Kirjaudu sisään

Näytä tavallinen näkymä : Siilinjärven maantie - ja maastolenkit

Sivut : 1 2 3 [4] 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22

kon-ciocc
06.11.2004, 20.53
Siis klo. 10.00 Pataskilla! Vain reipas jatkuva sade voi sen estää! Ja sitä ei huomiselle ole luvattu!

YT
06.11.2004, 21.25
Saatanpa minäkin lähtee...laiskottaa kyllä aika lailla. Suahan tiiä.

Lyytinen
06.11.2004, 21.41
Nyt se Hannu löyti sen YT:n hukassa olleen selityskirjan ;)
On muuten jännä juttu, tuppaa aina lenkkiä edeltävänä iltana laiskottamaan mutta kun käy lukemassa tätä voorumia nii saa jotenkin energiaa, on se tää nykytekniikka ihmeellistä.

Jos minua ei kymmenen aikaan näy pataskilla niin painukaa työ mehtään, mutta yritän parhaani että pääsen eroon laiskuudesta ja tulen lenkille ;)

Tumppi
07.11.2004, 22.00
Kiitokset tämän päivän lenkistä ja erityiskiitos Hannulle kiekon lainaamisesta.

Oli mukava vetristää muistoja. Ei noussut enää Höjdahl ei, näinköhän sitä vanhenee... ;)

kon-ciocc
07.11.2004, 23.47
Kiitokset minunkin puolesta osallistujille! Harmi kun YT joutui jättämään leikin kesken ja Simo loisti poissaolollaan!

Kysyitkö YT niiltä rullasuksihiihtäjiltä siitä Puijon noususta?

Tumppi!
Eihän vaan yöunet mennyt sen Höjdahlin takia? :D

[ 08.11.2004, 14:02: Viestiä muokkasi: kon-ciocc ]

Ohjaustehostin
08.11.2004, 20.36
Kiitoksia minunkin puolesta lenkki seurasta.
Se puijon Nousu noin 5-7 minuttia ei /muistanut tarkkoja aikoja.

kon-ciocc
08.11.2004, 21.50
Siihen haarukkaan se aika varmaankin rullasuksilla menee. Joskin tuo jälkimmäinen aika tuntuu realistisemmalta! Jospa ensi suvena saitais jonkinmoinen testi aikaiseksi, niin ei tarvitsis aina arvailla, millä vekottimella mitäkin vauhtia pääsee! :D

Lyytinen
10.11.2004, 12.10
Nyt tulee kyllä vähän off the topiccia, mutta tulkoon:
Kyselisin teiltä kokeneemmilta onko jotai suosituksia mitkä pitkät ajohousut kannattas ostaa, käyttö tietysti "kylymillä" keleillä??? :confused:

hannupulkkinen
10.11.2004, 18.19
Originally posted by Lyytinen:
Nyt tulee kyllä vähän off the topiccia, mutta tulkoon:
Kyselisin teiltä kokeneemmilta onko jotai suosituksia mitkä pitkät ajohousut kannattas ostaa, käyttö tietysti "kylymillä" keleillä??? :confused: Tilaa Tarppituotteesta Windtex housut. http://www.tarppi-tuote.com/
Hyvät ovat olleet ja pitävät viellä vedenkin ulkopuolella.

kon-ciocc
10.11.2004, 19.05
Gore Windstopper Soft Shell. Ja kun löydät vielä materiaalin jossa on 50% Poliestere/50% PBT , niin vakuutan että olet tyytyväinen! Tuossa Goren Windstopperissa suhteet ovat 60%/40%. Itselläni olevat housut ovat 50/50. Tilasin joskus Saksasta, jotain 50 euroa!

Tässä vain esimerkki!
http://www.kieppi.fi/asusteet.html

MILLET W3 SOFT SHELL

Lyytinen
10.11.2004, 19.36
Kiitoksia poijjaat!
harmi kun ei tullut aikasemmin puheeksi, kun olin syyslomalla oulussa ja olisi voinut käydä tarpissa ihan paikanpäällä kokkeilemassa "sukkahousuja".
Olihan nuo teejän molempien esmerkki housut sellasia sukkahousuja??? :D

kon-ciocc
10.11.2004, 19.51
Joo tuo mun esimerkki oli vain lähinnä materiaalista! Ajohousut, varsinkin maantielle jotka siis itselläni on, ovat kyllä ihan 'oikeat trikoot'! Eivät siis tuon esimerkin kaltaiset! ;)

Täältä sellaisia jo löytyy.

http://www.bike-o-bello.de/oxid.php/sid/dcb0277b9bd2cbf35dc404f3deb2cc4f/cl/alist/cnid/9164059abc06273e3.89084429

Lyytinen
10.11.2004, 23.45
Ihan järkeviltä hankinnalta näyttää tuolla linkissä olevat pöksyt.
Mitenkäs teillä ulukomailta tilanneilta on tilaukset ja ennen kaikkea toimitukset onnistuneet. Kui hirveen pitkiä toimituksia ja paljonko ottavat rahtaamisesta.
Olenko vain tyhmä vai onko tuossa linkissä mahdollisuutta engelsmannien kielen lukemiseen...ymmärtäs mihinkä sitoutuu jos "tilaa". ;)

hannupulkkinen
11.11.2004, 00.01
Olen tilaanut Bike o' Bellosta pari kertaa ongelmitta. Toimitusmaksu on kympin paikkeilla.
Maksaa pitää luottokortilla ja etukäteen.

Tarpista saa yhtä hyvät windtexhousut, kotimaista työtä, samaan hintaan. Wintex on monen mielestä paras joustava kalvomateriaali. Mullakin on hiihtopuku Wintexiä ja hengittää ihan riittävän hyvin.

Bellosta kestää viikon ja Tarpista kaksi päivää.

JKK
11.11.2004, 09.53
Tarpista saa yhtä hyvät windtexhousut, kotimaista työtä, samaan hintaan. Wintex on monen mielestä paras joustava kalvomateriaali. Mullakin on hiihtopuku Wintexiä ja hengittää ihan riittävän hyvin. En tiedä sattuiko minulle Tarpin kanssa ns. maanantai kappale. Tilasin housut kesällä (mittojen mukaan) ja syksyllä noin viiden lenkin jälkeen kankaasta alkoi reidestä "pääliosa" purkaantua. Nyt housut ovat olleet Tarpilla ihmeteltävänä varmaan kuukauden. Tarppihan vaihtoi omistajaa ja nämä minun housut teki vanha Tarppi (ehkä siksi korjaus kestää ja kestää?).

Lyytinen
11.11.2004, 12.31
Tekeekä tarppi muuten kuin mittojen mukaan???
Uskallatteko paljastaa hintaluokkaa mihin teijän molempien (JKK ja Hannu) housut sijoittuu...
Kyllä minä taidan tyytyä suomessa tarjolla oleviin pöksyihin...
Ootteko sunnuntaina menossa lenkille, jos minäkin rohkenisin taas mukaan...

JKK
11.11.2004, 12.51
Tekeekä tarppi muuten kuin mittojen mukaan???
Uskallatteko paljastaa hintaluokkaa mihin teijän molempien (JKK ja Hannu) housut sijoittuu... Kyllä ennen teki, miksei nytkin. Hintaa oli muistaakseni 89 euroa. Postista on tänään kuulema Tarpilta paketti tullut, eli eiköhän ne pökät siinä ole korjattuna.

Lyytinen
11.11.2004, 17.26
Tarpilla on thermo lycra(60€) ja windtex(80€) ajohousuja...kyselin tänään noita ajohousuja sähköpostitse ja 33min. viestin laiton jälkeen tuli vastaus, ripeätä toimintaa.
Onko teillä kokemusta tuosta thermo lycrasta? niiden mukaan tuo windtex on hyvin kylmille keleille ja ilmeisesti tuo thermo mikä lie on vaan kolealle/kylymälle kelille, vai olenko väärässä???

hannupulkkinen
11.11.2004, 23.38
Joo mulla on nuo thermo lycrat. Eivät riitä pakkaskeleille, eivätkä pidä tuulta riittävästi.
Ne wintex-housut eivät ole liian lämpimät jos asteita on alle 10. Muuten ovat ja silloin tuo thermo lycrat ovat sopivat.

Lyytinen
12.11.2004, 09.05
Ymmärsinkö Hannu oikein?:thermo lycrat on lähinnä kevään ja kesän sadekelipöksyt? ja wintexit sitten kun plussaa on alta 10 ja sataa puukkoja ja vanahoja akkoja? ;)
Kyllä kait sitä pittää noi wintexit ostaa näille "loppukesän sateille" ja syksyn kaahailuille.

hannupulkkinen
12.11.2004, 18.38
Jep, paitsi eivät sadekelipöksyt vaan viileän yli 10 asteen kelin pöksyt. Wintexit käyvät kesällä sadekelilläkin jos ei ole kuuma, koska wintex pitää sadetta ja thermolycra ei. Wintexit ovat aikaisen kevään ja myöhäisen syksyn, erityisesti sadekelin pöksyt ja wintex on tourin testien mukaan hengittävämpi kuin coretex ja windstopper ja on vielä joustavaa. Siis windtex ei wintex, mutta samapa tuo smile.gif

kon-ciocc
12.11.2004, 19.55
Nyt ei pidä vaan sekoittaa 'Yleisesti Windstopperia' Coren Windstopper Soft Shell:iin! 50/50 ;)
Katellaan, kuhan nähhään!
Taas sunnuntaina klo. 10.00-11.00?

Lyytinen
12.11.2004, 21.15
Niin windtex....wintex on maalia...Tuo on aika laaja käsite toi 10-11, mulla kävis toi 10 paremmin kuin hyvin ja vaikka aikasemminkin...
hymyillään kun tavataan :D

Ohjaustehostin
12.11.2004, 23.33
Käviskö låhtö sunnuntaina 10 maissa?

hannupulkkinen
13.11.2004, 00.03
Softshell ei kestä testien mukaan raapaisuja; joten mettälenkeillä ei moisia housuja kovin kauan voi päällään pitää jos ei tykkää rysäböksyistä.
10 maissa voisi olla ok. Tosin en ole ajanut metriäkään kahteen viikkoon, jotta voipi olla vaikeeta.

JKK
13.11.2004, 07.22
Tosin en ole ajanut metriäkään kahteen viikkoon, jotta voipi olla vaikeeta. Voipi olla myös yllättävän helppoa ja mukavaa pienen tauon jälkeen. (piruako minä sekaannun johonkin pohjois-suomen lenkkeihin :D )

hannupulkkinen
13.11.2004, 09.16
JKK- Siilinjärvi on Pohjois-Savoa. Siis Itä-Suomea. Noin 400 kilometriä Helsingistä. Tervetuloa mukaan yhteislenkille eräälle Suomen parhaista maastoista. Maaningan Käärmelahden ja Siilinjärven välillä on sellainen harjumaasto, jossa voi tehdä tosi vaativia lenkkjä, mutta myös helpompia ja silti nautittavia.

Lyytinen
13.11.2004, 10.55
Elä hannu huoli, en minäkään ole kunnnon lenkkiä ajanut varmaan kuukauteen, mutta tänään ajan puoli neljäksi puijonlaakson väestösuojalle treenaamaan ja sieltä sitten viiden jälkeen takaisin kotia...
Onneksi meillä täällä pohjoisessa on korkeat tunturit niin tulee samalla tuollanen "alppimaja" treeni... :D
Jääkarhuja ei kukaan ole piiitkään aikaan nähnyt täälläpäin - kummallista :confused:

hannupulkkinen
14.11.2004, 16.50
Kiitos lenkistä ja kärsivällisyydestä. En todellakaan pysy mukana edes kohtuullisesti. Kai se on tunnustettava, että ikä alkaa painaa. En kertakaikkiaan osaa ajaa alamäissä riittävän kovaa. Nyt oli vielä ylämäkikuntokin surkeassa jamassa ja kun tasamaallakaan ei pysy vauhdissa niin ei se hyvältä vaikuta.

Toivottavasti kukaan ei vilustunut minua odotellessaan.
Minä nautin kuitenkin ja kahden viikon pinnankiristys on nyt ohi. Liikunta on hyvä keino vähentää potutusta.

Lyytinen
14.11.2004, 17.12
kiitoksia minunkin puolesta, varsinkin nimeltä mainitsemattomalle henkilölle joka roikkui yhessä alamäessä perseessä kiinni ja huuti jotain sotahuutoja niin että housut oli märkänä... :D

YT
14.11.2004, 22.11
Kiitos täältäkin. Ja ensi viikolla sitten voi olla että saahaan ajaa valkosella hangella. Ratiritiralla.

Lyytinen
18.11.2004, 10.04
...tuli talvi halla... :D
Onko startti sunnuntaina taas klo 10 :confused:
Eipähän pelota niin paljon kun ei nää kaikkia kiviä sun muita mitä hangen alle on jäänyt ;)

hannupulkkinen
18.11.2004, 13.01
Lähtään vain kello 10 jos hiihtämään ei päästä.
Nastarenkaat rules.

Lyytinen
18.11.2004, 17.24
Suattaa olla nuo nastarenkhaat aeka liukhaat kivien piällä...paeneeta vaan matalammiksi niin on parempi kuin nastat!

hannupulkkinen
18.11.2004, 23.32
Kokheillaan.
Mie laitan nastat kun tuo takarengas on muutenkin kovin liukas. Aja sie matalapainerenkailla. ;)

[ 18.11.2004, 23:37: Viestiä muokkasi: hannupulkkinen ]

Ohjaustehostin
19.11.2004, 18.39
Olen lähdössä lauvantai aamuna Leppävirralle tunneliin hiihtelemään.
jos muita lähtijöitä kyytiin sopisi.
Lähtö 9-10 maissa Toivalasta

YT
19.11.2004, 19.13
Vai vielä :eek: hiihtämään? Keskiviikkona oli pataskilla jo selvät hiihtäjän jäljet. Ahmollakin ovat kuulemma hiihtäneet. Kyllä kai sitä vielä pyörällä...kunnes tulloo kunnon hanget.

hannupulkkinen
19.11.2004, 20.15
Kävin tänään hiihtoluistelemassa tunnin.
Huvikumpusessa.
Lauantina olen töissä, mutta sunnuntakina voisin lähteä pyöräilemään.

Lyytinen
19.11.2004, 20.15
Naatiskellaan pyöräelystä vielä kun voedaan, kyllä sitä vielä suksillekin tänä talavena keretään.

kon-ciocc
19.11.2004, 20.37
Taidanpa tyytyä sauvakävelyyn. Kävin tuossa viikolla ajelemassa täällä Alapitkän luontopoluilla ja pyllähdin täydet kolme kertaa! :mad: Päätin et mun tämän vuoden pyöräilyt on finito! http://www.tiede.fi/keskustelut/keskustelu.asp?mainpage=&mainskip=&id=1358640&alue=1
Olen lueskellut ks. topic:a ( monikossa ) silloin tällöin! Ks. aihe liippaa niin läheltä 'meikäläisiä'
että ajattelin ainakin Hannua tuon kiinnostavan! smile.gif
En viitsi itse heitellä huomautuksia sekaan, vaikka
aihetta tuntuisi, ainakin omasta mielestä olevankin!

Nähdään ehkä sunnuntaina! Mulla sauvat kainalossa!

Lyytinen
19.11.2004, 21.54
Tuli sellasella "äänenpainolla" tuo päätös tämän vuoden pyöräilystä, että mitään ei taida olla enää tehtävissä... :confused: Lähe Kari vielä vuoden (ehkä) viimeiselle mettälenkille fillarilla :confused:

Tosi mielenkiintonen topicci. Kunnon asiaa.

kon-ciocc
19.11.2004, 23.06
Harkitaan vielä, harkitaan vielä... Katotaan ny ...

Luin tuossa Pöytyäläisen Paavo Kiisken jutun ( Kelan Sanomat 4/2004 ). 70v ja ajellut tänä vuonna 17000km! :confused: Voiko olla totta? Itse olen 48v ja omasta mielestäni ajellut ihan kohtuullisesti fillarilla tänäkin kesänä. Silti 5000km jäi vain haaveeksi! Toisaalta antaahan tuo uskoa siihen ettei elämä vielä iän puolesta ole kokonaan ohi! ;) Mottomme on siis! Pyöräillen elät pitempään! smile.gif

hannupulkkinen
19.11.2004, 23.31
Emmäjaksa tuota ylämäkijuttua kommentoida. Ihan oikeinhan siellä newtoneista puhuttiin. Mietin vain onko lihastyypeillä jotain merkitystä. Sprinttereillähän on isoin osa nopeita soluja ja mäkeä junnataan ylös normaalipyörityksellä.
Onko nopeitten solujen voimantuotto erilaista kuin hitaitten. Nopeushan on voimaa, jota taito ohjaa. Spintterithän ajavat 99% matkasta pk ja vk-vauhtia.(Apuajajien peesissä) Yhden prosentin mk-vauhtia siis maksimipulsseilla.(100-300 metriä ilman peesiä) Ylämäkiajajien vahvin alue lienee juuri maksimikestävyysalue.
Ihminen on sitä mitä hän treenaa. Perimälläkin on tietenkin oma vaikutuksensa.

Itteäkin vähän ajatteluttaa lähteä ajamaan kapeita kivisiä polkuja. Pitäisikö lumikelillä pysyä leveillä väylillä? Ensi yöksi luvattiin Pohjois-Savoon lumisadetta. Jos tulee lunta vähänkään lisää niin hiihdetään tai ajetaan teitä.

kon-ciocc
20.11.2004, 00.18
Hei, laita vaan Hannu tuo sinne topicciin meneen! Ovat arvon Proffessorit ja Tohtorit ymmyrkäisenä asiantuntemuksestasi!

Lumen vahvuus haittaa muuten aukeilla eniten, eli metsän siimeksessä on parhain ajella! Vähemmän lunta!

Ohjaustehostin
20.11.2004, 19.45
Kymmeneltäkö uamusella ?

hannupulkkinen
20.11.2004, 20.12
Väsyttää. En tiedä jaksanko lähteä.
Hiihdättäisikin.

Lyytinen
20.11.2004, 21.14
Kyllä jaksat lähteä, kun määt nukkumaan hyvissä ajoin ja nukut kunnon yöunet niin oot uamusella sitte virkeenä klo.10 pataskilla ;)

YT
20.11.2004, 22.29
Minä kävin tänään sen pahimman myräkän aikana. Pitää vielä tässä illalla yrittää hakea netistä hyviä selityksiä. Jos ei löyvy, niin kai se pittää sinne pataskille raahautua :mad:

Lyytinen
20.11.2004, 23.21
Rupee pikkuhiljaa pelottamaan että aamulla ei ole pataskilla muita kun minä :(

Jonttaxtr
21.11.2004, 00.04
Onkos muutes pataskilla jo hiihtäjiä, puiolla näkuu jo hätäisimmät hiihtävän. :D Minä läskistynyt x-kilpahiihtäjä en enaa jaksa ensilumille kiiruhtaa. :rolleyes: Aamulla MUni-cruising, olisi tilaa tässä yksipyöräisten maailmassa myös muillekkin tässä maassa/ilmassa. ;) Anteeksi jos on lauseet epäselviä, en ole täysin oma itseni....johtuen ajankohdasta. tongue.gif

YT
21.11.2004, 09.14
-15C :eek: :eek: Kenenkä vuoro se oli ilmat tilata? Minä en ainakaan mihinkään ajamaan lähe näin kylmällä. Sitäpaitsi minulla on lievä rasitusvamma, joka vaatii lepoa. Ja taisin vähän vilustua eilen. Ja sitten......

Jonttaxtr, Jo vain pataskilla on väellä jo lankut jalassa.

Lyytinen
21.11.2004, 09.45
Minä tämän ilman tilasin, ajattelin että jos et YT löydä sopivaaa selitystä netistä niin ei se mitään, laitetaan kunnon pakkanen niin ei kukaan lähde :D
Ei tuonne kyllä viiti itteessä lähtee palelluttamaan :(

kon-ciocc
21.11.2004, 10.18
Hätäisimmät jo varmaankin hiihtävät Pataskilla! Uskon kuitenkin, että lunta riittää kaikille tänäkin talvena siitä kiinnostuneille, aivan tasapuolisesti! Joten itse aion odotella kunnon kelejä.
Kiitos tarjouksesta Jonttaxtr! Mulla tosin tuo kaksipyöräinenkin on riittävän hankala käsiteltävä, noissa kivikoissa ja juurakoissa! Tosin eihän siinä tarvitsis pitää kuin yhden kiekon ajouralla! Helpompaa... ? :D Mutta tervetuloa ensikesänä joukkoomme! Vaikkapa sillä yksipyöräisellä, ja tietysti myös maantielle!

No en minäkään sit kymmeneksi tule! ( hemmetti näitä nykynuoria! vai pakkasta?? :confused: ) Mutta päivemmällä aion lähteä parin tunnin sauvalenkille! Asiasta kiinnostuneet mahtuu mukaan!

Ohjaustehostin
21.11.2004, 10.24
Sauvalenkki kiinnostaisi missä ja milloin ?
Olisko pataskin maasto ?

hannupulkkinen
21.11.2004, 10.42
No jos vähän lauhtuu niin voisi hiihdellä iltapäivällä. Hiihdetään tunti ja sauvakävellään tunti. Kari voisi kerrankin luopua turhista periaatteistaan. ;) Ihan hyvä sitellä Huvikummussa on hiihtää. Puru on alla.
Kun ei ole tullut sauvakäveltyä niin pitkä lenkki varmasti kipeyttää nivelet. Pakkasta on nyt -16.

kon-ciocc
21.11.2004, 11.24
Toinen mono on vielä ompelimossa, joten mun on pakko vain kävellä! Olisko klo. 12.00 Pataskilla. Mennään polkuja pitkin, niin ei häiritä hiihtäjiä.

Lyytinen
21.11.2004, 11.31
Menkää työ sauvomaan niin minä viännän punttia (rinnalle- ja maastavetoa,pysty- ja penkkipunnerrusta, hauista ja tietysti vatsa ja selät).

kon-ciocc
21.11.2004, 11.52
Ei toisillakaan kaikki mene aina putkeen! Vai mitä sanotte seuraavasta? :D

http://rmk.hamk.fi/~ruhanmi1/video/Palaute.swf

Ohjaustehostin
21.11.2004, 12.06
12 pataskilla.

Lyytinen
21.11.2004, 12.41
Rupeaa vähän mietityttämään maastolenkit tämän jutun jälkeen--> http://www.tiede.fi/uutiset/uutinen.asp?id=49587&skip=80
Pitää varmaan ruveta polkemaan maastolenkit kokonaan "putkelta" niin säästyy "tuholta" :D ;)

kon-ciocc
21.11.2004, 17.17
Hui! :confused: Ja minä kun kuvittelin sen iästäni johtuvan! :confused: Simo olet nuori kaveri. Elämän suuret nautinnot vielä edessäpäin, joten vaihda maasturi maantiefillariin! Meille iäkkäämmille ei taida olla enää mitään tehtävissä! :D

Kiitokset Eskolle ja Penalle reilun parin tunnin reippaasta sauvalenkistä! Olisit Hannukin saanut hyvän pk-lenkin! Av-syke mulla 112 ja max 152.

Voiskohan tuo Tiede-juttu kuitenkin olla totta... :(

hannupulkkinen
21.11.2004, 18.30
Originally posted by kon-ciocc:
Olisit Hannukin saanut hyvän pk-lenkin! Av-syke mulla 112 ja max 152.
Mulla tahtoo olla pakkasella hengitysvaikeuksia
kun on vähän astamavikaa varsinkin kun oli flunssa äskettäin. Lähden nyt kuntosalille.

kon-ciocc
23.11.2004, 17.41
HELSINGISSÄ on rikottu marraskuun lumiennätys. Kaisaniemessä mitattiin aamulla 33 senttiä lunta. :confused:
Siinä se taas nähdään! Nyt niillä on jo luntakin enemmän kuin meillä! :(
Eikä Suomen Hallitus tee mitään asian korjaamiseksi! Ajaavat vaan omaa etuaan... :D

Lyytinen
23.11.2004, 20.12
Ja kohta niillä on varmaan paremmat metsälenkki mestat kuin meillä ;)
Muuten ei oo lumen paljoudella väliä kuhan pääsee vaan laskemaan...eilen oli jo kasurila auki ja huomenna piäsöö laskemaan, kun on koko päivä vapaata :D

Jonttaxtr
24.11.2004, 17.22
Rupeaa vähän mietityttämään maastolenkit tämän jutun jälkeen--> http://www.tiede.fi/uutiset/uutinen.asp?id=49587&skip=80
Pitää varmaan ruveta polkemaan maastolenkit kokonaan "putkelta" niin säästyy "tuholta" :D ;) Ottaen huomioon että kyseinen maastopyöräajelu on ajettu maantiellä, eikä maastossa, niinkuin yleensä maastopyörällä ajavat pyöräilyn harrastajat tapaavat tehdä, se kumoaa koko väitteen heti paikalla.
Maastossa ajaessa ei satula yleensä kokoaikaa paina kikkelin suonia kun yleensä vähänväliä joutuu seisaallaan polkemaan ja näin veri pääsee kiertämään mainiosti himpperin jokaisessa röörissä. :rolleyes:

Lyytinen
24.11.2004, 17.44
Kiitos Jonttaxtr, nyt uskaltaa taas nousta maastofillarin selekään ;) Muistaakseni olen lukenut myös vastaavanlaisen jutun jossain muuallakin ja siinä oli jotain että pitäs ajaa vuosittain väh.10tkm että siitä jäisi pysyviä ja merkittäviä vammoja.

Vieläkös sitä poijjaat sunnuntaina kiivetään satulaan???

hannupulkkinen
24.11.2004, 18.17
Ensiyönä pitäisi sataa lunta ja loppuviikoksi on taas luvattu pakkasia. Jos sääniilo on oikeassa niin sitten varmaan hiihdetään pertsaa.

Joskus vuosia sitten kun ajoin maantietä niin, että satula oli nykyistä korkeammalla tapahtui sellainen juttu, että tuntui siltä kuin munat olisivat poistuneet. Tuntuma niihin hävisi kokonaan ja palautui sitten kun nousi satulasta.

Tänään spinningissä tuli 5000 kilometriä pyöräilyä täyteen tälle vuodelle. :cool:

[ 24.11.2004, 18:49: Viestiä muokkasi: hannupulkkinen ]

Lyytinen
24.11.2004, 19.14
ilimeisesti pataskilla hiihtelette.. :confused:
Voihan sitä vaikka kiusalla mukaan pakkautua...vaikka en oo kyllä mikään himohiihtäjä mutta perässä pysyn, siitä vaan en tiedä miten kaukana perässä :D
Hannu, ei tollasia kauhutarinoita saa kertoa :(

YT
24.11.2004, 21.57
Originally posted by hannupulkkinen:
tuntui siltä kuin munat olisivat poistuneet. Tuntuma niihin hävisi kokonaan ja palautui sitten kun nousi satulasta.
Yo! Tuolla maastossa ajaessa ei kerkiä munia puristelemaan niin ei voi tietää onko tunto poissa :D

Kyllä pataskilla on jo enemmän hiihtäjiä kuin pyöräilijöitä. Mutta vielä fillarilla piäsöö.

hannupulkkinen
24.11.2004, 23.40
Originally posted by YT:
! Tuolla maastossa ajaessa ei kerkiä munia puristelemaan niin ei voi tietää onko tunto poissa :D Kyllä sen munien olemattomuuden tietää puristelemattakin kun sen on kerran kokenut.

Puristakaa nyt niistä, että tulee lunta. :D

Ohjaustehostin
25.11.2004, 19.37
Joko pataskilla on pertsan latu? :confused:
Tuliko Hannulle PIANKKI saksanmaalta :eek:

hannupulkkinen
25.11.2004, 21.24
Originally posted by Ohjaustehostin:
Joko pataskilla on pertsan latu? :confused:
Tuliko Hannulle PIANKKI saksanmaalta :eek: Kävin äsken hiihtämässä 15 kilsaa. Pertsan latua ei ole ja luistelubaanallakin on joissain kohdissa hiekkaa, joten parhailla värkeillä ei kannata matkaan lähteä. Piankki lähti maanataina ja voi tulla huomenna tai sitten ensimaanantaina.

Lyytinen
25.11.2004, 22.37
Minkäslaissella tyylillä Hannu hiihtelit... :confused:
Oisko lauantaina halukkaita hiihtäjiä, mulla ei oo sillon poikkeuksellisesti harjoituksia niin voisin olla kiinnostunut lähtemään lenkille!
Ei tietysti oo pakko hiihtää, mulle käy myös sauvakävely jos se ylipäänsä vielä onnistuu...mutta lauantaina ois mukava jotai aktiviteettiä harrastaa!!

hannupulkkinen
26.11.2004, 00.19
Vapaata hissuksiin vetelin ja muutahan ei voi vielä tehdä. Jos lauantaina vaikka kello 12. parin tunnin hitaalle tökkimislenkille lähettäis?

Lyytinen
26.11.2004, 17.07
Siis mennään huomenna sellasta tyyliä mitä millonkin parhaiten alustan puolesta piäsöö.....vai oonko nytte ihan pihalla hiihtäjien slangista???

kon-ciocc
26.11.2004, 21.04
Jos tuun, niin ihan vuan vappaasti aattelin lähtee liikkeelle! Pittää kahtoo sitte uamulla tarkemmin!
Tuntuu että virta vajjuu sitä mukkoo ku pimmee pitenöö! Taejan olla suven immeenen? :confused:

Lyytinen
26.11.2004, 23.13
Startti tapahtuu ilimeisesti klo 12 pataskilta?
ilimeisesti tyyli on vapaa :confused:

Ohjaustehostin
27.11.2004, 11.53
Klo 12 vapaalle pataskiltako :confused:

Lyytinen
27.11.2004, 12.30
Originally posted by Ohjaustehostin:
Klo 12 vapaalle pataskiltako :confused: OIKEIN

kon-ciocc
27.11.2004, 18.30
Ihan kiva kokemus olla välillä sivakoiden päällä! Kuhan lunta tupruttaa lisää ja käsivoimat palautuvat, niin ehkä siitä jopa nauttii! ;)

Tulen aamulla kymmeneksi! Ajattelin jotain kolmen tunnin lenkkiä.

kon-ciocc
27.11.2004, 18.57
Tuossa hieman 'askartelua', jotka sen taitavat! ;)

http://uploads.ungrounded.net/180000/180106_orgasm_girl_15.swf

Lyytinen
27.11.2004, 19.39
Siis huomenna ois ohjelmassa sauvakävely???
Pitää kahtoo jos minä innostusin ensikertaa kokeilemaan kyseistä lajia.
Minkäslaisessa umpsukkelissa työ painatte menemään...käytättekö vaelluskenkiä vai lenkkitossuja?

kon-ciocc
27.11.2004, 20.14
Mennään polkuja pitkin. Vähintään talvilenkkarit on oltava, vaelluskengät ovat ehkäpä sopivimmat! Pakkasta on luvassa, mutta metsässä sitä ei juuri huomaa. Ääreiskehonosat kannattaa toki suojata hyvin!

kon-ciocc
27.11.2004, 21.40
Tuonkin vois lukaista ajankuluksi...
http://personal.inet.fi/cool/kristiina.iisakkila/pages/mina.html

YT
27.11.2004, 21.55
Jååhå! Mulla ilmeisesti on perjantain pyörälenkillä jalkaterä taipunut ulospäin. Ei oikein kestä painoa. Sitäpaitsi en ole moneen kuukauteen ottanut pakkasnestettä..voipi olla huono kylmänsietokyky. Eikä mulloo sauvakävelysauvojakaan. Tarviiko lissää, vai riittäkö nämä?

Lyytinen
27.11.2004, 22.32
No me voidaan taivuttaa se jalkaterä sisäänpäin niin sitten se varmaan kestää painoa. Pakkasnestettäkin sulle löytyy, ettei jää lenkki siitä kiinni.
Kävelysauvat saat lainaan , eikö olekin mukava kun nyt nuo sinun ongelmat ovat poistuneet ja voit lähteä huomenna reippahalle sauvakävelylenkille klo 10 :D

Ohjaustehostin
27.11.2004, 23.11
Klo 10 aamulla pataskilla

Lyytinen
28.11.2004, 08.44
Eihän me annetan pienen pakkasen(-17) estää reipasta aamuliikuntaa :confused:
Ja onhan tässä 2,5 tuntia aikaa pukea riittävästi vaatetta päälle, ei ole huonoja liikkumiskelejä on vain huonosti varustautuneita liikkujia :D
Startti klo 10!

kon-ciocc
28.11.2004, 09.57
Tullaan, vaikka onhan tuo selityskirja tuossa vieressä... :rolleyes: Hei, eihän tuo ole minun selityskirja! :eek: Kenenkähän tuo on? Aika paksu ja ollu näköjään ahkerassa käytössä... ! On varmaan omistaja jo huolissaan tästä. Pitänee palauttaa mahd. pian.

kon-ciocc
28.11.2004, 15.50
Kiitokset vaan Pentille ja Simolle tämän päiväisestä!Porskuteltiin kolme tuntia raikkaassa ja puhtaassa luonnossa, välillä 'umpimetsässä'! Keskisyke oli kymmenen lyöntiä enemmän viikon takaiseen vaikka olin ilman nilkkapainoja!

Lyytinen
28.11.2004, 16.24
Kiitoksia lenkistä ja ennenkaikkea hyvästä seurasta!
Pitää seuraavan kerran lainata iskän polaria ja kattoo mitenkä mun pumppu toimii vai toimiiko.
Tosi hyvä saitti toi Kristiina Iisakkilan sivut...melkoinen ihmiskohtalo siinäkin.

Ohjaustehostin
29.11.2004, 17.06
Karille tiedoksi supan pohjalta mäelle 58 metriä.
Kiitoksia vain lenkkiseurasta.

Lyytinen
29.11.2004, 20.21
Pentille tiedoksi:Jännevirran sillalla ollut "tiesulku" johtui sillan takana olleesta piiritystilanteesta(kesti 8 tuntia). :eek:
Tämän päivän mullikkabladetista voi lukea lisää, jos kiinnostaa.

kon-ciocc
02.12.2004, 18.25
Hiihtoa viikonloppuna? :rolleyes:
Lunta alkaa luisteluun olla aika mukavasti. Pertsan ladun ovat osittain ajaneet Hamulaan asti.

hannupulkkinen
02.12.2004, 23.55
Pitänee käydä la-su pohjanmaalla.
Olisiko itsenäisyyspäivän lenkki mittään. Suapiko sitä seuraa kolemeksi tunniksi pertsalle?
Kymmenen maissa voisi läheteä viipottamaan.

Ohjaustehostin
03.12.2004, 17.25
Voihan sitä itepäisyyspäivänkin lähtee hiihtelöö.

kon-ciocc
03.12.2004, 19.40
Huomenna eli lauantaina ajattelin parituntisen käydä Pataskilla luistelemassa. Toki perinteinenkin sopii. Klo. 11.00 oes vähä niiku mielessä, mutta muukii aeka kääp! Kaekki halukkaat ( myös haluttomat ) mukkaan!

Jo tok muanantaena hiihetään jos vuan vähännii ilimoja piisoo! :D

Ohjaustehostin
03.12.2004, 23.30
Olisko pertsa paree kun on luvannu kylmöö
Mie en saa pakkasella luistelusuksia luistaa
11 on hyvä aika

kon-ciocc
04.12.2004, 10.18
Lähetään vaan perinteisillä. Pakkasta on vielä -15! Mutta lauhtuu aika nopeasti.

Lyytinen
04.12.2004, 11.04
Minua ee tarvihe ootella hiihtämään, minua viehättää enemmän kasurilan boxi ja reilit, joten siellä aekani pörräelen ja illalla reeneihin :D

YT
04.12.2004, 11.36
Yo! Vai perushiihtoa? Mullaon vaan advanced style hiihtovälineet. En voi tulla mukaan :D Perushiihto ei oo kyllin räädiä mulle. Morgen morgen, nur nicht heute...

Ohjaustehostin
04.12.2004, 21.09
Aamulla klo 10 tyyli vapaa.

kon-ciocc
04.12.2004, 21.36
Eli siis YT tulee aamulla mukaan! Itse en uskalla luvata mitään. Jos ei näy ajoissa, niin en sit tuu! Voi olla ettei heti aamusta ole baanoja avattu!

hannupulkkinen
04.12.2004, 23.24
No mennään vaan ja vapaalla hissukseen. En lähtenyt Pohjanmaalle. Kävin tänään pertsalla ja latu oli aika pehmeä. Ehdottaisin kyllä kello yhtätoista kahdesta syystä: 1. Olen silloin enemmän hereillä kun kymemeltä 2. Aamuvirkut ovat ehtineet avata baanat.

YT
05.12.2004, 13.02
Argh! En keksi nyt mitään selitystä. Moneltakohan abc aukiaa? Jääkaappi nimittäin tyhjä ja leipä loppu.

hannupulkkinen
05.12.2004, 17.48
Käykääpäs pojat vaikka täältä lukemassa miten hiihtoa ja yleeensäkin kestävyyttä harjoitetaan.
Siellä on tietoa myös kuntoilijoille:
http://www.biathlon.fi/data/valmennus/coachescorner_raportit/toninteesit.html

Itse ajattelen pitkien yhteislenkkien palvelevan seuraavia tavoitteita:

1.Sosiaalisuus - kun muuten kestävyysharjoittelu on kovin yksinäistä puuhaa niin kerran viikossa on mukavaa tehdä pitkä lenkki yhdessä. Yhdessä hiihtäminen tai pyöräileminen tarkoittaa sitä, että kaveria ei jätetä vaikka hänen kuntonsa ei aivan oman kunnon tasolla olisikaan.

2. Lenkin tehtävänä on kehittää peruskestävyyttä.
Peruskestävyysharjoittelu tapahtuu aerobisen kynnyksen alapuolella.
Minun aerobinen kynnykseni on noin 140 lyöntiä minuutissa. Peruskuntoharjoittelu 2-4 tunnin lenkillä tapahtuu parhaiten sykealueella 120-140 lyöntiä minuutissa. Jos otetaan 20-vuotta nuorempi henkilö niin hänen aerobinen pk-alueensa voisi olla tasolla 140-160. Jos minä hiihdän lähellä 140
sykettä ja nuorempi ja kovakuntoisempi hihtää samalla sykealueella niin harjotusvaikutus on molemmilla lähes sama. Jos otetaan huomioon kohta 1. niin yhteislenkin tavoitteet toteutuvat molemmilla.
3. Yhteislenkillä pitää olla hauskaa ja sitä ei synny jos hiihdetään räkä poskella.

Tietenkin jos kuntoerot ovat todella suuret niin siten pitää hiihtää eri porukoissa. En kuitenkaan usko sitä, että meidän porukassa näin on.
Minä en kuitenkaan suostu hiihtämään itseäni piippuun edes sosiaalisuuden takia. Talvi on pitkä ja jos alussa hiihtää liian kovaa niin jo helmikuussa alkaa olla motivaatiovaikeuksia puhumattakaan siitä, että pyöräily on kuitenkin päälajimme ja kesällä pitäisi olla parhaassa iskussa.

Pyöräilyn kannalta olisi tärkeää tehdä nyt kuntosaliharjoittelua. Jalkoihin ja keskivartaloon pitää saada voimaa, että jaksaa kesällä pyörittää ja olla pitkään pyörän päällä. Kun tekee pari kovaa punttitreeniä viikossa niin silloin kaikkien kestävyysharjoitteiden pitää olla peruskestävyysharjoittelua. Kevätpuolella kun lähestytään pyöräilykautta niin voi sitten vähentää punttia ja lisätä lajinomaista voimaharjoittelua ja ryhytä tekemään jonkin verran
enemmän vauhtikestävyys- ja maksimikestävyysharjoittelua.

Näin olen ajatellut tämän talven harjotella. Saa nähdä sitten voinko yhteislenkeille osallistua.

kon-ciocc
05.12.2004, 19.24
Kiitoksia kaikille päivän lenkkiseurasta! smile.gif
3h 25min. av syke 134 ja max 162. Viimeinen kierr. oli myös 'täysi' eli molemmat Hamulan ala-lenkit.

Huomenna tulisin mielelläni perinteiselle, mutta kun nuo välineet ovat mitä ovat. Houkuttelin Eskoa seurakseni vapaalle. Hän kun ei ole vielä aloittanut hiihtokautta! :confused: Eskolla ei ole perinteisen välineitä ollenkaan, joten vapaa sopii, kuin jalka monoon. (typerä vertaus!) :D Lähetään puoliltapäivin, jos ei suurempia esteitä ilmaannu.

hannupulkkinen
05.12.2004, 19.29
Mulla taitaa olla väsy. Käyn huomenna omaan tahtiini tunnin perinteistä. Siis palautellen.

kon-ciocc
10.12.2004, 19.08
Huomenna aion luistella taas pari kolme kierr. Lähtö voisi olla klo. 10.00. Viikko on taas mennyt 'kattoon syleksiessä' , joten jonkin asteista reippailua on tiedossa! :D

Onko teistä kellään kokemuksia Ice Spiker:stä.
http://www.bike-discount.de/start.asp?uin=1372788518
Nokian HAKKA WXC300 on hyvä, vai mitä YT. ;) ( pitää puhdistaa näppäimistö, kun ei toimi kaikki merkit! kysymysmerkki! :mad: ) On hintaero aikamoinen.

Ohjaustehostin
10.12.2004, 22.58
Voishan sitä lähtee hiihtlemään kymmeneltä.

YT
10.12.2004, 23.06

Nokian HAKKA WXC300 on hyvä, vai mitä YT. Ei hyvä, vaan paras! Kyllä kai sillä spaikkerillakin ihan hyvin pärjää.

pitää puhdistaa näppäimistö, kun ei toimi kaikki merkit! kysymysmerkki! Kyssäri..joo..paina ALT pohjaan (pidä pohjassa) ja naputtele numeronäppiksen puolelta 63, sit nosta ALT ylös..viola?

kon-ciocc
11.12.2004, 10.25
????█ !!! Jee! Tämähän konsti toimii! Kokeilen vielä... ???

kon-ciocc
11.12.2004, 16.04
????█ !!! Jee! Tämähän konsti toimii! Kokeilen vielä... ??? No nyt siihen oli tullu jokin musta klöntti! :confused:

Luisteltiin Penan kanssa kolme kierrosta. 3h 16min. taukoineen, av-syke 137 max 163. Olisi tehnyt mieli lähteä vielä kierrokselle, mutta varsinkin yläkroppa alkoi olla voimaton.Hieno lenkki ja nyt on olo mukavan raukea! Kiitokset vielä Penalle sopivasta vauhdin pidosta!

kon-ciocc
17.12.2004, 15.16
Öhöm! Oliskohan tuollainen sopiva 5 v. sukulaispojalle joululahjaksi? Lahjapaperin paljous vain mietityttää... .
http://hutnyak.com/MINExpo/Trucks/Liebherr.JPG/T282/LiebherrTI282Side.JPG

Lyytinen
17.12.2004, 17.41
Minua enemmänkin mietityttää, mitenkä joulupukki meinaa kuljettaa tuon "paketin"...Tulee petterille melkonen vetourakka jos tuon laittaa rekeen... :D

YT
17.12.2004, 20.11
Vähänkin epärehellisempi pukki ottaa matkamittarin vaijerin irti ja ajaa tuolla alkumatkan.

Ohjaustehostin
18.12.2004, 21.59
Olisko aamulla hiihtämään lähtijöitä.
Meinasin lähteä kymmenen maissa pataskilta.

kon-ciocc
23.12.2004, 19.30
.................................................. ...
Rauhallista ja kaloririkasta Joulua kaikille!
.................................................. ...

YT
23.12.2004, 19.43
Yo! Hauskaa Joulua!

Syökää hyvin, että jaksatte.

Lyytinen
24.12.2004, 02.41
!!!...HYVÄÄ JA RAUHALLISTA JOULUA KAEKILLE...!!!

kon-ciocc
30.12.2004, 18.02
Olen parina päivänä ajellut 'Spikereillä'. Eilen olikin ihan kelpo keli. Tänään ajoittain sakeaksi yltynyt räntäsade tuulen kera haittasi ajoa. Renkaista nyt voi sanoa, että ihan kelvolliset ne ovat ainakin polanteisilla ja lumisilla teillä. Hikistä puuhaa kaikkinensa! Suosittelen! ;)

hannupulkkinen
30.12.2004, 19.09
Missä pyörässä sulla nastarenkaat on. Eivätkö jalat palele?

izmo
30.12.2004, 19.35
jalkoihin täytyy laittaa karvatallukkaat, niin tarkenee vielä -15 pakkasella tongue.gif

kon-ciocc
30.12.2004, 19.38
Jarin mtb-fillarissa. Talvi-ajokengän päällä on (samassa paketissa tullut) neopren päällinen. Puolitoista tuntia -3 asteisessa säässä - eilen -ei tuntunut varpaissa toisin kuin Salomonin skate-monossa. Kuhan Ollilan kännyt alkaa taas mennä kaupaks, niin pitänee hankkia itelle oma pyörä, niin ei tarvii laina pyörällä ajella! :D

Lyytinen
30.12.2004, 23.03
Minäkin kävin tänään pitkästä aikaa pyörittämässä...kävin testaamassa nokian nastoja ja hyvin nuo tuntu pelittävän sekä jäällä että lumella...Jaloissa kesämtb:t ja tavan urheilusukka, ei tullu tippaakaan viileä vaikka rännästä johtuen kenkä vähän kostuikin...sanovat mua lämminveriseksi :confused:
Vieläkö oot Hannu malttanu säilyttää niitä minun pataskille jättämiä hanskoja??? Yritä jaksaa jatkossakin,mutta heti kun tulee tilaisuus lunastan ne takaisin :D

tämä tulee nyt vähän etuajassa mutta tulkoot:
!!!HYVÄÄ JA ONNELLISTA UUTTA VUOTTA!!!

kon-ciocc
31.12.2004, 18.53
!!!ONNELLISTA UUTTA VUOTTA!!! Myös omasta puolestani!

hannupulkkinen
31.12.2004, 21.30
Hyvää uutta vuotta! Paljon mukavia aurinkoisia kilometrejä suksilla, pyörällä ja muillakin värkeillä tai ilman.

hannupulkkinen
03.01.2005, 11.04
No ei ole täällä eloa. Ovatkos kaikki siirtyneet harjoittelemaan samanlaisilla vehkeillä kuin minä?
Täällä on kuulumisia:

http://personal.inet.fi/koti/pulkka/kuntoilu/kuulumisia.htm

Lyytinen
03.01.2005, 22.46
Ei oo mulla ainakaan tollasta taxzin-laitetta...Paljonkos tollanen laite kustantaa ja minkälaisia eroja noissa vehkeissä on, mihin kannattaa kiinnittää huomiota ja mistä kannattaa maksaa itsensä kipeäksi :D
Joskus vilkasin tollasia laitteita ja ihan mukavalle vaikutti.
Talvikauden harjoittelu on minulla keskittynyt lähinnä höntsykiekon pelaamiseen, luisteluun, pienimuotoiseen pyörittämiseen maastopyörällä ja tietenkin ju-jutsuun (3 krt viikossa).

[ 03.01.2005, 22:58: Viestiä muokkasi: Lyytinen ]

hannupulkkinen
06.01.2005, 13.26
Tällaisen saa Biltemasta noin 80 eurolla.
Ihan samanlaiselta näyttää kuin minun Cycletrack Tacx.
http://www.biltema.fi/osteri/data/Kuvat/27_277iso.jpg

YT
06.01.2005, 20.44
Yo! Hyvin sopis tuo olohuoneen sisustukseen. Mutta siinä pitää olla pyörä kanssa? Millanen?

hannupulkkinen
06.01.2005, 22.28
Originally posted by YT:
Yo! Hyvin sopis tuo olohuoneen sisustukseen. Mutta siinä pitää olla pyörä kanssa? Millanen? http://www.fahrrad.de/images/Rennrad-Bianchi-ML3-med.jpg
Tai tällanen:
http://www.bianchiusa.com/typo3temp/d7c87bde66.jpg
Tai mikä tahansa pyörä, jossa on luja runko.

kon-ciocc
07.01.2005, 16.18
Tuli vain mieleen, että yltääköhän 622/26" kummi hinkkaamaan trackin jarrulieriötä? Näyttäis tuo biltema-tuote - samoin itselläni oleva laite - olevan tarkoitettu lähinnä 700/28" kiekoille.

Mutta tuolla Bianchilla kyllä hiki irtoaa! Onko tuo muuten se mikä Hannulla on? Hieno fillari! Eikä tuo maasturikaan hullummalta näytä. Tuommoisen kun sais ens syksyn luontoretkille...

kon-ciocc
07.01.2005, 18.22
Vai onko se tämä?

http://www.bianchiusa.com/typo3temp/d22047f98b.jpg

hannupulkkinen
07.01.2005, 19.21
Tacxin voi säätää eri kokoisille renkaille. Tästä Bilteman mallista en tiedä.
Eivät kehota täällä nämä keskustelijat laittamaan hiilikuituista värkkiä kiinni Tacxiin. Runko ei kuulemma kestä, joten alumiini tai teräs on parasta. Vaikka en minä oikein usko, että näin olisi.
Alumiinirunkojahan ovat kuulemma rikkoneet.
Tuo Karin kuva on Bainchi Xl Carbon Luna eli valkoista hiilikuitua, joten sitäkään en stationarihäkkyrään ripustaisi.

Lyytinen
07.01.2005, 20.06
Uskallahankohan mä laittaa omaa teräs-bianchiani tollaseen vempeleeseen jos satun ostamaan tollasen?
Minkäslaisen rungon/pyörän Hannu on ripustanut laitteeseen?
Eilen tuli taas vähän takapakkia minun liikuntaharrastuksille---> solisluun ja olkapään välinen jänne paukahti poikki :( , mutta lääkärin mukaan 1-3 viikkoo ja rupee olemaan parantunut...Päivittäin pitää tietysti "kantosidettä" pitää ja antaa kylmähoitoa ja jotain "parantavaa" geeliä.

hannupulkkinen
07.01.2005, 21.35
Kyllä juuri teräsrunko kestää ja kyllä muutkin jos ei kovasti putkelta sotke. Itselläni on alumiinirunkoinen kilpapyörä niikuin tuolta em.linkistä näkyy jos oikein tarkasti katsoo. ;)

YT
07.01.2005, 21.57
Yo! Ei mun alumiiniswingi kestä tuota hommoo.

Ohjaustehostin
08.01.2005, 17.58
Oliskohan kukaan lähdössä rauhalliselle Sunnuntai hiihtolenkille ?

kon-ciocc
08.01.2005, 22.53
Olen varmaankin tulossa, mutta en tiedä mihin aikaan! Ja pitää nyt katsoa keli, jos ei hyvä niin voi sulkkis kiinnostaa enemmän. Jos tulen, niin ehkä klo. 12.00.

Ohjaustehostin
14.01.2005, 23.21
Oliskohan Sunnuntaina Tahkolle lähtijöitä?
Meinattiin lähteä halssilta ja käydä kääntymässä
Tahkolla.
Lähtö noin 9 aikaan Siilistä

kon-ciocc
15.01.2005, 12.13
Pahus, ehdin eilen sopia muuta menoa. Olisin ilman muuta lähtenyt mukaan. Alkaa kyllästyttää aina nämä samat 'Pataskin'- lenkit! Vaihtelu varmaan virkistäisi...

Mikäs on Simon vointi? Hiihto ei varmaankaan vielä kiinnosta, enempää kuin ju-juitsukaan? Fillarilla voit luultavasti ajella.

YT:lle!
Vieläkö on nastat nokian kumeissa kiinni vai oletko joutunut hankkimaan levykantaruuvit niiden tilalle? Itse olen ajellut vain lumipolanteisia syrjäteitä joten kaikki nastat ovat tallella.

YT
15.01.2005, 13.21
Yo! Kaikki nastat tallella.

Lyytinen
15.01.2005, 13.55
Henki hyvä ja kunto kova. Kipuja ei enää ole olkapäässä ja käsi liikkuu ihan "normaalisti". Maanantaina tulee omalta lääkäriltä lopullinen tuomio (ammutaanko aamunkoitteessa vai ei). Pitää vaan toivoa ettei kirurgisiin toimenpiteisiin tarvitsisi turvautua.

Kyllä niin Ju-jutsu kuin hiihtokin kiinnostaa, mutta nytten sitä vasta tajuaa minkälaista huumetta liikunta on kun sitä ei voi "käyttää".

Kyllä fillaroimaan pystyisi, mutta en ole viittinyt lähteä, yritän parannella mahd. hyvin ja nopeasti.

Ohjaustehostin
16.01.2005, 15.00
Käytiin Tahkolla ladut hyässä kunnossa

Lyytinen
17.01.2005, 20.26
Kahteen viikkoon ensimmäinen lenkiksi kutsuttava liikuntasuoritus tuli just tehtyä: n.9km/55min juoksu/hölkkä , ae että miten mahottoman hyvä olo on tuas ruumiissa :D

YT
17.01.2005, 22.18
Yo! Siitä se taas lähtee smile.gif

Minä kävellä lompsin puoltoista tuntia.

kon-ciocc
22.01.2005, 22.21
Kävin pitkästä aikaa taas Pataskilla 'luistelemassa'! Ristiselkä sanoi viime lauantaina taas vaihteeksi 'poks'! Kumma kyllä, luistelua se kesti aikansa kunnes 'polttoaineen' loppuessa asento luultavasti muuttui selälle epäedulliseksi, aiheuttaen väsymyksen lisäksi tutun kivun tunteen!

Terveisiä Penalle ja perheelle upeasta Pulkkasafarista! Noita olisi mieluista nähdä täällä ' synkeässä Suomessa ' enemmänkin! ;)

hannupulkkinen
23.01.2005, 19.00
Minäkin kävin luistelemassa. 3 tuntia ja 15 minuuttia. Ehkä jotain 45 kilometriä!
Hyvä keli. Juomaa kului neljä termoksellesta, yksi voileipä ja kaksi myslipatukkaa.
Ensi sunnuntaina voisi ottaa uusiksi, mutta ei taida löytyä kavereita jotka uskaltaisivat yhtä hiljaa hiihtää. ;)

Ohjaustehostin
23.01.2005, 23.10
Minäkin kävin pertsalla hiihtämässä 3 tuntia ja 43 minuuttia.
Tosi hyvä keli.
Ensi Sunnuntaina voisi ot........... ;) ;) ;) ;)

YT
23.01.2005, 23.32
Minnäin kävin hiihtämässä n. 20000 sydämenlyönnin verran.

hannupulkkinen
24.01.2005, 13.38
Eli pari tiimaa?

Ohjaustehostin
24.01.2005, 19.21
Minäkin kävin luistelemassa. 3 tuntia ja 15 minuuttia. Ehkä jotain 45 kilometriä!
Hyvä keli. Juomaa kului neljä termoksellesta, yksi voileipä ja kaksi myslipatukkaa.
Ensi sunnuntaina voisi ottaa uusiksi, mutta ei taida löytyä kavereita jotka uskaltaisivat yhtä hiljaa hiihtää. ;) No mutta HUH HUH 4 minuttia 20 sekkaa per kilometri.
Menikö ihan PEEE KOOOLLa ?? ;)

hannupulkkinen
24.01.2005, 19.50
Keskipulssi oli 137 eli PK-vauhtia oli. Voi olla, että oikea matka oli pari kolme kilsaa vähemmän.
Wassua kyllä lykin lähes koko matkan. Kaksi kertaa Kumpusen ja Hamulan lenkki. Kumpusen lenkki on 12,5 kilsaa Huvikummusta ja sama aika meni Hamulan lenkilläkin kun kävin välillä Pataskin päällä. Hamulassa en käynyt sorakuopan pohjalla, mutta crossimonuntun kautta kyllä. No rittävästi oli kyllä matkaa mulle.

Tumppi
26.01.2005, 17.08
Moi!

Jokos rupeaa Siilinjärven suunnalla olemaan pyörät viritettyinä ja valmiina kesää varten? Kohtahan ne asfaltit sulaa ja pääsee baanalle! (no ehkä vielä pari kk.)

Innolla odotan yhteislenkkejä siellä suunnalla, kun täältä etelä-savosta tullaan visiitille. (soppii tännekin tulla ajelemmaan)

Saadaan porukalla intervallitreenejäkin aikaiseksi. ;)

-Tuomas

kon-ciocc
28.01.2005, 16.10
Kyllä kalusto on iskukunnossa heti kun vain pääsee baanalle 'nautiskelemaan'! Ja ainakin kaverit ovat kunnossa, ( mikäli noihin hurjiin treenimatkoihin ja -aikoihin on luottaminen! :D )

Huhtikuun alkupuolella olen eka maantielenkit ajellut. Samoihin aikoihin voi luistella jäällä aivan mahtavissa keleissä! Se on vaan niin paljon säistä kiinni! :confused: Joskus kun ei luonnistu oikein kumpikaan!

Olishan se tosi mukavaa kun saatais 'uutta verta' porukkaan. Täällä kun ei muutenkaan ole ylettömästi maantie-fillaristeja. Ihan hyvältä kuulostaa nuo intevallitreenit, vai mitä kaverit? ;) Sykemittarit voi sit varmaan 'unohtaa' kotiin? :rolleyes:

Raili lähetti terveisiä, että tämän talven hiihdot on hänen osaltaan hiihdetty! :confused: Kädestä, josta reilut puolitoista vuotta sitten katkesi kyynär- ja värttinäluu on jälleen toinen ( kyynärluu? ) poikki! :mad:

*Ändi*
28.01.2005, 16.29
Myö vasta haaveillaan sulista teistä, jos sitäkään. Mutta eihän se niin kauhean kaukana ole: ajoin viime keväänä ekan lenkin 15.4. ja ensimmäisen lenkin tosi hyvällä aurinkoisella ilmalla 17.4. Aikaisemminkin olisi voinut ajaa. Siihen olisi noin 2,5kk.

Kesää odotellessa...

Tumppi
28.01.2005, 16.41
Sykemittarit voi sit varmaan 'unohtaa' kotiin? :rolleyes:
Jep! Hiiteen ne värkit. PK-lenkit täällä ainakin ajetaan niin, että alku niin kovaa kuin kulkee ja loppu taas niin kovaa kuin pääsee. :D

Intervalliajot sitten vähän kovempaa. http://community.the-underdogs.org/smiley/happy/lol.gif

Ei vaan. Spinningit on kyllä menny sitten just tolleen.

Lyytinen
28.01.2005, 17.15
Pyörä on kyllä kunnossa, kun vaan sais ittesä kuntoon ;)
Tosi hyvälle kuullostaapi noi intervallitreenit...

Ohjaustehostin
28.01.2005, 18.55
Oiskohan viikonloppuna hiihtämään lähtijöitä?

hannupulkkinen
28.01.2005, 21.51
Lähteekö joku minun kanssani huhti toukokuun vaihteessa Frankfurt Hahniin eli Moseliin noin kymmen päivän maantiepyöräkeikalle.

Matkat noin 50 euroa Rayanairilla.
Pyörä saman verran ja
hotelli 50 euroa yö/huone eli 25 eueroa per hemmo. Jos olisi vaikka 10 yötä niin reissun hinta olisi siin about 350 eukkoa eli ilmanen. Kotonakin menee enemmän. Moselin maastot ovat haasteellisia ja Taunusvuoristo on vierellä jos viinimäet eivät riitä? Voisi siinä tonnin vaikka ajella hissuksiin.

Lyytinen
28.01.2005, 22.31
Ois tosi mukava lähtee ajelemaan,mutta kun tämä hemmetin opiskelu haittaa harrastusta :(
Minä yritän tässä viikon verran vielä ottaa "rennosti", ens viikonloppuna pitäs kaksi päivää harrastaa ju-jutusua nääsvillessä.
Huomenna vois kyllä käydä heti aamusta vähän maastopyörää ulkoiluttamassa.

Tumppi
28.01.2005, 22.32
Minä voisin lähteä, mutta jatkaisin tuolta Hahnilta vielä jatkoyhteydellä Gironaan, Lancen treenimaisemiin.(taas)

Ottaisin vielä ajankohdaksi maaliskuun, niin ehtisin vielä kotia kevään alkukeleille. Ai niin ja tulee halvemmaksi kuin Saksa, vaikka lisänä n. 30e lentoihin + 50e pyörään. Gironassa majoitus hotellissa 25e/yö aamupalalla. Täyshoidolla viikko kaikkiaan n. 300e. ;)

kon-ciocc
28.01.2005, 23.06
Maaliskuu sopis mullekin paremmin. Tosin Saksassakin on ajokelpoisia päällysteteitä ja lämpöäkin huuhtikuussa ihan mukavasti... . Espanja on ehkä Maaliskuussa mielekkäämpi kohde? Mutta olen ilman muuta mukana aina kun pyöräilystä on kyse! ;)

Lyytinen
28.01.2005, 23.25
Mulle kävis viikko 10, mutta onko se teille liian aikanen ja riittäskö teille 7 päivää???

hannupulkkinen
29.01.2005, 12.12
Taitaa korkeuserot Gironassa olla vain liian kovat minulle ja päälleni. Mennään sinne syksyllä kun koivet ovat tottuneet. Pääsiäisen aika on yksi mahdollisuus ja vapunaika toinen. Vikko 9 taitaa olla liian aikaisin ainakin minulle.

Mosel on myös viiniseutua ja kiinnostaa siksi minua.
Netistä on vain vaikeata löytää tiekuvia ja Tourissa on vain Moselin läpiajojuttu. Kuvien mukaan sieltäkin löytyy kyllä mäkeä ja myös tasaista, jota Gironasta on vaikeampi löytää.
Voisi se viikko riittää tai perjantaita lauantaihin. Silloin jäisi 7 päivää aikaa ajaa.

[ 29.01.2005, 17:20: Viestiä muokkasi: hannupulkkinen ]

kon-ciocc
29.01.2005, 13.59
Hahn (http://212.11.63.101/mapsgene/dm/SWLOlg75Aqz7=yJD4F2BuDkqw58czuoY5GpSvf4Oz8GcCzSi=g NPDsaBGfxw20hz_oGUMDdrsj58kmxkfnQBi8WLFiCwCCEsz_Qy fFYaeGyqM-5m-4ZCmirhnBtajqFA-Ds=K-vGYTiSp_ZB12_C6_oexkt7CnQnlvoNzTTEy106nOnk6b8r6DZn KadTDb0il40G75-vi9Jg1EBUYYd=woqZaBBSh=nVZq-Y-BQIuhxTKE8MYtABR)

Tarkoititko näihin maisemiin, Hannu?

[ 29.01.2005, 17:06: Viestiä muokkasi: kon-ciocc ]

hannupulkkinen
29.01.2005, 14.10
Joo!
Täältä löytyvät myös kaikki tiet ja välimatkatkin

map24 (http://www.fi.map24.com/)

Kiitti Kari!

[ 29.01.2005, 17:09: Viestiä muokkasi: hannupulkkinen ]

hannupulkkinen
29.01.2005, 18.19
Kävin Kumpunen- Hamula lenkin pertsalla ja aikaa meni 1,50. Eli vauhti oli paljon hitaampaa kuin luistellen viime sunnuntaina mutta pulssit olivat korkeammalla. Keli ei ollut kaksinen. On tuo pertsa jotenkin teknisempää kuin luistelu varsinkin ylämäissä. Pitää hypätä todella kunnolla sukselle niin, että pitää ja sitä ei tahdo kunto kestää.
Kyllä melkein nyt maistuu luistelu mukavammalta, mutta voi se siitä johtua että luistelua on tullut vähän enemmän tehdtyksi. Viime talvena oli toisinpäin. Onko kellään muuten campan keskiöavainta?

Ohjaustehostin
29.01.2005, 20.54
Tänään oli kyllä aika tikkunen keli hiiheltiin myös sama lenkki toisen Hannun kaa
Olen menossa Huomenna Tahkolle hiintelemään.

kon-ciocc
29.01.2005, 21.47
Kiitokset vaan Hannulle neuvoista! Ja tuo Map24 on tosi näppärä apu reittien suunnittelussa!

Teitä tuolla Saksassa varmasti piisaa. Moselin rantaa vois olla kiva ajella keväällä (huuhtikuu )kun puut kukkivat ja luonto herää.

Taidan huomisen tärvätä täällä 'kotimaisemissa'. Ehkä pertsaa mut ainakin sulkkista!

hannupulkkinen
30.01.2005, 18.03
On se juokseminen läskille kova laji. Muistuttaa kuolevaisuudesta. Tuiskuun ei viitsi lähteä hiihtämään, mutta juoksu onnistuu. Tätyy vielä harrastaa sisäpyöräilyä, että saa hapot pois jaloista.
Kohta minä raportoin tänne myös vessakäyntinikin. :D

Lyytinen
01.02.2005, 16.53
Kävin 13km pyörällä sotkemassa, tiet oli aika hyvässä ajokunnossa, eihän tolla kilometrimäärällä vielä kuuhun mennä, mutta jostain se on alotettava näin flunssan jälkeen :D

kon-ciocc
06.02.2005, 18.25
Kuinkas pitkiä lenkkejä tänä viikonloppuna tuli tehtyä? Mulla tuo alaselkä vihoittelee sen verran, että on aika menny lähinnä 'kattoon syleksiessä'!
Eilen ajelin kuitenkin vajaat pari peninkulmaa fillarilla ja sen selkä suo näköjään mielellään! Tänään aamupäivällä 1½ h varovasti sulkkista ja pitihän sitä suksillekin uskaltautua, luistellen vajaa peninkulma. Että vähiin on mulla liikunta jääny.

No mites sen fillarireissun kanssa? Itse olen kallistumassa Hannun ehdotuksen kannalle! Ne Moselin viinitilat voisivat olla kiinnostavia paikkoja, ruokineen ja juomineen! http://community.the-underdogs.org/smiley/misc/drunksing.gif
Ehkä ne alamäetkään eivät sit niin peloittais... ! :rolleyes:

YT
06.02.2005, 19.05
Noniin. Lauantaina kävin fillarilla polkemassa jotain puoltoista tuntia. Pahimman myräkän aikaan.

Tänään menin sitten hiihtämään. Pari kertaa kun olin kiertänyt Oulunmäen lenkin, niin älysin, että mitä järkeä on valaistua latua päivällä hiihtää. Hiihin sitten maita myöten Laukanlammelle ja siitä jäitä pitkin takasin Siiliin. Ilma oli hyvä. En kahtonu kellosta aikaa.

Lyytinen
06.02.2005, 19.25
vähän kyllä nolottaa taas avautua näillä määrillä, tänään kävin kokeilemassa taas pyöräilyä ja pahalta tuntu, ei oo vielä lunssa kokonaan poistunu ruumiista, mutta sen verran piti "urheilla" että kävin ranta-toivalasta katsottuna ensimmäisen uuhimäen päällä sykkeen ollessa parhaimmillaan 196 (keskisyke 167), mutta kilometrejä ei kertynyt kuin n.10...

Lyytinen
11.02.2005, 18.23
Taitaapi olla ensimmäinen kerta kun minä kyselen hiihtolenkille kaveria :D Oiskos viikonloppuna kiinnostusta lähteä vähän "luistelemaan" pataskille??

kon-ciocc
11.02.2005, 19.58
Voesin lähtee kaveriks, sanot vuan millon! Aamulla tosin ei mielellään ennen klo. 11.00?!

Lyytinen
11.02.2005, 21.17
Kääpikö että hiihellään sunnuntaina, kun pitäs huomenna lähtee mualle vähän puuhommiin ja pitäs ehtiä verkoillakin käydä.

kon-ciocc
11.02.2005, 21.25
Sopiihan se. Klo. 10.00 olen varmaankin jo 'tolpillani'!
Pena ainakin tulee mukaan? :rolleyes:

Kävin tänään taas pitkästä aikaa fillarin selässä, mut nautinto jäi lyhykäiseksi oman töppäilyjeni takia! Vanhuus ei todellakaan tule yksin! :eek:

Lyytinen
11.02.2005, 22.25
Kävitkös ihan ajamassa fillarilla, vai istuitko vain pyörän selässä, kun tuosta "kertomuksestasi" ei tule kyseinen asia ilmi :D

kon-ciocc
11.02.2005, 23.01
No joo! Enimmäkseen istumista, sillä 'lysti' loppui ihan liian lyhyeen! Harmittaa kun en lähtenyt aikanaan, niin olisin voinut ajaa hyviä teitä vaikka 'maailman ääriin'! tongue.gif Tosiaan, täällä on kivoja pikkuteitä ajaa talvella. Olen sen vasta nyt hoksannut! Yksin olen aika laiska ajamaan, joten ajot ovat jääneet vähiin! Jos kiinnostaa, niin voitais ajaa tuollainen kolmen tunnin lenkki maastureilla tässä kevään aikana täällä!
Kaikki vaan mukaan! smile.gif

Lyytinen
12.02.2005, 10.00
Tuo yhteislenkki maastureilla on tosi hyvä idea!
Minun puolesta voitas ruveta vaikka "viikoittain" ajamaan, vaihtetaanko huomenna monot pyöräilykenkiin ja sukset maasturiin ja käydään ajamassa niitä pikkuteitä :confused:

kon-ciocc
12.02.2005, 12.39
Se vaan sopii! Huomiseksi on tosin luvassa -5°C, idän- ja kaakon välistä tuulta 7m/s! :rolleyes:

Kiinnostaako muita?

Lyytinen
12.02.2005, 18.57
Moneltakos sitä aamulla startataan ja mistä :confused: Tai parempi ois kysyä että minnekä sitä pitää ajella löytääksen Karin ja pikkutiet :D

kon-ciocc
12.02.2005, 21.41
Sopiiko klo. 10.00? Aja Alapitkän koululle, niin tavataan siellä. Onhan sinulla auto käytettävissä? Meinaan, et tulee turhan rankka reissu ajaa fillarilla tänne ja takas! :D

Lyytinen
12.02.2005, 21.49
Kyllä se sopii, joo olisi mulla auto käytettävissä, mutta kun ajokortin saan vasta syyskuussa :D , mutta kyllä minä kyydin suan sinne niin ei tarvitse sinunkaan murehtia liikaa ja et menetä yöuniasi :D
Minkäslaista lenkkiä oot suunnitellu pääni menoks??

kon-ciocc
12.02.2005, 22.15
Eiköhän mun varpaat ole kypsät parin tunnin ajon jälkeen! Kävin tänään ajamassa reilun tunnin lenkin. Jalat tarkeni ihan hyvin, tuuli vain tuiversi peltoaukioiden kohdalla ilkeästi vasten kasvoja! Pää ja kasvot kannattaa suojata hyvin!

Lyytinen
13.02.2005, 16.44
Kiitoksia Karille lenkistä.
Aika tarkalleen kaksi (2)tuntia ajettiin, minun keskari 166, mikä on kyllä aika korkea, mutta turha sitä on ruveta selittelemään, huono kunto :D
Eiköhän se tässä kesää kohti mentäessä parane, varsinkin kun nytten rupeaa olemaan kaikki paikat kunnossa ja pääsee ihan oikeesti taas treenaamaan.

kon-ciocc
13.02.2005, 18.47
Kiitos vaan itsellesi ja isällesi ( kuljetuspäällikkö ;) ) , että vaivauduitte tänne 'susirajan' pintaan! smile.gif Keli oli kyllä hyvä, ei pakkasta ( -3°C )ja tuulikin ihan siedettävä. On se jännä, miten kakstuntinen hurahtaa nopeesti seurassa, mutta yksin ajellessa tuntikin alkaa jo piisaamaan! :confused: Näin ainakin minulla!

Lyytinen
13.02.2005, 20.42
Kyllähän se aika hurahtaa nopeasti hyvässä seurassa, jospa sitä seuraavan kerran saataisiin lisää porukkaa messiin :D Kävin tossa vielä tunnin verran kiekkoa neppailemassa ja ei hirveesti tuntunut lenkki jaloissa, pitkissä spurteissa rupes vähän "polttamaan" mutta ei muuta.

kon-ciocc
16.02.2005, 15.25
Mitäs tuumaatte tämmösestä? (http://www.canyon.de/mountainbikes/ausstattung.html?b=47#ausstattung)

hannupulkkinen
16.02.2005, 18.35
Koetas haulla. Muistaisin, että jossain täällä on tuo villari ruodittu.
Pahus kun on kylymää ja töissä kiirettä niin ei pääse lenkille.

kon-ciocc
16.02.2005, 18.43
Jep! Luettu on,( tosin toinen malli ) mutta haluaisinkin lähinnä YT:n mielipiteen hinta/laatu suhteesta. Miks ei myös muidenkin! Painoa tuolla ainakin on riittävästi! :D

hannupulkkinen
16.02.2005, 18.48
Painoa tuolla ainakin on riittävästi! :D No ei kai aivan kamalasti täpäriksi?

YT
16.02.2005, 20.06
Ei kai vaan ole varustelukilpa käynnistymässä?

On se hieno, on on.

Lyytinen
16.02.2005, 20.23
Kyllä on hieno ja häijyn näköinen...
Onkos tuollainen osallistumassa syksyllä maastolenkeille??? ;)

kon-ciocc
18.02.2005, 11.02
Originally posted by YT:
Ei kai vaan ole varustelukilpa käynnistymässä? Ei todellakaan! Mutta tuossa olis yksi vaihtoehto syksyn luontopoluille. Olen sen verran laiska, etten viitsi ruveta osista fillaria kasaamaan ja tulisko se sen edullisemmaksi? :rolleyes:

Kyllä on hieno ja häijyn näköinen... ;) Joo, väri ei kyllä oikein miellytä. Ja kun katselin noita täysjouston takapään lukemattomia niveliä, niin alkoi epäilyttää niiden kesto. Luulisi, että nivelet väljenee ajan myötä ja fillarista tulee 'hyytelömäinen'!?? :D

Toinen vaihtoehto olis sama fillari, mutta puolikovana (http://www.canyon.de/mountainbikes/ausstattung.html?b=63#ausstattung)!
Jos vielä keula 100mm:nä, niin eiköhän tuolla välttäs ajella? Mutta noi renkaat... ? Sorateille?? :eek: Koko varmaan se 18" mulle sopivin? Jalan mitta 83mm. ( siis haaramitta )

Pankaahan kommentteja! smile.gif

hannupulkkinen
18.02.2005, 11.47
[/qb]Joo, väri ei kyllä oikein miellytä. Ja kun katselin noita täysjouston takapään lukemattomia niveliä, niin alkoi epäilyttää niiden kesto. Luulisi, että nivelet väljenee ajan myötä ja fillarista tulee 'hyytelömäinen'!?? :D

Toinen vaihtoehto olis sama fillari, mutta puolikovana. Jos vielä keula 100mm:nä, niin eiköhän tuolla välttäs ajella? Mutta noi renkaat... ? Sorateille?? :eek: Koko varmaan se 18" mulle sopivin? Jalan mitta 83mm. ( siis haaramitta )
Pankaahan kommentteja! smile.gif [/QUOTE]

Onkohan tossa täpärissä teollisuuslaakerit linkuissa?
Muutenkin onko kuulalageria vai liukua?
Jos on teollisuuslaakeria niin nitähän voi vaihdella. Täpärin heikoin ominaisuus taitaa olla aika suuri huollon tarve, mutta kai se takapään jousto antaa vauhtia alamäkeen. (Ja hidastaa ylämäessä)
Renkaat voit aina vaihtaa ja värillä ei nyt ole väliä kunhan ei ole pinkki smile.gif
Käy http://www.wrenchscience.com/WS1/default.asp mittailemassa kokoasi. Luulen, että 18 on ok.

Kari pääsiäisen jälkeisellä viikolla olisin valmis lähtemään sinne Moselin laaksoinhin. Muut viikot eivät oikein työasoiden takia käy?
Mites sulle? Voisi lähteä vaikka pitkänä perjantaina.Tai sitten myöhemmin.

kon-ciocc
18.02.2005, 15.50
</font><blockquote>quote:</font><hr />Originally posted by kon-ciocc:
Kari pääsiäisen jälkeisellä viikolla olisin valmis lähtemään sinne Moselin laaksoinhin. Muut viikot eivät oikein työasoiden takia käy?
Mites sulle? Voisi lähteä vaikka pitkänä perjantaina.Tai sitten myöhemmin. </font>[/QUOTE]Sehän sopii! Luulisi siellä jo silloin olevan keväisen lämmintä. ;)

Onko aamulla hiihtoa?

[ 18.02.2005, 20:09: Viestiä muokkasi: kon-ciocc ]

hannupulkkinen
18.02.2005, 22.09
No onko muita lähdössä?

Reissun hinta ilman ruokia noin 400 euroa. Lähtä 25. maaliskuuta ja paluu 2 huhtikuuta.

Tumppi
19.02.2005, 15.43
No onko muita lähdössä?

Reissun hinta ilman ruokia noin 400 euroa. Lähtä 25. maaliskuuta ja paluu 2 huhtikuuta. Etelämmäksi kyllä kiinnostais mennä. Kiitos kuitenkin tarjouksesta. Huomioitteko että Ryanairille pitää ilmoittaa (eli soittaa Dubliniin) pyörienkuljetuksesta ja maksaa 50€ luottokortilla kuljetukset ennakkoon? Muuten jää pyörät pois matkasta... ;) Ja kannattaa pakata pyörät TODELLA tukeviin boxeihin. Saavat nimittäin kyytiä rahtaajilta.

Säästän reissurahat uusiin kiekkoihin...

-Tumppi

hannupulkkinen
19.02.2005, 22.19
Joo kaikki on buukattu. Pyörät ja hotellit.
Piti soittaa sinne Dubliniin johonkin varauskeskukseen, jotta sai pyörät mukaan. Täytyy ottaa ainakin takavaihtaja irti, jotta ei väänny. Muuhan ei ihan niin vaarallista olekkaan kun polkimet kuitenkin pitää irroittaa. Saa nähdä sitten millainen sää pääsiäisenä siellä on. Nyt näyttää yöllä olevan -1 ja päivällä +3.

Etelässä on tullut käytyä lähes vuosittain, mutta edellisen kerran kävin näissä Moselin maisemissa 30 vuotta sitten moottoripyörällä ja hyvä maku jäi suuhun. ;)

[ 19.02.2005, 21:33: Viestiä muokkasi: hannupulkkinen ]

Jonttaxtr
20.02.2005, 16.58
Mikä on tämän kevään saksan osatilaustilanne, ootteko tekemässä hankintoja?

kon-ciocc
20.02.2005, 20.58
Originally posted by Jonttaxtr:
Mikä on tämän kevään saksan osatilaustilanne, ootteko tekemässä hankintoja? Jotain sieltä on aina keväisin tilattu. Mulla nyt lähinnä sydäntä olis saada ikioma maasturi syksyksi!
Täällä ( Canyon Bicycles GmbH
Koblenzer Straße 236
D-56073 Koblenz ) käydään Pääsiäisen jälkeisellä viikolla tsekkaamassa niitä jos ehditään.
Tosin tuolla (http://www.canyon.de/) ei taida juuri nippeleitä olla kaupan?

En tiedä toisista mikä heidän kevään tilauskanta on.

Pistäkääs kaverit infoa liittyen edelliseen!

kon-ciocc
22.02.2005, 18.13

Tosin tuolla (http://www.canyon.de/) ei taida juuri nippeleitä olla kaupan? Näkyy siellä jotain olevan. Trikoita, polkimia, mittareita, laukkuja ja yms. Mutta ei mikään kummoinen tavara-aitta kuitenkaan! Fillarit siellä ei näytä hassummilta, myöskään maantiehiilarit. Vaihtaiskohan nuo Ciöcc:n päikseen esim. tähän (http://www.canyon.de/rennraeder/ausstattung.html?b=32#ausstattung) ? :rolleyes:

Onkos ketään lähdössä Puijonlaturetkelle? Pena ainakin? Pakkanen tosin saattaa antaa oman mausteensa tuohon koitokseen mikäli Ilmatieteen laitoksen ennusteeseen on uskominen! :eek:

Lyytinen
25.02.2005, 18.29
Ootkos Kari itte lähössä puijonlaturetkelle? Itteeni kyllä ainakin kiinnostas lähtee hiihtelemään, eikös se ole perinteisen-tyylin hiihtelyä, vai olenko viärässä :confused:

kon-ciocc
25.02.2005, 20.26
Jep, diagonaaliahan ne siellä. En lähde, on se pahuksen sulkapallo iltapäivällä! Enkä muutenkaan, ei jaksa! :( Kävin tänään perinteistä 20km ja raskasta oli. En tiedä, joku väsy on iskenyt jäseniin! Maanantaina töihin joten ainakin lepoa tullee ainakin jatkossa riittävästi!

Lyytinen
26.02.2005, 10.53
Taitaa jäädä minunkin laturetki jäädä toiseen kertaan---&gt; tänään on harjotukset ja sitten illalla vielä Eppuja kuuntelemaan, niin huomenna voi ollakin aika väsynyttä poikaa :D

hannupulkkinen
05.03.2005, 22.52
Räsä tuli käytyä. Yritin hiihtää vassua niin hitaasti kuin ikinä pääsen. Keskipulssi 148. Aivan tajuttoman korkea. En käynyt kuuteen päivään lenkillä. Olen ennenkin huomannut, että kun on ollut vähän kipeä ja levännyt pulssit nousevat ylös.
Ikääntyneen hemmon ei siis pidä mennä kynnysrajatesteihin liikaa levänneenä. smile.gif Aikaa meni kymmentä minuuttia vaille kolme tiimaa, että vauhti ei todellakaan päätä huimannut. Juottopaikat olivat jo kiinni ja paluumatkalla pakkanenkin yltyi. Nyt tahtovat pohkeet kramppailla väkisin.

YT
05.03.2005, 23.12
Niinpä olisi ollu räsäukko, joo. Älysin vasta tänään, kun lainakelkalla kävin ajamassa. Kaikki puut sain väistettyä. Väsyn saa vaan siinäkin hankittua. Onneksi olen vielä nuori, niin palaudun nopeasti ja jaksan mennä huomenna hiihtämään.

hannupulkkinen
05.03.2005, 23.29
Originally posted by YT:
Niinpä olisi ollu räsäukko, joo. Älysin vasta tänään, kun lainakelkalla kävin ajamassa. Kaikki puut sain väistettyä. Väsyn saa vaan siinäkin hankittua. Onneksi olen vielä nuori, niin palaudun nopeasti ja jaksan mennä huomenna hiihtämään. No se nuoruus korjautuu kyllä aikaa myöten älä huolehdi. Kyllä minä vanhuskin aion vielä huomennakin Räsän räppästä, mutta pertsalla.

Lyytinen
08.03.2005, 18.38
Mitenkäs on Karin "maasturin" osto edennyt :confused: Joko oot päättänyt: täpäri vai jäykkis?
Onko kellään tietoa,pystyskö missään ajamaan maastoa näin talvisin? Hirvee hinku päästä ajamaan taas mettään, mutta onneksi ollaan koko ajan menossa kohti kesää...Mitenkäs löytyskö jo kesällä maastoon ajelijoita, kun on tainut olla sellanen käytäntö että kesä ajetaan maantiellä ja syksy maastossa :confused:

hannupulkkinen
08.03.2005, 20.21
Missäs Kari oikein luuraa kun ei ole näkynyt turuilla ei toreilla. Moselisssa on päivällä lämmintä 6 astetta, joten eiköhän sieltä lumet sula.
smile.gif
Voisihan sitä kesälläkin aina joskus maastonpuolella käydä. Vaikka taitaa mulla mennä aika mökkirakennuksella. Tulkaa talkoisiin niin ajellaan yöt ja tehdään päivät töitä :D

YT
08.03.2005, 20.48
Yo! Mulla kun ei maantiepyörää ole, niin mehtään pitää kesälläkin mennä.

Alkutalvesta vielä pyöräilin poluilla, mutta nyt ne on huonot kun eivät ole riittävästi kulkijat tampanneet. Missä ne sauvakävelijät nyt on :mad: ? Kesällä ne kyllä on koko ajan tien tukkeena.

Lyytinen
08.03.2005, 21.22
Minnekäs päin tellusta Hannun mökki kohoaa??? Sillä ehdolla voin käydä talkoomassa että mökin ympäristössä on hyvä mettä ajamiseen ja että pääsee uimaan, sillä ei tämä heppu ainakaan tule toimeen jos ei veteen pääse :D

hannupulkkinen
08.03.2005, 21.47
Pyhätunturille ja uida voi hallissa tai Pyhäjärvessä vaikka mökki ei rannalle tulekkaan.

kon-ciocc
10.03.2005, 19.22
Maasturin hankinta ei ole edennyt, kuin että olen päätynyt takajäykkikseen. Tarkoitus olis käydä Canyon-Bikessä, jonne matkaa kämpiltä on n. 60km. Jos vaikka sais koeajaa sen mallin mitä olin ajatellut.

Pieni flunssan poikanen ja ennenkaikkea työ ovat pitäneet liikuntaharrastukset tehokkaasti 'jäissä'! No, tuleepahan ainakin lepoa riittävästi!

Lyytinen
10.03.2005, 23.30
Et ole Kari ainoa, jonka liikunta aktiviteetit on jäissä, itteläni on kanssa melko vaisua ollu, ei ole tullut muuta liikuntaa kuin parina päivänä käyty vähän kiekkoo lätkimässä ja tänään oltiin sitte isukin kanssa metsähommissa parisen tuntia ja tietysti harkoissa oon käynyt.

hannupulkkinen
12.03.2005, 19.11
Elämäni ensimmäinen cyclocrossilenkki noin 10 asteen pakkasessa. 1 47.39 aika ja 30,5 kilometriä.Joten melkein hiihtämälläkin olisi yhtä kovaa päässyt.
Päällä:
Lyhyet alushousut säämiskällä, puolipitkät tuulenpitävät alushousut säämiskällä, polyropeenikerrasto, fleeceväliasu, talviajoasu(paksu), kypärähuppu, fleecepipo, kypärä, monoista tehdyt ajokengät(klossit ruuveilla kiinni), ullfrottesukat, villasukat,windstopperkengänsuojat,urheiluareenan karvatassukengänsuojat. Lapaset, pitkähihaiset tuulenpitävät rukkaset.

Taitaa pitää paikkansa vanha sananlasku, että sää ei ole esteenä liikkumiselle, mutta laiskuus, tyhmyys tai köyhyys ovat. :D
Ihan kiva oli ajella. Pyörässä oli takana Nokian W240 nastarengas ja edessä Bilteman 37/622 nastarengas. Molemmat pitivät hyvin.
Moselilla oli tänään jo 10 astetta lämmintä, joten eiköhän se siitä. ;)
Kumma juttu, että pyöräily tekee ihan erilailla iloiseksi kuin hiihto.

Lyytinen
12.03.2005, 19.21

Taitaa pitää paikkansa vanha sananlasku, että sää ei ole esteenä liikkumiselle, mutta laiskuus, tyhmyys tai köyhyys ovat. :D
Ihan kiva oli ajella. Eikös edesmennyt presidenttimme Kekkonen tokaissut: "Kaikki syyt jotka estävät liikunnan ovat tekosyitä."
Ainahan pyörällä on kiva ajaa :D

hannupulkkinen
15.03.2005, 19.20
Lämpenee Kari smile.gif Torstaina jo +17 astetta.

kon-ciocc
16.03.2005, 18.18
Ihan hyvältä näyttää! Voi ainakin nastarenkaat jättää kotiin! ;) Vielä kun tuo 'tukkoisuus' hellittäisi, niin mikäpä siellä sit on ajella.

Ohjaustehostin
19.03.2005, 20.55
Oiskohan huomenna hiihtelemään lähtijöitä? smile.gif

kon-ciocc
20.03.2005, 00.05
Voisin lähteä vapaalla! Klo. 11.00 Pataskilla?

hannupulkkinen
24.03.2005, 23.42
No nih! Huomenna mennään. Pitäkää peukkuja, että Mosel ei ole jäässä. ;)

YT
25.03.2005, 00.10
Hyvää matkaa!

Minä jään tänne sulattamaan nämä loput lumet. Muistakaa tuoda tuliaisia, vaikka joku fräulein.

hannupulkkinen
25.03.2005, 00.48
Frauleinejä me ei varmaan saada rahallakaan, mutta kävisikö joku trockenbeerenausleese?

kon-ciocc
25.03.2005, 10.43
Frauleinejä me ei varmaan saada rahallakaan, mutta kävisikö joku trockenbeerenausleese? Noista kahdesta en oikein tiedä, mutta näitä (Chlamydia trachomatis) kuulemma ainakin Hampurgin matkoilta monet ovat tuliaisina tuoneet! :D

Punnitsin juuri fillari-laatikon, 19kg! Ei paha, mutta tuskin lisäpinnoja lentohenkilökunta siitä antaa. :rolleyes:

No ei sit muuta kun menoks!

YT
26.03.2005, 22.01
Achtung, achtung Team Mosel!

Onko siellä lainkaan nettiyhteyttä?

Raportteja jos tänne laittaisia.

Mr. Truth
01.04.2005, 08.55
Räsä tuli käytyä. Yritin hiihtää vassua niin hitaasti kuin ikinä pääsen. Keskipulssi 148. Aivan tajuttoman korkea. En käynyt kuuteen päivään lenkillä. Olen ennenkin huomannut, että kun on ollut vähän kipeä ja levännyt pulssit nousevat ylös.
Ikääntyneen hemmon ei siis pidä mennä kynnysrajatesteihin liikaa levänneenä. smile.gif Aikaa meni kymmentä minuuttia vaille kolme tiimaa, että vauhti ei todellakaan päätä huimannut. Juottopaikat olivat jo kiinni ja paluumatkalla pakkanenkin yltyi. Nyt tahtovat pohkeet kramppailla väkisin. Joo jos ei sykkeet nouse niin vika on siinä että treenaa liikaa matalilla sykkeillä ja ei osaa levätä tarpeeksi. Ei kunto kasva pelkästään treenaamalla vaan pitää osata levätä myös.

Lyytinen
02.04.2005, 12.47
"Toimiiko" tuo toisinkin päin, eli jos treenaa "vain" korkeilla sykkeillä, ei sykkeet pysy matalalla vaikka kuinka hiljaa etenis :confused:

Ohjaustehostin
02.04.2005, 20.21
Oisko sunnuntaina iltapäivällä maantielle mänijöitä.

Lyytinen
02.04.2005, 21.31
Ootkos tarkemmin miettiny lenkin ominaisuuksia? Mistee/monelta startti, minnekkä päin ajetaan, miten kauan ajetaan?
Oishan tuo mukava ottaa maantiefillarikin käyttöön taas talven jälkheen.

Ohjaustehostin
02.04.2005, 23.14
Oisko tuo kolmen neljän maissa voijaan lähtee vaikka Toivalasta jos eioo muita lähtijöitä
Vois ajella pari tuntii sinne minne nenä näyttöö.

Lyytinen
02.04.2005, 23.27
Startataan klo 15, minnekkä päin toivalaa minä ajelen, essolle, y-a:n pihalle??

hannupulkkinen
03.04.2005, 02.32
Jus tultiin Moselilta. 400 kilsaa plakkarissa.
Homenna lisää tarinaa ja ehkä kuvia. Jaa, että maantielenkille on menijöitä. Missä sellasen voi ajaa liukastumatta?

Ohjaustehostin
03.04.2005, 09.37
Oisko tuo Essolta hyvä startata klo. 15

Lyytinen
03.04.2005, 10.18
Se soppii erittäin hyvin.

Eiköhän tuota kuivaa asvalttia rupea jo olemaan "riittävästi", ainakin jännevirta- ranta-toivala seutu alkaa olemaan kuiva, mutta hiekkaa on tienreunoilla pikkasen.

kon-ciocc
03.04.2005, 16.41
Originally posted by YT:
Achtung, achtung Team Mosel!

Onko siellä lainkaan nettiyhteyttä?

Raportteja jos tänne laittaisia. Ei ollut valitettavasti meidän majapaikassa nettiyhteyttä. Nettikahviloita toki olisi ollut, mutta ei maltettu juurikaaan hidastella niiden kohdalla!

Hieno reissu, ei vain pyöräilyn osalta vaan mm. lennot ja siirtymiset kentältä "hotellille" ja päinvastoin, sujuivat tosi jouheasti! smile.gif Säät suosi, vain keskiviikkona satoi, jolloin kävimme Koblenzissa isäntäväen kyydillä! "Pienen" patikoinnin jälkeen sain tilaisuuden ajaa Canyonin takajäykkistä, että myös vastaavan hintaista -täpäriä! - Enkä vieläkään osaa päättää kumman tilaisin! :confused:

Suosittelen lämpimästi jo pelkästään reissun edullisuuden takia! Jos kuitenkin kaipaa After Cycle, niin kannattaa tulla silloin, kun rypäleet kypsyvät! ;)

Kävin vapaalla reilut 20km jäällä. Tuuli, muuten pelkkää nautiskelua!

Lyytinen
03.04.2005, 18.30
Mulla tuli tänään kauden eka maantie-lenkki: 1h 54 min , 52 km, 27,5 keskarilla.

Kyllä tuolla tiellä ois vielä tilaa "muutamalle" fillaristille, eli ens viikolla mukaan vaan.

Ohjaustehostin
03.04.2005, 19.03
Kiitoksia Lyytiselle lenkki seurasta. smile.gif

Lyytinen
03.04.2005, 20.14
Kiitoksia itsellesi!!!

hannupulkkinen
03.04.2005, 20.37
Mulla tuli tänään kauden eka maantie-lenkki: 1h 54 min , 52 km, 27,5 keskarilla.

Kyllä tuolla tiellä ois vielä tilaa "muutamalle" fillaristille, eli ens viikolla mukaan vaan. Missä ajoitte?
Oliko missään liukasta?

Moselin lenkki oli todellakin mahtava. Itse olen kyllä aika väsynyt. On samanlainen olo kuin maratonin jälkeen. Saa nähdä huomenna miten on palautunut olo.

Parasta oli se, että sai ajaa ja levätä. Minua ei iltaohjelman puute mitenkään haitannut. Oli vain hyvä kun sai olla viikon aivot narulla.

Moselin maisemat ovat mahtavat, mutta sieltä Hunsrukin ylätasangolta oli Moselin pintaan laskua
500 metriä ja takaisin tietenkin saman verran, joten yhteen kertaan siellä käynti jäi.

Asuimme pienessä 2000 asukkaan Blankenrathissa: http://liveserver2.ionas.de/rpn/blankenrath/ joka oli tosi hiljainen kylä, mutta hyvällä hollilla. Joka puolelta löytyi pikkuteitä, joita suhata. Saksalaiset tosin kyllä ajoivat autoillaan tosi kovaa. Väistivät kyllä paremmin pyöräilijöitä kuin suomalaiset.

Lämintä oli sen verran, että pitkissä piti ajaa, mutta kylmä ei ollut.

Hyvä reissu. Kiitos Kari!
Täällä asuttiin:

http://liveserver2.ionas.de/rpn/blankenrath/buerger/neubaugebiete/baugebiet_reitersgaesschen_erweiterung/strasse_reitersgaesschen.jpg

Täällä ajeltiin:
http://www.mosel.com/servlet/de.blueorange.xred.util.GetFile?db=mosel&tbl=int_introur&key=id&keyval=1431&imgcol=bild

[ 03.04.2005, 19:54: Viestiä muokkasi: hannupulkkinen ]

Lyytinen
03.04.2005, 22.09
Toivalan Essolta startattiin ja siitä Siiliin ja Luja-betonin ja Harjamäen ohi ja sitten siitä siilinjärvi-maaninka rajalla käytiin kääntymässä.
Pena osaa varmaan tarkemmin paikannimiä sanoa, mutta toivottavasti tuosta selityksestä jotain tolokkua sai.
Autoteiden reunaa ajettiin ja muutamaa märkää kohtaa lukuunottamatta oli ihan kuivaa ja liukkaudesta ei tietoakaan. Pyörätiet oli kuivat, mutta hiekkaa täynnä.

Jonttaxtr
03.04.2005, 22.11
Vau, mitkä maisemat.
Oman maantievitkuttimen raahasin tänään iisalmesta kuopijjoon, suappa nähä, tullooko tänä kesänä siihen jopa kilometrejä. :rolleyes:

YT
03.04.2005, 22.50
Tervetuloa takaisin nietosten keskelle Hannu ja Kari. Komiat on teillä ollu maisemat.

Minä kävin eilen hiihtämässä viisi-ja-puoli tuntia. Yhden kerran vain eksyin, olisi pitäny ottaa gps mukaan. No, ensi talvena sitten.

Ohjaustehostin
07.04.2005, 21.53
Mitenkä ois viikonlopulla porukka lenkki maantiellä jos sää ois suosiollinen.
Minulle aika ja paikka ois vapaa.
Ehotuksia kehiin.

kon-ciocc
08.04.2005, 18.31
Lauantai menee reissussa, mutta sunnuntaina paikka ja aika vapaa!

Että jotain konkreettista, niin esim. Fontanella sunnuntaina klo. 11.00???

Team Mosel! Oli tosi hauskaa, kiitos Hannu!

Lyytinen
08.04.2005, 18.40
Mullakin on lauantaiksi jo buukattu muuta menoa, mutta sunnuntaina voisin lähteä lenkille, tulispahan pidettyä vähän taukoa kokeeseen lukemisessa.
Mulle ainakin sopii toi Karin ehdotus vallan mainiosti smile.gif
Eivät ole tainneet saada vielä mistään pyöräteiltä hiekkoja poies? Taitaa mennä taas autojen seassa ajeluksi.