikka lunta tulisi jo ensiyönä, sillä rupeaa tuo laskujalka vipattamaan ;)
Yo! Minä laiskottelin koko viikonlopun. Paitsi että kävin rautalammilla asentamassa mun vanhat kengurukepit isän jäykkikseen. Eipä lennä enää papalta isolla rahalla ostetut hampaat suusta, kun ajaa kuoppiin.
kon-ciocc
04.10.2004, 11.17
[QUOTE]Originally posted by Lyytinen:
[QB] Toivottavasti tuo oli vitsi :mad: : "mikä on koivunristikko..?" Se on sellanen pikkunen ristinmuotoinen(+) juttu mikä syksyisin putoaa koivuista...!
No en todellakaan tiennyt! Kiitos valistuksesta!Oppia ikä kaikki! smile.gif
hannupulkkinen
04.10.2004, 11.38
En minäkään ole koskaan kuullutkaan koivunristikosta ja sen maagisista voimista. ;)
Siis onko se niin, että kun nämä ristikot putoavat puusta niin kohta sataa lunta.
Minä taas ajattelen, että yleensä on niin, että kun lehdet putoavat puusta niin kohta sataa lunta tai sitten ei. Vai voisiko olla niin, että lunta voi sataa vaikka lehdet eivät putoaisikaan niinkin taisi viimevuonna käydä ensilumien kanssa?
Vai olisiko olla niin, että kun lumi sataa niin lehdet putoavat puusta jos eivät ole siihen mennessä pudonneet. :D
Lyytinen
04.10.2004, 11.39
Ja vanhan kansan mukaan 9viikkoa koivunristikoiden putoamisen jälkeen tulee lunta... smile.gif
kon-ciocc
07.10.2004, 15.36
Maasturistani hajosi eilen pienin eturatas! 22-piikkinen. Se oli niitattu seuraavaan lehteen, jotka taas ovat neljällä ruuvilla kiinni kammessa. Poljin 'putkelta' ylämäkeä,jolloin kaksi niittiä napsahti poikki. Jos en saa osia, niin sunnuntaina teen jotain muuta, kuin maastopyöräilen.
kon-ciocc
13.10.2004, 10.55
En raaskinnut ostaa uutta kampisarjaa! Korjasin rattaan ja pulttasin sen , niittien sijasta, kiinni 32/piikkiseen lehteen. Kävin eilen Pataskilla testaamassa ja hyvin toimi! Takuuta sillä ei tosin ole!
Oli siellä joku ajellut viime lauantain jälkeen! Jäljistä päätellen ruuhkaksi asti fillaristeja ei kuitenkaan ole ollut! Ensi sunnuntaina pataskilla klo. 10.00. Ellei ole aivan mahdoton keli!
Oisko siellä on ollut se Hannun kangastus ajelemassa?
kon-ciocc
14.10.2004, 00.26
Jos nyt ei sentään Hannun kangastus! Ajattelin ennemminkin että joku teistä olisi uskaltanut uhmata pohjolan hyytävää säätä!
Se koivunristikko tai siis vanha kansa todisti jälleen kykynsä! Ja tietämyksensä! ;) Nappiin meni se lumen tulo! smile.gif Ei kykene supertietokoneet eikä meteorologit moiseen! :D
Lyytinen
16.10.2004, 19.52
Valitettavasti en huomenna pääse liittymään joukkoon iloiseen, mutta käykää työ ajamassa tehokas lenkki minunkin puolesta.... smile.gif
kon-ciocc
16.10.2004, 20.16
Minun on samoin vetäydyttävä sunnuntaiselta lenkiltä. Seuraavana sunnuntaina , jos keli sallii, niin ajetaan Käärmelahden kodalle ja käristetään makkarat. Notskikahvit olis poikaa, mutta pannua en havainnut edellisellä kerralla siellä käydessä! Mut katellan...
No minä kävin tänään polokemassa. Yllättävän märkää siellä metässä oli vaikka on olevinaan poutia pitänyt. Huomenna minäkin laistan, kun pitää käydä vanhuksia morjestamassa.
Lyytinen
17.10.2004, 13.15
Eihän ne notskikahveet ole kuin järjestelykysymys, eli minä voin vaikka ottaa repun selkään ja sinne pannun,porot ja vedet.
kon-ciocc
19.10.2004, 18.52
Hannu on jääny nähtävästi Espanjaan! :confused:
hannupulkkinen
19.10.2004, 22.26
Kotona ollaan. Lauantaina taas töitä ja sunnntaina satelee. :mad: Nokipannukahvit kyllä maistuisivat. Ajamaan en päässyt siellä kun ei löytynyt vuokrapyörää. Taisi olla hyvä kun korkeuseroja oli kymmenen Puijon verran päällekkäin ja vieri vieressä.
Lyytinen
20.10.2004, 23.31
Minun taitaa pittää taas perua sunnuntain lenkki, :( Minulla on koulussa aika paljon hommia ja ei oikein jää muuta vaihtoehtoo kuin jättää lenkki väliin... :(
kon-ciocc
23.10.2004, 16.32
Lähteekö ketään mukaan Pataskilta sunnuntaina klo. 10.00? Pannukahvit taitaa jäädä saamatta kun ei ole pannua, mutta tulet tehdään joten 'käristettävää' kannattaa ottaa mukaan! Kelivaraus! Jos ei aivan jatkuvaa sadetta, niin menoksi!
Ohjaustehostin
23.10.2004, 16.49
Kyllä sitä vois lähteä niikuin viime sunnuntaina
Ai. Niin vois lähteä. Oon tosin ollu vähän huonossa kunnossa viimeaikoina. Güntheri, tuo kelpo germaani, lähetti palikoita niin on nyt pyörä etu- ja takapää taas samalla vuosituhannella. En varmaan viiti käydä yhen makkaran takia kaupasta hakemassa neljän pakettia. Minä voin laulaa nuotiolla kumbayaata sillä aikaa, kun työ syötte. Sillä edellytyksellä tietysti, että joku tuo kitaran.
hannupulkkinen
24.10.2004, 19.15
Kävittäkö? Ainakin pyöränjälkiä näkyi kodan edustalla, mutta tulisija oli kylmä. En tokeentunut lähtemään kymmeneltä kun oli univelkaa. Lähdin vasta yhdeltä ja ajoin 3,5 tuntia. Kyllä minun pitkällä lenkillä pitää olla aika paljon tasaisia polkuja ja metsäteitä, vaikka oli se kiva poiketa sinne Käärmelahden harjuille. Kävin ajamassa uudestaan sen kämmähdyspolkuni ja taas meinasi lähteä pyörä käsistä. En tiedä mikä sillä harjulla oikein taikoo ;)
kon-ciocc
25.10.2004, 15.02
Mehän siellä käytiin! Tehtiin tulet ja lämmitettiin 'rasvapallerot' jotka jotenkuten saatiin ujutettua ruokatorvesta alas! Olis sinne pari kaveria mahtunut meidän lisäksemme, on sen verran väljä tupa! Olihan siellä pannukin. :confused: Porot, sokerit, kerma sekä leivokset vain jäivät kotio! Vettäkin olis ollu!
YT:lle olis kysymys! Mikä ero on, ulkopuolelta säädettävä SSVF-paluuvaimennus verrattuna sisäpuolelta säädettävään SSV-paluuvaimennukseen?
On hinnassa aikamoinen ero!
Se SSVF on uudempi ja olevinaan kehittyneempi. Sit siinä on paluuvaimennuksen säätö ulkopuolella, ssv:ssä pitää aukasta korkki ja säätää kuusiokololla.
Niin vaan käytiin ajamassa. Polulla oli sen verran pituutta, että olis sinne letkan hännille vielä pari pyörää mahtunut :D
hannupulkkinen
25.10.2004, 22.14
Originally posted by YT:
Niin vaan käytiin ajamassa. Polulla oli sen verran pituutta, että olis sinne letkan hännille vielä pari pyörää mahtunut :D Joo se paha puoli tuossa polulla koluuttamisessa näyttää olevan, että peesatessa tulee turhan pitkät välit ja siitä ei paljon hyödy noin ilmanvastusmielessä. Maantiellä sanotaan, että ilmanvastus kasvaa nopeuden neliössä. Maastossa taitaa olla niin, että vastus kasvaa hitauden neliössä :D
Lyytinen
27.10.2004, 11.20
Valitettavasti joudun toteamaan jo niin tutuksi tulleen fraasin: En pääse viikonloppuna ajamaan, olen turkusessa koko viikonlopun...
Toivottavasti saatte muun joukon kasaan ja ajatte hyvän lenkin minunkin puolesta :D
Ehkäpä uskaltautuisin tällä kertaa mukaan.Siis sunnuntaina klo.10 vai 11?
kon-ciocc
27.10.2004, 17.14
Tervetuloa joukkoomme Tommi!
10.00 olis tarkoitus lähteä. Räntää näyttäis olevan luvassa sunnuntaiksi, mutta varmasti sen tietää vasta sun.-aamuna! Kannattaa joka tapauksessa tulla ja vaikka muita ( Hannu etunenässä :D ) ei tulisikaan, niin hukkaan hyvä lenkki ei koskaan mene!
[QUOTE]Originally posted by YT:
[QB] Se SSVF on uudempi ja olevinaan kehittyneempi. Sit siinä on paluuvaimennuksen säätö ulkopuolella, ssv:ssä pitää aukasta korkki ja säätää kuusiokololla.
Mulle piisaa näköjään se 'karvalakki' malli. Tuskin niitä säätöjä ajaessa tarvii tehdä eikä joka lenkille lähdettäessä?
hannupulkkinen
27.10.2004, 20.25
Mikä ero on, ulkopuolelta säädettävä SSVF-paluuvaimennus verrattuna sisäpuolelta säädettävään SSV-paluuvaimennukseen?
On hinnassa aikamoinen ero! SSVF= suhisee sisäänvetäessä fiinisti.
SSV = suhisee sisäänvetäessä :D
Kai minä sitten sunnuntakina lähen mukaan. Ei millään kävis kello 11 kun voipi olla päänkivistystä.
Kari, voihan se keula olla joku muukin kuin Marzocchi. Vai onko se maantiepyöräilijöiden juttu, että pyörässä pitää olla italialaisia osia? Kun ei saa maastopyörään niitä Campamoloja? :D
kon-ciocc
28.10.2004, 17.25
No se kun on ainoa merkki, mistä NYT jotain tiedän. On luultavasti muistakin merkeistä hyviä suomenkielisiä 'manuaaleja'. Onhan tässä talvi aikaa katella. Taitaa muuten tulla kalliimmaksi tilata osina, kuin ostaa valmiiksi kasattuna? Näkyy sakuilla olevan takajäykkiksiä xt-osilla, jopa levyjarruilla, tonnin kahta puolta! Keulat niissä onkin jotain 'market' tasoa? Luulisin! Toisaalta jos maasturi painaa n. 10kg, niin kevyitä osien ja rungon pitää olla.
kon-ciocc
29.10.2004, 18.20
Tämä linkki minun on pitänyt laittaa tänne jo vuosia sitten! Mutta parempi myöhään...
http://koti.nettilinja.fi/~pertsayo/
Ja sieltä lähinnä se Tour De Finland 2001
Kateeksi käy kaveria!
Vaikka ei nuo Malediivitkään niin luotaantyöntäviltä näin pimeyden keskellä näytä! :D
hannupulkkinen
29.10.2004, 19.19
16 päivää putkeen ilman yhtäään lepopäivää. Sairasta touhua. Jos minä lähtisin niin joka neljäs päivä pitäisi olla lepopäivä. Päiväetappeja pitäisi vaihdella niin, että matka vaihtelisi jostain 70 kilometristä 130 kilsaan.
Keskari saisi olla siin 25 ja 3000 kilmeriä tekisi sitten vaikka 25 päivässä niin mikäpäs siinä. Voisi kuitenkin olla sitten sen kauden ajot ajettu kun pukkaisi ylikuntoa.
Miehisyytensä voi todistaa varmaan toisinkin. :D
Lähetäänko sunnuntaina kello 11 ?
kon-ciocc
29.10.2004, 21.04
No mutta, Hannu! Minä kun kuvittelin, että Sinä jos kukaan, olis henkeen ja vereen maantiefillaristi! Ja silloin ei valitella lepopäivien niukkuudella! Kun vain voimia riittää ja tietä piisaa, niin kaikki muu on pelkkää nautintoa! Ihailin Pertsassa juuri sitä, ettei 'lepopäivinä' lepo maistunut! Mulla tuppaa olemaan aivan samoin! Kääntäen! Lepo lisää levon tarvetta kun taas rasitus lisää rasituksen tarvetta. Tietenkin kohtuus kaikessa! ;)
Ja on muuten tosi tarkka ajopäiväkirja! Oikea logistiikko!
kon-ciocc
29.10.2004, 21.08
Niin tosiaan! Klo. 11.00 stemmaa!
hannupulkkinen
31.10.2004, 10.10
Muistattehan, että elämme talviajassa ja lähdemme sen mukaan kello 11. En enää kesäajassa ehtisikään.
hannupulkkinen
01.11.2004, 00.04
Kiitos pojat kyydistä. Oli kunnia ajella Suomen viidenneksi parhaan dh-kuskin perässä.
Ilma oli hieno ja yli 2000 kilokaloria paloi. Monikaan asia ei voisi olla mukavampaa.
Viikon kuluttua taas. Pitääköhän silloin olla jo nastarenkaat?
Jou! Minä en pystynyt lähtemään lenkille, kun selityskirja oli hukassa.
kon-ciocc
01.11.2004, 22.38
Tuossahan alkaa olla jo selityksen makua! :D
Hep!
Ollaan tulossa viikonloppuna Kuopion/ Siilin suuntaan kyläilemään ja voisi lähteä esim. sunnuntaiaamuna ajelemaan vanhoille tutuille poluille Pataski - Käärmelahden maisemiin. Tekisi vielä mieli kokoeilla vieläkö se Höjdahlin nousu menisi ylös ajamalla. ;)
Teidän tuo normi aika klo 11 tuntuu vaan melko myöhäiseltä, joten kävisikö poikkeuksellisesti klo 10?
hannupulkkinen
05.11.2004, 22.47
Mie se taian olla kippee. Missä se Höjdahlin nousu on?
Ohjaustehostin
05.11.2004, 23.12
Terve minulle käy ainakin 10 aikaan patskilla sunnuntaina. tongue.gif
Lyytinen
06.11.2004, 10.51
10 kuullostaapi ihan passelilta ajalta, minun kyllä pitää jo vähän yheksän jälkeen lähtee sinne päin mutta eihän tässä maailmassa mitään ilimaseksi saa.... ;)
mikäs Hannua vaevoo...?? :confused:
Onkos äejillä minkäänlaista kelivarausta??
hannupulkkinen
06.11.2004, 13.41
Lunssassa oon ollu viikon. En uskalla lähteä sunnuntaina vielä pitkälle lenkille.
Menkää muut luulen, että nyt on saatavana hyvää kyytiä. ;)
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.